Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läski-Annie #10

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   17.8.12 18:13:03

[link=http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=858626&t=858626]Edellinen[/linkki]

10 topa jo D:::: En oo kirjottaja ;)

JATKOO!! xd

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   17.8.12 18:13:54

Oho jäi tosta alusta :DDD

Edellinen

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   17.8.12 18:17:02

jee 10, loisatva pätkä taas:)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: shetukka 
Päivämäärä:   17.8.12 19:55:45

Ihana tarina, loistavaa tekstiä! Kymmenes topa jo.. et saa ikinä lakata kirjoittamasta tätä<3

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   17.8.12 20:49:33

Kiitos Cabriella topan teosta, taas jälleen! ;) Kiitos myös muille :)

Tarina tulee varmaan huomenna, ellen tänään saa jotain superinspistä. kirjoitin juuri melkoisen tekstin blogiin, joten enpä usko.:D

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   17.8.12 21:37:14

Eipä kestä :))) Jatka kun ehit :D

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.12 11:40:41

eipäästetä tippuu!

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: jogurtti 
Päivämäärä:   18.8.12 18:37:52

ihana tarina! koko päivä meni lukiessa ttä! jatkoa ehdottomasti!

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.12 20:38:07

up

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   18.8.12 22:51:42

Tässä teille tarinaa, seuraa ilmestyykin vasta luultavasti ensiviikonloppuna. Huomatkaa, että tarina alkaa Ellin näkökulmasta. Lukuhetkiä! :)

Elli huhki heinäseipäällä tallin ylisten heiniä kasoihin. Hän oli tehnyt työtä käskettyä jo vartin ja se oli alkanut tuntua jo olkapäissä. Tyttö istahti alas nojaten paaliin ja haukotteli. Leenan käskyyn oli vaikea sanoa ei, tässäkin tapauksessa. Heinät oli laitettava siistiin kasaan ja koska Ellillä kuulemma näytti olevan aikaa, nainen oli pistänyt hänet hommiin.
“Sinä olet idiootti,” Äkkiä ylisten rappusilta kuului askelia ja ääniä. Elli tunnisti puhujan Makeksi. Ja toinen oli selvästi Teemu, joka väitti hanakasti Makelle vastaan. Elli säikähti keskeyttävänsä poikien riitelyn ja piiloutui paalin taakse enempää ajattelematta.
“Etkö tajua, että Annie ja minä olemme jo yhdessä?” Make puhui kiihtyneellä äänellä ja avasi heinävintin lattialuukun alkaen vihaisesti pudottaa Ellin kasoiksi tekemiä heiniä alas.
“Eilen hän itki minun olkaani vasten,” Teemu naurahti kylmästi. Hän riiteli aina viileän itsevarmasti, kun taas Make salamoi ja kipinöi. Elli puristautui tiukemmin paalin taakse piiloon ja toivoi, ettei pojat kurkistaisi sinne.
“Hän rakastaa minua!” Make ärjyi ja Elli kuuli, kuinka talikko suihki vihaisesti heiniä alas tallin puolelle. Teemu oli selvästi saanut pojan raivoihinsa.
“En minä sitä kiellä,” Teemu kohautti olkiaan ja hymyili herttaisesti:
“Mutta hänellä on tunteita myös minua kohtaan.”
“Niin, vihan tunteita!”
“Löysää nutturaa,” Teemu huomautti virnuillen kepeästi:
“Luuletko itse, että Annie haluaa olla tuollaisen raivohullun juntin kanssa?”
“Mieluummin kuin sinun kanssasi,” Make kivahti ja Elli nosti kädet korvilleen. Juuri Annie oli hehkuttanut hänelle, miten kaikki sujui upeasti ja loistavasti. Make ja hän rakastivat toisiaan, hevosten kanssa meni hyvin ja Teemukin suhtautui nykyään häneen kuin ystävään. Voi Annieta, Elli ajatteli myötätuntoisena. Teemu selvääkin selvemmin halusi olla paljon enemmän kuin ystävä. Hän halusi korvata Maken paikan.
“Et sinä voi estää minua yrittämästä häntä,” Teemu huomautti eikä edes yrittänyt peitellä vahingoniloaan, joka suorastaan loisti hänen kasvoiltaan. Maken verisuonet pullistelivat ja tämä näytti räjähtävän koska hyvänsä.
“Älä sitten itke, kun saat rukkaset,” poika lopulta tyytyi sanomaan piikikkäästi ja hän päätti purkaa vihansa heiniin, jotka olivat siistissä kasoissa odottamassa alas laskuaan.
“Ja älä sinä sitten itke, jos minä voitankin,” Teemu nyökkäsi hymyillen. Make suoristautui ja näytti niin sotaiselta, kuin vain ihminen voi näyttää:
“Jos et halua kuolla, lähde.”
“Annie arvostaa enemmän älyä, kuin nyrkkejä, apinamies,” Teemu hymähti huvittuneena ja lähti rennosti kävelemään rappusia alas kuin olisi jo voittanut. Kiroten Make viskeli loput heinät alas ja Elli suoristautui. Hänen pitäisi puhua pojalle, jottei tämä tukehtuisi vihaansa.
“Jumaliste!” Make hypähti ilmaan Ellin noustessa paalin takaa. Hetken ajan he vain tuijottivat toisiaan ja Make näytti hämmentyneeltä.
“Kuulitko sinä -?”
“Ja hyvinkin selvästi,” Elli nyökkäsi ja otti lempeästi heinäseipään pojan kädestä. Make istuutui paalin viereen ja Elli jatkoi Maken aloittamaa hommaa.
“Etkö aio kommentoida mitään? Kertoa, mitä tein väärin? Haukkua minut pystyyn?” Make lopulta ärtyneenä kysyi. Elli pudisteli päätään:
“En. Voit puhua minulle jos haluat.”
“Kerrot tästä Annielle, etkö kerrokin?” Make kysyi ja nyt hänen otsaansa koristivat huolen rypyt.
“En, jos sinä teet sen ensin,” tyttö vastasi kääntäen hänelle selkänsä ja jatkaen heinien huiskimistaan.
“Ei ole mitään kerrottavaa,” Make murahti tunkien käsiään uhmakkaasti taskuun. Elli jatkoi työtään, eikä välittänyt, mikä ärsytti poikaa kuin punainen vaate härkää.
“Teemua sinun pitäisi haukkua!” Poika lopulta kivahti. Elli kääntyi rauhallisena ympäri ja katsoi Makea pitkään:
“Kuuletko minun haukkuvan sinua?”
“En, mutta mielesi tekisi kuitenkin,” Make naurahti ivallisena. Elli nyökkäsi totisena:
“Niin tekisi. Minun tekisi mieli kumauttaa teitä kumpaakin niin kauan, että järkenne alkaisi juosta. Millä te miehet oikein ajattelette? Sijaitseeko aivonne tosiaan jalkojen välissä?”
“Ensimmäiset haukut vastaanotettu, Annien vielä jäljellä,” Make naurahti ironisesti, mikä sai Ellin heilauttamaan seipään kädestään ja mulkoilemaan poikaa vihaisesti:
“Mitä sinä oikein leikit, Make? Jacobia ja Edwardiako?”
“Minä olen ehdottomasti sitten Edward. Hänhän saa Bellan,” poika nyökkäsi tyytyväisenä. Elli huokaisi ja levitti käsiään:
“Sinä olet Jacob, tahdoit tai et. Olet yhtä tulinen, kuin hän. Teemu on enemmän Edwardin kaltainen. Viileä, huolehtivainen, hieman etäinen.”
“Tarkoitatko, että Teemu saa Annien?” Make rypisti kulmiaan ja Elli näytti turhautuneelta. Rautalangasta vääntäminen ei auttanut.
“En, te olette eri juttu kuin se. Kunhan kerroin, kumpaa ulkomuodoltasi vaikutat. Ehkä sinun kuitenkin pitäisi miettiä, miten käyttäydyt,” Elli kehotti ja lähti sitten laskeutumaan portaita alas. Hän oli sotkeutunut juttuun enemmän, kuin olisi itse suinkin halunnut.
“Mietiskele täällä vähän aikaa, ennen kuin tulet ihmisten ilmoille,” tyttö huikkasi vielä pojalle, joka murisi jotain vastaukseksi. Syvää huokaisten Elli astui talliin ja onnitteli itseään siitä hyvästä, että hänellä ja Anssilla oli kaikki kondiksessa.

___

“Joko sait heinät valmiiksi?” Kysyin hyväntuulisena Elliltä, joka tulla tupsahti heinävintiltä. Elli vilkaisi minua säikähtäneenä:
“Annie?”
“Menen tänään Empulla koulutunnille ensimmäistä kertaa,” hihkaisin pirteänä ystävälleni. Kävelin oudontuntuisen Ellin kanssa varustehuoneeseen ja aloin kahmia orini varusteita käsivarsilleni.
“Miksi sinä olet noin hiljainen?” Kysyin ja nostin harjapakin satulan päälle. Olin niin laiska, että otin mieluiten kaikki varusteet kerralla kuin usealla käynnillä. Tosin unohtelin asioita niin paljon, etten ylimääräisiltä käynneiltä yleensä edes voinut välttyä.
“Nukuin huonosti,” Elli hymyili pienesti. Vilkaisin kulmiani kohauttaen ystävääni ja viestitin katseellani, etten uskonut tätä pätkän vertaa.
“Riitelittekö te Anssin kanssa?” Kysyin ja vaihdoin asentoa. Varusteet alkoivat painaa ikävästi käsivarsillani.
“Ei mitään sellaista. Meillä on Anssin kanssa kaikki hyvin,” Elli hymyili ja minä irvistin ystävälleni:
“Ei pakolla.”
“Kuulet tämän varmasti hyvin pian itsekin,” Elli rauhoitteli ja avasi sitten minulle varustehuoneen oven. Nyökkäsin hyväksyvästi ja lähdin sitten varusteet käsissäni keikkumaan Empun karsinalle päin. Ori odotti minua siellä kuopien turvettaan. Olin hakenut sen äsken sisälle ja Summi oli taas jäänyt pettyneenä tarhaan. Olin kuitenkin luvannut sille, että illalla se pääsisi virkistymään maastoon. Sydämessäni toivoin, että Makekin tulisi mukaan. Ihana iltamaasto kahden olisi täydellisen fantastista. Eilinen leffa-iltakin oli ollut upea, pala unelmaa.
En ymmärtänyt itsekään, miksi meillä tuntui sujuvan nyt niin hyvin. Melkein liiankin hyvin. Kaikki adjektiivit, jota suustani päästelin, olivat ylistäviä ja positiivisia.
“Kai sinä palautat minut maan tasalle, Emppuseni? Heität minut maahan tai jotain vastaavaa,” Naurahdin vuonohevoselle ja aloin harjata sitä pitkin, pyörivin liikkein. Tämä venytti alahuultaan ja nautti niinkin yksinkertaisesta asiasta. Hymyilin kuin höperö ja harjasin orin kaikessa rauhassa. Tuntiin oli aikaa vielä reilut puolituntia, joten hätiköinti olisi turhaa. Ja Leena oli aina tyylikkäästi myöhässä, mikä oli ennemminkin sääntö, kuin poikkeus.
“Make!” Virnistin ilahtuneena pojan kävellessäni karsinani ohi. Kun hän huomasi minut, hänkin hymyili, mutta ei normaaliin tapaansa kuitenkaan. Jotenkin vaisusti.
“Onko kaikki kunnossa?” Kysyin ja luikertelin karsinastani ulos hivuttautuen Maken viereen ja kohotin kasvoni hänen kasvojensa kohdalle. Make kuitenkin vetäytyi pois, mikä oli minulle uutta. Nirskutin hampaitani loukkaantuneena. Hänelläkö oli oikeus suudella minua milloin kuin tahtoi, mutta minulla sitä ei ollut?
“Anteeksi. Huono päivä,” poika hymyili pienesti ja halasi minua. Olin joko vainoharhainen, tai halaus tuntui oikeasti erilaiselta.
“Niin tuntuu monella olevan,” tuhahdin ja vilkaisin Makea tiukasti:
“Mistä nyt oikein on kyse?”
“Minä olen Jacob ja Teemu-Edward vie sinut minulta!” Make äyskäisi ja lähti vihaisen rivakasti kulkemaan suuntaan, josta oli tullutkin. Minä kohotin kulmiani hämmästyneenä. Miten twilight tähän liittyi?
Kummeksuen nostin satulan Empun selkään ja pohdiskelin, mitä Maken sanat tarkoittivat. Hän ilmeisesti taas ylireagoi Teemusta, joka oli selvästi iskenyt silmänsä Desireehen. Make nipotti turhasta. Silti en ymmärtänyt Jacob-Edward sanomaa.
“Mököttäköön Make, mutta me pidämme hauskaa. Kouluvääntöä, jippii,” virnistin Empulle ja kiristin vyön. Poniinkin iloinen mieleni tarttui, eikä sekään viitsinyt pullistella. Kuolaimetkin se otti vain pienen taiston jälkeen.
Vaikka olin hidastellut tarkoituksella, kello näytti edelleen, että vartti tunnin alkuun. Huokaisin ja manasin itselleni, että olin ollut liian nopea.
“Tunnille menossa?” Teemu kysyi ja hymyilin tälle nyökäten. Poika rapsutti oven takaa Empun päätä ja vilkaisi sitten minua naurahtaen:
“Summi meinasi tulla langoista läpi, kun kävelin sen ohi kaurakipon kanssa. Sillä on kai nälkä.”
“Varmaan ja se on vähän mustasukkainen Empulle,” nyökkäsin ja mietin huultani purren ruunaa. Ihan turhaan se oli mustasukkainen. Sydämeni kuului kokonaisuudessaan vain sille.
“En voinut vastustaa, joten annoin sille pari kauranjyvää,” Teemu selitti ja minä vain hymyilin. Ennen olisin älähtänyt, ettei niille saisi antaa ylimääräistä. Mutta Teemu oli selvästi piristänyt Summin päivän, joten en voinut alkaa häntä haukkuakaan.
“Vai pariko?” Kuitenkin varmistin. Teemu nosti kätensä lakilleen:
“Vannon kautta mummini. Korkeintaan kolme jyvää.”
“Äsken puhuit parista,” virnistin kujeellisesti ja purskahdimme nauruun. En muistanutkaan, miten hyvä huumorintaju pojalla oli.
“Tulen ehkä vähän päästä katsomaan tuntianne. Minun pitää lähteä tänään illalla takaisin Casherin luo, joten emme sitten ennen seuraavaa viikonloppua näekään,” poika selitti ja huiskautti minulle kättään. Tosiaan, mietin. Casherhan asui eri tallilla, siellä, missä ratsastajista tehtiin kouluratsastuksen ammattilaisia. Siitähän minun ja Teemun ero oli johtunut, pojan muutosta.
Vilkaisin uudelleen kelloani ja sitten toisia tunnille tulevia. Mukana oli valitettavasti myös Jessica ja sitten pari, jotka tunsin vain kasvoilta. Vähän päästä lähdimme peräkanaa kentälle päin ja hymyilin orilleni, joka joutuisi kohta paiskimaan hommia hiki hatussa. Mutta niin joutuisin varmasti minäkin, jos vain Leena sen päätti.

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Jupe 
Päivämäärä:   19.8.12 00:39:16

hyvä jatko!!: ) eiku lisää vaa ; )

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.8.12 09:07:11

Tässä tapauksessa sitten Jacob saa luvan "voittaa" :DD

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: inkkukinkku 
Päivämäärä:   19.8.12 13:02:45

jatkoo :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   19.8.12 13:50:36

mihin snobit on kadonnu? jatkoo!

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   19.8.12 14:31:06

Mainittiinhan tuossakin pätkässä nopeasti Jessica. Tarinasta tulisi liian sekava, jos kaikki olisivat aina samalla kertaa mukana. Mutta juonipaljastuksena, seuraavassakin pätkässä snobit ovat lähes päätähtinä. ;)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.12 15:12:54

Millo tulee seuraava jatko?^^

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Ramona 
Päivämäärä:   19.8.12 15:49:26

"Tässä teille tarinaa, seuraa ilmestyykin vasta luultavasti ensiviikonloppuna."

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   19.8.12 18:55:10

jee:)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: :.:.:.: 
Päivämäärä:   19.8.12 21:02:59

No en kyl ny tykänny :(
Musta oli jotenkin tosi tyhmää, et Annie oli nyt noin kilttinä Teemulle. Teemu on ihan paska :D:D se oikeesti ei sovi yhtään annielle kun make on annien!!!!!!!!
pliiiss voitko pitää maken ja annien yhess???? :))))<3 en haluu lukee tätä tarinaa jos se menee yhtee teemun kans..... ;)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.8.12 15:30:46

En tiiä, olinko ainut, ketä tuon ylemmän kommentti ärsytti. ^^^^

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Minho ekkk 
Päivämäärä:   20.8.12 15:33:01

"en haluu lukee tätä tarinaa jos se menee yhtee teemun kans..... " sittenhän sä menetät luettavan tarinan.

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   20.8.12 16:00:48

repesin tolle kommentille! :DDDD

siis mun mielest kirjottaja kirjotttaa, toki me lukijat esitetään toiveita ja "vaaditaan" jotain, mut jos kirjottaja tekis just niinku me halutaan, mitä ituu täs ees ois? eihä täs lukemises ois mitää järkee enää! se menis käytännös niin et me sanellaan, kirjottaja kirjottaa! en muist tiiä mut mun mielipide on tää! :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.12 20:09:38

up

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   21.8.12 21:00:50

Koska jatkuu????

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.8.12 07:04:31

Lähettäjä: Ramona
Päivämäärä: 19.8.12 15:49:26

"Tässä teille tarinaa, seuraa ilmestyykin vasta luultavasti ensiviikonloppuna."

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   22.8.12 21:49:37

:.:.:.:// Lolololololol xD Et sä sitä päätä :>

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.12 06:45:00

¨¨

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: :9 
Päivämäärä:   24.8.12 13:28:19

nyt on perjantai, jatkuu siis tänään????????(;

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: bananaphone # 
Päivämäärä:   24.8.12 22:24:51

. . . .

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   24.8.12 22:42:03

lakatkaa ny jo täyttämäst tää tol turhal jatkoo passkal, jatkoo tulee vklp niinku banaani sanos, ja vklp on aika hitost viel jäljel!

  Re: Läski-Annie #10

LähettäjäMinho. 
Päivämäärä:   25.8.12 00:07:05

onneks mä en seuraa tätä topaa nii fanaattisestiO.O ja ei perjaintai EI ole viikonloppua, se on arkipäivä, ja niitäkii on 5 ei 4... rauhottukaas nyt te yli-innokkaat anniettajat

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   25.8.12 16:37:17

Illalla/huomenna tulossa tarinaa. :) Eli kyllä siis on tulossa, vaikkei tarkkaa ilmestymistä olekaan tiedossa. :p

:.:.:.: = Itse olen kyllä jo suunnitellut tarinan kulkua pitkälle ja siihen ei voi lukijat oikein vaikuttaa. Toki mielipiteitä voi esittää. Ikävää, ettet halua lukea tätä tarinaa, mikäli he menisivät yhteen, mutta sitten se on kuitenkin vain sinun murheesi. :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   25.8.12 20:57:13

Jatkopätkää :)

Otin Empulta satulan pois ja pyyhkäisin otsaani, joka norui hikikarpaloita. Leenan tunti oli ollut raskas, mutta vielä raskaammaksi sen oli tehnyt eräs toinenkin osapuoli, jota myös Jessicana tunnetaan. Hän oli ratsastanut kokoajan tahallaan tielle Flipinsä kanssa ja oli monta kertaa ruvennut selästä käsin neuvomaan minua, mitä tein väärin. Olin lopulta ollut niin hermostunut ja ärsyyntynyt, että paha oloni oli tarttunut poniinkin. Se oli ruvennut pukittelemaan ja lisäämään vauhtia ja lopulta Leena oli huokaissut, että minä aiheutin enemmän haittaa kuin hyötyä sen selässä. Niinpä olin kivunnut ponin selästä alas ja astellut niin vihaisena talliin, että silmänikin olivat sumentuneet kiukusta. Inhosin Jessicaa!
“Älä viitsi luimia,” tuhahdin Empulle, joka naksautti hampaitaan ärtyneenä minun siirtäessäni sen lihavaa ruhoa tieltäni. Vikaa oli tietysti ollut minussakin, en tätä hevoseni syyksi halua laittaa. Jos olisin pitänyt hermoni paremmin kurissa, enkä olisi välittänyt Jessican sanoista, tätä ei olisi tapahtunut.
Mutta miten olisin voinut olla välittämästä niistä sanoista, jota hän sanoi aina, kun Leena oli kuuloetäisyyden päässä? Hän oli haukkunut Empun ja Summin maanrakoon, haukkunut painoani ja ratsastustyyliäni ja suhdettani Makeen. Hän oli myös väittänyt, että minulla oli kilahtanut hattuun, koska omistin kaksi ponia ja minulla oli poikaystävä. Olin nyt kuulemma snobi. Ironista tietenkin, että hän sanoo sen minulle - paikkakunnan snobien kuningatar.
Lopetin itseni analysoimisen ja vein Empun varusteet varustehuoneeseen. Turha minun olisi miettiä ja jauhaa mennyttä. Nyt halusin vain käpertyä Maken kainaloon. Poika oli luvannut, että tulisi katsomaan tuntiani, mutta salaa olin tyytyväinen, ettei hän tullut. Ratsastamisenihan ei ollut sujunut kehuttavasti. Mutta ihmettelin silti, miksei hän tullut ja pitänyt lupaustaan. Se ei ollut lainkaan Maken tapaista.
Varustehuoneessa oli kaksi kikattelevaa pikkutyttöä, jotka hiljenivät kuin napin painalluksesta minun tullessa huoneeseen. Moikkasin heitä ja käänsin tytöille selkäni laittaen varusteita paikoilleen.
“Omistatko sinä sen vuonohevosen?” Kuulin takanani kimeän äänen ja käännyin hymyillen ympäri. Nyökkäsin toiselle tytölle, joka muistutti ihan peppi pitkätossua. Hänellä oli oranssit hiukset epäsymmetrisillä leteille ja jopa asiaankuuluvat kulahtaneet kengät. Toinen tyttö oli pyöreäposkinen ja selvästi ulkoisesti paljon kaveriaan ujompi.
“Tavallaan,” hymyilin ja kysyin:
“Pidätkö siitä?”
“Joo,” tyttö vastasi heti ja jatkoi silmät loistaen:
“Rakastan vuonohevosia! Se on niin nätti. Ja kiltti. Leena joskus antoi minulle luvan taluttaa sen sisälle!” Rypistin hieman kulmiani, sillä minun oli vaikeaa uskoa, että Leena antaisi orin (vaikkakin Emppu oli maasta käsin mitä kiltein) pikkutytölle talutettavaksi.
“Antoiko hän?” Kysyin tiukasti. Ujompi tyttö lehahti niin punaiseksi, että tiesin, että tässä oli jotain hämärää. Kun kumpikaan tytöistä ei enää pukahtanutkaan, tiukkasin uudelleen:
“Talutitteko te sitä ilman Leenan lupaa?”
“Me vaan harjattiin se! Kun se oli ihan likainen,” Peppi pitkätossu-tyttö puolustautui ja hänen alahuulensa väpätti niin, että pelkäsin tämän purskahtavan itkuun. Nyt minä vaivaannuin.
“Tiedättehän, ettei ilman lupaa saa harjata tai edes koskea muiden hevosia?” Kysyin.
“Mutta se olikin poni,” peppi pitkätossu sanoi näsäviisaasti. Minä närkästyin. Oliko hänellä tosiaan varaa leikkiä nokkelaa?
“Annan tämän mennä läpi sormieni. Harmi, ettette kysyneet minulta lupaa. Olisitte päässeet kärryillekin ja hoitamaan Emppua kanssani,” sanoin ja uskoin sanojeni olevan tytöille paras mahdollinen rangaistus. Nämä näyttivät aidosti katuvaisilta. Tytöt pyytelivät anteeksi (jopa ujompi) ja minä kuittasin asian menneeksi ja lähdin toimistolle päin. Nyt halusin entistä kipeämmin Maken syliin.
Toimistossa tosiaan oli Make, mutta niin oli myös Jessica, Cara ja Natalia. Make istui toimiston pöydän takana ja tytöt rinta rinnan häntä vastapäätä tuoleilla. Kaikkien päät kääntyivät minuun, kun kysymysmerkkinä astuin sisään.
“Hei muru,” Make näytti ilahtuneelta ja viittoi minua istumaan hänen syliinsä. Häkeltyneenä snobien pistävistä katseista istahdin hänen syliinsä ja vastasin yhtä vihaisesti heidän katseisiinsa.
“Sinun pitää auttaa meitä,” Cara jatkoi vaativaan sävyynsä välittämättä minusta tuon taivaallista:
“Ethän sinä voi kääntää meille selkääsi!”
“Sitä paitsi Leena sanoi, että autat mielelläsi,” Jessica muistutti yhtä pikkuvanhasti, kuin varustehuoneen pitkätossu. Minä en tiennyt, mistä he puhuivat, mutta huomasin, että Maken ärtyi hänen vartalonsa mennessä kireäksi.
“Minulla ei valitettavasti ole aikaa valmentaa teitä,” poika sanoi ja näytti väsyneeltä. Uskoin, että hän oli toistanut tätä lausetta enemmänkin, mutta snobeihin se ei ollut mennyt lävitse.
“Tietenkin ehdit. Niin äitisi sanoi,” Nyt Natalia puuttui puheeseen.
“Vain niihin yksiin kisoihin asti!” Jessica hiillosti.
“Olkoon!” Make murahti ja osoitti ovea:
“Nyt, jättäkää meidät rauhaan.”
“Itseasiassa me kaipaamme nyt iltatreeniä,” Natalia jatkoi pirteästi ja hymyili ystävilleen tyytyväisenä, kun olivat saaneet Maken suostumaan.
“Mutta eikö Jessica jo ollut koulutunnilla tänään?”
“Olin, mutta kyllä Flip jaksaa vielä estetunninkin.”
“Eikä jaksa, liikutat sitä muutenkin ihan liikaa,” Make vastasi peitellen närkästymistään. Jessica katsoi tätä kuin halpaa makkaraa:
“Mitä sinä sanoit? Minäkö en hoida hevostani kunnolla?”
“Pikemminkin hoidat sitä liikaa,” Make korjasi ja minä vilkaisin entistä nolompana ympärilleni. Tunsin olevani täysin turha, mutten uskaltanut poistuakaan.
“Tiedätkö, Make, miksi sinä piikittelet minua kokoajan?” Jessica kysyi nojautuen pöytää pitkin lähemmäs. Vilkaisin häntä varoittavasti, mutta tyttö ei ottanut sitä huomioonkaan.
“No kerro,” Make puuskahti ja se sai Jessican puhkumaan ivaa:
“Piikittelet minua kokoajan, koska rakastat minua - edelleen. Niin sen on oltava. Et ole koskaan päässyt minusta irti. Olet koukussa kuin kala. Olen sinun huumeesi, jota sinun on saatava elääksesi.” Kyyneleet kihosivat silmiini Jessican sanoista ja olin purskahtaa varsinaiseen itkunauruun. Hän puhui niin koomisesti, että olin tukehtua nauruuni. Pyrskähtelin ja olin revetä liitoksistani Maken katsellessa minua kuin vähäjärkistä. Hänelle tämä oli tositilanne, eikä tyttöystävä tuntunut ymmärtävän hänen tuskaansa.
“Rakastan tätä hullua,” Make sanoi ja hipaisi hiuksiani lempeästi. Vilkaisin Makea hymyillen ja katseeni viestitti selvääkin selvemmin, että tunsin täysin samoin. Tunsin kuitenkin, kuinka tunnelma kireni toisella puolella pöytää. Jessica oli räjähtämispisteessä.
“Niin sinä hänelle uskottelet,” Jessica sanoi jäykästi ja vilkaisi ystäviään. He viestittivät toisilleen katseillaan, että oli aika punoa joku ilkeä juoni taas meidän menoksi. Tuo katse oli tullut minulle niin tutuksi, että tulistuin pakostakin. En halunnut enää mitään turhia ongelmia ratkottavaksi, koska niitä tuli riittävästi ilman snobien auttavaa kättä.
“Lupaan valmentaa teitä kolme kertaa viikossa, niihin kisoihin asti. Mutta nyt haluan viettää vapaata aikaani Annien kanssa,” Make sanoi rauhallisesti ja vilkaisi merkitsevästi ovea. Edes se ei laittanut vipinää tyttöjen pilliratsastushousujen puntteihin.
“Minusta meidän olisi hyvä tehdä ensin valmennus-suunnitelma,” Natalia ehdotti hymyillen niin siirappisen pirteästi, että minun teki mieleni irvistää. Natalia kaivoi taskustaan pientä vihkoaan ja itsenäisesti otti Leenan pöydältä kynän. Hän raapusti hetken ja ojensi sitten vihkosen Makelle, joka luki kiekuroista kaunokirjoitusta otsa rypyssä.
“Valmennan teitä korkeintaan kolmesti viikossa,” Make ärähti jyrkkänä:
“Muut tuntinne saatte anoa äidiltä!”
“Mutta Make,” Cara sanoi paheksuvasti:
“Jos haluaa voittaa, pitää treenata joka hetki.”
“Tuo ei ole totta,” minä kommentoin:
“Hevosella pitää olla myös vapaita ja esimerkiksi maastot piristävät hevosten mieltä, jotta ne jaksaisivat kentällä puurtaa paremmin.”
“Niin juuri,” Make nyökkäsi ja hymyilin tyytyväisenä, että hän puolusti kantaani. Jessica kirosi minut katseellaan alempaan helvettiin, mutta hymyilin vain maireasti ja nojauduin tiukemmin Makeen. Osasin minäkin tätä peliä pelata aina tarpeen vaatiessa.
“Huomenna sitten,” Jessica päätti ja komensi eleillään ryhmänsä ylös. He katsoivat minua ja Makea merkitsevästi ja poistuivat ylväästi selkärangat tikkusuorina ja paiskasivat oven tarpeettoman lujasti kiinni.
“Maanvaivoja,” Make inahti ja kaivautui Leenan virttyneeseen tuoliin entistä tiukemmin. Minä naurahdin ja vilkaisin poikaa ripsieni lomitse:
“Minusta pärjäsit ihan hyvin.”
“Kiitos sinun.”
“Enhän minä tehnyt mitään,” hämmästelin ja hymyilin Maken kurottautuessa lähemmäs ja painaessaan hänen lämpimät huulensa minun huuliani vasten.
“Teithän. Olit läsnä,” poika hymisi lempeästi ja siirryin tiukemmin hänen viereensä. Istuimme sylitysten tuolilla ja olimme hiljaa. Ymmärsimme toisiamme täydellisesti ilman sanojakin.
“Et tullut katsomaan tuntiani,” lopulta rikoin hiljaisuuden. Kommenttini ei ollut missään määrin syyttävä, ennemminkin toteava.
“Anteeksi. Jouduin ratsastamaan Quella maneesissa,” poika pahoitteli ja nyökkäsin. Istuimme taas hiljaa ja kuuntelimme kellon raksutusta. Oli helpottavaa tajuta, että vaikka muu maailma kaatuisi nurin, Make oli aina rinnallani. Taistelisimme yhdessä vastoinkäymisiä ja snobeja vastaan ja me pärjäisimme hyvin.

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.12 22:34:51

Kiva pätkä :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: inkkukinkku 
Päivämäärä:   25.8.12 22:43:22

jatkoo :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: ambba 
Päivämäärä:   25.8.12 22:52:21

ihana pätkä! on ne sulosia :')

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: :8) 
Päivämäärä:   25.8.12 23:01:32

uusi lukija ilmottautuu! Ihana pätkä! meni torstaista asti aikaa lukia nää kaikki pätkät<3

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: mmmmmma 
Päivämäärä:   25.8.12 23:04:39

ahhhhh <3 en voinu olla hymyilemättä lopputarinassa, tää on vaaan parasta lukuviihdettä! :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   27.8.12 07:39:01

up up up<3
koska jatkuu<3

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   27.8.12 12:44:44

aaaawwwws toi loppu pätkä!

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   27.8.12 16:09:10

oii ihana ♥

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit<3 
Päivämäärä:   27.8.12 19:58:59

Olin ahkerana ja kirjoitin normaalia pidemmän pätkän. Ja julkaisen sen siksi nyt, koska viikonloppuna en luultavasti ehdi kirjoittelemaan, joten tämä tulee vähän niinkuin korvaukseksi siitä. Kiitos taas kommenteista ja tässä uutta pätkää! ;)

“Desiree,” Cara hymyili itsetyytyväisesti nähdessään tytön, jota piti pahimpana uhkaajanaan tallilla. Tyttö ratsasti hevosellaan aivan liian hyvin ja uhkasi kauneudellaan Caran kauneutta.
“Niin?” Desiree kääntyi sirosti ja näytti viileältä kuin vuorien alppiruusu. Kun Jessica ei ollut paikalla, Cara tiesi olevansa arvoasteikolla Nataliaa ylempänä ja käytti sen hyödykseen. Nytkin Natalia seisoi sivummalla mulkoilen Desireetä, mikä olikin hänen ainut tehtävänsä.
“Minä inhoan sinua,” Cara sanoi hitaan laskelmoivasti, mutta jatkoi:
“Mutta meidän on silti liittouduttava.”
“Anteeksi mitä?” Desiree sylkäisi sanat suustaan ja vilkaisi ovelle päin. Kaksi vihaista teinihirviötä oli piirittänyt hänet paikalleen, eikä hän kyennyt liikkumaan.
“Kuulit kyllä,” Cara sanoi venyttelevästi kuin laiska kissa. Hänellä ei ollut mikään kiire.
“Sinun on autettava meitä tuhoamaan Annie.”
“Ja miksi luulet, että minä sinua auttaisin?” Desiree naurahti jäisesti. Hän piti Anniesta paljon, koska tytöstä oli vain niin helppo pitää. Hän pitäisi mieluummin Annien, kuin Caran puolta, mikä oli selvää.
“Sinun on pakko,” Natalia virnisti ja Cara mulkaisi tätä hiljentymään. Jessica oli tänään kipeänä, joten hän sai käyttää asemaansa mielin määrin hyväkseen. Ja hän todella nautti siitä.
“Minun ei ole pakko kuin kuolla,” Desiree letkautti ja otti askeleen ovelle päin. Caran hoikka varsi kuitenkin pysäytti tytön ja he mulkoilivat toisiaan silmästä silmään, jää jäätä vasten.
“Mitä Annie tuumaisi, jos hän tietäisi sinun suudelleen Teemua heidän vielä ollessaan yhdessä?” Cara sanoi hitaasti nauttien joka sanasta, kuin herkullisesta jäätelöstä. Desiree valahti niin kalpeaksi, että häntä ei olisi erottanut valkoisesta seinästä.
“Sinulla ei ole todisteita!” Desiree pihahti, minkä vain ääntään enää ulos sai.
“En ole tyhmä. Uhkaisinko sinua, jos minulla ei niitä olisi?” Cara naurahti ja napsautti käsiään käskevästi. Natalia kaiveli hetken taskujaan ja ojensi varovaisesti kuvan Caralle.
“Katso.” Cara sanoi ja Desiree katsoi. Kuva oli täysin selvä ja siitä erottui, että hän ja Teemu suutelivat.
“Eikä nämä tähän loppuneet. Tiesin, että näistä olisi vielä hyötyä,” Cara nauraa räkätti ja näytti sitten toista ja kolmattakin kuvaa. Desiree nielaisi äänekkäästi. Yksi suudelma ei olisi ollut niin paha, kuin nuo kaikki kuvat eri paikoista ja eri päiviltä. Ja joka kuvissa oli vielä päivämääräkin; oli totta, että hän oli ollut Teemun kanssa, kun tämä oli ollut vielä Annien kanssa. Eikä hän voinut edes puolustella, ettei tiennyt, että Teemu oli ollut varattu. Tiesihän hän sen, mutta ei ollut välittänyt. Se oli ollut hänen elämänvaiheensa, josta hän ei ollut välittänyt pätkääkään.
“Sinä saat meiltä käskyjä ja tottelet niitä täysin. Et saa enää puhua Annien kanssa,” Cara varoitti ja Desiree punnitsi hetken vaihtoehtoja. Niitä ei ollut. Hän nyökkäsi hitaan jäykästi ja Cara virnisti tyytyväisenä. Jessica olisi niin iloinen, kun kuulisi, miten hän oli asiat järjestänyt.
“Yksikin niskurointi ja nämä kuvat menevät Annielle,” Cara muistutti vielä ja asteli sitten näyttävästi Natalian kanssa ulos. Desiree lysähti varustehuoneen lattialle ja manasi itsekseen, millaiseen pinteeseen hän oli itsensä järjestänyt.

___

Minä nauroin Maken ilmeelle tämän hämmästellessä ääneen, miten kovaa Emppu pääsikään. Istuimme yhdessä kärryillä ja juttelimme mukavia ponin hölkötellessä nyt jo vähän rauhallisempaa tahtia eteenpäin.
“Sinun pitäisi kyllä ratsastaa tällä enemmän, eikä vain ajaa,” Make moitiskeli minua enemmän lempeästi, kuin toruvasti. Nyökkäsin kuivasti. Tiesin, että niin minun pitäisi tehdäkin. Mutta olin hurahtanut kärryttelyyn ja jotenkin se oli usein voittanut kentällä tahkoamisen. Mutta huomenna saisin luvan ottaa itseäni niskasta kiinni ja ilmoittautua Leenan koulutunnille ahertamaan.
“Niinpä niin,” vastasin hyväntuulisesti ja siristelin silmiäni. Päivä oli täydellisen aurinkoinen ja lämmin.
“Miten olisi iltamaasto Summilla ja Quella?” Ehdotin pojalle ja hidastin orin käyntiin. Se vähän puhalsi, mutta sen kunto oli kuitenkin parantunut roimasti.
“Se olisi mahtavaa, mutta minun täytyy pitää niille kolmelle se tunti. Ja ilmeisesti myös Desireelle; Cara kävi ilmoittamassa, että myös hän liittyisi valmennettaviini,” Make selitti ja rypistin kummastuneena otsaani. Desireehän ei voinut sietää kolmikkoa.
“Toivottavasti he eivät ole ottaneet Desireetä silmätikukseen,” sanoin huolestuneena. Desiree oli aivan liian upea ihminen nälvittäväksi, ajattelin ja valtava puolustusvimma suorastaan sykähti sisälläni.
“Enpä usko. Tänäänkin ne olivat neljästään kentän reunalla notkumassa,” Make tuhahti laiskasti, mikä sai minut entistä enemmän tietoiseksi, että jotain oli tekeillä. Olin ehkä utelias, mutta minun olisi kysyttävä heti tallille palattuamme Desireeltä, mistä oli kyse. En tahtonut hänelle mitään ongelmia siitä, että oli ystäväni.
“Miksei muuten Elliä ole näkynyt aikoihin tallilla?” Make tuumi ja hymähtäen laittoi hiuskiehkuran, jonka tuuli oli tuivertanut kasvoilleni, korvani taakse. Niin pieni ele liikutti minua valtavasti.
“Ei sen puoleen Anssiakaan ole,” vastasin ja pidätin Emppua, joka oli taas hetken puhallettuaan meno tuulella. Oli kyllä totta, että Ellin tallikäynnit olivat harventuneet. Siinäpä siis toinen asia, joka minun olisi selvitettävä.
“Ehkä ne eivät ehdi, kun ovat toistensa kimpussa kokoajan,” Make ehdotti ja vilkaisi sitten ilkikurisesti hiekkasuoraa:
“Miten olisi pieni spurtti?”
“Menoksi, poni!” Naurahdin ja annoin Empulle luvan juosta. Se lähti kuin raketti kiitämään tietä pitkin ja hiekka vain pöllysi sen pienistä kavioista kasvoillemme. Make virnuili minulle ja unohdin kaikki huoleni, Desireet ja Ellit. Nyt nauttisin vielä hetken vain poikaystäväni seurasta - niin ja tietysti nopeasäärisen ponini.

___

“Desi! Minulla onkin asiaa sinulle,” Tartuin ystävääni kädestä ja tämä säpsähti nähdessään minut. Kurtistin kulmiani:
“Oletko kunnossa?”
“Tietysti,” tyttö sanoi epävarmasti ja vilkuili ympärilleen, niin kuin tekisi jotain luvatonta.
“Ei millään pahalla, Annie, mutta minun pitää laittaa Lucia nopeasti kuntoon. Menen tunnille,” Desiree selitti nopeasti ja käveli varustehuoneeseen. Minua ei noin vain karistettu kannoilta. Kävelin hänen perässään ja vilkuilin tyttöä, joka ei vaikuttanut omalta, iloiselta itseltään. Hän oli ennemminkin jäykkä ja etäinen.
“Olenko minä suututtanut sinut jotenkin?” Kysyin siirtäen painoa jalaltani toiselle.
“Et, et tietenkään,” Desiree huudahti vilkaisematta minuun ja poimi vain kiireellä varusteita hoikille käsivarsilleen. Näytin tyytymättömältä:
“Voitko sanoa, mikä sinua vaivaa?”
“Ei mikään!” Desiree ärähti ja minä sain tarpeekseni. Lähdin varustehuoneesta ja paukautin oven tarpeettoman lujasti kiinni. Tällä kertaa Desiree seurasi minua, vilkuillen edelleen ympärilleen, kuin häntä oltaisiin väijytty.
“Anteeksi, Annie. Ei tämä sinusta johdu. Sinun täytyy ymmärtää..” Desiree supisi ja vilkuili edelleen hermostuneena olkansa yli. Olisin halunnut polkea jalkaani lattiaan:
“En voi ymmärtää, jos et selitä!”
“Parempi, ettemme ole ystäviä nyt. Sinulla on Elli,” Desiree tokaisi ja minä vilkaisin häntä ymmärtämättä mitään:
“Haluat lopettaa ystävyytemme, noin vain?”
“Niin.”
Sen sanottuaan Desiree kääntyi kannoiltaan ja lähti pikakävelyä hevosensa karsinan luokse. Minä vilkaisin hänen peräänsä ristiriitaisin tuntein. Näköjään minun ystävyyteni häneen oli vahvempaa, kuin hänen minuun.
“Mikä sinut saa noin tyrmistyneeksi?” Teemu asteli talliin ja vilkaisin häntä happamasti. Poika näytti kuin muotilehdestä tulleelta. Ratsastussaappaat ja kypärä hohtivat puhtauttaan. Toisin kuin resuinen Make, mietin ja hymyilin itsekseni. Make oli joka tapauksessa paljon komeampi ja ihanampi persoona, kuin Teemu.
“Monet asiat,” vastasin lyhyesti. Teemu siirtyi viereeni ja nyökkäsi:
“Elämä on ihmeellistä.”
“Kun sen oikein oivaltaa, vai?” Jatkoin, enkä peitellyt pilkallista äänensävyäni. En tajunnut enää mistään mitään. Desiree vihoitteli minulle - tai oikeastaan oli vain tunteeton, kylmä. Pelkäsin mielessäni, että Ellikin oli jostain syystä - tai syyttä - minulle vihainen.
“Ratsastatko vielä Summin tänään?” Teemu kysyi kääntäen puheenaihetta niin taitavasti, etten huomannut. Ajatukseni olivat ihan jossain muualla.
“Niin minun piti, mutta taitaa jäädä huomiselle,” nyökkäsin harmissani. Tiesin, ettei tässä mielentilassa ratsastamisesta tullut mitään.
“Tuletko katsomaan minun kanssa Maken tuntia?” Teemu ehdotti ja nyökkäsin vaisusti. Ei minulla nyt muutakaan tekemistä ollut. Samalla saisin omin silmin nähdä, kaveeraisivatko snobit Desireen kanssa, niin kuin Make oli minulle väittänyt.
Kävelimme kentälle päin ja siellä he jo olivat nousemassa hevostensa selkään. Heilautin hymyillen Makelle kättä ja tämä iski minulle silmää kuitenkin näyttäen ärtyneeltä Teemun seurasta. Minä ja Teemu livahdimme kentän sisäpuolen reunalle tuoleihin.
“Sitten alkuverkkauksia. Niissäkin jo hevosta huomiolle, eikä vain matkusteta,” Make aloitti ja huomasin hänen vilkuilevan välillä meidän suuntaan. Vaistomaisesti hivutin tuoliani hivenen kauemmaksi Teemusta, jotta Make rauhoittuisi.
“Pelkäätkö minua?” Teemu kysyi tyytyväisenä huomatessaan tarkkana siirtoni. Sadattelin itseäni.
“Pitäisikö?”
“Vastaatko aina kysymykseen kysymyksellä?” Teemu kysyi niin närkästyneenä, että purskahdin pakostakin nauruun. Teemu vilkuili minua hyväntahtoisesti ja kysyi sitten lauhkeasti:
“Eikö hän pidä siitä, että me juttelemme?”
“Älä sekoita Makea tähän,” varoitin hiljaisesti. En halunnut puhua pojalle Makesta.
“Sujuuko teillä hyvin?” Teemu jatkoi varoittelustani huolimatta. Huokaisin ärtyneenä. Ei minun ja Maken asiat pojalle kuuluneet.
“Sujuu.”
“Mutta hän ei edelleenkään luota sinuun?”
“Miten niin?” kysyin siristäen silmiäni ja vilkaisten Makea. Tämä näytti täydelliseltä seisoessaan kentän keskellä ja neuvoessaan Nataliaa. Natalia tuntui keskittyvän enemmän flirttailuun hänen kanssaan, kuin ratsastukseen, mutta Make ei onneksi huomioinut tätä hänen haluamallaan tavalla.
“Make vahtii sinua, kokoajan. Hän luo noita silmäyksiään, vahtii, että pidän näppini erossa sinusta,” Teemu selitti ja virnisti ivallisena Makelle, joka kuin ajatuksen voimalla kääntyi vilkaisemaan minua.
“Sen ei pitäisi olla vaikeaa,” vastasin kipakasti ja Teemu kohotti kulmiaan kääntyen lähemmäs minua:
“Minkä?”
“Näppien erossa pitämisen.”
“Se on vaikeampaa, kuin luuletkaan,” Teemu tuhahti ja vilkaisi minua niin omistavasti, että värähdin.
“Parempi onnistua,” huomautin ja keskityin taas tuntiin. Make tosiaan vilkuili meitä, mutta en voinut siitä häntä syyttääkään. Jos minä olisin Maken tilalla ja hän istuisi tässä esimerkiksi Jessican kanssa, vahtisin häntä luultavasti ihan samalla tavalla. Luotimme toiseemme, mutta jokaisessa suhteessa piti olla tervettä mustasukkaisuutta.
“Mitä jos en onnistu?” Teemu jatkoi pilke silmäkulmassaan ja minä suorastaan kiemurtelin tuolillani. Vihasin tätä aihetta.
“Älä viitsi,” pyysin ja Teemu repesi nauruun. Hän tyrski hetken ja näytti ihan siltä, ettei saisi ilmaa. Myös Make katsoi, mutta hän ei näyttänyt niin iloiselta.
“Lopeta!” Suhahdin ja punastuin korviani myöten. Halusin upota tuoliini ja syvälle. Teemu voivotteli toivuttuaan naurukohtauksestaan ja hymyili sitten:
“Sinä olet varmaan ainoa ihminen, joka saa minut oikeasti nauramaan.”
“Hiphurraa. Kiva tunne olla pellenä,” vastasin kuivasti ja virnistin Teemun pyyhkiessä silmäkulmiaan. Hän olisi mukava ystävänä, jos ymmärtäisi, etten muuta hänen kanssaan voisikaan olla. Enkä tahtoisikaan. Minullahan oli Make.
“Rakastatko häntä?” Teemu kysyi totisena ja nyökkäsin:
“Rakastan.”
“Ja minä en voi muuttaa asiaa?” Teemu kysyi kumartuen vieläkin lähemmäksi, niin lähelle kasvojani, että hengitykseni salpaantui. Nousin äkkiä pystyyn kuin jousi:
“Sinun täytyy lopettaa tuo!”
“Et vastannut,” Teemu hymyili tyytyväisenä ja nojasi autuaasti tuoliinsa. Tunteet myllersivät sisälläni ja loin poikaan ärtyneen katseen. Käännyin ripeästi kannoiltani ja lähdin kentältä lepuuttamaan hermojani Summin ja Empun tarhalle. Ensin Desiree, nyt Teemu. Jos vielä joku alkaisi vaatimaan minulta jotain, poksahtaisin.

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: (----: 
Päivämäärä:   27.8.12 20:09:03

jeee (:

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   27.8.12 20:22:56

uuu mikä pätkä, emmä pysty oottaa viikonloppua pitemmälle ;D

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: inkkukinkku 
Päivämäärä:   27.8.12 20:41:37

jatkoo :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: ambba 
Päivämäärä:   27.8.12 21:46:35

jee ihana pätkä :)!

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   28.8.12 11:44:48

ooo iha sairaaaaaaan kiva pätkä! :)))

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Jupe 
Päivämäärä:   28.8.12 14:50:44

hyvä pätkä!:)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.12 15:44:45

jes hyvä pätkä!

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Oby~ 
Päivämäärä:   28.8.12 18:27:31

Jeee! Tosi kiva pätkä : )

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.8.12 18:39:04

iha huippuja pätkiä nää! harmi ku et kerkee enää kirjottaa nii usein ku ennen, mut hyvä et kummiski tällee aika säännöllisesti:)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   28.8.12 21:45:48

Inspiraatio iski ja oli pakko kirjoittaa! :D Tässä siis nyt tarinaa. Huomatkaa, ettei viikonloppuna _pitäisi_ olla tarinaa tulossa. Mutta en varmaksi voi sanoa, koska inspiraation iskuun ei voi vaikuttaa ;)

Painoin otsani Summin otsaa vasten ja suljin silmäni. Toisella vapaalla kädelläni rapsuttelin Empun pehmoista poniturpaa ja hymyilin itsekseni. Rakastin hevosiani. Kyllä, olin jo ihan rakastunut Emppuunkin. Sekin oli kiintynyt minuun. Mutta en ollut vielä aivan varma, pitäisinkö sen. Nyt en jaksanut edes vielä miettiä sitä.
Taas Teemu sai minut hämilleni, mietin ja rapsuttelin hevosiani samaan aikaan. Ne seisoivat kummatkin laiskasti vierekkäin kerjäten minulta huomionosoituksia. Jos Emppu punki liian lähelle minua, Summi nipisti korvansa luimuun ja palautti järjestyksen.
En tiennyt, mikä asia Teemussa oli sellaista, joka sai minut hämilleni. Hän sai minut vihaisemmaksi, kuin kukaan ikinä, mutta hän sai myös minut nauramaan - ja hän oli sanonut, että minä saan hänet.
“Huitaiskaa tyhmää emäntäänne. Ihan turhaan pohdin Teemua. Minulla on Make,” mumisin, enkä tiennyt, puhuinko enemmän hevosille vai itselleni. Pääkoppani suorastaan humisi tyhjyyttään. Yritin karkottaa Desireenkin mielestäni, jotten saisi päänsärkyä. Olin taipuvainen saamaan nimittäin sen, jos olin vihainen tai stressaantunut.
“Annie!” Kuulin tarhan edustalta iloisen huudon ja tunsin piristyväni ihan heti. Elli pujahti näppärästi portista sisään ja käveli huippumallin tavoin luokseni.
“Missä sinä olet kupannut?” Kysyin ja naurahdin Empulle, joka upotti heti päänsä vieraan syliin. Summi seisoi uskollisena vieressäni ja nuuhki lempeästi olkaani.
“Anssi, Anssi ja Anssi,” Elli virnuili silmät säihkyen, enkä voinut muuta kuin hymyillä. Olin onnellinen ystäväni puolesta - mukavaa, että jollain oli noin hyvin sujuva parisuhde. Paitsi että olihan meilläkin Maken kanssa sujunut nyt hyvin. Kunhan vain Teemu todellakin ymmärtäisi pitää ne elegantit näppinsä erossa..
“Unohditko Pilkun? Ja minut?” vastasin kiusallani ja Elli nyökkäsi hymähtäen:
“Periaatteessa Pilkku oli kyllä laidunlomansa ansainnut.”
“Sillä on varaa vaikka vähän lihoakin,” virnistin ja rypistin sitten kulmiani:
“Tiedätkö jotain sellaista Desireestä, mitä minä en tiedä?”
“En? Pitäisikö?” Elli näytti niin kysyvältä, että purin harmistuneena huuleeni. Olisin toivonut, että hänellä olisi ollut selitys valmiina. Mutta se olisikin ollut liian helppoa.
“Hän sanoi ystävyytemme irti,” sanoin ja selitin Ellille juurta jaksain koko jupakan. Selitin hänelle myös Teemun käytöksen ja ryntäykseni tänne hevosteni luokse rauhoittumaan. Välillä Elli kuunteli vakavana, välillä nauroi hervottomana ja välillä hän ei tiennyt, mitä hänen pitäisi tehdä.
“No, Desiree ei ole sinun ystävyytesi arvoinen. Eikä ole minunkaan. Minä en aio puhuakaan hänelle enää,” Elli kommentoi ja nostin heti käteni pystyyn toppuuttelevasti:
“Ei sinun silti tarvitse lopettaa olemasta hänen ystävänsä.”
“Ei tarvitsekaan, mutta lopetan. En halua tunteakaan tuollaista, kaksinaamaista ihmistä. Ja Teemusta, hän on selvästi ihan pihkassa sinuun. Mutta kai tajuat, ettei sinun ole järkevää retkahtaa häneen? Hän satutti sinua silloin aikanaan aika kovasti.”
“En tietenkään retkahda häneen,” vastasin nopeasti:
“En voi sietääkään häntä!”
“Rakkaus ja viha kulkevat käsi kädessä,” Elli hymyili tietäväisenä ja vilkuili minua päästä varpaisiin arvioivasti. Lehahdin punaiseksi, enkä tiedä miksi tein niin.
“Sinä olet rakastunut häneen,” Elli tokaisi hiljaa ja mykistyin aivan sanattomaksi. Minä? Teemuun? Oliko Elli seonnut?
“Et voi olla tosissasi,” puuskahdin hivenen ärtyneenä.
“Sen näkee sinusta, etkä voi peitellä sitä parhaalta ystävältäsi. Etkä itseltäsikään,” Elli huomautti lempeästi, kuin psykiatri uhmakkaalle potilaalleen. Minä tunsin seisovani epävakaan maan päällä.
“Minä rakastan Makea!”
“Tietenkin, sen näkee sinusta. Mutta väitätkö, että ihminen voi rakastaa vain yhtä ihmistä? Sydämeen mahtuu monia. Sinulla on siellä Maken lisäksi Summi, Emppu, vanhempasi, toivottavasti myös minä ja nyt siellä taitaa Teemukin olla,” Elli tarinoi. Minä menin hetki hetkeltä entistä kalpeammaksi. Oliko itse tuntemiseni näin huono?
“En minä rakasta Teemua,” väitin edelleen sinnikkäästi, vaikka tiesinkin, että se oli tyhmää.
“Ehkä olen vähän ihastunut,” lopulta myönsin Ellin tuijottaessa minua tiukasti. Jatkoin kuitenkin painokkaasti:
“Mutta siihen se jääkin, pieni, harmiton ihastus. Rakastan Makea ja se on paljon vahvempaa kuin joku Teemu.”
“Voi sinua,” Elli halasi minua lämpimästi ja lohdutti minua. Halasin päätä pidempää ystävääni lujasti takaisin. Hänestä tulisi erinomainen psykologi, koska hän oli saanut minut tunnustamaan sellaisia asioita, joita en itse ollut edes vielä tiennyt.
Ellin lähdettyä Pilkun laitumelle päin, en tiennyt, mitä tekisin. Helpointa olisi vain lähteä kotiin. En tiennyt, kuuluiko minun kertoa Makelle. Halusin uskoa, että ei kuulunut. Jos en tekisi mitään ihastukselleni, eihän se voisi mitenkään olla uskotonta Makea kohtaan.
Sadattelin itseäni ja lähdin katse alhaalla harhailemaan kentälle päin. Teemu istui edelleen tuolissaan, hymy jämähtäneenä kasvoilleen. Se hymy oli niin itserakas ja macho, etten edes ymmärtänyt, miksi minulla oli pienimpiäkin tunteita häntä kohtaan.
“Tulit takaisin,” poika sanoi ja viittoi minut viereensä tuoliin. Nyökkäsin kevyesti ja istahdin tuoliin siirtäen sen nyt mahdollisimman kauas pojasta. Tämä vilkuili minua huvittuneena:
“Emmekö me voi nyt edes istua vierekkäin?”
“Emme,” vastasin napakasti ja pidin silmäni Makessa. Hän näytti niin komealta ja upealta seisoessaan kentän keskellä. Hänestä huokui ihan erilaista vetovoimaa, kuin Teemusta. Suljin silmäni ja kirosin itseni uudelleen. Minun pitäisi ehdottomasti lopettaa poikien vertailu, varsinkin, kun hyvin tiesin heidän olevan kuin yö ja päivä, Edward ja Jacob.
“Miksi?” Teemu jatkoi, eikä hymy kadonnut hänen kasvoiltaan. Se ärsytti minua enemmän, kuin tohdin myöntää.
“Koska olen vihainen sinulle,” vastasin mahdollisimman arvokkaasti, varoen katsomastakin poikaa. Hymyilin helpottuneena kuullessani Maken miehekkään äänen sanovan, että olisi loppukäyntien aika. Heti sanojensa jälkeen hän kääntyi kannoiltaan ja lähti ihanaa kävelyään minua kohti.
“Sinä rakastat minua,” Teemu virnisti minulle lähes toverillisesti ja vaikeni sitten, kun Make oli kuuloetäisyydellä. Minä katsoin Teemua silmät loimuten raivostuneena ja Makekin huomasi kiukkuni. Hän kohotti kulmiaan:
“Saiko Teemu sinut suututettua?”
“Sai,” vastasin kipakasti mulkoillen edelleen Teemua. Hän katsoi minua hymyillen lämpimästi vastaan, mikä siivitti raivoani entistä korkeammalle. Make näytti tyytyväiseltä huomatessaan, että välimme olivat kaikkea muuta kuin lämpimät.
“Minä en tehnyt mitään,” Teemu sanoi leppoisasti ja nosti virnuillen kätensä ylös kuin sanoen olevansa antautunut. Minä ponkaisin ylös tuolista ja kapsahdin Maken kaulaan suudellen tätä rajusti. Poika oli aluksi hämmentynyt, mutta vastasi sitten suudelmaani tuijottaen Teemua vahingoniloisesti.
“Minä rakastan Makea,” Käännyin vihaisena Teemun puoleen, joka virnuili ja kysyi viattomana:
“Voisitko toistaa tuon saman minun kanssani?” Huomasin, kuinka Make ärtyi vähitellen, mutta painoin hänet istumaan tuoliin ja istahdin itse hänen syliinsä.
“Hän ei toista mitään sinun kanssa,” Make murahti ja painoi minut lujemmin olkapäätänsä vasten. Rentoutin hartiani ja yritin olla mahdollisimman rento ja huoleton Maken sylissä. Kokopäivän vihat olivat kaikki purkautuneet Teemuun ja nyt minun piti keräillä voimiani.
“Mistäs sinä sen tiedät?” Teemu vastasi ääni jäisenä, mutta asiallisena. Se hänessä olikin niin kiehtovaa - mutta toisaalta myös sanoinkuvaamattoman ärsyttävää. Hän ei koskaan riidellyt huutaen, hyppien ja raivoten, kuten minä. Hän vain puhui asiallisen jäisesti, lähes robottimaisesti. Tunteettomasti.
“Älkää viitsikö,” pyysin hieroen kädelläni päätäni. En jaksanut enää ainoatakaan riitaa.
“Sinähän tämän aiheutat kokoajan. Valitse. Se on joko hän tai minä,” Teemu sanoi nyt vakavasti. Hän piti silmänsä minussa, mutta minun oli jotenkin vaikea katsoa häntä silmiin. Olin hiljaa ja lopulta Makekin alkoi jännittyä. Hänen koko kehonsa viestitti minulle hiljaista, mutta painostavaa viestiään; sano, sano, sano, sano.
“Minä valitsen aina Maken,” sanoin ja poika hymyili kohottaen pääni suudelmaan. Teemu vain kohautti olkapäitään ja virnisti:
“Asiat voivat muuttua.”
“Tajusihan se lähteä,” Make hymyili minulle ja suuteli minua entistä rajummin. Minä suljin silmäni ja hymyilin Maken huulia vasten: hänen syliinsä minä kuuluinkin.
“Voimmeko huomenna jo hypätä?” Jessica keskeytti hempeilymme. Hän oli noussut hevosensa selästä ja seisoi sen kanssa pari metriä edessämme.
“Katsotaan,” Make vastasi ja oli taas kääntymässä puoleeni, kunnes Jessica jälleen jatkoi:
“Esteitä meidän pitää treenata. Olemme menossa estekisoihin.”
“Jos ei kouluratsastuskaan suju, ei voi esteetkään sujua,” Make vastasi kärsimättömästi ja vilkaisi minua pyöritellen silmiään, kun Jessica katsoi toisaalle. Tirskahdin ja sain osakseni tytön myrskyisän katseen.
“Olet meidän valmentaja ja sinun kuuluisi valmentaa, eikä pussailla Annien kanssa!”
“Itse te pakotitte minut valmentajaksenne,” Make huomautti ja nyt hänen kärsivällisyytensä oli jo koetuksella. Jessica näytti ärtyneeltä, mutta alkoi yhtäkkiä hymyillä kierosti. Hänen hoksottimensa tuntuivat pelaavan ja hän näytti siltä, kuin olisi saanut vuosisadan idean. Hykerrellen tyttö poistui snobit ja Desiree perässään kentältä. Desiree ei luonut minuun edes yhtä ainoaa katsetta.
“Mitäs minä sanoin,” Make tuumi vilkuillen miettiväisenä Desireen perään. Nyökkäsin happamasti:
“Hän sanoi ystävyytemme poikki.”
“Hän ei ollut arvoisesi ystävä,” poika lohdutti ja hymyilin pienesti:
“Juuri noin Ellikin sanoi.”
Jäimme vielä hetkeksi istumaan kentän tuoliin ja juttelimme päivän tapahtumista. Nyt viimein kaikki tuntui loksahtavan kohdilleen ja oloni tuntui paremmalta kuin aiemmin, vaikkakin väsyneeltä. Se oli suurin piirtein kokonaan Maken ansiota. Teemu sai minut ehkä nauramaan, mutta Make sai minut säteilemään, loistamaan, elämään.

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: inkkukinkku 
Päivämäärä:   28.8.12 22:25:13

jatkooo :)))

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   29.8.12 15:46:43

ihana, selkeästi ja kuvaillusti kirjoitettu pätkis<3

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.8.12 19:21:20

ihana pätkä taasen!

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: ambba 
Päivämäärä:   30.8.12 11:59:06

ihananannan♥

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: hnakki 
Päivämäärä:   30.8.12 16:28:19

must tuntuu koht et toi snoobijengi käskee Desiree yrittää makee ja semmost :( nyyh mielummi ois suoraa sanonu annielle miten asiat on... :s

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   31.8.12 10:49:14

jee ihanaa:)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: D: 
Päivämäärä:   31.8.12 12:50:52

Nyt on viikonloppu, miksei tarinaa?D:

  Re: Läski-Annie #10

LähettäjäMinho. 
Päivämäärä:   31.8.12 14:49:14

"Huomatkaa, ettei viikonloppuna _pitäisi_ olla tarinaa tulossa. Mutta en varmaksi voi sanoa, koska inspiraation iskuun ei voi vaikuttaa ;)"

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: D: 
Päivämäärä:   1.9.12 23:41:51

ärsyttävää!!
ennen aina tuli viikonloppunna!!

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.9.12 00:04:36

huoh

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.9.12 06:29:36

ei anneta tippuu

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.9.12 14:02:16

jatkohan olis ihan kiva?
ps. joojoo kiireitä ja elämä ........... silti

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: mmmmma 
Päivämäärä:   4.9.12 15:52:05

onko teihän ihan pakko kokoajan kirjottajaa painostaa, ettekö prkl voi vaan niellä sitä että jatkoa tullee sitten ku tullee, ei sillon ku TE nii tahotte.....

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   4.9.12 17:21:33

Juu kieltämättä stressaa tuollainen, varsinkin, kun selvästi ilmoitin, ettei viikonloppuna jatkoa tule. Kokeita tiedossa, eli jatkossa saattaa kestää tavallista kauemmin. Kuitenkin aloitellut olen jo sitä.

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   4.9.12 19:12:00

hei mista loytaisin tan ihan alusta asti? :D luin noista pari lausetta ja oon ihan sillai et pakko saada lukee alusta asti :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjämaea 
Päivämäärä:   4.9.12 19:22:33

vissiin 8 topaan on linkitetty kaikki, katoppa sieltä:)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   4.9.12 21:19:48

#1
#2
#3
#4
#5
#6
#7
#8
#9

Tuossa on nyt kaikki ykkösestä ysiin että löytyy sitten paremmin :3

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   4.9.12 22:35:03

kiitos tosi paljon!! :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   5.9.12 15:48:15

hei ei ny täytet tätä topaa kaikel paskal! jatkoo tulee sit ku banaani sitä EHTII kirjottaan, ei kaikkien elämä oo vaan ja ainoostaa tää! ihmisil on muukin elämä! :D

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   6.9.12 17:15:48

Siinä teille tarinaa. (:

Kiristelin hampaitani ja nopeutin askeliani Desireen suorastaan juostessa minua karkuun. Hän pysähtyi vasta hevosensa tarhan kohdalla ja vilkaisi minua selkänsä takaa pikaisesti.
“Sinun täytyy puhua minulle,” kivahdin, vaikka tiesin vaikuttavani takertuvaiselta. Luonteenpiirteeseeni kuului asioiden loppuun asti selvitys. Halusin palavasti tietää, miksi Desiree katkoi ystävyytemme, kertomatta syytä. Halusin todella tietää, olinko loukannut tätä vai mikä mättäsi. Eikö hän halunnutkaan olla enää läskin ystävä?
“Annie,” Desiree sanoi hitaasti, harkiten joka sanaa:
“Et voi juosta kannoillani.”
“Miksen muka? Ehkä sinun olisi jo aika puhua,” vastasin ja ystävällisyys oli kaukana minunkin äänestäni. Olin jo pari päivää ystävällisenä ja huolestuneena juossut tytön kannoilla ja anonut tältä selitystä. Nyt minulle kuitenkin riitti anominen.
“En voi jutella sinulle,” Desiree sanoi ja hänen äänensä säröili. Vain hieman, mutta kuulin sen kyllä. Se herätti enemmän uteliaisuuttani.
“Ja miksi et?”
“Ehditkö maastoon?” Desiree pyysi ja vilkuili taas ympärilleen, näyttäen niin hädissään olevalta, kuin vain ihminen voi näyttää. Pudistelin päätäni tiukasti:
“Minulla on kahdeksalta estevalmennus Summilla.”
“Mutta onhan sinulla Emppu,” Desiree jatkoi toiveikkaasti. Kurtistin kulmiani. Hän siis halusikin jutella kanssani, muttei tallilla. Outoa.
“En ole ollut sen kanssa selästä käsin maastossa,” vastasin neutraalisti. En aikonut olla iloinen ja ystävällinen itseni nyt, kun hän oli niin itsekkäästi minua monta päivää vältellyt. Ja nytkin vilkuili ympärilleen kuin häveten minua ja seuraani. Se ei tuntunut hyvältä.
“Siispä nyt on hyvä koittaa,” Desiree hymyili ja vilkaisi varovaisesti selkäni yli tallille päin. Murahdin puoliääneen, mutta nyökkäsin ja sanoin, että tavataan puolen tunnin päästä tallipihassa. Desiree nyökkäsi ponin häntä heilahtaen ja lähti sitten pyydystämään hevostaan.
Minä lähdin Empun ja Summin tarhalle päin. Vaikka Desiree jäytikin mieltäni, minua mietitytti myös Emppu. En tiennyt, oliko järkevää mennä sen kanssa maastoon vielä. En tiennyt yhtään, miten se käyttäytyisi. Pitäisi siis sanoa Desireelle, että menisimme vain rauhallisen lenkin.
Taputin Summia hetken, ennen kuin napsautin riimunnarun Empun sähkönsiniseen riimuun. Poni näytti tyytyväiseltä, kun otin sen ulos tarhasta. Toisinkuin Summi, joka luimisti vihaisesti korviaan ja juoksi aidan viertä meidän kävellessä tallille päin. Omatuntoani kolkutti aina, kun näin, miten hylätyksi Summi koki itsensä. Make oli kuitenkin sanonut, että ajan myötä se kyllä tottuisi.
Make.. Meillä oli eilen ollut todella ihanaa yhdessäoloa. Olimme köllötelleet toistemme kainaloissa ja katsoneet leffaa telkkarista. Olimme puhuneet kaikesta ja olin nauttinut joka sekunnista pojan seurasta. Tämä oli kuitenkin lähtenyt kotiinsa jo aikaisin, koska tänään hän oli lähtenyt ratsastamaan äitinsä tuttujen hevosia.
Heräsin ajatuksistani, kun Emppu nappasi tallikäytävältä heinää suuhunsa. Naurahdin ponille ja talutin sen karsinaansa. Se aloitti heti ärsyttävän hyörintänsä kiinnittäessäni sitä kalteriin. Huokaisin ja aloin harjata Emppua, joka oli aivan pölyinen.
Ponin harjauksessa kului siispä reilusti aikaa. Sen lisäksi, että se oli aivan pölyinen, sen häntä ja harja olivat pahimman luokan takkupalloja. Kaikista ironisinta oli se, että juuri eilen olin selvittänyt ne hoitoaine purnukan kanssa. Kun viimein sain Empulle satulan ja suitset päähän, huomasin, että kello oli jo paljon. Painoin äkkiä kypärän päähäni ja laitoin myös turvaliivin, mitä en ollut pitkään aikaan pitänyt. Nyt se tuntui minusta silti järkevimmältä, vaikken viihtynytkään kovin hyvin se päälläni.

___

“Tulittehan te,” Desiree huomasi meidät ja ponnisti hirveällä vauhdilla hevosensa selkään. Hän taas vilkuili ympärilleen ihan säikkynä. Minä purin huuleeni, jotten sanoisi julki ajatuksiani. Kiristin tarkoituksella kaikessa rauhassa Empun vyön ja tarkistin vielä suitsien remmitkin. Nautin siitä, kuinka Desiree kiemurteli satulassaan ja aneli, enkö jo olisi valmis.
“Noniin,” hymyilin tälle herttaisesti ja nousin Empun kyytiin. Sen korvat olivat pingottuneina eteenpäin ja se tuntui muutenkin aika säpsäkältä.
“Mennään peltoteille,” Desiree ehdotti ja ohjasi Lucian Empun rinnalle. Emppu rauhoittui heti, kun toinen hevonen oli ilmestynyt sen viereen. Annoin ponille käyntipohkeet ja ratsastimme pois talli-alueelta hiekkatielle päin.
“Ei mennä sitten kovaa. Emppu on nytkin kuin viulunkieli,” sanoin ja kyhnyttelin ponia sen harjanjuuresta. Tämä käveli reippaasti eteenpäin ja säpsähti välillä jotain puiden rapinaa, mutta muuten kuitenkin kiltisti. Olin ylpeä siitä.
“Sopii,” Desiree nyökkäsi lyhytsanaisesti.
“Nyt voisit varmaan viimein jo selittää käytöstäsi,” lopulta puuskahdin, kun Desireestä ei tuntunut puhetta irtoavan. Jouduin taas odottamaan hetken, ennen kuin tyttö sai suunsa auki. Hän selvästi mietti mitä sanoa ja mitä ei sanoa. En pitänyt tilanteesta yhtään.
“Painotan, tämä ei ole sinun syysi. Ei yhtään,” Desiree sanoi ja katsoi minua niin vilpittömästi, että halusin uskoa. Mutta miksi sitten hän oli pannut poikki ystävyytemme, jos syytä ei ollut minussa?
“Selitä, niin voin ymmärtää,” sanoin ja kiristin ohjia Empun poukatessa hieman ylöspäin. Se oli ilmeisesti pelästynyt pientä tuulenvirettä, joka sai sen ja Lucian harjat heilumaan. Emppu kuitenkin jatkoi kävelyään Lucian rinnalla ja vaikutti ajoittain jopa rennolta. Hymyilin tyytyväisenä. Siitähän voisi tulla minulle vaikka millainen maastomopo.
“No kun en voi,” Desiree parahti dramaattiseen tyyliinsä:
“Kertoisin jos voisin.”
“Se on tullut jo selväksi,” tokaisin harmissani kiristellen taas kerran hampaitani:
“Jos et aio kertoa minulle mitään, tuhlaat aikaani.”
“Minun täytyy totella Jessicaa, Nataliaa ja Caraa, jotteivät he kertoisi sinulle yhtä asiaa, mitä minä olen tehnyt,” Desiree sanoi niin hiljaa, että tuskin sitä kuulin.
“Tiesin, että tässä on snobit mukana!” Kiljahdin niin, että Emppu taas hypähti hieman. Minä sadattelin itseäni ja rauhoitin oria. Minun olisi muistettava, ettei se olisi kuin Summi ja tottunut outoihin äännähdyksiini.
“Älä sano heitä snobeiksi,” Desiree pyysi ja lausui snobit-sanan niin halveksivasti kuin vain pystyi. Minä katsoin häntä säälivästi. Hän oli jo ihan snobien tossun alla.
“Mitä niin pahaa olet tehnyt, ettet voi kertoa sitä minulle?” Kysyin ja ohjasin Empun Lucian taakse auton tullessa edestäpäin meitä vastaan. Emppu ei sanonut mitään auton ohituksesta, joten mieleni teki kirkua riemusta. Halasin sitä ja kehuin ääneen, miten hieno otus se oli.
“Suutelin Teemua,” Desiree sanoi haudaten kasvonsa toiseen käteensä. Kohautin olkiani:
“Entä sitten? Teemu on vapaa mies. Olen Maken kanssa.”
“Niin..” Desiree mumisi:
“Mutta suutelinkin häntä silloin, kun olit hänen kanssaan yhdessä. Ja minä tiesin jo silloin, että hänellä oli tyttöystävä. Suutelin häntä silti,” Desiree selitti ja käänsi kasvonsa, koska ei selvästi pystynyt katsomaan minua. Suuttumus nousi sisälläni. Millainen tekopyhä Teemu oli ollut? Nyt oli niin haluavansa minut takaisin ja oli suudellut toisia meidän ollessa yhdessä. Millainen ihminen sellainen oikein oli?
Emppu aisti suuttumukseni ja alkoi viskellä päätään. Pakotin itseni rauhoittumaan ja taputtelin Emppua rauhoittaen myös sitä.
“Annie?” Desiree sanoi nimeni näyttäen toivottomalta.
“Mitä jos kokeiltaisiin ravia?” Ehdotin ääni neutraalina. Tiesin, että se tuntui ihmisistä pahemmalta, kuin suora raivoaminen. Nytkin Desiree näytti kärsivältä.
“Mutta -” En antanut Desireen puhua loppuun. Annoin varovaisesti Empulle ravipohkeet ja se syöksähti eteenpäin. Hiljensin vauhdin tasaiseen ja aloin keventää. Emppu vilkuili ympäristöään, mutta muuten oli kuulolla.
“Annie,” Desiree toisti uudelleen ottaen meitä kiinni ravilla. En vastannut mitään vaan jatkoin ravausta. Ravasimme mutkaan ja kiljaisin ääneen huomatessani, että sieltä tuli auto selvästi ylinopeuksia. Tempaisin Emppua ohjista ja yritin saada sen tien sivuun, mutta ori pukitti ja keuli. Auton lähentyessä entisestään Emppu loikkasi ojan yli metsän puolelle ja paineli kauheaa laukkaa eteenpäin. Ponin juostessa ison oksan ali en ehtinyt madaltumaan vaan suistuin satulasta. Viimeiseksi, mitä tunsin, oli kauhea kipu ja sen jälkeen en tuntenut enää mitään.

___

“Annie?” Desiree kiljui hädissään ja hyppäsi alas Lucian selästä. Auto oli pelästyttänyt hänenkin hevosensa, mutta Lucia ei onneksi ollut tehnyt muuta, kuin vähän hypähtänyt. Tyttö talutti Luciaa metsää päin, minne Emppu oli kiitänyt. Kavionjäljet olivat onneksi jättäneet sinne selvät jäljet. Desiree puristi peloissaan hevosensa ohjia ja seurasi kavionjälkiä. Viimein hän erotti jotain punaista edessäpäin.
“Annie? Annieee!” Desiree kiljui ja lähti juoksemaan hevonen perässään eteenpäin. Siellä oli todellakin Annie. Annie, joka retkotti luonnottomassa asennossa ja vielä hirveän kivisen kohdan päällä.
“Annie?” Desiree polvistui hädissään tytön puoleen irrottaen otteen Lucian ohjista. Se onneksi odotti häntä. Desiree huomasi helpotuksekseen, että Annie hengitti, mutta oli tajuton. Ja hänellä olisi vähintäänkin jalka murtunut.
Tärisevin käsin hän kaivoi taskustaan kännykkää ja näppäili Leenan numeroa. Siitä ei meinannut tulla mitään, koska hänen sormensa eivät tuntuneet toimivan.
“Leena,” puhelimesta kuulunut tuttu ääni sai Desireen huokaisemaan helpotuksesta.
“Me menimme Annien kanssa maastoon ja Annie tippui ja on tajuton,” Desiree selitti nopeasti ja alkoi sitten itkeä.
“En saanut selvää,” Leena vastasi rauhallisesti:
“Tippuiko Annie? Missä olette?”
“Siltä on varmaan jalka murtunut, ellei kokonaan poikki,” Desiree jatkoi nyyhkytyksen säestäessä ääntään:
“Me ollaan täällä Pertun tiellä, siinä suurin piirtein mutkan kohdalla. Annie tippui metsään Empun juostessa sinne, mutta täältä näkyy kyllä tielle.”
“Hetkinen? Emppu?” Leena jatkoi ääni tasaisena, mutta kuitenkin sellaisena, että Desiree tiesi hänen miettivän ankarasti jotain.
“En tiedä, missä se on,” Desiree nyyhkäisi ja alkoi itkeä taas lohduttomasti. Hän tiesi, ettei se hyödyttänyt, muttei hän saanut sitä tyrehtymäänkään.
“Soitan ambulanssin ja tulen sinne. Odota siellä Annien kanssa,” Leena käski ja lopetti puhelun. Desiree vaipui nyyhkien Annien viereen ja vilkaisi tätä sumein silmin. Tyttö onneksi hengitti hyvin. Hän kuitenkin makasi niin hiljaa, että Desiree melkein toivoi tämän heräävän.
Ei kulunut kuin kymmenen minuuttia, kun Leenan auto kaarsi näkyviin. Nuo kymmenen minuuttia olivat olleet kuitenkin Desireelle täyttä piinaa.
“Täällä!” Hän huitoi ja katsoi ihmeissään, kuinka moni ihminen purkautui Leenan autosta. Elli, Teemu ja joku tallityttö. Nelikko tuli puolijuoksua paikalle Desireen huitoessa ja itkiessä.
“Tässä ei tarvita kaikkia. Elli ja Iina, te menette etsimään Emppua. Luultavasti se juoksee suoraan talliin ja siellä on Kirsi ottamassa sen vastaan, jos niin käy. Mutta se voi olla jostain ohjistaan kiinni, joten te menette etsimään. Ja Teemu, mene sinä tuonne autoni kohdalle huitomaan ambulanssille,” Leena jakeli ohjeita ja polvistui Annien viereen kokeillen tältä pulssia. Elli pyyhki silmiään ja mulkoili Desireetä. Se oli ihminen, jota hän syytti Annien tippumisesta. Kuitenkin hän lähti nöyrästi Emppua etsimään tietäen, että Annie toivoisi sitä. Hän voisi itse vasta rentoutua sitten, kun tietäisi hevostensa voivan hyvin. Teemu ei ollutkaan niin helppo tapaus.
“Minä en jätä häntä,” Teemu vastasi ja kumartui itsepintaisesti Annieta lähemmäs. Tämä näytti niin särkyvältä maatessaan siinä, täysin tietämättömänä maailman menosta. Teemun sydän kipristeli hänen katsoessa tyttöä.
“Autat häntä parhaiten saamalla hänet ambulanssiin. Mene,” Leena vastasi niin tiukasti, että Teemu vastahakoisesti lähti kävelemään tielle päin.
“Mitä tapahtui?” Leena kysyi Desireeltä ja vilkaisi Annien jalkaa uskaltamatta kuitenkaan koskea siihen. Se ei näyttänyt kovin hyvältä.
“Joku autoilija kaahasi, eikä Annie saanut Emppua reunaan. Se hyppäsi ojaan ja lähti kiitolaukkaa tänne; muuta en sitten tiedäkään,” Desiree selitti soperrellen kasvot itkusta turvonneena.
“Eniten minua kiinnostaa se, miksi Annie oli Empulla maastossa,” Leena jatkoi pitäen rauhallisuutensa ja vakautensa äänessään.
“Minä pyysin,” Desiree vastasi ja räjähti itkemään. Hän itki koko sen ajan, kun ambulanssimiehetkin tulivat ja nostivat Annien paareille. He kantoivat tämän ambulanssiin ja lähtivät sitten pillit huutaen poispäin. Desiree nojasi Luciaan itkien vieläkin lohduttomana. Teemun ja Ellin vihaiset ja syyttävät katseetkaan eivät hänen oloaan olleet parantaneet. Ja vielä kun Jessica kuulisi hänen olleen maastossa Annien kanssa, hän olisi pulassa.

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: RANS 
Päivämäärä:   6.9.12 18:51:56

JOOO JOTAIN HEPPATARINAA EN TYKKÄÄ TROLOL.

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: inkkukinkku 
Päivämäärä:   6.9.12 19:00:05

jatkoo :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.12 20:31:26

Hui! Mutta ihanaa banana jatkoa<123

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   6.9.12 21:16:13

oooo mikä pätkä! :DD

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Oby~ 
Päivämäärä:   7.9.12 14:08:30

Mahtava pätkä, odotan jatkoa innolla! :D

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   7.9.12 15:53:24

jjei jatkoo :) desiree on ihana!

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: ff 
Päivämäärä:   7.9.12 16:57:59

ihana kääne! innolla odottelen uutta pätkää :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   7.9.12 19:24:04

luin koko tarinan parissa päivässä läpi, VAU!<3 sait uuden lukijan! en kauheesti tykkää Desireestä tai teemusta mut katotaan jos mieleni muuttuis :p
kui vanha kirjoittaja olet?

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: .__. 
Päivämäärä:   7.9.12 21:11:57

jatkoaaa, en malta oottaa!

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: TEEMU3 
Päivämäärä:   8.9.12 20:49:56

teemu takasin!!!!<3

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.9.12 23:02:14

En ymmärrä, miksi Desiree on vieläkin ihan että: voi ei jos snobit saa tietää, että olin Annien kanssa, koska se salaisuus´(teemun suutelu) paljastu jo Annielle?

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   9.9.12 09:20:55

koska Desiree pelkää snobien alkavan vainota myös häntä niin kuin anniea :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: jogurtti 
Päivämäärä:   9.9.12 10:10:34

jatkooo pian! :

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   9.9.12 11:25:08

Jatkuu taas :)

”Annie,” äiti huudahti ilahtuneena. Minä räpyttelin unenpöpperöisenä silmiäni. Oloni oli kuin katujyrän alle jäänyt. Kipu raastoi jalkaani niin, että jouduin siristelemää silmiäni. Näin äidin vasemmalla puolellani kaiken valkoisuuden keskellä. Vasta nyt aloin tajuta, että olin sairaalassa.
”Sattuuko sinua johonkin?” Äiti kysyi huolestuneesti vilkuillen minua päästä varpaisiin. Pudistin päätäni. En halunnut hoitajia kimppuuni pelottavine lääkeruiskuineen.
”Me pelästyimme isäsi kanssa kauheasti,” Äiti selitti ottaen vierestään tuolin ja istahtaessaan sille.
”Tipuin Empulta,” muistelin ja hätkähdin taas kipua jalassani. Onneksi äiti ei pistänyt sitä merkille. Hän oli itsekin ammatiltaan sairaanhoitaja ja siksi tuntui hössöttävän välillä aina ihan turhia pienestä naarmustakin.
”Niin. Sinulla on aivotärähdys ja vasen jalkasi murtui kahdesta kohtaa,” äiti selitti ja huolestunut ilme ei tuntunut poistuvan hänen kasvoiltaan. Suljin silmäni hetkeksi ja valahdin aivan kalpeaksi. Äitini säikähti ja toisteli, olinko kunnossa. En ollut.
”Emppu?” Kysyin ääni väristen ja ensimmäinen kyynel tunki ulos silmästäni. Emppu oli päässyt minulta irti pudotessani. Pelkäsin, että se olisi kompastunut ohjiin ja taittanut niskansa. Mitä Lainakin sitten siitä sanoisi?
”Rauhoitu, se on ihan kunnossa. Se oli juossut talliin,” äiti rauhoitteli minua ja henkäisin helpotuksesta.
”Hän on ollut täällä sinun luonasi koko ajan,” äiti hymyili pienesti nyökäten kohti nojatuolia. Kohottauduin hieman ja odotin tavoittavani Maken katseen. Näin kuitenkin vain nukkuvan Teemun.
”Teemu?” Kysyin äidiltäni. Tämä ojensi minulle juomalasin josta hörppäsin reilulla kulauksella vettä. En tajunnutkaan, että minulla oli ihan hirveä jano.
”Teemu on ollut täällä koko yön poistumatta viereltäsi,” äiti hymyili ja vilkuili minua vähän kysyvästi, kun en hymyillyt. Suuni oli tiukka viiva. Halusin Maken, en Teemua. Salaa minua itkettikin: jos Make joutuisi sairaalaan, olisin siellä viivana. Mutta olin ollut ilmeisesti yön sairaalassa, eikä hän ollut tullut.
”Isäsi joutui menemään töihin, mutta lupasin soittaa hänelle heti, kun heräät. Haittaako sinua, jos käyn soittamassa? Haen hoitajan samalla,” äiti kysyi silitellen hiuksiani. Pudistin päätäni taikoen kasvoilleni hymyntapaisen. Äiti hymyili ja poistui sitten huoneesta vilkaisten vielä kerran Teemun suuntaan.
Kun ovi oli sulkeutunut äidin takana, Teemu syöksähti sänkyni viereen kuin vähintäänkin salama.
”Oletko kunnossa?” Tämä kysyi näyttäen yhtä säikähtäneeltä kuin äitinikin. Vilkaisin häntä riisti riitaisin tuntein. Hän oli ollut täällä, kun Make ei. Mutta hän oli myös pettänyt minua Desireen kanssa..
”Jep,” nyökkäsin edelleen ajatuksistani. Teemu istahti nyt sille paikalle, mistä äiti juuri lähti ja vilkuili minua sitten huolestuneena. Hänellä oli vaaleat hiukset takussa ja pussit silmien alla. Se kai todisti, että hän oli valvonutkin takiani.
”Vitun Desiree,” Teemu kirosi leikkien hius-sortuvani kanssa. Säpsähdin hänen kosketustaan ja vetäydyin poispäin. Teemu laski kätensä huokaisten syvään.
”Ei se hänen vikansa ollut,” puolustin ystävääni, vaikken kyllä tiedä, miksi. En ollut varma, voisinko antaa tätä hänelle anteeksi. Nyt kuitenkin minua sattui liikaa niin fyysisesti kuin henkisestikin, että jaksaisin pohtia sitä.
”Siitä voi olla montaa mieltä,” Teemu vastasi napakasti ja hämmästyi sitten, kun punastuin yhtäkkiä. Huomasin nimittäin, että minulla oli sairaalaan kaapu ylläni. Minua nolotti, oliko Teemu nähnyt, kun minulta vaihdettiin vaatteita.
”Niin sinun tapaistasi ajatella tuollaisia tällaisellakin hetkellä,” poika virnisti vähän huvittuneena ja jatkoi sitten:
”En saanut olla täällä, kiitos sen miehen kokoisen hoitajan. Kun sinun jalkaasikin kapaloitiin, se potkaisi minut pois täältä.” Minä hymyilin, pikkaisen. Olin kiitollinen sille miehen kokoiselle hoitajalle.
”Jaha, täällä ollaankin hereillä,” ovi avautui ja todellakin iso, varmasti Teemun tarkoittama hoitaja tuli sisään. Hän näytti riuskalta ja vilkaisin Teemua niin kauhuissani, että tämä joutui tukahduttamaan naurunsa.
”Sinä siinä,” hoitaja osoitti pullealla sormellaan Teemua:
”Enkö minä sanonut, ettet sinä saa olla täällä kuin vain vierailu-ajoilla?”
Teemu laski nöyrästi päänsä alas ja perääntyi huoneen perälle nojatuoliin. Äitini tuli viereeni ja hoitaja alkoi merkkailla sängyn päähäni jotain kynä sauhuten.
”Vilkaisisin jalkaasi, jos sopii,” hoitaja sanoi ja vastausta odottamatta nyppäsi päättäväisesti peiton pois vasemmalta jalaltani. Jalassani oli hirveä kipsiviritys.
”Sattuuko?” Hoitaja kysyi ja paineli jalkaani kipsin päältä. Irvistin kivusta ja nyökkäsin.
”Käsken toisen hoitajan tuoda sinulle vähän päästä buranaa, se helpottaa,” hoitaja vilkaisi minua ja jutteli sitten äitini kanssa hetken. Puhe soljui toisesta korvastani sisään ja toisesta ulos. Minua kiukutti. Ja syypää siihen oli Make.
Kuin ajatuksen voimalla huoneen ovi lennähti auki ja Make paineli sisään. Korstomainen hoitajani pysäytti hänen tiensä hetimiten:
”Sinäkö siinä taas? Enkö ole sanonut, että kun täällä on jo perhe ja muut, ei tänne ystäviä tarvita!”
”Minä olen Annien poikaystävä!” Make ärjäisi ja vilkaisi silmät loimuten Teemua:
”Haluatko puhua pojan kanssa?” Hoitaja kääntyi puoleeni ja nyökkäsin. Hoitaja vilkaisi Makea vielä tiukasti, ennen kuin marssi ulos ovesta. Äiti vilkaisi kahta poikaa, jotka sänkyni takana mulkoilivat toisiaan.
”Pärjäätkö kultaseni, jos menen hakemaan sinulle lounasta?” nyökkäsin hymyillen ja äiti tarttui käsilaukkuunsa ja lähti sitten huoneesta ulos. Heti sen jälkeen Make tuli lähelleni ja tarttui minua kädestä. Repäisin käteni irti hänen kädestään ja irvistin, kun liike toi kyyneleet silmiini:
”Paskiainen! Nuija!” Kiljuin tai oikeastaan inisin, sillä ääneni tuntui temppuilevan. Make katsoi minua suu auki ja Teemu tukahdutti nauruaan vajoten nojatuoliin.
”Annie, -” en antanut Maken sanoa lausettaan loppuun. Mulkoilin tätä kiukkuisena:
”Ei tullut sitten mieleenkään tulla katsomaan minua?”
”Ai ei? Heti kun olin tullut liikuttamasta niitä äidin kaverin hevosia äiti sanoi, että olit sairaalassa. Nukuin täällä kuule yön huoneesi ulkopuolella tuoleissa, kun se vitun sairaalanhoitaja ei päästänyt minua sisään,” Make ärhenteli kuin terrieri. Hymyilin ja Make pudisteli päätään mielialan vaihteluistani. Olin potilas, joten enkö saanutkin vähän tiuskia, mietin ja naurahdin nyt jo piristyen.
”Sinä olet hupsu,” Make nurisi ja oli kumartumassa suutelemaan minua, mutta käänsin pääni äkkiä pois. En ollut vielä päässyt pesemään hampaitani. Make ei kuitenkaan pistänyt pahakseen vaan istuutui tuolille tarkkaillen minua kuin vanginvartija vankia.
”Miksi olit sen kanssa maastossa, jos ette ole väleissä?” Make kysyi hiljaisesti hetken äänettömyyden jälkeen. Painoin päätäni tiukemmin tyynyyn ja toivoin hammasta purren, että pään- ja jalansärky helpottaisivat pian. Minua kiukututti, kun sitä hoitajaa ei näkynyt.
”Hän halusi kertoa minulle jotain,” mumisin ja vilkaisin Teemua. Viha pulpahti taas sisälläni, mutta olin liian väsynyt huutamaan. Olin jo nyt niin väsynyt, että olisin voinut nukahtaa koska vain.
”On siinäkin akka. Tietää, että Emppu on nuori ja pakottaa sinut silti hänen kanssaan maastoon,” Teemu kommentoi kitkerästi. Make nyökytti varmaan tajuamatta sitä edes itse. Kerrankin pojat tuntuivat olevan samaa mieltä jostakin asiasta.
”Ei hän pakottanut!” Tuiskahdin ja kuulin, kuinka ääneni humisi pääni sisällä. Minua huimasi hieman, mutta se oli kai normaalia aivotärähdyksen saaneelle.
”Miksi menit Empulla maastoon? Olisit ottanut edes Summin,” Make kysyi pitäen äänensä tasaisena. Näin kuitenkin, miten hänenkin hermojaan kiristeli. Ymmärsin, että pojat halusivat jollekin syntipukin. Mutta oli väärin syyttää Desireetä. Hän ei ollut se kaahailija eikä hän ollut minua käsiraudoissa pakottanutkaan maastoon.
”Olin menossa Summilla illalla estevalkkaan,” sopersin väsyneenä. Ovi kävi ja hoitaja toi minulle viimeinkin pillerit ja lasin vettä. Nielaisin pillerit helpottuneena ja hoitaja kehotti minua painamaan sängyn yllä olevaa nappia, jos tarvitsisin jotain.
”Mitä hän sinulle sitten kertoi?” Teemu tuli lähemmäs ja kysyi, kun hoitaja oli lähtenyt. Vilkaisin tätä musertavasti.
”Oletko tosiaan noin tekopyhä?” kysyin siirsin peittoa kaulaani asti. Äkkiä minua paleli.
”Mitä?” Make kysyi ja katsoi heti syyttävästi Teemua.
”Minua väsyttää,” sanoin ja vilkaisin Makea anteeksipyytävästi. Tämä huiskautti kädellään ja ajoi Teemua ulos. Kuulin, kuinka pojat kinastelivat siitä, kumman piti lähteä ulos, ennen kuin nukahdin.

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   9.9.12 13:37:02

JATKAAAAAAAA :>)))))))

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   9.9.12 13:44:49

I love it <3

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: inkkukinkku 
Päivämäärä:   9.9.12 14:05:08

jatkoo :))

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   9.9.12 15:03:02

jje jatkoo:)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: TEEMU3 
Päivämäärä:   9.9.12 15:16:59

Joo kyl mäkin täyttäisin tätä tollasil turhil jatkopyynnöil :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.12 16:28:06

Lähettäjä: TEEMU3
Päivämäärä: 9.9.12 15:16:59

Joo kyl mäkin täyttäisin tätä tollasil turhil jatkopyynnöil :)

Mitähän sä just teit?:DD

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   10.9.12 23:13:35

hei apua ku luin noi ekat patkat nii oli pakko lukee heti loppuun (ok, pidin ma taukojaki :D) mut joo ihan sairaan huippu!!! Niin ylihyva tarina :D alussa en tykanny teemusta, sit yhessa vaiheessa taas tykkasin mut nyt en taas, se on jotenki arsyttava :D ja desiree on just siisti!! Make on paras<3 ja ööö elli on kans ihana :D joo kaikki tyypit on vaa parhaita ja noi snobit on huippuja :D pikku kehumista xd

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.12 21:13:13

upi

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: (; 
Päivämäärä:   14.9.12 14:00:15

aww tää on kiva tarina ja make on niin awwww. ku se on tommonen einiintäydellinen mutta silti nii ihana!

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.12 19:00:14

tuleeko millo jatkoa??:OO

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   16.9.12 20:43:23

Kun se valmistuisi :) kirjoitan sitä nytkin, eli ehkäpä aamulla on jatko täällä ;)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.12 20:59:40

oi ihanaa<3

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   17.9.12 15:21:13

NONONONONONO? jokooo? :)))

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   17.9.12 16:19:26

jatko tulee vähän myöhässä, mutta pääasia kai, että tuli sentään perille! ;)

“Mitä Annie tarkoitti?” Make ärähti tönäisten Teemun ulos Annien huoneesta. Hän sulki oven ja jäi mulkoilemaan poikaa keskelle sairaalakäytävää.
“Tarkoitti millä?” Teemu vastasi huvittuneesti ja lösähti rennosti istumaan huonetta vastapäätä oleviin tuoleihin.
“No sillä tekopyhyydellä!” Maken teki mieli karjua, mutta hän sai pidettyä äänensä asiallisuuden linjoissa. Ei olisi hyvä, että ylihuolehtivat hoitajat heittäisivät heidät ulos. Se yksikin köriläs-hoitajatar olisi saanut armeijankin seisahtumaan.
“Jaa,” Teemu vastasi ja rupesi itsekin miettimään. Hän ei todellakaan ymmärtänyt, mihin Annie tällä kertaa viittasi. Hän ei tietääkseen ollut edes tehnyt mitään. Paitsi mistäs sitä tytöistä tiesi. Jos unohti vaikka kehua heidän uutta hiusmalliaan, he saivat sätkyn ja mököttivät seuraavat kaksi viikkoa.
“Tuota..” Ennen kuin Make sai jatkettua Teemun kovistelua, hento ääni keskeytti heidät. Kumpikin poika käänsi katseensa edessään seisovaan, empivään tyttöön. Yleensä tämän aina niin suittu ja huoliteltu pukeutuminen oli nyt nuhruinen ja meikitön.
“Voiko Annie jo ottaa vieraita vastaan?” Tyttö kysyi ja Teemu ja Make vilkaisivat toisiaan. Desiree.
“Hän nukkuu. Ja en usko hänen haluavan ainakaan sinua tavata,” Make vastasi karskisti, vaikka hänen pieni sisäinen äänensä muistuttikin, ettei Annie syyttänyt Desireetä. Mutta hän syytti. Nimenomaan. Kuinka kukaan voi edes olla niin tyhmä, että pakottaa Annien maastoon jollain nuorella, epämaastovarmalla ponilla?
“En minä ollut se ajaja!” Desiree kivahti hiiltyneenä ja keikkui kengillään hermostuneena. Hän koki jo valmiiksi omatunnon tuskaa ja Maken ja Teemun luomat halveksuvat silmäykset eivät sitä helpottaneet.
“Olet osasyyllinen,” Teemu sanoi tyynesti, jäisellä äänellä. Desireen silmät rävähtivät auki hänen kuullessaan Teemunkin arvostelevan häntä:
“Niin olet sinäkin, senkin idiootti! Miksi luulet, että menin Annien kanssa maastoon? Kerroin hänelle totuuden - meistä.”
“Teistä?” Make huitaisi ilmaa kädellään hämmästyneenä ja vilkuili kaksikkoa, jotka näyttivät pian alkavan raadella toisiaan kynsin hampain. Teemun ilme kyllä loisti kuin majakka hämmentyneisyyttä, mutta Make ei ollut varma, näyttelikö hän.
“Kun Teemu oli yhdessä Annien kanssa, hän tapaili myös minua silloin. Ja minä tiesin silloinkin, että Teemu oli suhteessa,” Desiree tunnusti laskien katseensa maahan. Häpeätäplät punoittivat hänen poskillaan ja hän mietti katkerasti, mitä hän ikinä oli edes nähnyt Teemussa.
“Vai sillä lailla,” Make virnisti tyytyväisenä itselleen ja taputti sitten Teemua kaverillisesti olkapäähän lopettamatta omahyväisyyttään:
“Sillä lailla. Viimeisetkin mahdollisuutesi Annien kanssa ovat nyt kaivoon heitetyt.”
“Älä ole noin varma,” Teemu sanoi kireästi ja vilkuili vimmoissaan Desireetä. He olivat sopineet, että asia jäisi vain heidän välilleen. Tässä sitä taas nähtiin, miten tyttöihin voi luottaa. Heti kun tuli pienikin vaikeus, Desiree oli mennyt itkemään totuuden Annielle. Hän saisi todellakin maksaa siitä vielä.
“Te, pettäjät,” Make hyrisi tyytyväisenä:
“Voitte lähteä jo kotiinne. Minä menen nyt huolehtimaan tyttöystävästäni.”

***

Heräsin siihen, kun Make tuli huoneeseeni. Hän oli selvästi tullut hiljaa, mutta nukuin pätkittäin ja huonosti, joten olin kuullut heti pienetkin ovenkolaukset.
“Hei,” hymyilin pojalle ja kohottauduin istuma-asentoon. Se teki vieläkin kipeää, mutta pärjäsin kyllä muistuttamalla itseäni, että pahemminkin olisi voinut käydä.
“Herätin sinut,” Make pahoitteli ja istahti vuoteeni viereen. Tämä oli näyttänyt vielä pari tuntia sitten väsyneeltä ja huonolta, mutta nyt poika oli selvästi piristynyt, ihmettelin.
“Sinä hymyilet,” huomautin hieman kysyvästi ja laskin käteni Maken poskelle. Tämä silitteli hiuksiani hellästi ja kalpeni sitten. Make tajusi, että vaikka uutiset olivat hyviä hänelle, Annielle ne eivät olleet. Miten tämä edes pärjäsi, vaikka tiesikin Teemun pettäneen häntä?
“Hei, oletko kunnossa?” Kysyin rypistäen kulmiani. Make oli mennyt niin valkoiseksi, että häntä ei olisi erotettu sairaalan puhtaanvalkoisista seinistä. Poika hieraisi päätään ja vastasi sitten harkitusti:
“Ei tässä mitään, älä nyt minusta murehdi. Sinähän se potilas olet.”
“Mutta sinä näytät enemmän potilaalta, kuin minä,” huomautin kevyesti ja taputin Makea päättäväisesti kädelle:
“No niin, poikaseni, kerropa äidille huolesi.”
“Tunnet minut liian hyvin,” Make virnisti ja hymyilin itsekin aurinkoisesti takaisin. Maken ääni vaiensi kipua, joka sykki jalassani ja päässäni. Halusin siis senkin takia, ettei hän lopettaisi puhumista.
“Miten olet noin vahva?” Make kysyi hetken hiljaisuuden jälkeen ja lisäsi sitten varovaisesti tutkaillen ilmeitäni:
“Sinähän sait kuulla Teemun pettäneen sinua.”
“Yhden hyvän ystäväni kanssa,” lisäsin purevasti ja Make nyökkäsi. Poika tiesi, ettei hänen kannattanut uskotella minulle kaiken olevan hyvin tai ainakin kääntyvän hyväksi. Olin liian pessimisti siihen uskoakseni. Niinpä hän vain myötäili minua ja antoi minun puhua.
“No, sattuuhan se,” myönsin ja rutistin peittoani kivunaallon sihahtaessa ruumiini yli. En todellakaan voinut uskoa sitä. Mielessäni kalvoi sekin epäillys, että oliko Teemu jättänyt minut vain muuttonsa takia vai oliko vain se ollut helpompi syy jättää minut, kuin tunnustaa, että hän piti enemmän Desireestä? Periaatteessa, en sitä ihmetellytkään. Faktaa oli, että Desiree oli paljon kauniimpi kuin minä. Hänellä oli tyyliä joka tilanteessa ja loistava huumorintaju. Hänen hyviä puoliaan miettiessään alintajuntani vihjaisi, ettei kovin hyvä ihminen pettäisi toista ihmistä tietäessään, että se pettäjätoveri onkin parisuhteessa. En muutenkaan osannut enää suhtautua tyttöön - en myönteisesti, mutten niin negatiivisestikaan, kun olin luullut.
“Siitä on jo kulunut aikaa aika paljon,” jatkoin ja kohautin olkiani:
“Teemu on menneisyyttä - ja hyvä niin. Nyt minulla on sinut ja tiedän, ettet sinä ikinä tekisi mitään tuollaista.”
“En ikinä,” Make nyökkäsi vilpittömän vakavasti. Hymyilin pienesti. Tiesin sen. Jos johonkin ihmiseen voi luottaa, niin Makeen voi. Olimme kokeneet yhdessä niin paljon, että kaikki ylä- ja alamäet olivat vain tuoneet toistemme välistä luottamusta (ja kiihtymystä!) lisää.
Make kumartui suutelemaan minua ja hän mumisi hiljaa huuliani vasten, ettei kestäisi, jos hän menettäisi minut.
“Et sinä menetä,” vastasin ja painoin huuleni uudelleen Maken suulle. Olisin kietonut kätenikin hänen kaulaansa, ellen olisi tiennyt, että sen liikkeen tekemisen jälkeen olisin varmasti ulissut kivusta.
“Jaaha,” Ovelta kuului virnuilevan Anssin rykäisy:
“Täällä ollaankin jo tositoimissa.”
“Elli!” Kiljaisin piittaamatta pojan hyväntahtoisesta irvailusta ja virnistin ystäväni kapsahtaessa kaulaani. Oli suoranainen ihme, että kaksikko oli päässyt sisään. Ne hoitajat kun tuntuivat olevan todella tarkkoja vierailuajoista ja -määristä.
“Sattuuko sinuun enää?” Elli kysyi ja istuutui Anssin kanssa huoneeni pikkuruiselle, lähes nukkekotimaiselle sohvalle. Make siirtyi säädyllisesti takaisin sänkyni vieressä olevaan tuoliin.
“Ei enää onneksi niin paljoa,” hymyilin. Se olikin tavallaan totta.
“Miten Emppu voi?” Kysyin ja pelästyin sitten:
“Ja Summi! Enhän minä voi liikuttaa niitä pitkään aikaan!”
“Me voisimme tehdä jotkut vuorot, jolloin liikutamme niitä,” Make ehdotti katsoen kysyvästi Anssia ja Elliä. Nyökkäsin. Se olisi paras vaihtoehto, mikäli se vain onnistuisi. Luotin kaikkiin heihin myös ratsastajina. Make ja Elli olivat rutkasti minua parempia ratsastajia ja Anssi oli ratsastanut monesti tuittupäisillä kylmäverisillä, joten kyllä hän yhden vuonohevosenkin hoitelisi. Ja voisihan Empulla aina mennä kärryillä.
“Eiköhän se onnistu,” Anssi tokaisi hymyillen ja Ellikin nyökkäsi:
“Tietysti.”
“Olette ihania,” virnistin kiitollisena ja muut virnuilivat takaisin. Minä tekisin saman heille, jos heistä joku olisi samassa tilassa, kuin minä. En voinut muuta kuina ajatella, kuinka ihania ystäväni oikein olivat. Mitä minä olin tehnyt ansaitakseni heidät?
“Desiree kävi huoneesi ulkopuolella vähän aikaa sitten,” Make sanoi hetken epäröityään keskeyttäen ajatukseni. Kysyin kummastuneena:
“Miksei hän tullut sisälle?”
“Emme tienneet, olisitko sinä hereillä,” Make muistutti ja tukahdutti ajatuksensa sitten. Annie ei varmasti ilahtuisi, jos kuulisi, miten hän ja Teemu olivat passittaneet tytön kotiin sanoja säästelemättä.
“No olisitte voineet herättää,” vakuutin ja käännyin sitten Ellin puoleen hymyillen:
“No, kerro nyt ihmeessä kaikki uusimmat tallijuorut!”
Pian Elli, Anssi ja Make selittivät minulle yhtä aikaa tallin asioita. Vaikka muu maailma pysähtyisi, tallilla meno aina jatkuisi. Siitä pitivät snobit, hauskat aloittelijat ja muut sekavat ilmestykset huolen.

Seuraava jatko luultavasti taas viikonloppuna :)

  Re: Läski-Annie #10

Lähettäjä: inkkukinkku 
Päivämäärä:   17.9.12 16:33:24

jatkoo :)

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.