Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läski-Annie #8

Lähettäjä: Troolari 
Päivämäärä:   19.7.12 22:33:39

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=856970&t=856970 Vanha

Kirjoittajana Bananasplit, täällä jatkuu taas! :--)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   19.7.12 23:12:25

Koska jatkoa?? :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: antikristus666 
Päivämäärä:   19.7.12 23:35:00

Edellisessä luki että huomenna aamupäivällä? :D

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   20.7.12 11:12:45

Ja jatkuu (;

Avasin silmäni varovasti, enkä hetkeen tiennyt, missä olin. Näin viereisessä sängyssä Ellin, joka kuorsasi kuin tukkimies. Sitten muistin kaikki tapahtuneet; Diandran, pikkuisen varsan ja emän. Muistin myös Maken kauhistuneen ja vihastuneen ilmeen. Minun oli saatava puhua hänen kanssaan. Nousin ylös ja ärähdin lyödessäni varpaani pöydän jalkaan. Minua nolotti ajatellakin, että joku oli vaihtanut minulle yöpuvun päälle itseni ollessa taju kankaalla. Vaihdoin nopeasti tavalliset vaatteet ja vilkaisin nopeasti kelloani, joka kävi kahta päivällä. Nukuimmeko me Ellin kanssa todella kahteen? Paitsi Elli nukkui vielä.
Harjasin nopeasti hiukseni ja kävelin poikien huoneelle. Typötyhjä. Kävelin portaat alas ja huomasin ihmeekseni, että kävelyni oli vähän horjuvaa. Ratsastuksestani ei tulisi tänään varmaankaan mitään.
Alakerrassa minua tuli Laina vastaan, joka huudahti ja riensi halaamaan minua:
“Lapsirakas, näytät ihan kamalalta!” Minä kohotin kulmaani. Olipa lohduttava tieto.
“Sinulla on varmasti huono olo. Ja tuo mustelma silmäsi alla, se on ihan järkyttävän suuri. Sattuuko siihen? Haluaisitko, että teen sinulle aamupalaa? Kaikki muut, kuin sinä ja Elli, ovat ratsastamassa.” Laina hölisi ja oli jo marssimassa keittiöön.
“Minulla ei ole nälkä vielä. Ja ei satu, olen ihan terve,” Hymyilin mahdollisimman luontevasti.
“Siinä tapauksessa, olisitko valmis puhumaan eilisestä? Meillä on vieläkin hämärää, miksi sinä ja Elli olitte tallissa,” Laina kääntyi ja hänen äänensä tiukkeni. Minä lehahdin punaiseksi kuin tomaatti:
“Tuota.. Voisimmeko puhua siitä sitten, kun Elli heräilee?”
“Kyllä se minulle sopii. Mihin olet nyt menossa?” Laina nyökkäsi tomerasti ja jatkoi sitten ääni vähän keventyen:
“Taas hakeutumassa hankaluuksiin?” Nyt punastuin entistä punaisemmaksi, jos se vain oli enää mahdollista. Sopersin jotain epäselvää:
“Ei kun Summia katsomaan.”
Laina nyökkäsi ja poistuin vähän liiankin kovaa vauhtia eteiseen, niin että jouduin ottamaan seinästä tukea. Inhotti tämä huimaus. Ja vähän poskeanikin särki, mutta vain vähän. Se ei häirinnyt minua yhtään. Tai ainakaan paljoa, sama asia.
Kiskoin kengät jalkaani ja kävelin varovaisin askelin laitumelle päin. Summi nojaili siellä Pilkun kupeessa ja huiski hännällään. Yhtäkkiä muistin Diandran. Leena oli varmasti ihan säpäleinä, hänenhän kisahevonen se oli. Ja kenellä Teemu nyt tämän leirin ratsastaisi?
Yritin karistaa ajatukseni pois noista inhottavista jutuista (vaikka Laina ja Leena haluaisivatkin Ellin herättyä kuulla koko jutun) ja keskittyä Summiin.
“Ihanaa, kun olet ehjä,” hymyilin ruunalleni ja otin tästä hämmästyneenä tukea. Maailma oli alkanut pyöriä.
“Olenkohan minä kännissä?” Virnistin Summille ja huokaisin helpotuksesta, kun pyörintä lakkasi. Ilmeisesti tämä oli kostoni eilisestä. Ehkä Ellikin saisi huomauskohtauksia. Voisimme yhdessä perustaa maailma pyörii - klubin.
Istahdin Summin viereen ja katsoin tämän ruohon syöntiä. En viitsinyt mennä sisällekään, sillä pelkäsin, että Elli olisi jo herännyt ja joutuisimme kuulusteluun.
“Annie on tuolla!” Kuulin Caran kimeän äänen laitumen portilla. Nämä toivat ilmeisesti hevosia laitumelle. Myös Make oli mukana, katsoi minua ilmeellä, jota en tunnistanut. Vihaa? Surua? Raivoa? Pettymystä?
Minua harmitti, kun Make ei tullut kanssani juttelemaan. Poika vain silitteli Quea ja tuntui olevan omissa maailmoissaan. En kuitenkaan jäänyt yksin. Teemu, Anssi ja Cara tulivat suurin piirtein ympärilleni. Näytin tosi pieneltä istuessani heidän keskellä ja he seisoivat.
“Yrititkö pelastaa Diandran?” Teemu laukaisi ilmekään värähtämättä. Meidän seurusteluaikoinammekin hän oli ollut tuollainen. Aina kun me riitelimme, hän ei ikinä huutanut, oli vain ilmeetön ja kohteliaan etäinen. Se oli aina ärsyttänyt minua suuresti.
“Yrititkö sinä estää sitä tappamasta Diandraa vai et?” Teemu kysyi taas ilme totisena. Olisin halunnut, mutta Elli oli pitänyt minua paikallaan. Vasta sen jälkeen nousimme ylös.
“En,” vastasin rehellisenä ja Teemu vilkaisi minua pettyneenä:
“Millainen ihminen oikein olet, Annie?” Toisinkuin hänen, kasvoni suorastaan leiskuivat vihaa. En huomannut Anssin tai kauempana olevan Maken kummankaan varoittelevia katseita. Cara sen sijaan tuntui nauttivan näytöksestä.
“Millainen ihminen sinä oikein olet, Teemu? Mikset itse ollut paikalla? Vehtasitte Caran kanssa kun me sentään yritettiin tehdä jotain! Sinä et voi arvostella minua mitenkään!” Karjuin ja nousin niin äkkiä ylös, että horjahdin vähemmän tyylikkäästi takaisin alas.
“Oletko kunnossa?” Anssi yritti tarttua käteeni ja Makekin oli tulossa lähemmäs, mutta huitaisin hänen kätensä vihaisesti pois. Teemu ei näköjään keksinyt enää sanottavaa, mistä olin tyytyväinen. Tämä kietoi kätensä omistavasti Caran harteille ja kaksikko lähti poispäin. Minä istuin edelleen maassa ja raivoni alkoi jo pikkuhiljaa sumeta.
“Onkohan Elli hereillä?” Anssi kysyi varovaisesti kuin olisin pommi, joka saattaisi milloin tahansa räjähtää. Kohautin olkiani anteeksipyytävästi. En tiennyt.
Anssi nyökkäsi ja lähti laitumelta poispäin. Make sen sijaan tuli lähemmäs ja istui eteeni maahan. Napitimme toisiamme silmiin, mutta kumpikaan ei sanonut mitään.
“En taida uskalla sanoa mitään, ettet kurista minua,” Make lopulta tokaisi ja hymyilin pienesti. Olin ehkä vähän revennyt Teemulle - mutta voiko joku väittää, ettei hän ansainnut sitä? Ymmärsin silti myös häntäkin. Hän oli kiintynyt Diandraan ja syytteli siksi muita. Niin kai minäkin tekisin, jos Summini olisi ollut Diandran paikalla. Mutta Teemua odotti sentään kotona Casher - minua ei olisi odottanut ketään.
“Meidän olisi pitänyt tulla mukaan,” Make sanoi lopulta silmissään syyttävä ilme:
“Tiesimmehän me sydämissämme, että te olette tyhmiä ja teette sen.”
“Kiitos,” tuhahdin ja hymyilin sitten:
“Mutta teimme oikein, eikö? Saimme estettyjä kaikkien tallissa olleiden hevosten joukkomurhan.”
“En voi väittää vastaan,” Make nyökkäsi, mutta hänen silmiinsä nousi tuskainen katse:
“Mutta entä jos olisin menettänyt sinut? Ja Anssi Ellin?”
“Mutta ette menettäneet!” Vastasin kipakasti:
“Ei kannata ajatella sellaista, mitä ei tapahtunut.”
“Ja sekin oli hilkulla. Sehän mies moukaroi sinua,” Make vastasi peitellen raivoaan hipaisten varovaisesti sormellaan mustelmaani. Kohautin olkiani:
“Se näyttää pahemmalta kuin on.”
“Ja mikä tuo äskeinen maahan vajoaminen sitten oli?” Make kysyi vetäen kätensä varovasti pois. Meinasin taas punastua:
“No, välillä vähän huimaa, mutta se menee nopeasti ohi.”
“Sinun paikkasi on sängyssä! Oletko edes syönyt tänään mitään?” Make huudahti järkyttyneenä ja koppasi minut syliinsä. Vilkaisin häntä silmät lautasen kokoisina, kun hän alkoi kantaa minua laitumelta sisälle päin. Painoin enemmän, kuin kukkakepit Elli ja Cara. Painoin paljon enemmän ja silti Make kantoi minua niin, kuin olisin höyhen.
“Laske minut alas! Minä painan!” Nurisin, mutta Make vain nauroi:
“Et paina mitään, joten lakkaa valittamasta.”
Tavallaan kuitenkin olin tyytyväinen. Olin pelännyt, että Make huutaisi minulle vielä enemmän. Kartanon rappusien kohdalla aloin pyristellä ja Make piti minua tiukemmin sylissään.
“Entä jos Leena tai joku näkee?” Sihahdin ärtyneenä vilkuillen ympärilleni kuin tekisin jotain rikollista.
“Sitten näkee!” Make vastasi täysin rennosti avaten oven ja laskien minut tuolille. Vedin itseltäni kengät pois ja luikahdin Makelta nopeasti yläkerralle päin.
“Annie, älä mene ylös. Tule tänne, nyt voimme jutella,” Laina huomasi minut ja näin Ellin viltin alla sohvalla. Hän näytti kurjemmalta kuin minä.
“Anniella on huimauskohtauksia,” Make kieli ja minun teki mieli purra häntä.
“Onko? Haluatko buranaa tai jotain?” Leena siskonsa vierestä huolehti ja pudistin päätäni mulkaisten hänen poikaansa kiukkuisena. Istuin varovaisesti Ellin viereen sohvalle ja Make istui toiselle puolelle viereeni. Laskin katseeni alas, kun Lainan ja Leenan hivenen painostavat katseet laskeutuivat meidän yllemme.
“Noniin, nyt olisi kiva kuulla. Aloitetaan ihan alusta. Miksi lähditte talliin? Hakemaan jotain varustettako?” Laina aloitti. Nyökkäsin Elliä kohti, tämä olisi taitavampi selittäjä kuin minä itse.
“Tavallaan se oli minun idea,” Elli sanoi ja punastui heleästi:
“Pyysin Annieta mukaan ja hän oli samaa mieltä. Pyysimme myös Anssia ja Makea, mutta nämä eivät suostuneet ja vaativat, eteemmekään menisi.”
“Mutta te menitte silti?” Leena keskeytti ja nyt minä nyökkäsin:
“Kyse oli Summista, Pilkusta, kaikista rakkaista. Pakkohan meidän oli.”
“Jatkakaa,” Laina määräsi kuin joku upseeri ja Elli huokaisi jatkaen:
“Onnistuimme nippa nappa livahtamaan tallimestarin ohi talliin. Sitten haimme loimia ja levittäydyimme ensimmäiseen tyhjään karsinaan. Odottelimme ja hetken päästä mies tuli heinävintiltä.”
“Se oli ainut paikka, jota ei ollut lukittu. Kai minä luulin, ettei kukaan uskaltaisi hypätä sellaista pudotusta,” Laina mumisi lähinnä itselleen ja kehotti meitä jatkamaan. Elli nyökkäsi minua kohti:
“Mies tallusti hevosen luo ja kun kuulimme hänen kutsuvan tätä Diandraksi, saimme hepulin. Aloimme itkeä hiljaa ja Elli kielsi minua menemästä väliin. Mutta kun kuulimme hevosen vajoavan lattialle, juoksin karsinasta hakemaan sen kolmipiikkisen rautaisen heinähangon ja Elli tuli taakseni.” Muistelin ja jatkoin:
“Mies nauroi, kutsui meitä pikkutytöiksi. Hänellä oli ase ja hän kysyi, kuka on hevoseni. Huijasin tietenkin tätä, sanoin, että se oli viimeisessä karsinassa. Siellä oli sitten se tamma ja varsa. Anteeksi, en tiennyt,” Nyyhkäisin ja jatkoin ääni väristen:
“Mies nauroi ja kysyi, että oliko minulla tosiaan leirillä tamma ja varsa ja nauroi sitten, että näin huijareille käy. Hän ampui ensin varsan ja sitten tamman. Sen jälkeen hän käski meidän kääntyä ja teippasi kätemme taakse. Yritin tietenkin potkia, mistä sain mustan silmänaluksen. Ja sitten se tallimestari pelasti meidät,” hymyilin heikosti ja väsyneenä. Tarinani oli vienyt minusta kaikki voimanrippeet.
“Niin ja unohdin siis sanoa, että kun mies tuli, Annie lähetti kaikille teille, kenen numero hänellä oli, tekstarin.” Elli lisäsi ja kietoi vilttiään tiukemmin itsensä ympärille. Hän näytti huonolta.
“Minä heräsin siihen,” Anssi nyökkäsi hiljaisesti. Minä vilkaisin väsyneenä Lainaan ja Leenaan. Saisimme pian kuulla kunniamme.
“Tekonne oli ihan tyhmä ja hullu, mutta se pelasti monta hevosta,” Laina lopulta huokaisi ja hymyili sitten hieman:
“Kiitos, mutta ette saa enää koskaan tehdä noin!”
“Emme,” nyökkäsimme Ellin kanssa yhteisesti.
“Nyt menette kumpikin nukkumaan ja me tuomme teille aamiaista. Tai oikeastaan päivällistä,” Leena tuhahti ja komensi meidät ylös. Anssi ja Make tulivat sinne myös lähinnä istumaan sänkyjemme viereen ja juttelemaan. Harmi vain, että minä ja Elli nukahdimme melkein heti, kun pääsimme sänkyyn.

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   20.7.12 12:25:35

Ihana tarina :D

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: juao 
Päivämäärä:   20.7.12 12:37:44

voikun mukavan piristävä pätkä jälleen!:) jatkoa vain :-)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   20.7.12 13:14:52

Pian jatkoa taas!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.12 13:49:59

jatkoo

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   20.7.12 14:24:42

jee:)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   20.7.12 14:56:23

Pian jatkoa!!!!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   20.7.12 17:39:22

Jatkoa :3

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: pirson moppeli 
Päivämäärä:   20.7.12 21:23:57

höh mä en tainnu lukee sitä tokavikaa osaa kunnol ku en tienny et diandraki kuoli :,( mut ihana pätkä <3

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   20.7.12 21:39:20

uppiii

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.7.12 22:07:12

jatkoo!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.7.12 07:05:59

up

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Minho ekkk 
Päivämäärä:   21.7.12 08:18:03

ihana <3 jatkoa!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.7.12 14:30:27

Millo jatkuu?:)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: nyymi 
Päivämäärä:   21.7.12 14:37:56

linkitän tähän nyt kaikki topat ni ihmisten ei tarvii tulla huutelemaa enää että missä mikäkin on (:

#1
#2
#3
#4
#5
#6
#7

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: jiuy 
Päivämäärä:   21.7.12 17:30:38

heii ihana pätkä:)! millon jatoo?:-------)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Mikroaaltouuni ek. 
Päivämäärä:   21.7.12 19:42:18

Aaa en ollu pitkää aikaa lukenu ja nyt näit oliki jo kaks uutta topaa :33 Vitsit ihan huippuja noi kaikki pätkät ! Tosi hyvä tarina on !

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: pirson moppeli 
Päivämäärä:   21.7.12 21:11:21

hiphei ihana pätkä taas :) Lisää vaa storyä <3

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: jejeej 
Päivämäärä:   21.7.12 23:37:27

jatkoo nopee!!:)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.12 00:11:09

Hei, jatkoa, mulla on vierotusoireita!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.7.12 11:46:33

up

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.7.12 20:17:13

up

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Ejej 
Päivämäärä:   22.7.12 20:31:08

Millo jatkoaa?

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: plzz 
Päivämäärä:   22.7.12 20:38:36

niimp millon sitä jatkoa :(

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   22.7.12 20:50:02

Kiitoksia kaikille ja erityiskiitokset Nyymille, joka linkkasi tähän kaikki osat! Eilen oli paha kirjoittaa, koska kaverit oli yötä. Mutta toivottavasti jaksoitte odottaa ja tässä teille nyt tarinaa! (:

"Voitko jo paremmin?" Make kysyi epäluuloisena minun kiristäessäni ärtyneenä hänelle Quen vyötä. Minua ja Elliä oltiin kielletty tänäänkin osallistumasta tunneille. Olisin ollut jo ihan valmis, mutta sanopa se Leenalle tai Lainalle, jotka eivät kuunnelleetkaan.
"Voin loistavasti! Minulta ja Elliltä jää paitsi teidän estetuntinne ja kahden tunnin maastonne," vastasin napakasti ja irvistin Maken tammalle, joka pullisteli ja luimi minulle vihaisesti.
"Olette mukana jo huomenna," Make huomautti lempeästi ja virnisti sitten tarttuen suitsiin:
"Antaisitko minulle pusun, jotta tunti onnistuisi varmasti hyvin?"
"Ai jonkun onnenpusun?" Kysyin kohottaen kulmakarvaani. Make nyökkäsi vakavasti:
"Luin juuri eräästä lehdestä että onnenpusu toimii paljon paremmin, kuin vaikka esimerkiksi onnenpotku."
"No, minulla ei ole vaihtoehtoja," Nyökkäsin pitäen pokkani lähes yhtä vakavana, kuin Make piti ja muiskautin suukon Quen turvalle. En tiedä, katsoiko se vai Make minua hölmistyneemmin.
"Tuo ei kelpaa!" Make inahti loukkaantuneena ja alkoi laittaa hevoselleen suitsia. Que nosti päänsä kohti korkeuksia ja poika murisi tälle matalasti.
"Pidä hauskaa tunnilla," virnistin välittämättä Maken tiuskinnasta:
"Minä menen Elämäni Hevosen luo."

Elämäni hevonen laidunsi Pilkun vieressä pää upoksissa ruohoon. Minua nauratti nähdessäni Ellin kumartuneena näiden eteen ja räpsiessään kuvia. Salama vaan välkkyi.
"Hevosesi tuntuu irvistelevän kokoajan. Siitä ei saa kuvia!" Elli vilkaisi minua puuskahtaen.
"Eikä saa minustakaan," käännyin ympäri Ellin kohottaessa uhkaavasti kameraa minuun päin. Kun Elli laski kameransa turvallisesti maahan, istahdin hänen viereensä ja siristelin silmiäni auringon paistaessa kirkkaasti silmiin.
"Sinä jäät tänään ilman liikuntaa," Mumisin ruunalleni, joka käveli pari askelta lähemmäs. Se kuitenkin nopeasti pettyi huomatessaan, ettei minulla ollut sille mitään porkkanoita eikä leipiä.
"Minähän voisin ratsastaa sillä!" Takaamme kuului niin innokas ääni, että minä ja Elli säpsähdimme rajusti. Tunnistin kuitenkin äänen heti.
"Sinä ratsastaisit minun hevostani?" Kysyin tyynesti, vaikka sisälläni kiehui. Pääni kiehui aina, kun vain näinkin Teemun. En ymmärtänyt, miksei hän voinut olla ratsastamassa ja jättänyt minut rauhaan.
"Niin se ei jäisi ilman liikuntaa," Teemu nyökkäsi rauhallisesti hänkin ja istahti sitten Ellin viereen maahan. Elli vilkaisi minua kiusaantuneesti, pyyhki housujaan ja sanoi menevänsä syömään välipalaa.
"Sinä Annie et pidä minusta, mutta olen myönnä pois, taitava ratsastaja. Ja tiedät Summin tarvitsevan liikuntaa," Teemu jatkoi ja istahti minua vähän lähemmäs. Siirryin automaattisesti metrin kauemmas.
"Voin pyytää Makea," napautin.
"Entä jos Make ei pysty?"
"Sitten pyydän Anssia," tiuskaisin pitäen katseeni Summissa. Että olin typerä, kun olin joskus rakastanut tuota egoaan pönkittävää idioottia. Halusi päästä vain hevoseni selkään.
"Se poju ei saa sitä lihavaa suokkiaankaan kuriin," Teemu nauroi kuin hyvällekin vitsille. Minun teki mieli potkaista tätä ja se potku olisi kaikkea muuta kuin onnenpotku. Anssi pärjäsi hevoselleen täydellisesti ja oli sille juuri oikea omistaja - siihen Teemu ei voisi sanoa mitään.
"Sinähän sen tiedät," nyökkäsin ja olin jo tekemässä lähtöä, kun Teemu tarttui käteeni ja veti minut itseään lähelle.
"Päästä irti!" Sihisin napittaen poikaa silmästä silmiin. Tämä katsoi minua väsyneenä:
"Annie, tiedän, että olet vihainen. Eilen haukuin sinut Diandran vuoksi, mutta nyt tajuan, kuinka tyhmää se oli. Anteeksi. Anteeksi myös siitä, että jätin sinut silloin niin. Tajusin tänään, että Cara on maailman masentavinta seuraa. Hänen kanssaan ei voi keskustella. Muistatko, kun me olimme yhdessä? Keskustelimme kaikesta, puhuimme koko ajan! Pidin sinusta niin paljon, Annie,.."
"Lopeta," hengähdin pojan puheista. Ilmeisesti viimein Caran luonne oli tullut häntä vastaan ja heti hän uskoi saavansa minut takaisin. Väärä luulo.
"Päästä minut irti," pyysin pojan pitäessä edelleen käsiäni käsissään.
"Ei, sinun pitää nyt kuunnella. Minä olen valmis ottamaan sinut takaisin, Annie," Teemu sanoi ja vilkaisi minua omistavasti. Se sai tulen syttymään sisälläni:
"Valmis ottamaan minut takaisin? Pitäisikö minun kiitellä sinua kunniasta, kun olet valmis ottamaan minut takaisin?"
"Asettelin sanani väärin. Tarkoitin -"
"Tiedän tasan tarkkaan, mitä sinä tarkoitat! Ja vastaus on nyt ja aina EI!" Kiljuin ja yritin repiä itseäni Teemun otteesta. Lihaksikkaat kädet eivät hellittäneet hetkeksikään otettaan, mikä sai minut huutamaan ja sähisemään vielä enemmän.
"Nyt rauhoitut, jokuhan voi kuulla," Teemu sanoi toruvasti ja irrotti kuitenkin kätensä pudottaen ne kupeilleen.
"Minä haluan sinut takaisin. En vain halua, vaan tarvitsenkin. Minä en aio luovuttaa," Teemu vilkaisi minua niin tiukasti ja varmanoloisena itsestään, että vilkaisin häntä silmät salamoiden. Suustani ei kuitenkaan tullut mitään terävää ja järkevää vastausta, joten käännyin ja kävelin reippaasti laitumelta pois. Minua ärsytti. Joutuisin varmaan puhumaan tästä välikohtauksesta Ellille ja Makellekin. Yksi asia nyt ainakin oli jo varma: Teemu ei pääsisi Summini selkään eikä muutenkaan lähelle.

Kentällä Cara, Anssi ja Make treenasivat Leenan opissa. Minä vilkuilin heitä aidan yli kateellisena. He hyppäsivät rataa ja yhtä vesiestettäkin, jota olisin itse ehdottomasti halunnut hypätä Summilla.
"Näin hyvään menoon on hyvä lopettaa! Kävelkää reilut loppukäynnit," Leena hymyili oppilailleen ja minä masennuin. Olisin halunnut nähdä heidän hyppyjäänkin. Leena heilautti minulle kättään kävellessään ohitseni tallille päin ja minä luikahdin sisään kentälle. Make huomasi minut heti ja ratsasti Quen kanssa eteeni.
"Hei, söpöliini," tämä tervehti ja virnistin tälle heti. Yksi sana hänen suustaan ja hymyilin kirkkaammin kuin aurinko.
"Haluatko ratsastaa tällä loppukäynnit?" Make kysyi tietäen tasan tarkkaan, kuinka himoitsin päästä ratsastamaan. Olin jo heti aikeissa suostua, mutta pudistelinkin päätäni äkkiä:
"Ei, ratsasta sinä vain. Minun täytyy etsiä Elli!"
"Mutta juurihan sinä tulit-" Make ei saanut lausettaan loppuun, kun jo painelin kentältä pää kolmantena jalkana kartanolle päin. Minun pitäisi kertoa välikohtauksesta nyt heti Ellille.

Vähän lyhyt, pahoittelen :) jatkuu mahd. pian ehkä jo huomenna.

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Kipiz 
Päivämäärä:   22.7.12 21:10:48

loppu kesken :( mutta ihana tarina, tää on niin temmannu mukaansa, oon lukenu siis ihan alusta lähtien, nimimerkki on vaan tainnu vaihtua ;) jatka toki!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Minho ekkk 
Päivämäärä:   22.7.12 21:22:06

teemu voi painua perseesee:D jatkoa!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.12 21:53:25

jatkoo

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: utelias 
Päivämäärä:   22.7.12 22:27:36

tää pitäis koota kirjaks.. ;__; Kirjota tät varastoo ni voisit laittaa tosi useesti vaik laitatki jo nytki useesti! :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   22.7.12 23:04:34

Olin ahkerana, tässä toinen tarina tänään :) Ensiviikko onkin sitten kiireisempi, joten pyydän, ettette laittaisi 'koska jatkoa' pyyntöjä liikaa, jottei topat täyttyisi sitten vain niillä. Mutta nyt tarinaan :)

Elli oli kuunnellut hiljaa koko tarinani. Nyt lopettaessani hänen silmänsä olivat vähintäänkin lautasen kokoiset ja hän huitoi käsillään epätoivoisen näköisenä ilmaa.
“Tuohan on hullua!”
“Tiedän sen paremmin kuin hyvin. Teemu sanoo ottavansa minut takaisin,” värähdän ajatellessanikin tilannetta. Minä istun huoneemme sängyllä ja Elli minua vastapäätä pukeutumistuolilla.
“Aiotko sanoa Makelle?” Elli kysyi pyöritellen päätään epäuskoisena. Minä nyökkäsin käännellen ja väännellen käsiäni hermostuneena:
“Pakkohan se on. Hän sanoi rannalla, että olen ollut aina hänelle rehellinen. En ala Teemun takia epärehelliseksi.”
“Mutta Makehan repii Teemun kappaleiksi, kun kuulee tuosta!” Elli huudahti järkyttyneenä ja vaihtoi kiihtyneenä itselleen puhtaan t-paidan. Minä kohautin olkiani itsekin peläten juuri tätä:
“Se riski nyt sitten vain on otettava.”
“Mikä riski on otettava?” Make kysyi kurkaten ovestamme sisälle ja minä ja Elli hätkähdimme taas. Anssi työntyi virnuillen Maken perästä sisälle ja pahoitteli:
“Anteeksi jos keskeytimme jotain. Tuo on vain niin kätevää, kun tallitytöt hoitavat hevoset laitumille.”
“Oma hevonen pitää hoitaa itse,” Elli saarnasi ja vilkaisi minua kysyvästi. Nyökkäsin huomaamattomasti ja Elli tarttui Anssia kädestä keksien, että he voisivat mennä katsomaan hevosia. Make vilkaisi kysyvästi poistuvan pariskunnan perään:
“Mitä tuo nyt oli? Ja mitä se kentältä pois pinkominen oli?” Make tivasi ja käskin hänen istuutua. Hän istui juuri siihen tuoliin, mistä Elli oli äsken noussut. Poika vilkuili minua kysyvästi ja aloin punehtua kuin punajuuri. En tiennyt, mistä aloittaa. Kirosin Teemun sadannen kerran uudestaan siitä hyvästä, että hän järjesti minulle tällaisen tilanteen.
“Teemu ja minä juteltiin tänään,” aloin selittää ja virnistin hämilläni:
“Tai oikeastaan hän jutteli minulle. Piti käsistä kiinni ja pakotti kuuntelemaan. Hän sanoi, että kuulemma ‘voisi ottaa minut takaisin’ ja hän ei aio luovuttaa -” Ennen kuin sain sekavaa tarinaani kerrottua loppuun, Make oli pompahtanut pystyyn kuin jousi ja hän ärähti:
“Sinä kuuntelit häntä?”
“Pakko, kun se piti minusta kiinni!” Kivahdin ja hiljenin. Maken ilmeet vaihtelivat laajasti. Vihaa, vielä kovempaa vihaa ja kovinta vihaa. Ei sittenkään kovin laajasti. Kun poika ei hiiskunutkaan, jatkoin:
“Se sanoi taas pitävänsä minusta ja haluavansa minut -” Make keskeytti minut taas:
“Mutta haluatko sinä hänet? Pidätkö hänestä?”
“No en! Pidän sinusta,” Kivahdin ja nolostuin melkein samaan aikaan. Make hymyili hellästi ja istahti viereeni kääntäen kasvonsa minuun päin:
“No eihän tässä sitten mitään ongelmaa ole.” Sen sanottuaan Maken huulet pyyhkivät omiani, pitkästi ja lempeästi. Kun irrottauduimme toisistamme ja sydämeni hakkasi tuhatta ja sataa, Make kosketti kevyesti poskeani:
“Tuo ruhjekin alkaa jo haalistua.”
“Mmm.” Tällä hetkellä aivoni eivät pystyneet järkevämpään vastaukseen. Make nauroi ja taivutti huuleni taas uuteen suudelmaan. Teemu voisi tehdä mitä halusi, mutta hän ei ikinä pääsisi minun ja Maken väliin!

___

“Que, kiltti tamma,” mumisin Maken hevoselle, joka heitteli päätään kuin vihastunut nainen taakse päin ja juoksi minua karkuun aina kun yritin sitä kiinni. Make oli vielä syömässä päivällistä, joten olin luvannut ottaa hänelle Quen kiinni ja aloittaa jo sen harjaus. Helpommin sanottu kuin tehty.
“Sillä ei ole mitään tapoja. Katso! Tuuuulii!” Cara neuvoi minua ja vihelsi tammalleen. Lauhkeasti kuin lammas Tuuli töpsötteli omistajansa eteen ja Cara katsoi minua voitonriemuisena.
“No, onnea sinulle,” puuskahdin jaksamatta ärsyyntyä Carasta. Kun ajattelinkin Makea, leveä hymy nousi kasvoilleni. En siis millään pystynyt olemaan millekään ärtynyt tai vihainen - en edes Quelle, vaikka se koettelikin hermojani.
“Minä tiedän, mitä peliä sinä pelaat. Mutta olen valmis reiluun diiliin. Jos sinä otat Teemun, minä haluan Maken,” Cara puhui neuvottelija äänellään tullen hevosensa kanssa minua lähemmäs. Käännähdin äkisti häneen päin:
“Ei ihmisillä voi pelata mitään vaihtokauppaa, Cara!”
“Ehkä ei,” Cara nyökkäsi ja virnisti arvoituksellisesti:
“Mutta molempia et voi Annie saada. Minulle käy kumpi vain. Vaihtelu voisi virkistääkin.”
“Ikävää tuottaa pettymys, mutta en ole ‘vaihtamassa’ Makea Teemuun,” vastasin nauruani pidätellen. Tajusikohan Cara itsekään, kuinka tyhmältä hän kuulosti? Epäilin.
Cara lähti ja minä yritin ottaa Quea kiinni. Lahjoin, kiristin, anoin. Lopulta tamma katsoi minua ylemmyydentuntoisesti ja tallusti kiltisti luokseni.
“Mistä tuollaisia neitejä kasvaa?” Mumisin kuitenkin tyytyväisenä saadessani napsautettua riimunnarun kiinni riimuun. Talutin tamman muiden hevosten ja leiriläisten viereen puomille. Kaikki muut olivat paikalla, paitsi Make. Elli auttoi Anssia Kinkun kanssa ja Teemulla oli hevosena Berry. Minua inhotti, kun ainut vapaa paikka puomilla oli Teemun ja Berryn vieressä.
“Tuliko ikävä?” Teemu huusi minulle hevosensa takaa. Kieltäydyin vastaamasta ja sidoin Quen tiukasti puomiin ja nappasin sitten sekaisesta harjalaatikosta suan.
“Älä nyt mökötä. Vai pelkäätkö, että Make näkee meidät?” Teemu jatkoi sinnikkäästi ja minä vilkaisin tätä murhaavasti:
“Mitään ‘meitä’ ei ole. Ja miksi pelkäisin? Sinä olet siellä Berryn vieressä ja minä olen täällä kauempana.”
“Sekin asia voisi korjaantua niin helposti -”
“Pysy siellä!” Sihahdin keskeyttäen pojan lauseen ja keskityin otsa rypyssä harjaamaan Quea. Rukoilin mielessäni, että Make tulisi pian, jotta Teemu lopettaisi tyhmän kukkoilunsa. Se ei nimittäin tehonnut minuun pätkän vertaa.
Nostin Quelta kaviot ja heilautin satulan sen selkään. Olin kirkaista, kun käsi takaa käänsi minut itseään päin. Eikä se ollut Make.
“Mene pois tai lyön,” Sihisin ja olin jo koukistamassa jalkaani potkaistakseni, kun Teemu koukisti käsiäni taaksepäin ja suuteli minua niin, etten saanut ilmaa. Kun viimein Teemun huulet erkanivat ja hän irrotti kätensä, löin häntä avokämmenellä poskelle:
“Oletko sinä ihan tyhmä?!”
“Päästä Annie,” Make oli tullut viereeni, rauhallisena ja varmana, mutta hänen katseensa kuitenkin roihusi.
Teemu hieroi vimmastuneena poskeaan:
“Ole sinä hiljaa!”
“Tai mitä? Tai pakotat minut kuuntelemaan itseäsi väkivalloin ja suutelet pakosta?” Make karjui ja törkkäsi Teemua rintakehään. Minä luikahdin kahden pojan väliin ja katsoin Makea väsyneenä ja ehkä surullisena:
“Make, älä.”
“Niin, Make, älä,” Teemu toisti ivallisesti virnuillen ja jatkoi:
“Annie haluaa selvästi olla minun kanssani.”
“Oletko edes kysynyt häneltä?” Make huudahti ja liikahti niin äkisti, että tömähdin Teemua päin. Tämä esti minua kaatumasta ja hymyili Makelle omahyväisesti.
“Annie, tule pois sieltä,” Elli pyysi ääni väristen järkytyksestä. Minä tukeuduin Makeen ja huudahdin:
“Make, lopeta! Ei Teemuun kannata tuhlata aikaa.”
“Annie, mene Ellin luo,” Make pinnisteli pitäen äänensä tasaisena ja kesken Teemun mulkoilujen hän ehti katsoa minua silmiinkin:
“Luota minuun. Ei tästä mitään tappelua tule.”
“Niinhän minä luotankin,” vastasin kevyesti ja vuorostani tartuin Makea päästä kiinni ja suutelin tätä intohimoisesti. Harmi, että minulta jäi Teemun ilmeet näkemättä. Myöhemmin Elli nimittäin kertoi, että pojan ilmeet olivat ikimuistoisia ja Anssikin oli kuulemma revennyt nauruun.

___

“Minä luotan Annieeni ja en raivoa sinulle siitä, että pidät hänestä. Kukapa ei pitäisi? Hän on täydellinen. Raivoan sinulle siitä, että suutelit häntä väkisin!” Make sanoi ääni piukoillen kireänä. Teemu hymyili ivallisena. Hänestä oli hauska ärsyttää Makea ja vielä parempi olisi, jos Maken itsehillintä pettäisi ja tämä alkaisi tapella. Silloin Annie ainakin tajuaisi, kumman kannattaisi valita.
“Annie itse tule kiehnäämään,” Teemu hykersi. Make puristi kätensä nyrkkiin ja kohotti leukaansa:
“Sinä olet naurettavuuden huippu.”
“Jota taitaa kuitenkin tänään onnistaa,”
Teemun kepeä kommentti sai Maken näkemään punaista. Hän keräsi kaikki itsehillintänsä maahan poljetut rippeet ja kääntyi Quen luokse, joka hermoili paikoillaan. Hän rauhoitteli tammaansa ja vilkaisi sitten Teemua vielä säälivästi:
“Etkö saa naisia muuten kuin pakottamalla? Säälittävää.” Teemun leuka kiristyi ja hän oli jo kohottamassa nyrkkiään, kun sivusilmästä huomasi Leenan tulevan lähemmäs. Sadatellen hän laski nyrkkinsä, kohautti olkiaan ja vilkaisi Annieta, joka seisoi Anssin ja Ellin välissä kasvot ilmeettöminä. Vielä se tyttö tajuaisi, mikä on hänelle parasta!

___

“Oletko kunnossa?” Anssi vuorostaan kysyi minulta. Seisoimme kaikki kolme rinnakkain ja huokaisin helpotuksesta, kun Make oli vetäytynyt Quen luokse. En ollut kuullut kuin sanan sieltä poikien keskustelusta, mikä harmitti minua.
“Jep,” nyökkäsin ja naurahdin, kun Elli langetti Teemulle kuolettavan silmäyksen. Vilkuilin silmäkulmastani Leenaa ja Makea, jotka keskustelivat elehtien laajasti. Keskustelu päättyi siihen, kun Leena alkoi laittaa Quelle suitsia ja Make marssi meidän luoksemme. Anssi nosti minulle peukkunsa ylös ja katosi sitten laittamaan Kinkkua kuntoon. Elli ei kuitenkaan hievahtanut viereltäni.
“En aio mennä maastoon. Äiti saa ottaa Quen,” Make sanoi meille lyhyesti lauseet pätkien. Minä ja Elli nyökkäsimme kumpikin totisina. En tiennyt, mitä nyt pitäisi sanoa ja miten menetellä.
“Hillitsit itsesi hienosti,” Elli lopulta sanoi, kun minä ja Make emme pukahtaneetkaan.
“Kiitos,” Make nyökkäsi jurosti, mikä sai Ellin pyörittelemään päätään:
“Lopettakaa tuo hyssyttely!”
“Luulen, että asiat tulivat selviksi Teemun kanssa,” Make sanoi katsoen nyt ekaa kertaa minua silmiin. Tiesin jo hänen äänestään, että asiat olivat kaikkea muuta kuin selviä.
“Tulivatko?”
“Se poika ei ymmärrä puhetta,” Make nurisi ja teki kädellään ison liikkeen:
“En aio keskustella hänen kanssaan enää toista kertaa. Mutta toivon, että hän tajuaa pyytää sinulta edes anteeksi, vaikkei se korvaisi mitään. Suudella nyt toista väkisin!” Make jatkoi ja sitä ajatellessakin hänen äänensä koveni. Elli katsoi meitä hymyillen ja hiippaili sitten Anssin luokse. Minä kiedoin käteni Maken ympärille ja hymyilin leveästi:
“Ei siinä mitään käynyt. Kiva kun olet siinä.”
“Kiva kun sinäkin olet siinä,” Make hymyili vähän epävarmasti, olinko ihan terve.
“Haluatko kuulla salaisuuden?” Kysyin hymyillen kiusallani, mikä sai Maken jännittymään ja katsomaan minua kysyvästi.
“Suutelet paljon paremmin kuin Teemu ikinä,” mumisin ja huulemme olivat taas yhdessä ennen kuin ehdin kissaa sanoa. Emme välittäneet muiden katseista tai Leenan paheksuvista silmäyksistä. Emme Teemun kateellisista katseista, emme Caran oudoksuvista. Nyt maailmassa oli vain me kaksi, minä ja Make.

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: pirson moppeli 
Päivämäärä:   22.7.12 23:44:13

aivan ihana pätkä taas :) eikä mitää moitittavaa <3

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Minho ekkk 
Päivämäärä:   23.7.12 04:18:35

ihanaa, teemu vois oikeesti painua muualle :D

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: asd 
Päivämäärä:   23.7.12 09:12:03

jeee kaksi ihanaa pätkää <3 oot loisto ku kirjotat nii usein :) teksti on tullut myös sujuvammaksi ja paremmaksi, sekä myös realistisemmaksi ;) yhdyssana virheitä sulla on tosi paljon, mutta nekin on hieman vähentyneet :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   23.7.12 10:55:08

JEEEEEEE <<333333 Bananasplit tää on aivan mieletön tarina!!!!!!!!!!! Hihihi :)) Nyt huomenna mun syntymäpäivän kunniaksi pari pätkää käykö? :DD Täytän huomenna 13

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: hihju 
Päivämäärä:   23.7.12 11:15:14

oih aivan ihana rakkauspätkä jälleen :)<3 lisää näitä ! :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   23.7.12 13:29:19

ihan mahtava pätkä! tää tarina on ehottomasti paras mitä oon lukenu. ja niinku joku tuolla jo ehotti: tästä vois tehä kirjan

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: *? 
Päivämäärä:   23.7.12 14:38:06

tää tarina on vaan niin huippu!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.7.12 18:40:46

ihana<3<3<33<3

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Rhea 
Päivämäärä:   23.7.12 22:03:40

Vihdoin ne sai toisensa! <3 Olin pari päivää poissa ja löysin täältä monta ihanaa pätkää!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.7.12 12:22:48

Milloin jatkoa?:)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Bananasplit <3 
Päivämäärä:   24.7.12 17:48:28

Jatkoa :) Kiitos kaikille kommenteista! Niistä saa voimaa kirjoittaa tätä aina lisää. Olisi aika huikeaa, jos oikeasti tästä saisi kirjan, mutta epäilen vahvasti :D Cabriella, valitettavasti en pystynyt kirjoittamaan eilen synttäriesi kunniaksi, mutta toivotan sinulle tässä nyt paljon onnea! :) Nauttikaa tarinasta.. :)

“Herää, pöljä! Huhuu, haloo, Annie?” Make ravisteli minua ja karjui, mihin heräsin ihan pöllämystyneenä. Make nauroi ilmeelleni ja sitten vasta huomasin kaikki muut huoneessa olijat; Lainan, Leenan, Teemun, Maken, Anssin, Ellin ja Caran.
“Mmmitä?” mumisin hämmentyneenä nousten istuma asentoon. Onneksi olin nukkunut tavallisella t-paidalla ja shortseilla, mietin nopeasti.
“Me haluamme Lainan kanssa osoittaa kiitollisuutemme sinulle ja Ellille.” Leena aloitti, mutta Elli keskeytti hänet heti:
“He itse asiassa puhuivat siitä jo minulle, mutta en suostunut. Tämä ‘kiitollisuudenosoitus’ kuuluu vain sinulle, koska sinähän se urhea olit.”
“Älä puhu kakkaa, Elli! Sinä olit siellä ihan yhtä urhea kuin minäkin!” Vastasin tiukasti ystävälleni, vaikken edes kunnolla tiennyt, mistä tässä puhuttiin.
“Niin mekin Ellille sanottiin ja sovimme yhteistuumin, että lahjoitan hänelle uuden kunnollisen estesatulan. Merkin hän saa valita itse,” Laina toppuutteli meitä ja hymyili Ellille sydämellisesti. Tämä virnisti Anssille ja kapsahti sen kaulaan:
“Saan satulan! Ihana lahja, kiitoksia.”
“Ei mitään, murunen. Olisit saanut puolet tuosta isostakin lahjasta, jos vain olisit halunnut.” Leena muistutti tiukasti, mutta Elli pudisteli heti päätään:
“Se iso lahja kuuluu vain ja ainoastaan Annielle. Ja minulla on tarpeeksi työtä Pilkun kanssa.” Nyt minä katsoin kaikkia entistä uteliaampana. Laina ja Leena kääntyivät Ellistä minuun päin ja virnuilivat kuin teinit minulle. He suorastaan paistoivat minua jännityksessä. Huomasin ainakin Caran tietävän jotain, koska hän näytti tavallista murhanhimoisemmalta. Ja Make, joka istui toisella puolellani, näytti odottavalta kuin pikkulapsi karkkikaupassa.
“No?” Kärsivällisyyteni petti ja Make oli tukahtua nauruun, vaikka itsekin oli selvästi yhtä jännittynyt kuin minä.
“Haluamme muistaa sinua MB-tallin omalla kasvatilla, Empirellä.” Laina sanoi hymyillen minulle niin leveästi, että pelkäsin tämän kasvojen halkeavan.
“Muistaa? Empire?” En ollut kovin järkevällä tuulella, taas tänäänkään.
“Emppu on itse kasvattamani nelivuotias ori, jonka haluan antaa sinulle eräällä osaomistuksella. Minä maksan hänen tallivuokrat ja syömiset Leenalle, mutta muuten poni on kokonaan sinun. Ainut vaan, että se on ori ja haluankin sen pysyvän orina, jos joskus lainaan sitä tammoilleni,” Laina selitti, eikä varmaan ymmärtänyt, että olin tippunut kärryillä jo ajat sitten. Antaa nyt toiselle hevonen? Tai oikeastaan poni, niinhän se sanoi? Enhän minä millään ponilla voisi ratsastaa!
“Poni? Minulle?”
“Tyttöystävälläni on nyt vähän ongelmia,” Make sanoi huolettomasti virnistäen, mikä sai minun sydämeni takomaan entistä kovemmin:
“Tyttöystäväsi?”
“No, emmekös me pari ole?”
“En minä tiedä,” puuskahdin häkeltyneenä ja virnistin nolostuneena, kun olimme huomion keskipisteinä.
“Puhutaan tästä myöhemmin,” Make naurahti hyväntuulisena ja jäi odottamaan Lainan selityksiä.
“Se on sellainen 148cm vuonohevonen, poniksi kutsun. Emppu on perusratsastettu ja se vetää myös kärryjäkin. Pomppua sillä on niin paljon, että Leena arveli sen olevan kuin sinulle tehty projektihevonen.” Laina hymyili vaihtaen painoaan jalalta jalalle. Katsoin hädissäni Ellistä tukea, mutta tämä nojaili Anssiin, eikä varmaan edes muistanut nimeäni.
“Annatko minulle siis hevosen?” Kysyin peittämättä hämmästystäni. Laina vastasi yhtä suorasti:
“Annan jos otat sen.”
“En tiedä, mitä äitini sanoo. Olisihan se houkuttelevaa, jos ei karsinamaksuja ja hevosta itse tarvitsisi maksaa..”
“Äitisi sanoi, että se on ihan sinun päätös,” Leena huikkasi väliin ja virnisti:
“Totta kai varmistin häneltä ensin.”
“Mene tutustumaan Emppuun ja mieti, pystyisitkö pitämään kahta hevosta. Voisit ottaa vaikka toiselle välillä liikuttajan,” Laina ehdotti tarkkaillen tiukasti ilmeitäni kuin etsien vastausta:
“Niin voisin tietysti aina tehdä,” nyökkäsin ja vilkaisin Makea hymyillen:
“Mennäänkö katsomaan Emppua?”
“Haluatko minut mukaan?” Nyt poika meni sanattomaksi.
“Tietysti!”
“Sen satulat ja suitset ovat varustehuoneessa. Käykää koittamassa sitä kentällä. Te muut, autatteko siirtämään meidän tammat ja orit eri laitumille? Siinä kestää aikansa, jokainen talutetaan yksi kerrallaan,” Laina neuvoi ja ohjasi muut huoneestani ulos. Make odotti minua oven takana, kun innosta soikeana puin ratsastusvaatteet ylleni.
“Et ole kyllä edes syönyt aamupalaa,” Make huolehti minun tullessani ovesta ulos.
“Ei minulla ole edes nälkä, ei tuollaisten uutisten jälkeen. Oletko itse koskaan nähnyt sitä Emppua?” Kysyin ja loikin portaita alas Maken edellä kuin päätön kana. Poika piti minua varoiksi hupusta kiinni, etten tipahtaisi alas.
“En itse asiassa kyllä ole, mutta olen tietoinen, että hän on kasvattanut vuonohevosiakin.”
“Oma vuonis olisi kyllä jännä! Summille kaveriksi,” minä jatkoin hihkumistani, mutta pysähdyin sitten äkisti portaille otsa rypyssä:
“Mutta jos ottaisin sen, ehtisinkö liikuttaa Summia tarpeeksi?” Make laski kätensä olalleni ja tuhahti:
“Ehtisit. Minä esimerkiksi olisin innokas pääsemään välillä vuonohevosesi kyytiin ja kärryillekin, joten voisin välillä auttaa sitä liikuttamaan,” Make lupautui ja minä halasin häntä kiljaisten:
“Ihanaa!”
“Puserrat minut hengiltä,” poika tokaisi kuivasti, vaikka mielihyvä läikkyikin vahvasti hänen rinnassaan.

___

“Katso, sillä on merkkisatula!” Huomautin Makelle, kun veimme Empun kamoja pihalle puomin viereen. Aloin pikkuhiljaa olla varma siitä, että Lainan oli pakko olla ökyrikas.
“Tuolla näkyy vuonohevosia.” Make osoitti tallin taakse ja lähdimme kävelemään sinne. Siellä tosiaan oli vuonohevosia, mutta tammoja (ja aivan Super ihania) varsoja. Ei ori tosiaankaan voinut olla niiden joukossa.
“Katsotaan nuo tarhat tuolta,” Make ehdotti ja seurasin häntä jännittyneenä. Olin aina jotenkin kuvitellut, että kun Summi laukkaa vihreille niityille, otan uuden hevosen. Mutta nyt minulle olikin esitetty tällainen hurja - ja täysin epätodentuntuinen tarjous, jolle ei oikeastaan voisi sanoa ei.
Pikkutarhoissa, jossa hevoset olivat yksittäin tosiaan näkyi pari vuonohevosta. Sydämeni tahti kiintyi hetkessä. Ensimmäisessä tarhassa näkyi ihana vuonohevonen, joka kurkki meitä veikeästi otsatukkansa alta. Make avasi minulle portin jalat täristen kuljin sitä lähemmäs. Tämä tuli tuttavallisesti vastaan.
Silittelin sen pehmoista turpaa ja juttelin sille, kuinka kaunis se oli. Sitten vasta katsoin sen riimua, jossa luki “Edmund.”
“Ei tämä ole Empire,” huokaisin hivenen pettyneenä. Edmund olisi ollut syötävän söpö.
“Ei se mitään, etsitään Emppu,” Make lohdutti kavutessani vuonohevosen tarhasta pois. Nyökkäsin vaiti. Heti Edmundin vieressä oli toisen vuonohevosen tarha. Sen asukki oli jyrätä päälleni, kun astuin tarhaan sisään. Se kyhnytti antaumuksella päätään minuun ja suorastaan vaati rapsutuksia.
“Tärppäsikö?” Make kysyi kivuten notkeasti valkoiselle aidalle. Häntä oli ilo katsoa, mietin hymyillen ja kurkistin ponin riimunlappuun. Empire!
“Tärppäsi,” hymyilin ja rapsuttelin oria, joka oli maailman hellyyden kipein. Kehotin Makenkin tulemaan paijaamaan sitä ja sanomaan mielipiteensä ehkä tulevasta uudesta hevosestani. Tai poniksi minä sitä ehkä ennemmin kutsuisin. Emppu näytti varsin sporttiselta vuonohevoselta, ei lainkaan miltään lihavalta paksukaiselta.
“Aika hauska tapaus,” Make kommentoi ja avasi minulle porttia. Odotin, että Make sai portin paikalleen ja lähdimme sitten yhdessä taluttamaan Emppua puomille. Se tuntui aika energiseltä, ei meinannut pysyä vierelläni, kun talutin sitä.
“Tuleeko sinustakin sitten niitä ponityttöjä?” Make kysyi virnuillen alkaessani sitoa oria puomiin. Pudistelin nauraen päätäni:
“Olen aina Summi-tyttöjä.”
“Vannomatta paras. Tiedä vaikka rakastuisitkin Emppuun ja Summi jäisi kakkoseksi,” Make huomautti ja ojensi minulle harjan. Emppu ei millään olisi malttanut pysyä paikoillaan, kun me harjasimme sitä samanaikaisesti molemmilta puolilta.
“Tietysti rakastaisin Summia ensiksi enemmän. Mutta ehkä kun suhteemme syvenisi, tästä tulisi yhtä tärkeä. Tai tärkeämpi. Eihän sitä voi koskaan tietää, vaikkakin uskon, että Summi tulee aina olemaan minulle The Hevonen,” rupattelin ja virnuilin, kun Emppu venytti alahuultaan nauttien harjauksesta. Jos se tulisi minun omistukseeni, aloittaisin heti karsimaan sen huonot tavat pois. Taluttaessa se meinasi jyrätä ja harjatessa ei millään pysy paikoillaan. Noiden tapojen kitkentä alkaisi heti.
“Siinähän te olettekin! Saadaanko me tulla katsomaan, kun ratsastat tuolla.. karvakasalla?” Anssi huudahti ja rypisti otsaansa nähdessään Empun. Minä murahdin pahaenteisesti. Emppu ei ollut lainkaan mikään takkuturkki paksukainen, vaan hienosti hoidettu sporttinen kaviokas.
“Nimimerkillä omistan lihavan ja aakkosia pierevän suomenhevosen?” Virnistin tietäen, ettei Anssi loukkaantuisi. Tämä virnuili takaisin ja kiersi kätensä luontevasti Ellin hartioille. Se pari näytti juuri toisilleen kuuluvilta. Näytimmeköhän minä ja Makekin tuolta yhdessä?
“Tulkaa ihmeessä katsomaan. Tuota elukkaa ei ole kuulemma liikutettu aikoihin, joten voi olla jännääkin katsottavaa,” Make huikkasi ja nosti ärhennellen Empun kavion ylös. Tämä kuopi ja ei olisi millään nostanut jalkaansa. Lisäsin nämä asiat listaani, mitä sen kanssa olisi harjoiteltava ja mitkä tavat kitkettävä.
“Oletpa sinä soma,” Elli tuli lähemmäs ojentaen kätensä orin haisteltavaksi.
“Toivottavasti myös mukava ratsastaa ja mieluiten hyppäisikin niin hyvin, kun Laina kuvaili,” nyökkäsin ja aloin laittaa satulaa. Make vilkaisi minuun tiukasti:
“Kun Laina jotain sanoo, hän tarkoittaa sitä.”
“En väitä vastaan. Mutta voihan olla, että Emppu on liian haastava minulle. Onhan se ori ja Lainakin sanoi sitä projektiksi. Vasta nelivuotias!”
“Pärjäät kuumalle puoliverisellekin, eli eiköhän se hyvin suju. Ei tehdä tästä nyt ensimmäistä riitaamme, muru,” Make kuittasi niin hellyttävästi, että minun oli pakko nauraa. Nauru muuttui kuitenkin pian ähkimiseksi, kun en meinannut saada vyötä kireälle. Emppu taisi pullistuksen salat. Lopulta jouduin nöyrtymään ja pyytämään Makea apuun. Tämä näytti tyytyväiseltä itseensä kun sai lähes tuosta vain orin vyön kireälle. Suitsia laittaessani hermoni meinasi mennä, kun Emppu nakkeli päätään, eikä suostunut avaamaan suutaan.
“Onpa se vikuri,” Anssi tokaisi ihmeissään.
“Se on poni,” painotin ja jatkoin hymyillen:
“Ponityttöjen hermot ovat maailman vahvimpia ja nyt ymmärrän, miksi.”

___

Kun olimme saaneet tuolle suloiselle hävityksen kauhistukselle suitset päähän, lähdin taluttamaan sitä kentälle. Saattojoukko seurasi minua innokkaana perässä ja mukaan liittyi Teemu (valitettavasti), Cara (valitettavasti hänkin) ja Leena ja Laina.
“Juoksutanko sitä ensin?” Kysyin ja lähinnä kai Lainalle tarkoitin kysymykseni. Elli piti Emppua paikoillaan ja minä yritin laittaa itselleni sopivan kokoisia jalustimia maasta käsin.
“Mitä turhia, kyytiin vain! Se on reipas ja tohelo, mutta se kunnioittaa ihmistä,” kuului Lainan rempseä vastaus. Elli katsoi minua ehkä hivenen säälivästi ja toivotti onnea. Nielaisin kuuluvasti.
Nousin pörräävän Empun selkään ja se lähti heti kävelemään reippaasti eteenpäin. Tämäkin asia tulisi korjattavien asioiden listalleni. Empun askeleet olivat lyhyempiä kuin Summin, mutta ei silti tikittäviä. Se käveli reippaasti ja ohjasin sitä välillä uralla volteille ja muille, jottei se saisi ikävystyessään mitään päähänpistoja.
“Se osaa nostaa laukat, peruttaa, siirtymiset, käännökset, pohkeenväistön jotenkuten ja hypätä tietenkin. Koulupuolella sitä ei ole kovinkaan paljon siis treenattu,” Laina huikkasi minulle ja jatkoi:
“Esteissä ja laukatessa se kuumuu ja välillä peppukin saattaa lentää. Ala vain jo ravailla, niin minä tulen tekemään vähän puomeja ja este härpäkkeitä tänne.”
Nyökkäsin ja siirsin Empun raviin. Se ravasi lennokkaasti eteen ja käänsin sen niin pienelle voltille, että sen oli pakko hidastaa. Kun ravi alkoi rullata sopivana, käänsin sen uralle ja aloin keventää. Poni tuntui kyllä kivalta ja se oli erittäin pehmeä suustaan. Rakastin sen hassuntuntuisia askelia jo nyt.

___

“Sehän sujuu,” Make hymyili muille katse kiinni Anniessa. Hän oli tyytyväinen, jos Annie päättäisi ottaa Empun. Niin tyttö kävisi ehkä vielä nykyistäkin useammin tallilla ja he tietty näkisivät useammin.
“Jaa no. Tuo poni menee ihan kylkimyyryä ja ja pää polvissa,” Cara kommentoi niin hiljaa, ettei pienen matkan päässä ollut Leena vain kuulisi. Make vilkaisi tyttöä siristellen silmiään:
“Oletko koskaan kuullut sanaa eteen-alas? Ja itse varmasti menisit paremmin, eikö?”
“En halua leuhkia, mutta menisin. Annie vain pompottaa menemään tekemättä mitään,” Cara nyökkäsi vilkaisten tyytyväisenä poikaan. Jos hän ei kerran voinut saada tätä, niin olisi parhainta tehdä hänen elämästään hel-vet-tiä, tavuttain.
“Sitten olet joko sokea tai tyhmä,” Make kommentoi ja luikki Anssin ja Ellin viereen. Kyyhkyläisten kuhertelu oli parempaa seuraa kuin Caran käärmemäinen sihinä.
“Mitäs sanotte, eikö Annie menekin hyvin tuolla orilla?” Leena liittyi pian heidän seuraansa. Make nyökkäsi hymyillen:
“Toivottavasti hän itsekin tajuaa sen. Emppu mahtuisi hienosti meidän talliimme.”
“Annieta vain huolettaa, pystyykö hän liikuttamaan kummatkin,” Elli huomautti varovasti. Leena nyökkäsi pitäen silmänsä tiukasti Anniessa, joka ravaili pohkeenväistöjä:
“Hän on järkevä tyttö, siksi häntä huolettaa se. Huolettihan sinuakin ja siksi et tahtonut toista hevosta.”
“No.. kyse ei ole vain siitä,” Elli punastui ja sai myös Maken ja Anssin huomion itseensä. Leena käänsi päänsä pois ratsukosta Elliin ja kysyi ihmetellen:
“No mikä sitten?”
“Minä en ole kertonut tästä kuin Anssille, mutta olen saanut erään liikutettavan hevosen. Käyn liikuttamassa sitä Pilkun lisäksi kolme kertaa viikossa eräällä yksityistallilla ja saan myös alkaa kilpailla sen kanssa. Eli aikani ei millään riittäisi tuohon Emppuun,” Elli sanoi ja nyppi takkinsa hihaa. Hän teki sitä aina kun oli hermostunut.
“Vau!” Make tokaisi ja taputti Ellin selkää:
“Sillä lailla!”
“Onneksi olkoon, kultaseni,” Leena hihkaisi ja halasi Elliä hymyillen ylpeänä. Elli virnisti Anssille helpottuneena. Enää hän ei edes tajunnut, miksi oli jännittänyt tätä, eikä ollut kertonut edes Annielle.

Jatkuu (:!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.12 19:35:08

vau, kiva pätkä! :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Ria 
Päivämäärä:   24.7.12 19:38:40

Ponityttönä olisi kiva, jos Annie pitäisi Emppupempun ♥

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.7.12 19:55:13

ihana pätkä<3

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   24.7.12 19:57:14

aina vaan paranee :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Minho ekkk 
Päivämäärä:   24.7.12 20:21:54

IHANAA! jag tyckar!! pisti tää pätkä todella iloseks!:)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.12 21:18:24

Hyvä pätkä! Aina menee vaa parempaa suuntaan. :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: ihju 
Päivämäärä:   24.7.12 21:39:16

oih ihana pätkä jälleen! <3 nyt toivon vain,että tarina jatkuu samaan malliin positiivisena, siis esim. että make ja annie,sekä anssi ja elli pysyisivät yhdessä ja hevosilla kaikki hyvin yms.:) Tottakai surullisiakin asioita saa olla : ) minun mielipide:) Jatka samaan malliin !! :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.7.12 10:40:20

kiva saada PONI tarinaan!! :D pysyyhän se mukana?

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.7.12 15:00:31

Emppuuu <3 teemu vois yrittää enemmä annii (:??

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: asd 
Päivämäärä:   25.7.12 16:50:27

Kiva pätkä, sulla selvästi on vähentyny virheet :) vähä pliisusti tarina menee siltä osin et kaikki on nii täydellistä :D sit noi ei oikee käy ollenkaa kouluu ja esim se hevosmurhaaja juttu ohitettiin olankohautuksella :D jotain dramaattista pitäs tapahtuu ettei käy tylsäksi...... Tyylii Annien vanhempien ero, läheisen ihmisen kuolema tai muut ongelmat, vaikka tallin ulkopuolelta jos haluut että tallilla kaikki pysyy hyvin. Myös tuo lahja minkä Annie sai on vähän liioiteltu.... Tai siis sen ponin vielä ymmärtäis mut et ylläpitokulutki? :D joka kuukausi joku laittas toisen hevoseen tonnin seuraavan viidentoista vuoden ajan..... :D kunhan mietit tarinaa vähän tarkemmin nii tästä tulee kyllä ihan loisto :) tykkään myös tän tarinan omaperäisyydestä! Ei päähenkilön aina tarvi olla se laiha ja nätti. Vaikka välillä tulee myös mielee et onko Anniella syömishäiriö ku muut kehuu sen vartaloo ja se vaa haukkuu :D hmm olikihan vielä muuta? Nii joo, oot myös ihana ku kirjotat jatkoo nii usein! :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   25.7.12 18:21:43

yhdyn hiukan edelliseen :) mut jatkoa banaani, jatkoa! :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.7.12 18:30:35

Nii toi teemu vois yrittää Annieta viel enemmä!!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.7.12 21:02:32

upitu

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   25.7.12 22:03:36

asd ja pari muuta kommentoijaa: Huomatkaa, että vaikka nytkin kaikki tuntuu ns. täydelliseltä, ei tarina sellaisena pysy koko aikaa. Juurihan kuitenkin oli tuo hevosmurhaaja juttu, niin eihän heti sen perään voi laittaa taas mitään surua yms. Nyt siis ainakin hetken menee täydellisesti, paitsi seuraavaksi on tulossa suhdekuvioihin mutkia. Enempää en juonesta nyt kerro :)

Lainalle se on tässätapauksessa etu, että joku osaava vie hänen poniaan eteenpäin kilpakentillä - niin sillä tulisi myös enemmän siitosarvoa. Nyt ensin laina ainakin maksaa ponin tallivuokrat, mutta jatkossa he sitten sopivat tarkemmin. Niin ainakin ajattelin :)

Ja joo, tuosta koulusta olen samaa mieltä! Kyllähän ne sitä käy, mutta olen jotenkin jättänyt täysin sen mainitsemisen :D leirin jälkeen pitää panostaa myös siihenkin. Nyt kuitenkin heillä on kesäloma.

Kiitos kommenteista! nyt en jaksa tänään kirjoittaa jatkoa, mutta huomenna varmaan tulossa :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   26.7.12 11:54:01

“Tule uudestaan nuo ravipuomit ja tuon pienen ristikon yli,” Laina huikkasi minulle ja käänsin Empun puomeille päin. Emppu ravasi puomit reippaasti yli ja teki pikkuriikkisen ristikon yli liioitellun suuren hypyn.
Vaikka Emppu oli vähän säpsy ja vilkas, pidin siitä jo nyt. Pitäisi silti miettiä parin kuukauden päästä alkavaa koulua, että ehtisinkö ratsastaa kahta hevosta?
Tulimme pari kertaa uudestaan puomeja ja sitten Laina noukki ne Leenan avulla kokonaan pois. He laittoivat kaksi 50cm pystyä ja käskivät minun kokeilla laukkaa ensin ympyrällä.
Annoin Empulle varovaisesti laukkapohkeet ja ori inahti heittäen takalistoaan taaksepäin. Tasapainoni oli pettää jo tässä, mutta silloin varsinkin, kun ori lähti tuhatta ja sataa eteenpäin. Tein puolipidätteitä ja käänsin sitä voltille. Laukka oli edelleen reipasta ja aina välillä jos otin vahingossa liian reilun pidätteen, sain palkaksi siltä pukin.
“Hyvinhän se sujuu! Nyt vain käännät Empiren esteille päin.” Laina hihkaisi ja minä pudistelin mielessäni päätäni. Miten niin sujui hyvin? Tuo hevonen oli rodeoponin ja tykinkuulan risteytys.
Ohjasin kuitenkin kuuliaisesti Empun esteille päin ja se syttyi heti. Vauhti lisääntyi ja ensimmäisen esteen jälkeen peppu nousi kohti korkeuksia. Silloin lensin toista estettä päin kauniilla kaarella puomien päälle. Emppu pysähtyi ihmeissään taakseni ja jäi nuuhkimaan päätäni. En tiennyt, pitäisikö itkeä vai nauraa. Se oli ollut ihan hirveä ratsastettava, mutta silti tuli niin lempeästi nuuhkimaan päätäni.
“Oletko kunnossa?” Laina kysyi minun noustessa pystyyn ja tarttuessa ponin ohjiin.
“Joo,” vastasin lyhyesti ja kiipesin selkään hivenen ärtyneenä. Tiedostin kaikki katsojat kentän laidalla ja sieltä oli kuulunut naurua lentäessäni. Teemu? Cara? Mutta nyt me mentäisiin noiden helvattujen 50cm yli vaikka kuolleina.
Nostin Empulla uudelleen laukan ja pukki tuli taas, mutta tiesin varautua siihen. Käänsin sen niin pienelle ympyrälle kuin vain mahdollista ja ihme kyllä, sen laukan tahti alkoi jo muistuttaa normaalia.
Kuitenkin kun taas käänsin sen estettä päin, vauhti kiihtyi. Teinpä sitten ponille yllätysvedon ja käänsin sen esteeltä pois. Laukkasimme uudelleen ympyrälle ja kun se rauhoittui, kokeilimme uudestaan. Laukka kiihtyi, mutta ei niin paljoa kuitenkaan.
Ensimmäinen este sujui taas ilmavalla loikalla, mutta sen jälkeen lensi taas pukki. Horjahdin, mutta sain korjattua itseni nopeasti ja saimme hypättyä toisenkin esteen. Sen jälkeen siirryin huohottaen Empulla raviin ja Laina viittoi minut itsensä luokse.
“Se ei tainnut vakuuttaa sinua?” Hän kysyi varovaisesti vilkaisten Leenaan.
“No..” mumisin punehtuen ja yrittäen pitää ponin paikoillaan. Se ei olisi millään halunnut pysähtyä.
“Onhan siinä tekemistä, se on projekti niin kuin sanoin. Mutta minulla on sinulle ehdotus. Ota Emppu kesäloman ajaksi ja jos kiinnyt siihen, sitten pidät sen. Jos et, palautat ponskin,” Laina ehdotti. Ja minusta tuo ehdotus kuulosti ihan reilulta! Reilut pari kuukautta aikaa tehdä Empusta kunnollinen poni.
“Mitä sanot?” Leena pisti väliin kärsimättömänä. Nyökkäsin hymyillen:
“Otan Epun, ainakin nyt kahdeksi ekaksi kuukaudeksi.”
“Fantastista! Loistavaa! Kuulitko äijä, sait juuri hyvän kodin?” Leena virnuili ja halasi Emppua, joka tökki päällään tätä kuin leipää pyytäen.
“Kävelkää loppukäynnit,” Laina ehdotti, kun oli jo poistumassa kentältä kun huudahdin hänen peräänsä:
“Voinko antaa parin ystävänikin koittaa tätä?”
“Siitä vain, kunhan luut ei murru,” Laina huikkasi rennosti jo kipittäen Leena perässään talli-alueelle päin. Ratsastin käynnissä aidan viereen ja hymyilin:
“Make, Elli, joku?”
“Minä!” Cara kiljaisi ennen muita ja röyhisteli rintaansa:
“Kyllä minä nyt yhden lihavan ponin saan kuriin.”
Nyökkäsin vastaamatta ja nousin satulasta ojentaen ohjat Caralle. Hän saisi ihan vapaasti kokeilla. Emppu ei ollut niin helppo kuin näytti.
“Oletko varma, että tuo on järkevää?” Elli kysyi minun kiilautuessani hänen viereensä aidalle.
“Kuulin, kun se nauroi tippuessani. Saa nyt itse koittaa mennä paremmin,” vastasin ja vilkaisin ilkikurisesti Elliä:
“Saat sinäkin kokeilla.”
“Tietysti kokeilen, mutta en taida tänään. Make sillä kuitenkin vielä Caran jälkeen haluaa mennä. Eikö niin, Make?” Elli kysyi pojalta, joka tuli viereeni ja vilkaisi minua kysyvästi:
“Saanko?”
“Tietysti!” Vastasin ja hyssyttelin muutkin hiljaisiksi. Halusin nähdä, miten Caran käy. Cara kiipesi ponnekkaasti Empun selkään ja heitti jalkansa vähän huolimattomasti selän yli niin, että se kopsahti orin mahaan. Sellaista Emppu ei kestänyt, vaan lähti ihmeissään ravia eteenpäin. Minun kävi sitä sääliksi.
“Prrrrrr!” Kentältä kuului ja hampaitaan nirskutteleva tyttö käänsi ponia voltille. Emppu toimi, mutta ei vaikuttanut rennolta. Kun Cara uskoi saaneensa Empun ravaamaan hyvin voltilla, hän nosti laukan. Ponin peppu sinkosi taas kuuhun ja vaikka Cara horjahti ja kirosi, hän ei tippunut. He laukkasivat aika villiä laukkaa kenttää ympäri eikä tyttö saanut ponia voltille.
“En kestä katsoa,” Huudahdin Makelle ja nostin kädet silmilleni. Tuossa täydessä rodeolaukassa Cara vain ohjasi Empun esteille ja poni hyppäsi ne pukkien saattelemina. Silti Cara pysyi kyydissä. Okei, hänellä oli ehkä hyvä tasapaino mutta hänen ratsastus - kuka hyppää kiitolaukkaa menevällä hevosella?
“Okei, me nähtiin jo! Hienosti pysyt!” Huusin yrittäen peittää järkytykseni. Riensin heti paijaamaan Emppua, kun tyttö laskeutui sen selästä ja katsoi minua jäätävästi:
“Minulla tämä meni paljon paremmin kuin sinulla.”
“Nähtävästi,” nyökkäsin ivallisena, mutta Cara ei tunnistanut ääntäni:
“Sinä myönsit!”
“Mene jo, minun vuoroni,” Make ärähti tytölle ja tuli silittelemään Emppua.
“Sinä saat olla sen viimeinen ratsastaja tänään. Jonkun täytyy laittaa se taas kuriin tuon Caran rodeon jälkeen,” huokaisin ja hymyilin ihastuneena, kun Emppu hörisi ja tönäisi minua käteen.
“Sitä ollaan jo ihan pihkassa,” Make tokaisi pidentäen toisenkin jalustimen. Hymyilin vain, en vastannut mitään. Emppu oli kyllä hauska persoona. Suututti minut ratsastuksessa, mutta sitten hetken päästä oli taas maailman lempein ja rakastavin.
Maken noustessa selkään lähdin aidalle, jossa näyttikin olevan meneillään oma show. Elli ja Cara huusivat toisilleen. Menin lähemmäs ja huomasin, että kummallakin sotaisella naisella oli oma tyynnyttelijä. Teemu seisoi Caran takana ja Anssi Ellin.
“Mitä te teette?” Kysyin tunkeutuen kahden tappelijan väliin. Vilkaisin jäätävästi Caraa. Kenenkään ei tarvinnut huutaa parhaalle ystävälleni.
“Elli ei kestä leikkiä,” Cara hymyili ivallisena ja siinä samassa otti yhden askeleen eteenpäin ja salaman nopeasti suuteli Teemua suulle. Ennen kuin poika ehti reagoida, Cara oli jo vetäytynyt kauemmas. Ellin silmät leiskusivat ja Anssi näytti typertyneeltä.
“No, Anssi, olenko parempi kuin Elli?” Cara naurahti ja kääntyi sitten yllättyneen Teemun luokse ja ehti suudella tätäkin. Tosin Teemu ei edes näyttänyt pistävän vastaan.
“Katso Elli, saan kaikki kenet vain haluan,” tämä hihitti ja lähti sitten kävelemään lantio keikkuen poispäin. Caran silmät leimusivat niin, että peräännyin vilkuillen välillä kentällä ravailevaa Emppua ja Makea. Selvästi parempaa menoa kuin Caralla oli ollut Empun kanssa.
“Au!” Kuulin Anssin ärähdyksen Ellin huitaistessa tätä avokämmenellä poskelle:
“Sinä suutelit Caraa!”
“Se suuteli minua,” poika puolustautui jatkaen:
“Irrottauduin siitä heti!”
“Joo varmaan,” Elli ärähti käärmeissään:
“Nautit siitä.”
“Suu kiinni, ääliö. Voisitko olla hiljaa?” Anssi ärähti ja painoi huulensa vihaisesti Ellin huulille. Ellin viha oli äkkiä pois tyyntynyt.
“Sinustahan minä pidän,” Anssi vastasi hetken päästä lempeästi molempien haukkoessa henkeä. Elli hymyili:
“Tiedän.”
Meinasin hihkaista, että he olivat söpöjä, mutta en viitsinyt. Elli heilautti minulle moit ja he lähtivät kahdestaan kävelemään poispäin. Nyt minä ja Teemu olimme kahdestaan kentän laidalla ja tiesin, että se riipoi Makea. Teemu ei selvästi välittänyt, hän käveli rennosti viereeni ja nojasi aitaan.
“Saanko minäkin kokeilla poniasi?”
“Et,” vastasin ja huomaamattomasti peräännyin Teemusta.
“Saihan Carakin,” poika huomautti. En vastannut, katsoin vain Makea ja Emppua. Nämä ravasivat isolla pääty-ympyrällä ja Emppu oli hakeutunut hienosti muotoon. Kun Emppu meni tarpeeksi hyvin, Make nosti sillä laukan. Pukkeja taas tuntui tulevan, mutta Emppu pysyi hienosti ympyrällä. Hymyilin Makelle ja kohotin peukaloani. Hän todella osasi ratsastaa.
“Ei jakseta vihoitella,” Teemu lopulta pukahti tullen taas minua lähemmäs. Tunsin oloni ahdistuneeksi:
“Sano yksikin syy miksi en vihaisi sinua?”
“Koska minä rakastan sinua? Eihän ketään voi vihata, ketä rakastaa sinua?” Teemu vastasi täysin vilpittömästi ja minä purskahdin nauruun:
“Rakastat?”
“Niin, olen aina rakastanut,” Teemu vastasi niin siirappisesti, että minun teki pahaa.
“Lopeta tuollainen paskanjauhanta!” Ärähdin ja hiljensin ääntäni Maken katsoessa meitä arvioivasti:
“Voitko mennä?”
“Annie, minä en enää poistu elämästäsi. Unohdan koko hitsin kouluratsastuksen, jos on pakko. Jään Leenan talliin Casherin kanssa jos haluat. Sinun vuoksesi.”
“Miten jaloa,” nyökkäsin ivallisena ja kirskutin hampaitani edes takaisin. En ymmärtänyt, mitä hän halusi. Mutta se tuli ilmi harvinaisen pian:
“Minä olisin sinulle avuksikin. Sinunhan pitää keskittyä tuohon poniin, joten voisin auttaa sinua Summin kanssa.”
“Ahaa! Haluat vain Summin selkään!” Kiljaisin niin, että Emppu vähän säpsähti.
“En tietenkään,” Teemu puolustautui loukkaantuen:
“Haluan vain sinut.”
“Juupa juu,” virnistin epäuskoisesti ja hymyilin Makelle, joka antoi ponille pitkät ohjat. Olin palaa halusta kuulla, mitä mieltä hän oli orista ja saisiko siitä kunnollisen ratsun.
“Mitä tuo on tehnyt sinut saadaksesi?” Teemu kysyi madaltaen ääntään ja vilkaisten halveksivasti Makeen.
“Kaikkea, mitä sinä et,” vastasin ja tunsin pojan käden kädelläni. Säpsähdin ja suorastaan syöksyin kentälle sisään kääntäen selän Teemulle. Hän todella raastoi hermojani!
“Piditkö siitä?” Kysyin Makelta, joka ratsasti ohitseni. Tämä nyökkäsi outo ilme kasvoillaan:
“Kyllä siitä hevonen tulee.”
“Make, oletko kunnossa?” kysyin rypistäen otsaani. Make näytti jotenkin kireältä.
“Tietysti,” poika huikkasi ja hyppäsi notkeana alas ponin selästä. Hän ojensi ohjat minulle ja lähti mitään sanomatta painelemaan kartanolle päin, mihin Teemukin oli mennyt. Teemu.. Nyt pelästyin. Toivottavasti Make ei aikonut mennä järjestämään mitään riitaa.
“Oletpa sinä hieno eläin,” hymyilin Empulle, joka kiilteli hiestä. Se kyhnytti otsaansa minuun ja vei taas pisteet puolelleen. Kuitenkin halusin nyt mennä Maken perään selvittämään, mikä häntä vaivasi, joten vastentahtoisesti luovutin tallin edessä Empun tallityöntekijälle.

____

Ketään ei näkynyt kartanon aulassa tai salissa, joten kiipesin yläkertaan. Sieltä tosiaan kuuluikin ääniä. Vilkaisin ensin Ellin ja minun huonettani, jossa olivat Elli ja Anssi tietokoneen ääressä. Juttelin hetken heidän kanssaan, ennen kuin menin poikien huoneen oven taakse. Kuulin Maken ja Teemun äänet, joten jäin, raukkamaista kun onkin, oven taakse salakuuntelemaan.
“Etkö voisi joskus yrittää jotain, joka ei ole varattu?” Kuulin Maken kalsean äänen ja osasin jopa kuvitella hänen ilmeensä.
“Annieko on varattu? Seurusteletteko te? Vai teetkö sinä vain sitä, mitä yleensä teet? Suutelet, sanot kauniita ja hetken päästä et muistakaan häntä?” Kuului Teemun kommentti. Se sai pienet väreet kiirimään selkäydintäni pitkin. Teemu oli juuri kuvaillut ihan itsensä, niinhän hänkin oli tehnyt.
“Se ei sinulle edes kuulu.”
“Kuuluuhan se. Ihan tiedoksi, minä en luovuta.”
“Että minun tekisi mieli listiä sinut!” Make karjui. Minä olin kuullut tarpeeksi. Hipsin Ellin ja Anssin luokse ja väitin käyneeni vessassa. Nämä nyökkäsivät ja keskittyivät taas facebookin sinisiin sivuihin. Elämä oli hankalaa, mutta - nyt minulla oli kaksi hevosta! Se lohdutti hiukan.

jatkuu taas joskus (:

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Minho ekkk 
Päivämäärä:   26.7.12 13:29:22

jos tää tapahtuis oikeessa elämässä niin menisin ihan henkilökohtaisesti vetämää teemua lättyyn:D

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: nini 
Päivämäärä:   26.7.12 13:43:52

Älä :D ^^

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: gfb 
Päivämäärä:   26.7.12 14:23:26

ihana tarina taas jälleen!:) mutta tuossa yhdessä kohdassa on virhe,, luki,että cara suuteli teemua kahdesti,vaikka ensin hän suuteli anssia,sitten teemua :D mutta ei muuten vikaa, kiinnitä tuohon jatkossa enemmän huomiota;)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: XO 
Päivämäärä:   26.7.12 17:06:48

ei kantsi kirjottaa jos ei osaa :)))))))

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.7.12 17:16:59

^Ai Banasplit ei osaa kirjottaa? :O Ei ny yhellä virheellä oo väliä, sitäpaitsi mulle voi tulla joku puutostauti, jos tää tarina loppuu! <3

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   26.7.12 20:29:36

Oon iha koukussa tähä!!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: kokkihattu 
Päivämäärä:   26.7.12 21:04:54

ihanaihanaihana♥ !

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Kukkahattu 
Päivämäärä:   27.7.12 07:33:41

Up!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   27.7.12 12:35:47

Jatka jatka :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   27.7.12 12:37:24

jatkajatkajatka! :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Kukkahattu 
Päivämäärä:   27.7.12 12:38:44

jatkoa??

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   27.7.12 19:45:23

Voi Vit*u jos suoraan sanon!
olen kirjoittanut 7 sivuisen pätkän ja nyt rakas koneeni ei anna kopioida sitä tänne teille. Ärsyttää! Täytyy kokeilla jotenkin saada se tänne, ennen kuin hermoni napsahtavat poikki. Anteeksi nyt :/

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   27.7.12 19:54:38

jouduin sulkemaan koneen kolme kertaa, mutta nyt taas kopionäppäin toimi, eli tässä tarinaa (:

Olet ykkönen,” hymyilin Summille ja laskeuduin väsyneenä, mutta onnellisena sen selästä. Tämän päivän viimeinen tunti oli ollut antoisa, mutta rankka. Olin huomannut ruunassani paljon asioita, joita en ennen edes tiennyt olevan olemassakaan. Se kokosi itsensä jopa ajatuksen voimalla!
“Teillä sujui kaikilla oikein hienosti,” Laina hymyili meille tyytyväisenä. Hän oli vuorostaan pitänyt meille tunnin ja se olikin ollut mukavaa vaihtelua Leenan tunteihin. Vaikkei Leenassa tietenkään mitään vikaa ollut.
Lähdin taluttamaan Summin puomille ja hoidin sen huolellisesti. Se pysyi paikallaan ja käyttäytyi niin fiksusti, että minun oli pakko syöttää sille ylimääräisen porkkanan. Ohi kulkeva tallityöntekijä mulkaisi minua tuomitsevasti, mikä sai minut kohottamaan kulmiaan. Ei ylimääräinen porkkana hevosta tappanut!
“Viedäänkö samaa matkaa hevoset laitumelle?” Make kysyi irrottaen Quea puomista. Tämä söhelsi tuttuun tapaansa, mutta Make ei näyttänyt lainkaan kireältä. Pikemminkin rennolta? Olisi luullut, että hänen ja Teemun keskustelu olisi kiristänyt hänenkin hermojaan - minun hermojani nimittäin ainakin kiristi, vaikkei keskustelua oltu edes tarkoitettu korvilleni.
“Viedään vaan,” nyökkäsin ja irrotin myös Summin puomista. Se vilkuili vähän epävarmasti Quea ja minua nauratti. Tamma ilmeisesti piti kaikki laumansa jäsenet tiukassa kurissa.
“Mitä sinä kikatat?” Make kysyi kulkien edellä ja nykäisten Quea narusta, kun tämä meinasi rynniä hänen ohitseen.
“Summia vain,” hymähdin. Tiesin olevani lyhytsanainen, mutta mitään järkeviä lauseita ei oikeastaan vain tullut suustani.
“Oletpa hiljainen,” Make kommentoi tuntien minut liian hyvin tietääkseen, etten ollut normaalina:
“Maailman ihme on tapahtunut.”
“Äh, älä viitsi! Mietityttää vain Emppu. Ja Teemu.” Nyt olin jo kuristamassa itseäni. Minun ei olisi pitänyt mainita Teemua. Se koko nimi poltteli minua kuin kirosana.
“Mitä siitä?” Make kysyi ja yritti pitää äänensä neutraalina. Hyvä yritys, mutta ei tehonnut minuun. Päästimme hevoset portista tarhaan, ennen kuin viivytellen vastasin:
“Se ei jätä minua rauhaan ja en ymmärrä, miksi.”
“Koska hän kuulemma ‘rakastaa’ sinua,” Make vastasi ivallisesti, eikä enää teeskennellytkään rauhallista. Kiipesin aidalle istumaan ja huokaisin. Inhosin riitoja ja Teemu tuntui aiheuttavan niitä kokoajan minun ja Maken välille. Miksei meidän suhteemme voinut olla yhtä harmoniallinen ja rauhallinen kuin Ellillä ja Anssilla?
“Mitä väliä? Minä en rakasta häntä,” painotin ja kohotin kättäni pyytävästi:
“Älä viitsi huutaa, Make. Istu viereeni ja puhutaan.” Poika ei vastannut, näytti vain myrskynmerkiltä. Hän kuitenkin suu viivana kipusi viereeni ja heilutteli jalkojaan. Huokaisin toisenkin kerran.
“Minä en rakasta, pidä enkä kestä Teemua. Hän on minulle ihan yhdentekevä ja sinun kuuluisi luottaa minuun. Kuulin, kun raivosit hänelle kartanossa,” puhuin lopultakin suuni puhtaaksi.
“Siis salakuuntelit?” Make kysyi pilkallisesti katsoen horisonttia ja istuen suorassa ja ryhdikkäänä kuin patsas. Summi ja muut laidunsivat hännät heiluen ötököitä karkottaen. Niillä ei ollut riesanaan tällaisia huolia ja murheita.
“Ei mennä yksityiskohtiin,” punastuin ja jatkoin:
“Asian ydin on siis se että minä rakastan vain sinua. Teemusta en välitä paskan vertaa, joten voisimmeko unohtaa hänet ja olla päästämättä häntä enää väliimme?”
“Mitä sinä sanoit -” Make vilkaisi minua ihmeissään ja hänen äänensä pehmentyi:
“Rakastatko sinä minua, Annie?”
“Enkä!” Hypähdin aidalta punastuen nyt korviani myöten. Se oli tullut ihan tarkoituksetta, itsestään. Rakastinko minä oikeasti Makea?
“Rakastatpas!” Make hyppäsi innoissaan perääni aidalta ja tarttui minua olkapäistä näyttäen seonneelta:
“Sinä rakastat minua, olet ihan kusessa!”
“Haista p-,” ennen kuin sain lauseeni loppuun, Maken huulet olivat löytäneet omani. Vastarintani haihtui aika nopeasti ja kiersin käteni Maken niskaan. Kun irrottauduimme toisistamme, Make virnuili minulle näyttäen siltä, kuin olisi juuri valloittanut Mount Everestin.
“Älä leiju,” tokaisin kuivasti, vaikka itseänikin hymyilytti. Teemu oli historiaa, oli aina ollutkin.
“Sido sitten pallo jalkaani. Minäkin rakastan sinua, Annieni.” Poika hymyili ja kumartui uudelleen suutelemaan minua entistä pitempään. Suljin silmäni ja uppouduin suudelmaan. Niin pessimistiltä kun kuulostinkin, tämä oli liian hyvää ollakseen totta. Joku varmasti pian puhkaisisi saippuakuplan, jossa tällä hetkellä elin. Elin Maken kanssa.

____

“Tuulilla on selvästi kykyjä myös kouluratsastukseen. Sen askellus on niin lennokas ja sen uusi huopakin sopii sille kuin valettu,” kuulin Caran pulputtavan. Posket vieläkin punaisina sessiostamme Maken kanssa laitumen aidalla menin Ellin viereen istumaan. Makekin oli jo istumassa ja virnuili minulle kulmiensa alta. Hymyilin hänelle mahdollisimman herttaisesti takaisin.
“Tulithan sinäkin. Mikä sinulla kesti?” Leena kysyi minulta ja hymyili tarjoilijalle, joka toi hänen annoksensa pöytään. Hän vilkaisi tietäväisenä myös poikaansa:
“Makekin tuli vasta äsken.” Olin juuri aikeessa kiertää kaiken, sanoa, että olin yksin jossain, mutta Make vastasi puolestani:
“Olimme ihailemassa hevosia.”
“Siltä se näyttikin,” Cara lisäsi hymyillen kierosti:
“Onhan täälläkin ikkunoita. Olitte takertuneita toisiinne kuin iilimadot.”
“Niinkö?” Leena hymyili ylpeästi ja virnisti siskollensa:
“Olet minulle kaksi kymppiä auki.”
“Löittekö te vetoa?” Kivahdin hämmästyneenä vilkaisten Makea kysyvästi. Tämä kohautti olkiaan ja olin varma, ettei hänkään tiennyt asiasta.
“Anteeksi Annie, meidän oli ihan pakko,” Laina hymyili aseista riisuvasti ja ojensi siskolleen setelin. Tämä työnsi sen tyytyväisen näköisenä taskuunsa ja kävi herkullisen kala-ateriansa kimppuun.
“Just,” mumisin ja kiitin tarjoilijaa, joka toi kanasalaattini. Yritin tosissani syödä leirillä terveellisesti, mutta välillä oli vaikeaa vastustaa pitsoja, jota muut ahtoivat itseensä. Olin minäkin sortunut, mutta vain kerran. Okei, neljä kertaa.
“Miltä Berry tuntuu, Teemu?” Laina käänsi puheen poikaan, joka söi pihviään happaman oloisesti. Tämän kasvoille nousi heti melkein robottimainen hymy:
“Hienosti, se on oikein hieno hevonen.”
“En vieläkään pysty ajattelemaan, että Diandra on poissa. Sillä oli niin paljon annettavaa kisakentille asti,” Leena nyökkäsi ja hänen silmänsä näyttivät äkkiä surullisilta. Minun teki mieleni halata tätä. Miten hän kestikin sen menetyksen noin hyvin? Tapauksesta oli kulunut vain vähän aikaa. Zozzinopol, Bandora, Diandra ja tamma varsoineen olivat kaikki saaneet osakseen synkän lopun.
“Diandra laukkaa nyt vihreillä niityillä, onnellisena ja hyvinvoivana,” Elli yritti piristää ja Leena nyökkäsi hänelle kiitollisena. Hän nyökytti, että tottahan se oli, mutta sattuihan se silti kipeästi.
“En usko ‘vihreisiin niittyihin’. Siellä se makaa mullan alla, matojen eväänä,” Cara sanoi. Minun teki mieleni potkaista häntä. Tyttö ei näyttänyt edes tajuavan, miltä Leenasta mahtoi tuntua.
“Jokainen uskoo mihin tahtoo,” Laina vastasi lauhkeasti ja vilkaisi sisartaan, joka keskittyi ruokaansa haarukka hiuksenhienosti vavahdellen.
“Niin,” Cara nyökkäsi, mutta ei suostunut tukkimaan suutaan:
“Otan osaa suruusi, Leena. Mutta tavallaan -”
“Ole jo hiljaa,” Anssi hänen vieressään pyysi niin hiljaa, ettei muut kuulleet. Cara lopetti lauseensa kesken ja tuijotti poikaa vihamielisesti. Minä tuskaannuin ilmapiiristä ja ahdoin salaattini ennätysvauhtia parempiin suihin. Se oli herkullista, mutta en ehtinyt kunnolla edes nauttia sen ihanasta mausta.
“Mennäänkö katsomaan vielä Emppua?” Kysyin Makelta, joka nousi heti jättäen ruokansa kesken. Tämä nyökkäsi ja kiitimme yhdessä ruuasta.

___

“Olipa ahdistava ilmapiiri,” Make sanoi kuin aistien ajatukseni. Hän istui aidalla ruohonkorsi suussaan ja minä halailin Emppua. Ori oli tuttavallisesti kokoajan vierelläni ja aina kun lakkasin rapsuttamasta sitä, se vaati entistä enemmän lisää. Make määritteli ponini ‘kyltymättömäksi halinalleksi’ mikä piti minusta paikkansa.
“Siksi minä sinut tänne pyysinkin. Tai no, halusin nähdä myös tämän murusen,” sanoin hymyillen vuonohevoselle ja upotin pääni sen tuuheaan, mutta siistittyyn harjaan. Make hymyili ja vilkuili meitä oudon lempeällä katseella. Vilkuilin häntä kysyvästi:
“Mitä katsot?”
“Onnenponi,” Make vastasi ja hymyili leveästi:
“Kelpaisi minullekin tuollaiset silitykset!” Naurahdin ja kiipesin hänen vierelleen aidalle. Tästä aita istunnasta oli nähtävästi tulossa uusin harrastuksemme. Ihailin äänen, kuinka aurinko laski kauniisti Empun takana ja sai ponin näyttämään upealta maalaukselta.
“Sinäkin olet upea maalaus,” Make hymyili ja oli jo kumartumassa puoleeni, kun laskin käteni hänen rinnalleen ja työnsin tätä kauemmas:
“Älä viitsi, Make. Kerro mitä sinä oikeasti tahdot. Olen 15 kiloa ylipainoinen pituuteeni nähden, enkä ole oikeasti niin kaunis, kun kehutaan. En ymmärrä, miksi Teemu iski silmäni minuun. Tai nähtävästi hän teki sen Summin takia, koska Casherilla ei voi enää hypätä ja poika tarvitsi ratsua esteille. Mutta mitä sinä minusta tahdot?”
Make katsoi minua pitkään, mikä sai minut värisemään. Hänen katseensa oli niin pistävä, että jouduin kääntämään pääni alas.
“Et sinä ole mikään läski hirvitys, millaisena itse tunnut itseäsi pitävän. Et ehkä ole niin laiha kuin Elli ja Cara, mutta en välitä siitä. Luonteisiin ihmiset toisissaan rakastuvat, eivät ulkonäköön. Ja minä ihan vilpittömästi pidän sinun ulkonäöstäsi. Kilosi ovat juuri oikeissa paikoissa,” Make selitti ja jatkoi:
“En minä tahdo sinulta hevosta viedä tai muuta sellaista. Pidän sinusta ja luulin, että olimme puhuneet tämän asian jo selväksi.”
“Kyllä minä sen tiedän,” mumisin helpottuneena ja huokaisin hymyillen:
“Vaikea vain uskoa että noin upea kuin sinä ja sitten minä-,” lausuin nimeni halveksuen ja jatkoin:
“Voivat edes olla yhdessä.”
“Lopeta tuo itsesi vähättely!” Make ärähti ja juuri kun olin sanomassa vastaan, hänen lämmin suunsa esti aikeeni. Taas polveni valuivat veltoksi ja vastalauseeni hukkuivat ilmaan. Jos en ollut ennen kehunut Maken suudelmia, nyt teen sen. Hän oli paljon parempi kuin Teemu, perusteellinen ja hellä, mutta samalla myös intohimoinen. Epäreilua, että hän osasi kaikki asiat niin täydellisesti!
Kun suudelma loppui, Make katsoi minua rauhallisena:
“Voisitko sanoa, että uskot minuun ja olet kaunis?”
“Uskon sinuun ja olen kaunis,” mumisin tottelevaisena vieläkin sokaistuna suudelmasta. Make naurahti ja hänen huulensa pyyhkivät omiani:
“Siitä on hyvä aloittaa.”

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Minho eikirj... 
Päivämäärä:   27.7.12 20:39:29

awww:333 alku oli vähän sekava, tai mä menin helposti sekasin mut muuten tosi hyvä pätkä :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Nini 
Päivämäärä:   27.7.12 21:12:54

musta alku oli just paras <333 jatkajatka!!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.12 21:31:45

sun kirjoittaminen on kyllä tosi paljon parantunut alkupäiden tarinoista, vaikkei se silloinkaan huonoa ollut. Joka pätkä toistaan parempi ja ei voi kun kehua!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Kukkahattu 
Päivämäärä:   27.7.12 21:43:51

ihana pätkä taasen;)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   27.7.12 21:46:33

Oi kiitoksia :)!
Kiva että pidätte :) huomenna tulee varmaan taas jatkoa!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: khih 
Päivämäärä:   27.7.12 23:34:56

vvoiii ihana pätkä! <3 jatkoa !

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: gfnn 
Päivämäärä:   28.7.12 00:07:20

Tää tarina vaan on niin paras

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Kukkahattu 
Päivämäärä:   28.7.12 11:01:08

up

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   28.7.12 19:35:56

JATKAAAAAAAAAAA

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: äöäö 
Päivämäärä:   28.7.12 23:31:43

jatkoaaaaaaa!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Kukkahattu 
Päivämäärä:   29.7.12 07:55:55

jatkoa?

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   29.7.12 09:54:35

tänään en 98% varmuudella ehi kirjoitella. Maanantaina sit (:

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.12 18:18:40

up

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.12 21:00:27

up

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.12 08:20:35

ei anneta tippuu!!!

  Re: Läski-Annie #8

LähettäjäNeytiri 
Päivämäärä:   30.7.12 11:44:43

Lisää vaa, tää on nii hyvä :)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: bananasplit <3 
Päivämäärä:   30.7.12 11:51:09

“Haikeaa,” kuiskasin Ellille ja tämä nyökytteli ja laittoi Pilkulle viimeisen kuljetussuojan paikoilleen. Leiri loppuisi tänään ja koti matka alkaisi. Minun tulisi ikävä kartanoa, hevosia ja Lainaa.
“Oletko valmis?” Tyttö kysyi ja nyökkäsin. Talutimme hevoset tarhasta pihaan, jossa kaksi kuljetusautoa jo olikin paikoillaan sillat alhaalla.
“Kaksi hevosta tuonne toiseen ja neljä toiseen,” Leena huikkasi ja jatkoi:
“Laitetaan Summi ja Emppu tuohon samaan kahdestaan.” Nyökkäsin, vaikka salaa minua hirvittikin. Joutuisinko koko pitkän ajomatkan istumaan yksin? Ajatus ei juurikaan houkutellut.
“Kun sinulla Teemu ei ole hevosta, voisit auttaa Annieta ja hakea Empun. Voit vaikka matkustaakin Annien kanssa samassa,” Leena ehdotti hymyillen pojalle, joka virnisti minulle omahyväisesti ja lähti päättäväisenä ponin tarhalle päin. Minä ja Make vilkaisimme toisiamme suuttuneina. Minä en Teemun kanssa matkustaisi!
“Äiti, minä haluan mennä Annien kanssa,” Make ärähti Leenalle ja yritin kuunnella heidän keskusteluaan samalla taluttaen Summin sillalle. Se epäröi hetken, kun huomasi joutuvansa autoon yksin.
“Emppu tulee pian. Rohkeasti,” kannustin ruunaa, joka hetken mietinnän jälkeen suostui yhteistyöhön. Silitin sitä kiitokseksi ja ohjasin sen oikeaan paikkaan ja aloin sitoa sitä kiinni.
“Me matkustamme eri autoissa,” Make katsoi minua peitellen ärtymystään. Hän ei voinut edes kuvitella minua ja Teemua samassa paikassa ja luultavasti vielä vierekkäin.
“Älä murehdi,” rauhoitin poikaa kiertäen käteni tämän leveiden hartioiden ympärille:
“Pari tuntia vain. Ja me voidaan tekstailla ja tallissa nähdään.”
“Huuda kuskille, jos se ei pidä näppejään erossa,” Make muistutti ja minä virnistin tälle silmät säihkyen. Tämä leiri oli ollut ihana monelta kannalta. Olin oppinut uusia asioita Summissa ja tietenkin Emppu oli ihana yllätys (vaikka siltä puuttuikin käytöstavat ja ratsastaessa se oli monsteri). Kuitenkin kaikista ihanin juttu oli Make. Pidin pojasta ihan älyttömästi.
“Väistäkää,” Teemu tiuskaisi ja oli taluttamassa Emppua sisään. Minä pudistin päätäni ja syöksyin hänen eteensä:
“Haluan taluttaa sen itse koppiin!”
“No onnea yritykseen,” poika tokaisi ja häipyi sivummalle. Talutin Empun ympyrälle ja sitten yritin saada sen sisään. Se käveli tottuneesti autoon ja vilkaisin olkani yli voitonriemuisesti Teemua. Tämä kun oli kuvitellut ponin olevan vänkä siinäkin asiassa!
“Osaa se sentään jotain,” Make hymyili ja kyhnytti Empun otsaa minun laittaessani sitä Summin viereen. Tämäkin rauhoittui heti, kun huomasi, ettei joutuisi matkustamaan yksin.
“Osaa se vaikka mitä, aina kuin vain haluaa,” hymyilin ja silitin vuorotellen molempia hevosiani. Tai no, eihän Emppu vielä varsinaisesti minun ollut. Jos päättäisin pitää sen, sitten se olisi. Mutta miksi minun pitäisi sanoa sitä nyt? Ylläpitohevonen ehkä?
“Hyvää matkaa tuon ääliön kanssa,” Make sanoi ja suikkasi minulle nopean suukon. Virnistin hämmästyneenä Maken harppoessa Teemun ohi, vilkaistessa tätä enemmänkin kuin vain murhaavasti ja istuutuen sitten autoon.
“Jos teillä on jo kaikki valmista, voitte lähteä.” Leena hymyili meille ja nyökkäsimme. Minä menin toiselle puolelle takapenkkiä ja Teemu toiselle. Kuski tumppasi savukkeensa ja nousi autoon vilkaisten kerran peilin kautta takapenkille. Ehkä hänkin aisti jäisen ilmapiirin. Mies laittoi kuulokkeetkin päähänsä ennen kuin starttasi auton liikkeelle. Hän ei kai halunnut kuunnella meitä. Sen puoleen, en aikoisi sanoa Teemulle sanaakaan.
Matka alkoi hiljaisena ja vilkuilin ikkunoista vielä kartanon loittonevaa upeutta. Kymmenen päivää tuolla oli ollut vain luksusta, mutta nyt oli palattava harmaaseen arkeen.
“Olipa leiri,” Teemu sanoi vain jotain sanoakseen. Minä liikahdin levottomana ikkunan suuntaan ja olin katselevani maisemia. Teemu huokaisi ja venytteli:
“Sanoiko Make, ettet saa puhua kanssani?” En vastannut mitään.
“Siis sanoi.”
“Ei Make minua määrää,” pukahdin ja kirosin itseni sitten. Minun ei olisi pitänyt puhua Teemun kanssa!
Teemu vaihtoi taktisesti Make aiheen heti:
“Miten aiot aloittaa Empun kanssa?”
“Juoksutan, käytöstavat kuntoon ja laitan sen kärryjen eteen. Sitten pikku hiljaa sinne selkäänkin, kun saa purkaa vähän energiaa muuten,” vastasin ja rypistin kulmiani sitten:
“Miksi kysyit?”
“Uteliaisuuttani,” Teemu huokaisi tehden kädellään ison liikkeen:
“En minä sinun hevosiasi varasta. Kunhan tarjosin apuani. Casherista riittää minulle loistavasti.”
“En minä tarvitse apua,” vastasin torjuvasti ja lisäsin:
“Ja jos tarvitsen, minulla on Elli, Make, Leena ja Anssikin.”
“Mikset voisi lisätä listaasi Teemu-nimeä?” Teemu kysyi ja liikahti äkkinäisesti minun suuntaani, kun auto töyssähti kuopassa. Kieltäydyin vastaamasta ja välillemme lankesi hiljaisuus. Yritin katsella maisemia, mutta en oikeastaan nähnyt mitään. Ajatukseni surrasivat, vaikken oikeastaan ajatellut mitään. Olin tulossa hulluksi, veikkasin ja piristyin, kun kännykkäni helähti.
“Tuliko sille jo nyt sinua ikävä?” Teemu murahti, mutta vaikutti kuitenkin uteliaalta, mitä Make olisi minulle kirjoittanut. Avasin kännykkäni ja hymyilin tyytyväisenä. Makelta.

>> Hei muru! Miten teillä sujuu? Meillä kestää hetki, puhkesi rengas, mutta tallilla nähdään.>>

Minua ärsytti, että he eivät tulleet heti perässämme, mutta vastasin kuitenkin:

>>Aijaa, harmi. Hyvin sujuu. Nähdään.>>

Tiedän viestini olevan vähän vaisu, mutta en tiedä miksi. Ehkä olin yliväsynyt leiristä tai jotain muuta sellaista.
“Mitäs prinssi?” Teemu kysyi haroen vaaleita hiuksiaan, jotka hän oli siististi laittanut paikalleen. Toisin kuin Maken harakanpesä, ajattelin ja hymyilin kaipaavasti.
“Heiltä puhkesi rengas,” vastasin mitään sanomattomalla äänellä.
“Onko heillä vararengas?” Teemu kysyi ja hymyili. Minä en ymmärtänyt, mitä hymyilemisen aihetta siinä oli.
“Tietenkin on! Kyllähän tällaisissa autoissa on aina vararengas,” nyökkäsin painokkaasti, vaikka minuun hiipikin pieni epävarmuus. Kai jokaisessa autossa oli aina vararengas?
“Toivotaan, ettei ole,” Teemu mumisi niin hiljaa, että oli ihme, että kuulin.
“Mikä asenne ongelma sinulla on?” Tiuskaisin ja ristin puutuneet jalkani. Maisemat vilahtelivat, mutta aika ei tuntunut kuluvan.
“Ei minulla ole ongelmaa,” Teemu naurahti ja vilkaisi minua pistävästi:
“Sinulla taitaa olla, kun olet noin levoton. Pelkäätkö, että sinulla on sittenkin tunteita minua kohtaan?”
“Siitä ei ole pelkoa!” ärähdin ja mietin itsekseni, miten jaksoin tätä. Onneksi vielä yksi matka ja sitten Teemu lähtisi pois koulutallilleen Casherinsa luokse.
“Tiedätkö mitä,” Teemu sanoi ja hivuttautui lähemmäs, mikä nosti suojakilpeni heti esiin. Hän katsoi minua surullisena ja huokaisi:
“Minä oikeasti pidän sinusta. Olen valmis kaukosuhteeseen, vaikken ennen ollutkaan. Voin myös jäädä Leenan talliin. Teen kaiken, mitä haluat.”
“Imartelevaa,” huokaisin minäkin:
“Mutta kun se on mennyttä. Sinulla ja meillä oli tilaisuutemme. Nyt olen Maken kanssa ja olen onnellinen.”
“Oletko?” Teemu näytti epäilevältä.
“Olen,” painotin.
“Eli minulla ei ole mitään mahdollisuuksia?” Teemu jatkoi ja hymyilin. Hän alkoi vihdoin tajuta, että olin vakavissani Maken kanssa. Hänen tarjouksensa eivät liikuttaneet enää sydäntäni.
“Ei,” hymyilin myötätuntoisena:
“Ei ole.”
Teemu nyökkäsi hivenen happaman näköisenä ja jatkoi sitten jo virnistäen tuttuun tapaansa:
“Voimmeko me olla kuitenkin ystävät?” Mielessäni minä epäröin. Tuo oli kuitenkin Teemu, joka oli raivostuttanut minua koko leirin ajan. Suudellut väkisin..
“Voimme ainakin yrittää olla ystävät,” ehdotin varovaisesti ja Teemu nyökkäsi hymyillen helpottuneesti:
“Hienoa! Yritetään sitten.”
Teemun naama loisti ja hän hymyili minulle valoisasti. Hymyilin varovaisesti takaisin. Ehkä minun pitäisi kuitenkin suhtautua “ystävyyteemme” paremmin. Voisihan olla ihan hyvä, että minä ja Teemu olisimme ystävät, niin oudolta kuin se kuulostikaan. Se kuitenkin varmasti rauhoittaisi Makenkin mieltä, kun Teemu ei enää yrittäisi minua. Nojasin ikkunaan ja suljin väsyneenä silmäni. Olin väsyneempi kuin tajusinkaan ja nukahdin ihan hetkessä.

____

Teemu vilkaisi tyttöä, joka nukkui hänen toisella puolellaan. Häntä ärsytti. Olisi paljon parempi olla Annien poikaystävä kuin pelkkä ystävä. Eikä hän ollut vielä edes sitäkään! Tyttöhän oli sanonut, että yritetään olla. Mutta mahtoiko se oikeasti edes yrittää? Auto töyssähti jälleen isossa kuopasta ja Annien taskusta lennähti hänen kännykkänsä. Teemu oli jo aikeissa laittaa kännykän takaisin hänen taskuunsa, mutta hän tulikin toisiin aatoksiin. Ei siitä mitään harmia olisi, jos hän vähän vain selaisi tytön viestejä.

Jatkuu.. (;

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   30.7.12 12:13:18

Jatkaajatkaa :3333333

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   30.7.12 12:41:56

ai kauheeta:D

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: iijhn 
Päivämäärä:   30.7.12 12:47:00

oijoijoi jatkoo nopeesti!!!!! ::))

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjämaea 
Päivämäärä:   30.7.12 14:43:23

Huuui nyt nopeesti jatkoa!:) Oli ihana lukea monta lukua putkeen :) Ja ihana toi Emppu ku astu kuvioihin!:)

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.12 18:49:56

ei tämmösiin saa jätttää!!!!

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.12 21:04:56

up

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Bananasplit <3 
Päivämäärä:   30.7.12 22:04:14

Olin ahkerana, eli tänään taas tarinaa! :) Huomenna taidan pitää vapaa päivän kirjoittamisesta, mutta enjoy!

Teemu käänteli kännykkää käsissään ja vilkuili syrjäsilmin Annieta. Tyttö näytti kyllä nukkuvan sikeästi. Teemu huokaisi ja avasi simpukkapuhelimen. Sen näytöllä oli Summin kuva ja pikavalinnassa Elli, Äiti, Isä ja Make. Pojan teki mieli lisätä pikavalintoihin oma nimensä. Kyllähän hänenkin kuuluisi siinä olla!
Ärsyyntyminen siivitti Teemua jatkamaan tekstiviesteihin. Hän päätti aloittaa saapuneet kansiosta, jossa oli yli sata viestiä. Maken viestit varsinkin kiukuttivat häntä. Make ei koskaan käyttänyt hymiöitä, niin kuin hän aina käytti ja hänen viestinsä olivat aika lyhyitä - mutta niiden sanoma tuli kyllä hyvin selväksi. Yhdessäkin luki vain “Huomenna. Rakastan sinua.” ja sen pituinen se. Elliltä oli myös aika kasa viestejä ja Teemu joutui pudistelemaan päätään. Mitä järkeä oli tekstailla toisilleen, vaikka olivat samalla leirillä saman katon alla? Viestien jännittävyys sai Teemun siirtymään lähetettyihin. Annie nukkui niin söpösti ja rauhallisesti, että pojan iski vastustamaton halu silitellä hänen hiuksiaan. Mutta mieluummin hän lukisi ensin lähetettyjä.
Anniekaan ei käyttänyt paljoa hymiöitä, Teemu huomasi pian. Yleensä hän vain laittoi yhden sydämen viestin loppuun. Tämä oli lähettänyt Makelle viestin, jossa oli vakuuttanut rakastavansa vain häntä, eikä tippaakaan Teemua. Poika virnisti tyytyväisenä. Oli hyvä, että Makekin oli huomannut sen - Anniella oli ihan selvästi tunteita vielä häneenkin!
Tyttö liikahti levottomana hänen vieressään ja Teemu panikoitui heti. Hän oli jo sujauttamassa kännykkää Annien taskuun, kun tämä taas alkoi hengittää rauhallisesti. Houkutus oli liian suuri ohitettavaksi ja Teemu päätti jatkaa viestien lukemista.
>> Hei äiti! Emppu tulee kahdeksi kuukaudeksi minulle ja jos pidän siitä ja yhteistyö toimii, sitten se jää. Mutta jos ei, niin se lähtee Lainalle takaisin. Hieno tilaisuus, eikö? Ja kerron sinulle kyllä kotona kaiken Makesta. Ei, rauhoitu. Me olemme edelleen vain ystäviä.>>
Viestin luettuaan Teemu hämmentyi ja vilkaisi ihmeissään Annieta. Tämän oli pakko tarkoittaa, ettei Maken ja Annien suhde ollut vakava, koska tyttö ei ollut kertonut Makesta äidilleen! Kun hän ja Annie olivat seurustelleet, Annien äiti tiesi sen ja oli pitänyt hänestä paljon.
Tyytyväisenä hymyillen Teemu poistui viesteistä ja sujautti hellävaraisesti kännykän Annien taskuun. Hän oli nähnyt kaiken tarpeellisen. Ei menisi kauaa, kun Annie olisi taas jälleen hänen! Mutta ensin operaatio “ystävystyminen” ja luottamuksen saavuttaminen olisi edessä.

___

“Mmm?” Heräsin siihen, että joku ravisteli minua. Make? Toivoin, mutta ravistelija olikin Teemu. Tämä näytti pirteältä ja naurahti, että olin torkkunut koko matkan kuin pieni lapsi.
“Nukun aina autoissa,” puolustauduin ja kohottauduin istuma asentoon. Olimme Leenan pihassa ja kuski oli jo avaamassa laskusiltaa. Nousin pöpperöisenä ylös ja avasin auton oven.
“Haluatko, että autan sinua?” Teemu kysyi ja näytti ihme kyllä aika vilpittömältä. Nyökkäsin:
“No, jos viitsit ottaa Summin ja viedä sen karsinaansa. Haluan totuttaa Emppua itse paikkoihin.”
“En kysyisi, jos en viitsisi,” Teemu iski silmää, mikä sai varotusvaloni hälyttämään. Poika kuitenkin käveli letkeästi hevosautoon ja tiuskaisin mielessäni, että Teemu vihdoin piti minua vain ystävänä. Ei ollut siis mitään syytä huoleen.
Odotin, että poika sai Summin alas ja sitten irrotin kuopivan ja hirnuvan Empun. Poni kävi niin sähäkkänä, että kuski vilkuili minua tuuheiden kulmiensa alta ja kysyi:
“Tarvitseeko neiti apua?”
“Ei,” pihahdin ja tiukensin otetta Empun riimun narusta. Poni suorastaan ravasi lastaussillan alas ja minä lensin perässä narun polttaessa kättäni.
“Neiti -?” Kuski yritti, mutta huiskautin vapaalla kädelläni häntä hiljentymään. Ohjasin Empun liikkumaan pienelle ympyrälle itseni ympäri, jottei se lähtisi karkuun.
“Oletko sinä ihan pälli? Kahdessa kuukaudessako sinusta hevonen pitäisi saada?” Puhuin rauhoittelevaan sävyyn, joka ei tuntunut vaikuttavan. Annoin orin pörrätä hetken, ennen kuin talutin sen sisälle talliin. Siellä se järjesti hirnuntakuoron ja oli riistäytyä irti.
“Tämäkö on sinun uusi kisahevosesi?” Tallityöntekijä, Maria, kysyi. Pidin hänestä paljon, koska hän käsitteli jokaista hevosta niin kärsivällisesti ja oli luonteeltaan mukava ihminen. Vaikkakin pikkutarkka, mutta se kai oli hevosten (ja Leenan!) parissa hyvä ominaisuus.
“Kisahevonen?” Kohotin kulmiani ja huudahdin Empulle, joka oli huitaista minut kumoon tallilattialle:
“Hullu sekopää sanoisin!”
“Sen karsina on tuolla ihan perällä. Kuulin Diandrasta ja sinun uroteoistasi ja -”
Ennen kuin Maria sai lausettaan loppuun, vilkaisin pahoittelevasti Emppua ja lähdin taluttamaan sitä karsinalleen. Toki ymmärsin, että juorut kulkivat. Mutta minun urotekoni? Se oli liioittelua ja paksusti sittenkin. Kehut ja tuollainen ylistäminen teki oloni aina vaivaantuneeksi. Imarrelluksi, mutta vaivaantuneeksi.
“Olehan jo,” sähähdin, kun Emppu näykkäisi minua olkapäähän. Talutin kauhistuksen karsinaansa ja sidoin sen kalteriin huokaisten syvään. Ponit olivat ihan omaa luokkaansa.
Aloin riisua Empulta kuljetus suojia, mutta tämä meinasi talloa ylitsenikin, mikä hankaloitti tehtävää. Tuhansien kirosanojen ja ärräpäiden jälkeen kun suojat olivat poissa, sain vihdoin henkäistä syvään.
“Ai, se onkin temperamenttinen. Mutta luulin, että toiseksi kilpahevoseksi ottaisit puoliverisen..” Nyt Kirsi, Eclipsen omistaja oli tullut ovelle. Kohotin kulmiani ja punastuin kiroilutulvaani:
“Miksi kaikki luulee sitä kilpahevoseksi?”
“Jessica sanoi, että se on sinun uusi kilpahevosesi.” Kirsi selitti ja minä nyökkäsin tuhahtaen. Totta kai Jessica oli tehnyt niin. Sanonut sitä hienoksi kilpahevoseksi ja sitten kun tuon talliin seinähullun vuonohevosen, olisin muka nolostunut. Mutta Jessica epäonnistui täysin! En ollut nolostunut. Aikoisin tehdä tuosta kauhistuksesta itselleni ratsun - en ehkä kilpahevosta, mutta toimivan puskapollen.
“Tätä voisi kutsua haasteekseni,” Hymyilin ja kehotin Kirsiä tutustumaan Emppuun. Tämä ojensi kätensä ja punastuin, kun ori meinasi iskeä siihen hampaansa. Kirsi veti kätensä äkkiä sivuun ja nyökkäsi hymyillen kireästi:
“Oho.”
“Tiedän, sillä ei ole käytöstapoja. Ihmetyttää kyllä, kun kaikki Lainan hevoset ovat niin ruodussa ja Emppu on näin pahatapainen.” Nyökkäsin ja irrotin orin riimusta. Tämä käveli pari kertaa karsinansa ympäri ja tuli sitten viereeni rapsuteltavaksi ja helliteltäväksi.
“Se osaa olla varsinainen mammanmussu ja sitten idiooteista idiootein,” hymyilin ja upotin pääni orin pitkään, karkeaan harjaan. Kirsi nyökkäsi sydämellisesti:
“Sellainen oli minun ensimmäinen ponini, Shetlannin-tamma Pomo. Se oli nimensä veroinen pomottaja, mutta silti maailman parhain.” Kirsi hymyili ja heilautti kättään sanoen menevänsä laittamaan Eclipseä valmiiksi tunnille. Nyt kun Leena oli ollut mukanamme leirillä, Maria ja eräs Henna olivat hoitaneet tuntienpidon.
Kirsin ensimmäinen poni toi mieleeni Ballen. Huokaisin ja yritin karkoittaa ponin ajattelun. Nyt pääasiana olisivat vain Summi ja Emppu.
“Jää tänne ja äläkä tule karsinastasi läpi, tai sinulla on vastassa Maria. Se osaa tehdä herkullista ponimuhennosta,” Uhkasin ja suikkasin suukon ponin pehmeälle turvalle. Se katsoi minua niin lämpimästi, että sydämeni oli sulaa siihen paikkaan. Päättäväisesti kuitenkin suljin karsinan ja lähdin vilkaisemaan Summia. Se seisoi isona Empun jälkeen karsinassaan ja Teemu hääräili sen ympärillä.
“Mitä sinä teet?” Kysyin vähemmän ystävällisesti.
“Kuljetussuoja on painanut sitä tähän. Katso,” Teemu sanoi ja kumarruin katsomaan ruunani jalkaa. En edes tajunnut, kuinka lähellä pääni oli pojan päätä.
“Näköjään,” kurtistin kulmiani:
“Haen kylmäyspussin.”
“Älä, suihkutin sen jalan jo. Ei tuo paha juttu ole,” Teemu sanoi laskien rauhoittelevasti kätensä olalleen. Vilkaisin Teemua epävarmasti mikä sai pojan vetämään kätensä pois:
“Liian tunkeilevaa, ymmärrän. Haluan vain olla ystäväsi.”
“Kiitos kun hoidit Summin jalan,” käänsin puheen pois ja poika nyökkäsi. En ollut vielä valmis lukemaan Teemua ystäväkseni, mutta ehkä sellainenkin päivä vielä joskus nousisi.. Ehkä.
Silittelin ja lepertelin hetken Summille. Minun pitäisi olla tarkka, että tekisin sen kanssa yhtä paljon asioita kuin ennenkin, enkä alkaisi suosia Emppua. Se olisi kyllä varmasti vaikeaa, sillä Empun temppujen jälkeen oli aina mukavaa hypätä Summin kyytiin.
“Olet vielä täällä!” Make virnisti tyytyväisenä taluttaessaan Quen omaan karsinaansa. Hymyilin iloisena. Oli kiva nähdä vielä poikaa ennen kotiin menoa.
Suljin Summin karsinan ja menin auttamaan Makea ottamaan Quelta suojia pois.
“No, miten teidän yhteinen matka sujui?” Make kysyi ja kohottauduin toisen puolen kuljetussuojat käsissäni seisomaan:
“Itse asiassa aika hyvin. Vaikkakin kuulemma nukuin yli puolet matkasta.”
“Hyvä,” Make nyökkäsi ja oikein huomasin, kuinka hänen hartiansa rentoutuivat. Hän oli näköjään jännittänyt vähän enemmänkin, että jotain tapahtuisi.
“Luottaisit minuun,” pyysin ja nousin kantapäilleni, jotta ylettyisin katsomaan poikaa samalta tasolta silmiin. Tämä hymyili ja suuteli minua pitkään kuin olisimme olleet erossa pitempäänkin:
“Luotanhan minä sinuun. Enemmän kuin kehenkään muuhun.”
“Hyvää yötä,” naurahdin ja vuorostani suutelin poikaa uudelleen. Sitten ojensin kuljetussuojat hänelle ja huikkasin, että huomenna nähtäisiin. Poika huomasi hymyilevänsä vielä pitkään Annien lähdettyä.

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: jaska 
Päivämäärä:   31.7.12 00:48:12

"..ja nousin kantapäilleni[/b)"
tarkoitit kai päkiöille? tai varpaille? :D kantapäille nouseminen ei yhtään kyllä helpota : |

ja tuota öö. ihan hyvä ja koukuttava tarina. ärsyttää vaan näiden ihmisten tällainen.... kaikki on tosi samanlaisia. ja yksi saa kaiken vaikka ei uskoisi xd ja huomaa että ikää näillä on tuskin yhtään. ja teet samat kirjoitusvirheet joka kerta. mut kyl sä oot kehittynykki.

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.7.12 09:16:04

jaska, kylhän ne on 15v..

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   31.7.12 11:42:53

Annie on 15, samoin Elli ja Anssi, Make on täyttänyt jo 16.

Jaska: Tarkoitin varpaile, en kantapäille. Kirjoitin vahingossa väärin :)
Miten kaikki ovat samanlaisia? Ja kerro ihmeessä ainaiset kirjoitusvirheeni? Ja miten huomaat, ettei heillä ole ikää?

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Niie 
Päivämäärä:   31.7.12 12:06:36

Siis musta ainakin tää tarina on tääl paras oleva!!! <3 :O

  Re: Läski-Annie #8

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   31.7.12 12:44:10

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=858626&t=858626 uuteen topaan!

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.