Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läski-Annie #9

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   31.7.12 12:43:16

Edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=857864&t=857864

Ja kirjoittaja olen siis minä :)

Re: Läski-Annie #9

Lähettäjä: Minho eikirj... 
Päivämäärä:   31.7.12 14:06:48

aatella että on jo yheksäs topa:D

Lähettäjä: Niie 
Päivämäärä:   31.7.12 15:33:11

Niinpä ^^ Kokoajan vain pelottaa, koska Bansku sanoo että tää loppuu :/

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   31.7.12 15:36:04

jeeee uus, kivaa kun kirjotat muittenkin näkökulmista :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.12 19:31:31

upi

Lähettäjä: pave 
Päivämäärä:   31.7.12 22:32:55

ihanaa, uusi pätkä tullut! Olet kirjottanut tosi ahkerasti;)

Nyt kolmessa viimesimmässä tarinasa olen huomannut tyhmiä yhdyssanavirheitä varsinkin pätkien alkupuolella. Ihan sellaisia selviä yhdyssanoja ja huolimattomuusvirheitä jotkä ottaa tällaista pientä perfektionistia päähän :D

Päivämäärä:   1.8.12 08:03:35

.

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   1.8.12 11:17:36

pave: kerro ne sanat. Olen jo itse sanonut olevani paska yhdyssanoissa.

Päivämäärä:   1.8.12 12:44:35

tuleeko jatkoa tänää?:)

Lähettäjä: bb c 
Päivämäärä:   1.8.12 12:45:30

jatkoaaa!!!!:)

Päivämäärä:   1.8.12 18:57:07

jatkatattata

Lähettäjä: pave 
Päivämäärä:   1.8.12 20:12:35

Katsoin ihan vaan kahden viimisemmän pätkän alkulausahdukset ja sieltä pomppasi nämä: koti matka ja vapaa päivä...

Kuitenkaan mitään yhdyssanavirheitä ei sitten tekstin alkaessa edetä enää ole.

Päivämäärä:   1.8.12 21:31:20

Kiitos, kotimatkan bongasinkin itse. Hyvä tietää, että vapaapäivä tulee yhteen, sellaista en ennen tiennyt :D Tarinaa tulee.. öö, huomenna? Tai ehkä tänään vielä, jos tulee sellainen fiilis.

Lähettäjä: Oby~ 
Päivämäärä:   2.8.12 00:28:25

Jee! Monta uutta topaa siitä, ku viimeks luin! :D Mut nyt taas pitää oottaa, ku pääsin ajan tasalle.. Mut hyvä et oot saanu taas inspikses takas!! Paras tarina ja oon täysin koukussa!

Niin ja aiemmin kysyit lukioitten ikää muistaakseni? No mää täytän 20. :)

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   2.8.12 10:02:59

Jatkoo jatkoo :)

Lähettäjä: jooop 
Päivämäärä:   2.8.12 12:33:20

jatkoaa:)

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   2.8.12 16:20:41

Nyt tulee tarinaa. Huomatkaa, etten enää pysty olemaan niin ahkera kirjoittaja kuin ennen - sanoisin, että viikossa n. 2-3 tarinaa, vähän siltä miltä itsestä tuntuu. Joten toivon, ettei Topikin täyty millään upituksilla, vaikkei tarinaa kuuluisi hetkeen. Ja minusta tarinaa ei tarvitse nostella silloinkaan, vaikka se olisi mennyt toiselle sivulle. Mut, nyt jatkonne! (:

“Mutta aiotko sinä ratsastaa sillä tänään?” Isä penäsi pitäen katseensa tiessä. Huokaisin nauraen. En tiedä, kumpi oli kärsimättömämpi, äitini vai isäni. Olimme autossa nokka kohti tallia päin ja he olivat viimein lupautuneet tulla katsomaan Emppua.
“Katsotaan, miten juoksutus sujuu,” vastasin epäröiden. Minun teki vähän mieli Empun selkään, mutta ei olisi kovin vakuuttavaa tippua ja murtaa joku luu vanhempien nähden.
“Mitä juoksutus meinaa?” Äiti kysyi oikoen takkiaan.
“Eli seison itse keskellä ja hevonen juoksee ympärilläni liinassa,” yritin selittää. Olin aina ollut huono selittäjä ja äiti nyökkää, vaikka olenkin varma, ettei hän ymmärtänyt.
“Onko se poni siis turvallinen?” Isä jatkoi ja hänen leukaperänsä kiristyi toisen autoilijan kiilatessa automme eteen.
“No onhan Summikin vauhdikas ja Annie pärjää sillekin,” äiti muistutti isää. He kannustivat minua hevosharrastuksessani, mutta kumpikin oli silti arkoja hevosten kanssa. Tiesin, että äiti oli onnellisempi, jos harrastaisin jotain turvallisempaa lajia.
“On silläkin järkeä päässä,” rauhoittelin, vaikken ollutkaan ihan varma siitä. Eilen minä ja Make olimme laittaneet ensimmäistä kertaa Empun perään ja se oli ollut kyytiä. Loppua kohden (luoja kiitos sillä ponilla oli huono kunto!) vauhti oli hidastunut jo turvallisuuden rajoihin. Taisi olla parempi, etten maininnut tästä vanhemmilleni.
“Eikös ponit ole kiltimpiä kuin hevoset?” Äiti kysyi ja vastailin kiltisti heidän kysymyksiinsä. Onneksi talli häämötti edessä lopettaen heidän kuulustelunsa.
“Laita se poni valmiiksi, niin me tulemme sitten kentälle. Juttelemme Leenan kanssa ja en halua liata kenkiäni,” Äiti sanoi ja oli jo lähdössä isä perässään kipittämään Leenan toimistolle päin. Minä pyöritin silmiäni. Voi Leena parkaa, joutuisi kysymystulvaan. Ja en ymmärtänyt sitäkään, miksei äiti voinut laittaa huonoja kenkiä niin kuin neuvoin. No, ehkä se oli vain ihan hyvä, etteivät he näkisi Empiren kaunista karsinakäytöstä, mietin ivallisena ja suunnistin suoraan tarhalle päin. Summi ja Emppu olivat nykyään samassa tarhassa ja tulivat yleensä ihan hyvin toimeen. Emppu yritti aina pomotella Summia, koska iso herrasmies ruunani oli niin kiltti ja lempeä.
“Mitä mun pojat?” Huudahdin iloisena ja hymyilin Summin kävellessä laiskasti häntä huiskien minua vastaan. Emppu ei edes katsonut minuun päin.
“Ratsastan sinut illalla,” lupasin Summille ja kyhnytin sen säkää, mitä se rakasti. Hivenen vastentahtoisesti lähdin Emppua kohden. Ori ei onneksi lähtenyt karkuun, mutta ei tullut milliäkään vastaan. Kun olin sen nenän edessä, se kuitenkin hörähti ja sulatti sydämeni.
“Lopeta tuo,” mumisin ja hautasin pääni sen harjaan:
“Se ei toimi.” Okei, se oli vale. Tuon ilkikurisen ponin hörähdykset sulattivat polveni veteliksi ja annoin sille sen kaikki oikut anteeksi.

____

“Ai, Annien vanhemmat,” Leena hymyili oven avautuessa tomerasti. Annien äiti Jaana tupsahti hymyillen sisään. Tämä suorastaan sädehti naisellisuutta. Pitkät saapikkaat, nuorekkaan kireät farkut ja ihanan värinen flanellipaita tekivät kenestä tahansa kauniin. Ja Annien äiti totisesti oli tavallista kauniimpi. Laiha, meikattu, muttei kuitenkaan ylimielinen.
Annien Olli isä tuli rauhallisemmin sisään ja Leena viittoi heidät istuutumaan.
“Niin, anteeksi vain, että taas me sinua häiritsemme,” Olli virnisti vilkaisten anteeksi pyytävästi vaimoaan.
“Älä hupsi, ei minulla juuri nyt mitään hommia ole,” Leena huiskautti kädellään ilmaa. Se oli pieni valkoinen vale - ainahan hänellä oli hommaa, nytkin toimiston pieni pöytä oli pullollaan papereita ja kuitteja.
“Niin minä ajattelinkin,” Jaana nyökkäsi ja jatkoi istuutuen resuiseen tuoliin, jos sitä siksi vain voi kaikella kunnialla edes nimittää.
“Me tulimme puhumaan Anniesta. Ja siitä uudesta ponista, tietenkin.” Leena nyökkäili aina kun sai sopivan välin. Häntä nauratti hauska pariskunta. Olli oli vaitonaisen kohtelias, muttei kuitenkaan ujo mutta hänen räväkkä vaimonsa hoiti puhumisen. Hän oli aina pitänyt pariskunnasta. Nämä olivat niin järkeviä, mutta samalla elämäniloisia ja räiskyviä.
“Eikö kaksi hevosta ole vähän liikaa sinusta noin nuorelle tytölle?” Jaana kysyi.
“Annie täyttää pian kuusitoista,” Olli huomautti vaimolleen. Tästä oltiin jo kotona puhuttu ja hän oli kerran antanut tytölle luvan toiseen hevoseen, niin ei sitä voinut enää pyörtää.
“Onhan niissä hommaa,” Leena nyökytti ja hymyili pienesti:
“Mutta se tyttö on varsinainen voimapesäke. Hän jos joku selviää.”
“Kuulehan tuota!” Jaana heläytti innoissaan miehelleen ja löi kätensä yhteen:
“Meidän Annie on kyllä niin hieno tyttö.”
“Aivan, aivan ja hänellä on hyvät taustajoukot. Elli, Make ja Anssi auttavat häntä mielellään. Eilenkin Annie oli ajamassa Emppua Maken kanssa,” Leena selitti hymyillen. Jaana oli edelleen yhtä hymyä:
“Make, niin se sinun poikasi? Hän olikin joku päivä meillä. Oikein mukavaa, että Anniella on hänenlaisiaan ystäviä. Ja Ellikin on niin hurjan suloinen tyttö.”
“Ystäviä?” Leena kohotti kulmiaan epäröivästi ja mumisi hämmentyneenä:
“Voisihan sitä niinkin sanoa..”
“Mitä?” Jaana kysyi typertyneenä:
“Eivätkö he tule enää toimeen?”
“Päinvastoin,” Leena kiirehti sanomaan, ennen kuin nainen olisi taas alkanut puhua pälpättää:
“Ainahan he ovat yhdessä.”
Ollinkin kiinnostus tuntui heräävän, mutta hänen vaimonsa haukkoi henkeään kuin kala kuivalla maalla. Leenan teki mieli lyödä itseään. Hän oli puhunut aivan liikaa, mutta eihän hän tiennyt, ettei tyttö ollut nähtävästi kertonut vanhemmilleen suhteestaan Makeen.
“Tarkoitatko.. Seurustelevatko he?” Jaana onnistui kysymään. Hänen ilmeistään ei ottanut selvää, ne vaihtelivat niin nopeasti.
“No, sitä sinun pitää kysyä Annielta,” Leena sanoi varovaisesti ja jatkoi sitten reippaammin:
“Mutta Empusta, mitä haluaisitte tietää siitä ponista?”
“Kiitos, kyllä tämä oli jo tässä,” Jaana nyökkäsi kohteliaasti ja loi mieheensä terävän silmäyksen, mikä sai tämänkin liikkeelle. Kiitellen he poistuivat huoneesta ja Leena paineli päätään.

___

“Täällä on pieniäkin lapsia. Et saa kiroilla kuin rekkamies,” Make virnisti ja pyörähdin hymyillen ympäri. En yleensä kiroillut, mutta Emppu sai minussakin uusia puolia putkahtamaan esiin.
“Älä sinä siinä päde,” murahdin, mutta hymy ei kadonnut huuliltani. Säteilin Maken kumartuessa hipaisemaan minua huulillaan.
“Et saa tehdä tuota uudelleen,” muistutin kääntyen kiristämään Empun leukahihnaa:
“Vanhempani tulivat katsomaan, kun juoksutan tätä.”
“Etkö ole vieläkään kertonut heille minusta?” Make rypisti otsaansa. Huokaisin:
“Ei se ole niin helppoa!”
“Onhan! Sanot vain ‘hei mutsi ja faija, minä seurustelen Maken kanssa’”, poika väitti vastaan. Nyökkäsin ja pyysin tätä ojentamaan minulle liinan. Teemuunkin vanhempani olivat suhtautuneet hyvin. En hävennyt Makea (hänenhän pitäisi ennemminkin hävetä minua!), eli tämä ei johtunut mistään sellaisesta. Kai se johtui vain jännityksestäni.
“Sanon heille tänään,” lupasin ja hätäännyin, kun vanhempani kävelivät tallikäytävää pitkin etsiväisenä.
“Olen täällä!” Huikkasin heille ja katsoin hädissäni Makea. Tätä nauratti ilmeeni, koska en yleensä ollut pelokasta tyyppiä.
“Hei,” Vanhempani sanoivat ihmeen jäykästi Makelle ja isäni uskaltautui varovaisesti silittämään Empun päätä. Onneksi tämä käyttäytyi mallikelpoisesti, eikä edes yrittänyt näykkiä.
“Make?” Äitini kysyi mittaillen poikaa sentti sentiltä, päästä varpaisiin. Nyt oli poikaystäväni vuoro helahtaa kirkkaan punaiseksi.
“Hauska tavata,” poika sanoi ja kätteli ensin äitiäni, sitten isääni. Isäni vaivaantui tilanteesta ja sanoi lähtevänsä jo edeltä kentälle päin ja vilkaisemaan Summia. Äitini taas ei luovuttanut noin helpolla.
“Ratsastatko sinä Annien ponilla?” Hän kysyi ja piti turvallista välimatkaa Emppuun. Poni katseli vieressään olevia ihmisiä lauhkeasti kuin tylsistynyt lehmä.
“Hän auttaa minua silloin tällöin. Tuletko katsomaan, kun menen tällä kentällä?” Vastasin Maken puolesta ja katsoin kysyvästi poikaan. Tämä ei edes vilkaissut minuun vaan katsoi äitiäni:
“Autan mielelläni Annieta hänen hevostensa kanssa, vaikka hän pärjää varsin hyvin itsekin. Pidän hänestä paljon.”
“Niin, kuulinkin Leenalta,” äitini nyökkäsi tiukasti ja käänsi katseensa nuhtelevasti minuun:
“Mikset sinä kerro minulle uudesta suhteestasi?”
“No se alkoi vähän niin kuin leirillä vasta,..” katsoin maata puristaen Empun ohjia tiukasti käsissäni. Ori seisoi vieressäni ihmeen kuuliaisesti, eikä edes tökkinyt päällään.
“Esittele minut sitten vasta edes aina heti poikaystävillesi. Sinä vaikutat kunnolliselta,” Äitini nyökkäsi ensin minulle, sitten Makelle. Tämä nyökkäsi ja näytti kerrankin vakavalta.
“Noniin, mennään nyt sitten kentälle. Minulla on nitroja mukana, mutta yritä silti minun hyvinvointiani ajatellen pysyä kyydissä,” äiti sanoi minulle ja lähti jo edeltä hipsimään kentälle päin. Make virnisti minulle, mutta olin liian häkeltynyt edes vastaamaan.
“Tajuatko, mitä äsken tapahtui?” Make kysyi ja pudistelin päätäni ihmeissäni. Lähdimme yhdessä taluttamaan Emppua kentälle ja nyt minua vasta alkoikin jännittää. Jos Emppu vain käyttäytyisi mallikkaasti, kaikki olisi upeasti.

Jatkuu -->

Päivämäärä:   2.8.12 16:21:11

Hups, jäi väärä nimimerkki ^^

Lähettäjä: -666- 
Päivämäärä:   2.8.12 16:42:44

jatqqqqqq

Lähettäjä: hih 
Päivämäärä:   2.8.12 21:11:34

voih ihana pätkä :) <3 ! jatkoa

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.8.12 21:49:28

Hiukan nauroin tuota tilannetta...:D

Lähettäjä: Minho ekkk 
Päivämäärä:   4.8.12 11:49:11

takas etusivulle:)

Lähettäjä: fefe 
Päivämäärä:   4.8.12 16:45:15

Oisko mahollista että joku vois tosta 6. topasta alaspäin linkkailla tänne niitä? Tai vaikka kaikki? :D Ku siinä 6. ei ollu linkkiä edelliseen :(

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   4.8.12 19:25:58

8 on linkitetty kaikki

Päivämäärä:   5.8.12 15:41:28

Kiitos kommenteista, tänään/huomenna aamulla jatkuu :)!

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   5.8.12 16:33:55

jatkoopatkoo! :))

Päivämäärä:   6.8.12 11:31:58

up

Päivämäärä:   6.8.12 12:53:08

“Minä olen Desiree. Hauska tavata,” tyttö hymyili minulle ja virnisti sitten Empulle, jota olin juuri viemässä tarhaan.
“Onko tämä sinun omasi?”
“Se on vähän mutkikas juttu,” naurahdin ja hymyilin pienesti:
“Tiedä vaikka kahden kuukauden päästä olisikin.” Tänään kentällä Emppu oli ainakin näyttänyt parastaan isälleni ja äidilleni. Juoksutuksessa se oli toiminut niin kuin ponin kuuluikin ja uskalsin jopa mennä sen selkään ihan ravailemaankin. Vaikka se oli ollut reipas, se ei ollut edes säpsynyt mitään turhia.
“Minun Luciani on arabi, jonka kanssa harrastan matkaratsastusta ja välillä esteitä. Se muutti nyt tänne kuukaudeksi, mutta jos viihdymme, niin ehkäpä olemme pitempään.” Desiree selitti ja minä nyppäisin Emppua riimunnarusta. Tämä oli jo tunkemassa karsinasta pois eikä jaksanut odottaa tarhaan pääsyä.
“Toivottavasti viihdyt,” hymyilin lämpimästi. Oli ihme, että Desiree puhui minulle. Hän paini niin eri luokassa kuin minä, enkä voinut välttyä tuntemasta pientä alemmuuskompleksia. Desiree oli pitkä, laiha ja hänen alaselkään laskeutuvat kiharat hiukset saivat tytön kuin tytön kateelliseksi.
“Enköhän,” Desiree sanoi ja vilkaisi sitten takanaan kävelevää Makea ja virnisti minulle hyväntuulisena:
“Söpöjä kundeja täällä ainakin riittää.”
Nyt jäin sanattomaksi. Vilkaisin itsekin Makea ja hymyilin itsekseni. Totta, Make oli söpö, komea, ystävällinen ja avulias. Silti poika oli jästipäinen, omahyväinen itserakas kerskailija. Kaikesta huolimatta pidin hänestä.
“Eikö tuo ole se Leenan poika?” Desiree jatkoi nojaillen Empun karsinan viereen katse edelleen Makessa. Minä rypistin kulmiani, koska pieni mustasukkaisuus kyti sisälläni. Nyökkäsin vain kevyesti ja huikkasin, että oli kiva tavata, mutta nyt Emppu haluaa tarhaansa.
Sekavin tuntein päästin Empun vapaaksi tarhaan ja pyydystin sieltä Summin. Desiree vaikutti kyllä kivalta, erilaiselta kuin snobit. Ulkomuodoltaan tosin hän olisi sopinut aivan loistavasti kolmikon joukkoon. Desiree ei selvästi ollut snobi, mutta jonkinlainen seireeni hän oli.
“Sinun vuorosi,” hymyilin ruunalleni ja yritin karkottaa ikävät ajatukseni. Summi käveli reippaasti vierelläni talliin kuin ymmärtäen, että nyt sen vuoro oli päästä töihin.
“Onko sinulla toinenkin hevonen?” Desiree huudahti minun kävellessäni Lucian karsinan Summin karsinalle.
“Joo,” vastasin varovaisesti ja laitoin ruunan kalteriin kiinni. Hain reippaasti varusteet ja aloin harjata hevosta, joka tuntui pirteän energiseltä.
“Käyttäydyt sitten yhtä hyvin, kun Emppukin tänään meni. Äitikään ei joutunut tarttumaan nitroihinsa,” puhelin Summille muistellen hymyillen äskeistä ratsastusta. Ruuna oli likainen, joten sen harjaamiseen meni aikaa. Muta oli kovettunut sen vatsaan ja jalkoihin kuin panssariksi ja jouduin hankaamaan sitä aikani. Tehtävää vaikeutti Summin levottomuus.
“Menetkö kentälle?” Make kysyi olkani takaa työntäen kännykkää taskuunsa. Olin jo oppinut olemaan pelästymättä pojan äkkinäisiä ilmestymisiä, mutta nyt sävähdin.
“Koulua taivuttelemaan,” nyökkäsin.
“Hienoa! Minä tulen myös Quella, kun äiti jupisee, että se on tänään vielä liikutettava. Se uusi tyttö tulee ilmeisesti myös,” Make hymyili, tarttui rennosti leukaani ja kohotti huuleni suudeltaviksi. Taivutin päätäni ja kun viimein irrottauduimme toisistamme, olimme hengästyneitä.
“Johan oli pusu,” Leena ovelta tokaisi kuivasti, mikä sai meidät kummatkin hypähtämään ja Maken silmät leiskumaan. Hänellä ja hänen äidillään oli menossa nyt joku riita, josta hän ei suostunut minulle kertomaan. Väitti vain, että ihan turha juttu. Sitä en todellakaan uskonut, mutta antaisin asian vielä olla. Vielä.
“Kun olet ratsastanut Quen, ratsastat vielä Mankun. Natalia on kipeä ja hän soitti voisiko joku liikuttaa sen ja lupasin, että Make ehtii.” Leena tokaisi ja hänen äänessään oli hieman purevuutta. Minä hämmennyin ja siirryin Summin taakse ja aloin harjata tätä kuitenkin kuunnellen Maken ja hänen äitinsä sanailua.
“Meidän piti ehtiä vielä tänään Hööksiin,” Make ärähti ja vilkaisi minua pahoittelevasti. Kohautin olkiani. Kai minä ehtisin hakea sieltä tarvikkeeni myöhemminkin.
“No osaa Annie siellä yksinkin käydä, ei hän tarvitse ketään tunkemaan kieltään suuhunsa,” Leena vastasi terävästi, mikä sai minut lehahtamaan punaiseksi.
“Mutta me olemme sopineet sen jo. Natalia saa itse minulta kysyä, voinko liikuttaa hänen hevosensa!” Make ärähti ja hänen äitinsä nosti toisen kätensä ilmaan kuin liikennepoliisi:
“No, tälle asialle en voi enää mitään. Tienaathan kuitenkin Mankun liikutuksesta ja ehditte vielä senkin jälkeen hööksiin.”
“Minä en todellakaan liikuta sitä!” Make karjui, mutta Leena vastasi topakasti, että liikutatpas ja lähti niine hyvineen toimistolle päin. Make sauhusi ja minä huokaisin.
“Minä voisin tulla sinne Hööksiin sinun kanssa,” Desiree ilmestyi Summin karsinalle ja lisäsi:
“Tarvitsisin Lucialle pari loimea ja muuta kamaa.”
“Minä lupasin, että tulen kanssasi ja siispä tulen,” Make katsoi minua tiukasti ja kääntyi sitten hymyillen Desireen puoleen, joka näytti suorastaan häikäisevältä:
“Mutta voit tulla mukaamme.”
“Vau, tietysti!” Tyttö kiljaisi ja näytti ihan siltä, että olisi juuri aikeissa kapsahtaa Maken kaulaan. Hymyilin, mutta katseeni viestitti, ettei sitä kannattaisi tehdä.
“Laitetaan nopeasti hevoset kuntoon,” Make jakeli ohjeita ja häipyi sitten varustehuoneelle päin. Desiree näytti lumoutuneelta:
“Hänessä on sitä jotain.” Tyydyin nyökkäämään ja laittamaan ruunalleni suojia, mutta Desiree ei suostunut hiljenemään:
“Tapasin toisenkin kundin, jonkun kouluhevosen omistajan. Se vaikutti myös kivalta ja hirveän komealta. Silti jotenkin vähän etäiseltä,” Desiree kuvaili ja olin vähällä irvistää. Teemu. Se poika oli varmasti pistänyt parastaan ja flirttaillut tytölle täydellä teholla.
“Teemu on sellainen,” nyökkäsin ja sadattelin itsekseni, että vaikutin varmasti koppavalta, kuin olin näin lyhytsanainen. Pyrin korjaamaan jo tekemäni vahingon ja niinpä hölötin Desireen mieliaiheesta - “kundeista” niin kuin hän heitä kutsui.
“Olin itsekin joskus suhteessa Teemuun. Hän on luonteeltaan sellainen lempeä, ystävällinen ja rauhallinen. On hänessä tultakin. Oletko jo tutustunut esimerkiksi Anssiin? Hän omistaa sen lempeän suomenhevosen.”
“Ai, niinkö?” Desiree kysyi ja mittaili minua. Ymmärsin häntä. Olihan se ihmeellistä että joku niin ruma ja joku niin komea kuin Teemu olimme joskus olleet yhdessä.
“Oletteko te vielä kavereita?” Desiree kysyi uteliaasti, eikä edes muistanut hevostaan, joka hänen olisi pitänyt laittaa valmiiksi.
“Kyllä minä yritän,” vastasin rehellisesti ja lisäsin sitten naurahtaen:
“Joskus vain hän ottaa minua niin kaaliin, että ystävyytemme muuttuu vihaksi.”
“Ah, tuttu tunne,” Desiree nyökkäsi siirtäen pitkän sortuvan kasvoiltaan.
“Oletko nyt yhdessä jonkun kanssa?” Tämä jatkoi.
“Maken,” vastasin ja käänsin katseeni äkkiä tytöstä Summiin. Tämän ilmeet vaihtelivat niin rajusti, etten kestänyt katsoa.
“Ja minä olen höpöttänyt sinulle, kuinka hyvännäköinen hän on! Anteeksi! En minä varattuja miehiä iske. Onko se Anssikin varattu?” Desiree puhisi ja kikatti minun helpotuksen huokaukselleni. Ehkä Desiree oli sittenkin mukiinmenevä.
“Anssi on ihan lääpällään parhaaseen kaveriini Elliin. Mutta Teemu on ihan vapaa.” Hymyilin ja sisälläni syttyi idea. Ehkä Teemu ja Desiree sopisivatkin hyväksi pariksi.
“Teemu on komea, mutta vähän hännystelijä,” Desiree irvisti ja lisäsi:
“Haluan lihaksikkaan, tumman miehen.”
“Hienoa,” virnistin ja huomasin, etten keskittynyt lainkaan ruunaani. Meidän keskustelumme oli niin paljon jännempää!
“Sillä asenteella et saa luultavasti snobeja selkääsi.”
“Snobeja?”
“Kuule, tässä menisi liian kauan selittää kaikki. Mene laittamaan Lucia kuntoon ja puhutaan nämä asiat halki sitten, kun aikaa on,” sanoin vilkaisten kelloani. Ei meille tänään jäisi aikaa Hööksiin, mikä harmitti minua suunnattomasti.
“Tietysti,” Desiree vastasi mutkattomasti, heilautti kättään ja painui hevosensa karsinalle. Minä käännyin hymyillen Summin puoleen. Kuinka paljon ensiarvionikaan taas petti. Olin pitänyt Desireä snobina, mutta oikeasti hän olikin ihan kiva. Olihan hän miesten perään, mutta eihän se mikään synti ollut.

___

“Onpa iso kenttä!” Desiree ihasteli suuren ääneen. Olimme Maken kanssa päättäneet yhteistuumin mennä alakentälle, koska yläkentän estekenttä olisi tähään aikaan illasta rajussa käytössä. Alakentällä oli ainoastaan Kirsi ja Eclipse, mutta hekin olivat tekemässä lähtöä. Minä en saanut silmiäni irti Luciasta. Se oli vähän Quen näköinen, mutta täydellisen valkoinen ja sen jouhet muistuttivat lähinnä vesiputousta. Tamma oli kuin jonkun prinsessasadun sivuilta tupsahtanut. Se myös osasi käyttäytyä, toisinkuin Que.
Nousin Summin selkään ja aloin kiertää kenttää vapaassa käynnissä pitkin ohjin. Summi meni reippaasti eteenpäin ja vaikutti työhaluiselta.
“Ketä he olivat?” Desiree kysyi osoittaen Kirsin ja Eclipsen poistuvia hahmoja.
“Kirsi on Leenan valmennusrenkaassa oleva mukava, avulias tyttö. Ja Eclipse on valtavan kapasiteettinen esteruuna, se olisi aivan täydellinen, jos siitä miinustasi pari vuotta pois.” Make selitti ja räjähti Quelle, joka hyppi ja loikki paikoillaan kuin aropupu.
“Lucia on yhdeksän,” Desiree hymyili miettiväisenä.
“Se ei ole ikä eikä mitään,” tokaisin ja naurahdin, että minun hevoseni olivat pikkulapsia vielä. Summihan oli kuusivuotias ja Emppu hädin tuskin neljä.
“Quen ikää en itse asiassa tiedä,” Make liittyi keskusteluun ja ohjasi hevostaan ympyrälle. Se pyöri ja hyöri ja oli levoton oma itsensä. Aloin pikkuhiljaa verkata ja juttelimme välillä toisillemme kaikkia mukavia. En tiedä juttelimmeko me enemmän kuin ratsastimme, mutta joka tapauksessa meillä oli älyttömän hauskaa - vaikkemme sinne Hööksiin ehtineetkään.

hope u like it :)! ^^

Päivämäärä:   6.8.12 15:01:04

Hyvä pätkä!

Päivämäärä:   6.8.12 16:08:12

Jatkaaaa xddddd En luota tohon Desireen D:

Päivämäärä:   6.8.12 16:08:49

Eiku mitä mä ny kirjotin xd Luotan, mut se vaikuttaa vähän.. Hmm, no en osaa selittää katotaa sit ku etenee ;D

Päivämäärä:   6.8.12 19:22:39

ooo nyt jotai draamaa lisää! :)))

Päivämäärä:   6.8.12 19:28:47

uu, mul on paha aavistus tosta desireestä o.O

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.8.12 22:12:06

ja taas oot keksinyt tähän lisää tapahtumaa, tää on niin jännää vaan odottaa mitä tapahtuu! D

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   7.8.12 13:47:50

jeee jatkoo:)

Lähettäjä: ,. 
Päivämäärä:   7.8.12 21:21:34

Koska jatkuu??:o lopetan lukemisen pian!!

Päivämäärä:   7.8.12 21:58:25

iup

Lähettäjä: Mikroaaltouuni ek. 
Päivämäärä:   7.8.12 22:05:24

Lähettäjä: ,.
Päivämäärä: 7.8.12 21:21:34

Koska jatkuu??:o lopetan lukemisen pian!!

Eilenhä tuli pätkä. Kirjottajalla on muutaki elämää ku roikkua ht.netis.

Päivämäärä:   7.8.12 23:23:40

Jeee ihanaa, jatkoa! :) Odotan seuraavaa innolla! Pelottaa mitähän toi Desiree keksii... :P

Päivämäärä:   9.8.12 08:52:01

up

Lähettäjä: amppppaa 
Päivämäärä:   9.8.12 16:20:37

jatkoa :)!

Päivämäärä:   9.8.12 21:17:25

kopitus

Päivämäärä:   10.8.12 10:39:59

ei anneta tippuu jookos kookos?

Lähettäjä: ambaa 
Päivämäärä:   10.8.12 10:56:59

uppppis

Päivämäärä:   10.8.12 20:03:48

.

Päivämäärä:   10.8.12 20:58:21

tätä topaa ei pitäny täyttää upituksilla..

Päivämäärä:   10.8.12 21:07:43

mitä juuri itse teit?

Päivämäärä:   10.8.12 21:16:28

Noniin, nyt viimein tarinaa :) Tässä kesti kauan, koska jouduin miettimään tätä kauan. Lopulta inspiraatio otti vallan ja näppäimet sauhusivat :D Enjoy ;)

“Luulin tätä isommaksi,” Desiree vingahti pettyneenä ja vilkaisin nolostuneena myyjiä, joista toinen ainakin kuuli tytön sanat. Olimme jo heti seuraavana päivänä tulleet Hööksiin ja mukaamme oli Maken ja Desireen lisäksi tarttunut kyyhkyläiset Elli ja Anssi.
“Mennään etsimään kärpäshuppua Pilkulle,” Elli sanoi päättäväisesti ja tarttui Anssia kädestä. Ryhmämme alkoi muutenkin hajoilla ja minä päätin mennä katsomaan suitsia ja suitsitarvikkeita. Emppu tarvitsisi ehdottomasti kumitutit.
Minusta liike oli kohtalaisen iso ja sain hetken aikaa harhailla, ennen kuin silmiini osui kumitutteja. Värivalinnat olivat onnekseni pirteitä ja nappasin heti limen vihreät kumitutit.
“Naurettavan väriset,” Make kommentoi kuivasti ja vilkaisin häntä myrkyllisesti.
“Kyllä hevosenkin varusteissa jotain väriä pitää olla!”
“Osta Summille sitten nuo pinkit,” poika virnisti ja minä kohotin leukaani uhmakkaasti:
“Ehkä ostankin.”
“Jääräpää,” poika tuhahti.
“Idiootti,” vastasin.
Olisimme voineet jatkaa toistemme lempeätä haukkumista, mutta Elli suorastaan hyppäsi väliimme posket heloittaen:
“Alehuopia! Tulkaa katsomaan!”
“Toinenkin kahjo,” Make jupisi seuraten meitä kädet taskuissa. Elli johdatti minut suoraan satulahuopien keitaaseen. Merkkejä ja hintavaihteluita oli laajasti ja värivalikoimia runsain mitoin. Olin paratiisissa, vaikka tiesinkin, että harvoihin huopiin minulla olisi varaa.
“Minä löysin uudet suitset. Olisin halunnut yhtä toista merkkiä, kun yleensä suosin vain sitä, mutta kai nämä nyt menee,” Desireekin ilmaantui paikalle ja nosti harmitellen meksikolaiset huippumerkkiset suitset ilmaan. Minä ja Elli vilkaisimme suitsia suut auki. Nuo maksoivat melkein hevosen verran!
“Nämä lukotkin ovat vähän tällaiset,..” Desiree jatkoi näyttäen aidosti apealta. Minä käännyin huopien puoleen haukkomaan henkeäni. Snobit olivat kohdanneet vertaisensa raha-asioissa. Desireen, tai ainakin hänen vanhempiensa oli pakko olla upporikkaita. He taisivat kylpeäkin rahassa.
“Älä osta sitä,” Tyttö neuvoi kohottaessani yhtä, klassista huopaa ylös. Kohotin kysyvästi kulmaani ja Desiree ilmaisi mielipiteensä:
“Tuo huopa ei tee kunniaa kellekään hevoselle. Empulleko tätä ajattelit? Se ei sovi yhtään Empun väreihin.”
“Minulla ei ole varaa olla noin tarkka,” huomautin hymyillen jäykästi. Desiree pitäisi minua varmasti jonain köyhyyskuningattarena. Desiree pudisti päätään ja nappasi huovan käsistäni:
“Mutta sinulla on kuitenkin varaa valita joku parempi kuin tuo hirvitys!”
Make nauroi Anssin kanssa, kun Desiree hinasi minua kädestä kiinni pitäen toiselle hyllylle. Hän kaiveli hetken huopia, kunnes taikoi käsiinsä satulan muotoisen, metsän vihreän huovan.
“Katso, eikö olekin hieno?” Tyttö hymyili ylpeästi.
“Se maksaa varmaan paljon,..” Sanoin yrittäen olla kiintymättä huopaan. Se oli ihana - osasin jo kuvitella sen Empun selässä. Ja tuo huopa olisi varmasti hyvä sijoituskin..
“Maksaako?” Desiree kysyi ja kohotti hintalappua. Vajaa kaksikymppiä ei tuntunut minusta ollenkaan pahalta.
“Miten löysit tuon?” Huudahdin ihmeissäni. En ymmärtänyt, miten tyttö oli löytänyt minulle halvan, mutta hienon, unelmieni huovan. Se oli juuri oikeaa kokoa, väriä, hintaluokkaa ja kaikkea.
“Luontainen lahja,” Desiree naurahti tyytyväisenä ja rypisti kulmiaan nyt jo ärtyneenä:
“Aikooko tuo poika ostaa nuo hirveät mudan väriset suojat?” Vilkaisin itsekin Makea, joka keskittyneenä sormeili suojahyllykköä. Ennen kuin ehdin kissaa sanoa, Desiree oli jo viipottanut pojan luokse. Ei mennyt, kuin vajaa viisi minuuttia, kun Make oli päättänyt ostaa suojien tilalle Desireen mukaan “helppokäyttöiset” ja “parempilaatuiset” pintelit patjoineen. Minä en ymmärtänyt vieläkään, miten Desiree tuon teki. Sai pinteleitä- ja pintelipatjoja inhoavan Maken ostamaan ne itselleen ja muutenkin tuntui saavan kaikki pikkusormensa ympärille.
“Tuo tyttö nostaa niskakarvani pystyyn,” Elli mumisi minulle. Seisoimme ällistyneinä katsomassa, kun Desiree neuvoi Anssia raippavalikoimassa.
“Onhan hän.. omalaatuinen. Mutta pidän hänestä,” vastasin yrittäen rauhoitella ystävääni. Kun Anssi rupesi hohottamaan jollekin Desireen sanoille, Elli melkein kiehui vieressäni.
“Minä en pidä hänestä yhtään!”
“Älä nyt ole noin pippurinen, Elli! Anssi näkee vain sinut,” yritin tyynnyttää räjähtämispisteessä olevaa tulivuorta.
“Niin, mutta mitä hän näkee nyt, kun tuollainen pitkähiuksinen blondi flirttailee hänelle?”
“Minulle hän sanoi ainakin, ettei hän varattuihin miehiin koske,” huomautin hiljaisesti. Siirryin Ellin kanssa kassajonoon, mutta tyttö näytti edelleen nyrpeältä:
“Sen minä sanon, Annie, että sinä olet liian sinisilmäinen. Etkö ole oppinut mitään Jessican, Caran tai Natalian kanssa? Tuosta tytöstä seuraa pahoja ongelmia!”

____

Istuimme kaikki viisi kahvilan pöydässä ja ilmapiiri vaikutti nyt jo vähän paremmalta. Elli vaikutti tyytyväiseltä istuessaan Anssin vieressä ja pojan lepuuttaessaan toista kättään Ellin niskan päällä. Toisella puolella pöytää Desiree istui minun ja Maken välissäni, mutten pistänyt sitä pahaksi.
“Mikäköhän niillä nyt kestää?” Desiree kysyi vilkaisten sirolla ranneliikkeellä kelloaan. Olimme odottaneet ehkä vajaat viisi minuuttia jäätelöannoksiamme ja se oli ilmeisesti hänestä liikaa.
“Mikäs kiire meillä on,” Anssi toppuutteli tuttuun tapaansa. Desiree vilkaisi häntä paheksuvasti:
“Onhan meillä hevosia, jotka kaipaavat liikuntaa.”
“Kinkku saa tänään ainakin vapaa päivän,” Anssi vastasi häkeltyneenä Desireen äänensävystä. Hänellä oli tosiaan kaunis ääni.
“Pilkulle tulee illalla hieroja, joten ehkä sekin saa jäädä ilman liikuntaa,” Elli tuumi hymyillen Anssille lämpimästi. Heidän välillään oli aina tuota tuttua, turvallista lämpöä. Minun ja Maken välillä oli aina kipinöintiä, salamointia, ylä- ja alamäkiä.
“Lucia tarvitsee säännöllistä liikuntaa. Valmentajani mielestä se on kaiken a ja o,” Desiree opasti hymyillen ja jatkoi:
“Siksi menen tänään virkistämään meidän kummankin mielet maastoon. Halukkaita mukaan?”
“Pidän torstait kummallekin hevoselle vapaa päivät,” pahoittelin. Olisin halunnut mennä maastoon. Huomenna ainakin pitäisi ajaa Emppu ja tänään vielä pitäisi kysyä Leenalta, mahtuisinko huomenna estevalmennukseen Summin kanssa.
“Make?” Desiree kysyi ja Elli tuijotti minua tiukasti “mitäs minä sanoin” - katseellaan.
“No, voisinkin vaikka tulla,” poika nyökkäsi ja hänen ilmeensä kirkastui tarjoilijan kantaessa herkulliset annoksemme pöytään. Itse otin vain yhden pallon mansikkajäätelöä - yritin edelleen pysyä ruokavaliossani, mikä lipsui välillä ihan liikaa.
“Hienoa! Ihanaa saada seuraa. Voisit vaikka esitellä kivoimpia maastoreittejä,” Desiree hymyili säteilevästi Makelle tarjoilijan lähdettyä. Minä laskin katseeni jäätelööni, enkä sanonut mitään. Ihan turhaan alkaisin maalata Ellin kanssa piruja seinille. Luotin Makeen kuin kallioon. Enemmänkin!
“Ja Desiree varmasti mielellään opastaisi sinua niiden uusien penteleiden kanssa,” Elli jatkoi mahdollisimman vakavana yrittäen pidätellä nauruaan. Mutta siitä vasta tyttö innostuikin:
“Ihana idea, Elli! Ne pintelit sopivat Quelle oikein näpsästi, mutta ne voi olla aluksi hankala laittaa. Autan siis enemmänkin kuin mielelläni,” Desiree kehräsi ja minä toistin itselleni luotan Makeen, luotan Makeen - virttä.
“Mukavaa,” Make hymyili ja keskittyi taas jäätelöönsä. Huokaisin. Oli helpotus huomata, että jäätelö oli Makesta kiinnostavampaa kuin kaunis, täydellinen Desiree. Miehet. Anssi kultaisena aisti vähän vaisun mielentilani ja yritti heti parhaansa mukaan piristää minua:
“No mitä kaikkea pinkkiä rääsää ostit niille poneillesi?”
“Empulle vihreää ja Summille sinistä,” naurahdin hyväntuulisena. Anssi aisti ihmisten mielialat herkästi.
“Kismittää, kun ei ollut varaa siihen harjapakkiin,” Elli yhtyi keskusteluun, eikä Desireekään jäänyt sanattomaksi. Jäikö hän yleensä koskaan mistään asiasta sanattomaksi?
“Se harjapakki olikin vähän matkittu malli,” tyttö nyökkäsi vilkaisten Elliä, joka supisti vain huulensa yhteen, eikä vastannut. Nyt taas hänestä huomasi, millainen rauhallisen jäinen jääkuningatar hän oli suuttuessaan. Hän ei raivonnut, kiljunut ja hyppinyt niin kuin minä. Hän oli vain hyisen jäinen arvokkaalla tavalla.
“Eikö sinusta?” Desiree jatkoi pirteästi huomaamatta Ellin mielialaa. Elli nyökkäsi niin jäykästi, kun vain pystyi.
“Hyvää jäätelöä,” vaihdoin puheenaihetta ja Desiree innostui heti kertomaan mielipiteensä:
“Ihan käypää. Ostan aina kaupasta CreamDream jäätelöä, se on ihan parasta, huippuluokkaa. Täällä kai ei edes tunneta sen nimeä.” En kehdannut myöntää, etten tiennyt, mistä jäätelöstä tyttö puhui. Niinpä nyökytin vain aina sopivissa väleissä.
“Sinulla näyttää olevan rahaa kuin roskaa,” Elli totesi ykskantaan, eikä huomannut Anssin nuhtelevaa katsetta. Nyt Makekin oli kohottanut päänsä jäätelöstään ja tarkkaili tilannetta varaantuneena. Ilmassa oli selvä sähkölataus, joka saattaisi laueta koska tahansa.
“No, onhan sitä,” Desiree nyökkäsi edelleen hyväntuulisena. Rypistin kulmiani; eli oli tokaissut hänelle lähes tökerösti ja silti tytön ilme ei värähtänytkään.
“Isäni tienaa aika hyvin,” Desiree jatkoi vaatimattomasti:
“Mutta teen minä itsekin hommia.”
“Tietenkin,” Make nyökkäsi painokkaasti ja jatkoi:
“Näkeehän sen Luciasta. Sen hevosen eteen olet selvästi antanut kaikkesi.” Desiree sädehti Maken sanoista ja minä puraisin huuleeni. Miten Make tiesi, mitä kaikkea Desiree oli tehnyt hevosensa eteen? Ja miksi hän nyt tuntui ylistävän tytön taivaaseen asti? Vai olinko turhaan mustis? Oliko Ellin seinälle maalaukset saanut minutkin epävarmaksi?
Ei tietenkään. Luotin Makeen ja Desireehen en ehkä aivan luottanut, mutta melkein kuitenkin. Ei hän voinut mitään sille, että oli lähes maailman kaunein ilmestys.
“Lucia on niin hieno,” Desiree naurahti:
“Oppii niin nopeasti kaiken.”
“Kunpa Kinkkukin oppisi,” Anssi naurahti hyväntuulisena nauttien viimeiset pisarat jäätelöstään. Näin, miten Ellin oli paha olla. Ei hän yleensä ollut noin mustasukkainen ja takertuva. Elli oli aina ollut itsenäinen ja olin varma, että oli viimeinkin. Hän vain odotti pahinta.
“Voin mielelläni auttaa sinua,” Desiree hymyili ja vilkaisi sitten näyttävästi kelloaan ja Makea:
“Meidän taitaa olla aika jo mennä tallille, jotta ehdimme kunnolla maastoon.”
“Olet oikeassa,” Make nyökkäsi, nousi reippaasti ylös ja suikkasi vielä huulilleni ehkä maailman lyhytkestoisimman suudelmantapaisen:
“Hei sitten muru!”
“Nähdään taas,” Desiree hymyili meille ja lähti rinta rinnan Maken kanssa ulos ovesta. Ellin ‘mitäs minä sanoin’ ilme ei ottanut hellitäkseen.
“Lopeta!” Parahdin ja Anssi vilkuili meitä vuoronperään. Hän ei ymmärtänyt, eikä se mikään ihme ollutkaan. Juttu oli ihan typerä.
“Mitäs minä sanoin,” Elli toisti kuivasti ja minä värähdin. Tällä kertaa Elli oli väärässä.
“Vaikket sinä omaan poikaystävääsi luottaisikaan, minä luotan Makeen!” Kivahdin vihaisesti ja kaduin sanojani heti sanottuani ne. Mutta en voinut niitä peruakaan.
“Luotan Anssiin ihan täysin!” Elli ärähti näyttäen sekä säikähtäneeltä, että vihaiselta. Me emme riidelleet koskaan!
“Miksei Elli luottaisi minuun?” Anssi kysyi typertyneenä, eikä edes tajunnut, mistä puhuimme. Tai oikeastaan huusimme - muut asiakkaat vilkuilivat meitä paheksuvan vihaisesti.
“Koska Desiree saa teidät ihan sekaisin,” selitin jo hiljentäen ääntäni ja Elli murahti uudelleen:
“Kai tiedät Anssi, että oikeasti luotan sinuun? Pelkään vain menettää sinut.”
“Tuo on ihan hölmöä,” Anssi huudahti ja kietoi käsivartensa ystäväni ympärille:
“En minä näe ketään muuta kuin sinut.”
“Minä taidan lähteä,” keskeytin kaksikon ottaen hööksin muovipussini ja nousin pöydästä. Lisäsin vielä vilpittömästi:
“Anteeksi Elli. Tiedänhän minä, että luotat Anssiin.”
“Ei se mitään,” Elli hymyili rauhoittuneena ja omana itsenään:
“Anteeksi, että sanoin ‘mitäs minä sanoin’.” Hymyilin pienesti Ellille ja kummatkin meistä ymmärsimme, että välimme olisivat selvät. Minä kävelin hitaasti, melkein laahustaen bussipysäkille päin. Päivä oli ollut todella raskas, vaikken mitään fyysistä oikein ollut tehnytkään. Ohitin hööksin ja vilkaisin vielä kerran sen näyteikkunoista sisälle. Siellä oli edelleen väkeä vaikka kuinka.
Äkkiä sydämeni lakkasi lyömästä. Siellä oli myös Make ja Desiree, kasvot toisiaan lähellä. Make kumartui tytön puoleen, eikä jäänyt epäselväksi mitä hän teki. Pudotin hööksin laukkuni maahan ja silmäni kirvelivät jo alkavista kyyneleistä. Tiesin tämän, olin tiennyt sen kokoajan sisälläni! Kaikki miehet olivat ihan samanlaisia.
En kestänyt enää katsoa, joten keräsin laukkuni ja itkien taivalsin näkemättä eteeni bussipysäkille. Tallille en tänään enää menisi, lähettäisin Ellille viestin, että saisi siivota karsinani. Ja lähettäisin, että sinähän sen sanoit.

Lähettäjä: bauli000 
Päivämäärä:   10.8.12 21:37:57

no voinhan kökkö tuon maken kanssa :( mut jatkoo :)

Päivämäärä:   10.8.12 21:46:58

EIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII EI NE SAA EROTA!! VOITKO KIRJOTTA JATKOO EN PYSTY ELÄÄ ILMAN TÄTÄ NOYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.12 22:07:49

ää, sun on pakko ny kirjoittaa jatkoo nopee! :o :D

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.8.12 22:19:12

ai kauheeta

Lähettäjä: sv 
Päivämäärä:   10.8.12 23:04:46

EIEIEIEIEIE NE EI SAA EROTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ):

Päivämäärä:   10.8.12 23:17:02

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, ei tämmösee kohtaa saa jättää :<

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.12 23:17:28

Tää tarina on vaa niin best <3

Päivämäärä:   10.8.12 23:54:05

SIIS MITÄ SÄ TEIT! :D ei oo totta! :DD

Päivämäärä:   11.8.12 00:24:16

EIKÄÄÄÄ:...... : DD Tän on paras olla joku Desireen juoni... No ei vaan, kirjotat miten kirjotat! Mutta argh :D Jatkoa!

Päivämäärä:   11.8.12 08:14:37

ei tämmöstä !!

Päivämäärä:   11.8.12 12:08:20

Ei tälläsee kohtaa voi jättää!!!! Äkkiä jatkoo!

Lähettäjä: Mamma 
Päivämäärä:   11.8.12 12:52:30

Oon us lukija joten olis kivaa saada se Läski-Annie#1 jos sitä on... joten voisko joku linkittää sen tähän ysiin jotta voisin lukee sitä?? :))

Päivämäärä:   11.8.12 13:35:48

Mamma// 8 ois kaikki topat linkitetty, mut täs on http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=847038&t=847038 :)

Lähettäjä: ambba 
Päivämäärä:   11.8.12 18:03:55

eeeeei ): voivoivoivoivoivoi ei .... jatkoa!

Päivämäärä:   11.8.12 18:47:21

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Make helkutti sun kanssas >:(

Päivämäärä:   11.8.12 21:14:06

jatkoa en kestäää!!!!

Lähettäjä: Jupe 
Päivämäärä:   12.8.12 13:18:55

äää:( samperin makeeee;( MUT TÄÄ ON AIVAN PARAS!

Päivämäärä:   12.8.12 19:12:27

Ihana kuulla että tykkäätte :D Eilen jo aloittelin jatkoa, en osaa vielä sanoa milloin valmis. Jos olen ahkera, niin ehkä jopa jo tänään :)

Päivämäärä:   12.8.12 19:58:58

ole pliis ahkera<3

Päivämäärä:   12.8.12 20:07:30

Olin ahkera ;)

Tallustelin väsyneenä tallille päin. Näytin tänään rutkasti entistä rumemmalta; hurjat zombi silmäpussit eivät olleet kenellekään eduksi.
Olin valvonut koko yön ja miettinyt Makea. Olin todella luullut, että meidän juttumme oli ollut aito. Mutta miten aitoa se oli voinut olla, jos Make oli heti Desireen nähtyään hurahtanut tähän?
“Äh, lopeta ajattelu!” Mumisin itselleni hieroen päätäni. Olin ajatellut koko yön kaikkea ja nukkunut ehkä vain pari tuntia, jos sitäkään. Olin myös itkenyt silmät päästäni. Olin antanut itselleni luvan itkeä sen päivän kuin suihkulähde, mutta muina päivinä en itkisi, enkä tuhlaisi kyyneltäkään Makelle.
“Voi sinua!” Elli huudahti astuessani talliin ja hän kapsahti heti halaamaan minua. Elli oli ollut niin kultainen, että oli eilen siivonnut karsinani, kun en tahtonut tulla tallille.
“Älä viitsi,” hymyilin pienesti työntäen Ellin varovaisesti pois:
“En halua enää itkeä.”
“Minun tekisi mieli vääntää siltä pelleltä niskat nurin,” Elli nurisi ja siirtyi sivuun, kun joku tuntilainen meni ohitsemme. Nyökkäsin vaisusti. Eilen olin vain parkunut ja ollut surkeana, tahtonut Maken takaisin. Tänään aamulla oli herännyt ne vihamieliset, murhanhimoiset tunteet. Toivoin todella, etten näkisi poikaa tänään, koska se olisi hänen loppunsa.
“Haluatko tulla seuraksi? Menen ajamaan Empun ja tarvitsen jonkun, joka saa minut unohtamaan Maken.” Ehdotin ja nostin taas käteni hieromaan ohimoitani. Päänsärky teki tuloaan.
“Tietenkin. Voin liikuttaa Pilkun myöhemmin. Menetkö illalla Summin kanssa estevalkkaan?” Elli nyökkäsi ja minä hymyilin. Vastasin hänelle, että menen, koska Summilla en ollut hypännytkään pitkään aikaan.
“Laita Emppu valmiiksi, minä käyn sillä välin katsomassa, kun Anssi ratsastaa Kinkulla.” Elli sanoi ja käski minun pysyä vahvana. Helpommin sanottu kuin tehty.
Lähdin hakemaan Empun harjapakkia, siloja ja suitsia ajo-ohjineen pihalle puomin juurelle. Olin saanut Leenalta silat ja muut ajohärpäkkeet lainaksi, koska omiin minulla ei ollut varaa.
“Mitä murmeli,” hymyilin Empulle, joka tuli rintarinnan Summin kanssa portille heti nähtyään minut. Summi katsoi minua selvästi mustasukkaisena, kun otin Empun ulos kaksikon tarhasta.
“Älä murehdi, pääset tänään hyppimään,” huikkasin ruunalle ja talutin Empun puomille. Se oli taas vaihteeksi täynnä virtaa ja ei meinannut pysyä käsissä. Kun viimein sain sidottua sen puomiin, sain huokaista.
“Hankala tapaus,” Teemu kommentoi kauempaa tullen lähemmäs. Minä mulkaisin häntä vihaisesti. Teemu oli toinen, joka oli tehnyt minulle niin kuin Make.
“Silti rehellinen ja pitää lupauksensa,” letkautin takaisin ja kumarruin ottamaan harjan käteeni. En välittänyt Empun pyörimisestä vaan aloin harjata sitä päättäväisesti. Päättäväinen oli Teemukin, joka jäi puomin vierelle, vaikka selvästi näki, etten ollut juttu tuulella.
“Mistä kiikastaa?” Hän kysyi nojaten puomiin ja sivellen Empun päätä. Ori nautti tästä ja lopetti hyörintänsä, mikä helpotti työtäni.
“Miten niin?” Kivahdin ja harjasin ponia entistä raivokkaammin. Teemu pyöritteli päätään ja virnisti:
“Just joo.”
“Lopeta,” pyysin ja aloin laittamaan ponille siloja selkään. Emppu innostui tajutessaan, että pääsisi kärryjen eteen ja aloitti uuden sarjan levottomia liikkeitään. Ajoraippa olisi varmasti turha tälle lenkille.
“Saitko sinä, paksukainen, emäntäsi noin vihaiseksi?” Teemu leperteli Empulle, joka otti jokaisen rapsutuksen ja huomionosoituksen avosylin vastaan. Minä murahdin jotain epäselvää.
Kun olin kiinnittämässä mahavyötä, huomasin sivusilmästäni Maken, joka käveli rennosti talliin. Hän ei tainnut edes muistaa nimeäni enää. Viha pulpahti taas pintaan, mutta yritin kätkeä sen tyynen ulkokuoren alle.
“Ai, Makeko?” Teemu kysyi tarkkaillen minua ja hän kuulosti niin tyytyväiseltä, että minua oksetti. Toisen kärsimys oli näköjään toisen onni.
“Ei se sinulle kuulu,” muistutin napakasti ja aloin asettaa kärryjä Empun perään. Käskin Teemun laittaa ponille suitset, koska poika nyhjötti edessäni tyhjänpanttina.
“Tuossa tilassa ei pidä mennä yksin ajamaan,” poika lopulta kommentoi. Nyt vasta muistin Ellin, jota ei näkynyt mailla eikä halmeillakaan. Napsautin pikalukot paikoilleen ja kaivelin kännykkääni aikeissa soittaa Ellille. Mutta tämä oli lähettänyt pahoittelevan viestin, ettei pääsisikään, kun oli unohtanut hammaslääkäri aikansa, joka oli tänään.
“Voi kakka,” ärähdin ja otin Teemulta ohjat käteeni.
“Saanko tulla seuraksi?” Poika kysyi varovaisesti ja nyökkäsin. Yksin en todellakaan haluaisi mennä ajatusteni jylläämisen takia, joten Teemu olisi parempaa seuraa kuin ei mitään.
Teemu istahti tyytyväisenä viereeni kärryille ja annoin Empulle luvan liikkua. Se lähti heti reippaasti liikkeelle häntä viuhtoen kiusaavia öttiäisiä.
“Saanko kysyä, miksi olet vihainen Makelle?” Teemu yritti hetken ajettuamme hiljaisina. Kävin sisäistä kamppailua. Tarve puhua jollekin oli suuri.
“Hän on vähän samanlainen kuin sinä,” naurahdin ivallisena ja lisäsin:
“Miten kukaan voi vastustaa Desireetä?”
“Minä ainakin voin,” Teemu puolustautui, johon aloin nauraa:
“Oikea syy on se, ettei Desiree huoli sinua!”
“En ottaisi siltikään, vaikka huolisi,” poika vänkäsi, mutta tiesin, ettei tuo ollut totuus. En jaksanut kinata, joten annoin olla ja otin ohjat paremmin käsiini. Empusta ei vielä oikein tiennyt, mitä se ajatteli. Joskus se vaikutti melko maastovarmalta, mutta sitten joskus laukkasimme karkuun lehden rapinaa pää kolmantena jalkana.
“Olisit luottanut minuun, minähän varoitin Makesta,” Teemu jatkoi sinnikkäästi.
“Sinun on kuule vähän huono puhua, kun olet itse samanlainen!”
“Niin, mutta minä kadun sitä, olen pahoillani siitä,” Teemu sanoi vilkaisten minua pitkään ja tutkivasti:
“Me olemme aina olleet paljon parempi pari kuin sinä ja Make.”
“Miten niin?” Kysyin ja annoin Empulle luvan juosta. Teemu sai tarttua tiukasti kärryjen laitaan, kun vuonohevoseni lähti. Se suorastaan ampaisi liikkeelle ravaten upeaa ravia ja selvästi nauttien joka askeleesta. Hymyilin ponille ja toivoin, että voisin itsekin olla hevonen. Silloin olisi paljon helpompaa. Tai mistäs minä sitä edes tiesin.
“No, olihan se selvää,” Teemu selitti näyttäen ehkä pikkuisen kalpealta Empun antaessa palaa. Pidin ohjilla vastaan, ettei se vieläkään täysiä päässyt. Olin tarkka siitä, ettei ori saanut mennä laukkaa kärryjen edessä. Aina jos se yritti laukalle, otin sen takaisin raviin.
“Mutta en voi väittää, ettenkö olisi iloinen, kun sinä ja Make olette nyt eronneet,” Teemu naurahti ja minä vilkaisin häntä happamasti. Make ei kai vielä edes tiennyt, että olin nähnyt hänet. Olisi hauska tietää, mitä poika minut nähtyään tekisi. Leikkisi, että kaikki olisi ennallaan ja tunnustaisiko hän edes tapahtuneen?
“Älä turhaan,” tokaisin kuivasti nyt hiljentäen Empun rauhalliseen hölkkään. Ori totteli ihmeen nöyrästi, mutta jos en ollut tarkka, se oli herkästi lisäämässä vauhtia.
“En minä ala olemaan kanssasi, vaikka Make on poissa kuvioista,” sanoin tiukasti. Teemu virnisti:
“Voi olla, mutta nyt minulla on ainakin lupa yrittää.”
“Yritit silloinkin, kun Make oli pelissä mukana,” tuiskahdin syyttävästi ja muistutin:
“En todellakaan enää ikinä seurustele kanssasi, Teemu, joten sen voit suosiolla unohtaa. Ystäviä ehkä pystymme ajan myötä olemaan.”
“Emmekö me jo ole?” Teemu näytti hämmentyneeltä. Nyt oli minun vuoroni virnistää ja annoin Empulle ohjaa, jotta se saisi taas juosta ja juosta ehkä minunkin huoleni pois.

___

Ajaminen oli ollut varsinaista terapiaa. Päänsärkyni ja oloni olivat vähän helpottuneet, kun olimme kiitäneet tietä eteenpäin. Hymyilin Empulle ja päästin sen tarhaan. Ori oli hionnut, joten olin pesaissut sen nopeasti. Tällä treenillä se alkaisi saada lihaksia. Moikkasin myös Summia, joka tuli heti mustasukkaisena Empun viereen. Silittelin ja paijasin ruunaa ja lupasin tulla ihan pian hakemaan sen valmennusta varten.
“Näkeehän sinuakin!” Kuulin Maken äänen takaani ja pyörähdin jäykästi ympäri. Poika hyppäsi rennosti aidan yli ja käveli luokseni kumartuen antamaan minulle pusun.
“Mitä sinä teet?” Karjaisin ja hypähdin taaemmas silmät leimuten. Make vilkaisi minua hämmästyneenä:
“Mitä nyt?”
“Mitä nyt?” Vaahtosin ja pidättelin itkuani. Olin luullut poikaa edes rehelliseksi, mutta hän todella aikoi esittää, ettei tiennyt, mitä oli tapahtunut.
“Voisin tappaa sinut!” Kiljuin pelästyttäen Summin. Se ravasi minusta vähän kauemmas ja tunsin pienen omatunnon pistoksen.
“Annie, minä en tiedä, mitä olen ikinä tehnyt, mutta -” En antanut Maken sanoa lausettaan loppuun. Pyyhkäisin suuttuneena pari karannutta kyyneltä käteeni ja vilkaisin Makea pettyneenä, vihaisena ja surullisena. Kaiken muun olisin ymmärtänyt, mutta en sitä, että Make joskus rikkoisi sydämeni.
“Annie!” Make karjui järkyttyneen oloisena perääni, mutta vaelsin tarhasta pois ja oloni tuntui, kuin olisin usvassa. Väsyneenä hain puomilta Empun varusteet takaisin varustehuoneeseen ja tartuin sitten kottikärryihin ja talikkoon. Nyt minun olisi siivottava karsinat itse.
En ajatellut mitään, heitin vain likaista purua kottikärryihin sellaisella vimmalla, että herkempi olisi jo pelästynyt. Elämä oli niin syvältä juuri nyt, että minun teki vain mieli mennä kotiin ja käpertyä peiton alle. Mutta Summin takia en voisi tehdä sitä.
“Nyt riitti,” Make tuli karsinaan ja lukitsi minut käsineen seinän viereen. En päässyt pyristelemään irti vaan mulkoilimme toisiamme silmästä silmään vihaisina kuin ampiaiset.
“Mulkku,” ärisin ja sihisin Makelle, joka ei näyttänyt enää hämmästyneeltä. Vain vihaiselta.
“Sinä et voi haukkua minua kertomatta, mitä minä olen tehnyt! Joten voisitko kertoa, koska en todellakaan tiedä!” Poika ärhenteli takaisin ja vilkaisin häntä ivallisena:
“Mitä tekopyhyyttä!”
“Mitä minä olen tehnyt?” Make toisti nyt jo rauhallisemmin. Hänen teräksen lujat kätensä pitivät minut yhtä paikoillani.
“Jos et todellakaan tiedä, sitten olet tyhmempi miltä näytät,” tuiskahdin ja näin, kuinka Make lehahti punaiseksi. Nyt hän oli jälleen yhtä vihainen kuin minä.
“Mitä minä olen tehnyt?” Make karjui ja minä vilkaisin häntä huvittuneena:
“Tiesitkö, ettei tallissa saisi huutaa? Ainiin, oletkin muutenkin sellainen sääntöjen rikkoja. Et varmaan tiennyt, että seurustellessa ei saa suudella muita tyttöjä,” jatkoin ivaani. En voinut enää huutaa, koska silloin olisin purskahtanut itkuun. Paras keino puolustautua oli siis puhdas iva. Nyt Make vaikutti hämmästyneeltä, melkein jopa aidosti hämmästyneeltä. Mikä näyttelijä.
“Mistä sinä puhut? En minä ikinä suutelisi ketään muuta!” Tämä älähti.
“Miksi menit hööksiin uudelleen Desireen kanssa?” Kysyin nyt pitäen ääneni tasaisena.
“Ai, sinä näit meidät? No, tuota..” Maken selittely sai minut melkein itkemään.
“Niin näin. Näin myös teidän suudelmanne,” tokaisin ivallisena ja nyt Make pusersi minua entistä tiukemmin ja ravisteli minua:
“Minä en suudellut häntä!”
“Etpä juu! Et kerro, miksi olit hööksissä ja väität, että näen harhoja!” Nyt minäkin kiljuin unohtaen arvokkuuteni.
“Minä en ole suudellut häntä,” Make toisti painokkaasti ja huudahti sitten:
“Mutta ripsen otin pois hänen silmän vierestään! Näit väärin!”
“Älä viitsi,” purskahdin nyt jo itkuun ja Make irrotti painostavan otteensa. Minä laskeuduin seinää pitkin maahan itkien ja ulvoen rajusti. Poika ei tiennyt, mitä tehdä.

Jatkuu ;) Tarkoituksella jännään paikkaan.

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   12.8.12 20:38:59

Ääääää jatkoa ja äkkiä! Maailman paras tarina ever! ;)

Päivämäärä:   12.8.12 21:12:03

ääää miten voit olla noin ilkeä meille poloisille jotka seuraavat kieli pitkällä tätä tarinaa ! nyt meni taas yöunet miettiessä jatkoa! ... No ei sentään mut tää on iha mahtava tarina ja ihanaa jos ne palaa yhteen <3 Minkä ikäinen Bananasplit olet?:D

Lähettäjä: inkkukinkku 
Päivämäärä:   12.8.12 21:14:57

jatkooo!

Päivämäärä:   12.8.12 21:57:04

ÄRÄRRÄRÄRÄRÄ BANANA HELKUTTI JATKAAAAAAAA JOOOO >:(

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   12.8.12 22:22:49

GO DESIREEE :DDDDD mutsiis hei ihana pätkä taas, äkkkii jatkooo <3

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   12.8.12 22:30:35

ps teemust ja anniest vois tulla pari ja makest ja desireest;)

Päivämäärä:   12.8.12 23:53:15

eiku make ja annie on hyvä pari mut perskutin makee;/ taino ei se välttis sen syy ollu :D mut äää jatkoa!

Päivämäärä:   13.8.12 12:48:01

jatkoa tänään?:)

Lähettäjä: WUHUU 
Päivämäärä:   13.8.12 16:53:50

AAAAA KIIPEEN KOHTA LANKOJA PITKI SINNE :DD LIIAN HYVÄ TARINA ! HYVÄ BANANA !

Päivämäärä:   13.8.12 17:02:57

Argh!! Niin hyvä pätkä ettei! Jatkoaa! :D

Päivämäärä:   13.8.12 17:34:42

ÄÄÄÄ ei tämmöseen kohtaan DDD: nejjj

Lähettäjä: nm 
Päivämäärä:   13.8.12 19:37:26

äääää jatkoaaa!!!!!!! =D

Päivämäärä:   13.8.12 19:44:39

Eikä, ihania kommentteja, kiva että pidätte! ;) Olen 14-vuotias :) 'Banana' kiittää ja kuittaa kaikista kommenteista ja jatko ilmestyy varmaan huomenna. Tänään ollut talleilua niin paljon, ettei varmaan ehdi, kun pitäisi video ja blogiteksti väsätä :s

Lähettäjä: hullupony 
Päivämäärä:   13.8.12 20:17:42

saisinko linkin blogiisi? :D

Päivämäärä:   13.8.12 20:41:40

BANANA MÄ TUUN JA SYÄN SUT! et _voi_ tehdä noin! :DDD

Päivämäärä:   13.8.12 21:22:42

Hullupony: http://munomatosisoma.blogspot.com/ ja lukijaksi saa tietty liittyä! :p
Yritän saada tarinan amalia huomenna valmiiksi :D eli älä tule syömään :d

Päivämäärä:   13.8.12 21:44:28

koita vielä tänää illalla saada valmiiks pliis:3

Päivämäärä:   14.8.12 11:53:49

up

Päivämäärä:   14.8.12 21:34:22

jatkoa?

Lähettäjä: ._._. 
Päivämäärä:   14.8.12 22:31:51

ois kiva jos jatkuis .....

Päivämäärä:   14.8.12 22:35:03

ääääää en jaksa oottaa :D:D

Päivämäärä:   14.8.12 22:37:08

IM COMING, dont u know that monkeys eats bananas!

Päivämäärä:   15.8.12 19:51:04

uuuuup

Päivämäärä:   15.8.12 20:01:21

._._. = Tarina jatkuu, kun saan pätkän valmiiksi. Mulla on koulua (superisti läksyjä) kaverit ja oma hevonen, joka vie aikaa aika paljon. Eli tänäänkään ei ole vielä valmista, huomenna tai viikonloppuun menee. Anteeksi kaikille, harmittaa minuakin, mutta aika vain loppuu kesken :s

Päivämäärä:   15.8.12 21:23:10

hei kyl me ymmärretään!
sä kirjotat ihan sika usein jatkoo! :)
tosi harva kirjottaa näin usein,

mä oon ainaki iha totaalise loppu jo, eile alko sosteri toine vuos ja oon viel sellasseel työelämä painotteisel luokal ni kaik päivät 3-4(tai viitee) ja ihan sika rankkaa ku meil o kaik tiivistetty=triplasti hommaa!
ja sen lisäks pitäs liikuttaa 3 hevost 6 kertaa viikos ja kaht 3 kertaa :D plus et pidän parin päivän tuntei!

joten me kaikki jaksetaan odottaa se päivä tai pari EIKS JE? :)

Päivämäärä:   15.8.12 21:54:48

jaksetaan jaksetaan! kun näin hyvä tarina on kyseeeees;)

Päivämäärä:   16.8.12 16:01:19

niitten menetys jotka ei jaksa

Päivämäärä:   16.8.12 16:35:26

iitu, totta! :) ehkä paras hevostarina tääl! :)

Päivämäärä:   17.8.12 07:06:39

up

Päivämäärä:   17.8.12 07:47:04

Kiitos kommenteista :)! Olin ahkerana ja sain kirjoitettua jo tänään jatkon loppuun, mutta eiköhän lauantainakin vielä yksi tarina tule. Toivottavasti pidätte :)!

“Otin oikeasti häneltä vain ripsen silmästä,” Make jatkoi sinnikkäästi vaihtaen painoa jalaltaan toiselle. Hän vilkuili minua kauhistuneena. Olin menettänyt kaiken itsehillintäni, kunnioitukseni ja itsearvostukseni. Pillitin karsinan pohjalla kuin protestoiva vauva.
“Lehmät lentää!” Nyyhkäisin pyyhkien silmäkulmiani. Se ei auttanut mitään, uudet kyyneleet tulivat tilalle. Oloni oli surkea, petetty. Olin luottanut Makeen ja muistin, että hän oli joskus sanonut, että olin ainoa, johon hän kunnolla voi luottaa. Jos se kerran oli ollut aitoa, miksi hän sitten oli repsahtanut heti Desireehen?
“Annie, älä nyt itke,” Make pyysi kuulostaen jo väsyneeltä. Siristin silmiäni kyynelteni läpi ja kysyin ivallisena:
“Enkö saisi näyttää tunteitani? Minä oikeasti rakastin sinua ja yksi hyppää heti toisen naisen matkaan!”
“Enkä hypännyt!” Make hurjistui ja tarttui olkapäihini nostaen minut ylös. Olin täysin veltto makaroni, joten Make joutui pitämään minua pystyssä, jotten vajoaisi taas maahan. En pystynyt katsomaan poikaa edes silmiin.
“Miksi olit Desireen kanssa kaupassa?” Sihahdin ja pyyhin taas kyyneleitäni, ennen kuin jatkoin:
“Olimme juuri käyneet hööksissä ja menitte sinne uudestaan!”
Onneksi pahin oli jo mennyt ohi - kyyneleiden osalta siis. Elämäni olisi tästä lähin tuomittu pahuuteen. Make, joka oli aina pitänyt minua pystyssä, olisi poissa. Sen ajatteleminenkin teki kipeää.
Make oli hetken hiljaa ja katsoi vain minua näyttäen välillä olevan raivoissaan, välillä lempeämpänä. Minä nipistin silmäni kiinni ja kieltäydyin itsepintaisesti katsomaan häntä.
“Minä olin ostamassa sinulle tätä,” Make sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen ja kaivoi taskuaan. Avasin silmäni, mikä sai yhden yksinäisen kyyneleen valumaan alas poskeani pitkin. Make pyyhkäisi sen sormellaan ja kohotti taskusta kaivamaansa rasiaa.
“Mm,” en pystynyt puhumaan. En tiennyt, mitä poika nyt aikoisi selittää.
“Niin,” Make nyökkäsi ja vilkaisi minua hivenen huvittuneena:
“Senkin tuittupää. Olin Desireen kanssa ostamassa sinulle aikaista syntymäpäivälahjaa.”
Aivoni raksuttivat ja tunsin punan hiipuvan kasvoilleni. Olinko sittenkin ollut väärässä? Mutta olinhan itse nähnyt, kuinka pari oli suudellut! Sitä paitsi, synttärini olisivat vasta reilun viikon päästä.
“Minä näin, kun te suutelitte,” tokaisin ääni väristen. Pidättelin taas kerran itkua.
“Annie, hänellä oli ripsi silmässä. Ehkä minä kumarruin liikaa, jotta se näytti siltä. Miksi ihmeessä suutelisin ketään muuta, kun minulla on sinut?” Make puhui lempeästi ja lisäsi hieman kitkerästi:
“Haukuit minut ihan maantasalle ja vielä ihan turhaan.”
“Sinä et suudellut Desireetä?” Kysyin kohottaen leukaani ja katsoen nyt suoraa poikaa silmiin. Tämän silmät olivat vilpittömät.
“En.”
“Idiootti!” Kiljaisin ja kapsahdin pojan kaulaan roikkumaan, kuin mikäkin aivokääpiö. Make nauroi ja rutisti minut tiukasti itseään vasten nostaen minut hetkeksi ilmaan, kuin olisin höyhenen kevyt. Hänen huulensa etsivät omani ja takerruimme toisiimme kuin hukkuvat.
“Hyvää aikaista syntymäpäivää,” Make lopulta sanoi, kuin irrottauduimme. Hän ojensi minulle pienen rasian, jonka avasin odottavaisena. Pienellä samettityynyllä lepäsi kaunis hevosrintaneula.
“Se on ihana! Kiitos,” huudahdin ja halasin poikaa toistamiseen. Tämä hymyili tyytyväisenä ja katsoimme toisiamme tietäväisenä. Pidimme toisistamme enemmän kuin mistään muusta.
“Desiree oli apuna. Hänestä tuo sopisi sinulle hyvin ja oikeassa olikin,” Make hymähti ja vilkaisin maata nolostuneena. Olin ollut niin väärässä hänen suhteensa. Minun pitäisi pyytää tytöltä anteeksi. Kaikista inhottavinta kuitenkin oli, että olin epäillyt Makea.
“Anteeksi. En kestä ajatella sinua muiden kanssa,” mumisin ja painoin pääni pojan rintaa vasten. Tämä silitteli hiuksiani ja vastasi:
“En minäkään kestä ajatella sinua Teemun tai muiden kanssa. Unohdetaan tämä.” Unohtaminen sopi minullekin paremmin kuin hyvin, mutta Desireelle kuitenkin aikoisin esittää anteeksipyyntöni.

___

“Kohelo eläin,” toruin ruunaani, joka liikahti levottomasti kiristäessäni sen vyötä. Olimme kentällä, jossa Leena pitäisi meille estetunnin. Meitä oli mukana ihan kiva ryhmä, Desiree, Elli ja Make.
En ollut vieläkään ehtinyt pyytää tytöltä anteeksi, mutta aikoisin hoitaa sen heti tunnin jälkeen.
“Nyt sitten jo heti käynnissä hevoset kuulolle. Mutta silti antakaa niille sen verran ohjaa, että saavat venytellä kaulaansa,” Leena neuvoi ja kantoi estetolppia parin apulaisen kanssa.
Minä säädin Summille estejalustimet ja kiipesin ruunan selkään. Tämä lähti heti liikkeelle ja huomasin, että se oli jäänyt vähemmälle liikunnalle nyt viikolla.
Summi käveli reippaasti eteenpäin ja minä olin enemmän mietteissäni, kuin mukana ratsastuksessa. Olin niin onnellinen, kuin ihminen vain voi olla, kun selvitimme välimme Maken kanssa. Oli helpottavaa tajuta, että hän välitti minusta yhtä paljon, kuin minä hänestä.
“Annie hereille,” Leena huikkasi minulle terävästi, kun meinasin ratsastaa Pilkkua päin. Pyysin lehahtaen punaiseksi Elliltä anteeksi ja yritin keskittyä paremmin allani olevaan hevoseen, jolla oli energiaa ehkä liiaksikin. Se kuitenkin vaikutti tyytyväiseltä, kun huomasi pikkuhiljaa kokoontuvat esteet.
Minä en näyttänyt niin tyytyväiseltä. Leena ja hänen apulaisensa rakensivat kavaletteja, sokeripaloja ja muita pikkiriikkisiä esteitä. Korkein oli ehkä 30cm päässä maasta.
“Pilailetko?” Make selvästi aisti ajatukseni ja vilkaisi hämmästyneenä äitiinsä. Leena virnisti takaisin:
“Nyt alamme harjoitella tekniikkaa, emme korkeutta! Voin jo ensiksi sanoa, että tämän tunnin aikana esteet nousevat korkeintaan viiteenkymppiin.”
Minä virnistin huvittuneena Summille. Se ei pääsisikään tänään loikkimaan isojen esteiden yli, mutta tekniikkaharjoittelu olisi varmasti hyödyllistä ja tarpeen.
Kun olin kävellyt tarpeeksi, otin ohjat käteeni ja aloin verkata. Summi painoi ensin kädelle todella paljon, mutta pienten harjoitusten kautta sen suu muuttui pehmeämmäksi ja niska pyöristyi. Ravin tahtikin muuttui reippaasta sopivaksi.
“Sitten voitte tulla peräkanaa tätä kahden kavaletin sarjaa,” Leena huikkasi. Tein voltin, koska Desiree oli menossa ensin. Hänen Luciansa ravasi kauniisti nostellen jalkojaan pienten esteiden yli. Desireen istunta ei hievahtanutkaan.
“Kaunista,” Leena hihkaisi ja jatkoi:
“Mutta sen pitäisi olla vielä vähän rennompi.”
Minä ohjasin Summin seuraavaksi pienelle kavaletti sarjalle. Tunsin, kuinka Summi ensin vähän epäröi ja katsoi esteitä kuin halpaa makkaraa. Olin napakkana ja käskin sen menemään niistä. Onneksi se ei kuitenkaan kolautellut jalkojaan.
“Summi ei saa epäröidä,” Leena muistutti minua hyväntuulisena. Häntä nauratti Summin epäluuloinen suhtautuminen pieniin esteisiin.
Seuraavaksi tuli Make ja Que ja vaikka Que tavalliseen tyylinsä söhelsikin, se kuitenkin ravasi esteiden yli tähän mennessä parhaalla tyylillä. Myös Ellin Pilkku hoiti homman kotiin tottuneesti.
Tulimme sarjaa niin monta kertaa uudestaan, että kaikilta se sujui kuin tanssia vain. Sitten Leena muutti kavalettien väliä ja ilmoitti, että nyt sama tehtävä laukassa.
Desiree aloitti taas ensin ja Lucia laukkasi suurilla pompuilla pienten esteiden päältä. Sen vauhti oli liikaa matkaratsastusvauhdilla ja hevosen keskittyminen oli jäänyt talliin. Desiree sai pitkän saarnan Leenalta, mitä pitäisi parantaa ja miten.
Nostin Summilla ympyrällä laukan ja se hakeutui heti hyvään laukkaan. Ohjasin sen kavaleteille, joiden ensimmäisen se hyppäsi hyvin, mutta toisen yli se teki dramaattisen loikan, niin kuin Luciakin.
“Ratsastit täydellisesti ensimmäiselle, mutta miksi lopetit viimeiselle ratsastuksen? Ethän sinä voi vaan matkustaa siellä,” Leena motkotti ja huokaisin siirtyen kentän viereen jonoon. En tietoisesti lopettanut ratsastusta, mutta ehkä se oli ollut joku alitajuntainen juttu.
Seuraavaksi oli Maken vuoro ja hän sai sovitettua hevosensa jalat tismalleen oikeisiin kohtiin esteille. Myös hypyt onnistuivat hyvin, vaikka Que pitikin päätään liian korkealla. Viimeisenä vuorossa olleen Ellin hypyt sujuivat kanssa hyvin, vaikka ehkä vähän liian laiskasti. Pilkku oli ryhmämme kokenein konkari hyppäämisessä, joten se ei turhia jännitellyt mitään esteitä.
Menimme tätä myöskin niin kauan uudestaan, että kaikilla sujui Leenan mielestä tarpeeksi hyvin. Tämän jälkeen hän teki meille viiden esteen radan ja aloitimme sen hyppäämisen.

___

“En tunne jalkojani,” Elli voivotteli kantaessamme yhdessä hevostemme varusteita satulahuoneeseen. Olin juuri vienyt Summin pihalle, jonne se oli jäänyt Empun rapsuteltavaksi. Ori oli ollut ihan innoissaan, kun hänen kaverinsa oli palannut takaisin.
“Älä valita! Se oli itse asiassa ihan kiva tunti,” hymähdin ja laitoin ruunan varusteita oikeille paikoilleen. Elli kaivoi eväitään varustelaatikosta ja istuutui sitten sen päälle katsellen minua tutkivasti. Kohotin kulmiani. En ymmärtänyt, mitä hän katsoi.
“Sitä vain, että miten sinä ja Make?”
“Me sovimme,” hymyilin tyytyväisenä. En ollut vielä Ellillekään ehtinyt kertoa.
“Et voi olla tosissasi,” Elli vaahtosi ja viittoi käsillään niin rajusti, että pelkäsin hänen eväsrasiansa lentävän seinään:
“Se mies suuteli toista ja sinä annat anteeksi!”
“Niin no.. Luulin, että hän suuteli toista,” sanoin hieman takellellen. Olin vetänyt liian nopeasti johtopäätökset.
“Eikö hän suudellutkaan Desireetä?” Elli kysyi rypistäen kulmiaan.
“Mitä?” Varustehuoneen oven kohdalta kuului ja minä ja Elli hätkähdimme kumpikin rajusti nähdessämme itse Desireen. Tämä astui keskelle varustehuonetta:
“Kuka minua on suudellut?” Tämä kysyi enkä osannut päätellä hänen äänestään, millä tuulella tämä oli.
“Ilmeisesti ei kukaan,” Elli vastasi napakasti ja lähti ovet paukkuen varustehuoneesta. Huokaisin. Hän ei vieläkään tullut Desireen kanssa toimeen, eikä edes vaivautunut yrittämään.
“Miksi hän inhoaa minua?” Desiree kysyi vähän ärtyneenä ja laittoi varusteitaan paikalleen. Istahdin oman varustearkkuni päälle ja aloitin:
“En tiedä. Anteeksi, olen vetänyt sinusta liian nopeasti johtopäätöksiä,” sanoin ja Desireen katsoessa minua kysyvästi jatkoin:
“Näin sinut ja Maken hööksin liikkeessä. Lähekkäin.”
“Hän otti minulta ripsen pois,” Desiree huudahti nopeasti ja nyökkäsin:
“Tiedän, Make sanoi. Mutta silloin luulin, että olitte suudelleet. Anteeksi.”
“Ei se mitään,” tyttö huudahti ja halasi minua lämpimästi. Hymyilin pienesti. Oli helpottavaa, että hän antoi noinkin nopeasti anteeksi, eikä ollut pitkävihainen. Juttelimme vielä hetken tunnista ja sitten vilkaisin kelloani. Meidän piti mennä Maken kanssa katsomaan tänään yksi leffa illemmalla, enkä tiennyt, mitä laittaisin päälleni.
Hetken kuluttua hyvästelin Desireen ja lähdin kotiin. Vielä pari tuntia ja sitten lähtisin pojan kanssa ulos!

Lähettäjä: kepälerttu 
Päivämäärä:   17.8.12 08:33:26

Kiva pätkä :) onneks make ja annie selvitti ton sotkun!

Lähettäjä: Dou 
Päivämäärä:   17.8.12 12:40:57

Ihana pätkä <3<3 mun makuun: hevostelua ja rakkautta.

Päivämäärä:   17.8.12 14:38:05

ihanaa banana(;)) tätä on odotettu..hyvää kannattaa odottaa!

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.