Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läski-Annie #5

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   23.3.12 22:29:22

Hei tää on jo viies!!:D

edelliin: http://tinyurl.com/8567amg
jatkoo vaa!! Ja tarinaaha siis kirjottaa Bananasplit

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.3.12 09:32:46

tuleeko jatkoa millo?

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   24.3.12 11:52:22

Sitten kun ehdin, sillä juurihan eilen tuli :) Olen edelleen vähän kipeä enkä tiedä, jaksanko tänään kirjoittaa. Mutta tavoite on olla ahkera tarinoiden jatkamisessa, eli ainakin kerran viikossa tulee.

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.3.12 15:43:43

apua en ole huomannut edellistä pätkää >> äkkiä lukemaan:D

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Naa:) 
Päivämäärä:   24.3.12 19:47:45

Hiiiih pian jatkoaa! ;) Ihana osa, vaikken haluu et Teemu lähtee :C

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   25.3.12 18:34:13

Tarina jatkuu taas! Ekaa kertaa minulle viime tarinasta sanottiin, että voisi olla pidempikin, mihin haluan sen verran kommentoida, että yritänhän minä mahd. pitkiä, mutta aina sekään ei onnistu. Toivottavasti tämä on kuitenkin sopivan kokoinen tarina (: Enjoy!

“Rauha, rauha!” Mumisin Summille ujuttaessani kuolaimia sen suuhun. Ruuna viskeli päätään kärsimättömänä ja kuolaimet vaativat pienen tappelun. Uskoin Summin olevan jännittynyt. Kiristin suitsien remmit pikkutarkasti oikeille rei’ille ja tarkistin vielä satulat suojineenkin. Make, Elli ja Kirsi olivat suht loppuvaiheilla metrin luokassa, eli hyvässä kohdassa. Minä olin jo viides ja siksi olin aikaisessa laittamassa Summia. Jessicakin oli saanut harmikseni vuoron keskivaiheilla. Painoin kypärän päähäni tärisevin sormin ja talutin Summin pitkää, ihmisiä täynnä olevaa tallikäytävää ulos. Tunnelma oli hermostunut ja se leijaili painokkaana tallissa. Tunsin saavani vasta ulkona kunnolla ilmaa.
“Annie!” Leena huomasi minut tallin edessä ja ravasi vauhdikkaasti luokseni. Hän alkoi puhua papattaa samalla tarkistaen Summin varusteita, niin kuin hänen tapoihinsa ikävä kyllä kuului:
“Nyt siellä on palkintojen jako edellisestä luokasta, joten heti tuonne viereiselle kentälle verkkaamaan! Käyntiä ja sitten heti laukkatyöskentelyä ja pari harjoitusestettä, ymmärrätkö? Hyvin se menee.”
“Ai tuonne?” Osoitin jännittyneenä tallin takaista kenttää, jossa kymmenkunta ratsukkoa jo meni.
“Sinne sinne. Minä punttaan sinut selkään.” Leena touhotti ja punttasi minut hämmästyttävällä voimalla Summin korkeaan selkään. Leena kun itse oli pieni ja siro ja minä taas.. No, en kumpikaan noista adjektiiveista.
“Menkää nyt jo! Onnea!” Leena toivotti hätäisesti pyyhältäen valonnopeudella talliin. Hänellä tuntui olevan aina kiire. Minä kokosin ohjat ja kävelin Summin kanssa kentälle. Ruuna meni pää pystyssä, sähäkkänä ja hieman hermostuneena meluavista ihmisistä. Rauhoittelin sitä puheella ohjaten sen lämmittelykentälle, jonka vieressä isompi kenttä katsomoineen oli.
“Nimet?” Pyylevä nainen kysyi minulta kentän portin vieressä vihkonen käsissään.
“Annie Ojala ja Zero Black.” Vastasin.
“Sekaan vain”, nainen hymyili viittoilen kenttää. Lausuin kiitoksen ja ohjasin Summin sisälle. Se vilkuili uteliaana uutta ympäristöä, mutta ei onnekseni käyttäytynyt tyhmästi. Lämmityskentällä oli samat esteet samalla korkeudella samassa järjestyksessä, kun oikealla kilpakentälläkin. Saimme hypätä mitä vain, kunhan emme törmäilisi. Kävelin Summin kanssa volttia ja missä ikinä mahtuikin. Lopulta aloin nostella laukkoja.
“Este!” Huusin hetken päästä ja ohjasin Summin pystylle. Kokosin laukka-askeleet sopiviksi ja hyppy onnistui erinomaisesti. Olin tyytyväinen ja odotin taas omaa vuoroani, että joku este vapautuisi. Yhdestä asiasta olin ihan varma: Summi olisi huippu vireessä. Olisi oma vikani, jos mokaisin.

**

“Joko kerroit Annielle?” Make kysyi silmäillen Teemua varovasti harjatessaan Quea. Teemu näytti väsyneeltä pitäessään hevosesta kiinni.
“Joo, kyllä me puhuttiin. Ihan kamala olo. Toimiikohan kaukosuhde? Mä oikeasti välitän Anniesta!” Teemu puuskahti rapsuttaen kuopivan tamman otsaa.
“Kyllähän mä sen tiedän. Annie pitää myös sinusta.” Make sanoi sovittelevasti oikoen Quen harjaa. Natalia ja Cara olivat onneksi viitsineet auttaa häntä letittämään.
“Mä oikeasti luulin, että Casher ja mä viihdyttäisiin täällä. Ja viihdytäänhän me, mutta me ei edetä.” Teemu jatkoi tuhraantuneena. Make katsoi häntä ymmärtävästi. Hänellekin oli tärkeää edetä. Paikallaan junnaaminen oli asia, jota kummatkin pojista inhosivat.
“Ja sä haluat siis edetä?” Make varmisti katsoen Teemua tiukasti arvioiden. Poika oli ruumiin rakenteeltaan hintelämpi, kuin Make itse ja vaaleampi. Teemun hiukset olivat vaaleanruskeat, kun taas Teemun metsäisen tummanruskeat. Kuitenkin Teemu oli kunnollinen, luotettava ja ennen kaikkea, hyvä ratsastaja. Make ymmärsi, että Teemun lähtö ei koskisi vain Annieta. Kyllä se poikaakin harmittaisi.
“Haluan! Mutta haluan myös Annien.” Teemu totesi vilpittömästi. Make nyökki kulmat kurtussa kuin miettien ratkaisua. Tilanne oli kiperä.
“Kestääkö kaukosuhteet?” Teemu keskeytti Maken miettimiset surullisella katseella. Pojasta näki, että hänkin kärsi.
“Sinun pitää osoittaa tuo Annielle.” Make hymyili jatkaen Quen harjausta ja selittäen:
“Minä näen, että rakastat Anniea. Mutta näkeekö hän sen? Oletko osoittanut sen? Tietääkö hän, että rakastat häntä? Jos ei, sinun pitää osoittaa se ja sitten vain otatte selvää, toimiko kaukosuhde.” Teemun kasvot kirkastuivat:
“Jätkähän puhuu asiaa! Olen sitä paitsi vitun tyhmä.”
“Mitä?” Make älähti ällistyneenä.
“Minun ei kuuluisi seisoa tässä vaan kannustaa tyttöystävääni. Ihme, että hän edes jaksaa mua.” Teemu sadatteli ja lähti kiireesti Quen karsinalta kentille päin.
“Que! Senkin läski!” Make ärhenteli tammalle, joka oli karata karsinastaan Teemun päästettyä irti. Kuitenkin hyväntuulisesti Make jäi vihellellen valmistelemaan Quea kisoja varten. Hän oli saanut ystävänsä takaisin, vaikka sisimmässään uskoi, ettei kaukosuhteet pitkän päälle toimisi.

***

“Soo”, Hiljensin Summin käyntiin. Olimme hypänneet monia hyviä hyppyjä ja lopetin lämmityksen onnistumiseen. Minua jännitti, koska metrin luokka oli viimein alkanut ja ensimmäinen ratsukko oli siellä sitä jo menemässä. Radan muistin vaikka väärinpäin, joten siinä ei ollut ongelmaa. Elli ja toivottavasti myös Teemu pitäisivät minulle peukkuja yleisön joukosta. Toivoin koko sydämestäni, etten nolaisi Leenan tallin mainetta. Tai edes Summin mainetta, tai omaanikaan.
“Annie”, Kuulin tutun, lämpimän äänen. Teemu. Pysähdyin kentän laidalle ja hymyilin pojalle yllättyneenä.
“Anteeksi, etten ole ollut täällä tukemassa sinua. Olen tässä hetken ja suorituksenne ajaksi menen katsomoon kannustamaan.” Teemu pyysi näyttäen vilpittömältä. Virnistin ilahtuneena:
“Nythän sinä olet siinä.”
“Aivan ja tässä pysynkin.”
“Ihanaa”, henkäisin ja kumarruin Summin selästä Teemuun päin. Yletyimme nippa nappa pikasuudelmaan, joka kohotti hymyt kummankin kasvoille. Sovinto oli sinetöity mutta meidän tulevaisuus.. Se kai oli vielä avoinna. Summi ei tahtonyt pysyä paikallaan ja lopulta Teemu sanoi, että kävelkää vain. Hän huiskutti ja lähti katsomolle päin. Tajusin vasta silloin kolmannen ratsukon lipuvan kentälle päin ja minut valtasi pakokauhu.
“Summi, anteeksi jos lihava omistajasi nolaa sinut.” Supisin pelonsekaisella äänellä. Kävelin Summin kanssa kentältä pois lähemmäksi kisakenttää. Meidän edessämme oli ratsukko numero neljä. Kolmas ratsastaja ei tehnyt puhdasta ja nelonen kuulutettiin sisälle. Pidin etukaaresta kouristuksen omaisesti kiinni ja kävin vielä kerran radan mielessäni läpi. Summi katseli kiinnostuneena radalle korvat hörössä ymmärtäen, että pian olisi sen vuoro. Ratsukko nelonen sai ajanylityksen, mutta muuten puhtaan radan. En tiennyt, pääsisikö hän silti uusintaan, mutta en oikeastaan edes välittänyt.
“Annie Ojala ja Zero Black!” Kuulutin surisi. Annoin Summille käyntipohkeet ja vilkaisin hämmästyneenä katsomoa, mikä oli täpötäynnä. Summi tuntui kuumalta. Tein laukaten volttia ajattelematta mitään muuta, kuin hyppyjä. Kun minulle annettiin lupa aloittaa, ohjasin Summin ensimmäiselle sarjalle. Jouduin kokoamaan Summin askelta sopivaksi, mutta hyppäsimme sarjan hyvässä tasapainossa. Käänsin Summin ehkä liiankin tiukasti vasemmalle okserille, mutta ruuna hoiti hypyn hyvin ja laskeuduimme ilman kolahdustakaan. Seuraavaksi tuli taas pysty, jonka päällä piti vaihtaa laukka. Summi kuunteli apuja ja vaihdoimme laukan ilman kompurointia. Seuraava okseri näytti isolta ja jouduin kannustamaan Summia enemmän eteen. Ruuna ponnisti läheltä ja ylitimme koko puomihirvityksen laajassa ilmalennossa. Sitten tuli taas kolmen esteen pystysarja, joka onnistui yllättävänkin hyvin. Jouduin tekemään rajumman puoli-pidätteen Summin kaahatessa seuraavalle esteelle. Hyppäsimme okserin liian kovassa vauhdissa ja olin epätasapainossa, mutta pudotusta ei tullut. Laukkasimme maaliviivan yli ja kuuluttaja rätisi puhdasta rataa.
“Hieno, täydellinen Summi!” Siirsin ruunan käyntiin taputtaen sen kaulaa kyyneleet silmissä. Ohjasin Summin pois kentältä ja laskeuduin vapisten sen selästä. En voinut uskoa, että olimme päässeet uusintaan!
“Pirulauta, makeeta menoa, muru!” Teemu kiepsautti minut ilmaan ja virnuilimme toisillemme hulluina. Summi seisoi ylväänä ja halailimme ja kiittelimme ruunaakin. Sehän se tähti oli.
“Summi lensi”, sain nyyhkytettyä liikuttuneena.
“Ja sinä sen mukana”, Teemu nyökkäsi katsoen minua hellästi. En halunnut erota hänestä, en koskaan.
“En halua erota sinusta”, sanoin ajatukseni ääneen ja talutimme yhdessä Summia pois muiden edestä talli-alueelle päin.
“En minäkään sinusta. Rakastan sinua, tiedäthän sinä sen?” Teemu painotti sivellen Summin karvaa. Se oli tehnyt hienoa työtä.
“Nyt ainakin”, hymyilin heikosti kuulemalleni ja jatkoin:
“Kyllä se kaukosuhde toimii. Laitetaan se toimimaan.”
“Olet ihana! Niin toimiikin”, Teemu vakuutti halaten minua. Taluttelimme Summia ympäriinsä yhdessä tallin edessä ja juttelimme. Olimme niin pökerryksissämme toisistamme, että lennähdimme ainakin viisi metriä ilmaan Leenan peläyttäessä meidät. Tämä suukotti Summia ja rutisti minulta ilmat pihalle:
“Rakas lapsi, hienosti ratsastettu!”
“Kiitos”, takeltelin selviten puserruksesta. Teemu vain virnuili ja oli oma itsensä. Sädehdin. Kaikki oli sittenkin hyvin, vaikka Teemu muuttaisikin. Näkisimmehän me silti. Ja puhelimet ja netti on onneksi keksitty.
“Minun tiimistäni kaikki menee uusintaan”, Leena nyökkäili hymyillen ja alkoi sitten vilkuilla kelloaan:
“Missä pirskatissa se laiska poikani on?”
“Harjasi Quea, kun viimeksi näin.” Teemu selitti, mutta Leena oli jo matkalla. Hänen kävelytavastaan näimme, että Makeressu saisi kelpo läksytyksen.
“Uusinta vielä, Summiseni. Mutta nyt otetaan rauhassa.” Mumisin ruunalleni halaten sitä pitkään. Se oli minulle kaikista tärkeintä, nyt, aina ja ikuisesti.

Tällainen pätkä tällä kertaa. mielipiteitä kiitos (: Ja tämä jatkuu edelleen seuraavana viikonloppuna. Ennen ei yleensä tule tarinaa, kun viikonloppuisin, eli toivottavasti ei tule niitä kauhean paljon jatkajatka juttuja (:

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   25.3.12 19:17:43

Tulinpa taas ilmoittamaan, että luen tätä edelleen ja tykkääntykkään tosi paljon. Nyt oli kivan pituinen tarina ja vaikka muutaman sellaisen häiritsevämmänkin kirjoitusvirheen löysin niin eipä väliä :D
''Teemun hiukset olivat vaaleanruskeat, kun taas Teemun metsäisen tummanruskeat.'' <-- toi se ''häiritsevä'' virhe;D

Nomutta kuitenkin, ihana tarina ja odotan seuraavaa ;)

  Re: Läski-Annie #5

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   25.3.12 19:45:41

ooi, ihaana pätkä:') jatkoo vaa

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   25.3.12 20:00:10

Hups :D Eli: Teemun hiukset ovat vaaleanruskeat, kun taas Maken metsäisen tummanruskeat :D

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   25.3.12 21:27:42

oooooooi mikä jatko! :) mut hei silt lisää draamaa ettei meee ihan lässylässy tarinaks :)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   26.3.12 00:12:46

Jaksan vieläki lukea vaikka jatkoa ei tulekkaan niin usein eli taas kerran hyvä pätkä ja hyvin kirjotettu (: ja pikku virheet annetaan anteeksi (::

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   26.3.12 12:45:07

Totta, jatkoa ei tule usein, kerran viikossa yleensä, vaikka edellisviikolla tulikin 2. Minulla on myös muu elämä, enkä välillä halua edes ajatella koko tarinaa. Siksi pidän pausseja, jotta jaksan taas kirjoittaa. :) Meinaan saatte ehkä luettua nuo tekemäni tarinat 5-10 min, mutta niiden tekoon menee todellakin paljon kauemmin. Eli toivottavasti jaksatte odottaa, meinaan aika ei riitä tähän enempää kuin kerran viikossa

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   26.3.12 14:08:35

mua ei todellakaan haittaa et jatkoi tulee vaan yks! :) totkai sul on muuki elämä ja kato hyvää kannattaa odottaa ;)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   26.3.12 17:22:46

Nyt oli mulle ainakin sopivan pituinen pätkä, ha sehän oli tosi hyvä. Nyt vaan ei saa laittaa Jessicaa failaamaan radikaalisti että Annien ja Jessican välillä on kiivas kissatappelu uusinnassa sitten :)
Ihan ymmärrettävää, ettet jatka kuin viikonloppuisin, ihan sopiva määrä sekin :)
Jatkele kun ehdit :)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Rekattu 
Päivämäärä:   26.3.12 19:17:46

Haluuun et Jessica feilaa täysin, niin arvattavaa että tulee kivaas tappeleu

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjätgesdb 
Päivämäärä:   26.3.12 19:50:07

kommentoin nyt taas pitkästä aikaa :)
Eli edelleen kivoja pätkiä, pikku virheet ei haittaa :) Lisää draamaa ja jotain ihan odottamatonta tähän tarinaan, ja sitten vielä mun henk. koht mielipide että teemu ja annie sais kyllä erota! :D

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   28.3.12 07:57:34

Viikonloppuna tulee pätkä ja kyllä siihen sitä draamaa tulee ;) Kiitos ihanista kommenteista ja vähän naurattaa, kun ihmiset on jakaantuneet teemun kannattajiin tai teemun vihaajiin :D No, katsotaan miten heidän kaukosuhde tulevaisuudessa onnistuu ;)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Naa(: 
Päivämäärä:   28.3.12 13:50:06

Ihana pätkä taas, aah en kestää :D jatkoa ;)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: /: 
Päivämäärä:   29.3.12 18:06:22

En tykännyt viimeisestä pätkästä. Inhottavaa, en takuulla lue, jos Teemu heitetään ulos! Siis pliis, jätä se<3

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   29.3.12 21:07:00

niimpä , teemu ja annie ei saa erota ! tarinasta menee sit ilo :< mut tää on vaan mun mielipide :) muuten tosi hieno pätkä !:)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: TeddyBear 
Päivämäärä:   30.3.12 07:23:26

Muistakaa ihmiset että kaikkia ei voi miellyttää ja tarinan kirjoittaja itse keksii juonen! Ja tarina ei menetä lukijaa, lukija menettää tarinan.

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.3.12 23:14:50

niin juurikin, älkää pyydelkö teemun jäämistä tai muutakaan ettei kirjoittaja muuta kksimäänsä juonta:D

odottelen tässä jo jatkoa, tiedä tulee viikonloppuna :)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   31.3.12 08:37:46

Nyt tulee jatkoa, mutta ei kovin pitkää. Luultavasti tänään illemmalla kirjoitan pidemmän tai viimeistään sunnuntaina. Ihan turha teidän on vielä Teemusta huolehtia, on se nyt ainakin hetken vielä kuvioissa. ;) Tarinan juoni pysyy silti samana, mitä olen ajatellut, mutta yllättäviä käänteitä inspiraation saamana olen lisäillyt! Mutta, enjoy..

"Pärjäätkö yksin? Menisin käymään Maken luona myös", Teemu kysyi hymyillen. Nyökkäsin iloisesti pidellen Summin ohjaksia tiukasti käsissäni. Ihmisiä meni kokoajan ohitse ja Summi hieman hermoili.
"Mene vain. Minä taluttelen tätä kuumakallea", vastasin. Teemu virnisti ja lähti rentoa, joustavaa kävelyään tallille päin. En ymmärtänyt, miten jotkut ihmiset osasivat kävellä noin upeasti. Löysäsin hieman ruunan satulavyötä ja kävelytin sitä. Olisin mieluummin ollut katsomossa kannustamassa muita, mutta eihän Summia voinut jättää karsinaan, kun uusintakin olisi vielä tulossa.
"Katsos vain, löllykkä pääsi sitten uusintaan", kuulin takaani happaman sitruunaisen äänen.
"No kas vain, Cara ja Natalia, niimpäs pääsin", tokaisin neutraalisti. Kaksikko mulkoili minua ja Summia, kuin olisimme myrkyllisiä. Ehkä me olimmekin. Cara siirtyi eteenpäin lyhyen välimatkan päähän minusta ja kohotti pientä, terävää leukaansa:
"Jessica voittaa tämän skaban. Olisi järkevintä, mikäli jättäytyisit kisasta pois!"
"Niin, ja jättäisit suosiolla Teemun rauhaan, ei se susta välitä", Natalia lisäsi hymyillen ilkeästi. Minä taputin Summia ja kohautin olkiani:
"Se ei teille kuulu."
"Itseasiassa, kyllä kuuluu. Tiesitkö, että Teemu on minun exä?" Natalia virnisti ja minä nielaisin, mutta yritin pysyä vakavan asiallisena. Tuo tyttö ei muuhun pystynyt, kuin valehtelemiseen. Uskoin Teemua, en snobeja.
"Niin ja Nataliaa vanha suola janottaa, Teemusta puhumattakaan!" Cara lisäsi ivallisena ja osoitti Nataliaa päästä varpaisiin:
"Kumpi voittaa, sinä Annie vai Natalia? Natalia on sinua liki 15cm pidempi ja painaa tonnin vähemmän kuin sinä. Natalialla on pidemmät hiukset ja kauniimmat, sirot kasvot. Niin että, kumpi voittaa?"
"Luultavasti sinä, Natalia", Nyökkäsin jatkaen:
"Mutta onneksi tuollaista kisaa ei ole olemassakaan. Sinä olet ehkä kaunis, mutta sisältä mätä, itsekeskeinen pikkupissis. Ja se luonne on edelleenkin tärkeämpää, kuin ulkonäkö."
Sanojeni jälkeen seurasi pitkä hiljaisuus. Kaksikko sähisi ja mulkoili minua verenhimoisesti. Hetken mielessäni kävi, olivatko he kenties vampyyreja ja pitäisikö minun juosta. Tosin, jos he olisivat, juoksemiseni ei taitaisi paljon auttaa, mietin ja tirskahdin ääneen.
"Naura vielä kun voit, löllerö. Olemme keksineet suunnitelman, jolla saamme sinut pois kuvioista." Jessica sihahti ja tarttui Nataliaa käsipuolesta. He lähtivät nokat pystyssä pois päin samaa tahtia kävellen, kuin joku armeija.
"Miten ihmeessä kestän noita?" Pudistelin päätäni Summille. Tämä työnsi turpansa kainalooni ja hörähti. Hymyilin. Aivan niin, hänen takiaan. Summin takia kestin ja jaksoin mitä vain. Se oli tärkein.

***

"Annie! Minä pääsin uusintaan!" Elli kiljui ja hyppäsi kaulaani ilosta säteillen pidellen toisessa kädessään Pilkun ohjia.
"Ihanaa, tiesin sen", hymyilin halaten pirteää ystävääni.
"Kirsi ei päässyt, Eclipse romutti yhden pystyn. Jessica muuten pääsi jatkoon aika killeriajalla. ja Maken vuoro on aika pian, ellei jo nyt", Elli pulputti. Minua harmitti. Olisi ollut reilumpaa, että Kirsi pääsisi uusintaan ja Jessica olisi romuttanut vaikka kaikki esteet.
"No, älä nyt noin synkältä näytä", Elli virnisti. Virnistin takaisin:
"No en, en. Minulle vain Jessican kätyrit pitivät pienen puhuttelun."
"Voi ei, mistä nyt taas?" Elli tuhahti vihaisena. Hymähdin vaisusti:
"Teemusta, kisoista, kaikesta." En viitsinyt mainita sitä exä juttua. Se kun oli kuitenkin ihan täyttä pötyä, mutta hyvä yritys provosoida minua. Cara ja Natalia tosiaan osuivat arkoihin paikkoihin oikein tähdätessään.
"Älä yhtään murehdi", Elli hymyili löysäten Pilkun satulavyötä ja puhellen hevoselleen, miten upea ja fantastinen se oli. Virnistin ilahtuneena, etten ollutkaan ainoa hevosille höpöttäjä.

Jatkuu (:

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   31.3.12 18:35:48

tää oli jälleen tosi mukava pätkä! :-) ei mitään miinusta! :--)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: tvjist 
Päivämäärä:   31.3.12 22:59:05

jatkoo(:

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   1.4.12 09:13:32

Ihanaa!! Jatkatkos kiltti pieni tänään? Jookos?

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   1.4.12 11:21:32

Jatkoa tulee taas (:

“Voisitko pitää myös Summia, jos kävisin nopeasti vessassa?” Kysyin Elliltä. Tämä ojensi hymyillen kätensä tarttuen hevoseni ohjiin.
“Jos lupaat, ettet viivy kauan”, Elli virnisti jatkaen:
“Tässähän tuo menee. Ovathan se ja Pilkku ystäviä.”
“Kiitos”, hymyilin kiitollisena ja lähdin tallustelemaan tallille päin. Tallin vessan kohdalla oli ihan järjetön jono jonka perään liityin. Tuntui, ettei jono liikkunut milliäkään. Joku oli ilmeisesti juuttunut pyttyyn pahemman kerran.
“Annie, tulisitko käymään täällä?” Teemu huikkasi kävellen tallikäytävää pitkin lähemmäs. Minä vilkaisin häntä varovasti. Exä jutusta pitäisi ainakin häneltä saada vastaus, ihan mielenterveyteni vuoksi.
“No en mä nyt..” Vastasin osoittaen jonoa.
“Tää on tärkeetä, ei tässä kauan mene”, Teemu ei kuunnellut vastaväitteitäni, vaan tarttui minua kädestä ja alkoi retuuttaa minua tallikäytävää pitkin Summin karsinalle, jossa ilmeisesti saisimme puhua rauhassa.
“Elli pitää tuolla Summia ja hän ihmettelee, jos viivyn kauan”, huomautin pojalle kohottaen kulmakarvaani. Minunhan hänelle piti puhua, joten en ymmärtänyt taaskaan, mitä asiaa hänellä olisi.
“Hän odottaa kyllä”, Teemu sanoi näyttäen varmalta. Minä vaihdoin painoa jalalta toiselle ja odotin, että Teemu aloittaisi. Viimein poika havahtui tähän maailmaan mietteistään ja hymähti:
“Talli, johon minä ja Casher lähdemme, on koulutalli, mutta siellä on myös pari erittäin hyvää esteryhmää.”
“Niin?” Keskeytin kärsimättömänä, sillä Elli odotti minua. Teemu ei antanut sen haitata:
“Tulisit mukaan Summin kanssa, Annie. Me voitais asua samassa tallikämpässä ja treenata yhdessä. Sä saisit siellä paljon parempaa opetusta, kuin Leenalta ikinä. Leenan talli on pieni ja Chayan kisat ovat vuoden isoin tapahtuma, kun taas tuolla tallilla tämä olisi pikku kisa ja joku SM kisat olisi iso juttu.” Minä jouduin ottamaan tukea karsinan seinästä. Minä? Toiselle tallille?
“Vanhempani ei ikinä suostuisi”, huomautin ja jatkoin:
“Ja minä oikeasti viihdyn Leenan tallilla. Täällä on Elli, Make ja muita kavereita ja se on Summin koti.”
“Vai että Make?” Teemu puuskahti ärtyneenä:
“Jäätkö tosiaan tänne sen vuoksi? Mieti, mitä voisit saada ja mitä menettää, jos jäisit Leenan talliin.”
“Ainut, mitä menetän, olet sinä!” Huudahdin, mutta madalsin nopeasti ääntäni muistaen, ettemme olleet tallissa yksin:
“Kyllä sä tiedät, etten mä voi lähteä. Emmä vaan voi.”
“Voisit sä, kyllä sun vanhemmat varmasti suostuis. Ei sua mikään pidättele täällä vaan sä et vaan halua tulla mun mukaan, eikö?” Teemu katsoi minua tutkivasti ihanilla silmillään. Minä potkaisin kuivike kasaa vihaisena:
“Ei, en halua muuttaa, mutta se ei tarkoita, ettenkö rakastaisi sinua.”
“Se tarkoittaa, ettet rakasta minua tarpeeksi”, Teemu korjasi painokkaasti. Katsoin häntä väsyneenä:
“Mitä sinä vaadit?”
“Sinut”, Teemu älähti ja astui askeleen lähemmäs:
“Mutta sinä olet hylkäämässä minut noin vain. Tuntuu, että sinä olet tärkeämpi minulle, kuin minä sinulle.”
“Mutta mehän jo puhuttiin tästä! Puhelimet, tietokoneet ja autot on keksitty. Me nähtäisiin viikonloppuisin”, sopersin väsyneenä. Ääneni tuntui hukkuvan tallin meluun, mutta ainut, kenet näin oli vain Teemu.
“Puppua. Tiedät, että viikonloppuisin on kisat ja valkat. Myönnä, emme näkisi koskaan”, Teemu murahti katsoen minua tiukasti:
“Se on sun päätös nyt. Ota tai jätä, mutta pallo on sinulla.”
“Ai joko muuta, niin ollaan yhdessä tai jää Leenan talliin, niin erotaan?” Kysyin järkyttyneenä ja jatkoin:
“Haluaisitko mieluummin erota minusta, kuin olla kaukosuhteessa?”
“En kestäisi nähdä sinua vain tietokoneen ruudulta. Olet minulle liian tärkeä johonkin etäsuhteeseen. Siis, päätös on sinulla. Menen nyt seuraamaan kisoja ja niiden jälkeen voit varmasti kertoa päätöksesi. Muista, että rakastan sinua,” Teemu sanoi painokkaasti ja lähti. Minä valuin karsinan seinää pitkin kuivikkeille ja upotin pääni käsiini. Teemu halusi joko minun muuttavan tai eroavan. Minusta se oli kohtuutonta, sillä rakastinhan minäkin häntä. Minun teki mieleni vain itkeä ja olla yksin, mutta hämärästi muistin Ellin, jolle lupasin olla nopea. Voi hitto, parkaisin ääneen ja hoipertelin jotain humalaisen juoksua ulos tallista. Se vessassa käyntikin oli jäänyt. Elli näytti ärtyneeltä tullessani hänen kohdalleen.
“Anteeksi, anteeksi, anteeksi!” Huudahdin halaten tätä ja tarttuen ruunani ohjiin. Summi katsoi minua uteliaana, kuin kysyen, missä se omistaja viipyikään.
“Ei se mitään. Vessassa taisi olla jonoa?” Elli nyökkäsi jo onnekseni hymyillen.
“No.. Niin.” Nyökkäsin. Päätin olla kertomatta Ellille Teemusta. Ei siksi, etten luottaisi häneen. Lähinnä siksi, että jos puhuisin vielä kerrankin Teemusta, alkaisin itkeä pari tulvaa.
“No, nyt olet täällä. Leenakin äsken kävi, sanoi Maken päässeen uusintaan. Vielä on kuulemma pari ja sitten on uusinta, jossa siinäkin on yli kaksikymmentä ratsukkoa.”
“Ai. No se on hyvä.” Vastasin vaisusti.
“Se, että kaksikymmentä ratsukkoa vai? Olisi paljon parempi, jos niitä olisi vain kymmenkunta!” Elli ihmetteli hieraisten kädellään Pilkkunsa kaulaa.
“Ei vaan siis se Maken uusintaan pääsy.” Selitin kumartuen Summin kaulaa vasten hengittämään ihanaa, rauhoittavaa hevosen tuoksua.
“No se on kieltämättä hyvä juttu, aika uskomatonta, että Que käyttäytyi.” Elli selitti hymyillen. Hänestä tuntui puheen virtaavan ulos, toisin kuin minusta. Olin apaattinen, vaisu ja hiljainen. Enkä edes jaksanut korjailla asennettani.
“Se on hyvä juttu.” Toistin vilkuillen ratsastuskisakenttää:
“Pitäisikö meidän mennä tuonne päin?”
“Ehkä. Mennään vain varmuudeksi”, Elli nyökkäsi ja talutimme yhdessä hevosia sinnepäin. Siellä näkyi muita ratsukoita, mutta myös Make ja Jessica hevosineen. Maken huomattua meidät hän talutti Quea lähemmäs.
“Kuulitteko jo?” Hän kysyi happamasti. Minä ja Elli katsoimme toisiamme. Kuulimme mitä?
“Uusintaa ei tämän vuoden Chayassa tule. Kaikki ketkä eivät tiputtaneet, eikä aikaraja ylittynyt, heidän tuloksensa lasketaan paremmuusjärjestykseen.” Make selitti. Minä ja Elli taas katsoimme toisiamme. Elli näytti vihaiselta, hän olisi selvästi halunnut ratsastaa uusinnan. Minä en tiedä, miltä minusta tuntui. Tavallaan olin vihainen ja tavallaan myös ehkä hieman helpottunut. Uskoin, että estejärjestys ei takuulla pysyisi nyt niin hatarassa päässäni muistissa, kiitos Teemun sanojen.
“Miksi te noin hiljaiseksi menitte? Minusta tämä on aika hyvä juttu, koska uusinnassa olisi voinut tyriä.” Make puhui taputellen ylpeänä tammaansa, joka oli ylittänyt kaikkien odotukset. Kaikkien tarkoitti siis poikaa itseään ja hänen äitiänsä.
“Tämä on ilkeää, olisin halunnut uusintaan”, Elli nurisi kuiskuttaen Pilkulle, miten ihmisiä aina sorretaan.
“Tulokset kuullaan kahdenkymmenen minuutin päästä, että ehdimme vielä viedä hevoset karsinoihin ja ottaa varusteet vene.” Make kuunteli kovaäänistä. Minä nyökkäsin ja lähdin taluttamaan Summia tallille päin. Ajatukseni raksuttivat kuin kello. Enhän minä voi muuttaa, mutta eroa, sitäkään en halua. Enkä kestäisi.
“Voi sinua Summi, oletko sinä ainut, mikä on pysyvää?” Mumisin puoliääneen ruunalleni ja talutin sen karsinaansa. Itku ei ollut kaukana. Yritin ottaa Summin suitsen, satulan ja suojat yrittäen olla ajattelematta mitään. Se onnistui aika kehnosti. Kuitenkin hevoseni seisoi paikallaan ymmärtäväisesti ja nuuhki välillä olkapäätäni. Se piristi ja rauhoitti minua aina, mikä oli kyllä tullut jo huomattua. En viitsinyt laittaa ruunaa edes kiinni vaan harjailin sitä vain. Olin vähän kuin zombi, fyysisesti paikalla mutta henkisesti ehkäpä avaruudessa.
“Joko tulet, mennään kuuntelemaan tuloksia!” Elli kiljui innoissaan karsinani ovelta. Hänen seurassaan oli virnuileva Make ja Jessica, jonka ilme myöskin oli jännittyneen odottava.
“Joo”, Nyökkäsin ja laitoin karsinan oven kiinni heittäen harjan harjakoppaan. Seurasin vaitonaisena iloista, puhelevaa kolmikkoa. Jessicakaan ei jaksanut olla nyrpeä, koska tuntui niin odottavalta tuloksia kohtaan. Kaikki uusinnasta selvinneet käskettiin kentälle ilman hevosta. Varmaan yli kaksikymmentä ihmistä lipui sinne suoraan riviin ja minä ja Elli puristimme toisiamme käsistä. Meitä kumpaakin jännitti.
“Ensiksi paljastan sijoittuneet. Viidenneksi tuli Edgar ja Nora Peltinen, neljänneksi Make koivunen ja Quebella, kolmanneksi Rea syvälahti Siniuikulla ja toiseksi Karri Kovalski Casanovalla. Voittaja on Mia Vaara ja Loretta! Onnea sijoittuneille!” Kuuluttaja rätisi. Minä ja Elli vilkaisimme toisiamme. Vau, Make oli neljäs! Mutta Quehan meni aina kovaa ja esteet olivat pysyneet kasassa, eli siis ei se niin kauhean ihme ollut.
Joku tuomareista tuli antamaan sijoittuneille ruusukkeet ja kolme ekaa saivat pokaalit. Make iski silmää minulle ja Ellille saadessaan hienon ruusukkeen käteensä ja me nostimme hänelle peukkua ylös. Kuuluttaja kuulutti myös muiden sijoittuneiden järjestyksen. Elli oli kymmenes ja Jessica kahdestoista. Minä olin viidestoista, mistä olin todella tyytyväinen. Ekat kisat Summin kanssa puhtaalla radalla, kai siitä sai iloita, vaikkemme ruusuketta saaneetkaan.
“Voi jestas, kun olen niin kamalan ylpeä teistä!” Leena riensi pää kolmantena jalkana meidän luokse päästyämme kentältä salamavalojen ristitulesta pois.
“Hienoa Make ja hienoa muut! Aivan fantastista!” Leena kiersi halaamassa jokaisen ja hän halasi myös Kirsiä vakuuttaen tälle, että heilläkin sujuisi ensikerralla paremmin ja hyvin oli nytkin mennyt. Kirsi piristyi heti.
“No, laitetaanko sitten hevoset autoon ja kotiin mars?” Leena ehdotti säteillen ja muistutti topakasti:
“Mutta tällä kertaa ensin viette varusteet.” Nyökytimme Leenan ohjeille ja lähdimme tallille päin. Summi saisi kotitallissa ainakin kaksi porkkanaa hyvästä suorituksesta, lupasin mielessäni.

***

“Joo, menkää vain.” Make huusi. Minä talutin Summin lastaussiltaa pitkin hevosautoon ja se seurasi minua tottuneesti perässä. Make talutti heti perään Quen, joka ihme kyllä meni täysin vikuroimatta sinne. Ehkä siitä hullusta alkoi kuoriutua hevonen?
“Sitten vielä Eclipse. Missä se Kirsi edes on?” Make kysyi ärtyneenä antaen katseensa kiertää Jessicasta ja Ellistä minuun. Pudistelimme päätämme, emme tienneet.
“Minä käyn vilkaisemassa tallissa ja te vahditte hevosia.” Make ohjeisti ja lähti reipasta kävelyään tallille.
“Annie?” Kuulin takaani maailman ihanimman äänen, joka tällähetkellä kuulosti vaativalta. Pyörähdin ympäri kääntäen kasvot Teemua kohti ja tämä suuteli minua yhtäkkiä vaativasti kaikkien Jessicoiden ja Ellien edessä.
“Mm..” Irrottauduin päättäväisesti ja kävelin hevosauton etuosaan poika perässäni, ettei muut kuulisivat.
“Tulethan mukaani?” Teemu kysyi hivuttaen sormeaan poskellani. Katsoin häneen anovasti ja silmäni tulvahtivat täyteen kyyneleitä:
“En halua menettää sinua!”
“Shh.. Ethän sinä menetäkään.. Tulet mukaan, etkö tulekin?” Teemu hyssytteli minua.
“Teemu, en voi tulla.” Sanoin kyynelehtien rajusti.
“Onko päätöksesi siis ei?” Teemu varmisti ääni muuttuen kylmäksi.
“Ei muutolle. Mutta ei erolle.” Paruin.
“Annie, se on nyt tässä. Rakastan sinua ja voit aina muuttaa mielesi ja muuttaa Summin kanssa minun ja Casherin luokse. Niin kuin olen jo sanonut, olet minulle liian rakas kaukosuhteeseen. Pidä huolta itsestäsi. Rakastan sinua aina”, Teemu sanoi ja halasi minua vielä. Vielä viimeisen kerran ja lähti katsomatta taakseen. Minä vaivuin auton eturenkaan viereen ja itkin silmät sumeina ja posket märkinä.
“Annie?!” Elli ilmaantui viereeni katsoen minua hämmästyneenä. Minä vain itkin ja keinutin itseäni.
“Mitä ihmettä?” Makekin tietysti ilmaantui paikalle ja katsoi minua ja Elliä järkyttyneenä.
“Hei, mikä sulla on?” Make kysyi lempeästi ja Elli ojensi nenäliinaa. He olivat ihania, mutta nyt minua vain ahdisti.
“Anteeksi”, Sopersin ja nousin huojuen pystyyn kuivaten silmäni. Sujautin aurinkolasit taskustani päähän ja yritin hengitellä tasaisesti, jottei naamani olisi enää itkusta niin punainen.
“Haenko minä Teemun tänne, niin voit kertoa huolesi hänelle, jos et meille halua puhua?” Make kysyi ahdistuneena hänkin. Itkevä nainen oli joka miehen painajainen. Ja Teemun nimen kuullessani aloin itkeä aurinkolasien alta.
“Annie, kerro mikä sulla on?” Elli ravisteli minua hellästi olkapäistä. Pudistelin päätäni ja yritin saada itkua laantumaan. Lopulta, kuin vähän tasaannuin, hoipertelin autoon ikkunan viereen istumaan. Muiden tullessa autoon esitin katsovani ikkunasta ulos, vaikka oikeasti itkin hiljaa.
“Oletteko valmiita lähtöön?” Leena kysyi pirteästi tullen hetken päästä autoon ja istahtaen ratin taakse. Hän sai myöntäviä vastauksia. Minä vain istuin ja katsoin maisemia. Tai no, en nähnyt mitään sumeineni silmieni ja aurinkolasieni vuoksi. Kännykkäni tärisi taskusta ja avasin sen väsyneenä. Toivoin, että Teemu olisi lähettänyt sen ja pyytänyt anteeksi ja sanonut, että kaukosuhde olisi ihan okei. Mutta viesti olikin Makelta, missä hän kysyi, että miksi oloni oli niin surkea ja painotti, että viidestoista oli ihan hyvä sija. Minua ärsytti. Luuliko hän, että olin niin ahne, että olisin halunnut olla ensimmäinen?!
>>Viidestoista on hyvä sija, olen tyytyväinen. Ei tämä siitä johdu.>> Tekstasin hänelle takaisin kääntäen katsettani ikkunasta. Poika oli toisen ikkunan vieressä ja välissämme oli Elli ja Jessica.
>>Mistä sitten?>> Sain uuden viestin.
>>Teemu.>> Kirjoitin nimen täristen ja meinasin taas alkaa itkeä ääneen. Kyyneleet valuivat, mutta onneksi ääntä ei tullut. Sitten laitoin kännykkäni offline tilaan, jottei Make pystyisi kyselemään enempää.

***

Tullessamme takaisin kotiin, vein varusteet varustehuoneeseen ja talutin Summin karsinaansa. Silittelin sitä hetken ja annoin lupaamani porkkanat, mitkä ruuna rouskutti heti parempiin suihin. Livahdin aika nopeasti kotiin, jottei Elli ja Make ehtisi kysellä enempää. Tämän illan tahdoin vain itkeä ja olla yksin, niin masentavalta kuin se kuulostikin.

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   1.4.12 12:54:16

oi aivan ihana pätkä :) surullinen .. mutta hyvä =)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: hoyt 
Päivämäärä:   1.4.12 13:04:50

IHANA PÄTKÄ JES TEEMU POISSA KUVIOISTA! <3 Maken vuoro!;) VAI LOPPUUKO TÄÄ JO TÄHÄN EI SAA?:////////////7

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: retard_child 
Päivämäärä:   1.4.12 13:21:46

ääääh eka tarina, jonka aikana rupeen itkemään kuin pikku kakara :'( mutta joo jatkoa oottelen ja tää on ihan uskomaton tarina !! :)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   1.4.12 14:47:10

Aluks en tajunnu et mille muut itkee... luin tarinan loppuun ja nyt pidätän itkuu koska meikit naamassa. Ei hem*etti... :''(

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.4.12 15:15:13

Jes! Tykkään tykkään!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjätgesdb 
Päivämäärä:   1.4.12 18:45:25

Tosi hyvä pätkä ja kivan pitunenkin :)) Oottelen innolla jatkoa!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: tvjist 
Päivämäärä:   1.4.12 19:04:08


Lähettäjä: tgesdb
Päivämäärä: 1.4.12 18:45:25

Tosi hyvä pätkä ja kivan pitunenkin :)) Oottelen innolla jatkoa!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Naa(: 
Päivämäärä:   1.4.12 19:42:13

Argh, niin hyvää ettei sanotuksi saa ;D Mut mikä pätkä... :S Ei saa Teemu lähteä... :( (mut siis joo, kirjota aivan niinkö susta tuntuu!!)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   1.4.12 20:52:59

Kiitos kaikille kommenteista! :D Mukavaa, että piditte, koska uskoin saavani kritiikkiä Teemun pois heitosta. Tai no, onko se vielä kokonaan poissa.. ;p Mutta siis kiitos palautteesta ja ensiviikonloppuna jatkuu, ellen sitä ennen saa kirjoituskärpäsen puremaa :D

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   1.4.12 21:18:01

ihana pätkä ja kivan pituinen, tosi surullista, mutta en oo kyllä ikänä tykänny teemusta ;DD

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.4.12 22:39:12

Mua vähän häiritsee sellanen, että noi on ollut about pari viikkoa (?) yhdessä, mut hokee koko ajan rakastavansa toisiaan. Täähän on pelkkä tarina ja rakkaus on suhteellinen käsite, mut jotenkin naurettavaa toi et teemu vaatii annieta koko ajan mukaansa sen takia, et se rakastaa sitä niin paljon:D Minkä ikäisiä noi edes on..? Yläasteella? Mut tarinaahan tää vaan...

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   2.4.12 09:37:57

Tarinoissa asioiden on pakko edetä nopeammin, kuin real life, koska muuten esim. meidän lukijoiden mielenkiinto ei pysy mukana.

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   2.4.12 13:02:01

Täältä tulee kirjoituskärpänen! Varo, se puree! XD
Pe-ma ei oo koulua... Ehkä kärpänen puree ja bananasplit kirjoittaa kaikki 4 pv? :D

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.4.12 14:17:49

ninni// sanoisin, että toi on mielipidekysymys. Mulla lopahtaa mielenkiinto pikemminkin silloin, kun asiat tapahtuu liian nopeasti. Jostain syystä kuitenkin tykkään tästä tarinasta..

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   2.4.12 14:48:36

ihana pätkä! innolla ootan seuraavaa

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.4.12 15:34:58

Tykkään kauheasti tarinasta ja tiedän että on pelkkä tarina, mutta silti jotenki ärsytti aivan kauheasti tuo kilpailujen yhtäkkinen muutos ettei muka uusintaa ole? Kyllähän kisakutsussa se arvostelu on merkitty ja luulis että kisoihin osallistujat olis sen lukenu :D

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   2.4.12 16:02:01

jeeeeeeeee jatkooooo! :D

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   2.4.12 16:03:02

Hyvät viimeset 2 pätkää, melkeinpä surullista kun Teemu oli jotenkin niin 'tunteeton' ja kylmän rauhallisesti jätti Annien vaan. Ihan kamalaa, en haluis tollasta kyllä omalle kohdalle :D

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: tytti 
Päivämäärä:   2.4.12 19:35:24

Oon seurannu tätä alusta asti mut en seuraa enää ku Teemu lähti :(((((((!!!!!!!!!! Se oli just paras ja Rosvo vaikutti kivemmalt ku Summi.. Snobitki iha outoi ja ain vaa huonommaks menee:/:O

  Re: Läski-Annie #5

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   2.4.12 21:05:32

se on tytti sun menetys

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Dyyd 
Päivämäärä:   3.4.12 14:04:14

Ihana tarina, toivottavasti Teemu palaa takasi tarinan (=

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   3.4.12 18:13:12

Hoyt: Tarina ei vielä tähän lopu. :)
.. : No heille se oli rakkautta ensisilmäyksellä, kaikki ei siihen usko, mutta kuitenkin. ;) Heillä vaan synkkasi hyvin ja onhan tuo ihan mahdollistakin!
zip: Perjantai iltana tulee ehkä jo tarinaa ;)!
tytti: Ei voi mitään, en voi kirjoittaa tätä niin, että kaikkia miellyttää. Ja Teemu vain muutti, en ole sanonut että hän lähti tarinasta lopullisesti.

Kiitos myös muille kivoista kommenteista! :)

  Re: Läski-Annie #5

LähettäjäRaipe 
Päivämäärä:   4.4.12 20:28:31

Ei anneta tippuu!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.4.12 21:56:22

Ehkä on mahdollista, mut jotenkin tosi koomista :D

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   5.4.12 07:06:12

uppii

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Naa(: 
Päivämäärä:   5.4.12 12:06:17

Lisää! ;)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   5.4.12 18:48:33

tää on ihan tositosi hyvä!! Löysin tän pari päivää sitte ja luin kaikki läpi, ootan innolla jatkoa :)!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.4.12 18:12:19

jatkoo jo?:):):)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   6.4.12 20:35:28

jatko jatko?

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   6.4.12 20:41:46

Tässä tarina nyt sitten on (: Toivottavasti pidätte ja kommenttia otan mielelläni. Mainostan tässä vielä pikaisesti blogiani, jos joku lukija jaksaisi alkaa sitä lukemaan/kommentoisi: http://munomatosisoma.blogspot.com/

Olin koko viikon ollut koulussa fyysisesti läsnä, mutta henkisesti.. riekaleina. Elli oli yrittänyt tekstailla ja soitella minulle, mutta olin itsekkäänä jättänyt vastaamatta. En vain ollut nyt hyvää seuraa. Tallilla olin käynyt myös siivoamassa Summin karsinat ja nyyhkyttämässä hiljaa ruunan kaulaa vasten. Se lohdutti, mutta vain hetkeksi. Illalla nimittäin sama, vihan ja pettymyksen tunne tulisi taas muistuttamaan itsestään.
“Annie?” Make keskeytti ajatukseni tai oikeastaan, ajatuksettomuuteni. Käännyin hitaasti ja laskin talikosta lannat kottikärryihin.
“Aiotko ratsastaa sen?” Make kysyi viitaten Summiin ja tarkkaillen minua varovaisesti kulmiensa alta. Huokaisin. Oloni oli tällä hetkellä ihan veltto , väsynyt ja masentunut. Mutta minulla oli myös hevonen, joka tarvitsi liikuttajaa.
“Niin kai sitten.” Nyökkäsin kääntäen katseeni pojasta pois. Miksi hänkin muistutti Teemua? Miksi ylipäänsä kaikki asiat muistuttivat minua Teemusta?
“Hienoa, tulen seuraksi ja Elli myös. Elli on hakemassa Pilkkua tarhasta, soitan hänelle että ottaa samalla Summinkin. Voimme yhdessä mennä kentälle tuuppailemaan koulukiemuroita.” Make järjesteli tuttuun tapaansa asiat ja tarttui puhelimeensa. Minä nielaisin. Koulukiemuroita. Se oli Teemun laji, joka oli voittanut minut, joka oli Teemulle minua tärkeämpää. Sadattelin itseäni siitä, että taas olin ajatellut häntä. Teemu kun ei varmasti luovuttaisi ajatustakaan minulle hienossa, uudessa kouluryhmässään.
Kiikutin kottikärryt lantalaan ja laahustin varustehuoneelle hakemaan ruunani vermeitä. Seinän peilistä minua katsoi väsynyt, silmäpussinen henkilö.
“Olenpas minä hehkeä”, mutisin itsekseni ja kasasin kaikki varusteet tottuneella rutiinilla käsivarsilleni. Niiden kanssa tasapainottelin varustehuoneesta ulos ja olin törmätä Leenaan. Tämä katsoi minua tiukan päättäväisesti, mikä ei yleensä luvannut hyvää. Ei luvannut tälläkään kertaa.
“Miksi ihmeessä olet jäänyt valkoistasi pois, Annie? Teillähän sujui kisatkin niin hyvin. Treeniä pitää jatkaa myös kisojen jälkeen!” Leena saarnasi. En ehtinyt sanoa mitään, kun hän jo jatkoi:
“Huomenna sitten on estetunti kuudelta, tuletko silloin?” Leenan katse oli niin täyttä terästä, että nyökkäsin. Leenan kasvot pehmenivät ja hän hymyili:
“Olet fiksu tyttö, Annie. Kenttä on vapaa, joten voitte mennä sinne treenaamaan sitä koulua, mistä Make kertoi. Huomenna palautamme sinut mukaan ruotuun, eikös?”
Nyökkäilin ja odotin, kunnes Leena lähti toimistolleen päin. Haukoin ilmaa sisääni. Tuo nainen menisi läpi vaikka harmaan kiven ja hänelle ei näköjään pystynyt sanomaan ei.
“Toin Summin. Mukavaa nähdä sinua taas.” Elli huikkasi minulle laittaen Summin vetosolmulla karsinaan kiinni. Ruuna katseli minua syyttävästi. Tiedän, olen ollut erittäin surkea omistaja, mietin ääneti ja lupasin mielessäni korvata asian ruunalle. Ehkäpä se pystyisi paikkaamaan myös aukon, joka tuntui painavalta sydämessäni.
“Kiitos. Niin sinuakin”, hymyilin varovaisesti ja jatkoin:
“Anteeksi, etten vastannut viesteihisi. Olin aika.. masentunut.” Elli huiskautti reippaasti kädellään vähättelevän kaaren ilmaan:
“Ei se mitään, pääasia, että olet nyt siinä. Mutta älä luule, että päästän sinut noin helpolla. Haluan kuulla asian juurta jaksain tuuppailumme jälkeen.”
“Onnistuu”, hymyilin horjuvaa hymyä ja nappasin harjan summin harjalaatikosta. Olin kaikkea muuta, kuin halukas puhumaan Teemusta. Olisi vain helpointa unohtaa hänet, unohtaa, että olen koskaan tavannutkaan hänet. Syvään huokaisten halasin Summia ja nuuhkin hevosen tuttua, turvallista tuoksua. Se ei pettäisi minua ikinä - enkä minä sen puoleen sitäkään. Aloin harjata Summia ja se tuntui nauttivan. Se piristi minua, hitusen. Summi ei ole kylmäverinen, mutta siitä tuntui lähtevän ihan järjettömästi karvaa. Olin aivan karvoissa, kun lopulta sain harjattua hevosen. Näytin varmaan aika koomiselta, mutta en välittänyt siitä sen enempää. Nostin kaviot ja aloin laittamaan satulaa. Tuuppailu kentällä läheni uhkaavasti, joten yritin koota ajatukseni ja varustaa hevoseni.

***
“Te kummatkin saatte reilusti pidentää jalustimia. Koulua mennään pidemmillä, kuin esteitä”, Make kailotti. Tuhahdin itsekseni, sillä olin jo tallissa pidentänyt jalustimia. Sen verran ajatus minulla onneksi tarvittaessa kulki.
“Sä olet pahempi kuin sun äitisi!” Elli marmatti nousten notkean kevyesti hevosensa selkään. Minä käytin ennemmin jakkaraa: olin niin lyhyt ja Summi oli kuitenkin melkoisen korkea, joten mieluummin tein nousemisen selkään hallitusti jakkaralta kuin epähallitusti ilman sitä.
“Suu kiinni, olisit iloinen, että mä jaksan neuvoa sua”, Make virnisti iloisesti ja kokosi ohjiaan. Hänen allaan oli Felix, tallin yhden tytön oma hevonen, jolla Make silloin tällöin ratsasti avut läpi. Felix oli nimittäin erityisen fiksu hevonen, joka meni aina sieltä, mistä aita oli matalin. Hänen omistajansa oli ihan hyvä ratsastaja, mutta ei korjannut tarpeeksi aktiivisesti Felixin lusmuilua ja siksi tyttö oli sopinut Leenan kanssa, että Make saisi noin kerran kuussa ratsastaa tätä. Minä ohjasin Summin uralle ja annoin sen mennä pitkin ohjin, jotta se saisi venyttää rauhassa kaulaansa. Summi päristeli sieraimiaan ja käveli vähän jopa yli energisesti eteenpäin. Sitä ne vapaapäivät teettää, muistutin itseäni ja pidätin ruunaa.
“Ei se saa mennä noin lujaa, Annie. Pidätä sitä!” Make neuvoi edelleen virnuillen. Muistutin kai junaa, tunsin sauhun tulvahtavan ulos molemmista korvistani:
“Sä olet pian syömässä tota hiekkaa, jos sä et aio olla hiljaa. Vielä yksikin kommentti ja voit alkaa kaivaa omaa hautaasi”, uhkasin. Make ratsasti virnuillen ja nauraen ääneen ohi. En ymmärtänyt, miksi hän oli noin käsittämättömän hyvällä tuulella. Tein Summilla pientä volttia sisäpohkeen ympäri, mikä sai sitä paremmin kuulolle ja vauhtikin tuntui hieman jopa hidastuvan. Elli teki jotain ravi kahdeksikkoa toisessa päässä ja Make ratsasti siellä sun täällä vaatien joka ikisen avun läpi. Vaikka poika oli aikamoinen virnuilija ja ärsyttävä, hän oli ihan hirvittävän hyvä ratsastaja. Syntynyt satulaan, uskoin.
“Teemu sitten lähti”, Make tokaisi hetken päästä pysäyttäen Felixin minun ja Summin ympyrän vierelle. Jatkoin ympyrän ratsastamista vaihtaen suuntaa ja nyökkäsin muka välinpitämättömästi. Oikeasti olin kaikkea muuta:
“Niinpä taisi.”
“Mitä minä sanoin, sanoinhan, että se jätkä lähtee”, Make muistutti. Muistin hämärästi, että niin hän oli joskus varustehuoneessa sanonut. En aikonut myöntää tätä hänelle.
“Siinä tapauksessa onnea, olit sitten oikeassa.” Vastasin neutraalisti jatkaen panostaen ratsastukseeni. Se tosin oli hieman vaikeaa, koska Maken terävä katse tuntui olevan liimautunut minuun.
“Olen pahoillani.” Make sanoi, tällä kertaa virnuilematta. Nyökkäsin ja siirsin Summin isommalle voltille raviin. Ruuna alkoi toimia ja käyttämään myös selkäänsä tehokkaammin. Make katseli menoamme hetken hiljaa vaitonaisena, kunnes ratsasti Ellin luokse korjaamaan jotain hänen ratsastuksestaan. Minä en suostunut ajattelemaan Teemua sekunttiakaan, vaan keskitin kaikki energiani ratsastukseen. Minun puolestani Teemu voisi mädäntyä kuoliaaksi, jos niikseen tulisi.
“Hyvä Annie, nyt Subbari liikkuu rehellisesti ja myötää.” Make kehaisi, mikä sai minut hymyilemään. Huomasin itsekin nimittäin ihan saman. Se sai minun oloni paremmaksi, kuin moneen päiviin. Onnistumisen hetket oman hevosen kanssa oli parasta lohtulääkettä, mitä juuri nyt tarvitsin.
“Hola! Tulen myös Flipin kanssa!” Portilta kuului kimeä ääni, mikä säpsäytti Summin. Jessica avasi kentän portin ja talutti hevosensa omistavasti sisään.
“Tule vain, mutta esteitä tänne ei pystytetä niin kauan kunnes treenaamme. Piste”, Make tokaisi tiukasti ja keskittyi taas Felixiin.
“Mutta minun pitää treenata -” Jessica ei saanut lausettaan loppuun, kun Make ärähti hänelle outoon tyyliin:
“Joko tulet tänne tuuppailemaan tai menet maneesiin, mutta ainuttakaan puomia tänne ei nouse.” Minua nauratti Jessican kasvojen värin vaihdos. Se muuttui kalpeasta puuterista nopeasti mustanpunaiseen. Tyttö näytti kiukkuisemmalta, kun ampiaiset.
“Sä Make et omista tätä kenttää! Mä olen maksava asiakas”, Jessica ärhenteli vihaisena kuin pieni terrieri ja kapusi nopeasti hevosensa selkään. Flip näytti stressaantuneelta, mikä osittain ehkäpä johtui Jessican raivoisasta mielialasta. Make ei näyttänyt huomioivan kipunoivaa tyttöä.
“Onpas draamaa”, mumisin Summille. Kun olin saanut ravityöskentelyn omasta mielestäni sujuvaksi, aloin nostaa laukkoja ympyrällä. Summi kuumentui nopeasti ja jouduin pidättelemään sitä.
“Soo”, hiljensin ruunan käyntiin ja kun se taas käveli rauhallisesti, nostin uuden laukan. Summi laukkasi eteenpäin pyrkivästi eteen ja olin oikein tyytyväinen sen liikkeisiin. Ehkä joskus uskaltaisin sen kanssa jopa johonkin helppo C:hen.
“Hienosti menee, Annie!” Elli huikkasi minulle nostaen peukaloaan pystyyn. Virnistin hänelle jo virkistyneempänä ja iloisempana:
“Sama teillä!”
Tunsin, että Summi palautti elämäniloani takaisin, pikku hiljaa. Vieläkin Teemun ajattelu käpristeli sydäntä, mutta ymmärsin, että tärkein oli jäljellä, eikä lähtisi pois. Summi siis.
“Ei täällä mahdu tekemään mitään, kun te kaikki olette ympyröillä!” Jessica nipotti huulet tiukasti yhteen puristuneina.
“Minä ainakin alan kävellä jo”, sanoin neutraalisti toivoen, että aselepo säilyisi. Snobit olivat nimittäin olleet, kun minua ei olisikaan. He eivät olleet nyt kisojen jälkeen enää haukkuneet tai nimitelleet. Ehkäpä heilläkin oli jonkin sortin sydän rinnoissaan ja he tajusivat, että olin juuri menettänyt Teemun enkä todellakaan kestäisi yhtikäs mitään ylimääräistä.
“Minäkin olen jo valmis. Tämä hevonen on hyvä ja osaava, kunhan ratsastaja saisi itsevarmuutta, eikä antaisi sen oikoa kulmaakaan tai kertaakaan livistää mistään tehtävästä”, Make selitti antaen hevoselle pitkät ohjat. Ellikin huikkasi, että alkaisi pian kävellä, kunhan saisi hiottua laukan nostot valmiiksi.
Kun olin kävellyt kymmenen minuuttia, tulin alas selästä. Talutin Summin talliin ja riisuin siltä varusteet. Päivä oli lämmin, joten päätin viedä sen vielä tarhaan. Se saisi kai olla siellä vielä pari tuntia, ennen kuin tallityön tekijät hakisivat sen sisään yöksi. Kun olin vienyt ruunani ulos ja hyvästellyt sen, vein varusteet varustehuoneeseen. Siellä oli Cara ja Natalia ja he kääntyivät kuin haukat minut nähdessään.
“Hylätty tyttöressu”, Cara ivasi vaihtaen estesuitsiinsa kuolaimia. Leena oli pakottanut hänet vaihtamaan kuolaimet takaisin niveliin, eikä hän ymmärtänyt, miksi.
“Miltä tuntuu olla sinkku?” Natalia jatkoi vähintään yhtä pistävästi, kuin ystävänsä.
“Ei ole minun menetys”, tuhahdin ja laitoin varusteet omiin paikkoihinsa.
“Uskoo ken tahtoo.” Natalian sanat kaikuivat ilmassa, kun luikahdin varustehuoneesta ulos. Onneksi olin saanut nopeasti vermeet paikoilleen, jotten joutunut jäämään kuuntelemaan tuollaista. Lähdin polkemaan kotiin päin ja tunsin oloni jo paljon paremmaksi. En ollut vielä entiselläni, mutta suunta oli jo oikea. En tosiaankaan jäisi loppuelämäkseni suremaan ketään yhtä ääliötä, kuin Teemua. Ehkä joskus pystyisin ajattelemaan häntä hyvällä, mutta nyt järkevin (ja helpoin) vaihtoehto tuntui olevan unohdus.

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   6.4.12 21:40:16

ooooo jesss jatkoo! :)))

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   6.4.12 23:15:07

lisää vaan! :>

  Re: Läski-Annie #5

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   6.4.12 23:43:33

hyvä annie!!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   7.4.12 10:28:39

jees, jatkoo!:)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   7.4.12 11:16:31

Jes! Lisää vaan!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   7.4.12 12:51:35

jes hieno pätkä:) jatkoo vaan !

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.12 09:16:37

Jatkoa :)!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   9.4.12 11:23:04

millon lisää jatkoo?

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   9.4.12 16:24:05

Hyvä pätkä, nyt sais Make alkaa iskeä Annieta (vinkvink) :) Mutta etene toki oman kaavan mukaan.

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: mee 
Päivämäärä:   9.4.12 19:28:41

jatkoaaa:)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   9.4.12 21:18:32

Nyt pidän hieman taukoa. Ehkä viikonloppuna kirjoittelen, tai sitten myöhemmin. :) Suunnitelmia olisi mitä kirjoittaa ja innostustakin, mutta kun aina on niin kiire! :D Eli kyllä vielä jatkuu, mutta en osaa sanoa, milloin.

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: kultaporsas 
Päivämäärä:   9.4.12 22:33:26

bananasplit! En ole aikoihin ollut täälä mutta,sulta tulee vaan parempaa pätkää! Rakastan tätä tarinaa ja toivon et sun inspis on ja pysyy!:-)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: <3<33 
Päivämäärä:   11.4.12 18:12:03

En anna tän tippuu ♥ jatkele!!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Annie! 
Päivämäärä:   11.4.12 19:40:48

Hei olis tosi kiva jos ettisit kuvat näist tyypeist vaik kuvahaulla (: et sais vähän tuntumaa et minkä näkösii ja ikäsii henkiöt suunnilleen on. Nii ja jatkoo ehdottomasti ja lisää snobeja!!! :DD

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Piparminttuponi 
Päivämäärä:   12.4.12 10:58:51

oi jee ihana pätkä!! <3 jatkoa todellakin!! :)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   12.4.12 12:01:42

Annie!, toi oli just hyvä idea!:D

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.4.12 14:25:19

Mun mielipiteeni tuohon Annie!:n ehdotukseeni on, että ei :/ kyllä sen verran mielikuvitusta pitää olla, ettei mitään kuvia tarvita... Mieluummin lisää kuvailua tekstiin. Itsellä ainakin selkeä kuva päässä siitä, millaisia henkilöt ovat ja tuollaiset "oikeat kuvat" pilaisi homman. Mutta ihan miten vain, en avaisi linkkejä kuitenkaan, joten ei ole minulta pois :)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: chilam 
Päivämäärä:   13.4.12 09:50:41

Samaa mieltä viivan kans, ei kuvia, kyllä senverran pitää jättää mielikuvituksen varaan. Vaikka eipä niitä pakko oo avata ja kattoa meidän jotka ei haluta.

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjätgesdb 
Päivämäärä:   13.4.12 14:47:43

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 12.4.12 14:25:19

Mun mielipiteeni tuohon Annie!:n ehdotukseeni on, että ei :/ kyllä sen verran mielikuvitusta pitää olla, ettei mitään kuvia tarvita... Mieluummin lisää kuvailua tekstiin. Itsellä ainakin selkeä kuva päässä siitä, millaisia henkilöt ovat ja tuollaiset "oikeat kuvat" pilaisi homman. Mutta ihan miten vain, en avaisi linkkejä kuitenkaan, joten ei ole minulta pois :)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   13.4.12 15:45:27

oon kans sitä mielt et ei kuvii! :D ku sit jos ne pistää, tulee kumminki houkutus ja sit täst hävii hohto! :(

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   15.4.12 08:13:39

Kuvia en laita, mutta ehdotan, että te voisitte laittaa kuvan, millaisena koetta Annien näyttävän. Näen vähän itse, onko kuvailuni mennyt kohdilleen. :)

Tarinaa tulee ensi viikonloppuna!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   15.4.12 13:27:22

Bananasplit... Jatkoa piakkoin?

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   15.4.12 18:48:53

zip, ei ehdi. Ensiviikonloppuna vasta (:

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Oby~ 
Päivämäärä:   16.4.12 17:44:29

jatkoa :(

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   19.4.12 11:41:31

upp!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   20.4.12 20:11:47

Upp!!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   20.4.12 20:24:25

jatkoo ! : )

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Piparminttuponi 
Päivämäärä:   20.4.12 21:47:53

jatkoo nopeest! (:

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   21.4.12 12:56:37

Ehkä tänään jatkoa?

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   21.4.12 19:37:13

Jostain täytyy karsia. Oma hevonen, liikutushevonen, bloggaus, koulu,.. kaikki vie aivan älyttömästi aikaa. En tiedä jatkuuko, en tiedä, innostaako minua enää edes kirjoittaa tätä. :( Anteeksi. Into vain kadonnut. Ehkä joskus vielä jatkan tätä. Tai aloitan ihan uuden tarinan. Katsotaan.
Tarvitsen nyt vähän hengähdystaukoa.. (:

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   21.4.12 19:38:26

Kiitos silti kaikille lukijoille <3 Tätä on ollut aivan tolkuttoman hienoa kirjoittaa! Toivon itse, että saan piakkoin innostuksen jatkaa tätä. En voi väkisinkään tarinaa vääntää, kun inspiraatiota ei ole.

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   21.4.12 19:48:12

Etsi intosi hei takaisin! Ihan älyttömän kiva tarina!;)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   21.4.12 20:22:16

aaaaaa!! ei! ei tää saa loppua! tää on paras mitä täällä nyt on

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   22.4.12 00:03:22

Tiedän tunteen, Bananasplit!
Mulla itellä on monta tarinaa koneella, tällä hetkellä kirjotan aktiivisesti vaan yhtä. Jos koittaa pusertaa jotain ulos ilman inspiä, laatu on sen mukaista.
Toivon tietenkin jatkoa tälle, mutta jos ei ole inspiä, niin en pakota jatkamaan.
Kiitos tähänastisesta!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   22.4.12 09:21:48

eeii eisaa loppuu D:

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   22.4.12 12:13:31

oi vitsit! nyt meet hankkii sen inspiksen takasin! :))

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: Oby~ 
Päivämäärä:   23.4.12 23:35:53

Voi eii. :( Ýmmärrän, mutta harmittaa..!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   27.4.12 19:47:23

inspistä kehiin! mut kirjota iha oman mielen mukaa ettei täst tuu sulle mitää pakkopullaa :)

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: ...aivan 
Päivämäärä:   4.5.12 15:11:19

NOSTO!

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.5.12 13:01:14

:(((((((((

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.5.12 18:22:00

nostan

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: loppuko 
Päivämäärä:   13.5.12 09:57:49

kuoliko tää

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjämaea 
Päivämäärä:   13.5.12 11:38:44

Ei toivottavasti, vissiin vaan tauko menossa :) Toivottavasti :D
Voisko bananasplit kirjotella tänne vaikka ajatuksiaan jos inspis ois vähä palannu vaikkei tekstiä syntyiskään että tiietään ettei tää oo aiva unohtunu?

  Re: Läski-Annie #5

Lähettäjä: gt67y 
Päivämäärä:   13.5.12 13:27:20

Täytän tän ja teen uuen

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.