Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läski-Annie #3

LähettäjäCabriella 
Päivämäärä:   25.2.12 19:28:23

[link=http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=847923&t=847923]Vanha[/linkki]

JATKOO :>

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäCabriella 
Päivämäärä:   25.2.12 19:29:27

Vanha

Tuossa siis :D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: :DD 
Päivämäärä:   25.2.12 19:52:50

jatkoa! :)
ehdottomasti paras lukemani tarina ht netistä tähän asti

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäCabriella 
Päivämäärä:   25.2.12 20:43:26

:DD = Samaa mieltä :D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.12 21:18:53

ehdottomasti paras lukemani tarina ja olenkin seurannut ihan ensimmäisestä tekstistä asti!;) ja aatella että oot 14v :0 harkitsisin sinuna kirjailija uraa, tää on loistava!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   25.2.12 21:29:58

Hei, kiitos kaikille positiivisista kommenteista! :) Täällä tarinafoorumissa varmasti hötönetin positiivisimmat kävijät! :) Tykkään kirjoittaa paljon ja kai se lukemisen takia on treenaantunut mukavasti. Jatkoa tulee luultavasti huomenna, tänään yritän mennä kohtuu aikaisin nukkumaan. Mutta olisi kiva saada tonne blogiin kommentteja yms :) Kiitos kaikille lukijoille! ♥

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäEmmapa 
Päivämäärä:   25.2.12 23:25:52

Tykkään tästä tarinasta kyllä kovasti, juoni on mielenkiintoinen ja teksti siistiä :) Kahteen vikaan tekstiin oli kyllä lennellyt virheitä normaalia enemmän;

"Voi hyvä ihme, lakkaa jo tuo steppaus!" - varmaan lakkaa steppaamasta tai lopeta jo tuo steppaus?

100cm, joka ratkaisi, ketä 5 pääsisi Chayaan, oli 13 osallistujaa, jotka kaikki tähtäsivät sinne. - Vähän turhan pitkä virke, johon on tungettu liian monta lausetta pilkkujen kanssa. Tän olisi voinut muotoilla hieman järkevämmin :)

Hahmojen puheessa on suurimmaksi osaksi kirjakieltä, mutta väliin on tullut puhekielen ilmaisuja. Pidä hahmojen puhe jompana kumpana, niin on kivempi lukea :)

siirsin Summin käyntiin taputtaen hymyillen hulluna sen kaulaa - varmaan taputtaen ja hymyillen väärin päin? Kuulostaa siltikin vähän hassulta kun kaksi verbiä peräkkäin :)

Yhdyssanavirheitä myöskin löytyi muutama.

plääh en jaksa etsiä enempää :D Vähän tarkkuutta vaan näihin ja kirjoitusvirheisiin :) Tarkoitus ei ollut loukata, vaan antaa hieman rakentavaa kommenttia näihin "jatka jo!" kommenttien seuraan ;)

terkuin Äidinkieliperfektionisti_Emmapa

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: koke 
Päivämäärä:   25.2.12 23:31:26

jatkoo..tosi hyvä tarina

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäCabriella 
Päivämäärä:   26.2.12 09:39:14

Niin no :D En ole hirveästi löytänyt virheitä, mutta jos löydän niin tottakai sanon niistä ;)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   26.2.12 12:55:28

Jatkuu. Kiitos kommenteista ja minusta kyllä tuo lakkaa jo tuo steppaus oli ihan puhdas lause?:)

"Missä ihmeessä te viivyitte? Ne kuulemma laskee jo tuolla tuloksia ja pian kuulutetaan, ymmärrättekö? Pian selviää, ketkä pääsee Chayaan!" Make viittoili ja huitoi meidät nähdessään. Elli meinasi saada hihityskohtauksen ja minä valahdin kalpeaksi. Jännitti. En väitä, etteikö se olisi pettymys, jos en pääsisi Chayaan edustamaan tallia, mutta minulle se ei ollut kuitenkaan mikään maailmanloppu.
"Rauhoitu. Sä nyt ainakin pääset ja Elli." Rauhoittelin heitä. Halasimme Ellin kanssa ja Make pyöritteli silmiään varpustellen ja tähystellen kentälle päin. Leena ja joku nainen paperikasan kanssa palasivat kentälle mikrofoonien taakse.
"Noni, nyt se selviää! Mennään lähemmäs." Make sanoi ääni väristen jännityksestä. Tämä oli ehdottomasti hänelle tärkeää, sillä jos he sijoittuisivat Chayassa, poika pääsisi kisaamaan ties mitä luokkia arvostetuissa kilpailuissa Quen kanssa.
"Hyvä yleisö ja hyvät kilpailijamme. Meillä on nyt tiedossa metrin luokan viisi sijoittunutta." Leena aloitti puheensa. Minä, Elli ja Make yritimme katseen voimalla saada häntä puhumaan nopeammin. Hän taisi tahallaan pitkittää puhettaan, jotta saisimme kiemurrella pöksyissämme.
"Uusinnassa parhaan ajan teki Make ja Que! Pyytäisin Makea radalle." Leena kailotti mikkiin ja Make käveli ylpeänä radalle. Leenan vieressä oleva toinen nainen ojensi hänelle rehevän kukkapuskan ja ruusukkeen. Make suorastaan röyhisteli rintaansa ylpeydestä. Minua huvitti ja Elli vuorostaan pyöritteli silmiään.
"Uusinnassa seuraavaksi parhaan ajan sai Kirsi Eclipsellä! Tekin pääsette siis Chayaan." Leena sanoi ja kukitti pitkänhuiskean tytön, joka siirtyi Maken rinnalle kentän keskelle. Yleisö pauhasi. Minä ja Elli katsoimme toisiamme pelonsekaisin tuntein - mitähän tässä oikein kävisi?
"Kolmanneksi, Elli ja Pilkku! Onnea onnea! Chaya kutsuu myös sinua." Leena hymyili ja vieressäni seisova Elli käveli tönköin jaloin Maken ja Kirsin viereen ottamaan ruusukkeen ja kukkapuskan käteensä. Minä hurrasin Ellille ja nostin peukkuni pystyyn. Tätä varten hän oli treenannut, joten hän todella ansaitsi kolmannen sijansa!
"Neljänneksi, Jessica ja Flip! Myös te pääsette Chayaan." Leena jatkoi puhumistaan mikkiin ja näytti iloiselta kuin peipponen. Hän kai oli ylpeä oppilaistaan. Jessica sädehti kuin pieni aurinko saadessaan kukat ja ruusukkeen. Hän piti kestohymyä kasvoillaan ja poseerasi taidokkaasti kameroille, joiden salamavalo ei hellittänyt hetkeksikään. Nyt minua vasta jännittikin. Tiesin, että pudotukseni oli tuonut lisäaikaa, mutta olin kuitenkin kaahannut koko radan kuin formula.
"Viidennelle sijalle sijoittui Annie Summilla! Onnea kaikille Chayaan lähtijöille!" Leena hymyili minun kävellessä paikalleni riviin. Pyöreä kasvoinen nainen halasi minua, ojensi kukat ja värikkään ruusukkeen. Taas yleisö hurrasi ja kuvia räpsittiin niin, että sokaistuin hetkelliseksi.
"Aplodit myös kahdelle sijoittuneelle, Kertulle ja Oonalle! Olette varasijoilla, jos jonkun Chayaan lähtijän meno estyykin. Hienosti meni kaikilla ja rutkasti onnea jokaiselle!" Leena lopetti puheensa ja pyyhkäisi silmiään. Huomasin Vitan omistajan, Kertun nyyhkyttävän surkeana. Minun kävi häntä sääliksi.

***

"Noniin, me kaikki kolme ollaan Chayassa." Elli riemuitsi halaten Pilkkuaan. Minä ja Make seisoimme Pilkun karsinan kohdalla ja minä silittelin hevosen päätä. Se nautti saamastaan huomiosta.
"Siellä on myös Jessica ja Kirsi. Niin ja, ainakin 50 muuta kilpailijaa." Make tokaisi kyynisesti. Elli sähähti hänelle kipakasti takaisin:
"Olepa sinä hiljaa tai kiroan sinut!"
"Kuka kiroaa kenet?" Jessica ilmestyi Pilkun karsinan ovelle ääni flirttiä täynnä. Minä huokaisin. Ärsytti, miten tyttö aina tunkeutui joka paikkaan. Ihan kun hän olisi maailman kuningatar tai jotain.
"Elli lupasi kirota minut, kun kerroin hänelle reaaliteeteistä." Make virnuili. Hän ei selvästikään tajunnut, että Jessica oli minun ja Ellin kanssa sodassa. Miehet, puuskahdin äänettömästi ja vilkaisin Elliä merkittävästi. Tämä pyöritteli jälleen silmiään, minkä eleen hän oli ilmeisesti Makelta matkinut ja se oli jäänyt jäädäkseen.
"Ah, vai niin. Oho, onpas Pilkku laihassa kunnossa. Kylkiluut ja selkäranka törröttää. Pitäisikö sitä ruokkia vähemmän?" Jessica mutristi huuliaan muuttaen äänensä asiantuntijaääneksi. Elli puristi kätensä nyrkkiin niin, että rystyset hohtivat valkoisinaan. Hän meni suojelevasti Pilkun lavan kohdalle ja halasi hevostaan lämmöllä.
"Ei se ole laiha." Hän tokaisi jääkylmällä äänellä. Minun teki mieli nostaa hänelle peukut pystyyn. Minäkin halusin kuullostaa tuollaiselta vihaiselta. Kuin joku upea jääprinsessa, joka musersi vastustajan jäisillä lausahduksilla. Yleensä suuttuessani minäkun muistutin mylvivää puhvelia.
"Ei tällä kylkiluut tunnu. Lihaksiakin on oikein mukavassa kunnossa." Make koetteli Pilkkua käsillään. Jessicaa selvästi otti päähän vastaväitteistä, mutta hän kuitenkin jatkoi tyynesti:
"No sen turkki on kuitenkin kiilloton, mikä voisi tarkoittaa sitä, että se on laihtunut. Ehkäpä treenaat liikaa ja hoidat sitä liian huonosti, Elli. Kai tajuat, ettei joka päivä voi hyppiä?" Elli oli ilmeisesti pusertaa nyrkkinsä pois käsistään, joten minä puutuin asiaan:
"Elli liikuttaa Pilkkua monipuolisesti ja sopivasti. Älä ole yhtään huolissasi." Make katseli meitä kolmea tyttöä vuorotellen. Ellin silmät salamoivat, Jessica näytti omahyväiseltä ja minä tuin silmät kipunoiden ystävääni.
"Mä meen katsomaan, onko Que loimitettu oikein." Hän lopulta sanoi oudosti ja käveli poispäin. Jessica alkoi viittomaan ja ärisemään, kun Make oli pois kuuloetäisyydeltä:
"Elli Virtanen, koska sä tajuat, et toi on mun mies?"
"Jessica Kiiski, miten tämä liittyy mun hevosen lihaksiin ja muka laihuuteen?" Elli ärähti samalla mitalla taakse. Vaivaannuin. En tiennyt, pitäisikö minun sanoa jotain vain olla hiljaa. Lähteäkkö pois vai jäädä siihen. Päätin olla hiljaa ja tarkkailla. Korvani tosin surisivat jo kivusta, mitä Jessican ääni minulle aina aiheutti.
"Sä ja sun lihava ystäväs voitte pitää mielessä, et jos se tuutte lähelle mun rakkaita; Flippiä, Makea, Caraa tai Nataliaa, niin todellakin tulee turpaan!" Jessica ärisi kuin vihainen koira. Minulta nousivat piikit pystyyn:
"Mä en oo mikään lihava, lakkaa jo haukkumasta! Ja sitä paitsi, me säikytetään hevoset, joten joko ollaan ihan hiljaa tai sit selvitetään tää kunnolla ulkona, luudanvarsi." Jessica tuijotti minua ja Elliä kiinteästi silmiin halveksuva ilme kasvoillaan. Minua ärsytti hänen lisäkseen myös se, että hän oli taas saanut minut menettämään malttini. Inhottavaa, miten hän provosoi meidät aina huutamaan ja kiljumaan.
"Annie, sä lihot joka päivä, näytät nytkin joltain sumopainijalta. Ja Elli, tää ei todellakaan jää tähän. Te jäätte pois niistä kilpailuista joko vapaaehtoisesti tai mä teen sen teidän puolesta." Jessica sihahti meille ja heilautti pitkiä hiuksiaan taakse. Nokka sojossa hän lähti kävelemään Quen karsinalle päin, ilmiselvästi Maken tapaamisen toivossa. Elli rapsutteli Pilkkua ja yritti tasaantua. Äkkia tajusin jotain ja huudahdin ilahtuneena:
"Elli! Sähän pistit vastaan Jessicalle!"
"Mitä?" Tyttö ihmetteli ymmärtämättä mitä tarkoitin. Tartuin ystävääni käsistä ja halasin häntä hymyillen hulluna:
"Ennen sä jähmetyit aina, kun snobit katsokin sua. Nyt sä annoit ihan kunnolla takasin! Mä oon ylpeä susta!" Ellin ilmeet vaihtelivat järkytyksestä hymyyn. Hän virnisti ja sulki Pilkun pään syliinsä:
"Näitsä Pilkku? Omistajasi antoi kunnolla takaisin sille pissikselle." Elli virnuili ja ilonkyyneleet valuivat hänen poskilleen:
"Kiitti Annie. Sun seura näköjään teki tän, kohotti mun itseluottamusta. Kiitos." Elli soperteli. Minä hymyilin ja olin itsekin vähällä sortua itkuun:
"Sä oot mun paras ystävä."
"Niin säkin mun!" Elli niiskaisi tukahtuneesti ja halasimme taas. Tänään parasta ei ollut Chayan kisoihin pääsy, vaikka sekin oli upeaa. Parasta oli tajuta, että olin löytänyt itselleni uuden parhaan kaverin, jonka kanssa yhdessä hyvästelimme Pilkun ja Summin ja lähdimme vielä illaksi shoppailemaan.

Tällainen pätkä täällä kertaa :) Jatkoa taas joskus.

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   26.2.12 14:05:48

hyvä elli! jatkoo sit taas joskus ;D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.2.12 15:30:00

nyt oli vähän normaalia enemmän jotain pikkuvirheitä, muttei se niinkään haitannut(: Ihana pätkä taas ja tulin hyvälle tuulella ja oli pakko nauraa ilosta varsinkin ellin puolesta:))

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   26.2.12 15:50:48

Mulle tulee just niitä virheitä, kun joku huomauttaa niistä ja sitten yritän ahdistuneena olla tarkempi :D Pitäis vaan ottaa "rennosti" tää kirjoittaminen, mut mua itseäni ahdistaa tosi paljon, jos teen noita virheitä yms. Omaksi iloksi kuitenkin kirjoitan, eli pidän nyt pari päivää taukoa, jotta tulisi taas puhtaampaa tekstiä :)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: kultaporsas@kännyk 
Päivämäärä:   26.2.12 16:41:07

uiuiuiuiuiuiu ihanaa ihanaa jatkoa jatkoa jatkoa vaan !

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   26.2.12 17:32:55

Olin jäljessä kolme lukua, mut hyvin pääsin mukaan! Ihanan yksityiskohtaisesti oli kisat ja kaikki kuvailtu, ja mahtavaa et Ellikin alkaa nouseen tuolta silleen ÄRR :D Ja hyvä et ees yks snobeista on mukana kisoissa et säilyy jännitys.
Jatkele vaan:(

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   26.2.12 21:51:55

Jee!! Aivan mahtavaa!
Ota rennosti kirjottaminen. Virheitä tulee ja niitä voi pienentää sillä, että lukee läpi tarinan ennen sen 'lähettämistä' tai jotain. :D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: Naa(: 
Päivämäärä:   27.2.12 10:14:48

Ihana osa taas! :) jatkoaa!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjäkattilalapsi 
Päivämäärä:   27.2.12 12:51:33

"Ah, vai niin. Oho, onpas Pilkku laihassa kunnossa. Kylkiluut ja selkäranka törröttää. Pitäisikö sitä ruokkia vähemmän?"

Pitäiskö tossa lukea ruokkia enemmän, jos hevonen on laiha niin ei kai sitä vähemmän ruokita? Mutta joo, ihan kiva tarina. Voisit oikolukea pätkät huolella ennen lähettämistä. Oon seuraillut tätä hiljaa ihan alusta asti ja hyvin kirjotat muutamia pikkuvirheitä lukuunottamatta! :---)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: MissSunshine 
Päivämäärä:   27.2.12 16:48:07

Kirjoitat tosi hyvin 14-vuotiaaksi!:) Jatkoa ihmeessä

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: koke 
Päivämäärä:   27.2.12 17:38:32

jatkoa

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.2.12 19:59:26

koska jatkoaa :)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   27.2.12 20:17:26

Ah, vai niin. Oho, onpas Pilkku laihassa kunnossa. Kylkiluut ja selkäranka törröttää. Pitäisikö sitä ruokkia vähemmän?"

^^ tuo vähemmän on niinkuin ivalla sanottu ;)

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäCabriella 
Päivämäärä:   27.2.12 20:18:40

Jatkuu :>

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   27.2.12 21:37:18

Hei voiskos jo jatkua, joka ilta istahdan koneelle ja täytyy tarkistaa onko jatkunut, oon koukuttunut!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: MJ 
Päivämäärä:   28.2.12 13:21:19

jatkuu ! :) vaikka virheitä onkin , niin minua ei ainakaan haittaa ne , tarina on hyvä , virheistä viis;) !

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.2.12 17:02:00

Oon kanssa koukussa tähän. Nyt nopee kun ehit/jaksat kirjottaa niin jatkoa!!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   28.2.12 19:21:00

Ja jatketaanpas! :)

"Voi itkun itkun itku," Manasin kaivellen laatikkoa, jossa yleensä säilytin ratsastushanskojani. Laitoin ne yleensä vain ja ainoastaan sinne, koska jos jätin ne muualle, en yleensä löytänyt niitä sitten enää.
"Mitä ihmettä sinä jupiset?" Äitini harppoi eteiseen oikoen essuaan. Hän aikoi taas tänään leipoa ihania voisilmäpulliaan, maltoin tuskin odottaa.
"Mä en löydä mun hanskoja!" Inahdin tuskastuneena ja käänsin ratsastustakkini taskut nurin. Sielläkään niitä ei näkynyt.
"Ota nuo sormikkaat, ei siellä nyt niin kylmä ole. Etsi niitä hanskoja sitten myöhemmin." Äiti ehdotti ja paineli sitten takaisin keittiöönsä. Kun keittiö oli hänen kotinsa, talli oli minun.
Pyöräilin eteenpäin kauheassa loskakelissä. Kyytiä en saanut ja kävellä en jaksanut, joten vanha (ja välillä temppuileva) fillari oli loistokeksintö. Jos kuitenkin olisin saanut päättää, olisin valinnut kyydin. Pyöräilin ilman kiireitä eteenpäin hyräillen ja ratsastuskypäräni kuin säestäen keikkui ohjaustangossa. Kännykästäni pirahti nokiatune ääni ja metsästin sitä taskustani yhdellä kädellä ohjaten pyörää. Viesti ole leenalta ja siinä luki, että tunti olisi peruttu, koska kenttä on niin huonossa kunnossa ja maneesi varattu koko päiväksi, mutta lopussa luki, että huomenna olisi tunti maneesissa. Huokaisin. Ärsytti, sillä treenaus olisi ollut vain ja ainoastaan toivottua Chayaan varten, mutta voisinhan tänään vaikka juoksuttaa Summia. Sitä kun en ollut koskaan ennen tehnyt ja maastoon en halunnut lähteä ennen kisoja. Sen jälkeen me alkaisimme opetella nauttimaan luontoratsastuksen riemuista!

Taluttaessani Summia kentälle päin, huomasin, että siellä oli myös toisia. Jessica hyppäsi Flipillä esteitä ja hänen kaverinsa Natalia nosti kiltisti hänelle puomeja. Myös Cara näytti istuvan kentän reunalla tuolissa ja kuvaavan kamerallaan heitä.
"Voi Flip parkaa. Hevoselta varmaan menee jalat, kun tuolla hyppii." Mutisin itsekseni ja avasin kentän portin. Annoin Summin kävellä siitä sisään perässäni ja suljin sen napaten Caran viereiseltä tuolilta juoksutusliinan ja alkaen pujotella sitä kuolainrenkaaseen.
"Etkö näe? Tämä kenttä on yksityiskäytössä." Cara ärhenteli kuin pieni vihainen terrieri.
"Siinätapauksessa muistuttaisin sinua, että tallin säännöissäkin lukee, että kenttää ei voi varata, mutta maneesin voi, maksusta." Vastasin tyynesti ja lähdin toiseen päätyyn Summin kanssa. Siellä oli suhteellisen hyvässä kunnossa kenttä ja juuri sopiva tila juoksuttaa herraa.
"Mitä sä teet täällä? Etkö näe, että tässä harjoitellaan!" Jessica äkkäsi minut hevosensa selästä ja pysäytti sen kuin seinään alkaen karjua. Summi säikähti tytön huudantaa ja hyppäsi sivulle. Rauhoittelin hevosta ja ohjasin sen ympyrälle, missä se meni hermostuneesti käyntiä eteenpäin.
"Älä viitsi kiljua. Ei me paljon tilaa viedä, joten jatka toki." Vastasin rauhallisesti pitäen huomioni Summista. Se käveli reippaasti pää pystyssä ja aprikoin mielessäni, olisiko sivuohjat olleet sittenkin hyvät.
"Natalia! Aja tuo hullu pois meidän estetreeneistä!" Jessica vinkui ilmeisen harmistuneena siitä, ettei saanut provosoitua minua raivostumaan. En viitsinyt vastata, pidin silmäni Summissa ja toisella korvalla kuuntelin, mitä Natalia vastaisi.
"Tuu uudestaan tää sarja! Noitten taso on niin näkymätön, ettei ne meitä häiritse." Natalia vastasi vilkaisten minua murhaava kiilto silmissään. Jessica näytti miettivän hetken, mutta antautui ja siirsi hevosensa laukkaan. Huokaisin helpotuksesta. Tallilla käynti ei ollut kivaa, jos aina joutui tappelemaan.
"Hieno!" Kehuin ruunaa, joka alkoi pärskähtämään. Minulle on opetettu, että hevonen pärskii, jotta limat lähtisivät liikkeelle ja myös, jos se piti jostain asiasta tai rentoutui. Käänsin Summin uudelle suunnalle ja annoin sen kävellä vielä parisen kierrosta. Sitten siirsin sen raviin, johon se lähti innokkaasti. Toisessa kädessäni oli varmuudeksi juoksutusraippa, mutta sitä ei nähtävästi tarvittu. Summin ravi oli lennokas ja eteenpäin vievä. Hymyilin kuvitellen itseni sen selkään ja uppouduin hetkeksi haavekuviini. Siinä samassa Jessica laukkasi Flipillään aivan liian läheltä ohi ja Summi hermostui täysin. Se vain nykäisi juoksutusliinan kädestäni ja lähti täyttä kiitoa kentän toiseen sivuun päin.
"Ota nyt se kiinni, äläkä vaan siellä seiso! Mä en sitten ymmärrä, miksi aloittelijat yrittää juoksuttaa, jos ne ei osaa!" Jessica kälätti. Huutelin Summia nimeltä ja se onneksi pysähtyi portin eteen. Liina oli mennyt poikki, mutta muuten hevonen oli kunnossa, tosin hermostunut.
"Voi sinua, pikkuinen. Tämä ei ollutkaan nyt hyvä idea, kun nuo kaahaa tuolla." Mutisin ruunalle ja nappasin maasta liinan toisen puoliskon. Hevonen oli ilmeisesti tallonut sen päälle ja se oli antanut periksi ja katkennut. Hevonen askelsi levottomasti vierelläni ja katsoin Caraa ja pyysin yrittäen kuulostaa ystävälliseltä, voisiko hän avata meille portin ulos.
"Älä nyt häiritse, mähän kuvaan." Tyttö tiuskaisi. Olin saada hermoromahduksen. Summi koikkelehti kuin kani ja minun piti avata yksin portti. Pidin Summia tiukassa otteessa ja avasin hankalan portin kävellen Summi perässäni ulos. Onneksi se ei saanut mitään hötkykohtausta, ajattelin ja suljin portin. Taputtelin hevosta kaulalle ja kävelytin sitä tallin edustassa. Inhotti, miten aina niiden kolmen edessä tuntui aiheutuvan tällaisia onnettomuuksia. Silittelin ja taputtelin Summia kävelyttäen sitä vielä hetkisen, kunnes vein sen talliin. Otin siltä suitset pois ja laitoin riimun tilalle vieden ruunan tarhaan. Siellä se sentään saisi leputtaa hermojaan ja olla rauhassa mokomilta snobeilta.
"Oletpas sinä vihaisen näköinen. What's wrong?" Make kysyi minulta tullen vastaan tallikäytävällä, kun tulin viemästä Summia tarhalle.
"Kaikki." Tuhahdin ja kävelin hänen ohitseen. En kaivannut nyt hänen virnuiluaan, kun oloni oli niin kurja.
"Annie! Älä viitti mykkäkouluilla! Sano nyt, mikä on." Poika intti itsepäisesti perässäni hakiessani kottarit ja talikon.
"No ei mitään. Tai oikeastaan kaikki." Vastasin ja parkkeerasin kottarit karsinan eteen alkaen siivoamaan Summin jätöksiä.
"Etkä aio kertoa siitä?" Poika kysyi silmäillen minua tutkivasti.
"En." Painotin.
"Ja minä en saa kuulla tästä, koska?" Make jatkoi sinnikkäästi. Minua alkoi närästää hänen tenttinsä.
"Koska se ei kuulu sinulle? Sori nyt, mutta mä en oo hyvää seuraa." Vastasin ja aloin jo katua sitä, että olin niin hyökkäävä. Oloni vain tuntui siltä, että jos muut olivat minulle aina niin vihaisia ja ilkeitä, niin oliko minun aina pakko jaksaa olla positiivinen? Eikö minulla ollut ikinä lupaa suuttua?
"Kyllä mä itseasiassa tajuan." Make hymyili myötätuntoisesti. Olin kirkaista. Tajusiko hän? Oikeasti, miten hän oli voinut tietää, että minä ja snobit olimme ilmiriidoissa?!
"Ei ole helppoa olla uusi hevosenomistaja. Karsinansiivousta, monta kertaa hevosen liikutusta, hoidot.."
"Kyse ei todellakaan ole siitä, että olisin kyllästynyt Summin hoitoon!" Jyrähdin miettien, miten hän voi edes kuvitella sellaista. Kyse on vaan siitä, että jotkut inhoaa minua täällä enemmän, kuin mitään muuta ja tuntuu, että minut yritetään väkisin savustaa ulos. Halusin sanoa hänelle noin, mutta en voinut. Minä ja Elli olimme puhuneet hänelle tästä ja oli parempi, ettei ihmiset tienneet tallilla Jessican, Natalian ja Caran vihaavan minua. Siitä seuraisi vain lisää ongelmia, jota totisesti en kaivannut.
"Ehkä olen vain ongelmamagneetti." Tokaisin miettivästi ääneen ja Make virnisti:
"Siltä minustakin tuntuu. Mutta, jää sinä tänne luomaan lannat. Minä lähdin hakemaan sitä aivokuollutta sisään."
"Lakkaa haukkumasta Quea!" Virnistin takaisin ja heitin lantaa kottareihin. Maken lähdettyä minulla oli astetta parempi mieli. Siivosin karsinan huolella ja mittasin summille ruuat valmiiksi. Sitten lähdin kotiin ja huomenna tulisin paremmalla mielellä tunnille.

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjätgesdb 
Päivämäärä:   28.2.12 19:34:58

jee jatkoa :) ja hyvä pätkä kuten aina en nyt jaksanut alkaa virheitä ettimään :))!!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.2.12 19:46:27

jatkoa vielä tänään?

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.2.12 20:32:01

Up oho tää oli päässy tippumaan ihan kokonaan D:

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   28.2.12 21:05:27

Jatkoa. Kommenttia taas voi antaa! Huomatkaa, että kun tässä päivässä kaksi jatkoa, seuraava tulee luultavimmin viikonloppuna ;)

"Annie, älä purista käsiäsi noin kovaksi möykyksi ohjien ympärille. Rentouta käsiä, noin juuri! Nyt Summikin myötää paremmin, hienoa." Leena opasti kentän keskeltä. Tänään meillä kuulemma olisi aika koulupainotteinen tunti ja harjoiteltaisiin lähestymisiä esteille. Kouluhan on kuitenkin esteidenkin perusta, tai niinkuin Leena sanoisi, tukipilari. Vaihdoin kevennykseni oikeaksi ja yritin kantaa kädet rentoina. Summi liikkui menevästi eteenpäin ja me kummatkin taisimme olla virkeitä ja positiivisia eilisen vastapainoksi. Tunnilla oli myös Elli, että Kirsi Eclipsellään.
"Tullaan ravissa tämä jumppasarja. Laukkahan ei siis kenelläkään nouse ja katseet eteen. Keskittykää nyt perusratsastukseen, se on esteradalla tiukissakin kurveissa tärkeää." Leena huuteli osoittaen viittä peräkkäistä kavalettia, jotka olivat eripituisten matkojen päässä toisistaan. Minä ja Elli ravasimme voltille, kun Kirsi meni eka. Eclipse oli hienossa paketissa menevä puokki ja Kirsi selvästi piti siitä hyvää huolta, mietiskelin. Kirsin mentyä kavaletit ja saatuaan palautteet, minä ohjasin Summin pikkuesteille. Ravasimme niiden kaikkien yli ja minä keskityin täysin istuntaani.
"Hyvä istunta, mutta muista nyt ne kädet. Kun puristat liikaa ohjia ja pidät niitä vähän jäykästi, Summi kulkee väärin ja pudotuksen riski nelinkertaistuu." Leena selitti. Nyökkäsin ja sitten tuli Elli. Pilkku ja Elli sulautuivat yhteen kuin kaksi marjaa: tosin heillä oli yhteistä historiaakin vaikka kuinka! Kaikenkaikkiaan heillä oli hauskaa yhdessä ja minusta he olivat huippupari. Toivoin, että minun ja Summinkin työskentely muuttuisi joskus noin tiiviiksi ja "sulautuisimme" toisiimme. Tajusin kuitenkin, että se ei tapahtunut yhdessä yössä. Nykyään Summi kyllä tunnisti minut ja välillä jopa hörähti hakiessani sen laitumelta tai mennessäni sen karsinan ohi. Varsinaista luottamusta meidän välillä ei silti vielä ollut, mutta hyvää vauhtia siihenpäin menossa. Menimme ristikkosarjaa vielä hetken, kunnes jokaisen meno oli Leenan mielestä tarpeeksi virheetöntä. Hän käski meidän vaihtaa suunnan ja tulimme tätä sarjaa uudestaan. Suunta oli Summille paljon vaikeampi ja jotenkin se toimi hitaammin.
"Tämä puoli on Summille vaikeampi, joten ole tarkkana, ettei se pääse lipsumaan pohkeesi lävitse." Leena huomautti kuin lukien ajatukseni. Pian tämäkin suunta alkoi sujumaan ja Kirsin Eclipse alkoi vähitellen kuumumaan.
"Jaaha, Eikka haluaa laukata. Muutan tätä sarjaa laukka-askelille paremmaksi ja sitten tullaan vuorotellen. Menkää hetkeksi laukkaamaan pääty-ympyrälle ja katsotte, että nostot, jarrut ja temmon vaihdokset sujuu. Hevosen pitää olla laukassa aivan yhtä terävä kuin ravissakin ja sitä meidän on harjoiteltava." Leena teroitti. Menimme toiseen päätyyn ja aloimme nostaa laukkoja. Summi ampaisi kun tykinkuula ja otin sen saman tien käyntiin. Nostin uudestaan laukan ja vaikka se syöksähti reippaasti eteenpäin, se oli kokoajan kuulolla. Kokeilin kaikki temmot läpi ja tein siirtymisiä suoraan käyntiin ja ravin kautta käyntiin. Myös Elli ja Kirsi hioivat samoja juttuja.
"Noniin, muut ravaa uralla, kun yksi tulee. Joku nopea nyt aloittamaan." Leena hihkaisi siirtyen kokoamansa sarjan viereen. Esteet olivat matalia, peräkkäisiä, mutta piti osata katsoa oikea tempo. Jos tuli liian kovaa, voisi tiputtaa ja jos liian hiljaa, niin voisi käydä samoin. Askeleet piti myös määrittää ja minua alkoi hirvittämään. Olin surkea laukka-askelten laskija. En halunnut mennä eka, joten odotin, että Elli tai Kirsi liikkuisi. Seisoimme kuitenkin kaikki kolme paikallamme odottaen, että joku liikkuisi.
"Voi herranpieksut! Aloita sitä Elli." Leena purskahti nauruun. Ellillä kolisivat puomit, koska Pilkku ei laskenut kavaletteja esteiksi ja suorastaan vain kiisi niiden yli. Leena antoi pitkän palautteen Ellille, jonka ajalla minä ja Kirsi pystyimme ravaamaan jo kolmatta kierrosta.
"Sitten Annie." Leena lopulta kääntyi meidän puoleen. Nostin Summille hallitun laukan ja ohjasin sen sarjaa kohden. Hidastin inan laukkaa ja yritin mukautua sen liikkeisiin. Eka hyppy meni hyvin ja mahduimme mukavasti toisellekin. Kolmas ja neljäs olivat niin vierekkäin, että Summi kai ajatteli, ettei mahdu siihen väliin ja teki kamalan peuraloikan molempien esteiden yli. Tuuskahdin sen kaulalle ja molemmat jalustimeni katosivat jaloistani. Summi riiputti päätän estesarjan lopussa hidastaen käyntiin ja minä vain pötkötin sen kaulalla pitäen tiukasti harjasta kiinni, etten vain tippuisi.
"Voihan, sanonko! Älä tipu, minä autan." Leena kiirehti auttamaan minut satulaan. Metsästin jalkani jalustimiin ja katsoin häntä nolona. Tämä näytti toruvalta:
"Ihan liian kova rallivauhti, sen oli pakko hypätä molemmat, koska tuolla vauhdilla ei olisi mahtunut väliin. Sinun pitää rohkeammin vaihtaa tempoja, ei tuollaisella pysty kiitämään. Puolipidätteet rennoilla käsillä, ei ole vaikeaa. Yritä skarpata seuraavalla kerralla." Nyökkäsin posket punoittaen ja antaen Summille ravipohkeet. Leenan opastuksista kuulin, että Kirsi taas poikkeukseni oli tullut aivan liian hiljaa. Harjoittelimme tätä kyseistä sarjaa tosi kauan. Aina joku tuntui menevän pieleen tai jossain oli jotain parannettavaa. Lopulta Leena sanoi, että voisimme alkaa kävellä ja kaikki olivat kuulemma kehittyneet hienosti - vaikka tietenkin parannettavaa aina oli.
"Hieno Summi!" Taputin vuolaasti hevoseni kaulaa. Se oli mennyt niin hienosti, että olin pakahtua ylpeydestä. Annoin sille ihan pitkät ohjat ja kävelimme kentällä vartin, jotta hevoset saisivat tasaantua kaikessa rauhassa.

***

"Puuh! Mikä tunti!" Virnistin Ellille tarttuen kioskista ostettuun ihanaan isoon viineriini. Tiedän, se ei edistänyt laihduttamistani. Tosin, en ollut siinä edistynytkään. Olin kai jotenkin odottanut, että kilot alkaisivat karista Summin myötä, vaikken hevosta minään laihdutusvehkeenä pitänytkään. Silti vaaka näytti ihan samaa lukemaa, kun aina ennenkin.
"Summi meni kyllä hienosti. Ja Pilkku myös, se näytti parastaan." Elli huokaili kanasalaattinsa takaa. Istuimme kioskin pöydässä maneesin yllä, jossa muuten ei tällähetkellä ketään ratsastanut. En ymmärtänyt, miksi hän halusi valita salaatin kioskin upeiden munkkien ja viinerien loistosta.
"Niimpä! Mukavaa olla taas positiivinen ihminen. Eilen kun tuli oltua niin nega." Virnistin ja haukkasin leivoksestani suuren haukun. Kioskin pöytien ympärillä oli myös muita ihmisiä ja radio soi hiljaisella. Tunnelma oli jotenkin myös niin kotoisa.
"Sä negatiivinen?" Elli esitti hämmästynyttä näykkien salaattiaan.
"Olin juoksuttamassa Summia ja Jessica meinasi kaahata sen yli ja Summi tietysti otti hatkat. Mutta, se oli eilistä." Selitin lyhyesti vilkuillen ympärilleni kuin etsien Jessicaa. Onneksi häntä ei näkynyt.
"Sillä tytöllä ei ole mitään järkeä päässä. Kauniit hiukset ja hienommat kynnet, mutta mitään muuta ei sitten olekaan." Elli tokaisi tiukasti. Nyökkäsin. Hän oli oikeassa, kuten aina.
"Jaaha, täällä sitä evästetään! Saanko istua?" Make pölähti paikalle niin, että minä ja Elli olimme kirkaista. Hänellä oli jännä tapa ilmaantua paikalle niin, etteivät muut huomanneet. Ennenkuin ehdimme antaa sen kummemmin lupia, hän jo istui pöydässämme siemaillen colaansa.
"Mites meni tunti? Olisin mennyt Quen kanssa treenaamaan, mutta äiti sai hepulin, sanoi kuulemma pitävänsä tuntia." Make selitti ryystäen pillistään juomaansa karskin miehekkäästi.
"Pilkku on paras, että revi siitä." Elli hymyili unelmaista hymyä. Minä jatkoin samaa suitsutusta:
"Ja Summi myös! Meni kuin unessa."
"Que taas meni hanuri tulessa eteenpäin, pukki sinne pukki tänne tyyliin. Miten mä jaksan sitä? Miksi naiset on tommosia?" Make irvaili. Minä haukkasin viimisen haukun viineristäni ja tokaisin kyynisesti virnistäen:
"Siksi sä jaksat sitä, koska itse kisoissa se menee upeasti ja hyppää metrin ilmavaralla. Ja tässä on kaks naista, jotka voi koska tahansa hakata sut, et varo vaan!"
"Todellakin varon." Make lupasi pyöritellen silmiään. Jäimme iloisesti jutellen keskustelemaan kaikesta, mitä mieleen tuli.

Toivottavasti tykkäsitte! Kommenttia saa antaa :-)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   28.2.12 21:06:42

Taas hyvä pätkä :)
Mm muuten tosi hyvä, mutta melko yhtäkkiä tuli tuo Summin säikähtäminen (ehkä luin vaan huonosti sen kohan mut..)
JA yleensä kun me juoksutetaan meidä hevosia, nii ne ei yleensä aluksi kävele, et suoraan raville vaan. Tiiä kyl meidä hevostietoudesta, se on hiukan vajaa :)
2 virhettä bongasin, hah!
Jatka!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: MJ 
Päivämäärä:   28.2.12 21:52:05

jatkoo vaan :)

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäCabriella 
Päivämäärä:   28.2.12 22:14:44

Jatkuuuuu :D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: STALKER 
Päivämäärä:   28.2.12 23:08:18

Virheistä viis, tää tarina on saanut mut koukuttumaan!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.2.12 23:12:30

Kiva pätkä :) hieman ehkä häiritsi tuo "eka" sana, kun olisi pitänyt olla ensimmäinen.. :D mut JATKOA

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäEmmapa 
Päivämäärä:   29.2.12 10:38:35

"Lakkaa jo tuo steppaus" ei ole ainakaan äidinkielellisesti oikein :)
lainausmerkkien kanssa silmiin on pistänyt virhe, esim;
"Todellakin varon." Make lupasi pyöritellen silmiään.
Jos lainattu puheen jälkeen tulee johtolause (eli kertoo kuka on sanonut), pistettä ei laiteta vaan lainauksen jälkeen tulee pilkku.
-> "Todellakin varon", Make lupasi pyöritellen silmiään.

:)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   29.2.12 14:33:24

En edelleenkään ymmärtänyt, mikä tuossa lakkaa steppaus lauseessa on niin väärin, mutta eipä väliä :) En siis väittänytkään, ettei mulla tulisi virheitä. Eli kyllä tulee ja kaikki ei ole aina niin oikeaoppisesti kirjoitettu, mutta parhaani yritän.

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjäkattilalapsi 
Päivämäärä:   29.2.12 15:26:24

Ah, vai niin. Oho, onpas Pilkku laihassa kunnossa. Kylkiluut ja selkäranka törröttää. Pitäisikö sitä ruokkia vähemmän?"

^^ tuo vähemmän on niinkuin ivalla sanottu ;)

^Vaikka olisikin ivalla niin silti on kyllä hassu lause ja ei taida olla ihan "virallisesti" oikein. Jännästi sanottuo ivalla "onpas poni laiha pitäiskö ruokkia vähemmän", kuvittelisin ennemminkin "Onpas Pilkku pulskassa kunnossa, sitä pitäisi varmaan laihduttaa" . Mutta joo, toki jokaisella on oma kirjoitustyylinaä :---)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   29.2.12 15:38:32

Mun kirjoitustyylini nyt vain on tällanen :D Ikävää jos ei sieltä löydy kun virheitä, mutta toivottavasti edes jollain jäi hyvä maku tarinasta!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   29.2.12 16:11:23

Eiköhän nyt suurimmalle osalle lukijoista/kommentoijista ole ihan hyvä maku tästä tarinasta jäänyt. Virheistä kommentoidaan, jotta niistä opitaan, koska tahdot luultavasti kehittyä kirjoittajana? :)

Ja tuo "lakkaa steppaus" -juttu pitäisi olla kieliopin puolesta "lakkaa steppaamasta". Lakkaa-verbin kanssa tulee käytää siis verbiä ei substantiivia :)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   29.2.12 16:13:08

Siis lakata-verbin...

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjätgesdb 
Päivämäärä:   29.2.12 16:21:21

tää on paras tarina mitä luen tällä hetkellä :) jatkoa!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   29.2.12 16:32:57

Joo nyt ymmärsin tuon lakkaus verbin :) Kiitos siis ;)
Tgesdb: kiva että pidät! :) tänään ei jatku, mutta viikonloppuna varmasti!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   29.2.12 19:40:11

Tuo lakata-verbi juttu on mun mielestä ihan oikein, niinku vaikka Harry Potterissa silmiin pistää esim. "Rouva Weasley sivalsi terävästi sauvallaan ja alkoi kaksintaistelun"
Nimenomaan tuo 'alkoi kaksintaistelun' kuulostaa väärältä, mutta on oikein.
Mun mielestä 'Lakkaa jo tuo steppaus' juttu on vähän samanlainen, ihan oikein.

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.2.12 19:57:32

Kiva pätkä. Ja tästähän tulee itekkin iloseksi, kun huomaa, että Annie on alkanut saada kavereiyta :D!

pikkuoona "Mm muuten tosi hyvä, mutta melko yhtäkkiä tuli tuo Summin säikähtäminen (ehkä luin vaan huonosti sen kohan mut..)
JA yleensä kun me juoksutetaan meidä hevosia, nii ne ei yleensä aluksi kävele, et suoraan raville vaan#

Ja tuohon juoksutukseen itse kyllä käyn hevosen kanssa esim. kävelemässä jonkun lenkin ennen kun alan sitä kunnolla juoksuttaa. Ei se ainakaan huonoksi ole.
Ja Summin pelästymisestä: Ei ne hevoset paljoa varoittele...

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   29.2.12 20:43:22

Nyt menee aika pahasti aiheen ohi, mutta oli pakko tarkistaa omasta Harry Potterista ja siellä kyllä luki: "alkoi kaksintaistella".. Kyseessä oli ilmeisesti lainaus 7:n lopusta?

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   29.2.12 21:00:36

Siis mun PITI pitää kirjoitustaukoa viikonloppuun asti, mutta syön sanani :3 Tässä teille tarinaa :D Tämä ei ole tähän siis suoraan kirjoitettu ja virheet yritin tarkastaa. Kommenttia saa antaa ja olisi kiva kuulla toivomuksia, miten haluatte/ette halua tarinan etenevän. Mutta, enjoy!

“Hienoa ratsastusta teiltä kaikilta! Minun puolestani voitte mennä maastoon loppukävelyille.” Leena hymyili meille aurinkoisesti ja varjosti kädellä silmiään. Lumi alkoi sulaa ja aurinko paistoi kirkkaasti luoden kenttään ratsukoiden varjokuvia. Olin hihkaista riemusta. Olisi kiva päästä maastoon, vaikkakin vain kävelemään.
“Haluaako kaikki siis mennä maastokävelyille? Hyvä. Make johtaa ryhmää ja muut seuraatte.” Leena selosti avaten meille kentän porttia. Meitä oli ollut aika monta tunnilla: Elli, Make, Kirsi, Jessica ja minä. Muodostimme jonon Maken perään ja ratsastimme pitkin ohjin käyntiä pois kentältä. Summi venyytti kaulaansa ja päristeli sieraimiaan. Tunti oli ollut mehut imevä, mutta olimme hypänneet metriä ratana. Mielestäni meillä oli sujunut ihan hyvin, mutta Elli ei ollut välttänyt mustelmia - Hän oli lentänyt komeassa kaaressa okserin päälle Pilkun kieltäessä.
“Älä Jessica tule sitten liian lähelle. Tää potkii.” kuulin Maken muistuttavan takanaan ratsastavaa tyttöä. Elli ratsasti edessäni ja kääntyi puoleeni:
“Vitsi kun Leena pitää upeita tunteja! Taas meni niin kivasti, että! Pilkun kieltäytyminen oli oikeastaan mun omas syy. Olin ehkä liian passiivinen, enkä mukana hypyssä. Keskityin vain kantapäihin.” Nyökkäsin. Ellillä oli kantapää ongelma, niin kuin minulla oli käsiongelma. Siitä asiasta kuitenkin olin täysin samaa mieltä, että Leenan tunnit olivat mahtavia. Hän opetti, neuvoi ja korjasi. Asiat tehtiin niin kauan, että ne olivat Leenasta tarpeeksi hyviä. Ei ihme, että Make oli niin taitava ratsastaja, koska äitinsä oli oikea huippuvalkku.
Käänsimme hevoset maneesin taakse vievälle polulle, joka kiersi tallin kaikki laitumet. Se oli vain 1km pitkä, mutta juuri sopiva loppukäynneiksi. Maisemat olivat todella kauniit. Ihailin Leenan hevosia, jotka laidunsivat laitumillaan. Silmiini osui Rosvo, joka seisoi tyynenä tarhassaan. Voi että kun se oli ollut hieno ratsastettava! Halusin ehdottomasti sen selkään vielä joskus.
“Annie? Kuunteletko sä yhtään?” Elli virnisti herättäen minut todellisuuten. Tiedän, ei ollut hyvä hukkua ajatuksiinsa hevosen selässä.
“Joo. Mitä?”
“Niin sitä vaan, että meidän pitää jäädä tän maaston jälkeen tallille. Sopimaan niistä Chayan kyydeistä ja ilmoittautumisista.” Elli selitti kärsivällisesti kääntyen taas eteenpäin ja taputtamaan hevostaan kaulalle. Summi liikkui vähän laiskahkosti eteenpäin rennosti kuin mikä. Silittelin myös sen kaulaa ja kehuin sitä ääneen, miten hieno hevonen se olikaan.
“Sillä on ainakin valtavasti kapasiteettia. Enemmänkin, kuin metrin luokkiin.” Kuulin takanani äänen. Kirsi, tunnistin.
“Joo, kyllä varmaan. Itse vaan en ole oikea ratsastaja yli metriin, ainakaan vielä.” Vastasin hymyillen. Kirsikin oli ihan mukava, vaikkakin jotenkin vakavamielinen. Hänen hevosensa Eclipse se vasta potentiaalinen olikin.
“No, treenaamalla oppii. Eikan tullessa mulle se meni ratsastaessa kyyryssä ja käytti selkäänsä ihan väärin. Meillä oli alussa todella hankalaa, mutta jotenkin Leena kouli meistä jotain normaaliin päin olevan ratsukon.” Kirsi jatkoi. Hämmennyin. En voinut uskoa, että Eclipse edes osasi mennä huonosti.
“No onneksi olkoon, olette ylittäneet vaikeat ajat. Te olette todella hieno pari.” Kehuin kääntäen päätäni ja katsoen Kirsiin. Tämä punastui ja laski katseensa Eclipsen kaulaan:
“Aih, kiitos.” En keksinyt mitään sanottavaa, joten keskityin Summiin. Talli häämötti jo edessä punaisena rakennuksena ja Summikin reipasti käyntiään. Höpsö ruunani näköjään tiesi, että karsinassa odottaisi herkullinen heinäkasa.
“Pysäyttäkää! Edessä on traktori!” Make huusi ja pysäytimme letkan. Edessä tosiaan näytti olevan traktori, jolla oli aura perässään. Ilmeisesti Que hermoili, koska Make rauhoitteli sitä kovaan ääneen, mutta muuten muut hevoset eivät sanoneet mitään. Summikin seisoi nöyränä paikallaan ja ihmetteli, miksei matkaa jatkettu. Traktorin mennessä ohi ja kuskin heilauttaessa meille kevyesti kättään, jatkoimme matkaa. Hiekkatie oli vähän loskainen ja paikoin jäinen, joten olin tyytyväinen, että Summilla oli hokit alla.
“Muistakaa kaikki sitten se Chayaan ilmoittautumishommeli! Äitin toimistoon heti kun hevoset on hoidettu.” Make kailotti edestä ohjaten Quensa tallin eteen ja heittäytyen rennosti alas, niin kuin olisi harjoitellut eleen noin tyylikkääksi ja hyvännäköiseksi. Minua harmitti. Takuulla selkään nousuni ja laskuni eivät olleet noin sulavia.
“Hieno poika!” Halasin ruunaa kaulalta ja liu’uin sitten alas selästä. Talutin hevosen talliin ja riisuin siltä varusteet. Se oli hionnut reilusti. Summin popsiessa heiniään kuivasin sitä tuttuun tapaani olkitupolla ja laitoin vielä talliloimen päälle. Summi ei ollut klipattu, mutta sillä oli niin ohut karva, etten tahtonut turhia palelluttaa sitä, koska Leenan talli ei kuitenkaan ollut mikään maailman lämpimin. Kiikutin varusteet varustehuoneelle ja odotin Elliä ja menimme yhdessä toimistoon.
“Sieltä he tulivat! Sitten vielä se mattimyöhäinen poikani.” Leena naljaili antiikkisen toimistopöytänsä takaa. Jessica ja Kirsi istuivatkin tuoleilla, mutta Makea ei näkynyt. Minä ja Elli nappasimme itsellemme vapaat tuolit ja istahdimme niille. Inhotti, kun hiljaisen tunnelman täytti mahani murina, joka ilmoitti varsin selvästi olevansa tyhjä ja haluten ruokaa. Elli tirskahti ja minä laskin katseeni poskieni punehtuessa.
“Noniin, ladyt, oon valmis.” Make tokaisi rennosti paiskaten toimiston oven niin lujasti kiinni, että Leena äidillisesti mulkaisi tätä. Olkiaan kohauttaen ja vallattomasti hymyillen Make istui viereeni vapaalle tuolille.
“Hyvä, nyt olette kaikki täällä. Ensiksi annan teille ilmoittautumislomakkeet, johon haluan vanhempienne nimikirjoitukset, että he antavat teille luvan osallistua kilpailuun. Minä kuitenkin hoidan teidän ilmoittautumisenne itse kisaan. Onko tämä selvä?” Leena aloitti jakaen meille jokaiselle paperinivaskan. Nyökkäilimme.
“Lähdemme täältä aamulla varhain, joten herätkää ajoissa ja tulkaa ajoissa. Edellispäivänä tietysti olette katsoneet varusteet ja kaikki kamppeet jo valmiiksi kasaan. Hevoset lastataan ja ajetaan kisoihin. Ajomatka kestää n. 3 tuntia ja ajamme sen suoraan, eli käykää tallilla vessassa. Kisat alkavat kahdeltatoista ja luokat alkavat 50-60cm, eli teidän luokkaan onkin sitten aikaa. Chayan kisat kun on erittäin hyvä maineisia ja ei ole ihme, jos yli 50 osallistuu metriinkin. Takaisin tulosta en osaa sanoa mitään aikaa. Ruokarahaa otatte mukaan. Muistakaa, että edustatte tätä tallia, joten siellä ei sitten riehuta. Olen puhunut. Onko jollain kenties jotain kysyttävää?” Leena valisti meitä. Kuuntelin joka sanan huolella ja yritin painaa kaiken kuulemani visusti mieleeni. Lupa olisi ainakin helppo juttu: äitini ja isäni kirjoittaisivat sen mielellään.
“Onko kuljetussuojat pakolliset?” Jessica lopulta kysyi laittaen sirosti toisen jalkansa toisen päälle.
“No, kyllä minä sellaisia suosittelen.” Leena nyökytti. Huokaisin helpotuksesta, sillä Summilla oli kuljetussuojat.
“Flipillä ei niitä ole, mutta jos traikun ajaja on taitava, niin musta ne on aika turhat.” Jessica inisi sinnikkäänä. Leena nosti kätensä ylös hymyillen:
“En pakota, kunhan suosittelen. Ei tässä tarkoituksena ole metsään ajaa, mutta ne suojat ovat oikeasti tarpeelliset. Ei niitä turhaan ole tehty. Eli jos haluat, voit myös lainata tallilta niitä.” Minusta tämä oli reilu ehdotus. Jessica kuitenkin rypisti kulmiaan ja pudisti päätään hymyillen pepsodent hymyään:
“Ei, ei, kiitos. En halua lelliä Flipiä. Se on kuitenkin hevonen eikä mikään babyborn, jolle puetaan kaikkea turhaa.” Minä meinasin huutaa hysteerisena, että eihän kuljetussuojat olleet mitään turhaa pukemista ja Elli tuntui tirskuvan hihaansa. Myös Make pyöritteli silmiään ja Kirsi - no, hän oli samanlainen kuin aina ennenkin. Vakava. Ehkä hänestä tulisi isona joku bisnestyyppi tai liikenainen. Minulla kun oli vahvasti sellainen kuva, että ne olivat aina vakavia.
“Kuten sanoin, en pakota.” Leena vastasi rauhallisesti, ilmeisen tottunut Jessican oikkuihin. Vaikka tyttö oli omaa lajiaan, hän tuntui osaavan käsitellä tätä.
“Kellään ei ole siis kysyttävää? Hyvä. Luvat tänne mahdollisimman pian, mieluiten huomenissa. Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille!” Leena hymyili. Nousimme ylös tuoleista ja lähdimme tallille päin.
“Mennäänkö juomaan colat?” Make kysyi nyppäisten Elliä hihasta. Minä ja Elli nyökkäsimme ja lähdimme kolmistaan kiskalle päin. Aloin jo tuntea kisajännityksen hiipivän minuun salakavalasti. Joimme colat ja naureskelimme kaikelle. Juttu tuntui luistavan erityisen hyvin ja vakaviksi meitä ei voinut sanoa. Huomenna olisikin Summilla vapaapäivä, ajattelin ja rupesin kikattamaan Ellin jutulle. Tuntui kivalta, kun oli niin mukavia ystäviä. Aioin pitää heistä tiukasti kiinni!

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäEmmapa 
Päivämäärä:   29.2.12 21:54:29

Ei mulla ollu tarkoitus mitenkään haukkua tätä tarinaa :) Mun mielestä tää on hyvä tarina ja seurailenkin innolla, virheistä oli vain tarkoitus huomauttaa että pystyt kehittymään paremmaksi kirjoittajaksi :)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   1.3.12 11:37:36

olen edelleenkin täysin koukussa, rakastan tätä tarinaa, eikä vähäiset pikkuvirheet mitään haittaa:D Luulenpa ettei ole sellaista henkilöä joka ei tarinasta tykkäisi edes vähää. Äläkä ota loukkauksena, että huomauttavat virheistä, hyvällähän nuo vaan;)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   1.3.12 17:35:43

Melko nopeesti ne on nyt sinne kisohin menossa, siihen väliin kannattaisi jotain kehittää, etteivät ne jo seuraavassa pätkässä istu traikussa. Kai sulla on inspistä jatkaa kisojenkin jälkeen? :)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjätgesdb 
Päivämäärä:   1.3.12 18:43:24

kiva pätkä taas :))

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   1.3.12 19:11:56

nyt maken ja annien välille jotai juttuu ;) vähä jännitystä tähä!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.3.12 19:11:58

Alan kanssa pelkäämään, että tää loppuu pian :(
Mutta parempi lopettaa ajoissa, kuin tappaa tarina hitaasti.

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   1.3.12 19:32:19

Hetkinen ihmiset :D Kyllä tässä tulee monta tarinaa ennen kisoja, eli ei ne vielä hetkeen traikussa istu ;) Ja kyllä mulla on jonkinnäköinen hahmotelma, mitä kisojen jälkeen alkaa tapahtua, mutta katsotaan sitten. Nimittäin jos todella tuntuu, ettei tarinan kuulu jatkua, se on parempi lopettaa. Mutta en ole siis tätä nyt lopettamassa ;) Ja kyllä itseasiassa viikonlopun tarinassa, jota olen jo aloitellut, on kyllä joillan säpinää.

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   1.3.12 21:00:32

jeah! kirjota vaa jatkoo ;)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: mur 
Päivämäärä:   1.3.12 22:05:18

Argh! Tää tarina vetää kuin mangneetti mut tänne. Mun pitäs lukee kokeisiin kun tärkeet kokeet edessä, mutta tää on niin koukuttava. Mun tietokone oikeen huutaa, että "Mene lukemaan tarina! Se odottaa sinua. Mene, avaa minut ja lue!" :D

Anniehan vois vähän laihtuu ennen kisoja tai kisojen jälkeen ja sitten Make ois, että "Vau mikä kisu!". Sitten Jessica näkee kun Make ja Annie suutelee jossain piilossa. Tai Make suutelee Annieta kaikkien nähden ja sitte ne alkaa seukkaa... :D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: mu 
Päivämäärä:   2.3.12 07:17:25

Ihana toi viinesin osa, en malta oottaa jatkoa! :D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: Vipsu. 
Päivämäärä:   2.3.12 09:37:15

Tää on tosi kiva! Tykkään lukee tätä kun välillä kun kuvailet (ainakin alussa) Annien kauniita kurvikkaita muotoja tulee ihan mieleen miä.
Mutta en itse ainakaan lukiessa huomaa mitään kirjoitusvirheitä, mutta kirjaimet ovat eksyneet aina jonnekkin. Mutta en varmaan itse niitä huomaa kun olen lukiongelmallinen lapsi.
Odotan innolla jatkoa tähän. Ja minullakin tämän lukeminen menee kokeiden ja jatko opiskelu paikka töiden edelle :D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   2.3.12 14:08:33

Jatkuu! Tiedän, ettei ole vielä viikonloppu, mutta tässä teille nyt tulee. Commenttia ei ole toivottua, vaan pakollista! ;-p

“Älä viitsi! Tosi inhottavaa.” Murahdin Summille, joka ravasi pää ylväästi pystyssä poispäin minusta. Olin hakemassa sitä tarhasta ja se näytteli parhaita puoliaan. Yritin riimun piilotus taktiikkaa selkäni taakse, mutta Summi vain ravaili muiden ruunien taakse. Ärsyynnyin. Tarha oli loskaa täynnä ja minulla oli (tyhmää kyllä) pienet nahkaiset ratsastuskengät. Viimein kun sain Summin kiinni, lähdin taluttamaan mudan ja lian peittämää herraa tallille. Tallin pihassa oli traileri, jota en ollut koskaan ennen nähnyt. Trailerin edestä autosta tupsahti poika ja kuski. Heilautin heille kättäni ja kävelin Summin kanssa ohi.
“Hei tyttö!” Poika huusi ja käännyin miettien, tarkoittiko hän minua. Summi katseli uteliaasti traileria. Luuli kai lähtevänsä kisoihin.
“Joo?” Vastasin epävarmasti.
“Olen Teemu, Teemu Peltola. Minun hevoseni muuttaa tänne. Tiedätköhän, missä paikan omistaja on?” Pitkänhuiskea poika kysyi. Hän oli minua päätä pitempi ja vaaleahiuksinen ja hänellä oli syvänruskeat silmät. Minulta meni hetki koota ajatuksiani, ennen kuin vastasin silitellen Summia:
“Leena on varmaan toimistossa. Se on toinen ovi varustehuoneen vieressä.” Selitin ja punastuin muistaen, etten esittäytynyt:
“Niin ja olen Annie.”
“Kiitos! Hauska tavata. Tämän hevosen olen ennen nähnytkin, Leenan pojalla valmennuksessa.” Poika hymyili lämpimästi osoittaen Summia. Minä hymyilin ylpeydestä, että ihmiset tunsivat hevoseni ja peräännyin vähän, kun kuski pani tupakaksi. Sen käry inhotti minua aina, enkä vaan voinut sietää sitä, että hevosten lähellä tupruteltiin.
“Me mennäänkin etsimään se Leena. Kiitos avusta.” Poika toisti hymyn säilyessä hänen kasvoillaan. Nyökkäsin ja talutin Summin sisälle talliin. Jätin hevosen sen karsinaan ja lähdin hakemaan harjapakkia. Tänään kun olisi Summin vapaapäivä ja Ellikin olisi jossain sukulaistensa luona, joten tästä päivästä tuskin tulisi mikään jännittävä. Astelin varustehuoneelle, jossa näin Maken ja Jessican pesemässä varusteitaan. Aloin melkein nauraa ääneen: kaikkia Jessica tekikin miehen takia. Olin varma, ettei hän ikinä hoitanut varusteitaan itse vaan maksoi siitä muille. Ja tallilla kun oli pikkulikkoja, jotka tekivät maksuttakin tuollaisia hommia onnellisina siitä.
“Liitytkö mukaan varustejynssäykseen?” Make virnisti hyväntuulisena. Jessican ilme oli vaihtunut nopeasti minut nähdessään. Hän näytti myrkylliseltä.
“Jaa a. No miksei. Voin harjata Summin myöhemminkin, kun sillä on vapaapäivä.” Tuumin ja nappasin telineestä Summin estesuitset. Ihan hyvähän ne oli kiillottaa ennen kisoja. Istuin ne käsissäni Maken ja Jessican viereen ja kolmistaan muodostimme ringin satulasaippuan ja vesiämpärin ympärille. Hiljaisuuden vallitessa aloin purkaa suitsia. Lopulta kun hiljaisuus kävi painostavasti, minun oli pakko avata suuni:
“Tänään tänne muutti uusi hevonen.” Kerroin.
“Me tiedetään toi jo! Teemu Peltolan Casher. Kukapa ei tietäis?” Jessica tiuskaisi mulkaisten minua, kun olisin joku maailman tyhmin ihminen.
“Teemu on siis mun vanha kaveri. He muuttivat isänsä kanssa takaisin tälle paikkakunnalle, joten Teemu toi tietty Casherin tänne.” Make selitti vilkaisten oudoksuen Jessicaa. Tämä tajusi tiuskimisensa ja pahoitteli tätä heti Maken vuoksi:
“Anteeksi Annie. Hermoni ovat vain erittäin kireällä, ymmärtänet.” Tyttö katsoi minua teennäisesti. Nyökkäsin vaiti. Hiljaisuus laskeutui taas painostavaksi, enkä aikonutkaan aloittaa mitään keskustelua. Jynssäsin suitset ennätysnopeudella, jotta pääsisin kamalasta tunnelmasta eroon. Kuivasin jokaisen remmin ja kuolaimet pyyhkeellä ja kokosin ne taas suitsia muistuttavaksi. Nahka hohteli kauniisti puhtauttaan, vaikka olinkin ne aika huolimattomasti sutaissut.
“Pesetkö sä vielä satulan? Mä ja Jessica tehdään ihan koko varusteurakka.” Make kysyi kuivaten satulansa siipeä. Pudistin päätäni ystävällisesti hymyillen:
“En taida jaksaa nyt puhdistaa tuota satulaa. Teen sen sitten päivää ennen kisoja. Nyt menen Summin luokse.”
“IIK!” Kirkaisin törmäten varustehuoneen ovella harjakoppa kädessä Teemun rintakehää päin. Tämä hekotteli:
“Ihanaa kun kauniit naiset hyppii syliin.”
“Pyh.” Tokaisin nolona ja puikahdin hänen ohitseen posket punaisina. Miten tuo mies teki minulle aina nolostumisreaktion!

***

“Heippa Make!” Jessican katse siirtyi poikaan, johon läski oli törmännyt. Tyhmätkin näki, että Annie oli tehnyt sen tahallaan, Jessica ajatteli. Hän ei ymmärtänyt, miksi tytön piti aina tuppautua hänen ja Maken seuraan.
“Teemu, hei!” Make virnisti ja paiskasi pojan kanssa kättä. Jessica nuolaisi huuliaan. Vaikka Make olisikin hänen unelmamiehensä, ei Teemu pahannäköinen ollut. Ei ollenkaan. Kelpo vaihtoehto vaikka Natalialle tai Caralle. Jessica nousi ylös ja ojensi kätensä tutkaillen Teemun kasvoja. Vaaleahiuksinen, hoikka, lihaksikas. Hän näyttäisi upealta Natalian käsipuolessa, Jessica ajatteli ja sirkutti:
“Hei olen Jessica. Hauska tutustua!”
“Heippa. Olen Teemu.” Poika vastasi puristaen tytön kättä. Hän kääntyi Maken puoleen, mikä harmitti Jessicaa.
“Miten sinulla ja sillä tammalla on mennyt?” Teemu kysyi ja tarkkaili varuste-huonetta kuin miettien, mihin hän varusteensa saisi mahdutettua.
“Que on maailman tyhmin ja säikyin, mutta hyppää kuin jumala. Voisin näyttää sen sulle. Joko Casher on tallissa?” Make kysyi hymyillen tuttavallisesti. Jessican sydäntä vihloi. Make oli niin täydellinen!
“Joo, onhan se. Kerkeetkö nyt näyttämään?” Teemu kysyi vilkaisten Jessicaa silmäkulmallaan. Jessica iski kasvoilleen heti upeimman hymynsä.
“Tottakai ehdin! Jessica, eikai haittaa, jos lähden hetkeksi?” Make kysyi kääntyen tytön puoleen ja ennen kuin tämä ehti edes vastata, pojat olivat iloisesti rupatellen painelleet ovesta ulos. Jessica tarttui satulasaippuaan ja viskasi sen voimalla varustehuoneen seinää päin.
“@!#$ @!#$ @!#$!” Jessica murisi ja mietti, miksei häntä voitu pyytää mukaan. Elämä oli epäreilua.

***

Harjailin Summia antaen sen olla vapaana karsinassaan. Se onneksi seisoi kiltisti paikoillaan. Rapsuttelin, silittelin ja puhuin sille tuttuun tapaani. Summi nautti ja lepuutti toista takajalkaansa. Hymyilin sille. Nautin niinkin yksinkertaisesta asiasta, kun harjauksesta. Nostin Summilta kaviot ja ajattelin, että voisin harjoitella letittämään sen harjaa. Sykeröissä kun en ollut edes tyydyttävällä tasolla. Nappasin harjalaatikosta harjakamman ja kumilenkkejä ja aloin töihin.
“Jaaha, letityspuuhissa.” Kuulin Teemun äänen takaani. Make oli myös hänen seurassaan ja kummankin pojan kasvoilla olivat iloiset hymyt.
“Mun pitää harjoitella, ettei me Chayassa pelästytetä muita.” Nauroin jatkaen puuhiani.
“Se on aina tollanen päällepäsmäri.” Make selitti. Erotin virnuilua hänen äänestään ja tuhahdin. Lupaa kysymättä Teemu ja Make astuivat sisään karsinaan ja Teemu alkoi silitellä Summin päätä. Ruuna ei kuitenkaan näyttänyt pistävän pahakseen.
“Olet sinä edelleen niin hieno, kun muistelinkin.” Teemu mutisi ja paijasi Summin päätä. Summi nautti. Katselin heitä ihaillen. Oli hienoa nähdä mies lepertelemässä hevoselle.
“Summi on nyt Annien.” Make selitti ja rapsutti Summia lavasta. Virnistin hänelle kujeellisesti:
“Hei, nyt et enää sanonut sitä Subbariksi! Kehitystä!”
“Subbari? Tulee mieleen joku ruoka, joku hot dog.” Teemu älähti ja minä purskahdin nauruun. Äkkiä Make jäykistyi patsaaksi katsoen kelloaan ja lähti pistelemään kovaa vauhtia varustehuoneelle huutaen:
“Jessica odottaa, mun on pakko mennä!”
“Oho, onpas kaverilla kiire. Onko se tyttö sen tyttöystävä?” Teemu kysyi minulta haroen hiuksiaan. Minä tunsin pettyväni. Niimpä niin. Jessican perässä oli tietysti heti hänkin.
“Ei ne oo, ainakaan vielä. Jessica on täydellisen ihastunut Makeen.” Sanoin ja käännyin Summin harjan puoleen alkaen letittää uutta lettiä. Teemu mumisi miettivästi ja lopulta sanoi:
“Musta se tyttö on teennäinen. Tai jotenkin prinsessamainen.” Minä henkäisin ihmeissäni. Ajatteliko joku muukin noin vihdoinkin minun ja Ellin lisäksi?
“Se on. Se ja sen kaksi kaveria inhoaa mua niin paljon kun vaan voi.” Vastasin pitäen ääneni tasaisena.
“Miksi?” Teemu ihmetteli.
“Mitäs luulisit?” Tuhahdin ääneni särkyessä. Teemu katsoi minua lempeästi ja laski kätensä olkapäälleni:
“Älä niistä välitä. Luonne on ihmisen paras ominaisuus. Sitä paitsi oot kaunis.” Teemun sanoessa nuo sanat niin vilpittömästi, häkellyin. Minäkö kaunis?
“Kiitos. Osaat vetää oikeista naruista.” Hymyilin hänelle ujosti ja purin kaikki letit Summin harjasta. Yht’äkkiä letitys ei kiinnostanut minua pätkääkään.
“Älä ikinä usko mitä ne sanoo.” Teemu jatkoi vakavana:
“Ei ei meinaan tajuu yhtään mitään. Sä oot Annie kaunis ja kiva. Paljon kauniimpi kun uskotkaan.” Sen sanoessaan Teemu otti askeleen lähemmäs ja hipaisi huulillaan huuliani. Salamannopea suudelma, joka vei melkein jalat altani.
“Nyt menen katsomaan Casheria. Haluan jutella sinun kanssasi vielä tänään lisää ja huomenna voisimme ratsastaa yhdessä. Lupaatko?” Teemu kysyi hymyillen lempeää, rauhoittavaa hymyään. Nyökkäsin pää vieläkin pyörällä suudelmasta. Ensimmäisestä suudelmastani. Teemun lähdettyä taputin Summia sekavasti kaulalle ja kiikutin harjapakin varustehuoneelle. Maltoin tuskin odottaa, että huomenna saisin kertoa tämän Ellille! Mutta kaikesta huolimatta mahassani kipristeli. Taisin oikeasti olla ihastunut. Olin niin sekava, että päätin rauhoittaa itseäni ja jynssätä sittenkin satulan. Irrotin siitä huovan ja aloitin jynssäyksen ajatusteni laukatessa. Kun siirryin satulan toiselle puolelle, ovi kolahti. Teemu astui varustehuoneeseen sisään ja alkoi hymyillä nähdessään minut. Sama efekti tapahtui myös minunkin kasvoillani.
“Make oli oikeassa.” Teemu sanoi tullen lähemmäs minua:
“Sä oot todellakin varuste-harjaus-kaikki tehdään kunnolla intoilija.”
“Tykkään tehdä asiat huolella, en jättää asioita kesken.” Myönsin ujosti hymyillen.
“Niin minäkin.” Teemu sanoi ja painoi huulensa huulilleni. Suudelma oli pitkä ja taianomainen. Suljin silmäni ja hyppäsin lähes ilmaan varustehuoneen pamahtaessa auki ja Maken toljottaessa minua ja Teemua silmät selällään. Minä näytin pelästyneeltä ja Teemu huvittuneelta. Make näytti.. Järkyttyneeltä?
“No sepä oli nopeaa.” Tämä tokaisi ja tuli lähemmäs paiskaten kättä ensin minun ja sitten Teemun kanssa. Katsoimme häntä ihmeissämme.
“Ootteko te nyt niin kuin pari?” Hän kysyi virnistäen huvittuneena. Ilmeisesti hän olisi siis toipunut hämmennyksestään.
“Minun puolestani ainakin kyllä - Mitä sanot, Annie?” Teemu kysyi katsoen minua pitkään silmiin. Hymyilin hänelle:
“Joo.” Enempää en pystynyt sanomaan ja taas suutelimme. Make esitti yökkäävää, haki harjakoppansa ja lähti ulos. Minä ja Teemu pidimme toisiamme käsistä ja tunsin, kuinka sydän hakkasi rintaani vasten.
“Lähdetäänkö kioskille? Voitais puhua enemmän.” Teemu kysyi hymyillen. Nyökkäsin itsekin säteillen:
“Mennään vaan!” Lähdimme kioskille ja aloimme jutella. Meillä riitti todellakin juteltavaa hevosista ja toisistamme. Yksi asia ainakin oli varma: Olin ihan kuolettavan ihastunut Teemuun.

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäCabriella 
Päivämäärä:   2.3.12 14:23:01

Jatkoa :>

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   2.3.12 14:25:44

Äääh, nyt tapahtui ihan liikaa liian lyhyessä ajassa mun makuuni :S

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   2.3.12 14:30:22

:) Jokaisella on oma maku. Itse kuitenkin kaipasin tähän jotain romantiikkaakin ja yllätti varmasti monet, ketkä ajattelivat Annielle Makea..;)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: annika 
Päivämäärä:   2.3.12 14:33:02

ehkä vähä liian nopeesti etenee tuo noitten suhde. ois voinu vähän enemmän aikaa antaa mut nyt meni näin :)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   2.3.12 14:34:35

yleensähän tosiaan ei mene ihan noin, että hei, tavataan ja suudellaan, mutta tässä nyt heillä kemiat kohtasi:P

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   2.3.12 14:40:54

yleensähän tosiaan ei mene ihan noin, että hei, tavataan ja suudellaan, mutta tässä nyt heillä kemiat kohtasi:P

^^ Tuo kommenttisi on totta, että yleensä ei vain tosta noin vain suudella joten miksi sitten kirjoitit tuollaista? Täysin tyhmä pätkä, menetit yhden lukijan! Ensinnäkin, Anniesta ja Makesta piti tulla pari. Toiseksi, liikaa kirjoitusvirheitä ja kaikkea. En tykkää :/

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.3.12 14:48:30

Hyvä tarina,mutta minustakin tapahtui liian nopeasti.Ensi tapaaminen ja tuskin lausettakaan puhuttu niin parina jo ollaan,mutta kuitenkin innolla odottelen jatkoa (:

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjätgesdb 
Päivämäärä:   2.3.12 14:56:44

Tuli tooosi nopeesti ja mun mielestä annie ja make ois paljon parempi pari :D mut hyvä tarinahan tää on edelleen

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: Nennu 
Päivämäärä:   2.3.12 14:57:40

Musta tää oli just hieno pätkä! :) Jännitin kokoajan mitä Make sanois <3 kolmoisdraamaa(ko)? Jatka pian!:D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: chocolate 
Päivämäärä:   2.3.12 15:10:38

aaa, ihana jatko! (!(:

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.3.12 15:36:02

vähä liian nopeeta kanssa mun makuun, mutta hyvä tarina siltikin, himmaa vaan vähän niitten tahtia vaikka jollain riitelyllä? Hyvä ettei Makesta ja Anniesta tullut paria!( ainakaan vielä..:D )
Mut voi vitsi kun noista tuli niin nopeasti pari! hitsi :D
Mut nojoo nyt kävi näin:) Et tosiaan menettänyt lukiaa ja toivottavasti jatkat taas pian, edelleen ihan suosikkitarina!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   2.3.12 15:40:28

Kiitoksia kaikille :) Tosiaan meni vähän nopeasti, mutta oli jo aikakin saada tähän tarinaan vähän jänskäämistä! Nyt kun kirjotin tämän tänään, en uskalla luvata, jatkuuko jo viikonloppuna. Ehkä sunnuntaina.

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   2.3.12 15:50:50

-.-// en oo ikinä tajunnut tota "menetit lukijan" -juttua, sillä mitä väliä sillä on, kun lukijoita kuitenkin riittää? Sitä paitsi tarina ei menetä lukijaa vaan lukija tarinan :P ja kukas sä olet sanomaan, että Anniesta ja Makesta olisi pitänyt tulla pari? Eiköhän se ole ihan kirjailijan oma valinta.. Mä en ainakaan halunnut/halua niistä missään vaiheessa paria :D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: Naa:) 
Päivämäärä:   2.3.12 18:10:20

Aaaaws ihana tarina!<3 Edelleen niin koukussa :D Ja tosiaan, vähän nopeaa toimintaa juu, mutta ei se mua oikein haitta, kun oon tällanen yliromanttinen ;D Voi tulispa vielä kolmiodraamaa, mutta nähtäväksi jää ;) Jatkoa pian!

-_-/ öö ok? Vähän tiukkis meininkiä havaittavissa? Täällä ei kuitenkaan oo väliä että onko lukioita 30 vai 3, kun kirjoittaja ilmaisee itseään tekstillään (vaikka onhan palaute mukavaa), joten valittajat vois jättää lukematta jos liikuttaa niin paljo :)

Jokaisella kirjoittajalla on kuitenkin oma näkemys asioista, joten kirjoita vaikka omaa tarinaa jos haluat että juoni menee aina niin kuin sinä haluat :)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: koke 
Päivämäärä:   2.3.12 18:34:14

ihana pätkä..kävispä mullekkin noin...jatkoo

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: Vipsu. 
Päivämäärä:   2.3.12 18:52:27

Nopeaa etenemistä :D
Muun päässä pyörii vaan että tästä tulee kolmiodraama ja Teemu ja Make alkaa tappelee Anniesta ja sit tapahtuu silleen buum... Tai jotain silleen jännittävää.
Mutta tuo nopea suhde juttu ei ainakaan itseäni häiritse. Mun kaveri onnistu tekemään itselleen tuollaisen suhteen (yhen päivän jälkeen oltiin jo yhessä).
Mutta jatkoa odotan innolla!

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   2.3.12 22:07:38

VAU
VAU
VAU

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   2.3.12 22:13:23

Jos joku haluaa puhua/kysyä tarkemmin kirjoituksistani yms blogini osoite on: http://munomatosisoma.blogspot.com/ kiitos kommenteista ja yritän sunnuntaiseksi saada jatkon!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: MJ 
Päivämäärä:   3.3.12 20:11:22

ääää ihana pätkä! lisää vaan tämmöstä romantiikkaa :) aaws ;) ! jatkoo pian!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: siaaaaaaaap 
Päivämäärä:   3.3.12 20:36:05

ihana pätkä! ja just nii lisää romantiikkaa! aaaaw kumpa mullekki tapahtuis noin (-:

ja oot tosi hyvä kirjottaja! ei moni sun ikänen oo noin hyvä :) ♥ hihi jatkoo pian!:)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   3.3.12 21:28:39

Voi eii mua harmittaa nyt aiva sikana tää käänne!:s

Mutta osaat todella hyvin ja kiinnostavasti kirjottaa tätä tarinaa, yks parhaimmista joita mä olen lukenut:)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: julia^ 
Päivämäärä:   3.3.12 21:38:04

uuus lukija ! ja jatkoooo(:

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: SL 
Päivämäärä:   4.3.12 01:34:58

SIIS WOOOOOOT. Olipas tyhmä pätkä :D

Tästä aiheesta on muuten kirjoitettu jo suosittu hevosaiheinen kirja. Siis siitä, että pääosassa on isokokoinen tyttö, jota kiusataan, mutta sitten se saa poikaystävän ja hyvän hevosen jne. Ihan kuin tässä. Kyseisen kirjan kirjoittaja on Merja Jalo. Miettikääpä sitä.

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.3.12 07:20:00

Nää kaikki muut ht.netin tarinathan ovat täysin omaperäisiä. Eivät muistuta varsinkaan toisiaan eivätkä mitään kirjaa/kirjasarjaa.

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   4.3.12 09:22:48

ei tässäkään oo kyllä tarkoitus matkia mitään/ketään, omasta päästä kirjoitan! Oon lukenut nuorempana merja jalon tarinat, joten myönnän esim. Maken muistuttavan ehkä repeä, mutta tarkoitus ei ole matkia vaan kirjoittaa omaksi huvikseni ja niille lukijoille, ketkä tästä edelleen tykkää. Olen puhunut!:p

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: vinku 
Päivämäärä:   4.3.12 09:36:58

SL: Mikä kirja?! Merja Jalolta siis. Mä rakastan niitä kirjoja! :D Suorastaan palvon... no ehkei mut silti. Ne on mun henkireikä kirjallisuuteen.

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   4.3.12 09:46:52

vinku: oon nuorena lukenut koko nummelan ponitalli sarjan ja niitten avul oon oppinu kirjottamaan. :) silti en tahallani matki.

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: Polli 
Päivämäärä:   4.3.12 09:54:40

Niin siis kyllähän tämä muistuttaa jollain lailla Merja Jalon Nea -sarjaa, mutta en kyllä pidä sitä mitenkään haitallisena. Kyllähän monet kirjoittaa valmiiden kirjojen pohjalta samoilla henkilöilläkin tarinoita. En nyt mitenkään ymmärrä mitä haittaa siinä on jos tarinassa on vaikutteita jostain hyvästä kirjasarjasta? Varsinkin kun tarina kuitenkin on erilainen kuin tämä Neea -sarja :)

Eli jatkoa vaan, mukava lukea!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: vinku 
Päivämäärä:   4.3.12 09:59:46

Nummelan ponitalli on kyl ehdoton ykkönen! Oon osannu koko ikäni kirjottaa tarinoita ja mulla ois kuulemma (ei siis omasta mielestä vaan näitten... koulutyyppien mielestä. Siis opettajien) aineksia kirjoittajaksi, mutta kun tapahtumat yms. en jaksa liittää niitä yhteen.
Nuorena... Mutta hei mäkin oon nuori ja oon sua kaks vuotta vanhempi.

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.3.12 13:37:21

vähän nopeeta tapahtu tossa tosiaan jotkut asiaat, mut tä on silti ihan älyttömän hyvä!!:D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   4.3.12 14:46:44

Vinku: Luin niitä viimeksi joskus 10-12 vuotiaana, lainasin niitä ahkerasti kirjastosta. Enää niitä en lue, kirjastokortti ties missä ja kaupassa 20e jostain 100-200 sivuisesta kirjasta, jonka luen yhdessä illassa - no thanks. Mutta kivoja kirjoja ne oli ja ehdottomasti suosittelen niitä lukemaan! :) Mutta, jatkoa. Enjoy.

"Siis täh! Mä en todellakaan usko sua." Elli katsoi minua epäuskoisesti nostaen estesatulaansa varustehuoneesta. Nyökkäsin innokkaasti:
"Joojoo. Ei tää todellakaan normaalia ole, että pari lausetta ja heti yhteen, mutta meillä synkkäs tosi hyvin. Kemiat kohtas, niinku sanotaan." Nappasin satulani ja suitset satulan alta. Tänään olisi estetunti, joten en voisi toteuttaa Teemun toivetta ratsastaa yhdessä, vaikka kuinka haluaisinkin. Chaya kuitenkin lähestyi, eikä treenien peruminen tullut kysymykseenkään. Onneksi poika oli ymmärtänyt ja sanonut, että tulisi katsomaan tuntia.
"Aika teiniä." Elli hihitti, kun lähdimme yhdessä varustehuoneesta ulos.
"Tää ei oo yhtään mun tapasta. Ja Makekin katto ihan järkyttyneenä, kun me pussattiin! Noloa." Sanoin ja menin ihan punaseksi ajatellenkin koko asiaa. Elli katsoi minua lohduttavasti, kun laskin tavaroita Summin karsinan eteen. Olin juuri harjannut hevosen ja se odotti kärsimättömästi.
"Luultavasti tästä puhutaan ja kuiskitaan täällä ja Jessica, Natalia ja Cara haukkuu sut tästä. Jotkut ihmiset ajattelee pahalla, mutta muista, me jotkut ajatellaan hyvälläkin. Eli oot vaan ihan rauhassa, etkä välitä - sä et oo tehny mitään väärin!" Elli painotti. Huulilleni levisi helpottunut hymy. Mitä väliä muilla, ilkeillä ja juoruja levittävillä ihmisillä oli, kun minulla oli tuollainen ystävä, kuin Elli?
"Olet ihana." Sanoin täydestä sydämmestä ja Elli purskahti nauruun:
"Kylläpäs me nyt herkistellään. Laita Summi kuntoon ja minä laitan Pilkun ja sitten menoksi."

Hymyillen aloin laittaa Summille satulaa. Vaikka tämä pyöri ja hyöri levottomasti, hymy ei kadonnut huuliltani hetkeksikään. Kiristin vyön ja säädin jalustimia hitusen lyhyemmiksi, sillä viime tunnilla Leena oli sanonut, että istuntani voisi olla parempi vielä lyhyemmillä jalustimilla. Summi hamusi kiltisti kuolaimet suuhunsa ja kiristin suitsien remmit sopivalle pituudelle. Tunnille olisi tulossa Make, Jessica, Elli ja minä. Hetken päästä pirteä Leena asteli talliin ja huusi, että voisimme kävellä jo kentälle päin. Tartuin Summin ohjista kiinni ja talutin sen muiden perässä tallista ulos, kentälle, jossa oli jo pystytettyjä esteitä. Katsomossa näin Teemun ja uskoin sydämmeni jättävän pari lyöntiä väliin. Tämä vilkutti minulle ja heilautin kättäni ujosti takaisin.
"Ei huono poka." Elli virnisti minulle kääntyen kiristämään Pilkun satulavyötä. Punastuin entistä enemmän. Teemu oli hyvännäköinen ja minä olin.. Läski. En edes tajunnut, mitä hän näki minussa. Yöllä olin nähnyt painajaisiakin, että Jessica kätyreineen olisi maksaneet Teemulle, jotta tämä ensin alkaisi olemaan kanssani ja sitten nolaisi minut julkisesti. Käskin itseäni herätä todellisuuteen ja nousin rivakasti Summin selkään. Tämä lähti innokkaasti liikkeelle, ennenkuin olin metsästänyt jalustimia jalkaanikaan.
"Menkää hyvät alkukäynnit, antakaa niiden venyttää kaulaa. Tästä tunnista tulee raskas." Leena tiedotti. Minua ahdisti. En ollut parhaassa vireessä ja Teemu katseli katsomosta. Sitäpaitsi minä punastuin aina, kun Make edes vilkaisi minua. Ihan hirveää, että hän oli nähnyt minun ja Teemun pussaavan!
"Annie, rentoudu, niin Summikin rentoutuu." Leena totesi vilkaisten minua vähän oudosti. Pyöritin ulkapäitäni ja yritin istua tiiviimmin, rentoutuen. Pitäisi keskittyä tuntiin ja Summiin ja unohtaa ihan kaikki muu. Jopa se, että sivusilmällä olin nähnyt Caran ja Natalian tulleen katsomoon - ja menneen vielä juttelemaan Teemun kanssa! Saimme Leenalta luvan alkaa verkata ravissa ja laukassa uralla. Niin, että hevoset olisivat sopivasti lämmenneitä esteille. Tein Summilla kaikkea, mitä keksin: temmonvaihtoja, laukanvaihtoja, voltteja, käännösharjoituksia ja mitä kaikkea. Se alkoi myödätä suusta ja rentoutti kaulaansa, joten tiesin verkkauksen onnistuneen. Olin samaa mieltä Leenan kanssa: Huono verkkaus kostautuisi itse radalla.
"Tällä tunnilla hyppäämme ihan rataa. Seitsemän estettä, yksitellen tulette ja muut odottelee päädyssä. En neuvo teitä ensin mitenkään vaan katson, miten jokainen tulee. Make aloittaa." Leena kuulutti. Minä, Elli ja Jessica ravasimme päätyyn ja pysähdyimme sinne rinnatusten, minä heidän välissään.
"Sitä ollaan niinku parisuhteessa vai?" Jessica kysyi kohottaen kulmaansa ivallisesti. En aikonut noteerata häntä, joten nyökkäsin kevyesti pitäen katseeni Makessa, joka aloitteli rataansa Leenan haukan katseen alla.
"Etkö enää edes puhu? Kai tajuat, että tätä on Vitsi isolla v:llä. Ei Teemun kaltainen huippuratsastaja sua kahdesti katsoisikaan." Jessica jatkoi. Vilkaisin Elliä, joka katsoi Makea otsa rypyssä ja suu supussa. Hän ei kai aikoisi puuttua asiaan, enkä itse jaksanut vastata Jessicalle mitään. Se ärsytti tyttöä vielä enemmän:
"Teemu kuuluisi Natalialle! Tuolla Natalia ja se onkin. Katso, miten söpöltä ne näyttää yhdessä." Jessica jatkoi. Vilkaisin katsomoon. Teemu istui Caran ja Natalian välissä ja he puhuivat. Minuun iski pieni mustasukkaisuuden värähdys, jonka salasin taidokkaasti.
"Vaikka olisi suhteessa jonkun kanssa, se ei estä puhumasta toisille ihmisille." Sanoin takaisin enemmän itselleni kuin Jessicalle ja käänsin katseeni rataan ja Makeen. Que kävi kuumana ja takapää tuntui lentävän joka esteen jälkeen. Kaikki se hyppäsi kuitenkin puhtaasti isolla ilmavaralla.
"Sanon teille jokaiselle palautteet, kun kaikki on hypänneet. Jessica, tule sinä nyt." Leena huikkasi ja Jessica painoi kantapäänsä kiinni Flipin kylkiin ja tämä lähti kuin ohjus eteenpäin. Summi hyppäsi sivuaskeleen ja mulkaisin vihaisena Jessicaa.
"Olipas rata! Tää on ihan hermoraunio, vaikkakin hyppää kun kenguru." Make naureskeli taputtaen Quea, joka steppaili sinne tänne. Silittelin Summin kaulaa. Se pysyi paikallaan ja pöristeli sieraimiaan.
"Teillä ei ole mitään ongelmaa Chayassa." Elli hymyili Makelle Pilkkunsa selästä.
"Ai ei vai? Jos tää pitää sitä kenttää pelottavana ja hyppii jokaista hiekanmurua, niin kyllä on!" Poika murahti nykäisten ohjaksista Quen pörrätessä.
"Hienosti se menee." Tokaisin lyhyesti ja vilkuilin Jessican rataa. Flip totteli tyttöä hyvin, mutta Jessican liikkeet olivat todella äkkipikaisia, mikä selvästi hermostutti hänen hevostaan. Hyvin koulutettuna hevosena Flip kuitenkin hyppäsi jokaisen esteen yli kuin automaatti.
"Hmm, hyvä. Ellin vuoro." Leena vinkkasi. Ellin ja Pilkun yhteistyö oli oli parasta äskeisiin verrattuna. Kummatkin tunsivat toisensa täydellisesti ja tuntuivat puhuvan samaa kieltä. Ongelma oli Pilkun eteenpäin pyrkimyksessä, mikä oli todella huonoa. Se ei innostunut esteistä, vaan meni samaa, tasaista laukkaa, joka vaati paljon työstöä saadakseen sen temmon kovemmaksi ja vahvemmaksi.
"Sitten Annie!" Leena huikkasi. Taputin Summia ja ravasin rauhallisesti ensimmäisen esteen läheisyydelle. Nostin laukan ja laukkasin volttia niin kauan, kunnes hevonen oli täydellisesti kuulolla. Ohjasin sen ensimmäiselle esteelle, jonka se ylitti hyvin. Olin vain taas liian edelle hypyssä, mikä horjutti alastuloa. Seuraava okseri meni hyvin ja Summi tuntui kääntyvän kuin kolikon päällä. Se meni rennosti ja totteli jokaista apuani. Radan viimeinen este oli vaikeasti määriteltävä ja menin laukka-askelissa ihan sekaisin. Summi kuitenkin hyppäsi sen ja minä myötäsin mukana.
"Noniin, tulkaa kaikki sitten tänne, niin informoin teidän jokaisen rataanne." Leena huusi. Me neljä teimme muodostimme rivin Leenan eteen. Pilkku suorastaan torkkui paikallaan vastakohtana Quelle, joka hermoili ja steppasi paikallaan.
"Aloitetaan sinusta, Make. Mikä sinusta meni hyvin ja mikä huonosti?" Leena kysyi.
"Hyvin meni hypyt. Quella on hurja ilmavara ja se kääntyy kovassakin vauhdissa nopeasti. Huonoa oli ehkä.. Pukit?" Make näytti epävarmalta. Hänen äitinsä katsoi häntä moittivasti:
"Te menitte aivan liian vauhdikkaasti, en huomannut sinun tekevän ainuttakaan puoli-pidätettä. Muistatko edes, miten niitä tehdään? Hienosti Que kuitenkin hyppäsi, mutta seuravalla kerralla rauhallisemmin." Make nyökkäsi nuristen jotain puoli-pidätteistä ja Leena siirtyi Jessicaan.
"Mites sinusta sujui?" Hän kysyi tullen lähemmäs Flipiä ja silitellen tämän otsaa.
"Musta se meni hyvin. Puomit ei edes kolissut." Jessica hymyili herttaisesti. Minua äklötti.
"Aivan, puomit ei kolahtaneet. Flip on taitava hyppääjä, mutta sinun istuntasi ja apujesi kanssa on hiomista, neitiseni. Flip meni sopivaa vauhtia, mutta olisit voinut säädellä askelia paremminkin. Puoli-pidätteet unohtuivat myös sinulta. Ja yritä tehdä avut vähän rauhallisemmin, jottei Flip hermoilisi. Muuten ihan hyvä, mutta keskity näihin asioihin." Leena neuvoi. Hänen selostaessaan Ellille tämän rataa, minun silmäni eksyivät katsomoon. Teemu, Natalia ja Cara hytkyivät naurusta, enkä tiennyt, miksi. Minulle heräsi epäilys, että he nauroivat minusta, mutta se haihtui nopeasti pois. Teemu ei ollut sellainen kuin he.
"No, Annie, mites teillä sujui?" Leena kääntyi viimeiseksi minuun.
"Summi meni tosi hienosti ja rennosti ja laukka pyöri. Mun istunta oli edelleen vähän huonoa ja olen liian ajoissa kenttäistunnassa. En osaa oikein mukautua hyppyyn." Selitin ja punehduin Jessican tuomitsevan katseen alla.
"Luettelit kaiken, mitä aioin sinulle sanoa." Leena heläytti naurun, mutta jatkoi vakavoituen:
"On hyvä, että tiedostat nämä 'ongelmat'. Keskityt vain tarkasti niihin ja harjoittelemalla oppii." Hyppäsimme saman radan vielä kahdesti uudestaan ja Leenan mukaan meistä jokainen paransi ongelmakohtiaan. Saimme luvan loppukäynteihin ja annoin Summille pitkät ohjat. Se oli mennyt upeasti!

***

"Käydäänkö kioskilla?" Kysyin Teemulta saadessani Summin harjatuksi. Hän oli juuri ilmaantunut paikalle ja minulla oli oikeastaan paljon puhuttavaa hänen kanssaan.
"Mennään vaan. Voin kantaa sun satulan." Hän tarjoutui hymyillen. Tartuin suitsiin ja harjapakkiin ja kävelin hänen kanssaan varustehuoneelle.
"Kysyttäiskö me, jos Leena antais sulle jonkun tuntihevosen? Casher pitäisi tänään liikuttaa ja olisi kiva, jos pääsisit maastoon mun kanssa." Teemu ehdotti laittaessaan satulaa paikalleen. Minä virnistin ja laitoin samaisen satulan oikeinpäin telineelle ja Teemu pyöritti silmiään:
"Ei se nyt noin tarkkaa voi olla!"
"Mieluummin huolella, kun ei huolella." Vastasin hymyillen ja niputin suitset satulan alle. Mietin hetken maastoa ja nyökkäsin:
"Voidaan me kysyä. Mulla taitaa olla parikymppiä taskussa, että voisin maksaa sen hänelle."
"Hienoa! Kysytään." Teemu sanoi ja raahasi minua innokkaana perässään toimistoon, jonne Leena oli juuri äsken kadonnut. Koputtamatta Teemu astui huoneeseen ja kysyi, saisinko lainaksi tuntihevosen maastoon. Minua nolotti. Hän ei ollut koputtanut ja meni suoraan asiaan.
"Ensikerralla voisit koputtaa. Olet ihan samallainen hirmu kuin ennenkin." Leena virnisteli iloisesti ja minun silmäni pullistuivat kuopistaan ulos. Yleensä Leena antoi huutia, jos joku kuolevainen astui hänen valtakuntaansa koputtamatta. Teemu näytti kuitenkin olevan poikkeus.
"Antaisin mielelläni, mutta kaikki tuntihevoset liikkuivat jo aamupäivällä ja vielä kuuden aikaan on tunti. Eli olen pahoillani." Leena pahoitteli. Minä nöykkäsin ja otin kasvoilleni hymyn:
"Ei se haittaa. Kiitos silti." Tiesin lauseeni valeeksi. Tokihan se haittasi, kun en päässyt Teemun kanssa maastoon, mutta sille ei vain voinut nyt mitään. Kävelimme yhdessä toimistosta ulos ja Teemu näytti miettiväiseltä.
"Mun on pakko liikuttaa Casher. Se kerää hirveästi energiaa, enkä oo varannut kenttää tai maneesia, että mun on pakko mennä maastoon."
"Hei, rauhoitu! Mä ymmärrän. Mee vaan rauhassa maastoon. Ehditäänhän me jutella huomennakin." Sanoin peittäen pettymykseni. Teemu kuitenkin aisti sen äänestäni ja näytti pahoittelevalta.
"Ai ootko sä menossa maastoon?" Cara pyörähti paikalle Natalia perässään. Teemu nyökkäsi ihmeissään, koska emme olleet kuulleet meitä salakuunneltavan.
"Mä ja Natalia voitais tulla sun kanssa, koska et tunne maastoreittejä." Tyttö ehdotti räpsyttäen ripsiään. Minua ällötti ja katsoin Teemua, miten hän reagoisi. Poika kuitenkin nyökkäsi ja sanoi, että hänelle sopisi.
"Nähdään sitten huomenna." Teemu sanoi ja hipaisi huulillaan huuliani. Kolmikon mennessä varustehuoneelle minä jäin yksin kuin nalli kalliolle. Sisälläni velloi vahva pettymys ja kitkerä mustasukkaisuus, mutta marssin Ellin luokse Pilkun karsinalle. Minun päiväni kun ei menisi yhden pojan takia pieleen, uskottelin itselleni.
"Lähdetäänkö kiskalle?" Kysyin Elliltä joka loimitti hevostaan. Tämä nyökkäsi:
"Joo, odota hetki!" Yhdessä lähdimme kioskille päin ja nauroimme itsemme kippuralle. Elli oli luultavasti maailman paras vitsin kertoja. Keskustelimme hevosista, Teemusta ja snobeista ja keskustelumme vierähti kahteen tuntiin. Väsyneinä, mutta onnellisina lähdimme koteihimme päin.

Tällainen pätkä nyt :)

  Re: Läski-Annie #3

LähettäjäCabriella 
Päivämäärä:   4.3.12 15:09:59

jatka :>

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: pilkku 
Päivämäärä:   4.3.12 15:16:34

Vilkasehan mitä emmapa sanoi tuolla ylempänä noista lainausmerkeistä

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.3.12 15:18:58

kiva pätkä! Kirjota illalla viel maastosta en malta oottaa!!!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjätgesdb 
Päivämäärä:   4.3.12 16:15:47

Mukava pätkä taas :) jatkoa :)!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: :D<333333 
Päivämäärä:   4.3.12 17:09:18

Ihana pätkä!!!!!!!!:DD Ei kirjoitusvirheitäkään!!!!!!! Jatka vaan äläkä välitä pilkunnussijoista!!!!!!!!

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: äspee97 
Päivämäärä:   4.3.12 17:12:48

Todella kiva tarina mutta mielestäni tuo toisiksi viimeinen pätkä oli hieman liian nopeasti tehty ja tarinasta meni ainakin sen pätkän ajaksi kokonaan maku. Muuten olenkin tätä seuraillut alusta saakka ja olen tykännyt. :)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   4.3.12 17:22:52

Siksi tein toimintaa tuohon toisiksi viimeisimpään, koska ajattelin, että tämä on mennyt tylsäksi. Siis kun seuraan paria muuta tarinaa, juonenkäänteet vaihtuu hirmunopeasti ja musta tuntui, et tää junnaa aina samassa ratsastuksessa yms.. Eli siis mieluummin hidasta kun nopeaa vai? :D

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.3.12 17:43:33

Joo!!^^

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: :-) 
Päivämäärä:   4.3.12 18:57:57

Mieluummin hidasta tahtia kun nopeaa :-) Eli älä turhia kiireile, ota ihan rauhassa! Muista, että meidän pitää olla kiitollisia sinulle kuin kirjoitat, joten älä ota stressiä! Mukava tarina ja jatka toki, tuo teemu ainakin tuo jännitystä :-)

  Re: Läski-Annie #3

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.3.12 19:10:34

Jatkajatka,parastarina<3

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.