Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läski-Annie #4

Lähettäjä: koke 
Päivämäärä:   4.3.12 19:23:56

vanha tuli täyteen.

Edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=848929&t=848929
jatkoo pian

  Re: Läski-Annie #4

LähettäjäCabriella 
Päivämäärä:   4.3.12 19:50:07

Jatkoo :>>

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: MJ 
Päivämäärä:   4.3.12 20:40:30

jatkoa, ihana pätkä äskeine:) musta ei ainakaa asiat tapahu liian nopeesti ! =)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjäkattilalapsi 
Päivämäärä:   4.3.12 20:54:51

Toiseksi uusimmassa osassa tapahtui vähän liikaa lyhyen ajan sisällä :---/ Voisit myös jaotella osat paremmin kappaleisiin (kaksi rivinvaihtoa) joka helpottaisi lukemista.

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: -7- 
Päivämäärä:   5.3.12 15:28:15

Olen samaa mieltä kattilalapsen kanssa. Erittäin huono tarina, yhteen pötköön kirjoittamista ihan liikaa. Matkittu ihan selvästi. Kirjoitusvirheitä joka lauseessa, kuvailu heikkoa ja jotenkin outo tyyli kirjoittaa! En sinuna jatkaisi ennenkuin opettelisin kirjoittamaan... Sitäpaitsi aika puppua: tytölle hankitaan hevonen ja heti kisaamaan?! poikaystävä minuutissa? '-'

  Re: Läski-Annie #4

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   5.3.12 17:26:40

2 ylempää, ootteko ikinä lukenu fiktiivistä tarinaa? ei kaiken tarinassa tartte olla täysin totta!

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   5.3.12 17:55:01

-7-// Silloin kun mun kaveri sai hevosen, niin se alkoi heti kisata (sai muuten tosi hyvä hevosen, hyvätuloiset vanhemmat kun kustansi). Samainen kaveri alkoi seurustella jätkän kanssa siinä vaiheessa kun ne olivat tunteneet suunnilleen tunnin ja nyt pari ollut vissiin 3 vuotta yhes.. Että sellaistakin sattuu :D

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjäkattilalapsi 
Päivämäärä:   5.3.12 18:57:35

Lähettäjä: Sizyy
Päivämäärä: 5.3.12 17:26:40

2 ylempää, ootteko ikinä lukenu fiktiivistä tarinaa? ei kaiken tarinassa tartte olla täysin totta!

^Kerroin vaan oman mielipiteen, mun makuun sattui vähän liikaa kys. osassa (---;

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   5.3.12 19:41:24

Luin kaks viimestä osaa, vähän epätodellisen nopeasti Teemu ja Annie toimivat, mutta väliäkö sillä, jos toisistaan pitävät. Muista laittaa Natalia lyömään kapuloita rattaisiin aina aika ajoin, ei ihan koko ajan kuitenkaan.
Make ja Annie ois ollu kans hyvä pari :)
Jatkele kun jaksat :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   5.3.12 19:51:48

-7- antoi hiukan liian negatiivista palautetta ja haluaisin tietää kuinka vaikea ihminen on kommentin takana, jokainen kuitenkin tyylillään ja huomautan, että kirjoittaja on 14v.

Edelleen tosi ihana tarina ja nyt kun tähän aiheeseen päästään niin ei tosiaan ole ihmeellistä, että saadessaan hevosen aloitetaan heti kisaaminen. Minulla on kaksi omaa ja molemmilla olen vuoden reenin jälkeen aloittanut kisaamisen alutasolta (vanhemmilla ei ole varaa valmiiseen hevoseen). Olen kuitenkin ihan valmiin hevosen saanut valmentajalta ylläpitoon joka kesä eri hevosen (valmiin) ja sillä aloittanut aluetasolta heti muutaman viikon sisällä, koulua tietty, esteille en lähde ennen kuin luotan hevoseen. Sitten on näitä entisen tallinpitäjän kasvattamia laadukkaita nuoria hevosia joilla on ainakin luonne kohdallaan ja tallipitäjä on ne kouluttanut alkuun, jonka jälkeen olen ratsastanut kerran viikkoon. Ja sitten niillä lähdetään nuorten hevosten luokkiin sekä junnuratsastajana pääsen niillä junnuluokkiinkin, missä on ''helpompi'' menestyä. Pääasiassa kisaan niillä alkuun esteitä, kun tallinpitäjä ei enää hyppää.
Joillakin myynnissä olevilla poneilla pääsin myös kisaamaan ne poniluokat että saatiin tuloksia arvon nostattamiseksi.

Ja ei, en ole mikään erityisen taitava ratsastaja, olen vaan ollut niin kauan näissä hevospiireissä, että tällä alueella kaikki tuntee, ja pääsen siten kokeilemaan uusia hevosia;)

Oli pakko kommentoida tylsyydessäni ja hiukan puolustaa kirjoittajaa tosi negatiiviseen sävyyn kirjoitetulta kommentilta.

Jatka tarinaa, tykkään edelleen tosi paljon !

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Naa(: 
Päivämäärä:   5.3.12 23:12:43

Mielestäni mielipiteiden sanominen on täysin sallittua, kunhan sen sanoo fiksusti. Kattilalapsi sanoi mielestäni kohtuullisesti ja rakentavasti kritiikin, joten ei verrata häntä -7- henkilöön joka selvästi kirjoitti provosoivasti ja tylysti. :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: koke 
Päivämäärä:   6.3.12 15:49:15

jatkooo

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.3.12 16:55:13

Niille jotka kritisoivat hevosella liian nopeasti kisaamista: Kuka myöntäisi lukevansa tätä jos tästä tulisi aluksi 20osaa normaali ratsastamisista?
btw Jatkoo :)!

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   6.3.12 16:55:53

Kiireinen viikko, en lupaa, ehdinkö kirjoittaa uutta ennen viikonloppua! Kiitos kommenteista ja -7- kommentteihin en aio muuta kuin nauraa. Onneksi vain harvat ihmiset ovat tuollaisia! :)
Blogini löytyy muuten: http://munomatosisoma.blogspot.com/ jos jotain kiinnostaa lukea kirjoituksiani muussakin kuin annie muodossa.

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   6.3.12 17:33:11

Huom! LAITTAKAAPAS KYSYMYKSIÄ BLOGIINI, TEEN KYSYMYSPOSTAUKSEN! JOS SIIS TEILLÄ ON JOTAIN KYSYMYKSIÄ YMS, NIIN MIELELLÄÄN SIIS SITTEN SINNE :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: MissSunshine 
Päivämäärä:   7.3.12 19:29:22

Mielestäni bananasplit kirjoittaa todella hyvin ja mielenkiintoisesti 14 vuotiaaksi :) ja ei tätä kukaan lukis, jos tää tarina ois suoraan jonkun arkielämästä. Joten älkää valittako ;)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   7.3.12 20:48:04

Vihdoin ja viimein jatkoa. Kommenttia otan edelleen enemmän kuin mielelläni vastaan, mutta toivon, ettei jokaiseen pikkuvirheeseen puututtaisi. Jokaiselle kun niitä sattuu ja minulle vähän normaalia useamminkin ;)

"Hyvin ratsastettu! Teillähän alkaa jo yhteistyö pelata." Leena hymyili minulle aurinkoisesti. Olin mennyt ensimmäisen yksityistuntini Summilla ja olin kuin taivaassa: Summi oli totellut pienintäkin apuani ja mennyt kuin pala unelmaa. En voinut kuin hämmästellä, miten ihana hevonen minulla olikaan.
"Se johtuu Summista. Se korjaa huononkin ratsastajan virheet." Vakuutin hämmentyen. Silittelin ruunan kaulaa ja se pärskähti. Tunti oli ollut raskas ja siksi aioin kävelyttää hevosen kunnolla.
"Älä höpsi! Kyllä sinullakin on siinä osasi. Tasapainosi parantuu joka tunti ja yhteistyö siinä samassa. Voit olla ylpeä." Leena sanoi vakavana. Nyökkäsin punastuen. En ymmärtänyt, miksi kehujen ottaminen oli niin vaikeaa. Punastuin kuin tomaatti aina, kun joku joskus kehaisi.¨
"Saako Annie tulla loppukäynneille maastoon?" Kuului iloinen huuto kentän aidan takaa. Sydämmeni suli joka kerta kuullessani tuon äänen. Teemu.
"No, mene nyt. Älä ravaile, vaan kävele, jottei sen paikat mene." Leena antoi auliin näköisesti luvan. Kiljahdin riemusta ja kävelin Summin kanssa portille, jonka Leena ystävällisesti avasi. Casher seisoi nöyrästi pitkänhuiskea poika selässään. Väläytin heille hymyn.
"Hei. Miten tunti meni?" Teemu kysyi ohjaten Casherin Summini rinnalle. Lähdimme rinta rinnan kentän vierestä menevää havukkoista polkua pitkin.
"Summi toimi kun unelma. Make oli oikeassa, yksäritunnit ovat tehokkaampia, kun normaalit." Selitin hymyillen. Teemu vilkaisi minua oudosti:
"Make?"
"Jep, juttelin sen kanssa eilen illalla." Vastasin katsoen häntä kummeksuvasti.
"Aha. No, hyvä että meni hyvin. Minä ja Casher voimme kiertää tämän lenkin ja sun kanssa käynnissä ja sitten me mennään kentälle tuuppailemaan." Teemu muuttui takaisin omaksi itsekseen. Hymyilin ja annoin Summille enemmän ohjaa. Aurinko häikäisi silmiä ja sulatti hankia pelloilta. En voinut olla ajattelematta, miten romanttinen maasto olikaan.
"Kouluako?" Varmistin.
"No ilmeisesti. Tällä kun ei saa enää hypätä." Teemu sylkäisi sanat suustaan ja huomasin hänen äänestään pettymyksen. Katsoin häntä myötätuntoisena:
"Mutta voittehan alkaa kisaamaan koulua ja-"
"Ei hätää, Annie. Minä ja Casher vietämme mukavia päiviä ilman kisahuolia. Ei se ole lainkaan ongelma." Teemu keskeytti minut tuijottaen minua kiinteästi ihanilla nappisilmillään. Katsoin häntä epäileväisesti:
"Sinähän rakastat esteitä ja Casher myös."
"Minä rakastan silti Casheria enemmän, hani. Olet ihanan hyvä sydämminen, mutta älä murehdi puolestani. Saanhan lainata Leenan hevosia esteille milloin vain." Teemu hyssytteli minua ojentautuen suoremmaksi Casherin selässä. Nyökkäsin vaimeana. Olihan Teemu oikeastaan tiennyt tämän: Kun hän osti Casherin, sen eläinlääkäri lausunnossakin sanottiin, että jalat kuluneet ja ei varmaa tietoa, kestääkö ne esteillä. Mutta Teemu oli rakastunut Casheriin ja silloin estekisat olivat painaneet vaa'assa paljon vähemmän.
"Saat lainata Summiakin." Tokaisin ja hätkähdin kun tajusin mitä olin sanonut. En ollut Elliäkään vielä päästänyt Summin selkään. Mutta, ei se siihen kuolisi jos ystäväni sillä ratsastaisivat. Varsinkin, kun he olivat paljon parempia ratsastajia kuin minä itse. Teemu kääntyi minuun päin ja siristeli silmiään auringon häikäistäessä:
"Annie, nyt lopetat tuon. En tietenkään omi hevostasi. Unohdetaanpa tämä aihe ja jatketaan uudella. Mikä on lempivärisi?" Katsoin häntä silmät tuikkien ihmetyksestä. Lempivärini?
"Mitä?"
"Lempivärisi? Sovitaan, että tällä maastolla minä kysyn ja sinä vastaat." Teemu virnisti näyttäen kuin kauniilta patsaalta upean Casherin selässä.
"Lime." Vastasin hymyillen.
"Kuinka pitkä olet?"
"165cm."
"Hienoa, olen sinua viitisentoista senttiä pidempi! Värjäätkö hiuksiasi?"
"En." Vastasin nauraen. Teemu piti minulle ihme tenttiään ja pystyin vain virnuilemaan naurusta ja ohjaamaan Summia. Teemu kuului ehdottomasti ihmisiin, joka sai muut hyvälle tuulelle.
"Mitäs minä sitten vielä kysyisin.. Lempibändi?" Teemu jatkoi ja pullisti silmänsä sitten ristiin:
"Älä sano, että Robin! Frontside ollie soi jo päässä, kun pikkusisko fanittaa sitä." Kikatin tyttömäisesti, mistä soimasin itseäni mielessäni:
"Robin ei kuulu kyllä suosikkeihini. Rihanna, Nicki Minaj, monet tällaiset." Koko loppumatkan tallille päin me vain hölötimme ja nauroimme. Tiemme erkaantuivat tallin kohdalla, kun Teemu lähti Casherin kanssa kentälle ja minä kiikutin Summin talliin. Lupasin kyllä pojalle, että tulisin katsomaan hänen "tuuppimistaan".

**

"Läski on pokannu miehen." Kuulin ylimielisen kommentin olkani takaa. Natalia. Harjasin Summia rauhassa, enkä viitsinyt vastata mitään. Jos olisin sanonut jotain, se olisi vain provosoinut Nataliaa huutamaan minulle enemmän.
"Veikö kissa kielesi? Sori nyt, Annie, mutta Teemu tykkää musta. Se sanoi mulle itse niin, eilen maastossa." Natalia jatkoi. Selkäydintäni pitkin kiiri sävähdys, joka ravisutti minua enemmän kuin tahdoin myöntää. Sen jälkeen moitin itseäni ääneti: Ei Teemu tuollaisia todellakaan sanoisi!
"Se taisi olla kostea päiväunesi." Tokaisin kuivasti jatkaen Summin harjausta. Tämä ei tuntunut pahemmin välittävän Natalian sönkötyksestä. Natalia tarttui minua olkapäästä ja käänsi itseään vasten. Tuijotin häntä vihaisesti silmiin.
"Usko mitä haluat, mutta Carakin todisti. Teemu sanoi, että minulla on kauneimmat silmät, mitä hän on ikinä nähnyt. Hän myös kysyi, alkaisinko olemaan hänen kanssaan. Ja minä tietenkin lupauduin." Natalia jatkoi virttään. Minun piti purra hampaani yhteen, etten sähähtäisi mitään.
"Etkai oikeasti luullut, että hän kiinnostuisi sinusta? Sinussa on pelkkää läskiä! Kato peiliin." Natalia katsoi minua säälivän ivallisena. Hänen sanansa repivät arpeni auki ja tekivät entistä suuremman ja rosoisemman haavan. Hyökkäys oli paras puolustus, muistin, mutta minun mieleni teki vain paeta. Paeta mahdollisimman kauas pois.
"Älä itke rumalapsi, syö rusina, muutut kauniimmaksi." Natalia kikatti räkäistä nauruaan ja heilautti kättään hyvästiksi sanoen:
"Menen nyt katsomaan poikaystäväni ratsastusta. Ethän tule häiritsemään meidän onneamme."

Natalian lähdettyä lysähdin hervottomaan kasaan Summin jalkojen juurelle. Ruuna hamusi pipoani ja mietti kai, mitä minä oikein tein. En tiennyt itsekään. En tiennyt, puhuiko Natalia totta vai ei. Sydän sanoi, että ei puhunut, mutta järki sanoi, että kyllä puhui. Miksi Teemu oikeasti edes olisi kiinnostunut minusta?
"Summin vuoksi." Mutisin ääneen ja säikähdin. Oliko se syy? Halusiko hän saada luottamukseni, jotta lainaisin hänelle Summia estekisoihin?
"Nyt lopetat! Teemu on ihana, upea ja sinä vaan ajattelet hänestä pahaa!" Vikisin ääneen ja narskutin hampaitani, mitä tein aina, kun olin hermostunut. Summin harjauksesta ei tullut enää mitään, joten heitin harjakorin oven ulkopuolella ja lähdin kävelemään vihaisen ripeästi kentälle päin. Halusin kuulla, mikä oli totta ja mikä ei. En jaksanut enää hetkeäkään selkäni takana vehkeilyä.
"Annie! Hienoa, sinä tulit. Sainkin Natalian tänne tuomariksi istunnalleni." Teemu hymyili minulle. Nyökkäsin pikaisesti ja jäin istumaan kentän laidalle. Harmitti. Tottakai Natalia oli täällä, joten en voinut suoraan kysyä.
"Olette ihan täydellinen pari! Olet paras ratsastaja kenet tunnen!" Natalia kujersi. Teemu soi hänelle niin upean hymyn, että vereni alkoi kohista astetta kovemmin.
"Miltä näyttää, Annie? Pitäisikö sen olla taipuneempi?" Teemu aprikoi ratsastaessaan Casherilla volttia. Pudistin päätäni ollen vastaamatta mitään. Poika katsoi minua ihmeissään, mutta ei sanonut mitään. Hyvä niin, ajattelin jo itkuisesti. En halunnut menettää Teemua. En ymmärrä, miksi Natalia kavereineen laittoi kokoajan kapuloita rattaisiini, jotka tuntuivat vierivän tällähetkellä takaperin ojaan ja hajoavan käsiin.
"Natalia?" Kuulin Teemun kutsuvan tyttöä kermaisella äänellä.
"Niin, Teemu?" Natalia jatkoi kehräystään minusta piittaamatta. Sähähdin itsekseni.
"Voisitko hakea minulle tallista kouluraipan? Olisit suureksi avuksi." Teemu maanitteli tuijottaen Nataliaa nappisilmillään. Natalian polvet näyttivät valuvan hyytelöksi, kuten minunkin tuon katseen alla.
"Öh.. Tottakai." Natalia soperteli ja kompuroi kentältä ulos. Lapsellisesti toivoin hänen katkaisevan koipensa.
"Annie! Mikä on?" Teemu laskeutui Casherin selästä ja tuli luokseni taluttaen hevostaan.
"Vastaa rehellisesti: Oletko Natalian kanssa yhdessä?" Kysyin pitäen ääneni neutraalina.
"Mitä?!" Teemu ärjäisi ihmeissään.
"Haluatko olla kanssani vain, että saisit kilpailla Summilla?" Jatkoin. Teemu katsoi minua silmät salamoiden:
"Miksi ihmeessä epäilet tuollaisia? Minä pidän sinusta! En todellakaan tarvitse Natalia, Caraa tai muuta kikattelijaa, jotka roikkuvat kaulassa. Mikset ymmärrä, että haluan vain sinut ilman mitään taka-ajatuksia?" Teemu sanoi loppua kohden näyttäen kärsivälliseltä. Vilkuilin pojan silmiä, jotka hohtivat vilpittömyyttä. Minun teki mieleni potkaista itseäni. Olin ollut ihan väärässä. Taas Natalian provokaatio oli saanut minut ylikierroksille. Jälleen.
"Anteeksi." Nyyhkäisin pusertuen Teemun syliin:
"Tuntuu vaan, että noi inhoo mua kaikki ja ottaa sut puolelleen. Mä en kestä jos muutkin alkaa vihaamaan mua." Nyyhkytin.
"Annie, en ikinä vihaisi sinua. Siis rauhoitu jo. Olet tärkein." Make rauhoitteli minua ja hieroi selkääni pyörivin liikkein. Rentouduin ja nyökkäsin:
"Inhottavaa, kun minä pillitän, olen mustasukkainen ja ihan hölmö."
"Hani, olen yhtä hölmö kuin sinä. Olin saada maastossa kauhean mustasukkaisuus kohtauksen, kun mainitsit Maken." Teemu selitti virnistäen. Minä näytin kysyvältä:
"Make? Hän on oikeasti vain hyvä ystäväni."
"Uskon sinua ihan täysin. Ymmärtääkseni Natalia väitti sinulle moista paskaa?" Teemu jatkoi painaen minut vielä kerran syliinsä. Halasin häntä tiukasti ja nyökkäsin.
"Viedään Casher talliin ja jutellaan asiat poikki." Teemu supatti korvaani ja lähdimme yhdessä taluttamaan hevosta kentältä talliin. Olin ollut tyhmä, mutta ihastuneet on kai vähän tyhmiä. Ja mustasukkaisuus tarkoittaa, että välittää jostain tosi kovasti.
"Hei! Etkö treenaakaan enää?" Natalia juoksi meitä vastaan tallin ovella kouluraipan kanssa. Teemu katsoi häntä viileästi ja vastasi:
"Jatkan huomenna treenejä. Tänään minä ja tyttöystäväni Annie vietämme laatu-aikaa." Käveltyämme Natalian ohi näin silmäkulmasta, miten eri värit vaihtelivat hänen kasvoiltaan. En voinut olla virnistämättä. Harjasimme Teemun kanssa yhdessä Casherin ja sitten myös Summin uudelleen. Sitten lähdimme yhdessä pitsalle kaupungille, jossa vietimme aivan upeita hetkiä ja nauroimme itsemme kipeäksi.

Kommenttia saa siis antaa :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.3.12 21:20:28

- "Olet tärkein." Make rauhoitteli minua...
Piti varmaan olla Teemu?
Kiva pätkä oli! Jatkele kun jaksat!

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: siaaaaaaaap 
Päivämäärä:   7.3.12 21:27:39

ihana tarina! :)
jatkoa kun jaksat (:

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   7.3.12 21:39:57

juu piti olla teemu, en tajua, miksi nimet menivät sekaisin :)

  Re: Läski-Annie #4

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   7.3.12 21:41:41

aplodit tolle teemun viileydelle nataliaa kohtaa!!!!:D taputin muuten oikeestiXD hei jatkoo vaa:))

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   7.3.12 21:53:23

Ihana tarina edelleen. Jatkoa mahdollisimman nopeasti! :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   7.3.12 23:00:12

Haluatko sä kehittyä kirjoittajana? Virheistähän sitä oppii kaikista parhaiten. Sulla oli tuossa pätkässä muutama kielioppivirhe, mutta en taida toistaa niitä, jos ei kiinnosta. Ja käytät noita lainausmerkkejä ihan oikesti väärin...

En sano pahalla. Kirjoitat hyvin, tekstiäsi on mukava lukea, sulla on hyvä kirjoitustyyli, mutta ainahan voi parantaa?

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   8.3.12 06:25:44

Haluan kehittyä, mutta eiköhän jokainen saa lainausmerkeistäni selvää. Kirjoitan tätä kuitenkin huvikseni, enkä noin hirveän vakavasti (miten ilmeisesti pitäisi.) Kirjoittaminen kun ei ole minulle kuitenkaan koko elämä. Mutta laitapa toki tähän, mikä niissä lainausmerkki lauseissa meni niin pieleen.

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: <3N<3 
Päivämäärä:   8.3.12 07:37:16

Ihana tarina, paras täällä! Jatka ehdottomasti, Teemun mustasukkaisuus Makelle saa tästä kiehtovaa kolmiodraamaa ;) Nataliaa vaan enemmän mukaan! Ja itse en ainakaan huomannut virheitä, eli älä välitä, jos jotkut viilailee niistä pilkkua!!!

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.3.12 14:46:11

Lainaus merkkilauseissa väärin meni pisteet:

EI NÄIN: "Moi, mitä kuuluu? Minulle kuuluu hyvää." Petra kysyi.
VAAN NÄIN: "Moi, mitä kuuluu? Minulle kuuluu hyvää", Petra kysyi.

Ei mitenkään häiritsevä virhe, mutta tulevaisuutta ajatellen kuitenkin korjattava (varsinkin jos pyrkimyksenäsi on mennä joskus lukioon).

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   8.3.12 15:22:36

Pilkkujen/pisteiden kanssa minulla onkin ongelmaa ja ihan lukioon olen menossa, mutta onhan sinne mennyt minua tyhmempiäkin, että jos tosissasi uskot etten tämän takia pääse lukioon :--D
Yritän korjailla tätä, tästä on tullut vähän tavaksi. Jotenkin vain putkiaivoni ottaa sen niin, että lause päättyi eikä jatku pilkulla siihen, että joku sanoi jotain. Mutta kiitos silti ja yritän korjailla, mutta jos jään liikaa tähän junnaamaan, tarina ei etene minun yrittäessä pongailla kokoajan noita virheitä.

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   8.3.12 15:28:05

Ysillä vasta käydään nuo paremmin ja selvemmin läpi... tai ainakin itse tajusin nuo jotenkin vasta ysillä, jolloin selitettiin mikä merkki menee lainausmerkkien sisään jne.

Kyllähän sä ehit nuo vielä oppia eli eipä hätiä, kuitenkin hyvä että osaavammat korjaa ne tänne niin jää sulle ehkä jonnekkin muistiin kun tarpeeksi monta kertaa valitetaan sulle tosta virheestä:D

Itteä ei haittaa, ja tuskin ketään muutakaan. Mutta hyvä kun korjaavat:)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   8.3.12 17:23:58

x: juurikin niin, olen kiitollinen, että virheistäni sanotaan, kunhan asiallisesti se tehdään. Olen melko varma, että tuo pistepilkku asian ehkä onnistun korjaaman parissa vuorosanassa ja sitten se jossain taas unohtuu :D Eli kestäkää minua. Yritän treenailla :)
Seuraava tarina luultavimmin viikonloppuna.

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Polli 
Päivämäärä:   8.3.12 17:25:36

Itseä ei ainakaan häiritse nuo pisteet lainausmerkeissä.. :P Ja olen lukion käynyt ja ihan hyvin äidinkielessäkin pärjännyt.

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: kultaporsas 
Päivämäärä:   8.3.12 17:33:11

mua häiritsee vain se et joskus sulla on Bananasplit, nimimerkkinä ja joskus bananasplit

:D

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   8.3.12 17:55:24

No yritän vaikka tästälähin kirjoittaa sen isolla B:lla, kultaporsas ;D

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.3.12 20:26:46

En väittänytkään, ettei lainausmerkeistäsi saisi selvää, mutta mun mielestäni se ei ole enää pikkuvirhe, jos pisteet ovat pilkkujen paikalla joka pätkässä. Asiasta oli kommentoitu jo pariin otteeseen ja siksi asiasta huomautin, jotta voisit itse korjata asian lähinnä juuri tulevaisuutta ajatellen. Eivät ne pisteet mua niin häiritse… Mutta tosiaan ihan ymmärrettävää, jos menevät sekaisin, jos asiat vasta ysillä tulevat (ei voi muistaa enää)..

Enkä myöskään tarkoittanut sitä, että sun pitäisi kirjoittaa tätä niin hirveän vakavasti. Itse tykkään siitä, että mulle huomautellaan pikkuvirheistä, koska itse en niitä huomaa (en väitä, että kaikkien pitäisi olla niin kuin minä), joten ehkä siksi pisti silmään tuolla ylempänä. Ja uskon, että nuo sun pikkuvirheesi menevät huolimattomuuden eivätkä osaamattomuuden piikkiin, sen verran sujuvasti kuitenkin kirjoitat.

Ja sitten vielä kaikille teille jotka huutelette, että älä välitä noista pilkunnussijoista, niin me pilkunnussijat (uskon, että muutkin kuin minä) huomauttelemme noista pienemmistä tai suuremmista virheistä kaikella hyväntahtoisuudella. Tuskin kukaan, joka vaivautuu palautetta antamaan kielioppivirheistä, tekee sitä pahoitanpa-kirjoittajan-mielen-asenteella. Ainakin sellainen fiilis mulle tulee noista huuteluista, että siellä kuvitellaan, että palaute olisi annettu pahalla :o

Mutta joo, nyt olen hiljaa…

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   8.3.12 20:38:28

kirjotappa teemulle ja anielle joku seksikohtaus vaikka teemun tykönä tai jotai :DD

  Re: Läski-Annie #4

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   8.3.12 22:00:53

hyi ei mitään sekstailua

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: hi! 
Päivämäärä:   9.3.12 01:16:16

No mun puolesta vois jotain säpinääki isompaa kirjottaa, mutta ei ehkä ihan kunnon sekstailuu kuitenkaan, ku on tällanen palsta ;)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.3.12 15:44:23

En tarkoittanut, ettet pääsisi lukioon. Lukioon pääseminen ei vaadi oikeastaan mitään, mutta se, että siellä kaikki kokeet ovat aikalailla essee kokeita (kuten myös YO-kokeet). Varsinkin äidinkielen essee- ja myös tekstitaitokokeissa joutuu lainausmerkkejä käyttämään ja helpompi kun oppii niitä käyttämään jo nyt oikein, niin niistä ei tule sitten virheitä, jotka laskevat mahdollisesti arvosanaa. (Ainakin itselläni on kirjoittamisessa sellainen ongelma, että jos opin jonkun jutun väärin ja sitten kun alan sitä korjaamaan, menee siinä jonkun aikaa ennen kuin se menee taas sujuvasti oikein ilman miettimistä..)

Mutta joo, ei mitenkään paha juttu, mutta kuitenkin huomautettava.

Tsemppiä jatkoon!

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: MJ 
Päivämäärä:   9.3.12 18:49:21

jatkoa ihmeessä! niin ihana tarina jälleeeen=)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: loukkaantunutlukij 
Päivämäärä:   9.3.12 18:56:48

Monia tekstejäsi olet kirjoittanut ja selvääkin selvimättä monet näyttävän tykkäävän. Itse kuitenkin vastustan tätä tarinaa koska
a) olen itsekin lihava ja minusta tässä mollataan/parjataan lihavia
b) tarina on aika epäuskottava koska tyttö saa hevosen ja pian poikaystävän ja luultavasti menee voittamaan kisat.
c) Kirjoitustyylisi heittelee ja virheitä on paljon.

Puhun ihan asiallisenamutta toivoisinettä tekisit vaikka vielä yhden pätkänjohon tämä stoori loppuisi. Tämä kun todellakin loukkaa meitä lihavempia ja muutenkin tarinassasi on paljon rasismia. Luultavasti saan ihmiset niskaani sanojeni takia, mutta minusta olisi oikein jos lopettaisit tämän tarinan. Tekisit vaikka uuden jostain paremmasta aiheesta. En ymmärrä miksi lihavia aina sorretaan :O

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   9.3.12 20:16:24

Kiitos kaikille kommenteista! Tässä tarinassa yritän siis panostaa siihen pilkkupiste probleemaani, mutta yritän olla ottamatta siitä liikaa paineita, koska sitten tarina ei kulje. Sinä Loukkaantunutlukij: En voi sanoa muuta, kuin että olen pahoillani, jos tarina loukkasi sinua. Tässä kuitenkaan ei ole tarkoitus mitenkään tuomita/syrjiä lihavia: juuri päinvastoin! En kyllä tätä tarinaa vielä hetkeen lopeta, mutta toivoisin, että lukisit alusta asti nämä tarinat ja ehkäpä huomaisit, ettei minulla todellakaan ole tarkoitus loukata ketään. Ehkä tämä on myös sinusta epäuskottava, mutta tarinaahan tämä on, ei totta. No, nyt tarinaan. Kommenttia taas saa antaa :)

"Tänään sinulla on vapaapäivä, pikkuinen. Huomenna sitten vielä tehokkaat treenit ja sitä seuraavana päivänä onkin sitten kisat." Rapsutin hymyillen Summin otsaa ja päästin sen laitumelleen. Olin tallilla jo kymmenen aikoihin, koska oli perjantai ja vapaa päivä koulusta. Olin harjannut ruunan rupsukkani ja nyt hymyillen katselin sen lennokasta menoa laitumellaan. Summi ravaili ystäviensä kanssa häntä koholla, kuin uljaallakin arabilla. Harmittelin ääneen, miksi kamera jäi aina silloin kotiin, kun sitä eniten tarvitsi.
"Oletko tullut hulluksi?" Make kysyi virnuillen poikamaisesti. Kurtistin kulmiani kysyvästi kääntyen paikallani pojan suuntaan.
"Niin, eikö hullut puhu itsekseen?" Make selitti teoriaansa ja raapi niskaansa katsoen itsekin ruunien touhua laitumella. Virnistin pidätellen naurua:
"No, sitten olen ollut hullu aika kauan."
"Etkö aio tänään ratsastaa sitä?" Poika kysyi nojaten aitatolppaa vasten. Kumarruin sitomaan kengän-nauhaa, jotta saisin irrotettua katseeni Maken silmistä. En ymmärtänyt, miksi hän aina vangitsi katseeni.
"Äitisi sanoi, että sille pitäisi antaa tänään taaskin vapaapäivä," selitin ja jatkoin:
"Kuulemma Summin 'kisaohjeet' toimii siten, että vapaapäivä kun kisoihin on kaksi päivää, sitten tehokas treeni, kun kisoihin on päivä." Make näytti harmistuneelta ja tämä potkaisi lumisohjoa kengällään:
"Olisin toivonut, että olisin saanut susta treenikamua. Ehtisitkö tulla vaikka katsomaan, kun menen Quella ja korjaamaan virheitäni? poika ehdotti. Menin hämilleni. Teemukin oli juuri Maken tapaan pyytänyt minua katsomaan omaa menoaan. Kieltäydyin kohteliaasti:
"En minä ole hyvä sanomaan virheitä. Suosittelen äitiäsi."
"Annie,.." Ennen kuin Make sai sanottua lausettaan loppuun, kuulin lumen narskuvan takanani ja näin Teemun. Hymyilin tälle aurinkoisesti ja Make vilkaisi tätä happamasti. En ymmärtänyt, mikä poikien välejä hiersi. Hehän kun olivat olleet kuin veljeksiä Teemun tullessa tallille parisen päivää sitten.
"Heippa muru." Teemu hymyili minulle ihanaa hymyään ja kumartui suutelemaan minua. Suljin silmäni ja vaivuin onnelaan. Teemun suudelmat tekivät minut aina veteläksi makaroniksi. Muistin kuitenkin jostain aivoni takaperukoilta Maken läsnäolon ja irrottauduin punastuen Teemun lämpimästä syleilystä. Teemu nyökkäsi Makelle, jonka katse kiersi meissä molemmissa.
"Treenaatko sinä tänään Casheria?" Make kysyi asiallisena Teemulta. Poika vilkaisi minua lämpimästi kääntäen katseensa Makeen:
"Ajattelin. Tuletko Quen kanssa myös? Jos sinä Annie tulisit korjaamaan virheitämme," Teemu katsoi minuun vetoavasti. Miten olisin voinut kieltäytyä tuollaiselle hymylle?
"Voin tulla," nyökkäsin.
"Hienoa! Menen hakemaan Quen ja tavataan sitten kentällä." Make sanoi tyytyväisellä äänellä ja lähti lompsimaan tammahaalle päin. Teemu katsoi minua tutkivasti:
"Mitä Make sinulle puhui?"
"Äh, ei kummempia. Mene hakemaan Cassu, niin avaan sinulle portin," huitaisin kädelläni ilmaa. Teemun kasvoille palasi tuttu hymy ja hän lähti noutamaan hevostaan Casheria, joka oli Summin kanssa samassa laitumessa. Avasin pojalle portin tämän taluttaessa hevosen siitä läpi.

***

"Casher! Lakkaa nuolemasta minua!" Nauroin työntäen hevosen päätä kauemmas. Pidin sitä riimussa kiinni kun Teemu satuloi sitä.
"Sinä maistut niin hyvältä, etten edes ihmettele," Teemu virnisti minulle ja pyöräytin silmiäni teatraalisesti. Laitoimme yhteistuumin Casherin kuntoon ja pian Maken perässä lähdimme kentälle. Olin tyytyväinen, ettei Jessicaa, Caraa tai varsinkaan Nataliaa näkynyt. He kai eivät heränneet vielä kymmenen aikaan vaan prinsessojen herätysaika oli vasta puolen päivän jälkeen.

"Ojentaisitko minulle tuolta raipan?" Make huikkasi minulle nousten säpäkän tammansa selkään. Nyökkäsin ja kiikutin hänelle kentän aidan viereisestä raippatelineestä raipan.
"Kiitos. Sainhan minä sinut suostuneeksi tänne auttamaan minua," Make hymyili minulle itsevarmana.
"Teemun vuoksi minä tulin," muistutin poikaa hiljaisella äänellä ojentaen raipan tälle. Make katsahti minuun epäilevästi:
"Uskotko itseäsi itsekään?" En sanonut mitään, vaan palasin Teemun luokse. En ollut jyvällä, minne Make pyrki.
"Huuda minulle aina, jos on jotain parannettavaa. Tottelen sinua kuin kultainen noutaja," Teemu virnisti minulle luoden ihanan nappisilmä katseensa. Röyhistin rintaani ja tuhahdin:
"Äläpäs yritä nuoleskella, laitan sut kunnolla töihin!" Naureskellen Teemu antoi hevoselleen käyntipohkeet ja minä siirryin kentän reunaan tuolille ihailemaan kahden, taitavan pojan ratsastusta. Que meni reipasta kävelyä herkkänä eteenpäin pää niin ylhäällä, kun vain oli mahdollista. Virnistelin itsekseni. Esteillä tamma oli taitava, mutta kouluratsastuksessa oli rutkasti paranneltavaa. Teemun Casher taas meni hienosti jo käynneissä, mutta olihan sen kanssa tahkottu koulua tuplasti enemmän, kuin Quen. Ratsukoita katsellessani unohduin haaveisiini. Ei huomenna, vaan sitä seuraavana olisi jo Chayan kisat. Minua jännitti enemmän, kuin kehtasin myöntääkään. Onneksi minulla oli rakas tsempparini Elli ja Teemukin oli tulossa mukaan. Niin ja tietysti Makekin.
"Annie? Taipuuko tää liikaa ulos?" Heräsin haaveilustani kuullen Maken huutavan. Terästäydyin ja katsoin Quea.
"Joo. Sisäpohje kiinni!" Huusin. Ratsukot olivat alkaneet ravailla ja silmäni olivat kiinni Teemussa ja Casherissa. Poika hitsautui hevoseensa hyvin ja yhteistyö toimi heillä ajatuksen voimalla. Olin niin ylpeä heistä että huomaamattani melkein liikutuin. En ymmärtänyt yhtään, miksi reagoin näin vahvasti pojan ratsastukseen.
"Onkohan täällä liian liukasta, vai uskaltaisiko nostaa laukkoja?" Teemu huikkasi Makelle kääntäen Casherin pienemmälle ravivoltille, jotta saisi takaosaa paremmin alle.
"Uskon, että täällä pystyy ihan hyvin ottamaan laukkoja, ainakin rauhallisia. En tiedä, onnistuuko se tältä hullulta," Make nyökkäsi osoittaen allaan olevaa liitokaviota, Quea. Teemu aloitti laukkatyöskentelyn hevosensa kanssa ja jäin suu auki ihailemaan. Minä ja Summi olimme ihan aloittelijoita poikaan ja Casheriin verrattuna! Mutta myös Make osasi ratsastaa. Hän sai Quea rauhallisemmaksi ja se väläytteli jopa muotoakin jossain vaiheessa.
"Väärä laukka!" Huikkasin Teemulle, mutta poika oli jo istunnassaan huomannut tämän ja siirtyi raviin vaihtamaan laukan. Myös Makekin uskaltautui laukkaamaan Quella ympyrällä ja se meni vauhdikkaasti, mutta ei kaahaamalla.
"Hyvä! Yritä saada sen korvat taakse kuuntelemaan sinua," huikkasin Makelle ja tämä nyökkäsi lyhyesti jatkaen työstöä. Lopulta Teemu alkoi kävellä Casherin kanssa, mutta Make vielä jatkoi sinnikkäästi laukan työstöä.
"Haluaisitko koittaa Casheria?" Teemu kysyi pysäyttäen hevosen kohdalleni. Vilkaisin häntä suu auki. Päästäisikö hän minut oikeasti hevosensa selkään?
"Annie? Veikö kissa kielesi?" Teemu nauroi heilauttaen itsensä notkeasti alas hevosensa selästä.
"Mielelläni minä sitä kokeilen, mutta -"
"Ei mitään muttia. Ota kypäräni, niin punttaan sinut sinne. Menin sen verran raskaan treenin, ettet voi mennä käyntiä kovempaa, mutta saatpahan edes tuntumaan Cassuun." Teemu keskeytti minut päättäväisenä ojentaen kypäränsä. Iskin sen päähäni ja annoin pojan puntata minut satulaan. Jalustimet olivat minulle ihan liian pitkät, joten menin ilman.
"Pidä hauskaa, äläkä tipu, muru," Teemu virnuili minulle mennen istumaan tuolille, jota olin ainakin tunnin lämmittänyt.
"Kannustavaa," irvistin hymyillen ja antaen Casherille käyntipohkeet. Kävelin sen kanssa pitkin ohjin ja nautin sen tasaisesta, kiireettömästä menosta. Makekin alkoi lopetella laukkaharjoitteluaan tammansa kanssa ja siirtyi käyntiin.
"Olipas menoa! Mutta huomasitko, se alkoi mennä lopussa rauhallisemmin?" Poika kysyi minulta hymyillen tyytyväisenä ja taputtaen Queta kaulalle.
"Ei muuta kun lisää koulutreeniä niin siitä se lähtee." Virnistin pojalle taputtaen Casheria. Se kulki venyyttäen kaulaansa ja Teemu hymyili minulle ihanaa hymyään ohittaessani hänet. Perhosjoukko lehahti taas kiihkeään läpätykseen vatsassani. Hetken kuluttua ratsastin Teemun Casherin hänen eteensä ja laskeuduin alas ratsailta. Hölläsin satulavyötä ja yhdessä pojan kanssa talutimme hevosen talliin.

***

"Mitäs pidit Casherista?" Teemu kysyi minulta harjatessamme yhdestä hevosta tämän karsinassa.
"Onhan se hieno. Ja pehmeä liikkeinen," Sanoin ja rapsutin tätä sään kohdalta. Teemu nyökkäsi ja virnisti:
"Mahdankohan minäkin päästä joskus kultamurusi kyytiin?"
"Etköhän, jos täytät pari ehtoa." Nyökkäsin vakavana. Teemu katsoi minua isona kysymysmerkkinä.
"Ensinnäkin, suutelet minua kunnolla.." En ehtinyt sanoa enempää, kun Teemun huulet löysivät huuleni. Suudelman jälkeen nojasin Casheriin hymyillen.
"Täytinkö ehtosi?" Teemu kysyi esittäen vakavaa. Ponnistelin pokkaani ja nyökkäsin vakavana:
"Nippa nappa."
"Senkin ilkeä!" Teemu nauroi halaten minua lämpimästi. Kiersin käteni hänen ympärilleen ja huokaisin. Mitä hyvää olin tehnyt, jotta olin ansainnut hänenlaisensa?
"Harjatkaa nyt se hevonen ja lopettakaa toi lääppiminen." Make puuskahti karsinan ulkopuolelta niin, että taas punastuin korviani myöten. Maken ääni ei kuitenkaan kuulostanut hänen tyypillisen virnuilevalta ääneltä vaan jotenkin.. kovalta?
"Anteeksi. Yritämme olla kiltisti," Teemu sanoi ja minä repesin totaallisesti. Purskahdin kauheaan nauruun ja vajosin puruille ihan kippuraan. Casher vilkuili minua yhtä oudoksuen kuin molemmat pojat, enkä saanut nauruani loppumaan. Pyyhin kyyneleitä lopulta nauruni lakatessa.
"Oletkohan ihan terve, muru?" Teemu kysyi ja jouduin puremaan huuleen, etten alkaisi taas nauraa räkättämään. Nousin ylös ja pudistelin puruja vaatteistani. Kun käännyin katsomaan karsinan ovelle, Make oli jo lähtenyt.
"Voi vitsit, meinasin kuolla," tokaisin hengästyneenä. Teemu naureskeli irrottaen Casheria karsinan yläpuomista:
"Huomasin. Tuletko viemään Cassun tarhaan?"
"Ei, vie sinä vain se. Voin hoitaa varusteesi." Hymyilin pojalle. Tämä suuteli minua pikaisesti ja älähti:
"Minulla on nyt jo sinua ikävä."
"Nyyhkyti nyyhk, Romeoni," nauroin avaten karsinan ovea, jotta kaksikko pääsisivät siitä ulos. Tartuin pojan satulaan ja suitsiin ja lähdin kiikuttamaan niitä varustehuoneeseen. Siellä Make pesi kuolaimiaan ja tällä kertaa hän pelästyi, kun astuin huoneeseen sisälle.
"Laittoiko Teemu sinut hoitamaan varusteensa?" Make kysyi kohottaen kulmiaan.
"Ei, lupauduin itse." Vastasin ja laitoin satulan oikealle paikalleen. Menin Maken viereen ja huuhtelin kanssa Casherin kuolaimet. Ennenkuin huomasinkaan, Make tarttui käteeni ja käänsi kasvoni häntä kohden:
"Annie, musta sun ei kuuluis olla Teemun kanssa." Katsoin häntä ihmetellen ja jonkinnäköinen vihakin kuohui sisälläni. Miten hän määräsi, kenen kanssa saisin olla?
"Tarkoitan, että Teemu on tuuliviiri. Kun se saa paremman tallipaikan ja valmennusmahdollisuudet toiselta tallilta, se lähtee ja sä jäät tänne. Niin siinä on ennenkin käynyt, mä oon tätä todistanut." Make selitti vakavana. Tuhahdin loukkaantuneena repäisten käteni irti hänen käsistään:
"Leena on huippuvalmentaja ja täähän on upea talli! Miksi ihmeessä Teemu lähtisi täältä mihinkään? Sä maalaat piruja seinille."
"Mä en vaan halua, että suhun sattuu," Make vastusti. Laitoin vaitonnaisena suitset Casherin satulan alle ja käännyin katsomaan vielä Makea:
"Mua on sattunut melkeen mun koko elämän ajan. Nyt mä oon onnellinen. Älä estä sitä, tai me ei voida olla kavereita." Make astui askeleen lähemmäs, mutta minä käännyin ja pinkaisin ovesta ulos. Onnekseni Teemu näytti tulevan jo käytävällä minua vastaan Casherin harjapakki kädessään.
"Viedään tää varustehuoneeseen ja sen jälkeen voitais mennä vaikka meille?" Hän ehdotti. Valahdin lähes kalpeaksi. En halunnut uudestaan varustehuoneeseen, jossa Make oli.
"Vie sä vaan se, mä tutkailen ilmoitustaulua." Keksin valkoisen hätävalheen ja Teemu nyökkäsi. Hetken kuluttua hän tuli varustehuoneesta ja lähdimme yhdessä hänen luokseen. Tämä tallipäivä oli totisesti ollut sekä ihana, että kummallinen.

Kommenttia saa antaa :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.3.12 20:46:58

Niille jotka jaksaa valittaa tosta lainausmerkki jutusta:
Helpompaa, että kirjottaja saa siihen itse koulussa opastuksen, eikä joltain hötötietäjältä jotain sekavaa opetusyritystä.
Siis kirjoittajalle: Kirjoita siten kun hyvältä tuntuu, kun kerran osaat. Kyllä ne pilkkuhommat myöhemmin opetetaan.

Hyvä pätkä oli! Ja kiva, että Make lyö kapuloita rattaisiin!
Jatkoo! :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   9.3.12 21:22:13

Hyvä pätkä viimeisin :)
Jännä, pyysin Nataliaa heittämään kapuloita rattaisiin, ja nyt niitä tulee Makenkin suunnalta. Makehan tietää Teemusta kaiken niin hän voi kertoa jotain arkaluontoisia faktoja Annielle Teemusta jos tämä alkaa oikein käydä hermoille :P
Jatkele :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   9.3.12 22:30:51

<3

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   9.3.12 22:32:17

Mukavaa, että piditte! :) Tässä on tulossa vielä ainakin yksi pätkä ennen kisoja, mutta en uskalla luvata millon se tulee. Kommenttia otan mielelläni vastaan ! ;)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   9.3.12 23:09:52

tosi hyvä tää viiminen pätkä! Tuli ittellekkin kamala olo kun aattelee ittensä sen tilanteeseen, hyvä että make lyö kapuloita rattaisiin! En oo oikeen tykännykkään teemusta;))

  Re: Läski-Annie #4

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   10.3.12 09:19:44

make on outo O_o!

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Vipsu. 
Päivämäärä:   10.3.12 10:04:08

Tätä minä olen odottanut!
Vihdoin Make alkaa näyttää tunteitaan Annieta kohtaan. Itseäni ei ainakaan ole vaivannut nuo heittomerkit. No ainakin meijän koulussa niitä joudutaan käyttämään, joten ei siinä mitään vikaa ole. Suksikaa kuuseen valittajat. Jos tarina ei kiinnosta ei sitä silloin tarvitse tulla haukkumaankaan!

Jatkoa.

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.3.12 14:05:20

sä kirjoitat kyllä tosi hyvin! enkä mä ainakaan huomaa mitään virheitä. jatkoa pian:)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   10.3.12 21:34:36

Jees, aina yhtä mukavaa luettavaa! (: Ja tosiaan huomasin jo alusta nuo pienet kielioppi jutskat, mutta ei se ainakaan minua haittaa.Itse tarina on tosi mukavaa luettavaa joten jatka samaan malliin! :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: kultaporsas 
Päivämäärä:   10.3.12 22:27:14

oot tosi hyvä kirjottaa ja aina tulee sopivan pitkiä pätkiä ja ah rakastan siun tarinaa :3

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   10.3.12 22:53:38

Menin jo lupaamaan, että oon hiljaa, mutta en nyt kuitenkaan malta olla taas avaamatta suutani…

- // Kuten tuosta uusimmasta pätkästäkin näkyy tuollaista ”opittua virhettä” ei korjata ihan hetkessä, joten eikös sitä ole helpompi alkaa korjata heti, kun virheen tiedostaa kuin sitten kun koulussa on ”pakko osata”? Ja mun mielestä tuo ylempänä näytetty esimerkki virheellisestä ja korjatusta tavasta käyttää lainausmerkkejä on aika selkeä eikä vaadi kuin lukutaitoa, että ymmärtää miten tuo homma menee. Mutta siitä olen ihan samaa mieltä, että kirjoittaja kirjoittakoot siten miten hyvältä tuntuu. Joskus tuo lainausmerkkien käyttö olisi kuitenkin hyvä saada kuntoon (siis edelleenkin sitä tulevaisuutta ajatellen).

Vipsu. // Kuka täällä on valittanut noista lainausmerkeistä? Mun elämäni (ja tuskin kenenkään muunkaan) kaatuu siihen, miten tässä tarinassa käytetään lainausmerkkejä. Ainakin itse otin asian nimenomaan siksi esille, että tulevaisuudessa asia olisi hyvä saada korjatuksi. Kyllähän se lukio läpi menee, vaikkei lainausmerkkejä osaisikaan käyttää, en mä sitä tarkoita. Enkä oikein tajua sitä, miten lainausmerkkien käytöstä huomauttaminen liittyisi siihen, ettei tarina kiinnostaisi…? Eikä täällä kukaan asiasta kommentoinut ole tarinaa haukkunut...

Sitten vielä kirjoittajalle sen verran, että kirjoita tosiaan vaan siten, miten itsestä parhaalta tuntuu. Sanon kuitenkin vielä sen verran, että jos nyt haluat tuota asiaa alkaa korjailla, niin se pilkku tulee vielä lainausmerkkien ulkopuolelle
NÄIN: ”Päläpälä”, sanoi joku.
EI NÄIN: ”Päläpälä,” sanoi joku.
Älä siis turhaan ota mitään paineita, hyvällä mä vaan tarkoitan :) Oon pitänyt tästä tarinasta alusta alkaen ja kuten oon tainnut tuolla ylempänä sanoakin(?) niin tykkään sun kirjoitustyylistä. Eikä mua todellakaan häiritse (niin kuin kaikki tuntuvat kuvittelevan) se, että siellä ne pisteet ja pilkut menevät sekaisin.

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   11.3.12 08:51:01

Kiitoksia kaikille kommenteista! :) Yritän opetella korjaamaan pilkkupiste virhettäni, mutta se ei ihan hetkessä korjaannu, koska aina olen niin tehnyt. Vähän mietittyttää, miksei tätä asiaa edes opettajat korjanneet aineissa. Noh, kumminkin, kiitos kaikille kommenteista :) Tänään en jaksa tarinaa kirjoittaa, koska olen ollut koko viikonlopun kipeä ja pää särkee vieläkin. :/

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: anni 
Päivämäärä:   11.3.12 17:36:30

ylös

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.3.12 21:05:03

jatkoo koska?

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   11.3.12 21:52:29

Jatkoa tulee sitten, kun koen itseni valmiiksi kirjoittamaan. Huomenna en mene kouluun, koska edelleen pää jyskyttää ja olo todella heikko, että voipi olla, että silloin tulee tarinaa. En viitsi kirjoittaa mitään parin lauseen pätkiä, vaan aina kun kirjoitan, yritän, että siinä olisi jotain luettavaakin :):)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Naa(: 
Päivämäärä:   11.3.12 22:57:23

Taas aivan ihana osa, oot kyllä aivan mahtava kirjottaja! Tsemppiä et jaksat mahdollisimman pian jatkaa!! ;)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Jossu 
Päivämäärä:   12.3.12 19:57:22

tulisi jo jatkoo,en malta odottaa (hyvä, että kuitenkin kirjoitat ihan kunnon pätkiä).On kyllä hyvä tarina (:

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: ulp 
Päivämäärä:   12.3.12 20:56:52

hei jatkoo, en malta oottaa:D mut hyvä kun tulee kunnon pätkiä:)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   13.3.12 10:50:21

Noniin, tässä tarinaa. Tämä ei ole tähän suoraan kirjoitettu, vaan Microsoft Works tekstinkäsittelyllä. Huomautan sen verran, että S-näppäimeni on jotenkin jäykkä, joten voi olla, että siitä aiheutuu jotain virheitä. Noh, tarinaan ja toivottavasti nautitte! J

Kiristin Summin satulavyötä ja ärähdin sille, koska se liikkui levottomasti. Energian oikein näki pursuavan ruunasta, mikä toisaalta oli ihan hyväkin asia. Kunhan pysyisi käsissä, keskittyisi jalkoihinsa eikä kaahaisi, sekä kääntyisi hyvin, niin olisin tyytyväinen. Säädin estejalustimet ja minua jännitti. Tänään olisi kenraaliharjoitus - huomennahan kun olisi sitten jo kisat. Samalle tunnille kanssani tulivat Elli, Make ja Jessica.
“Alkukäynneissä yritätte saada heti hevosten korvat taakse, kuuntelemaan teitä. Mikä onkaan hyvä tapa saada hevosia kuulolle? Annie?” Leena huikkasi minun noustessa Summin selkään. Punastuin hiusmartoa myöten. Minulla meni hetki miettiä vastausta, ennen kuin keksin:
“Peruuttaminen?”
“Hyvä, sekin. Pohkeenväistö laittaa myös hevoset kuulolle, koska silloin niiden pitää ajatella jalkojaan.” Leena nyökkäsi ilmeisesti hyväksyen vastaukseni ja minä huokaisin helpotuksesta. Kävelimme alkukäyntejä ja teimme peruutuksia, pohkeenväistöjä, voltteja ja mitä kaikkia. Jopa Jessica viitsi tehdä näitä, mutta uskoin, että hän teki niitä siksi, jottei Leena alkaisi nipottamaan hänelle. Lopulta Leena antoi meille käskyn alkaa tehdä ravi ja laukka siirtymisiä ja varmistaa, että jokainen apu toimisi moitteettomasti. Hän alkoi itse laittaa kentällä olevien esteiden puomeja oikeaan korkeuteen.
Summi tuntui todella kevyeltä kädelle ja se liikkui hyvin eteenpäin. Laukassa jouduin kokoamaan sitä todella paljon, koska se olisi halunnut vain mennä. Maken Quella oli myös samaa vikaa isommassa mittakaavassa. Tamma heitteli peppuaan ja jos Make ei ollut tarkkana, lähti liitämään. Minua hymyilytti. Muistin kun Make oli joskus sanonut Quea red bull hevoseksi ja sehän se totta vie olikin. Tein Summin kanssa vielä hetken siirtymiä ja kaikkia tehtäviä, mitä ikinä keksin, jotta se olisi varmasti kuulolla. Pikkuhiljaa se jopa rauhoittuikin sopivampaan tahtiin.
“Siirtykää käyntiin! Teemu, haluaisitko puomin nostaja pojaksi?” Leena huuteli ja vilkaisi katsomoon. Oho, henkäisin nähdessäni pojan. En ollut lainkaan huomannut, että hän olisi ollut siellä. En ollut nähnyt tätä nimittäin edes tallissa.
“Tottakai”, Teemu lupautui ja lähti rentoa kävelyään kentälle. Leena osoitti hänelle paikan esteen vieressä, missä hän sai seisoa.
“Tässä on kymmenen hyppyä, nämä kaksi mennään kaksi kertaa.” Leena osoitti rataa ja alkoi neuvoa meille järjestystä. Kuuntelin tarkkaan ja kertasin kuulemaani, jotta varmasti muistaisin sen.
“Jessica, aloita sinä.” Leena huikkasi ja tyttö väläytti iloisen hymyn, jonka uskoin olevan suunnattuna ennemminkin Teemulle kuin Leenalle. Tämä siirsi Flipin laukkaan ja lähti ensimmäistä estettä kohden. Flip oli varma hyppääjä ja hyppäsi kaikki esteet siististi ja puhtaasti, vaikka Jessicalla oli laukka-askeleet pahemman kerran hukassa.
“Jessica, sinun pitää paremmin laskea esteiden välit. Muuten oli sopiva laukka ja et hienosti antanut Flipin rynniä. Sinun täytyy vain oikeasti keskittyä laukka-askeliin, vai mitä?” Leena puhutteli tyttöä. Tämä mutisi jotain myöntävää ja siirtyi kentän nurkkaan meidän muiden kanssa.
“Sitten vaikka Annie”, Leena kehotti ja nyökkäsin. Ohjasin Summin voltille ja nostin siitä laukan. Olin nimittäin todennut, että sain sen parempaan laukkaan voltilla kuin suoralla. Kun Summi kuunteli, ohjasin sen ekalle esteelle, joka oli tämä ihana limenvihreä trippeli, jota Summi oli joskus pelännyt. Nytkin tunsin ruunan epäröivän ja ohjasin sitä reilusti enemmän eteen. Kaiken kaikkiaan hyppäsimme trippelin melko hyvässä tasapainossa ja käänsin Summin seuraavalle sarjalle. Laskin kuusi laukka-askelta ja mukauduin hyppyyn. Seuraava pystyn suoritimme helposti, vaikka yleensä pystyt tuottivat hevosille ongelmia. Tulimme taas trippelin uudestaan, jossa tällä kertaa Summi ei edes epäröinyt. Sitten oli taas sarja, jossa Summi lähti vähän lapasestani. Otin sitä puoli-pidätteillä kiinni, mutta hyppäsimme sen silti aivan liian kovaa, enkä voinut välttää torumasta itseäni. Viimeinen este oli pysty, joka sentään onnistui hyvin. Siirsin Summin ravin kautta käyntiin ja pysähdyin kuuntelemaan Leenan ajatukset.
“Hyvä, puhdas rata ja käännökset sujuivat erinomaisesti. Pidä vain huoli, ettei se pääse tuolla lailla kiitämään, ellei kyseessä ole uusinta-rata. Jos sinä itse epäröit jollain esteellä, niin hevonenkin epäröi. Summi kun on herkkä; se peilaa ratsastajansa tunteita täydellisesti. Ole vain varma, niin sekin on ja suoritatte radan leikiten.” Leena neuvoi hymyillen. Nyökkäsin hänelle kiitollisena.
“Ole myös tarkkana, että nyrkit pystyyn ja kantapäät alas.” Teemu jatkoi hymyillen. Minä nyökkäsin. Hän tietysti antoi kouluratsastajana tällaisia mielipiteitä ja olihan se tärkeää, mutta en pitänyt siitä, että joku muu neuvoi, kun opettaja, jos olin kerran opettajan tunnilla. Mutta Teemu ei kuitenkaan tarkoittanut pahaa ja halusi vain auttaa minua, muistutin itseäni äänettömästi ja seurasin, kun Make ja Que lähtivät liitämään.
“Teillähän sujui ihan mukavasti.” Elli hymyili minulle aurinkoisesti, omana itsenään. Taputtelin pärskivää Summia ja virnistin:
“Tästä hevosesta se johtuu. Yrittää aina parhaansa. Mutta kyllä meillä vielä ihan hirveästi parannettavaa on.”
“Kaikilla on”, Elli lohdutti kyhnyttäen hevostaan harjantyvestä. En ymmärtänyt, miten Pilkku oli noin rauhallinen ja seisoi puoli nukuksissa Ellin alla ja sitten esteillä se oli herkkä ja taitava lentokone. Make ja Que olivat saaneet romutettua yhden pystyn, mutta muuten muu rata oli Leenan mukaan mennyt hyvin. Seuraavana radalle lähti Elli ja Pilkku meni aivan upeasti hänellä. Puomit pysyivät kannattimissaan, laukka oli täydellistä ja kaikki “natsasi”. Tajusin, että Ellillä olisi parhaimmat mahdollisuudet jopa sijoittua meitä muita kolmea ajatellen. Olin todella ylpeä parhaasta ystävästäni ja Leenankin palaute oli vain ja ainoastaan positiivista. Hyppäsimme saman radan vielä pari kertaa uudestaan, kunnes kaikilla sujui kuten Ellillä ja Pilkulla. Vihdoin Leena oli tyytyväinen ja antoi meille luvan alkaa kävellä loppukäyntejä.

***
“Mitäs sanoit, eikä estetiimini ole aika hyvä? Tosin siihen kuuluu vielä monta muitakin, kuin he” Leena kääntyi iloisesti hymyillen Teemun puoleen. Poika nyökkäsi:
“Onhan se. Ihan tulee ikävä Casherin ja minunkin estetreenejä, mutta sillä on potentiaalia kouluun ja minäkin olen ihme kyllä tykästynyt siihen lajiin.” Teemu hymyili hivenen haikeasti.
“Ymmärrän. Mutta onneksi voit hyppiä muilla hevosilla.” Leena nyökytti lohduttavasti. Teemu nyökkäsi ja vilkaisi Annieta, joka käveli pitkin ohjin Summinsa kanssa. Salaa hän oli erittäinkin kateellinen tälle. Hänen ja Casherinkin olisi pitänyt osallistua Chayaan, kunnes eläinlääkärin tuomio heitti sen haaveen roskakoriin.
“Tulkaa vain jo alas selästä! Hienosti meni kaikilla, huomenna ajoissa sitten tänne. Tänään pakkaatte sitten jo kaikki valmiiksi!” Leena huusi oppilailleen.

***

“Onpas se hikinen,” Teemu totesi minulle ottaessani Summin satulaa pois siltä. Nyökkäsin hymyillen:
“Olen varmasti yhtä hikinen! Se tunti oli ihan tapporääkki.”
“Saat olla ylpeä itsestäsi ja hevosestasi, teillä kun sujui hienosti. Olin jo tulla kateelliseksi.” Teemu katsoi minua silmiin ja siirsi ponnarista irronneen hiuksen pois kasvoiltani. Hymyilin pojalle ja ojensin hänelle satulan virnistäen:
“Sitä, puomin nostaja apupoika voit varmasti huoltaa tämän. Ota samalla nuo suitset tosta ja pese kuolaimet, kiitos.”
“Jos olisin tiennyt, että olet tuollainen orjapiiskuri, en olisi ikinä puhunutkaan sinulle.” Teemu marmatti virnuillen, mutta teki työtä käskettyä. Virnistelin itsekseni kuivaten Summia olkituppo systeemilläni. Olin aivan fiiliksissä. Ihana tunti, ihana poikaystävä, ihana paras kaveri, ihana hevonen, ihana opettaja,.. Mitä muuta voisin toivoa? Hetken kuluttua, kun sain kuivattua väsyneen ruunani, harjasin sen piikkisualla ja loimitin sen lämpimään fleeceen, jossa oli ihana lena Furberg logo. Olin pienestä pitäen fanittanut naisen sarjakuvia hevoshullusta ja kun olin löytänyt loimen, en miettinyt hetkeäkään, ostaisinko sen vai en.
“Jää sinä tänne huilimaan ja kerää voimia huomiseksi, muru. Omistajasi menee katsomaan varusteesi kasaan.” Hymyilin ruunalle suukottaen sitä sen silkin pehmeälle turvalle. Tämä hörähti mikä sai valtavan kiintymyksen tunteen paisumaan sisälläni. Halasin hevosta ja vakuutin sille, ettei mikään tai kukaan ollut tärkeämpi, kuin se.
“Enkö edes minä?” Oven takaa ääni kysyi. Käännähdin pelästyneenä kannoiltani ja olin ärähtää.
“Tiedät tuohon ihan itse vastauksen.” Sanoin tiukasti ja jatkoin hevoseni kaulailemista. Make tunkeutui itsepintaisesti karsinaan ja taputteli Summia rennosti kaulalle.
“Miksi halailla hevosta, kun Makesi on tässä?” Poika kysyi viattomasti räpsyttäen ripsiään niin, etten voinut välttää naurukohtausta. Haukoin henkeäni toivuttua siitä ja poika sekä hevonen katsoivat minua kummeksuen.
“Lakkaa vainoamasta minua!” Puuskahdin ja silittelin vielä hetken Summia. Tämä oli onneksi tottunut omistajansa outoihin kohtauksiin.
“Turha luulo sillä -” Make ei saanut lausettaan loppuun, kun Teemu pölähti paikalle. Tämä katsoi epäilevästi Makea, mutta astui karsinaan sisälle ja kutitti Summia. Silittelimme kaikki kolme hevostani, emmekä sanoneet mitään. Painostava hiljaisuus teki oloni vaivaantuneeksi ja livahdin nopeasti karsinasta ulos napaten harjapakin ja viiletin sen kanssa nopeasti varustehuoneeseen, turvaan.
“Mitä sinä kaahailet?” Elli kysyi vilkaisten minua kysyvästi laskiessani harjapakin oikealle paikalleen.
“En tiedä, älä kysy.” Mutisin hieroen päätäni.
“Teemu jätti sen, sitä se tossa parkuu.” Jessica pölähti varustehuoneesta kaapin takaa saaden Ellin ja minut kirkumaan. Emme olleet huomanneet hänen korkeuttaan.
“Näimpä näin.” Tuhahdin kuivasti tytölle, joka ei tajunnut ivaani. Tähdet syttyivät hänen silmiin ja hän vuorostaan kirkaisi riemusta:
“Tiesin tämän, upeaa! Loistavaa! Natalia saa itselleen poikafrendin!”
Ennen kuin ehdimme korjata asiaa, Jessica oli jo into piukassa painellut varustehuoneesta pois. Elli pyöritti silmiään:
“Mistä tuollaisia ihmisiä oikein tulee?”
“Älä kysy. Aiotko pakata nyt jo varusteet? Itse ajattelin tulla tänne illalla uudestaan ja pakata vasta sitten. Jos lähdettäisiin nyt vaikka shoppailemaan?” Ehdotin ja Elli riemastui. Shoppailu oli yksi hänen intohimoistaan ratsastuksen lisäksi.
“Pitäisikö sinun hyvästellä Teemu vielä sitä ennen?” Elli kysyi mietteissään, kun astuimme varustehuoneesta ulos. Nyökkäsin menen tallikäytävää pitkin Casherin karsinalle, joka oli tyhjä. Ei poikaa, ei hevosta.
“Mitä ne tuolla tekee?” Elli suhahti minulle. Vilkaisin hänen osoittamaan suuntaan ja pojat näyttivät olevan vielä molemmat Summin karsinassa.
“Aiotteko silittää sen puhki?” Yritin kysyä rennosti karsinan ovelta.
“Juutuimme vain juttelemaan.” Make väläytti pepsodent hymynsä ja astui karsinasta ulos Teemu perässään.
“Mitäs me nyt tehdään?” Poika kysyi katsoen minua silmiin niin, että perhosparvi lehahti lentoon vatsassani.
“Minä ja Elli ajattelimme mennä shoppaamaan.” Sanoin ja kysyin:
“Onko se ok?”
“Tottakai. Minä menen nyt ratsastamaan Casherilla. Mutta eikös teidän pitäisi pakata?” Teemu ihmetteli haroen hiuksiaan.
“Sitä pakkausta ei todellakaan kannata unohtaa, ellette halua äitini repivän teidät kappaleiksi.” Make muistutti ja lähti jatkamaan matkaansa varustehuoneelle päin.
“Tulemme sitten illalla pakkaamaan.” Elli selitti hymyillen. Teemu virnisti Ellille:
“Vahdithan sitten Annieta? Ettei hän vaan eksy.”
“Laitan hänelle talutushihnan ja liimaan tarran hänen selkäänsä, jossa lukee osoitetiedot, jos hän eksyy.” Elli esitti vakavaa tuoden kätensä päätä kohden, kuin sotilas. Tirskahdin huvittuneena. Ihan kuin olisin joku vauva.
“Hienoa! Luotan sinuun.” Teemu hymyili ja hän ja Elli kättelivät yhteisymmärryksestä. Minä ja Teemu vaihdoimme vielä hellyyttävän pusun, ennen kuin Elli kiskoi minut matkaan.

Tällainen tarina nyt J Toivottavasti tykkäsitte!

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   13.3.12 12:00:08

jotenkin itseä harmittaa tämä tarina, koska tonne jäi nyt noita kirjoitusvirheitä kiitos läppärini upean näppäimistön. ensikerralla pitääkin sitten kirjoittaa toisella koneella.:/

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   13.3.12 14:26:18

Ihana pätkä jälleen kerran;) Nyt lopetan kyllä tän aianaisen kommentoimisen joka pätkän jälkeen, mutta stalkkaan tätä silti ihan varmasti ;D

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   13.3.12 15:42:16

x: älä lopeta kommentointia! :D Tollaisista kaikista mukavista ja opettavaisista kommenteista saan lisää puhtia kirjoitella. Mulla olisi jo seuraavaa tarinaa aluillaan, mutta en tiedä iskeekö inspiraatio kirjoittaa se loppuun jo tänään :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   13.3.12 16:47:52

Hyvä pätkä, mm, en osaa antaa tosta nyt oikeen rakentavaa palautetta.. Jessican reaktio siihen Annien piikittelyyn oli vähän ehkä yliregoitu, muuten hyvin :)

  Re: Läski-Annie #4

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   13.3.12 17:02:59

en ite niitä virheitä huomannu:D ihana!

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: -69- 
Päivämäärä:   13.3.12 17:17:07

Jessicanhan luonne on selvästi muutenkin ylireagoiva, eli se on hänelle juuri sopiva luonteenpiirre! ;) Jatka vain kirjoittaja :3

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjätgesdb 
Päivämäärä:   14.3.12 19:36:08

Tosi kivoi pätkiä on tullu kun en ollu käyny vähään aikaan lukemassa ! :) Mut edelleen annie ja make ois paljon parempi pari :D Mä en tiiä miks mut mulle on tullut teemusta tosi ärsyttävä vaikutelma ja ootan koko aika et ne erois :D

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   14.3.12 19:37:45

tgesdb : Mulla ihan sama!!

  Re: Läski-Annie #4

LähettäjäA.P. 
Päivämäärä:   14.3.12 20:10:11

Pakko sanoo, etten ees lukenu, kun vuorosanat päin peppua.

Korjaa ne, tähän tyyliin;
"Hienoo", hän sanoi. (Huom! Ei pistettä repliikin jälkeen!)
"Hienoo!" hän huudahti.
"Mitä?" hän kysyi.
(Erisnimet tietenkin isolla, jos niitä on.)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   14.3.12 20:13:44

A.P. tuosta on sanottu jo monta kertaa, ei sinun tarvitse sitä toistamiseen sanoa.... Ja tekemällä oppii

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   15.3.12 07:38:42

kiitoksia kaikille kommenteista :) Ja A.P. yritän todella. Tarinaa tulee luultavasti tänään :)
Sitten vielä pyyntö: olisi kiva, jos jollain teistä youtube tili, liittyisi subbaajakseni! :) mut löytää sieltä nimellä tahtimussu98.

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   16.3.12 20:11:41

ooooi mitä jatkoi :ooo en oo pitkää aikaa lukenu, mut nyt hei jtn draamaa kehii ettei mee tylsäks ;))

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.3.12 12:14:45

jatkoo taas pian! en malta oottaa:p

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: rooni 
Päivämäärä:   17.3.12 13:59:49

jatkoo ny hei!!

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.3.12 14:02:50

Koska jaksat jatkella? :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: xie 
Päivämäärä:   17.3.12 19:45:29

Jatkoo, äkkiä! Viikonloppu tulee ihan tylsäks ilman!

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Oby~ 
Päivämäärä:   17.3.12 23:31:23

jatkooo?

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.3.12 07:00:42

jatkoo? millo?

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   18.3.12 10:02:04

Tänään tulee jatkoa! :) Alan kirjoittelemaan sitä heti, malttakaas odottaa :3

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   18.3.12 11:09:54

Nyt jatkuu :) Kisoista tulee useampi kirjoitus, koska tässä tulee tapahtumaan niin paljon. Toivottavasti nautitte mm. kisajännityksestä ja Teemun oikuista ja kaikesta muustakin :) Enjoy!

“Eclipse tulee tähän.” Leena huuteli ohjeita. Minä, Kirsi, Jessica, Elli ja Make olimme pihalla hevosten kanssa hevosauton edessä. Kirsi talutti Eclipsensä ensin sisään ja hevonen meni tottumuksella rauhallisesti.
“Hienoa Kirsi! Sido se kunnolla kiinni. Eclipsen viereen Que.” Leena viittoi käsillään otsa rypyssä. Minua huvitti, miten jännittynyt hänkin oli. Vuorollani talutin Summin sisään. Se vähän epäröi lastaus-sillalla, mutta sai rohkeutensa nopeasti kerättyä ja asteli kuin aikatekijä kohdalleen. Sidoin sen huolella. Minua harmitti, että Teemu ei Leenan mukaan mahtuisikaan kyydissämme. Poika oli kuitenkin päässyt Caran ja Natalian kyydillä, joten sentään hän pääsisi sinne kannustamaan. Kun kaikki hevoset olivat paikallaan tilavassa hevosautossa, laitoimme niille heinät verkkoihin ja tarkistimme kaikkia pikku juttuja, mistä Leena hätäili. Tarkistin vielä kerran, että kaikki tarvittavat varusteet olisivat auton takaluukussa.
“Joko olemme valmiit? Kaikilla varusteet autossa?” Leena kysyi antaen katseensa kiertää meissä jokaisessa. Nyökytimme innokkaina. Kapusimme autoon ja me muut neljä ahtauduimme takapenkille, kun Kirsi nöyrästi meni Leenan viereen eteen. Minä ja Elli olimme vierekkäin, mutta Jessica totta kai runnoi ruhonsa Maken kylkeen. Se ei haitannut minua, oli vain parempi olla hiukan kauempana pojasta.
“Flip tuntui energiseltä. Sillä on kova voiton tahto.” Jessica aloitti höpötyksensä heti Leenan startatessa ja kääntäessä suuren hevosauton tallin pihassa maantielle.
“Toivottavasti ei liian. Kamalaa, jos Que lähtisi käsistä.” Make nyökytti näppäillen nopeasti kosketusnäyttöään. Kiinnostukseni heräsi. Kenenköhän kanssa hän viestitteli?
“Ei se lähde, jos olet tarkkana, poikaseni. Osaatte kaikki kyllä ratsastaa, siksihän olettekin täällä.” Leena huomautti edestä vääntäen radiota hiljaisemmalle. Minä katselin maisemia ja olin hiljaa. Jännitti ja pelotti. Olisi kamalaa nolata itsensä, varsinkin, kun oli harjoiteltu niin paljon. Mutta jos vain hermot pysyisivät kasassa ja Summi menisi, niin kuin aina ennenkin, olisin tyytyväinen. Enemmänkin.
“Teemu ei jätä mua rauhaan. Kuulemma Natalia ja Cara ahdistelee sitä kokoajan auton takapenkillä ja sillä on tuskaista.” Make purskahti raikuvaan nauruun ja minä katsoin häntä typertyneenä:
“Ai Teemu?”
“No on sillä egoa! Natalia ja Cara ei ahdistele, itse yrittää kumminkin niitä iskeä.” Jessica tuhisi loukkaantuneella äänellään. Elli ei sanonut mitään, vaan tirskui.
“Niin, niin, Teemu. Se sanoi, että jos selviää hengissä, ostaa meille kaikille limsat.” Make virnuili jatkaen kiivastahtista kosketusnäyttönsä hakkausta.
“Tuon tahdon kirjallisena! Coca-cola kelpaisi.” Elli hyrisi tyytyväisenä ja nyökytin painokkaasti. Ilahduin, outoa kyllä, siitä, että Teemulla oli tuskaista. Olin nimittäin salaa pelännyt, että hän nauttisi Caran ja Natalian ihailevasta seurasta. Sain taas manata itseäni, millainen mustasukkainen hölmö olinkaan.
Hetken taas autossa oli ihan hiljaista. Tai no, etupenkillä olevat Kirsi ja Leena keskustelivat kisojen lämmityksistä ja muusta sellaisesta. Kännykkäni alkoi piipata nokia tunea ja kaivoin sen taskustani. Viesti. Teemulta.
>> Moi! Tsemppiä kisoihin, tulen siellä sit auttaa sua, mutta onhan meillä onneks vapaa-aikaa, koska metrin luokka alkaa vasta päivemmällä. Make ehkä kertokin sulle, et mä kärsin. Tavataan jossain siellä hevosten laitto alueella, mihin jätätte kopukat. Pusuja!>>
Luin viestin uudelleen ja uudelleen ja sydämmeni hypähti ilosta. Oli aina ihanaa saada Teemulta viesti. Elli katsoi minua kysyvästi ja näytin hänelle Teemun lähettämän viestin. Tämä alkoi hymyillä.
“Ihan hirveän söpöä ja epäreilua!”
“No mikä nyt niin?” Jessica kysyi happamasti ja myös Maken huomio oli kääntynyt meihin.
“Annie sai romanttisen viestin.” Elli kertoi taputtaen minua olalle. Lehahdin punaiseksi.
“Teemulta?” Make kysyi oudosti.
“Ei, vaan kolmannelta poikaystävältäni. Tietysti Teemulta!” Pyöräytin silmiäni ja puna levisi vielä kasvoillani, kun huomasin Leenan katsovan minua peilin kautta tutkailevasti. Hiivatti!
“Ei se kauaa jatku. Natalia lähetti äsken, että Teemu on hänen pauloissaan ja menevät yhdessä ostamaan heti paikan päällä yhteisen lehden kisa-aika tauluista ja ratsukoista.” Jessica virnisti omahyväisesti ja minä ja Elli näytimme niin myrskyisiltä, että jos olisimme olleet käärmeitä, olisimme purreet häntä.
“Se olisi paras ratkaisu.” Make mutisi niin hiljaa, ettemme kuulleet.

***

Kun puolisen toista tunnin päästä automme kaarsi Chayaan, suurelle, isolle ratsutilalle, jossa kisat pidettäisiin, olimme kaikki intoa piukassa. Paikka oli täynnä autoja ja hevosia ja vilske kävi. Leena yritti turhaan etsiä parkki paikalta tilaa ja lopulta alkoi stressaantua. Onneksemme parkki neuvoja tuli näyttämään meille, minne voisimme viedä auton ja tilanne helpottui.
“Te otatte hevoset ulos ja minä menen ilmoittamaan teidät sisälle. Auta armias, jos joku päästää hevosensa irti, niin saa minut niskoilleen!” Leena lupasi sotaisasti ja lähti autosta ulos. Me muut pakkauduimme myöskin ulos ja aloimme iloisesti avata hevos-auton lastausramppia. Auton sisältä kajahtelivat hirnunat ja potkaisut.
“Odottakaa hetki! Hiljaa kaikki!” Make ärhenteli hevosille, kunnes saimme yhteistuumin painavan rampin alas. Que potki ja hyppi kuin rodeohevonen karsinassaan, kun taas muut hevoset seisoivat fiksuina aloillaan. Virnistin Makelle kiusallani:
“Hevostasi ei ole oikein opetettu tavoille.”
“Älä viitsi Annie nalkuttaa, tai käyn heittämässä sut lantalaan. Elli, ota Pilkku ensin ulos, se kun on rauhallinen. Que vasta viimeiseksi ja talutetaan ne yhdessä joukossa talli alueelle meille varattuihin karsinoihin. Järkevämpää olisi tietysti viedä ensin varusteet, mutta tehdään nyt näin”, Make järjesteli. Ellin jäljessä otin Summin ulos ja vaikka se tarkkaili sieraimet levällään ympäristöään, se käyttäytyi niin kuin asiallisen hevosen pitääkin. Jessican ja Kirsinkin saadessa hevosensa ulos odotimme, että Make saisi sähäkän tammansa alas. Siinä kestikin tovi, koska Quea yhtäkkiä alkoi pelottaa lastaus-silta, eikä se muka uskaltanut tulla alas. Make maanitteli, anoi, lahjoi, kiristi, uhkasi. Häneltä oli mennä hermot, kunnes lopulta Que syöksähti varoittamatta alas ollen vetää pojan nurin. Tämä ärisi ja murisi kuin bulldoggi taluttaessamme hevosia tallille päin.
“Hei! Tulittehan te.” Teemu tokaisi lämpimästi Natalian ja Caran välissä. Hymyilin pojalle ilahtuneena. Tämä siirtyi Maken avuksi taluttamaan tammaa, koska se käyttäytyi arvaamattomasti, eikä Makea huvittanut alkaa etsiä sitä vieraasta paikasta naru perässä. Talutimme hevoset talliin, jonka ilmoitustaululle oli merkattu meidän karsinanumerot. Tallissa oli yli kuusikymmentä karsinaa ja meidän karsinamme olivat keskivaiheilla. Talutin Summin omaan karsinaamme ja aloin riisua siltä kuljetussuojat. Ruuna näytti jännittyneeltä, niin kuin omistajansakin.
“Miten teidän matka sujui?” Teemu kysyi ilmestyen ovelle. Ojensin hänelle Summin riimun-narun, jotta tämä pitäisi siitä kiinni minun ottaessa siltä loimea pois.
“Ihan hyvinhän tuo. Hevosetkin käyttäytyivät fiksusti, kun otimme ne pihalle. Tai no, Quen tiedätkin.”
“Make sanoikin, että laittaa sille radalle palloa korviin.” Teemu nauroi hersyvästi taputtaen ruunani kaulaa kunnioittavasti.
“Se olisi varmaan ihan järkevää.” Nyökytin. Jätimme Summin karsinaansa ja lähdimme yhdessä hakemaan varusteita. Teemu herrasmiehenä halusi kantaa satulan ja harjakopan suojineen, joten minulle jäi vain kypärä ja suitset. En ymmärtänyt, miksi hän oli niin kiltti. Latoessamme varusteet Summin boxin oven pieliin näimme Leenan lähestyvän.
“Teillä on nyt sitten puolitoista tuntia vapaata, ennen kuin vasta voitte laittaa hevosia verkkaukseen.” Hän hymyili ja näytti selvästi ilahtuneelta nähdessään Teemun. Mutta kukapa ei ilahtuisi hänenlaisen pojan nähtyään.
“Hienoa. Haetaanko limsat ja mennään katsomaan kisoja? Siellä taitaa olla 60-70cm luokka, jossa siinäkin on ainakin 40 osallistujaa”, Teemu selitti katsoen minua tutkivasti.
“Mennään vain, mutta otetaan Elli mukaan”, ehdotin vilkaisten vielä kerran Summia. Se viihtyisi karsinassaan hyvin, joten voisin olla huoletta.
“Eikö hän pärjäisi yksin? Haluaisin jutella vain sinun kanssasi.” Teemu pyysi hiljaisella äänellä. Katsoin häntä ihmetellen, mutta pudistin päätäni:
“Lupasin Ellille, että olisin hänen kanssaan yhdessä täällä.”
“Mutta niinhän sä lupasit mullekin!”
“Teemu..” Katsoin poikaa oudosti. En ymmärtänyt, miksei hän halunnut Elliä mukaan, koska kuitenkin piti ystävästäni todella paljon. Tai ainakin oli sanonut, että piti.
“Me ei olla ikinä kahden.” Teemu valitti hieroen päätään. Minä en voinut olla huokaisematta. Olimmehan me ja vaikka kuinka usein!
“Annie, haluatko olla mun kanssa?” Poika kysyi katsoen minua syvälle silmiin.
“Tietenkin! Pidän susta tosi paljon”, sanoin vakavana ja halasin Teemua, joka kuitenkin peruutti pois.
“Niin mäkin susta, erittäin erittäin paljon ja mulla olisi todella tärkeää asiaa nyt, jonka haluisin sanoa vaan sulle.” Teemu vetosi anovasti. Huomasin sivusilmälläni, että Elli sulki Pilkun karsinan ja lähti meitä kohden.
“Etkö voi sanoa sitä myöhemmin? Enhän mä nyt Elliä tänne hylkää!”
“No niin kai sitten.” Teemu nyökkäsi ja vilkaisi Elliä niin tylysti, että olin hermostua ja toivoin, ettei Elli huomannut mitään.
“Hei! Pilkku on tyytyväisenä karsinassaan. Mennäänkö hakemaan limsat? Sä Teemu varmaan maksatkin ne meille.” Elli virnuili iloisesti liittyen positiivisella asenteella seuraamme. Hymyilin hänelle. Hän piristi aina päiväni.
“Mitäh?” Teemu katsoi häntä kuin puulla päähän lyötyä.
“Make sanoi, että jos selviät hengissä, pistät meille limsat. Ja näytät ihan elossa olevalta.” Elli selitti kärsivällisesti hymyillen.
“No se oli ihan läppää. Jokainen ostaa itse, jooko?” Teemu kysyi sen näköisenä, kun Elli olisi pyytänyt häntä myymään äitinsä. Elli vilkaisi minua ihmetellen ja pudistin päätäni. Ehkä Teemu oli vain jännittynyt puolestani ja siksi oli vähän tuollainen. Hän oli kuitenkin niin ihana persoona, mutta olihan jokaisella huonoja päiviä.
“Sopiihan se. En minä ketään yritä ryöstää”, Elli tokaisi tiukasti ja tarttui minua käsikynkkään. Yhdessä lähdimme kioskille päin ja Teemu seurasi meitä kuin zombi perässä. Kioskille oli aivan järkyttävä ruuhka ja saimme odottaa reilun vartin. Minä ja Elli pohdimme ääneen, mitä kaikkea ostaisimme, mutta Teemu ei osallistunut keskusteluun. Kun viimein vuoromme koitti, minä ja Elli otimme colat ja yhteisen karkkipussin, mutta Teemu sanoi, ettei ottaisi mitään. Hänellä kun ei kuulemma ollut nälkä.
“Sitten katsomoon.” Elli sanoi pureskellen vasta avatun karkkipussin karkkia.
“Mmm.. Haluatko?” Tarjosin pussia myös Teemulle, josta tämä vaitonaisena nappasi pari. Siirryimme katsomoon suuren ihmismassan joukkoon ja seuraamme liittyi myös Make. Alas kentälle katsoessani jännitys kupli vatsassani kovemmin kun ennen. Tuolla minä ja Summikin olisimme pian, kisaamassa kaikkien edessä.

Jatkuu (:

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: fisu 
Päivämäärä:   18.3.12 12:18:35

Jatka jo tänään. Sulta löytyy tota inspistä niin paljon niin lisää tulemaan ja pian! :D

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: koke 
Päivämäärä:   18.3.12 12:43:14

jatkoo

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: ok 
Päivämäärä:   18.3.12 12:49:14

taas aivan ihana pätkä! :) ootan innolla mitä asiaa teemulla on annielle....;) jatkoo PIAN! :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.3.12 17:38:40

Ihana pätkä!
Mutta se on hevosauto ja riimunnaru :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   18.3.12 17:59:04

hei ÄÄÄÄÄÄÄÄÄ hetihetiheti jatkooooooo :DD

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   18.3.12 18:53:15

En pystynytkään olemaan kommentoimatta, JATKOA!:D

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   18.3.12 20:24:12

(: <3

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   19.3.12 19:28:46

Ihana teksti taas (: mitähän asiaa Teemulla on sille :oo ei kai se vaan meinaa erota?! (=

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   19.3.12 19:36:36

Hyvä pätkä, luin vähän väsyneenä että en jaksa pitempiä kommentteja antaa, mut mietityttään jäi Teemun asia :)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Naa(: 
Päivämäärä:   20.3.12 20:48:45

Ää, pian lisää...! Pelottaa mitä Teemulla on sanottavaa! :S Toivottavasti ei mitään kamalaa :D

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   21.3.12 06:40:16

Jatkuu taas viikonloppuna, toivottavasti jaksatte odottaa! ;)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.3.12 16:09:51

ei jaksa odottaa!!!!:D

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: Naa:) 
Päivämäärä:   22.3.12 18:13:58

raah, toivottavasti edes perjantaina, kun sekinhän on viikonloppua ; )

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   23.3.12 09:05:14

jatkoa :) Jos ihmettelette aikaa, miksi kirjoitan nyt, enkä ole koulussa, niin olen TAAS kipeänä. Korvatulehdus+kuume+yskä. Mutta tässä teille tarinaa ja kommentti olisi taas kivaa! :)

“Onko tämä nyt se 60-70cm luokka, mistä Leena puhui?” Kysyin silmäillen isoa kenttää, jossa oli erilaisia esteitä sikin sokin. Onneksi ei mitään limenvihreää, ajattelin ja hymyilin itsekseni kyseiseen esteeseen liittyville muistoilleni.
“Tämä on 80-90cm alku. Tässä näyttää olevan 54 osallistujaa ja kolmas vasta menossa.” Make selitti läräten luokkalappustaan, jonka oli kioskista ostanut. Katsoimme lehtistä vuorotellen. Metrin luokka olisi seuraavaksi ja siinä olisikin kaikkien yllätykseksi vain 45 osallistujaa, vaikka Leena olikin pelotellut, että siihen tulisi paljon enemmän.
“Mutta sehän on vain hyvä, jos on vähemmän. Paremmat mahdollisuudet sijoittua, eikö?” Teemu yritti tsempata ja minä huokaisin helpottuneena. Hän alkoi palautua normaali Teemuksi.
“Onhan se niinkin.” Elli hymyili pirteänä. Vilkaisin häntä huvittuneena. Kisajännitys ei ainakaan tuohon tyttöön tarttunut!
“Saammeko liittyä seuraan?” Jessica kysyi maireasti ja odottamatta lupaa hän ja Cara sekä Natalia istahtivat viereisille penkeille katsomoon. Kirsiä ei näkynyt, mutta olin varma, että hän vahti silmäteräänsä, Eclipseä.
“Ratsastaapa tuo tyttö rumasti. Kannukset ja kaikki.” Natalia alkoi puhista katsoessaan radalla liitävää kimoa hevosta. Vilkaisin tyttöä halveksivasti. Hänellä ei ollut varaa moittia toisten ratsastusta.
“Hyvinhän heillä sujuu. Kannukset ovat sallittuja, eikä hän niillä sohi.” Make muistutti silmät tiukasti radalla, niin kuin esteratsastajilla aina. Teemua vilkaistessani huomasin, että hän näytti jännittyneeltä.
“Sympaattista, että jännität mun puolesta.” Kuiskasin pojalle hymyillen. Tämä näytti siltä, kun olisin lyönyt häntä puulla päähän:
“Mitä?”
“No selvääkin selvemmin mä huomaan, ettet sä oo hereillä. Mennäänkö kattomaan Summia kahdestaan, niin voit kertoa asiasi?” Kysyin terävästi. Poika nyökkäsi myöntyväisesti ja huikkasin muille, että kävisimme nopeasti katsomassa Summia. Muu porukka nyökytteli hyväksyvästi jääden seuraamaan kisoja ja Jessican tietysti jääden piirittämään Makea.
“No voitko kertoa?” Kysyin puikkiessamme vierekkäin väkijoukon läpi katsomosta alas.
“Puhutaan sitten Summin luona”, poika hengähti jotenkin surullisen näköisenä. Minua kirpaisi. Hänellä ei selvästikään ollut hyviä uutisia ja osasin jo lähes arvata, mitä asia koski. Varmasti meidän suhdettamme. Verkkaisesti kävelimme tallille, jossa monet ratsastajat puuhasivat hevostensa ympärillä. Koko massiivisessa tallissa kaikuivat hevosten ja ihmisten äänet sekaisin. Summin karsinan kohdalla huomasin, että hevonen oli levoton. Se pyöri ja näytti vähän stressaantuneelta, joten kiirehdin rauhoittelemaan ruunaani. Teemu tuli karsinaan sisään seisoen oven edessä ja hän näytti kieltämättä yhtä levottomalta, kuin Summi.
“No?” Hoputin poikaa kärsimättömänä. Halusin kuulla, mitä hänen outo käytöksensä merkitsi.
“Annie muru, en tiedä, mistä aloittaa.” Teemu lopulta murahti haroen vaaleita hiuksiaan. Ele jota rakastin, mietin ja kehotin häntä katseellani jatkamaan.
“Leenan talli on hyvä - esteratsastajille. Leenahan painottuu itse esteisiin.” Teemu selitti ja keskeytin hänet rypistäen kulmiani:
“Kouluhan on kaiken perusta ja opettaahan Leena sitäkin! Ja käyhän täällä joskus vierailevia valmentajia.”
“Aivan, estevalmentajia. Opettaahan hän toki kouluakin, mutta ei sellaista, johon minä ja Casher tähtäämme.” Teemu jatkoi ja minä tunsin hajoavani. Mitä poika oikein yritti sanoa?
“Itsekö Kyra sinua pitäisi valmentaa?” Tokaisin ääni säristen.
“No ei tietenkään, mutta tajuathan, että tällä hetkellä minä ja Casher poljemme täällä paikallamme. Olen maastoillut sen kanssa ja kentällä pyörinyt, mutta ilman osaavaa opettajaa, ei, emme edisty.” Teemu jatkoi katsoen minua silmiin. Seisoin vain Summin edessä osaamatta käsitellä ajatuksiani.
“Miksi sitten muutit tänne? Suurin piirtein kahdeksi viikoksi?” Kysyin suuttuneena.
“Lähinnä ajattelin löytäväni täältä estehevosen, jota voisin alkaa treenata”, Teemu tunnusti kiemurrellen ja jatkoi:
“Mutta sitten ihastuinkin sinuun. Eikä Leenalla ollut ylimääräistä nuorta hevosta, jota voisin viedä esteillä eteenpäin. Ajattelin, että kyllä minä ja Casher pärjäisimme täällä, mutta olisiko se oikein Casherille? Tai minulle?” Teemu kysyi astuen kädet levällään askeleen eteenpäin. Väistin häntä mulkoillen tätä:
“Annoit siis mun rakastua suhun ja nyt sanotkin, että lähdet pois?”
Rakastanhan minäkin sinua. Enkä tietenkään Annie jätä sinua. Leena suositteli, että muuttaisin Diaraan, koulutalliin, jossa on huippu valkut ja opet. Minulla itse asiassa olisi siellä paikkakin ja eihän se ole kuin sadanviiden kymmenen kilometrin päässä Leenan tallista. Voitaisiin siis tavata viikonloppuisin ja chattailla.” Teemu hymyili vilkuillen minua etsivästi silmiin. Kuin löytäen jotain merkkejä, mitä mieltä olin.
“Annie, sano nyt, mitä mieltä olet?” Teemu maanitteli. Olin ihan jäätynyt. En tiennyt, pitäisikö minun itkeä vai nauraa. Olin tavallaan vihainenkin. Mutta ymmärsin toisaalta, että Teemu ei ollut täällä kotonaan, kun oli kouluratsastaja. Mutta silti!
“Rehellisesti sanoen, en tiedä. En minä sinua estä muuttamasta.” Sanoin hiljaa.
“Tiedän sen, siksi rakastankin sinua. Mutta kysymys kuuluu, voitko elää kaukosuhteessa?” Teemu kysyi lempeästi halaten minua. Jäätyneenä en edes jaksanut puikkia pakoon.
“En jaksa nyt ajatella mitään, keskityn nyt vain kisoihin. Alan laittaa Summin letit sykeröiksi ja olisin kiitollinen, että jos näet Ellin, lähettäisit hänet tänne.” Vastasin pitäen ääneni tasaisena. Nyt ei voisi stressata ja panikoida, pitäisi keskittyä vain ja ainoastaan kisoihin, mikä tosin oli vaikeaa Teemun uutisten jälkeen.
“Tietysti. Anteeksi, Annie, kaikesta”, Teemu tokaisi ja lähti. Minä painauduin Summin kaulaa vasten ja hengitin ihanaa hevosentuoksua. Hevonen hörisi ja silittelin tätä. Se osasi rauhoittaa minut aina. Kipaisin hakemaan karsinan ulkopuolelta letitysvermeet, eli kumilenkit ja muut sensellaiset ja aloin muotoilla eilen valmiiksi tehdyistä leteistä sykeröitä. Olin kiitollinen ruunalle, kun se seisoi paikallaan niin kiltisti. Olin huono sykeröissä, joten ylimääräinen sähellys ei tosiaan auttanut.
“Näitä on sentään pariton määrä, eikö se tuokin onnea?” Mumisin hevoselle taivutellen lettejä. Olin jo viidennen jälkeen tuskastua, kunnes huomasin Ellin karsinan juurella. Hymyilin tälle voipuneena.
“Teemu lähetti minut. Olin kyllä jo itsekin tulossa, kun sama homma Pilkun kanssa”, Elli osoitti sykeröitäni.
“Teemu aikoo lähteä Diaraan, 150 kilometrin päähän.” Sanoin ja käännyin Summin harjan puoleen, jottei Elli näkisi yksinäistä kyyneltä, joka vaelsi poskeani pitkin alas.
“Hiton mies!” Elli puuskahti ja halasi minua lämpimästi. Nyökkäsin vaitonaisena. En tiennyt, mitä minun piti sanoa. Voisihan etäsuhde onnistua, mutta silti oli jotenkin outo fiilis.
“Diarassa on laadukkaampaa kouluopetusta, kun Leenalla. Teemu ehdotti, että tavattaisiin viikonloppuna ja tekstailtaisiin.” Selitin tarttuen tärisevällä kädellä uuteen lettiin.
“Mitä aiot tehdä?” Elli kysyi tukevalla äänellä.
“Keskittyä kisoihin. Sen jälkeen murehdin,” hymyilin päättäväisesti ja Elli virnisti:
“Oikea asenne, sisko! Laitetaan pompulat kuntoon.” Hitusen piristyneenä aloin jatkamaan sykeröintiä. Summi ja Elli olivat kummatkin voimia, jotka pitivät minut pystyssä, ajattelin hymyillen. Lopulta, kun kaikki sykeröt olivat paikallaan, hengähdin helpotuksesta. Sykeröt olivat varmasti kisan rumimmat, mutta itse olin ylpeä, että ne olivat sentään suorassa rivissä. Tein ruunalle myös harjauksen ja nostin sen kaviot aikani kuluksi. Summi oli onneksi rauhoittunut heti, kun olin tullut sen kanssa karsinaan. Ajattelin vain Summia ja kisoja ja päätin unohtaa Teemun kunnes kisat loppuisivat. Sen jälkeen pohtisin, mitä tekisin pojan kanssa. Vaikka olinkin yhdestä asiasta aika varma: tuskin pystyisin eroamaan hänestä.

Jatkuu sitten taas tuttuuntapaan. Nyt menen hetkeksi lepäilemään :) katsotaan, jatkuuko viikonloppuna vai myöhemmin.

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   23.3.12 10:48:45

Ihana stoori taas!! :D Jotenkin helpottavaa saada Teemu pois se vähän vaikuttaa narsistilta

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.3.12 16:47:10

Jesh! Etäsuhteet ei ikinä toimi :P!

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: :-. 
Päivämäärä:   23.3.12 16:49:48

eiku just toimis!!:)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: pikkuoona 
Päivämäärä:   23.3.12 17:29:23

Hyvä pätkä, vähän lyhyt vain //ei mulla kyllä oo varaa sanoa lyhyeksi kun muistelee niitä mun pätkiä owo
Melko nopeesti tuo Teemu kerto tämän asian, Annie otti normaalisti mut Teemu vähän ehkä turhan rennosti
jatkele:)

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.3.12 17:41:13

Musta pikkuoona sopiva pätkä, koska yhteenkirjoitettu. hyvä tarina ja teemu jäi mietittymään :-3

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   23.3.12 19:10:13

voi ei toi teemu ): mut jatkoo pian !(::

  Re: Läski-Annie #4

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.3.12 20:30:01

Jatkuuko jo viikonloppuna :)?
Hyvä pätkä oli.

  Re: Läski-Annie #4

LähettäjäSizyy 
Päivämäärä:   23.3.12 22:26:30

uutta pätkää pian;)))

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.