Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suomalaiset #78

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   16.4.09 20:23:41

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=111362&t=111362

namusetä ei näemmä huomannut.

namusetä, koska dsä et ilmottautunut kun mä tohon talleja kyselin ;)

Tinddi, mulla o monta suosikkia ;) non ne jotka jostain syystä jäi mieleen... ja nyt ei tietty tuu mieleen yhtään.

Re: Suomalaiset #78

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   16.4.09 20:25:19

Elmeri vir mva <3

LähettäjäTinddi. 
Päivämäärä:   16.4.09 20:27:46

Mullaki on monta mut mieleenpainuvimmat malsamost on noi. :D Ja tietty Hurmurin iskä Elmeri ja Anu Simon äiskä. :D

LähettäjäWella 
Päivämäärä:   16.4.09 20:31:52

http://www.viaton.org/usvajarvi/kasvatus.htm

Usvajärven Valetar
Usvajärven Tuttiholisti
Usvajärven Kaihomieli

Myynnissä

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   16.4.09 20:34:08

Elmeri onni mun menestynein koni jos arvonimiä katsotaan (vir mva ch KTK-II SUP-V (vielä)) ;) mä voisin sit sen meriittikokoelmaan tyytyväinen ollessani (YLA, SLA, ERJ ja KRJ) hankkia vielä kahdeksannen jälkeläisen jostain emästä joka olis samalla tavalla menestynyt (se voisi ehkä olla Miisa, Kata, Riina tai Riikka tai sit Ainara tai Rianna. varmaan joku josta sillä ei ole varsaa ja joka olis samaan aikaan ehtinyt hankkia arvonimiä.)

Tosiaan, vois alkaa tehdä niin (paljon viisaammin kuin nyt) et hankkii eka vaan sen verran jälkeläisiä et laatiksista sais ees jonkinlaiset pisteet, mennä laatiksiin ja sit loput varsat. nyt mä tajusin miten paljon nerokkaampaa se olisi :'D hyvä minä.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   16.4.09 20:34:17

EN HUOMANNUKKAA :D

sanokaa mielipidettänne muute
http://www.kilkatus.net/katiy/

niin ja kertokaa mitä tulee mieleen k i l k a t u s . n e t? ei k i k a t u s. Ku etin sinne jotai kivaa kuvaa error ja etusivulle, mut en keksi :/

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   16.4.09 20:49:52

pari lehmänkelloa... tai ei lehmänkelloa ku semmosia hienoja. you know. mustavalkonen kuva semmosista ja etualalla vois olla jotain (kellot siis sumeena) et tulis semmonen tarkkailtavana olevan vaikutelma, ja sit jotain kivaa koristetta ja vaaleella tekstillä et ERROR 404 rivinvaihtotmv. kilkatus.net <3

sry.

LähettäjäTinddi. 
Päivämäärä:   16.4.09 20:52:06

Eipä se älytön jälkeläismäärä auta oikeestaa mitää :D
Joillekki vaa kertyy helpommi ku toisille :D
Logiikkaa ;D

Lähettäjässintti. 
Päivämäärä:   16.4.09 20:52:40

iih, sain tänään pääsykoekutsun lukion urheilulinjalle. 4.5 sinne pitäs mennä. Mun haaveet urheilulinjasta taitaa kyl kaatua johonkin juoksutestiin ;S

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   16.4.09 20:52:52

mistäköhä mä löytäsin lehmänkelloja? :D

Lähettäjä: Kride 
Päivämäärä:   16.4.09 20:53:42

Kiinnostaisiko jotain sh-ratsuvarsa lyhyestä suvusta?

LähettäjäTibby. 
Päivämäärä:   16.4.09 21:01:12

Ääh, oletteko huomanneet seurassamme liikkuvan nimettömän kirjoittajan? Kysynyt ainakin kahdessa topassa "miten tämä liittyy virtuaalitalleihin" ja valittaa kun kuvia ei luovuteta virtuaalihevosille.. Jotenkin häiritsee kun ei kirjoita omalla ja tulee valittamaan.. :''D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   16.4.09 21:04:59

Tibby - joo olen :D tuli mun topiikkii jotai angstaamaa. Lisäsin muute vieraskirjan jo sivuille ;)

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 14:13:20

en o.O

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   17.4.09 14:18:37

en mäkää oo huomannu.

Olisko kellään viel pitkäsukusta yleispainotteista tilaria/varsaa myytävänä? Se olis mun vika ostama suokki, ainakin pitkään aikaan.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   17.4.09 14:26:28

Jenza, meiltä hunajapurosta on mahdollista saada joitaki tilareita ;)
http://kilkatus.net/hunajapuro

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 16:18:36

ylös.

yyh. ei iisalmes tapahdu mitään. kaikki on yli kahden tunnin ajomatkan päässä mitä mie löydän ;/

sanokaas - kinuaisko itteni Helsinkiin vermoa kuvaamaan vai jäiskö tänne ja roikkuis koiranäyttelyissä?

Lähettäjässintti. 
Päivämäärä:   17.4.09 16:35:20

Vermoon tietty. Ite en oo ikinä ollu siellä... Täytyis joskus mennä; viimestään parin vuoden päästä kun saan ajokortin :D

LähettäjäWella 
Päivämäärä:   17.4.09 16:38:10

Jenza
Kolme este/yleispainoitteista pitkäsukuista suokkia myytävä ylempänä tässä topcissa

Lähettäjässintti. 
Päivämäärä:   17.4.09 16:49:12

nyt häippään maastoileen ponin kanssa :)

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 16:49:26

ssintti, sitä mie vähän ajattelinkin.

katos, pääsisin junalla kuopioon alle kaheksalla eurolla :D

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 17:37:05

ylös.

LähettäjäTibby. 
Päivämäärä:   17.4.09 17:41:49

Mua kiinnostaisi ihan kauheasti pitää ratsastuskoulua yllä, tai yksityistallia. Olisi kiva saada jotain erilaista Jäärämäen rinnalle, vaikken toki tuohon olekaan mitenkään kyllästynyt.
Millaista kysyntää teidän mielestänne olisi ratsastuskoululle tai yksityistallille? Millaista tallia te toivoisitte? Eli mitä toimintaa, tallkauppaa? Jne.
Vai kannattaisiko vain sulkea ajatus pois mielestä? (:

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   17.4.09 17:43:48

ootko hei namusetä saanu niitä ILO Karelian varsoja kaupattua? :D

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 17:47:05

mä kattelen ukupostista vermossa olleita pienhevosia :'D

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   17.4.09 17:50:27

Vermossa oon ollu kolmena vuotena, ja siellä jos missä saa olla hyvät hermot. Tosi paljon nuoria virtuaaliheppailijoita kuvailemassa, ja monet tulivat poikkeuksetta eteen kuvaamaan kun itse oli pyytänyt lupaa kuvata jotain ponia. Oli suuri ilo, kun juuri poni oli hyvässä asennossa ja näin, tarkennat kameran poniin, laukaiset, ja kas: kuvassa ponin takapää on peittynyt paikalle kiihdyttäneen kuvaajan taakse. Asiaa ei helpota se, että itse kuvaa pitkällä objektiivilla, jolloin joudut olemaan useiden metrien päässä kuvattavasta - tällöin useat ryntäävät minun ja kuvattavan väliin ikään kuin pystyisin heidän lävitseen kuvaamaan. Lisäksi hevosen omistajat ovat usein tosi kärttyisiä ei-virallisia kuvaajia kohtaan, koska virtuaalikuvaajat ovat melko lahjakkaasti pilanneet kaikkien kuvaajien maineen.. Viime vuosina en ole ollut Vermossa, kun viimeksi kun olin lähdin kesken pois, koska kuvaamisesta ei tullut hevonvittua. Jos haluat olla vittuuntumatta ja saada kivoja kuvia, kannattaa mennä ennemmin lähialueiden pikkunäyttelyihin! En tosin tiedä mikä tilanne Vermossa on nyt, mutta mitä olen itse kuullut niin vielä pahempi kun 2000-luvun alussa :D

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 17:53:02

Faylee, sitä mie vähän pelkäänkin :'> Iisalmes ei vaan tapahdu mitään ja kun noita kalentereja seurailee niin eikös vaan kaikki tapahdu vähintään kahden tunnin ajomatkan päässä. Ei viitsisi joka viikonloppu vängätä isää sellaista matkaa ajelemaan.

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   17.4.09 17:56:47

Jees no ei tässä munkaan lähialueella tapahdu juuri mtn ku parit kolmet näyttelyt vuoteen ja jos oikein hyvin käy niin yhet mätsärit. Mut tonne Vermoon menoa kannattaa oikeesti harkita, harmittaa rutosti matkaan menneet rahat jos kuvat ei oo aiemmin mainitsemistani syistä onnistu tai jos joudut lähtee kesken veke ku alkaa @!#$ :D Kannattaa mennä julkisilla (juna, bussi) näyttelyihin, usein näyttelyt on esim. raviradoilla, jonne menee aika hyvin busseja yleensä ja näin. Tällöin ei tartte muita pyytää kuskailemaan :)

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 18:01:02

Mä voin vaan toivoa et mut minnekään päästettäs (kuvitella, enemmänkin). Kakaraikäluokkaan kuitenkin kuulun :D Sit kans se et itekseen en oikein uskalla ja ilmeisesti ei kannatakaan mennä, eikä kukaan tuttu ole hevosista tai valokuvaamisesta kiinnostunut. Ratsikisat vois olla jees mut niitäkään ei löydy :')

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   17.4.09 18:04:22

Ai :D Minkä ikäinen sitten olet? Itse kun on ollut täysi-ikäinen jo pitkään niin ei jotenkin osaa ees aatella et joku muu ei ehkä ole 8D Mutta ponien kannalta vermo on mitä parhain paikka, ihania otuksia, mutta valitettavasti kuvaaminen alueella on aika hirveää.

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 18:07:46

12. joku päivä minäkin saan päättää minne menen :')

Mutta joo, kerran kysäisin ohjeita ja sanoi et kannattaa lyöttäytyä yhteen muiden kuvaajien kanssa. Mähän en tunne ketään. Ja mähän en mene itteeni kymmenen vuotta vanhemman ja kokeneemman kuvaajan luo ja kysy et kelpaisko seura :D

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   17.4.09 18:10:06

12????? Oon aina aatellut et oot paljon vanhempi :D

Itsekin olen aina kuvaamassa yksin..

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 18:17:37

Aika moni tuntuu luulevan mua vanhemmaksi o.O mikähän lie, totuttu ikä ei-valmisleiskaharrastajien parissa, kukaan ei ole nähnyt mua eli ei voi ulkonäön perusteella arvioida ja useinhan sitä ajattelee ihmisiä automaattisesti tietyn ikäisenä. Mut silti. Tämmönen kakara :D

LähettäjäTibby. 
Päivämäärä:   17.4.09 18:28:00

^^Milka L. on 12? O.o Luulin ainakin 18-vuotiaaksi, tai vanhemmaksi.
Olen vanhempi kuin Milka L. O.o
XD

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 18:35:16

Tibby, no sä olet voittaja, aiemmin mua on luultu korkeintaan 17-vuotiaaksi :') Mikä ihme minusta tekee niin vanhan oloisen?

LähettäjäTibby. 
Päivämäärä:   17.4.09 18:38:15

:D No, en mä itse asiassa tiedä. Jotenkin tuo tyyli, miten kirjoitat, kommentoit toisten viestejä, virtuaalikonisi -ja tallisi ynm. :)

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 18:42:58

Ma yritän olla järkevä <3

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 19:09:50

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=131288&t=131288

Kaksi enää myynnissä!

Milkan Ryssäruletti
i. Rysäjätkä : 50 ERJ-sijoitusta, tämän kuun laatiksessa
e. Antikiitteri : 43 ERJ-sijoitusta

Milkan Kaskivara
i. Keinumäen Helmeri : vir mva ch KTK-II SUP-V, 38 ERJ & 20 KRJ-sijoitusta (lisää tulee)
e. Meren Miisa : 53 ERJ-sijoitusta

Jokainen vanhempi tässä näin tulee käymään ainakin jossain laatiksessa ja hankkimaan ainakin 50 sijoitusta per painotuslaji. elkää vaan sanoko ettei kelpaa.

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   17.4.09 19:15:34

ihan h elvetin hienoo.
annoin noi hevoset vuokralle, ni ei niil mitää tehty, ja nyt kumminki taas kiireitä, ni ei noil kerkee ees kisata.

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 19:17:11

Veena, mä en ole vähään aikaan omiakaan kisannut... Ottokin napannut huimat kaksi sijoitusta ;/

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   17.4.09 19:18:58

ei sillä, en susta puhunu :) vaan janikasta, ärsyttävää. on nyt palauttunut mulle kuukauden sisään neljä kasvattia, huooh.

tekis mieli ostaa suomenhevonen, hmmm.

LähettäjäTibby. 
Päivämäärä:   17.4.09 19:25:26

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=132177&t=132177

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 19:28:08

Veena ostaa multa <3

Otava näköjään vetässy kans periaatteessa-sijoituksen krj-cupista. Ei nääs tummennettujen joukossa mut siinähän mainitaan se suurempi sijoittuneiden määrä... sinne joukkoon oli mahtunut :>

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   17.4.09 19:31:13

mahtavaa, kiitos ku jaksat auttaa! :)

voisin sulta ottaa, ja hankkia nyt vaan lyhyt sukusia hevosia. =) ajattelin palauttaa nestorin ja bertan..

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 19:32:21

eipä kestä ja siitä vaan valkkaat ;)

nyt tuli Otolle kans normi KRJ-sijoitus.

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   17.4.09 19:36:45

nam, ryssäruletti! :o vaan olisiko mahdollista vaihtaa nimeä?

LähettäjäTibby. 
Päivämäärä:   17.4.09 19:36:45

Rakkaat Suomalaiset, olisin kiinnostunut tietämään, että myisittekö ratsastuskouluun jonkun kasvattinne? Jos kasvatin vanhemmat olisivat ihan perusputteja.
Kasvatti olisi pääasiassa tuntihevosena, mutta pääsisi muutamiin kisoihin per kuukaus. Hevoselle etsittäisiin hoitajaa, joka kirjoittaisi säännöllisesti hoitokirjaan. Jälkeläisiä tamma/ori mahdollisesti saisi.

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 19:42:42

Veena, toki on :)

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   17.4.09 19:43:45

mahtavaa :) koitan miettiä jotain

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 20:48:17

jeps :) miekin voin toki koettaa keksiä.

Lähettäjässintti. 
Päivämäärä:   17.4.09 21:08:57

Veena ja Milka, ette oo ainoita joiden hepat ei kisaile ;D itekin osallistun aina sillon tällön muutamiin kisoihin, mut kun noita on niin iso lauma niin kivempi kisata sellasis kisoissa jossa saat sen 10 heppaa per luokka :)

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   17.4.09 21:14:28

ssintti, mulla son jääny sen takia et en vaan ehi :D tykkään osallistua vain samana päivänä hyväksyttyihin kisoihin, ja kas kummaa - niitä ei ole kun katson. tarkkailen koko päivän - ei mitään. sit kun seuraavana päivänä katson, on kalenteri täynnä eilisen kisoja.

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   17.4.09 21:27:29

kyllä mulla sellet kilpailee, suokit jääny vähemmälle.

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   17.4.09 21:34:56

Milka, miten olisi tuolle orille nimeksi Kuningas aka Kunkku? ;)

Lähettäjävennla 
Päivämäärä:   17.4.09 21:35:49

Milka, mitä ihmettä, asutsä Iisalmessa? :o sinne ei oo ku reilut 120km täältä. :D

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   17.4.09 21:37:25

meiltä on iisalmeen 230km.

LähettäjäTibby. 
Päivämäärä:   17.4.09 21:41:08

Auttakaa päättämään. Mietinkö ihan yleisesti tässä nyt ratsastuskoulu -ajatuksen viemistä eteen päin, miettien hevoskaartia, toimintaa, nimeä sun muita? Ja teenkö sitten ulkoasun-hevosten-kuvien -metsästys topiikin? Vai pitäiskö jäädä panostamaan tuohon Jäärämäkeen?
Täällä myös henkilö, jonka hepat ovat olleet vain valmennuksissa. Kilpailut ovat nyt jääneet hetkeksi pois kuvioista, mutta heti kun kokeisiin lukemiselta ehtii, voisi muutamiin kilpailuihin osallistua.

LähettäjäRandom (Ram.) 
Päivämäärä:   18.4.09 02:18:02

http://www.kolumbus.fi/heppatallit/asukkaat1.htm
hei tutustukaas viehättäväläisiin!

Lähettäjässintti. 
Päivämäärä:   18.4.09 11:36:26

btw milka, koskas saan sen toisen luonteen?

LähettäjäMistral 
Päivämäärä:   18.4.09 11:42:24

Sain itseni tungettua tänne, ja nyt tarjoaisin lyhyt sukuista sh oria jalostukseen.

Tarjolla jalostukseen olisi siis Hurmuri KAT. Hurmuri on estepainotteinen ja sukua on tasan 1-polvi. Orin vanhemmat ovat kilpailleita ja arvonimillä palkittuja. Orin kanssa ollaan menossa laatiksiin, mutta tuo jälkeläisnäyttö uupuu ja aika pahasti.
Hurmuri ottaa vastaan 1-polvisia tammoja, jotka ovat yleis/estepainotteisia.

Kiitän ja kumarran.

Lähettäjässintti. 
Päivämäärä:   18.4.09 12:00:14

Mistral, olisko hänestä Ronjalle? Ronja on tosin kilpaillut aikas vähän, kun en ole ehtinyt kilpailuttamaan noita koneja.

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   18.4.09 12:26:20

Milka L., ehkä siksi kun liikut omalla nimelläsi, usein nuoremmat liikkuu nimimerkillä (mihinköhän perustan logiikkani, kun itse myös nimimerkillä ja olen 18+, hmm :D), ja Malsamo on jotenkin "kypsä" talli. Lisäksi kirjoitat tosi virheettömästi ja asiallisesti, en todellakaan pidä sua minään pentuna vaikka olisitkin vaan 12, joten propsit ^^

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   18.4.09 12:32:12

namusetä & Willa = katselen tänään illemmalla.

LähettäjäMistral 
Päivämäärä:   18.4.09 12:33:15

ssintti., tietysti. :)

Lähettäjässintti. 
Päivämäärä:   18.4.09 13:26:41

Mistral, laitan sulle sit sivuja kun joskus semmoiset saan. Varsa menee todennäköisesti myyntiin.

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 14:43:43

Veena, siis Milkan Kuningas? Kelepoo :) sivuja heittelet sitte meiliin, foorumilta ei ikinä tule poimittua.

vennla, katos katos :> tuut mun kanssa sit jonnekin kuvaamaan.

ssintti, katos katos. multahan tuppaa unohtumaan kaikki. tänään tai huomenna ja jos ei ilmaannu niin laita mustalle listalle ihan vapaasti :') mutta joo, nyt tuntu taas löytyvän jonkinlaista inspistä, eiköhän onnistu (ja pistätkö vielä hevosen, en jaksa kaivella).

Faylee, en mä koskaan ole itseäni Milkaksi väittänyt ;>

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 14:47:11

Nimimerkki siis. Kirjotusvirheistä en osaa sanoa mitään, korjaan kans sitä mukaa kun kirjotan :D kiitokset <3

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   18.4.09 14:50:24

Milka L., no kuitenkin tollanen omana nimenä menevä nick, toisin kuin esim. Faylee :D

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   18.4.09 14:51:49

yhyy, kukaan ei suostunu tekeen otsikkoa.

pitäs miettiä nyt värit Kuninkaan ulkoasuun. :D

LähettäjäHeidi F. 
Päivämäärä:   18.4.09 14:59:35

kertokaa mitä nimiä havittelette hevostenne sukutauluihin ensimmäisten 3 polven sisään!!
kiitos!

Tässä yritän hieman kartoittaa tätä suomenhevosten menoa ja sitä mitä nimiä arvostetaan nykyään :)

Lähettäjäauro-ra 
Päivämäärä:   18.4.09 15:01:08

No mutta hei.
En ole aikoihin teidän muiden suokkilaisten kanssa eksynytkään juttelemaan - tosin virtuaalihevostelu on muutenkin ollut vähän vähemmällä huomiolla viime aikoina, kun on ollut kouluihin haku päällä.

Viime viikolla tuli tieto, että ois paikka Treellä hevoshierojakursseilla, joten nyt alkoikin sitten armoton rahankeruu ja kämpän etsintä. :)

Mitä kuuluu virtuaalisuokeille ?
SLA näyttäisi olevan edelleen hiljaiselolla, tälle kuulle ei ilmeisesti ole julkaistu kutsua ollenkaan ?
Meillä alkaa noin puolet hevosista olemaan jo kilpauran suhteen kypsiä laatuarvosteluihin, joskin niiden varsoista ei ihan vielä ole kelpo jälkeläisnäytöksi (ellei lasketa Tiikkiä, jonka kaikki varsat ovat omistuksessani ja nekin jo lähellä laatisvalmiutta nuorinta lukuunottamatta :D).

Ei kenelläkään olisi tammaa meidän Voitolle, jolta jälkeläiset uupuvat vielä kokonaan ?

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 15:03:36

Veena, mimmosta? joku todella simppeli onnistus kyl multa mut ei yhtään enempää :'D ei mul ole edes brusheja.

hmm, värit. Jotain orimaista, muuta en osaa sanoa :D vihreää?

Heidi, mä osaan nimetä vaan ne joita en missään nimessä halua nähdä (Nerian Eemil, Kuujärven Lentävä Lähtö, Troijan Virvaliekki...) :') jotain erikoisempaa.

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   18.4.09 15:07:29

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=133969&t=133969 ;)

Limenvihreä vois olla.. ;o jos ne linkkeihin + kuvien reunuksiin, mutta taustaväri? :D

Kolmepolviseen sukuun sellaisia hevosia, joita ei ole paljoa. Joilla on vain jotain muutamia jälkeläisiä.

LähettäjäHeidi F. 
Päivämäärä:   18.4.09 15:07:37

Milka, mutta sano pliis ees muutama nimi joita haluat nähdä :DD

ostakaa nää pois, tarjouksia mailiin tai tänne. Löytyy ties millaista kaakkia (Heinämäen Lohtu, eei Hallusinaatio, eii Kasanova + Sepitys, E.N. Katariina, Metsätähden Takku jne)

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 15:09:25

En mä Heidi osaa :> ja en osta nyt, ei oo kuvia.

LähettäjäHeidi F. 
Päivämäärä:   18.4.09 15:10:57

Milka, multa voi saada mahdollisesti mukaa jokkut huonot ratsastuskuvat :D

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 15:13:57

en tunnista sanaa "huonot" ja "ratsastus" ;p

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   18.4.09 15:19:31

En tajua tuota "suosikkinimien" syrjintää, silloin kun niitä vielä esiintyy sukutauluissa, niitä ei kukaan halua ja sitten kun boikotti tekee tulosta ja ne on about kokonaan hävinneet, niin sitten itketään kun sen ja sen kuuluisan suokin/muun rotuisen linjaa ei enää löydy! Ja yleensä kun halutaan realistisuutta peliin, niin esim. Nerian Emilillähän on todella hienosti menestyneitä jälkeläisiä, eli ori on ollut hyvä periyttäjä ja tämän vuoksi sen pitäisi olla haluttu suokkareiden sukuun. Itse vastikään ostin tapojeni vastaiseksi VIR MVA Ch tamman, joka on myös YLA1, olikohan ERJ1 ja KRJ2 ihan vain siksi, koska löysin viimein hevosen, jolla on suvussaan kyseinen Nerian Emil! Eikä tätä boikotointia voi edes selittää sillä, että kohta se on sitten kaikkien suvussa, koska eihän se nyt millään ole - tämä kun on virtuaalimaailma ja hevosia voi tyhjästä keksiä toisin kuin oikeassa elämässä :) Muutenkin kun mietitään virtuaalimaailma vs. oikea maailma, niin esim. Vieskerillähän on 500+ jälkeläistä, virtuaalimaailmassa ollaan kauhistuneita, jos jollakulla on yli 15.. Toki en halua, että kaikilla hepoillani on samat nimet sukutauluissa (enkä todellakaan nyt aja sitä asiaa, että virtuaalioreilla pitäisi olla tuo 500 jälkeläistä), mutta itselläni on Kassulla jo aikamoinen määrä hevosia ja mielestäni olen saanut aika hyvin erilinjaisia hevosia haalittua ilman sen kummempaa vaivaa, ja tuota Nerian Emilistä polveutuvaa tammaa sain oikein kissojen ja koirien kanssa etsiä!

Itse siis ainakin haluan myös noita kuuluisia, hienoja jälkeläisiä jättäneitä hevosia omien kasvattieni sukutauluihin, mutta tietenkin minulta löytyy myös paljon hevosia, joiden sukutaulusta näitä kuuluisuuksia ei löydy.

Näin suokkipiireistä laajentaen miettikää vaikka miten Livingstone-boikotissa kävi aikoinaan: ori oli todella kuuluisa silloin joskus kun itsekin harrastelin vielä aktiivisesti, ja sitten kun oriilla oli aika paljon jälkeläisiä virtuaalimaailman mittapuulla niin kauhea boikotti iski päälle, vaikka suurin osa orin jälkeläisistä taisi jäädä käyttöhevosiksi siitospuuhien sijaan. Käsittääkseni vain ihan muutamat hevoset ovat jatkaneet Livingstonen linjaa, ja sitäkös itkettiin vuosia oriin kuoleman jälkeen, ja ymmärtääkseni joku feikki jopa herätti oriin täällä ht.netissä henkiin myöhemmin :D

Ei siis tehdä samaa virhettä täälläkin, vaan käytetään näitä kuuluisia myös kohtuudella suokkareiden linjoissa :)

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 15:37:07

Faylee, mie boikotoin näitä kuuluisia nimiä ihan itsekkäästi siksi, että harvinaisemmat suvut ovat halutumpia ja kasvatit menevät helpommin kaupaksi ;) Sitä paitsi Troijan Virvaliekki löytyy jo kolmelta-neljältä omalta hevoseltani, ja ne ovat tällä hetkellä lähes ainoat pitkäsukuiseni joilla on tarpeeksi ikää ja tuloksia jalostuspuuhiin. Näin ollen uudempien pitkälinjaisten kanssa varon samojen nimien kertymistä tai varsinkin tammojen jälkeläisiä joudutaan rajoittamaan.

Lähettäjävennla 
Päivämäärä:   18.4.09 15:40:34

milka, joo mut mulla ei oo kameraa :( lähen sun seuraks. yhyy ruotsi johtaa suomee 2-1 jääkiekkopelissä! :((

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   18.4.09 15:45:38

Milka L., siis samaa minäkin harrastan, että jos samaa nimeä löytyy yhdeltä tai useammalta hevoselta jo kolmesta ekasta polvesta, niin sitten harrastan boikottia, mutta tuolla kirjoituksellani tarkoitin lähinnä sitä että boikotilla pyritään pitämään tietyt hevoset poissa omien kasvattien linjoista. Itse siis nimenomaan haluan myös noita "kuuluisuuslinjoja" Kassulle (eikä tämä tarkoita sitä, että kaikilla meidän kasvateillamme olisi sitten tätä linjaa), ja jos sitten muut ovat sellaisia etteivät tämän takia näitä tietynlinjaisia kasvatteja osta niin mikäs siinä, meille mahtuu kyllä ja voidaan pitää ne sitten itse :) Esim. tuo oma Eemil-linjainen tammani Hannan Lilja on todella upeasti menestynyt, joten miksi en jatkaisi tätä linjaa, jotta saataisiin myös menestyviä varsoja? Liljalla on myös upeat jälkeläisnäytöt, mm. Pikantin Hymytyttö (Ch), useita sijoituksia mm. KRJ & ERJ, Pikantin Josiina (VIR MVA Ch, ktk III, niin ikään läjäpäin sijoituksia sekä Pikantin Aino YLA1, SLA2 ja ERJ1 + huomattava määrä sijoituksia. Tietenkin virtuaalimaailmassa hevosen menestys riippuu omistajasta ja hänen aktiivisuudestaan, mutta koska usein tykätään ajatella varsin realistisesti, niin miksei siis voisi ajatella että hyvästä suvusta periytyy menestyviä hevosia?

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 15:56:03

vennla, joo :D

Faylee, voihan se näinkin olla. Mulla nyt vaan sattuu olemaan harvinaisemmat suvut lähellä sydäntä, katson aina ensimmäisenä ettei nimet suvussa ole liian tutun kuuloisia (huomaan yleensä jos nimi joltain hevoseltani löytyy jo) ;) mutta muuten arvostan vanhoja linjoja oli ne millaisia vain.

LähettäjäHeidi F. 
Päivämäärä:   18.4.09 16:14:26

Fay, juuri tuon takia mulla on tapana hommata jokaisesta vähänkään upeammasta suomenhevosorista (joita oikeasti arvostetaan ainakin hetkellisesti) yksi jälkeläinen (yleensä oma kasvatti), jonka voin kaapata takaisin virtuaaliavaruudesta tarpeen tullen. Meiltä löytyy Nerian Eemilistä varsa, Ristin Startti-Martti joka tällä hetkellä lojuu virtuaaliavaruudessa oman laiskuuteni takia ;p

LähettäjäRandom (Ram.) 
Päivämäärä:   18.4.09 16:14:31

Ostakaa ostakaa

Faylee / http://kasarmitalli.webs.com/putte.html
mä lupasin tällä ja sitten sillä toisella viehättäväläisellä kisailla kun se ensin kasvaa =) oletkin nähtävästi itse löytänyt kisat, hienoa! Kisaan sillä niin pitkään että saadaan se laatisvalmiiksi ja näin ollen jos haluat voit sen kanssa käydä laatuarvosteluissa =)

ja sitten myös itse kommentoisin tohon teidän keskusteluunne "Nerian Eemil"- ilmiöstä. Itse en poikotoi ennestään yhtäkään hienoa hevosta ja käytän viheättävän kasvattien sukulinjassa mielelläni paljon erisukuisia ja näköisiä hevosia. Itse en tosin enää osta hevosta, jonka suvun alkupuolelta löytyy Nerian eemil, siitä syystä että niin monelta omalta hevoseltani löytyy se jo (on mulla suoraan siitä yksi tammakin..). Ja on myös totta että tämän takia harvinaisen suvun omistava hevonen menee erittäin paljon paremmin kaupaksi laadukkaaseen kotiin, suomenhevoskasvattajalle, jolla ei kyseistä sukua vielä ole.

Lähettäjä: pokeri 
Päivämäärä:   18.4.09 16:16:08

Myynnissä ADE Piparminttu

LähettäjäRandom (Ram.) 
Päivämäärä:   18.4.09 16:18:49

faylee / Tietenkin virtuaalimaailmassa hevosen menestys riippuu omistajasta ja hänen aktiivisuudestaan, mutta koska usein tykätään ajatella varsin realistisesti, niin miksei siis voisi ajatella että hyvästä suvusta periytyy menestyviä hevosia?

Aivan =P Onhan meidän Ristin Sydämetön suoraan Nerian Eemilistä ja hyvin menestynyt.

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   18.4.09 16:21:26

Viivihän jo silloin sanoi, jollei ole uusia linjoja, niin parin vuodesta päästä ajatellaan "mitähän nuo on ees saanu aikaseks".

Aivan yhtä hyvin voidaan tehdä suvuttomista hevosista upeita, mutta se edellyttää sitä, että sitä "säästellään" jalostukseen. Nuoremmalla iällä voidaan astua yksi tamma, ja saavutettuaan jotain taas muutama tamma jne. Eli ei kannata liikaa niitä jälkeläisiä teettää, sillä eihän siitä muuten tule kovinkaan upea - omasta mielestäni.

Mulla on tavoitteet Milkan Kuninkaan kanssa korkealla.

Lähettäjäauro-ra 
Päivämäärä:   18.4.09 16:49:23

Tähän sukukeskusteluun; itse kartan esimerkiksi Nerian Eemiliä, Bellin Ruhtinasta sekä Ruisperkelettä, jotka kaikki ovat kyllä todella hienoja hevosia, mutta löytyvät nykyisteni suvuista muutamilla hevosilla. Hankkimalla uudempia/harvinaisempia linjoja suvullisesti edustavia hevosia takaan sen, että pystyn teettämään kasvatteja pelkästään omankin tallin hevosista.

En pysty nimeämään hevosia, joita ehdottomasti haluaisin omieni sukuihin - tottakai mielelläni teetän kasvatteja menestyneistä kasvateista, mutta samalla tavalla saatan kelpuuttaa "puskasuokin", jolla ei ole edes tarkoitusta käydä laatuarvosteluissa tai edes kilpailla juurikaan.
Lisäksi nykypäivän virtuaalisuokkikanta on niin laaja, että muutaman halutun hevosen nimeäminen olisi mahdotonta.

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 17:05:05

Veenaa komppaan. Itte olen kuitenkin sen verran urpo (veilä, kokemusta vhevosista aika lailla tasan kaksi vuotta) et varmasti teen virheitä ;)

Lähettäjä: Tuulia 
Päivämäärä:   18.4.09 17:07:28

pähkäilen täs et millasen ulkan tekisin Aarniometsän suokkilaumalle :P. ei vaan oo oikein ideoita tietojen asetteluun.

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   18.4.09 17:08:57

Kunkulla on jo sivut jossain vaiheessa. :D Vielä pitää vaan kuvat hankkia / valita.

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 17:16:24

hyvähyvä :>

Lähettäjävennla 
Päivämäärä:   18.4.09 17:24:03

angst :s !

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 17:28:56

mitäs nyt?

hihhih, ilmotin viisi hevosta ylaan ja yhden uusimaan. mistä vetoa et yksikään ei saa kolmospalkintoa parempaa :'D

sit on yksi krj 'ssä ja kaksi erj 'ssä.

Jätkätpätkä yksi noista kaikista, Malsamon toinen hevonen alkaa kerätä mainetta ja kunniaa (ehkä) <3

Tiinu eli ensimmäinen hevonen (olikohan nyt ensimmäinen kaikista uudelleen aloittamisen jälkeen) sit istuu ja odottaa. Itte asiassa se olis pitänyt tunkea jonkin noista tilalle :'D mut ihan sama. se saa luvan mennä seuraaviin, pitää hankkia muita palkintoja hankkimaan lisäpisteitä SLA 'ssa jossa aion tosissaan näyttää niille (sai viimeksi tilaisuuden huonoimmat pisteet x))... hehheh.

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   18.4.09 17:29:25

Kunkku saa nyt väliaikaiset kuvat ennenkuin saan sille rakennekuvat. :-) Voin pian vilauttaa erittäin tyhjiä sivuja.

Lähettäjävennla & ondy 
Päivämäärä:   18.4.09 17:31:27

noku ruotsi meni voittamaan suomen jääkiekossa (euro hockey tour) jatkoajalla viimesellä viidellätoista sekunnilla ! :(

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   18.4.09 17:36:44

shöpö!
sivuja viel kyl fiksaillaa =)

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 17:40:33

Veena, hienoa :) linkitä kasvattaja ja isä on pelkkä Rysäjätkä, muuten näyttää mainiolta!

LähettäjäVeena 
Päivämäärä:   18.4.09 17:42:28

Joo, ku täs kerkee. tuonne jäi tuo milkan jostain ihmeestä.

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 17:54:39

jeb.

seuraava täyttää tän ellen se ollut jo minä :p

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   18.4.09 18:05:40

100!

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.