Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harmaata savua ja salmiakkia (m&m) #4

Lähettäjä: Redeia 
Päivämäärä:   31.12.13 01:52:58

Edellinen

Nuuki kirjoittaa ja toivottavasti saa korjattua se hommelin :d

Re: Harmaata savua ja salmiakkia (m&m) #4

Päivämäärä:   31.12.13 01:56:49

Tekemisen puutteessa laitan nää kaikki kolme edellistä topaa C:

1

2

3

Lähettäjä: Nuuki 
Päivämäärä:   2.1.14 11:30:09

Kiitos uuden topan tekemisestä! En nyt sit ehtiny kokeilla tota, että oisin laittanu sen neliömössön tähän, kun kirjoitin raivoissani ton pätkän ihan alusta uudelleen. : D tässäpä siis jatkoa.

LUKU 14

- Mikset sä oo vastannu puhelimeen?!
Mä puhalsin savua tunkkaiseen huoneilmaan ja huokasin itsekseni kiroten ylipäänsä sitä, että olin lopulta vastannut Siljan loputtomasti jatkuviin puheluihin. Hittojako mä jaksoin sille selittää yhtään mitään, hittojako mä jaksoin selittää yhtään kellekään.
- Emmä oo kerenny, mutisin olevinaan hyvinkin uskottavasti ja tuijottelin kattoon leijailevaa savua. Vitun viisasta tupakoida sisällä kun parvekkeelle oli vaan parin askeleen matka. Vaikka eihän asia mua sinällään yhtään kiinnostanut, kun ei ylipäänsä kiinnostanut yhtään mikään muukaan just nyt.
- Älä valehtele Eetu, Silja vastasi huvittavan topakasti ja mä irvistin itsekseni.
- En mä valeht...
- Ootko sä kunnossa? Vitun hölmö mä oon ollu huolissani susta ku et oo vastannu moneen päivään, mimmi jatkoi läksyttämistään ja mä kelasin jos mä vaan katkaisisin puhelun tai jotain, koska mä en jaksanut Siljaa just nyt, vaikka hyväähän se vaan tarkoitti. Ja todellisuudessa mun pitäs olla kiitollinen kun omistin näinkin huolehtivaisia frendejä.
- Mikäs mulla, kaikki on iha jees, vastasin käheästi. Tuntui oudolta puhua usean päivän puhumattomuuden ja sisällä makaamisen jälkeen.
- Ei siltä vaikuta, Silja sanoi ja mä tumppasin röökini lattialla lojuvaan kaljatölkkiin. Savu jäi häilymään katon rajaan etsien ulospääsyä sitä kuitenkaan löytämättä. Mä tuijottelin sitä tyhjästi ja kelasin, että miten mies saattoi olla näin sáatanan säälittävä kuin mitä mä olin. Leevi ei ollut enää soittanut tiistain jälkeen, ei ollenkaan, ja nyt oli kuitenkin lauantai. Enkä mä ollut tehnyt viimeiset neljä päivää muuta kuin maannut sängyssä omassa surkeudessani, tupakoinut ja ikävöinyt niin vítusti että ihan sattui. Enkä mä edes saanut soitettua Leeville itse, vaikka olin monesti meinannut. Loppupeleissä mä olin ihan varma, ettei sitä miestä todellisuudessa enää edes kiinnostanut, ei sen jälkeen mitä tiistaina tapahtui. Mä olin kuitenkin vaan ihan tavallinen jätkä, en mä ikinä voisi painia samassa sarjassa Leevin kauniin ex-naisystävän ja näiden yhteisen lapsen kanssa. Olihan mä itsekin nähnyt miten Leevi oli katsonut noita tiistaina, siinä katseessa oli ollut jotain uskomatonta suojelunhalua. Nehän oli perhe, lopulta ne kuitenkin oli, vaikka eivät olisikaan koskaan varsinaisesti perhe-elämää viettänetkään.
- Ootko sä siel? Siljan ääni herätti mut surkeista ajatuksistani ja mä selvitin kurkkuani.
- Juu.
- Hei, johtuuko tää nyt jotenki Leevistä? tyttö kysyi ja mä mietin, että miten hitossa se pystyi aina tajuamaan kaikki mun asiani. Se oli varmaan asentanut jonkun helvetín mikrosirun muhun ja kamerat mun kämppääni. Rypistin otsaani skitsofreeniselle mielikuvalle.
- No ei todellakaan johdu mikään yhtään mistään, murahdin ja Silja huokasi raskaasti.
- Eli johtuu, Eetu ihan oikeesti mit...
- Silja ihan oikeesti, mulla on kaikki hyvin, sanoin vähän ärtyneesti, vaikka tiesin ihan hyvin, että ei mulla ollut mitään oikeutta Siljalle äristä.
- Sä tiiät, että mä en usko sua.
- Anna olla, víttu ihan oikeesti! Mä en jaksa puhua nyt, ärähdin äkkipikaisesti ja sytytin uuden röökin. Ihme, ettei naapurin mummot olleet tulleet oven taakse valittamaan käytävälle tulevasta savunhajusta.
- Okei, Silja sanoi varovaisemmin, - mut jos sä haluut puhua niin...
- Joo joo, mä keskeytin ja yritin puhaltaa savurengasta siinä kuitenkaan onnistumatta. Sekin masensi jotenkin luonnottoman paljon.
- Noh, nähäänkö joku päivä?
- Joo.
- Okei, moikka sit.
- Moro.
Mä laskin puhelimen korvaltani ja kirosin hiljaa. Ihme, että Siljalla edes riitti ymmärrystä mulle kun mä vaan tiuskin sille. Mä käännyin mahalleni sängyllä, laskin leuan käsivarren päälle ja tuijotin seinää tyhjästi samalla kun vein röökin huulilleni. Mä kelasin, että jos mä vaikka nukahtaisin ja se rööki jäisi palamaan mun sormiin ja sytyttäisi koko kämpän tuleen niin kuin kaikissa leffoissa kävi. Ois ihan mun tuuria. Tosin mulla oli kyllä ihan sellainen olo, että voisi vaikka palaa elävältä ajankuluksi, ei jaksanut kiinnostaa. Mä en tajunnut miten mä saatoin vajota tällaiseen masennukseen ja alkuloisuuteen yhden miehen takia. Mä olin pitänyt sydänsuruja ja tällaista synkistelyä ihan hölmönä ennen tätä, mutta víttujako mä mistään rakkaudesta olin ennen Leeviä edes tiennyt mitään. Tässä se nähtiin. Oli ihan kamala olo, vítutti, masensi, ahdisti ja oli ihan järkyttävä ikävä, ja vielä viikko sitten mä olin ollut suunnilleen Suomen onnellisen jätkä. Mä olisin halunnut vaan, että Leevi olisi soittanut ja asiat ois ollut ihan niin kuin aiemminkin, mutta mitä useampi päivä kului, niin sitä varmempi mä olin ettei asiat enää olisi samoin. Ei Leeviä kiinnostanut kun se ei ottanut mitään yhteyttä, ja mä itse olin ihan liian säälittävä soittaakseni sille.

Viikko vaihtui ja hassua sinällään, mutta lopulta se oli keskiviikkona Antton joka sai mut lähtemään ihmisten ilmoille luvaten tarjota muutaman huurteisen. Jätkä sanoi, että mun piti lähteä terassille tsiigailemaan sen kanssa naisia, joiden pukeutuminen oli muuttunut vähemmän peittäväksi ilmojen lämmetessä. Ihme pelle. Ihan niin kuin mua olisi kiinnostanut. Vaikka ei sillä, Anttonin seura piristi ainakin jollain tasolla. Sen kanssa oli siinä mielessä tosi jees juoda parit bisset, kun se ei kysellyt turhia, vaikka mä en ollutkaan ihan oma rento itseni. Me vaan jauhettiin páskaa, eikä ne oluet lopulta jääneet vaan pariin, niin kuin arvata saattaa kun Anttonin kanssa jonnekin lähti. Lopulta kun mä hoipuin kämpille ja nukahdin, en mä aamulla mitenkään muistanut miten olin päätynyt sängyn sijaan nukkumaan nojatuoliin tyyny kainalossani.

Torstaina mulla oli sitten surkean fiiliksen lisäksi vielä darrakin, joten olo ei ollut ihan kehuttava. Mä tilasin lähipizzeriasta pizzaa kun en saanut edes sen vertaa aikaiseksi, että olisin kävellyt sinne. Ja mä ahmin rasvalätyn helvetín nopeasti, niin kuin en olisi viikkoon ruokaa nähnytkään, enkä mä nyt vasinaisesti edes kunnolla ollutkaan. Niin hölmöltä kun se kuulostikin. Jos keskiviikko oli ollut ihan kiva päivä ja mulla oli ollut hauskaa, niin torstai oli sitten taas yhtä ankea kuin kaikki muutkin päivät viimeisen viikon aikana. Mä kelasin, että mun pitäisi ryhdistäytyä, eikä rypeä surkeassa itsesäälissä, koska mä olin omasta mielestänikin ihan helvetín säälittävä. Eikä tällainen ollut muutenkaan yhtään mun tapaistani, en mä ikinä ollut näin lyöty kenenkään ihmisen takia. Paitsi nyt. Mä en ymmärtänyt miten Leevistä pystyi niin lyhyessä ajassa tulemaan niin tärkeä mulle. Hymähtäen mä tiputin röökin tölkkiin ja keskityin tuijottamaan telkkarissa pyörivää ohjelmaa flegmaattisesti. Jonkun puoli tuntia mä ehdin sitä katsoa, kunnes ovikellon rimputus herätti mut takaisin maanpinnalle.
- Hitto, mutisin itsekseni ja siirsin katseeni ovelle koittaen nähdä puun läpi, että kuka käytävällä seisoi. En mä tietenkään onnistunut siinä. Hyvin vahvasti mä epäilin, että joku naapureista oli vihdoin saanut jotain aikaiseksi ja tullut huutamaan mulle sisällä tupakoinnista. Tai sitten oven takana oli Silja, joka repisi mut väkisin kanssaan keskustaan. Kirosin hiljaa ja istuin siinä vielä tovin odottaen, että rimputus loppuisi, mutta se jatkui sitkeänä, niin että lopulta oli pakko nousta. Ainahan mä voisin sanoa Siljalle, että mä olin kipeä tai vaihtoehtoisesti haistattaa naapurustolle páskat jos joku oli naapureista oli oikeasti uskaltautunut mun oven taakse. Ärtyneenä sammutin telkkarin ja huidoin vähän aikaa ilmaa saadakseni savun hälvenemään, kunnes lampsin ovelle.
- Noh? aloitin turhautuneena, mutta en ehtinyt sanoa enempää kun mä tajusin kenen katseen mä kohtasin oven avattuani.
- Vaivaiduit sitten avaamaan, Leevi hymähti ja vilkaisi sisälle kämppään, - poltatko sä sisällä?
- Ei kuulu sulle, mä vastasin levottomana. Leevin näkeminen hermostutti jotenkin luonnottoman paljon ja hetken aikaa mä mietin sulkevani oven sen nenän edestä. Tuntui kuin mä olisin jotenkin ärtynyt miehelle, vaikka eihän me oltu edes tapeltu tai riidelty, viimekertainen näkeminen meni muuten vaan oudoksi.
- Just, Leevi hymähti värittömästi ja mä järsin huultani hermostuneena, - et sit vastannu puhelimeen.
- No etpä oo hirveesti soitellu.
- Soitinhan.
- Niin, yli viikko sitten.
- Ja aamulla, mutta et sä vissiin osaa pitää sitä kännykkääs auki, Leevi sanoi ja jostain syystä mua alkoi ärsyttämään kamalasti.
- Aha, mä tuhahdin.
- Mikä víttu sua vaivaa? mies tivasi ja mä siirsin katseeni sen silmiin.
- Mieti sitä, vastasin äkkipikaisesti ja Leevi huokasi.
- No voitko päästää mut sisälle?
- Miks?
- Vaikka siks, että oletettavasti mä oon sun mies ja meidän pitäis puhua, Leevi sanoi ja mä katsoin sitä hermostuneena sanomatta mitään. Vähän aikaa oli hiljaista, kunnes Leevi työnsi mun oven kahvalla lepäävän käteeni sivuun ja asteli sisään odottamatta sen pidempään myöntävää vastausta. Mä mulkaisin miestä, mutta suljin lopulta oven hammasta purren. Leevi seisahtui eteiseen ja katsoi olkkariin sen verran pitkään, että mä katsoin sitten myös. Víttu mun kämppä näytti kamalalta läävältä kun siitä kohdalta katsoi. Röökinhajun keskellä lojui kaljatölkkejä, astioita ja vaatteita - tavaroita oli ympäriinsä, niin että hyvä kun lattiaa näkyi ollenkaan.
- Et paljon oo siivonnu viime aikoina, Leevi totesi ja nojautui seinää vasten katsellen olkkariin.
- No ei oo kiinnostanu, mä vastasin värittömästi ja mies siirsi katseensa muhun.
- Siis mikä sulla oikeesti Eetu nyt on?
- Luulis sun tietävän, vaikka toisaalta, eihän sua vois varmaan víttuakaan mun tunteet kiinnostaa, mä ärähdin levottomasti, enkä edes yrittänyt hillitä kiristyneitä hermojani. Mä en tajunnut miten Leevi teki sen taas, sai mut hiton ärtyneeksi.
- Älä viiti, mies tuhahti kyllästyneesti, - sä et tajua miltä musta tuntuu kun...
- Sä et tajua miltä musta tuntuu! mä keskeytin, - sä et tajua miltä musta tuntuu kun sä taas feidaat mut, et soita tai mitään, ja sit yllättäen ilmestyt ovelle, ihan niin ku mun pitäs kestää sitä, että välillä sä haluut olla mun kaa ja välillä heität syrjään! mä huusin kovempaa kuin oli tarkoitus.
- Et oo tosissas noin itsekäs, Leevi ärähti, - tajuutko sä miltä musta tuntu viime viikolla kun Jimi ja Sara ilmesty mun ovelle ja yllättäen mä oon taas isä, tajuutko sä miten järkyttyny mä olin siitä? Sä et haluu ymmärtää mun tilannetta yhtään, sä et haluu ymmärtää miltä musta tuntuu nähä mun poikaa, jota mä en oo ikinä kunnolla saanu ees tuntee, sä oot just niin pentu, että sä aattelet vaan ittees! mies huusi hermostuneena ja jos mä olisinkin jotenkin rauhoittunut, niin nyt se oli mahdotonta. Leevi tiesi ihan varmasti, miten mä suutuin kun se haukkui mua lapselliseksi pennuksi tai muuta vastaavaa, ja siltikin se juuri nyt teki niin.
- Painu sitte helvettíin täältä, mä ärähdin ja tönäisin Leeviä voimalla rintakehään saaden miehen ottamaan askeleen taakse päin.
- Víttu älä töni mua, Leevi sanoi varoittavasti ja samassa työnsi mut seinää vasten, niin kuin ehkä kaksikymmentä kertaa aiemminkin. Mä olin suunnilleen raivoissani, enkä edes tajunnut miten se meni tähän.
- Painu víttuun, mä sihahdin ja työnsin miehen irti itsestäni.
- Nii just, Leevi sanoi levottomana, - oishan mun pitäny tietää, että sun kaa ei voi jutella asiallisesti, mies jatkoi kylmästi. Vielä Leevin sanoja enemmän mua sattui miehen äänensävy.
- Joo, tiiätkö mä en halua jutella sulle enää, ärähdin vihaisena ja tönäisin miestä ihan uhallani uudelleen rintakehään.
- Lopeta toi helvetín töniminen, Leevi sanoi vihaisesti ja tönäisi mua vuorostaan rintakehään saaden mut horjahtamaan, - víttu sä käyttäydyt Eetu lapsellisesti, koittaisit kasvaa aikuseks, mies sitten jatkoi ilkeän halveksivasti ja jotenkin mulla sitten taas napsahti. Ennen kuin mä ehdin miettiä, mä nostin käteni ja löin, en tosin nyrkillä vaan avokämmenellä Leeviä poskelle. En mä olisi halunnut, mutta en mä voinut enää peruakaan. Mies kirosi ja vei käden poskelleen ottaen askeleen taaksepäin. Mä tuijotin sitä hiljaa ja laskin käteni levottomana. Leevi nosti katseensa muhun ja peruutti sitten ulko-ovelle.
- Okei, se sanoi hiljempaa ja avasi sitten oven. Mä katsoin miestä hiljaa, enkä saanut sanottua mitään, oikeastaan mä en tiennyt mitä mä olisin sanonut. Mä en halunnut enää huutaa, mutta ilmeisesti oli myöhäistä tehdä mitään muutakaan.
- Ajattelisit muitaki ku vaan ittees, Leevi sanoi ja hipaisi punoittavaa poskeaan kunnes käveli käytävälle. Mä tuijotin tyhjästi kuinka ovi paukahti kiinni, seisoin siinä varmaan minuutin, kunnes lysähdin voimattomasti eteisen tuolille. Painoin pään hetkeksi käsiini ja kiroilin hiljaa toivoen, että äskeisen olisi voinut jotenkin pyyhkiä pois. Mä kirosin itseäni ja omaa tyhmyyttäni ja raivoamistani, ja mä kelasin, että kaikki oli viimeistään nyt mennyt ihan vítuilleen. Surkeana nostin pään käsistäni, enkä voinut sille mitään, että yksinäinen kyynel tipahti väkisin mun silmäkulmasta poskelle, valui leukaan ja tipahti pois. Faija sanoi aina, että Kalliolan pojat ei itke, mutta mä en lopulta voinut sille mitään. Niitä vaan tuli, ne tipahteli mun silmistä ja sai mut nyyhkimään, enkä mä lopulta enää jaksanut yrittää estää niitä. Mä annoin itkun vaan tulla.

*

Toukokuu vaihtui kesäkuuksi seuraavalla viikolla, mutta en mä oikein edes tajunnut sitä. Ilmat oli muuttuneet hiton aurinkoisiksi ja lämpimiksi ja normaalisti mä olisin tähän aikaan vuodesta viettänyt kaiket päiväni pihalla tai rannalla olutta juoden, mutta nyt en. Nyt mä vaan makasin sisällä ja tupakoin, niin kuin olin tehnyt viimeiset pari viikkoakin. Mulla oli kahta kamalampi olo mun ja Leevin riidan takia, ja kun lopulta uskalsin soittaa sille, niin se ei vastannut. Eikä se soittanut takaisin, enkä mä enää soittanut uudelleen, vaikka olisin halunnut. Ahdisti hitosti ja mä tunsin jotain suurta inhoa itseäni kohtaan. Mä olin varma siitä, että Leevi oli ihan oikeassa, mä olin vaan itsekäs kakara, enkä mä sen myötä enää ihmetellyt yhtään, ettei Leevi jaksanut mua. Mä itse kuitenkin ikävöin sitä ihan joka päivä.

Se oli lauantai iltapäivä kun mun harmaassa arjessa tapahtui pitkästä aikaa jotain erilaista. Mä olin kerrankin saanut itseni raahattua parvekkeelle auringonpaisteeseen röökille, kun mä kuulin tutun naurun jostain kauempaa. Ja mä olin oikeasti yllättynyt kun mä näin paidattoman, naureskelevan Aarnin ja sen mukana olevan porukan kävelevän mun kotitietä pitkin mäyräkoirien ja kilisevien kassien kanssa. Pihla huomasi mut ensin ja alkoi heiluttaa kättään iloinen virne kasvoillaan. Mä kohotin kulmiani vähintään ihmeissään.
- Sä oot elossa! Aarni huusi ja seisahtui lopulta mun parvekkeen alle. Mä levitin käsiäni ja puhalsin savua kesäkuiseen ilmaan. Mä tosiaan tajunnut missä vaiheessa ilmat oli muuttuneet näin lämpimiksi.
- Tuu alas, lähetään ottaa rannalle kuppia, Silja huikkasi ja nosti aurinkolasit päälaelleen. Mä purin huultani ja tiputin tupakan alas parvekkeelta.
- Emmä tiiä jaksanko mä kun...
- Nyt víttu Kalliola lopeta se runkkaaminen siellä ja ala tulla alas! astetta humaltuneempi Antton keskeytti ja heitti tyhjentyneen tölkkinsä mua päin osuen kuitenkin vaan partsin kaiteeseen. Porukka nauroi ja mä pyöritin päätäni huvittuneena. Helvetín sekopää.
- Sulla ei oo vaihtoehtoja, Aarni sanoi ja virnisti Anttonille. Oikeastaan Aarni ei ollut ikinä digannut Anttonista kovin paljon, johtuiko se sitten Anttonin rikostaustasta ja linnassa istumisesta vai siitä että jätkä oli joskus viime kesänä yrittänyt baarissa kovasti iskeä Pihlaa, mutta nyt noiden välillä ei näyttänyt olevan mitään probleemaa.
- Meillä on ikävä sua, Mikki mölähti yhtä sekavana kuin aina ennenkin ja Aarni tönäisi sitä.
- Älä nyt helvettí kuitenkaan liiottele.
- No oli mulla ainaki! budipää älähti ja Aarni nauroi.
- Voitte leikkiä sitä Romeoo ja Juliaa sit myöhemmin, kunhan Eetu saa ittesä hilattua alas, jätkä sanoi ja mä katsoin sitä huvittuneena.
- No niin, nyt ala Eetu tulla sieltä, loppuu toi Mikin ikävöinti ja pääsette juoksee yhessä sinne vitun auringonlaskuun, Antton sanoi ja mä näytin jätkälle keskaria, - mä tuun kohta hakee sut väkisin, jätkä jatkoi ja heilautti nyrkkiään. Lopulta mä en voinut estää huvittunutta virnettä joka kohosi mun kasvoilleni alhaalla huutelevan porukan myötä. Mä en sitä aina muistanut, mutta nyt mä taas tajusin, että mulla oikeasti oli maailman huikein frendiporukka, siitä ei päässyt mihinkään.
- Joo joo, mä tuun leipoo sua turpaan sinne alas, totesin Anttonille, joka virnisti. Pyöritin huvittuneena päätäni ja lopulta käännyin ja kävelin takaisin sisälle. Mun fiilis parani kuin taikaiskusta aika huomattavasti ja mä vaihdoin äkkiä vaatteet, suihkautin Axet kainaloon ja nappasin puhelimen, lompakon ja avaimet painellen sitten ulos vähintäänkin sotkuisesta asunnostani. Vaikka jaksoikin masentaa, niin kun mä astuin aurinkoiselle pihamaalle, niin mä päätin, että tänään mä yrittäisin piristyä. Pakkohan mun oli, ja mikä siihen paremmin auttaisi kuin aurinko, olut ja hiton hyvä seura.

Me käveltiin kaupan kautta rannalle, istuttiin ruohikolle ja mä nappasin astetta tyytyväisempänä oluen mäyräkoirastani. Sieltä täältä pikkuhiljaa porukka kasvoi ja pitkästä aikaa mulla oli oikeastaan aika hauskaa.
- Mä en tajuu missä vaiheessa tuli kesä, hymähdin kuudennen olutpullon kohdalla Pihlalle. Mimmi vilkaisi mua virnistäen ja mä nostin hetkeksi arskat päälaelle.
- Sä vissiin missasit sen hölmö, Pihla naurahti ja mä tönäisin sitä hellästi kylkeen.
- Ehkä, mut onks se jotenki uutta?
- No ei tosiaan, tyttö joi tölkkinsä tyhjäksi ja heitti jonnekin selkänsä taakse, - hei onhan sulla kaikki ihan okei, me ollaan oltu huolissaan, se sitten sanoi hiljemmin ja mä jotenkin liikutuin Pihlan ja aiemmin kyselleen Siljan huolenpidosta. Mä en tosiaan ollut yksin.
- Mikäs mulla, ainahan meitsillä on kaikki jees, sanoin mahdollisimman huolettomasti ja Pihla kohotti kulmiaan.
- Eiku ihan tosissaan, onks sulla jotain ihmissuhdehuolia tai perheongelmia? se kyseli ja mä heilautin kättäni huolettomasti.
- Vähän kaikenlaista, mä kerron joskus, mut nyt kaikki on ihan hyvin, sanoin ja väänsin kasvoilleni virneen. Ihan niin kuin mä nyt Pihalle voisin kertoa, että mun surkea fiilikseni johtui sen enosta. Mimmi hymyili vinosti ja taputti mua olalle avaten sitten uuden juoman. Sitten mä kyselin sen jalasta ja se kertoi, että kaikki alkoi olla jo ihan kunnossa ja hiton hyvä sitten niin. Aika tuntui menneen ihan tajuttoman nopeasti, tuntui kuin ihan vasta mä olisin ajanut meidät siinä mutkassa ojaan, vaikka siitäkin oli jo puoli vuotta. Irvistin ajatuksilleni siitä illasta ja pyyhin mietteet väkisin pois mielestäni. Mä en tosiaan halunnut ajatella nyt mitään ankeaa, vaikka ennenkaikkea Leevin poissulkeminen mun ajatuksistani olikin pääsääntöisesti hyvin vaikeaa.

Ilma viileni iltaa kohden, mutta lopulta mä en edes huomannut asiaa kun aloin olla sen verran hyvässä kuosissa. Pitkästä aikaa mä nauroin ihan kunnolla ja se tuntui hiton vapauttavalta, niin kuin ylipäänsä muutenkin siinä istuskelu. Antton ja Mikki hölöttivät jotain tulevan juhannuksen suunnitelmista ja siitä miten pitäisi lähteä mökille porukalle niin kuin aiempinakin vuosina. Mä avasin astetta hyväntuulisempana uuden kaljan ja annoin humaltuneen katseeni kuljeskella ympäristössä.
- Arvaa mitä, mä sain just uuden serkun, Pihlan hyväntuulinen ja humaltuneen iloinen höpötys Siljalle sai mut vilkaisemaan kaksikkoa sivusilmällä.
- Täh?
- Nii-in, se on tosi outo juttu, mut Leevillä on lapsi ja nyt se tavallaan niinku tapas sen uudelleen vuosien jälkeen, Pihla selosti ja yhtäkkiä mun kurkkua alkoi kuristaa, - se Jimi on ihan älyttömän sulonen, se ja sen mutsi Sara asuu vissiin vähän aikaa meillä, tyttö jatkoi ja mä yritin sulkea korvani sen puheelta, mutta en kyennyt. Jotain kylmää levisi mun sisälläni ja kiertyi mun sisuskalujen ympärille. Mä en tosiaan halunnut kuulla sanaakaan Leevistä tänään, mutta mistäs Pihla sen tiesi.
- Vautsi, vähän jos jännää, Silja vastasi ja mä tunsin sen katseen itsessäni, - hei muute, millo lähetään sinne leffaan, mun pitäs käyttää ne ilmaisliput ihan tässä kuussa? Se sitten vaihtoi aihetta niin kuin olisi tajunnut mun olemuksen muuttuneen. Mä koitin näyttää neutraalilta sytyttäessäni röökiä, mutta se oli jotenkin hiton hankalaa. Tiputin arskat takaisin silmille ja otin kulauksen pullostani jääden sitten hetkeksi vaan tuijottamaan tyhjästi eteenpäin. Mä en tiedä miten kauan mä vaan istuin hiljaa ja tuijottelin, mutta kohta tunsin jonkun tarttuvan mun käsivarteen ja koittavan repiä mua ylös. Nostin katseeni ja kohotin kulmiani Siljan epätoivoiselle yritykselle saada mut omin voimin siitä ylös.
- Mitä? kysyin käheästi ja Silja kallisti päätään.
- Mulla on asiaa.
- Mitä asiaa?
- No on nyt vaan, tuu tonne, Silja intti ja lopulta mä nousin ja huokaisten laahustin tytön kanssa syrjemmälle muusta porukasta.
- Niin mitä? toistin ja heitin röökin maahan.
- No kyl sä tiiät.
- Tiiän mitä?
Silja huokasi ja oli vähän aikaa hiljaa, kunnes tuikkasi röökin huulilleen ja sytytti.
- No kai mä nyt näin miten sä lannistuit Pihlan sanoista, se sitten sanoi ja mä puraisin vahingossa kieleeni.
- No @!#$ mitään lannistunu, yritin, mutta Siljan katse kertoi, ettei se tietenkään uskonut.
- Sä tiiät etten mä usko sua, mimmi huomautti ja mä join pulloni tyhjäksi yhdellä kulauksella, - en mä arvannu et se sun ja Leevin juttu on noinkin vakavaa.
- On mitä on, mut mä en ihan oikeesti nyt haluu puhuu siitä, sanoin ja työnsin kädet housujen taskuihin. Silja nappasi aurinkolasit mun silmiltäni ja katsoi mua hetken, kunnes nyökytteli.
- Eikä tarviikkaa, kunhan tiiät et mä oon aina paikalla jos sä haluut jutella, se sanoi lämpimästi ja mun kasvoilla kävi pieni hymy. Silja oli loistotyyppi, mä olin hiton onnekas, että mulla oikeasti oli niin huikea tyyppi ystävänä.
- Kyl mä tiiän, sanoin sitten ja tavoittelin huolettomampaa äänensävyä. Sitten mä levitin käteni ja nappasin tytön toverilliseen halaukseen saaden sen nauramaan huvittuneena mun olkaani vasten.
- Sä oot ihan vitun super, sanoin kun me erkaannuttiin ja Silja virnisti. Mä nappasin aurinkolasini sen kädestä ja laitoin takaisin silmille pienesti hymyillen.
- Sä oot, se vastasi ja tönäisi mua kevyesti, - ei täällä paista enää aurinko hölmö, se jatkoi viitaten mun arskoihini.
- Ei niin, mut tää onkin ulkonäkökysymys, heitin takaisin ja pörrötin tytön hiuksia.
- Ai noillako saa?
- No aivan varmasti.
Silja virnisti ja oli sanomassa jotain, mutta ei ehtinyt kun sen katse kiinnittyi johonkin kauempana.
- No mitä hittoo..? se mölähti ja nosti sitten kätensä vilkutukseen, - Aleksi!
Mä siirsin katseeni kauempana kävelevään nelihenkiseen porukkaan, joista kolme, Jennan, Tumpin ja Iinan, mä tunnistin Siljan vanhoiksi lukiokavereiksi. Se ainoa tuntematon nosti virnistäen kätensä ja porukka lähti lampsimaan meitä kohti. Jenna kikatteli ja hoippui, riensi halaamaan Siljaa ja sitten mua, vaikka ei me oikeastaan edes juuri tunnettu.
- Moi, blondi hihkui ja Silja naurahti.
- Mitä sä oot kiskonu?
- Emmä mitään ihmeitä, Jenna nauroi heleästi ja otti sitten kulauksen limpparipullostaan, jossa oli jotain värikästä ja ilmeisen vahvaa sekoitusta. Mä sytytin uuden tupakan ja vilkaisin vähän ympärilleni.
- Nii just, Silja hymyili ja puhalsi savua ilmaan kunnes siirsi katseensa siihen mulle tuntemattomaan aurinkolasipäiseen jätkään, - mitä helvettíä Aleksi teet täällä?
Jätkä naurahti ja laittoi päässään olevaa cap-mallista lippistä enemmän takaraivolle niin että sekaiset ja ylikasvaneet hiukset pyrkivät enemmän näkyville lakin alta.
- Alko Stadi vítuttaa niin palasin takas vanhoille hoodeille, se virnisti ja hörppäsi kaljaansa, - mä pääsin ammattikorkeeseen tänne, muutin ihan vasta.
- Oho, vau, et sit hemmetti oo mulle mitään ilmotellu, Silja vastasi ja mä kelasin, että mä hiippailisin takaisin meidän porukkaan, mutta en enää kehdannut lähteä kun olin siihen jäänytkin.
- En uskaltanu, se Aleksi sanoi hyväntuulisesti naurahtaen ja kiersi kätensä Siljan harteiden ympärille, - anna anteeks.
- Tän kerran, Silja irvisti ja vilkaisi sitten mua, - Eetu, Aleksi, se esitteli ja mä vilkaisin kundia.
- Moro, tervehdin ja heilautin kättäni, mutta jätkä ojensikin kätensä, joten mä sitten tartuin siihen kun kerta niin tahdottiin.
- Tsau.
- Onpa susta tullu asiallinen, Silja virnisti.
- Pitää antaa hyvä ensivaikutelma, Aleksi sanoi vinosti hymyillen ja sytytti sitten röökin.
- Aijaa? Silja kohotti kulmiaan ja heitti röökin maahan, - mut hei, me istutaan tuolla, tulkaa seuraks.
- Hirmu lössi teitä, Jenna avasi suunsa ja kulautti taas nestettä kurkustaan alas, - mut joo, voijaanhan me hetkeks tulla, meinattiin kyl baariin jossain vaihees, se sitten jatkoi sammaltaen ja lähti etunenässä hoippumaan porukkaa kohti.
- Ihan niin ku tuo enää mihinkään baariin sisälle pääsis, Silja huomautti huvittuneena ja mä hymähdin vähän, kunnes kohdalle päästyäni istahdin nurmelle ja kaivoin käsiini uuden bissen.

Mäyräkoiran ja Anttonin viinojen jälkeen mä aloin oikeasti olla ihan kivassa tuiterissa. Toisaalta känni sai mut ajattelemaan tahtomattani Leeviä, mikä oli huono juttu, koska mä en halunnut alkaa masistella. Teki mieli kysyä Pihlalta mitä Leeville kuului, mutta luojan kiitos mulla oli sen verran älyä vielä siinä vaiheessa että mä mennyt utelemaan ja vaikuttamaan epäilyttävältä. Vähän huokaisten otin ruohikolla lepäävän Leijonapullon käteeni ja kulautin irvistellen kirkasta nestettä kurkusta alas. Pihla ja Silja hoilasivat jotain Aarnin kajareista kuuluvaa biisiä, Antton pokasi Iinaa, Mikki nuokkui ja jengi oli muutenkin aikalailla päissään. Mulla ei ollut mitään havaintoa paljonko kello oli, mutta ei varmasti mitenkään erityisen vähän. Hymähtäen mä tuikkasin kessun huulille ja vein kädet taskuihini sytkärin toivossa. Tietenkään sitä ei sieltä löytynyt, vaikka mä miten koitin kaivella.
- Vittuh, mä mumahdin sekavasti ja otin kädet taskuistani.
- Tarttetko sä tulta?
Vierestä kuuluva ääni sai mut kääntämään katseeni sinne suunnalle ja ensin mä katsoin sytkäriä ja sitten sitä ojentavaa Aleksia, kunnes hiffasin napata sen sytyttimen sen kädestä.
- Kiitti.
Käytin stenkkua tupakan alla ja ojensin sitten takaisin jätkälle, joka oli ilmaantunut mun viereeni ilman että mä olin tajunnut.
- Näytätpä sä hilpeeltä, se sanoi sarkastisesti ja virnisti.
- Niinhä mä oonki, vastasin ja vilkaisin Aleksia, joka otti arskat päästään huvittuneesti hymyillen, - eiks teijän pitäny lähtee baariin? jatkoin nyt kun kerran juttukaverin sain.
- Nii piti, mut Tumppi hävis jonneki ja noi sun frendit varasti noi meijän tytöt, jätkä vastasi ja mä vilkaisin nuokkuvaa Mikkiä, jota vasten Jenna nojaili, sekä Iinaa joka ilmeisesti alkoi kuitenkin vähän lämmetä Anttonin hölmöille jutuille.
- Miten vítussa noi aina onnistuu, mä hymähdin ja katsoin kavereitani huvittuneena kunnes vein röökin huulilleni.
- No mitä, kuulinko mä kateutta tossa puheessa? Aleksi virnuili ja mä vilkaisin suunnilleen itseni ikäistä kundia kulmieni alta.
- Äsh, ei mua kiinnosta nais... Nii, siis että ei mua just nyt jaksa kiinnostaa, selostin ja jätkä kohotti kulmiaan mun epäselville höpötyksilleni.
- Aijaa, huono päivä vai?
- Mitä sä kyselet?
Mä siirsin katseeni Aleksiin, jonka sinisissä silmissä näkyi hassu pilke.
- Yritän saaha susta jotai irti.
- Miks?
- Läpällä.
Mä kohotin kulmiani ja pyöritin vähän päätäni, mutta en saanut hyväntuulisuutta pyyhkiytymään jätkän kasvoilta. Ihme tyyppi.
- No mitä víttua, mä hymähdin ja imin savua keuhkoihi.
- No mitä víttua, se matki virnuillen, - ihme jurottaja, oot sä sellanen takapulpetin paha poika? se härnäsi ja mä siirsin katseeni siihen vähintäänkin hölmistyneenä.
- En tiiä siitä, mut sä oot vitun outo, vastasin ja Aleksi virnisti.
- Mä myönnän sen, se sanoi ja nappasi arskat mun silmiltä, - oot sä vetäny kamaa ku pitää aurinkolasit olla silmillä?
- Haluutko sä turpaas? mä kysyin puolivakavasti ja Aleksi kallisti päätään.
- Haluutko sä lyödä? se esitti vastakysymyksen ja mä koitin napata lasit sen kädestä, mutta se oli nopeampi ja vei kättään kauemmas, - haluutko?
- Sä haluut.
- Haluun mitä? kundi virnuili ja samassa mä painoin sen vähemmän hellästi maata vasten.
- Että mä lyön, tuhahdin ja Aleksi kohotti kulmiaan. Mä painoin sitä maata vasten kovemmin ja lopulta se ojensi arskat takaisin.
- Okei, mä lopetan, älä hermostu, se sanoi ja mä otin lasini ja päästin sen takaisin istumaan. Kukaan ei edes tajunnut mitään ja mä vilkaisin kännistä porukkaa hymähtäen. Heitin lasit päälaelleni ja kurottauduin hörppämään Anttonin pullosta. Se Aleksi avasi oluttölkin istuskellen edelleen muina miehinä mun vieressä.
- Ihme sekopää, mä hymähdin sille ja se naurahti vähän, kunnes otti kulauksen oluttaan.
- Siks mä saankin aina turpaani.
- En ihmettele yhtään.
Käänsin katseeni Aleksiin, joka tuijotteli hetken eteensä, kunnes sytytti tupakan ja vilkaisi mua. Mä en tiennyt miten tosissaan se asioista puhui, se oli jotain mun kokonen jätkä, eikä mikään hiiri, kyllä se varmasti pystyi vastaan laittamaan jos vaan halusi.
- Onpa jees olla takas täällä, se sanoi vähän ajan päästä ja puhalsi savua ilmaan. Mä katsahdin sitä ja tumppasin röökini.
- Mitä sä Helsingissä teit? kysyin jo selkeästi rauhallisemmin ja mukavammalla äänensävyllä.
- Tein duunia, kävin koulua, olin pilvessä, perus settiä, se vastasi hymyillen leikkisästi ja pyyhkäisi hatun alta tulevia hiuksiaan, - oot sä täältä kotosin?
- Joo, mä vastasin ja annoin humaltuneen katseeni kuljeskella ympäristössä, - ihan täältä joo, vois kyl vaihtaa maisemaa välillä.
- Nii mäki kelasin, mut lopulta tuli koti-ikävä, Aleksi virnisti ja joi oluttaan, - ja oli pakko tulla pistää pikkusysteri ruotuun, se vitun teini ei muuta tee ku kännää, pyörii väärillä papereilla baareissa ja luulee itestään vähän liikoja.
- Kuulostaa mun pikkubroidilta, mä totesin vähän huvittuneena.
- Semmosia ne on, Aleksi tuumasi ja puhalsi savurenkaan ilmaan, - Amandaki pyörii jonku yhtä tyhjäpäisen jätkän kanssa, víttu mua huvitti kattoo niitä yks ilta baarissa.
Mä kohotin kulmiani ja vilkaisin Aleksia kuullessani tutun nimen.
- Ai kenen kanssa?
- Emmä tiiä, joku Joona se oli, jätkä totesi ja hymyli huvittuneena.
- Mitä víttua, oot sä sen Amandan veli? mä mölähdin ja Aleksi kohotti kulmiaan. Mä koitin nähdä jotain yhtäläisyyksiä Aleksin ja sen joku aika sitten baarissa Joonan kaulassa roikkuneen teinitytön välillä, mutta en oikein löytänyt mitään.
- Häh?
- Joona on mun broidi, mä sanoin ja Aleksi kohotti kulmiaan.
- Ai semmonen lippispäinen lökäpöksy?
- No kuule just se, mä sanoin ja Aleksi nauroi.
- Ihan totta? se kysyi ja pyöritti päätään, - no okei, nyt ku kattoo ni on teissä samaa näköö.
- Joo ei vítussa ole, mä sanoin huvittuneena ja Aleksi puhalsi savua ilmaa virnuillen.
- Okei, sä oot huomattavasti paremman näkönen, jos yhtään lohduttaa, jätkä sanoi ja mä katsoin sitä vähän aikaa kulmat koholla.
- Pakko kai sen on, vastasin ja nopea vino hymy kävi mun kasvoilla.
- Kato, sainhan mä sut hymyilemään, Aleksi naurahti ja heitti röökin sormistaan.
- Oliks sulla vai sellanen tavote?
- Ehkä olikin, jätkä sanoi leikkisästi ja mä katsoin sitä huvittuneena, kunnes otin taas kulauksen kirkasta, vaikka tässä kuosissa mä tuskin olisin tarvinnut.
- Hitto maailma on pieni, sanoin hetken päästä ja Aleksi nyökytteli.
- Mä kelasin samaa.
Mun kasvoille nousi pieni hassu hymy.

Me istuttiin siinä ties miten kauan ja juteltiin jotain turhaa, eikä Aleksi oikeastaan loppuunsa niin rasittava edes ollut. Porukka hävisi pikkuhiljaa ja kello näytti jotain puolta kolmea ja mua palelsi kun mä lopulta nousin kännisenä ylös nurmelta.
- Víttu mulla on nälkä, mä hymähdin humaltuneena ja sytytin röökin vähän horjahtaen. Antton, Mikki ja ne mimmit käveli vähän matkan päässä meistä, mutta sen pahemmin Aarnia, Pihlaa kuin Siljaakaan ei näkynyt missään. Mä en tajunnut tai muistanut missä vaiheessa ne oli lähteneet.
- Vois hakee pizzaa jostai, Aleksi vastasi silmät seisten ja mä vilkaisin sitä nyökytellen.
- Joo-o..
Me lähdettiin lampsimaan pois päin rannalta ja Aleksi hyräili jotain Popedaa kännisenä, niin että mun oli vaikea olla nauramatta.
- Älä sä naura mulle, se sanoi huvittuneena ja kiersi kätensä mun harteiden ympärille, - et ossais ite paremmin, se jatkoi ja mä puhalsin savua ulos keuhkoistani huvittuneena.
- Ja kun Suomi pelaa lätkää, se iskee joka jätkään... Aleksi hymisi ja mä kiersin käteni sen kaulan ympärille.
- ... Kaljaa koneeseen ja ukkometso! huusin ja Aleksi nauroi.
- Just niin, se sanoi ja musta tuntui, että meni ikuisuus ennen kuin me päästiin lähimmän aukiolevian pizzerian ovelle. Vaikka ei sillä, eihän meidän kävely mitään erityisen nopeaa ollut siinä kunnossa. Me hoiputtiin sisälle ja venattiin toinen ikuisuus lättyjämme, kunnes asteltiin takaisin viilentyneeseen kesäyöhön.
- Perkéle ku on kylmä, mä mutisin ja vilkaisin ympärilleni.
- Juo sitä brenkkuas, Aleksi sanoi ja koitti saada röökiään syttymään.
- Hölmö, sä joit sen pullon tyhjäks ihan niin ku puol tuntia sitte, mä sanoin ja Aleksi naurahti.
- En varmasti muute juonu, ite sä sen joit, se väitti ja mä tönäisin sitä vähän, - no okei, ehkä mä vähän maistoin, mut ihan sama, tuu mun kämpille yöks.
- Täh?
- Nii, tuu mun luokse ni ei tarvi kävellä täällä kylmässä.
- Missä sä asut? mä hymähdin ja Aleksi viittoi vasemmalle.
- Ihan kuule korttelin päässä tästä, se sanoi ja kiskaisi mua kyynertaipeesta, niin että lopulta mä sitten lähdin lampsimaan sen vierellä vähän hoippuen. Me rymisteltiin pizzojemme kanssa kerrostalon rappuun ja hissillä viidenteen kerrokseen ja mä kelasin, että mä kuolisin nälkään ihan kohta.

Aleksin kämppä oli jotain samaa kokoluokkaa kun munkin, tosin huomattavasti siistimpi kuin mun koppini tällä hetkellä. Irvistin itsekseni ja potkin kengät jalastani astellen sitten peremmälle pieneen yksiöön.
- Tämmönen tää mun lukaali on, jätkä sanoi vähän sammaltaen samalla kun lysähti sohvalle ja avasi pizzalaatikkonsa. Mä seurasin esimerkkiä ja istuin Aleksin viereen haukotellen. Päässä heitti aika hitosti, mutta mä en jaksanut välittää.
- Ei huonompi, mä vastasin ja vilkaisin humaltuneesti hymyilevää jätkää, - kiitti sulle hei, että majotat meitsin täks yöks, jatkoin sammaltaen ja revin pizzastani palan jaksamatta kysellä sen pahemmin veitsen kuin haarukankaan perään. Mulla oli ihan helvetín kova nälkä,
- No problems, jätkä on hyvä tyyppi hei, Aleksi selosti ja mä nauroin huvittuneena, kunnes otin ison haukun palastani. Aleksi laittoi telkkarin päälle ja hetken aikaa me vaan keskityttiin ahmimaan ruokaamme ja vilkuilemaan välillä ruudussa näkyvää ohjelmaa. Lopulta mä työnsin pizzalaatikon sylistäni olkkarin pöydälle ja nousin.
- Mä haen vettä, ilmoitin niin kuin siinä olisi ollut jotain ilmoituksen aihetta.
- On siel jääkapis kokistaki, Aleksi vastasi ja mä horjahdin vähän, - tuo mulleki.
- Katellaan, sanoin ja katsahdin jätkään vähän virnistäen. Aleksi irvisti ja näytti keskaria. Mä kävelin jääkaapille ja otin täyden pullon hyllyltä kaivaen sitten puhelimen taskustani. Kännisenä tihrustin ruutua ja totesin kellon olevan lähempänä neljää. Tosin loppuunsa se ei ollut kellonaika, joka mun huomioni vei, vaan näytöllä näkyvät kaksi puhelua. Leevin nimen näkeminen ruudulla sai mun kurkkuun nousemaan hetkeksi inhottavan palan ja vähän aikaa mä vaan tuijottelin kännykkääni hiljaa, kunnes kuulin Aleksin astelevan keittiöön.
- Mä luulin, että sä sammuit ku sua ei näkyny, jätkä sanoi ja mä työnsin kännykän taskuuni pyyhkien Leevin mielestäni. Se oli hiton hankalaa, enkä mä voinut hetkeen muuta miettiä kuin syitä sille miksi mies oli soittanut. Hammasta purren mä lopulta siirsin katseeni Aleksiin ja koitin näyttää normaalilta.
- Onks kaikki hyvin? jätkä kysyi ja mä yritin vääntää kasvoilleni hymyn.
- Loistavasti, vastasin ja Aleksi naurahti kunnes nappasi pullon mun kädestäni.
- Mä kuolen janoon, se sanoi ja vei pullon suun huulilleen.
- No nii mäki, huomautin ja Aleksin lopetettua otin pullon jätkän kädestä.
- Vaikka koko illan oot juonu, se sanoi virnistäen ja mä tönäisin sitä vähän, kunnes vein kokispullon suun huulilleni ja join aika hitosti. Sitten mä ojensin pullon takaisin Aleksille, joka laittoi korkin kiinni ja siirsi katseensa muhun. Vähän aikaa se katsoi mua, kunnes sen kasvoille nousi hassu virnistys.
- Ootko viime aikoina peiliin tsiigaillu? se kysyi ja mä kohotin kulmiani.
- Täh?
- Sun naama on ihan majoneesissa.
Mä pyyhkäisin suupieltäni hupparin hihaan.
- Ei varmasti oo, väitin sitten ja Aleksi naurahti humaltuneesti.
- Onhan, vitun hölmö, jätkä sanoi ja asteli mun eteeni pyyhkäisten sormellaan mun poskea, - miten sä oot osannu? se virnisti ja mä kohotin jälleen kulmiani vähän ihmeissäni kundin eleistä.
- Emmä tiiä, vastasin ja Aleksi kallisti vähän päätään, - mulla oli nälkä, puolustelin sitten ja jätkä virnisti leikkisästi kasvot ihan lähellä mun omiani. Mä en varsinaisesti tajunnut miksi Aleksi oli siinä sillätavalla niin lähellä, että mä suunnilleen tunsin sen hengityksen mun iholla. Me oltiin vähän aikaa ihan hiljaa, kunnes Aleksi kumartui jonnekin mun korvan suunnalle.
- Sä oot ihan vitun kuuma, se hymisi humalaisesti mun korvaani ja mä vähän niin kuin yllätyin ihan hitosti. En mä todellakaan ollut arvannut Aleksin suuntaumista, enkä mä tiennyt miten se oli arvannut mun. Tai sitten joku Silja oli sanonut sille, mistä sen tietää. Aleksi siirsi katseensa muhun, eikä jäänyt odottamaan mun vastaustani, vaan tuli lähemmäs ja kohta sen lämpimät huulet painuivat mun omilleni humaltuneen hapuilevasti. Normaalisti mä en hämmentynyt mistään tällaisesta, mutta just nyt niin kuitenkin kävi. Ja mun mieleeni tuli väkisin Leevi ja se, etten mä halunnut tai voinut vaan tehdä jonkun toisen kanssa mitään tällaista, ennen kuin meidän välit oli edes jotenkin saatu kuntoon. Mä kuitenkin olin edelleen Leevin kanssa yhdessä, tai ainakin oletettavasti niin oli. Ja niin mä sen halusin olevan. Mä halusin olla Leevin kanssa onnellinen, vaikka en enää tiennytkään olisiko se mahdollsta.
- Etkö sä halua? Aleksi mutisi irrottauduttuaan mun huuliltani. Mä siirsin utuisen katseeni sen sinisiin silmiin ja puraisin huultani.
- Mä tota... Siis haluan, mut mä en vaan... Aloitin, mutta en saanut sanottua mitään sen järkevämpää. Aleksi laski kätensä mun kaulalle ja tuli vähän vielä lähemmäs.
- Anna sit vaan mennä, se sanoi ja hymyili pienesti, kunnes kumartui painamaan huulensa mun kaulalle. Mä en voinut kieltää, etteikö tuonkaltainen kosketus tuntunut hyvältä näiden surkeiden viikkojen jälkeen. Aleksi suuteli hellästi mun kaulaani, vei toisen kätensä mun hupparin alle ja mun hengitys muuttui tiheämmäksi sen myötä. Lopulta jätkä siirsi katseensa mun silmiini ja katsoi hetken aikaa, kunnes painoi huulensa uudelleen mun huulille. Meni pieni hetki, mutta lopulta mä en voinut muuta kuin vastata sen humaltuneeseen, haluavaan suudelmaan. Jotenkin mä pyyhin Leevin pois mielestäni ja annoin kännin ja halun viedä, vaikka se miten väärin olisi ollut. Mä katuisin tätä aamulla, en mä halunnut pettää, mutta lopulta mä en halunnut tai kyennyt miettimään niinkään pitkälle. Aleksi työnsi mut pois keittiöstä ja mä kiskoin paidan sen päältä antaen käsieni koskea paljasta ihoa. Me horjahdeltiin humaltuneena sängylle ja mä heitin hupparini jonnekin huoneen nurkkaan Aleksin sitten vetäessä t-paidan mun päältäni.
- Mä haluun sua, jätkä sanoi hengähtäen kun mä keskityin avaamaan sen housuja. Mä kiskoin farkut sen jalasta ja kumarruin sen ylle antaen huulteni painua raollaan oleville huulille haluavina.
- Mä sua, mumisin suudelman välissä samalla kun Aleksi availi mun housujeni vyötä. Ei tämän pitänyt ihan näin mennä, en mä olisi halunnut sen menevän näin, mutta Aleksin alastoman kropan liimautuessa kiinni mun omaani, en mä voinut enää mitenkään lopettakaan.

Joidenkin tovien kuluttua me maattiin hengästyneenä sängyllä ja vaikka Aleksi oli tuntunut helvetín hyvältä, niin mulla oli lopulta vaan huono omatunto tästä.
- Öitä, kundi sanoi ja suukotti mun kaulaani hymyillen, kunnes painautui kiinni muhun. Mä tuijottelin kattoa hetken, ennen kuin silmäluomet painuivat myös mulla ihan väkisin kiinni. Viimeinen asia jota mä mietin ennen kuin nukahdin, oli Leevi ja sen harmaat silmät ja käsivarret, jotka pitivät musta kiinni niinä öinä kun me oltiin nukuttu yhdessä.

Mulla oli oikeasti vaan niin kamala ikävä sitä miestä.

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   2.1.14 13:23:18

Eiiii, saako eetu ja leevi nyt ikinä sovittua :(( jatka pian!

Lähettäjä: Serbi 
Päivämäärä:   2.1.14 14:10:35

Oijoi!<3 Tyhmä Eetu, kun meni pettämään Leeviä. Toivottavasti Leevi ja Eetu saa välit kuntoon :) toivottavasti jatkoa tulis lähiaikoina, sillä oon ihan koukussa tähän tarinaan <3

Lähettäjä: Varma 
Päivämäärä:   2.1.14 16:09:49

ihanan kamala jatko.
mä oon tämmöne über romantikko että jos mä saisin päättää kaikki olis aina vaan nätisti yhessä eikä mitään kamalaa tapahtus. nyt jään oottelee seuraavaa pätkää ja toivon syvästi et eetu ja leevi saa sovittuu.

Päivämäärä:   2.1.14 21:06:18

Nuuki, onko sul jatkoa jo pari lukua vai mitä c: Kun haluisin niin paljo tietää mitä tapahtuu xd Mahdollisimman nopeasti jos kiireiltäsi ehit :3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.1.14 05:31:16

jee jatkoa tullut :) hyvä jatko, mutta apua, toivottavasti leevi ja eetu saa sovittua!

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   6.1.14 12:44:23

Aivan ihana tarina! Kirjotat tosi hyvin, välillä tuntuu että lauseet on tosi pitkiä ja asioita toistetaan paljon mutta ei se mun lukemista hirveesti hidasta :) Tykkään myös kun kirjotat pitkiä pätkiä niin että niissä ehtii tapahtua kaikenlaista. Toivottavasti kirjotat tarinan loppuun! Ja voi Eetua se on niin ihana :*

Päivämäärä:   7.1.14 13:35:41

Kiitos kommenteista, ootte parhaita <3 tuo seuraava pätkä on melkein valmis, joten koitan sen piakkoin saada loppuun rustailtua ja oikoluettua.

hmm > joo, mie oon iteki huomannu tuon, että saatan jäädä junnaamaan joihinkin juttuihin ja sit tulee toistoa ja se tekee tekstistä raskasta, mutta koitan parantaa :)

Päivämäärä:   8.1.14 14:42:46

Tässäpäs jatkoa!

LUKU 15

Kun mä seuraavana aamuna heräsin, niin ensimmäinen asia jonka mä rekisteröin oli järkyttävä päänsärky ja asunto, joka ei helvetíssäkään ollut mun. Aurinko paistoi verhojen välistä ja mä siristin silmiäni samalla kun nousin hitaasti istumaan. Vähän aikaa mä tuijottelin eteeni muistellen viimeyötä, ja sitten mä kiroilin mielessäni ja toivoin että olin nähnyt unta, kunnes lopulta surkeana uskaltauduin katsomaan vieressäni nukkuvaa jätkää. Aleksi nukkui selkä muhun päin, peitto leukaan asti vedettynä ja mä kirosin mielessäni painaen hetkeksi kipeän pään käsiini. Oli ihan kamala olo, eikä vaan fyysisesti vaan ennen kaikkea henkisesti. Miten hitossa mä olin ajautunut tähän tilanteeseen?
- Víttu, mumisin itsekseni ja koitin saada viimeöistä ajatuksen voimalla tekemättömäksi, mutta en tietenkään onnistunut. Ei siinä muuten mitään, Aleksi oli kivannäköinen ja eilisen perusteella ihan jees tyyppi, mutta mulla oli mielessäni ihan eri mies. Jos mä sanoisin Leeville, että mä olin sitten meidän riitelyn takia ajautunut toisen miehen syliin, niin se ei varmaan ikinä haluaisi enää sopia mun kanssa. Jos halusi muutenkaan. Voi vítun víttu. Ahdistuneena noukin vaatteitani lattialta ja koitin pukea nopeasti ja äänettömästi, etten olisi herättänyt sängyssä nukkuvaa kundia. Nyt mä halusin vaan hiton nopeasti kotiin. Vedin farkut jalkaani ja etsin t-paitani huoneen nurkasta vetäen sen nopeasti päälleni. Mun suunnitelmani nopeasti paikalta liukenemisesta ei lopulta kuitenkaan onnistunut, koska Aleksi heräsi. Se nousi istumaan vähän ähkäisten, hieroi päätään ja siirsi sitten uniset silmänsä mua päin. Vähän aikaa se tuijotti mua ihmeissään, eikä ihan heti kai muistanut eilisyötä.
- Öö, huomenta, se sitten sanoi ja mä vedin hupparin t-paitani päälle, vaikka auringosta päätellen ulkona oli lämmin keli. Vilkaisin Aleksia levottomana ja jätkä naurahti vähän, ilmeisesti mun ilmeelleni.
- Huomenta, kähisin otsaani hieroen ja kurotin nappaamaan kännykkäni, joka lojui lattialla.
- Sä oot vissiin lähössä? Aleksi kysyi ja mä nyökkäsin levottomana, - ootpa sä vaisu, onks paha darra? se kysyi ja mä vilkaisin sitä nopeasti.
- Joo, sanoin sukkelasti.
- Haluutsä särkylääkkeen?
- Emmä nyt, mun pitää nyt mennä, ähkäisin ja käännyin niin nopeasti, että törmäsin seinustalla olevaan suureen lipastoon, - pérkele, kirosin ja kuulin Aleksin nauravan huvittuneena. Irvistellen lampsin eteiseen ja aloin seuraavaksi metsästää kenkiäni. Oli ihan kamala olo, mä en ollut ikinä tuntenut tällaista itseinhoa mitä mä nyt tunsin. Mä en voinut muuta kuin kirota itseäni ja omaa typeryyttäni ja sitä että en ollut pystynyt hillitsemään halujani eilen. Aleksi asteli kohta pelkissä college-housuissa siihen eteiseen ja katsoi kun mä kiskoin kengät jalkaani.
- Onks kaikki ihan okei? se kysyi ja mä nyökyttelin.
- Joo, mä vaan unohin, että mulla ois yks meno tässä aamusta, valehtelin sujuvasti ja vilkaisin kännykkäni kelloa, joka näytti puolta yhtätoista. Samalla mä muistin, että Leevi oli yrittänyt soittaa mulle eilen illalla, enkä mä ollut kuullut. Huultani purren työnsin Samsungin farkkujen taskuihin ja astelin ovelle.
- Okei, eiköhän me nähä vielä, Aleksi sanoi ja virnisti leikkisästi.
- Joo, mä sanoin vähän vaikeana ja avasin ulko-oven, - moikka.
- Nähään, moikka.
Levottomana mä suljin oven ja astelin hissiin. Rintaa puristi ja kurkussa tutui inhottava pala. Ikinä mua ei ollut mikään yhdenillan juttu kaduttanut näin paljoa, ei edes Roni, vaikka se oli kuitenkin kaduttanut aika kivasti. Eikä Aleksissa ollut mitään vikaa, vaan kaikki tässä johtui nimenomaan Leevistä. Mulla oli ihan kamalan huono omatunto, teki oikeasti mieli vaan kadota lopullisesti maanpinnalta.
- Víttu! kirosin ja iskin nyrkkini hissin metalliseinään hermostuneena. Seuraavana sain kirota rystysissä tuntuvaa kipua, kunnes lopulta alas päästyäni astelin levottomana käytävälle ja sitä kautta ulos. Aurinko paistoi ja oli hemmetin lämmin, mutta mä en jaksanut riisua hupparia lähtiessäni hammasta purren ja ahdistuneena astelemaan kämpille päin.

Kun mä pääsin sisälle sotkuiseen asuntoon, mä kaivoin kännykän taskustani ja sen enempää jahkailematta etsin Leevin numeron luettelosta ja soitin. Puhelu tuuttasi ikuisuuden, kunnes siirtyi vastaajaan ja niin ironista kuin se olikin, Leevi ei vastannut mulle, vaikka vielä eilen se oli itse yrittänyt soittaa mulle. Saattoihan se olla töissä tai jotain, mistä mä mitään enää tiesin kun en ollut pitkään aikaan ollut Leevin kanssa oikein missään väleissä.
- Hitto, mumisin ja pyörittelin Samsungia kädessäni levottomana, kunnes lysähdin sängylleni. Mä en tosiaan tajunnut miten kaikki oli mennyt tähän. Jos mä en olisi raivonnut Leeville, vaan olisin vaan antanut sen puhua silloin kun se tuli käymään, niin olisiko näin edes käynyt? Mä kelasin, että kaikki oli mun vika, ihan kaikki. Mun teki mieli lyödä itseäni tai hakata päätä seinään tai jotain muuta vastaavaa, just nyt mä vaan inhosin itseäni. Huokasin ahdistuneena ja nojauduin seinää vasten, kunnes puhelin alkoi soida. Toiveikkaana katsoin ruutua toivoen näkeväni Leevin nimen, mutta sen sijaan ruudulla vilkkui tuntematon numerosarja. Kirosin mielessäni ja annoin puhelimen soida jonkin aikaa, kunnes painoin vihreää ja vein luurin korvalleni.
- Eetu, hymähdin ja siirsin katseeni kattoon.
- Moro, mä vaan että... Sulta jäi lompakko ja aurinkolasit mun luo, Aleksin ääni kuului puhelimen toisesta päästä ja mä kokeilin farkkujeni taskuja, joissa ei tosiaan tuntunut lompakkoa. Vitun hienoa.
- Voi helvettí, mutisin, vaikka todellisuudessa yksi unohtunut lompakko tai aurinkolasit eivät tuntuneet tässä tilanteessa miltään. Ihan sama oikeasti, kaikki tuntui ihan samantekevältä.
- Mä voin tuua nää keskustaan vaikka tänään tai jotai? Aleksi kysyi ja mä hieroin silmiäni.
- Käyks huomenna? Mä en tänään oikeen kerkee, selitin vähän vaikeana.
- Ihan miten vaan, monelta huomenna?
- Joskus päivällä.
- Kahelta?
- Joo, mä mutisin ja annoin katseeni kulkea järkyttävän näköisessä asunnossani, - mistä sä mun numeron sait?
- Kysyin Siljalta, Aleksi sanoi ja mä kuulin sen äänestä, että se virnisti. Musta tuntui, että se jätkä oli kokoajan iloinen.
- Okei, totesin ja kävin makaamaan petaamattomaan sänkyyni. Lakanassa oli joku ruokatahra ja mä kelasin, että oliko se ollut siinä kauankin.
- Joo, no huomen sit, Aleksi sanoi ja mä painoin pään tyynyyn tuijotellen seinään.
- Niin, hymisin konemaisesti, - moro.
- Moikka.
Mä laskin puhelimen korvaltani ja suljin silmäni väsyneenä, mutta mun sekavat ajatukset ei antaneet mun kuitenkaan nukkua.

Seuraavana päivänä mä laahustin keskustaan sen kauppakeskuksen eteen, johon Aleksi oli sanonut tulevansa. Ja siellä se seisoi ennen mua ja mä tajusin olevani myöhässä niin kuin yleensäkin.
- Tsau, se tervehti hyväntuulisesti ja mä työnsin kädet housujen taskuihin.
- Moi, vastasin ja koitin kuulostaa normaalilta, vaikka olo oli surkea. Aleksin näkeminen ei ainakaan helpottanut mun katumistani ja huonoa omaatuntoa. Jätkä ojensi arskat ja mustan lompakon mulle hymyillen vinosti, enkä mä osannut vastata sen hymyyn.
- Kiitti, tuli vissiin liian kiire lähtö eilen, sanoin yrittäen kuulostaa rennolta samalla kun laitoin lompakon löysempimallisten farkkujen takataskuun. Tuikkasin lasit päälaelle ja vilkaisin taivaalle, jossa vaelteli muutamia tummia pilviä enteillen sateesta.
- Ilmeisesti, Aleksi virnisti ja mä vilkaisin sitä, - käydäänks jossai kahvilla? se sitten kysyi ja mä puraisin huultani levottomana. Jätkä otti arskat silmiltään ja kohotti mulle kulmiaan heittäen sitten käsissään olleen röökin katuun.
- Vaikka, mä lopulta sain sanottua ja Aleksi virnisti leikkisästi, kunnes me asteltiin kauppakeskuksen ovista sisälle. Mä olisin todellisuudessa halunnut mennä vaan makaamaan kotiin potemaan surkeaa oloani, mutta en sitten kehdannut kieltäytyä kun Aleksi niin kohteliaasti kehtasi toimittaa mun unohtuneet tavarani. Me lampsittiin yhteen pikkukahvilaan, tilattiin kahvit ja lysähdettiin ikkunapaikalle. Paikka näytti aika tyhjältä tähän aikaan, mutta ihmiset taisivat mieluummin näin kesäisin viettää aikansa ulkona kuin sisätiloissa ja ei kai se ollut mitään ihme. Mä hörppäsin kuumaa juomaani ja vilkaisin Aleksia, joka selosti jotain tämän päivän suunnitelmistaan, jotka oli menneet onnistuneesti mönkään. Mä nyökyttelin epämääräisesti sen puheille ja katselin ikkunaan.
- Säpä näytät väsyneeltä, Aleksi lopulta sanoi ja mä katsahdin sitä.
- Varmaan se on se eilinen krapula mikä ei lähe naamalta, heitin ja jätkä hymyili huvittuneena.
- Sen siitä saa, Aleksi tuumasi ja hörppäsi kahviaan, - mä olin viime talvena kolme kuukautta juomatta, teki muuten oikeesti helvetín hyvää, se sanoi ja mä kohotin vähän kulmiani.
- Vois harkita, vastasin ja Aleksi hymyili jälleen. Oli kyllä ihan totta, että vähempi brenkun kiskominen olisi mun kohdalla ihan hyvä juttu. Vähän haukotellen vilkaisin ympärilleni ja siirsin sitten katseeni Aleksiin kun se puhui siitä miten se lähtisi ensi viikolla Viroon hakemaan halpaa viinaa joidenkin kavereidensa kanssa. Loppuunsa mä istuin siinä pöydässä yllättävän kauan Aleksin kanssa jauhamassa páskaa, eikä se sitten varmaan ollutkaan niin huono idea. Tai ainakin se oli paljon tervejärkisempää kuin maata sängyssä tekemässä kuolemaa.

- Joo-o, kai se pitäs lähtee kämpille kokkaa jotain safkaa, Aleksi tuumasi kun me oltiin yli tunti istuttu siinä tyhjien kahvikuppien kanssa.
- Ei huono idea, mä vastasin ja olin jo nousemassa pöydästä, kun mun katseeni osui ikkunaan ja siitä näkyvään vähän matkan päähän parkkeerattuun isoon, mustaan pakettiautoon. Tai ei se ollut se pakettiauto mikä mun huomioni vei, olihan se ollut siinä parkissa varmaan puoli tuntia, vaan henkilö, joka asteli tien toiselta puolelta pakulle. Leevi. Se avasi auton oven ja etsi työtakkinsa taskusta röökit, sulkien sitten oven ja jääden nojailemaan isoon kaaraan tupakka huulillaan. Mä en varmaan olisi saanut silmiäni irti siitä, ellei Aleksi olisi tönäissyt mua kylkeen.
- Tuutko sä? se kysyi ja mä säpsähdin.
- Öö, joo, sain sanottua ja kompuroin ylös siitä tuolilta. Aleksi katsoi mua kulmat koholla ja mä irvistin vähän, kunnes astelin jätkän perässä ulos kahvilasta ja ulos kauppakeskuksesta auringonpaisteeseen. Kovin kauaa tosin tuskin olisi aurinkoista, sen verran ahkeraan tummat pilvet kerääntyivät taivaalle. Mä katsoin sen tumman pakettiauton suuntaan ja saatoin todeta, että siinä Leevi vieläkin oli ja tupakoi ja tuijotteli eteensä.
- Törmätään taas, Aleksi sanoi ja mä siirsin katseeni kundiin.
- Joo, kiitti hei siitä lompakosta, sain sanottua ja Aleksi virnisti, tönäisten mua hellästi kylkeen.
- Eipä mitään, se sanoi ja taputti mua olalle, - moikka Eetu.
- Moikka.
Mä katsoin hetken Aleksin perään sen kadotessa kulman taakse, kunnes sytytin tupakan ja kävelin vähän matkaa seisahtuen jonkun matkan päähän Leevistä. Mä halusin mennä juttelemaan sille, mutta jotenkin mä en saanut itseäni liikkeelle. Hermostuneena imin röökiäni ja samassa tajusin Leevin katseen siirtyvän muhun. Pienen hetken aikaa se näytti yllättyneeltä nähdessään mut. Me katsottiin toisiamme ties miten pitkä ikuisuus liikkumattomina siinä kadulla, kunnes mä sain jalkani liikkeelle. Pakkohan mun oli. Mä kävelin tien yli, vilkaisin vähän ympärilleni ja seisahduin Leevin duuniauton kohdalle tietämättä varsinaisesti mitä sanoa. Anteeksi? Mä järsin huultani. Mulla oli hitosti liikaa anteeksipyydettävää ja ahdistuneena mietin Aleksia ja sitä mitä mä olin päätynyt sen kanssa tekemään.
- Tota... Moi, sain lopulta henkäistyä epäselvästi. Leevi katsoi mua ja mä katsoin takaisin. Miehen väsyneennäköisillä kasvoilla oli ajamaton sänki, mutta toisaalta, olin mäkin jättänyt naamani siistimisen aika vähälle viimeaikoina.
- Moi, Leevi vastasi etäisen karheasti ja tiputti tupakan sormistaan maahan kääntäen katseensa jonnekin tien toiselle puolelle.
- Mä tota... Että voitasko me puhua? kysyin ja Leevi siristi vähän silmiään, kunnes laittoi aurinkolasit silmilleen ja katsahti mua nopeasti. Pakun aukinaisesta ikkunasta kuului Iggy Popin The Passenger ja mä mietin miten mä tiesin sen biisin kun mä ikinä ollut kuunnellut mitään tuollaista.
- Ai nyt sä sit haluutki puhua? Viimeks et vissiin ollu sillä tuulella vai? Leevi kysyi viileästi ja mä käänsin katseeni maahan.
- No mä...
- Mä en oo ite nyt sillä tuulella ja sitäpaitsi mulla on töitä, mies keskeytti niin kylmästi, että mun sisällä tuntui inhottavalta. Sitten Leevi avasi kuskin puolen oven ja mä katsoin sitä surkeana.
- Oota, sanoin ennen kuin Leevi ehti nousta kyytiin. Mies kääntyi katsomaan mua ja mä katsoin sitä aukoen suutani, enkä saanut sanottua mitään. Leevi hymähti mun äänettömyydelleni ja lopulta nousi autoon ja paukautti oven kiinni. Auton moottori hurahti käyntiin ja mä katsoin miten paku lipui hiljaa punaisiin valoihin.
- Anteeks, mä sain lopulta ynähdettyä, mutta olin tietenkin auttamattomasti myöhässä. Musta auto kaasutti valoista ja kääntyi risteyksestä vasemmalle häviten mun näköpiiristäni. Mä tuijotin ahdistuneena eteeni ties kuinka kauan, ennen kun sain jalkani viimein toimimaan.

*

Seuraavan illan mä istuin kännissä lähipubissa ja kelasin miten säälittävä mä olin kiskoessani kaljaa nurkkapöydässä ihan yksikseni. Kyllä mut tässä räkälässä tiedettiin, ei siinä, mutta monestikaan mä en täällä yksin käynyt, oli mulla yleensä Are tai Mikki tai Antton ollut mukana. Hymähtäen mä hoipuin tiskille ja nojauduin sitä vasten siirtäen katseeni tiskin takana hääräävään viisissäkymmenissä olevaan baarimikkoon Kirsiin.
- Laita viel olut, mä mutisin ja vilkaisin kelloa joka näytti puolta yhtätoista illalla.
- Sulle alkais tältä illalta kyllä riittää, Kirsi totesi ja katsoi mua merkitsevästi. Mä heilautin kättäni ilmassa ja hieraisin silmiäni.
- Emmä niin humalassa oo, laita nyt viel yks, vastasin ja kaivoin vitosen taskustani, - mä haluun nauttia sun seurasta vielä vähän aikaa, jatkoin ja Kirsi katsoi mua huvittuneena.
- Sä tiedät, että tässä puljussa ei flirttailulla saa yhtään enempää kaljaa, nainen sanoi ja mä irvistin.
- No víttu, mä yritin, heitin takaisin Kirsin pyöritellessä päätään huvittuneena. Se maailman rennoin nainen, oikeesti.
- Minnes sä oot kaveris kadottanu? se kysyi ja lopulta laski hanasta mulle vielä yhden tuopillisen.
- Emmä tiiä, aattelin olla välillä itekseen, selostin sammaltaen ja ojensin setelin naiselle, - kiitti hei oikeesti, jatkoin saatuani tuopin eteeni. Tyytyväisenä hörppäsin huurteistani ja jäin jumittamaan siihen baaritiskin jakkaralle jaksamatta liikkua enää takaisin pöytään. Paikka ei ollut erityisen täynnä tähän aikaan viikosta kun ei ollut karaokeakaan. Ne satunnaiset vakkarijuopottelijat toki istuivat pöydissään, mutta muutoin oli aika rauhallista. Mä valuin käteni varaan ja tuijottelin humaltuneesti eteeni, kunnes otin ison kulauksen kaljastani. Jos totta puhutaan niin mä olin ihan järkyttävässä jurrissa kiskottuani vahvoja naamaan puoli iltaa, mutta missään vaiheessa mä en ollut saanut itseäni piristymään. En mä toki tiennyt oliko se mun tarkoituksenikaan, kun ei mulla varsinaisesti ollut mitään tarkoitusta tälle ryyppäämiselle. Oli vaan syy, ja se oli tietenkin Leevi, niin kuin aiemminkin.

Mä join tuoppini tyhjäksi siinä tiskillä ja nousin horjahtaen tuolilta kaivellen samalla röökejä housujen taskuista. Kirsille mä sanoin heipat ja hoipuin sitten pois kapakan ovista kesäkuiseen yöhön. Röökin sytyttäminen vei ikuisuuksia, mutta saatuani sätkän palamaan mä lähdin lampsimaan kohti kotia koittaen pysyä pystyä. Olo ei ollut mistään parhaasta päästä ja mua oksetti ja väsytti ja hermostutti samaan aikaan. Pystyssä pysyminenkin oli oma haasteensa, sillä mä olin kokoajan vähällä kompuroida jalkoihini. Lopulta mä istuin yhdelle puiston penkeistä ja tuijottelin humaltuneena eteeni, kunnes kaivoin puhelimen taskustani. Vähän aikaa mä katsoin tyhjästi ruutua, kunnes päätin soittaa Leeville. Oli tietyisti hemmetin hölmöä soittaa sille järkyttävässä kännissä, mutta mua ei kiinnostanut, mä halusin vaan kuulla sen äänen. Puhelin tuuttasi ikuisuuden, ennen kuin toisessa päässä vastattiin. Mä oikeasti yllätyin, että Leevi vastasi, mä olin ollut ihan varma, että se löisi luurin korvaan. Mä olin ollut ihan varma, ettei sitä kiinnostaisi vítun vertaa vastata mun soittoihini.
- Noh? se mutisi väsyneenä ja mä puhalsin savua ilmaan.
- Moi, mä sanoin sekavasti ja hieroin otsaani antaen seisovan katseeni kulkea ympäristössä, - mä vaan soitin, että mä haluisin... Öö, nähä sua joku päivä, selostin sammaltaen.
- Sä oot kännissä, Leevi lähinnä totesi ja mä karistin tuhkaa maahan.
- Pari oon juonu.
- No siltäpä kuulostaa.
Mä ynähdin surkeana Leevin viileästä sävystä ja olin sanomassa miehelle jotain, mutta en ehtinyt kun tajusin jonkun, tai joidenkin astelevan mun eteeni. Ärtyneenä käänsin katseeni mun puheluani häiritseviin tyyppeihin.
- Mitä? mä tuhahdin tuntemattomille, suunnilleen mun ikäisilleni kundeille.
- Heitätkö röökin, mul ei oo? toinen noista kysyi vähän humaltuneena ja mä imaisin röökiäni tiputtaen sen sitten hietikolle.
- No ei mulla oo varaa jokaiselle vastaantulevalle pummille kessua heittää, tuhahdin tylysti ja laskin puhelimen korvaltani katsoen kaksikkoa sekavana. Toinen noista ilmeisesti hermostui mun sanoistani tai äänensävystäni.
- Ketä sä sanot pummiks?! se ärähti ja mä osoitin sitä sormellani.
- No sua, niinku kuulit, sanoin provosoivan ärsyttävästi, mikä oli tietysti sitten taas helvetín järkevää. Kohta toinen noista tarttui mua hupparin rinnuksista ja repi mut ylös siitä penkiltä melko raivoisasti.
- Sinuna miettisin vähän mitä puhun ja pitäsin mieluummin turpani kiinni, jätkä sanoi uhkaavasti ja mä tyrkkäsin sen irti itsestäni horjahtaen melkein itse kumoon. Promillemäärä mun veressäni veti mua aika kiivaasti kohti maanpintaa juuri nyt ja kyllä mä sen itsekin tiesin, että mitään tappelua tähän ei enää tarvittu, mutta en mä sitten kuitenkaan jaksanut välittää.
- Mä puhun ihan niin ku mua huvittaa, eikä tollaset vitun pellet mua komentele, mä vastasin ärtyneenä ja vähän liiankin itsevarmasti, eikä mennyt kuin puolitoista sekuntia kun se jätkä löi. Nyrkki iskeytyi mun suupieleeni, sai huulen aukeamaan ja veren maun tunkeutumaan suuhun. Mä horjahdin rajusti penkkiä päin ja oli ihme, että mä edes pystyin pystyssä tässä tilassa. Kännykkä tipahti mun kädestäni jonnekin hietikolle, mutta se oli sillä hetkellä mun viimeisin murheeni, vaikka puhelimen toisessa päässä olikin ollut nimenomaan Leevi. Ärtyneenä mä kävin sen mua lyöneen jätkän päälle ja iskin nyrkkini sen kasvoihin selvästi normaalia heikommalla voimalla. Heti sen jälkeen toinen niistä, se joka ei ollut sanonut mitään, tarttui muhun voimalla ja sai kammettua mut maahan niin, että siinä vaiheessa mä viimeistään tajusin miten vitun hölmö mä olin haastaessani riitaa kahdelle jätkälle tässä kunnossa. Hyvä, että mä pysyin muutenkaan pystyssä. Se toinen niistä jätkistä painoi mun keuhkojani polvillaan ja kohta mä tunsin nyrkin iskeytyvän taas kasvoihini.
- Víttu, mä kirosin ja yritin työntää kundin pois päältäni kun tuntui, ettei keuhkoihin kulkenut enää ilmaa sen painosta. Mä en tajunnut miten mä olin saanut itseni tähän tilanteeseen. Mä olin todennäköisesti vaan niin vitun idiootti jätkä, ihan totta, järjenkäyttökin ois joskus varmaan ihan sallittua.
- Pitää asiat tehä aina vaikeemman kautta, se mun päällä oleva jätkä sanoi ärtyneenä ja lopulta nousi mun päältäni. Mä yskin kun paino mun keuhkojeni kohdalla hellitti ja olin jo nousemassa istumaan, kun tunsin potkaisun kyljessäni. Epämääräinen älähdys karkasi mun huuliltani ja kiroillen mä vein käteni kyljelleni ja nipistin silmiäni hetken aikaa kiinni.
- Tuu Jere, mennään, toinen noista sanoi ja mä uskalsin avata silmäni siinä vaiheessa kun hiekka rahisi kengän alla ja alkoi kuulua hiljalleen loittonevia askeleita. Mä makasin siinä maassa varmaan ikuisuuden irvistellen kivusta ja suuhun tulvivasta verestä, ennen kuin sain itseni kammettua istumaan. Päässä heitti ja heikotti. Pyyhin verisiä huuliani hupparin hihaan ja horjuen nousin ylös lysähtäen melkein heti siihen penkille. Mä ajattelin vakavissani jääväni siihen yöksi koska kotimatka tuntui ihan ylitsepääsemättömän pitkältä, vaikkei se todellisuudessa sitä ollut. Ihan sama silti, mua heikotti, oksetti, väsytti, huuli oli auki ja silmäkulma turvoksissa puhumattakaan kyljestä. Lisäksi mä olin ihan hiton kännissä.
- Helvettí, mumisin ja syljin verta maahan nojautuen sitten selkänojaa vasten. Laskin käteni penkin selkänojan päälle, painoin pääni käteni päälle surkeana ja suljin silmäni.

Mä en tiedä olinko mä nukkunut, mutta jossain vaiheessa mä säpsähdin siihen kun joku ravisteli mua olkapäästä.
- Eetu?
Mä kelasin näkeväni unta, koska tuon äänen mä tunnistin vaikka unissani tai tässä tapauksessa vaikka miten kännissä. Enkä mä voinut uskoa, että se oli siinä. Ei se vaan voinut olla.
- Hei, herää, mitä tapahtu?
Mä avasin silmäni ja katsoin vähän aikaa edessäni näkyvää hiljaista puistoa, kunnes siirsin katseeni eteeni kyykistyneeseen mieheen. Näkökenttä tuntui sumealta, päätä särki ja oli muutenkin hiton huono olo, mutta Leevin ääni ja mun olkapäällä lepäävä käsi saivat mun olemukseen edes vähän eloa. Se ihan vitun oikeasti oli siinä, nimittäin Leevi. Mä mietin mitä kello oli ja mä mietin, että olinko mä nukkunut, ja jos olin niin miten kauan. Suussa maistui veri ja teki mieli sylkeä maku pois suusta, mutta en sitten tehnyt niin.
- Voi luoja Eetu, Leevi sanoi ja mä suljin hetkeksi silmäni miettien kuulinko miehen äänessä huolta, vai kuvittelinko mä vaan, - miten sä oot taas ottanu noin pahasti osumaa? Leevi jatkoi ja pyyhkäisi verta mun huuliltani.
- Emmä tiiä, mä mumisin ja hieroin silmiäni, - mä haluun nukkumaan, jatkoin ja Leevi nousi ylös tarttuen sitten mun kyynertaipeesta.
- Tässä mä en ainakaan anna sun nukkua, se sanoi ja mä sain jotenkuten itseni seisomaan miehen avustuksella. Päässä heitti ihan kiitettävästi ja palelsi, enkä mä tajunnut ennen kuin vasta nyt, että taivaalta tihkutti hiljaa vettä. Leevi noukki maasta mun kännykkäni ja ojensi sen mulle.
- Kiitti, mä ynähdin ja laitoin luurin taskuuni silmät puoliummessa.
- Onhan sulla avaimet? se kysyi ja mä nyökyttelin surkeana, kunnes me lähdettiin hiljaa astelemaan mun kämpille päin. Leevi piti musta kiinni etten mä olisi satunnaisten harha-askelteni takia kaatuillut ihan kamalasti, ja se tuntui jotenkin hiton hyvältä. Ikuisuudelta tuntuneen matkan jälkeen me seisahduttiin ulko-ovelle katokseen ja mä etsin hapuillen avaimet housujen taskuista.
- Pitäskö mun käyttää sua päivystyksessä, näyttää aika ilkeelle meinaan? Leevi hipaisi mun turvonnutta silmäkulmaa ja mä vilkaisin maata, kunnes siirsin katseeni mieheen. Muutama hassu vesipisara tipahti sen hiuksisat kasvoille.
- Ei tarvii, kyllä tää tästä, vastasin ja Leevi tarkasteli mua hetken, kunnes otti avaimet mun kädestäni ilmeisesti olettaen etten mä tässä kuosissa saisi ovea auki. Ja ei siinä, niin se varmaan olikin. Mä hoipuin sisälle rappuun Leevi perässäni ja kun me päästiin mun kotiovelle, niin mies avasi oven ja päästi mut sisälle edelleen kaatopaikkaa muistuttavaan asuntoon. Mä kompuroin lattialla lojuvien tavaroiden ja vaatteiden läpi sängylleni ja lysähdin istumaan. Miten mä taas onnistuin ottamaan näin tyylikkäästi turpaani? Tuntui ettei viime kerrasta tuossa samassa puistossa ollut edes kauaa.
- Onks sulla desifiointiainetta? Leevi kysyi omituisen asiallisesti samalla kun laittoi valot päälle. Mä katsoin sitä tyhmänä ja pyöritin päätäni.
- Ei todellakaan.
- No alkoholia?
Mä katsoin sitä pitkään ja hieroin sitten silmiäni.
- Joo, kai.
Mies katosi jonnekin keittiöön ja mä pitelin kipeää päätäni ja koitin pysyä hereillä. Leevin läsnäolo tuntui oudolta, mutta samaan aikaan hiton hyvältä ja jotenkin rauhoittavalta. Mulle tuli olo, että mä oikeasti merkkasin sille jotain. Kohta Leevi palasi takaisin pyyhkeen, paperin ja loppumaisillaan olevan Suomi-viinan kanssa. Se istui mun viereen ja mä vilkaisin sitä utuisin silmin.
- Ei sun tarvii, kyl mä...
- Hys, Leevi keskeytti ja pyyhki kostealla pyyhkeellä ensin mun huuliani ja sitten kipeää, auennutta silmäkulmaa. Sitten se kaatoi pullon vähäisen sisällön pyyhkeeseen ja painoi uudelleen, saaden mut kavahtamaan kauemmas kirvelyä.
- Ai víttu, mä kirosin ja Leevi kallisti päätään.
- Mä tiiän, se sanoi ja painoi uudelleen.
- Noin paljonko sä haluut mua satuttaa? mä ähkäisin puolivitsillä, mutta annoin miehen kuitenkin pyyhkiä mun silmäkulmaani, vaikka se kirvelikin hitosti.
- Miks mä haluaisin satuttaa sua? Leevi kysyi hiljaa ja saatuaan jäljen puhdistettua laski kätensä ja heitti pyyhkeen tuolin päälle. Mä katsoin miestä hämilläni osaamatta vastata mitään sen sanoihin. Oikeastaan pikkuhiljaa mä aloin vähän selvetä humalastani, vaikkakin oli olo edelleen melko sekava. Väsytti ihan hitosti, niin kuin mä en olisi nukkunut kuukauteen tai jotain. Leevi avasi laastaripaketin, enkä mä edes muistanut omistavani sellaista ennen tätä.
- Parempaa sulla ei varmaan oo? Leevi kysyi ja leikatessaan suuren palan laastarirullasta. Mä en tiennyt mitä mies tarkoitti paremmalla, joten tyydyin vaan pyörittämään päätäni. Leevi painoi laastarin mun kasvoihini ja miehen kosketus tuntui ihan liian hyvältä. Mulla oli niin kova ikävä Leevin sormenpäiden kosketusta, että mä meinasin seota noin vähästäkin.
- Kiitos, mä sanoin varovasti ja kävin makuulleni vetäen peittoa päälleni väsyneenä, - emmä ois ansainnu sulta tätä, jatkoin hiljaa. Mulla oli paha mieli kaikesta mitä mä olin tehnyt Leeville kun se kuitenkin huolehti musta tällä tavalla. Leevi huokasi vähän ja käänsi katseensa muhun hipaisten mun leukaani sormillaan.
- Kyllä sun pitäs tietää, että kaikesta huolimatta mä pidän susta huolta, se sanoi hiljaa ja jotenkin niin välittävästi, että mun sydän rupesi hakkaamaan astetta kovempaa.
- Leevi mä oon...
- Hei, puhutaan huomenna, mies keskeytti mun sanani ja laski kätensä mun olkapäälle, - nuku vaan nyt.
Mä katsoin hetken Leeviä, mutta lopulta tein niin kuin mies sanoi ja suljin silmäni, eikä mennyt kauaa kun mä vajosin uneen.

*

Aamu oli vähintäänkin tuskainen kun mä viimein heräsin vähemmän rauhallisesta unestani. Heti alkuun iski järkyttävä pääkipu ja kun mä nousin istumaan niin kylki muistutti vähemmän iloisesti olemassaolostaan. Leevi nukkui mun sohvalla ja mä saatoin miettiä, että miksi se oli jäänyt yöksi. Mua hävetti eilinen ja se, että Leevi oli joutunut raahaamaan mut kotiin kun mä olin ollut siinä kunnossa ja onnistunut vielä ottamaan turpaanikin. Irvistellen mä nousin ja laahustin keittiöön juomaan vettä. Olo oli vähintäänkin kamala, mutta sentään ei oksettanut niin kuin usein oli tapana. Etsin kaapista särkylääkettä ja huuhdoin pillerin alas varmaan sadalla litralla vettä. Janotti ihan helvetísti. Sitten mä nojasin vähän aikaa tiskialtaaseen ja kelasin sohvallani makaavaa miestä levottomana, kunnes astelin vessaan aikeinani pestä kuivunut veri pois kasvoista. Vilkaisu peiliin kertoi, että mä näytin ihan kamalalta. Silmäkulma oli hiton turvoksissa ja sinipunainen, sen huomasi kyllä hyvin vaikka päällä oli laastari. Vähän aikaa mä irvistelin peilikuvalleni, kunnes sen sijaan että mä olisin pessyt vain naamani, mä heitin vaatteet päältäni ja astelin suosiolla suihkun alle.

Vesi virkisti huomattavasti ja lotrattuani vartin suihkun alla, mä kietaisin pyyhkeen lantiolleni ja lampsin astetta virkeämpänä pois kylppäristä. Leevi oli herännyt ja se nojasi käsinojaan unisesti haukotellen kun mä astelin vaatekaapille.
- Moi, se lausahti ja mä käänsin katseeni sen suuntaan huultani purren.
- Moi, vastasin vähän konemaisesti ja yhtäkkiä mä rupesin kamalasti kelaamaan sitä, että kehtaisinko mä pukea Leevin nähden. Helvetín outoa. Totesin lopulta turhan punastelun ja häpeilyn olevan lähinnä noloa ja typerää, ja niinpä mä nakkasin pyyhkeen kaapin päälle ja heitin ensimmäiset vastaantulevat vaatteet niskaani.
- Mikä olo? Leevi lopulta kysyi kun mä istuin sohvan toiseen päähän.
- En mä tiiä, tässä kai tää, on ollu joskus parempiki, vastasin varovasti ja siirsin katseeni mieheen, joka nyökytteli, - miten sä sinne eilen eksyit?
- Ai minne?
- No sinne helvetín puistoon?
Leevi vilkaisi mua ja kohotti vähän kulmiaan.
- No jos et muista niin sä soitit mulle ja kyllähän mä kuulin kaiken mitä siellä tapahtu kun sä et katkassu missään välissä, Leevi selvensi ja mä katsoin sitä vähän hölmönä.
- Ai, mä mutisin ja pyyhkäisin märkiä hiuksiani, - tulit sit ritarillisesti pelastaa mut, heitin ja Leevi kallisti päätään.
- Tai sit sä vaan suunnittelit kaiken ja halusit tulla pelastetus, mies vastasi sukkelasti ja sen kasvoilla kävi nopea hymy, enkä mäkään voinut estää suupieltäni nykimästä hitusen ylöspäin. Me oltiin vähän aikaa hiljaa ja mä tuijottelin seinille miettien miten mä voisin ikinä sanoi Aleksista Leeville tai miten se ikinä antaisi mulle sitä anteeksi. Ajatus siitä sai mun olon ihan surkeaksi jälleen, mä inhosin itseäni koko sen jutun takia.
- Anteeks, mä lopulta henkäisin ja siirsin katseeni mieheen, - anteeks kun mä en kuunnellu sua ja aattelin vaan itteeni sillon, kyllä mä ymmärrän sen sun tilanteen ja että sä olit järkyttyny siitä, että sä näit sun pojan sillä tavalla ihan yhtäkkiä, mä vaan jotenki....
- Ei se mitään, Eetu, Leevi keskeytti ja mä haroin hiuksiani levottomana.
- Mä vaan jotenkin loukkaannuin ku susta ei kuulunu mitään enää ja sit se kaikki vaan jotenki purkautu ku sä tulit käymään, anteeks oikeesti, mä jatkoin surkeana välittämättä Leevin keskeytyksestä. Mies liikahti lähemmäs mua ja laski kätensä mun kädelle.
- Saat anteeks, se sanoi ja hymyili vähän, - olin mäkin ihan idiootti, kyl mä tajuun että sä loukkaannuit, se jatkoi puristaen mun kättä. Mun sisällä tuntui jotain lämmintä Leevin kosketuksen myötä. Mies liikahti lähemmäs ja vei kätensä mun niskaan vetäen mua lähemmäs itseään.
- Älä ikinä enää kuvittele, että mä jotenkin hylkäisin sut, Leevi sanoi hymyillen sitä vinoa, rentoa hymyään, jota mulla oli ollut ikävä. Mun sydän hakkasi hulluna rinnassa ja hymyillen mä liikahdin vielä lähemmäs Leeviä, eikä mennyt kuin sekunti kun me suudeltiin. Huulta kirveli vähän, mutta mä en todellakaan jaksanut välittää, niin tajuttoman hyvältä Leevin huulet tuntui mun omillani kaikkien viikkojen jälkeen. Mä saatoin taas todeta, että mä olin ihan hulluna Leeviin. Me suudeltiin ties kuinka kauan siinä sohvalla, ennen kuin erkaannuttiin.
- Mulla oli kauhee ikävä sua, mä sanoin heti meidän huulten irrottauduttua toisistaan. Leevin sormet hivelivät mun niskaa ja mies hymyili kevyesti vetäen mut sitten halaukseen.
- Mullaki sua, se sanoi mun kaulaani ja mä suljin hetkeksi silmäni vetäen Leevin tuoksua sisääni. Miehen läheisyys sai mun olon tuntumaan luonnottoman hyvältä, niin kuin aina aiemminkin. Tuntui kuin mä olisin jotenkin herännyt siitä epämääräisestä harmaasta surkeudestani, jossa mä olin säälittävästi rypenyt viimeviikot. Mä tunsin itseni typeräksi kun olin vajonnut sellaiseen itsesääliin, enkä ollut vaan soittanut Leeville aiemmin, ja koittanut selvittää asioita. Koska nyt tilanne oli kuitenkin se, että vaikka mun ja Leevin välit olisikin nyt jotakuinkin ennallaan, niin mä olin silti ehtinyt tehdä jotain mitä Leevi ei ehkä antaisi mulle anteeksi. Toki ainahan mä voisin olla kertomatta Aleksista, mistä sen tietää, saisiko Leevi ikinä tietää, mutta sen verran mä itseäni tunsin, etten mä voisi jättää kertomatta. Mun huulilta pääsi epämääräinen huokaisu ja kun mä kelasin viime viikonloppua, niin olo alkoi taas muuttua astetta huonommaksi. Me irrottauduttiin halauksesta ja mun oli turha esittää hyväntuulista, kun Leevi huomasi kyllä totuuden.

- Onks joku huonosti? se kysyi lopulta ja sen äänestä paistava huolehtiva lämpö sai mun olon muuttumaan vaan huonommaksi. Omatunto kolkutti just nyt niin kovasti, että mä epäilin sen seonneen. Mikä hitto se omatunto nyt sitten ikinä olikaan, mulle tuli siitä mieleen joku pieni ukko mun pään sisälläni tai jotain. Mä hipaisin laastaroitua silmäkulmaani ja katselin vähän aikaa alas, kunnes nostin katseeni Leevin kysyviin silmiin.
- Mä tein jotain, mä.. aloitin levottomana.
- Mitä?
- Mä olin sängyssä yhen jätkän kanssa viikonloppuna, pukahdin lopulta katuvana ja nyt kun mä sanoin sen ääneen, niin se kuulosti vielä kaksi kertaa pahemmalta. Leevi ilme muuttui ihan totaalisesti.
- Siis teit mitä?! se älähti yllättyneenä ja jotenkin järkyttyneenä.
- Mä olin sängyssä toisen kanssa, henkäisin uudestaan, vaikka tiesin kyllä, että Leevi oli kuullut ensimmäisellä kerralla. Mies nousi sohvalta nopeasti ja katsoi mua ensin epäuskoisesti, niin kuin mä olisin valehdellut, kunnes sen kasvoille nousi hiton viileä katse, jotenkin jopa halveksiva.
- Anteeks, mä en... Mä olin ihan páskana tästä meidän jutusta ja mä olin kännissä ja mä... Mä en oo ikinä katunu mitään niin ku tätä, sanoin takellellen, nousin sohvalta ja astelin lähemmäs Leeviä, mutta mies pakitti kauemmas. Mä kelasin, että olisin alkanut itkeä, koska siltä musta just nyt tuntui, mutta se nyt ei ainakaan olisi auttanut asiaa.
- Siis mitä víttua Eetu? Sustako on ihan okei mennä hässimään ekaa vastaantulijaa heti jos meillä on riitaa?! Leevi ärähti ja mä nieleskelin, - näin paljonko tää meidän juttu sulle merkkaa?
- Tää merkkaa mulle eniten! mä älähdin epätoivoisena, - mä en ikinä ois halunnu pettää sua tai satuttaa sua, se vaan jotenki...
- No oisit sit pitäny ittes kurissa! Leevi keskeytti tylysti ja siristi sitten silmiään, - vitun húora.
Miehen ääni oli niin ilkeä ja niin täynnä halveksuntaa, että musta tuntui kuin mut oltaisiin paiskattu voimalla maahan. Musta tuntui, ettei kukaan ollut ikinä ollut mulle näin ilkeä tai sanonut mitään tuollaista. Mun olo oli murskattu ja loukattu ja ehkä mä ansaitsin sen, kuka tietää. Hetken aikaa mä olin hiljaa nieleskellen ja vähän aikaa tuntui uskomattoman surulliselta, mutta lopulta se suru muuttui vihaksi. Ei mulle sanottu noin, ei vaan sanottu. Mä en oikeastaan tiennyt miten musta tuli niin vihainen, jotenkin mä vaan näin punaista. Ja jotenkin mä vaan hetkeksi unohdin sen miten pahasti mä olin loukannut Leeviä, vaikka siitähän tässä kaikessa oli kysymys - mä tajusin vaan sen mitä se oli mulle sanonut ja miten se oli mua loukannut. Kusípää. Kuten arvata saattaa, niin mä löin. Nyrkki osui jonnekin Leevin suupieleen ja sai huulen aukeamaan ja miehen huulita pääsemaan muutaman kirosanan.
- Sä et sano mulle noin, mä ärähdin ja samassa tajusin Leevin lyövän. Ei se tietenkään sinällään yllättänyt, totta kai se löi takaisin, mutta mä en ehtinyt tehdä mitään. Mä horjahdin taaksepäin ja vein kiroten käteni osuman saaneelle poskelleni. Ihan niin kuin mun naama ei olisi jo muutenkin ollut ihan mukiloitu. Leevi löi hiton kovaa, mä saatoin taas todeta sen.
- Sä oot säälittävä Eetu, Leevi sanoi jatkaen halveksivia solvauksiaan. Mä tiesin, että se halusi loukata mua ja se tiesi, että mä loukkaannuin. Tosin mä ehkä ansaitsin Leevin sanat, mä olin kuitenkin loukannut sitä paljon pahemmin menemällä sänkyyn Aleksin kanssa. Mä laskin käden poskeltani ja katsoin Leeviä, jonka huulesta valui verta leukaan asti. Se ei viitsinyt pyyhkiä sitä pois. Mulla oli ihan kamala olo.
- Mä tiiän, että mä tein väärin, sanoin lopulta astetta nöyremmin, koska huutamisella ja raivoamisella ja nyrkeillä mä en ainakaan saavuttaisi mitään, - mä olin páskana, mä luulin että sä unohit mut, jatkoin ja Leevi pyyhkäisi viimein huuliaan.
- No en unohtanu, vaikka ois vissiin sit pitäny jos sä sillä välin jakelet ittees puolelle kaupunkia, mies sanoi ilkeästi ja mä purin hammasta suuttuneena sen sanoista, kunnes hetken mielijohteesta tönäisin Leeviä rintakehään.
- En mä víttu mitään jakanu itteeni! huusin yllättävän kovasti, - ja mä pyysin anteeks, jatkoin levottomana ja samassa Leevi tarrasi mun paidan rinnuksista ja tyrkkäsi mut voimalla vasten seinää. Takaraivo kopsahti ikävästi kovaan betoniin, mutta mä nielin kirosanat jotka pyrkivät ulos huulilta.
- Älä töni mua, Leevi sanoi tylysti ja mä katsoin sen vertavaluvia huulia, kunnes nostin katseeni harmaisiin silmiin.
- Päästä irti, mä sanoin käheästi, koska Leevin ote ei varsinaisesti ollut mitenkään hento, vaan se tuntui inhottavasti rintakehässä, - mä oon pahoillani, anteeks, hengähdin surkeana ja mä todella tarkoitin sitä. Leevi katsoi mua hetken aikaa ihan hiljaa irrottamatta kuitenkaan painavaa otettaan musta.

- Víttu mä... aloitin, mutta en ehtinyt puhua loppuun kun tajusin Leevin tulevan lähemmäs ja miehen huulten painuvan omilleni. Mä häkellyin täysin. Se ei kuitenkaan ollut mikään hellä suudelma, päin vastoin, se oli raju, haluava ja omistava, Leevin huulet suorastaan söivät mun omiani. Mies puri mun alahuultani välittämättä siitä miten kipeä se oli eilisestä kahakasta ja mä inahdin kirvelylle saamatta Leeviltä silti minkäänlaista lämpöä. Siinä suudelmassa ei vaan ollut lämpöä, eikä Leevin otteissa ollut mitään hentoa kun se kovakouraisesti tarttui mun hiuksiini ja tukisti, veti päätä taaksepäin ja suuteli kaulaa. Yhtäkkiä Leevi oli jotain mitä se ei ollut ikinä aiemmin ollut, ei ainakaan mua kohtaan. Mun suussa maistui veri, enkä mä tiennyt oliko se mun vai Leevin verta, eikä sillä loppuunsa edes ollut mitään merkitystä. Leevi repi paidan rajusti mun päältäni ja pian miehen kädet liikkuivat omistavasti mun paljaalla ylävartalolla, enkä mä voinut estää hengitystäni muuttumasta kiivaammaksi sen myötä. Mä tajusin kyllä pian, ettei Leeviä juuri nyt kiinnostanut tuottaa mulle nautintoa, mutta silti miehen kosketus, vaikka se hyvin raju olikin, sai mut kiihottumaan aivan tajuttomasti ja veren pakkautumaan nimenomaan alakertaan. Leevi heitti paidan päältään ja työnsi mut kohta voimalla selälleen sängylle. Mä hengitin kiivaasti ja Leevi repi ensin farkut ja sitten bokserit mun jalastani odottamatta sen suuremmin yhtään mitään.
- Leevi, mä lausahdin varovasti tiheän hengitykseni lomasta ja katsoin miehen kasvoja.
- Suu kiinni, Leevi kuitenkin vastasi viileästi ja käänsi mut kylmästi ympäri. Vyö kilahti ja kun mä tajusin Leevin päättävän hoitaa homman ilman liukastetta tai mitään muutakaan lämmittelyä, mä liikahdin kauemmas.
- Voitko... Mä aloitin, mutta en ehtinyt jatkaa kun mies työntyi ihan yllättäen mun sisääni rajusti ja sellaisella voimalla, että mä en voinut olla hiljaa. Kovaääninen älähdys pääsi mun huuliltani ja oli pakko nipistää silmät kiinni kivusta. Sattui aivan helvetísti. Leevi vetäytyi hetkeksi pois ja kohta taas takaisin välittämättä mun vaikerrukseksani pätkääkään. Mä puristin peittoa nyrkkiini ja purin hammasta, mutta en voinut olla hiljaa kivulta, jota Leevin rajut työnnöt aiheuttivat. Mä inahtelin ja voihkin kivusta useamman työnnön ajan, mutta lopulta mä sain itseni kuitenkin rentoutumaan sen verran, ettei muutaman työnnön jälkeen sattunut enää niin paljon.
- Vit-thu, mä ynähdin ja puristin peittoa nyrkkiini kuunnellen Leevin raskasta hengitystä. Kipu alkoi pikkuhiljaa hellittää ja mä saatoin keskittyä kiihotukseen, jonka tilanne ja Leevi itsessään mussa aiheutti. Lopulta mä en enää voihkinut kivusta vaan nautinnosta, kiihotuksesta ja halusta. Leevi huohotti mun niskaani, tukisti mua rajusti hiuksista ja puri, imi ja näytti mun kaulaani. Se puristi mua lantiosta ja sen lämmin kroppa liimautui kiinni muhun samalla kun se liikkui mun sisällä nopeaan tahtiin. Mä ynähdin kiihottuneena jokaisen työnnön kohdalla ja tunsin olevani vähintäänkin ekstaasissa, enkä lopulta voinut estää itseäni tulemasta. Leevi sai mut sekoamaan, ihan totta, mä olin taas niin kiihottunut ettei mitään rajaa. Mun huulilta pääsi älähdys kun mä tulin, eikä Leevillä mennyt paljoa sen kauempaa. Se lysähti mun hionneen selkäni päälle, vetäytyi ulos musta ja kierahti lopulta hengästyneenä mun viereeni. Mä makasin mahallani siinä sängyllä jalat täristen kliimaksista ja hyvästä olosta. Tosin kyllä mua myös sattui ja mä kelasin, etten mä kävelisi saatika istuisi varmaan viikkoon. Vaikkakaan juuri nyt se ei haitannut yhtään, sen verran raukea mun oloni oli. Hengähtäen mä käännähdin kyljelleni, pyyhkäisin hionnutta otsaani ja tuijottelin hetken aikaa sotkuista kämppääni voimatta liikkua. Me oltiin jonkin aikaa hiljaa ja mun päässä juoksi tuhat ajatusta, kunnes Leevi kohottautui ja laski kätensä hennosti mun kyljelle.
- Sä oot vaan mun, se hymisi mun korvaani ja sai kylmät väreet kulkemaan mun selkääni pitkin.
- Anteeks, mä sanoin ääni väreillen äskeisestä. Leevi painoi pienen suudelman mun niskaani.
- Saat, se vastasi ja sen ääni oli lämmin ja rauhallinen, niin että mä uskalsin kääntyä selälleni. Leevi vetäisi mut hellästi kainaloonsa, silitti hiuksia ja suukotti otsaa, enkä mä olisi halunnut olla missään muualla. Siinä oli hiton hyvä. Olisi kai asiat voineet selkeämminkin ja yksinkertaisemmin mennä, enkä mä ihan tällaista ollut osannut odottaa, mutta mulle oli tärkeintä, että lopulta mä sain olla taas Leevin lähellä. Missään ei ollut parempi kuin siinä.

Me oltiin pitkään ihan hiljaa ja mä kuuntelin Leevin hiljalleen rauhoittuvia sydämen lyöntejä. Mies laski kevyesti kätensä mun olalle ja kuljetti sormeaan käsivartta pitkin aina ranteeseen asti, kunnes pujotti sormensa mun sormien lomaan.
- Mä taidan olla rakastumassa suhun, se sanoi sitten hiljaa. Mä nostin päätäni sen rintakehältä ja mun sydän jätti lyönnin välistä.
- Niin mäkin suhun, mä vastasin. Leevi hymyili ja mä hymyilin takaisin, kunnes mies vetäisi mut lähemmäs ja painoi hellästi huulensa mun huulille.

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   8.1.14 16:05:10

eka olin sillee eiootottamitätässätapahtuu, sit olin sillee OMGeetumeejutteleeleevil, sit olin sillee eiseonnannu, sit olin sille eijumaeetuheräänytäläkännää, sit olin sillee nonniinytsesaaturpaaski, mut sit olinki sillee TUITUIihanaleeviihana eetu, siit olinki sillee voivitunleevitolleeeisaasanookenellekkäähaistapaskaleevi, sit olin sillee WOW MITÄ NYT TAPAHTUU ja sit olinki sillee tuituimäkirakastanteitä :3

... kertakaikkiaan taivaallisen ihana jatko. kiitos nuuki. tää piristi mun ankeeta viikkoa, joka menee seuraavat neljä viikkoa työharjoittelussa.

ps ihanaa et jatkoit näin nopeesti !!!!

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   8.1.14 17:32:01

Voi ihanaa. <3

Vähän kyllä sattu Eetun puolesta kun Leevi sille niin rumasti sano. Mutta on ne vaan ihania.

Ja ihanan pitkiä jatkoja oot meille kirjotellu.

Päivämäärä:   9.1.14 01:40:14

jes ne sai sovittua !!! ihanan nopeesti tuli jatko <3

Lähettäjä: lover 
Päivämäärä:   9.1.14 06:15:06

Parhaat jätkät in da world!! Jotenki tää tarinan kulku ja sun kirjotustyyli ja hahmot ja kaikki saa mut onnelliseks. Täydellistä, ei mitään moitittavaa! <3

Päivämäärä:   9.1.14 11:09:09

Piristystä koulupäivään!!! Tack så mycket!!!! <33333 ihana <333

Lähettäjä: moikkamoikkamoi 
Päivämäärä:   11.1.14 01:47:30

Oooii!! <3<3Lisää heti! ;) <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.14 19:05:44

Lähettäjä: varma
Päivämäärä: 8.1.14 16:05:10

eka olin sillee eiootottamitätässätapahtuu, sit olin sillee OMGeetumeejutteleeleevil, sit olin sillee eiseonnannu, sit olin sille eijumaeetuheräänytäläkännää, sit olin sillee nonniinytsesaaturpaaski, mut sit olinki sillee TUITUIihanaleeviihana eetu, siit olinki sillee voivitunleevitolleeeisaasanookenellekkäähaistapaskaleevi, sit olin sillee WOW MITÄ NYT TAPAHTUU ja sit olinki sillee tuituimäkirakastanteitä :3

... kertakaikkiaan taivaallisen ihana jatko. kiitos nuuki. tää piristi mun ankeeta viikkoa, joka menee seuraavat neljä viikkoa työharjoittelussa.

Päivämäärä:   14.1.14 22:04:34

Ihanaa! Jatkoa nopeaa? ^^��

Päivämäärä:   14.1.14 22:05:11

<3

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.1.14 08:27:29

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 12.1.14 19:05:44

Lähettäjä: varma
Päivämäärä: 8.1.14 16:05:10

Lähettäjä: kjsdf 
Päivämäärä:   16.1.14 16:33:34

Jatkoaaa?! D; <3

Lähettäjä: Caribo 
Päivämäärä:   19.1.14 17:11:03

upp :)

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   21.1.14 16:54:49

Jatkoaaaaaaaaaa ;___;

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   25.1.14 12:14:50

upp :3

Päivämäärä:   26.1.14 10:52:52

Jatkoaa! ;'(

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   28.1.14 13:13:48

Nuuki, sä et voi hylätä meitä ja kundeja.

Päivämäärä:   28.1.14 16:20:29

Nuukii???! Weer aar juu? xc

Päivämäärä:   29.1.14 07:10:51

Hei, täällä ollaan, kaverin yllättävän poismenon takia en oo löytäny energiaa istua koneella, mutta koitan tähänkin saada pian jatkoa. Kiitos ihanista kommenteista<3

Lähettäjä: ankku 
Päivämäärä:   29.1.14 18:00:30

Voi ei, mä oon pahoillani! Tiedän mitä käyt läpi omasta kokemuksesta ku mun veli kuoli. Ei siinä vaiheessa paljo ajatukset ole tarinoissa.. keskity nyt vaan paranemiseen koska usko pois se ottaa oman aikansa.. :) jaksamisia sulle, Nuuki!<3

Päivämäärä:   30.1.14 22:10:37

Otan osaa! Me ymmärretään sun tilanne :) Jaksele! <3

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   31.1.14 13:32:07

Nuuki suree vaan ihan rauhassa ja kirjottelee kun on enempi voimia ja inspiraatiota. Me odotellaan kiltisti täällä sua ja kundeja. <3

Päivämäärä:   31.1.14 21:15:35

Lähettäjä: Jenna
Päivämäärä: 31.1.14 13:32:07

Nuuki suree vaan ihan rauhassa ja kirjottelee kun on enempi voimia ja inspiraatiota. Me odotellaan kiltisti täällä sua ja kundeja. <3

Päivämäärä:   1.2.14 00:12:58

Lähettäjä: Jenna
Päivämäärä: 31.1.14 13:32:07

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.2.14 15:16:22

Nostellaan vähän:)

Päivämäärä:   10.2.14 20:19:59

nostelen!

Päivämäärä:   11.2.14 22:55:18

Jatkoa ehkäpä...? <:>

Päivämäärä:   14.2.14 14:21:49

Ootte ihania kun ymmärrätte, kiitos <3 oon nyt saanu aluille seuraavaa pätkää, joten ei pitäis hirmu kauaa mennä. Kovin montaa lukua ei enää oo tulossa, ehkä neljä + epilogi, mutta ei vielä surra. Kiitos vielä kommenteista :)

Päivämäärä:   16.2.14 02:57:56

Kiitos Nuuki! <3 Harmittaa, jos tarina loppuu, mutta ei voi mitään. :( Kiitos infosta silti. ♡ :)

Päivämäärä:   19.2.14 23:18:45

nostelen :)

Päivämäärä:   20.2.14 16:26:11

Up :)

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   21.2.14 08:45:50

Up

Päivämäärä:   24.2.14 13:22:42

uppp

Päivämäärä:   25.2.14 22:14:20

Nostan tätä taas :) ei kuitenkaan mitää kiirettä Nuuki jos tuntuu että ei aika riitä. Ne jotka ei jaksa odottaa jatkoa voi olla lukematta kokonaan!

Päivämäärä:   25.2.14 22:59:01

Ankku silti nostelet? :D Puhuit kai omasta puolestas.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   25.2.14 22:59:41

Nostan. :)))<3

Lähettäjä: jkl 
Päivämäärä:   26.2.14 14:10:16

No kai se nyt on Nuukin mukava tulla tänne ja huomata että tää on etusivulla enku ettiä se jostai tuplta syövereistä :DDD sori ankku ku sun puolesta sanon mutta ärsyttävää ku pitää tulla aukomaa päätä muka kovana

Päivämäärä:   3.3.14 16:24:28

Kiitos kärsivällisyydestä ja kommenteista <3 seuraava pätkä on ihan melkee valmis, huomenna varmasti sen tänne saan :)

Lähettäjä: korppi 
Päivämäärä:   4.3.14 09:03:59

Whoa;o Kato tän kommentin lähetysaikaa. Kello on vitun yheksän aamulla, ja se miksi oon hereillä näin aikasin lomalla johtunee siitä, etten oo nukkunu koko yönä. : D
Siis oon lukenu koko tekstis viime yön aikana ja ootan lisää.
Herranen aika sie ossaat kirjottaa hyvin! Mahtavaa tekstiä ja tosi hyvää kerrontaa. Jatkoa odotellessa! (--:

Päivämäärä:   4.3.14 09:56:25

korppi, oi vau, kiva saada uusia lukijoita : D kiitos!

Ja nyt vihdoin jatkoa, on taas ollu pitkä (kaks kuukautta!) tauko välissä. Aika paljon dialogia täynnä tää luku, mutta jospa tästä jotain irti saisi :)

LUKU 16

Mä nojasin parvekkeen kaiteeseen pelkkä pyyhe lanteillani ja tuijottelin kesäistä iltapäivää, jolle lämpöasteita oltiin suotu varmasti reilusti yli kaksikymmentä. Mietteliäänä sytytin röökin ja vilkaisin parvekkeen ovelle kun se kävi. Leevi asteli mun luokseni ja halasi takaapäin, painoi huulet mun kaulalle ja sai mut väkisin hymyilemään. Naapuritalon vanha nainen katsoi omalta parvekkeeltaan meihin ja näytti siltä kuin olisi niellyt nitrot väärään kurkkuun tai jotain. Mua ei kuitenkaan jaksanut juuri víttuakaan kiinnostaa yhtään kenenkään katseet. Leevi nappasi mun kädessäni olevasta askista tupakan ja sytytti, siirtyen sitten nojailemaan siihen parvekkeen kaiteeseen mun kanssani. Se oli saanut vaatteet päälleen toisin kuin mä, mutta sai kai sitä omalla parvekkeellaan olla miten halusi.
- Sattuuks suhun? se kysyi viitaten riitaan ja siitä johtaneeseen seksiin. Mä katsoin sitä samalla kun puhalsin savua ulos keuhkoistani.
- Vähän.
- Anteeks.
- Älä pyydä, mä sanoin ja lopulta hymyilin leikkisästi, saaden Leevin kasvoille nousemaan pikaisen hymyn. Tässä mä taas olin, hiton onnellisena meistä, ja mä saatoin vaan pelätä milloin kaikki menisi taas kerran jollain tasolla päin víttua. Koska niin meille nähtävästi tapasi käydä jokaisen sokerinmakuisen hyvinmenneen jakson jälkeen. En mä tietenkään tosissani niin ajatellut tai olettanut ettei mä ja Leevi vaan voitaisi olla yhdessä onnellisia. En mä ihan niin pessimisti kuitenkaan ollut.
- Mä en haluis enää tapella sun kanssa, mies sanoi ja nosti kätensä hipaisten mun sinertävän violettia silmäkulmaani. Mä näytin varmasti suhteellisen kamalalta silmäkulma ja poski mustana, mutta jos totta puhutaan, niin mä melkein aloin tottua siihen, että mun naamassa oli kokoajan jotain ruhjetta. Ja se jos mikä oli hiton pelottavaa. Hymähdin ironisen huvittuneena ajatuksilleni kunnes nostin katseeni Leeviin.
- Ja minäkö haluun tapella? kysyin ja Leevi hymähti pyyhkäisten edelleen hiljaa vuotavaa huultaan.
- Emmä niin sanonu, kyllä sä tiiät, se vastasi ja karisti tuhkaa alas parvekkeelta, - älä nyt taas ala kinata, se jatkoi ja tönäisi mua hellästi kylkeen. Mun kasvoille nousi vino hymy ja Leevi virnisti.
- Sulla on sellanen vaikutus, vastasin ja astelin miehen eteen. Leevi kallisti päätään ja laski kätensä mun kyljelle.
- No ei se haittaa, sä oot ihan hauska kun vähän suutahat, mies kiusasi hymyillen ja ennen kuin mä ehdin sanoa mitään vastaan se painoi huulensa mun huulille. Leevin huulilla maistui edelleen veri kiitos mun lyömiseni, mutta se ei estänyt suudelman tuntumista hyvältä. Mä hymyilin kun meidän huulet erkanivat toisistaan, katselin hetken aikaa miestä mun edessäni ja tajusin ihan oikeasti olevani rakastunut. Siis minä, Eetu, olin ihan-vitun-oikeasti rakastunut. Se jos mikä oli hiton outoa, mutta ihan sama silti, Leevi sai mun olon tuntumaan just niin hyvältä, ettei muulla ollut väliä.

Muutamaa päivää myöhemmin lauataina me istuttiin arskat silmillä ja bissetölkit kädessä rannalla, koska ilma oli vähintäänkin täydellinen. Mä sytytin tupakan ja kelailin miten hiton tapahtumarikas puoli vuotta mulla oli tosissaan ollut. Nyt mä ottaisin ihan mieluusti elämältä vastaan vähän tasaisempaa menoa, koska tuollainen vuoristoratamaisuus oli jossain määrin vitun raastavaa.
- Tiesitsä et Pihla ja Aarni ettii yhteistä kämppää? Leevi kysyi pistäen itsekin tupakaksi. Mä vilkaisin miestä.
- Kyl ne saatto mainita, mä vastasin ja puhalsin savurenkaan kesäiltaan.
- Mä jään taas ihan itekseni, Leevi sanoi ja hymyili vinosti. Mä kohotin kulmiani ja katsoin miestä.
- Nii mut entäs...? aloitin varovasti, mutta en ehtinyt puhua loppuun. Mulle Leevin ex-nainen ja lapsi tuntui edelleen oudolta ja ehkä vähän vaikealta totuteltavalta, mutta samaan aikaan mua vähä hävetti kaikki se raivo jota mä olin Leeville suoltanut kyseisestä asiasta.
- Sara sai vuokrakämpän sille ja Jimille keskustasta, Leevi vastasi ennen kuin mä ehdin puhua loppuun.
- Näin nopeeta?
- Joo, sossu hoiti kerranki asioita aika vikkelään ku niil ei varsinaisesti oo mitään kotia, Leevi sanoi ja mä katsoin sitä vähän kysyvästi, - se Saran mies hakkas sitä, mä tiiän sen mulkún, ihan sairas jätkä, hyvä vaan että ne pääs pois sen luota, mies jatkoi ja mä nyökyttelin. Mua oikeasti hävetti kaikki se vitunmoinen häslinki mitä mä olin aiheuttanut kun olin kuvitellut kaikkea hölmöä. Leevi oli vaan reilu kun auttoi Saraa ja poikaansa joilla ei ihan tosissaan ollut paikkaa minne mennä. Ja mä olin vaan sekoillut ihan saatánasti.
- Nii joo, mä sain sanottua ja katsoin Leeviin, - sori oikeesti kun mä käyttäydyin niinku joku vitun psyko sen jutun takia, jatkoin ja mies hymyili vinosti. Se kumartuin lähemmäs mua ja painoi pikaisesti huulensa mun hiuksiin.
- Ei se mitään, ja oisin mäkin voinu käyttäytyä paremmin, Leevi vastasi ja mun kasvoille nousi hymy. Mies tönäisi mua hellästi kylkeen samalla kun mä vein tupakan huulilleni. Vedin savua keuhkoihini ja katselin eteen päin jotenkin autuaana, ja oikeastaan mun olisi vaan tehnyt mieli nojailla Leeviin tai jotain, mutta en mä siinä rantsulla kehdannut kun siellä täällä istui muitakin ihmisiä. Toki mun kuitenkin oli aivan hiton hyvä ihan vaan siinä, mulla oli röökiä ja kaljaa ja Leevi mun vieressä, joten mä en ihan oikeasti voinut valittaa.

- No muru, miten on, joko sä muutat mun luo? Leevi virnisti sitten ja heitti tupakan sormistaan.
- Täh? mä mölähdin ja katsoin miestä huvittuneena, - sä luulet oikeesti, että meidän yhteiselo onnistuis sopuisasti ja ilman että me ei oltais kokoajan toistemme kurkuissa kiinni? jatkoin ja Leevi otti kulauksen kaljastaan hymyillen leikkisästi.
- No sehän ois kiva, voitais tapella telkkariohjelmista ja pyyhkkäysvuoroista niinku vanha aviopari ja susta tulis oikein näppärä pikku kotivaimo, Leevi sanoi kiusaten ja taputti mun päälakea virne huulillaan. Mä huitaisin sen käden sivuun.
- Haista páska, vastasin tönäisten miestä, - loppu se mun miehisyyden kyseenalaistaminen, jatkoin voimatta kuitenkaan estää huulille kapuavaa virnettä. Leevi nauroi huvittuneena ja kutitti mua huomaamattomasti kyljestä.
- Mä luulin että sä oisit innostunu, mies virnuili ja nosti pilottilasit päälaelleen.
- Sä luulet taas itestäs liikoja, huomautin huvittuneena ja join kaljatölkkini tyhjäksi. Ilma alkoi viiletä iltaa kohden, mutta mä tuskin huomasin sitä ollenkaan availlessani uutta olutta. Tyytyväisenä nojauduin taaksepäin kyynerpäideni varaan ja katsahdin Leeviä, joka katseli takaisin vino hymy huulillaan.
- Mitä? mä virnistin ja Leevi nappasi arskat mun silmiltä.
- Emmä tiiä, mä haluisin vaan kaataa sut siihen maahan ja suudella, mies vastasi hyvinkin neutraalisti saaden mut naurahtamaan. Jotain lämmintä läikähti taas mun sisälläni.
- Susta on tullu ihan pehmo, mä sanoin suupieli nykien.
- No sori, voin mä vaihtaa tyyliäkin, Leevi vastasi, - mä haluisin vaan kaataa sut siihen maahan ja naida ihan vitun kovasti, onks parempi?
Mä nauroin vapautuneesti ja hörppäsin kaljaani.
- Mä tykkäsin molemmista, heitin huvittuneena ja hipaisin huomaamattomasti Leevin kättä, - sä oot ihana.
Mies hymyili mulle ja hiveli mun sormia somillaan.
- Niin säki, se vastasi ja mun vatsanpohjassa myllersi, - sitäpaitsi sun syytä se on että musta on tullu tällanen pehmo, sä oot kolhassu mun bad guy -imagoa vitun pahasti, Leevi jatkoi virnistäen.
- Ja sekö sua harmittaa?
- Ei yhtään.
Me hymyiltiin taas ja oltii vähän aikaa ihan hiljaa.

Joskus kahdeksan aikaan taivaalta alkoi hiljaa ripeksiä vettä ja me lähdettiin lampsimaan pois siitä rannalta. Mä vedin hupun päähäni ja katsoin taivasta, joka oli muuttunut astetta tummemmaksi sitten iltapäivän.
- Tuut sä mun luo? mä kysyin taivasta tuijotellen samalla kun tungin nyrkit farkkujen taskuihin.
- Tuun, Leevi sanoi vinosti hymyillen ja veti sitten hupparin hupun päähän, - mä en nimittäin uskalla enää luvata ettei Pihla ois kämpillä.
- Nii mä vähän aattelinki, vastasin ja vilkaisin miestä vierelläni, - kelaan vaan sitä, että miten vitussa mä ikinä voin jolleki Pihlalle sanoo et mä iskin sen enon?
Leevi nauroi.
- Ai säkö iskit mut? se kysyi ja mä irvistin.
- Eiku ihan oikeesti.
Leevi kohautti olkiaan.
- En mä tiiä, se ois vaikeeta jo pelkästään sillonkin jos sä oisit joku sen tyttökavereista, mies sanoi, sytytti röökin ja käveli tyhjään katokseen sateensuojaan, - mut kun sä oot mies, niin sekin ois sille jo shokki, siis että mä oon miehen kanssa, tai ois se aika monelle muullekin mun tutulle, Leevi jatkoi selittämistään, rypisti vähän otsaansa ja katsoi kun mä laitoin myös tupakaksi. Mä vilkaisin miestä ja nojauduin katoksen seinää vasten.
- Víttumaista, mä hymähdin ja vein tupakan huulilleni.
- Tietääks Pihla sun suuntautumisesta? Leevi kysyi.
- No en oo ehtiny kertoo.
- Kuka siitä ylipäänsä tietää?
- Aarni ja Silja.
Leevi kohotti kulmiaan ja puhalsi savua keuhkoistaan.
- Et oo muille kavereilles sanonu? Tai veljilles, porukoilles? Leevi kysyi ja mä vedin kastuneen hupun päästäni.
- Ei mikään maailman suvaitsevaisin kuitenkaan oo toi meikäläisen kaveriporukka, ainoo kelle vois viel sanoo ois varmaan Mikki, mä vastasin kohauttaen olkiaan, - ja pikkubroidi on niin pelle ettei sille voi mitään tollasta sanoo, Petulle vois varmaan muuten mut kun kyseessä oot sä niin ei helvetíssä, jatkoin ja Leevi liikahti mun vierelleni.
- Toi nyt on ihan pérseestä, eiks sua ahista kun sä et voi kertoo? Leevi kysyi ja mä vähän ihmettelin sen kyselemistä. Kohautin olkiani jälleen.
- Ei se enää nykyään kun siihen tottuu, ja onha mulla Silja jolle mä oon voinu penskasta asti vollottaa jos on nallekarkkien jako menny ihan vítuilleen mun kohdalla, sanoin ja virnistin nopeasti, - mitä sä kyselet?
- No kai mä saan olla kiinnostunu sun asioista? Leevi kysyi hymyillen vähän.
- Ihan vapaasti, heitin takaisin ja hymyilin vinosti, - mut enhän mä oo ainoo jonka tässä pitäs stressata mitä muut ajattelee, jatkoin katsoen Leeviin, joka heitti tupakan katuun.
- No mut mä en oo ehtiny tai joutunu miettii tollasia asioita teini-iästä asti, en mä ikinä oo rakastunu mieheen ennen sua, mies sanoi ja mä kohotin kulmiani vähän, - kaikki mun suhteet on ollu naisen kanssa ja ne jutut mitä on ollu miesten kanssa, niin ei niistä oo tullu mitään vakavaa.
- Ihan totta?
- No kyllä. En mä oo joutunu käymään läpi mitään teini-iän identiteettikriisiä kun kaverit juoksee hormonipäissään tissin kuvat silmissä tyttöjen perässä eikä itteä kiinnosta yhtään, mies sanoi ja mä katsoin sitä huvittuneena heittäen sitten röökin sormistani.
- Ai säkö juoksit?
- Mä olin se kaikista pahin, Leevi virnisti ja mä naurahdin.
- Mä voin kuvitella, sanoin tönäisten miestä, - ja mistä sä kuvittelet että mulla oli joku teini-iän kriisi?
- Eiks sulla sit ollu? Mulla oli ainakin kriisi kun en osannu millään valita siitä mua kuolaavasta tyttölaumasta vaan yhtä, Leevi heitti leikillään itsevarmasti ja mä tönäisin sitä taas hellästi, kunnes laskin käteni miehen kyljille ja vetäisi vähän lähemmäs.
- Kuka sut muka haluais? virnistin ja Leevi nauroi.
- Hitto sä olet ilkee, se sanoi. Mä painoin nopean suudelman miehen huulille ja tunsin miten Leevi hymyili mun huuliani vasten.
- Se oli tarkotuskin, huomautin katsellen miehen savunharmaita silmiä.
- Just, se mutisi kallistaen päätään, - no, eiks sulla muka ollu kriisiä?
- Oli todellakin.
- Arvasinhan mä.
- Mä esitin kunnon naistenmiestä ja seurustelin jonkun tytön kanssa, vaikkei ollu mitään intressejä, mä hymähdin ja Leevi pyyhkäisi mun märkiä hiuksiani.
- Raukka, se totesi ja mä hymyilin huvittuneena. Sade alkoi hellittää hiljalleen ja mä vilkaisin katoksen ulkopuolelle.
- Joko mennään?
- Joo.
Musta tuntui erikoisella tavalla hyvältä puhua Leevin kanssa vakavasti - nyt kun mä tunsin sen enkä vaan änkyttänyt ja hämmentynyt sen juttujen takia, niin mun oli hiton helppo puhua sille. Tavallaan tuntui, että mä olisin tuntenut sen kauemmin ja silti samaan aikaan tuntui, että vasta äskenhän mä tuijottelin sitä silmät pyöreinä siinä sen parvekkeella. Huvittuneena mietin käytöstäni. En mä olisi silloin ikinä voinut arvata, että tässä kävisi näin.

Me ei oikeastaan ehditty kävellä edes kovinkaan kauaa kun mä huomasin tien toisella puolella kävelevän tutun hahmon. Teki mieli sanoa, että siinä paha missä mainitaan, tai jotain muuta vastaavaa. Mä saatoin toivoa, ettei se huomaisi meitä, mutta mun tuuri tiedettiin.
- Petu, mä mutisin ja Leevi nosti katseensa kengistään. Víttuako sen piti kävellä just nyt vastaan? Kirosin itsekseni kun isoveli huomasi meidät ja seisahtui hetkeksi paikalleen katsoen meitä jossain määrin ihmeissään.
- No voi páska, Leevi mutisi kun Petu lähti kävelemään meitä kohti. Ihmetys sen kasvoilla muuttui hyvin pian vihaisuudeksi ja mä saatoin vaan kirota mielessäni kun broidi lopulta seisahtui meidän eteen. Mä vilkaisin litimärkiä kangaskenkiäni huultani järsien nostaen sitten katseeni Petuun. Isoveli loi Leeviin yhden murhaavan katseen, kunnes siirsi katseensa muhun.
- Siis mitä víttua Eetu? Mitä sä teet ton kanssa? se tivasi hermostuneena.
- No... Mä aloitin, mutta en ehtinyt puhua pidemmälle kun Petu ei sitten ilmeisesti ollut kiinnostunut kuulemaan vastausta. Se siirsi katseensa Leeviin hermostuneena ja meni tuskin sekuntiakaan kun se tarrasi Leevin hupparin rinnuksista kiinni.
- Mihin vitun ongelmiin sä oot Eetua vetämässä? Jätä se rauhaan, broidi raivosi ja Leevi tyrkkäsi sen irti itsestään, - Eetu ei lähe sun rikoskuvioihin mukaan, Petu ärähti vielä ja mua vähän vítutti kun se puhui niin kuin mä en osaisi itse huolehtia asioistani tai pitää puoliani missään.
- Mä en oo vetämässä yhtään ketään yhtään mihinkään, Leevi sanoi ja yritti kuulostaa rauhalliselta, mutta mä huomasin sen äänessä ärtymyksen, - ja tiedokseks Teemu, mä en oo ollu niissä kuvioissa mukana moneen vuoteen enää.
- Ja suako pitäis uskoo?! Petu ärähti ja näytti siltä, että käy Leevin päälle ihan minä hetkenä hyvänsä.
- Voi víttu Petu rauhotu, mä sanoin väliin kävellen askeleen lähemmäs vihaista veljeäni, - sä et... mä aloitin, mutta Petu keskeytti taas.
- Mähän sanoin sulle, että kannattaa pysyy tosta kaukana, ootko sä ihan vitun tyhmä? broidi tivasi ja mua oikeastaan alkoi vítuttaa Petu vaan kokoajan enemmän, - tajuutko sä millanen kusípää toi jätkä on?
- No en mä sinuna hirveesti huutelis, Leevi sanoi väliin astetta tylymmin, ennen kuin mä ehdin sanoa mitään.
- Mä en kysyny sulta, Petu ärähti.
- Vaikee olla hiljaa kun sä jauhat musta páskaa.
- Mä kerron vaan totuuden siitä millanen sä oot, et aattele ku ittees, Petu sanoi vihaisesti, - tajuutko sä miten vitun moni on kärsiny sun ja niiden muiden kusípäiden takia? broidi jatkoi ja Leevin toinen käsi puristui nyrkkiin.
- Kyllä mä tajuan, enkä mä oo siitä ylpee, se sanoi viileästi, - ihan niinku sulla ois vara sanoo mitään, ilman sua Noora ois vielä elossa.
Samassa Petu tönäisi Leeviä voimalla rintakehään. Mä vetäisin broidin kauemmas.
- Voi víttu voitteko lopettaa?! mä ärähdin.
- Tää ei kuulu sulle, Petu sanoi äkeästi.
- No alkaa pikkuhiljaa kuulua.
Petu työnsi mut kauemmas noteeramatta mitenkään mun sanojani ja käveli lähemmäs Leeviä.
- Vitun tekopyhää syyttää mua Nooran kuolemasta kun samaan aikaan ite diilasit piriä ja hakkasit rahat niiltä joilla ei ollu maksaa, Petu sanoi kylmään sävyyn ja jokin Leevin ilmeessä muuttui täysin. Mun kurkkua alkoi kuristaa koko tilanne.
- Ilman sua Noora ei ois ikinä rännittäny sitä páskaa, Leevi ärähti ilkeästi ja samassa Petu kävi sen päälle. Broidi löi, enkä mä edes muistanut milloin mä olin nähnyt sen sellaisena viimeksi, en sen jälkeen kun se pääsi kuiville. Petu oli muuttunut, se oli rauhallinen ja kunnollinen, ei mikään rähinöitsijä niin kuin ennen, mutta ilmeisesti Leevi sai jotain piirteitä taas esiin. Ei Petu Leeville tietenkään ikinä voisi pärjätä, vaikka olikin vähän saanut jotain luun ja nahan väliin katkaisun jälkeen. Ei siis mennyt kovin kauaa kun Leevi oli saanut painettua broidin märkään asfalttiin ja käynyt hajareisin rintakehän päälle niin ettei Petu siinä voinut muuta tehdä kuin kiroilla. Mä selvisin järkytyksestäni yllättävän nopeasti ja ennen kuin Leevi ehti lyödä, mä menin ja otin kiinni sen kyynärvarresta kiskoen pois Petun päältä.
- Anna olla, mä sain sanottua ja ihme kyllä se tepsi. Sain revittyä Leevin pois kiroilevan isoveljeni päältä ja Petu nousi hyvinkin sukkelasti seisomaan märästä maasta. Leevi hipaisi punoittavaa leukaansa ja sytytti röökin sanomatta mitään. Mä katsoin sitä ja sitten Petua, joka näytti jossain määrin hyvin víttuuntuneelta.
- Vitun pellet, mä tuhahdin ärtyneenä ja pistin itsekin tupakaksi. Tämä ei taas olisi voinut mennä yhtään enemmän päin helvettíä. Petu pyöritti päätään levottomana ja katsoi mua.
- Voisit Eetu valita kaveris vähän paremmin, broidi töksäytti ja Leevi nosti katseensa, vilkaisten ensin mua ja sitten Petua. Mua ärsytti kamalasti.
- Mä pyörin ihan niitten kanssa kenen haluan, vastasin vieden röökin huulilleni, - muutenki ihan vitun tyhmää kantaa kaunaa jostain vanhasta jutusta ku vois ihan hyvin vaan sopia, jatkoin hyvinkin solidaarisesti, mutta ei Petu mun sanoistani tietenkään välittänyt. Leevi oli ihan hiljaa ja se oli musta hiton outoa, koska harvoin se ihan oikeasti oli.
- Mä en oo sopimassa yhtään mitään, Petu murahti ja otti pari askelta taaksepäin, - suosittelen Eetu miettimään ihan vitun tarkasti mihin sekaannut, isoveli jatkoi ja vilkaisi Leeviin kylmästi, kunnes siirsi katseensa muhun. Mä tuijotin Petua hyvin ärtyneenä ja lopulta broidi kääntyi kun ei saanut multa vastausta sanoihinsa. Mä purin hammasta kiukustuneena ja kirosin mielessäni, kunnes Petu lähti kävelemään pois päin meistä sanomatta enää muuta. Ja ehkä ihan parempi niin. Mä katsoin miten ärtynyt veljeni katosi jonnekin kulman taakse, kunnes siirsin katseeni tupakkaansa tuijottelevaan Leeviin. Me oltiin vähän aikaa ihan hiljaa.
- Sori, mä lopulta pukahdin ja hipaisin varovasti miehen punoittavaa leukaa.
- Eihän tää sun syys oo, Leevi vastasi samalla kun heitti tupakan katuun, - toi on ihan mun ja Teemun välinen asia, páska juttu vaan kun se ei oo halukas sopimaan, mies jatkoi hieraisten niskaansa.
- Vítuttaa tollanen käytös Petulta, mä sanoin ja otin vielä savut, kunnes tiputin kessun sormistani. Leevi kallisti vähän päätään ja hipaisi sormillaan mun kättäni.
- No sillä on omat syynsä, ja tiiätkö, sun broidis ei oo ainoo joka ei musta tässä kaupungissa tykkää joten mä en lannistu tällasesta, Leevi sanoi ja mä kohotin vähän kulmiani, - páskaa tässä on se, että Teemu on kuitenkin sun broidi ja se ei selkeesti oo kovin mielellään sopimassa mun kaa.
- Vítuttaa, mä tuhahdin, - se ei sit oikeesti tykkää susta yhtään.
- No en mäkään sitä varsinaisesti rakasta, mut kyl mä haluaisin unohtaa vanhat jutut ja olla ees väleissä, Leevi sanoi ja kohautti olkiaan katsoen sitten mua, - toivottavasti sä et haluu lähtee pois mun luota tai jotain, se jatkoi jotenkin varovasti ja kuulostaen niin ei-Leevimäiseltä, että mua melkein huvitti. Tuo mies tosiaan osasi kaiken itsevarmuutensa lisäksi olla kyllä välillä kamalan vaatimaton. Ja se oli tavallaan tosi suloista.
- En mä oo lähössä sun luota mihinkään, sanoin ja hipaisin miehen kättä, - hölmö, miks mä haluisin?
- Emmä tiiä, eiks Teemu antanu jo ihan tarpeeks paljon syitä?
- Mä osaan hei ajatella ihan omilla aivoillani, kyllä mä tiiän mitä mä haluan, sanoin ja pieni nopea hymy kävi mun kasvoillani.
- Mitä sä haluat?
- Olla sun kaa.
Leevi hymyili ja nosti kätensä hipaisten mun nenää.
- Hyvä kuulla, se sanoi ja mun kasvoilla kävi hymy. Me oltiin vähän aikaa hiljaa ja mun fiilis tuntui parantuvan äskeisestä. Mua masensi kuitenkin hitosti se, että Petun ja Leevin yhteinen menneisyys oli tuollainen, eivätkä ne olleet väleissä. Eivätkä välttämättä olisi ikinä, enkä mä voisi koskaan sanoa Petulle, että mä olin yhdessä miehen kanssa, jota se vihasi. Vítutti kun asiat eivät voineet olla yhtään yksinkertaisempia.
- Mennäänkö? mä lopulta kysyin kun me oltiin seisottu siinä tovi.
- Joo, Leevi vastasi ja hymyili vähän, kunnes me lähdettiin lampsimaan mun kämpille päin.

Myöhemmin me löhöttiin mun sängyllä ja katsottiin telkkarissa pyörivää elokuvaa. Leevin sormet piirtelivät epämääräisiä kuvioita mun rintakehään samalla kun mä nojasin mieheen autuaana. Lopulta mä unohdin Petun ja sen sanat ja sen tosiasian, ettei mun ja Leevin suhde kestäisi kovin suuresti päivänvaloa. Eikä se johtunut vaan Petusta, vaan myös esimerkiksi Pihlasta. Mä kohottauduin ja painoin suudelman Leevin huulille saaden miehen hymyilemään. Kyllä mä tiesin, että Leevin menneisyydessä oli paljon huonoja asioita ja että Petun oli vaikea sopia miehen kanssa juuri sen takia, että Leevi oli diilannut ja kohdellut ihmisiä páskasti. Ja ehkä mä jotenkin ymmärsin senkin, että Petu pelkäsi mun sekaantuvan johonkin rikolliseen kun broidi näki Leevistä vaan sen puolen, eikä halunnut ymmärtää, että ihmiset muuttuivat. Mä hymähdin itsekseni ja mietteliäänä hivelin Leevin paljasta yläkroppaa.
- Kuka oli Noora? mä kysyin lopulta hiljaisuuden jälkeen, vaikka oikeastaan kai tiesinkin, olihan Leevi mulle aiemmin kertonut kaveristaan joka kuoli huumeisiin alettuaan käyttää Petun takia. Mies katsoi mua yllättyneenä kysymyksestä, kunnes siirsi katseensa televisioon.
- Se tota... Se oli mun pikkusisko, Leevi lopulta sanoi vähän käheästi ja mä kohottauduin kokonaan istumaan katsoen miestä jotenkin järkyttyneenä.
- Mitä? Sä puhuit aiemmin jostain kaverista, mä sanoin ja Leevi puri huultaan tuijotellen telkkaria.
- Joo, mä en kauheesti puhu Noorasta kellekään, siks mä en sillon kertonu, mies sanoi hiljaa. Mulle tuli yhtäkkiä kamalan surullinen olo kun mä mietin, että Leevi oli menettänyt Pihlan äidin lisäksi myös toisen sisarensa. Mä sivelin miehen kaulaa sormillani ja lopulta Leevi siirsi katseensa muhun.
- Noora ja Teemuhan seurusteli, systeri oli ihan rakastunu sun broidiin, vaikka mä sanoin että pysyy poissa niistä narkkikuvioista, mies sanoi ja kohautti olkiaan, - mut kai se alttius kaikkiin päihteisiin on meillä jotenki suvussa kun ollaan kaikki samanlaisia, joten ei kauheesti tavittu että Noora alko vetää vahvempia ja lopulta rupes piikittämään ja mä sain noukkia sitä millon mistäkin ojan pohjalta ja millon mistäkin seurasta, Leevi sanoi ja mä katsoin miestä jotenkin hiton järkyttyneenä. Musta tuntui kamalan pahalta. Ketään Nooraa mä en Petun lukuisista aiemmista tyttöystävistä muistanut, mutta toisaalta, silloin kun broidi narkkasi niin ei sen menoista tiennyt kukaan yhtään mitään.
- Mikset sä kertonu mulle? mä kysyin hiljaa ja koitin tavoitella Leevin katsetta.
- Mun on vaikee puhuu siitä, se vastasi ja mä kiersin käteni sen hartioiden ympärille, - mä oon aina syyttäny Teemua siitä, että se veti Nooran niihin juttuihin mukaan ja systeri oli niin vietävissä kun oli niin hiton rakastunu, mutta enhän mä itekää näyttäny mitää hyvää esimerkkiä kun pyörin niissä piireissä, Leevi jatkoi ja näytti kamalan surulliselta.
- Mä oon pahoillani, sanoin varovasti ja kiersin käteni miehen ympärille lohduttavaan halaukseen. Musta tuntui edelleen erikoiselta tuntea jotakuta ihmistä kohtaan tällä tavalla, mutta Leevistä oli tosissaan tullut mulle lyhyessä ajassa ihan hiton tärkeä. Mies halasi mua takaisin ja me oltiin vähän aikaa ihan hiljaa, kunnes erkaannuttiin. Mä painoin suudelman Leevin hiuksiin ja mies pyyhkäisi muka hyvinkin huomaamttomasti kostuneita silmiään. Leevin kovan kuoren alla oleva herkkyys oli hiton sympaattista.
- Sori, se sanoi ja koitti naurahtaa muka hyvinkin huolettomasti, - en mä yleensä tälleen...
- Ei sun pidä pyytää anteeks, mä sanoin ja sivelin Leevin rintakehää, - ei sun tarvii esittää mitään mun seurassa, jatkoin ja mies hymyili vähän. Mä pyyhkäisin yksinäisen kyyneleen sen silmäkulmasta ja annoin pienen hymyn käydä huulillani.
- Emmä yleensä oo tämmönen, Leevi sanoi naurahtan hiljaa.
- Ei siinä oo mitään väärää, mä sanoin ja mies kumartui painamaan hellän suukon mun huulilleni.
- Tiiätkö, pitkästä aikaa musta tuntuu että kaikki on reilassa, sä oot tehny musta ihan vitun onnellisen, Leevi sanoi ja painoi suudelman mun hiuksiin, - mulla on muutenki asiat nyt hyvin, Sara anto anteeks mun kusípäisyyden, me saatiin puhuttua ja me voidaan olla ystäviä, mä saan tutustua mun poikaan, ja sit mä oon vielä saanu tollasen aarteen itelleni, Leevi jatkoi, kiersi kätensä mun harteiden ympärille ja sain mun sydämen hakkaamaan ihan hulluna. Ei mulle kukaan ollut ikinä sanonut mitään sellaista kuin Leevi, tai jos olikin, niin sillä ei ollut todellakaan ollut tällaista vaikutusta. Mä leijalin taas jossain pilvissä ja olo oli niin kuin teinitytöllä.
- Aarteen? mä toistin ja Leevi naurahti pienesti.
- No niin, mä oon tosissani Eetu, mies sanoi.
Mua hymyilytti ihan hitosti.
- Sä oot tehny musta onnellisen, mä sanoin ja painoin huuleni miehen huulille, - sä oot ihmeellinen.
- Sä oot.
Mun huulet löysivät taas tiensä Leevin huulille ja mies haroi mun leikkaamista kaipaavia hiuksiani, kunnes kaatoi mut sängylle alleen saaden mut nauramaan vapautuneesti.

*

Viikonlopun jälkeen mä hengailin enimmäkseen Mikin ja Anttonin kanssa. Leevi oli töissä ja mä kelasin, että mun pitäisi itsekin koittaa jostain saada edes jotain duunia kun en ollut intin jälkeen oikeasti tehnyt mitään muuta kuin laiskotellut ja dokannut. Se dokaaminen tosin oli ehkä vähän vähentynyt, toisin kuin jätkillä, Mikki ja Antton tuntuivat naukkailevan melkein päivittäin. Ei se tosin mua kauheasti yllättänyt, huolestutti vaan, jätkillä kun ryyppääminen tuntui lähteneen pitkälti lapasesta. Tai Mikillähän se oli lähtenyt jo aikoja sitten. Kai meidän muiden olisi jo aikoja sitten pitänyt puuttua Mikin päihteiden liikakäyttöön, vaikka lopulta se tuskin olisi muuttanut mitään. Mua ei kuitenkaan varsinaisesti huvittanut kantaa Mikkiä hautaan kaksvitosena, jäbä oli mulle kuitenkin hiton tärkeä frendi.
- Mulla mitään ongelmaa oo, mä oon hei vitun onnellinen Eetu just näin, Mikki hölötti mulle kun me istuttiin terassilla ja mä koitin vihjata kundille vähentämisestä. En mä tietenkään ollut mikään oikea ihminen saarnaamaan, kyllä mä itsekin olin ryypännyt joskus lähes kokoajan nimenomaan Mikin kanssa, mutta jätkällä se oli jäänyt päälle samalla kun mä olin päättänyt edes vähän ryhdistäytyä.
- Ihan miten vaan, mä hymähdin ja join tyhjäksi sen ainoan tuoppini johon mulla oli varaa. Antton tarjosi mulle toisen, mutta lopulta mä en jaksanut istua siinä terassilla sitä toista kaljaa pidempään ja lopulta jätin jätkät keskenään sammaltamaan toisilleen jotain elämää suurempaa.

Keskiviikkona mä löhösin Leevin kämpän nojatuolissa Pihlan, Aren ja Siljan kanssa ja kuuntelin miten Pihla selosti suu vaahdossa jostain kaksiosta jota ne olivat Aarnin kanssa käyneet katsomassa. Silja oli sanonut mulle, että Pihla ja Aarni etenivät liian nopeasti kun olivat jo nyt yhteistä kämppää etsimässä, mutta mä en osannut olla mitään mieltä siitä. Mä olin vaan iloinen kun ne olivat viimein ylipäänsä löytäneet toisensa sen ikuisuuden jatkuneen jahkailun jälkeen.
- Toivottavasti me saadaan se kämppä, Pihla sanoi hyvin Pihlamaisen innokkaana ja mä naurahdin vähä, - ei tarviis enää Leevin nurkissa pyöriä.
- Ihan niin kun sä täällä ees enää ikinä olisit, mä huomautin huvittuneena.
- Mistä sä sen tiiät? Pihla virnisti ja mä katsoin sitä vähän aikaa hölmistyneenä, kunnes hymyilin vinosti.
- No kunhan arvelin, että ennemmin sä siellä Aren nurkissa pyörit, sanoin ja Pihla irvisti.
- En mä mitään pyöri.
- No joo, hei mä en halua kuulla sen tarkemmin mitä te siellä teette, vastasin ja muut nauroivat.
- Vitun Eetu, Pihla hymähti ja heitti mua sohvatyynyllä. Mä olin sanomassa jotain takaisin, mutta en ehtinyt kun ulko-ovi kävi.
- No oho, en oo nähny Leeviä sitten viime torstain, Pihla sanoi meille ja mä siirsin katseeni tytöstä olohuoneeseen laahustavaan mieheen. Mua hymyilytti väkisin Leevin näkeminen, mutta koitin näyttää ihan neutraalilta.
- Oho, katos, moi, Leevi sanoi huomattuaan meidät, - helvettí tuolla ulkona on kuuma, se jatkoi ja pyyhki hionnutta otsaansa, kunnes kaivoi työhousujensa taskusta avaimensa ja kännykkänsä ja laski ne lipaston päälle.
- En epäile, Pihla sanoi.
- Onneks kohta on loma, Leevi sanoi ja katosi keittiöön kunnes palasi vesilasin kanssa, - no, mitä lapset? se sitten virnisti ja joi lasin kerralla tyhjäksi. Mies katsahti mua pikaisesti ja hymyili vähän kunnes nojautui seinää vasten. Silja ilmeisesti huomaisi Leevin pikaisen hymyn, koska se käänsi katseensa muhun ja kohotti kulmiaan. Viimeksi kun mä olin Sijalle sanonut Leevistä, niin mun fiilikset meidän jutusta oli olleet jossain määrin hyvin negatiiviset.
- Eipä täs, me löydettiin Pihlan kanssa aika vitun hyvä kämppä, kunhan vielä saatais se, Aarni ehti vastata.
- No se on hyvä, mä varotan sua sit, ton kanssa asuminen ei oo helppoo, Leevi heitti huvittuneena ja Pihla pyöräytti silmiään.
- Haista páska, tyttö sanoi virnistäen kuitenkin, - missä sä oot ollu? Mä olin täällä viikonloppuna yötäkin, mutta ei sua vaan näkyny kotona, onks sulla joku nainen? Pihla tenttasi ja mä purin kieleeni.
- Ootko sä huolissas musta? Leevi virnisti.
- No en, Pihla vastasi huvittuneena, - no, onks sulla?
- Kuka mut huolis? Leevi vastasi surkeana ja mä koitin olla hymyilemättä typerästi.
- Niin no totta, Pihla sanoi kiusaten ja Leevi virnisti sille veikeästi, - salettiin sulla on joku nainen silti.
Mies iski meille leikkisästi silmää, kunnes vei lasin keittiöön ja palasi.
- Mä meen suihkuun, älkää kusko housuihinne, se sanoi kävellen meidän ohi ja katosi kohta kylpyhuoneeseen. Mun kasvoille nousi typerä hymy, jonka mä lopulta tajusin pyyhkiä pois.
- Ihana eno mulla, Pihla sanoi irvistäen ja nappasi pöydältä tupakka-askinsa, - röökille?
- Joo, mä avasin viimein suuni ja nousin ylös. Silja tönäisi mua hellästi kylkeen kun me asteltiin parvekkeelle ja mä tyydyin kohottamaan tytölle vain kulmiani. Silja (taas kerran, víttu) tuntui tajuavan jotain mitä mä en olisi halunnut. Ihme selvännäkijä.

Lopulta illalla kun me lampsittiin Siljan kanssa samaa matkaa asunnoillemme, oli mun pakko kertoa tytölle totuus, ei se muuten olisi ikinä lopettanut uteluaan. Ja oikeastaan tuntui jotenkin vapauttavalta sanoa mun ja Leevin suhteesta jollekin, eikä tarvinnut esittää ja valehdella. Silja tosin olikin sitten ainoa jolle mä saatoin kertoa, mutta olipahan edes joku.
- Ei luoja Eetu, Silja totesi kun mä olin selittänyt sille koko jutun, - toihan on ihan niin ku jostai elokuvasta, tyttö jatkoi huvittuneena ja mä kohotin kulmiani.
- No anna tulla sen saarnan, sanoin saaden Siljan naurahtamaan.
- Emmä mitään saarnaa, vaikka tokihan se ois helpompaa jos sä oisit iskeny jonkun muun ku frendis enon, tyttö sanoi ja sytytti tupakan, - onhan Leevi hiton hyvännäkönen, kyl mä ymmärrän sua, mut se on musta tosi outoo et se tykkää miehistä, tiiätkö se on just sellasen naistenmiehen olonen tyyppi.
Mua nauratti Siljan analysointi.
- Ihme analyysit sulla, mä totesin ja sytytin itsekin röökin. Oli hiton lämmin edelleen, vaikka kello näytti kahdeksaa illalla.
- No tämmönen mä vaan oon, Silja sanoi ja nosti aurinkolasit päälaelleen, - mä oon ilonen sun puolesta Eetu, voi vaan olla vähän vaikee kertoo Pihlalle.
- Niin, tai kelle tahansa muullekaan, mä hymähdin ja kohautin olkiani, - Leevi ja Petu tuntee toisensa ja ne suunnilleen vihaa toisiaan.
- Ihan totta?
- Mm-m, mut ihan sama, en mä jaksa stressata, sanoin haukotellen ja puhalsin savua keuhkoistani, - sä oot ainoo jolle mä voin kertoo, jatkoi vielä ja Silja hymyili vähän.
- Kyl sä tiiät, että mulle voi aina puhua, tyttö sanoi vieden tupakan huulilleen ja mun kasvoille nousi pieni hymy.

Kesäkuu tuntui menevän hitonmoista vauhtia eteenpäin ja mä toivoin mielessäni, että aika vaikka pysähtyisi hetkeksi. Juhannus lähestyi ja me meinattiin perinteisesti lähteä frendiporukan kanssa Aren porukoiden mökille silloin. Leevillä oli omat suunnitelmansa, mutta ei se mua haitannut, vaikka totta kai mä olisin mieluiten viettänyt jussit sen kanssa. Mulle riitti kuitenkin ihan hyvin, että mä sain olla sen kanssa ylipäätänsä.
- Meetteks te jonneki mökille sillon? Leevi kysyi kun me oltiin torstai-iltana ajelemassa paremman tekemisen puutteessa. Mies vilkaisi mua ja seusautti autonsa liikennevaloihin.
- Joo, Aarnin porukoiden mökillä me ollaan oltu viimeset neljä juhannusta, sanoin ja vilkaisin aukinaisesta ikkunasta ulos, - mitäs sä teet?
- Me menään kans mökille porukalla, en mä tykkää jussia viettää kaupungissa, se sanoi ja kaasutti valoista tapansa mukaan astetta vauhdikkaammin. Mä tajusin, etten mä oikeastaan ollut tavannut Leevin kavereita ollenkaan. Tai olin sen yhden kaapin kokoisen jätkän, Retu vai kuka nyt olikaan, joka oli mukiloinut mua kun mä olin käynyt suutuspäissäni Leevin päälle Petulla vierailuni jälkeen. Hymähdin muistolle ja siirsin katseeni mieheen.
- Joo, kyl mäkin oon mieluiten ihan mökillä sillon, sanoin ja Leevi hymyili mulle, - millos mä tutustun sun frendeihin, en oo tavannu kun sen yhen joka löi multa ilmat pihalle.
Leevi naurahti ja avasi kuskin puolen ikkunan sytyttäen tupakan siinä ajaessaan.
- Anteeks siitä, mies sanoi ja vilkaisi mua, - millon vaan, jos sä vaan uskallat, se virnisti ja mä kohotin kulmiani.
- No mitä, onks kaikki sun kaverit samanlaisia kun se yks? mä kysyin huvittuneena ja Leevi naurahti.
- Älä huoli, ei oo, se sanoi ja seisahduttuaan taas risteykseen kumartui painamaan suudelman mun huulilleni. Mä hymyilin ja lopulta otin Leevin esimerkistä maillia ja sytytin tupakan. Ilma oli astetta viileämpi kuin muina iltoina, mutta mua ei haitannut yhtään, mä olin niin iloinen jo pelkästään siitä että ylipäänsä oli kesä. Mä en todellakaan ollut mikään talvi-ihminen ja yleensä alkoi masentaa viimeistään syyskuussa. Hymähdin ajatuksilleni ja nojauduin penkin selkänojaa vasten samalla kun vedin savua keuhkoihini.
- Lähetäänkö jonneki ku mulla alkaa loma? Leevi kysyi ja vilkaisi mua puhaltaen savua ilmaan.
- Ai niinku minne?
- Emmä tiiä, reisuun, se sanoi ja kohautti olkiaan hymyillen, - ajetaan Lappiin ihan kahestaan ja vuokrataan joku mökki jostain metsän keskeltä, Leevi jatkoi ja heitti röökin ulos ikkunasta.
- Metsän keskeltä?
- Niin, tiiätkö mä oon salaa ihan helvetinmoinen eräilijä, viime kesänäkin mä olin koko loman pohjosessa, mies sanoi ja mä tiputin tupakan ulos ikkunasta katsoen sitten Leeviä virnistäen. Mua nauratti kun mä kelasin Leeviä armeijanvihreässä ulkoilupuvussa kahlaamassa jossain rämeikössä.
- Mitä? mies kysyi virnistäen ja mä pyöritin päätäni huvittuneena.
- Ei mitään, tottakai me lähetään jonneki kun sulla on loma, vastasin hymyillen.
- Hyvä, mua ei yhtään kiinnosta jumittaa täällä, Leevi sanoi, - tai sit me voidaan lähteä Viroon, siis ihan lomalle, ei pelkästään hakemaan viinaa, tai vaikka Ruotsiin moikkaa mutsia.
Mä olin unohtanut, että Leevin äiti asui Ruotsissa.
- Mitä vaan sun kanssa, tuumasin ja Leevi virnisti leikkisästi, - mitä sä sun mutsille sanoisit meistä?
- No totuuden.
- Ja se ois ihan fine sen kanssa?
- Mutsi on ihan täys hippi, sen maailma on tasa-arvosempi kuin Nelson Mandelalla ikinä, Leevi sanoi ja mä nauroin miehen sanoille. Leevi hymyili vinosti ja oli sanomassa vielä jotain, mutta ei ehtinyt kun sen puhelin alkoi piristä hupparin taskussa. Mä painoin pääni hetkeksi auton ikkunalasia vasten ja hymyilin pienesti. Leevi käänsi radiota hiljemmälle ja katsoi vähän aikaa ruutua ihmeissään.
- Sara soittaa, se totesi ja mä kohotin kulmiani, - no moro, mies vastasi puhelimeen ja yhtäkkiä sen muutoin hyväntuulinen ilme muuttui ihan täysin. Mä katsoin Leeviä ja sen vakavoitunnutta ilmettä ihmeissäni.
- Haloo, Sara? mies kysyi puhelimeen, mutta ilmeisesti puhelu oli katkennut, - víttu, Leevi kirosi ja työnsi puhelimen takaisin taskuunsa, kunnes ihan täysin yllättäen teki U-käännöksen hiljaisella tiellä vastakkaisella kaistalle ja painoi kaasua sen verran kovasti, että oli kai ihme ettei me ajettu ojaan. Moottori huusi kun Leevi kiihdytti sataseen kuudenkympin alueella ja mä olisin varmaan ollut ihan pelko pérseessä vauhdin takia, ellen olisi ollut niin hiton ihmeissäni Leevin reaktiosta puheluun.
- Onks jotai sattunu? mä kysyin ja katsoin ensin Leeviä ja sitten silmissä hyppelevää maisemaa astetta hermostuneempana. Oli onni ettei liikennettä ollut juuri lainkaan, vaikka me ajettiin kokoajan lähemmäs keskustaa.
- Tuomas on jotenki saanu selville missä ne asuu, Leevi sanoi vähän hermostuneeseen sävyyn katse kiinni tiessä.
- Kuka?
- Se Saran ex-mies.
- Ja se on siellä?
Leevi ei vastannut mitään, ajoi vaan hitonmoista kyytiä keskustan läpi ja kääntyi harmaiden kerrostalojen suunnalle. Mä katsoin miestä ihmeissäni ja kelasin miten paha sekopää tämä Tuomas sitten oli kun Leeville tuli tällainen kiire. Mies kaarsi autonsa kerrostalon pihaan hirmuisella vauhdilla, pysäytti ja nousi ulos ratin takaa. Mä nousin myös, vaikka eihän tilanne mulle edes kuulunut.
- Ei sun tarvii tulla, Leevi sanoi mulle.
- Mä tuun, vastasin miehen sitten harppoessa ulko-ovelle. Leevi työnsi yhden avainnippunsa avaimista rapun ulko-oveen ja aukaisi sen. Mä katsoin vähän ihmeissäni sitä miten Leevillä oli avaimet tähän taloon ja ilmeisesti mies tajusi mun ajatukseni.
- Just tän takia mulla on avain tänne, se sanoi samalla kun asteli hämärään rappuun, - víttu jos se múlkku on tehny jotain...
- Pitäskö soittaa poliisille? kysyin, mutta Leevi ei vastannut. Mies juoksi rappuset toiseen kerrokseen ja mä seurasin perässä osaamatta ajatella yllättävästä tilanteesta oikein mitään. Lähinnä hermostutti aika hitosti.

Lähettäjä: Serbi 
Päivämäärä:   4.3.14 12:21:24

Ihanaa kun tuli jatkoa ja ennen kaikkea kun sie palasit! Hyvä että Leevi ja Eetu sai asiat sovittua. Virnuilin koko tämän pätkän ajan varmaan ihan mielipuolisen näköisesti. En keksi mitään sanomista enää, ihana pätkä kaikin puolin! :3

Päivämäärä:   4.3.14 13:10:38

Ei haittaa vaikka kahen tunnin 'aamu-unilla' mentiin, ko pääsi lukemaan tätä. :) Voin vaan sanoa, että oon innolla jatkoa. Enkä vieläkään voi olla ihmettelemättä, kuin hyvää tekstiä sie kirjotatkaan!

Lähettäjä: Figaron_haamu ek 
Päivämäärä:   4.3.14 15:50:46

Pakko nyt vähän antaa kritiikkiä. En tiiä huomaatko ite, mut toistat samoja fraaseja koko ajan ja se tekee tekstistä jokseenkin tökkivää. Samaten mun mielestä aivan liikaa kirosanoja, ne toimii parhaiten, kun niitä käyttää HARVOIN. Kiitos ja aamen.

Päivämäärä:   4.3.14 16:46:02

taivaallista. *-*

Lähettäjä: kökköpaska 
Päivämäärä:   4.3.14 20:38:19

Nonii ihana et sä oot palannu :) toivottavast on vaa kaikki sulla hyvin ja sillee jeesjees. En muista oonko aiemmin kommentoinu muutaku tyylii jatkoo, nii nyt vähän jotain.

Kirjotat tosi kivasti ja kirjavasti, eläväisesti ja sujuvasti. Mut niinku Figaron_haamu sano nii välil vähä toistat samoi, niinku "Olin ihan hiton onnellinen" tai jotain tällasta. Toisaalta sehän voi toimii tehokeinona, teemana :) Mut aina voi pyrkii monipuolisempaan sanastoon nii sellasta.

Välil ehk tuntuu et tää näiden ihanien ukkeleiden suhde soutaa ja huopaa koko ajan mut vähä erilaisia kommeluksii vaan, mut hei en mä voi keskenerästä työtä liikaa kritisoida :D Eli toivon vaa et tää on kaikki johonki tiettyyn suuntaan menossa. Mut kuitenki, kirjotat nii eläväisesti ettei tämmöne nyt oikeestaan haittaa.

Sit täs viimeses pätkäs jotai muutamii kirjotusvirheitä, niinku pihlamaisesti. Ja sit siel oli joku "kovin suuresti" tai jotain, nii se "kovin" oli vähä kökkö. Oisin korvannu sen "paljon".

Mut ennen kaikkee sun teksti on ihanan eloisaa ja tarpeeks on kuvailua ja äksönii :) Jatkoo ootellen!

Päivämäärä:   6.3.14 23:53:10

aaaaaa tää on niin ihana :D <3

Lähettäjä: moi 
Päivämäärä:   9.3.14 15:22:35

Jatkoa!:) <3

Lähettäjä: öäl 
Päivämäärä:   11.3.14 16:54:09

Up :)

Lähettäjä: hrrr 
Päivämäärä:   13.3.14 20:38:50

Joku kehu tätä sun tekstiä kauheena tossa 'parhaat poikaxpoika tarinat' topassa, niin päätin sitte alkaa lukemaan. Ei kyllä kehuttu turhaan! Toivottavasti kirjottaisit pian jatkoa, mä oon ihan koukussa. Tiäkkö, ko luki noit tunteita tuolta, niin aina välil tuli kauhee endorfiiniryöppy, ku sä kuvailet noita tunteita (erityisesti rakkauden tunnetta) ja noita merkittäviä kohtia niin hirveen hyvin! En oo ehtiny viel ees lukemaan kaikkia topia, mut oli pakko tulla jo nyt hypettään sua, toivoen, että tää tarina ei loppuis koskaan! :) ♥

Päivämäärä:   17.3.14 14:17:25

Jatkoo? ee

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   18.3.14 20:08:07

JATKOAAD:

Päivämäärä:   23.3.14 17:20:49

Jatkoo?<3

Päivämäärä:   24.3.14 13:51:28

Figaron_haamu & kökköpaska, mie koitan kiinnittää huomiota tuohon kirosanojen käyttöön ja toistoon, jotenkin sitä vaan sokeutuu omalle tekstilleen. Kiitos kuitenkin kritiikistä!

korppi & Serbi, kiiitos! Ihana kuulla, häkellyn :)

hrrr, vautsi, ihana saada uusia lukijoita vielä tässäkin vaiheessa! Kiitos suuresti, huikeeta kuulla, että tunnetilat on noin samaistuttavissa :)

Noniin, ei taas oo elämä antanu mulle aikaa ja inspistä, mutta tässäpä vihdoin jatkoa. Hävettävän lyhyt luku tuli noiden hirmu pitkien jälkeen, toivottavasti saatte jotain edes irti! Seuraava luku on kans melkein valmis, joten piakkoin senkin varmasti tänne saan :)

Luku 17

Mä katsoin kun Leevi työnsi vara-avaimen lukkoon ja avasi hiljaa puisen ulko-oven astellen äänettömästi sisään. Mä seurasin miestä pieneen eteiseen ja katsoin vähän aikaa ympärilleni, kunnes havahduin peremmältä asunnosta kuuluvaan huutamiseen. Leevi oli hyvin nopeasti kadonnut mun vierestäni ja hetken aikaa mä seisoin siinä tietämättä pitäisikö mun mennä peremmälle kun asia ei sinällään mulle edes kuulunut. Huutamisen ja kiroilun kuitenkin koventuessa mä lopulta liikahdin pois eteisestä ja hiippailin kengät jalassa Leevin perään pienehköön kaksioon. Näky oli jokseenkin hiton paljon pahempi kuin mitä mä olisin osannut odottaa, enkä mä enää yhtään ihmetellyt miksi Leeville tuli niin kiire tänne.
- Sä et voi vaan lähteä ja luulla, etten mä löytäis teitä enää, vitun húora, meihin selin oleva mies huusi ja piteli keittiöveistä seinää vasten painetun Saran kaulalla. Naisen silmäkulma sinersi ja huulesta valui verta aina leukaan asti. Saran ex-mies ei tajunnut meitä keskittyessään niin kovasti huutamiseen ja naisen kiinni pitämiseen. Tilanne näytti juuri niin pahalta kuin saattoi pahimman parisuhdeväkivaltatilanteen kuvitella näyttävän. Saran ex-mies oli pelkästään takaapäin hurjannäköinen ja jos Leevi oli lihaksikas, niin tuo tyyppi oli oikeasti iso. Eikä siis lihavalla - vaan nimenomaan rotevalla tavalla. Sara loi hyvin apuapyytävän katseen Leeviin, joka seisoi mun edessäni levottomana.
- Tumppi, Leevi lopulta lausahti kylmänrauhallisesti ja sai ilmeisesti yllätettyä sen kaapin läsnäolollaan. Siilitukkainen mies kääntyi ja ote irtosi Sarasta sen verran, että naisen onnistui hivuttautua seinää pitkin kauemmas sekopäisestä ex-miehestään.
- Mitä hel... tämä Tumppi aloitti, muttei ehtinyt puhua loppuun, kun Leevi kävi miehen kimppuun takaapäin, väänsi tämän kättä taaksepäin, niin, että keittiöveistä pitelevä käsi huitaisi pelottavan läheltä Leevin kasvoja, kunnes veitsi tipahti Tumpin kädestä keittiön pöydälle. Mies kirosi, iski kyynerpäänsä jonnekin Leevin pallean kohdalle päästen vapaaksi tämän otteesta. Mä astelin olkkarin puolella ja kelasin mitä mä voisin tehdä vai voisinko yhtään mitään. Kieltämättä ei huvittanut yhtään ottaa matsia tuon järkäleen kanssa, kun mä olin jäänyt Leevinkin kanssa aina alakynteen, ja tuo kaappi oli kuitenkin paljon isokokoisempi kuin Leevi. Mä tiesin kuitenkin, etten mä lopulta voisi vaan seisoa siinä ja antaa tuon sekopään riehua, vaikka se tuntuisikin oman turvallisuuden kannalta parhaalta.
- Tää ei kuulu sulle yhtään Leevi, Tumppi ärähti pelottava kiilto silmissään kunnes siirsi katseensa Saraan, joka koitti päästä jonnekin turvaan, - ja sä et lähe mihinkään jos mä en anna lupaa, mies sanoi tarttuen kiinni itseään kolme kertaa pienemmän naisen ranteeseen. Saran väsyneiltä, kyynelten ja veren pahrimilta kasvoilta näkyi pelko ja mulle tuli kamalan vihainen olo, niin että mun oli vaikea pitää itseni kurissa etten olisi mennyt väliin.

- Äiti, jostain kauempaa mun takaani kuului pelokas vingahdus ja mä tajusin vasta nyt sohvan takana piilottelevan Jimin, jonka itkuiset lapsenkasvot olivat kohdistettu Saraan.
- Ei mitään hätää kulta, nainen henkäisi koittaen kuulostaa rauhalliselta, mutta ei oikein onnistunut siinä. Musta tuntui kamalalta. Jimi meni kyykkyyn ja painoi päänsä vasten sohvan kangasta itkuisena.
- Alkaa tää pikkuhiljaa kuulua jos sä et jätä Saraa ja Jimiä rauhaan, Leevi sanoi kylmänviileään sävyyn Tumpille ja mä käänsin katseeni noiden suunnalle. Leevi käveli miehen eteen.
- Ei todellakaan kuulu, painu helvettíin täältä, Tumppi sanoi vihaisesti ja tönäisi Leeviä voimalla, kunnes tarttui Saran kaulaan ja painoi naisen seinää vasten, - ton kusípäänkö sä tänne kutuit sua auttamaan, niinkö? Onks sulla sen kaa taas suhde? Nussíiks se sua, niinkö Sara?! Tumppi huusi narsistinen mielipuolen katse silmissään ja Saran silmistä valui kyyneleitä, jotka sekoittuivat kasvoilla olevaan vereen.
- Ei oo, ei... Tuomas ra-rauhotu jooko, anteeks, m-mä oon pahoillani, voitko sä... Sara nyyhkytti saamatta kunnolla henkeä.
- Turpa kiinni, Tumppi keskeytti ja oli ilmeisesti lyömässä, mutta Leevi ehti väliin ja sai revittyä miehen irti Sarasta. Nainen otti hengähtäen kiinni keittiön pöydästä, ettei olisi lysähtänyt lattialle. Leevi iski nyrkkinsä päin Tuomaksen kasvoja erilaisella raivolla kuin aiemmin ja lyönti oli jotain ihan muuta kuin mitä mä olin saanut kohdata meidän tapeltua. Jopa Tumpin kaltainen kaappi horjui taaksepäin kiroten ja piteli vähän aikaa kasvojaan. Ei kuitenkaan mennyt kauaa kun se selvisi täräyksestä, kävi Leevin kimppuun ja iski nyrkkinsä voimalla Leevin kasvoihin. Kuului ilkeä rusahdus kun nenä murtui ja Leevi näytti kerrankin oikeasti siltä, että nyt tärähti kovasti. Mies vei kätensä rajusti verta vuotavalle nenälleen ja sulki silmänsä ihan sekuntiksi. Mä tunsin helvetínmoista vihaa ja olin jo menossa noiden väliin auttaakseni Leeviä, mutta en ehtinyt ottaa askeltakaan kun tajusin jonkun tarrautuvan jalkaani. Siirsin katseeni alas ja huomasin itkuisen Jimin, joka piti kiinni mun jalastani niin kuin viimeisestä oljenkorresta. Mä katsoin poikaa hetken, enkä tiedä mitä tapahtui, mutta kai mun sisäinen hoivaviettini heräsi ensimmäisen kerran kahteenkymmeneenkahteen vuoteen, sillä mä kyykistyin Jimin tasolle ja etsin avainnipun polviin asti käärittyjen college-housujen taskusta. Irrotin nipusta hölmönnäköisen, pehmeän nalleavaimenperän ja ojensin Jimille. Mä olin saanut sen pehmonallen Siljalta synttärilahjaksi kun täytin kahdeksantoista, enkä mä edes tiennyt miksi mä pidin sitä mun avainnipussani kun se oli selkeästi liian iso, aina tiellä, eikä muutenkaan ollut mitenkään erityisen miehekäs.

- Eiks oo kiva? Sä saat tän, sanoin Jimille, joka katsoi mua harmailla Leevin silmillä, kunnes kiinnostui nallesta ottaen sen varovasti mun kädestäni. Poika pyöritteli nallea käsissään ja näytti ihan hetkeksi unohtavan meneillään olevan kaoottisen tilanteen.
- Mä oon Jimi, se sanoi varovasti ja mä koitin rohkaisevaa hymyä, vaikka se oli hiton vaikeaa kun mä tajusin sivusilmällä Leevin ja Tumpin painivan ja Saran nyyhkyttävän lattialla. Mä tunsin suurta tarvetta mennä jeesaamaan Leeviä, koska ihan oikeasti mua huolestutti. Ja suututti. Ja ihan totta myös pelotti just nyt.
- Mä oon Eetu, vastasin lopulta ja Jimi nosti itkusta punoittavat silmänsä muhun.
- Eetu on koiran nimi, Jimi sanoi mielipiteensä ja hymyili arasti, - mutta mä annan tälle nallelle nimeks Eetu, se jatkoi ja mä koitin taas hymyä. Olin sanomassa jotain, mutta en ehtinyt kun tajusin Saran kiiruhtavan meidän luo ja kyykistyvän Jimin tasolle. Poika kiersi kätensä naisen ympärille turvaa hakien.
- Kiitos, Sara hengähti mulle vilpittömästi ja pyyhki verta leuastaan katsoen mua vihreillä silmillään, - ja anteeks, se jatkoi, enkä mä ollut ihan varma mistä se pyysi anteeksi. Nainen otti puhelimensa ja mä näin miten sen näppäili hätänumeron ruutuun samalla kun silitti Jimin hiuksia.
- Ei mun ois tähän pitäny muita sotkee, Sara sanoi hiljaa vilkaisten huolestuneena Leevin ja Tuomaksen suuntaan, kunnes vei luurin korvalleen kädet täristen. Mä en osannut sanoa mitään, nousin vaan ylös ja sen enempää miettimättä ryntäsin keittiöön. Tumppi painoi Leevin vasten seinää ja mä tarrasin siilitukkaan repien miehen irti Leevistä. Ja mä jopa onnistuin siinä.
- Älä sä kakara koske muhun, Tumppi ärähti mulle ja mä en ehtinyt edes tuntea minkäänlaista pelontunnetta miehen kääntyessä mua päin, kun tunsin jo iskun vatsassani. Ilma tyhjeni keuhkoista ja mä menin väkisin kaksinkerroin henkeäni haukkoen. Irvistin kivusta ja pidin vähän aikaa kiinni seinästä kunnes sain itseni kerättyä. Kohottauduin pystyyn ja katsoin miten Leevi kiersi takaapäin kätensä Tuomaksen kaulan ympärille.
- Nyt sä lähet helvettíin täältä, Leevi ärähti vihaisesti miehelle ja hetken aikaa näytti jo siltä, että Tumppi oli niin alakynnessä, että olisi jopa oikeasti totellut. Leevin murtuneestä nenästä valui verta niin kuin kraanasta, eikä se ollut ainoa osuma miehen kasvoilla. Tosin myös Tuomas valui verta ja miehen silmäkulma sinersi ilkeästi. Mun olo oli tosi sekava ja vihainen, niin etten mä oikeastaan tuntenut enää laisinkaan itsesuojeluvaistoa. Tuomas iski kyynerpäänsä Leevin vatsaan ja sai itsensä irti miehen järkkärimäisestä otteesta. Mä tajusin Tumpin tarttuvan pöydällä lojuvaavaan veitseensä ja kun mies huitaisi terällä kohti Leeviä kuitenkaan osumatta, mä sen suurempia miettemättä kävin miehen kimppuun. Ihan niin kuin mä oikeasti muka voisin pärjätä tuon kokoiselle tyypille tai kellekään muullekaan jos vastassa oli teräase. Mä en kuitenkaan osannut ajatella pidemmälle.
- Eetu, älä, Leevi lausahti tajuttuaan mun tappeluintoni vain kasvavan, mutta enhän mä tietenkään kuunnellut. Mä tarrasin itseäni kaksi kertaa isomman miehen paitaan raivostuneena ja olin lyömässä, mutta en ehtinyt. Tuomas kääntyi hyvin nopeasti ja mä huomasin Leevin ryntäävän väliin, mutta mies oli auttamattomasti myöhässä. Todellisuus muuttui epätodelliseksi siinä vaiheessa kun terä upposi mun ihooni ja viilsi säälimätömästi pitkin mun kylkeäni. Sara parahti olohuoneessa, mutta se tuntui tulevan jostain kaukaa, kilometrien päästä. Sattui. Sattui ihan vítusti. Ja mulle tuli aivan tajuttoman kylmä, palelsi ja oksetti, eikä mun jalat lopulta kantaneet. Mä kuulin Leevin äänen, mutten saanut sanoista selvää. Lattia pyöri silmissä kun mä lysähdin polvilleni lattialle ja epäuskoisena mä vein käteni kyljelleni, parahdin kivusta ja tuijotin punaiseksi tahriutunutta kättäni. Ei tätä tapahtunut mulle, ei vaan tapahtunut. Mä näin unta tai jotain. Ihan varmasti.
- Nyt sä páskiainen lähet menee! kuulin Leevin huutavan vihaisesti, mutta mä en nähnyt mitään. Koski aivan hitosti ja pyörrytti, musta tuntui, että mä menettäisin tajuni ihan minä hetkenä hyvänsä.
- Sä oot kuollu Leevi, Tumppi ärähti ja mä painoin poskeni seinää vasten vaikeroiden. Heikotti hitosti ja mä kelasin kuolevani tai jotain, enkä mä halunnut kuolla tällä tavalla. Oksetti ja sattui ja palelsi ja pyörrytti. Tuli hetkeksi hiljaista ja jossain paukahti ovi. Musta tuntui niin kuin aika olisi pysähtynyt tai hidastunut, mun kädet ei toimineet kun mä yritin liikuttaa niitä. Joku kyykistyi mun viereeni.
- Ei helvettí, tää on mun syytä, Leevin ääni kuulosti puurolta ja hitaalta, jotenkin kaukaiselta, - kuuletsä mua, Eetu?
- Joo, mä mutisin ja katsoin miestä, joka vetäisi paidan päältään ja painoi kankaan mun kyljelleni. Mun huulilta pääsi älähdys kivun takia. Hitto miten paljon koski.
- Ihan rauhassa, Leevi sanoi ja haki sohvalta tyynyn painaen mut sitten selälleen lattialle.
- Sun nenä on murtunu, mä mutisin epämääräisesti koska jostain syystä mua huoletti kovasti Leevin murtunut nenä.
- Ei sillä oo merkitystä, mies sanoi ja kumartui painamaan suukon mun otsalleni. Se tuntui jotenkin tosi voimaa-antavalta ja todelliselta, vaikka muuten mun olo oli hiton epätodellinen. Mies piteli paitaansa mun rajusti vuotavalla kyljelläni ja silitteli toiselle kädellään mun kättäni.
- Ambulanssi on tulossa, Saran ääni ilmaantui mun kuulokenttääni ja kohta nainen kyykistyi alemmas, - ne haluu hätäkeskuksessa puhua sun kanssa.
Leevi otti puhelimen ja painoi sen mun korvalleni viitsimättä odottaa sitä saisinko mä puhelimen itse korvalleni. Hätäkeskuksen naisen puhe tuli niin kuin hidastetulta filmiltä ja mulla oli samanlainen epätodellinen olo, niin kuin mulla oli silloinkin kun mä olin soittanut hätänumeroon meidän kolarin takia puoli vuotta sitten. Mä koitin sopertaa jotain puhelimen toisessa päässä olevan naisen kysymyksiin, vaikka mua ei yhtään haluttanut puhua juuri nyt. Tuntui ikuisuudelta, ennen kuin naisen kysely loppui ja mä suljin hetkeksi silmäni kun Leevi otti puhelimen mun korvaltani ja ojensi Saralle. Aika tuntui lopettaneen olemassaolonsa, musta tuntui, että mä vaan ajelehdin tyhjiössä. Ainoa mitä mä oikeasti tajusin oli viiltava kipu ja Leevin käsi joka piti kiinni mun omastani.

Ensin tuli poliisit ja Leevi raivosi niille, ettei tänne nyt mitään poliisia tarvittu. Ja sitten tuli ensihoitajat ja Leevi raivosi niillekin kun ei päässyt mun kanssa samalla lanssilla sairaalaan. Mua melkein huvitti miehen käytös, vaikkei tilanteessa ollut yhtään mitään hauskaa. Lopulta mä kuitenkin makasin ambulanssissa ja koitin pitää itseni tajuissa pillien huutamisen avulla, mutta se oli todella hankalaa. Mä en tiennyt oliko se shokkireaktio vai mikä, mutta lopulta mä en enää osannut reagoida mitenkään, mä vaan makasin siinä ja tuijottelin kattoa, enkä tiennyt oliko päivä vai yö vai oliko kumpikaan kun lanssi vihdoin pysähtyi sairaalan pihaan. Mä ajelehdin jossain ihan muualla kuin tässä hetkessä, enkä mä lopulta edes enää tajunnut, että mulla oli viihtohaava kropassa. Mä kelasin vaan, että mä olin rannalla ja join kaljaa ja Leevi kertoi mulle juttuja, jotka oli niin typeriä, että mua nauratti. Ja taustalla soi Sir Elwoodin Hiljaiset Värit, enkä mä tiennyt oliko se mun päässäni se musiikki, vai kuuluiko se radiosta.

Mul on likanen paita ja liian vähän rahaa, mä oon istunut niin kauan hei ja mul on aikaa, jäisit kun mä pyydän, mua kuuntelemaan.

Ja se ajatus rannasta, oluesta ja Leevistä sai typerän hymyn kohoamaan väkisin mun kalpeille huulilleni.

Lähettäjä: kökköpaska 
Päivämäärä:   24.3.14 16:12:53

Tää oli tosi kiva pätkä :) jos siis voi tällasta pätkää kivaks sanoa... Tai siis mukavan erilainen. Tarina lähti vähän erilaiseen suuntaan tän ja viime pätkän avulla.
Jonku verran oli jotai pilkkuvirheitä tuolla, mut nääh. Mitä mä ny tääl rupeisin motkottaa ku tarina vaan on nii huikee :D jepjep

Päivämäärä:   24.3.14 16:40:49

Eetu oli söpö tossa jimikohtauksessa tuitui :3 harmittaa vaan ku tää loppuu, on ollu niin kivan erilainen omalla humoristisella tavallaan eikä oo ollu täynnä angstia niiku kaikki tarinat tuppaa oleen nykyää.

ja eetu ja leevi on vaan <3333 :) välillä on osunu silmiin jotai virheitä ja kiroilua on joo aika paljo mut ei se silleen haittaa.

Päivämäärä:   24.3.14 19:14:29

Vau! Tää on iha huippu tää tarina! Oon iha rakastunu leeviin ja eetuun. Kirjotusvirheitä en löytäny ja mun mielestä nuo kirosanat antaa enemmän irti nuiden luonteesta eli ei mua ainakaa haittaa ihan yhtään! Toivottavasti saadaan onnellinen loppu tälle koska elän vieläki disney mielikuvituksissa kaikkien tarinoiden ja elokuvien suhteen että kaikissa pitää olla onnellinen loppu :D
Mutta jatkoa jään odottelemaan, toivottavasti eetu nyt ei halvaannu tuosta tai jotain koska mun mielestä se muuttaa tarinan ihan erilaiseksi ja se harvoin muuttuu hyvällä tavalla.. mutta joo jatkoa jään EDELLEEN odottelemaan !:)

Lähettäjätito_man 
Päivämäärä:   24.3.14 21:22:00

Oon varmaan joskus kauan sitten saattanut kommentoida tätä tarinaa. Tosiaan oon alusta asti seurannut mutta oon vaan ollut erittäin surkea kommentoija.

Rakastan tätä, hahmoja, tekstiä ja sua! Aivan upeaa! Vaikka muutamia kirjoitusvirheitä/ajatuskatkoja onkin pätkissä. Ei ne siellä yhtään mua oo haitannut. Hymyilen aina niin pirun typerännäkösenä täällä kun luen. Sun teksteihin on niin helppo eläytyä, tuntea ne samat tunteet ja itsekkin tulee niin onnelliseksi kun nuo kaksi söpöilee!

Tito kiittää ja painuu takas piiloon odottamaan innolla jatkoa!

Päivämäärä:   25.3.14 00:46:56

tää on niin paras! tää tuntuu niin jotenkin aidolta.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.3.14 13:09:47

Lähettäjä: tito_man
Päivämäärä: 24.3.14 21:22:00

Oon varmaan joskus kauan sitten saattanut kommentoida tätä tarinaa. Tosiaan oon alusta asti seurannut mutta oon vaan ollut erittäin surkea kommentoija.

Rakastan tätä, hahmoja, tekstiä ja sua! Aivan upeaa! Vaikka muutamia kirjoitusvirheitä/ajatuskatkoja onkin pätkissä. Ei ne siellä yhtään mua oo haitannut. Hymyilen aina niin pirun typerännäkösenä täällä kun luen. Sun teksteihin on niin helppo eläytyä, tuntea ne samat tunteet ja itsekkin tulee niin onnelliseksi kun nuo kaksi söpöilee!

Tito kiittää ja painuu takas piiloon odottamaan innolla jatkoa!

Samaa mieltä!! Huikeeta settiä! :)

Päivämäärä:   25.3.14 19:00:25

Ihanaa saada taas jatkoa tähän! (: toivottavasti seuraava ilmaantuu piakkoin, tulee tyhjä olo joka päivä käyä kattomassa että ei saa vieläkään luettua eteenpäin. =
Mutta taas hyvää tekstiä ja kuvailua! :

Päivämäärä:   26.3.14 14:35:01

Oi, ihanan pitkiä kommentteja, kiitos kaikille hurjasti, tulee huikee fiilis kun laitatte aina ees jotain pientä <3 Kiva, että tarina on pystyny mielenkiintosena loppuun asti, koska aika lähellä loppua aletaan olla nyt! Todennäkösesti tulee enää korkeintaan kaks pätkää ja epilogi D:

Mie oo surkea oikolukemaan omia tekstejäni ja sit aina ärsyttää kun julkasun jälkeen tajuaa miten paljon on virheitä, joten niistä saa kyllä huomauttaa niin mie sit korjailen :) Ihana kuulla, että Eetusta ja Leevistä tykätään näin paljon!

Tässäpä jatkoa, aika dialogintäyteinen pätkä tuli.

LUKU 18

Mä en oo ikinä ollut mikään kunnollinen koulupoika, mä en oikeastaan edes tiedä miksi. Mä en tiedä johtuiko se Petun ja sen kavereiden huonosta esimerkistä vai faijan alkoholismista vai mutsin kasvatusmetodeista, mutta jotenkin mä olen vetänyt ongelmia puoleeni ihan pikku penskasta asti. Tosin en mä ole mikään ihan toivoton tapaus kuitenkaan, en mä joutunut koulukotiin niin kuin Petu tai päätynyt vankilaan niin kuin Antton. En mä oo sinällään ikinä tehnyt mitään kovin pahaa, nuorempana me varasteltiin röökiä kaupasta, silloin kun kessut vielä olivat kaupan hyllyllä eikä kassan takana, ja joskus naurettavana teinikoviksena me ajeltiin mopoilla kännissä pikkuteillä, mutta mitään muuta kovin rikollista mä en ole kuitenkaan tehnyt. Niin että en mä oikeastaan edes ole ollut mitenkään kovin paha tyyppi. Koulu ei vaan ole maistunut, ja ryyppääminen on aina lähtenyt tosi helposti lapasesta, mutta mitään vakavampaa ongelmaa mä en ole alkoholista itselleni tehnyt. Aina välillä on ollut tottakai vaikeampaa, ja niinhän kaikilla on, mutta mä oon sen verta rento jäbä kuitenkin, etten mä jonkun aikaa märehdittyäni kuitenkaan anna maailman kaatua kokonaan niskaan. Mun mielestä mä olen selvinnyt mun elämästä tähän asti aika hyvin. Monelle mun tutulle on käynyt huonommin, joten siis, kyllä mä saatoin olla ihan tyytyväinen elämääni. Tai oikeastaan mähän olinkin. Jos totta puhutaan niin yllättävänkin tyytyväinen, siihen nähden miten masentuneita ihmiset nykyään olivat. Mä olin sitten varmaan jotenkin onnekas kun mulla oli ihan hyvä fiilis pääpiirteittäin. Tai jotain, en mä tiedä. Mun ajatukset juoksivat ympäriinsä ja törmäilivät toisiinsa, enkä mä oikein saanut niistä kiinni. Ihan niin kuin mä olisin kiskonut huumeita. Olinko mä? En mä kyllä yhtään muistanut. Aika tuntui taas kulkevan normaalisti ja mä olin päässyt pois tyhjiöstä, mutta missä helvetíssä mä olin?

- Mikäs siellä on vointi?
Mä heräsin mietteistäni, kelasin vähän aikaa olinko mä nukkunut vai en, näinkö mä nyt unta, oliko mulla silmät auki vai kiinni? Yllättäen mun näkökenttääni oli kuitenkin ilmestynyt parrakas mies valkoisissa vaatteissa ja kysyvä katse silmissään. Mä kelasin oliko se Jeesus ja olinko mä taivaassa tai jotain, olinko mä sitten pérkele ihan oikeasti mennyt kuolemaan näin nuorena? Mua vähän vítutti kun mä kelasin miten monta elinvuotta mulla vielä olisi ollut edessä, ja nyt mä joutuisin viettämään aikani pilvien päällä enkeleiden kanssa hengaillen aina tuomionpäivään asti. Vaikka en mä kyllä ikinä ollut mihinkään taivaaseen uskonut, mutta kuitenkin.
- Huhuu, ollaanko siellä hereillä? mies kysyi ja mä rypistin otsaani katsoen sitä mietteliäänä. Ei Jeesuksella varmaan ollut silmälaseja tai nimilappukoteloa rinnuksissa. Mä taisin erehtyä. Irvistin itsekseni ja siristin silmiäni kirkkaassa valossa lukeakseni miehen nimikyltissä olevan nimen. Antero Karhu. Okei, mä olin erehtynyt. Mä epäilin, että mä olin tulossa hulluksi, oli jotenkin tosi hassu ja pökerryttävä olo.
- Eetu? mies kysyi ja mä siirsin katseeni miehen kasvoihin.
- Joo? mä ähkäisin käheästi. Kurkkua kuivasi hitosti.
- Mikä sun olo on? Sä taidat olla vähän tokkurassa kipulääkkeiden takia, mies puhui ja mä hymähdin tosi epämääräisesti. Vilkaisu kummallekin sivulle kertoi mulle hyvin nopeasti, etten mä missään taivaassa ollut vaan sairaalassa. Niin että sekin arvaus meni sitten mönkään.
- Iha jees, mitä hittoo on meneillään? mä mutisin epämääräisesti ja koitin nousta istumaan, mutta kyljessä vihlaisi.
- Rauhassa, tämä mies, Antero, jonka mä vihdoin tajusin olevan lääkäri, sanoi, - sä menetit tajutas ja koit aika pahan verenhukan, mutta nyt näyttää paremmalta, sä oot onnekas kun selvisit ilman sisäelinvaurioita.
Mä tuijotin tyyppiä vähän aikaa hölmistyneenä, ennen kuin rekisteröin sen sanat. Mä kävin tosiaan vähän hitaalla just nyt. Mä mietin Tumppia ja puukkoa, ja totesin mielessäni että viimeinen muistikuva oli ambulanssin pillit.
- Öh, eli mä en siis kuollu? kysyin typerästi ja lekuri nauroi jäätävän tuuheaan partaansa.
- Et kuollu, sun tilanne on hyvin vakaa nyt, se vastasi ja mä nostin tipassa olevaa kättäni hieroakseni kipeää päätäni. Mulla oli tosi supersankarifiilis, mä voitin kuoleman, mä olin aika kova jätkä oikeesti. Rypistin otsaani sekaville ajatuksilleni, kunnes katsoin lääkäriä joka käveli sängyn päähän. Lekuri laski kätensä mun paljaille jaloille ja puristi jalkapöydistä.
- Tunnetko sä tän? se kysyi ja mä nyökkäsin.
- Joo.
Musta tuntui hemmetin oudolta, että joku partasuu puristeli mun jalkojani, mutta koitin olla häiriintymättä. Antero Karhu puristeli mun jalkojani aina sääristä polviin ja mä nyökyttelin sitä mukaa kun se kysyi.
- Hyvä, se lopulta tuumasi ja kirjasi paperiin, - pystytkö sä liikuttaa varpaita?
Mä katsoin äijää huvittuneena, mutta tein niin kuin sanottiin ja kohottauduin vielä irvistellen katsomaan, että onnistuinko mä haasteessa.
- Hyvä, entäs nilkkoja? se kysyi ja mä nauroin huvittuneena kunnes tein niin kuin toivottiin. Jalat tuntuivat hiton kankeilta, mutta kyllä mun nilkat liikkuivat, ehkä vähän hitaasti, mutta liikkuivat kuitenkin.
- Jalathan tuntuu toimivan niin kuin pitääkin, lekuri sanoi ja hymyili vähän.
- Voinks mä nousta tästä? kysyin ja sen suurempi odottamatta ja aloin kammeta itseäni istumaan. Antero Karhu otti mun kyynertaipeesta kiinni ja jeesasi vähän. Mä kiroilin kun kylkeen koski ja lekuri kehotti ottamaan tosi varovasti. Mä istuin vähän aikaa irvistellen ja päätin nousta seisomaan, mutta en ehtinyt kun tajusin pahanolon aallon pyyhkäisevän lävitseni ja jotain nousevan varoittamatta ylöspäin mun ruokatorveani. Vein käden suuni eteen ja lekuri ilmeisesti hoksasi, eikä sillä mennyt kun sekunti kun se oli jo tyrkännyt astian mun eteeni. Mä laattasin kiroten ja irvistellen sappinesteet ulos, eikä olo sen myötä tutunut mitenkään erityisen hehkeältä. Lähinnä ällötti.
- Ne on noi lääkkeet niin vahvoja, että aiheuttaa monesti huonoa oloa, lekuri sanoi hyvin neutraalisti ja asiaan tottuneena, kunnes mun lopetettua yökkimiseni, katosi hetkeksi astian kanssa ja palasi kohta kera vesilasin. Mä irvistelin ja join lasin tyhjäksi ennätysnopeasti.
- Parempi?
- Joo...
Mä irvistin ja kävin suosiolla makuulleen sängylle koska en halunnut yökkiä enempää.
- Hoitaja tulee vaihtaa puhtaan siteen, me nähdään seuraavan kerran huomenna, lekuri sitten totesi ja mä kuuntelin puolella korvalla.
- Okei, mutisin epämääräisesti ja tajusin olevani hiton väsynyt. Ynähtäen suljin silmäni ja kuuntelin vähän aikaa huoneen ääniä, kunnes vajosin uneen.

*

- Aina saa täällä sairaalassa ravata, millon on kukakin kaveri joutunu osastolle.
Tuttu ääni kuului jostain kaukaa ja mä joiduin miettimään ihan hetken ennen kuin sain yhdistettyä äänen johonkuhun ihmiseen. Olinko mä nukkunut? Mä en ollut yhtään varma, mutta todennäköisesti olin, koska viimeinen muistikuva oli Jeesuksen näköinen lääkäri nimeltä Antero.
- Mitä víttua Silja, mä sain lopulta sanottua tajuttuani äänen omistajan, kunnes avasin silmäni siristellen valosta. Helvettí miten kirkasta oikeasti oli.
- No mitä víttua Eetu! tyttö älähti ja kiirehti mun sängyn viereen, - sä heräsit vihdoinkin.
- Joo.
Mä vilkaisin sairaalan valkoisia seiniä ja irvistin kivulle joka tuntui kyljessä jotenkin paljon kovemmin kuin aiemmin. Miten kauan mä olin nukkunut? Auringonvalo pilkotteli verhojen välistä mun silmiini. Olo ei ollut enää lainkaan niin tokkurainen kuin aiemmin, ja mä jotenkin tajusin tilanteen paljon paremmin.
- Mä en päästä sua enää ikinä silmistäni, hitto sä oot tapaturma-altis, millon ajat ojaan tai on naama mustelmilla ja nyt tää, Silja puhui suu vaahdossa ja istui tuolille, - miten kukaan haluis sua puukottaa, meidän Eetua?
Mua huvitti tytön puheet, vaikka olo olikin aika heikko. Päätä särki ja kylkeä vihloi, ja mä kelasin että se johtui lääkkeiden vaikutuksen katoamisesta. Mä katsoin Aarnia ja Pihlaa, jotka istuivat myös alas.
- Jäbä kyl säikäytti aika pahasti, Are sanoi ja mä irvistin.
- Sori.
- Arvaa säikähinkö ku Leevi soitti mulle ja kerto, Pihla sanoi ja mä katsahdin tyttöä. Leevi. Mä halusin nähdä Leevin.
- Missä Leevi on? kysyi automaattisesti, enkä edes yrittänyt peitellä sitä miten kovasti mä halusin miehen nähdä. Irvistin taas kun kylkeen vihlaisi.
- Se oli tääl aiemmin ku sä nukuit, mut lähti laitokselle, Pihla sanoi ja kiristi ponnarilla olevia hiuksiaan.
- Laitokselle? mä kysyin ja hieroin silmiäni.
- Kyttälaitokselle, ne haluu kuulustella sitä, ja varmasti suakin kunhan sä täältä pääset, Pihla vastasi ja mä ähkäisin, - Leevi oli kyl ihan helvetín huolissaan susta, mä epäilin melkein et se on varmaan salaa rakastunu suhun, tyttö nauroi ja mä ähkäisin vähän.
- Aijaa, sain sanottua, - oonkohan mä kauan nukkunu? kysyin sitten ja vilkaisin pöydälle tajuten vasta nyt, että siinä oli kukkia ja suklaata mutsilta. Vähän kyllä sydäntä lämmitti, vaikken mä tietenkään kovana jätkänä sitä myöntänyt.
- Toissapäivänä sä sait puukosta ja eilisen sä nukuit, ja tänään heräsit, eiks ne niin ne hoitsut sanonu? Aarni vastasi vilkaisten kysyvästi vieressään istuvaa Pihlaa ja otti huikan cokispullostaan.
- Jotain sellasta, Pihla sanoi ja nappasi pullon jätkän kädestä, - ainii broidis oli tääl ja meinas kolkata Leevin.
- Täh?
- No ei nyt kolkata, mut siis Petu kävi Leevin kimppuun kun sattu tulee meitä vastaan käytävällä.
- Víttu, mä ähkäisin ja saatoin kuvitella miten raivona broidi oli tästä. Se tietysti ajatteli, että Leevi oli houkutellut mut johonkin rikolliseen ja nyt mä sitten sain puukosta, niin kuin Petukin oli aiemmin saanut Leevin takia. Vítutti. Nyt broidi ei ainakaan ikinä hyväksyisi Leeviä tai voisi edes harkita mitään sopimista. Mua ärsytti, että asiat vaan mutkistui tämän takia.
- Ei sillä, olin mäkin aika vihanen Leeville kun sen takiahan sä periaatteessa oot täällä, Pihla sanoi ja otti hölän pullosta.
- Ei tää oo sen vika, ite mä menin uhoomaan jolleki gorillalle, joka pystys heittelee mua seinille yhellä kädellä, sanoin ja Pihla naurahti.
- Onneks se sekopää saatiin kiinni, Aarni sanoi ja mä kohotin kulmiani.
- Ai saatiin?
- Joo.
Mä nyökyttelin ja hieroin kipeää päätäni.
- Ihan kamala juttu, ihme väkivaltasen hullun kanssa se Sarakin on seurustellu, Pihla sanoi vakavampana ja pyöritti päätään, - mä en kyllä tajua miten sä päädyit siihen tilanteeseen mukaan, tyttö jatkoi ja mä ähkäisin vähän. Silja katsahti mua, mutta mä siirsin katseeni muualle.
- Nii, mä olin vissiin väärässä paikassa väärään aikaan, sanoin vähän takellellen.
- Näköjään, Pihla vastasi ja joi kokispullon tyhjäksi saaden Aarnin aukomaan suutaan pettyneenä, - te ootte kyllä Leevin kaa jotain parhaita kavereita nykyään, tyttö jatkoi ja mä hymähdin hiljaa osaamatta vastata oikein mitään.
- Millonkahan sä pääset täältä himaan? Silja kysyi vaihtaen aihetta kun ilmeisesti tajusi, etten mä oikein saanut sanottua Pihlalle mitään. Vilkaisin tyttöä ja kohautin olkiani.
- Toivottavasti pian, sanoin ja yritin hymyillä vähän. Silja pörrötti toverillisesti mun lyhyitä hiuksiani, kunnes otti suklaakarkin avatusta karkkipussista, joka oli pöydällä kukkien kanssa. Mulla oli tosi outo olo, ei tuntunut edelleenkään yhtään todelliselta maata sairaalasängyssä reikä kyljessä. Mä halusin nähdä Leevin, mutta en mä tietenkään voinut sitä ääneen sanoa. Jostain syystä mä en osannut olla mitenkään järkyttynyt tapahtuneesta, tai ainakaan vielä mä en sitä ihan tarkalleen tajunnut, vaikka tilanne alkoikin tuntui kokoajan selvemmältä kun pääkin tokeni. Mä halusin vaan pois täältä, sairaalat oli jotenkin hiton ahdistavia mun mielestäni.

Are, Pihla ja Silja olivat mun seurana vielä jonkin aikaa, kunnes lähtivät kun hoitsu ilmaantui vaihtamaan sidettä mun kylkeeni. Mun kylki näytti kyllä aika kamalalta. Ei se enää vuotanut tikkauksen ansiosta, mutta hemmetin ilkeältä se silti näytti, varmaan juuri niiden järkyttävän kokoisten tikkien takia. Hoitaja toisteli miten onnekas mä olin kun selvisin ilman sisäisiä vaurioita, ja tilanne oli muutenkin kuulemma hyvä, vaikka haavan parantelu veisikin aikaa ja mä saisin loppuiäkseni aika karun arven kylkeeni. Koko tilanne tuntui tosi oudolta edelleen. Ei näin vaan käynyt mulle. Ja silti kuitenkin kävi, helvettí. Hoitajan mentyä mä otin karkkipussin ja aloin mättää suklaata naamaan, vaikka mä en varsinaisesti edes tykännyt suklaasta. Viereisen sängyn potilas katsoi puoliunessa Emmerdalea telkkarista ja mä tuijotin ruutua apaattisena, kunnes tajusin ovelle ilmestyvän jonkun. Ja mä todellakin yllätyin positiivisesti kun mä tunnistin ovelta kurkkaavan miehen. Se laski märän hupun päästään, pyyhkäisi kastuneita hiuksiaan ja mä tajusin vasta nyt, että ulkona tosiaan satoi kaatamalla, vaikka vielä äsken oli paistanut aurinko. Mies katseli mua hetken aikaa siitä ovelta niin kuin miettien uskaltaisiko tulla sisälle.

- Moi, Leevi viimein sanoi varovasti ja lopulta asteli peremmälle huoneeseen. Mä kohottauduin hyvin varovasti istumaan sängyllä, koska en halunnut oksennella enää enempää, ja irvistelin kivulle kyljessäni.
- Moi, vastasin ja Leevi käveli mun sänkyni luo.
- Sä oot heränny, se tuumasi ja istui tuoliin katsellen mua. Leevin nenä oli lähes kauttaaltaan sinertävä ja tyylikkäästi teipattu murtuman takia.
- Niin, mä sanoin ja Leevi pyyhkäisi hellästi mun hiuksiani. Me katsottiin vähän aikaa toisiamme ihan hiljaa ja mä olisin halunnut kiertää käteni miehen ympärilleni. Jotenkin se järkytys tapahtumasta alkoi vasta nyt hiljaa iskeä mun tajuntaani kun mä näin Leevin ja muistin tarkemmin kaiken. Mä tosiaan kaipasin miehen lähelleni.
- Anteeks, Leevi sanoi lopulta hiljaisuuden jälkeen.
- Mistä?
- No mun syytä tää on, luojan kiitos sulle ei käyny pahemmin, mies sanoi huolta äänessään ja mä tartuin sen käteen, - mä en muista millon mä oisin säikähtäny tällä tavalla.
- Ihan turhaan sä ittees syytät, ei tää oo sun syytä, mä sanoin ja Leevi hymähti vähän, eikä ilmeisesti uskonut mun sanojani.
- No ilman mua sä et ois nyt siinä.
Mä tartuin kevyesti miehen leukaan ja Leevin katse siirtyi mun silmiini.
- Tää on ihan mun omaa syytäni, ja ihan vitun sama mitä Pihla tai Petu tai kuka vaan sanoo, ei tää oo sun vika millään tavalla, mä sanoin astetta topakammin ja Leevi hymyili tyhjästi.
- Ai sä kuulit Petusta?
- Joo, Pihla kerto, se oli varmaan ihan raivona, mä sanoin ja Leevi nyökytteli huultaan purren.
- No lievästi sanottuna joo, se kävi ihan estoitta mun päälle, siks mua vähän hermostuttaa jos se ilmaantuu tänne, mies sanoi, - tiiä mitä tapahtuu jos se vielä näkee mut sadan metrin säteellä susta, Leevi jatkoi ja lopulta naurahti vähän. Mä hymyilin huvittuneena, vaikka eihän tilanne todellakaan mitenkään hauska ollut. Leevin läsnäolo sai kuitenkin mun fiiliksen nousemaan hurjasti.
- Mä suojelen sua, lupasin virnistäen ja Leevi kallisti päätään hymyn käydessä samalla miehen huulilla.
- Sovitaan sit niin, Leevi totesi ja katsoi hetken aikaa mua hiljaa, - toivottavasti tää ei vaikuta meihin mitenkään, mies sanoi sitten ja mä kohotin vähän kulmiani.
- Miks vaikuttais? mä kysyin Leevin kohauttaessa sitten olkiaan, - en mä ainakaan halua, että vaikuttaa.
- En mäkään, mies sanoi ja kumartui painamaan suukon mun huulilleni välittämättä mun puoliunessa makoilevasta huonetoveristani. Mun kasvoille nousi hymy ja mä silitin miehen niskaa, kunnes meidän huulet erkani. Mä katselin vähän aikaa Leevin harmaisiin silmiin, kunnes hymy nousi taas huulille.
- Sua hymyilyttää ihmeen paljon siihen nähden, että sulla on puukotushaava kyljessä, mies sanoi ja mä kallistin vähän päätäni.
- Se johtuu susta, totesin ja painoin suukon miehen otsalle, kunnes hipaisin ihan huomaamattomasti Leevin nenänpäätä, - kiva nenä, sanoin sitten katsoen miehen sinertävää, teipattua nenää ja Leevi naurahti pienesti.
- Eiks ookki kivan värinen, mä tiesin että sä tykkäisit, mies vastasi ja mä hymyilin vähän.
- Näyttää kipeeltä, totesin ja Leevi kohautti olkiaan.
- Aika pientä verrattuna siihen miten sulle kävi, mies sanoi ja hipaisi mun leukaani, - Tuomas joutuu linnaan takas ja hyvä niin, helvetín sairas tyyppi, Leevi jatkoi sitten ja mä nyökkäsin hiljaa.
- Mistä sä tunnet sen? mä kysyin ja kallistin päätäni.
- Samoissa piireissä joskus pyörittiin, mut ei me ikinä tultu toimeen ja lähinnä vaan tapeltiin, ja lopulta Tumppi joutu linnaan vuodeks ja sit muutama viikko sitten Sara kerto seurustelleensa sen kanssa, että pienet on piirit täällä päin, Leevi vastasi ja mä kohotin vähän kulmiani.
- Aijaa, sanoin ja hieraisin silmiäni, - miten ne voi, Sara ja Jimi? kysyin sitten ja Leevi näytti hetken aikaa yllättyneeltä kysymyksestä. Kai se oletti etten mä tykännyt puhua aiheesta, vaikka ei mulla sen suhteen enää mitään ongelmaa ollut, että Leevin entinen naisystävä ja lapsi olivat ainakin jollain tavalla kuvioissa mukana.
- Ihan hyvin, Jimi pitää sua ihan sankarina, Leevi sanoi virnistäen ja mä katsoin sitä hölmistyneenä.
- Mua?
- Niin.
Mä naurahdin vähän ja Leevi virnisti leikkisästi.
- Oot sä munkin sankari, mies hymähti sitten mun korvaani ja sai mut hymyilemään, - voisinpa mä viiä sut jo pois täältä, Leevi jatkoi ja siirsi katseensa muhun.
- Mihin sä mut veisit? mä virnistin puristaen hellästi miehen käsiä.
- Mihin vaan sä ikinä haluat muru, Leevi vastasi hymyillen vinosti saaden mun kasvoille nousemaan jälleen hymyn, - onneks sä oot kunnossa, mies jatkoi ja painoi varovasti huulensa mun huulille. Mun ainoa paikallaoleva huonetoverini oli kuorsauksesta päätellen lopulta sitten ihan oikeasti nukahtanut, joten mua ei kamalasti hermostuttanut suudella Leeviä siinä sairaalasängyllä. Mies hymyili mun huuliani vasten ja mun sydän hakkasi edelleen normaalia kovemmin Leevin huulten ollessa mun omillani, vaikkei mies enää mulle mitenkään tuntematon ollutkaan. Jotenkin Leevi vaan sai sen aikaan, enkä mä voinut väittää ettäkö se olisi ollut huono juttu. Mä kiersin sormeni miehen niskaan ja silitin paljasta ihoa tuntien jälleen hymyn omia huuliani vasten.

Kovin pitkäksi meidän suudelma ei kuitenkaa lopulta ehtinyt venyä kun mä tajusin jonkun ilmaantuvan huoneen ovelle. Enkä ihan kenet tahaansa jonkun.
- Mä unohin mun kännyk... Mi-mitä?!
Kun mä tunnistin ovelle ilmestyneen hahmon äänen, mun teki mieli kirota ääneen. Mitä hittoa se nyt enää täällä teki? Leevi irrottautui musta nopeasti, mutta myöhäistä se nyt siinä vaiheessa oli kun meidät oltiin jo nähty. Mä en uskaltanut katsoa ovelle, mutta lopulta mun oli pakko vilkaista. Pihla tuijotti meitä järkyttyneenä ja silmät suunnilleen lautasina, enkä mä sinällään ihmetellyt ystäväni shokkireaktiota. Voi vitun víttu nyt taas kerran. Mä koitin miettiä typeriä selityksiä mun ja Leevin läheiselle toiminnalle, mutta hyvin nopealla laskukaavalla mä hiffasin, ettei tätä voisi selittää mitenkään. Tuli hetkeksi hiljaista ja Pihla vaan katsoi meitä, enkä mä osannut sanoa mitään. Ja tälläkertaa myös Leevi meni hiljaiseksi, eikä keksinyt mitään vakuuttavaa selitystä.
- Pihla, tota... mies aloitti ja puraisi huultaan.
- No mitä Leevi? Siis mitä víttua ihan oikeesti?! Pihla älähti ja mä raavin niskaani kiroten mielessäni, - siis otteko te...? Siis mitä helvettíä te teette, nyt mä en ihan oikeesti ymmärrä. Voitteko selittää?
- Öö, mä... aloitin epämääräisesti ja Leevi vilkaisi mua, kunnes siirsi katseensa Pihlaan olemus selkeästi itsevarmempana säikähdyksestä selvittyään. Mä en tajunnut miten Leevi teki sen. Yllättäen mies oli taas oma itsevarma ja kylmänrauhallinen itsensä, eikä näyttänyt enää laisinkaan hämmentyneeltä tai yllätetyltä. Lähinnä vaan hyvin neutraalilta. Mä näpräsin sairaalapaitani hihaa ja nostin lopulta katseeni Pihlaan osaamatta jatkaa lausettani. Tyttö katsoi meitä odottavana, eikä edes yrittänyt pyyhkiä pöyristynyttä ilmettä kasvoiltaan.

- Mä rakastan Eetua, Leevi lopulta töksäytti täysin yllättäen ja hyvin neutraaliin sävyyn pitäen katseesa Pihlassa, joka katsoi Leeviä silmät pyöreinä.
- Rakastat?! Pihla toisti uskomatta korviaan ja katsoi ensin mua ja sitten Leeviä ilmeellä, josta pystyi lukemaan niin hämmennystä kuin järkytystäkin.
- Niin, ja yleensä jos ihmiset rakastaa toisiaan niin ei ne kaikkea aikaansa vietä jauhamalla päivän säästä, kyllä tekin yllättävän avoimesti Aarnin kanssa toisianne halailette, mies jatkoi samaan sävyyn, ja jostain syystä mua alkoi huvittamaan suuresti Leevin sanat ja neutraali, järkeilevä äänensävy, niin kuin mies olisi puhunut jostain tuikitavallisesta asiasta. Sain kuitenkin jotenkuten estettyä huvittuneen hymyn, joka kovasti pyrki mun huulleni. Vilkaisin Leeviä, joka nojautui tuolin selkänojaa vasten katse Pihlassa.
- Mä ja Aarni ollaan eri asia! Pihla älähti levottomana.
- Miten niin?
- No ollaan, jumálauta sä oot mun eno ja jos et oo vielä huomannu niin Eetu on mies eikä nainen, Pihla sanoi hermostuneena ja vaikka mä jotenkin ymmärsin ystäväni järkytyksen, niin mua vähän ärsytti tytön ennakkoluuloiset mielipiteet.
- Ai kato ku en oo huomannu, Leevi siirsi katseensa muhun, - etkö sä ookkaan nainen?
Mä katsoin miestä hölmistyneenä ja sen toinen suupieli kävi sekuntin ajan nopeassa hymyssä. Mä en ymmärtänyt Leevin läpänheittoa tällaisessa tilanteessa, mutta ilmeisesti mies veti sitten ihan tyylillä kun kerta oltiin jääty kiinni. Mä katsoin Leeviä vähän aikaa osaamatta sanoa mitään, kunnes mies siirsi katseensa Pihlaan.
- Tosi hauskaa Leevi, tyttö sanoi levottomana.
- Eikö ookki?
Pihla tuijotti meitä vähän aikaa järkyttyneenä, eikä osannut sanoa Leville enää mitään, joten lopulta kohdisti katseensa muhun.
- Sano nyt jotain Eetu! tyttö älähti ja mä kohautin olkiani vähän vaikeana.
- No ei mulla oo enää mitään lisättävää, vastasin katsoen punatukkaista ystävääni.
- Ei víttu ihan oikeesti, ei tää oo totta, Pihla hengähti ja oli sanomassa vielä jotain, mutta hoitaja ilmaantui ovelle ja käveli ruokatarjottimen kanssa mun luokse.
- Täällä kaikki hyvin? se kysyi ja mä nyökyttelin, - syötkö nyt vai laitanko tähän sivuun oottamaan?
- Mä syön kohta, sanoin käheästi ja hoitsu vilkaisi mua nyökäten, kunnes laski tarjottimen pöydälle. Ei kyllä ollut yhtään nälkä, ei ainakaan niin nälkä, että sairaalan laitoskeittiön pöperöt olisi menneet alas. Mä katsoin kun hoitsu käännähti ja asteli ovelle vilkaisten Pihlaa.
- Etsittekö te jotain? nainen kysyi ja Pihla pyöritti päätään.
- No en enää, punapää vastasi kipakasti, otti siihen lavuaarin laidalle unohtuneen ihmeluurinsa, loi vielä yhden pitkän katseen meihin, kunnes mitään sanomatta marssi ulos huoneesta jokseenkin kummissaan oleva hoitajatyttö perässään. Mä katsoin oviaukkoa vähän levottomana, kunnes siirsin katseeni Leeviin, joka katsoi mua purren vähän huultaan. Olisi kai tämä voinut paremminkin mennä. Mä mietin hermostuneena, että suostuisiko Pihla edes puhumaan mulle enää.
- No ois tää nyt voinu paremminki mennä, Leevi sanoi lopulta niin kuin lukien mun ajatukseni.
- No joo olis, mä huokasin niskaani raapien, - oisko sun pitäny mennä sen perään?
- Mähän vaan suututin sen äskenkin, parempi vaan antaa sen päästellä vähän höyryjä, mies vastasi ja mä nyökkäsin vähän.
- Pääseeköhän se ikinä tosta yli? mä mietin ääneen ja Leevi nipisti mun nenääni sormillaan. Mä irvistin miehelle.
- Kyllä se pääsee, älä sä mieti nyt sitä vaan keskityt lepäämään, Leevi sanoi ja mä kohtin kulmiani.
- Mikäs hoitsu susta on tullu?
- Saan kai mä susta huolehtia, Leevi sanoi ja hymyili vähän.
- Joo joo.
- No hymyile nyt vähän, ei maailma tuohon kaadu, mies sanoi ja mun kasvoilla kävi pieni hymy, - Pihla on fiksu tyyppi, kyl se siitä rauhottuu, se nyt vaan vähän yllätty.
- Niin kai sit, mä totesin ja laskin jalkani roikkumaan sängyn laidalta, - pääsis ees röökille, ähkäisin sitten levottomana ja hieroin otsaani. Mä en tiennyt johtuiko mun päänsärkyni väsymyksestä, lääkkeistä vai nikotiinin tarpeesta, mutta mä olisin tehnyt aika paljon, että olisin saanut yhden savukkeen. Leevi kaivoi takkinsa taskusta salmiakkirasian ja ojensi mulle.
- Mä puhuin röökistä en karkeista, huomautin ja katsoin ensin rasiaa ja sitten miestä.
- Salmiakkia mä aina syön jos tekee mieli polttaa, Leevi sanoi ja mä katsoin miestä huvittuneena.
- Mitä helvettíä? Salmiakkiko sun salainen pahees on? mä kysyin ja Leevi hymyili vinosti.
- Entäs sitte? Jos ei oo savua, niin onpahan salmiakkia, mies vastasi, - ota nyt.
Mä katsoin Leeviä huvittuneena, mutta otin lopulta rasiasta mustan ruudun ja laitoin suuhuni.
- Sä oot outo, totesin saaden miehen hymyilemään, - onks sulla jotain muitakin yhtä jänniä metodeja?
- Voi kuule, tietäsitpä, Leevi virnisti iskien silmäänsä ja mä kohotin kulmiani, - mä voin kertoo kunhan sä pääset täältä kotiin, mies jatkoi ja näykkäisi hellästi mun alahuultani saaden mun kasvoille nousemaan hymyn. Kevyesti Leevi sipaisi mun poskeani, mutta liikahti sitten kauemmas kun viereisen sängyn vanhempi mies heräsi lyhyeksi jääneiltä päiväuniltaan. Ja ehkä ihan hyvä vaan niin, mä en jaksanut tänään enää yhtään enempää järkyttyneitä katseita osakseni.

*

Mun olo oli oikeastaan aika hyvä seuraavana päivänä, paitsi että aika kului tuskaisen hitaasti telkkaria tuijotellen ja kännykkää räpeltäen. Leevi oli tuonut mulle pyynnöstä pelikortit, mutta pasianssin pelaaminen itsekseen alkoi lopulta puuduttaa kun sitä teki kaksi tuntia putkeen. Mä odotin poispääsyä ihan hitosti ja lääkäri, juurikin se Antero, oli kyllä hyvin positiivisesti todennut, ettei mun kovin kauaa tarvitsisi täällä enää virua. Pihlasta ei ollut kuulunut mitään ja mä olin soittanut Siljalle aamulla ihan vain kysyäkseen oliko mimmi vieläkin ihan pois tolaltaan, ja kyllä se kuulema sitten kai oli. Silja tosin lohdutti mua samoin sanoin kuin Leevikin, joten lopulta mä en enää osannut murehtia asiaa niin paljon. Kahden aikaan päivällä mä sain seuraa, vaikkakin Petu oli yksi viimeisimmistä ihmisistä joita mä olisin jaksanut. Ei broidissa siis muuten mitään vikaa ollut, mutta mä en todellakaan ollut innostunut kuuntelemaan mitään saarnaa ja raivoamista Leevistä.
- Sähän näytät ihan virkeeltä, mutsi huikkasi heti ensimmäisenä ovelta kun se siihen ilmestyi Joonan ja Petun kanssa. Mä pyörittelin korttipakkaa kädessäni ja nostin katseeni tulijoihin haukotellen.
- Ai moi, tervehdin ja laskin pakan pöydälle nousten irvistellen istumaan, - joo, kyl mä oisin aika valmis lähtemään täältä helvettíin, tuhahdin sitten silmiäni hieroen.
- Ollaanpa sitä ärtyneitä, mutsi sanoi istuen tuolille mun sänkyni viereen.
- Ainahan Eetua kiukuttaa, kato sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta, Joona heitti niin typerän joonamaisesti kuin vaan saattoi. Mä kohotin kulmiani pikkuveljelleni.
- Ai että ku oliki tota sun nerokasta huumorias ikävä, mä irvistin ja Joona virnuili, - ja edelleen mä oon sitä mieltä, että sä oot vielä vähän liian pikkunen puhumaan tollasista asioista, heitin takaisin ja äiti tuhahti meidän puheille.
- Pelle, Joona sanoi mulle ja mä vilkaisin pikkubroidia huvittuneena.
- Katotaan kuka on pelle, kyllä mä sut pieksen vaikka kylki páskana, sanoin ja Joona virnisti.
- No niin pojat lopettakaa, mutsi sanoi ennen kuin pikkuveli ehti vastata mitään. Mä ja Joona vaihdettiin yksi huvittunut katse, kunnes mä siirsin katseeni mutsiin, joka oli pääasiassa erittäin kypsä mun ja Joonan lapselliseen läpänheittoon. Ja ihmekös tuo kun oli sitä joutunut niin monta vuotta katsomaan. Mä otin Leevin pöydälle jättämän salmiakkirasian ja heitin pari ruutua suuhuni koittaen uskotella itselleni, että ne ihan oikeasti auttoivat mun tupakanhimooni. Haukotellen laitoin rasian takaisin ja katsoin mutsia kun se alkoi saarnata mulle siitä, miten ei pitänyt tapella kun sitten saattoi käydä tällätavalla niin kuin mulle oli käynyt. Sitten se saarnasi miten väkivalta ei ollut ratkaisu mihinkään, ihan niin kuin mä niin olisin luullut, ja sitten se puhui siitä, että mun ei pitäisi juoda niin paljon alkoholia ja mun pitäisi löytää töitä ja ryhdistäytyä, niin kuin niillä kaikilla asioilla olisi joku yhteys siihen, että mä sain puukosta. Tai sitten se uskoi johonkin pahaan karmaan tai jotain muuta, ei siitä naisesta aina ihan selvää ottanut. Vaikka mun parasta kai se ajatteli, ei halunnut että meistä kenestäkään tuli sellaista kuin faija oli.
- Joo joo, mä lopulta sanoin ja mutsi silitti hyvin äidillisesti mun olkapäätäni, - mut se koko juttu oli ihan vaan sattumaa, mä nyt vaan oli väärässä paikassa väärään aikaan, sanoin koittaen tavoitella hyvin uskottavaa sävyä, koska mä en oikeastaan jaksanut jauhaa Tumpista ja puukosta ja tappelemisesta yhtään.
- Ai sattumaa? Jos sä et pyöris sen Haanpään kanssa niin mitään tällasta ei ois tapahtunu, Petu avasi lopulta suunsa oltuaan yllätävän kauan hiljaa. Mä katsoin isoveljeä ärtyneenä.
- Tää ei oo Leevin syytä, mä sanoin ja Petu pyöräytti silmiään.
- Nimenomaan sen syytä tää on, mä sanoin sulle että pysy erossa siitä tyypistä kun sen seura ei tuo kun ongelmia, ootko sä ihan vitun tyhmä ku et uskonu mua? broidi sanoi äkeästi.
- Sun on ihan turha puhua asiasta josta sä et tiiä vitun vertaa, mä ärähdin Petulle.
- Ei riidellä nyt, mutsi yritti väliin, mutta ei sen sanoja tietenkään kuunneltu.
- Mähän siitä nimenomaan tiiän, mä nimenomaan tiiän millanen tyyppi se on, kunhan mä nään sen niin...
- Jos sä tulit tänne syyttämään Leeviä niin voit samantien painua helvettíin Petu, mä keskeytin korottaen ääntäni ja isoveli nousi tuolistaan raivokkaasti.
- Luulis että sä tulisit jo järkiis, Petu ärähti ja mä katsoin broidia hermostuneena.
- Luulis että sä pystyisit jo sopimaan vanhat jutut, mä sanoin takaisin tylysti. Petu pyöritti päätään ja lopulta käännähti painellen levottomana huoneen ovelle.
- Teemu, mutsi yritti, mutta Petu lampsi ulos huoneesta ja katosi käytävään. Mä purin hammasta ärtyneenä ja koitin rauhoittua.
- Mistä tossa oli kyse? äiti kysyi ja mä vilkaisin sitä.
- Mun ja Petun välisiä juttuja, ei jaksa puhuu siitä nyt, sanoin tuijotellen vähän aikaa ovelle päin, kunnes mutsi ilmeisesti tajusi tilanteen vaativan jotain kevennystä ja ehdotti hakevansa alakerran kahviosta meille kahvit ja viinerit. Mä nyökyttelin ja koitin näyttää omalta rennolta itseltäni, vaikka olo olikin hiton hermostunut. Ei tämänkään nyt ihan näin pitänyt mennä, mutta nähtävästi kaikki tuntui taas menevän juuri päinvastoin miten Eetu Kalliola halusi. Ja kyllä, se tavallaan vítutti.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   26.3.14 14:50:09

Hyvä luku taas kerran ja kiva kun näin nopeesti :)

Päivämäärä:   26.3.14 17:12:16

Ihanan nopeeta tuli jatko, noi kaks on vaa nii ihania<3 :3 kunpa nyt kaikki vaa hyväksyis noihin suhteen :( jatka pian!!

Päivämäärä:   26.3.14 21:41:49

Vitsit mä olin oottanu tätä jatkoo. =
siis ihan ekstaasissa ahmin tän osan! Voi kuinka mä maltan oottaa seuraavaa kirjotustas? Aivan upeeta, jatka kirjottamista d

Päivämäärä:   27.3.14 13:55:04

Aaaaww mää en kestä eetua!! Se on nii ihana XD tuo viimenen lause sulatti mut ihan kokonaan, en kestä!
Ja leevi ihana ku sano suoraa että se rakastaa eetua, MUTTA missä eetun rakkauden tunnustus??! Oon vielä liian innoissani ja hilpeällä tuulella että voin kirjottaa mitään järkevää mutta ihana ihana ihana jatkopätkä ja ihana ihana ihana pari ja ihana ihana ihana tarina!!<3 arvostan ja kiitän! :))

Päivämäärä:   29.3.14 02:53:24

aaaaaaaaa <3<3<3

Päivämäärä:   1.4.14 14:02:49

Tosi kiva pätkä! Toivottavasti jatkuu pian! :) <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.14 21:06:02

jup :-)

Päivämäärä:   11.4.14 01:04:30

nostelen hih :3

Päivämäärä:   14.4.14 18:38:23

Oi että, kiitos kommenteista, ne piristää superrpaljon<3

Pahoittelen viivästystä, mutta piakkoin pitäisi tuon seuraavan luvun olla ready. Mie teen parhaani (:

Päivämäärä:   15.4.14 19:13:54

Ompas kiva kuulla et jatkoo on tulos! Mä oon joka toinen päivä käyny kyttään jos ois päässy taas fiilisteleen. Ihanaa, ootan tositosi innolla seuraavaa lukua. :-*

Päivämäärä:   17.4.14 08:59:53

Varmaan käyn joka päivä kattomassa joko on tullu jatkoa. :Dd ihanaa, että oot taas kirjottamassa. En malta oottaa! (:

Päivämäärä:   17.4.14 16:21:57

mäki käyn joka päivä kattoo :Dd

Päivämäärä:   21.4.14 17:35:17

jatkoooooooooo<3

Päivämäärä:   23.4.14 22:47:13

Jatkoa ihanaan tarinaan?? ^^ <3

Päivämäärä:   25.4.14 10:48:36

D: Ei vieläkään jatkoa. ="

Päivämäärä:   29.4.14 21:24:44

Päivämäärä:   3.5.14 15:12:11

Uppp

Päivämäärä:   5.5.14 23:35:31

äääää en kesta tätä odottamist :DD

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   8.5.14 20:45:37

Nyyh, Nuuki tuu takas. Jouduttu odottelemaan koko huhtikuu ilman meidän poikien seikkailuita. </3

Lähettäjä: ,,,,,,,,, 
Päivämäärä:   12.5.14 02:44:32

jatkooooo

Päivämäärä:   18.5.14 22:59:17

apua kai jatkat tätä vielä D:

Päivämäärä:   21.5.14 12:42:40

Anteeks kun on kestäny ja kestäny jatkon tuleminen :---( mie yritän vielä tän kuun puolella saada pätkän valmiiks.

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   21.5.14 17:42:17

<3

Päivämäärä:   26.5.14 02:52:25

jee!!

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   26.5.14 21:02:18

Luin nää kaikki osat parissa päivässä ja voi vitsi, miten mahtava tarina! Oon tosi huono kommentoimaan ja kirjottamaan mitä ajattelen, mutta tää on kaikista netistä lukemistani tarinoista ehdottomasti paras! Rakastan noita henkilöitä ja sääli kun tämä tarina loppuu, voisin lukea tätä loputtomiin :D mut jeejee en malta oottaa jatkoa :)

Lähettäjä: fani 
Päivämäärä:   27.5.14 11:39:00

Ihana että ooot Nuuki vielä siellä jossain ja lupaat jatkaa tätä parasta tarinaa !! ^^ <3 en malta oottaa!

Lähettäjä: pk 
Päivämäärä:   30.5.14 09:39:28

Jatkoajatkoa, en malta ootttaa <3

Päivämäärä:   30.5.14 15:13:18

Seuraava pätkä tulee muuten olemaan viimeinen ennen epilogia, ja molemmat on jo valmiina koneella, jahka vaan ehtisin ne oikolukea : D mutta ei montaa päivää siis enää, sen voin luvata!

Päivämäärä:   30.5.14 15:33:43

huhhuh. täytyy laittaa koko topa sitte suosikeihin että jos joskus putoaa niin löytää. tää on ollu vaan niin mieletön tarina että en kestä. ;_; toivon onnellista loppua.

Lähettäjä: laura 
Päivämäärä:   1.6.14 18:34:42

saanko synttärilahjan huomiseksi jos jatkat sillon..? :):)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.