Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   3.9.12 21:10:06

Eli kirjoitin nyt tällaisen spesiaalin ja tämä on jatkoa tarinalla Ihmeitä voi tapahtua. Tämä on nyt siis kahden pätkän spesiaali ja tässä on toi eka pätkä.

Tässä vielä linkit varsinaiseen tarinaan, jos joku ei ole sitä lukenut:

Ihmeitä voi tapahtua (poikarakkaus)
Ihmeitä voi tapahtua (poikarakkaus)2#

Ja sitten tähän spesiaaliin:

Ihmeitä voi tapahtua - talvispesiaali


Luku 1/2

Matias

Oli joulukuun aamu. Lunta oli paljon kaikkialla. Rakastan itse henkilökohtaisesti talvea, mutta kesäkin oli mielestäni mukava vuodenaika. Ainakin kasiluokan kesällä käyty ripari kuului yksiin elämäni mukavimmista hetkistä. Siellä mä ja Justus oltiin lähennytty, ja tapahtumat olivat edenneet siihen malliin, että meistä tuli pari. Nyt me oltiin seurusteltu jo yli vuosi onnellisesti yhdessä. Ei meidän ”oikeasta” suhteesta kukaan tiennyt –kaikki luulivat, että olimme vain todella hyviä kavereita- paitsi nyt Elli. Sille mun oli pitänyt kertoa, koska se oli ollut kiinnostunut musta, mutta mä itse tykkäsin Justuksesta.

Istuin olohuoneen sohvalla, ja katselin ulos ikkunasta. Ulkona satoi lunta isoina valkoisina hiutaleina. Kissamme Sandy hyppäsi sohvalle viereeni. Sandy on musta maatiaiskissa, jolla on valkoista kaulan alla ja tassuissa. Silitin hajamielisesti Sandyn turkkia ja ajattelin, että sen turkki tuntui lähes samanlaiselta kuin Justuksen hiukset. Tarkemmin ajateltuna ehkä kissan turkki oli kuitenkin pehmeämpi, mutta ei sitä tunnetta, kun sain silittää Justuksen hiuksia voinut verrata tähän. Se oli parempaa. Toisinaan vieläkin näin yli vuoden jälkeen jaksoin ihmetellä kuinka olimmekaan oikein loppujen lopuksi edes ajautuneet yhteen. Se oli jotain satumaista. Aivan kuin kohtalo olisi ajanut meidät yhteen, tai toisin sanoen yksinkertaisesti pieniä ihmeitä vain oli tapahtunut, ja nyt olimme jo olleet vuoden yhdessä.

Pienen harkinnan jälkeen päätin lähteä ulos. Puin lämpimästi päälleni ja talsin pellolle. Ulkona satoi lunta ja oloni oli onnellinen. En olisi sillä hetkellä kaivannut mitään muuta kuin Justuksen seurakseni ja sitten olisin varmasti ollut maailman onnellisin ihminen sillä hetkellä. Mitä muuta ihminen voisi edes toivoa? Ihanan maagisen talvi-illan ja toisen ihmisen, joka rakastaa sinua paljon ja jota itse rakastat myös – lisäksi. Mutta Justus ei kuitenkaan ollut täällä tällä hetkellä. Vaikka olimmekin jo olleet vähän yli vuoden yhdessä, olimme pitäneet matalaa profiilia. Ellin lisäksi kukaan muu kun ei nääs tiennyt meidän oikeasta suhteesta. Harri nyt joskus saattoi sanoa jotain, mutta se nyt oli sellainen, että se aina vitsaili ja ainakaan kukaan ei vielä ollut onneksi ottanut todesta niitä sen juttuja.

Kohotin katseeni taivaalle. Kasvoilleni satoi isoja lumihiutaleita. Ne tuntuivat kylmiltä naamallani, mutta se ei haitannut. Olin aina pitänyt talvesta ja lumesta. Taivaalla näkyi myös kuu ja muutamia tähtiä, vaikka lunta satoikin paljon. Pohdiskelin mahtaisiko Justuskin tällä hetkellä olla ulkona ja nauttimassa tästä omasta mielestäni ihanasta säästä. Justus oli kyllä enemmän kesäihmisiä tai sellaisen käsityksen mä olin siitä saanut. Huokaisin ja mietin, miksei Justus olisi voinut olla täällä. Ajatteluni keskeytyi siihen, kun kännykkäni piippasi saapuneen viestin merkiksi. Aukaisin viestin ja hymyilin leveästi huomattuani keneltä viesti oli.
”Voitko tulla meille huomenna? :)” kuului viestin sisältö. Viesti oli tietysti Justukselta, keneltäs muultakaan.
”Joo, tulen mielelläni! =)” tekstasin Justukselle takaisin. Kohta kuuluikin jo vastaus.
”Hyvä. Ei malttais kyllä oottaa huomista.” Olin tismalleen samaan mieltä Justuksen kanssa, mutta onneksi huomiseen ei enää ollut pitkä aika.
”Sanoppa muuta. Mutta onneksi huomiseen ei oo enää pitkä aika,” lähetin takaisin.
”No on sinne ihan tarpeeks pitkä aika :p” kuului takaisin. Hymähdin vain itsekseni jotain, enkä enää jaksanut vastata mitään takaisin. Kyllä Justus ymmärtäisi. Puhelinlasku kasvaisi tällä menolla kohta jo epäilyttävän korkeaksi. Enkä halunnut joutua selittelemään porukoille miksi laitoin nykyään niin tiuhaan tahtiin viestejä, kun en ennen ollut niitä paljon ollenkaan laitellut. Tosin se taas puolestaan johtui vain ja ainoastaan siitä, ettei mulla ollut ollut kavereita vielä kauheasti kaksi vuotta takaperin. Vanhemmat eivät toisaalta pitäneet sitä pahana. Niiden mielestä oli vain hyvä, että mulla on kavereita. Eivät ne silti halunneet maksaa kaameita puhelinlaskuja.

Mä olin nyt jo siis kuusitoista, ja me oltiin Justuksen kanssa ruvettu seurustelemaan, kun Justus täytti 15. Silloin me saatiin kerrottua toisillemme, mitä me oikein tunnettiin toisiamme kohtaan. Hymyilin muistolle, sillä se toi mukanaan lämpimiä tuntemuksia ja hyvän olon. Kaksi vuotta sitten en olisi uskonut, että olisin vielä joskus tässä tilanteessa ja että voisin oikeasti seurustella Justuksen kanssa. Ja en oikein usko, että Justuskaan suunnitteli asioiden menevän ihan niin.

Kaksi vuotta sitten, eli ollessani kahdeksannella luokalla, tutustuin myös kunnolla Emiliaan, Elliin, Nitaan ja Joonaan. Heistä kaikista oli tullut mun kavereita, ja he olivat mulle tärkeitä. Varsinkin Emiliasta ja Ellistä oli ollut apua mun ja Justuksen suhteen kehittämisessä. Ja Justuksen kavereille ja mun entisille kiusaajillekin kuului oikeastaan kiitos, vaikka toisaalta se ehkä hieman hullulta kuulostikin. Karista, Niilosta ja Jukasta oli nyt vain omalta osaltaan sattunut myös olemaan apua. Heidän takiaan Justuksen olisi pitänyt hakata mut, mutta Justus kehittelikin ovelan suunnitelman ja sen myötä asiat rupesivat sitten menemään omia raiteitaan ja lopulta oltiin sitten päädytty tähän missä nyt oltiin. Ja hyvä niin. En mä enää olisi edes osannut kuvitella elämääni ilman kavereitani ja varsinkaan ilman Justusta. Me vietettiin kuitenkin niin paljon aikaa yhdessä, vaikka tietysti oltiin myös aika paljon muiden kavereidemme kanssa, jotta emme aiheuttaisi mitään epäilyjä. Välillä se otti koville, mutta kun salassa tää suhde kerran haluttiin vielä pitää, niin pakkohan se oli. Kyllä me tästä vielä joku päivä kerrottaisiin muille, ja meidän suhde jatkuisi, olisivatpa muut siitä sitten mitä mieltä tahansa.

Nyt me oltiin jo Justuksen kanssa molemmat lukiossa ja aiottiin molemmat käydä se kunnialla läpi. Justus oli vähentänyt kovisteluaan ja oli nykyään aika pehmo. Mutta kyllä se vieläkin tupakoi aika paljon, vaikka mä yhtenään motkotinkin sille siitä. Híton nikotiiniriippuvainen, hymähdin. No joku pahe sillä täytyi näköjään kuitenkin olla. En olisi halunnut, että se pilaisi elämänsä tupakoimalla, mutta en oikein mahtanut asialle mitään. Vaikka höpötinkin siitä, niin toinen vain poltti ja mun oli vähän niin kuin pakko hyväksyä asia, vaikka en sitä mielelläni tehnytkään.

Mietintäni keskeytyivät taas, kun kännykkä piippasi.
”Vai?” luki vain viestissä ja vaikka viesti olikin tullut Justukselta, jouduin kelailemaan aika kauan ennen kuin pystyin muistamaan mitä kundi oli viimeksi mulle edes lähettänyt. Sitten muistin, että se oli sanonut, että huomiseen oli vielä ihan tarpeeksi pitkä aika. Hymähdin, sillä pojan kysely sai mut vain leventämään jo valmiiksi leveää kasvojeni hymyä.
”No ohan sinne toisaalta kyllä vielä aika pitkä aika. Mieluiten oisin jo siellä sun luona <3,” kirjoitin ja painoin ”lähetä”. Kasvoilleni oli ilmestynyt hieman punaista väriä, sillä vaikka toisesta paljon tykkäsinkin ja tätä rakastinkin niin sydänten lähettely oli mulle hieman vierasta puuhaa.
”Kyl mäkin paljon mieluummin sun vieressä nukkuisin, kun yksin,” luin saapuneen viestin ja tunsin sisälläni lämpimän väristyksen. Justus todella oli mulle se oikea. Se sai mun olon tuntumaan hyvältä ja turvalliselta. Siltä, että mä en koskaan ollut yksin, ja että aina oli joku joka musta välitti ja piti, teinpä mä mitä tahansa.

Katselin kännyni näyttöä ajatuksissani ja kuljin eteenpäin. En katsonut jalkoihini ja lensin yhtäkkiä nurin.
”Auts!” mupisin. Satutin käteni johonkin. Nousin istumaan ja käännyin oikean käteni puoleen, johon oli sattunut. Poimin kännykän käteeni ja laitoin sen taskuuni. Katselin maata ja silmiini osui kivi. Käteni oli varmasti osunut siihen, sillä siihen oli sattunut. Pystyin kuitenkin liikuttamaan kättäni ja tuumin, että siihen tulisi korkeintaan vain mustelma, jos sitäkään. Harmaa toppatakkini kun näytti olevan ihan kunnossa. Päätin lähteä sisälle, sillä kaatuminen ei ollut tuntunut kivalta.

”Mistäs sä, Matias, oikein tulet?” kysyjä oli pikkusiskoni Matleena, joka halusi aina tietää kaikki menoni ja tuloni. Ylipäätäänkin aivan kaiken.
”Olin ulkona,” vastasin systerille ja se katseli mua vähän ihmeissään.
”Siltä näyttää,” Matleena totesi viitaten lumisiin vaatteisiini.
”Kaaduin,” selitin yksinkertaisesti ja rupesin riisumaan ulkovaatteita pois.
”Ai, ei kai sattunut pahasti?” Matleena uteli. Vaikka siskoni olikin utelias, ja työnsi nokkansa joka paikkaan, niin ei se silti mitään pahaa sillä tarkoittanut. Se vain oli luonteeltaan hirmuisen utelias. Nytkin se kysyi tuota sen takia, koska se ihan oikeasti halusi tietää.
”Vähän,” vastasin taas lyhyesti. Irvistin hiukan ottaessani takkia pois päältäni, kun käteen vihlaisi vähän.
”Kaaduit sitten ihan kunnolla vai?” Matleena jaksoi vain jatkaa uteluaan.
”En sanoisi niinkään. Lumi oli kyllä pehmeää ja kylmää, mutta käsi sattui osumaan kiveen,” selostin hiukan epämääräisesti, sillä en olisi jaksanut puhua aiheesta enää ollenkaan, mutta minkäs teit, kun yliutelias sisko vain jatkoi kyselyään.
”Siihen tulee varmaan mustelma,” totesin vielä ja Matleena näytti hieman harmistuneelta puolestani.
”Onneksi ei sattunut pahemmin,” hän sanoi vielä ja häipyi sitten pois paikalta. Olin Matleenan kanssa samaa mieltä asiasta.

Kun olin saanut ulkovaatteet riisuttua, menin huoneeseeni ja istuin sängylle. Kaivoin kännykän taskustani. Siihen ei sentään näyttänyt tulleen mitään naarmuja tai muutakaan vastaavaa.
Naputtelin Justuksen viestin auki ja vastasin tälle: ”Kunpa olisitkin täällä ja voitaisiin nukkua yhdessä.”
Justuksen lämpö olisi nyt ollut asia jota olisin kaivannut kaikkein eniten. Sillä vaikka lumesta paljon pidinkin, niin en silti ollut ollut aikeissa kaatua sinne. Huokaisin syvään. Odottelin jo innolla huomista. Kello näytti vähän yli seitsemää illalla ja minusta tuntui, että aika kului hitaasti. Vielä kolme tuntia ennen kuin kävisin unten maille. Rupesin riisumaan vaatteitani, että voisin vaihtaa kuivat vaatteet ylleni. Kun olin riisunut hupparin pois päältäni ja kääntänyt kättäni, näin mustelman alun. Huomenna siinä olisi jo oikea ja iso mustelma. Huokaisin uudelleen. Miksi minulle piti aina käydä näin? No, onneksi en kuitenkaan ollut kaatunut pahemmin ja käteen tulisi vain mustelma. Parempi sekin, kuin että kädessäni olisi nyt haava, josta tulisi kovaa vauhtia verta. Kiskoin loputkin vaatteet päältäni. Vaihdoin kuivat ja lämpöiset vaatteet tilalle. Kiskoin jalkaani harmaat college-housut ja jo pienoiseksi legendaksi tulleen sinisen hupparini. Huppari lämmitti mukavasti niin mieltä kuin ruumistanikin. Vaikka huppari toikin sateen mieleeni, se toi myös Justuksen aivan viereeni painautuneena mieleen, ja tuntui melkein kuin poika olisi ollut siinä luonani aivan konkreettisesti, eikä jossain siellä parin kilsan päässä, missä nyt sattui vielä asumaan veljensä ja äitinsä kanssa.

Katsoin kännykkääni ja petyin vähän, kun Justus ei ollut vastannut mitään. No, ehkei tämäkään halunnut kasvattaa puhelinlaskuaan aivan pilviin asti. Yllättävän monta viestiä tämä olikin jo lähettänyt. Hymähdin ja köllähdin sängylleni pitkälleni. Selailin saapuneita viestejä ja tuumin mitähän muut ajattelisivat, jos näkisivät ne. Toisten ilmeet voisivat olla näkemisen arvoiset, mutta toisaalta olisin iloinen, jos en koskaan näkisi niitä. Ei se ollut helppoa olla poika ja tykätä toisesta pojasta sillä tavalla. Mutta tunteilleen ei mahtanut mitään, ja kyllä Justus oli tämän kaiken arvoinen, ellei vielä paljon arvokkaampikin. Toivoin vain, että poika itsekin ymmärtäisi kuinka tärkeä osa se oli mun elämää.

Heräsin tekstiviestin ääneen. Olin ilmeisesti nukahtanut hetkeksi. Poimin kännykän unenpöpperössä käteeni ja luin saapuneen viestin.
”Niin... En nyt oo siellä, mutta huomenna meillä on koko päivä aikaa, jos tuut jo aamulla. Mutsilla on töitä ja Juha menee Rosan luokse. Ja voit jäädä yöksikin, jos haluat :3” Justus kirjoitteli ja mä tietysti menin ajattelemaan kaksimielisesti tuon viestin lopun. Unenpöpperössä ollessani ja tuota lukiessani oli hyvä, että en revennyt nauramaan. Jotenkin toisen kirjoitus vain kuulosti hauskalta ja tuo hymiö vain edesauttoi asiaa. Kävelin kännykkä kourassa keittiöön, josta löysin vanhempani. Pitäisihän niiltä nyt vielä erikseen kysyä lupa, sillä vaikka jo kuusitoista olinkin, niin ne nyt halusivat aina tietää missä liikuin ja olin milloinkin.
”Voinko mä mennä huomenna Jussen luokse yöksi?” kysyä pamautin vanhemmiltani. Jusse oli mun Justukselle kehittelemä lempinimi, jota en kyllä ollut vielä koskaan käyttänyt pojan itsensä kuullen. Kotona käytin sitä aika usein, kun en aina jaksanut sanoa hänen oikeaa nimeään.
”Kyllä se ainakin minun puolestani käy,” iskä mumisi olohuoneen sohvalta, jossa hän istui katsomassa telkkaria. Talossamme olohuone ja keittiö olivat vähän niin kuin yhdessä huoneessa. Ne olivat kyllä omissa huoneissaan, mutta välissä oli vain oviaukko, jossa ei edes ollut ovea. Keittiössä pystyi näin ollen syömään ja katsomaan telkkaria samaan aikaan. Töllön katsominen oli kuitenkin mukavinta pehmoiselta sohvalta ja lähempää televisiota kuin täältä keittiön kovalta, puiselta penkiltä.
”Eipä huomenna taida olla mitään erikoista,” äitinikin pohdiskeli ääneen ja antoi mulle luvan mennä Jusselle ja olla siellä yötä. Kiitin vanhempiani ja kiiruhdin omaan huoneeseeni rustailemaan pojalle vastausviestiä.
”Okei, tosi kiva ja tuun heti kun kerkeän ja totta kai olen yötä ;)” vastaukseni kuului. Hymyilin leveästi ja onnellisena itsekseni. Käteen tullut mustelma, ikävä, ja kylmä olo olivat kadonneet kokonaan, ja tilalle oli tullut mukava ja lämpöinen olo. Odotin huomista jo suurella innolla. Meillä olisi Justuksen kanssa kokonainen päivä aikaa olla kahden ja tehdä mitä ikinä vain haluaisimme ja keksisimme, tai olla tekemättä yhtään mitään. Ajatus siitä, että saisin vain painautua toista vasten ja tuntea tämän lämmön, oli jo ihan tarpeeksi houkuttelevan kuuloinen. Odotin jo innolla, että pääsisin taas toteuttamaan aikeeni, ja ennen kaikkea suutelemaan toista. Siinä vain oli jotain niin maagista ja ihmeellistä.
”Hyvä ja huomenna nähään, sinä söps… :p” Justus vastasi ja sai mut hymyilemään onnellisena. Vaikka en ollutkaan aivan varma, mitä toisen laittama ”sinä söps” tarkoitti tarkalleen ottaen, se nosti kuitenkin hymyn huulilleni ja sai mut odottamaan huomista vieläkin innokkaammin.

Lopulta, kun kello oli melkein kymmenen ja olin saanut iltapuuhani tehtyä, kömmin sänkyyni valmiina rupeamaan nukkumaan. Ajatuksissani kieppui jo huominen ja kaikki se mitä voisin silloin Justuksen kanssa tehdä. Nukahtamisesta ei meinannut tulla mitään. Miksi aina silloin, kun huomenna olisi tärkeä päivä, oli niin pírun vaikea nukahtaa? Koitin saada unenpäästä kiinni, vaikka ajatus tuntuikin toivottomalta, ja ajatukseni halusivat seilailla aivan muilla vesillä. Lopulta kuitenkin nukahdin ja näin unia, mutta aamulla herättyäni minulla ei enää ollut niistä harmainta aavistustakaan. Ensimmäinen ajatukseni oli vain: ”Tänään pääsen viimeinkin Justuksen luokse!”

Puin nopeasti päälleni siniset farkut ja valkoisen hupparin. Kiiruhdin keittiöön ja otin hedelmäkulhosta omenan, jonka pesin ja aloin sitten järsimään sitä hirmuisella kiireellä.
”Mihinkäs sulla on tollanen hoppu?” Matleena, joka oli myös keittiössä syömässä aamupalaa, tiedusteli. Eikö tuoltakaan saisi koskaan rauhaa?
”Meen Justukselle,” tokaisin vain siskolleni ja kiiruhdin omaan huoneeseeni pakkaamaan tavaroita. En pahemmin mitään erikoista Jusselle mennessäni tarvinnut, mutta jos aioin olla siellä yötä, niin pitäisihän mun ottaa hammasharja ja vaihtovaatteita mukaan. Söin samalla sitä omenaa ja heittelin tavaroita reppuuni. Kävin heittämässä omenan karan roskiin, ja sitten kiiruhdin takaisin pakkamaan reppuani.
”Sullapas on kiire,” Matleena totesi ohimennen. Se itse istui keittiönpöydän ääressä yöpuvussaan ja söi muroja. Mä taas juoksentelin ympäri taloa päivävaatteissa, syöden samalla ja koittaen pakkailla kaikkea tarpeellista mukaan.
”Haluan vaan päästä Jusselle mahdollisimman aikasin,” huusin vastaukseksi Matleenalle. Vaikka en siskoni reaktiota nähnytkään, pystyin kuvittelemaan tämän kasvoille huvittuneen ilmeen ja tämän pudistelemaan päätään tai kohauttamaan harteitaan hieman ihmeissään. Kun viimeinkin olin saanut kaiken tarpeellisen ainakin omasta mielestäni mukaan, menin eteiseen.
”Mä lähden nyt!” huikkasin vielä muille, puin harmaan toppatakkini, piponi ja kengät päälleni. Sitten aukaisin ulko-oven ja lähdin ruskean reppuni kanssa talsimaan Justuksen luokse. En meinannut pysyä enää nahoissani, niin innoissani mä olin. Lähinnä siitä, että pääsin pojan luokse viettämään aikaa ihan kahden kesken.

Aina kun olimme kahdestaan, saimme olla niin kuin halusimme, ja minusta ne olivat niitä parhaita hetkiä. Kovin usein näitä hetkiä ei ollut ja siksi odotin niitä aina innolla. Näimmehän me koulussa joka päivä, mutta siellä tosiaan piti pitää matalaa profiilia. Kävimme aina välillä toistemme luona, mutta meillä nyt oli melkein aina joku kotona ja Justuksen äitikin tuntui olevan nykyään melkein yhtenään kotona tai sitten niin, että tällä oli yövuoro. Itse en viitsinyt mennä pojan luokse kovin usein yöksi ja ei toisen luona käyminen antanut niin paljon, jos siellä oli joku muukin. Mutta nyt siellä ei olisi muita kuin Jusse, ja saisimme olla parhaimmassa tapauksessa koko päivän kahdestaan niin kuin Justus ainakin oli kovasti epäillyt.

Soitin Vuoreloiden ovikelloa ja odotin, että Justus tulisi avaaman oven. Pitkään mun ei tarvinnut odottaa, kun ovi jo aukesi ja Justus toivotti mut tervetulleeksi. Astuin sisälle taloon ja vedin oven kiinni perässäni. Pudotin reppuni eteiseen ja seuraavaksi huomasinkin jo olevani Justuksen halauksessa.
”Mukavaa, kun tulit,” toinen kuiskasi korvaani ja rutisti mua kunnolla. Vastasin halaukseen ja sen päätteeksi suutelin poikaa. Toinen vastasi innokkaana. Suudelman jälkeen vetäydyimme irti toisistamme ja mä riisuin kenkäni ja ulkovaatteeni eteiseen.
”Musta taas oli mukavaa, kun sain tulla,” vastasin Justukselle.
”No, totta hítossa sä nyt tänne saat tulla!” toinen vastasi ja hymyili velmusti.
”Kyl mun on pakko tollanen söpö kundi päästää sisälle, vaikka mikä olis. Ja Matias muista, että sä oot aina enemmänkin, kuin tervetullut tänne.” Tiesin toisen tarkoittavan sanojaan. Ne eivät ehkä olleet ihan sitä mitä Justus pohjimmiltaan tarkoitti, mutta osasin päätellä sanojen välistä sen todellisen asian ytimen ja tarkoituksen.
”Kiitti,” virnuilin vain vastaukseksi kundille, kun en muutakaan keksinyt. Toisen sanat lämmittivät mieltä ja saivat olon tuntumaan hyvältä.
”Mitäs sä haluaisit tehdä?” Justus kysyi sitten jo ihan normaalisti. Mietin hetken, mutta pian päädyin siihen, että kävelin Justuksen luo, pujotin käteni sen kainaloon ja kävelin sen kanssa olohuoneen sohvalle. Istuin alas ja Jussekin istui siihen sohvalle viereeni. Käperryin toisen kainaloon ja en sanonut tai tehnyt sen jälkeen enää mitään. Siinä oli niin hyvä olla ja siihen mä olin koko ajan kaivannut. Nyt mun ympäriltä ei puuttunut enää mitään millä olisi ollut merkitystä. Mun elämän tärkein ihminen oli siinä mun vierellä ja mä sain onnellisena painautua tätä vasten ja tuntea sen lämmön ja turvallisuuden tunteen, joka aina valtasi mut kun sain olla yhdessä Justuksen kanssa. Toinen ei sanonut mitään, silitteli vain aina välillä kättäni ja hiuksiani. Sanoja ei tarvittu, kaikki tarpeellinen oli vain ja ainoastaan siitä hetkessä ja tilanteessa. Juuri tämä oli se mistä olin unelmoinut.

En tiedä kuinka kauan oikein vain istuimme siinä, mutta sen jälkeen Justus työnsi mut hellästi hieman kauemmas itsestään ja suuteli mua suulle. Mä vastasin sen suudelmaan. Poika työnsi mut kevyesti pitkälleni siihen sohvalle ja siirsi kätensä huppari vetoketjulle ja aukaisi hupparini. Mä katselin sen toimintaa hieman peloissani. Seuraavaksi Justus siirsi kätensä mun t-paidan helmalle aikeinaan nostaa paita mun päältä, mutta mä pistin hanttiin. Vaikka oltiinkin jo vähän yli vuosi seurusteltu niin, ei me koskaan oltu seksiä harrastettu. Mä en ollut siihen vielä valmis.
”Justus ei,” parkaisin ja kuulostin ehkä hieman liian säikähtäneeltä jopa omiin korviini. Kyllähän mä tiesin, ettei toinen olisi koskaan satuttanut mua, mutta silti mä en ollut vielä valmis tähän. En edes Justuksen kanssa, vaikka toista paljon rakastinkin. Justus huokaisi ja vetäytyi pois päältäni. Mä pelkäsin, että olin pahoittanut sen mielen – taas. Mä en vain voinut itselleni mitään.

Justus kävi istumaan sohvan reunalle ja sen puolipitkät hiukset menivät sen kasvojen eteen. Sen ilmettä oli mahdoton nähdä hiuksien läpi. Toisen hiukset olivat kasvaneet ja olivat melkein häiritsevän pitkät – ainakin silloin, kun ne valahtivat pojan kasvoille. Jusse ei kuitenkaan halunnut luopua pitkistä hiuksistaan ja kyllä ne munkin mielestä sopi sille hyvin. Tällaisten tilanteiden sattuessa olisin kyllä toivonut, että sen hiukset olisivat olleet lyhyemmät niin, ne eivät olisi peittäneet sen koko naamaa ja estäneet mua näkemästä sen ilmettä. Oliko toinen vihainen vai kenties pettynyt? Miksi mun täytyi aina olla tällainen pelkuri ja pilata kaikki? Hítto! Miksen mä voinut olla rohkeampi ja antaa Justuksen toimia? Kyllä mä tiesin, että se olisi ollut varovainen ja varmistanut, ettei mua sattuisi. Mutta ei. Mä olin nössö ja sillä selvä. Justus oli ottanut tehtäväkseen saada musta edes hieman rohkeampi ja kundi oli onnistunut tässä vaativassa tehtävässä aika hyvin. Mutta silti mä jäin junnaamaan paikalleni ja en tuntunut pääsevän eteenpäin. Mä olin epäonnistunut elämänmuoto.

Pian kuitenkin Justus siirsi hiukset pois naamaltaan ja kääntyi puoleeni. Sen silmissä oli hieman huolestunut katse ja mä mietin mistä se nyt johtui.
”Kaikki okei?” toinen varmasti tapansa mukaan. Se oli yksi piirre Justuksessa josta mä pidin. Se halusi aina tietää, että mulla oli kaikki hyvin ja tuntui, että se asetti mut itsensäkin edellä – ainakin aina toisinaan.
”On…” vastasin toiselle. Mun olo ei ollut hyvä. Mähän tässä olin torjunut toisen. Munhan tässä olisi kuulunut kysyä oliko kaikki kunnossa.
”Kuule, Jusse…” kerkesin aloittaa varovaisesti.
”Jusse?” Justus keskeytti kuitenkin minut ja sen kasvoille oli tullut pienoista hymyä muistuttava ilme. Jusse nimi oli karannut puolivahingossa suustani ja se oli ensimmäinen kerta, kun puhuttelin poikaa tällä keksimälläni lempinimellä.
”S-se on mun keksimä lempinimi sulle,” änkytin toiselle ja katsoin miten tämä ottaisi keksintöni vastaan. Näytti siltä kuin Justus olisi maistellut sanaa suussaan. Sitten sen kasvoille syttyi oikeasti hymy.
”Mä pidän siitä!” toinen ilmoitti sitten reippaasti, kuin pikkupoika, joka oli juuri saanut viisi euroa ja sai kuulla, että saisi ostaa sillä mitä ikinä haluaisi. Hymyilin toiselle takaisin, mutta sitten käänsin katseeni pois toisen kasvoista.
”Mun piti sanoa, että sori,” jatkoin kesken jääneen lauseeni loppuun.
”Mistä?” Justus kysyi ihmeissään ja laski kätensä mun pään päälle. Se silitti mun hiuksia lempeästi ja kuljetti kätensä mun naamaa pitkin aina leualle asti. Se nosti mun päätä ylöspäin nähdäkseen mun ilmeeni. Katsoin toista surullisesti silmiin ja totesin totuuden mukaisesti: ”Siitä äskeisestä.” Justus kelaili hetken aikaa tapahtumia ja tuntui sitten tajunneen mitä mä pahoittelin.
”Ei sun kuulu pyytää anteeks,” jätkä ilmoitti päättäväisesti mulle.
”Päinvastoin mun pitäs pyytää sulta anteeks. Mä toimin täällä vaan omien halujeni mukaa, vaikka mä tiedän, ettet sä oo vielä valmis. Ja hei Matias ei meillä oo kiirettä. Me edetään siihen tahtiin mikä on meille paras ja mä en tee mitään mitä sä et halua, tai mihin sä et vielä ole valmis.”
”Voi Justus,” oli kaikki mitä pystyin toiselle enää sanomaan siinä tilanteessa. Mä nousin istumaan siinä sohvalla ja halasin toista. Justus oli vai niin ihana ja ymmärtäväinen persoona. Kuinka se koskaan edes pystyi olemaan pahis tai edes esittämään sellaista? kelailin mielessäni ja rutistin toista kunnolla.

Halin jälkeen vetäydyimme irti toisistamme ja hymyilimme toisillemme. Justus liu'utti käsiään omiani pitkin ja äkkiä mä irvistin. Jusse oli osunut omalla kädellään mustelmaani ja se ei tuntunut mukavalta.
”Mitä nyt?” Justus kyseli ihmeissään ja älysi onneksi päästää irti.
”Mustelma,” selostin toiselle ja käärin hupparini hihaa niin, että toinen saattoi nähdä mustelman.
”Mistä sä ton oot saanu?” Jusse uteli ja mä ajattelin, että tämä alkoi kuulostaa Matleenalta näine uteluineen.
”Eilen kävelin ulkona ja liukastuin. Käsi sitten ilmeisesti osu kiveen ja se tuli siitä.”
”Vai niin. Aika pahannäkönen,” Justus totesi.
”Jep,” myönsin ja jatkoin: ”Mutta mitäs nyt tehdään? Ei ainakaan anneta tän mustelman pilata päivää.”
”Siinä sä oot kyllä oikeassa,” Justus sanoi ja näytti miettivän hetken.
”Katsottaisiinko vaikka joku leffa?” toinen esitti sitten.
”Mikä ettei,” myönnyin ja rupesimme yhdessä Justuksen kanssa penkomaan dvd-valikoimaa. Jonkin aikaa niitä tutkittuamme päädyimme Iron Sky – nimiseen leffaan. Justus laittoi leffan pyörimään, ja asettauduimme mukavasti sohvalle toisiimme kiinni katselemaan leffaa. Siinä seuraavat puolitoista tuntia menivätkin erittäin rattoisasti.

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: Iima 
Päivämäärä:   3.9.12 21:39:11

Jees jatkoo;)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: JAsssuu 
Päivämäärä:   4.9.12 08:53:42

ihana <3 pian jatkoa :3

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   4.9.12 16:58:40

Iima ja JAsssuu, kiitos kommenteista ja illemmalla tulee jatkoa :)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: JAsssuu 
Päivämäärä:   4.9.12 18:52:29

jatka piaan!!

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   4.9.12 20:37:28

Tässäpä tämä toinen pätkä.

Luku 2/2

Justus

Kun elokuva loppui, nousin venytellen ylös sohvalta. Haukottelin ja menin ottamaan dvd:n pois soittimesta. Laitoin levyn koteloonsa ja kotelon jätin siihen sohvapöydälle.
”Mennäänkö syömään?” esitin Matiakselle, sillä itselläni oli jo ainakin hirmuinen nälkä. En ollut syönyt mitään sitten aamupalan jälkeen, ja kello huiteli jo iltapäivän puolella.
”Mennään vaan,” Matias totesi ja nousi hänkin ylös sohvalta. Me käveltiin keittiöön ja mä otin esille leivän lisäksi levitettä, makkaraa ja juustoa. Pääsisin taas tekemään itselleni makkarajuustovoileipiä. Ne olivat mun erikoisalaani ja siihen se mun ruuanlaittotaitoni oikeastaan loppuikin. Kuten se oli jo todettu aikaisemminkin, niin musta ei ollut näihin kodinhoito juttuihin. Mä en osannut pedata sänkyä, en pyyhkiä oikeaoppisesti pöytää, enkä laittaa pahemmin ruokaakaan. Onneksi Matias oli puolestaan aika hyvä näissä jutuissa ja suostui ainakin useimmiten auttamaan, kun mä en osannut. Mä olin kiitollinen avusta ja vastapainoksi mä varmistin, ettei kukaan tekisi mitään pahaa sille. Matias oli hyvä ihminen ja ansaitsi tulla kohdelluksi niin.

Mielestäni kaikki ihmiset ansaitsivat tulla kohdelluksi niin, ainakin jos he eivät olleet itse tehneet mitään pahaa kenellekään. Toinen juttu oli sitten joku, joka oli tehnyt pahaa toisille. Mutta ihminen on erehtyväinen ja oppii uusia asioita, sen mäkin olin huomannut. Matias oli saanut mut huomaamaan, että mä olin väärällä puolella. Vietin ennen enimmäkseen aikaa kiusaajien kanssa ja kiusasin itsekin muita, mutta nykyään en kiusannut ketään ja yritin päinvastoin auttaa kiusattuja. Niilon, Karin ja Jukan tekemisistä en voinut mennä vannomaan, mutta yritin parhaani mukaan saada heitäkin ainakin vähentämään kiusaamista. Oli mun puheet ehkä jopa hieman auttaneet ja nykyään ne ei ainakaan kiusanneet Matiasta, joka jo sekin oli hyvä asia. Saipahan Matias olla rauhassa ja se oli todella hyvä juttu. Pojan itseluottamus oli pikkuhiljaa ruvennut kasvamaan ja ehkä vielä jonain päivänä tämä olisi rohkea ja uskaltaisi sanoa ihan oikeasti mitä mieltä oli asioista, ilman että välittäisi pätkän vertaa muiden mielipiteistä. Niin mä ainakin toivoin.

Sain juuri valmiiksi ensimmäisen makkarajuustovoileipäni ja olin jo aikeissa ruveta syömään, kun Matias kysyi: ”Voitko tehä mullekin tollasen?” Hymähdin vähän toisen kysymykselle. Eikö tämä nyt itse osannut tehdä itselleen leipää, vaikka olikin meistä varmasti se parempi keittiössä?
”Et sä voi tehä ite?” mun oli pakko kysyä asiaa, vaikka toinen puoli minusta olisi kovasti halunnut jo suostua ja ruveta tekemään Matiakselle makkarajuustovoileipää. Kundi mytristi hieman suutaan.
”Voihan mä tietysti, mutta sun tekemät maistuu paremmilta.” Siinä oli taikasanat, joilla Matias sai mut suostuteltua tekemään itselleen leivän.
”No okei, okei,” naurahdin ja aloin silittämään jäbälle leipää. Toinen katseli voittajan hymy huulillaan, kun silittelin leipää ja laitoin siihen päälle vielä makkaran ja sen jälkeen juuston.
”Tossa arvon prinssille!” mun oli pakko pilailla ojentaessani leivän Matiakselle.
”Kiitos arvon herra,” toinen vastasi ja purskahti melkein saman tien nauruun.
”Mikäs nyt on noin hauskaa arvon prinssi?” kysyin ja koitin pitää rooliani yllä, mutta en enää itsekään voinut olla rupeamatta nauramaan. Kaikkea sitä mekin aina keksittiin. No, pääasia oli, että meillä oli hauskaa yhdessä.

Syötyämme menimme ulos.
”Tehdään lumiukko!” Matias huudahti huomattuaan, että lumi oli nuoskalunta, ja että siitä pystyi
tekemään lumipalloja. Katsoin toista kummissani. Oliko tämä nyt ihan tosissaan? Kaksi 16-vuotiasta poikaa ulkona talvella tekemässä lumiukkoa.
”Ookkanää nyt ihan tosissas?” mun oli aivan pakko kysyä toiselta. Epäuskoinen ilmeeni varmaan kertoi jo aivan tarpeeksi paljon siitä mitä mieltä olin toisen ehdotuksesta.
”Olen, olen,” Matias vain totesi ja hymyili leveästi mun ilmeelle.
”Hei camoon!” huusin toiselle. ”Me ollaan jo kuustoista.”
”Niin, entä sitten?” kuului vuorostaan Matiaksen kysymys.
”Eikö toi nyt oo vähän lapsellista?” tiedustelin kundilta. Toinen oli kerännyt käteensä lunta ja viskasi sitä vähän mun päälle.
”Koskaan ei voi olla liian vanha tekemään juttuja joista oikeasti pitää,” toinen heitti takaisin ja mun oli pakko suostua sen ehdotukseen. Hymyillen aloin pyörittelemään lumiukkoa varten suurinta, alimmaista palloa. Loppujen lopuksi totesin homman olevan ihan kivaa ja ainakin siinä sai kuntoiltua, kun työnsi valtavan kokoista lumipallo ympäri pihaa.
”Tuu auttaa,” ähkäisin, kun lumipallo ei tuntunut enää liikkuman mihinkään.
”Ohhoh!” pääsi Matiakselta, kun poika oli päässyt vierelleni ja kun koitimme saada pallon liikkeelle. Se oli kahdestaankin jo aika hankalaa ja Matiaksen ”ohhoh” äännähdys oli kertonut siitä, että se oli ihan aidosti ihmeissään mun vierittämästä lumipallosta. Täytyi mun itsenikin myöntää, että se tosiaan oli hirmuinen, kun ei me sitä kahdestaankaan meinattu saada liikkumaan.

Kun olimme viimein saaneet lumiukon alavartalon haluamallemme paikalle, nostin sen keskivartalon paikoilleen. Matias oli sillä aikaa pyöritellyt sen, kun mä olin puurtanut ton alavartalon kimpussa. Vielä pitäisi tehdä pää ja etsiä jostain lumiukolle silmät, suu ja nenä. Sitten se olisi valmis.
”Mä voin tehä pään,” ehdotin Matiakselle.
”Okei. Mä etin sillä aikaa kiviä sille naamaks,” toinen sanoi ja mä rupesin pyörittelemään päätä meidän lumiukolle. Innostuin vähän liikaa ja pian huomasin, että pää oli isompi kuin keskiruumis.
”Pitäsköhän tätä nyt pienentää?” tuumiskelin ääneen ja kohta Matiaskin oli tullut paikalle kantaen käsissään muutamia kiviä, jotka se oli löytänyt. Toinen oli purskahtaa taas nauruun ja kun itsekin järkkäilin tekemääni päätä lumiukkoon muuten, olin revetä nauruun. Mä olin tosiaan innostunut lumipallon pyörittämisestä ja pää oli melkein puolet isompi kuin keskivartalo. Naureskellen päätin kuitenkin nostaa pään paikoilleen. Ongelmaksi muodostui se, ettei pää tahtonut kestää lumiukon pienoisen keskivartalon päällä.
”Onks tää nyt joku lumiakka vai?” Matias kyseli ja nauraa räkätti siinä vierellä. Tarkemmin ajateltuna lumiukkomme taisi tosiaan muistuttaa enemmän naista kuin miestä. Ei millään pahalla tietenkään, mutta ainakin piirrettyjen pää ja keskivartalo suhde oli osunut kohdilleen. Alaruumis oli kuitenkin aivan väärää sarjaa muun lumiukon tai – akan kanssa. Kuka nyt mitenkin halusi asian ilmaista.

Naurava Matias ja omat ajatukseni eivät auttaneet mua pitelemään lumiteostamme kasassa. Koitin pyytää toista avuksi, mutta itseänikin rupesi naurattamaan kovasti ja puhuminen ei tuottanut tulosta. Matias kuitenkin huomasi naurunsa lomasta, että mulla oli vaikeuksia pitää lumiukkoa pystyssä ja tuli auttamaan. Matias meni toiselle puolelle lumiukkoamme ja koitti vuorostaan pitää sitä pystyssä siltä puolelta. Kundi kuitenkin vahingossa nojasi lumiukkoon ja seurauksena oli se, että koko lumiukko kaatui ja mä jäin sen alle. Matias tuli liikkeen voimasta perässä ja koko lumiukko liiskaantui meidän väliin. Mä repesin raikumaan nauruun uudelleen, juuri kun olin jo saamassa nauruni loppumaan. Lumi tuntui lämpimistä vaatteista huolimatta kylmältä, mutta jostain syystä mä en jaksanut välittää siitä ja mua vain nauratti. Samaa mieltä asiasta näytti olevan myös Matias, joka nauraa retkotti pitkin pituuttaan päälläni. Mä mietin, miltähän mekin oikein mahdettiin näyttää. Kaksi kundia, jotka kasasi lumiukkoa ja sitten kun se sortui ja liiskaantui niiden väliin, ne vain alkoivat nauraa kuin heikkopäiset. Ehkä me oltiin hieman lapsellisia, mutta niin kuin Matias oli sanonut, ei koskaan voinut olla liian vanha tekemään sitä mistä nautti. Tarkemmin ajateltuna olisin itsekin mieluummin aina hieman lapsellinen kuin liian aikuismainen. Aikuisuus kun nyt sattui vain tuntumaan tylsältä ajatukselta.

Kun me lopulta saatiin itsemme hillittyä, mä pälyilin nopeasti ympärilleni ja huomatessani, ettei ketään näkynyt, mä suikkasin nopean suukon Matiaksen suulle.
”Tiiätkö sä oot söpö,” kuiskasin vielä toisen korvaan ennen kuin tämä nousi pois päältäni ja auttoi mut ylös.
”Niin säkin, ja pöhkö,” toinen kertoi mulle silmät ilosta säihkyen. Matiaksella oli myös híton kauniit silmät. Olin aina ollut ja tulisin aina olemaankin sitä mieltä. Me päätettiin jättää meidän lumitekele siihen ja mennä sisälle vaihtamaan jotain kuivaa päällemme. Muutenkin mukava lämpöinen sisäilma tuntui jo houkuttelevalta ajatukselta kaiken tän lumessa peuhaamisen jälkeen.

”Tos on sulle t-paita ja housut,” sanoin ja heitin Matiakselle oman mustan t-paitani ja ruskeat colleget. Itse kaivoin kaapista itselleni tummahkot farkut ja valkoisen t-paidan.
”Kiitti,” jätkä kiitteli ja painui vessaan vaihtamaan vaatteitaan. Huokaisin hieman toisen tyylille. Olinko mä nyt niin pelottava, ettei edes samassa huoneessa voinut vaatteita vaihtaa? En mä olisi katsonut, en edes kurkkinut, jos toinen ei sitä kerta halunnut ja jos se vielä noin paljon pelkäsi mua. Niinhän se vain meni, ettei me koskaan mitään halailua ja suutelua hurjempaa oltu tehty. Itsekin olin vieroksunut ajatusta ensi alkuun aika kauankin, mutta kun todella olin huomannut toisesta pitäväni olisin tahtonut kokeilla sitä. Enhän mäkään kyllä koskaan ollut toisen kundin kanssa sängyssä silleen ollut, mutta Matias nyt vain oli erikoistapaus. Joskus olin jotain säätänyt muutaman tytön kanssa, mutta ne nyt olivat olleet jotain ihme sekoilua ja taisi siinä olla alkoholillakin jonkin verran asiaan vaikutusta. Mua ihan puistatti muistella noita mun ”vanhan” elämän kuvioita. Kun Matias oli astunut mun elämään kunnolla, niin tuntui, että mä olin tosiaan muuttunut. Mikä ei tosiaan ollut huono juttu vaan juuri hyvä.

Kiskoin märät vaatteet pois päältäni ja aloin vaihtaa kuivaa ylleni. Olin juuri kiskomassa farkkuja jalkaani, kun Matias jo oli tulemaisillaan huoneeseen.
”Hups, sori,” toinen totesi, kun huomasi, että mä olin vasta pukemassa ja meinasi jo kääntyä ja laittaa oven kiinni, kun mä tokaisinkin:”Voit sä nyt tänne tulla.” Matias näytti miettivän tovin mitä tehdä, mutta kääntyikin sitten takaisin. Kundi ei näyttänyt oikein tietävän mihin katseensa laskisi ja se oli jotenkin suloinen yrittäessään katsella ihan mitä tahansa muuta kuin mua. Lopulta kundi ei voinut kuitenkaan itselleen mitään ja käänsi katseensa mun puoleen. Mä virnuilin tälle paljon puhuvasti ja toinen käänsi äkkiä katseensa pois ihan punaisena. Sain viimein kiskottua housut kunnolla jalkaani. Sitten kävelin Matiaksen luo ja halasin toista.
”Sä oot niin sulonen, kun et tiedä minne sen katseesi loisit,” mun oli pakko infota toiselle. Matias tuntui olevan hämillään ja ei tiennyt mitä tehdä. Mä vain halasin sitä ja osoitin sille, ettei se haitannut. Eikä se oikeasti haitannutkaan. Tässä meidän suhteessa kaikki oli hieman uutta ja ihmeellistä ja jouduin itsekin aina miettimään kuinka piti toimia. Yleensä kuitenkin toimin luonteeni mukaisesti eli ensin ja mietin vasta sen jälkeen. Aina se ei ehkä ollut se viisain keino, mutta niin asiat saatiin vietyä ainakin eteenpäin.

Otin Matiasta hihasta kiinni ja varoin tarkkaan, etten vain koskisi sitä siitä mustelmasta. Voi toista, kun sellaisen oli jo mennyt itselleen hankkimaan. Mustelmat eivät tosiaan olleet kivoja. Talutin Matiaksen tietokoneeni luokse. Toinen istui kummissaan koneeni äärelle ja mä istuin toiselle tuolille.
”Pelataan nettipelejä!” huudahdin toiselle ja nyt oli Matiaksen vuoro katsoa mua kummissaan.
”Oikeesti?” toinen varmisti ja mä nyökyttelin varman oloisena. Matias suostui ideaani ja vaikka sekin oli ehkä hieman lapsellista, niin en mä tähän hätään muutakaan keksinyt. Nettipelit olivat sitä paitsi hyvää ajanvietettä ja niiden avulla Matiaskin voisi unohtaa kaikki äskeiset hämmennyksen aiheensa ja keskittyä vain pelaamaan.

Menimme Miniclip – nimiselle sivustolle ja pelailimme siellä erilaisia nettipelejä. Vähän aikaan surffailtuamme aukaisimme pelin nimeltä Zombie Crypt.
”Hei tätähän voi pelata kumpikin!” Matias huudahti ja rupesimme pelaamaan. Peli oli erittäin hauska, mutta siinä tosiaan joutui miettimään kuinka pääsisi eteenpäin. Pelin pääideana oli tappaa kentän zombit päästäkseen eteenpäin ja aina seuraavalle tasolle. Kuulostaa helpolta, mutta ei käytännössä kyllä ihan niin helppoa ollutkaan. Peli oli hauska ja sille sai nauraa.
”Aijai, aijai,” valittelin jo ääneen, kun vatsaan koski kaiken nauramisen jäljiltä. En ollut ainut, joka tänään oli nauranut hirmuisesti, sillä vieressäni istuva kundi oli saanut ihan kyyneleet silmiinsä naurettuaan niin paljon.
”Huh, nyt pittää kyllä lopettaa,” Matias puuskutti ja pyyhki silmäkulmiaan saadakseen sinne ilmestyneet kyyneleet pois.
”Joo, samaa mieltä,” kommennoin ja suljin nettiselaimen. Kävelin laiskana oman huoneeni sängylle ja Matias seurasi perässä. Mä rupesin pitkälleni ja Matias köllähti mun viereen. Sillä hetkellä mä tunsin oloni erittäin hyväksi. Mulla oli ollut mahtava päivä ja Matiaksen kanssa vietetty aika oli aivan huippua. Kukaan muu ei ollut koskaan saanut mua yhtä hyvälle tuulelle eikä varmasti voisikaan saada. Tässä asiassa Matias oli aivan omaa luokkaansa ja kukaan ei siinä voisi sille koskaan kilpailla. Tai no tietysti voisi, muttei siinä olisi mitään järkeä, sillä Matias voittaisi 6-0 kaikki erät, ainakin jos mä olisin tuomaroimassa.

Äkkiä talosta alkoi kuulua ääniä. Mä mietin kuka oikein tuli paikalle. Mä nousin ylös sängystä ja olin juuri menemässä Matiaksen yli tarkistaakseni kuka oli tullut paikalle, kun huoneeni ovi avautui. Ovelle seisoi Juha ja kun se näki mut siinä Matiaksen päällä, niin se katsoi meitä tosissaan ihmeissään. Sen silmät olivat laajentuneet melkein teevadin kokoisiksi ja ilme oli näkemisen arvoinen. Hyppäsin nopealla liikkeellä Matiaksen yli ja käänsin sinisten silmieni kylmän katseen veljeeni. Mitä híttoa se nyt täällä teki? Eihän sen tänään pitänyt tulla kotiin ollenkaan. Senhän piti olla Rosan luona yötä ja tulla ties vasta milloin kotiin. Mutta siinä se nyt seisoi mun huoneen ovella ja hetken päästä rauhoituttuaan sai suunsakin jopa auki. Ennen kuin Juha oli kuitenkaan kerinnyt sanomaan sanaakaan, myös Matias oli noussut ylös ja istui nyt siinä mun sängyllä. Poika oli kohdistanut katseensa lattiaan ja tunnelma oli jotenkin vaivaantunut.

”Niin mä tulin siis vaan hakemaan paria juttua…” broidi alkoi selostaa ja sen ääni oli hieman puuromaista. Tiedä sitten mistä se johtui. Oliko se kenties jo ottanut jotain vai johtuiko äänen puuromaisuus äsken nähdystä kohtauksesta?
”Jaa. No ei ne sun juttus vissiin täällä oo?” kysäisin toiselta hieman viileästi, mutta kuitenkin koittaen samalla olla niin kuin mitään ihmeellistä ei olisi tapahtunut. Toivottavasti broidi ei nyt vain ollut tajunnut yhtään mitään. Ei se nyt kovin tyhmä ollut, mutta toivoin ettei se ollut osannut laskea yhteen yksi ynnä yksi tässä tilanteessa.
”Juu ei. Ajattelin vaan tulla kattomaan, että kuka tänne on tullu, kun tuolla eteisessä oli noita vaatteita ja toi reppu,” veljeni jatkoi selostustaan ja mä ajattelin, että kunpa toinen ei vain olisi tullut, ei ainakaan niin nopeasti.
”No Matiashan täällä vain on,” vastasin toiselle. Juha katsoi Matiakseen, ihmeekseni moikkasi kundia ja sanoi sitten ottavansa kamansa ja lähtevänsä. Sitten se lähti huoneesta ja laittoi oven kiinni perässään. Vähän aikaa kuului kolistelua, kun broidi penkoi jotain tavaroitaan. Pian tämä tuntui kuitenkin saavan kaiken mukaansa ja häipyvän. Menin vielä olohuoneeseen ikkunaan katsomaan, kun tämä lähti. Hyvä, nyt siitäkin päästiin, ajattelin ja kipaisin takaisin huoneeseeni, jossa Matias istui vieläkin sängylläni ja katseli lattiaa aivan kuin se olisi ollut koko maailman kiinnostavin asia.

”Luulet sä, että se tajus?” Matias kysyi ja kohotti vähän katsettaan lattiasta puoleeni. Huokaisten istuin huoneessani olevaan toimistotuoliin ja mietin hetken mitä vastaisin kundille.
”Emmä usko tai toisaalta jos totta puhutaan, niin mä en tiedä. Ei Juha tyhmä ole ja sen ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, jos tässä tilanteessa voi niin sanoa, mutta jos se nyt jotain älys niin se otti asian ainakin ihan hienosti. Ja jos se jotain kyselee niin voihan mä sille jotain shaíbaa koittaa selittää.” Matias nosti katseensa nyt kunnolla mun puoleen ja katsoi mua silmiin. Sen kasvoilla väreili kevyt pieni hymy ja mä vastasin kundin hymyyn. En oikeasti tiennyt oliko Juha nyt aavistanut mun ja Matiaksen todellisen suhteen, mutta jos oli, niin ei tuo nyt niin kauheasti sitä ollut ottanut. Toivon mukaan se nyt olisi siellä Rosan luona pitkään ja sekoittaisi päänsä niin, ettei muistaisi tosta äskeisestä mitään. Ei se nyt mua kauheasti haitannut, vaikka se tietäisikin, mutta toisaalta oli vain parempi mitä vähemmän ihmisiä tiesi koko asiasta niin, ettei tää meidän juttu nyt vain ainakaan pääsisi leviämään. Sekin, että Elli tiesi tästä oli jo ihan tarpeeksi paljon. Ja myös se että koulussa joutui aina välillä kuuntelemaan Harria, vaikkei se mitään pahaa nyt tarkoittanutkaan, ja onneksi kaikki tuntuivat ottavan sen puheet ihan läppäperiaatteella eikä tosissaan. Siitä ei hyvää seuraisi, jos muut saisivat oikeasti tietää kuinka mun ja Matiakseen suhteen laita oikein oli. Musta tuntui, että me saataisiin sen jälkeen kunnolla selkäämme. Niilo, Kari ja Jukka tuskin ainakaan hyväksyisivät mun ja Matiaksen suhdetta. Varsinkin kun ne jo muutenkin olivat kiusanneet Matiasta, mitä ne nyt eivät onneksi olleet enää tehneet pitkään, pitkään aikaan.

”Eiköhän nyt vaan unoheta toi Juha täks illaks ja mennä syömään? Ei se nyt ainakaan tänään enää tuu tänne ja jos tulee, niin se on kyl yks hélvetti sen kanssa,” mupisin ja tarkoitin joka sanaa. Oli se nyt aikamoinen tapaus, että toinen yhtäkkiä puhaltaa paikalle ja ei ilmoita itestään mitään. Ei, ei voi edes koputtaa huoneen oveen vaan pitää vain rynnätä sisälle. Entäs, jos me oltaiskin tehty Matiaksen kanssa jotain muuta kuin vain maattu siinä sängyllä? Siinäpä Juhalle vasta olisikin ollut ihmettelyn aihetta. Tuo äskeinen ei nyt ollut ollut vielä edes kovin pahannäköistä toimintaa. Toisaalta kyllä siinäkin jo oli miettimisen aihetta. ”Minkä takia Justus oli Matiaksen päällä?” voisi olla esimerkki broidini ajatuksista tai ”minkä takia ne edes ylipäätään makas siinä samalla sängyllä?” Voisinhan mä tietysti selittää niin kuin asia oli, mutta en oikein uskonut, että broidi tyytyisi selostukseen siitä, että me oltiin pelattu nettipelejä niin antaumukselle, että oltiin sitten väsähdetty ja köllähdetty samaan sänkyyn. Ja että kun mä kuulin, että se oli tulossa, olin noussut ja
olin juuri menossa toisen yli tarkistamaan kuka oli oikein tullut paikalle. Olin vain ollut hieman liian hidas ja kerinnyt juuri nousemaan Matiaksen päälle, loikatakseni kundin yli, kun ovi avaantui ja – ah niin ihanan rakas- veljeni astui sisään tai no jäi siihen oviaukolle silmät ymmyrkäisinä.
”Unohetaan vaan ja mennään syömään!” kuului Matiaksen ääni ja kundikin oli taas iloisemmalla tuulella. Ei sitä nyt jaksanut vatvoa iäisyyksiin, kun ei sitä voinut tietää, siis sitä oliko Juha tajunnut meidän jutun vai ei.

Keittiössä laitoin valmispitsan mikroon ja odotimme Matiaksen kanssa minuutin ajan sen lämpenemistä.
”Jauhelihapitsa,” raportoin Matiakselle. ”Ostettu joku aika sitten kaupasta. On vielä ihan okei, mutta joutaa jo syödä pois.”
”Selvä,” toinen vain hymyili ja näytti siltä, ettei olisi tarvinnut ihan niinkään laajaa raportointia. Matiakselle nyt vain sattui olemaan muhun sellainen vaikutus, että tämä sai mut tekemään ja kokeilemaan kaikkea hullua. Ja tälle mä olisin voinut selittää ummet ja lammet vaikka mistä tahansa asiasta. Paitsi jos asia olisi ollut sellainen josta en tiennyt hölkäsen pöläystäkään. Kun pitsa oli valmis, otin sen pois mikrosta ja me mentiin istumaan pöydän ääreen.

Mä aloin syömään pitsaa toiselta puolelta ja Matias toiselta. Se oli ehkä hieman outo tapa, mutta ei me jaksettu sitä pitsaa puolittamaankaan ruveta, eikä ainakaan millään haarukoilla tai veitsillä syömään. Tää on mun koti ja mähän syön kodissani niin kun haluan ja Matiaskin sai syödä ihan niin kuin parhaaksi näki, vaikka päällään seisten jos halusi. Ajatus rupesi naurattamaan ja hyvä, etten purskahtanut nauruun. Matias päällään seisten ja siinä samalla pitsaa syömässä meidän keittiössä, nyt vain sattui olemaan aika hauska yhtälö ja varsinkin, jos mä olisin ollut vielä siinä vieressä ja koittaisin syödä sitä samaa pitsaa siinä samaan aikaan.

”Mitä sä virnuilet siellä?” Matias kysyi pitäen taukoa ja juoden välillä kokista, jota mä olin kaivanut jääkaapista pullollisen ja kaatanut meille laseihin.
”Kelailin tässä vaan yhtä aika tyhmää asiaa,” selittelin toiselle ja naurahdin vähän, kun en enää pystynyt pidättelemään itseäni ja mielikuvaani hallinnassa.
”Kerro,” toinen pyysi ja sen silmät tuikkivat uteliaisuudesta ja tiedonhalusta.
”Mä vaan ajattelin, että täällä sä saat syödä niin ku haluut…” aloitin ja selostin toiselle.
”No mitä hauskaa tossa nyt on?” Matias kysyi.
”Ei vielä mitään, mutta siis, kun mä ajattelin, että sä saat syödä täällä vaikka päälläs seisten.” tokaisin ja repesin hieman. ”Niin, että mä ajattelin sut tohon seisomaan päälläs ja syömään tätä pitsaa ja sitten vielä itseni siihen sun viereen ja koittamaan syödä tätä samaa pitsaa.” Matias istui hetken ajan vain hiljaa ja koitti sisäistää mun kertomaa. Mä hörppäsin kokistani ja kun toinen yhtäkkiä rupesi nauramaan hirmuisesti oli vähällä, että kokikseni ei löytänyt uutta oleskelupaikkaa toisen päältä. Nielaisin kokikseni kiireellä ja sain kauhean yskimiskohtauksen. Matias nauroi, mutta vakavoitui pian huomattuaan mun yskimiseni. Jätkä tuli tapattelemaan mua selkään ja mun olo helpottui tovin kuluttua.
”Pöhkö,” toinen vain ilmoitti ja oli mun vuoro katsoa tätä kummissani.
”Miten niin?” kysyin.
”No, kun tommosii ajattelet ja sitten meinaat vielä mennä ja tukehtua siihen kolaas.”
”Kiitti tiedosta,” sanoin toiselle ja kuulostin ehkä hieman viileältä. Juttu oli kuitenkin ollut hauska ja Matiaksen nauramisen takiahan mä meinasin siihen kolaani tukehtua. Tiesin kyllä, ettei toisen ”pöhkö” nimitys tarkoittanut pahaa, mutten mä nyt niin mielelläni mikään pöhkö olisi ollut.
”Ja sua ei ois kiinnostua yhtään, vaikka olisinkin tukehtunut,” jatkoin ja aloin taas esittää jotain ihme roolia, sillä tiesin, etteivät mun sanani pitäneet ollenkaan paikkaansa. Halusin vain nähdä Matiaksen reaktion.
”No hei toi ei tod oo totta!” toinen huudahti äkisti. Uskoin toista ja näykkäisin pitsaa, joka olikin jo melkein syöty. Matiaskin puraisi pitsaa ja pian sitä oli enää pienen pieni pala jäljellä. Söimme palan loppuun yhtä aikaa ja huulemme koskettivat toisiaan. Se sai oloni paremmaksi, mutta en malttanut lopettaa toisen kiusaamista ihan vielä.
”Todista se,” käskin toista. Matias nousi ylös, käveli luokseni ja istuutui syliini. Sitten jätkä suuteli mua kunnolla suulle ja mä olin saanut varmuuden siitä, että toinen välitti. Tapitin toista silmiin ja sanoin: ”Okei, kyl mä jo nyt uskon ja jos totta puhutaan niin uskoin kyl koko ajan, mut halusin vaan testata sua.”
”Ilkee,” toinen kommentoi, mutristi vähän suutaan, mutta ei kuitenkaan oikeasti näyttänyt loukkaantuneelta.
”Ja sä oot söpö,” vastasin vain toiselle, laskin käteni sen pään päälle ja pörhistin sen tukkaa. Kundin kasvoille palasi hymy ja kaikki oli taas hyvin.

Kun me oltiin levätty vähän aikaa syönnin jälkeen, me päätettiin taas mennä ulos. Nyt siellä oli jo pimeää ja tähdet ja kuu valaisivat pimeää iltataivasta. Aika kaunista, ajattelin ja halusin jo ulos. Vaikka en niin kauheasti talvesta pitänytkään, tähtitaivas oli yksi asia josta pidin. Ja sehän näkyi oikeastaan vain talvella milloin oli pimeää ja kylmää. Toisaalta pimeys ja kylmyys unohtuivat hetkessä, kun vain vilkaisinkin Matiakseen jonka silmissä paistoi auringon lämpöinen katse. Se katse tuntui saavan koko ympäristön loistamaan ja tuntumaan paljon lämpimältäkin. Ja jos Matias tuonne ulos halusi, niin sinne se myös pääsisi ja tietysti mä menisin sen perään. Me puettiin ulkovaatteet päällemme ja ne olivat jo ihme kyllä kerinneet kuivumaan ihan hyvin. Sitten me käveltiin ulos. Loin katseeni iltataivaalle ja henkäisin ihastuksesta, niin että hirmuinen höyrypilvi lähti suustani. Yötaivas tosiaan oli kaunis, vaikkei sen kauneutta voinut vieressäni olevaan poikaan verratakaan. Matias vei tietysti tässäkin asiassa voiton. Se tuntui hassulta, mutta minkäs sille mahtoi, kun toiseen olin kerta ihan tosissani mennyt ja ihastunut tai paremminkin sanottuna rakastunut. Ei tää vain pelkkää ihastumista ollut ollut enää pitkään aikaan. Mun tunteet oli tuota poikaa kohtaan vahvemmat. Se pelotti mua, sillä me ei oltu vielä kovinkaan vanhoja, mutta tunteilleni en mitään mahtanut ja onnekseni toinen tuntui tuntevan samoin. Se oli paljon helpompaa, kun ei ollut tunteidensa kanssa yksin.

”Kaunista,” Matias sanoi rikkoen hiljaisuuden ja viitaten iltataivaaseen ja siellä loistaviin miljooniin tähtiin ja kuuhun. Pojan silmät säihkyivät ja loistivat yhtä kirkkaasti kuin yötaivaan tähdet, elleivät sitten jopa paljon kirkkaamminkin.
”Niin,” myönsin ja olisin halunnut sanoa toiselle jotain muutakin, mutta jostain syystä mä en yhtäkkiä jotenkaan vain uskaltanut enkä tuntunut löytävän sopivia sanoja.
”Justus,” toinen henkäisi, puhaltaen naamalleni höyryä. Katsoin toista kysyvänä, mutta kun tämä ei saanut sanaa suustaan, otin tätä kädestä kiinni. Talutin pojan perässäni meidän lumiukon luo ja istuunnuin siihen alimmalle pallolle, joka enää oli jäljellä meidän koko lumiukosta. Vedin pojan perääni ja syliini istumaan. Toinen katsoi mua ihmeissään ja ehkä hieman epäillen, mutta mä sanoin sille: ”Ei täällä kukaan nää. Täällä on pimeetä ja meillä on tummat vaatteet.” Se oli totta ja en uskonut, että ketään loppujen lopuksi olisi edes kiinnostanut. Minua ei ainakaan kiinnostanut, sillä mä halusin nyt vain istua tässä mun rakkaan kanssa ja katselle tähtitaivasta. Ei sillä ollut merkitystä näkikö joku tai mitä se sitten ajattelisi jos näki. Mä todella pidin Matiaksesta ja halusin, sen istuvan siinä mun sylissä ja katselemassa tätä kaunista näkyä.
”Pöhkö,” toinen ei voinut vastustaa kiusausta sanoa sitä ja mä katselin nopeasti ympärilleni ja huomattuani, ettei ketään näkynyt, mä suutelin toista. Tällä kertaa mä en ottanut nokkiini toisen kommentista, vaan mä toimin niin kuin mua huvitti ja jouduin myöntämään, että oma toimintani oli ehkä hieman pöhköä. Mutta jos toinen kerta tykkäsi siitä, niin ei sitten muuta kuin vain antaisi asioiden mennä.

Me oltiin aika kauan ulkona ja vain nautittiin olostamme ja toistemme seurasta. Päivä oli ollut ihana ja ilta jaksoi jatkua yhtä ihanana, vaikka Juha olikin käynyt häiritsemässä meitä. Kumpikaan ei kuitenkaan jaksanut muistella sitä, vaan me keskityttiin vain toisiimme. Kun kylmyys alkoi tuntua ikävältä, me lähdettiin takaisin sisälle. Kello näytti olevan jo aika paljon ja mä ajattelin, että oli jo ihan korkea aika mennä nukkumaan. Me tehtiin iltapuuhat ja kavuttiin mun huoneeseen ja samaan sänkyyn nukkumaan. Tuskin Juha tulisi kotiin ennen kuin vasta joskus huomenna iltapäivällä ja jos tulisi, niin toivon mukaan se nyt olisi jo oppinut viime kerrasta, eikä työntäisi nokkaansa sisään. Ja jos oppi ei olisi mennyt jakeluun, niin eipä se olisi mun vika. Ei mua jaksanut enää kiinnostaa mitä se ajattelisi. Eikä Matiaskaan tuntunut jaksavan olevan siitä huolissaan, sillä poika kapusi tottelevaisena perässäni sänkyyn ja tuli ihan mun kylkeen kiinni. Mulle tuli hassu olo ja musta tuntui erittäin hyvältä. Mä olin jo uuvuksissa pitkän päivän jälkeen ja ennen kaikkea, kaiken se nauramisen jälkeen, mutta tuntui kuin Matias olisi ollut mun voimavara ja antanut mulle vielä hieman lisää virtaa.

”Hei kuule Justus,” Matias aloitti ja puhui aralla äänellä. Siitä äänensävystä mä tiesin, että sillä oli jotain asiaa, joka nyt painoi sen mieltä. Matias kun oli jo oppinut puhumaan mulle rohkeasti ja luontevasti, mutta vieläkin aina toisinaan, sitä tuntui arastuttavan, jos puhe kääntyi johonkin asiaa, joka pelotti tai askarrutti sitä ihan kunnolla.
”Must tuntuu, että me voitas… niinku, no kyl sä tiiät,” toisen ääni hiipui loppua kohden ja mä mietin, mitä me voitas. Huoneessa paloi enää yksi hyvin himmeä lamppu ja se ei tuonut paljon valoa. Siinä valaistuksessa mä olin kuitenkin näkevinäni sen verran, että toinen oli kasvoiltaan ihan punainen.
”Voitas mitä?” kysyin tyhmänä ja olin niin kuin en muka tietäisi mitä toinen tarkoitti, vaikka olihan mulla tietysti omat aavistukseni.
”Kyl sä tiiät,” toinen vain kuiskasi uudelleen ja nyt ainakin olin ihan sata prosenttisen varma, että tämän kasvot olivat ihan punaiset.
”Ootsä varma? Tai tarkotan siis valmis? Kyllähän sä tiiät, että mä en satuta sua ja sanot vaan niin mä kyl lopetan heti,” juttelin pojalle ja omatkin kasvoni saivat yllättäen väriä. Mä en ollut hyvä puhumaan näistä asioista ja en pahemmin ollut kenenkään muun kanssa niistä puhunutkaan. Matiaksen kanssa mä kuitenkin halusin olla varma asiasta ja mähän en sitä pakottaisi mihinkään, mihin se ei ollut valmis.
”Mä tarkotin kyllä Juhalle kertomista,” toinen pamautti ja musta tuntui totaalisen tyhmältä.
”Ai,” mä vain naurahdin, mutta äkkiä Matias painautui mua vasten tiukemmin ja tokaisikin: ”No en oikeesti, kyl mä tarkotin sitä mitä sä luulit. Ja kyllä mä jo uskoisin olevani valmis. Ja mä luotan suhun.” Matiaksen sanojen päätteeksi katsoin tätä vielä kysyvästi, en sanonut enää mitään ja kun huomasin, että tämän silmistä paistoi suuri luottamus ja ehkä jopa pieni halu, mä aloin varovasti hommiin ja riisumaan toiselta vaatteita. Matias ei keskeyttänyt mua missään vaiheessa ja me edettiin pidemmälle kuin vielä koskaan aikaisemmin ja mä olin pojasta ylpeä, vaikka sen pelot saivatkin siitä pian vallan. Poika kuitenkin taisteli pelkojaan vastaan ja sillä suurella luottamuksella, joka sillä oli mua kohtaan, me päästiin jo ihan tosi toimiinkin asti.

Kun toimenpide oltiin saatu päätökseen, me mentiin suihkuun.
”Ei se nyt ollut niin paha vai mitä?” mä kyselin Matiakselta, sillä mä halusin tietää toisen fiiliksen.
”Ei niin,” toinen vastasi hieman arasti, mutta kuitenkin hymyillen. Mä olin ollut varovainen ja varmistanut parhaani mukaan, ettei toista ollut sattunut. Matias tuntui olevan ihan kunnossa ja vakuutteli, että kaikki oli hyvin. Suihkun jälkeen me kömmittiin takaisin sänkyyn ja Matias tuli ihan mun kylkeen kiinni.
”Kiitti,” tämä kuiskasi mun korvaani ja mä tiedustelin: ”Mistä?”
Toinen huokaisi hieman ennen kuin vastasi: ”Kaikesta. Siitä, että mä saan olla täällä, olla just tässä, siitä et sä oot noin ihana ja huolehtivainen ja ylipäätäänkin melkein kaikesta.” Kasvoilleni nousi lämmin hymy ja olo oli uskomaton. Toisen sanat piristivät oloa ja mä vastasin takaisin: ”Ei vaan kiitti sulle, että sä oot täällä ja että sä oot tollanen ihana ihminen.” Matias ei sanonut enää mitään ja ei siinä tilanteessa enää mitään sanoja tarvittukaan. Toinen vain painautui mua vasten vielä entistä paremmin ja me halattiin. Olo oli hyvä, turvallinen ja lämpöinen. Siihen oli ihana nukahtaa, toisen ihmisen viereen, jota rakastat eniten koko maailmassa.

Loppu

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   5.9.12 16:31:32

Olisi mukavaa, jos lukijat vielä viitsisitte sanoa mitä mieltä olitte tästä spesiaalista. Oliko tämä hyvä vai huono?

Ja sellaista vielä, että sitä kakkososaa aloitin juuri kirjoittamaan. Siitä on sitten tulossa sellainen normaali tarina, jossa on monta pätkää ja joka on pitkä. Sitä en sitten osaa yhtään sanoa, että milloin tarina valmistuu, mutta siinä voi mennä aika pitkään. Kun juuri tosiaan äsken sitä vähän kirjoitin ja näin. On vielä hieman auki, että mitä siinä tapahtuu. Jos on hyviä ideoita niin voitte ehdotella =)

Ja tämä spesiaali oli vain tällainen välipätkä tässä välissä xD Toivottavasti piditte tästä ja laitatte jotain kommenttia :) Kiitos lukijoille!

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: sss 
Päivämäärä:   5.9.12 17:20:32

Olin lukijana tarinassasi koko ajan, mutta en ikinä jaksanut alkaa kommentoimaan mitenkään, mutta aattelin nyt kuitenki sanoa että tarkasti on todella ihana ja hyvin kirjoitettu !
Tykkään tuosta Matiaksesta tosi paljo,se on jotenki niin suloinen ku on niin ujo ja enemmän söpöilyä vain ja draamaa saa myös olla, mutta ei liiaksi koska se menee yleensä niin väkinäiseksi jos koko ajan tulee jotain riitaa ja muuta.
Mutta innolla jään odottamaan toista osaa ja paaaaljon söpöilyä sinne !! :D <3

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: ff 
Päivämäärä:   5.9.12 19:00:09

tää oli aivan ihana <3. tälläsiä sais tulla toistettkkin ja ihanaa ku tulee jatkoo tälle tarinalle

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   5.9.12 19:13:19

sss, kiitos kommentistasi! Mukavaa kuulla, että pidit tarinasta ja että osasin kirjoittaa sen hyvin :) Tässä spesiaalissa mulla oli oikolukijakin, mistä saattaa johtua, ettei siellä ollut niitä virheitä (ainakaan kauheasti)/tekstikin oli sujuvaa. Kiitos oikolukijalle siis!
Ja koitan tehdä parhaani myös sen toisen osan suhteen. Saa nyt nähdä mitä kaikkea keksin sinne laittaa :D Söpöstelyä tietenkin ja sitten pitää kyllä olla joku riita, että pojat voi sitten sen sopia ja jotain sellasta :P

ff, kiitos kommentista! Ja juu jatkoa tulee, kun kerkeän kirjoittamaan :) Voi nyt kestää aika kauan, sillä yritän tehdä tarinasta pitkän ja kun pitää vielä miettiä noita kaikkia juttuja siihen. Mutta tarina tulee kun kerkiää =)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: titinalle 
Päivämäärä:   5.9.12 19:16:28

Tää oli ihan tajuhyvä tarina! Kiitos tästä jatkopätkästä<3

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   5.9.12 20:47:00

titinalle, ole hyvä ja kiitos itsellesi kommentista ja kehuista :)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   13.9.12 17:04:13

wowowow. siis mä en voi eees kuvailla kuinka paljon rakastankaan tätä tarinaa ♥ ! tää on niin ihana. justus on niin ihana. matias on niin ihana. äääääh. kualen pian. harmittaa niin paljon ku toi nyt loppu & ku tää spesiaaliki oli näin 'lyhyt' tai siis et oisinhan mä enemmänki voinu lukuja lukee mut pääasia on että jotain kirjottelit :)

en löytäny kirjotusvirheitä. kuvailet hyvin ja oli niin ihanat luvut. ah. kiitos tästä ihanasta tarinaisesta ♥ mutta ihanaa jos tää tarina tulee vielä jatkumaanki :):)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   13.9.12 17:28:36

varma, kiva kuulla, että pidit tarinasta :) Ja tän spesiaalin oli tarkoituskin olla tällainen aika lyhyt jutska tässä välissä :P

Ja kiitos itsellesi kun viitsit kommentoida ja näin =) Ja kyllä tulee jatkumaan (ainakin aika varmasti). Mulla on jo nimittäin sitä toista osaa varten kaksi pätkää valmiina, mutta ajattelin kirjottaa sen koko tarinan eka loppuun ennen kun julkaisen tänne, niin että on sitten ainakin varmaan, että saan senkin sitten loppuun, ettei jää kesken.

Mutta menee nyt siis sitten varmasti aika kauan ennen kun saan kirjoitettua sen loppuun, sillä se tosiaan on ihan alkutekiöissään ja osaa tarinan tapahtumista en vielä itsekään tiedä tarkalleen.

Ja jos jollain on niitä ideoita/ehdotuksia mitä siinä seuraavassa osassa voisi tapahtua, niin saa ehdotella niitä :)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   2.12.12 18:05:45

Upitellaas nyt tätäki, kun nyt kerta on talvi :) Ilmoittelen tässä samalla, että olen saanut sitä toista osaa tälle tarinalle jo aika kivasti kirjoitettua. Tulee olemaan pidempi kuin ensimmäinen osa ja vielä tulee menemään aika paljon aikaa ennen kun saan sen valmiiksi. Mutta hyvältä näyttää ja sitä on jo sellaset 70 A4-sivua valmiina :P

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   2.12.12 20:19:16

oottelen innolla jtoista osaa 8-)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   3.12.12 13:54:05

varma, mukava kuulla :) Mutta tulee menemään kyllä vielä aika pitkään ennen, kun saan kirjotettua ton tokan osan valmiiksi :P

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: Jazz 
Päivämäärä:   3.12.12 15:43:30

Täällä kans innolla ootellaan jatko-osaa:3

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   3.12.12 18:10:09

Jazz, kiva kuulla ja tietää, että on sitten mahdollisesti lukijoitakin, kunhan nyt saisin tuon tarinan ensin joskus valmiiksi :P Mutta tosiaan tulee menemään vielä aikaa, kun koulu vie aikaa ja innostusta, mutta onneksi kohta on jo joululoma, niin silloin saan toivon mukaan kirjoiteltua tuota tarinaa taas eteenpäin :) ja kirjoittelen tietysti aina muulloinkin, mutta lomalla olisi ehkä enemmän aikaa ja mahdollisesti enemmän inspiraatiotakin x)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: someone 
Päivämäärä:   5.2.13 23:22:57

Luin tän tarinan ja on aivan ihana ja jatko-osaa odottelen :)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   6.2.13 18:23:13

someone, kiva että tykkäsit :) Ja se jatko-osa tulee aikanaan. En osaa yhtään sanoa, että kuinka pitkään vielä menee, sillä sitä jatko-osaa on jo aika paljon valmiina, mutta menee kyllä vielä aikaa ennen kun saan sen kirjotettua kokonaan valmiiksi. Sen jälkeen se pitäs vielä oikolukea ja silleen :P Koulukin vie oman aikansa, mutta kirjoittelen silloin kun on aikaa ja instiraatiota. Että jatkoa on tulossa sitten joskus x)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   6.2.13 18:24:22

*inspiraatiota xP

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: Koira 
Päivämäärä:   4.3.13 17:04:02

Up

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjä: matu 
Päivämäärä:   7.9.13 15:27:31

Koko tarinan lukkiin, ja oli aivan mahtava! Jäin kyllä aivan koukkuun, toivottavasti jatkoa tulee pian! :)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   8.9.13 21:51:13

matu, mukava kuulla, että tykkäsit tarinasta :) Jatkon tulemisesta en osaa lupailla vielä oikein mitään, sillä pitkiä on valmiina jo jonkin verran ja muutaman ensimmäisen pätkän olen oikoluetuttanut ja tälläkin hetkellä on yksi pätkä oikolukijalla. Mutta tosiaan noita oikoluettuja pätkiä on vielä aika vähän, niin en vielä aloita julkaisemaan tuota jatko-osaa täällä. Että vielä menee aikaa, mutta sitten, kun joskus rupean niitä pätkiä laittamaan, niin niitä sitten tulee aika usein x)

  Re: Ihmeitä voi tapahtua - Talvispesiaali

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   18.11.23 15:46:18

Luinpas tuon ekan osan tälleen pitkästä pitkästä aikaa itsekin uudelleen. Kirjoitusvirheitä ja ajatuskatkoja näkyy jonkun verran sinne jääneen mm. Minna ollu välillä Miina yms.

Samalla tuli huomattua, ettei tähän ole tullut linkattua edes tuota tarinan jatko-osaa, joten ajattelin linkata sen nyt tähän. Vaikka en ees tiiä käykö tällä sivulla nykyään juuri kukaan ja lukeeko tätäkään enää kukaan, mut kuiteski x)

Eli linkki jatko-osaan:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=879556&t=879556

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.