Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pääosassa Henriikka 19

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   17.6.12 08:07:01

Edellinen

---------------

Jerry pysähtyi tosiaankin ottamaan tavaransa, mutta minä juoksin kellariin kuin vihainen koira olisi ollut kintereilläni ja loikkasin sänkyyn peiton alle piiloon. Äskeinen kohtaus oli ollut pelottava, vaikka se olikin päättynyt onnellisesti ja minua punastutti ja suututti vielä se, mitä Hanna oli viimeiseksi sanonut. Toivoin, että minulla olisi ollut malttia pysähtyä ilmoittamaan hänelle, etten aikonut enää ikinä paukahtaa paksuksi.
- Sehän meni hyvin, Jerry sanoi hyväntuulisesti seurattuaan minua. Hän tipautti kassinsa lattialle oven viereen ja romahti viereeni.
- Vai hyvin, mutisin, kun hän otti minusta kiinni.
- No ihan hemmetin hienosti. Mähän sanoin!
- Mä en muista sun sanoneen mitään, väitin ja aloin pyrkiä pois peiton sisältä, mutta se oli vaikeaa, kun Jerry piti koko pakettia sylissään.
- Mihin sä nyt olet menossa?
- Pesemään hampaat.
- No sitten, hän lupasi ja auttoi peiton ympäriltäni.

Minua katsoi kylppärin peilistä tyttö, jonka ilme oli jotenkin hämmentynyt. Olin pitänyt Hannaa jykevämpänäkin muurina ja nyt minulla ei ollut enää toimivaa käsikirjoitusta. Päätin kuitenkin, ettei se haitannut. Oli joka tapauksessa ollut aika varmaa, että viimeistään Ahvenanmaalla löytäisin Jerryn sängystäni ja itse asiassa minua kutkutti mukavasti, että hän oli siellä nyt. Niinpä kiirehdin takaisin, riisuin enimmät vaatteeni ja käperryin takaisin peiton alle.
- Haluatko sä katsoa telkkaria? kysyin kuin hyvä emäntä ainakin.
- En oikeastaan, Jerry sanoi ja pian olimme sylikkäin ja suutelimme. Se oli jotenkin jännittävää, kun tiesi Hannan olevan samassa rakennuksessa, mutta ei niin jännittävää, kuin jos edelleen olisi tarvinnut pelätä hänen huomaavan jotain.
- Mä haluan rakastella sun kanssa, Jerry sanoi ja liu’utti toppiani ylöspäin. Valitettavasti se hajotti tunnelman lähes täydellisesti. Olin juuri ajatellut jotain vähän samansuuntaista, mutta ajatteleminen oli eri asia kuin kuuleminen.
- Ei, sanoin ja vetäydyin kauemmaksi. Jerrykin vetäytyi, kääntyi selälleen ja risti kätensä niskan taakse.
- Okei. Mä en rupea vonkaamaan ja vänkäämään. Mutta mä en ymmärrä, mikä sua vaivaa. Et sä aikaisemmin ollut noin… ujo.

Mietin, oliko hän aikonut sanoa ”pihtari”, ja kai hänellä olisi ollut jonkinlainen oikeus siihen.
- Mä en ole ihan sama tyttö kuin sillon aikasemmin, sanoin ja yritin olla kuulostamatta säälittävältä.
- Mitä sä tarkotat? Jerry kysyi terävästi.
- No ihan sitä.
- Onko sulle tapahtunut jotain?
- Paljonkin.
- Jotain pahaako?
- Ei, ei, sanoin kiireesti, ennen kuin hän haluaisi tietää, oliko joku raiskannut minut. Tai oliko minulla HIV tai muu tauti, joka oli mädättänyt alapääni, jestas sentään.
- Vaan?
- No ihan vaan… mä olin raskaana, ja synnytin, en mä ole enää mikään hölmö tytönheitukka.
- No et niin. Kai mä sen olen huomannut. Ei me muuten tässä oltais.

Se oli minusta kauniisti sanottu, oikein kauniisti. Ihan liikutuin ja tein vaistomaisesti pienen liikkeen palatakseni takaisin Jerryn lähelle. Minun pitäisi tehdä asialle jotain. Olisin kovasti halunnut itsekin pikkuisen seksiä, mutta miten minä muka uskaltaisin? Jos se olisikin kamalaa? Tai pelkästään huonoa ja latteaa. Mutta kun vaihtoehto oli kertoa ääneen, miksi olin niin vastahankainen, totesin, että minun oli pakko ottaa riski. Mikään ei saisi minua puhumaan Jerrylle synnytyskanavien venymisestä tai muusta intiimialueen rupsahtamisesta, se oli kerta kaikkiaan mahdotonta. Hän ei lakkaisi loppuikänään miettimästä sitä ja lopputulos olisi ihan sama. Minulla ei tainnut olla muuta mahdollisuutta kuin ottaa nenästä kiinni, hypätä ja toivoa, että syvyys riittäisi.

- Meillä on Hannan lupa, ja mulla on kyllä kortsuja, Jerry ilmoitti huomatessaan lähentymiseni ja otti taas minusta kiinni.
- Miten romanttista, naurahdin, vaikka olivathan nuo kieltämättä ihan tärkeitä asioita.
- Ajattelin vaan mainita.
- Haluatko sä puhua siitä vai tehdä sitä?
- Molempia?

Itse en välittänyt juurikaan puhumispuolesta, ajatuskin sai minut vaivaantumaan, joten suutelin Jerryä ja yritin ajatella isänmaata. Tai oikeammin yritin olla ajattelematta mitään. Yritin myös olla olematta jäykkä kuin kalmo lankulla. Onneksi Jerryllä oli edelleen taito pehmittää minut ja pian rentouduin ja lakkasin huolehtimasta. Meni syteen tai saveen, tämä hetki ainakin oli nyt.

Re: Pääosassa Henriikka 19

Lähettäjä: ankka 
Päivämäärä:   17.6.12 22:09:01

voi Henua, mä kyllä täysin ymmärrän sen fiilikset.

MUTTA onneksi mä vähän luulen että taika löytyy taas oikean ihmisen kanssa.
Ja kuka voisi olla oikeampi kuin Jerry.

Harmi Että Henulla on niin vaikeeta puhua tunteistaan jne.
Mutta ehkä ajan kanssa rakentuu taas luottamus toiseen :o)

jotenkin toi pätkä sai mut hymyilemään. Noi kumpikin ansaitsis meinaan mahdollisuuden olla onnellinen.

Niin ja Jerry on vihdoin se tyyppi kun mä olen odottanut että se olis.
sillon aiemmin kun Henu oli raskaana mä en tykänny siitä.

Lähettäjä: Mahamutti eikirj. 
Päivämäärä:   17.6.12 22:36:01

Ah äkkiä sennnu lisää! :-D Mä oon koko päivän ollut ihan täpinöissäni josko olisit laittanut jo lisää mutta ei..

Lähettäjäkhan 
Päivämäärä:   17.6.12 23:22:57

mun makuun jerry on muuntumassa vähän turhan tossukaks, ku se yrittää niin voittaa heriikkaa ittelleen. mut ehkä se siitä, ajan kanssa...

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   18.6.12 17:27:27

maanantain piristyspätkää!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   18.6.12 17:46:07

Minä en mielestäni ollut mikään seksihullu, enkä ollut ikinä ollutkaan. Mutta kun lähdimme kohden satamaa Elli kyydissämme, en enää ollut sataprosenttisen varma. En vaan voinut ajatella mitään muuta kuin sitä, että Jerry oli vieressäni muutaman kymmenen sentin päässä ja sitä, millaista oli ollut rakastella hänen kanssaan. Kasvoillani oli kestohymyn aavistus ja hentoiset ihokarvat käsissäni tuntuivat seisovan pystyssä kaiken aikaa, kun muistelin hänen ilmeitään ja sanojaan. Ja kosketuksia, tuntumia. Kroppani tuntui keksivän väristyksiä ihan omia aikojaan.
- Mä en ottanut hyttiä, kun ei ole yö, Jerry pahoitteli. – Oisitko sä halunnut?
Kumma kyllä mieleeni tuli ensimmäiseksi kuva, jossa peuhasimme hytissä vain huomataksemme, että olimme unohtaneet jäädä pois laivasta ja joutuisimme Ellin kanssa jonnekin Kapellskäriin tai Tukholmaan.
- En, huudahdin.
- No hyvä sitten, Jerry sanoi hieman pidättyväisesti, joten minun piti selvittää hänelle, miksi olin niin pontevasti sanonut ei. Selitys kelpasi hänelle. – Ai niin. tietysti. Kaikkea sä keksitkin pelätä!
- No eikö se ois aika epämiellyttävää? Ellillekin?
- Epämiellyttävää, kai… mutta epätodennäköistä myös, vai mitä?
Kai se oli, mutta minkäs minä mielikuvitukselleni voin? Jerry saisi luvan tottua siihen.

Bosse oli meitä vastassa, vaikka sää oli luvalla sanoen melko karmea. Satoi ja tuuli niin, että toivoin Ellin puolesta, että se saisi jäädä tallin lämpöön ja ruveta sairastarhailemaan vasta seuraavana päivänä tai ehkä keväällä, jos talvet täällä olivat tällaisia.
- Kyllä me se kuntoon hoidetaan, vanhus sanoi tomerasti, enkä epäillyt hetkeäkään, etteikö niin tapahtuisi, kun hän kerran lupasi. Seurasimme perässä, kun hän vei oriin talliin, jossa se sai mukavan näköisen karsinan. Joku henkilökunnasta otti siitä huolehtiakseen ja lupasi puhdistaa traikunkin. Olin ikionnellinen siitä asiasta. Olin sitten heräämisen istunut useita tunteja autossa ja yrittänyt vaimentaa nälkää vain laivan sellofaanisämpylällä, puhumattakaan lyhyistä yöunista.
- Tulkaahan syömään jotain, tullaan sitten illemmalla katsomaan ne teidän tammat, Bosse sanoi ja melkein halasin häntä siitä hyvästä.

Saimme syödä lounaanloput, eli kattilanpohjallisen vähän elähtänyttä lihakeittoa, joka kuitenkin maistui suussani erinomaiselta, kunnes Bosse tuli maininneeksi, että se oli hevosenlihasta. Siinä vaiheessa mahani räjähti täpötäydeksi ja tyrkkäsin lautasen pois.
- Haluatteko te ratsastaa? Ei, ette varmaan tossa säässä, Bosse tuumasi. – Miten mä teitä nyt viihdyttäisin?
- Ei meitä tarvitse viihdyttää. Me otetaan ruokatorkut ja tavataan päivällisellä, Jerry sanoi ja haukotteli. Hän oli valvonut varmaan yhtä paljon edellisyönä kuin minäkin ja oli onni, ettei hän ollut nukahtanut rattiin.
- Ottakaa, ottakaa. Nuorena nukkuminen on kuin panisi rahaa pankkiin – sitten jaksaa vanhana valvoa, Bosse sanoi ja herätti huonon omatuntoni. Ukko selvisi takuulla loistavasti neljän tai viiden tunnin yöunilla. Mutta sitten hän vinkkasi silmää niin merkitsevästi, että punastuin harmista. Oliko Hanna soittanut ja juorunnut meistä? Kysymys kyllä menetti merkityksensä, kun Jerry otti minua kädestä ja sanoi:
- Mennäänkö, kulta?
Melkein huidoin hänet pois, mutta pidättäydyin ja tungin käteni taskuihin. Siirryimme vaiti siihen huoneeseen, jonka Jerry oli väittänyt olevan hänen huoneensa täällä.

- No niin, omassa rauhassa, Jerry sanoi ja veti minut sängylle. Hän ei näyttänyt enää ollenkaan uniselta vaan päinvastoin valmiilta peuhaamaan aamuun asti.
- Me ei voida, sanoin.
- Mitä me nyt ei voida?
- Me ei voida rakastella!
- Öh, miksei tällä kertaa?
- Koska toi vanha virnuileva ukko oli ihan varma, että me tultiin tänne panemaan, ja sitä paitsi me ollaan vieraassa talossa ja on iltapäivä!
- Henriikka, Jerry huokaisi.
- No ihan totta! Mä en kestä sitä, miten se katsoo meitä illalla, jos me tehdään jotain!
- Kuule, etkö sä luule, että se katsoo joka tapauksessa?
Mietin hetken ja pudistin sitten päätäni.
- Ei mua haittaa, jos se turhaan katsoo ja virnuilee.

Jerry huokaisi ja painoi päänsä tyynylle.
- Mä alan uskoa, että sun kanssa mä joudun tulevaisuudessa ihmettelemään naisten ajatuksenjuoksua useamminkin kuin kerran.
- Haittaakse? kysyin hippusen huolissani.
- Ei ainakaan toistaiseksi, Jerry sanoi ja otti minusta kiinni. Minä otin hänestä kiinni ja hengitimme toistemme hengitystä. Elämä oli hyvää.

Lähettäjä: YGC 
Päivämäärä:   18.6.12 22:03:05

Ihan mahtava pätkä :) on taas kommentoiminen jääny vähäsemmälle, mutta oon tällänen hiljanen sivustaseuraaja ja toivon aina ajatuksissani jatkoa! Kyl tota Henua saa nauraa ja ihmetellä.. :))

Lähettäjä: sndy 
Päivämäärä:   19.6.12 16:17:32

Haluisin kommentoida mutta kun en keksi muuta sanottavaa kun ett loistavaa!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   19.6.12 16:34:05

Ilta meni tallissa, eikä Bossen ilme ollut edes minun mielestäni erityisen merkitsevä, paitsi, kun hän kerran hymyili minulle lämpimästi ja ravisti minua olkapäästä. En osannut sanoa siihen mitään, joten en ollut huomaavinanikaan mitään salaisia merkityksiä. Mustaojan tammavarsat oli otettu talliasukeiksi jo muutama ilta sitten, sillä Bosse sanoi niiden aina ihmettelevän pihatosta muuttamista monta päivää ja että niiden oli parempi totutella vähän ahtaampiin oloihin ennen pitkää matkaa trailerissa. Ne olivat kaksi aika samannäköistä ruunikkoa ja minusta ratsastettavien hevosten listani alkoi muuttua uuvuttavan pitkäksi. Mutta kai Vesku myisi joitakin niistä? Sitä vartenhan niitä kai kasvatettiin? Toivoin kovasti, että Venturina katoaisi muonavahvuudesta.

Kun tammat oli nähty, Jerry halusi tavata Inuvikin. En ihan voinut ymmärtää hänen innostustaan lähteä pimeään myrskyyn katsomaan varsaa, josta toinen takajalka oli hänen, mutta olin jo ymmärtänyt, että sillä oli erityinen paikka hänen sydämessään. Luulisi, ettei moisella omistussuhteella ollut suurta merkitystä, jos perheellä oli hevosia joka sormelle ja varpaalle, mutta tuntui vain olevan. Menin mukaan, vaikka olisin mieluummin mennyt sisään ja ripustanut vaatteeni kuivumaan, mutta minusta oli hauska katsoa Jerryn ilmettä, kun hän ihaili varsaansa.
- Mä jo näen, miten sä et parin vuoden kuluttua huomaa mitään muuta kuin ton elukan, kiusoittelin.
- Miten niin, on mulla epäilemättä sillon kisahevosiakin, eikä vaan opetettavaa penskaa, Jerry ihmetteli.
- Ja tyttöystävä, ehkä, muistutin.
- Jos susta ikinä alkaa tuntua, että sä häviät jollekin hevoselle niin sano!
- Okei. Saanko mä järjestää samanlaisen kohtauksen kuin Cami vai riittääkö normaali puhe?
Jerry katsoi minua pitkään ja ravisti sitten päätään.
- Sä olet niin kuin eri rotua kuin kaikki muut naiset, jotka mä tunnen.
Kai se oli kohteliaisuus. Minulla oli vielä vähän tekemistä Jerryn repliikkien kanssa, sillä nyt oli jo pakko tunnustaa, että en tuntenut häntä ihan hirveän hyvin. Ja päinvastoinkin tietenkin.

Autoimme Bossea ja henkilökuntaa iltatallin teossa, ennen kuin lähdimme kaikki yhdessä illalliselle. Se oli jonkinlaista lihapataa, joka toi mieleeni Veskun bravuurit, sillä siinä oli seassa kaikkea pavuista parsakaaliin. Sen jälkeen oli melko raskas olo ja olin nukahtaa istualleni, kun Bosse halusi vielä jutella Jerryn kanssa. Minä aloin ihan pikkuisen ymmärtää Camia.
- Mä olen ihan poikki, mä haluan mennä nukkumaan, sanoin lopulta.
- Mä tulen ihan just, Jerry lupasi ja niin hän tekikin. Olin hädin tuskin päässyt peiton alle, kun hän ilmestyi ja piristyin pikkuisen.
- Nyt me voidaan, ilmoitin.
- Häh? Mikä nyt on muka erilailla kuin iltapäivällä?
- Nyt on yö! Ei kukaan nyt tunge tänne, selitin miettien hiljaa mielessäni, että saattaisin joskus vielä hermostua hänen yksinkertaisuuteensa.
- Niin tietysti, Jerry mutisi.
- Ei meidän tietysti ole pakko, jos sua ei huvita, kiusoittelin.
- Mä olen kyllä aika väsynyt.
Jumaliste, en uskonut sanaakaan.
- Okei, sama se mulle, sanoin silti ja yritin kääntyä poispäin, mutta minua alkoi naurattaa, samoin Jerryä ja kihersimme hyvän aikaa, ennen kuin keskityimme suutelemaan. Ja niin edelleen.

19. Rupia rakkaudessa
Palasimme Mustaojalle kahden tammahevosen kanssa sunnuntai-iltana. Jompikumpi niistä oli kolistellut viimeiset viisikymmentä kilometriä niin, että pelkäsin löytäväni avohaavoja ja kavionpuolikkaita, Molemmat olivat kuitenkin täysin ehjiä, vähän tuohtuneita vain.
- Mun täytyy lähteä, Jerry sanoi vastahakoisesti heti, kun Vesku ja Jessi olivat ottaneet tulokkaat huomaansa ja traikku oli siivottu.
- Mä tiedän, sä sanoit, sanoin, sillä hän ei ollut koko matkalla koskenutkaan tenttimuistiinpanoihinsa, jotka hänen oli pitänyt reissussa lukea. Ei edes optimisti vaan täysi taivaanrannanmaalari, tuumin ja hakeuduin halausetäisyydelle. Okei, olimme ehkä vähän ällöjä, mutta eipä meitä kukaan ollut vahtimassa. Kulunut viikonloppu oli ollut elämäni paras ja Jerry väitti samaa, joten olin erityisen hyvillä mielin ja ero oli vaikea.
- Jos mä en lähde, mä en voi tulla takaisin, Jerry siteerasi.
- Koska sä tulet?
- Huomennakin mun pitää lukea, tää viikonloppu meni vähän harakoille.
- Tiistaina sitten totesin. Minun teki melkein mieli itkeä pikkuisen, mutta en voinut. Olinhan jo aikuinen enkä mikään rakastunut teinityttö. Ja tulisi olemaan niin suloista tavata taas, kun olisi ollut vähän aikaa erossa.

Lähettäjä: Toi 
Päivämäärä:   19.6.12 22:22:06

Hihihii. Tää on ollut hyvä päivä! Mä leikin taas vähän ratsastuksenopettajaa, juoksuttelin, kävin tekemässä ohjasajolenkin,tapasin kivoja ja ihailtavia ihmisiä, opin heiän kautta ihan uusia puolia hevosharrastuksesta ja siitä, mitä hevoset voi jollekin oikeesti merkitä, tutustuin maailman ihanimpaan yöllä syntyneeseen varsaan ja näin sen kolme jo laitumelle ehtinyttä vanhempaa ikäluokkakaveria, pääsin kattelemaan poliisiasemalla tosi komeeta jätkää, jota sai ihastella siinä hyvän tovin ku jonottelussa meni kuitenki aikansa - ja sit kävin äsken ajelemassa. Se oli kivaa, ja mä kun oon aina aatellut vihaavani ja pelkääväni ajamista henkeen ja vereen... :D

Ja sit täällä oli vielä odottelemassa pätkä Henun ja Jerryn söpöilyä - eikä se edes herättänyt semmosta (katkeruuden sekaista? eiku) "menkää muualle söpöilemään"-fiilistä. Vaikka mun tilanteessa ehkä vois, tai ei oikeestaan, mut periaatteessa kuitenkin. Koska ihmissuhdeasiat on vaan tosi helppo solmia ja ne pyrkii aina alunperinkin järjestymään ihan väärin. Mut hihi, Bosse <3 Mä niin haluaisin käydä tuolla Lundien vauvalamestassa, annatko Sennnu osotteen niin piipahdan visiitillä? Vien terveiset mennessäni. ;)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   19.6.12 22:24:39

En mä tiedä osotetta :D
Mutta mun tuttavalle synty viime yönä varsa siellä teidän suunnalla, sano vaan et nilkkasukkanen musta ori?

Päivämäärä:   19.6.12 22:53:11

Kyllä vaan, musta se ainaki oli ja jotain sukkia. En mä kauheesti sitä itte viittiny tölläillä, vieras ihminen, ujosti vaan kävin vilkasemassa kun joku pienehkö tyttö sitä varsaa halus esitellä. Ettei vaan ois sit sama pikkuhevonen kyseessä :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   19.6.12 22:57:51

Pienehkö tyttö ei osu :D

Päivämäärä:   19.6.12 23:19:37

Minen tosiaan tunne ketään tuolla liikkujia "the bossiani" lukuunottamatta, et toi saatto olla joku vähän randomi - mut kyllä se sanoi, että _meille_ synty täällä yöllä varsa. En sit tiiä. Mutta emä on musta kans, osuuko se? :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   19.6.12 23:29:26

No ei ihan, vaikka aika tummanruunikko sekin on :D Mutta ehkä tässä ois liikaa sattumaa.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   20.6.12 17:15:49

Maanantaina herääminen oli vastentahtoisempaa kuin ehkä ikinä kouluaikojen jälkeen ja torkutin kelloa puoli tuntia yli normaaliajan, ennen kuin pakotin itseni ylös. Kai se johtui mukavasta viikonlopusta, joka oli jäänyt hyvin vähäuniseksi. Pukeuduin ja raahustin keittiöön, missä tyydyin tuijottamaan jääkaappiin. Minun ei tehnyt mieli niin mitään. Sellaisia aamuja oli ollut ennenkin ja olin yleensä pakottautunut syömään jotain, mutta nyt en halunnut. Äkkiäkös minä hilpaisisin tallilta takaisin, jos nälkä alkaisi vaivata.

Alma oli omissa hommissaan ja hän oli tapansa mukaan jättänyt minulle yhden hevosen Veskun listalta sisälle. Tänään se oli valitettavasti Venturina, jonka selkään en olisi suurin surminkaan halunnut kavuta, mutta minkäs tein. Päätin puhua Veskun kanssa vielä samana iltana ja toivoa, että hän laittaisi sen myyntiin. Sillä ei tietenkään ollut vielä mitään kisameriittejä, mutta kai se oli ikäisekseen aika hyvin koulutettu jo.

Ratsastus ei oikein ottanut sujuakseen, joten lopetin hyvin pian.
- Sä olit nopea, Alma totesi, kun vein tamman takaisin talliin.
- Me ei oikeen löydetty yhteisymmärrystä.
- Minkä sä haluat seuraavaksi?
- Mä taidan käydä tässä välissä syömässä, sanoin.
- Ethän sä koskaan käy syömässä välillä, Alma huudahti.
- Mä en syöny aamulla.
- Ahaa! Sulla on kankkunen! Ilmankos sä oot niin lytistyneen näköinen!
- Eikä ole, kielsin kiivaasti, sillä koska minä muka viimeksi olin ottanut napsuakaan. – Mä taisin unohtaa meikata kyllä.
- Meikkaatko sä joka aamu? Alma ihmetteli.
- Tietysti, sanoin ja ehdin sulkea suuni, ennen kuin kysyin, etteikö hän. Näkihän sen päältä. – Mä nukuin huonosti, ehkä mä otan vielä torkut ja tuun sitten iltapäivällä paremmissa voimissa.
- Miten vaan.

Almaa ei tuntunut pätkääkään kiinnostavan minun aikatauluni ja eihän se kyllä hänelle kuulunutkaan. Loimitin ratsuni ja vein sen tarhaansa, eikä mäki ylös talolle ollut ennen tuntunut niin pitkältä ja raskaalta. Ehdin laahustaa keittiöön asti, ennen kuin minulle välähti, että oloni oli tosiaan aika huono. Ruokien katseleminen oli yhtä vastenmielistä kuin aikaisemminkin ja kun nojasin kasvojani käteen, jolla pidin jääkaapin ovea auki, tuntui poskeni liian kuumalta.
- Hitto, sanoin ääneen, sillä nyt ymmärsin. Olin onnistunut vilustumaan, kun olimme lauantai-iltana töröttäneet ihailemassa Inuvikia. Ei ihme, ettei tehnyt mitään mieli, väsytti vain. Nyt menisin kaikessa rauhassa hakemaan lääkekaapista jotain kuumelääkettä ja nukkuisin vähän. Voisin varmaan paremmin herättyäni, tai jos en niin enpä ollut liiemmin sairaspoissaoloja harrastanut. Päinvastoin, olin paiskinut töitä vapaapäivinänikin. Olin työn sankari ja jos kaakit pahenisivat siitä, että minulla oli kuumetta ja vapaapäivä niin voi voi.

Heräsin parin tunnin kuluttua ja totesin parhaaksi vaihtaa ratsastushousut pyjamanhousuihin ja riisua rintsikat. Hain myös uuden lääkkeen, mutta en jaksanut lämmittää mehua, vaikka se olisi kai kuulunut asiaan. Äiti ainakin oli aina tarjoillut minulle kuumaa mehua, kun olin ollut kipeä. Aloin melkeinpä nauttia olostani, kun käperryin takaisin sänkyyni. Se oli kuin turvallinen pesä, eikä ajatus talviunesta tuntunut yhtään pahalta. Seuraavan kerran heräsin epämääräisiin ääniin alakerrasta. Koko päivä oli vierähtänyt ja alkuasukkaat olivat tulleet töistä. Katsoin parhaaksi nousta ja mennä ilmoittautumaan.

- Mä olen kipeä, sanoin keittiön ovelta. Jessi ja Vesku istuivat syömässä jotain ja katsahtivat minuun.
- Mikä sulla on? kysyi Jessi ja tuli kokeilemaan otsaani. – Kuumetta ainakin.
- Mä varmaan vilustuin Ahvenanmaalla. Siellä oli kaamea keli. Mä en jaksanu ratsastaa kuin yhden.
- Ei se mitään. Oletko sä ottanut lääkettä? kysyi Vesku ja tuli hänkin hypelöimään ihoani.
- Olen ja taidan ottaa yhden vielä ja mennä takasin sänkyyn sanoin hymyillen, koska he olivat niin huolehtivaisia. No, olisi äitikin varmaan ollut. Hän olisi lämmittänyt minulle mehua mikrossa, kaatanut itselleen punaviiniä ja mennyt katsomaan telkkaria. Parin tunnin kuluttua hän olisi ehkä muistanut tulla katsomaan, olinko jo parantunut.
- Oletko sä syönyt mitään? Entä oletko sä juonut paljon? Nesteytys on tärkeetä. Sä voit aina tulla vierashuoneeseen nukkumaan, niin sun ei tarvitse juosta noita portaita aina, kun sulla on jano tai vessahätä, Jessi luetteli ja tunsin itseni jo paremmaksi pelkästä huolenpidosta. Melkoiset työnantajat minulla oli.
- Mä olen ihan okei.

Sain Veskulta napin, joka oli niin paljon tehokkaampi kuin siihen asti löytämäni, että otin termoskannun, johon Jessi oli tehnyt minulle kuumaa mehua ja siirryin yläkerran televisiohuoneen sohvalle. Kännykkä minulla oli mukana, sillä Jerry varmaan yrittäisi soittaa jossain välissä. Jos lukemiseltaan muistaisi. Odotin vähän aikaa ja soitin hänelle nopean hälärin, sellaisen, joka ehtisi sanoa vain ”pi”. Se ei häiritsisi liikaa, mutta jos hän sattui olemaan juuri keittämässä kahvia tai jotain, hän huomaisi minun kaipaavan. Vastaussoitto tulikin melkein saman tien.
- Mä olen kipeä, ilmoitin ja sain heti kimpullisen myötätuntoa.
- Haluatko sä, että mä tulen hoitamaan sua?
- Ei, kun sun pitää lukea, mutta kiitos tarjouksesta, sanoin tyytyväisenä sekä omaan että Jerryn epäitsekkyyteen. Lepertelimme vähän aikaa, mutta sitten minua alkoi sittenkin taas nukuttaa ja komensin Jerryn takaisin kirjojensa pariin.

Lähettäjä: moi 
Päivämäärä:   21.6.12 12:47:09

ihanaaa:)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   21.6.12 15:01:05

Jipii, juhannusviikonloppu!
-----------------
Sen jälkeen seuraava muistikuvani oli Jessi, joka ravisteli minua huolestuneen näköisenä ja painoi jääkylmiä käsiään poskilleni.
- Sä olet sairas, hän sanoi.
- Niin, sanoin säikähtäen. Olinhan vilustunut, mutta Jessin ilme ei ollut vilustumismyötätuntoa. Se oli oikeasti pelästynyt ja hän oli sentään lääkäri. Se sai minut jäykäksi kauhusta, paitsi, ettei mikään osa minusta ollut jäykkä. Kaikki oli väsyneen raukeaa ja kaikkialle tuntui koskevan.
- Koskeeko sua johonkin?
- Joka paikkaan, ähkäisin. Pystyin tuskin muodostamaan sanoja, kun pelkäsin äkkiä henkeni puolesta.
- Mutta erityisesti? Vatsaan esimerkiksi?
- Ei… ehkä päähän eniten.
- Mä haen sulle kuumemittarin ja lisää lääkettä. Ei, mä vien sut alakertaan. Sulla tuntuu olevan niin paljon kuumetta, että mahdatko sä edes pysyä tolpillasi?

Vähän vaikeaksi se osoittautuikin ja torkkupeiton alta nouseminen oli kamalaa. Rupesin palelemaan kuin pingviini napajäällä. Tärisin ja olisin kyllä pyörinyt portaat alas, ellei Jessi olisi tukenut minua.
- Mä vien sut vessaan ja laitan sulle vierashuoneen sängyn sillä aikaa, hän määräsi, eikä minusta ollut sanomaan vastaan. Minua hoidettiin kuin taitamatonta taatiaista ja puolen tunnin kuluttua makasin viileiden lakanoiden välissä huoneessa, josta oli vain muutama askel vessaan ja kymmenkunta keittiöön. Jessi oli hakenut minulle omasta kaapistaan puhtaan yöpaitulin, lääkekaapista Veskun ihmepillerin ja tunkenut kuumemittarin kainalooni. Kun se piippasi, hän kaivoi sen tottuneesti pois, sillä minun jäseneni olivat kummallisen letkut ja toimivat huonosti.
- Oletko sä varma, ettei sua koske vatsaan? hän kysyi otsa rypyssä katsoen sitä.
- Ei. Miten niin?
- Mä vaan mietin, että voisko sulla olla umppari. Mun ois varmaan viisainta viedä sut sairaalaan.
- Ei! huudahdin kauhistuneena ja huomasin hämmästyä sitä, että minusta lähti niin voimakas ääni.
- Niin niin, mä tiedän, että sä vihaat niitä, mutta näin korkean kuumeen syy kyllä pitäisi selvittää.
- Mä vilustuin, sanoin heikosti ja Jessi katsoi minua epäilevästi.
- Okei. Mä jään tänne hoitamaan sua, hän ilmoitti.

Se oli melkein yhtä pelottava juttu kuin ajatus sairaalasta, eihän Jessillä ollut mitään velvollisuutta eikä edes oikeutta jäädä pois töistä minun takiani. Minun täytyi olla todella sairas, ymmärsin, ja kyyneleet alkoivat valua silmistäni, kun hän häipyi raportoimaan Veskulle, joka ei ollutkaan tapansa mukaan lähtenyt töihin heti käytyään moikkaamassa Almaa, vaan oli tullut takaisin sisälle. Jos hänkin oli niin huolissaan minusta, taisin olla kuolemankielissä. Joka tapauksessa kuolisin mieluummin täällä Mustaojalla kuin sairaalassa tai matkalla sinne.

Mutta niin onnettomasti asiat eivät sentään olleet. Lääke alkoi taas auttaa ja kohta saatoin nousta istumaan sängynlaidalle. Jessin lainaama yöpaita oli läpimärkä hiestä ja taas minua paleli, mutta ihmekös tuo, märissä vaatteissa. Joka tapauksessa olin paljon paremmin tässä maailmassa ja Jessikin näytti helpottuneelta rynnätessään katsomaan, mitä kolistelin.
- Sä voit ihan hyvin mennä töihin, sanoin, kun hän oli tuonut minulle kuivan paidan ja vielä kolmannen varalle.
- Sä näytät paremmalta, hän myönsi. – Söisitkö sä jotain?
Jouduin pudistamaan päätäni kiivaasti, sillä kurkussa tuntui pistävää kipua nyt, kun tulin ajatelleeksi nielemistä.
- Mun kurkku ei halua, sanoin.
- Näytä. Koska sä olet syönyt?
- Toissapäivänä kai, sanoin ja avasin vastahakoisesti suuni. Jessi kurkki sinne keskittyneesti ja alkoi sitten tutkia kasvojani.
- Ei se näytä angiinalta, hän sanoi ja hipaisi poskeani. – Sanoitko sä, että Mintun pikkusilla oli vesirokko?
- Sanoin, sanoin sydän jysähtäen. – Mutta kai mulla on se ollut. Kai kaikilla on?
- Ei ihan. Etkö sä muista?

Pudistin päätäni ja Jessi halusi soittaa äidille ja tarkistaa asian saman tien. Minä horjuin vessaan katsoakseni naamaani peilistä ja toden totta, kasvoissani oli pari ärhäkännäköistä finninalkua. Mutta minulla ei ollut ollut finnejä ikiaikoihin, paitsi joskus joulun jälkeen, kun olin saanut erityisen hyvää suklaata lahjaksi. En kai minä nyt hitto vieköön ollut mitään lastentautia ollut saanut?

Sitä mieltä Jessi tuntui kuitenkin olevan, vaikka äiti oli kuulemma väittänytkin, että minulla oli joskus ollut jotain sen tapaista. Hänen sanavalintansa ei vakuuttanut edes minua, vaikka kuulin sen vain toisen käden eli Jessin kertomana. Tämä kuitenkin näytti huojentuneelta.
- Nyt mä tiedän, mitä hakea sulle apteekista ja sitten mä lähden töihin. Mutta syödä sun pitää. Ota vaikka jogurttia, sen luulisi valuvan helposti alas. Mä tuon sulle. Haluatko sä jotain muuta? Lukemista? Tietokoneen?
Minä katsoin parhaaksi haluta kaiken, mitä hän vain keksi ehdottaa, sillä en nähnyt itseäni ihan heti kohta kiipeämässä portaita kerrosta ylöspäin. Oli helpottavaa nähdä Jessin huojentunut ilme, sillä se, että hän oli jättänyt menemättä töihin, oli ollut erittäin paha juttu. Nyt minulla kuitenkin oli taas kirkkaampi olo, kun kuume oli laskenut, ja saatoin ruveta huolestumaan muista asioista kuin kuolevaisuudestani. Jerry oli luvannut tulla Mustaojalle tänä iltana ja se piti jotenkin estää. Minä en aikonut näyttäytyä hänelle rupinaamaisena.
- Sano säkin Jerrylle, ettei se saa tänään tulla tänne, pyysin Jessiä.
- Varmaan sun on parasta saada olla ihan rauhassa, Jessi myöntyi ja lähti hakemaan minulle lääkkeitä ja sitten töihin.

LähettäjäMeow_ 
Päivämäärä:   21.6.12 15:14:01

"Joka tapauksessa kuolisin mieluummin täällä Mustaojalla kuin sairaalassa tai matkalla sinne."
Mä ehkä naurahdin hiukan ääneen :D

Lähettäjä: des 
Päivämäärä:   22.6.12 14:01:56

Kohta vois siirtyä läppäröimään terassilta laiturille kun siihen käy paremmin aurinko. Mr. Haaga sytyttelee saunaa ja ihan hullunhyvää safkaa on syöty ja vielä tiedossa kun irkkukokki kaappas keittiön. Melko buenoa settiä siis tänä juhannuksena, joten HJ kaikille :)

Lähettäjä: EpE 
Päivämäärä:   22.6.12 14:04:21

Tänään tarvis kyllä extrapitkän pätkän. Muilla kauhiat juhannus suunnitelmat ja minä teen töitä. Juuri aamuvuorosta kotiuduin ja huomisesta tiistaihin tiedossa 16h työpäivä. =/ Hyvää juhannusta vaan! :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   22.6.12 15:50:41

Kuume alkoi pysyä aisoissa, enkä tuntenut itseäni enää niin ruumiiksi. Lakkasin myös pelkäämästä, että kuolisin. Sen sijaan rokkonäppylöitä ilmestyi niin, että epätoivo valtasi minut. Ne kutisivat, vaikka niihin laittoi mitä, mutta senkin olisin kestänyt, ja lapaset kädessä nukkumisen, etten raapisi niitä unissani, mutta miltä minä näytin! Vihasin ja pelkäsin peiliin katsomista, mutta silti minun oli pakko tehdä niin vähän väliä. Täytyihän minun tutkia, alkaisivatko ne osoittaa parantumisen merkkejä. En halunnut näyttäytyä edes Veskulle, enkä olisi antanut Jessinkään nähdä itseäni, jos hänelle olisi tullut mieleen kysyä lupaa. Mutta ei hän mitään kysynyt, marssi vain tutkimaan tilaani silloin, kun hänelle juolahti mieleen.

- Haluatko sä mennä sun äidin luo sairastamaan mieluummin? hän kysyi.
- En, eikä sunkaan tarvitse mua hoitaa, tokaisin töykeämmin kuin olin aikonut. – Siis, mä alan olla jo ihan hyvässä kuosissa. Paitsi tätä nahkaa. Mutta en mä halua äidille mennä.
- Okei, Jessi sanoi. – Mä vaan ajattelin, että jos sulla on yksinäistä täällä. Kun me ollaan kuitenkin vaan töissä ja tallilla.
- Niin nekin on. Ja onhan mulla puhelin ja tietokone.
- Ja meidän lapset on kaikki sairastaneet ton. Jos sä haluat vaikka mennä Jerryn ja tyttöjen luo. Siellä on vähän enemmän elämää kuin täällä.

Katsoin häntä epäillen hänen järjenjuoksuaan, vaikka kieltämättä ajatus tuntui ensin siltä kuin minulle olisi tarjottu maailmanympärimatkaa. Olin tosiaan ehtinyt tulla lähes mökkihöperöksi ja oleskelu melkein Helsingin keskustassa… mutta sitten muistin tilani, ja Alissan.
- Luuletko sä, että mä näyttäytyisin Jerrylle tän näköisenä? kysyin.
- Mutta kun se poikaparka alkaa tulla tänne puhelinlankoja pitkin. Ei se välitä siitä, miltä sä näytät, jos se tosiaan rakastaa sua.
- Ei, sanoin ja hautasin pääni tyynyn alle. Jos. Miksi Jessi oli sellaisen sanan valinnut? Puhelinlanka-asiassa hän tosin oli oikeassa. Jerry oli ruvennut soittelemaan niin useasti, että minulle tuli suorastaan Teemu mieleen, ja hän alkoi kuulostaa siltä, että hänen kärsivällisyytensä alkoi loppua.

- Mitä helvettíä sä tarkotat, ettet sä voi tavata mua?
- Mä olen kipeä, toistin, kuten jo kymmenen kertaa aiemminkin.
- Ja mä haluan hoitaa sua! Tai pitää sua kädestä, tai jotain!
- Kaunis ajatus, mutta mä en kaipaa hoitamista. Mä alan jo voida paremmin.
- No niin!
- Mä en vaan pysty näkemään sua, ähkäisin.
- Miten niin et pysty? Vai et halua? Oletko sä muuttanut mielesi sen viikonlopun jälkeen? Sä et enää välitäkään musta?
- En! huusin. – Jerry, älä nyt jaksa leikkiä tyhmää. Mulla víttu on vesirokko!
- Niin, mä tiedän, mitä sitten?
- No mä näytän siltä, että mut huolittaisiin Lordin bändiin ilman koelaulua!
- Entäs sitten?

Siinä kohdassa minä aina menetin malttini ja aloin etsiä voimaa kattolistoista ja äänettömistä kirosanoista. Niistä ei ollut apua.
- Mä en halua, että sä näet mut näin rumana, sanoin.
- Sä et voi olla ruma, Jerry vakuutti. Hän takuulla uskoi niin. Mutta hän ei ollut nähnyt minua näin, kun naamani oli punaisten rupien vallassa.
- Mä olen, nyyhkäisin. – Älä luule, etten mä haluaisi nähdä sua. Mutta mä en vaan voi.
- Mutta miksi? Luuletko sä, että mä lakkaisin rakastamasta sua muutaman ruven takia?
- Luulen, sanoin synkästi.
- No sitten sä olet ihan väärässä. Mä tulen perjantaina.
- Et, yritin, mutta Jerry katsoi hyväksi huomauttaa, että joulu oli tulossa. – Meillä kaikilla alkaa joululoma. Niin että mä olen tulossa kotiin, halusit sä tai et.

Joulun tulo sai minut ahdistumaan ja Jerryn uhkaus suoranaiseen paniikkiin. Minä en ollut hankkinut ensimmäistäkään joululahjaa, enkä minä nyt pystyisi hankkimaankaan, sillä en todellakaan aikonut lähteä kauppoihin tuijotettavaksi. Nettikaupoista nyt olisi voinut tilata jotain, mutta olin ihan varma, ettei mikään ehtisi enää perille. Minun teki mieli paiskoa jotakin ja huutaa, mutta en raaskinut rikkoa kännykkää tai läppäriä, eikä minusta ollut pitelemään pahoin Mustaojankaan tavaroita. Niinpä heittäydyin sängylleni ja itkin. Miksi kaiken piti kaatua niskaan yhtaikaa?

Tietysti Jessi osasi kävellä silloin sisään.
- Mikä nyt on, lapsikulta? hän huudahti, mutta meni hyvän aikaa, ennen kuin pystyin vastaamaan ilman, että ääneni aaltoili ja nikotteli.
- Mulla ei ole joululahjoja kenellekään.
- Onhan tässä vielä monta päivää aikaa ennen aattoa, Jessi lohdutti ja istui viereeni.
- Mutta en mä voi mennä ostoksille tän näköisenä! Ja sitten Jerry tulee.
- Niin tuleekin, ihan huippua!

Ilmeeni taisi kavaltaa, etten ollut täysin samaa mieltä ja Jessi vaihtoi nopeasti puheenaihetta.
- Aika hyvältähän sä jo alat näyttää. Kunhan toi märkiminen loppuu niin varmaan meikkivoiteella… äläkä huolehdi niistä lahjoista. Jos sä teet listan niin kyllä mä voin käydä ostoksilla. Mä käyn joka tapauksessa kaupassa vielä monta kertaa. Tietysti helppoja juttuja vaan, en mä osaa arvioida sun äidin kokoa tai semmosta.

Hänen kiltteytensä sai kyyneleet uudelleen silmiini. Osa ongelmastani oli ratkaistu. Mutta.
- Mun pitää kai lähteä äidille, huokaisin.
- Mutta sähän et halunnut sinne.
- En niin. Mutta kai mun pitää, jouluksi.
En viitsinyt enää erikseen jankuttaa Jerrystä. Puheenaihe oli kaluttu luurangoksi.
- Mä ymmärrän. Vaikka olisi se ollut hauskaa, jos sä olisit halunnut olla joulun täällä, Jessi sanoi ja taputti minua poskelle.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   23.6.12 15:14:25

juhannuspätkää! vai vieläkö voi puhua juhannuksesta, vai meniks se jo eilen? :D:D

Lähettäjä: flanu 
Päivämäärä:   23.6.12 15:45:52

elwaen-, hyvin voi puhua vielä juhannuksesta, nyt on juhannuspäivä ;)

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   23.6.12 15:48:52

haha, hyvä :D perjantai aattona sekotti mut, oon jo ihan sunnuntaissa :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   23.6.12 17:01:25

Tästä alkaa sitten viimenen luku tätä touhua.
Ja hyvää loppujuhannusta! Täällä ainakin tulee vettä kuin saavista...
--------------
20. Pahaa joulua
Pyysin – ei vaan vaadin – että äiti hakisi minut Mustaojalta viimeistään torstaina. Samalla vaadin, että hän toisi Jessille ja Veskulle joululahjaksi jotain hienoa ja fiksua, kuten viisi kiloa suklaata tai pullon vuosikertakonjakkia tai matkalahjakortin viikoksi etelään.
- Eikö sulle käy perjantai? Mulla on ihan hemmetin kiire viikko siihen asti, äiti oli sanonut happamasti, mutta minähän en voinut odottaa perjantaihin.
- Mun täytyy sitten varmaan lähteä kävellen, olin huokaissut ja äiti oli antanut periksi. Vaikka kai minä olisin Veskulta tai Jessiltäkin kyydin saanut. En vaan tullut ajatelleeksi sitä, ennen kuin jo oli torstai-ilta ja äiti oli Mustaojan ovella herkkukori kainalossaan. Vesku ja Jessi olivat ratsastamassa, joten minun oli pakko mennä avaamaan ovi ja kurkistin ensin varovaisesti ikkunasta, ettei siellä ollut kukaan muu jouluvierailija.

- Voi jessus, äiti huudahti nähdessään minut. Oikein piristävää. Toisaalta hänen otsansa oli ollut ennen sitä sellaisessa rypyssä, että sanallinen selkäsauna oli ollut tulossa, joten ehkä parempi näin.
- Kiitti vítusti, puhahdin.
- Lapsiparka! Mä en tajunnut, että sä olet ton näköinen! Olisit lähettänyt kuvan!
- Ja mua ei ikuisteta tällasena. Onko toi näiden joululahja?
- Oikeastaan se on IBM:n joululahja mulle, mutta voidaan me se mun puolesta kierrättää, äiti tuumi ja meiltä meni hetki, kun poistimme alkuperäisen kortin ja minä kirjoitin uuden tilalle. Jessin joulu oli jo levittäytynyt keittiöön ja olohuoneeseen, joten pengoin hänen pakettikorttiensa seasta suurimman, johon raapustin hyvän joulun toivotukset ja että menisin äidin luokse viettämään joulua ja että palaisin sieltä entistä ehompana parannuttuani.
- Oletko sä valmis? äiti kysyi kahteen kertaan, vaikkei minulla mennyt viittä minuuttia. – Sä saat auttaa mua joulusiivouksessa. Nää joulunaluspäivät on yhtä @!#$ä.
- En mä voi, mä olen toipilas, sanoin ja menin hakemaan valmiiksi pakkaamani kassin.

Mustaojalta lähteminen oli hyvin vähällä särkeä sydämeni. Siihen koski ihan kirjaimellisesti, kuin joku olisi ottanut sen nyrkkiinsä ja puristanut. Niinpä en sanonut mitään koko matkalla, vaikka äiti yritti pariin otteeseen herättää keskustelua. Ääneni ei olisi varmaan toiminut. Niinpä hän muuttui murjottavaksi, ja kun pääsimme perille, autossa vallitsi hyinen hiljaisuus. Mutta kyllä hän siitä leppyisi, tiesin minä sen.
- Mene itse sisään, mun täytyy mennä tarkistamaan hevoset. Pertti tulee vasta myöhään tänään, äiti tiuskaisi.

Tottelin ja kävelin haluttomasti yläkertaan siihen huoneeseen, joka minulle aikoinaan oli sinne tehty, vaikka olin vannonut, etten ikinä astuisi jalallanikaan koko taloon. Vannomatta paras. Tässä sitä oltiin, eikä edes ihan ensimmäistä kertaa. Tuntui hyvin oudolta olla siellä, mikä ei tietenkään ollut ihme. Olinhan viettänyt päiväkausia Mustaojan vierashuoneessa ja maailma sen ulkopuolella tuntui pelottavan suurelta, jopa tämä pieni ullakkohuone. Suurelta ja yksinäiseltä.

Illemmalla äiti huuteli minua syömään, mutta koska olin kuullut Pertin jo tulleen kotiin, kieltäydyin. Hän ei saisi naamaani nähdä.
- Mulla ei ole nälkä, mä rupean nukkumaan, ilmoitin. Kyllä minulla oli nälkä, mutta hiipisin kaapeille sitten yöllä.
- Mä jätän sulle tehtävälistan huomiseksi! äiti huusi takaisin.

Ja niin hän teki. Vaikka minua oikeastaan enää vaivasi epämiellyttävä ulkonäkö, olin silti vähän heikossa kunnossa, joten hymähdin vain imuroinnille ja tallin siivoukselle, jotka olivat muutama listan kohdista. Mutta kyllä minä jotain sentään voisin tehdä, päätin ja sekoitin taikinat sekä hedelmä-, mauste- että suklaakakkuun. Pipareihin ja torttuihin tai muuhun sellaiseen, joka olisi vaatinut pitkällistä seisomista pöydän ääressä, en uskaltanut ryhtyä. Jos kävin suihkussa ja kuivasin sen jälkeen hiukseni peilin edessä seisten, jouduin sen jälkeen istumaan ja lepäämään, joten en tosiaan ollut ihan teräkunnossa.

Joka tapauksessa näppylät alkoivat selvästi parantua, totesin tyytyväisenä, kun menin äidin kampauspöydän ääreen odottelemaan tekeleitteni paistumista. Yksikään ei enää märkinyt eikä, luojan kiitos, kutittanut. Yhdestä olin jo repinyt pois valmiin näköisen ruvenkin, mutta sen alta oli löytynyt vaaleanpunainen kraatteri ja olin ikionnellinen, etten ollut tehnyt koetta kasvoihini vaan käsivarteen.

Lähettäjä: sitruunapiiras 
Päivämäärä:   23.6.12 18:26:59

siis....loppuuko tää nyt vai onko tää vika luku mikä sulla on kirjotettu?

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   23.6.12 18:30:48

Sekä että :D
Mutta on mulla uus jo aluillaan, katotaan miten mä pääsen vauhtiin sen kanssa.

Päivämäärä:   23.6.12 18:56:14

ouuu onhan henu ja jerry ja mustaoja siinä vielä? :D

Lähettäjä: berry&me 
Päivämäärä:   23.6.12 19:01:49

nyt henu saa kuitenkin jonkun sydänkohtauksen ja kuolee!!

Päivämäärä:   23.6.12 22:13:46

Toivotaan että tää jatkuu ja pian ja vaikka Jerryn näkökulmasta. Ihan outoa jos tätä ei tuu vähään aikaan :s

Lähettäjä: Keukeu 
Päivämäärä:   24.6.12 13:24:09

Pakkohan tämän on jatkua. Ei tommoseen kohtaan voi lopettaa. Nyt ei varmuudella voi tietää miten Jerryn ja Henun oikeasti käy. Miten olis jatko esim. siitä miten asiat ovat vaikka viiden vuoden päästä ja Jerryn näkökulmasta? Pliiiisss?! =)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   24.6.12 14:06:34

Mun täytyy nyt ensin katsoa, miten toi idea kantaa, ennen kuin viitsin paljastaa mitään siitä :D Sitten, kun on 10-20 sivua valmiina, pääsette mukaan.
--------------
Jerry soitti, kun tutkin peilikuvaani. Olin ollut lähes varma siitä, että hän soittaisi huomatessaan minun häipyneen, mutta olin olettanut, että se tapahtuisi vasta illalla ja että ehtisin päivän mittaan valmistautua ja suunnitella sanomisiani. Nyt kello oli hädin tuskin yksi. Vastaamattomuus ei kuitenkaan ollut vaihtoehto, joten sanoin varovasti:
- Haloo?
- Haloo itsellesi, Jerry sanoi vihaisesti.
- No mikä nyt on?
- Mikä? Mikä sä luulet? Se, että sä et ole täällä! Sä et ilmeisestikään halua tavata mua!
Minusta moinen vihastus oli hiukan yliampuvaa ja päätin luopua puolustuskannastani ainakin hetkeksi.
- Kai mä saan mennä kotiini jouluksi? Keräännyttehän tekin kaikki äidin luo, tokaisin.
- Mene hemmetissä. Mene. Mutta olisit sä ehtinyt sinne myöhemminkin. Mä alan ymmärtää, ettei meillä sun mielestä ollutkaan mitään.
- Eikä! sanoin kiireesti ja valitettavasti se nyt oli sellainen sana, ettei tarkoittanut oikein kyllää eikä eitä, tai tarkoitti mahdollisesti kumpaa tahansa.
- Just niin, sanoi Jerry. – Hyvää joulua vaan sulle sinne.
Sitten hän sulki puhelimensa ja ellei keittiön ajastin juuri silloin olisi pärähtänyt soimaan, olisin painunut huoneeseeni parkumaan ja unohtanut koko kakut ja hyvässä lykyssä polttanut koko talon ja ainakin pilannut äidin kakkuvuoat. Niinpä vuodatin niille kyyneleitä, jotka sihahtelivat osuessaan kuumaan metalliin.

Onnistuin kokoamaan itseni ihmiseksi, ennen kuin äiti ja Pertti tulivat töistä ja paketoin heidän lahjansa, joka oli painanut kassissani kuin betonilaatta. Uusi lautapeli, tietenkin, se oli Jessin ollut helppo ostaa. Vaikka olisivat he kai ymmärtäneet, vaikkei minulla tässä tilanteessa heille mitään lahjaa olisi ollutkaan. Kaikki olisivat ymmärtäneet, mutta silti minulla oli lahjat myös Minnille ja Vallulle, vaikken tiennytkään, miten he saisivat ne ennen joulua. Heille oli itse asiassa enemmänkin lahjoja, sillä Jessi oli innostunut leluosastolla. Minttu, Viltsu, Heli ja Nelli saisivat odottaa, kunnes pääsisin itse ostoksille, ja sitten olikin vain Jerry. Hänen lahjaansa ei ollut voinut laittaa Jessin ostoslistaan, enkä sitä paitsi edes tiennyt, mitä olisin halunnut antaa. Suhteemme oli tuntunut liian herkältä millekään käytännölliselle, enkä ollut vielä onnistunut ajattelemaan muuta kuin paitoja, kirjoja tai levyjä. Mutta tietenkin oli mahdollista, ettei meillä enää ollut mitään suhdetta, jota pohtia.

Ei, nappasin itseäni niskasta, ennen kuin aloin taas itkeä. Kaikki järjestyisi, kunhan vain pääsisin tapaamaan Jerryn. Saisin kyllä hänet sulatettua, kunhan olisin taas sileäihoinen ja suloinen ja läsnä. Olisin urhea ja toiveikas ja eiköhän Jerrykin taas huomenna soittaisi. Minä en kyllä voisi soittaa hänelle. Se oli ihan varma.

Onnistuin piilottelemaan Pertsukalta vielä sen illan, mutta seuraavana aamupäivänä hän yksinkertaisesti marssi huoneeseeni yhtä itsevaltiaana kuin Jessi Mustaojalla.
- Oletko sä kuullut koputtamisesta? älähdin peilipöytäni äärestä, missä olin läppärilläni taiteillut joulukorttikuvaa lähetettäväksi kaikille niille ihmisille, joille en ollut tullut lähettäneeksi pahvikorttia.
- Voitko sä tulla vähän auttamaan? Pertti kysyi ja hänen kunniakseen on sanottava, että hän korkeintaan räpäytti silmiään nähdessään minut. Itsekin olin sitä mieltä, että pärstäni oli mainittavasti edellispäiväistä parempi, mutta ei se vielä hyvä ollut.
- Mä en jaksa imuroida, sanoin. – Oikeesti. Tää on ollu kaamea tauti. Mä olen heikko kuin vastasyntynyt varsa.
- Sä voit kirjottaa kauppalistan, kuoria juurekset ja kiillottaa hopeat ja lasit. Saat tehdä sen istuen.

Kiillottaa hopeat? Kuin olisimme olleet herraskartanossa! Ja lasit? Melkein purin kieleeni, etten tullut sanoneeksi mitään siitä, että varmaan kaikki talon lasit olivat tiheästi käytössä eivätkä kaivanneet ylimääräistä kiillotusta. Mutta kyllä oli vapauttavaa, suorastaan mukavaa, vaihteeksi olla ihmisten seurassa. Äiti ja Pertti tekivät viikkosiivousta ja nahistelivat välillä varsin kotoisasti ja minulle keksittiin ihmeen paljon hommaa, joka ei vaatinut suurempaa fyysistä rasitusta. Radio soitti joululauluja ja kurkkuani kuristi välillä pikkuisen, kun sieltä tuli jotain erityisen liikuttavaa, niin kuin O helga natt.

Tietysti se oli liian hyvää kestääkseen kovin kauan. Puhelin, joka oli visusti verkkareideni taskussa, alkoi kilkuttaa ja sekä toivoin että pelkäsin, että se olisi Jerry. Kieltämättä petyin, kun se olikin vain Minttu. Hän oli soitellut monesti ja soimannut itseään kovin sanoin sairastumisestani, enkä ollut kauheasti pistänyt hanttiin.
- Mä olen nyt mutsilla, kerroin.
- Voidaankohan me tulla käymään? Mä haluaisin niin tuoda sulle joululahjan, koska mulla on niin huono omatunto. Mä olen keksinyt jotain ihan mahtavaa!

Minulle sopi oikein hyvin saada jokin oikein mahtava joululahja ja tiesin, että äiti menisi herneiksi, jos kertoisin Mintun ja lasten tulevan käymään. Niinpä piilotin pettymykseni siitä, ettei hän ollut Jerry ja sanoin, että tietenkin he voisivat tulla koska tahansa. Ja heti, kun olin tunkemassa kännykkää takaisin taskuun, se soi uudelleen. Taas sama riemun ja pelon vuoristorata, mutta tämä soittaja oli Danni.
- Voi Henriikka, mitä ihmettä sä olet mennyt tekemään? hän kysyi ääni täynnä murhetta.
- Miten niin? huudahdin, sillä enhän minä ollut tehnyt muuta kuin lähtenyt äitini luokse joulunviettoon.
- Jerry sanoo, että sä olet jättänyt sen.

Se iski kuin sähköisku sydänalaan ja tuskin kuulin, miten Danni jatkoi puhettaan.
- Ja niin kuin mä jo kuvittelin, että teistä tulisi ihanan onnellisia, että edes joku meidän perheessä onnistuisi!
- Ai.
- Tietysti sä saat tehdä niin kuin susta tuntuu, mutta… oletteko te muka tosiaan eronnu?
- Jos Jerry kerran sanoo niin, niin kai me ollaan, sanoin asialliseen sävyyn. En kai minä siihen muutakaan voinut vastata. En minä rupeaisi Dannille mitään selittelemään. En minä häntä rakastanut. Eikä hänen veljensä näköjään minua.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   24.6.12 15:31:07

siiiis MIT VIT

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.6.12 15:42:50

EIEIEIEIEIEI!! Nyt mun elämä romahti :( Miten ihmeessä pystyn nyt jatkamaan jos Henkka ja Jerry oo enää yhdessä!

Millonkas tää uus tulokas ois sitten tulossa meidän luettavaksi? Päiviä, viikkoja, KUUKAUSIA? :)

Päivämäärä:   24.6.12 15:58:27

MITÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ?! Voi jumalauta Jerry!! Mä totisesti toivon et tää korjaantuu kyl ja se uus tarina kertoo viel näistä :> Ei tää oo enää kivaa jos näitten juttu oli tässä.

Lähettäjä: Fanii 
Päivämäärä:   24.6.12 17:10:15

et ooo tosissas sennu?!? mun sydän tuntuu siltä et joku kuristas sitä :D et pliis tähän se jatko tai miä kuolen sisäisesti! ;(

Lähettäjä: PV 
Päivämäärä:   24.6.12 17:16:07

Nyt joku kuolee..
Näissä tarinoissa ei kukaan muu kuin Jessi ja Vesku oo onnistunnu suhteessaan että.. Tuskin nääkään :(
Tosi kiva lukea juhannuksena joulusta... :'D

Päivämäärä:   24.6.12 17:27:15

Onhan muutki onnistunu, Miila ja Lauri, Henun äiti ja Perttikö toi on, Ilse ja Arto jos se nyt lasketaan.... Okei aika vähän kuitenkin :D

Päivämäärä:   24.6.12 17:32:21

HANNA JA KAITSU vai mikä se hannan mies nyt oli.. Niillähän menee hyvin ;)

Päivämäärä:   24.6.12 18:13:50

Eiii että mä vihaan Henua, miten oikeesti joku voi olla noin hankala ihminen :D

Vaikka Jerry onkin ihana niin haluun ne takas yhteen ja tää ei saa jatkua kuin jommankumman niiden näkökulmasta ja mielellään tästä mihin jäätiin!

Nyt tulee päivärytmiin muutos jos tätä ei saa lukea joka päivä töiden jälkeen :(

Lähettäjä: hernerokka 
Päivämäärä:   24.6.12 19:11:06

voijj vitja. ei tommoseen voi jättää, eikä ainakaa saa! sennu oothan sää huijjannu meitä sennu oothan? *aneleva katse*

Lähettäjä: berry&me 
Päivämäärä:   24.6.12 23:42:40

onhan minttu ja viltsukin onnistunu ja sitten sillon ainakin oona ja se sen mies! mikäli voi olettaa että ne on vielä yhdessä :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   25.6.12 16:23:46

Kai minä vähän olin kasvanut ja aikuistunut. Dannin puhelu ja sen tajuaminen, että kaikki nuput olivat kuolleet, ei saanutkaan minua hautautumaan patjan ja peiton väliin. Päinvastoin. Kävin meikkaamassa naamani parhaani mukaan, jotta lapset eivät pelästyisi ja autoin äitiä etsimään pakastimesta prinssinakkeja vasta paistamamme porkkanalaatikon seuraksi. Minttu perheineen saapui pian ja meillä oli oikeastaan aika hauska ilta. Minun lahjani oli kääritty kultapaperiin ja Minttu vannotti minua jättämään sen rauhaan jouluaattoon asti. Sitä ei ollut vaikea luvata. Toisin kuin vain muutama tunti sitten, koko joulu ei enää kiinnostanut minua pätkääkään.

Urhea minä olin. Vaikka tunsin olevani zombi, tein sen, mitä äiti ja Pertti keksivät pyytää, jaksamiseni rajoissa, ja jouluaattoaamuna talo heräsi joulutunnelmaan. Joku oli jättänyt eteisen pöydälle kynttilän palamaan, ja toivoin sen jääneen tarkoituksella eikä glögihuuruissa. Olin nukkunut huonosti ja päätin käydä ruokkimassa hevoset. Niistä voisi saada pikkuisen lohtua. Ikävöin kovasti niitä hetkiä, kun olin avaamaisillani Mustaojan tallin oven aamulla ja sisältä kuului kuoro hirnuntaa ja hörinää säestettynä kolinakompilla.

Hevoset katsoivat minua karvaiset korvat tanassa, silmät unisina ja matalasti äännähdellen. Sitä meni pieni ihminen ihan murusiksi sellaisen vastaanoton saadessaan, vaikka tietystikin niistä uhkuva rakkaus kohdistui enemmän heinäkasoihin, joita saapumiseni ennusti kuin minuun. Katselin ja kuuntelin niiden syömistä vähän aikaa tietäen, että Mustaojalla oli varmaan sama hetki menossa. Sitten osa hevosista vietäisiin ulos ja loput jäisivät odottamaan, että kaikki heräisivät aattomaastoon. Se oli heidän perinteensä ja kerrankin minulla olisi ollut mahdollisuus osallistua. Paitsi etten kyllä olisi jaksanut vielä. Olisi ollut noloa roikkua joukonjatkona jaksamatta muuta kuin pitää satulasta ja hytkyä hölkän tahdissa. Mutta ensi kertaa olisin voinut kuulua porukkaan.

Jätin hevoset syömään ajatellen epämääräisesti, että ehkä äiti ja Perttikin haluaisivat jouluratsastukselle. En kyllä oikein uskonut, niin myöhään alakerrasta oli kuulunut puhetta ja musiikkia, kun he olivat jääneet paketoimaan viimeisiä joululahjoja. Itse he ainakin saisivat hoitaa ne ulos haluamaansa aikaan ja siivota itse karsinat. Minun pitäisi kiirehtiä keittiöön ja katsoa, joko kinkku pitäisi ottaa uunista. Olin samalla kertaa sekä surullinen että iloinen siitä, että minulla oli jotain tekemistä. Mutta oliko tämä nyt laitaa, että vanhukset sen kun maata röhnöttivät ja sairas lapsi sai tehdä joulua? Kunhan nuo kaksi höpsähtäisivät liikaa asuakseen kahdestaan kotona, he saisivat minun puolestani mennä johonkin laitokseen. Ellei sitten Pertin tytär haluaisi ruveta vanhustenvahdiksi. Iira oli kuulemma tulossa käymään johonkin aikaan päivästä ja vaikka olin suostunut näyttäytymään Mintulle ja vekaroille, silloin menisin sänkyyn sairastamaan. En ollut nähnyt Iiraa pitkään aikaan, enkä aikonut nähdäkään, kun näytin isorokkoiselta. Hän voisi vaikka soittaa alakerrasta, jos haluaisi jutella kanssani.

Se oli ankea päivä, eikä se siitä paljon parantunut, kun krapulaiset äiti ja Pertti kömpivät jalkeille. Olin kuorruttanut kinkun ja keittänyt riisipuuroa, jota he velvollisuudentuntoisesti ottivat lautasilleen ja pyörittelivät sitten siinä.
- Oletteko te ajatellu ottaa jotain kotieläimiä? kysyin katsellessani sitä.
- Meillähän on jo hevoset, äiti sanoi.
- Mä ajattelin jotain, joille vois syöttää teidän krapula-aamiaiset. Niinku sikaa vaikka. Tai kuulemma kanatkin syö puuroa. Saisitte sitten luomumuniakin.
Sain sellaisia mulkaisuja osakseni, että katsoin parhaaksi vetäytyä katsomaan piirrettyjä.

Suhteellisessa sovussa kuitenkin vietimme aattopäivää, kunnes olin kuulevinani ulkoa auton ääntä, joka kuulosti erilaiselta kuin muut harvat ohitse ajaneet. Pinkaisin pystyyn ja portaisiin.
- Mä menen päikkäreille, mä oon ihan poikki! ilmoitin.
- Mutta se Iira tulee kohta.
- Sanokaa terveisiä. Mä en vaan jaksa enää olla pystyssä. Ehkä sitten illemmalla taas, lupailin tyhjiä. Ja niin, ehkä en välttämättä edes valehdellut. Jospa meikkivoide jo tänään toimisi riittävän hyvin? Suljin huoneeni oven tiukasti perässäni ja istun pöytäni ääreen. Aavistuksenomaista paranemista näkyi peilissä, kyllä. Tätä menoa voisin ehkä päästä ihmisten ilmoille vielä tänä vuonna. Mutta en tänään. Aloin tutkia, oliko kukaan – esimerkiksi Jerry – lähettänyt minulle mitään joulutervehdystä. Minua pelotti ihan järjettömästi hänen hiljaisuutensa. Pitäisikö minun muka ottaa Dannin puhelu ihan kirjaimellisesti? Luuliko Jerry tosiaan, että olin jättänyt hänet? Ehkä minun pitäisi illalla soittaa hänelle ja toivottaa hyvää joulua. Sehän olisi vain sivistynyttä ja samalla saisin jonkinlaisen vainun siitä, millä mielellä hän oli.

Kului muutama minuutti, sitten ovikello soi ja totesin tyytyväisenä korvieni toimineen ihan kunnollisesti. Joku oli tosiaan jarruttanut ja kääntynyt pihaan, joka oli sivumennen sanoen aika täynnä, kun minunkin autoni seisoi siellä. Pertti oli saanut sen kuntoon ja katsastettua, mutta sattuneesta syystä en ollut tarvinnut sitä. Alhaalta kuului normaalia vieraidenvastaanottotohinaa, jolta suljin korvani ja aloin tutkia facebookiani, mutta sitten äiti huusi minua.
- En mä ole tulossa sinne! kiljuin takaisin.
- Mutta täällä on Jerry!

Päivämäärä:   25.6.12 16:35:38

OIJOIJOI :) <3

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   25.6.12 17:03:34

Sennnuu, ei tollaseen kohtaan saa lopettaa! :c

Lähettäjäwhisky. 
Päivämäärä:   25.6.12 21:41:58

Ei Sennnu, ei! Olen yli viikon poissa koneen ääreltä, en voi mitenkään nauttia matkasta jos tämä jäi tällaiseen kohtaan.. :(

Lähettäjä: Fanii 
Päivämäärä:   25.6.12 22:55:52

sennu kiusaa! Toisaalta ihan tervettä pitää jäännitystä ilmassa mut se on iha hirveetä ku tietää että sennu tietää jo mitä tässä tapahtuu ja muut ei :D tulee semmonen olo et ei voi olla paikallaa.. Tää onku pikku lapsena ootti jälkiruokaa! :D

Päivämäärä:   25.6.12 23:12:50

Ei tää oo enää mitään kiusaamista, tää on kiduttamista, rääkkäämistä ja vielä pahimmasta päästä! Arhg, että kiukuttaa istua yövuorossa kun ei tiedä mitä tapahtuu ja seuraavan kerran pääsee koneelle vasta huomeniltana. Miten mä saan aamulla edes unen päästä kiinni kun mietin vaan mitä Henulle ja Jerrylle tapahtuu?

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   26.6.12 16:23:50

Anteeksi vaan kidutuksesta :x
Tässä loppupätkä. Aloin kyllä tänään kirjottaa tähän vielä pientä prologia, saa nähdä valmistuisiko se huomiseksi tai ehkä ylihuomiseksi. Kassellaan.
--------------
Jähmetyin, sillä miten Jerry muka tänne oli edes osannut? Se ei voinut olla totta. Vaikka tietenkään äiti ei ollut voinut keksiä sellaista omasta päästään ja portaista kuuluvat tarmokkaat harppaukset vahvistivat hänen sanojaan. Kumpikaan heistä ei olisi pystynyt liikkumaan tuollaista vauhtia.
- Odota! huusin, kun askeleet pysähtyivät oveni taakse.
- Mitä? Jerry kysyi.
- Että mä saan vaatteet päälleni! keksin ja hyökkäsin kaapille tietämättä edes, mitä hain, kunnes näin ison mustan hupparin. Kiskoin sen ylleni ja vedin hupun syvälle pään yli. – No niin.

Jerry leväytti oven auki mutta jäi kynnykselle seisomaan kulmakarvat kiukkuisesti yhteen vetäytyneinä. Myrskynmerkki olisi voinut olla hänen intiaaninimensä. Minä kiskoin hupun nauhoja tiukemmalle niin, että kasvoistani ei varmaan näkynyt paljon muuta kuin nenä ja silmät, mutta sekin riitti.
- Mitä sä haluat? kysyin vihaisena moisesta tunkeilemisesta ja siitä, ettei hän ollut edes varoittanut, että olisin voinut yrittää meikata jotain.
- Mä tulin tuomaan sun joululahjan, Jerry sanoi siihen sävyyn, että se ehkä oli leivoslaatikollinen Mustaojan tuoreinta hevonkakkaa, mutta hänen äänensä muuttui sana sanalta lempeämmäksi. Hän astui lähemmäksi ja riisti hupun narut käsistäni niin, etten enää voinut piiloutua sinne kuin Kenny. – Voi hyvänen aika. Mä en osannut kuvitellakaan, häneltä pääsi, kun hän sai hupun pois kasvoiltani.

Ei ollut erityisen miellyttävää kuulla sellaista elämänsä rakkauden suusta, mutta vaistosin, että peli oli nyt minun puolellani kenttää. Nostin hupun takaisin ja katsoin Jerryä silmät salamoiden.
- Luuletko sä, että mä turhan takia kieltäydyin näkemästä sua?
- En, tai luulin, mutta en… hän sanoi ja kiskoi hupun taas pois. Hän laittoi kätensä poskilleni ja jatkoi: - Sä olet aika kamalan näkönen.
- Mähän sanoin! kivahdin loukkaantuneena.
- Ja mä rakastan sua siitä huolimatta, ettäs tiedät.

Huolimatta kaikesta itkemisestä, jota olin viime ajat harrastanut, se toi taas vedet silmiini ja alahuuleni alkoi vapista. Sellainen draama elämässäni kutistuikin olemattomiin yhdessä minuutissa. Jerry suuteli minua ja minä nyyhkytin ja sitten me halasimme kuin olisimme olleet erossa kuukausia ja taas kuukausia.
- Mulla ei ole sulle lahjaa, itkin. – Mä en voinut mennä ostamaan mitään.
- Mitä lahjoista, ei niillä ole mitään väliä!
- Ei niin, sanoin, vaikka kieltämättä nyt, kun asiasta tuli puhe, rupesin uteliaaksi. En vaan kehdannut ruveta kyselemään oman lahjani perään, vaikka sellainen ilmeisestikin oli olemassa.
- Oletko sä vielä kauhean kipeä?
- En kauhean.
- No mitä jos karattais?
- Mitä? nauroin. Oliko hullumpaa kuultu?
- Mutta ehkä sä haluat viettää illan täällä?

Näin salamanvälähdyksessä, miten äiti ja Pertti joisivat liikaa, eivät ehkä vielä jouluaterialla, mutta pian sen jälkeen, ja muutenkin olin jo ihan kypsä heihin.
- Mihin sä haluat karata? Mustaojalle?
- En tietenkään, miksi mä sinne karkaisin? Mennään meille. Danni ja Alissa on Mustaojalla, siellä ei ole ketään.
- Mennään, sanoin miettimättä sekuntiakaan pidempään. Olinko muka ikinä tehnyt mitään niin kerettiläistä kuin karannut perhejoulun vietosta? No, itse asiassa olin varmaan hyvinkin, mutta kyllä tämä karkaaminen auringonlaskuun Jerryn kanssa oli vastustamaton ajatus. Olisimme kuin Thelma ja Louise, tai ehkä sentään mieluummin Bonnie ja Clyde. – Mä joudun pakkaamaan pikkusen ja meikkaamaan, ja sitten mä joudun valitettavasti antamaan noille mun joululahjan.
- Miten niin valitettavasti?
- Siten niin, että musta olisi paljon hauskempaa hiipiä alas portaita ja vaan häipyä. Mutta ehkä se olisi liian ilkeätä näin jouluna, huokaisin.
- Vauhtia sitten, Jerry komensi ja kymmenessä minuutissa olin valmis ja seisoin eteisessä lahjapaketti kainalossa ja kassi kädessä.

- Hyvää joulua, mä menen, huikkasin.
- Minne? äiti huudahti ja ryntäsi eteiseen, joten sain tungettua paketin hänelle.
- Me mennään leikkimään kotia, Jerry ilmoitti ja pisti kätensä ympärilleni ja ehkä äiti ällistyi sanattomaksi tai sitten vain ilahtui, sillä hän ainoastaan nyökkäsi.
- Hyvää joulua sitten, hän sentään sai sanotuksi, kun kävelimme ulos ovesta.
- Samoin, nauroin onnellisena.

Päivämäärä:   26.6.12 17:03:26

<333

Nyt voi hyvillä mielin odottaa jatkoa vaikka siihen menisikin pari päivää :)

Lähettäjä: Lasikannu 
Päivämäärä:   26.6.12 18:17:41

Kiitos Sennnu, kivi vierähti sydämmeltä. :)
niinku sndy sano, nyt jaksaa venailla pariki päivää =)

Lähettäjä: tipunen 
Päivämäärä:   26.6.12 19:53:17

Ihana pätkä :3

Päivämäärä:   26.6.12 20:32:42

sennnu = simply the best !!! (better than all the rest ;o) )

Päivämäärä:   26.6.12 21:17:30

Mä olen kyllä sitten tosi vihanen jos se seuraava tarina ei oo Jerrystä ja Henusta. Laitan sulle sitten vihasen kirjeen postilaatikkoon heti, kun joku kertoo sun osotteen että tiiän mihin lähetän! :)

Päivämäärä:   26.6.12 22:45:05

Huh! Huomenaamuna saa taas nukuttua, kiitos Sennnu! =) Ja komppaan sitruunapiirasta. Jotain prologia tosta parista tai vielä parempaa, seuraava tarinakin vois olla vielä Henusta ja Jerrystä ja Hannaa sinne väliin sopivassa määrin!

Lähettäjä: Emsku@work 
Päivämäärä:   27.6.12 11:11:11

Hieno lopetus!

Kyllä mulle ainakin kelpaa joku muukin tarina, kuin jatko tähän.. Vaikka Leksaa ;)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   27.6.12 19:10:32

No niin, enköhän mä nyt lakkaa hieromasta tätä prologia, että pääsen asiallisempiin hommiin.

Kiitos kommenteista, vielä mahtuu :)
-----------------------
Prologi
- Tää on vähän noloa, äiti sanoi käännellen pientä hillopurkkia, jonka isä oli juuri tyhjentänyt keskelle toista puurolautasellistaan.
- Mitä hilloa se on? tämä kysyi.
- En mä ole ihan varma… en mä osaa ranskaa.
- Oliko se siitä Henriikan korista?

Nimi hätkähdytti minut ajatuksistani.
- Siitä niin. Tai sen äitihän sen on tietysti hankkinut. Eihän se lapsi-parka mihinkään täältä liikahtanut. Olisi pitänyt tajuta jättää jokin vastalahja, mutta kun se livahti kuin varas yön selkään.
En epäillyt Henriikkaa varkaaksi, eikä äiti varmaan sitä tarkoittanutkaan.
- Voi kai sitä pyhinä käydä viemässä jotain, jos se on niin noloa, isä tuumi.
- Sekin on noloa, jälkikäteen. Mutta en mä tästä nyt jouda.

Ajattelin ikuisuuden pituista iltapäivää ennen jouluateriaa ja avasin suuni.
- Kyllä mä voin viedä, jos sä haluat jotain niille toimittaa, sanoin.
- Sehän ois kilttiä, äiti sanoi ja katsoi minua ilahtuneena. – Mitähän me keksittäisiin?
- Rehuja on ainakin ihan liikaa, isä murahti.
- Ei niitä voi liikaa ollakaan, mutta aika paljon niitä kyllä on, äiti myönsi ja lähti tutkimaan kukka-asetelmia, joita vanha tuttu kukkakauppias oli tapansa mukaan hetki sitten tuonut ja syönyt sen jälkeen ison osan hillosta puuron kera.

Minullakin oli lahja Henriikalle, vaikken tiennyt, halusinko antaa sitä. Se riippui oikeastaan ihan siitä, näyttäisikö hän siltä, että haluaisi ottaa sen. En ymmärtänyt, miten hän saattoi yhtäkkiä kieltäytyä tapaamasta minua, vaikka ensin oli käyttäytynyt melkein kuin seurustelisimme. Okei, ehkä hän tosiaan oli ollut sairas, mutta jos joku oli yli viikon kipeänä, oli sairaala varmaankin oikeampi paikka, ajattelin. Vaikka ei Henriikka tietenkään sellaiseen suostuisi lähtemään niin kauan, kun oli sen verran tajuissaan, että pystyi pistämään hanttiin. Hänen kammonsa kaikkea valkotakkista kohtaan oli jotain ihan käsittämätöntä.

Otin kainaloon muhkean joulukukan ja asetin sen takapenkille, kun Danni tuli tallin suunnasta.
- Mihinkäs sä olet jouluna menossa? hän halusi tietää.
- Mä lupasin ruveta lahjalähetiksi, ettei mun tarvitse ruveta pilkkomaan rosollia, virnistin.
- Mä luulin, että me ollaan viety jo kaikille mahdollisille jotain, siinähän meni koko eilisilta, Danni sanoi rypistäen otsaansa.
- Toi on Henriikan vanhemmille, sanoin, sillä en epäillyt Dannin siitä liikahtavan ennen kuin kuulisi, kuka oli unohdettu. Hänen ilmeensä kirkastui.
- Aa! Hieno homma! Olethan sä kammannut hiukset etkä oo tiputtanu puuroa puserollesi?
- Älä luule, että mä olen millekään kosioreissulle menossa, ärähdin ja vedin takin vetoketjun kiinni kurkkuun asti niin, ettei Danni huomaisi minun vaihtaneen paitaa.
- Et tietenkään ole. Hauskaa joulua, Danni sanoi ja tönäisi minua ystävällisesti kylkiluihin. Hän jäi portaille vilkuttamaan, kun ajoin pois pihasta.

Noin sadan metrin päässä epäilyksenpoikanen pujahti mieleeni kysyen, mitä hittoa oikein olin tekemässä. Halusinko muka tosiaan mennä tekemään itsestäni narrin? Jätä se rehu jollekin huoltoasemalle tai bussipysäkille ilahduttamaan jotakuta joulunviettäjää ja aja kotiin, se komensi, mutta vaiensin sen vaivatta. Tämä oli hyvä idea. Olin ollut suuttunut, loukkaantunut ja epätietoinen siitä lähtien, kun olin kiiruhtanut kotiin joulunviettoon ja huomannut Henriikan olevan poissa. Olin ollut varma siitä, että hän oli muuttanut mielensä ja kyllästynyt minuun, halunnut ehkä vain antaa samalla mitalla takaisin. Ehkä hän oli hautonut kostoa viime vuodet ja palannut elämääni vain saadakseen minut rakastumaan ja voidakseen leikitellä tunteillani.

Se oli tietysti ihan mahdollista edelleenkin, vaikken olisi halunnut sellaista uskoa Henriikasta. Tietysti hän oli merkillisempi kuin tuntemani naiset yleensä ottaen, enkä useinkaan voinut olla ihan varma siitä, tarkoittiko hän kyllä sanoessaan kyllä ja ei, jos sanoi ei. Siltikin noin suunnitelmallinen petos tuntui mahdottomalta. Joka tapauksessa, jos siitä oli kyse, halusin nähdä sen omin silmin ja kuulla kasvotusten, ettei hän pitänytkään minusta. Ja jos taas piti… minulla ei ollut kuin voitettavaa, sillä tämä epätietoisuus söi kuin kourallinen matoja.

Tiesin melko tarkkaan, minne olin menossa. Lisko oli joskus näyttänyt minulle Henriikan äidin talon, kun olimme olleet huviajelemassa ja kertonut, miten he olivat käyneet siellä rämpimässä puskissa ja ojissa vakoilemassa. Olin nauranut heidän lapsellisuuttaan. Että Liskokin oli lähtenyt mukaan moiseen hommaan. Mutta silloin ystäväni oli mennyt pahastuneen näköiseksi ja sanonut, että Henriikka oli kyllä ansainnut vähän tuuletustakin ja että minä olin kohdellut tyttöä huonosti.
- Mä en tilannut sitä kohdeltavaksi millään tavalla, olin muistaakseni vastannut, sillä tiesinhän itsekin olleeni aika paskamainen. En vaan ollut silloin nähnyt mitään vaihtoehtoja, enkä totta puhuen nähnyt vieläkään. Se tilanne oli ollut mahdoton, mutta nyt olin luullut, että voisimme aloittaa puhtaalta pöydältä. Ehkä olin väärässä, ajattelin taas hetkellisesti masentuen.

Ellei Henriikan auto olisi seissyt talon pihassa, en olisi löytänyt oikeaan paikkaan. Nytkin ajoin ohi, mutta kävin vähän matkan päässä kääntymässä ja palasin takaisin. Nousin autosta kuin tuli hännän alla ja kaappasin rehun takapenkiltä. Asia ei arpomisesta paranisi ja autoni ääni oli varmasti kuulunut sisälle; he alkaisivat vain ihmetellä, kuka piti heidän pihaansa parkkipaikkana.

Ovi aukesi melkein saman tien, kun olin soittanut ovikelloa, ja seisoin silmäkkäin Henriikan äidin kanssa. Hän oli pulskanpuoleinen täti-ihminen, joka keskeytti sen, mitä oli sanomassa nähdessään minut.
- Jessus. Me odotettiin Pertin tytärtä, hän sanoi.
- Mä tulin vaan tuomaan tän ja vaihtamaan pari sanaa Henriikan kanssa, sanoin ja ojensin kukan hänelle.
- No tule sitten sisään, ja kiitos vaan, ei olisi tarvinnut, nainen sanoi, mutta katsoi asetelmaa mielissään ja päästi minut eteiseen. Potkaisin automaattisesti kengät pois jaloistani, kun hän käveli peremmälle ja huusi Henriikkaa.
- En mä ole tulossa sinne! kuului yläkerrasta kiukkuisesti. Ainakaan huutaja ei ollut kuolemaisillaan.
- Mutta täällä on Jerry!

Seurasi täydellinen hiljaisuus, jonka katsoin parhaaksi katkaista juoksemalla portaat ylös. Henriikasta ei voinut olla varma. Jos hän tosiaan oli tosissaan sen kanssa, ettei aikonut tavata minua, hän saattaisi livahtaa vaikka palotikkaita pitkin karkuun. Tai sitten ei. Pääsin yläaulaan ja koska en tiennyt, mihin olin menossa, pysähdyin ensimmäisen oven taakse.
- Odota! sieltä kuului, joten tiesin löytäneeni etsimäni.
- Mitä? kysyin pohtien, oliko hän kiipeämässä ulos ikkunasta.
- Että mä saan vaatteet päälle!

Kuuntelin vähän aikaa, mutta sitten päätin, että oli turha antaa tytölle enempää aikaa. Tuskin hän oli alasti ollut ja jos oli, niin se ei ollut minulle mitään uutta. Avasin oven samalla hetkellä, kun hän sanoi jotain ja näin tyypin, jota oli vaikea tunnistaa keneksikään. Hahmolla oli hupparin huppu vedettynä päänsä yli niin, ettei sieltä näkynyt paljon muuta kuin pari varuillaan olevia silmiä.
- Mitä sä haluat? sieltä kuului vaimeasti, tai niin luulen, siitä oli vaikea saada selvää.
- Mä tulin tuomaan sun joululahjan, sanoin, sillä sehän oli yksi totuuksista. Ilmeisesti myös se, mitä olin kuullut vesirokosta, oli totta. Henriikan silmien välissä oli punainen jälki, kuin intialaisnaisten kastimerkki. Tietenkään en ollut epäillyt hänen sairautensa laatua, sillä ei hän olisi voinut vanhempiani huiputtaa, mutta jotenkin en ollut tajunnut asiaa ennen kuin nyt, kun näin. Käteni liikkuivat omia aikojaan hupulle, jota Henriikka piti tiukasti kiinni, mutta hänen otteensa heltisi ja sain vedettyä sen pois.

- Voi hyvänen aika, minulta pääsi. Minun piti katsoa kahdesti tai kolmesti, että näin mitään muuta kuin tuoreet rokonarvet ja sillä aikaa Henriikka kiukustui ja kiskoi hupun takaisin. – Mä en osannut kuvitellakaan, sanoin anteeksipyytävästi.
- Luuletko sä, että mä turhan takia kieltäydyn näkemästä sua?
Nyt Henriikka oli vihainen, mutta minä leijuin. Ymmärsin täysin, ettei hän, joka oli niin äärimmäisen tarkka ulkonäöstään, ollut halunnut näyttäytyä kenellekään tuon näköisenä ja se, että hän oli suorastaan lähtenyt minua karkuun, antoi ymmärtää, että saatoin sittenkin merkitä aika paljon. Sopivia sanoja tuli ihan harkitsematta suustani ja vedin hänet lähelleni. Tai ehkä se ei ollut ihan täydellistä, että sanoin häntä kamalan näköiseksi, mutta tuskin hän siksi alkoi itkeä. Syleilin ja suutelin häntä ja suustani pääsi kaikenlaisia ällöyksiä, jotka kuitenkin olivat siihen hetkeen juuri oikeita. Päätellen siitä, millaisella innolla hän vastasi, asiani olivat sittenkin ihan hyvin. Tai siis. Meidän asiamme. Sitten ymmärsin, ettei tämä voinut olla tässä. En halunnut jouluni jatkuvan sillä lailla, että lähtisin nyt takaisin Mustaojalle ja jättäisin Henriikan tänne.
- Oletko sä vielä kauhean kipeä? kysyin.
- En kauhean, Henriikka sanoi ja pyyhkäisi silmiään hihaansa.
- No mitä jos karattais? ehdotin.
- Mitä?

Neuvottelimme vain muutaman lauseen verran ja Henriikka pyörähti peilin eteen penkomaan meikkipussiaan. Istuin sängynlaidalle ja kuuntelin huvittuneena, miten hän sadatteli punaisia silmiään ja nenäänsä ja niitä rokkoja, tietenkin. Hän ei saanut niitä piilotettua mitenkään kehuttavasti, mutta sen verran sentään, ettei satunnainen ohikulkija todennäköisesti jäisi tuijottamaan. Sitten hän heitti meikkipussinsa päällimmäiseksi kassiin ja kaappasi kainaloonsa paketin, jossa kuulemma oli hänen joululahjansa äidilleen ja isäpuolelleen.
- Hyvää joulua, mä menen, hän huusi laskeutuessaan portaita eteiseen, minä tiukasti perässään.
- Minne? hänen äitinsä huudahti ja ilmestyi jostain avoimesta ovesta.
- Me lähdetään leikkimään kotia, sanoin minä ja rutistin Henriikkaa. Täti hiljeni ja katsoi meitä saamatta sanaa suustaan. Sai hän sentään toivotettua hyvää joulua, kun astuimme ovesta ulos.

- Nyt mutsi ainakin luulee, että meillä on jotain, Henriikka mutisi kiivetessään autooni.
- Eikö nyt ois ihan hyvä aika tunnustaa, että niin onkin? kysyin. Mitä hittoa hän nyt vielä rupesi säätämään?
- Mutta onko meillä?
- Totta hitossa!
Henriikka hiljeni pitkäksi aikaa, ja kun välillä vilkaisin häntä, hän näkyi pohtivan jotain ankarasti, otsa oikein rypyssä. Minun teki kovasti mieli kysyä, että halusiko hän sittenkin, että kääntyisin ympäri ja palauttaisin hänet, mutta pelkäsin, että hän vastaisi myöntävästi, joten en kysynyt. Vasta, kun olimme ajaneet hyvän matkaa moottoritietä, hän huokaisi ja laski kätensä reidelleni.
- Mitä nyt? kysyin.
- Mulla oli ihan kauhea ikävä sua, Henriikka sanoi ja lievästi epämiellyttävä olo, joka minulla oli ollut, katosi.

Kaupungissa oli kohtalaisen hiljaista ja tyhjää. Jonkin verran liikennettä toki oli, jouluvierailijoita ja hautausmailla kävijöitä, mutta bussit ja raitiovaunut loistivat poissaolollaan ja kaupat olivat jo kiinni. Tuntui kuin kaikki asukkaat olisivat huomaavaisesti poistuneet antaakseen meille kahdenkeskisen joulun. Minun parkkipaikkani oli varattu, mutta en jaksanut siitä kimpaantua, kun Alissan oma oli tyhjillään. Usein tunsin voimatonta harmia siitä, että täällä joutui maksamaan kunnollista rahaa saadakseen hallintaansa pikkuisen asfalttisuorakaiteen, mutta juuri nyt pidin kaupungista kovasti.
- Mä voin ottaa sun kassin, sanoin ritarillisesti.

Henriikka katseli epäluuloisesti ympärilleen, kun päästin hänet sisään. Seurasin esimerkkiä ja totesin, että kämppä oli sentään kelvollisessa kunnossa. Danni oli imuroinut eteisen, keittiön ja olohuoneen vasta, mutta minun huoneeni taisi olla vähän sopimattomampi näky.
- Ole kuin kotonasi, sanoin kohteliaasti ja kiiruhdin sinne. Sänky oli petaamatta ja lattialla lojui sellaisia vaatteita, joiden olisi luullut viikonlopun aikana jo itsekseen ryömineen pyykkikoriin. Siltä siellä tuoksuikin. Saamari. Leväytin ikkunan auki ja keräsin pyykit lakanoita myöten syliini.

- Sori, mun pitää pikasiivota. Mä en ollut varautunut vieraisiin, sanoin. Henriikka oli jäänyt eteiseen tutkimaan lipaston päälle kerättyjä joulukortteja, niitä jotka olimme saaneet tänne.
- Täällä ei ole kovin jouluista, hän totesi, kun palasin kylppäristä ja aloin etsiä eteisen kaapista puhtaita lakanoita.
- Ei täällä pitänyt kenenkään olla viettämässä joulua, huomautin. – Itse asiassa täällä ei varmaan ole edes kahvimaitoa. Voi olla, että me joudutaan vielä valitsemaan nälkäkuoleman ja Mustaojalle lähtemisen välillä.

Se sai Henriikan nauramaan ja hän heitti korttipinon kädestään.
- Mä en aio ruveta kyselemään sulta, keitä nää kaikki kaunokirjoitusnaikkelit on, joilta sä oot saanu kortteja, hän ilmoitti.
- Mä en edes tiedä, sanoin. – Tai osan tietysti tiedän, koulukavereita ja Cami ja semmosta. Mutta en niitä, joiden korteissa on hevostarroja ja glitteriä.
- Lähetitkö sä kortin Camille?
- En, musta se ois ollu kornia, sanoin epäillen suuresti, oliko vastaus oikein. Mutta kai se oli, sillä Henriikka otti lakanat käsistäni ja lupasi auttaa niiden kanssa. Minulle sopi. Jotenkin liinavaatteet tuntuivat aina tottelevan paremmin naisia. Mutta tässäkään suhteessa Henriikka ei toiminut odotetusti. Hän ähräsi ja nyhräsi ikuisuuden, suoristi ja silitti ja tasoitteli. Minä ehdin saada tyynyliinat vaihdettua ja peiton pussilakanan sisään, mikä ei todellakaan ollut helppo homma, ja aina vaan hän nyhti aluslakanaa.

- Se kelpaa nyt, ilmoitin ja heilautin hänet sängylle. En olisi ihmetellyt, vaikka hän olisi alkanut vedota sairauteensa, päivänvaloon, mahdollisesti kotona oleviin naapureihin tai vaikka siihen, että hänen äitinsä takuulla saattoi ajatella meitä juuri tällä hetkellä. Mitään noista tekosyistä ei kuitenkaan noussut esiin, ennen kuin yritin riisua sitä mustaa hupparia, joka hänellä edelleen oli yllään.
- Mä en voi.
- Mikset? kysyin alistuneena.
- Mä olen ihan pilkullinen.
- Niin, mä tiedän. Mua ei haittaa, vakuutin.
- Ai niin.
- Mä haluan sua, ähkäisin, sillä minusta alkoi hiljalleen tuntua, että räjähtäisin.
- Sammuta valot ja vedä verhot eteen, Henriikka sanoi ja suuteli minua.

Se oli paras joulu ikinä. Se oli enemmän kuin hurjaa seksiä, vaikka kieltämättä se olisi saattanut yksinkin riittää syyksi. Enemmän merkitsi sitä, että pääni humisi suunnitelmia siitä, miten jatkaisimme elämäämme.
- Lupaatko sä olla mun ainoa oikea tyttöystäväni tästä eteenpäin? kysyin juhlallisesti vastattuani hyvänjouluntoivotuksin tekstariin, jossa äiti kysyi, olinko ajanut kolarin vai hengissä. Tungin puhelimen tyynyn alle ja kiedoin käteni Henriikan ympärille.
- Ainoa oikea? Sun pitäisi ehkä vähän miettiä noita sanavalintojasi. Keitä ne kaikki muut väärät sitten on?

Tunnustin, mutta ainakaan hän ei sanonut ei, vaan laski päänsä rinnalleni ja mutisi jotain.
- Mitä?
- Mä sanoin, että niin kai sitten, hän sanoi vähän selvemmin. – Mutta mua pelottaa.
Puristin häntä tiukemmin, sillä se osui suoraan isoon pussilliseen suojelunhalua, jota en tiennyt edes omistavani.
- Sulla ei ole mitään pelättävää, vakuutin.
- Entä jos sä kyllästyt muhun?
- Mä en luule, että se on mahdollista.

Okei, järkeni sanoi, että se oli vale. En minä voinut ennustaa tulevaisuutta. Mutta jos se tahtomisesta olisi kiinni, niin juuri nyt olin ihan varma.
- Mä haluan olla sun kanssa, asua sun kanssa, mennä sun kanssa naimisiin ja saada lapsia sun kanssa, luettelin ja Henriikka jäykistyi hiukan. – Mitä nyt?
- Ei mennä asioiden edelle, hän pyysi.
- Mikä noista muka oli asioiden edelle menemistä? No, ehkä lapset.
- Ja kaikki muu. Paitsi eka. Alotetaan siitä ja katsotaan sitten lisää. Ja nyt mä en halua jatkaa tätä keskustelua, ennen kuin näen, miten ykköskohta etenee.
Minä olisin halunnut, mutta en halunnut jankuttaa ja sitä paitsi mihinkäs tässä oli kiire, valmiissa maailmassa. Voisihan sitä vaikka…
- Nyt vois joku jouluaterian tapanen maistua, sanoi Henriikka ja nousi istumaan.

Se ateria jäi erittäin laihaksi, mutta tavallaan se kuului asiaan tänään, eikä haitannut ollenkaan. Söimme näkkileipää ja juustoa ja joimme mustaviinimarjamehua.
- Tän joulun mä muistan ikuisesti, Henriikka sanoi. Hän oli vaatinut jonkun peittävän vaatekappaleen, joten olin antanut kylpytakkini, jota en koskaan käyttänyt ja hän olisi voinut olla vaeltava munkki sen suuri huppu päässään. Mutta oikeassa hän oli. Tämä joulu ei tosiaan tulisi unohtumaan.

Lähettäjä: sitruunapiiras ek 
Päivämäärä:   27.6.12 19:55:34

Oi ihanaa mun ei tarvii kirjotella sulle uhkauskirjeitä! Mutta otsikko sun kannattais ehkä vaihtaa, Pääosassa Henriikka ei oikein toimi kun kertojana on Jerry :--D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   27.6.12 19:58:49

Njaa, se oli vähän hankalaa näin kesken topiccia se otsikon vaihtaminen :D

Lähettäjä: sitruunapiiras ek 
Päivämäärä:   27.6.12 19:59:53

Joo mä tarkotinki seuraavaa (:

Lähettäjä: Heme 
Päivämäärä:   27.6.12 21:29:27

ei mulla muuta (:

Lähettäjäkhan 
Päivämäärä:   27.6.12 21:35:15

ohhh ihana sennnu :) ihanan pitkä pätkä joka vaan jatkui ja jatkui. mutta siis eikö tää ollu vähän niinkuin epilogi ;)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   27.6.12 21:39:38

No nimenomaan epi- eikä pro-, ja niin kun mä tossa mietin, että tulihan se nyt oikein... no ei tullut! :D

Nolottaa ihan ._.

Päivämäärä:   27.6.12 23:28:01

sennnu, mä juuri nyt voisin palvoa vaikka sun varpaitas!!

tämä pelasti mun yön, päivän ja luultavimmin koko työviikon.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   27.6.12 23:31:16

Tervetuloa ankka, jalkahoitoa ne oiskin vailla :D

Päivämäärä:   28.6.12 02:36:03

no, ainakin selviäis kuka oot.. ;oD

Lähettäjä: des 
Päivämäärä:   28.6.12 08:54:15

no onhan se myös prologi, jos seuraava setti jatkuu samalla lailla Jerryn kertomana.

Päivämäärä:   28.6.12 16:29:06

Mua vähän jännitti että millaista olisi lukea Jerryä, mutta ei huolta, ihan mahtavaa! Jostain syystä miesnäkökulmasta on aina niin kivaa lukea! Oon innoissani :)

Nyt jännityksellä ootellaan jatkoa :)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   28.6.12 22:38:05

Tällä hetkellä näyttää siltä, että Henkka jatkaa kuitenkin kertojana.
Odotellessanne lukekaa vaikka tätä! :)

Päivämäärä:   29.6.12 00:05:21

Henu komplekseineen onkin ihana kertoja <3

gotta looooooove Henu

Lähettäjä: Rinja 
Päivämäärä:   30.6.12 13:16:34

(Toi tässä, mutta ton tarinan julkasemisen takia Rinjana, ettei tule väärinkäsityksiä kun oon tota vähän tällä nimellä luetuttanut)
Sennnu, kyl mä eilen tallilla ollessani mietin, että jos se takajalkasukkainen musta orivarsa kuitenkin olis sama kun sun kaveris varsa. Ei kaveris tammaa kutsuta Limpuks? :)

Voi Jerryä. Ei varmasti tuu olemaan helppoa, kun Henu on aina Henu, mutta... peukkuja vaan, kyllä (edes semi)onnelliset rakkaustarinat on aina oma lukunsa. :)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   30.6.12 15:18:37

Toikkeli, sama tyyppi :)

Päivämäärä:   30.6.12 17:48:05

Kauheat vieroitusoireet jo kun pitää odottaa uutta tarinaa! =)

Päivämäärä:   3.7.12 14:09:22

Vihdoin ja viimein tämäkin paikka toimii.. Upitusta ;)

Lähettäjä: helenakinkki8) 
Päivämäärä:   3.7.12 21:30:33

odotan niin innolla jatkoa! :) Osaatko sanoa suunnileen, että kuinka monta päivää jodumme vielä odottamaan?

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   3.7.12 21:51:06

Luulenpa, että viikonloppuna vois jo päästä asiaan :)
Kiitos vaan kärsivällisyydestä! :)

Lähettäjäsitruunapiiras 
Päivämäärä:   5.7.12 09:45:33

hupsis ylöspäääin

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   6.7.12 18:20:36

Uusi tarina.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.