Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   7.11.11 18:21:22

#1 http://forum.hevostalli.net/read.php?f=1

#2 http://forum.hevostalli.net/read.php?f=1

#3 http://forum.hevostalli.net/read.php?f=1

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Fanii 
Päivämäärä:   7.11.11 18:47:21

Jeeeiii <3 lisää piaan <3

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: dark angel 
Päivämäärä:   7.11.11 19:44:40

mä en kestä :D mahtava toi viimeine pätkä :) ja joo jaksan edellee odottaa tääl malttamattoman jatkoo :)))

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Johanna K. 
Päivämäärä:   8.11.11 20:33:16

uusi lukija ilmottautuu!! :O :)) voi herran isä mie olen ihan täpinöissäni!! varsinkin viimesestä pätkästä!! huuu

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.11.11 17:03:15

jatkoa pian?:)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   9.11.11 20:04:12

Jatkoo... Oon vieläki ilonen uudesta pätkästä ♥.♥ Ja jatkoa pian!!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Dark Angel 
Päivämäärä:   15.11.11 22:55:58

mite ois jatko? :DD

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.11.11 16:18:54

jatkoa jo?:))

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   16.11.11 18:34:06

Nyt on taas koeviikko tulossa, mutta päätin kuitenkin ottaa itteäni niskasta kiinni ja kirjottaa teille jatkoa, kun olitte sitä niin pyydelly. :) Kiitos kommenteista.

¨

Mitä víttua, ajattelin. En kyennyt katsomaan Samia, vaan pidin katseeni tiukasti käsissäni, jotka olin ristinyt syliini.
Ei kukaan voi sanoa toiselle rakastavansa tätä ilman, että tunsi toista. Vilkaisin häntä nopeasti. Ei millään, vaikka olinkin eksynyt hänen kanssaan samaan sänkyyn, se ei tarkoittanut, että hän tuntisi minut.

Eikä minua kiinnostanut sotkeutua Samin bisneksiin. Minä oikeastaan vain toivoin, että hän jättäisi vihdoin ja viimein Ahdin rauhaan. Huumeitten myymistä ja välitystä, kuka tietää keille, varmasti alaikäisillekin. Siis, jos he jäisivät kiinni, hehän saisivat vankilatuomion.
Huokaisin. Olisi siinä vanhemmillekin selittämistä.
”Haluisitsä alkaa seurustelee mun kaa?” Sami kysyi hetken päästä todettuaan ensin, etten saanut suutani auki.

Käänsin katseeni ikkunaan.
”En mä oikeestaan”, vastasin.
Vilkaisin nopeasti Samia, joka puri alahuultaan. Minun oli pakko myöntää, että hän oli yksi komeimmista, jonka olin koskaan tavannut, mutta…
”Mä en oikeestaan tunne sua.”
”Mikset sä vois tutustua?”
Huokaisin raskaasti. ”Ihan sama.” Nousin ylös ja kävelin oveni luokse avaten sen. ”Voisitsä mennä? Ahtikaan ei oo enää kotona, niin ei sulla oo syytä jäädä tänne.”

Sami nousi ylös hieman vaivaantuneen oloisena ja tuli luokseni ovelle. Hän ei katsonut minua edes silmiin, mutta pohti ilmeisesti aivot raksuttaen, mitä hän vielä sanoisi minulle.
”En mä sua sentään vihaa”, totesin. ”Mulle on ihan sama alotetaanko me puhtaalta pöydältä. Toki mä voin yrittää, mutta… En mä vaan jotenkin usko, että siitä tulis mitään.”
”Ai, no… Nähdäänkö vielä… jossain vaiheessa?”
Kohautin olkiani ja jäin katsomaan Samin perään. Hän näytti selkeästi aika pettyneeltä ja kulki olkapäät lysyssä.

Minä jäin nojaamaan ovenkarmia vasten ja tasasin hengitykseni. Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja pakottauduin menemään alas. Varmistin toki ensin, että Sami oli jo ehtinyt ulos.
Päätin mennä Seven luokse. Hänhän oli sanonut, että saisin tulla juttelemaan hänen kanssaan hänen huoneeseensa, jos minulla olisi jotain asiaa.

Menin takkahuoneeseen ja koputin Seven huoneen oveen.
Sisältä kuului vaimea kehotus astua sisään, joten avasin oven. Jäin avoimeen oviaukkoon seisomaan ja vain tuijotin ympärilleni.
Huone oli täynnä piirroksia. Seinät oli vuorattu kokonaan erilaisilla hiilitöillä, vesiväritöillä, öljyväritöillä ja muilla. Nostin katseeni kohti kattoa hämmästyksissäni. Jopa sielläkin oli piirroksia.
”Vau”, sain vain sanottua.

Seve naurahti ja keskitin nyt katseeni häneen. Hän istui mustan työpöydän äärellä huoneen toisella puolella. Huoneessa ei oikeastaan muuta ollutkaan kuin työpöytä ja suuri parisänky. Muuten kaikki piirrokset ja maalaustelineet veivät leijonanosan huoneen pinta-alasta.
Seve katseli minua hiljaisena ja selvitti sitten kurkkuaan. ”Niin… Halusitko puhua jostain?”
”Tuota”, mumisin hämmennyksissäni ja ristin kädet selkäni taakse. Yhtäkkiä tunsin oloni erittäin vaivaantuneeksi enkä tiennyt miten päin olla.
”Sami siis lähti jo?” hän kysyi, kun en saanut suutani auki.
”Juu.”

Seve vilkaisi ympärilleen ja osoitti sitten sänkyään kohti. Tulkitin sen kehotukseksi käydä istumaan, joten astuin huoneeseen ja kävelin varovasti sängyn luokse. Koko lattia oli täynnä papereita ja maalituubeja ja vaatteita ja ties mitä, joten tehtävä ei ollut helpoimmasta päästä.
Lopulta pääsin istumaan sängyn reunalle ja sitten sain avattua suuni kertoakseni Sevelle koko jutun.
”Se sano, että se rakastaa mua.”
”Sami?”
”Joo.”
”Miten hän… Minä en ole huomannut yhtään, että hän olisi kiinnostunut sinusta.”
”Noku… Se tapahtu niinku uutenavuonna”, mutisin ja punastuin sitten. Nyt minua alkoi vähän nolottaa.
”Ai mikä tapahtui?” Seve tarkensi.
”No me harrastettiin seksíä!”

Minun ei ollut tarkoitus huutaa sitä, mutta se oli vain tullut suustani. Muutuin paloautonpunaiseksi ja läimäisin käden otsalleni.
Katsoin käteni alta Seveen, joka ei ilmeisesti meinannut saadaa suutaan auki, sillä hän näytti kuin kalalta kuivalla maalla. Se oli oikeastaan aika huvittavan näköistä, en ollut koskaan nähnyt häntä yhtä hämmentyneenä, mutta… Minua nolotti ihan sanonko vaan kuinka paljon.

”Uutenavuotena? Ahdin juhlissa?”
Nyökkäsin hänen kysymykseensä ja katsoin kuinka hän puisteli päätään.
”Mutta… oliko se sinulle… ’ok’?”
Kohautin olkiani ja aloin pureskella peukaloni kynttä.
”Olitko selvin päin?”
”No en”, mutisin masentuneesti.

Seve huokaisi raskaasti ja nojasi työtuolinsa selkänojaan.
Huokaisin. ”Miks mä ees puhun täst sun kanssa? Nää asiat ei kuitenkaan muutu miksään…”
”Puhumisesta tulee monesti parempi olo.”
”No ei ehkä tässä tapauksessa”, naurahdin kylmästi.

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: roosa. 
Päivämäärä:   18.11.11 01:02:09

Jatkoa! :)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.11.11 11:58:46

jatkooo?:):)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.11 18:42:47

tä on kyl tosi hyvä!! saisitkohan taas jatkoa pian?;)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Dark Angel 
Päivämäärä:   20.11.11 18:57:13

ooooo jatkoooooo :)))

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: natalia 
Päivämäärä:   20.11.11 23:11:58

Mitä onko Samilla sitteki inhimillisiä tunteita?:D yllätyin xd mut ihanaihanaihana jatkoa(:

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.11 18:18:31

milloin jatkoa?:)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   23.11.11 15:43:28

Jatkoo??

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.11.11 16:35:55

jatkoo

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   24.11.11 19:26:42

Mulla on ollu nyt koeviikko meneillään, mutta (toisin kuin ajattelin) sainkin tänään kirjoitettua pätkän jatkoa. :)

¨

Nyt oli Seven vuoro huokaista. Katsoin kuinka hän nousi ylös ja tuli istumaan minun viereeni sängylle. Väsyneenä keikahdin hänen olkapäätään vasten ja jäin siihen nojaamaan.
”Olitteko te sinun huoneessasi?”
”No ei kun kellarissa. Olis mulle siitäkin voinu kertoo, en ees tienny että tässä talossa on kellari.”
”Anteeksi.”

”No, alkoks suun uusvuos sitten hyvin? Sähän olit varmaan Lucalla? Mä voin nimittäin sanoo, että mun uudenvuoden alotus oli ihan pérseestä.”
”Oliko se sinun… tuota…?”
”Ai eka kerta?”
Punastuin taas pahasti, ja sain vain pienesti nyökättyä Sevelle vastaukseksi.
”Ja kaikki oli kunnossa, kai”, kiirehdin lisäämään. ”Ei oo ainakaan sellai fiilis, että oisin raskaana, ei oo, ei...”

Saatuani sanottua kiireellä asiani naamani oli taas kirkuvan punainen. ”Voi hítto, ku tää on noloo”, mutisin ja piilotin kasvoni Seven olkaan. ”Mä puhumassa seksí-elämästäni veljeni exälle, juuri näin…”

Kuolettava hiljaisuus lankesi välillemme.

”Sinä siis, tuota noin, tiedät, että minä ja Ahti… ollaan seurusteltu?”
”No joo”, mutisin.
”Kuka sinulle kertoi?” Seve kysyi aivan kuin se olisi erittäin tärkeää.
”Ei sil oo mitään välii…”
”Jake vai?”

Nyt Seven rauhallinen ulkokuori karisi osittain pois ja hän kuulosti jopa hieman vihaiselta.
”No ei, ei sillä oo mitään välii”, sanoin ihmeissäni.
Nousin ylös ja kävelin ovelle hypähdellen kaikkien tavaroitten yli, jotka lojuivat lattialla. ”Ei se mua ainakaan oikeesti haittaa, että sä oot homo, tai että oot seurustellu mun veljen kaa. Oisittehan te ehkä voinu kertoo mullekin, mutta ei silläkään nyt enää mitään väliä ole. Ja eihän teijän henk.koht. asiat mulle kuulu.”
Ei millään ole nyt oikeastaan mitään väliä, ajattelin kävellessäni kohti rappusia.

Nappasin kännykän käteeni. Minun oli pakko päästä pois tästä talosta ja ahdistavasta ilmapiiristä. Selasin puhelinluetteloni läpi ja katseeni pysähtyi Marian kohdalle. No mikä ettei, hän oli jo ties kuinka monta kertaa pyytänyt minua tallille. Painoin vihreää luuria ja annoin hälyttää.

”Haloo?”
”Moi Maria, Sami täällä”, sanoin, kun Maria vastasi puheluun. ”Lähtisitkö sä mun kaa tallille?”
”No, minä kyllä olen täällä jo, mutta tule vain. Maastoonko haluaisit?”
”Ei sil oo mitään välii. Kuhan haluun vaan pois täältä neljän seinän sisältä.”
”Kivahan tänne on saada seuraa. Milloinkas tulet? Minä ainakin olen ollut jo täällä suht pitkään ja saanut kaikki hommat tehtyä, että maastoreissu voisi olla ihan paikallaan.”
”Mä lähen vaikka seuraavalla bussilla, ei mulla mee ku puol tuntii, ni oon jo siellä.”

Hyvästelimme vielä puhelimessa toisemme, ennen kuin katkaisin puhelun. Sitten pomppasin kiireen vilkkaa ylös ja aloin etsiä ratsastusvarusteitani.
”Niittenhän piti olla täällä kaapissa…”, tuskastelin etsiessäni rastastushousujani. ”No nyt löytyi!”

Melkein myöhästyin bussista, mutta onneksi en. Puuskuttaen istuin ikkunapaikalle ja jäin tuijottamaan valkoisia maisemia linkun madellessa eteenpäin.

Onneksi bongasin oikean pysäkin tarpeeksi ajoissa, sillä nyt ei ollut Jakea mukana neuvomassa, vaikka viime kerrallakin olimme kyllä menneet oikean pysäkin ohi.
Jäin pois bussista ja pakkanen iski heti vastaan. Kunnon pakkasilta ei ollut mikään paras hevostelusää tällaiselle puskaratsastajalle, jonka kankut jäätyivät jo sekunnissa, mutta hevostelu ei katsonut aikaa eikä paikkaa.

Käppäilin tallille päin ja jonkin ajan päästä se siinsikin jo edessä kutsuvana.
Lämpö iski suoraan päin näköä, kun sain avattua oven.
”Ai hei, eipä sinulla tosiaan kauaa mennyt”, Maria tokaisi ilmestyen kulman takaa. ”Mennäänkö laittamaan hevoset lähtövalmiiksi?”

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: roosa. 
Päivämäärä:   25.11.11 03:58:43

mm. :) jatkoo synttäreitten kunniaks? ;)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   25.11.11 23:25:48

roosa. // Haha, no nyt ei kyllä millään onnistu, ku huomenna vielä ruotsin kokeet enkä oo ees alottanu lukemaan niihin. :D

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Dark Angel 
Päivämäärä:   26.11.11 16:20:31

oooo heti vaa jatkoo ku kokeiltas ehdit :D nyt ei saa heivata poika Samia :(((())

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   27.11.11 02:26:30

Jatkoo, pliis pian!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.11.11 14:29:45

jatkoo pian!:)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: pienityttö 
Päivämäärä:   30.11.11 18:35:02

LISÄÄÄÄ

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.11 11:56:57

up, ja jatkoo!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.12.11 18:54:15

jatkoo!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: TAISTELUJASKA 
Päivämäärä:   11.12.11 20:30:57

haluan lisää<3

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: houhou 
Päivämäärä:   12.12.11 14:54:05

jatkoaa!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: ig 
Päivämäärä:   14.12.11 19:08:18

tosi hyvä! jatkoa:)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: ig 
Päivämäärä:   15.12.11 09:54:31

tosi hyvä! Jatkoa ehdottomasti!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.12.11 17:12:40

up, milloin jatko?:)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: moom. 
Päivämäärä:   17.12.11 14:53:32

jatkoaa! 8)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Fenny 
Päivämäärä:   18.12.11 00:55:22

jatkooo<333 Mutta ei sami&sami paria.. Jake<3Sami .)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.12.11 16:08:20

up

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: S. 
Päivämäärä:   19.12.11 18:11:23

Luin tänää tän kokonaan ja omg jäin koukkuun! Harmi vaan, että viime pätkästä on kauan aikaa. Saisit kirjotella jo lisää! Kohta alkaa joululomaki, niin olettaisitko että kerkeet kirjottaa sillon jatkoa? :)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: ig 
Päivämäärä:   20.12.11 15:39:00

up

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.12.11 13:18:06

jatkooo jo?:))

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.12.11 11:54:34

up

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   24.12.11 02:06:22

Punnersin itseni mustan ponin selkään.
”Oletko jo valmis?” Maria kysyi edestäpäin.
”Juu, ihan just”, vastasin kiristäen vielä satulavyön. ”No joo, nyt voidaa lähtee.”

Maastolenkki oli ollut juuri sitä, mitä olin tarvinnut. Olin puhunut Marian kanssa ja saanut niin purettua ahdistunutta oloani. En ollut kuitenkaan paljastanut Marialle, mistä oli kyse. Emme olleet mielestäni sentään niin hyviä kavereita. Mielestäni minulla oli lisäksi jonkin sortin luottamispula. En voinut avautua kuin erittäin hyville ystävilleni, sillä pelkäsin pahasti, että juttuni leviäisivät eteenpäin. Lopulta juorut kääntyisivät kuitenkin minua itseäni vastaan. Enkä muutenkaan tykännyt olla juorujen kohteena.
Entisellä kotipaikkakunnallani olin saanut olla ihan tarpeeksi juorujen kohteena rikkaiden vanhempieni takia ja olin saanut siitä tarpeekseni.

”Mitä Sevelle muuten kuuluu?”
Kohautin olkiani ja siirryin lavuaarin luo pesemään kuolaimia. ”Ihan hyvää kai.”
”Tuota… Seurusteleeko hän nyt?”
Käännyin katsomaan Mariaa. ”Joo. Etsä sit tienny? Tehän ootte sisaruksia.”
Nyt oli Marian vuoro kohauttaa olkiaan. ”Eihän Seve nyt meihin kauheasti ole yhteydessä.”
”Aijaa. Mut joo tosiaan, kyllä Seve seurustelee.”
”Ai. Onko se tyttö käynyt jo teilläkin?”

Tyttö?
Pistin hanan kiinni ja käännyin Mariaa kohti. ”Siis… Etkö sä tiiä?”
Maria katsoi minua silmät suurina hetken aikaa kunnes läimäisi kätensä otsalleen. ”Aah, anteeksi. Joo, kyllä, poika.”
”Unohitsä, että Seve on homo?”
”En. Mutta… Etkö sinä tiennyt, että Seve kyllä seurusteli tytönkin kanssa Ahdin jälkeen?”
”Ai seurusteliko?” kysyin ihmeissäni. Olin luullut, että Seve oli ihan umpihomo.
”Kyllä”, Maria nyökkäsi ja laitteli ratsastusvarusteita oikeille paikoilleen. ”Ei tosin pitkään. On ilmeisesti enemmän miehiin päin.”

Kävin laittamassa suitset paikoilleen ja käänsin sitten katseeni kohti seinäkelloa. ”Ei hítto!” huudahdin, kun huomasin kuinka paljon kello jo oli. Viimeinen bussi oli jo mennyt.
”Mitä nyt?” Maria kysyi.
”Vika bussi ehti jo mennä.”
”Voin minäkin kyllä heittää sinut kotiin.”
”Ai voisitko?” kysyin ilahtuneena. ”Se olis just hienoo. Onks sulla vai oma auto?”
”Ei, äidiltäni lainasin.”

”Moikka! Kiitti kauheesti maastoseurast ja kyydist. Nähää huome koulussa.”
Vilkutin vielä Marian kadotessa autolla kulman taakse ja käännyin vasta sitten kotiovea kohti.
Pysähdyin hämmästyneenä ja jäin tuijottamaan pohjattomiin jäänsinisiin silmiin. Sydämeni tuntui jättävän muutaman lyönnin väliin.

”Ai, moi Sami!” Jake huudahti iloisen kuuloisena ja hyppi portaat alas luokseni. ”Tosi hieno juttu, ku sä nyt tulit kotiin.”
”Aijaa…”, mumisin hämmästyneenä siitä, että poika oli täällä. Lumihiutaleita leijui hiljalleen alas ja yksi tipahti Jaken nenän päälle. Pudistin päätäni yrittäen herätellä itseni takaisin tähän maailmaan. ”Mitä sä täällä teet?”
”Tulinpahan vaan… Halusin nähä sut, ku mä… Oon vähän miettiny asioita…”

Puristin huuleni tiukasti yhteen. ”Tota… Miks sä täällä ulkona venailit?”
Jake naurahti. ”Noku mietin, että uskallanko soittaa ovikelloa. Seve ja Ahti nääs.”
Katsoin häntä hieman kysyvän näköisenä, joten hän tunsi tarpeen muistuttaa.
”Kun en ole mikään toivottu vieras.”

”Ai niin”, mutisin muistaen parit aikaisemmat kerrat. Ahti ja Jakehan ovat napit vastakkain joka kerta, eikä Sevekään oikein lämpiä Jakelle, vaikka he periaattessa ovat veljiäkin.
”No mennään sitten saunalle.”

Kiersimme takapihalle ja kävelimme pihan poikki saunan terassille.
”Toivottavasti meitä ei nähty”, Jake mumisi vilkuillen talolle päin.
”Tuskinpa kukaan oli ikkunassa töllöttämässä”, tokaisin ja kaivoin avaimet takusta avaten oven.
Menimme sisään, mutta jätin valot sammuksiin. Jake meinasi laittaa ne päälle, mutta kielsin häntä. ”Seve tai Ahti vois tulla kattoo keitä täällä on, jos valot syttyvät.”
”Aa, joo ihan totta, hyvä huomio.”

Riisuimme saunarakennuksen pukuhuoneessa toppatakit ja minä istahdin sohvalle.
”Oot näköjään just tullu tallilta.”
”Joo, kävin Marian kanssa. Oli vaan pakko päästä pois kotoo”, selitin.
”Ai, onks jotain sattunu?” Jake kysyi huolehtien ja istahti viereeni sohvalle laittaen kätensä rennosti olalleni.
”Sami kävi meillä”, paljastin hetken päästä.

”Aa, no se ei taida olla mitään parasta seuraa.”
Naurahdin hieman kankeasti. ”No ei todellakaan.”
”Oliks sillä jotain asiaa Ahdille?”
”No ei Ahti ees ollu kotona.”
”Sulle?” Jake kysyi nyt jo huolestuneemmin.
Käänsin katseeni poispäin.
”Sami…”, Jake maanitteli, joten käänsin katseeni taas häneen.
Samassa hänen huulensa koskettivat huuliani. Henkäisin ihmeissäni hänen huuliaan vasten ja vastasin sitten lämpimään suudelmaan.

¨

Hyvää joulua!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: pienityttö 
Päivämäärä:   24.12.11 07:43:20

oioi ihana pätkä ! (:

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: ig 
Päivämäärä:   24.12.11 11:13:45

ihana! Jatkoa odotellaan:):)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.12.11 15:09:48

:) jatkoa taas nopeesti

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   25.12.11 23:20:49

Kiedoin käteni Jaken hiusten ympärille ja hän nosti kätensä tunnustelevina selkääni. Hengähdin syvään ja Jake suuteli minua voimakkaammin.
Puristin hänen hiuksiaan nyrkkeihini ja yritin päästä lähemmäs häntä.
”Rauhotus ny”, Jake naurahti ja näykkäisi korvalehteäni. Tunnustellen hänen huulensa siirtyivät kaulalleni. Tunsin hänen kätensä eksyneen paitani alle ja hänen sormensa liikkuivat selkääni pitkin. Tunsin kuinka ne siirtyivät etupuolelle ja ylemmäs.

Kavahdin kauemmas Jakesta ja tartuin hänen ranteistaan kiinni.
Hän katsoi minua silmiin. Käänsin nolona ja naama punaisena katseeni poispäin.
Voi víttu.

Jaken käsien noustessa ylöspäin, minuun oli iskenyt paniikki. Mieleeni oli yhtäkkiä noussut kuva siitä uudenvuoden oikeasti painajaismaisesta aamusta. Olin saanut kylmät väreet kulkemaan kehossani, eikä Jaken kosketus tuntunut enää hyvältä.
”Sori”, mumisin anteeksipyynnön ja laskin käteni syliini.
”Ei se mitään”, Jake sanoi laittaen kätensä olalleni. ”Anteeks, jos me edettiin liian nopeesti.”
En vastannut mitään vaan tuijotin vain käsiäni.

”Mä vaan halusin puhua siitä… tai ku… tää tulee ehkä vähän nopeesti, mutta...”, hän sanoi ja köhi sitten hieman, jotta hänen äänensä olisi tasoittunut. ”Mä tykkään susta.”
Nostin katseeni Jaken silmiin. Hän oli pitänyt katseensa koko ajan minussa tutkaillen reaktiotani.
Punastuin entistä pahemmin ja yritin kääntää kasvoni pois.
”Älä nyt, Sami”, Jake naurahti ja nosti etusormensa leukani alle. ”Sä oot niin söpö.”
”Eiku… Sori, mä oon vähän sekasin, ku…”
”… tää on jotain uutta sulle ja tuli vähän äkkiä, etkä tiiä nyt mitä sanoa, vai?” poika kysyi hymyillen. ”Mä ymmärrän, että sä et oo ollu ennen kenenkään kanssa ja mä saatoin olla vähän liian tungetteleva. Anteeksi.”

”Ai siis mitä?” kysyin hämmentyneenä hänen kertoessaan ennakkoluuloistaan minua koskien. Olin mennyt ihan sekaisin hänen selityksistään. ”Eiku siis… Kyllä mä oon ollu yhen… tyypin kanssa. Siis sen takii mä… peräännyin.”

Olimme hetken aikaa ihan hiljaa.
”Ai”, Jake tokaisi.
Sitten syvä hiljaisuus lankesi välillemme ja tunsin tarpeen selittää asiat.
”Kun mä… No, se tapahtu yhis bileis ja mä olin ihan sekasin. En mä tajunnu mistään mitään.”
”Sä kuitenkin halusit sitä?”
”No… En oikeestaan”, myönsin hiljaisena.
Jake huokaisi raskaasti ja nosti kätensä lempeästi poskeani vasten. ”Sami”, hän huokaisi. ”Ihan hitaasti. Ei tää oo mitään pahaa.”

Suljin silmäni ja pian Jaken huulet koskettivat huuliani. Tällä kertaa hieman lempeämmin. Hänen huulensa tutkailivat huuliani höyhenkevyesti ja tuntui kuin vastani olisi täyttynyt perhosista.
Nojasin edemmäs ja kiedoin uudestaan käteni hänen niskaansa.
Tällä kertaa Jake ei tullut rohkeasti vastaan vaan jäi hieman etäisemmäksi, joten tällä kertaa oli minun vuoroni liu’uttaa käteni hänen selkäänsä.
”Ihan rauhallisesti”, Jake mumisi huuliani vasten.
”Omaan tahtiin”, huokaisin jatkoksi pujottaen sitten käteni Jaken paidan alle. Hetken päästä sain keploteltua Jakelta paidan pois ja sitten jäin tutkailemaan hänen jäntevää ylävartaloaan. Se ei ollut samalla tavalla lihaksikas kuin Samilla, eikä hontelo kuin Sevellä, vaan siltä väliltä.

Katseeni liukui alemmas ja pysähtyi navan vieressä olevaan tatuointiin. Se oli sininen perhonen ja todella taidokkaasti tehty. Kosketin sitä kevyesti ja liikutin sormiani sen ääriviivoja pitkin.
Jake katseli minua ja siirsi sitten kätensä hiusteni joukkoon.
”Sä oot niin kaunis.”

Hymyilin hieman ja painoin huuleni Jaken ihoa vasten.
Hetken päästä Jake rohkeni siirtää käsiään alemmas.
”Olet hidas”, mutisin.
”Ei meillä ole mihinkään kiire.”
Hetken päästä ei minullakaan ollut enää paitaa päälläni.
”Sulla on sopivasti noi ratsastushousutkin jalassa”, Jake naurahti vitsikkäästi. ”Vaikka musta tuntuukin, että tässä lajissa ne on vaan haitaksi.”
”No haha”, hymähdin ja nousin Jaken syliin suudellen hänen huuliaan.
”Älä lopeta”, Jake huokaisi avaten suutaan.

Tunsin hänen kielensä huuliani vasten ja antauduin suudelmaan.
Se oli jotain uskomatonta. Tuntui kuin olisin ollut tulessa ja joku olisi turhaan yrittänyt sammuttaa liekkejä. En halunnut päästää otettani Jakesta.

”Kuka se oli?” Jake kysyi kuitenkin hetken päästä irrottautuen suudelmasta.
”Kuka?” kysyin haukkoen henkeä.
”Siellä bileissä.”
Huokaisin raskaasti ja käänsin katseeni pois. ”Ei puhuta siitä.”
”Raiskasko se sut?” hän kysyi hetken päästä.
Kohautin olkiani vähätellen.
”Sami… Avaudu nyt. Mä tiiän, että sä et oo päässy siitä yli.”
”Mä oon sopinu sen asian jo”, tuhahdin. Tai ainakin olin siis jotenkuten sopinut. Taisin jossain vaiheessa sanoa Samille etten sentään vihannut häntä, mutta…
”Ei siltä vaikuta.”

Käänsin katseeni nyt jo hieman vihaisena takaisin Jakeen. ”Miks sä pilaat tän hetken? Tää ois varmaan just sitä, minkä avulla mä pääsisin yli siitä mitä tapahtu.”
Jake laski minut sylistään sohvalle ja nousi ylös. ”Mä en haluu olla sulle mikään laastari.”
Menin täysin sanattomaksi. Kiedoin käteni ympärilleni. ”Et sä ois mulle sellanen…”
”Mikä víttu mä oon suulle?”
”Mä oon ollu ihastunu suhun”, mumisin.

Olin ollut sitä ensimmäisestä päivästä lähtien, kun näin hänet. Jaken siniset silmät olivat vieneet minut ensihetkestä lähtien mukanaan. Silloin tällöin ihastus oli ollut laantumaan päin ja olin melkein jopa unohtanut Jaken, mutta nyt se roihusi taas täydellä liekillä.
”Sä oot ’ollu’ ihastunu?”
”Mä oon edelleen”, korjasin katsoen hänen silmiinsä. ”Mä tykkään susta.”

Jake katsoi minua päästä varpaisiin. ”No kerro sitten kuka se oli? Se joka raiskas sut.”
Purin huultani. ”Kiristystä”, mumisin.
Jake kohautti olkiaan ja jäi katsomaan minua odottavasti.
Laskin katseeni lattiaan. ”Sami”, sanoin hiljaa.
”Jaatinen?” Jake tarkensi. ”Voi helvettí”, hän kirosi vihaisen kuuloisena. ”Voi víttu…”

En kyennyt nostamaan katsettani Jakeen. Hän kuulosti todella vihaiselta ja minä tunsin oloni tosi, tosi pahaksi. Paljastettuani Jakelle kenen kanssa olin harrastanut seksiä, tuntui kuin olisin elänyt uudenvuoden iltaa ja aamua uudestaan. Muistikuvia, jotka olin halunnut unohtaa, oli pakostikin noussut mieleeni.
Minä Samin kanssa isossa parisängyssä, hänen huulensa liikkuen kaulallani… Minun humalainen kikatukseni hänen kielensä kutitellessa tietään eteenpäin…

”Ootsä kunnosssa?” Jake kysyi huolestuneena istuen viereeni sängylle. ”Ootsä voinu tosissas puhua tästä kenellekään?”
Hän tuijotti minua huolestuneena, enkä voinut kuin kääntää katseeni hänen silmiinsä ja vajota sitten hänen syliinsä. Hän kietoi lohduttavasti kätensä ympärilleni ja silitti hiuksiani.
”Mitä mä voisin tehä sun puolesta? Että sulle tulis parempi mieli, kerro Sami.”
Ääneni tärisi hieman vastatessani. ”Sä voit auttaa mua unohtamaan.”
Jaken käsi hiuksissani pysähtyi hetkeksi. ”Eikö mitään muuta? Mutta…”
”Mä sovin jo Jaatisen kanssa”, huokaisin erittäin hiljaa, mutta Jake kuuli silti.
Sitten hän päätti täyttää lupaukseni unohtamisesta ja toi jälleen huulensa huulilleni. ”Unohdetaan koko juttu”, hän huokaisi huuliani vasten.
”Joo”, mumisin hänen huuliaan vasten ja vastasin suudelmaan.

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: natalia 
Päivämäärä:   25.12.11 23:47:07

Yea kiitti VJ .:D !

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   26.12.11 10:57:15

Hyvä pätkä, jatkoo...

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: ig 
Päivämäärä:   28.12.11 02:50:48

taas kerran ihana!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.12.11 08:47:51

aawwww

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.12.11 11:33:54

jatkoa taas pian:)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: ig 
Päivämäärä:   2.1.12 01:55:50

up

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   2.1.12 23:31:16

Hyvää uutta vuotta! :)

¨

Seuraava koulupäivä sujui normaalin kaavan mukaan. Jake ja minä emme osoittaneet toisiamme kohtaan sen enempää kiinnostusta kuin aikaisemminkaan.
Jo pienet ystävyyden eleet, tervehdykset ja hymyt saivat Ahdin mulkoilemaan meitä, kun hän ne huomasi.
Jenna ja hänen porukkansa eivät osoittaneet minua kohtaan enää sen ihmeempää mielenkiintoa. Ilmeisesti Jenna oli jotenkin pienistä vihjailuistani ottanut vaarin ja viimeinkinn uskonut, ettei minulla ollut minkäännäköistä kiinnostusta kuulua heidän mitä ihastuttavimpaan marttakerhoonsa.

Kävelin autolle ja jäin nojailemaan sen kylkeen veljeäni odotellen. Käänsin katseeni koulun pihan toiselle laidalle ja näin tutun porukan.
Useimmat heistä olivat vetäneet huput päähänsä. Savu nousi heidän keskeltään, yksi viskasi röökinsä maahan. Punatukkaisen tytön vieressä seisoi Jake. Katselin häntä päästä varpaisiin.
Söpö emopoika.
Samassa hän nosti katseensa ylös.

”Ootko sä jo kauan venannu?”
Hätkähtäen käänsin katseeni toiselle puolen autoa. Ahti kaivoi jo autonavaimiaan laukusta.
”Öö… Ei, en mä oo.”
”Mitä sä katoit?”
Laskin katseeni maahan Ahdin etsiessä katseellaan kohdetta, jota olin tutkinut ennen hänen tuloaan.
”Mennäänkö jo?” kysyin nopeasti. ”Tääl on aika kylmä.”
Ahti katsoi minua toinen kulma koholla. ”Tääl on talvi. Mitä sä odotit.”
Päätäni puistellen lösähdin matalaan autoon. ”Mentäiskö jo?”

”Mä muuten meen sit tänään Miikalle.”
Nousin autosta ja nappasin vielä laukkuni mukaan. ”Nythän on torstai.”
Veljeni katsoi minua kysyvästi kävellessämme kotiovelle.
”Siis huomennahan on vielä koulua.”
”Mitä siitä?” hän kysyi.
”Vai aijotko sä lintsata huomenna?”
”Ai luuletko sä, että me ryypättäis?” hän kysyi ja repesi nauruun. ”No, tosiaan se lintsaus kuulostaa ihan hyvältä.”
Pyöräytin silmiäni.

”Mut etkö sä oo koskaan ajatellu, että kavereitten kaa voi tehä muutakin ku ryypätä?” Ahti heitti minulle.
”Ai niinku esimerkiks käyttää aineita? No joo, oon mä ajatellu, se on varmaan teijän parasta viihdettä.”
”Outch. Aikamoinen piikki, kiitos vain.”
Vilkaisin sivusilmällä häneen ja kaduin heti sanomisiani. ”Sori, ei ollu tarkotus. Mä vaan… No joo, en tiiä.”

Ahti pysähtyi ja tarttui käteeni. ”Onks kaikki okei?”
Riuhtaisin käteni hänen otteestaan ja jatkoin matkaa ovelle. ”On, on”, mumisin. ”Miten niin?”
”Ei, kun ajattelin vaan sitä, että miten sä ja se Jake ootte ihan yhtäkkii alkanu viihtyy niin hyvin yhessä.”
Sydämeni jätti yhden lyönnin väliin ja käännyin katsomaan takana tulevaa veljeäni. ”Miten niin?”
”Miks ihmeessä sä oikeesti ees liikut sen kanssa?”
Pudistin päätäni ihmeissäni. ”Miksi ei?”
Veljeni huokaisi raskaasti. ”Me ollaa puhuttu täst ennenkin.”
”No…”, tuhahdin. ”Et sä oikeestaa oo ees kertonu kunnon syytä, miks mä en sais liikkuu sen kaa.”

”Mitä jos nyt vain mentäisiin kaikki ihan rauhassa sisälle?”
Käännyimme kumpikin katsomaan taaksemme ja näimme Seven seisomassa muutaman metrin päässä meistä.
”Mutku…”, Ahti yritti, mutta luovutti sitten Seven mulkaistua häntä tuimasti. ”No, mennään sitte sisään”, veljeni mutisi kävellen ohitseni ovelle.
Huokaisten seurasin häntä sisään. Seve tuli perässäni ja sulki paukkuvan pakkasen ulkopuolelle. Potkaisin kengät jalastani ja heitin takkini eteisen tuolille.

”Seve… Puhu sä sit ees tolle järkeä”, Ahti vielä yritti kääntyen Seven puoleen.
Nyt oli Seven vuoro huokaista. He molemmat kääntyivät tuijottamaan minua, kun yritin paeta yläkertaan.
”Sami, takaisin”, Seve ja Ahti sanoivat tiukasti yhteen ääneen.
Oi ku kiva, mutisin mielessäni heittäen laukkuni portaitten juureen. ”No mitä?”
Seve vilkaisi veljeäni ja kääntyi sitten minun puoleeni. ”Mentäisiinkö keittiöön?”

Lopulta me kaikki istuimme keittiön pöydän ääressä. Hítto vie, tämä alkoi vaikuttaa aivan joltain vanhempien palopuheelta.
Pidin katseeni tiukasti käsissäni, jotka olin nostanut pöydälle.
”No?” kysyin hieman aggressiivisesti. ”Mitä vikaa Jakessa on? Mun on pakko sanoa, että mä en ymmärrä yhtään teijän asennetta sitä kohtaan.”
”Me oltiin joskus parhaita kavereita”, Ahti kertoi yllättäen.
”Ja mitä sit jos…”, jatkoin, ennen kuin veljeni sanat saavuttivat sataprosenttisesti tietoisuuteni. ”Parhaita kavereita?”
”Joo.”

”Mutta miks te ootte nyt jotain vihamiehiä? Ja sehän on vielä sun veli”, sanoin Sevelle. Silloin, kun Luca oli paljastanut Jaken ja Marian olevan Seven sisaruksia, tai ainakin sen tapaisia, olin jättänyt asian sikseen. Olin jopa melkein unohtanut sen kokonaan. Muutenkaan Seve ei ollut kauheasti joulun jälkeen pyörinyt kotona muistuttamassa minua asiasta olemassaolollaan.
”Se… sekaantu mun bisneksiin”, veljeni kertoi.
”Voi hítto”, mumisin. ”Kaikessa mikä suhun liittyy, on kyse huumeista!”
Sain hieman tyydytystä siitä, että Ahti näytti edes vähän katuvaiselta ja nololta.

”Sami, ole nyt saataná hiljaa ja kuuntele loppuun”, Seve sanoi korottaen hieman ääntään, niin että pelästyin.
Olin ihan varpaillani. En ollut varmaan koskaan kuullut Seven korottavan samalla lailla ääntään tai edes kiroilevan. Ja minulle vielä - hänhän asui kanssamme, oli Ahdin hyvä kaveri ja vieläpä tämän exä. Ja minä olin Ahdin pikkusisko.

”Jake ampui Ahtia.”
Katsoin Sevestä veljeeni ja takaisin Seveen, enkä ollut aivan varma olinko kuullut oikein.
”… Mitä?”
”Ampui. Aseella. Niiku tiiätsä? Pum pum”, Ahti mutisi yrittäen lyödä vitsiksi epäonnistuen siinä täysin.

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   3.1.12 00:33:18

WTF?!? hyvä pätkä, kiitti jatkosta ja teethän sitä pian lisää...

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Supermään 
Päivämäärä:   3.1.12 11:24:17

WAU! En osaa oikee muuta sanoo, luin tän nyt ekaa kertaa ja tosi taitavasti kirjotettu, jatkoo vaa =))

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   7.1.12 17:34:34

MITÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ :OOOOOO nyt poika sami takas :((((((

Amalia, alias Dark Angel :)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: S. 
Päivämäärä:   9.1.12 17:07:16

MITÄ VÍTTUA NYT ÄKKIÄ JATKOA! :o

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: apppa 
Päivämäärä:   10.1.12 16:40:35

luin nuo kaikki, ja tämä on ihan tajuttoman hyvä! :)

ei mitään negatiivista, tosi hyvin kirjotat!
jatkoa vaan, hyvin keksitty käänne ;)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Fenny 
Päivämäärä:   10.1.12 17:51:56

heei jatkoa pikasesti. Aivan ihana tarina <3

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: ig 
Päivämäärä:   11.1.12 03:49:58

miks jake miks?! ): jatkoo!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.1.12 19:36:55

äkkii jatkoo!! tä on tosi hyvä!!:):)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.1.12 18:09:23

uuupp, jatkoo jo??:):)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   15.1.12 22:21:40

Kiitos taas kommenteista, toivottavasti saan kuulla teidän reaktioista jatkossakin. :D

¨

En voinut irrottaa katsettani veljestäni. Tuijotin häntä suu auki saamatta sanaakaan suustani.
”Aha. Tosi kiva vitsi hei, mutta ei naurata yhtään”, sain lopulta sanottua.
”Ei se ole mikään vitsi”, Seve tokaisi ilme vakavana.
Käänsin katseeni takaisin veljeeni. Nostin käteni suuni eteen järkyttyneenä. Se tunne, kun on luullut tuntevansa jonkun ja sitten kun hänestä ilmenee jotain, mikä ei miellytä omaa korvaa tippaakaan, ei kiva tunne.

Ahti huomasi järkytykseni ja hänelle ilmeisesti tuli pakottava tarve selittää asia. ”Ei mulle oikeesti niin pahasti käyny, hengissähän sitä tässä vieläkin ollaan.”
Huomasin sivusilmällä kuinka Seve mulkaisi häntä. Ilmeisesti se ei sitten ollutkaan silloin ollut niin pikku juttu.
”Bileissä vaan joskus tuppaa vähän sattumaan ja tapahtumaan…”

”Jakella oli ase ja hän otti sen esiin, koska halusi ostaa lisää huumeita. Hänellä oli vain jo niin paljon velkaa Ahdille ja Jaatisen Samille, että ei hänelle enää voinut myydä mitään.”
”Jaatisen käsky”, Ahti huomautti Sevelle.
”Sitten se ampu sua?” kysyin hämmentyneenä Ahdilta. ”Missä Sami oli? Eiks se mitenkään auttanut sua?”
Ahti naurahti ja haroi vaaleita hiuksiaan, joiden juurikasvu pukkasi jo radikaalisti esille. ”Sillä oli sillon taas joku uus tyttö kierroksessa, ettäettä… Se ei tainnu olla ihan näissä sfvääreissä sillä hetkellä.”

”No…”, mietin, mitä voisin tähän kaikkeen sanoa. ”Siis millon tää tapahtu?”
Ahti vilkaisi Seveä kysyvästi.
”Suurin piirtein vuosi sitten”, Seve kertoi.
”Mä taidan ny mennä… Lähen sit koht sinne Miikalle, että nähää illalla”, Ahti sanoi ja nousi ylös.
”Okei”, mumisin hieroen käsiäni yhteen.

Nostin katseeni Seveen veljeni häivyttyä yläkertaan. ”Kuinka pahasti siin oikeesti kävi?”
”Ahdille soitettiin ambulanssi ja hänet sitten sairaalassa parsittiin kokoon. Siis eihän se luoti keskivartaloon osunut, vaan vasempaan käteen.”
Katsoin Seveä hämmentyneenä. ”No…”, mumisin. ”Miks te ette aikasemmin kertonu mulle mitään?”
”Ei me haluttu järkyttää sinua.”

Pyöräytin silmiäni. ”Aha, just joo. Miten te sit annoitte mun ylipäätään liikkuu Jaken kaa, jos tämmöstä on tapahtanu?”
”Annettiinko me? Eikös me usein sanottu, että sinun kannattaisi pysyä kaukana hänestä?”
Hymähdin hieman ja katsoin muualle. ”Joskus.”
”Joka tapauksessa asia meni oikeuteen.”
”Mitäs siellä?”
”Jake joutuu maksamaan korvauksia. Sai jotain merkintöjä papereihin ja niin edelleen. Osan korvauksista hän on tainnutkin jo maksaa vanhempien avustuksella, mutta heti kun hän menee töihin, niin palkasta menee rahaa näihin korvauksiin.”

Tuijottelin ikkunasta ulos järvelle päin. Kukaan ei ollut kertonut minulle tästä asiasta. Hemmettí, koko koulukin taisi tietää asiasta ja varmasti myös meijän porukat…
”Tietääks mun ja Ahdin vanhemmat?”
”Ei ne varmaankaan. Ahtihan oli jo silloin täysi-ikäinen, niin hänen asiansa ovat ihan vain hänen omia asioitaan.”

En ollut edes aivan varma olisivatko vanhempamme hetkauttaneet päätänsäkään koko asialle. He olivat vain tuntuneet olevan iloisia, kun olivat saaneet Ahdin pois jaloistaan. Vaikka rahaa heiltä tuli edelleen tämän hulppean kämpän ylläpitoon ja meidän ruokkimiseemme ja vaatettamiseemme, niin en usko, että se silti kertoi rakkaudesta meitä kohtaan. Eivät rakastavat vanhemmat potkaise alaikäistä lastaan ulos silloin, kun heitä itseään huvittaa.

Minullekin he olivat vain ilmoittaineet suurin piirtein, että kimpsut ja kampsut kasaan ja menolippu veljen luokse ainakin näin yhdeksi vuodeksi. Terve menoa, kotiin et saa jäädä.
”Ja kuten sinäkin varmaan tiedät, niin eihän teidän vanhemmat…”
”… olisi varmaan välittäny koko asiasta pätkän vertaa”, päätin Seven aloittaman lauseen. ”Joo, kyllä mä oon sen asian jo tähän mennessä huomannu.”
”Onko heistä kuulunut mitään?”
”No ei. En mä ees tiiä millo ne tarkalleen ois tulossa takasin Suomeen.”

Seve huokaisi ja nousi ylös. En vilkaissutkaan häntä vaan pidin itseni kasassa tuijottamalla järvelle.
”Ei ne vanhemmat aina onnistu, mutta ei se tarkoita, etteivätkö he rakastaisi omia muksujaan”, Seve sanoi korvani juuressa ja kietoi kätensä ympärilleni. Nojasin päätäni häntä vasten.
Minulla oli ikävä vanhaa elämääni maalla. Omaa hevosta, vanhoja kavereita… Niitä aikoja, kun minä ja Ahti oltiin vielä pieniä ja kaikki oli tosi hyvin.
Tai ainakin päällepäin tosi hyvin.

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   15.1.12 23:37:53

oooooooooooooooo MAHTAVAAAA :))) pidemp pätkä vaa ens kerral ja jtn kunno ÄKSÖNII ! ;DD

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   23.1.12 14:55:08

ylös

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: natalia 
Päivämäärä:   23.1.12 22:42:55

Noonih jatkoa!!::)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   24.1.12 07:53:50

Jatkoo pian jookos?

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   25.1.12 00:42:48

Jatkooo !!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Fanii 
Päivämäärä:   26.1.12 14:39:49

jatkoooo <333

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   26.1.12 21:37:28

jatkooaaa (:

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   27.1.12 19:35:40

Jatkoo jookos, kookos!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Hiilihappo 
Päivämäärä:   29.1.12 13:05:09

Jatkoo

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.1.12 16:56:29

jatkoa jo?:)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   29.1.12 18:21:45

Mulla on ny ensviikolla koeviikko niin ei kyllä onnistu tarinoitten rustaaminen. :/
Joten jospa viikon päästä sitten. :)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: jau 
Päivämäärä:   29.1.12 18:23:28

jatkooo ! (=

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: ig 
Päivämäärä:   1.2.12 14:41:05

up

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.2.12 16:22:24

jatkoa heti kun kerkeet:D

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   5.2.12 21:56:56

heei onks nyt ens viikko ? :D
no koht ainaki on :D jotennnnn jatkooo :)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   6.2.12 15:52:49

amalia // Haha, nyt on joo se "viikon päästä", ettäettä... ehkä mä täs joku päivä kirjottelen, hope so. :)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: natalia 
Päivämäärä:   6.2.12 15:55:20

Jjee:)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.2.12 16:24:42

uup, jatkoa ootellen;)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: moom. 
Päivämäärä:   15.2.12 00:14:18

jatkoa pian 8)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   27.2.12 11:37:31

Vihdoin ja viimein sain aikaiseksi rustailtua jatkoa. :) Inspis oli taas kadonnut jonnekkin romukoppaan, mutta eiköhän se tästä.

¨

Heräsin aamuyöllä siihen, kun ulko-ovi pamahti kiinni. Hyppäsin sängystä ylös ja juoksin rappuset alakertaan. Huokaisin väsyneenä huomatessani veljeni lösähtäneenä eteisen jakkaralle.

”Miten ihmeessä sä edes pääsit kotiin?” kysyin, mutten odottanut mitään vastausta, sillä veljeni vaikutti siltä, ettei ollut juuri nyt tässä maailmassa.
Menin hänen luokseen ja polvistuin hänen eteensä. ”Mentäiskö nukkumaan? Jos mä autan sut ylös?”
Veljeni katsoi minua pahoinvoivan näköisenä.
”Voi víttu.”
Ehdin juuri väistää, kun Ahti oksensi. Nostin käteni otsalleni huokaisten raskaasti. ”Suihkun kautta sänkyyn sitten…”

Menin takaisin veljeni viereen varoen lattialla tullutta oksennusta. Nostin hänen kätensä harteilleni ja aloin taluttaa häntä kohti yläkertaa. Missähän se Sevekin oli juuri kun häntä tarvittaisiin?
Selvisimme veljeni kanssa hitaasti, mutta varmasti yläkertaan.

Johdatin hänet suoraan suihkuun, mutta yrittäessäni lähteä veljeni kainalosta oli hilkulla, ettei hän kaadunnut päistikkaa lattialle.
Kiroten laskin veljeni istumaan lattialle ja kävin hakemassa yläkerran aulasta puujakkaran, jonka asetin suihkun alapuolelle. Sitten yritin nostaa veljeni ylös kuin pienen vauvan siinä onnistumatta. Hítto vie, miksi hänen piti olla oikeasti yksi niistä isoista veljistä?
Lopulta kauhean ähkimisen, manailun ja avunpyyntöjen jälkeen sain hänet puujakkaralle istumaan. Sitten vedin häneltä oksennuksesta likaisen paidan pois päältä ja heitin sen nurkkaan.
Saatuani veljeltäni paidan pois avasin hänen farkkujensa napit ja vetoketjun ja yritin vetää niitä hänen jaloistaan.
”Tämä olisi paljon helpompaa jos edes auttaisit pikkuriikkisen…”
”Emmyt, luun sänkyyn…”

Huokaisten nostin häntä kainaloista ja pyysin häntä itse yrittämään vetää housuja jaloistaan. Lopulta hän sai niitä alemmas muutaman sentin niin, että sain vedettyä ne hänen jaloistaan ja heitettyä paidan kanssa samaan kasaan.
Sitten väänsin suihkun auki ja nappasin veljeni pesusienen viereisestä koukusta.
”Sulla on kuule nyt aika hyvä palvelu…”, mutisin itsekseni, sillä veljeni näytti siltä, että sammuisi millä sekunnilla tahansa.

Suljin veljeni huoneen oven ja huokaisin helpotuksesta. Olin lopulta saanut hänet kammettua omaan sänkyynsä. Olin itsekin suihkun jäljiltä aivan märkä. Käänsin katseeni kohti aulan kelloa ja se näytti jo viittä. Väsyneenä tallustin takaisin suihkun puolelle ja kiskoin märän yöpaidan päältäni vääntäen sitten suihkun auki.
Ehkä se perjantaivapaa olisi ihan hyvä idea.

Heräsin lopulta kiivaaseen puhelimen pärinään. Vilkaisin ensin kelloa ja se näytti jo melkein kahtatoista. Nappasin kännykkäni vierestäni käteeni ja painoin vihreää luuria. ”Haloo?” vastasin unenpöppöröisenä.
”Heipähei unikeko. Ilmeisesti päätit pitää hieman ylimääräistä vapaata?”
”Ai…”, mumisin. ”Hei Jake.”
”Mitäs?” hän kysyi. ”Tai siis mikset tullut kouluun?”
”Väsyttää…”
”Hei, eihän tosta sun mutinasta saa erkkikään selvää”, hän nauroi.

Muljautin silmiäni ja nousin istumaan sänkyni reunalle. ”No mitä asiaa?”
”Sitä vaan, että nähtäiskö tänään?”
Huokaisin väsyneenä. ”No emmä tiiä.”
”Mikset tiiä?”
”Kysytkin vielä”, sanoin asiaa enempiä ajattelematta. ”Sähän ammuit mun veljeä.”
Luurin toiseen päähän lankesi hiljaisuus.
”Sami mä…”
”Ihan sama mulle”, mutisin. ”Mä meen nyt syömään, moikka.”
”Eiku odota nyt vähän…”
”Enkä odota”, mumisin itsekseni sen jälkeen, kun olin jo katkaissut yhteyden.

Nousin ylös kiskoen kylpytakkia päälleni ja menin sitten aulaan. Pysähdyin veljeni huoneen ovelle ja päätin vilkaista sisään.
Siellähän veljeni tuhisi unissaan vällyjen välissä. Jätin oven auki ja menin vessasta hakemaan lasillisen vettä ja buranaa. Hän niin tulisi tarvitsemaan niitä.
Menin takaisin veljeni huoneeseen ja huomasin hänen heräilevän. Hän katsoi minua pahoinvoivan näköisesti, mutta bongasi kuitenkin heti käsistäni vesilasin ja särkylääkkeen.
Ojensin ne hänelle ja hän nielaisi heti särkylääkkeen veden avulla.
”Kiitti.”
”Ei mitään”, vastasin.

Hän istui hetken aikaa paikoillaan, ilmeisesti tutkaillen olotilaansa. ”Miks mulla on märät bokserit jalassa?” hän kysyi sitten ihmeissään. Hän nosti peiton pois päältään. ”Enhän mä vaan…”
”Eiku oksensit eilen eteiseen ja mä vein sit sut suihkuun. Sust ei ollu kauheesti apua, en saanu tääl riisuttua sua, joten annoin vaan olla. Olit niin pihalla, että uskoin ettet kauheesti välittäiskään.”
”Aa, okei… No, kiitti”, veljeni mutisi laittaen vesilasin yöpöydälleen. ”Huh, mä en muista yhtään mitään. Mitenköhän mä pääsin kotiin?”
Kohautin olkiani vastaukseksi katsoen veljeäni. ”No, onks kaikki ok?” kysyin lopulta.
”Ehkä…”, hän mutisi, mutta samassa hän pomppari ylös sängystä, huojui muutaman askeleen verran ja ryntäsi sitten vessaan.
Pudistellen päätäni lähdin alakertaan.

Kävin vilkaisemassa eteistä, joka oli vieläkin aika sotkuinen yön jäljiltä. Ahti saisi omat sotkunsa siivota kyllä ihan itse.
Päätin vielä käydä vilkaisemassa oliko Seve huoneessaan. Aikaisemmin en ollut oikein uskaltanut käydä siellä, sillä monesti ovi oli lukossa, enkä ollut saanut lupaa käydä Seven huoneessa, mutta… Olinhan minä siellä jo kerran käynyt, joten miksen nyt.
Ihme kyllä, ovi ei ollut tällä kertaa lukossa, vaikka se monesti oli. Avasin sen ja katsoin huoneeseen, jossa ei ollut ketään. Hän oli siis ilmeisesti jo lähteänyt omaan opinahjoonsa, toisin kuin minä ja Ahti.

Juuri, kun olin saanut syötyä vähän aamupalaa, Ahti tallusti keittiöön. ”Onks meillä jotain tosi rasvasta?”
”Kato pakkasesta, jos siel ois vaikka pitsaa”, sanoin.
Samassa ovikello soi. ”Mä meen avaamaan”, ilmoitin.
Ahtia ei näyttänyt yhtään kiinnostavan vaan hän etsi epätoivoisesti jo sitä pitsaansa.
Varoin eteisessä astumasta Ahdin sotkuihin ja lopulta pääsin ovelle avaten sen.

”Mitä SÄ täällä teet?” sihahdin heti nähtyäni Jaken oven takana.
”Sami… Mä halusin tulla juttelemaan sun kanssa…”
Hyssyttelin pikaisesti Jaken hiljaiseksi. ”Ahti on keittiössä”, kuiskasin. ”Se kuulee.”
”Missä me voitais jutella?” Jake kuiskasi anovasti. ”Sun pitää puhua mun kanssa.”
Pudistelin päätäni hämilläni.
”Sami…”, Jake anoi ja katsoi minua koiranpentuilmeellään.
”Mee mun huoneeseen ja ihan hiirenhiljaa. Sä et päästä pienintäkään inahdusta, onko selvä?”

Poika nyökkäsi ja päästin hänet ohitseni eteiseen. Nähdessään sotkun hän vilkaisi minua kysyvästi ja minä pyöräytin silmiäni vastaukseksi.
Osoitin keittiöön päin merkiksi, että menisin käymään siellä ja viittasin häntä menemään yläkertaan.
Keittiössä Ahti istui laattalattialla tuijottaen uunissa paistuvaa pitsaa.
”Selviätkö sä?” kysyin.
”Joo.”
”Siivoo sit sun sotkut eteisestä. Mun ystävällisyys ei yllä sinne saakka.”
”Ai, okei… Mut kiitti siit… yöllisestä.”
”Ei mitään”, mutisin.

”Missä Seve oli?” veljeni kysyi yhtäkkiä.
Kohautin olkiani sen merkiksi, ettei minulla ollut hajuakaan. ”Miten niin?”
”Normaalisti se on aina auttanut mut kondikseen.”
”Eipä häntä tällä kertaa näkynyt.”
Ahti kampesi itsensä lattialta ylös ja samassa hän jo oli kaapannut minut halaukseen.
”Mä oikeesti rakastan sua.”

Uskoakseni ilmeeni oli näkemisen arvoinen. Käteni roikkuivat sivuilla pitkän aikaa, ennen kuin sain kiedottua ne veljeni ympärille.
”Vaikka mä en sano sitä kovin usein”, veljeni naurahti päästäen minusta irti. ”Lupaa mulle, että susta ei koskaan tuu tämmöstä ku musta. Pysyt erossa tämmösestä, jooko?”
Ihan kuin se täällä sinun kanssasi asuessa olisi mahdollista, pohdin itsekseni, mutta nyökkäsin hyväksyvästi vastaukseksi.

”Mitä sä aijot tehdä nyt?” hän kysyi sitten.
”Taidan mennä takaisin nukkumaan”, sanoin heittäen valkoisen valheen. ”Äläkä tuu sit häiritsee, mun yöunet meni vähän pilalle sun takias.”
”Mut eiks perjantaivapaa maistu ihan hyvältä?” veljeni heitti perääni, kun olin jo rappusissa matkalla yläkertaan.

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   27.2.12 12:51:31

Jee, jatkoo! <3 hyvä pätkä, ja jatkoo sit pian !

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.2.12 13:52:21

ihanaa, kun oot jatkoa kirjoitellu! pian taas lisää?:D

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   27.2.12 22:50:42

hei jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D ny vaa lisää lisäää lisää jatkoo :D

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   28.2.12 23:11:20

”Mitä sä sanoit sille?” Jake kysyi, kun olin sulkenut huoneeni oven perässäni.
”Että menin takaisin nukkumaan.”
”Mitä ihmettä tääl on yöl tapahtunu?”
Purin huultani. ”No… Ahti nyt vaan tuli kännissä kotiin.”
”Okei… Sä sit jouduit helppii sitä vai?”
”Joo’o…”

Jake istui rennosti sängylläni nojaten sen päädyssä seinää vasten. Hän taputti paikkaa vieressään, mutta istuin tuolille häntä vastapäätä.
”No, mistä sä halusit jutella mun kanssa?” kysyin pyöritellen hiuskiehkuraa sormeni ympärille.
Jake näytti hieman vaivaantuvan. Hän nosti kätensä niskaansa ja pörrötti hiuksiaan. ”Mä huolestuin…”, hän lopulta sai sanottua.
Katsoin häntä toinen kulma koholla. ”Miks ihmeessä?”
”Mä en halua, että sä saisit musta ihan väärän kuvan nyt, kun sä tiiät.”

Pyöräytin tuolin niin, että olin selkä häneen päin.
”Kuuntelisit mua edes”, hän pyysi hiljaisena. Saatoin kuulla hiipivää epätoivoa hänen äänessään.
Olimme jonkin aikaa hiljaa, kunnes huokaisten käännyin taas häntä kohti ja nyökkäsin jatkamaan.
”Alotanko mä ihan alusta?” hän kysyi.
”Miten vaan”, tokaisin.

”No… Sähän tiiät, että minä ja Ahti oltiin joskus parhaita kavereita?” hän tarkisti ja nauroi perään. ”Tosin sitä on varmaan aika hankala uskoa. No, joka tapauksessa meijän ystävyys alkoi rakoilla, kun Seve tuli mukaan Ahdin kuvioihin. Ja Seven myötä mukaan tuli muitakin tyyppejä, Jaatisen Sami myös.”
Kohotin kulmiani. ”Oliks Sami alun perin Seven eikä Ahdin tuttu?”

Jake nyökkäsi ja jatkoi. ”Mä kuitenkin edelleen olin kelkassa mukana, vaikka minä ja Ahti ei sitten enää tultukaan niin hyvin juttuun, koska… No, mä en kauheesti välittäny sen uudesta porukasta. Samin kanssa mä olin hyvää pataa, eikä aikaakaan, kun mä olin jo koukussa huumeisiin. En sitten tiedä oliks meijän jonkin asteinen ystävyys ihan feikkiä. Se jätkä on hyvä kauppaamaan sitä tavaraansa.”
Purin huultani. Minullekin Sami oli antanut huumeita. Ei hän niistä ollut kuitenkaan rahaa pyytänyt.
”No, joka tapauksessa mä olin jo ihan koukussa. Eikä mulla ollu rahaa, mä tein ihan mitä vaan saadakseni kamaa. Mä tein töitä Samille, että sain siltä huumeita. Se oli kunnon kierre…”
Itse en ollut ennen tänne tuloa törmännyt kertaakaan huumeisiin. Maalla, missä ennen asuin, kaikki tunsivat kaikki. Siellä ei ollut hämärähemmoja, jotka olisivat kaupanneet huumeita salaisesti, tai jos olisi ollut, niin poliisi olisi saanut heidät kiinni sillä sekunnilla.

”Mä sain aseen, Samikin kantaa suurin piirtein aina asetta mukanaan.”
Silmäni rävähtivät lautasen kokoisiksi. ”Oikeasti?”
”Joo, joo”, Jake sanoi ja risti kätensä syliinsä. ”Se antoki mulle sen aseen, millä mä lopulta ammuin Ahtia. Voi víttu, mulla ei ollu ees kunnon motiivia.”
”Miksi sä ammuit?” kysyin ääni hieman väristen. Katsoin kuinka hänen sinisistä silmistään paistoi syyllisyys.
”Mä halusin lisää.”

”Ja sulla oli niin paljon velkaa, että sulle ei enää myyty”, muistelin, mitä veljeni ja Seve olivat minulle kertoneet. ”Jaatisen käsky.”
Jake nyökkäsi. ”Ja mä olin siinä vaiheessa jo niin helvetín sekaisin. En mä voinu ajatella muuta ku neulaa ja pillereitä. Ei mun elämässä víttu ollu mitään muuta.”
”Ja sitten poliisit soitettiin?”
”Joo”, Jake myönsi. ”Eihän siinä voinu sitten paljastaa Samia tai Ahtia, koska mä olin niille edelleen velkaa ja näin… Jäin kiinni siitä, että olin huumeitten vaikutuksen alaisena seonnu ja ampunu niin sanottua parasta kaveriani.”
”Mutta… Eiks poliisit käyny taloa läpi? Niittenhän ois sitten pitäny löytää täältä huumeita.”
”Ne ehditiin piilottaa.”

Jäimme istumaan hiljaisina toisiamme vastapäätä.
”No, nyt sä tiedät”, Jake huokaisi lopulta. ”Mä oikeesti kadun sitä, mitä mä tein, mutta… silti mä syytän osittain siitä sun veljeä. Se veti mut mukaan siihen kaikkeen, enkä mä kestäny sitä. Kaikki se vei mut mukanaan.”

Purin huultani. Minua tämä kaikki ei ollut vienyt mukanaan, vaikka liikuin tismalleen siinä samassa porukassa, johon Jake oli vajonnut. Syy saattoi tosin olla se, että porukan sisäpiiriläinen suojeli minua. Veljeni ei halunnut minusta samanlaista, kuin porukan muista jäsenistä.
”Mua pelottaa sun puolesta Sami”, Jake sanoi ja katsoi minua syvälle silmiin. ”Heti, kun mä näin sut ekan kerran koulun pihalla, se eka päivä kun sä tulit kouluun, mä halusin sut pois Ahdin seurasta.”
Käänsin katseeni ovelle päin ja Jake naurahti. ”Tosin myöhemmin sitten sain kuulla sen olevan aika mahdotonta, koska… tehän ootte sisaruksia ja sä asut täällä, sen talossa”, hän huokaisi raskaasti.

”Mulla on kaikki ihan hyvin”, sanoin ja yritin sulatella hänen puheitaan.
”Onko? Mites se uusivuosi?”
Kylmät väreet kulkivat selkääni pitkin ja mulkaisin Jakea. ”Älä puhu siitä.”
”Se nyt vaan sattui olemaan hyvä esimerkki.”
”Silti.”

Hän huokaisi raskaasti uudestaan. ”Sami mä vaan… Heti kun mä näin sut. Heti silloin koulun pihalla kun sä katsoit mun silmiin sun veljes viereltä… Mä halusin sut pois sen luota. Mä ajattelin, että mun pitää auttaa sua, ettei sulle käy samoin kuin mulle tai sitten Ahdin exille. Ahti ei… oo mikään paras poikaystävä, mitä nyt oon kuullu. Tytöt on sille kertakäyttökamaa.”
”Miten sä kehtaat?” kysyin vaimeasti. ”Mä en halua kuulla tommosta paskaá.”
”Mutta se on totta…”
”Älä puhu pahaa mun veljestä.”

Jake nosti kätensä ylös antautumisen merkiksi ja käänsi katseensa ikkunaan. ”Sä et oo tän kaiken arvonen. Ei sun kuuluis asua täällä, sä oot ihan eri kaliiberia. Sä oot paljon tätä parempi, paljon veljeäs parempi.”
”Lopeta”, sanoin tiukasti nousten tuolista ylös. ”Lopeta toi paskán jauhaminen heti, tai sit sä häivyt täältä just nyt.”
”Sami, mene takasin sinne mistä tulitkin.”
”Mitä jos en mene?” kysyin haastavasti.
Jake nousi ylös sängyltä ja puisteli päätään. ”Sulle tapahtuu vielä jotain. Mä haluan vain, ettei niin käy.”

Katsoin häntä silmät ihmetyksestä suurina. ”Miks ihmeessä sä ajattelet noin? Miks mulle täällä muka jotain kävis?”
”Sami – sulle on käynyt täällä jo asioita, jotka sä oisit voinu helposti välttää jäämällä sinne maalle.”
”Ei mulla ollu vaihtoehtoja! Víttu, et sä tiiä musta yhtään mitään, joten älä yritä jaella sun turhia neuvoja!”
”Sun veljes ei oo sellanen, mitä sä ajattelet”, hän yritti vielä.
Minä tunsin oloni kuitenkin jo ihan tarpeeksi loukatuksi. Menin oven luokse ja avasin sen. ”Ulos.”
”Ahti pettää sut vielä.”
Purin huultani ja näytin Jakelle ovea. ”Häivy.”
”Sami…”

Samassa Ahti ilmestyi Sami vanavedessään yläkertaan ja he jäivät tuijottamaan minua ja ovensuullani seisovaa Jakea.
”Mitä víttua?” veljeni kysyi ja katsoi minusta Jakeen.
”Ei mitään”, vastasin veljelleni tiukasti. ”Jake on just lähössä.”
”Sami”, Jake sanoi nimeni anelevasti.
Tartuin tiukasti hänen käteensä ja aloin raahata häntä perässäni. ”Väistä”, käskin veljeäni. Hän vilkaisi minua tiukasti, mutta väisti sitten. Sami mulkaisi Jakea pahasti, mutta hänkin väisti tieltäni pois.

Raahasin Jaken eteiseen, jossa hän pisti ensimmäistä kertaa hanttiin. Jos hän olisi tehnyt niin heti, kun tartuin hänen käteensä, en olisi saanut häntä liikkumaan yhtään minnekkään, mutta hän oli kiltisti seuraanut minua alakertaan.
”Sami, tykkääthän sä musta edelleen?”
Pudistin päätäni ihmeissäni, tosin en kieltääkseni. ”Tiiätkö sä yhtään, miten lapselliselta toi kuulostaa?”
”En mä välitä”, Jake mumisi. ”Mä haluan vaan tietää, koska… mä tykkään susta. Aivan kuten sä, mä oon ollu suhun ihastunu ensimmäisestä päivästä lähtien.”
Nojasin väsähtäneenä seinään. ”Jos sä nyt vaan lähtisit…”
”Sami, ei tän pitäny mennä näin.”
”No, näin se nyt vaan meni.”

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: jebou 
Päivämäärä:   29.2.12 10:33:23

jesss<3 jatkoa :)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: pinssi 
Päivämäärä:   29.2.12 12:17:13

♥, ei lisättävää.

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   1.3.12 16:45:58

IHANAA ♥ jatkoo taas pian <3 ?

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   2.3.12 17:11:48

up

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: cras 
Päivämäärä:   10.3.12 09:28:10

Lisääää tää on aivan mahtava!! :-)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.3.12 11:16:58

uus lukija :)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   17.3.12 17:07:25

uppp !!!!!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.3.12 17:55:02

jatkoa jo?:)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   17.3.12 18:21:21

Millonkas jatkoa ?

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   20.3.12 18:35:44

Täällä taas! Kauheesti ollut kaikkea, minkä takia ei ole tullut kirjoiteltua, mutta tänään iski inspis, niin uutta tekstiä syntyi. :)

Kiva, että ootte aina sillon tällön jaksanu upitella tätä ja kommenttii saa aina laittaa, niitä on ihana lukea.

¨

Huokaisin helpotuksesta, kun Jake viimein sulki alistuneena oven perässään. No, hänen sanoin ’tykkäsinkö hänestä’ niin… kyllä. Minä tykkäsin hänestä enemmän kuin kenestäkään muusta aikaisemmin. Ja se oli jo paljon se.

”Mun on pakko mennä kysymään!” kuulin veljeni kiivaan äänen alakerrasta.
”Et mene! Usko mua, Sami vaan suuttuu sulle ihan turhaan!” Sami vänkäsi vastaan veljelleni.
Hipsin rappusten alapäähän ja jäin kuuntelemaan yläkerrasta kantautuvaa kiivasta keskustelua.
”Kyllä mulla on oikeus kysyä, mitä víttua se saatanán homo teki täällä!”
”Ahti, nyt kyllä et…!”

Kuulin kuinka askeleet jymähtelivät kohti rappusia. Aivoni alkoivat raksuttaa tuhatta ja sataa. Käännyin paetakseni, mutta samassa Ahti ilmestyi jo näköetäisyydelle.
”Stop siihen paikkaan!” hän huudahti ja minä jäädyin juoksuasentoon, jonka olin jo ennättänyt ottaa paetakseni.
Kirosin hiljaa, mutta käännyin kohtaamaan veljeni mustaakin mustemman ilmeen.
Samassa Sami ilmestyi yläkerrasta ja tarttui veljeäni hartioista kiinni.
”Päästä irti!”
Katsoin kuinka veljeni riuhtaisi itsensä irti Samin otteesta ja harppasi minun luokseni. Tuijotin häntä hämilläni, kunnes hän yhtäkkiä nosti kätensä ja läimäytti sillä poskelleni. Horjahdin taaksepäin poskeani pidellen.

”Ahti!” Sami huudahti järkyttyneesti ja kiirehti luokseni. ”Mitä víttua toikin nyt oli?!”
Silmäni olivat vetiset nostaessani katseeni takaisin veljeeni. Hän tuijotti kättään ja puristi sen nyrkkiin. Sitten hän käänsi katseensa minuun, mutta painoikin sen sitten nopeasti kohti lattiaa.
”Sori.”
”Ootsä kunnossa?” Sami kysyi minulta.

Otin käden poskeltani ja vilkaisin vieressäni olevaan peiliin. Ahti oli läimäissyt oikein olan takaa ja se oli tuntunut. Isku oli ollut niin voimakas, että olin joutunut ottamaan askeleita taaksepäin tasapainon mentyä. Poskeni helotti punaisenaan ja varmaankin jo illalla se olisi muuttunut tyylikkään sinertäväksi.
”Kai mä oon…”, mutisin poissaolevana. Katsoin hämilläni Ahtiin ja ihmettelin, mitä se aikaisempi puhe rakastamisesta oikein oli ollut.

Ahtikin alkoi jo tulla tolkkuihinsa. Hän tuijotti minua yhtä hämmentyneellä ilmeellä kuin minä häntä, kun taas Sami tuijotti minua huolissaan.
Heilautin Samin kädet pois ympäriltäni ja kiiruhdin rappusten luo. ”Mä meen mun huoneeseen”, mutisin ja kiiruhdin yläkertaan.

Ryntäsin vessaan ja lukitsin oven perässäni. Otin tukea lavuaarista ja jäin sitä vasten nojaamaan. Alakerrasta alkoi kuulua huutoa, mutta en välittänyt siitä.
Avasin hanan ja pesin kasvoni, jonka hälkeen nappasin pyyhkeen naulasta. En välittänyt tukastani valuvasta vedestä, vaan menin huoneeseeni.

Vilkaisin kännykkääni ja mieleeni pilkahti ajatus. Kiireesti tartuin Nokiaani ja selasin puhelinluettelosta numeron, johon en ollut soittanut aikoihin.
”Haloo?” puhelimeen vastattiin lopulta.
”Moi äiti.”
”Sanna-Maria? Sinäkö se siellä? Nyt kyllä vähän pätkii, soitit aika huonoon aikaan…”
Hyvä tekosyy, mutisin mielessäni. ”Tota…”, aloitin, mutta en keksinytkään miten jatkaa. ”Mitä jos mä menisin kotiin?” sain lopulta kysyttyä.

Äitini nauroi luurin toisessa päässä. ”Voi kultapieni”, hän hymähti. ”Minne kotiin sinä menisit?”
Kohotin kulmiani kummissani. ”Siis kotiin. Sinne, missä tekin asuitte puoli vuotta sitten.”
Äitini huokaisi. ”Voi, me taisimme unohtaa kertoa sinulle…”
”Mitä?” kysyin sydän hakaten.
”Me jo myimme sen talon.”
”Mitä?!” huudahdin ja istuin tuoliini.

Muistelin kuinka olin katsellut, kun huonekalujen päälle oli aseteltu isot kankaat, joiden piti estää niitä pölyyntymästä. Olin ajatellut, että kolmen vuoden päästä palaisin takaisin siihen taloon. Olihan äitini toki sanonut, että tämän kolmen vuoden aikana minulla ei ollut sinne mitään asiaa, mutta luulin sen johtuvan siitä, että he ajattelivat, etten pystyisi asumaan yksin.
En ollut yhtään ajatellut sen olleen piiloviesti. Piiloviesti siitä, että se talo ei olisi enää meidän, eikä minulla ollut siksi sinne mitään asiaa.

”Kyllä, me myimme sen. Olimme isäsi kanssa jo hieman kyllästyneitä siihen rotiskoon ja kun tämä työpaikka täällä auringon alla varmistui ja peräti kolmeksi vuodeksi…”
Kuuntelin hetken aikaa äitini hehkutusta.
”Ja harmi kun sinun, kultapieni, piti jäädä sinne koleaan Suomeen lukion takia, mutta onneksi rakas veljesi asuu siellä mukavassa kaupungissa, jossa sinullakin on varmasti mitä hauskinta viettää aikaasi…”

Hyvä on. Minä olin siis perinpohjaisen jumissa täällä ainakin vielä kaksi ja puoli vuotta. Nostin käteni silmilleni ja yritin hengittää syvään.
Äitini oli hiljennyt. ”Sanna-Maria? Onhan siellä kaikki hyvin.”
”Joo, kaikki on ihan hyvin äiti.”
”No hieno juttu! Minäpä pistän hieman tilillesi rahaa, niin voit käydä ostamassa uusia vaatteita. Nyt minulla alkaa olla sen verran akku lopussa, että…”
Puhelu katkesi yllättäen. Hymähdin hieman. Akun loppumisesta äitini ei ilmeisesti ollut valehdellut.
Tiputin puhelimeni lattialle ja nojauduin pöytää vasten.
”Voi helvettí.”

Samassa huoneeni oveen koputettiin. En edes vilkaissutkaan ovelle päin, kun se aukesi. Jospa minä nyt jo oikeasti kävisin ostamassa sen Seven suositteleman lukon.
”Ootsä kunnossa?”
Sami tuli huoneeseeni ja sulki oven perässään.
Huokaisin raskaasti. ”Missä Ahti on?”
”Alakerrassa. Ei se nyt tuu tänne.”
”Okei”, mumisin. ”Hyvä.”

Samikin huokaisi raskaasti ja istahti sitten sängylleni. ”Älä oikeesti päästä sitä Jakea tänne. Ahti vihaa sitä jätkää jopa enemmän ku mä.”
Pyöräytin silmiäni enkä vastannut hänelle mitään.
”Ahtia oikeesti kaduttaa ihan vítusti toi, mitä se teki sulle tuolla alakerrassa.”
Pyöräytin tuolin ympäri. ”Mikä helvetín oikeus sillä sit oli tehä niin?” kysyin.
”No kun…”
”Sillä ei oo mitään väliä, vaikka se olis ollu esimerkiks kännissä. Ei mitään väliä”, lopetin.
”Huumeet alko just vaikuttaa.”

Nostin katseeni Samiin. ”Et oo tosissas.”
”Mä oon.”
”Keskellä päivää?”
”Sun veljes on pyörteessä.”
”Víttu noidankehässä se on, ja se on vaan ja ainoastaan sun vikas.”
Sami hymähti. ”Ei saa syyllistää.”

Nousin ylös ja siirryin nyrkki pystyssä Samin luo, joka oli myös noussut ylös. ”Tää ei oo mikään naurun asia…”, sain sanottua kaiken tarmoni mennessä kyyneleitten pidättelemiseen.
Sami tarttui lempeästi nyrkkiin puristettuun käteeni ja veti minut halaukseen.
”Shh, kaikki on hyvin.”
”Mikään ei oo”, huohotin olkapäät tärähdellen. Pisaraakaan ei silti valunut silmistäni.
”Ahti rakastaa sua. Mä rakastan sua. Sun pitää vaan…”

Sami astui taaksepäin ja kaivoi levyn takataskustaan. Hän otti siitä yhden pillerin ja pisti levyn sitten takaisin.
”Sulle tulis niin paljon parempi olo.”
Astuin nopeasti kauemmas hänestä. ”Mä en koske noihin enää.”
”Sami…”
”Oikeesti kaikki ongelmat täällä johtuu susta ja huumeista…”
”Miks sä ajattelet noin?” hän kysyi ja astui lähemmäs.
”Mä soitan poliiseille”, uhkasin, jolloin Sami pysähtyi.
”Ja mitä?” hän kysyi sitten naurahten. ”Ahtihan joutuis vankilaan ja sut varmaan suurin piirtein pistettäis johonkin lastenkotiin tai vastaavaan, koska mihinkä sä menisit? Rikkaitten vanhempien kakara, jota ne ei halua.”

Ahti oli ilmestynyt ovelleni ja tuli nyt sisään. ”Sami, lopeta tollai, sä et puhu mun siskolle noin… Mieti miten toi loukkaa”, hän sai sanottua hieman sekavan oloisena.
Katsoin tyhjään yläkerran aulaan ja ryntäsin sitten veljeni ja Samin välistä huoneeni ovesta ulos. Menin nopeasti vessaan ja pistin oven äkkiä lukkoon.
Lysähdin lattialle ovea vasten raskaasti huohottaen. Olin loukussa.
”Seve, tule äkkiä kotiin…”

¨

Mitä mieltä te ootte nimestä "Laidasta laitaan"?
Itte oon pitäny sitä pääasiassa vaan jonain työnimenä ja nyt mua vähän ärsyttää, kun tuntuu ettei se kuvais tätä tarinaa yhtään. :/ Mulle tulee siitä aina mieleen suurin piirtein joku lätkätarina.

Oiskohan teillä mitään nimiehdotuksia? Ois tosi kiva kuulla. :)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   20.3.12 20:44:56

OOOI JEEEEEEEEEE JATKOO VIHDOOOIN! :)))) i LOVE it! :))

mut asiaan, oisko joku joku joku huumeisiin liittyvä nimi hyvä ? :)

tai sit noidankehä, koukussa? :D

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: pinssi 
Päivämäärä:   21.3.12 15:44:37

Mun mielestä tarinan nimi on hyvä tällaisenaan! :) Ja huippua että jatkoit taas, toivottavasti pian tulis lisää!

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   23.3.12 13:14:26

Tää nimi on munki mielestä tosi hyvä, ja se mielestäni sopii jotenkin tähän tarinaan!:))
Todellaki nopeesti jatkoo, oottelemaan jään!:)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   23.3.12 14:48:37

Mäki tykkään täst nimest, ja mahtavaa et jatkoit taas

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: ylyc 
Päivämäärä:   25.3.12 16:33:00

Lisää lisää!! Ja voisit Mahdollisuuteenki kirjotella kun et oo pitkään aikaan :<

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.4.12 17:07:06

upp, ja jatkoa?:)

  Re: Laidasta laitaan #4

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.4.12 19:04:23

upup

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.