Lähettäjä: VJ
Päivämäärä: 28.5.11 00:16:57
myrkkysieni // Kiva kun alat seurailemaan (nyt kesäloman tullessa tekstiäkin tulee varmasti useammin). :) No jos nyt alkais vähän tapahtumaan, katsotaan... :
¨
Vilkaisin kädessäni olevaa siideripulloa. ”No jos nyt tämän kerran…” Avasin korkin ja otin suuren kulauksen. En ollut mikään alkoholijuomien ystävä. Tai no siideri nyt meni, mutta mielestäni se oli alussa hyvää, jälkimaku oli huono.
Niin sanotun rohkaisuryypyn otettuani olin valmis menemään alakertaan. Tarkistin vielä hiukseni ja meikkini peilistä ja suljin sitten huoneeni oven perässäni.
Musiikki pauhasi jo ja huomasin olohuoneessa joitakin vähän heilumassa ja hytkymässä. Sohvat oli myös vallattu kokonaan. En edes yrittänytkään mennä sinne, vaan menin suoraan keittiön kautta terasille pakkaseen.
”Otatsä röökin?”
Nostin katseeni minua reilusti pidempään poikaan. Hänellä oli päällään hopparityylinen toppatakki ja hän poltteli rauhassa röökiään tukka silmillä.
”Ei kiitos.”
Hän kohautti olkiaan ja käänsi katseensa järvelle päin. Hieroin hieman olkiani, pakkanen alkoi jo pistellä.
”Eikun…”, mutisin ja käännyin takaisin hänen puoleensa.
Hän kohotti kulmiaan, nappasi taskustaan tukappa-askin ja ojensi sitä minua kohti. Katsoin sitä hetken aikaa, mutta kieltäydyin kuitenkin mennen sitten sisään. Poika taisi saada minusta aika juntin vaikutelman, mutta mitäpä se minua kiinnosti.
”Samii, monesko siideri toi jo on?”
Jennalla ainakin oli juonut jo yhden liikaa. ”Toinen”, vastasin hiljaisena.
Nojailimme porukassa keittiöntasoa vasten, kuten joskus aikaisemminkin. Keittiö alkoi näyttää jo sotkuiselta, pulloja lojui joka paikassa ja lattialla oli poppareita ja sipsiä ja vaikka mitä. Lasinsiruja ei vielä näkynyt onneksi missään.
”Sä et sitte millään opi juomaan… Otatsä kaljan?”
Pudistin päätäni ja join pohjat siideripullostani. Olo tuntui jo vähän oudolta, aika oudolta.
”No tässä on viel yks siideri, juo ny viel tää”, Jenna sanoi ja ojensi avaamattoman pullon minulle.
Korkkasin sen ja otin ison kulauksen.
”Wuhuu, hyvä Sami, noin sitä pitää!” Jenna huudahti nauraen ja laittoi kätensä olalleni. Yksi hänen kavereistaan alkoi kovasti kiehnätä paikalle ilmestyneen pojan kanssa. Poika näytti varsin ilahtuneelta, oli ilmeisesti seuraa tullut hakemaan ja nyt sitä sitten saanutkin.
Pudistelin päätäni hieman.
”Ei víttu, mä pyörryn kohta… Kato ny mikä adonis...”, Jenna huokaili ja osoitti sormellaan olohuoneeseen.
Yritin etsiä hänen sormensa osoittamaa henkilöä, eikä se ollutkaan vaikeaa. Sami, jota kutsuin huumediileriksi, istui keskellä olohuoneen sohvaa. Hän oli ottanut paitansa pois ja vatsalihakset paistoivat niin, että silmiin sattui.
”Aaah, se on niin täydellinen”, Jenna soperteli ja otti minusta tukea.
Kohautin olkiani.
Samassa Sami nosti katseensa ja näki minut. Hän kohotti kaljatölkkiään tervehdykseksi ja minä vastasin kohottamalla siideripulloa ja ottamalla siitä sitten pienet huikat.
”Mä oon niin kateellinen sulle, kun sä oot ton kaa niin hyvis väleis…”
Kohotin kulmiani hieman. ”Jaa’a…”
”Vai ootsä?”
”Miten sen ny ottaa…”
”Ai niin! Eiks sul ollukki se poikkis? Vai ootteks te viel yhes? Onhan siit jo aikaa ku sä siit kerroit…”
Siideriä meni minulla väärään kurkkuun ja sain kauhean yskäkohtauksen. ”Ai siis… täh?”
”Sä joskus koulussa kerroit jostain poikkiksesta”, Jennan ystävä, muistaakseni Mari nimeltään, tokaisi.
Janne.
”Aa, joo, siis kyllä mä muistan, mut…”, välttelin vastaustani.
”Eikä… Ootteks te eronnu, voi ku surullista”, Jenna sanoi ja kapsahti kaulaani.
”Joo, mut hei, ei mitään… Ei meijän jutust oikee mitää tullukkaa…” Kolmen kimppa Lindan ja Jannen kanssa olisikin ollut varmaan ihan mieletön…
”Sä oot siis vapailla markkinoilla?”
Jenna pyörähti heti ympäri ja katsoi silmät säihkyen Samiin.
Käänsin katseeni poispäin miehestä, sillä sellainen hän jo oli, ja tyhjensin kolmannen siideripulloni. Tuntui, että viinapääni alkoi olla jo sekaisin, jos minulla viinapäätä edes oli.
Jenna höpötti Samille hetken aikaa jotain, mutta Sami ei ottanut tätä kuuleviin korviinsakaan. Tytön kädetkin hän siirsi pois kroppaansa tutkiskelemasta.
Sitten hän nappasi minun kädestäni kiinni ja vetäisi minut luokseen. Yllätyin niin suuresti, etten tajunnut edes tehdä mitään ja samassa istuin jo hänen vieressään olohuoneen sohvalla.
Kyllä vain, liikaa alkoholia minulle.
”Sä oot siis nykyään sinkku? En kyllä ees tiennyt, että oisit varattu.”
Nyökkäsin vain pikaisesti ja pohdin, miten hyvin pystyisin hoipertelemaan yläkertaan.
”Hei, totanoin…”
Nostin katseeni nuoreen jannuun, joka tuli eteemme.
”Oisko sulla kamaa?” hän sai sitten kysyttyä.
”No onks sulla cashii?” Sami puolestaan kysy.
Kuuntelin, kun he sopivat hinnasta ja määrästä ja seurasin, kun huumeet vaihtoivat omistajaa.
”Haluutko sä kokeilla?” Sami kysyi minulta kietoen kätensä ympärilleni. Nojasin hänen lihaksikasta olkapäätänsä vasten.
Halusinko? Olin lähtenyt tähän iltaan vähän sillä fiiliksellä, että uusi vuosi ja uudet kujeet ja nyt… Pääni oli ihan sekaisin.
”Voin mä”, mumisin ja kohotin katseeni Samia kohti.
”No mennääks muualle?”
Sami ei tainnut olla vielä kovinkaan sekaisin, mutta minut hän joutui taluttamaan huoneeseeni. En edes ollut juonut paljon, ainakaan omasta mielestäni, tai sitten olin… Ajatukset eivät pysyneet oikein kasassa.
”Otatsä pillereitä? Sä oot jo siin kunnos, että en mä sulle vahvempaakaan voi antaa, saat viel herkästi yliannostuksen ja sitä mäkään en haluu.”
”Ihan miten vaan.”
Katselin sumusilmin ympärilleni. En ollut tiennyt talomme kellarista, siitä ei ollut vain mainittu minulle aikaisemmin. Tai sitten oltiin, en tiedä. Tämä taisikin enemmän toimia lämpimänä varastona, mutta samassa Sami avasi oikealle puolella olevan oven ja menimme sisään makuuhuoneeseen.
Hämmästyin totaalisesti. ”Mitä…?”
”Bileitä varten. Mua varten, aineita varten… Ahti ei käytä tätä paljookaan, mutta tää on ollu aika usein vieraskäytössä.”
”Aijaa…”
”Etkö sä tienny täst?”
”En mitää…”
Istahdin parisängyn laidalle ja otin vastaan Samin ojentamat pillerit. Laskin kolmeen ja sitten kippasin ne suuhuni.
Kävin makaamaan sängylle selälteni ja tunsin kuinka vieressäni sänky painui alemmas, kun Sami asettui siihen.
”Miltä tuntuu?”
”Mmmm”, äännähdin vain, kun hyvänolon tunne täytti minut. ”Ihanalta.”
Päässäni pyöri, ja kaikki stressi ja masennus väistyi. Tuntui, ettei mikään voisi pilata hyvää oloani.
Samassa tunsin jonkin koskettelemassa vatsaani. Inisin vain mielihyvästä ja nautin tunteesta kuinka se jokin luikerteli alaspäin.
Hetken päästä makasin peremmällä isossa parisängyssä. Päällivaatteeni olivat hujan hajan lattialla isojen farkkujen kanssa. Varjo lankesi päälleni ja tunsin ihanan, lämpimän kosketuksen kaulallani, kunnes se muuttui pistäväksi ja omistavaksi.
Huokaisin hieman ja käänsin päätäni poispäin. Avasin silmäni ja tunsin maailman pyörivän silmissäni. Huomasin rintsikoideni olkaimeen pujotetun setelin.
Hetken päästä seteli tippui sängylle, sillä minulla ei ollut enää mitään päälläni. Samassa tunsin meneväni rikki.
|