Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laidasta laitaan #2

Lähettäjä: V.J. 
Päivämäärä:   9.8.10 08:59:09

edellinen http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=792550&t=792550

Re: Laidasta laitaan #2

Päivämäärä:   9.8.10 09:03:26

Sössin sitten linkityksen... :) http://forum.hevostalli.net/read.php?f=1

Mutta laitan tähän nyt vielä tän edellisen pätkän. Tästä ei muuten ole sitten tarkoitus tulla mitään hevostelutarinaa sen kummemmin... :

Kiiruhdin hänen peräänsä, kai me olimme menossa oikeaan suuntaan, jos hän kerran sanoi, että tästä olisi tallille pitempi matka. Eikös se tarkoittanut, että hän tiesi missä talli oli?

”Sä siis… seurasit mua?”
”Hmm, en varsinaisesti”, hän totesi. ”Satuin vaa hyppää samaan bussiin.” Hän kääntyi minua kohti ja väläytti minulle uskomattoman, suloisen, valkoisen, pepdosent-hymynsä, joka ei onnekseni vienyt minulta jalkoja alta.

”Jassoo… Mut minne me nyt ollaa menossa?”
”No sinne tallille. Etkös sä sanonu että sä oot sinne menossa?”
”Mutta ethän sä oo sinne tulossa”, sanoin ja kiiruhdin hänen rinnalleen.
”Miks en?”
”No ku tuota…”
”Täst vasemmalle”, hän mutisi ja kääntyi hiekkatielle. Seurasin häntä pikakävelyvauhtiani.
”Siis miks ihmeessä sä oot menossa tallille?”
”Mitä sä tolla tarkotat?” hän kysyi virnistäen ja jatkoi vauhdikasta kävelyään.
”No…”, mumisin ja hymähdin sitten hieman. ”Sä et todellakaan näytä sellaselta pojalta, joka viettäis aikaansa tallilla.”
”No, et säkään välttämättä näytä sellaselta tytöltä, joka käy tallilla”, hän intti vastaan hymyillen.

”Aha”, totesin vain pojan heittoon. Jatkoin kävelyä hänen vierellään ja vilkuilin häntä silloin tällöin.
Jake ei todellakaan näyttänyt miltään heppapojalta. Olikohan hänellä ratsastusta harrastava tyttöystävä?
”Onks sulla muuten tyttöystävä?”
”Mitä? Ei!” hän huudahti naurahtaen ja kääntyi minun puoleeni katsoen minua tarkasti. ”Miten niin?”
”Ei mitenkään!” kiiruhdin sanomaan.
”Ei kun kerro mulle”, hän kannusti.
”Se ny vaan oli yks teoria miks sä oisit käyny tallilla.”
”Mitä muita teorioita sulla sitten olis?” hän kysyi kiinnostuneena ja katsoi minua virnistäen.
”No odotas”, mumisin ja pähkäilin. ”No… Jos sulla on sisko, ni se vois harrastaa ratsastusta…”
”Eipäs ole. Lisää arvauksia.”
”Tai sitten sun äitis vois käydä tallilla…”
”Mun mutsi ei sietäis sitä paskan hajua. Lisää.”
Huokaisin teatraalisesti ja virnistin sitten pojalle. ”Siinä ne oli.”

Jake alkoi nauraa ja minä katselin häntä kummastuneena.
”Etkö sä arvaa?” hän kysyi, kun oli saanut naurunsa hallintaan.
”En”, vastasin päätäni pudistellen.
”Jaa… Sä et sitte vissiin oo kuullu heppapojista?”
”Mitä?!” kiljahdin. Pysähdyin ja jäin nauraen tuijottamaan Jakea. ”Älä viitti… Sä?”
”Joo, joo”, hän vastasi nauraen.

Jatkoimme hekotellen matkaa. Lopulta sain kysyttyä Jakelta ratsastiko hän ihan säännöllisesti.
”En”, hän vastasi. ”Mä lopetin jotain reilu vuos sitte. Kyl mä täällä tallilla kävin, mut en sitte enää viittiny jatkaa.”
”Aijaa.”
”Entäpä sä? Ootko sä käyny tunneilla tai jotain?”
”Mulla oli oma hevonen”, kerroin heti.
”Oho”, Jake sanoi hämmästyneenä. ”Ai että oli?” hän kysyi hetken päästä.
”Joo.”
”Miksei sulla oo sitä enää?”
”Mun vanhemmat myi sen, ku ne lähetti mut Ahdin luokse asuu.”
”Ja sä annoit sen noin vaan tapahtuu?” Jake kysyi hieman ihmeissään. ”Vai oliks se sulle ihan ookoo?”
”Ei tietenkään, mutta…”, huokaisin raskaasti. ”Ei mulla ollu siinä oikee mitää sananvaltaa.”
”Harmi, tosi ikävä juttu”, Jake vastasi. Hän tarttui käteeni ja minä nostin katseeni hänen puoleensa. Jep, hän oli pahoillaan puolestani.
”Ei se oikeesti mitään”, mumisin.

Samassa hän halasi minua pienesti, ei montaakaan sekuntia, mutta halasi silti.
”Tota… Ollaanks me kohta perillä?” kysyin hetken päästä, kun seisomme paikoillamme yhtäkkisen halauksen jälkeen.
”Joo, kohta”, Jake vastasi heräten transsista. Jatkoimme matkaa eteenpäin ja lopulta pääsimme tallille.

Lähettäjä: Johannna 
Päivämäärä:   9.8.10 13:24:05

IHANAAAA JAKEE <3333 :))) nyt tää tyttö otti ja RAKASTU TÄHÄ iha totaalisesti<333 :DD<3

LähettäjäMäää. 
Päivämäärä:   9.8.10 18:28:55

hihi heppapoika :''D jatkoo vaa, oot mahtava kirjottaa ; )

Lähettäjä: smile. 
Päivämäärä:   10.8.10 16:22:20

ei vitsi tää tarina on ihana ja varsinki toi Jake<3 :3 että jatkoa<3 :>

Lähettäjä: viidakkotyttö 
Päivämäärä:   10.8.10 17:26:52

Hih, kun oon tuota mahdollisuutta tässä seuraillut niin nyt tulee pakosta mieleen et Seve ois vamppyyri :--D Mutta hei, tää on aivan mahtava tarina!

Päivämäärä:   10.8.10 19:23:57

Ihana saada tällasia kommentteja <3 (paljastan, että "vihaan" sydämiä, mutta laitan nyt kummiskin xD ).

viidakkotyttö // Haha, no kyllä mä voin paljastaa, että ei se Seve mikään vampyyri oo... ;)

Päivämäärä:   13.8.10 22:56:53

”Mikä sen sun hevosen nimi oli?”
”Jose.” Katselin tallin pihaa. Koko paikka näytti erittäin siistiltä ja mukavan näköinen, punainen tallirakennus nökötti edessämme.
”Kuulostaa ihan papukaijalta.”
Naurahdin hieman Jaken kommentille ja kysyin sitten voisimmeko mennä talliin katselemaan.
”Mennään vaan”, hän vastasi ja menimme tallin ovelle.
Olin jo tarttumassa oven kahvaan, mutta samassa Jaken käsi ilmestyikin kahvalle ja hän aukaisi oven puolestani.
”Kiitti”, mumisin ja astuin sisään talliin.

Siellä tuoksui ihanalta, vedin hevosten tuoksua sieraimiini. Huomasin Jaken tekevän samoin ja hymähdin hieman.
”Onko tullut ikävä hevostelua?”
Hän kohautti olkapäitään virnistäen. ”Eipä oikeastaan.”

Kiertelimme tallissa ja paijailimme hevosia. Tallilla ei ollut vielä kovin paljoa porukkaa tai sitten osa oli syömässä päivällistä, jossain huoneessa…
”Niin, täällä on kerhohuone. Siellä on muun muassa jääkaappi ja mikro”, Jake täsmensi.
Jeah, tuo tieto pelasti elämäni. ”Ahaa…”
”Jotkut on varmaan syömässä. Mennäänkö moikkaamaan?”
En edes ehtinyt vastata ennen kuin Jake jo lähti tallustelemaan kerhohuoneelle päin, joten kiiruhdin hänen peräänsä.

Hän avasi puisen oven ja astuimme sisään isoon tilaan. Katselin Jaken olkapään yli ja näin ison pöydän, jonka ympärille oli kokoontunut viisi tyttöä. He kaikki käänsivät katseensa meihin.
”Jake?!” he huudahtivat yhteen ääneen ja nousivat ylös rynnäten sitten ovelle.
”Missä sä oot ollu?”
”Yhyy, et oo tullu ees koulussa moikkaa mua!”
”Ootko sä muka lopettanu hevostelun kokonaan?”
”Miraki on ikävöi-…!”
”Stop!” Jake huudahti jo ja hiljensi tytöt.
Jäin katsomaan häntä hieman ihmeissäni.
”Ihan rauhassa nyt vaan”, hän naurahti tytöille. ”Mulla ois jano, onks puhtaita mukeja. Haluutkos säki Sami?”

Vasta Jaken esittäessä minulle kysymyksen, tytöt huomasivat olemassaoloni.
”Oho! Etkös sä ookkin se… Halme?”
”Juu, Sami”, mumisin. En tunnistanut ketään tytöistä. ”Ollaanko me samassa koulussa?” kysyin heiltä.
”Etkös sä Maiju ole samassa koulussa?” hoikka tyttö kysyi vieressään seisovalta tytöltä, ilmeisesti siis Maijulta.
”Juu, oon mä”, ruskeatukkainen, varsin normaalin näköinen tyttö vastasi ja katsoi sitten minuun. ”Kiva tutustuu.”
Hah, siltä se ei ihan kuulostanut, mutta anyway. ”Samoin.”

”Hei, mä haluun jo sitä vettä! Missä niit mukei on?” Jake huusi kolistellessaan tiskipöydän ääressä.
Maiju huokaisi raskaasti. ”Mä tuun…!”
Maijun ja Jaken etsiessä puhtaita mukeja minä seisoin edelleen oven suussa neljä tyttöä ympärilläni.
”Tota noin…”, yksi heistä mumisi. ”Mitäs sä täällä? Harrastaks säki muka hevosia?”
”Juu, harrastan.”
”Mistä sä tiesit tulla tänne?”
”Otin selvää ja sit toi yks änkeyty mukaan”, kerroin osoittaen Jakea.
”Aa, ootteks te sit hyviiki kavereit?” tähän asti hiljaa ollut pitkätukkainen tyttö kysyi. Kaikki katsoivat minua hullunkiilto silmissään. No ei ihan, minä taisin vain kuvitella, koska minua oikeasti hieman hermostutti.

Kohautin olkiani. ”No eipä oikeastaan.”
”Eipäs tentata tulokkaita. Päästäkää nyt edes kynnyksen yli.”
Käännähdin ympäri, kun kuulin takaani tutun äänen.
”Maria!”
Tyttö hymyili minulle ja muut tekivät tilaa. ”Äh, tylsää! Ajateltiin, että saatais jotai mistä juoruta. Maria, sä aina pilaat kaiken…”
Hymyilin itsekin jo hieman. Tytöt ilmiselvästi pilailivat, ruikutus kuulosti niin feikiltä.
”Minähän olen tällainen”, Maria naurahti ja meni istumaan pöydän ääreen, vetäen minulle tuolin viereensä.

Samassa Jake tuli mukinsa kanssa ja jäi tuijottamaan Mariaa.
”Ai, sä.”
Maria nosti katseensa häneen. ”Minähän se.”
Katseeni ravasi Marian ja Jaken väliä. Mistähän he kaksi tunsivat toisensa? No urpo, olivathan he ainakin samassa koulussa. Miksi heidän välillään löi salamoita? Tunsin kylmien väreiden kulkevan selkäpiitäni pitkin, kun katselin heitä.
Jake kääntyi nopeasti minun puoleeni. ”Mä taidan lähtee. Sä pääset täältä varmaan iteki kotiin.”
”Älä ny vielä mee”, joku tytöistä marmatti.
Maria naurahti ja kääntyi minun puoleeni. ”Mitäs sinulle kuuluu?”
Katsoin vielä nopeasti Jakea ja nyökkäsin hänelle, kun hän oli jäänyt odottamaan vastaustani. ”Juu, siis mee vaa…”

Hän kääntyi ja käveli rivakasti huoneen ovesta ulos. Pari tytöistä poistui hänen perässään ja muut alkoivat syytellä Mariaa, kun hän oli kuulemma taas ”pilannut koko jutun”.
”Mitä minä tuolle voin? Itsehän hän halusi lähteä”, tyttö naurahti ja taputti sitten tuolia vieressään. ”Istu vaan, Sami.”
Nyökkäsin ja istahdin jäykkänä hänen viereensä.
”Tota noin… Mistä sä tunnet Jaken?”
”Hän on pikkuveljeni. Tavallaan.”
Olin hetken hiljaa ja yritin sisäistää tietoa. ”Siis mitäh?”
”Puoliveljeni”, Maria lisäsi hymyillen.
Katsoin häntä suu auki. Maiju istahti vastapäätämme huokaisten. Muut tytöt olivat palanneet tallipuuhiin.
”Jake ei tuu sun kaa siis edelleenkään toimeen”, Maiju kommentoi.
”Eipä näytä tulevan… Ja Sami, voit kyllä jo sulkea leipäläpesi.”
Nolona ummistin suuni ja hieroin niskaani. ”Te ootte niin erilaisia…”
Maiju ja Maria nauroivat.
”Ne todellakin on!”
”Mutta ei me ollakaan biologisia sisaruksia. Periaatteessa ei siis sisaruksia ollenkaan, vanhempien liiton kautta vain”, Maria huomautti.
”Aijaa”, totesin ihmetellen.

Maiju katsoi minua päästä varpaisiin. ”Seuraava kysymys: Mistä sä oikeen tunnet Jaken sit noin hyvin?”
Pudotin katseeni jalkoihini. ”Emmä oikeen tiiä…”
”Eiku kerro ny!”
Nostin katseeni Maijuun. Tyttö vaikutti mukavalta. Hän ei katsonut minua kuin idioottia, kuten monet sellaiset niin sanotusti normaalit tytöt katsoivat minua koulussa. Vain sen takia minkälaisessa porukassa liikuin. Ehkä tämä porukka täällä olisi jotain parempaa, kuin mitä se porukka, jonka kanssa olin tähän asti liikkunut.

”No tietty ollaa koulussa sillee nähty, mut sit me kans juteltiin Ahdin bileissä. Ja nyt se sit änki samaa bussii, ku olin matkal tänne.”
Maiju ja Maria katsoivat toisiaan ja virnistivät. ”Jaajaa…”
Katsoin heitä kysyvästi ja Maria päätti selittää minulle.
”Jake on yleensä sellainen, että hän ei helposti tutustu uusiin ihmisiin.”
”Siit saa sen kuvan, että se ois muitten yläpuolella. Mäki tutustuin siihen vast paremmin, ku oikeen änkesin sen seuraan ja kylhä se iha mukavaks paljastu, sillee”, Maiju selitti keskeyttäen Marian.
Maria huokaisi. ”No, siinähän se selitys sitten tulikin. Eipä taida minulla olla oikein mitään lisättävää.”

”Mitäköhän Mira sanoo?”
Katsoin Maijua. ”Siis kuka Mira?”
”Mitä sanomista Miralla on tähän?” Maria kysyi vielä.
Maiju katsoi minua ja Mariaa kyllästyneen näköisenä. ”No Mirahan on oikeesti tän tallin pikku prinsessa… ja Jaken exä”, hän lisäsi minulle. ”Siis kaikkihan tietää, että Mira on tosi omistava, eikä oo päässy viel yli siit, että Jake jätti sen.”

Päivämäärä:   14.8.10 13:41:24

tosi kiva pätkä, taas kerran :D vähän ehkä jollakin tavalla sekava, mut en kyl tiiä miks.. mut joo jatkoa vaan ;)

Päivämäärä:   14.8.10 14:46:27

smile // Aa, okei, kiva tietää jos on ollu vähän sekava, ni yritän jatkossa selittää noita juttuja vähän paremmin. :)

Päivämäärä:   15.8.10 20:15:48

^^

Päivämäärä:   15.8.10 22:52:38

Oiiioiii :)))) Jake ja Sami yhteeen Ahti menköö jonneki helskutaa mielipiteineen :)) jatkoo<3

Lähettäjäeveee 
Päivämäärä:   16.8.10 16:07:16

Koskas tulee jatkoa?:D kärsin jo vierotusoireista:(

Päivämäärä:   16.8.10 16:12:05

En osaa sanoa vielä... No, okei yritän lupailla, että viimeistään huomenissa. :D

Lähettäjä: summer night 
Päivämäärä:   16.8.10 21:15:39

JEE! :D

Päivämäärä:   18.8.10 14:50:42

Plääh, eilen oli niin paljon tekemistä, että tottakai unohdin lisäillä uutta pätkää tänne, mutta tässä sitä ny ois. :)

¨

Nostin hieman kulmiani virnistäen. Jokaisella hevostallilla oli aina joku prinsessa.
”Ja sulle tiedoks vaa, että jos se saa tietää, että tuut Jaken kaa paremmin ku hyvin toimeen, ni… Sanotaanko, että teistä kahesta ei sit todellakaa tuu ylimpii ystävyksii.”
Hymähdin hieman. ”Emmä ny siitä ”paremmin ku hyvin” tiiä…”
Maria nousi ylös ja katsoi minuun. ”Haluatko tulla katsomaan paremmin paikkoja?”

Mietin hetkisen. Olimme Jaken kanssa kiertäneet tallin hyvin, mutta Maria voisi varmaan kertoa enemmän. ”No, voisin mä vaikka tullakin”, tokaisin sitten nousten myös ylös.
”Munkin pitää mennä hoitaa Alluu”, Maiju totesi ja lähdimme kolmistaan kerhohuoneesta.

Olin erittäin hyvällä tuulella tullessani tallilta. Siellä oli vierähtänyt tovi jos toinenkin. Olin nauttinut kovasti Marian seurasta ja arvelin, että meistä voisi tulla hyviäkin ystäviä. Maijukaan ei vaikuttanut yhtään hullummalta, muihin tyttöihin en ehtinyt juuri tutustua ja sitä Miraa en edes tavannut.

Otin jääkaapista vähän syötävää ja istahdin pöydän ääreen. Samassa Ahti ilmestyi takkutukkineen keittiöön.
”Missäs sä oikee olit?” hän kysyi haukotellen mennen jääkaapille.
”Kävin tallilla.”
”Aijaa.” Hän seisoi jääkaapin edessä aika pitkään, kunnes nappasi sieltä lopulta vain kivennäisvesipullon.
”Siellä on kyl valmisruokaakin”, muistutin. Veljeni ei ollut tainnut tänään syödä vielä mitään, tai ainakin minusta tuntui siltä.
”Ei mun krapulassa tee koskaa mieli syödä.”
”Jaa…”, mumisin. Minä kun en tiennyt krapulasta mitään, enkä liioin edes humalassa olemisesta. ”Kello on kyl jo niin paljon, että eiks sen nyt ois pitäny jo mennä vähän niiku ohi?”
Hän kohautti olkapäitään välinpitämättömänä ja avasi pullon korkin.

”No, tapasitko kivoja tyyppejä siel tallil?” hän kysyi hetken päästä.
”Juu”, vastasin hymyillen. ”Ihan hyviä tyyppejä.”
”Parempia kuin Jenna ja muut?”
”No… Kyllä mä varmaa tossa porukassa viihtyisin vähä paremmin”, vastasin rehellisesti.
”Mä voisin tulla joskus kattoo kun sä ratsastat.”
Katsoin veljeäni silmät suurina. ”Oikeestiko?” kysyin.
”Joo, joo.”
Hymyilin aurinkoisesti. ”Se ois hieno juttu.”

Oikeasti se olisi hienoa. Ahti oli nähnyt minut ratsastamassa kai viimeksi silloin kun minä menin vain pikkuponin kanssa käyntiä pihanurmella. ”Mutta mun pitäis eka sopia tunneista ja muusta sellasesta.”
”No sano sitte ku sopii”, hän sanoi ja hymyili myös. ”Mä taidan mennä suihkuun.”
Nyökkäsin ja mutustelin ruokani loppuun.

Istuskelin yksin koulun pihalla. En lintsaa, meillä oli juuri ruokatunti, eikä syöminen houkutellut. Vedin huppariani tiiviimmin ylleni, huomasi kyllä selkeästi, että ilmat olivat alkaneet kylmetä.
Olin ollut eilen ensimmäisellä ratsastustunnillani. Kaikki oli sujunut hyvin ja nyt minulla oli joka viikko tunti maanantaisin iltapäivällä, mutta varmaan siellä tallilla tulee ehkä useamminkin käytyä. Ainakin siellä oli parempaa seuraa kuin täällä koulussa.
Olin irrottautunut Jennan porukasta vähitellen. En enää liikkunut heidän kanssaan kovinkaan paljon, vaan olin yksin. Jep, alone.

Samassa Maria istahti viereeni. No, okei, en ollut aina yksin. Välillä Maijukin tuli pitämään minulle seuraa, mutta hän oli kuitenkin yhdeksännellä luokalla, tässä koulussa kun oli myös ylä-aste.
”Miten on päivä mennyt?”
Kohautin olkiani. ”Ihan hyvin. Ei mitää uutta, ens tunnilla ois mantun koe.”
”Onnea kokeeseen”, Maria toivotti hymyillen ja penkoi sitten reppuaan. ”Tässä”, hän sanoi ojentaen paperilappusen. ”Unohdin antaa sen eilen tallilla.”
”Ai”, mumisin ja otin lapun vastaan. Katsoin sitä hetken. ”Onks tää niinku sun puhelinnumero?”
”Kyllä, jos sinun tarvitsee soitella. Pääset kyllä muuten minunkin kyydissäni välillä tallille.”
”Mutta…”, mietin hetken aikaa. ”Sähän olit lukion tokalla?” Vuosikaan ei ollut vielä vaihtunut, joten eihän hän vielä ollut sen ikäinen, että voisi hankkia ajokortin…

”Jäin joskus luokalleni. Olen kahdeksantoista”, hän kertoi. ”Niin kuin veljesi.”
”Tunnetteko?” kysyin ohimennen ajatuksen tullessa mieleeni.
”Olimme vain jossain vaiheessa samalla luokalla. Ei sen kummempaa.”
”Jaa…”

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.8.10 19:44:14

Luin yhdellä kertaa tähän asti ja vaikuttaa tosi kivalt tarinalt ;) Jatkoa vaan, lukioita riittää ! Kirjotusvirheit en kauheesti nähny. Ja näist Ahdin hämärähommist vois kertoo tarkkaa juttuu josain vaihees ;);)

Päivämäärä:   18.8.10 21:55:04

tosi kiva pätkä, eikä ollu enää sekava, ainakaa musta! :) että hyvä hyvä jatka samaan malliin! :D jatkoja vaan<3

Lähettäjä: Mansikki07 
Päivämäärä:   20.8.10 19:45:49

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 18.8.10 19:44:14

Luin yhdellä kertaa tähän asti ja vaikuttaa tosi kivalt tarinalt ;) Jatkoa vaan, lukioita riittää ! Kirjotusvirheit en kauheesti nähny. Ja näist Ahdin hämärähommist vois kertoo tarkkaa juttuu josain vaihees ;);)

Siis aivan mahtava tarina! <3<3 i love it :)

Lähettäjä: nunnaw 
Päivämäärä:   22.8.10 13:49:37

Huomasin vampyyri tarinast, et teet toista tarinaa ja tykkään tästäkin. :D
Oot hyvä kirjottaa. :)

Päivämäärä:   28.8.10 18:27:49

^^
Kiitos kaikista kehuista mitä ootte laittanu, niitä on hienoa lukea. :)

¨

Maria oli siis kahdeksantoista ja samalla tavalla lukion toisella kuin Ahtikin.
”Kuinka vanha Jake muute on?”
Maria alkoi nauraa. ”Mitä? Etkö edes tiedä millä luokalla hän on?”
Pudistin päätäni. Porukassa missä Jake liikkui, oli oppilaita lukion ykkösistä kolmosiin.
”Lukion toisella. Hän on kuitenkin seitsemäntoista.”
Nyökkäsin ja näpertelin sormiani. ”Miks Jake ja Ahti ei voi sietää toisiaa?”
”Enpä tiedä… Kaipa he vain ovat niin erilaisia. Kyllä he joskus olivat ystäviä.”
”Mitä?!” huudahdin silmät suurina. ”Nyt sä kyllä huijaat!”
Maria nousi hymyillen ylös ja vilkaisi kelloaan. ”Tunnit alkaa kohta, pitää mennä. Sinunkaan ei kannattaisi jäädä pois tunneilta.”
Katsoin huokaisten hänen peräänsä ja nostin sitten laukkuni vierestäni olalleni. Juu, kaipa sinne tunnille piti mennä tekemään se koe.

Koe oli yhtä murhaa. Olin tosi iloinen, kun sain palautettua sen opettajalle. Nyt sain unohtaa koko kokeen, asiat toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, niinhän se menee.
Astelin koulun pihalle ja näin tutun hahmon istuvan koulun reunustalla olevilla penkeillä.
Kiiruhdin hänen luokseen hämmästyneenä. ”Seve, mitä sä täällä teet? Missä sä oot ollu?”
Hän hymyili ja korjasi silmälasiensa asentoa. ”On ollut asioita hoidettavana.”

Jaa… En ollut nähnyt häntä vähään aikaan meillä ja olin ihmetellyt asiaa. Ahti ei ollut välittänyt tipan tippaa vaan sanonut, että Seve aina välillä häipyi jonnekin, mahdollisesti ystävilleen ja tulisi kuitenkin jossain vaiheessa takaisin.
”Miten sinulla on mennyt?”
”Ai, no, ihan hyvin”, vastasin. ”Mut mitä sä täällä?”
”Ajattelin että voisimme mennä yhtä matkaa kotiin. Ahtihan pääsee paljon myöhemmin, joten sinä olet kuitenkin menossa bussilla.”
”Mjoo…”
Seve nousi ylös. ”Hmm, mennäänkö sitten?”
Olin hetken ihan hiljaa, ennen kuin hänen sanansa syöpyivät pääkoppaani ja vasta sitten sain jalkoihini liikettä. ”Ai juu, joo, mennään!”

Riensin hänen peräänsä ja ehdimme juuri ja juuri seuraavaan bussiin.
Pian olimme jo kotona ja minä kaivoin avaimiani laukustani.
”Älä turhaan vaivaudu”, Seve sanoi hetken päästä, kun en löytänyt avaimiani ja avasi oven omilla avaimillaan.
Astuin hänen perässään sisään ja potkaisin kengät jalastani.
”Menen käymään huoneessani. Syödäänkö vaikka sen jälkeen jotain?”
Katsoin häntä toinen kulma koholla. Ööh… Kyllä meistä varmaan kumpikin osasi itse avata jääkaapin ja ottaa sieltä mitä halusi ja eikä välipala nyt mikään perheillallinen ollut, jokainen söi silloin kun huvitti.

Kohautin olkiani. ”Ihan sama.”
Seve hymähti. ”Hetken päästä sitten.”
Nyökkäsin ja menin yläkertaan. Laskin laukkuni lattialle ja istahdin pöydän ääreen. Kaivoin kännykän ja pistin sen äänelliselle. Samalla huomasin, että joku oli yrittänyt soittaa minulle ja yksi viestikin oli tullut.
Soittaja paljastui Janneksi ja viestikin oli häneltä. Hän pyysi minua heille syyslomalla ja se olisi… kohta.

Yhtäkkiä rupesin hymyilemään, enkä voinut lopettaa. Jes! Totta kai minä ehdottomasti halusin lähteä heille. Pääsisi maalle ja näkisi mahdollisesti muitakin vanhoja kavereita kuin Jannen.
Laitoin hänelle heti viestiä, että tietysti tulisin heille. Kai täältä meni sinne, jos ei junaliikennettä, ainakin linja-autoja.
Laskin kännykän käsistäni ja menin sitten ala-kertaan. Seve seisoi siellä jo jääkaapin edessä ja katseli sen sisuksiin miettiväinen ilme naamallaan.

”Juu, kukaan ei oo oikeen käyny kaupassa”, tokaisin, kun pääsin hänen vierelleen.
”Huomaan.”
”Mä voin kyl kokata jotain…”
”Jotenkin luulen, että minä olisin meistä se parempi ruuanlaittaja.”
Naurahdin hieman. ”Se voi olla mahdollista.”
Enpä ollut vuosien saatossa kerännyt paljoa kokemusta ruuanlaitosta. Meillä oli aina ollut kotiapulainen, joka oli hoitanut sellaiset hommat. Ihme, että Ahti oli selvinnyt hengissä nämä vuodet.

Hetken päästä Seve oli löytänyt kaapista ainekset tonnikalapastaan ja aika pian istuimme jo keittiön pöydän ääressä syömässä.
”Oi vitsit, ku tää on hyvää”, totesin, kun olin syönyt pari haarukallista.
”Kiitos”, Seve sanoi ja hymyili minulle sydämet sulattavaa hymyään.
Ja sydämeni jätti lyöntinsä lyömättä. Ruokaa meni väärään kurkkuun ja sain yskäkohtauksen. Seve nousi ylös ja haki minulle nopeasti lasin vettä.
Lopulta sain yskimisen ja kakomisen loppumaan. ”Kiitti”, mumisin, kun Seve toi minulle jo toisen lasillisen vettä.
”Ei mitään”, hän vastasi kultaisesta hymyillen.
Voi hitto, mikä minuun oli mennyt?

Päivämäärä:   28.8.10 19:42:48

hih tosi kiva pätkä :D ei ollu yhtään sekava! :) että jatkoja vaan<3 ;)

Päivämäärä:   29.8.10 21:31:37

^^

smile. // Kiituksia :)

Lähettäjä: Emm. 
Päivämäärä:   31.8.10 13:28:47

tää on huippu, jatkele vaan :)

Päivämäärä:   31.8.10 20:00:47

Lähettäjä: Emm.
Päivämäärä: 31.8.10 13:28:47

tää on huippu, jatkele vaan :)

Lähettäjä: ösös 
Päivämäärä:   5.9.10 01:08:14

ylöösös

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.9.10 14:58:57

Jatkoa porukka kaipaa tääl (:

Päivämäärä:   5.9.10 21:25:53

Illemmalla kuulin jonkun soittavan ovikelloa. Kipitin rappuset alas ja näin Ahdin tulevan eteisestä. Seuranaan hänellä oli se poika, jonka olin epäonnisesti tavannut silloin juhlissa, Sami.
Kännyin nopeasti ympäri ja lähdin takaisin rappusiin. En haluaisi missään tapauksessa tavata häntä uudestaan.
”No, onks sul jo sitä kamaa?” kuulin Samin tokaisevan. Pysähdyin ja jäin rappusten yläpäähän kuuntelemaan.
”En saanu vielä, mä en ymmärrä mikä siin kestää”, Ahti mumisi.
”Sitähän piti tulla täks päiväks”, Sami tuhahti. ”Mä tiesin tän.”
Ahti ilmeisesti suutahti vähän. ”Älä valita! Mä myyn sulle heti kun saan ne kamat!”
Sami nauroi. ”Joo, kyl mä tiiän.”

Samassa kuulin kuinka Ahti sai ilmeisesti osumaa ja sitten kuului tömähdys. Harpoin nopeasti rappuset alas ja näin veljeni istuvan lattialla leukaansa hieroen. Katsoin kuinka hänen huulestaan valui verta leukaa pitkin.
Molemmat kääntyivät katsomaan minua.
Kävelin ripeästi veljeni luo ja kyykistyin hänen viereensä. Vilkaisin häntä, mutta hän käänsi kasvonsa sivuun, joten kohotin katseeni Samin puoleen.
”Mitä hittoo sä alat oikee mesoo täällä? Ahtihan sano, että se myy sulle kamaa heti ku saa!”
Sami katsoi minua hetken aikaa miettiväisenä ja kohautti sitten olkiaan. Samassa hän ojensi kätensä veljelleni, joka tarttui siihen. Samassa Ahti oli jo pystyssä.
Vilkaisin Samia vihaisen oloisena ja osoitin ovea. ”Tuu joskus myöhemmin takas.”

”Vera, hitto vie, älä nyt viitti… Mä hoidan tän jutun, mulla ja Samilla on ollu tää diili jo ikuisuuden ajan. Mee ny takas ylös.”
Käänsin katseeni hämilläni Ahtiin. ”Anteeksi mitä?”
”Kyllä sä kuulit, ala laputtaa. Nää jutut ei kuulu sulle.”
Vilkaisin Samia, joka virnisti minulle. Päätäni puistellen lähdin veljeni käskystä yläkertaan. Olin vihainen, oikeasti.
Miksi hänelle ei kelvannut apuni? Lisäksi olin vihainen siitä, millaisia bisneksiä Ahdilla oikein oli meneillään. Miksi hän oli niin… @!#$ tyhmä, että myi jotain kamaa? Siitähän voisi joutua vankilaankin. Ja keneltä hän sitä edes sai?

Menin huoneeseeni ja pamautin oveni kiinni. Heittäydyin dramaattisesti sängylleni ja nappasin tyynyni syliini.
”Sami, onko kaikki hyvin?”
Käännähdin ovelleni päin ja näin Seven seisovan käsi juuri auenneen oven kahvalla.
Käännyin poispäin laittaen tyynyn takaisin paikoilleen. ”Yleensä oveen koputetaan, ennen ku astutaan sisään. Tiedoksi vain”, mumisin.
”Anteeksi.”
Makasin sängylläni selkä häneen päin.
”Olisi hyväksi, jos pysyisit erossa Ahdin tekemisistä.”
Naurahdin hieman myrtyneesti ja käännyin häneen päin. ”Jaa, sitä mieltäkö sä oot? Hyväksi mulle vai?”
”Ja minulle.”
”Jaa.” Käänsin hänelle taas selkäni.
Pitkään aikaan emme puhuneet mitään, ja kun käännyin ovelle, siellä ei ollutkaan enää ketään. Ovi oli kiinni. Selkäpiitäni karmi, Seve oli aina niin hiljainen ja hän pelästytti minut hiippailullaan. Olihan hän muutenkin aika erikoinen.
Huokaisten jäin makaamaan sängylleni napaten ensin yöpöydältä kirjan, Pahuuden. Äidinkielen hommia… nice.

Seuraavana päivänä koulussa Jenna hakeutui seuraani.
”Mä kuulin, että Sami kävi teillä eilen.”
”Jaa”, mumisin vain. Jennan seura ei liiemmin houkutellut juuri nyt, varsinkaan tämän asian tiimoilta.
”Ilmeisesti Ahti ei oo saanu viel niit kamoja.”
”Mitä sä niistäki oikee tiiät?” kysyin.
Tyttö hymähti hieman. ”Onhan sitä välillä tullu itteki kokeiltua ja kyllähän me kaikki tiietään mitkä diilit Samil ja Ahdil on.”
Juu, kiva, tuhahdin mielessäni. Kaikki muut paitsi minä.
”Kuinka kauan Ahti on ollu sekaantuneena niihin aineisiin?” kysyin hetken päästä.
Jenna kohautti olkiaan. ”Kuka tietää? Sami nyt on ollu piireissä ties kuinka kauan.”
No niin, yksi asia lisää päänsisäiseen muistilistaani. Kysy tästä asiasta Seveltä.
Samassa kellot soivat ja kiiruhdimme tunneillemme.

Päästyäni kotiin, talo oli autio. No, ei se minua juurikaan yllättänyt. Enemmänkin minua harmitti se, että olin joutunut tulemaan bussilla kotiin, vaikka olin sopinut tulevani Ahdin kyydillä. Päästyäni parkkipaikalle, häntä ja hänen autoaan ei näkynyt missään.
Sinänsä masentavaa, sillä hän oli aikaisemmin marmattanut minulle melkeinpä samasta asiasta. Minun piti kuulemma aina soittaa jos en tulisikaan hänen kyydillään, ettei hänen tarvitsisi turhaan odotella ja nyt hän oli lähtenyt jonnekin ilmoittamatta siitä minulle.
Kiitosta vain, veliseni.
Vietyäni laukkuni huoneeseen menin keittiöön jääkaapille. Se oli äyriään myöten täynnä. Seve oli siis käynyt kaupassa. Onneksi hän oli pitämässä jotenkuten tätä huushollia pystyssä.
Mihinkähän Ahtikin olisi joutunut ilman häntä?

Lähettäjäeveee 
Päivämäärä:   6.9.10 17:29:24

hyvä!!!!:) jatkoa;) <3

Päivämäärä:   7.9.10 16:00:08

kiva pätkä taas, jatkoja odotan <3 :))

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.9.10 18:52:31

tää on IIHANA <3 jatkoa odotan innolla.

Lähettäjä: summer night 
Päivämäärä:   8.9.10 21:12:10

lisäää! :D

Päivämäärä:   9.9.10 13:16:00

Lähettäjä: smile.
Päivämäärä: 7.9.10 16:00:08

kiva pätkä taas, jatkoja odotan <3 :))

Päivämäärä:   9.9.10 18:00:20

kiva, ku tuli jatkoa. ikävää jos huumeita käyttää. :(

Lähettäjä: juustokuu 
Päivämäärä:   24.9.10 23:06:19

Heiii, ylös nyt äkkiä! Jatkoa ootellaan ainaki täällä :) Todella mielenkiintoinen ja hieno tarina.

Lähettäjä: jaajaa 
Päivämäärä:   24.9.10 23:57:11

täällä kans odotellaan jatkoaa! :D

Päivämäärä:   25.9.10 00:58:46

^^
Koeviikko vielä jatkuu ja jatkuu, mutta kaipa sitä ens viikolla löytyy jostai sen verran aikaa, että ehtis kirjottelemaan jatkoa. :)

Lähettäjä: marsipaani^^ 
Päivämäärä:   8.10.10 16:24:42

up!

Päivämäärä:   23.10.10 19:41:25

upitanpa nyt minäkin, vaikka jatkoo en ookkaan saanu vielä kirjoteltuu :<

Lähettäjä: reino 
Päivämäärä:   26.10.10 17:23:54

Jatkoo! :D

Lähettäjä: idajj 
Päivämäärä:   7.11.10 16:52:58

ihana ! =)

jatkoo ; D

Päivämäärä:   19.11.10 23:59:05

Hui kauhee, ku siitä on pitkä aika, kun oon viimeks kirjotellu, mutta nyt vihdoinkin sain aikaseks kirjotella tähän jatkoa. :)
Joululomia odotellessa.

*

Popsin nopeasti jotain, ja menin sitten yläkerran laiskanlinnaan. Kaivoin laukustani koulukirjat esille ja kävin läksyjen kimppuun. Jossain vaiheessa oli kuitenkin joka tapauksessa koeviikko tulossa, enkä ollut tähän mennessä paneutunut läksyihin kovin hyvin.
Samassa ovi kävi ja jäin kuuntelemaan askelia, jotka laahustivat rappusia kohti. Käännyin katsomaan, kuinka Ahti marssi raskaasti rappusia ylös reppu selässään, ja pieni muovikassi toisessa kädessään.

”Mitä tos kassis on?” kysyin ja katsoin veljeäni.
”Ei mitään sellasta mikä kuuluis sulle”, veljeni tokaisi ja marssi huoneeseensa.
Pomppasin ylös ja kiiruhdin hänen peräänsä.
”Ahti, hei…!”
Hän käännähti minuun päin ja nappasin muovikassin hänen kädestään ja pistin käteni sisään. Käteni osui pieneen muovipussiin ja otin sen kassista pois. Nostin vaaleaa jauhetta täynnä olevan pussin silmieni eteen. Voi hitto…
Ahti nappasi sen minulta ja heitti yöpöydälleen. ”Sami, pysy erossa mun asioista.”
Katsoin häntä kulmieni alta ja pistin käteni puuskaan. ”Miks sä teet tällästä? Ostat huumeita ja myyt eteenpäin…? Sä oikeesti voit joutua vielä vaikeuksiin.”
”Hei kuule, luuletko muka, etten ois kuullut ota valitusviisuu jo joskus aikasemminkin?”
”En mä silleen, mutta…”
”Ja kuule”, hän jatkoi keskeyttäen minut. ”Vähiten mä haluan kuulla saarnaamista sulta, onko selvä?”
”Mutta…”, yritin vielä, mutta hän nosti kätensä pystyyn.
”Onko selvä?”
Kohautin olkiani ja lähdin pois hänen huoneestaan. Keräsin koulukirjani sohvan luota ja pistin ne takaisin laukkuun. Huomasin Seven seisovan rappusten luona, mutta en huomioinut häntä millään lailla, vaan kävelin vain huoneeseeni ja pistin oven kiinni.

Seve huokaisi hymyillen pienesti, ja käveli Ahdin huoneeseen. ”Tuliko tilauksesi?”
Ahti käännähti ympäri ja hymähti hieman nähtyään Seven. ”Ai, moi… Joo, kylhän se tuli.”
”Sami ei ansaitse tällaista.”
”Kyllä mä sen tiiän”, Ahti mumisi. ”Sen takii mä en haluukkaan, että se sotkeutuu mun bisneksiin.”
”Siitä taitaa tulla vaikeaa.”
”Mä en oo tarpeeks aikuinen huolehtimaan siitä. Enkä mä aijo alkaa muuttaa itteeni vaan sen takii, että Sami muutti tänne. Mä oon ollu tälläi jo ties kuinka kauan, eikä piireistä pääse noin vaan pois…”
”Älä. Ei sinun minulle tarvitse selittää.” Seve nojasi ovenkarmiin ja hengitti syvään. ”Kyllä minä tiedän millainen sinä olet, mutta eikös sinun nyt kuuluisi mennä hoitamaan niitä sinun bisneksiäsi?”
”Niin, Jaatinen odottaa jo…”
”Mene sitten.”
Ahti käveli Seven luokse tungettuaan kamat reppuunsa. Hän kuitenkin pysähtyi ovensuussa ja kääntyi vielä kämppistään kohti.
”Porukat ei sit osannu huolehtii siitäkää kersasta.”
Seve hymähti hieman. ”En usko, että sinäkään.”
”Jaa, sä sitten vai?”

Katselin ikkunasta ulos ja suljin fysiikan kirjan. Koko oppiaine oli minulle yhtä hepreaa, joten miksi edes yritin? Lopettaisin kuitenkin ensimmäisen kurssin jälkeen.
Samassa puhelimeni hälytti. Nappasin sen ja avasin siihen tulleen viestin.

Milloin olet tulossa tallille? Kaipaan maastoseuraa.
Maria

Huokaisin hieman ja painoin uusi viesti valintaa. En tiedä vielä, jossain vaiheessa sitten, kirjoitin vain, ja lähetin viestin. Nyt ei ollut edes sellainen heppailuolo.
”Voinko tulla sisään?”
Käännähdin ovelle päin ja näin Seven seisomassa ovenraossa. Tällä hetkellä en oikein kaivannut hänenkään seuraansa, mutta samapa tuo.
”No tule vaan.”
Hän jätti oven auki tullessaan, joten ilmeisesti Ahti oli lähtenyt jonnekin. Otin sängylläni istuen tyynyni syliini. Seve istahti pöydän ääressä olevaan tuoliin.
”Ahti siis lähti?” tarkistin vielä.
Hän vain nyökkäsi ja sitten istuimme ihan hiljaa.

”Muuten…”, mumisin hiljaa, mutta en sitten enää jatkanutkaan. Mieleeni oli vain muistunut Jake ja se, kuinka hän oli Marian puoliveli. Minua ihmetytti se, kuinka huonoissa väleissä Ahti ja Seve olivat Jaken kanssa, koska Jake vaikutti mielestäni varsin mukavalta ihmiseltä.
”Mitä?” Seve kysyi kääntyen minuun päin. Hän oikaisi silmälasejaan ja jäi odottamaan vastaustani.
”Tai… tuota, ei mitään.”
”Hyvä on.”

Käänsin katseeni ikkunaan. Ulkona oli jo todella hämärää, kohta olisi tähän aikaan jo pilkkopimeää.
Yhtäkkiä outo, hiljainen, klassisen musiikin melodia alkoi soida. Seve kaivoi kännykkänsä taskustaan ja vastasi soittoon.
”Hei.”
Kännykästä kuului meteliä ja ihmettelin miten Seve sai selvää soittajan sanoista.
Hän hymähti hieman. ”Kyllä me tapaamme taas. Älä huoli.”
Kävin sängylle makaamaan, ja jäin tuijottamaan kattoon.
”Minä otan sinuun yhteyttä.”
Ilmeisesti soittaja olisi halunnut vielä jatkaa asiasta puhumista, mutta Seve löi hänelle luurin korvaan. ”Koulujuttuja”, hän selitti sitten minulle.
”Jaa.”
”Minä menen alas syömään. Tuletko sinäkin?”
Pudistin päätäni ja suljin silmäni. Kun avasin ne hetken päästä, oli Seve jo lähtenyt huoneesta hiirenhiljaa.

Päivämäärä:   21.11.10 11:30:42

^^

Lähettäjä: jau 
Päivämäärä:   21.11.10 17:10:30

moreee ! : D hyvä tarina

Lähettäjä: coperta 
Päivämäärä:   21.11.10 19:08:28

En keksi yhtään mitään rakentavaa, pää lyö tyhjää... No, ehkä sua piristäis pelkästään sekin että täällä ilmottautuu vannoutunut lukija? ^^

Päivämäärä:   21.11.10 22:31:34

^^
Tottakai piristää :))

Päivämäärä:   27.11.10 15:22:35

Pitkästä aikaan tulin ja kiva huomata jatkoa. :)

Päivämäärä:   27.11.10 21:10:14

nunnaw // no nyt sitä tulee taas lisää. :)

¨

Yksi viikonloppu oli taas saavutettu, yksi bileviikonloppu näillä näkymin. Lehdet olivat jo tippuneet puista ja lämpötila laskea, joten nyt koko porukka tulisi oleskelemaan sisällä. Huokaisin raskaasti. Voisinhan minä vaikka soittaa Marialle, jos hän auttaisi minut pois tästä pulasta.

”Sinulla ei vieläkään ole sitä lukkoa.”
Hätkähdin hieman, mutta käännyin sitten ympäri Seven puoleen. Laskin terävän leipäveitsen keittiöntasolle ja nappasin palan leipää alkaen mutustaa sitä.
”Eipä ole, ei”, mussutin.
”Käydään hankkimassa se sinulle heti ensi viikolla.”
”Ihan sama.”
Seve katseli minua hetken aikaa kunnes nyökkäsi ja käveli keittiön ovelle. ”Minä en muuten ole sitten illalla täällä”, hän sanoi ovelta kääntyen vielä katsomaan minua.
”Jaa”, totesin ja avasin jääkaapinoven napaten sieltä limsapullon.

”Haittaako se sinua?”
Käännyin takaisinpäin ja katsoin häntä silmiin kohauttaen sitten olkiani. Hän ei näyttänyt uskovan hälläväliä – olkienkohautustani, joten käänsin katseeni pois hänen syvistä silmistään, ennen kuin sydämeni tykytys voimistuisi vielä kauheammaksi.
”Voin minä jäädäkin.”
”Ei tarvitse”, sanoin heti. ”Kyllä mä pärjään, no problemos.”
Vilkaisin häntä haastavasti ja sain pienen virnistyksen. ”Hyvä on.”
Katsoin hänen peräänsä, kun hän katosi olohuoneeseen ja käännyin sitten leipäpitkon puoleen.

Saatuani aamupalan syötyä menin omaan huoneeseeni ja soitin Marialle.
”Hei…”, hän vastasi puhelimeensa unisen kuuloisena.
”Moi, sori, herätinkö?”
”No kyllähän sinä vähän, mutta mitä pienistä. Mitä kello on?”
”Kakstoista.”
”Voi @!#$”, Maria kirosi. Hymähdin hieman, sillä kirosanat sopivat hänelle aika hyvin, vaikkei hän niitä käyttänytkään liiemmin. Tämä taisi olla ensimmäinen kerta kun kuulin sellaisen hänen suustaan. ”Pitäisi varmaan lähteä tekemään tallityöt alta pois.”
”Niin, tuota mä… Ahdilla on illalla bileet, enkä mä haluis jäädä tänne. Mitä ohjelmaa sulla on?”
”Voi ei… Anteeksi, minä olen jo sopinut meneväni Helsinkiin.”
”Ai”, totesin pettyneesti. ”No, ei sille kai sit voi mitään…”

”Soita Maijulle. Kyllä hän keksii puuhaa niin, ettei sinun tarvitse olla siellä.”
Maijulle. En kehtaisi, emme ole vielä kovin hyviä kavereita, enkä halua pyytää häneltä mitään sellaista. Aivan kuin lukien ajatukseni Maria esitti vielä yhden ehdotuksen.
”Tai Jakelle?”
Pudistin päätäni raivokkaasti, vaikka eihän Maria sitä nähnyt. Huokaisin hieman. ”No, katsotaan… Hauskaa tallipäivää.”
”Koeta pärjäillä.”
Painoin punaista luuria ja laskin puhelimeni käsistäni. Yeah, party tonight.

Pukiessani mustia farkkuja ja valkoista t-paitaa päälleni, perusvaatteitani, kuulin jo juttelun ääntä ja musiikkia alakerrasta. Ilmeisesti osa Ahdin kavereista oli jo tullut. Kello näytti seitsemää.
Samassa joku koputti huoneeni oveen. ”Sisään!”
Sanna kurkisti ovensuusta ja tuli sitten sisään. ”Moi Sami!” hän huudahti tullen halaamaan minua.
”Ai… terve”, mutisin hämilläni ja vastasin kömpelösti halaukseen. Sanna ei kuitenkaan tainnut huomata sitä.
”Näistä tulee ihan uskomattomat pippalot!”
”Aijaajaa”, hymähdin ja nyökyttelin suu typerässä virneessä.

Sanna katsoi minua päästä varpaisiin. ”Sä tarttisit viel kunnon villasukat, fleece-liivin ja karvalakin, ni oisit kunnon juntin näköinen. Missä sun bilevaatetus on?”
Kohautin olkiani.
Hän pudisteli kieltään naksutellen päätään ja kääntyi sitten kaappieni puoleen avaten ne. ”Pakko täältä on jotain löytyä…”

Ei mennytkään kuin pari minuuttia, niin puvustukseni oli vaihtunut täysin. Jalassa minulla oli mustat minishortsit, jotka olivat täyttä +30 asteen hellekamaa ja päällä minulla oli vielä valkoinen toppi ja musta neuleliivi.
”Tyylikästä, mutta sun tyylistä”, Sanna totesi hymyillen. ”Kyllä mä osaan.”
Katsoin itseäni peilistä. Ei passaisi mennä ulos tällä asustuksella. ”Kiitti”, vastasin ja yritin hymyillä mahdollisen kiitollisen näköisenä.
”Kengät sulta kyllä vielä puuttuu…”
Hetkessä jalkaani sujahtivat mustat ballerinat. Huokaisin helpotuksesta, en pitänyt korkokengistä jos niillä joutui vaappumaan koko illan.
”Nyt sä oot valmis!”
Huokaisin helpotuksesta. ”Hyvä juttu… Mutta mites ne bileet? Onks ne jo alkanu?”
”No varmaan sinne on ny koko ajan tullu lisää porukkaa. Ennen kuin mä tulin tänne, niin oli siellä jo aika paljon Ahdin kavereita.”
”Okei.”
”No mennäänkö alas?” hän kysyi ojentaen minulle kätensä.
Tartuin siihen epäröiden ja Sanna lähti johdattamaan minua alakertaan.

Päivämäärä:   27.11.10 21:11:19

sensuuripaholainen iski jälleen -.-

" ”Kakstoista.”
”Voi víttu”, Maria kirosi. Hymähdin hieman, sillä ... "

Päivämäärä:   28.11.10 16:40:28

hyvä ! jatkoa (:

Päivämäärä:   4.12.10 14:17:01

Tekstisi on tosi laadukasta, voisit tehdä kirjan tästä. :D

Päivämäärä:   5.12.10 15:06:11

up ! (:

Lähettäjä: ''' 
Päivämäärä:   6.12.10 01:18:54

Tää on tosi mahtava! Tossa yhdessä pätkässä oli jonku veran nimi???
Mutta joo jatkoa pian <3

Päivämäärä:   6.12.10 12:38:05

''' // Kiitoskiitos. No niin oli! xD Huomasin ittekki, ku olin pistänyt tänne. Sen siitä saa, ku kirjottelee kahta tarinaa yhtä aikaa...

Päivämäärä:   12.12.10 00:35:18

Katsoin kuinka poikaporukka oli kokoontunut Quitar Heron ääreen olohuoneeseen. Hymähdin hieman. En ollut edes tiennyt, että meillä oli kyseinen peli.
Kaikki pojat olivat tosi rennosti pukeutuneet, farkuissa, t-paidoissa ja huppareissa ja tunnelma oli kohoamaan päin.

Olin epähuomiossa jäänyt seisoskelemaan paikoilleni ja kiirehdin Sannan perään keittiöön, minne hän oli hävinnyt hetki sitten.
Keittiössä taisikin olla loput porukasta. Osa istui pöytämme ääressä ja osa nojaili kaappeja vasten.
”Moi Sami, mitä kuuluu?” Jenna kysäisi oikealta puoleltani siideripullo kädessään. Hän oli pukeutunut kuin mikäkin tyrkky. Järkyttävää minihametta korostivat hullut piikkikorkokengät. En ymmärtänyt ollenkaan miten hän pysyi niillä pystyssä. Pisteitä hänelle sateli kuitenkin siitä, kuinka hyvin hän osasi meikata, eikä sentään sen kanssa lyönyt yli.

”Mitäs mulle”, vastasin ja jäin myös nojailemaan.
Sanna kävi hakemassa kaksi pulloa siideriä ja ojensi toisen minulle. Otin sen vastaan, mutta laskin sen keittiötasolle.
”Mitäs sä nykyää koulus, ku et liiku enää meijän kaa?”
”Sä välttelet meitä”, tokaisi joku Jennan takaa.
Naurahdin hieman. Tyttö oli osunut juuri oikeaan. ”En mä… Hei, kouluhan on sentää tosi iso, ei siellä aina törmäile.”
”Oot kyllä oikeessa”, Jenna myönsi ja otti kulauksen siideriään.

Samassa ovikello soi ja Jenna ja pari muuta tyttöä riensi avaamaan ovea. Jäin paikoilleni nojailemaan ja laitoin käteni puuskaan.

”Miten menee?”
Käänsin katseeni viereeni tulleeseen poikaan. Hän näytti hieman tutulta. Vaaleanruskeat hiukset pörrössä ja siniset silmät hymyillen hän katsoi minua ja odotti vastausta. Valkoinen kauluspaita oli suloisesti hieman rypyssä.
Kohautin olkiani ja hymyilin vähän vastaukseksi. Katsoin häntä tarkemmin ja minusta tuntui, että olisimme tavanneet ennenkin.
”Mä olen se Miikka.”
”Ai häh?”
”Minä. Miikka. Se Ahdin kaveri”, poika hymähti.
Ai niin! Olimme kai viimeksi tavanneet silloin, kun Ahti oli pitänyt pippalot. Ne, missä minäkin olin ollut ensimmäistä kertaa.
”Ai juu, kyl mä muistin.”
Miikka naurahti ja tervehti jotakuta ohi menevää poikaa.

”Mites sä oot kotiutunu tänne?”
Huokaisin hieman. ”En mä oikee tiiä… Kyl mä tääl sillee ihan okei toimeen tulen. Ei mitään sen kummallisempaa.”
Hän nyökkäsi ja vilkaisi pöydällä olevaa siiderpulloa, jonka olin siihen laskenut.
”Onks toi sun?”
Nyökkäsin ja Miikka nappasi pullon hörpäten siitä. Sitten hän ojensi sen minulle laskien vain korkin takaisin pöydälle.
”Ota nyt. Kerranhan sitä vaan eletään.”

Nostin kulmakarvojani ja nappasin pullon. En kuitenkaan vienyt sitä lähellekään huuliani, vaan laskin sen takaisin pöydälle. ”Ehkäpä ei tänään.”
Ahdin kaveri katsoi minua hetken aikaa hiljaisena. Huomasin, että keittiössä olleet ihmiset olivat hivuttautuneet olohuoneeseen, jossa meno sen kuin vain yltyi ja yltyi.

”Sä kuulutki sit ilmeisesti astetta fiksumpaan sakkiin.”
Käänsin katseeni pojan puoleen ja mittailin häntä katseellani. ”Sä olet siis sitä mieltä, vai?”
”Oikeesti. Sä vaikutat aika fiksulta tytöltä.”
Hymähdin hieman ja käänsin katseeni poispäin. ”Aha.”
”Ei, kun ihan oikeesti!” hän totesi naurahtaen.

”Sami, terve!”
Käännyimme molemmat hätkähtäen puhujan puoleen. Mieleeni iski heti kirousten ryöppy, kun tunnistin tulijan.
”Moi Sami”, Miikka mutisi tulijalle. Minä vain nyökkäsin Ahdin rikoskumppanille.
”Eiks bileet kiinnosta, vai onks just syvälliset pohdinnat meneillään?”

En ymmärrä mikä tuossa henkilössä oli. Jenna ja monet muut tytöt, joita myönsin hieman halveksivani, olisivat mielellään suostuneet kaikkeen mitä tuo Sami keksisikään ehdotella. Minun oli pakko myöntää, että hän oli suhteellisen komean näköinen. Hän oli arviolta… parikymmentä?
No, kuitenkin jo enemmän aikuisen oloinen ja olin satavarma, että hän kävi salilla. Siltikään… ei. Hän ei todellakaan ollut minun tyyppiäni tuolla siilillä ja asenteellaan. Mieleeni tuli yhtäkkiä se yksi näyttelijä, olisikohan ollut Step Upista. Tatum?
No, kuitenkin.

”Kuhan tässä vaa juteltiin”, tokaisin.
”Jaa… No, mitäs Miikka?”
”Ei sen kummempia”, Miikka vastasi virnistäen ja nappasi siideripullon, jonka olin hylännyt.
Samassa Jenna kipitti luoksemme olohuoneesta ja kietoutui Samin käsivarteen. Hän näytti sekavalta ja arvasin hänen vetäneen jotain. Käännyin katsomaan Samia silmät viiruina.

”Sulla siis on taas aineita”, Miikka hymähti. ”Mistäs sait? Kuulin, ettei Ahti saanu eilen lisää.”
”On mulla muitakin henkilöitä. Ei tällästä bisnestä pyöritetä vaan kahen miehen voimin.”
Pyöritin silmiäni ja puristin käteni nyrkkeihin.
”Mitä Sami? Haluutko sä jotain?”
Tiesin hänen puhuvan minulle, mutten vastannut. Minua muuten ärsytti suunnattomasti, että meillä oli samat nimet. Näin by the way.
”Ei Sami ota mitään. Se on meijän kiltti tyttö”, Jenna kihersi ja nuolaisi huumediileri Samin kaulaa. Huumediileri… Juu, sellainen hän kyllä oli, minä olin ainakin täysin sitä mieltä.
Hän käänsi katseensa minuun ja vinkkasi silmää. ”Vai sellainen tyttö.”

Päivämäärä:   12.12.10 20:51:16

^^

Päivämäärä:   14.12.10 16:33:23

^^

Päivämäärä:   14.12.10 17:21:51

Kiitti jatkosta. :D Oot alkanut kirjottelemaan useammin. +hyvä juttu

Lähettäjä: turtles 
Päivämäärä:   14.12.10 20:36:16

Jatkoa vaa tulemaa. Hyväää tekstiä, saisi toki ilmestyä useammin noita pätkiä ;)

Päivämäärä:   14.12.10 21:17:08

JEE ! innolla oottelen lisää (:::

Lähettäjä: VJ 
Päivämäärä:   27.12.10 16:14:12

Huomasin Sannan häipyvän olohuoneeseen, mutta Jenna pysyi Samissa kiinni kuin takiainen. Pudistelin päätäni huomaamattomasti.
”Haluutko sä mennä yläkertaan?” kysyi Miikka, joka oli laskenut päänsä minun puoleeni.
Hätkähdin hieman ja käännyin häntä kohti.
”Uiui, söpöö”, hihkaisi Mari, joka ärsytti minua suunnattomasti, kuten ennenkin. Hän asettui Jennan viereen ja tarttui tätä kädestä.

”No, mä… Tuota, kun…”, änkytin ja punastuin hieman. Käännähdin poispäin, ettei kukaan olisi huomannut, mutta totta kai reaktioni huomattiin.
Miikka nauroi ja kietoi kätensä ympärilleni ja Jenna ja Mari kikattivat kahdestaan. Ainoastaan Sami pysyi peruslukemilla ja vain tarkasteli minua ja Miikkaa.
”Mennään vaan”, mumisin ja Miikka lähti johdattamaan minua yläkertaan.
Onneksemme kukaan ei seurannut meitä, eikä yläkertaan ollut tullut näköjään vielä ollenkaan muita.

”Mennääkö sun huoneesees?”
Nyökkäsin Miikalle ja hän avasi oven mennen sisään ja minä seurasin perässä. Pysähdyin ovensuuhun ja vedin oven kiinni perässäni, sillä alakerrasta kuului aika kova meteli yläkertaan asti.
”Tää on kyllä kiva huone”, Miikka totesi hymyillen ja istahti sängylleni.
Hymähdin hieman ja pistin käteni puuskaan.
”Mitäs sä teet syyslomalla?” hän kysyi.
”Niin millon?”
Kysymykseni herätti huvittuneisuutta. ”Syysloma alko jo.”
Katsoin häntä suoraan silmiin ja aivoni raksuttivat kovaan ääneen. ”Eikä…”
Voi hitto, miten minä unohdin? Olin sopinut meneväni Jannelle.
”Sulla sit ilmeisesti on jotain suunnitelmii?”
”Juu, tota on… Tai ainakin oli.”

Miikka taputti sänkyäni hänen vierestään ja päätin istahtaa siihen.
”Mitäs sä sitten teet?” hän kysyi, kun olin asettunut hyvin.
”Mun oli tarkotus lähtee mun kaverille.”
”Ai sinne missä asuit ennen?”
”Joo.”
”Aijaa, no… miks et vois mennä?”
Pyörittelin peukaloitani. ”Me ei olla taas vähään aikaan pidetty yhteyttä.” Vai kuinka kauan Jannen tekstiviestistä oli? Oliko siitä kauan? Vai ei? Miten minusta tuntui, että siitä oli ikuisuus, mutta uskoakseni ei kuitenkaan?
”Soita sille. Millanen se sun kaveris on?”
Hymyilin hieman ajatellessani Jannea. ”Tosi mukava.”

Miikka vastasi hymyyn ja kietoi kätensä jälleen kerran ympärilleni. Käännähdin hätkähtäen hänen puoleensa ja samassa hänen huulensa koskettivat omiani aloittaen suudelman.
Yritin haukkoa henkeä kunnes rentouduin. Tuntui kuin aivoni olisivat jäätyneet, mutta silti koko ruumistani vavisutteli lämmin aalto.
Miikan kädet nousivat ylöspäin selkääni takertuen lopulta hiuksiini. Minun käteni nousivat hänen hartioilleen.

Yhtäkkiä ovi aukesi ja irrottauduin nopeasti pojan otteesta.
”Älkää ny meist ois häiriintyny”, Jenna kikatti yhdessä Marin kanssa. Heidän porukastaan myös Milla ja Hensku olivat tulleet mukaan yläkertaan.
Katsoin heitä silmät suurina ja sitten vilkaisin Miikkaa. Punastuin jälleen kerran pahasti ja käänsin kasvoni pois.
”Voi toista!” Milla voivotteli. ”Mitä jos me jätetään noi rauhaan?”
”Joo, onks sulla Sami jotai kylttiä tähän oveen, tyyliin ’Täällä nukutaan, ethän häiritse’?” Jenna ehdotti.

Miikka kääntyi virnistäen tyttöjen puoleen ja väläytti heille parhaimman hymynsä. ”Musta vähän tuntuu, että jos te vaa notkutte tääl yläkerrassa, ku muut on alhaalla, ni teille on tulossa tosi pitkästyttävä ilta.”
”Jaa, no tuleepas teijän juttu sit olemaan tosi tylsä. No likat, mennääkö alas? Sami varmaan odottelee jo mua”, Jenna tokaisi ja katselin kuinka he yksitellen häipyivät ovelta jättäen sen selkosen selälleen.
Huokaisten Miikka nousi ylös ja kävi sulkemassa oven tullen sitten takaisin.

”Mihis me jäätiinkään?” hän kysyi hymyillen minulta, mutta käännyin poispäin.
”Ehkä ei nyt…”
”Miksei?” hän kysyi hymyä äänessään ja yhtäkkiä hän olikin jo kaatanut minut alleen sängylle.
”Miikka…”, ehdin mumista ennen kuin hän jälleen suuteli minua. ”Jos… me… ei… nyt.”
”Miks ei?” hän kysyi hieman huohottaen.
Nousin käsieni varaan ja hän joutui hieman perääntymään. ”Mua ei kiinnosta.”
”Mut…”

”Sami sano, että sitä ei víttu kiinnosta.”
Säpsähdin tiukkaa ääntä ja käännyin ovelle päin missä näin Samin seisovan. Miikka kääntyi ja katsoi häntä toinen kulma koholla nousten sitten ylös. Minua äsken suudellut poika käveli ovelle ja vilkaisi Samia tiukasti. Sitten hän kääntyi vielä minun puoleeni.
”Sori jos mä olin liian tunkeileva.”
Pudistin varovasti päätäni.
”Tuu vaan alakerrassa vetäsee hihasta jos haluut jutella.”
Pudistin päätäni kuvitelmissani erityisen rivakasti. En varmasti vetelisi Miikan hihoista tänä iltana.
Hänen lähdettyään Sami jäi oveni suuhun. Tarkastelin häntä päästä varpaisiin hänen vielä katsoessaan Miikan perään.

Lähettäjä: julleehh- 
Päivämäärä:   28.12.10 01:37:04

úus lukia, mielen kiintonen tarina, jatkeles! =)

Päivämäärä:   28.12.10 12:45:42

jeei (: lisää vaan ;D

Päivämäärä:   28.12.10 12:56:58

julleehh- // kiinnitin tässä huomiota että sä luet ainaki neljää samaa tarinaa mun kaa : DD

Päivämäärä:   29.12.10 00:37:46

nice, uus lukija :) no tässäpä jatkoa

¨

”Ei sun tarvi kestää tollassii tyyppei”, hän sitten tokaisi ja jäin kiinni tuijottamisesta. Tällä kertaa en kuitenkaan onnekseni punastunut, sitä oli tapahtunut jo liiankin useaan otteeseen tänä iltana.
”Aha, no voisitko sä sit häipyy jos mun ei kerran tartte?”
Hän naurahti hieman, mutta jäi silti ovensuuhun nojaamaan.
Katselin kaimaani, sitä kuinka hän nosti vahvat kätensä puuskaan ja tuijotti lattialautoja.
”Sori jos mä oon jotenkin suututtanut sut.”
”Ei mitään välii, jättäisitkö mut nyt vaan rauhaan?” Tuntui siltä, että kaipasin omaa rauhaa nyt tosi kovasti. Nostin toisen käteni sormet huulilleni ja sivelin alahuultani etusormellani.

”Haluutsä jutella?”
Nostin katseeni Samiin. Hän ei vaikuttanut riidanhaluiselta, vaan… Aika huomaavaiselta ja kiltiltä.
”No… mikä ettei.”
Hän sulki oven ja tuli istumaan sängyn laidalle, hieman kauemmas minusta, kuin mitä Miikka oli ollut.
”Miten sä oot sopeutunut tänne?”
Hymähdin hieman. ”Kaikki on kysynyt jossain vaihees tota.”
”No mitä sä oot vastannut?”
Kohautin olkiani. ”En mä tiiä.”
”Sä taidat olla aika hukassa.”
Katsoin Samia silmiin ja suljin hetkiseksi silmäni. ”Varmaan.”
”Kaipaatsä sun porukoita?”
”En.”
”Onks sulla muita sisaruksia ku Ahti?”
”Ei.”
Hän jäi katselemaan minua nojaten samalla käsiinsä. ”Mulla ainakin on ikävä mun siskoa.”
”Ai, onks sulla sisko?” kysyin kääntyen häneen päin.
”Miia kuoli mopo-onnettomuudes jo aikaa sitten.”
Menin hiljaiseksi enkä osannut sanoa mitään.
”Ei se mitään”, hän jatkoi itsekseen. ”Mä oon jo päässy sen yli.” Sanat kuulostivat siltä, kuin hän olisi toistanut niitä turhan monta kertaa jo aikaisemminkin.
”Ku kuule tiedätkö”, hän tokaisi saaden täyden huomioni. ”Se ei oo aina meidän syytä millasia ihmisiä me ollaan.”
Hymähdin hieman. ”Sä puhut aika syvällisiä.”
”Mut mä puhun totta”, hän sanoi hymyillen.
”Ehkä.”

Sitten hän nousi ylös ja käveli huoneeni ovelle. ”Oikeesti, hommaa tähän oveen lukko.”
”Pitäis.”
”Ihan silleen vaan, että tänne tulee muuten kutsumattomia vieraita. Sun sänkys on nimittäin aika jees.”
Tunsin kylmien väreitten kulkevan selkääni pitkin. ”Yök, älä viitti.”
Hän nauroi hieman ilmeelleni. ”Älä sekota ittees mun ja Ahdin juttuihin. Pysy vaan sinä kilttinä tyttönä, ei sun tartte muuttuu.”

Myöhemmin sinä iltana tultuani takaisin alakertaan, huomasin Jennan jälleen kerran kiehnäävän Samin kyljessä. Oikeastaan Samikin vaikutti aivan eri ihmiseltä täällä, kuin mitä hän oli ollut minun kanssani. Hän oli tuntunut huolehtivaiselta, vähän sellaiselta isovelimäiseltä, mutta täällä alakerrassa hän oli… no, pelimies, huumediileri, mikä lieneekään.
Ei hänestä todellakaan varmaan kukaan tulisi ottamaan selvää. Parempi olisi, jos minäkin pysyisin kauempana hänestä.

Heräsin järkyttävään päänsärkyyn seuraavana aamuna, vaikken ollut koskenutkaan alkoholiin. Hoipertelin sängystä ylös ja menin käymään vessassa. Sieltä tullessani kävelin alakertaan ja katsastin talomme läpi. Ilmeisesti kaikki bilettäjät olivat jo häipyneet, eikä keittiökään ollut niin järkyttävässä kunnossa kuin viimeksi. Lasinsirpaleita ei näkynyt missään, vain roskia ja ehjiä pulloja lojui siellä täällä.

Huokaisten menin jääkaapille ja nappasin limsapullon, jossa oli vain pohjat jäljellä. En tiedä miksi, mutta minulle limsa oli kuin kahvia aamuisin. Ei sen puoleen, että olisin edes maistanut kahvia.
”Huomenta, oisko kahvii?”
Pyöräytin silmiäni kerran ympäri ja käännyin puhujan puoleen. Katsoin Jennaa päästä varpaisiin. Eivätkö kaikki olleetkaan lähteneet?

”Mitä sä teet täällä?”
Jenna loisti kuin Naantalin aurinko ja siveli kädellään keittiötason reunaa.
Samassa idealamppu syttyi loistamaan pääni päällä. ”Älä sano, että sä Ahdin kanssa?”
Jenna nyökkäsi hymyillen, kun minä menin päätäni pudistellen kahvinkeittimen luo, missä oli hieman jäljellä olevaa kahvia. Kaadoin sen mukiin ja pistin mikroon. Ihan sama kuinka vanhaa se olisi, enpä minä olisi se kuka sitä juo.
”Se oli oikeesti niin ihanaa”, tyttö huokaili.
Yök, yök, yök, minä vain ajattelin, enkä katsonutkaan häneen päin. Samassa mikro ilmoitti ajan loppuneen ja nappasin höyryävän kahvikupin käteeni. Ojensin sen Jennalle, joka otti sen virnistäen vastaan.
”Kiitos.”

Kohautin olkiani ja palasin jääkaapille katsomaan olisiko siellä mahdollisesti aamupala-aineksia. Tuntui kuitenkin siltä, että ruokahaluni oli kadonnut jonnekin, joten vain suljin jääkaapin.
”Mihinkäs sä Samin unohit?” kysyin sitten Jennalta, kun muistin kuinka hän oli koko illan pyörinyt tämän kimpussa.
”No… Sanna lähti suht ajoissa eilen ja sit Sami otti vähän liikaa… Ja sit Ahti näytti siltä, että se kaipas jotakuta ja mä taisin kelvata”, hän kertoi vaatimattomasti.
”Jaajaa… No, missäs se nyt on?”
”Ahti vai?”
Nyökkäsin.
”Taitaa nukkua vielä. Mäkin taidan palata sinne.”

No siinä tapauksessa minä pysyisin alakerrassa. Katselin kuinka Jenna joi irvistellen puolet kahvistaan ja häipyi sitten takaisin yläkertaan. Kaadoin kahvin loput mukista pois ja pistin mukin sitten astianpesukoneeseen.

Lähettäjä: julleehh- 
Päivämäärä:   29.12.10 19:26:32

jatkoa (::

Lähettäjä: Lenovo 
Päivämäärä:   29.12.10 21:37:09

oih, ihanaa. Uusi lukija ilmottautuu palvelukseen (:

Tää on ihanan salaperäinen tää tarina ja toi Jake ja Sami(siis se jätkä) on tosi kivoja. Tossa Sevessä joku ärsyttää, kun se tommonen liian kiltti ja semmonen huolehtivainen xDDD

Mä jotenkin koko aika ootan että toi Sami jois päänsä ihan täyteen ja sit tapahtuis kaikkee jännää mut ei sit :(

mut joka tapauksessa, ihana tarina ja saat ehdottomasti jatkaa!

Päivämäärä:   30.12.10 23:11:13

Lenovo // Kiitti palautteesta. :) Joo, no... toi Seve nyt vaan on tollanen, pitäisköhän siitäkin ottaa selvää sitten jossain vaiheessa.
Mitäköhän mä tuolle jätkä-Samillekin nyt keksin, kun sen piti olla vaan sellai nopea sivuhahmo, muttamutta... Kattoo myöhemmin mitä mä oikeen raapustelen. :DD

Päivämäärä:   31.12.10 14:02:32

Istahdin pöydän ääreen, ja ristin kädet eteeni pöydälle jääden tuijottamaan niitä. Miikan ajatteleminen aiheutti väristyksiä. Miksi ihmeessä olin vastannut siihen suudelmaan? Eihän minulla ollut edes mitään tunteita sitä poikaa kohtaan. Kaiken lisäksi se oli ensimmäinen suudelmani koskaan.
Aika omituista sinänsä, vaikka olin seurustellut Jannen kanssa, me emme olleet koskaan suudelleet. Olimme vain pitäneet toisiamme kädestä, halailleet ja muuta sellaista söpöä.

Yhtäkkiä heiluva käsi ilmestyi silmieni eteen ja säikähdin niin paljon, että pomppasin seisomaan kaataen samalla keittiöntuolin.
”Oho! Anteeksi, kun säikäytin”, Seve sanoi heti hymyillen ja nosti taakseni kaatuneen tuolin.
Siirryin nolona poispäin, etten olisi tiellä. ”Ei se mitään. Olin vaa iha ajatuksissani.”
”Hmm… Näköjään. Miten ilta sujui?”
Kohautin olkiani välttelevänä. ”Siinähän se.”

Seve katseli minua silmäkulmastaan, muttei sanonut asiaan enää mitään. ”Missä Ahti on?” hän kysyi hetken päästä.
”Yläkerrassa Jennan kanssa”, mumisin.
Seve nosti kulmiaan. ”Vai niin.”
”Missä sä oikee olitkaa eilisen illan?” kysyin sitten kääntyen hänen puoleensa.
”Erään ystäväni luona.”
”Aha, no tuota… Mun pitää käydä soittamassa yksi puhelu”, tokaisin nopeasti ja lähdin yläkertaan.

Minun todellakin piti soittaa Jannelle, josko hänen tarjouksensa lomasta maalla oli vielä voimassa.
Puhelin hälytti kauan ja sitten uninen ääni vastasi siihen. ”Moi…”
”Moi Janne!” huudahdin ylipirteästi. ”Mitä kuuluu?”
”Mitäs mulle…”, poika vastasi haukotellen.
”Tota noin… No, syysloma alko, mitä jos mä tulisin sit joku päivä sinne?”
Janne oli hetken aikaa hiljaa, kunnes vastasi. ”Joo, no tota… Voithan sä pariks päiväks tulla. Junallahan tänne pääsee sielt tosi nopeesti, oisko matka jotai reilut puol tuntii? No tuutko vaikka tiistaiks ja keskiviikoks?”

”Tota…” Luulin, että olisimme voineet viettää yhdessä aikaa enemmänkin. ”Kyllä se käy. No, mä varaan liput tiistaiaamuks ja keskiviikkoillaks.”
”Ok, nähdään sitten. Mä jatkan unia.”
”Joo, anteeks että mä herätin sut.”
Janne naurahti hieman ja tokaisi, että kohta nähdään. Sitten hän sulki puhelimen odottamatta vastaustani.
Katselin puhelinta hiljaisena hetken aikaa ja laskin sen sitten käsistäni.

Tiistain tullessa istuin junassa matkalla kohti entistä kotipaikkakuntaani.
Tarkastelin koko ajan milloin minun piti jäädä pois. Kohdalla ei ollut mitään asemaa, vaan vain sellainen pysäkki. Puut vilistivät ikkunan ohi junan matkatessa vauhdilla eteenpäin.
Samassa kuuluttajan ääni ilmoitti seisakkeesta, jolla minun piti jäädä pois. Nousin ylös junan mukavalta penkiltä ja nappasin retkikassini viereiseltä paikalta. Juna alkoi hidastaa ja pysähtyi pian pysäkille. Ovet avautuivat ja minä hyppäsin ulos nähden heti Jannen seisomassa kauempana jonkin mustan auton vieressä.

Sytyin hymyyn ja lähdin rivakasti kävelemään kohti Jannea.
”Moikka!” huudahdin ja halasin häntä, kun pääsin tarpeeksi lähelle.
”Moi, miten matka meni?” hän kysyi neutraalisti hymyillen.
”Ihan jees”, vastasin kohauttaen olkiani ja jatkoin hymyilemistä. ”Mennääks me nyt teille?”
”Joo, niin me vähän Lindan kanssa ajateltiin.”
”Lindan?”

Käännyin katsomaan autoa, kun kuulin sen oven käyvän. Ajajan paikalta nousi minua pitempi, huippuhyvännäköinen, tyylikäs brunette. Tyttö käveli Jannen viereen ja asettui pojan kainaloon.
”Sä oot siis Sami. Tosi kiva tavata. Mä vaan luulin…, että sä oisit poika”, Linda puhui hymyillen ja ojensi minulle kätensä.
Tartuin siihen varovaisesti ja vilkaisin Jannea kaivaten selitystä. Janne hymyili kuin mikäkin idiootti tuijottaessaan Lindaa. ”Linda on mun tyttöystävä.”

Päivämäärä:   1.1.11 16:30:21

^^

Päivämäärä:   5.1.11 16:43:10

oijoi, jatkoa ! (:

Päivämäärä:   7.1.11 17:43:37

^^

Lähettäjä: Daa 
Päivämäärä:   16.1.11 16:12:39

Huhuu? jaaatkooo :D

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   17.1.11 22:20:59

Ylööss :)

Lähettäjä: kassu:) 
Päivämäärä:   18.1.11 16:04:10

jaatkoo?

Päivämäärä:   18.1.11 18:52:20

lisäääää ? (:

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.1.11 20:31:22

lisää :)

Päivämäärä:   23.1.11 21:40:09

Nyt pitkästä aikaa uutta pätkää. :)

¨

Kulmani kohosivat varmaan parikymmentä senttiä. ”Aijaa?”
”Joo, ei me kauan olla seurusteltu, mutta…”, Linda kihersi ja Janne antoi hänelle pusun poskelle.
”Aijaa, no… vau”, sain vain sanottua hämilläni.
”Niin, mutta lähetääks me nyt?”
”Siis autolla vai?” kysyin katsoen autoa.
”Joo, se on mun auto”, Linda sanoi naurahtaen. ”Mä oon jo kaheksantoista.”
Katsoin häntä silmät suurina ja sitten käännyin Janneen päin. Hän siis seurusteli itseään pari vuotta vanhemman ja uskomattoman tyylikkään tytön kanssa? Minä en itse pärjäisi millään Lindan kaltaiselle tytölle, hän voittaisi minut yksi-nolla.

Nousimme autoon ja Janne laittoi CD-levyn soimaan. Musiikki täytti auton, eikä juttelusta tullut mitään. Ei se minua oikeastaan haitannut, sillä minä tarkkailin Lindaa silmä kovana.
Hän oli pukeutunut aika epätyypilliseen tyyliin. Tai jos vertasi siihen, että oltiin täällä maalla. Hän oli pukeutunut huippukalliin näköiseen takkiin, pillifarkkuihin ja pitkävartisiin korkosaappaisiin. Vilkaisin omia vaatteitani; mustat olohousut, valkoinen poikien t-paita, hieman risainen Puman huppari ja tuulitakki.

Huokaisin raskaasti, onneksi se ei kuulunut musiikin läpi. Vaihdoin katseeni Janneen. Hän ei ollut muuttunut mielestäni yhtään, vähän kasvanut pituutta. Hänen ruskeat hiuksensa olivat suloisesti hieman sekaisin. Eihän siitä kyllä edes ollut kauaa, kun olin hänet viimeksi nähnyt. Pari, kolme kuukautta?
Ehkä.

Lopulta Linda kääntyi pienelle hiekkatielle, jota reunustivat lehtensä tiputtaneet koivut. Puiden välistä näkyi jo sininen, puinen omakotitalo. Se oli yksikerroksinen, mutta kuitenkin aika iso.
Auton pysähtyessä nappasin kassini ja hyppäsin ulos.
”Mennäänkö sisään?”
Nyökkäsin ja seurasin Jannea.
”Mun pitää nyt lähtee!” Linda vielä huusi peräämme. ”Nähään sit illemmalla.”
”Joo!” Janne vastasi hänelle ja vilkutti kättään tyttöystävälleen.
Katsoimme kuinka Lindan auto katosi ja menimme sitten sisään.

”No mites siellä kaupungissa on mennyt?” Janne kysyi minulta, kun pääsimme hänen huoneeseensa.
”Mites siellä. Aika erilaista ku täällä. Tai siis muutenkin, ku asun Ahdin kanssa.”
”On täälläkin ollu nyt erilaista”, hän sanoi hetken päästä ja kääntyi hymyillen minun puoleeni.
Nostin toista kulmaani kysyvästi.
”Noku sä et oo ollu täällä”, hän perusteli ja sai minut hymyilemään, kuten aina ennenkin.

Lähtöaika läheni koko ajan. Minulla oli ollut todella hauskaa näinä kahtena päivänä Jannen kanssa. Siis silloin, kun Linda ei ollut seurassamme. En ymmärtänyt mikä siinä tytössä oli vikana. Hän kiehnäsi koko ajan Jannessa kiinni ja puhui kaikesta, mistä minulla ei ollut hajuakaan.
En ollut ehtinyt tavata ollenkaan muita vanhoja kavereitani ollessani täällä, mutta enpä ollut heihin muutenkaan pitänyt oikein yhteyttä. Kaupungissa sellainen oli vain unohtunut, vaikka minulla oli ollut täällä iso kaveripiiri. Ehkä se johtui siitä, että minulla oli ollut liikaa kavereita, mutta liian vähän ystäviä.

No, kunnon ystäviä minulla ei ollut vielä kaupungissakaan, joten päätin yrittää pitää Jannesta kiinni, vaikka uskoinkin, että Linda tulisi häiritsemään suunnitelmiani ja paljon.
Silti keskustellessamme Jannen kanssa olin saanut vahvasti sen käsityksen, että hänellä oli ollut minua ikävä. Olimmehan tunteneet toisemme melkeinpä koko ikämme.

”Juna tulee ihan kohta”, Janne mutisi.
Linda oli jäänyt autoon viilailemaan täydellisiä kynsiään, mutta se oli minulla vain helpotus.
”Niinhän se tulee.”
”Soittele sitten kun oot kotona, ni tiiän et pääsit turvallisesti perille.”

Hymähdin hieman ja kuuntelin kuinka junan ääni kantautui jo pysäkille. Laskin retkikassini maahan ja hyppäsin vielä ystäväni kaulaan. Hän horjahti hieman, mutta kietoi sitten kätensä ympärilleni.
Huomasin Lindan kääntävän katseensa poispäin ja leikkivän, ettei hän edes huomannut meitä.
”Näkyillään taas”, Janne sanoi hymyillen ja pörrötti hiuksiani.
Nauroin ja katselimme kuinka juna pysähtyi kohdallemme.
”Mä soittelen sit”, lupasin vielä ja astuin junaan.

Menin heti paikalleni ja vilkutin vielä pikaisesti Jannelle ikkunasta, ennen kuin juna lähti taas liikkeelle ja vanha kotipaikkakuntani jäi taakse.

Astuessani junasta huomasin ensimmäiseksi Seven seisomassa vähän matkan päästä. Katsoin häntä silmät suurina ja samassa hän huomasi minut. Hän nosti kätensä tervehdykseen ja lähti rivakoin askelin tulemaan luokseni. Pistin vauhtia töppösiin ja lähdin häntä vastaan.
”Hei, miten matka sujui?” hän kysyi, kun saavutimme toisemme.
”Hyvin”, vastasin hymyillen.
Samassa hänen kätensä laskeutui pääni päälle ja pörrötti hiuksiani, kuten Jannekin oli tehnyt. Nostin katseeni häneen ja näin pienen hymyn hänen huulillaan. ”Mennäänkö kotiin?”
”Joo.”

Päivämäärä:   23.1.11 22:31:39

olipa tullu kivasti jatkoa!:) tykkään tästä paljo.:) että jatkkoa vaan :))

Päivämäärä:   26.1.11 20:49:50

Johannna // Kiitti :))

¨

Ahti tuli minua ovelle vastaan ja kaappasi minut halaukseensa. ”Moikka pikkanen!”
Seve laski matkatavarani käsistään ja katseli minua ja veljeäni.
”Moi… Uuh, mä en saa henkee”, puhisin ja pihisin, kunnes Ahti päästi minut nauraen otteestaan.
Katsoin hänen iloista olemustaan ja ensimmäistä kertaa täällä, tunsin olevani kotona.

Katselin ikkunasta ulos kuinka lumihiutaleet leijuivat maahan. Pian olisi joulu, vaikka vastahan oli ollut syysloma. Aika oli mennyt tosi nopeasti opiskellessa, koska äidinkielen kurssi oli ollut yhtä murhaa, ainetta aineen perään ja matematiikan kanssa olin saanut taistella tosissani. Onneksi Seve oli vähän auttanut, vaikkei hänkään kyllä mikään matikkanero ollut.

Olin tutustunut paljon paremmin sekä Mariaan että Maijuun. Olin ottanut tavaksi käydä ainakin kerran viikossa tallilla ja siellä he olivat erinomaista seuraa. Liikuin edelleen joskus harvoin Jennan, tai joidenkin muiden samaan porukkaan kuuluvien kanssa, mutta yleensä vain silloin, jos meillä oli sattunut olemaan sama tunti.

Jannen kanssa olin soitellut silloin tällöin. Hän vietti myös mukavaa opiskeluelämää Lindan pyöriessä jaloissa.

Huokaisin hieman.
Jakea olin nähnyt vain silloin tällöin koulun käytävillä tai pihalla. Olin pistänyt silmälle kaikki hänen porukkaansa kuuluvat ja oppinut tunnistamaan heidät ulkonäöltä, vaikka nimiä en tiennyt. Kaikki olivat enemmän tai vähemmän emo-tyylisiä ja monet polttivat tupakkaa. Välillä kauempaa katsoessa Jakea oli vaikea erottaa muiden mustatukkaisten joukosta, mutta hänen silmistään hänet tunnista heti. En ollut koskaan aikaisemmin nähnyt kellään niin jäätävän sinisiä silmiä.

Sami taas… En ollut nähnyt häntä kertaakaan koko aikana. Oikeastaan se oli helpotus, koska se merkitsi myös minulle jollakin tasolla sitä, että Ahti oli vähän kuivemmilla. Toivoinkin, etten tapaisi Samia. Hän merkitsi huumeita ja pimeää kauppaa. Kylmät väreet kulkivat selkääni pitkin. Kaikki vanhemmat puhuivat aina nuorisolleen, että sellaisista tyypeistä kannatti pysyä kaukana. Silti uskoin, että Ahti teki edelleen duunia hänen kanssaan.

Seveä taas ei ollut näkynyt tänä aikana kovinkaan paljon. Olin kysynyt Ahdilta asiasta ja hän oli vain sanonut, että Seve vietti aikaa joidenkin ystäviensä kanssa. En tiennyt asiasta enempää, sillä kerran kun olin kysynyt asiaa Seveltä, hän ei ollut vastannut ja sitten hän oli taas kadonnut pariksi viikoksi, enkä ollut nähnyt häntä. Aivan kuin hän olisi yrittänyt vältellä minua.

Aattoiltana olisimme kuitenkin kaikki kotona. Ahti oli kuitenkin kertonut meille, että Seve toisi jonkun ystävänsä mukanaan tullessaan.
Odotin sitä kuitenkin ihan mielenkiinnolla, sillä en ollut koskaan tavannut hänen ystäviään.

”Hei.”
Käännähdin ovelle päin ja huomasin Miikan. ”Moi.”
Hän ei ollut minulle kukaan muu kuin veljeni kaveri. Tuskinpa hän edes muisti pientä suudelmaamme. Olin jälkikäteen miettinyt asiaa, mutta vaikka silloin Miikka ei tuntunut olleen kovin humalassa, niin uskoin kuitenkin, että hän oli ottanut ihan reilusti jotakin ja illan mittaan vielä lisää.
”Tota… Ahti käski mun kysymää missä sen kotiavaimet on.”

Huokaisin raskaasti. Veljeni oli ottanut tavakseen kysyä minulta kaikista kadottamistaan esineistä. En ymmärrä miten hän oli pärjännyt kaikki nämä vuodet.
”Oiskohan keittiön tasolla. Siellä mä ne viimeks näin. Jos ne ei oo siel, ni kattokaa eteisestä. En mä nyt muuta keksi”, vastasin.
”Ai, okei. Moikka.”
Miikka sulki oven kohteliaasti ja nappasin käteeni kirjan, jota olin lukenut ennen kuin olin vaipunut ajatuksiini.

Päivämäärä:   27.1.11 18:51:10

^^

Lähettäjä: Figaro (kännykkä) 
Päivämäärä:   27.1.11 20:58:27

ihan kiva pätkä :)

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   29.1.11 08:07:56

muuten kiva toi vika pätkä mut mikä ihmeen aikamuotopomppaus siinä tapahtu?:D

Päivämäärä:   29.1.11 13:38:25

riitasointu. // Hyvä kysymys, johon en kyllä pysty mitään vastaamaan, hehe. Kys. pätkä oli minulle sellanen "kootaan nyt vähän henkilöitä yhteen ja katsotaan missä mennään".

Lähettäjä: Emmapa 
Päivämäärä:   30.1.11 16:43:25

hui lukiin tän alusta tähä saakka ja masennuin ku pätkät loppu 8( hienoa tekstiä ja jatkele vain! :)

Päivämäärä:   5.2.11 15:50:17

”Herätys…”
Avasin hitaasti toisen silmäni ja sitten toisen. Seve istui sänkyni reunalla ja silitteli hiuksiani.
”Ei vielä…”, mumisin unisesti ja käänsin kylkeä.
Hän naurahti hieman ja käänsi minut takaisin itseään päin. ”Kello on jo kaksitoista. Lisäksi nyt on jouluaatto.”
Ponnahdin istumaan. Jouluaatto! Minulla oli vielä tuhat ja sata juttua tekemättä ennen iltaa.
”Sami? Hei, herätys… Kuunteletko sinä yhtään?”
”Ai mitä, häh?”

Seve pudisteli päätään, ilmeisesti hän oli yrittänyt sanoa jotain, ja avasi nyt suunsa toistamiseen. ”Meidän piti koristella kuusi nyt aamulla. Muistatko? Toin sen jo sisään ja otin koristeet esiin.”
”Ai niin juu! Tulen kohta alas”, sanoin ja pomppasin sängystä mennen vaatekaapilleni. Avasin kaapin ja katselin sen sotkuista sisältöä. Pitäisi nyt lomalla siivota perinpohjaisesti koko huone ja kaikki kaapit.

Etsimisen jälkeen löysin kuitenkin kivat mustat olohousut ja nätin villatakin, jonka alle nappasin valkoisen topin. Otin yökkärihousut jalastani, mutta sitten tajusinkin, etten ollut vieläkään yksin.
Käännähdin Seveä kohti, joka istui edelleen sängyllä, hymyillen minulle kiltisti.
Onneksi minulla oli sentään alusvaatteet yöpukuni alla. Mulkaisin häntä ja hän tajusi vihdoinkin häipyä.

Vaihdoin vaatteet ja harjasin pikaisesti hiukseni. Sitten kiiruhdin hänen peräänsä alakertaan. Haistoin kuusen tuoksun jo ennen kuin näin sen.
Se oli kaunis, aika iso ja sohvaa oli joutunut hieman siirtämään, että se oli mahtunut olohuoneeseemme.
”Vau, hieno”, minun oli pakko sanoa.
Seve hymyili ja avasi joulukoristerasioiden kannet. Niistä paljastui kauniita joulupalloja ynnä muuta sellaista.
Aloin laitella joulupalloja kuuseen samalla, kun Seve asetti sähkökynttilöitä paikoilleen, sekä kuuseen, että ikkunoille.
Lopulta joulupuu oli koristeltu. Siitä olikin tullut erityisen kaunis.

”Vau, hienoa työtä!” kuului kehuva kommentti takaamme.
Käännyin Ahdin puoleen ja hymyilin hänelle.
”Mä taidan viel lähtee käymään kaupassa”, veljeni sanoi. ”Tuleeks joku mukaan?”
”Minä tulen. Haetaan samalla ystäväni”, Seve totesi.
”Okei. Sami? Tuutko sä?”
Pudistin päätäni ja menin keittiöön laittamaan itselleni hieman aamupalaa. Kinkku oli näköjään tullut jo uunista ja odotti kuorrutusta. Seve oli tainnut olla heti aamusta aika ahkeralla päällä.

Syötyäni hieman aamiaista menin paketoimaan ostamani lahjat. Jannellekin olin lähettänyt joululahjan postissa. Olin löytänyt kivan valokuva-albumin ja käynyt kehittämässä siihen liudan vanhoja kuvia.

Ahdille olin ostanut hiuslakkoja, shampoita ja kaikkia hiustenlaittojuttuja, koska hän oli todella turhamainen. Lisäksi monina aamuina kylpyhuoneesta kuului kauhea kiroaminen, kun hän oli unohtanut ostaa lisää hiuslakkaa, tai geeliä tai mitä lieneekään.

Seven lahjan kanssa olin saanut mietiskellä pitkään, mutta lopulta olin törmännyt suomalaisessa kirjakaupassa taitelijantarvikehyllyyn ja sieltä mukaani oli tarttunut lyijykynätöihin derwentin lyijykynäpaketti, luonnosvihko ja siveltimiä.

Porukat olivat sitten myös soitelleet ennen joulua. He olivat kyselleet miten minulla täällä sujui, ja niin edelleen ja niin edelleen. Isot lahjapaketit olimme hakeneet eilen postista.
Arvasin sen kyllä jo aikaisemmin; eivät minun vanhempani tule Suomeen joulunviettoon, jos saavat viettää sen kaksistaan jossain muualla.
Ei sen puoleen… Ei Ahti nyt ainakaan olisi halunnut heitä tänne.

”Sami! Tuu auttaa näitten ruokien kanssa!”
Kiiruhdin alas yläkerrasta ja käännyin vasemmalle keittiöön. Seve laski ison muovikassin kädestään, kun Ahti oli jo alkanut purkaa jo toisia ostoksia pöydälle.
”Mitä te ostitte?” kysyin.
”No mä ostin vähä juomii, sit viel lihapullii ja porkkanalaation, ku olin unohtanu sen viimeks, ku kävin kaupas. Alat sä Seve ny sit laittaa näit sapuskoi?”
”Kyllä, totta kai.”

Istahdin keittiön pöydän ääreen, koska näyttikin oikeastaan siltä, ettei minua tarvittu. Ahti ja Seve tyhjensivät ostokset ja sitten Seve alkoi laittaa ruokaa.
”Mitä kaikkee meil ny sit tulee?”
”Salaattia, laatikoita, perunoita, lihapullia, limppua… Unohdinko jotain?” Seve luetteli Ahdille.
”Onks meil jotai kalaa?” kysyin.
”Ai niin! Kyllä”, Seve totesi hymyillen minulle. ”Kylmäsavulohta.”
Nyökkäsin ja käänsin katseeni ikkunasta ulos. Lunta sateli hiljalleen maahan.

Samassa ovikello soi, ja Seve aivan ryntäsi ovelle. Hätkähdin hänen reaktiotaan ja kävin sulkemassa päällä olevan uunin, jonka luukun hän unohti auki. Sitten menin hänen ja Ahdin perään eteiseen ja näin oviaukossa Seveä vain hieman lyhyemmän miehen, jolla oli hopeanväriset hiukset.
Samassa hän nosti kasvonsa ja nyökkäsi minulla hymyillen kohteliaasti.
Minä vain tuijotin, kuinka Seve auttoi hänen takkinsa naulakkoon. Ahti jutteli jotain heidän kanssaan, mutta minä hiippailin takaisin keittiöön.

Pistin laatikot uuniin ja jäin nojailemaan tasoa vasten. Kuuntelin kuinka tulokkaan tavarat vietiin takkahuoneeseen ja sitten koko porukka askeleista päätellen oli tulossa tänne.
”Sami”, Seve hymähti tullessaan keittiöön ja tuli viereeni. Hänen ystävänsä seurasi aika tiiviisti perässä. Ahti tuli rennosti taempana ja nappasi sivupöydältä puoliksi juodun siideritölkin.
”Tässä on Luca.”

Hopeatukkainen, Lucaksi nimetty, ojensi minulle kätensä. Tuijotin sitä hetken kunnes tajusin tarttua siihen. Nostin katseeni minua paljon pidemmän miehen silmiin ja huomasin, että hänellä oli täysin samanväriset silmät, kuin omani.
”Kiva tavata”, Luca sanoi kohteliaasti hymyillen.
Nyökkäsin ja irrotin sitten otteeni hänen kädestään. Käännähdin hieman vaivaantuneena Seven puoleen. ”Pistin jo laatikot uuniin.”
”Ai, oho”, hän mutisi yllättyneenä. ”Ei olisi tarvinnut.”
Kohautin olkiani ja astuin taemmas saadakseni tilaa hengittää.
”Minä, tuota… Menen ylös, huutakaa jos tarviitte apua”, sanoin ja pakenin rappusiin.

Ahti joi viimeisetkin tipat siideritölkistä ja laski sen sitten pöydälle.
”Juuri sellainen, kuin mitä kuvailitkin”, Luca hymähti ja katseli kuinka Seve laitteli jouluruokia.
Seve naurahti ja kääntyi Ahtiin päin. ”Sinä kuitenkin tunnet hänet paremmin.”
”No älä luule!” Ahti naurahti. ”Vaikka Sami onkin mun pikkusisko, nii en mä sitä tunne. Siis niinku silleen kovin hyvin… Ja sitä paitsi, Sami on tyttö.”
Luca kohotti kulmakarvojaan ja kääntyi Seveen päin. ”Oikeastiko?”
Seve ei vastannut siihen mitään, mutta Ahti katsoi Lucaa virnistellen. ”Etkö sä muka huomannu?”
”No… en. Ei Sami nyt sitten mikään kovin tyttömäinen tyttö ole. Ja hänen nimensähän on Sami. Se ei ole tytön nimi.”
”Pikkujuttu”, Seve hymähti Lucalle ja kääntyi sitten taas kokkailun puoleen.

Päivämäärä:   5.2.11 19:12:36

hihi. (: ihana pätkä JÄLLEEN

Päivämäärä:   8.2.11 15:47:10

jau // kiitoskiitos :))

^^

LähettäjäEmmapa 
Päivämäärä:   8.2.11 16:22:10

milloin jatkooo? =)

Päivämäärä:   8.2.11 16:29:29

Emmapa // No nyt en oo viel kerinny kirjottelee tähän jatkoo, voisin kyl kokeilla jos saisin syntyy tnä illal tekstii... :) Ei tarkota kuitenkaa sitä, että tulis riittävästi tekstii nii että saisin tänne laitettuu.

Päivämäärä:   8.2.11 19:05:07

No sainpas sitten kirjoiteltua jatkoa. :) Harmi vaan, että Mahdollisuus on jäänyt nyt TOSI vähälle huomiolle, mutta en osaa olla tasapuolinen...

¨

Noin viiden aikoihin kävimme kaikki joulupöytään. Ihmettelin kuinka hienosti se oli katettu. Ruokakin tuoksui taivaalliselta. Nappasin lautasen ja menin hakemaan ruokaa sivupöydältä.
Mennessäni istumaan huomasin, että Luca istui vieressäni. Kohautin ajatuksissani olkiani ja istahdin paikalleni veljeäni vastapäätä.

”Miten teillä on mennyt?” Luca kysyi kohteliaasti veljeltäni, kun kaikki olivat hakeneet ruokaa.
”Mitäs… Ei sen kummempaa.”
”Te kummatkin olette siis lukiossa?” hän vielä kysyi tarkoittaen totta kai minua ja veljeäni.
”Joo’o.”
”Ja sinä muutit tänne sitten, kun koulut alkoivat, vai?”
”Mmm”, mutisin samalla, kun mussutin ruokaa. ”Tää on muuten niin hyvää!” kehuin Seveä, joka hymyili minulle ihanaa, valkoista pepsodent-hymyään.
Luca nosti katseensa Seveen ja hymyili tälle aurinkoisesti. ”Niin todellakin on. Kiitos muuten, kun sain tulla.”
”Eipä mitään”, Ahti totesi hymyillen.
Vilkaisin kaikkia. He olivat kaikki kuin yhtä hymyä.
Sitä se joulu teettää.

Emme jutelleet syödessä mistään kovin painavista asioista. Se oli vain sellaista kepeää jutusteltua, mitä kuuntelin puolella korvalla. Söin itseni niin täyteen kuin pystyin ja jälkiruuaksi oli jotain spesiaalikakkua, minkä Luca oli tuonut.
”Itekkö oot leiponut?” Ahti kysyi häneltä.
”En, kun siskoni on kova leipomaan.”
”Onko sulla sitte useempiakin sisaruksii?” minä kysyin.
”Ei, ei minulla ole niin montaa kuin Sevellä.”
Käännyin Seveen päin. ”Ai onks sul sisaruksii?”
Hän vain nyökäytti päätään, muttei sanonut mitään.

”Mitäs heille muuten kuuluu?” Luca kysyi ja katsoi häntä.
Minäkin katsoin, sillä halusin tietää millaisia hänen sisaruksensa ovat.
”Eiks Jake oo kans lukiossa?” Luca vielä jatkoi ja minun suuni aukesi apposen ammolleen.
”Jake?”
”Ai, tunnetko hänet?” Luca kysyi ja kääntyi minun puoleeni.
”Jos me puhutaan samasta tyypistä.”
”Mustat hiukset, siniset silmät…”, hän kuvaili ja minä nyökkäsin.
”Sama, mutta… Mä en yhtään tienny, että se on sun veli!” mä huudahdin Sevelle.
”No…”, hän mumisi ja vilkaisi Ahtia. Haki ilmeisesti apua ja tukea.
”Ja eiks Mariakin oo?”
Mitä --… Katsoin kaikkia suu auki ja aivoni raksuttivat tyhjää. ”Onks Maria sun siskos?”
”Tunnetko Mariankin?” Luca kääntyi nyt jo hämmästyneenä takaisin minun puoleeni.
”Joo’o…”

Ei @!#$. Kukaan ei ollut kertonut minulle aikaisemmin mistään mitään! No, okei, Maria oli maininnut, että oli Jaken sisko vain porukoitten avioliiton kautta, mutta… Ilmeisesti Sevekään ei sitten periaatteessa ollut Jaken oikea veli, mutta Marian veli hän takuuvarmasti oli.

Tuijotin Seveä.
Miksen aikaisemmin ollut huomannut, kuinka paljon hänessä ja Mariassa oli yhtäläisyyksiä. He kummatkin olivat pitkiä, hiukset olivat samanväriset, tyyli oli samanlainen ja he jopa puhuivat samalla lailla.
”No… Mitä heille kuuluu?” Luca jatkoi kääntyen välttelevän Seven puoleen.
”Mistä minä tietäisin.”
”Etkö ole yhtään soitellut tai mitään?”
”En.”
”Hei, onks kaikki syöny?” Ahti kysyi yhtäkkiä nopeesti. ”Voitais kattoo joku leffa tai jotain.”
”Joo, hyvä idea”, Seve myönsi heti ja alkoi korjata pöytää.
Nousimme kaikki ylös pöydän äärestä ja Luca alkoi auttaa Seveä.
”Mee sä Sami kattoo jotai leffaa mitä katottais”, Ahti ehdotti ja näin ollen hääti minut keittiöstä.

Tallustin edelleenkin hieman hämilläni olohuoneeseen. Jake ei ollut kertaakaan maininnut minulla siitä, että oli niin sanotusti Seven veli, eikä Maria liioin. Eikä kukaan mukaan.
Hitto, miksei minulle ollut kerrottu? Oliko se muka niin iso asia?
No, ilmeisesti oli.

Lopulta muiden tullessa Seve vain nappasi yhden valitsemistani leffoista ja pisti sen pyörimän. Aloimme katsoa kyseistä leffaa syöden samalla popcornia. Minulta meni kyllä melkeinpä koko leffa ohi, sillä ajatukseni pyörivät edelleen pöytäkeskustelussa.
Ensijärkytys oli kuitenkin jo hävinnyt. Se minua ihmetytti, miksi Ahti ja Seve olivat Jaken kanssa niin huonoissa väleissä. Silloin ensimmäisissä bileissäkin Seve oli heittänyt Jaken ulos, kun tämä oli tullut kuokkimaan. Lisäksi ensimmäisenä koulupäivänäni Ahti oli todennut hänen kuuluvan paskasakkiin.

”Avataaks jo lahjat?” Ahti kysyi, kun leffan lopputekstit alkoivat pyöriä ruudulla. Se oli ollut jokin jouluaiheinen hömppäkomedia, josta olin katsellut vain lopun, joten en ollut enää siinä vaiheessa ollut yhtään kärryillä.
”Mikä ettei”, Seve sanoi. ”Kuka jakaa? Sami?”
”Ihan sama”, vastasin kohauttaen olkiani.
”Jos minä autan?” Luca ehdotti.

Nyökkäsin ja aloimme jakaa paketteja. Luca oli jo alkanut tuntua ihan mukavalta tyypiltä. Hänen hopeiset hiuksensa olivat tosi jännän näköiset, mutta aika mageet. Hän oli pukeutunut tiukkoihin farkkuihin ja valkoiseen kauluspaitaan, mitkä tekivät hänestä entistä hoikemman näköisen.
Lopulta jokaisella oli pieni lahjavuori edessään. Minusta tuntui, että Ahti oli käynyt aika ahkerasti ostamassa lahjoja porukoitten rahoilla, mutta mikäs siinä.
Aloin jo aika innokkaana avata pakettejani ja tutkimaan mitä minä oikein tänä jouluna sain lahjaksi.

Päivämäärä:   8.2.11 20:35:27

jee, hyvä jatko taas (: melkein haukoin täällä henkeä kun luin et seve on marian ja jaken veli, HUI (:

Lähettäjä: juuh 
Päivämäärä:   9.2.11 21:27:06

sait uuden lukijan!<3 aivan mahtavaa tekstiä !

Ei oo millään lailla tylsä ja aina tapahtuu kaikkea jännää,eli ei ainakaa voi tylsistyä :D Harvoin löytää näin hyvin kirjoitettua tarinaa,tämä on silleen todellinen että voi tapahtua myös oikeassa elämässä,mikä on kyllä aika epätodennäköistä,mutta voi kuitenkin tapahtua.

En pahemmin ole virheitäkään pongannu tai sitten olen ollu niin lumoutunu lukemaan tätä niin en ole kiinnittäny asiaan huomiota. Yhden kyllä huomasin tuolla jossain pätkässä,mitenhän se meni, "Hän pudisteli kieltään naksutellen päätään" tuossa ja rupesin vain nauramaan tuolle :D Ja suurta plussaa on se että jatkoa tulee usein ja toivon että se ei lopahda ainakaan nyt heti kun olen itsekkin alkanut lukea tätä. Odotan innolla jatkoa jätit kyllä aika mielenkiintoseen kohtaan :)

Ja hei, onko tämä rakkaustarina vai ihan tavallinen tarina vain?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.2.11 18:08:36

jatkoa<3

Lähettäjä: ankku 
Päivämäärä:   13.2.11 16:02:57

Heei,jatkoa millon tulossa?

Lähettäjä: romi 
Päivämäärä:   16.2.11 21:14:58

huhuuuu!?!

Päivämäärä:   16.2.11 21:48:18

Kyllä mie täällä olen. :) En vaan ole nyt saanut kirjoteltua, kun on ollut kaikkea... taas, jälleen.

juuh // Kiitos ihanasta kommentista.
Joo'o *reps*. Olikohan sanajärjestys mennyt taas ihan pieleen, kun niin ajatuksissani olin ollut?

Vilkasin justiinsa wordissa tätä tarinaa, niin en ollut näköjään vielä kirjoittanut yhtään jatkoa. Kohtapuoliin voisi kyllä kirjoitella, mutta viikonloppuhan häämöttää taas näköpiirissä.

Millainen on tavallinen tarina?
Joo, no... Joskus aikasemminkin kuvailin, että tässä tulee juttua ja asiaa "laidasta laitaan". Rakkauttakin pitäisi olla siis vielä luvassa, mutta ei tää keskity kokonaan pelkkään rakkauteen.

LähettäjäEmmapa 
Päivämäärä:   5.3.11 01:45:00

tuleeko sitä jatkoa enää ikinä...? :d

Lähettäjä: juuh 
Päivämäärä:   5.3.11 11:38:17

VJ: Ookei,mutta jatkoa toivosin nytten kun jätit niin mielenkiitoseen kohtaan! :D

Päivämäärä:   5.3.11 19:41:54

Katotaan huomenna jos saan jatkoa kirjoitelluksi. Oon ollu nyt vaan puoltoistviikkoo reissussa ni eipä ole ollu mahollisuutta päästä koneelle. :/
Ja viimeks kirjottelin miun toiseen tarinaan jatkoa, joten nyt olisi sitten muutenkin tämän vuoro. :)

Päivämäärä:   5.3.11 19:44:35

#3 http://forum.hevostalli.net/read.php?f=1

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.