Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Let it go already #5

Lähettäjä: suvi 
Päivämäärä:   4.11.10 23:50:58

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=794154&t=794154 edellinen

----

Viitosta viedään, wau.

Koulu teettää paljon hommaa, joten sen takia jatkopätkiä tulee vähän harvemmin. Olen hyvin pahoillani asiasta.. :/
Yrittäkää kuitenkin jaksaa odottaa, kyllä se vielä jatkuu ;)

Tarina on siis jatkoa tarinasta Can you imagine? joka löytyy kokonaisuudessaan täältä:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=747118&t=747118
Lukekaa toki! :)

Tarina on nuoriso- ja hevostarina, jossa on mukana draamaa ja romantiikkaa.

Kommentti on enemmän kuin tervetullutta, kertokaa mistä pidätte, mistä ette pidä, lempihahmo?, inhokkihahmo?, paras kohta?, kirjoitusvirheitä?, asiavirheitä? ja ihan mitä ikinä keksitte.
Kunnioitan kunnon kommentteja todella ;)

Toivottavasti alkulöpinöistä ei unohtunu mitään.. pitää lisäillä sitten aina jonnekkin väliin, jos oon unohtanu jotain :)

Please, enjoy it ;) (and comment..)

----

Re: Let it go already #5

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.10 01:16:50

up!

Lähettäjä: virtahepo 
Päivämäärä:   7.11.10 13:14:54

tää tarina on ihana <3 jatkoo nopee :)

Lähettäjäindeed 
Päivämäärä:   8.11.10 20:37:02

Luin eilen Can you imaginen ja tämän tähän asti, mihin asti oli kirjoitettu ja voin sanoa, että minulla meni yöunet. Tarina on aivan mahtava! Juoni on todella hyvä ja kirjoituskin on sujuvaa ja mukava lukuista.

Jatka samaan malliin, ja jatkoa pian :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.10 00:20:50

jatkoa. kiitos.

Päivämäärä:   24.11.10 18:09:44

upataas taas.

Voi kauhistus jos mä olen vienyt jonkun yöunet näillä raapustuksilla :D Pahoitteluni ^^

Jatkoa tulee, olisi intoa kirjoittaa ja juontakin löytyisi, mutta en saa niitä puettua sanoiksi ja pelkään, että kaikki tapahtuu taas liian nopeasti.. Hmm..

Onko teidän mielestä tahti liian nopea, siis tarinan kannalta, tuleeko asioita liikaa lähekkäin?

Lähettäjäindeed 
Päivämäärä:   24.11.10 20:50:53

Tarinan kannalta tahti on sopiva :)
Toivotaan että intosi kirjoittaa palaisi pian :)

Lähettäjä: julleehh- 
Päivämäärä:   29.11.10 16:07:19

jatkoa millon ?

Lähettäjä: paistinpannupoika 
Päivämäärä:   8.12.10 16:11:54

mun mielestä tämän tarinan etenemis vauhti on hyvä :)

Päivämäärä:   26.12.10 00:09:46

Joo jatkoa, olen niiiin pahoillani tästä tauosta ://

Mutta enjoy..

------------

*

Seuraava viikko meni lähinnä kisoihin valmistautuessa. Petraa jännitti, vaikka eihän kilpaileminen ollut mikään uusi asia. Tosin jännitystä saattoi tuottaa lähinnä Andy. Nuori ja kokematon hevonen ja kuski, joka oli ratsastanut sillä silloin tällöin. Samu sanoi sen menevän hyvin, mutta Petra ei ollut aivan sitä mieltä.
Illat Petra vietti Samun huoneessa. Nuoret juttelivat tai yksinkertaisesti loikoilivat Samun sängyllä sylikkäin. Petrasta tuntui hyvältä vain olla Samun lähellä ja oppia tuntemaan toinen paremmin. Petra kyseli lähinnä asioita Samusta, menneisyydestä, vanhemmista, pojan hevosista, Sarahista ja Emilystä. Toisinaan Samu taas keskittyi lähinnä pyytämään suukkoa jokaista kertomaansa asiaa kohden.
Petra olisi niin mielellään jäänyt pojan syliin nukkumaan, mutta ei uskonut Sarahin pitävän sitä kaikista parhaimpana vaihtoehtona. Niinpä tyttö hipsi joka ilta omaan sänkyynsä, ihan vain osoittaakseen Sarahille, ettei huoneen remontointi mennyt ihan hukkaan.

Lauantai lähestyi armottomasti. Perjantaina läpiratsastettiin hevoset kevyesti. Petralla oli enemmän töitä kuin Samulla, joka tulisi kisoihin vain Ricolla. Mukaan olivat tulossa myös Risto ja Kiia omilla hevosillaan.
Andyn läpiratsastus ei mennyt ihan toivottavasti, hevonen oli jännittynyt eikä rentoutunut millään.
"Sä jännität ite, siitä se johtuu. Rentoudu." Samu yritti neuvoa, kun Petra pysäytti Andyn pojan eteen. Turhautuminen näkyi jo tytön kasvoista.
"Miten mä voin rentoutua, kun mua jännittää ihan sikana." Petra tuhahti.
"Älä ajattele sitä, Andy menee hyvin. Se ei varmasti tuijota mitään, ei kiellä eikä pudota, jos vaan ratsastat sitä niinkuin sä teet kotonakin."
"Etkö sä vois mennä Andylla?" Petra kysyi, mutta Samu vain naurahti. Poika hyppäsi alas aidalta ja tuli ratsukon luokse. Petra laskeutui Andyn satulasta ja Samu veti tytön halaukseen.
"Hyvin se menee."
"En usko." Petra mutisi.
"Usko vaan, mä tiedän sen."
"Ja pah.."
"Hoi kyyhkyläiset, Sarah käski laittaa kaikki kamat autoon jo tänään! Huomenna pääsette aamulla sitten vähemmällä." Emily huusi tallin kulmalta ja katosi sitten näkyvistä. Petra naurahti ja työnsi Samun kauemmas.
"Sä voit tehdä sen." tyttö huomautti ja Samu tuhahti.
"Miks mä?"
"Koska sulla ei oo mitään tekemistä nyt."
"No ehkä mä menen." poika myöntyi ja venytteli lähtiessään kävelemään pois kentältä. Petra jäi taluttelemaan Andya, jotta sen hengitys tasaantuisi ratsastuksen jälkeen.

Petra talutti Andyn talliin, kun hän oli kävelytellyt sitä tarpeeksi pitkään. Hevoset piti vielä pestä, mikä ei todellakaan ollut Samun lempihommaa, joten Petra oli lupautunut pesemään Andyn pojan puolesta. Hevosten puunaamiseen meni aikaa, varsinkin kun Alice esitti vesikammoista. Sitten vielä lettien näpertämistä, sykeröt taiteiltaisiin vasta aamulla. Tässä hommassa Samu oli miljoona kertaa parempi kuin Petra.
Kun kaikki oli valmiina, hevoset karsinoissaan loimitettuna ja kaikki tavarat oli raahattu hevosautoon, Samu ja Petra luistivat iltatallista ja lähtivät sisälle.

"Sarah suuttuu sulle." Petra huomautti, kun Samu kiskoi saappaita pois jaloistaan nojaten eteisen seinään.
"Höps se mulle mitään suutu, sanon sille vaikka, että käytiin hakee sisältä jtn tavaroita.." poika totesi kadotessaan eteisestä. Petra seurasi toista keittiöön ja istui pöydän ääreen, kun Samu otti kaapista mehua.
"Otatko?" poika kysyi hörpättyään mehua suoraan purkista.
"Ai nytkö sä tarjoat?" tyttö kysyi ja nyrpisti nenäänsä.
"Sori." Samu totesi ja virnisti. Poika haki kaapista kaksi lasia ja toi ne pöytään. Hän kaatoi laseihin mehua ja ojensi toisen Petralle. Tyttö otti lasin itselleen. Samu istahti pöydän toiselle puolelle ja virnisti.
"Jännittääkö?" poika kysyi ja Petra pudisti päätään.
"Ei."
"Älä huijaa, mä näen että sua jännittää."
"Höpöhöpö, ei ne nyt mun ekat kisat oo." Petra huomautti laskiessaan tyhjän lasin pöydälle. Samu ei vastannut, mutta piti silti hymyn huulillaan.
"Mä lähen suihkuun." Petra ilmoitti hetken kuluttua ja nousi ylös. Samu hyppäsi ylös myös, nappasi Petran syliinsä ja suukotti tyttöä nopeasti.
"Tuun käymään vielä myöhemmin." poika kuikasi, mutta Petra nauroi.
"Et varmaan tuu jos haiset tuolta." tyttö huomautti ja työnsi Samun kauemmas.
"Haisen.. haisen miltä?" Samu kysyi ihmeissään.
"Haiset hieltä, tallilta ja tupakalta.." Petra nyrpisti nenäänsä.
"En mä polta." Samu vastasi oitis epäuskoisen näköisenä, mutta pojan ilme muuttui. Ilmeisesti Samu oli tajunnut, minkä takia häneen oli tarttunut tupakan haju. Poika naurahti kevyesti.
"Mike poltti, kun laitettiin traikkua kuntoon.."
"Hyhhyh, sä saat kyllä painua kans suihkuun, jos meinaat tulla vielä mun huoneeseen tänä iltana." Petra painotti. Samu hyväksyi ehdon.

*

Petra heräsi Samun vierestä, kun kännykkä piippasi herätyksen merkiksi. Poika oli kietonut käsivartensa Petran ympärille ja ei herännyt herätykseen, joten Petra ei päässyt lähtemään mihinkään.
"Samu, Samu herätys, Samu ylös nyt, SAMU!" Petra yritti herätellä uneliasta poikaa. Kun Samussa tapahtui vihdoin jotain liikettä ja hän päästi Petran irti, niin Petra pääsi hyppäämään ylös sängystä.
"Hemmetin kapea sänky." Samu mutisi kääntäessään kylkeään ja vetäessään peiton paljaan yläruumiinsa peitoksi. Petra oli jo mennyt vaatekaapillensa ja vaihtoi yöpukuaan ratsastushousuihin ja mustaan pitkähihaiseen paitaan sekä huppariin.
"Sä olisit voinut tulla mun huoneeseen.." poika jatkoi mutisemistaan. Petra naurahti ja kävi kiskaisemassa peiton pois Samun päältä.
"Hei, mä sanoin sulle eilen, että ala painua omaan huoneesees." Petra muistutti, kun Samu nousi istumaan ja pörrötti tummia hiuksiaan.
"Nukahdin." poika totesi kömpiessään ylös.
"No niin teit." tyttö vastasi työntäen bokserisillaan olevan pojan ulos huoneestaan työnnettyään tämän syliin farkut ja t-paidan, jotka Samulla oli illalla ollut päällään.

Tallissa Petra tarkasti vielä, että kaikki tavarat olivat varmasti mukana. Tyttö teki saman vielä Samunkin tavaroille, koska tämä oli jäänyt vielä etsimään kisapaitaansa kaapistaan.
Hevoset lastattiin rekkaan ja kaikki mukaan lähtijät pakkautuivat autoon.
Matkalla Petran oli pakko myöntää, että pieni jännitys kutitti hänen vatsanpohjaansa.

Samu, joka ajoi rekkaa, parkkeerasi sen hyvälle paikalle. Samu, Petra, Risto ja Kiia lähtivät kohti kansliaa, kun muutama hevosenhoitaja jäi valmistelemaan hevosia.
Kansliassa Petra vilkaisi lähtölistoja ilmottauduttuaan ja maksettuaan lähtömaksut. Samu ilmestyi hänen taakseen ja vilkaisi oman luokkansa listaa. Poikahan hyppäsi aivan eri luokassa, kuin Petra ja pojan vuoro olisi vasta monta tuntia Petran jälkeen.
"Huh, miten paljon osallistujia. 50 tässäkin luokassa, täällähän kestää ihan hullun pitkään.."
"No joo, ehkä täällä on vähän enemmän osallistujia, kuin Suomen pikkukisoissa." Samu myönsi vilkuillen omaa listaansa. "Hah, lähen tokavikana molemmissa luokissa, hitto mikä tuuri."
"No sulla joo, kato, mä hyppään Andyllä jo viidentenä ja Alicella heti puolenvälin jälkeen." Petra huomautti katkerasti.
"Entäs Risto ja Kiia?" Samu kysäisi. Petra selasi listaa.
"44 ja 13, 35" Petra vastasi ja katsoi sitten vielä Riston toisen luokan listan. Siinä Ristolla oli hyvä lähtönumero, sillä poika lähti melkein luokan viimeisenä.
"Sä olisit voinu ihan hyvin mennä Alilla ja Apella ton isommankin luokan." Samu huomautti, mutta Petra pudisti päätään.
"En oo ees harjotellu noita korkeuksia ja sinne tulee niin teknisiä tehtäviä, että mä olisin ihan pulassa." tyttö vastasi.
"No ihan miten tykkäät."

Petra riensi kansliasta tutustumaan rataan. Kyseessä oli kisojen ensimmäinen luokka, joten rataan sai käydä tutustumassa. Samu tuli kävelemään rataa Petran seuraksi, ohjeisti ja psyykkasi.
Kun rataantutustuminen päättyi, Petra lähti hakemaan Andyn hevosautolta.
"Se menee hyvin, rauhassa vaan. Ei tarvi kalastaa mitään mahtiaikaa. kunhan ne puomit pysyy vaan ylhäällä perusradalla. Uusinnassakin vaan nolla, niin oot jo pitkällä." Samu ohjeisti puntatessaan Petraa Andyn selkään.
"Mun kädet tärisee." Petra myönsi ja Samu naurahti.
"Mee verryttelemään nyt." toinen komensi ja Petra teki työtä käskettyään.

Vaikka jännitys oli hirmuinen, Andy tuntui tottelevan kuin unelma. Se toimi pienilläkin avuilla ja hyppäsi esteet luottavaisesti. Tuloksena oli siisti ja rauhallinen nolla. Juuri sellainen mitä Samu oli pyytänyt. Petra oli pelkkää hymyä, kun hän ratsasti ulos maneesista.
"Awesome!" Samu huikkasi ja otti Petran vastaan, kun tämä laskeutui Andyn selästä. "Nyt hakemaan Alice" poika lisäsi ja huikkasi Alicea taluttavan naisen tuomaan hevosen lähemmäs. Petra vaihtoi hevosen ja kipusi Alicen selkään. Tamma oli tulta ja tappuraa. Se säikkyi joka ikistä kolahdusta ja rasahdusta. Rauhallisen Andyn jälkeen Alice oli hirviö.
Silti radalta saatu tulos oli vain kahdeksan virhepistettä. Ratsukko oli kieltänyt kerran isolle okserille ja pudottanut sitten sarjan B-osan pystyn.
Oman ratsastusvuoronsa jälkeen Petra jätti molemmat hevosen hoitajien taluteltaviksi ja lähti sitten Samun mukaan katsomaan muiden suorituksia ja opettelemaan uusintarataa uusintaa varten. Jännitys vain kasvoi.
"Haluutko jotain juomista?" Samu kysyi vilkaisten kahviota kohti, mutta Petra pudisti päätään.
"Samuel?!" vähän matkan päästä kuului yllättynyt huudahdus. Samu nousi ylös, vaikka oli juuri istunut penkilleen. Kohta poikaa syöksyikin halaamaan Petralle täysin tuntematon tyttö. Petra pomppasi oitis ylös ja katsoi tyttöä kysyvästi. Samukin näytti yllättyneeltä ja vaihtoi englanninkieleen puhuessaan tytölle.
"Jenny, mitä ihmettä sä teet täällä?" Samu kysyi brunetelta.
"Tulin takaisin USA:sta, en kyllä todellakaan uskonu, että näkisin sut täällä tänään!" Jenny totesi. Tyttö oli silkkaa hymyä.
"Jenny, tässä on Petra." Samu tajusi lopulta esitellä Petrankin paikalle ilmestyneelle tytölle. Tytöt kättelivät ja tervehtivät toisiaan.
"Mistä se Samu on sut metsästänyt?" Jenny kysyi naurahtaen. Petra sopersi jotain Suomesta ja tyttö nyökkäsi. Sen jälkeen tytön huomio ei käynyt sekuntiakaan Petrassa, vaan ainoastaan Samu tuntui olevan hänen katseensa arvoinen.
"Missä luokissa sä hyppäät?" Jenny kysyi Samulta ja poika vastasi hyppäävänsä vasta myöhemmin isommissa luokissa.
"Entäs sä?" Samu kysyi.
"Sain just nollan. Meen myös seuraavassa luokassa Killerillä."
"Vieläkö sulla on se hevonen, sehän on ikäloppu!" Samu huomautti virnistäen, Jennylle.
"Se hyppää silti loistavasti." Jenny vastasi. "Mun pitää mennä hakemaan jotain syömistä, mutta nähdään uusinnassa Petra!" tyttö huikkasi kadotessaan paikalta.

Samu huomasi Petran kysyvän katseen ja tiesi, että häneltä vaadittiin vastauksia.
"Jenny on vanha tuttu." Samu vastasi. "Muutti Jenkkeihin ja me ei pidetty enään yhteyttä. Siitä on monta vuotta."
"Ilmeisesti, tunnuitte aika läheisiltä.." Petra tuhahti.
"Nojoo, lähetään hakemaan se Andy niin pääset verkkaamaan. Jenny on nopea uusintaratsastaja, joten jos sä haluat palkinnon, niin sun pitää saada puhdas ja nopea rata." Samu sanoi ja lähti jo kohti verryttelyaluetta. Petra kiirehti hänen peräänsä.
"Eihän mun pitäny aikaa ratsastaa!" tyttö parahti.
"No, ainahan sitä voi vähän haasteita ottaa vastaan." Samu naurahti.

*

Lähettäjäsuvi 
Päivämäärä:   27.12.10 11:44:31

älkää pudottako :/

Lähettäjä: `´ 
Päivämäärä:   27.12.10 14:18:32

jatka ihmeessä :)

Lähettäjä: julleehh- 
Päivämäärä:   27.12.10 21:14:23

jatka ihmeeesssÄ =)))))))))

Lähettäjä: Johannna 
Päivämäärä:   27.12.10 21:19:41

heiii ylöss vaa..jatkoii :) <3

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.1.11 13:30:25

kiva tarina!! jatkoa ehdottomasti!

Päivämäärä:   5.1.11 14:45:22

ää lisää :))

Päivämäärä:   22.1.11 22:22:17

upitus !

Lähettäjä: Sheala~ 
Päivämäärä:   12.2.11 23:32:10

ylöös hophop (:

Lähettäjä: Sheala~ 
Päivämäärä:   4.3.11 20:13:55

up up o:

Lähettäjä: paukk 
Päivämäärä:   29.3.11 18:04:43

upitan

Päivämäärä:   30.3.11 10:42:29

Pahoitteluni pitkästä tauosta :/ On tullut tässä vähän sairasteltua, joten ei ole ollut voimia kirjoittaa yhtään mitään.
Jospa sitä tässä piakkoin virkistyisi sen verran, että jaksaisin jotain kirjoitella :)

Lähettäjä: bliiing. 
Päivämäärä:   30.3.11 10:55:50

oi että, olisin niin iloinen jos tääkin jatkuis, kun olin jo tavallaan luovuttanu tän suhteen :D

Lähettäjä: Elisa 
Päivämäärä:   30.3.11 17:20:10

Lähettäjä: bliiing.
Päivämäärä: 30.3.11 10:55:50

oi että, olisin niin iloinen jos tääkin jatkuis, kun olin jo tavallaan luovuttanu tän suhteen :D

Päivämäärä:   1.4.11 17:27:21

nostanpa nyt kun oli jo tippunut ;)

Lähettäjä: Kössi 
Päivämäärä:   9.4.11 20:06:25

Up!

Lähettäjä: Candy 
Päivämäärä:   15.4.11 17:27:18

UP! Mailman paras tarina ikinä, i like. ;)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.4.11 20:01:43

eikä tää on niin ihana jatkoo vaan:)

Päivämäärä:   17.5.11 16:42:35

Jatkoa tulossa! :)

Lähettäjäindeed 
Päivämäärä:   17.5.11 23:19:42

Oi ihanaa! osaatko sanoa milloin tulee jatkoa? :)

Päivämäärä:   18.5.11 15:49:44

mä toivoisin, että tää jatkuis, mutta kerran jo luovutin. :D

Päivämäärä:   18.5.11 18:47:24

"Älä tipu, älä tipu, älä tipu.." Petra hoki itselleen istuessaan Andyn selässä Samun kävelyttäessä hevosta ympäri odottelualuetta. Radalta tuli ulos ratsukoita, joista näki heti olivatko he onnistuneet uusinnassaan vai eivät.
Samu seurasi tuloslistoja screeniltä ja kommentoi jokaista uutta tulosta.
"Nopea nolla.. mutta Andy on nopea, kun vaan ratsastat sitä kunnolla.." poika totesi.
"Samu mä en pysty tähän.." Petra hengähti pysäyttäessään Andyn. Samu kääntyi Petraa kohden ja laski kätensä tytön reidelle. Poika yritti saada katsekontaktin, mutta sai hakea sitä hetken.
"Se menee loistavasti. Luota Andyyn. Sun vuoro.. ala mennä." Samu hoputti.
Petra veti syvään henkeä ja keräsi ohjat. Sitten tyttö ratsasti kentälle. Samu jäi portille katselemaan tytön suoritusta. Poika ei voinut välttää puristamasta aidan ylintä lankkua rystyset valkoisina.

Petra tervehti tuomareita ja odotti lähtömerkkiä. Kellon kilahtaessa Andy hypähti melkein automaattisesti laukkaan. Petra rauhoitteli itseään ja tapansa mukaan kertasi radan vielä kerran, kun Andy laukkasi tahdikkaasti kentän ympäri. Sitten Petra kokosi hevosen laukkaa ja ohjasi sen ensimmäiselle esteelle.
Milloinkaan tyttö ei ollut ratsastanut moista uusintaa. Hevonen toimi kuin unelma. Andy kääntyi loitavasti ja oli nokkela jaloistaan. Pidemmällä laukkapätkällä se lähti oitis isompaan laukkaan ja tuli takaisin, kun Petra pidätti sitä hieman. Viimeisellä esteellä Andy epäröi, sillä okseria ei oltu hypätty ensimmäisellä kierroksella. Petra pyysi hevosta eteenpäin ja Andy hyppäsi. Esteeltä laskeuduttuaan Petra saattoi kuulla valtavat aploodit. Syyn kertoi nopea vilkaisu tulostaululle. Hän oli alittanut johtavan ratsukon ajan kolmessa sekunnilla.

"Uskomaton!" Samu huudahti Andyn kävellessä rauhallisesti pois kentältä. Seuraava ratsukko oli jo vilahtanut heidän ohitseen kentälle.
Petra huokaisi syvään ja laskeutui Andyn selästä. Jalat eivät kantaneet ja tyttö meinasi kaatua. Samu kerkesi kuitenkin apuun ja nappasi tytön syliinsä pitäen käsivarrellaan kiinni myös Andyn ohjista.
"Ai miten niin sä et osaa ratsastaa Andylla?" Samu kysyi ja virnisti. Poika suukotti Petraa monta kertaa ennen kuin suostui päästämään tämän alas sylistään. Petra otti tukea pojan olkapäästä pysyäkseen pystyssä. Jalat tärisivät jännityksestä edelleen, vaikka hän oli jo ratsastanut uusintansa. Tunne oli silti niin helpottunut.
Hoitaja tuli ottamaan Andyn ja Samu vei Petran katsomoon seuraamaan luokan muita uusintoja. Kaksi oli jo Petran jälkeen hankkinut itselleen nollaradan, mutta aika ei ollut lähelläkään Petran johtotulosta. Seuraavat kolme pudottivat puomeja hutiloidessaan ja yksi kielsi viimeiselle okserille.
Samu oli varma, että Petra veisi koko luokan, sillä jäljellä oli enää kolme ratsukkoa.
"Seuraavana uusintaan saapuvat Jenny Brown ja Atleast a Killer!" kovaääniset ilmoittivat. Petra keskittyi oitis ruunikkoon hevoseen joka tanssahteli kentälle satulassaan aiemmin nähty tyttö. Tyylikäs ratsukko kiersi kentän kerran ja aloitti suorituksensa. Jo ensimmäiseltä esteeltä näki, että Jenny otti voiton tosissaan. Maalilinjan ylittyessä tulostaululle tuli kaksi sekuntia Petraa ja Andya nopeampi aika.
"No se siitä voitosta." Petra mumisi, kun Jenny ratsasti kentältä ulos aploodien ja vihellysten saattelemana. Samu rutisti tyttöä.
"Sä yritit parhaasi, se riitää. Ainakin te ootte vielä tällä hetkellä toisella sijalla." Samu lohdutteli.

Petran ja Andyn sijoitus oli kuin olikin toinen. Viimeiset kaksi ratsukkoa mokasivat molemmat täydellisesti jo alkuradoilla, joten oli selvää, että Jennyllekään ei ollut enää haastajaa.
Petra ohjasi Andyn palkintojen jaossa Jennyn ja Killerin viereen. Jenny oli ottanut kypärän pois päästään ja hymyili Petralle.
"Paras voitti. Sä taidat olla aika aloittelija, vai? Silloin kannattaakin mennä vähän osaavammalla hevosella.." Jenny totesi huomatessaan Petran katsovan häntä. Tytön huulilla oli tyyni hymy. Petra ei vastannut, mutta huomasi, että Jenny vilkutti katsomoon. Katsahtaessaan Jennyn vilkutuksen suuntaan, hän näki Samun vilkuttavan ja hymyilevän. Petra ei tiennyt kummasta hänen pitäisi suuttua enemmän, Jennyn flirttailusta Samulle vai tytön viiltävän kylmistä, halveksuvista sanoista. Tyttö ei kerennyt ajatella asiaa sen enempää, kun palkintojen jako aloitettiin.
"Luokan voittajaksi itsensä ratsasti Jenny Brown hevosellaan Atleast a Killer ajalla 20,45" selostaja kuulutti. Jenny sai valtavat aploodit.
"Luokan toiseksi sijoittui Petra Miettinen hevosellaan Zhalycandy ajalla 22.67" kovaääniset ilmoittivat. Kuului taas aploodeja ja kuuluttaja siirtyi seuraavaan ratsukkoon. Kun kaikki 7 sijoittunutta oli kuulutettu, niin vuorossa oli kunniakierros oikealle. Jenny antoi Killerin juosta niin kovaa, kuin hevonen vain halusi. Andy sai ihme kohtauksen edellisen ampaistessa menemään ja se heitti kunnon pukit. Petra pysyi kuitenkin kyydissä ja piti Andyn rauhallisessa laukassa. Portille tullessaan Petra näki Jennyn moikkaavan vielä Samua ja vaihtavan tämän kanssa muutaman sanan ennen kuin ratsukko lähti kohti autoaan. Petra ratsasti Samun luokse ja laskeutui Andyn selästä. Tällä kertaa jalat kestivät, mutta sappi kiehui Jennyn takia.
"Mistä moinen nyrpeä ilme? Harmittaako nyt noin kovasti?" Samu naureskeli ja Petra yritti saada hymyä huulilleen.
"Ei mitään.. puretaanko tää nyt ja laitetaan autoon?" Petra kysäisi osoittaen Andya. Samu nyökkäsi ja he veivät Andyn autolle, riisuivat siltä varusteet, laittoivat kuljetussuojat ja loimen ja lastasivat hevosen rekkaan. Riston ja Kiian hevoset otettiin ulos ja hoitajat ryhtyivät laittamaan niitä kuntoon. Rico laitettaisiin vasta hieman myöhemmin, sillä Samun luokkiin oli vielä runsaasti aikaa.
"Nyt mä ostan sulle jotain syötävää, sillä sä näytät oikeasti tosi kalpealta." Samu totesi ja vei Petran mukanaan kisapaikalla toimivaan kahvioon.

Petra ja Samu seurasivat katsomosta Riston ja Kiian luokat. Kiia nolasi itsensä täysin putoamalla Nasun sivuhypyn seurauksena. Tyttö näytti muutenkin siltä, että tämä ei olisi ollut hevose selässä kuukausiin. Kiia ei siis saanut yhtään nollarataa osakseen. Risto veti paljon paremmin kuin Kiia. Poika hankki itselleen viidennen sijan pienemmästä luokasta ja toisesta luokasta Shine pudotti kolme puomia.
Samun laittaessa hevostaan kuntoon Petra auttoi häntä ja palasi sitten katsomoon jännittämään Samun puolesta.
Samu kilpaili molemmissa luokissaan Jennyä vastaan, mutta Petra äkkäsi sen vasta, kun Jenny ratsasti ratansa ennen Samun suoritusta. Molemmat ratsukot pääsivät uusintaan ja kilpailisivat voitosta uusinnassa. Petra kiirehti oitis verryttelyalueelle pitämään huolen siitä, että Jenny ei hyörisi Samun ympärillä.
Jennyä ei kuitenkaan näkynyt, kun Petra löysi Samun.
"Hyvä rata." Petra totesi. Samu näytti vakavalta ja oli tovin vaiti ennen kuin edes sanoi mitään.
"Tekninen ja iso, joten kelpaa kyllä meille." poika totesi ja näytti kertaavan uusintarataa mielessään.

Jenny kävi uusinnassa ennen Samua ja tuli hymy huulillaan ulos kentältä. Puhdas rata ja nopea aika, mutta tyttö ei ollut mennyt luokan kärkeen. Johtosijaa piti Lontoosta asti paikalle saapunut ratsukko, jonka Samu tunsi.
Samu kuitenkin teki loistavan radan ja vei ensimmäisen luokan nimiinsä. Voittosumma oli melkein 700 euroa ja seuraavaan pääluokan voittosumma olisi jo lähemmäs 2000 euroa. Petra oli voittanut omasta pikkuluokastaan ruusukkeen ja pokaalin. Samu olikin kertonut, että pääluokka kuului nuorten CUP-sarjaan, missä osakilpailuissa pisteitä keränneiden kesken valittiin nuoria ratsastajia edustamaan Englannin nuorten maajoukkueessa. Panokset olivat siis kovat.
Tunnelma olikin sen mukainen. Samu oli todella jännittynyt ennen pääluokkaa ja Petra väisti sivummalle, kun Samu kävelytti Ricoa ympyrää ja edestakaisin.
Pojalla ei kuitenkaan ollut mitään hankaluuksia radan kanssa. Samu teki taitavan nollan ja sijoittui lopulta toiseksi saatuaan aikavirheitä uusinnassa Ricon pelleilyn takia. Poika oli tyytyväinen sijoitukseensa. Jenny oli ollu vasta 15. sijalla.

"Ei ihan turha reissu?" Risto hymähti, kun kaikki hevoset oli lastattu autoon sekä ratsastajat ja hoitajat olivat kyydissä. Kaikki olivat aivan rättiväsyneitä, mutta silti kotimatka aloitettiin iloisissa tunnelmissa. Kaikki paitsi Kiia olivat saaneet jonkun sijoituksen.

*

Päivämäärä:   18.5.11 18:53:05

SEHÄN JATKU :) tykkään kovasti, vaikken oo ennen kommentoinutkaan. Teksti soljuu mun mielestä mukavasti eteenpäin =)

Päivämäärä:   19.5.11 18:15:25

mää ehin jo ajatella että ei tää jatku enäään, mutta jatkuupa sittenki! :))

Päivämäärä:   21.5.11 21:24:15

uup :)

Lähettäjä: jee 
Päivämäärä:   25.5.11 14:43:14

uppista

Lähettäjä: Lasikannu 
Päivämäärä:   26.5.11 20:17:48

luin kaikki aikasemmat suvin tarinat nyt ja tykkäsin ! :))) jatkoa odottelen innolla :))

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   29.5.11 16:11:23

uuoououp

Lähettäjä: D: 
Päivämäärä:   4.6.11 22:57:02

up

Lähettäjäkaikuuuuu 
Päivämäärä:   6.6.11 00:14:52

Kirjotat tosi hyvin ja sujuvasti. Välillä voisit tosiaan olla toistamatta nimiä, mutta muuta kritisoitavaa en huomaa. Ihanaaa kun Samu ja Petra on nyt sujut, alko vaan pelottamaan toi Jenny. Toivottavasti ei tapahdu mitään väärinkäsityksiä. :D

NOPEASTI JATKOA ! (:(:

Lähettäjäkaikuuuuu 
Päivämäärä:   6.6.11 11:08:31

PLUS mua ihmetyttää ihan pikkasen se, ettei Petra oo ottanut yhteyttä kotiin tai sen parasystävä ei oo yrittänyt soittaa Petralle. Tai sitten ne lukee jossain niin pienesti tai huomaamattomasti piilotettu johonkin lauseeseen etten vain nää. o:

Lähettäjä: coperta 
Päivämäärä:   6.6.11 11:13:45

Rakastan tätä :) Ei voi kommentoida muuta.

Jatkoa pian! Ja toivottavasti Jenny ei saa kovin hirveitä aikaan :s

Päivämäärä:   6.6.11 14:13:42

On se Petra ottanu yhteyttä kotia (mutta en mä ole siitä kauheana kirjoitellut :D) mutta mm. lähetti joululahjoja suomeen.

joo ja noista nimistä.. ikäväkyllä joskus tulee toistettua niitä liikaa, mutta tähän olen yrittänyt itsekin kiinnittää vähän enemmän huomiota ja välttää sitä.

Ja mä rakastan draamaa!! *vinkvink*

Lähettäjä: Nooraa 
Päivämäärä:   17.6.11 23:47:34

Tää on ihan mahtava tarina, oon tykänny lukee tätä tosi paljon. Just mitä noista nimistä sanottiinki, et välillä toistat niitä vähän liian paljon,mutta muita miinuksia ei oikeastaa oo. Kirjotat tosi sujuvasti ja kirjotusvirheitäkään ei oo ollu paljoa =)

ÄÄ ei tommonen jenny saa tulla samun ja petran väliiii! jatkoa oootellessA =)

Lähettäjäindeed 
Päivämäärä:   2.8.11 00:55:03

Milloin tulee jatkoa? :)

Päivämäärä:   8.8.11 21:32:39

Anteeks kauhee tauko :/ Mutta tätä en siis jätä unholaan vaan suunnittelemassa olen jatkoa ;)

Lähettäjäindeed 
Päivämäärä:   9.8.11 00:45:43

Toivottavasti saat pian laitettua jatkoa :)

Lähettäjä: il Tigre 
Päivämäärä:   9.8.11 02:57:18

oi luin koko tarinan imaginesta asti ja rakastuin. aivan mahtava! :)

Lähettäjä: Sizyy 
Päivämäärä:   9.8.11 13:45:51

uus lukija, mä tykkään täst tarinast ihan sikana! jatkoo pian

Päivämäärä:   9.8.11 23:49:30

upup :))

Lähettäjäindeed 
Päivämäärä:   20.8.11 13:21:13

Äääää, ylös ylös!

Lähettäjä: pölölö 
Päivämäärä:   25.8.11 15:34:40

jatkoa!

Päivämäärä:   16.10.11 22:05:04

JATKOA tulossa tämän illan/yön aikana!

Päivämäärä:   17.10.11 00:57:45

Kotona hevoset purettiin autosta ja varusteet raahattii takaisin paikoilleen. Petra, Risto ja Samu jäivät kaikki auttamaan iltatallissa. Kisoissa oli mennyt koko päivä, niin kuin oli alun perin ajateltukin.
Iltatallin jälkeen nuoret menivät sisälle ja saivat lämpimän ruuan eteensä.
"Ette usko miten kova nälkä!" Risto totesi mättäessään ruokaa lautaselleen. Kiia nyrpisteli nenäänsä hetken ja otti sitten lusikallisen papuja ja lusikallisen perunaa lautasensa reunaan.
"Maistuu niin hyvälle.." Petra huokaisi.
"Sarah osaa.." Samu huomautti. Kiia nousi ensimmäisenä pöydästä ja lähti yläkertaan sanomatta sanaakaan muille. Siinä vaiheessa tunnelma keittiössä rentoutui ja nuoret alkoivat puhua Kiiasta ja tämän ratsastuksesta. Tytölle naurettiin porukassa.
"Vaan kylläpä Alicekin välillä vie sua.." Samu huomautti virnistäen. Petra näytti kieltä pojalle.
"No ei noin pahasti ja ei ainakaan kisoissa.." Petra totesi.
"Joo sen takia, kun mä olen ratsastanut sitä välillä.." Samu virnisti taas.
"Samu sun pitäis ratsastaa Shinelläkin joskus.. antaa vähän kommenttia siitä.." Risto ehdotti.
"Hmm.. jos sitä joskus kerkeis, on aina vähän paljon tekemistä." Samu vastasi. Risto nyökkäsi ja nousi ylös.
"Mä lähen nukkumaan." hän totesi ja katosi keittiöstä. Keittiöön jäivät vain Samu ja Petra.
”Mä en todellakaan muista, millon mua olis väsyttäny näin paljon kisojen jälkeen.” Petra totesi ja haukotteli. Poika hänen vastapäätään hymyili.
”Et oo ollu oikeissa kisoissa pitkään aikaan.” Samu sanoi. Tyttö nyökkäsi.
”Ehkä mä en oo..”
”Tai sit sä et vaan kestä painetta.” Samu hymähti. Petra pudisti päätään.
”Höpö höpö. Sain Andyn kulkee hyvin, vaikka sä painostit.”
”Jennyhän sen haasteen heitti.” Samu huomautti. Petra tuhahti. Jenny sitä, Jenny tätä.. miksi Samun piti ottaa toinen esille uudelleen. Autossa Risto oli kysynyt Jennystä, kun tämä oli nähnyt tytön juttelemassa Samun ja Petran kanssa. Samu oli selittänyt Jennystä Ristolle ja vieläpä hieman eri tavalla, kuin toinen oli selittänyt tytöstä Petralle.
Tyttö ei vastannut Samulle vaan nousi ylös, vei astiansa tiskipöydälle ja tuli sitten takaisin Samun luo, joka oli levittänyt lehden pöydälle ja luki sitä nyt.
Petra kumartui ja suukotti Samua poskelle.
”Öitä.” Petra sanoi ja oli lähdössä, mutta Samu veti tytön istumaan syliinsä työnnettyään tuoliaan taaksepäin.
”Eikö edes kunnon pusua?” poika kysyi mutristaen suutaan. Petra hymähti ja suukotti Samua huulille. Poika ei kuitenkaan päästänyt irti tytöstä.
”No?” Petra kysyi.
”Tuutsä mun viereen?” Samu kysyi, mutta tyttö pudisti päätään.
”Liian ahdasta, mä haluan nukkua hyvin kun väsyttää.”
”Höh.” poika tuhahti ja päästi Petran otteestaan. Tyttö suukotti Samua vielä kerran, nousi ylös pojan sylistä ja lähti yläkertaan.

Samu huokaisi ja kaivoi puhelimen taskustaan. Aiemmin illalla puhelin oli piipannut ja ilmoittanut uuden viestin saapuneeksi. Lähettäjänä näkyi vain numero, mutta viestistä sai heti selväksi sen, kuka sen oli lähettänyt. Samu tallensi numeron puhelimeensa ja laittoi puhelimen taskuunsa jääden tuijottamaan pöytää hetkeksi. Sitten poika nousi ylös, siivosi pöydän ja lähti yläkertaan. Aamulla olisi herätys aamutalliin.

*

Petra havahtui unestaan 10 aikoihin. Aamulla ei ollut töitä, joten kerrankin sai vain nukkua pitkään. Tyttö kävi pesulla, puki päälleen ja lähti tallille. Alicea ja Andya piti liikutella kevyesti ja tyttö päätti aloittaa Andystä. Tallissa ei näkynyt ketään, mutta Petra kävi vilkaisemassa maneesia. Samu oli siellä ratsastamassa uudella hevosellaan. Miten upeasti se kulki silloin, kun se oli rauhallinen ja kuuliainen. Elliot pidensi askeltaan kun Samu pyysi sitä eteenpäin. Kulmassa hevonen protestoi pohjetta ja heitti komean pukin. Samu kopautti sitä kylkeen jalallaan ja ori jatkoi reippaassa ravissa eteenpäin.
Petra ei halunnut häiritä Samua, joten tyttö kävi hakemassa Andyn ja Alicen sisälle. Alice sai jäädä syömään heiniään, kun Petra kävisi liikuttamassa Andyn. Ori oli itse rauhallisuus koko pienen maastolenkin ajan. Alicesta ei voinut sanoa samaa. Tamma säikkyi jokaista rasahdusta ja isompaa kivenmurikkaa.
Kun hevoset oli ratsastettu, niin Petra vei ne ulos. Samu oli sillä välin tullut Elliotin kanssa talliin ja pesi nyt hevosta pesupaikalla. Ori kuopi ja Samu komensi sitä. Sama toistui muutaman kerran. Petra kurkkasi pesukarsinaan, mutta hevoseen kaiken huomionsa kiinnittänyt poika ei huomannut häntä.
”Huomenta.” Petra toivotti. Samu käännähti ympäri.
”Huomenta.” poika vastasi sulkien vesihanan. ”Annatko sen loimen siitä Elliotin karsinan edestä?”
Tyttö haki loimen ja antoi sen Samulla, kun poika oli vetänyt enimmät vedet pois hevosen karvasta hikiviilalla. Samu loimitti hevosen ja talutti sen karsinaansa. Sitten poika kiinnitti huomionsa Petraan.
”No? Moneltako heräsit unikeko?” Samu kysyi vetäen Petran halaukseen.
”Kymmenen aikaan.. liikutin äsken Andyn ja Alicen.. joko sä ratsastit jonkun ennen Elliotia?”
”Olin hevosen selässä jo seittämän aikaan.. pari ratsutettavaa ja Rico ja nyt vielä Elliot. Pari olis vielä iltapäivällä, jos niitten omistajat ei tuu ite ratsastaa niitä.” Samu vastasi. Petra katsoi toista ihmeissään.
”Miten sä jaksat? Mulle kaks tekee jo tiukkaa.. tai siis..” tyttö naurahti. ”..en jaksais satuloida enempää.”
”No mut kato kun mulle satuloidaan hevoset valmiiks jos mä pyydän.” Samu huomautti ja iski silmää. Petra pyöräytti silmiään ja astui kauemmas.
”Ollaan sitä nyt niin hyvää ratsastajaa taas..”
”Aina.” poika hymähti.

Elliot jäi talliin kuivumaan ja nuoret suuntasivat sisälle. Samu sanoi tarvitsevansa lääkettä kurisevaan vatsaansa. Keittiöstä Samu nappasi itselleen muutaman voileivän ja sitten kaksikko istahti olohuoneeseen television ääreen.
”Joten.. minne mennään ylihuomenna. Em sano et sulla on vapaapäivä.”
”Ai mitä meinaat?” Samu kysyi.
”Jotain t:llä alkavaa…” tyttö johdatteli vilkaistessaan Samua kysyvästi.
”Ei raksuta.”
”Treffit idiootti, treffit!” Petra huomautti terävästi. Samu näytti yllättyneeltä.
”Ai. Ai treffit..” poika naurahti hermostuneesti. ”Aivan.. vuokrataan joku leffa..”
Oliko toinen tosissaan? Petra ei pystynyt uskomaan Samun sanoja.
”Siis mitä? Sulla on vapaapäivä, mulla on vapaapäivä.. ja sä haluat homehtua täällä?”
”Mulla on tekemistä.. Rico ja Ellliot.. en mä pääse niistä eroon vaikka olis vapaapäivä.” Samu huomautti.
”Ei niissä koko päivää mee. Mä luulin, että sä olisit halunnu lähteä jonnekin mun kanssa..” Petra huomautti ja tytön äänensävystä kuuli, että tämä oli loukkaantunut Samun välinpitämättömyydestä.
”Kai me voidaan kahvilla kipasta jossain vaiheessa.” Samu yritti parannella asiaa, mutta Petra nousi ylös ja lähti pois olohuoneesta. Samu tuhahti. Miksi Petran oli pitänyt ottaa asia esille juuri nyt ja käyttäytyä noin. Samu halusi viedä Petran oikeille treffeille, kun ne olisivat hyvin suunnitellut ja niin, että hän pyytäisi Petraa. Ei toisinpäin. Ja nyt Samu oli suututtanut Petran vain koska olisi halunnut järjestää tytölle jotain ikimuistoista.

Päivämäärä:   24.10.11 17:50:38

UP !!! :)))

Päivämäärä:   12.11.11 14:19:37

upitus!

Lähettäjä: houhou 
Päivämäärä:   6.12.11 15:37:23

Jatkoaa!! (:

Lähettäjä: :::D 
Päivämäärä:   9.12.11 22:17:45

voiko jokus linkata tähän ton Let it go already #1, vai onko Let it go already #2 suoraa jatkoa tuohon Can you imagine:n ? :::D

PS. TÄÄ ON AIVAN IHANA ! ♥ ::D

Päivämäärä:   10.12.11 20:31:36

UP :))

Päivämäärä:   11.12.11 15:54:23

jatkoaaa ! <3

Lähettäjä: jebou 
Päivämäärä:   12.12.11 14:55:58

paras tarina <3 jatkooo!!

Päivämäärä:   14.12.11 20:26:56

UP ::::D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.12.11 14:46:36

JAtkoo! (=

Päivämäärä:   19.12.11 20:55:21

ylööööös (:

Päivämäärä:   23.12.11 22:25:27

up(:

Lähettäjä: op 
Päivämäärä:   26.12.11 21:18:50

rakastan tätä<3

Päivämäärä:   29.12.11 22:04:47

jatkoa !! paras tarina <3

Lähettäjä: trololol 
Päivämäärä:   31.12.11 05:30:47

UP

Lähettäjä: häh? 
Päivämäärä:   7.1.12 21:22:16

uppista! jatkoa (:

Lähettäjä: Rikki 
Päivämäärä:   7.1.12 23:25:14

huippu tarina,jatkoa pian (:

Lähettäjä: hansa 
Päivämäärä:   11.1.12 11:43:34

upp! mää aloin lukee ihan alusta asti ja ihan mahtava tarina! :)

Päivämäärä:   19.1.12 18:47:23

onko tämä kuollu :((

Päivämäärä:   19.1.12 19:54:45

yritän kirjoittaa jatkoa, nyt vain on ollut todella kiirettä ja inspiraatio nollassa tämän kanssa..

Päivämäärä:   20.1.12 09:19:24

okei, no määpä jään ootteleen!

Päivämäärä:   3.2.12 20:21:41

upp !

Päivämäärä:   19.2.12 08:43:23

Jatkoo!:)

Päivämäärä:   29.2.12 11:00:21

olin hukannu tän ja nyt löysi :D:D:D Tää on niiiiin ihana! Jatkoa vaaan! ::) (oon näköjään kommentoinu jo aika monta kertaa tän pätkän jälkeen :D:D:D:D)

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   7.3.12 14:11:21

Jatkuu (;

Lähettäjäindeed 
Päivämäärä:   14.3.12 17:18:16

Ää, toivo tän jatkumisesta alkaa hiipua :/

Päivämäärä:   1.5.12 20:57:59

up!! jatkooo! (: en menetä toivoo :D

Lähettäjä: Elisa 
Päivämäärä:   2.5.12 20:53:46

Awws, jatkoo !

Luin alusta loppuun yhteen menoon ja rakastuin <3

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   4.5.12 20:48:50

mäki luin alusta loppuun ja rakastuin ihan totaalisesti!! Ihan äly hyvä tarina :) jatkon vaan pian ;)

Päivämäärä:   22.5.12 21:38:33

Jatkooo ! en luovuta (: KOSKA täää on paras <3

Päivämäärä:   22.5.12 21:42:48

Ihania ootte :) Mä yritän ottaa itteeni niskasta kiinni ja jatkaa :)

Päivämäärä:   23.5.12 16:16:41

upp!

Päivämäärä:   31.5.12 12:51:47

Tässä kauan odotettua jatkoa pikkupätkä. Alan taas itse päästä juoneen mukaan! :)

-------------------------------------------------------

Naisen lepytteleminen oli ollut Samulle lastenleikkiä. Jos joku sattui suuttumaan, niin yksi anteeksipyyntö suukon tahdittamana oli sulattanut jäisimmänkin sydämen. Vaan niin ei käynyt Petran kanssa. Samu koputti tytön ovelle, mutta tyttö ei avannut saatikka kehdannut edes vastata Samulle.
”Petra. Voitko avata oven, jooko? Kun en kehtaa tässä koputella montaa tuntia. Käske mut edes pois, jos et oikeesti haluu puhua?” poika yritti saada Petran edes puhumaan hänelle. Ääntäkään ei kuitenkaan kuulunut. Samu huokaisi ja istahti Petran oven eteen.
”Samu?” tytön ääni kuului läheltä. Samu valpastui ja katsahti ovelle. Se oli kiinni, mutta ei ääni oven takaa ollut kuulunut?
”Mitä sä teet?” Petra kysyi seisoessaan käytävässä, muutaman metrin päässä Samusta. Poika tajusi vilkaista sivulleen ja huomasi tytön. Hän nousi nopeasti jaloilleen ja yritti saada hymyn kasvoilleen.
”Odotin sua.” Samu vastasi.
”Sä luulit että mä mökötän.” Petra huomautti.
”Enhän.”
”Luulit.”
”No etkö sä sit mökötä?” Samu kysyi antaen väittelyn periksi. Petra naurahti.
”Ehkä vähän.” tyttö myönsi. Samu veti toisen lähelleen ja sipaisi sormellaan toisen alahuulta.
”Mutta mä tiedän miten tarkka sä olet Ricon ja Elliotin liikutuksesta…” Petra jatkoi.
”Ehkä mä saan vaikka Riston liikuttamaan niitä.” poika mietti.
”Tai annat niille vapaapäivän.”
”Ei onnistu, huomenna on valkat. Niitten on pakko liikkua ylihuomennakin.”
Petra huokaisi syvään.
”Mutta ei hätää, keksin jotain.” Samu kiirehti sanomaan. Petra nyökkäsi ja avasi huoneensa oven. Samu oli astumassa tytön huoneeseen, mutta pysähtyikin äkisti.
”Ei hemmetti, mun pitää mennä heittämään ruuat laitsalle.” poika ähkäisi. ”Tuun takas sen jälkeen.”
”Joo.” Petra äänähti vastaukseksi.

Samu kävi viskaamassa heinät ja päiväkaurat laitumella ja tarhoissa oleskeleville hevosille. Sen jälkeen hänen piti jäädä pitämää vetopaniikkista yksityishevosta kiinni sen aikaa, kun se kengitettiin tallin käytävällä. Samu oli lähdössä sisälle, kun hänen piti mennä pyydystämään väärälle laitumelle karannut hevonen. Kun hevonen oli palautettu oikealle laitumelleen, niin osa hevosista piti jo ottaa sisälle. Jälleen kerran Samu oli livahtamassa sisälle, mutta Sarah sattui saapumaan talliin juuri sillä sekunnilla ja käski Samun ratsastaa ratsutettavat tarpeeksi ajoissa, eikä liian illalla. Turhautuneisuuttaan niellen Samu meni satuloimaan ensimmäisen ratsutettavansa. Poika ratsasti sitä vain puoli tuntia ja kiiruhti sitten laittamaan toisen ratsutettavan valmiiksi. Tietenkin kaikki tavarat olivat ympäri tallia ja varustamiseen meni tuplasti tavallista pidempi aika. Tammaa oli kuitenkin ratsastettava ainakin puoli tuntia, jonka jälkeen se piti vielä hoitaa yökuntoon.
Kun Samu pääsi vihdoin livistämään tallista, niin kello oli jo yli yhdeksän.
Huolimatta huutavasta nälästään Samu suunnisti heti Petran huoneelle ja koputti oveen. Petra kutsui vieraan sisälle.
”Sori, en päässy aikasemmin.” poika sanoi laittaessaan oven kiinni perässään.
”Ei se mitään.” tyttö hymähti ja nosti katseensa kirjastaan. Petra makoili sängyllä mahallaan.
Samu meni sängyn luokse ja heittäytyi pitkäkseen Petran viereen. Hetken kaksikko oli aivan hiljaa, mutta hiljaisuuden rikkoi Samun kurisevan mahan ääni.
”Tulitsä suoraan tallista?” Petra kysyi.
”Joo..” poika vastasi. ”Vois ehkä käydä jotain syömistä.”
”No ehkä, ootsä syöny kahen jälkeen mitään?”
Samu pudisti päätään. Petra kurotti laukkuaan ja kaivoi sieltä suklaapatukan, jonka hän antoi Samulle.
”Ota siitä etten tuuperru. Sä teet liikaa hommia.” Petra huomautti. Samu oli hiljaa, sillä hän mussutti Petran antamaa suklaapatukkaa. Kun poika oli saanut suunsa tyhjäksi, niin hän pystyi taas puhumaan selvästi.
”Pakko, mulla on kolme hevosta jotka pitää elättää. Luuletsä että mä saisin pitää niitä täällä, jos mä en tekis mitään?”
”No siis totta kai sun pitää tehä jotain, mutta se että sä uuvutat ittes joka päivä etkä voi lähtee edes rentoutumaan vapaapäivänä.. Samu, jotain rajaa.”
”Jos tässä nyt on kyse niistä treffeistä, niin kyllä mä sitä aikaa järkkään.”
”Ei oo nyt kyse niistä treffeistä, vaan ihan sun omasta jaksamisesta.”
Samu hiljeni ja vilkaisi Petraan. Tyttö tuntui olevan tosissaan ja jos tarkemmin ajatteli, niin päivä oli ollut kiireinen. Mutta jokainen päivä ei ollut samanlainen, ei Samun joka päivä tarvinnut juosta edestakaisin, niin ettei välissä kerinnyt edes hakea puhelintaan sisältä.
”Jos mä lupaan ottaa rauhallisemmin, niin saanko mä jäädä tänne yöks?” Samu kysyi ja virnisti. Petra hymähti ja nyökkäsi.
”Muista sit et sä lupasit.” Petra vannotti.
”Mä lupaan.”
Lupaus sinetöitiin suudelmalla.

Petra raahasi Samun keittiöön hakemaan iltapalaa, mutta kaksikko ei jäänyt keittiöön syömään vaan iltapala vietiin Petran huoneeseen. Iltapalan jälkeen Petra hipsi suihkuun. Suihkun jälkeen tyttö veti jalkaansa lyhyet yöshortsit ja yötopin. Shortsit paljastivat Petran pitkät sääret.
Petra astui huoneeseensa ja etsi katseellaan Samua. Petra ei voinut olla hymyilemättä, kun hän huomasi paidattoman Samun nukkumassa mahallaan päiväpeiton päällä.
Petra veti peitot pois Samun alta, niin että poika ei herännyt. Sitten Petra kömpi sänkyyn Samun viereen ja veti peitoin molempien päälle. Tyttö suukotti Samun poskea ja sulki sitten itsekin silmänsä.

*

Lähettäjä: indeed 
Päivämäärä:   31.5.12 16:18:32

ÄWÄWÄWÄÄWÄÄÄÄW, tätä oli odotettu! :>
Hyvää tekstiä, lisää vaan tulemaan! :)

Päivämäärä:   31.5.12 18:17:06

jesss! vihdoin! ihanaa! oon niin onnellinen nyt ! :DD Tää on parasta ! JAtkooO (:

Lähettäjä: Lacey 
Päivämäärä:   2.6.12 09:54:17

Ihuna <3 Jatkoa,tää on paras :)

Lähettäjä: YGC 
Päivämäärä:   2.6.12 12:44:39

Oisko mitenkään mahdollista että suvi kävis vähän ees ilmottamassa itsestään? Tykkään tarinasta tosi paljon, mutta en jaksais millään seurata tätä kun kirjottajasta ei oo kuulunu mitään kuukauteen.. Toki jos ei jaksa enää tai ei tuu inspiraatioo, vois kirjottaja silti ilmottaa, ettei lukijat turhaan odottele uutta pätkää. :)

Lähettäjä: indeed 
Päivämäärä:   2.6.12 17:23:01

Vastahan paripäivää sitten tuli jatkopätkä? :DD

Lähettäjä: henna. 
Päivämäärä:   4.6.12 21:52:20

oiii jes!<3 tätä todellakin on ootettu :D hyvä pätkä(: lissää vaan((:

Lähettäjä: *-* 
Päivämäärä:   9.7.12 18:38:21

Kai jatkuu vielä? Onko suvi vielä maisemissa? huomasin vasta nyt tämän tarinan :)

Päivämäärä:   9.7.12 20:54:14

Kai jatkuu? Näin hyvää tarinaa ei voi jättää kesken. En malta oottaa jatkoo :P! Tää on ihan super!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.7.12 17:32:20

Koskas jatkuu? Eikai tätä olla unohdettu..

Päivämäärä:   11.7.12 23:13:30

nostelen jos kirjoittaja näkis ja muistais..

Lähettäjä: nica 
Päivämäärä:   11.7.12 23:16:56

nick siis vaihtui, eli suvi olen :)

tämäkin tulee saamaan jatkoa ja kirjoitusvaiheessa on, en vain nyt ole päässyt koneelle niin vain päässäni olen tarinaa suunnitellut

Päivämäärä:   12.7.12 11:36:07

!!!!!!!!!!! JEEE :)! Tiesin ettet hylkäis tätä. Päiväni parantaa se, että tiedän ettei tätä ole unohdettu ja jatkoa tulossa tulevaisuudessa!

Lähettäjä: Pilvi 
Päivämäärä:   13.7.12 00:34:54

Minnekköhän äskeinen kommenttini katosi?? Ei ainakaan tullut tänne :(

Eilen eksyin tänne puolelle ja löysin tämän tarinan. Aivan käsittämättömän hyvä! Olen viime yön valvonut ja lukenut tätä ja tänään loppuun. Uutta kirjoitusta odotellessa!

Tässä on hirrrrrmu hyvä juoni ja etenkin koukuttava sellainen.

Päivämäärä:   15.7.12 23:11:01

ylös. Jatkoo ootellen :)

Lähettäjä: jau 
Päivämäärä:   16.7.12 10:56:12

rakkaus <3

Lähettäjä: nica 
Päivämäärä:   16.7.12 17:42:18

next http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=857569&t=857569

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.