Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nolo :D. vol. 3

Lähettäjä: pulla<3 
Päivämäärä:   4.2.10 18:47:33

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=4&i=503191&t=503191edellinen

Lisää :)

Re: Nolo :D. vol. 3

Lähettäjä: pulla<3 
Päivämäärä:   4.2.10 18:48:43

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=4&i=501659&t=501659 eka :)

Lähettäjä: memmu 
Päivämäärä:   13.2.10 00:13:50

itelle käyny näin kun olin joku 13-14 vuotias, viime tai toissakesänä tämä en muista.

Olin seuraamassa alkeis/jatkotuntia oman tuntini jälkeen, ja opettaja sitten ehdotti että pitäisin puoli tuntia heille kaikenlaisia leikkejä (eli leikkitunti, vähän erilaista tuntilaisille) No, mikäs siinä meninpä pitämään pikkuisille leikkejä. (iältään olivat varmaan jotain 6-9v) Menin ihan hyvin alkuunsa, mutta hevoshipassa jotkut ponit, jopa laiskanpulskea pikkushettis, ja sen puolituntisen aikana ainakin 2 tippumista, ja pieniä kun olivat niin ainakin yksi itki.. :/
Kyllä hävetti sitten kun opettaja ja muitakin tallilaisia katselivat siinä vieressä, jotenkin tuntui silloin että homma näytti siltä että mulla ei ollut oikeen lapaset käsissä.. :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.10 17:26:45

up

Lähettäjä: hejdå. 
Päivämäärä:   10.3.10 13:31:45

Lähettäjä: ^^hessu^^<3 
Päivämäärä:   10.3.10 15:12:24

Upp!!!(:<3~

Lähettäjä: verigreippi 
Päivämäärä:   10.3.10 15:51:23

semmosta tapahtunut, että olin hoitamassa hoitsuani (ihan tuntsari sekin) ja siihen uli kaksi pikkutyttöä, joidenka kanssa olin jutellut aikasemminkin. no, toinen (se rohkeampi) kysyi ujomman puolesta: hei, saisko mikaela käyttää kannustimia jos se menis esim kaapolla? olin hetken aikaa silleen wtf kannustimia?? kunnes tajusin et joo kannukset. sit vähän naureskellen anoin että ei kun ootte vatsta ratsastanu joku puol vuotta :D ja muutenkin kys. tytöllä aivan järkyttävä ratsastustyyli, piiskaa vaan niin paljon että lähtee ja pohkeilla paukaútetaan niin että!

Päivämäärä:   10.3.10 15:55:33

^nimet muutettu tottakai :)

Päivämäärä:   10.3.10 21:31:37

tää nyt ei oo nolo mut
toossi hellyyttävä;
meidän ratsutunnilla oli rakastan alkeiskurssilla sellanen tosisöpö joku 6-7 v.tyttö joka oikeesti rakasti yhtä tallin shettistä (ei todellakaan helpoimmasta päästä tää shetu;p) niin se välillä tippu siltä vaikka kuinka monta kertaa ja kaikkee, mut joka ikisen tunnin lopuks se rutisti sitä ponia ihan sika lujaa ja kuiskas sen korvaan kaikkee mä rakastan sua jne, se oli aivan älyttömän söpö awws :3

Lähettäjä: Johku 
Päivämäärä:   10.3.10 21:36:26

^ Söpöö

Päivämäärä:   11.3.10 16:08:46

Ihana<33 (:

Lähettäjä: [ei kirj.] 
Päivämäärä:   13.3.10 09:43:20

verigreippi// aww :3

Lähettäjä: cherryboomboom 
Päivämäärä:   13.3.10 12:39:32

olin ratsastamassa maastossa hoitohevosellani ossilla (nimi muutettu) ossi on semmoinen kimo lämminverinen ex-ravuri ja ori kaiken lisäk mutta mahdottoman kiltti ja ihana.

ravailin ja tein pysähdyksiä yms kun joku olisko ollu 6v poika ja isänsä tuli vastaan poika pysyhtyi ja ossi tietenki pysähtyi ja katsoi ihmeissään ketä ne olivat sitten poika tokas isällee " isi ostetaan valkonen hevonen haluan valkosta meetvurtia " isänsä meni punaiseks ja sanoin " no niin jatketaan matkaa " itselläni oli vaikea pidättää hymyä : DDD

sori kirjotus virheet

Päivämäärä:   13.3.10 19:12:22

:---"D ^^

Lähettäjä: Kzz 
Päivämäärä:   14.3.10 00:14:14

Tuli tässä näitä lukiessa mieleen : D

Joku puoli vuotta sitten olin taluttamassa tenavatunnilla jotain 5-vuotiasta tyttöä. Siinä se pikkutyttö selitti ihan innoissaan, kun sen ei ollut tarhassa tarvinut laittaa kurahousuja jalkaan... Oli ihan mielenkiintoista kuunnella kurahousuhehkutusta 30 min...

Ja vielä näiitä rasittavia pikkusia:

Laitoin ponia erään alkeiskurssilaisen puolesta kuntoon, sillä näiden piti rakentaa esteitä. Sitten siihen tuli sellainen lyhyt tyttö (joku 9-10v.) ja sanoi, että voi laittaa ponin kuntoon. Kysyin, että osaako ja saako tyttö ponin varmasti kuntoon( varmistin, sillä ratsastajalle olin luvannut, enkä halua että tunti viivästyy) ja tyttö vakutteli saavansa. Tyttö ei ollutkaan saanut ponia kuntoon, vaan toiset hoitajat joutuivat laittamaan sen. Ottaa päästä tuollainen valehtelu :(

Lähettäjä: Horses<33 
Päivämäärä:   12.5.10 17:39:44

Olin katsomassa markinoilla lempi poniani. Seisoin siinä keskellä kaviouraa (en ollut huomannut sitä) Ja sitten kuulin takaani vihaisen huudahduksen Milla (nimi muutettu) POIS KAVIOURALTA SENKIN TOOPE! Kaverini oli huutanut sen. Ja kaikki lähistöllä olevat kääntyivät katsomaan minua... NOLO<3

Lähettäjä: Hessu-Hepo<3 
Päivämäärä:   12.5.10 19:19:41

Noo.. en nyt keksi mitään noloa 8)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.5.10 21:42:37

Eräällä pikkulasten talutustunnilla yks lapsi selitti ihan innoissaan jotain ponille. Kohta se kiljasee ihan täysii:
- Miks tää poni ei puhu mitään!?
Siinä vaiheessa oli opettajalla ja taluttajilla naurussa pidättelemistä.

Olihan se aika söpöö :D

Lähettäjä: jassu. 
Päivämäärä:   14.5.10 13:48:19

Olin avustamassa alkeistunnilla, kunnes eräs tunnilla oleva pikkupoika huusi ratsastuksenopettajalle: "Hei arvaa mitä! Näil keillää hepoil ei oo munii!"

Muutenkin pikkulapsilta tulee aina välillä ihan mielettömän hauskaa (ja tyhmää) settiä :D

Lähettäjä: miaraa 
Päivämäärä:   14.5.10 20:37:12

ei nyt nolo juttu mut naurattaa silti..

oltii mun kaverinkaa normaalisti kerran tallil, sit yks pikkutyttö pyys apuu laittaa suojii yhelle ponille, no mun kaveri meni auttaa sitä tyttöö ku se ei osannu laittaa suojii. no sit mä jäin kattoo siihe, ni sit sen tytön kaveri oli tällee "laukka nostetaan niin että siirretään etujalka eteen, mutta miksulla täytyy vain käyttää pidätteitä niin se nostaa laukan". repesin aika pahasti kun "isompi" tyttö neuvoi kavereitaan. kun tämä kyseinen poni ei edes nosta laukkaa pidätteillä kunnolla.. :D ja ponin nimi on muutettu

Lähettäjä: Nerotus:) 
Päivämäärä:   15.5.10 18:15:51

Mulla on kaks, toinen on enemmänkin outo, toinen jo nolo:D

1. tarina

Tallilla oli kisat ja harjasin hoitsuani. Äkkiä arviolta 3-4 vuotias tyttö tulee äitinsä kanssa talliin heinätuppo käsissään. Hän lähtee tulemaan kohti.
Pikkutyttö: Epalle einää (hepalle heinää)
Pikkutytön äiti: Ei me mennä sinne.
Pikkutyttö: Epalle einää.
Pikkutytön äiti: Odota siinä, kun äiti käy vessassa.
Kuluu hetki. Pikkutyttö tulee juosten mun ja hoitsuni luokse.
Pikkutyttö: Epalle einää.
Minä: Älä nyt anna, kun heppa juuri syö omia heiniään tässä.
Pikkutyttö: Tättä epalle einää (työntää heinät hoitsuni sieraimeen, kunnes hevonen nappaa ne nopeasti tytön kädestä) Pikkutyttö nauraa ja minä ihan kauhuissani, sillä jos hevonen olisi vienyt tytöltä sormet... :S

2. tarina

Juttelen yhden hevosenomistajan kanssa.
Hevosenomistaja: Saanko mä sun numeron?
Minä: Joo, odotas, mä kaivan mun puhelimen mun kengästä...

Mulla ei ollut taskuja niin laitoin puhelimen kenkään:D

Lähettäjä: eiomal 
Päivämäärä:   15.5.10 23:10:36

verigreippi / Ompas likalla luonnetta, kun ei putoamisesta säikähdä, ja silti tykkää ponista ;)
Ihana<3

Eräällä pikkulasten talutustunnilla yks lapsi selitti ihan innoissaan jotain ponille. Kohta se kiljasee ihan täysii:
- Miks tää poni ei puhu mitään!?
Siinä vaiheessa oli opettajalla ja taluttajilla naurussa pidättelemistä.

Olihan se aika söpöö :D

Repesin :'''D

Lähettäjä: Ruunikko 
Päivämäärä:   17.5.10 21:06:05

Toi hepoilla ei oo munii juttu oli kyllä rankka :D

Lähettäjä: &#9829; 
Päivämäärä:   17.5.10 21:40:46

Olin hoitamassa kahta hevosta kisoissa (saman omistajan) ja kun toinen lähti verkkaamaan menin toisen kanssa käsihevosalueelle kävelemään. Otin hevosen trailerista ja sit se näki sen toisen hevosen menevän niin hirnahti perään ja alkoi steppaamaan. Kävelin rauhassa käsihevosalueelle verkka alueen lähelle ja tämä iso ruuna sitten viuhtoi häntäänsä ja katseli toisen perään ja huusi vielä toisen perään. Siinä sitten kolme pikkutyttöä katseli aidan reunalla ja kun menin ohitse tuumasivat, että en oikein pärjää hevoselle kun hirnuu ja viuhtoo häntäänsä noin paljon. Naurahdin vain, että ei kait tässä pärjäämisestä kiinni ole. (Hevonen kulki muuten rauhallisesti TÄYSIN hallinnassa) toinen tytöistä totesi kun tulin uudelleen heidän kohdalleen, että pääsee hevonen pian karkuun. Ei vitsi repesin, enkä viitsinyt enään vastata.
Mistä lähtien hevoset ovat päässeet karkuun hännän heiluttelusta tai hirnumisesta? :D

Lähettäjä: &#9829; 
Päivämäärä:   18.5.10 16:57:14

Niin ja joskus olin autamassa erästä toista henkilä kisoissa ja kun tuli näiden vuoro meni katselemaan aidan reunalle. viereei tuli myös kaikkitietävien about 12v tyttöjen lauma, jotka alkoivat arvostella kaikkia hevosia. Kuuntelin mielenkiinnolla tyttöjen juttuja ja he alkoviat puhumaan radalla menevästä ratsukosta (hoidettavastani). Joku tytöistä tuumasi, että on huonosti harjattu hevonen kun on kyljessä hirveä kuraläikkä ja toinen totesi, että kyllä helppo A:ssa ratsukolla pitäisi olla jo paljon enemmän kokemusta (mistä lie tämän keksi, ettei heillä ollut...). Totesin itse vain, että heidän "likaläikkä" on ihan hevosen karvapeitteen omaa väriä. Kyljessä nyt sattuu olemaan vain tummempi läiskä ja toinen tälläinen läiskä toisella puolella kaulassa. Tytöt totesivat, että kyllä kait he sen huomasivat ettei se likaa ollut. Totesin myös, että ratsukolla oli kokemusta hieman tasokkaammistakin kilpailuista ja monia sijoituksiakin saaneet ja näin. Joku tytöistä vastasi sitten tähän kertomalla, että oli itse kilpaillut vaativalla tasolla jopa Piia Pantsun hevosilla. Naurahdin tähän enkä jatkanut väittelyä, koska ratsukko lopetti suorituksensa ja menin heidän luokseen.

On se vaan jännä juttu, kun ehkä juuri ja juuri 12 vuotias on kilpaillut koulussa vaativalla tasolla Piia Pantsun hevosilla, jotka mielestäni ovat kenttähevosia. :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.5.10 22:42:00

Tuli tässä mieleen ku mietin tälläinen, ihan tarkalleen en muista miten meni sen verran jo aikaa, mutta jotenkin tälleen. (idea siis näkyy kuitenkin).

Leirillä valittiin hoitsuja ja sai ottaa yksn tai pareittain. sitten yhtä hevosta halusi hoitaa varmaan 7 tyttöä (oli tallin suosituin heppa) ja kun otetiin korkeintaan 2x hoitajaa arvottiin halukkaista kaksi.
No arvonnassa kävi ilmi, että Iina ja Anna saavat tämän Sulon leirihoitsukseen. Anna kuitenkin suuttui tästä, koska ei halunnut jakaa Suloa toiselle ja alkoi valittamaan avustajille, että halusi hoitaa hevosta yksin. Avustajat sitten sanoivat, että joko hoitaa Suloa Iinan kanssa tai katsotaan joku toinen hoitsu; halukkaita Sulon hoitajia kuitenkin löytyy.
Hyvä kun tyttö ei alkanut itkemään kun halusi hoitaa Suloa yksin ja syynä tähän oli kuulmma se, että jos hevosta hoitaa kaksi voi hevonen suuttua hänelle ja alkaa rakastamaan toista.
Vaikka kuinka avustajat yrittivät selittää tytölle asiaa, ettei Sulo ala niin vain vihaamaan toista ja rakastamaan toista, jos sitä kohtelee hyvin. Siihen Anna totesi, että Iina voikin ujuttaa Sulon vihaamaan minua ja se tiputtaa minut selästään leirikisoissa, jotka tietenkin olisimme muuten voittaneet.
Loppujen lopuksi suurten kinastelujen/väittelyjen/keskustelujen jälkeen Anna suostui hoitamaan yksin erästä ponia, koska Suloa ei suostunut jakamaan toisten kanssa.

----

Parin päivän kuluttua sitten Anna alkoi valittamaan, ettei jaksanut hoitaa yksin, koska joutui satuloimaan hevosen ja suitsimaan sen ennen ratsastusta kokonaan itse, eikä se ollut reilua. Sitten taas avustajat joutuivat setvimään asiaa ja Anna saatiin suostumaan siihen, että toinen avustajista auttaa satuloinnissa. Taas 0oli kaikilla hyvä mieli, kunnes Anna alkoi taas seuraavana päivänä valittamaan, että joku oli sotkenut aivan tahallaan tämän ponin, jotta Anna joutuisi harjaamaan sen kunnolla. :D Tosiasiassa poni oli vain piahtaroinut...

Lähettäjä: : )) 
Päivämäärä:   21.5.10 00:16:55

Seisoskelin tallikäytävällä ja putsailin jotain. Kaks tyttöä katteli siinä yksäri hevosta. Hetken päästä ne sitten avaskin jo karsinan oven ja silitteli tätä hevosta. Hevonen työns päänsä ulos karsinasta ja tytöt jatko silittelyä. Yhtäkkiä sitten hevonen tunkikin ulos karsinasta ja tytöt eivät mahtaneet mitään. (Hevonen oli siis käytävällä kokonaan ilman riimua tai mitään)
Tytöt katsoivat toisiinsa eikä kumpikaan sanonut mitään, molemmilla oli jotenkin semmonen ''apua'' ilme päällä. Kysyin sit että tarviiko ne apua kumpikaan ei vastannut vaan kattoivat vaan mua. Sitten toinen otti hevosen ''otsatukasta'' kiinni ja käänsi sen taikaisin karsinaan. Karsinan ovi sulkeutu tosi nopee ja molemmat lähti tallista ihan @!#$ nopee, sanomatta mitään.

Hevonen oli vielä nuori ja siis yksityinen :)

Lähettäjä: loveu 
Päivämäärä:   22.5.10 10:45:04

Olin auttamassa vammaisratsastus tunnilla. Tunnin jälkeen Tuuli (vammaisratsastus "opettaja") käski yhtä vammaista viemään hepoille heinää. Ni sitte sanotaan nyt vaikka Tuomo laitto heinäkasan ratsunsa selkään:D Tuuli ei siinä vaiheessa huomannut sitä joten menin sanomaan Tuomolle ettei se kuulu siihen vaan tuon (osotin yhtä tarhaa) tarhan heinähäkkiin. Sitte se ei ymmärtäny, niin Tuuli huomasi "tilanteen" ja tuli selittämään Tuomolle mitä sen pitää tehä. Tuomo ei vieläkään ymmärtäny. Sitten siihen tuli niitten vammasten avustaja selittämään sille, että mitä sen pitää tehä. Tuomo ei ymmärtänyt vieläkään. Sitten siinä oli yksi vammainen joka otti heinäkasan hepan päältä ja vei sen tarhassa olevan hepan selkään.

Tää nyt ei mitenkään hirveen nolo, mut aika hauska tapaus silti. :D

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   24.5.10 16:24:35

yksi ihana pieni tyttö jota talutin oli puolentunnin aikana kertonut jo koko elämäntarinansa ja muunmuassa kuinka asuu nyt tässä ja tässä osoitteessa ja kuinka perheensä muuttaa vkonloppuna uuteen taloon osoitteeseen tämä ja tämä ja sielä on niin ja niin monta huonetta ja keittiö, ja kuinka heti siitä seuraavana vkonloppuna hän pääsee kuoroleirille. tunnin lopuksi tytöllä oli joku juttu kesken, puhuttiin hänen äidistään ja isoisästään, niin tyttö päätti valaista minua 'nii mun isoisä on mun äisin isä!' oli naurussa pitelemistä :DD

Lähettäjä: Ruunikko 
Päivämäärä:   25.5.10 21:38:58

Parhaita : D

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   26.5.10 09:37:39

ja toisel kerral ku talutin myös jotain pikkuihmistä, oltiin maastossa ja tyttö puheli itekseen, kuinka hän 'ensin hyppäis ton kaatuneen puun yli, ja sit toi este, ja toi...' sitte tyttö näki ku polulla oli vesilammikko, ja oli sillai 'ja sitte toi vesieste!' :DD

Lähettäjä: Eeva 
Päivämäärä:   27.5.10 08:06:26

Repeen näille kaikille :---,,D

Päivämäärä:   27.5.10 08:13:38

Olin Anjalas leirillä. Menin hoitsullani, eli Pomo shetulla:))) Mentiin ilman satulaa, ja Pomo hyppäs tötsän yli, ja lähti kiitolaukkaan, ja tipuin mahan alle:--------------------------------D ->pitkä nenä :D

Lähettäjä: xd 
Päivämäärä:   27.5.10 19:03:16

Olin tallissa harjaamassa omaa poniani kun joku auto tulee tallipihaan. Yhtäkkii siin mun edessä sitte seisoo joku 8 vuotias tyttö joka selittää iha innol jotai et häne isä tuli hakee pupuille heinää tallilta. Sitte se sano että on kerran saanu rapsuttaakki oikeeta ponii, ja kysyin sit et haluisko se vähän harjata (jotenki kävi sääliks). Sit se alko harjaamaan ja selitti koko aja jotai ja sit ku sen isä tulee siihe se sanoo innoissaa "nyt mä oon oikeesti saanu koskeekki ja harjatakki ponii". Olin silleen vähä okeii..Kun just oli sanonu että on saanu rapsuttaakki oikeeta ponii (varmaan sitte tarkotti sitä mun ponia kun koko ajan sitä siinä silitti). Jollain tavalla kävi sääliksi, kun oli niin pikkasen olonen :D

Lähettäjä: sneef. 
Päivämäärä:   27.5.10 19:34:05

Aaa on pakko tulla kertoon oma juttuki :DD Eli olin itte joku 10-vuotias ja menin sitten parin kaverin kanssa maneesiin kattoon yksäreitten valmennusta. Valmennuksessa olevat oli siis yli 20-vuotiaita ja kaikki kisas niillä hevosillaan. Mentiin sitte maneesiin ihan hiljaa ja kun kaverit vähän puhu, niin sanoin niille et "hyss, ei häiritä tota tuntia". Kykittiin siinä sitten ihan hiljaa, kunnes opettaja sitten sano et "Voitte te likat ihan puhua, kyl nää hevoset on tottunu siihen, ku kaikki kisoissa kiertää" ja sit ne valkkulaiset vähän naureskeli meille, ku niin ihailtiin niitten upeita hepoosia :> Vielä nykyäänkin, kun oon itte valmennuksissa, niin saan opelta kuulla tästä.
Eikä ollut mitenkään hauska, vaan oltiin kuulemma niin söpöjä sillon, ku yritettiin olla nii hiljaa mut kuitenki oltiin sillee "Oi jos ton hepan saisin". :DD

Lähettäjä: jou 
Päivämäärä:   28.5.10 18:39:56

Ei tämä nyt niin noloa,mutta hauska juttu kuitenki!
Elikkä olin kattomassa ja kuvaamassa kaverini ratstuntia. Siinä sitten pihalle pöllähti tallista ratsiopen poika,ikää noin 4vee. Mun kaveri tän pojan kanssa paljon touhunnu ja tää poika huuteli kaverilleni kentälle kesken ratsastustunnin, "Sanna,mitä sä teet?!" oli naurussa pidättelemistä,ja Sanna vaan nauraen aina vastas että "minä ratsastan...".
No poika siinä kentänlaidalla leikki omiaan ja minä istuin kentän portin luona kuvaamassa. pian tämä poika tuli semmone kysyvä ilme kasvoillaan kysymään että "kuka sinä olet?" minä vastasin että "sannan kaveri..." tämä että "missä sanna on?" minä vastaisn että tuolla hän ratsastaa. sitten poika lähti jonnekkin,ja kun hän palasi taas,hän puhui minulle alottamalla aina "hei sannan kaveri...". Toinen niin söpö pienilapsi!

Päivämäärä:   28.5.10 21:29:37

Olin Anjalassa yhel suokil estekisoissa, kun tipahin just maalissa, kuralätäkköön. niimpä sain 1sijan

Lähettäjä: ------ 
Päivämäärä:   29.5.10 20:47:16

nää on just parhait <3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.5.10 15:17:00

kerra olin kattomas semmosii ''leikkiratsastuskisoja'' yhel tallilla, ne oli tietenki maneesis. Yks kilpailu laji oli semmone, et piti olla vähän ku naistensatulassa mutta kokonaa vinottai. Se poni käveli maneesin seinää pitkin, sitte se säikähti jotai ja pukitti. Se ratsastaja pomppas sillee hienosti siin pukis ja sit ku siin maneesin seinäl on semmoi reunake puomeille ni suoraa siihe :D polvillee kylläkii mut se oli vaa niin tyylikkään näköst ku ensin kauhee pomppu pukist ja sit siihe :D

Lähettäjä: Ihaa 
Päivämäärä:   18.6.10 20:21:40

No seurasin yhtä HUOM :ALKEIS tuntii, ja ope oli sekottanut alkeis, ja estetunnin, no elikkä aloitteliat olivat ihan ihmeissään, kun opettaja ravien jälkeen sanoo: tulkaapas nää kaks puomii laukassa, ja heti ekassa laukannostossa yks tyttö ei osanut nostaa laukkaa, mut sen heppa oli niin herkkäpohkeinen, ja kun sai hepan laukkaamaan jo tokalla laukka askeleella tapahtui alastulo, ja opettaja ihmetteli, ja luuli varmaan että ponit olivat hänen huomaamatta vahan keikkuillut.
Sitten optttaja sanoo:-Tulkaapas laukassa tämä ristikko, ja sattui tippuminen ja ope huutaa että helkkari te ootte ennenkin hypännyt, Annan tunnilla, mihin teiän taidot on kadonnut?? Kun pieni tyttö huutaa mustan shetun sekästä kimeällä äänellä:- ei olla ees ratsastettu ikinä, ja opettajaa kyllä nolotti:DD

TOSI NOLOA!! ÄLKÄÄ IKINÄ TEHKÖ PERÄSSÄ!!!!:DDDDD

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.6.10 00:35:08

OLin laittamassa hevosta valmiiksi, kun tallin pihaan kaartoi kaksi ehkä 10 vuotiasta tyttöä polkupyöriensä kanssa. En tuntenu niitä mut sanoin et ''Moi.'' Ne vastas ja sit jäi tuijottaa mua. Sit lähin kävelee kentälle taluttaen hevosta ja huusin tytöille ''Jos haluutte tulla kattoo ni voitte tulla''. Ne vaan '' joo''. Sit menin kentälle ja kiipesin hevosen selkään. Huusin tallille: '' Tuutteko kattoo? '' Pennut vastas ''NO EI!'' sit mä haasin et ''sit ette mee tarhoihin, pihattoon, talliiin ettekä mihinkään hevosten karsinoihin'' ja ne huus takasi'' kuuluu sulle'' ja sit lähti pois.

Ja toinen, kun siskoni antoi näiden samaisten pikkutyttöjen harjata kerran hevostani, joka oli karsinassa. No tytöt harjas sen. Pari päivää tämän jälkeen olin itse laittamassa hevostani karsinassa valmiiksi, kun tytöt tulee vieren katsomaan. En sano mtn. Sit tytöt vaan ''se on kyl meidän hoitsu'' kysyin että ''jaa että mikä?'' tytöt '' no maikki (nimi muutettu)'' JOO ON TYTTÖJEN HOITSU KU KERRAN HARJANNU -.-

Lähettäjä: ehlaah^^ 
Päivämäärä:   21.6.10 15:09:27

käyn tallilla, jolla on tosi iso kenttä. se jaetaan aina kahteen osaan ratsastustunneiks. me kavereitten kans mentiin sitte taluttamaan sinne toiseen päähän yhtä minishettistä. sit mää juoksin sen kans sinne "tuntikentälle" päin. poni lähti hirveetä kiitoa vetämää sinne toisten hevosten luo .. mä laskin per*eeni maahan, ja liu'uin siinä vaikka kuinka pitkän matkaa pikkuponin perässä, kunnes se pääs kakuu ! x''D

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   22.6.10 14:20:41

Tää on noloa ja suloista :-D
Olin kaupassa ostamassa hevoselleni pitkästä aikaa porkkanoita sekä linimenttiä+kavio- ja satularasvaa.
Menin sit siiehn kassa jonoon ja kurkkasin kukkaroon että siellä on varmasti se 50 euron seteli jolla aikoisin sit maksaa. No sit kun tuli mun vuoro laitoin kamat siihen hihnalle ja otin sit niin itsevarmasti sen 50e setelin sieltä ja ojensin sen. Tein sit siinä samalla tilaa mun laukkuu niille kamoille. Alan sit siinä pikku-hiljaa ihmetellä miks se ei ota sitä rahaa mut en sit kiinnittänty siihen sen enempää huomiota kunnes kassahenkilö sanoo ja nauraa samallla: "nuo ei kyllä meille valitettavasti käy." Mie olin sillee että millo muka kauppa ei oo rahaa ottanu vastaan mut sitkun katoin tarkemmin olin antanut myyjälle kuitin!!! siinä sit nolona annoin äkkiä sen rahan ja poistuin äkkiä paikalta. :---DDDD
---
samalla kauppareissulla kun ootin kyytiä siellä yhellä penkillä niin yks pikku tyttö (jtn 3-5v) kävelee mun ohi ja antaa lentosuukon, hymyilee ja sanoo "älä oo surullinen" ja hyppii iloisesti pois.
Uiiihh<3

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   22.6.10 14:26:20

Ja sit se pikkutyttö sano sen vielä jotenki tällee :"äljä oo sulullinen." :D

Lähettäjä: Nora 
Päivämäärä:   22.6.10 16:04:46

:D // oiii vähän sulosta! awws..

mun kaverille tapahtu kerran näin, kun hän oli etsimässä martingaalia, muttei löytänyt. Lopulta hän meni kassalle kysymään: "missä täälä on gramaanit, kun en löytänyt", kassanainen vei kaverini apuohjien luo ja ojensi jotkut gramaanit kaverilleni. kamuni oli tuijottanut hiljaa gramaaneita ja sitten tokaissut: minä tarvitsen kyllä martingaalia. Myyjä oli hiukan hämmästynyt, mutta oli ollu hiljaa ja osoittanut, missä martingaalit ovat ja sitten hipsinyt kassalle. Kotimatkalla kaverini oli tajunnut, että oli sanonut "gramaanit" eikä "martingaalit"

HIHI

Lähettäjä: hohoh 
Päivämäärä:   22.6.10 19:10:04

Tä tapahtu ku olin kerran yhellä ratsastusleirillä. Se oli itsenäinen tunti, mun lisäks muutamia muita eikä opettaja siis opettanut tunnilla, oli vaan itse sattumalta ratsastamassa. Menin yhellä ponilla ilman satulaa. Sit laukkasin ja aloin kääntää ponia oikeelle, ja poni päätti lähteä toiseen suuntaan >vasemmalle siis! Lensin sieltä komealla kaarella alas, ja aloin hakemaan tuolia että pääsisin takasin sinne selkään. Kun olin hakenut tuolin ja just nousemassa selkään (taisin astua liian reunalle tmv.) niin enköhän minä kauniisti lentänyt voltilla alas tuolilta. Oli varmasti opettajallakin naurussa pitelemistä kun kysyi "sattuiko" ja siinä kun nousin takaisin selkään varmistin seisovani kunnolla (vähän kyllä pelotti xd) ja nyt aina kun tuolilta nousen, katon ettei se lennä alta pois. Heppakin siinä tuijotti touhujani vähän kummastellen :D
>Ei ollut kovinkaan hauskan kuuloista, mutta hauskaa se jotenkin sillon oli, itteä ei tosin naurattanu kovinkaan, vasta kun jälkeenpäin> xd

Lähettäjä: yöoip 
Päivämäärä:   27.6.10 23:29:20

hehheh.. kuulin tän mun tallikaverilta :

oli alkamas talutustunti ja viivi (nimet muutettu)
oli pitämässä kari ponista kiinni (nimet muutettu)
sitten tulee tuntilainen ja kysyy viiviltä miks karin pippeli on erivärinen ku muilla?
viivi: no en tiiä en oo kattellu niin tarkkaa x)))

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   28.6.10 10:33:32

olin n.10v en ollu koskaa laittanu putseja nii menin sitte kysymää ratsastuksen opettajalta että miten nää pötsit laitetaa?? Vähänkö opettaja repes xP

Lähettäjä: stu 
Päivämäärä:   28.6.10 11:23:24

:D // Oiii vähän ihana ;))) <3

Lähettäjä: -Svp- 
Päivämäärä:   3.7.10 12:37:06

Tallin omistaja oli opettanu mulle ajamista ja päästi sit ekaa kertaa itsekseni kärryilemään. Kaveri ratsasti vieressä ja paarmoja oli paljon. Kaveri pyys laittamaa lisää ötökkämyrkkyä ponilleen, ni nousin kärryistä ja laitoin ohjat ponin selän päälle. Heti kun käänsin selkäni lähti poni kirmaamaan täyttä laukkaa karkuun peltotietä pitkin, suoriutui kiitettävästi muutamasta 90 asteen kulmasta täydessä vauhdissa ja laukkas suoraan talliin sisälle. Siellä se tyytyväisenä odotteli kauhistunutta ajajaa omistajansa kanssa. Onneks ei suuttunu pahemmin, neuvo vaan pitämää ohjat jatkossa tiukasti kädessä ;D (tapahtui vuosia sitten)

Lähettäjä: kikia 
Päivämäärä:   7.8.10 19:03:52

up

Lähettäjä: Dudde 
Päivämäärä:   7.8.10 22:31:41

hehe ;D

mulle on käynyt näin:

olin menossa ratsastus tunnille...
talutimme maneesiin ja siellä nousimme selkään.
(menimme ilman satulaa)
ratsuni Dali-shettis oli aivan kiltisti.
kun opemme Taikku sanoi "ottakaa siellä lyhyellä sivulla sen esteen yli laukassa! Milla ja Dali ekana!"
siinä sitten mentiin täyttä laukkaa ja Dali kielsi ja minä lensin naamaedellä kohti maata...
kun leukani osui maahan, oli kieleni hampaiden välissä...
siinä sitten Taikku huutaa "ootko kunnossa?!"
mä vastaan että "joo...kai"
Taikku juoksi mun luo ja kysyi "mihin sua sattui?"
vastasin et "kieleen" ja näytin sitä...
Taikun oli suljettava silmät kun näky oli niin kauhea...
koko kieleni oli melkein `poikki´ ja oli kamalan näköinen...
siinä sitten jatkoin tunnin loppuun verisella hupparilla ja poskella (pyyhin veren hihaani)

okkei ei ehkä ollu nolo mutta kuitenkin sen tänne laitoin ;D

Lähettäjä: peppic 
Päivämäärä:   10.8.10 08:44:42

vhä söpööö :)

Lähettäjä: jees 
Päivämäärä:   18.8.10 15:35:28

ihania on (: : DD

Lähettäjä: jees 
Päivämäärä:   18.8.10 16:12:44

Lähettäjä: näin
Päivämäärä: 23.1.10 15:48:11

No ei nää mun ehkä nyt hirmu noloja/hauskojakaan oo, mut kerronpa silti muutamia =D muutan nimet

No tää oli jollain leirillä toissakesänä. Mulla oli oma heppa mukana ja siellä tallilla tunteevat jo mut ja mun hepan pitkän ajan takaa kisoista. No mulla olis itten kaks kaveria siinä samalla leirillä, toisella oma poni mulla siis on 2 heppaa toinen vaan mukana ja sitten sillä toisella kaverilla oli hoitsuja. No oltiin siinä mun hepan luona mä harjailin ja sit siihen tuli kaks pikkutyttöö pätemään (jotain 9 ja meikkiä naamassa). Ne vaan sano, et oi tänne on tullu uus heppa, menköö eestä, että päästään kattoo. Mä menin sit siihen oven eteen ja suljin sen ja sanoin, et tää on kyllä mun heppa ja sinne ei tteillä oo mitään asiaa, kun en haluu, että siitä tulee hermoraunio, kun kaikki käy lääppimässä, eikä saa olla karsinassa rauhassa. Ne3 vaa oli silleen, et ai se on sun heppa, sillo sun täytyy olla se Mantsu joka kisaa tällä. Mä olin sillee et joo. Niistä oikeen näki, kuinka ne ylpisty, ku puhuvat mulla.

Sit ne oli koko ajan mun kimpussa ja sit mä vaan sanoin, et tolla mun kaverillaki on poni ja se kisaa sillä. Ne jätti muta rauhaan vähäks aikaa ja pommittivat sit sitä mun kaveria kysymyksillä.

Sit samana iltana, meijän leirin keittäjä tuli ja pyys mua laittamaan yhelle tallin ponille lämppärit jalkaan yöks. Se tyttö vaan oli siinä, et se voi laittaa ne ja sit se meijän keittäjä sano, et ei käy, opit nyt ku kokeneemmat näyttää mallia ja se keittäjä näytti siltä, kun haluais heittää sen tytön pois tallista häiritsemästä.

Sit seuraavana päivänä mä autoin viemään heppoja aamulla ulos ja sain sellasen "jyrän", joka piti viedä ketjusuussa ulos. No mä olin silleen, et ei sillä mitään ketjuja tarvii, ku ne oli mulle tuomassa semmosta liina jossa oli ketju (kyseinen hevonen oli edellisenä iltana kuletellut tallimestaria) ja mä olin silleen, et mä otan ton normaali narun. No mä menin sen hepan luokse ja laitoin sille sen narun ja sitte lähin viemään sitä tarhaan ja kaikki oli tullu kattoo, et millon se lähtee viemään, kuulin ku kuiskuttelivat et kohta se lähtee). No se kerran yritti, mut mä vaan nykäsin narusta ja vähän murisin sille hepalla ja nätisti tuli perässä loppumatkan. Sit mä sain viedä muutamia vaikeita heppoja ja poneja lisää ulos (joka päivä sekä sisään ja ulos, kun halusin auttaa), ku mulla on sellanen käytäntö, ettei mun yli hepat kävele, niin kai ne pollet tajus, ettei mun kanssa kannata pelleillä.

Sit mä pääsin laittaa vielä muutamia hankalia polleja tunneille, kun eivät pikkutytöt pärjänneet niille yksinään... Miksi kaikki sanoo, et toi heppa/poni tekee tätä ja tätä ja sit se vielä tekee tätä ja tätä...? Ei ne mun kanssa kuitenkaan temppuillu yhtäään...? Mietin vaan, et miks kaikkia pelotellaan, et ne tekee sitä ja tätä, että sitten menee likat karsinaan jo valmiiks peloissaan, että varmasti annetaan hepalle etulyöntiasema...?!?!?

No sitten seuraavana päivänä meillä oli estetunti ja sit meijän ope sano, et mä saan hypätä sellasta 100-110cm, kun heppa ja mä kuitenki pystytään kumpikin siihen =D
No osa näistä tytöistä oli mulle kateellisia, niitten mielestä en ansainnu omaa hevosta (muuten vaan itekoulutettu ja verta, hikeä ja kyyneleitä vuodatettu hepan kaa!!! en usko, et ykskää näistä tytöistä ois pystyny siihen, ei sillä, että pitäisin muita itteeni huonompana, en todellakaan, vaan sillä, että se on aika raskasta puuhaa!)
No kuiteski siinä tunnilla, ku mä olin menossa oisko ollu "nelois"sarjalle, jossa sit oli muutama 100-110cm nää ttytöt teki (oltiin maneesissa) aika kivan tempun. Mä olin selvästi sanonu, et menkää pois eestä, sillä muutama niitten polleista potki välillä ja ne sitten ku mää jo tulin laukkaa tuli suoraan siihen eteen ja just ja just sain oman hepan pysäytettyä ennen toisen hevosen persausta. Mä vaan sitten sanoin vähän kovemmalla äänellä, et en ois uskonu, että joku on niin kateellinen, että tahallaan aikoo aiheuttaa vaaratilanteen tai mahdollisesti katkasta muutamien hevosten jalat. No ne sitten väisty siitä eestä ja sain sitte muutaman kerran mennä rauhassa sen sarjan...

Että kaikkea kateus tekeekin... Sori tuli aika pitkä ja vuodatus, mutta mä en ymmärrä mitä pahaa mä olin tehny niille tytöille...? Mähän halusin vaan oppia lisää...
Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
Re: Nolo. :D vol.2
Lähettäjä: mibau
Päivämäärä: 23.1.10 18:57:57

^ jotenkin koko ajan itteäs piilokehuit :D(näin)
(minä sitä, minä tätä..)

Lähettäjätonto 
Päivämäärä:   20.8.10 22:40:16

Lähettäjä: Dudde
Päivämäärä: 7.8.10 22:31:41

hehe ;D

mulle on käynyt näin:

olin menossa ratsastus tunnille...
talutimme maneesiin ja siellä nousimme selkään.
(menimme ilman satulaa)
ratsuni Dali-shettis oli aivan kiltisti.
kun opemme Taikku sanoi "ottakaa siellä lyhyellä sivulla sen esteen yli laukassa! Milla ja Dali ekana!"
siinä sitten mentiin täyttä laukkaa ja Dali kielsi ja minä lensin naamaedellä kohti maata...
kun leukani osui maahan, oli kieleni hampaiden välissä...
siinä sitten Taikku huutaa "ootko kunnossa?!"
mä vastaan että "joo...kai"
Taikku juoksi mun luo ja kysyi "mihin sua sattui?"
vastasin et "kieleen" ja näytin sitä...
Taikun oli suljettava silmät kun näky oli niin kauhea...
koko kieleni oli melkein `poikki´ ja oli kamalan näköinen...
siinä sitten jatkoin tunnin loppuun verisella hupparilla ja poskella (pyyhin veren hihaani)

okkei ei ehkä ollu nolo mutta kuitenkin sen tänne laitoin ;D

-

tää juttu on ollu joskus villivarsassakin :DD

Lähettäjäsmossi. 
Päivämäärä:   21.8.10 17:23:23

Mä kerran olin menossa liikuttamaan yhtä rats.tallin tuntihevosta (joka on jo kuollut), laitoin sitä käytävällä kuntoon, satula oli sellasen rautajutun päällä (navetassa kun on sellasia rautasia "kaarijuttuja" lattiassa kiinni). Ihan rauhassa harjailin sitä heppaa siinä, sit talliin tulee yhet pikkulikat jotka oli ollu sinä päivänä tunnilla.
Noh, ne vähän aikaa pyörii jossain ja supattelee + mulkoilee mua. Sit toinen niistä vaan tulee ja ottaa sen satulan siitä ja lähtee kantelemaan sitä ympäri tallia. Hetken mä katoin niitä vähän, että mitähän nuokin tekee, mut sit ajattelin että ihan sama, kunhan ei tiputa sitä tai vie sitä hirveen kauas.
Ja kohtahan ne toi sen satulan takas paikoilleen, meni satulahuoneeseen hetkeks ja tuli sit vielä kyyläämään viereen kun mä rupesin laittaa sitä satulaa hepalle. Ne katto ihan ällistyneenä siinä vieressä, et mitä mä teen.
Ja sit kun mä lähin RATSASTAMAAN sillä hevosella. Ne likat seuras meitä pihalle sellasen turvallisen n. 30m päässä sellasten :O -ilmeitten kanssa, ja kun me mentiin kentälle ja nousin hevon selkään, ne jäi toisen tallin eteen seisomaan ja ihmettelemään kun ratsastin YKSIN, ilman opettajaa!

Sit kerran samat tyypit oli tunnilla, kentällä oli meidän tunnin esteet (80-90cm). Nää likat katteli tallin ovelta ja selitti toisilleen jotain et "me hypätään noita". Noh, siinä sit vähän naamat punertu likoilta kun ope pyys meitä laskemaan esteet puomeiks. :----D Mut kyllä ne jopa yhen n. 30cm ristikon hyppäs. ;)

Mulla oli vielä joku kolmaskin päässä mut se kerkes unohtua. :s

Lähettäjäsmossi. 
Päivämäärä:   21.8.10 17:32:19

NIIN, joo siis.

Olin laittamassa mun hoitsua kuntoon - oli seuran kisat. Sit yks mua vanhempi tyttö joka ei enää niin säännöllisesti käynyt sillon enää ratsastamassa, huomas että mä olin laittamassa hoitsuani kuntoon ja hihkas mulle sieltä että sen ponin riimu ja naru on ovessa. Olin siinä just sopivasti karsinan ovella putsaamassa harjaa, mä vaan mietin "miks se nyt sen mulle kerto..?", sanoin sille että okei ja menin jatkaa harjaamista. Sit myöhemmin vasta tajusin että kun tuo mun hoitsu on sellanen herkkis, pomottelee pikkulapsia, monet pelkääkin sitä sen takia. Koskaan se ei oo ketään potkassu eikä purru (nojoo, "purru" on vaan silleen kun sitä rapsutti niin se rupes rapsuttaa takas :D), se vaan huiskii päällään ja luimii, jos vaikka hoitaja sattus pelkäämään. Mulle se ei tota oo tehny enää ikuisuuksiin.

Ja sit vielä joskus vuos, pari sitten olin kisoissa yhellä ponilla, 90cm. Verkassa ravailtiin, just mentiin yksien pikkutyttöjen ohi kun kuulin kun ne supatteli keskenään et "eihän tuo noista esteistä pääse yli!"
Tjoo, ei toki tullukaan kun vaan yks kielto, heti ekalla esteellä tosin, se kun sattu olee laine. Poni kun kyttää kaikkia vähänkin erikoisempia esteitä, eikä tätä lainetta sit saatu verkassa hypätä. Voitettiin mm. pari hevosta (poni 140cm).

Lähettäjä: Heppa97 
Päivämäärä:   21.8.10 22:22:01

Joo omani:

Olin kerran ratsastamas leiril yhel Laku ponil, joka ei nosta helpost laukkaa. Oli hyppytunti. Kun oli minun vuoroni, hyppäsimme ihan hienosti, mutta kun esteen jälkeen piti nostaa laukka,niin mentii sit varmaa 4 kertaa pääty-ympyrä ku ope vaa sano: tehkää nii kauan pääty-ympyrää kunnes se Laku laukkaa. No sit tietysti oli liian pitkät jalustimet ja just ku sain koval vaival ponin laukkaan nii jalustimet irtos ja horjahdin kaulal. Siit sit poni vast kiihdytti ku nojasin eteenpäin nii mentii sit puol kentää lähes kiitolaukas. Sit poni tietysti pysähty kiidost ja tipuin upealla kaarella suoraan ponin etujalkojen eteen.Sit se hyppäs puoliks mun yli ku pelästy (onneks on taitava hyppään). Sit ope juoksee mun vierel ku oon sillee et: -AUUUUTSSSSS! (vaik ei ees sattunu) ja sit se kysyy et: -Mihin sattu! ja mä olin sillee vaa et: -Ei mihinkää ja muut rupes nauraa.

Myöhemmin oon nauranu tätä koko tilannetta!

Lähettäjärospi. 
Päivämäärä:   23.8.10 22:02:16

Kisoissa olin katsomassa vuokraponin suoritusta, kun huomio kiinnittyi keskusteluun jonka pari ipanaa kävi vieressä. Vuokraponi on aivan käsittämättömän kuuma tapaus, ei pysy käsissä ei alkuunkaan. Siinä sitten poni meni radalla vähän vauhdilla ja joku pikkutyttö, ikää enintään 10 vuotta, alkoi selittämään että "tuo on varmaan yks Kerkko poni, se on 3 vuotta ja se on ori" ja toinen pisti siihen että "no ei varmana, ei 3-vuotiaalla hevosella voi hypätä esteitä" ja keskustelu sitten jatkui tätä rataa. jossain välissä huikkasin tytöille vaan ihan karusti että "se on kyllä yksi 18-vuotias ponitamma jonka nimi on Mirva, eikä Kerkko." Tytöillä vähän naama venähti.

Lähettäjä: bLaH bLaH<3 
Päivämäärä:   4.9.10 16:27:38

Up up!!! Lisää<3

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   7.9.10 13:30:50

hhehhehhehheheh....

Olin tallilla (pieni ratsatuskoulun tapainen talli) ja siinä rauhassa lakaisin lattioita ja tein muita töitä ja puhelimeni rupeaa soimaan ja tallin omistaja soitti, että pitäisi hakea hevoset sisälle olihan kello 8. No minä laitoin karsinan ovet auki ja vielä putsasin yhden karkulaisen karsinan. Se ei saa sitä ulkopuolelta helposti auki ja minulle tuli ongelma en saanut minäkään. No siinä hetken pähkäiltyäni harjan varren kanssa päätin kokeilla kiivetä karsinasta yli. Kun olin juuri tulossa karsinan kivisen seinämän yli omistaja tuli talliin ja rupesi nauramaan. Oli siinä kummallakin naurulla pitämistä kun omistaja huomautti minua valkoisesta hiekka pöllystä takapuolessani. Ilta talli meni ihan rattoisasti ja sen jälkeen olen varonut tätä karsinaa.

Lähettäjä: opo 
Päivämäärä:   11.9.10 14:46:23

Ratsastin vuokrahevosellani samaan aikaan kun eräät ostajaehdokkaat koeratsastivat yhtä myynnissä olevaa hevosta. Kun isommat tytöt ja perheen äiti olivat ratsastaneet ja tykästyneet hevoseen laitettiin sitten perheen nuorimmainen hevosen selkään. Tyttö oli ehkä 5 vanha ja hevonen oli 165-170cm korkea. Kun perheen äiti lähti taluttamaan hevosta laittoi pikkulikka selässä silmät kiinni ja tuumasi, kuinka häntä jänitti olla näin ison hevosen selässä. Kun olivat kävelleet puolikierosta niin tyttö vihdoin uskalsi avata silmänsä ja tuumasi taas, kuinka hienot näköalat selästä oikein oli. Kierroksen jälkeen perheen äiti sitten pysäytti hevosen ja alkoi juttelemaan myyjän kanssa siinä sitten ja pikkulikka nökötti edelleen selässä. Tovin juteltuaan myyjä kysyi pikkulikalta, että tuntuiko hevonen hänestä kivalta, johon tyttö totesi, että "voisin istua täällä vaikka koko päivän ja ihailla maisemia. Täältä ei näe edes kunnolla maahan kun olen näin korkealla."
Alkoi kyllä vähän hymyilyttämään. :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.