Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nolo. :D vol.2

Lähettäjääääää 
Päivämäärä:   1.1.10 20:06:39

Siis edellinen tuli täyteen joten tein sitte uuden.

Lisää ja nää on muuten sika hyviä!!!:D

edellinen tulee kohta!!!

Re: Nolo. :D vol.2

Lähettäjääääää 
Päivämäärä:   1.1.10 20:09:29

edellinen:http://forum.hevostalli.net/read.php?f=4&i=501659&t=501659

Lähettäjä: janskiiii 
Päivämäärä:   1.1.10 20:46:20

Mäki tein uuden, mut kirjotetaan tänne ja annetaan ton toisen tippua :)

Lähettäjääääää 
Päivämäärä:   1.1.10 20:48:48

ok käy mulle :)

Lähettäjääääää 
Päivämäärä:   1.1.10 20:51:47

miten sä janskiiii sait kirjotettuu tohon ensimmäisen topaan ku mulla luku jotain että tamä topic on täynnä ja mts.?

Ihan mielen kiinnolla vaan kysyn???:)

Lähettäjä: janskiiii 
Päivämäärä:   1.1.10 21:12:35

äääää, Sillä aikaa kun mä kirjotin tota mun viestiä niin joku kirjotti sen sadannen viestin, mut mä sain silti lähetettyä ton koska olin jo kirjottanu sitä :D Tai noin mä sen ajattelisin.

Lähettäjä: janni 
Päivämäärä:   1.1.10 21:47:09

oi vitsi nää on nii hyvii et lisää:D

itellä ois pari tolalst juttuu mut en jaksa kirjottaa

Lähettäjähansü 
Päivämäärä:   2.1.10 11:00:12

Mul oli ennen mun omaa ponia hoitsuna kaverin kans yks shettis 23v. ja tilasto 5v.(emä rekisteröimätön shettis joka tuotu kantavana ruotsista.) Tää tapahtu alkuvuodesta 2009 tai loppuvuodesta 2008(en muista tarkalleen.) Oltiin niitä normaalisti hoitamassa yhellä yksityistallilla raviradan vieressä, siinä tosin on vain ratsuja. Nii sitte me mentiin tallille, alettiin siivoamaan ponien karsinaa (olivat samassa karsinassa.) Siihen ilmesty pari pikkutyttöä (toinen n.10v ja toinen n.8v) kukaan ei niitä tuntenut, olin nähnyt ne pari kertaa pyörimässä toistenkin talleilla. Sitte ne tuli siihen karsinan viereeän ja tyttö1 (10v.) alko mutisemaan "voiku ois kiva jos sais puhistaa TUON karsinan", viittas siihen mitä me putsattiin. Oli vähä aikaa hiljasta.
Tyttö1: saadaanko auttaa siivoamaan?
Minä: no ollaan just siivottu tää.

Mentiin hakemaan kaverin kans ponit sisälle, nää seuras tietty perässä.
Tyttö1: voiku ois kiva jos sais taluttaa ton valkosen ponin sisälle.
Oli hiljasta, me tultiin pois tarhasta ponien kanssa.
Tyttö1: Saadaanko me taluttaa noi ponit sisälle?
Minä: No ette koska nää voi lähtee käsistä (okei, tilasto voi alkaa vaikka hyppimään, toinen ei tee kyl mitään) ja kaikenlisäksi ME talutetaan nää koska me hoidetaan niitä.

Mentiin sisälle ja alettiin harjaamaan poneja käytävällä, minä tilastoa ja mun kaveri sitä shettistä.
Tyttö1: Vähä ois kiva jos me saatas alkaa hoitaan noita poneja.
Hiljaista
Tyttö1: Saatasko me harjata noita poneja?
Minä: No harjatkaa sitte (-.-), toinen menee tuonne toisen ponin luo ja toinen jää tähän. No, tyttö1 jäi mun kans hoitaan tilastoo j tyttö2 meni mun kaverin luo,me harjattiin toinen puoli ja tytöt toisen puolen poneista. Noin minuutin harjauksen jälkeen
Minä: Noniin eiköhän ne oo hyvin harjattuja, viedään ne karsinaan.
Tyttö1: saanko mä taluttaa tän ponin?
Minä: et, mä talutan tän ku tää voi tehä jotain.
Talutettiin kaverin kans ponit karsinaan, annettiin ruoat. Sitte tallin omistaja kysyi et vietäskö me heinät tarhaan aamuksi niinku yleensäkkin. Lähettiin viemään niitä heiniä ulos.
Tyttö1: Saadaanko me viedä heiniä tarhaan (kottikärryt tarhan ulkopuolella, haettiin siitä aina heinää ja vietiin eri paikkoihin)
Minä: En tiiä kannattaako, me ollaan kyllä nää kohta laitettu.

Mentiin sisälle talliin, katottiin et kaikki on ok ja soitin kyydin kotiin. Sitten näitten tyttöjen isä tulee tallille hymyillen.
Isä: "Heippa onkohan ne tytöt täällä?"
Kaikki oli silleen et wtf!? O_o se isä varmaan luuli et kaikki tuntee sen tytöt ja et ne on ihan luvan kanssa siel tallilla. Sitte ne juoksi isän luokse ja lähti pois. Sry pitkä stoori. :D Mut vähä me ollaan naurettu tolle asialle paljon. :D Vaikka mä sanoin et ne on meijän hoitsuja nii nää tytöt varmaan luuli et ne on meijän omia ja yritti saaha niitä hoitsuiksi. :'DDDDDDD

Lähettäjä: mmirkkunen 
Päivämäärä:   2.1.10 14:10:25

"ME talutetaan nää koska me hoidetaan niitä." huoh:P voi niitten pikkutyttöjenki antaa taluttaa sitä vanhempaa ponia. ei ole minusta niin vakavaa..

Lähettäjä: Kåti 
Päivämäärä:   2.1.10 14:42:26

No mie kävin heppakerhossa joskus viime tai toissavuonna. Siellä oli sitte sellanen pieni tyttö 7.v(?), ja sitten sellanen 12.v tyttö ja olin ittekki 12.v . Meillä sitte oli sellanen juttu että vetäjät anto meille lappuja joissa oli jokin tallitavaran nimi ja se piti viedä paikoilleen. Sille pienemmälle tytölle tuli sitten "hokki" ja se ei sitten tiennyt mihin se olisi pitäny viiä, joten minun piti viedä se paikoilleen(olin porukan kokenenin vetäjiä lukuun ottamatta). Sitten Isommalle tytölle tuli "loimi". Se mietti sitä pitkään ja meinasi laittaa sen riimuun ja myöskin riimunnaruun mutta vetäjät sanoivat että ne menivät väärin ja sitten hänet opastettiin laittamaan se oikealle paikalle. Kun kerho oli loppunut isompi tyttö tuli sanomaan minulle jotenkin näin:
Tyttö:Siis eikö Jonna (nimi on muutettu) edes tienny mikä on hokki?! vitsi meinasin alkaa nauramaan.
Minä:.... Ethän siekään muistanu mikä on loimi ja mieki kyllä välissä unohdan mikä se hokki on jos siitä oi ole ollu puhetta pitkään.
Tyttö:..Niin no en mie vaan silleen saanu sitä päähän tai siis silleen..

Minusta siis loimi on helpompi muistaa mutta tokihan mie ymmärrän ku sitä ei kaikki muista ja muuta, mutta ku se alko haukkumaan pienempiä ja ittekki on käyny samalla lailla samana päivänä.. ettäää..

Ja mulla ärsyttää se kun vanhemmat luulevat tietävänsä enemmän kuin nuoremmat vaikka nuoremmat olisivat ratsastaneen ja hoitaneet kauemmin kuin vanhemmat ihmiset!

Sori kirjotin vahingos tämän tuohon toiseen annetaan se tippua vaan :D

Lähettäjä: moi 
Päivämäärä:   2.1.10 18:57:48

Kesällä ku olin harjaamassa sellast pv tammaa joka sattuu olemaan mulla hoitsuna. käytiin kysymässä tallin omistajalta et voidaanko mennä syöttelemään mun kaverin kaa tammoja ulos. saatiin sit tietty lupa ja menin hakee riimun. hepoilla oli vapaa päivä ni kävin pesemässä hepan ku se oli tosi likanen ku eihän sitä kesän/syksyn jälkee oltu pesty.

no sit olin kuivannu heppaa jonku verran ku sellaset pari pikku tyttöö tulee siihen jotain pällistelemään. tytöt oli jotain 7-9 vuotiait. sit jonku aikaa ne siinä oli ja se mun pv hoitsu alko jo hermostua vesarissa.
-voitasko me tulla teijän kaa syöttelemään ku kuultiin tossa ku te kysyitte luvan, se toinen tyttö kysy.
-no jos ette nyt tulis ku hepat on vähän villejä ehkä toisella kertaa sitte, sanoin ihan kohteliaasti en ees mielestäni niinku ilkeesti tai mitään.
irrotin riimunarun (siis sellaset renkaasta ku heppa oli kiinni verasis) ja olin lähössä ulos mut sit nää kaks tyttöö lähtee perään ja jotain kiljuu.
-no mut entäs jos me halutaan tulla mukaan? me mennään kertoo teistä, kuuluu nää kuuluisat uhkaukset.
-ihan sama ette tuu nyt mukaan ja sillä hyvä, eikä tallin omistaja sano meille mitään koska heppoja ei saa oikeesti säikytellä, totesin siinä sitten vaan ku rupes ottaa todella kaaliin tollaset pikku lapset.

No lähettiin sit taluttaa heppoja ulos ja kas kummaa ne pikkutytöt tuli perässä. tultiin siis siihen kohtaan mis hepat saa syödä ni on ihan vähän aikaa ihan hiljasta. sit kuuluu yhtäkkii hirvee kiljuminen ja hepat sitte säikähti ihan mukavasti, kummatki tammat on sellaset ihan reippaasti yli 160 cm korkeita ja oma hoitsuni on melkeen 170cm ni ne sitten rupes siinä jotain pyörimään ja riehumaan. no kyllähän ne hepat sitte rauhottu mut kaiken huipuks ne tytöt tuli kysyy et saaks ne viedä hepat talliin.
totesin vaa että ette ja kiitos ja hei. sit ne tytöt lähti niskojaan nakellen ja yhä edelleen ku harjaan tammaa ni ne tytöt ni jos ne sattuu olemaan tallilla ni ne tulee siihen karsinan eteen jotain pällistelemään ja kun kyseinen tamma on vähän helposti hermostuvaa sorttia ni onhan se ihan mukava.

Lähettäjä: teepuu 
Päivämäärä:   2.1.10 19:12:28

Olin joskus vuosii sitten taluttamassa hoitsuu talutustunnilla. Hoitelen sellasta suokkitammaa nii sillä meni sit sillä kertaa tällänen päälle 40v mies. Ja olin tosiaan ite ehkä 13v. Joo no siis opettaja tuli auttaan tän ratsastajan sinne hevosen selkään ja näin. Aluks kaikki meni ihan hyvin ja se mies noin suurinpiirtein teki mitä mä ohjeistin. Sitte siinä jossain vaiheessa sanoin jotain tyyliin "voisit lyhentää ohjia". No se mieshän ei tehny mitään. Sit menee ehkä kaks metrii ja ope sano saman asian. Ja heti mies korjas sen. Mua vähän ärsytti ku ei voinu tehä sitä heti. No sitte vähän ajan päästä ku ravattiin nii sanoin jotain "nojaa taaksepäin" ja ei tapahdu mitään. Ope korjas melkein heti perään saman asian ja heti toimi. Siinä vaiheessa mua alko vähän naurattaa. Tais isoo miestä ärsyttää ku pikkulikka osaski paremmin. Lopputunnin sitte kuunteli kaikki mun neuvot, tais mennä viesti perille.

Lähettäjähansü 
Päivämäärä:   2.1.10 19:37:34

mmirkkunen / poni on vanha JA kärttyinen tamma ! ja kaikenlisäksi omistaja oli äitiyslomalla ja ponit silloin hoitaessa meidän vastuulla, ja on se viittä vaille ojaanki vieny koska se pelkää vähän portteja (on myös sen takia päässyt irti kaveriltani), niin ei kai se sun persettäs kutita, et voi tietää tilannetta, tiiän silti paremmin mitä sinä. ;) get a life.

Lähettäjähansü 
Päivämäärä:   2.1.10 19:38:48

ja kaiken lisäksi en voi ihan tuntemattomien pikkulikkojen antaa ponia taluttaa,mä sentään oon vastuuntuntoinen. ;)

Lähettäjä: Viineri_Pullaz 
Päivämäärä:   2.1.10 20:17:34

hansu pikemminkin itserakas ja omiva !

Lähettäjä: `` 
Päivämäärä:   2.1.10 20:32:40

Ei sil oo nyt välii kuka on ja mitäki, ei tehä nyt tänne riitaa. Lisää näit pikkutyttö kokemuksii, näit on kiva lukee. :D

LähettäjäAijr_ 
Päivämäärä:   2.1.10 20:49:32

EIIII nää on iha huippuja!! lisää vaan:D Mullaki on yks:

Olin kaverin kanssa taukotuvassa istuskelemassa, ja yks meitä vuojen nuorempi oli sisällä harjaamassa lämppäritamma-hoitsuaan. Noh, Leena ( heppa,muutettuxd) on pelokkaille ja muutenki välillä vähän pöljä eli näykkii, luimii yms, muttei koskaan potki tai muuta vakavempaa, oikeasti on tosi tosi mukava ja hellyydenhakuinen ym.

Kohta tää hoitaja (Sanna,muutettu) tuli siihe taukotuvan ovelle sanoon ettei saa vesiämpärii karsinaan ku Leena luimii. No menin sit auttamaan ja vein ämpärin karsinan nurkkaan. Tulin ulos ja Sanna oli siinä vieressä katsonu, sit se kuiskas et "Ei se sua tottele.."
Mää että mitä? Se toisti: " Ei se sua tottele, kato nyt luimi heti ku laitoit karsinanoven kii" ( Leenalla tällainen "tapa" luimia ku ei oikein teidä että onko ne ihmiset kilttejä vai ei)
Olin sillee vähä ihmeissäni ja en tiiä nauraisko vai mitä, sanoin vaan et " Sori vaa mut ite et ees uskalla mennä sen karsinaan et sillee" ( Jotaki tollasta)
Sit lähin kävelee ulos ja se vaa jatko jotaki puheitaa siinä et luulen olevani aina niin paras ym ym. Olin aika vihoissani ja huvittuneena siinä ja sit Sanna vaa sano et sen pitää mennä:DD

Joo kerroin tän kaverille siel taukotuvassa ja vähä revettii ;PP
Terv. itserakas paras
Ps. jos kyseinen henkilö luet tän ( tunnistat varmasti ittes) niin toivottavasti tajuat miten naurettava toi tilanne oli :´DDD

LähettäjäAijr_ 
Päivämäärä:   2.1.10 21:18:22

mmirkkusen kommentti oli vähä turha pakko sanoo. Mut up ja kirjotelkaas!!:)

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   2.1.10 22:53:30

Olimme mieheni kanssa lomareissussa ja sovitun mukaisesti isäni piti pitää huolta hevosestani lomamme ajan. Ensimmäisenä päivänä isäni oli tuskin hevoseni karsinaan ehtinyt, kun karsinan ovelta kuului "Pois sieltä!!!Tämä on yksityispuoli! Tänne ei saa tulla kuin hevosen omistajat ja hoitajat!" (Hevoseni asui isolla tallilla, jossa oli sekä yksityispuoli että ratsastuskoulu). Ovella seisoi n. 12-vuotias tyttö, joka muitta mutkitta lampsi hevoseni karsinaan, seisoi kuin hevosenomistaja ikään ja jäi tuijottamaan vihaisesti isääni. No, isäni rauhallisena miehenä ystävällisesti hymyillen kertoi tytölle aikovansa nyt kuitenkin hoitaa hevosen, kuten oli luvannut tehdä. Tyttö poistui tuhahdellen ja silmiään pyöritellen karsinasta.
Hauskaa sinällänsä, että tytöllä itsellään ei kyllä olisi ollut mitään asiaa yksityispuolelle(ei omista hevosta, tai hoida tallimme yksityishevosia), saati esittää itsensä kuin olisi omistanut hevoseni/ollut sen hoitaja. Tämä tapaus hymyilyttää vieläkin sekä isää että minua :)

Lähettäjä: vieläkin nolona 
Päivämäärä:   2.1.10 23:00:31

Tuli nyt vaan tällänen oma töppäys n 9veenä;)

Olin saanut läheisen tallin omistajalta luvan vähän ratsastaa yhdellä vanhemmalla suokkitammalla (tämän tyttären valvonnassa). Koska olin kai just aloittanu jatkokurssin, ni en tietenkään ollu mikään kovin kaksinen ratsastaja, poni oikaisi kaikki kulmat ja muutenki hölkötteli ihan hallitsettomasti ympäri uraa mun jtn sählätessä siellä selässä. Äitini, joka oli siinä katsomassa, kysyi minulta että mites nyt haluisin ratsataa (hölkytreltyäni epämääräisessä ravissa pari kertaa uran ympäri). Vastasin mukamas kokeneena ratsatajana että "haluun mennä väistöi". Äitini sitten sanoi siihen että mun oikeastaan pitäisi mennä siirtymisiä, kun ei heppa oikein ollut hallinnassa. Intin vain takaisin et "eiku meen väistöi". Tallin omistajan tytär siinä vain katteli eikä sitten sanonut mitään, vaikka ilmiselvästi piti minua tyhmänä pikkulikkana (mitä kieltämättä olinkin). Yritin siinä kumminkin mennä väistöjä, ja heppa vaan meni vinosti vähän sinne sun tänne, ja ratsastuksen jälkeen mutisin että "se heppa oli kyl ihan täysin kouluttamaton raakki". Tallin omistajan tytär taisi kuulla tämänkin, ja todennäköisesti pitää minua vieläkin tyhmänä pikkulikkana. Sry tällanen megaselvä selitys.

Oon tosta vieläkin, näin 14vnä nolo, että joo. Mut kiinnostais tietää onko joku muuki mokaillu pikkutyttönä vai oonko koko foorumin ainoo (mitä en kyllä ihan usko...).

Lähettäjä: -jonskid44 
Päivämäärä:   3.1.10 00:17:29

UPPIIII

Lähettäjä: sandra 
Päivämäärä:   3.1.10 00:31:02

oon ite ollu aika ärsyttävä pikkutyttö ja menny pusuttelemaan ja halimaan yksäreitä alle kymmenen ikäisenä :D Ja itsevarmana aina kuljeskelin yksärikäytävillä vaikka se olikin kiellettyä.. odotin että joku pyytäisi minua ratsastamaan hevosellaan :')

Oman hevosen kanssa ei ole kai kukaan likka tullut pätemään. Yksi tilanne muistuu kun hain sitä ulkoa ja sitä oli ihan kiltisti rapsuttamassa yksi tyttö.Se pelästyi vähän kun tulin siihen vaikka eipä minua kauheasti haittaa jos joku haluaa rapsutella hevostani :) Avasin portin ja otin hevosen kiinni ja hymyilin tytölle. Sitten tyttö tokaisi:

- Se on söpö.

kunnon suhisevalla ässävialla, voi että se oli niin liikuttavaa :') Sanoin että voi kiitos.. Ihanaa ku joku on samaa mieltä mun kanssa, kun toi on vähän tollainen honkkelo ja hassun näköinen :)

Lähettäjä: hejdå 
Päivämäärä:   3.1.10 15:58:29

whaha :'DD

Lähettäjä: : ) 
Päivämäärä:   3.1.10 16:21:09

kun olin 5-6 vuotias ja olin jo käynyt alkeiskurrsin ja olin vaihtanut shettiksille. Ensimmäisinä kerroilla meillä tietenkin oli taluttajat ja kolmantena kertana opettaja kysyi että haluaako kukaan mennä ilman taluttajaa,noh sitten minähän olin äitilleni joka istui katsomossa joka kerta että minä haluan mennä ilman taluttaja. Noh opettaja varmisti vielä että haluanko varmasti mennä ilman taluttajaa no minä jankkasin että haluan ja lopulta sain mennä. Ensimmäisellä kierroksella sanoin äidille että poni menee kauheen kovaa,no äiti sano että mun pitää lyhentää ohjia.seuraavalla kierroksella sanoin että nyt se menee jo tosi kovaa ja äiti sanoi uudelleen että lyhennä ohjia. kolmannella kierroksella poni lähti laukkaamaan ympäri maneesia iha innoisaan ja minä hytkyn siellä selässä kun mikäkin sätkynukke.sitten kun ponipysähty sanoi opettaja että hän taitaa antaa taluttajan minulle takaisin. aloin huutaa että minähän en mitään taluttaja halua. noh minä suutuin kun sain sen enkä tehnyt enää lopputunnista mitään kun olin niin vihainen opettajalleni : DDD

ps. anteeksi kirjoitus virheet

Lähettäjä: Bowwow 
Päivämäärä:   3.1.10 19:03:30

Joskus muutama vuos sitten jossain heppakerhojutussa oli sellanen 8v tyttö joka oli tietävinään kaikesta kaiken. Hoidettiin siinä sitten yhtä kilttiä shetlanninponia. Tyttö kehui kokoajan miten hän ratsastaa hienoilla arabeilla ja osaa hoitaa niin hyvin. Nyökyttelin siinä ja oli, että juu, varmasti. Sit se:
-Kui korkeit estei oot muute hypänny?
Mä: Jotain 40-50cm (olin ite reilu vuoden vasta ratsastanu)
Se: Jaaa, ooks nii huono? Mä oon hypänny ainaki yli 150cm korkeita!

Sanoin sitte sille tytölle, että vois käydä hakeen vaikka pölärin ja harjata sillä. Nooh, tyttö kävi hakemassa ponin harjaämpäristä harjakamman ja alko raapia sen kanssa poniparan selkää.. :D Nauratti vaan kun oli niin tietävinään kaiken kaikesta.

-
-

Toinen oli sit tässä syksyllä, kun olin saanut sellasen mukavan ponin ratsastustunnille. Kys. poni on pienimmillä toosi laiska ja menee minne sitä huvittaa + pukkailee ja sellaista (kokeilee tietysti kokeneemmillakin)Sitten yks pikkulikka, ikää varmaan 5v, oli isänsä kanssa tallilla. Sen isä oli laittamas heppaa kuntoon ja pikkukersa siinä sitten katteli kun lähin taluttaa ponia maneesiin.

Pikkukersa: Ei Muffella (nimet muutettu) mitään raippaa tarvitse!! (Mulla raippa kädessä)On väärin hakata hevosia raipalla! (Olin itse ratsastanu just kyseisellä ponilla tosi paljon, varmaan reilut kymmenen kertaa putkeen, joten tiesin kyllä miten sillä mennään. Poni tottelikin mua jo tosi nätisti)
Mä: En mä hakkaakkaan poneja raipalla, én edes liiemmin käytä sitä, muistutan vaan ponia jos alkaa temppuilemaan.
Pikkukersa: Kyllä sä sitä hakkaat, kyllä mä tiiän. Muffe on niin kiltti! Mä oon sillä ravannukki ja ravas ihan kiltisti kun sitä talutettiin!

Tiiän kyllä et pikkaset on tollasii, mut jotenki nii awww<3 :D

PEEÄS. Tosi sekavaa selitystä :D

Lähettäjä: Suklaa 
Päivämäärä:   3.1.10 19:56:44

Noh, tämä juttu tapahtu kun olin parin kaverin kanssa hyppimässä maastoesteitä, (kesällä) aluksi verkkattiin n. 60cm tukkia, yhellä rats. tiellä. Siinä vieressä meni toinen rats. tie, n. 2m päässä.

Kun oltiin just tultu paikalle, ja hypätty kerran se tukki. Niin, ilmesty läheiseltä rats. koululta ryhmä lapsia + ope ja taluttajat. Lapset olivat 6-10v, alottelijoita. Leiri oli alkeis.

Ne pysähty meidän kohdalle, koska opettaja aatteli kertoo et sit joskus voi hyppii esteitä jne. (ope hyvä tuttu) Opettaja oli kertonu jo vähän maastoesteistä ja millä tasolla niitä hypitään + parista sen kaverista jotka kisas ihan kunnolla kenttää. (ehk luullostaa vähän vaikeelta niille, mutta välillä vähän vaikeempii. Ope ties et kaikki ei tajuu, mut oltiin just sopivasti "näytillä") Joku tyttö joka keskeytti open kertomisen (nimi vaikka Milla ikää hänellä 8v) huusi meille:

Miten te nyt noin pieniä hypitte! Mä ja mun kaverit ollaan hypätty 2 metriä!

No, minä, mun kaverit + taluttajat alettiin hihittää =p

Sit se alko sepittää et on voittanu SM kisat ja kaikkee tollast... (ei varmaan mitä SM-kisat on, mutta ope oli kertonu et open kaveri on hypänny SM-tasolla noita esteitä joita me hypättiin)

Sit ope, minä, kaverit ja taluttajat nurettiin ihan kybäl, ja Milla kysy et miks nauratte?

No, ope selitti kaken, et kukaan ei hypi 2metrii paitsi jotkut superhepat jne.

Muuttu Milla aika nopee punaseksi!

Joo, oli tosi hiljasta ja Milla huusi niin kuultiin aika hyvin! =P

Lähettäjä: hillo Purkki 
Päivämäärä:   3.1.10 20:28:25

noo..mäki oon joskus ollu tollane tytön tyllerö joka kuljeskelee yksäri tallien käytävillä siinä toivossa, että joku pyytäis mut ratsastamaan heppaansa :D

mut näit o tosi kiva lukee, uppia uppia. itelläni ei kyllä oo mitään tällasia kokemuksia..:(

LähettäjäViivi M. 
Päivämäärä:   3.1.10 22:33:47

Lol hankkikaa elmää ponittomat 10-vee tytöt :D En oo omiva. onneks mul on oma poni mitä saan omia ;)

Lähettäjä: hansu 
Päivämäärä:   3.1.10 22:34:17

^ tuli kaverin nickillä.

Päivämäärä:   4.1.10 09:37:56

Sorry, en usko et kukaan (toivottavasti) oo 10v + mulla on kyllä noita poneja tallissa enemmän kuin yksi, ei kaks, ei kolme, vaan neljä *leijuu* =P (älkää puhuko tästä, vain noloja juttuja tähän topaan!)

LähettäjäSuomenhevonen 
Päivämäärä:   4.1.10 14:06:22

Onko tuo tapahtunut tallilla "starklassik"??En kirjottannu kyl varmaan oikein tallin nimee x)

LähettäjäSuomenhevonen 
Päivämäärä:   4.1.10 14:28:49

Ihania noi pikkuset<3 Oon ittekki vast 11w mut en oo mikään tollanen kiukku pussi!!!=)

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   4.1.10 17:51:37

uppista, nää on parhait 8D !

Lähettäjääääää 
Päivämäärä:   4.1.10 19:02:02

up!

Lähettäjä: o.O 
Päivämäärä:   4.1.10 20:28:41

up up lisää vain! :DD

Lähettäjä: bläbbä 
Päivämäärä:   5.1.10 05:46:08

hihhiii, nää on aiva ihanii lukee :3 ♥

Mutjuu,
Harjailin mun heppaa siinä käytävällä ja sit siihe tupsahti jotkut kolme tyttöä (ehkä seitsemävuotiaita? Ite olin 14.) Ne kerto sitte siinä mulle kui ihana mun heppa oli ja kyseli siitä kaikkee. Vastasin kysymyksiin ja lähin hakee satulaa. Kun tulin sit takasi nii ne rapsutteli sitä siinä ja vähä säikähtivätki ehkä kun tulin. Noo, sit menin ratsastamaan.

Mutta ku tulin ratsastamasta ne kysy saako ne harjata. Sanoin että ei vielä, sitten kun ootte vähän kokeneempia
(heppani uhittelee välillä). Tytöt tuhahti ja yks heistä kysy sitte: eikö me muka olla tarpeeksi kokeneita? No sanoin että ette ilmeisesti, mutta kysyin että kauan he ovat ratsastaneet ja hoitaneet hevosia. Tyttö kertoi että koko ikänsä. He olivat kuulemma siskoksia ja heillä oli toisella tallilla 17 shetlanninponia. Sitten he lähtivät nokkapystys ja oli aika hilkulla etten revenny! :D

No, voiha se toki olla tottaki... Jotenki en vaa usko kummiskaa :P

Päivämäärä:   5.1.10 08:55:17

^ Repesin! 17 shettistä! Huh huh!

Lähettäjä: jjy- 
Päivämäärä:   5.1.10 15:40:46

Ei oo mitenkään nolo, mut hirveen söpöö :)

Tänään tuli äitinsä kaa semmoinen 4-5 v tyttö ratsastamaan ja sanoin et ottakaa tuo Cindy. Sit menin kattoon kun ne harjas sitä niin se tyttö tuli ihan tohkeissaan selittään et "Mä oon ennenkin kerran ratsastanut tällä Cindy- ponilla!" :----D <3
Ratsastuksen jälkeen tyttö oikein rutisti ponia.
Awwws, söpöä ;) <3

Lähettäjääääää 
Päivämäärä:   5.1.10 19:39:13

uppia!

Lähettäjä: hiiiik 
Päivämäärä:   5.1.10 20:45:10

heh nää on hauskoi :'D

No olin tallilla hoitelemassa hoitsuani ja tallinomistaja käveli ohi ja sanoi Jerry ontuu, no siinä sitten kaks pikkutyttöö pällisteli ja toinen tokas:
"Mikä on ontu?" No siinä selittelen mikä on ontu ja sitte ne meni viereisen karsinan eteen ja katto kun yks Pulla imppas, sit se toinen kysyy: "Mitä toi heppa tekee"
no siinä jälleen selittelin että se imppaa jne. ja sit se toinen kysy et: "Onks toi vaarallista?" No alko jo pikkulikkojen kysely @!#$ nii tokaisimpahan "Joo se kuolee ihan kohta." No siinähän ne tölläs suu auki ja ite lähin satulahuoneeseen..saimpahan ne hiljaseks :DD

Lähettäjä: Muahahaa 
Päivämäärä:   5.1.10 22:45:05

Tää oli ihan mun oma moka. Ei oo oikeastaan semmosia pikkutyttö -nolauksia, kun käyn setäni tallilla ja siellä ei paljon muita liiku.

Oltiin sedän hevosella (ori) hiitillä eräällä hiittauspaikalla ja sit setä kävi ajamassa tän hevosen ja mä oottelin autolla.
No kun he tulivat takas niin tietysti purettiin varusteet pois ja suurimmat hiet pyyhittiin pois pyyhkeillä, koska sitten pihassa pestäis koko hevonen.
No laittelin sit hevosen selkään ohutta fleeceloimea (oli siis syksy, sen verran viileä, että piti laittaa loimi kuljetuksen ajaksi).
Laitoin ensin totutusti etusoljet kiinni, sitten häntäremmin ja viimeisemmäksi rupesin kurkottelemaan maharemmejä hevosen mahan alta. Setäni oli jo aiemmin häipynyt lähettyviltä viemään varustelaatikkoa autoon ja tietenkin ajattelin, että muita ei ole lähistöllä.
No samalla kun kurkottelin sitä maharemmiä niin jokin hipaisi kättäni ja säikähdin ihan saatanasti ja rupesin kiljumaan hullun lailla ja hypähdin kauemmaksi.

Kappas kappas, oripoika se vaan leikki letkullaan ja hakkas sitä mahaansa vasten :'DD Kyllä oli sedällä nauramista, kun oli autolta kaikki nähnyt XD Pikkusen hävetti sen jälkeen, hevonen vaan ihmeissään kahteli, että mitä se toinen siinä kiljuu ja hyppii, kun hän yrittää rentoutua :'DDD

Lähettäjä: ketjapas 
Päivämäärä:   6.1.10 12:42:31

ÄÄäää nää on ihan parhaita! Lisäääää :DDD

No tässä on mun:

Oltiin kaverin kanssa hoitamassa sen shettistä, joka kävi myös tunneilla. Vietiin se sit tarhaan, ja kun laitettiin sitä porttia kiinni, niin siihen tuli joku pikku tyttö (ehkä n. 5v). No se lähesty uhkaavasti sitä shettistä (joka on tosi äksy, puree ja potkii joka suuntaan). Sanottiin sit sille tytölle, että kannattaa vähän varoa, että se poni voi purra. No se tyttö vaan tuhahti ja tokas: "niin vissiin" ja marssi suoraan aidan viereeen ja alko jotain selittään "hieno poni, tiedätkös mitä, mä ostan sut huomenna". Sitten se poni puras sitä aika lujaa aidan ali jalasta :D Kyllä tytöllä hymy hyyty, ja alko raukka itkeen ja juoksi äitinsä luokse (joka tuli juuri autolla vissiin hakemaan tyttöä). Tyttö sitten sopersi äidilleen jtn "nuo tytöt on tosi ilkeitä, ne ei sanonu et toi poni puree. Mä en haluu kyl ikinä ostaa ponia. Mä ostan vuohen". Aika kauan kyl naurettiin sitten myöhemmin.. :D

Lähettäjä: Noo-a 
Päivämäärä:   6.1.10 14:09:48

''Mä ostan vuohen'' toi oli kyl aika hyvä : D

Lähettäjä: ...- 
Päivämäärä:   6.1.10 16:27:07

Jepjep, toi 'mä ostan vuohen' oli hyvä :::D

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.1.10 16:33:26

Tästä tapahtumasta on jo pari vuotta aikaa mutta hymyilyttää silti. Olin harjaamassa hevostani tallin pihalla ja siihen sitten pelmahti sellainen 5 tytön porukka jotain 10-12v. leiriläisiä. Katsoivat pitkään hevostani ja vähän ajan päästä yksi tyttö tuli hiljaa sanomaan minulle "Sori mutta mä kysyisin vaan että saisko toi mun kaveri ottaa kuvan tosta sun ihanasta hepasta kun se ei ite uskaltanu kysyä?" Hymyillen tietysti annoin luvan tytölle.

Toinen tapahtui viime kesänä, olin tunnilla taluttamassa erästä pientä n. 7v. tyttöä joka höpötteli siinä koko ajan kaikenlaista. Siinä sanoi sitten, että "oliskohan kiva mennä laukkaa" ja vastasin hänelle että se on kyllä oikein mukavaa. Sitten tyttö kysyi, että "ai on vai? Oletsä joskus kokeillu?" Hiukan nauratti, itsellä kokemusta kumminkin about 10v. ja oma remonttiratsu, eehei, en varmaan ole :D Eihän tyttö toki sitä voinut tietää, mutta iästänikin olisi tietysti voinut jotain päätellä.

Lähettäjä: remu 
Päivämäärä:   6.1.10 18:04:22

Olin kesällä tallilla töissä. Olin aamulla vienyt hevosia tarhoihin,ja yksi tarha oli rikki. Laitoin sitten pari hevosta kentälle.
Myöhemmin iltapäivällä olin tehnyt hommani ja vienyt hevosille päiväheinät pihalle. Jotain kuitenkin duunasin siinä kentän laidalla,jola ne pari hevosta oli. Sitten siihe ilmestyi pari minulle tuntematonta tyttöä,ikää oisko ollu korkeintaan 9 vuotta. Liekkö ne olleet jonkun ratsastajan lapsia tai jotain,kuitenkin siinä katselivat kentällä syöviä hevosia ja rupesivat kuiskimaan keskenään. Jatkoin sitten hommiani välittämättä lapsista. Lapset vähän lähestyivät minua,eicvät sanoneet mitään niin en kiinnittänyt enempää huomiota. Sitten alkoivat puhua sellaiseen ääneen että kuulin: "eiku kysy sä! mä kysyin viimeks!" hetken siinä tytöt juttelivat hiljaa ja sitten toinen tuli kysymään minulta:
-Voisitko sä laittaa nuo hevoset laukkaamaan kun me haluttais nähä kun ne laukkaa?
Vähän meinasi alkaa naurattamaan mutta sanoin normaalisti tytöille:
-En minä nyt kun hevosilla on ruoka-aika niin niiden pitää antaa syöd' ihan rauhassa,lisäksi niillä on vapaapäivä ja ne saa siksikin olla ihan rauhassa.
Tytöt sitten lähtivät pwttyneinä kävelemään pois ja kuulin kun toinen sanoi,että "höh,ei taaskaan saatu nähä!" Voi pieniä =D

Ja sitten toinen juttu,olin taas tallilla hommissa,leiriavustajana. Kello oli jotain viiden pintaan ja olin lähdössä pitämään leiriläisille vikellystä. Olimme tallissa harjaamassa hevosta joka otettiin vikellyshevoseksi. Pian talliin tuli punatukkainen tyttö,ilmeisesti joku kylän pikkuheppatytöistä. En tuntenut tätä,mutta olin joskus sattumalta jossain nähnyt hänet. Kuitenkin hän seurasi minun ja leiriläisten toimia. Kun hän käveli tallin toiseen päähän,sanoin hiljaa leiriläisille että "tunteeko kukaan tuon?mitähän se täältä hakee?" Kun tämä tyttö palasi luoksemme, yksi pieni rohkea leiriläinen kysyi tältä tytöltä,mitä hän täällä teki. tyttö otti harjan käteensä,rupesi harjaamaan lattialla olevia heinänkorsia kasaan ja sanoi että "minä tulin siivoamaan tänne." Silmät suurina sitten ihmettelin,mutta en sitten enempää kiinnittänyt huomiota,harjailkoon vaan lattiaa.
No sitten saatiin vikellyshevonen lähtövalmiiksi ja menttin leiriläisten kanssa kentälle. Huomasin että tämä punatukkainen tyttö jäi seisomaan tallin ovelle. Käänsin päätäni mutta katsoin häntä sivusilmällä:hän meni takaisin talliin. Pian hän tuli sieltä ulos,otti pyöränsä ja ajoi kentän ohi kahden shettiksen tarhalle. Sinne hän jäi sitten katselemaan shettiksiä.
Siinä sitten leiriläisten kanssa alettiin vikeltämään. Yhdessä vaiheessa eräs leiriläinen sanoi: "kato tonne!" katsoin,ja näin,kuinka tämä ´punatukkainen tyttö otti tarhasta toisen shettiksen ulos. Hänellä oli riimunaru mukana,jonka hän ilmeisesti oli tallista ottanut ja vienyt sen tarhalle takkinsa alla. En voinut jättää leiriläisiä yksin hevosen kanssa seisomaan kentälle,ja pyysin erästä tyttöä käymään kysymässä tältä punatukkaiselta tytöltä että mitähän tekee. Tyttö meni,ja tuli pian takaisin. "se sano että sen pitää liikuttaa Loria (se toinen shettis,nimi muutettu).." sanoin että ei todellakaan pidä,ja pyysin tyttöä menemään kysymään keltä tämä punatukkainen tyttö oli luvan saanut. tyttö meni ja tuli pian takaisin,"se sano että sai luvan joltain punatukkaselta työntekijältä". Kappas vaan,mutta tallilla ei ollut koko kesänä ketää punatukkaista työntekijää,joten ihmettelin tätä suuresti. Tyttö oli kuitenkin jo lähtenyt,ja laittanut ponin takaisin tarhaan.

Ihmettelen tätä juttua edelleen. Olen nähnyt tämäntytön pari kertaa nyt näiden viiden vuoden sisällä tallilla,mutta ei niillä kerroilla ole mitään tehnyt,ollut vain ratsastaja-kaverinsa mukana.

Sori tuli aika pitkä.... ^^'

Lähettäjä: remu 
Päivämäärä:   6.1.10 18:21:57

AINI ja sit viel yks:
Tää tapahtu moonta vuotta sitten. Oltiin tultu just tunnilta pois,minä ja ¨pari tuttua(ikää meillä kaikilla noin 10-11). Vaan mulla oli hevonen jonka toin sisään,kavereiden hevoset oli jääneet seuraavalle tunnille.
No siinä sitten tallissa purin hevoseni,ja pyysin toista tutuistani ottamaan hevoseltani suojat pois,itselläni oli kädessä satula ja suitset. Tämä kuitenkin sanoi että "en jaksa,mun jalkoihin koskee niin an halua kävellä". no minä ymmärsin,koska tunti oli ollut rankka ja minunkin jalat olivat kipeinä. No mutta parin minuutin päästä eräs yksäriomistaja oli pihalla taluttamassa hevostaan,yritti tarkastaa että ontuuko se. Se ei kiutenkaan ihan onnistunut yksin,joten hän tuli tallin ovelle,ja kysyi että haluisko joku tulla taluttamaan hevosta. Tämä tuttuni,jonka jalat olivat olleet hirveän kipeinä,nousi pystyyn hienäpaalin päältä ja innoissaan ilmoittautui vapaaehtoiseksi. Ja sinnehän se meni,taluttamaan hevosta,ravissakin. Ei tuntuneet jalat enää olevan kipeät niinkuin pari minsaa sitten...

Lähettäjä: suokki<3 
Päivämäärä:   6.1.10 19:12:36

Nää on ihan parhaita<3 LISÄÄÄ!!<23

Lähettäjä: höpsö<3 
Päivämäärä:   6.1.10 19:32:51

tässä ois yks:
tallilla on yks tyttö (sanotaan vaikka minna) joka arvostelee kaikkia muita vaikka ei oikeesti tiedä mistään mitään. Viime syksynä se sit kovaan ääneen valitti kuinka se ei halua mennä pollella (nimi muutettu) ku poni on niin läski ja laiska ja siin vielä lisäsä et kyl sais sen meneen hyvin, mut ei vaa jaksa. sit se meni kaverinsa kanssa kysymään opettajalta (joka piti tuntia maneesissa) et voisko ne vaihtaa hevosia. opettaja ei suostunu siihen, koska niillä ei ollu mitään syytä vaihtaa. viiden minuutin päästä minna tuli sen opettajan luo uudestaan ihan vihasena. melkein huutaen se sano sille opelle et se ei tuu tunnille jos sen pitää mennä pollella. se opettaja vaa hymyili ja sano et se minna saa päättää et tuleeko tunnille pollella vai katsooko sivusta. kakikki alko repeileen siellä maneesissa, ja minna lähti sieltä ja tuli tunnille pollella, eikä saanu sitä liikkumaan minnekkään :) me naurettiin kavereiden kaa ihan sikana sille ja naurattaa se vieläkin :'D

Lähettäjä: puunnkka 
Päivämäärä:   6.1.10 19:53:04

No mul on nyt tämmönen stoori.

Olin kerran kaverini kanssa tallilla, harjasimme hoitoponejamme ihan normaalisti kunnes talliin tulee kaks about 7.v? tyttöö jotka sanoo meille:

tytöt: Sul on hieno heppa
mä: kiitos (:
tytöt: saisinks mä joskus ratsastaa sillä?
mä: nohh.. ootte ehkä vähän liian nuorii ja pienii tälle hepalle. (tamma on kuuma ja itseppäinen lv tamma!)

tytöt: no höh.. saataisko joskus hoitaa sitä?
mä: no.. uskon että sekään ei onnistu tamman luonteen takia..

Sit tytöt vaan kyseli ja kyseli ja kyseli..! alko jo pikkasen ärsyttää niin päätimme kaverin kanssa että olisimme että emme huomattaisikaan niitä yms. Sit oltii vähän aikaa silleen ja edelleen ne tytöt vaan kyseli ja kyseli nii sillo ne jo sano et:

tytöt: Miks ette vastaa meille?
mä ja mun kaveri: no koska meillä on nyt paljon tekemistä eikä ehditä vastata koko ajan teidän kysymyksille.
tytöt: aha.. no me mennää sit kattoo tuol noit pikkuponeja.
me: menkää vaan! (-.-)

oli sekin niiiiiinn ärsyttävä päivä.. vieläkin muistelemme ja nauramme kaveriporukalla tälle :``DD

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   6.1.10 20:31:11

Olin tallilla ja puhuin kaverini kanssa siitä kun sen poni oli pukitellut tunnilla. Sit mun pikkusiskon joku kaveri tuli siihen.

-Joo mä näin, mut ne oli kyl ihan pikku pukkeja. Mä meen aina yhel ponil joka on ihan hullu ja vetää KUNNON pukkeja joka tunti mut mä en tipu koskaan.

Oltiin iha sillee et joo, ku nähtii se kisois yhel toisel ponil ja sit teki ihan minipukin ja tippu sielt :D söpöö...

Lähettäjä: Janni 
Päivämäärä:   7.1.10 01:29:33

oi kivaa lisää näit:D kirjotan aamulla omani:D

LähettäjäTurre 
Päivämäärä:   7.1.10 11:36:38

Minä tajusin eilen, ettei voi olla niin kylmä että hoitajatyttöni laittaisivat paidat housuihin! Eilen oli varmaan -25 ja tytöillä oli varmaan 3 paitaa takin alla. KAIKKI housujen päällä niin, että joka kerta kumartuessa iho vilahti... Ihan järkyttävää. Ei tarvitse ihmetellä iskiasta kymmenen vuoden kuluttua.

Lähettäjä: Eeva 
Päivämäärä:   7.1.10 18:59:20

No tää nyt ei oo kovin paha, mut laitan kuitenkin...olin siis leiriavustajana leirillä ja neuvoin pikkulapsia ottamaan hevoselta suitsia pois:

"nostat kätes tonne korviin ja vesä korvista" Selitin
sitte just ratsastuksenope käveli ohi ja kyllä muuten sitä nauratti, sit se vaan sano et aika hyvin kyllä opetan...rupes kyllää itteeki naurattamaan vähäsen :D

Vedä korvista niin suitset lähtee! ;D

Lähettäjä: hejdå. 
Päivämäärä:   8.1.10 15:08:55

haha, hyvii :') upitus.

Lähettäjä: suokki<3 
Päivämäärä:   8.1.10 21:45:38

LISÄÄ NÄIT<33

Päivämäärä:   8.1.10 21:49:47

Lähettäjä: suokki<3
Päivämäärä: 8.1.10 21:45:38

LISÄÄ NÄIT<33

Lähettäjä: tsadam 
Päivämäärä:   9.1.10 15:16:24

lisää :D (piiloup)

Lähettäjä: -jonskidaa 
Päivämäärä:   9.1.10 21:04:34

LISÄÄ

Lähettäjä: Action 
Päivämäärä:   10.1.10 11:50:20

hoplaa

Lähettäjääääää 
Päivämäärä:   11.1.10 13:51:09

uppia!!!:-)

Lähettäjä: åple 
Päivämäärä:   11.1.10 14:56:22

Se on vähän huvittavaa, kun meidän tallin helpoin ratsu on sellainen nätti arabi mitä vilisee aina niissä hevoshullun sarjakuvissa tms. Tamma on oikee automaattiratsu, ja annetaan yleensä sitten aloittelijoille, ja nää 8-10v. heppatytöt on ihan tohkeissaan kun pääsi ihka aidon arabin selkään ja on olevinaan sitten niin taitavia :)

Lähettäjä: Just asking. 
Päivämäärä:   12.1.10 16:13:24

Haha, vedet valuu silmistä ku nää on nii hauskoja :'D

Muistan ku ite olin joskus 7-8v ja kävin hoitamassa kaverin entistä (nyttemmin jo vihreämmillä laitumilla) shettis tammaa. Samassa tallissa silloin lämppäreitä, suokkeja sekä yks nii maan p*rkeleen ittepäinen shettis ori (vielä samalla tallilla). Miulle annettiin tehtäväks että pitää viedä Osmo (nimi muutettu) tarhaan. Ja ohjeena oli että suoraan tarhalle, ei saa antaa syödä matkalla kun ei muuten suostu enää kävelemään ja ketju suuhun. Nooh.. Tarhaan vienti kesti puol tuntia (matkaa 50m) ja kaveri ihmetteli miks kesti. Olin vaan selittäny että "Noku toi poni lähti kiskomaan mua pitkin peltoo enkä saanu sitä kävelee kunnolla nii jouduin vähän väliä nappaamaan maasta heinää et se suostuis käveleen.."

Olin pienenä ihana. <3 nyt ikää siis 17v :D

Samaisella tallilla tapahtu tossa 2-3v sitte hauskoja juttuja;

Hoidin siellä silloin erästä LV ruunaa ja kaverini hevonen oli siellä sitten vuokralla. LV ruuna myös. Pojat tuli tosi hyvin niin aina yhdesttä syöteltiin niitä kesällä tallin pihalla liinoissa. Eikö siihen sitten pöllähdä joku 6-7v pikkutyttö polkupyörällä kauheen kiljumisen kanssa että "OIIII IHANIA HEPPOJA!" nii molemmat pojat sai kauheet hepulit ja kaverin poitsu tyyliin loikkas sen tytön yli. Oma hoidokkini ravuri ja kaverin poju esteratsu. Tyttö sai hirveät hepulit ja kailotti koko kylälle että tällä tallilla on hirveitä tappajahevosia. :D Hirveitä tappajia, hoitopolleni sillon 4v ja aivan ihana tapaus ja kaverin pollemus tais olla 18v. Molemmat rauhallisuuden perikuvia.

Pikkusten suusta kuulee kyllä kaikenlaista.

Lähettäjä: ellåå 
Päivämäärä:   13.1.10 18:20:54

nää on nii hyvii<3 piiloup ^^

Lähettäjä: janni 
Päivämäärä:   14.1.10 16:29:40

nonni nyt kerron tässä oman tarinani :D

olin maanataina auttamassa kaverini sanotaanko vaikka tiinan hevosen hoidossa,no tämä hevonen saku on tallin pikkutyttöjen suosiossa(samassa tallissa iso ratsastuskoulu ja yksityistalliin kieletty pääsy)noh otin sakun käytävälle koska tallissa sääntönä.

noh meni oma aikansa kun sain sakun harjattua ja olin juuri laittamassa sakua kuntoon kun olin menossa liikuttamaan noh tämmöisset n.8v pikkutytöt tulee siihen ihastelemaan sakua ja laittelen siinä kuntoon,sitten yksi pikkutyttö (sanotaan moona) tulee siihen
moona: "voi itku ku saisin ton hoitsuks" *kattoo anovasti*
riina:"mä oonki saanu mennä sillä kentällä"
moona: nii ku tiina ei o päästäny sua yksin menee,oot vaa joutunu loppukäynnit sen ponilla kävelee

noh samalla laitoin suojia kun saku on sellainen että se nostelee jalkoja kun laittaa takajalan suojia. noh vähän komensin siinä ja sitten nämä kyseiset pikkuiset tulee siihen naamapunasena "miks sä huudat tälle,tää ei o tehny mitää"

noh sitten lähden kentälle kävelemään ja tämä riina tulee siihen "ai nii tiina sano että mä saan ratsastaa sakulla tänää"

minä" aijaa ihme ku tiina ei oo mulle mitään sanonu"
riina"no ei nii ku se ei ees tiiä et menisin tällä"
moona"riina! SÄ PALJASTIT ITTES! NYT EI AINAKAA SAADA MENNÄ KIITTI"
tyttöjen ilmeet oli aika naurettavat kun joku oli kuulemassa :D

kerroin tästä tiinalle ja se sano että ne on aina ruinaamassa ratsastaa tai hoitaa:D

pariin päivään ei o tyttöjä näkyny yksäripuolella koska yksityisen tallin tallimestari sai tietää et ilman lupaa tulivat

jälkeen päin naurattaa:D

Lähettäjä: -jonskidaa 
Päivämäärä:   15.1.10 17:02:50

piilo upitus

Lähettäjä: unzki 
Päivämäärä:   15.1.10 17:05:11

ihanii<33 kertokaa lisää :D

Lähettäjä: wii 
Päivämäärä:   16.1.10 19:14:50

Lähettäjä: jmro 
Päivämäärä:   17.1.10 20:39:39

jooo lisää näitä 8)

Lähettäjä: @nnu 
Päivämäärä:   20.1.10 15:19:58

ihainiaij<3

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.1.10 20:55:48

äää tää alkaa tippua >: eikö kellää oo enää tällasia kertomuksia 8D ?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.10 13:24:24

upupupupup

LähettäjäKäärylä 
Päivämäärä:   21.1.10 17:34:06

8>nää on kyl parhait<3333

Lähettäjä: heiips 
Päivämäärä:   21.1.10 18:08:39

tässä viime kesänä olin alkeiskurssilla taluttelemassa sellasta ex-ravuri suokkia Hipsua (nimi muutettu) ja sitte laitoin sen kuntoo sille tytölle. Oli tullu selittää mulle että Hipsu on tosi pelottava ja jyrä. No kyllähän tää Hispsu on vähän sellanen jyrä ja sellanen ku ei ollu silloin oikeen tottunu ratsastuskoulu meininkii. No siinä sitten kuntoo laittaessani se tyttö tulee kysyy et mitkä nää on, tarkotti siis martsareit. Vastasin siinä että martsarit. No se tyttö oli siinä ihan hiljaa sitte.

tyttö: mä saan mennä ihan oikeella ravurilla. onkohan toi tamma?... tälläsiä juttuja tää tyttö selitteli.
mä: ei oo tamma ihan ruuna sattuu olemaan.

No sitte päästii kentälle ja autoin tytön selkää. sitte jonku ajan pääst tää tyttö vähän rupee vatkaa käsil ja sanoo et haluun laukkaa täl yms.

tyttö: sä voit kyl päästää ton narun irti
mä: no en nyt päästä
tyttö: päästä!! se siellä selässä kilju.

no en sitte päästäny naruu irti ku täl tytöl ei ollu menny mitenkää erityisen hyvin.

Lähettäjä: äöä 
Päivämäärä:   23.1.10 11:55:44

:DD nää o parhaitt<3

itellekki sattu joku semmone ei kovin nolo mut laitan silti..

mul on niinko yhel yksäritallil (semmosel melko pienel) oma poni. Yks päivä sitte olin lähös parin kaverin kaa ratsastaan ja yks tyttö (n.8v) tuli siihe jonku vissii sen pikkusiskon kaa (niitte äitil oli siel semmone 1vee suokki, vasta ruunattu). Sit se isompi tuli siihe mun viereen (olin jääny muista vähä jälkee ku piti kiristää mahavyö:D) sillee tyyliin "vähän tuota riinaa (nimi muutettu) alko kaduttaan ku yhtena aamuna ku meijjän äitil oli tallivuoro*, nii mä sain taluttaa Timpan(mun poni,nimi muutettu)sisään. Me vasta sitte saatiin tietää että Timppa kävelee tosi kiltisti." Mä sillee "joo Timppa on tosi kiltti." ja ravasin ne muut kiinni :D Sit ku kierrettiin yhen metän kautta kentälle nii neki tuli sinne kentälle kattoon ja katto koko sen vähä yli tunnin ku me ratsastettii :D

tosi sekavasti kerrottu, mut ei voi mittää.. :D

*tallil pitää siis aina viikonloppuna(la-su)jonku hevosen omistajan tehä aamutalli(antaa hepoille ruoka, viiä niille heinät valmiiks ulos ja sit ku ne hepat on syöny nii sit neki sinne laitumelle).

Lähettäjä: äöä 
Päivämäärä:   23.1.10 11:57:54

^^repesin melkei heti ku pääsin pois siit vierest :D se oli paikan pääl melko nolo mut ei se siltä tuossa oikee vaikuta :D

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   23.1.10 15:48:11

No ei nää mun ehkä nyt hirmu noloja/hauskojakaan oo, mut kerronpa silti muutamia =D muutan nimet

No tää oli jollain leirillä toissakesänä. Mulla oli oma heppa mukana ja siellä tallilla tunteevat jo mut ja mun hepan pitkän ajan takaa kisoista. No mulla olis itten kaks kaveria siinä samalla leirillä, toisella oma poni mulla siis on 2 heppaa toinen vaan mukana ja sitten sillä toisella kaverilla oli hoitsuja. No oltiin siinä mun hepan luona mä harjailin ja sit siihen tuli kaks pikkutyttöö pätemään (jotain 9 ja meikkiä naamassa). Ne vaan sano, et oi tänne on tullu uus heppa, menköö eestä, että päästään kattoo. Mä menin sit siihen oven eteen ja suljin sen ja sanoin, et tää on kyllä mun heppa ja sinne ei tteillä oo mitään asiaa, kun en haluu, että siitä tulee hermoraunio, kun kaikki käy lääppimässä, eikä saa olla karsinassa rauhassa. Ne3 vaa oli silleen, et ai se on sun heppa, sillo sun täytyy olla se Mantsu joka kisaa tällä. Mä olin sillee et joo. Niistä oikeen näki, kuinka ne ylpisty, ku puhuvat mulla.

Sit ne oli koko ajan mun kimpussa ja sit mä vaan sanoin, et tolla mun kaverillaki on poni ja se kisaa sillä. Ne jätti muta rauhaan vähäks aikaa ja pommittivat sit sitä mun kaveria kysymyksillä.

Sit samana iltana, meijän leirin keittäjä tuli ja pyys mua laittamaan yhelle tallin ponille lämppärit jalkaan yöks. Se tyttö vaan oli siinä, et se voi laittaa ne ja sit se meijän keittäjä sano, et ei käy, opit nyt ku kokeneemmat näyttää mallia ja se keittäjä näytti siltä, kun haluais heittää sen tytön pois tallista häiritsemästä.

Sit seuraavana päivänä mä autoin viemään heppoja aamulla ulos ja sain sellasen "jyrän", joka piti viedä ketjusuussa ulos. No mä olin silleen, et ei sillä mitään ketjuja tarvii, ku ne oli mulle tuomassa semmosta liina jossa oli ketju (kyseinen hevonen oli edellisenä iltana kuletellut tallimestaria) ja mä olin silleen, et mä otan ton normaali narun. No mä menin sen hepan luokse ja laitoin sille sen narun ja sitte lähin viemään sitä tarhaan ja kaikki oli tullu kattoo, et millon se lähtee viemään, kuulin ku kuiskuttelivat et kohta se lähtee). No se kerran yritti, mut mä vaan nykäsin narusta ja vähän murisin sille hepalla ja nätisti tuli perässä loppumatkan. Sit mä sain viedä muutamia vaikeita heppoja ja poneja lisää ulos (joka päivä sekä sisään ja ulos, kun halusin auttaa), ku mulla on sellanen käytäntö, ettei mun yli hepat kävele, niin kai ne pollet tajus, ettei mun kanssa kannata pelleillä.

Sit mä pääsin laittaa vielä muutamia hankalia polleja tunneille, kun eivät pikkutytöt pärjänneet niille yksinään... Miksi kaikki sanoo, et toi heppa/poni tekee tätä ja tätä ja sit se vielä tekee tätä ja tätä...? Ei ne mun kanssa kuitenkaan temppuillu yhtäään...? Mietin vaan, et miks kaikkia pelotellaan, et ne tekee sitä ja tätä, että sitten menee likat karsinaan jo valmiiks peloissaan, että varmasti annetaan hepalle etulyöntiasema...?!?!?

No sitten seuraavana päivänä meillä oli estetunti ja sit meijän ope sano, et mä saan hypätä sellasta 100-110cm, kun heppa ja mä kuitenki pystytään kumpikin siihen =D
No osa näistä tytöistä oli mulle kateellisia, niitten mielestä en ansainnu omaa hevosta (muuten vaan itekoulutettu ja verta, hikeä ja kyyneleitä vuodatettu hepan kaa!!! en usko, et ykskää näistä tytöistä ois pystyny siihen, ei sillä, että pitäisin muita itteeni huonompana, en todellakaan, vaan sillä, että se on aika raskasta puuhaa!)
No kuiteski siinä tunnilla, ku mä olin menossa oisko ollu "nelois"sarjalle, jossa sit oli muutama 100-110cm nää ttytöt teki (oltiin maneesissa) aika kivan tempun. Mä olin selvästi sanonu, et menkää pois eestä, sillä muutama niitten polleista potki välillä ja ne sitten ku mää jo tulin laukkaa tuli suoraan siihen eteen ja just ja just sain oman hepan pysäytettyä ennen toisen hevosen persausta. Mä vaan sitten sanoin vähän kovemmalla äänellä, et en ois uskonu, että joku on niin kateellinen, että tahallaan aikoo aiheuttaa vaaratilanteen tai mahdollisesti katkasta muutamien hevosten jalat. No ne sitten väisty siitä eestä ja sain sitte muutaman kerran mennä rauhassa sen sarjan...

Että kaikkea kateus tekeekin... Sori tuli aika pitkä ja vuodatus, mutta mä en ymmärrä mitä pahaa mä olin tehny niille tytöille...? Mähän halusin vaan oppia lisää...

Lähettäjä: mibau 
Päivämäärä:   23.1.10 18:57:57

^ jotenkin koko ajan itteäs piilokehuit :D(näin)
(minä sitä, minä tätä..)

Lähettäjä: 8) 
Päivämäärä:   23.1.10 21:28:39

ihan samaa mietin ku mibau! :O (vähän mä oon paras) ;D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.1.10 11:20:53

up.

Lähettäjä: Noppa 
Päivämäärä:   24.1.10 12:23:17

No mä olin kerran menossa ratsastustunnille, yhellä ponilla. Se oli semmonen vähän meluherkkä nii asu siks yksäripuolella. Menin sinne sitten ylpeänä siitä että sain mennä kyseisellä ponilla (oikeasti se on yksi tallin helpoimmista ja oli silloinkin).

No sitten siellä kun oli menossa Tytin karsinaan niin yksi yksärin omistaja kysyi että tarttenko mä apua kun toi viereinen hevonen on vähän pelle et se vois vähän vahtii sitä. Mä sanoin sitte et ei kyl mä pärjään.

Hoitaja sitten lähti jonnekkin. Mä harjailin siinä ihan rauhassa ja mietiskelin jotain omiani, kunnes yhtäkkiä huomasin että tämä viereinen hevonen oli ruvennut pelleilemään sen karsinan ovella jonka sisällä minä olin, ja se oli mennyt kiinni ja lukkoon. Tallisamme on karsinan salvat sillee ylhäällä ettei hepat löydä niitä, ja niissä on semmone naru josta lyhymmät voi vtää sen salvan auki. No siitä karsinasta oli sitten naru irronnut. Vähän nolona pyytelin sitten sitä hoitajaa päästämään mut ulos kun se tuli takaisin...

Lähettäjä: Noppa 
Päivämäärä:   24.1.10 12:24:12

Niin siis nimi muutettu tosta ylemmästä.

Lähettäjä: nii 
Päivämäärä:   24.1.10 18:29:36

Saanko kysyy minkä ikänen tää "näin" on? Jos ite kouluttanut jne... Kirjotustavasta ei ota selvää, että onko siellä 13 vuotias vai aikuinen ihminen.

Lähettäjä: kikia 
Päivämäärä:   28.1.10 11:55:44

up!

Lähettäjäadina 
Päivämäärä:   28.1.10 20:48:45

Mullakin on juttu tollasista pienistä..

(kerron aluksi hieman taustaa..) eli oman tallini naapurissa on pienempi talli, joilla on ratsastuskenttä (omakin on, mutta estekalusto oli maalauksessa kesällä). Olin sitten yksi kaunis kesäpäivä vienyt ratsastusoppilasryhmäni naapurin kentälle tekemään pieniä rataesteharjoituksia omilla hevosillani.

Yhtäkkiä keskelle kenttää taapertaa pari pikkulikkaa, veikkaisin että 6-8v. Ne tulevat ihan viereen ja rupee supisemaan jotain "Kysy jo!" "Eiku Kysy sä!" ja kysyin niiltä sitten että oliko teillä jotain kysyttävää. Siihen toinen (pienempi, ja hennon pikku äänen omaava) vastasi "onko noi hepat sun omia??" ja vastasin hänelle, että onhan ne. siihen tytöt sanoivat vaan "aha" ja jatkoivat keskenään "Ei varmaan oo ton muijan omia. toi yksikin on niin hieno ettei sellaista voi omistaa ku prinsessat ja kuningattaret." (repesin)
Äkkiä yksi oppilaista teki jonkin virhearvion okserilla n. 1m päästä meistä, Ja tipahti Hevosen selästä keskelle estettä. ei siinä mitään, ei käynyt pahasti ja ratsastaja nousi heti ylös ja kentän laidalla katsellut hevosenhoitaja riensi ottamaan hevosen kiinni, mutta kuulin kun pikkutytöt puhuivat keskenään suureen ääneen ratsastajasta "Ei tuollaisen tollon pitäs antaa noin isol hevosel mennä. mä ainaki oisin pysyny selässä. ja toi este oli tehty iha väärin, mä ainaki oisin laittanu ainaki sata keppii neljän sijasta et heppa ois nähny ne!!" (huusi tyttö polkien jalkaa) Tässä vaiheessa minulta paloi pinna kun olisi pitänyt yhtä aikaa olla lapsenpiikana vieraille mukuloille ja tehdä töitään sekä korjata este ym ym. Ja ajoin likat kentän laidalle supisemaan. :)

Tilanteessa itsessään meni hermot, mutta jälkeenpäin naurettiin talliporukan kanssa makeasti.

(ps. kyseinen "hieno hevonen, joka ei voi olla kuin prinsessahevonen", oli vanha suokkiruuna, joka tosin on parhaat päivänsä nähnyt ja oli silloin pitkittyneen sairaslomalla olon vuoksi lihonnut isoksi palloksi. :D. herra tosin oli jo silloin hyvässä kunnossa ja hyvä hyppäämään.)

Lähettäjä: hejdå 
Päivämäärä:   29.1.10 09:31:43

haahaa hyviä :--D lisää?

Lähettäjä: muffinssikääryle 
Päivämäärä:   31.1.10 18:38:07

no mulla on tämmönen päin vastanen. Olin varmaan 8v. ja menin Kalle-shettiksellä, en uskaltanut silloin vielä itse varustaa nii pyysin jotain isompaa tyttöä laittamaan, taisi olla joku 13v. No kysyin että saanko auttaa "Et, kun et osaa" sano se tyttö (olkoon vaikka Minna), olin vaan et "voisin oppia jos saisin" no sain laittaa remmit kiinni, ku Minna laittoi satulaa, sanoin sitten hänelle että "satula on väärinpäin selässä" ja niin se oikeasti olikin. Minna vastaa että ei se ole, ihan oikein päin se on, no menin maneesiin ja kaikki nauroivat minulle myös Minna, sanoin sitten opettajalle että Minna oli varustanut Kallen ja laittanut sille satulan väärinpäin niin opettaja meni puhumaan Minnalle niin Minna sitten minulle.

Nauran tälle asialle ainakun autan pikkusia tallilla :)

Sitten toinen.

Olin laittamassa yhtä isoa 170cm puoliveriruunaa tunnille valmiiksi, kun Zeni heittää pään ylös eikä anna laittaa suitsia, siinä oli pari jtn. 8-10v. tyttöä joista toinen sanoi että "ethän sä saa ees zenille suitsia, nii miten sä voit mennä sillä?" ja toinen sanoin "minä oon hypänny tällä metrin ratoja kansallisissa". Nauratti niin paljon että oli pakko sitten sanoa tytöille "kokeilkaapa itse laittaa suitset tälle ja että hienosti oot muute menny kansallisia luokkia ku zenillä ei voi hypätä takajalan rakennevian vuoksi" tytöt supisivat vastaukseksi "niin vissiin"
No menin sitten ratsastamaan ja tunti meni ihan ok, ite tykkäsin, tytöt tuli tunnin jälkeen että "ihan hyvinhän se meni, mutta me oltas menty paremmin"

Nauroin todella paljon.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   31.1.10 21:00:45

Mä oon joskus pienenä ak:laisena ollu taluttajalle, et "miten mä voin ratsastaa tätä kulmiin kun sä vedät sen riimunnarusta sisään", tehtävänä siis ratsastaa kulmiin kunnolla. Olin hyvin suivaantunut tästä vääryydestä, että taluttaja esti mua loistamasta. En enää muista mitä taluttaja sitten vastas. :D Ei se ainakaan haukkunu pystyyn ku en kerran muista, propsit siitä. :)

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.2.10 01:40:30

Lähettäjä: mibau
Päivämäärä: 23.1.10 18:57:57

^ jotenkin koko ajan itteäs piilokehuit :D(näin)
(minä sitä, minä tätä..)

Lähettäjä: MinnanniM 
Päivämäärä:   1.2.10 01:48:31

upp (:

Lähettäjä: rr 
Päivämäärä:   1.2.10 14:28:26

kuka kutsuu hoitsuaan "tilastoksi"???????? pisti silmään tuolla aikasemmin. tiedän mikä tilastohevonen on, mutta en kestä että se on jollakin oikeesti puhekielessä käytössä...

Lähettäjä: Hejdå 
Päivämäärä:   1.2.10 17:39:16

Olin joskus tuhat vuotta sitte taluttaa yht ponii aamul. Sinne tuli joku uus hoitajatyttö, joka ei ees kunnol hoitanu mitää hevosta.
Menin maneesii, ja lähin taluttaa ympäri kenttää. Tää pikkuneiti tulee maneesii, kattoo jtn 2 min ja sitte kävelee mun taluttaman hevosen toiselle puolelle jääräpäisesti. Mä vaa et "Tää tuskin ei tarvi kaksin puolin taluttajaa." rauhallisesti. Tyttö nyökkää ja kävelee katsomoon. Taluttelen 5 min, ja sit taas tulee. Taas käsken pois, ja menee takas katsomoo. Sitte taas varmaan kaks kertaa viel, ja sit se tuli taas.
Olin jo ihan sairaa väsyny siihe, ja mä vaa et "Voisitkohan jo uskoo et tää ei oikeesti tarvi kaksinpuolin taluttajaa!!" Sitte se vaa: "Hmph, no vähä tää vaikutti villiltä ku se nyökkäilee tota sen päätä kokoaja, hyvä, että välillä rauhoitin!" Mä katon vaa et ei hele. Sitte maastoo, ja kuuntelen ku tyttö selittää sen ratsastajan äitille kuinka niiden perhe on muuttanu espanjasta asti shettlanninponien perässä ja plääplääplää.
Että vanhemmat oli niin pakottanu sen selkän yms.
Päivän naurut < 3

Lähettäjä: hansü 
Päivämäärä:   2.2.10 11:29:44

rr / öö mitä se sun persettä kutittaa?:D Jos poni on tilasto niin pitääkö sitä alkaa joksiki muuksi kutsumaan että sinulle tulisi hyvä mieli? Ei hyvä ihme teijän kanssa. xD

Lähettäjä: Superkupla- 
Päivämäärä:   2.2.10 14:41:27

Hejdå/Voi...Toinen ois varmaan niin kovasti halunnu kans olla apuna :>

Päivämäärä:   2.2.10 16:33:08

no aiku kiva jollai on sama nick ku mulla -.- ;P

Päivämäärä:   2.2.10 16:40:04

mut oikeesti ihan parhait:D täs nyt tuli yks mieleen mulla...

yhessä ratsastuspaikassa oli valmennus, ja siel oli ehk about 9 v. likka, sanotaampa nytten vaikka Pirjo. nooh ne muut oli semmosia "isompia", jtn. 14-18 vuotiait.
Noo se Pirjo oli niitten porukas silleen et koitti olla oikein coolii ja osaavaa kun oli leiriläiset katsomassa heidän estevalmennustaan. Noh, sano niille muille tyyliin: "camoon, relax" ei siis mitään pahaa muttah taustaa ;)

no sitten se ratsasti ponilla jonka nimi on vaikkapa Paavo. oli siis hyvä ja osaava poni, menin leirikisoissakin ja laukanvaihdon teki todella hyvin, ei tarvinnu tehä siellä selässä melkein mtn.
Noh ne laukkaili ympyrällä jonka keskellä oli puomi, kun tulee ratsukon vuoro niin piti ratsastaa ympyräleikkaa ja puomin päällä laukanvaihto, U nou?
Noo sitten Pirjolla ei oikein onnistunut, kun tuli pettyneenä tehtävästä kentän toiseen päähän huusi katsomoon: "Paavo ei oikein osaa..! miks just mulle annetaan surkeet ponit!"

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   3.2.10 10:35:25

up

Lähettäjä: kummastelin 
Päivämäärä:   3.2.10 15:18:37

Tää on aika nolo :D

Olin joskus pikkusena hevosleirillä, ja toisella tunnilla sain ratsukseni sellaisen aika nuoren suokkitamman, aika kiltin kuitenkin.
Menimme keskiympyrällä ravia, ja tämä tamma jolla ratsastin, päätti sitten ottaa vähän laukkaa. Se siinä kiltisti laukkasi muiden ravin tahtiin laukkaa ympyrällä, mutta minä rupesin itkemään ja kiljumaan että pelastakaa mut. Huusin ja itkin sitten epätoivoisesti selässä että auttakaa, kunnes tamma kyllästyi ja siirtyi käyntiin. Tulin sitten äkkiä pois selästä ja annoin hevosen tallitytölle ja lähdin huoneeseeni :D
Jos ei taidolla, niin tyylillä ainakin.

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   3.2.10 17:34:10

Kerran olin taluttamassa alkeistunnilla ja joku pikku tyttö kysy että "kuinka monta tuntia tää tunti vielä kestää?" :D

Lähettäjäawbnof 
Päivämäärä:   3.2.10 19:25:50

AWpXRj <a href="http://ojsngptrmkcl.com/">ojsngptrmkcl</a>, yrofbwicrqpj, [link=http://oiwocetevooo.com/]oiwocetevooo[/link], http://umukclckwogd.com/

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   4.2.10 15:27:06

vika, ainaki luulen niin :D

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.