|
Lähettäjä: dallenin
Päivämäärä: 30.12.09 16:09:07
Kiva lukea näitä. (:
Itelläkin yks. Minulla on pvtamma, se asuu parin muun hepan kanssa yksityistallilla. Tallilla on tän Penan lisäksi 1.5v suokkiori ja vanha, joskin vähän kärttyinen 23v shiretamma. Kaverini hoitaa Minniä, shireä ja minä omani lisäksi tuota varsaa. Yhtenä päivänä oltiin sitten tallilla ja otin yksin hepat sisälle, kun Laura, järjesteli satulahuonetta. Kävelin laitumelle ihan normaalisti ja laitoin shirelle riimun päähän. Minni ja Aapo (varsa) ovat samassa tarhassa. Avasin portin la lähdin taluttamaan Minniä talliin, jätin portin auki, koska Aapo on kiltti ja seurasi perässä. Kun sain ne vietyä, hain Penan. Jo edellisellä hakureissulla aidan takana kyttäsi muutama 9-10v tyttö. Kun sain Penalle riimun päähän ja lähdin taluttamaan sitä talliin, lähtivät tytöt perään. Laitoin orini karsinaan ja aloin lakaisa käytävää.
Tytöt tulivat jostain kummas syystä perässäni talliin.
Tyttö1: "Tollee ei sais tehä..."
Minä: "siis hääh?"
Tyttö2: "No et antaa tollee hevosen seurata"
Minä: "Aapo on niin kiltti, et ei se karkaa."
Tyttö2: "Mut ei silti"
Tyttö: "Tiiäksä muuten koska ton mustan hevosen omistaja tulee tänne?"
Minä: "Sen nimi on Pena, ja se on mun hevonen."
Tyttö2: "ai, ku aattelin, et jos me voitais alkaa hoitaa sitä?"
Minä: "No ku se on ori ja sillee, ja se on vähä tollanen "yhden ihmisen hevonen", ni ei hirveesti tykkää, jos kaikki käy lääppimässä."
Tyttö2: "Ai, no ei sit"
Sain käytävän harjattua ja otin Penan käytävälle, ja lähdin hakemaan harjoja sile satulahuoneesta. Laura oli siellä ja sanoi, ettei ratsasta tänään, joten harjaa heppansa myöhemmin. Sovittiin sitten, että minä hyppäisin Penalla tänään, ja hän tulisi puomeja nostelemaan. Otin Penan pakin mukaani ja lähdin takaisin. Tytöt olikin sitten jo oria silittelemässä.
Minä: "Se ei välttämättä tykkää, kun vieraat tulee silittämään."
Tytöt lopetti ja meni vähän kauemmas.
Tyttö1: "saataisko me harjata tota isoo heppaa?"
Minä: "Emmä usko, kun se o vähän kärttynen, ja jos teille tapahtuu jotain, se on mun vastuulla.
No tytöt oli sitten hiljaa ja odotti, että aloin varustamaan hevostani.
Tyttö1: "Miks sä ratsastata tollasella koulusatulalla?"
Minä: "Se on kyllä estesatula" sanoin ja pidättelin naurua.
Tyttö1: "No kui sä sitten meet sillä?"
Minä: "koska aijon hypätä, kun kaverini tulee nostelemaan puomeja."
Tyttö1: "saadaaks me tulla kattoo?!"
Minä: "No kyl kai"
No sit oltiin kentällä ja kaverini kantoi puomeja ja tolppia keskelle. Laitettiin 1 n. 50cm pysty pitkälle sivulle ensiksi, ihan harjoitusesteeksi. Tytöt siinä sitten päivitteli, että kuinka pieniä me oikein hypätään. Lämmittelin sitten hepan ja ja hyppäsin muutaman kerran pystyn. Laura kävi siirtämässä esteen keskelle ja nosti sen ehkä 80cm. Hypättiin sitä pari ekrtaa ja tytöt hihtti kentän vieressä, kun ei isompia hypätty. Lopuks ne sitten huusi, et enkö minä uskalla hypätä korkeampia. Tokaisin sitten vaan, että tää oli vaan tällanen pikku treenikerta, ei ollut tarkoituskaan hypätä isoja. Lähdin sitten maastoon loppukäynneiksi ja kun tulin tytöt oli hävinneet, ihme kyllä (:
Ja itse on 16v. Anteeksi, kun en osannut lyhentäää... (:
|