Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työhevoset / osa 1

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   6.1.10 21:30:37

Työhevoset / osa 1

Muilla on loppiainen, mutta meillä työhevosihmisillä se on kaiken toiminnan alku!

Monet työhevosihmiset kasvattavat todella ihania karvaooppeleita. Miehille nämä karvaooppelit saattavat tarkoittaa jotain muuta, mutta onneksi me kiltit heppatytöt tiedämme tämän käsityksen tarkoittavan lihaksikkaita työhevosiamme! Tällaisen karvaooppelin saattaisin ostaa Nooran Työsuomenhevosiin, mikäli sopivan yksilön löytäisin. Suvullisen, sellaisen jolla on todella hieno työhevossuku.

Millaisia työhevostalleja teillä on - esittelyyn! Minulla on tulossa muille roduille sijoittuva pientalli (tai en tiedä, onko se kauaa pientalli). Olisiko teillä myytäviä, hienoja työhevosia? Etenkin irish con (tinker) & shire, ne rodut kiinnostavat. Talliin tulee kenttäratsastusta, valjakkoa, ja koulua aiemmin kisannut ic-o Champion ori Nick (YLA-III) ja ic-t Moonlight Girl (KTK-III, YLA-II), joka on kisannut aiemmin kenttää, valjakkoa ja koulua. Nyt ne asettuvat myös työareenoilla.

Entäs, mitä muiden rotujen edustajat haluavat löytää muille roduille avoimelta Työhevosyhdistyksen sivuilta? Ideoita saa sanoa, toiminta on kehitteillä.

Lisäksi ajattelin kirjoitella juttuja - mistä haluaisitte saada lisäinfoa ja mitä haluaisitte tietää lisää työhevostoiminnasta?

Sitten jalostusasioista kilpailuasioihin. Työhevosten Mestaruuskilpailuiden tulokset ovat viimeinkin tulleet. Työhevosgaalan tulokset tulevat tämän viikon aikana, tänään en ehtinyt tehdä bannereita, ym. loppuun, joten... Upposihan noihin (virtuaali)rahaa melkoisesti, kun katselee palkintoja, mutta oli tunnelmakin sen arvoinen. Nyt ahkerasti kilpailemaan, niin katsellaan ketkä seuraavana vuonna kilpailee!

Virtuaalisen Työsuomenhevosyhdistyksen Tammikuu Cup pyörähtää myös käyntiin ja siinä kilpaillaan neljässä eri lajissa. Osallistu huomiseen mennessä mailiin, niin olet varmasti mukana tammikuun toiminnassamme! Ja jos haluat rehellistä talliarvostelua, on sekin mahdollista tulevina viikonloppuina - ilmoittaudu siis. Olisiko tuolle sunnuntain suomenhevosnäyttelyille kysyntää? Olisi ihan rakennelausunto mukana, mikäli päätän tuon kilpailun järjestää. Parivaljakkoa _kokeillaan_ nyt, VTSY-kilpailuiden muodossa. JOS sinulla on kiinnostusta kokeilla tätä hevosillasi - kokeile nyt! Jos kilpailut onnistuvat, saavat muutkin tulevaisuudessa järjestää parivaljakkokilpailuita VTSY:n alaisena ja siitä tulee maininta VTSY:n sivuille.

Lisäksi toivoisin, että saisin tämän kanavan kautta pätevän vierailevan valmentajan tallilleni. Hän saisi valmentaa minun hevoseni ja tietenkin myös joidenkin ulkopuolistenkin hevosia, tai sitten muut ihmiset voisivat ajaa minun hevosillani. Toinen vaihtoehto on se, että valmentaja pitäisi varsoille käytösvalmennusta (luottamusharjoituksia, ym.) - näin saataisin varsatkin mukaan.

VTSY:n valmennus kutsuu myös teitä mukaan metsäajon syövereihin. Osallistu ja saat ammattitaitoista valmennusta. Kerro heikkoudet ja vahvuudet - näin parannamme suoritustasi. Lisäksi Nooran Työsuomenhevoset järjestävät käynti-ja juoksukokeet, osallistu toki sinnekin.

Ja mitä olette mieltä kalenterista? Näyttääkö hyvältä? Tyhjiin kohtiin voit ehdottaa kilpailuita tai muuta toimintaa. Oletko kiinnostunut noista tarinakilpailuista?

Itse painun tästä vielä miettimään näyttelytuomarihakujen tuomarikoetta ja ulkoasuja kehittelemään.

Nooran Työsuomenhevoset
Virtuaalinen Työsuomenhevosyhdistys

Nooran Kilpailukalenteri (Tammikuu Cup, ym.)
Työhevosmestaruudet 2009

Teidän vuoronne! Terv. Noora.

Re: Työhevoset / osa 1

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   6.1.10 21:53:30

Älkää sitten tiputtako! :>

Lähettäjä: Heidi M. 
Päivämäärä:   6.1.10 21:59:18

Minun ainut työhevonen on Hypo de Nooit jonka kanssa ei suurempia suunitelmia ole :).

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   6.1.10 22:00:46

Heidi M., ihana! :)

LähettäjäJenny_K 
Päivämäärä:   6.1.10 22:18:47

Voisinkin jälleen työkisat järkätä. :)
*Painuu vääntämään kutsua..*

LähettäjäJenny_K 
Päivämäärä:   6.1.10 22:34:31

Kutsu valmis ja enää hyväksyntää vailla. :)

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   7.1.10 08:00:08

Apuaa, kouluun kiire... No, mutta mie käyn äkkiä tarkistamassa sen.

Kävin hyväksymässä kutsusi kuitenkin, Jenny. Kilpailut lisään ja osallistumisesi lisään kuitenkin vasta illalla, pitäisi olla minun jo hiuksiani kuivattelemassa. :D

LähettäjäElinaR. 
Päivämäärä:   7.1.10 08:17:41

Yksi työhevonen löytyy täältäkin, percheron ori Rohmu ^^ <3 Ehkä me vielä joskus päästään VVJ:n ja YLA:n laatikseen ja jopa saadaan PKK meriittejä ja päästään kantakirjaan (siis jos nyt onnistun piirtämään kivat kuvat)... Suuret on suunnitelmat, mahtaakohan koskaan toteutua :D

Lähettäjä: Myrte 
Päivämäärä:   7.1.10 09:04:33

ot. mut Noora., muistatkos tämän topan? http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=702516&t=702382

Lähettäjä: Odessa 
Päivämäärä:   7.1.10 09:59:28

mmm. Mulla on suokkien lisäksi kaks dölenhevosta, kaks saksalaista työhevosta (rotu joku slewslig-holsteininhevonen), suffolk punch ja kaks norikeria, joista toinen on Vip MVA Fn ja kantakirjattu piirrosori. :) Ainakin vanhan PKK:n mukaan, täytyy tarkistaa, pitävätkö tiedot yhä paikkaansa.

LähettäjäEssi K. 
Päivämäärä:   7.1.10 10:34:02

sait sen valmiiksi ^^ Ton työsuokkijärjestön ulkoasun tekstiosuuden leveyden vois määrittää kapeemmaksi niin olisi huomattavasti helppolukuisempaa, nyt tosi ihnottava lukee kun mullakin on kuin onkin tää laajakuvanäyttö :(

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   7.1.10 17:13:08

Mulla on kauhee työheppainnostus :D Seppeleessähän meillä on Alma, jonka yksiin työkilpailuihin ilmoitin, mutta siihen se saattaakin jäädä. Sitten mulle on tulossa oma työsuomenhevonen, sitä jaksan tuskin odottaa <3 Käynnissä oleva tallirojekti painottaa sit myös työ(suomen)hevosten toimintaan.

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   7.1.10 18:26:51

Lisäilen osallistuneet ja Jennyn kilpailut, koodaan yhden ulkoasun, teen valmennuksia, ja hommailen uutta ulkoasua yhdistyksille. :)

Elinan hevosella hienon kuuloinen suku (mutta sivuja ei löytynyt?)!

Essi K.: Ollut puoli vuotta ja pystyssä. :) Teen uuden ulkoasun, ja siinä korjaan tekstikentän diveillä.

Josefiina: Hienoa! Meiltäkin pitäisi saada jonkun ajan päästä upea työhevosvarsa... Alma on hieno. :)

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   7.1.10 19:23:57

Noniin, kilpailut lisätty. Pitääkin tänään ahkeroida, niin huomenna on sitten lomapäivä. Kaverin kanssa launtaina ratsastamaan ihanalla vuokriksella<3. ;)

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   7.1.10 20:08:09

^
|

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   7.1.10 22:13:29

Sunnuntaihini on kai loput hommat jätettävä !

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   7.1.10 22:40:15

Yöt.

Lähettäjä: Noora. 
Päivämäärä:   8.1.10 14:10:57

Oon koulun koneella ja tää vamittaa...

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   8.1.10 14:40:01

Siis onko sitä työhevossivua tulossa, että ei pelkästään suomenhevosille ?

Päivämäärä:   8.1.10 14:41:39

Vvenla, oon tekemässä sitä. :)

Entäs, mitä muiden rotujen edustajat haluavat löytää muille roduille avoimelta Työhevosyhdistyksen sivuilta? Ideoita saa sanoa, toiminta on kehitteillä.

^^ aloitusviestistä.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   8.1.10 15:01:45

Minä haluan ainaki selkeät selvitykset kaikista mahdollisista luokista yms.

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   8.1.10 16:27:30

Kihhihiihii päk homee! :D Vvenla, tulos o. :D

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   8.1.10 17:08:58

^__^ OSALLISTUKKEE

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   8.1.10 17:27:38

m

Lähettäjä: whisperer 
Päivämäärä:   8.1.10 17:35:26

Minä haluan vain selkeästi ja aktiivisesti toimivan työhevosjaoksen muillekin kuin suokeille :)
Työhevoskilpailuiden kattava esittely olisi oikein mukava. Ei pelkkiä teknisiä tietoja tai sääntöjä, vaan myös ihan kuvailua itse lajista, jotta me netin ulkopuolella mitään asiasta tietämättömät saisimme jonkinlaisen käsityksen mitä tällaisissa kilpailuissa yleensä tapahtuu.
Ehkä jonkinlaiset esittelyt roduista voisi myös olla kiva, tai ainakin luettelo työhön jalostetuista roduista.
Ja juu, ne selkeät ja tarpeeksi yksinkertaiset säännöt olisivat kivat.

Ja jos shireä itsellesi halajat, myytävistämme löydät kaksi shireä ilman kotia.

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   9.1.10 18:03:44

Whisperer, selevä. :) Pitää yrittää vähän syventää näitä juttuja, kun tuntuu, että en kerro tekstissäni asioita, jotka ovat minulle itsestään selvyyksiä. Eiväthän ne toki välttämättä teille ole.

Ei löytynyt sopivia hevosia. :/

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   9.1.10 20:17:41

Olette tiputtaneet. :/

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   9.1.10 21:36:28

,

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   9.1.10 22:41:33

,,

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   10.1.10 12:28:18

PUFF !

LähettäjäOdessa 
Päivämäärä:   10.1.10 12:41:35

Whisperer - olisiko Wo'n kirjoittamista kilpailusäännöistä enemmän apua? Ovat mielestä yksinkertaisen selkeät, ja helpommin luettavissa.

http://www.freewebs.com/vsth/kilpailut.h

Myös katselemalla jo järjestettyjä kisoja, saa hyvin paljon infoa, kuinka kisoja järkätään, ja minkälaisilla luokilla.

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   10.1.10 12:47:59

Vaan onhan ne VTSY:n säännöt kerrottu tarkemmin ja yksityiskohtaisemmin.

LähettäjäOdessa 
Päivämäärä:   10.1.10 18:09:14

Noora - mun silmissä ne säännöt näyttää suoraan Työhevosyhdistyksen sivuilta kopioiduilta. Mukana on paljon sellaista asiaa, joka ei liity oikein virtuaalikisoihin ollenkaan, ja selosteet on tungettu ikävästi kaikki samalle sivulle, ja ainakin mulla tekee sitä, ettei ekan lauseen jälkeen pysty lukemaan enempää, kun sen verran hankalahkoa tekstiä. :/

Ja siitä tuomaroinnista, en ymmärtänyt mitä oikein selitit, kuinka THS:n arvontakonetta tulisi sun mukaas käyttää. Selkeyttä kiitos niihinkin teksteihin. :)

LähettäjäOdessa 
Päivämäärä:   10.1.10 18:10:58

Ylen yksinkertaista kopioida osallistujat arvontakoneen näytölle, pistää se 100 pistettä tai vähemmän pistetaulukkoon, ja arpoa tulokset. Mut sie tunnuit selittävän tuon monen mutkan kautta.

Veto-kisojen tulokset on asia erikseen, mutta normilajien pisteet voi laskea noinkin yksinkertaisesti.

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   10.1.10 19:19:34

No, se on siun mielipiteesi. Jos kilpailuiden järjestämisessä tulee epäselvyyttä, niin miulta voi maililla aina kysyä selvennystä sääntöihin. :) Siellä on kuitenkin tarkkaan määritelty, mitkä kohdat kuuluu esim. metsäajoon ja minkä mukaan virtuaalimaailmaan sovelletut pisteet tulevat. Ja onhan se aika yksinkertaista laittaa työhevoskoneeseen määrätty pistemäärä, napsauttaa kohta "sijoitukset" ja arpoa tulokset.

Kiitos kuitenkin palautteesta.

LähettäjäWo. 
Päivämäärä:   10.1.10 21:39:48

Nyt on pakko sanoa, vaikka olenkin yrittänyt pysyä poissa näistä keskusteluista, koska olen puolueellinen pska niin omissa kuin muidenkin silmissä, mutta...

Juuri tuo sinussa Noora. ärsyttää; vähättelet muiden työtä ihan avoimesti, ja jos joku todella alkaa järjestellä jotain alueella, jossa sinä haluat päättää kaikesta, lakaiset tämän toisen tyypin ideat ja työt maton alle, eikä niistä sitten sen enempää -asenteella. Ei siinä mitään, jos et halua tehdä yhteistyötä, mutta jätä vaikka toiset sitten kokonaan huomiotta, ettei tarvitse täällä ruudun toisella puolella hakata päätä seinään kun vtuttaa itseään täynnä olevat ihmiset joita ei kiinnosta muut, samasta asiasta vähintäänkin yhtä kiinnostuneet ihmiset.
Kyllä, juu, haluat tulla muistetuksi ihmisenä joka loi virallisen pohjan työhevoshommalle virtuaalimaailmassa, ja jonka työhevoset ovat aivan omaa luokkaansa. Et voi kuitenkaan, kuten jo Odessakin sanoi toisessa topicissa, tehdä tätä yksin. Periaatteessa voit, mutta kukaan ei voi luoda yhden virtuaalisenkaan lajin perustaa, pohjaa ja sääntöjä, koska virtuaalimaailmakin on, valitettavasti, sosiaalinen yhteisö, jossa kaikkien tekemiset vaikuttavat kaikkeen. Onko myös mainittavasti kunniaa siitä, että olet luonut yksin perustuksen virtuaaliselle työhevostoiminnalle, ja tämäkin vain sen takia, ettet antanut kenenkään muun osallistua. Muuta kuin itse määräämissäsi rajoissa, eli tässä tapauksessa lähinnä toiminnan järjestämisessä.

Ja sitten vielä se yksi asia. Tämä on _virtuaalimaailma_. Kukaan ei tarvitse yksityiskohtaisia selostuksia miten hevosen on mentävä minkäkin sekunnin sadasosan kohdalla, koska ainut asia, mikä virtuaalisesta työhevostoiminnasta on lähinnä se, kuinka kisoja ja valmennuksia järjestetään. Tähän riittävät perusmaininnat kunkin lajin luonteesta ja perusideasta, sekä valmennuksia varten laaditut yleipätevät ohjeet mm ajamisesta. Jos joku on yhtään kiinnostuneempi työhevosista myös IRL:ssä, hän voi ottaa ja googlettaa lisää tietoa, ei ole vaikeaa. Niin tein minäkin, ja niin näköjään sinäkin. Lisäksi yhdyn Odessaa; turhan paljon muistuttaa VTSH:n tekstit Suomen Työhevosseura Ry:n kilpailusääntöjä kieliasultaan.

Ja tämä ei ollut millään pahalla, eikä järin hyvälläkään. Lähinnä vain että lakkaisit menemästä itseesi ja suostuisit edes vilkaisemaan mitä muut ihmiset tuumivat ja ideoivat.
Mesessä vaikutat ihan nice tyypiltä, mutta ainut mitä sinusta on saanut irti, on musiikkimakusi. Virtuaalisista työhevoshommista ei olla pakistu mitään, vaikka pientä kränää on havaittavissa paremmin kuin hyvin.

LähettäjäBreak 
Päivämäärä:   10.1.10 23:02:16

Meiltähän Jolenesta (tällä hetkellä talli on kylläkin tauolla) löytyy tosiaan useampikin työhevostyyppinen silkkiturpa, rotuina mm. shire, percheron, clydesdale, sekä muutama muu harvinaisempi kuten japanilainen ban-ei, zemaituka ja kopczyk podlaski. Näille olisi mukava saada omia työhevoskisoja, kun noita tosiaan suhteellisen paljon vain suomenhevosille järjestetään.

Ja Noora., meiltä löytyisi tinkertamma-kasvatti (ei vielä sivuja), joka etsiskelee kotia itselleen ja voi hyvinkin lähteä työhevoskäyttöönkin.(: ->

JL Iridescent
synt. 05.01.2010, tamma
odotettu säkäkorkeus 163cm
Isä:Big Ben
Emä:Spiros Nevel

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   11.1.10 07:57:28

Wo., voih huoh taas. :D Kuten sanoin jo sata kertaa, olisi tämän voinut perustaa kuka vaan. Mutta heti kun mie sen tein, niin hirveä kalapaliikki. Olisitte itse alkaneet suunnitella sitä jo aikaisemmin täällä, niin olisitte saaneet tehdä mitä lystää. Olen sitäpaitsi antanut mahdollisuuden jokaiselle tulla tuomariksi, järjestää kilpailujaan (ja niinhän niitä on järjestettykin), ym ym. Millä tavalla olen sulkenut muita pois? Tarjoamalla toimintaa työhevosille enemmän kuin muut ja teitä harmittaa se? Olisihan teilläkin mahdollisuus samaan? Sanoihan Odessakin oman mielipiteensä ja sinäkin, että häntä ärsyttää epärealistisuus, ym. Ja heti kun mie meen sanomaan, että sivuilla voisi olla selostusta myös yksityiskohdista, niin johan nousee hirveä meteli. Minä ainakin haluaisin tietää, mitkä kohdat kuuluvat esim. metsäajoon.

JOS on miulle henkilökohtaista palautetta, voi sen laitaa maililla, eikä tulla jokaiseen työhevostopickiin haastamaan riitaa.

Julkisuus on kiinni omasta aktiivisuudesta, vaikka en kyllä mikään julkkis ole, mutta silti. Jos haluaa, että muistetaan, niin pitää tehdä töitä. Mie oon ainakin yrittänyt - se riittää miulle.

Ja yleensä kunnian saa se, joka tekee töitä sen eteen. Ei se oo teiltä pois, jos joku tykkää miun tallista/kannattaa VTSY:tä.

LähettäjäOdessa 
Päivämäärä:   11.1.10 09:01:32

En mää tullut tänne riitaa haastamaan, vaan kertomaan, että niitä sääntöjä vois muokata käyttäjäystävällisemmiksi. :)
Kieltämättä mullakin kiehahti, kun tunnuit lyttäävän Wo'n työn maan rakoon omasi edestä, mutta en ota siihen kantaa.

Ihmettelen vain tätä, että kun Feanaron teki THS:n aikoinaan, kaikki työhevosharrastajat olivat tyytyväisiä: sivut olivat helppokäyttöiset, selkeät ja toimivat moitteettomasti. Paitsi loppua kohden. Nyt työsuokkien kanssa on koko ajan kränää yhden yhdistyksen osalta. VSTY:n kohdalla sitä kränää ei tahdo tulla. Miksi?

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   11.1.10 16:05:53

Mitä maan rakoon lyttäämistä tuo oli? Kerroin oman mielipiteeni, sinä omasi.

Ja huom. tämä topikki ei koskenut kyllä mitään yhdistystä, vaan hain yleistä keskustelua, ei haukkumisia, vaan suht. asiallisia kommentteja ja palautetta, myynti-ilmoituksia, jne.

Feanaro nyt on sellainen koodinero. :D Itse en valitettavasti kykene ehkä kaikkeen (mm. yhtä hienoihin rekistereihin), mutta yritän kovasti ainakin.

Ja on minulle positiivistakin palautetta tullut työstäni.

Yleensä on tapana, että asiat riitelevät, eivät ihmiset. Mutta te tunnutte takertuvan juuri siihen ihmiseen, ei asiaan.

Break katselen ja tuumailen hevostasi. :)

LähettäjäBreak 
Päivämäärä:   11.1.10 21:38:26

Jep, laittele sähköpostia, jos haluat varsasta tarjota, - en viitsi kytätä tätä topiccia erikseen.

LähettäjäWo. 
Päivämäärä:   11.1.10 22:12:34

Sanon viimosen mielipiteeni tähän, tai oikeastaan kommenttisi "Kuten sanoin jo sata kertaa, olisi tämän voinut perustaa kuka vaan. Mutta heti kun mie sen tein, niin hirveä kalapaliikki. Olisitte itse alkaneet suunnitella sitä jo aikaisemmin täällä, niin olisitte saaneet tehdä mitä lystää".

Sinä suunnittelit tätä, et tehnyt. Sitten me suunnittelimme, otimme ja teimme, niin siitäkös se vasta hulabaloo syntyikin? VSTH oli joka tapauksessa ennen VTSY:tä, vaikkei virallinen yhdistys ollutkaan/olekaan. Miksi olisi pitänyt tehdä virallinen yhdistys, kun sille ei selvästikään meidän mielestämme ollut tarvetta? Ja jo pelkästä listaussivustosta tuli positiivista palautetta porukalta. VSTH olisi aivan hyvin voinut kehittyä yhdistykseksi saakka ajan kanssa, porukan innostuksen mukaan.

Ja nyt pyhitetään tämä itse työhevosille.

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   12.1.10 16:59:35

Break, selevä. :)

Wo., suunnittelin ja tein. Mutta halusin tehdä asian mahdollisimman huolella, ja mietin sääntöjä. Sen takia aikaa kului niin paljon. Ja mahtui väliin jopa pientä taukoilun poikastakin. :)

Millainen talo tulisi siitä, jonka arkkitehti tekisi hutaisten?

Ei sillä ole väliä, kumpi teki ensin. Noin periaatteessa. Mutta en ymmärrä, miksi piti alkaa päälle tekemään, jos teisit kuitenkin, että olin sitä jo tekemässä? Tiesit varmaan jo silloin, että sotahan siitä tulisi? Olisin tehnyt turhaa työtä, jos olisin jättänyt VTSY:n julkaisematta.

Mutta miulle se on sinänsä aivan sama. Mie tykkään tehdä asioita harkiten ja suuressa mittakaavassa, eikä järjestösi tule järkyttämään mielenrauhaani.

Mutta, jokaisella meillä saa olla omat mielipiteemme. Tuo on minun.

Lähettäjäyukitora. 
Päivämäärä:   12.1.10 17:13:34

mullahan on se yks työsuokki, jos Wo ei ole vielä sitä pois riistänyt kun en ole (vielä) saanut sivuja tehdyksi. ja musta sillä on väliä, kumpi oli ensin.

nojoo, miten vaan, en jaksa tähän enempää puuttua kun kantani tulee varmasti rivien välistä selville :)

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   12.1.10 20:48:00

Break, Ben on ilmeisesti suvuton, joten tulisi epätasainen suku. :/ Kulkuri on kyllä ihana, kun se löytyy tuolta suvusta. Erityisesti tuon varsan emä on ihana. Silti hevonen ei ollut tällä kertaa hakemaani. :)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   12.1.10 21:51:02

http://amelie-09.blogspot.com/
Lue jos uskallat. Rankkaa tekstiä.

LähettäjäJenny_K 
Päivämäärä:   12.1.10 22:28:47

Saanen ylpeänä esiteellä uuden työpolle-tammani Riistovapaus:
http://virtuaalitallilakea.webs.com/riistovapaus.htm
Tamman sivut ovat vielä hieman työn alla, mutta enköhän lähipäivinä saa kuntoon. :)
Myöskin orini Antin Velmun kanssa ollaan aloiteltu työkilpailuissa kierteleminen. Velmu on ikänsä puolesta nuori, mutta menestynyt jo niin hyvin omassa lajissaan (kouluratsastuksessa), että jotain uutta piti hänelle keksiä.
http://virtuaalitallilakea.webs.com/velmu.htm
Molemmat suokit ovat evm-sukuisia, joten heistä varmaankin tulee jatkossa pikku-työpolleja ilmaantumaan. :)
Työpolleni Haavelaakson Harha on parhaillaan kilpailemassa viimeisissä kilpailuissaan. Tämän jälkeen häntä odottaa leppoisat eläkepäivät.
http://virtuaalitallilakea.webs.com/harha.htm

Päivämäärä:   13.1.10 21:01:39

Vvenla, kiitoksia palautteestasi. :) Voin vastata muuttamiin mietteisiisi, vaikka osa niistä olikin retorisia kysymyksiä.

Silloin, kun aloitin VTSY:tä suunnittelemaan, oli kys. yhdistykselle kysyä, kun täällä topickeissa kyselin ko. aiheesta. Harrastajia on kilpailuiden perusteella enemmänkin (ks. ohjastajaranking), mutta ihmiset ovat näemmä laiskoja ilmoittelemaan tallejaan listalle, vaikka mahdollisuus olisi.

Etusivulta kopioitua : " Ei hätää, sillä tämä yhdistys yhdistää työhevosihmiset ja edistää toimintaa mm. järjestämällä kilpailuita, huolehtimalla kasvatusasiat, laatuarvostelut ja kaiken tarpeellisen puhdasrotuisten virtuaalisten työsuomenhevosten saralla. "

Niin? Lauseessa kyllä mainitaan, että kyse on työsuomenhevosista.

" Minä en innokkaana työhevosostelijana viitsi edes selata enempää tätä sivua (paitsi nyt angstatessani), koska otsikko kertoo suomenhevosista enkä ole niistä millään tavalla kiinnostunut. "

Nyt meni ohi ? Kerrot ensin, miten keskitetty teksti häiritsee, vaikket aio yhdistystä millään tavalla käyttää, ym?

" Ht.netin topicissa sanottiin, että säännöt on suora kopiointi työhevosyhdistyksen (minkä?) sivuilta. "

Oikean työhevosseuran sivuilta.

" No, onnea vaan heille ja Nooralle, jos Noora aikoo perustaa myös normityöhevosyhdistyksen, lupaan hommata vain valjakkopainotteisia työhevosrotuja. "

Et taida itsekään olla siinä tapauksessa tarpeeksi kiinnostunut kys. lajista, jos yksi yhdistys niin paljon häiritsee.

" Eniten kuitenkin ärsyttää tuo Nooran asenne, joka selvisi ht.netin topicissa. "

Yksi topick kertoo todellisen luonteen? Voi, hyvää päivää! Ja jokatapauksessa kun olen kertonut mielipiteeni samalla tavalla kuin muutkin ihmiset. En ymmärrä mikä miun kommenteissa niin paljon ärsyttää? En todellakaan tiedä. Olen yrittänyt lukea tämän topickin kohta 100 kertaa ulkopuolisin silmin, enkä todellakaan ymmärrä.

Odessa sanoi ensin oman mielipiteensä, että hänen mielestään Wo.n yhdistyksen säännöt on selkeämmin kerrottu, minun mielestä olen itse panostanut yksityiskohtiin.

Vaan onhan ne VTSY:n säännöt kerrottu tarkemmin ja yksityiskohtaisemmin. <- tuon sanoin. Missä kohtaa muka vähättelin ketään? Se on miun mielipide, että ne on ehkä yksityiskohtaisemmat, koska itse pidän yksityiskohdista. Olisiko miun pitäny vetää palkokasvit vetään siitä, että Odessa sanoi, että sivut ovat sekavat? Sama asia.

Lähinnä vain että lakkaisit menemästä itseesi ja suostuisit edes vilkaisemaan mitä muut ihmiset tuumivat ja ideoivat. -> Wo.n sanomaa. Muistaakseni jo tämänkin topickin aloitusviestissä mainitsin, että ideoita kaivataan, ja toimintaa, ym. saa ehdotella. Tein jopa erillisen topickin näillet toiveille, mutta ei, silloin ei saada sanaa suustaan. Muuten jaksetaan kyllä meuhkata, mutta sitten kun kysyy, että millaista toimintaa haluaisitte, mitä muutoksia, ym. ei tule pihahdustakaan.

Onko myös mainittavasti kunniaa siitä, että olet luonut yksin perustuksen virtuaaliselle työhevostoiminnalle, ja tämäkin vain sen takia, ettet antanut kenenkään muun osallistua.-> Wo.n sanomaa tämäkin.

Miten niin? Kuten sanoin, teillä on mahdollisuus vaikuttaa VTSY:n kantakirjapalkintoihin, ym. kunhan tulette tuomareiksi. Ja kun olen vaivihkaa kysellyt, että kiinnostaako tuomarointi ketään, niin hiljaisuutta on silloinkin pukannut. Kilpailuita, ym. saa aina järjestää. Ja se on toivottavaakin. Ehdottakaa hyvät ihmiset, jos muutosta haluatte.

Mie en ymmärrä, miksi miusta yritetään väen vängällä saada itsekästä p*skaa tehtyä ja yritetään mustamaalata. Oman mielipiteen sanominen on hyvä asia, sitä olen tehnyt niin minä kuin te kaikki muutkin. Kriittisyys ja mustamaalaus, ym. negatiivisuus taas ovat pahasta. Eikä kukaan itse riitele, muistakaapas sekin.

Ja kuka voi väittää, etten olisi nähnyt vaivaa näiden asioiden eteen? Ehkä joku, mutta työ ette voi arvata miten monta tuntia miulla on tähän kulunut. Teen ne hyvät asiat, ja näkyvät, mutta joudun myös tekemään ne p*skahommat. Työkö niitä haluisitte tehdä? Jos on valtaa, on myös vastuuta. Mm. rankingpisteiden laitot, ym. vaikka niitä on vähän, ei se aina huvittaisi, mutta pakkohan se on. :) Ja teen sen työsuokkien säilyttämisen takia.

Suosittelisin siis, että tutustuisit enemmän yhdistykseen ja MINUUN, ennen kuin vedät johtopäätöksiä. ;>

Eiköhän myö kaikki työhevosihmiset tähän maailmaan omaan toimintatapojemme kanssa mahdu - joten hyvää alkanutta vuotta 2010.

Ja ps. Kiitos niille, jotka ehdottivat ulkoasun parannusta. Sellainen on kyllä tulossa, olen päätäni puhki miettinyt uusien valintojen & tuulien edessä. :)

Jenny K.: Harha se vain on niin ihana! Tykkäsin myös muista työsuomenhevosistasi. Onnea urallesi työsuomenhevosten saralla.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   13.1.10 21:10:29

ASD LOL. Tämä kertoo siitä, ettet osaa ottaa negatiivistä kritiikkiä vastaan, vaikka pitkän tekstisi alussa kovasti kiittelit palautteesta.

Päivämäärä:   13.1.10 21:27:16

Vvenla, osaan kyllä ottaa vastaan kritiikkiä, ja ymmärrän rakentavaa palautetta. Mutta kyllähän se ärsyttää, että yhden topickin perusteella tulet lyttäämään koko ihmisen. Ja et viitsinyt kunnolla tutustua minuun ja yhdistykseeni, ennen kuin alat kommentoimaan.

Kiittelin lähinnä niistä rakentavista kommenteistasi, joita olit kuitenkin laittanut tekstiisi, ja niihin en edes puuttunut omassa tekstissäni. Siinä kuitenkin ilmeni epäkohtia, jotka ajattelin ottaa esille.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.1.10 21:33:03

Tähän voisi Nooralle todeta, että internetissä ihmisiä tulkitaan jopa yhden viestin perusteella, varsinkin jos on keskustelusta kyse. Miksi pitäisi tutustua tarkemmin ennen kommentointia, mikäli jo ensi vilkaisulla löytää paljon huomautettavaa? Ensivaikutelma on tärkeä, ja jos se on huono, ketäpä kiinnostaisi tutkia asioita tarkemmin.

Ja ei, en piiloudu parin viivan taakse, tämä on nimimerkkini.

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   13.1.10 21:52:18

--, Mie silti kallistun vanhan sanonnan puoleen "elä tuomitse, jos et tunne". Asioissa voi olla aina toinen puoli ja sitä ei löydä, ellei tutustu ja näkee vain sen pienen osan ihmisestä/paikasta/hevosesta.

En tule koskaan hyväksymään minuun kohdistuneita syytöksiä, jotka ovat mielestäni aivan turhia ja vääriä. Ymmärrän, jos puhutaan asiasta. Ihmiset varmaan odottaa, että mie alistun ja lopetan projektini täällä, jotta muut pääsevät "kukoistamaan" (toisin sanoen kilpailuita järjestetään 1 kerran vuodessa, valmennuksia vielä vähemmän, rankingia ei ole, työhevosille omia näyttelyitä ei ole ... lista on loputon). Se nyt vaan v*tuttaa ihmisiä, kun ruudun takana on aktiivinen ihminen, joka aikoo tehdä asioille oikeasti jotain.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   13.1.10 22:20:36

Virtuaalimaailmassa tämä "älä tuomitse jos et tunne"-sanonta ei päde. Valitan. Olen seuraillut meininkiäsi muutamankin topicin verran, enkä ole järin innostunut VTSY:hyn tai tulevaan työhevosyhdistykseen liittyvistä asioista, niin kauan kuin sinä niitä ylläpidät.

Jos kerran olet aktiivinen, niin mikset herraisä sitten mene ja paranna noita VTSY:n sivuja. Tuo ulkoasu on suoraansanottuna perseestä ja jo se karkottaa ihmiset pois. Ole aktiivinen ja tee jotain, äläkä vaan vikise.

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.1.10 22:38:46

vvenlasta vasta p*skamaisen kuvan saa! Enpä ole hetkeen törmännyt noin typerään käytökseen ja naaman aukomiseen. Olet täysin oikeassa ensivaikutelmasta ja kaikki kirjoituksesi, blogiteksteistäsi lähtien saa minut tulevaisuudessa ohittamaan kommenttisi totaalisesti.

Haittaako Sinua oikeasti noin paljon yhden yhdistyksen olemassaolo? Jos sinua ei yhdistys kiinnosta, anna sen olla. Enpä usko että Noora ilkeyttään on pistänyt yhdistystä pystyyn, päinvastoin! Yhdistyksen pystyyn pistäminen on iso urakka ja osoittaa tekijältään todellista halua tehdä jotain kehittävää virtuaalimaailmassa.

On typerän itsekeskeistä mustamaalata ja syytellä muita vaivaa nähneitä ihmisiä noin karskisti. Pidä mölyt mahassasi tai yritä keskustella järkevästi. Luulteko todella, että pyhimyksenkään on helppo ottaa vastaan (muka-rakentavaa) halventavaa ja v*ttumaista palautetta, jonka takana ei taida olla mitään muuta kuin kirjoittajan peukalo persiissä.

Katso peiliin.

En tule lukemaan mahdollista vastaustasi tähän viestiini, jos et itse halua kuulla kritiikkiä omasta käytöksestäsi, ota joku psykologinen itsepuolustelumenetelmä käyttöön ja jatka samaan malliin :)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   13.1.10 22:43:49

Java, minä otan mielelläni kritiikkiä vastaan ja tiedän, että kirjoitan ronskisti ja dissaan muita. En ole missään vaiheessa väittänyt, että en haluaisi saada kritiikkiä, kiva kun joku sitä joskus uskaltaa antaa.

Jos luit blogitekstini, niin ehkä huomasit, että siellä oli sen dissauksen joukossa myös oikeaa rakentavaa palautetta, mikä tästä sinun palautteestasi puuttuu täysin.

Eikä minua oikeastaan kiinnosta paskan vittuakaan mitä muut minusta ajattelee jossain virtuaalimaailmassa, joten mieti sinä mitä haluat ja anna minun pitää mielipiteeni, kiitos. (:

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   14.1.10 16:36:55

Jos kerran olet aktiivinen, niin mikset herraisä sitten mene ja paranna noita VTSY:n sivuja. Tuo ulkoasu on suoraansanottuna perseestä ja jo se karkottaa ihmiset pois. Ole aktiivinen ja tee jotain, äläkä vaan vikise.

Siehän vasta oot kaikkeen tyytymätön. Eikö aktiivisuutta ole se, että olen järjestänyt (tosin pääosin suomenhevosille, tänä vuonna siihenkin on tulossa muutosta...) noin 40 toimintapäivää vuonna 2009 (jotka ovat painottuneet kilpailuihin, mutta on huomattu niin tarinatoiminta kuin näyttelyistä pitävät), valmennuksia, pitänyt yllä rankingia, järjestänyt gaalan ja mestaruudet, uurastanut ylipäänsä koko yhdistyksen sääntöineen, tehnyt suomenhevostallin ihailtavaksenne, lisäillyt hevosianne listoille ja kehitellyt muutenkin kaikkea. Ja sitten sie väität etten mie oo aktiivinen työhevospiireissä? No, nimeäpä miulle yksikin ihminen, joka on viime vuonna järjestänyt kilpailuja tai panostanut muuten työhevostoimintaan yhtä paljon kun mie (hyvä jos on!).

Ja kaiken tämän päälle olen kohtuullisen hyvin jaksanut kuunnella päänaukomista. Onneksi olen välillä törmännyt ihmisiin, jotka kannustavat miuta jatkamaan, ovat vahva tukijoukko ympärillä. Ja ihmisiin, jotka osaavat antaa kritiikkiä ja parannusehdotuksia.

Ja on miulla muutakin tekemistä kuin virtuaalimaailma. Todellakin. Omistan monta eläintä. Jaksan vain sen takia, että virtuaalimaailma on minulle tärkeä asia, osa elämää ja hyvä harrastus. Saan toteuttaa asioita täällä, mitä en ulkomaailmassa tekisi. :)

Uskon, että jos joku on aidosti työhevosista kiinnostunut, niin sitä yksi ulkoasu ei haittaa. "Virtuaalimaailmassa tämä "älä tuomitse jos et tunne"-sanonta ei päde." <- minunpa mielestäni pätee, joten mieti sinä mitä haluat ja anna minun pitää mielipiteeni, niinkuin itsekin sanoit.

Ja kiitos Javalle kannustamisesta ja tuesta! :)

--

Oisko nyt jollain talliesittelyjä, tms? Olisi huisin mukavaa lukea.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   14.1.10 16:39:48

vvenla tarkoittanee aktiivisuudella sitä, että sivuista tehtäisiin käyttäjäystävällisemmät.

Lähettäjä: Solina 
Päivämäärä:   14.1.10 17:22:33

Minusta on ylipäänsä mahtavaa, että joku jaksaa juurikin järjestää tapahtumia ja tekemistä näille työpolleillekin. Ja mikäs sen parempaa, että muillekin kuin suokeille on tuloillaan oma yhdistys.

Minulta löytyy tällähetkellä kaksi harvinaisempien työhevosrotujen edustajaa, noriker ja ardenner. Lisäksi pikkuinen vladimirintyöhevosvarsa on tuleva tallustamaan joukon jatkeeksi. :)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   14.1.10 17:26:48

Juu, tosiaan en tarkoittanut nyt aktiivisuutta kisojen tai tapahtumien kohdalla vaan, että jos oikeasti jaksaa panostaa yhdistyksen toimintaan niin jaksaa panostaa ulkoasun käyttäjäystävällisyyteen.

Nykyajan virtuaalimaailmassa kun ulkoasut vie voiton. Jos sivun ulkoasu ei ole käyttäjäystävällinen, ei siellä sivulla varmaan ole kävijöitä, ja huomaahan sen kasvattajalistaltakin. Ei näytä hirveästi olevan bossee.

Lähettäjäterra. 
Päivämäärä:   14.1.10 17:48:00

voi tsiisus nauran pääni irti vvenlalle :D:D:D

1: tyyppi kirjottaa ihan törkeän tyhmän dissaustekstin blogiinsa, jota oikeesti kukaan ei lue. teksti on tasoltaan naurettavaa, täynnä muka-pätemistä.

2: tyyppi puhuu siitä, miten NOORA ei pysty ottamaan kritiikkiä vastaan...

3: ...ja seuraavassa blogientryssään yrittää tehdä tallistaan saamansa kritiikin jotenkin säälittävään valoon, vaikka onnistuu vaan nolaamaan itsensä.

4: tyyppi jaksaa vikistä tässä topicissa 247.

5: viimeistään tässä kohtaa vvenla nolasi itsensä totaalisesti:
"Eikä minua oikeastaan kiinnosta paskan vittuakaan mitä muut minusta ajattelee jossain virtuaalimaailmassa, joten mieti sinä mitä haluat ja anna minun pitää mielipiteeni, kiitos. (:"
- meitä todella kiinnostaa, mitä SINÄ ajattelet noorasta ja hänen työstään?:)

6. jos NOORA antaa itsestään paskamaisen kuvan, mitähän sä itse teet?:D lyön oikeesta kädestäni vetoa, että aika moni ht.nettiläinen suhtautuu suhun tästä lähtien säälinsekaisesti.

tulee mieleen, miten hemmetin huono itsetunto pitää olla, jos oikeesti kostuu tämmösiä kirjottamalla... noh, semmosta se varhainen puberteetti on:)

ja pst. mä en tunne lainkaan nooraa, en harrasta työhevosia tai ole koskaan harrastanutkaan. musta on vaan naurettavaa, miten se, joka raataa niska limassa, saadaan yhtäkkiä näyttämään itsekeskeiseltä pissapäältä - vielä täysin ulkopuolisen toimesta.

tästä viestistä saa valittaa härönapilla, mutta siinä tapauksessa olkaa hyvät ja vikiskää myös vvenlan viesteistä. turha ihmetellä, miksi ht.netin ilmapiiri nyt on vähän mitä on, kun tämmösiä on vapaana..

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   14.1.10 18:04:40

Tulipa taas huomattua kuinka virtuaalimaailmassa pyydetään kritiikkiä, mutta sitä ei kestetä suuttumatta. Tämähän on huvittavaa.

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   14.1.10 18:22:07

Solina, olisiko sivuja näytellä? Varmasti oikein mukavia tapauksia. :)

Vvenla, vaan katsopa ranking-listaa. 17 eri ohjastajaa ja esim. metsäajossa 29 hevosta listoilla ei mielestäni ole ihan vähäinen määrä. Ihmiset arvostavat erilaisia asioita. Sie voit toki arvostaa ulkoasua, mutta minä arvostan tekstejä.

Terra., näinpä. Ymmärsit pointtini. :)

Mari, eri asia on antaa kritiikkiä, kuin perusteetonta ja negatiivistä palautetta. Kuten jo sanoin, en tule koskaan hyväksymään minuun kohdistuneita syytöksiä, jotka ovat mielestäni aivan turhia ja vääriä.

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   14.1.10 18:31:40

Noora, eikö kuitenkin käyttäjäystävällistä ulkoasua ja selkeitä sivuja kannattaisi arvostaa? Sivujen epäkäytännöllisyys saattaa karkottaa useita potentiaalisia harrastajia. Toki teksteihin kannattaa panostaa, mutta sivujen ulkoasu on se, minkä kävijä ensimmäisenä näkee.

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   14.1.10 18:35:17

Jos ette ole tyytyväisiä Nooran perustamien yhdistyksien toimintaan, miksi ette itse tee parempia?
Helppohan se on päätään aukoa, kun ei tee itse mitään asian eteen.
Minusta on hienoa, että Noora tekee töitä VTSY:n eteen. Uskallan väittää, että kukaan muu ei ole jaksanut yhtä kauaa painia suomentyöhevosten eteen kuin Noora vaikka kannatusjoukko/ harrastajamäärä on vielä vähäinen.

"Asia ei void mua vähempään kiinnostaa" - Hyvä. Sitten jos teillä on vähänkään älliä päässä, voittekin lopettaa topiccien töhrimisen ja häipyä negatiivisten fiilistenne kanssa muualle, kiiiiiitos :)

Lähettäjä: Puuha-Anni 
Päivämäärä:   14.1.10 18:35:35

Noora, olet hienolla asialla, mutta älä yritä tehdä kaikkea yksin! Ota ihmisten neuvot ja mielipiteet huomioon ja koita rakentaa yhdistyksestä ja kaikesta sellaista, että se olisi mahdollsimman monelle mieluinen. Mikäli oikein ymmärrän, yhdistys ei ole vain itsellesi niinkuin esim. pelkkä hevonen on, vaan myös muille harrastajille. Silloin sinun pitää kuunnella myös niitä muita, heidän ideansa ja kokemuksensakin saattavat olla ihan oikeastikin hyviä! :)

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   14.1.10 18:46:00

Puuha-Anni, kiitos asiallisesta palautteestasi! :) Otan kyllä neuvotkin huomioon (jos ne ovat puettu asialliseen muotoon) ja olen uutta ulkoasua tekemässä parhaillaan. Hyvähän se on sanoa asioita, että esim. jos ulkoasu mättää, mutta turha asiattomuus, minuun henkilönä puuttuminen (joka ei ollut tämän topickin idea), ym. on ärsyttävää. Ja olisikin hyvä, jos joiltain ihmisiltä tulisi oikesti hyviä mielipiteitä, ja jos näin käy, otan vinkistä vaarin. Mutta kun nämä topickit tahtovat sitten päätyä näin: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=700402&t=697103, vaikka kuinka asiallisesti kysyisin teidän toiveitanne.

Palautteen voi sanoa aina asiallisesti, kuten sinä teit. Kiitos siis mielipiteestäsi!

Mari, ihmiset ovat onneksi osanneet asiallisestikin tätä pyytää, ja siksi uusi ulkoasu on tulossa. :)

Shavo, Kiitoksia Sinullekin.

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   14.1.10 21:37:27

Mie uppailen tätä, josko joku olis vielä interested this.

LähettäjäWo. 
Päivämäärä:   14.1.10 22:17:27

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=1

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   14.1.10 22:22:47

Wo., no voi jes. :'D

LähettäjäWo. 
Päivämäärä:   14.1.10 22:23:40

no kikkeliskokkelis, ei sotketa tätä enempää :3

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   15.1.10 08:04:25

Ja miehän laitan tän ylös. ;)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.1.10 10:42:22

Jos nyt välttämättä haluat positiivista palautetta yhdistyksestä, niin ainakin tämä ulkoasunalku on menossa parempaan suuntaan ( http://koti.terrieri.net/revontuli_talli/Esim/uuttasuokeille.html , jos siis on yhdistykselle tulossa).
Tässä on jo sitä yksinkertaisuutta ja käyttäjäystävällisyyttä, mikäli niitä itse ulkoasussa arvostat. Jos jätät tuosta ulkoasusta pois kaikki ihmeelliset linkkihässäkät ja turhat liirumlaarumit, niin varmasti tulee edeltäjäänsä parempi.

Plus kun hiot tekstit kuntoon ja lisäät kunnolliset lähdetiedot (tekijänoikeuslain mukaanhan ne pitäisi olla esillä jos teksti on suoraan kopioitu joltakin sivulta), niin ehkäpä minäkin voin sivuilla vierailla.

Tosin, ihan kun sinä minun kommenttiani enää mihinkään tarvitsisit. :D

Terra, kiitoksia palautteesta. Todella mielenkiintoista.

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   15.1.10 16:20:12

Vvenla, tekstejä EI ole kopioitu suoraan miltään sivulta. Kolmosesta pidettiin topickin mukaan eniten.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.1.10 17:14:46

No, jos saat kolmosesta käyttäjäystävällisen ja toimivan ulkoasun, niin minäkin kannatan sitä.

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   15.1.10 18:53:40

Juups, pitänee vielä katsoa, mitä tästä kehittyy. :)

LähettäjäSumuhevonen 
Päivämäärä:   15.1.10 19:19:40

Terve!

Meidän Pihlajamäen taidat jo tietääkin, joten en ala sitä erityisemmin tässä mainostelemaan. :)

VTSY:n toimintaan olisi minullakin muutama ehdotus, ja ensimmäinen parannusehdotus koskee ehdottomasti jos tässäkin ketjussa edellämainittua ulkoasua. Tämä nykyinen ulkoasu on ehdottomasti parempi kuin edellinen, mutta edelleen siitä puuttuu yksinkertainen käyttäjäystävällisyys. Fontti on kooltaan ja väriltään oikea, mutta sommittelu tekee tekstistä vaikealukuista.

Haluaisin kuulla myös virtuaalityösuomenhevosen historiasta enemmän. Mikäli sinulla on aikaa, voisit tehdä hieman taustatutkimusta ja etsiä lisätietoa virtuaalihistorian menneistä työsuomenhevosista. Tällä hetkellähän "virtuaalisen työsuomenhevosen historiasta" löytyy lähinnä tietoa omasta innostuksestasi ja kiinnostuksestasi virtuaalityösuomenhevosta kohtaan.

Uskoisin, että muutamia asioita muuttamalla saisit sivuistasi kattavammat ja käyttäjäystävällisyyden mukana myös uusia yhteistyökumppaneita virtuaalityösuomenhevoskasvattajista. Tällä hetkellä ulkoasu on sellainen, ettei se anna kovinkaan pitkäikäistä vaikutelmaa (joka on kuitenkin väärä oletus, onhan yhdistys ollut sinulla jo ainakin puoli vuotta?). Saisit varmasti ori- ja tammalistoille lisää hevosia ja syntyneitä kasvatteja. Käyttäjäystävällisyys on avainsana, ja siihen tulee pyrkiä täydellä teholla.

Onnea jatkoon, toivottavasti yhdistys saa lisää yhteistyökumppaneita ja positiivista kattavuutta virtuaalimaailmassa!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   15.1.10 19:23:52

Sumuhevonen, JUURI TUOLLAISTA palautetta toivoinkin, eli palautetta siitä, miten asioita voisi tehdä toisin ja miten niitä voisi parantaa. Uusi ulkoasu on jo tulossa ja sen jälkeen yritän muokkailla säännöistä selkeämmät. Voisin tosiaan lisätä virtuaalisen työsuomenhevosen historiaa, mutta onkohan olemassa aikaisemmilta ajoilta "kuuluisia" virtuaalisia työhevosia, sillä ennenhän oli vain THS, joka ei kattanut suomenhevosia.

Pihlajamäki on erittäin hieno talli, jolle toivon onnea ja menestystä enemmän kuin laki sallii. :)

Lähettäjämeym. 
Päivämäärä:   15.1.10 20:08:28

VTSY kaipaisi kyllä todellakin uutta ulkoasua, inhottavaa sanoa että tuo on aivan kamala tuo nykyinen :( Tai no, ei ehkä kamala, mutta ehkä alkeellisen näköinen? Linkit ovat hienot, sitä en kiistä. Uusi vaikuttaa värimaailmaltaan hieman turhan talviselta, joten värien muutos voisi olla paikallaan ennen kuin ulkoasun ottaa käyttöön. Kevät ja kesä ovat kuitenkin tulossa jo kovaa vauhtia ;)

((En halua tunkea millään lailla, mutta tulevaisuudessa jos joskus haluat ulkopuolisen ulkoasun toteuttajan, niin ota vapaasti yhteyttä. Jälki ei ole kummoista, mutta ainakin validia. esimn.
x x :>))

Päivämäärä:   15.1.10 23:59:00

Meym., Ulkoasuun on onneksi tulossa muutos. :) Kiitos asiallisesta kritiikistä ja nyt älysin vielä vaihtaa värejäkin kesäisemmiksi tuleavan ulkoasuun. Kiitoksia kovasti tarjouksestasi, otan yhteyttä mikäli tarvitsen joskus ulkoasun tekijän, sillä ulkoasusi ovat hienoja. Jos onnistun nyt, niin pyrin tekemään ulkoasut, ettei kenenkään muun tarvitse vaivautua ja että saan mahdollisimman helposti päivitettyä sivut. Eli teen ulkoasuista sekä kävijöille, että itselleni helpot. :)

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   16.1.10 14:22:53

^^

LähettäjäOdessa 
Päivämäärä:   16.1.10 15:02:55

Monnilla oli Raikun ja Rytmiksen aikaan Tuonelan työhevostalli, jossa oli tällainen työkkäriori kuin Ryysyrannan Harhaan Johtaja. Sivut katos geocitien mentyä, ja Monni kerran sano säpössä, että tekee Tuonelan vielä uusiksi pystyyn.

Mulla oli tästä yks kasvatti, jonka pelastin Suolehdilta, mutta oli ylläpitovaikeuksia, ja Kalmis sai hyvän kodin Kuuramaan tilalta. :)

Mie vettäydyn pitämään hieman lomaa virtuaalihommista, kun pitäis ruveta koulutöitä tekemään ja opinnäytetyö aloittaa ja vielä jaksaa opetella käymään salilla. Istun liian kauan koneella, niin ei mikään ihme, että eripuraa syntyy... Hankin sen sijaan elämän itselleni. :D

LähettäjäWo. 
Päivämäärä:   16.1.10 15:07:23

Sama juttu kuin Odessalla :). VSTH läks jäähylle, jaksamus on ihan nollilla. Sen sijaan panostan nyt Rytmihäiriöön ja rempassa olevaan tunnehäiriöön, ja duunaan työhevosten kanssa pelkkänä harrastajana.

Tuntuu nicelta pitää ns. taukoa ja etäisyyttä.
Hommataan Odessa yhdessä elämä, ehkä meillä vielä joskus sellanenki on :D.

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   16.1.10 15:55:20

Möääh, antakaapas mielipide: tekisinkö pienen, tunnelmallisen työsuomenhevostallin blogimuotoon vai ihan normaalisti kotisivuille? En millään osaa päättää!

LähettäjäWo. 
Päivämäärä:   16.1.10 16:06:46

^ riippuu painotatko bloggailuun, vai esim hevosten kisaamiseen jne jne (:

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   16.1.10 16:12:03

Tarkoitus olis harrastaa molempia. Ehkä teen sit kummiskin normisivut... ideoita saa heitellä :)

LähettäjäWo. 
Päivämäärä:   16.1.10 16:21:06

^ normisivut ois varmaan helpommat just kisojen lisäämisen kannalta. itse pohdin taannoin muuttaisinko Rytmiksen ja tunnehäiriön blogitalleiksi, mutta päädyin silti pitämään ne normisivuilla; näin miulle helpompaa ;).

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   16.1.10 16:42:01

Jose, tee pieni ja tunnelmallinen talli (<3), mutta kotisivuille. :)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.1.10 10:34:43

Nooralla on pissaa päässä <3

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   18.1.10 17:44:52

Jeah, kassellaan :D Tässä on nyt niin monta projektia meneillään, että taidan yhdistää työhevostoiminnan keskeneräiseen tallinpoikaseen :)

LähettäjäWo. 
Päivämäärä:   20.1.10 14:42:46

Ja Wo.winiittinaatteli mainostelee :). Jos suomentyökkäreitä etsiskelette, niin Rytmiksen kasvattilistalta kannattaa vilkaista, sieltä löytyy ihan reippaasti kotia etsiviä kasvatinrääpäleitä ;).

LähettäjäJenny_K 
Päivämäärä:   31.1.10 10:32:13

Milloinkas VTSY palailee tauolta? ;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.