Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   3.1.10 13:33:44

Ja vain nyt voit vaikuttaa!

Jos siis haluat oikeasti vaikuttaa siihen, mitä työhevospiireissä tapahtuu vuonna 2010, tee se nyt! Erityisesti - mitä työsuomenhevosyhdistyksen toimintoja haluaisit parannettavan ja kehitettävän?

Yritän kehittää jonkunlaista yhdistystä myös muille työhevosille - mitä toimintoja haluaisit sinne?

Työsuomenhevosille kantakirjauksen mahdollisuus, sekä laatuarvostelujen mahdollisuus yritetään saada kuntoon, mutta eipä nuo hevoset vielä ole paljoa kilpailleet, ainakaan VTSY:n alaisissa. Tuomarikoulutus tulee myös, sekä näyttelytoiminnan pitäisi alkaa. Yritän ehkä kehittää työhevoslehteä, mikäli ihmisten kiinnostus nousisi.

Minkälaisia kilpailuja ja valmennuksia haluaisit? Erityisesti missä lajeissa (kyntö, käyttö, veto, metsä)? Onko työsuomenhevosnäyttelyille kysyntää?

Kaipaatteko tarinatoimintaa? Olen järjestänyt aikaisemmin, mutta silloin ei ainakaan kenelläkään ollut kysyntää tälle asialle.

Kasvattejakin on minulta tulossa myyntiin, jos joku sellaista kaipaa jossain vaiheessa.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   3.1.10 17:47:20

Tuleepa helppo vuosi, kun saa järjestää mitä tykkää, ja kun te vain hyväksytte kaiken. Upeaa, että olette kerrankin yhtä mieltä! ;)

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   3.1.10 18:09:06

Tää on tasan vika nosto.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   3.1.10 19:56:39

Sanokkee nyt jtn.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

Lähettäjäyukitora. 
Päivämäärä:   3.1.10 20:02:28

jos sinne yhdistykselle sais hieman kätevämpää ulkoasua niin sitten ois kiva. ois kivan kiva myös tuo näyttelytoiminta ja sen semmoinen kun itselle tuli tässä yksi työsuokki :)

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   3.1.10 20:12:38

Jukka: :) Juups. Näyttelytoiminta alkaa, kun löydän tuomarit ja se voi olla hieman hankalaa...

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   3.1.10 20:34:57

^^

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäKama 
Päivämäärä:   3.1.10 20:38:37

Lajeista minua kiinnostaisi etenkin kyntö ja metsäajo, osallistuisin mieluusti näitä lajeja sisältäviin kisoihin ja valmennuksiin. :)

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   3.1.10 20:41:36

Kiitoksia Kama! :)

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäJenny_K 
Päivämäärä:   3.1.10 20:45:47

Toivoisin VTSY:n ulkoasuun muutosta. Itsellä, kun on laajakuvanäyttö, niin tekstit venyy hirmuisen leveälle ja vaikeasti seurattaviksi. :)

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäOdessa 
Päivämäärä:   3.1.10 20:59:01

Älä Noora kahmi kaikkea ittelle, kun muutkin haluaa tehdä jotain asiansa eteen, mutta ovat hitaammanpuoleisia ja harkitsevaisempia. :)

Valmennuksia itse kaipailisin varsinkin nuoremmalle työhevossukupolvelle, ja mieluusti juuri sellaista, että on sopivan realistinen ajoituskin. Eli kuten mesessä sanoin, ei kiitos kyntövalkkaa kesätunnelmissa tammikuussa. :D Vaikka jokainen toteuttaakin harrastustaan omalla tavallaan, se on kaikkien tekijöiden mielestä p*skamainen fiilis, kun järjestää jotain, ja kas kummaa! Ei ole osallistujia...

Siihen sun nimiongelmaan ratkaisu. Tee hevosrekisteri VTSY:n alaisuuteen, jolloin kaikki työsuokit voidaan rekisteröidä, ja vain rekisteröidyt voivat kilpailla alaisissa kisoissa. Näin vältytään helpommin siltä, ettei sekoiteta kahta samannimistä suokkia keskenään. :)

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäOdessa 
Päivämäärä:   3.1.10 21:26:46

Ja tuol rekisteröinnillä on sekin etu, et jos rajataan kisat vain rekisteröidyille koneille, niin ne jotka ei tosta kiinnostu, voivat rauhassa kehittää niitä villejä kisoja.

Eikä mikään tietty estä kisaamasta sekä alaisissa että villeissä, jos se heppa olis rekisteröity.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   3.1.10 22:50:42

Odessa, se on työläs se rekisteri. Oikeesti. Enkä mie oo mikään koodinero. Mut oon mie sitä miettinytkin, sillon alussa.

Ja siitä kynnöstä talvella. Mie ite tykkään tehä täällä ihan utopistisia asioita. Mie ymmärrän kyllä sen, että jotkut haluaa harrastaa reaalisesti, jolloin on jätettävä nämä mahdollisuudet käyttämättä. :) Mut kaikkia ei voi miellyttää.

Ja vielä lisäksi, en kahmi kaikkea itselleni. Tuomariksikin saa tulla, mutta innokkuutta löytynee vähän. Työhevosyhdistyksenkin olisi voinut joku vaikka viisi vuotta sitten kehittää, mutta ei. Ja nyt mie oon puikoissa. Sitä paitsi mie kehittelin harkitsin tätä vajaan vuoden, joten se on pitkä aika se. Valmistauduin siihen, että sitä toimintaa osaltani kanssa tulee.

Jos muut haluavat tehdä, he kanssa sitten tekevät. Jos eivät, eivät tee. Esim. VTSY:n kilpakalenterista näkee muiden innokkuuden VTSY:tä kohtaan. Taitaa meitä olla huimat kolme ihmistä, jotka on kisoja järjestänyt. Ja mie suurimman osan niistäkin. Osallistujia taasen suht. paljon. Tulkitsen sen niin, että ihmiset haluavat osallistua, mutteivät pitää kisoja -> minä pidän.

Ja tarjoan kyllä kaikille osallistumismahdollisuuden, yleensä en oo kisoja rajannut. Ja myös järkkäämismahdollisuuden.

Mie yritän tehdä parhaani. Ihan oikeasti. Vain sen voin luvata, en yhtään sen enempää, en vähempää. Nyt jos koskaan, olen enemmän kuin koskaan, yhteensä. Riittääkö? Ihan sama.

Jenny K., harkinnassa tämäkin.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   3.1.10 22:51:52

Onko kiinnostusta työhevosten varsalaatistilaisuudelle?

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäOdessa 
Päivämäärä:   4.1.10 09:23:00

Koko hommasta vain tuntui menevän kokonaan se maku tässä, kun VTSY tuli kuvioihin. Kun ite aloitettiin, järjestettiin vain villejä kisoja, ja oli semmonen rempseä meininki. Nyt tuntuu liiankin siltä, et työsuokeistakin tehdään auttamatta kisarääkkejä. Tai sitten en ole vain vielä tottunyt yhdistyksen läsnäoloon.

Villejä kisoja ja toimintaa on myös aika paha järjestää, jos ei ole mukaan tulijoita. :) Ei sillä, työhevoshommia voi harrastaa, vaikkei käyttäisikään yhdistyksen palveluja, mutta pakko silti myöntää, että aloittaessa se meininki oli aivan jotain muuta, mitä se on nykyään.
Wo'n kanssa me myös yritettiin pystyttää yhdistystä aikasemmin kuin sie rupesit hommiin, mutta sitten tulikin kovaa huutoa ht.netin suunnalta, että sää teet sen, eikä kukaan muu. No me tarjouduttiin auttamaan, ei käy. Nyt on vanhan mallin toiminnalle oleva sivusto, joka enemmänkin tarjoaa kisojen pitämistä varten tietoa eri lajeista, ja tämä VTSY. Wo. olisi halukas yhteistyöhön, jotta homma voisi skulaa paremmin näiden kahden voimin. Ymmärsin ettei käy.

Me kaikki haluttas olla vielä joskus tunnettuja ja muistettuja työsuokkien osalta virtuaalimaailmassa, mutta Wo'ta lainaten, se ei onnistu yksin. Mää en voi sille mitään, et mua rupee pikkuhiljaa kyrpäseen tämä tilanne, että haluat kaiken kunnian työsuokkien osalta itsellesi, ja niin ikään tallaat muut jalkoihisi. Omalta osaltaan se on meidän muidenkin vika, kun sie oot ainoa pinnalla oleva koko ajan. Olet niin ikään itsevaltias koko työsuokkitouhun kanssa.

Virtuaalitouhujen ulkopuolella kuulostat todella mukavalta ihmiseltä, enkä haluis saada mätkyjä mesessä tän takia, koska sun kanssa on mukava jutella kaikesta muusta. :) VTSY:n osalta asiat ei vain tunnu menevän kauhean sosiaalisesti. Mutta jokainen taaplaa tavallaan, ja jos mua tai jotakuta muuta ei homma näin kiinnosta, niin mikään ei estä olematta käyttämättä koko yhdistystä. Olis vaan kaikkien puolesta kiva, että miettisit hieman tuota yksinvaltiaan rooliasi työsuokkien kohdalla, jotta saataisiin tästä kaikille sopiva harrastus. :) Toiset aloitti tämän juuri sillä perustein, ettei ollut VRL:n tapaista härpäkettä siinä taustalla ohjailemassa meidän harrastamisen kulkua.

Pahoittelen tätä purkautumista, mutta sainpa nyt sanottua.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   4.1.10 10:08:12

tälleen ot. Ja Noora ei sit veä sitä palkokasvi nenuunsa. ;)

"Me kaikki haluttas olla vielä joskus tunnettuja ja muistettuja työsuokkien osalta virtuaalimaailmassa, mutta Wo'ta lainaten, se ei onnistu yksin. Mää en voi sille mitään, et mua rupee pikkuhiljaa kyrpäseen tämä tilanne, että haluat kaiken kunnian työsuokkien osalta itsellesi, ja niin ikään tallaat muut jalkoihisi. Omalta osaltaan se on meidän muidenkin vika, kun sie oot ainoa pinnalla oleva koko ajan. Olet niin ikään itsevaltias koko työsuokkitouhun kanssa."

Odessa, mä oon aika samaa mieltä sun kanssaas tästä. Noora jankkaa msn työsuokeista, vähän väliä joku topic on, yllättävää työsuokeista. Ei kukaan jaksa sellasta et sitä tuputetaan joka hemmetin suunnasta jokaselle. Kuten oon jo aiemminkin sanonut, hankkisin mielelläni työsuokin, muiden suokkien lisäksi, mutta se raukka jäis vailla kisoja, sillä yhdistyksen kilpailuita en jaksaisi katsoa noin vaikean ulkoasun kanssa.

VTSY, yhdistyshän se oli? Miksei siis sille edes hieman virallisempaa ulkoasua hommata? Ei pahalla, mutta nykyinen ulkoasu vaikuttaa juuri sellaiselta aloittelijan työltä ja käsittääkseni Noora ei harrastajana ole alottelija? Miksei voisi hieman nähdä vaivaa ja pyytää joku muu tekemään ulkoasua jos ei itse pysty tekemään. ;) Tarpeeksi inspiroivat, tarkat mutta silti vapaat ohjeet jos mulle mailiin heittää niin voin jopa kokeillakkin, mahd. ilmaseks. ;)

Toivon että työhevospuoli ei tulisi ainakaankisojen osalta VRL'n alaisuuteen, sillä jos yhdistyksellä on kaikki reilassa ym. ja hankin sen ainokaisen työjuntturan en todellakaan aijo kisata yhtään vrl'n alaista kilpailua. ;)

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   4.1.10 12:07:56

Odessa, olen itsekin villejä järjestänyt ja uskon, että tulijoita on. Ja itse aloin järkätä vuotta ennen yhdistystä, ennen kuin VTSY ilmestyi.

Kuinka niin itsevaltias? Mie en kyllä nyt ymmärrä tätä. Mie oon itse ottanu kyllä kaikki tallit, ketkä on halunneet, kasvattajalistoille, jne. Mutta kun ei ole ilmoittautuneita juurikaan - se on taas teidän omasta aktiivisuudestanne kiinni. Haluan tarjota ihmisille monipuolisen mahdollisuuden harrastamiseen.

Näin jokainen saa harrastaa omalla tyylillään. Mie tykkään henk. koht. kilpailla oikeasti suomenhevosilla, miulla on aikasempiakin hevosia, joilla kisailen (tosin ratsastusta). Mitä eroa on siinä, että himokisaa työsuokeilla, kun että himokisaa koulupuoliverisillä? Mie oon tosiaan niitä villejäkin järjestänyt ja tarjonnut tarinatoimintaakin niille, jotka haluavat. Huomioin siis myös näitä rentoja harrastajia. On outoa kuulla, että joku sanoo vielä tämän jälkeen minua itsevaltiaaksi, kun lisään suurenevat ranking-pisteet sivuille ja järjestän tarinakilpailut vaan sen takia, että näillä realistisilla harrastajillakin olisi jalansijaa täällä. Vaan eipä niihinkään juuri ollut osallistujia.

Ja maukka, jos sinnuu häirihtee miun topickit ja meseviestit, niin voit toki aina estää miut ja jättää lukematta jos ei kiinnosta. Miten muuten mie informoisin ihmisiä tulevista tapahtumista kuin foorumien kautta, pääasiassa? Siitähän se mökä vasta syntyisikin, kun tekisin tämän homman piilossa, enkä kysyisi teidän mielipidettänne.

Ja miksi ihmeessä yhdistys menisi Virtuaalisen Ratsastajainliiton alaisuuteen? Sehän on Ratsastajainliitto ja tämä on Työsuomenhevosten maa.

Kuten yllä sanoin, uusi ulkoasu on jälleen mietinnässä, ja toivottavasti nyt saataisiin kaikille sopiva ulkoasu! :)

Ja jos näin ajatellaan, niin kuka vaan olisi yhdistyksen ennemmin tai myöhemmin voinut perustaa. Ei kai yksi yhdistys itsevaltiasta tee?

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   4.1.10 12:19:11

Noora, en sanonu et häiritsee topickit, mutta kun niitä on kokoajan. eikö kaikkia asioita vois samaan syssyyn tunkea? tais it teet ihan oman topic jutun, esim. "Työhevoset #1", kuten esim. suokeilla tai traksuilla on. ;) siellä voit tiedottaa kaikkia työheppailijoita kiinnostavista asioista. ei tarvi sitä palkokasvia nenään vetää jos sanoo mielipiteensä. ;)

No tuntuu vaan siltä et kukaan muu ei sais tehdä työhevosten eteen mitään? Tuntuu että sä olisit ainoastaan yksin kaiken takana. Mikset pyydä esim. Odessaa ja Wo'ta avuksi jos ne olisi vapaaehtoisesti tulossa? Mieti jos Fea pyörittäisi YKSIN VRL'ää? eikä huolis muista työntekijöitä sinne? Eihän työheppaliitto tosin oo yhtä iso kun VRL, mutta näin verrannollisesti. ;)

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   4.1.10 12:33:30

Maukka., työsuokit-topickkihomma olisi kyllä kieltämättä ihan hyvä idea - kiitos siitä! En vedä palkokasveja nenääni sentään näin pienestä. Sanoin vaan oman kantani asiaan.

Tottakai saa. Eihän työsuomenhevosmaailma olisi mitään ilman muita kasvattajia, kilpailijoita, ym. Sitä paitsi, tulen kyllä pian tarvitsemaan tuomareita, joten paikka on niihin puuhiin avoimena. Ja enpä tosin usko, että kovin moni haluaisi vapaaehtoisesti esim. pyörittää rankingia, ym. Voin aivan hyvin tehdä sen päivityksen yhteydessä, niin säästyy teiltäkin vaivaa. :) Ja toisekseen, sama tunnus on käytössä tallilla, ym. joten en uskalla päästää sinne muita ja en osaa kunnolla käyttää muita palvelimia.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   4.1.10 13:10:51

http://koti.terrieri.net/revontuli_talli/Esim/uuttasuokeille.html Mitä tykkäätte tästä näin pohjana VTSY:lle? Kuvia ja otsikko valkoiseen kohtaan _totta kai_ tulossa. Vai olisiko sinisenä parempi...? Ja sitten sellainen sinivalkoinen rusettihomma. :)

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   4.1.10 13:46:54

Mie teen illalla tuon työhevoset-topickin ja sitten ilmoitan heti aloitusviestissä ajankohtaiset asiat.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   4.1.10 13:50:49

Noora, kannattaa juu tehdä sellainen, helpottaa jokaista työheppailijaa huomattavasti. ;) Muistat vaan että Työhevoset on parempi kuin Työsuomenhevoset, sillä löytyy varmasti muunkin rotuisia työheppoja kuin suokkeja. ;) Mikset tee uutta tunnusta VTSY'lle? näin olisi paljon helpompaa eikä osoitekkaan ole noin monimutkainen. :D

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   4.1.10 13:53:43

Maukka.: Maksaa. Ja sitä paitsi, miun mielestä asiat hoituvat hyvin mailitsekin. Miellyttikös Maukkaa tuo ulkan alku? ;)

Mutta, nyt ulos.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   4.1.10 14:04:50

Heiheij, parannusehdotuksia jättäkää.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   4.1.10 14:13:04

emmä osaa sanoo vielä. :D paremmin sen tulkitsee sit ku se on koodattuna :D ja eihän se oo kuin 1.90e? ja miksei se vois mennä esim. websiin ? ;)

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   4.1.10 16:10:14

No, kannattaisi nyt sanoa, etten turhaan koodaile loppuun ja sitten ei tarvitsisi valittaa, jos sen vaihdan. Ja edelleenkin mieluiten lisään juttuja sähköpostista. Websiä en osaa niin hyvin käyttää ja en laita rahaa virtuaalitalleihin.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

Lähettäjä: Gerde 
Päivämäärä:   4.1.10 16:17:34

En selannut kovin tarkkaan mitä viestiketjussa jo aikaisemmin mainittiin, mutta oma toiveeni olisi nähdä enemmän tavallisia työhevoskilpailuja ja vähemmän muuta. Olet kovasti jo ennättänyt suunnittelemaan kaikenlaista, mutta suomentyöhevoskanta on vielä niin pieni, että kaikki muu (esimerkiksi juuri kantakirja ja laatuarvostelu) on varmaan vielä tässä vaiheessa suhteellisen tarpeetonta. Omasta mielestäni tärkeämpää olisikin nyt tarjota monipuolisesti toimintaa (kilpailuja ja valmennuksia) niille nykyisille työhevosille ja näinollen samalla kasvattaa työhevosien määrää.

  Re: Sano toiveesi vuodelle 2010!

Lähettäjä: Odessa 
Päivämäärä:   5.1.10 14:44:46

No niin, nyt kaikki ovat varmaan saaneet rähjätä toisilleen tarpeeksi, ja voidaan taas keskittyä harrastamaan tätä yhtenä isona porukkana. :) Pyydän anteeksi hieman loukkaavaa aikaisempaa viestiäni, ja toivon, että voidaan jatkaa sovussa eteenpäin. Ainakin itse haluisin jatkaa. :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.