Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sydänleikki #2

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   5.5.13 19:39:39

edellinen:

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=866804&t=866804

Ensi viikonloppuna tulee jatkoa!:) en usko ehtiväni ennen sitä laittamaan pätkää, sillä mulla on niin monia aineita kirjoitettavana alkuviikosta...

Re: Sydänleikki #2

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   5.5.13 19:52:08

Voisinkin tässä laittaa pienen kyselyn pystyyn teille rakkaat lukijat. Olisin tosi iloinen, jos voisitte vastata seuraaviin kysymyksiin ja siten auttaa minua ja tarinaa kehittymään paremmaksi:)

Mikä on mielestäsi tarinassa parasta?
Missä olisi eniten parantamisen varaa?
Oletko huomannut minun toistelevan jatkuvasti jotain virhettä (muuta kuin näppäilyvirhettä) tai tönkköä lauserakennetta?

Ja sitten vielä ihan mielenkiinnosta:
Oletko ollut lukijana jo "Oo siellä jossain mun" tarinan aikana?
Kuka on lempihahmosi?

Kiitos kaikille jotka viitsivät vastata! En oleta mitään romaania vastaukseksi, mutta jos haluaa vastata pitkästi niin en pane vastaan:D

LähettäjäHöm... 
Päivämäärä:   6.5.13 12:33:28

Mikä on mielestäsi tarinassa parasta? Tarinassa parasta on, että teet sen selkeälukuisesti, jätät jännään kohtaan ja tarina on muutenkin mielenkiintoinen (:

Missä olisi eniten parantamisen varaa? Hmm... en keksi kyllä mitään... ehkä hhiiieman pidempiä pätkiä, mutta kaikki muu on toosi hyvää

Oletko huomannut minun toistelevan jatkuvasti jotain virhettä (muuta kuin näppäilyvirhettä) tai tönkköä lauserakennetta? En ole

Oletko ollut lukijana jo "Oo siellä jossain mun" tarinan aikana? Kyllä!!! Luin varta vasten tuon "Oo siellä jossain mun" tarinan ja muutkin sinun kirjoittamat tarinat koska jäin TOTAALISESTI koukkuun :D

Kuka on lempihahmosi? Varmaan Teemu.... en osaa päättää !? :D

Lähettäjä: Pauliina 
Päivämäärä:   6.5.13 15:10:23

Mikä on mielestäsi tarinassa parasta? Hyvä kieliasu, pystyn lukemaan ilman päänsärkyä

Missä olisi eniten parantamisen varaa? Hmm, aina jatkoa voi tulla useammin. Tiedän kuitenkin, ettei sitä pätkää voi väkisin vääntää. Ehkä joidenkin lauseiden ns. selveyttä voisi paranataa. Esimerkkinä nyt tämä lause:
' Tanssini oli hieman huojuvaa, mutta en jaksanut välittää siitä. ' Tuo en jaksanut välittää siitä, kuulostaa kiireesti keksityltä ja ehkä vähän kulutetulta. Lauseen olisi voinut rakentaa esimerkiksi näillä sanoilla ' Huojuvasta tanssista huolimatta annoin musiikin viedä ' yms. Kannattaa muutenkin välttää yleisiä sanoja, esimerkiksi ' Annoin katseeni vaeltaa ' ja niin edelleen. Alempaan kysymykseen taisinkin tässä vastata.
Oletko huomannut minun toistelevan jatkuvasti jotain virhettä (muuta kuin näppäilyvirhettä) tai tönkköä lauserakennetta?

Ja sitten vielä ihan mielenkiinnosta:
Oletko ollut lukijana jo "Oo siellä jossain mun" tarinan aikana? En vakituisena, aina välillä kävin katselemassa.
Kuka on lempihahmosi? Hmm, no Janista olen ehkä vähän tykännyt.

+ Pakko vielä esittää juonitoive, ei Sallasta ja Teemusta sitä lopullista paria.

xoxo Pauliina

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.5.13 17:25:24

Mikä on mielestäsi tarinassa parasta? kirjoitat tosi sujuvasti, ja tarinaa on aina kiva lukea kun on välillä jotain jännittävääkin :D
Missä olisi eniten parantamisen varaa? voisit kirjoittaa useammin :) ei muuten
Oletko huomannut minun toistelevan jatkuvasti jotain virhettä (muuta kuin näppäilyvirhettä) tai tönkköä lauserakennetta? en

Oletko ollut lukijana jo "Oo siellä jossain mun" tarinan aikana? en
Kuka on lempihahmosi? salla, teemu <3

Lähettäjä: howmuchilovethis 
Päivämäärä:   6.5.13 18:47:42

Mikä on mielestäsi tarinassa parasta? Selkee ja sujuva teksti. Hyvii käänteit ja jätät kesken ain hyvää kohtaa jolloi oottaa ain innol seuraavaa osaa :))
Missä olisi eniten parantamisen varaa? saisit kirjottaa usemmin, mut ymmärrän jos ei oo aikaa tms.
Oletko huomannut minun toistelevan jatkuvasti jotain virhettä (muuta kuin näppäilyvirhettä) tai tönkköä lauserakennetta? en oikeestaa :)
Oletko ollut lukijana jo "Oo siellä jossain mun" tarinan aikana? OON!! :)
Kuka on lempihahmosi? Teemu tai Salla

Lähettäjä: >:) 
Päivämäärä:   7.5.13 22:45:32

sujuva ja hyvä teksti ja juoni.
saisit kirjoittaa useemmin mut ymmärrän kyl jos et pysty.
en.
en
teemu ja salla. ihana pari ! <3 niin söpöi !

Lähettäjä: stigi 
Päivämäärä:   9.5.13 22:16:34

Up!!

Lähettäjä: Moik 
Päivämäärä:   11.5.13 00:43:05

Lisäääää

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   12.5.13 20:57:33

huhhuh, menipäs myöhäseks tää pätkä kun oon joutunu pakkaileen kokoajan jotain muuttolaatikoita ja siivoilemaan, mutta tässä tää nyt kumminkin on

Ja kiitos kaikille tähänmennessä vastanneille!:) auttaa ja motivoi tosi paljon, kun saa palautetta
______________________________________________________-
– Jani!
Yritin tunkea ihmismassan lävitse ja huidoin kyynärpäillä tehdäkseni itselleni tilaa. Sain raivattua itselleni kulkuväylän ja tuskin kuulin huitomieni ihmisten valitusta. Sora rahisi jalkojeni alla, kun juoksin auttamaan yhtä parhaista ystävistäni, joka makasi maassa kylkeään pidellen.
– Lopeta! Lopeta! Anna Janin olla! kiljuin miehelle, joka potki Jania kylkeen.
Uhkarohkeasti menin Janin ja potkijan väliin. Tuijotin miehen harhaileviin, harmaisiin silmiin haastavasti. Nuorukainen tuijotti takaisin hämmästyneenä, mutta pian tämän kapea suu vääntyi ivalliseen hymyyn. Normaalisti olisin varmaankin juossut karkuun, mutta alkoholin rohkaisu ja huoli Janista saivat mut pysymään paikoillani.
– Voi että, oikeen tyttöystävä tulee puolustaan! Sun olis parempi olla puuttumatta mun asioihin ämmä, mies ivaili matalalla, epämiellyttävällä äänellä.
– Sun olis parempi olla koskematta mun kavereihin, heitin takaisin uhmakkaasti.
Mies tarttui ranteisiini kovakouraisesti ja hänen kasvonsa kovenivat.
– Älä sä vítun huora rupea víttuilemaan mulle, tämä huusi mulle ja tunsin miehen sylkipisaroiden roiskuvan kasvoilleni.
– Roope, älä…
Heikko ja aneleva tytön ääni kuului Jasminille, jonka läsnäolon huomasin vasta silloin. En kuitenkaan kiinnittänyt tyttöön enempää huomiota, enkä edes viitsinyt miettiä, miksi tyttö puolusti minua, suurinta vihollistaan yhdeksännellä luokalla. Minulle raivoava mies kiinnitti seuralaiseensa huomiota vielä vähemmän kuin minä, reagoi tytön sanoihin ainoastaan tiukentamalla otettaan mun ranteistani. Kipu vihloi käsiäni, mutta taistelin pitääkseni naamani peruslukemilla. En edes nyrpistänyt nenääni, vaikka miehen hengityksen iljettävä tupakan haju tulvi sieraimiini.
– Päästä irti Sallasta, kuulin Janin hiljaisen, vaikeroivan äänen.
Mies nauroi ivallisesti ja sylkäisi mun kasvoilleni.
– Irti mun tyttöystävästäni!
Mies käänsi katseensa Teemua kohti, mutta minä tajusin tilaisuuteni tulleen ja polkaisin polvellani voimalla ylöspäin miehen haaraväliin. Mies ulvahti kivusta ja päästi musta irti. Teemu tuli vielä mun ja miehen väliin.
– Roope, anna olla. Mennään jo, Jasmin aneli taas ja nyki miestä hupparista.
Mies heitti meihin vielä halveksivan, arvioivan katseen.
– Saatánan nulikat, tämä sylkäisi vielä ja lähti pois Jasminin seuratessa.

Vajosin maahan polvilleni Janin viereen. Poika piteli kylkeään ja hänen silmäkulmansa vieressä oli ilkeästi punoittava läiskä, mihin mies oli ilmeisesti lyönyt. Janin ilmeestä paistoi kipua, jota poika ilmeisesti yritti peitellä.
– Sut pitää saada lääkäriin, mutisin huolestuneena.
– Ei, Jani vastusteli ja nousi irvistäen istumaan.
– Mutta sulta voi olla kylkiluita tai jotain murtunut on potkimisen ja hakkaamisen seurauksena!
– Ehkä huomenna, mutta ei tänään.
– Mut-…
– Ei, Salla, ei tänään, oo niin kiltti, poika vastasi ja loi muhun katseen, joka sai mut vaikenemaan.
Kaikki olivat hetken hiljaa. Ville, joka oli saapunut Emman kanssa Teemun perässä, loi poikaystävääni kysyvän katseen. Teemu nyökkäsi Villelle ja pojat auttoivat Janin seisomaan ja toimivat tälle kainalokeppeinä, kun kaikki kolme suuntasivat takaisin taloon. Järkyttyneenä tapahtumista olin vieläkin polvillani soralla, kunnes Emma tarjosi kättään ja veti mut seisomaan.
– Se tais olla sitten näiden bileiden päätös. Mennään häätään porukkaa pihalle, Janista ei taida olla siihen hommaan just nyt.
Nyökkäsin ja seurasin Emmaa sisälle. Emma jäi häätämään eteisessä lymyilleitä ihmisiä, jotka suostuivat lähtemään suhteellisen helposti. Itse jatkoin matkaani olohuoneeseen, joka oli täynnä tanssivia ihmisiä. Menin pienen pöydän, jolla oli Janin läppäri ja kaijuttimet, luo ja suljin koneelta Spotifyn. Tanssivat ihmiset kääntyivät tuijottamaan mua ja huusivat vastalauseitaan kun ilmoitin juhlien olevan ohi. Tajusin, etten saisi ihmisiä lähtemään vapaaehtoisesti, joten hätäpäissäni kerroin valheen, että naapurit olivat uhanneet poliiseilla, jos juhlinta ei heti lakkaisi. Se olikin tehokas keino saada ihmiset lähtemään, ilmeisesti kaikki pelkäsivät vanhempiensa reaktiota jos jäisivät kiinni juomisesta. Mika ilmestyi jostakin avukseni ja aloimme häätämään nuolevia pariskuntia, jotka eivät varmaan edes tajunneet mitä heidän ympärillään tapahtui.

– Siinä taiskin olla vikat tölkit, Emma sanoi ja pudotti kolme tölkkiä muovipussiin, joka oli jo ennestään täynnä.
– Ja mä sain ne oksennukset siivottua sieltä terassilta, mutisin ja lysähdin sohvalle väsyneenä.
Laskuhumala ei erityisemmin ollut innostanut siivoamaan, mutta olimme porukalla päättäneet siivota heti, sillä samalla joku pystyi pitämään Jania silmällä siltä varalta, että tämä olisi saanut aivotärähdyksen tai tarvinnut uutta pakastepussia lievittämään silmäkulmaan noussutta turvotusta. Minä, Teemu, Emma, Ville ja Mika jäisimme kaikki yöksi, jotta kukin vuorollaan voisi käydä herättelemässä Jania yöllä. Kun talo vihdoinkin näytti taas siistiltä, huikkasin Teemun kanssa muille hyvät yöt ja lähdimme Janin vanhempien makuuhuoneeseen. Väsyneenä kävin makaamaan päiväpeiton päälle ja vedin sängyllä olevaa fleecepeittoa päälleni. Teemukin ryömi viltin alle ja kaappasi minut kainaloonsa. Suljin silmäni ja nukahdin pian pojan kylkeen painautuneena.

Kännykkäni herätys oli kuin kanuunan laukaus rauhallisten unieni keskellä. Hapuilin kännykkääni nopeasti, etteivät Teemun unet häiriintyisi. Poika tietysti hätkähti hereille, mutta nukahti taas pian, kun sanoin sen olleen minun herätykseni. Itselläni ei ollut mitään muistikuvaa siitä, kun Teemu oli käynyt herättelemässä Jania, ilmeisesti olin nukahtanut yhtä nopeasti kuin Teemu minun herätykseni jälkeen. Kömmin pois viltin alta ja hiippailin Janin huoneeseen. Poika näytti niin rauhalliselta nukkuessaan, etten olisi raaskinut herättää häntä. Kävelin kuitenkin Janin viereen ja ravistin tätä hellästi olkapäästä.
– Jani, herää.
– Mmph? poika mutisi vastaukseksi ja avasi silmänsä.
– Hyvä, oot vielä tajuissas. Tartteetko sä jotakin?
– En, kiitti kuitenkin. Anteeks, kun musta on näin paljon vaivaa.
– Ei se mitään, vaikka ootkin vähän idiootti kun et tajua omaa parastas ja mee lääkäriin.
Jani naurahti hiljaa, mutta nauru vaihtui pian irvistykseen.
– Kiitos Salla, kun autoit mua. Mutta seuraavalla kerralla et tule väliin, mä en halua, että sulle sattuu jotakin, poika kuiskasi ja hymyilin.
Kävelin Janin ovelle mennäkseni nukkumaan, kun kuulin taas pojan äänen.
– Salla?
– Nii?
– Sä oot tosi tärkee mulle.
– Säkin oot tosi tärkeä ystävä mulle, vastasin vilpittömästi ja hymyilin pojalle, vaikkei tämä sitä hämärässä huoneessa näkisikään.
– Hyvää yötä.
– Öitä.

Lähettäjä: Uki 
Päivämäärä:   12.5.13 22:03:39

<3

Lähettäjä: dunderdoi@kännykkä 
Päivämäärä:   13.5.13 16:33:59

Shiiiiit, elikäs kun tuolla lukee "on potkimisen jälkeen" ni sen pitäis tietysti olla "ton potkimisen jälkeen". Ja jossakin lauseessa oli vähä tönkkö rakenne... Mikä siinä on kun ei oikolukiessa huomaa noita mutta sitten jälkikäteen huomaan, kai mulla on sitten vaan niin kova kiire päästä julkaseen kirjotuksiani:D:D

Lähettäjä: Pauliina 
Päivämäärä:   14.5.13 14:28:10

Ää, muuten hyvä pätkä, mutta kuka muka oikeasti menee kahden tappelevan ihmisen väliin. Tai siis kuka nainen menee kahden tappelevan miehen väliin? Mut juuh, muuten mukava.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.5.13 16:35:57

^^ kyllä olen itsekkin mennyt jos kyseessä on ollut kaverini valoja päjö :)

Päivämäärä:   14.5.13 18:39:49

Pauliina: itse ainakin tiedän vaikka mitä typerää on ihmiset tehneet alkoholin vaikutuksen alaisena kun kyse on vieläpä kaveristaan tai omaisuudestaan. Esim. Yks likka ja sen kaverit ryöstettiin ulkomailla ja se tyttö oli pienissä niin se lähti juokseen niiden perään jne. kun ne oli saanu sen laukun jossa oli sisällä merkkikengät. Ja ei siis ollut siis kyse mistään että vauhdissa olis ne tyypit juossu ohi vaan oli pimeellä kadulla hyökännyt joukko raavaita miehiä päälle ja uhannut raiskata jos tytöt ei olis olleet hiljaa. Eli itse ajattelisin että on pienempi kynnys mennä puolustamaan kaveriaan tollasessa tilanteessa kuin juosta rikollisjengiin kuuluvien kaappien perässä joidenkin kenkien takia, että vois repiä ne takaisin. Harmi jos pidit kyseistä seikkaa epäuskottavana, itse en osannut pitää sitä sellaisena, kun vähän vastaavanlaisissa tilanteissa omat kaverini ovat menneet väliin... Itseäni kun ärsyttää epäuskottavuudet toisten tarinoissa joten ärsyttää jos itsekin sorrun niihin:D vaikka tossa mun edellisessä niitä jonkin verran taisi ollakin niin en halua niitä enempää...

Päivämäärä:   14.5.13 18:43:00

Ääh, olipas sekavasti, siis *juosseet ohi ja napanneet laukun ja pienempi kynnys sellaisessa tilanteessa kuin tarinassa mennä väliin

Lähettäjä: pummi 
Päivämäärä:   17.5.13 19:23:56

sait uuen lukijan ehottomasti! tää on aivan ihana! :) toivottavasti teemu ja salla ei eroo..!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.5.13 22:36:37

Jatkoa!;) mut tuleeks täs samanlainen jännittävä tyyppi ? Siis vähän niinku tommi? Se oli ihanaa ko teemu suojeli sallaa uuhh<3 mut joku menneisyydestä tai jotai ? Mää rakastan tätä !!

Lähettäjä: jassp 
Päivämäärä:   23.5.13 14:53:04

ylöss

Päivämäärä:   23.5.13 19:14:48

Apuaa, ompas viime pätkästä kauan D:! Ää, ku mulla on koeviikko ja siskon ylppäreiden järjestelyä ja muutto on tässä vähän reilu parin viikon päästä, eli ei oo ollu yhtään aikaa olla koneella (myös poninomistajan velvollisuudet rokottaa aikaa...). Yritän saada tänne mahdollisimman nopeasti jatkoa, mutta seuraavat kolme viikkoa kannattaa varautua siihen, että jatkoa ei tule kovin usein. Sen jälkeen lupaan palkita odotukset aktiivisemmalla kirjoitustahdilla!

Lähettäjä: tgsh 
Päivämäärä:   24.5.13 23:02:31

upitellaa!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.5.13 18:27:20

oivoi :/

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.5.13 21:01:16

ylössssssssssssssss

Päivämäärä:   28.5.13 14:55:35

No niin, nyt on sitten viimeinenkin koe tältä vuodelta tehty. Nyt sitten äiti on vaan koko ajan antamassa jotakin hommaa tehtäväksi, että päivällä en oikein ehi kirjoittelemaan, mutta ajattelin tänään illalla/alku yöstä raapustella eteenpäin. Se pätkän julkaisu menee kyllä huomiselle, koska jos sitä yöllä kirjotan niin pitää tarkistaa virheet ym päivällä, ettei tule mitään randomkakkaa julkaistua:D aah, parin viikon päästä muuttorumbat on ohi ja ehtii paremmin kirjoittaa, sitä odotellessa sitten...

Päivämäärä:   28.5.13 16:17:14

<3

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   29.5.13 21:57:53

eh, en jaksanut eilen valvoa yöllä, eli kirjoitin tän tässä illalla. Huhhuh, oon pessyt koko päivän ikkunoita, oli kiva tunne istua hetkeksi alas ja kirjoittaa tätä eteenpäin:) Toivottavasti tekin tykkäätte, rakkaat lukijat!

Muutamat auringonsäkeet onnistuivat tunkeutumaan sädeverhojen välistä suoraan silmiini ja saivat mut heräämään. Venyttelin vähän kankeita jäseniäni ja kirosin päänsärkyä. Yhtäkkiä tajusin, että olisi aiemmin aamulla ollut minun vuoroni vielä toistamiseen käydä tarkistamassa Janin tilanne, mutta kännykkäni herätyskello oli ilmeisesti jättänyt hälyttämättä. Kirosin vieläkin raskaammin ja käännyin toiselle kyljelle. Parisängyn toinen puoli oli tyhjä, joskin päiväpeitto oli hieman rypyssä. Vasta silloin tajusin Teemun poissaolon. Nousin varovaisesti ylös sängystä, taittelin viltin, jonka alla olin nukkunut, ja suoristin päiväpeiton.

Keittiössä Teemu keitti kahvia ja teki paria voileipää. Raahauduin pojan taakse ja kiedoin käteni tämän ympärille.
– Huomenta kulta, mutisin ja painoin kasvoni pojan selkään.
Teemu hätkähti hieman, ilmeisesti hän ei ollut huomannut minua, kun kahvinkeitinkin piti melko kovaa ääntä. Poika kuitenkin laski juustohöylän kädestään ja kääntyi halaamaan mua.
– Huomenta! Nukuitko hyvin?
– Vähän liiankin hyvin. Olis ollu mun vuoro käydä kattomas Jania, mutta mun kännykkä ei hälyttäny tai sitten laitoin sen unenpöpperössä pois tai jotain, vastasin.
– Mä laitoin sen sun herätykses pois, kun olin jo hereillä ja sä näytit niin suloselta siinä nukkuessas. Kävin sit tarkistamassa Janin ja sekin on jo ihan hereillä. Itse asiassa se on just nyt suihkussa. Tuskin siltä mitään on murtunut, mustelmia vaan ja nilkka taitaa olla nyrjähtänyt.
Istuin pöydän ääreen helpottuneena. Teemu asetti eteeni yhden leivistä ja aloin syödä sitä kiitollisena. Krapulassa mikään ei tehnyt niin hyvää kuin jokin suolainen syötävä.

– Huomenia! Jani kajautti ja nilkutti keittiöön.
Suu täynnä leipää yritin vastata, mutta sain aikaiseksi vain epämääräistä äännähtelyä. Nousin kuitenkin ylös auttaakseni Jania, mutta poika torjui apuni. Jani istui mun viereeni ja nosti kipeän jalkansa vastapäiselle tuolille. Poika oli saanut mustelman silmäkulmaansa. Muita mustelmia en nähnyt, sillä Jani oli suihkun jälkeen laittanut päälleen pitkähihaisen paidan ja collarit. Teemu tyrkkäsi pojan eteen samanlaisen leivän kuin minkä oli mulle ja itselleen tehnyt.
– Kiitos! Täällähän on hyvä palvelu, Jani nauroi ja haukkasi leivästä.
– Aika hyvällä tuulella oot siihen nähden, että oot saanu turpaas alle vuorokausi sitten, en malttanut olla huomauttamatta.
– No joo, mitä sitä nyt itkemäänkään. Onko muut vielä heränneet? Jani kysyi ja hörppäsi kahviaan.
Teemu kohautti olkiaan juuri, kun Mika tuli keittiöön. Poika tuli kuitenkin vain kertomaan lähtevänsä kotiin.
– Lähdetkö sä muka ottamatta edes kahvia? Jani kysyi epäuskoisena.
– On kyllä maailmankirjat sekaisin jos sulle ei kahvi maistu, Teemukin heitti, mutta Mika vain selitti, että hänellä oli kiire, jotta ehtisi käydä kotona ennen kuin lähtisi Helille.

– Pärjääköhän se nyt varmasti? mietin ääneen kun kävelin Janin pihasta Teemun kanssa.
– No pärjää, pärjää. Näithän sä itsekin, että se pystyi tekemään kaikkea itse. Sitä paitsi Janin vanhemmathan tulevat kotiin tänään, Teemu vakuutteli mulle.
– Niin kai sitten.
Me käännyttiin asvalttipäällysteiseltä kadulta hiekkatielle, joka vei alas puistoon. Hiekka rahisi meidän jalkojen alla ja jostain kauempaa kuului linnun laulua. Naapuritalot näyttivät vielä hiljaisilta, ilmeisesti niiden asukkaat nukkuivat pitkään viikonloppuisin.
– Sä huolehdit aina vain muista. Voisit yrittää piristyä ja miettiä jotakin kivaa! Niin kuin tätä penkkiä, Teemu sanoi ja veti mut istumaan kanssaan puiston penkille, jonka maalipinta oli halkeillut.
– Tätä penkkiä? kysyin hämilläni.
– Niin. Mä ainakin tykkään tästä penkistä tosi paljon, tiedätkö miks?
– No?
– Tää on se penkki millä sä istuit silloin kun sä ensimmäisen kerran sanoit rakastavas mua.
Muistot parin vuoden takaa olivat yhtä kirkkaita, kuin ne olisivat tapahtuneet vasta eilen. Vaikka olimmekin silloin eronneet Teemun kanssa ja mua painoi pelko Tommista, hetki oli kuulunut kuitenkin yksiin mun elämäni parhaimmista. Se oli ollut se hetki, kun tajusin saavani Teemun takaisin. En voinut kuin hymyillä Teemulle, joka jaksoi aina piristää mua.
– No tulihan se hymy sieltä, Teemu nauroi ja silitti mun poskeani.
– Sä oot niin kultanen. Mitä mä tekisinkään ilman sua?
– Onneksi sun ei tarvitse sitä tietää, Teemu hymyili ja painoi huulensa mun huulilleni.

– Yök, ne pussaa!
Liukumäen takana oli kaksi pientä poikaa, jotka yrittivät piiloutua meidän katseilta. Me aloimme nauraa ja nousin ylös penkiltä.
– Voi pieniä. Nyt vielä pelkäävät tyttöbakteereja, noin kymmenen vuoden päästä ei pussailu olekaan enää niin ällöttävää, nauroin.
Teemu nyökkäsi, nousi myös penkiltä ja tarttui mun käteeni. Me jatkoimme kävelyämme puiston halki. Voiko ihminen olla onnellinen krapulassa pieleen menneiden juhlien ja huonosti nukutun yön jälkeen? Mä ainakin olin.

Päivämäärä:   29.5.13 22:17:40

oi ihanaa että jatkat! :) ihana pätkä<3 jatkoja ootelles:)

Lähettäjä: ------ 
Päivämäärä:   29.5.13 22:23:31

Aaawwwww :3 Kannatti odottaa ihana tarina! <3<3<3 Jatkoo!!

Päivämäärä:   30.5.13 10:26:53

awww <3
ihana tarina <3 jatkoo ootellessa ! teemu ja toi tyttö on ihana pari ! <3
oot huippu kirjottaja ! :)

Lähettäjä: howmuchilovethis 
Päivämäärä:   30.5.13 18:47:20

Jatkoooo <33 oot kyl paras kirjottaa :))

Päivämäärä:   30.5.13 21:22:05

tosi kiva, toivottavasti tulee pitkä pätkä pian! :)

Päivämäärä:   30.5.13 22:58:41

Oi, kiitos paljon kommenteista ja kehuista!:) tosiaan tässä on vielä pari viikkoa muuttohässäkkää, eli ei sinä aikana mitään kauhean pitkiä pätkiä tiedossa, mutta sen jälkeen voisin kirjoittaa pidemmän pätkän:)

Lähettäjä: J0H4NN4 
Päivämäärä:   2.6.13 15:23:42

ylös (:

Lähettäjä: uhhhghqccwv 
Päivämäärä:   3.6.13 14:39:47

uuuuuuuu<3

Lähettäjä: kahvikUPpi 
Päivämäärä:   4.6.13 22:56:21

^^

Lähettäjä: uu 
Päivämäärä:   6.6.13 20:36:32

päivitystä

Lähettäjä: pallokala 
Päivämäärä:   7.6.13 20:48:11

lisää

Päivämäärä:   8.6.13 22:30:24

Lähettäjä: piippi 
Päivämäärä:   9.6.13 10:20:14

up

Lähettäjä: mn 
Päivämäärä:   10.6.13 00:46:24

.. uppii

Päivämäärä:   12.6.13 00:11:53

Voi ei, luulin ehtiväni muuton seassa edes pientä pätkää laittamaan, mutta luulin ilmiselvästi väärin.:( Viikonloppuna pitäis hellittää ja silloin kirjoitan jatkoa! Huhhuh, oon niin poikki, tulin vain pahoittelemaan tilannetta, nyt pitää kuitenkin mennä nukkumaan että jaksaa huomenna... En ole siis teitä unohtanut enkä tahallani hylännyt!

Lähettäjä: >:) 
Päivämäärä:   12.6.13 08:45:45

no hyvä ! ^^ :)

Lähettäjä: ------- 
Päivämäärä:   15.6.13 16:32:18

jatkoo!

Lähettäjä: MinäVain 
Päivämäärä:   16.6.13 16:16:36

mä jo ajattelin että taasko käy niin että mä kun alan lukemaan jotain tarinaa niin muutama pätkä tulee mutta sitten se jätetään kesken.. :D liki pitäen melkein jokaiselle tarinalle jota olen alkanu lukemaan nii on käyny nii että ne heti jätetää keske :(

Päivämäärä:   16.6.13 16:27:04

Nonii, olisin nyt kirjoittanut pätkää, mutta äiti keksi nyt, että mun pitää pestä joku kaappi jne-_-. Kirjoitan kyllä tänään, mutta julkaisu taitaa mennä yön puolelle. Anteeksi pieni viivästys!

ja mitä kesken jättämiseen tulee niin ei, en jätä tätä kesken vaikka välillä kestääkin. Olen miettinyt tarinaa sen verran pitkälle ennenkuin olen edes sitä kirjoittanut, jottei inspiraation puute pääse iskemään!:D

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   16.6.13 21:11:11

Anteeks kauheesti, ettei tää ole tän pidempi:/... mutta voin taata, ettei seuraavan pätkän tuloon kestä yhtä kauaa!

Lämmin vesi valui vartaloani pitkin ja lievitti päänsärkyäni. Hymyilin typerästi muistellessani kävelymatkaani Teemun kanssa ja sitä, ettei Janille ollut käynyt pahemmin. Väänsin suihkun pois päältä ja nappasin kuohkean oranssin pyyhkeen naulakosta. Kuivailin itseäni ja lopulta kiedoin pyyhkeen ympärilleni. Kipitin pesuhuoneesta omaan huoneeseeni ja vedin päälleni vaatteet, jotka olin jättänyt sängylleni. Huomasin, että collegehousujeni saumaan oli tullut pieni reikä, mutta samapa tuo. Olisin kuitenkin vain kotona, eikä sillä olisi mitään väliä, miltä minä tai vaatteeni näyttivät. Kiedoin pyyhkeeni nopeasti turbaaniksi päähäni, jotteivät märät hiukseni kastelisi vaatteiltani. Nappasin myös koululaukkuni ja kaivoin sen uumenista punavalkoisen, paksun kirjan. Suoraan sanottuna minua ei olisi juurikaan kiinnostanut lukea Tuntematonta sotilasta, mutta pakko mikä pakko.

Puhelimeni pärähti soimaan. Viskasin kirjan käsistäni sängylle ja nappasin kännykkäni yöpöydältä. Vilkaisin hämmästyneenä puhelimeni näyttöä, sillä en tunnistanut numeroa. Vaikkei numeroni ollutkaan ollut enää Tommin kuoleman jälkeen salainen, ei minulle silti aiemmin ollut kukaan soittanut, kenelle en itse ollut numeroani antanut.
– Salla.
– Moi Salla, täällä Jasmin, kuului varovainen ääni, jota seurasi pieni hiljaisuus.
Jasmin. Otteeni puhelimestani kiristyi ärtymyksestä, kun kuulin tuon tytön äänen, joka oli ollut suurin viholliseni yläasteella. Jasminista ei ikinä ollut seurannut mitään hyvää, enkä liiemmin ollut surrut sitä, kun tyttö oli muuttanut pois. Mutta miksi ihmeessä tyttö soitti minulle, hänhän vihasi minua?
– Sä varmaan ihmettelet, miksi mä soitan sulle, Jasmin jatkoi.
– Kieltämättä, mutta voisitko nyt vaan sanoa asias, mulla on muutakin tekemistä, vastasin kylmästi.
Vaikkei Jasmin ollutkaan minua kohtaan hyökkäävä, en jaksanut peitellä inhoani ja pitää äänensävyäni neutraalina. Tuo tyttö oli paitsi yrittänyt useampaankin otteeseen rikkoa minun ja Teemun välit, myös eilen kuokkinut Janin juhliin ja tuonut mukanaan vielä sekopäisen poikaystävänsäkin.
– Miten se sun kaveris voi? Siis se Jani.
– Mitä se sua kiinnostaa, oliko se niin hyvännäköinen vai?
– Salla, mä olen oikeesti pahoillani kaikesa, mitä mä olen tehnyt! Ja mä haluan oikeesti tietää, mitä sille Janille kävi, tytön ääni muuttui jo anovaksi.
En tiennyt, mitä ajatella. Tarkoittiko Jasmin sanojaan? Vai oliko tytöllä koira haudattuna? Vaikkei inhoni tyttöä kohtaan haihtunutkaan, päätin kuitenkin muuttaa äänensävyäni vähemmän ivalliseksi.
– Tuskin Janilta mitään ainakaan murtui, että ei onneksi käynyt mustelmia pahemmin.
Puhelimesta kuului helpottunut huokaus.
– Huh, onneks, mä jo pelkäsin, että mun takiani–, tyttö aloitti, mutta keskeytin hänet.
– Sun takias? Mitä? Siis mitä oikein tapahtui?
– Jani yritti häätää Roopea niistä juhlista koska Roope… löi mua.

Olin kuin puulla päähän lyöty. Vaikkei Jasmin kuulunutkaan suosikki ihmisiini, en olisi ikinä toivonut hänelle väkivaltaista poikaystävää. Ja Jani, oli niin tyypillistä Janilta rynnistää ritarina paikalle.
– Kai sä jätit sen? töksäytin, vaikken tällä kertaa tahallani kuulostanut kylmältä. En vain tiennyt, mitä sanoa kun pitkään vihaamani ihminen kertoi jotain tuollaista.
– En mä voi!
– Totta kai sä voit! Sun on pakko, et sä voi kattoa tollasta läpi sormien.
– Mutta se katuu ja –.
– Sä et itsekään usko tota! Lähdet siitä suhteesta nyt heti.
– Voi ei, mun pitää nyt lopettaa, moimoi.
Huokaisten laskin puhelimeni takaisin yöpöydälleni. Miten voi auttaa ihmistä, joka ei tahdo tulla autetuksi? Mun hyvä tuuleni oli haihtunut ja tunsin itseni avuttomaksi. Täysin tietämättömänä siitä, mitä mun pitäisi tehdä, tartuin taas kirjaan ja aloin lukea Tuntematonta sotilasta. Ajatukseni olivat kuitenkin muualla, enkä pystynyt keskittymään lukemaani.

Lähettäjä: jee 
Päivämäärä:   16.6.13 23:43:09

kiva pätkä, näitä kun sais vähän tiheemmin ja pitempinä niin ois huippua!
<3 =)

Päivämäärä:   17.6.13 00:53:28

Mä rakasran sun tarinoita!!!!!<23333333

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   19.6.13 00:05:07

joo, tiedän ettei etenkään edellinen pätkä kauheen pitkä ollut:/ MUTTA! seuraavasta pätkästä aijon tehdä pidemmän, kokoajan edistyy muutto, joten aikaa kirjoittelullekin jää, eli ei pitäis jatkossa olla mitään 1 pätkä 2 viikos tahtia. :) Mutta kiva että tykkäätte, kommentit aina lämmittävät mieltä!

joku näppäilyvirhekin oli pätkään eksynyt, pahoittelut siitä!

Lähettäjä: tyttönen 
Päivämäärä:   19.6.13 14:42:35

jess vihdoin jatkat! :)

Päivämäärä:   22.6.13 16:00:50

Noni, great. Oisin kirjoittanut tänään jatkoa, kun kaikki kaveritkin on poissa kotihoodseilta, mutta ei. Vanhemmat pakotti mökille täks päiväks, ja nyt murjotan täällä ja yritän tehdä ajattelu työtä sitten pätkän suhteen, mutta hitto ku minä nero nyt en tajunnut ottaa konetta mukaan tai edes kynää ja paperia. -_- Illalla kotona kirjoittelen eteenpäin, mutta en nyt sit osaa sanoa, että onko se valmis tänään vai huomenna.

Päivämäärä:   23.6.13 20:48:02

..up

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   23.6.13 22:46:30

okei meni nyt vähän myöhäseks, pätkä vielä pahasti kesken, mutta tulossa on! eli se nyt ei oo ihan varmaa että tän vuorokauden puolella, mutta siis tänä yönä nyt ainakin...

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   24.6.13 02:23:46

voihan hitto, olen pahoillani, mutta en vielä saakaan laitettua. höh, miksi menin lupaamaan, inhoan sitä, jos joutuu pettämään lupauksensa.. mutta en nyt viitsi tuon mittaista pätkääkään laittaa... VIIMEISTÄÄN tiistaina oikeesti tulee jatkoa, mutta nyt vain yhtäkkiä loppui ajatuksen kulku, olen pahoillani :(( mutta tulee ainakin sitten pidempi pätkä! ANTEEKSIANTEEKSIANTEEKSI!

Lähettäjä: spörde 
Päivämäärä:   24.6.13 10:55:25

Ei se mitään :) itsekkin joutuu lupauksia pettämään tärkeiden asioiden menessä edelle :/ mutta kyllä me jaksetaan odottaa :)

Päivämäärä:   24.6.13 12:42:42

^^!

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   25.6.13 00:52:47

siis mitä, yritin jo aikasemmin laittaa pätkän, mutta näköjään tää kone ei laittanutkaan -.- uusi yritys!

Maanantai. Raahauduin koulun rappusia ylös ja manailin sitä, että ensimmäisellä tunnilla olisi terveystietoa. Itse aineessa ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta minua ärsytti suunnattomasti se, että opettajanani oli Olli Virta, joka oli yksi ylimielisimmistä ja ärsyttävimmistä opettajista. Tosin kovi moni lukiomme tytöistä ei jakanut mielipidettäni, sillä monet kuolasivat nuoren miesopettajan perään. Ehkä se olikin se suurin syy, miksen voinut sietää Virtaa. Minua ällötti se, kuinka Sonjan ja Annan tyyppiset tytöt hihittelivät ja tekivät itseään tykö aina kun Virta oli näköpiirissä.

Lysähdin sohvalle terveystiedon luokan ulkopuolelle ja kaivoin kännykkäni esille. Olin jostain kumman syystä tullut koululle jo puoli kahdeksaksi, joten minulla olisi runsaasti aikaa selailla vaikka Facebookia. Minulle ei ollut tullut yhtäkään ilmoitusta tai viestiä, mutta menin silti viesteihin ja napautin auki Jasminin ja minun viestiketjun. Viestiketju oli oikeastaan aika liioitteleva ilmaisu, sillä siinä oli ainoastaan yksi viesti, joka oli vieläpä vain yhden virkkeen mittainen.
Muista, mitä mä sanoin.
Jasmin oli kyllä ainakin Facen mukaan nähnyt jo viestini, muttei ollut vastannut mitään. No, ainakin tyttö tiesi mielipiteeni hänen seurustelukumppanistaan.

– Huomenta.
Nostin katseeni ja kohtasin sinivihreät silmät. Emilia katsoi mua ilmeettömästi, mutta istui kuitenkin viereeni.
– Huomenta, vastasin ja työnsin kännykän laukkuuni.
Tunsin oloni vähän vaivaantuneeksi. Suoraan sanottuna en tiennyt yhtään, mitä mieltä Emilia oli minusta. Tyttö oli minua kohtaan kyllä muodollisesti ystävällinen etenkin Teemun seurassa, mutta Emilian silmät olivat aina niin ilmeettömät, mikä sai minut epäluuloiseksi. Vaikka kuinka halusinkin ajatella Teemun kavereista pelkkää hyvää, niin en voinut sille mitään, että olin Emilian suhteen vähän varuillani. En kaivannut ”uutta Jasminia” sekoittamaan elämääni, kun edellinen oli vasta lopettanut minun kiusaamiseni.
– Mitäs teit viikonloppuna, paitsi tietenkin olit niissä paardeissa? Emilia kysyi ja nyppi samalla nukkaa neuleestaan tylsistyneenä.
Paardit, niin ärsyttävä sana. Teki mieli jättää vastaamatta kysymykseen ihan vain protestina siitä, että kyseistä sanaa käytettiin.
– No olin Teemun kanssa ja sit tein myös kouluhommia. Entäs sä?
– En mitään kummempaa, kävin kaupungilla lauantaina.
Nyökkäsin vain ja hiljaisuus laskeutui meidän välillemme. Muitakin oppilaita oli valunut käytävään, kellohan oli jo viittä vaille kahdeksan. Joku ykkönen tuli juttelemaan Emilialle, ja vedin taas kännykkäni esille vain saadakseni jotakin tekemistä.

– Ja sitten Virta alko taas kertoon niitä typeriä puujalkavitsejään ja takarivin likat hihitteli vaan ärsyttävästi. RASITTAVAA! valitin Janille samalla kun alleviivailin ruotsin kielioppikirjasta tärkeimpiä kohtia.
– Voi meidän pientä Sallaa, tämähän on oikea tregedia, Jani sanoi ylidramaattisesti ja taistelin pitääkseni naamani peruslukemilla.
– Mutta mitäs sun porukat sano kun oot tullu hakatuks? vaihdoin puheenaihetta.
– Noh noh, mitä sä nyt tollaisia puhelet! Mähän kaaduin suihkussa, Jani virnisti ja iski silmää.
– Ja nekö muka usko ton?
– No ei se nyt niin vaikeeta ollu niitä siittä vakuuttaa. Äiti joskus oikeesti liukastu suihkussa ja kolautti naamansa hanaan, jolloin sille tuli ihan samaan kohtaan mustelma. Ja nää mun mustelmat sun muut on kaikki suunnilleen samalla puolella kehoo.
Pudistelin päätäni epäuskoisena. Janin vanhempien sinisilmäisyyden pikemminkin selitti se, että vanhemmat eivät yksinkertaisesti halunneet uskoa, että heidän rakkaat lapsensa osallistuisivat tappeluun. Minua muutenkin ihmetytti Janin asenne tapahtunutta kohtaan. En olisi ikinä uskonut kenenkään naureskelevan sille, että jäi alakynteen tappelussa, mutta niin vain siinä ihan minun vieressäni istui poika, joka teki juuri niin. No, sellainen se Jani oli, aina heittämässä vitsiä kaikesta. Itseäni ei vain perjantai-illan episodi huvittanut yhtään.
– Voitko sä luvata mulle yhden asian? kysyin ja nostin katseeni ruotsin kirjasta.
– Riippuu asiasta.
– Mä tiedän, että sä tarkoitit vaan hyvää kun jouduit siihen tappeluun. Mutta jatkossa toimit niin, ettet satuta ittees, okei?
Janin kasvoista paistanut huvittuneisuus oli kadonnut ja tilalle tuli outo ilme, jota en osannut lukea. Olisin tehnyt melkein mitä vain, jos vain olisin voinut lukea pojan sen hetkiset ajatukset.
– Lupaatko? painostin, kun poika oli vain hiljaa.
– Mä lupaan, poika sanoi karheasti ja oloni keveni huomattavasti.
Janin vakavuutta ei kuitenkaan kestänyt kauaa, sillä poika naurahti ja pörrötti hiuksiani, ansaiten ruotsin opettajalta vihaisen mulkaisun.
– Et sä musta niin helpolla eroon pääse, Jani nauroi vielä mulle ja alkoi tehdä kielioppiharjoituksia.

Kävelin kotia kohti ja näpyttelin samalla tekstiviestiä Teemulle. En ollut nähnyt poikaystävääni koulussa ollenkaan, mikä harmitti minua vähäsen.
Moi kulta!(: Voitko tulla meille tänään?
Juuri kun olin lähettänyt viestin, sadepisara tippui puhelimeni näytölle. Tiputin kännykkäni laukkuuni samalla, kun yritin kuumeisesti etsiä sateen varjoani, jota ei kuitenkaan löytynyt. Tihutuksen voimistuessa sateeksi kiihdytin askeleitani hölkkään, jotta olisin nopeammin kotona.

Heitin laukkuni käsistäni ja riisuin läpimärät tennarit jaloistani. Kipitin suoraan yhdistettyyn puku- ja kodinhoitohuoneeseen, jossa riisuuduin ja ripustin vaatteeni kuivumaan pyykinkuivaustelineelle. Kylmästä väristen nappasin pyyhkeeni naulasta ja livahdin pesuhuoneeseen. Huokaisin nautinnosta, kun pääsin lämpimän suihkun alle. Sateessa oli ollut niin kylmä, että veden lämpö tuntui tavallistakin ihanammalta ihoani vasten. Minua kuitenkin vieläkin palelsi suihkusta huolimatta ja vilunväristykset vain yltyivät kääntäessäni suihkun pois päältä. Kietouduin pyyhkeeseeni ja unelmoin jo pukeutumisesta lämpimään ja mukavaan OnePiece-haalariini.

Ajattelin tänään olla kavereiden kanssa. Mutta nähään vaikka huomenna?:)
Luin Teemun viestin ja vedin villapeittoa tiukemmin ympärilleni. Olin majoittautunut olohuoneen sohvannurkkaan ja selailin digiboksille tallennettuja ohjelmia. Päätin katsoa hauskalta kuulostavan romanttisen komedian, mutta sitä ennen vastasin Teemulle.
Ok. Nähään tosiaan huomenna, ellen tuu kipeeks…
Pistin elokuvan pyörimään ja vajosin sohvalle väsyneenä.

– Salla. Sallaa! Herätys!
– Mi-mi-mitä? mutisin ja avasin silmäni.
Venla ravisteli minua hellästi olkapäästä, mutta lopetti, kun huomasi minun heräävän. Käänsin katseeni televisioon, jossa pyörivät jo lopputekstit.
– Tylsä elokuva vai? Venla kysyi huvittuneena.
– En tiiä, en varmaan nähny sitä alkukohtausta pidemmälle. Väsyttää ja paleltaa vaan niin paljon…
Venla kokeili otsaani kämmenellään ja lupasi, että keittäisi minulle kuumaa kaakaota. Kiitollisena jäin loikoilemaan sohvalle. Olin melko varma, että minulla oli kuumetta.
– Kiitos, hymyilin Venlalle, kun tämä palasi höyryävän mukin kanssa.
– Me mennään Samin kanssa katsomaan sitä potentiaalista vuokrakämppää. Pärjäätkö sä sen ajan yksin? nainen varmisteli huolestuneena.
– Pärjään, pärjään. Äitikin sitä paitsi tulee varmaan kohta. Mä pidän teille peukkuja pystyssä, vakuuttelin veljeni kihlatulle ja otin ensimmäisen hörppäyksen kaakaostani.

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   25.6.13 00:53:43

no nyt onnistu:)

Lähettäjä: spörde 
Päivämäärä:   25.6.13 09:21:48

Ihanaa :3

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.6.13 10:12:57

<3

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.6.13 10:13:42

mut teemun ja sallan pitää olla pari !! jani ei saa tulla sotkemaan asioita !! :p

Päivämäärä:   25.6.13 15:07:08

^niinpä!!!salla ja teemun pitää olla yhdessä!!!!!!!jani pois niitten välistä!!

Lähettäjä: kj 
Päivämäärä:   28.6.13 01:10:17

up!!

Päivämäärä:   30.6.13 21:21:18

uppp!!!

Päivämäärä:   1.7.13 10:32:36

Huomenta! Jatkoa saatte viimeistään torstaina, mahdollisesti aieminkin. Tänään tuskin teen mitään jatkon eteen, sillä oon jokseenkin väsynyt, kun katoin yöllä NHL:län draftia. Toisekseen tänään alkaa mulla kirjoituksiin lukeminen, enkä osaa vielä arvioida päiväni kulkua... Toivottavasti jaksatte odottaa!:)

<3llä: dunderdoi

Päivämäärä:   1.7.13 15:19:12

No kuhan tähän tulee jatkoo ja ei tää lopu kesken ! :)

Lähettäjä: Emmapa 
Päivämäärä:   2.7.13 12:58:44

jatkoa ehdottomasti! Eilisen illan/yön aikana luin Oo siellä jossain mun sekä tämän! Jään seuraileen tätä :)

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   4.7.13 00:18:25

Oi, kiva saada uusi lukija, tervetuloa vaan!:)

Ja tällaisen pätkän sainsitten tällä kertaa väsättyä:

Istuin rannalla Teemun, Janin, Villen, Emman, Alinan, Mikan ja Helin kanssa. Auringon säteet paahtoivat ihoani ja nostattivat esiin hikipisaroita. Nauroin Alinan kertomalle vitsille, kun Heli nousi seisomaan ja ilmoitti lähtevänsä. Mikakin nousi ylös lähteäkseen saattamaan tyttöystäväänsä kotiin.
– Hei, ette te voi vielä lähteä, eihän me olla edes syöty mitään näistä eväistä! Emma protestoi kovaan ääneen ja viittoili ruuilla ja juomilla lastattua koria. Heli kuitenkin vain selitti, että häntä odotettiin jo kotiin.
– Mennäänkö uimaan? ehdotin, kun Heli ja Mika olivat lähteneet.
– En mä jaksais ihan vielä, Alina sanoi samalla kun kietoi punaisia hiuksiaan ponihännälle.
Emmakin oli haluton uimaan ja Ville päätti jäädä rannalle tyttöystävänsä kanssa. Jani kuitenkin ponkaisi seisomaan ja ryntäsi jo veteen. Teemu kaappasi mut syliinsä ja hölkäten kantoi mut veteen. Nauroin aavistuksen viileän veden roiskuessa päälleni. Janikin katsoi meitä nauraen ja tarpeeksi syvälle päästessämme Teemu tiputti minut veteen. Ehdin juuri ja juuri sulkea silmäni, ennen kuin vajosin pinnan alle. Polkaisin itseni takaisin ylös.

– Oliko toi nyt reilua? protestoin muka vihaisena heti päästessäni pintaan, mutta yllätyksekseni en nähnytkään Teemun nauravia kasvoja.
Poikaa ei näkynyt missään.
– Teemu?!
Pyörähdin ympäri kysyäkseni Janilta, mihin Teemu oli mennyt, mutta Janikin oli kadonnut.
– Jani?!
Tähyilin rannalle Villeä, Emmaa ja Alinaa, mutta merkkiäkään kolmikosta ei näkynyt.
– Emma?! Alina?! Ville?! huhuilin hätääntyneenä ja pyörin vedessä nähdäkseni jonkun ystävistäni.
– Teemu! Jani!
Paniikki kuului äänestäni selkeästi, mutta kukaan ei ollut sitä kuulemassa. Koko ranta oli täysin autio ja kaikkialla oli epäluonnollisen hiljaista. Vain oma ääneni kaikui ympärilläni. Tunsin jonkun tarttuvan olkapäähäni ja kirkaisin säikähdyksestä.
– Ei sun tarvitse kulta kiljua, se olen minä vaan, Tommi kuiskutti pehmeällä äänellä korvaani.
Nuoren miehen kynnet raapaisivat olkapäätäni, kun lähdin pakenemaan rannalle päin huutaen samalla apua. Olin jo melkein rannalla, kun Tommi nappasi minua ranteesta kiinni ja menetin tasapainoni. Kaaduin matalaan veteen. Tommi istui saman tien päälleni ja olin loukussa. Epätoivoisena rimpuilin ja itkien huusin apua.
– Sä voit huutaa ihan niin paljon kuin haluat, ei kukaan kuule sua kuitenkaan! Sitä paitsi, etkö sä muista, kuinka hauskaa meillä oli viimeksikin?
– Tommi, ei! Lopeta! Ei! Päästä mut!

Heräsin pimeässä huoneessani huohottaen kuin maratonin jäljitä. Tähyilin ympärilleni villisti ja minulta meni hetki rauhoittua. Se oli vain painajainen. Taas. Sytytin yöpöytäni lampun ja nappasin pöydältä kuumemittarin, jonka tungin kainalooni. Minulla oli ollut illalla kuumetta, joten äiti oli jo kieltänyt minua menemästä kouluun. Ei minulla mikään hinku opiskelemaan ollut, mutta olisin halunnut olla kavereideni kanssa ja nähdä Teemua koulun jälkeen. Kuumemittari piipitti kimeästi, joten vedin sen kainalostani ja vilkaisin näyttöä. 37,5 celsiusastetta. Toivoin, että kuumeeni menisi mahdollisimman pian ohi, ettei tarvitsisi perua viikonloppusuunnitelmiani. Olimme aikoneet mennä Emman kanssa Tampereelle katsomaan Alinaa, jota emme olleet nähneet pitkään aikaan. Onneksi oli kuitenkin vasta tiistai, joten minulla olisi vielä aikaa parantua.

Oveen koputettiin ja se avautui varovasti. Nostin katseeni Tuntematon sotilas –kirjasta, jota olin alkanut lukemaan herättyäni. Äiti tuli huoneeseeni käsissään kaakaota ja paahtoleipää, jotka hän laski yöpöydälleni.
– Huomenta. Mun pitäis varmaan useammin olla kipeenä, jos sillä saa aamupalan sänkyyn, vitsailin ja hörppäsin kaakaota. Lämpö tuntui ihanalta pistelevässä kurkussani.
– Huomenta. Ajattelin, ettei sun kannata kauheasti kipeänä pörrätä keittiössä, joten toin tän aamupalan tänne. Millainen vointi?
– Kurkku vähän kipee ja vielä mulla on lämpöö. Eiköhän tää tästä lepäämällä mee pian ohi.
Äiti hymyili ja kertoi tekevänsä tänään töitä kotona, joten minun tarvitsisi vain kutsua häntä, jos tarvitsisin jotakin. Nyökkäsin ja haukkasin lämmintä leipää, johon sulanut voi oli imeytynyt ihanasti. Ehkä kipeänä olemisessa oli hyvätkin puolensa, ainakaan ei tarvitsisi katsella Olli Virran ärsyttävää naamaa. Saisin myös luettua Tuntematonta sotilasta eteenpäin, enkä joutuisi viimeisten päivien paniikissa lukemaan hirveästi. Kirja oli muutenkin nyt paljon mielenkiintoisempaa luettavaa, kun Rokka oli ilmestynyt kuvioihin.

Ää, voi ei! :/ Parane pian! Toivottavasti tervehdyt viikonlopuks!
Luin Alinan vastauksen viestiini, jossa kerroin olevani kuumeessa. Kirjoitin takaisin uskovani tervehtymiseeni ennen viikonloppua. Juuri kun olin lähettänyt viestini Alinalle, kännykkäni värähti ja päästi äänimerkin. Jani oli lähettänyt Whatsappissa viestin.
Varmaan feidasit mut! Ootko sä kipeenä vai miks et ollu koulus? No mut kuitenkin, ruotsista tuli läksyks alleviivaukset kappaleesta 3, tehtävä 1 ja sit kielioppikirjasta s. 145 epäsäännöllisiä verbejä pitää lukee.
Hymähdin ja kirjoitin pojalle vastauksen.
Kannattaa unohtaa sateenvarjo kotiin, nyt makaan kipeenä sängynpohjalla, jee -.-! En mä nyt sua tahalteen olis hylänny!;D Kiitti läksyistä
Laskin puhelimeni yöpöydälleni, mutta tuskin olin ehtinyt päästää siitä irti, kun se jo värähti uuden viestin merkiksi. Ajattelin Janin lähettäneen minulle jonkun erittäin järkevän vastauksen, mutta avatessani kosketusnäyttöni lukituksen huomasin viestin tulleen Teemulta.
Millainen vointi rakkaallani on?:)
Laskin kännykkäni takaisin yöpöydälle ja käännyin kyljelleni makaamaan. En ollut sen sortin ihminen, joka viihtyi kotona makaamassa, joten olin aina inhonnut kipeänä oloa. Etenkin ala-asteella monet koulukaverit olivat aina riemuissaan, kun tulivat kipeiksi ja pääsivät välttämään koulupäivän. Itse kun olisin ollut valmis vaikka sitten opiskelemaan ihan vain päästäkseni viettämään aikaa kavereideni ja poikaystäväni kanssa.

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   4.7.13 00:23:53

hmm.. onnistuin jo heti ennen pätkää laittaan kirjotusvirheen:D ja ehkä ois sopinu paremmin Janin viestiin tota ruotsia kuin tätä ruotsia kun se on sen tunnin jälkeen lähettäny sen mutta nooh... kiva kun huomaan tällasia vasta jälkikäteen...

jos joku muu löytää virheitä tai keksii muuta kommentoitavaa niin kertokaa vaan rohkeesti!:D Risut ja ruusut ilhaduttaisivat suuresti:)

Lähettäjä: hublot 
Päivämäärä:   4.7.13 03:17:23

Ihan pätkä,mutta jani ei saa missää nimessä tulla teemun ja sallan väliin!!

Päivämäärä:   4.7.13 18:54:46

Lähettäjä: hublot
Päivämäärä: 4.7.13 03:17:23

Ihan pätkä,mutta jani ei saa missää nimessä tulla teemun ja sallan väliin!!

NIIII-I !! @!#$ ! :D ^^ T
eemu ja Salla <3

Lähettäjä: heei 
Päivämäärä:   8.7.13 15:09:50

Up!

Päivämäärä:   8.7.13 17:49:12

koska jatkuu ?

Päivämäärä:   8.7.13 17:57:56

Tällä viikolla jatkuu kyllä, päivää en mene vielä lyömään lukkoon, kun autokoulua, kirjoituksiin lukua, tallin talkoot sun muuta, että se vähän riippuu kuinka paljon saan illalla aikaiseksi. Ellen oo kauheen väsynyt niin tänään kirjotan eteenpäin, tuskin valmista pätkää kuitenkaan vielä tulee. Mutta ei se mahdotontakaan ole että tänään tulisi, mutta todennäköisemmin huomenna tai torstai-illalla/yöllä, keskiviikko on mulla tosi täysi päivä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.7.13 13:47:28

<333333!! En ite kyllä huomaa sun kirjotuksissa ikinä virheitä. :D Mutta ite tykkään sun kirjotus tavassa siitä, että sä kuvailet kaiken selkeästi ja hyvin! Ja mun mielestä ois kiva, jos Jani pääsis vähän sekottaan Teemun ja Sallan suhdetta. :D

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   11.7.13 13:51:56

Janiii<3sen pitää päästä sallan ja teemun suhdetta!!<3 se ois hyvä käänne!;)

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   11.7.13 13:54:20

*sen pitää päästä pyörittämään sallan ja teemun suhdetta

Lähettäjä: kali 
Päivämäärä:   11.7.13 13:56:54

Niin just!! Salla<3Jani siinä sulle ideaa! ;))

Päivämäärä:   11.7.13 14:39:52

Oi, kiva kun on tullu kommentteja:D jatkan tosiaan tänään, mutta illasta/yöstä, koska oon ny päivällä lukenu kirjotuksiin ja mulla on tossa vähän myöhemmin autokoulu, jonka jälkeen meen käymään tallilla, ellei sisko ole käynyt hoitamassa ponia.:)

Ja mitä juonitoiveisiin tulee, niin olen suunnitellut tarinan tarkasti etukäteen, ja aijon pysyä suunnitelmissani, ottamatta tässä nyt kantaa näihin toiveisiin ja arvailuihin sen enempää:D toki toivon silti, että te rakkaat lukijat edelleenkin kommentoitte mitä toivotte tarinalta. Jokaisen mietteet kun ovat mielenkiintoista luettavaa, ja saavat omaa motivaatiota pysymään yllä:) tarinan edetessä sitten selviää kenen toiveet toteutuu... Vai toteutuuko kenenkään;) mahdotontahan se olisi, että kaikkien toiveet toteutuisivat... Hah, okei, menen tästä jatkamaan kemian lukemista, enkä kiusaa teitä enää ympäripyöreillä sanomisillani:D

Päivämäärä:   11.7.13 21:29:59

Kello on puol kymmenen jajaja... jatkoa!!

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   11.7.13 23:16:37

Tulee kyllä tän yön aikana, vilkasin just koneen kelloa tässä kirjotuksen lomassa, niin tulossa on kyllä, en ny osaa sanoa että ehdinkö sen tässä vajaa 40 min tän vuorokauden puolella mutta siis tänä yönä kumminkin:) tällainen nopea väli päivitys tilanteesta vaan :D

Päivämäärä:   11.7.13 23:18:43

Oon oottanu klo yhdeksästä saakka. (illalla) :( harmittaa.

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   12.7.13 00:25:22

aa, voi ei, anteeksi:(! Tässä tää patkä nyt on, toivottavasti oli odotuksen arvoinen!

– Onhan sulla nyt varmasti hyvä olo?
– No on! Kuinka monta kertaa sitä tarttee hokea? tiuskaisin äidilleni, joka oli esittänyt saman kysymyksen jo ainakin kymmenen kertaa.
Äidin siniset silmät tutkailivat minua epäileväisenä samalla kun lapoin puuroa suuhuni. Vaikka minua ärsytti äidin jankkaaminen, en voinut olla huvittumatta, kun mietin kuinka väärinpäin minun ja äitini roolit menivät. Yleensä kun lapset yrittävät kaikin mahdollisin keinoin pysyä vielä kotona, ja vanhemmat patistaa kouluun lasten tervehdyttyä. Minä puolestani hyppisin ympäri taloa kuin aropupu jos joutuisin vielä lepäilemään neljän seinän sisällä. Kauhoin viimeisetkin lusikalliset muroja suuhuni ja ponkaisin ylös tuoliltani. Nopealla liikkeellä laitoin astiani tiskikoneeseen ja huikkasin pirteästi huomenet Samille, joka löntysti keittiöön silmiään hieroen sen näköisenä, ettei tiennyt edes millä planeetalla olimme.
– Ota tänään vähän rauhallisemmin, äiti huikkasi vielä perääni ja pyöräytin silmiäni.
– Joo joo!

Torstain ensimmäinen tunti oli äidinkieltä. Tavoistani poiketen olin koululla reippaasti etuajassa, mutta luokan ovi oli silti jo auki ja takarivin pulpetissa nuokkui tyttö silmät kiinni ja poski pulpettia vasten. Suklaanruskeat korkkiruuvikiharat roikkuivat pulpetin reunan yli.
– Huomenta! huikkasin ja pamautin laukkuni pulpetille.
– Ootpas sä pirteenä, Emma kommentoi monotonisella äänellä vaivautumatta avaamaan edes silmiään.
– No vihdoinkin nään muidenkin kun porukoiden tai Samin tai Venlan naamoja, olisin tullu hulluks, jos olisin vielä joutunu siellä kammiossa virumaan!
Emma naurahti väsyneesti ja vaivautui jopa raottamaan silmiään.
– Kutsutko sä teidän luksuskotia kammioksi? Kyllä ainakin mulle kelpais uima-altaat ja kaikki mitä teillä siellä on.
– Paljompa mä siittä altaasta kipeenä hyödyin. Mutta nyt meidän ei tarvi perua sitä Tampereen reissua, enkä mä oo nähny Teemua tällä viikolla ollenkaan!
Emma haukotteli ja suoristautui istumaan kunnolla.
– Voitais muuten joskus pitää sellanen tyttöjenilta, että otetaan Helikin mukaan, niin sais Teemu, Ville ja Mika viettää vähän jätkien keskeistä aikaa. Villeä kun vähän harmittaa, ettei se oo nähny Teemua ku vaa isommassa porukassa sen jälkeen kun se tuli takasin.
– Joo, pidetään vaan. Mutta siis, mä käsitin Teemun puheista kun mä sen kanssa eilen viestittelin, että se olis toissapäivänä ollu Villen ja Mikan kaa? huomautin hämmentyneenä.
– Niin näkikin, mutta siinä oli sitten ollu mukana jotain Teemun uusia kavereita. En mä tiedä kuinka iso porukka siinä sitten oli ollu, Emma mutisi samalla kun kaivoi penaalia laukustaan.
– Hei likat, voiko jompikumpi teistä lainata konseptia, kun unohdin ostaa lisää? Kun eiks meillä oo tänään sen arvostelun kirjotus? Roni, joka oli istunut edessäni olevalle pulpetille, kysyi.
Hymähtäen ojensin pojalle paperia. Roni oli lähinnä hyvänpäivän tuttu meille, joka tosin oli aina kerjäämässä konseptia.

– Hei kulta! huudahdin samalla kun hyppäsin pahaa aavistamattoman Teemun reppuselkään.
Kiedoin jalkani nopeasti pojan ympärille, etten valuisi heti maahan ja suikkasin suukon pojan poskelle. Muutamat Teemun kaverit alkoivat nauramaan, mutta Emilia tyytyi taiteilemaan kasvoilleen vain pienen hymyn, joka ei tälläkään kertaa ulottunut silmiin asti. En kuitenkaan jaksanut kiinnittää tyttöön huomiota sen enempää, vaan keskityin roikkumaan poikaystäväni selässä.
– Sun tyttöystäväs on vähän ylienerginen tänään, perässäni laahustanut Emma sanoi väsyneellä, mutta vähän huvittuneella äänellä.
– Joo, huomaan, Teemukin naurahti samalla kun laskeuduin pojan selästä.
– Mikä tunti sulla on seuraavaks? Teemu jatkoi halattuaan mua ensin.
– Meillä on terveystietoa, Emilia vastasi puolestani ja vilkaisin nopeasti tyttöä.
En voinut jälleen kerran olla ihmettelemättä, miksi tyttö vaikutti niin viileältä minua kohtaan. Ei häntä näyttänyt häiritsevän se, että olin Teemun kanssa, joten en uskonut hänen olevan kiinnostunut Teemusta muuna kuin kaverina.
– Itseasiassa meidän kannattais varmaan mennä jo, kun se luokka on vähän syrjempänä, tyttö huomautti vielä.
– Aa, no, tuutko illalla meille? Teemu kyseli vielä.
Nyökkäsin ja annoin pojalle vielä nopean pusun.

– Keiden kaa sä yleensä hengaat vapaa-ajalla, paitsi tietysti Teemun?
Olimme tuskin ehtineet kävellä käytävän toiseen päähän, kun Emilia jo kysyi kysymyksensä. Olin hetken hämmentynyt, sillä olin olettanut hiljaista matkaa terveystiedon tunnille.
– No siis, Emman, Janin ja Villen kanssa useimmin, aika paljon myös Mikan ja Helin, kui ni?
– Ei kun mietin vaan…
Vilkaisin tyttöön, mutta hänen pokerinaamansa piti täydellisesti. En ihan ymmärtänyt, mihin Emilia pyrki kysymyksellään, mutta toisaalta en ollut saanut otetta tytön ajatuksenjuoksusta ennenkään. Olisin niin vain halunnut kysyä, mikä hänen ongelmansa minua kohtaan oli, mutten kehdannut.
– Sä olit pari päivää kipeenä vai?
Nyökkäsin vain vaivaantuneena.
– Mä vilustuin kun kävelin sateessa kotiin, tarkensin ihan vain sanoakseni jotakin.
– Joo, no niinhän se Teemu tais sanoakin, kun et ollu siinä porukassa kun hengattiin niiden Villen ja Mikan kanssa, vaikka eihän siinä toisaalta ollu niidenkään tyttöystäviä.
Nyökkäsin ja rypistin vähän otsaani. Olin olettanut, että pojat olisivat olleet jätkäporukalla, kun kerta Emmaa ja Heliäkään ei oltu otettu mukaan. Asiahan ei minua varsinaisesti haitannut, vietinhän itsekin aikaa sekä tyttöjen että poikien kanssa. Ehkä Ville ja Mika olivat olettaneet viettävänsä iltaa kolmisin Teemun kanssa. Virta oli jo luokassa, kun saavuimme sinne. Emilia istui paikalleen eturiviin ja itse suunnistin kauimmaiseen nurkkaan, jonka olin onneksi saanut vallattua jo kurssin alussa.

Soitin Teemun kodin ovikelloa viideltä. Olin koulun jälkeen syönyt ja lukenut ruotsin verbit kertaalleen läpi, ennen kuin olin lähtenyt poikaystävälleni.
Ovi avautui ja kohtasin Johannan katseen.
– Ai. Sä, tyttö tokaisi ja siirtyi pois tieltä.
Loistavaa. Lisää happamia naamoja. Äitiä oli stressannut joku työasia, ja oli purkanut sitten stressiään tiuskimalla. Johanna ei kuitenkaan ollut kauaa riesanani, vaan marssi äkkiä pois.
– Varsinainen päivänsäde, mutisin hiljaa itsekseni ja revin kenkiä jaloistani.
Arvasin Teemun olevan huoneessaan, joten menin heti koputtamaan pojan oveen. Vastausta ei kuitenkaan kuulunut, joten avasin oven omine lupineni. Teemu loikoili sängyllään kuulokkeet korvissa, mutta repi ne pois, kun huomasi minun tulleen huoneeseen.
– Ai sori, mä en kuullu, että sä tulit jo.
– Ei se mitään, totesin ja menin makaamaan pojan viereen.
Teemu veti mut pitkään suudelmaan, joka vaihtui kesken kaiken kielisuudelmaksi.
– Varo, ettet tuu kipeeks, nauroin pojan irrottautuessa musta.
– Ei se haittaa, poika vastasi ja painoi taas huulensa mun huulilleni.
Irrottauduttuaan tuijotin Teemun vihreisiin silmiin ja tämä tuijotti minua takaisin hymyillen. Hivuttauduin lähemmäs poikaa, joka alkoi silitellä hiuksiani. Suljin silmäni ja nautin Teemun kosketuksesta. Pojan ruumiista heijastuva lämpö oli myös omiaan lisäämään mukavuuttani.
– Mä lähen Reetalle! Johannan vaimea huuto kuului ja pian sen jälkeen paukahti ulko-ovi.
– Tiedätkö mitä? Teemu kysyi ja avasin silmäni.
– No mitä?
– Me ollaan kaksin kotona vielä ainakin seuraavat pari tuntia.
Teemu painoi taas huulensa mun huulilleni, tällä kertaa vaativammin. Kiedoin käteni pojan niskan taakse ja vastasin suudelmaan vähintään yhtä innokkaasti. Meillä oli aivan liian vähän täysin kahden keskistä aikaa Teemun kanssa, joten halusin nauttia siitä ajasta kunnolla.

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   12.7.13 00:43:57

hmph, tuli siittä näköjään taas vähän kiireinen kun siellä jotain ajatuskatkoja näyttää mulle tulleen jossain vuorosanojen välissä, ja jossain kohdassa oli pilkkuvirhe ja jossain yhdyssanavirhe... Höh, pitäis vaan hoitaa tää kirjottaminen aikasemmin niin sais vähän siistittyä noi virheet pois kun huomais ne varmaan paremmin jo ennen pätkän laittoa :/ vaikka aina mulla on kouluaineissa sama juttu, ennen palautusta en vaan huomaa virheitä vaikka kuinka etin, palautuksen jälkeen katon että miten mä oon tollasenkin virheen tunkenu. Noh, pitää vaan yrittää olla entistä huolellisempi, ei kai siihen muu auta.

Päivämäärä:   12.7.13 01:36:57

Awawawawwwwwää...:') Tää on suosikeissa! <3 p.s. ite en huomaa virheitä. :D sulla on ihana kirjoitus tyyli! (;

Päivämäärä:   12.7.13 08:31:17

huomasin alussa virheen kun salla söi puuroa ja sitten luki et salla heitti vikat murot suuhun ? :) mutta aaaivan ehana pätkä <3! Mä niiin toivon et salla ja teemu pysyy yhessä!!

Päivämäärä:   12.7.13 10:29:35

Oho, siellä nyt oli taas ajatuskatko:D hah, toi johtuu siitä, että ihan ekaks kirjotin muroja, sit mä päätinkin että ei, kun se syökin puuroa (joo, oli tärkee vaihto:D). Sitten 2 seuraavaa lausetta oli sellaset, joiden muotoilun kanssa joutu vääntää jonkin aikaa, ni sitten kun tuli viimeset lusikalliset, niin en muistanu vaihtaneeni murot puuroon:D hyvä kun sanoit, en ite huomannu kyseistä seikkaa ollenkaan!

hehe, kiva että tykkäsitte molemmat:) Jajaja katsotaan, mitä saan aikaiseksi viikonlopun aikana, ehkäpä jo tällä viikolla tulee jatkoa;)

Päivämäärä:   13.7.13 00:14:20

Tulispa tällä viikolla jatkoa...;;)

Lähettäjä: fimano 
Päivämäärä:   13.7.13 22:28:31

jatkoa! ihaaanaaa lukee teemusta ja sallasta taas <333333333333333333333333333333333333333333333333333333

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   14.7.13 01:25:24

aaaah sain nyt kirjoittamisen flown päälle, ja uutta pätkää pukkaa:)) vähän äksöniä...

– Pitäis varmaan pukee siltä varalta, että joku tuleekin aikaisemmin kotiin, Teemu tokaisi ja painoi suukon otsalleni.
Poika nousi ylös ja veti bokserit ja farkut jalkaansa. Ovikello soi ja Teemu nappasi lattialta paitansa, jota kiskoi päälle samalla kun ryntäsi avaamaan. Venytellen kohottauduin istumaan ja nappasin sängynvieressä lojuvat pinkit stringit ja samaa sarjaa olevat rintaliivit. Vedin juuri pillifarkkuja jalkaani, kun puhelimeni soittoääni sai minut tähyilemään ympärilleni. Mihkä hittoon olin sen kännykkäni ehtinyt hukata? Jostain syystä kurkkasin sängyn alle ja siellähän se puhelimeni iloisesti soikin. Nappasin sen käteeni ja vilkaisin nopeasti näytöltä soittajan nimen.
– Moi, vastasin nopeasti ennen kuin Jani ehtisi lopettaa puhelun.
– Morjes, mä sellasta vaan kyselisin, kun toi ope anto ne ruotsin läksyt, niin mitkä tehtävät ne oli mitä kieliopista piti tehdä? Ja eikö se ollu toi kutos kappale joka piti suomentaa niiden alleviivausten avulla?
– Siis mitä, teetkö läksyjä?
– No olis ihan kiva päästä siittä kurssista läpi! Mutta niin ootko sä merkinny ne tehtävät, kun multa tais mennä vähän ohi? Jani nauroi.
– Mä oon nyt Teemulla, enkä todellakaan muista läksyjä ulkoo. Mä laitan sulle viestiä vaikka Whatsappissä sitte ku oon kotona, okei?
Teemu käveli takaisin huoneeseen ja vilkaisi mua. Poika käveli kuitenkin pöytänsä luokse ja avasi läppärinsä.
– Juu, kiitti! Eihän tolla nyt sinänsä nii kiire oo, kun ruotsia on vasta maanantaina, mutta ajattelin tehdä ne pois alta. Meillähän on huomenna sama ruokailu, niin nähdäänkö siilä ruokalan ovilla? Janin kirkas ääni kuului kännykästäni.
– Joo, se käy. Mut mun pitää lopettaa, moikka! sanoin kiireesti ja vilkaisin Teemua, joka istui selin muhun.
– Moimoi!

– Kuka se oli? Teemu kysyi katsomatta muhun päin.
– Jani, vastasin samalla kun tutkin puhelintani, ettei se ollut saanut suurempia kolhuja pudottuaan sängyn alle. Onneksi siihen ei ollut tullut kolhuja, kiitos suojakuorten.
– Niimpä tietysti.
– Mitä sä nyt tolla tarkoitit?
Tuijotin Teemun niskaa, sillä tämä vain itsepintaisesti tuijotti koneensa näyttöä. En ymmärtänyt pojan viileää äänensävyä, enkä sitä mistä Teemu oli suuttunut. En mielestäni ollut tehnyt mitään väärää tässä asiassa.
– Jani sitä ja Jani tätä. Pakkohan sille on kokoajan puhua, vaikka sitten puolipukeisena ja heti seksin jälkeen.
Nauroin ivallisesti ja nappasin paitani lattialta. V-käyräni oli alkanut uhkaavasti nousta ja riuhdoin paitaa päälleni tavallista kovakouraisemmin.
– Jos Jani soittaa mulle, etkä sä ole edes samassa huoneessa silloin, niin miksen mä muka voisi vastata sille, vaikkei mulla olekaan paitaa päällä? Ei se Jani sitä näe, olenko mä alasti vai toppavaatteisiin sonnustautuneena! Ja mä lopetin heti sen puhelun kun sä tulit takaisin, mutta ei herralle kelpaa vaan pitää alkaa iniseen ja víttuilemaan! Mikä víttu sua vaivaa, ennen ku sä menit sinne vítun Jenkkeihin niin sä luotit muhun!
Pinnani oli ollut koko viikon kireällä, mutta olin jotenkuten onnistunut hillitsemään itseäni. Teemun pään aukominen oli vain yksinkertaisesti liikaa hermoilleni.
– Ihmiset muuttuu, Teemu huomautti vähän ilkeästi vaivautumatta edelleenkään nostamasta katsettaan koneensa näytöltä.
– Ilmeisesti.
Nappasin kännykkäni sängyltä mukaani kun ponkaisin ylös ja marssin huoneen poikki. Huoneen ovi paukahti takanani kovaäänisesti, eikä Teemu ollut tehnyt elettäkään estääkseen minua lähtemästä.

Muutama suuttumuksen kyynel kihosi silmiini kun menin puolijuoksua katua pitkin. Ärsyyntyneenä pyyhkäisin niitä pois, mutta taisin saada vain hiukan ripsivärini leviämään. Poskia kuumotti suuttumuksesta ja veri kohisi päässäni inhottavasti. Miksi Teemu oli niin mustasukkainen Janista? Miksi? Ihan yhtälaillahan Teemu hengaili sen ah, niin ihanan, Emilian kanssa, enkä minä siitä mitään sanonut. Kyllä, olin melko läheinen Janin kanssa, mutta minähän seurustelin Teemun kanssa! Teemun, en Janin! Huusin suuttumuksesta ja potkaisin läheistä roskapönttöä. Se helpotti hieman, muttei paljoa. Viereisen pihan pensasaidan takaa kurkisti pelästynyt mummo ja yritin hymyillä kauniisti mummolle, ennen kuin jatkoin pinkomistani. Hymyni oli varmaankin muistuttanut pikemminkin irvistystä, mutta samapa tuo. Oliko Teemu jotenkin epävarma itsestään, vai miksi hän koki Janin uhkana? Selvittäkööt omat itsetunto-ongelmansa itsekseen, minähän en kavereitani valinnut muiden mielipiteiden perusteella.

Tungin risottoa suuhuni hiljaisena, vaikka huomasin vastapäätä istuvan Janin katsovan minua kysyvästi. Eilisen riita Teemun kanssa painoi edelleen mieltäni, vaikka olinkin rauhoittunut jo paljon. Teemu ei ollut yrittänytkään ottaa minuun yhteyttä, enkä ihan periaatteesta halunnut itse mennä tarjoamaan sovintoa. En jaksanut olla se fiksumpi osapuoli, sitä paitsi Teemuhan oli sen riidan aloittanut.
– Onko sulla kaikki hyvin? Sä oot tosi hiljanen tänää, Jani kysyi lopulta, kun pelkkä kysyvä tuijotus ei saanut mua avautumaan.
Pudistin päätäni ja tungin risottoa suuhuni pelatakseni lisää aikaa. Minun oli aina ollut helppo puhua Janin kanssa, mutta nyt en tiennyt mitä olisin sanonut. Nielaisin pureskelemani risotot Janin kohottaessa vähän toista kulmakarvaansa.
– Me riideltiin eilen Teemun kanssa ihan tyhmästä asiasta, vastasin hiljaa ja join vähän vettä vältellen Janin katsetta.
– Jos se kerta on tyhmä asia, niin miksi siitä pitää sitten riidellä?
– En mä tiedä, musta vaan tuntuu, ettei Teemu ihan täysin enää luota muhun, mutisin katse lautasellisessa risottoa, mutta tiesin Janin kuulleen sanani kuitenkin.
– Oletko sä sitten antanut sille jotain aihetta olla luottamatta? Jani kysyi epävarmasti pienen hiljaisuuden jälkeen.
– En! huudahdin painokkaasti ja nostin katseeni pojan sinisiin silmiin. Tämä tuijotti mua takaisin ilmeettömästi, kunnes laskin taas katseeni risottoon.

Laitoin juuri meikkipussin laukkuuni, kun puhelimeni pärähti soimaan. Nappasin sen nopeasti käteeni ja vilkaisin soittajan nimeä. Teemu. Huokaisin samaan aikaan helpottuneena ja jännittyneenä, kun vastasin puheluun.
– Moi.
Yritin saada äänensävystäni neutraalia, mutta se kuulosti pikemminkin kylmän viralliselta. Irvistin itselleni ja odotin Teemun vastausta.
– Moi. Tota, mä taisin eilen ylireagoida vähäsen…
– Niinhän sä vähän taisit.
Kuulin poikaystäväni huokaisun kännykästäni. Pienen hiljaisuuden jälkeen Teemu jatkoi:
– Mä tiedän suuttuneeni ihan tyhmästä asiasta, mutta mä en silti pidä siitä, kuinka paljon sä vietät aikaa sen Janin kanssa.
Vedin rauhassa henkeä, etten alkaisi taas huutamaan.
– En mäkään kaikista sun kavereista pidä, mutta se ei ole mun asiani päättää, kenen kanssa sä vietät aikaas kun et ole mun kanssani. Sitä paitsi mä luotan suhun. Kysymys kuuluu, luotatko sä muhun? Sun on pakko luottaa, jotta tää meidän suhde toimis.
– Luotan, mutta…
– Mutta mitä?
Teemu vaikeni ja huokaisten päätin itse jatkaa:
– Mä lähden nyt tässä vartin päästä sinne juna-asemalle, kun me mennään Emman kanssa sinne Tampereelle. Meillä molemmilla on viikonloppu aikaa miettiä asioita, puhutaan sitten kun mä tulen takaisin, okei?
Teemu mutisi jotain myöntävältä vastaukselta kuulostavaa ja suljin puhelimen. Viikonloppumatka muualle tekisi varmasti hyvää, enkä malttanut päästä näkemään taas Alinaa. Pitäisi vain yrittää unohtaa hetkeksi Teemu, Jani ja kaikki muut elämäni sotkut.

Päivämäärä:   15.7.13 15:04:54

Hmm, kirjottelen tänää vähän lisää kun mulla on tää viikko melko buukattu, mutta tänään vähän enemmän aikaa ellei mun pidä taas jotain siivoilla:D tosin kukaan ei oo tainnu huomata tota edellistäkään pätkää?:D no, kattellaan saanko tänään julkaisukelpoisen pätkän vai meneekö vähän myöhemmälle, mutta no joo.. Eiköhän se pätkä keskiviikkona viimeistään ole valmis.

Lähettäjä: ......... 
Päivämäärä:   15.7.13 15:24:40

Jea jatkoo! :)

Päivämäärä:   15.7.13 15:36:38

eikäää. :( tyhmä jani :((( ei saa tulla sallan ja teemun väliin :(

Lähettäjähokkuspokkus 
Päivämäärä:   15.7.13 17:39:50

Voi vammane jani ! :(

Lähettäjä: Siirappii 
Päivämäärä:   16.7.13 00:28:11

Ihana Jani!!!! ;) <3 se on vaan niin mukava ja kaikkee...

Lähettäjä: öä 
Päivämäärä:   16.7.13 14:12:53

Huhhu, mä toivon niiiin paljon, että Janin ja Sallan välillä tapahtuis jotain.. :D Jotenki Teemu ei vaan iske.

Lähettäjä~Rtu 
Päivämäärä:   16.7.13 21:49:22

Ui, vihdoin kunnon toimintaa :3 Mäkin tykkään tositosi paljon sun kirjotustyylistä, ja tekstiä on kiva lukea kun kirjoitusvirheitä ei ole kovin paljon. Kuvailua on juuri sopivasti, samoin vuoropuhelua, ei liikaa eikä liian vähän. Tosi usein kaikki tarinat menee pelkäksi vuoropuheluksi, mut tässä sitä on täsmälleen oikea määrä! Jatkoa vain, odotan innolla mitä tapahtuu :) Ja niin, hyvä että olet suunnitellut pitkälle saakka, ettei tarina vain jatku ja jatku päättömästi.

Lähettäjähokkuspokkus 
Päivämäärä:   16.7.13 22:54:16

Haa ei saa sotkea Sallan ja Teemun välejä.. Ite kun olen ikuisen ja onnellisen rakkauden puolesta, joten rakastan lukea nuoresta lemmestä. ;3 Ja jatkoa vain <3

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   17.7.13 01:07:11

Kiitoksia paljon palautteista!:D Hyvä, että kirjoitustyylini miellyttää. Se onkin ainakin omasta mielestäni kehittynyt tuosta Oo siellä jossain mun -tarinasta, ja toivottavasti kehittyy edelleen:)! Parhaiten se taisi kehittyä luovan kirjoittamisen kurssilla, harmi, etten saanut ensi lukuvuoden mihinkään jaksoon otettua sitä enempää, vaikka tarkoitus oli :/...

~Rtu : Hyvä kuulla, että on sopivia määriä!:D Esimerkiksi vuoropuheluiden kanssa kun aina tuskailen, että onkohan sitä nyt liikaa ettei mene ihan pelkäksi vuoropuheluksi. Joissakin pätkissähän sitä tarvitsee käyttää enemmänkin, ja etenkin niissä pätkissä olen miettinyt, että tulikohan nyt liikaa. Mulle ei oikeastaan koskaan ole sanottu mitään vuoropuhelun määrästä, enkä siitä ole huomannut koskaan kysyäkään, vaikka se välillä mietityttääkin, joten oli tosi hyvä kuulla, että tuo on sitten lukijoidenkin mielestä sopiva määrä :D Yritän saada tekstistäni entistäkin virheettömämpää, mutta minulla on se ärsyttävä vika, etten huomaa niitä juurikaan ennen kuin olen jo julkaissut tekstin, vaikka kuinka yrittäisin niitä etsiä... Toivottavasti silmäni kehittyy tässäkin suhteessa:D

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   17.7.13 01:19:05

tein uuden topan, sieltä löytyy uusi pätkä;) eli tässä linkki uuteen:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=873433&t=873433

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   17.7.13 01:19:52

ja täynnä...

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.