Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   14.1.13 16:36:32

Moikka!:)
Lupailin tuossa jatko-osaa Oo siellä jossain mun -tarinalle, ja tässä se nyt vihdoinkin olisi. Toivottavasti vanhat lukijat vielä löytäisivät tän, kun menikin kauemmin kuin mitä olin alun perin ajatellut että saisin tämän tänne. Uudet lukijat myös olisivat mahtava juttu. Tarinaan juoneen voi päästä mukaan lukemattakin Oo siellä jossain mun -tarinaa, mutta parhaiten tarinaan pääsee kuitenkin sisälle lukemalla sen täältä .
Eli, Sydänliekissä nuoret ovat 17-vuotiaita ja tarina on kirjoitettu Sallan näkökulmasta. Tämä ensimmäinen pätkä on nyt vielä vähän johdatusta siitä, mitä on kuluneen reilun vuoden aikana tapahtunut. Palautetta otan mielelläni vastaan ja toivonkin sitä saavani, sillä haluan kehittyä kirjoittajana. (: Pidemmittä puheitta siis itse tarinaan:

Sydänleikki

Paljas kallio tuntui viileältä allani ja vartaloni värähti kylmästä. Auringon viimeiset säteet hohtelivat järven aaltoilevasta pinnasta ja huokaisin. Kesä olisi pian ohi. Viimeinkin. Kiedoin mustaa neuletakkia paremmin ympärilleni ja join viimeiset pisarat kädessäni olevasta lonkerotölkistä. Vaaleat hiukseni liehuivat tuulessa, mutta kerrankin pystyin olemaan välittämättä siitä, että hiukseni menisivät sekaisin.
– Mitä mun prinsessani täällä yksin istuskelee?
Jani istui viereeni ja katsoi mua pieni virne naamallaan. Pojan hunajaiset hiukset olivat vähän pörrössä ja siniset silmät, jotka muistuttivat paljon omia silmiäni, tuikkivat ilkikurisesti.
– Ai miten niin sun prinsessas? nauroin ja pörrötin Janin hiuksia.
Olin tutustunut Janiin lukiossa ja meistä oli tullut aika läheiset. Jotkut olivat luulleet meidän seurustelevan, mutta sellaiset puheet korjasin aina välittömästi.
– Koska se Teemu tulee takaisin Suomeen? Jani kysyi.
– Ylihuomenna, vastasin ja hymyilin tyhmänä. Poikaystäväni Teemu oli asunut vuoden Kaliforniassa isäpuolensa töiden takia. Olin nähnyt pojan viimeksi syyslomalla, kun olin ollut vierailulla.
– Mennäänkö? kysyin Janilta viitaten rannalle, jossa muut nuoret juhlivat. Jani nyökkäsi ja me laskeuduimme kalliolta varovasti hiekalle.

– Salla! Jani!
Katselin ympärilleni ja yritin paikantaa huutajaa, kunnes paras ystäväni Emma hölkkäsi halaamaan mua.
– Moi! Missä Ville on? tervehdin ja halasin ystävääni takaisin.
– Jäi juttelemaan Mikan kanssa, me tultiin vasta. Mitäs te, ooteko ollu tääl kauanki?
– Varmaan tunnin, mut tää yks angstas yli puolet siit ajasta tuolla kallioilla, Jani vastasi ja tuuppasi mua leikkisästi kylkeen.
Mulkaisin Jania muka vihaisena, mutta poika vain nauroi ja lähti etsimään muita kavereitaan. Emma katsoi pojan perään, mutta tämän kadottua näkyvistä tyttö kohotti kulmakarvojaan mulle.
– Eikö teillä oikeesti oo muka mitään juttua?
– Mulla on poikaystävä, ellet satu muistamaan, huomautin nauraen ja kaivoin mustasta nahkalaukustani uuden lonkeron.
Emma avasi suunsa vastatakseen, muttei ehtinyt sanoa mitään. Vaaleahiuksinen poika kaappasi tytön kainaloonsa ja suuteli tätä tervehdykseksi. Hymyilin Villelle ja Emmalle, vaikka samassa tunsin pienen kateuden pistoksen. Olin tietysti onnellinen ystävieni onnesta, mutta en pitänyt kolmantena pyöränä olemisesta. Tai tässä tapauksessa viidentenä, sillä Mika oli tullut Villen kanssa ja piti kädestä tyttöystäväänsä Heliä.
– No voi kuinka söpöö, Mika kettuili Villelle, mutta veti kuitenkin Helin lähemmäksi itseään.
– Voi teitä kyyhkyläisiä, nauroin ja join pitkän kulauksen lonkerostani. Heli hymyili arasti ja puristi Mikan kättä lujempaa. Olin ollut yllättynyt Mikan ja Helin alettua seurustella. Heli oli kyllä mukava ja nättikin, mutta tyttö oli mahdottoman ujo, kun taas Mika oli melko sosiaalinen.

– Teemu sit vissii tulee kohta kotii ku kouluki alkaa jo ens viikolla? Mika kysyi multa kun Ville sai seuraa joistakin sen kavereista, jotka kävivät Villen kanssa samaa linjaa paikallisessa amiksessa. Itse en poikia tuntenut, mutta Emma tervehti tulokkaita innokkaasti.
– Joo, ylihuomenna, vastasin Mikalle.
– Mahtaako se vanhaa kaveriaan muistaakaan enää, kun pääsee takasin naisensa kainaloon, Mika päivitteli marttyyrin äänellä ja sai mut nauramaan.
Välillä mulla oli ikävä yhdeksännen luokan aikoja, ja meidän kaveriporukkaa, johon oli kuulunut Mikan, Villen, Teemun ja mun lisäksi myös Alina, joka oli muuttanut Tampereelle. Toisaalta lukiossa olin saanut monia uusia kavereita, kuten Janin, mutta kukaan ei korvaisi toista parhaista ystävistäni. Havahduin mietteistäni kun Emma tuli nykäisemään mua hihasta.
– Kato kuka tuli.
Seurasin Emman katsetta ja näin entisen kaverimme Sonjan. En yllättynyt siitä, että Sonja roikkui eri miehen kainalossa kuin viime näkemällä. Sonjalla oli ollut suhde Alinan silloiseen poikaystävään Petriin. Alinan jätettyä Petrin Sonja ja Petri olivat alkaneet seurustella, mutta se ei ollut kauaa kestänyt. Nykyisin Sonjalla vaihtoi miehiä kuin sukkia, tai pikemminkin epätoivoiset jätkät kierrättivät Sonjaa.
– Toi on oikeesti jo surullista, pudistelin päätäni Emmalle.
– Mitä toi jätkäki o, jotai 26? Emma jatkoi.

– Ei hélvetti, ei kai taas ala satamaan! Ville manaili puoli tuntia myöhemmin, kun tummia pilviä alkoi kerääntyä taivaalle.
Taivas näytti uhkaavan tummalta ja olin lähestulkoon varma, että vettä alkaisi ryöppyämään taivaalta tuota pikaa. Jälleen kerran epäilin, että maantiedon opettajani oli valehdellut väittäessään, että Suomi oli EU:n vähäsateisinta aluetta. Väki alkoi hajaantua ja itsekin huikkasin muille lähteväni kotiin. En ehtinyt kävellä kuin muutama sata metriä, kun taivas repesi ja vettä alkoi satamaan kaatamalla. Liukastellen juoksin kotia kohti gladiaattoreissani. Musta olkaimeton toppini ja neuleeni liimautuivat ihooni ja farkkushortsini tuntuivat painavilta. Kirosin mielessäni sitä, etten ollut tajunnut ottaa mukaan sateenvarjoa. Se tästä vielä puuttuisikin, että kun Teemu vihdoinkin palaisi Suomeen, makaisin kotona kuumeessa.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

LähettäjäRtu 
Päivämäärä:   14.1.13 16:41:44

jatkoo ! :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: Paseli 
Päivämäärä:   14.1.13 16:43:50

Jatkoa vaan, hyvältä vaikuttaa. :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: Pauliina 
Päivämäärä:   14.1.13 21:33:08

JEE! luin tän joskus, ja ihanaa kun saadaan jatkoa! :D Ihana tarina.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: jokuvaa 
Päivämäärä:   14.1.13 21:40:16

Jes ku tuli jatkoa(:

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.13 22:31:10

Lukisin mielelläni niitä vanhojakin tekstejä!

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   15.1.13 10:52:28

Oi, kiva että tänne on jo porukka löytäny:)

. , eikö toi linkki tossa alku tekstissä toiminu? :o itellä toimii, mutta tässä nyt uusi linkki:
http://www.freewebs.com/dunderdoi/oosielljossainmun.htm

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: meizi 
Päivämäärä:   15.1.13 12:37:06

mullaki toimi :) ja luin kokonaa viime yönä kiitos tämän väheni yöumeni huomattavaasti mut oli koukuttava ja ei voinu lopettaa kesken. jatkoo siis super hyvä nove ! :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.13 19:01:00

Ihana tarina, jatkooo:)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   15.1.13 19:10:44

heh, sainkin jo toisen pätkän kirjoitettua:) en sitten kyllä jatkossa ehdi pätkä päivässä tahtia kirjottamaan, mutta yritän ehtiä aina kerran viikossa, jos aikaa niin useammin. Jos taas jostain syystä venyy niin ilmoitan sitten siitäkin. mutta tässä nyt tää pätkä

_______________________________________________

Hölkkäsin kuusien reunustamaa polkua pitkin. Polulle pudonneet neulaset vaimensivat askeleitteni äänen.
– Salla.
Lähes mustahiuksinen, lihaksikas ja pitkä nuori mies astui mun eteeni polulle ja naulitsi ruskeiden silmiensä katseen muhun. Pojan suu taipui siihen hymyyn, jota mä pelkäsin ja inhosin yli kaiken.
– Tommi, kuiskasin kauhistuneena ja astuin nopeasti pari askelta taaksepäin.
Tommi kohotti kätensä mua kohti ja käveli mua kohti.
– Mun on ollut sua ikävä rakas, mutta nyt me ollaan kahden, ainoastaan me kaksi…
Käännyin kokonaan ympäri ja pinkaisin juoksuun, mutta pian Tommi ilmestyi taas mun eteeni ja alkoi nauraa.
– Älä nyt, rakas. Etkai sä luule, että mä antaisin sun lähteä?
Yritin taas vaihtaa suuntaa ja juosta, mutta mun jalkani tuntuivat raskailta. Tommi saavutti mua kokoajan, sen kiero hymy vain leveni joka askelmalla. Tommin nauru kaikui mun korvissani, se saarsi mut joka puolelta…

Heräsin siihen, että putosin lattialle. Tähysin hurjana ympärilleni pimeässä huoneessa sydämeni hakatessa tuhatta ja sataa. Aloin rauhoittua, kun tajusin olevani yksin omassa huoneessani.
– Hölmö, Tommi on kuollut, se ei enää ikinä satuta mua, mutisin itselleni ja kömmin ylös.
Kävelin varovasti valonkatkaisijan suuntaan ja tunnustelin käsilläni seinää. Lopulta sain sytytettyä valot ja hoipuin takaisin sängylleni. Olin alkanut nähdä painajaisia Tommista Teemun muutettua Kaliforniaan. Tai oikeastaan ne olivat alkaneet heti Tommin kuoleman jälkeen, mutta ne eivät olleet yhtä pahoja silloin. Lukiossa olin käynyt koulupsykologilla ja hämmästyksekseni käynnit olivat auttaneet. En ollut nähnyt painajaisia viimeiseen kahteen kuukauteen. Suutuin itselleni, että annoin Tommin vieläkin vaikuttaa mun elämääni. Psykologin mielestä Tommi vaivasi mua vielä enemmän siksi, etten osannut päättää mitä mieltä olin pojan kuolemasta. Enkai mä nyt kenenkään kuolemaa juhlisi, vaikka se sitten olikin mun narsistinen ex-poikaystäväni, joka oli pettänyt mua ja lopulta raiskannut? Toisaalta, en voinut kiistää sitä, etten olisi ollut helpottunut siitä, ettei Tommi enää ikinä ahdistelisi mua. Ravistin päätäni haihduttaakseni Tommin mielestäni, ja painuin vaatekaapille. Kaivoin kaapista pinkin collegeshortsit ja valkoisen t-paidan. Vaihdoin vaatteet päälleni ja sutaisin hiukseni sotkuiselle nutturalle.

– Huomenta, mitä kello on? huikkasin Samille.
Veljeni luki sanomalehdestä vuokra-asuntojen ilmoituksia ja tuskin vilkaisikaan mua vastatessaan kellon olevan jotakin yli 11. Hymähdin veljelleni, nappasin tiskipöydällä olevasta hedelmävadista omenan ja istahdin Samin viereen.
– Kuka mua sitten vahtii, kun sä ja Venla löydätte oman kämpän? virnuilin veljelleni, joka oli ylihuolehtivainen minun suhteeni. Toisaalta ymmärsin Samin huolenpidon kaiken sen jälkeen mitä Tommin kanssa tapahtui, mutta silti mua ärsytti aina suunnattomasti kun se vahti jokaista mun liikettäni. Ilmeisesti Sami tunsi vielä enemmän olevansa vastuussa musta, sillä meidän vanhemmat olivat harvoin kotona töidensä takia.
– Älä sä siitä huolehdi, tää tarjonta vuokra-asuntojen suhteen ei täälläpäin oo mitenkään kauheen laaja, että saatat sä joutua kestämään mua vaikka kuinka kauan, Sami totesi ja taitteli lehden sivuun.
– Niinhän sitä vois tietysti luulla että 17-vuotias osais pitää huolta itsestään, mutta sun harkintakyvystä ei tunnetustikaan oo ees munakupin täytteeks, Sami jatkoi virnuillen.
– Haistas ny, tiuskaisin, vaikka tiesinkin Samin vain pilailevan.
– Hyvältä tuoksuu.
Näytin veljelleni kieltä erittäin aikuismaisesti, kun ovikello soi. Sami vain kohotti toista kulmakarvaansa, joten mä nousin ylös ja lähdin avaamaan ovea.

Avasin oven ja jäin tuijottamaan. Kynnyksellä seisoi päivettynyt ruskea hiuksinen poika, joka tuijotti mua sammaleen vihreillä silmillään ja nauroi mun järkyttyneelle ilmeelleni. Toivuttuani ensi järkytyksestä kiljaisin riemusta ja hyppäsin pojan kaulaan.
– Teemu! Mä luulin, että sä tuut vasta huomenna! puhisin naama pelkkänä hymynä.
– Multa saattoi lipsahtaa väärä päivämäärä, mutta sun ilmees oli ainakin näkemisen arvoinen, poikaystäväni nauroi ja painoi suukon mun hiuksiini.
Nousin varpailleni suudellakseni pojan huulia ja tämä vastasi innoissaan suudelmaan, mutta pian jo tuuppasi mua hellästi vähän kauemmas.
– Etkö sä meinaa ollenkaan päästää mua sisälle? Teemu nauroi.
Tartuin poikaa kädestä ja vedin perässäni eteiseen. Teemu puolestaan sulki oven perässään ja polkaisi valkoiset kenkänsä jaloistaan.
– Sä oot ruskettunu, tokaisin kateellisena ja Teemu loi muhun ”ihanko tosi?”-katseen.
– Sitä se Kalifornian aurinko teettää. Onko teillä ollu hyvät kelit?
– Satanu tyylii koko kesän.

– Katos, katos! Mitä mies? Oot sitte palannu rapakon takaa, Sami tervehti Teemua iloisesti ja taputti tätä selkään, kun poikaystäväni istui hänen viereensä.
Virnistin itsekseni. Sami ei ollut sietänyt Teemua silmissään kun me alettiin seurustella, sillä Teemu oli mun ensimmäinen poikaystäväni Tommin jälkeen. Samin asenne oli kuitenkin muuttunut, kun oli huomannut ettei Teemu muistuttanut Tommia ollenkaan, paitsi ehkä vähäsen ulkonäöltä. Lisäksi Teemu oli ollut mun tukenani Tommin ilmestyttyä kaupunkiin.
– Onks sun nälkä, haluisiks sä jotain? kysyin Teemulta.
– Ihan sama.
– Ja palvelu pelaa, kyllä äijän nyt kelpaa, Sami naurahti.
– Oo sä ny kerrankin hiljaa, mulkaisin Samia ja ojensin Teemullekin omenan.
– Miten vain armas siskoni haluaa. Muistakaahan olla sitten siivosti ja pitäkää mielessänne, että mäkin olen kotona. Mä en nyt oikein jaksais kuunnella nuoren parin hempeilyjä, Sami nauroi, kulautti viimeisetkin kahvin jämät kurkustaan alas.
– Just, ikään kuin et muutenkin kuuntelis oven takana jonkin lasin kanssa, tuhahdin niin hiljaa, että vain Teemu kuuli ja haukkasin omenaani.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   15.1.13 20:00:17

ihan super hyvä ! :) aww rakastan tota teemuu !! :D mutta jatkoo ehti ku kerkiit ! :) sitä odotellaan jo ;)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: ---------------- 
Päivämäärä:   16.1.13 16:09:38

jatkoo, tosi ihana tarina ! ♥

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: (----: 
Päivämäärä:   16.1.13 18:37:09

Jatkoa vaan! :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   16.1.13 21:54:08

JATKA :3

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: :)) 
Päivämäärä:   17.1.13 08:58:00

jatka:>

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: abcdefg 
Päivämäärä:   17.1.13 17:36:37

Jatkoa ((:

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

LähettäjäRtu 
Päivämäärä:   20.1.13 10:36:20

jatkoa!

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: ---------------- 
Päivämäärä:   20.1.13 15:21:08

jatkoo:)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   21.1.13 18:59:40

heippa!

mulla on tää viikko tosi kiireinen, mutta perjantaista löytyi vapaa aukko seuraavan pätkän loppuun kirjoittamiseen:) pitääkin kirjoittaa kalenteriin ylös niin tulee sitten tosiaan kirjoitettua... :D Laitan jo aikasemmin pätkää jos suinkin ehdin, mutta uskon että perjantaille menee...

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: moooii 
Päivämäärä:   22.1.13 09:52:47

ou mai gaaad luin kaiken, myös ton ekan ja ihanan jännittävä!(,:
jatkoa C:

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: dunderdoi 
Päivämäärä:   25.1.13 22:24:27

apuaa, oon tosi tosi tosi pahoillani, mutta huomisiltapäivälle menee pätkä :( en ole yhtään ehtinyt sitä tänään kirjoittamaan kun sain huomiseen työhaastatteluun vaativan ennakkotehtävän jota olen väsännyt täällä ihan paiseissa, ja vieläkin mun pitää yrittää tiivistää sitä... Kirjoittaisin muuten pätkää tänä yönä, mutta huomenna pitää olla skarppina ja edustavana niin menen tänään nukkumaan aikasin. anteeksi vielä, mutta huomenna varmasti tulee pätkä (paitsi tietysti jos kone kaatuu tms muuta mun tuurilleni sopivaa tapahtuu)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: trlo 
Päivämäärä:   26.1.13 23:45:31

missä se jatko..

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   26.1.13 23:47:38

tässä se nyt vihdoinkin:D vielä ehtii tän vuorokauden puolella!

________________________________________________________

– Väsyttääkö sua?
– Vähän, Teemu vastasi ja kaappasi mut kainaloonsa.
Me maattiin mun sängylläni. Tuntui uskomattomalta viimeinkin olla siinä Teemun kanssa.
– Kyllä mä yritin jo pari päivää vähä palata Suomen rytmiin, sain koneessakin vähä nukuttua. Tuupi mut hereille, jos nukahdan, poika jatkoi.
Painauduin tiukemmin Teemua vasten ja kiedoin käteni tämän ympärille. Teemu alkoi silitellä mun hiuksiani ja suljin silmäni nauttiakseni pojan kosketuksesta. Olin kaivannut tätä niin paljon, että saisi vain kaivautua Teemun lämpimään ja turvalliseen syliin.

– Herätys, kulta.
– Mmh?
Tokkuraisena avasin silmäni ja tuijotin Teemua hämilläni. Ajatukseni alkoivat pikku hiljaa selkiytymään ja tajusin nukahtaneeni.
– Ja mä kun luulin et mä olisin se väsyneempi osapuoli tässä, Teemu naurahti ja painoi suukon mun poskelleni.
– Joo, mä nukuin vähä huonosti.
– Aijaa, olitko sä juhlimas tai jotai?
– No juu, mut ne loppu vähä lyhyee ku alko sataa, et kyllä mä olin aikasin kotona, että ei se siitä johdu, mumisin ja venyttelin.
– Kauan mä nukuin?
– Sellaset kakskyt minuuttia, ajattelin herättää että saat sitte illalla unta.
Kohottauduin istumaan, etten nukahtaisi uudestaan. Vaikka lyhyet ja rauhalliset nokoset olivatkin tehneet hyvää viime yön painajaisen jälkeen, minua ärsytti, että olin hukannut aikaa Teemun kanssa. Keskityin kuuntelemaan Teemun valitusta siitä, kuinka Johanna, Teemun sisarpuoli, oli jaksanut vinkua viimeisen kuukauden ajan vastalauseita Suomeen paluusta. Ilmeisesti tyttö ei ollut kauheasti muuttunut sitten viime näkemän, jolloin hän oli jostain kumman syystä inhonnut minua. Tavallaan kuitenkin ymmärsin Johannaa, sillä hänen poikaystävänsä oli jäänyt Kaliforniaan. Enhän itsekään ollut kauheasti ilahtunut kun Teemu oli lähtenyt rapakon taakse.

Oveen koputettiin ja Sami kurkisti huoneeseeni sisään.
– Meen käymään kaupassa, haluatteko te jotakin?
Pudistin päätäni, mutta Sami loi muhun oudon katseen ja vilkaisi sitten Teemuun.
– Mitä? tiuskaisin.
– Sun hiukses näyttää vaiksen pesältä. Aika hiljasia te ootte täällä ollu… Sami nauroi.
Kohotin toista kulmakarvaani ja käänsin katseeni seinälläni olevaan peiliin. Kampaukseni kieltämättä oli kaikkea muuta kuin tyylikäs. Samalla mua huvitti Samin reaktio. Jos tämä olisi pari vuotta sitten löytänyt mut kaksin Teemun kanssa samasta huoneesta hiukset pörrössä, hän olisi tietysti paitsi vetänyt omat johtopäätöksensä ja heittänyt Teemun ulos talosta. Teemu selitti Samille, että olin nukahtanut, koska olin kuulemma nukkunut huonosti. Huokaisin viimeisen lauseen kohdalla ja käänsin katseeni takaisin Samiin. Kuten olin arvannut, veljeni oli kurtistanut kulmiaan ja katsoi mua sekä vaativana että huolissaan.
– Näitkö sä taas painajaisia?
Olin vain hiljaa, sillä en tiennyt mitä vastata. En sentään halunnut valehdella päin naamaa.
– Sä sanoit, että ne oli jo loppuneet, Sami jatkoi vaativalla äänellä.
– Niinhän ne oliki, voisitko ny lähteä ja jättää meidät rauhaan? tiuskaisin ja ponkaisin ylös sängyltä vain sulkeakseni huoneeni oven Samin nenän edestä.

Käännyin takaisin Teemua kohti ja huomasin pojan kysyvän ja huolestuneen ilmeen.
– Älä ny vaan säkin alota, huokaisin ja kävelin meikkipöydälleni.
Kaivoin pöydän laatikosta harjan ja aloin selvittää takkuja hiuksistani. Teemu ei kysynyt mitään, mutta tunsin pojan katseen niskassani. Hätkähdin, kun kännykkäni yhtäkkiä piippasi saapuneesta viestistä.
Tuu kahville?:)
Näpyttelin Janille kieltävän vastauksen.
– Keltä se tuli? Teemu kysyi ja tartuin mielelläni aiheen vaihdokseen. En jaksanut selittää painajaisistani ja huolestuttaa Teemua turhan takia.
– Jani pyys kahville, mutta mä sanoin et oon sun kanssa.
– Jani? Teemun äänestä erottui outo sävy, jota en ollut siinä aiemmin kuullut.
– Tutustuin siihen lukiossa, se o tosi hyvä tyyppi.
– Jaaha, vai niin.
Laskin kännykkäni pöydälle ja käännyin Teemuun päin. Teemu katsoi lattiaan ja hypisteli mun päivä peittoni reunaa.
– Mitä ny? kysyin vilpittömän hämmästyneenä, mutta Teemu ei vastannut vaan tuijotti lattiaa kuin parketin pinta olisi ollut kovinkin kiinnostava.
Kävelin pojan viereen ja istuin Teemun viereen. Tartuin poikaa leuasta ja käänsin tämän kasvot mun kasvojani kohti.
– Ootko sä mustasukkanen? naurahdin.
– Et sä mun tietääkseni esimerkiks Villen kanssa ole käynyt kaksin kahvilla, Teemu vastasi epävarmasti.
Pudistin päätäni epäuskoisena ja suutelin Teemua. Teemu vastasi varovasti suudelmaan, mutta erottauduttuaan musta katsoi mua kuitenkin vähän loukkaantuneen näköisenä.
– Jani on vaan mun hyvä kaveri, sitä paitsi mä rakastan sua. Vai etkö sä luota muhun?
– Totta kai luotan, mut enpä suuremmin luota johonkuhun, jota en tunne.
– Älä viitti, kyllä Janikin tasan tarkkaan tietää missä mennään.
Teemu ei näyttänyt täysin vakuuttuneelta, mutta jätti asian kuitenkin siihen. Mua tavallaan huvitti Teemun reaktio, sillä en ollut koskaan aiemmin nähnyt Teemua mustasukkaisena. Ehkä poika oli vain epävarma, koska oli ollut vuoden poissa kuvioista.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: :> 
Päivämäärä:   27.1.13 00:19:50

iiiihana<3 tätä jaksaa kyl aina ootttaa:3

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: jumalaSI 
Päivämäärä:   27.1.13 00:46:29

"Kävelin pojan viereen ja istuin Teemun viereen"
tos on varmaa virhe tai ite ajattelisin sen ennemminkin näin "kävelin pojan luokse ja istuin Teemun viereen" eikä viereen viereen :D mut tykkään iha liikaa ja jatkoa!<3

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   27.1.13 10:19:23

Oho, joo vahingossa tullu kaks kertaa viereen. :D hyvä kun sanoit, en olis varmaa huomannu.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: Pauliina 
Päivämäärä:   27.1.13 17:23:02

Nyt vaan satun rakastamaan tätä :D

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: rakastan... 
Päivämäärä:   28.1.13 10:20:59

Jatkoo .. rakastan tää ihan parass tosi söpöö ;;)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: ---------------- 
Päivämäärä:   30.1.13 18:59:38

jatkooo:):)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   3.2.13 16:17:13

tänään tai huomenna tulee jatkoa, todennäköisesti huomenna, sillä on tässä projektin kirjottaminen menossa, johon menee varmaan aika paljon aikaa...

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: howmuchilovethis 
Päivämäärä:   4.2.13 19:57:07

Jatkoooooo!!! Ihan paras ♡

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   4.2.13 23:17:08

Tää pätkä ny vähä pomppii eteenpäin... Ja tuolla ku o täs pätkäs vähä chattiä, niin --- merkintä on aina merkki siellä kirjoittajan vaihtumisesta, ihan näin selkeyttääkseni teidän lukemista, ettette ole kujalla lukiessanne siitä että kuka kirjoittaa mitäkin:D mutta siis pidemmittä puheitta tarinan pariin:
______________________________________________________________
Avasin silmäni pimeässä huoneessa ja tunnustelin yöpöytäni pintaa. Löysin puhelimeni ja avasin kosketusnäytön lukituksen. Näytöllä koreilivat numerot 8.04 ja ähkäisin. Viimeinen päivä lomaa, ja mä heräsin kahdeksalta. Opettajat tietysti olisivat innoissaan, ainahan ne hokivat ettei lomillakaan saanut sekoittaa unirytmiä. Itse olin sitä mieltä, että koulu oli se, joka sekoitti mun unirytmini, mutta mielipiteensä kullakin. Kömmin ylös sängystäni ja valaisin kännykälläni tien valonkatkaisijalle. Räpyttelin silmiäni kirkkaan valon syttyessä katossa koreilevaan lamppuun. Hain läppärini pöydältä ja istuin takaisin sängylleni. Teemu varmaan nukkui vielä, ja muutenkin näkisi kavereitaan aamupäivästä, joten yhtä hyvin voisin surffailla hetken netissä.

Facebookiin oli harhautunut ainoastaan kaksi muuta kaveriani niin aikaisin sunnuntaiaamulla, mutta kumpaakaan en tuntenut kovinkaan hyvin. Olin vain hyväksynyt kaveri pyynnöt, koska muistin nähneeni kummatkin samassa koulussa. Selasin etusivuani alaspäin ja hymähtelin muutamalle päivitykselle. Yhtäkkiä keskusteluikkuna, jonka päällä luki ”Alina Niemi”, ponnahti auki.
Huomenia Sallaseni! Mites sä oot tänne näin aikasin eksyny?;)
Ilahtuneena luin Alinan viestin ja aloin näpytellä vastausta.
Huomenta, huomenta! Samaa vois kysyä sulta, oi Alinani! Mut siis heräsin vaa näi aikasin -.- Mites Tampereella?
Pian näytölle ilmestyikin jo Alinan vastaus.
Haha, vähän samaa vikaa mussa, herään aina aikasi ku vois nukkua mut si pystyisinki yhtäkkii nukkuu ku pitää herätä :D. No mitäs tänne, ei kummempia. Ookkos jo wanhojen mekkoo hommannu? Sää varmaa tanssit Teemun kans?
---
Ootpas sä ny true tamperelainen ku alkaa sulla noita murresanoja tarttumaan;DD. Mut siis joo,Teemu tanssii mun kaa vaikka se ny tavallaa onki ykköne ku se oli siä jenkeis. En oo ehtiny mekkoo miettii, pitää varmaa tilata netistä ku täällä toi tarjonta mikää päätä huimaava oo…
---
No tulkaa vaikka Emman kaa tänne, tääl o vähä enemmä kauppoja ku siellä tuppukylässä!:DD Sitä paitsi mää käyn aina siellä, tulisitte ny välillä kattoo mua tänne!
---
Vois vaikka tullakin!:) No mutta, mites Tampereen miestarjonta?;))
---
Ei hassumpi;))
---
mitämitä?! KERRO LISÄÄ:DD
---
No mul ny jotai pientä säätöö ton yhe Jessen kanssa. Näette sen ehkä sit jos tuutte tänne!:) Että kannattais ny vaan tulla tänne.


Yritin jatkaa tenttaamista tästä salaperäisestä Jessestä, mutta Alinasta ei irronnut enempää tiedon murusia. Sen sijaan tyttö vaihtoi aihetta takaisin wanhoihin. Juttua meikeistä ja puvun mahdollisesta väristä riittikin yllättävän pitkään, ja kellon näyttäessä yhtätoista uskalsin laittaa Teemulle viestiä, jossa kysyin pojan päivän aikataulua. Alina lähti koneelta ja itse vaihdoin yöpaitani lenkki vaatteisiin ja hölkkäsin yläkertaan. Nappasin mukaani banaanin, tuhdimpaa aamiaista söisin vasta lenkin jälkeen. Kännykkäni näyttö välkehti saapuneen viestin merkiksi. Teemu pyysi mua luoksensa illalla, joten näpyttelin Emmalle viestin. Jos Teemu kerta viettäisi aikaa kavereidensa kanssa, todennäköisesti Villekin pyörisi samoissa ympyröissä ja Emmalla olisi aikaa lähteä käymään vaikkapa kahvilla.

– Mun pitäis ostaa vielä matikan kirja, mennäänkö tän jälkee ostelee viime hetken koulukamppeet? Emma ehdotti ja hörppäsi kahviaan.
Nyökkäsin, sillä omat konseptivarastoni ammottivat tyhjyyttään. Taas pitäisi rääkätä aivojaan viitenä päivänä viikossa ja yrittää nostaa olematonta motivaatiotaan ylöspäin edes koeviikkojen ajaksi. Koko kesän olin odottanut kesän loppua, mutta syy siihen oli siinä, että Teemu tulisi takaisin, eikä siinä, että kaipaisin koulun penkin kulutusta.
– Mentäiskö joku viikonloppu si vaikka sitä Alinaa kattomaan? ehdotin ja kerroin nopeasti Emmalle aamuisesta viestittelystä.
– Juu, mennää toki. Mahdollisimman pian, ei olla nähty Alinaakaan pitkään aikaan! Emma myönteli mun hörpätessä loputkin kaakaostani.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   4.2.13 23:20:40

äääääääää noi kursivoitnnit! uus yritys tän pätkän kanssa:

Avasin silmäni pimeässä huoneessa ja tunnustelin yöpöytäni pintaa. Löysin puhelimeni ja avasin kosketusnäytön lukituksen. Näytöllä koreilivat numerot 8.04 ja ähkäisin. Viimeinen päivä lomaa, ja mä heräsin kahdeksalta. Opettajat tietysti olisivat innoissaan, ainahan ne hokivat ettei lomillakaan saanut sekoittaa unirytmiä. Itse olin sitä mieltä, että koulu oli se, joka sekoitti mun unirytmini, mutta mielipiteensä kullakin. Kömmin ylös sängystäni ja valaisin kännykälläni tien valonkatkaisijalle. Räpyttelin silmiäni kirkkaan valon syttyessä katossa koreilevaan lamppuun. Hain läppärini pöydältä ja istuin takaisin sängylleni. Teemu varmaan nukkui vielä, ja muutenkin näkisi kavereitaan aamupäivästä, joten yhtä hyvin voisin surffailla hetken netissä.

Facebookiin oli harhautunut ainoastaan kaksi muuta kaveriani niin aikaisin sunnuntaiaamulla, mutta kumpaakaan en tuntenut kovinkaan hyvin. Olin vain hyväksynyt kaveri pyynnöt, koska muistin nähneeni kummatkin samassa koulussa. Selasin etusivuani alaspäin ja hymähtelin muutamalle päivitykselle. Yhtäkkiä keskusteluikkuna, jonka päällä luki ”Alina Niemi”, ponnahti auki.
Huomenia Sallaseni! Mites sä oot tänne näin aikasin eksyny?;)
Ilahtuneena luin Alinan viestin ja aloin näpytellä vastausta.
Huomenta, huomenta! Samaa vois kysyä sulta, oi Alinani! Mut siis heräsin vaa näi aikasin -.- Mites Tampereella?
Pian näytölle ilmestyikin jo Alinan vastaus.
Haha, vähän samaa vikaa mussa, herään aina aikasi ku vois nukkua mut si pystyisinki yhtäkkii nukkuu ku pitää herätä :D. No mitäs tänne, ei kummempia. Ookkos jo wanhojen mekkoo hommannu? Sää varmaa tanssit Teemun kans?
---
Ootpas sä ny true tamperelainen ku alkaa sulla noita murresanoja tarttumaan;DD. Mut siis joo,Teemu tanssii mun kaa vaikka se ny tavallaa onki ykköne ku se oli siä jenkeis. En oo ehtiny mekkoo miettii, pitää varmaa tilata netistä ku täällä toi tarjonta mikää päätä huimaava oo…
---
No tulkaa vaikka Emman kaa tänne, tääl o vähä enemmä kauppoja ku siellä tuppukylässä!:DD Sitä paitsi mää käyn aina siellä, tulisitte ny välillä kattoo mua tänne!
---
Vois vaikka tullakin!:) No mutta, mites Tampereen miestarjonta?;))
---
Ei hassumpi;))
---
mitämitä?! KERRO LISÄÄ:DD
---
No mul ny jotai pientä säätöö ton yhe Jessen kanssa. Näette sen ehkä sit jos tuutte tänne!:) Että kannattais ny vaan tulla tänne.


Yritin jatkaa tenttaamista tästä salaperäisestä Jessestä, mutta Alinasta ei irronnut enempää tiedon murusia. Sen sijaan tyttö vaihtoi aihetta takaisin wanhoihin. Juttua meikeistä ja puvun mahdollisesta väristä riittikin yllättävän pitkään, ja kellon näyttäessä yhtätoista uskalsin laittaa Teemulle viestiä, jossa kysyin pojan päivän aikataulua. Alina lähti koneelta ja itse vaihdoin yöpaitani lenkki vaatteisiin ja hölkkäsin yläkertaan. Nappasin mukaani banaanin, tuhdimpaa aamiaista söisin vasta lenkin jälkeen. Kännykkäni näyttö välkehti saapuneen viestin merkiksi. Teemu pyysi mua luoksensa illalla, joten näpyttelin Emmalle viestin. Jos Teemu kerta viettäisi aikaa kavereidensa kanssa, todennäköisesti Villekin pyörisi samoissa ympyröissä ja Emmalla olisi aikaa lähteä käymään vaikkapa kahvilla.

– Mun pitäis ostaa vielä matikan kirja, mennäänkö tän jälkee ostelee viime hetken koulukamppeet? Emma ehdotti ja hörppäsi kahviaan.
Nyökkäsin, sillä omat konseptivarastoni ammottivat tyhjyyttään. Taas pitäisi rääkätä aivojaan viitenä päivänä viikossa ja yrittää nostaa olematonta motivaatiotaan ylöspäin edes koeviikkojen ajaksi. Koko kesän olin odottanut kesän loppua, mutta syy siihen oli siinä, että Teemu tulisi takaisin, eikä siinä, että kaipaisin koulun penkin kulutusta.
– Mentäiskö joku viikonloppu si vaikka sitä Alinaa kattomaan? ehdotin ja kerroin nopeasti Emmalle aamuisesta viestittelystä.
– Juu, mennää toki. Mahdollisimman pian, ei olla nähty Alinaakaan pitkään aikaan! Emma myönteli mun hörpätessä loputkin kaakaostani

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   4.2.13 23:22:54

mikä tossa ny mättää! nyt se ei vaa suostunu ottaa sitä lopetus merkkiä?? nojoo, toivottavasti siitä ny jtn selvää saa :/

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: howmuchilovethis 
Päivämäärä:   5.2.13 15:18:25

Lisää lisää :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: :> 
Päivämäärä:   5.2.13 22:29:04

Jos oikein pinnisteli, kyll tosta selvää saa:) jatka, tää on i.h.a.n.a!:3

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: ---------------- 
Päivämäärä:   9.2.13 19:04:46

jatkooo:))

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   10.2.13 09:28:00

tällä viikolla ei ny tullu pätkää, mut ens viikolla mulla o vähä enemmän aikaa, joten ajattelin että laittaisin normaalia pidemmän pätkän:)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: jokuvaa 
Päivämäärä:   16.2.13 14:53:56

jatkoo:))

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: Pauliina 
Päivämäärä:   17.2.13 11:30:53

Missä lupaamasi jatkopätkä? Kiva tarina :D

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   17.2.13 15:56:15

teen sitä juuri:D ei oo taas mun viikkoni menny niinku strömssöössä ni en oo sit saanu sitä aikasemmin laitettua (puhelin meni rikki niin on pitäny tutustua uuteen puhelimeen, autokin sekoitti mun aikatauluja ku siitä petti tukivarsi, mikä sit räjäytti renkaan ja oli sen auton loppu jne.)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   17.2.13 17:56:42

ei tää ny kauheasti pidempi ole:( mutta nyt ei ole aikaa pidempään, anteeksi
_________________________________________________________________

– Ai hei Salla, pitkästä aikaa! Teemun äiti hymyili mulle avattuaan oven.
– Moi, onks Teemu? hymyilin takaisin.
– Juu, Teemu on huoneessaan, tule peremmälle vaan!
Astuin sisälle eteiseen, jossa en ollut käynyt viimeiseen vuoteen. Teemun ollessa perheineen Kaliforniassa talossa oli asunut vuokralla keski-ikäinen pariskunta, mutta en ollut tehnyt heidän kanssaan kauheasti tuttavuutta. Polkaisin mustat kangaskengät jaloistani ja aloin kävellä vanhasta tottumuksesta Teemun huonetta kohti.

Koputin Teemun ovea ja astuin sisään. Teemu loikoili sängyllä läppärinsä kanssa ja taputti vieressään olevaa tilaa. Menin makaamaan sängylle pojan viereen ja suutelin tätä tervehdykseksi.
– Mitä sä teet? kysyin tarkoittaen konetta.
– Mä latasin just kuvia koneelle.
– Näytä, pyysin.
Teemu alkoi näyttämään kuvia ja selitti jokaisen kohdalla mistä kuva oli otettu ja keitä kuvissa oli. Tuntui oudolta katsoa kuvia ja kaikkia niissä esiintyviä ihmisiä. Kokonainen vuosi yhdessäolomme aikana, josta en tiennyt juuri mitään. Olin viikon mittaisen vierailuni aikana tavannut ainoastaan pari Teemun kaveria.

– Haluatko sä jotain syötävää? Teemu kysyi, kun olimme käyneet kuvat läpi.
– Sut, vastasin nauraen ja kierähdin pojan päälle.
Teemu kietoi kätensä mun ympäri ja suuteli ensiksi mun huuliani, mutta jatkoi pian kaulalle. Yhtäkkiä ovi aukeni ja Johanna seisoi oven suussa.
– Hei pliis, täällä asuu muitakin, tyttö parahti ja astui huoneeseen.
– Kukaan ei pyytäny sua tänne. Ja opettele koputtaan, Teemu tiuskaisi takaisin.
– Mä tulin ottaan ton läppärin, mut voisitteko kutea jossakin muualla? Tai ainakin joskus kun ootte keskenänne! Johanna marisi, nappasi koneen mukaansa ja poistui.
– Eikö täällä missään saa olla rauhassa…, Teemu mutisi, kun mä kierähdin pois pojan päältä.
– Meillä ei olis melki koskaan ketään kotona jos Sami ja Venla vaan löytäis sen oman kämpän. Mut vuokra-asuntojen tarjonta o aika páska tällä hetkellä, huokaisin.
– Tuutko sä meille huomenna koulun jälkeen? jatkoin.
– Juu, käy. Koulusta puheen ollen, koska mulla pitää olla kirjat hankittuna?
– Ei niitä ekoilla tunneilla tarvita, mut sä voit lainata mun kirjoja, mä oon myyny ainoastaa parit viime vuoden kirjat.
– Tack så mycket! Haluaisitko sä kattoa leffaa tai jtn?
Nyökkäsin ja nousin istumaan. Teemukin nousi ja me lähdettiin valitsemaan elokuvaa.

Unenpöpperöisenä kurkotin kännykkääni ja painoin herätyskellon pois. Hemmetin koulu, taas pitäisi jaksaa keskittyä aamutunneillakin ja yrittää hilata motivaatiota ylöspäin. Kompuroin ylös sängystäni ja raahauduin yläkertaan aamupalalle. Horrokseltani tuskin tajusin mitä söin ja vasta hampaita pestessä aloin vähän heräillä. Onneksi ensimmäinen päivä olisi vain ryhmissä lusmuilua ja jotain turhia ohjeita ryhmänohjaajalta. Sylkäisin hammastahnat suustani, huuhtelin harjan ja suuni ja aloin meikkaamaan. Kirosin sitä, etten ollut eilen muistanut ostaa lisää meikkivoidetta, joten jouduin tyytymään pelkkään puuteriin. En jaksanut erityisemmin panostautua, joten laitoin ainoastaan ripsiväriä puuterin lisäksi. Hiuksenikin vedin ainoastaan ponihännälle. Tummansiniset pillifarkkuni tuntuivat normaalia tiukemmilta pesun jäljiltä ja valitsin farkkujen kanssa turkoosin topin ja mustan neuleen. Laukun olin onneksi pakannut jo edellisenä iltana, joten heitin sinne vain kännykkäni ja olin valmis lähtemään. Vedin kangaskengät jalkoihini ja menin hakemaan pyöräni autotallista. Yleensä kävelin kouluun, sillä en liiemmin pitänyt pyöräilystä, mutta olin onnistunut jo jäämään aikataulustani jälkeen aamun koomailun ansiosta, joten pyörällä olisin nopeammin perillä.

– Oho, oho, sinä pyörällä! Pitääkö oikein merkata kalenteriin tämä erityinen päivä, kuulin Janin vinoilevan äänen kun yritin taiteilla pyöräni lukkoa kiinni.
– Joo, no tuli vähän kiire, mutisin ja kiroilin mielessäni lukon jäykkyyttä.
– Tarviitko sä vähän apua ton lukon kanssa? Jani nauroi ja kyykistyi viereeni.
– Joo, kiitti, mä oon vähän käsi näiden pyöräily juttujen kans.
Mua nolotti vähän, kun Jani sai pyörän ensimmäisellä yrittämällä lukkoon. Tapojensa vastaisesti Jani ei kuitenkaan jatkanut kettuiluaan avuttomuudestani lukon kanssa, vaan ainoastaan ehdotti, että menisimme jo luokkaan.

Suunnistin Janin kanssa takariviin, josta oli paikkoja vielä kuin ihmeenkaupalla vapaana. Yleensä kaikki halusivat istumaan mahdollisimman taakse, mutta toisaalta ryhmänohjaajamme oli koulun rennoin opettaja, eikä eturivikään ollut kamala vaihtoehto. Kaivoin laukustani kännykän ja näpyttelin Teemulle viestin, että tulisi koulun päätyttyä pyöräpaikalle. Meillä loppuisi koulu samaan aikaan ykkösten kanssa, vaikka ykkösillä olikin alkanut päivä jo tuntia aikaisemmin.
– Kelle sä tekstaat?
– Teemulle, vastasin Janille hajamielisesti.
– Jaa. Koskas mä tapaan tän Teemun?
Kohautin olkiani ja laskin kännykän pulpetille. Samaan aikaan Kelo, meidän ryhmänohjaajamme, käveli luokkaan ja alkoi kertaamaan koulun sääntöjä. Kyllästyneenä nappasin kännykkäni ja aloin pelata Sanajahtia Janin kanssa.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: Pauliina 
Päivämäärä:   17.2.13 21:38:38

Oli taas hyvä pätkä, en keksi mitään kritiikkiä. Oot kyllä kirjoittajana kehittynyt, sun tekstiäs on tosi vaivaton lukea!

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: B-) 
Päivämäärä:   17.2.13 23:30:04

Jatkoo<3 ?

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: hene 
Päivämäärä:   18.2.13 16:19:42

äää ihananana jatkoo nopeesti:3! tää on yks parhaista htnetin tarinoista:3!

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: howmuchilovethis 
Päivämäärä:   21.2.13 10:40:14

Jatkoooo!! <3

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: jokuvaan 
Päivämäärä:   3.3.13 20:12:46

jatkoa :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: IlveS 
Päivämäärä:   6.3.13 00:43:17

Uoppppp, hiljainen lukija ilmoittautuu:)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.3.13 17:01:52

Täälläki ilmottautuu yks hiljanen lukija:)

Sun kirjotustaidot on kyllä kehittyny tosi paljon siitä, mitä ne oli vielä siinä edellisessä tarinassa, ja sulla on aikalailla virheetöntä tekstiä. Pari juttua pisti silmään:
– Tack så mycket! Haluaisitko sä kattoa leffaa tai jtn?
Tuon jtn ois voinu kirjottaa että jotain, koska tämmösessä kertovassa tekstissä ei ruukata käyttää mitään lyhenteitä. Eri asia siis jos se ois ollu vaikka jonku kirjottama tekstari tms.

– Joo, kiitti, mä oon vähän käsi näiden pyöräily juttujen kans. Pyöräilyjuttujen ;)

Koputin Teemun ovea ja astuin sisään.
En tiiä että onko se ihan vaan makuasia miten tuon kirjottaa, mutta mä oisin laittanu et koputin Teemun oveen. Tuosta tulee semmonen mielikuva että se ovi ei ois kokonainen:D

Jatkoa odottelen innolla!

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: dunderdoi@kännykkä 
Päivämäärä:   8.3.13 10:24:50

Oho, toi lyhenne juttu oli ihan puhdas vahinko :D mutta hyvä, että mulle huomautetaan virheistä ni huomaan korjata ne.

kiva kuulla, että muidenkin kuin itseni mielestä kehittynyt :D iän mukana kirjoitus tyyli vähän muuttunut ja ammattikirjailijan neuvot ilmeisesti auttaneet. Virheitä ja parannettavaa toki löytyy, että jos vain suinkin lukiessa löydätte huomautettavaa, niin kuulisin mieluusti:)

ja uutta pätkää luvassa vielä tässä loppuviikosta, anteeks että edellisestä on kulunut vähän pidempään

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   8.3.13 14:47:14

tää on niin ihana! ♥

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: i like 
Päivämäärä:   8.3.13 23:51:28

pitkästä aikaa, joku hyvä tarina mitä on kiva lukee! jatkoa ootan innolla <3
mut muista ettet tee tästä mitään pakkopullaa :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: mmoi 
Päivämäärä:   9.3.13 21:05:26

upp <3

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: dunderdoi 
Päivämäärä:   10.3.13 20:11:16

– Onko sulla yhtään samoja kursseja mun kanssa? kysyin Emmalta ja tyrkkäsin lukujärjestykseni Emman tarjottimen eteen.
Istuin ruokalassa samassa pöydässä Emman, Villen ja Janin kanssa. Lapoin makaronilaatikkoa suuhuni samalla kun Emma kaivoi laukustaan oman lukkarinsa.
– Mitä aineita sul o täs jaksos? Jani kysyi multa ja laittoi ketsuppia ruokaansa.
– Ruotsi, matikka, bilsa, äikkä ja terveystieto.
– Onks sulla ruotsia kolmos koodilla? Jos o, ni meillä on sama ruotsi.
– En mä muista, toivottavasti, vastasin Janille suu täynnä makaronia.
Kohotin katseeni ruuastani, kun joukko ykkösiä kulki tutorinsa perässä ruokalan halki. Etsin katseellani Teemua, jota ei kuitenkaan näkynyt. Ehkä hänen ryhmälleen oli jo esitelty paikat.
– Meillä o sama äikkä ja bilsa, siis mikäli sulla o ny toka bilsan kurssi, Emma sanoi ja ojensi mulle lukujärjestystäni. Nyökkäsin ja tartuin paperilappuseen. Aloin etsiä katseellani ruotsin koodia.
– Ja, det är på koodi tre.
– Aika hyvä ruotsin taito sullakin.
– Pääs kii, en mä ny voi kaikkee muistaa loman jälkeen. Sitä paitsi jag speak svenska jätte hyvin.
Uusi joukko ykkösiä kulki ruokalan läpi ja tällä kertaa Teemu oli joukossa mukan. Hymyillen heilautin kättäni pojalle, joka virnisti takaisin ja vilkaisi sitten pöytäseuralaisiani. Teemu moikkasi myös Emmalle ja Villelle ja loi sitten Janiin oudon katseen, ennen kuin poistui ruokalan toisesta ovesta.

Koulun jälkeen suuntasin askeleeni kohti pyörätelineitä. Teemu odotti mua jo, ja halasin poikaa tervehdykseksi. Kaivoin pyöränavaimen laukustani ja kyykistyin avaamaan lukkoa.
– Ootko sä kipee, kun sä oot pyörällä tullu? Teemu nauroi. Ei ollut mikään salaisuus, etten voinut sietää pyöräilyä.
– Tuli aamulla vähän kiire, mutisin ja helpotuksekseni lukko avautui ensimmäisellä yrittämällä.
Tartuin pyöräni tankoon ja taiteilin itseni ja pyöräni pois muiden pyörien keskeltä.
– Mä voin ajaa hiljaa, niin sun ei tarttee tulla kauheeta vauhtia, ehdotin ja kipusin satulaan.
– Tai mitä jos mä ajan ja sä istut ritsillä ni ollaan nopeemmin teillä. Vaikka säädöt ei ookkaan ihan kohdillaan ja tää vaaleanpunainen ei oo ehkä se miehisin väri, ni mitä pienistä.
Nauroin ja laskeuduin pyörältäni. Teemu tarttui tankoon ja mä istuin ritsille. Kiedoin käteni Teemun ympäri ja koukistin polviani, etteivät mun jalkani osuisi maahan.

– Mennään alaovesta, sanoin, kun kaarsimme Teemun kanssa meidän pihaan. Laskimme vielä pyörän kanssa takapihalle ja pyysin Teemua jättämään pyörän seinän viereen. Tuskin kukaan sellaista romua varastaisi, etenkään meidän takapihalta. Hyppelehdin ulko-ovelle ja hymyillen kaivoin avaimiani esille.
– Mistä moinen hilpeys? Teemu kysyi ja kietoi kätensä mun ympäri.
– Kaikki on vielä töissä, eli me ollaan ihan keskenämme, vastasin ja avasin oven.
Polkaisimme kengät jaloista ja menimme mun huoneeseeni. Heitin laukkuni nurkkaan ja Teemu riisui hupparinsa. Noudatin esimerkkiä ja heitin neuleeni nurkkaan laukkuni kaveriksi. Istuin Teemun syliin, joka oli istunut sänkyni laidalle. Suutelin pojan huulia omistavasti ja liutin käteni Teemun paidan alle. Teemu auttoi mua riisumaan paitansa ja seuraavaksi mun toppini sai kokea ilmalennon lattialle. Teemu siirsi huulensa mun kaulalleni ja itse avasin Teemun farkkuja, kun mun huoneeni ovi aukeni.
– Salla, onko sulla pyykkiä tai jotain, kun ajat–, äiti aloitti, mutta jähmettyi nähdessään meidät.
– Ööm, anteeksi… keskeytys, äiti mutisi ja paukautti oven kiinni.
– Ei víttu, kirosin ja nousin seisomaan.
Teemu lysähti makuulleen ja peitti kasvonsa käsillään.
– Ilmeisesti sun äitis ei ollutkaan töissä, poika tokaisi ja laski kädet kasvoiltaan. Puna kohosi pojan kasvoille. Se olisi ollut suloista, jollen itse olisi ollut niin häpeissäni. Tuskin äitini oletti minun elävän selibaatissa, mutten silti tietenkään halunnut hänen tai kenenkään muunkaan yllättävän minua kesken kaiken. Noukin toppini lattialta ja vedin sen päälleni. Heitin Teemulle oman paitansa ja ajattelin, että onneksi ovella ei ollut ollut isä tai Sami.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: howmuchilovethis 
Päivämäärä:   11.3.13 22:21:39

Jaaaatkooo !!! ♥

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: ---------------- 
Päivämäärä:   14.3.13 17:56:51

tää on ihan tosi hyvä tarina! <3 jatkoo:)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: jokuvaa 
Päivämäärä:   17.3.13 09:12:10

jatkoo<3

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: IlveS 
Päivämäärä:   18.3.13 21:54:14

:D
oot oikeesti kehittyny!:)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.3.13 23:37:22

upp

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.13 22:17:24

ylöööss :( huhuu dunderdoi

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: dunderdoi@kännykkä 
Päivämäärä:   26.3.13 11:35:06

Moi, anteeksi, ettei jatkoa ole tullut, kauheasti ollut kaikkea ja olen lisäksi nukkunut niin huonosti, että jaksaminen ei vaan riitä tällein viikolla. Pääsiäislomalla pitäisi aikaa taas löytyä ja jaksaminenkin varmasti parempi... Mun pitäis vaan rauhassa päästä istumaan koneen ääreen, sillä en halua kirjoittaa mitään nopeasti ja väkisin väännettyä kakkaa...

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjäannnna 
Päivämäärä:   29.3.13 21:46:22

upp ja jatkoa pian!

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: jokuvaa 
Päivämäärä:   1.4.13 17:30:29

upp

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: dunderdoi@kännykkä 
Päivämäärä:   2.4.13 08:06:56

Tänään yritän jatkaa... Viimestään huomenna tulee. Tiedän, että on ärsyttävää odottaa, mutta tosissani yritän kyllä saada tänne jatkoa...

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: dunderdoi 
Päivämäärä:   2.4.13 19:27:52

– Tossa on fysiikan, filosofian ja psykologian ekojen kurssien kirjat, mutisin ja heittelin kirjoja sängylleni, josta Teemu pakkasi ne laukkuunsa.
– Kiitti. Jos mä tästä sit meen, nähään huomenna, Teemu sanoi ja suuteli mua otsalle hyvästiksi.
Saatoin Teemun ovelle ja huokaisin oven sulkeuduttua pojan perässä. Mun olisi pakko mennä puhumaan äidille heti, en halunnut sitä saarnaa käytävän Samin tai isän läsnä ollessa. Raahauduin rappusia ylös ja jatkoin keittiöön. Äiti luki sanomalehteä ja vilkaisi mua. Hiljaisuuden vallitessa hain jääkaapista risottoa, jota lapoin lautaselleni ripeästi ja tungin annokseni mikroon. Äiti taitteli lehden sivuun ja valmistauduin hyökkäykseen.

– Lähtikö Teemu jo?
– Joo, mutisin samalla kun täytin vesilasiani.
Äiti ei sanonut vähään aikaan mitään, enkä itsekään tiennyt mitä sanoa. Mikron piipittäessä nappasin ruuan pöytään ja istuin äitiä vastapäätä.
– Olisi ihan mukava, että jatkossa ette tuota… puuhailisi, kun joku muukin on kotona, äiti pamautti.
– Joo, olis ihan kiva jos sä opettelisit koputtamaan. Sitä paitsi sun piti olla töissä, heitin takaisin.
– Palaveri peruuntui.
Äiti vaikeni vaivaantuneena ja itse lapoin risottoa suuhuni, aivan kuin se pelastaisi mut kiusallisesta tilanteesta. Sami olisi varmaan vetänyt hirveät kilarit, vaikka nykyään hyväksyikin Teemun.
– Kai te käytätte ehkäisyä? äiti kysyi vielä.
– Äiti hei, kyllä mä osaan nää asiat. Eikä mulla ole ihan lähitulevaisuuden suunnitelmissa tehdä susta mummoa, että älä pelkää. Onko tää aihe nyt loppuun käsitelty? mutisin ja tunsin punastuvani.
Äiti nyökkäsi helpottuneen näköisenä ja mä söin ripeästi loputkin ruuastani.

Huoneessani kirjauduin Facebookiin ja napautin keskusteluista Teemun nimeä.
Moi taas kulta<3! Arvaa oliko vähän jäätävää äsken keittiössä… Onneks äiti ei vetäny mitää kilareita, ku vaa miettii mitä tyylii Sami ois ragennu -.-
---
Jep, hyvä tietää, ettei sun äiti soo tilannu mitään palkkamurhaajaa mun perääni! :D
Nauroin Teemun vastaukselle. Yksi niistä asioista, mitä rakastin Teemussa oli juurikin se, että poika ei turhaan jäänyt murehtimaan vaan osasi vitsailla mokistaan. Puhelimeni piippasi saapuneen viestin merkiksi, joka oli tullut Janilta.
Porukat lähtee mökille viikonloppuna, mikä tietysti tarkottaa bileitä!;) Kai oot messissä? Kutsu on muuten avec.
Aloin kiireesti näpytellä Teemulle viestiä, jossa kysyin viikonloppusuunnitelmia.

Seisoin metsässä Teemun kanssa. Nauroin Teemun kertomalle vitsille ja halasin poikaystävääni. Pimeydestä kuului räsähdys ja Teemu tuuppasi mua kauemmas itsestään.
– Mitä nyt? kysyin loukkaantuneena.
– Kukaan ei saa nähdä meitä, poika kuiskasi ja hävisi.
–Teemu? huhuilin poikaa ja tähyilin ympärilleni.
– Teemu?! Teemu! kutsuin hädissäni, mutta poikaa ei näkynyt missään.
Käsivarteeni tartuttiin tiukasti ja käännyin ympäri vain nähdäkseni Tommin mielipuolisen hymyn kymmenen sentin päässä kasvoistani. Kiljuin ja rimpuilin, mutta Tommin ote mun kädestäni vain tiukentui ja poika veti mua lähemmäksi itseään.
– Vihdoinkin kahden. Vain me kaksi, ei ketään muuta, Tommi kuiski mun korvaani.
– Ei! Päästä mut! Irti! kiljuin ja rimpuilin, mutta turhaan.

– Salla, herää! Samin ääni tunkeutui mun tajuntaani ja räväytin silmäni auki.
Sami seisoi mun vieressä pelkissä boksereissa ja itse makasin sängylläni, jonka lakanat olin riuhtonut mytyksi mun viereeni. Ilmeisesti Sami oli sytyttänyt yöpöydälläni olevan lampun muutoin pimeässä huoneessa. Vilkaisin kelloa, joka näytti kahta. Hengitykseni ja sydämeni syke alkoivat tasaantua, kun tajusin olevani turvallisessa huoneessani.
– Sä kiljuit ku hullu. Näitkö sä taas painajaisia?
En vastannut, vaan aloin oikomaan lakanoitani. Tommin kuolemasta oli kulunut yli vuosi, olin käynyt psykologilla ja noudattanut tämän ohjeita, mutta silti painajaiset tulivat takaisin. Olin pettynyt itseeni, sillä tunsin itseni heikoksi, kun en pystynyt hallitsemaan uniani, vaan aiheutin muille huolta.
– Kerro rehellisesti, kuinka pitkään sä oot taas nähny niitä? Sami painosti ja istui mun sänkyni reunalle.
– Ne loppu pariks kuukaudeks ja nyt mä oon taas parina viime yönä nähny niitä, mutisin samalla kun kaivauduin takaisin peittoni alle.
Sami katsoi mua huolestuneena ja ehdotti, että menisin taas psykologille. Kohautin olkiani ja toivotin Samille hyvät yöt. Ehkä olisi viisainta tosiaan mennä tapaamaan psykologia, mutta päätin kuitenkin olla menemättä. Mistä edes höpöttäisin, mullahan oli kaikki hyvin, Teemu oli tullut takaisin ja mulla oli paljon ystäviä ympärilläni.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: Rtu 
Päivämäärä:   3.4.13 08:57:07

Oon niiin jääny tähä koukkuu :D jatkoo lisää ! (:

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: jau 
Päivämäärä:   4.4.13 18:36:43

Jeee! Lisää<3

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.4.13 17:46:26

parhautta! jatkoa :-)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: lololol 
Päivämäärä:   8.4.13 17:38:54

hui ku tää on tippunu :o

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.4.13 09:50:01

Jatkoa ! Tää on niin parhautta ! :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.4.13 21:55:55

Jatkoo äkkii !! :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: :P 
Päivämäärä:   11.4.13 16:54:26

Jatkoo!

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: dunderdoi@kännykkä 
Päivämäärä:   11.4.13 18:48:06

Yritän viikonloppuna laittaa jatkoa:)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.4.13 20:07:25

<3 jes !

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: Pauliina 
Päivämäärä:   12.4.13 18:22:21

Yks kirjoitusvirhe tuli huomattua.

Jep, hyvä tietää, ettei sun äiti soo tilannu mitään palkkamurhaajaa mun perääni! :D
S

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: Pauliina 
Päivämäärä:   12.4.13 18:23:04

Oho, lähti kesken :D Siis

Yks kirjoitusvirhe tuli huomattua.

Jep, hyvä tietää, ettei sun äiti soo tilannu mitään palkkamurhaajaa mun perääni! :D
Siis se ois ettei äitis oo :D

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: kkk 
Päivämäärä:   14.4.13 14:16:12

up

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   14.4.13 19:55:20

Pauliina: oho, tommonen näppäily virhe lipsahtanu :D kiitos kun huomautit, niin saan sen heti korjattua koneellani olevaan versioon. Ite en yleensä oikolukiessani huomaa virheitäni, ennen kuin oon jo julkaissut tekstin...

Ja tosiaan, jos joku keksii mitä tahansa kritisoitavaa, niin kuulen mielelläni niistä, jotta voin parantua kirjoittajana. Tietysti mua kiinnostaa kuulla myös niistä asioista, jotka tarinassa/ mun kirjoitustyylissäni miellyttää :)!

Ja nyt pidemmittä puheitta tähän pätkään, toivottavasti tykkäätte(: Tästä tuli vähän lyhyempi kuin mitä olin ajatellut, mutta ei voi nyt mitään... Yritän jatkaa taas mahdollisimman nopeasti, mutta ensi viikolla on turha odottaa jatkoa, sillä lähden huomenna ruotsiin ja loppuviikosta mulla on paljon muuta ohjelmaa...
________________________________________________________________

Läimäisin laukkuni pulpetille ja rojahdin tuolille.
– Onks kaikki iha hyvin? Emma kysyi ja kääntyi istumaan sivuttain tuolillaan.
– Joo, väsyttää vaan.
– Mä puhuin eilen Alinan kaa Facessa, ni se ehdotti et mentäis käymää siellä Tampereella ei nyt vaan sitä seuraavana viikonloppuna. Onko se sulle ok aika?
Nyökkäsin samalla kun opettaja astui luokkaan.
– Päivää kaikille ja tervetuloa äidinkielen neljännelle kurssille! Tällä kurssilla kurssilla opettelemme argumentaatioanalyysiä, retorisia keinoja, väittelyä ja lisäksi luemme Tuntemattoman sotilaan. Tulkaapas nyt kaikki hakemaan täältä itsellenne kurssiohjelma ja Tuntematon sotilas, sen jälkeen katsotaan poissaolot, opettajamme Anu Kuismanen sanoi ja viittoili opettajanpöydällä olevia kirjoja.
Olin nousemassa ylös tuolistani, mutta Emma sanoi hakevansa kirjan ja ohjelman myös mulle, joten lysähdin takaisin tuolilleni. Emman tuotua kirjan pulpetilleni voihkaisin.
– Ei hélvetti, kuinka monta sivua tossa oikeen on? Pitää alkaa lukeen tota jo tänään jos meinaan saada sen jonakin vuonna luettua, vaikeroin ja Emma nyökytteli vieressä.
Mielialani ei ainakaan parantunut, kun luin kurssiohjelmaa. Lähes jokaisen viikon perjantain tunnille oli merkitty joka analyysin, mielipidekirjoituksen tai arvostelun kirjoittaminen.

Raahauduin rappusia ylös ja mietin kenen neropatin idea oli ollut sijoittaa kielien luokat ylimpään kerrokseen. Rappuset noustuani olin entistäkin kärttyisämpi ja laahustin ruosin luokkaa vastapäätä olevalle sohvalle, jonka Jani oli onnistunut valtaamaan kokonaan itselleen.
– Move your ass, tiuskaisin ja katsoin Jania vaativasti.
– Terve vaan sullekin, Jani nauroi ja teki mulle tilaa viereensä.
Istuin sohvalle ja otin mukavan asennon. Onneksi välituntia oli vielä viisi minuuttia jäljellä, en olisi jaksanut heti nousta ja opiskella.
– Niin sä ja Teemu tuutte perjantaina? Jani kysyi.
Nyökkäsin ja katselin muita luokan eteen kerääntyneitä oppilaita. Lähestulkoon kaikki olivat sellaisia, joiden nimet tiesin ja saatoin joskus vaihtaa pari sanaa heidän kanssaan, mutten sen enempää heitä tuntenut. Mikan tyttöystävä Heli oli ilmeisesti myöskin tulossa samalle kurssille kaverinsa kanssa. Helin kaveri vilkuili Jania ja puhui samalla vilkkaasti Helille. Heli nyökytteli kaverilleen, joka lopulta lähti kävelemään meitä kohti. Katsoin ihmetellen lähestyvää tyttöä, joka oli sitonut kastanjanruskeat hiuksensa korkealle ponihännälle. Janikin huomasi tytön ja näytti hämmentyneeltä. Kuten olin arvellutkin, Jani ei ilmeisesti tuntenut tyttöä.
– Moi. Tota… Voisitko sä tanssia Wanhat mun kanssa? tyttö takelteli Janille ja tämän posket punehtuivat.
– Ai… Anteeks, mutta mä oon jo luvannu tanssia yhden Annan kanssa, Jani pahoitteli.
– Aijaa, no mä kysyn sitten jotakuta muuta, tyttö mutisi pettyneen kuuloisena posket yhä helottaen ja kääntyi nopeasti poispäin.
Odotin, että tyttö ehti kauemmas, kunnes käännyin taas Janin puoleen.
– Tanssitko sä Annan kanssa? Anna Lindforssin? kuiskin Janille järkyttyneenä.
Jani nyökkäsi vaivaantuneena ja katsoi poispäin. Monet tytöt olisivat enemmän kuin mielellään ottaneet Janin parikseen, mutta silti tämä oli ottanut parikseen Annan.
– Mutta sehän on varmaan kylän pahin jakorasia, pahempi ku Sonja! jatkoin moralisointiani, kun nousimme ylös sohvalta ja kävelimme luokkaan.
– Rauhotu, ne on vaan tanssit. Mulle on ihan sama kuka mun parini on. Miks sua edes kiinnostaa? Jani mutisi takaisin, kun istuimme takariviin.
– Sä oot yks mun parhaista kavereista, totta kai mua kiinnostaa! töksäytin ja keskityin kaivamaan penaalia ja kirjoja laukustani.
Jani katsoi mua, muttei sanonut mitään.

Kotona vaihdoin heti lenkkivaatteet päälleni ja lähdin ulos. Laitoin kuulokkeet korviini ja valitsin kännykkäni Spotifysta lenkkejä varten kyhäämäni soittolistan. Yritin vain keskittyä askeleisiini, hengitykseeni ja korvissani pauhaavaan musiikkiin unohtaakseni edes hetkeksi koulun. Vaikka koulu oli vasta alkanut loman jälkeen, olisin ollut valmis jo uudelle lomalle. Päätin tehdä vähän pidemmän lenkin kuin normaalisti, sillä kotona mua odottaisi vain Tuntematon sotilas ja matikan läksyt. Ruotsin verbejäkin pitäisi lukea. Olipa tosiaan kevyt paluu koulun penkille… Pudistin päätäni ja hölkkäsin vähän nopeampaa tahtia. Lenkki raikkaassa ilmassa oli yksi parhaista tavoista nollata ajatuksia. Ohjasin kaiken keskittymiskykyni musiikkiin ja annoin askelteni viedä minua eteenpäin metsäpolulla.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.4.13 20:21:01

Kiva pätkä, yhden virheen löysin: "Tällä kurssilla kurssilla opettelemme argumentaatioanalyysiä," tuossa näyttää olevan yksi kurssilla -sana liikaa :) muita virheitä en ite ainakaan huomannut. Jatkoa jään odottelemaan :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: kkk 
Päivämäärä:   15.4.13 07:46:49

Jee kiva pätkä taas kerran, ehkä joo vähä liian lyhyt.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.4.13 23:15:48

Up !

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: jau 
Päivämäärä:   18.4.13 21:23:25

UP

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: niijust 
Päivämäärä:   21.4.13 18:48:50

up. jatko ois kiva..

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   21.4.13 23:58:09

oon kaivannut jatkoa,mutta ei ole tullut :(

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: Eec 
Päivämäärä:   22.4.13 13:16:59

Tää on upee, jatkoa :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: dunderdoi@kännykkä 
Päivämäärä:   23.4.13 13:55:24

Yritän kyllä kirjoittaa, mutta mulla on nyt joku 4 esseetä kirjotettavana ja lisäksi useampia yo-vihkoja, puhumattakaan normaaleista läksyistä... Ai niin ja pari kirjaakin pitäisi tuossa lukea... Pointti on nyt se etten pysty kirjoittamaan niin usein kuin haluaisin, ei aika eikä jaksaminen riitä. Tiedän, että on turhauttavaa odottaa jatkoa, mutta mun on laitettava koulu ja terveyteni (olen joutunut lääkärissäkin ramppaamaan) etusijalle. Olen pahoillani, jos jotkut ovat viime viikon odottaneet jatkoa, mutta ilmoitin kyllä jo etukäteen että silloin ei ole jatkoa tulossa. Tänäänkin olen kotona vasta myöhään illalla ( kuten eilenkin), mutta yritän kirjastossa tänään tehdä mahdollisimman paljon koulujuttuja, jotta mulla olisi loppuviikosta aikaa esimerkiksi kirjoittaa tätä eteenpäin.

toivottavasti ymmärrätte, ettei munkaan tilanteeni ole helpoimmasta päästä!:) kiitos paljon siitä, että ootte pitäneet tätä ylhäällä ja kiitos myös kehuista, arvostan niitä todella paljon!

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.13 21:38:38

tää on kyl loisto- novelli ! todella sujuvaa tekstiä ! :)
mun suosikki novelli todella:)!

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: ------ 
Päivämäärä:   26.4.13 14:24:28

up :D

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   27.4.13 14:05:56

Nostelen...

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   27.4.13 16:20:27

Tänään tulee jatkoa:)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   27.4.13 17:38:13

noniiin... seuraavaa pätkää ei tarvitse odottaa näin kauaa:) en mene päivää lyömään lukkoon, mutta ensi viikolla tulee!
_________________________________________________________________

– Mitä hemmettiä tässä tehtävässä 27 pitää tehdä? Krista kysyi ja käänsi harmahtavien silmiensä hämmentyneen katseensa muhun.
– Älä multa kysy. Mä oon tuijottanut tätä samaa tehtävää viimeisen vartin, enkä mä vieläkään oo keksiny mitä mun pitäis tehdä ensimmäisenä tässä.
Matematiikka ei koskaan ollut ollut mun vahvin aineeni. Mun aivoni menivät lukkoon heti, kun näin matemaattisen kaavan, eikä mun keskittymiskykyäni ainakaan helpottanut se, että perjantain matikan tunti oli päivän viimeinen tunti. Kaiken lisäksi olin vielä mennyt istumaan täksi kurssiksi Kristan viereen, joka ei ymmärtänyt sitä opettajien hehkuttamaa matematiikan kauneutta yhtään mua paremmin. Toisaalta valitsin kyllä seurani mieluummin sosiaalisin perustein kuin opetuksellisista syistä.
– Sä varmaan oot tulossa sinne Janin pippaloihin tänään? Krista kysyi tuijottaen edelleen kirjan sivua ja kieputti tummanruskeita hiuksiaan sormensa ympäri hajamielisesti.
Mumisin myöntävästi samalla, kun selasin MAOLiani ja yritin löytää jotakin kaavaa, jota voisin käyttää tehtävässä.
– Niin mä vähän ajattelinkin. Sä varmaan tiedät sen Jasmin Lintulan, se tais olla samassa koulussa sun kanssa yläasteella. Niin mä kuulin, että se olis tulossa oikeiden vanhempiensa luokse viikonlopuks ja että se on kanssa tulossa sinne juhliin.
Läväytin MAOLin kiinni ja tuijotin Kristaa epäuskoisena. Jasminin elämä oli lähtenyt kovaan laskuun peruskoulun loputtua. Arvosanat olivat olleet niin huonot, ettei niillä päässyt kuin kymppiluokalle ja Jasminin tupakointi ja alkoholin käyttö olivat karanneet käsistä. En ollut nähnyt tyttöä sen jälkeen, kun hän oli joutunut sijaisperheeseen Vantaalle, mutta rehellisesti sanottuna minulla ei ollut Jasminia ikävä.
– Great. Saa luvan pysyä poissa mun tieltäni, mutisin ja vilkaisin luokan seinällä olevaa kelloa.
Tuntia oli enää jäljellä viisi minuuttia, joten kärsimättömänä suljin myös matematiikan kirjani ja keräsin kynän, kumin ja viivoittimen Marimekon penaaliini.

Tarkastelin itseäni kokovartalo peilistä huoneessani. Olin tyytyväinen lopputulokseen. Päälleni olin valinnut tummansiniset pillifarkut ja mustan pitsipaidan. Olin kihartanut hiukseni korkkiruuvikiharoille. Meikkini oli muutoin kevyt ja raikas, mutta olin tehnyt silmämeikistä vähän vahvemman. Pyörähdin vielä kerran peilin edessä ja menin takaisin vaatekaapilleni, josta nappasin laukkuuni sukkalaatikon takana piilossa olevia lonkeroita laukkuuni. Teemu menisi Janille jonkun kaverinsa kanssa, joten joutuisin menemään yksin. Olin myöhässä aikataulustani, sillä Sami oli välttämättä halunnut esitellä netistä löytämäänsä potentiaalista vuokra-asuntoa. Viimeinkin olin kuitenkin valmiina, joten sujautin balleriinat jalkoihini ja lähdin.

Musiikki pauhasi lujaa. Pujottelin ihmisten välistä kohti olohuonetta, josta arvelin löytäväni enemmänkin tuttuja. Näin sohvalla Teemun, Mikan ja kolme tyttöä, joita en tuntenut. Lähdin kävelemään sohvalle, mutta jouduin väistämään Sonjaa ja Annaa, jotka selvästikin olivat aloitelleen jo kotona.
– Moi, tervehdin kaikkia ja istuin Teemun syliin.
– Moi kulta, Teemu vastasi ja kietoi kätensä mun ympäri.
Mika ja tytöt moikkasivat takaisin.
– Tässä on muuten Emilia, Nina ja Amanda, kaikki on ykkösellä, Teemu esitteli tytöt.
Amanda oli pienikokoinen ja hänellä oli ruskeat silmät ja hiukset. Olin melko varma, että tytössä oli vähän keskieurooppalaista verta. Nina oli näytti vähän ruskettuneelta Elovena-tytöltä. Emilia istui Teemun ja mun vieressä ja kun tarkemmin ajattelin, muistin tytön olevan samalla terveystiedon kurssilla kuin itsekin olin. Emilialla oli suuret, sinivihreät silmät, joihin tytön mulle suoma hymy ei ihan ylettynyt. Blondein raidoin sävytetyt vaaleanruskeat hiukset kehystivät tytön siroja kasvoja.
– Ja sä olet varmastikin Salla? Emilia kysyi.
Nyökkäsin ja väläytin tytölle hymyn. Käänsin pääni Mikaa kohti.
– Mihin sä oot Helin hukannu?
– Sillä nousi kuume koulun jälkeen, Mika valitteli.

– Ai täällä te lymyilette! kuulin Janin äänen ja kohotin katseeni.
– Täälläpä hyvinkin, vastasin hymyillen ja hörppäsin karpalolonkerostani.
– Ja olettaisin, että toi jätkä, jonka sylissä istut on Teemu? Jani naurahti ja Teemu nyökkäsi vastaukseksi.
Hetkeen kukaan ei sanonut mitään, mutta sitten Jani ehdotti, että mentäisiin keittiöön pelaamaan kierros juomapeliä. Amanda ja Nina eivät halunneet tulla mukaan, mutta me muut lähdimme keittiöön.

– Okei, eli kolme kulausta Sallalle, kulaus Mikalle ja samaten yks kulaus Emilialle, Teemu määräsi.
– Aina mut pistetään juomaan, valitin ja join lonkerostani määrätyn annoksen.
Nostin kortin ja parahdin. Oli juuri mun tuuriani, että sain sen kortin, millä pitää juoda pöydän keskellä oleva tuoppi, johon kaikki olivat kaataneet vähän juomistaan. Näytin korttiani muille, jotka alkoivat nauraa huojentuneina, etteivät itse olleet saaneet kyseistä korttia.
– Alas tyttö juomaan, eräs Janin kavereista nauroi ja ojensi tuoppia mulle.
Mulkaisin jätkää, mutta tartuin kuitenkin tuoppiin. Sen sisältö näytti erittäin mielenkiintoiselta makuelämykseltä, joskaan ei hyvältä sellaiselta. Kohotin tuopin huulilleni ja litkun imelä haju tunkeutui sieraimiini.
– Pitäiskö hakea ämpäri? mulle tuntematon poika ehdotti, mutta pudistin päätäni ja otin ensimmäisen kulauksen.
Juoma maistui hirveältä, mutta pakottauduin juomaan lisää. Vielä puolet. Enää neljäsosa. Vain pari kulausta jäljellä. Laskin tyhjän tuopin kädestäni ja nielaisin viimeisetkin litkut. Kiitin onneani, ettei minulla ollut vahvaa oksennusrefleksiä. Suoritukseni sai pienet aplodit ja seuraavaksi oli Janin vuoro nostaa kortti.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: Redeia 
Päivämäärä:   27.4.13 20:13:54

Ehditkö jatkaa tänää?? :33 Ja vähä äksöniä <3

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: dunderdoi@kännykkä 
Päivämäärä:   29.4.13 17:48:41

Pyrin laittamaan jatkoa viimeistään vappuna, en usko ehtiväni sitä ennen. Kieltämättä paljon mieluummin kirjoittaisin tätä kuin tekisin tuota englannin yo-vihkoa, mutta kirjotukset kun on jo syksyllä niin pakko on tuohon panostaa, jotta sais hyvän arvosanan.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: happy 
Päivämäärä:   29.4.13 21:18:06

äää ihana pätkä. Ja jatkoo!!

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: dunderdoi@kännykkä 
Päivämäärä:   29.4.13 22:30:26

Oho, bongasin tuolta yhen virheen:D eli tuolla kun esittelen noi likat ja sit siellä luki "oli näytti Elovena-tytöltä" niin se "oli" oli tietysti turha tossa lauseessa. Jos joku löytää jonkun muun virheen tai muuta kritisoitavaa tai kommentoitavaa niin spit it out.:)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   1.5.13 20:20:10

no niin tässä tulee jatkoa!:)
______________________________________
–Viimeinen kortti! Se menee Teemulle.
Teemu kurkotti pöydän keskellä olevaa yksinäistä korttia kohden. Nostettuaan kortin poika vilkaisi sitä ensin itse ja näytti sitten muille. Vesiputous.
– Voi vìttu, mun pitää avata uus tölkki, Emilia kirosi ja avasi uuden omenasiideritölkin.
Kikatin tyytyväisenä, sillä itse saisin lopettaa juomisen heti, kun Teemukin lopettaisi. Emilia sen sijaan istui Teemun vieressä ”väärällä” puolella, eikä saisi lopettaa juomista, ennen kuin kaikki muut pelaajat olivat lopettaneet. Tunsin tökkäisyjä kyljessäni ja käännyin katsomaan Jania ihmetellen. Poika katsoi mua lasittuneilla silmillään.
– Älä sitten kiltti juo kauheen kauaa, mun pitäis kuitenkin pitää vähän silmällä tätä meininkiä, Jani aneli.
– Ei hätää, mun pitää säästellä juomia loppuillaks, vastasin.
– Okei, alkaa nyt! Teemu ilmoitti ja nosti oluttölkin huulilleen.
Samaan aikaan kaikki pöydän ympärillä alkoivat juoda. Teemu joi pohjat oluestaan ja laski tölkin pöydälle. Omassa lonkerossani ei ollut paljoa jäljellä, joten join sen loppuun. Jani lopetti juomisen heti mun jälkeeni, mutta Mikalla ei ollut mikään kiire lopettaa, mikä sai muut pelaajat mulkoilemaan häntä vihaisesti. Viimein Mika laski pullonsa ja lopetti juomisen. Kun kierros pääsi loppuun ja Emiliakin sai lopettaa juomisen, nousin seisomaan ja horjahdin. Kikatin ja otin Teemusta tukea. Olisi ehkä pitänyt kotona ennen juhlia syödä jotakin, ettei juomat olisi nousseet niin rajusti päähän. Pöytäkunta repesi nauramaan hoippumiselleni, vaikka rehellisyyden nimissä kovinkaan moni ei ollut yhtään paremmassa kunnossa, kuin mitä itse olin.
– Me taidetaan mennä haukkaamaan vähän happea, Teemu naurahti ja hänenkin äänensä sammalsi hieman.
Poika tarrasi kädestäni ja talutti mut pois keittiöstä.

Terassi oli täynnä tupakoitsijoita, joten menimme parvekkeelle. Ilta alkoi pikkuhiljaa muuttua yöksi ja ajoittaiset tuulenvireet saivat käsivarsieni paljaan ihon nousemaan kananlihalle.
– Istutaan tohon, ehdotin osoittaen keinua.
Otin muutaman hoippuvan askeleen ja istuin. Teemu istui mun viereeni ja veti mut kainaloonsa.
– Sulle ei taida juomapeli sopia kauheen hyvin, poika naurahti matalasti ja silitti mun hiuksiani.
– Et sä itsekään kovin selvänä oo, puolustauduin ja hivuttauduin samalla Teemun syliin.
– Mutta mä sentään kävelen vielä aika suoraan, poika jatkoi kettuiluaan.
Painoin huuleni pojan huulille saadakseni tämän vaikenemaan. Samalla hyväilin käsilläni tämän niskaa. Teemu vastasi suudelmiini innokkaasti ja kietoi kätensä paremmin mun ympärilleni. Sieraimeni tulvahtivat täyteen pojan ihanaa tuoksua, josta erotin hajuveden, jota olin itsekin ollut valitsemassa. Upotin sormeni Teemun tummiin hiuksiin ja suutelin pojan pehmeitä huulia entistäkin omistavammin. Teemun huulet maistuivat miedosti oluelle, mutta en välittänyt siitä. Miten olinkaan kaivannut näitä hetkiä viimeisen vuoden aikana. Mutta kaiken sen odotuksen ja kaipauksen jälkeen me olimme nyt tässä. Vain me kaksi, ei kukaan muu. Irrottauduin pojan huulista vastahakoisesti haukkoakseni happea. Tunsin Teemun lämpimän hengityksen kasvoillani. Kärsimättömänä aloin taas suudella pojan huulia. Siirsin käteni Teemun farkkujen napille ja aloin avata sitä, mutta Teemu tarttui mua hellästi ranteista.
– Ei me voida tässä. Entä jos joku tulee? Eikä tää keinu varmaan kestä, Teemu kuiski korvaani anteeksipyytävällä äänellä.
Humalatilastani johtuen en jaksanut välittää, vaikka joku eksyisikin parvekkeelle. Tiesin vain, että edellisestä kerrasta oli ollut kauan ja halusin Teemua nyt enkä kohta. Sitä paitsi kaikki vessat olisivat varmasti varattuja ja kaikki juhlijat olivat alakerrassa tai terassilla. Siirryin keinusta istumaan parvekkeen lattialle ja vedin hämmentyneen Teemun mukanani. Suutelin taas poikaa vaativasti.
– Ei tänne kukaan tuu. Ja ollaan vaan hiljasia.
Aloin taas avata pojan farkkuja, mutta tällä kertaa tämä ei vastustellut.
– Sä oot hullu, poika naurahti ja auttoi mua laskemaan housujaan.
– Hulluna susta, huomautin vielä, ennen kuin Teemu painoi taas huulensa mun huulilleni.

Tyytyväisenä vedin farkut takaisin jalkaan ja katsoin Teemua, joka oli jo noussut seisomaan. En muistanut, koska viimeksi mulla oli ollut näin hyvä olo. Teemu ojensi mulle kättään. Tartuin siihen ja annoin pojan auttaa mut ylös.
– Sulla on neulanen hiuksissa, kikatin ja nappasin neulasen pois.
– Ihan ku sä olisit ekstaasissa, poika nauroi ja suuteli mua.
– Mä en tarvii huumeita kun mulla on sut.
Teemu suuteli mua vielä kerran ja ehdotti, että menisimme takaisin alakertaan. Myönnyin ehdotukseen ja lähdimme parvekkeelta.
– Mä käyn vessassa, mee sä vaan jo alas, sanoin ja menin yläkerrassa sijaitsevaan vessaan, joka kuin ihmeen kaupalla oli vapaana. Ilmeisesti porukka ei tiennyt, että talossa oli useampi vessa. Katsoin itseäni peilistä ja irroitin parvekkeelta tarttuneet roskat hiuksistani ja vaatteistani. Lopulta lähdin ja laskeuduin rappuset alas. Jouduin pitämään kaiteesta kiinni, etten kaatuisi.
– Emma! huudahdin ja halasin rappusten alapäässä olevaa tyttöä.
– Moi! Missä sä oot ollu, mä en oo nähny sua koko iltana?
Selitin alkuillasta olleeni keittiössä pelaamassa juomapeliä ja sitten viettäneeni iltaa Teemun kanssa. Emma oli kuulemma ollut pääasiassa Villen kanssa, mutta yrittänyt etsiä mua jonkun aikaa.
– Tässä mä nyt sitten oon. Mutta hei, tää on ihana kappale, mennään tanssiin! ehdotin ja tartuin Emmaa ranteesta.
Menimme olohuoneeseen, jossa muutamat muutkin tanssivat. Annoin musiikin viedä ja tuskin tajusin mitään muuta. Välillä tanssin yksin, välillä Emman kanssa. Nautin olostani täysin siemauksin. Kappale vaihtui ja lauloin hiljaa uuden kappaleen mukana. Tanssini oli hieman huojuvaa, mutta en jaksanut välittää siitä.

Emma tarttui käteeni, joten lopetin tanssimisen.
– Mitä nyt? kysyin hämmentyneenä.
– Sitä vaan että mitä noi kaikki tuijottaa? Emma selitti ja osoitti eteiseen, mihin oli kerääntynyt suuri joukko ihmisiä.
Kohautin olkiani ja pälyilin väkijoukkoon. Näytti siltä, että ihmiset katsoivat ovelta jotakin, mikä tapahtui ulkona. Vaihdoin hämmästyneitä katseita Emman kanssa.
– Mennäänkö kattomaan? ehdotin ja Emma nyökkäsi.
Ihmisten takaa ei nähnyt mitään, mutta musiikin pauhaamisen yli olin erottavinani huutoja pihalta.
– Mitä siellä oikein tapahtuu? Emma ihmetteli.
Edessämme seisovat pojat vilkaisivat meitä ja tekivät vähän tilaa, että mekin näimme ulos. Pihalla kaapin kokoinen poika, tai pikemminkin nuori mies, hakkasi toista poikaa. Jähmetyin tunnistaessani hakattavan pojan. Henkeni salpautui, enkä hetkeen voinut kuin vain tuijottaa. Se oli Jani.

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: howmuchilovethis 
Päivämäärä:   1.5.13 21:39:21

Jatkoooo! Tää on nii paras♡

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: happy 
Päivämäärä:   1.5.13 23:40:53

jatkoo!! :D

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   3.5.13 19:34:31

hyvä pätkä :)

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.5.13 10:37:55

up

  Re: Sydänleikki [jatkoa "Oo siellä jossain mun"]

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   5.5.13 19:40:41

uusi:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=871046&t=871046

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.