Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sydänleikki #3

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   17.7.13 01:17:02

edellinen:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=871046&t=871046

Ajattelin laittaa tämän uuden pätkän uuteen topaan, kun edellinen oli paria viestiä vajaa täynnä:)! Eli tässä uusin pätkä:

– Moikka sitten, olkaa ihmisiks! Sami nauroi ja halasi mua pikaisesti.
Me, toisin sanoen minä ja Emma, huikkasimme vain hyvästit ja menimme sisälle junaan. Sami oli heittänyt meidät molemmat asemalle ja hän oli varmaan jo kyllästynyt minun ja Emman touhotukseen siitä, millaiset puvut ostaisimme Wanhojen tansseihin. Tulevaa shoppailureissua enemmän odotimme tietenkin Alinan näkemistä. Alina saisi luvan antaa kattavan raportin miesasioistaan. Tyttö oli ollut niin salaperäinen, eikä ollut suostunut juuri puhumaan tästä ”Jessestä”, jonka hän oli taannoin maininnut Facebook keskustelussa. Olisi mukava välillä pohtia jonkun muun suhteita, kun omani olivat jokseenkin sekaisin.
– Okei, eli tässä on meidän paikat. Kumpi istuu ikkunan puolella? Emman ääni havahdutti minut ajatuksistani.
– Ihan sama.
– Niinhän sä aina sanot, mutta haluat kumminkin istua ikkunapaikalla, joten istu siihen vaan, Emma huokaisi.
Hilasin laukkuni hattuhyllylle ja Emma seurasi esimerkkiäni.
– Miksi sä kysyit multa miten päin istutaan, jos sä kerta tunnet mut niin hyvin että tiedät mitä mä vastaan? virnistin ja otin mukavan asennon.
Itse tosiaan rakastin ikkunapaikkoja, mutta ei se nyt minua olisi haitannut käytävän puolellakaan istua.
– Kai sitä pitää antaa mahdollisuus vaihtaa mielipidettään, Emma naurahti ja otti itsekin hyvän asennon.

– Missäköhän se Alina on? kysyin Emmalta ja tähyilin ihmisparvia melko täydessä Tampereen rautatieaseman aulassa.
– Jaa-a, eiköhän se kohta löydy, ehkä se on noiden tyyppien taka–…
– Emma! Salla!
Käännyimme Emman kanssa ympäri ja näimme tutun punertavahiuksisen tytön heiluttavan meille R-kioskin edessä. Kuin sanattomasta sopimuksesta hölkkäsimme tytön luokse ja kaappasin hänet haliin.
– Alina! Ihana nähdä pitkästä aikaa! tervehdin ja halasin toista parhaista ystävistäni.
– Samat sanat! Meillä on niin paljon puhuttavaa, Alina vastasi halaukseeni ja irrottaitui sitten halaamaan Emmaa.
– Jesse heittää meidät mun kämpille, seuratkaa mua, tämä jatkoi ja kääntyi ympäri.
Minä ja Emma vaihdoimme merkitsevän katseen. Pääsisimme siis heti näkemään tämän mystisen Jessen, ei hassumpi tapa aloittaa viikonloppuvisiittiämme. Seurasimme Alinaa ulos ja läpi parkkipaikan. Melkein toisella puolella parkkipaikkaa oli sininen Opel, jonka takakontin Alina aukaisi ja nappasi matkalaukkumme isännän, tai siis Alinan tapauksessa emännän, ottein.
– Täällähän on hyvä palvelu, Emma vinoili ja sai Alinalta nopean mulkaisun.
– Takapenkille siitä, mun tuskin tarvitsee teille sentään ovia aukaista, Alina tuhahti ylidramaattisella äänellä paukauttaessaan takaluukun kiinni.

Kiersin auton ja istuin kuljettajan taakse, kun Emma istuutui toiselle puolelle. Alina meni siihen kuuluisalle pelkääjän paikalle ja minä ja Emma kuikuilimme kiinnostuneena kuljettajaa, joka kääntyi katsomaan meitä.
– Päivää arvon neidit, Jesse nauroi ja katsoi meitä vähintäänkin yhtä uteliaana.
Jesse oli pienoinen yllätys. Arviolta pari vuotta vanhempi poika oli ulkonäöllisesti mielenkiintoinen sekoitus latinoa ja suomalaista. Mustat hiukset, ruskeat silmät ja aavistuksen tummempi iho kielivät ulkomaalaisesta verestä, mutta piirteet olivat vähän suomalaisemmat.
– Voi, kutsukaa minua toki vain Emmaksi. Hauska tavata arvon herra, Emma vastasi pokerinaamalla ja tarjosi juhlallisesti kättään.
Koko Opel tulvahti täyteen naurua, mutta Jesse kuitenkin tarttui Emman käteen ja kätteli tätä. Ruskeat silmät siirtyivät Emmasta minuun ja hymyilin pojalle, tai miehelle, en tiennyt kummalla olisin nuorukaista kutsunut.
– Ja sää olet varmaan Salla? Jesse hymyili ja ojensi kättään.
– Joo, sehän mä. Jesse, oletan? kättelin nuorukaista nopeasti.
– Jep. Noniin, ja eikun auton nokka kohti Hakametsää, Jesse vastasi vielä ja kääntyi oikeaan suuntaan ja starttasi auton.

Alinan yksiö oli oikein kotoisa ja olimme välittömästi lattialle levitetyille patjoille pedanneet minulle ja Emmalle pedit. Alina oli käynyt kaupassa ja ostanut meille kaikkia herkkuja, eikä huolinut minun ja Emman tarjouksia maksaa osaa ruuista. Kuulemma hänen isänsä oli maksanut ne hänelle jo. Olimme matkalla poikenneet hakemassa pitsaa ja Alina nosti pitsat pienelle ruokapöydälle.
– Ottakaa omanne, tyttö kehoitti ja avasi oman pitsalaatikkonsa.
Haukkasin omaa pitsaani ja suljin hetkeksi silmäni nautinnosta. Salamipitsani maistui taivaalliselta.
– Käviskö teille, että tänään mentäis yksiin pippaloihin? Saisitte vähän nähdä mun kavereita täältä, ja voitais kerranki bilettää oikein tyttöporukalla. Huomenna voitais hoitaa shoppailut ja sellaset, Alina ehdotti syötyään pitsastaan jo neljänneksen.
– Kuulostaa hyvältä, Emma innostui ja nyökyttelin vieressä suu täynnä pitsaa.

Vilkaisin peilistä itseäni ja nyökkäsin tyytyväisenä. Olin saanut taivutettua vaaleat hiukseni kauniille kiharoille ja perusmeikistäni poikkeava hopeainen luomiväri sopi kokonaisuuteen. Tummansiniset jegginssit ja hieman läpikuultava musta paita olivat sopiva yhdistelmä bileisiin.
– Onks nää nyt hyvät? Emma kysyi suoristusrauta kädessään ja käänsin katseeni tyttöön.
Oli outoa katsoa Emmaa suorahiuksisena, etenkin kun olin aina vähän kadehtinun hänen täydellisiä korkkiruuvikiharoitaan. Suorat hiukset näyttivät kuitenkin nekin hyviltä. Emma oli minun tapaani valinnut pillifarkut ja mustan paidan, mutta paidan materiaali oli kuitenkin pitsiä.
– Vau, tyttö! Ville pyörtyis jos näkis sut nytten, kehuin, enkä ollenkaan liioitellut.
– Villestä puheen ollen, miten teillä menee? Alina kysyi Emmalta ja antoi tälle karpalolonkeron.
Alina tarjosi mullekin lonkeroa, jonka otin vastaan mielelläni. Tyttö avasi oman tölkkinsä ja hörppäsi siitä katse tiiviisti Emmassa.
– Tosi hyvin, Ville on niin ihana ja huomaavainen ja kaikkea, Emma hymyili ja avasi lokerotölkkinsä.
– Täydellinen mies siis, Alina nauroi ja hörppäsi taas juomaansa.
– Ei kukaan oo täydellinen, vaikka niin vois luulla, huokaisin ja join pitkän kulauksen omasta lonkerostani.
Alina meinasi tukehtua lonkeroonsa ja katsoi mua yskien. Emmankin hämmästyneet silmät tuijottivat mua.
– En mä siis Villee tolla nyt tarkottanu, korjasin kiireesti, ettei Emma luullut minun moittivan poikaystäväänsä.
– Vaan Teemua? Mitä on tapahtunu? Koska? Miks sä et oo sanonu mitää? Emma kyseli nopealla tahdilla.
Huokaisten selitin riidastamme ja siitä, että Teemu oli osoittanut vähän mustasukkaisuutta jo heti Kaliforniasta palattuaan. Tuntui helpottavalta saada puhua asioista ystävilleni.
– Mä en tiedä, mitä mä tekisin. Kyllä, mä edelleenkin välitän Teemusta tosi paljon ja haluan olla sen kanssa, mutta mä en voi olla sen kanssa jos se ei luota muhun. Ei sellasessa suhteessa ois mitään järkeä. Kyllähän se sanoo luottavansa, mutta mä en tiedä, voinko mä uskoa siihen, jos se kerta vetää hirveet kilarit, että mä vastaan puhelimeeni, huokaisin ja maistelin taas lonkeroani.
– Entä tää Jani sitten? Alina kysyi varovasti.
– Mitä siitä?
– Pidätkö sä sitä pelkkänä kaverina, vai..?
– No totta kai, mähän seurustelen Teemun kanssa!
– Mutta entä jos sä et olis Teemun kanssa? Emma heitti väliin.
Hiljennyin hetkeksi ja katsoin kumpaistakin ystävääni. Totta puhuakseni en ollut ajatellut edes koko asiaa, olin aina vain yksinkertaisesti miettinyt sitä, että seurustelin Teemun kanssa, jolloin automaattisesti Jani oli mulle pelkkä kaveri. Tosi läheinen kaveri, jonka kanssa viihdyin ja josta pidin todella paljon, mutta ei sen enempää. Kyllä Janikin tiesi, missä mentiin. Kerroin saman Emmalle ja Alinalle, jotka näyttivät hieman epäileväisiltä, mutta eivät sanoneet mitään.
– Entäs tää Jesse sitten? Millanen se on? Heitin Alinalle, joka punastui hieman ja alkoi vuorostaan kertoa.
Jesse oli parikymppinen, joka opiskeli yliopistossa kieliä, pääaineenaan Englanti. Vapaa-aikaansa hän kuulemma vietti mieluiten salilla, lenkkeillen, baarissa tai jääkiekko-ottelussa. Herran äiti oli espanjalainen ja isä suomalainen, mutta Jesse oli koko ikänsä asunut Suomessa ja nimenomaan Tampereella. Jesse oli kuulemma hauska, minkä tosin olin huomannut ajomatkan aikana itsekin, sosiaalinen ja hurmaava, mutta omasi myös melkoisen temperamentin.
– Te ootte siis yhdessä? Emma kysyi Alinan selostuksen jälkeen.
– No ei, pikemminkin friends with benefits. Apua, toi kuulosti nyt kauheen kylmältä, mutta siis, molemmat on vapaita tekemään mitä haluaa ja silleen. Kyllähän me siitä keskusteltiin, että mikä tää meidän juttu oikeen on, mutta molemmat kuitenkin oltiin sitä mieltä, että ollaan pikemminkin kavereita kuin jotakin muuta.
Pakkasimme jääkaapista lisää tölkkejä laukkuihimme ja rupattelimme kaikkea arkipäiväisistä asioista, kuten koulusta. Jesse toimisi jälleen kerran kuskinamme, ei hänellä kuulemma ollut tänään parempaakaan tekemistä. Pieni juhliminen tekisi hyvää. Perjantai, bileet, kaksi parasta ystävääni ja karpalolonkerot ei ollut ollenkaan paha yhdistelmä.

Re: Sydänleikki #3

Lähettäjä: jokuvaa 
Päivämäärä:   17.7.13 16:52:48

jatkoo(:

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.7.13 20:58:50

sä oot ihan huippu, dunderdoi <3

Lähettäjähokkuspokkus 
Päivämäärä:   17.7.13 22:53:44

ui :3 lisää!!1

Lähettäjä: hjk 
Päivämäärä:   18.7.13 02:19:05

paras :-)!

Lähettäjähokkuspokkus 
Päivämäärä:   19.7.13 19:07:33

Malttamattomasti odotellen lisää, piiloup.. ;)

Lähettäjä: dunderdoi@kännykkä 
Päivämäärä:   19.7.13 19:58:33

Hihi, hyvä että tykkäätte:) tänää oon ollu vähä reissussa ni oon vähän väsyny, että en oikeen viitsi kirjoittaa nyt, ettei tule ihan laadutonta kakkaa. Huomenna yritän jatkaa, vaikka pitääkin lukea ahkerasti kemiaa:) en nyt lupaa, mutta todennäköisesti huomenna ilmestyy jatkoa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.7.13 22:54:47

Mä odotan jatkoa(; <3

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   20.7.13 23:07:09

äh, olen pahoillani, mutta tänään ei oikein irtoa tekstiä. Väsyttää vaan ja aivot lyö tyhjää, tänään ei muutenkaa oo ollu oikein mun päiväni:/ huomenna pitäisi käydä siivoilemassa isän firmaa ja sitten mennä serkun 1 v. synttäreille... Illalla saattaa irrota tekstiä, mutta kattellaan... Kyllä mä nyt maanantaina saan pätkän viimeistään valmiiks, en anna teidän sen enempää odottaa!:)

Huhhuh, näin muuten aika friikkiä unta jossa se Koston Conrad yritti uhkailla mua kirjottaan tätä nopeemmin O_O! Hahhah, kaikenlaisia unia mäkin näen, ei ihme että oon väsyny jos nukun noin levottomasti... :DD

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   20.7.13 23:18:04

Laadukas teksti on tärkeämpää ku et yrität väkisin kirjoittaa. Ainaki mun mielest :) ja kiva ku ilmotit et jatko viivästyy :)!

Lähettäjähokkuspokkus 
Päivämäärä:   20.7.13 23:24:37

Juu on samaa mieltä mä:n kanssa, laadukas teksti korvaa odottelun :) Eli ei tosiaan kannata väksin kirjoittaa shaissea ja sitten myöhemmin katuisi kirjoitustaan.

Ja jaksamme kyllä odottaa, varsinkin kun jaksat ilmoittaa, ettet ole kadonnut!

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   20.7.13 23:40:45

kiitos ymmärryksestä!:) taidan mennä tästä nukkumaan, jos vain saisin hyvät unet niin se helpottaisi kirjoittamistakin, ei tulisi juuri sitä laadutonta kakkaa

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   22.7.13 01:58:19

haa, sain nyt tällasen pätkän väsättyä:D Tässä nyt on aika paljon vuoropuhelua ja kun sitten mun oli pakko tunkee noi kappaleet tuonne, kun satuin löytämään tuon vanhan levyni ja noi mielestäni sopivat tähän... Mutta joo, koittakaa kestää :D Jos kursivoinnit meni persiilleen niin laitan pätkän uusiks, jos ne sit menis hyvin.

– Soittakaa sitten, kun haluutte takasin. Mää meen pelaan Juholle pelaan änäriä, Jesse sanoi samalla kun käänsi Opelinsa risteyksessä.
– Joo, me soitellaan sitten, Alina sanoi hajamielisesti ja vilkuili ulos ikkunasta.
– Kiitos tosi paljon, kun kyyditset meitä! huikkasin Jesselle aidosti kiitollisena. Emmakin nyökytteli sanoilleni, mutta sitä Jesse ei nähnyt, kun hän tuijotti eteenpäin ja keskittyi ajamiseen.
– Mitä vain kolmen kauniin neidon takia, Jesse vastasi liioitellulla marttyyrin äänellä.
Ajoimme keskellä viihtyisää omakotitaloaluetta, mistä päättelin, että olisimme pian perillä. Alina tuijotteli kokoajan ulos autosta varmistaakseen, että ajoimme oikeaan suuntaan. Tytön mukaan Jessen suuntavaistoon ei ollut luottamista. Emma taas jatkuvasti tekstaili Villen kanssa, joten olin pääasiassa heittänyt koko ajomatkan jotain typerää läppää Jessen kanssa. Kännykkäni oli pysynyt hiljaisena koko illan, se oli ainoastaan kerran ilmoittanut saapuneesta viestistä, jossa äiti oli kysellyt olimmeko päässeet turvallisesti perille.
– Seuraavasta oikealle, se talo on sen tien päässä, Alina sanoi ja vilkaisi Jesseä.
– Tiedetään, tiedetään. Oonhan mää ny sut ennenkin Katalle heittäny.
– Joo, mutta viimeks sää ajoit ohi!
– Ei kun sää neuvoit väärin, Jesse väitti vastaan.
– Enhän! Mää sanoin sillo, että olis pitäny jo kääntyä, mutta sää väitit vastaa ja sanoit osaavas sinne…
– No ei se ny ihan noin menny! Jesse intti edelleen.
Nauroin kaksikon kinastelulle ja pudistin päätäni. Alina ja Jessehän kuulostivat ihan vanhalta avioparilta! Kinastelultaan Jesse onneksi muisti kääntyä, joten kunnon riitaa ei päässyt syttymään.
– Noin. Perillä ollaan, nuori mies totesi pysäytettyään autonsa keltaisen kaksikerroksisen kivitalon eteen.
– Kiitti kyydistä, hyvää peli-iltaa! Alina huikkasi iloisesti hypätessään ulos autosta. Ilmeisesti pieni kinastelu oli jo unohdettu.
Minä ja Emmakin huikattiin kiitokset, joihin Jesse vaan toivotti hauskoja juhlia. Nousimme ylös autosta, Emmalla vieläkin puhelin kädessään.
– Laitas nyt toi pois, kyllä se Ville yhden viikonlopun pärjää, nauroin ja nyökkäsin Emman kännykkään päin.
– Niimpä! Nyt juhlitaan eikä tekstailla, Alinakin painosti ja Emma työnsi puhelimensa laukkuunsa.

Talon terassilla muutamat tyypit polttelivat tupakkaa, mutta ilmeisesti he eivät olleet Alinan tuttuja. Tyttö käveli määrätietoisesti talon etuovelle ja avasi sen. Seurasimme Emman kanssa ystäväämme eteiseen, joka oli täynnä pinoon heitetyistä takeista ja kengistä. Musiikki soi lujalla, kuten yleensäkin kotibileissä.
– Kata on varmaan ruokailuhuoneessa, mää haluun esitellä teidät ekana, Alina sanoi ja minä ja Emma seurasimme häntä syvemmälle taloon.
Matkalla aina joku tervehti Alinaa ja tyttö esitteli meitä kavereilleen. Itselleni ei jäänyt oikein kenenkään nimiä muistiin, kun samalla katselin ympärilleni talossa. Talo oli kotoisa, ja sieltä oli ilmiselvästi raivattu kaikki arvoesineet ja matot piiloon. Fiksusti tehty. Saavuimme huoneeseen, jossa oli iso massiivipuinen tummaksi petsattu pöytä, jonka ympärillä suuri joukko pelasi juomapeliä.
– Alina! Ihana ku tulitte!
Tumma tyttö hyppäsi ylös tuoliltaan ja kiersi pöydän tullakseen halaamaan kaveriaan.
–Kiva kun saatiin tulla! Tää brunette on Emma ja toi blondi on Salla. Tytöt, tässä on Kata, Alina hoiti esittelyt.
Muutkin pöydän ympärillä istuvat tervehtivät meitä ja esittelivät itsensä. Valitettavasti mieleeni jäi vain pari nimeä.

– Tuutteko tekin messiin? Kata kysyi, tarkoittaen peliä.
Alina ja Emma päättivät osallistua, mutta itse jättäydyin ulkopuolelle. Viime bileet mielessäni kontrolloisin mieluiten itse juomistani. Ystäväni istuivat pöydän ympärille, mutta itse menin istumaan leveälle ikkunalaudalle cäppipäisen pojan viereen. Muistelin, että hän olisi esitellyt itsensä Eetuksi. Päähineen alta näkyi vähän vaaleaa, kiharaa hiusta.
– Ei innosta pelaaminen vai? Eetu kysyi ja katsoi mua pähkinän värisillä silmillään.
– No, en haluu olla heti alusta asti sekaisin, naurahdin ja avasin yhden lonkeroistani.
– Miks et ite pelaa? kysyin hörpättyäni pari kulausta punertavaa nestettä.
Poika hörppäsi omasta oluestaan pitkän huikan, ennen kuin vastasi.
– Mää olisin ihan liian ylivoimainen noille, tämä virnisti saaden pöydän ääressä olevan tytön kikattamaan.
Tyttö käänsi mantelin muotoiset kasvonsa meille ja pyöräytti mulle silmiään, kunnes taas alkoi kikattaa.
– Eetulla on tajuttoman huono viinapää! tyttö kikatti.
– Oos ny hiljaa, Laura, Eetu tuhahti.
Lauraksi kutsuttu tyttö näytti kieltä vieressäni istuvalle pojalle, ennen kuin kääntyi taas istumaan oikein päin tuolillaan. Katselin peliä, hörpin juomaani ja juttelin vähän Eetun kanssa. Tämä vaikutti mukavalta, joskin ehkä aavistuksen omahyväiseltä. Juttuseuraksi poika kävi kuitenkin hyvin.

– Eetu, mitä äijä? luoksemme tullut tumma poika nauroi ja paiskasi kättä Eetun kanssa.
– Ja heti naisia iskemässä! poika nauroi vielä ja istui mun toiselle puolelleni.
– Pitää kato olla heti iskemässä kiinni, ennen ku parhaat viedään päältä, Eetu nauroi ja laski kätensä mun olkapäälleni.
Hymyillen pudistelin päätäni poikien vitsin heitolle. Avasin toisen lonkeron, vaikka edellinen oli jo vähän noussut päähäni, kiitos Alinan kämpillä luodun pohjan.
– Mä oon varattu, tokaisin vain typerästi ja pojat nauroivat entistä kovemmin.
– Se on tälle meidän Mansen Casanovalle vaan hidaste, ei este! tumma poika jatkoi nauramistaan ja taputti mua selkään.
– Salla, tää urpo on Kasper, mun joukkuekaveri, Eetu tajusi esitellä.
– Aa. Mitä te pelaatte? kysyin ja kääntelin päätäni katsoen vuorotellen kumpaakin poikaa.
– Jääkiekkoo, Kasper sanoi ylpeästi ja avasi itselleen olutpullon.
Laura alkoi taas kikattaa ja kääntyi katsomaan mua.
– Noi kaks pelaa jossain Pingujen höntsäjunnuissa kiikaritehoilla, niiden plusmiinus-tilastokin o ihan kuralla, tyttö selitti mulle, mutta en tajunnut tämän sanomasta lauseesta puoliakaan. Ainoa mitä tajusin jääkiekosta oli se, että kiekko olisi tarkoitus saada vastustajan maaliin.
– Ai, sua on kiinnostanu niin paljon että oot oikee menny meidän statsit vakoileen? Eetu näpäytti, mikä sai Lauran punastumaan.
– Hyvähän sun on naureskella, kun et pysy ees luistimilla pystyssä. Tosin et sä meinaa pysyä ilman luistimiakaan, Kasperkin jatkoi hyytävällä äänensävyllä.
– Hei älkää nyt, koitin vähän tyynnytellä poikia, kun Laura kääntyi hiljaisena takaisin pöydän puoleen.
Eetu katsoi vielä kylmästi Lauran niskaa ja kumartui sitten mua kohti, huulet lähelle mun korvaani.
– Kukaan ei tykkää Laurasta, mutta se silti aina tunkee mukaan ja kuokkii juhliin. Se puhuu kaikista páskaa selän takana ja pitää itseään muita parempana, Eetu kuiskasi ja nyökkäsin. Vai että sellainen tapaus.

Alina nousi seisomaan tuoliltaan pöydän ympäriltä ja hoippui vähän kävellessään mun luokseni. En ihmetellyt tytön vähän vinoon kävelyä, sillä Alina oli joutunut juomaan aika paljon pelissä.
– Sallaa! Mun ihana tyttöseni! Alina huudahti ja antoi mulle kunnon halin.
– Tehkää tilaa, niin määkin pääsen istuu! Alina vaati seuraavaksi, mutta pyyntö ei saanut suurta kannatusta. Ikkunalauta oli melko kapea, eikä Alinalle saataisi tekemälläkään kunnon tilaa.
– Sää voit aina istua mun syliin, Kasper ehdotti viattomalla äänellä ja Alina istui hänen syliinsä mukisematta.
– Kun Emma lopettaa ton pelaamisen kanssa, nii mennään tanssiin! Alina ehdotti mulle silmät tuikkien.
– Uu, sen mää haluun nähä, Eetu nauroi ja tökkäsin poikaa kyynerpäällä kylkeen.
– Urpo, virnistin.
Katsoin Emman pelaamista. Muut pelaajat ilmeisesti varoivat vähän laittamasta Emmaa juomaan, kun eivät tunteneet tätä. Useammin Emmalle kuitenkin nakitettiin hörppyjä kuin Lauralle, joka alkoi valittaa, että saisi laskuhumalan tätä menoa. Kaikki kuitenkin varoivat kiinnittämästä huomiota valitukseen, jolloin tyttö ponkaisi ylös ja lähti jonnekin.
– Mäkin taidan lopettaa, kuulin Emman sanovan ja pian tämä oli jo meidän luonamme.
– Jee! Tanssimaan! Alina hyppäsi Kasperin sylistä.
– Onko joku hieman hyperaktiivinen? nauroin ja nousin itsekin ikkunalaudalta.

Annoin musiikin viedä ja nautin olostani. Kata oli siirtynyt juomapelien äärestä olohuoneeseen myös, ja päättänyt ryhtyä DJ:ksi. Tyttö valitsi hyviä kappaleita toisensa jälkeen, niin vanhempia kuin uudempia.
– Seuraavaksi vähän nostalgiaa! Kata huudahti ja ryntäsi taas läppärinsä ääreen.
Monet huoneessa pysähtyivät odottamaan, että mitä kappaletta Kata oli tarkoittanut ”nostalgialla”. En voinut olla hymyilemättä, kun Pikku G:n Romeo ja Julia –kappaleen ensimmäisen sävelet kuuluivat kaiuttimista. Lapsena olin lähestulkoon palvonut kyseistä räppäriä ja Sami oli ollut hermoromahduksen partaalla, kun soitin taukoamatta lempiartistini levyä volyymit kaakossa. Muistin vieläkin lähes kaikkien kappaleiden sanat, enkä voinut olla laulamatta kertosäkeen mukana, mutta en todellakaan ollut ainoa, joka hoilasi täyttä kaulaa.

Sä oot valo mun pimeydessäin
loistat kirkkaana edessäin
ja aivan kuin olisit lähelläni, tunnen kätes kädessäin

Sun odotan vielä palaavan
vielä kerran mua halaavan
ja jossain taivaan takana taas sydäntemme tapaavan

Sun odotan vielä palaavan
vielä kerran mua halaavan
ja jossain taivaan takana taas sydäntemme tapaavan

Hymyillen jäin odottamaan Katan seuraavaa biisivalintaa, joka oli taas Pikku G:n kappale ja jälleen kerran Sophien kanssa. Tällä kertaa kappaleena oli vain Jos vain voisin. Hymyni hyytyi vähäsen, kun tunnistin kappaleen. Lapsena rakastin kyseistä kappaletta ja se olikin ollut yksi suosikeistani, mutta nyt se oli vain vähän liian henkilökohtainen.

Mä en ymmärrä, miks taas piti tapella
me tunnetaan niin hyvin, et molemmat voi aatella
myös toisen kannalt, anna anteeks et
olin itsekäs, en kohdellu sua ku ansaitset
me ollaan yhtä, vaa yhes kokonaisia
täydennetään toisemme ku ollaan erilaisia
eikai vielä oo liian myöhästä rakas?
voi kumpa vaa voisin mennä ajassa takas

”Oon pahoillani, kun kävi näin
on vaikeeta lähdin tai jäin
anteeks jos sydämes särjin
mut yritä unohtaa säkin”

Yritä unohtaa, miten pystyt sanoo noin
sä tiedät yhtä hyvin ku mäki, etten voi
tekisin mitä vaa, et pääsisin eilisee
hei älä mee, jutellaan viel hetki ees

”Jos vain voitas mennä takas ajassa
tehtäs kaikki eri tavalla”
Vaikkei oo mitenkään mahollista palata
kaikest pääsee yli jos toista rakastaa

”Jos vain voitas mennä takas ajassa

Ois pitäny, istuu alas aikoi sitte
jutella kaikest, nyt molemmat itkee
haudatut tunteet, kasvaa ja tummuu
unohdettiin kuin tärkeet niistä on puhuu
sen takii tähän päädyttiin, tähä tyhmää riitaa
ei oo oikeestaan kummankaan vika
mä tein pahasti, vaik sua rakastin
ja nyt toivon et pääsisin ajas takasin

”Ehkä olin liian ankara
eikä riita ollut vakava
mut silti tuntuu samalta
eikä yhteen voida palata
ehkä joskus saadaan vielä
mahdollisuus en tiedä
jos voisin mennä en kiellä,
eiliseen, oisin jo siellä”

”Jos vaan voitas mennä takas ajassa

– Hei jotain vähän pirteempää ja uudempaa musiikkia, kiitos! kuulin Kasperin huutavan ja sai kannatusta monilta pojilta.
– Mun pitää mennä vähän haukkaan happee, tuun kohta takasin, sanoin Alinalle ja Emmalle.
– Pitäiskö meidän tulla mukaan? Emma kysyi, mutta pudistin vain päätäni. Halusin olla hetken yksin.
Puikkelehdin ihmisten välistä näkemättä oikein kenenkään kasvoja. Halusin vain päästä hetkeksi ulos. Ahdistus puristi keuhkojani ja huokaisin helpotuksesta, kun terassilla ei ollut ketään. Istuin puiseen pihakeinuun ja puristin sen lautaa. Kai se oli niin, että mitä enemmän yritti paeta ongelmiaan, sitä pahemmin ne pyörivät mielessä. Mitä ihmettä tekisin Teemun kanssa?

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   22.7.13 02:01:31

JEEEEE ne onnistu ne kursivoinnit heti:D muistan vaa ku jossain pätkässä ne ei onnistunu sitten millää...

Lähettäjähokkuspokkus 
Päivämäärä:   22.7.13 02:27:11

oi ihanuuus!!!!!!!!!!!!:33333 samaistun ihan sairaasti tohon salllaan

Lähettäjähokkuspokkus 
Päivämäärä:   22.7.13 14:25:25

JA OON NIIN TAKERTUNU TÄHÄN TARINAA KU TÄÄ ON AINUT MITÄ LUEN HT.NETISSÄ TÄLLÄ HETKELLÄ.. :3 koska oon kaikki ne vanhat hyvät legendaariset kahlannu miljoonia kertojakin läpi, et osaan kaiken ulkooo.. :D

Lähettäjä: tgsh 
Päivämäärä:   22.7.13 15:05:13

ihana pätkä !:) apua mitä ne tekee teemun kaa...??

Lähettäjä: ghjk 
Päivämäärä:   22.7.13 23:02:06

näwww.... niin ihannnaa tarina! ♥_♥

Päivämäärä:   23.7.13 19:15:02

Kirjottelen taas illemmalla/yöllä jatkoa. Kunhan saan perseeni hilattua takas kotiin...

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   24.7.13 01:11:03

nonnii, nyt sitten täällaista pätkää...

hokkuspokkus: Hihi, hyvä että Sallaan on helppo samaistua, olen ainakin siinä asiassa sitten onnistunut:) ja voi, tiedän ton tunteen kun on lukenu ne kaikki parhaat vanhat tarinat, itellä onneks vielä muutama lukematta, jotta on tylsiin iltoihin piristystä:D

Yritin keskittyä hengitykseeni saadakseni itseni rauhoittumaan. Hengitys sisään, ja ulos. Sisään ja ulos. Epävarmuus ei ollut koskaan sopinut minulle, se oli varmin tapa saada minut ahdistumaan. Ja en ollut koskaan ollut Teemun ja minun suhteesta niin epävarma. Viimeksi kun olimme olleet erossa, olin tiennyt kokoajan sen olleen väärä ratkaisu. Mutta nyt… Miten kaikki voikaan muuttua vuodessa? Edelleenkin halusin olla Teemun kanssa, mutta mustasukkaisuutta en kestäisi. Yritinkö vain pitää kynsin ja hampain kiinni siitä mielikuvasta, mikä minulla oli Teemusta ennen kuin tämä lähti Jenkkeihin?

– Ooks sää ihan okei?
Nostin katseeni terassin harmaasta laudoituksesta ja kohtasin Eetun pähkinäiset silmät. Nyökkäsin vastaukseksi ja poika istui viereeni keinuun. Eetu alkoi hiljalleen keinuttaa keinua hiljaisuuden vallitessa välillämme.
– Sää tanssit hyvin, Eetu sanoi yhtäkkiä ja katsoi mua.
En tiennyt, halusiko Eetu vain avata keskustelua vai mikä hänen motiivinsa oli.
– Ai sä katoit vai? kiusoittelin ja virnistin pojalle.
– No kai mä nyt näiden bileiden prinsessan huomaan! Eetukin nauroi.
Laskin taas katseeni lattiaan. Prinsessa. Janikin välillä sanoi mua vitsillä hänen prinsessaksi. Teemu ei varmaan olisi siitä vitsistä innostunut, kun muutoinkin oli niin epäluuloinen Jania kohtaan.
– Sää vaikutat vähän alakuloiselta, onko oikeesti kaikki hyvin? Eetun ääni havahdutti mut ajatuksistani ja poika tarttui leukaani ja käänsi kasvoni hänen suuntaansa niin, että katsoin poikaa silmiin.
– Äh, yks juttu vaan pyörii mielessä, sanoin hiljaa. En jaksanut selittää ihmissuhteistani, eivätkä ne muutenkaan Eetulle kuuluneet.
– No piristäiskö tää? poika kysyi ja painoi huulensa mun huulilleni.

Jähmetyin hetkeksi maistaessani pojan oluen makuiset huule. Tajuttuani, mitä Eetu teki, tuuppasin tätä voimalla taaksepäin.
– Mitä hélvettiä sä luulet tekeväs?! huusin samalla, kun ponkaisin seisomaan.
Eetu näytti vähän säikähtäneeltä, mutta en välittänyt. Minuahan ei suudeltaisi vastoin tahtoani! Hengitykseni kiihtyi suuttumuksesta ja näin mielessäni Teemun syyttävät kasvot, mutta se ei ollut ainoa asia, mikä tuli mieleeni.
– Sori, mä vaan–, Eetu aloitti, mutta aloin huutamaan päälle.
– Mä oon varattu! Tajuatko sä?! Etkä sä muutenkaan voi noin vain suudella mua väkisin!
– Salla…
Poika tarttui käsivarteeni rauhoitellakseen minua, mutta se sai minut vain hätkähtämään rajummin. Muistikuvani Tommin huoneesta Espoossa vain vahvistui ja repäisin käteni irti Eetun otteesta. Ryntäsin sisälle taloon ja tuupin ihmisiä pois tieltä etsiessäni vessaa. Löysinkin yhden, joka oli kuin ihmeen kaupalla vapaana. Lukitsin oven ja otin lavuaarista tukea. Puristin lavuaarin reunaa rystyset valkoisina ja suljin silmäni.

– Rauhoitu, kuiskasin itselleni.
Tiesin ylireagoineeni, mutta en voinut sille mitään. Eetu saattoi olla ajattelematon urpo, mutta ei todellakaan samanlainen kuin Tommi. Sitä paitsi Eetu oli heti lopettanut, kun olin kieltänyt. Tommin tekojen jättämät arvet tulisivat kuitenkin vaivaamaan minua varmaan lopun elämääni, eikä reaktiotani ainakaan ollut auttanut riitani Teemun kanssa.
– Voi hélvetti mun kanssani, manailin ääneen ja istuin vessanpöntön kannen päälle.
Pitäisi varmaan pyytää Eetulta anteeksi. Poika varmaan piti mua ihan hulluna, vaikkei minua kauheasti hetkauttanutkaan, mitä tämä ajatteli minusta. Entä pitäisikö mun kertoa Teemulle? Enhän ollut edes vastannut suudelmaan, joten mitä sitä nyt mitättömällä asialla kylvämään lisää riitaa. Mutta entä jos poika kuulisi toista kautta ja suuttuisi kun en ollut kertonut? Hemmetin Eetu, pitikö sen nyt vielä tulla sekoittamaan pakkaa entisestään. Havahduin ajatuksistani, kun oveen jyskytettiin.
– Mun pitää päästä kuselle! kuulin vaikeroivan äänen oven takaa.
Avasin hanan ja väänsin sen kylmälle. Hörppäsin muutaman kulauksen jäätävän kylmää vettä rauhoittaakseni oloani ja suljin hanan. Pitäisi kai päästää oven takana odotteleva tuskistaan, ennen kuin tämä laskisi alleen. Avasin oven ja tuskin ehdin ulos vessasta, kun sisään jo ryntäsi nukennäköinen platinablondi.

Puikkelehdin ihmisjoukkojen välistä takaisin olohuoneeseen, josta bongasin Emman tanssimassa Katan kanssa. Hiippailin tytön taakse ja taputin tätä olalle.
– Mihin sä oot Alinan hukannu? tiedustelin Emmalta, joka oli armeliaasti lopettanut tanssimisen kuunnellakseen asiani.
– Sillä näyttää olevan vähän muuta tekemistä, Emma hihitti ja osoitti nurkkaan, jossa Alina oli kietoutuneena Kasperiin. Tilanne näytti siltä, että kohta nuo kaksi tarvitsisivat huoneen. Ensimmäinen ajatukseni oli, että mitä Jesse tästä tuumaisi, kunnes muistin Alinan sanat. ”Friends with benefits, kumpikin vapaita tekemään mitä halusivat.” No, kukin tyylillään. Emmallahan oli meistä kolmesta kaveruksesta ollut paras tuuri miesten suhteen, sillä eivät Alinan vakavammat suhteet olleet olleet kovin ruusuisia. Petri oli pettänyt Alinaa Sonjan kanssa ja Akin kanssa olleesta yhden yön jutusta olisi varmaan kehittynyt jotain enemmänkin, jollei tämä olisi ollut Tommin veli. Aloin jo pienenä keittiöfilosofina analysoida, että oliko Alinalla jonkin sortin sitoutumiskammo, kun näin silmäkulmastani vilauksen cäppipäisestä ja vaaleakiharaisesta pojasta.
– Mun pitää mennä selvittään yks juttu, huikkasin Emmalle, mutta epäilin, ettei tyttö kuullut sanojani. Tämä nimittäin tanssi jo taas Katan kanssa menevän musiikin tahtiin.

– Eetu! huikkasin ja tartuin poikaa kädestä, että tämä pysähtyisi.
– Salla! Hei, mä oon pahoillani, en mä tiedä mikä muhun meni, poika selitteli heti anteeksipyytäväisenä.
– Alkoholi, kenties? Mulla on vähän asiaa, voidaanko mennä johkin vähän yksityisempään paikkaan?
Eetu nyökkäsi ja tarttui mun käteeni johdattaen mua jonnekin. Me mentiin rappuset ylös yläkertaan ja Eetu avasi yhden oven, joka vei yhteen yläkerran makuuhuoneista. Sängyllä kuherteli nuoripari ja pojalta oli jo lähtenyt paitakin pois päältä. Kaksikko jähmettyi meidän tultua huoneeseen ja tuijotti meitä.
– Hei, ei mun sängyssä pliis! Eetu parkaisi ja pariskunnalle tuli niin kiire lähteä huoneesta, että poika meinasi unohtaa paitansa, jonka Eetu kuitenkin heitti pojalle.
– Sun sängyssä? kysyin kun ovi oli sulkeutunut pariskunnan perässä.
– Mä ja Kata ollaan kaksosia, Eetu virnisti ja istui sängylleen.
Yllätyin tiedosta, sillä Eetu ja Kata eivät näyttäneet yhtään toisiltaan. Päinvastoin, Kata oli tumma ja Eetu vaalea, näin yhden suuren eron mainitakseni.
– Mutta sun asias tuskin koski mun sisarussuhteitani? Eetu palautti mut ajatuksistani.
– Ei, ei koske. Tota… Mä taisin vähän ylireagoida siellä pihalla. Anteeks, mutisin nolona ja istuin kanssa sängylle Eetun viereen.
– Ei sun tarvii pyydellä anteeks, mähän se sua suutelin vaikka sä jo aikasemmin sanoit olevas varattu.
– No ei se ihan siitäkään pelkästään johtunu, mulla vaan… Mulla on sen verran huonoja kokemuksia miehistä ja sitten se suudelma tuli vähän puskista ja mä vaan hämmennyin siitä niin paljon, takeltelin ja tunsin Eetun laskevan kätensä mun olkapäälle.
– Mun puolesta me ollaan ihan sujut, jos sää vaan annat mulle sen pusun anteeks?
Nyökkäsin pojalle ja hymyilin vähän. Ainakin osasin joitakin asioita puhua selväksi.

Istuin Opelin takapenkillä ja pyörittelin kännykkääni käsissäni. Laittaisinko Teemulle viestiä? Mitä laittaisin? Kuuntelin vain puolella korvalla Alinan ja Emman iloista jutustelua huomisesta shoppailureissusta. Jesse mökötti ratin takana hiljaisena, koska oli kuulemma ottanut pahasti köniin kaveriltaan Juholta änärissä. Avasin kosketusnäyttöni lukituksen ja aloin näpyttelemään tekstiviestiä.
Nähäänkö sunnuntaina heti, kun oon taas kotona? Hyvää yötä.
Lähetin viestin Teemulle. Tästä epävarmuudesta olisi tehtävä loppu, keskustelisin Teemun kanssa asiat halki ja sitten päättäisimme miten jatkaisimme siitä eteenpäin. Samaan aikaan minua pelotti ja rauhoitti ajatus, että olin asettanut päivämäärän päätökselle suhteemme jatkosta.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   24.7.13 17:55:38

Apua nyt pelottaa miten teemun ja sallan käy"

Lähettäjä: mv 
Päivämäärä:   24.7.13 20:47:52

jatkoaah! ::):):)):)

Lähettäjä~Rtu 
Päivämäärä:   25.7.13 12:42:31

Voi apua o.o Alkaa mennä jänskäksi :3

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   26.7.13 01:03:31

ihanaa

Lähettäjä: jkl 
Päivämäärä:   27.7.13 03:54:18

upp :-)

Päivämäärä:   29.7.13 20:53:43

Heippa! En osaa sanoa tarkalleen mikä päivä tulee jatkoa, tällä viikolla kuitenkin. Mulla on ollut selkä kipeenä, eikä ole siis kauheesti tehnyt mieli istua koneella, toki muutakin ohjelmaa, joka on vienyt aikaani. Tällä viikolla yritän tehdä pitkän jatkon kuitenkin, koska lähden ens viikolla muutamaksi päiväksi ulkomaille, jolloin luonnollisesti en pysty tätä eteenpäin kirjoittelemaan... En ole teitä siis unohtanut!:)

Päivämäärä:   1.8.13 15:36:29

jatkoo(:

Lähettäjä: jkl 
Päivämäärä:   1.8.13 22:18:01

..

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   2.8.13 02:30:36

No nyt sain tän kirjotettua!:)

Avasin silmäni ja sokaistuin hetkeksi auringon säteiden tuottamasta valosta. Huone ympärilläni alkoi selkiytyä, ja unenpöpperössä tuijotin viereisellä patjalla makaavaa Emmaa. Tytön silmät olivat kiinni ja tämä hengitti syvään ja tasaisesti. Ilmeisesti hän nukkui vielä. Sieraimiini tulvi kahvin tuoksua, ja kohottauduin istumaan ohuella patjallani. Alina virnisti minulle pikkuruisen pöydän äärestä ja hörppäsi kahvistaan. Tyttö oli ollut jo hetken hereillä, sillä hän oli ehtinyt jo meikkaamaan, harjaamaan punaiset hiuksensa sekä pukeutunut vaaleanpunaisiin pillifarkkuihin ja mustaan toppiin. Venytellen nousin ylös ja kävelin pieneen keittiönurkkaukseen. Tarvitsin kipeästi kahvia.
– Heräisköhän toi toinenkin unikeko joskus? Alina kuiskasi mulle ja vilkuili Emmaa.
Kohautin olkiani ja kaadoin itselleni ison kupillisen kahvia. Emma tykkäsi yleensä nukkua viikonloppuisin pitkään, mutta minulla ei ollut aavistustakaan, mitä kello oli. Alina huokaisi ja vilkaisi kännykkänsä näyttöä.
– Se on jo 11, mä haluisin päästä jonakin vuonna sinne kaupungillekin, tyttö mutisi ja joi loputkin kahvistaan.
Hörpin omasta kupistani mustaa, tai siis tumman ruskeaa, nestettä ja tuijotin puolikoomassa nukkuvaa Emmaa. Alina otti keittiön kaapista lasin ja täytti sen vedellä. Tyttö käveli Emman patjan viereen, ja meinasin vetää kahvia väärään kurkkuun, kun tajusin, mitä tyttö aikoi tehdä.
– Emma tappaa sut tosta hyvästä! kuiskasin ja leveä virne levisi naamalleni.
– Mitäs nukkuu niin pitkään, Alina kuiski takaisin iskien silmää ja jatkoi:
– Sitä paitsi mää olen aina halunnut tehdä tän jollekin.
Sen sanottuaan tyttö heitti vedet Emman naamalle ja virnistäen perääntyi kauemmas. En voinut olla nauramatta, kun Emma nousi istumaan kiljaisten ja tähyili hurjana ympärilleen. Emman nähdessä minut ja Alinan nauramassa kippurassa hän alkoi rauhoittua ja mulkoili meitä vihaisena.
– Hyi hélvetti, toi vesiki oli ihan jääkylmää! Mä kostan tän vielä! tyttö puhisi vihaisena ja tuli itsekin hakemaan kahvia.

– Seuraava on meidän pysäkki, Alina sanoi ja nousimme kaikki kolme ylös penkeiltämme. Joku oli jo ehtinyt painaa punaista nappulaa, joten meidän ei tarvinnut tehdä sitä. Bussi pysähtyi ja astuimme ulos keskiovista Hämeenkadulle. Olimme sillan vieressä, jonka alitse virtasi Tammerkoski ja minä ja Emma tähyilimme kiinnostuneina ympärillemme, mutta Alinaa ei näyttänyt ympäristö kiinnostavan. Hänhän toisaalta asui täällä Tampereella, kun minä sekä Emma olimme kaupungissa ensimmäistä kertaa.
– Mennään tosta tien yli ja tonne Koskarille, siellä on yläkerrassa niitä mekkokauppoja, Alina selitti hajamielisesti.
Kun jalankulkijoiden valo muuttui vihreäksi, seurasimme Alinaa yli mukulakivien.
– Mä taidan kuitenkin ottaa tän limenvihreän, tää on niin ihana! Emma huokaisi ja pyörähti peilin edessä.
– Se on kyllä tosi kaunis sun päälläs, sopii tosi hyvin sulle, myyjä sanoi kannustavalla äänellä.
Olivatpa sanat vilpittömiä tai vain myyntipuhetta, niin ne olivat täyttä totta. Kehotin itsekin Emmaa valitsemaan kyseisen puvun, sillä se oli kuin luotu Emmalle. Toisena vaihtoehtona Emmalla oli pinkki vähän tyköistuvampi mekko, kaunis sekin, mutta vihreä sopi mielestäni paremmin. Itse olin jo päätynyt yksinkertaisen malliseen, hopeaiseen mekkoon. Olin yksinkertaisesti rakastunut siihen, vaikka kaupan ”prinsessamekot” olivat ihania nekin.
– Onko tää keltanen liian räikee mun hiuksia vasten? Alina mietti ja tutkaili itseään peilistä.
Alinan päällä oleva mekko oli ehdottomasti niin sanottu prinsessa mekko. Oli tylliä ja vähän kimaltavaakin.
– Mun mielestäni ei, katsos miten kivasti ne tuo esille toinen toisiaan, siis tää mekko ja sun hiukset…, myyjä riensi palvelemaan Alinaa.
Alina kuunteli myyjän puheita ja näytti vakuuttuneemmalta. Emma ja minäkin ilmaisimme positiiviset mielipiteemme, minkä jälkeen tyttö painui pukukoppiin varmana valinnastaan. Emmakin meni omaan koppiinsa ja minä menin kassalle maksamaan omaa mekkoani.

– Miten olis nää mustat? Tukevat, sopivasti korkoo ja kävis muidenkin mekkojen kanssa, mietiskelin ääneen ja kääntelin nupukinnahkaisia kenkiä käsissäni.
Kengät eivät olleet ehkä halvimmasta päästä, mutta ne olivat ainakin klassisen kauniit, jotka sopisivat myös jatkoille. Päätin kokeilla niitä.
– Mä ottaisin nää hopeiset, mutta mä vaan mietin, että käyköhän nää mun jatkojen mekon kaa… Tai siis kun mä en yhtään tiiä millasen mekon hommaisin jatkoille, Emma huokaisi.
– No kunhan et kultaista mekkoo hommaa niin eiköhän ne käy. Hopee menee kuitenkin aika monen kanssa, Alina rohkaisi.
Mustat kendät tuntuivat hyvältä jalassa ja piikkikorosta huolimatta tukevilta. Kävelin testimielessä kaupan ympäri ja rakastuin joka askelmalla kenkiini enemmän. Minun olisi pakko ostaa ne, vaikka pystyin jo kuvittelemaan isäni ilmeen, kun hän kysyisi niiden hintaa.
– Onneks mulla on jo hyvät kengät, säästyy vähän rahaa. Ne on tosin aika korkeet, mutta Kasper on niin pitkä, ettei se haittaa, Alina puheli.
– Sä tanssit Kasperin kaa? Onko teillä ennenki ollu jotain säätöö? kysyin samalla kun vedin Peakin luonnonvalkoiset nahkatennarit takaisin jalkoihini.
Alina tyytyi vain pudistelemaan päätään.
– Mitä Mikalle kuuluu muuten nykyisin? Mä en oo sitäkään nähny pitkään aikaan, Alina kysyi kun kävelimme kassoille.
– Ihan hyvää, viettää aika paljon aikaa Helin, siis sen tyttöystävänsä kanssa, vastasin samalla kun Emma maksoi kenkänsä. Alina vain nyökkäsi, kun toiselle kassalle riensi nuori miespuolinen työntekijä palvelemaan mua.

Istuimme kahvilassa ja juttelimme siitä, miten laittaisimme hiuksemme vanhoihin. Emman puhelin piippasi tekstiviestin merkiksi, ja leveä hymy levisi tytön kasvoille, kun tämä oli lukenut viestin.
– Tosta ilmeestä päätellen viesti tais tulla Villeltä, naurahdin ja hörppäsin kaakaota.
Emma nyökkäsi iloisena ja näpytteli vastausta kiivaasti.
– Onnellisia likkoja kumpikin, kun onnellisesti parisuhteessa, Alina huokaisi.
– Niin, no, en olis siitä mun parisuhteestani niin varma, huokaisin ja Emma heitti muhun pahoittelevan katseen.
– Ai niin, anteeks! Mää ihan unohdin teiän riidat, kun muistelen vieläkin sitä onnellista paria yhdeksännellä luokalla, Alina pahoitteli.
– Ei se mitään. Mutta siis, onko sulla ollu mitään vakavampaa Petrin jälkeen? vaihdoin huomion itsestäni Alinaan.
– Ei. Se Akin juttuhan nyt ehtiny edes alkaakaan kun… Anteeks, Salla, ei ollu tarkotus muistuttaa siitä! Mutta siis, varmaan Mikan kanssa olis ollut, jos en olis muuttanut tänne…
Tällä kertaa vedin oikeasti kaakaota väärään kurkkuun ja aloin yskimaan sen takia. Emmakin näytti unohtavan puhelimensa ja tuijotti Alinaa.
– Mika? Sä muutit tänne Tampereelle yli vuosi sitten, eikä sulle oo tullu tän reilun vuoden aikana mieleen mainita, että teillä oli jotain juttua! Emma huomautti vähän närkästyneenä.
– Mä luulin teidän olevan vaan kavereita! säestin Emmaa kun sain yskimiseni loppumaan.
– No siis, niinhän me periaatteessa oltiinkin, mutta sitten se suuteli mua kun mää pakkailin kamojani ja sittenhän mää jo muutinkin ja silleen, Alina selitti vaivaantuneena ja alkoi nakertaa berlininmunkkia.
Avasin suuni nyhtääkseni lisätietoja, mutta Alina pelastui ristikuulustelulta, kun takaani kuului iloinen pojan ääni.
– Moro, tytöt!
Eetu istui tuolille mun ja Emman väliin ja laski kahvinsa pienelle pöydälle. Kasper veti itselleen tuolin viereisestä pöydästä ja ahtautui taas Alinan ja Emman väliin.
Vastasimme tervehdykseen ja pojat alkoivat jo kovaa kyytiä selittämään, mitä bileissä oli tapahtunut meidän lähdön jälkeen. Laura oli oksentanut keskelle olohuonetta ja Eetu oli joutunut siivoamaan jäljet. Olin entistäkin kiitollisempi, että olimme lähteneet takaisin Alinalle suhtaikasin.

Tuijotin hermostuneena junan ikkunasta pihalle. Tampereella oli ollut mukavaa, shoppailun jälkeen olimme poikenneet Nokialle Edeniin uimaan, hyödyntäen jälleen ”Jessen taksipalvelua”. Viimeyönä olimme pääasiassa valvoneet ja juoruilleet. Oli ollut haikeata taas hyvästellä Alina. Alakuloisuuttani lisäsi se, että juna vei mua kokoajan lähemmäksi kotia, enkä vieläkään tiennyt, mitä tekisin Teemun kanssa. Entä jos en huomenna olisikaan enää parisuhteessa? Entä jos olisin, mutta Teemu ei vieläkään luottaisi muhun?
– Mitä sä mietit?
Käänsin katseeni ikkunasta Emmaan, joka tuijotti mua kysyvästi. Olin vähän kateellinen Emmalle. Tällä oli Ville, jonka kanssa asiat olivat loistavasti. Ihana Ville, huomaavainen, ymmärtäväinen, söpö ja kaiken lisäksi ihan hulluna Emmaan.
– Teemua, vastasin ja Emma nyökkäsi ymmärrettyään asian laidan.
– Tiedätkö vielä, mitä meinaat tehdä sen kanssa?
Pudistin päätäni ja käännyin taas katsomaan ikkunasta ulos.
– Mä oon varma, että te päädytte oikeeseen ratkaisuun, mikä se sitten onkin, Emma lohdutti ja kuulosti vilpittömältä.
– Kiitos, sanoin hiljaa.
En tiennyt mitä muuta sanoa. En tiennyt, mitä keskustelu Teemun kanssa toisi tullessaan, joten en ollut ollenkaan varma, että päätyisimme ”oikeaan” ratkaisuun. Emman sanat kuitenkin olivat lohduttavia, ja olin kiitollinen siitä, että Emma tulisi tukemaan ratkaisujani.

Pääsetkö rannalle vartin päästä?
Lähetin viestin Teemulle ja odottaessani vastausta purin laukkuani. Isä oli kauhistunut kuullessaan, kuinka paljon olin tuhlannut Wanhojen päivän asukokonaisuuteen, mutta äiti oli ollut ymmärtäväisempi. Mekko ei ollut se kaikkein kallein vaihtoehto, ja olin sentään ostanut sellaiset kengät, jotka sopivat moniin eri tilaisuuksiin. Ostamani kirjekuorilaukkukin oli ajaton, joten se kävisi monissa muissakin juhlissa. Sain kännykkääni myönteisen vastauksen Teemulta, joten puin trenssin päälleni ja vedin tennarit jalkaan. Lähdin takaovesta, sillä pääsisin vähän oikaisemaan rannalle takapihamme takaisessa metsässä kulkevan lenkkipolun kautta. Kuusenneulaset vaimensivat askelteli äänet, ja koska minua hermostutti tuleva keskustelu Teemun kanssa, joten yritin miettiä kaikkea muuta. Ilma oli yhtäkkiä viilentynyt tällä viikolla, syksy oli selvästikin siis syrjäyttänyt kesän. Vaikka tämä kesä olikin ollut poikkeuksellisen sateinen ja viileä.

Tuijottelin järvelle ja odotin. Viileä tuulenvire sai mut värisemään kylmästä, mutta olin silti iloinen, että olin valinnut tapaamispaikaksi rannan. Vaikka siellä tuulikin enemmän, kuin missään muualla paikkakunnallamme, niin ainakaan siellä ei ollut ketään muuta. Eihän kukaan täysjärkinen tällä ilmalla uimaan menisi.
– Moi.
Käännyin ympäri ja näin Teemun kävelevän mua kohti.
– Moi, vastasin ja väläytin epävarman hymyn.
– Miten Tampereella meni? Teemu kysyi ja veti mut haliin.
Halaus. Se oli niin tuttu ja turvallinen, mutta en pystynyt nauttimaan siitä kunnolla, kun mietin vain mitä Teemun päässä liikkui.
– Mites siellä, oli kiva nähdä Alinaa. Käytiin yksissä bileissä ja shoppaileen ja kylpylässä. Tietysti juteltiin paljon ja silleen. Mites sun viikonloppu?
– Näin kavereita. Ja… mietin meitä, Teemu vastasi ja katsoi mua silmiin melko ilmeettömästi.
– Ja mihin lopputulokseen sä päädyit? kysyin varovasti, odottaen malttamattomana vastausta. Samalla pelkäsin mitä tulisin kuulemaan.
Teemu oli hetken hiljaa, ennen kuin vastasi. Sen hetken me vain tuijotettiin toisiamme silmiin. Teemun vihreät silmät, kuinka usein mä olinkaan vain unohtunut tuijottamaan niitä. Ja kuinka niistä nyt paistoikaan sama epävarmuus, kuin mitä itse tunsin.
– Mä välitän edelleen susta. Tosi paljon. Mutta mä en voi olla miettimättä, että ollaanko me yhdessä ennemminkin tottumuksesta? Me molemmat ollaan muututtu tässä vuodessa jonkin verran, haluttiin me sitä tai ei, Teemu huokaisi ja laski katseensa maahan.
Mieti poikaystäväni sanoja hetken. Kyllä, me oltiin muututtu tänä aikana. Pidin entistä enemmän asioita itselläni, en esimerkiksi halunnut kertoa kellekkään painajaisista, joita edelleen näin Tommista. Eikä se varmasti ollut ainoa muutos. Teemu taas oli entistä epäileväisempi ja jotenkin etäisempi. En tarkalleen osannut sanoa, kuinka ja miten paljon olimme muuttuneet, mutta tilanteemme oli kieltävättä eri, kuin vähän yli vuosi sitten. Roikuimmeko väkisin yläasteajoissa? Tietysti vieläkin välitin Teemusta paljon, mutta riittikö se? Teemu nosti taas katseensa hiekasta mun silmiini, kysyvänä, ilmiselvästi odottaen mun vastaustani. Vastausta, jota en itsekään tarkalleen tiennyt.
– Mäkin välitän susta tosi paljon, mutta kieltämättä meidän tilanne on eri nykyään kuin ysillä, kuiskasin, sillä en halunnut mun ääneni särkyvän.
Hiljaisuus laskeutui taas meidän välille. Tässä ei ollut kysymys meidän typerästä riidasta, vaan syistä sen takana. Kumpikaan ei tuntunut tietävän, mitä sanoa tai mitä tehdä, joten me oltiin vain hiljaa. Teemu veti mut sanaakaan sanomatta taas varovaisuun haliin ja painoi suukon mun päälaelleni. Suljin silmäni ja kuuntelin pojan sydämentykytystä.

– Jos…
Teemu aloitti, mutta vaikeni. Avasin taas silmäni ja taivutin päätäni ylöspäin kohdatakseni taas pojan silmät, jotka katsoivat vähän surullisina takaisin.
– Mitä? kysyin käheällä äänellä, kannustaen Teemua sanomaan lauseensa loppuun.
– Jos me ollaan näin epävarmoja, niin eiköhän se jo kerro, mitä meidän pitäis tehdä, Teemu sanoi hiljaa.
Mä ymmärsin. Meidän suhde olisi ohi, sillä mitä järkeä oli seurustella, jos ei ollut siitä varma?
– Ehkä niin on parempi, myönnyin ja irrottauduin Teemun halista.
Me oltiin hetki hiljaa, tuijotettiin taas vain toisiamme. Tunnelma oli kuitenkin erilainen. Ei epävarmuutta, päätös oli nyt tehty.
– Mä… Mä taidan lähteä kotiin… Nähdään, Teemu sanoi ja kääntyi pois.
– Näkyillään, huikkasin pojalle matalalla äänensävyllä.
Käännyin taas järvelle päin ja tuijotin aaltoilevaa vettä. Muutama kyynel karkasi silmäkulmastani, enkä vaivautunut pyyhkimään niitä pois. Vaikka oloni oli aika surullinen, olin myös helpottunut. Päätös oli nyt tehty. Ja mehän oltiin vasta niin nuoria, joten tässä ei tehty mitään loppuelämän valintoja. Pari kyyneltä lisää vyöryi mun poskilleni ja käänsin selkäni järvelle. Mä halusin kotiin.

Päivämäärä:   2.8.13 09:55:49

:(((

Lähettäjä: ;) 
Päivämäärä:   2.8.13 10:45:40

EEEII :'( itku tuli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.13 11:48:42

Lähettäjä: ;)
Päivämäärä: 2.8.13 10:45:40

EEEII :'( itku tuli

Lähettäjähokkuspokkus 
Päivämäärä:   2.8.13 13:08:38

Mä toivon sydämmeni pohjasta, että tuo pari palaa yhteen.. Tää on ainut tarina, jossa on ihana lukea onnellisista hetkistä ja yhdesssä olosta. Mutta toisaalta, täähän on jatko-osa tarinalle niin mistäs tietää mitä Sallalle vielä käy, voihan se löytää uuden, paremman onnen mutta ite oon rakastunut Teemuun tässä. :D !!!!!!!!!!!!! jatkoa :)<3

Lähettäjä~Rtu 
Päivämäärä:   2.8.13 14:55:11

Voi ei :c Toi oli niin täydellinen pari!

Päivämäärä:   4.8.13 18:09:20

Anteeksi, joudutte odottamaan ensi viikonloppuun, sillä lähden nyt yöllä reissuun.

Päivämäärä:   6.8.13 13:43:15

:( no jatkat sitte ku palaat ! mukavaa reissua ! :)

Päivämäärä:   9.8.13 15:20:01

Noniin, nyt on palattu Ranskasta ehjin nahoin, joten pystyn taas kirjoittelemaan jatkoa:) tänää ajattelin loppuillasta (tai no yöllä) kirjotella, pitää kattoo oonko miten väsyny ja silleen, tällee päivällä ku on nii paljon tehtävää... Mutta siis, jos en ole väsynyt niin tänään/huomenna aamusta saattaapi olla pätkä täällä. Kyllä mä sen tänä viikonloppuna joka tapauksessa väsään, mutta niin...

Päivämäärä:   9.8.13 23:47:41

Noni great, toi kone lagittaa nyt kun piti päivittää virusturva... -_- Eli en pysty nyt kirjottaa... Kokeilen tota huomenna uusiks, jos ei toimi paremmin ni kirjotan sitte toisella koneella, mutta en voi nyt mennä kirjotteleen sillä ku se o pöytäkone porukoiden huoneessa ja porukat o jo nukkumas:/

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   11.8.13 00:28:37

ei hemmetti, koneen temppuilut jatkuu. sain nyt pienen pätkän väsättyä, enempään en tänään kykene kun oon juossu päivän serkkujen perässä hoplopissa ja tää kone on selvästi mua vastaan -.- eka taas lagitti, sit se ei päästäny mua hevostalli.nettiin ja nyt se ei äsken antanu mun laittaa tätä pätkää! no, uus yritys jos nyt toimis... anteeks tosiaan toi pituus, yritän mahd. nopeasti saada uutta pätkää aikaseks....

Neulasten peittämällä polulla oli ihanan hiljaista, askeleenikin kuuluivat vain hiljaisena kahinana. Lämpimät kyyneleet vyöryivät mun kasvoillani, mutta en viitsinyt pyyhkiä niitä pois. Mitä väliä? Jos joku näkisi mut, niin punertavat silmäni ja levinneet meikit kuitenkin kielisivät mun itkeneen. Tuulenpuuska ulisi kuusten latvassa, mutta itse säästyin kylmältä viimalta puiden ansiosta. Olo oli epätodellinen, vaikka olinkin yrittänyt varautua tähän. Oli tämä vähän parempi olo kuin se epävarmuus, jota olin viimepäivinä tuntenut. Ehkä.

– Missä sä olit? Mikset sä sanonut lähteväs johkin? Miksi sä et vastaa puhelimees? Sami marmatti mulle.
Olin vain ehtinyt istua lattialle avaamaan tennareideni nauhoja, kun Sami oli jo rynnännyt ristikuulustelemaan mua. Huokaisin ja revin nauhoja paremmin auki ärsyyntyneenä. Samin saarnathan tästä vielä puuttuivat, enkä muutenkaan ollut ihan pikkutyttö enää.
– Mä en kuullu mun puhelintani, enkä muutenkaan ollu poissa kuin joku vähä reilu puolituntia, mutisin katse tiukasti tennareissani, jotka polkaisin jaloistani. Vaaleat hiukseni roikkuivat peittäen kasvoni Samilta, mikä oli hyvä. Ehkä tämä jättäisi mut nopeammin rauhaan, jos ei huomaisi mun itkeneen.
– No jos kaks tuntia vastaa sun käsitystäs puolesta tunnista niin joo, mutta onko se nyt liikaa vaadittu ilmoittaa minne menee!
– Joo, no, mulla oli vähän muita asioita mielessä, tiuskaisin ja nostin katseeni uhmakkaasti Samin silmiin, unohtaen hetkeksi punertavat silmäni ja meikkien tuhriman naamani.
Sami katsoi mua takaisin víttumaisella ilmeellä, mutta ilme vaihtui huolestuneeksi veljeni nähdessä mun kasvoni. Kiroilin heti mielessäni tekoani. Toisaalta Sami oli ollut niin ärsyttävällä tuulella, että tuskin olisi muutoinkaan hetkeen jättänyt mua yksin.
– Mitä sulle on tapahtunut? Sami kysyi aivan erilaisella äänensävyllä kuin aiemmin ja avasi kätensä puuskasta.
Istuin edelleen lattialla, vaikka olin saanut jo tennarinikin riisuttua. Laskin katseeni lattian kaakeleihin ja pari kyyneltä vierähti taas poskilleni. Tällä kertaa en saanut niitä piilotettua Samilta, vaan veljeni käveli viereeni, kyykistyi ja kietoi kädet ympärilleni.
– Hei, ei mitään hätää. Mitä on käyny? Sami rauhoitteli ja silitti vähän kädellä selkääni.
– Me erottiin, totesin lyhyesti ja painoin kasvoni veljeni olkapäätä vasten.

– Ja Sallakin viitsi sitten vaivautua kouluun, Virta nalkutti heti, kun olin päässyt istumaan paikalleni takarivistä.
– Anteeksi, että olen myöhässä, vastasin kyllästyneesti ja kaivoin terveystiedon kirjan laukustani. Olin saapunut luokkaan kaksi minuuttia yli kahdeksan, mutta silti Virta käyttäytyi, kuin olisin myöhästynyt pahasti ja keskeyttänyt hänen tärkeää opetustaan. Muut opettajat kuin Virta tuskin olisivat edes vielä poistuneet opettajainhuoneesta kahvikuppostensa ääreltä.
– Ja nyt kun neiti Ojanenkin on liittynyt seuraamme, niin voisimmekin jatkaa kansantaudeista. Tuttuun tapaan siis minulla on PowerPoint-esitys, jonka diojen sisällöt kopioitte vihkoihinne…
– Vítun hiekkapíllu, mutisin itsekseni ja lisäsin lyijyä kynääni.
En ollut tarkoittanut kenenkään kuulevan mutinaani, mutta edessäni istuva Rolle ilmeisesti kuuli, sinnä tämä alkoi hytkyä äänettömästä naurusta ja kääntyi vinkkaamaan mulle silmää.
– Ja Karhula voisi nyt keskittyä muistiinpanojen tekemiseen ja yrittää iskeä niitä tyttöjä sitten vaikka välitunnilla, Virta huomautti kuivasti ja Rolle kääntyi virnistäen taas istumaan suorassa.
Ilmeisesti Virran mielestä oli hänen yksinoikeutensa saada kuolaavien tyttöjen katseita osakseen, vaikka eihän siitä ollut ollut edes minun ja Rollen katseiden vaihdossa kysymys. Ja mitä nuo eturivintytöt edes näkivät Virrassa? Kyllä, näkihän Virrasta, että tämä oli viettänyt aikaa salilla, eikä naamakaan ollut pahannäköinen, mutta ainakin minun mielessäni luonne kiilasi ulkonäön edelle.

Piirtelin ruotsinvihkoni kulmaan ja annoin ajatusteni harhailla. Olin rynnännyt suoraan terveystiedosta ruotsinluokkaan, vaikka ensimmäinen välitunti oli aina normaalia pidempi. En ollut halunnut törmätä Teemuun käytävillä, vaikka se saattaisikin joka tapauksessa tapahtua tänään. Joskushan minun olisi poika vielä kohdattava, oikeastaan aika piankin, mutta totta puhuakseni minua hieman pelotti, miten Teemu suhtautuisi muhun. Olisiko ilmapiiri vaivautunut? Vai surullinen? Vai helpottunut? Mitä Teemu ajatteli minusta nyt? Olinko vain hänelle nyt pelkkä ”ex-tyttöystävä”?
Kuulin tuolin vieressäni liikkuvan ja nostin katseeni Janin sinisiin silmiin, jotka katsoivat takaisin minuun tavalla, jonka osasin tulkita. Jani oli jo kuullut mun ja Teemun erosta.
– Miten sä voit? Jani kysyi istuuduttuaan ja kietoi toisen kätensä mun hartioiden ympäri lohduttavasti.
– No eihän tässä kauheen hyvät fiilikset oo, mutta parempi näin varmaan, vastasin hiljaa ja laskin katseeni.
–Mistä sä muuten kuulit? jatkoin yhtäkkiä kiinnostuneena.
– Kuulin vierestä ku se joku ykkönen, se Teemun kaveri, Emilia vai kuka ny olikaan kerto siitä jollekin toiselle…
Huokaisin. Niimpä tietysti. Pienessä kaupungissa jutut leviävät nopeasti, kun ihmisillä ei ollut muuta juoruttavaa tai muuta elämää. Eikä äsken kuulemani virke ainakaan nostanut Emilian osakkeita mun silmissäni. Vaikka mitä väliä sillä enää oli, en joutuisi enää viettämään aikaani tytön kanssa, kun emme enää olleet Teemun kanssa yhdessäkään.
– Mä oon pahoillani. Harmi, ettette saanet asioitanne kunnolla selviks.
– Puhuttaisko jostain muusta? ehdotin ja nostin taas katseeni ruotsinvihosta.
– Millaista oli Tampereella? Jani noudatti pyyntöäni ja hymyilin. Onneksi mulla oli vielä mun ystäväni vaikka olinkin jo menettänyt Teemun.

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   11.8.13 00:30:21

no nyt! huhhuh, kyllä olis ottanu päähän jos tää olis totaalisesti kieltäytynyt lisäämästä tota:D

Päivämäärä:   11.8.13 10:47:09

:(

Päivämäärä:   12.8.13 22:17:21

Hmmm koulu alkaa huomenna ja sehän sitten rajottaa mun kirjoitus aikojani, etenki ku syksyn yo lähestyyD: yyh. No siis tällä viikolla laitan väh. 1 pätkän, joka on pidempi kuin tuo edellinen, mutta koska se ilmestyy ja ehdinkö useempaa laittaa riippuu tietenkin koulusta. Onneks sentää lyhyet päivät, vaikka kotiopiskelua enemmän tuleekin! Yritän saada perjantaiksi:) huomenna en ehi kirjottaa ku muuta menoo mut ke ja to o sen verra lyhyitä päiviä, että pitäisi mulla olla aikaa tähänkin:)

Päivämäärä:   12.8.13 22:53:12

Kiva kun ilmottelet miten kerkeet kirjotella ^^ :)

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   17.8.13 01:40:16

dodiin, tässä vähän jatkoa. kertokaa jos virheitä löytyy, meinasin kokoajan näppäillä vääriä kirjaimia, mutta onneks huomasin suurimman osan. Siellä voi olla vielä jotain, jota en oo huomannu, sokea omille virheille kun tuppaan olemaan aina tässä tarkistusvaiheessa :s

– Älkääpäs sitten unohtako, että unirytmi on syytä pitää samana myös lomalla! kuulin englannin sijaisena toimivan nuoren naisen, jonka nimeä en muistanut, huutavan vielä.
Minä, Emma ja puoli luokkaa olimme kuitenkin ehtineet jo käytävään. Syysloma oli juuri alkamassa, eikä kukaan halunnut homehtua koulun seinien sisäpuolella enää yhtään enempää. Viikko ilman opiskelua, kahdeksan aamuja ja vaivaantuneita moikkailuja kun näin Teemun käytävillä. Vaikka erostamme oli jo vähän reilu kuukausi, oli silti outoa olla sinkku. Tai ylipäätään olla Teemun kanssa vain kavereita, jos sitäkään. No, kai pitäisi olla tyytyväinen vain, että minulla oli ollut tarpeeksi aikaa lukea koeviikolla, kun ei ollut poikaystävää ”häiritsemässä”.
– Ville ja Mika menee tänään kattoon sen uusimman toimintaelokuvan, niin tehtäiskö me tänää jotakin yhdessä? Vai onko sulla muita suunnitelmia? Emma jutteli hyväntuulisesti samalla, kun puimme takkeja päällemme.
– Mitä, mitä, mitä? Eikö sua muka vanha kunnon action kiinnosta? vitsailin ja kiedoin vaaleanturkoosin huivin löysästi kaulaani ja vedin vaaleanruskean nahkatakkini vetoketjua kiinni.
– Verta, mätkimistä ja ylidramaattiset äänitehosteet? Taidan jättää väliin, Emma irvisti.
– Mutta ne miesroolien päänäyttelijät on yleensä aikas komeita, huomautin nauraen ja Emma yhtyi nauruuni.
– Toi on kyllä totta! Mutta niin, mites tää ilta?
– Ei mulla oo mitää sovittuna. Käviskö vanha kunnon tyttöjen ilta? Tulisit meille, saunottais, uitais, kokattais ehkä jotain pientä syötävää ja sellasta. Meillä kerrankin on kämppä tyhjänä, kun Sami ja Venla muutti sinne vuokrakämppään ja porukoilla joku työmatka.
Sami ja Venla olivat tosiaan viimeinkin löytäneet mukavan pienen kaksion. Olin vain ja ainoastaan tyytyväinen ratkaisuun, sillä Samin ylihuolehtivaisuus kävi usein hermoilleni. Toisekseen, olihan se Samille ja Venlallekin mukavampi saada vähän omaa rauhaa.
– Kuulostaa hyvältä! Monelta tuun teille?
– Öö… Viideltä? ehdotin Emmalle, joka vain nyökkäsi iloisesti vastaukseksi.

– Salla! Odota!
Pysähdyi ja käännyin ympäri hämmentyneenä. Olin ehtinyt vain noin sadan metrin päähän koulusta, kun olin kuullut Teemun huutavan perääni. Tuijotin luokseni hölkkäävää poikaa ihmeissäni, sillä olimme tuskin vaihtaneet kahta sanaa enempää aina tavatessamme.
– Moi, tervehdin heikosti, kun ex-poikaystäväni pysähtyi viereeni.
– Moi. Tota… Kävelläänkö samaa matkaa? Teemu ehdotti ja kohotti vähän toista kulmakarvaansa kysyvään sävyyn.
Jäädyin hetkeksi paikoilleni ja vain tuijotin poikaa, joka katsoi mua takaisin kysyvällä ilmeellä. Teemu yskäisi hiljaa ja vasta silloin tajusin vastata tämän kysymykseen.
– Joo, vaikka, sopersin ja punastuin vähäsen. Miksi ihmeessä olin jäänyt tuijottamaan poikaa niin kuin mikäkin idiootti?
– Mitäs sulle nykyään kuuluu? kysyin ja lähdimme kävelemään rinnakkain.
Toivottavasti kysymykseni vähän paikkaisi äskeistä käytöstäni. En halunnut olla huonoissa väleissä Teemun kanssa, joten pojan aloite tulla puhumaan kanssani oli ainoastaan positiivinen yllätys.
– Mitäs mulle, ei ihmeempiä… Viettäny aika paljon aikaa kavereiden kanssa ja silleen. Ainiin, ja joutunu kestämään Johannaa ja sen ärsyttävää uutta parastakaveria, joka kikattaa kokoajan, Teemu lopetti selityksensä ja pyöräytti silmiään.
Nauroin myötätuntoisesti. Onneksi en itse joutunut kokemaan kotonani vastaavaa.
– Mitäs sulle sitten?
– Ei kummempia mullekaan. Koulu ei motivoi, ni onneks on loma. Meillä sentään muuti rakas ylihuolehtivainen veljeni pois, joten mulla on vähän enemmän liikkumatilaa ja omaa rauhaa kotona, virnistin.
– Sami ja Venla löysivät kämpän? Hienoa! Teemu virnisti ja katsoi mua silmiin. Laskin katseeni nopeasti tennareihini.
– Hmm… Mä olen vähän miettinyt, kuulin Teemun äänen ja terästäydyin kuuntelemaan tarkemmin.
Mitä poika oli miettinyt? Meitä? Eroamme? Tulevaisuutta? Miljoona kysymystä pyöri päässäni samaan aikaan ja unohdin jopa hengittää hetkeksi, kun odotin Teemun jatkavan lausettaan.
– Niin? kannustin Teemua jatkamaan, kun tämä epäröi. Nostin katseeni tulkitakseni pojan ilmeitä.
– Niin siis, että haluatko sä vielä, että mä tanssin sun kanssa Wanhat? Tai siis, että onko se susta liian… outoa, kun ollaan kuitenkin erottu ja kaikkee, Teemu ei katsonut muhun kun puhui.
– Öööm…
En tiennyt, mitä sanoa. Totta puhuen en ollut miettinyt koko asiaa. En ollut uhrannut ajatustakaan lukion ”prinsessapäivälleni” sen jälkeen, kun olin Tampereelta hankkinut asun.
– No, siis, ei mulla ole ainakaan ketään toista paria, että jos susta ei oo liian outoo olla mun parini… Eiköhän me nyt olla tarpeeksi kypsiä, että voidaan yks kurssi suorittaa yhdessä, vaikka meidän juttu päättyikin eroon, vastasin sekavasti ja naurahdin sanojeni lopussa keventääkseni tunnelmaa.
– Joo, ei mulla ole sen tanssimisen suhteen mitään ongelmaa. Halusin vaan selvittää, että pitääkö mun mennä vuokraan pukua vai ei, Teemu hymyili mulle ja hymyilin helpottuneena takaisin. Eipähän ainakaan tarvitsisi stressata ja etsiä uutta paria.

Leikkasin tomaatteja pieniksi kuutioiksi kippoon ja nostin kipon pöytään. Emma oli juuri saanut kananpalaset paistetuiksi ja maustetuiksi, joten tortilla-ateriamme ainekset olivat lättyjen lämmittämistä vaille valmiit. Nappasin pari tortilla lättyä lautaselle ja tyrkkäsin lautasen mikroon. Paistinpannulla lämmittämällä olisi tullut ehkä vähän parempia lättyjä, mutta mikro oli nopeampi, ja meillä alkoi olla kova nälkä.
– Me ollaa ihan liian vähän kaksin nykyään, pitäis pitää tyttöjeniltoja vähän useammin, Emma kommentoi ja varmisti vielä, että olimme kattaneet pöydälle kaiken tarpeellisen.
– Jep! Mutta kyllä mä ymmärrän, että sä vietät paljon aikaa Villen kanssa. Te ootte kyllä niin söpö pari! nauroin ja otin lautasen pois mikrosta, kun laite alkoi piipittää kimeästi.
– Mmm-m, Ville on kyllä ihana. Mä en tiedä mitä mä olen tehnyt ansaitakseni niin hyvän poikaystävän.
Pyöräytin silmiäni näyttävästi. Emma ja Ville olivat niin samanhenkisiä, ettei ollut mikään ihmekään, että heidän suhteensa voi edelleenkin niin hyvin kahden vuoden seurustelun jälkeen.
– Mutta… Mä kaipaan sun miesasioissa päivitystä, onko sulla jo uutta matoa koukussa? Emma virnisti ja lappoi täytteitä tortillaansa.
Pudistin päätäni ja haukkasin tortillaani. Ihanat maut levisivät suuhuni ja ahneesti haukkasin toisenkin palan. En ollut juurikaan edes katsonut muita poikia ”sillä silmällä” pitkiin aikoihin. Vaikka aloinkin jo pikkuhiljaa päästä minun ja Teemun eron yli, en mitenkään kokenut tarvetta etsiä uutta poikaystävää. Sinkkuna olossa oli paljon hyviäkin puolia: ei tarvinnut raportoida menemisiään kellekään, eikä tuntea huonoa omaatuntoa pienestä flirtistä muiden jätkien kanssa.
– Jani? Emma ehdotti ja loi muhun merkitsevän katseen.
Pudistin taas päätäni ja pureskelin kananpalasia suussani. Kyllä, olin viettänyt taas enemmän aikaa Janin kanssa eron jälkeen, mutta ihan yhtälailla olin ollut hänen kanssaan viime vuonna, kun Teemu oli Kaliforniassa. Olimme vain hyviä kavereita ja hyvä niin.
– Entäs tää Tampereen poika? Eetu? Emma ehdotti taas hetken hiljaisuuden jälkeen.
Aloin nauraa niin, että meinasin tukehtua tortillaan. Eetu? Olihan jätkä omalla tavallaan ihan mukava, mutta vähän turhan ylimielinen minun makuuni. Muutoinkaan uusi kaukosuhde ei houkuttanut, vaikka Tampereelle tosin karauttaisikin huomattavasti helpommin kuin Amerikkaan vaikkapa.

– Toimiikohan toi? Emma kysyi ja näytti minulle kotitekoisen kasvonaamion ohjetta lehdestä, jota oli lukenut.
Me loikoilimme sängylläni, puhuimme vaatteista ja shoppailusta ja selailimme vanhoja tyttöjen lehtiä ideoiden toivossa.
– Kyllä mä uskoisin. Voidaan kokeilla tota myöhemmin, sanoin ja painoin mieleeni kyseisen lehden sivunumeron.
– Mitäköhän Mika ja Ville meinas tehdä sen elokuvan jälkeen? Tai se taitaa olla loppunut jo, mutta kuitenkin, Emma mietti ja selaili lehteä eteenpäin.
Kohautin olkiani ja tartuin puhelimeeni, kun se alkoi soimaan.
– Moooikka, tervehdin vastatessani Janin puheluun.
– Moi! Tuu puistoon, täällä on himona porukkaa…
– Mulla olis tässä kyllä tyttöjenilta Emman kanssa meneillään, selitin pahoittelevasti Janille.
– Aa, ok! Mut jos muutatte mielenne, niin täällä on ainakin menoo tänää, poika vastasi hilpeästi, ennen kuin lopetin puhelun.
Emma katsoi mua kysyvästi ja toistin tytölle, mitä Jani oli mulle kertonut. Tytön silmiin syttyi sellainen ilme, jonka tunnistin helposti.
– Sä haluut mennä? arvasin.
– No siis, voidaanhan me tännekin jäädä…
– Ei kun mennään vaan, mehän voidaan sanoa joku toinen päivä, nauroin ja Emman ilme kirkastui.
Nousin seisomaan sängyltäni ja keräsin tavaroita laukkuuni. Vilkaisin myös peilikuvaani. Meikit ja hiukset olivat vieläkin hyvin, joten olisin melkein valmiina lähtemään.

Lähettäjä: tito_man 
Päivämäärä:   17.8.13 14:10:48

Sun tekstit on kyllä edelleen niin hyvää luettavaa! Muutamia virheitä bongasin esim. mehän voidaan saunoa joku toinen päivä, Meillä sentään muutti rakas ylihuolehtivainen veljeni pois. Mutta pikkuvirheitä vaan eikä ne nyt lukemista haitannu. :) Innolla odotan mitä Sallan miesrintamalla tapahtuu!

Päivämäärä:   17.8.13 14:25:44

Oi, kiitos kun nostit nuo virheet esille, korjaan ne heti, kun pääsen koneelle:D kiva kuulla, että tekstini miellyttää!:)

Lähettäjä: Redeia 
Päivämäärä:   17.8.13 16:18:12

En osaa sanoa mitään kritiikkiä joten olen sitten ihan shut up ja sanon vaan jatkoa :D

Lähettäjä: hokkuspokkus@phone 
Päivämäärä:   18.8.13 19:06:10

jeeee :3 paitsi ei jee kun teemu ja salla o eros :D

Päivämäärä:   21.8.13 15:24:14

Ää, en pysty varmaan ku vaa yhen pätkän kirjottaa tällä viikolla, kun kaiken maailman yo-harjotuksia tehtävänä+normit läksyt + ponin hoito +siskon läksiäiset. Onneks tältä viikolta oon autokoulut tehny, mutta kaikkea puuhailtavaa on, ja nyt kun 8 aamuja ni en pysty enää yöllä kirjottelee...

yritän mahdollisimman nopeasti tehdä jatkoa!

Päivämäärä:   23.8.13 21:39:44

up !

Lähettäjä: tito_man 
Päivämäärä:   24.8.13 17:13:36

Ei mitään kiirettä, kyllä me jaksetaan odottaa! :)

Päivämäärä:   24.8.13 23:09:28

Hyvä että jaksatte, koska pätkä menee huomiselle, kun mun skootterini meni sitten hajoamaan ja sitten meni aikaa kun piti tuuppia sitä ja kävellä kotiin... Ja sit ku viimeinkin pääsin pari tuntia sitten ni oon sen verran väsyny ja v-käyrä jokseenkin koholla, että nyt ei vaan irtoo mitään järkevää tekstiä. Huomennakin kyllä aika pahuksen täys päivä, mutta niin... JOS käy niin huonosti, etten huomenna ehdi ni maanantai-iltana viimeistään. Mutta yritän saada huomenna.

Päivämäärä:   25.8.13 20:40:50

Voooooooi perskule ku on ollu tää koko päivä yhtä menoa, tulin just kotii ja vielä pitäis huomiselle kirjottaa yks haastattelu ja läksyjä tekemättä... Eli en kyllä millään tänää saa pätkää laitettua, anteeks:/ miks ei vuorokaudessa vois olla enemmän tunteja...

Päivämäärä:   25.8.13 21:32:17

epäonnista :DDDD anteeks, mut ku naurattaa...

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   27.8.13 01:34:39

sori, että tää pätkä ei oo tän pidempi. Pakko mennä nukkuun, kun koulua kuitenkin huomenna...

;)// joo, ei mitään, naura vaan:D Kyllä muakin naurattais, mutta tällä hetkellä ketuttaa vielä liikaa se skopa, etenkin kun se oli just tullu huollosta ja sitten se meni hajoomaan -.- Olis nyt sinnitelly pari kuukautta nii se olis jääny aikalailla tarpeettomaks kun saisin ajaa sit autoo (olettaen että pääsen teoriasta ja inssistä:DD)

Puristin toisella kädelläni keinun kettinkiä ja toisella olutpulloa. Paksut, lämpimät kädet olivat kietoutuneina ympärilleni. En edes tuntenut poikaa, jonka sylissä istuin. Muistaakseni hän oli kertonut nimekseen Antin ja hän oli yksi lukiomme abeista. Hörppäsin oluestani ja litkun kamala maku täytti aistini. Todellisuudessa inhosin olutta, mutta en ollut kieltäytynyt ilmaisesta juomasta, kun ei minulla omiakaan ollut. Eikä juoma maistuisi niin kamalalta enää sitten, kun olisi päässyt pieniin iloisiin.
– Sä et haluis mennä etsimään Jania? Emma ehdotti mulle varovasti ja nojaili keinun tolppaan.
Keinuilla oli paljon muitakin abeja, kuin tämä Antti, kenen sylissä istuin. Emma oli kuitenkin järjestelmällisesti kieltäytynyt heidän tarjoamista juomista. Toisessa keinussa istuva poika oli yrittänyt houkutella Emmaa syliinsä, mutta tämä oli vain todennut mieluummin seisovansa. Tiesin Emman vain kaipaavan Villen seuraan, jonka hän oli vähän aikaa sitten bongannut Teemun porukasta. Itselläni ei ollut kuitenkaan minkäänlaista hinkua päästä kyseiseen porukkaan, etenkin kun Elovena-tytön näköinen muija kokoajan kiehnäsi tämän kimpussa. Tytön nimi taisi olla Nina, muistelin Teemun esitelleen hänet minulle sillä nimellä silloin Janin bileissä aikoja sitten.
– Kyllä sä voit mennä sen Villes luokse, kehotin Emmaa ja otin uuden kulauksen oluesta. En halunnut pilata Emman iltaa, mutta en myöskään ollut valmis itse mennä katsomaan lähempää, kun joku Nina liehitteli Teemua. Emma katsoi mua epävarmasti, selvästi miettien, uskaltaisiko jätää mut näiden abien kanssa yksin. Pieni varoittava ääni takaraivossani yritti kovasti saada minua Emman matkaan, mutta jätin sen huomioimatta, ja kannustin taas Emmaa lähtemään.

– Onko tää Jani, josta toi sun kaveri puhui, sun poikaystäväs? Antti kysyi multa hiljaa karhealla äänellään, kun Emma oli viimeinkin lähtenyt Villen luokse.
Tunsin pojan lämpimän hengityksen niskassani ja kulautin olueni viimeisetkin pisarat kurkustani alas, ennekuin ravistin päätäni.
– Kaveri vaan, selvensin ja nakkasin tyhjän olutpullon muovipussiin, jossa oli muita tyhjiä pulloja.
– Haluatko sä jotain muuta juomista? Antti tarjosi tyytyväisellä äänellä.
– Mitä sulla on tarjota? heitin takaisin ja hymyilin leveästi.
Se pieni järjen ääni mun takaraivossani huusi mua lähtemään tutumpaan seuraan välittömästi, mutta mä päätin olla tottelematta järkeäni. Ei todellakaan ollut vaikea arvata, mitä auliisti juomiaan tarjoileva Antti musta halusi. Mitä väliä sillä lopultakaan oli? Mähän olin sinkku, enkä tilivelvollinen kenellekään.
– Juha! Heitä meille jotain vähän vahvempaa! Antti pyysi ja irroitti toisen kätensä mun ympäriltäni tarttuakseen Koskenkorva-pulloon, jota hänen kaverinsa ojensi.
– Kelpaako? Antti kysyi kohottaen toista kulmakarvaansa ja tarjosi mulle pulloa. Virnistin vastaukseksi ja kärsimättömästi kiersin korkin auki ja kohotin pullonsuun huulilleni. Kirkas neste poltti kurkkuani, mutta otin silti muutaman pitkän kulauksen niin, että Antti jo repi pulloa pois.
– Rauhotu nyt vähäsen, poika nauroi ja otti itse hörpyn pullostaan.
– Joo joo, isi, vinoilin takaisin ja nojauduin poikaa vasten paremmin.

Menetin ajantajuni tyystin, kun vietin iltaani Antin ja hänen kavereidensa kanssa. Viina oli noussut päähäni, enkä viitsinyt pistää vastaan, kun tunsin Antin huulien vaeltavan mun kaulallani. Se oikeastaan tuntui aika hyvältä. Ei samalla lailla, miltä Teemun suudelmat tuntuivat, sillä näihin ei liittynyt mitään syvempiä tunteita. Antin huulien kosketus sai kuitenkin kylmät, kiusoittelevat väreet kulkemaan kehossani, mikä yhdistettynä viinan aiheuttamaan autuaaseen ajatusten turruttamiseen ja hilpeyteen sai mun oloni todella hyväksi. Pystyin unohtamaan kerta kaikkiaan Teemun ja Ninan. Olin jo kauan sitten lakannut pohtimasta, missä Jani mahtoi olla; en ollut nähnyt poikaa koko iltana. En edes vaivautunut miettimään, oliko Emma minusta huolissaan ja tiesikö tyttö ylipäätään, missä sillä hetkellä olin. Olimme jo aikoja sitten siirtyneet keinuilta nojailemaan puistoa reunustaviin lehmuksiin. Olin Antin kanssa vähän syrjemmällä muusta porukasta, mihin en edes muistanut syytä. Eikä se minua totta puhuakseni kiinnostanutkaan. Käännyin istumaan toisinpäin Antin sylissä, tartuin tätä leuasta ja nostin pojan kasvot ylös mun kaulaltani. Painoin huuleni vaativasti pojan huulille ja kiedoin käteni tämän niskan taakse. Antti vastasi suudelmiin varmasti ja antoi käsiensä liukua mun selkääni pitkin. Me kaaduttiin viileälle nurmikolle ja vedin poikaa yhä lähemmäs, kunnes piti irrottautua haukkomaan happea.
– Mennään meille, mä asun noissa kerrostaloissa tossa vieressä, Antin karhea ääni kuiski korvaani ja poika näykkäisi mua kiusoittelevasti korvasta. Painoin huuleni vielä kerran pojan huulia vasten rajuun suudelmaan, joka tuntui hyvältä ja erilaiselta. Olin niin tottunut Teemun helliin suudelmiin. Kierähdin kuitenkin Antin päältä pois ja nousin huojuen seisomaan.

Kahvin houkutteleva tuoksu tunkeutui mun sieraimiini ja raotin silmiäni kirkkaassa valossa, joka sai mun takovan päänsärkyni vain voimistumaan. Eilisen muistikuvat olivat vähäisiä ja sumeita, eikä mulla ollut pienintäkään hajua että missä olin.
– Huomenia, kuulin karhean äänen tervehtivän ja käännähdin pehmeällä sängyllä nopeasti ympäri.
Pienen ja sotkuisen yksiön nurkassa olevan pöydän ääressä istui pelkissä boksereissa lihaksikas mustahiuksinen poika, joka tarkkaili mua huvittuneena harmailla silmillään. Antti, se oli muistaakseni pojan nimi. Muistikuvia minulla oli vain alkuillasta, mutta loppuillan, tai siis yön, tapahtumia ei ollut vaikea arvata. Kaikki vaatteeni olivat ripoteltuina sotkuisissa mytyissä ulko-ovelta sängylle asti. Lihaksiani kolotti ja pystyin vain kuvittelemaan, miltä kasvoni näyttivät pesemättömien meikkien jäljeltä.
– Huomenta, vastasin käheästi. Kurkkuani poltteli janosta.
– Kahvia? Antti kysyi ja viittoili keittimen suuntaan.
– Kiitti. Muta tota… Voisinko mä lainata sun suihkuas ensin?
– Toki. Pesukoneen päällä on puhtaita pyyhkeitä pinossa.
– Kiitos.

Tuijotin kuvajaistani peilissä. Kuten olin aavistellutkin, meikkini olivat levinneinä pitkin naamaani. Hiukseni olivat sekaisin myös. Vessan yhdellä seinustalla oli kylpyamme, johon kiipesin ja väänsin suihkun kuumalle. Lämmin vesi lievitti vähän päänsärkyäni ja lihaskipujani. En uskaltanut kuitenkaan tuhlailla lämmintä vettä, vaan pikaisen pesun jälkeen väänsin hanan kiinni ja kurotin ottamaan pesukoneen päältä pyyhkeen, johon kuivasin itseni ja lopulta kääriydyin.

Kaivoin lattialla loikoilevan takkini taskusta kännykkäni, joka ilmoitti 19 vastaamattomasta puhelusta ja 5 tekstiviestistä. Suurin osa puheluista olivat Emmalta ja Janilta, mutta pari olivat Villeltä ja Mikalta. Tekstiviesteistä kaksi olivat Emmalta ja kolme Janilta.
Missä sä oot?
Soita mulle!!!
Näpyttelin äkkiä Emmalle viestin, jossa kerroin olevani kunnossa ja avasin sitten Janin viestit.
Missä hélvetissä sä oot?!
Onko sulla kaikki hyvin? Missä oot? SOITA!!!
Jos sä et víttu kohta vastaa niin mä soitan Samille!
Nielaisin viimeisen viestin kohdalla. Samille. Paniikissa painoin vihreää luuria ja soitin Janille. Sami ei taatusti katsoisi mun viime illan sekoiluja hyvällä.
– No vihdoinkin! Missä sä oot? Mikset sä oo soittanu mulle? Mitä hélvettiä sun päässä oikein liikku…, Jani vastasi tervehtimättä ja kuulosti selvästikin vihaiselta.
– Rauhotu, mulla ei oo mitään hätää! Siis mikäli sä et soittanu Samille…
– No oisin víttu varmaan soittanu, mutta mulla ei ollu sen numeroo! Tajuatko sä, miten huolissaan me ollaan oltu, kun sua ei löytyny mistään? Emma ihan totta itki ja syytteli itseensä. Missä sä oot nyt?
– Antilla, vastasin hiljaa ja odotin räjähdystä, mutta sen sijaan Jani hiljeni linjan toisessa päässä.
– Ja missäköhän tää Antti asuu, niin voisin tulla noutaan sut sieltä? Jani kysyi hetken päästä.
– Älä suotta, mä lähen ihan just kotiin muutenkin, rauhoittelin. Todellisuudessa mulla ei ollut mitään hajua, missä olin, koska en muistanut tuloamme tänne. Sain kuin sainkin Janin rauhoittumaan ja lopetettuani puhelun tallustelin kaatamaan kahvia.
– Sua vissiin kaivataan jo? Antti virnisti, kun istuin toiselle tuolille häntä vastapäätä. Päälläni oli edelleenkin pelkkä pyyhe, vaikka eihän sillä tässä vaiheessa ollut enää mitään väliä.
– No joo. Voisin kohta mennä, vastasin ja hörppäsin kahvia.
Antti nyökkäsi ja tyrkkäsi pöydällä olevaa pientä lappua lähemmäs mua. Tartuin lappuun, ja huomasin siinä lukevan puhelinnumeron.
– Soittele, jos haluut ottaa joskus uusiks.
Hymähdin ja hörppäsin kahviani. Tuskin tulisin koskaan soittamaan Antille, mutta ottaisin numeron ihan vain päästäkseni helpommalla.

Päivämäärä:   27.8.13 18:02:17

Voi Salla! :D

Päivämäärä:   30.8.13 19:07:46

Nyt näyttäis vahvasti sille, että jatkoa pitää odottaa sunnuntaihin. Nyt tallillta kotiin lukeen preliin, huomenna mulla on preli ja sen jälkeen tallihommia ja sitten voisin noita läksyjä tehä pois, jolloin sunnuntaille jäis aikaa kirjottaa:)

Päivämäärä:   1.9.13 15:12:30

Ja nythän mulla sitten menee tallilla tod.näk. aika myöhään, eli jatkoa tulee aika myöhään. En ole unohtanut siis puheitani tän päivän jatkosta:)

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   2.9.13 00:13:28

Valitettavasti jatkopätkä ei ole tän pidempi... Elän nyt vain niin kiireisiä aikoja, etten pysty olemaan kauhean aktiivinen tarinan kanssa tällä hetkellä. Pyrin kuitenkin saamaan viikottain edes jotakin aikaiseksi!

Astuin rappukäytävästä ulos ja katsoin hetken ympärilleni. Onneksi Antti asui puiston vieressä, joten minulla ei olisi pitkää kävelymatkaa kotiin. Lähdin kävelemään tuttuja katuja pitkin verkkaista tahtia. Kotiin ei olisi mikään kiire, etenkin kun Sami ei enää asunut siellä kyttäämässä jokaista tekemistäni.

Kotona vaihdoin eilisen vaatteni mukavaan OnePieceen ja vaivuin olohuoneen sohvalle makaamaan uupuneena. Kirosin sitä, että olin juonut eilen niin paljon. Krapula ei vain ottanut laantuakseen ja v-käyrääni nostatti entisestään se, etten muistanut eilisestä alkuiltaa lukuun ottamatta mitään. Ovikello soi ja kiroilin hiljaa. Nousin vastenhakoisesti sohvalta ja laahustin avaamaan oven.
– Jollakin on näköjään hyvät olot, Jani tervehti ja katsoi mua päästä varpaisiin.
– Jos tulit vaan víttuilemaan, voit saman tien lähtee vetään täältä, murahdin takaisin ja yritin sulkea ovea, mutta Jani esti aikeeni työntämällä jalkansa viimehetkellä väliin.
– Kyllä mä osaan olla kunnolla, Jani vakuutti ja avasin oven taas kokonaan auki.
– No siinä tapauksessa, totesin ja astuin syrjään oviaukosta.
Jani astui sisälle ja sulki oven perässään.
– Vaikka eihän faktojen kertominen toisaalta ole kettuilua, poika virnisti ja tuhahdin. Janin pienet vitsit eivät kauheasti jaksaneet naurattaa silloin, kun tuntui että joku yrittää moukaroida kalloani halki.

– Onko Emma kauheen vihainen mulle? kysyin varovasti Janilta, kun tämä oli istunut viereeni sohvalle.
– En tiedä, huolissaan se ainakin oli, kun et ollu enää siinä keinuilla. Siellä puistossa oli vaan niin paljon porukkaa ja kukaan ei tuntunu tietävän missä sä oot, niin vähemmästäkin huolestuu.
– Ei mulla ollut mitään hätää, mutisin nolona ja hiljaisuus laskeutui meidän välille.
Tuijotin käsiäni ja odotin Janin sanovan jotakin. Mua hävetti eilinen käytökseni, sillä olin aiheuttanut turhaa huolta kavereilleni. Ja miksi? Ihan vain sen takia, että joku Nina oli yrittänyt iskeä Teemua. Mitä väliä sillä edes oli mulle? Me oltiin erottu Teemun kanssa, joten mua ei pitäisi hetkauttaa vähääkään tämän ympärillä pyörivät tytöt. Vääntelin käsiäni hetken ihan vain jotakin tehdäkseni ja nostin katseeni käsistäni Janiin. Poika katsoi mua oudolla ilmeellä ja tuijotin takaisin tämän sinisiin silmiin.
– Mitä? naurahdin, kun poika ei laskenut katsettaan.
– Mä en vaan halua, että sulle sattuu jotain. Sä oot saanu kärsiä jo ihan liikaa elämäs aikana, Jani sanoi hiljaa laskematta katsettaan, mutta annoin nopeasti oman katseeni tippua. Mitä mä olin tehnyt ansaitakseni sellaisia ystäviä, kuin vaikkapa Emma ja Jani? Ja mä vaan aiheutin niille huolta juoksentelemalla kaiken maailman Anttien kanssa. Ehkä se johtui siitä, että krapula aiheutti mulle tunteidenpurkauksia, mutta muutama kyynel kihosi mun silmiini.

– Älä itke, Jani pyysi ja pyyhkäisi kyyneleet pois mun silmäkulmastani, muttei laskenut kättään kasvoiltani vähään aikaan.
Nostin katseeni taas pojan silmiin. En tiedä, kuinka kauan me tuijotimme toisiamme, mutta jonkin ajan kuluttua Jani kumartui lähemmäs ja painoi huulensa pehmeästi mun huulilleni. Ensimmäinen reaktioni oli vain jäykistyä järkytyksestä, mutta pian huuleni vastasivat pojan suudelmiin. Tuskin edes tajusin, mitä tapahtui, mutta kiedoin käteni kuitenkin Janin niskan taakse ja upotin sormeni pojan hunajaisiin hiuksiin. Suljin silmäni ja ahnaasti suutelin pojan huulia. Tunsin ympärilläni Janin lämpimät kädet, jotka hitaasti vetivät minua lähemmäs poikaa. Janin suudelmat eivät olleet enää yhtä varovaisia kuin alussa. Ne eivät olleet tunnustelevia, vaan varmoja ja vaativia.

– Salla! Me ollaan kotona!
Kuulin äitini äänen ja sen jälkeen ulko-oven sulkeutuvan. Hätkähdin irti Janista ja hämmentyneenä istuin sohvalla, kun tajuntaani iskeytyi ymmärrys siitä, mitä oli äsken tapahtunut. Minä ja Jani? Ei, ei tän pitänyt näin mennä. Me oltiin kavereita, ei mitään muuta, sitähän mä jouduin Emmallekin aina selittämään…
– Ööm… Mun pitäis varmaan mennä, Jani mutisi hiljaa ja näytti ihan yhtä hämmentyneeltä kuin miltä itse varmasti näytin.
Nyökkäsin voimattomana ja poika nousi sohvalta. Pian kuulin eteisestä, kuinka Jani pikaisesti tervehti vanhempiani, ennen kuin ulko-ovi kävi taas. Vajosin makuuasentoon ja painoin kädet kasvoilleni. Mitä mä olin taas mennyt säätämään?
– Onko kaikki hyvin? kuulin äidin kysyvän ja nyökkäsin voimattomana. En ollut aivan varma, missä kohtaa äiti oli tullut olohuoneeseen, mutta se ei oikeasti minua edes kiinnostanut. Mielessäni pyöri vain yksi kysymys; mitä tekisin Janin kanssa? En halunnut menettää mun ja Janin ystävyyttä. Mutta sen jälkeen mitä äsken oli tapahtunut, pystyisinkö mä suhtautumaan Janiin vain kaverina?

Päivämäärä:   2.9.13 20:26:16

apua mitä nyt sitten? o: toivottavasti niiden kaveruus ei mee pilalle!

Lähettäjä: hokkuspokkus 
Päivämäärä:   2.9.13 21:04:42

Eeieieieieieieieieieieieieieiiie jania :((((((((((((((((((((((((((((((( teeemu se olla pittää<3

Päivämäärä:   3.9.13 14:34:32

Okei, eli epäaktiivisuuttani kestää vielä 2-3 viikkoa, koska ylppärit painaa päälle D: tällä viikolla todennäköisesti sunnuntaille menee taas, koska arkena koulu, talli ja autokoulu, lauantaina kummisetäni häät...

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   8.9.13 15:25:56

ylös päin... Tänään kirjotan siis jatkoa sen jälkeen, kun oon kouluhommat saanu tehtyä ja tallilla käytyä

Päivämäärä:   8.9.13 18:52:38

Voi että :3 jatkoaaa!

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   8.9.13 23:33:37

Kirjauduin Facebookiin ja katsoin välittömästi keskustelupalkkiin. Huokaisin helpotuksesta ja napautin Emman nimeä. Kirjoitin nopeasti tervehdyksen ystävälleni.
Moi!
Naputtelin kärsimättömästi kynsilläni pöydän pintaa kun odotin Emman vastausta.
Moi. Mihin sä katosit eilen? Oikeesti Salla, luulis sun historialla sun olevan vähän varovaisempi… Missä sä olit yötä?
Olin jo täysin unohtanut eilisen illan, olin vain miettinyt Janin ja mun suudelmaa sen jälkeen kun poika oli lähtenyt meiltä.
Anteeks, ei ollu tarkotus huolestuttaa! Ja mä olin Antilla, ei mulla ollu mitään hätää.
Pystyin kuvittelemaan Emman ilmeen, jolla hän tuijotti tietokoneensa ruutua. Meni hetki, ennen kuin Emma alkoi edes kirjoittaa vastaustaan.
Jani? Onko se sulle vihanen vai eilisestä?

Painoin enteriä ja hermostuneena odotin Emman vastausta.
MITÄ?!!! Eikö teidän pitäny olla vaan kavereita :o?
Lähinnä mä tarkoitin sitä, että ehkä sä oot ollu siihen alusta asti ainakin vähän ihastunu. Tai siis, Teemu oli Jenkeissä ja sitten sä tapasit Janin, joka oli sun kanssas aina silloin, kun mä olin Villen kanssa jne. Ja se miten sä suutuit kun sait kuulla Janin tanssivan Wanhat Annan kanssa ja ryntäsit keskelle tappelua vain suojellakses sitä. Eiköhän siinä ollu vähän muutakin kuin ystävyyttä, mutta sä et myöntäny sitä itselles, koska olit Teemun kanssa.

Emman analyysi ei ainakaan selkiyttänyt ajatuksiani, joten hyvästelin Emman ja kirjauduin ulos. Miksi kaiken piti olla niin vaikeaa? Ja oliko Emman sanoissa totta? Olinko minä ihastunut Janiin? Oliko Jani ihastunut muhun? Heittäydyin sängylleni makaamaan ja mielessäni kirosin kaikki maailman miehet alimpaan hélvettiin. Tai ehkä vika olikin vain minussa itsessäni, ehkä olin jonkin sortin ongelma magneetti. Yksi asia oli kuitenkin varma; mun olisi puhuttava Janin kanssa. Pian. Mutta mitä mä sanoisin pojalle?

–Äiti, mä meen Janille! huikkasin ja vedin tennarit jalkaan ja trenssin päälleni. Kuulin äidin mumisevan jotain vastaukseksi, mutta en välittänyt ottaa selvää, mitä hän oli tarkalleen vastannut. Jani ei asunut kaukana, mutta toivoin saavani ajatukseni järjestykseen lyhyen matkan aikana. Osa minua halusi vain katsoa Jania silmiin ja sanoa, että pitäisi vain unohtaa muutama tunti sitten tapahtunut ja jatkaa eteenpäin. Mutta se toinen osa taas muisti Janin huulet omillani, sen lämmön ja kihelmöivän tunteen, sen ihanan unohduksen kaikesta. Ja se osa minusta halusi lisää. Mutta kumpi oli järjen ääni? Tyhmä kysymys, mun päässäni tuskin järkeä oli yhtään. Ehkä oikeampi kysymys olisi, että oliko jompikumpi vain reaktio siihen, että olin eilen nähnyt Ninan iskevän Teemua puistossa? Yrittikö toinen puoli minusta vain väkisin pitää kiinni? Tai halusiko toinen puoliskoni vain epätoivoisesti unohtaa?

Soitin ovikelloa ja Janin äiti tuli avaamaan.
– Ai, hei, Salla! Jani on huoneessaan, nelikymmenissä oleva vaaleaverikkö hymyili minulle.
Hymyilin Janin äidille, ripustin trenssini naulakkoon ja riisuin hitaasti tennarit jaloistani. Janin huoneen ovella hengitin syvään ja keräsin rohkeutta avata oven. Pakkohan mun olisi Jani joskus taas kohdata. Koputin lyhyesti ja avasin oven. Jani makoili sängyllään lukemassa Jääkiekko-lehteä, jonka hän viskaisi pois nähdessään mut ovella.
– Ai, sä. Moi, poika mutisi hämmentyneenä.
– Kukas muukaan? naurahdin väkinäisesti ja suljin oven perässäni. Miksi oli niin vaikeaa käyttäytyä niin kuin ennen? Miksi?
Jani kohottautui istumaan ja taputti tilaa vieressään, johon mä istuuduin. Tuijotin taas käsiäni, jotka olivat sylissäni. Mitä mä sanoisin?
– No… Mitä mieltä sä oot? pojan varovainen ääni kuului mun vierestäni.
– Mä en tiedä, Jani. Mä en vaan haluis pilata meidän ystävyyttä.
– Joo… Mä ymmärrän.

Vilkaisin pojan kasvoja, joista paistoi läpi pettymys. Jani yritti selvästi piilottaa sitä multa, muuta tunsin pojan aivan liian hyvin. Jani puri kevyesti alahuultaan. Huultaan, jota olin maistanut vain muutama tunti sitten. Mitään ajattelematta painoin huuleni Janin huulille. Tällä kertaa Jani oli yllätetty osapuoli, kun oma pääni oli autuaan tyhjä. Se ihana kihelmöivä tunne täytti mut taas ja kylmät väreet kulkivat selkääni pitkin. Painauduin vain lähemmäs Jania ja poika kaatui selälleen.
– Etkö sä halunnutkaan olla vaan kaveri? Jani haukkoi henkeään yllättyneenä.
– Ihan sama mitä mä halusin tai en halunnut, vastasin ja painauduin taas ahnaasti suudelmaan. Jani kietoi kätensä mun ympärilleni ja sama tunne kuin muutama tunti sitten valtasi mut. Oli vain Jani ja minä, Janin huulet mun huuliani vasten. Jokin, joka tuntui niin hyvälle, ei voinut olla väärin, eihän?

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   8.9.13 23:34:56

Oho, olipas taas lyhyt sori :( mutta ylppärit tosiaan painaa päälle ja ääh, ei pysty keskittyy kauheesti muuhun...

Päivämäärä:   11.9.13 16:57:15

Päivämäärä:   11.9.13 21:52:18

Eieiei viiiitsin Jani!! :D Mä odotan edelleen Teemua täällä.. toivossa on hyvä elää että se vielä palaa <3

Päivämäärä:   14.9.13 19:44:17

kahvikuppi :D

Lähettäjä: Redeia 
Päivämäärä:   14.9.13 23:05:28

Hianoo :3 nyt jotain mustisdraamaa pliis : DDD

Lähettäjä: tikkuxxx 
Päivämäärä:   15.9.13 14:08:04

Ihana tarina, luin ton oo siellä jossain mun yhessä illassa/ yössä ja nyt luin nää kaikki kolme topaa peräkkäin. Huhhuh... Ihan paras tarina! Jatkahan kun kerkeet, oot tosi taitava kirjottaja, vaikka pari virhettää oon löytäny mut silti on tosi helppolukuista tekstiä. Ihana Teemu <3 ääh, Jani mee roskiin :D

Päivämäärä:   15.9.13 22:23:13

Oi ihanaa, kommentteja!:) Anteeks, etten tällä viikolla ehtinyt laittaa jatkoa, kun nyt mulla alkaa koeviikko ja samaan aikaan kirjotuksia:S ens viikollaki taitaa mennä loppuviikolle, kun toi koulu verottaa alkuviikosta aikaa nii paljon:/ mut sit ku o nää syksyn kirjotukset saatu ohi kokonaa ni pystyn aktivisoituu enemmän:)

Päivämäärä:   18.9.13 22:25:47

Nostelen uuden luvun toivossa ja ettei häviä kokonaan :)

Päivämäärä:   22.9.13 14:51:52

Illemmalla/yöllä jotain pätkää tulossa, kemian pänttäämisen jälkeen.

Päivämäärä:   22.9.13 22:41:37

Voi hele ku kävin tekee iltatallin ja kaikkee ni vähän myöhäselle olis ny tää kirjottaminen ja nyt väsyttää niin hitosti että pakko siirtää huomiselle. Anteeksi:/ Mieluummin yhden päivän verran petän lupaukseni kuin kirjoitan laadutonta kakkaa. Huomiseen siis!

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   24.9.13 00:08:15

Ja tässä vihdoin jatkoa! Anteeksi vielä kerran epäaktiivisuus ja lyhyet pätkät, ens viikolla pitäisi helpottaa, kun ainakin kirjotukset silloin tältä syksyltä ohitse:)

Jani vetäytyi kauemmas, mutta yritin seurata perässä. Poika naurahti matalasti ja työnsi mua hellästi kauemmas.
– Mitä? henkäisin ja kierähdin pojan päältä pois.
– Äiti on hei kotona, Jani muistutti nauraen.
– Ai niin joo, yhdyin nauruun, mutta Jani vakavoitui pian.
– Mitä sä ihan oikeasti haluat musta?
Käänsin päätäni oikealle ja kohtasin pojan sinisten silmien tuijotuksen. En itsekään tiennyt tarkkaa vastausta pojan kysymykseen, mutta se oli varmaa, ettei paluuta entiseen ollut. Meidän ystävyys ei voinut jatkua samanlaisena: vaivattomana ja helppona. Janin otsalla oli pieni ryppy, ja pystyin melkein kuulemaan pojan aivojen raksutuksen, kun tämä mietti mitä mun päässäni liikkui.
– Tarviiko sitä kunnolla määritellä? kysyin varovasti.
– Eipä kai, mutta ensin sä sanot haluavas olla vaan kaveri ja sitten heti perään sä suutelet mua. Se on aika ristiriitaista.
– Anteeks, mä oon vaan niin sekaisin itekin. Mutta eiköhän me olla yhtä mieltä siitä, että me ei voida olla vaan kavereita enää.

Jani otti varovasti mun käteni omaan käteensä. Käänsin katseeni pois, mutta annoin käteni olla paikoillaan.
– Kyllä mä ymmärrän. Sun ja Teemun erosta ei kuitenkaan oo kauaa. Mutta mun on pakko saada tietää. Onko sulla mitään tunteita mua kohtaan vai suutelitko mua vaan siks, koska Teemulla on jo uus? poika kysyi ja käänsin hämmentyneenä päätäni taas Janin suuntaan.
– En mä edes tiennyt, että Teemulla on uus. Nina? Kyllä mä huomasin sen yrittävän Teemua, mutta en mä tiennyt, että niillä oli jotain oikeesti…
– Ei, ei Nina. En mä muista sen nimee ees kunnolla. Oisko ollu Riina, ehkä? Ei, ei, joku Riikka se tais olla…
Tunsin pienen ärtymyksen aallon pyyhkäisevän ylitseni, mutta yritin työntää koko asian mielestäni. Mikä oikeus mulla muka oli alkaa Teemua arvostelemaan? Itse olin vain hetki sitten suudellut Janin kanssa ja alle vuorokausi sitten Antin kanssa. Parempi vain, että Teemukin oli päässyt elämässään eteenpäin.
– Sä et siis oikeesti tienny? Mä luulin että sä sen takia eilen…
Pudistin päätäni ja painoin etusormeni pojan huulille vaimentaakseni tämän. Jani hiljeni ja katsoi mua kysyvästi.
– Mutta vastauksena sun ensimmäiseen kysymykseen, kyllä mulla on tunteita sua kohtaan. En mä voi sitä kieltää. Mä vaan en taida olla vielä ihan valmis seurusteluun, selitin hiljaa ja katsoin Janin silmiin, toivoen näkeväni siellä merkkejä ymmärryksestä. Poika oli hetken hiljaa, ennen kuin vastasi.
– Ei se haittaa.
– Eikö? varmistin.
– Ei. Me voidaan olla ihan vaan… en mä tiedä, mutta sä voit ihan rauhassa miettiä, mitä sä haluat. Kerrot vaan mulle sitten kun oot päättäny mitä haluut, okei?
Hymyilin Janille ja tämä hymyili mulle takaisin. Mitä mä olinkaan tehnyt ansaitakseni tuollaisen ihmisen elämääni?

Kävelin Janin etupihan poikki ja kaivoin puhelinta mun taskustani. Valitsin numeron ja painoin kapulan korvalleni. Puhelin hälytti hetken ja sitten kuulin tutun äänen.
– Hejsan lillasyster! Mitä sulla on mielessäs?
– Tjena, min härlig bror! Voinko mä tulla käymään kahvilla? kysyin Samilta.
Niin iloinen kuin olinkin siitä, ettei veljeni ollut enää vahtimassa jokaista liikettäni, olin silti ikävöinyt Samia. Paljon. Hän oli kuitenkin yksi läheisimmistä ihmisistä mulle ja aina mietti vain mun parastani. Tietysti mun ja Samin mielipiteet mun parhaastani saattoivat välillä erota radikaalistikin, mutta ajatus se oli tärkein.
– Joo, totta kai! Venla tossa innostuikin leipomaan pullaa, tuu äkkiä ennen kuin ne jäähtyy! Sami kuulosti aidosti ilahtuneelta ja hymyilin tyhmänä kadulla. Näkisin taas veljeni ja Venlan ja saisin samalla muuta ajateltavaa. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Tai no, kolme, kun mukaan laskettiin vielä pullatkin.

– Sulla oli nyt sitten syysloma? Venla varmisteli ja ojensi pullakoria.
– Kiitos! On joo, ihan kiva saada vähän taukoa opiskeluun, hymyilin ja haukkasin pullaa, joka maistui taivaalliselle.
– Onko sulla muuten… öö… kaikki hyvin? Sami kysyi ja haukkasi omaa pullaansa.
Silmäni kaventuivat epäluuloisesti Samin kysymyksen kohdalla. Vaikka ulkopuoliselle kysymys kuulosaisi varmaan hyvinkin viattomalta, minä tunsin veljeni. Äänensävy, pieni epäröinti ja Samin ilme paljastivat, että todellisuudessa Sami oli tarkoittanut kysyä: ”Onko Teemu aiheuttanut ongelmia?” Meidän eron jälkeen Teemun pisteet olivat laskeneet Samin silmissä nopeammin kuin lehmän häntä. Eihän sillä sinänsä väliä ollut, mutta mua ärsytti Samin asenne. Mehän oltiin erottu Teemun kanssa yhteisymmärryksessä ja hyvissä väleissä.
– On! Kaikki on oikein hyvin, kiitos vaan, vastasin piikikkäästi ja Venla pyöräytti silmiään. Nainen oli saanut varmasti kuunnella enemmän kuin tarpeeksi mun ja Samin piilovíttuilua toisillemme. Tai siis Samin tyhmiä kysymyksiä ja mun ärsyyntyneitä vastauksia.
– Koskas sulla alkaa Wanhojen harjoitukset? Venla yritti vaihtaa puheenaihetta.
– Ens jaksossa puolikkaalla koodilla. Onneks Teemu on ihan hyvä tanssija, tai siis mä inhoon sitä kun jotkut pojat ei osaa viedä..
– Sä tanssit Teemun kanssa? Sami katsoi mua ärtyneesti.
– Sä et tienny? heitin takaisin viattomasti.
– Miks ihmeessä?
– No se oli sovittu homma ja toiset osaa olla hyvissä väleissä ja käyttäytyä sivistyneesti eron jälkeenkin, vastasin tekoherttaisella äänellä.

– No, onkos sulla joku mukava uusi poika? Venla yritti saada orastavan riidan sammumaan. Harmi vain, että nainen oli vaihtanut vaarallisille vesille. En todellakaan halunnut keskustella tästä aiheesta Samin nenän edessä, etenkin kun en itsekkään tiennyt, missä tarkalleen Janin kanssa menimme. Venlakin tajusi aiheen vaarallisuuden, mutta liian myöhään. Samia en kuitenkaan onnistunut huijaamaan.
– Kuka?! veljeni sylkäisi.
– No ei kukaan, yritin vältellä, mutta Sami jatkoi vaativaa tuijotustaan.
Tuijotin takaisin ja tiesin, että helpommalla pääsisin vain sanomalla Janin nimen. Mutta miten vaikeaa olikaan muodostaa kielellään ne neljä kirjainta… Samin ilme näytti siltä, että kuka ikinä olikaan kehdannut koskea hänen siskoonsa, joutuisi automaattisesti mustalle listalle. Venla taas näytti innostuneelta ja kiinnostuneelta, vaikka vilkuilikin Samia moittivasti. Ehkä Venla saisi Samin pulssin tasaantumaan ja veljeni uskoteltua, että oli vain parempi, etten roikkunut Teemussa.
– Jani. Kai. En mä tiiä.
–Miten niin et tiedä?
– Ei me seurustella, vastasin ja Sami yllättävää kyllä tyytyi siihen. Näin vielä Samin muodostavan äänettä huulillaan Janin nimen ja veljeni ilmeestä päätellen tämä oli helpottunut. Teki mieli lohkaista, että jotain mafiosoako hän oli luullut minun tapailevan, mutta kerrankin pidin suuni kiinni. En halunnut väkisin haastaa riitaa. Venla näytti ilahtuneen jännitteen laukeamisesta ja alkoi kysellä multa koulusta. Vastailin kysymyksiin lyhyesti ja Sami kuunteli ilmeettömänä vierestä.

Päivämäärä:   24.9.13 17:10:39

Hyvä pätkä taas <3 Jatka samaan malliin ;)

Päivämäärä:   27.9.13 18:57:56

Jatkoaa :)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.9.13 21:50:33

jatkoo nopeesti <3

Lähettäjä: kkkk 
Päivämäärä:   30.9.13 19:54:41

Hyvä tarina!Jatkoa niin pian kuin mahdollista!

Päivämäärä:   1.10.13 15:44:52

Up

Lähettäjä: Bonbon 
Päivämäärä:   2.10.13 07:32:28

Jatkoa!

Lähettäjä: lemon 
Päivämäärä:   3.10.13 17:28:40

Hyvä tarina muuta jatkoa tulee tosi harvoin

Päivämäärä:   3.10.13 20:15:11

lemon: valitettavasti en ole ehtinyt olla kauhean aktiivinen tän tarinan kanssa, kun sisko lähti ulkomaille ja meidän hevonen jäi kokonaan mun vastuulleni, lisäksi koulu vie paljon aikaa ja syksyn yo-kirjoitukset sekä autokoulu on viimeaikoina varastaneet muutoinkin vähäistä aikaani. Olen pahoillani, etten kauhean usein saa laitettua jatkopätkää, onneksi kirjoitukset loppuivat viime perjantaina, mutta en sinä viikonloppuna saanut kirjoitettua pätkää koska ystäväni jota en ole nähnyt 5 vuoteen tuli Suomeen ja luonnollisesti vietin tuon viikonlopun hänen kanssaan. Nyt yritän kuitenkin aktivisoitua taas :) arkisin tuskin ehdin kirjoitella, pyrin joka viikonloppu laittamaan pätkää.

eli viikonloppuna tulee pätkä, en osaa vielä päivää sanoa tosin...

Lähettäjä: dunderdoi 
Päivämäärä:   6.10.13 23:38:07

Voihan v*ttu! luulin, että mulla ois aikaa ollu tässä sunnuntaina viimeistään töiden jälkeen kirjoitella. No, eipä tietysti ollutkaan, kun olin unohtanu tän saakelin fysiikan projektin, joka mun pitää tehä tänään! -.- Mulla on vielä osa tekemättä, joten sen saatuani valmiiks painun nukkumaan. Anteek, anteeks, anteeks, ootte varmasti tosi kyllästyneitä mun selittelyihin!:/ Mutta huomenna mä kyllä kirjotan pätkän vaikka mikä ois!

Lähettäjä: pikkumyy 
Päivämäärä:   7.10.13 08:27:36

Jatkoaa !! :)

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   8.10.13 00:41:52

ÄÄÄÄÄÄÄÄ tuli ihan liian lyhyt pätkä, pakko päästä nukkumaan kuitenkin.... Tässä piti olla niin paljon enemmän kaikkee, mutta nyt vaan väsyttää niin hitosti...

– Salla, herätys!
Joku, ilmeisesti äiti, sytytti huoneeseeni valot. Räpyttelin unisena ja sokaistuneena silmiäni.
– Täh? Mitä kello on? mutisin ja käänsin kylkeä.
– Kymmenen.
– Äiti, nyt on loma. Mä haluan nukkua! valitin ja upotin kasvoni tyynyyn.
Äidin saarna unirytmien ylläpitämisestä valui toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Murahtelin vain sopivissa väleissä ja viimeinkin äiti lähti huoneesta. En kuitenkaan voinut nukahtaa uudestaan, kun valo oli päällä. Nousin hiljalleen istumaan. Kai sitä voisi saman tein hilata itsensä kunnolla ylös sängystä, kun joka tapauksessa joutuisin laahustamaan valonkatkaisijalle.

Hörppäsin kahvia ja haukkasin ruisleipää. Isä istui vastapäätäni ja luki lehteä. Äiti hääräili ympäri keittiötä pyyhkimässä pintoja ja höpötti siitä, kuinka ihanaa olisi saada taas kokoperhe koolle.
– Onko sulla Salla mitään suunnitelmia illaksi? Ajattelin pyytää Venlaa ja Samia syömään meidän kanssa, äiti kysyi.
– Ei kai mulla mitään. Mutta mähän olin niillä eilen…
– Niin niin, mutta mä nyt vain ajattelin, että olis niin kiva viettää aikaa koko perheen voimin. Eikö olisikin, Vesa? äiti touhotti ja haki mielipiteilleen tukea isästä, joka ei näyttänyt edes kuuntelevan.
– Ei hélvetti! isä karjaisi niin lujaa, että melkein tiputin ruisleipäni säikähdyksestä.
– Mitä? kysyin ja hörppäsin lisää kahvia ja äiti mulkaisi isää loukkaantuneena.
– Nää samat vellihousut vuodesta toiseen tuolla kunnanvaltuustossa munaa kaiken. Nyt ne on äänestäneet sitä tunnelia vastaan! Valtio olisi tukenut sitä hanketta ja ottaen huomioon, että kunnalla on budjetoitu infrastruktuuriin ennätysmäärä rahaa, on TÄYSIN järjetöntä…
– Joo, okei, totesin ja kulautin loput kahvit kurkustani alas. En edes tiennyt, mistä tunnelihankkeesta isä paasasi saati ymmärtänyt puoliakaan tämän puheista, mutta äiti kuunteli kiinnostuneena. Ilmeisesti tunnelihankkeen kaatuminen oli isompi ongelma kuin se, ettei isä ollut kuunnellut äidin puheita.

Avasin läppärini kannen ja kirjauduin Facebookiin. Välittömästi silmieni verkkokalvoille porautui etusivun päivitys ja mieleni teki heti sulkea läppärini uudestaan.
Teemu Eronen on parisuhteessa käyttäjän Riikka Granlund kanssa.
Näpäytin hiirellä tämän Riikan nimeä ja eteeni avautui tytön profiili. Tai siis se vähä hänen profiilistaan, joka näkyi kaikille. Ruskeasilmäinen tyttö liukuvärjätyillä hiuksilla poseerasi kameralle. En muistanut nähneeni tyttöä ennen, mutta Facen tietojen mukaan tämä kuitenkin oli lukiossamme. Kirjauduin ulos Facesta. Yhtäkkiä ei mieleni tehnytkään enää datailla. Rojahdin sängylleni ja tuijottelin kattoon. Miksi olin yllättynyt? Janihan oli kertonut, että Teemulla oli uusi. En ollut kuitenkaan arvannut, että nuori pari olisi jo seurusteluvaiheessa. Pakko myöntää, että se ei tuntunut ollenkaan hyvälle. Teemu oli siis päässyt meistä jo yli. Miksi mä en ollut vielä valmis Janin kanssa? Miksi mä roikuin vielä Teemussa, vaikken olisi halunnut? Suljin silmäni. Mitä hélvettiä mä kierin itsesäälissä? Mun pitäisi vaan päästää irti ja antaa palaa. Janikin halusi seurustella, joten miksi hidastelin? Miksi?

Koputus ovellani sai mut havahtumaan ajatuksistani.
– Nii? huikkasin.
Kuulin, kuinka ovea raotettiin.
– Voiks tänne tulla?
Kohottauduin nopeasti istumaan ja hymyillen taputin tilaa vieressäni. Emman kasvoille levisi virne, kun hän sulki oven perässään ja käveli mun viereeni.
– No? Onko Janista kuulunu mitään? tyttö tivasi heti ja tuijotti mua vaativasti.
– Mä olin eilen niillä ja meillä kai ny sit on jotain juttua, mutta ei me seurustella vielä. Jani kyllä varmasti haluis seurustella, mutta en mä tiiä.
– Mikä mättää? Emma ei päästänyt mua helpolla.
– Teemu, vastasin hiljaa.
– Teemu? Sä et oo vielä päässy yli siitä?
Pudistin vähän päätäni ja Emma katsoi mua säälivällä ja vähän surullisella ilmeellä.
– Salla. Tiedäthän sä, että Teemu.., Emma aloitti varovasti.
– Seurustelee. Tiedän, täydensin lauseen ja huokaisin.
– Niin.
Vääntelin käsiäni ja toivoin enemmän kuin mitään, että pystyisin unohtamaan koko Teemun. Jani oli ihana, hauska, komea ja kärsivällinen, mutta mä olin kokenut Teemun kanssa niin paljon, etten pystynyt tätä täysin unohtamaan.

Päivämäärä:   8.10.13 21:25:27

<3

Päivämäärä:   8.10.13 22:32:02

Teemun ja sallan pitää palata yhteen ? :))

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.10.13 15:18:18

Uus lukija ! :) tää on huippu :)

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   13.10.13 14:07:32

Jatkoo pian <3 <Niin ihana tarina :33

Päivämäärä:   13.10.13 15:52:05

Hei rakkaat lukijat! En oo tällä hetkellä Suomessa, tulen vasta keskiviikkona takaisin. Kun olen palannut kotiin, saatte joko piiiiiiiiiitkän pätkän tai pari pätkää lähekkäisinä päivinä.

Lähettäjä: Asd 
Päivämäärä:   18.10.13 13:46:25

keskiviikko meni :(

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   18.10.13 15:35:21

No keskiviikkona tulin niin myöhään kotiin, etten olisi silloin pystynytkään kirjoittamaan. Eilinen meni sitten asioiden järjestelyssä. Tänään kirjoitan jatkoa, illemmalla varmaan valmis, nyt pitää hoitaa pari juttua ennen sitä.

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   19.10.13 00:27:20

kuten luvattua, kirjoitan jatkon tän yön aikana. valmistumis aikaa en tosin osaa sanoo... pää kipee ja kaveri häiriköi ni vähän tökkii, mutta kyllä tää tästä:)

Lähettäjädunderdoi 
Päivämäärä:   19.10.13 03:00:19

jooo, toista pätkää tulee tässä lähipäivinä! nyt ei vaan pystyny pidempään:( Tulee sitten vähän laadukkaampaa tekstiä, kun tervehdyn eikä pää ole täynnä räkää :/

– Mitenkäs te ootte nyt kotiutuneet? äiti kyseli Samilta ja tyrkytti samalla Venlalle salaattia.
Pureskelin kirsikkatomaattia hiljaisena, ja toivoin äidin touhottavan Samin ja Venlan kimpussa koko illan. En ollut itse kauhean puheliaalla tuulella. Isäkin kiinnitti huomionsa nuoreen pariin, mikä sopi mulle hyvin. Noukin kanaa lautaselle riisin viereen ja vilkaisin veljeäni, joka katsoi mua. Nostin kysyvästi toista kulmakarvaani.
– Hyvin, Venlakin tykkää, kun pääsi vähän sisustamaan, Sami vastasi vilkaisemattakaan äitiin.
– Niimpä tietysti! Kyllähän sitä voisi itsekin vähän sisustusta uudistaa täällä…
– Äläpäs Leena innostu liikaa. Mitä vikaa nykyisessä muka on? isä älähti ja haukkasi ison kananpalasen.
– No ei uusi ilmekään pahaa tekisi! Mitä värejä sä olet käyttänyt, Venla?
– Pääasiassa mustaa, valkoista ja punaista. Samilla menee kohta varmaan hermot, kun en osaa valita verhoja! Olin ajatellut olohuoneeseen jotain laskosverhoja, mutta en oo löytänyt hyviä…

Kauhoin suuhuni suklaamoussea ja mietin, kuinka pitkään äiti jaksaisi olla kiinnostunut Samin ja Venlan kodin tekstiileistä. Sami oli jo kanan aikana lopettanut osallistumasta keskusteluun ja isä pudisteli päätään äidin innostukselle. En voinut moittia isää. Aina, kun äiti sai sisustus vimman, lähti koko kämppä kerralla uusiksi. Vaikka me oltiinkin keskimääräistä varakkaampia, ei lompakkomme silti pursunneet rahaa. Ja äidin sisustusvimma ei varmasti päättyisi pelkkiin tekstiileihin.
– Mikset sä pyytänyt Jania meidän kanssa syömään, Salla? Sami kysyi yhtäkkiä kovalla äänellä.
Olin tukehtua suklaamousseeni ja kolme silmäparia tuijottivat mua. Venla oli ainoa, joka ei katsonut muhun. Nuori nainen katsoi moittivasti kihlattuaan.
– Jania? äiti kysyi hämmentyneenä, unohtaen makuuhuoneen tekstiilit.
– Niin. Eikös se ollut Sallan uusi poikaystävä? Sami jatkoi ja mielessäni syydin kaikki maailman kiroukset Samille. Miksi veljeni teki tämän minulle? Miksi?
– Salla? isän ääni oli vaativa.
– Me ei seurustella! sihisin hampaideni välistä ja tuijotin Samia myrkyllisesti.
Vanhempani eivät näyttäneet vakuuttuneilta. Äidin reaktio oli hämmennyksen ja innostuksen sekainen, mutta isä näytti siltä kuin olisi juuri nielaissut jotain oksettavaa.
– Sinä ja Jani? Ihanaa! Sun pitää tutustuttaa meidät paremmin…
– Me EI seurustella! keskeytin äidin innostuneen höpötyksen kiukkuisemmalla ja kovemmalla äänellä.
– Onko tämä Jani nyt siis se, joka on muutaman kerran pyörinyt täällä? Miksikäs et muuten enää ole sen Teemun kanssa? Siinä oli suoraselkäinen nuori mies, isä pauhasi.
Olin niin vihainen Samille, että melkein tärisin kiukusta. Lisäksi isän kommentti sai sappeni kiehumaan kovemmin. Mikä isä oli arvostelemaan mun ratkaisujani? Ja oliko se nyt hélvetti mun ongelmani, että se oli tykästynyt Teemuun? Nousin pöydästä ja painelin ulos keittiöstä. Äidin ääni huuteli perääni, mutta vedin sanaakaan sanomatta kengät jalkaan ja takin päälleni. Tänne hullujen huoneelle mä en jäisi.

– Mä vihaan Samia! Miksi sen piti mennä tekemään tää mulle?! valitin ja tuijotin Janin sinisiin silmiin.
Poika silitteli hiuksiani ja kuunteli keskeyttämättä mun valitustani pieleen menneestä perhepäivällisestä. Loikoilin Janin sängyllä ja pääni lepäsi tämän sylissä. Oloni oli jo vähän rauhoittuneempi, kun olin saanut purkaa pahaa oloani Janille. Lukuun ottamatta tietysti sitä, että osa johtui Teemusta ja tämän uudesta tyttöystävästä.
– Olis ollut kyllä Samilta fiksumpaa pitää suunsa kiinni, Jani myötäili.
– No niinpä! Olisi antanut muni te kertoa sitten, kun tää meidän juttu olis vähän selkeempi!
– Mutta miten se ylipäätään tiesi meistä? Jani kysyi ja olin erottavinani piruilevan äänensävyn.
– Myönnetään. Mä kerroin. Mutta vain siksi, että Venla kysyi väärän kysymyksen! Mä en haluaisi edes ajatella koko Samia!
Kohottauduin istumaan, mutten irrottanut katsettani pojan silmistä. Janin kasvoille muodostui se iloinen virne, josta pidin.
– Mä voin antaa sulle muuta ajateltavaa!
– Loistavaa! Niin kuin mitä? nauroin.
– Niin kuin tätä, poika vastasi ja painoi huulensa mun huulilleni. Suudelma ei ollut ollenkaan varovainen, ei kyselevä. Päinvastoin. Jani kietoi kätensä mun ympärilleni ja veti mua lähemmäs. Vastasin suudelmaan yhtä vaativasti, mutta jouduin lopettamaan sen haukkoakseni happea.
– No? Kelpaako? Jani kiusoitteli.
– Vaikutanko mä vastahakoiselta? heitin vastaan ja sanojeni tehosteeksi suutelin poikaa uudestaan.
Janin huulet siirtyivät huuliltani kaulalle. Hengitykseni kiihtyi ja miellyttävät väreet kulkivat läpi mun kehoni.

– Onko teillä muita kotona? kuiskasin.
– Ei, Jani henkäisi mun solisluutani vasten.
Aloin riisua omaa paitaani ja Jani auttoi mua siinä. Musta paita koristi pian lattiaa ja Janin huulet siirtyivät alemmas. Nautin pojan kosketuksesta ja revin Janilta paitaa pois. En voinut olla henkäisemättä ihastuksesta nähdessäni Janin huolellisesti treenatun vartalon. Mieleni oli autuaan tyhjä ja hapuilin Janin farkkujen nappia auki.

Hengitin kuin maratonin juosseena. Mielihyvä ja autuas ajattelemattomuus haihtuivat joka hengenvedolla. Jani hengitti vieressäni yhtä raskaasti.
– Se oli.., poika aloitti.
– … aikamoista, täydensin.
En pystynyt katsomaan Janiin, vaan tuijotin kattoon. En voinut väittää, etten olisi nauttinut äskeisestä. Päinvastoin. Ongelman muodosti se, että Teemu tunkeutui taas mieleeni. Hyvä seksi ja sen tuottama mielen tyhjyys elämästäni ei poistanut sitä tosiasiaa, etten rakastanut Jania. Vähän ihastunut, kyllä, mutta Teemua mä oikeasti edelleen rakastin. Pahinta oli se, että Janilla kuitenkin selkeästi oli tunteita mua kohtaan. Mä vain käytin hyväkseni mun ystävääni, pidin kipulääkkeenä. Se ei todellakaan ollut reilua Jania kohtaan. Mutta niin itsekäs mä olin, etten vain pystynyt sanomaan Janille, että tämän olisi parempi ilman mua. Sen sijaan pakotin kasvoilleni hymyn ja katsoin Janiin. Poika hymyili mulle vilpittömästi takaisin, mikä sai mun omatuntoni kolkuttamaan entistä pahemmin.

Lähettäjä: hhh 
Päivämäärä:   19.10.13 08:36:50

<33
Ei teemuu tarinaan änkeen mukaan jani on söpö <3!

Päivämäärä:   19.10.13 10:03:38

Teemu ja salla yhteen ! :)

Päivämäärä:   20.10.13 09:28:00

Aaw <3

Lähettäjä: ''' 
Päivämäärä:   20.10.13 16:58:51

Jep samaa mielt Teemu ja Salla yhtee mut sillee et se ei sit loukkaa Jania :) Ja että Jani ja Salla pysyis sit vie hyvinä ystävinä :)

Päivämäärä:   22.10.13 10:44:09

Seuraava:
<forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=876259&t=876259>

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.