Lähettäjä: Sennnu
Päivämäärä: 9.2.13 19:25:11
No tuli! Hyvä kun heti huomautit.
-------------------------
Hoidin Flirtin äärettömän huolellisesti ja ylimmän omakätisesti. kun pääsimme kotiin. Ei tarvitse kuvitella, että meillä muuten olisi hikiset kisahevoset heitetty pihalle kilpailujen jälkeen, mutta aika usein siinä kohden tuli jätettyä osa hommista Marulle tai Derille, etenkin jos oli ollut useamman hevosen kanssa liikkeellä. Mutta ei tänään. Kävelytin, pesin, kuivasin, loimitin, juotin ja pussailin Flirtin ihan omin käsin autosta talliin asti ja tunsin syvää kiintymystä sitä kohtaan. Kymppihevoseni! En tulisi ikinä unohtamaan sitä, vaikka joku haluaisi sen huomispäivänä ostaa.
Mitä Faminiin tuli, sitä ei kukaan ollut kisoissa tullut ostamaan, mutta kun totesin kännykässäni olevan videon enimmäkseen kelvolliseksi, latasin sen nettiin kotisivuillemme ja yhdelle myyntisivustolle.
- Sulle soitellaan huomenna, varoitin Jerryä, sillä videon hevonen oli tyynen ja itsevarman näköinen ja hintalappu siihen nähden edullinen.
- Laitoitko sä taas mun numeron siihen? Mä oon töissä, Jerry pyrskähti.
- No hitto vie, niin olen mäkin. Mitä jos joku soittaa kesken piruettiharjotusten? Pahemmin minä ja hevoset siitä häiriinnytään kuin sun pölyiset paperisi, tuohduin. Tuijotimme vähän aikaa toisiamme kuin kaksi tappelukukkoa, kunnes annoin periksi. – Laitoin mä omankin numeroni. Ei meidän tarvitse kuin pitää puhelimet äänettöminä sillon, kun ei voida vastata.
Kina kuihtui siihen, mutta euforiani kympistä ei.
- Oletko sä koskaan saanut kymppiä arvosteluun? kysyin Jerryltä.
- Voi, oon mä joskus. Mutta ne on ollu semmosia kilpailuja, missä tuomarit ei oo ollu ihan kartalla.
- Väitätkö sä, ettei ne tänään olleet? kysyin epäluuloisesti.
- No kyllä ne vähän yläkanttiin… mutta hei, ei mitenkään pahasti! Varmasti sun kymppisi oli ihan ansaittu, hän perui kiireesti.
- Mä toivoisin, ettet sä olisi noin isällinen päähän taputtelija! messusin kädet lanteilla kuin mikäkin Justiina.
- Whou, älä nyt ala keulia!
Onneksi Jerry ei näyttänyt eikä kuulostanut oikeasti lepyttelevältä vaan päinvastoin kumartui ja kaappasi syliotteen reisistäni. Kiljaisin, sillä epäilin hänen aikovan leikkiä luolamiestä, mutta hän ähkäisi ja päästi irti, ennen kuin sai keikautettua minua olkapäälleen.
- En mä ole noin painava, sanoin loukkaantuneena, kun hän päästi irti ja yritti suoristautua kasvot kivusta vääristyneinä.
- Et niin, mä olin huonossa asennossa…
- Tai sitten sulla on vaan huono kunto, kun sä teet kaiket päivät typeriä toimistotöitä etkä mitään kunnollista! arvelin voitonriemuisena.
- Älä jaksa! Mua koskee!
Koska olin hyvä ja rakastava tyttöystävä, tarjouduin hieromaan hänen selkäänsä kylmälinimenttiä, mikä oli helpointa, jos hän makasi sängyssä. Oli joka tapauksessa jo ilta ja aika ruveta ainakin miettimään nukkumista. Vaikka en minä kyllä sinne asti päässyt. Se kymppi pyöri päässäni ja hajamielisesti ihailin myös Jerryn selkälihaksia.
- Tästäkö se vihloo?
- Suunnilleen, Jerry mutisi puuroisesti, kun hankasin linimenttiä.
- Kuulostatko sä tolta, koska tää on sun mielestä äärimmäisen kiihottavaa vai koska sulla on naama vasten tyynyä?
- Sekä että, hän sanoi ja käänsi päätään niin, että pystyi puhumaan selkeästi. Ei ihan romantiikkaa, mutta ei ihan päinvastoinkaan. Itse en ollut juuri nyt niinkään romanttisella kuin ratsastusanalyyttisellä tuulella. Tämänpäiväinen kymppi oli jotenkin keikauttanut asiat uusiin asentoihin.
- Tiedätkö sä, miten sun vanhemmat oikein hoiti sen asian, että molemmat ratsasti? kysyin.
- Miten niin? Mitä hoitamista siinä ois ollu? Varmaan ois ollu paljon hankalampaa, jos toinen ei olis ratsastanut, Jerry kysyi hämmästyneenä.
- Ai. Oletko sä mun kanssa, koska mä ratsastan?
- En, hölmö. Oletko sä mun?
- En, sanoin ja tajusin, miten typerä kysymys se oli ollut. Minun olisi ehkä pitänyt kysyä, miten olisi käynyt, ellen olisi ratsastanut. Mutta sitä minä en nyt hakenut. – Mä tarkotin sitä, että Jessihän ei kilpaile enää, onko kilpaillut vuosikymmeniin. Miksi se lopetti ja Vesku jatkoi?
- Jaa. En mä tiedä. Ehkä Danni syntyi? Niin, ja kyllähän äiti aina joskus sanoi, ettei sillä ollut rahkeita skabata samalla lailla huipulla niin että miksi vaivautua.
- Eli se tavallaan niin kuin jätti omat haaveensa, jotta Vesku saisi kilpailla?
- En mä niin sanonut. Olisi ne voineet kilpailla kumpikin, vai mitä?
- Ellei teitä lapsia ois ruvennu tulemaan tommosta määrää.
- Onko sulla nyt jotain hampaankolossa? Jerry kysyi kierähtäen selälleen.
- Ei, kunhan mietin asioita. Vieläkö sua sattuu?
- Eipä juuri. Sä taisit parantaa sen, hän sanoi ja levitti käsivartensa. Etupuoli hänessä ei ollut juurikaan pahemman näköinen kuin selkäpuoli, totesin ja käperryin hänen kainaloonsa. – Mä en halua myydä Flirtiä.
- Ai et?
- En. Mä haluan mennä sillä suomenmestaruuksiin ja joukkuemestaruuksiin.
- Ja GP:tä? Pikkukierros? HIHS?
- Kaikkea!
|