Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pääosassa Henriikka 4

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   4.11.11 21:45:19

Edellinen.

Re: Pääosassa Henriikka 4

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   4.11.11 21:47:10

Ja se pakkopala :D
Kertokaa vaan lisää Teemu-vaikutelmia! Olen kovasti kiinnostunut!
----------------
14. Uusi vuosi
Teemulla oli töitä vielä aattonakin, mutta vain kuuteen asti. Heli ja minä laittauduimme ihaniksi ja kauniiksi koko iltapäivän ja naukkailimme samalla vähän siideriä, sitten lähdin kohti Tukevaa Tuoppia.
- Sano terveisiä Eevalle ja Mikolle, pyysin pukiessani ulkovaatteita. Itse asiassa olin ihan tyytyväinen siitä, että minulla oli muuta menoa. En ollut koskaan kauheasti pitänyt Eevasta ja Mikko oli minusta yksinkertaisesti tylsä tossukka.
- Joo. Pidä hauskaa! Muista, että meidät on kutsuttu teille huomenna!

Tuopissa oli tavallista enemmän väkeä ja arvasin, että Teemulle olisi hyvin riittänyt hommia loppuillaksi, mutta hän näytti täysin valmiilta lähtemään sillä sekunnilla, kun kävelin sisään. Hän kiersi pois tiskin takaa ja tuli halaamaan minua, ja vaikka se keräsi uteliaita katseita, halasin lujasti takaisin. Teemu tuoksui pyykinpesuaineelle – paita – ja jollekin muulle hyvälle – hän itse.
- Mennään tätä kautta, hän sanoi ja ohjasi minut takahuoneeseen. Se oli puoliksi varasto, puoliksi toimisto ja pukuhuone ja hän veti päälleen takin naulakosta. Sitten hän pisti taas kätensä ympärilleni.
- Mullakin oli ikävä sua, naurahdin ja valmistauduin suutelemaan häntä, mutta samassa joku henkilökunnasta törmäsi sisään hakemaan jotain ja Teemu huokaisi.
- Häivytään täältä, hän sanoi ottaen olkapäälleen vielä isohkon kassin.

Suutelimme sitten vasta takaoven läimähdettyä kiinni perässämme, romanttisesti roskiksen nurkalla. Olin hyvin tyytyväinen siihen, että viikko oli mennyt niin kuin oli, sillä nyt minusta tuntui, että olisin voinut syödä Teemun parilla haukkauksella. Jos hän olisi ehdottanut, että skippaisimme ne juhlat, joihin olimme menossa ja menisimme suoraan hänen luokseen rakastelemaan, olisin suostunut oikopäätä. Olin melko varma siitä, että se puheenaihe tulisi joka tapauksessa ajankohtaiseksi myöhemmin tänään. Ei kuitenkaan vielä.
- Lähdetään menemään, Teemu sanoi liian pian.
- Okei. Tarvitseeko sun käydä kotona tai jotain? kysyin.
.- Ei, mä vaihdoin just vaatteet, enköhän mä kelpaa.

Itä-Helsingissä julkisilla matkustaminen oli hiukan rassaavaa. Metro oli tietysti nopea, mutta lähes joka paikasta piti mennä metroasemalle bussilla ja yleensä sitten vielä jatkaa sieltä toisella bussilla. Tällä kertaa onneksi selvisimme pelkällä bussimatkalla ja päädyimme asuntoalueelle, joka löyhkäsi rahalle. Omakotitalo Helsingissä oli yleensäkin ottaen arvotavaraa ja nyt minusta näytti, että olimme ihan meren rannalla, vaikkei siitä näin pimeänä talvi-iltana voinutkaan olla varma. Mutta mikä muu tuo suunnaton valkoinen lumikenttä, josta näki pilkahduksia talojen välistä, olisi voinut olla? Monissa taloissa oli valot ja vielä useammissa amerikkalaistyyliin jouluvaloja pihalla.
- Näyttää vähän siltä kuin täällä ois enemmänkin uudenvuodenjuhlia tänä iltana, huomautin ja sitten olimme perillä. Teemu kääntyi yhden talon pihaan.

Tietysti minua jännitti vähän. Miten olisi voinut olla jännittämättä, kun olin menossa kuokkimaan juhliin, joissa en tuntenut ketään, tyypin kanssa, jonka olin tuntenut viikon? Ja ympäristö oli hiukan musertava. Arvelin näyttäväni aika hyvältä, mutta talosta päätellen sieltä löytyisi tyyppejä, joiden alushousuihinkaan minulla ei olisi varaa. Mitä jos nämä olivat jotkut hurjat nuorten juppien juhlat, jossa kiskottaisiin kokkelia nokkaan ja sytytettäisiin jointteja seteleillä?

Oven tuli avaamaan tyyppi, joka sai epävarmuuteni hälvenemään. Miehen vaaleat hiukset oli kyllä leikattu tyylikkäästi, mutta hänen paitansa oli ehdottomasti Seppälästä. Tiesin sen tarkkaan, sillä olin käynyt siellä niin monta kertaa ennen joulua ja olin harkinnut ostaa Peralle samanlaisen.
- Sisään vaan, hän sanoi ja astui sivuun kynnykseltä. – Tervetuloa. Te olettekin melkein viimeiset.
- Tässä on Lennu. Se asuu täällä, Teemu sanoi ja auttoi minulta takin pois. – Tässä on Henriikka.
- Tule tänne. Mä näytän kaikki.
- Odota, Teemu sanoi, riisui takkinsa ja tarttui kädestäni.

Lähettäjä: des 
Päivämäärä:   4.11.11 22:06:09

Lennu on naisen nimi!

Ja mulla kuten AZ:llakin tulee Teemusta mieleen Vesku. Mä olen myös erilainen nuori, koska tykkään Teemusta mutten oikeen koskaan tykännyt Jerrystä.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   4.11.11 22:24:01

des, tallimatkan varrella kirpparilla oli ainakin kolme nahkatakkia, jotka mä meinasin ostaa sulle! Käy kattomassa jos pääset (ja tarviit).

Lennu = Lennart, tai niinQ Lennu Kravitz :D

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   4.11.11 22:57:56

eisk Lennu oo miehen nimi? tykkään kumminki!

Lähettäjä: Toi 
Päivämäärä:   4.11.11 23:00:15

Mulle ei tosiaan tuu Teemusta mieleen mikään Vesku, vaan yks Micke. Sitä juoksisin kyllä karkuun, jos nyt tulisi vastaan. :'D Varmaan ihan mukava tyyppi, mut jotenki karmiva. Mä en pääse siitä yli enkä ympäri, et Teemussa on jotaki... sellasella tietyllä tavalla pelottavaa. En tykkää, ennnn! :< Mut no, ei ois eka kerta ku mun tykkäämiset ja tykkäämättömyydet ois ihan tuulesta temmattuja (teemuttuja?). Ei kai auta ku odotella.

Lähettäjä: YGC 
Päivämäärä:   4.11.11 23:25:20

Mul tulee kans tost Teemusta mieleen mun eksä, joka soitteli ihan koko aja D: Se oli mun mielestä tosi rasittavaa ja jos ei soittoon vastannu, hyväs lykys saatto olla n. 10 puheluu ja 7 viestii siin 1-1.5 tunnin aikaa.. Se oli tosi rasittavaa..

Lähettäjämansikkamies 
Päivämäärä:   4.11.11 23:47:39

Mulle tulee Teemusta vähän mieleen se Alissan Juhana vai mikä se olikaan. Sehän oli aluksi samanlainen, piti nähdä koko ajan ja soitteli joka päivä.

Päivämäärä:   4.11.11 23:53:19

Juhana! Just se! Se Teemusta tulee kyl kans ehdottomasti mieleen.

Lähettäjä: heli(: 
Päivämäärä:   5.11.11 09:22:54

Miten mulla meni ohi, et missä vaiheessa ne sopi uudestavuodesta? :o Vai menikö mulla vaan totaalisesti ohi? :D

Lähettäjä: berry&me 
Päivämäärä:   5.11.11 12:51:42

Just olin tulos ihmettelemään etteikö kellään muka tuu mieleen juhana ku mulla se pomppas ekana mieleen! Ihan ehdottomasti kyllä parempi versio Juhanasta.

Musta kivempi näin päin kuin niin et Henu vaan roikkuis edelleen Jerryn perässä. Eiköhän ne tekemisissä tuu olee kuitenki mut tarviiko niiden yhessä olla ;)?

Lähettäjä: Ramona 
Päivämäärä:   5.11.11 13:28:08

Miekin mietin tuota Lenny = Lennart. Ainakin hevosen kohdalla oikein miehekäs. :-D

Lähettäjä: flanu 
Päivämäärä:   5.11.11 13:29:55

Ha! Mulla on tänään (noin puolentunnin päästä) marjapiirakka uunissa :). Mut pizzaa kyl tekis mieli, ens vklp sitte :).

Anna mä arvaan, ne on eksyny joko Marikseen tai Tammariin?

Lähettäjä: Ramona 
Päivämäärä:   5.11.11 14:46:22

Äh, kiusallisia kirjoitusvirheitä.

Lennu *
Jää vaivaamaan jos en pääse korjaamaan. :(

Ja hmm, tuo Teemu. Minusta se vaikuttaa vähän kiusalliselta lässyttäjältä omaan makuuni. Liikaa latteita kehuja, vaikka kehut mukavia onkin. :P Ehkä se onkin hirveä renttu lopulta?

Ja eikös Ilse tyttöineen asunut Tammisaaressa ihan ekoissa teksteissä, vai muistanko väärin? Ehkä ne on siel kemuttelupaikan naapuritonteilla jossakin? :)

Lähettäjä: Sndy 
Päivämäärä:   5.11.11 14:57:34

Pakko Jerryn ja Henun on jossain yhteyksissä oltava, sillä mustaojan on pakko olla kaikissa tarinoissa mukana.

Päivämäärä:   5.11.11 16:07:56

eiku jessi asu timeouttia tammisaaressa dannin kanssa.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   5.11.11 16:19:11

Ne on jossain kuvitteellisen Tammisalon kieppeillä nyt, ihan oikein.
-----------
Talo ei ollut niin hieno kuin olin ehtinyt pelätä, vaikka se iso olikin. Liskolla esimerkiksi oli ollut hienompaa, uima-allas ja kaikki. Täällä huonekalut olivat vähän vanhanaikaisia ja käytetyn näköisiä, kotoisia sanalla sanoen. Keittiössä oli muutama tyttö, joille minut esiteltiin ja sain ottaa jääkaapista tölkin siideriä, mutta sitten matka jatkui takkahuoneeseen. Siellä istuskeli puolen tusinaa ihmistä, joista tunsin Jaken ja muiden nimet unohdin melkein saman tien. Taisi minua vieläkin vähän jännittää, mutta se alkoi mennä ohi, kun Teemu antoi suukon korvalleni ja veti minut viereensä istumaan matalalle sohvalle. Meitä katseltiin vähän aikaa, mutta sitten olemukseeni ilmeisesti totuttiin ja ihmiset palasivat puhelemaan omiaan lukuun ottamatta yhtä tyttöä, joka nappasi jostain matalan pallin ja istui eteemme.

- Hei! hän sanoi ja tuijotti minua. Hän kuitenkin hymyili, joten oletin, ettei ollut kyse mistään Teemun entisestä tyttöystävästä. Mielestäni Lennu ei kuitenkaan ollut esitellyt häntä minulle. Olin saattanut unohtaa nimet, mutta kasvojen suhteen olin vähän paremmin kärryillä.
- Hei, sanoin varovaisesti.
- Toi on Sara. Kauhea riesa. Mun pikkusisko, Teemu sanoi ja tyttö irvisti hänelle.
- Riesa? Minä?
- No okei, et sä enää ole.
- Mä olen Henriikka, sanoin Saralle ja tunsin hienoista helpotusta, sillä olihan sisko toki parempi kuin tyttöystävä. Jokin kaiversi kuitenkin varoittavasti. Minullahan ei ollut kovin herkullisia kokemuksia kälyistä. Sara näytti kuitenkin mukavalta.
- Mä tiedän. Sen verran mä olen saanut Teemusta irti sen jälkeen, kun se rupesi olemaan ihan omituinen joku aika sitten.
- Ole hiljaa, Teemu sanoi ja potkaisi pallia, jolla Sara istui. Hän näytti vähän nololta, mikä oli tavallaan hellyttävää. Mutta oliko se sittenkään ihan sopivaa aikuiselle miehelle?
- Ja sitten mä tietysti kuulin Akbarilta kaiken teidän pizzatreffeistä, Sara jatkoi. – Niin että kiva nähdä sut elävänä. Mä haluan tietää susta kaiken.

Siihen tuli tilaisuus vähän myöhemmin, kun miehet alkoivat haluta saunaan. Teemu kysyi, pahastuisinko, jos hänkin menisi, vai haluaisinko peräti liittyä seuraan.
- Hulluko sä olet, sen jälkeen, kun mä olen meikannut ja kähertänyt koko iltapäivän? Mene sä vaan, mä juttelen sillä aikaa Saran kanssa, sanoin.
- Oikeesti? Ettei sulle tule ikävää täällä sillä aikaa, kun et sä tunne ketään.
- No mä en sanoisi, että tunnen suakaan vielä kauhean hyvin. Tietysti sä voit mennä.
- Ala painua, säesti Sara, joka oli paukahtanut paikalle pari siideriä sylissään. – Otatko sä uuden?

Minä otin ja Sara istui Teemun jättämälle paikalle. Nyt, kun tiesin katsoa, heissä oli vähän samaa näköä, sitä ei vaan ensin nähnyt, kun Sara oli kovin pikkuruinen ja vaaleahiuksisempi. Silmät kuitenkin olivat samanlaiset, samoin nenän tienoo.
- Sä kuulemma ratsastat, sanoin, sillä vaikka Sara tuntuikin mukavalta, oli se hyvä ja turvallinen aihe, josta saattaisin hyvin puhua vaikka aamuun, ellemme muuta keksisi.
- Joo. Et kai säkin? tyttö kysyi hämmästyneenä.
- En oikeastaan, en enää, mutta aikasemmin.
- Kyllästyit teini-iässä, Sara oletti tietäväisenä.
- Voi ei, mulla ei vaan enää ollu varaa, kun mä muutin omilleni ja rupesin opiskelemaan. Olin mä sillon jo täysi-ikäinen. Onko sulla oma hevonen?
- Mulla on puolikas, mutta älä kerro Teemulle. Se ja porukat luulee, että se on mulla vaan puoliylläpidossa, Sara kuiskasi.
- Millä sä elätät sen? kysyin hämmästyneenä.
- No teenhän mä töitä, ja pappa vähän avustaa. Haluaisitko sä tulla katsomaan sitä joskus?
- Voisin halutakin, sanoin. Aina välillä kaipasin tallin tuoksua niin, että olin jo hilkulla lähteä taputtelemaan Ruskeasuon poliisihevosia, mutta en halunnut luvata Saralle mitään, ennen kuin olisin varma, että tulisimme toimeen. – Missä se on ja millanen? Ja mitä sä teet sillä? Kilpailetteko te?

Me selvitimme toistemme hevoshistorioita perusteellisesti siihen asti, että puuoven taakse kadonneet urokset ilmestyivät taas näkyviin. Se harhautti meidät katsomaan, eikä ihme, kun puolialastomia miehiä paineli juoksumarssia ulos terassin ovesta. Sinne avautui ikkunakin, mutta lasin läpi ulkoa ei näkynyt enää muuta kuin höyrypilviä. Äänet kuitenkin juorusivat, että ainakin joku oli uskaltautunut hankeen.
- Ne meni jo, Sara huomautti ja vilkaisin häntä hiukan nolostuneena. Olin ollut utelias näkemään, miltä Teemu näyttäisi pelkkään pyyhkeeseen pukeutuneena, mutta vaikka se oli ollut varsin miellyttävä näky, ei minun olisi tarvinnut jäädä tuijottamaan.

Lähettäjä: heli(: 
Päivämäärä:   5.11.11 16:38:10

Heeei! Saran heppa on kuitenki henun entinen, tai ne o samassa tallissa tai jotain(:

Lähettäjä: Az 
Päivämäärä:   5.11.11 18:59:09

Mulle tuli kans mieleen et tuleeko Tenttukin kummittelemaan Henun elämään taas. :D Tai sit se on joku Mustaojan kasvatti :D

Päivämäärä:   5.11.11 19:47:24

Mullakin kävi mielessä, että oliskohan toi Saran puolikas Tenttu :)

Päivämäärä:   5.11.11 20:42:02

Oi, tulipa kauhee pakko soittaa mun veljelle! Himassa 3G rikki ja tän päivän ainoot etkot oli tarjolla chapessa kattomassa kun kaverit bilistää.. Onneks koht keikka!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.11.11 22:01:35

TENTTU TAKAS,<3

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   6.11.11 14:48:43

- Sori, sanoin.
- No kai sä saat omaas katella. Siis te kai ootte yhdessä?
- Me tapaillaan, sanoin, sillä emme me olleet solmineet mitään sopimuksia. – Ei kai viikon jälkeen oikeen vielä voi sanoa.
- Vastako te ootte viikon tuntenu?
- Tasan täsmälleen, tai muutamaa tuntia vajaan, vakuutin.
- Ahaa! Sara sanoi merkitsevästi, mutta ei suostunut sanomaan, miksi hän käytti sellaista äänensävyä. Sen sijaan hän kysyi, koska tulisin tallille. – Huomenna?
- Tuskin mä huomenna, jos tänään menee juhlimisen puolelle, arvelin. – Millä tallilla se on?
- Tuomarinkylässä, kai sä tiedät sen? Mutta me kyllä etitään halvempaa.
- Tiedän tietysti, sanoin miettien, montako kertaa olin mahtanut käydä sillä tallilla. Olin jopa kilpaillut siellä.

Siinä vaiheessa yksi toisista tytöistä tuli hakemaan meitä ja takanvierussohvalla jutelleita kahta tyttöä keittiöön. Pelkäsin ensin, että johonkin hommiin, mutta ei. Siellä oli katettu pöytä, jonka ympärille istuimme syömään nakkeja, herkkusieniä – joita en syönyt - ja patonkia sun muuta tyypillistä uudenvuodenruokaa.
- Jos me päästetään ukot syömään ensin, meille ei jää mitään, sanoi yksi tytöistä.
- Tunnetko sä jo kaikki? kysyi Sara minulta, enkä halunnut joutua vaikeuksiin valehtelemalla, että tunsin.
- Mun on pakko myöntää, etten mä muista kaikkien nimiä. Niitä tuli niin paljon yhdellä kertaa, tunnustin.
- Okei, tässä on Lotta, Jassu, Essi ja Eve ja tuolla Hanne, Sara esitteli ja yritin nyt parhaani mukaan painaa nimet mieleeni. Olisi enemmän kuin noloa kysyä ne kolmannenkin kerran. Se olisi yksinkertaisesti epäkohteliasta.

Tytöt olivat mukavia. Uteliaita mutta mukavia ja onneksi Sara oli mukana vastaamassa osaan kysymyksistä puolestani.
- Ei ne voi vielä olla kauhean vakavissaan, ne on tuntenu vasta alle viikon, hän selvitti Teemun ja minun suhteen laadun ja muut nyökyttelivät ja halusivat tietää, mitä tein, miten vanha olin ja missä asuin. Helppoja kysymyksiä, jotka oli helppo heittää takaisinkin, joten tunnelma ei ehtinyt ruveta mitenkään hiljaiseksi ja painostavaksi, ennen kuin saunojia alkoi tupsahdella keittiöön. Teemu tuli ensimmäisten joukossa ja suuntasi suoraan jääkaapille hakemaan olutta. Hän joi siitä ainakin puolet, ennen kuin tuli pörröttämään tukkaani.
- Miten sä olet viihtynyt täällä?
- Hienosti, vastasin tietenkin. Onneksi se oli totta, sillä miten olisin voinut siinä kaikkien kuullen vastata muuta?

Poikien paluu sotki pakan taas ja hajaannuimme sinne sun tänne. Teemu ja minä hajaannuimme olohuoneeseen, jossa televisio näytti melko hiljaisella musiikkikanavaa. Siellä oli mukava sohva, jonka päälle saattoi heittäytyä röhnöttämään, halailemaan ja suukottelemaan. Se oli juuri sitä ajanvietettä, jota olin siltä illalta odottanutkin ja Teemu taisi olla samaa mieltä.
- Tuletko sä mun luokse yöksi? hän kysyi ja siinä vaiheessa hengitimme molemmat aika raskaasti ja minun paidanhelmani oli jotenkin noussut parikymmentä senttiä sieltä, missä sen olisi kuulunut olla.
- Mitä sun luona? kysyin.
- Ihan mitä sä haluat – ainakin aikaa! Ja rauhaa, hän lisäsi, kun Lennu pysähtyi ovelle ja kysyi, halusimmeko me tulla paistamaan makkaraa takassa, ennen kuin lähtisimme ampumaan raketteja.
- Ei kiitos, mene pois, Teemu sanoi ja suuteli minua noin sadannen kerran.
- Ookei… Lennu huikkasi ja meni pois. Minua nauratti.
- Pitääkö meidän mennä ampumaan raketteja? kysyin.
- Eiköhän meidän pidä, kun niitä on tullu hankittua, Teemu arveli. – Vai mitä?
- Kyllä mulle sopii, sanoin, sillä en katsonut voivani sanoa, että mennään mieluummin naimaan. En ollut ihan varma, halusinko sitäkään, tai haluaisinko siinä vaiheessa jos ja kun päätyisin Teemun luokse. Se jäisi nähtäväksi.

Miksi olin niin varautunut? Ihmettelin sitä itsekin. Teemu oli lähestulkoon täydellinen. Miellyttävän näköinen, seksikäs, sopivasti vanhemman ja kokeneemman oloinen ja ilmiselvästi ihastunut minuun. Minäkin olin häneen, kulunut viikko ja se, miltä minusta oli tuntunut nähdä hänet taas, oli todistanut sen. Siltikin mietin ja pohdin asioita enemmän kuin mitä pidin hyvänä. Sen täytyi jotenkin juontaa juurensa ammoiseen romanssiini Jerryn kanssa. Sen jälkeen en ollut ollut rakastunut, enkä osannut olla ihan varma siitä, olinko nytkään, vaikka kamalasti se siltä tuntui. Seksi olisi pelkältään tarjoiltuna ollut helpompaa, mutta tätä ei voinut alentaa pelkäksi himoksi.
- Ehkä yksi makkara menisi kuitenkin, sanoin nousten paremmin istumaan. Teemu saattoi näyttää pettyneeltä, mutta ryhdistäytyi itsekin.
- Mitä sä vaan sanot, muru.

Päivämäärä:   6.11.11 20:27:05

Toi noiden tapailu muistuttaa jokseenkin mun ja ukon tapailua... Tulee lukiesa iha sellai fiilis, et aikansa ko ne on yhessä, ni se on samanlaisia ko meki.

Nyt tuli hinku lähteä ukon luokse bändikämpälle kattomaan miten sillä sujuu soitto :D. Kestääköhän polvet, jos fillaroin sinne, tai löydänköhän ylipäänsä sinne (kun en muista meneekö koko matkan tossa jalkakäytävä vieressä).

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   7.11.11 17:03:07

jatkuu!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   7.11.11 17:36:09

Liityimme toisten seuraan ja nähdessäni pitkäpiikkiset, takorautaiset makkaratikut olin iloinen siitä, ettei kukaan ollut juonut liikaa ja ruvennut riitelemään kenenkään kanssa. Sellainen ei jotenkin tuntunut sopivankaan tänne. Porukka oli harmoninen kuin ikivanha, yhteen kasvanut heimo ja sikäli, kun saatoin nähdä, minä olin ainoa ulkopuolinen. En silti tuntenut itseäni sellaiseksi. Minut oli otettu hyvin vastaan ja minulla oli kotoisa olo nytkin, kun raahauduimme esiin, joskin jotkut virnistelivät ja heittelivät merkitseviä silmäyksiä. Se oli kuitenkin hyväntahtoista ilmeilyä, enkä piitannut heidän silmäyksistään, sillä nekin tulkitsin ystävällisiksi. Ja minulla oli melko vainoharhaiset tuntosarvet.
- Millasena sä haluat makkarasi? Teemu kysyi siirtyessään jonottamaan vuoroa hiilloksen ääreen.
- Karrelle poltettuna, ilmoitin.
- Et kai?
- No ei haittaa jos siinä on vähän mustaa. Eikä vaikka siinä ois paljon mustaa.
- Henriikka tykkää mustasta makkarasta, hörähti Jakke ja mulkaisin häntä. Se ei mielestäni ollut ihan hauskaa.
- Voin mä sen syödä vaaleanpunasena ja raakanakin, jos se sua jotenkin ilahduttaa, tokaisin. Kurotin ottaakseni Teemun kädestä grillimakkaran, jota hän oli asettelemassa haarukkaan, mutta hän väisti.
- Näpit irti. Paistetaan sulle mustaa makkaraa, oikeen kova jytky.
Sen jälkeen minun oli melkein mahdotonta syödä sitä körtsää, jonka Teemu minulle ennen pitkää ojensi. Minua nauratti ja nolostutti. Olisin yhtä hyvin voinut nuoleskella banaania. Menin keittiöön, josta löysin veitsen ja haarukan ja söin makkarani ilman vihjailuja.

Kun kello alkoi lähestyä keskiyötä, lähdimme kaikki ulos. Takapihalta pääsi jäälle, joten pitkälle ei tarvinnut kävellä. Pojilla oli kassikaupalla raketteja ja he ampuivat niitä innoissaan kuin olisivat olleet kymmenen vuotta nuorempia jokainen. Me tytöt seisoimme kaaressa ympärillä ja ainakin minulta pakkanen alkoi pian viedä huvittumisen. Aloin sittenkin miettiä kotiin lähtemistä.
- Nyt mennään takasin juhlimaan! huudahti joku tytöistä, kun raketit loppuivat ja Teemu ehätti vierelleni.
- Onko sulla kylmä? hän kysyi.
- Aika lailla, myönsin.
- Mitä sä sanoisit, jos lähettäis? Sulle tulisi lämmin, kun käveltäisiin mun luokse, hän kuiskasi.
- Asutko sä niin lähellä?
- Jep, ihan tossa, hän huitaisi epämääräiseen suuntaan.
- Se kuulostaa hyvältä, päätin. Meitä ei kauheasti estelty, mutta muutamia vihjailevia katseita ja lauseenpätkiä rekisteröin, kun haimme kassimme.
- Soitellaan siitä, koska sä tulisit mun kanssa tallille, Sara sanoi. – Soita mulle häläri niin mä saan sun numeron.

Tottelin ja pääsimme lopultakin lähtemään. Teemu oli antanut vähän liian positiivisen kuvan matkasta. Sitä oli ainakin kaksi kilometriä, ellei kolme, mutta siinä hän oli oikeassa, että käveleminen lämmitti, samoin se, että hän piti minua kädestä tai välillä vyötäröltä. Määränpäämme oli kerrostalon toisessa kerroksessa, eikä niillä seuduilla enää haissut raha, vaikka alue kohtuullisen siistiltä näyttikin. Hän päästi minut sisään ja auttoi takin päältäni.
- Haluaisitko sä jotain?
Minä haukottelin. Väsytti kyllä jo hiukan, mutta en osannut päättää, olisiko liian vihjailevaa vain ehdottaa, että painuisimme suoraan sänkyyn.
- En, mut on syötetty ja juotettu ihan täyteen. Näytä nyt millasta sulla on täällä, pyysin sen sijaan voittaakseni aikaa. Teemu riisui oman takkinsa ja vei minut peremmälle. Asunto oli kaksio, isompi kuin Helin ja minun, joskin keittiö oli pienempi. Mahtui sinne kuitenkin ruokapöytä. Huonejärjestys ei olisi sopinut kimppa-asumiseen, sillä suurehko olohuone oli kaiken keskellä ja sieltä mentiin niin keittiöön, parvekkeelle kuin makuuhuoneeseenkin.

- Tämmöstä, Teemu sanoi, kun päädyimme viimeksi mainittuun. Kaikkialla oli vähän epämääräisen sekaista – siellä paita, täällä lasi tai lautanen – mutta pahempaakin olin nähnyt. Paljonkin pahempaa.
- Kiva, sanoin. En sitten keksinyt mitään vähemmän laimeaa, joten pyörähdin halaamaan Teemua. Muuten en olisi tehnyt sitä siinä sängyn vieressä, mutta olin ehtinyt päättää, ettei minua haittaisi kaatua sinne hänen kanssaan. – Onko siinä puhtaat lakanat?
- Tietysti on. Luuletko sä, etten mä olisi vaihtanut niitä, jos mulla on mahdollisuus saada sut yökylään? Teemu naurahti ja tunsin, miten hänen sormensa haparoivat paitani reunaa. – Haluatko sä nukkumaan?
- Taidan haluta, kuiskasin.
- Saanko mä riisua sut?
- Saat odottaa, että mä käyn vessassa, sanoin käytännöllisesti ja vetäydyin vähän kauemmas.
- Haluatko sä pyyhkeen?
- Mulla on kassissa, tunnustin naurahtaen. – Ja hammasharja.

Palasin noin kymmenen minuutin kuluttua, jolloin Teemu oli sammuttanut kattolampun ja jättänyt päälle vain lukulampun, joka oli kiinnitetty seinään. Hän oli riisunut sinikuvioisen paitansa, mutta hänellä oli edelleen farkut ja valkoinen t-paita. Oli helppo muistaa, miltä hän oli näyttänyt ilman niitä aikaisemmin illalla, pelkässä pyyhkeessä ja arvelin, että näkisin sen kohta uudestaan. Hän nousi minua vastaan ja antoi minun kiskoa paitansa pois, sitten hän riisui minun ja avasi housujeni napin ja vetoketjun niin, että ne valahtivat vähän.
- Sä olet niin kaunis, hän sanoi.
- Painutaan sänkyyn, sanoin ja avasin Teemun farkut niin, että ne valahtivat nilkkoihin. Se oli fiksuin lause niistä, jotka päässäni pyörivät. Tiputin omatkin pitkikseni pois ja potkaisin ne sivummalle, sukat olin jo jättänyt eteiseen vessasta tullessani. Hyppäsin sänkyyn ajatellen, että alusvaatteista ehtisi hankkiutua eroon sielläkin, eikä Teemu aikaillut tulla perässäni. Hänen ihonsa tuntui kuumalta, kun hän veti minut syliinsä ja suuteli minua.
- Mä olen rakastunut suhun, hän ilmoitti. Se oli tietysti mukava kuulla, mutta juuri nyt sillä ei ollut suurtakaan väliä. Vähät rakastumisesta, halusin vain, että hän rakastelisi minua.

Lähettäjämansikkamies 
Päivämäärä:   7.11.11 18:02:23

vähän lyhyitä pätkiä kun ei tapahdu mitään maatamullistavaa :/ ei mulla muuta, jatkoa heti huomenna! (::

Päivämäärä:   7.11.11 20:25:26

Eka toi Teemu oli riisunu paitansa ku Henu tuli suihkusta, mut jo kaks lausetta myöhemmin Teemu sit antaa Henun riisua paitansa... Öö, mikä tässä ei nyt täsmää?

Mutta lisää, ja kunnon pätkää jooko? Semmonen mis tapahtuuki jotai kivaa, ei tällasia tylsän tapahtumattomia pätkiä. Tahtoo äksöniä!

Lähettäjä: hernerokka 
Päivämäärä:   7.11.11 20:46:52

Hän oli riisunut sinikuvioisen paitansa, MUTTA HÄNELLÄ OLI EDELLEEN FARKUT JA VALKOINEN T-PAITA. :)

Päivämäärä:   7.11.11 20:47:27

flanu, se oli riisunut sinikuvioisen paidan ja jättänyt valkosen t-paidan vielä alle ja sitten sen henu ilmeisesti riisui?

Päivämäärä:   8.11.11 14:05:12

Oho, mä oon näköjään vähän hypänny puolen lauseen yli :D. Mun moka...

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   8.11.11 18:01:47

missä päivän pätkä? =(

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   8.11.11 19:37:08

Tässä. Piti käydä eka tallilla.
Flanu jo melkeen säikäytti mut tolla paitajutulla, onneks muut tulitte korjaamaan, ettei tarvinnu rynnätä tutkimaan :D
----------
15. Näin tahdon olla vaan
Noin tuntia myöhemmin makasin selälläni keskellä sänkyä ja tuijotin kattoa, johon lamppu heitti pyöreän, valoisamman läikän. Olin ajelehtimaisillani jonnekin pois, vaikken halunnut. Minulla oli niin hyvä olo, etten halunnut nukahtaa. Ehkä oli ollut pikkuisen kauan aikaa siitä, kun olin viimeksi harrastanut seksiä, mutta veikkaan, että minulla olisi ollut samanlainen olo, vaikka olisin ollut jonkun kanssa edellispäivänä. Teemu piti kättään alavatsallani ja hengitti kaulaani. Ellei minulla olisi ollut niin kuuma, olisin kääntynyt ja kietonut raajani hänen ympärilleen. Nyt oli kuitenkin parempi olla olematta ihan kiinni.
- Kaikki okei? Teemu kysyi ja käänsin hitaasti päätäni hänen suuntaansa.
- Paremmin kuin okei. Mitä sä kuvittelet?
- Mistä mä olisin voinut tietää, kun sä et sano mitään?
- Mä olen liian puhki puhuakseni, naurahdin.
- Oletko sä liian puhki tullaksesi mun kanssa parvekkeelle?
- Parvekkeelle? Hassuko sä olet?
- Mä kaipaan tupakkaa, hän tunnusti.
- Mä en tiennyt, että sä poltat.
- En mä yleensä poltakaan, mutta nyt ois semmonen hetki.

Mietin sekunnin ja päätin, että pakkasilma tuntuisi nyt hyvältä.
- Voin mä tulla, sanoin ja nousin sängystä laiskasti ja venytellen. Teemu otti peiton ja kääri sen ympärilleni niin, että olin kuin kotelossa kaulasta varpaisiin.
- Eihän me haluta, että sä vilustut, hän naurahti. Tuntui miellyttävältä tulla paketoiduksi sillä tavalla. – Eikä me varsinkaan haluta, että naapuritalon pervot näkee, mikä herkkupala täällä on.
- Mitä jos ne stalkkaakin sua?
- Mä vedän jotain päälle, Teemu sanoi ja kiskoi farkut jalkaan.

Parveke ei ollut lasitettu ja siellä oli lunta. Oven vieressä oli kuitenkin kolme paria erilaisia tossuja, joista Teemu valitsi lämpimimmän näköiset ja kumartui pukemaan ne jalkoihini.
- Mulle tulee Tuhkimo-olo, tirskahdin, vaikka ei ollut mitään epäilystä siitä, ettäkö tohveli olisi kirrannut sen paremmin varpaasta kuin kantapäästäkään. Se oli ainakin kokoa 43.
- Sun pitää tuoda tänne jotkut sopivammat tossut, Teemu sanoi. – Nää on kaikki sulle isoja.
- Ai pitää? toistin, sillä se puhui jatkuvuudesta. Olin realisti siitä huolimatta, että minulla oli hélvetin hyvä olo ja että Teemu oli puhunut rakastumisesta vähän aikaisemmin. Se rakastuminen olisi saattanut haihtua taivaan tuuliin yhtaikaa kiihkon kanssa ja äkkiä ymmärsin, että siinä tapauksessa olisin ollut hirveän pahoillani.
- Mä oletan, että sä oletat, että me mennään tupakalle rakastelemisen jälkeen toistekin, sanoin.
- Totta hitossa. Tuo joku kylpytakkikin. Vaikka musta onkin kiva, että sä olet kääriytynyt mun peittoon, Teemu sanoi ja työnsi oven melkein kiinni takanamme. Parvekkeella oli pieni, pyöreä pöytä ja pari tuolia. Hän istui toiselle ja veti minut syliinsä. – Haluatko sä?
- Mä todennäköisesti tukehdun siihen, mutta jos sä poltat niin kai mäkin voin yrittää, sanoin. Kokeilin aina silloin tällöin, mutta nyt en ainakaan sitten viime kesän ollut viitsinyt.

Nyt polttaminen tuntui sopivan tilanteeseen. Tässä oli muutakin uutta minulle, kuten Teemu, parvekkeella istuminen pakkasyössä ja kevyesti ilosta pörräävä pää. Kokonaista en kyllä halunnut vetää ja annoin sen Teemulle, kun hän oli polttanut omansa.
- Haluatko sä nyt jotain? hän kysyi.
- Haluan, takasin sänkyyn sun kanssa, naurahdin ja hän puristi minua nopeasti.
- Mä kyllä tarkotin jotain syötävää tai jotain, mutta käy toikin.
- Me ehditään syödä aamulla. Tai joskus ens viikolla. Painutaan nyt vaan takasin.
- Selvä!
Hän nousi seisomaan, minä edelleen hänen sylissään ja alkoi kantaa minua takaisin sisään. Kiljaisin, mutta se muuttui nauruksi pian. Minä en ollut tottunut siihen, että minua kannettiin. En minä nyt mikään amatsoni ollut, mutta kuitenkin noin 170-senttinen, en mikään taskupainos. Teemulla ei tuntunut olevan mitään hankaluuksia viedä minut makuuhuoneeseen asti, missä hän nosti minut sängylle ja palasi sitten vasta laittamaan parvekkeen oven kiinni.
- No niin. Mihin me jäätiinkään, hän kysyi palatessaan.

Aamulla en herännyt ennen seitsemää tai muutenkaan älyttömään aikaan. Minulla ei ollut morkkista, joka olisi herättänyt, ja toisaalta olimme kai nukahtaneet vasta joskus neljän tai viiden aikaan kunnolla. Oli valoisaa, kun avasin silmäni ja avasin ne vasta, kun olin pistänyt palikat päässäni järjestykseen ja yrittänyt ottaa Teemusta kiinni, mutta tavannut vain ryppyisen lakanan. Ensimmäinen ajatukseni oli, että hän oli saanut haluamansa ja häippäissyt, mutta sitten muistin, että olimme hänen luonaan emmekä minun. Olo jäi vähän ontoksi silti. Miksei Teemu ollut vieressäni? Olisin halunnut hänet siihen.

Aloin harkita toimintavaihtoehtoja. Voisin jatkaa nukkumista, paitsi ettei minua enää nukuttanut. Voisin teeskennellä, että jatkoin nukkumista, mutta mitä järkeä oli teeskennellä, jos ei kukaan ollut näkemässä? Voisin nousta ylös, kääriytyä taas peittoon ja tallustella katsomaan, oliko Teemu suihkussa tai katsomassa telkkaria. Voisin nousta ylös, pukeutua ja lähteä kotiin. Viimeisessä vaihtoehdossa oli kieltämättä eniten munaa, mutta valitettavasti se houkutteli minua vähiten. Päätin tehdä kompromissin, kiskoa vähän vaatteita ylleni ja mennä katsomaan, oliko Teemu jossain.

En ehtinyt liikahtaakaan, kun isäntäni tönäisi oven levälleen ja astui sisään. Hänellä oli yllään vain kullankeltaiset kalsarit, hänen tukkansa oli toiselta puolen tavallista enemmän pystyssä ja hän kantoi tarjotinta. Minä suorastaan nolostuin ja melkein löin kädet ristiin siitä onnesta, etten ollut ehtinyt ruveta valmistelemaan näyttävää poistumista.
- Mä toin kahvia. Ja mehua ja vissyä, Teemu sanoi ylpeänä ja minä vääntäydyin istumaan sängynpäätyä vasten, nostaen peiton kainaloihini. Ei kaikkea viitsinyt aamiaispöydässä esitellä.
- Mä olen sanaton, sanoin. – Aamiainen sänkyyn, voi jehna!
- Mitä sä haluat ensin? Teemu kysyi kohteliaasti ja laski kantamuksensa yöpöydälle. Hyvä niin, en halunnut saada kuumaa kahvia syliini.
- Suukon, sanoin. Hän ei olisi voinut keksiä parempaa tapaa tehdä vaikutusta minuun.
- Saat, mutta sitten sun pitää juoda kahvisi, ennen kuin se jäähtyy. Mä laitoin sinne niin paljon kermaa.
- Sä muistit, että mä haluan kermaa!
- Mä muistan kaiken, mikä suhun liittyy.

Lähettäjämansikkamies 
Päivämäärä:   8.11.11 19:45:35

Mä en vieläkään oikein lämpeä tolle Teemulle... Se on jotenkin niin mairea ja imarteleva.. Ja mikä pahinta, se ei ole Jerry!!

Päivämäärä:   8.11.11 19:48:52

Voi awwwwwwww noita! Näitä lukiessa kyllä täytyis varmaa lukee aina pätkä kahesti, ettei kämmäile tollee miten aiemmin onnistuin^^

Tsorppa säikytyksestä, semmosta se vaan on.

Lähettäjä: salde 
Päivämäärä:   8.11.11 19:53:15

Mä en kyllä tiiä.. jotenkin toi teemu on karmiva! :D Liian lipevä ja limainen. Tulee just mieleen vähän Juhana. Mutta voi myös sen takia tosi ärsy, etten tykkäis tuommosesta muutoinkaan.

tai ehkä musta kaikki on ollut viimepäivinä karmivaa, koska mulla on eka vuoro huomenna ja mua jännää ihan hiisisti! varmaan saa taaskaan unta ja ääääk. tulisiko joku kumauttamaan mut nukuksiin?

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   8.11.11 19:57:05

Haaaa Salde! Entäs torstaina? Mä oon menossa hunningolle ja takuulla kaipaan taksia joskus iltamyöhemmällä!

Päivämäärä:   8.11.11 20:08:57

No hei olihan Jessi ja Veskukin joskus ihan liimautuneita toisiinsa ja silti te rakastatte Veskua! Nyt yli siitä Jerry syndroomasta ;) Minkäs sille voi ettei sille Henu kelvannu!

Lähettäjä: Lasikannu 
Päivämäärä:   8.11.11 20:09:04

samaa mielt muitten kans, kyl toiteemu on liian lipevä,ainaki min makuu, mut ehkä jonain päivänä Henu löytää Jerryn uuestaa.... :dd

Päivämäärä:   8.11.11 20:17:14

mä en oo tällä viikolla kun keskiviikon töissä ja teen tän kuun pelkkää aamuvuoroa, notta joku toinen kerta! :D

Lähettäjä: Piaff 
Päivämäärä:   8.11.11 20:35:53

"No hei olihan Jessi ja Veskukin joskus ihan liimautuneita toisiinsa ja silti te rakastatte Veskua!"

Mutku se on Vesku! Ihan eri asia!
Se ei ole limainen, laskelmoiva, tai muutenkaan mitenkään erityisen epäilyttävä yksilö. Teemu on mukamas niin täydellinen että siinä on pakko olla jotain vikaa. :D

Ainakin yksi pahemmanlaatuinen epäkohta siinä on - se ei ole Jerry.

Lähettäjä: tripi 
Päivämäärä:   8.11.11 20:39:56

On toi kyllä aika karmivaa että tollasen tuntemisen jälkeen väittää olevansa rakastunut. Mä juoksisin karkuun aika äkkiä, ainakin jos nyt hyppäis joku tommonen syliin.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   8.11.11 20:48:23

Ei mulle tullu mieleenkään, että Teemu vois olla teidän mielestä noin Epäilyttävä... :D
Oisko mahdollista Henun löytää joku muu Oikea kuin Jerry?

Salde no problem, tästä se pikkujoulukausi vasta alkaa... ;)

Päivämäärä:   8.11.11 20:53:58

toihan olis aivan ihanaa kohtelua, jos ne tuntis toisiaan vähänkään paremmin ja tietäis toistensa tavoista ja tottumuksista enemmän! alkuhuumaa sen jälkeen kun on pikku hiljaa tutustuttu. Kunhan noi ei heti syöksy kauhean syvälle

Päivämäärä:   8.11.11 21:29:05

Mä en kyllä tajua teitä! :D Henu sentää meni omaan kotiin yöksi ku jessihän muutti suunnilleen suoraan veskun kämpille :D ootte ihan hassuja

Päivämäärä:   8.11.11 21:37:12

Teemu on kyllä tosi epäilyttävä :D Jerry vaa takas! ;)

Lähettäjämansikkamies 
Päivämäärä:   8.11.11 21:54:55

Vesku on Vesku ja Vesku oli ihan erilainen ku toi TeemuJuhana! Ehkä Teemu on joku Juhanan lapsi tai pikkuveli tai muuten vaa joku sukulaine!! :o Ja Jerry voi mun puolest tulla takaisin jos nyt se on vähän Henun perää ja et se ei ois nii etäne sitä kohtaa nyt. Sellanen ku se oli siel laival ni aaaw :):)

Lähettäjä: Rianna 
Päivämäärä:   8.11.11 22:43:27

Miks ihmeessä joku tykkää Jerrystä? :O Varmaan se on tuttu ja turvallinen suomalainen jurottaja...?

Lähettäjä: Emsku 
Päivämäärä:   8.11.11 23:18:17

Siis nyt te ootte kyllä käsittäny jotain ihan väärin. Siis Teemun ainoa vika on se, et se ei ole LEKSA!!

Lähettäjä: campsu 
Päivämäärä:   8.11.11 23:19:25

jerryn siasta tietty käy myös leksa ;)

Päivämäärä:   9.11.11 09:49:21

te puhutte jerrystä ihanko te olisitte itte ollu sen kans yhessä ja teemu olis vaan joku laastarisuhde x)

Sennnu hei, kipsi läks eilen, jee!

Päivämäärä:   9.11.11 15:51:44

campsu oikeessa, kyllähän Leksakin käy ;))

Lähettäjä: Puskista 
Päivämäärä:   9.11.11 15:55:37

Niin paljon kun mä sun tarinoista tykkäänkin, mua ihan suuresti ärsyttää se, kuinka aikasin nää aina sanoo rakastavansa! Haloo ne on tuntenu vasta viikon, ei sillo voi vielä rakastaa!

Vai oonko mä vaan outo ja kieroutunu ku oon seurustellu kohta 2kk (hui:O ) ja en silti rakasta sitä viä?

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   9.11.11 17:09:32

Des, hienoa! Toimiiko se?
Puskista, meitä on monenlaisia. :D Ja Teemu nyt on tommonen. :D
---------
Iltapäivällä minun piti lähteä, sillä en ollut ajatellut tarpeeksi optimistisesti pakatakseni vaihtovaatteita ja aloin kaivata suihkua. Teemu tarjosi omaansa ja tarjoutui seuraksenikin, mutta minun oli kieltäydyttävä.
- Me ollaan menossa mun äidin luo syömään, selitin.
- Te? Me?
- Heli ja minä. Haluatko sä tulla mukaan? esitin uhkarohkeasti ja vilpillisesti. En todellakaan tarkoittanut sitä.
- En mä taida voida. Mua vähän niinku odotetaan töihin. Jos sä olisit jääny tänne, niin… mutta perhepäivällinen ei…
- Eikö sulla koskaan ole vapaata? naurahdin hänen hajanaiselle selittelylleen.
- Ei sillon, kun on näin rahakkaita päiviä.
- No niin. Sitä paitsi ellen mä koskaan menis pois, mä en vois tulla takasin, huomautin Peppi Pitkätossua lainaten.
- Mitä to on tarkottavinaan? Teemu nauroi.
- Se on filosofiaa!
- No älä loukkaannu. Mä en vaan haluaisi että sä lähdet. Tuletko sä illalla takasin?
- Voin tullakin, sanoin ajateltuani hetken. Seuraava päivä olisi sunnuntai ja minulla olisi joka tapauksessa vapaa.
- Muista sitten ottaa tossut.
- Ai, tiedossa lisää tupakkatuokioita?
- Jos se vaan minusta riippuu.

Hymyilin vielä, kun pääsin kotiin, vaikka matka olikin hidas ja monivaiheinen. Melkein kaduin, etten ollut soittanut Helille ja pyytänyt häntä hakemaan minua autollani, mutta toisaalta pitkä siirtymä antoi minulle aikaa valua normaalitasolle. Välillä kaduin, etten ollut jäänyt ja houkutellut Teemuakin lintsaamaan töistä, mutta toisaalta olin vakaasti sitä mieltä, että olisi mukavampaa palata sinne kuin pysyä siellä. Ratikassa pari pysäkkiä ennen kotia aloin pohtia, miksi. Minulla ei ollut juurikaan seurustelukokemuksia ja rakastumiskokemusteni perusteella minun olisi pitänyt jäädä Laajasaloon Teemuun takertuneena. Mutta nyt minun oli pakko tunnustaa, etten ollut enää sama tyttö, joka oli rakastunut Jerryyn. Olin realistisempi. Paskat, olin arempi. Kangistuin kauhusta, kun ajattelin, että Teemu lemppaisi minut, jos olisin liian innokas.

Heli oli eteisessä minua vastassa ja hän kirjaimellisesti hyppi tasajalkaa.
- Miksi sä et vastaa puhelimeen?
- En mä ole kuullu sen soivan, sanoin hätääntyneenä. – Miksi sä tanssit? Mikä hätänä?
- Ei mikään! Paitsi että kello on paljon!
- No eihän se nyt vielä oo paljon!
- No mutta Viltsu on soittanu jo kaks kertaa että ottaako ne mut kyytiin vai tuletko sä mukaan!
- Voi nuppu-kulta, naurahdin. – Mun akku on varmaan loppunu. Mikä on tän hetken status?
- Se, että mä soitan Viltsulle, että me tullaan omalla kyydillä. Jos sä olet ajokunnossa, siis.
- Voi, olen mä. Mä vaan haluan äkkiä käydä suihkussa, Puol tuntia.

Niin idioottimaiselta kuin se tuntuikin, äiti oli onnistunut tekemään uudenvuodenpäivästä jotain, joka oli minun päässäni hyvin lähellä sukujoulua. Se oli alkanut silloin, kun Minttu oli saanut Minean ja siitä lähtien se oli jatkunut. Minttu, Viltsu ja Heli eivät tietenkään jouluna päässeet sukujoulustaan toiseen joulupöytään, mutta uudenvuodenpäivänä heillä oli jo aikaa. Minä olisin mielelläni pistänyt äidin pitämään omat päivällisensä jonain muuna ajankohtana, sillä poikkeuksetta äiti oli krapulassa. Perttikin oli, mutta hänestä sen näki huonommin ja aina me saimme jotain hyvää ruokaa, joka ymmärtääkseni oli laitettu uuniin jo joskus edellisyönä. Näihin olosuhteisiin nähden olin tavallaan ylpeä siitä, että olin ajokunnossa. Olisin ollut jo monta tuntia sitten, jos vaan olisin miettinyt lähtemistä Teemun luota.

Nyt kävin pikasuihkussa, kuivasin hiukseni ja vaihdoin vaatteet. Heli oli jo valmiina ja tiesi kertoa, että Minttu ja Viltsu lapsineen olivat juuri startanneet.
- Mun äiti on aina ollut mun suurin trauma. Mä en jaksa uskoa, että mä käyn ja tulen käymään sen luona joka vitun vuoden ensimmäisenä päivänä, äyskin Helille, kun lähestyimme autopaikkaani. Vähän muodon vuoksi, mutta oli siinä siteeksi totta.
- No mutta eihän sun ole pakko.
- Ai?
- Musta se on kivaa, Mintusta ja sun mutsista se on kivaa. Mikä sua sinne raahaa, jos et sä kerran halua?
- Sinä ja Minttu ja lapset ja Viltsu!
- Ja äiti, Heli sanoi hiljaa ja hellästi.
- @!#$ you.

Älkää käsittäkö väärin. Minä rakastin äitiäni. Ei siitä päässyt mihinkään. Olin ruvennut pikkuhiljaa olemaan onnellinen siitä, että hän oli löytänyt Pertin, vaikka sen tunnustaminen olikin sitten ihan toinen juttu. Halusin tai en, en voinut jäädä pois bileistä, joihin Minttu, paras ystäväni, Viltsu, hänen miehensä ja Heli, edellisen serkku ja minun kämppikseni menivät joka vuoden ensimmäisenä päivänä. Tänä nimenomaisena uutenavuotena olisin ehkä saattanut jäädä pois, jos Teemulla olisi ollut vapaata, mutta ehkä en sittenkään. Minä rakastin rutiineja. Enemmänkin kuin rakastin, elin niistä. Voisin huonosti, jos joutuisin luopumaan niistä.

Tällä kertaa meille tarjottiin hirvenlihapataa, johon oli jossain vaiheessa heitetty sieniä mukaan, ja perunamuusia. Minä noukin sienet pois annoksestani ja syötin ne Vallulle, jolla ei ollut ennakkoluuloja minkään suhteen. Tietysti minä olin joutunut maistamaan mitä kamalimpia asioita koulussa, kuten etanoita ja simpukoita, mutta vapaaehtoisesti en söisi muuta kuin mistä pidin. Heli odotti siihen asti, että sain suuni täyteen ja julisti sitten:
- Henriikalla on mies!
Olin tiennyt, että hän tekisi sen, se oli käynyt matkalla niin selväksi, etten ollut viitsinyt paljon edes maanitella häntä vaikenemaan. Oli noloa olla mankumaija.
- Ai nytkö se on jo virallista? kysyi Minttu ennen kuin kukaan muu ehti edes avata suutaan. Äiti oli melkein yhtä nopea.
- Ihanko totta? Onpa kiva kuulla! Minkälainen kaveri se on?
- Ei mitenkään virallista, mitä sä sillä sitten tarkoitatkin, sanoin Mintulle.
- No tämmöstä julkistustilaisuutta!
- Toi siitä on vastuussa, sanoin ja osoitin Heliä. – Niin että julkistakoon vaan ihan rauhassa lisää.

- No, rykäisi Heli. – Sen nimi on Teemu. Me tavattiin se jouluaattona ja se näytti olevan menoa ensi silmäyksestä. Jos ne ei oo tavannu jonain päivänä niin ne on soitellu kerran tunnissa ja nyt Henriikka oli sen kanssa viimesen vuorokauden.
- En ihan, yritin oikaista, sillä en minä ihan kahtakymmentä neljää tuntia ollut ollut. Kaksikymmentä vain suunnilleen, vaikka ei sillä nyt suurta merkitystä ollut.
- Se on varmaan mukava sitten. Koska me tavataan se? kysyi äiti.
- No ette vielä! Ei viikossa vielä selviä, onko se tapaamiskelposta tyyppiä ollenkaan, puuskahdin.
Suoraan sanottuna minua riepoi se, että Teemua ja tarkemmin sanottuna minun mahdollista orastavaa rakkauselämääni käsiteltiin siinä kaikkien kuullen. Viltsun kuuntelemisen nyt olisin vielä juuri ja juuri kestänyt, ja hän keskittyikin ruokaan sen näköisenä, ettei ollut senttiäkään kiinnostunut, mutta äiti ja Pertti. Yh, oli yhtä inhottavaa antaa heidän ajatella, että minulla oli joku mies kuin ajatella, että hekin todennäköisesti harrastivat seksiä, vaikka olivat vanhoja ja pulleita.

Ei hitto. Minun ei olisi pitänyt ruveta ajattelemaan sitä. Ruokahaluni katosi kokonaan, enkä mitenkään saanut pistettyä suuhuni viimeisiä lihapalasia.
- Kiitos ruoasta, sanoin ja katselin ympärilleni. Muilla menisi vielä hyvän aikaa. – Jospa mä meen valmistelemaan sen ruunanrupukan alamittaisten riemastustuokiota varten, ehdotin tahallisen verhoilluin sanakääntein. Jos Minni ymmärtäisi, että puhuin lasten talutusratsastuksesta, hän ei takuulla söisi enää murenaakaan.
- Älä nyt kiirehdi! Jälkiruokaakin olisi, ja ethän sä kertonut vielä mitään siitä pojasta! äiti huudahti.
- Enkä aio kertoakaan. Mä menen pois niin te saatte tentata Heliltä kaiken, tuhahdin ja panin tyytyväisenä merkille muutaman nolostuneen ilmeen.

En minä ollut kovin loukkaantunut kaikkien uteliaisuudesta, vaan ehkä hiukan imarreltukin. Silti tilanne oli minusta epämukava ja lähdin siitä pois, kun kerran pystyin. Menin ulos ja lupaukseni mukaan hain Onnin tarhasta. Se oli karhumaisessa kunnossa ja näytti täysin tyytyväiseltä oloonsa, vaikka oli pakkasta, eikä sillä ollut loimea. Epäilin, ettei sitä ollut harjattu kunnolla talven tulon jälkeen ja minäkin vain lähinnä kampasin sen selän piikkisualla. Jos pakkaset kiristyisivät, se tarvitsisi kaikki karvansa. Ehdin hyvin myös satuloida ja suitsia sen ennen kuin muut tulivat ulos, lapset läähättäen ja vinkuen innostuksesta. He kuulostivat vähän koiranpennuilta.
- Nosta mut! Minni vaati kaikilta yleisesti eikä kai oikein keneltäkään erityisesti, mutta väistin taka-alalle ja annoin äidin huseerata lapsen kanssa.
- Jos mä joskus saan lapsia niin Mintun lapset on takuulla ykkösiä ja ne kakkosia, sanoin Helille puoliääneen.
- Älä esitä säälittävää, ei tietenkään ole.
- Niinhän Minttu ja minäkin ollaan, ykkönen ja kakkonen. Jos se ei olisi mun vanhin ystäväni, mä en ehkä sietäisi sitä.
- Niin niin, joo joo, Heli huokaisi. Olimme puhuneet aiheesta kymmeniä kertoja, ja kertaakaan en ollut saanut häntä uskomaan, että olin ihan tosissani.

Päivämäärä:   9.11.11 19:52:50

Mä tiedän ton Henun tunteen joulunvieton suhteen, mut kun ei oo muutakaan paikkaa, ko äidin tykönä, ni no can do...

Päivämäärä:   9.11.11 20:39:25

onko joulua edes pakko viettää? päivä muiden joukossa.

Lähettäjä: álávíívádésíré 
Päivämäärä:   9.11.11 23:23:58

Musta perhejoulu on ihan kiva, jos sieltä pääsee tarvittaessa pakoon. Tänä jouluna ei taida päästä, ja varmaan siinä vaiheessa oon muutenkin kurkkuani täynnä vanhoja ku oon asunu siellä jo kuukauden...

Tripille mun piti kuulemma sanoa, et mikään ei oo niin seksikästä kuin mekaanikko, paitsi se mekaanikko, joka on just korjannu sun auton ,)

Lähettäjä: Sennnu_w 
Päivämäärä:   10.11.11 13:40:22

Päivän pätkä vähän etuajassa, kun keksin, miten sumplia sen tänne täältä töistä. :)
-------------------------
16. Tallilla
Petteri, jota olin paikannut väliviikon, palasi töihin muina miehinä seuraavana maanantaina ja vaikka olin vähän toivonut, että hän saisi potkut ja minä hänen työpaikkansa, ei niin tapahtunut. Kaveri onnistui saamaan pomon uskomaan, että tämä oli itse mokannut ja unohtanut jo sovitun vuosiloman tai jotain. Hän sai päänsilityksiä ja minä sain lähteä kotiin. Hitto, että minua otti päähän. En harmistukseltani pystynyt edes menemään työkkäriin ilmoittautumaan sinä päivänä, vaikka se kai olisi ollut fiksu veto.

Se hyvä puoli työttömyydessä oli, että minulla oli aikaa. Heli aloittaisi työt Perttilässä loppiaisen jälkeen, joten hän halusi viettää siihen asti huoletonta joululomaa ja minä saatoin hyvin käydä hänen kanssaan iltaisin rimpsalla. Teemu oli illat töissä, mutta se ei estänyt minua matkustamasta ravintolasta yöbussilla hänen luokseen. Soitin matkalta ja hän tuli avaamaan minulle alaoven tai heitti avaimet parvekkeelta, sitten me yleensä painuimme sänkyyn. Se ei ollut pelkkää hyvää seksiä, mutta ihan riittämiin sitäkin ja yleensä palailin kotiin iltapäivällä, kun Teemu alkoi valmistautua työpäiväänsä. Tai siis iltaansa. Ei haitannut, että nukuimme ison osan yhdessäoloaikaamme, sillä joskushan ihmisen piti nukkua, vai mitä? Ja yhdessä nukkuminen oli yksinkertaisesti upeaa. Mikään ei voittanut sitä tunnetta, kun heräsi toisen vierestä tietäen, ettei ollut kiire nousta ylös, vaan saattoi ottaa kiinni ja nukahtaa uudestaan. Että oli aikaa herätä rauhassa, jutella ja rakastella.

- Elämä on kuule aika hyvää, sanoin Teemulle eräänä aamuna, kun hyvin takapainoiseksi kääntynyt vuorokausirytmini oli alkanut jo tuntua normaalilta. Oikeasti ei ollut aamu vaan kello oli melkein yksi ja Teemu oli minun laskujeni mukaan tehnyt töitä joulunpyhistä asti vain kahdella vapaapäivällä. Ensin en ollut käsittänyt, miten hän viitsi, mutta nyttemmin minulle oli selvinnyt, että hän käytännössä pyöritti Tukevaa Tuoppia, vaikka se hänen isänsä omistuksessa olikin. Mitä enemmän hän itse vietti siellä iltoja sitä vähemmän hänen tarvitsi maksaa lisiä palkollisille.
- Tää on kuule paljon parempaa kuin hyvää, jos sä tästä puhut, Teemu sanoi ja puristi minut itseään vasten. Rakastin sitä, kun hän teki niin. Hän teki sen niin varmasti ja voimakkaasti, että tunsin itseni todella halutuksi.
- Just tästä mä puhun, vahvistin ja syvennyin katselemaan hänen kasvojaan. Ne olivat niin kauniit, että vatsani tapasi möyräistä, kun katsoin niitä. Hyvä iho, pitkät ripset kaunismuotoisten silmien ympärillä, ja mikä parasta, umpirakastunut ilme, kun hän katsoi minua. Voi Jupiter ja muut jumalat, lopultakin elämä oli minulle antelias!

Sara soitti minulle loppiaisaattona. Päivän nimi oli tuttu vain jostain näytelmästä, jonka televisiointia äiti oli joskus halunnut katsoa, kun minä olisin halunnut katsoa jotain ihan muuta, mutta kuvaava se oli. Päivä ennen loppiaista.
- Huvittaisko sua tulla mun kanssa huomenna tallille? Teemun sisko kysyi.
- Mihin aikaan? kysyin varovaisesti. Sarasta oli jäänyt minulle hyvä kuva ja tapaisin hänet kyllä mielelläni uudelleen, mutta. Siinä oli jokin mutta, en vain oikein saanut puettua sanoiksi, millainen.
- Mihin aikaan sulle sopisi?
- No kun mun kämppis alottaa työt ylihuomenna. Sillä on niinku viimeinen tilaisuus käydä ulkona tänään ja mä lupasin mennä mukaan – ja mä saatan olla krapulassa huomenna, selvitin. Heli ei tyytynyt juhlistamaan uutta työpaikkaansa vain minun kanssani vaan suurin piirtein kaikki, jotka tunsimme, olivat tulossa mukaan. Jopa Minttu ja Viltsu aikoivat viedä Minnin ja Vallun mummon luo yökylään, minkä soin heille täydestä sydämestäni.
- No en mä ajatellut ennen keskipäivää lähteä, Sara sanoi.
- Voitaisko me soitella niillä main uudelleen ja kattoa, mikä on tilanne? kysyin.
- Tehdään niin, Sara sanoi iloisesti.

Niin hän myös teki. Olin sanonut Teemulle, etten tulisi kolkuttamaan hänen oveaan sinä yönä siltä varalta, että kääntyisin ämpärikänniin tai joutuisin huolehtimaan Helin, joka oli tuntunut valmistautuvan iltaan kuin viimeiseensä ennen teloitusta, kotiin. Kumpikaan vaihtoehto ei ollut ihan kirjaimellisesti toteutunut, mutta olin kuitenkin mieluummin mennyt Helin kanssa kotiin valomerkin jälkeen. Olin ajatellut, ettei Teemu vielä ollut niin rakastunut minuun, että olisi ilahtunut hyvin hiprakkaisen naisen aamuöisestä kolkuttelusta ovellaan. Olin alkanut heräillä kuuden jälkeen, mutta käytyäni suihkussa ja aamukahvilla olin saanut nukuttua monta ihanaa tuntia lisää, ennen kuin heräsin Saran soittoon.

- Mikä olo, mikä maa, mikä valuutta? hän kysyi.
- Kiitos, ihan täällä Plutoniassa ja maksetaan killingeillä, ilmoitin.
- Mitenkäs se tallireissu?
- Joo. Sopii, sanoin, sillä ajatus oli piristävä nyt, kun olin saanut vähän lisää unta. Ulkoilmaa ja hevosenhajua. Ehdottomasti.
- Ota ratsastuskamat mukaan, Sara ehdotti.
- En mä voi, ne on maalla mutsin luona.
- Mutta sulla sentään on vielä semmoset?
- On, myönsin ihmetellen, miksei olisi. Okei, en ollut kertonut Saralle, että äidilläni oli edelleen hevonen, sillä pystyyn kuolleessa Onnissa ei juuri ollut kerskumista.
- No, joku toinen kerta sitten. Tarviitko sä kyydin?
- En, mulla on auto.

Päivämäärä:   10.11.11 16:20:26

Nyt jos se Saran heppa oiski Mustaojal ja sit Saral tapahtuu jotain (käsi murtuu tms.), sit Henu hoitais sitä pollee ja lähentyy Jerryn tai Leksan kans? ;)

Päivämäärä:   10.11.11 17:11:30

:D Ihania nää juonikaavailut, mut YGC:n ehdotelma tyrmäytyy tällä hetkellä sillä, et Dumissahan ton Saran hobunen atm elelee? :)

Mä en vaan tykästy Teemuun :< Mulla on vaan niin sellanen pintaherttanen-fiilis, mitä siihen tulee ja sit vaan odotan et siitä tulee kauheen mustasukkanenomistamisenhaluinenminäolenvaltiastyyppi. Agh, emmä tiiä. Jotenki vaan en tykkää. :<

Lähettäjämansikkamies 
Päivämäärä:   10.11.11 18:54:05

Mulla just sama fiilis ku Toilla! :D Jäi pahasti Jerry&Leksa vaihe päälle, huhhuh, ja nyt kun muistin Juhanan ja kuinka se oli Alissalle ihan samanlainen ihanuus niin en pääse eroon siitä ajatuksesta että Teemu on ihan samanlainen. Eikö A ja J tavannutkin uutena vuotena ja Alissa muutti Juhanalle sen uuteen kämppään kesäksi?

Lähettäjä: Sennnu_w 
Päivämäärä:   11.11.11 15:58:46

Niinhän ne tapas.
--------------
Jäin hetkeksi harkitsemaan ajokuntoani, mutta päätin, ettei sitä mikään vaivannut. Kaivoin kaapistani rähjäisimmät farkkuni ja tallille sopivat kengät, sitten häivyin. Mietin rapussa hetken, että pitäisikö minun palata ja jättää Helille lappu, mutten viitsinyt. Lappuset olivat vanhanaikaisia eikä Heli välttämättä edes heräisi kaipaamaan minua ennen kuin palaisin. Jos niin kävisi, hän voisi soittaa.

Sara oli neuvonut minut talliin, joka oli lähinnä isoa maneesia ja ratsastuskenttää. Arastelin vähän marssia vain sisään, mutta toisaalta olihan minut kutsuttu ja olin itsekin entinen hevosenomistaja. Minun tarvitsi vain näyttää siltä, että kuuluisin tänne, enkä herättäisi huomiota. Ei siellä sitten edes ollut ketään. Siis ketään muuta kuin Sara, joka katsoi ulos yhdestä karsinasta kuullessaan oven käyvän.
- Hei! Tuu kattomaan Luffea! hän hihkaisi ja hänen äänestään kuulsi kiintymys. Hän oli tainnut sanoa, että hevonen oli hankittu vasta loppusyksyllä ja sen kuuli. Tunnistin tuon uuden hevosenomistajan innostuksen ja minulle tuli äkkiä hetkeksi ikävä nuorta itseäni, joka oli seitsemäntoistavuotiaana saanut Tenarin. Sitä nuoruuden intoa, ylpeyttä ja huolettomuutta.

- Se on nätti, sanoin tutkittuani hevosta vähän aikaa. Tietysti olisin sanonut niin joka tapauksessa, mutta se oli myös täsmälleen totta. Se oli isokokoinen tamma, tumman kullan värinen, häivähdys hopeaa harjassa. Se toi mieleeni Mustaojan Irkun, vaikka olikin inasen tummempi.
- Ja sä kouluratsastat sillä, sanoin.
- Joo, tai yritän. Tosin se hyppäisi mieluummin, mutta Taru pelkää, että se hajottaa jalkansa, joten mekin sitten enemmän pylperretään. Sitä paitsi täällä on kauhean hankala hypätä. Aina joku muu tulee maneesiin ja valittaa, että esteet on tiellä.
- Kurjaa, sanoin osaaottavasti. – Mutta ettekö te meinanneetkin muuttaa?
- Joo, tää on liian kallis paikka. Maneesi on kyllä kiva, mutta kyllä halvempiakin maneesitalleja on. Me ollaan pariin jonossakin. Tuletko sä katsomaan, kun mä ratsastan?
- Sitä varten mä kai lähinnä tulin, arvelin.

Menimme maneesiin, missä oli pari ratsukkoa jo ennestään ja Sara kiipesi satulaan. Minä jäin ovenpieleen katselemaan. Luffe oli minusta enemmän este- kuin kouluratsun näköinen, sillä se oli jotenkin kevyt ja pitkäkoipinen, mutta se liikkui kyllä kauniisti, liitävin askelin ja Sara ratsasti melko taitavasti. Mitään kovin vaikeaa hän ei yrittänytkään, en nähnyt laukanvaihtoja tai piruetteja, ihan tavallista ratsastusta vaan.
- Oletko sä varma, ettet sä halua kokeilla? hän kysyi reilun puolen tunnin kuluttua.
- Ei mulla ole kamoja, sanoin ja huitaisin farkkujen peittämien säärieni suuntaan.
- Ethän sä välttämättä muuta tarvii kun kypärän ja sä voit lainata mun.
- Voi vitsi, huokaisin epätietoisena ja katsoin toisia maneesia kiertäviä ratsukoita. Minun teki ihan kauheasti mieleni. – Okei, sanoin yltiöpäisesti, kun muut ratsukot näyttivät lopettelevan.

Saran kypärä oli minulle pieni, mutta sain sen tungettua päähäni. Jouduin myös pidentämään jalustimia monta reikää ja tunsin itseni jättiläiseksi. Luffe kalisutteli kuolaimiaan minun touhutessani ja sillä aikaa jäimme maneesiin yksin. Kun ovi kolahti kiinni, tamma säpsähti ja hypähti.
- Dämn, sanoin, sillä se ei tuntunut mukavalta. Muistin äkkiä, etten ollut ratsastanut muilla kuin Onnilla ikuisuuteen.
- Se ei yleensä tee noin, Sara sanoi huolestuneena. – Mahtaako se vähän kokeilla sua? Sillä ei oo ratsastanu muut kuin Taru ja minä sen jälkeen, kun me ostettiin se.
- Todennäköisesti, sanoin. – Ja mä en ole ratsastanut kunnolla aikoihin. Saa nähdä, mitä tästä tulee.
- Hyvin se menee, sanoi Sara ei mitenkään kovin luottavaisesti, mutta en voinut enää perääntyä. Otin ohjat ja yritin muistuttaa itselleni, että osasin ratsastaa, ainakin tavallisilla hevosilla, eikä tämä ollut näyttänyt miltään viritetyltä kisapeliltä. Se ei voinut olla pahempi kuin mitä Tenttu oli joskus pahimmillaan ollut.

Muutama kierros käyntiä, väistöjä ja voltteja sai varmuuteni palaamaan ja uskalsin jo miettiä ravia. Luffe ei poukkoillut enää ja vaikka se ei suorastaan liidellytkään, se ei ainakaan kulkenut selkä notkolla ja turpa pystyssä.
- Sehän meni hyvin, Sara sanoi, kun en enää oikein keksinyt mitä tehdä ja pysäytin hänen kohdalleen.
- Se oli kivaa, kunhan siihen sai vähän tuntumaa, myönsin. – Mutta nyt mun pitää lopettaa. Sun kypärä puristaa niin, että kohta tulee aivot ulos korvista.
- Okei. Talutellaan vähän aikaa, että se saa hengähtää. Haluaisitko sä alkaa vuokrata sitä?

Ahaa. Oliko Saralla koko ajan ollut taka-ajatuksia?
- Ei mulla ole varaa vuokrata mitään, ennen kuin mä saan töitä – ja sitten mä en tiedä, onko mulla aikaa, sanoin, sillä se oli ensimmäinen asia, joka tuli mieleeni.
- No en mä sillä, että me kauheesti rahaa sillä ois ajateltu tehdä. Tuntuu vaan, että joskus tarttis olla joku varahenkilö auttamassa, ellei meistä kumpikaan pääse.
- No mutta onhan teitä sentään kaksi, sanoin ihmeissäni. Eihän se ollut kuin kolme kertaa viikossa per naama, sillä kai hevonen joskus tarvitsi vapaapäivänkin?
- Niin on, onneksi. Mutta me ollaan silti puhuttu, että joku varaihminen ois tarpeellinen.
- Mun täytyy miettiä, sanoin, sillä en todellakaan aikonut luvata yhtikäs mitään vain kohteliaisuuttani. Sen sijaan aloin muotoilla kysymystä, jonka takia olin osaksi tullut. – Miksei Teemulla oo tyttöystävää?
- Mä luulin, että sillä on, Sara naurahti ja katsoi minua.
- Ai minä siis? Niin jaa. Mä tarkotin, että… no, yleensä niissä on jotain vikaa jos ne on vapaita.

En ollut tyytyväinen ilmaisuuni, mutta Sara taisi ymmärtää.
- Hyvät miehet on kuin parkkipaikat, ne on joko varattuja tai invoja.
- Jotain tollasta niin, sanoin.
- Tietenkään siinä ei oo mitään vikaa, sehän on maailman kiltein. Tai on se välillä vähän raivostuttava, mutta eikö isoveljet aina ole?
- Mä en tiedä, ei mulla oo koskaan ollu sellasta, naurahdin helpottuneena. Olin vähän pelännyt, että Sara sanoisi veljensä olevan sitoutumiskyvytön paskíainen tai jotain sellaista. Vaikka ehkei hän olisi sanonut sellaista. Ehkä sisarukset pitivät aina yhtä. Ei minulla oikein ollut käsitystä siitäkään.
- Eiköhän tässä oo kävelty tarpeeksi. Haluatko sä nähdä paikat tallissa, siis ihan siltä varalta, että jos sä joskus sattuisit tulemaan tänne yksin?
- Miksei, sanoin ja autoin Saraa hoitamaan hevosen pois.

- Meneekö se takasin ulos? kysyin, kun olimme vieneet satulan ja suitset pois.
- Ulos? Ei. Sen tarhavuoro on ollu aamupäivällä.
- Ja nytkö se vaan seisoo täällä loppupäivän? kysyin epäuskoisena, ennen kuin ehdin saada sanoista kiinni. Tietysti tiesin, ettei kaikissa talleissa tarhattu hevosia kellon ympäri kuten niissä, joissa olin itse käynyt.
- Niin. Ei täällä riitä tarhoja kaikille koko päiväksi. Se on yksi asia, miksi me etsitään uutta paikkaa. Et sä sattuisi tietämään mitään?
- Mä en juurikaan kuule mitään hevosjuttuja mistään nykyään, sanoin ja silloin puhelimeni soi. Teemu soitti kysyäkseen, olinko vielä nukkumassa vai voisimmeko me mahdollisesti tavata ennen kuin hän lähtisi töihin. – Mä tulen heti, lupasin hänelle ja Sara vilkutti minulle silmää.

Päivämäärä:   11.11.11 17:13:25

Toi on niiiiiin totta, et hyvät miehet on joko varattuja tai invoja. Yks sellanen on varattu mulle ;).

Tää on jotenkin hirmu piristävä nyt, kun tässä on vähän jotain heppajuttuakin mukana, toi Sara kyllä taitaa olla mun kanssa samaa sakkia, kypärä kokoa 54, ja ei mahu kenellekää päähän, tai jos tarviit ite lainata, ni tarpeeks pientä ei vaan löydy...

Päivämäärä:   11.11.11 17:40:53

Mä oon aina varannu vaan niitä invoja.

Päivämäärä:   11.11.11 18:50:38

Ahaa Luffe asuu Heljalla :)

Päivämäärä:   11.11.11 18:55:10

flanu täällä kans yks 54! tällähetkellä taitaa olla jopa 53.. :D

Päivämäärä:   11.11.11 23:54:42

Äh, miksei mulle vaan löydy mitään tollasta Saraa, joka tyrkyttäisi hevosta vuokralle? :< Mikäpä mulla tässä, pääsen nyt säännöllisesti ratsastelemaan ja ihan kivalla ponnyllä vielä kaiken lisäks, mutta kun... Jotenki sitä nyt vaan haluais jo näien kymmenen vuoden jälkeen jotaki muutaki ku kerta viikkoon tunnilla uran kiertämistä ja kun se muu hevosten kanssa touhuaminen jää tosi vähälle, kun se hobunen kuitenkin melkein poikkeuksetta on tunnilla kun tulee tai jää tunnille kun lähtee. Etsiskellyt olen, josko kiva vuokris löytyisi ja järkevien kulkuyhteyksien päästä, mut ei vaan tärppää. Phöh. Ei kai nyt kuitenkaan auta heittää kankkua kaivoon, ehkä jostain nurkan takaa pomppaa kiva hyvä haltiatarhevosenomistajatäti tai -setä tai joku muu öttiäinen, jolta löytyy kiva vuokrailtava.

Tästä tuliki jonkun sortin avautuminen :'D Mutta kun asia on pyörinyt mielessä ja nous nyt vaan pätkän myötä mieleen!

Olipas kiva kun Henukin pääsi taas haistelemaan vähän tallituoksuja. :)

Päivämäärä:   12.11.11 10:13:43

höh, ei ollut yöriekkujille aamupalaa. Mut hoho, mä hannastelin eilen, ja vähänkö mulla oli kivaa x)

Päivämäärä:   12.11.11 10:31:04

vähän vois joo aamupalaa saada, kun mulla oli eilen niin yllättävä päivä! :D

Lähettäjä: sennnu@superstar 
Päivämäärä:   12.11.11 17:28:22

des, kerro toki lisää! Jatkoa kunhan pääsen kotisuomeen. :)

Päivämäärä:   12.11.11 20:16:28

sennnu mulle tuli jostain syystä mieleet Täti Monika (kun täti menee torille, on näky komea. Kas näin heiluu hattu, ja hattu heiluu näin...)

Ja des, mä valikoinkin tarkkaan, kenelle annan autoni laitettavaksi ;) (eli halvin ja osaavin.. tähän mennessä vaan yks on pyytänyt rahaa, oon mä melkein kaikille jotain maksanut :D)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   12.11.11 20:36:40

17. Jännän äärellä
Pian alkoi käydä selväksi, että Teemu ja minä olimme pari. Me tapasimme melkein joka päivä ja minä olin hyvin onnellinen. Minulla oli tossut hänen parvekkeenovensa vieressä ja hammasharja kylpyhuoneen hyllyllä. Avaimia minulla ei vielä ollut, mutta enpä minä niitä osannut kaivatakaan. Aikaa oli kulunut niin vähän.

Töitä en ollut löytänyt ja oli tietysti hyvä, että olin vielä vapaa kuin taivaan lintu, sillä äidin ja Pertin loma lähestyi. Jos olisin ollut vielä töissä siellä missä olin joulun jälkeisen viikon ollut, olisin varmaan joutunut nousemaan jo ennen viittä ruokkimaan hevoset. Se ei kuulostanut ihmisen elämältä, etenkään jos heti sen perään piti ajaa pääkaupunkiin ja aloittaa tarmokkaana työpäivä.
- Tuletko sä mun kanssa sinne asustelemaan? kysyin Teemulta.
- Kuinka?
- Me voitais leikkiä, että meillä on oma pieni mökki maalla, jatkoin haavettani ääneen.
- Haluaisitko sä mökin maalta? Teemu kysyi ja palasin maan pinnalle, tai tarkemmin sanottuna sängyn päälle.
- En. Mä haluan asua kaupungissa. Mutta nyt mun on mentävä viikoksi maalle ja yritettävä ottaa siitä ilo irti.
- Pitääkö sun asua siellä? Teemu kysyi pelästyneenä.
- Pitää. En kai mä sua muuten pyytäisi mukaan, naurahdin.
- Mutta etkö sä voi vaan käydä ruokkimassa niitä koneja ja olla täällä niin kuin muutenkin?

Olin miettinyt asiaa, mutta tullut siihen tulokseen, että tällä vuorokausirytmillä se oli mahdotonta.
- Ei siinä ois mitään järkeä. Mä tulisin tänne sen jälkeen, kun sä tuut aamuyöllä töistä ja ehtisin nukkua pari hassua tuntia, ennen kuin mun pitäisi taas nousta ja lähteä ajamaan sinne. Ja sittenkö mä tulisin takaisin ja ajaisin taas illaksi sinne? Menis kauheesti bensaakin!
- No miksi sinne pitää aamuyöllä lähteä ajamaan?
- Koska niiden pitää saada ruokansa aikasin. Ne on tottunu siihen tai niiden mahat menee sekasin ja kun hevosella menee maha sekasin se voi olla kuolemaksi, sanoin opettavaisesti. Teemu heittäytyi omalle puolelleen sänkyä kädet niskan takana.
- Eikö mä nähdä sitten viikkoon?
- Hölmö, tuhahdin ja käännyin häneen päin. – Justhan mä pyysin sua mukaan.
- Ja kävisin sieltä töissä?
- No sun ei tarvitsisi ajaa edes takasin kuin kerran vuorokaudessa, mun pitäisi kaks kertaa.

Minusta se sinetöi koko asian, mutta jostain syystä Teemu ei tuntunut ajattelevan samoja ratoja kuin minä.
- Kaakit, hän huokaisi. – Kaakit ja tyttölapset.
- Ei sitten, sanoin lyhyesti ja käännyin itsekin selälleni, yhtä leppymättömään asentoon kuin Teemu. Oliko tämä ensimmäinen riitamme? Jos oli niin minua kyllä harmitti, ettei sille ollut parempaa syytä.
- Hei kultapieni! Et kai sä nyt suuttunut? Teemu kysyi ja kääntyi puolestaan lepyttelemään minua. – Tietysti mä tulen, jos sun kerran pitää mennä sinne!
- Ai tulet? toistin ja nyt olin hassusti harmissani siitä, etteikö tästä nyt sitten kehkeytynytkään mitään elämää suurempaa erimielisyyttä, jota olisi voinut sovitella huolella.
- Ihan takuulla, Teemu vakuutti ja suuteli minua. – Kaikki hyvin taas? Ehkä mä voin ottaa pari vapaapäivääkin.
- Kaikki hyvin, sanoin ja hieroin poskeani hänen poskeaan vasten. Ja niin olikin. – Meille tulee kivaa. Leikitään kotia.
- Ole sä äiti niin mä olen isä, Teemu ehdotti naurua äänessään.
- Mieluummin niin päin, nauroin ääneen.

Teemu oli yksinkertaisesti ihana. Hän oli hyvin hellä ja huomaavainen minulle ja vain joskus vähän hidasjärkinen, mutta olin kyllä tottunut siihen, että miehet olivat, parhaimmatkin.
- Mä taidan olla rakastunut suhun, sanoin, kun lakkasimme suutelemasta.
- Mä olen ollu suhun alusta asti.

Lupaavan suukottelun katkaisi puhelimeni, joka oli yöpöydällä, sillä olin tullessani jutellut äidin kanssa ja se oli siksi tullut mukanani makuuhuoneeseen. Nyt se oli Sara, joka kysyi, huvittaisiko minua tulla seuraksi tallille.
- En mä tänään, Teemulla on vapaailta, pahoittelin. Sara oli soitellut minulle jo muutaman kerran sen jälkeen, kun olin käynyt katsomassa hänen hevostaan, enkä ollut ihan varma siitä, miten suhtautua siihen. Hän oli tuntunut mukavalta heti ensitapaamisella, eikä hän kyllä ollut muuttunut yhtään vähemmän mukavaksi. Minä itse sen sijaan olin ruvennut varovaisemmaksi. Kun oli alkanut käydä selväksi, että Teemu ja minä jatkaisimme tapailemista, oli Sarankin merkitys kasvanut huimasti, enkä voinut olla ajattelematta, että hän tahtoi olla ystäväni vain saadakseen sopivassa kohden tehdä minulle jonkin häijyn tempun, nolata minut ja nauraa minulle. Kiitos vaan Mustaojan naikkoset, ellen enää ikinä uskaltaisi luottaa yhdenkään poikaystäväni sisariin.

Lopetin puhelun vikkelästi, sillä Teemu ilveili vieressäni niin, että pelkäsin hänen naamansa hajoavan.
- Laita nyt jo pois se puhelin ja keskity muhun, hän sanoi, kun kurotin laittamaan sen takaisin pöydälle.
- Mä laitoin jo, ja sitä paitsi se oli sun siskosi.
- Mitä se sulle soittelee?
- Kysyi, lähtisinkö mä sen seuraksi tallille, sanoin hiukan ihmeissäni. Ihan kuin hän ei olisi pitänyt siitä, että Sara soitti minulle.
- Mutta sä et ehdi, koska sä olet täällä mun kanssa.
- Niin olen, sanoin ja halasin häntä. – Onko sun oma puhelimesi kiinni?
Se oli sikäli aiheellinen kysymys, että aina välillä hänelle soiteltiin töistä jos jonkinnäköisissä asioissa.
- Mä en edes tiedä, missä se on. Miksi sulla on kaikki vaatteet päällä?
- Miksi ei olisi? Yleensä ihmisillä on, ainakin Suomessa ja talvella, ihmettelin.
- Ei ole, jos ne aikoo mennä suihkuun.
- Olenko mä menossa suihkuun?
- Olet, mä kaipaan seuraa sinne.

Päivämäärä:   12.11.11 21:01:59

Musta olis ollu HIRMU hauskaa, jos Teemu olis ollu äiti ja Henu isä :D. Voiskin ehottaa ukolle, että jos se leikkis mun kanssa sillein kotia joku päivä :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.11.11 21:05:07

tuohan on ihan @!#$.. Teemu siis.

Lähettäjä: Ja 
Päivämäärä:   12.11.11 23:56:55

Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä
ja onnea!

NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA - JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI
JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
Vain 3 minuuttia ja tulet
hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän
kertoi,että hänen
toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ
FUSKAA!!!
Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
Ota esille kynä ja paperia:
Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi,
valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet
ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!

Seuraavalla sivulla lisää :
1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.

2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä
tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.

3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden
vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.

4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa
nimet(esim.ystävät, perhe jne.).

5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden
8, 9,10 ja 11viereen.

6. Ja nyt, toivo jotain.

Tulokset tulossa!

Tässä avain tähän kaikkeen:

1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle
henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.

2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota
rakastat.

3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta
pidät kovasti mutta et
oikein ota hänestä selvää

4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.

5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut
erittäin hyvin.

6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa! 6 tuo sinulle
onnea.

7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön
kanssa.

8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.

9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja
ajatuksistasi.

10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi
elämään.

Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin
kuluessa siitä, kun
olet sen itse lukenut. Silloin toiveesi toteutuu. Ellet
lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.
Erittäin merkillistä,
mutta se tuntuu
toimivan!!!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   13.11.11 16:27:29

Päivää ennen kuin äiti ja Pertti olivat lähdössä, sain puhelun. Heräsin siihen Teemun sängyssä ja taisin kuulostaa aika uniselta vastatessani, sillä kello oli vasta yhdeksän.
- Sä olet hakenut meille töihin, sanoi nainen esiteltyään itsensä ja säikähdin kamalasti. En ollut saanut selvää hänen nimestään tai mistä hän oli sanonut olevansa.
- Niin… sanoin varovaisesti miettien, miten kysyisin mitä lukuisista työhakemuksistani tämä mahtoi koskea. Mitä jos hän pyytäisi minut haastatteluun enkä tietäisi mihin mennä?
- Sopisiko sun tulla käymään täällä?
- Tietysti, koska? änkytin.
- Huomisaamuna.
- Sopii, sanoin, ihan niin kuin mikä tahansa ajanhetki ei olisi sopinut. Eihän minulla ollut muuta tekemistä kuin pitää Teemulle seuraa.
- Tule yhdeksän maissa. Tiedätkö sä reitin?
- En, sanoin helpottuneena. Nyt nainen kertoisi osoitteen ja minä pääsisin kärryille.
- No sä tiedät tän sairaala-alueen, hän aloitti ja minulle välähti. HUSin henkilökuntaruokala. Ei huono. Kuuntelin ohjeet ja yritin muistaa ne, mutta kesken kaiken minun oli lähdettävä etsimään kynää ja paperia.

- Tuu äkkiä tänne takasin, sanoi Teemu kohottaen peiton reunaa, kun palasin makuuhuoneeseen raapustettuani ohjeita laajakaistalaskun kirjekuoreen. Tottelin, sillä huoneilma tuntui kylmältä paljaalla ihollani. – Kuka kehtaa häiritä meitä tähän aikaan aamusta?
- Mut pyydettiin työhaastatteluun!
- Mä haluaisin pitää sut mieluummin mun kotirouvana, etenkin jos sä meinaat mennä johonkin duuniin, missä sä oot kaiken sen ajan mitä mulla on vapaata!
- Jessus, sanoin hämilläni. Kotirouvana? – Kositko sä mua?
- Mielelläni, Teemu sanoi ja katsoi kasvojani tarkkaan. Hän hymyili pikkuisen kuin huvittuneena ja minä tunsin punastuvani ja nolostuvani koko ajan enemmän, mikä oli tietysti ihan hölmöä. Minun olisi pitänyt vain nauraa ja heittää jokin vitsinpoikanen. Sillä vitsihän se oli, eikö ollutkin? - Sä olet niin sulonen, kun sä punastut, Teemu sanoi, huokaisi ja painoi kasvonsa hiuksiini. Tilanne ohi.

Minun piti siis seuraavanakin aamuna herätä aikaisin, ja vielä paljon aikaisemmin, sillä matka Teemulta Meilahteen oli paljon pidempi kuin minun luotani, enkä uskaltanut edes miettiä lähteä ajamaan halki keskustan autolla aamuruuhkassa. Harkitsin tietysti kotona nukkumista, mutta Teemu pyysi minua luokseen niin hartaasti, että suostuin. Hän sanoi, ettei varmaan saisi enää unta ilman minua vieressään.
- Älä sitten hermostu, kun mun kello soi, varoitin, eikä hän hermostunutkaan, antoi vain minulle puoliunisen suukon, toivotti onnea ja käänsi kylkeä. En ollut ihan varma, tajusiko hän minun nousevan.

Minä laittauduin aavistuksen verran naturellia sievemmäksi ja lähdin bussipysäkille. Mahani möyri ja minua hikoilutti jännityksestä. Vihasin sitä tunnetta, mutta en saanut ajatuksiani aisoihin pelätessäni, että bussi ajaisi kolarin tai metro menisi rikki niin, että myöhästyisin. Minun oli pakko tehdä varikkopysähdys Rautatieasemalla ja käydä vessassa, ennen kuin jatkoin matkaa. Toivoin totisesti, että löytäisin oikeaan paikkaan ja oikean ihmisen sekä että saisin paikan. En uskonut, että voisin ikinä tottua työhaastatteluihin matkustamiseen.

Oloni ei paljon parantunut, kun lopulta pääsin Meilahteen asti. Olin aina vihannut ja pelännyt lääkäreitä ja sairaaloita ja nyt niitä oli joka puolella ympärilläni. Yritin muistella, olinko ajatellut sitä ollenkaan laittaessani hakemusta, mutta en saanut sitä hetkeä mieleeni. Ehkä olin vain ajatellut, että mikä tahansa henkilöstöravintola olisi siistimpi kuin oikea ravintola.
- Ryhdistäydy, mutisin itselleni ja yritin muistaa, minne olin menossa.

Jännitys laukesi melkein humauksessa, kun löysin oikean paikan. Olin keittiössä, suurimmassa jonka olin koskaan nähnyt, mutta kuitenkin keittiössä. Se oli minulle tuttu ympäristö, olkoonkin että se tällä kertaa oli sairaala-alueella.
- Niin? kysyi ensimmäinen ihminen, jonka näin, nuori mies.
- Mä tulin työhaastatteluun, sanoin ja tajusin, etten tiennyt, ketä minun pitäisi kysyä. En ollut kehdannut kysyä naisen nimeä uudelleen.
- Ahaa, no Riitta on tuolla, tyyppi sanoi pelastaen minut pälkähästä. Hän osoitti vaaleahiuksista naista, joka näytti tekevän inventaariota isojen rosteriovisten kaappien luona.
- Kiitos, sanoin ja noteerasin puolihuolimattomasti, että hän oli ihan miellyttävän näköinen. Tietenkään en katsellut häntä sillä silmällä, minullahan oli Teemu, mutta jotenkin sitä vain tuli rekisteröityä sellainen seikka.

Lyhyesti sanottuna haastattelu meni minun mielestäni aika hyvin. Riitta vaikutti kiireiseltä mutta kohtuullisen mukavalta tyypiltä ja aloin toivoa, että hän huolisi minut. Hän ei kuitenkaan luvannut mitään vaan sanoi lopuksi:
- Tänään on vielä kaksi muuta haastattelua ja sitten mä teen päätöksen. Mä soittelen iltapäivällä.
Jännitys palasi takaisin. En kuitenkaan halunnut näyttää sitä.
- Selvä, sanoin välinpitämättömästi kuin olisin itsekin menossa vielä kolmeen haastatteluun.

Ulkona oli lumista ja talvista, ei kunnolla pakkasta vaan sellainen sotkuinen sää, joka oli Helsingissä tavallinen. Siitä huolimatta minua ei huvittanut jäädä odottamaan bussia vaan lähdin kävelemään kohti keskustaa. Minulla oli niin kevyt olo. Olin selvinnyt työhaastattelusta ja ehkä saisin iltapäivällä työpaikankin. Minun teki mieli soittaa Teemulle, mutta tiesinhän, että hän nukkuisi, joten annoin olla. Parin pysäkinvälin jälkeen tulin järkiini, sillä varpaani alkoivat tuntua märiltä. Nousin seuraavalta pysäkiltä ensimmäiseen bussiin ja matkustin kärsivällisesti pitkän matkan takaisin Laajasaloon, missä jouduin herättämään Teemun päästämään minut sisään.
- Miten meni? hän kysyi haukotellen. Astuin kynnyksen yli ja kietaisin käteni hänen ympärilleen.
- Aika hyvin, mä luulisin!
- Hyi hitto! Sun takki on jääkylmä!
- Sori, sanoin katuvaisesti ja irrotin otteeni hänen paljaasta ylävartalostaan. – Mene vaan takaisin nukkumaan.
- En mä taida enää viitsiä. Mitä ne sano?
- Ne ilmottaa iltapäivällä. Laitetaanko kahvia? Sitten mun pitää lähteä mutsille kuuntelemaan ohjeita ja hakemaan avaimet.
- Äh, Teemu sanoi. – Mä olin jo unohtanut.
- Etkä ollu. Me puhuttiin siitä just eilen.
- No enkö mä pääse mukaan?
- Mukaan mun äidille?
- Sä muistaakseni kutsuit mut sinne, Teemu muistutti. – Leikkimään kotia sun kanssa.

Se minun oli myönnettävä, mutta en ollut ajatellut hänen tulevan mukaan tässä vaiheessa, kun äiti ja Pertti vasta tekisivät lähtöä.
- Etkö sä kehtaa esitellä mua? Teemu kysyi tarkkanäköisesti.
- Tietysti kehtaan – mutta mä en ole ikinä ennen esitelly niille ketään. Ne ottaa sen vakavasti.
- Et koskaan?
- En ikinä, vakuutin ja Teemu alkoi näyttää hyvin tyytyväiseltä.
- Sitten mä ainakin haluan tulla mukaan. Mä haluan ehdottomasti, että mut otetaan vakavasti. Enkö mä olekin ihan vakavasti otettava?

Päivä aikoi jatkua jännittävänä.
- Tietysti sä olet, sanoin ja riisuin takkini samalla, kun mietin, mitä hittoa äiti sanoisi Teemulle. Ehkä hän olisi niin matkakuumeessa, ettei mitään kovin noloa, mutta en uskaltanut olla varma. En kuitenkaan mitenkään voisi kieltää Teemua tulemasta. Hän ihmettelisi ja loukkaantuisi, ja sitä en halunnut. Sitä paitsi olisi helpompaa, jos hän näkisi reitin näin päiväsaikaan. Sinne korpeen ei ollut ihan helppo löytää muutenkaan, saati sitten pelkkien ohjeiden varassa aamuyöllä väsyneenä töiden jälkeen.
- Selvä juttu sitten, hän sanoi tyytyväisenä.
- Niin, sanoin minä vailla minkäänlaista vakuuttavuutta. Ehkä voisin varustautua nuppineulalla, jolla pistelisin äitiä, jos hän näyttäisi aikovan nolata minut.

Päivämäärä:   13.11.11 16:48:52

Mä NIIIIIIN aavistan keihiin Henu tulee törmäämään, jos se saa ton työpaikan! :D

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   13.11.11 16:51:53

isänpäivä bonus pätkä jooko? :D haluan tietää mitä Henun äiti tykkää Teemusta :D

Lähettäjä: Fanii 
Päivämäärä:   13.11.11 19:56:00

Flanu- ET ois saanu sanoo tota kun en ois muute tajunnu yhtäää mitäää ;D

Päivämäärä:   13.11.11 20:21:27

niimpä flanu! Ja joo isänpäivälisää!

Päivämäärä:   13.11.11 20:46:53

Juustokakkulisää! :)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   13.11.11 21:27:10

No tän kerran!
---------
18. Talonvahtina
Teemulla ei ollut omaa autoa, mutta hän käytti firman pakua kuin omaansa. Ei kuitenkaan tänään. Hän soitti muutaman puhelun ja ilmoitti ilmestyvänsä Tukevaan Tuoppiin vasta seuraavana iltana. Kuuntelin sanomatta mitään ja kun hän lopetti, menin rutistamaan häntä.
- Mitä nyt?
- Kiva, kun sä tuut mun mukaan ja pidät vapaata, sanoin liikuttuneena.
- Kai mä nyt mieluummin katselen sua kuin samaa juopporinkiä kuin joka ainoa ilta? Mihin aikaan meidän pitää lähteä?
- Me ehditään syödä jotain jos halutaan, mutta sitten kai pitäisi mennä, arvelin vilkaisten kelloa. – Mä haluan ainakin kahvia. Mä en saanu aamulla mitään alas, kun mä jännitin.
- Sitä haastattelua?
- Niin.
- Hassu tyttö. Kai se nyt oli itsestään selvää, että ne ihastuu suhun?

Sellainen Teemu oli, saattoi lipsauttaa ihan ohimennen vaikka minkälaisia kohteliaisuuksia. Ne jaksoivat joka kerta lämmittää ja ilahduttaa minua niin, että monesti menin hämilleni. Silloin Teemu alkoi kiusoitella minua punastumisesta ja punastuin tietenkin kahta pahemmin. Nyt ei kuitenkaan ollut aikaa sellaiseen vaan menin laittamaan kahvia ja vain tuntia myöhemmin istuimme jo autossani.
- Mitä ne sanoo, kun mäkin tulen? Teemu kysyi ja asetti kätensä tuttavallisesti reidelleni. Hänellä oli tapana tehdä niin, kun ajoin.
- Ne ei tiedä, että sä tulet, tunnustin.
- Ai? Mutta siitähän on jo aikaa, kun sä pyysit mua.
- Mä en tavallaan oo kertonu susta.
- Mitä?

Saatoin kuulla loukkaantumista ja ihmetystä hänen äänessään, enkä ihmetellyt.
- Siis kyllä ne tietää, että sä olet olemassa. Heli on kertonut. Mutta mua jotenkin otti niin päähän se, että se juorusi susta, etten mä sitten enää halunnut sanoa mitään… ymmärrätkö sä, mitä mä tarkotan?
Teemun piti miettiä vähän aikaa, mutta sanoi hän sitten ymmärtävänsä. Käännyin kehäykköselle ja tunsin, miten hänen kätensä liikkui reidelläni.
- Ja sä teet nyt mitä? kysyin, kun sormet eksyivät lähelle nivusia ja vetoketjua ja alkoivat tunnustella tietään jalkojeni väliin.
- Ihan mitä sä vaan sä haluat, hän naurahti. – Hei!
- Apua! kiljaisin itsekin. Katseeni oli harhautunut tiestä ja auto oli ajautumassa kohti penkkaa. Teemu tempaisi kätensä pois ja minä käänsin rattia rajusti samalla, kun hän otti tukea kojelaudasta.

Selvisimme, mutta sydämeni hakkasi miljoonaa.
- Älä enää ikinä yritä mun housuihin autossa! tiuskaisin tiukemmin kuin tarkoitinkaan.
- En, Teemu lupasi kuulostaen yhtä pelästyneeltä. – Tai en ainakaan jos ollaan liikkeellä. Tai siis… jos oltais jossain parkissa niin tietysti sitten ois eri asia!
- Ei olisi! huudahdin, ennen kuin edes tunnistin, miksi. Hajanainen muistonriekale leijui jostain. – Älä ikinä ehdota mulle, että me rakasteltais autossa.
- Ai miksi?
- Koska mä en aio suostua, sanoin ja ohjasin auton Tuusulantien liittymään. Olin saanut ääneni hyvin asialliseksi ja varmaksi, eikä Teemu ruvennut länkyttämään vastaan vaan vaihtoi puheenaihetta.

- Millanen sun äiti on? Ja sehän ei siis ole sun isä se Pertti?
- Ei tosiaankaan. Mutsi tapas sen vasta muutama vuosi sitten.
- Isäpuoli?
- No ei ne oo naimisissa, ja mä olin jo täysi-ikäinen, kun ne meni kimppaan niin, että ei kai niinkään oikeen voi sanoa.
- Pikkuisen viinaanmenevä? Sun äiti siis.

Irvistin muistaessani, että olin tainnut tosiaan kertoa Teemulle sellaista.
- Pikkuisen. Siis en mä sano, että se on mikään juoppo, tissuttelija paremminkin. Ei se voisi hoitaa työtään, jos se olisi alkoholisti, sanoin kahden vaiheilla. Toisaalta minusta tissuttelijatkin saattoi laskea juopoiksi, mutta toisaalta minua hiukan kadutti se, että olin kertonut Teemulle sellaista jo ennen kuin hän oli tavannut äitiäni ensimmäistäkään kertaa.
- Mitä se sitten tekee työkseen?
- Se on joku tietohallintojohtaja tai muu päsmäri, sanoin, sillä en ollut ihan varma. Tietysti äiti aina kertoi, jos oli saanut ylennyksen ja olin varma, että jossain vaiheessa hän oli ollut tietohallintojohtaja. Oliko se tämänhetkinen titteli, siitä en ollut varma.
- Ohoh, Teemu sanoi kunnioittavasti. – Se on varmaan rahakasta hommaa?
- En mä tiedä, kai se on, sanoin välinpitämättömästi. Tietysti se oli, kyllä minä sen tajusin. Ei äiti muuten olisi voinut ostaa minulle Tenttua, tai itselleen Onnia, tai puolikasta taloa olkoonkin, että se oli Tuusulassa asti. Itsekin olin aina saanut käytännöllisesti katsoen niin paljon käyttörahaa kuin olin vain iljennyt pyytää, lukuun ottamatta niitä harvinaisia hetkiä, jolloin äiti oli saanut jonkin kasvatuspuuskan ja yrittänyt saada minut uskomaan, ettei raha kasvanut puissa. - Mutta mä veikkaan, että sun faijalle sitä virtaa monta kertaa enemmän, jatkoin palatessani taas tähän hetkeen. Minulla oli hyvin ruusuinen kuva ravintolayrittäjän tuloista. Se oli syntynyt, kun olin kerran nähnyt Teemun laskevan kassaa Tukevassa Tuopissa, joka sentään oli vain yksi hänen isänsä paikoista.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   14.11.11 16:40:57

no jos tänään jo sais lukee siitä Henun äidin ja Teemun tapaamisesta :D

Päivämäärä:   14.11.11 17:01:05

joo, jotain sais tapahtuakin, toi äskeinen ei olisi kelvannut päivän pätkäksi ;)

Lähettäjä: hernerokka 
Päivämäärä:   14.11.11 18:02:23

missä tän päivän pätkä?

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   14.11.11 18:46:29

Tässähän se.
-------------

Ajoin auton äidin ja Pertin pihaan, minne se hädin tuskin mahtui heidän autojensa ja lumikasojen lisäksi ja keräsin kassini. Teemullakin oli pieni urheilukassi ja minun teki melkein mieli käskeä häntä jättämään se autoon. Oli ihan eri asia paukahtaa paikalle mukanaan uppo-outo nuori mies kuin nuori mies, joka selvästi aikoi asettua taloksi. Pelkäsin kuitenkin Teemun pahastuvan, jos ehdottaisin sellaista, joten paukautin vain takaluukun kiinni ja lähdin kohti portaita. Minun ei tarvinnut soittaa ovikelloa, sillä äiti avasi oven jo, kun olin puolivälissä portaita.
- Ehdithän sä! Mä sanoin just Pertille, että nyt alkaa olla pakko soittaa taksi!
- No sitten oisitte vaan jättäny avaimen jonnekin ja soittanu mulle, sanoin, mutta äiti ei näyttänyt kuuntelevan vaan tuijotti olkapääni yli Teemua. Minä tunkeuduin hänen ja ison matkalaukun ohitse sisälle. En tiennyt, mitä minun olisi pitänyt sanoa, joten jätin heidät selviämään tilanteesta keskenään. Pertti tuli vastaan eteisessä puhelin korvallaan ja nyökkäsi minulle puhuen samalla taksikeskukselle.

- Pertti, tässä on Teemu, kuulin äidin esittelevän. Myönnän, että olin raukkamainen, mutta häpeä siitä katosi, kun kuulin, miten rennosti Teemu otti heidät haltuunsa. Hurmaava poikaystäväni hurmasi heidät.
- Henriikka, mikset sä kertonut, että sä tuot Teemunkin? äiti kysyi, kun muut olivat ehtineet perässäni keittiöön.
- Onko sillä mitään väliä?
- Öö, ei kai – mutta olis ollu kiva varautua vähän!
- Ja mitenkähän sä oisit sen tehnyt?
Ääneni oli aika hapan, sillä tunsin jotenkin olevani puolustuskannalla. Kypsä, aikuinen ihminen kai olisi hoitanut tilanteen toisin, ainakin varoittanut siitä, ettei tulisi yksin. Minusta oli inhottavaa tuntea itseni typeräksi penskaksi.
- No oisin vaikka keittänyt teille kahvit.
- Me juotiin just, ennen kuin lähdettiin, Teemu sanoi kohteliaasti.

Huokaisin helpotuksesta, kun vanhukset lopulta lähtivät taksin ajaessa pihatielle. Aikaa oli kulunut ehkä vain kymmenisen minuuttia, mutta se oli ollut niin täynnä äidin hössötystä ja painostavia hiljaisuuden hetkiä, että helpotus sai minut ihan veteläksi, kun he lopulta sulkivat oven takanaan.
- Ne on niin mahottomia, sanoin puolustellen ja valuin alaspäin keittiön tuolilla, johon olin tultuani istunut.
- No ei ne pahasti. Innoissaan vaan. Onko ne ennen ollu ulkomailla?
- No on herranjestas!
- Niiltä jäi läksiäisjuomat kesken, Teemu totesi ja viittasi kuoharipulloon ja kahteen lasiin, jotka pönöttivät tiskipöydällä. Olin hyvin tietoinen niistä, mutta ainakin pullo oli vielä puolillaan eikä äiti ollut sössöttänyt.
- Juodaanko se pois? kysyin piristyen. Eihän sitä voinut siihenkään jättää, se väljähtyisi.

Etsin kaapista pari kuoharille sopivaa lasia ja tyhjensin pullon niihin. Se kihisi vielä, vaikka olikin vähän lämmennyt. Annoin Teemulle toisen mutta jätin omani pöydälle ja kiersin käteni hänen ympärilleen. Hiljaisuus ja se, että olimme yhtäkkiä kahden täällä, tuntui huumaavan minut. Siis kahdestaanhan me olimme Teemun luonakin ja käytännöllisesti katsoen aina tavatessamme, mutta se fakta, että olimme nyt aloittamassa viikon kotileikkiä, tuntui merkitykselliseltä. Suutelin häntä hyvin hitaasti ja varovaisesti kuin korostaakseni, että nyt meillä oli kaikki maailman aika ja rauha ja hän otti minusta kiinni ja työnsi toisen kätensä hiuksieni sekaan niin, etten voinut vetäytyä pois. Se oli ihanaa ja melkein läähätin, kun hän lopulta päästi irti.
- Kuule nainen, Teemu sanoi karhealla äänellä.
- Niin just, vahvistin. Luulin arvaavani, mitä hän aikoi sanoa ja minusta tuntui ihan samalta. Mutta sitten irtauduin hänestä joka tapauksessa. – Puretaan laukut ja katotaan, tarviiko käydä kaupassa.

Asetuimme taloksi. Teemu ehdotti, että nukkuisimme äidin ja Pertsukan makuuhuoneessa, jonka sänky oli leveämpi kuin minun omani, mutta siihen en voinut suostua. En olisi mitenkään voinut olla heidän sängyssään miettimättä, mitä he olivat mahtaneet siinä tehdä. Teemu nauroi ääneen, kun yritin selittää sitä hänelle, mutta ei vängännyt enempää. Ruokaa ja juomaa oli jätetty kaappeihin enemmän kuin riittävästi ja ilahduin ajatellessani, että voisin tehdä meille jotain oikein hyvää. Teemun keittiössä en ollut kajonnut kuin kahvinkeittimeen, vaikka voileivillä siinä asunnossa enimmäkseen elettiinkin.
- Haluatko sä tulla katsomaan hevosia? kysyin.
- Kai mä voin.
- Okei, mennään sitten. Ne on tuolla takapihalla.

Olin jo ymmärtänyt, ettei Teemu Saran harrastuksesta huolimatta ollut mitenkään erityisen kiinnostunut hevosista, mutta mielessäni oli silti käynyt yltiöpäinen ajatus, että ehkä hän tässä jonain päivänä haluaisi lähteä pienelle ratsastusretkelle kanssani. Onnin selkään saattoi ihan hyvin laittaa kenet tahansa, ensikertalaisenkin. Niinpä vahdin tarkasti hänen ilmeitään, kun vein hänet talon taakse. Onni ja Sameli torkkuivat aidan vieressä, eivätkä olleet kovin edustavia harmaassa talvisäässä, mutta ihan kelvollisia suomenhevosrodun edustajia kuitenkin.
- Tää on Onni, se on mun mutsin ja toi on Pertin Sameli, esittelin.
- Okei, sanoi Teemu ja laittoi kätensä takin taskuihin.
- Mä haen niille vähän heinää.
- Okei.
- Pera sanoi, että ne on liikuttanu ne jo aamulla, niin ettei tänään tarvii ratsastaa.

Kun olin hakenut sylillisen heiniä ja kokeillut, että vesi saavissa ei ollut jäässä, kysyin, haluaisiko Teemu tulla taputtamaan jompaakumpaa.
- En mä taida. Voidaanko me mennä jo takaisin sisään?
Katsoin häntä hitaasti ja pitkään. Arvasin, että ratsastusretkeä oli ihan turha markkinoida, jos viisi minuuttia hevosten luona oli tarpeeksi. Mutta toisaalta, ei se ehkä ollut hylkäävä virhe. Kai hänelläkin olisi jokin harrastus, joka ei kiinnostaisi minua hyttysen pierun vertaa. Mutta sitten muistin.
- Joo! Pian! Mun puhelin jäi sinne!
- Kelle sä ajattelit soittaa? Teemu kysyi.
- En kenellekään! Mutta se nainen lupasi soittaa mulle iltapäivällä!
- Nainen?
- Siitä työhaastattelusta!

Päivämäärä:   14.11.11 21:59:55

Haaa! Munkin mies oli alkuun ihan vastahakonen heppojen suhteen ja nyt se jatkuvasti utelee, että oonko miten aatellu tallille ja mitä ponille kuuluu ja ... Se jopa höpöttää ihan oma-alotteisesti hepoista ja on puhunu, että jos sen pitäis itelleen heppa ottaa, ni sen pitäis olla iso ja musta :D

Päivämäärä:   14.11.11 22:35:33

teemu on sentään kasvanut heppasiskon kanssa, olis se jo oppinu tykkäämään jos se meinais oppia. mä saan pahoja viboja tosta

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   14.11.11 23:11:19

mullekki tuli vähän sellanen o-ou fiilis tosta et miten Teemua ei edes tota vertaa kiinnostanu :D onhan se nyt kohteliasta edes esittää et kiinnostaa vaikka vaan vähän :D

Päivämäärä:   15.11.11 08:37:29

mulle tulee fiilis, että Teemu on jotenkin vihamielinen, tai miten sen sanoisi... vaikuttaa sulkeutuvan ihan kokonaan, kun hevoset tulee puheeksi. Musta tuntuu myös, että Teemu on ihana just niin kauan kun Henu on tolla tavalla rakastunut ja haluaa viettää kaiken likenevän aikansa kanssaan, mutta ongelmia taitaa tulla, kun Henu alkaa kaivata sitä kuuluisaa "omaa aikaa".

Mutta tota hevosjuttua mä en ymmärrä. Voisko tää olla vaan sitä, että Teemu on joku vanha Henun stalkkeri, ja tietää sen historian? Eihän kukaan vain ole Teemulle kertonut mitä tapahtui vuosia sitten? Teemu alkaa pelottaa mua.

Päivämäärä:   15.11.11 14:43:02

tripi, musta haisee kans ihan samalle, taitaa t-mu(ki)kin olla narsissi!

Lähettäjä: tölkki 
Päivämäärä:   15.11.11 16:22:03

"Ajoin auton äidin ja Pertin pihaan, minne se hädin tuskin mahtui heidän autojensa ja lumikasojen lisäksi ja keräsin kassini." Sennnu, EIJEIJEI /o\

Lähettäjä: Puskista 
Päivämäärä:   15.11.11 17:14:54

Teemusta tulee sellanen hullu mikä Jaakkoki oli ku Jessi sen vaihto Veskuun!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   15.11.11 18:09:14

Hah, tölkki, saitpas kiinni! :D
------------
Mutta mitään puhelua ei kuulunut sinä päivänä, ja rupesin hiukan masentuneeksi, kun tuli ilta ja haastattelijani oli takuulla jo lähtenyt viikonlopun viettoon ja unohtanut kaiken työhön liittyvän. Joku minun jälkeeni tulleista oli takuulla ollut parempi, eikä häntä ollut huvittanut soitella ikäviä puheluita.
- Ehkä se ei vaan osannu päättää vaan nukkuu yön yli ennen kuin soittaa sulle, Teemu lohdutti. Mietin hetken ja totesin, että se oli mahdollisuuksien rajoissa, mutta laiha lohtu silti.
- Mä alan tuntea itseni huonoksi ihmiseksi, huokaisin.
- Höpsö. Sähän olet paras, Teemu sanoi ja veti minut syliinsä. Se tuntui hyvältä ja yritin ajatella, että hän oli oikeassa. – Ja sitä paitsi mulla on edelleen se rouvan paikka auki.
Se pölähdytti työpaikka-ajatukset päästäni ja katsoin Teemua ihmeissäni. Kerta oli vitsi, kai toinenkin kerta oli? Päätin, että oli.
- No mä voin tietysti sitä hoidella tässä joutessani, sanoin. – Laittaisko rouva nyt jotain ruokaa?

Seuraavana iltana vein Teemun Tukevaan Tuoppiin ja palasin takaisin oudon yksinäisenä mutta tavallaan helpottuneena. Tietysti oli mukavaa kiehnätä toisessa kiinni, kun oli rakastunut, mutta oli kyllä ihanaa olla välillä yksinkin. Voisin ajaa kainalokarvat ja muuta sellaista, mikä ei vaan onnistunut Teemun seurassa. Kuten Onnin ratsastaminen. Olin päivällä ratsastanut Samelilla ja Teemu oli pitkästynyt kuoliaaksi sisällä, vaikkei siinä ollut mennyt kaikkiaan kuin reilu tunti.

Ei minun tietysti olisi tarvinnut ratsastaa. Elikot seisoisivat ihan mielellään viikon, leikkisivät vaan ehkä vähän enemmän hevosenleikkiä. Minä kuitenkin halusin, kun sääkin oli tammikuiseksi ihan kelvollinen. Saran Luffe oli jäänyt vähän kaivelemaan, vaikka olihan sekin lopulta kulkenut aika kivasti. Myönnettävä kuitenkin oli, että kaipasin harjoitusta, joten yritin kaivaa jostain muistini lokeroista ammoin ratsastustunneilla saamiani neuvoja ja saada Samelin liitelemään. En tuntenut suurtakaan onnistumisen riemua mutta Onni oli helpompi pala. Sain sen jopa nostamaan molemmat laukat pienellä jumppaamisella.

Illan omistin kauneudenhoidollisille toimenpiteille ja paistoin itselleni pizzan, jonka jämät Teemu voisi lämmittää ja syödä tultuaan, jos olisi nälkäinen. Sitten vain löhösin sohvalla katsellen telkkarista tylsiä ohjelmia, jotka eivät jaksaneet kiinnittää mielenkiintoani vaan sain itseni koko ajan kiinni miettimästä muita juttuja. Kuten Teemua.

Minun oli tunnustettava, että jokin vaivasi minua, mitä tuli suhteeseemme. Ei Teemu, joka näytti olevan hullun rakastunut minuun. Hänessä ei ollut vikaa. Minussa oli. Tietysti olin rakastunut, miten en olisi ollut, kun mies oli niin täydellinen? Olinhan sanonutkin sen hänelle jo monta kertaa, enkä todellakaan ollut valehdellut. Mutta en mielestäni ollut tarpeeksi rakastunut. En ajatellut vain ja pelkästään häntä koko ajan. En ollut ottanut selvää kaikesta häneen liittyvästä, en edes tiennyt, minkä kokoisia kenkiä hän käytti. Se kuulosti naurettavalta ajatukselta, mutta niin minulla oli ollut tapana toimia.

Mutta ehkä oli vain kyse siitä, että olin nyt vanhempi, aikuisempi. Edelliset ihastukseni, tai lähinnä Jerry, olivat olleet sellaista teinihormonien hyrinää. Minun piti varmaankin olla kiitollinen siitä, etten enää ollut niin höppänä kuin silloin. Etten seuraillut Teemua salaa ja yrittänyt ottaa selvää hänen jokaisesta ajatuksestaan. Ei sillä, että minun olisi sellaista tarvinnutkaan tehdä. Kuten sanottua, mies tuntui olevan rakastuneempi minuun kuin kukaan koskaan oli ollut. Rakastuneempi kuin minä häneen. Ehkä vika olikin siinä?

Punniskelin vähän ajatusta, että juttelisin jonkun ystäväni kanssa aiheesta, mutta hylkäsin sen pian. Teemu oli minun yksityisasiani. Heli ja Minttu katsoisivat minua kummasti, jos alkaisin selvittää jotain kummallista aiheesta. Muistutin itselleni, että olin päättänyt hankkia itselleni poikaystävän ja työpaikan ja toinen niistä oli nyt hoidettu. Työpaikan suhteen oli onnistanut heikommin, mutta en saisi masentua. Hakisin muualle. Aloittaisin heti paikalla.

Täytin tarmokkaasti hakemuksia seuraavan tunnin ajan ja sitten nukahdin rauhalliseen uneen.

Päivämäärä:   15.11.11 22:52:17

Je ne sais pas pourquoi je n'aime pas Teemu, se on vaan jotenki tommonen epäilyttävä kaiffari. Ja mun pitäisi olla parhaillaan lukemassa kokeisiin, mutta lueskelin tossa äsken Loppukesän loppuun ja nyt tän pätkän - on nää niin paljon mielenkiintosempia ku joku ranskan kielioppi. Joo, ekalla lausahduksella kuitattiin tän illan ranskanluku tehdyksi ;) Hyvin mulla menee näiden arviointiviikkojen suhteen, ens tiistaina se alkaa taas enkä oo vielä minkään aineen kirjaa avannut!

Syytän siitä Sennnua, ettei tarvitse itseäni mennä syntipukiksi päräyttämään. Ja syytän mieluusti jatkossakin. Lisää vaan Henuilua niin voin hyvän, hiljaisen Samu Sirkan kanssa jättää kirjat tästä eteenkin päin laukkuun, kun oli niin paljon kivempaakin luettavaa hötölässä odottamassa. :D

Päivämäärä:   16.11.11 10:18:16

Koska en oo takapirulassa enää koskaan samaan aikaan kenenkään kanssa, paljastettakoon nyt tässä vaikka sen verran et jatkumoa tulee ehkä lisää: Pasila, Käpylä, Kallio ja uusimpana Haaga! Tää viikonloppureissu osuu nyt hitsin huonoon saumaan kieltämättä.

Päivämäärä:   16.11.11 14:10:47

En vaan millään lämpene Teemuun ja odotan vaan että Jerry palaa kuvioihin :D

Olen nyt kaksi päivää lukenut tarinaa Veskun nuoruusvuosista ja Vesku on sitten niin ihana!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   16.11.11 17:13:18

Des meinaa käydä läpi koko Helsingin? ;D
Ja Toi ei pistä mtn mun niskoille, joka ei sinne kuulu...
Nyt teen uuden topicin.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   16.11.11 17:15:22

Täällä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.