Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pääosassa Henriikka 3

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   26.10.11 19:35:52

Edellinen.
Äh, olisinpa katsonut paljonko oli viestejä niin oisin laittanut jatkon tänne!

Re: Pääosassa Henriikka 3

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   26.10.11 19:37:54

Laitetaan vähän lisää - en mä tiedä, olenko täällä yhtään tän aikasemmin huomenna tai ylihuomennakaan.
-------------
10. Melkein kultahääpäivä
Jotenkin Jessi sai sittenkin jujutettua minut saunaan kanssaan. Hän kävi ensin laittamassa sen lämpiämään sillä aikaa, kun siivosin keittiön, kierrätti minua sitten uusitulla ullakolla ja auttoi minua kykyjensä mukaan petaamaan itselleni sängyn yhteen sen huoneista, mutta sitten meille yhtäkkiä muka tulikin kiire.
- Mennään me nyt saunaan, että tytöt ja Vesku pääsee sitten, kun ne tulee tallilta, hän alkoi kiirehtiä.
- Mitäs jos mä olen ujo, enkä halua sun kanssa saunaan? kysyin, sillä oikeasti olinkin. Jessin naama meni kuitenkin niin pöllähtäneeksi, että minun oli pakko vetää se leikiksi ja vain seurata häntä. En minä niin ujo ollut, että se olisi ollut mahdotonta, epämiellyttävää vain. Sitä paitsi olin kyllä suihkun tarpeessa seistyäni suurimman osan päivää hellan ääressä.

- Musta on niin kiva, että sä tulit taas meidän elämään, Jessi sanoi, kun olimme päässeet lauteille ja heittäneet pari kauhallista vettä kiukaalle.
- Hä? sanoin ja käänsin ällistyneenä pääni hänen suuntaansa. Yhtä äkkiä käänsin sen takaisin. Minusta ei ollut sopivaa katsella alastomia ihmisiä, ellei nyt sitten ollut kyseessä joku, jonka kanssa oli juuri aikeissa mennä sänkyyn. Hänen toteamuksensa kuitenkin oli yllättävä.
- No kun ajattelee, minkälainen side meillä kuitenkin on. Mä olin niin iloinen, kun Minttu järjesti sut tänne! Ja että sä suostuit tulemaan!
- Eihän meillä ole mitään sidettä, sanoin.
- Onhan! Sä olet mun ainoan lapsenlapseni äiti!

Minä en ollut koskaan ajatellut asiaa tuolla tavoin. Minun piti oikein pysähtyä miettimään sitä.
- Sä tulet saamaan oikeita lapsenlapsia ennen pitkää. Semmosia, jotka elää kauemmin kuin illasta aamuun, huokaisin.
- Niin, toivottavasti, mutta kukaan niistä ei ole enää ensimmäinen.
Hän pisti minut itkemään. Yritin piilottaa sen roiskimalla ämpäristä vettä kasvoilleni ja ehkeivät kyyneleet siellä hämärässä erottuneet, mutta ainakin Jessi oli hienotunteinen ja vaihtoi puheenaihetta. Hän alkoi jutella kaikesta, mitä me olimme sopineet tarjottavaksi ja siihen keskusteluun saatoin taas osallistua.
- Mä teen sacher- ja prinsessakakut loppuun vielä tänään, lupasin. Minusta tuntui, että minun oli pakko lupautua vielä johonkin, sillä olihan aikaista.
- Itsepä tiedät parhaiten, miten ne ehtii, Jessi tuumasi jättäen minulle kaiken vallan.

Aamulla heräsin epäluuloon. Mitä jos Jessi olikin epäillyt, että lähtisin jonnekin ryyppäämään, enkä pystyisi ajamaan aamulla takaisin hoitamaan tärkeintä osaa kattauksesta? Tuijotin vähän aikaa kattoon miettien sitä vaihtoehtoa suutuksissani, mutta en oikein voinut käsittää, miksi hän olisi sellaista luullut. Jerry oli tietenkin voinut kertoa, miten olin juhlinut lakkiaisiani, mutta olin sentään selvinnyt aika hyvin ja mennyt nukkumaan omaan sänkyyni ihan niin nopeasti kuin se vain oli ollut mahdollista.

Paranoidisuus oli kuluttavaa, joten hätistin sen pois ja nousin hommiin. Koska sotkuisimmat hommat oli jo tehty, vedin päälleni valkoisen takin, jossa näytin mielestäni niin hyvältä, että olisin kelvannut vaikka telkkariin. Olin myös nähnyt vähän vaivaa hiusteni ja meikkini eteen, sillä halusin näyttää hyvältä ja pätevältä, kun kohtaisin Alissan. Sanokaa minua pitkävihaiseksi ja olette oikeassa. Vihasin sitä ihmistä ja lähestyvä tapaaminen hermostutti minua enemmän kuin se, olivatko sapuskani onnistuneet. Minun piti vaipua syvälle omaan päähäni pystyäkseni valmistautumaan. Onneksi salaattiainesten pilkkominen ja kastikkeiden sekoittaminen ei vaatinut suurta ajatustyötä, mutta Veskun ja Jessin piti kyllä puhua minulle pari-kolme kertaa halutessaan huomioni. Kaksoset tohelsivat suureen ääneen kattaessaan tarjoilupöytää, mutta häipyivät onneksi ratsastamaan saatuaan sen ruokia vaille valmiiksi ja sitten saapuivat loput lapset, kaikki yhdellä rysäyksellä. Olin kuin en olisi huomannut äänekästä sisääntuloa, vaikka eteinen oli vain parin metrin päässä ja ovi oli auki. He pälpättivät joululahjoista, tuomastaan hääpäivälahjasta ja säästä, mikä ei kiinnostanut minua ollenkaan.

Lähettäjä: flanu 
Päivämäärä:   26.10.11 19:53:17

tripillä on hyvä vakoilukeino :D

Vitsit, vähän oli kivat kaks pätkää. Näitä on oikeesti piristävää lukea näin muuttotohinoiden keskellä. Pakkaaminenki vasta ihan alussa, mutta aina on aikaa lukea vähän Sennnun tuotoksia :D

Lähettäjä: kelt. 
Päivämäärä:   26.10.11 21:21:22

flanu ei ole ainoa, joka lueskelee sennun tarinoita muuttotouhujen keskellä (: täälläkin luetaan pahvilaatikoiden keskellä.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   26.10.11 21:47:38

Tripi huono konsti, mä tulin eilen tai toissapäivänä pois chatistä ja tähän iltaan asti meni, että sain sen takasin päälle :D

Lähettäjä: Hiljainen lukija 
Päivämäärä:   26.10.11 22:31:36

Täälläkin luetaan muuttolaatikoiden keskellä. No ei nyt ihan, alustavasti pakkailtu ;)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   26.10.11 22:33:07

No tää on sitten näköjään muuttoviikko! Mihin te kaikki oikeen muutatte?

Lähettäjä: Hiljainen lukija 
Päivämäärä:   26.10.11 23:01:32

Me muutetaan ukon kans virallisesti yhteen ja isompaan asuntoon, mitä tää ukon nykynen on :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   26.10.11 23:06:59

Noni :)

Lähettäjä: Toi 
Päivämäärä:   26.10.11 23:10:20

Tää on alkanut selvitellä muuttoasioita myös, mutta ei kyllä oo kyseessä lopullinen muutto eikä vielä ihan heti tapahtuva. Kesämuuttoa suunnitelmissa tonne naapurimaan puolelle, huh hei, toivotaan että näin tosiaan käy. Ja että mä pystyn sitten järkkäämään itselleni lukumahdollisuudet sieltäkin käsin! Tai sitten mulla on ainakin kiinniluettavaa, jahka palaan takaisin - eikä ole puhettakaan, etteikö täällä täytyisi silloinkin ilmestyä Sennnujuttua. :D

Lähettäjä: Papina 
Päivämäärä:   27.10.11 01:15:10

Hei täähän menee oikeasti aika vitsikkääksi, mäkin tulin lukemaan tän kesken muuttopakkaamisen. (Joo, yhdeltä yöllä.)

Mä en edes seuraa salkkareita mutta mun lukemistani on alkanut ihan hirveästi häiritä se että Leksa on mun päässäni jostain syystä muuttunut Sergein kaksoisolennoksi enkä saa sitä ajatusta hätistettyä millään. Vahinko kiertämään!

Lähettäjä: kelt. 
Päivämäärä:   27.10.11 10:21:31

mulla muuton suhteen sama vastaus kuin Hiljaisella lukijalla, ukon kans yhteen virallisesti ja isompaan (:

Lähettäjä: Ramona 
Päivämäärä:   27.10.11 10:45:04

Täällähän on sitten kunnon teemaviikkoja - edellinen taisi olal synttäriviikko? :)

Lähettäjä: Figaron_haamu (eo) 
Päivämäärä:   27.10.11 13:11:18

Mä oon sit kai vähä jälkeenjääny ku mun synttärit on vast ens viikolla :DD

Lähettäjä: álávíívádésíré 
Päivämäärä:   27.10.11 13:50:41

mä en muuta enkä synttäröi, mä vaan saikutan. onneks sain puhuttuu itelleni osapäiväsaikun ens maanantaista alkaen, alkaa tulla horatsut jo korvistakin. kraa, kaks viikkoo vielä!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   27.10.11 16:41:46

- Hei Henriikka!
Käännyin katsomaan ja näin Dannin, jolla oli sylissään iso kukkapaketti. Olin iloinen, että hän oli ensimmäinen, joka noteerasi minut. Hänellä oli pienin painolasti, sillä vaikka hän nyt ei varsinaisesti ollut ystäväni, hän oli ainakin aina käyttäytynyt minua kohtaan asiallisesti.
- Hei, sanoin sydämellisesti.
- Sori, että mä häiritsen, mutta mun pitää saada nää veteen. Onpa kiva nähdä sua!
Olin harkinnut itsekin sanoa jotain samansuuntaista, mutta olin ajatellut, että se olisi liian paksua. Nyt saatoin virnistää Dannille, joka yllättäen oli saanut sen kuulostamaan melkeinpä vilpittömältä.
- Samoin, vakuutin. Sanoin sen sen verran merkitsevästi, että jos Danni olisi ollut sarkastinen ja tarkoittanut päinvastaista, hän nolostuisi. Mutta ei hän nolostunut, nyökkäsi vain ja kaivoi paketista suuren kimpun punaisia ruusuja. Minä jatkoin artisokansydänten silpomista ja siirryin sitten paprikaan.
- Jumaliste, sähän olet näppärä, sanoi Danni, joka oli pysähtynyt katsomaan hommiani. Aloin vähän väsyä kaikkien ihmettelyyn. Olinko muka ollut niin kömpelö, että minua piti nyt ihmetellä kuin valkoista hirvenvasaa? Okei, olin minä, mutta tarvitsiko siitä joka käänteessä muistuttaa?
- Mä olen harjoitellut sitten viime näkemän. Oletko sä oppinut jotain uutta sitten viime näkemän? minulta livahti, vaikka en suurin surminkaan halunnut suututtaa Dannia. Tarvitsin puolelleni kaikki, jotka saatoin saada.
- Hitto, toi olikin hyvä kysymys, Danni totesi, mutta ei kuulostanut vihaiselta. – En kyllä mitään mainittavaa.

Sitten hän häipyi ja minä jatkoin työhöni ja kuuntelemiseen keskittymistä. Keskustelu oli siirtynyt olohuoneeseen ja aloin rauhoittua, kun kuulin Jerryn sanovan, että heidän pitäisi kiirehtiä, jos he aikoivat ehtiä ratsastamaan ennen vieraiden tuloa. Loukkaannuin kyllä myös – eikö hän aikonut kiinnittää minuun mitään huomiota? Mutta olkoon, ymmärsin minä paikkani ilmankin, päätin ja iskin veitseni pystyyn puiseen leikkuulautaan.
- Hui jessus, sä näytät vaaralliselta!

Se oli Cami, totesin alkaessani irrottaa veistä.
- Lipsahti, totesin.
- Voinko mä tehdä jotain? Mä en viitsi lähteä noiden kanssa tallille tässä mekossa, hän sanoi silitellen helmojaan. Totesin, että hän oli jo pukeutunut juhlaan, jos saattoi sanoa juhlapuvuksi lyhyttä mustaa trikoomekkoa musta-hopea-ruudullisten leggingsien päällä. Asu olisi sopinut hoikan kahdeksantoistavuotiaan ensimmäiselle diskoreissulle, mutta ilokseni saatoin sanoa, että Camin päällä se näytti vähintäänkin epäilyttävältä.
- Söpö mekko, totesin.
- Kiitos! tyttö sanoi tyytyväisenä hymyillen ja minulle tuli huono omatunto. Ettäs kehtasinkin.
- Enkä mä tarvitse apua. Tää on mun hommaa ja kaikki on hanskassa, lisäsin ja olin vähällä kaataa sitruunaisen mausteöljykastikkeen väärään salaattiin. Onneksi huomasin ajoissa.
- No mutta mä voin kai ruveta sentään keittämään kahvia. Täällä pitäisi jossain olla pari pumpputermaria, Cami sanoi reippaasti ja alkoi aukoa kaappeja.
- Tuolla, osoitin yhtä, sillä hän ei ilmeisestikään aikonut jättää minua rauhaan.
- Pärjäättekö te? Mä menen hetkeksi pitkäkseni, ennen kuin härdelli alkaa, tuli Jessi sanomaan. Cami ja minä vastasimme yhteen ääneen:
- Tietysti me pärjätään.

Cami osoittautui puheliaaksi. Hän kertoi minulle puolet elämäntarinaansa siinä ajassa, jonka vei yhden kahvipannullisen valuminen, ja aloin epäillä, tiesikö hän todellakin minun taustani. Hän ei puolella sanalla osoittanut sellaista vaan jaaritteli iloisesti omia asioitaan, pistäen aina noin joka viides minuutti väliin jonkin kysymyksen minulle. Vastailin mahdollisimman lyhyesti, sillä Camilla tuntui olevan aina jo seuraava asia kielen päällä. Aloin suhtautua häneen ylemmyydentuntoisen huvittuneesti. Mikä räpätäti! Mitä hittoa Jerry teki tuollaisen kanssa?
- Miten te oikeen tapasitte? kysyin, kun hän seuraavan kerran veti henkeä. Hän oli jo kertonut minulle asuneensa koko ikänsä Espoossa, kunnes oli muuttanut Helsinkiin opiskelemaan ja tiesin hänen sisarustensa, kissojensa ja kouluaikaisen hoitoponinsa nimet.
- Yksissä opiskelijabileissä. Tai monissakin, Cami naurahti.
- Ai, ootko säkin oikiksessa?
- En, mutta yliopistossa. Mutta mä valmistuin jo, filosofian maisteriksi.

Minulla oli käsitykseni filosofian maistereista ja se käsitys oli lähtöisin Viltsulta, joka myös oli sellainen. Heitä oli kuulemma liikaa ja suurin osa oli sellaisia vain, koska eivät olleet keksineet muuta, mitä tehdä tai päässeet parempaankaan tiedekuntaan.
- Ahaa, mun parhaan kaverin mies on kanssa. Mitä sä nyt teet? kysyin nitistäen houkutuksen toistaa Viltsun mielipiteet ääneen.
- Mä olen töissä pankissa, Cami kertoi auliisti. – Ja mitä se sun tuttu tekee? Mahdankohan mä tuntea sen?
- Jaa, tuskin, se on logopedi.
- Aa, sanoi Cami, mistä päättelin hänen tietävän, mitä se tarkoitti. Useimmat ihmiset eivät tienneet. – Ja nyt mä lakkaan papattamasta. Olisit sanonu mulle, että suu kiinni. Mä alan aina puhua ihan holtittomasti, kun mä olen hermostunut.
- Oletko sä hermostunut? kysyin.
- Tietysti olen. Etkö sä ole?
- Vähän, sanoin ajatellen Alissaa. Olisin halunnut jo tavata hänet, ettei sitä olisi tarvinnut odottaa. Yhtä mielelläni olisin mennyt koputtelemaan hammaslääkärin ovea keskiyöllä saadakseni särkevän hampaan kiskottua pois.
- Mikä helpotus, Cami huokaisi. – Mulla oli tosi epämukava olo, kun mä ajattelin, että tapaan sut nyt oikein kunnolla enkä vaan ohimennen. Kun ajattelee teidän historiaa.

Cami olikin arastellut minua. Tietysti, miksipä hän olisi Alissaa pelännyt, ehkä he olivat suorastaan ylimmät ystävät? En tiennyt pitikö minun olla loukkaantunut vai imarreltu, mutta sille piti nostaa hattua, että hän oli suoraa päätä tullut ottamaan härkää eli minua sarvista. Niin minunkin olisi pitänyt tehdä.
- Mitä sä mun historiasta, kun en minäkään, sanoin lyhyesti. – Ja kiitos avusta. Ehkä kannattaa keittää lisää vasta, kun toi on juotu. Turha seisottaa sitä.
- Niin tietysti. Mä voin tiskata.

En päässyt Camista eroon, mutta luojan kiitos hän tunnustuksensa jälkeen sulki suunsa ja antoi minulle rauhan tehdä vielä pikkuruisia kolmioleipiä, jotka olin jättänyt viimeisiksi, jotta saisin ne mahdollisimman tuoreina tarjolle. Sillä aikaa hän huitaisi koko keittiön kuntoon kadehdittavalla tehokkuudella. Hänelle ei takuulla vinoiltu täällä. Lopulta kaikki oli lopullisesti valmista ja istuin alas juomaan mukillisen kahvia ja odottamaan.
- Mene laittamaan vähän puuteria, jos sulla on, sanoin Camille. – Sun nenä kiiltää.
- Jessus, kiitos, kun sanoit, hän pelästyi ja häipyi lopultakin.

Lähettäjä: Az 
Päivämäärä:   27.10.11 17:24:14

Lisäälisäää... :D Cami on ärsyttävä!

Päivämäärä:   27.10.11 18:34:22

Mekin tosiaan virallisesti muutetaan yhteen, tosin meijän tuleva kämppä on 4 neliötä pienempi ku ukon nykynen :D.

Vitsit, Cami on sitte vähän ärsyttävä kyllä. Tai siis jollain tapaa mä ymmärrän sitä, mut siit saa vähän sellasen "pikkupissisteini" mielikuvan...

Päivämäärä:   28.10.11 10:28:17

onks cami sukua iljalle?

Lähettäjä: berry&me 
Päivämäärä:   28.10.11 11:41:33

loistava huomio ^^ :DD

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   28.10.11 15:50:42

Ai kui?
-------
Itse juhlat menivät ymmärtääkseni hyvin. Juhlakalut ja ensimmäiset vieraat saapuivat yhtaikaa kuin tallilta palaavat mustaojalaiset ja siinä syntyi sellainen ruuhka ja hössötys, että minä sain kaikessa rauhassa nostaa ruoat pöytään ja avata ensimmäisen kuohuviinipullon. Sen jälkeen kurkistelin vain sopivin väliajoin niin sanoakseni salin puolelle, hain tyhjiä tarjoiluastioita pois ja vein täysiä tilalle. Aika ajoin joku pistäytyi tuomassa likaiset lautaset tai lasinsa ja minä pistin ne tiskikoneeseen. En tuntenut suurinta osaa ihmisistä ja nekin, jotka olivat tuttuja, pysähtyivät vaihtamaan korkeintaan muutaman sanan. Olin tyytyväinen saadessani olla kulisseissa ja vain vähän huolissani siitä, että voileivät loppuisivat. Ne olivat tehneet kauppansa paljon paremmin kuin mitä olin osannut kuvitella.

Lopulta täytin tarjoilulautaset vihoviimeisen kerran, sillä kaikki, mitä olin valmistanut, oli nyt kadonnut jääkaapista. Onneksi suurin osa vieraista oli jo käynyt ja lähtenytkin ja sikäli, kun olin tulkinnut oikein kuulemani keskustelunpätkät, loput eivät aikoneetkaan lähteä. Tungin vielä tiskikoneeseen kaiken, mitä voin, pyyhin tasot ja katsoin olevani valmis. Arvoin, olinko pettynyt vai tyytyväinen siitä, etten ollut puhunut sen paremmin Jerryn kuin Alissankaan kanssa ja päädyin tyytyväiseen. Jos heillä ei ollut minulle asiaa, niin ei kyllä minullakaan ollut heille. Jessille minulla olisi ollut, tai jommallekummalle hänen sisaristaan. Olisin halunnut ilmoittautua, ehkä napata palkkani ja päästä lähtemään, mutta arkailin vähän mennä olohuoneeseen. Toisaalta ei kai nyt enää eletty aikaa, että palvelijat saivat vain hiippailla varjoissa. Vaati silti rohkeutta astua sinne ja rykäistä Jessin takana.

- Te varmaan pärjäätte nyt, sanoin puoliääneen.
- Voi, oletko sä jo lähdössä? Jessi huudahti.
- Jep. Mielelläni.
- Jää ihmeessä juhlimaan meidän kanssa!
Ja Ilse-mummo nousi vikkelästi sohvalta ja astui luokseni.
- Kiitos sulle kaikista näistä herkuista! Istu nyt alas ja jää hetkeksi, ota lasillinen kuohuviiniä!
- Mä olen autolla, huomautin.
- Voithan sä jäädä yöksi!

Mikään ei olisi saanut minua jäämään Mustaojalle toiseksi yöksi nyt, kun Alissa, Jerry ja Camikin olivat siellä, joten hymyilin ja pudistin päätäni.
- Kiitos mutta mun täytyy kyllä päästä jo kotiin. Ja onnea teille hääpäivästä, lisäsin. Vanha pariskunta vilkaisi toisiaan ja kumpikin näytti melkein ällöttävän onnelliselta. Muutkin jäljelle jääneistä halusivat kiitellä ja kätellä minua, ja kun lopulta pääsin karkaamaan yläkerran portaisiin, minusta tuntui, että poskeni olivat krampissa hymyilemisestä. Hitto vie, kunhan pääsisin ulos täältä ja autoon, irvistelisin ainakin Keravalle asti saadakseni lihakseni taas normaaleiksi.

Portaiden yläpäässä törmäsin lopultakin Jerryyn. Olin harjoittelemassa irvistystä, mikä oli hiukan noloa, kun hän kurkisti ulos yhdestä huoneesta. Sattumoisin se oli samassa paikassa kuin hänen vanhakin huoneensa, heti ensimmäisenä portaiden vieressä.
- Hei, menikö hyvin? hän kysyi.
- Mikä?
- No, kaikki. Tarjoilut.
- Kerro sinä, kai sä olit maistamassa, sanoin ja Jerry huokaisi syvään.
- No sieltä katsoen meni. Hei, oletko sä jutellut Leksan kanssa?
- En mä ole saanut sitä kiinni, enkä mä oo muistanu enää yrittääkään, sanoin varovaisesti.
- Ai. No se pyysi anteeksi, että se oli houkutellut meidät kaupungille sillon… sillon viimeksi. Se oli tavannut jonkun vanhan ihastuksen ja unohtanut kokonaan, että oli soittanu mulle.
- Sepä helpotus, sanoin ja tarkoitin sitä. Minusta oli ollut kurjaa ajatella, että Leksa olisi jotenkin yrittänyt sumplia Jerryn ja minut tapaamaan. Se olisi ollut jotenkin akkamainen ele, enkä halunnut ajatella häntä narttuna. – En mä enää olekaan sille vihanen, voit kertoa jos näet sen joulun aikaan.
- Mä sanon, Jerry lupasi ja näytti hetken aikaa siltä, kuin hänellä olisi ollut vielä jotain sydämellään. Mitään ei kuitenkaan tullut ulos, joten jatkoin matkaani siihen huoneeseen, jossa olin yöpynyt ja keräsin vähäiset tavarani.

Lähettäjä: salde 
Päivämäärä:   28.10.11 17:51:47

Voisko saada illalla vielä pienen extrapätkän sen kunniaksi, että minä sain tänään ammattiajopätevyyden! musta tulee virallisesti taksikuski. : D

Päivämäärä:   28.10.11 19:12:10

Vaaau, onnea saldelle! Mä kyllä kierrän tästä lähin jokaisen taksin kaukaa (ei perse, se muuten olit varmaan sinä, joka ajeli tooooosi hitaasti taksilla 60 alueella vuokista itikseen päin :D)

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   28.10.11 19:16:29

jep joku pre-halloween extra pätkä? vai onko nyt jo halloween vai hä?? D:

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   28.10.11 19:17:55

Tää on näköjään myös ajokorttiviikko :)
Ja ratsastuskilpailuviikko, vähänkös mua jännittää, kun ei hepo oo ikuisuuteen käyny missään!
------------
11. Joululahja
Jouluaattoaamuna vein Helin vanhempiensa luokse ja jatkoin itse matkaa äidin luo. Minun on myönnettävä, että olin mukavasti joulumielellä, vaikka ajaminen lumessa jännitti hiukan. Maailma oli kuitenkin kaunis, huomasin sen tänä nimenomaisena päivänä selvemmin kuin tavallisesti. Aurinkokin paistoi matalalta ja kelmeänä, mutta sellaista se oli näin vuoden pimeimpään aikaan ja kummasti siitäkin vähästä osasi olla kiitollinen.

Aatot äidin ja Pertin luona olivat varsin siedettäviä. Pertti oli aina ollut heistä kahdesta se, joka piti ruoanlaitosta ja tänä vuonna hän oli paistanut kinkun sijaan kalkkunan. Joululaatikot olivat myös kelvollisia ja minulle oli jätetty jälkiruoan tekeminen, joten olin edellisiltana tehnyt meidän pieneen pakastelokeroomme piparkakkujäädykkeen, jonka toin mukanani. Syötyämme kävimme viemässä hevosille heinää, piparkakkuja ja omenoita ja siirryimme sisään jakamaan lahjoja. Niissä meni aina melko pitkä aika, etenkin, jos Iirakin oli paikalla, mutta tänä vuonna hän ei ollut. Äiti ja Pertti pitivät lahjojen antamisesta ja päätellen siitä, mitä he käärivät esiin, heillä meni aika hyvin. Pertti oli hommannut äidille kaiken pikkusälän lisäksi matkan Kanarialle tammikuussa, mikä sai synnyttäjäni hihkaisemaan suureen ääneen.

- Kukas tiedän hevoset hoitaa? kysyin.
- Mä ajattelin, että sä olisit ykkösvaihtoehto, Pertti sanoi katsoen minua.
- Voi mutta jos mulla on töitä niin en mä tiedä, voinko mä täällä asua.
- No Minttu varmaan voi järjestää jotain, ellei sulle käy.
Nielin vuosien tottumuksella sen, että Minttua pidettiin itsestään selvänä pelastavana enkelinä ja jatkoin omien pakettieni avaamista. Äidiltä oli vaatteita ja kosmetiikkaa, Pertiltä yleensä kirjoja ja aina jotain yllättävää heiltä yhdessä. Hienoa ja yllättävää, muistellaanpa vaan autokoulua synttärilahjaksi tai autoa ylioppilaslahjaksi. Tänä vuonna se hieno ja kallis juttu oli uusi läppäri. Entiseni oli pieni, vanha ja hidas, joten olin kyllä iloinen uudesta, joskin olisin mieluummin ottanut etelänmatkan myös. Mutta tietysti olisi ollut tylsää lähteä yksin ja enhän voinut suunnitella mitään matkaa minnekään, ennen kuin tietäisin, saisinko töitä ja töistä lomaa.

Lahjojen avaamisen jälkeen äiti lähti lämmittämään glögiä ja vanhukset halusivat, että kokeilisin heidän kanssaan peliä, jonka olin ostanut heille. Olin tiennyt, että se olisi edessä, joten olin hommannut mahdollisimman mielenkiintoiselta vaikuttavan pelin, valitettavasti vaan hyvin hitaan myös. Aloin kyllästyä jo ennen kuin kukaan meistä oli edes lähellä loppua ja vielä enemmän kyllästyin siihen, miten Pera ja varsinkin äiti naukkailivat punaviiniä pelinpainikkeeksi ja miten äiti halusi tihenevin välein pitää tupakkataukoja. Aikaisempina jouluina minulla ei ollut ollut valinnanvaraa, mutta tällä kertaa olin pitänyt varani ja kieltäytynyt ensimmäisestäkin glögimukillisesta. Nyt minulla oli auto ja aioin pitää pääni selvänä ainakin siihen asti, kunnes olisin varma, etten haluaisi kaupunkiin yöksi.

Seitsemän aikaan aloin olla varma siitä, että haluaisin.
- Mä lähdenkin tästä kotiin päin, ilmoitin lyhyesti Pertin poistuttua vessaan.
- Mä luulin, että sä jäät pyhiksi! äiti huudahti pehmeäsilmäisenä ja sammaltaen, mutta en jaksanut olla kohtelias.
- En mä. Mä voin mennä tarjoilijaksi, jos mä haluan katella juoppoja.
- Henriikka!
Mutta en suostunut häpeämään sanojani. Ehkä äiti ottaisi niistä opikseen. Pakkasin saamani lahjat ja kannoin ne autoon, missä mieleeni tuli soittaa Helille. Jospa hänkin haluaisi jo lopettaa joulun juhlimisen?

Tuntui ihan parhaalta joululahjalta, kun Heli lupasi heti paikalla hypätä kyytiin.
- Jee! hihkaisin. – Mä olen siellä puolessa tunnissa!
- Mitä me sitten tehdään? Heli kysyi.
- En mä tiedä. Nautitaan toistemme hyvästä seurasta, naurahdin. – Poltetaan kynttilöitä.
- Se me voidaan tehdä! Mä sain kilon kynttilöitä Viltsun mutsilta! Mitä sä sait?
- Mä näytän sitten, lupasin ja käynnistin auton. Äiti ja Pertti seisoivat ovella vilkuttamassa ja vilkutin takaisin toivoen, että he selviäisivät hevosten kanssa. Vaikka kyllä Pertti hoitaisi homman, ellei äidistä olisi iltatalliin. Hän oli luotettava kuin peruskallio.

Päivämäärä:   28.10.11 19:54:48

lähinnä siks et se on kroonisesti ihan yhtä kujalla ja ihan yhtä kroonisesti se ei vaan tajuu mut on silti hirveen hyväntahtonen ja osallistuva.

Päivämäärä:   28.10.11 20:12:13

flanu, mä hyppään taksin rattiin aikasintaan viikon päästä, että ei vielä mitään hätää :D

Sennulle kiitos ja menestystä kisoihin!

Päivämäärä:   28.10.11 20:47:00

heh, Sennu täältä tulee yks joka tallentaa jokaisen radan muistikortille että mulla on sitten todistusaineistoa millä uhkailla jos halutaan lisäpätkää >:D Noei vaan, enhän mä edes kyllä tiedä kuka sä olet, mutta let's see.. katselen tarkasti jokaisen radan

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   28.10.11 20:52:00

En mä siellä loiki, mä oon Kuski ja Kuvaaja :D

Päivämäärä:   28.10.11 20:53:05

ja puoltoistakätinen kannustusjoukko!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   28.10.11 20:59:50

Tai kolme ja puol, kert ainakin fb:n mukaan Tripikin oli tulossa :)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   29.10.11 02:27:44

Mut berry&me, jos kuvaat seuraluokissa sievän (joskin vanhan) tamman, jolla on vaaleanpunainen satulahuopa ja hackikset niin toki ois kiva, jos lähettäisit mulle kuvat!
Ja nyt toki tahtoisin tietää, miten lähellä vaikutat, ja flanulta tahtosin tietää, että mahtoikohan ponipoju mennä mun kaverin talliin, kun äkkiä olitte fbssä kaveroituneet...

Tätä maailman menoa. Huh huh.

Lähettäjä: tripi 
Päivämäärä:   29.10.11 10:47:56

Sennnu, mitkä luokat? fb:ssä sulle viestiä vielä!

Päivämäärä:   29.10.11 11:15:10

ne seuraluokat, joita on kaks .)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   29.10.11 14:14:11

Jouluilta muualla kuin äidin luona tuntui oudolta ja ontolta, mutta toisaalta juhlalliselta.
- Ihan kuin me oltaisiin aikuisia nyt, sanoi Heli seuraillen selvästi samaa ajatuskulkua.
- Vähän pelottavaa, myönsin, sillä siltä minusta tuntui. Kuin minut olisi hylätty. Minulla oli ollut vähän saman sukuisia tuntemuksia silloin, kun olin muuttanut Mustaojalle ja silloinkin, kun Heli ja minä olimme muuttaneet yhteen. Jouluaatossa oli kuitenkin vielä oma erityismerkityksensä. - Tää on mun ensimmäinen jouluaattoilta ilman mutsia, sanoin melkein ihmeissäni.
- Joo. Irrottautumisriitti. Laitetaanko glögiä? kysyi Heli asetellen kynttilöitä lautasille ja purkkeihin. Meillä ei tainnut olla ainuttakaan kynttilänjalkaa koko taloudessa.
- Onko meillä?
- Mä sain pullollisen.

Esittelimme toisillemme, mitä olimme saaneet lahjaksi sillä aikaa, kun juoma lämpesi pienessä kattilassa ja sitten vain istuimme pöydän ääressä tuijottaen mukeihin ja ihmetellen. Kynttilöistä ja glögistä huolimatta ei tuntunut kovinkaan jouluiselta, sillä ei meillä ollut mitään joulukoristeita ja joulusiivouskin oli tehty vähän niin ja näin.
- Haittaako sua, jos mä räplään ton mun uuden koneen käyttökuntoon? kysyin varovaisesti.
- Ei, ellei sua haittaa, että mä luen, Heli naurahti ja tilanteen jäykkyys katosi. Hetkeksi. Puolessa tunnissa olin saanut uuden läppärin siihen kuntoon, että saatoin käydä vastaamassa kaikkiin ”Hauskaa joulua!” –viesteihin ja sitten jäin tylsistyneenä tuijottamaan sitä.
- Oispa edes jouluruokaa, huokaisin. Ehkä se olisi kohottanut tunnelman oikeanlaiseksi.
- Oletko sä hullu? Mä en ainakaan voi syödä mitään enää tänään! Mutta sä oot oikeassa, tää on tylsää. Lähdetään ulos.
- Minne?
- No ravintolaan! Kato sieltä koneeltasi joku, joka on auki.

Helin ehdotus oli niin kerettiläinen, että ensin vain tuijotin häntä. Joulu oli perhejuhla, oli perhe sitten vaikka vain äiti ja minä. Olimme jonain jouluna yhdessä säälineet ihmisparkoja, joilla ei jouluaattona ollut muuta tekemistä kuin mennä kapakkaan.
- Jospa siellä on vaan epätoivosia luusereita, sanoin, mutta olin jo siirtymässä kohti penkin päätä.
- Sitten ne ansaitsee meidät ilahduttamaan niitä. Otetaan tonttulakit päähän!
- Wou-hou, ajattelitko sä myös punasta nahkakorsettia ja verkkosukkia?
- Öö, en, Heli nauroi. – Mutta joo, ehkä normivarustus vaan. Kävelläänkö?
- Riippuu siitä, mihin, sanoin ja palasin koneen ääreen.

Päätimme kävellä, sillä sää oli leuto ja mukava ja halusimme säästää rahaa. Kadut olivat lähes tyhjiä paitsi takseja, yksittäisiä henkilöautoja ja satunnaisia joulupukkeja, joille vilkutimme ja huutelimme iloisia hyvän joulun toivotuksia. Talojen ikkunat olivat lämpimästi valaistuja ja näimme verhojen raoista joulukuusia ja kynttilöitä.
- Nyt jos sataisi lunta ja meillä olisi vaan tulitikkuaski, Heli sanoi hiljaa.
- Mitä?
- Se Andersenin satu. Etkö sä muista, Pieni tulitikkutyttö?
- Hämärästi, sanoin epäröiden ja loppumatkan ajan Heli kertoi minulle satua.

Lähin auki oleva ravintola oli täynnä ja jo ulko-ovella oli selvää, ettei siellä ollut pelkkiä luusereita. Meteli oli iloista keskustelua ja musiikkia ja jotenkin hullusti sielläkin tuntui joulumieli. Olin myös pelännyt, että asiakaskunta olisi vanhaa ja alkoholisoitunutta – äidin haamuja jossain vaihtoehtoisessa tai tulevassa todellisuudessa – mutta ensisilmäyksellä ei näyttänyt siltä. Siellä oli nuoria ihmisiä, sellaisia kuin Heli ja minä, jotka eivät halunneet istua aattoiltaa kotona vain, koska se oli tapana.
- No niin, Heli sanoi tyytyväisenä. – Nyt aletaan pitää hauskaa.
- Ei yövieraita? ehdotin. Se olisi ollut jotenkin härskiä jouluyönä, raahata mukaan yhdenyönjuttuja.
- Ei tietenkään, Heli vakuutti.

Alkuun saimme seistä baaritiskin ääressä, sillä ihmisiä oli tosiaan aika paljon, mutta sitten yksi erittäin iloinen seurue päätti lähteä pois ja ryntäsimme vapautuvaan pöytään.
- Toivottavasti noi muistaa, että on jouluyö, juhlayö, jos ne menee jonkun luokse jatkoille, Heli sanoi paheksuvasti.
- Tässä on varmaan vapaata? kuului pyöreän pöydän toiselta puolelta ja vastausta odottamatta kaksi nuorta miestä istui vapaille tuoleille. Minä olin katsellut heitä jo aiemmin ja nähnyt heidän katselevan meitä, enkä yllättynyt juurikaan. Heli ja minä olimme aika koristeellinen pari, mutta eivät nuokaan huonoja olleet. Ehkä tämä oli kohtalon sormi. Ehkä minun suunnitelmani alkoi toteuttaa itseään ihan omia aikojaan, ennen kuin itse ehdin?

Päivämäärä:   29.10.11 20:06:36

Saattoi se mennäkin, riippuen kuka sun kaverisi on :D. Tai nyt se on yhdellä tallilla pihatossa, mutta muuttaa jokusen kilometrin päähän siitä kimppakarsinaan tossa vuodenvaihteessa, tai ainakin tarkotus olisi.

Vitsit, tässä ihan alkaa kaipailemaan joulua, kun lukee tätä...

Lähettäjä: Lasikannu 
Päivämäärä:   30.10.11 09:12:18

oi että ihanaa, iteki on ajatukset heti joulussa ::)

ja Sennnu, mä sain justiinsa luettua kaikki noi jessijutut ja mustaojan myöhemmät tarinat ja täytyy sanoa että WAU. Kyllä nostan hattuu et oot kirjottani NOIN paljon Mustaojalaisista. Että kiitos ja kumarrus, noi tarinat oli ihanii ! :)
ja nyt voiki sitte keskittyy seuraamaa tät Henun tarinaa. :)

Lähettäjä: YGC 
Päivämäärä:   30.10.11 12:07:23

Ihana tarina! Oon jo jonkun aikaa seuraillu, mut oon vähä sellane hiljasempi seuraaja ;) mut aivan mahtava tarina!

Voisko joku linkittää niitä aikasempia Mustaoja- ja Jessi-tarinoita? Kiinnostais tosi paljon lukee niitäki :)

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   30.10.11 15:08:13

jatkuu!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   30.10.11 16:22:03

Huh huh, mikä päivä! No, kaikki on hengissä edelleen.

Linkkejä ja kiva saada uusia tänne!
Vanhempieni tarina ja Minä, Miila
Oi kultainen nuoruus
Jessijutut ja
Jessijutut jatkoa
Myöhemmät tarinat

------------
Koska epäilin kovasti ystävällismielisen kohtalon sormen olemassa oloa – vaikka kosminen keskisormi oli ehdottomasti faktaa – en innostunut mitenkään näkyvästi. En myöskään leikkinyt jääkuningatarta, vaikka Helin rinnalla saatoin sellaiselta vaikuttaakin. Hän oli minua räiskyvämpi aina ja etenkin, kun oli juonut vähän.
- Mitä te täällä teette jouluiltana? hän kysyi oitis ja kaivoi kavereista ulos vastaukset muutamassa minuutissa. Se muistutti kovasti omaa tarinaamme, pakolliset joulupöydät vanhemmilla ja sitten viihteelle.
- Mä olen Teemu ja toi on Jakke, esitteli se, joka istui lähempänä minua ja minä esittelin meidät.
- Hauska tavata, tyyppi sanoi ja otti molemmin käsin kiinni kädestäni. Hän katsoi minua suoraan silmiin ja kumarsi hiukan niin, että jouduin tirskahtamaan. Se oli kuin vanhasta elokuvasta. Samalla se tuntui hyvin lämmittävältä, ihan kuin olisin ollut hieno nainen siihen aikaan, kun sillä oli merkitystä. Tai siis, nykyäänhän hienoja naisia ei juuri ollut siinä mielessä kuin kuusikymmentä vuotta sitten eikä kenellekään kumarreltu. Kukaan ei ainakaan ollut koskaan kumartanut minulle.

- Ja mitä te teette? kysyi Heli ja ote kädestäni kirposi, kun Teemu kääntyi vastaamaan. Minä annoin Helin hoitaa juttelemisen vähän aikaa ja tutkin tyyppejä sillä aikaa. Jakella oli kirkkaanpunainen tukka, pisamia ja vaaleat silmäripset, joten se siitä. Hän saattoi olla muuten komea, mukava, fiksu ja ihan mitä tahansa, mutta olin aina tuntenut vastenmielisyyttä tuollaista väritystä kohtaan. Puuttui vain, että hänellä olisi ollut vielä hailakansiniset silmät, mutta ainakin ne näyttivät tässä valossa ihmissilmiltä. Niin näyttivät Teemunkin, ne näyttivät sinisiltä jalokiviltä. Hänen hiuksensa olivat ruskea, harkitun huoleton pörrö ja kun vähän aikaa olin salaa tutkinut hänen kasvojaan, aloin olla aika varma, että hän oli ainakin muutaman vuoden meitä vanhempi, ehkä enemmänkin. Ei ikäloppu, mutta ehdottoman aikuinen. Melkoinen namupala. Ehdottomasti kiinnostava.

Mutta koska en ollut enää teinityttö, enkä halunnut näyttää sellaiselta, pyyhin kuolavanan suupielestäni ja rupesin säkenöivän kiinnostavaksi.
- Ja mitä sä teet? Teemu kysyi minulta. En sanonut etsiväni töitä ja poikaystävää missä tahansa järjestyksessä, vaan pelkän totuuden, ja juttu muuttui mielenkiintoiseksi. Hänen vanhemmillaan oli kuulemma pieni ravintolaketju.
- Kiva juttu niille, sanoin, sillä en kai voinut oikopäätä tarjoutua sinne töihin, vaikka se olikin ensimmäinen ajatukseni. Jos ravintoloita nyt oli olemassakaan, sekin vaihtoehto piti ottaa huomioon. Eikä Teemu ruvennut mitään sellaista ehdottelemaankaan, se olisi ollut tökeröä.

Seuraavien juomien jälkeen Heli ja minä otimme aikalisän ja lähdimme vessaan jättäen vain takkimme merkkaamaan paikkojamme.
- Mitä sä sanot? kysyin Heliltä.
- Käy kiinni!
- Häh? Mä tarkotin, että mitä sä tykkäät niistä? tarkensin.
- Njaa, ihan okei, mutta näkisit itsesi. Mä en ole nähnyt sulla tommosta ilmettä ikinä.
- Ei pidä paikkaansa, sanoin varmasti.
- Tai ainakaan pitkään aikaan. Saat sä pyytää sen kylään, hän sanoi jalomielisesti. – Mutta mä en kyllä huoli sitä punapäätä.
- Mä en ole pyytämässä ketään meille, mehän sovittiin.
- No pidä nyt ainakin huoli siitä, että pyydät sen puhelinnumeron.

Helin aulis innostus sai oloni epämukavaksi. Minä en halunnut iskeä miehiä ravintolasta jouluaattona. Hieno nainen ei tekisi sellaista. Saatoin kuitenkin katsoa, huvittaisiko Teemua pyytää minun puhelinnumeroni, ja sitten voisi pelata korvakuulolta. Vielä ei pystynyt sanomaan mitään. Hän saattaisi olla loppupeleissä enemmän kiinnostunut Helistä ja tämän puhelinnumerosta. Hän saattaisi myös olla naimisissa ja vaikka miten monen lapsen isä, tai hän saattaisi olla homo ja Jaken poikaystävä.
- Katotaan nyt, vaikuttaako se fiksulta vielä parin tunnin kuluttua, sanoin.

Valomerkki tuli aikaisin, kai koska oli joulu ja siinä vaiheessa oli selvää, että tässä porisi jotakin. Teemu auttoi takin päälleni ja asetteli kaulaliinankin kohdilleen niin, että hänen sormensa sipaisivat ihoani ja saivat kylmät väreet menemään pitkin käsivarsiani. Katsoin häntä jo aikoen sanoa jotain, mutta en sitten sanonutkaan. Hän katsoi minua niin vinkeästi, että mieluummin halusin näyttää kieltä. Jätkä odotti, että kaatuisin hänen syliinsä ja sitä en aikonut tehdä.
- Parasta lähteä menemään, ennen kuin autetaan, totesin.
- Mihin päin te olette menossa?
- Kotiin päin, ilmoitin lähtien kohti ovea. Heli ja Jakke menivät jo.
- Ja missä päin se on? Teemu kysyi seuraten vieressäni.
- Pasilassa. Entäs te? kysyin, sillä vaikka pojat eivät olleet kämppiksiä, olivat he kertoneet asuvansa ihan lähellä toisiaan.
- Laajasalossa. Meidän pitää ottaa taksi.
- Me voidaan kävellä. Me käveltiin tännekin.
- Meidän taksi voi ajaa sitä kautta.

Se oli tarjous, josta oli vaikea kieltäytyä. Sää oli kyllä edelleen miellyttävä ottaen huomioon, että oli yksi talven pimeimpiä öitä, mutta oli myöhä ja olimme juoneet jonkin verran.
- Nää esittää, että ne vois ottaa taksin ja viedä meidät matkalla kotiin, sanoin Helille.
- Hiton hienoa!
- No niin kai me sitten tehdään, totesin ja katsoin, miten Teemu kaivoi esiin kännykän ja tilasi taksin. Jopa niin yksinkertainen ele näytti hyvältä, sopivan itsevarmalta ja coolilta. Aloin olla ihan varma siitä, että haluaisin tavata hänet uudelleen.
- Tässä voi mennä vähän aikaa, hän sanoi ja pisti kätensä ympärilleni. Se ei ollut mitenkään tungettelevaa vaan paremminkin suojeleva ele tulla pakkasen ja minun väliin, mutta se sai polveni pehmeiksi ja sydämeni hakkaamaan.
- Eikä mene, siinä se taksi on, Heli sanoi. Se oli takuulla napannut kutsun ihan kulman takaa.

Jakke jätettiin etupenkille ja me muut ahtauduimme taakse. Minä istuin Helin ja Teemun välissä ja ristin käteni siististi syliini laukun päälle. Olin joskus antautunut valomerkin jälkeen pussailemaan mukavien tyyppien kanssa ilman kummempaa tositarkoitusta, mutta tämä ei ollut sellainen tilanne. Puhuin jotain yleispätevää rakennuksista, joita ohitimme ja ihmettelin myöhäistä joulupukkia ja muut käyttäytyivät ihan yhtä virallisesti. Sitten aloimme lähestyä määränpäätä ja Heli alkoi antaa kuskille neuvoja. Suurin osa taksikuskeista ajoi naapurikujalle, heidän koulutuksessaan oli jokin aukko siinä kohden, tai navigaattoreissa bugi. Teemu veti homman tiukoille. Olimme jo kääntymässä pihallemme, kun hän sanoi minulle hiljaa:
- Olisi kiva tavata uudelleen.
- Mikä ettei, sanoin kevyesti.
- Miten sut saa kiinni?
- Mun numero on numeropalvelussa.
- Sitten mun pitäisi varmaan tietää sun sukunimi.
- Peltonen. Entä sun? kysyin ja aloin siirtyä kohden ovea, josta Heli oli jo nousemassa.
- Eränen.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   30.10.11 16:32:31

awww, ihanaaa <3 lisää söpöilyä! ja huippua että sennnu ja kaikki muutki on hengissä!

Lähettäjä: jackets 
Päivämäärä:   30.10.11 17:13:29

Uuu mä annoin kanssa mun numeron just perjantaina yhdelle Teemulle! :D

Päivämäärä:   30.10.11 20:14:27

haha, mun numeroapas ei saakaan numeropalvelusta :p

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   30.10.11 20:19:17

Jackets, llloistavaa :DD

Päivämäärä:   30.10.11 20:19:32

Huh minäki hengissä! 10-19 ja sitte vielä tunti kotiin skootterilla hyrrrr. Sennu jos paikansin polles oikein niin se taisi siinä seiskakympissä innostua vähän? :D

Lähettäjä: Luna$i 
Päivämäärä:   30.10.11 20:20:04

eikä mun :D
mun maailma järkky äsken ja pahasti ku käytin koiraa takapihalla pissalla ja kissa livahti pihalle. Se oli jo kääntymässä takasin mutta mun koiranpenikka meni ja yritti saada sen kiinni nii kissa lähti juoksemaa suoraa autotielle päi :S ja ku täällä on pimeää nii mustavalkosta kissaa on tosi vaikee nähä. Iski pieni paniikki mut onneks löyty ku aikani kävelin ja huutelin sitä tuolla pihalla <3

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   30.10.11 20:24:39

B&m, niin se totisesti teki, vanhalla mummolla heitti kilivinttiyden puolelle :x Se ei oo ikinä ennen tehny tommosta! Siis perä on aina ollu kevyt, mut ei ikinä etupää...
Seuraavalla kerralla ei ehkä pidetä viiden vuoden taukoa ennen kuin lähdetään kotitallin ulkopuolelle kisoihin.

Elwaen auts, toi on kamalaa hommaa! Onneks löyty!

Päivämäärä:   30.10.11 20:40:44

No, mutta pitäähän sitä nyt vähän riemua jakaa muillekin :D Taisin jopa videolle saada!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   30.10.11 20:45:07

Laita mulle? :D Mäkin kyl kuvasin sen, just sain youtubeen asti. :)

Päivämäärä:   30.10.11 22:10:32

uh oh, 10-19 täälläkin, ja sit kinkkisen kautta kotiin. Mut onpahan sentään uus sääasema!

mä oon tykänny kyl aina jäädä jouluks porukoille yöks, usein oon järkänny itteni sinne viel edellisenä iltanakin. tänä vuonna ei taida olla vahtoehtojakaan, ellen nyt keksi tällä varotusajalla jotain teemuu tai niiloo itelleni..

Päivämäärä:   30.10.11 23:21:55

álávíívádésíré; pitäiskö mun kysästä töistä yheltä Niilolta, et onko se naisseuraa vailla jouluna? Nipa saattais meinaa kyllä ollaki... Eikä se oo pahan näkönenkää (edellyttäen, et tykkää sellasist vähä vinolipan näkösistä...)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   30.10.11 23:40:09

Vinolippa ei kuulosta desiltä :D
Ja Niilo kuulostaa imo vaan Martan pikkuveljeltä (brr, mä en voisi moisia nimiä valita) (sukupolvien kuilu)

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   31.10.11 16:37:21

jatkuu!!11

Päivämäärä:   31.10.11 16:42:12

Joo ei mitään vinolippoja tänne, plz .D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   31.10.11 16:51:24

12. Erittäin hyvä ellei täydellinen
Kiipesimme mahdollisimman äänettömästi omaan kerrokseemme, mutta kurkussani kihisi hihitys, josta oli pakko päästää vähän ulos aina välillä. Se ei johtunut ainoastaan Teemun tapaamisesta vaan siitäkin, että yritin niin kovasti pitää suuni kiinni. Kun vedin oven kiinni perästäni, minun oli mahdotonta enää olla hiljaa. Putosin polvilleni ja nauroin. Heli vilkaisi minua pari kertaa omituisesti, kuten oli tehnyt jo rapussa, mutta sitten hänkin alkoi nauraa. Sehän oli tunnetusti tarttuvaa.
- Nouse ylös sieltä ja tuu kunnolla sisään, Heli kikatti ja kuiskasi samaan aikaan, mutta se kuulosti niin kornilta, ettei sillä ainakaan rauhoitettu kenenkään nauruhermoja. Hän kuunteli ja katseli vähän aikaa ja komensi sitten uudestaan, kun ei mitään tapahtunut.
- Mä en voi, voihkaisin. – Auta mun saappaat pois!

Mutta kun Heli kiskoi toisen niistä pois, järkiinnyin. Se tuntui liian inhottavasti siltä, kuin olisin ollut örvellyskännissä, enkä minä ollut.
- Mä pärjään jo, sanoin, riisuin loput ulkovaatteet ja seurasin Heliä keittiöön. Nyt minulla oli oikeasti nälkä ja kaivoin jääkaapista esiin rasiallisen kalkkunaviipaleita, jotka äiti oli pakannut mukaani. Heli nosti pöytään kaksi tölkkiä siideriä.
- No niin, hän sanoi ja istui minua vastapäätä. – Anna kuulua.
- Anna kuulua mitä?
- Se Teemu. Aika namu.
- Ihan okei, myönsin, mutta ei sellaista voinut sanoa ilman, että suupielet alkoivat nykiä ylöspäin. – Aika namu, joo.
- Annoitko sä sille sun puhelinnumeron?
- En.
- Pyysitkö sä sen?
- En, pahoittelin ja pidättelin naurua.
- Mitä? Mähän käskin!
- Mä kerroin sille mun nimen ja se kerto mulle sen nimen. Se tietää, missä mä asun, ja että mä olen numeropalvelussa, mä tiedän missä se asuu.
- Okei, Heli huokaisi kuin päästäen samalla ulos saarnan, joka oli jo ollut valmiina ja jäänyt turhaksi. – Mä todellakin toivon, että te kehräätte tästä nyt jotain kivaa. Sä olet niin hapantumassa.

Olin vähällä tukehtua kalkkunan muruseen.
- Häh?
- Susta on tulossa vanhapiika.
- Selitä ja selitä hyvin, ennen kuin mä suutun! käskin, eikä se ollut ihan pelkästään leikkiä.
- No, sulla ei ole minkään näkösiä poikaystäviä…
- Ei sullakaan! keskeytin. – Ei tässä iässä tarvitse vielä vakiintua! Tässä iässä pitää juhlia ja pitää hauskaa – just niin kuin me ollaan tehtykin!
- Älä nyt hermostu. Mä vaan yritin sanoa, että kato, mitä se Teemu on syönyt… tai siis, onko siitä mihinkään. Sen sijaan, että tutkisit, olenko mä lakaissut roskat maton alle.
- Niinkö sulla on tapana tehdä? älähdin.
- Ei. Eihän meillä oo harjaa vaan imuri. Onko sulla tapana tarkistaa?
- Ei oo tullu mieleen, mutisin.

Siitä olisi voinut tulla riita, mutta vetäydyimme ajattelevaisesti ja minä kysyin puolestani, mitä Heli oli pitänyt Jakesta.
- Se oli tylsä, tuli tuomio välittömästi.
- Raukka parka. Ruma ja tylsä, sanoin surullisesti.
- No ei se ruma ollut!
- Mä en voi sietää pisamaisia punapäitä. Ja nyt mä taidan mennä nukkumaan.
- Kauniita unia, oman… Heli aloitti ja sulki suunsa, kun mulkaisin häntä. Suupieleni kuitenkin elivät vieläkin omaa elämäänsä. Halusin juurikin omaan rauhaani miettimään, mitä illalla oli tapahtunut ja analysoimaan, oliko Teemu vain hetkellinen ihastuksenpoikanen vai oliko tässä aineksia enempään. Tietystikin siitä oli mahdotonta päästä mihinkään selvyyteen tähän aikaan yöstä, mutta tulisi olemaan hauskaa miettiä. Tällaista kihisevää, kuplivaa oloa minulla ei ollut ollut vuosikausiin ja halusin ottaa siitä kaiken irti.

Päivämäärä:   31.10.11 23:04:06

sennnu ootko varma ettet oo ruvennu vakoilemaan mua?

toi kuulostaa hyvinkin mun edellisviikkoiselta kotiutumiselta... rupeen samastumaan Henuun vähän liikaa. Onneks en ollu nuorena ihan yhtä dorka ku se :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   31.10.11 23:11:03

Mä oon kirjottanu tän pätkän jo vähintään kuukausi sitten, ellei parikin :D Ei kai sulla oo pääsyä mun tietokoneelle???

Päivämäärä:   31.10.11 23:17:41

No nyt kun kysyit niin JOO ON, ja haluan elää kuin Henriikka ;)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   31.10.11 23:18:50

Omituinen.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   31.10.11 23:49:51

(Vai oliks toi pahasti sanottu?)

Päivämäärä:   31.10.11 23:57:53

Joo oli niin pahasti etten enää koskaan ikinä kommentoi mitään, luen vaan salaa ja nauran partaani.

Ja omituinen lukee mun cv:ssä.

Päivämäärä:   1.11.11 15:02:48

Okei, tunnustan, ei Nipa mikää iha vinolippa oo, sellai tavikundi, joka tykkää autoista :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   1.11.11 16:53:33

Puoli seitsemältä olin valmis lähtemään ytimeen. Minulla oli vähän kaksijakoinen olo. Toisaalta minua jännitti – oli ikuisuus siitä, kun olin tällä tavalla lähtenyt treffeille vieraan ihmisen kanssa – ja toisaalta Mintun sanat olivat jääneet ilkeästi pyörimään mieleeni. En hermoillut ainoastaan sitä, että mahtaisiko Teemu pitää minusta vielä näin kuvaannollisesti päivänvalossa, vaan myös sitä, että oliko hän joku epätoivoinen luuseri, kun ei ollut malttanut edes vuorokautta odottaa ennen kuin soitti. Ettei elämä sitten ikinä voinut olla vain helppoa, yksinkertaista ja mukavaa.

- Sä näytät hyvältä, rohkaisi Heli, kun tuijotin vielä peiliä lievän epätietoisuuden vallassa.
- Joo, huokaisin. Niin näytinkin, ei siinä mitään. En minä siitä huolehtinut. Mutta en aikonut nyt ruveta uskoutumaan Helille. Myöhästyisin vielä muuten, ja vaikka parin minuutin odotuttaminen olikin vain hyvästä, minä inhosin myöhästelemistä.
- Pidä hauskaa ja katsokin, että sulla on jotain raportoitavaa, kun tuut takasin, Heli sanoi ja työnsi minut ulos ovesta.

Juna, johon ehdin, jäi seisomaan Pasilan ja Helsingin välille niin, että kuuden minuutin sijaan matkaan meni ainakin kuusitoista minuuttia. Yritin olla panikoitumatta, mutta turhautuminen sai kämmeneni hikoamaan ja vatsani kipristelemään. Pelkäsin, että joutuisin vielä tuhlaamaan aikaa yleisessä vessassa käymiseenkin, kun juna lopulta taas nytkähti eteenpäin ja mönki loput sadat metrit asemalle. Juoksin läpi aseman ja hidastin vasta, kun aloin lähestyä treffipaikkaamme Kompassitorilla. Teemun ei tarvinnut nähdä kiirettäni, vaikka olinkin myöhässä. Mutta
häntä ei näkynyt. Katselin ympärilleni ja pyörin siinä hetken aikaa, mutta ei. Istuin tyhjälle penkinpätkälle ja tarkistin ajan kännykästäni. Vain yhdeksän yli, tuskin kukaan siinä ajassa ehti vetää hernettä nenään. Tai jos ehti niin parempi sellaisen sitten olikin kadota.

- Hei, ootko sä kauan odottanu? Anteeksi, että mä olen myöhässä.
Siinä paha missä mainittiin, Teemu seisoi edessäni.
- Ei mitään hätää, mäkin tulin vasta hetki sitten, sanoin. – Mun juna päätti seistä kymmenen minuuttia matkalla.
- Hyvä juttu, Teemu sanoi ja ojensi minulle kätensä. Tartuin siihen ja nousin seisomaan.
- Mihin me ollaan menossa? kysyin.
- No jos kahville?
- Joo joo mutta minne? kysyin kärsivällisesti.
- Tossa ylempänä oli joku kuppila auki.

Se oli paremminkin pubi kuin kahvila, mutta sai sieltä kahviakin, tosin vanhaa ja seisonutta. Minun ei tarvinnut kuin haistaa Teemun tuomaa mukia ja nenäni vetäytyi ryppyyn.
- Onko se pahaa? Teemu kysyi.
- Mä en kyllä voi juoda tätä, sanoin pahoitellen.
- Anna tänne. Haluatko sä mieluummin jotain muuta? Siiderin?
- No se käy kyllä, sanoin toivoen, ettei Teemu kuvitellut minua juopoksi. Seurasin kiinnostuneena, miten hän hoitaisi tilanteen tiskillä, enkä valitettavasti kuullut, mitä hän sanoi, mutta parin minuutin päästä hän palasi kahden siiderilasillisen kanssa.
- Maista, onko tää kunnollista, hän sanoi ja tottelin.
- On se, sanoin. Kuinka usein siideri muka pahentui? – Mitä se sanoi?
- No mitä se nyt muka saattoi sanoa, kun mä sanoin, että se tarjoilee juomakelvotonta myrkkyä. Sä näytät paremmalta kuin mä muistinkaan.

Äkillinen aiheenvaihto sai minut säpsähtämään.
- Vaikka mä en ole ehtiny vielä edes juoda itseäni kauniiksi, totesin. – Et säkään ole hullumman näköinen, jatkoin arvioiden, vaikka ei minun pitkään tarvinnut katsoa. Muistini ei ollut pettänyt eikä kauheasti kaunistellutkaan ja parasta oli se tunne, joka minulle tuli, kun Teemu katsoi minua. Hänellä oli niin intensiivisen siniset silmät, että ne tuntuivat pääsevän ihon allekin ja nautin täysillä ihanista väristyksistä niskassani ja muissa paikoissa. Välillä olin jo pelännyt, että sellaiset olisivat mennyttä minun kohdallani.
- Mun paras joululahja oli kyllä tavata sut.
Se oli vähän karmiva repliikki, sillä juuri niin olin itsekin ajatellut. Oliko Teemu joku ajatustenlukija?
- Ethän sä edes tunne mua, sanoin latteasti.
- Sen asian mä haluaisin korjata mitä pikimmin, jos sulle sopii. Mitä sä teet huomenna?
- Jos nyt kuitenkin katotaan ensin, miten tää ilta sujuu, naurahdin. Järkeni sanoi, ettei välttämättä ollut fiksua heittäytyä mukaan keskusteluun, jossa minua pidettiin noin itsestään selvänä, vaikka tavallaan se tuntuikin mukavalta.
- Ja fiksukin vielä.

Siinä nuoleskeltiin, mutta päätin olla välittämättä ja ohjasin keskustelun pois omasta persoonastani. Teemu otti kopin ja aloimme puhua tavallisemmista jutuista. Mitä teimme, miten asuimme, millaiset perheet meillä oli.
- Miksi? kysyin suoraan Teemun sanottua, että hän oli villi ja vapaa poikamies. Minusta se oli asiallinen ja tärkeä kysymys ja parasta selvittää mahdollisimman pian.
- Mä en vaan ole törmännyt kehenkään tarpeeksi kiinnostavaan, hän sanoi anteeksipyytävästi. - Kyllä mä olen seurustellut, mutta nyt on jo viimeiset pari vuotta tuntunut, että kaikki naiset on täysin tyhjäpäitä.
- Kiitos vaan, sanoin tavoitellen loukkaantunutta äänensävyä.
- Siksi sä tunnuitkin niin virkistävältä poikkeukselta, että mun oli pakko kaivaa sut esiin mahdollisimman pian, Teemu sanoi ja katsoi minua vilpittömästi. Punastuin ja hän naurahti huomatessaan sen. – Entäs itse? Vai onko sulla poikaystävä piilossa?
- Ei mulla ketään ole.
- Vaikea uskoa kyllä.
- Mä olen pitänyt vähän taukoa ja parannellut haavojani yhden vaikean suhteen jälkeen.
- Niinkö? Haluatko sä kertoa siitä?
- Ehkä joskus myöhemmin.

Aika meni huomaamatta. Täysin huomaamatta. Parin siiderin jälkeen kello oli yhtäkkiä yli kymmenen ja minun piti ravistaa kännykkääni, kun en halunnut uskoa sitä.
- Onko sunkin kello yli kymmenen? kysyin Teemulta.
- Mitä väliä? tämä kysyi ja virnisti minulle.
- Ei olekaan, mä vaan ihmettelin…
- Aika menee nopeesti, kun on hauskaa.
- No niin näkyy, sanoin painokkaasti.
- Joko sä olet ajatellut huomista? Vai jatketaanko samaa rataa huomiseen asti? Voitais mennä mun luokse.

Vetäydyin hiukan ja katsoin häntä pää kallellaan. Minun teki mieli sanoa kyllä, mutta siitä huolimatta en sanonut. Minusta tuntui, että tämä oli testi, enkä halunnut olla liian helppo.
- Sori, mä lupasin mennä raportoimaan Helille.
- Raportoimaan mitä?
- Että millanen sä olet ja mitä me tehtiin.
- Ja mitä sä aiot sanoa?
- Mä luulen, että se on ihan samantekevää, kun mä olen viipynyt näin kauan, naurahdin. – Mutta ehkä mä kehun sua vähäsen.

Siinä vaiheessa Teemu kumartui lähemmäs minua ja tarttui kiinni leuastani. Kumarruin vastaan ja tunsin oloni lämpimäksi, kun huulemme kohtasivat hyvin kevyesti. Jos hän oli äsken tuntunut minusta vähän liian päällekäyvältä ehdotuksineen kylään tulosta, unohdin sen. Tässä ei ollut mitään päällekäyvää. Minun teki mieli ruveta päällekäyväksi.
- Okei, saat mennä raportoimaan, jos sä lupaat tavata mut huomenna, poika sanoi niin hiljaa, että kukaan muu ei voinut kuulla sitä.
- Ei mulla vielä ole mihinkään kiire, sanoin. – Ja mä haluan tavata sut huomenna. Ja mä haluan uuden suukon.

Lähettäjä: Hemppa 
Päivämäärä:   1.11.11 17:50:48

Ihanaaa!:):)

Tää menee kuitenki silleen, et toi Teemu on joku Jerryn kaveri ja sit ku Teemu esittelee Henun Jerrylle, nii Jerry älyää mitä on menettäny. Sit Henu ja Jerry elää elämänsä onnellisina loppuun asti:))

Hitto repesin tuolle omalle ajatukselle:D:D

Lähettäjä: EpE 
Päivämäärä:   1.11.11 18:53:56

Lähettäjä: Hemppa
Päivämäärä: 1.11.11 17:50:48

Ihanaaa!:):)

Tää menee kuitenki silleen, et toi Teemu on joku Jerryn kaveri ja sit ku Teemu esittelee Henun Jerrylle, nii Jerry älyää mitä on menettäny. Sit Henu ja Jerry elää elämänsä onnellisina loppuun asti:))

Tai Teemu on kuullut juoru version Jerryn ja Henun suhteesta ja kun saa tietää kuka Henu oikeesti on niin se juoksee karkuun ja Jerry tulee lohduttaan Henua =)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   1.11.11 19:06:30

Ei Jerryä ja Henua enää yhteen!

Päivämäärä:   1.11.11 20:08:19

Mäkin oon sitä mieltä ettei enää mitään tyhmää-Jerryä!!! Teemu kuulostaa paljon paremmalta!
Ja lähetän sennu sen videon kunhan saan ne siirrettyä koneelle!

Päivämäärä:   1.11.11 20:24:59

Miks mulle tuli ihan sellai tunne, et näiden pätkien välistä puuttuu joku pieni kappale, lause, tai jotain?

Mutta voi AWWWWWW mikä lopetuskohta pätkälle <3. Nyt mä en kyllä pysty keskittymään muuttolaatikoiden purkamiseen yhtään :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   1.11.11 20:27:32

No persaus. Niin puuttukin!
Tää kuuluis olla tossa ennen tätä viimestä. Koittakaa pysyä kärryillä!
------------
En ollut päässyt tavasta herätä aniaikaisin, jos minulla oli krapulanpoikanen ja joulupäivänäkin avasin silmäni vähän seitsemän jälkeen. Ehkä se oli huono omatunto, joka aina pakotti minut ylös. Nousin, laitoin kahvia tulemaan ja siivosin keittiön ennen kuin menin suihkuun. Siinä oli tarpeeksi lepyttämään sisäinen marttani ja saatoin istua alas pöydän ääreen iso mukillinen kermakahvia ja uusi tietokone edessäni.

Teemu saattoi olla Laajasalossa tai ihan missä tahansa, mutta hänen haamunsa oli kyllä ollut minun huoneessani yötä. Minulla ei ollut ollut tällaista oloa Jerryn jälkeen. Olin pari senttiä ilmassa ihan vaan sen takia, että yhtäkkiä kuvittelin olevani ihastunut. Luonteelleni uskollisena aloin etsiä faktoja siitä asiasta, että joku Teemu Eränen oli oikeasti olemassa ja sehän oli helppoa. Google tunsi tyypin ja kertoi, että hän oli facebookissa ja harrasti tai oli ainakin harrastanut suunnistusta ja sen lisäksi valokuvausta. Lisäksi hän oli allekirjoittanut adressin Malmin lentokentän säilyttämisen puolesta ja ollut paikallislehden pikku-uutisessa. Kuvahausta ei tullut mitään järjellistä, vain jonkun Eränen-nimisen ihmisen kasvattama Teemu-koira. Olin hyvä tietokoneurkinnassa. Selvitin pian, että Teemuja oli ainakin kaksi, tai sitten tyyppi oli ADHD:maisen ehtiväinen. Numerotiedustelu tarjosi kahta puhelinnumeroa, mutta vain toinen oli Helsingissä. Jos nimi oli oikea, niin siinä hän nyt oli, mutta halusin ottaa huomioon mahdollisuuden, että hän olikin käyttänyt naapurin nimeä. Ihmisistä ei koskaan tiennyt.

Tämä riitti tällä erää, päätin ja hätistin Teemun pois päästäni. Kiitettävästi hän oli siellä yön ajan pysytellytkin, mutta nyt sai haaveilu riittää. Jos hän ei soittaisi tänään, ottaisin huomisaamuna uuden tilannekatsauksen ja päättäisin, yrittäisinkö itse ottaa yhteyttä. Nyt minusta tuntui, että yrittäisin, mutta toisen yön yli nukkuminen saattaisi kääntää pääni ja tänään oli liian tyrkkyä minun tehdä mitään. Menin takaisin omaan huoneeseeni ja aloin katsoa nauhoituksia purkista.
Helistä ei ollut häiriötä ennen kuin kolmisen tuntia myöhemmin, silloin hän tassutteli kahvimukin kanssa huoneeseeni ja romahti viereeni sängylle. Meillä kummallakin oli henkilökohtainen telkkari omassa huoneessamme, mutta yleensä, jos halusimme katsoa samaa kanavaa, olimme samassa huoneessa.

- Tehdään jotain kivaa tänään, Heli sanoi.
- Mä olen aina valmis tekemään jotain kivaa, vakuutin. – Mitä sulla on mielessä.
- Sä varmaan ajattelet, että mä oon hullu, mutta mun tekisi mieli hiihtämään. Niinku lapsena.
- Ei onnistu. Mulla ei oo suksia.
- Ei mullakaan. Mutta voisko mennä kävelemään? Mulla on nyt jotenkin hiihtolomaolo.
- Mennään retkelle, innostuin ja Heli innostui entisestään tajutessaan, etten minä nauranutkaan hänen idealleen. Vähän lisää suunniteltuamme meillä oli Minttu, Viltsu ja lapsetkin mukana porukassa ja lähdimme patikoimaan kohti Keskuspuistoa termospulloja ja voileipiä repussa.
- Kivaa, kun on jo niin vanha, että saa olla niin lapsellinen kuin haluaa, sanoin tyytyväisenä.
- Odota vaan, sitten kun sulla on lapsia niin saat olla paljon lapsellisempi kuin huvittaiskaan, sanoi Minttu, joka veti Minniä pulkassa. Tyttö huusi sieltä kahdenkymmenen metrin välein, että koska syödään, joten emme viitsineet mennä kauhean pitkälle.

Kesken kuuman mehun ja kaakaon ja voileipien jakelemisen puhelimeni soi. Kaivoin sen mahdollisimman vikkelästi esiin ja näin numeron, jolla ei ollut nimeä, mutta joka näytti etäisesti tutulta. Tietenkään en ollut opetellut Teemun numeroa ulkoa, mutta oli siitä jotain jäänyt aamulla mieleen: loppu ja alku ja vähän keskeltäkin. Lähdin kävelemään vähän kauemmas epäillen, että poskeni olivat punastuneet aika lailla enemmän kuin mitä talvisää aiheutti. Vilkaisin varoittavasti Heliä, joka taputti käsiään yhteen. Olin pyytänyt, ettei hän alkaisi juoruta Mintulle ja Viltsulle mitään edellisillasta, mutta nyt näin hänen kasvoistaan, että hän katsoi lupauksen rauenneen.
- Henriikka, vastasin päästyäni tarpeeksi kauas.
- Sekö Henriikka, jonka mä tapasin eilen?

Teemun ääni oli miellyttävästi vähän karhea ja… no, miellyttävä.
- Saatan ollakin, riippuu tietysti, kuka sä olet, vastasin. – Teuvo…? lisäsin hetken mielijohteesta ja yritin olla nauramatta. Toisessa päässä tuli hiljaista.
- Teemu, sieltä kuului sitten. Ehkä ääni oli hiukan loukkaantunut tai sitten kuvittelin. No, kyseessä oli joka tapauksessa testi. Ellei Teemulla ollut tämän verran huumorintajua niin oli ihan sama, vaikka hän olisi Itä-Helsingin seksikkäin.
- Niinhän se olikin, sanoin aurinkoisesti. – Sori.
- Ei se mitään, Teemu sanoi jalomielisesti. – Musta oli kiva tavata sut ja mä mietin, että haluaisitkohan sä tavata uudestaankin?
- Jaa, sanoin hitaasti ja tulin sitten ajatelleeksi, ettei antanut minusta kovin hyvää kuvaa, jos ensin en ollut muistavinani hänen nimeään ja sitten kuulostin siltä kuin en olisi muistanut edes edellisiltaa. – Miksei, mullakin oli kivaa. Riittikö taksiraha?

Tiesin, että se oli riittänyt. Heli oli antanut Teemulle kaksikymppisen, eikä mittarissa ollut vielä ollut ihan niin paljon, kun olimme jääneet kyydistä.
- Sitä oli liikaakin. Saanko mä tarjota loppurahoilla sulle kahvit?
- Miksei? tuumasin.
- Sopiiko sulle tänään?
- Onko joku paikka auki tänään?
- Takuulla joku on, ABC tai Hese ellei parempaa löydy. Tai sitten voidaan mennä Tukevaan Tuoppiin. Se on yksi meidän rafloista, Teemu sanoi, ennen kuin ehdin kysyä.
- Tukeva tuoppi? sanoin epäuskoisena.
- Okei, se on enemmän kaljakuppila, mutta saa siellä kahvit keitettyä. Mutta ensitreffeille jokin muu paikka olisi kyllä parempi.

Olin enemmän kuin samaa mieltä ja sovimme, että tapaisimme seitsemän aikoihin Asematunnelissa.
- Muistatko sä mun nimen siinä vaiheessa? Teemu kysyi.
- Tietysti muistan, muistin mä sen koko ajan, kunhan vitsailin, naurahdin.
- No, nähdään siellä sitten, söpöläinen.
- Nähdään, lupasin ja punastuin taas. Sitten oli aika minun palata toisten luokse. Onneksi meillä oli ollut voileipiä ja rusinoita. Muuten minulla olisi takuulla ollut ainakin Minni reidessä roikkumassa. Nyt minulla oli vain kolme tai neljä uteliasta silmäparia vastassa.

- No? äyskähdin niille kaikille ja otin neljännen, Minnin, syliini.
- Oliko se se? kysyi Heli kasvot avoimen uteliaina.
- Jos sä meinaat niitä eilisiltasia tyyppejä niin joo, ne keksi saaneensa liikaa taksirahaa ja mä menen illalla juomaan vaihtorahat kahvikupista. Ei siinä sen enempää. Piste.
- Ja se soitti sulle jo? Minttu kysyi suu auki.
- Jo? Miten niin jo?
- Mä oon aina ajatellu, ettei heti seuraavana päivänä voi ottaa yhteyttä!
- Se ei ehkä enää kestä tapaamatta mua, ehdotin.
- Selkeesti ei. Millanen se on?
- Ihan tavallinen, tuumin. Minua ei huvittanut puhua Teemusta nyt. Ei vielä. Olisi noloa lörpötellä, jos hän ei enää tänään olisikaan ihana, tai jos hän ei enää pitäisikään minusta.
- Okei, sanoi Minttu, joka tunsi minut hyvin ja näki, etten halunnut puhua aiheesta. – Kuka haluaa piparkakkuja?

Lähettäjä: Emsku 
Päivämäärä:   1.11.11 20:39:21

Ihanaa ihanaa <3<3 Tää on kyl ihanan oikeakielinen, tätä pystyy ihan lukemaan!!

Lähettäjä: Piaff 
Päivämäärä:   1.11.11 22:40:55

Olenko mä ainoa, jonka mielestä toi Teemu vaikuttaa jotenkin... lipevältä? Sillä on ihan varmasti joku karmea luuranko kaapissa. Tai sitten mä vain olen paatunut pessimisti enkä siksi suostu uskomaan Prinssi Täydellisiin. :D

Ja mitä Jerryyn tulee, niin olisihan se voinut hoitaa sen lapsi-asian vähän tyylikkäämminkin silloin siinä edellisessä stoorissa, mutta kyllä mä näkisin että oli Henussakin aika lailla vikaa.
Kai nyt kuka tahansa keskiverto parikymppinen pojankoltiainen säikähtää järjiltään, jos joku satunnainen naispuoleinen tuttavuus ilmoittaa odottavansa sille lasta? Tuskin siinä mikään pikku perheen perustaminen tulee heti ensimmäisenä mieleen.

Siispä mä olen sitä mieltä, että Jerry on pohjimmiltaan varmasti ihan hyvä tyyppi (voiko Veskun ja Jessin poika mitään muuta ollakaan?) ja mä melkein toivon, että se päätyy vielä Henun kanssa yhteen. Mä oikeastaan jo vähän mietin, että niistähän tulisi ihan hyvät Jessin ja Veskun "seuraajat" Mustaojalle, nyt kun Henukin osaa jo leikata sipulin... ;)

Lähettäjä: Luna$i 
Päivämäärä:   2.11.11 01:33:51

Piaff tuo viiminen lause oli kyllä nii hyvi sanottu! :D

Lähettäjä: des 
Päivämäärä:   2.11.11 11:08:52

Toi ensimmäinen-jälkimmäinen pätkä oli kyllä t-musta kivenpi, kun toi jälkimmäinen ensimmäinen, siinä se oli vähän jotenkin lipevähkö.

sas nähä.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   2.11.11 16:44:57

13. Treffailua
Ajattelin, että Heli olisi umpiunessa, sillä hiivin kotiin vasta aamuyön puolella, mutta sieltä hän putkahti huoneestaan pyjama päällä.
- Mikä kotiintuloaika tää on? hän kivahti.
- Anteeksi, mamma, mä unohdin katsoa kelloa, vinoilin takaisin.
- Saat, kunhan alat puhua.
- Puhua mitä?
- Kuristanko vai kutitanko? Mä haluan tietää Teemusta kaiken.

Ongelma oli siinä, etten halunnut puhua hänelle. Pääni oli vielä vähän sekaisin siitä, että olin kuin olinkin tavannut jonkun, jonka ajatteleminen hyppyytti sydäntäni ja sai minut haluamaan hymyillä koko ajan. Samalla, kun se tuntui hyvältä, olisin halunnut juosta karkuun. Minua pelotti ja olin hyvin epävarma siitä, olinko tehnyt ollenkaan viisaasti suostuessani tapaamaan Teemun edes tämän ensimmäisen kerran. Tämä tunne oli ihana, mutta mitäs sitten, kun eroaisimme? Jos se tapahtuisi heti huomenna, en ehkä satuttaisi itseäni kovin, mutta entä, jos alkaisimme seurustella ja eroaisimme vasta, kun olisin korviani myöten rakastunut?

- No? sanoi Heli. Hänellä ei ollut mitään aikomusta päästää minua karkuun. – Jos se oli noin tyhmä niin miksi sä viivyit näin kauan?
- Ei se ollut tyhmä, ei ollenkaan, sanoin pyyhkien kasvoiltani kaikki ilmeet, jotka saattoivat kuvastaa epäilystä. – Se oli kiva. Me nähdään huomenna taas.
- Mitä te teitte?
- Istuttiin vaan pubissa ja juteltiin.
- Teillä oli paljon puhumista.
- Niin oli. Sen sisko ratsastaa. Se on töissä yhdessä niiden ravintoloista. Se antoi mulle suukon. Se saattoi mut junalle.
- No niin! Ton mä halusin kuulla, Heli sanoi. – Vaan yhden suukon?
- No muutaman.
- Ja mitä te teette huomenna?
- Varmaan jatketaan juttelemista. Ja nyt mun pitää mennä nukkumaan, sillä me tavataan jo päivällä. Sen pitää mennä illaksi töihin. Se lupasi tarjota mulle lounaan, selvitin toivoen, että siinä olisi tarpeeksi informaatiota Helille. Taisi olla, sillä hän virnisti minulle ja taputti poskeani.
- Sä olet niin ansainnu vähän romanssintynkää! Mä olen niin iloinen sun puolesta!

Huonosti nukutun yön jälkeen nousin suihkuun ja viipaloin jääkaappiin unohtuneen surullisen näköisen kurkunjämän silmilleni. Se auttoi huomattavasti ulkonäkööni, mikä taas piristi minua muuten kovasti. Huomasin odottavani Teemun tapaamista ja sanoin itselleni, että olin ollut idiootti, kun olin valvonut miettimässä, että mitä sitten, kun eroaisimme. Ensin kai piti olla yhdessä? Nyt tämä oli vasta tapailua.

Heli heräili niihin aikoihin, kun mallasin eri asuja eteisen peilin edessä, eli juuri sopivasti sanomaan painavan mielipiteensä.
- Laita ne mustat housut. Ja pitkät saappaat.
- Nää farkut istuu paremmin, sanoin ja käännyin nähdäkseni takapuoleni.
- Nojoo, jos sä haluat näyttää pissikseltä. Mä ymmärsin, että se on vähän vanhempi.
- Niin onkin, huokaisin ja riisuin farkut pois. Ehkä Teemu ei tosiaan enää kaivannut teiniprinsessaa rinnalleen. Ei sillä, että olisin sellainen ikinä ollutkaan. – Mun pitää mennä. Mä otan auton.
- Lounaalle?
- Tietty. Ei me voida kuitenkaan juoda mitään, kun Teemu on menossa töihin ja sitä paitsi mä olen menossa kauas Itä-Helsinkiin.
- Varsinaiseen viidakkoon, Heli myönsi. – Parempi jos sulla on siellä menopeli, jolla pääset äkkiä pois. Kunhan kukaan ei vie siitä renkaita sillä aikaa, kun te lounastatte.
- Itä-Helsingissä ei ole mitään vikaa, mä olen asunut siellä suurimman osan elämääni, muistutin.

Teemu oli neuvonut minulle reitin ja olin vielä tarkistanut sen kartasta, joten osasin perille kummemmin harhailematta. Määränpääni oli pieni pizzeria, joka enimmäkseen teki noutoruokaa tai kuljetti kotiin, mutta oli siellä muutama pöytä niille, jotka halusivat syödä siellä. Kesällä heillä oli lupa pikkuruiseen terassiinkin.
- Siis joku teidän paikkoja, olin arvannut.
- Yksi niistä, Teemu sanoi. – Ei sillä, että mulla ei olisi varaa viedä sua syömään johonkin muuallekin, mutta siellä on aika hyvät pizzat. Tykkäätkö sä pizzasta?

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   2.11.11 16:45:31

jatkuu!

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   2.11.11 17:22:16

oho jatku jo, sori :D

Päivämäärä:   2.11.11 21:08:47

Ooooo, nyt mun ajatus kyllä ei toimi. Tahtoo tietää missä päin Itää Henu on asunut (nimim. miltei 20v Itä-Helsingissä asuneena ja nyt Länteen muuttaneena, mut silti Idässä on koti ja veri vetää Itään<3)

Mä varmaan käyn päivittelemässä tän takia yöllä töissäkin, toivoen, että olis tullu pätkää, vaikka ei kukaan yöllä päivittele, hullut vaan on öisin hereillä :D.

Onneks äippä asuu vielä Idässä.

http://www.lyricstime.com/asteekki-t-on-mun-kotini-lyrics.html

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   2.11.11 21:21:30

Kyl se on paremminkin 00910, tai kuvitteellinen lähiö siinä kohden. Jotenkin mä aina näyn päätyvän sinne :D

Päivämäärä:   2.11.11 21:56:45

joudunks mä menee googlemapsiin kattoon missä noi paikat on?

Päivämäärä:   3.11.11 16:10:23

Sennnu, mut Roihika on paras paikka koko Itä-Stadissa (usko pois), tosin mun mielipiteeni on ehkä vähän puolueellinen, kun oon asunut siellä semmoset 16 vuotta :D.

Puotilakin on kyllä jees, siellä on koko Suomen yks parhaista pizzerioista (Puotilan Pizza & Kebab), sääli, kun ne ei kuljeta Konalaan asti...

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   3.11.11 17:44:04

Musta se on vähän... hmmm. Syrjässä? :D
------------
Minähän tykkäsin, joten sinne minä ajoin ja pysäköin auton viereiselle ostoskeskuksen parkkipaikalle. Minua hermostutti hiukan, mutta aloin jo oikeastaan kyllästyä omiin epäluuloihini. Minulla oli tässä meneillään jotain aika hyvää ja olin typerä miettiessäni ja hermoillessani asioita, jotka olivat toki mahdollisia, mutta eivät edes todennäköisiä. Astuin sisään lämpimään, tuoksuvaan liikehuoneistoon, joka oli tuskin suuren R-kioskin kokoinen. Tiskin takana näin korkean pizzauunin ja tummanpuhuvan miehen, joka sitä operoi. En ehtinyt avata suutani, eikä hänkään, kun Teemukin ilmestyi näkyville.
- Sä tulit jo, hän sanoi tyytyväisenä ja kiersi tiskin takaa luokseni. Hän syleili minua, antoi suukon poskelleni ja auttoi minulta takin päältä. Kun käännyin, näin, että toinen pienistä, pyöreistä pöydistä oli katettu tapaan, jota täällä ei varmasti ollut ennen nähty. Siinä oli valkoinen pöytäliina ja maljakollinen ruusuja.
- Onko toi meille, henkäisin.
- Just meille, Henriikka. Mä sitten tykkään sun nimestä. Henriikka. Se on niin kuin joku aatelisneito.
- Okei, sanoin ja istuin toiselle tuoleista Teemun auttaessa kuin parempikin kavaljeeri.
- Mä täytin meille pizzat ja ne on jo uunissa. Vai haluaisitko sä mieluummin jotain muuta? Salaatin? Kanakorin?
- Ei, pizza on hyvä, vakuutin.
- Ja mitä sä haluat juoda?
- Kuplavettä. Mä tulin autolla.

Se oli ehkä paras pizza, jonka olin ikinä syönyt, joskin se kai johtui tilanteesta ja seurasta. Se oli myös suurin, joka minulle koskaan oli tarjottu, enkä jaksanut syödä edes puolikasta, mutta se ei haitannut. Teemu huikkasi tiskin taakse ja pizzakokki kävi hakemassa jämäni vain palauttaakseen sen hetkeä myöhemmin laatikossa.
- Saat viedä sille kämppäkaverillesi. Tai nakertaa itse iltapalaksi.
- Siitä riittää vielä meille molemmille, naurahdin ja join kivennäisveteni pois. – Mihin aikaan sun pitää olla töissä ja missä? Haluatko sä kyydin?
- Jos sä tarjoat niin haluan. Mitä sä teet huomenna?
- Mun pitää mennä työkkäriin, huokaisin muistaessani, että arki alkaisi taas.
- Mun pitää olla ilta töissä, mutta soitellaanko?

Minun ei tarvinnut miettiä. Epäilykseni olivat haihtuneet ainakin toistaiseksi ja minulla oli vain tyytyväinen ja hyvä olo.
- Soitellaan, jos sä vaan jaksat töiden jälkeen, sanoin.
- Mä jaksan vaikka kontata sun luokses sen jälkeen, Teemu sanoi hiljentäen ääntään ja kumartuen lähemmäs minua. Odotin suudelmaa ja siinä odottaessani tutkin hänen kasvojaan. Näin päivänvalossa hänen silmänsä eivät olleetkaan niin siniset kuin illalla, vaan hiukan harmahtavat, mutta hänen kasvonsa muuten miellyttivät minua edelleen ihan yhtä paljon, elleivät enemmänkin. Hän ei ollut ajanut partaansa ja huomasin, että minun teki mieli silittää hänen poskiaan. Huomasin myös, että huuleni suorastaan kutisivat suukon kaipuuta, sellaisen suukon, jossa olisi vähän jotain pistelevää mukana.
- Konttaatko varmasti? kysyin yhtä hiljaa ja yritin saada paljon merkitystä ääneeni. – Tulisitko sä saattamaan mut autolle?
- Mä luulin, että mä olin tulossa sun kyytiin, Teemu naurahti ja punastuin. Olin ajatellut vain sitä, että pääsisin pois pizzakokin näköpiiristä varastamaan vähän sänkisiä suukkoja.
- Joo. Mennään sitten, sanoin varmana siitä, etten pääsisi kunnialla pois edes parkkiruudusta, jos Teemu olisi näin lähellä minua.

Nousin ja puin takin päälleni, sitten käännyin ottamaan pizzalaatikon.
- Valmis, sanoin ja vilkutin nopeasti tiskin taakse.
- Sun pitää ottaa nääkin, Teemu sanoi ja nosti ruusupuskan maljakosta.
- Ei kai?
- No et kai sä luule, että mä jätän ne tänne Akbarille?
- Öh, en, kai, sanoin ja otin kukkapuskan toiseen käteeni. – Onko se tosiaan Akbar?
- On, Teemu vakuutti ja laittoi kätensä ympärilleni avaten toisella ulko-oven. Minun puolestani pizzamiehen nimi olisi voinut olla vaikka Arhippa Alaveteläinen, sillä minua kiinnosti vain päästä jonnekin, missä voisin upottaa sormeni Teemun hiuspörröön ja vetää hänet lähelleni.

Avasin auton ovet parin metrin päästä ja astuin laittamaan pizzalaatikon ja ruusukimpun takapenkille. Teemu avasi sillä aikaa kuskin oven, mitä en huomannut, ennen kuin käännyin ja melkein törmäsin häneen. Jos olisin edes sivusilmällä seurannut, olisin voinut tehdä sen vahingossa, mutta nyt se oli kyllä pelkkä vahinko. Onnekas vahinko. Olimme niin lähekkäin, että ei siinä voinut mitään muuta kuin ottaa toisesta kiinni ja sain sen kaipaamani suudelman, joka oli yhtaikaa pehmeä, lämmin ja pisteliäs. Se oli ehkä paras hetki tänä vuonna. Ehkä paras pariin-kolmeen vuoteen.
- Söpöläinen, Teemu sanoi, kun hiukan häkeltyneenä vetäydyin eroon hänestä. Minä en ollut ajatellut ruveta tekemään aloitteita, mutta olin minä tässä kohden vähintään puoliksi syyllinen ja oli selvää, että nyt jokin raja oli ylitetty. Oli eri asia suudella kirkkaassa päivänvalossa ostarin parkkiksella kuin parin siiderin jälkeen pimeässä pubissa.
- Jep jep, sanoin, kun en kerta kaikkiaan mitään muutakaan keksinyt ja istuin autoon, sillä polveni tuntuivat vähän pehmeiltä.

Lähettäjä: campsu 
Päivämäärä:   3.11.11 19:18:14

aa, mä en tykkää tosta teemusta, siinä on jotaim kauheen tökeröö ja liian imelää mun makuun =/

Päivämäärä:   3.11.11 20:03:13

Plöäää. Mulla oli hieno pitkä vastaus, ja sit mun netti pätkäs ja jouduin käynnistää uusiks, ni enkö sit unohtanu copy pastettaa sitä mun vastausta muistioon...

Tästä on kovaa vauhtia tulossa semmonen "katselen vaaleanpunaisten silmälasien läpi elämääni" -stoori. Mut iha jees, on vähä sellai "awwwww" fiilis ku lukee :)

(ps. Roihika ei oo oikeestaan ees syrjässä, ainakaan nyt, kun sieltä karsittiin puolet metiköistäki pois -.-)

Päivämäärä:   3.11.11 20:41:03

toi teemu vaan on ällöttävä. :D

Mutta meikäläinen on sillain 90% varmuudella saanut sitten työpaikan, jeejee!

Päivämäärä:   3.11.11 20:52:18

Flanu, mut Konnalaan saattaa saada pizzaa myrtsin Sofiasta, jossa on e-suomen parhaat pizzat!

Ja musta koko itä-helsinki on vähän syrjässä ,)

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   3.11.11 20:57:05

musta Teemu vaikuttaa ihan hyvältä tyypiltä, vaikkakin aika etäinen vielä =)

Lähettäjämansikkamies 
Päivämäärä:   3.11.11 21:04:14

Samaa mieltä muiden kanssa, Teemu on vähän...lipevä ja imelä, tommonen mielistelijä. Ei tykkää, varmasti paljastuu joku kauhea luuranko :>

Lähettäjä: EpE 
Päivämäärä:   3.11.11 21:18:18

Hei mää keksin! Teemu ja Cami yhteen, ne kun molemmat tuntuvat omituisilta ja lipeviltä :D

rdftgyhjklö

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   3.11.11 22:15:44

:D te ette tykkää teemusta vaan siksi ku se ei oo Jerry! :D

Päivämäärä:   3.11.11 23:04:40

ihan näin asiasta kukkaruukkuun, flanu ei usko alaviivadesireetä erikoismerkkeineen, sofiasta saa ihan kauheita pizzoja! :D

Ja joo, teemu ja cami yhteen!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   3.11.11 23:58:45

Onnea saldelle työpaikasta!
Olenko mä muistanut mainita, miten hauskaa musta on lukea teidän mielipiteitä näistä henkilöistä?

Lähettäjä: Sndy 
Päivämäärä:   4.11.11 08:43:07

Sennun on vaikeampi saada meidät ihastumaan Teemuun, kuin Henun :p

Teemu on ihan ok, vähän tommonen mielistlijä. Haluisin Jerryn ja Henun yhteen..

Lähettäjä: Piaff 
Päivämäärä:   4.11.11 12:14:07

Teemu ja Cami yhteen?
Ei kai, mulla tuli mieleen tuosta Henun lauseesta "sen sisko ratsastaa" sellainen hassu ajatus, että Cami ja Teemu olis sisarukset...

elwaen puhuu kyllä asiaa - me ei tykätä Teemusta ehkä vaan siksi kun se ei ole Jerry. :D

Lähettäjämansikkamies 
Päivämäärä:   4.11.11 15:22:52

Cami ♥ Teemu
HENU ♥ JERRY

^näin kiitos :)):):)

Lähettäjä: Piaff
Päivämäärä: 4.11.11 12:14:07

elwaen puhuu kyllä asiaa - me ei tykätä Teemusta ehkä vaan siksi kun se ei ole Jerry. :D

Päivämäärä:   4.11.11 17:15:05

Miks mulle tulee Teemusta mieleen VESKU? Paitsi Vesku ei oo noin epäaito ja ällö, mut jotain samankaltaista vahvuutta, turvallisuutta ja miehekkyyttä niissä on..?

Mä kaipaan aina vaan Hannaa takasin.

Päivämäärä:   4.11.11 17:18:05

missä meidän pätkä viipyy? :D

Lähettäjä: Ramona 
Päivämäärä:   4.11.11 18:07:44

Oho, täähän täyttyy kohta! Jos onnistaa ja ollaan kauniisti, niin ehkä saadaa kaksi pätkää.....? :3

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   4.11.11 19:26:17

Voi olla, voi olla :>
Hmm, Vesku? Eipä ollu käyny mielessäkään!
------------

Pyhien jälkeen emme enää voineet tavata joka päivä. Minua pyydettiin yllättäen kesätyöpaikkaani tuuraamaan joululomalta palaamatta jäänyttä tyyppiä, ja vaikka kyse oli vain epämääräisestä, lyhyestä sijaisuudesta, en voinut sanoa ei. Raha oli aina rahaa ja lisäksi olin iloinen niin hyvästä syystä olla näkemättä Teemua ihan koko ajan. Minä olin hyvin ihastunut häneen ja hänkin näytti olevan minuun, mutta minusta koko juttu eteni niin nopeasti, että pyörrytti. Pelkäsin tulevani vauhtisokeaksi ja halusin välillä pysähtyä hengittämään ja ajattelemaan. Se onnistui hyvin, kun minä menin heti aamusta tekemään lounasta noin neljällesadalle konttorirotalle ja Teemu laski illat olutta Tukevassa Tuopissa.

Helikin vaikutti tyytyväiseltä koti-illoista kanssani. Me olimme muotoutuneet vähän kuin vanhaksi aviopariksi vuosien varrella ja minä saatoin jo aavistaa oman huonon omatuntoni, jos ja kun alkaisin viettää enemmän aikaani Teemun kuin Helin kanssa. Mutta ainakaan vielä sellaista ei ollut näkyvissä, vaikka Teemu oli maanantaina pyytänyt minut käymään työpaikallaan. Olin mennyt, mutta en menisi toiste, ainakaan ihan pian. Tukeva Tuoppi oli pikkuinen korttelikapakka, enkä tuntenut oloani kotoisaksi sen baaritiskin ääressä edes vaikka Teemu oli tiskin toisella puolella. Siellä oli sen verran porukkaa, että hän oli liian kiireinen pitääkseen minulle seuraa, eikä minusta ollut miellyttävää vain istua katselemassa häntä. Olihan siinäkin puolensa, mutta mieluummin olin kotona lakkaamassa varpaankynteni, värjäämässä Helin hiukset ja muuta sellaista, mitä meillä nyt oli ohjelmassa.

- Mitä te aiotte tehdä uutenavuotena? Heli kysyi, kun palasin omasta huoneestani, missä olin käynyt rupattelemassa Teemun kanssa muutaman sanan. Sitä me teimme, kun emme kerran voineet jutella nokikkain; juttelimme pikapuheluita, jotka asiakas tai työkaveri aina keskeytti.
- Teemu on menossa jollekin kaverilleen. Joku juttu, jota on suunniteltu kuukausikaupalla ja se on pyytäny mua mukaan.
- Meinaatko sä mennä? Heli kysyi katsoen minua kirkkailla oravansilmillään. ”Teetkö sä oharit?” Siltä se kuulosti minun korvissani, joten huokaisin syvään.
- Mä en taida. Meidänhän piti mennä Mikolle ja Eevalle.
- No mutta kyllä ne ymmärtää!
- Silti, sanoin, mutta olin helpottunut verhoillusta luvasta. Minun täytyi myöntää, että minulla oli jo kova ikävä nähdä Teemu taas. – No, mun täytyy miettiä.

Se oli se ilta, jolloin värjäsimme Helin hiukset, seuraavana iltana hän laittoi vuorostaan minulle vähän raitoja. Odottelimme aineen vaikutusta, kun Teemu soitti. Olin alkanut odottaa noita välillä vain pariminuuttisiksi jääviä puheluita, ne olivat vähän kuin pikainen suukko ohimennessä.
- Mitäs nyt? kysyin hilpeästi.
- Että koska me oikeen nähdään? Etkö sä voisi tulla edes käväsemään täällä, etten mä alkais kuvitella sua uneksi?
- Nyt just mä en voi, mulla on hiusväri päässä. Ja mun pitää nousta hemmetin aikaisin.
- Musta alkaa tuntua, ettet sä enää haluakaan tavata mua, Teemu sanoi surkeana ja sydämeni hypähti hiukan.
- No se ei pidä paikkaansa, sanoin ja hipsin omaan huoneeseeni niin vikkelästi kuin pystyin ilman, että värjätyt sykeröni pysyivät päälaella eivätkä tipahtaneet paidalleni. Helin ei tarvinnut kuulla tätä. – Mä voin tulla moikkaamaan sua, kunhan mä olen saanut hiukseni kuiviksi. Suunnitellaan sitten sitä uutta vuotta, sanoin, sillä minusta tuntui hyvältä hetkeltä paljastaa, että halusin myös tavata hänet.
- Jes, Teemu riemastui.
- Mutta mä en voi viipyä valomerkkiin asti. Mun pitää tosiaan mennä aamulla töihin.
- Vaikka viis minuuttia, sekin on parempi kuin pelkkä puhelin.
- Nähdään kohta, lupasin.

Päivämäärä:   4.11.11 20:43:17

Teemussa on jotain samaa kun mun miekkosessani :D

Noo, Louhelasta sai tilattua ihan ok kebabia ainakin, pizzaa en päässy maistaa, ko ukko veti äidin muuttopitsan jämän kokonaan, vaikka pyysin jättämään mullekin. Me ollaan kyl aika vaativia pitsojen suhteen, joten taidetaan tyytyä tekemään vaan ite tästälähin aina...

Päivämäärä:   4.11.11 21:23:13

Mua ahistais tommonen jatkuva yhteydenpito ja joku roikkumassa koko ajan lahkeessa... Mä en tykkää Teemusta. :(

Mulla nyt tosin noi suhdejutut on aina ollu outoja :D Mä en koskaan vois olla tommosen imelän iilimadon (TEEMU!) kanssa yhdessä, vaan ennemmin sellasen oman tiensä kulkijan. Ja sitten kun molemmille sopii, voi söpöstellä ja sit taas asialinjalla. :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   4.11.11 21:46:03

Kiitti vaan flanu, nyt on pizza uunissa :x

Uusi.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.