Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äidin tyttö 12

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   19.7.11 19:15:23

Edellinen

---------
Aamuyön puolella meitä alkoi huolettaa se, että meille tulisi kova jano, kun laiva menisi kiinni ja joutuisimme vetäytymään hyttiin, jossa oli enää pari Annan siideriä, ellei hän sitten ollut käynyt juomassa niitäkin pois. Niinpä aloimme tehdä toivioretkiä lähimmän baarin ja hytin välillä ja kuljetimme sinne useamman satsin olutta. Siideri olisi ollut parempaa, mutta olut oli halvempaa ja olin mielestäni hyvin ajattelevainen, kun huomautin, että oli sopivaa säästää rahaa tässä kohden, kun oli itse asiassa ihan sama, mitä joisimme. Minusta ainakin kaikki maistui jo ihan samalta.

Kuuden aikaan aamulla vetäydyimme omaan koloomme. Aikaisemminkin olisi ehkä voinut, mutta vasta silloin väki väheni niin radikaalisti, että sitä tajusi, miten myöhä oli. Anna ja Vaula loistivat poissaolollaan ja Minttu huolehti hetken aikaa heistä ääneen. Minä olin vain tyytyväinen, kun yläsängyt olivat edelleen seinää vasten ja hytissä oli hyvää tilaa.
- Tää on ehkä paras reissu ikinä, ilmoitin istuessani mukavasti sängylle ja kiskaisin puoli mukillista kaljaa. Minttu katseli sitä paheksuen.
- Tästä tulee niin karmea kankkunen, että me kuollaan ennen kuin herätään, hän sanoi.
- Höpsis. Ei mennä nukkumaan niin ei tule, väitin vastaan. Minusta ideani oli loistava ja ehdottomasti toteuttamisen arvoinen, mutta valitettavasti meni vain pari minuuttia, kun vajosin jonnekin unimaahan.

Minttu oli väärässä, ei siitä tullut kankkusta. Se ei kai ehtinyt muodostua niiden parin tunnin aikana, jotka nukuimme. Ei Minttu ehkä olisi herännytkään, ellen olisi ravistanut häntä kertoakseni, etteivät Anna ja Vaula olleet vieläkään tulleet. Pelkästään sen ilmoittaminen, että olin kuolemaisillani nälkään, tuskin olisi saanut häntä ylös.
- Missä ne on? hän hätääntyi.
- Mä en voi tietää. Mennäänkö aamiaiselle? Jos ne ois siellä.
- Mennään. Mutta mä käyn eka suihkussa.

Katseeni osui omaan peilikuvaani ja totesin, että niin kävisin itsekin, ennen kuin näyttäytyisin yhdellekään elävälle sielulle. Minttu ehti kylppäriin ensin ja minä totesin pöydällä edelleen olevan runsaasti juomaa. Maistelin sitä pahimpaan janooni samalla, kun tutkin, mitä voisin pukea päälleni suihkun jälkeen. Päädyin farkkuihin, sillä olihan jo päivä. Tai ainakin aamu. Suihkun jälkeen tosin tunsin olevani taas valmis tanssimaan samaa kyytiä seuraavankin vuorokauden, mutta nälkä voitti. Laivan ruokasalissa oli ihanan tyhjää, mutta ei kovinkaan hiljaista. Ne, jotka olivat jo selvinneet sinne asti, olivat takuulla yhtä lailla tuiterissa kuin itsekin tunsin olevani. Tai sitten onnettomia nynnyjä, päätin, sillä sellaisiakin näkyi. Inhottavan pirteän ja raikkaan ja nössön näköisiä ihmisiä.. Onneksi Minttu ei ollut saanut takaisin järkevyyttään lyhyillä yöunilla vaan meinasi hajota kerätessään aamiaisnakkeja lautaselleen.
- Kato, ne tarjoo meille nauravia nakkeja!
Minusta siinä ei ollut mitään hauskaa, ja kun aloin katsella, mistä kohden Minttu kuvitteli makkaroiden naureskelevan, totesin, että niitä en saisi syötyä. Ne lilluivat rasvaisen näköisessä liemessä kuin irti leikatut peukalot. Mutta kuohuviinistä en kieltäytynyt ja mehua keräsin ensi hätään neljä lasillista. Lasit nimittäin olivat onnettomia sormustimia.

- Mennäänkö tän jälkeen kauppaan? Minttu kysyi, kun olimme syöneet enemmän kuin olin luullut mahdolliseksi. Toivoin, että olisin kehdannut avata napin farkuistani. Toivoin myös, ettei laivan kauppa olisi ollut auki, vaan olisimme voineet palata hyttiin ja heittäytyä sängyille, mutta kun sinne kerran pääsi niin oli kai parasta hoitaa siellä käyminen saman tien. En aikonut palata kotiin ilman paria kiloa karkkia. Jos jaksaisin kantaa, voisin ostaa jotain juotavaakin, mutta sillä ei ollut niin väliä. Epäilin, etten ihan lähiaikoina olisi kiinnostunut alkoholijuomien maistelemisesta, mutta se oli vain ihmisen ennakointikykyä ja kokemuksesta opittua hiljaista tietoa. Juuri nyt olin edelleenkin hiukkasen kiinnostunut, ja ostin hyttiin karamellien lisäksi pikkuruisia minipulloja yhtä sun toista. Ne olivat melkein yhtä sieviä kuin karkit.

Re: Äidin tyttö 12

Lähettäjä: roosaa-- 
Päivämäärä:   19.7.11 19:23:24

Missä järjestyksessä jessi&vesku tarinat menee, tai siis että onko sen jälkeen missä kaksoset syntyy niin välissä mitään ennen tuota Aikuinen nainen osioo ?

Harvemmin oikeastaan kommentoin, mutta tähän samaan syssyyn, tämä on aivan ehdottomasti parhaita tarinoita mitä täältä löytyy !!

Luen jo kolmatta kertaa tätä alusta asti läpi, mutta nyt jotenkin on olo vähän sekainen kun mietin että puuttuuko tuolta välistä mitään...

Mutta hyvin kirjoitat !

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   19.7.11 19:26:56

Ei sieltä puutu, siinä välissä vaan tuli vähän pidempi hyppäys. :)

Lähettäjä: roosaa-- 
Päivämäärä:   19.7.11 19:31:10

Ookei, kun en yhtään muistanut niin ajattelin että tarkistanpa kuitenkin =)

Lähettäjä: flanu 
Päivämäärä:   19.7.11 20:05:44

Ooo! Nyt tahon entistä enempi laivalle!

Lähettäjä: des 
Päivämäärä:   20.7.11 08:10:02

Oi, aamupalaksi kaksi pätkää! Loistoa .)

Lähettäjä: Ramona 
Päivämäärä:   20.7.11 13:16:14

Aijai, pitkä aika ilman tarinapätkää.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   20.7.11 16:26:10

Joo, yli 12 tuntia? :D
Ja flanu haikailee krapulaa?
--------------

- Missä hitossa naikkoset on? Minttu puuskahti, kun palasimme kasseinemme hyttiin, joka oli edelleenkin tyhjä.
- Ne on jossain nusuttelemassa, sanoin ja nauroin ääneen, koska keksimäni sana kuulosti niin huvittavalta.
- Hei nyt oikeesti, mä alan olla huolissani.
- Soita niille, ehdotin kyllästyneenä. Ei kai tytöille oikeasti ollut voinut mitään tapahtua? Minttu yritti soittaa kummallekin, mutta Annan puhelin soi toisen sängyn alla kunnes piippasi kuolevansa eikä Vaulakaan vastannut omaansa.
- Tule, mennään, Minttu sanoi tunkien puhelimen etutaskuunsa.
- Mihin?
- Käydään etsimässä Katrin hytti ja kerrotaan sille.

Minä olin juuri päässyt pitkäkseni sängylle ja avannut pikkupullon Bailey’siä joten puhahdin ärtyisästi.
- Ne voi olla missä tahansa. Ja tiedätkö sä muka missä Katri asuu?
- Tiedän, Minttu sanoi. – Mä näin, kun ne meni hytteihinsä illalla, Katri ja Kemman-Pelle. Ne on vierekkäin tuolla lähellä ulosmenoa.
- Kas kun ei samassa hytissä.
- No se ei kuulu meille – vaikka ei kai ne, nehän on… Katri vois olla Pellen äiti? Minttu pysähtyi miettimään.
- Kuuluuko meille sitten Annan ja Vaulan menemiset?
- Ala tulla, käydään kertomassa niin mä en enää huolehdi. Ajattele, jos niille on tapahtunu jotain ja meidän kuvat painetaan iltapäivälehteen, koska me oltiin niin välinpitämättömiä, ettei edes ilmoitettu kenellekään, vaikka ne makas koko ajan murhattuina konehuoneessa!
- Okei, sanoin ja nousin vaivalloisesti sängyltä, sillä ei tämä tilanne tokenisi, ennen kuin Minttu saisi tahtonsa perille.

Seurasin haluttomasti, kun Minttu harppoi pitkin tällä hetkellä lähes tyhjiä käytäviä ja keksin vasta, kun hän seisoi otsa rypyssä yhden oven edessä, että olisin voinut lähettää hänet sinne yksinkin.
- Oli se tää, hän päätti lopulta ja koputti oveen. Mitään ei kuulunut, ei sittenkään, vaikka hän koputti uudelleen.
- No niin, me ollaan tehty kaikki mahdollinen, sanoin.
- Ei olla, Minttu sanoi ja siirtyi seuraavalle ovelle. – Jos ei Pelle oo kotona niin mä meen kysymään infosta, missä meidän loput valvojat asuu.

Kemman-Pelle kuitenkin avasi oven. Hän oli takuulla alle kolmikymmenvuotias, ehkä vain kahdenkymmenenviiden paikkeilla ja jos hän nyt ei absoluuttisen komea ollutkaan, opettajakunnan seasta hän pisti esiin kuin hajuherne nokkospöheiköstä.
- Mitäs tytöt? hän sanoi leppoisasti ja hänen äänestään kuuli, että hän oli myös juhlinut melko lailla edellisyönä.
- Meidän hyttikaverit on kadonnu, Minttu sanoi hermostuneena. – Anna Marttila ja Vaula Grön.

Pelle nielaisi ja pelkäsin hetken ajan, että hän oksentaisi, niin omituiselta hän näytti. Syy oli kuitenkin toinen.
- Ei ne ole kadoksissa, ne on täällä, hän sanoi.
- Mitä? Minttu älähti ja täytyy myöntää, että minäkin sain heti pahoja ajatuksia mieleeni. Opettaja, nuori mies, ja kaksi tyttöoppilasta, täysi-ikäisiä kyllä, mutta…
- Et kai sä ole kajonnut laumaasi, minulta lipsahti, mutta silloin Anna tunki ovelle Pellen ohi.
- Me hukattiin avainkortit, hän sanoi. Pelkäsin hänen hukanneen vähän muutakin, kuten neitsyytensä.
- Ja päätitte tulla tänne, Minttu totesi.
- Joo. Katri ei avannu. Ja nyt me ollaan menossa aamiaiselle ja ostoksille.
- Aamiainen on jo ohi, Minttu huomautti.
- Sitten me mennään suoraan lounaalle, Pelle ratkaisi ja Anna kysyi, olisimmeko me hytissä.
- Ollaan, sanoin ja otin Minttua käsivarresta. Meitä ei selvästikään tarvittu pelastamaan ketään ja minulla oli himppasen huono olo.

Palasimme omaan kopperoomme, jonka ovella harkitsin vähän aikaa vessan ja sängyn välillä. Vessa voitti. Oksensin suorastaan pelottavalla antaumuksella koko aamiaiseni pois ja pesin lopuksi hampaani.
- Onneksi mä kävin jo suihkussa, Minttu sanoi paheksuvasti, kun palasin ja heittäydyin sängylle. Minulla oli jo melko hyvä olo ja ihan uhallakin kohottauduin ja join yhden pöydällä edelleen kököttävistä väljähtyneistä kaljoista.
- Sori. Mä nyt olen vaan tämmönen onneton juoppo, virnistin, sillä nyt kun fyysinen oloni oli parantunut, olin erinomaisen hyvällä tuulella. Puhumattakaan siitä, että ihan muutaman hetken kuluttua olin jo taas nousuhumalassa. Asetin tyynyt mukavasti ja palasin seurustelemaan Bailey’sin kanssa. – Ota mitä haluat, tarjosin Mintulle pöydän reunalle suuruusjärjestykseen riviin asettamastani minipullokavalkadista ja avasin farkkujen napin. Kumma, ettei oksentaminen ollut tuntunut vievän yhtään tilaa mahastani. Vaikka kyllähän koko yön kittaaminen turvotti.

Lähettäjä: PV 
Päivämäärä:   20.7.11 17:48:45

tänään vielä vähän lisää? Oisko jotain muutakin kun vaan tota juomilla läträämistä..? kyllä tota lukee, mutta itteeni ei tollanen kiinnosta :D

Päivämäärä:   20.7.11 18:49:12

Emmä krapulaa. Laivalla on vaan niin kiva pyöriä ja olla. Mä oon juomisen lähestulkoon lopettanut, se on se yks tai kaks viikossa ja that's it...

Anna mä arvaan, Henu on paksuna ;)

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   20.7.11 19:30:59

^ eikä miten en tajunnu tota! :D kesähäät on niin edessä! :D

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   20.7.11 19:43:12

Ei tolla ryyppäämisellä varmaan ole paksuna :D

Lähettäjä: Az 
Päivämäärä:   20.7.11 22:25:00

Mäkin kaipailisin vielä iltalukemista :))

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   20.7.11 22:44:46

No yks vielä. Kuukauden kulutta saattekin olla viikon ilman, kun mä lähden Kreikkaan :D
---------------
- Syyntakeettomuuspäivä, Minttu myönsi ja nousi tutkimaan pullojani.
- Lopultakin kerran sullakin. Koska sä oot viimeksi pitänyt vapaapäivän? Nukkunut pidempään kuin seitsemään?
- Tänään ois ollu tilaisuus, mutta joku herätti mut kahdeksalta, Minttu huomautti.
- Mulla oli nälkä, puolustauduin.
- Kyllä sä söitkin… kuule!
- Hm?
- Et kai sä vaan mitenkään mahdollisesti oo raskaana?
- Ai koska mulla oli nälkä? purskahdin nauramaan. – En tietenkään.
- No sori. Mulle vaan tuli mieleen, aamupahoinvointia ja toi sun maha.
- Krapulapahoinvointia, ja mikä mun mahassa muka on vikana? oikaisin ja tutkin mainittua ruumiinosaa. Näin litteänä maatessani se pömpötti kyllä luvattoman pyöreänä. – Apua, mun pitää ruveta laihduttamaan. Hélvetin talvi, kun ei pääse edes kunnolla ratsastamaan. Ja hélvetin koulu, kun ei ehdi mitään.
- Hyvä juttu. Musta olis tosi pelottavaa ajatella sua äitinä.
- Häh? kysyin ja katsoin Minttua vetäen kasvoilleni äärettömän hämmästyneen ilmeen. Tietenkin ajatus oli pelottava, mutta tarvitsiko hänen noin henkilökohtaiseksi heittäytyä?
- No haloo, joskus sulla näyttää olevan hankaluuksia huolehtia itsestäsikin.
- No kiitti vítusti.

Tuhahdin närkästyneesti, mutta virnistin samalla, jottei Minttu kuvittelisi oikeasti loukanneensa minua. Olin liian hyvällä tuulella kehrätäkseni mitään turhaa pikku kinaa. Bailey’s loppui ja nousin valikoimaan seuraavaa pikkupulloa, mutta Minttu pysyi hiljaa, vaikka olisin suonut hänen vaihtavan puheenaihetta.
- Mä haluan joskus lapsen, hän sanoi mietteliäästi, kun olin päätynyt tequilaan. Pullolla oli pieni muovinen hattu korkkinsa peittona.
- Mä en, ikinä. Äiti-lapsi-suhteet on niin kammottavia, julistin.
- Voi olla, mutta musta tuleekin ihan erilainen äiti kuin mun mutsi. Sitä paitsi Viltsukin haluaa.
- Uu! Oottepa te pitkällä! huudahdin.
- No eikä olla, kunhan kerran juteltiin. Entäs Jerry?
- Mistä mä voisin tietää? Eihän me olla puhuttu edes seurustelemisesta, minulta lipsahti. En ollut järin innokas puhumaan Jerryn ja minun suhteesta kenenkään kanssa, mutta aamun aloittaminen kaljalla, kuohuviinillä ja liköörillä oli tainnut vähän löystyttää kielenkantojani.
- Ai. Aiotteko te joskus puhua?
- Ei ainakaan, ennen kuin se pääsee intistä, ilmoitin ja aloin painella hytin puhelimen näppäimiä. Illalla Vaula oli onnistunut muuttamaan sen radioksi ja vaikka se oli soittanut tylsää, tekoiloista hissimusiikkia, huomasin kaipaavani nyt jotain taustamelua.

- Te vaan paneskelette?
- Joskus harvoin. Ja mä olin samalla terveystiedon tunnilla sun kanssa sillon, kun opetettiin ehkäisyä. Sä tietysti luulet, etten mä osaa huolehtia siitäkään!
- En ihmettelis, Minttu myönsi. – Etenkin, kun tietää, miten lääkärikammoinen sä olet.
- Ei kortsujen ostamiseen tarvii lääkäriä. Ja sitä paitsi on mulla ollu pilleritkin! julistin. Minttu oli raivostuttavan ylemmyydentuntoinen.
- On vai? On ollu? Mitä niille tapahtui? Minttu kysyi hämmästyen enemmän kuin olisin pitänyt kohteliaana.
- No ne loppu ja sitten mun ois pitäny mennä lääkäriin, myönsin. – Mutta ei me olla edes tavattu sen jälkeen kuin muutaman kerran. Aloin laskea sormillani: edellisviikonloppu ja uusivuosi, joulumaastossa tai sitä ennen ravintolassa ei mitään mielenkiintoista ollut päässyt tapahtumaan. Ja sitä ennen asia olikin ollut hoidossa.

Paitsi, muistin ja äkkiä kylmät väreet menivät pitkin niskaani, selkääni ja käsivarsiani. Se autokeikka. Se, kun olimme lähteneet suunnittelematta autioon uimarantaan lemmiskelemään. Silloin, kun Jerryn ensimmäinen loma oli melkein mennyt minulta ohi.
- Henriikka?
- Herrajumala, kuiskasin.
- Mitä nyt?
- Se yks kerta… sillon, kun sä et voinu kertoa, että Jerry on lomalla.
- Tapasitteko te sillon? Minttu kysyi kiinnostuneena.
- Tavattiin – ja me… ei mulle tullut mieleenkään sillon… voi apua, mä voin ihan hyvin olla raskaana!

Minttu katsoi minua melkein yhtä kauhuissaan kuin mitä uskoin itse olevani, mutta pian hän veti järkevän ilmeen kasvoilleen.
- Mutta siitähän on ikuisuus! Olisithan sä nyt huomannu jotain aikaisemmin. Menkat jääny pois tai jotain.
- Mutta kun ei ne koskaan tullu takasinkaan! Se on kuulemma ihan normaalia, kun lopettaa pillerit!
- Ei kai?
- Mä luin netistä, sanoin vihaisesti. En kai minä omin päin olisi tuollaista mennyt keksimään.
- Netistä, Minttu tuhahti.
- Ihan luotettavilta sivuilta! Ja sano se terveydenhoitajakin niin, lisäsin, vaikka sitä en muistanut. Minulta oli enimmäkseen mennyt ohi, mitä silloin oli sanottu. Valkotakkiset tosiaan saivat minut vähän pois tolaltani. – Mitä mä teen? Mitä hittoa mä teen?
- Älä mene paniikkiin.
- Miksen menisi? kiljaisin. Se tuntui oikein hyvältä ajatukselta.
- Koska ethän sä tiedä! Sun täytyy tehdä raskaustesti, ennen kuin rupeat hysteeriseksi.
- Mä haluan semmosen heti! ilmoitin ja pomppasin seisomaan. Taisin olla pikkuisen naurettava, sillä katsoin tarkasti ympäri hyttiä, kuin olisin etsinyt sytkäriä lainaksi. – Mistä mä saan semmosen?
- Et mistään tähän hätään. Jos ei sitten laivan kaupassa ole.
- Mennään katsomaan!

Päivämäärä:   20.7.11 22:59:20

Kiitos, kiitos, kiitos ja kiitos hyvästä pätkästä :D Mä naureskelen täällä Henulle ja mietin miten maltan oottaa huomiseen iltaan, että sais lisää.. Tai miten ton viikon kestää..

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   20.7.11 23:05:46

No mä aion kyllä ottaa koneen mukaan, mutta saa nähdä miten siellä uskaltaa nettitikkua käyttää. Tai ennenhän mulla on Tölkki toiminu sihteerinä ja laittanu pätkiä, joskin se on nyt tainnu kadota täältä.

Päivämäärä:   20.7.11 23:11:10

Hommaat uuden sihteerin :)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.7.11 23:13:43

Mutta sähän voit julkaista viikon pätkät etukäteen ;) *hykertelee onnesta*

Lähettäjä: Tölkki 
Päivämäärä:   20.7.11 23:19:48

Oon mä yhä olemassa ja luen abt joka päivä =D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   20.7.11 23:28:36

Haha, se koira älähtää! Olenko mä muka oppinut joka-mikä -lauseet kun ei susta oo kuulunu mtn? =D

Lähettäjä: tripi 
Päivämäärä:   21.7.11 00:05:56

Sennu otatko sä mut mukaan? en lomillani saanu aikaiseksi lähdettyä mihinkään, kauheasti tekis mieli ulkomaille :s

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   21.7.11 00:12:54

BLX405 21.8, mukaan vaan.

Päivämäärä:   21.7.11 13:31:28

Haaa! Mä arvasin! Äkkiä lisää?

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   21.7.11 16:52:17

62. Turhaa touhua
Minttu kieltäytyi lähtemästä kanssani mihinkään, ennen kuin olisin koonnut itseni ja rauhoittunut ja olin hyvin vähällä motata häntä. Koota itseni? Hyvähän hänen oli sanoa! Mutta vähän aikaa istuttuani pystyin kuin pystyinkin siihen.
- Et sä halua hyperventiloida ja itkeä kaupassa, se on täynnä meikkejä ostavia koulukavereita, Minttu huomautti, vaikka olin jo ihan rauhallinen siinä vaiheessa. – Ja anna se pullo tänne.
- Enkä anna, kivahdin ja painoin pikku hattupäätä molemmin käsin rintaani vasten.
- Hei, et sä voi juoda, jos sä oletkin raskaana!

Minä nauroin synkästi.
- Onko sulla mitään käsitystä, montako litraa alkoholijuomia mä oon kiskonu tällä reissulla? Yksi pieni nätti tequila ei muuta sitä miksikään. Sitä paitsi ei sillä ole väliä, koska jos mä nyt sattuisin olemaan raskaana, mä tekisin abortin. Mutta jos nyt oletettais ihan mukavuuden vuoksi, etten mä ole. Ei meidän tarvii mennä kauppaan. Ei sillä niin kiire oo.
Mitä pidemmälle puhuin, sitä paremmalta minusta alkoi tuntua. Olin ollut höppänä hermostuessani sillä tavalla.
- Oletko sä varma? Minttu kysyi.
- Olen. Luuletko sä, että mä kehtaisin ostaa semmosta kuitenkaan? Ainakaan täältä. Mutta mä voisin kyllä syödä jotain. Onkohan täällä hytteihin tarjoilua?
- Ei takuulla ole. Mennään johonkin baariin. Tai kahvilaan, Minttu oikaisi nopeasti.
- Kyllä täältä varmaan sen kaljan saa ostaa mistä tahansa, ja mä aion ostaakin, ilmoitin.

Enimmäkseen kuitenkin tahdoin syödä ja täytetyn patongin ja croissantin jälkeen hain vielä kolmioleivän ja toisen oluen.
- Tosta päätellen sä et syö kahden vaan ainakin neljän edestä, Minttu sanoi. Hän oli tyytynyt croissantiin ja kahviin, mutta toisaalta hänen aamiaisensa olikin edelleen siellä, mihin se kuului, hänen vatsassaan.
- Hiljaa, sanoin ja mulkaisin häntä.
- Sori.
- Tää on kaikki sun syytä joka tapauksessa.
- Miten niin? Minttu puuskahti.
- No sinä se aloit puhua koko asiasta!
- Mutta vitsihän se oli! Alun perin siis.
- Ja jos mä oonkin niin sekin on oikeastaan sun syytäsi! Koska jos sä olisit sillon kertonu, että Jerry on vapaalla, mä olisin menny sen kanssa ulos, eikä me ravintolassa oltais voitu…

Humalasta huolimatta huomasin, että nyt olin mennyt liian pitkälle. Mintun naama oli mennyt ensin mutrulle ja sitten ilmeettömäksi ja hän katseli jo ihan muualle kuin minua ei olisi ollutkaan.
- Anteeksi, pyysin ja olin ihan tosissani. En halunnut riitoihin Mintun kanssa. – Tietenkään mikään ei oo sun syytä. Ja eihän tässä ole mitään tapahtunutkaan. Varmaankaan.
Tartuin Mintun ranteeseen ja vähän aikaa yrmyiltyään hän huokaisi ja katsoi minua taas. Juuri ajoissa, olin jo itkemäisilläni. Niiskaisin ja pyyhkäisin silmiäni.
- Nyt riittää toi ryyppääminen. Sä käyt ihan kierroksilla ja meidän pitää vielä selviytyä kotiin täältä. Ja matkalla me käydään apteekissa.
- Ai? inahdin, sillä olin liikuttunut siitä, miten Minttu antoi minulle anteeksi, vaikka olin syyttänyt häntä niin epäoikeudenmukaisesti.
- Joo. Sä annat rahaa ja mä käyn ostamassa sulle sen testin. Sitten mä tuun teille ja katson, että sä osaat tehdä sen.
- Piteletkö sä sitä? kysyin päästäen nikottelevan hihityksen. Ajatus oli liian hullu. Oikeastaan se oli ihan karmea, minä pissaamassa tikkuun, jota Minttu pitelisi. Yäk, yäk, yäk.
- En todellakaan. Ja mentäiskö me nyt takasin hyttiin? Anna ja Vaula voi haluta sinne ja mehän luvattiin olla siellä.

Menimme ja siellä simahdin onnelliseen uneen, josta heräsin vasta, kun minua ravisteltiin. Minttu komensi minua nousemaan ylös, sillä olimme tulleet maihin.
- Mun tavarat, sanoin pöllähtäneenä. – Ja tytöt?
- Ne kävi jo hakemassa omansa ja lähti, ja mä olen pakannut sun reppusi. Siivoojakin kävi jo hätistelemässä.
Minun ei siis tarvinnut muuta kuin pistää kengät jalkaan ja ottaa takkini. Se oli hyvä juttu, sillä pääni sisältö tuntui olevan ihan levällään. Aloin muuttua skarpimmaksi vasta, kun olimme kävelleet lasikäytävää melkein maihin asti ja juutuimme ruuhkaan kapeissa oviaukoissa tullin kohdalla.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   21.7.11 17:46:24

mitä Henu oliskaan ilman Minttua! :D huippua, vauvoja!

Päivämäärä:   21.7.11 18:31:22

Nyt jatkoa! Mä haluan tietää onko Henu raskaana... :D Ei tommoseen epätietoisuuteen voi jättää!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.7.11 18:34:00

Hyi, vauvoja :(

Päivämäärä:   21.7.11 18:53:43

Äää, jätät kokoajan liian pahaan kohtaan! Tahon lisää. Mä pystyn samaistumaan Henun kauhistumiseen varsin hyvin...

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   21.7.11 19:01:09

no okei vauvat on vähän hyi varsinki jos ne on omia, muta vauvamahat on söpöjä! :D

Päivämäärä:   21.7.11 19:38:42

Vauvat on aivan järkyttävän yököttäviä! Ja raskausmahat, hyi että :s

Älkää pelätkö, mä en ole koskaan hankkimassa lapsia. Nimenomaan tän pikku lapsi-inhoni takia.

Päivämäärä:   21.7.11 21:04:54

Oon sun kanssa Az samaa mieltä! Eihän Henu nyt vaan saa vauvaa, eihän?? Mun täytyy myöntää, että en jaksanut lukea Jessia ja Veskua ihan samalla innolla sen jälkeen kun ne sai ensimmäisen lapsensa :D

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   21.7.11 21:43:40

haha haluan kuulla et miten Jerry reagoi ku kulee jos Henu on raskaana :D

Lähettäjä: Johanna K. 
Päivämäärä:   22.7.11 14:43:22

Minä vasta löysin tämän tarinan ja tehnyt maratooni työn että saanut tämän luettua tähän asti :D

Mutta tämä on huisin hieno tarina!! Mä jossain pätkissä vihasin Henriikka ja toisissa se oli ihan paras :D ja entäs sit Jerry? Meinasi hermo välillä mennä kun se on tollanen tampio ja sit silti niin rakastettava!
Ja niin ei mitään lasta tähän nyt! ihan kökköä olis! :D

Mutta minä ainakin jään nyt seuraamaan tätä ja jos jaksan niin teen maratoonin ja luen niitä muitakin tarinoita jos vain joku jaksaisi linkittää ne tänne ettei tarvitsisi ettiä niitä tuolta kovin pitkältä!

En minä nyt mitään rakentavaa osaa sano kuhan ilmoitin että uusi ja jatkossa luultavasti hiljainen lukija on täällä!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   22.7.11 16:29:43

Tervetuloa JohannaK!

Vanhempieni tarina ja Minä, Miila
Oi kultainen nuoruus
Jessijutut ja
Jessijutut jatkoa
Myöhemmät tarinat

---------
- Oltaispa jo kotona, sanoin hartaasti. Se ajatus oli palannut, vaikka olin senkin juonut pirstaleiksi. Hätistin sen pois, sillä en halunnut ajatella sitä nyt.
- Tunnin päästä.
- Tunnin, voihkaisin.
- Pystytkö sä kävelemään?
- Mä olen just kävelly kilometrin laivasta maihin. Miltä näytti?
- Okei, mä vaan ajattelin, että ratikat on varmaan ihan täynnä. Jos käveltäis keskustaan.
Huokaisin, mutta kun ajattelin tupaten täyttä raitiovaunua, jossa minua joka suunnasta puristaisi vuorokauden ryypännyt abi, nyökkäsin.
- Kävellään vaan.

Matka oli pitkä ja vaivalloinen ja kesti kauan. En jaksanut rupatella Mintun tavoin, mutta olin iloinen siitä, että hän puhui. Se jotenkin kannusti minua jaksamaan aina metroon asti. Siellä lysähdin penkkiin ja tunsin itseni täysin tyhjäksi.
- Käydään apteekissa ja mennään teille, ei kai sun mutsi vielä ole kotona? Minttu kysyi ja pisti minut miettimään missä ja mihin maailmanaikaan olin. Perjantai, iltapäivä.
- Ei se varmaan vielä, sanoin voipuneesti. – Eikö me voida jättää sitä huomiseen?
- Ei, Minttu sanoi tiukasti. - Me voidaan tehdä se huomenna uudestaan, mutta jos sä epäilet…
- Mä en jaksa nyt epäillä mitään, mutisin. Ehkä koko juttu olikin vain painajaisunta. Ehkä nukuinkin vielä hytissäni ja siivooja tulisi kohta kopistelemaan ovea herättääkseen minut.

Odotin ulkona pakkassäässä Mintun käydessä apteekissa ja sitten jatkoimme meille. Siellä ei ollut ketään, ihan niin kuin asiaan kuuluikin, ja mikä vielä parempaa, äiti oli jättänyt keittiön pöydälle lapun. Siinä luki, että hän aikoi mennä suoraan töistä tallille ja sen jälkeen Pertille ja että toivottavasti minulla oli ollut hauska reissu ja että soittaisin, jos vaan oli asiaa. Liennytystä jos mikä.
- Hieno homma, Minttu sanoi luettuaan lapun myös. – Onko sulla pissahätä?

Minulla ei oikeastaan ollut, vaikka olisi luullut.
- Ei, sanoin, sillä halusin lykätä koko juttua. – Mä keitän kahvia.
- Hyvä, keitä vaan, Minttu sanoi rohkaisevasti ja istui selailemaan äidin lehtiä. Mittasin keittimeen vettä ja kahvinpuruja ja nojasin sitten otsani kaapin oveen.
- Mä en halua tietää, sanoin.
- Voi, haluat sä! Ajattele nyt, eihän sulla ole kuin epäilys. Ellei sulla kerran oo ollu mitään oireita niin ei kai siinä mitään oo.

Siinä oli järkeä. Kai minä nyt olisin jostain huomannut, jos tosiaan olisin raskaana.
- Anna tänne se, sanoin.
- Istu. Luetaan ohjeet ensin, Minttu sanoi ja sysäsi lehden kauemmas. Hän kaivoi reppunsa taskusta pahvipakkauksen, joka oli minun makuuni ihan liian värikäs – mattamusta väri olisi ollut hyvä – ja avasi sen. – Sun pitää pissata sen päälle viisi sekuntia, hän luki.
- Miten mä sen teen? tuhahdin. – Mitä jos sitä ei riitä viideksi sekunniksi?
- Sä voit pissata johonkin astiaan ja liottaa sitä siellä.
- Astiaan? Ottaisinko mä äidin perintömaljakon?
- No jos sä välttämättä haluat, mutta varmaan joku vanha salaattirasiakin kelpaisi. Niitähän teillä kai on.

Niitä meillä aina oli, kuten Minttukin tiesi, ja nousin ottamaan tiskikaapista yhden. Kai tämä olisi vaan parasta hoitaa tieltä pois. Sulkeuduin vessaan ja ajattelin, että onneksi olin vielä jonkinlaisessa pöhnässä. Jos olisin ollut ihan oma itseni, virkeä ja täysipäinen, olisin ehkä vapissut niin, että olisin lorottanut ohi jopa salaattirasiasta tai tiputtanut sen tärisevistä sormistani vessaan, mutta nyt tunsin itseni jotenkin ulkopuoliseksi ja välinpitämättömäksi. Kaikki tapahtui kuin sumun takana.
- Joko? Minttu hoputti oven takana.
- Mitä joko?
- Joko sä uitat sitä?

Kiskoin housuni ylös ja avasin oven.
- Jos sä yrität vihjailla, etten mä osaa laskea viittä sekuntia niin tule ihmeessä vahtimaan.
- En mä oo mitään vihjaillu, Minttu sanoi ja tuli sisään. – Laita nyt se sinne niin mä lasken.
- Ei kun mä lasken.
Laskimme molemmat puoliääneen ja sitten vielä yksi sekunti varmuuden vuoksi. Sen jälkeen saatoimme vain odottaa.
- Mitä jos mulla onkin niin paljon alkoholia, ettei se toimi, keksin ja tuijotin tikkua.
- Alkoholi kai menee vereen eikä virtsaan, Minttu sanoi, mutta kuulosti vähän epävarmalta. – No ihan sama, sun pitää kuitenkin mennä lääkäriinkin, sano se mitä tahansa.
- Eihän, väitin kiihkeästi vastaan. Miksi hitossa olisin ruvennut tähän naurettavaan puuhaan ellen välttyäkseni lääkäriltä?
- Hei haloo, ei nää oo sataprosenttisen luotettavia. Ja jos se näyttääkin plussaa niin sitten sun ainakin on pakko… Minttu hiljeni ja kumartui katsomaan testiä.
- Joko? kiirehdin, sillä epätietoisuus alkoi tuntua pahemmalta kuin tietäminen.
- Jo.

Nappasin esineen käteeni ja katsoin sitä osaamatta edes hämmästyä, kun se väitti minun odottavan vauvaa. Bonuksena se osasi kertoa, että se oli jo yli kolmen viikon ikäinen. Hei haloo, minäkin kai osasin laskea, että lokakuun lopulta oli tähän hiukkasen enemmän kuin kolme viikkoa.
- Mä en usko sitä, ilmoitin ja nakkasin testin roskikseen.
- Mutta se voi olla oikeassa, Minttu sanoi ja katsoi sen perään. – Sun pitää mennä lääkäriin.
- No en mene.
- Pakkohan sun on!
- Ei, toistin jääräpäisesti. Minttu ei voisi pakottaa minua, kukaan ei voisi. Tyttö tuijotti minua kuin miettien, mitä sanoisi, mutta tuijotin uhmaavasti takaisin.
- Okei, hän sanoi lopulta. – Mieti nyt viikonlopun yli. Mä voin tulla sun mukaan, ellei Jerry saa lomaa.
- Mä en todellakaan aio mennä puhumaan Jerrylle mitään, huudahdin.

Minttu ei enää järkeillyt enempää, huokaisi vain syvään.
- Mä taidan nyt lähteä kotiin. Vai haluatko sä seuraa?
- Sä haluat varmaan tavata Viltsun, arvasin.
- Voishan sen pikaisesti nähdä. Mutta voin mä jäädä tännekin, jos sä haluat.
- Mä taidan mennä nukkumaan vähäksi aikaa, sanoin ja haukottelin, mutta huomasin sentään kiittää Minttua tarjouksesta. Hän näytti säälittävän ilahtuneelta, joten kiitin häntä myös siitä, että hän oli käynyt puolestani apteekissa ja tuonut minut kotiin. Lopulta liikutuin niin omasta kiitollisuudestani, että halasin häntä.
- Sä olet tosiaankin unen tarpeessa, Minttu tokaisi, mutta halasi takaisin. Turha kai sanoakaan, ettemme harrastaneet sellaista ikinä.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   22.7.11 17:24:16

oo tää menee jännäks! Henun äiti löytää sen testin roskiksesta eiks nii? :D

Lähettäjä: Clove 
Päivämäärä:   22.7.11 17:37:26

Eilen 24% tarinatuokion viesteistä kirjoitettiin tähän topiciin. Mihin tää joutuis ilman Sennnun tarinoita :D

Päivämäärä:   22.7.11 17:47:45

Hm, must nää yllärivauvat on vähän ehkä nähtyjä? Eiks Jessi tai Miila jonpikunpi ollu vähänniinq vahinkoja, ja Danni ainakin?

Lähettäjä: tölkki 
Päivämäärä:   22.7.11 20:12:56

Danni oli ylläri ainakin, oisko Jerrykin ollu? Alissa tais olla myös vahinko. Ja Sennnu, on tuolla jotain virheitä näkynny, mutta kehitystäkin on tapahtunut =)

Päivämäärä:   22.7.11 21:31:36

AA kiitos tästä pätkästä!! Oon itkeny, huutanu ja raivonnu koko päivän.. Tavarat on vaan lennelly ja koko talo hiipii varpaisillaan, kun mie leikin viis vuotiasta..

Henu on ihana. Perintömaljakko. :'D
Siitä ei kyllä oo äidiksi... onneksi Mintussa on järkeä Henunkin edestä. Se köyttää Henun, vaikka kottikärryihin ja kärrää hoitoon, jos ei muuta. Eli hei hei ylläri vauva sitä ei kaivata syntyväks (vielä muutamaan vuoteen) :P

Ja Jerryn ilmeestä haluun tarkan kuvailun, kun se saa tietää. Samoin Henun äidin naamataulu pikselintarkkuudella, kun löytää roskiksen sisällön. Ois tyylikäs ilmotus melkein mummoksi päätymisestä :D Mä melkein nään Henun äidin (mikä sen nimi muuten on?) keittiössä pyörittelemässä kupissana kylmää kahvia ja tuijottavan pöydällä lojuvaa raskaustestiä kun Henu tulee kotiin. Ja se tietty aattelee että se on Henun äidin testi.... :D

Saisko lisää tänään!?? :)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   22.7.11 21:41:35

24% :o Huu sekä sille et joku on jaksanu laskee xD
PV, se on Mervi, on se ehkä jossain jo sanottukin.

Päivämäärä:   22.7.11 22:40:06

Todennäköisesti menny nimi multa ohitse :D En jaksannu ruveta tuolta alusta asti selaamaan.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   22.7.11 22:44:08

Voi olla, et se on ollu vaan mun päässänikin... mutta nyt mä en raaski laittaa lisäpätkää, innostuin eilen lukemaan ja korjailemaan tota Vanhempieni tarinaa, enkä oo saanu tätä kirjotettua lisää.

Lähettäjä: hemppa 
Päivämäärä:   22.7.11 22:50:38

En voi muuta sanoo, ku että VAU mikä tarina! Luin tän tänään loppuun asti. Tykkään tosi paljon(: Oot taitava kirjoittaja ja kuvailet valtavan hyvin. Mutta huomasin tässä muutamaan viime pätkään muutamia kirjoitusvirheitä, mutta kaikillehan niitä sattuu! :) Jatka samaan malliin kirjoittamista, niin lukijat säilyvät!

Lähettäjä: salde 
Päivämäärä:   22.7.11 22:51:16

hei sennu nyt pien jatkopätkä! täällä ootellaan kovasti reaktioita! :D

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   23.7.11 00:20:08

PV// Eiku se testi onki oikeesti Henun äitin, mut Henu luulee et se on se sen oma ja on ihan nolona, sit sen äiti selittää ja Henu ragee :--D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   23.7.11 00:26:52

Öhh... mä olen niin hidas kirjoittelemaan, ettei tässä vielä tuu mitään reaktioita. Mutta tässäpähän näette.
Kiitos hempalle!
-----------
Minä en pyörinyt sängyssäni montakaan minuuttia ennen kuin simahdin ja nukuin yhtä soittoa ties kuinka monta tuntia. Kun heräsin, olin täysin virkeä ja oli pilkkopimeää. Minulla oli inhottavan epätodellinen olo nukuttuani väärin ja väärään aikaan ja nousin riisumaan vaatteeni. Kännykkä oli farkkujen taskussa ja kun katsoin sitä, se näytti aamukahta. Se näytti myös yhtä saapunutta viestiä. Äiti kysyi, oliko ollut hyvä reissu ja että kai olin kunnossa ja että hän tulisi aamulla. Hyi, vanha akka yöjalassa.

Siitä huolimatta olin iloinen siitä, että olin kotona ja etenkin siitä, että olin yksin. Vedin ylleni verkkarit ja paidan ja menin keittiöön laittamaan itselleni kaakaota. Ihan ensimmäiseksi minun piti kyllä avata ikkuna. Kahvinkeitin oli päivällä jäänyt päälle Mintun ja minun jäljiltä ja jouduin pitämään nenästäni kiinni, että sain kaadettua karamellisoituneen tervan pannun pohjalta pois. Hyvä ihme, että se osasikin haista pahalle!

Minulla oli merkillisen tyytyväinen olo, kun istuin pöydän ääreen kaakaomukin kanssa niin, että saatoin katsella ulos ikkunasta. Vaikka eihän sieltä näkynyt mitään muuta kuin oma kuvajaiseni. Oli ihan liian pimeää. Tuntui vaan niin mukavalta olla valveilla näin kiellettyyn aikaan, ihan omassa rauhassa ja omassa, hyvässä seurassani.

Koko raskaustestijuttu painoi mieltäni vain ihan vähän. Senhän täytyi olla väärässä. Oli tietenkin totta, että olimme ainakin kerran harrastaneet suojaamatonta seksiä, mutta miten hitossa minä nyt yhtäkkiä olisin niin fertiili, että siitä raskautuisin? Niin huonoa säkää ei vaan voinut olla olemassa. Minttu oli vaan onnistunut hysterisoimaan minut ja vieläpä saanut minut tuhlaamaan yli kympin apteekkiin. Silläkin rahalla olisi saanut joitakin tarpeellisia tavaroita. Hän oli vielä ostanut tuplapakkauksen, jotta voisin kokeilla uudestaan.

Olikin hyvä, että olin herännyt näin keskellä yötä. En halunnut ajatella, millaisiin kysymyksiin olisin saanut vastata, jos olisin nukkunut koko yön ja äiti olisi ehtinyt tulla kotiin ja löytänyt paketin keittiön pöydältä. Otin sen käteeni ja pyörittelin sitä pohtien, paiskaisinko sen suoraa päätä roskikseen. Päätin kuitenkin pitää sen, sillä saattaisihan sille joskus olla käyttöä.

Uni oli kadonnut kokonaan, joten siirryin olohuoneen puolelle tutkimaan, mitä digiboksista mahtaisi löytyä. Ei kovinkaan kummoisia juttuja, äiti ei näköjään ollut tallentanut mitään poissa ollessani. Laitoin kuitenkin edellisiltaisen elokuvan pyörimään ja toivoin, että Jerry olisi ollut kanssani. Kaipasin häntä kovasti, edellisviikonlopun jälkeen tuplasti enemmän kuin yleensä. Olin tuskin malttanut nukkua päästessäni lopultakin hänen sänkyynsä, kun olin vain halunnut tuntea ja painaa mieleeni joka hetken. Kyllä, kaikki nekin minuutit, jotka olivat sisältäneet vain Jerryn nukkuvaa hengitystä. Hän oli kääntänyt kylkeä pari kertaa, mutta lopuksi ottanut unissaan minusta kiinni ja silloin olin lopulta nukahtanut itsekin. Ajattelin, että pian hän pääsisi pois – enemmän kuin kaksi kolmasosaa puolesta vuodesta oli jo mennyt, eikä hän aikonut siellä sen pidempään lusia. Ja nyt hän varmasti alkaisi olla enemmän lomallakin, sillä kisakauden alku lähestyi. Tässä kuussa oli jo kisoja, sellaisia kunnollisempia eikä vain ratsastuskoulujen harjoituskisoja. Sen perusteella, millainen suhteemme nyt oli, silloin olisi pakko tapahtua jotakin. Tämä oli niin lähellä oikeaa seurustelemista kuin vain voi olla, ellei ottanut huomioon sitä, ettemme olleet puhuneet asiasta.

Aloin kuvitella, miten Jerry kysyisi, rupeaisinko hänen tyttöystäväkseen. Se voisi hyvin tapahtua vaikka hänen autossaan jonain iltana, kun hän hakisi minut heille kylään. Minä voisin vastata puolihuolimattomasti tyyliin, että emmekö me muka jo seurustelleet, tai että niin minä olin ajatellut jo monta kuukautta. Ja sitten uskaltaisin lopultakin kertoa, miten kauan ja miten kovasti olin ollut häneen rakastunut, ehkä jopa miten kovasti olin välillä joutunut juonimaan, että me tapaisimme edes lyhyen hetken ajan. Se varmastikin tekisi Jerryyn vaikutuksen.
- Mikset sä sanonut mitään aikasemmin? hän kysyisi tummat silmät loistaen ja tunnustaisi sitten, että hänkin oli jo kauan ollut rakastunut minuun.

Harvoin annoin itselleni luvan tällaiseen haaveiluun, mutta nyt, kun korkki oli niin sanoakseni auki, annoin mielikuvitukseni liitää. Jerry rupeaisi opiskelemaan jotain ja joutuisi hommaamaan asunnon Helsingistä ihan niin kuin Dannilla ja Alissallakin oli – ja niin kai minäkin rupeaisin. Jos pääsisin ylioppilaaksi siis. Mitä ihmettä minä pukisin päälleni lakkiaisiin? Kaikki mustaojalaiset tulisivat ylioppilasjuhliini ja äiti olisi puolihöperö moisesta kunniasta. Ehkä Perttikin ymmärtäisi olla, jos olisi vielä silloin kuvioissa. Minulle nyt ei ollut mitään väliä sillä, että Jerry ja hänen isänsä olivat kuuluisia ratsastajia, mutta äiti halkeaisi ylpeydestä, kun pääsisin Jerryn kanssa lehtiin. ”Suomen kouluratsastustoivo on löytänyt rakkauden”.

Lähettäjä: mansikka 
Päivämäärä:   23.7.11 11:50:25

Voi eii henu eijei! Musta kyllä pahasti tuntuu että noin ei tule tapahtumaan :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   23.7.11 15:06:05

63. Minttu järjestää
Äiti tuli päivällä kotiin ja herätti minut, sohvalla kun saattoi maata vaakatasossa vain aikansa ennen kuin silmät painuivat kiinni, eikä tarvinnut ollenkaan olla väsynyt tai krapulainen. Ilmeisesti poissaoloni oli tehnyt hyvää väleillemme, sillä hän tuli ihan vanhaan tapaan tervehtimään minua, ihan kuin hänellä olisi ollut ikävä. Tai sitten hän oli saanut, ajattelin ja pudistin niin ällöttävän ajatuksen heti pois päästäni.
- Hei lapsi! Oliko kivaa? Kerro kaikki!
- En mä voi, mua nolottais puhua semmosista orgioista, sanoin vakavana, mutta minun piti nauraa äidin ilmeen nopealle muuttumiselle. – Vitsi. Meillä oli hirveän kivaa. Tanssittiin Mintun kanssa melkein kellon ympäri, sanoin ja näytin vakuudeksi laastareita jaloissani.
- Ei orgioita, äiti varmisti.
- Ei ainakaan meidän hytissä.
- Hyvä, mä olen ymmärtänyt, että noilla risteilyillä voi sattua kaikenlaista.
- Mä olen täysissä sielun ja ruumiin voimissa, vakuutin. – Mutta ne Anna ja Vaula, joiden piti olla meidän kanssa samassa hytissä, menikin meidän miesopen hyttiin asumaan. Mitäs siihen sanot?

Siihen äiti sanoi muutamia sopivan tyrmistyneitä asioita ja hymyilimme toisillemme. Se tuntui niin valheelliselta viime viikkojen mykkäkoulun jälkeen, että minun melkein teki mieli sanoa jotain poikkipuolista, mistä saisimme pikku kinan aikaiseksi, mutta ei minun tarvinnut.
- Me lähdetään iltapäivällä katsomaan yhtä suloista pikku taloa, ja huomenna toista. Haluatko sä lähteä mukaan? äiti kysyi ilmeisen hämääntyneenä siitä, että olin ollut hänelle kiltti. Kylläpä hän oli hölmö luullessaan, että muutama ystävällinen sana tarkoitti minun muuttuneen mukautuvaiseksi ja hyväksyvän asioita, joita ei voinut hyväksyä!
- Oletko sä hullu? Mä en lähtisi mukaan teidän talohaihatuksiin edes miljoonasta dollarista, tiuskaisin ja äiti huokaisi syvään.
- Selvä, ymmärretty. Menetkö sä tallille tänään? Se voi kyllä pitää vapaankin, ellet sä jaksa. Minttu menee huomenna ja sillon sä kai joka tapauksessa haluat mennä?
- Ei mun jaksamisessa oo mitään vikaa, ilmoitin, mutta hetken punniskeltuani päätin, että ehkä olisin kuitenkin ansainnut vapaapäivän rankan risteilyn jälkeen. Nyt, kun oli tullut lunta ja talvi, Tenttu oli ollut terveyden perikuva. Sameli ja se purkivat pakkasenergiansa riekkumalla yhdessä kuin nuoret varsankoltiaiset. – Ei kai se ollut kipeän tuntunen? kysyin varmuuden vuoksi ja osoittaakseni, etten ollut välinpitämätön hevoseni voinnista ja äiti vakuutti sen olevan kaikin puolin kunnossa.

Minttu kävi iltapäivällä kysymässä minua mukaansa Viltsulle, mutta kieltäydyin. Sanoin, etten halunnut tunkea kolmanneksi pyöräksi, sillä Heli oli parhaillaan omalla abiristeilyllään, emmekä saisi hänestä seuraa, mutta tosiasiassa en halunnut olla Mintun kanssa. Kuulin hänen joka lauseestaan ja näin jokaisesta miettiväisestä katseesta, ettei hän ajatellut mitään muuta kuin tekemääni raskaustestiä.
- Mun pitää siivotakin, sanoin saadakseni hänet nopeammin ulos.
- No selvä. Jos sä mieluummin nökötät yksin.
- Eilinen vielä vähän painaa, runoilin.
- Niin, Minttu sanoi ymmärtäväisesti ja näin taas, että hän ajatteli sitä.
- Nähdään huomenna, sanoin epäkohteliaan lyhyesti. – Otetaan oikeen kunnon revittelymaasto.
- Jos sä luulet, että se on viisasta, Minttu sanoi epäileväisen näköisenä ja silloin työnsin hänet ulos ovesta. Hänen ei jumaliste tarvinnut kohdella minua kuin rikkoutuvaa lasiesinettä, sillä minussa ei ollut mitään vikaa ja se testi oli ollut väärässä.

Sunnuntai oli kaunis päivä, sellainen, joita lapsuuden hiihtolomina oli aina ollut. Aurinko paistoi hohtavan siniseltä taivaalta ja hanget olivat todellakin lumivalkoiset ja häikäisivät silmiä. Etsin aurinkolasini mukaan tallille.
- Tiedätkö sä, mikä ois ollu kivaa, sanoin Mintulle, kun olimme saaneet karvaiset hevosemme satuloitua ja teimme lähtöä.
- No? Hiihtoratsastus?
- Ei kun ottaa eväät reppuun. Ajattele kuumaa kaakaota ja voileipiä jossain metsässä.

Olin kuitenkin iloinen, etten ollut tullut ajatelleeksi sitä aikaisemmin, sillä reppu selässä olisi ollut hankala ratsastaa niin reipasta lenkkiä kuin olin suunnitellut. Halusin näyttää Mintulle, ettei kunnossani ja voinnissani ollut mitään vikaa ja sitä paitsi jos ravasimme tai laukkasimme, oli paljon vaikeampi jutella. Loppujenlopuksi olimme ratsailla melkein kaksi tuntia ja hevoset hikoilivat talvikarvansa märiksi.
- Nyt me joudutaan odottamaan ikuisuus, että ne kuivuu, Minttu puuskahti palattuamme.
- Höpsis. Pannaan niille fleecet, sanoin huolettomasti.
- Mutta kuka ne riisuu niiltä?
- No kai Saara voi sen verran ylimäärästä vaivaa nähdä, kun tulee iltatalliin. Mä jätän sille lapun.

LähettäjäLuna$i 
Päivämäärä:   23.7.11 21:45:31

lisää?
mulle tuli hieman kiire ottaa e-pilleri ku luin pätkää jossa henu alko miettimään ehkäisyään :D meinas unohtua!

LähettäjäLuna$i 
Päivämäärä:   24.7.11 01:17:48

http://miilamaria.webs.com/luvut8185.htm
miksei tää löydä tuolta nuita lukuja 86-90 eikä siitä eteenpäin ;o ?

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   24.7.11 01:27:46

Öhh, kyllä ne mulle näkyy ihan ok??
Entäs muille?

Ja olipa mukavaa, että muistit napata sen pillerin :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   24.7.11 01:40:51

Mä lähetin varuiksi koko jutun tohon sun säpoon, toivottavasti se sit oli oikea :D

Lähettäjä: mansikka 
Päivämäärä:   24.7.11 09:17:55

Mulla näkyy kaikki luvut :D

Lähettäjä: Toi 
Päivämäärä:   24.7.11 11:00:42

Mulla toimii kans kaikki niin ku pitääkin. :)

Kato, eihän se haaveileminen mitään maksa - Henu voi huoletta rakennela pilvilinnojaan, mut harmi sit jos ne romahtaa oikein kovin. :<

LähettäjäLuna$i 
Päivämäärä:   24.7.11 14:42:16

kiitos sennu! kyllä se on ihan oikea osote, mä en ymmärrä miksei se mulla avaa nuita sivuja ;o

Muttamutta saiskos tänne uutta pätkää? (:
Ukkosta kuuntelen, täällä ihan mieletön myrsky, salamoi ja jyrisee vuoronperään

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   24.7.11 14:47:19

Kokonaan en kuitenkaan voinut pitää Minttua hiljaisena. Kotimatkalla olin yksinkertaisesti vankina autossa, kun hän avasi sanaisen arkkunsa.
- Miltä susta nyt tuntuu? hän kysyi myötätuntoisesti.
- Miten niin?
- No, jos sä oot raskaana…
- Voi, en mä ole. Mä en ole, sanoin ikään kuin toistaminen tekisi asiasta todemman.
- Hei, ihan oikeesti, Henriikka. Et sä voi vaan kieltää koko juttua.
- Voin, sanoin mököttäen ja ristin käsivarteni.
- Etkä voi!

Juupas-eipäs-leikki olisi voinut hyvin jatkua vaikka koko matkan, mutta minusta se oli lapsellista.
- Ne testit ei ole sataprosenttisen varmoja, muistutin.
- Ei mikään ole.
- Ei niin, esimerkiksi se, ettekö sä olisi itse raskaana! keksin voitonriemuisena.
- En mä ole, Minttu sanoi pelästyneenä.
- Mutta sä et voi olla varma. Paitsi tietysti, jos te ootte Viltsun kanssa vaan pitäny toisianne kädestä koko talven.

Minttu hiljeni ilahduttavasti ainakin kilometrin ajaksi ja minä pidättelin naurua. Hähä, olinpas saanut hänen suunsa tukkoon! Mutta sitten hän sanoi:
- Okei, sä olet ihan oikeassa. Mennään yhdessä. Kävellään käsi kädessä terveysasemalle ja sanotaan että me pelätään olevamme raskaina.
- Älä oo hölmö, nauroin.
- No jos se on ainoa konsti saada sut sinne.
Nyt hiljenin puolestani itse.
- Sä olet ihan hassu. Miten tää koko juttu edes sua liippaa? kysyin lopulta.
- Siten, että sä olet mun paras ystävä, vaikka haluatkin näköjään pistää pään hiekkaan ja kuvitella olevasi piilossa.

Tietysti tiesin jossain sisimmässäni, että Minttu oli oikeassa ja lisäksi olin otettu siitä, miten pitkälle hän oli valmis menemään minun puolestani. Ehkä minun pitäisi antaa hiukan periksi, sillä en nyt kuitenkaan ollut niin hölmö, etten olisi tiennyt hänen olevan ihan oikeassa. En vain olisi halunnut tunnustaa sitä ihan vielä.
- No ei sun tarvitse, puuskahdin.
- Menetkö sä sitten yksin? Minttu kysyi nopeasti.
- En mä sitä tarkottanut, vastasin yhtä nopeasti. – Vaan tehdä sitä testiä. Tiesin, etten selviäisi yksin. Jalkani juuttuisivat terveysaseman ovelle tai jos pääsisin sisään asti, juoksisin muutaman minuutin kuluttua karkuun.
- Vaan?
- Että en mä edes tiedä, mihin mun pitää mennä!
- Mä tuun teille ja otetaan selvää, Minttu sanoi. – Eiköhän netistä löydy. Ja mä varaan sulle ajan, jos sä haluat.

Nyökkäsin, sillä ääneni katosi jo ajatellessani, että soittaisin moiseen paikkaan ja menimme meille. Minttu omi läppärini ja luki minulle ääneen terveysaseman ajanvarausaikoja ja muita faktoja, joita en olisi halunnut kuulla. Minä makasin sängylläni, tuijotin kattoon ja ajattelin, että apua hyvä jumala, jeesus ja kaikki pyhimykset, tämä on totta, enkä tahdo sen olevan.
- Mikä sun sosiaaliturvatunnus on? Minttu kysyi havahduttaen minut alkavasta paniikistani.
- Miten niin?
- Ne varmaan kysyy sen.
- En mä muista.
- No muistathan, sä vaan yrität jarrutella. Missä sun passi on? Mä katon siitä.
- Siinä ylimmäisessä laatikossa, osoitin. Minttu kaivoi sen esiin ja naputteli koodin puhelimeensa talteen.
- Täällä on tosi mielenkiintoisia juttuja! hän sanoi sitten, mutta en todellakaan halunnut kuulla, mikä tähän aiheeseen liittyvä oli hänen mielestään mahdollisesti mielenkiintoista. Onneksi ovi kävi.
- Suu kiinni, mutsi tulee, komensin ja nousin istumaan.

Äiti oli ikionnellinen löytäessään Mintun meiltä ja minä toivoin, että olisin ehtinyt heittää tytön ulos. Nyt, kun hän oli kuuntelemassa, äiti sai tilaisuuden kertoa kaiken taloista, joita he olivat nyt viikonloppuna käyneet katsomassa. Minttu, se sika, kuunteli kiinnostuneena, teki asiallisia kysymyksiä ja sai äidin jopa näyttämään hänelle kaikki ottamansa kuvat liittämällä kameran telkkariin. Minä yritin olla kuin en näkisi tai kuulisi mitään, mutta Minttu veti minut väkisin mukaan keskusteluun. Ehkei hän olisi lipsauttanut mitään äidin kuultavaksi sopimatonta, mutta en voinut suorastaan käskeä häntä tukkimaan turpaansakaan ja suututtaa häntä. Kuvista sen sijaan saatoin sanoa mitä halusin ja yritin parhaani mukaan keksiä aina kysyttäessä joitain hylkääviä virheitä. Paras, mitä keksin oli, että lumipeitteen alla saattoi olla ihan mitä tahansa. Se sai äidinkin mietteliääksi ja onnittelin itseäni.

- Sitä paitsi ne on jossain ihan korvessa, jatkoin, sillä nyt oli minusta hyvä aika heittää löylyä, kun kiuas oli kuuma.
- Tää ei ole, äiti sanoi vilkkaasti ja kelasi takaisin kuvaan, jossa oli punainen talo.
- Yäk, ihan kuin joku mummon mökki.
- Tuusulassa, äiti jatkoi kuin en olisikaan keskeyttänyt.
- Tuusulassa? toistin ennen kuin sain kielestäni kiinni. Mustaoja oli Tuusulassa. Ilmeeni taisi herättää äidissä perusteettomia toiveita, sillä hänen koko naamansa kirkastui ja hän alkoi pälättää kuin poriseva puuropata. Minun piti tehdä siitä loppu.
- Mä asun ennemmin sillan alla kuin saman katon alla Pertin kanssa, muistutin ja lisäsin, että minun piti mennä suihkuun. Sain viimeisen sanan ja purjehdin huoneesta voittajana.

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   24.7.11 14:54:36

Sennu, kiitos biisilinkistä :D Mä en oikein osaa sanoa tästä tarinasta mitään erikoista kuin että taso on pysynyt samana ja Henriikka on ihan järkyttävän säälittävä. Mä tunnen myötähäpeää, kun luen sen toilailuja, suurimmaksi osaksi siksi että se muistuttaa 15-vuotiasta minua noissa Jerryn stalkkerointipätkissä :D

LähettäjäLuna$i 
Päivämäärä:   24.7.11 14:56:45

kiitos pätkästä! :) tää lähtee nyt kehittelemään jotain syötävää!

Päivämäärä:   24.7.11 16:10:16

Ää, pystyn liian hyvin samaistumaan Henun fiiliksiin tietyiltä osin... Ahdistaa. Mutta tahtoo lisää.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   24.7.11 19:48:25

jatkoa?

Lähettäjä: krhm.. 
Päivämäärä:   24.7.11 20:49:32

Olisiko mahdollista saada vähän jatkoa? :))

Lähettäjä: Sizyy 
Päivämäärä:   24.7.11 20:58:34

jatkoaaaa Sennnuu

Lähettäjä: anniku 
Päivämäärä:   24.7.11 21:19:21

lissää! haluun jotaki muuta ajateltavaa ku tuo norjan juttu:(

LähettäjäLuna$i 
Päivämäärä:   25.7.11 01:02:23

uutta pätkää kiitos (:

Huh ku tuntuu että menee kaikki päi persettä taas vaihteeksi..

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   25.7.11 16:33:19

Maanantai oli paha. Todella paha. Koska Minttu oli väkisin kiskonut minut kieltämisen tilastani pois, olin nukkunut tuskin ollenkaan, kieriskellyt vain miettien että mitä jos sittenkin. Minä en ihan tosissani ollut niin lääkärikammoinen kuin mitä Minttu tuntui luulevan, mutta ajatus lääkäristä, joka ronkkisi alapäätäni oli niin pelottava, että minua oksetti. Hammaslääkärikään ei ollut niin pelottava. Eikä yön valvominen riittänyt, sitten sain valvoa ja odottaa, että Minttu soittaisi tallitöidensä lomassa ja kertoisi, koska veisi minut jonkun lääkärin luokse,

Aloin jo miettiä, että etsisin itse jonkin puhelinnumeron, kun Minttu soitti minulle.
- Mä tulen hakemaan sua, kun pääsen täältä, hän sanoi.
- Apua, sanoin minä ja vilkuilin kaikkia mahdollisia kelloja. Läppärin kulma näytti yhtätoista, joten Minttu olisi täällä varmaan reilun tunnin kuluttua.
- Mun pitää nyt mennä, että mä saan nää hommat hoidettua, Minttu keskeytti, kun yritin kysyä häneltä, mitä siellä tapahtuisi. – Mä tuun ihan pian. Oo valmiina.

Sen jälkeen en pystynyt enää muuhun kuin istumaan sängylläni ja katselemaan kelloa. Minttu olisi voinut kertoa vähän enemmän, ettei minun olisi tarvinnut kuvitella, sillä osasin kuvitella ihan liian värikkäästi. Sitten hän soitti uudestaan ja vastasin vikkelästi.
- Muista ottaa Kela-kortti mukaan!
- Odota! sanoin nopeasti, ettei hän ehtisi taas häipyä.
- No mitä nyt vielä?
- Mihin me mennään ja mitä mulle tehdään?
Minttu oli hetken hiljaa ja naurahti.
- Sori. Sä pääset verikokeeseen ja hyvällä säkällä saat tulokset vielä tänään.
Huokaisin ääneen helpotuksesta. Verikoe, se oli ehkä kaikista helpoin vaihtoehto. Neulakammoa minulla ei ollut.

Nyt pystyin odottamaan Minttua jos en nyt suorastaan rauhallisena niin ainakin itkemättä ja voihkimatta ja aika kului kuin kuluikin siihen asti, että Minttu taas soitti minulle.
- Tuletko sä alas?
- Tulen, lupasin ja hiivin pukemaan. Olin ihan hilkulla unohtaa käsilaukkuni ja kaulaliinan ja hanskat unohdinkin, mutta eivät ne olleet kovinkaan välttämättömät, kun meillä kerran oli Mintun auto käytössä.
- Jessus, miltä sä näytät, Minttu huudahti, kun istuin autoon.
- Ai, sanoin välinpitämättömänä. – Miltä?
- Niin kuin et ois nukkunu viikkoon.
- Ai. No ei siitä viikkoa ole, mutta jonkun aikaa kuitenkin.
Minttu näytti myötätuntoiselta, mutta olin näkevinäni myös jonkin muunlaisen pilkahduksen. Ei nyt suorastaan vahingoniloa, mutta ehkä vallantuntoa. Minä olin täysin hänen käsissään ja hän tiesi sen takuulla vielä paremmin kuin minä itse. Minusta ei mitenkään olisi hoitamaan tätä juttua omin päin.

Paikallinen terveyskeskus ei ollut minulle mitenkään tuttu paikka, sillä olin käynyt siellä edellisen kerran vuosikausia sitten ja silloinkin hammaslääkärissä, jonne oli oma sisäänkäynti. Mintun perässä sisään käveleminen oli kuitenkin yllättävän vaivatonta. En saanut hengenahdistusta enkä voinut jäädä pitelemään kiinni ovenpielistä, sillä automaattisesti toimivat lasiovet olisivat rusentaneet minut. Melkein ihmeissäni seisoin keskellä aulaa ja totesin olevani elossa.
- Mitä nyt? kysyin.
- Nyt sä menet laboratorioon, Minttu valisti minua tähyillen kylttejä, joissa luki pitkiä sanoja. Fysioterapia. Kuntoutusyksikkö. Hammaslääkäri. Laboratorio.
- Eikö mun tarvitse puhua kenellekään, ilahduin.
- Ei, se jonka kanssa mä puhuin sanoi, että se laittaa sulle lähetteen sinne odottamaan. Sun tarvitsee vaan ottaa vuoronumero, kävellä sisään ja antaa Kela-korttisi. Onko sulla se?
- Lompakossa. Kai. Jos ei se siellä ole niin mulla ei ole sellaista, sanoin puheliaana helpotuksesta.
- No mennään etsimään se labra niin saat etsiä.

Tämä ei tosiaankaan ollut niin vaarallista kuin olin luullut. Minttu otti minulle vuoronumeron ja istuimme vierekkäisille tuoleille istumaan. Siellä istui odottamassa puolisen tusinaa muutakin ihmistä ja panin merkille, että joka ainoa heistä oli pukeutunut mustaan. Kuin ruumiinvalvojaiset.
- Miksi suomalaiset ei käytä värejä? kysyin Mintulta.
- Koska musta ja harmaa on arvokkaita ja sopivia värejä, Minttu vastasi. Hänen toppatakkinsa oli hyvin sopivasti mintunvihreä ja se tuoksahti tallilta ja hevosilta.
- Mä lakkaan pukeutumasta mustaan, jupisin.

Odotusta kesti lähes puoli tuntia, mutta sitten minun numeroni kilahti näkyviin ja nousin epävarmana.
- Haluatko sä, että mä tulen mukaan? Minttu kysyi, kun en heti lähtenyt liikkeelle ja havahdutti minut ajatuksistani. Pudistin päätäni.
- Ei sun tarvitse. Sehän on vaan yks pisto.
Mutta se olikin kaksi. Hoitaja runnoi neulaansa oikeaan käsivarteeni niin, että minun piti sulkea silmäni ja kääntää pääni pois ja lopulta hän onnistui paremmin vasemmassa. Minun teki mieleni moittia häntä tai edes sanoa jotain ivallista hänen ammattitaidostaan, mutta onneksi en tehnyt niin, sillä lopuksi hän kysyi hyvin ystävällisesti, olinko menossa seuraavaksi lääkärille.
- Mä en tiedä, sanoin tuntien itseni täydeksi idiootiksi.
- No ellei sulla ole varattua aikaa niin sä voit soittaakin tulokset. Näissä menee tunti tai pari.

Ilahduin ihan järjettömästi kuullessani, että voisin nyt häipyä paikalta ja suorastaan steppasin odottavan Mintun luokse.
- Nyt mennään! hihkaisin.
- Hopsan, hidastas vähän.
- Se sanoi, että mä voin lähteä!
- Sulla on aika terkkarille puolentoista tunnin kuluttua, Minttu ilmoitti vilkaistuaan kelloaan.
- Eikä, puuskahdin ja romahdin tuolille. – Toi sano, että mä voin soittaakin.
- No sitä se ei sanonut, jolta mä aamulla varasin ajan. Ja soittaisitko sä muka?
Ei, en soittaisi, se oli tietysti ihan selvää.
- Pitääkö meidän istua täällä puoltoista tuntia? kysyin epätoivoisena.
- No ihan suoraan sanoen mulla ois aikamoinen nälkä. Mennään käymään meillä, jos sulle sopii.

Suostuin heti paikalla. Terveyskeskuksen odotushuoneet eivät houkutelleet viihtyisyydellään. Ajoimme Mintulle, missä hän ensin vaihtoi vaatteet ja teki sitten itselleen puolen tusinaa voileipää. Minä en syönyt yhtäkään, en olisi saanut nieltyä. Puoli kupillista teetä sain litkittyä pikkuhiljaa Mintun jutellessa tallin tapahtumista.
- Jerry kuulemma tulee taas viikonloppuna lomalle, hän tiesi kertoa ja nyökkäsin vaisusti. En ollut tiennyt sitä, mutta niin hän varmaankin tulisi.
- Oletko sä jutellut sen kanssa jo? Minttu kysyi tarkkaavaisesti.
- En, tunnustin. Sen, minkä nyt olin ehtinyt Jerryä tässä miettiä, olin pahoillani siitä, ettei hän ollut viitsinyt edes yhtä pientä tekstaria laittaa,. Ehkä hän oli unohtanut, että olin ollut abiristeilyllä. Ehkä hän oli unohtanut minut.
- No, parempi tää onkin selvittää ensin loppuun asti. Tiedät sitten, mitä jutella sille, Minttu sanoi rohkaisevasti.

Päivämäärä:   25.7.11 16:47:56

Olinpa ahne kun luin jo tänkin jo nyt. Yleensä oon säilönyt näitä säästössä seuraavaan työpäivään aamu- tai iltapalaksi.

LähettäjäLuna$i 
Päivämäärä:   25.7.11 20:41:29

voih ei saa jättää tommoseen kohtaan :/ haluan tietää mitä se terkkari sanoo henulle! :D

Lähettäjä: mööpäti 
Päivämäärä:   25.7.11 21:22:37

jatkoa kehiin! :( Tahtoo tietää! :DD

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.7.11 21:37:18

Sennnu ei saa olla ilkee!!! :( myö vaaditaan jatkoa :DDD ei saa pitää jännityksessä tuleeko onko vauvaa vai ei.

Hiljainen, mutta uskollinen lukija uskaltautuu vihdoin kommentoimaan... :)

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   25.7.11 21:43:02

olin ihan varma et Henu törmää Jessiin tai Veskuun sairaalassa tai vähintään Alissa ois ollu jossain harjottelussa ja ottamassa sitä verikoetta Henulta :D

Päivämäärä:   25.7.11 21:43:03

Jatkoa kehiin hei! Ei tommoseen kohtaan saa jättää! Sähän oot itse ilkimys Sennnu!! :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   25.7.11 22:02:15

No hyvät hyssyrät teitä.
------------
64. Nalkissa
Toinen matka terveyskeskukseen oli ensimmäistä pahempi. Verikoe oli vain tekninen toimenpide, neula vain väline ja hoitaja, joka sitä käytti, pelkkä välineen jatke. Terveydenhoitajan kanssa puhuminen oli ihan toinen juttu. Hän oli ihminen, joka voisi moittia ja moralisoida minua, näkyipä verikokeestani sitten ihan mitä tahansa. Olinhan huono ihminen jo senkin takia, että minulla oli syytä epäillä mitään. Toivoin melko hartaasti, että olisin pysynyt neitsyenä.

Nyt jouduimme odottamaan ylimääräistä ja ajan kuluessa minua alkoi pikkuhiljaa pyörryttää. Korvissani suhisi niin, etten itse kuullut omaa vuoroani vaan Minttu ravisteli minua.
- Nyt sinä, hän sanoi.
- Tule mukaan, pyysin ja vedin syvään henkeä. Olin tainnut unohtaa hengittää, ilmankos minua pyörrytti.
- Totta kai mä tulen, Minttu sanoi lohdullisesti ja niin me marssimme Moolokin kitaan.

Terveydenhoitaja oli pyöreä, vaalea naisihminen, ehkä vähän päälle kolmenkymmenen ikäinen ja tunsin kiitollisuutta siitä, että hän oli niinkin nuori. Minttu esitteli minut ja nainen nyökkäsi sen näköisenä, etten ollut ensimmäinen tyttölapsi, joka oli ottanut kaverin mukaan tueksi ja turvaksi.
- Istukaa alas. Mikä hätänä?
- Henriikka haluaa tietää, onko se raskaana, Minttu sanoi, sillä itse en saanut sanaa suustani.
- Jaha. Sä oletkin näköjään käyny jo labrassa, hoitaja sanoi naputellen konettaan. - Minkälainen sun elämäntilanne on?
- Mitä väliä sillä on? Sano nyt vaan, mitä siellä näkyy, puuskahdin ja pieni ärtymys selvitti aavistuksen verran sumuista oloani.
- Sun hCG-arvo on melkein kaksisataaviisikymmentätuhatta.
- Pitäiskö ton sanoa mulle jotain? kysyin säikähtäneenä. Tarkoitti se mitä tahansa, se kuulosti pahalta. Neljäsosa miljoonasta?
- Se tarkottaa sitä, että sä olet ehdottoman varmasti raskaana. Musta näyttää, ettet sä kaipaa onnitteluja, nainen sanoi katsellen minua tutkivasti.

En minä tiennyt, mitä minä kaipasin, paitsi Mintun kättä, jota puristin kovasti. Silmissäni pimeni uhkaavasti ja ravistin päätäni. Ei tässä nyt pyörtyily auttaisi.
- Ehdottoman? toistin.
- Ihan varmasti. Oliko tää yllätys?
Nyökkäsin, sillä niin se oli huolimatta näistä muutamista ikuisuuden mittaisista päivistä. Terkkari suhtautui ihan siedettävästi. Hän näytti hetken myötätuntoista naamaa, mutta rupesi sitten asialliseksi.
- Oletko sä yhtään selvillä siitä, mitä sun nyt pitäisi tehdä?

Pudistin päätäni ja hän jatkoi:
- Ensimmäiseksi sun pitää varata aika neuvolaan. Noin suuri arvo viittaa siihen, että se on jo iso. Sydänäänet voi hyvin jo kuulua ja on joitain testejä, jotka on hyvä…
- Mä haluan abortin, sain sanottua ja nainen hiljeni, mutta vain hetkeksi.
- Koska sulla on ollu viimeiset kuukautiset?
- Joskus vuosi sitten, vastasin mietittyäni hetken. - Mä söin pillereitä. Mä en nähny mitään syytä pitää mitään taukoa.
- Syötkö sä nyt? hän kysyi nopeasti.
- En. Ne loppu joskus lokakuussa, vähän ennen kuin…
- Tiedätkö sä, koska hedelmöitys on tapahtunut?
- Tietysti tiedän, sanoin uhmakkaasti. Naikkosen ei tarvinnut kuvitella, että kuksin ympäriinsä pitämättä mitään lukua asiasta. – Lokakuun viimesenä.

Terveydenhoitaja otti ylälaatikosta jonkinnäköisen muoviläpyskän ja tutki sitä hetken, ennen kuin nosti päänsä.
- Kuule, siinä tapauksessa sä et voi enää saada aborttia. Se on jo liian pitkällä.

Nyt tunsin Mintun puristavan minua kädestä niin, että sattui, ja päästi hän jonkinlaisen äänenkin. Itse olin kuvitellut tätä hetkeä etukäteen ja ollut varma, että jos näin kävisi niin pyörtyisin takuulla, ellen sitten saman tien kuolisi. Niin ei käynyt vaan tunsin äkkiä olevani täynnä adrenaliinia. Kiskaisin käteni Mintun otteesta ja katsoin terkkaria syyttävästi.
- Miten niin en voi?
- Kaksitoista viikkoa on raja, ja jos toi sun päivämäärä on oikein niin tässä on mennyt jo yli kuusitoista.

Päivämäärä:   25.7.11 22:11:24

TÄÄ EI OLLU YHTÄÄN PAREMPI KOHTA LOPETTAA!! MUR!! :D:DD Mä VAADIN jatkoa vielä tälle yölle, kun kuitenkin valvon puol yötä.

Voi luoja, ei mitään vauvaa... Sit se on vielä jotenkin kehitysvammanen kun Henu on ryypänny niin lahjakkaasti koko ajan..! Vauvat pilaa kaiken :<

Lähettäjä: mööpäti 
Päivämäärä:   25.7.11 22:12:33

Oivoivoi...

LähettäjäLuna$i 
Päivämäärä:   25.7.11 22:14:37

voivoi ei malttais oottaa että laitat lisää! :D pitänee jatkaa vanhempieni tarinaa sillä aikaa että tänne tulee uutta pätkää!

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   25.7.11 22:17:11

oo tää menee kokoajan vaan jännemmäksi! :D

Lähettäjä: Ramona 
Päivämäärä:   25.7.11 22:18:41

No huhhuh mihin sie KEHTASIT ( :D ! ) lopettaa taas!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   25.7.11 22:21:26

Yleensä näissä tuppaa käymään näin, että seuraava katkokohta onkin kahta pahempi :-D
Nyt kyllä huomiseen.

Päivämäärä:   25.7.11 22:50:41

SENNNUUUUUUU!!! EI NÄIN JÄNNÄÄ KOHTAA SAA JÄTTÄÄ NYT JATKOO>:DDD

Lähettäjä: tripi 
Päivämäärä:   25.7.11 22:59:52

voooi ei. Jerry tietysti katoaa kuvioista? vai onko nyt niin että Jessi ja Vesku ei anna sen tehdä sitä, kun niillä on Alissa? Vai haluaako Alissa adoptoida sen? VAI DANNI ja sen tyttöystävä!? Eihän Henu millään ilveellä sitä voi itse pitää. Joko Jessi ja Vesku adoptoi likan, tai... Mä luulen että Henun äiti ei tykkää tästä yhtääään.

Toi olis liian paha tilanne käsiteltäväksi, onneks on aina ollut itse ajoissa ja etukäteen :)

Päivämäärä:   25.7.11 23:02:47

Ei mitään vauvaa :( mä en halua!

Päivämäärä:   25.7.11 23:28:54

ÄÄÄÄÄÄÄÄ! Mä kuolen, jos oon ja en oo liian pitkällä... Mut varmaan tapetaan, ja sit syödään elävältä... Koska mä pelkään aborttia...

Yhh, tahtoo lisää ihan vaan jotta voin kiduttaa itteäni tässä omassa epätietosuudessa!

Lähettäjäwhisky. 
Päivämäärä:   26.7.11 01:28:58

Ei ei ei.. Henu-raukka :( Olisi kyllä kauhein kuviteltavissa oleva tilanne tajuta nyt olevansa raskaana... Voin kuvitella Henun tuntemukset.

Lähettäjä: mIE 
Päivämäärä:   26.7.11 10:14:40

Hui kun meni jännäksi!

Päivämäärä:   26.7.11 10:32:12

eikun nyt jerry joutuu olee henun kaa OLOSUHTEIDEN PAKOSTA!

Lähettäjä: vg 
Päivämäärä:   26.7.11 12:15:27

onko multa mennyt jotain ohi vaikka luenkin kaikki tekstit kolmeen kertaan? DANNILLA tyttöystävä???

Päivämäärä:   26.7.11 13:27:12

Pikkasenko ilkeesti sanottu, että yleensä seuraava pätkä katkeaa kauheempaan kohtaan. Teet tahallas! :D Me pyydetään helpotusta ja sä lisäät meidän stressiä. No lukijoilla säilyy mielenkiinto, kun on koukutettu oikein kunnolla..

Mun kaveri muuten sanoi että jos ihminen käsittelee enempää kuin 4-7 asiaa kerralla niin hänen keskittymis kyky laskee.. Pikasesti laskettuna mietin noin kymmentä asiaa plus tätä tarinaa samaan aikaan.. En enää yhtään ihmettele miks en saa nukuttua kun stressaan niin hirveesti. Puhumattakaan että saisin jotain fiksua tehtyä :D

Sulla on muuten ihania lukijoita jotka kokoajan uskollisesti jaksaa pähkäillä tarinan henkilöiden juttuja kuin ne ois eläviä :) Välillä ne kyllä tuntuukin oikeilta. Osaat kirjottaa niin että lukija saa todentuntuisen kuvan asioista.

Hmm.. Enää muutama tunti ja sitten saa jatkoa? :)

Päivämäärä:   26.7.11 13:44:46

Voih, mä jo toivon että saisin ennen tallille lähtöä lukaista pätkän, niin olis jotain ajateltavaa ajellessa! Pööh. :D Noh, tallilta sitten kauheaa kyytiä kotiin niin pääsee lukemaan taas ;)

Ja toi Dannin tyttöystävä vaan oli mun heitto jossain vaiheessa, sille nimittäin sopis elämänkumppaniks tositosi hyvin nainen! :D En tiiä onko sitä virallisesti tarinaan laitettu et sil on tyttöystävä vai tarttuko tää mun ajatus johonkin muuhunkin? ;)

Päivämäärä:   26.7.11 14:10:15

nyt äkkii sennnu jatkooo, pissin kohta housuihi

Päivämäärä:   26.7.11 15:25:29

Ei tässä näin pitänyt käydä .<

Lähettäjä: Keukeu 
Päivämäärä:   26.7.11 15:51:36

Hui! Toi oli niin elävästi kirjotettu, että mua alkoi itseänikin oikein ahdistaan. Ihan niinkuin toi olis käynyt mulle, kunnes tajusin, että huoh.. Se on vaan tarinaa!

Mutta säälittää Henu, se on nähnyt niin paljon vaivaa, että se sais Jerryn itselleen ja nyt sille käy noin ja Jerry nostaa ihan varmasti kytkintä!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   26.7.11 18:18:00

PV mut niin se vaan tuntuu menevän, että sit seuraava katkopaikka on vielä pahempi :D Näin on käyny aika monta kertaa tässä vuosien varrella. Ja ihan oikeassa oot, mitä ihaniin lukijoihin tulee, mielettömän ihanaa, kun te pohditte niiden tekemisiä ihan kuin ne ois oikeita, eikä mun yksin tartte. :D
------------
Tuo nyt tietysti oli joka tytön perustietoa. Nyt muistin itsekin, miten olimme joskus pieninä Mintun ja muiden kanssa kauhistelleet, että mitäpä jos huomaisikin olevansa raskaana vasta kolmentoista viikon kuluttua. Kuusitoista ei tuntunut sen paremmalta, ei ollenkaan.
- Jospa mä olen väärässä? kysyin valmiina yrittämään mitä tahansa.
- Sun pitää nyt varata aika neuvolaan. Siellä ne osaa arvioida tarkalleen.
- Etkö sä voi? kysyin. En nyt suorastaan pitänyt tuosta tyypistä, mutta ainakin hän tiesi jo missä mennään, eikä hän ollut haukkunut minua. Parempi tuttu uhka kuin uusi ja vieras.
- Mulla ei oo tässä laitteita semmoseen, mutta sä voit ilmoittautumisesta varata ajan. Neuvola on tässä samassa rakennuksessa…
- Etkö sä voi tehdä mitään? kysyin ja tunsin paniikin alkavan pullistella rinnassani. Nainen katsoi minua ja heltyi.
- Menkää hetkeksi ulkopuolelle. Mulla on neuvolassa ystävä, mä voin soittaa sille ja kysyä, saisiko sua puristettua mihinkään väliin tänään.
- Kiitos, henkäisimme yhteen ääneen Mintun kanssa ja menimme ulos huoneesta. Minttu epäilemättä pelkäsi joutuvansa tilaamaan minulle lisää aikoja ja saattelemaan minua huomisenkin päivän.

Jäin nojaamaan oveen, vaikka Minttu oli jo puolimatkassa penkeille.
- Tule, hän sanoi, mutta pudistin päätäni.
- En. Miten kauan yks puhelinsoitto muka voi kestää?
Se kesti viitisen minuuttia. Tai ehkä kesti neljä minuuttia, ennen kuin terkkari sai ystävänsä langan päähän, sillä sisältä kuului puhetta vain noin viimeisen minuutin ajan. Siirryin vähän kauemmas vasta, kun kuulin sisältä liikettä ja hän tuli ovelle.
- Tässä, ota vähän esitteitä. Voit lueskella niitä odottaessasi. Mene nyt neuvolan puolelle, Maija Viikari ottaa sut vastaan neljältä. Tässä on vielä nimi ja huoneen numero, hän sanoi ja osoitti suuntaa.
- Kiitos, sanoin ja tunsin oloni omituisen kaksijakoiseksi. Minä kiitollisena siitä, että pääsin jonkun seuraavan valkotakin syynättäväksi. Se ei vaan tuntunut todelliselta. Mutta jotenkin halu juosta mahdollisimman pian karkuun täältä oli nyt jäänyt isomman hädän varjoon. Minun oli puskettava päin seuraavaa estettä. Tälle seuraavalle puhuisin marraskuun viimeisestä ja pääsisin siitä eroon. Tai ehkä varmuuden vuoksi joulusta.

Kello neljään oli vielä aikaa ja Minttu alkoi näyttää kiusaantuneelta ja väsyneeltä. En ihmetellyt, olihan hän ollut pystyssä ainakin aamukuudesta. Minä tein jotain täysin ennenkuulumatonta ja painoin pääni hänen olkapäälleen, kun istuimme vierekkäin ja odotimme. Minussa ei ollut paljon tilaa muulle kuin pelolle, mutta sen verran mitä oli, oli täynnä kiitollisuutta Minttua kohtaan. Ja vihaa myös. Ilman häntä olisin ollut kaikessa rauhassa kotona. Mutta enimmäkseen kiitollisuutta. Odotustilassa istui pyöreämahaisia naisia, kaikki minua vanhempia, ja sitten vähemmän pyöreämahaisia, joilla oli mukanaan kaikenlaisia äänekkäitä natiaisia. Olin valinnut istumapaikan mahdollisimman kaukaa lasten leikkipaikasta, mutta muutama räkänokka liikkui tarpeeksi hyvin levittääkseen leluja joka paikkaan. Niitä ainakin vihasin. Yksi rullasi jonkin hemmetin kuorma-auton lavalla istuen melkein varpailleni ja yritin tuijottaa sen pois. Lapsi katsoi takaisin ja vasta, kun irvistin, se jätti lelun siihen ja juoksi takaisin äitinsä turviin.
- Hei, ei noin saa tehdä, Minttu tirskahti kuiskaten ja olin iloinen, kun olin saanut hänet nauramaan.
- Mä vihaan lapsia. Kyllä sä sen tiedät, kuiskasin takaisin. Tähän asti en ollut vihannut niitä ihan hirveästi tai säännönmukaisesti, mutta juuri nyt olin valmis keräämään kaikki vastaantulevat alle metrin mittaiset karjavaunuun ja lähettämään Siperiaan. – Mitä jos se haluaa ronkkia mua? Mä en kestä, jos se haluaa!
- Pistä silmät kiinni ja ajattele, että se on Jerry, Minttu ehdotti. Hän varmaan arvasi, etten sillä hetkellä ja siellä löisi häntä tai muuta sellaista.

Tämänkertainen terveydenhoitaja, tai mikä nyt lienee nimikkeeltään olikaan, muistutti hyvin paljon edellistä, mutta oli kiireisempi. Itse asian suhteen hänestä ei ollut paljon iloa. Olin vaihtanut tarinani päivämäärän joulukuulle, mille hän kohotteli kulmakarvojaan – se ensimmäinen oli selkeästi juorunnut.
- Käy tohon pritsille makaamaan ja ota alavatsa paljaaksi, hän käski ja helpottuneena siitä, että hän halusi vain vatsan, tottelin salamana. Sitten toistui kuvaelma, jonka olin nähnyt ainakin sadassa elokuvassa tai tv-sarjassa: hän levitti mahalleni kylmää geeliä ja alkoi skannata sitä. Muu ei ollut vialla kuin että en ollut onnellinen eikä vieressäni ollut ilosta itkevä Jerry vaan suu auki loksahtaneena seisova Minttu.
- Voi hitto, hän sanoi hartaasti tuijottaessaan lumimyrskyä näytöllä.
- Tää ei ikinä ole kymmenviikkoinen, terkkari numero kaksi sanoi ja painoi jotain nappia, jolloin alkoi kuulua enemmän hurinaa. – Katso sen sydäntä.

Päivämäärä:   26.7.11 19:37:23

"Pistä silmät kiinni ja ajattele, että se on Jerry" -> meinas jäätelöt lentää näytölle..

Mä säälin Henua kun se joutuu selittää tilanteen äidilleen. Ja Jerryn ilmeestä haluan edelleen tarkan kuvan :D
Mutta hei tosta adoptiosta. Entä jos Henun äiti ja Pertti yllättää ja adoptoi käärön? :P

Päivämäärä:   26.7.11 20:12:56

Mäkin tahdon! Aaaaaaawwwwww. Oon ihan rakastunut Henun vauvaan. Mä tahdon sen!

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   26.7.11 20:26:26

mut hei eiks tää vauva ois nyt hyvä kriisinaihe Henun äitille ja Pertille? :D

Päivämäärä:   26.7.11 22:00:44

Ehkä se vauva on niin pahoin vammautunu Henun ryyppäämisen takia, että Henu saa vielä abortoida sen ;) kun vammaisen lapsen saa abortoida viikolle 24 asti.

Päivämäärä:   26.7.11 22:12:02

murrr, Sennnu nyt et jätä tommosee jännää kohtaa ever!!! nyd viduddaa!>:(

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   26.7.11 22:14:03

mut näissä sennnun jutuissa ei ole ollu (kai?) vielä vammasta lasta joten joko nyt? :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   26.7.11 22:32:26

Tein jo uuden, jos vaikka innostutte yöllä pulisemaan.

Päivämäärä:   27.7.11 08:22:00

pitäisikös tämäkin nyt täyttää. mitä mä spekuloisin?
tosiaan nyt jerryhän kun on vastuullinen nuori niin menee henun kans naimissiiin ja saadaan ne kesähäät! sit se tajuaa joskus vuosien päästä et sehän on oikeesti ihan rakastunu henuun mut sit henu on jo kyllästynyt siihen et se on ollu sen kanssa vaan vauvan takia! enkös ole ovela :)

Lähettäjä: sonja 
Päivämäärä:   27.7.11 12:28:50

hej, haluisin lukee noita mustaoja? tarinoita :D voisko joku linkittää ? ku en löydä mistään :/

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.