Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äidin tyttö 11

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   8.7.11 20:46:49

No nyt jäi edellisestä linkki pois, mut minkäs teet...
Edellinen.
Ja jottei oo niin tylsä alku niin:
-----------
Sydämeni suli ja halasin takaisin, painoin hetkeksi pääni hänen olkapäälleenkin.
- Niin on. Yhtä juttua mä en vaan tajua.
- No?
- Että miksi me ei nähdä useammin, kun se on aina niin kivaa?
- Koska mä olen intissä? Jerry muistutti.
- Mutta mä luulin, että tuolla missä sä oot, ei olekaan muuta kuin lomia. Niin netissä ainakin sanotaan, että urheilijat on enemmän harjoituksissa kuin armeijassa, puuskahdin.
- No joo, aika lailla ne onkin. Mäkin kai olisin, jos olisin jääkiekkoilija tai jotain. Mutta talvi nyt ei oo ihan aktiivisinta treenausaikaa ratsastajalle, Jerry sanoi. – Ja mitä enemmän mä olen kiinni, sitä nopeammin mä pääsen ulos.
- Se on hyvä juttu, myönsin.
- Käydäänkö me siellä autolla vai jäädäänkö me tähän? Jerry kysyi ja irrotti otteensa. Selvästi lähtömerkki.
- Käydään, sanoin reippaasti, vaikka mieluummin olisin jäänyt halaukseen. Minusta tuntui siltä, että olin edennyt taas askeleen liian pitkälle ja ajanut Jerryn peräytymään.

Toimin kai oikein, sillä pihalla Jerry otti minua kädestä, kun kävelimme talon ympäri mutta päästi irti, kun pääsimme tallipihalle. Minun pitäisi vaan muistaa antaa hänen määrätä tahti, ajattelin. Heti, jos yritin edetä liian nopeasti, hän sulkeutui kuin simpukka. Välillä minun vaan oli pakko, kun ei mistään muuten tuntunut tulevan mitään.
- Tässä. Ja kiitos, kun mäkin sain tulla joulumaastoon, sanoin ojentaessani etupenkille jättämäni lahjapussin Jerrylle.
- Mitäs siitä, hän sanoi ehkä vähän hämillään.
- Se oli tosi kivaa.
- Hyvää joulua, Jerry sanoi ja alkoi näyttää siltä, että lässyttäminen sai riittää. Toivoin suukkoa, mutta näin siitä, miten hän vilkaisi talon ikkunoihin, ettei sitä tulisi. Olimme siinä kuin tarjottimella, eikä Jerry selvästikään aikonut tarjoilla isovanhemmilleen tai sisarilleen tyttöystävää joululahjaksi.
- Samoin. Eiköhän mennä sisään, sanoin lyhyesti. Magiikka oli kadonnut. Jerry avasi suunsa kuin sanoakseen jotain, mutta käännyin ja lähdin palaamaan sisään.

Rupesin tottelemaan Ilse-mummoa ja seurustelemaan pappakullan ja toisen miehen, joka oli Jessin sisaren mies, kanssa. Olin siinä toimessa hyvin ahkera aina siihen saakka, kun toisen maastoretkueen osallistujat saapuivat ja talo täyttyi puheensorinasta ja naurusta. Jerry oli istunut koko ajan olohuoneen toisella sohvalla Mintun vieressä kanavasurffailemassa ja katsonut minua välillä omituisesti. En voinut ymmärtää, mikä häneen oli mennyt. Ensin hän oli ilahtunut näkemisestäni ja halannut minua, sitten yhtäkkiä kaikki oli päälaellaan, enkä tosiaan keksinyt, mitä olin tehnyt tai sanonut. Niinpä keskityin olemaan hauska ja huvittamaan vanhoja herroja, ja kun Leksa tuli, ilahduin oikein ylitsevuotavaisesti. Tein hienovaraisesti kaikille selväksi, että olimme tavanneet ja että meillä oli ollut hauskaa ja kumma kyllä, hän pelasi mukana. Hänelläkin oli kuulemma ollut hauskaa, vaikka en uskonut sitä. Olihan hän sentään eronnut tyttöystävästään sinä iltana. Mutta ehkä hän tarkoitti olosuhteisiin nähden hauskaa.

- Nyt kaikki hakemaan puuroa ja televisio ykköselle! Jessi ilmoitti keittiöstä. Kello oli melkein kaksitoista, joten ajoitus oli täydellinen. Olin aina kiusannut äitiä, jolla myös oli tapana juurtua telkkarin ääreen joulurauhan julistusta kuuntelemaan, mutta ei hän näköjään ollut ainoa hömppä siinä suhteessa. Itse en siitä piitannut, joten minua ei haitannut jonottaa lautanen kädessä hellalle, kun lähetys alkoi ja jäin kaikessa rauhassa keittiön puolelle syömään annostani, johon olin lisännyt muhkean voisilmän, erittäin paljon sokeria ja väriksi kanelia. Minttu jäi seurakseni.
- Sitten lähdetään, hän sanoi ja nyökkäsin. Tilanteen mentyä tällaiseksi ei ollut mitään mieltä pitkittää sitä. Olin saanut halauksen ja kauniita sanoja ja minun piti kai keskittyä muistelemaan niitä ja unohtaa loput. Sitten tunsin jotain kovaa suussani ja olin vähällä sylkäistä koko lusikallisen pois, ennen kuin tajusin. Poimin varovasti suustani ruskean mantelin, jota olin ehtinyt jo luulla koppakuoriaiseksi tai kiveksi.
- Hei, mä löysin mantelin! huudahdin.

Se oli selvästi uutinen, joka oli vähällä ylittää joulurauhankin. Kaksoset tulivat tutkimaan löytöäni ja Jinna tuli taputtamaan minua selkään.
- Se tietää häitä ensi vuonna, hän sanoi ja minä punastuin. Tietenkään en ollut koskaan ajatellut meneväni naimisiin kahdeksan- tai edes yhdeksäntoista vanhana, mutta mikä minä olin pullikoimaan vastaan, jos joulupuuro sellaista ennusti? Ainakin se oli hyvä enne ja palautti joulumieleni.

Re: Äidin tyttö 11

Lähettäjä: Az 
Päivämäärä:   8.7.11 20:54:21

Olisko kesähäät mitään? :D Kesällä Henu ja Jerry naimisiin ja alottaan yhteinen elämä niin saadaan aasinsilta jonka avulla voi helposti vaihtaa Jerryn näkökulmaan :D
Hih. Mä niin tykkään Jerrystäkin. Mä taidan olla jotenkin kiero tai muuten outo kun mun mielestä tommoset ihmiset joista ei oikein saa selvää on vaan tosi mielenkiintosia.

Ainoo vaan et useimmiten ne on just sellaset jotka onnistuu sit satuttamaan oikein kunnolla, eikä ne välttämättä edes ite tajua sitä. Ihanaa hahmojen analysointia ;)

Ja uskokaa pois, Hannan kaltaseen ihmiseen on helppo hullaantua. Ihan liian helppo, ne osaa sen homman. :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   8.7.11 21:01:32

Hullaantua ehkä, joo, kaukaa ja hetkellisesti, mutta en mä uskaltais tommoselle mennä edes puhumaan!

Lähettäjä: mansikka 
Päivämäärä:   8.7.11 21:09:00

Äh ku jäi tämmöseen kohtaan ja lukemaan pääsee vasta sunnuntaina :<

Päivämäärä:   8.7.11 21:18:01

Joskus joutuu tollasille puhumaan olosuhteiden pakosta. Ja olemaan sellasen kanssa olosuhteiden pakosta. ;)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   8.7.11 21:18:53

Se on eri juttu...
Hmm. Sä laitat ajatuksia mun päähän!

Lähettäjä: Sizyy 
Päivämäärä:   8.7.11 22:38:00

jaatkooooo, toi oli kiva pätkä

Päivämäärä:   8.7.11 22:50:49

Hyvä vaan että laitan :D Ootko muuten ajatellu et Dannille sopis tosi hyvin nainen kumppaniks? :D Mä pohdin sitä tässä yks kerta ihan kunnolla :D

Ja se on eri juttu vaan siihen asti kun on olosuhteiden pakosta oltava yhdessä. Mut sen jälkeinen aika on sit jo taas ihan toinen juttu, ja siltikään sitä ei osaa lopettaa ennenku saa nokilleen ja kunnolla. :D Mut edelleen: Hanna rocks!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   8.7.11 23:24:48

n-y-tk-i-rj-o-it-a-n kovin hita-s-sti...
mutta heti, kun herään, menen tarkistamaan josko Az on mun säpossa tms.

Lähettäjä: flanu 
Päivämäärä:   9.7.11 12:41:38

Wihiii, lähtöpäivä, pääsee kotiin! Ja oli kivasti kotiinpaluu lukemistakin näin viimeiseksi tehtäväksi hotellilla :D.

Mä odottelen, että saan huomenna sitten kotona lukea taas lisää :)

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   9.7.11 16:34:02

jatkuu!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   9.7.11 17:41:12

Äiti oli kotona ja ryhdyimme kotijoulun viettoon. Olin vähän aikaa matkalla huolehtinut siitä, että entäpä jos hän olikin rikkonut lupauksensa ja löytäisin sieltä Pertinkin, mutta niin hullusti asiat eivät sentään olleet. Söimme joululaatikoita, jotka äiti oli tapansa mukaan naamioinut kotiruoaksi siirtämällä ne uunivuokiin, sekä valmiiksi siivutettua kaupan kinkkua. Arvelin, että Mustaojalla kaikki väännettiin itse ellei nyt ihan sian teurastamisesta niin ainakin perunoiden kuorimisesta alkaen. Halusin kuitenkin olla kiltti näin jouluna ja kerroin vain omasta joulumaastostani ja äiti kertoi omastaan. Jo neljän maissa päätimme jakaa lahjat, koska kukapa meitä olisi estänyt tekemästä miten halusimme. Sain vaatteita, rahaa, muutaman kirjan ja kullanvärisen rannerenkaan, joka oli liian leveä ollakseen aito. Sievä se silti oli; siihen oli upotettu turkooseja kiviäkin.
- Ei kai tää ole kultaa? kysyin varmuuden vuoksi.
- En mä tiedä, katso onko siinä leimaa, äiti sanoi ahmien jo hänelle ostamaani kirjaa toinen käsi suklaarasiassa.
- Miten niin et tiedä?
- Se on Pertiltä.
- Voi ei, huudahdin pahoillani. Koru oli liian kaunis paiskattavaksi roskikseen tai vessanpönttöön, mutta en olisi halunnut Pertiltä mitään.

Parhaimman joululahjan sain kuitenkin myöhemmin illalla, kun puhelimeni soi. Oletin sen olevan Heli tai ehkä Minttu, mutta kun näin näytöllä Jerryn nimen, ryntäsin omaan huoneeseeni ja paiskasin oven kiinni.
- Haloo? henkäisin ja heittäydyin sängylleni.
- Hei, hauskaa joulua, Jerry sanoi.
- Kiitos samoin. Eikö me toivotettu jo päivällä?
- Joo, mutta… sitten kaikki meni mönkään.

Siitä olin hartaasti samaa mieltä.
- Mä luulin, että sä suutuit mulle, sanoin.
- Ja mä luulen, että sä suutuit mulle ja se taitaa olla tottakin?
- Mä en vaan käsittänyt, mitä mä tein väärin. Sä muutuit yhtäkkiä ihan tuppisuuksi.
- Niin, Jerry myönsi.
- Mutta miksi? kysyin innokkaana saamaan selville, missä kohden olin ylittänyt rajan.
- Et sä tehnyt mitään, mun vaan alkoi tehdä mieli kiikuttaa sut suoraan lähimpään sänkyyn.
- Ohh, sanoin, sillä en saanut suustani ulos muuta. Elämä oli sittenkin hyvää! Parempaa kuin hyvää!

- Mikset sä sanonut mitään sen sijaan, että rupesit mököttämään? kysyin. – Teillähän oli siinä kohden talokin vaan puolillaan väkeä.
- Sä olisit kuitenkin sanonut, että siitä vaan, Jerry tunnusti. Minä nauroin.
- Niin olisinkin! Sä alat tuntea mut!
- Mutta se ei ois ollu oikein. Musta ois tuntunu, että mä käytän sua hyväkseni.
- Kuule, jos ei sulle vielä tähän mennessä oo selvinny niin pistä nyt muistiin, että sä saat käyttää mua hyväksi ihan niin paljon kuin haluat, sanoin ja kuulin itsekin naurun äänessäni. Tästä oli tullut niin vuoden paras ilta.
- Dämn, muistuta mua seuraavan kerran, Jerry sanoi ja nyt hänkin kuulosti siltä, että hän hymyili.
- Koska se on?
- Mikä?
- Seuraava kerta. Koska sä menet takaisin?
- Huomenna jo.
- Äh, mitä te siellä muka jouluna teette?
- En mä tiedä. Mutta puolet pääsi vapaalle aatonaatoksi ja aatoksi ja toiset lähtee huomenna. Kai siellä jotain ohjelmaa on.
- Entä uusivuosi? kysyin tehden jo hurjia suunnitelmia. Ehkä äiti lähtisi jonnekin Pertsukan kanssa ja voisimme olla kaikessa rauhassa meillä.
- Mä en tiedä vielä siitä, mutta jos mä olen vapaalla niin tavataanko?

Suljin silmäni ja kuuntelin vähän aikaa sydämeni polskaamista. Mahdoinko nähdä unta?
- Henkka?
- Joo, vastasin palautuen maan pinnalle. – Tavataan ihmeessä. Haluatko sä mennä jonnekin juhlimaan vaiko ainoastaan kiikuttaa mut suoraan sänkyyn?
- Epäreilu kysymys, Jerry puuskahti. – Musta alkaa taas tuntua siltä, että mä olen…
- Unohda, komensin keskeyttäen hänet. – Jos sovitaan, että mä kiikutan sut. Lakkaako sun omatuntosi sitten kieriskelemästä tulisilla hiilillä?
- Kai… tai ei. Ehkä.
- Kai sä olet varma siitä, että sä haluat tavata mut? varmistin. Tätä menoa Jerry saattaisi pohtia asioita ihan liikaa pienessä päässään ja koska en ollut läsnä muistuttamasta itsestäni, hän saattaisi sittenkin päättää, että olisi parempi olla tapaamatta.
- Olen, hän sanoi kuitenkin.
- No niin. Se on pääasia. Laita mulle viesti, kun tiedät, koska sä saat taas lomaa. Koska jos et sä saa uutenavuotena niin saathan sä joskus kumminkin.
- Mä laitan, Jerry lupasi niin päättäväisesti, että uskoin häntä. Hän voisi pohtia, mutta nyt hän oli luvannut, eikä hän rikkoisi lupaustaan.
- Hyvä. Ja nyt kerro mulle, mitä joulupukki toi, käskin valmistautuen rupattelemaan vaikka aamuun asti. Jouluyö, juhlayö.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   9.7.11 20:29:25

oikeesti sennnu, tää on niin väärin kirjottaa keskellä kesää joulusta!

LähettäjäLuna$i 
Päivämäärä:   9.7.11 23:15:14

yksi pätkä vielä? raskas päivä taas töissä, kun pitää kesätyöläisiä paimentaa :D

Päivämäärä:   10.7.11 10:52:41

Ei menny sit se kotiinpaluu iha niinku Strömsössä... Kaikki 3 matkalaukkua jäi ilmeisesti Müncheniin, siellä on kaikki tuliaiset. PRKL! Sanon minä.

Mutta saisko lisää luettavaa, niin ehkä tästä megaluokan ketutuksestakin selviäis?

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   10.7.11 14:54:28

57. Ja alamäkeen
Pari päivää olin suunnattoman, täydellisen onnellinen. Jerry viestitteli minulle iltaisin, vaikkei mitään lomistaan vielä tiennytkään ja minä leijuin. Lopultakin se oli tapahtunut, hän oli ihastunut minuun. Tosin hän ei ollut sanonut mitään sellaista, mutta ehkä hän säästi sen, kunnes olisimme kasvokkain. Ja olinhan kuullut miehistä, jotka eivät ikinä olleet sanoneet vaimoilleen mitään sen suuntaista, tai ehkä korkeintaan kerran kaksikymmentä vuotta sitten. Noin tiivis yhteydenpito viikkojen hiljaisuuden jälkeen joka tapauksessa juorusi enemmän kuin sata sanaa, niin minä ajattelin ja säteilin joka suuntaan. Olin kiltti äidille, sovin tallimenoni Mintun kanssa siihen aikaan, kun hän halusi, ja pidin iltaisin seuraa Helille, joka oli vähän masentunut.

- Mulla on ikävä Viltsua, hän tunnusti.
- No tossahan se on ihan puhelinsoiton päässä. Tai kipität pihan yli.
- Ei kun sä et nyt tajua. Kun se on aina ollut mun paras ystävä.
- No ei kai se ole miksikään muuttunut? naurahdin, vaikka aloinkin tajuta. – Sinä se olit, joka keksit, että niitä pitää Mintun kanssa vähän töniä päin toisiaan.
- Niin olinkin! Ja mä olen iloinen, jos ne on onnellisia, mutta mulla on silti vähän yksinäinen olo.
- Tehdään sitten jotain kivaa ja mennään ulos, ehdotin. – Mulla on joululahjarahaa mummolta ja tädeiltä ja mutsi menee huomenna takasin töihin niin, että se ei oo edes naputtamassa, jos vaikka tulis hankittua vähän krapulanpoikasta.
- Mennään! Heli innostui.
- Ja etitään sulle mies, jatkoin.
- No se ei tekisi pahaa, mutta miksi mulle eikä meille?
- Mulla ei nyt just ole tarvista semmoselle, nauroin. Olin jo kertonut Helille, että Jerry oli pyytänyt minua viettämään seuraavan lomansa kanssaan. Kahdestaan, se oli tarkentunut jutellessamme.
- Mä toivon, ettei se pääse lomalle uutenavuotena, Heli irvisti.
- Miten niin? hämmästyin.
- Koska mä haluan biletysseuraa silloin!

Varuiksi biletimme jo sinä iltana melko ankarasti. Menimme samaan vanhaan paikkaan, joka oli jo niin hyväksi havaittu, mutta tällä kertaa siellä ei näkynyt Leksaa. Muita ihmisiä oli sitäkin enemmän, mutta emme me löytäneet Helille miestä sinä iltana. Hän kävi tanssimassa hitaita neljän eri tyypin kanssa minun istuessani odottamassa. Haettiin minuakin, mutta kieltäydyin lähtemästä vedoten siihen, että poikaystäväni oli armeijassa, ja aina Heli palasi luokseni sen näköisenä, että oli täpärästi pelastunut joltain kamalalta kohtalolta. Yksi tyypeistä ei ollut puhunut mitään, toinen oli puhunut ihan liikaa ja kummallisia, eikä yksikään ollut ollut mitenkään kiinnostava. Niinpä haimme vain lisää juotavaa ja jatkoimme tanssimista.

Minusta oli tulossa varsinainen bilehile, totesin sumuisin ajatuksin, kun olin yöbussissa ja yritin sinnitellä hereillä. Olin niin kännissä, että pelkäsin pahinta ja yritin keksiä jotain, joka herättäisi mieleni. Missä kohden olimmekaan? Yritin katsoa, mutta se vähä, mitä pimeässä yössä näkyi, ei vaikuttanut mitenkään tutulta. Se ainakin toimi, mitä heräämiseen tuli, mutta paniikki ei ollut miellyttävä tunne. Jospa olin vahingossa mennyt väärään bussiin tai huomaamattani nukahtanut, herännyt ja ajanut oman pysäkkini ohi? Mutta sitten näin tutun huoltoaseman ja huokaisin helpotuksesta. Enää pari pysäkinväliä.

Kello oli niin paljon, ettei äiti enää valvonut odottamassa minua, enkä nähnyt häntä aamullakaan, vaan nukuin onnellisena kymmeneen asti ja palasin sitten minimaalisen aamupalan eli mehulasillisen jälkeen takaisin sänkyyn. Järkeilin, että olisi parasta levätä, kun juhlinta oli kuitenkin jatkunut pitkälle aamuyöhön. Minulla ei kuitenkaan ollut mitään tähdellistä tekemistä. Tallillekaan en aikonut mennä ennen iltapäivää, jolloin saattaisin kinuta Mintulta kyydin. Hän aikoi käydä Mustaojalla hommissa koko loppuviikon nyt, kun pyhät olivat ohitse, mikä sai minut taas miettimään hänen järjenlahjojaan. Talli oli kaukana, siellä piti olla epäinhimillisen aikaisin, eikä edes Jerry ollut siellä. Mitä jos Minttu olikin ihastunut Veskuun? Pohdin asiaa vähän aikaa, mutta hylkäsin ajatuksen. Ukko oli ihan liian vanha, kyllä Mintun tarkoitusperät olivat jotain ihan muuta. Ja olihan Viltsukin.

Päivämäärä:   10.7.11 16:48:47

Multiketutus ei kadonnut tallilla eikä pätkäkään paljon lievittänyt. Oikeastaan mun multiketutus vaan kasvoi tallilla. Miks mulle tulee taas kaikki kurap*ska niskaan?

Hieno pätkä kuitenkin, kiva kun Henu vähän lohduttelee Heliä ja on sille ystävä. Jotenkin mua huvittaa noi Henun pohdinnat Mintun tallielämästä. Mitäs jos Jessi yrittääkin saada adoptoitua sen?

Päivämäärä:   10.7.11 17:37:20

hei aika kia pätkä, jatkoo piaan

LähettäjäLuna$i 
Päivämäärä:   10.7.11 19:59:01

Jatkoa? turhaudun täällä, ei mitään tekemistä, liikaa ajateltavaa..

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   11.7.11 16:22:08

Odotin turhaan, sillä Minttu ilmoitti pahoitellen aikovansa Viltsun kanssa kaupungille iltapäiväelokuvaan.
- Oisit sanonu, huokaisin. – Mä en olisi odottanu sua sitten.
- Sori. Me vasta illalla päätettiin. Sulla pitäisi olla ajokortti.
- Niin kai, mutisin ja harkitsin vakavasti, etten lähtisi tallille ollenkaan vaan jättäisin homman äidille. Mutta sitten muistin hänen sanoneen, että hän tulisi vasta myöhään ja tiesin, että minun olisi mentävä. Tenarin lihasjumit olivat astetta paremmat kuin silloin, kun olin painottanut asiaa koulusta lintsaamalla, mutta ei sitä silti voinut jättää koko päiväksi niille sijoilleen kököttämään. Tosin se ja Sameli olivat edellisviikolla saaneet vaihtaa tarhaa siihen, joka oli lähinnä tallia ja joka oli kaikkein parhaimmassa kunnossa. Minusta se liikkui nyt enemmän, mutta en silti uskaltanut jättää lähtemättä. Ratsastaa en jaksaisi, enkä harjata tai pestä jalkoja, mutta veisin hevosen kävelylenkille ja antaisin sen ehkä juosta vähän kentällä, jos kukaan ei olisi ratsastamassa.

Lähdin toteuttamaan suunnitelmaani haluttomasti ja manaillen ja toivoin, ettemme koskaan olisi hommanneetkaan hevosta. Tai että se edes asuisi lähempänä. Tai että olisi toinen vuodenaika. Nyt hädin tuskin ehtisin valoisalla kotiin. Päätin, että olisi taas aika ottaa esiin keskustelunaihe uusi tallipaikka, kunhan äiti illalla kotiutuisi.

Sain itseni matkan aikana suggeroitua paremmalle tuulelle ajattelemalla Jerryä ja kun pääsin tallille, huomasin Iiran olevan siellä. Sekin oli mukavaa vaihtelua. Ei meistä ollut mitään sydänystäviä tullut, emmekä olleet nähneetkään pitkään aikaan, mutta oli hän kuitenkin osoittautunut ihan siedettäväksi tyypiksi.
- Moi! Mitä sä oot tekemässä? kysyin, vaikka tuskinpa hän oli lähdössä Samelin kanssa talutuslenkille.
- En enää mitään, vien tän vaan takasin ulos ja lähden, Iira sanoi ja näin, että Sameli oli sisällä. He olivat jo tehneet, mitä olivat tekemässä. Olin ihan hilkulla harmitella ääneen, etten ollut tullut aikaisemmin, mutta päätin, että se olisi sentään liikaa.
- Vanhukset on kai ollu kunnolla? varmistin.
- Mun tietääkseni. Kai mä oisin soittanu, jos olisin kuullu niiden hautovan jotain kummaa, Iira sanoi ja katsoimme toisiamme ymmärtäväisinä kuin kaksi uupunutta äitiä, joilla oli samanikäiset riiviökakarat.

Iira puki Samelille riimun ja minä lähdin samaa matkaa tarhoille. Totesin, että Iiran kropalle ei sopinut puolipitkä, suora ratsastustakki, jollainen hänellä oli päällä. Kevyemmän vaatetuksen ajalta tiesin, että hänellä oli vyötärö ja kiitettävästi kurveja sen molemmin puolin, mutta takki antoi vihjeen vain jälkimmäisistä ja sai tytön näyttämään suorastaan lihavalta. Olin syvästi iloinen siitä, etten itse ollut noin muodokas, mutta mieleeni juolahti, että joulusuklaiden syömisen oli parempi loppua nyt. Olin aamulla huomannut leuassani finnin, ja Jerryn tapaamiseen oli sentään vain noin neljä päivää.

Tenttu hirnui hurjasti nähdessään kaverinsa ja minä voihkaisin nähdessäni sen loimen. Se oli ollut savenharmaa jo jonkin aikaa, mutta uusin tahra kyljessä oli vielä tuore ja melkein valuva. Se oli tänä samaisena päivänä joko liukastunut tai sitten nähnyt hyväksi piehtaroida. En oikein uskonut jälkimmäiseen. Hevonen ravasi edes takaisin portin edustaa niin, että kura lotisi ja kurlutti, mutta se tosiaankin liikkui. Juoksi peräti.
- Avaatko sä portin? Iira kysyi ja tottelin. Samalla hetkellä, kun Iira irrotti Samelin riimunnarun, ruunat lähtivät vinkuen laukkaamaan tarhan perälle, missä alusta oli paljon parempi, melkeinpä hyvä. Tenttu pukittikin mennessään ja kun aita tuli vastaan, molemmat nousivat puoliksi takajaloilleen.
- Ne on niin hauskoja, Iira sanoi.
- Auts, sanoin minä, sillä Sameli iski parhaillaan hampaansa Tentun loimeen ja portille asti kuului risahtava ääni.
- Hups, sanoi Iira.
- No, eiköhän sun faijaa voi rokottaa yhden uuden loimen verran, ei tota enää ois puhtaaksi saanutkaan, totesin. – Mun ois pitäny ottaa se kiinni ennen kuin sä päästit Samelin. Miten hitossa mä nyt saan sen tuolta? Vaikka miksipä mun oikeestaan pitäiskään?
- Mitä? Iira kysyi.
- No mä tulin lenkittämään sitä, koska mä ajattelin, että se taas vaan nököttää portilla, mutta sehän näköjään lenkittää itsensä ihan loistavasti tuollakin. Mä voin lähteä takasin kotiin.
- Okei, Iira sanoi. – Haluatko sä kyydin johonkin?
- Jos sä menet vähänkään meille päin niin kiitos, haluan. Mun täytyy vaan laittaa Tentun sapuskat valmiiksi.

Lähettäjä: PV 
Päivämäärä:   11.7.11 17:22:21

En yhtään tiiä miks, mutta mulle tulee tosta Jerrystä mieleen Mikael Wahlman, vaikka niissä ei kyllä oo mitään samaa..? En tosin Miksua tunne enkä kyllä haluisikaan. Ihan tarpeeks omahyväiseltä tyypiltä näyttää kauempaakin. Ja haloo kuka purkaa traikkua hammastikku suussa?! :'D

Joo'o olen taas palannut ja ihan kivasti oli tullut tekstiä kun viimeksi tiistaina olen päässyt lukemaan.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   11.7.11 17:33:22

Miksu purkaa traikkua hammastikku suussa? :D

Päivämäärä:   11.7.11 20:53:04

Iira on kyllä mielenkiintonen tapaus... Mä haluaisin tietää siitä enemmän...

Päivämäärä:   11.7.11 21:57:11

Jep näin oli.. Tai mitä nyt nopeesti katoin kun ei hirveesti kehtaa tuijotella. Muutenkin niin ällöttävän olonen.. sori vaan :D Voihan olla jos tuntee mutta sillein kauempaa katottuna koppava ja itseään täynnä.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   11.7.11 23:10:56

jep se kyllä näyttää vähän limaselta. mut eikös sen äidillä ole ratsastuskoulu, joten ihailijoita on varmasti riittäny :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   12.7.11 16:17:07

Iiralla oli sama homma hoidettavana ja sen jälkeen siirryimme hyvässä järjestyksessä hänen autolleen, joka oli pieni ja vaaleansininen. Tulin taas ajatelleeksi, että voisi toisaalta olla mukavaa osata ajaa. Tai siis saada, osasinhan minä. Muistakaamme vain juhannusta. Juttelimme joulusta ja onnittelimme toisiamme siitä, etteivät vanhempamme olleet keksineet mitään niin kornia kuin yrittää viettää joulun yhdessä.
- Mä todellakin toivon, että ne alkaa kyllästyä, sanoin kunnes muistin saaneeni Pertiltä joululahjan ja huokaisin. Ehkä olin liian toiveikas, sillä ei kai hän huvin vuoksi minua yrittänyt lahjoa.
Iira vain kohautti olkapäitään. – Mulle alkaa oikeestaan olla ihan sama. Mä lähden keväällä vaihtoon niin, että en mä ole kumminkaan katsomassa.
- Petturi! sanoin tuijottaen häntä.
- No olen mä hengessä mukana.
- Mihin sä lähdet?
- Englantiin pariksi kuukaudeksi ja sitten mä tulen takaisin pääsykokeisiin. Jos ei sillä pohjalla pääse yliopistoon niin mä vaihdan alaa. Mutta pidä sä asioista huoli sillä aikaa.
- Kyllä mä pidän, sanoin päättäväisesti. Iiralla ei ollut pelissä yhtä paljon kuin minulla, jos hän oli kerran lähdössä ulkomaille ja hänhän asui joka tapauksessa äitinsä luona.

Lämmitin itselleni pakastimesta mikroaterian, joka ei maistunut miltään, mutta en halunnut enää nähdäkään kinkkua tai laatikoita. Suklaa olisi houkutellut, mutta muistin finnini ja söin vain kaksi konvehtia. Huvittelin katsomalla elokuvia ja leikkimällä puhelimella, sillä odotin jotain sanasta Jerryltä. Hän soittikin alkuillasta ja jaksoin edelleen ihmetellä. Neljäs ilta peräkkäin. Ihan kuin hän ei kestäisi päivää ottamatta yhteyttä!
- Miten meni eilisilta? hän aloitti. Olin jo melkein unohtanut, että olimme olleet ulkona hankkimassa kankkusta.
- Ihan okei, mutta ei me löydetty Helille miestä, huokaisin.
- Entäs sulle?
- Mä keskityin vaan potkimaan niitä kauemmas ja muistelemaan sua, naurahdin. – Joko sä tiedät, koska sä pääset vapaalle?
- Joo, aattona. Nyt voidaan ruveta tekemään suunnitelmia.
- Loistavaa! huudahdin. – Mä kysyn mitä mutsi aikoo, kunhan se tulee, ja annan sille luvan lähteä hummaamaan ällökkeen kanssa. Sitten me voidaan olla meillä ja kaikki ois kaikkein helpointa.
- Niin ois, Jerry myönsi. – Laitatko sä mulle sitten viestiä?
Lupasin ja juttelimme vielä pienen hetken, kunnes kuulin avaimen kääntyvän lukossa.
- Nyt se tulee. Parasta lopettaa, että mä pääsen tuoreeltaan kimppuun. Se on takuulla puhki, jos se on ollu tähän asti duunissa.

Äiti ei kuitenkaan näyttänyt kovin uupuneelta.
- Moi! Oletko sä syönyt? Ja kävitkö sä tallilla vai oletko sä vaan potenut täällä?
- Ei mulla ole ollut mitään podettavaa, tuhahdin. – Tietysti mä kävin. Pertsa saa ostaa meille uuden loimen. Sameli repi Tentun loimen riekaleiksi ihan siinä mun silmien edessä.
- Pojilla tais olla kivaa, äiti kuittasi sen uutisen ja meni keittiöön. Kuulin astioiden kilinää ja mikron piippauksen ja olohuoneeseen asti leijui lanttulaatikon tuoksu. Miten hän saattoi vieläkin syödä sitä? Minua etoi hajukin. Avasin suklaarasian ja asetin sen houkuttelevasti sen tuolin viereen, jossa äiti tapasi istua. Jos hänellä olisi maha täynnä ja suklaata suussa, hän olisi auliimpi suostumaan suunnitelmiini. Ensin minun tosin pitäisi ottaa selvää, mitä hän itse aikoi. Olisi ihan turha pyytää sellaista, joka oli tarjolla muutenkin. Jäisin vain turhaan kiitollisuudenvelkaan.

- Oletko sä taas koko viikon yhtä myöhään töissä? kysyin siis ihan muina naisina, kun äiti tuli keittiöstä viinilasinsa kanssa.
- Ei mun tarvitse, tänään vaan oli vähän hommaa loman jäljiltä ja kun oli päivällä menoa.
- Mitä menoa ja mitä sä aiot tehdä uutenavuotena? tiedustelin. Ajattelin kahden kysymyksen harhauttavan hänet niin, ettei hän tajuaisi uusivuosikysymyksen tärkeyttä.
- Ai aattona? Mitäs itse?
- En mä ole vielä miettinyt, välttelin. – Sä kai menet Pertsukalle?
- Ei me olla vielä päätetty, mitä me tehdään.
- No voitko nyt päättää keskenäs, että sä menet sinne, hermostuin. Oli turha enää esittää hienovaraista, kyllä äiti oli jo tajunnut, miksi minä hänen menemisistään olin kiinnostunut.
- Et kai sä aio pitää täällä jotain juhlia?
- En! vakuutin. – Mutta mä haluan olla varma siitä, että kun mä tulen kotiin, mä en löydä teitä täältä hässimästä.

Äiti huokaisi, mutta myönsi sitten, että Pertti oli suunnitellut jotain pikku juhlien suuntaista.
- No niin, siinä on sulle ohjelmaa, kun menet emännöimään niitä. Ja mä voin suunnitella jotain sen varaan, että mulla on kämppä käytössä.
- Ei känniörvellystä!
- Olenko mä muka ikinä känniörveltänyt? kysyin. – Ootko tullu kotiin ja löytäny bilekansaa yrjölätäköistä nukkumasta? Onko paikkoja hajotettu?
- Ei, äiti myönsi. – Mä saatan sitten mennä sinne. Ja kuule, meidän pitää puhua.

Se oli yksi suomen kielen pahaenteisimmistä lauseista. Luulen, että kalpenin, ainakin huuliani alkoi pistellä kuin ne olisivat äkkiä puutuneet.
- Mitä me muka tässä ollaan tehty? kysyin kuivin suin ja yritin olla luonnollinen. Toivoin, että äiti olisi vain sattumoisin valinnut tuollaisen fraasin tai että hän olisi yhtäkkiä keksinyt, ettei ollut koskaan pitänyt minulle luentoa kukista ja mehiläisistä.
- Yhdestä asiasta. Me käytiin tänään Pertin kanssa pankissa.

Pankissa?
- Onneksi ei maistraatissa, puhahdin, ennen kuin ymmärsin, että pankkikin oli paha. Hyvin paha.
- Me käytiin lainaneuvojan luona. Että paljonko me voitais yhdessä saada lainaa, jos me kumpikin myytäis asuntomme.
Minä vain tuijotin. Minusta ei ollut lausumaan ensimmäistäkään vastalausetta. Tilanne vaati jotain väkevämpää, kuten kirveen äidin päähän.
- Me ollaan löydetty talo, josta me haluttiin tehdä tarjous, äiti jatkoi ja minä pysyin edelleen ääneti. – Se on vanhan maalaistalon pihapiiri. Se on niin kaunis ja romanttinen, ettet usko!
En uskonutkaan. Nousin ja menin pois, omaan huoneeseeni. Suljin oven hyvin hiljaa ja varovaisesti perässäni. Nyt ei ollut aika räyhätä. Halusin ennemmin kokeilla, että haihtuisivatko äidin sanat olemattomiksi jos olisin ihan hipihiljaa.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   12.7.11 18:29:24

voi Henua, mutta ens pätkässä Jerry on jo piristämässä Henua eiks nii? :<

Päivämäärä:   12.7.11 19:04:41

Lähettäjä: elwaen-
Päivämäärä: 12.7.11 18:29:24

voi Henua, mutta ens pätkässä Jerry on jo piristämässä Henua eiks nii? :<

right???

Päivämäärä:   12.7.11 23:13:48

Auts... Sääliks käy Henua.

Lähettäjä: viv 
Päivämäärä:   13.7.11 12:37:50

Sitten ne kuitenkin muuttaa mustaojan naapuriin ja Henu ei enää voi olla angst!

Päivämäärä:   13.7.11 14:25:48

kirjota Sennnu jatkoo piaan

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   13.7.11 17:21:40

paitsi jos ne muuttaa mustaojan naapuriin niin saattaa olla vaara et Henu joutuu tekeen tallitöitä ja sit se vasta onki angst :D

Päivämäärä:   13.7.11 17:37:41

nii tai sitte henu vois jäädä tonne niitte nykysee asuntoo ja sitku jerry tulee armeijast ni seki muuttaa sinne ja sit kaikki on nii aawww ja kesähäät :) nojoo ehkei

Päivämäärä:   13.7.11 17:44:33

Voisko saada piiiiiiiitkän pätkän? Oon järkyttyny..

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   13.7.11 17:48:40

ehkä Henun pillerit pettää ja Jerry ei kannata aviottomia lapsia ja tuleeki kesähäät?? :D

Päivämäärä:   13.7.11 18:02:43

tai se unelma talo oiskin umpi homeinen...

Lähettäjä: tripi 
Päivämäärä:   13.7.11 20:05:32

Hei, mä oon jo ihmetelly kuinka kaupungin työntekijät leikkaa nurtsia sunnuntaina ja urheillu pariki tuntia, eikä vieläkään ole tullut iltapalaa :(

Lähettäjä: Ramona 
Päivämäärä:   13.7.11 20:38:34

Ei mitään liiallista söpöilyä jooko. :<

Päivämäärä:   13.7.11 20:42:31

Ei kun kyllä nimenomaan :D

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   13.7.11 20:44:52

joo söpöily överit!

Päivämäärä:   13.7.11 20:46:47

jatkoo jo :>

Päivämäärä:   13.7.11 21:43:48

kello on vaikka mitä ja vielä ei oo tullu jatkoo :D

Päivämäärä:   13.7.11 21:59:29

kohta me vaaditaan jo 2 pätkää!

mä tulin rankan lapsenvahtikeikan (muksulla on just nyt uhmaikä) jälkeen "aaaa jatkoa!!" ja mitä! tyhjää vaan :(

Päivämäärä:   13.7.11 22:05:57

piiiiiitkä pätkä ois kyllä ihana :P

Päivämäärä:   13.7.11 22:29:29

Sennnuu?!?!

Päivämäärä:   13.7.11 23:22:44

onko sennu kuolluut :(

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   13.7.11 23:56:26

Sorisorisori! Unohdin varottaa että oon tänä iltana kaupungilla & hunningolla, mutta tässä tulee:
-----------
58. Skismaa
Äiti ei seurannut minua huoneeseeni selittelemään asioita, kuten olin vähän pelännyt, vaan sain ihan rauhassa yrittää miettiä kuulemaani. Totesin, etten pystynyt siihen vaan että tarvitsin puheterapiaa. Niinpä soitin Mintulle, joka yllättäen oli Viltsun luona, mutta joka oitis kuuli hädän äänessäni.
- Tule tänne heti! hän sanoi.
- Mä tulen niin pian kuin vaan pääsen, lupasin.
- Henriikka, äiti sanoi, kun purjehdin olohuoneen oviaukon ohi. En vastannut hänelle, en edes katsonut häntä, jatkoin vain naulakolle vetämään talvisaappaat jalkoihini. Hän tuli eteiseen myös. – Mihin sä nyt olet menossa? Hei, eihän lainatarjouksen pyytäminen tarkota vielä mitään – eikä tarjouksen tekeminen!

Hän kuulosti hätäiseltä, mikä oli hänelle vain oikein. Ei merkinnyt mitään? Miksi he olivat sitten tehneet sellaista? Miksi siitä oli pitänyt kertoa minulle niin juhlallisesti, että olin säikähtänyt puolikuoliaaksi? Vedin takin päälleni, otin laukkuni ja huivini ja livahdin ulos. Edelleenkin suljin oven hyvin hiljaa mutta lopulliseen sävyyn, jos niin nyt voi sanoa oven sulkemisesta. Ainakin sain olla ylpeä lähtemisestäni. En ollut huomioinut äitiä mitenkään, yhtä hyvin hän olisi voinut olla tuulen suhinaa tai pilvien varjoja.

Ulkona oli kylmä, ilmassa tuoksui pakkanen ja siihen aikaan illasta matkanteko oli hemmetin hidasta. Miksi hitossa Viltsun piti asua niin kamalan kaukana? Pääsin kuitenkin perille, mutta silloin kello oli jo niin paljon, että alaovi oli lukossa ja jouduin soittamaan Mintun avaamaan. Kiipesimme yhdessä puoli kerrosta ylöspäin ja sisään Viltsun kämppään. Ilokseni näin, että Helikin oli kutsuttu sinne ja kiirehdin vapaaseen sohvannurkkaan niin pian, kun sain päällysvaatteet ja kengät pois.
- Kiitti kaverit! henkäisin ja katsoin heitä kaikkia kiintyneesti. Mitä olisinkaan tehnyt ilman heitä? Ihan liikutuin ajatellessani, että tuo kolmikko oli heti valmiina ottamaan minut siipiensä suojaan, kun minulle tuli hätä.
- Mitä on tapahtunut? Minttu sanoi jotain sun mutsista, Heli kysyi.
- Se aikoo ostaa yhteisen kämpän sen kammottavan ukkonsa kanssa!

Kaikki hiljenivät. Olin puhunut äidistä ja Pertistä sen verran, että jokainen tiesi, miten olin pelännyt juuri tätä tapahtuvaksi, mutta ei heistä kukaan voinut tietää, miten kamalalta minusta tuntui. En olisi itsekään uskonut todeksi tällaista tunnetta, joka oli yhtaikaa tyhjä ja kauhistuttava.
- Minkä kämpän? Heli kysyi lopulta.
- Jostain maalaistalosta se puhu, romantiikkaa ja lässynläätä. Herrajumala, se ukko ei kuulemma osaa edes ruohonleikkuria käyttää, miten ne luulee pärjäävänsä jossain maalla? puhahdin ja muistin samassa Iiran. Enpä ollut päivällä uskonut, että minulle tulisi asiaa hänelle näin pian. – Sori, mun pitää soittaa Iiralle. Sen pitää saada tietää tää käänne.
- Iira? kysyi Viltsu.
- Se on sen Pertsan tytär. Sekään ei halua niitä yhteen.
- Sun tuleva siskopuoli! Heli huudahti ja mulkaisin häntä murhaavasti.

Soitin Iiran numeroon, mutta hän ei vastannut, joten laitoin sen sijaan tekstiviestillä tärkeimmän. Sitten pauhasin pahan mieleni pois ja tajusin sulkea suuni, ennen kuin toiset olivat silminnähden kyllästyneitä.
- Nyt mä lopetan ja kiitos, kun kuuntelitte, sanoin. – Puhutaan jostain kivemmasta.
- Mun täytyy lähteä puhelemaan unimasalle, Minttu huokaisi. – Haluatko sä kyydin?

En halunnut, en missään nimessä halunnut palata kotiin, mutta muita tarjouksia ei tullut. En kehdannut oma-aloitteisesti ängetä sen paremmin Helille kuin Viltsun viereenkään. Onneksi muutama tunti oli sentään jo mennyt, ehkä ulosmarssini oli tehnyt tehtävänsä. En ollut niin naiivi, että olisin odottanut äidin peruvan kaikkea ja lemppaavan Perspuolta, kun hän oli kerran päästänyt jutun tähän asti, mutta olihan se mahdollisuus aina olemassa. Ainakaan en antaisi hänen kuvitella, että miltään osin hyväksyisin tilanteen tai alistuisin siihen vapaaehtoisesti.
- Haluan mä kai, huokaisin. – Jos mulla olisi yhtään rahaa mukana, mä menisin Räkälään ja vetäisin pääni täyteen, mutta en mä tajunnut ottaa.
- Mä voin lainata sulle, Minttu sanoi säälivästi.
- Ihan totta?
- Kunhan et mene Läävään. Mä voin lainata kolme kymppiä ja viedä sut Varaläävään, sieltä sä varmemmin selviät ehjänä ulos.

Niinpä minä painelin taas kapakkaan. Yksin meneminen oli vähän arveluttavaa, mutta vaihtoehtona oli mennä kotiin ja antaa äidin jatkaa lässytystään, joten rohkaisin mieleni. Olisihan siellä kyllä porukkaa, todennäköisesti tuttujakin, joten ei se voinut olla niin vaarallista. Menin baaritiskille ja tilasin kaljan yrittäen näyttää siltä, että olin vain sattumoisin poikennut iltaoluelle ja kaduin melkein heti. Minun olisi pitänyt ottaa siideri, mutta en ollut halunnut sotkea sen makua tähän kamalaan iltaan. Tahdoin pitää sen hauskanpitojuomanani. Kalja kuitenkin potki vastaan niin, että sain ihan tosissani tehdä töitä, että sain tuopillisen alas. Toinen meni jo helpommin, mutta sitten tuli täystökki. Kai siinä edellisillan hummaaminenkin vähän painoi, mutta kolmatta en saanut edes tilattua. Sitä paitsi ympärilläni oli jo jonkin aikaa pyörinyt epämääräinen tyyppi, josta en todellakaan ollut kiinnostunut ja joka ei uskonut puhetta eikä potkuja. Pidin varani ja poistuin paikalta, kun hän katosi vessaan, sillä ajatus kotiin kiirehtimisestä pimeässä talviyössä juopunut idiootti kannoilla ei houkutellut. Tiedä vaikka olisin vielä tullut raiskatuksi, joskin oli ehkä omahyväistä epäillä, että viehätysvoimani voittaisi Vararäkälän toimivan kaljahanan.

Äiti odotti minua vielä valveilla, mutta en edelleenkään ollut huomaavinani häntä enkä hänen yrityksiään avata keskustelu, vetäydyin vain suoraan omaan huoneeseeni. En uskonut saavani unta, mutta sain kuitenkin ja aamulla heräsin pöllähtäneenä. Ensimmäinen ajatukseni oli, että tapaisin Jerryn kolmen päivän kuluttua ja seuraava, että miten varmistaisin, että äiti tosiaan häipyisi asunnosta, kun en kerran puhunut hänelle. Miksi hitossa minun niskaani kaadettiin tällainen dilemma? Elämäni paras ja pahin viikko samalla kertaa, oliko se muka reilua?

Keittiön pöydällä oli jo hiukan tahriintuneen joululiinan päällä läjä papereita. Aavistin, mitä ne olivat heti, kun näin ne. Äiti oli taas ollut ystävällinen ja tulostanut minulle haaveasuntonsa. Olisi ollut miellyttävää repiä tai polttaa ne siihen paikkaan, mutta olin liian utelias ja selasin ne läpi. Talo oli tosiaan kuin suomalaisesta elokuvasta, alaosa oli kiveä ja seinät punaiseksi maalattua lautaa valkoisin kulmin ja ikkunalaudoin. Pihalla oli lipputanko, syreenipensaita ja vastakkain istuttava puutarhakeinu ja lisäksi ulkorakennus, joka oli itse asiassa taloakin komeampi. Se oli L-kirjaimen mallinen ja kokonaan harmaanvalkoista kiveä, jonkinlainen navetta varmaankin. Saatoin jo kuulla äidin äänen korvissani, kun hän kuvailisi, miten ihanan tallin siitä saisi.

Saakoon, pérkele. Annoin periksi mielihalulleni ja rypistin paperit tiskialtaaseen. Kaapista otin rasian tulitikkuja ja sytyttelin sivuja sieltä ja täältä, kunnes ne syttyivät, mutta minulle tuli kova kiire laskea niiden päälle vettä, kun palohälytin alkoi huutaa. Ei se mitään. Kantani tuli selväksi näinkin. Kiirehdin raahaamaan keittiötikkaat palohälyttimen alle ja kiipesin hiljentämään sitä. Punaisesta napista ei tapahtunut mitään, vaikka niin olin luullut ja hetken aikaa haroin kirkuvaa vehjettä epätoivoisena, ennen kuin sain sen auki ja patterin irti. Huomasin huohottavani ponnistuksesta. Mitä kunnolleni oli tapahtunut, vai oliko tämä vain kiihtymystä? Horjahdin ja sain huitoa tasapainoa hyvän aikaa, mutta lopulta jouduin hyppäämään lattialle. Tuommoinen metrin loikka nyt ei ollut paljon mitään, mutta mielessäni oli kyllä ehtinyt käydä, että ellen onnistuisi siinä hallitusti, voisin murtaa jonkin luuni tai halkaista pääni. Se ei ollut hauskaa.

Totesin olevani liian väsynyt tekemään mitään ja palasin sänkyyn. Vietin siellä koko päivän suunnitellen, miten vielä voisin olla huomioimatta äitiä ja lohduttautuen ajatuksella Jerrystä. Välillä juttelin puhelimessa Iiran ja Mintun ja Helin kanssa. En ollut aikonut olla ihan niin laiska, mutta hups vaan aika vilahti ihan huomaamatta siihen, että kuulin oven käyvän. Suljin silmäni ja teeskentelin nukkuvaa.
- Oletko sä kipeä?
En ollut kuulevinani, mutta äiti tuli peremmälle ja painoi kätensä kaulaani vasten, kuten oli tehnyt varmasti tuhat kertaa kokeillessaan, oliko minulla kuumetta.
- Voitko lakata lääppimästä mua? sihahdin.
- Voitko sä lakata olemasta tommonen höppänä? Noin hermoheikot nuoret neidot meni pois muodista jo toistasataa vuotta sitten.
- Ai mä olen hermoheikko?
- Hysteriaksi tommosta tautia sanottiin sillon, ja se parannettiin hajusuolalla. Tai sähköshokeilla tai lobotomialla.
- Äh, sanoin ja käänsin hänelle selkäni. Olin jo puhunut ihan liikaa.

Mutta tietenkään en voinut täydellisesti ignoorata äitiä kovin kauan. Minulla ei ollut sellaiseen tarpeeksi pitkäjänteisyyttä ja oli mahdotonta muistaa joka hetki olla etäinen ja loukkaantunut. Aikakin auttoi ja pahimmat paineet olin tainnut saada purettua papereiden polttamiseen. Mutta kun hän kysyi, halusinko mukaan katsomaan taloehdokasta hänen ja Pertin kanssa, räjähdin.
- Oletko sä hullu? Etkö sä tajua, etten mä ole muuttamassa minnekään!
- Niinkö? Missä sä sitten ajattelit asua, jos me muutetaan ja myydään kaupunkiasunnot?
- Sehän ei tunnu kiinnostavan sua. Ehkä mä keksin jotain. Ja johan kohta tulee kesäkin. Puistojen puskissa on tilaa.
Siihen äiti vain huokaisi.

Lähettäjä: Toi 
Päivämäärä:   13.7.11 23:57:05

Kyllä se Sennnu pistää pätkää kun kerkeää, luotetaan siihen - onhan se aina ennenkin pistänyt. :)

Yeah, täällä taas ja sain lukaistua nää topikit läpi. Kun mä lähdin, mentiin vielä ysiketjussa. Niin se aika ja tarina vaan rullaa menemään! Pakko sanoa, että oli muuten ihan huippureissu, lähtisin uusiksi koska tahansa jos vaan olis varaa. En mä kyllä koe kauheasti mitään oppineeni, muuta ku että itsevarmuus toki kasvoi. Ai niin, opinhan mä jotakin: uuden ratsastustyylin! Jalat on vieläkin kipeät omituisen istunnan vuoksi... :D

Kotiinkin oli kiva tulla, kun odottamassa oli näin paljon luettavaa! Voi että, Mustaojalla on aina kiva vierailla ja joulujuttuja on kieltämättä erittäin hauska lueskella näin keskellä kesää. Vähän teki vaikeaa virittäytyä joulutaajuuksille suoraan biitsiltä ja kesätouhujen keskeltä.

Leksa on hauska ja mä jotenkin niin tahtoisin kuulla lisää tosta Dannista + tietty iki-ihanasta Hannasta. Mä kuulun siihen kerhoon, jonka jäsenistö todennäkösesti pelkäisi todellista Hannaa kuollakseen, mutta joka tykkää siitä hahmona hurjasti. Ruudulla se on tarpeeksi kaukana, joten siitä voi tykätä. Oisi ehkä eri asia, jos se pönöttäisi tossa vieressä kaikessa täydellisyydessään (pattipolviensa kera).

Mä näin kummaa unta tässä jokunen yö takaperin, kun olin päivemmällä miettiny tätä tarinaa. Siinä tänne oli ilmestyny kiukkuisen Henun kommentteja, joissa se äksysi, että on siinä paraskin kaveri, kun kirjottaa musta kaiken tänne. Sennnu oli Minttu, joka kaverinsa touhuja tarpeeksi pitkään katselleena ja vähän ärsyyntyneenä oli sit saanu tarpeekseen ja ryhtynyt purkamaan tuntojaan tarinaan. En taas kyllä osaa yhtään sanoa, mistä moinen uni... mulla riittää vähän tyhmiä unia.

Aiemmin täällä oli puhetta noista toisiaan muistuttavista hahmoista. Mä olen kiinnittänyt huomiota samaan - sukupolvet vaihtuu, mutta jokaisesta polvesta löytyy aina tavallaan samat hahmot vähän eri pakettiin käärästynä. Henu on musta ihana katkasu tähän "hahmojen kierrättämiseen". Mä olen edelleen sitä mieltä, että mä tykkään siitä hahmona, mutta irlisti mulla voisi olla vähän lyhyenpuoleinen pinna sen kanssa.

Henriikan tuittuiluja on ihan viihdyttävä seurata. Hauskaa, kun se osaa tehdä mistä tahansa draamaa ja tragediaa... Ei taatusti olisi tylsä elämä, jos olisi kuin Henkka, jonka tunteet ja ajatukset tuntuu menevän melkosta vuoristorataa.

Tätä lisää, Sennnu! ... ja paljon ja pian, jooko? :]

Päivämäärä:   14.7.11 00:05:34

No kappas. Sennnunkehveli olikin nopeampi ja täytti mun toiveen ennen kuin kerkesin sitä ääneen edes lausumaan... Ihana pätkä, kiitos tästä iltapalasta! :)

Päivämäärä:   14.7.11 01:37:02

hehe Henust tuli vitsikäs, mäki voisin mennä tonne puskii nukkumaa, viinaa sieltä ainaki sais no ei nyt sentää!! hyvä pätkä:DD

Lähettäjä: des 
Päivämäärä:   14.7.11 07:54:23

pus kii!

Päivämäärä:   14.7.11 14:54:22

Eihän nyt tollasta humppaamista saa jättää ilmottamatta! Mä alkavassa flunssassa kärvistelen täällä ja kaipaan lukemista. Laulamisestakaan ei tuu mitään, tosin sain onneks meijän oman srk:n kuoronjohtajan kanssa sain sovittua, että jos ei olo tunnu paranevan, ni lähen kotio junalla... Junamatkalle siis saattaisin ainakin kaivata lukemista, en tohon seuraavaan enää ehi, mutta 17:15 lähtee juna, johon ehdin, niin että jos vaikka joskus sillon viiden maissa sais lisälukemista?

Kun ei mulla ole lyikkäriäkään, että vois tehä ristikkolehteä, ostin lehden, mutta unohdin kynän. Viisasta!

Päivämäärä:   14.7.11 16:34:00

Oho, unohdin kommentoida pätkää! Kerrankin Henu käyttäytyy mun mielestä fiksusti, mun pitäis itekin ottaa siitä oppia. Ryhtyä vaan etäseks ja kylmäks kun äiti jotain murpattaa. Antaa sen vaan murpattaa eikä lähteä ite huutamaan takasin... Henusta on tarinan edetessä ilmenny ihan uusia puolia mun mielestä, se on kivaa se. Siks mä oon tähänkin niin koukuttunut.

Saiskos tätä lisää? Vaikka en mä kyllä sittenkään junalla lähe, kaveri tulee hakemaan, mutta se menee aika myöhään iltaan, että se ehtii tänne (2½h ajamista, kunhan ensin saisin laitettua sille bensarahaa)...

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   14.7.11 16:39:09

Missäs Toi on seikkaillu ja mihin flanu on menossa seikkailemaan? Pitää raportoida!

Ja kiitos kommenteista taas kerran :)
-----------------------
Uudenvuodenaatto koitti lopulta ja nousin jo aikaisin siivoamaan. Olin sattunut edellisiltana vilkaisemaan ympärilleni ja todennut, että joulusiivouksesta ei enää näkynyt edes muistoa. Emme me nyt olleet pahasti sikailleet, kaksi naisihmistä, mutta kaikki oli vähän vinksallaan ja pölypalloja pyöri jaloissa, kun ohitti jonkin nurkan liian läheltä. Järjestelin tavarat kohdilleen, imuroin ja aioin juuri alkaa pyyhkiä paikkoja hyväntuoksuisella pesuaineella häivyttääkseni sen ainaisen tupakansavun aavistuksen, joka meillä asui, kun äiti nousi.
- Lapsikulta! Vähänkö sä olet ihana! hän huudahti.
- Ei tää sua varten ole, tokaisin.
- No ketäs?
- Mun uutta vuotta. Joko sä kohta lähdet sinne Peräreiälle?

Taisin osua, äiti sulki suunsa ja meni pois. Pian hän palasi tallitamineissa ja ilmoitti lyhyesti menevänsä suoraan Pertille käytyään ratsastamassa Tentun.
- Mä ajattelin, että oltais käyty kaupassa, huomautin.
- Mä kävin eilen kaupassa.
- No mitä sä ostit, mikä sopisi uuden vuoden juhlintaan? kysyin epäluuloisena.
- On siellä nakkeja ja perunasalaattia.
- Yäk, minulta pääsi, sillä ajatus nakeista tuntui yhtäkkiä kuvottavalta. – Mä tarviin rahaa.
- Justhan sä sait vaikka miten paljon joululahjaksi.
- Pitääkö mun joululahjarahoillani ostaa itselleni ruokaa?

Äiti katsoi minua hyvin pitkään kuin olisin sanonut jotain täysin naurettavaa ja aloin oikein miettiä, mitä olin päästänyt suustani. Mutta minusta kysymys oli ihan aiheellinen. Joululahjarahat kai sai käyttää mielensä mukaan, eiköhän se ollut niiden tarkoitus? Yhtä hyvin äiti olisi voinut pyytää minua maksamaan niillä sähkölaskun.
- Luuletko sä, että raha kasvaa puissa? hän kysyi mutta alkoi kaivaa lompakkoaan esiin.
- Ei niissä tähän aikaan vuodesta kasva mitään.

Sain siis lähteä vielä kauppaankin kaikessa kiireessä ja siellä totesin, etten tiennyt yhtään, mitä haluaisin. Jerrylle nyt kai kelpaisivat ne nakitkin, sillä minun kokemukseni mukaan makkara kuin makkara upposi kehen tahansa jollain otannalla valittuun mieshenkilöön. Ostin patongin, sipsejä sekä muutaman kaljan ja siiderin ja päätin, että se sai riittää. Olimme suunnitelleet, että jonnekin uloskin voisi lähteä, olihan ilta pitkä, enkä halunnut siinä tapauksessa olla rahaton. Kävin vielä hakemassa pullollisen kuohuviiniä, vaikka epäilin, että se ei tulisi olemaan tungoksen ja jonotuksen arvoista. Jotenkin vaan ajattelin, että keskiyöllä pitäisi poksauttaa sellainen auki. Toivottavasti Jerry osaisi, minä en ollut sellaista koskaan käsitellyt.

Jerry oli sanonut iltaloman alkavan kello viideltä, mutta kun olin ehdottanut, että hän ajaisi suorinta tietä moottoritietä meille käymättä Mustaojan kautta, hän oli kieltäytynyt ehdottomasti.
- Mä en tosiaankaan aio viettää vuodenvaihdetta inttikuteissa, hän oli sanonut ja olin ensi kertaa tullut ajatelleeksi, että miltä hän mahtoi niissä näyttää.
- Ootko sä ihana niissä? olin henkäissyt.
- Ihana? En tosiaan. Ne kutittaa.
- Vitsi, mä haluaisin nähdä!
- Unohda.

Joka tapauksessa sen takia Jerry ei ehtisi meille mitenkään ennen puoli seitsemää ja epäilin, ettei sittenkään, sillä tuskin hän onnistuisi käymään kotona vain vaihtamassa vaatteet. En kuitenkaan valittanut, sillä siten minulla oli hyvää aikaa laittautua ja pukeutua vaikka useampaankin kertaan, ellen pitänyt lopputuloksesta. En aikonut tälläytyä vaan oikeastaan päinvastoin, olla mahdollisimman kotoisen ja suihkunraikkaan näköinen, ja se tulisi viemään vielä enemmän aikaa kuin sutaista kunnon sotamaalaus. Jouduin kampaamaan ripsiväritkin melkein kokonaan pois, koska uusi ripsarini oli niin tuore ja ylitsevuotavainen, että tarjoili paakkuja. Alusvaatteisiin asti kotoisuuden ei tarvinnut ulottua, päätin ja pukeuduin seksikkäimpään mustaan pitsiini. Joskus äiti kyllä ansaitsi kiitoksia.

Pengoin vaatekaappiani, sillä tarvitsin toki muutakin, kun alavatsaani vihlaisi niin, että ulahdin ja käperryin kumaraan silkasta säikähdyksestä. Ei hítossa mitään kuukautisia nyt! Koska tahansa, muttei tänä iltana! Olin melkein unohtanut, että sellaisia oli olemassakaan, sillä ne eivät olleet suvainneet palata vielä sen jälkeen, kun viimeinen pilleriliuskani…

Jessus, minullahan oli ongelma, ymmärsin ja istuin sängyn reunalle. Kipu oli mennyt jo ohi eikä huolettanut minua sen enempää, sillä tämä toinen asia oli niin paljon vakavampi. Miten ihmeessä en ollut tullut aikaisemmin ajatelleeksi, että ne pillerit tosiaan olivat loppuneet, enkä ollut uusinut reseptiä, kun en ollut halunnut mennä lääkärille ja nyt aioin ihan muutaman tunnin sisällä harrastaa seksiä? Mielessäni kävi katuva ajatus, että äiti saattoi olla ainakin toisinaan oikeassa väittäessään minua tyhjäpääksi. Jotenkin en vaan ollut ajatellut koko asiaa.

Istuin siinä vähän aikaa aivot ruksuttaen maksimikapasiteetilla ja tulin siihen tulokseen, että minulla oli vain kaksi vaihtoehtoa. Tai ehkä kolme, mutta kolmas oli soittaa Jerrylle ja käskeä häntä tuomaan kortsuja. Siihen en edes kuvitellut pystyväni, joten hylkäsin sen. Minun piti itse juosta lähimmälle kioskille tai huoltoasemalle, tai sitten varautua seuraavana aamuna selvittämään, missä olisi lähin päivystävä taho, josta voisin käydä hakemassa katumuspillerin. Niiden punniskelemisessa ei mennyt enää kauan. En aikonut kuluttaa uudenvuodenpäivää etsimässä päivystävää apteekkia, josta parhaassa tapauksessa saisin evääksi ylenkatsetta ja moraalisaarnoja. Ajatus kortsuostoksilla käymisestä oli melkein yhtä inhottava, mutta paljon nopeammin ja helpommin selvitettävissä. Ellei sitten…

Ihan varmuuden vuoksi, suuria toivomatta, menin äidin huoneeseen ja avasin hänen yöpöytänsä laatikon. Joskus muinoin olin tiennyt tarkkaan, mitä hän siellä piti, mutta en ollut enää aikoihin viitsinyt penkoa hänen alusvaatteitaan tai varsinkaan ylimmäistä laatikkoa, jossa ei ollut alusvaatteita vaan paperinenäliinoja, ristikkolehtiä, huulirasvaa ja pastilleja sun muuta, mitä ihminen saattoi nukkuessaan tarvita. Kerran vuosia sitten olin löytänyt sieltä myös puoliksi syödyn persikan. Se oli tapahtunut kesällä ja se oli varmaankin ollut siellä muutaman päivän, sillä se oli kuhissut pieniä kärpäsiä. Olin paiskannut laatikon kiinni ja juossut oksentamaan, eikä minua sen koommin ollut kiinnostanut tutkia niitä. Muisto värisytti vieläkin, mutta nyt, kun Pertti oli kuvioissa, saatoin jollakin todennäköisyydellä toivoa, että löytäisin sieltä hakemani.

Minulla oli onni myötä, sillä kun hyvin varovasti vedin ylälaatikon auki ja rohkaistuin nostamaan lehtiä, jotka siellä olivat, löysin kaksikin pakettia. Rypistin otsaani, ennen kuin otin ne. Miksi ne olivat täällä? Siis tietysti hienoa, että äiti ajatteli ehkäisyä, mutta tarkoittivatko ne, että Pertti oli ollut täällä, hänen sängyssään? Ajatus oli melkein yhtä paha kuin mädän hedelmän muisto, jonka vieläkin joskus näin painajaisunissani ja päätin jättää sen sikseen. Olin hukannut ihan tarpeeksi aikaa heidän murehtimiseensa sillä viikolla.

Päivämäärä:   14.7.11 18:01:40

Toi oli kolme viikkoa Brittilässä kera parin kaverin. :)

Jepulijee, vuodenvaihteesta sitä vasta hassu onkin lueskella! :D

Päivämäärä:   14.7.11 18:06:03

Saisko tänään vielä toisen pätkän? :D

Päivämäärä:   14.7.11 19:15:52

flanu lähtee seikkailemaan kotiinpäin Kirkkokuoro kurssilta... flunssanpoikasta ilmassa, niin lähen suosiolla kotio, etten sairastu enempää ja sit tartuta muita...

Ohhoh! Tommoseen kohtaan jättäminen kyllä vaatii lisäpätkää. Voi vitjat, nyt tuli niin paljon erilaisia mielikuvia liikkeelle, että ihan näin vähällä en kyllä taida selvitä!

Lähettäjä: Pallokala 
Päivämäärä:   14.7.11 20:30:31

Saanko lisäpätkän synttäreiden kunniaksi? :) Aiemmin en ole tainnutkaan kommentoida tarinoihisi, mutta jätit nyt niin hyvään paikkaan ja mulla kun kerran oikeesti on synttärit niin pakko kai uskaltaa kommentoidakin jotain. :D

Olen tälläinen hiljainen taustalukija, kaikki osat olen lukenut heppatallin tahtiin. :)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   14.7.11 20:32:42

Toi oli niin hyvä syy, että pakko laittaa :D
-------------
59. Siirappia ja suolaa
Jerry saapui seitsemän jälkeen, kun katsoin telkkarista tulevaa Disney-elokuvaa. Lasten iloksi se kai oli tarkoitettu, mutta minäkään en ollut ihan täysin vielä päässyt Disneystä yli. Käänsin kuitenkin kanavaa, ennen kuin juoksin avaamaan oven, sillä en osannut kuvitella, että lastenohjelmia katsova tyttö voisi olla erityisen seksikäs.
- Terve, Jerry sanoi hiukan hämillisesti hymyillen. Hänellä ei tosiaan ollut sotilaspukua vaan tavallinen tummansininen toppatakki ja farkut ja kassi olkapäällä. – Sä näytät… vau.

Se tuli jotenkin niin vilpittömästi, etten voinut mitään kasvoilleni leviävälle hymylle. Olin päätynyt pukeutumaan kuin koti-iltaa varten, minulla oli mustat jazz-housut ja lyhyt musta t-paita, jotka mielestäni tekivät minusta hoikan ja urheilullisen näköisen. Voisin vaihtaa vaatteita, jos haluaisimme ravintolaan ja jos emme, nämä olivat ainakin mukavat. Ilmeisesti pukevat myös.
- Ajattelitko sä jäädä siihen koko illaksi? kysyin.
- Mä… en, Jerry sanoi ja astui sisään. Saatoin melkein nähdä hänen päänsä sisään. Siellä hänen nipon omatuntonsa ääni kuiski, että tämä ei ollut oikein – mitähän se oikein vaati hiljetäkseen? Kihlausta ehkä?
- Relaa vähän. Haluatko sä jotain juotavaa? Tai syötävää? Mä olin kattomassa telkkaria.
- Mitä sä katoit? Jerry kysyi riisuessaan ulkovaatteitaan.
- Öö… Aladdinia, tunnustin.
- Hei, se on mun lemppari! ”Yksiö ilman mukavuuksia”, hän siteerasi.

Ja niin me päädyimme aloittamaan uudenvuoden juhlinnan tuijottamalla piirrosleffaa. Se ei ollut huono alku. Käperryin Jerryn kainaloon, kunhan olin hakenut meille sipsit ja hän pisti käsivartensa ympärilleni. Tunsin, miten hän pikku hiljaa rentoutui ja innostuimme molemmat lausumaan repliikkejä kilpaa dubattujen äänten kanssa. Se oli hirveän hauskaa. Lapsellista mutta hauskaa.

Elokuvasta ei ollut enää kovin paljon jäljellä ja sen päätyttyä katsoin, että oli aika ruveta aikuisiksi. Pistin sipsipussin pöydälle ja työnsin Jerryn kumoon sohvalle. Itse kiipesin hänen päälleen niin, että kasvomme olivat ihan lähekkäin.
- Hei solttupoika, sanoin pehmeästi ja suutelin häntä.
- Sä ajattelit sitten käydä kimppuun? hän kysyi ja laittoi kätensä ympärilleni.
- Mä olen harkinnu tätä tarkkaan. Mä taisin jopa luvata, että tällä kertaa mä houkuttelen sut sänkyyn, ettei sun tarvitse sitten murehtia, muistutin. Jerry avasi suunsa kuin kieltääkseen moiset höpinät, muttei sanonutkaan mitään vaan hymyili.
- Okei. Mielenkiintoista.

Voi luoja, miten rakastin häntä! Tuo vähän kippurainen hymy oli parasta, mitä tiesin, ja niin oli koko tämä ilta. Kiireettömyys, kahdenkeskinen rauha. Minusta tuntui jotenkin hullusti siltä, kun kurkustani olisi päässyt kissan kehräystä, kun suutelin Jerryn miedosti saippualta tuoksuvia kasvoja, ja sitten ajattelin, että sulaisin siihen paikkaan, kun hän otti niskastani kiinni ja suuteli takaisin. Seuraavaksi tunsin kädet hiuksissani, kun hän yritti aukoa solkia, joilla olin kiinnittänyt ne nutturalle. Hän tosiaan piti niistä. Hän taisi pitää muustakin minussa, päätellen siitä, miten hänen kätensä liikkuivat sen jälkeen, kun hiukseni valahtivat auki.
- Mennäänkö mun sänkyyn? Se on pikkusen leveämpi kuin tää sohva, ehdotin, kun tilanne alkoi käydä kuumaksi.
- Jos sä sanot niin, Jerry sanoi ja onnistui nousemaan makuuasennostaan niin, että jäin istumaan hänen syliinsä.
- Aiotko sä kantaa mut? kiljaisin ihastuneena ja pelästyneenä. Se olisi tietysti romanttista, mutta jospa hän ei jaksaisikaan? – Älä, mä olen liian painava!
- Höpsis.

Siirryimme minun huoneeseeni, ja kurotin ovenpielen ohittaessamme sammuttamaan kattovalon, sillä ajattelin, että pikkulamppu pöydän päällä riittäisi. Pujottauduin pöksyistäni ja annoin Jerryn riisua paitani ja rintsikani, itse autoin parhaani mukaan häneltä pois kaikki vaatteet.
- Sukat kanssa, ilmoitin. Olin joskus lukenut kirjan, jossa mies yritti sänkyyn muuten alastomana, mutta sukat jalassa. Näky oli kuvattu naurettavaksi ja uskoin sen. En voisi mitenkään mennä sänkyyn edes Jerryn kanssa, jos hän olisi muutoin alasti mutta sukat yllä.
- Ilman muuta, Jerry sanoi ja mietin, oliko hän lukenut saman kirjan. Ehkä kysyisin joskus. Nyt en ehtinyt.

Päivämäärä:   14.7.11 22:16:21

uu jännää :DDDD henuhan on tuuhma tyttö:DDD

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   14.7.11 22:31:53

mulla alkaa vähän epäilyttään et hommaileeks Jerry Henun kans vaan sen ulkonäön takia :D

Päivämäärä:   14.7.11 22:59:31

Mä epäilen tällä hetkellä ihan samaa, kuin elwaen-...

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   14.7.11 23:20:23

mut toisaalta eipähä tossa iässä tarvi niin vakavaa vielä ollakkaan, ei ainakaan omalla kohalla :D

Päivämäärä:   15.7.11 13:04:17

apua tähän hammassärkyyn :((

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   15.7.11 16:13:37

Au. Vaikka mä epäilen ettei tää auta.
------------
Onneksi muistin ehtiä tärkeimmän.
- Meidän pitää käyttää kortsua.
- Ai? Jerry sanoi ja jäykistyi hiukan, siis hänen kasvonsa, käsivartensa ja ylävartalonsakin jäykistyivät.
- En mä ole hurvitellut ympäriinsä, mä vaan unohdin syödä pari pilleriä, kun loma alkoi, suolsin sujuvasti.
- Aa. No parempi varmaan sitten. Onko sulla?
- Onko sulla? kysyin järkyttyneenä ajatuksesta, että jos olisikin. Ketä varten siinä tapauksessa?
- Ei täällä, Jerry sanoi ja päätin, että se oli hyvin sanottu.
- Mulla on, ilmoitin ja työnsin käteni tyynyn alle, mihin olin piilottanut äidin paketit. – Tai oikeastaan mutsilla oli. Mä pihistin siltä.

Vastaus tuntui olevan riittävä. Valikoimme yhden kumin ja jatkoimme, mitä olimme tekemässä. Minä niin pidin siitä. Pidin tietysti kaikesta, minkä nimi edes alkoi Jerryn nimikirjaimilla, kuten juustosta, mutta kaikista eniten pidin tästä. Paitsi että pidin vieläkin enemmän siitä, miten kääriydyimme yhteen sen jälkeen. Käperryin mukavasti selkä vasten Jerryn rintaa ja tunsin olevani turvassa kaikelta, kun hän piti kiinni minusta. Sillä hetkellä maailmassa ei ollut mitään pahaa.

Mutta ei siihen voinut jäädä. Kylkeäni alkoi pistellä ja käännyin selälleni.
- Haluatko sä lähteä jonnekin?
- En, Jerry sanoi ja suuteli minua. Suljin silmäni hetkeksi, koska se kuulosti niin oikealta.
- Okei. Haluatko sä jotain syötävää? Tai juotavaa? Tai suihkun?
- Mikään noista ei kuulosta kauhean huonolta, mutta kohta, Jerry ilmoitti ja tiukensi otettaan.
- Sano vaan sitten, mumisin ja halasin häntä takaisin. Mikä matka, mikä homma, miten paljon työtä olinkaan tehnyt tämän hetken eteen. Symbolisesti oli niin oikein, että kohta vuosi vaihtuisi. Näissä merkeissä alkaessaan siitä olisi pakko tulla elämäni paras vuosi.

Se ilta oli kuin kotileikkiä ja niin hullulta kuin se tuntuukin, nyt vasta keksin, että mitä varten minä Jerryn oikein halusin ja mitä hänellä sitten tekisin. Juuri tätä. Kahdenkeskisiä iltoja, jolloin hemmottelisimme toisiamme ilman, että kukaan häiritsisi. Tietysti tahdoin esitelläkin häntä, kulkea käsikynkkää julkisesti ja pussailla kisoissa ja ravintoloissa niin, että kaikki Jerry-fanit kiehuisivat vihreää vaahtoa kateudesta, mutta tämä oli suloista. Tuskin maltoimme mennä ulos katsomaan vuoden vaihtumista, menimme vain parvekkeelle. Jerry avasi tottuneesti kuoharipullon, mikä – sekin – sai minut katsomaan häntä ihailevasti, ja otimme sen ja kaapin kauneimmat lasit mukaan. Ja takit, sillä kun avasi parvekelasit, oli ulkona selvästi pakkasta.
- Ihanaa, tarhat jäätyy, sanoin.
- Mitä sun hevoselle kuuluu? Jerry kysyi napaten heti kiinni oikeasta langanpäästä.
- Ihan hyvää nyt ja etenkin, jos tulee lopultakin talvi. Nyt mä voin ruveta vakuuttamaan mutsille, ettei sen tarvitsekaan muuttaa, naurahdin.
- Mihin se ois muuttamassa?

Synkkenin muistaessani sen tilanteen. En ollut ajatellut asiaa koko iltana, enkä ollut kertonut siitä Jerrylle viikolla, sillä en ollut halunnut pilata lyhyitä onnenhetkiäni hänen kanssaan.
- Mutsi on käyny neuvottelemassa asuntolainaa. Sen ukon kanssa. Ne haaveilee jostain maalaistalosta.
- Maalaistalot ei oo ihan hulluimpia paikkoja asua, Jerry sanoi varovasti.
- Riippuu ihan siitä, kenen kanssa siellä asuu. Mustaojalle mä lähtisin vaikka heti, mutta mä en halua asua samassa talossa Pertin kanssa! Enkä mä halua puhua siitä enää, lopetin kipakasti. Tämäkin onnenhetki oli parempi ilman äidin hässäköitä.
- Okei. Ei sulla sattuis tupakkaa olemaan? Jerry kysyi hämmästyttäen minut täysin.
- Mistä lähtien sä oot polttanu? huudahdin.
- En mä oikeastaan poltakaan. Mitä nyt on tullu muutaman kerran kokeiltua, kun inttikaverit on tarjonnu, ja jotenkin tää juominen… Jerry heilautti tyhjää lasiaan ja kaadoin siihen täytettä.
- Mä voin käydä katsomassa mutsin varastoista, sanoin vastahakoisesti, mutta Jerry veti minut kainaloonsa ja sanoi:
- Anna olla. Tai katsotaan ainakin ensin tää vuodenvaihde.
- Eikä. Jos mä käyn nyt niin sä voit sitten tehdä uudenvuodenlupauksen, että lopetat tupakanpolton, sanoin ihan vakavissani, mutta Jerrystä se oli hulvattoman hauska juttu.

Keittiön kaapissa oli kolme askia tupakkaa. Otin niistä yhden sekä tikkuaskin ja palasin kiirenvilkkaa parvekkeelle Jerryn kylkeen. Hän sytytti itselleen yhden ja hetken mietittyäni minä tein samoin. Tupakointi ei tosiaan ollut koskaan houkuttanut minua, mutta jos se kerran Jerrylle maistui niin kai minäkin voisin maistaa. Vaikkakin ihmettelin edelleen, että urheilujoukoissa oppi tupakoimaan.

Tumppasin tupakkani tuskin kolmanneksen poltettuani ja vilkaisin kännykän kelloa.
- Kolmea vailla, ilmoitin Jerrylle. Olin saanut neljä viestiäkin, mutta en ehtinyt lukea niitä, kun Jerry pisti omankin tupakkansa pois ja halasi minua.
- Hyvää uutta vuotta, Henkka! hän sanoi ja suuteli minua. Minä kiersin käteni hänen niskaansa ja yritin keksiä jotain ikimuistoista sanottavaa.
- Ajattele, että vuosi sitten mä en edes tiennyt, että sä olet olemassa, henkäisin. Se ei ehkä ollut kovin ikimuistoista, mutta se seikka oli päällimmäisenä ajatuksissani eikä suostunut päästämään muita esille. Rakettien pauke kävi tiheämmäksi ja tiesin, että vuosi vaihtuisi juuri. Painoin pääni Jerryn olkapäälle ja ajattelin olevani maailman onnellisin.

Päivämäärä:   15.7.11 16:27:57

kyllä kunnon tarina voi lievittää kipua ainakin mulla :D Se vie ajatukset muualle. Tiiä sitten auttoko nyt sen tarvitsijaa..

Päivämäärä:   15.7.11 20:55:33

Oivoi, kunpa olis jo uusvuos, tahtoo käpertyä oman murun syliin samalla tavalla kun Henukin Jerryn!

Päivämäärä:   16.7.11 00:38:45

Oivoi kyllä se hetkeks autto! tekis mieli lukea lisää, mut ei makeaa mahan täydeltä :) en malta odottaa ripariviikkoa kun pääsen sen jälkeen lukemaan täältä 7 pätkää!

Lähettäjä: Fanii 
Päivämäärä:   16.7.11 04:27:14

Ihanaaa : ))))

Päivämäärä:   16.7.11 11:25:21

awww .]

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   16.7.11 14:30:48

Todellisuus tuli kylään tai oikeammin palasi kotiin ja herätti meidät. Kuulin ulko-oven kolahtavan ja sydämeni hyppäsi hurjaan laukkaan. Mielessäni ei ollut edes käynyt, että äiti ilmestyisi ennen iltapäivää ja kännykkäni kello näytti vasta kymmentä, kun kalastin sen näppeihini lattialta.
- Joku tuli? Jerry kysyi.
- Siltä kuulostaa. Himputti, mä ajattelin, että meillä ois aikaa vielä vaikka miten, ja mitä jos se paukkaa tänne? kysyin pelästyneenä. Äiti ei ollut ikinä yllättänyt minua pojan kanssa, hän ei koskaan ollut nähnyt yhtä ainoaa poikaa meidän neitsytkodossamme.
- Mennään peiton alle piiloon, Jerry ehdotti silmät tuikahtaen huvittuneesti. Harhauduin hetkeksi sivupoluille, kun käännyin lähemmäksi ja vedin peiton korviimme asti. Juuri näin olin halunnutkin tehdä. Mutta sitten kuulin taas askeleita asunnosta ja hermostuin.

- Mitä hemmettiä se tekee kotona tähän aikaan? puuskahdin yrittäen nähdä seinän läpi. Mukava ajatus oli se, että ehkä he olivat Pertin kanssa riidelleet ja kaikki oli nyt ohitse. Epämiellyttävämpää oli tajuta, että ellei äiti ollut tullut äkkiä sokeaksi, hän oli nähnyt Jerryn takin ja kengät eteisessä.
- No, ei kai se niin vakavaa ole. Sehän sentään asuu täällä, Jerry rauhoitteli ja alkoi kaivautua peiton alta.
- Mihin sä olet menossa?
- Kai mun on parempi häipyä.
- Älä vielä! huudahdin hiljaa, muistaen, että äiti oli jossain lähellä. – Ei se sua pure, ja mä voin mennä ja pistää sen lähtemään tallille.
- En mä sitä tarkottanu, Jerry naurahti. – Mä lupasin olla ajoissa kotona. Mun pitää ehtiä vielä ridata pari hevosta, ennen kuin mun pitää lähteä ajamaan takasin.

Halusin ehdottomasti estää häntä lähtemästä ja tartuin häntä kaulasta. Olin niin haaveillut rauhallisesta aamusta kahden kesken, sisältäen vähän rakastelemista ennen ylösnousua, ehkä jopa yhteistä suihkua. Aamiaista ja kotileikin jatkamista. Aioin ruveta ruinaamaan ja anelemaan, ettei hän menisi, pysäyttämään hänet vaikka raahautumalla hänen perässään polvista kiinni pitäen, mutta Jerry oli jo puoliksi pystyssä ja kumartui suutelemaan minua.
- Tää on ollu ihan huippu uusivuosi, vai mitä? hän kuiskasi hilpeästi, muistaen selvästi myös, ettemme olleet yksin.
- Paras, sanoin itku kurkussa. Minä en hitto vie kestäisi, että kaikki loppuisi näin äkkiä. – Mä kuristan sen ämmän.
- Et kai, Jerry sanoi ja kiipesi ylitseni sängynreunalle pukeutumaan.
- Koska me nähdään taas? kysyin ja sitä seurasi epämiellyttävä hiljaisuus niin, että pystyin itsekin hyvin kuulemaan, miten ruikuttavalta olin kuulostanut. Jerry veti paidan päänsä yli ja kääntyi taas minuun päin. Mitä jos hän sanoisi, ettei häntä kiinnostanut enää tavata tällaista valittajaa? Suutuin lisää, nyt itselleni. En saisi pilata tätä.

- Katotaan, miten mä saan lomia, Jerry sanoi ja antoi minulle taas suukon. Vakuutan, että en ole koskaan joutunut tekemään mitään yhtä vaikeaa kuin siinä kohden käyttäytyä asiallisesti ja aikuisesti. Luulen kuitenkin, että onnistuin aika hyvin. Ristin käteni oman niskani kiinni, etten alkaisi roikkua Jerryssä ja hymyilin kevyesti.
- Koita saada pian. Mulla oli kivaa, sanoin. Ajattelin, että se viestittäisi tarpeeksi kiinnostusta, muttei olisi pateettisen päällekäyvä. – Haluatko sä aamiaista?
- Mitä sun äiti siihen sanoo?
- Mä en osaa arvata. Se ei ole koskaan nähnyt, että mulla olisi joku poika täällä.
- Älä huijaa? Ei ikinä?
- Ei ikinä, vakuutin.
- No sitten taitaa olla parasta, että mä hipsin ihan vaan huomaamattomasti pois.

Minustakin se oli parasta. Jostain syystä ajatus siitä, että äiti näkisi Jerryn, oli erityisen vastenmielinen ja nousin itsekin.
- Odota. Mä tulen harhauttamaan sen, sanoin ja hapuilin lattialta muutaman vaatekappaleen. Stringit ja toppi saisivat riittää synnyttäjäni kohtaamiseen.
- Sä näytät niin hyvältä mustassa, Jerry henkäisi ja minusta näytti kuin hänen silmänsä olisivat yhtäkkiä muuttuneet tummemman sinisiksi. Miten se hivelikään! Melkein unohdin, että kaikki oli pilalla, kun hän kiskaisi minua lähemmäksi, polviensa väliin, ja painoi kasvonsa vasten vatsaani.
- Älä tee noin tai mä räjähdän, sanoin ja pörrötin hänen hiuksiaan.
- Miten niin?
- Siten niin, että mua vítuttaa jo ilmankin tarpeeksi, kun tää loppu näin lyhyeen. Sä et nyt helpota sitä asiaa ollenkaan.
- Ai. Anteeksi, Jerry sanoi ilman aikomustakaan hellittää otettaan. Mutta hellitti hän sitten kuitenkin ja puki sukat. Hänen kassinsa oli sängynpäädyssä lattialla ja hän nousi ja otti sen. – Jos mä sitten menen.
- Odota viis sekuntia, sanoin. Olin pitänyt korvani auki ja uskoin äidin olevan edelleen omassa huoneessaan, tai mahdollisesti kylpyhuoneessa, mutta sitä en uskonut, sillä sieltä olisi kai kuulunut jonkinlaista lorinaa. Mitä kylppärissä muuta voisi tehdä kuin lorisuttaa?
- Selvä, Jerry sanoi ja avasin varovaisesti oven.

Äiti oli huoneessaan ja jo hajusta arvasin, että hän putsasi kynsilakkoja. Hän käytti lakkaa harvoin ja sai sen yleensä lohkeilemaan puolessa vuorokaudessa niin, että hänen oli pakko putsata se pois heti seuraavana päivänä ja sitten meni taas pari kuukautta, ennen kuin hän kokeili taas. Olin iloinen, että hänellä oli jokin homma kesken, niin ettei hän ainakaan ihan heti törmäisi eteiseen.
- Heittikö Pertsa sut ulos vai mitä hittoa sä teet täällä tähän aikaan? kysyin tarkistettuani sivusilmällä, että Jerry hiipi takanani eteiseen. Äiti pompahti tuolillaan, hän ei selvästikään ollut kuullut minua.
- Hui sua! Mitä sä hiippailet?
- Ja mitä sä teet täällä? toistin.
- Mä asun täällä. Ja ei, Pertti ei heittäny mua ulos. Oliko sulla hyvä ilta? äiti kysyi kiertäen puhdistusainepullon korkin kiinni ja nousten seisomaan. Kuulin ulko-oven hiljaisen naksahduksen, joten minun ei tarvinnut taklata häntä.
- Oli tähän asti, tuhahdin.
- Onko sulla mulle jotain kerrottavaa?
- Ei todellakaan, sanoin ja käännyin palatakseni omaan huoneeseeni. Tai ensin vessaan. Tajusin, että Jerry-parka oli joutunut poistumaan ilman tilaisuutta käydä edes kevennyksellä ja suutuin äidille vielä pikkuisen lisää.

Vähän myöhemmin löysin äidin oman huoneeni oviaukosta.
- Mikset sä pyytänyt sitä aamukahville? hän tiedusteli.
- Ketä niin?
- Sitä, jonka kengät on tässä ihan hetki sitten kadonneet eteisestä.
- Siksen kun sä tulit pilaamaan kaiken! huusin, sillä nyt kärsivällisyyteni ei tarvinnut enää venyä.
- Mutta enhän mä mitään pilannut. Mä olisin niin mielelläni tavannut sun poikaystäväsi.
- Ei mulla ole poikaystävää, sanoin ja tunkeuduin hänen ohitseen.
- Mutta…

Suljin oven päin hänen naamaansa ja henkäisin syvään. Jos joskus miettisin elämääni taaksepäin, nämä minuutit pitäisi muistaa, ennen kuin sanoisin, etten hetkeäkään vaihtaisi pois. Tietysti Jerryn viimeinen halaus oli ihana, mutta ei se, miksi olin saanut sen, ja taas minua alkoi itkettää, kun ajattelin, miten hirveän epäoikeudenmukaisesti kaikki oli päättynyt. Ilman äitiä nukkuisimme vielä, tai ehkä olisimme heräilemässä. Varmasti Jerry olisi vielä täällä, eikä hänen olisi tarvinnut luikkia pois kuin varas.
- Lakkaa paiskomasta ovia päin mun naamaa! äiti sanoi ja astui sisään. Nyt hän oli vihainen, hänellä oli tapana kimmastua, kun tein niin tai katkaisin puhelun kesken lauseen, kun hän oli paasaamassa jotain. Minua ei kiinnostanut pätkääkään. Menin sänkyyn ja kiskoin peiton pään iyli. Kun muistin, että Jerry oli ehdottanut juuri sitä, en voinut enää pidättää kyyneleitä vaan ne valuivat suolaisina pitkin kasvojani.

Päivämäärä:   16.7.11 15:49:58

Voi Henua, tollasessa tilanteessa mä todennäkösesti käyttäytyisin ihan yhtä hölmösti... Mua jotenki ottaa pattiin toi Henun äiti, johtuen siitä, että se jollain tapaa muistuttaa liikaa mun omaani...

Päivämäärä:   16.7.11 20:05:16

äidit.....................................

jadghoo bliish/ mun ja mun kamun kieli:DD

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   16.7.11 20:55:29

mulla ärsyttää ku en ymmärrä Jerryä! Jatkoa!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   17.7.11 18:28:58

60. Abina
Äiti yritti parin seuraavan päivän ajan hellävaroin houkutella minulta lisätietoja yövieraastani, mutta minä olin edelleen niin suutuksissani, etten oikeastaan halunnut edes puhua hänen kanssaan. Kun hän vänkäsi, sanoin laittaneeni nettiin ilmoituksen rahakkaan seuran toivossa, koska hän oli niin pihi. Mintun mielestä olin häijy ja ilmiselvästi olin äidinkin mielestä mennyt liian pitkälle, sillä hänkään ei leppynyt lähipäivinä vaan alkoi viileäksi ja lyhytsanaiseksi. Se oli niin ennenkuulumatonta, että yritin miettiä asiaa puolueettomasti ja olinhan minä tainnut olla aika lapsellinen. Toisaalta niin oli äitikin, kun viitsi jatkaa vihanpitoa. Minä en ainakaan aikonut ottaa ensimmäistä askelta.

Kaikkiaan vuoden alkua ei paljon viitsinyt kehua. Ihan alku oli ollut loistava, siis niin kauan, kun meitä oli ollut vain Jerry ja minä, mutta seuraavat viikot olivat ikäviä. Äiti ja minä puhuimme melkein vain välttämättömimmän, eli siitä, kumpi kävisi tallilla ja miten Tenttu voi ja huomasin yhteisten tallireissujen loppuneen kokonaan.
- Mä olen näköjään kasvanut ulos lastenistuimesta, huomautin yhtenä iltana, kun oli ollut minun vuoroni ja oli satanut kaaosmaisesti lunta. Busseja oli jäänyt välistä ja olin melkein palelluttanut varpaani yrittäessäni päästä tallilta kotiin hyppäämällä ensimmäiseen ohi ajavaan bussiin, joka meni ihan väärään paikkaan. Parempi kuitenkin saada istua lämpimässä vaikka vain vähän aikaa kuin jäätyä pystyyn, olin ajatellut.
- Mitä? kysyi äiti, ihan kuin hän ei olisi alkuunkaan kuunnellut minua.
- Sitä että miksi mä en enää koskaan saa kyytiä minnekään? rähähdin. – Mä olen umpijäässä ja siellä sataa jalkarättejä, ellet oo sattunu huomaamaan.
- Jaa. Joo. Ajokortti ois varmaan kiva asia, äiti sanoi ja jatkoi sitä, mitä hän oli tekemässä. – Siivoa hei sun huone.
- Mä olen liian jäässä tehdäkseni mitään. Sitä paitsi se on ihan kelvollinen.
- Se on sikolätti etkä sä saa euroakaan, ennen kuin se on esiintymiskunnossa.
- Kelle sen muka tarvii esiintyä, senkin kiristäjä?
- Mä pyysin yhden asuntovälittään käymään, se tulee perjantai-iltana.

Nielaisin järkytyksestä.
- Mun huonetta ei esitellä asuntovälittäjille, sanoin kuivin huulin.
- Mä satun omistamaan sun huoneen.
En mitenkään keksinyt, mitä olisin voinut siihen sanoa ja totuus oli, etten olisi saanut mitään sanotuksikaan. Kurkkuani kuristi liikaa ja katsoin äitiä kauhuissani niin, että hän heltyi.
- Älä nyt pelästy. Mä haluan vaan arvion. Monta arviota. Kartottaa tilanteen. Ei tämmösiä asioita päätetä viikossa tai parissa.

Minä käännyin kuitenkin pois. Oliko tuo nyt jokin lohdutus olevinaan? Mitä väliä sillä oli, tapahtuiko kaikki kahdessa viikossa vai kahdessa kuukaudessa, jos kuitenkin oli tapahtumassa?
- Katsokin sitten, että saat tästä sen verran, että mulle irtoo joku kiva yksiö keskustasta, heitin olkani yli, vaikka ajatus omillani asumisestakin oli pelottava. Tunsin yksinäisyyttä jo ajatellessani sitä. Vaikka tietysti Jerry pääsisi pian pois ja vaikka tiesin hänen jo suunnittelevan innokkaasti kesän kisakautta, mikä pitäisi hänet enimmäkseen Mustaojalla, olisi oma pikku kolo kiva. Ainakin hän voisi viipyä luonani niin kauan kuin halusimme, eikä kukaan tulisi häiritsemään.

Äiti naurahti ääneen ja katsoin häntä paheksuvasti. Minä en nähnyt aihetta huvittumiselle.
- Ethän sä nyt tosissasi kuvittele tommosia? hän kysyi huomatessaan ilmeeni. – Tiedätkö sä mitä yksiöt maksaa, etenkin keskustassa? Siihen uppoaisi ainakin puolet tän asunnon hinnasta.
- Ihan reilua, totesin.
- Ja millä sä maksaisit vastikkeet ja sähköt ja ruoan ja kaiken? Mulla ei kuule todellakaan ole varaa ylläpitää sua jossain kaupunkiyksiössä.
- Mun täytyy kai sitten mennä töihin, sanoin kevyesti.
- Sulla on koulu kesken.
- Ja ilmeisesti sun puolesta saa jäädäkin kesken, jos sä aiot muuttaa jonnekin jumalan selän taakse ja oletat munkin muuttavan.
- Älä jaksa, äiti puuskahti. – Julkinen liikenne on olemassa ja se toimii tässä maassa aika hyvin. Eihän sulla kuitenkaan ole jäljellä kuin muutama kuukausi.

Luulen, että äiti yritti totuttaa minua ajatukseen muuttamisesta puhumalla siitä – silloin kun puhui minulle - kuin se olisi sovittu, itsestään selvä ja odottamisen arvoinen tapahtuma, mutta hän ei tainnut tuntea minua kovin hyvin. Tähän asiaan en aikonut tottua ja paiskoin surutta roskikseen kaikki sinne tänne jätetyt printit, joissa oli milloin minkäkin näköinen röttelö. Yhteistä niille kaikille oli, että ne olivat kaukana ja saatoin olla vain laihasti iloinen siitä, että näköjään he edelleen etsivät. Ehkä he eivät ikinä löytäisikään sopivaa?

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   17.7.11 19:32:18

JÄRKYTYIN! Mä siis luen just nyt Minä, Miila-tarinaa ja siinä kerrottiin et Jinnan nimi on oikeesti Minna :o

LähettäjäLuna$i 
Päivämäärä:   17.7.11 19:51:49

vielä yksi pätkä? (:

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   17.7.11 20:45:22

joo vielä yks? musta on kyllä vähän hassua et Henun äiti kuvittelee et Henu muuttaa automaattisesti sen kans jonnekki maalle vaikka se on jo täysikänen.. Vaikka se elättääki Henun, mut silti .

Lähettäjä: Polli 
Päivämäärä:   17.7.11 21:14:24

Mun mielestä toi Henriikkan äiti on ihan järkevä, Henriikka on vain lapsellisuuden perikuva. Paitsi että sen äiti on kyllä lelliny sen pilalle, joten nyt sen on tosi vaikea saaha Henua aikuistumaan. :P Ja muutenkin ärsyttää kuinka lapsellinen toi on, mutta se saa mut lukemaan tätä vielä enemmän :D mietin aina että mitäköhän se henriikka nyt on keksiny :P

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   17.7.11 21:29:42

mulla ei kyllä yhtään ärsytä Henu, jotenki vaan samaistun siihen ja voisin kuvitella olevani ihan yhtä paha jos en pahempiki tossa tilanteessa :DD

Päivämäärä:   17.7.11 21:41:09

Mä samaistun aika paljon Henuun, siks mä siitä varmaan oonkin alkanut tykkäämään :D. Mutta jatkoa?

Päivämäärä:   17.7.11 21:43:32

Täällä taas kiusananne! :D Huh, oli hiton rankka viikko, mutta sitäkin hyödyllisempi.

Kivoja pätkiä oli luettavana. Jerry on hauska. Henriikka puolestaan aivan yhtä ärsyttävä kuin viikko sitten ;)

Vielä yksi pätkä tälle illalle? :))

Päivämäärä:   17.7.11 22:30:49

Jos oisin tossa tilanteessa missä Henu on nyt niin en kestäis.. Oisin mielettömän vihanen mun vanhemmille, jos ne tois mun nenän eteen tilanteen, josta ei oo voinu puhua ja kysyy kunnolla mun mielipidettä. Muutto on kuitenkin aika iso juttu. Toisaalta ymmärtäisin niitä.. Ei lapsi voi olla se joka määrää.

Mua on muuten pidemmän aikaa mietityttänyt, että miks Henun äiti antaa niin paljon rahaa? Kokoajan ja joka välissä lentelee lappusia.. En ees kehtais kysyy rahaa mun vanhemmilta eikä onneks tarvii :D Sitä vaan, että onko tuo oikeesti todellisuutta vai liioteltuu?

Ja minkä ikänen Sennnu mahdat olla? Jos saa udella :P

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   17.7.11 22:43:49

Kivoja kommentteja! Mä luulen, että Henun mutsi jakelee sille rahaa, koska se on kumminkin aika paljon töissä ja poissa - ja mistäpä muualtakaan penikkaparka sitä saisi?
PV, kyllä mä olen ihan aikuinen, sikäli kun oon seurannu täällä galluppeja niin TT:n vanhin :P
Pikkupätkä vielä.
-------------
Jerry ei viettänyt seuraavaa iltalomaansa minun kanssani, vaan kertoi lähtevänsä Liskon ja Nikon kanssa ulos. Toivoin, että olisimme virallisesti olleet yhdessä, jotta olisin voinut kysyä, eikö hän muka rakastanut minua ollenkaan, nyt minun piti vain esittää, että olin ihan okei ja ettei se haitannut minua suuremmin.
- Täytyyhän sun viettää aikaa kavereiden kanssakin, sanoin, enkä yllätyksekseni kuulostanut juuri ollenkaan happamalta.
- Niin nekin väittää, Jerry naurahti.
- Saanko mä palasen sun seuraavasta lomasta?
- Varmaankin. Se on varmaan jo seuraavana viikonloppuna. Sä voisit tulla vaikka meille?

Mielialani parani paljon. Vaikka emme edelleenkään olleet puhuneet seurustelemisesta, tässä alkoi olla piirteitä siitä. Meni kuitenkin peräti kolme viikkoa lisää, ennen kuin tapasimme taas. Jerry oli kyllä ollut vapaalla, mutta hän oli mennyt Hankoon, sillä hänen isoäitinsä oli sairastunut, enkä voinut marista mummopahan vuoksi, vaikka minusta eukko olisi voinut pysyä terveenä tai sitten kupsahtaa kerralla. Oltiin siis jo helmikuussa, kun liftasin lauantai-aamuna aikaisin Mintun kyytiin. Penkkareihin oli vain viikko ja niistä alkavan hiihtoloman Minttu aikoi luonnollisesti suhata kodin ja Mustaojan väliä. Arka tyttö, joka syksyllä oli tehnyt siellä tallia, oli vaihtunut topakampaan nuoreen naiseen, jolla oli kouluikäisiä lapsia ja joka oli ikionnellinen hiihtolomasta.
- Kai kaksosillakin ois ollu hiihtolomaa niin, että ne ois voinu hoitaa tallin? kysyin.
- On tietysti, mutta mä haluan.
- Sä olet hullu, kuittasin ja vaihdoin puheenaiheen siihen, mitä ja miten paljon penkkariajelulle pitäisi pukea päälle, puhumattakaan siitä, mitä ottaa mukaan penkkariristeilylle sen jälkeen.

Se viikonloppu oli melkein kuin seurustelua ja Mintun mielestä se oli ihan sitä itseään, sen verran hän kiusoitteli minua, kun vasta sunnuntaina lähdin hänen kyydissään takaisin kotiin. Annoin hänen vihjailla ja hymyilin vain tyytyväisenä ja salaperäisenä. Olin hyvin onnellinen. Jerry ja minä olimme nukkuneet samassa sängyssä eikä kukaan ollut tullut häiritsemään meitä. Olimme ajaneet lauantai-iltana Liskolle tuijottamaan telkkaria, joten sisaretkaan eivät olleet ehtineet pahemmin käydä hermoilleni.

Olin yrittänyt esittää Jerrylle, että hän voisi anoa lomaa, ostaa lipun ja tulla kanssani laivalle, mutta hän oli kieltäytynyt ehdottomasti.
- Sinne on ikäraja tai huoltajapakko, hän oli huomauttanut, ja sehän oli ihan totta. Me olimme sumplineet asian hommaamalla mukaan muutaman vapaamielisen valvojan. Kemian nuori opettaja oli iloluontoinen heppu, joka oli valmis kaitsijaksi, samoin äidinkielen opettaja, joka puolestaan oli vanha happo. Muutamien vanhemmat olivat myös lähdössä.
- Sulta ei varmaan kysytä papereita, jos sä tuut sotilaspuvussa, esitin.
- No sitten mä en ainakaan pääse. Ne luulee, että mä rupean sotilaskarkuriksi.
- Karkaat keskelle Suomenlahtea ja huomenna takaisin? kysyin, mutta oikeastaan minua ei ihan hirveästi haitannut. Abiristeily oli kuitenkin ainutkertainen juttu, jota oli odotettu lukion alusta asti. Tietysti tavallaan juhlisin mieluummin Jerryn kuin koulukavereideni kanssa, mutta mitä ihmettä he kaikki sanoisivat, jos raahaisin sinne komean, tuntemattoman pojan? Tytöt kävisivät hänen kimppuunsa ja saisin koko yön potkia heitä kauemmas. Sitä paitsi minulla ei ollut omaa hyttiä vaan yhteinen Mintun ja kahden muun tytön kanssa. Liian monta huonosti liikkuvaa osaa.

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   17.7.11 23:01:22

Sennnu; muistaakseni jäät kuiteskin minua nuoremmaksi ;)

Mutta siis, oli mukava palata työreissulta kotio kun oli paljon hyviä pätkiä luettavana :D
Itse olen jossain vaiheessa järkeillyt Henun äidin syytävän rahaa sen takia tytölle, jotta voisi korvata sillä poissaolojaan ja sitä, että Henulla ei ole isää. Näin sen joskus itse järkeilin :)
Samaan aikaan säälittää ja ärsyttää Henun kiukuttelu, mutta toisaalta ymmärtää että ei kaupunkilaistyttö halua maalle muuttaa :D

Yhden virheen huomasin: Menin sänkyyn ja kiskoin peiton pään iyli.

Päivämäärä:   18.7.11 14:48:50

En oo ollu täällä tarinatuokio puolella niin pitkään, että kenenkään ikiä tietäisin. Tulin tänne tässä alku kesästä. Eikä tuolla iällä oo väliä, kun hyvää tekstiä tulee. Aikuiseks mä sut ajattelinkin. Toisaalta ois ihan uteliaisuuttani kiva tietää millä kympillä ikäsi liikkuu.. :D

Tulkitsin juuri näin tuon rahan antamisen, mutta ihmettelen sitä, että annetaanko ihmisille oikeassa elämässä noin paljon ja jatkuvasti rahaa?

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   18.7.11 16:29:45

Muisto, mä teen tota Jatkuvasti, ihme, ettei oo joka toiseen kappaleeseen jäänyt.
PV, tiedän mä ainakin yhden tapauksen :D
----------------
Viikolla minulla oli ruotsin kuuntelu, muttei paljon muuta, mikä oli mukavaa. Inhosin ruotsia, mutten niin paljon kuin reaaliaineita. Loppuviikolla oli periaatteessa koulua, mutta siellä oli sellainen karnevaalitunnelma, ettei se paljon haitannut ja sitten tuli penkkaripäivä. Talvi oli lopultakin tullut ja oli reippaasti pakkasta, mikä oli saanut äidin puolihölmöksi. Hän oli varma, että jäätyisin kuoliaaksi auton lavalla. Minä olin kuitenkin lainannut Mustaojalta pilkkihaalarin, jossa uskoin tarkenevani. En näköjään päässyt eroon tavasta lainata Jerryn äidin vermeitä: se oli hänen vanha tallihaalarinsa ja haisi hevoselle niin, että jouduin pesemään sen, ennen kuin saatoin harkitakaan sen viemistä kouluun.

Kuorma-autoilla ajelu ympäri kaupunkia vuoden kylmimpään aikaan oli minusta alunperinkin hölmö idea ja vielä hölmömmältä se alkoi tuntua, kun värjöttelimme ikuisuuden viimaisessa Kaivopuiston rannassa odottamassa liikkeelle lähtöä. Olin äärettömän iloinen karvalakistani ja taskumatistani, mutta toivoin, etten olisi luottanut yksin Jessin haalariin. Se olisi kaivannut untuvatakkia tai turkkia seurakseen.
- Mä en lämpene ikinä, raakuin Mintulle, kun olimme palanneet koululle. Olin kiljunut lämpimikseni ja äänenikin oli kadonnut.
- Meet kuumaan suihkuun ja katot, että sulla on kaikki tarvittava pakattuna. Tässä ei ole paljon aikaa hukattavana, Minttu sanoi ankarasti ja niinhän minun piti tietysti tehdä.

Kuuma suihku auttoi kaikkeen ja kun jätin hiukset pesemättä, olin juuri sopivasti valmis, kun Minttu tuli hakemaan minua. Hän oli väittänyt, etten kuitenkaan saisi itseäni ajoissa oikeaan satamaan ilman häntä. Naikkonen oli tainnut unohtaa, että olin selvinnyt hommasta kesälläkin.
- Sä pidät mua pikkukakarana, huomautin, kun käännyin vielä eteisestä hakemaan yhden konjakkipullon äidin kaapista.
- Sä käyttäydyt kuin pikkukakara. Miten sä aiot saada ton laivaan?
- Mä keksin jotain ja ellen keksi niin eipä ne voi pahempaa kuin ottaa sen pois.

Terminaali velloi abiturientteja ja meteli oli korvia huumaava. Minusta tuntui mahdottomalta löytää sieltä ketään tuttua, mutta pakkohan meidän oli yrittää tai emme saisi lippuja.
- Lähdetään kiertämään vastapäivään, Minttu ehdotti huokaisten ja koska en parempaakaan keksinyt, tartuin häntä käsipuolesta etten kadottaisi häntäkin. Puhelinta oli tässä mekkalassa ihan turha edes yrittää käyttää. Onneksi meidän koulussa oli Rusanen, joka oli noin kaksi metriä pitkä. Hänet me bongasimme ensin ja saman tien suuren osan muitakin mukaan lukien äikän Katrin, jolla oli meidän matkalippumme. Hänellä oli ryppyinen lista, josta hän veti yli nimemme huokaisten autuaasti.
- Te olette luojan kiitos viimeiset mun porukasta.
- Ai Anna ja Vaulakin on jo tullu? Minttu varmisti.
- Joo, ne lähti kai jo yrittämään laivaan.
- Sitten me mennään kanssa, ettei ne ehdi varata parhaita sänkyjä! Minttu sanoi ja lähti kiskomaan minua tungoksen läpi.
- Mitkä on muka parhaat sängyt? huohotin puristaen avainkorttiani.
- En mä tiedä. Mitkä?
- Ja odota, mun tarvii tehdä jotain sille pullolle!
- Hitto sun kanssas, Minttu puuskahti, mutta pysähtyi niin, että sain pengottua litteän muovipullon repustani. Tungin sen farkkujeni sisään ja toivoin, ettei meille sentään tehtäisi ruumiintarkastuksia.

Meille ei tehty mitään, siis Mintulle ja minulle. Saatoimme purjehtia sisään laivaan ihan kaikessa rauhassa ja pieni jännitys purkautui minusta kikatuksena. Eihän se nyt olisi maailmanloppu ollut, vaikka pulloni olisi löydetty ja otettu pois, mutta noloa se olisi ollut. Siellä se painoi koko ajan kipeämmin mahaani ja olin ikionnellinen, kun löysimme oikean hytin. Anna ja Vaula olivat näköjään ihan hetki sitten itsekin löytäneet sinne, sillä he olivat vasta riisumassa takkejaan. Minä aloitin avaamalla housunnapin.
- Jos sä aiot ruveta strippaamaan niin laita ovi kiinni, Anna neuvoi. Hän ja Vaula eivät olleet sydänystäviämme, mutta hekin olivat joskus aikoinaan ratsastaneet, joten meillä oli jonkinlainen yhteinen menneisyys. Lisäksi he eivät olleet ääripissiksiä, mutta eivät mitään nyhveröitäkään, joten niiltäkin osin asia oli kunnossa. Iitu, joka oli taas päättänyt suvaita minua, oli kysynyt, lähtisinkö jakamaan hytin hänen kanssaan, mutta siihen en olisi ruvennut, vaikka se olisi ollut viimeinen vapaa peti koko laivalla.

Mainittu henkilö kurkisti ovesta sisään juuri, kun häntä ajattelin.
- Ai te ootte tässä. Me ollaan tossa seuraavassa, hän sanoi ystävällisesti.
- Kiva, sanoin ihan yhtä ystävällisesti. Aikuisuus ei ollut ollenkaan haitaksi, ajattelin.
- Lähdetään syömään, Vaula ehdotti.
- Syömäänkö me tänne tultiin? kysyin nenäkkäästi.
- No se kuuluu hintaan ja mä en ainakaan ehtinyt syödä kotona. Mä en jaksa juhlia koko iltaa ilman ruokaa.

Minun oli pakko olla samaa mieltä, mutta Anna sanoi haluavansa vaihtaa ensin bilekuteisiin, joten suljimme hytin oven. Minä olin punniskellut kotona mihin pukeutua, mutta katsonut parhaaksi uhmata talvisäätä mieluummin farkuissa kuin minihameessa, ja niin olivat kaikki muutkin näkemäni tytöt tehneet. Tai niistä ei tietenkään voinut olla varma, jotka olivat tulleet haalareissa. Ehkä ne olivat samalla bileasu? Meidänkoululaiset eivät sellaisissa esiintyisi siitä päätellen, mitä ennen lähtöä olin kuullut. Pikkumekoista ja korkkareista siellä kaikki vaan olivat puhuneet.

Koska tässä selvästi menisi jonkin aikaa, hain vessasta muovimukeja ja tarjoilin toisillekin juomaa pullostani samalla, kun vaihdoimme vaatteita. Se oli niin saaterin pahaa, että jouduin pitämään nenästäni kiinni, että sain nieltyä, mutta ensimmäinen kulaus onneksi turrutti sen verran, että toinen oli helpompi. Minä olin pakannut mukaan serkuilta joululahjaksi saamani mustan mekon, jossa oli strassiolkaimet ja joka leveni heti rintojen alta hörhelöisiksi laskoksiksi ja ulottui vain puoleen reiteen. Minulla oli toinenkin mekko siltä varalta, että se olisi minusta liian paljastava, mutta Anna ja Vaula kaivoivat esiin vielä lorttomaisemmat kuteet, ja he sentään olivat kilttejä tyttöjä, joten lakkasin huolehtimasta ja avasin hiukseni.
- Ihana kaapu! Vaula henkäisi ja hypisteli helmojani, joten palautin kohteliaisuuden kaksinkertaisena ja kaadoin lisää juomaa kaikille, jotka halusivat.
- Mulla ei oikeastaan enää olekaan kovin nälkä, sanoi Anna, jonka posket olivat jo alkaneet hehkua. Hän oli onnistunut salakuljettamaan laivalle sixpäkin siideriä, josta myös olimme jo tuhonneet parhaan osan.
- Me mennään nyt syömään ja sillä hyvä, ilmoitti Minttu, joka tapansa mukaan oli järjen ääni seurueessa, tosin epäilin, ettei hänkään olisi tänään kovin kovaääninen.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   18.7.11 17:40:44

huippua, abiristeily!! esiintyyks Henun risteilyllä mitään bändiä? Meilloli talvella Fintelligens :D

Päivämäärä:   18.7.11 17:47:04

Oli fiksu idea tulla lukemaan ennen siivoamista :D. Voi hyvillä mielin nyt pitää kiirettä sitte, että ehtii tiskata, imuroida ja käydä kaupassa ennen ko se yks palaa bändireeneistä...

Huh, 1 tarha valmiina, toinen vaatii portin uudistusta ja sähkölankavahvistusta! Sit mun ponit voi muuttaa :)

Ää, mäkin tahdon laivalle! Sais toi ukko uusia passinsa, ni vois lähtee Tallinnan-risteilylle, tai jos se ei sitä jaksa, ni sit täytynee houkutella se lähtemään Mini-risteilylle Turusta :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   18.7.11 19:21:27

Mihin sun ponit nyt muuttaa?
Eipä tuolla tainnu olla mitään bändiä, ainakaan noi ei huomannu :D

Päivämäärä:   18.7.11 19:25:31

Muuttavat Kirkkonummelta vähän enemmän ihmistenilmoille. Eli siis Tuusulaan. Se on likempänä ja noin. Itsehoitopaikoille pääsevät (eli siis maksan tasan tarkkaan vaan kuivikkeista ja rehuista). Osasyynä tuo lähemmäs ponien saaminen, osasyy sitten henk.koht. syitä liittyen talliporukan kemioihin...

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   18.7.11 20:30:07

Kappas vaan, missä siellä on itsehoitomahdollisuuksia?

LähettäjäLuna$i 
Päivämäärä:   18.7.11 21:55:53

Sennu saiskos vielä yhen pätkän ennenku nukkumaan menen? aamulla viideltä ylös \,,/

Päivämäärä:   19.7.11 00:30:44

Kaverin pihassa, ite sille ehdotin moista. Tosin ei se siihen muita vieraita ota.

Päivämäärä:   19.7.11 08:00:08

Mäkään en kyllä muista huomioineeni mitään bändiä. Mä huomioin vaan Smirnoff-ämpärit .D

Lähettäjä: Ramona 
Päivämäärä:   19.7.11 16:26:05

Onpas hiljaista.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   19.7.11 16:36:55

61. Armotonta menoa
En ollut koskaan ollut hurjemmissa pirskeissä kuin siellä laivalla. Tietysti vajaaseen vuoteen täysi-ikäisyyttä ei paljon mahtunutkaan, mutta meno siellä oli ihan tajutonta. Paikalla oli noin kaksituhatta ikäistäni nuorta, joista kolme neljäsosaa oli tullut paikalle pääaikomuksenaan joko juoda aivonsa pellolle tai vaihtoehtoisesti naidakseen ne pellolle. Mukaan tulleet valvojat – joita olisi pitänyt olla noin sata – istuivat baareissa tai loistivat poissaolollaan ja mitäpä he olisivat voineet tehdäkään? Me olimme kaikki kahdeksantoista täyttäneitä, juomia sai ostaa niin paljon kuin kukkaro kesti ja kyllä niitä ostettiinkin. Voi olla, että ilman Minttua olisin itsekin tehnyt jotain hölmöä, sillä hytissä juodut mukilliset ja ruoan kanssa juomamme valkkari oli hujahtanut kummasti päähän, mutta Minttu ei hylännyt minua. Aina häneen katsoessani muistin, että me kaksi olimme fiksumpia ja järkevämpiä kuin kaikki nämä muut ja että Jerry ja Viltsu olivat olemassa ja odottivat meitä maissa.

Niinpä me tanssimme kuin pölypallerot kevätauringossa alkaen siitä hetkestä, kun olimme saaneet raivattua tiemme tanssilattialle ja jatkoimme välittämättä siitä, että kadotimme Annan ja Vaulan ja saimme rakkoja korkokengistä. Minun piti käydä riisumassa sukkahousut jo ensimmäisen setin jälkeen, sillä kengät olivat hanganneet ne kantapäistä rikki ja sääreni olivat muuttuneet raidallisiksi silmäpaoista. Minttu oli ollut fiksumpi ja laittanut jalkaansa leggarit, mutta hän oli ollut myös niin fiksu, että oli pakannut käsilaukkuunsa laastaria, josta riitti minullekin. Jano oli alati vieraanamme, mutta juomaa onneksi sai baarista. Jossain vaiheessa naistenhuone alkoi olla niin täynnä, että sinne jonottaminen oli järjetöntä ja lähdimme käymään hytin yksityisvessassa. Sillä reissulla selvisi, mitä tekivät ne abit, jotka eivät tanssineet. Hyteissä oli bileitä, jotka olivat levittäytyneet käytäville asti. Siellä oksenneltiin ja nuokuttiin sammumispisteessä tai sen jo ohittaneena ja yhdessä tapauksessa oltiin niin lähellä harrastaa känniseksiä, että minun piti katsoa toisaalle, koska nolostuin. Iitu näkyi pitävän hovia omassa hytissään. Hänellä oli siellä ainakin kolme tuntematonta jätkää, joten katsoin taas toiseen suuntaan, sillä en halunnut miettiä loppuiltaa, mitä hän aikoi niiden kaikkien kanssa touhuta.

Sellaisena se eteni, se ilta. Liikunnallisissa merkeissä, olisin voinut sanoa, ja varmaan äidille sanoisinkin, jos tulisi puheeksi. Yhtäkkiä kesken hauskanpidon tulin suunnattoman murheelliseksi ja elehdin Mintulle, että menisin ulos ravintolasta. Hän seurasi minua käytävään, joka sekin oli täynnä väkeä, samoin kuin baarit sen varrella, mutta löysin takapuoleni mentävän kolon ikkunasyvennyksestä ja hyvin siihen sopi Minttukin.
- Loppuko sulta kunto? hän ilakoi ja minä tuhahdin.
- Ei ikinä!
- Okei, Minttu kuittasi ja alkoi tutkia kantapäitään. Minä en uskaltanut vilkaistakaan omiani.
- Mulle tuli vaan mutsi mieleen, kerroin, sillä minulla oli kova tarve avautua.
- Hölmö, ei tänne olla mutseja tultu muistelemaan.
- Niin, mä tiedän, mutta mitä mä teen, jos ja kun se päättää muuttaa?
- Mun nähdäkseni sulla on kaks vaihtoehtoa. Muutat mukana tai sitten et.
- Sä oot niin hiton lohduttava tänään!
- Jos mun porukat haluaisi muuttaa maalle niin arvaa pakkaisinko mä jo. Ja toisella kädellä mä selaisin myytäviä hevosia.
- Mulla on jo hevonen, muistutin kuivasti. – Etkä säkään haluaisi asua missään käpykylässä, jos sä kävisit koulua Hesassa, vaikka sulla ajokortti onkin. Mutta mä sanon mutsille, että muuttaa Ypäjälle ja adoptoi sut virallisesti niin ootte ainakin te kaksi onnellisia.
- Ei paskempi idea, Minttu nauroi kieltäytyen ymmärtämästä tuskaani. – Mutta en mä aio mennä Ypäjälle. Mä menen eläinlääketieteelliseen.
- Haista.

Harkitsin jättää hänet siihen ja häipyä ihmismereen niin, että emme enää löytäisi toisiamme koko iltana, tai yönä paremminkin, mutta silloin Minttu taputti minua polvelle.
- Älä murjota. Vuokrataan yhdessä kämppä. Siis jos saadaan lottovoitto, että meillä on varaa siihen.
En ollut ikinä tullut ajatelleeksi moista mahdollisuutta ja tässä mielen- ja humalatilassa se kolahti kuin sähikäinen otsaan uudenvuodenaattona. Tietenkään en halunnut asua Mintun kanssa vaan Jerryn ja asiassa oli muutama muukin mutta kuin vain raha. Kuten se, että tulisin hulluksi Mintun kanssa, jos hän jatkaisi tuota yltiöahkeraa linjaa kuin tähän asti ja haluaisi joka viikonloppuilta mennä nukkumaan viimeistään kymmeneltä. Mutta ellei miettinyt pikkuasioita, idea oli mainio.
- Kiinni veti! ilmoitin ja hypähdin pystyyn. – Nyt voidaan jatkaa biletystä.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   19.7.11 18:11:03

no kaipa se olennainen asia abiristeilyllä on ihan joku muu ku bändit :D

Päivämäärä:   19.7.11 19:00:39

Mä voin vain kuvitella, mitä Mintun ja Henun yhteisasumisesta tulis...

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   19.7.11 19:16:22

Mä tein jo uuden.

Päivämäärä:   19.7.11 22:11:56

"tanssimme kuin pölypallerot kevätauringossa" ihanasti sanottu!! :D

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.