Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äidin tyttö 5

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   5.4.11 18:00:45

Edellinen.

Re: Äidin tyttö 5

Lähettäjä: empppu 
Päivämäärä:   5.4.11 19:44:01

blaaah :O just ko ois tullu jotai toimintaa ni sitte tuli toi tulipalo ;ss perkelé!
mut joooo, hyyvä pätkä muuten (::

Lähettäjä: berry&me 
Päivämäärä:   5.4.11 20:43:04

>_< Ei jerry halua muuta kun sitä itteään jossei se pussaa suulle!! On kokemusta.

Lähettäjä: Ramona 
Päivämäärä:   5.4.11 20:45:30

Ehkä se ei ehtinyt romanttisuudessaan suulle asti!

Tai sitten... ehkä se onkin melkoinen casanova oikeasti. :O

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   5.4.11 21:16:34

ehkä Jerry ajattelee että Henriikka tykkää siitä vaan sen takii et se on "julkkis" ja sen takia yrittää pitää etäisyyttä eikä pussannu suulle? :D

LähettäjäSisu 
Päivämäärä:   5.4.11 21:46:23

jei, äkkiä jatkoo

Lähettäjä: kolme pistettä 
Päivämäärä:   5.4.11 22:05:42

Tai ehkä Jerry haluaa et niitten ensisuudelma on romanttinen eikä sellatti ohimennen hoidettu samal ku ne nai? :D

Päivämäärä:   5.4.11 22:45:06

Mulla on sellainen intuitio (?:D) että tässä on joku hirvi haudattuna... Ei Jerryn ja Henun suhde voi olla noin helposti ja yksinkertasesti syntyvä..
Mutta joo Henu ht.nettiin ja lukemaan juoruja MARS!

Päivämäärä:   5.4.11 22:49:40

Ehkä Jerry seurustelee jo jonkun kanssa. Tai sillä on jotain juttua jonkun muun kanssa. Taitaitaitai jotain :D

Lähettäjä: sndy 
Päivämäärä:   5.4.11 23:25:28

se tampio oli salee juhana :D

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   6.4.11 00:21:21

eikai Juhana enää tossa talossa asu ku eiks Danni muuttanu siihen sen kämppään?

Lähettäjä: des 
Päivämäärä:   6.4.11 10:08:41

Eiku eiks Juhana just asu siinä naapurissa? Vai olikse Juhanan äiti?

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   6.4.11 10:21:08

Niin eikös Juhanan äiti asunu samassa talossa kuin Danni? Ja jos Juhana on muuttanu takas äitinsä helmoihin ;)

Lähettäjä: Toi 
Päivämäärä:   6.4.11 12:57:41

Jos se tampio onki Dannin vakituinen petikaveri vai mitä ilmaisua se Henu nyt sitten käyttikään. Tai sit se tosiaan on Juhana :D Tai joku ihan vaan randomi naapuri.

Sellaset uudet topat, joista puuttuu pätkä, ei oo yhtään kivoja :<

Päivämäärä:   6.4.11 14:13:32

Ehkä Juhana on samoilla asioilla Kalliossa, kuin Jerrykin ;)

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   6.4.11 14:24:19

Sennnu, näin monta kommenttia ansaitsee pitkän pätkän, eiks je? ;>

Päivämäärä:   6.4.11 15:14:46

Jep pian pian jatkoa ennenkun mä kuolen tylsyyteen.

Lähettäjä: tripi 
Päivämäärä:   6.4.11 18:52:52

mä oon jo pidemmän aikaa ollu sitä mieltä, että Jerry on tottunut noihin ihailijoihin, ja oppinut käyttämään niitä hyväkseen. Totta kai siitä on saanut herkän ja huolehtivan kuvan, kun se on ollut mukana aikaisemmin vain alaikäisenä ja perheen silmin katsottuna.

Jerry on ehkä vaan pelaaja, mutta toivottavasti se oiisi tosiaan kiltti poika...

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   6.4.11 18:58:03

Huh HUH, kylläpä te oottekin ollu ahkeria kommentoijia! :o
Tää nyt ei valitettavasti oo kauhean pitkä pätkä mutta kun luku loppuu niin siihen pitää lopettaa.
-----------------
Tämä oli ainutkertainen kokemus, sitä en halunnut ollenkaan kieltää, mutta minua ei huvittanut ajatus aamuyöstä paljain jaloin Kallion kaduilla.
- Mitä me tehdään? toistin, mutta Jerry ei vastannut. – Pitäisikö mun yrittää soittaa mutsi hakemaan meitä? Paitsi että eihän mulla ole puhelinta. Ei mulla ole yhtään mitään paitsi tää hemmetin takki, eikä sekään oo mun. Vai tulisko sun porukat hakemaan meidät Mustaojalle?

Jerry ei edelleenkään sanonut mitään hetkeen, mutta päästi sitten irti minusta ja tapaili taskujaan. Hän oli pukeutunut minua paremmin, hänellä oli t-paitansa ja lenkkaritkin jalassa.
- Odota, mä soitan, hän sanoi kaivaen farkkujensa taskuja.
- Sulla on puhelin, totesin kateellisena. Tunsin itseni paitsi kirjaimellisen alastomaksi ilman housuja, myös kuvaannollisesti, kun minulla ei ollut mitään. Entä jos talo palaisi sittenkin ja sinne menisivät kännykkäni, reppuni ja vaatteeni?
- On, Jerry sanoi lyhyesti ja kääntyi poispäin minusta puhumaan kenelle nyt sitten puhuikaan. En kuullut kuin sanoja sieltä täältä ja vaikka minun oli mahdoton suuttua Jerrylle, aloin tuntea oloni epämukavaksi. Olin säikähtänyt, kylmissäni ja laskuhumalassa, joten ei kai ollut ihme, että minua alkoi itkettää. Etenkin, kun minulla oli ylläni vain kaksi vaatekappaletta ja niistäkin vain toinen oli minun.

- Okei, nyt me tehdään näin, Jerry sanoi kääntyen taas minuun päin ja tunkien kännykän takaisin taskuun.
- Miten? nyyhkäisin.
- Mulla on tuttu, joka asuu tässä lähellä. Me mennään sinne.
- Mikä tuttu? kysyin epäluuloisena. En lähtisi minkään satunnaisen tyttötuttavan luokse.
- Se on vanha perheystävä. Lähdetään menemään. Ei tästä ole pitkästi.

Hän ei ehkä ollut huomannut, että olin paljain jaloin. En ollut kävellyt paljain jaloin vuosikausiin muuta kuin pikkupyrähdyksiä uimarannalla tai mummolan ruohoisella pihalla. Aloin ontua ja hypellä jo parinkymmenen metrin päässä ja jäin jälkeen.
- Tule nyt, Jerry kääntyi sanomaan tuikeasti.
- Mä en pääse kovempaa, sanoin kyynelten valuessa pitkin naamaani. – Mulla ei víttu oo kenkiä!
- No ei olekaan, hän sanoi tyrmistyneenä katsottuaan alas jalkoihini. – Mikset sä ottanu niitä?
- Koska mä pelkäsin, että me paletaan kuoliaaksi! huusin. Minä rakastin Jerryä, ihan oikeasti, mutta pysähdyin harkitsemaan, jättäisinkö hänet siihen ja palaisin takaisin lainaamaan joltain palomieheltä puhelinta, että voisin kutsua äidin hakemaan ryvettyneen persoonani.
- Voi ei. Et sä sitten taida selvitä sinne asti.

Se kuulosti siltä, että Jerrykin oli ihan valmis jättämään minut siihen ja heitin häneen leimuavan katseen.
- Pystynpäs, tiuskaisin.
- Otetaan auto, Jerry ratkaisi.

Täysin väärä ratkaisu, vastahan me olimme melkein kontanneet ulos pubista, ei siitä ollut kuin muutama tunti jos sitäkään. Toisaalta en keksinyt parempaakaan. En tiennyt, minne olimme menossa, kulman taakse vai kolmen kilometrin päähän, emmekä me ilman rahaa voisi taksiakaan ottaa. Mutta olinhan minäkin ajanut juhannusaattona siiderihumalassa, eikä minulla ollut edes korttia. Ei se voinut olla niin vaarallista.
- Selvä, sanoin helpottuneena.

Matkasta ei ole paljon kerrottavaa. Kun Jerry oli sammuttanut auton kerran, ennen kuin sai sen liikkeelle mäkisestä kolostaan, ja sitten vähän huudattanut moottoria ihan turhan päiten, hän ajoi tapahtumattomat viisi minuuttia navigaattorin ohjeiden mukaan ja pysäytti kadun varteen niin, että pysäköintikieltomerkki melkein esti minun oveani avautumasta.
- Mä luulen, että tästä voi saada parkkisakon, huomautin kiemurreltuani ulos hyvin pienestä rakosesta.
- Mua ei just nyt huvita kiertää korttelia etsimässä parkkipaikkaa, Jerry sanoi vilkuillen ympärilleen. – Toi oli jo rattijuoppoutta.
- Ja sä teit sen mun takia, sanoin ihastuneena, mutten tiedä, kuuliko Jerry. Hän meni lähimpään rappusyvennykseen ja painoi yhtä nappia pitkästä summeririvistöstä, joka muistutti helminauhaa. Hetken kuluttua kuului surina, joka oli kovin äänekäs suhteellisen hiljaisessa yössä, ja hän veti oven auki.
- Mihin me ollaan menossa? kysyin, kun menimme hissiin.
- Mähän sanoin. Perhetutulle.

Päivämäärä:   6.4.11 19:27:00

Mä alan tuntee jotain piilevää vihaa Jerryä kohtaan....

Sennu eiks sais vielä vähän iltapalaa *koirapentuilme*. Me oltiin kuitenkin niin paljon kommentoitu ja oli kauheen lyhyt pätkä...... Sitten mä voisin nukkua hyvillä mielin ja HUOMENNA pääsen kotiin joten sit en oo täällä kokoajan kinuamassa lisää ;)

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   6.4.11 19:48:40

voiku Henriikka vaan nyt soittais äitinsä hakemaan! Mäki oon alkanu tunteen pientä vihaa Jerryä kohtaan, mut ehkä se lämpenee vaan vähän hitaasti. =) Jatkoa joooooooko? =)

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   6.4.11 20:36:15

Mullaki on kieltämättä ruvennu kävyt käryymään Jerryn kanssa, vaikka kuinka yritän tykätä siitä :-D

Lähettäjä: empppu 
Päivämäärä:   6.4.11 20:42:33

Lähettäjä: Figaron_haamu
Päivämäärä: 6.4.11 20:36:15

Mullaki on kieltämättä ruvennu kävyt käryymään Jerryn kanssa, vaikka kuinka yritän tykätä siitä :-D

^^mulla kans ;s mut se on varmaa vaa hitaasti syttyvä (:

LähettäjäSisu 
Päivämäärä:   6.4.11 20:42:41

äkkiiii jatkoooooo!!! <3 tää on ihana tarina

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   6.4.11 20:47:33

Kiitokseksi ahkeruudesta sit kumminkin :)
--------------
23. Ruukullinen hapanta ja muita tekosyitä
En olisi uskonut, että perhetuttu, jolla soitetaan aamuyöllä kännissä, kun siskon asunto on melkein palanut alta, voisi olla äidillisen näköinen keski-ikäinen nainen. Niin vaan kuitenkin oli. Hän päästi meidät sisään siistiin, valoisaan eteiseen ja katseli ensin Jerryä päästä jalkoihin, sitten minua. Uteliaisuus paistoi hänen silmistään, mutta hän kääntyi nopeasti takaisin Jerryyn päin.
- Pitäskö mun läksyttää teitä jostain? hän kysyi.
- Ei, Jerry sanoi harmistuneena ja potkaisi lenkkarit pois niin, että hänkin oli paljain jaloin. – Me ollaan täysikäsiä ja meillä on täys lupa käydä parilla kaljalla.
- Millä te tulitte?
- Auto jäi sakkopaikalle, juorusin, sillä mieleeni tuli, että ehkä tuo kiltti täti voisi käydä siirtämässä sen jonnekin, mistä sitä ei hinattaisi pois.
- Auto! Ajoitko sä?
- Mä en voinu muuta, Jerry sanoi ja viittasi paljaisiin varpaisiini.
- Oikeesti, Jerry, kännissä rattiin! Olisinhan mä tullut vaikka taksilla hakemaan teidät!

Molemmat vetivät henkeä ja tuijottivat toisiaan. Nainen antoi ensin periksi.
- Okei, ehkä se oli teidän mielestä pakkotilanne, mutta älä anna mun enää ikinä kuulla, että sä harkitsetkaan tommosta uudelleen. Mä olen Jinna, hän sanoi minulle ja ojensi kätensä. – Jerryn äidin ystävä.
- Mä olen Henriikka, sanoin pohtien, oliko Jerry unohtanut nimeni, kun ei ollut vielä esitellyt meitä.
- Mä laitoin kaakaota. Tulkaa juomaan ja kertomaan, mitä oikeen tapahtu. Suklaa on hyvää järkytykseen, Harry Potterissakin sanotaan niin. Ja sokeri laskuhumalaan. Haluatko sä Henriikka villasukat?

Minä halusin ja minustakin suklaa oli paras mahdollinen lääke melkein mihin tahansa, paitsi sydänsuruihin. Niitä ei voinut lääkitä ruoalla. Menimme keittiöön, missä pöydälle oli nostettu mukien lisäksi myös voileipätarpeet. Tunsin voivani syödä vaikka miten paljon. Jinna ei juonut itse, kuunteli vain tarinamme ja sanoi lopuksi helpottuneena:
- Eihän toi sitten kuulosta kauhean pahalta. Mä säikähdin niin, ettet usko, kun sä soitit. Onneksi soitit, nyt kun Karoliinakin on muuttanut pois siitä läheltä.
- Mulla meni hetki, ennen kuin mä muistin sut, Jerry myönsi.
- Mä menen petaamaan teille sängyt, Jinna sanoi nousten pöydästä. – Mä oletan, että te haluatte nukkua vierekkäin?

Jerry mutisi jotain ja minä punastuin, kun tulin ajatelleeksi, miltä minun täytyi näyttää. Kuin kerjäläistyttö varmaan, tai peikkolapsi, kun hiukseni olivat auki. Hyvässä lykyssä meikkinikin olivat valuneet pitkin poskia. Silti uskalsin nyökätä hyvin vähän, kun Jerry ei vastannut.
- Voi lapsi parka, Jinna sanoi ja meni.
- Miksi se sanoi mua lapsiparaksi? kysyin Jerryltä. – Näytänkö mä niin romulta?
Ilmeisesti näytin, sillä hänen suupielensä alkoivat nykiä ensimmäistä kertaa sen jälkeen, kun olimme päässeet pubista.
- Sä olet vähän ryvettynyt, hän myönsi.
- Voi ei. Ja voi ei, päivänvalossa huomenna mä näytän takuulla ihan joltain narkkarimorsiamelta, kun mennään hakemaan meidän kamoja!
- Mä luulen, että Jinna voi lainata sulle jotain, jos sä haluat enemmän kuin ton villatakin.
- Kengät ainakin ois kivat. Ja hiusharja.

Jinna viipyi, mutta Jerry kävi eteisessä tai jossain ja palasi harja kädessään. Ilahtuneena yritin tarttua siihen, mutta hän ei antanut.
- Mä haluun harjata.
Miten suloista! Pistin silmäni kiinni ja annoin Jerryn yrittää, mutta ei hänestä oikein ollut siihen. Hän tukisti pahemmin kuin äiti, kun olin ollut tuhma, tai kuin serkut, kun olimme pieninä tapelleet. En voinut olla vaikeroimatta tuskasta, vaikka yritin.
- Sä et hei osaa, sanoin lopulta, kun tuntui järjettömältä antaa hänen jatkaa.
- Samaa kaikki siskot sanoo, Jerry huokaisi.
- Mä voin, sanoi Jinna, joka silloin palasi keittiöön ja hän osasi. Hän harjasi lempeästi kuin äiti niin, että aloin rentoutua ja tuntea itseni uniseksi.
- Näin, älä yritä selvittää kaikkia takkuja kerralla, ne menee umpisolmuun. Vähän kerrallaan, niin kuin hevosten hännätkin, neuvoin Jerryä.
- Tän takia mä aina toivoin tytärtä, Jinna naurahti ja pisti harjan pöydälle.
- Kiitos, sanoin.
- Painukaa nukkumaan, eiköhän tässä oo kaikki hoidettu. Tarvitsetko sä vielä jotain… Henriikka?
- Mä en haluais nukkua tässä villatakissa, mua alkaa kutittaa, sanoin. – Eikä mulla ole paljon mitään tän alla.
- No mä lainaan sulle yöpaidan, Jinna sanoi toinen suupieli hymyillen, mutta en ymmärtänyt, mitä huvittavaa olin sanonut. Olihan ihan selvää, ettei mitään tapahtuisi loppuyönä, jos tuo täti nukkuisi seinän takana, joten saatoin ihan hyvin ruveta siveäksi.

Päivämäärä:   6.4.11 21:05:28

♥♥♥
KIIIIITOS!

Lähettäjä: pauski 
Päivämäärä:   6.4.11 21:28:32

Rakastan sua Sennnu! <3 heh joo oon koukussa tähä stooriin ;D

Päivämäärä:   6.4.11 23:35:59

Mä suhtaudun jotenkin hyvin ristiriitasesti Jerryyn. Toisaalta se on tosi sulonen, mut toisaalta tekis mieli lämiä sitä :D

Lähettäjä: flanelli 
Päivämäärä:   6.4.11 23:42:50

tripi, Aapo muuttaa

Heeeeei, vähänkö oli monta pätkää luettavana, piti toi ykskin ignoorata ihan täysin, ko oli niin jännät paikat! Äkkiä lisää, vaikka mä tosin en varmaan huomenna ehdikään lukemaan, mutta tahdon taas lukea paljon seuraavalla kerralla ko ehin lukemaan!

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   7.4.11 17:32:47

en ymmärrä Jerryy nyt yhtään kyllä, miksi se haluais harjata Henriikan tukkaa jos se ei tykkää siitä? Tai ehkä se on homo vai hä? jatkoa! :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   7.4.11 18:32:12

Me saimme mennä nukkumaan leveähköön sänkyyn asumattoman näköiseen huoneeseen. Sängyn jalkopäässä oli kaksi peittoa kutsuvasti rullalla ja minä kääriydyin yöpaitoineni toiseen ja ehdin melkein nukahtaa, ennen kuin Jerry tuli. Paniikki ja paljot tapahtumat olivat uuvuttaneet minut, vaikka aiemmin yöllä olin suunnitellut valvoa koko yön, etten menettäisi sekuntiakaan Jerryn läsnäolosta. Seurasta ei kai voinut puhua, kun hänkin kuului nukahtavan välittömästi.

Unta ei kuitenkaan riittänyt minulle pitkäksi aikaa vaan kuten tavallista heräsin kai heti, kun alkoholi oli palanut verestäni. Tai osa siitä, en minä tiedä. Ehkä minut oli säädetty heräämään, kun promilleni saavuttivat tietyn lukeman. Silloin oli aikaista, mutta huoneessa ei ollut kelloa, joten en tiennyt miten aikaista. Ikkunan takaa kuului kuitenkin autojen ääniä niin harvakseltaan, että tässä Helsingin kolkassa se tarkoitti kaikkien vielä olevan unten mailla. Paitsi minun.

Kulutin pitkän aikaa katsellen nukkuvaa Jerryä, imien hänen tuoksuaan keuhkoihini ja nauttien läheisyydestä, mutta en tohtinut koskea. Toivoin vain, että minulla olisi ollut kännykkäni ja olisin voinut ottaa hänestä kuvan muistoksi. Ehkä jopa meistä. Ei, oli hyvä, ettei minulla ollut sitä. Jerry olisi saattanut herätä räpsähdykseen ja olisiko se ollut nolompaa kuin mikään? Joka tapauksessa, kun kuulin suljetun oven takaa ääniä, päätin nousta ylös. Kylkeni oli puutumassa pahasti, eikä nukkuvan ihmisen tuijottaminen ollut edes niin mielenkiintoista kuin kouluratsastuskisat, ei edes Jerryn.

Kömmin hyvin varovaisesti pois sängystä ja ulos huoneesta. Seurasin vaimeita ääniä keittiöön, missä Jinna puuhasi kahvinkeittimen kanssa. Olin tykästynyt häneen yöllä ja nytkin minun teki mieli mennä kiehnäämään hänen jalkoihinsa kuin hellyydenkipeä kissanpentu. Hän olisi varmaan silittänyt minua.
- Huomenta, sanoin, kun hän kuuli tassutukseni ja katsoi ylös kahvipurkista.
- Huomenta. Oletpa sä aikaisin ylhäällä. Mä ajattelin, ettette te pääse ylös ennen puolta päivää.
- Mussa on joku vika. Mä en koskaan voi nukkua, jos olen juonut illalla, kerroin, vaikken olisi koskaan sanonut sellaista äidille. Istuin pöydän ääreen samalle paikalle kuin yölläkin ja Jinna sanoi laittavansa sitten enemmän kahvia.

- Oletko sä nyt sitten viimeisin miniäehdokas? Jinna kysyi istuessaan toiselle puolen pöytää. Kahvinkeitin ropsotteli kotoisasti ja hän oli avannut radion niin, että hiljainen musiikki säesti sitä. – Haluatko sä palan Hesaria?
- Haluan, kiitos, sanoin, vaikken ikinä lukenut Hesaria. Lienenkö nähnytkään oikeaa paperihesaria ennen tai ainakaan sen jälkeen, kun olin oppinut lukemaan. Äiti luki uutiset töissä netistä, joten meille ei tullut sanomalehtiä. – Enkä mä ole mikään miniäehdokas.
- Olisi melkeen voinut kuvitella viimeöisen perusteella.

Olisin voinut pyörtää puheeni tai sanoa, että toivoisin olevani, mutta mitä iloa siitä olisi ollut? Jerry olisi kuitenkin oikaissut puheeni heti kysyttäessä ja minä olisin saanut nolon haaveilijan tai huijarin leiman Jinnan mielessä. Sitä en halunnut.
- Me ei olla puhuttu asiasta, sanoin ja sehän oli kiveen hakattu totuus.
- Oletko säkin hevosihmisiä? Sä puhuit yöllä hännän selvittämisestä, Jinna kysyi.
- Voi olen, sanoin helpottuneena. Olin lukevinani rivien välistä Jinnan kysyvän, olinko sitten yhden yön juttu ja halusin selittää hänelle. – Me ollaan törmäilty Jerryn kanssa ratsastuskilpailuissa kaiken kesää – viimeksi eilen – ja sitten me jotenkin jouduttiin siitä Lintsille ja siitä kaljalle ja sitten Dannin luo, koska mulla ei ollu enää rahaa taksiin. Niin, ja olinhan mä just viikon Mustaojalla kurssilla.
- Ahaa, Jinna sanoi ja kuvittelin hänen äänensä paljon suopeammaksi kuin hetki sitten.
- Enkä mä ole yhden yön juttukaan, sanoin varmuuden vuoksi. – Siis yhdenkään. Nollan yön vaan.
- Et sä ole mulle tilivelvollinen. Ihan niin kuin Jerry sanoi, te ootte täysi-ikäisiä, hän sanoi huvittuneena. Siitä muistin Jerryn auton.
- Luuletko sä, että sä voisit käydä siirtämässä sitä, ellei siinä jo ole sakkolappua? kysyin.
- Voi en. Mulla ei ole koskaan ollu ajokorttia. Mä korkeintaan saisin sen rullaamaan ratikkakiskoille tai jotain ja sitten koko Kallion liikenne olis sekasin. Susta ei taida olla vielä ajamaan?
- Ei mullakaan ole korttia, sanoin alistuneena.
- No sitten me voidaan vaan pitää peukkuja, että lappuliisoilla on kiire muualla, kunnes Jerry herää.

Päivämäärä:   7.4.11 21:13:10

voi että kun Jinna on ihana.. Kai nyt tulee sitten Jinnan poika ja se vie Henkan jalat alta? :D

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   8.4.11 04:56:37

nii eiks se Leksa ollu se Jinnan lapsi? se hottis? :D eikai sillä ja Henriikalla oo ees älyttömän paljoo ikäeroo ;>

LähettäjäSisu 
Päivämäärä:   8.4.11 13:45:35

uu, jatkoo?:O

Päivämäärä:   8.4.11 13:55:27

Ei mitään muita poikia vaan Jerryä Henulle ni kaikki on hyvin :D

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   8.4.11 14:03:21

no mut vähän pienenpientä säätöö vois olla et Jerry ois mustis ja tajuais että miten ihana Henriikka on :D

Päivämäärä:   8.4.11 15:49:45

Leksahan oli Dannin ja Alissan kanssa samoja ikiä, vaiko vähän vanhempi? Ja jos Jerry on vanhempi kuin Henu niin tekeehän se jo ikäeroa.

Vaikka onko sillä niin väliä.

Päivämäärä:   8.4.11 16:00:50

Joku vois tehä kyllä ton Jerryn mustasukkaseks :)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   8.4.11 16:36:37

Tehän annatte loistavia ideoita :D
Huominen pätkä tulee vasta iltapuolellamma, mä oon reisusa koko päivän.
-------------------
Jinna nousi kaatamaan meille kahvia ja alkoi selata lehteään, samoin minä, mutta jatkoimme rupattelua siinä samalla. Huomasin kertovani hänelle itsestäni suunnilleen kaiken, sillä hänen pienet, ohimennen heitellyt kysymyksensä houkuttelivat puhumaan. Ja edelleenkin pidin hänestä kovasti. Hänelle oli helppo kertoa, millaista oli elää ilman isää ja äitinsä elämän keskipisteenä.
- Mielenkiintosta. Mahtaakohan mun poika ajatella samalla tavalla, Jinna sanoi lakaten lukemasta.
- Sulla on poika? totesin.
- On. Mutta sen isä oli kyllä aina kuvioissa mukana. Ehkei siitä tunnu tommoselta.
- Kysy, ehdotin.
- Niin kysynkin. Mitä sun äiti sanoo siitä, että sä oot melkeen ollu tulipalossa?
- Miten mä voisin tietää? Mun puhelin jäi mun reppuun Dannin luo, sanoin ja huono omatunto alkoi raaputtaa minua pitkillä kynsillään. Meidän taloudessa ei ollut tapana olla yötä poissa ilmoittamatta etukäteen ja eilen olin vain sanonut meneväni katsomaan ratsastuskilpailuja. Äidin tuntien hän oli alkanut soittella minulle viimeistään iltayhdeltätoista ja jatkoi varmasti vieläkin. Jatkoi etenkin nyt.
- Haluatko sä lainata mun puhelinta? Jinna kysyi.
- En, se on varmaan jo töissä, sanoin, sillä en halunnut puhua äidin kanssa niin, että Jinna kuulisi. Saisin niin vuosisadan haukut. Jatkoin Hesarin lukemista ja huomasin sen kiinnostavammaksi kuin olisin ikinä uskonut.

Jerry heräsi jo kymmenen aikaan ja siinä vaiheessa olin vaihtanut Jinnan yöpaidan trikoisiin ja löysään t-paitaan. Hänellä ei ollut kauhean monta vaatekertaa, joita olisin voinut harkita, mutta noissa ja Dannin pitkässä villatakissa ajattelin voivani siirtyä autoon ja autosta Dannin asuntoon vajoamatta maan alle häpeästä. Mitkään Jinnan kengistä eivät sopineet jalkaani, mutta siitä en kovin huolehtinut, olihan taas lämmin päivä.
- Mä voisin syödä hevosen, Jerry ilmoitti.
- Mulla ei valitettavasti ole yhtään hevosta. Mutta jos sä olet vakavissasi niin mä voin hakea tosta alhaalta pizzeriasta jotain, Jinna ehdotti.
- Mä maksan takasin, Jerry vakuutti ja vain vähän myöhemmin me söimme aikaiseksi lounaaksi pari isonpuoleistä lättyä ja joimme niiden kanssa puolitoista litraa pepsiä.
- Mua melkeen harmittaa, ettei mulla ole krapula, Jinna sanoi. – Tää ois takuulla maistunu vielä paremmalta, jos olisi ollut.
- Onkohan mun auto vielä tallella, Jerry murehti.
- Kyllä se näytti olevan, Jinna vakuutti ja Jerry tahtoi ruveta lähtemään. Minulle sopi oikein hyvin. Alkoi olla korkea aika minun päästä kotiin ja tutkia, miten monta puhelua, vastaajaviestiä ja tekstaria olinkaan ehtinyt saada.

Sakoitta emme olleet selvinneet. Jerry nappasi lipareen kiukkuisesti tuulilasinpyyhkijästä ja läimäytti oman ovensa kiinni niin, että läjähti.
- Tää ei menny ihan niinku Strömsössä, sanoin sulkien omani maltillisemmin.
- Missä?
Pelästyin hiukan Jerryn tiuskaisua.
- Se on vaan sanonta. Että kaikki ei menny ihan putkeen.
- No ei menny ei.

Dannin kämpällä ei onnemme tuntunut yhtään parantuneen. Rapun ovi oli edelleen pönkitetty auki, mutta yhtään palomiestä ei ollut enää estämässä sisäänpääsyä. Savun haju tuntui silti melkein oksettavan vahvana, ja kun pääsimme kerrokseen, näimme vastapäisen oven olevan sälöillä.
- Se oli se kaveri, jonka mä päästin sisään, huudahdin.
- Siltä näyttäis.
- Jos mä en ois auttanu sitä, se ois vaan nukahtanu rappuun, eikä ois päässy tekemään iltapalaa… onko sulla muuten avaimet?
- On, Jerry sanoi kaivellen taskujaan.

En osaa sanoa, haisiko sisällä asunnossa vähemmän savulle kuin rapussa, sillä haju oli jo tehnyt pesän nenääni ja epäilin, ettei se lähtisi sieltä edes pitkällä suihkulla ja hajusaippualla. Hämärää siellä kuitenkin oli ja menin vetämään verhot sivuun ja avaamaan tuuletusikkunan. Ei siitä voisi haittaa ainakaan olla.
- Mitäs nyt sitten? kysyin epätietoisena, mutta tilanne oli aika selkeä. Jerry oli suoristanut peiton sen näköiseksi kuin emme olisi koskaan olleetkaan sen alla ja poimi lattialta sukkiaan. Seikkailu oli ohitse.
- Missä sun tavarat on?
- Tässä, sanoin ja noukin lattialta omat vaatteeni ja reppuni. Olisin taas mielelläni ottanut kuvan ikuistaakseni sängyn, jossa olin melkein rakastellut Jerryn kanssa, mutta kai hän olisi pitänyt minua ihan hulluna. Huokaisin sen sijaan syvään.
- Mikä hätänä? Jerry kysyi.
- Jaa-a. Jotenkin loppu ei vaan ollu oikea, sanoin.

Lähettäjä: sisu 
Päivämäärä:   8.4.11 17:09:39

uuuu jatkooo!!! ihana

Lähettäjä: myrkkysieni 
Päivämäärä:   8.4.11 18:43:56

heii ny Jerryn pitää suudella Henttua ni tulee oikee loppu ;)

Lähettäjä: Polli 
Päivämäärä:   8.4.11 22:19:50

Mua pelottaa hulluna, että Jerry vaan pelleilee Henriikan kanssa ja en haluais yhtään että Jerry olis semmonen vaikka ehkä se olis Henriikalle ihan oikein kun tuntuu olevan niin lellipenikka :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   9.4.11 21:09:03

Sanani jäivät kaikumaan ja kuuntelin niitä itsekin tyytymättömänä. Huono sanavalinta, ihan kuin minä olisin pitänyt Jerryä vain epäonnistuneena yhden yön juttuna enkä olisi ollut edes kiinnostunut enemmästä.
- Hei Henriikka, Jerry sanoi sovitellen ja näytti viimeinkin hiukan muultakin kuin huonotuuliselta. Hän laski sängylle tavarat, jotka hänellä oli käsissään ja laittoi ne minun ympärilleni. Todellakin laittoi, risti sormensa ristiselkäni päällä ja veti minut itseään vasten. Lopultakin jokin unelmistani muuttui todellisuudeksi. Tämä oli ihan oikea halaus, ei ohimenevä tervehdys, ja me olimme selvinpäin. Niin paljon kuin olikin tapahtunut, en voinut ottaa oikein mitään viimeöistä vakavasti. Humalassa sitä teki mitä sattui, välillä jopa kenen kanssa sattui.
- Sä muistit mun nimen, totesin mutristaen suutani.
- Tietysti mä muistin, miksen mä ois muistanu?
- Mä epäilin sun unohtaneen, kun mä sain itse esitellä itseni Jinnalle.
- No anteeks vaan, siinä kohden ei ihan kaikki kohteliaisuussäännöt ollu mielessä, Jerry sanoi jäykistyen hiukan. Aavistin hänen olevan liikkumassa poispäin, joten lukitsin vuorostani käteni hänen selkänsä taakse.

- Mitä nyt tapahtuu? kysyin katsoen ylemmäs noihin tummansinisiin silmiin.
- Mä voin viedä sut kotiin, jos sä haluat.
- Se ois kiva, vaikka sä voit viedä mut yhtä hyvin sun kotiin, sanoin uskaliaasti. Jos tämä nyt uhkasi olla tässä, en voinut hävitä kovin paljon ilmaisemalla hiukan kiinnostuksestani.
- Et sä halua olla siellä, kun mä kerron Dannille, että sen talossa on ollu tulipalo ja että sen kämppä haisee lihanpalvaamolta. Jos mulla olisikin oma kämppä…

Se oli ihana hetki. Jerry katsoi minua, minä häntä, me seisoimme sylikkäin. Mutta siihen se jäi, ei minulla ollut pokkaa tyrkyttäytyä enempää eikä Jerry auttanut.
- Mä en ikinä unohda tätä viikonloppua, huokaisin, sillä olosuhteet huomioon ottaen se oli aika turvallinen repliikki.
- En varmaan minäkään, Jerry naurahti. – Danni ei takuulla. Eikä Jinna. Se on maailman pahin juorutäti.
- Ja silti sä veit mut sen luo, huomautin ja jokin pieni, heikko toivo heräsi.
- No vaihtoehtoja ei ollu kovinkaan paljon.

- Mitä sä oikein ajattelet musta? kysyin, kun Jerry alkoi taas irrottaa käsiään.
- Ajattelen susta, hän toisti hämillään ja se oli kuin ämpärillinen kylmää vettä päähän. Jos hän olisi ollut edes pikkuisen kiinnostunut, hän olisi nyt alkanut ladella kohteliaisuuksia, treffikutsuja tai edes epämääräisiä selityksiä. ”Sä olet ihana, mutta on se yks tyttö…”
- Mä tarttisin sun puhelinnumeron, sanoin irrottaen otteeni ja astuen vähän taaksepäin.
- Miksi?
- No koska mulla on tähän mennessä sun äidin, siskon ja perhetutun vaatteita lainassa ja kai mä haluan ne joskus palauttaa. Mitä tapahtuu sitten, kun mä olen lainannu lisää kahdelta tai kolmelta siskolta ja sun isältä kans? Joko sulla siinä vaiheessa hyvässä lykyssä ois joku mielipide musta? luettelin.
- No mutta onhan mulla mielipide!
- Semmonen, jonka vois mullekin kertoa?

Se oli pelkkää sanahelinää ja punniskelin kaiken aikaa mielessäni sitä vaihtoehtoa, että heittäisin totuuden peliin: sen, että olin ylimpiä hiussuortuviani myöten rakastunut Jerryyn. Vakavasti puhuen pelto ei vaan näyttänyt tarpeeksi hyvin kynnetyltä moista siementä varten.
- Sä olet hauska ja seksikäs, Jerry sanoi naurahtaen yrittäen taas ottaa minusta kiinni, mutta kun väistin, hän istui sängyn päätyyn.
- Kerro jotain uutta, sanoin pyöräyttäen silmiäni kuin olisin kuullut samaa kyllästymiseen asti. – Ilman kaikkia niitä palomiehiä mä olisin ehkä jopa ehtiny keskittyä suhun, mä olen pahoillani. Mitä sä teet ens viikonloppuna?
- Juhlin synttäreitäni.

Se oikeasti yllätti minut. Kaikesta tutkimustyöstäni huolimatta minä en tiennyt Jerryn syntymäpäivää.
- Missä ja miten? kysyin silti reippaasti.
- Me risteillään kavereiden kanssa Tallinnaan ja takasin lauantaina. Okei, ei kummostakaan, mutta mä en ole koskaan käyny siellä.
- En mäkään, minä sanoin. Iskurepliikkien äiti. Ei iskemisrepliikkien vaan sellaisten, jotka laittoivat teatterilavalla jotain liikkeelle. Miten olinkaan saanut sen sanottua noin täydellisen välinpitämättömästi.
- No siitä vaan sitten, Jerry sanoi kevyesti.

Kuuntelin sanojen kaikua korvissani pitkän aikaa. Jerry ei ehkä ollut ihan niin innostunut kuin olisin voinut toivoa, mutta se oli tulkintakysymys, Faktat olivat ne, joilla maailmassa pelattiin. Hän oli kutsunut minut mukaan.
- Millä laivalla te menette? kysyin.

Päivämäärä:   9.4.11 21:38:09

jeei!

Päivämäärä:   9.4.11 21:39:34

Jerry vois mennä roskiin.
En enää tykkää siitä, miks pitää olla noin tyhmä ja jäinen ja vammainen.

Päivämäärä:   9.4.11 22:12:10

"se oli tulkintakysymys, Faktat olivat ne, joilla maailmassa pelattiin." Hmm, miten musta tuntuu, että mä olen maininnut tästä joskus aiemminkin? :D

Jau, olipa kiva päästä lueskelemaan pari pätkää. :) Ja vielä se Henkseli jaksaa olla "korviaan myöten rakastunut", aww. Suloista.

Päivämäärä:   9.4.11 23:28:58

On se hyvä, kun ei oo aikaa lukea joka päivä :D. Mahtavia pätkiä taas ;)

Lähettäjä: jipp 
Päivämäärä:   10.4.11 11:43:34

Jerry on kyllä aika @!#$... Tää tarina jo liikaa junnannu näiden kahden välillä. Etenkin Jerryn kusipäisyyden. Jotain muuta välillä, pliis!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   10.4.11 12:16:44

24. Viikonloppujen välissä
Jerry vei minut kotiin. Jumaliste, miten olisin halunnut ajattaa häntä muutaman kierroksen ympäri lähiötä, jotta kaikki siihen aikaan liikkeellä olevat ihmiset olisivat nähneet! Lisäksi olisimme voineet poiketa Mintun kaupassa. Siitä juontui mieleeni, että varmaan Minttukin oli soittanut muutaman utelupuhelun, tiesihän hän, että meillä oli ollut ellei nyt treffit niin ainakin tapaaminen. Se ei jostain syystä kannustanut minua kovastikaan lataamaan ja tutkimaan sammunutta puhelintani, mutta Jerryn navigaattori oli lahjomaton ja se ilmoitti ihan liian pian olevansa perillä.
- Mä pyytäsin sut sisälle, mutta kello alkaa olla sen verran, että mutsi saattaa lähteä aikasin duunista etsimään mua, ja se ei tuu olemaan kaunista katsottavaa, kun mä en oo ollu puhelimen päässä eilisillan jälkeen, huokaisin.
- En mä vois tullakaan, mun pitää mennä, Jerry huokaisi puolestaan, vaikka Danni ei voinut vetää vertoja äidille, etenkin kun tulipalolla ei ollut mitään tekemistä meidän kanssamme.
- Jep. Jos selvitään hengissä, niin nähdään ehkä lauantaina, sanoin ja odotin hetken vastausta, halausta, suukkoa tai mitä vaan. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, joten nousin autosta.
- Moi, Jerry sentään sanoi, kun suljin oven.

Painuin ensimmäiseksi suihkuun. Tai oikeastaan iskin ensimmäiseksi kännykän laturin päähän laittamatta sitä kuitenkaan vielä päälle. Olin edelleen Dannin ja Jinnan vaatteissa ja halusin päästä niistä eroon siltä varalta, että äiti tosiaan paukkaisi kohta kotiin, mikä oli täysin mahdollisuuksien rajoissa. Halusin eroon myös valvomisen ja kapakan hajusta, joka tuntui pesiytyneen hiuksiini. Sain kulutettua siihen hommaan puoli tuntia, mutta sitten ryhdistäydyin ja laitoin kännykän päälle. Se alkoi piipittää hyvin ahkerasti saman tien ja alistuneena päätin helpommaksi soittaa äidille ensin, ennen kuin kuuntelisin ja lukisin hänen viestinsä.

- Missä pérkeleen sáatanassa sä olet ollu? kuului melkein heti soitettuani, ihan kuin äiti olisi vain istunut kännykkä kädessään odottamassa. Ehkä olikin.
- Hei sori, etten mä ilmottanu mitään! sanoin kiireesti mahdollisimman vilpittömällä äänellä. Ei sillä, kyllä minä ihan tosissani olinkin siinä mielessä, etten tahallani ollut huolestuttanut häntä. Niinkin olisi kyllä voinut käydä, jos akun loppuminen ei olisi poistanut muita vaihtoehtoja. Pubissa puhelimen soitto ei takuulla ollut kuulunut repustani mihinkään ja olisinko mahtanut nousta vastaamaan kesken Jerryn kanssa kuhertelemista? En todellakaan, kyllä siihen oli tarvittu palohälytin.
- Missä… miksi sä et víttu vastaa puhelimeen? Jos mä maksan sun laskus niin sähän pidät sen päällä ja vastaat, kun mä soitan!

Ellen olisi äidin äänestä jo kuullut, että hän oli järjettömän vihainen, olisivat kirosanat kielineet siitä. Hän ei käyttänyt tuollaista kieltä normaalisti. Saatoin kuvitella, miltä hän näytti juuri nyt, raivosta punaisena ja varmaan kädet kiihtymyksestä täristen.
- Siitä loppu akku ja sitten tuli se tulipalo, henkäisin.
- Mikä tulipalo?
Sain puhua rauhassa seuraavat minuutit ja kuvasin täysin totuudenmukaisesti kaiken tapahtuneen mainitsematta nimiä.
- Kenen luona? äiti kysyi epäluuloisena.
- Yhden kaverin.
- Mutta kenen kaverin?
- Yhden vaan, toistin ja valmistauduin sulkeutumaan kuin simpukka. Millään konstilla Jerryn nimeä ei saisi puristettua minusta. Äiti taisi tuntea minut aika hyvin, sillä hän ei jatkanut sillä linjalla.
- Etkö sä mistään saanu lainattua kännykkää niin, että oisit voinu ilmottautua?
- Oisin varmaan, mutta ei mulle vaan tullu mieleen. Mä olin niin säikähdyksissäni.  
- Voi lapsiparkaa, äiti heltyi ja se oli siinä. Hän saattaisi palata vielä asiaan ja kysellä uudemman kerran, kenen kanssa olinkaan ollut, mutta inkvisitio oli ohi. – Mutta miksi sä soitat nyt vasta?
- No mä tietysti nukuin pitkään kun yö meni paniikissa ja sitten mä tulin just vasta kotiin ja sain puhelimen lataukseen, runoilin.
- Hyvä, ettei sulle sattunu mitään! Lepää nyt ja mä tuon jotain hyvää, kun tuun. Mä voisinkin kohta lähteä. Haluatko sä pizzaa?
- Vaikka. Voidaanko me pitää tänään vapaapäivä tallilta?
- Voidaan, äiti lupasi.

Lähettäjä: álávíívádésíré 
Päivämäärä:   10.4.11 12:50:51

Mä oon vähän samaa mieltä, et tää ei nyt oikeen etene mihinkään suuntaan. Tosielämässähän toi menis just noin mut tää on tarina ni tän pitäs olla jännenpi ku tosielämä .D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   10.4.11 15:16:21

Mä mietin, että oisko tää nyt jotain muuta, vai mitä sen pitäisi olla? Jerry nyt kumminkin on ton tyttöparan elämän sisältö niin, että väkisinkin sillä ainakin toistaiseksi on isohko rooli.

Päivämäärä:   10.4.11 16:24:26

Musta on tavallaan kiva kun tää on näinkin toden mukanen :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.4.11 16:46:00

Tää pätkä oli jo vähän parempi. Enemmän, vaikka sitä talleilua ja Minttua! :) Tuntuu, ettei toi tyttö edes välitä siitä kopukastaan. Jerry taas vaikuttaa lapselliselta lellikakaralta. (jollanen toi päähenkilökin kyllä on) Tosielämässä toi tyttö tajuaisi, ettei tota poikaa kiinnosta, eikä koko aikaa yrittää sitä, kuten toi Henriikka, joka on aika tyrkky :D

Päivämäärä:   11.4.11 12:47:25

flanu tykkää realistisuudesta, tää jokseenkin meinaa muistuttaa mua siitä, mitä tän elämän täällä piti olla, mutta noh.. .ei siitä sen enempää...

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   11.4.11 16:58:43

Nyt saatoin katsoa viestini ja poistaa ne. Tekstiviesteissäkin oli kirosanoja, joten totesin päässeeni suhteellisen, suorastaan ihmeellisen, helpolla. Mintulta oli kaksi viestiä, joissa vaadittiin raporttia ja soittoa ja vastasin niihin kysymällä, oliko hän töissä. Ehkä ei, sillä hän soitti minulle jo ennen kuin olin saanut kaikki tekstarit hävitettyä.
- Kerro kaikki! hän vaati.
- Mikä kaikki?
- Tapasitko sä Jerryn?
- No joo…

Siinä kohden tajusin, etten halunnut puhua Mintulle. Hän oli minun hevosystäväni, enkä tahtonut uskoutua Jerryn kanssa tapahtuneista jutuista hänelle sen paremmin kuin äidillekään. Itse asiassa en halunnut kertoa niistä kenellekään muulle kuin matikanviholleni. Oli kuitenkin liian myöhäistä ruveta kokonaan tuppisuuksi.
- Me oltiin Lintsillä, kerroin.
- Lintsillä! Voi ei, olitteko te Kummitusjunassa?
- Kerran.
- Pussasko se sua pimeässä?
- Ei, sanoin aidosti pahoillani. – Me vaan juostiin laitteesta toiseen ja syötiin vohveleita. Mutta ei se pussannu mua missään vaiheessa.
- Mä jo luulin, että sä oot lähteny johonkin seikkailemaan, kun et sä vastannu puhelimeen!
- Siitä oli akku loppu ja mä tajusin laittaa sen nyt vasta lataukseen.
- Ja senkö takia sun äiti soitti mulle aamulla ja kyseli, tiedänkö mä missä sä oot? Minttu kysyi ovelasti ja tunsin punastuvani nolostumisesta. Minun olisi pitänyt arvata, että äiti kysyisi Mintulta.
- Okei, sitten me mentiin kaljalle, tunnustin.
- Ja sitten? Aamuun asti?

Mielikuvitukseni ei ollut tarpeeksi notkealla päällä, jotta olisin keksinyt hyvän vastauksen saman tien.
- Sitten mulla ei ollu enää rahaa taksiin eikä yöbussiin ja me mentiin Jerryn siskon kämppään yöksi, sanoin vastahakoisesti ja mieleeni juolahti, että sekään ei riittänyt. Olin kertonut äidille tulipalosta eikä hän puhuisi mistään muusta Mintunkaan kuullen lähipäivinä. – Joku naapuri rupes laittamaan safkaa, sammu ja sinne tuli palohälytys.
- Ui, pelastiko Jerry sut? Minttu vinkaisi ihastuneena.
- Ei se talo palanut eikä mitään, dramatiikka seis. Ei mussa ollu mitään pelastettavaa. Kunhan hampparoin nyt sitten tänään kotiin.
- Kerro tarkemmin, Minttu komensi, mutta sen väistin vetoamalla väsymykseen ja krapulaan.
- Mä kerron myöhemmin, mutta ei siinä ole paljon kertomista.
- Tule ysiltä mua vastaan töihin ja kerro sillon. Mä haluan kuulla kaiken.
- Okei, mä tulen, jos en ole ihan puhki enää sillon, lupasin täysin epätietoisena siitä, menisinkö. Siihen oli vielä monta tuntia aikaa, ja nyt oli tärkeämpää kirjoittaa kaikki talteen, ennen kuin unohtaisin jotain.

Ehdin raportissani hädin tuskin siihen asti, kun Jerry ja minä olimme siirtymässä Laaksolta Lintsille, kun äiti tuli kotiin. Salamannopeasti tungin vihon tyynyni alle, sillä hänen askeleensa kuuluivat lähestyvän huonettani sen sijaan, että olisivat tavalliseen tapaan menneet suoraan keittiöön. Ehkä hän halusi tulla tarkistamaan, ettei minulla oikeasti ollut palovammoja. Ovi avautui ja äiti harppasi sisään.
- Perhanan kakara, hän sanoi vielä kerran, mutta nyt kirosana kuulosti hellittelyltä. Hetken pelkäsin, että hän aikoisi halata minua ja automaattisesti vetäydyin vähän, mutta ei hän sentään tehnyt niin. – Olethan sä näköjään kunnossa.
- Mähän sanoin, että mä oon, sanoin ja nousin istumaan, kun lähentelyn uhka oli ohitse. Tai ei kai se nyt mikään uhka ollut, äidillinen halaus. Olin inhonnut sitä tietyssä iässä monta vuotta sitten ja välillä äiti oli tupannut halaamaan minua ihan kiusallaan minun pyristellessäni karkuun kuin linnunpoikanen. Tilanne oli sittemmin normalisoitunut niin, etten olisi läpsäissyt häntä enää tai kirkunut, mutta tapamme olivat jääneet ennalleen.
- Tule syömään.

Söin päivän toisen pizzan ja yritin parhaani mukaan vastata äidin yhä uudistuviin uteluihin puhumatta ristiin, unohtamatta mitä olin aiemmin kertonut tai sotkematta keskenään hänelle ja Mintulle kertomiani tarinoita. Lopulta olin ihan uuvuksissa.
- Mä olen jo kertonut kaiken vaikka monta kertaa. Haluatko sä, että mä alan keksiä satuja lisäksi, kun sä et lakkaa kyselemästä? sanoin lopulta.
- Sä et kertonu, kenen kanssa sä olit.
- Yhden kaverin vaan, jonka mä tapasin ratsastuskilpailuissa, toistin ja nousin pöydästä päästäkseni kysymyksistä eroon.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   11.4.11 17:49:14

en tykkää Jerrystä enää yhtään :<

Lähettäjä: tölkki 
Päivämäärä:   11.4.11 20:21:13

Mitä? Miks ette tykkää Jerrystä? Pitäskö sen olla joku playboy ja olla pussailemassa kaikkia tyttöjä heti? Mä ymmärrän sen toimintatapoja ihan loistavasti.

Eka pitää aikansa ihmetellä, mikä toi toinen nyt oikein on, kännissä tosin voi ehkä vähän vetästä, kun ei oo pahemmin estoja. Semmosta se on, kun on vähän epävarma asioista.

Päivämäärä:   11.4.11 20:30:47

jerry taitaa miettiä tota tilannetta, se on vissii ujo <:

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   11.4.11 20:38:54

noku mulla ainaki oli Jerrystä tyyliin semmonen "maailman paras poikaystävä/mies" jne fiilis ku se on ollu aiemmissa nin symppis. :D ja mun mielestä ei voi olla mauttomampaa kuvausta ihmisestä, jonka kans oot vähän hommaillu ku "hauska ja seksikäs".

Päivämäärä:   11.4.11 20:44:07

http://www.youtube.com/watch?v=bEHrSteubDM

Täähän on ihankun Henriikka Jerryä metsästäessä :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   11.4.11 21:04:01

Niinpä onkin :D Aika hyvä! :D

Päivämäärä:   12.4.11 16:10:25

Nostetaan, ku melkeen putos kakkossivulle!

Onneks ei kuulu äänet.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   12.4.11 17:14:24

Siitä se tilanne rauhoittui. Äiti lakkasi tenttaamasta minua ja Minttukin uskoi lopulta, etten salaillut mitään rakkauselokuvan käsikirjoitusta. Minä kirjoitin matikanvihon takakantta myöten täyteen ja päätin, että jatkaisin tietokoneella, sillä minulla ei ollut toista yhtä vähän houkuttelevaa puolityhjää vihkoa. Käyttäisin muistitikkua, joka olisi vielä helpompi piilottaa kuin vihko. Kirjoittaisin sinne kaikki matikanvihonkin muistiinpanot ja polttaisin sen sitten.

Kunhan ehtisin. Minulla oli tärkeämpi tehtävä ennen sitä, nimittäin Jerryn syntymäpäivä. Ensinnäkin minun piti hommata jostain laivalippu, etsiä passini ja keksiä sopiva syntymäpäivälahja. Niin, ja päättää, mitä sanoisin äidille. Passi oli noista helpoin eikä sekään ollut helppo, sillä meillä ei ollut kovin järjestelmällistä kotona. Löysin sen lopulta äidin sukkalaatikosta ja sitten saatoin perehtyä matkan varaamiseen. Se näytti ihmeen helpolta netissä, mutta minulla ei ollut pankkitunnuksia tai luottokorttia, joilla olisin voinut sen maksaa. Äitiä en halunnut pyytää, hänelle tahdoin kertoa vasta ilmoitusluontoisesti perjantai-iltana tai ehkä jopa lauantaina. Minttu olisi voinut auttaa, mutta hän oli vasta naureskellut minulle varsin kirvelevästi, kun ei minulla ollut pankkitunnuksia saati että olisin ikinä eläessäni maksanut yhtäkään laskua. Ja sitten hän ehkä olisi halunnut mukaan. Harkitsin sitäkin vaihtoehtoa hetken, mutta totesin, että vaikka olisikin miljoona kertaa hauskempaa mennä laivalle hänen kanssaan kuin yksin, en halunnut häntä tielle enää siinä vaiheessa, kun löytäisin Jerryn. Tämä minun oli osattava hoitaa itse.

Ja osasinhan minä, kun oikein otin asiakseni. Kun olin aikani tuijottanut internetvaraussivua mieleeni tuli, että kai vanhat mummotkin halusivat risteillä, eikä heillä varmaan ollut tietokonetta. Jossain oli pakko olla tiski, mistä he kävivät ostamassa lippunsa ja lopulta löysin myyntipalvelun osoitteen. Sinne sitten vaan.
- Annatko sä mulle vähän rahaa? pyysin äidiltä illalla, kun hän oli tullut ja tentannut, mitä tallille kuului. Ei mitään kummempia, olin taas muista tärkeistä askareistani huolimatta jaksanut ruveta keskittymään ratsastamiseen ja minusta Tenar oli yhä parempi kuin mitä se oli ollut ennen valmennusta. Mikä sääli, ettemme tänäkään viikonloppuna pääsisi mihinkään kisoihin näyttämään taitojamme. Olin jo pariin otteeseen ihmetellyt ohimennen, ettei äiti kummastellut sitä mitenkään.
- Ai, joo, tietysti. Ellet sä halua, että mä tulen mukaan? hän lupasi heti ja jäin katsomaan häntä kummastuneena. Mikä sille nyt oli tullut? Mihin se halusi mukaan?

- Miksi mä semmosta haluaisin? kysyin ja hän huokaisi.
- Just niin. Miksipä. Osta sitten korttikin. Tai älä, mä teen tietokoneella jotain hienoa.
Minulla löi tyhjää vielä vähän aikaa ja tajusin itse asiassa vasta äidin luvattua siirtää tililleni parisataa. Olin kummastelemassa summan paljoutta, kun hän jatkoi:
- Mihin aikaan ne kahvit on?

Pomppivat porkkanat. Hän puhui Mintun synttäreistä, jotka olin kokonaan ja täydellisesti unohtanut. Minttu itsekään ei ollut niistä nyt puhunut, sillä olimme suunnitelleet kaiken valmiiksi jo kauan sitten, eikä suunnitelma kaivannut hiomista.
- Kolmelta kai, sanoin suu kuivana. Minttu tulisi niin tappamaan minut. Olin tekemässä anteeksiantamattoman tempun, oharit hänen syntymäpäivänään. Mieli mustana lähdin omaan huoneeseeni hiomaan strategioitani.

Aamulla kaikki näytti valoisammalta. Minttu ymmärtäisi kyllä, miksi jouduin toimimaan kuten toimin, mutta minun oli kyllä parasta kertoa hänelle etukäteen. En voisi olettaa, että hän enää ikinä suostuisi puhumaan minulle, jos vain tekisin katoamistempun. Tosin mietin vähän aikaa, mihin minä oikeastaan Minttua tarvitsin, mutta eihän minulla ollut ketään muutakaan sen jälkeen, kun olin lempannut Iitun. Paitsi serkut, ja he olivat edelleenkin vähän kaukaisia varaventtiileiksi. Kaikeksi onneksi emme olleet aikoneet lähteä ravintolaan vain kahdestaan, vaan muitakin oli tulossa mukaan: Sini, joka oli täyttänyt maagiset vuodet kesäkuun lopulla ja pari hoitajatyttöä ja tuntikaveria vanhalta tallilta. Kyllä Mintulla olisi hauskaa heidänkin kanssaan, ja saatoinhan aina luvata liittyä seuraan heti, kun laiva tulisi satamaan puoli yhdeksältä, jos jostain syystä jokin menisi myttyyn enkä olisikaan menossa jatkoille Jerryn kanssa.

Kevein mielin lähdin kaupungille heti aamusta. Kävisin ostamassa laivalippuni, sitten jonkin helyn Mintulle ja sitten tulisikin vaikea kohta. Jerryn lahja. Mitä hittoa saatoin hommata hänelle? Olin miettinyt koko alkuviikon ja pohdinnat jatkuivat koko matkan kaupungille asti, mutta en päässyt mihinkään tulokseen. Tiesin, että Jerry oli taitava ratsastaja, ei tupakoinut ja joi kaljaa, mutta siinä se melkein olikin. Voisin ostaa hänelle laivalla tuopillisen olutta, tai vaikka koko laatikollisen, mutta en minä sellaista halunnut antaa vaan jotain pysyvää. Mutta mitä?

Koska en muutakaan voinut, jätin sen asian sikseen. Löysin matkamyymälän ja sain ostettua lippuni, ja sen jälkeen teki mieleni vain koluta läpi kaikki vaatekaupat ja etsiä itselleni sellaisia matkavaatteita, ettei Jerry saisi silmiään irti minusta. Mintun oli kuitenkin saatava synttärilahjansa. Jos äiti aikoi mennä synttärikahveille, hän todennäköisesti veisi mennessään kukkia, mutta hän haluaisi myös nähdä, mitä minä olin Mintulle ostanut.

Onneksi löysin City-käytävästä korukaupustelijan, jolla oli rasioittain mitä hauskimpia koruja. Valikoin varmasti puoli tuntia ja päädyin korvakoruihin, joissa isoissa kullanvärisissä renkaissa roikkui hevosenpää. Rasiassa sanottiin niiden olevan kullattua hopeaa, joten en saanut omantunnontuskia, vaikka ne maksoivat alle kymmenesosan äidin antamista kahdesta sadasta. Arvometallia sentään ja pitihän minulle jäädä käyttörahaa laivalle ja Tallinnaan. Päätin jättää Jerryn lahjan vielä hautumaan ja lähdin tallille.

Istuin bussimatkan katsellen ja käännellen matkalippuani ja kuvitellen tulevaa, mutta kun hyppäsin bussista oikealla pysäkillä, tunsin miellyttävän kutkutuksen mielessäni. Minulla oli hevonen, minä olin kouluratsastaja kuten Jerrykin. Meillä oli yhteinen harrastus ja jos Jerryn tavoitteet olivatkin jossain, mihin Tenttu ja minä emme tällä kaudella mitenkään pääsisi, oli aina olemassa seuraava. Hän oli tosissaan harrastuksensa kanssa ja niin tuli minunkin olla. Se yhdistäisi meitä. Sekin.

Päivämäärä:   12.4.11 17:29:03

Voi ei toi Henriikka nolaa ittensä totaalisesti! :s :D

Päivämäärä:   12.4.11 19:05:50

Mua ainakin ahdistaisi, jos joku kirjoittaisi musta raportteja ja muistiinpanoja yhtään minnekään... tai mistäs tiedän, jos joku vaikka kirjoittakin! :D Toivottavasti ei.

Päivämäärä:   12.4.11 22:05:15

Toi, mä voin ruveta kirjottaa sun kommenteista raportteja :D

Voi kun kivat ja kutkuttavat pätkät taas. Tyksin kovasti. Lisääää?

Päivämäärä:   12.4.11 22:21:42

flanu hei, tulis tosi kivoja raportteja: "nussii pilkkua", "kitisee pilkun paikalle tunkeutuneesta pisteestä" ja "repii hiuksia päästään, kun on käynyt näppäilyvirhe".

Niin että kiitos, mutta ei kiitos - varokin raportoimasta, koska muuten mä lopetan kommentoimisen kokonaan! :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   13.4.11 16:47:45

25. Plan B
- Mitä sä meinaat? Minttu kiljaisi. Tai ei kiljaissut, paremminkin sähähti. Oli perjantai-ilta, olimme hänen luonaan ja olin juuri ojentanut hänelle hänen lahjansa ja äidin väkertämän nolon kortin.
- Mä en pääse huomenna sun synttäreille, toistin kiusaantuneena. Olin varautunut siihen, että hän suuttuisi ennen leppymistään, mutta ei tämä suorastaan hauskaakaan ollut. Hän tuijotti minua silmät leimuten ja kulmakarvat pelottavana pöheikkönä.

- Kuule nyt, sanoin ja nielaisin kiusaantuneena, ennen kuin aloitin uudelleen. – Jerrylläkin on synttärit.
- Samana päivänä kuin mulla? Minttu kysyi harhautuen kiukusta uteliaisuuteen ainakin hetkeksi.
- En mä tiedä onko ne oikeasti huomenna, mutta se juhlii huomenna. Laivalla. Mä menen sinne.
Minttu istui hiljaa ja minä ristitin sormiani odottaen, joko olisimme kavereita taas.
- Sä menet mieluummin sen kanssa kuin tuut sun parhaan ystävän synttäreille, hän totesi hitaasti, vihaisesti ja epäuskoisesti.
- Hei, se on Jerry. Ja mitä mä sun mummokutsuilla muutenkaan tekisin?

Se kuulosti kamalan paljon pahemmalta kuin tarkoitin, mutta onneksi Minttu ymmärsi sen ihan oikein ja irvisti.
- No se on totta. Mutta silti, sähän sanoit, ettei teillä ole mitään!
- Ei olekaan, siksi mun pitääkin mennä, puuskahdin. – Tai ei ainakaan mitään tarpeeksi.
- Ja sä luulet, että jotain tulee, kun sä juokset sen perässä?
- Mä en ole huomannu sen vielä juoksevan mun perässä niin, ettei tässä oo paljon vaihtoehtoja, sanoin ja totesin kertoneeni enemmän kuin olin aikonut. Mahtoiko Mintun anteeksianto olla sen arvoista? Nyt hän voisi retostella salaista ihastustani vaikkapa Sinin kanssa ja nauraa minulle. – Älä kerro kellekään! pyysin nopeasti.
- Miten mä voin olla kertomatta, mikset sä ole mun synttäreillä? Minttu kysyi täysin aiheellisesti.
- Keksitään jotain. Ja laiva tulee satamaan puoli yhdeksältä, te ootte tuskin päässy alottamaan baarikierrosta siihen mennessä! innostin aikomattakaan viitata siihen vaihtoehtoon, että entä jos häipyisin laivalta Jerryn kanssa. Minttu teki sen itse.
- Jos sä maltat erota siitä, kun te ootte kuherrellu koko päivän, hän sanoi. – Onko sulla hytti?
- Ei tosiaankaan, luuletko sä mua roopeankaksi?
- Onko sillä?
- Mä en tiedä.
- No jos sä et saakaan niin turha tulla sitten mun bileisiin perseeseen ammuttuna karhuna.

Epähieno viittaus tai oikeastaan se seikka, että mahdollisuus yleensä oli olemassa, sai minut puremaan poskiani, etten virnuilisi idioottimaisesti.
- Punastelee, Minttu totesi, enkä keksinyt yhtäkään hyvää vastausta. Jerry kuitenkin pysyi puheenaiheenamme, mikä oli ihanaa, enhän ollut sitten juhannusviikon voinut puhua hänestä kenenkään kanssa. Ellen voinut olla hänen kanssaan, oli hänestä puhuminen toiseksi parasta ajankulua. Jatkoimme siihen asti, kun Mintun äiti räväytti oven auki.
- Minttu, tuu killottamaan lusikat. Mä olen leiponu koko hemmetin illan, enkä aio jaksaa enää, ellen saa apua.
- Mulla on vieras, eikä se tarvii kiillotettua lusikkaa, Minttu huomautti.
- Sukulaiset huomenna tarvitsee.
- Mä en niitä oo kutsunu.

Aavistin joutuvani kohta taas yhden yhteenoton todistajaksi ja olin mielestäni siihen ikään nähnyt niitä tarpeeksi.
- Mun pitää kai ruveta menemään, sanoin ja nousin.
- Petturi. Ois kai se rätti sunkin kädessäs pysyny, Minttu sanoi pettyneenä.
- Mä saan migreenin kiillotusaineen hajusta, valehtelin. – Ja mulla on kauheesti hommaa vielä ennen huomista. Tiedä vaikka joutusin pesemään pyykkiäkin, että mulla on jotain fiksua päällepantavaa.
- Minttu! kuului mylväisy keittiöstä tai minne lie Mintun äiti sitten kadonnutkin. Minä häivyin.

Laiva lähtisi puoli kahdeltatoista, mutta minä katsoin parhaaksi yrittää kadota asunnosta ennen kuin äiti edes heräisi. Se ei tuntunut mitenkään mahdottomalta, sillä hän nukkui mielellään viikonloppuisin pitkään ja minä taas aloin aukoa silmiäni jo tuntia ennen herätystä. Olin käynyt suihkussa illalla ajatuksenani, että aamulla liikkuisin vain hipihiljaa. Se tarkoitti tietenkin myös sitä, että olin kuivannut hiukseni jo illalla ja letittänyt noin seitsemälletoista letille yöksi, jottei minun tarvitsisi aamulla käynnistää fööniä. Väänsin sen sijaan lyhyemmät etu- ja sivuhiukseni harjakihartimella laineille ja harjasin lettini auki. Lopputulos oli outo, muttei pahan näköinen. Minulla näytti olevan hiuksia vaikka pienelle kylälle ja päätin jättää ne juuri sellaisiksi. Menkööt sotkuun, tuivertukoot tuulessa. Ellei Jerry näihin kiharoihin tahtoisi taas upottaa sormiaan, leikkaisin irokeesin.

Seuraavaksi operaatio pukeutuminen. Valitsin ylellisimmät yhteensopivista alusvaatteistani uskaltamatta edes miettiä, millä todennäköisyydellä kukaan muu kuin minä niitä näkisi. Vaikka enpä tunnustanut olevani menossa laivalle naitattamaan itseäni. En nähnyt, että tämä olisi sellainen tilaisuus. Jerry oli siellä kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa enkä minä tiennyt, olisiko minulla tarpeeksi naisellisia avuja riistää häntä siitä seurasta. Mutta mistäpä sitä koskaan tiesi, miten elämä heittelisi, ja saihan sitä olla optimisti.

Niiden päälle kiskoin ne vaaleat farkut, jotka olivat kaikista imartelevimmat peffalleni. Kääntyilin hetken peilin edessä ja tutkin kyseistä ruumiinosaa. Pojat koulussa olivat aiemmin kiusanneet meitä ratsastavia tyttöjä siitä, että perseemme leviäisivät leivinuuneiksi, mutta ei minulle ainakaan ollut niin käynyt. Se oli ihan hyvä, eikä etupuolessakaan ollut valittamista. Samoihin aikoihin olin rukoillut, etteivät rintani kasvaisi enää senttiä, grammaa tai mitään muutakaan mittayksikköä, etteivät ne hytkyisi inhottavasti ratsastaessani, mutta olivat ne kasvaneet silti ja minä olin lakannut iltarukoilemasta, kun siitä ei kerran ollut hyötyä. Oli miten oli, näillä oli mentävä.

Menin tekemään itselleni aamupalaa ennen meikkaamista, mutta se oli melkoista pakkosyömistä. Ellen olisi arvellut myöhemmin päivällä juovani olutta tai jotain muuta, olisin skipannut aamiaisen kokonaan, mutta en halunnut ainakaan syömättömyyttäni hupsahtaa humalaan ja tehdä jotakin typerää Jerryn nähden. Tai kenenkään muunkaan sen puoleen. Olisi ollut nolouden huippu örveltää jossain laivalla ja kerätä sääliviä katseita, ja sitten piti muistaa, että Tallinna oli ulkomailla. Minun oli vähän vaikea syödä senkin takia, että jännitin sellaiselle seikkailulle lähtemistä ihan omin päin. Äiti ja minä olimme reissanneet jonkin verran turvallisissa Välimeren kohteissa, mutta ikinä en ollut omin päin liikkunut ulkomailla sen pidempää matkaa kuin aurinkotuolista uimaan. Mutta ehkei minua sentään ryöstettäisi orjaksi tai haaremiin. Ehkei itämafia toiminut Tallinnan satamassa.

Siirryin meikkaamaan ja päädyin puolen tunnin kuluttua olemaan hyvin tyytyväinen lopputulokseen. Näytin siltä, ettei minulla ollut meikin häivääkään vaan että olin juuri harvinaisen pitkine ja tummine ripsineni noussut virkistäviltä yöunilta ja saanut vähän väriä poskilleni aamulenkillä. Meikkipussi päätyi reppuuni siltä varalta, että jossain vaiheessa tuntisin tarvetta muuttua kohtalokkaammaksi. Näin kuitenkin viihdyin paremmin ja uskoin Jerrynkin olevan ennemmin sellainen poika, joka arvosti luonnollisuutta. Ajattelin, että kunhan tästä minun pikku reissuni aiheuttamasta shokista selvittäisiin, lirkuttelisin äidiltä ripsienpidennykset, tai ainakin kestovärjäyksen.

Lähettäjä: flanu 
Päivämäärä:   14.4.11 12:34:38

Toi, okei, ei sitte :D

Oivitsit, mulle iski nyt kauhee jännitys Henskun puolesta! Haluis iteki laivalle. Ai kamala, ei malta odottaa seuraavaa pätkää :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   14.4.11 16:45:03

Kymmeneltä oli suunnitelmani mukaan hyvä aika lähteä, mutta juuri, kun olin eteisessä vetämässä kenkiä jalkoihini, hyvä onneni loppui. Äiti tassutteli haukotellen huoneestaan.
- Sähän olet aikainen, hän sanoi.
- Ei nyt ole erityisen aikasta, huomautin.
- Onpas, kun on vapaapäivä. Oletko sä menossa johonkin?
Olin ajatellut laittaa äidille tekstarin jostain matkalta, enkä pitänyt tästä asiainkäänteestä, mutta kun tässä nyt oltiin, oli asia kai parempi puhua halki.
- Joo, mulla on kauhea kiire. Mä meen käväsemään Tallinnassa ja tuun illalla niin, että sun pitää hoitaa Tenttu, ilmoitin ja ojensin jo käteni avaamaan ulko-oven. Onneksi äiti oli vähän hitaalla päällä siihen aikaan, mutta ei hän sentään nukuksissa ollut.
- Mitä sä sanoit? kajahti kuin piiskan läjähdys.
- Mä menen risteilylle, ilmoitin, avasin oven ja astuin jo puoliksi rappuun. Ei hän sinne tulisi kiekumaan.
- Kenen kanssa? Entä Mintun synttärit?
- Kavereiden vaan ja mä ehdin illaksi takaisin ostamaan Mintulle shotteja. Mutta nyt mulla on kiire laivaan, sanoin ja suljin oven.

Äiti ei tosiaan tullut huutamaan perääni, mutta puhelimeni soi melkein heti. Kuulin sen repusta ja harmittelin, kun en ollut laittanut sitä äänettömäksi. Mutta mistäpä äiti sen tiesi, hän sai kaikin mokomin kuvitella, etten kuullut sitä. Hetken leikittelin ajatuksella, että olisin vain ihan normaalisti kertonut hänelle. Olinhan sentään täysi-ikäinen ja täysivaltainen eikä hän olisi voinut minua estää. Päädyin kuitenkin siihen, että näin oli paras. Ei hän olisi toivottanut minulle hyvää matkaa, riitaa ja kanaemoilua siitä olisi tullut. Itse asiassa tämän irtioton jälkeen hän ehkä alkaisi hiljalleen tajuta, että tosiaan olin aikuinen. Kaivoin kännykän bussipysäkillä esiin ja suljin sen kokonaan.

Matkustin satamaan raitiovaunulla ja katselin tarkasti ympärilleni siltä varalta, että näkisin Jerryn, mutta en nähnyt. En ollut oikeastaan odottanutkaan, mutta olisihan se ollut mukavaa. Terminaalissa yksinkertaisesti seurasin kaikkia muita ihmisiä enkä mokannut mitenkään. Tunsin kyllä olevani kummajainen, sillä kukaan muu ei näyttänyt matkustavan yksin. Minun ikäiseni tytöt ja pojat liikkuivat laumoissa ja jopa tädeillä ja mummoikäisillä oli juttukumppani. No, minä etsisin omani, kunhan ehtisin.

Välimeren lisäksi äiti ja minä olimme aika ajoin käyneet Ruotsissa, joten en pysähtynyt töllistelemään laivan kokolattiamattoja ja messinginvärisiä kaiteita kuin ensikertalainen. Sisääntuloaula olisi tietysti ollut paras paikka jäädä kuikuilemaan, koska Jerry kavereineen tulisi, mutta en aikonut jäädä siihen ihmisten tönittäväksi. Silmäilin laivan karttaa seinällä ja lähdin lähimmän baarin suuntaan. Hyvin moni muukin oli saanut saman idean, mutta jonotin silti saadakseni siiderin. Voisin yhtä hyvin istua tässä katselemassa ihmisiä vähän aikaa ja suunnitella tulevia toimiani, ellei heti tulisi täysosumaa ja Jerry osuisi samaan baariin.

Olin edelleen yksinäinen kummajainen ja sain potkiskella muutamia jo siihen aikaan hyvässä laitamyötäisessä purjehtivia jolppeja pois ympäriltäni, mutta sain sentään janoni sammutettua ja varmuuden siitä, että Jerry ei ollut näköpiirissäni nyt. Siirryin seuraavaan baariin ja tarkistin joka pöydän, mutta en ostanut enempää juotavaa. Jos kiskoisin siiderin joka baarissa etsiessäni Jerryä, en ehkä tunnistaisi häntä enää siinä vaiheessa, kun oikeasti törmäisimme.

Baarien jälkeen tarkistin kaupan löytämättä sieltäkään ja ruokaravintolaan minua ei päästetty ilman pöytävarausta. Sen edustalla oli kuitenkin taas yksi baari ja ostin lasillisen mehua. jonka istuin juomaan ainoalle vapaalle tuolille, pöytään, jonka muut paikat veivät kaksi mummoihmistä ja jommankumman harmaapäinen mies. He odottivat vuoroaan ravintolaan ja kinastelivat kovasti siitä, pitikö heidän istua tässä ovensuussa odottamassa vai voisivatko he vain kierrellä laivaa ja tulla paikalle vasta siihen aikaan, kun heidän varauksessaan luki. Minua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa koko porukka, kunnes setähahmo kimpaantui.
- Minä menen ainakin kannelle raittiiseen ilmaan. Ei ne meitä tästä nimeltä kuitenkaan kutsu.
- Älä luulekaan meneväsi sinne juomaan salaa kaljaa, toinen naisista sanoi kiukkuisesti, mutta enempää en kuullut, kun olin jo menossa. Miten hitossa olin ollut niin tyhmä, etten ollut ajatellut kantta. Oli upea päivä, niin kuin suurin osa koko kesästä oli ollut, ja jos olisin tullut ajatelleeksi, että laivalla on kansibaari, en olisi hukannut tuntia kiertämällä laivan pölyisiä sisätiloja.

Manailin hölmöyttäni kahta kamalammin, kun lopulta löysin takakannen. Siellä oli aurinkoista ja tuulista eikä pimeää ja ummehtunutta, kuten sisällä ja vedin henkeä muutaman kerran, ennen kuin aloin tutkailla ihmisiä. Kaikki pöydät olivat melkein täynnä ja monissa oli poikaporukoita, mutta Jerry ei ollut yhdessäkään niistä. Se oli pieni pettymys, mutta kun raivasin tieni kaiteen ääreen näin, että kerrosta alempana oli toinen, vielä suurempi kansi, joka oli yhtä täynnä. Aloin tutkia sitä pöytä pöydältä ja petyin joka kerran kunnes katseeni osui ihan viimeiseen. Sen toisen pään oli ominut joukko nuoria ja tuo selkä, joka oli minuun päin, saattoi hyvinkin kuulua Jerrylle. Se oli sopivan pituinen ja sen jatkeena oli oikeanvärisiä hiuksia. Tyyppi oli kumartuneena eteenpäin jutellakseen kavereilleen ja kun hän suoristautui ja huitaisi kädellään, olin varma. Kukaan ei liikkunut samalla tavoin. Jalkani tuntuivat juuttuvan kanteen, kun helpotuin siitä, ettei matkani ollutkaan mennyt hukkaan, vaikka olin jo alkanut pelätä sellaista.

Kun nyt en kerran päässyt liikkeelle, jatkoin katselemista. Jerryllä oli seurassaan kaksi nuorta miestä ja pöydän päädyssä istui yksi tyttökin, mikä sai kulmani rypistymään. Jerry ei ollut puhunut mitään tytöistä – toisaalta ei hän ollut puhunut mitään pojistakaan, kavereista vaan. Onneksi tyttö ei ollut mikään povipommi vaan näytti enemmänkin ihan tavikselta. Hänen ruskeat hiuksensa olivat poninhännällä ja hänellä oli tylsän tavallinen vaaleansininen t-paita ja oikeastaan hän näytti kauhean tutulta. Minttu. Mitä hittoa Minttu teki täällä, kun hänen piti olla kotonaan kiillottamassa lusikoita tai mitä hänen äitinsä nyt tänä aamuna olikaan mahtanut keksiä? Ja mitä hän teki tuolla kuin Jerry olisi hänen vanha kaverinsa eikä minun? Nyt halusin juosta portaat alas alemmalle kannelle, mutta jalkojani ei vieläkään huvittanut liikkua, olivat nyt kai järkytyksestä liimaantuneet paikoilleen. Jospa se olikin vain joku kaksoisolento?

Päivämäärä:   14.4.11 18:01:36

Minttupa pisti paremmaksi :D

LähettäjäMeow 
Päivämäärä:   14.4.11 18:05:54

Haha, ei oo todellista :D No, kosto ilmeisesti elää? :P

Päivämäärä:   14.4.11 18:31:36

"ostin lasillisen mehua. jonka istuin juomaan ainoalle vapaalle tuolille"

Oi voi. :D Draamaa! Voi Henriikka. Minttu todella pisti paremmaksi. :D

Päivämäärä:   14.4.11 19:08:52

Taas jäi niiiiiiiiiin julmaan kohtaan. :< :D

Päivämäärä:   15.4.11 13:09:58

Ei vieläkään. :<

Kuudeksi pitäis ihilautua töihin, hohhoijaa. Nyt olisi vielä sopivasti kahvikuppi kourassa, juuri oikeanlainen hetki lukea. ;D

Lähettäjä: salde 
Päivämäärä:   15.4.11 16:58:54

saisiko yksi mystistautinen saikkulainen lohtupalaa? :)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   15.4.11 19:45:13

Minttutyyppi lakkasi puhumasta Jerrylle ja venytteli. Samalla hän katseli ympärilleen ja lopulta suoraan minuun. Kyllä se Minttu oli, hänen suunsa levisi hymyyn ja hän alkoi huitoa kummallakin kädellään. Pojatkin kääntyivät katsomaan minua ja Jerry vilkutti myös. Se sai minuun lopulta eloa ja lähdin heidän luokseen. Olin hyvin kiukkuinen ja valmis ravistelemaan Minttua, joka oli tunkeutunut reviirilleni, mutta en ehtinyt avata suutani ennen häntä.
- Missä ihmeessä sä olet ollu, Henriikka? Mä jo luulin, että sä olet myöhästyny laivasta! hän huudahti ja nousi nappaamaan juuri vapautuneen tuolin naapuripöydästä minulle.
- Miksi mä olisin myöhästynyt laivasta? tiuskaisin. – Mitä sä täällä teet?
- Mä karkasin, sanoi Minttu iloisesti ja istui takaisin.

Olin unohtanut, että Minttu osasi olla ongelmanuori ainakin vanhempiensa mielestä. Minulle hän oli ollut niin pitkään vain tuttu ja turvallinen kaveri, joka oli kiinnostuneempi hevosista kuin bilettämisestä tai pojista. Minä olin meistä ollut se, jolle tapahtui, kuten Jerry tai Arttu-juttu keväällä ja Mintun asia olisi ollut kuunnella ja ihmetellä eikä ruveta itse seikkailijattareksi.
- Miten sä kehtaat, sun syntymäpäivä ja teille on tulossa koko suku? kysyin ankarasti ja istuin omalle tuolilleni.
- Just siksi. En mä halunnut mitään kälysiä kahvikestejä, enkä mä varsinkaan halunnu nousta aamusta järjestelemään niitä, Minttu irvisti. Saatoin kuvitella, miten hän ja hänen äitinsä olivat räyhänneet toisilleen ja miten Minttu oli yksinkertaisesti ottanut ja lähtenyt niiltä jalansijoiltaan.
- Sä olet niin hankaluuksissa, sanoin heikosti.
- So what. Onneksi sä olit meillä eilen niin, että mä tiesin, mitä sä suunnittelit. Mä päätin tulla sun mukaan mieluummin kuin mennä Sinille tai jotain, sanoi Minttu hymyillen tyytyväisenä. Minusta hänellä ei ollut mitään syytä tyytyväisyyteen, paremminkin hänen olisi pitänyt hävetä silmät päästään.

- Tässä on Jerry ja Lisko ja Niko, Minttu esitteli sitten ja palasin nykyhetkeen kiukkupilvestä.
- Mä tunnen Jerryn, huomautin ja käännyin hymyilemään hänelle. Viisi päivää oli ollut ihan liian pitkä aika erossa. Tunsin väristyksen, kun Jerrykin hymyili minulle ja kun vilkaisin sivusilmällä näin, että käsivarteni olivat menneet kananlihalle.
- Ja mitä sulle kuuluu? kysyin välittämättä vilkaistakaan kahta muuta.
- Mitäs tässä, Jerry sanoi ja alkoi näyttää hiukan kiusaantuneelta, joten lakkasin tuijottamasta häntä. Hänen suhtautumisensa sai minut noloksi ja vaivaantuneeksi. Ihan kuin hän ei olisi ollenkaan ilahtunut näkemisestäni, kuin hän ei olisi pyytänytkään minua mukaan. Ja eihän hän oikeastaan ollutkaan, nyt minun oli kai jo pakko tunnustaa se. Hänen sanavalintansa viimeksi tavatessamme ei ollut ollut mikään kutsu, olin vain halunnut ottaa sen sellaisena. Hänelle oli ollut ihan sama, tulisinko ollenkaan ja ehkä vielä mieluummin ei.

Luulen, etten paljastanut ilmeilläni mitään siitä, miten loukkaannuin, eikä minulla taatusti mennyt montaa sekuntia keksiä oikeaa suhtautumista. Pahinta, mitä voisin tehdä, olisi ripustautua vastahakoiseen mieheen. Minun piti keikauttaa tilanne ylösalaisin ja niin keikautinkin. Minun oli mahdoton kääntää Jerrylle selkääni siinä, missä istuin, mutta käänsin niin paljon kuin pystyin ja katsoin hänen kavereitaan.
- Niko ja… Lisko? Niinkö Minttu sanoi? Kumpi on kumpi?
- Mä olen Niko, toi on leguaani, sanoi toinen ja nauroi omalle vitsilleen. He olivat ihan hauskan näköisiä molemmat myös, mutta kummallakaan ei ollut Jerryn karismaa, tai millä hän nyt olikin minun pääni sekoittanut. Siitä huolimatta keskityin juttelemaan heidän kanssaan ja nauroin heidän jutuilleen minkä jaksoin, vaikka sydämeni oli särkyä ja kurkkuani kuristi.

- Mä haen juotavaa, haluatko sä, Minttu kysyi jonkin ajan kuluttua ja tekoiloinen minä sain jalat alleni.
- Ei kun mä haen sulle. Tiesittekö te, että Mintulla on tänään synttärit? kysyin pojilta sivuuttaen täysin sen, että tiesin tämän olevan myös Jerryn synttäriristeilyn. Hemmetin hienoa, etten ollut löytänyt mitään sopivaa Jerrylle lahjaksi ja alkanut heti kättelyssä tunkea hänelle jotain pakettia.

Lähellä ovea oli myyntipiste ja jäin siihen jonon jatkoksi. Minulla oli niin surullinen ja surkea olo, että sain räpytellä esiin pyrkiviä kyyneleitä silmistäni samalla, kun kaivoin repusta lompakkoa. Olut- ja siideritölkkejä myi kiireisen ja vähän tympääntyneenkin näköinen mies, mutta kun tuli minun vuoroni, hän hidasti automaattista kaupantekoaan.
- Älä ole noin surkean näköinen, hän sanoi.
- Olenko mä muka? kysyin vaisusti.
- Joo. Hei aurinko paistaa ja sä olet nätti tyttö, hymyile vähän.
Se oli niin odottamatonta ja yllättävää, että sai kuin saikin suupieleni nykimään ja sen huomatessaan mies virnisti takaisin niin, että minun piti ihan oikeasti hymyillä.
- Kiitos, sanoin hänelle, enkä todellakaan kiittänyt vain vaihtorahoista ja kahdesta lämpimänpuoleisesta siideritölkistä. Palasin pöytään paljon paremmalla tuulella.
- Mitäs sä virnuilet? kysyi tarkkasilmäinen Minttu.
- Oli niin kiva baarimestari, naurahdin, sillä minusta oli ihan hyvä antaa Jerryn kuulla, että minulla oli vientiä, vaikkei häntä kiinnostanutkaan. – Koska me tullaan maihin ja mitä te ajattelitte tehdä?

Kävi ilmi, että pojat eivät olleet ajatelleet mennä lähintä terassia kauemmas. Minä en ollut suunnitellut mitään, koska kaikki oli riippunut Jerrystä ja Minttu oli miettinyt vielä vähemmän.
- Tulkaa meidän kanssa, Niko ehdotti, mutta Jerry ei sanonut siihen mitään, vaikka hänen olisi tarvinnut vain vaikka miten laimeasti olla samaa mieltä.
- Terassilla voi istua Suomessakin, mä haluan ainakin shoppailla, sanoin kopeasti ja heilautin hiuksiani.
- Jaksetaanko me muka shoppailla niin kauan? Minttu epäröi.
- Ehkä ei, enkä mä tiedä, miten pitkälle rahatkaan riittää, mutta en mä halua tuhlata iltapäivää Tallinnassa pelkkään ryyppäämiseen. Sä voit jos haluat.

Minttu näytti epätietoiselta ja pojat alkoivat puhua laivan kaupassa käymisestä pääsemättä kuitenkaan liikkeelle, ennen kuin laiva alkoi hidastaa vauhtiaan ja siellä, missä tähän asti oli näkynyt pelkkää aavaa merta, olikin äkkiä myös maata.
- Mennään ulkomaille! Jerry hihkaisi ja nousi. Hän oli ollut hiukan hiljainen loppumatkan ja toivoin sen johtuvan siitä, etten minä ollut kiinnittänyt häneen juuri mitään huomiota. Toivoin niin kovasti, että päätäni melkein pakotti. Mitään hän ei kuitenkaan sanonut minulle siihen suuntaan koko sinä aikana, joka meiltä kului järjestäytymiseen ja laivasta poistumiseen. Viimeisten liukuportaiden ja lasiovien jälkeen pysähdyimme kuin yhteisestä sopimuksesta viimeiseen neuvotteluun. Terminaalin edessä oli taksijono ja jono takseja sekä erinäisiä busseja, joiden ovilla parveili ihmisiä.

- Mennäänkö sittenkin kaupungille? Lisko kysyi katsellen tolpalle koko ajan rullaavia takseja.
- Älkää menkö, unohdutte vielä sinne ja jäätte laivasta, Minttu sanoi kiireesti.
- Mikäs siinä, menee niitä laivoja huomennakin, Jerry virnisti. Minä olin jo nähnyt taksien ja bussien ohi: suurin osa kanssamatkustajistamme oli menossa Sadamarketiin, jonka tiesin pikaisen nettisurffailun perusteella jonkinlaiseksi kauppakeskukseksi.
- Mä menen tonne, osoitin. – Siellä on ravintoloitakin.

Halusin antaa vaikutelman, että minulle oli ihan suloisen yhdentekevää, mitä muut tekisivät ja se toimi. Kaikki lähtivät mukaani ja Minttu esitteli erilaisia skenaarioita siitä, miten me löytäisimme toisemme taas ja että meidän pitäisi vaihtaa puhelinnumeroita.
- Miksi? kysyin kuivasti.
- Mitä miksi? kysyi Minttu.
- Tarviiko meidän löytää toisemme uudestaan? Eihän me millään kimppamatkalla olla? kysyin ja Mintun suu loksahti auki. – Sitä paitsi mua ei huvittais avata puhelinta, jos vaikka mutsi alkaa häiriköidä.
- No avaat kyllä ihan takuulla! Mä haluan soittaa sulle, jos me eksytään! Minttu huudahti ja alkoi kuulustella poikien puhelinnumeroita. He soittelivat häläreitä ja tallensivat numeroita sillä aikaa, kun minä vastahakoisesti kaivoin oman puhelimeni repusta ja laitoin sen päälle. En minä kaivannut sinne Nikon tai Liskon numeroa, mutta Mintulla oli pointtinsa siinä, että olisi kiva olla tavoitettavissa, jos me vaikka kadottaisimme toisemme, ja tietysti minun piti ne ottaa. Jerryn huijaaminen vaati sitä.

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   15.4.11 22:31:56

hyvä Henriikka! oon aika ylpee siitä et sillä on ees jotain ylpeyttä :D

Päivämäärä:   16.4.11 12:26:31

Mua säälittää Henriikka parka.. :(

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   16.4.11 12:34:40

26. Vähän enemmän suunnitelman mukaan
Pojat pysähtyivät heti sisään päästyämme ihmettelemään viinakauppaa, ja niin mekin, mutta sitten erosimme, kun he näkivät viitan ravintolaan.
- Mennään mekin katsomaan, mihin ne menee, että voidaan mennä sinne sitten, kun ollaan shoppailtu tarpeeksi, Minttu sanoi, mutta kieltäydyin ehdottomasti.
- Ei me olla niiden äitejä ja nähtiinhän me, mihin ne meni, sanoin, kun hissi vei kolmikon näkyvistämme.
- Mikä sua vaivaa? Sähän olet kuin et tuntis Jerryä ollenkaan tai inhoaisit sitä! Ethän sä edes jutellu sen kanssa paljon mitään! Minttu tykitti ja nipisti minua käsivarresta.
- Ei mulla ollu sille mitään asiaa.
- Mutta mä luulin, että teillä oli jotain!
- Miksi, kun mä olen kaiken aikaa sanonu, ettei ole, tuhahdin. – Mennään katsomaan, mihin täällä voi tuhlata rahansa.

Minttu jatkoi vielä vähän aikaa, mutta en tosiaankaan aikonut selitellä hänelle yhtään mitään ja hän lopetti, kun pikku liikkeiden tavarapaljous vei huomiomme. Kävimme suunnilleen jokaisessa ja selasimme jokaisen rekin ja naulakon yrittäen olla huomioimatta suomalaisittain ajatellen pelottavan aktiivisia myyjiä, jotka olisivat varmaan myyneet vaatteet päältään, jos olisimme halunneet. Shoppailu oli taas kerran parasta terapiaa ja vei minunkin ajatukseni pois epätyydyttävästä tilanteesta, jossa olin. Osa vaatteista oli kyllä ihan mahdottomia, enkä suostunut katselemaankaan alusvaatteita lasiseinäisessä kioskissa, jonka ohi purjehti loppumaton jono suomalaisturisteja. Ei minulla kyllä kauheasti ollut rahaakaan laivalipun, Mintun lahjan ja kahden siiderin jälkeen. Mintulla oli, hän osti paitoja, ihanan olkalaukun ja kilon pussin karkkia, ennen kuin edes nousimme seuraavaan kerrokseen.

- Mä voin lainata sulle, jos sä haluat, hän lupasi auliisti, kun selitin kitsasteluani, mutta en sittenkään löytänyt oikein mitään muuta kuin söpöt aurinkolasit, joihin minulla oli varaa itsellänikin. Sitten alkoi näyttää siltä, että olimme nähneet kaikki kaupat ja minuun iski pieni paniikki. Olihan nyt hölmöyden huippu tulla tänne asti eikä ostaa edes matkamuistoa. En kuitenkaan kehdannut vaatia Minttua mukaani uudelle kierrokselle.
- Mennäänkö nyt katsomaan, paljonko pojuset on saanu kiskottua kaljaa? Minttu kysyi.
- Odota vielä vähän, sanoin katsellen joka suuntaan. Ostosmaniani oli vasta kasvanut isoksi ja aikuiseksi. – Hei, tossa on kristallikauppa. Mä voisin ostaa mutsille tuliaisiksi uuden viinilasin.
- Mä en osta, Minttu sanoi leppymättömästi, mutta minä ostin ja kääritytin sen paljoon paperiin, etten hajottaisi sitä kotimatkalla. Jerrylle minulla ei edelleenkään ollut lahjaa, mutta en minä tainnut nyt sellaista tarvitakaan.
- Nyt mä en pistäis pahakseni hetken istumataukoa, sanoin. Sisällä oli melkein tukahduttavan kuuma ja minulla oli jano.
- Mennäänkö me etsimään ne? Minttu kysyi enemmän varovaisesti kuin innostuneesti. Olinkohan puhissut vähän liian tarmokkaasti aiemmin.
- Jos sä haluat, sanoin suopeasti.

Jerry löytyi kavereineen kattoterassilta. Heillä näytti olevan niin hauskaa keskenään, että epäröin ollenkaan mennä häiritsemään heitä, mutta Mintulla ei ollut sellaisia estoja. Hän harppoi heittämään ostoksensa pöydälle ja istui pitkälle penkille Nikon viereen.
- Me ollaan tuhlattu tarpeeksi, ootteko te juonu tarpeeksi? hän kysyi ja minä pujottauduin toiselle puolen pöytää. Inhosin tilanteita, joissa oli pariton määrä ihmisiä. Nyt minä jouduin istumaan vastapäätä ei-ketään ja minulla oli liian pitkä matka huutaa mitään kenellekään muulle kuin Liskolle, joka oli vieressäni, sillä niin kovalla musiikki oli. Tunsin itseni hyvin joukkoon kuulumattomaksi ja kaivoin uudet aurinkolasit kasvoilleni peittääkseni ilmeeni.
- Täällä pitää hakea tiskiltä juotavat, Lisko kääntyi sanomaan minulle, joten nousin uudelleen ylös. Aloin tulla huonotuuliseksi, enkä ollut kuulevinani, kun Minttu huusi perääni, että toisin hänellekin siiderin.

- Sori, mä en huomannu, sanoin lyhyesti palatessani vain yhden lasin kanssa ja huonotuulistuin lisää, kun Jerry lähti myös käymään tiskillä ja lupasi tuoda Mintullekin synttäreiden kunniaksi.

Onneksi meillä ei ollut enää paljon aikaa istua siinä. Lisko tuntui ottaneen henkilökohtaisesti sen, että olin valinnut paikkani hänen vierestään ja jutteli minulle niin, etten saanut kiinni sanastakaan, mitä Jerry sanoi hänen toisella puolellaan. Olin silti kuuntelevinani kiinnostuneena aina siihen asti, kun Minttu keksi, että meidän piti lähteä takaisin laivaan. Se oli tavallaan helpotus, sillä en tosiaan halunnut jäädä tähän maahan, jossa puhuttiin omituisesti ja hajutkin olivat outoja. Toisaalta aika kävi vähiin. Enää reilut kolme tuntia ja koko reissu olisi ohitse, eikä minulla taas olisi Jerryyn mitään kiinnitystä eikä tietoa tulevasta, paitsi mitä kisakalenterista saatoin vakoilla. Minun teki mieli kiljua.

Mutta enpä kiljunut enkä muutenkaan näyttänyt, mitä ajattelin. Ahtauduimme kaikki samaan hissiin ja Niko halusi ehdottomasti vielä käydä viinakaupassa, ennen kuin jatkaisimme laivaan. Vähän aikaa mietittyään myös Jerry ja Lisko menivät sinne ja Minttu ja minä jäimme vertailemaan kännyköidemme kelloja. Minun kännykkäni mukaan meillä oli kaksikymmentä minuuttia aikaa, mutta Mintun oli viisi minuuttia enemmän.
- Mä haluan mennä jo, sanoin mielessäni se loputtomalta tuntunut lasikäytävä, jota pitkin olimme päivällä tulleet maihin.
- Höpsis, odotetaan noita. Ei se nyt voi niin minuutilleen olla.
Minä en halunnut ottaa selvää siitä, oliko.
- Mun on pakko päästä vessaan. Mä menen sinne kannelle odottamaan teitä, sanoin. Eivät kai hekään laivasta jäisi, mutta minä tarvitsin vähän aikaa yksin. Halusin itkeä pikkuisen ja ehkä kannella olisi taas se kaljakauppias, joka oli sanonut minua nätiksi tytöksi ja pistänyt minut hymyilemään.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   17.4.11 14:19:33

lisää =)

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   17.4.11 14:38:43

lisseeee==)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   17.4.11 15:33:45

Siellä ei ollut kauppiasta ollenkaan, kun löysin sinne vietettyäni terapeuttisen itkuhetken naistenhuoneessa, mutta ei siellä ollut vapaita pöytiäkään. Joka ainoa yksittäinen tuolikin oli varattu. Menin nojailemaan kaiteeseen ja tuijottamaan toista laivaa, jonka keula oli ihan vähän matkan päässä. Sieltä kantautui musiikkia ja siinä oli useita kerroksia. Ihmisiä seisoi ainakin neljässä tasossa vilkuttelemassa. Englannin lippu liehui laiskasti ja mietin, mitä englantilaisturistit olivat pitäneet Tallinnasta. Ja mitä Jerry ajatteli minusta. Ja kai he olivat ehtineet laivaan. Kun moottorit jyrähtivät käyntiin niin, että koko laiva tärähti, hätkähdin katsomaan ympärilleni. Olivatko he myöhästyneet? Nyt kaduin syvästi, että olin lähtenyt omin päin liikenteeseen, sillä jos sillä olin tuhonnut tilaisuuteni osallistua johonkin seikkailuun Jerryn kanssa… sitä ei kestänyt edes ajatella. Tuijotin vettä, joka alkoi velloa laivan takana sen lähtiessä liikkeelle ja mietin hetken, haluaisinko elää, ellei Jerry todellakaan välittänyt minusta.

Mutta ei. Ihmisellä oli sentään konsteja muuttaa asioita. Käyttäisin ensin kaiken naisellisen viekkauteni, ennen kuin alkaisin miettiä lopullisia ratkaisuja. Pari tuolia seinän vieressä vapautui ja kiiruhdin niistä toiseen etsiäkseni puhelimeni ja soittaakseni Mintulle. Halusin saada selville, missä he olivat.

Kyllä he olivat laivassa, aloin arvella niin jo, kun Mintulla kesti niin kauan vastata. Joka paikassa oli tasainen taustamelu, ihmisten ja moottoreiden ääniä ja musiikkia niin, että kännykkää oli vaikea kuulla.
- Me ollaan tulossa sinne! Ootko pitäny meille paikkoja?
- Mitä paikkoja? hymähdin ja sanoin jonottaneeni kaksikymmentä minuuttia, että sain edes yhden tuolin. Siihen mennessä, kun he saapuivat, väki alkoi jo kuitenkin vähetä, keskustelunpätkistä päätellen syömään, ja saimmekin oman pöydänpätkän. Minä olin ehtinyt koota itseni täydellisesti ja hymyilin erityisen ilahtuneena Liskolle samalla, kun pidin aurinkolasieni takaa Jerryä silmällä. Oli tylsää käyttää Liskoa sillä lailla välineenä, sillä hän oli ihan mukava poika, joskin aavistuksen pullean puoleinen, mutta minulla ei ollut muutakaan. Ja viatontahan se oli, pelkkää juttelemista.

Jossain vaiheessa matkaa kannella alkoi tulla kylmä. Aurinko tosin paistoi edelleen, mutta siellä myös tuuli niin, että päätimme siirtyä sisätiloihin. Peräosan ravintola, jonka tiskiltä olimme hakeneet juomamme ulos, oli muuttunut tanssiravintolaksi, mutta kammottavasta musiikista huolimatta jäimme sinne, kun Niko bongasi tyhjän pöydän.
- Mitä te teette tän jälkeen? Minttu kysyi, kun olimme kovalla tohinalla järjestäytyneet istumaan.
- Ehkä me mennään jonnekin jatkamaan, mutta lopuksi me mennään Liskolle yöksi, Jerry sanoi.
- Minttu! Oletko sä ilmottanu likoille, että me ollaan täällä? huudahdin hukuttaen täysin Liskon hövelin kutsun tulla mukaan. Olin vasta muistanut, että Mintun synttäreihin kuului muutakin ohjelmaa kuin mummojen kahvitus.
- Tietysti, Minttu tuhahti. – Mä sanoin, että me tullaan vasta yhdeksän aikaan. Tuletteko tekin baarikierrokselle? hän kysyi pojilta ja minä puraisin alahuuleeni, etten olisi huutanut vastalausetta. En halunnut Jerryä mukaan sille reissulle. Minttu nyt vielä oli siedettävä lisä tähän seurueeseen, mutta herrajumala, mitä Sini tekisi tunnistaessaan Jerryn? Vaipuisi polvilleen ja pussaisi pojan lenkkareita? Epäilemättä vielä pukeutuneena johonkin pikkutytön röyhelömekkoon. En ollut ihan varma toisistakaan, Emmasta ja Heidistä. He olivat ihan ok tallikavereina, mutta en tuntenut kumpaakaan niin hyvin, että olisin osannut ennustaa, mitä Jerryn tapaaminen heistä tekisi. Nimikirjoituksen pyytäjiä vai jotain pahempaa?

Vaivuin synkkiin mietteisiin Mintun ja Liskon suunnitellessa iltaa eteenpäin, mutta silloin Jerry, joka oli istunut oikealle puolelleni pyöreässä pöydässä, kumartui puoleeni.
- Oletko sä jostain vihanen mulle? hän kysyi niin hiljaa, että muut eivät voineet kuulla sitä. Kappas vaan, pojalla oli hoksottimia! Olin vaiennut hänet kuoliaaksi viimeiset kuutisen tuntia ja nyt hän jo otti asian puheeksi.
- En tietenkään, sanoin ylevästi. Enhän ollutkaan, loukkaantunut ja surullinen vain, ja juuri tällä hetkellä varovaisen voitonriemuinen. Taktiikkani oli toiminut.
- Tuu tänne, Jerry sanoi, tarttui minua kädestä ja kiskoi minut mukanaan pois pöydästä. En jäänyt vilkuilemaan, huomasivatko muut vaan seurasin perässä, kunnes Jerry pysähtyi suhteellisen suojaisaan nurkkaan tanssilattian viereen. Olimme kaiuttimien takana, joten siinä oli melko hiljaistakin.
- No? sanoin kysyvästi, mutta Jerry ei sanonutkaan mitään, vaikka ensin näytti aikovan. Sen sijaan hän otti minusta lujasti kiinni ja suuteli minua tavalla, jota olisin mielelläni kuvaillut tuliseksi, niin kuin kirjoissa. Minä suljin silmäni ja kuuntelin, miten sydämeni hakkasi. Lopultakin!

- Oletko sä ihastunut Liskoon? Jerry kysyi syyttävästi lopetettuaan mutta päästämättä minusta irti.
- En tietenkään ole, sanoin.
- Sä olet jutellut sen kanssa koko matkan.
- No syytön mä siihen olen, ettei sua oo huvittanu jutella mun kanssa.
- Mä luulin, että meillä oli jotain kipinää viime viikonloppuna.
- Niin mäkin luulin, mutta sä näytit lähinnä tympääntyneeltä, kun mä tulin.
- Mähän vaan… mutta Jerry ei tainnut keksiä sanoja, sillä hän suuteli minua uudestaan. Aloin olla hyvin tyytyväinen tilanteeseen.

Lähettäjä: berry&me(puhelin) 
Päivämäärä:   17.4.11 16:00:08

Jejee! Nyt taas täällä sairaalassa ja en oo kolmeen päivään päässy lukemaan joten arvaatte miten ihana oli lukea tämmöstä ja kun Jerry vielä oli noin ihana :)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   17.4.11 16:01:00

No hyvä ihme, onko sun mahas vieläkin epäkunnossa?

Lähettäjä: Sizyy 
Päivämäärä:   17.4.11 16:05:05

oi ihana jatkoooo

Lähettäjä: tyttö 
Päivämäärä:   17.4.11 20:19:42

jotain säpinää sen baarityypin kanssa! :))

Lähettäjä: berry&me(puhelin) 
Päivämäärä:   17.4.11 22:14:49

On, mun piti päästä tänään pois, mutta selvis että mulla on kai lapamato??! En oo ikinä kuvitellu että se vois tulla ihmisille oikeesti. Ihan oikeesti O_O Hyi ällöä.

Päivämäärä:   17.4.11 22:41:27

jatkoa pian!

Päivämäärä:   18.4.11 00:33:24

Heeei! Ei näin Sennnu! Mä oon tainnu joskus sanoa, ettei missään nimessä tämmösiin kohtiin saa jättää!!

tripsukka! Sitten kun Aapopaapo pääsee muuttamaan, niin mä mielellään kaipaisin kyllä jeesiä ;). irtojuoksuttelin tänään (käy kattoo kuvia facesta), ja haluun Kyrkslätissä sitten tehdä sitä taas (siellä jopa on kunnon kenttä!), niin että saiskohan susta (ja miksei samalla Mariiastakin) apulaista?

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   18.4.11 15:31:35

jatkuu!!!1

Päivämäärä:   18.4.11 19:27:25

voi että, Jerry ei sittenkään ole täys mulkku!

flanu ja joo, kyllä me varmasti autetaan sua! Kunhan töissä helpottaa että on iltasin aikaa muullekin ku hammaspesuille. Mun on vaan kauhean vaikea lähteä yksin mihinkään, oon vähän liian riippuvainen ihmisistä :s

Mutta varmasti voin/voidaan silloin tällöin käydä.

Päivämäärä:   18.4.11 19:48:14

berry&me mikä on lapamato???o.o

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.4.11 21:28:27

Hööö, missä jatko? ;o

Lähettäjäelwaen- 
Päivämäärä:   18.4.11 22:38:56

eikö jatku tänään? :<

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   18.4.11 22:41:58

Yyh, pyydä se lapamato sit tynnytiin formaliiniin, että voit esitellä ihmisille...
Sori, että viipyi, mutta olin ksupungilla syömässä@juomassa!
--------

- Mitä me nyt tehdään? kysyin asiallisesti suudelman päätyttyä.
- Kai meidän pitää palata tonne, Jerry arveli.
- Voidaan me seistä tässäkin loppumatka, mutta mä tarkotin sitten, kun päästään maihin.
- Eikö me olla menossa baarikierrokselle?
- Mä menisin mieluummin ihan vaan sun kanssa kahdestaan jonnekin, ilmoitin. – Ei sulla ihan sattumoisin ois taas Dannin asuntoa käytössä?
- Ei satu olemaan, ja mun pitää mennä sinne minne Lisko menee, tai mulla ei oo yöpaikkaa, en mä kotiin mene kompuroimaan aamuyöllä. Tuletko säkin Liskolle?
- Missä se asuu?
- Meidän lähellä.
- Voiko sinne sitten kompuroida aamuyöllä?
- Voi, sen porukat ei oo kotona.
- Tulen, jos sille vaan sopii, sanoin, vaikka sen nyt tietysti olisin voinut sanoa heti kättelyssäkin ennen kuin aloin kysellä tarkennuksia.
- Mennäänkö takasin juomaan vähän lisää kaljaa? Mullakin on sentään synttärit, Jerry muistutti.
- Mulla ei oo sulle lahjaa, muistin.
- En mä tarvitse lahjoja, Jerry ilmoitti ja alkoi työntää minua kohden baaritiskiä.

Kukaan ei kommentoinut paluutamme ja ihmettelin, olivatko toiset edes huomanneet, että olimme olleet poissa, ei vain yhtaikaa vaan yhdessä. Jerry oli irrottanut otteensa minusta kantaakseen pöytään kaksi tuopillista olutta, eikä hän enää pöydässä pyrkinyt lähelleni tai halunnut suukotella, tai muutenkaan osoittaa, että mitään olisi tapahtunut. Se oli hiukan häiritsevää, mutta ehkei hän halunnut esiintyä ällöttävästi kavereidensa nähden. Minustakin oli tympeää katsella, jos seurassa oli joku toisiaan nuoleskeleva pari. Minä hapuilin kuitenkin pöydän alla hänen kätensä käteeni ja sitten saatoin yrittää olla yhtä välinpitämättömän näköinen kuin Jerry.

Minä olin juonut koko päivän hyvin maltillisesti, vaikka jossain kohden oli tehnytkin mieli vetää perseet. Mielessäni oli kuitenkin pysynyt se, että olin vieraalla maaperällä, ja että minun oli pidettävä huoli itsestäni. Korkeintaan yhden olin joka pysähdyspaikassa ostanut, mutta kun olin aloittanut jo ennen puoltapäivää, alkoi turnauskestävyys tässä kohden olla koetuksella. Kun lähdimme ulos laivasta, en parhaalla tahdollanikaan voinut enää väittää olevani selvin päin, mutta eivät kyllä olleet muutkaan. Minttu oli muistanut olevansa syntymäpäiväsankari ja hän kulki arvokkuutta tavoitellen Niko toisessa ja Lisko toisessa käsipuolessaan, vaikka ohi pyrkivät kiireisemmät matkustajat kirosivat heidän rintamaansa. Jerry oli unohtanut ne syyt, minkä takia hän ei ollut halunnut aiemmin muiden nähden huomioida minua ja me seurasimme kolmikkoa käsi kädessä ja olka olkaa vasten. Minusta tuntui, etteivät jalkani paljon lattiaa koskettaneet. Loppujenlopuksi en ollut koskaan voinut olla varma, että tätä hetkeä tulisikaan, vaikka olin pistänyt itseni uskomaan siihen jaksaakseni tämän kesän.

Katajanokalla paistoi vielä kirkkaasti aurinko ja pysähdyimme keskelle pihaa, sillä Mintun piti ottaa selvää, missä Sini ja muut tytöt olivat. Minä nojasin selkäni Jerryn rintaan, suljin silmäni ja nautin ilta-auringosta kasvoillani. Jerry halasi minua ensin, mutta alkoi sitten suoria hiuksiani. Minua alkoi naurattaa.
- Pidä tota, sanoin ja käännyin pistämään reppuni hänen käsiinsä. – Mä tarvitsen hiusharjan.

Selvitin pahimmat laivan kannella tulleet takut sillä aikaa, kun Minttu puhui puhelimessa ja tungin harjan takaisin reppuun samaan aikaan, kun hän lopetti. Hän näytti tuohtuneelta.
- Niille ei tainnu mennä ihan perille, kun mä sanoin, että me ollaan laivalla. Meinasivat, että me ollaan tehty ohari.
- Eli me ei tavatakaan niitä? kysyin toiveikkaana. Tietysti asiat olivat nyt eri tavalla kuin aiemmin illalla, kun nyt tunsin Jerryn käden olkapäälläni ja saatoin tarttua siihen ihan milloin tahdoin. Pelkäsin silti, että ainakin Sini järjestäisi jonkin nolon kohtauksen.
- No tietysti tavataan, ne on Kolmen Sepän luona. Me päästään sinne ratikalla.
- Mennään sitten, Lisko sanoi ja lähti jo menemään. Hän näytti selvinneen oikein hyvin siitä, että kaikki huomioni oli siirtynyt hänestä Jerryyn. Tosin saatoin yliarvioida itseni, ehkei hän ollut edes huomannut.

Ratikka oli niin täynnä, että Jerry ja minä tuskin enää onnistuimme tunkeutumaan sisään Mintun ja poikien perässä, mutta minua ei haitannut. Olin enemmän kuin mielelläni painautunut häntä vasten ja hänkin tunki kätensä reppuni alle selkää vasten ja silitteli toisella hiuksiani. Hän myöskin puhui jotain, mutta olin sen verran lyhyempi, etten saanut sanoista selvää, kun hän ei kumartunut. Sillä ei ollut väliä, eikä vastaus tuntunut olevan tarpeellinen. Pikkuhiljaa ihmisiä jäi pois sen verran, ettei meidän olisi ollut enää välttämätöntä olla kiinni toisissamme, mutta erosimme vasta, kun olimme oikealla pysäkillä.
- Mahtaakohan ne olla kovinkin innokkaita tarjoilemaan meille vielä lisää, Jerry sanoi.
- Ellei ne ole niin jatketaan matkaa, tuumasin. Olisin joka tapauksessa sata kertaa mieluummin lähtenyt suoraan Liskolle.

Lyhyesti kerrottuna, koska pitkää versiota sen jälkeen, kun olin ostanut ja juonut päivän seitsemännen tai kahdeksannen, en itsekään muistanut tarkasti, loppuilta ei ollut suunnaton menestys. Sini istui patsaan juurella Emman ja Heidin kanssa ja kaikki kolme näyttivät happamilta, kun me saavuimme.
- Terveisiä Tallinnasta! Minttu hihkui ehkä vähän liian äänekkäästi ja tytöt nousivat kukin vuorollaan halaamaan häntä, olihan hän päivänsankari. – Katsokaas, mitä me saatiin mereltä. Tässä on Niko ja Lisko, ja Henriikka on napannu isoimman kalan!

Muistan, miten Sinin leuka loksahti auki ja kun keräsimme hiljalleen tyhjentyvältä terassilta itsellemme tuoleja ja toisen pöydän, hän tuijotti yhä.
- Jerry Kamke, hän henkäisi ja silloin Heidi ja Emmakin alkoivat tuijottaa. Jerryllä ei enää ollut paukkuja paistatella heidän ihmetyksessään, vaan hän tipautti aurinkolasinsa otsalta nenälleen ja sulkeutui kuin simpukka. Ymmärsin häntä, oli sentään hänenkin syntymäpäivänsä ja hän halusi pitää hauskaa, eikä esiintyä lehdistä tuttuna kouluratsastuslupauksena.
- Odota siinä, mä haen meille kaljat, lupasin, etten olisi ruvennut komentamaan ja sättimään tyttöjä.

Enempää juotavaa emme ehtineet siinä ostaa, kun terassia alettiin sulkea ja istuimia pinota ja seuraavaksi siirryimme Zetoriin ja kun siellä ei enää haluttu myydä meille, vielä pikku pubiin Rautatieasemaa vastapäätä. Sielläkään ei tiskillä onnistanut ja Lisko alkoi esittää kotiinlähtöä. Kellään meistä ei ollut mitään sitä vastaan, paitsi Mintulla, mutta hän oli melkeinpä eniten päissään koko porukasta, joten luovutin hänet ilomielin Sinin ja kumppaneiden huoleksi.
- Etkö sä tule? Sini kysyi moittivasti.
- En, mä menen Jerryn kanssa jatkoille.

Lisko halusi ottaa taksin, eikä kukaan laittanut hanttiin. Minäkään en osannut, sillä vaikka mielessäni kävi pitkä ja kallis matka, en tiennyt, oliko edes olemassa muita vaihtoehtoja. Istuin takapenkille Jerryn ja Nikon väliin ja nojasin ensin mainitun olkapäähän torkkuen ja nukahdellen niin, että minut piti ravistaa hereille, kun olimme perillä. Inhosin tätä tunnetta, kun ei ollut ihan varma, missä oli ja kenen kanssa ja ajattelin, että en enää toiste joisi näin paljon.
- Tule nyt, Jerry maanitteli ja muistin, että hän oli oikea eikä unta, kuten olin ensin luullut.

Olimme matalan tiilitalon edessä ja Lisko päästi meidät sisään sivuovesta. Totesin väsyneesti, että siellä oli melko hulppeaa ainakin päätellen siitä, että olimme juuri astuneet uima-allashuoneeseen. Vaaleansininen vesi hohti katulamppujen valossa, kunnes Lisko laittoi valot päälle ja näky muuttui arkisemmaksi. Huoneen toisessa päässä oli takka ja muutama sohva.
- Alotetaanko jatkot, Niko kysyi suunnaten sinne istumaan. Hän kaivoi repustaan pullon, jonka oli epäilemättä ostanut Tallinnasta. Minä en halunnut jatkoja enkä enempää juotavaa. En minä tänne siksi ollut tullut. Jerrykin näytti suorastaan kuolemanväsyneeltä ja huojui hiukan.
- Mennään me nukkumaan, jooko? sanoin puoliääneen ja hetken mietittyään hän nyökkäsi.

Me päädyimme huoneeseen, joka varmaankin kuului Liskon vanhemmille. Olin liian poikki miettiäkseni mitään muuta kuin että halusin pitkäkseni enkä jaksanut edes ujostella, kunhan kiskoin suurimman osan vaatteistani pois ennen kuin pujahdin peiton alle. Siinä kohden virkistyin vähän, sillä Jerry oli samassa puuhassa sängyn toisella laidalla, vähän hitaampana vaan. Toivoin hartaasti, että olimme juoneet pois vain estomme ja jännityksen niin, ettemme sammahtaisi ennen kuin mitään ehtisi tapahtua. Niin, ja ettei mikään palohälytin tällä kertaa alkaisi kiljua. Päättäväisesti pujottelin pois loputkin vaatteet ja kun Jerry kävi makuulle, siirryin sinne. Painoin viileät rintani häntä vasten, tein hiuksistani meille luolan ja katselin Jerryn unisia kasvoja. Suuta, joka äännähti yllättyneesti ja silmiä, jotka piristyivät nopeasti ihan samoin kuin minullekin oli käynyt. Minä en ollut ollut ihan varma tästä vielä Dannin luona, mutta nyt olin valmis. Perhanan Jerry oli ihan liian vaikeasti kiinniotettava, jotta minulla olisi ollut aikaa leikkiä vaikeasti saatavaa.

Päivämäärä:   18.4.11 23:38:31

tripi, tuutte kato joku viikonloppu mun kanssa, ni irtojuoksutetaa yhessä. Siin tarvii meinaa tosiaa vähä apuja Aapopaapon kanssa :D.

Awwwww mikä pätkä!! Aivan törkeen hyvä!

Päivämäärä:   19.4.11 14:00:55

siis iha sika hyvä, jatkoo pian

Lähettäjä: álávíívádésíré 
Päivämäärä:   19.4.11 15:46:18

Hm, oot selkeesti ollut kaupungilla syömässä ja varsinkin juomassa .D Miten voi saada noin monta typoa kahteen pieneen lauseeseen .D

Mut melko ovela pätkä, me likes. Jos Henusta ja Jerrystä tulee joskus Veskujessi, niin mahtaakohan H tunnustaa Jlle kaikki kieroilunsa .D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   19.4.11 17:09:02

Tsih, näyttääpä niitä tulleenkin :D
Onneksi osasin sentään copypasteta x)
-----------------
27. Äidin tyttö
Aamu oli aurinkoa ja pehmeyttä, lämmintä suloisuutta, kuin olisin kellinyt pilvenhattaralla. Olin moneen otteeseen jo hereillä, vaikken halunnut. Niinpä käänsin vain kylkeä ja otin Jerrystä kiinni tai käännyin toiseen suuntaan ja hän otti kiinni minusta. Miten siitä olisi voinut liikahtaa? Kaikki oli täydellistä. Pehmeät lakanat, sileä iho, auringonpaiste suljetuilla silmäluomillani. Aika ajoin minun piti vetäytyä käppyrään ja hymyillä, kun muistin, että olimme rakastelleet, sillä ruumiini värähti pelkästä ajatuksesta. Että lopultakin olin saanut Jerryn.

Hän heräsi lopulta, vaikka olin melkein toivonut, ettei niin kävisi, sillä tästä tämä ei kai voisi muuttua paremmaksi.
- Huomenta, sanoin pehmeästi ja käännyin taas vaihteen vuoksi halaamaan häntä.
- Henriikka, hän mutisi, halasi takaisin ja painoi ohimolleni suukon, joka sai kylmät väreet menemään pitkin selkääni. En oikeastaan ollut pelännyt, ettei hän muistaisi nimeäni, mutta oli mukavaa, että hän todisti muistavansa.

Minun teki mieli sanoa ja kysyä kymmeniä eri asioita, mutta en osannut päättää, mistä olisi hyvä aloittaa, joten makailimme siinä vain vielä vähän aikaa.
- Mitähän kello on, Jerry lausahti lopulta ja kohottautui ylemmäs päätylautaa vasten.
- Puoli yhdeksän, vastasin vilkaistuani kelloradiota, joka oli hänen puoleisellaan yöpöydällä.
- Pitäis kai ruveta valumaan himaan tästä.

Muistutus ei ollut miellyttävä. Äiti oli varmaan odottanut minua illalla kotiin, tai viimeistään yöllä, kun hän kerran tiesi Mintun synttäriravintolakierroksesta. Se oli kuitenkin ihan varmaa, että lähitunteina hän kävisi tarkistamassa tyhjän sänkyni ja alkaisi soitella, ellei ollut aloittanutkin jo. Puhelimessani oli takuulla erinäisiä viestejä jo eiliseltä.
- Mä en haluu, voihkaisin tarjoten Jerrylle täydellisen tilaisuuden pyytää minut Mustaojalle. Äidin kiukku hiutuisi murto-osaan, jos voisin sanoa olevani siellä, kun lopulta puhuisimme. Mutta Jerry ei sanonut sitä.
- Meille tulee jotain sukulaisia ja muita iltapäivällä. Tai aamupäivällä, en mä tiedä.
- Synttärikahvikestit, arvasin. – Minttu karkasi omistaan. Ne oli eilen.
- No mä en halua karata niistä.

Edelleenkin olisi ollut ihan sopivaa pyytää minut mukaan, mutta tavallaan ymmärsin, ettei Jerry halunnut viedä minua tässä vaiheessa sellaisen ihmisjoukon eteen. Minäkin keksin aika monta asiaa, joita tekisin mieluummin etenkin juhlittuani edellispäivän.
- Munkin tarvii mennä kotiin. Mä tarviin suihkun ja tuoreita vaatteita, tunnustin vastahakoisesti. Siihenkin oli oletusvastaus. Jerryn olisi kuulunut kysyä, voisimmeko tavata vaikka illalla, jos hän ajaisi Helsinkiin. Mutta ei hän kysynyt. Ei sittenkään, vaikka annoin erinomaisen tilaisuuden sulkemalla suuni ja katsomalla häntä odottavasti. Lopulta en enää kestänyt sitä ja naurahdin.
- Oletko sä jotenkin vähän hidasjärkinen? Tässä kohtaa sun kuuluu sanoa, että sä ra… että sä tykkäät musta ja että mä olen kaunis ja ihana ja koska me tavataan taas ja niin edelleen.

Jerry pisti kätensä ympärilleni ja rutisti minua, mutta ei toistanut mitä olin leikilläni käskenyt hänen sanoa.
- Sä oletkin kaunis. Ja ihana. Ja mä tykkäänkin susta, mutta ei me voida tavata…
- Mitä? sanoin ja nousin istumaan. Näin tämän ei pitänyt mennä. Kiedoin lakanan huolellisesti rintojeni peitoksi, sillä minua hiukan ujostutti.
- Mä lähden reissuun.
- Mihin?
- Mä meen mun kummitädin kanssa Tanskaan. Mennään kiertelemään myyntitalleja ja muuta semmosta.
- Synttärilahja? uskalsin arvella. Aloin pikkuhiljaa inhota Jerryn kummitätiä. Tämä oli jo toinen kerta, kun se akka vei hänet minulta.
- Niin no, tavallaan.
- Mikset sä sanonu mitään?
- En mä ymmärtäny, että sillä ois mitään väliä.
- No, et kai sä siellä viikkokausia ole, sanoin, tarkoitukseni oli tavoitella kevyttä sävyä, mutta taisin paremminkin kuulostaa anovalta.
- Pari-kolme.

Pari-kolme viikkoa. Kesäloma olisi silloin jo loppu. Kesä olisi loppu, minun vapauteni samoin. Teki mieli itkeä, mutta nielin tunteen parhaani mukaan. Miehet eivät pitäneet itkevistä naisista.
- No, ehkä mä kestän siihen asti. Sieltä on varmaan kallista soitella, mutta otatko sä läppärin mukaan? Vois chättäillä, ehdotin.
- Tota. Kuule, mä en haluais tässä vaiheessa sitoutua mihinkään, Jerry sanoi hiukan vaivaantuneena. – Siis sä olet ihan okei ja kaikkea, mutta mulla on tää reissu, ja sitten ei oo kuin reilu kuukausi kun meen inttiin.
- Mitä? kuiskasin.
- Ei ois reilua sua kohtaan pistää sua odottamaan ens vuoteen. Ja eihän me oikeastaan edes tunneta.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   19.4.11 17:10:18

Ja uusi.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.