Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lähtisitkö kanssani 6

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   21.12.10 13:48:21

Edellinen

Re: Lähtisitkö kanssani 6

Lähettäjä: a_des 
Päivämäärä:   21.12.10 15:26:43

olipas mukavainen loppulause .)

(mullekin kelpais ehk samanlainen uusvuos aamuineen)

Lähettäjä: tölkki 
Päivämäärä:   21.12.10 21:45:47

Kieltämättä, ei ois huono. Mutta des, mä en kyllä ehkä jaksa tulla toteuttamaan sitä sinne asti ainakaan.

Päivämäärä:   22.12.10 15:59:52

tölkki, mä oon niin pettynyt suhun. varsinkin kun bussi teiltä meille menee 300 m päästä, ettei tarttis ees ajaa!

Päivämäärä:   22.12.10 21:57:41

Miks mun pitäis olla aina se joka tekee kaiken?!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   22.12.10 22:00:25

12. Uusi vuosi, uudet kujeet
Sitä mukaa, kun fyysinen krapula kaikkosi, muuttui morkkiskin matalammaksi. Olin kuitenkin iloinen siitä, että Arska oli muuttamassa pois meiltä. En pitänyt mitenkään positiivisena sitä, mitä uudenvuodenyönä oli tapahtunut ja huokaisin helpotuksesta, kun hän tuli aamulla tallille hyvästelemään minua.
- Tuuthan sä käymään mun luona? Ja kai mä saan tulla käymään täällä? hän kysyi.
- Tietysti saat. Sun hevosethan on täällä, sanoin diplomaattisesti. Jessi ja Vesku olivat adoptoineet Banyan varsojen seurahevoseksi, sillä sillä oli arvovaltaa opettaa niille erinäisiä asioita, vaikka se olikin siinä hommassa saanut jo kolme loimea riekaleiksi.
- Ja me? Ollaanhan me vielä kavereita? Arska jatkoi toistamatta ensimmäistä kysymystään mutta katsoi minua sen sijaan tarkasti. – Koska ellei me olla, niin mä en kyllä ikinä anna anteeksi sitä, mitä tapahtui.

Huolimatta siitä, että minunkin oli nimenomaan sitä vaikea antaa anteeksi, tunsin taas sen lämpimän ailahduksen, jollaisen Arska oli viimeaikoina minussa herättänyt kipeän näläntuntuisen kaipauksen sijaan. Hän oli jotenkin niin herttainen, ymmärtäväinen ja kiltti. Tunteeni olivat aika samanlaiset kuin Jerryä kohtaan.
- Mä haluan vähän aikaa, että ehdin unohtaa sen, irvistin.
- Okei. Viikonloppuun asti?
- Ainakin viikonloppuun!
- Mä ostan jonkun ruukkurehun niin, että mä voin pyytää sua käymään kastelemassa sitä, kun mä olen ajossa.
- Selvä, nauroin ja halasimme hyvin sisaruksellisesti.

Arska lähti ja minä palasin lapioimaan sitä itseään. En erityisemmin enää nauttinut hommasta, vaikka alkuun oli ajatellut joka liikettä ja miten hyvää ruumiillinen työ tekisi kropalleni. Nyt jatkuvasti samana toistuva liike oli jo muuttunut jomotukseksi selässäni ja aavistin, että tein jotain väärin. Yritin sen sijaan ajatella hevosiamme ja mitä niiden kanssa pitäisi tehdä. Vesku ei ollut vielä palannut töihin joululomalta vaan lähtenyt käymään Hangossa Leena-mummin luona ja hän oli ilmoittanut tahtovansa palattuaan keskustella kanssani. Se olisi voinut olla painostava ajatus, mutta ei ollut. En ollut tietääkseni tehnyt mitään hullusti ja odotin ennemminkin innokkaasti hänen tuloaan, sillä oletin hänen haluavan vetää jonkinlaisia suuria suuntaviivoja kevään varalle. Ehkä hän halusi kokeilla ideoitaan minuun ennen kuin esittelisi niitä Jessille, tai sitten kaikki johtui vain tästä tilanteesta, että minä täällä tallilla kuitenkin vietin suurimman osan aikaa. Meillä oli varsapihatossa yksi kolmivuotiaaksi kääntynyt tamma, Mustaojan Pet Peeve, joka pitäisi ottaa ratsuesikouluun, ja sitten olivat tietysti valmiimmat hevoset. Ja Charmi, sitä ei sopinut unohtaa. Sen hainkin tarhasta, kunhan hevoset ja minä olimme lounaamme syöneet ja olin kolistellut kaksoset ja Jerryn hereille. Tietystikin ihan vahingossa. Se oli vaatinut sekä kattilan että kattilankannen lipsahtamisen kädestäni, kun olin tyhjentämässä tiskikonetta, mutta tuotti kyllä sitten tuloksia.

Sunna oli lausunut muutaman kauniin sanan Charmista, kun se oli tullut Mustaojalle, joten houkuttelin hänet ratsastamaan sillä. Ajattelin, että minulle tekisi hyvää nähdä, miten se toimisi jonkun muun kanssa. Ehkä saisin hyviä ideoita. Siitä tuli kuitenkin lähinnä katastrofi. Koko juttu taisi tulla Sunnalle niin yllätyksenä, ettei hän oikein ehtinyt sisäistää sitäkään vähää, mitä ehdin hänelle neuvoksi antaa. Hän oli taitava ratsastaja, kuten me kaikki, mutta hän yritti tietenkin ratsastaa Charmilla sillä tavalla kuin oli tottunut. Charmi-parka vaan ei osannut vastata, kuten Sunna odotti ja tilanne paheni aina siihen asti, että Sunna ajoi hevosen kentän nurkkaan ja heitti ohjat pois.
- Mä en halua enää. Tästä ei tule mitään, hän ilmoitti.
- Taitaa olla parasta lopettaa, myönsin minäkin hiukan masentuneena välittämättä ollenkaan siitä, että sessio olisi pitänyt päättää onnistumiseen, edes pieneen ja mietoon.

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   23.12.10 06:32:39

Voi Alissaa, se tekee töitä selällä, ko pitäis jalkoja käyttää voiman siirtoon. Ei niitä herkästi rikkoutuvia selkälihaksia. Se saa vielä välilevynpullistuman!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   23.12.10 10:38:09

Nyt on semmonen tilanne, että mun pitäis kirjottaa vähän lisää ennen kuin voin laittaa seuraavan pätkän, enkä oo ihan varma missä välissä joulusiivoukselta ehdin. Niin että seuraavasta/loppupätkästä ei oo varmuutta. Hauskaa joulua kumminkin kaikille!

Lähettäjä: julleehh- 
Päivämäärä:   23.12.10 10:48:17

sait uuden lukijan! hyvä atkoa odotelessa.<3

Päivämäärä:   24.12.10 23:12:25

Nostetaas tämä paikallensa ja toivotetaan rauhalliset joulut samalla.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   26.12.10 01:57:15

No niin, kiitokset kärsivällisyydestä! Tässä tämän tarinan loppupätkä. Mulla on uusi juttu hautumassa, mutta haluan päästä sen kanssa kunnolla liikkeelle, ennen kuin alan laittaa tänne. Alissa kiittää ja kuittaa.
--------
Koska Sarri ja Jerrykin olivat valuneet tallille ja vaikuttivat aika tarmokkailta, käytin tilaisuuden hyväkseni ja lähdin Armin kanssa sisään. Koira-parka oli pyörinyt mukanani tapansa mukaan koko aamun ja sen tassut alkoivat muistuttaa lumipalloja, kun se oli välillä suhteellisen lämpimässä tallissa sulamassa ja sitten ulkona lumessa. Se huokaisi tyytyväisenä, kun komensin sen sotkuiseen petiinsä eteisen nurkkaan sulattelemaan niitä. Itse heittäydyin sohvalle ja annoin rentouden valua lihaksiini. Se melkein teki kipeää. Suihku olisi ollut tarpeen ja ihanaa, mutta Armi olisi vaatinut päästä kanssani kellariin ja ajattelin antaa sen nuolla ensin tassunsa. Tosiasiassa minua laiskotti ja väsytti. Ensimmäisinä päivinä olin tallityöt hoidettuani simahtanut parin tunnin uupuneeseen uneen, mutta enää en ollut niin noviisi. Makaaminen tuntui hyvältä, mutta ei minua nukuttanut pahastikaan.

Ajatukseni harhailivat ja päätyivät, kuten tavallista, Helsinkiin. Soin pienen hetken miettiäkseni Kasimirin tekemisiä, ennen kuin hätistäisin hänet pois. Suututti se, miten kaveri aina hiipi takaisin päähäni. Okei, olin ollut… olin ihastunut häneen ja minulla oli usein ikävä vieläkin, mutta samalla olin vihainen hänelle siitä, ettei hän voinut täyttää vaatimuksiani ja että hänet oli niin ollen pakko unohtaa. En minä lopultakaan niin kovin paljon halunnut. Vain vähän sitoutumista minä olisin kaivannut. Tukea ja hyväksymistä. Yhtä huonosti Arska vastasi tarpeitani. Hän oli enemmänkin apuni tarpeessa tänä talvena kuin joku, johon saatoin turvata omine huolineni. Se söi ihastuksen kummasti, vaikka mielelläni autoinkin puolestani häntä. Enkä enää huolisi ketään, josta alusta asti olin epävarma. Juhana oli opettanut, etteivät asiat siitä ainakaan paranisi.

Ei, saisin kai totutella ajatukseen, että jäisin vanhaksipiiaksi, ajattelin kiukkuisesti ja vedin selkänojalta torkkupeiton päälleni. Mikä olisikaan sopivampi tulevaisuus minulle kuin ikisinkkuus, kun kerran olin viettänyt nuoruuteni neitsyenä? Kunhan unohtaisin viime vuoden, kuten toivoin pian tekeväni, voisin vaikka hakeutua nunnaluostariin, elleivät asiani hiljalleen alkaisi sujua paremmin.

Jos miesrintamalta ei kuulunut hyvää niin ei naispuolisistakaan. Riita Annin kanssa vaivasi minua kovasti ja olin yrittänyt soittaa hänelle vielä muutaman kerran saamatta vastausta. Joka kerran olin vannonut yrityksen olevan viimeisen, mutta nyt kaivoin taas puhelimen taskustani ja tutkailin sitä kahden vaiheilla. Mutta ei. Jokin ylpeys minullakin oli, eikä se kestäisi enää kovin monta hylättyä soittoyritystä.

Asia piti kuitenkin selvittää, sillä se painoi mieltäni kuin tikku sormessa. Anni ei halunnut puhua kanssani, mutta voisinhan minä kirjoittaa hänelle ja selvittää oman osuuteni Nevala-jutusta, jotta saisin rauhan mielelleni. Ajatus oli niin hyvä ja simppeli, että pamautin itseäni nyrkillä otsaan, kun en ollut sitä aiemmin keksinyt. Anni voisi tietysti olla lukematta sepustustani, mutta sillehän en enää voisi mitään. Ja kirjoittaisin oikean kirjeen, en sähköpostia. Yksi delete-nappulan painallus veisi vain sekunnin murto-osan, mutta käsinkirjoitettu paperikirje, joka tipahtaisi postiluukusta, oli nykyään niin harvinainen tapaus, että ehkä jopa Anni harkitsisi kahdesti sen välitöntä repimistä tai polttamista.

Innostuin ideastani niin, että loikkasin ylös sohvasta ja painuin saman tien etsimään paperia työhuoneesta. Olisi minulla kai jossain yläkerrassa ollut jotain aikojen takaista hevoskuvioitua kirjepaperia, mutta eiköhän tähän sopinut paremmin karu valkoinen aa-nelonen. Istuin sinne kirjoituspöydän ääreen ja aloin raapustaa. Sormia alkoi pian särkeä, mutta tuskin huomasin sitä, kun kuvailin, mitä ravintolassa oikeasti oli tapahtunut. Sitten tuntui kuin kynäni olisi saanut siivet ja piiskasin mielikuvitustani mitä somimpiin sanakäänteisiin, kun yritin Annia syyttelemättä selvittää, miltä minusta tuntui ja mitä ajattelin ystävyydestä. Olin hiljattain lukenut jostain oikein hyvän sitaatin, jonka kirjoitin paperin toisen sivun alalaitaan. Ystävyys, joka kuolee, ei ole koskaan syntynytkään.

En lukenut kirjoitelmaani vaan suljin sen sellaisenaan kirjekuoreen. Jos olisin löytänyt sieltä jonkin kohtalokkaan kirjoitusvirheen ja joutunut raapustamaan uusiksi, siitä olisi mennyt maku. Näin se oli hyvä ja aito ja uskoin, että jos Anni sen lukisi, hän leppyisi. Hommassa oli mennyt yllättävän paljon aikaa ja iltapäivä oli jo pitkällä, mutta halusin hoitaa asian kerralla. Otin eteisen lipastolta Jerryn autonavaimet ja hurautin kylälle ostamaan postimerkin ja laittamaan kuoren laatikkoon. Taputin keltaista pönttöä rohkaisevasti sen tehtyäni, toivoen, että se auttaisi viestiäni pääsemään perille Annin luo jo huomenna.

Vesku oli ehtinyt kotiin minun käydessäni asioilla. Hän oli ruvennut tekemään koko lailla lyhyttä päivää ja nyt, kun tulin ajatelleeksi asiaa, huolestuin hiukan. Muistin, miten hän oli ollut pitkään sairaana, kun me olimme olleet pieniä. Mitä jos se tapahtuisi uudestaan?
- Sä halusit puhua mun kanssa jostain, sanoin ja taisin kuulostaa syyttävältä tai ainakin epäluuloiselta.
- Niin halusinkin, mies sanoi hyväntuulisesti ja läimäytti uuninluukun kiinni.
- Oletko sä tehnyt ruokaakin? Mun piti käydä postittamassa yks kirje, puolustauduin, vaikkei tallimesen pestiini kuulunutkaan päivällisen valmistus. Olin kuitenkin useimmiten huolehtinut siitä.
- Kunhan laitoin eiliset safkat lämpiämään.
- Juustohunnun alle, arvasin, sillä Veskun juustonhimo oli perheen sisäinen vitsi.
- No muuten ois kai voinu käyttää vaan mikroa, vai mitä? Mitäs tallille kuuluu?

Raportoin lyhyesti melko tapahtumattoman päivän ja jäin vähäksi aikaa pohtimaan ääneen Charmin ja Sunnan täydellistä yhteensopimattomuutta, ennen kuin muistin taas.
- Mitä asiaa sulla oli?
- Mä olen vähän suunnitellut, Vesku aloitti ja hänen suupielensä ja äänensävynsä juorusivat, että asia olisi hauska. Ainakin hänen mielestään.

Niin se oli minustakin. Vesku oli tuuminut pitää ensin vähän osittaista ja sitten täydellistä virkavapaata kevään tullen. Ylimääräisen vapaa-ajan hän aikoi käyttää rakentamalla maneesin.
- Oma maneesi, voi hurja, sanoin kunnioittavasti ja vilkaisin ulos lumisateeseen. Eikö tätä tarvitsisi enää ensi talvena kestää? Syksyn pimeät loskakelitkin voisi sivuuttaa. – Mihin? Tonne pellolleko?
- Ei se pohja varmaan kestä. Tähän ylös, etupihalle.
- Ei meidän etupihalle mahdu maneesia!
- Ei nyt, pitää ensin kaataa vähän puita, Vesku sanoi tyytyväisen näköisenä ja nyökkäsi. – Keksitkö sä muuta kysyttävää?

Keksinhän minä, paljonkin.
- Miten me eletään ja rahotetaan joku maneesinrakennus, ellet sä ole töissä? aloitin.
- Myydään varsat ja otetaan pankista lainaa. Otetaan selvää mahdollisista tuista ja sponsoreista, Vesku lateli ja nosti toisen sormen pystyyn. – Muuta?
- Osaatko sä muka rakentaa?
- No ei se tietenkään oo mikään yhden miehen pikkuaskare. Kyllä siihen tarvii muutaman ammattimiehen avuksi, mutta mä aion olla nokkamiehenä ja katsoa, ettei ruokatunnit kovasti veny. Mutta jonkun pitää vastata tallista, ja mä tarkotan todella vastata, hän sanoi vakavasti ja ymmärsin, että siinä oli minun roolini.
- Mä hoidan, lupasin.
- Sä et hae muita kesätöitä? Se on tietysti paljon pyydetty, eihän tää ole ollenkaan sun alaa, ja siihen kuuluisi sitten enemmänkin. Ainakin kilpailemista.
- Kilpailemista? toistin.
- No Mustaojan porukan on hyvä olla esillä, jos me halutaan sponsorirahaa.

Ymmärsin ja aloin jakaa Veskun innostuksen. Lupasin empimättä olla haikailematta mihinkään terveyskeskukseen kesälomasijaiseksi ja jopa kaivaa esiin faktoja mahdollisista tuista, joita voisimme hakea.
- Mutta mä en soittele millekään sponsoreille että saadaanko me rahaa, varoitin. – Miten muuten, miksei me vaan pyydetä Hannalta?
Vesku irvisti ja puisti päätään.
- Mieluummin vasta sitten, jos jää viimeset viis tonnia puuttumaan.

Jatkoimme jutustelua yhä enemmän innostuen, kunnes Armi ravasi kynnet rapisten ovelle ilmaisten Jerryn ja kaksosten olevan tulossa tallista.
- Mitähän noi sanoo, huudahdin.
- Hyss, ei puhuta tästä vielä kenellekään. Ei etenkään Jessille.
- Mutta et kai sä vaan voi yhtäkkiä tuoda metsäkoneita tontille ja ilmottaa, että sä meet töihin seuraavan kerran syyskuussa?
- En. Mutta selvitetään ensin tää rahapuoli ja esitetään suunnitelma vasta sitten.
- Selvä, sanoin ja nousin mennäkseni yläkertaan koneeni kimppuun selvittämään, tahtoisiko Euroopan Unioni tai kuntayhtymä rakentaa meille ratsastushallin. Suuni vetäytyi väkisin pieneen hymyyn. Oli mukavaa jakaa salaisuus.

Lähettäjä: Aivokana 
Päivämäärä:   26.12.10 13:07:53

Jee vihdoinki sain luettua tän kiinni joululoman kunniaks=))

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   26.12.10 17:35:10

Haha, ihana toi Veskun vastaus tohon Alissan kysymykseen, että miksei kysytä Hannalta! Ihastuttavaa!

LähettäjäMeow 
Päivämäärä:   27.12.10 03:30:08

Oivoivoi, olipas hyvä! :)
Mulla taitaapi olla samanlainen juomaruletti.. se on ihan jännä :D

Päivämäärä:   27.12.10 15:41:54

oho oho, tääl oli tällanenkin .)

Lähettäjä: Ramona 
Päivämäärä:   29.12.10 16:13:06

Tekisi mieleni mässäillä taas tarinan pätkällä. :)

Lähettäjä: des 
Päivämäärä:   30.12.10 13:34:41

ramona oottaa vaan niinku muutki, että sitä tarinaa ensin tulee ,)

Päivämäärä:   30.12.10 16:02:52

Pakkohan se on.. :-D

Lähettäjä: álávíívádésíré 
Päivämäärä:   30.12.10 18:05:28

lue aikasi kuluksi vaikka niitä vanhoja juttuja? Niissäkin vierähtää helposti tovi. Ja ku on kaikki luettu läpi, voikin aloittaa taas alusta uudestaan... .D

freewebs.com/jessijutut

Päivämäärä:   31.12.10 13:59:38

Luettu on, itse asiassa muutamaan otteeseen. :D Paljon on myös unohtunu näitä uusia lukiessa.

Harvinaista, että joku tarina koukuttaa näin kovasti. Toki niitä löytyy aina toisinaan, mutta kuitenkin. :)

Ai niin, vuoden vaihtumisia vaan itse kullekin!

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   1.1.11 00:32:16

Hyvää uutta vuotta 2011 teille kaikille!
En valitettavasti päässyt aloittamaan uutta tarinaa tänne vuoden vaihtuessa, on vaivaiset pari sivua valmiina. Facebook-pelit pitäisi kieltää lailla!

Lähettäjä: Aivokana 
Päivämäärä:   2.1.11 14:15:21

SENNNUUUUU nyt pistät töpinäks!=)) Oon ihan liian koukus sun tarinoihin..:ss :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   3.1.11 01:47:47

Kiitti vaan Aivinainen, kyllä mä täällä hiljalleen pääsen etenemään :D Eka luku taitaa ruveta olemaan valmis mutta tarvitsen vähän enemmän, että tiedän, että tää lähtee käyntiin. :)

Lähettäjä: Lady-Rahtari 
Päivämäärä:   4.1.11 20:53:16

SENNNU!!! En ole saanut yli viikkoon syötyä iltapalaa, kun iltapalalukemisto on tauolla!!!

Lähettäjä- 
Päivämäärä:   7.1.11 00:07:23

tää on kuollu ;<

Lähettäjä: kiiKu 
Päivämäärä:   8.1.11 00:54:23

Hei oisko niit juttuja jossain netissä mitkä oli ennen tätä? Luin joululomalla kaikki maholliset jessijutut tuolta freewebseiltä, mutta ne loppu siihe ku kaksoset synty ja haluisin lukee eka sit niitä välissä olevia juttuja :)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   8.1.11 01:30:24

Tässä ne on kaikki mitä tähän mennessä oon saanu nettiin.

Vanhempieni tarina ja Minä, Miila
Oi kultainen nuoruus
Jessijutut ja
Jessijutut jatkoa
Myöhemmät tarinat

Ja vähän kuolluthan tää on, mutta mä yritän puurtaa ja saada jotain aikaseks, että L-R pian taas saa iltapalaa! :D

Päivämäärä:   8.1.11 15:36:32

Ihanaa!! Ei oo kiva mennä nukkumaan nälkäisenä :(

Päivämäärä:   8.1.11 15:40:01

Tuli muuten mieleen, että me vaan täällä kerjätään lukemista ja toinen puurtaa otsa hiessä (kuvaannollisesti ainakin) eikä varmaan ole helppoa tehdä aina vain uutta ja uutta jatkoa ja keksiä tarinaa, joka pitää lukijat mukana ja heidän mielenkiintonsa yllä.

Toivottavasti Sennnu ymmärrät, kuinka paljon arvostamme kirjoitustyötäsi? Minä en ainakaan osaa sitä arvostuksen määrää pukea sanoiksi.

Päivämäärä:   8.1.11 16:52:27

Komppaan L-R:a. Ja mieluummin huolella ja ajan kanssa tehty kuin juosten kusastu. Ei saa väkisten vääntä, tulee kun on tullakseen, kyl me jaksetaan ootella =)

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   8.1.11 19:11:47

:) teitillen.

Lähettäjä: Lucinella 
Päivämäärä:   9.1.11 00:00:02

Jippiaijee! Oon taas saanut päivitettyä itseni ajan tasalle ja lukenut kaikki pötköön! Tää on aivan mahtavaa, mut nyt olis kiva saada jotain jännittävää ;P

Pieniä näppisvirheitä ym. on sattunut matkan varrelle, mut ei mitään maata kaatavaa :D

Kiitos taas Sennu <3

Lähettäjä: L-R 
Päivämäärä:   11.1.11 00:19:12

Joka ilta, aina iltapalan aikaan hiivin Tarinatuokion hiljentyneseen huoneeseen. Hämärää, suurin osa kirjoittajista on jo poistunut, onhan jo myöhäinen ilta.

Yhden kirjoittajan tiedän kirjoittavan myöhään, hämärissä, omassa rauhassaan. Kuljen pitkin Tarinatuokiota, välillä kuunnellen. Hys! Kuulinko jotain? Hiljaista koneennaputusta kuuluu, mutta mistä? Lähden hiipimään äänen suuntaan. Äh, Jamis teroittelee vain Etukanttiaan.

Käännyn toisaalle, sillä luulen taas kuulleeni jotain, vai oma toiveikas mielenikö jo kehittelee harhoja? Kuuntelen... Ei, kyllä se koneen naputusta on, nyt se vain täytyy paikallistaa. Lähden oikealle kulman taa, sillä jostain sieltä ääni tuntuu kuuluvan. Hiivin hiljaa lähemmäksi, sillä se on, näppäimistön ylle kumartunut hahmo. Onko se... onko se... Muisto97han se vain... Pettynenä käännyn pois, jälleen kerran. En taaskaan löytänyt etsimääni, Sennnua ja hänen uutta tarinaansa.

Lähettäjä: kiiKu 
Päivämäärä:   15.1.11 20:43:49

haluisin lukee lisää jessi ja vesku juttuja ne on ihan ylivoimaset suosikit näistä kaikista :D Vaikka ne onki jo vanhoja mut ne on ihanii!

Päivämäärä:   16.1.11 17:23:43

Rehellisesti, mun mielestä Jessi&Vesku-aihe alkaa olla loppuun kaluttu. Jotain uutta välillä.

Lähettäjäwhisky. 
Päivämäärä:   16.1.11 20:45:20

Mitenkäs uusi tarina etenee? Joko kohta on lupa odotella jatkoa?

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   18.1.11 19:59:16

Lady-R-kulta, mä ihan näen sut sieluni silmin hiiviskelemässä hämärässä Tarinatuokiossa. Ihana mielikuva!

Kyllä tää kiitos kysymästä edistyy. Nyt pitäisi vaan keksiä otsikko. Kunhan se tulee, aloitan.

Päivämäärä:   18.1.11 23:36:52

Tölkki on törkee!!!

Sennnu, ei sillä otsikolla niin väliä!

Päivämäärä:   19.1.11 01:47:54

L-R, kerro jotain uutta.

Päivämäärä:   19.1.11 02:16:07

En nyt keksi :D

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   19.1.11 18:38:51

Tänne ei voi postata ilman otsikkoa, siksi se on aika oleellinen, ja kun se kerran pitää olla niin saman tien se saa olla ainakin kelvollinen jollei loistava. :D Eikö vaan?

Äidin tyttö

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.