Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naapurin poika #3

LähettäjäMurmöör 
Päivämäärä:   25.2.09 22:36:59

teinpäs nyt tämän uuden topan :)

edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=698618&t=698618

Re: Naapurin poika #3

Lähettäjä: -nami- 
Päivämäärä:   25.2.09 22:39:24

jee!!:D jatkooa!<3

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   26.2.09 16:03:55

jeh, jatkoo((:

Lähettäjä: Sheala~ 
Päivämäärä:   26.2.09 18:20:32

Jjjei, kolmas topa :D
Piapianpian jatkoa ja Kassu mukaan :) Kassu&Kirppuu<33 x)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   26.2.09 18:43:09

Lähettäjä: Sheala~
Päivämäärä: 26.2.09 18:20:32

k
ko
kom
komp
kompp
komppa
komppaa
komppaan
komppaa
komppa
kompp
komp
kom
ko
k

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   26.2.09 19:49:10

Lähettäjä: Estrella
Päivämäärä: 26.2.09 18:43:09

k
ko
kom
komp
kompp
komppa
komppaa
komppaan
komppaa
komppa
kompp
komp
kom
ko
k

m
mi
min
minä
minäk
minäki
minäkin
minäki
minäk
minä
min
mi
m

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   26.2.09 21:23:06

Lähettäjä: Figaron_haamu
Päivämäärä: 26.2.09 19:49:10

Lähettäjä: Estrella
Päivämäärä: 26.2.09 18:43:09

k
ko
kom
komp
kompp
komppa
komppaa
komppaan
komppaa
komppa
kompp
komp
kom
ko
k

m
mi
min
minä
minäk
minäki
minäkin
minäki
minäk
minä
min
mi
m

^^

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   26.2.09 22:44:12

:'DD
Sorii ihmiset, huomenna vasta. :/ Tänään taas himaan jtn 20 yli yhdeksän - hieman alkaa pidentyä nämä ajat, joskus muutama kuukausi takaperin puoli kahdeksalta ja ennen hoitopaaperoista jo joskus seitsemän aikaan kotona. Niin se aika rientää, pahoittelen, nyt ei vaan jaksa.

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   27.2.09 16:21:20

Perjantaipätkä. Ja piiiiitkä vielä! :) Pahoittelen tätä väliä, viime pätkästä on ties kuinka kauan. :o
Kiitokset kuitenkin upitelleille ihmisille. :>
Tosiasiassa hajoilin täällä ihan ääneen kirjoitellessani muutamia kohtia. :'D Älkää kuvitelko hulluksi. :>>

-

Aamulla heräsin lattialta, olin kai jossain vaiheessa kierähtänyt pois lattialle asetetusta patjasta. Auringonsäteet suodattuivat sälekaihtimen raoista suoraan naamalleni ja siihen olin kai herännytkin. Muualta talosta kuului matalaa puhetta ja kohottauduin kyynärpäitteni varaan nähdäkseni kellon, joka osoitti viittä vaille kymmentä. Huokaisten lysähdin takaisin selälleni ja kierähdin patjan päälle. Päätä särki, mutta muuten olo tuntui ihan suhteellisen hyvältä. Edellisen illan tapahtumat kertaantuivat mieleeni ja väkisinkin hymyntapainen kohosi suupieliini muistellessani Robertia. Oli aikaa kun olin tavannut yhtä mukavan ja mutkattoman ihmisen. Iku oli saattanut meidät ihan Suvin portille saakka ja me olimme seisoneet pitkään postilaatikon vieressä tuijottamassa tähtitaivasta ja juttelemassa henkeviä. Hiljalleen tähtitaivas valtasi mieleni ja kun aurinkokaan ei enää paistanut kasvoihini, vaivuin takaisin uneen, joskin pinnalliseen ja katkonaiseen.

Suvi heräsi hieman yhdentoista jälkeen ja näytti kärsineeltä. Minä päätin sitten viimein ryhtyä toimeen ja nousin istualtaan ja sitten seisomaan. Oma päänsärkyni oli jo laantunut, eikä pienoisesta krapulastani ollut jäljellä enää juuri mitään. Ystävällisesti kävelin ulos huoneesta vastakkaiseen vessaan, kaivoin buranapaketin ja lasillisen vettä, jotka sitten kiikutin Suville. Vaikkei päätä enää särkenytkään sen kummemmin, käsi tuntui kipeältä ja otin sitten paketista puolikkaan nelisataisen ja hörppäsin lasista. Suvi näytti räjähtäneeltä ja muistelin toisen olleen huomattavasti enemmän hiprakassa kuin minä, mutta omapahan oli valintansa.

Vasta varttia myöhemmin Suvi alkoi olla hivenen ihmismäisemmän oloinen ja kohottautui sängystä istumaan ja mutisi käyvänsä suihkussa. Odottelin häntä sen aikaa, että suihku vapautuisi lukemalla yöpöydällä ollutta lehteä. Lainasin sitten pyyhettä ja kävin pikaisesti suihkussa palatakseni sitten pukemaan vaatteet niskaani.
”Moi. Sä olet nyt jo hengissä”, kysyin tuolilla istuvalta Suvilta, joka nojasi päätänsä seinään.
”Joo, ehkä. Voi jumalauta kun päätä särkee, miten se ees on mahdollista?”
”Huono viinapää”, totesin ja virnistin kiusoittelevasti ja väistin helposti ilman halki lentävän tyynyn. Keskustelumme jatkui harvasanaisena ja Suvi kaivoi kaapeistansa vielä tavaraa sukulaisreissullensa. Minä seurasin hivenen tympääntyneenä häntä. Miksi Suvin piti juuri nyt lähteä pois? Oli totta, että ei asiasta pitäisi tehdä niin suurta numeroa, mutta minä olin liian tottunut siihen, että Suvi oli aina puhelinsoiton päässä valmiina tekemään mitä keksisimme.

Puoli kahden aikaan aloin tehdä lähtöä kotiin, kun Iku soitti ja kysyi tarvitsinko kyytiä. Otin tarjouksen iloisena vastaan, minua ei kiinnostanut kävellä ja sunnuntaisin bussit kulkivat toivottoman harvoin, etenkään sellaiseen kellonaikaan. Odotellessamme me Suvin kanssa vain oltiin ja pälätettiin varastoon. Iku lähetti viestin, kun hän lähti Markon luota ja minä keräsin tavarani kassiin ja me menimme Suvin kanssa portinpieleen istumaan, odottamaan kuljetustani. Aurinko paistoi nyt jo hivenen matalammalta, mutta päivä oli silti vielä kaunis ja tuntui jotenkin painostavan hyväntuuliselta, vaalea taivas ja muutama hassu pilvenkiehkura auringon peitteenä. Tuntui jotenkin masentavalta ajatella tulevaa viikkoa ja yritin pitää ajatukseni siinä hetkessä. Ikun skootterin äänen ensin kuuluessa ja myöhemmin sen tullessa näkyviin suoran päässä, nousin vaivalloisesti pystyyn asvaltilta, joka lämmitti ihanasti siihen varastoituneella lämmöllä. Suvikin kohottautui ylös ja seisoimme hetken vastakkain. Ikun pysähtyessä rinnallemme, rutistin Suvia lujasti ja hymyilin iloisesti ja näin irtaantuessamme saman, hivenen onton ilmeen ystäväni kasvoilla ja sen jälkeen nousin Ikun taakse istumaan, pitäen kassia sylissäni. Skootterin lähdettyä liikkeelle käännyin hivenen taaksepäin ja vilkutin Suville.

Kotona kävin heittämässä kassini huoneeseeni ja tympääntyneenä lähdin takapihalle istumaan. Hetken aikaa istuin terassinnurkassa olevalla aurinkotuolilla, mutta pikkuhiljaa auringon siirtyessä se kulma peittyi talon varjon alle ja vaivalloisesti kohottauduin ylös. Raahasin sen sitten sen jälkeen keskelle nurmikkoa, missä mikään ei varjostaisi sitä ja kävin hakemassa lehden ja lasillisen mehua sisältä. Päälläni olevista shortsien ja caprien välimuodosta käärin lahkeita hivenen ylöspäin ja asetuin lehden kanssa tuoliin, siemaillen kylmää mehua.

Päivä oli hyvin lämmin, ehkä lämpimin siihen mennessä koko kesänä ja etenkin oikean käden kipsi oli kuin sauna, hiostaessaan kättä. Mehulasikin oli jo juotu ja lehti selattu, mutta tuoli oli mukava. Laitoin lehden oikean käden päälle levälleen, niin että se peitti kipsin ja toivoin sen auttavan. Sen jälkeen laskin tuolia hieman enemmän vaakatasoon ja suljin silmäni, nauttien auringonsäteiden leikistä ihollani.

Hitaasti aloin tulla tietoisemmaksi siitä, että jokin ärsytti minua ja kovasti, mutta ajatukset tuntuivat silti jotenkin hitailta. Rypistin otsaani ja tajusin nukahtaneeni. Silmäluomien läpi ei näkynyt oletettavaa auringonloisetta ja ensi alkuun ajattelin, että olin nukkunut pimeän tuloon saakka. Kuitenkin tunsin vasemmassa jalassa auringonsäteiden lämmön ja ärsyyntyneenä raotin hivenen silmiäni, nähdäkseni mikä niitä varjosti. Kesti hetken ennen kuin katseeni tarkentui ja sain muutaman kerran räpytellä silmiäni yrittäen karistaa uneliaisuuden niistä.
”Kassu? Mitä pirua sä siinä teet?”
”Terve päivänsäde, tulin tervehtimään sinua.”
”Aijaa.”
”Saako liittyä seuraan?”
”Joo”, totesin ja oletin pojan istuvan maahan, mutta varjon väistyessä auringon tieltä sokaisten minut hetkeksi, enkä nähnyt mihin Kasper oli lähtenyt. Laiskana en kuitenkaan jaksanut nousta ja yritin kuunnella askeleita. Hetken kuluttua saatoinkin kuunnella askeleiden äänen ruohikossa ja käänsin päätäni hitaasti vasemmalle, minne Kasper oli ilmaantunut toisen tuolin kanssa. Tunsin kuinka nauru kupli sisälläni, mutta poika hääräsi vakavana, enkä kehdannut nauraa hänelle päin naamaa. Hieman myöhemmin oli pystyttänyt toisen aurinkotuolin viereeni ja istahti siihen vilkaisten minua, minun miltei hytkyessä pidätellystä naurusta.
”Mitä nyt?”
Se oli liikaa minulle, räjähdin iloiseen nauruun. Kassu katsoi hetken kummeksuen, mutta sitten hänkin alkoi hymyillä.
”Sä olet ensimmäinen poika jonka mä tiedän ottaneen aurinkoa”, totesin tyrskähdellen sanojen välissä.
”Jaa, en mä taida kuitenkaan ihan ainoa olla”, Kasper virnisti takaisin ja kohottautui hivenen katsoen jonnekin oikealle puolelleni. ”Mikä lehti toi on?”
”Öö, Demi. Mutta et sä sitä saa, se on mun varjostuslehti.”
”Mikä?”
”Tää kipsi kiehuu muuten”, totesin ja tyrskähdin jälleen. Demi ei ollut ihan niitä lehtiä, joita kuvittelin Kasperin lukevan. Hämmennyksekseni poika kuitenkin nousi, katsoi nopeasti ympärilleen, noukki maassa olevan lasini ja lähti terassia kohden. Hämmentyneenä seurasin hänen menoansa, mutta en sanonut mitään, katsoin vain.

Olin jo ehtinyt sulkea silmät, kun Kasper palasi, mutta kuulin askeleista hänen tulonsa ja avasin silmäni niiden pysähtyessä. Kasper seisoi vasemmalla puolellani.
”Juotavanne, mademoiselle”, hän sanoi vakavana ja ojensi minulle lasin, joka oli täytetty samaisella mehulla, mitä olin aikaisemminkin juonut. Toisessa kädessään hänellä oli toinen lasi ja kyynärpään ja kyljen välissä oli Aku Ankka. Sitten hän istui toiseen tuoliin, laski molemmat hetkeksi maahan ja otti T-paitansa pois päältään.
Minä en voinut kuin tuijottaa.
”Mä olen jo lukenut tän, annatko sä sen toisen lehden mulle”, Kasper totesi ja heilautti akkaria kädessään. Minä en onnistunut vastaamaan, tuijotin vain.
”Haittaako tää?” Kasper kysyi sitten viitaten paidattomuuteensa ja tunsin kuinka puna levisi poskilleni.
”Ei haittaa”, totesin nopeasti ja vielä nopeammin käänsin katseeni pois. Oli kuitenkin pakko myöntää, että Kasper oli syötävän suloinen ilman paitaa, ruskettunut iho ja vatsalihakset. Ojensin kuitenkin Demin pojalle ja tämä antoi Aku Ankan minulle. Vilkaisin nopeasti sen kantta, mutta minäkin olin jo lukenut sen, joten aukaisin sen kipsin päälle ja käännyin katsomaan vieressä istuvaa poikaa, tyrskähtäen sitten.

Päivämäärä:   27.2.09 16:28:06

JJJEEEEEJJJEEEJJJEEEE!!<3333 KIITOOOSSS<3 8))) Vihdoinkin Kassu ! ;D ja ihanaaihanaaihanaaa... :'D Heti mieli & päivä kirkastu ku huomas et jatkoo on tullu,kiittikiittikiitti :))<3 XD Joo, joku sekoo nyt ?

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   27.2.09 16:48:18

:) Kivaa piristää jonkun päivää. :> Jeps, tänään on sekoamisfiilis. Oli kyllä jo vähän eilenkin. ;) Seuraava jatkopätkäkin alkaa mitä mielenkiintoisimmin, kirjottelin sitä jo valmiiksi kun inspis ja aikaa kerrankin löytyy, ja vielä samaan aikaan. :D

Tuntuuu jotenkin oudolta kirjoittaa auringonottokeleistä kun ikkunasta tosta vierestä katselee niin sataa lunta ja maassa on parisenkymmentä senttiä lunta. :'>

Lähettäjä: grapr 
Päivämäärä:   27.2.09 19:09:12

Pi-hoo! Oli hyvä pätkä! :D Lisää vain.

Lähettäjä: keppälerttu 
Päivämäärä:   27.2.09 19:30:41

ihana pätkä, ihana kassu, ihana sinä :D aa jatkoajatkoa :D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   27.2.09 22:11:38

Ihana kassu <3<3<3<3<3<<3<33<<3<3<33 joo joku sekoo.. ;// saat luvan kirjottaa hiihtolomalla palio ku en oo tääl huutelemas jatkoja! <:

Lähettäjä: Deric. 
Päivämäärä:   27.2.09 23:01:47

KASSUASSUKASSUU<<3<<3<3

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   28.2.09 11:20:57

:)) KASSU<3

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   28.2.09 15:56:34

Heei millon katale tulee jatkoo?

Päivämäärä:   28.2.09 20:47:32

Tänääntänääntänään ennen klo 23.30 ? :D Ei mitään aikaa, mut kummiski, en viitti yöl alkaa lukee ;DD KASSUKASSUKASSUKASSSUUU<33

LähettäjäBroken^^ 
Päivämäärä:   28.2.09 22:12:04

jatkoa :))

LähettäjäMurmöör 
Päivämäärä:   28.2.09 22:54:41

N A M S ! !!!! ! !! 8> i love that so ♥ ihanaaa jatko mahdollisimman pian ;))

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   1.3.09 16:40:21

KASSUKASSU<33

Lähettäjäkatale 
Päivämäärä:   2.3.09 14:56:04

Eh, laittelen tässä mahdottoman lyhyen pätkän. Ei ole ollut aikaa kirjoittaa, viikonloppuna sitten tuli mökkireissu eteen ja ma-to menee nyt minuuttiaikataululla, joten pahoittelen, mutta seuraavassa jatkopätkässä saattaa kestää. :/

Tosiaan lyhyt. :/ Pahoittelen muutamaa homoseksuaalisuuteen hivenen loukkaavaa sanavalintaa, mutta ne ovat välttämätön osa keskustelua.
:DD

-

”Mä en ehkä ole ikinä nähnyt tilannetta, jossa joku mun tuttu olisi näyttänyt yhtä homolta”, totesin asiallisesti ja sen jälkeen purskahdin nauramaan uudemman kerran. Kasper kohotti katseensa lehdestä ja vilkaisi sitten alaspäin itseään ja sitten minua. Hiljalleen hänenkin suupieltään alkoi nykimään ja minä saatoin vain nauraa. Kasper, joka oli poika, istui aurinkotuolissa ottamassa aurinkoa vapaaehtoisesti ilman rantaa, ilman paitaa, juoden pinkistä läpinäkyvästä muovimukista punaista mehua ja lukien Demiä. Nauroimme sitten molemmat hetken ja sen hivenen laannuttua Kasper vakavoitui ja kääntyi puoleeni.
”Oonko mä sitten homo sun mielestä?”
”Et, kai?”
”Kai? Mistä hyvästä se sitten tuli?”
”Tällä hetkellä sä olet kyllä aika homon näkönen.”
”Pilkkaatko?”
”Itse asiassa… Joo.”

Kasper katsoi minua hetken ja sitten teatraalisesti alkoi ensin kiivas räpyttely, sitten alahuuli hienoisesti väpättämään ja sen jälkeen hän niiskaisi nenän kautta.
”Minua ei ehkä ole ikinä loukattu näin”, totesi hän nikotellen teeskennellysti ja minä olin leikissä mukana. Kohottauduin ylös tuolista ja selkäpuoli oli inhottavan hikinen. Kävelin pojan tuolin viereen ja kiedoin käteni hänen kaulaansa halatakseni.
”En mä tarkoittanut sitä”, totesin ja pinnistelin pitääkseni ääneni asiallisena.
”Mä en ole ihan varma tarkoititko sä sitä”, poika totesi ja nyyhkäisi vielä kerran, kietoen sitten vielä kätensä vyötäröni takaa ja vetäen minut sitten sivuttain syliinsä istumaan. En vastustellut ja poika hautasi päänsä olkapäätäni vasten ja tunsin kuinka hänen ruumiinsa hytkyi pidätellystä naurusta.
”Et sä ole homo”, totesin vakavalla äänellä ja jatkoin: ”Sä vaan näytät nyt siltä ja, no, en mä tiedä oletko sä homo mutta…”
”Mä voin todistaa sulle, etten mä ole homo”, poika totesi yllättäen vakavalla äänellä, eikä hänen ruumiinsa enää hytkynyt. Katsoimme toisiamme hetken silmiin ja tunsin kuinka hänen otteensa vyötärölläni kiristyi vetäen minua lähemmäs. Pojan kasvot lähestyivät omiani ja tunsin kuinka sydämenlyöntini tihentyivät, kuinka ilmassa tuntui samanlaista sähköä kuin eilen keittiössä ja pojan silmät tuntuivat samalla tavalla syviltä, tummilta. Seuraavaa ajatusta en saanut muodostettua, sillä pojan huulet hipaisivat pehmeästi omiani.

Pieni hetki oli nopeasti ohi, olin sulkenut silmäni ja aukaistessani ne näin Kasperin kasvojen muutaman sentin päässä omistani. Silmissä oli jälleen kiusoitteleva katse ja olin tyytyväinen, ettei poika ottanut asiaa kovin vakavasti, sillä minulla ei ollut aavistustakaan mitä mieltä minä olin siitä. Hämmentyneiden ajatusten yhä risteillessä päässäni, poika kumartui lähemmäs ja antoi toisen suukon huulilleni, mutta siinä oli erilainen, kiusoitteleva ja huvittunut vivahde. Pidin sillä kertaa silmäni auki ja näin kuinka pojan silmät tuikkivat ilkikurisesti muutaman sentin päässä omistani.

Irtaannuin hetken kuluttua pojan syleilystä ja hymyilin hienokseltaan astellessani omaa tuoliani kohden. Jalat tuntuivat jotenkin ilkeän epävakailta ja huokaisin onnellisesti vajottuani tuoliin.
”No, olenko mä sitten homo?” kuului kiusoitteleva ääni vierestäni.
”Et”, vastasin hiljaa, hivenen käheällä äänellä ja keskityin tuijottamaan taivasta, kuinka vaaleat pilvet hiljaa lipuivat vaalealla taivaalla. Vierestäni kuulin paperin rapinaa ja vilkaistessani silmänurkastani näin kuinka poika oli keskittynyt lehteen. Jumalauta, mitä tulikaan tehtyä?

LähettäjäBroken^^ 
Päivämäärä:   2.3.09 15:09:30

huippu pätkä! :) jatkoa !

Päivämäärä:   2.3.09 15:24:27

JJEEEEEEEEEEEEEEEE<333 AAAAAIVAN IIHANA PÄTKÄ <33 :''DDD Kassu&Kirppuu :)))))<33
kiittikiittikiitti ! ;>>> Ja joku sekoo... xD

Päivämäärä:   2.3.09 16:42:20

No voihan paska ei mitään minuuttiaikatauluja! Tietenki nyt ku meillä korpelaisilla (= pohjoisessa asuvilla) on hiihtoloma niin sulla ei ole aikaa :P Hei c'moon! Reilukerho!
Niin siis uusia pätkiä odotellessa.. :D

Päivämäärä:   3.3.09 15:31:30

Upup, jatkoojatkoojatkoo<3

Lähettäjäkatale 
Päivämäärä:   3.3.09 22:34:02

Niin. :/ Meillä helsinkiläisillä oli jo loma, ja nyt on torstaihin saakka juoksemassa pää viidentenä jalkana jossain, mutta yritetään. Perjantaina tulee pätkä, luvataan se sitten. :) Ja viikonloppuna yritän kirjoittaa mahdollisimman paljon. Mutta niin, kiitoksia kommenteista. :>

Päivämäärä:   4.3.09 16:59:23

Jjjeeeei :) Eijjaksa oottaa ;>

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   4.3.09 19:14:54

jatkeles, nyt kun minäkin pääsen koneelle :))

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   5.3.09 12:50:07

Olipa tipahtanu aika pahasti, nostin:p

Lähettäjä: Piita<3 
Päivämäärä:   5.3.09 15:53:22

sait uuden lukijan:) lisää<3

Lähettäjä: Piita<3 
Päivämäärä:   5.3.09 16:11:48

sait uuden lukijan :) mut millon jatkoo?

Lähettäjä: Pyry<3 
Päivämäärä:   5.3.09 17:37:21

siis minä kirjotin tuon^

Lähettäjä: Mörmms. 
Päivämäärä:   6.3.09 00:06:21

Ihana tarina <3 Kassu <3

Lähettäjäkatale 
Päivämäärä:   6.3.09 13:57:42

Tänään tulee jatkoa. :> Kiitoksia kärsivällisyydestänne, jatkelen pätkää tässä kohtapuoliin. :)

Lähettäjäkatale 
Päivämäärä:   6.3.09 14:37:19

Hämmentävän aikaiseen kellonaikaan tulee jatkoa, yleensä ne kun tulee yömyöhään tai muuta vastaavaa. :'> Mutta tässä siis tämä pätkä.

-

Olin tainnut nukahtaa, sillä säpsähdin yllättäen hereille ja aukaistuani silmäni näin Kasperin vieressäni. Hetken pohdittuani tajusin miksi vasen korvani oli ainoa kohta kehossani, joka ei tuntunut paistetulta ja mulkaisin Kasperia ikävästi. Oli toisella otsaa herättää puhaltamalla korvaan. Vilkaisin kuitenkin nopeasti ympärilleni ja aurinko oli jo melkein laskeutunut värjäten koko taivaankannen keltaisen ja punertavan eri sävyin. Sen jälkeen käännyin taas katsomaan vieressäni olevaa poikaa.
”Roni pitää viedä lenkille.”
”Ai. Paljonko kello on?”
”Jotain kahdeksan, kai. Haluatko sä mukaan lenkille?”
”Joo, voin mä tulla. Ei mulla muutakaan”, totesin hetken mietittyäni.
”Kiva. Mä käyn hakemassa koiran niin hae kengät jalkaan. Haittaako vaikka meillä menee kauan? Sen iltalenkit on yleensä pitkiä.”
”Ei, ei haittaa.”

Kasper auttoi ensin minua raahaamaan tuolit takaisin terassille, mutta sen jälkeen lähti aidan yli omaa taloaan kohden. Astelin keittiöön ja päätin tehdä muutaman voileivän, sillä edellisestä ruokailustani oli jo aikaa. Muutamaa kinkkuvoileivän valmistusta myöhemmin täytin vielä puolenlitran limupullon vedellä ja kävelin eteiseen, laitoin sukat jalkaani ja valikoin lenkkarit. Kasper ja Roni olivat jo odottamassa minua oman porttinsa luona ja kävellessäni lähemmäs Ronikin alkoi innostua ja viuhtoa hännällään kiihtyvään tahtiin. Oli suloista huomata kuinka se koira pitikään minusta. Päästyäni koiran luokse kyykistyin ja Roni tunki kuononsa heti naamaani. Ojensin leivät koiran tuhovyöhykkeeltä pois turvaan Kassulle, joka vilkaisi muovipussiin hivenen huvittuneesti.
”Eväsretkelle?”
”Kyllä.”
”Okei. Kuinka kauas mennään?”
”En mä vaan tiedä. Ihan sama”, vastasin virnistäen ja nousin ylös. Roni vilkaisi minua kerran, mutta lähti sen jälkeen jolkottamaan edellemme.

Sain katua päätöstäni karvaasti, sillä lenkki tuntui venyvän ja venyvän. Se ainakin tuntui pidemmältä kuin yksikään aikaisempamme, mutta pysyttelin valittamatta vaikka kantapääni olivat olleet rakoilla jo muutamaa kilometriä aiemmin. Kaksi muuta osapuolta vaikuttivat kuitenkin iloisilta ja Roni vaikutti hivenen vähemmän sekopäiseltä kun käveli melkein siististi eteenpäin. Kassu taasen oli hilpeällä tuulella ja puhui melkein taukoamatta, mikä oli hyvä, sillä ilman hänen piristäviä lausahduksiaan olisin varmaan kääntynyt takaisin aikapäiviä sitten.

Päädyimme kuitenkin loppujen lopuksi sinne samaiseen koirapuistoon, missä olimme Suvin kanssa käyneet. Se sijaitsi niin syrjässä, että siellä ei kovin paljoa kävijöitä ollut, saatika siihen kellonaikaan. Roni lähti heti irti päästyään juoksemaan jonnekin näkymättömiin ja minä väsyneenä lösähdin penkille istumaan. Kasper joka oli raahannut eväspussia mukanansa, kaivoi minulle ensin pullon käteen ja kiitollisena join monta huikkaa, ennen kuin edes yritin tehdä muuta.
”Kiitos.”
”Tässä”, Kasper totesi ja ojensi minulle leivän käteen.

Se oli loppujen lopuksi aika suloista, huvittavaa: iltalenkillä koiran kanssa ja piknikille koirapuistoon kymmenen aikoihin illalla. En kuitenkaan sanonut mitään, nojasin vain vieressä istuvan Kasperiin ja katselin taivasta. Aurinko oli jo laskenut, tähdet näkyivät kuitenkin metsän reunustaman puiston hämäryydessä ja kuu näytti tasan puolikkaalta.
”Puolikuu, tänään on puolikuu”, kuiskasi Kassu hiljaa suorastaan lukien ajatukseni ja rutisti sitä kättäni, joka ei pidellyt leipää. Mutisin jotain epämääräistä vastaukseksi, mutta sen jälkeen kodikas hiljaisuus reunusti penkkiä kuin näkymätön verho.

Niin, vaikka minä pidinkin siitä hiljaisuudesta, ei se Ronin mielestä ollut yhtä kivaa kuin leikkikaveri ja koira tunkeutui vähän ajan kuluttua penkin eteen heiluttamaan häntäänsä ja katsoen vaativasti meitä kumpaakin. Huokaisten raskaasti Kassu nousi ylös ja kaivoi taskustaan pienen pussin ja meni seisomaan koiran eteen.
”Me näytetään mitä me osataan”, Kasper totesi minulle ja kohottauduin hivenen paremmin istumaan nostaen jalkani penkille asti. Seurasin hiljaa kuinka Kassu seisoi koiran edessä hetken, odottaen. Roni tuntui unohtavan sähläämisensä ja häntäkin asettui hiljaa paikoilleen sen koko huomion kiinnittyessä ihmiseen.

Johtuikohan se jotenkin siitä päivästä vai olivatko he aina yhtä taitavia, sitä en tiennyt, mutta seuratessani Kasperin ja Ronin esiintymistä se tuntui jotenkin vangitsevan katseeni. Vaikka Kassu ei kiinnittänyt minuun pienintäkään huomiota, tai oikeastaan mihinkään muuhunkaan kuin Roniin ja kuin tämä vain häneen, se tuntui kahlitsevan ulkopuolisenkin huomion, niin keskittynyttä ja sulavaa heidän oma pieni tanssinsa oli. Kasper ei käyttänyt äänikomentoja paljoa ollenkaan, vain jos Roni ei tuntunut tajuavan käsimerkeistä tai elekielestä ja nekin hän totesi niin hiljaa, että minunkin oli vaikea kuulla niitä. Ensimmäisenä Roni vain istui, sitten nousi ylös, seurasi, odotti, tuli luokse ja muitakin ihan tavallisia peruskomentoja. Tehtävien vaikeutuessa sulavuus hivenen karisi, mutta silti olin hämmentynyt miten se tohelo koira muuttui aivan toisenlaiseksi. Melkein joka liikkeen jälkeen tai muuten oikeassa välissä Kasper palkitsi koiran pussista, jonka arvelin nyt sisältävän koirannaksuja. Pieni esitys ei kestänyt kuin ehkä viitisen, kymmenisen minuuttia, mutta loppua kohden saatoin minäkin huomata milloin Ronin tarkkaavaisuus alkoi hivenen vähetä.

Tarkalleen en huomannut milloin se loppui, mutta kun Kassu rapsutti koiraa korvan takaa ja napsautti sitten hihnan kiinni, arvelin minäkin sen olevan ohitse. Kasper odotti että sain muovipussin mukaani ja lähdimme sitten rinnakkain kohti porttia ja siitä kohti kotejamme hiljaisuuden ympäröimänä.

LähettäjäBroken^^ 
Päivämäärä:   6.3.09 14:50:28

mukava pätkä taas :)

Päivämäärä:   6.3.09 15:58:02

Niimpää :) Kassssuuuuuuuuu<33 :''D

Päivämäärä:   6.3.09 18:25:49

Kiva kun tuli lisää tarinaa. Jäi kyllä edellisen pätkän varjoon, mutta luulempa että mikä tahansa olis jäänyt :D Miksi minä muistelen että tuolla tytöllä olis ollut kipsi kädessä? Oliko? Vai ei? Joo omistan mahtavan muistin.. =P

Päivämäärä:   6.3.09 19:27:17

Onhan sillä kipsi :D

Lähettäjäkeppälerttu 
Päivämäärä:   6.3.09 20:46:14

joo ontu vähä toi teksti ku kassu puristi kirpun(en muista oikeeta nimee:D) toista kättä missä ei ollu voileipää :D siis miten se voi pitää kipsatulla kädellä voileipää ?:D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   6.3.09 21:53:06

ooii ((:

Lähettäjä: Utelias :) 
Päivämäärä:   7.3.09 11:12:00

Siis kyllähän kipsatulla kädella pystyy voileipää pitämään :) Mä ainakin pystyin pitämään voileipää kädessäni kun kädestäni oli murtunut värtinäluu..

Lähettäjäkatale 
Päivämäärä:   7.3.09 18:15:56

Krhm, se sillä kipsatulla kädellä söi, sanotaan ainakin nyt niin.
(hyvä kun kirjoittaessa muistaa tälläisiä pikkuseikkoja...) Eh.
Kiitoksia, juuri tälläisistä ajatusvirheistä on hyvä kuulla. :>

Päivämäärä:   8.3.09 10:39:27

Hmm olipas tippunut, nostelen :P

Lähettäjä: titi-uu 
Päivämäärä:   8.3.09 12:17:31

IHANA tarina!!<3 K&K<33

mut myös Iku on kiva, Toope vois häipyy vaikka timbuktuun xDD

Millos jatkoa? :) tänään ehkä? :P

Lähettäjä: titi-uu 
Päivämäärä:   8.3.09 12:22:59

Oletko Katale kirjoittanut muita tarinoita? Nekin haluaisin lukea (fani olen : D) Minkä ikänen muuten olet? Oot tosi hyvä kirjoittaan!

Lähettäjä: Amzzu 
Päivämäärä:   8.3.09 20:46:11

grapr // kiits. :>

titi-uu // Kiitoksia. <3 :) Tänään ei enää luultavimmin kerkeä jatkaa, mutta ehkä huomenna illalla. :)
Tämä on oikeastaan ensimmäinen virallinen yritelmäni väsätä jotain, on koneen uumenissa jotain pieniä parin sivun kammotuksia, mutta se siitä. :>
Täytän huhtikuussa 15, eli 14 tällä hetkellä. :) Hui, oikein imartelua. o.o Kiitos. :>

Lähettäjäkatale 
Päivämäärä:   8.3.09 20:47:17

Sori, lähti kaverin nikillä kun se oli tässä viimeksi ollut. -.- Eli siis minä, katale, tuo ylempi viesti. :)

Lähettäjä: Estrella 
Päivämäärä:   9.3.09 19:19:16

Oli tippunu meeeeeeeeeeeeeelkosen pahasti joten nostin ja jatkeles!

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   10.3.09 14:38:35

Niin sitä jatkoo ?

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   10.3.09 21:50:43

heei taas on tippunu , sitä jatkoo ???

Päivämäärä:   11.3.09 15:18:59

Nyhh.. ;< missäs jatko ?

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   11.3.09 21:10:47

Päivämäärä: 11.3.09 15:18:59

Nyhh.. ;< missäs jatko ?

LähettäjäMurmöör 
Päivämäärä:   11.3.09 21:20:46

ihaanaaaa tää on paras <3 8>

Lähettäjä: Hemmw 
Päivämäärä:   12.3.09 15:29:09

Ihana :)) Jatka pian!

Päivämäärä:   12.3.09 16:57:33

jatkoa jo ♥

Lähettäjäkatale 
Päivämäärä:   12.3.09 20:46:34

Anteeksi kamalasti, tässä on ollut nyt tuhottomasti säätöä. Katson jos tänään tulee jatkoa, ehkä. Viikonlopun muuten maalla, jatkon tuleminen hyvin epävarmaa, jos tänään en saa valmiiksi.

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   12.3.09 21:31:25

Juu, no ei oikeestaa mitää kiirettä, mut haluun lukee jotain ! :>

Päivämäärä:   14.3.09 20:48:50

Jatkoa jo? =P

Lähettäjä: Pyry<3 
Päivämäärä:   15.3.09 08:48:35

jatkooo..

Päivämäärä:   15.3.09 20:53:48

Up...
Harmi kun ei ollut tullut jatkoa ;<

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   15.3.09 22:36:33

Toosi hyvä...jatkoo <<3<33<

Lähettäjä: ihminen 
Päivämäärä:   16.3.09 18:11:42

Jatkoa jo..

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   16.3.09 20:05:41

ollu aika kauan jo taukoaa..:D

Lähettäjä: MÖÖNÖNNÖNÖ 
Päivämäärä:   17.3.09 12:57:06

UP...
jatkeles xD nii hyvä tarina

Lähettäjä: Tnnn´´ 
Päivämäärä:   17.3.09 15:31:21

Tänään jatkoo? <3

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.3.09 18:15:38

jatkoa...

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   17.3.09 20:48:46

Voisit kirjotella :))

Lähettäjä: ssprises 
Päivämäärä:   18.3.09 21:43:06

Pidän tarinasta todella. Sinulla on kirjoittamisen lahja, kirjoituksesi on sujuvaa, ei sisällä liikaa asioita joka tekisi lukemisesta pitkästyttävää, kuitenkaan ei ole hätiköityä, teksti on yksinkertaista ja mielenkiintoista.
Ainut mikä pisti silmään ärsyttävästi oli se, että käytät sanaa _toinen_ liikaa, 'katsoin kun toinen teki leipää, menin auttamaan ja toinen vain hymyili' esim.
Olipas huonosti keksitty esimerkki lause, mutta ymmärsit varmaan tarkoitukseni, viimeisiä jatkoja kohden se toki väheni paljon, mutta alussa ja silleen toistit sanaa vähänväliä, mikä häiritsi.
Mutta, jatka kun kerkiät, mahtava tarina, eikä liian selvä, pidän tästä todella paljon :)

Lähettäjäkeppälerttu 
Päivämäärä:   19.3.09 13:04:57

heii jatkoajatkoa:>

LähettäjäMurmöör 
Päivämäärä:   19.3.09 16:08:56

ei voi muutaku kompata ssprisesiä :D

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   19.3.09 21:23:42

up

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   20.3.09 16:23:16

Olisi se ihanaa saada jatkoa *huokaisee*

nyt on viikonloppu.. ;) vinkvink

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   20.3.09 20:59:15

jatkoa :/

Lähettäjäaatamifisu 
Päivämäärä:   20.3.09 22:28:18

ooo lalaa, älä unohda meitä :)

Päivämäärä:   21.3.09 20:41:31

unohtiko katale meidät kokonaan :(

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   21.3.09 21:43:22

Taisi unohtaa :<

LähettäjäMurmöör 
Päivämäärä:   22.3.09 11:13:09

eijjeiiijjjeiiiii kataleen pakko kirjottaa lisää ! 8<

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   22.3.09 20:51:20

katale on unohtanu meijät !

Lähettäjä: Amaa` 
Päivämäärä:   23.3.09 11:04:38

Katan kaverina sanon että nyt on koulussa ja tallimaisemissa hyvin kiireistä, ja aikaa on liian vähän meillä kaikilla :/

Eli, Katale kirjustelee ihan varmasti jatkoa jossain vaiheessa, ristiinnaulitsen sen muuten koulun kattoon ;D Eli, ei huolta, kyllä sitä tekstiä tulee, mutta Maltti on Valttia! :)

Lähettäjäaatamifisu 
Päivämäärä:   23.3.09 15:30:16

Okei, kiva saada tietää että se on kuitenki hengissä ! =)
toivottavasti kerkee pian koneelle ;)

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   23.3.09 15:54:34

ahaa

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   23.3.09 21:27:48

up

Lähettäjä: kitti 
Päivämäärä:   24.3.09 00:21:31

up

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   24.3.09 11:49:24

lol

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   24.3.09 21:42:48

up

Lähettäjähina 
Päivämäärä:   25.3.09 14:18:51

ei auta noi upittelut ;)

Lähettäjäkatale 
Päivämäärä:   25.3.09 14:42:01

höm.

niin, ehkä ne upitukset tällä kertaa toimi? Tiedän ettei oikeen selittelyt korvaa tätä törkeää poissaoloa, mutta ehkä kuitenkin pitäisi jotain todeta. Tiedän tosiaankin poissaoloni ärsyttäneen ja saatte aivan rauhassa polkea syvimpään maanrakoon.
Se vaan se elämäksi kutsuttu asia tuppasi vähän viemään aikaa. Tallille on nyt tälläkin viikolla joka arkipäivä, maanantaina oli ruotsin koe ja kaksi esseetä pitäisi aloittaa. :<
Mutta - en nyt vielä lupaa kuin sen, että te rakkaat ihmiset olette tosiaan minulle tärkeitä vaikka en sitä kovin hienovaraiseti osoitakaan, vannon jatkavani tämän loppuun saakka, ihan sama sitten jos se veisi muutaman vuoden. :) Jatkoa tullee ehkä huomenna, pitäisi olla illalla aikaa. :> Tai vähintään viikonlopun aikana kun muutenkin pitää päivittää kaikki v-puolella myöskin. :)

Kiitoksia, olette ihania. Jos vielä toistamiseen menee neljää päivää kauemmin niin etten edes ilmoita mitään, sähköpostia saa spammata miten haluaa.

Päivämäärä:   25.3.09 15:24:45

No kyllä me odotetaan :))<3
Hyvää kannattaa aina odottaa (;

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   25.3.09 21:02:58

nii kyllä me ootetaa! ((:

Lähettäjä: immeinen 
Päivämäärä:   26.3.09 19:24:05

upup

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   27.3.09 15:41:41

(:((:(: tipppyy.

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   28.3.09 10:46:47

nostelen

Päivämäärä:   28.3.09 16:40:21

nosto. Kuka muuten tekee uuden topsun?

Päivämäärä:   29.3.09 10:26:43

Nyt ois viikonloppu ;)

Lähettäjäkatale 
Päivämäärä:   29.3.09 14:01:00

Pahoittelen, piti jo eilen tulla, mutta heräsin vähän liian myöhään kirjoittamaan sen valmiiksi ja sen jälkeen meni kaverin kanssa koko päivä kun oli yötä. Pahoittelen, laatu sönköttää ja muutenkin, mutta mentiin nukkumaan siinä puoli seitsemän aikoihin aamulla, herätys yhdeksältä kun piti riparin puolesta messuun mennä. 1½ yöunet eivät auta kirjoittamista. :>

-

Seuraava viikko kului itse asiassa huomattavasti nopeammin kuin olin kuvitellut. Olihan se tietysti ikävää, kun Suvi oli poissa, mutta tavallaan se antoi taas aikaa ymmärtää kuinka tärkeä hän minulle olikaan. Suvin seuran ollessa poissa käytöstä, vietin päiväni sitten muiden kanssa. Oli oikeastaan jo vakiintunut tapa, että lähdin Kassun ja Ronin kanssa aamulenkille, joskus vielä iltalenkillekin. Vaikka sunnuntai-iltapäivä aina joskus palasi mieleeni, ei Kasper käyttäytynyt erikoisemmin, ehkä joskus katseen takana saattoi pilkahtaa jotain syvempää. Itse en ollut vieläkään päättänyt, miten suhtautuisin yhteenkään miespuoliseen kaveriini enempänä kuin ystävänä ja olin iloinen tästä ajatteluajasta, joskaan sitäkään ei tuntunut olevan kovin paljoa, sillä iltapäivät olivat kiireisiä. Maanantaipäivän vietin Ikun seurassa, sillä se kesätyöpaikka mistä oli ollut joskus puhetta, oli saanutkin pienoisista epäilyksistäni huolimatta tuulta purjeisiinsa ja hän aloittaisi siellä seuraavana päivänä.

Tiistai kului rannalla isommassa porukassa. Keskiviikkona kaikeksi yllätyksekseni Toope soitti. Ikävää kuinka typerä lempinimi oli jäänyt päähäni. Sen päivän aikana lähinnä kävelimme ympäriinsä, jutellen ja taas jutellen. Olin kuvitellut häntä hivenen ärsyttäväksi puhekaveriksi puheliaan luonteensa takia, mutta tosiasiassa hän osasi olla hiljaakin ja ainakin vaikutti kuuntelevan kunnolla. Selitin miltei koko elämäntarinani hänelle ja hän omansa samaan aikaan kun aurinko hitaasti vajosi taivaalta. Torstaina ja perjantaina olimme tyttöporukalla shoppailemassa, joskin oikein muuta kuin ihailtua ja soviteltua mitä merkillisimpiä vaatekappaleita ei tullut tehtyä.

Viikonlopun valjetessa aurinkoisena, pilvettömänä päivänä olin jo valmistautunut täyttämään pakastimen jääpaloilla, sillä niitä tuntui kuluvan tuhotonta tahtia. Aina välillä kipsin käydessä tukalaksi täytin muovipussin jäillä ja pidin sitä kipsin ympärillä niin kauan, kunnes kädessä tuntui hivenen viileämpää. Olin jo totaalisen tympääntynyt hiostavaan pakettiin ja yritin pysyä valittamatta muille siitä liikaa, mulkoillen vain ikävästi kun joku kysyi yhtä typeriä kysymyksiä kuin ’eikö toi ole aika kuuma’ ja ’miksi ihmeessä sä mursit sen just nyt, kesällä’. Minkä minä sille mahdoin. Näiden hivenen myrkyllisten ajatusten seurana pukeuduin aamulla reippaasti, kävellen sitten alakertaan ja kaataen itselleni lasillisen vettä. Auringonsäteet tunkeutuivat ikkunasta sisään paistaen juuri kasvoilleni ja vaikka olin aluksi hivenen ärsyyntynyt kyseisestä asiasta, saivat ne kuitenkin minut loppujen lopuksi hymyilemään. Astelin terassille ja jäin nojaamaan kaiteeseen.

”Kirppu!” kuului ääni jostain kauempaa. Vastentahtoisesti aukaisin silmäni ja havaitsin aidan takaa ovellansa vilkuttavan Kasperin. Jätin vesilasini kaiteelle ja astelin nurmikon poikki aidalle Kassun tehdessä samoin omalla puolellansa.
”Niin?” kysyin ja tahtomattakin pieni hymynkare hiipi suupieleeni katseeni tavatessa pojan olemuksen, hiukset jotka olivat vielä tavallistakin enemmän pörrössä ja muutenkin kuin juuri herännyt, joka kuitenkin suorastaan hehkui iloisuutta jo pelkästään näkemisestäni.
”Tule kahville, mennään sitten lenkille?”
”Jaa, okei. Käyn hakemassa kengät”, totesin silti liikkumatta, nojaten aitaan.
”Tässä kohtaa me ensimmäisen kerran tavattiin”, totesin. Oliko siitä tosiaankin niin vähän aikaa.
”Niin me tehtiin”, Kasper vastasi hiljaa. Hänen kasvoillaan oli jokseenkin haaveksiva ilme ja arvelin omanikin lähentelevän jotakin sinnepäin. Pienen hiljaisuuden jälkeen ilme kuitenkin muuttui, silmiin syttyi se tuttu ilkikurinen pilke ja pikaisesti poika nojasi lähemmäs, ojensi kätensä ja pörrötti hiuksiani.
”Se oli hyvä juttu, oli se”, hän totesi samaan aikaan kun ärsyyntyneenä kavahdin pois käden ulottuvilta ja käännähdin ympäri harppoen sisälle.

Muutaman minuutin odotin sisällä, mutta kuitenkin löysin itseni eteisestä katselemassa lenkkareita jokseenkin kaipaavasti ja tämä ärsytti vielä enemmän. Olin hankkinut itselleni jonkinlaisen Kasper-riippuvaisuuden. En sitä seuraavienkaan minuuttien aikana keksinyt syndroomaani kuin yhden parannuskeinon ja alistuneena kävin noutamassa huoneestani ponnarin ja sukat, jotka kuitenkin sulloin taskuuni. Kengät otin eteisestä käteeni ja kävelin terassin kautta takapihalle. Viileä ruoho tuntui mukavalta jalkapohjissa ja mielialani tuntui piristyvän joka askeleella, mitä lähenin aitaa ja sen takana olevaa taloa. Kipusin aidan yli pikaisesti ja kävelin raollaan olevalle ovelle. Roni kuuli askeleeni jo kaukaa ja tuli ovelle ensi alkuun hivenen varautuneesti, mutta tunnistaessaan minut, se suorastaan ryntäsi jalkoihini. Hymyilin koiralle ja rapsutin sitä samaan aikaan kun ylitin kynnyksen.
”Tiesinhän mä että sä tulisit”, totesi Kasper nojaten keittiön ovenpieleen.
”Niin, liian heikko pysyäkseni poissa”, totesin tavoitellen sarkasmia, mutta pojan silmissä oleva katse tuntui näkevän sen taakse, pienen hymyn levitessä hänen kasvoillensa.

Päivämäärä:   29.3.09 16:32:05

Yhyyy.. mä jo odotin pusuakin :D
Noh mutta, jos sä fiksu oot ni kyllä se sieltä viel tulee, eiks jeh ? ;) x)

Lähettäjä: PyöreäPalikka 
Päivämäärä:   29.3.09 19:02:54

Tää on tosi hyvä! Jatkeles nopeaan :)

Lähettäjäestrella 
Päivämäärä:   29.3.09 20:55:51

jatkoa on tullut! jeshh<3

Lähettäjäkatale 
Päivämäärä:   30.3.09 07:49:38

Uusi
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=709616&t=709616

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.