Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  I love you because 6

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   19.12.08 12:57:20

Edellinen

Alan nyt kirjoittamaan jatkoa ja se tulee tänään/huomenna.

Kiitos kaikille kommentoijille! ♥ kommentoikaa jatkossakin paaaljon 8D

Re: I love you because 6

Lähettäjä: AlexDeFreak 
Päivämäärä:   19.12.08 16:02:29

Ilmottaudun luolastani vakkarilukijaksi, joten jatkoa odottelen innolla

Lähettäjä: JamoBakteeri. 
Päivämäärä:   19.12.08 16:48:41

Lucas ei oo vaan ookoo vaan ihana <3

LähettäjäWhatever 
Päivämäärä:   19.12.08 20:12:38

Ihana.<3 Jatka! Ylisöpöä!

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   19.12.08 20:25:19

lisäää ! =)=)=)

Lähettäjä: epamö 
Päivämäärä:   19.12.08 20:56:28

Oi ihana tarina! luin kokonaaa tänään :)

Lähettäjä: dream_on 
Päivämäärä:   20.12.08 10:12:42

mäkin voisin ilmottautuu ihan vakkarilukijaks(---: ihanan söpö tarina. tämmösistä tykkäilen.

Lähettäjäkärleksbrev 
Päivämäärä:   20.12.08 17:01:58

Olen nyt viimeisen kahen päivän aikana lukenut tän stoorin alusta tähän asti. Voin kertoa että teksti on ht-net novelliksi todella tasokasta. (aivan kuin mä jotain tasosta tietäisin :D) Ainoa asia mistä annan vähän puukkoa on se, että saatat sekoittaa henkilöt välillä. (etenkin kertomuksen alkupuolella) Esimerkiksi Pihla yhdessä pätkässä tervehti suunnilleen näin "Hei, olen Terhi!"
Mitään muuta valitettavaa en löydä, eikä tääkään oo mikään suuri murhe, mutta ajattelin yrittää antaa jotain rakentavaa palautetta :D
Vielä voisin mainita, että syy miksi koskaan eksyin novelliisi oli ainoastaan koska se oli edennyt jo näin (6. topicciin asti) pitkälle. Otsikko on yksinkertainen ja koruton, perus klisee, mutta nyt en voi kuin hämmästellä miten sen uumenista on paljastunut niin hyvä novelli, ettei rajaa. Kerronta on tarpeeksi kuvailevaa ja tempaa mukaansa ainakin mut niin, että usein teen jopa ilmeet, joita henkilöt tekevät, sekä "elän" henkilöiden tunteet itse aivan, kuin olisin tarinassa mukana. :D
Taidatko tietääkään, kuinka hyvä kertoja sinussa piilee? Enempää en kykene antamaan kannustusta tämän stoorin jatkamisessa, mutta todellakin toivon, että tämä jatkuu ja taso pysyy! ;D

Lähettäjäkärleksbrev 
Päivämäärä:   20.12.08 17:06:15

Mun kommentointi saattoi olla osittain (tai kokonaan) aikamoista sekasortoa, mutta kun ajatuksia tulee päähän, niin ne vaan on pakko kirjottaa. :D Voisin jatkaa sinun ja tarinasi kehumista vielä vaikka kokonaisen novellin verran, mutta etköhän tästäkin vähästä jo ymmärtänyt :) Nyt taas selitän ihan turhaa enkä saa tätä lähetettyä jajaja.. No enpä selitä enempää, kunhan tarina jatkuu :D:D

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   20.12.08 18:40:23

kärleksbrev / ohoh :oo oon kyllä suuresti kiitollinen että noinkin ihanan pitkän kommentin jaksoit kirjoittaa ♥ oon niin häkeltynyt etten keksi mitään vastakirjoitettavaa XD .. haluan vaan kiittää, että sunlaisia ihmisiä on olemassa :DD! et arvaakkaan mitenkä piristynyt mä nyt olen ton kommentin lukemisen jälkeen!

Toivottavasti ei enää mene kauheesti sekasin noi henkilöt, mulla ei oo ainakaan semmosta virhettä sattunut silmiin näissä uudemmissa ... :D

en saa mitään järkevää kirjoitettua mutta näin yksinkertaisesti: KIITOS, hyvin paljon! ♥♥♥

LähettäjäAivokana 
Päivämäärä:   20.12.08 18:56:33

Milloin jatkoa? :----)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   20.12.08 18:58:53

tänääään
(--8

LähettäjäKyuuketsukiTenshi 
Päivämäärä:   20.12.08 19:19:56

Jatkoa? Tänään? Ai nam, en malta oottaa <3
;D;D

Lähettäjä: Dye 
Päivämäärä:   20.12.08 19:58:42

kärleksbrev puhuu asiaa.Tähän tarinaan tulee pakostikkin eläytymään ilmein ja tuntein,ainakin minä.Tulee aian yhden pätkän luettua sellainen olo että pakko lukea lisää,tähän jää koukkuun! =D Jatka vain ilo mielin kirjoittamista.itsekki taidan kuulua noiden Lucas fanien joukkoon..Miten ootkaan saanu Lucaksesta noin rakastettavan?

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   20.12.08 20:31:32

Kiitos teille kommenteista (((: ♥ nyt tulee (tylsä) jatko!

-

Pihla

Mä kuulin kolahduksen alakerrasta. Lukko kiertyi auki ulko-ovessa ja mä tiesin, että mutsi oli tullut kotiin.
”Voi páska”, mä voihkaisin ja nousin istumaan.
”Pitääkö mun mennä?” Lucas kysyi ja näytti siltä ettei se haluaisi liikkua mihinkään. Mä huokaisin.
”Kai”, mä sanoin ja yritin näyttää anteeksipyytävältä. En mäkään olisi halunnut että se olisi lähtenyt, mutta mä en tiennyt oliko kamalan kannattavaa tuoda poikia mutsin nenän alle. Nytkin mä tiesin mitä oli odotettavissa jos mutsi huomaisi Lucaksen: ristikuulustelu.
Mä nousin ja Lucas seurasi mua.
”No terve!” mutsi oli ovella riisumassa takkiaan.
”Moi”, mä sanoin ja Lucas tyytyi heilauttamaan kättä, vähän innottomasti.
”Kukas sä olet?” mutsin kysyi kiinnostuneena Lucakselta. Puna levisi mun naamalle ja mua hävetti.
”Lucas, moi”, Lucas sanoi ja hymyili sydämellisesti, miten vanhuksille yleensä hymyillään kun halutaan tehdä niihin vaikutus.
”Lucas on just lähdössä”, mä sanoin ja tökkäisin poikaa selkään. Se ymmärsi laittaa nopeasti tennarit jalkaansa ja takin niskaan.
”Nytkö jo? Jää nyt ihmeessä vielä hetkeksi!” äiti maanitteli, se oli kai hyväksynyt Lucaksen pikaisen ulkokuoren tutkinnan jälkeen.
”Mun pitää lähteä kotiin, iskä varmaan jo odottaa”, Lucas sanoi ja hymyili. Mä hymyilin takaisin. Mutsi näytti harmistuneelta, se olisi varmasti halunnut kuulla Lucaksesta kaiken. Mä työnsin Lucasta jo kevyesti ovelle.
”Heippa!” Lucas sanoi, heilautti kättään ja häipyi lopulta ovesta. Mutsi oli ihan myyty, se hymyili kokoajan.
”Olipas siinä hurmaava poika!” se päivitteli ja meni laukkunsa kanssa keittiöön. Se oli ostanut kaupasta jotain ruokaa. Hyvä vaan, koska jääkaappi oli ihan tyhjä.
”Joo, onhan se”, mä sanoin.
”Onkos se hyväkin kaveri?”
”Kai. Mut mä meen tarkistaan mun sähköpostit, iskältä on saattanu tulla jotain”, mä sanoin ja häivyin paikalta. Äiti jäi hääräämään keittiöön.

Moi! Mitenkäs siellä oikein sujuu? Me ollaan tulossa sinne päin puolentoista viikon päästä. Oon ostanut sinulle jo lahjojakin, toivottavasti kelpaa :) Jessicakin odottaa innolla näkemistäsi, viime vierailustasi on jo niin kauan! Mutta pian nähdään,
Isä.

Mä en jaksanut vastata mitään. Vai odotti Jessica mun näkemistä? Se pikku kakara varmasti halusi vain kiusata mua heti kun nähdään. Odotti varmasti mun kiduttamista, haukkumista ja kaikkea siltä väliltä.
Mä suljin koneen ja istuin vähän aikaa mitään tekemättä. Seinäkellon sekuntiviisari meni raksuttaen eteenpäin. Kello näytti kahdeksaa illalla. Mä ajattelin Lucasta. Mä en muistanut, minkälaista mun elämä oli ollut sitä ennen. Varmaan aika tylsää. Britanniassa oli ollut vain omituisia pilvenpolttajia, jotka ei edes ymmärtäneet mun englantia.
Puhelin soi. Tylsä pirinä valtasi koko huoneen, ääni voimistui kokoajan.
”Pihla.”
”Sami täällä! Onkos sulla mitään suunnitelmia illaksi?” Sami kysyi.
”No ei kai mitään kummempia”, mä vastasin ja Sami hymisi jotain.
”Huvittaisko sua lähteä johonkin? Tässä ois yhdet bileet tiedossa, jos sua kiinnostaisi”, Sami puhui, luonnolliseen sävyyn.
”Monelta?”
”Yhdeksältä. Jos mä tulisin hakemaan?”
”Joo okei. Tiedätkö sä missä mä asun?” mä kysyin ja muistin heti, että sehän oli saattanut mut kotiin silloin joskus.
”Joo muistan! Nähdään!” Sami sanoi ja mä kuulin innostuneen sävyn. Mä hymyilin itsekseni ja nautin vallan tunteesta. Mulla oli vain yksi ongelma: äiti.

Tietenkin mä pääsin pinteestä valehtelemalla. Mä en tiennyt ennen, että mutsi saattoi olla niin sinisilmäinen ja uskoa, että mä menen lukemaan Terhille kokeisiin.
”Saattaa kestää aika kauankin, mut me mennään huomenna vasta kymmeneen”, mä sanoin ja mutsi nyökkäsi. Se mutusti jotain telkkarin ääressä.
Kun mä olin saanut äidin ylipuhuttua, kiirehdin yläkertaan vaatekomeron luokse ja mietin erilaisia vaateehdokkaita. Lucas käväisi taas mun mielessä: hyväksyikö se muiden poikien deittaamisen? Ainakin se sanoi, ettei se pystynyt sillä hetkellä mihinkään sitouttavaan. Joten mä tein ihan oikein, miksi jättää vain yksi vaihtoehto? Jotenkin mä tunsin kuitenkin oloni halvaksi, mutta mä yritin jättää ne tunteet johonkin nurkkaan.
Mä valitsin päälleni melko tiukat farkut ja jonkun topin, joka sattui olemaan puhtaana. Mä en niin välittänyt pukeutumisesta, tai muodista yleensäkään. Mua oli kutsuttu pienestä asti luonnonlapseksi, joka kulki vaikka minkälaisissa rääsyissä. Nykyään mä kyllä kiinnitin huomiota vaatteiden siisteyteen.

Sami ilmestyi meidän talon lähelle yhdeksän maissa. Se ei onneksi ollut tullut soittamaan ovikelloa.
”Moi”, mä sanoin ja hymyilin.
”Hei”, Sami sanoi ja hymyili. Se oli ainakin kymmenen senttiä pidempi kuin Lucas. Sitä mä en ollut huomannut aikaisemmin.

-

ettei tuu liian Pihla & Lucas painotteista ((:

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   20.12.08 20:32:31

”Moi”, mä sanoin ja hymyilin.
”Hei”, Sami sanoi ja hymyili.

-

sori btw tosta D--:

LähettäjäAivokana 
Päivämäärä:   20.12.08 20:54:16

Oo hyvä pätkä :) Odotan innolla seuraavaa pätkää, ties mitä voi tapahtua ;----D

”Huvittaisko sua lähteä johonkin? Tässä ois yhdet bileet tiedossa, jos sua kiinnostaisi”, Sami puhui, luonnolliseen sävyyn.

= Sami puhui luonnolliseen sävyyn
eli ei tule pilkkua tohon =)

Lähettäjässfä 
Päivämäärä:   20.12.08 21:21:29

OIIIII<3
Pääsin pilveen!
:'D
Jatkoa ehdottomasti!
Lisää Lucas söpöilyä! <3333

Päivämäärä:   20.12.08 21:58:08

Ihana pätkä =)

Lähettäjä: Emokid 
Päivämäärä:   20.12.08 22:26:54

Aww. tarinasi on todella laadukasta tavaraa ^^
Tai oikeastaan tekstiä. Musta tuli sun vakiolukia heti ku luin ekan osan ja siihen jäi heti koukkuun. Lucas on todellakin herttainen ^^ yhy,kuulostin mummolta mutta kuitenkin.
Jatkoa pian,jaksathan kirjoittaa? ^^ Hyvää Joulua sinnekkin.

Päivämäärä:   21.12.08 02:37:27

Hyvä, että Pihla lähti Samin matkaan. On nimittäin ehkä maailman ärsyttävintä lukea mimmistä, joka istuu kotona kädet ristissä eikä uskalla tehdä mitään, joka ei mitenkään liity ihastukseen. Lucas on viehättävä, ei siitä nyt vain pääse enää mihinkään. Mun tekis mieli varastaa sun kirjotustaidot, kun omat on hukassa olleet jo kohta kolme kuukautta.

Hyvää joulua sulle!

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   21.12.08 17:30:26

Jamobakteeri. / kyllä se inspis sieltä jostain tulee ;--D mullakin on se joskus kadoksissa eikä mitään uutta meinaa syntyä.
Hyvää joulua sinne myös!

Emokid / joo toki kirjoitan :)! ja kiitoksia paljon! <3

Aivokana / hups, tommosia pikkuvirheitä tulee aina 8DD

ssfä / kyllä sitä on luvassa, kun kerta on toinen päähenkilö 8DD Jatkoa kirjoitan kun on lukijoita jo ihan mukavasti! :)

epamö / aw kiitos :3 luulin että se on teidän mielestä lähinnä tylsä :D

Lähettäjässfä 
Päivämäärä:   21.12.08 19:56:17

Hih, oli ihan pakko lukee toi yks söpöstely pätkä uudestaan, kun on vähän itelläkin semmoine ihastunu olo! 8'DDD <3

Lähettäjä: raindance. 
Päivämäärä:   21.12.08 22:43:24

MMmmm, luin nyt sekä 5 että 6 topan tekstit ja voin vaan todeta että pätkä pätkältä teksti ja kerronta paranee ja ah, ihanaa ! (: Jatkoa vaannnn..

LähettäjäSPOOM 
Päivämäärä:   22.12.08 01:22:46

Täs yön aikana luin koko stoorin ja on aika helkutin hyvä !

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   22.12.08 14:24:28

ssfä / haa :D söpöstelypätkii on kiva kirjottaa :)) mut pitää olla tarkkana ettei sitä tuu ihan liikaa 8D

raindance. / mustakin tuntuu, että oon jonkun verran kehittynyt ensimmäisestä topasta: en kehtaa edes lukea noita vanhoja pätkiä :DDD (enkä kyllä uusiakaan jostain syystä)
Jatkoa kirjoittelen tänäään!

SPOOM / kiitoksia ^^♥

oon ottanu muuten sellasen linjan, että jatkan joka toinen päivä, ja yritän pitää siitä kiinni jotenkuten (--: oli mun mielestä ilmoitusluontoinen asia :DD

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   22.12.08 15:26:44

Lucas

Pihlan mutsi ei näyttänyt yhtään siltä mitä mä olin kuvitellut. Mulle tuli sanaparista ”Pihlan äiti” mieleen joku punahiuksinen, pyöreäposkinen kotiäiti. Mutta kuinka väärässä mä olin ollutkaan: Pihlan mutsi oli ehkä mukava mutta kireän näköinen jakkupuvussaan ja tiukassa nutturassaan.

”Ootkos ollut luistelemassa?” faija kysyi kun näki hokkarit mun kädessä.
”Jotain semmosta”, mä sanoin koruttomasti ja heitin luistimet jonnekin nurkkaan. Telkkarista tuli sopivasti lätkää, juontaja kehui juuri numeron kolmetoista jalkatyötä.
”Haikailemassa taas jääkiekon perään?” faija jatkoi ja mä istuin sen seuraksi sohvalle.
”Noilla lihaksilla ei ainakaan pärjää. Eikä kyllä ole rahaakaan”, ukko vastasi omaan kysymykseensä ja mä tyydyin vaan nyökkäämään alistuvasti. Mä haistoin Renen huoneesta leijuvan röökin. Faijalla oli liian huono hajuaisti tajuamaan mitä sen isompi poika oikeen teki, kai vahvalta viinalta haisevat pummit oli vienyt faijan hajuaistin mennessään. Sitäpaitsi Renen huoneessa oli lukko.
”Paitsi kyllä sulle joku urheilu tekisi hyvää...” faija jatkoi mietiskelyään ääneen.
”Puikula susta on kyllä heti tullut kun lopetit.”
”Kyllä mä voisin taas alottaa”, mä sanoin kokeillen kepillä jäätä. Ukko voisi räjähtää koska tahansa.
”Maksa ite puolet siitä lisenssistä.”
”Okei”, mä sanoin ja ihastelin nätin näköistä taklausta.

Pihla

Ne kaikki oli keskimäärin vanhempia kuin minä, mutta ei se haitannut. Sami piti mun kädestä kiinni kokoajan. Se oli hetkittäin aika ahdistavaa, mä en pitänyt itseäni sen omaisuutena enkä minkäänlaisena osatyttöystävänä.
”Haluatko sä juoda jotain?” Sami kysyi ystävällisesti ja mä nyökkäsin. Mä halusin päästä jonkinlaiseen tunnelmaan, enkä istua lahnana jossain sohvan pohjalla ja katsoa kun muut pitää hauskaa.
”Tossa”, Sami törkkäsi mun käteen jonkun drinkin, enkä mä pistänyt vastaan. Mä kittasin litkun kurkkuuni.

Sami esitteli kavereitaan, enemmän tai vähemmän boheemeiden taiteilijoiden näköisiä. Mitäköhän ne siellä teki? Luulisi niiden maalailevan yön pimeydessä ullakolla kynttilän valossa jotain vähintäänkin yhtä hienoa kuin Da Vincin maalaukset.
”Tässä on Rami, Raato tuttavallisemmin”, Sami esitteli mulle pitkähiuksisen, huonoryhtisen kaverin joka oli nauttinut yhden jos toisenkin kaljan harottavista silmistä päätellen.
”Terve”, Rami sanoi, heilautti laiskasti kättään ja hävisi siinä samassa olohuoneen nurkkaan pelaamaan räsypokkaa.
”No siinäpäs oli oikeen iloisen näköinen hemmo”, mä vitsailin ja Sami virnisti vinosti. Hempeän kuuloinen musiikki valtasi mun korvat.
”Tanssitaanko?” Sami kysyi kuin tilauksesta ja mä nyökkäsin. Me liityttiin muiden tanssijoiden seuraan olkkarin keskelle ja tanssittiin. Jos sitä venkuttamista voi tanssiksi kutsua: me vaan veivattiin hitaasti puolelta toiselle, kuten hitaiden aikana kuuluukin.
”Sä oot aika mukava tyttö. Kaunis”, Sami kuiskasi mun korvaan. Mun korvaa kutitti ja samoin kylkiä. Kehut lämmitti aina mun mieltä ja sai vatsan kuplimaan.
”Säkin olet mukava”, mä vastasin samoin kuiskaten ja puristin Samin selkää vähän kovemmin. Sitten se poika suuteli mun kaulaa ja huulia.
”Tarkotan, hyvin mukava”, Sami sanoi merkitsevästi ja kuljetti kätensä mun paidan alle.
”Ööö.. Jospa mä haen lisää juotavaa”, mä sanoin ja irrottauduin siitä. Parasta lopettaa ennen kuin mikään ehtii alkaakaan, mä ajattelin.
”Okei”, Sami sanoi pettyneellä äänensävyllä.

Mä istuin keittiössä ja join jotain alkoholipitoista, sillä nyt ei paljoa väliä ollut. Mä mietin erilaisia vaihtoehtoja. Antaisinko mä Sami-jutun mennä eteenpäin, jurraisinko paikallani Lucaksen kanssa? Lucas palasi uudelleen ja uudelleen mun mieleeni. Joka päivä mä ajattelin sitä ainakin miljoona kertaa. Pienikin sen huomionosoitus mulle pisti mun pään pilviin. Jalat nousi maanpinnasta jonnekin tosi korkealle.
”Täällähän sä olet”, Samin ääni kantautui mun korviin. Mä katsoin keittiön oviaukkoa ja siinähän se seisoi, vähän hoipertelevaisena, koska mun silmät varmaan vähän heitti.
”Niin oon, piti tulla tänne vähän rauhottumaan, täällä on nimittäin hiljaisempaa”, mä sanoin takellellen ja Sami istui mua vastapäätä. Puutuoli kirskui lattiaa vasten todella inhottavasti.
”Niimpä taitaa”, Sami sanoi ja heitti huolimattomasti mustat hiuksensa silmiltä. Ei se loppujen lopuksi ollut pahemman näköinen jätkä, mutta salaa mä vertasin sitä siihen toiseen. Sami oli myös vähän suurikokoisempi kuin Lucas. Oliko se huono vai hyvä asia?
”Huvittaisko sua jatkaa siihen mihin jäätiin?” Sami kysyi flirttailevasti ja mä punnitsin vaihtoehtoja.
”Ihan sama”, mä vastasin hieman kännisesti, alkoholi mun veressä taisi muutenkin vähän vaikuttaa mun päätöstentekoon. Sami hymyili, nousi ja otti mun kädestä kiinni ja vei takaisin olohuoneeseen.
Lucas olisi pudistellut päätä mun käytökselle. Mutta páskat siitä. Lucas painukoon sinne mistä tulikin.

-

Pihlassa havaittavissa pientä turhautumista Lucakseen :D

Lähettäjässfä 
Päivämäärä:   22.12.08 16:26:16

Jeijh! Äksöniä! :'DD

Ei se pieni turhautuminen vielä mittään meinaa! : )))

Lähettäjässfä 
Päivämäärä:   22.12.08 18:18:52

Ja hei, näin joulun kunniaksihan voisit laittaa huomennakin uuden pätkän! <3 :'DDD

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   23.12.08 11:15:30

ssfä / haa, katsotaan, katsotaan 8DDD jos ehdin, ku tänään on kauheesti tekemistä ((:

Lähettäjä: lemmppu 
Päivämäärä:   23.12.08 13:29:40

niii jatka tänäää:))))))) jookooooooo *koiranpentuilme* se ois niinku meijän etukätinen joululahja:)? ja nii hih jännää kohtaa jäi, voiku ne tekis jtn ja taphtus jtn äksöniii tai jtn et lucas tulis sinne mut lopus ne ois kuitenki yhes tai jtn ku ne onniin sulosii:)

Päivämäärä:   23.12.08 13:34:45

Oioi hyväpätkä =)

Päivämäärä:   23.12.08 19:07:14

Hii, ei pelkkää lässynlässynblaablaata :D Mine tykkää <3

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   23.12.08 19:14:11

kirjoitan tällä hetkellä jatkoa, tänään tulee ((:

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   23.12.08 19:35:52

HYVÄÄÄÄ JOULUA! :DDD ♥♥♥♥♥♥♥

-
Lucas

Mä olin hyvällä tuulella. Vihdoin faija teki jotain myös mun hyväkseni. Tai ainakin antoi myöntymyksensä. Mun sormia syyhysi, mä halusin soittaa jollekulle. Kotona homehtuminen ei ollut mikään kiva ajatus, vaikka läksyjä olikin rästissä. Pitäisi päästä fysiikasta läpi, ja kemmasta myös. Mistä näitä vaikeita aineita oikein tuli? Mä en tiennyt miksi en tajunnut niitä. Muille se oli tosi helppoa, tajuta kaikkea mitä mun aivoilla ei pystynyt.
Mä kuulin, kun Rene avasi huoneensa oven. Olikohan se lähdössä ulos? Mä voisin käväistä sen huoneessa hakemassa tabuja ja saada suloisia hallusinaatioita.
”Minnekäs se Rene on menossa?” faija kysyi leppoisasti. Me oltiin istuttu jo puolitoista tuntia sohvan pohjalla tuijottaen lätkäkoosteita.
”Ulos, tapaamaan paria kaveria”, Rene sanoi. Se ei näyttänyt ihan selvältä.
”Tuu sitten ajoissa kotiin”, faija sanoi huomaamatta mitään erikoista Renen olemuksessa. Mä annoin vaan olla.
”Heippa”, Rene sanoi vaimeasti ja ulko-ovi kolahti kiinni. Mä nousin heti ja huomasin Renen oven olevan auki. Mä hymyilin pienesti ja nousin.

Mä makasin mun sängyllä ja tuijotin kattoa, koska sekin tuijotti mua. Meillä oli tuijotuskilpailu. Vieressä oli yleisöä, punaisia ja vihreitä tonttuja. Ne oli köyttänyt mun jalat kiinni toisiinsa. Mä kuulin välillä faijan kumahtelevan naurun korvissani. Se katsoi jotain kieroutunutta komediaa.
”Mä olen hyvä tässä”, mä sanoin katolle ja se nauroi, ei uskonut. Mun silmiä kirveli, mutta mä en laskenut luomiani. Katto oli kuitenkin voittamassa. Sillä ei ollut luomia ollenkaan. Sen silmiä ei edes kirvellyt.

Pihla

Mä en tiennyt että Samissa oli muitakin puolia kuin se ujo ja vähäpuheinen. Se kuljetti mut johonkin vähän hämärämpään huoneeseen. Mä vaan nauroin välillä, muuten mä olin aika hiljainen.
Sami istutti mut sohvalle ja siveli kädellään mun kaulaa.
”Mä haluan maistaa sua”, se sanoi ja selvinpäin mä olisin jo lähtenyt ajat sitten. Siinä vaiheessa mä olin kuitenkin liian kännissä. Mä en ajatellut sitä yhtä, koska mä olin hetkellisesti unohtanut koko pojan. Kuka Lucas? En mä sellaista ihmistä ollut koskaan tavannutkaan.
”Haluaisitsä..?” Sami kysyi vihjaillen. Mä liikutin huuliani jossain sen kaulalla ja sen hengitys kiihtyi. Silloin mä ajattelin, että antaa palaa.
”Mitä?”
”Naida”, Sami hönkäisi. Naida. Se oli ruma sana. Mä tykkäsin vain kauniista sanoista, vaikka rakastelusta.
”Mmm..”, mä sanoin vain, eikä Sami oikeestaan välittänytkään mun vastauksesta vaan kaatoi mut siihen rumakuosiselle sohvalle. Mä tunsin rusentuvani sen painosta ja tunsin hetkellistä pakokauhua. Mä en halunnut nyt, en koskaan, en Samin kanssa ainakaan. Mä en ollut valmis. En nyt.
”Mä en oo koskaan kokeillut punapäitä..” Sami mourusi ja kaikki oli niin kamalan rumaa. Teki mieli itkeä. Mutta mä vain heitin hiukset kasvojen edestä ja tuijotin Samin kasvoja, yritin pitää niistä. Samin kädet vaelsi siellä sun täällä. Veti paidan pois. Avasi rintsikoiden hakaset.
”Mä oon neitsyt”, mä paukautin, kuiskaten heikosti.
”Ei se haittaa. Mä lupaan ettei tää satu.”

Mä odotin niin että se kaikki olisi ohi. Sami unohti sen lupauksen, se kaikki sattui nimittäin ihan hélvetisti. Vaikka kännissä luulisi että olisi turta, ettei tuntisi mitään.
”Víttu”, Sami huokasi syvään kun se oli lauennut. Mä vain olin. Ja itkin ihan hiljaa kun mä puin päälleni. Seinäkello näytti puolta kahtatoista. Sami puki vaatteita päälleen ja mä tunsin niin suurta kuvotusta sitä kohtaan että meinasin oksentaa. Mä en kuvitellut mun ekaa kertaa tällaisena: nuhjuisella sohvalla pojan kanssa jota mä pidin vain kaverina.
”Mun pitää varmaan lähteä”, mä sanoin ja vilkaisin itseäni peilistä. Mun kaulassa oli iso, mustanvioletti fritsu. Siinä vaiheessa mä en pystynyt enää pidättelemään itkua ja häivyin hoiperrellen. Mä olin halpa. Fritsu mun kaulalla todisti, että mä olin helppo nakki, jonka sai kuka tahansa.
Violetti läntti kaulalla pystyi tekemään mitä vain. Katkaista välit poikaan josta mä tykkäsin miljoona kertaa enemmän kun jostain Samista. Luoja, miksi mulle käy aina näin?
Kun mä pääsin ulos siitä hirvittävästä talosta, mä päästin ulos itkun joka kuului varmaan kaikkiin lähitaloihin.

Lähettäjässfä 
Päivämäärä:   23.12.08 21:31:22

Oi, rakastan suo!
Tosin rupesi ällöttämään lähinnä tuo pätkän loppuosa! :'D
Mutta mitä pienistä!
Jatka kuitenkin<3

Päivämäärä:   23.12.08 21:49:29

Missä on Lucas-ritari silloin kun sitä eniten kaivataan? :D Pieni ilmoitusluontoinen asia munkin osalta; kauan kateissa ollut inspikseni on löytämässä takaisin kotiinsa jouluksi!

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   23.12.08 21:58:26

niin lucas ritari hoi !o:

toi oli hyvä et pihla teki jotain radikaalia, tosin nyt lucaksen pitää auttaa eikä suuttua.

LähettäjäGLORPS 
Päivämäärä:   23.12.08 22:03:44

Yhdyn, Lucas-ritari pelastamaan valkoisella hevosella! :) Mä niin rakastan tätä tarinaa. Hyvää joulua cendrill0nille <3 (toki muillekin lukijoille:>)

Päivämäärä:   23.12.08 22:29:27

Niimpä, nyt lucaksen pitää pelastaa pihla ja tehdä jotain romanttista, eikä suuttuu sille ! =)

Lähettäjä: fh 
Päivämäärä:   24.12.08 10:09:09

Lähettäjä: pomppe.
Päivämäärä: 23.12.08 21:58:26

niin lucas ritari hoi !o:

toi oli hyvä et pihla teki jotain radikaalia, tosin nyt lucaksen pitää auttaa eikä suuttua.

komppaan teitä kaikkia:) lucaksen pitää olla hivenen mustasukkainen mutta auttaa pihlaa! <3

Päivämäärä:   24.12.08 10:26:13

Samaa ku muutama ylhäällä oleva :3 Jotain sen suuntasta

Hyvää joulua vain teillekin, viettäkkää oikein rattoisa päivä x3

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   24.12.08 17:28:39

kiitos kaikille kommentoijille ja HYVÄÄ JOULUA kaikille lukijoille! ♥

Lähettäjä: deeässä 
Päivämäärä:   25.12.08 18:39:28

hyvää joulua ja jatkoa minä toivoisin (:

Lähettäjässfä 
Päivämäärä:   25.12.08 22:22:09

oijoijoiii jatka!

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   25.12.08 23:10:26

Arvaa kuka luki tänään kaikki pätkät putkeen tähän asti, meni muutama tunti ;D Jatkoo pukkaamaan. Katotaanko etten saa nukuttuu ku ei väsytä yhtää tän dataamisen jälkee (datannu koko päivän). Jos äiti kysyy ni syytän sit sua 8''D

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   26.12.08 11:23:52

Sain nukuttuu ja heräsin puol 11 :D Jatkoaaaaaa!!

Lähettäjä: heipppa 
Päivämäärä:   26.12.08 13:20:45

AH !

Lähettäjä: moiii 
Päivämäärä:   26.12.08 15:07:22

jatka<3

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   26.12.08 18:52:59

jatkooo !<3(:

btw, saaks tän tallentaa koneelle?o: iha omaa lukemista varten. =)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.12.08 12:04:41

Figaron_haamu / haahaaa okei 8DD
pomppe. / joo toki (((::

jatkan luultavasti tänään, eilen oli konekielto sattuneesta syystä.....
voin _ehkä_ jatkaa nykyään useemmin kun sain läppärin joululahjaks *o*

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   27.12.08 13:41:17

joo jatka toki useemmin. 88DD

LähettäjäAivokana 
Päivämäärä:   27.12.08 17:14:38

Jatkoa.:)

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   27.12.08 18:03:22

kfhzg.kjfgh JATKAA.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.12.08 18:04:47

joo toki tässä piakkoin, nyt on viel kaveri kyläs ja kai se joskus lähtee :D:D:DD:D:DDD

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   27.12.08 19:30:44

gha. :D

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.12.08 19:52:39

no nyt oon kirjotellu jo pikkaseenn ((: koht tulee.

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   27.12.08 20:04:52

hjee.:::)

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   27.12.08 21:05:31

sghzjklsdghlkhfsefhkd. EN PYSY HOUSUISSANIIIII 8DD

Helppohan mun on sanoo ku hillun kylpytakis... Laita tänneeeeee. Vieroitusoireitaaaaaa.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.12.08 21:09:35

Figaron_haamu / apua anteeksi :DDD yritän tässä hiki hatussa vääntää jotain mut pyyhin aina pois ku en oo tarpeeksi tyytyväinen.
mutta tulee se jatko kuitenkin tämän illan puolella, lupaan sen 8DDD

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   27.12.08 21:11:02

tää on kivaa ku venaa sun tarinaa painessa nii saa tota omaa tarinaa edistettyä. :D:D sain pari pätkää tässä odotellessa, tuli jopa ihan hyvää materiaalia.

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   27.12.08 21:17:10

pomppe, jatkat sitä no one elsee hetii.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.12.08 21:17:10

pomppe. / ääh nyt alkaa ärsyttämään kun on ite niin saamaton >>>:

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.12.08 21:26:06

Lucas

Koulussa Pihla vaikutti kauheen etäiseltä. Välillä tunneilla se vilkuili mua, ja heti kun mä katsoin takaisin, se käänsi katseensa salamannopeasti maikkaan päin. Sen silmät oli suuret, ihan kun hirvellä just kun se on jäämässä auton alle.
“Pihla, mikä ihme sua vaivaa?” mä kysyin heti kun ekat tunnit olivat loppuneet.
“Ai miten niin?” Pihla kysyi ja sen silmät oli suuret lautaset.
“Sä oot ihan yliherkkä tänään. Oikeesti, kerro”, mä sanoin ja vedin sitä vähän syrjemmälle missä ei ollut yhtä paljon ihmisiä kun käytävällä.
“Ei mulla ole mitään kerrottavaa…” Pihla mutisi vaikka sen näki sen olemuksesta ihan selvästi että sillä oli joku nyt pahasti vialla. Se katsoi kaikkialle muualle kuin mun silmiin.
“Älä hei viitsi, kyllä mä nään että sulla on joku vialla.”
“Haluatko sä tietää?” Pihla kysyi, kääntyi muhun päin ja tuijotti. Mä vilkaisin sen takana olevaan seinään. Seinällä oli joitakin kuvistöitä, metsä maalattu suurelle paperille ja joitakin eläimiä.
“Haluan.”
Pihla empi hetken. Sitten se hivutti paksun kaulahuivin pois sen kaulalta.
“Mikä toi on?” mä henkäisin vaikka tiesin aivan hyvin.
“Kyllä sä tiedät mikä se on!” Pihla sanoi ja odotti mun reaktiota. Sitten se alkoi puhumaan jostain bileistä, pojasta nimeltä Sami ja jostain ihme kännisäädöstä joka ahdistaa sitä nyt kovasti. Mä kuuntelin sitä ja mun päässä mä kävin aikamoista taistelua: ketä mä nyt tästä syyttäisin? Sitä Samia? Pihla oli uhri. Vai oliko? Halusiko se antaa itsestään erilaisen kuvan mulle mikä oikeesti oli? Mä olin sille sataprosenttisen rehellinen, ja mua loukkaisi suuresti jos se valehtelisi mulle.
“No mitä mieltä sä olet? Mehän ei seurustella, eikö niin?” Pihla kyseli kun mä olin ihan hiljaa.
“Ei, mutta mä luulin että me.. Tai antaa olla”, mä sanoin enkä ollut aikeissa jatkaa lausettani.
“Mitä? Mitä sä olit sanomassa?”
“Unohda.”
“En!” Pihla huudahti. Mä olin jo valmis lähtemään. Tää juttu oli tässä. Mua kyllästytti tämä huopaaminen ja veivaaminen.

Koulun jälkeen mä marssin suoraan himaan. Fiilis oli aika páska, Pihla oli saanut mut todella huonolle tuulelle. Se yritti soittaa mulle, mutta mä en tiennyt mitä tehdä. Antaisinko sen tytön vaan mennä? En mä voinut. Mä pidin siitä liikaa, ja se oli aika paljon sanottu. Kun Viivi petti mua, mä luulin etten ihastuisi tai rakastuisi keneenkään koskaan enää. Mutta toisin asia taisi olla.
Mä potkiskelin matkallani kotiin lumikokkareita. Tennareihin karkasi loskaa sisään, ja mä kirosin vittúuntuneena.
“Lucas, miks sä et vastaa kännykkään?” Pihla kysyi pikkasen huohottaen, koska se oli juossut mun takaa.
“Mulla ei ole mitään asiaa kenellekään enkä mä jaksa puhua. Ja tiedät sä, jos puhuu kännykkään niin syöpäriski nousee.”
“Lopeta!” Pihla sanoi ja pysäytti mut tarraamalla kädestä.
“Päästäisitkö irti?” mä kysyin. Mun ääni oli pingottunut äärimmilleen: mä melkein jo huusin.
“Jumalauta! Voisitko sä nyt joskus edes kuunnella?” Pihla vinkui hamsterimaisesti ja mä huokaisin.
“Sä valitsit sen Samin. Se on ihan okei. Vaikka mä luulin että meillä on jotain..” mä vastasin.
“Kuule nyt hei. Sami, se oli joku jonka kanssa mä päätin hetken mielijohteesta mennä ulos. Sä.. Sä merkitset mulle aika paljon enemmän”, Pihla takelteli ja mun sydämen tahdit kiihtyi yhtäkkiä.
“Mut-”
“Anna mun jatkaa!” Pihla sanoi kireästi ja tapitti mua. Mä nipistin suuni kiinni.
“Niin. Mä välitän susta. Kaikkein vähiten mä halusin loukata sua sillä jutulla”, Pihla lopetti puolustuspuheensa ja mä olin jo aikalailla myyty. Pihlalle. Miten mä ikinä voisin epäillä sitä mistään pettämisestä? Tai ei me oltu yhdessä. Ei tietenkään.
“Ai. Kiitos”, mä sanoin ja pystyin jo hymyilemään vähäsen. Ilmakin tuntui vähän lämpimämmältä, vaikka pakkasta oli varmaan viis astetta tai enemmän.
“Eikö sulla ole muuta sanottavaa?” Pihla kysyi epäuskoisena ja mua kävi sitä vähän sääliksi.
“Sähän sanoit silloin joskus, että mä olen tunnevammainen. Ehkä oonkin, enkä pysty sanomaan mitään yhtä hienoa. Mutta.. Kyllä mäkin tykkään susta”, mä vastasin. Mä näin kuitenkin Pihlan kasvoissa jonkinlaista epäuskoisuutta.
“Mä en usko.”
“Mitä?” mä kysyin ja pakotin sen taas kävelemään. Me oltiin jumituttu sille tutun puiston eteen. Muksut leikki siellä jäisissä keinuissa ja yritti väkertää jäätyneestä hiekasta jotain hiekkakakkua.
“Mä en usko että sä välität musta niin paljoa kuin mä susta”, Pihla sanoi itku silmässä ja musta tuntui kamalan pahalta.
“Miksi mun täytyy todistella sulle? Haenko mä sulle kuun taivaalta vai mitä? Mä välitän susta tarpeeksi”, mä vastasin.
“En tiedä. Tosiaan, mä en tiedä mitä sä oikeen tunnet. Että onko tällä jutulla tulevaisuutta edes”, Pihla sanoi jäätävästi ja mä sain piikin sydämeen. Pihla keitti mua suuressa, kuumassa padassa ja heitti suolaa haavoihin.
“Mitä sä tarkoitat?”
“Sitä, että mä en jaksa olla tässä jutussa mukana jos sä et ole samoilla panoksilla kuin mä, tajusitko?” Pihla selitti ja sen itkuinen ilme oli kääntynyt jäätäväksi päättäväisyydeksi. Joskus mä pelkäsin sen tunnepuuskia.
“Tajusin. Antaa sitten olla. Ole sen sáatanan Samin kanssa kun niin vitusti haluat, jakorasia”, mä sanoin niin vihaisesti kuin vain pystyin. Sitten mä lähdin kävelemään kovempaa. Mä kuulin kun Pihla itki. Munkin teki mieli itkeä, mutta kyyneliä ei tullut.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.12.08 21:27:19

kauheen huono pätkä, sori, mut inspis on TAAAAS kerran hukassa...

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   27.12.08 21:30:35

Hyi Lucas!

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   27.12.08 21:31:33

EIEIEIEIIII !o: nyt sää teit sen.): lucas ei saanu suuttua ja NYAAH. ): nojoo, jatka silti. 8))<3

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.12.08 21:36:22

Lucas on lähinnä turhautunut tjtn :DD (selittelyä selittelyä haahaa)

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   27.12.08 21:37:54

niinnojoo.::D:D

mut sulle onnittelut kun kirjotat rauhassa. mulle käyny pari _pikkusen_ FEILIÄ tossa mun tarinassa. :D:D:D
enkä voi ees korjata niitä muuttamatta koko tarinaa.

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   27.12.08 21:39:04

No on tietysti, ja mä ymmärrän sen oikein hyvin, mutta ei se tota hommaa mitenkään kotiin hoitanu... jännä nähdä, miten ton kiemuran auot...

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.12.08 21:42:38

Sennnu / arvoitus se on mulle itellenikin..

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   27.12.08 22:09:04

Perrrrrkele. Lucas teki taas ihan hiton ääliömäisen jutun. Jatkeles silti heti ku voit ja inspis iskee.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.12.08 22:34:07

Figaron_haamu / lucas on aika kiivasmielinen luonteeltaan :D
ja jatkan huomenna jo ehkä, tai sitten ylihuomenna. koska inspis iski XD

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   27.12.08 22:37:27

ei, huomenna huomennaa ! o:

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   27.12.08 22:38:32

huomennaaa

Lähettäjä: Emokid 
Päivämäärä:   27.12.08 23:00:41

huomennaa! aah tulee muuuten vieroitusoireita *__*

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   27.12.08 23:05:01

Emokid// Mulla on jo.

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   28.12.08 02:01:47

Voi juma.
Tossa ehkä pari tuntia takaperin tylsyyden puuskassa kaivelin taas tän ht.netin novellipuolen esiin ja sieltä sitten pisti silmään se kyselytopa, mitä muut lukee. Ei siinä sitten ollu kovin paljoa niitä yhtälsyyksiä omnlistn kanssa, mitä on aluperin taroitus tutkia, mutta siitä uteliaisuudesta kaivoin ensimmäisen tarinan tuohon etsi-juttuun ja sieltä kaivoin sitten tämän esille. En tosiaankaan katunut päätöstä. :D

Ensinnäkin, jo siinä vaiheessa kun ekan kerran vaihtui kerronta Pihlasta Lucasiin, olin jo seitsemännessä taivaassa, Lucas on niin syötävän suloinen jo nimenäkin. Ja sitten vielä näin hyvä, näin pitkä tarina sen takana. Voi juma.

Kiitos, tämä on ihan mahtava.

Pahoittelen vielä, kun tämä menee tälläseksi sönkötykseksi, tyhjän jauhamiseen ja kritiikittömyyteen, mutta nyt ei vain pysty, jaksa, halua kaivella tuosta huonoja puolia esiin, jos sellaisia on. :)

Taas näitä kirjoittamisen ihmelapsia. Mutta totisesti, tämä sytytti taas ideoita ja taitaa mennä loppu yö niitä alkeellisuuksia rustatessa. Mutta kiitos, tämä on ihana. <3

Voin luvata yrittää kommentoida seuraavalla kerralla hieman syvällisemmin kun näitä ikuisia ihkutuksia, mutta nyt ei pysty. :) Sait uuden vakkarilukijan. :DD

Päivämäärä:   28.12.08 03:44:05

Lucas, hyi! Kukkahattutädillä olis nyt hiukan opetettavaa Lucakselle, miten naisia kohdellaan. Ced, tää on Maailman Paras Tarina <3

LähettäjäAivokana 
Päivämäärä:   28.12.08 13:25:41

Haa no jos minä olisin Lucas ni varmasti oisin kiivastunut! :----D
Jätit jännään kohtaan, jatka pian..:P

Btw, miksi en ikinä keksi tästä tarinasta mitään rakentavaa??!!?

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   28.12.08 13:38:05

Katale / aaawww kiitos tosta pitkästä kommentista <333 ! niit on aina kiva lukee ja ne virkistää jos ei löydy inspistä :)))
JamoBakteeri. / Kiiitooooss (((: ! ja sä oot best koska jaksat aina käydä kommentoimassa :DD (kuten kaikki muutkin, tietenkinn! :D)
Aivokana / Haa, kyllä sieltä varmaan jotain risua löytää jos oikein kaivaa........ 8DD

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   28.12.08 14:16:59

hihii, tänääään ! ((:

Lähettäjä: Nana 
Päivämäärä:   28.12.08 16:27:38

ihana<33333

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   28.12.08 18:37:17

alotan nytt taas kirjottamisen!
ja samalla nostan.

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   28.12.08 18:38:10

jEpiee !<3

Päivämäärä:   28.12.08 19:11:19

Tottakai käyn kommentoimassa :D

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   28.12.08 20:31:59

Tästä seuraavasta tulee pitkä, yrittäkää malttaa.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   28.12.08 21:02:21

12. Luku
I’m colorblind

Pihla

Mä olin aika rikki seuraavat neljä päivää. Koulussa mä en jaksanut katsoa edes siihen poikaan, eikä se kyllä näyttänytkään mitään merkkejä että se olisi halunnut puhua mulle, sopia tai jotain. Mä tiesin että se osasi olla ihan kamala, olin mä kuullut siitä kaikenlaisia juttuja ennen kuin mä olin tutustunut siihen sen lähemmin. Mutta mä en ollut kuunnellut muita. Ja tässä mä olin, itkemässä sellaisen perään joka ei varmaan edes ansainnut sitä. Mutta iltaisin, kun äiti oli poissa, mä itkin surkeaa oloani pois. En mä halunnut ketään muuta.
Nukkuessanikin mä näin unta siitä. Se virnisti mulle, sitä hassua virnistystään minkä se teki aina ollessaan iloinen tai vähän hullulla päällä. Osasikohan kukaan muu tulkita sen kasvoista millä tuulella se oli tai mitä halusi? Oliko Lucas tykännyt Viivistä ihan tosissaan? Entä musta? En mä jaksanut uskoa että se ei olisi tuntenut yhtään mitään. Ei kukaan voinut olla niin tunteeton, varsinkaan joku teinipoika herkimmässä iässään. Mutta olinhan mä erehtynyt ennenkin.

Joulujuhlassa me esitettiin joululauluja, iloisia pikku pimputuksia. Onneksi mun ei pitänyt laulaa, muuten olisi tullut aika kamalaa settiä ihmisten korviin. Mä soitin bassoa taka-alalla ja annoin muiden hoitaa esiintymisen. Lucas oli innoissaan päästessään näyttämään taitojaan (niin paljon kuin joululauluissa pystyi) yleisölle pitkästä aikaa. Sen hymy venyi korviin asti ja silmät tuikki, kun se soitteli kun vettä vaan helppoja kuvioita. Mä varmasti näytin miltäkin Myrtiltä ihmisten silmissä siinä soittaessani naama peruslukemilla.
“Pihla, tules ottamaan todistus”, luokanvalvoja sanoi hymyillen kun mun vuoro tuli ja tarjosi mulle piparia korista. Valmispipareita, kaiketi, mutta mä otin sen kuitenkin hymyillen ja halasin luokanvalvojaa.
Heti kun mä olin hakenut todistukseni, Terhi tuli mun luokse lahjapaketin kanssa ja halasi lujasti.
Kaikki järjestyy, hei”, se kuiskasi. Mä hymyilin sille ja katsoin sen rehellisiin silmiin. Ei sekään ollut päässyt vielä yli Krisusta, mä tiesin sen.
“Mä tiedän.”
“Lähdetäänkö? Mä voin kulkea samaa matkaa vaikka asunkin vähän eri suunnalla. Mut jotenkin tuntuu että sä kaipaat piristystä, joten ei kai mikään pikkulenkki haittaa”, Terhi jutusteli ja mä nyökkäsin sille kiitollisena. Olisi aika ankeaa kävellä siellä yksin, katsella Lucaksen loittonevaa selkää. Se ei koskaan katsonut taakseen.
“Oota, mä käväisen vielä sanomassa Krisulle ja noille hyvät joulut”, mä sanoin ja suuntasin Krisun ja Allun luokse. Lucas oli jossain vastaanottamassa joulukortteja sen ihailijoilta.
“Hyvää joulua!” mä sanoin hymyillen Krisulle ja ojensin sille joulukortin. Se kaappasi mut karhunhalaukseen.
“Hyvää joulua sulle kans. Halaa nyt tota Alluuki ku se kattoo tossa kateellisena”, Krisu sanoi virnistäen ja mä naurahdin.
“Joulut sulle kanssa! Tossa sulle kortti”, mä sanoin ja halasin Alluakin. Sen pitkät hiukset kutitti mun nenää mutta muuten se oli oikein mukavaa.
“Samoin!” Allu sanoi ja hymyili vähän ujosti. Mä lähdin kävelemään Terhin luokse ja virnistin sille.
“Nyt tuli vähän parempi fiilis”, mä sanoin, kun me oltiin laitettu kengät jalkaan. Mä vilkaisin vielä Lucakseen päin kun me astuttiin ulos luokasta. Se oli juuri halaamassa jotain yhdentekevää tyttöä. Lucas ei suonut mulle silmäystäkään.

“Mikä tää juttu siis on? Te kummatkin näytätte niin surkeilta!” Terhi tokaisi kun me käveltiin kirpeässä pakkasessa meille päin. Me oltiin päätetty lähteä sittenkin leffaan: kuka halusi yksin kotona rämpiä itsesäälissä? Me oltiin aikalailla samassa tilanteessa kummatkin.
“Ääh.. Mä ehdin pilata kaiken ennen kuin mikään ehti edes alkaakaan..” mä vastasin ja selitin Terhille koko jutun. Se nöykytteli ja kommentoi, haukkui lähinnä Lucasta. Ei mitenkään kauhean pahasti, tunteettomaksi ainakin.
“Se ei oikeen tajua tyttöjä, vaikka luulisi sen nyt ymmärtävän, kun on ollut niinkin monen kanssa”, Terhi puuskahti ja heti katsahdettuaan muhun ja nähdessään mun surkean ilmeen lisäsi: “vaikka sä olet varmasti niistä kaikkein tärkein.”
“Enpä tiedä.. Tää kaikki tuntuu jotenkin epätodelliselta nyt. Mitä siitä uusivuosijutustakin oikeen tulee jos kaikki on riidoissa keskenään? Mä ja Lucas, sinä ja Krisu. Eihän tästä tule yhtään mitään”, mä sanoin surullisesti.
“Tulee tulee! Mä pistän tämän homman pyörimään, usko pois. Se Lappi on parasta mitä meidän bändille on tapahtunut. Kaikki järjestyy, usko pois. Lucas ei pysty pitkään pidättelemään tunteitaan, ja kyllä mä tiedän että se tykkää susta”, Terhi sanoi ja valoi muhun uskoa vähän valoisammasta tulevaisuudesta.
“Mistä sä tiedät?”
“Se tapa jolla se katsoo sua. Se tuijottaa sua aina tunneilla kamalan pitkään ja hymyilee typerästi. Etkö sä ole huomannut?”
“En, mä luulin että se inhoaa mua”, mä sanoin ja mietin edellisiä tunteja. Aina kun mä olin katsonut siihen, se oli ollut ihan omissa maailmoissaan.
“Ei inhoa! Usko nyt. Sun pitää ottaa askel”, Terhi neuvoi. Mä vilkaisin taivaalle. Lunta satoi taas, suuria lumihiutaleita tipahteli mun nenälle ja suli pois lämmöstä.

Lucas

Mä hengailin kaupungilla ja yritin keksiä jotain järkevää tekemistä itselleni. Mä ajattelin nyysiä röökiä jostain pikku kaupasta, tai käydä ostamassa jotain vähän väkevämpää kulmilta, Reneltäkin oli kaikki jo loppuneet, lähinnä mun ansiosta. Onneksi se ei osannut epäillä mitään, luuli että kännipäissään oli vetänyt enemmän kuin oli tarkoitus.
“Moi Lucas!” kuului pirteä ääni mun takaa ja mulla ei ollut mitään hajua ketä se olisi voinut olla. Mutta kääntyessäni mä näin Iinan, rakkaan luokkalaisen, tällätyn naaman ja muovisen hymyn.
“Ai moi.”
“Minnekäs sitä ollaan menossa?” Iina kysyi ystävällisesti ja hykerteli kaulaliinaansa.
“Eipä oikeestaan minnekään”, mä vastasin ja vilkuilin ympärilleni. Pakopaikkaa oliko missään? Exit?
“No sitten sä lähdet mun mukaan kahvilaan! Oottelen tässä tyttöjä, mennään katsomaan yhtä leffaa. Mennään tonne leffateatterin kahvilaan, tules”, Iina seposti ja ei mulla ollut muuta vaihtoehtoa kuin lähteä sen mukaan alistuen.

Mä olin jo puhunut ties mistä Iinan kanssa, eikä sen puheripulista meinannut tulla loppua. Se oli pahempi kuin mun mummo, ja se oli aikamoinen saavutus.
“Ja sitten se sanoi, että…” Iina selitti ja mä kuuntelin puolella korvalla, niin kuin maikkoja jotka piti nuhdesaarnaa rikotusta ikkunasta tai poltetusta roskiksesta.
“Arvaa mitä mä haluan kysyä sulta?” Iina kysyi yhtäkkisesti ja mä vavahdin heti. Se oli saanut mun huomion.
“No?” mä kysyin.
“Oletko sä Pihlan kanssa yhdessä?” Iina uteli ja mä huokasin.
“Se on aika monimutkainen juttu…” mä sanoin ja huomasin itse Pihlan kävelevän mun ohi Terhin kanssa. Se vilkaisi muhun ja Iinaan epäuskoinen ilme kasvoillaan ja mun teki mieli huutaa, miten väärässä se oli. Mä tiesin mitä Pihla luuli. Sen mielestä kaikki on aina sitä miltä näyttää.
“Ai. Mä en jaksa kuunnella monimutkaisia juttuja, joten jätetään se sikseen”, Iina sanoi ja heitti hiuksensa pois kasvoilta. Se ei ollut huomannut Pihlaa.

-

Nyt tuli sitten. ;D

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   28.12.08 21:02:44

OH MY GOD! :000

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   28.12.08 21:03:29

12. Luku
I’m colorblind

Pihla

Mä olin aika rikki seuraavat neljä päivää. Koulussa mä en jaksanut katsoa edes siihen poikaan, eikä se kyllä näyttänytkään mitään merkkejä että se olisi halunnut puhua mulle, sopia tai jotain. Mä tiesin että se osasi olla ihan kamala, olin mä kuullut siitä kaikenlaisia juttuja ennen kuin mä olin tutustunut siihen sen lähemmin. Mutta mä en ollut kuunnellut muita. Ja tässä mä olin, itkemässä sellaisen perään joka ei varmaan edes ansainnut sitä. Mutta iltaisin, kun äiti oli poissa, mä itkin surkeaa oloani pois. En mä halunnut ketään muuta.
Nukkuessanikin mä näin unta siitä. Se virnisti mulle, sitä hassua virnistystään minkä se teki aina ollessaan iloinen tai vähän hullulla päällä. Osasikohan kukaan muu tulkita sen kasvoista millä tuulella se oli tai mitä halusi? Oliko Lucas tykännyt Viivistä ihan tosissaan? Entä musta? En mä jaksanut uskoa että se ei olisi tuntenut yhtään mitään. Ei kukaan voinut olla niin tunteeton, varsinkaan joku teinipoika herkimmässä iässään. Mutta olinhan mä erehtynyt ennenkin.

Joulujuhlassa me esitettiin joululauluja, iloisia pikku pimputuksia. Onneksi mun ei pitänyt laulaa, muuten olisi tullut aika kamalaa settiä ihmisten korviin. Mä soitin bassoa taka-alalla ja annoin muiden hoitaa esiintymisen. Lucas oli innoissaan päästessään näyttämään taitojaan (niin paljon kuin joululauluissa pystyi) yleisölle pitkästä aikaa. Sen hymy venyi korviin asti ja silmät tuikki, kun se soitteli kun vettä vaan helppoja kuvioita. Mä varmasti näytin miltäkin Myrtiltä ihmisten silmissä siinä soittaessani naama peruslukemilla.
“Pihla, tules ottamaan todistus”, luokanvalvoja sanoi hymyillen kun mun vuoro tuli ja tarjosi mulle piparia korista. Valmispipareita, kaiketi, mutta mä otin sen kuitenkin hymyillen ja halasin luokanvalvojaa.
Heti kun mä olin hakenut todistukseni, Terhi tuli mun luokse lahjapaketin kanssa ja halasi lujasti.
Kaikki järjestyy, hei”, se kuiskasi. Mä hymyilin sille ja katsoin sen rehellisiin silmiin. Ei sekään ollut päässyt vielä yli Krisusta, mä tiesin sen.
“Mä tiedän.”
“Lähdetäänkö? Mä voin kulkea samaa matkaa vaikka asunkin vähän eri suunnalla. Mut jotenkin tuntuu että sä kaipaat piristystä, joten ei kai mikään pikkulenkki haittaa”, Terhi jutusteli ja mä nyökkäsin sille kiitollisena. Olisi aika ankeaa kävellä siellä yksin, katsella Lucaksen loittonevaa selkää. Se ei koskaan katsonut taakseen.
“Oota, mä käväisen vielä sanomassa Krisulle ja noille hyvät joulut”, mä sanoin ja suuntasin Krisun ja Allun luokse. Lucas oli jossain vastaanottamassa joulukortteja sen ihailijoilta.
“Hyvää joulua!” mä sanoin hymyillen Krisulle ja ojensin sille joulukortin. Se kaappasi mut karhunhalaukseen.
“Hyvää joulua sulle kans. Halaa nyt tota Alluuki ku se kattoo tossa kateellisena”, Krisu sanoi virnistäen ja mä naurahdin.
“Joulut sulle kanssa! Tossa sulle kortti”, mä sanoin ja halasin Alluakin. Sen pitkät hiukset kutitti mun nenää mutta muuten se oli oikein mukavaa.
“Samoin!” Allu sanoi ja hymyili vähän ujosti. Mä lähdin kävelemään Terhin luokse ja virnistin sille.
“Nyt tuli vähän parempi fiilis”, mä sanoin, kun me oltiin laitettu kengät jalkaan. Mä vilkaisin vielä Lucakseen päin kun me astuttiin ulos luokasta. Se oli juuri halaamassa jotain yhdentekevää tyttöä. Lucas ei suonut mulle silmäystäkään.

“Mikä tää juttu siis on? Te kummatkin näytätte niin surkeilta!” Terhi tokaisi kun me käveltiin kirpeässä pakkasessa meille päin. Me oltiin päätetty lähteä sittenkin leffaan: kuka halusi yksin kotona rämpiä itsesäälissä? Me oltiin aikalailla samassa tilanteessa kummatkin.
“Ääh.. Mä ehdin pilata kaiken ennen kuin mikään ehti edes alkaakaan..” mä vastasin ja selitin Terhille koko jutun. Se nöykytteli ja kommentoi, haukkui lähinnä Lucasta. Ei mitenkään kauhean pahasti, tunteettomaksi ainakin.
“Se ei oikeen tajua tyttöjä, vaikka luulisi sen nyt ymmärtävän, kun on ollut niinkin monen kanssa”, Terhi puuskahti ja heti katsahdettuaan muhun ja nähdessään mun surkean ilmeen lisäsi: “vaikka sä olet varmasti niistä kaikkein tärkein.”
“Enpä tiedä.. Tää kaikki tuntuu jotenkin epätodelliselta nyt. Mitä siitä uusivuosijutustakin oikeen tulee jos kaikki on riidoissa keskenään? Mä ja Lucas, sinä ja Krisu. Eihän tästä tule yhtään mitään”, mä sanoin surullisesti.
“Tulee tulee! Mä pistän tämän homman pyörimään, usko pois. Se Lappi on parasta mitä meidän bändille on tapahtunut. Kaikki järjestyy, usko pois. Lucas ei pysty pitkään pidättelemään tunteitaan, ja kyllä mä tiedän että se tykkää susta”, Terhi sanoi ja valoi muhun uskoa vähän valoisammasta tulevaisuudesta.
“Mistä sä tiedät?”
“Se tapa jolla se katsoo sua. Se tuijottaa sua aina tunneilla kamalan pitkään ja hymyilee typerästi. Etkö sä ole huomannut?”
“En, mä luulin että se inhoaa mua”, mä sanoin ja mietin edellisiä tunteja. Aina kun mä olin katsonut siihen, se oli ollut ihan omissa maailmoissaan.
“Ei inhoa! Usko nyt. Sun pitää ottaa askel”, Terhi neuvoi. Mä vilkaisin taivaalle. Lunta satoi taas, suuria lumihiutaleita tipahteli mun nenälle ja suli pois lämmöstä.

Lucas

Mä hengailin kaupungilla ja yritin keksiä jotain järkevää tekemistä itselleni. Mä ajattelin nyysiä röökiä jostain pikku kaupasta, tai käydä ostamassa jotain vähän väkevämpää kulmilta, Reneltäkin oli kaikki jo loppuneet, lähinnä mun ansiosta. Onneksi se ei osannut epäillä mitään, luuli että kännipäissään oli vetänyt enemmän kuin oli tarkoitus.
“Moi Lucas!” kuului pirteä ääni mun takaa ja mulla ei ollut mitään hajua ketä se olisi voinut olla. Mutta kääntyessäni mä näin Iinan, rakkaan luokkalaisen, tällätyn naaman ja muovisen hymyn.
“Ai moi.”
“Minnekäs sitä ollaan menossa?” Iina kysyi ystävällisesti ja hykerteli kaulaliinaansa.
“Eipä oikeestaan minnekään”, mä vastasin ja vilkuilin ympärilleni. Pakopaikkaa oliko missään? Exit?
“No sitten sä lähdet mun mukaan kahvilaan! Oottelen tässä tyttöjä, mennään katsomaan yhtä leffaa. Mennään tonne leffateatterin kahvilaan, tules”, Iina seposti ja ei mulla ollut muuta vaihtoehtoa kuin lähteä sen mukaan alistuen.

Mä olin jo puhunut ties mistä Iinan kanssa, eikä sen puheripulista meinannut tulla loppua. Se oli pahempi kuin mun mummo, ja se oli aikamoinen saavutus.
“Ja sitten se sanoi, että…” Iina selitti ja mä kuuntelin puolella korvalla, niin kuin maikkoja jotka piti nuhdesaarnaa rikotusta ikkunasta tai poltetusta roskiksesta.
“Arvaa mitä mä haluan kysyä sulta?” Iina kysyi yhtäkkisesti ja mä vavahdin heti. Se oli saanut mun huomion.
“No?” mä kysyin.
“Oletko sä Pihlan kanssa yhdessä?” Iina uteli ja mä huokasin.
“Se on aika monimutkainen juttu…” mä sanoin ja huomasin itse Pihlan kävelevän mun ohi Terhin kanssa. Se vilkaisi muhun ja Iinaan epäuskoinen ilme kasvoillaan ja mun teki mieli huutaa, miten väärässä se oli. Mä tiesin mitä Pihla luuli. Sen mielestä kaikki on aina sitä miltä näyttää.
“Ai. Mä en jaksa kuunnella monimutkaisia juttuja, joten jätetään se sikseen”, Iina sanoi ja heitti hiuksensa pois kasvoilta. Se ei ollut huomannut Pihlaa.

-

oon hyvä sekoilemaan. (((---:

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   28.12.08 21:15:07

aah, tästä mä tykkään. 8) molemmat ikävöi toisiaan ja on tommosia masentuneita luppanoita. muFF ja tätä lisää.<3

Lähettäjä: hoitaja. 
Päivämäärä:   28.12.08 21:33:47

Lähettäjä: pomppe.
Päivämäärä: 28.12.08 21:15:07

aah, tästä mä tykkään. 8) molemmat ikävöi toisiaan ja on tommosia masentuneita luppanoita. muFF ja tätä lisää.<3

ja nyt lucas sopimaa ton pihlankaa tai yrittää:)

Lähettäjä: moi. 
Päivämäärä:   28.12.08 21:34:39

aaa oisko mahollist et jatkasit huomen jo! tai tänäää! hih:D mut ihana<3 ja mun ei tee tän jälkee ees miel lukee muit tarinoit, aaw<3

Päivämäärä:   29.12.08 00:30:30

Heyy, tuo loppulause oli kyllä täydellinen! Tuli sellanen olo, että tuolla Iinalla ei vaan aivokapasiteetti riitä ymmärtämään monimutkaisia juttuja :D Huomenna jo jatkoa tai tullaan teidän oven taakse parkumaan.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   29.12.08 12:39:27

kyl mä varmaan jatkan tänään, kun on kirjotusputki päällä ;DD kiitti kommenteista, lisää vaan tulemaan!

Lähettäjä: pokspoks 
Päivämäärä:   29.12.08 14:00:04

jatkoo ja vähä äkkiä :D

Lähettäjässfä 
Päivämäärä:   29.12.08 14:56:11

Oijoijoi, taas kerran niin mahtavaa kirjoitusta!

Jakorasia tosin kuulosti hieman..hmm..härskiltä(?) Lucaksen suusta, joten olin valmis nirhaamaan sen.
Mutta luovuin suunnitelmistani kuitenkin kun luin tuon vikan pätkän, olin ihan myyyty..taas jälleen kerraan.. :'D

Mutta oikeasi just niin hurjan suloista... 8)

Ja pyytäisin vielä anteeksi kun en ole tähänkään mennessä keksinyt vielä mitään rakentavaa palautetta.
Sanon taas jälleen kerran kuitenkin sen, että aivan totaalisen loistavaa tekstiä! (Toistan ehkä itseäni liikaa?)
Ja oikeastaan, en ole kyllä virheitäkään huomannut, johtuneeko siitä että kirjoitat todella virheettömästi, siitä että silmissäni on vikaa (rillien vahvuudet ehkä liian heikota huomaamaan virheitä?), tais sitten siitä että luen niin innoissani etten edes huomaisi vaikka pommi räjähtäisi.. Ehkä se johtuu kaikista nuista. :)

(Huoh, anteeksi kun kirjoitan aina pelkkää sontaa.. :'DD )

Lähettäjä: minni(: 
Päivämäärä:   29.12.08 15:01:03

wouh, arvaa mitä! :D eilen ku luin noi olin ihan myyty, EN SAAANU EES UNTA ku mietin tät :) tosi söpöö<3 harmi kun lucaksen tapaiset tässsä tosielämässä ovatn liian harvassa :/ mutta tarinaan pystyy ihanasti mukautumaan ja aaaw<3 rakastan tätä tarinaa =D jatkas jo ! ootan innol (:

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   29.12.08 15:52:48

ssfä / hoo, lucas nyt pystyy sanomaan mitä vaan, kun suuttuu oikein kunnolla.. enemmänkin kyllä pojille, ei se tyttöjä niinkään hauku ;DD .. paitsi nyt.

ja kiitos, kommentissasi ei ollut mitäään vikaa, eikä haittaa vaikka ei keksikään mitään rakentavaa ((:

minni(: / oi, tän tarinan takia? oon otettu! mut kannattaa silti nukkua :D en itekään saanut unta, ei tän tarinan takia vaan rytmit menny vähän sekasin (valvon myöhään, nukun pitkään).
Kyllä niitä lucaksia jostain löytyy :---) ite en oo törmännyt, harmi >:
Kiitos piristävästä kommentista <33

ja pokspoks, alottelen varmaan kohta puoliin (:

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   29.12.08 15:55:11

pokspoks, päivystän taas jatkopätkiä. 88DDDD8D

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   29.12.08 15:56:22

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=687963&t=687963
seuraava, tein uuden. 8)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.