Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  I love you because 3

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   10.10.08 13:04:36

Elikäs tänne jatkuu tänäään ((:
Pyydän anteeksi tätä taukoa tässä, kun on ollut koeviikko ja mutsi on käskeny lukemaan kokoajan :D
Tänään jatkuneee !

Re: I love you because 3

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   10.10.08 13:05:13

Edellinen

Lähettäjä: tweener. 
Päivämäärä:   10.10.08 13:21:46

jee (;

Lähettäjä: heipppa 
Päivämäärä:   10.10.08 13:52:50

uppp !

Lähettäjä: miksu 
Päivämäärä:   10.10.08 14:54:02

jatkoa hetiheti :D:D

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   10.10.08 21:26:06

8. Luku
Korkokengät

Pihla

Perjantaina me lähdettiin bussilla keskustaan Krisun ja Terhin kanssa. Ilma oli inhottavan kylmä ja mun oli pitänyt kaivaa vanha talvitakki esiin jostain kaapin kätköistä. Se oli liian pieni mulle, mutta mun ohuella syksytakilla ei pärjännyt millään.
Torstain bänditreenit meni ihan hyvin, Terhin mielestä me oltiin jo varsin valmis paketti. Multa udeltiin sanoituksia, ja mä kuittasin ne inspiraation puutteella, vaikka se ei ollu täysin totta.
“Teidän ei oo pakko huutaa sitten mitään, kanniskellaan vaan banderolleja”, Terhi vouhotti ja mua hymyilytti. Se aina hössötti, ei negatiivisella tavalla, vaan halusi pitää kaikista huolta. Varsinkin Krisusta.
“Tuleeks sinne poliiseja? Päästäänkö me telkkariin?” mä kysyin ja kuulostin tosi lapselliselta. Mutta Terhi vaan nauro.
“No en mä usko”, Terhi vastas.

Eduskuntatalon edessä oli paljon ihmisiä. Suurin osa meidän ikäisiä nuoria tyttöjä, niiden maastonvihreissä laukuissa loisti Animalian ja eläinsuojeluliittojen logoja.
Väkipaljoudessa mä näin myös Linan, ja se huomas mut. Se tuli hymyillen mun luokse ja vilkuttaen.
“Kukas toi on?” Krisu kysy hiljaa, mutta Lina ehti jo esittäytyä. Se ei kuitenkaan ojentanu kättään kuten muodollisesti tehdään.
“Sähän oot hauska näky täällä vihreän keskellä”, Krisu sano ja virnisti. Se ei kuulostanu ollenkaan pahansuiselta.
“Niin varmasti. Eläinten asialla täällä kaikki on”, Lina virnisti takasin ja me livahdettiin Terhin ja Krisun luota. Mä lupasin palata niiden luokse, mutta Linalla oli mulle jotain asiaa.
“Mä oon löytäny sulle yhden henkilön!” Lina sano innoissaan ja mä huokaisin.
“Siis pojan vai?”
“Niin.”
“Älä luule.”
“Oikeesti! Se voi olla myös hauskaa, sokkotreffit. Sä voit saada iloa sun elämään. Sulla on Lucas-syndrooma”, Lina sano ja mua alko kaduttamaan että mä olin vuodattanut sille kerran kaupungilla kaikki huoleni pois. Ja tietenkin kaikki Lucaksesta.
“Ei oikeesti, ei sun tarvii”, mä epäröin.
“Kyllä tarvii. Se soittaa sulle joku päivä. Annoin sille sun numeron”, Lina sano ja hävisi ihmisjoukkoon. Mä palasin Terhin ja Krisun luokse ärsyyntyneenä, myös tavallaan melko helpottuneena. Ehkä mä vihdoin pääsisin eroon piinasta nimeltä Lucas.

Lucas

Koulussa mä jaksoin esittää edes jonkin verran porukoiden tuntemaa Lucasta. Himaan päästyäni mä kaivoin skeban esiin ja riffittelin sormeni verille.
Mua vítutti. Mä olin saamaton páska. Rene ja faija, ne oli onnistunu vihdoin myrkyttämään mun mielen. Mä kaipasin mutsia, mutta siitä puhuminen oli tabu. Kolme raavasta miestä yhdessä kämpässä, olikohan se mutsille liikaa, halusiko se omaa elämää? Miksi se jätti mut? Mä olin ulkopuolinen omassa perheessäni.
“Mites on kokeet mennyt?” faija istui keittiön pöydässä kun mä saavuin sinne.
“Vitosta ja kutosta pukkaa.”
“Mitä mä olen tehnyt?” faija kysyi yhtäkkisesti ja katsoi mua silmiin. Mun sydän teki ylimääräisiä lyöntejä.
“Miten niin?”
“Miksi mä olen ansainnut tämän? Mun oma poikani ei kunnioita mua. Mä haluan olla susta ylpeä, en kuljettaa sua putkaan. Lucas, onko sulla kaikki hyvin?”
“Mulla on kaikki kuule ihan helvetín hienosti!” mä huusin, tunteet läikky musta ulos.
“Ei sulla ole kaikki hyvin. Mä kuuntelen, Lucas, jos sä haluat kertoa jotakin”, faija jatkoi ja laski sanomalehden alas.
“Mä katos kaipaan sitä vanhaa Lucasta joka hoiti läksynsä ja tykkäsi koulusta, ei juonut eikä polttanut. Mutta tämä Lucas kuoli monta vuotta sitten, kuvioihin astu semmoinen poika jota en tunne sitten ollenkaan.”
“Mä víttu inhoon teitä kaikkia! Rene, sun pikku kultapossus jolle sä annat sáatana kaiken, mä en jaksa. Mä en víttu jaksa tätä skeidaa”, mä vaahtosin.
“Onko sulla masennus? Pitäskö sut viedä ammattiauttajalle?” faija kysyi ja mä en tiennyt enää mitä sanoa. Mä olin aika loppu.
“Joskus sä et tule kotiin ollenkaan, tai tuut, parin päivän päästä”, mun vihaamani henkilö puhui, ärsyttävän rauhallisesti ja samalla huolestuneesti.
“Mä haluun mutsin luokse”, mä sanoin ja lähdin keittiöstä takaisin omaan huoneeseeni. Siellä mulla ei ollu mitään muuta tekemistä kun seinään tuijottamista. Mä odotin keikkaa, siellä mä voisin soittaa edes jonkinlaiselle yleisölle. Sitä mä tarvitsin.

-

tääki on aika hävyttömän lyhyt, mut näitä pätkiä alkaa tulemaan joka päivä kun koeviikko oli ja meni ja syysloma alkaa :) huomenna taas!

Lähettäjä: pomppe. (ei kirj.) 
Päivämäärä:   10.10.08 21:29:50

hienoa. (y)

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   10.10.08 22:01:10

jatkaa<3

Lähettäjä: cibi 
Päivämäärä:   11.10.08 00:08:31

En jaksa kommentoida muuta kuin että täälläkin odotetaan jatkoa ~

LähettäjäMammaMiia 
Päivämäärä:   11.10.08 00:53:09

kaunista (:

Lähettäjä: jookuu 
Päivämäärä:   11.10.08 11:15:57

jatkoooooooooo!!!!!:D

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   11.10.08 17:43:01

tänääään 8)))

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   11.10.08 19:16:20

EIKU HUOMENNA ANTEEEEEKSI.
)8 ku aika loppuu.

Lähettäjäpomppe.(ei kirj.) 
Päivämäärä:   12.10.08 13:12:04

jatkuuu ):

Lähettäjä: muurahainen 
Päivämäärä:   12.10.08 13:39:53

jatkoa. :)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   12.10.08 20:05:04

Tää mitä mä nyt kirjotan on ihan ylilyhyt pätkä nii en viiti laittaa ku vast huomenna ku oon saanu kirjotettuu lisää ku nyt pitää lähtee koneelt.

Kyllä tämä tästä :D:D:D:D

Päivämäärä:   13.10.08 16:08:55

tänään !:D

Lähettäjä: deeässä 
Päivämäärä:   13.10.08 16:10:50

... jatkan rakentavia kommenttejani, eli ööh jatkoa ja nostan--

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   13.10.08 19:32:36

Inspis kuoli, parin pvän tauko.

Päivämäärä:   14.10.08 10:31:32

up silti !(:

Lähettäjä: miranf 
Päivämäärä:   15.10.08 10:30:16

no huoh , tää on muute okei, mut jatkoa ei tuu sit ikinä!

Lähettäjä: titta 
Päivämäärä:   15.10.08 12:09:22

miksi lupailet turhia jatko pätkiä, jos et edes viitsi niitä toteuttaa?

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   15.10.08 13:29:22

Joo oon pahoillani. Mut käsketään pois koneelta (mulla ei nimittäin ole vielä omaa konetta, jouluna saan oman läppärin) aina kun oon päässyt vauhtiin ja sit ne pätkät on niin lyhyitä etten kehtaa laittaa tänne.

Plus mulla on kuitenkin ihan kamalasti kiireitä ollu, ja en oo oikeen saanu mietittyy jatkoa tälle tarinalle. Mut ei tää tähän kuitenkaan ole jäämässä, kirjotan tohon lyhyeeseen (onks toi ees suomea?) pätkään jatkon tänään, ellen nyt.

Yrittäkää ymmärtää jotenkuten, kyl mä tiedän et se on aika tylsää kokoajan odotella. Mut kuten sanottu, on ollu kiireitä, asia korjaantuu nyt.

Lähettäjä: JamoBakteeri. 
Päivämäärä:   15.10.08 13:42:19

Mutta hei, eikö hyvää kannata aina odottaa? ;>

Päivämäärä:   15.10.08 17:19:47

Niin! Parempi myöhään ku ei millonkaa ! :D

Lähettäjä: dumpweed 
Päivämäärä:   16.10.08 09:36:20

typerää semmonen, että tulee tänne valittamaan kun ei jatkoa näy! kannattaa odottaa kunnolla, koska vaikka jatkon tekemiseen menisi viikkoja, niin sitten se olisi ainakin hyvä(=
eli ei mitään kiireitä. jatka kun vain ehdit!

Lähettäjä: cenrdill0n 
Päivämäärä:   16.10.08 13:54:14

en oo nyt omalla koneella, ja kävi nyt niin ihana juttu että kovalevy hajos ja sinne meni mun stoori ja jatko...
Saatte odottaa vielä mut luulen että jatkan tänää jos toi saadaan korjattuu jne.
kovalevyy ei kyl saa takasin ja lievästi ottaa päähän.

kiitti kärsivällisyydestä :D

Lähettäjä: banana 
Päivämäärä:   16.10.08 15:03:34

Kyllä me odotetaan,ainaki hetken vielä ;)

Lähettäjä: cenrdill0n 
Päivämäärä:   16.10.08 16:25:43

se meidän kone tulee ens tiistaina.... joten tää tarina täytyy jäädyttää hetkeks. anteeks, toivottavasti luette kuitenkin vielä.

Lähettäjä: muurahainen 
Päivämäärä:   17.10.08 10:48:34

Harmi että kävi noi ikävästi.. :/ Mut jatka heti ku voit!:)

Lähettäjä: RalliRölli 
Päivämäärä:   18.10.08 19:23:04

up

Lähettäjä: lerssi 
Päivämäärä:   18.10.08 21:13:40

selityksiä kyllä näyttää löytyvän...

Lähettäjä: RalliRölli 
Päivämäärä:   19.10.08 16:05:02

Lähettäjä: raindance. 
Päivämäärä:   19.10.08 22:30:10

JAT KU MO A HE TIIIIIIIII <3

Päivämäärä:   20.10.08 11:35:41

yläs

Lähettäjä: miranf 
Päivämäärä:   21.10.08 13:52:58

huoh jatkaisko joskus?

Päivämäärä:   21.10.08 16:19:36

upupup tnä?

Päivämäärä:   21.10.08 18:34:22

nostan, toivottavast tulee sit kans jatkoo tnä !(:

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   22.10.08 12:38:56

Lähettäjä: miranf
Päivämäärä: 21.10.08 13:52:58

huoh jatkaisko joskus?
-

miten mä voin jatkaa ilman konetta? meidän koneesta meni kovalevy páskaks ja siin meni toi koko tarina plus jatko, eli ette oo ainoita joita ottaa päähän ku ei tuu jatkoo, mut luultavasti jatko tulee tänään ku kone ja uus kovalevy tulee...................... JOO NYT MENI VÄHÄN SEKAVAKSI MUTTA SAA KELVATA

mul meni päälle kaksataa sivuu juttuja mitä olin kirjottanu, kaikki valokuvat jne joten en jaksa stressata mistään jatkosta ku vítuttaa valmiiksi jo ihan tarpeeksi

sen koneen piti tulla jo eilen, mut ei.

mä oon kirjotellu kädet verillä vihkoon jotain jatkoa, inpis tuli ja tekstii tuli niin etten ehtiny kirjottaa ajatuksien tahtiin, eli jatkoa on tulossa 89% tänään, älkää pliis jaksako valittaa koska se on rasittavaa.

joo ja ilmotan tän frendin koneella, älkää luulko et sain sen oman tietsikan takasin.

Päivämäärä:   22.10.08 16:06:16

huoh mikä kirjottaja -.-

Lähettäjä: Lukija 
Päivämäärä:   22.10.08 17:27:06

Kyllä mä ymmärrän ainakin tosi hyvin sun tilanteen, en vois ees kuvitella omia fiiliksiä jos kaikki kuvat ja musatiedostot häipyis... Otan osaa!

Jatkat sitte ku kerkiät ja inspistä riittää. Kiitti hirmusesti tähänastisista, oon ihan koukussa:D

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   22.10.08 20:05:03

lerssi on ihan apina. ole hiljaa! tätä tarinaa jaksaa oottaa(= ja tiedän tunteen kun KAIKKI tiedostot häviää. itellä käyny niin pariin kertaan ja se todella ottaa pääähän! :S

Päivämäärä:   22.10.08 20:37:46

!up<3

Päivämäärä:   22.10.08 21:48:47

Ei taatusti itsellä olisi ensimmäisenä mielessä jatkaa tarinaa, jos kaikki kuvat (muistot siinä samalla) ja muut tiedostot olisivat hävinneet. Kitisijät voivat painua muualle vinkumaan. Hyvää kannattaa aina odottaa ja sitähän tämä tarina parhaimmillaan on ;)

Päivämäärä:   22.10.08 22:16:18

no jaa on parempiakin luettu, ei tätä enää jaksa lukea. itselläni on n.3 krt mennyt kovalevy paskaks, se on voivoi, nykyään on kaksikovalevyä ja toiseen ne tallentuu automaattisesti niin ei paljoa haittaa jos koneen oma poksahtaa rikki.

Päivämäärä:   22.10.08 22:17:10

eikä kyllä ennenkää ole kauheasti haitannut, niin käy joskus, turhaan sitä suremaan kun ei se mitään auta ;)

Lähettäjä: cendrill0n 
Päivämäärä:   23.10.08 16:29:26

Joo kiitti kaikille jotka ymmärtää, mä sain tän koneen nyt ja yritän kirjottaa jonkunlaisen jatkon (pitää ekaks ladata joitain juttuja takaisin).

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   23.10.08 17:36:20

Pihla

Mä olin tosi jännittynyt aamupäivällä. Mä psyykkasin itseäni jo illalle, mietin mitä kaikkea kamalaa voisi tapahtua ja miten joutuisin naurunalaiseksi.
Me oltiin tultu jo aamulla laittamaan kamoja nuorisotalolle valmiiksi. Kun muut jutteli ja naureskeli, mä soitin bassoa ja tuijotin muita kulmieni alta. En mä voinut sille mitään, etten tuntenu vielä olevani tervetullut.
- Tästä tää lähtee, Kossu mutisi innoissaan ja soitteli jotain omaa keksimäänsä sävellystä koskettimilla.
Lucas räpläsi kännykkäänsä ja näytti aika hilpeältä. Mä olin yrittänyt jo päästä Lucaksen vahtaamisesta eroon, mutta näköjään se oli jonkinlainen pakkomielle. Mua ärsytti olla heikkomielinen.
- Miltäs tuntuu? Terhi oli ilmestyny mun eteen hymyilevänä. Mä hymyilin takaisin hermostuneena.
- Onneks siihen on vielä aikaa... mä mutisin Terhille.
- No ei tänne muutenkaan tule hirveästi porukkaa. Tähän saliin mahtuu about 50 ihmistä, ellei ne kunnolla tuppaudu sisään. Älä ota turhia paineita siis, Terhi virnisteli ja sai mun olon paremmaksi.
- Aiotko sä muuten käydä himassa? Se keikka alkaa vasta kuudelta ja kello on nyt ykstoista, Terhi kyseli.
- En mä varmaan, jos mä saan olla täällä.
- Joo tietenkin, me kaikki taidetaan. Tää on suljettu kuuteen asti, voidaan hengailla ihan miten vaan kunhan ei sotketa paikkoja, Terhi vastasi ja mä taas vilkaisin Lucasta. Se kirjoitti tekstareita edelleen.

Mutsi oli ollu ilonen siitä että olin löytänyt jonkun "kivan harrastuksen ja uusia ystäviä". Mä kuitenkin ajattelin eri tavalla. Mun piti pysyä pinnalla, hengittää syvään ennenkuin vaipuisin syvälle pohjaan: mä olin pari viikkoa se uusi tyttö kunnes mut unohdettaisiin ja mä olisin aivan yksin. Kuten Briteissä, mua käskettiin opettaa suomea ja olin hauskaa seuraa vähän aikaa kunnes muhun kyllästyttiin. Mä pelkäsin, että niin tapahtuisi taas. Bändi oli mulle selviytymiskeino. Ja olihan mulla Lina.
- Aika jännää, Lucas sano yhtäkkiä. Mä huomasin, että me oltiin kahdestaan salissa. Muut oli kai lähteny pelaamaan biljardia viereiseen huoneeseen.
- Mikä?
- En mä tiedä, Lucas sano ja virnisti. Mä mietin, olikohan sillä kaikki kunnossa ja olin samalla mielissäni siitä että se anto mulle jonkinlaista huomiota.
- Mitäs luulet, meneekö kaikki ihan puihin tänään? Lucas kysyi.
- Mun osalta kyllä, vastasin ja laitoin basson telineeseensä.

Me istuskeltiin hiljaa ja kuunneltiin sadetta. Joka päivä satoi niin kun Englannissakin. Pisarat piiskasivat ikkunoita, paiskautuivat sen pintaa vasten ja valuivat alas. Mulle tuli heti mieleen poski, josta valui suolainen kyynel.
- Tyypit tulee varmaan tänne sen takia kun sataa, tuskin ne haluaa himassa perjantai-iltaa viettää, Lucas sano lukien mun ajatukset. Mä nyökkäsin ja virnistin. Toivottavasti joku tulisi kuuntelemaan tosissaan myös meitä.

Mun kännykkä soi. Ensin mä luulin sen olevan mutsi, mutta näytöllä vilkkui ihan outo numero. Mulla oli outojen numeroiden kammo, mä en tykännyt vastata niihin enkä tuntemattomiin numeroihin.
- Haloo? mä vastasin arasti.
- Pihla?
- Joo.
- Mä oon Sami. Lina puhu susta mulle, ja kai se puhu musta sulle?
- Joo, mä sanoin yksitoikkoisesti. Lucas pisti mua katseellaan ja nosti kulmakarvojaan. Kuulikohan se jotain?
- Haluaisitsä mennä kahville joku päivä?
- Ihan sama.
- No jos nähdään keskustassa ens tiistaina, puhutaan sitten enemmän.
- Okei, mä sanoin ja nolostuin, varmasti kuulostin kamalan töykeältä.
- Nähdään.
- Nähdään, mä sanoin mahdollisimman ystävällisesti. Lucas katsoi mua hetken, muttei kysynyt mitään. Mä toivoin että se olisi kysynyt jotain, kuka soitti? Oliko se sun poikaystävä? Mä en halua että sulla on muita kun mä.
Mutta Lucas pysyi hiljaa ja mä alistuin hiljaisuuteen.

-

En oo kauheen hyvä tossa viivajutussa mutta yritin kuitenkin ku Microsoft Worksia ei oo enää tässä koneessa. Mut lataan sen jostain.
Kirjotin tähän suoraan ku ei oo mitään kirjoitusohjelmia joten virheitä saattaa olla.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   23.10.08 19:07:37

oli kiva pätkä! :) kirjotatko ens kerralla lucaksen näkökulmasta vai..?

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   23.10.08 19:14:45

Ihana pätkä oli :)

Lähettäjä: ChiQi. 
Päivämäärä:   23.10.08 20:28:29

Mahtavaa! :)

Päivämäärä:   24.10.08 10:40:10

up (: ihana teksti taas!

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   24.10.08 18:53:35

Kiitoksia ! (8 pisteelle : joo, tai jos mun mielestä Pihlan pätkä ois liian lyhyt niin jatkaisin sitä toisella kerralla. Mut yleensä teen niin (nykyään) että kirjotan kerralla yhdestä näkökulmasta ja sit seuraavaks toisesta ettei jää kesken.
.... tajusikohan kukaan? :D en tainnu itekkään.. joo no oon huono selittämään .... ja muutenki oon varmaa vähä väsynyt kun oon pyöriskelly keskustassa koko päivän 8D

-

Lucas

Päivä meni keikkaa odotellessa, kaikki pomppi ku tulisilla hiilillä ja puhu mitä sattuu. Mä normaaliin tapaani virnistelin ja puhuin outoja. Mä olin joskus villi ja hyvällä päällä, joskus taas tosi allapäin tai masentunut. Mä en tiennyt mistä se johtui.
Mutta nyt mä olin hyvällä tuulella, heitin läppää kaikkien kanssa ja kyselin tyhmiä. Tyhmien kyseleminen on kaikista hauskinta maikkojen kanssa. Hissantunnilla voi kysyä kuka on Mikko, jos pulpettiin on kaiverrettu Mikon nimi. Matikantunnilla kannattaa kysellä oliko opettaja kenties masentunut valitessaan näin ikävän ammatin? Vai pakottiko joku sinut siihen? Siitä kirpesi naurut koko luokalle, ja mä olin tyytyväinen siihen että olin huomion keskipisteenä. Joskus mä en taas jaksanut olla, annoin Krisun hoitaa homman kotiin. Me yhdessä aina sekoiltiin tunneilla ja häirittiin "opettajan työtä", kuten maikat tapas sanoa.

Mä istuin ikkunalaudalla ja tuijottelin ulos, vaikka hädin tuskin näin mitään. Ihmiset käveli välinpitämättöminä ikkunan ohi sateenvarjo kädessään. Jotkut puhu kännykässä lihakaupan Markon kanssa, sen naudanlihan piti tulla jo kaksi päivää sitten, no nyt se sitten tuli ja ei se mitään naudanlihaa ollut kuin kalkkunaa. Niin, miten te aiotte korvata tämän?
- Moi.
Terhi istahti mua vastapäätä ja hymyili. Se oli laittanu lyhyet, punertavat hiuksensa kahdelle saparolle kuten ala-asteella konsanaan. Mutta se oli sen tyyliä.
- Miten kotona menee? Terhi kysy, mä en olisi halunnut vastata. Mutta mä olin jo kertonut sille liikaa, kuinka mä tunsin oloni joskus todella yksinäiseksi. Terhi oli niin tuttu ja turvallinen, en mä jätkille mitään sellaisia pehmojuttuja kehtaisi kertoa.
- Ihan hyvin kai. Rene on kusípää, mut ainahan se, mä vastasin ykskantaan.
- Mä oon muuten miettiny tämän bändin nimeä vähän tarkemmin, ja musta tuntuu että korsetti ei oikeen kuvaa meitä. Vai mitä mieltä sä oot? Terhi vaihto aihetta nopeesti, se tajusi etten halunnu puhua perhesuhteistani.
- No joo, mä oon samaa mieltä, mä vastasin ja aloin miettiä.
- Mä oon miettiny sitä uudelleen ja eiks Eternal Youth ois aika hyvä? Vaikka lauletaankin suomeksi, Terhi sano.
- No mulle se ainakin käy, jos sä meet keskustelemaan muiden kanssa. Mulle on ihan sama, kunhan bändi vaan on kasassa.
- Okei, no mä meenkin tästä, Terhi lähti siltä istumalta Krisun ja Allun luokse.

Mä jatkoin mietiskelyä. Mulla oli tapana harjoittaa sitä aika usein, sulkeuduin kuoreeni ja ajattelin kaikkea. Joskus ajattelin röökiä, jos en ollu saanu sitä pitkään aikaan, joskus muijia ja joskus ihan jotain muuta.
Kaivelin nahkatakkini taskuja mutta eihän sieltä tietenkään röökiä löytynyt, Rene oli kuitenkin käynyt ottamassa ne pois. Pitäis leikata takin vuoreen piilotasku.
Kun mä kyllästyin tuijottelemaan aneemisen näköisiä ihmisiä ikkunasta siirryin sisällä oleviin ihmisiin. Krisu, Allu ja Terhi meni taas pelaamaan bilistä, Pihla teki jotain, mä en tarkkaan tiennyt mitä. Vähän aikaa sitten se oli puhunut puhelimessa ja vähän väliä vilkaissut mua hermostuneesti. Se luuli että mä olin joku stalkkeri, varmaan.

Kello oli vihdoin kuusi. Ihmisiä lappas sisään rankkasateesta. Me viritettiin kamat ja asuttiin pienelle lavalle. Spottivalot kohdistettiin meihin ja oli määrä alottaa.
Hymyilin Pihlalle kannustavasti koska se näytti tosi hermostuneelta.
- Alotetaan sillä Stellalla ensin, Terhi kuiskasi ja me muut nyökättiin.

Tunne kuinka tuuli
Sun kasvoillesi maalaa värin uuden
Ei ole hätä ääni jonka kuulet
On aamun kuiskaus, hiljaa se sut herättää

Kovin helppoa on vajota hetkiin
Joissa tunne on valhetta
Sielusi kadotat vain öisiin retkiin
Syntyy syviä haavoja

Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan
kyllä se jää kantaa
Nyt kuule mun lauluni

Mä en oikeestaan ollut koskaan kiinnittänyt huomiota Terhin lauluun. Mutta nyt mä kuitenkin huomasin kuinka kaunis ääni sillä oli, niinku enkelillä. Hempee ja sopi balladeihin.
Pihlakin soitti hienosti, mitä nyt välissä vähän harhasäveliä. Homma pysy hyvin kasassa loppuun asti ja porukka oli ihan innoissaan, jotkut oli kylläkin vähän kännissä, ne kai oli tullu jostain illanviettäjäisistä.
Me soiteltiin Stellaa ja muita suomalaisia poprockbändejä, reviteltiin kunnolla ja myös hempeiltiin. Mä sain sormeni ihan rakoille, koitin nimitäin soittaa ilman plekua, mut eihän siitä mitään tullu, ja parin biisin päästä piti jo ottaa vanha tuttu plektra käyttöön. Mun sormenpäät ei ollu vielä tarpeeks kovettuneet.

- Se meni hienosti! Terhi kiljas ja halasi Pihlaa innoissaan. Pihla näytti lähinnä hämmentyneeltä, vasalta joka tuijotti suurilla silmillä auton valoihin kun oli jäämässä alle syrjäisellä metsätiellä.
- EY:n mahtava alku! Krisu virnisteli ja mä virnistin takaisin.

- Sä soitit hyvin, mä sanoin Pihlalle kun me jäätiin kaksin. Pihla nyökkäs ja tuijotti lattiaa.
- Ootko sä tulossa jatkoille? Yhden tutun kämppään kaupungin reunalla? Mä voin mennä dösällä sinne sun kanssa, mä tarjouduin.
- Mä meen sinne Terhin kanssa.
- Ai, mä sanoin ja ihmettelin, miten se dumppas mut. Mä luulin että sillä oli jotain tunteita mua kohtaan.
Pienen keskustelun jälkeen seurasi vaivaantunut hiljaisuus. Jengi oli lähtemässä pois, me keräiltiin kamoja. Pihla varo kattomasta muhun, ihan kuin mussa olisi syöpä joka tarttuis katseesta.

Päivämäärä:   24.10.08 19:18:06

AAAAAAAAAAAW <3
Tosi hyvä pätkä, ihan oikeen Lucakselle et se joutuu välillä olemaan kysymysmerkkinä Pihlan kanssa eikä koko ajan vaan hallitse tilannetta ! ;D
LISÄÄÄÄ !

Lähettäjässfä 
Päivämäärä:   24.10.08 21:24:31

Ooi, tämähän oli varsin hyvän tuntuinen tarina. :)
Jatkoa vain. :)

Päivämäärä:   25.10.08 01:40:52

Arvaa kuka rantautui jälleen kritiikkilaivallaan satamaan? :D Tällä kertaa en kitise pilkuista, ne on nyt aikalailla omilla paikoillaan. Se mistä aion vinkua, on seikka joka ainakin omaa lukemistani haittaa. Nimittäin viimeisten kirjainten jättäminen joistakin sanoista (esim. kun > ku). Ymmärrän ja tajuankin sen, että jos se kuuluu kirjoitusasuun niin se silloin kirjoitetaan niin, mutta tekstisi on sen verran tasokasta, etten itse lähtisi latistamaan sen tasoa asialla, joka on oikeasti hyvin vähäpätöinen ja jopa säälittäväkin vinguttavaksi :D Mutta jokainen tyylillään.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   25.10.08 14:53:42

JamoBakteeri. / okei yritän siihen kiinnittää huomiota (8 kaikesta saa vinkua :DD

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   25.10.08 21:56:35

Ylös.

Lähettäjä: dumpweed 
Päivämäärä:   26.10.08 08:44:39

aw tullu jo hyvin jatkoo! aivan ihana tarina, jatka pian!

Päivämäärä:   26.10.08 11:52:52

Up !

Lähettäjä: cend. (ei omalla) 
Päivämäärä:   26.10.08 13:01:33

dumpweed / tänään, ku sataa ja kaikki. ja huomenna jään kotiin ku oon kipeenä ni sillonkin on lupa odottaa jatkoo. yritän korjata nyt tätä ku en oo jatkanu niin usein ku oon suunnitellu.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.10.08 15:31:59

Pihla

Taivas tummeni. Taas yksi päivä oli lähestymässä loppuaan. Musta tuntui omituisen haikealta, ihan kun joku jakso loppuisi mun elämässä. Uusi sivu mun paksussa kirjassa.
”Miltä tuntu soittaa?” Terhi kysy ja mä mietin vastausta. Miltä se tuntui? Oli vaikeeta pukea se tunne sanoiksi. Mä olin kyllästynyt vastaamaan yksitoikkoisesti, musta sai liian helposti töykeän kuvan.
”Se oli kivaa. Musta jotenkin vapautu energiaa, jos tajuut mitä tarkotan”, mä sanoin. Bussi liikahteli puolelta toiselle verkkaisesti, joku kuunteli musiikkisoitintaan liian äänekkäällä volumella.
”Kyllä mä tiedän. Aina kun mä laulan niin tuntuu että sillon mä elän kaikista eniten”, Terhi vastas ja hymyili, lämmintä ja ystävällistä hymyä. Koko tyttö oli läpeensä hyväntahtoinen, viaton kuin Neitsyt Maria. No en mä viattomuudesta tiedä..

Se jatkopaikka oli suuri talo jossain metsän lähellä, aika kaukana kaupungista. Me oltiin kävelty puol kilsaa paikan päälle bussipysäkiltä.
”Aika massiivinen, vai mitä?” Terhi virnisti ja mä nyökkäsin.
”Joku Kossun kaveri omistaa tän kämpän, tai niiden perhe. Vanhemmat on jossain ulkomailla. Saa nähdä minkä näkönen toi talo on näiden bileiden jälkeen”, Terhi jatkoi ja me käveltiin sisälle.
”Aika hienoo”, mä mumisin, sanat juuttu kurkkuun ja epäilin että Terhi luuli mun vaan yskivän tai jotain.
”Moi Terhi, moi Pihla”, joku tuntematon tyttö sanoi ja tuli oitis kättelemään mua.
”Mä olen Viivi, Terhin kaveri”, tyttö sanoi. Se ei näyttänyt Terhin kaltaiselta, enemmänkin merkkituotteiden suurkuluttajalta ja massateiniltä. Mutta mieli oli pidettävä avoinna kaikenlaisille ihmisille ulkonäöstä piittaamatta, sitä mutsi oli yrittänyt takoa mun kalloon jo lapsesta asti.
”Mä oon Terhi”, sanoin ja hymyilin ystävällisintä hymyäni. Kaikille piti näin alussa olla ystävällinen.
”Sä soitit hyvin! Kauan sä oot soittanu bassoa?” Viivi uteli siniset silmät välkehtien.
”Jostain seitsenvuotiaasta. Faija osti mulle basson, kun pyysin vaikka en osannu soittaakaan”, mä sanoin ja Viivi nauroi.
”Mut haluuttekste jotain juomista? On boolia ja kaikkee”, Viivi sano ja Terhi sano ei kiitos, mä pyysin boolia.
”Me päätettiin Kossun kanssa pitää kunnon bileet ku kerta oli teillä eka kunnon keikka”, Viivi sano. Se kai sitten tunsi Kossunkin.
”Asutko sä täällä?” mä kysyin ja Viivi nyökkäsi. Terhi pysy aikalailla hiljaa, tarkkaili vaan haukkana ympärilleen.
”Se on kyllä aika ärsyttävää että asutaan näinkin syrjässä, mut ihan kiva talo tää on”, Viivi sano ja en ihmetelly enää yhtään sen ulkomuotoa. Porvareita ikä kaikki. Viivi anto mulle kirkkaan vihreää boolia korkeassa lasissa. Se oli näköjään ottanut asiakseen mun seurana olemisen, Terhistä ei koskaan tienny aikoiko se juosta karkuun ja jättää mut aivan yksin, niin se mahto ajatella.

Ihmisiä lappo sisään kiitettävällä tahdilla. Viivi otti jokaisen sisään, hymyili jokaiselle Pepsodent-hymyä. Kai se oli sisimmiltään ihan kiva tyttö.
”Terhi!” mä kuulin tutun äänen läheltä. Linan kalpea käsi kosketti mua olkapäälle.
”Mitä sä täällä teet?”
”Tää on mun koti”, Lina virnisti leveästi.
”Mitä?” mä huudahdin ja Lina nauroi. Viivi oli siis sen pikkusisko, Lucaksen entinen. Mä tunsin ilkeän piston sydämessäni. Mä en ollut kuin Viivi, kiiltokuva tyttö suoraan muotivaatekuvastoista. Oltiinkohan me liian erilaisia? Mä en ollut se mitä Lucas etsi. Koko poika raastoi mun hermoja joka päivä, koetteli mun mieltä yöllä. Pitäisi vaan päästää irti.
”Pihlaa? Ootko sä tässä maailmassa? No, soittiko Sami sulle?” Lina oli ratketa liitoksistaan ja mä käänsin katseeni hitaasti sen silmiin.
”Joo, soitti”, mä sanoin hitaasti.
”No, tapaatteko te?”
”Torstaina, keskustassa jossain kahvilassa”, mä vastasin hieman skarpimmin ja yritin saada jotain ilmettä kasvoille.
”Moi Viivi!” Kossu huudahti ovelta ja Viivi virnisti leveästi. Me oltiin juututtu Linan kanssa lähelle oviaukkoa.
”Mennään tonne sohvalle, alkaa tulemaan aika täyttä”, Lina sanoi ja mä nyökkäsin. Me vallattiin valtava, punainen sohva olohuoneesta. Lina hyppäsi sohvatyynyjen päälle makaamaan ja vei suurimman osan koko sohvasta muttei missään mitään valittamista ollut. Mulla oli mukava olo, Linan hyvä tuuli tarttunut muhunkin.
Mä tarkkailin ihmisiä ja ihastelin olohuonetta. Mä olin astunut toiseen aikaan. Kaikki oli vanhanaikaisesti sisustettu, 1800-luvun tyyliin.
”Teillä on tosi kaunista”, mä ihastelin.
”Siihen kyllästyy”, Lina sanoi mutta hymyili kuitenkin kohteliaisuudesta. Mä en voinut olla vahtimatta ulko-ovea. Mä samalla odotin palavasti erään saapumista, samalla pelkäsin. Vítut koko tyypistä.
Viivi hengaili Kossun kanssa, keimaili sille. Viivi ja Lina, ne ei muistuttanut toisiaan yhtään. Toinen goottikuningatar, toinen samanlainen kuin Iina konsanaan. Outoa.

Lucas sitten tuli, puoli kymmenen maissa. Me oltiin jo Linan kanssa maisteltu ties mitä, booleja ja drinkkejä. Viivi oli jo kyllästynyt ottamasta vieraita vastaan. Se nauroi estottomasti, se oli kai itekin jo nauttinut jotain vettä vahvempaa. Mutta Lucaksen nähdessään sen kasvot muuttui totisiksi, Lucas taas näytti eksyneeltä koiranpennulta.
”No katos katos Lucas”, Lina hymyili ja katto muhun merkitsevästi. Olinhan mä sille joskus puhelimessa vuodattanut. En kenellekään muulle, en mä luottanut muihin yhtä paljon. No Terhiin, mutta mä en uskonut, että sitä kiinnostaisi.
”No niimpä näyttää”, mä sanoin ”välinpitämättömästi”.
”Sä tykkäät siitä”, Lina virnisti.
”No empäs.”
”Sä kuulostat ihan kakaralta.”
”Niin säkin”, mä virnistin takaisin. Valoja oli laitettu pois, oli melko hämärää, mutta silti mä saatoin nähdä Linan valkeat hampaat ja ilkikurisen hymyn. Musiikki laitettiin päälle ja se valtas mun korvat.
Lucas katosi aulasta nopeasti. Viivi seurasi sitä, miksiköhän. Mutta mä en jaksanut välittää.

Lucas

Mä tiesin heti että Viivin reviirille tuleminen oli virhe. Mä olisin mieluusti jättänyt sen rauhaan.
”Lucas, odota!” se lumppu huus ja mä etsin väkijoukosta jotain tuttua, ketä vaan kenelle vois mennä puhumaan.
”Oota!”
”Miks?” mä kysyin ja pysähdyin Viivi sävähti taaksepäin, se varmaan luuli että mä en jaksaisi puhua sille. No en jaksanutkaan.
”No vaihdettais kuulumisia.”
”Mua kiinnosta vaihtaa sun kanssa kuulumisia”, mä sanoin viimeisen sanan tahallaan kimeästi ja pyöräytin silmiäni.
”Mä mietin, että eikö me voida olla frendejä? Millään?” Viivi kysy ja mä ravistin päätäni.
”Ei koskaan.”

_

(8

Päivämäärä:   27.10.08 15:37:48

<3 UP

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.10.08 15:54:01

Yyyylös.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   27.10.08 18:08:28

Yyyyylös.

Lähettäjä: Helmilintu 
Päivämäärä:   27.10.08 19:18:16

Naminami... Tästähän tulee kiva juttu >xD Odotan innolla jatkoa ^^

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.10.08 20:17:47

LISÄÄÄ EHOTTOMASTI!!

Päivämäärä:   28.10.08 15:58:47

Ehdottoman epäilemättömän esteettömän cooooooliiiiiiiiiiiii JATKOA ! <3

Päivämäärä:   28.10.08 17:58:45

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   28.10.08 19:59:16

Pihla

Mun hermostuneisuuteni karisi illan myötä. Me tanssittiin musiikin tahdissa Linan kanssa. Se esitteli mulle huoneensa, joka oli lukolla varustettu.
”Kannattaa olla ku Viivi lastaa ties mitä ihmisiä aina sisään kun vanhemmat on poissa”, Lina sano huokaisten ja pyöräytti silmiään.
Linan huone oli kaunis, tummanpuhuva mutta semmonen romanttinen. Sillä oli sisustusmakua, kuten varmaan koko perheellä. Lina esitteli mulle myös vaatehuoneensa, mikä oli täynnä kaikkea tummalla skaalalla varustettuja vaatteita.
”Ootko sä koskaan käyttänyt pinkkiä?” mä kysyin virnistäen ja hypistelin sen yhtä pitsihametta.
”Joskus ala-asteella”, Lina sano.
”Vaikeeta kuvitella”, mä vastasin. Se oli totta, Allua oli vaikeeta kuvitella lyhyissä hiuksissa, sillä oli nimittäin semmonen outo heviletti. Ei kuitenkaan mikään kamalan pitkä. Ne hiukset sopi sille hyvin, varsinkin kun ne oli kiinni.

Konemusa valtasi mun mielen. Me oltiin siirrytty Linan kanssa ala-kertaan, ihmisten sekaan. Mä suljin silmäni ja annoin rytmin viedä virran mukana, hämärässä huoneessa värikkäiden valojen keskellä.
Lina nautti myös, vaikka musagenre ei tainnu osua ihan suoraan sen tajuntaan. Ei kyllä munkaan.
”Haluutsä lisää boolia? Mä meen hakemaan ainakin itelleni”, Lina sano ja mä nyökkäsin.
”Tuo vaan.”
Mielestäni mä en ollut järin hyvä tanssija, mutta ei se siinä väenpaljoudessa haitannut, ei kukaan katsonut, arvostellut.

Lucas

Vitutus hiipi hipiään pikku hiljaa. Viivi pysyi mun mukana kokoajan, jauho ja jauho omiaan.
”Voitko sä jättää mut rauhaan?” mä kysyin tyynesti.
”Anna anteeks! Se Jyri, mä en tuntenu mitään sitä kohtaan!” Viivi sai lopuks suustaan, sen tabun joka oli vallinnut meidän ”keskustelussa”.
”Vítut mä mistään Jyreistä, siitä on puol vuotta. Tai mistä mä tiedän, en oo laskenu”, mä valehtelin, vaikka olin suunilleen laskenut minuutit, sekunnit, nanosekunnit.
”Sä oot unohtanu mut?”
”Täysin.”
Toinen emävale. Ei sitä vaan niin nopeesti unohdeta, sáatana vieköön, voiskin olla niin helppoa. Viivi, lumppu ja samalla maailman ihanin ja kaunein. Aika ristiriitaista, eikö? Mutta mä en vaivaudu selittämään, mä joutuisin viiltämään omat haavani auki enkä mä ole masokisti.
”Ai... No kai mäkin sitten yritän..” Viivi takelteli sanoissaan ja nieleskeli itkua. Mä katsoin sitä tuomitsevasti, sisimmässäni mä kuitenkin huusin. Tuu Viivi tänne, mä annan sulle niin paljon rakkautta ettet edes pysty ottamaan sitä vastaan. Viivi kulta, mä hukutan sut mun tunteisiin.
Mutta ei, ylpeys sattuu olemaan mulle aika kova sana.

Mä sylkäisin lattialle ja lähdin kotiin.

Pihla

Mä näin Lucaksen kävelevän ulos. Lina oli just tulossa tuomaan mulle boolia, ja mä mietin kannattiko lähtee niin inhottavasti pois sanomatta mitään.
”Hei mutsi soitti tossa äsken ja se tarvii apua, haittaako vaikka mä joudun lähtemään?” mä kysyin Linalta, ja ensin se katto mua epäilevästi, varmasti tiesi että mä valehtelen sille. Mä en ollu mikään hyvä valehtelija, muutuin ihan punaseks ja sen jälkeen oli pakko kertoa kaikki. Ei kyllä mun tarvinnutkaan paljoa kenellekään valehdella mitään, mitä nyt faijalle: ”kaikki menee hienosti, mulla on paljon kivoja kavereita” ja niin edespäin.
”Ai, okei”, Lina nieli valheen mutta näytti melko pettyneeltä.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   28.10.08 19:59:52

no toi meni tommoseks pihlalucaspihlalucas mutihansamaaa.. D:

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   29.10.08 13:48:10

00000000000000000000000000000001.

Päivämäärä:   29.10.08 14:08:59

<3

Lähettäjä: MattiBa 
Päivämäärä:   29.10.08 15:18:12

Luin kokonaan ihan alusta loppuun. Tykkään <3 Jatkoa pian.

Toi on kyllä joissain kohti mennyt vähän jauhamiseksi, ei siis millään pahalla, hyvä tarina tää on.

LähettäjäMammaMiia 
Päivämäärä:   29.10.08 18:39:16

Jatkoo <3

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   29.10.08 18:51:50

MattiBa: juu, mulla menee jauhamiseksi joskus..

koitan saada tänään aikaseks jotain :)

Päivämäärä:   30.10.08 15:01:40

nosto !!!

Päivämäärä:   30.10.08 20:10:51

JATKUMOA. Innolla odottelen, ei edelleenkään heikkoa kohtaa koko stoorissa (:

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   30.10.08 20:13:46

raindance. / kirjotin nyt pikkasen, lähen kattoon idolssia, ni huomen sit (:

Päivämäärä:   31.10.08 14:32:20

ylöös

Päivämäärä:   31.10.08 18:46:00

Upittelen! ;)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   31.10.08 20:22:25

Jatkuu Pihlasta

Mä juoksin Lucaksen perään. Tietenkin hidastin tahtia kun tulin sitä lähemmäs.
”Oletko sä jo lähdössä?” mä kysyin ja Lucas käänty ympäri yllättyneenä.
”Joo, ei täällä ole mulle mitään”, se vastasi yksitoikkoisesti ja jatkoi kävelemistä. Mä seurasin sitä, vaikka en ollut varma halusiko se seuraa.
”Mäkin meen kotiin. Mennäänkö samaa matkaa?” mä kysyin ja Lucas nyökkäsi laiskasti.
”Ihan sama.”
Me käveltiin bussipysäkille hiljaisuuden vallitessa. Meidän sisällä ollessa oli satanu lisää vettä, ruskeaa vettä oli siellä täällä.
”Raikas ilma”, Lucas sanoi ja mä nyökkäsin. Oli melko hämärää koska katulamppuja ei ollut. Tuskin nyt sellaisella hiekkatiellä koskaan tulisi olemaan.

Bussi oli juuri mennyt. Tavallaan mä iloitsin, mä saisin olla Lucaksen kanssa puolituntia aivan kahdestaan! Huono puoli oli taas se että mulle oli tulossa kylmä, ja mua hieman hermostutti läheinen metsä, sieltähän voi tulla vaikka minkälaisia olioita.
”Saadaan odottaa vähän aikaa”, Lucas virnisti ja kaivoi mitäs muuta kuin röökiä taskustaan. Se sytytti sen ja veti keuhkoihinsa sitä syöpäkäärylettä nautinnollisesti.
”Et ajatellu lopettaa?” mä kysyin ja osoitin tupakkaa. Lucas vilkaisi muhun ja nyökkäsi.
”Aina joskus, mut siihen on jääny niin koukkuun. Kaikki kuolee joskus, miks pitäis jarrutella elämässä?”
”Mut toi kuluttaa sademetsiä.”
”Kaikki kuluttaa kaikkea nykyään”, Lucas tuhahti ja istahti bussipysäkillä olevalle penkille. Lucaksen tennarit oli ihan läpimärkiä, se oli kävellyt kaikkien kuralätäköiden läpi, vähän kuin joku pikkulapsi.
”Tiedätsä paljon kello on?” mä kysyin.
”Jotain puoli ykstoista”, Lucas vastasi. Mä en uskaltanut tulla sen viereen, seisoskelin siinä pysäkin ulkopuolella.
”Aattele jos joku murhaaja tulis tuolta metsästä. Tai joku karhu, vähän mielenvikanen semmonen”, Lucas naureskeli mutta mua ei naurattanut yhtään.
”Yrität vaan pelotella.”
”No oonhan mä tässä”, Lucas hymyili. Ja heti sen hymyn jälkeen alko taas satamaan. Mulle tuli yhtäkkiä kamalan vapautunut fiilis, ja mä päätin vähän tanssahdella.
”Mitä sä teet?” Lucas kysy ihmeissään ja mä vaan hymyilin.
”Miltä näyttää? Tuu säkin”, mä sanoin ja levitin käteni, hypin lätäköissä ja annoin meikkien levitä kasvoilla. Mun naamio valui alas kasvoja pitkin, kaulalle ja siitä alas maahan. Mä tunsin sadepisarat, kun ne iskeytyi mun vaatteisiin ja iholle. Mä kuulin, kun ne laskeutui puiden lehdille. Lucas tuli mun kanssa hyppimään lätäköissä.
”Vapauttavaa, eiks niin?” mä kysyin ja nauroin niin pitkään etten itekään tajunnut miten mun keuhkoista riittää ilma siihen.
”Onhan tää aika”, Lucas vastasi ja hymyili sekin leveästi.
”Arvaa mitä Lucas? Mulla on ollu hirveesti paineita viime aikoina, ihmisten kanssa, siis sosiaalisissa tilanteissa. Nyt mulla on vapautunut olo, kai siks ku oot tarpeeks tuttu”, mä sanoin hieman vihjaillen. Mä en halunnut vaikuttaa säälittävältä tyrkyltä, vaikka kyllä mä taisin sellainen olla.
”Kiva kuulla”, mä sain vaan pojasta irti. Mä olin hieman pettynyt.
”Niin että mä oon ehkä vähän ihastunut suhun. Päätin sanoa sen suoraan”, mä sanoin enkä punastellut ominaiseen tyyliini. Lucas ei kyllä edes nähny mua siinä hämärässä.
”Kyllä mä tiesin”, Lucas sano ja hymyili niin että mä saatoin nähdä sen huulikorun välähtävän.
”Et sitten käytä sitä hyväkses”, mä sanoin loukkaantuneena.
”Millä tavalla hyväkseni?”
”En mä tiedä. Et sä kyllä vaikuta niin julmalta.”
”Mä oon kuule julmuuden huippu.”
”Enemmänkin poika joka on lähteny kulkemaan väärää polkua”, mä vastasin haastavasti. Lucas pysy hiljaa. Se suki vaaleita hiuksiaan, vaikka ne oli jo ihan märät. Mä puhalsin vettä pois huuliltani, sitä valui jo noroina vaatteille.
”Sä taidat tosiaankin tietää musta jotain”, Lucas sanoi ja tuijotti mua suoraan silmiin siinä pimeydessä. Onneks siellä oli yksi lamppu, pieni semmoinen bussipysäkin katoksessa olevassa katossa.
”Oon tehny omia päätelmiäni”, vastasin ja tuijotin takaisin värähtämättä.
”Susta mulle tulee mieleen joku metsästä karannut keiju. Tommonen luonnonlapsi, niitä on aika harvassa.”
Se lause sai mut hämmentyneeksi. Olikohan se kohteliaisuus? Pakko olla.
”Ja nyt sun kuuluu suudella mua.”
”Mitä?” mä kysyin järkyttyneenä.
”Sanoin sulle kohteliaisuuden ja sä tykkäät musta”, Lucas hymyili.

En mä tiedä mitä mä oikein tein. Tai no tiesin. Suutelin sitä intohimoisesti huulille. Lucas tuoksu sadevedelle ja hieman tupakalle, hyvälle kuitenkin. Tupakka myös maistu mun suussa, mutten mä välittänyt semmosista pikkuseikoista.
”No sä otit vinkistä vaarin”, Lucas sano ja mä nyökkäsin.
”Arvaa mitä? Mun tekis mieli mennä tonne metsään”, Lucas sano.
”Mitä tekemään?” mä kysyin, olin vieläkin pienessä transsissa. Lucakselle se oli pikku juttu, mulle hieman suurempi.
”Ei välttämättä nyt. Lupaat lähteä mun kanssa keräämään sieniä joku päivä”, Lucas sanoi ja mä ällistyin nyt ihan täysillä.
”Mitä sä horiset?”
”Sä sait mut horisemaan”, poika virnisti.

-

Nyt menee Pihlan ja Lucaksen suhde vähän eteenpäin :)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   31.10.08 20:32:58

ihana<3 lisää !

Päivämäärä:   31.10.08 22:12:29

Yleensä suhtaudun niin kyynisesti tällaisiin tarinoihin, mutta tämä on suuri poikkeus. Yhdessä vaiheessa sulla taisi mennä Pihla ja Terhi hiukan sekaisin ;>

Päivämäärä:   1.11.08 09:11:05

Ihanaa tekstiä, ja kyllä, toivon jatkoa. :)

Lähettäjä: :> 
Päivämäärä:   1.11.08 11:07:13

Huomasin kans et meni Pihla ja Terhi sekas, mut ei se nii vakavaa oo, ku kuitenki siit tajus et oikeesti kerroit Pihlasta. :) Oli aikas sulonen pätkä.

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   1.11.08 13:32:18

vhii, lisäää. =)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   1.11.08 13:43:33

ai meni vai 8DD ite en huomannu yhtäää, mut kai ne sitten on niin samantapasia nimiä että menee sekasin..

Lähettäjässfä 
Päivämäärä:   1.11.08 18:23:19

OOOIH! <3 Niiiin söpöä. :) jatkuuu!

Päivämäärä:   2.11.08 12:47:13

<3

Lähettäjä: jg 
Päivämäärä:   2.11.08 13:36:38

hitto jatkasit jo

Päivämäärä:   2.11.08 17:47:24

Viimesin pätkä oli cooooool ! (:
Jatkoo vaan mä kyllä luen kaiken mitä tänne tulee

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   2.11.08 17:48:06

kirjotan just parhaillaan :3

Lähettäjä: legenda 
Päivämäärä:   2.11.08 18:20:09

Joo jarkoa ihmeessä! : > jos ei ennen seittemää oo tullu jatkoa niin nirhaan sut !

Lähettäjä: legenda 
Päivämäärä:   2.11.08 19:15:00

ööö missä se jatko viipyyy :(

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   2.11.08 19:16:31

tuleeee ihan kohta, mun piti käyttää koira ulkona..... :DD

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   2.11.08 19:23:36

9. Luku
I love the way you walk, talk

Lucas

Dösä tuli ja me hypättiin kyytiin. Mulla ei ollu rahaa mukana, joten suostuttelin Pihlan maksamaan sen kortilla mutkin sisään.
”Tääl ei ookaan paljoo porukkaa”, Pihla sano ja me mentiin ihan dösän takaosaan, mahdollisimman kauas lihavasta ja ilkeen näkösestä bussinkuljettajasta. Sade rummutti kattoa, salamoitakin mä saatoin nähdä jossain. Dösä poukkoili puolelta toiselle epätasaista maantietä pitkin, pyyhkimet pyyhki vimmatusti, kuljettaja siristi silmiään.
”Miks sä lähdit niin aikaisin sieltä bileistä pois?” Pihla kysy, se oli napannut jostain ilmaisjakelulehden ja selaili sitä puolihuolimattomasti.
”Yks muija ottaa aivoon”, mä vastasin ja luin otsikoita Pihlan olan yli. Mä olin hieman tylsistynyt, Pihla oli puhunut suunsa näköjään puhtaaksi ja pysyi hiljaa. Tai sitten se keksi uusia kysymyksiä, semmosia että se sais tietää kaiken. Mä otin paremman asennon nukkaisella tuolilla ja yritin kohdentaa katseeni johonkin, mitä oisin voinu tuijottaa koko loppumatkan.

Aamulla mä heräsin hyvissä fiiliksissä, darra ei painanut päälle, mä tunsin vain pientä kipua ohimoissa. Rene tai faija hääräsi jotain keittiössä, kolisteli lautasia ja mukeja yhteen, mä kuulin kilahdukset ja kolahdukset sata kertaa kovempina aamulla ja varsinkin darrassa. Mä vilkaisin kännykän kelloa, ykstoista. Näytölle oli ilmestynyt ilmoitus viidestä vastaanotetusta viestistä, Viiviltä kaikki. Tyttö raukka, se tuhlasi vaan aikaansa. Mä olin tottunut siihen että muijat kinusi vähän aikaa, ehkä puoli viikkoa ja tajusi sitten lopettaa. Mun huonosta maineesta välittämättä kaikennäköset tytöt tuli tekemään tuttavuutta bileissä, mutta mä en ollut koskaan jaksanut edetä sen pidemmälle, ihastumisesta yhtään mihinkään. En mä ole ollut koskaan rakastunut, turhaa kiinnittäytyä yhteen ihmiseen ja vannoa sille jotain tunnustuksia, sussa mä pysyn annan sulle kaiken mun yksityisyyden, elämän, identiteetin. Ihan tosissaan, kuinka moni usko semmoseen?
”Jaksoit tulla sitten ihan kotiin asti”, faija virnisteli ovensuussa, enkä mä jaksanut räyhätä sille.
”Ainahan mä”, mä sanoin ja vääntäydyin ylös. Mä olin nukahtanut päivävaatteissa, kengät makasi lattialla yksinäisinä ilman jalkoja.

Keittiössä tuoksu ihan teelle. Faija tykkäsi teestä enemmän kuin kahvista, vaikka sen duunissa se ei oikeen teellä pärjännyt yömyöhään. Rene luki jotain lehteä, varo kattomasta muhun.
”No Lucas, missäs sä olit?” faija kysyi teennäisellä äänellä, yritti teeskennellä jotain kiinnostunutta isää.
”En paljon mitään”, mä vastasin ja mietin, miten pääsisin luikertelemaan pois tämmösistä keskusteluista jotka ei kiinnostanu mua páskan vertaa.
”Kyllä mulla on oikeus tietää, mä oon kuule aika suvaitsevainen kun saat yömyöhään tuolla pyöriä vaikka oot vasta viisitoista!” faija sepotti, mä huokaisin sisäisesti.
”Mä oon kohta kuustoista.”
”Se on kuule aika pieni ikä vielä. Kyllä ne lapset aikuistuu niin nopeasti..” faija harmitteli ja mä söin jotain kovettunutta paahtoleipää, en mä jaksanut itelleni mitään laittaa.
”Se sun on kestettävä”, mä sanoin ja ilmotin lähteväni Krisulle. Rene vaihto sivua sanomalehdestä.

”Minne sä katosit oikeen eilen?” Krisu kysy ja mä yritin keksiä jotain hätävalhetta.
”Faija halus mut himaan, semmonen hätätapaus.”
”Millon sä hätätapauksissa oot himaan mennyt”, Krisu tuhahti ja heittäyty sängylleen. Mä pläräsin sen cd-kokoelmia, ajattelin taas lainata jotain. Me oleiltiin Krisun huoneessa, jos sitä nyt huoneeksi vois kutsua. Huonekalut oli hävinnyt epämääräisten kangasmyttyjen alle, cd-levyjä, kirjoja.. Kirjahyllyä sillä ei tainnu edes olla.
”No nyt oli hätätapaus”, mä sanoin, päätin olla kertomatta Pihlasta, Krisuhan vois luulla että meillä ois jotain keskenämme, ja väärinkäsitykset ärsyttää mua suunnattomasti.

Päivämäärä:   2.11.08 20:22:48

Ja jjjatkoa (:

Lähettäjä: esme 
Päivämäärä:   3.11.08 15:42:58

jatkoo <3

Lähettäjä: Ctrl 
Päivämäärä:   3.11.08 21:42:02

jatkoa :)

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   3.11.08 22:45:15

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=676375&t=676375
seuraava.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.