Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  I love you because 2

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   17.9.08 17:52:59

Edellinen

Jatkelen tänään tänne :)

Re: I love you because 2

Lähettäjäsassy 
Päivämäärä:   17.9.08 18:00:08

Luin noi tähän asti kirjoitetut pätkät, ja tykkäsin tosi paljon. En nyt osaa mitään rakentavaa sanoa, mutta siis innolla odottelen jatkoa :)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   17.9.08 18:29:45

sassy / kiitos ^^

-

ja muuten, koitan nyt sitten kirjottaa pidempiä pätkiä ällälle ja peelle (8

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   17.9.08 18:58:44

yhyyy nyt tossa topsassa ei tullu mua tummennetul mut eipäs voi mitäään.
huomena tulee sittenkin jatkoa koska en ehi enää tänään kirjottaa enempää.

Lähettäjä: heipppa 
Päivämäärä:   18.9.08 14:35:25

up (: aw

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   18.9.08 15:52:46

saan ehk kirjotettuu tnä, jos en ni huomen tulee pitkä pätkä sit.

Lähettäjä: minni 
Päivämäärä:   18.9.08 15:54:26

tänäätänää<3

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   18.9.08 19:50:13

Lucas

Mä huokaisin sisäisesti hyvin syvään, enkä ois yhtään jaksanu Millan draamakuningatarmeininkiä.
”Lucas, miten sä saatat!” Milla kilju ja Pihla näytti tosi hämmentyneeltä. Mä päästin Pihlasta irti ja katsoin Millaa silmiin.
”Luuletko sä että me ollaan pari?” mä kysyin siltä vakavana. Mua ei kiinnostanut yhtään katsoa, kun Milla haukkuu Pihlaa vaikka miksi, kuten sen luontoon kuuluu.
”Joo! Eikö me muka olla?!” Milla heitti kätensä lantiolleen ja katto mua vaativasti. Onneksi meihin ei kiinnitetty miltei ollenkaan huomiota, musakin oli vaihtunu hitaasta nopeempaan.
”No ei olla! Sä vedät noita omia vítun tyhmiä johtopäätöksiä. Mee imemään Iinaa tai Saanaa”, mä sanoin ärtyneesti ja Millan silmät kostu. Se vinkas kun haavotettu eläin ja katto Pihlaa hyvin murhaavasti. Sitten se muija vaan juoksi pois, yritti kai jotain dramaattista kävelyä, muttei onnistunu kamalan hyvin.
”Kuka toi oli?” Pihla kysy, ja hämmentyneisyys oli vaihtunu uteliaisuudeksi.
”Yks Milla. Se luulee että me ollaan yhdessä”, mä sanoin väsyneesti ja join kaljaa lisää. Pääkoppa ei ollu vielä yhtään sekasin, ja oli iltaa kulunu jo ihan kiitettävästi.
”Kannattaako sun vetää tota litkuu noin paljon?” Pihla kysy epäilevästi ja nosti kulmakarvojaan. Mikäköhän pyhimys se oikeen luuli olevansa?
”Mä kuule vedän tänää kännit. Sopis sullekki, sä vaikutat joltain nunnalta tai ylihuolehtivaiselta mutsilta”, mä sanoin enkä mun mielestä mitenkään ilkeästi, mut Pihla muuttu kauttaaltaan punaseks. Se nappas pullon mun kädestä ja joi kaiken.
”Kyllä mäkin osaan relata”, se sano loukkaantuneesti.
”Toi ei jotenki sovi sulle”, mä sanoin ja nauroin. Käskin Pihlan istua, koska se näytti pahoinvoivalta. Sen nutturasta oli karannu kiehkuroita.
”Sun mielestä mä oon tylsä”, Pihla sano hiljaa ja mä vaan nauroin.
”No ethän.”
”Ehkä mä oonkin tylsä”, Pihla tuijotteli käsiään ja mä vetäisin sen kädestä ylös.
”Nyt lähetään ettimään muita tyyppejä ettei aleta masentumaan toistemme seurassa, ok? Kalja saa sut näköjään masentuneeksi, mä vaan unohdan kaiken”, mä jouduin huutamaan musan yli. Ihmisiä oli jo alkanu sammumaan, sohvan vieressä oli yks pitkälettinen jätkä, joka oli sammunu kai Leijona-viinasta, ainakin semmoinen pullo sen vieressä makasi.
”Mä haluisin löytää Terhin jostain”, Pihla sano voipuneesti.
”Et kai sä vielä oo himaan lähdössä? Vastahan tää on alkanu”, mä sanoin mut Pihla ei kuullu, koska se sulki silmänsä ja keinui oudosti.
”Pihla?”
”Tää on kiva biisi… Tosi rauhallinen…”
”Sä oot kuule ihan pimee.”
”Eiku täällä huoneessa on pimeetä.. ” Pihla puhui. Se oli tullu känniin jo puolesta pullosta! Tolle tytölle ei ainakaan anneta enää yhtään mitään.
”Tuupas ny siitä”, mä otin sen luisevasta ranteesta kiinni. Mä näin jo Terhin ovella, puhumassa jollekin tuntemattomalle jätkälle. Terhi nauro sen kanssa, mä kattelin oliko Krisu näköpiirissä. Ei ollu.
”Minne me mennään? Kato, kaljaa”, Pihla joi lisää jonkun pullosta. Se ei ollu ees kaljaa, jotain vähän vahvempaa kamaa.
”Kato mitä juot, tyhmä”, sanoin ja raahasin Pihlaa mukanani.
”Terhi on nyt vähä juonu”, mä sanoin kun olin saanu raahattuu Pihlan mukaan.
”Kuitenkin juotit sen toho kuntoo”, Terhi katto mua ilkeästi, niin se aina teki, kaikki mun syyks vaan. Toisaalta olin jo tottunu siihen.
”No en tosiaankaan! Ite se vaan joi, eikä oo ees ottanu paljoo. Mut ota sä nyt se ku mä haluun dokaamaan”, mä sanoin välittämättä siitä että puhuin Pihlasta kun jostain eläimestä. Terhi otti Pihlaa käsivarresta ja mä lähin vaeltelemaan vaan jonnekin.

Pihla ei näköjään ollu tottunu minkäänlaiseen alkoholiin, kyllä siitä näki. Äidintyttö, vai isän, miten se menikään.
”Moi Lucas!” joku muija heilautti kättään jossain nurkassa.
”Öö.. Terve vaan”, vastasin ja yritin miettiä, kuka tyyppi mahto olla.
”Krisse tässä. Me tavattiin joskus kesällä”, vetyperoksidiblondi katto muhun suurilla silmillään ja hymyili ystävällisesti. Sitten se ojensi muodollisesti kätensä.
”Kiva tavata taas”, se sano ja joi kaljatölkistään.
”Jep.. Taidan mä sut jotenkuten muistaa”, mä sanoin, enkä valehdellut. Kyllä mä Krissen muistan, tietenkin! Kova bilettäjä.
”No hyvä. Liitytsä seuraan?” Krisse kysyi, ja mä ajattelin, että mikäs siinä. Ei tässä muuta tuttuja lähellä ollu, ja ehkä mä saisin tänään enemmänkin kun pelkkiä kännisiä halauksia.
”No, mites sulla on menny?” Krisse kysy, sen jälkeen kun oli esitelly kolme kaveriaan, jotka oli jo melkoisen kännissä. Niillä tais olla kohtuu tavikäet nimet, Anna, Niina ja niin edespäin. Mä keskityin vaan Krissen kanssa puhumiseen.
”Ei mitää erityistä. Sitä samaa, biletystä ja kouluu. Kouluu vähemmän. Nii ja tietty mä soitan edelleen bändissä”, mä sanoin, ajattelin et sen kertominen tekis Krisseen vaikutuksen ja olin oikeessa.
”Oikeesti?” se hymyili ja tuli mua vähän lähemmäs. Kalja alko siinä vaiheessa jo vaikuttaa, fiilis oli vähän huono, mut jatkoin siitä huolimatta.
”Joo, eka oli vähän probleemoita saada basisti, mut nyt seki homma on hanskassa. Meidän basisti, Pihla, nii se on täällä jossain… Aika huonossa kunnossa vaan”, Krisse kuunteli, nyökytteli ja hymyili.
”Onko sulla muijaa?”
”Ei tällä hetkellä”, mä sanoin varmasti Krissen kysymykseen. Sitten me vaan suudeltiin, ja kyllä mä taisin vähän pidemmällekin mennä. Mä hivutin käsiäni Krissen paidan alle, eikä sen frendit ees huomannu, niin kännissä ne oli. Tai sitten ne nuoleskeli jotain kundia.
”Mä oon muistanu sut siitä kesästä asti..” Krisse kuiskas mun korvaan. Me edettiin yllättävän nopeasti, mut kai kännilläki oli osuutta asiaan. Taas mä olin vallottanu yhden tytön, alta aikayksikön. Ja olihan se aika mahtava tunne.

-

Toivottavasti ette saa semmost kuvaa et Lucas ois ihan kamala ja niin edespäin :D tai jos luulette niin saatte yllättyä (--8

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   18.9.08 19:51:50

plus sori etten ollu kirjautunu äsken. en ole siiis feikki :D

Lähettäjä: JamoBakteeri. 
Päivämäärä:   18.9.08 20:15:08

Yks virhe; ei aletaan masentumaan vaan aletaan masentua :)

Lähettäjä: ssabrinaa 
Päivämäärä:   18.9.08 21:17:46

aaaauuu jatka taas heti ! huomen jatkoo joookoo >: okei tiiän sul on muukii elämä:D oon vaa niiiiiiiiin koukus:D

LähettäjäMammaMiia 
Päivämäärä:   18.9.08 23:42:40

aah ihana<3 jatkoa :)

Päivämäärä:   19.9.08 08:40:30

ihana <3

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   19.9.08 19:47:37

JamoBakteeri., kiitos taas :D !

Kiitos muillekin kivoista kommenteista (: viikonloppuna ei välttämättä tuu jatkoo ollenkaan yhen salibandy cupin takia (kestää la-su), aika menee nimittäin hallilla (8
Alotan nyt kirjottamaan lisää, saa nähä saanko kirjotettuu tarpeeks julkaisemiseen.

Päivämäärä:   20.9.08 12:37:26

up

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   20.9.08 19:24:59

Kirjotan jatkoo nytt, kun aikaaa tuli (:

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   20.9.08 19:48:36

AUUU JATKA HETI ! :)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   20.9.08 20:28:08

6. Luku
Musiikki haavat paikkaa

Pihla

Mä oksensin. Terhi katto vierestä, kun päästelin alkoholinkäytön seurauksia vessanpönttöön.
”Sulla ei oo tosiaankaan hyvä viinapää”, Terhi huokaisi.
”Eikö me voida lähteä jo teille? Mulla ei oo kauheen hyvä fiilis..” mä valitin, pää alko pikkuhiljaa selvetä. Mä istuin vessan lattialla, Terhi kylpyammeen kulmalla. Mä katselin katonrajassa seikkailevia laivoja, koko kylppäri oli sisustettu meriteemaan. Sinistä, niin rauhoittavaa sinistä.
”No vastahan me tultii jotain puoltoista tuntia sitten”, Terhi sano niin pettyneesti, että mä päätin sinnitellä vielä vähän aikaa.
”No okei. Mee sä jo Krisun kanssa jonnekin, mää jään vielä tähän”, mä sanoin ja kaaduin selälleni vaaleansiniselle matolle.
”No ootko sä ihan varma että pärjäät nyt?” Terhi kysy, mä nyökkäsin. Se sekotti mun hiuksia ja hymyili mulle. Sitten se katosi aukinaisesta ovesta ulos.
Mä suljin silmäni ja kuvittelin merellä rauhallisesti keinuvia veneitä. Pienenä mä veneilin paljon. Isovanhempien kanssa lähinnä, mutsi tulee helposti merisairaaksi ja faijalla ei ikinä ollut aikaa. Kerran mä tipahdin veteen, onneks oli kesä. Merivesi oli kuitenkin kylmää, eikä mutsi sen jälkeen päästänyt mua veneeseen. Se harmitti mua, se oli kuin mun toinen koti, paikka missä mä voin vaan istua ja kuunnella lokkeja ja aaltoja ja ukin tasaista hengitystä.
”Ootsä kuollu?” mä kuulin hempeän tytön äänen jalkopäässäni.
”En vielä”, mä voihkaisin ja aukaisin silmäni. Tytöllä oli mustat hiukset ja muutenkin pääväri vaatteissa oli musta.
”Ootko vähän juonu liikaa kenties?” tyttö nauroi ja istu mun viereen vessanpöntön päälle.
”Kai niinkin voi sanoo”, mä sanoin ja huomasin, etten voinut kohdistaa katsettani.
”Jotkut vaan kestää vähemmän.. Sä kun oot tommonen pikkunen, puolipromilleekin veressä on sulle liikaa”, tyttö virnisti, ”mä oon muuten Lina.”
”Moi Lina. Mä oon Pihla ja uus tässä kaupungissa ja maassa”, mä sanoin ja nousin istuma-asentoon. Se oli liikaa, alko huippaamaan.
”Makaa vaan”, Lina sano rauhallisesti. Se näytti goottisarjakuvasta hypänneeltä. Tai joltain satuolennolta.
”Kenenkä kanssa sä oot tullu tänne?” Lina kysyi.
”Lucaksen, tai en tiiä oonko sen kanssa tullu mut Terhin ainakin…”
”Ai sen Lucaksen kanssa joka soittaa bändissä?” Lina kysyi, mä meinasin nukahtaa, niin rauhallinen ääni sillä oli. Semmonen tyynnyttelevä, jonka kuulee päiväkodissa päiväkotitädin suusta kun pitää alkaa nukkumaan.
”Joo. Mäkin soitan siinä bändissä, bassoa”, mä vastasin.
”Se Lucas on rúnkku.”
”Ai miten niin?” mä kysyin ällistyneenä. Tiesikö kaikki sen pojan? Miks mun piti siitäkin jotain sanoa? Aina Lucas sitä ja tätä ja tuota ja vaikka mitä.
”Mä oon kuullu siitä vaikka minkälaisia stooreja, ja mun pikkusiskokin on ollu sen kanssa yhdessä joskus”, Lina vastas ja heitti mustia hiuksiaan taaksepäin. Dramaattiset kulmakarvat meni lievästi kurttuun sanan stooreja kohdalla.
”Kyllä mä taidan tietää et se on aikamoinen naistenmies.. Minkä ikänen sä muuten oot?” mä kysyin, en jaksanu nyt puhua mistään Lucaksesta. Se oli heittäny mut kun jonkun lapasen Terhin vaivoiksi.
”Mä olen seitsemäntoista. Aika ikäloppu varmaan sun mielestä.. ”
”Mä haluaisin olla jo kahdeksantoista. Saisin päättää itsestäni”, mä huokaisin.
”Sä taidat olla sitten viistoista?” Lina kysyi.
”Joo, valitettavasti”, mä sanoin surullisesti ja Lina virnisti.
”Viistoista on just kiva ikä. On kyllä seitsemäntoistaki, ei oo lapsi eikä aikuinen, kukaan ei odota sulta liikaa”, Lina sanoi. Mä puhuin sille kuin vanhalle tutulle, me tultiin hyvin juttuun.
”Sähän oot kiva tyyppi, kun muut bilettää sä puhut täällä mun kanssa”, mä sanoin ja katsoin Linan jäänsinisiin silmiin kiitollisena.
”Mä en oo niinkään kiinnostunut bilettämisestä, joten mikäs siinä”, Lina vastasi ja hymyili punaisilla huulillaan. Punainen näytti tosi dramaattiselta sen valkosilla kasvoilla.
”Mut jospa me siirryttäisi tonne olkkarin puolelle? Täällä on nimittäin ihan kiva haju”, Lina nauroi ja mä virnistin. Mä nousin merestä ja me siirryttiin helvetín puolelle.

Siellä nurkassa mä näin Lucaksen. Se nuoleskeli jotain blondia, joka näytti joltain Playboy-mallilta.
”Siellähän se Lucas käyttää kielilihaksia”, Lina virnisti mutta mua ei naurattanut. Päinvastoin, tuntu tosi pahalta. Ensin se oli puhunut mulle vaikka mitä luottamuksella ja nyt se tuntui tosi kaukaiselta, tyypiltä joka varastaa tyttöjen sydämet ja sen jälkeen murskaa tehosekoittimessa.
”Niin..” mä sanoin voipuneesti. Mä tunsin itseni kamalan väsyneeksi. Ihastuminen ei ollu kivaa, se vaan teki väsyneeksi ja pettyneeksi.
”Istutaanko?” mä kuulin kaukaisesti Linan kysymyksen ja nyökkäsin. Ja siinä samalla mä päätin olla välittämättä Lucaksesta. Enhän mä ollut tuntenut sitä kuin vähän aikaa, muitakin poikia oli lähellä.

-

Tylsä pätkä )8< paitsi tuli uus hahmo :3

Päivämäärä:   20.9.08 20:43:42

aaau jatka lisää vaa:)

Lähettäjä: Fysila 
Päivämäärä:   20.9.08 22:31:32

jee lisäää

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   20.9.08 22:44:43

Jatkoa vaan.. Aivan ihana tää uusin pätkä. Virheitä en bongannu.. :D

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   21.9.08 18:26:26

Huomiseen varmaan menee (: mut alan kirjottelee nyt jo.

Lähettäjä: raindance. 
Päivämäärä:   21.9.08 20:38:12

LISSSSÄÄÄÄ ! (:

LähettäjäMammaMiia 
Päivämäärä:   21.9.08 23:34:32

Ihana, jatkoo !

Päivämäärä:   22.9.08 15:52:08

ihana !

Lähettäjä: Helmilintu 
Päivämäärä:   22.9.08 18:14:18

yksi piilolukija ilmoittautuu seuraavansa tarinaa (; hyvä tämä on, jatkoa venaan innoissani.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   22.9.08 19:35:22

Jatkuu Pihlasta

Mä heräsin Terhin sängyltä. Aamuaurinko poltteli silmiä, sälekaihtimet oli jäänyt ylös.
”Huomenta”, Terhi sano iloisesti, ”sä ehdit nukahtaa siellä bileissä. Kävelit kyllä meille jotenkuten itse”, se nauroi. Terhi oli näköjään laittanu itelleen lattialle sängyn, jonkinlaisen patjakyhäelmän.
”Entä se Lina?” mä kysyin, unohdin, että mä en ollu kertonu Terhille siitä tytöstä mitään.
”Se anto sen numeron mulle. Autto mua raahaamaan sut tänne”, Terhi virnisti.
”Sä yrität tahallaan saada mut nolostuneeksi”, mä valitin. Fiilis oli aika vampyyrimainen, vierastin valoa.
”No en. Kertailen vähän tapahtumia. Ihan hyvin meni loppujen lopuks”, Terhi sano ja kisko mut ylös sängystä keittiöön.

Lucas

”Lucas, herää”, Kossu läimäytti mua poskelle. Mä ähkäisin ja yritin lyödä takaisin, mutta sain vaan kädelläni aikaan jonkun laiskan ”mee pois”-liikkeen.
”Missä mä oon?” mä kysyin unisesti.
”Siellä missä olit eilenki. Eiks porukat kaipaa sua himaan?” Kossu kysy, varmaan itekin tiesi ettei mua kukaan himassa kaivannut. Faija oli varmaan käynyt vaan nopeasti himassa ja lähteny takasin asemalle.
”Sulla on huulipunaa poskessa”, Kossu virnisti. Se oli saanu kämpän ihan kivaan kuntoon, ei se näyttänyt enää miltään bilemestalta.
”Mä oon heittäny jo kaikki muut eilen sammuneet menemään, sulle annoin vähän armoo. Tiedätsä, että meillä on tänään bändiharkat?” Kossu nosti mut paidasta ylös.
”Joo muistan, muistan.” No en tasan muistanu.

Kotona mä kävin vaan hakemassa skeban. Sekin oli ihan liikaa, mä yritin olla himassa mahdollisimman vähän.
”Missä sä olit koko iltapäivän ja yön eilen?” broidi istuskeli sohvalla ja selaili jotain ilmaisjakelulehteä.
”Siellä sun täällä. Ainakin mä elän, toisin kun sä”, mä sanoin piikikkäästi.
”Ja sä olet aina niin hauska”, broidi sano ja hekotti teennäisesti. Taas mä tulin ajatelleeksi, kuinka toopen isoveljen mä omistankaan. Mä vilkaisin nopeasti keittiön kelloa, puol yks. Mä olin nukkunu Kossulla aika kauan. Huomasin myös jonkun puhelinnumeron käsivarressani, ja nimen. Krisse, tietenkin. Soittele, tai tekstaa, miten vaan! Ja páskat. Toivottavasti numero lähtis pois veden mukana, mut nyt ei ainakaan ollu aikaa alkaa jynssäämään.
”Mä lähen bändiharkkoihin. Pitääkö mun pysyä poissa jos se sun muijas tulee?” mä kysyin ovelta.
”Joo, jos pystyisit olemaan poissa. Et sä kyllä paljoa himassa olekaan. Faija on muute käskeny sun siivota huonees”, broidi sano ja laitto telkkarin päälle ja volumet täysille. Mä en vaivautunut sanomaan moikkaa vaan läimäytin oven kiinni.

Harkat alko yllättävän hyvin. Pihla sysäsi mulle paperikasan, mutisi jotain sanoista joita se oli saanu aikaan. Se ei kattonu kertaakaan mua silmiin, kai sitä vähän hävetti.
”Mä en oo kauheasti keksiny mitään uusia saundeja, mut nää sanat on tosi hyvät”, mä sanoin ja hymyilin Pihlalle. Se ei vastannu vaan tuijotti maahan, tai bassoaan, miten vaan.
”Saanko mäkin katsoa..?” Krisu nousi rumpujakkaraltaan ja varasti multa paperit.
”Joo tää on hyvää kamaa. Ei kyl sovi jätkän suuhu mut hyvä et meillä on muija laulamassa”, Krisu sano, ja varmaan katu sanaa muija, kun Terhi vilkaisi siihen murhaavasti. Oli silläkin jätkällä vaikeeta, feministi muijakaverina.
”No jos alotettais sillä että etittäis soundeja? Pihla, onks ton tarkotus sun mielestä olla hidas vai vähä nopeempi?” Kossu otti heti ohjat käteensä ja näppäili vähän koskettimia.
”No semmoinen keskinopea”, Pihla sano ja näytti rummuilla vähän tahtia. Näköjään sekin osasi soittaa muutakin kun pelkkää bassoa, lahjakas tyttö.

Me saatiin biisiin tosi nopeasti mahtava soundi aikaseks.
”Okei otetaan se nyt kokonaan!” Kossu huusi, me oltiin tehty siihen jo melkein kaikki osat valmiiksi. Mä tykkäsin soittaa sitä biisiä, ei liian vaikee soitettava, mut ei mikään helppokaan. Aluks sormet meni helposti solmuun, mut opin nopeasti.
”Joo”, Terhi sano.

Mä pelkään että sä katoat,
Tomuksi kun sua kosketan
Mä pelkään että mä sut menetän,
En ikinä sais nähdä sun rehellisiä silmiä

Harkoissa meni puol kuuteen asti. Me saatiin kaks omaa biisiä aikaseks, Peilityyni ja toisella biisillä ei ollu nimeä ollenkaan, se kerto jostain menettämisestä. Vaikka käytin plektraa, sormet oli aika naarmuiset. Allun homma oli sitten näppäillä, se oli muutenkin siinä parempi. Mä olin kyllä parempi riffeissä, ja eiköhän se oo tärkeämpää.
”Lucas kuljetko sä taas mun kanssa?” Pihla kysy harkkojen jälkeen, kun kaikki laitteli kamoja kasaan.
”Mä en tiedä oonko menossa himaan ihan vielä”, mä emmin.
”No jaksaisiksä tehdä enää uutta matskua? Meillä tai jossain”, Pihla sano, näytti itsevarmalta.
”Me voidaan mennä vaikka tohon kahvilaan, ainakin suunnittelemaan”, mä innostuin. Mä halusin olla missä vaan muualla paitsi kotona. Pihla hymyili ja nyökkäsi.

-
Argh ei ehkä nyt ihan parasta mua mutta saaa kelvata >DD joo ja kirjotin ton yhden lyriikkakohdan itse, kröhöm. En oo mikään sanoittaja :---D
Tylsäkin ehkä tää pätkä mutta mutta! Pakkohan niitäkin on olla seassa :D

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   22.9.08 20:12:26

Juu.. Sua muuten ollaan kaivailtu tonne Unelmia ja Painajaisia jatkikseen ;)

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   22.9.08 20:13:32

Hups sä olitki jo käyny siellä :'D

Piti vielä sanomani, että sulla on tosi ihana tapa kirjottaa ja tosi hyvä kielioppi/kirjoitusasu :)

Lähettäjä: muurahainen 
Päivämäärä:   22.9.08 22:21:42

Luin nyt koko tarinan alusta loppuun ja tykkään kovasti, jatkelehhan! :) <3

Lähettäjä: JamoBakteeri. 
Päivämäärä:   23.9.08 12:23:56

Arvaa hei, mulla ei ole edes mitään naputettavaa tästä pätkästä! :D Tai on sittekin vähän, pilkkuja voisit käyttää vähemmän.

Esim. Pihla sano, näytti itsevarmalta.
Joko "Pihla sanoi näyttäen itsevarmalta" tai "Pihla sanoi itsevarmasti".

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   23.9.08 19:03:42

Henz / Jjep, kävinhän mä siellä sanomassa etten ehdi. )8 kun on tää tarina ja kaikki. Sekä kiitos ! :)

muurahainen / kiitos ♥ huomenna sitten jatkoa.

JamoBakteeri. / Jooo, yritän vähentää pilkkujen käyttöä. Mun edellisessä tarinassa laittelin niitä sinne sun tänne :D Nii ja tietysti tulee niitä ajatusvirheitä (=pilkkuja tulee vähän vääriin paikkoihin) kun alkaa kirjottelemaan innostuneena :--D oi vitsi selitän taas jotain. Tekosyitä tekosyitä.
... Ooon siis tarkempi :DD

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   23.9.08 19:07:10

eiku siis jatkoo tulee tänään / ylihuomenna, huomen nimittäin meen kuuntelee Olavi Uusivirtaaaa (eli keikalle) + harkat.

Päivämäärä:   23.9.08 20:44:36

nostelen + <3

Päivämäärä:   23.9.08 22:09:56

Voi ei, ei vieläkään jatkoa.. :( :D No jatkele heti ku kerkeet. :)

Päivämäärä:   24.9.08 19:00:27

nostelen (:

Päivämäärä:   25.9.08 17:07:03

up !!

Päivämäärä:   25.9.08 22:31:14

UP!

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   26.9.08 16:42:57

Jooo eilen en ehtinyt mutta nyt kirjoittelen. (:

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   26.9.08 17:23:37

Ei inspaa yhtäään, viikonloppuna tulee viimeistään. Sori.

Päivämäärä:   27.9.08 21:15:19

up

Päivämäärä:   27.9.08 22:19:45

UP :)

Lähettäjäsaltsu 
Päivämäärä:   27.9.08 23:13:12

jatka

>< saltsu kuittaa ><

<33333

Lähettäjä: miranf 
Päivämäärä:   28.9.08 10:23:26

VÄhänkö hyvin kirjoitettu tarina! jatkoo ehottomasti :)

Lähettäjä: RalliRölli 
Päivämäärä:   28.9.08 19:02:34

i-ha-na tarinamuut ei voi sanoo ku et nopee jatkoo <3<3<3

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   28.9.08 19:07:33

Sain inspiksen novelliin, kirjotan sitä tässä ja koitan saada jotain ideaa jatkolle.. En haluu kirjottaa ilman inspistä ku siitä tulee sielutonta ja semmosta. Mut huomenna viimeistään, kun on mulla jo jonkinlaista ideanpoikasta.

Päivämäärä:   29.9.08 17:49:13

pakko nostaa

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   29.9.08 18:07:18

Tänääään tulee jatko :)

Päivämäärä:   29.9.08 18:36:06

jes tänää jatkoo *tuuletus*

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   29.9.08 18:54:53

Vihdoinnn :--D ei mikään ruhtinaallisen pitkä.
-

Pihla

Ei me jaksettu tietenkään mitään suunniteltu, istuttiin ja puhuttiin. Lucas ei halunnu mennä kotiin, niin se ainakin mulle sanoi. Sillä ei taitanu olla kauheen hyviä suhteita perheenjäseniinsä.
”Haluut sä kahvia? Mä voin tarjoo, mulla on kerrankin rahaa”, Lucas tarjoutu mut mä pudistin päätäni. Herrasmiesmäistä, mutta ei.
”Maksan ite”, mä sanoin ja ostin kahvin. Me istuttiin nuhruiseen nurkkapöytään, mä pöydän toiselle puolelle ja Lucas toiselle.
”Miltäs susta tuntuu, ku se keikka on ens viikonloppuna?” Lucas kysy ja mä kohautin harteitani tylsästi.
”Ihan kivalta tässä vaiheessa. Pääsee tutustuu porukoihin siellä nuorisotalollakin”, mä sanoin, mutta valehtelin tutustumisasiassa. Tuskin mä edes puhuisin siellä kenellekään.
”Nii, pääset tutustumaan muihinkin kun vaan meidän luokkalaisiin ja meihin”, Lucas sano ja puhu ärsyttävän ystävällisesti, samalla tavalla kun vanhalle tädille puhutaan.
”Sä puhut mulle aikalailla samalla tavalla kun jollekin vieraalle”, mä sanoin puoliloukkaantuneesti.
”Ehkä mua vähän hermostuttaa etten tunne sua hirveen hyvin..” Lucas sano hiljaa ja tuijotti pöydällä makaavaa pullan murusta vähän turhan keskittyneesti.
”Tuskin sä tunsit sitä blondiakaan siellä bileissä”, mä sanoin piikikkäästi, ja olin menettämässä kontrollini taas ihan tyystin. Varmasti kuulostin mustasukkaselta lehmältä.
”Mä olin juonu aika paljon, nyt mä oon ihan vesiselvä”, Lucas vastas ja punastu ensimmäistä kertaa mun seurassa.
”No mut kuitenkin, sun ei tarvitse esittää mitään, kilttiä poikaa tai mitään semmosta. Ja sori että oon näin suorasananen tänään”, mä sanoin, täysin vakavalla naamalla ja siemaisin kahvia, liikaa tietenkin, kunnon kulauksen niin että kurkkuun sattui. Köhin ja kaoin kurkkuani, Lucas katto mua hölmistyneenä ja ehkä vähän huvittuneenakin.
”Okei. Ei esitetä toisillemme. Mä olen Lucas, tykkään tytöistä ja kitaransoitosta, juon paljon ja poltan joten ehkä sun mielestä oon vähän paha poika”, Lucas esitteli itsensä. Se oli ottanut suoran ryhdin ja puhui asiallisesti, vitsillä tietenkin.
”Mä olen Pihla, jakotautinen lehmä joka on muuttanu Suomeen Britannian laitumilta.”
”No mä esittelin itteni rehellisesti! Ethän sä mikään lehmä ole”, Lucas nauro ja mä olin tyytyväinen itseeni. Mä olin saanu sen nauramaan, ja se tuotti mulle omituista mielihyvää, lämmintä tunnetta sydämen lähistöllä.
”Sä oot sitten sokea!” mä huudahdin ja me kummatkin naurettiin, oli paljon vapautuneempi olo, semmoinen raukea, ja yllättäen mä pystyin puhumaan Lucakselle estoitta.

Me oltiin siinä nuhjuisessa kahvilassa koko ilta. Ei huomattu ajan kulkua, mä vaan kuuntelin Lucasta ja se kuunteli mua. Mä sain siitä monia juttuja selville, semmoisia mitä mä en ois uskonu päältäpäin. Sen kertoessa sen elämästä mä tunsin kaivautuvani syvemmälle sen syvimpään sisimpään.
”Mun faija, se vihaa mua. Broidista en tiiä, me tullaan ihan hyvin toimeen joskus, paitsi sillon kun sen ärsyttävä muijakaveri on kylässä. Se muija, tajuatko kuinka hirveä se on jos vertaan sitä siihen Hannun ja Kertun noitaan”, Lucas selitti ja käytti havainnollistamisessa käsiään.
”Mä pelkään noita sun käsiäs. Kohta sä heität niillä jotain tarjoilijaa ja kahvit lentää, vähän kun jossain leffoissa”, mä sanoin huvittuneena ja Lucas laski kätensä alas.

Lucas

Joskus kahdeksan aikaan me lähdettiin pois kahvilasta. Pihlasta oli yhtäkkiä tullu jotenkin paljon avoimempi ja suorasanaisempi. Mä pidin siitä tytöstä.
”No, nähdään sit maanantaina koulussa!” Pihla huikkas ja lähti eri suuntaan kun mä. Mä olin menossa nimittäin Krisselle.

”Lucas!” Krissen ääni kuulu ovelta. Siellä ei ollu himassa kun vaan se ja sen koira, muut porukat oli lähteny mökille jostain syystä.
Muijalla oli kunnon sotamaalaukset ja minarit toppeineen.
”Ootsä lähdössä jonnekin?” mä kysyin epävarmasti.
”Ei kun mä just tulin, mä olin vaan kimmojen kanssa ulkona, keskustassa”, Krisse vastas. Mä tulin sisälle lämpimään ja sain ystävällisen näkösen koiran vastaani.
”Jeppe, istu”, Krisse käski koiraa ja koira, Jeppe kaiketi, istahti karvaselle pérseelleen nätisti. Se muistutti jotain minikokoista karhua, silmiäkään ei meinannu näkyä karvojen alta.
”Haluatko sä maria? Mul ois, sain ilmatteeks, laadusta en tiedä”, Krisse sano ja tarjos mulle sätkää. Mä otin sen muitta mutkitta vastaan.
Sitten me siirryttiin suoraan asiaan, nuoleskeltiin toisiamme sohvalla ja se hurtta lähti makuuhuoneeseen koisimaan just sopivasti.
”Mua panettaa ihan vítusti”, mä ähkäisin ja Krisse vaan hymyili, kai se ymmärsi kuinka hyvännäkönen se oli, sai minkä pojan vaan polvilleen. Mun kädet seikkaili Krissen topin alla, aukaisi rintsikoiden hakaset.

”Lucas.. Ollaanko me yhdessä?” Krisse kysy tunnin päästä. Mä pössyttelin vikoja sätkiä. Mä inhosin sanaa yhdessä. Se kuulosti jotenkin kauheen lopulliselta. Yhdessä elämän loppuun asti, se ahdisti mua.
”En mä tiedä”, mä sanoin, ”saanko mä muuten nukkua teillä? Eiks sun porukat tuu vasta huomenna?”
”Joo tulee. Mut musta ois kiva tietää mitä sä ajattelet musta”, Krisse jatko vinkumistaan ja mä en jaksanut. Röhnötin sohvalla kalsarit jalassa ja olin sammumispisteessä.
”Sä oot hyvä pano”, mä sanoin vaan, se typerä blondi ei tajunnu loukkaantua siitä. Jos mä sanoisin samalla tavalla vaikka Pihlalle tai Terhille, taatusti saisin Terhiltä ainakin turpaan.
”Enkö mä merkitse sulle mitään?” Krisse intti.
”Älä víttu ahdista mua! Tiedätsä et toi on vítun ärsyttävää? Oikeestaan mä taidan lähtee nyt. Ja ei, me ei olla yhdessä. Eti itselles aviomies muualta kun kotibileistä. Kiitos”, mä keräsin kamani ja puin nopeasti. Jeppe-koira jolkutti ovelle mun perään ja vispasi häntää.
”Moikka vaan Jeppe”, mä sanoin ja katosin ovesta. Ja yhtäkkiä mä ajattelin Pihlaa. Se tuli jostain alitajunnasta, Pihlan hymyilevät kasvot.

Päivämäärä:   29.9.08 19:05:37

HALLELUUJAAA <3 Jatkoa taas innokkaasti odotellen !
Eikä vieläkään mitään moitteen sijaa. (:

LähettäjäMammaMiia 
Päivämäärä:   29.9.08 19:32:08

Parasta kans tulla ;)

Päivämäärä:   29.9.08 20:11:40

ah! tää on nii loistava tarina!

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   29.9.08 20:50:49

Aivan ihana, mahtava, tarina<3 :)

Lähettäjä: loveu 
Päivämäärä:   30.9.08 11:29:00

jatkoojatkoojatkoo! :)

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   30.9.08 13:41:29

ehkä paras tarina ikinä.o:<3
jatkoooo !

Päivämäärä:   30.9.08 15:47:57

mahtavaaa, :) millon jatkooo?

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   30.9.08 16:00:02

Ooo paljon kivoja kommentteja !
Jatkoo tulee suurella mahdollisuudella tänäään --> harkkojen jälkeen tai huomenna.
Mut mitä luultavimmin tänään.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   30.9.08 19:43:00

Jatkuu Lucaksesta

Mä en mennyt vieläkään kotiin. Mä tiesin, että faija ei ollu kotona, se oli poliisiasemalla nimittäin yövuorossa. Joskus se oli käyny noutamassa mut poliisiautolla ostarilta, ja kasan muitakin tyyppejä. Mua se ei vienyt mihinkään asemalle vaan suoraan himaan ja sit sain korvilleni. Ei ne kytätkään aina niin rehellisiä, faija ainakaan. Joskus mulla oli suuria mustelmia käsivarsissa, mutta mä en valittanut, jos olisin, kukaan ei ois uskonu mua.
Mä näppäilin Krisun numeron kännykkääni ja soitin sille.
”Moi Krisu, tuutsä mun kanssa ostarille?”
”Mä oon Terhin kanssa just, soita Allulle”, Krisu vastas, mä pelkäsin jo että oisin keskeyttäny jotain, mutta Krisu ei kuulostanu mitenkään siltä että jotain ois keskeytetty, se tuntu kyl vähän ärsyyntyneeltä. Olikohan sillä Terhin kanssa riitaa?
”Oke, mo”, mä sanoin ja soitin Allulle.

Me istuttiin skeittirampilla Allun kanssa. Oli melko valosaa, vaikka oli melkein keskiyö.
”Sä olit siis sillä Krissellä”, Allu totesi, ja mä nyökkäsin.
”Mua ahdistaa semmoiset muijat jotka luulee että mä oon niiden kundikaveri jos makaan niiden kanssa”, mä sanoin ja selitin Krissestä Allulle.
”Muijat tarvii jonkun ihmisen johon ripustautuu, me kundit vaan naidaan eikä mietitä mitään muuta”, Allu sano viisastellen ja luuli varmaan kuulostavansa hyvältäkin filosofilta. Ei siinä kyllä mitään filosofista ollut. Sitten me istuskeltiin hiljaa. Allu siveli pitkää lettiänsä ku joku nainen, niin sillä oli aina tapana tehdä, kiepsutella hiuskiehkuroita sormien ympärillä.
”Miro on taas yrittäny itsemurhaa”, Allu sano lyhyesti. Mä olin ihan hiljaa, en tienny mitä sanoa. Miro, Allun vuotta vanhempi isoveli oli melko syrjäytynyt, mut ihan hyvä tyyppi kuitenkin. Se oli tosi masentunut ollu jo vuoden päivät, itsemurhaa oli yritetty enemmän kun yhden kerran. Se repi Allun koko perhettä. Allua kaiketi kaikista eniten.
”Oot sä ihan kunnossa?” mä kysyin pienen hiljaisuuden jälkeen.
”Oon. Onneks mulla on skeba”, Allu sano hiljaa.
”Sä voit aina puhuu noista jutuista, mä kuuntelen mut en oo hyvä puhumaan”, mä sanoin ja tapitin Allua. Se nyökkäsi heikosti ja heittäyty pois rampilta.
”Ehkä pitäs lähtee himaan”, Allu sano ja mä nyökkäsin.

Pihla

Maanantaina koulussa fiilis oli ihan erilainen kun ennen, mä tunsin kuuluvani porukkaan. Jopa Iina ja muut tuntu ihan ok tyypeiltä. Lucas oli yhtä söpö ja kiva kun aina ennenkin, se tuntu kyllä antavan Allulle yllättävän paljon huomiota. Yleensä Allu vaan roikku Lucaksen perässä, Krisu ja Lucas, johtajahahmot luokassa. Ja Terhi ylsi niidenkin kahden ylitse, kai Krisu oli jääny vähän Terhin tossun alle. Tuskin se kuitenkaan Krisua haittasi, ei se vilkaissutkaan muita tyttöjä kahta kertaa, vaikka sillä ois ollu tyttöjen keskuudessa paljonkin jakoa.
”Se keikka lähestyy, miltä tuntuu?” Terhi kysy välitunnilla. Mä kohautin hartioitani ja vilkuilin samalla syrjäsilmällä Lucasta. Se pelleili kananmunilla Allun kanssa, heitteli niitä ympäri koulun aulaa. Rehtorin kansliaan kävi niillä tie ennen tai myöhemmin.
”Kylhän se vähän jännittää”, mä sanoin ja olin jo läpeensä kyllästynyt puhumaan koko aiheesta. Mä halusin vaan palavasti Lucaksen seuraan, mut mä en tiennyt miten hivuttautua sen luokse. En mä oikeen viitsinyt alkaa lätkimään kananmunia ilmoitustaululle.

Musatunnilla mä istuin Lucaksen vieressä. Meillä oli pitkästä aikaa teoriaa, jotain maailman tylsintä. Mun vieressä istuva Lucas ei vaivautunut kirjoittamaan mitään, leikkeli vaan pyyhekumia ja heitteli niitä ihmisten päälle. Lucaksessa oli kaks puolta: toinen aikuismainen, toinen taas niin naiivi ettei mitään rajaa.
”Lucas, keskity”, maikka sano ärtyisästi, sillä oli jo valmiiksi huono päivä.
”Mun tarvii mennä kuselle”, Lucas valitti ja maikka viittasi ovelle päin, antoi sen mennä. Ovi pamahti Lucaksen mennessä. Hiljaisuus oli korvia kuumottavaa, pyyhekumit kumitti ja kynät surrasi kierrätyspaperilla. Mulle tuli himo piirrellä kamalasti nuottiavaimia, mutta hillitsin itseni.

7. Luku
Toiveet murskautuu, asfalttiin pirskoutuu unelmat

Koulun päättyessä Lucasta ei näkynyt. Allu oli ottanu sen repun.
”Mä voin lähtee sun kanssa sen himalle”, mä tarjouduin ja Allu nyökkäs. Me kyllä epäiltiin, että ei sitä sieltä löytyisi.
”Lucas on tehny tota koko ylä-asteen ajan, lähtee kuselle eikä sitten tuu takasin”, Allu selitti ja mä nyökkäilin. Keskityin muistelemaan Lucaksen tuoksua, mikä oli pistänyt mun nenään, hyvällä tavalla. Sen tuoksukin oli ihana, jotain miehekästä hajuvettä mitä ei ollut liikaa ja vähän sen omaa hajua. Jossain vaiheessa mä kyllä mietin, olinko mä tulossa hulluksi kun muistelin toisten ihmisten hajuja, mut mä en jaksanut vaivata sillä päätäni enempää.

Lucaksen kotitalo eli kerrostalo oli lievästi sanottuna ankean näköinen.
”Aika ankea”, mä sanoin yllättyneenä.
”No, Lucas asuu sen broidin ja faijan kanssa, ei ne paljon tilaa tarvii”, Allu sano lyhyesti. Sen pitkät hiukset lepatti tuulessa ja mulle tuli mieleen Tarja Turunen, joka oli vähintäänkin huvittava juttu.
”Kauan sulla on kestäny kasvattaa tota sun fledaa?” mä kysyin, ja Allu nauro.
”Ihan tarpeeksi kauan”, se vastasi ja virnisti. Sekin oli omalla tavallaan söpö, vähän nuoremman näköinen kuin Lucas mutta söpö kuitenkin. Pähkinäsilmät.
Me mentiin kaikuvaan aulaan ja kiivettiin kierreportaat ylös. Siinä suuressa tilassa haisi tupakalle ja mudalle, mikä sai vähän mut huonovointiseksi.
Lucaksen kämppä oli kolmas vasemmalta, ovessa luki ”Yyterinen”. Melko tavallinen sukunimi, yllättävää.
”Ei se varmaan oo kotona”, Allu sano epävarmasti.
Eikä se ollutkaan, oven avasi sen broidi. Se muistutti erehdyttävästi Lucasta, hiukset oli vaan tummemmat ja se oli hiukkasen pidempi.
”Lucaksen reppu? Missä se poika itse on?” Lucaksen veli kuulosti joltain isältä.
”No se lähti kesken kaiken jonnekin”, Allu vastasi, ”ja mä päätin antaa sen repun tänne.” Ja siinä hetkessä mä päätin toimia.
”Ja voinko mä jäädä odottamaan sitä teille? Pitäs varmaan kertoa sille musan läksyt”, mä sanoin ja Lucaksen veli nyökkäsi hyväksyvästi. Kai se oli tyytyväinen että joku halusi auttaa sen pikkuveljeä läksyissä.
”Mä lähden tästä, moikka”, Allu sano ja heilautti mulle kättä. Veli viitto mut sisään ja mä hymyilin ystävällisesti.

-

kuvailu meni nyt vähän penkin alle mut olkoot.

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   30.9.08 20:19:02

vhiii lisäääää !

Päivämäärä:   30.9.08 20:22:17

sori kun on pakko pistää kommentii joka väliin, mut on paras tarina mitä oon tähän asti lukenu. Sun teksti on hyvää ja toi novellikin on loistava!:) Jatkoa odotellen! :)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   30.9.08 20:38:33

Te ootte kyllä niin ihania (: kiitos paljon! ♥ merkitsee älyttömästi että joku pitää hyvänä kirjoittajana 8)<3

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   1.10.08 13:43:52

koska jatkuu? :D

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   1.10.08 15:26:49

luultavasti huomenna (8

Päivämäärä:   1.10.08 18:05:17

hyvä pätkä :) taas ;D

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   1.10.08 19:52:34

huomenna tulee jatkoo ! YLÖSS.

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   2.10.08 13:11:08

jatkooo !:D

Lähettäjäesme 
Päivämäärä:   2.10.08 14:45:54

liisää! :)

Päivämäärä:   2.10.08 16:15:52

äkkiäää < 3

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   2.10.08 16:21:47

Pihla

Lucaksen broidi eli Rene esitteli itsensä mulle ja ohjasi mut Lucaksen huoneeseen.
”Siel saattaa sit olla vähän sotkusta. Se nilkki ei siivoo koskaan”, Rene sano ja mä saatoin kuulla sen äänestä inhon. Niillä ei kai ollu kauheen hyvät välit Lucaksen kanssa.
Rene lähti olohuoneeseen ja jätti mut keskelle lattiaa. Mä en tiennyt, mihin katsoa, kun joka paikassa lojui vaatteita ja ties mitä. Juomalaseja, mukeja ja vanhoja jogurttipurkkeja. Sitten mä huomasin pöydällä olevan läppärin ja ihan ajantappomielessä päätin tarkastaa sähköpostini. Kone oli jo sopivasti auki. Kaihan sitä nyt voi nopeasti toisen konetta lainata? Ei mitenkään vakoilumielessä.
Faijalta oli tietenkin tullut uusi viesti.
Moi Pihla! Miten sujuu? Ajateltiin äitisi kanssa, että meidän perhe tulisi teille viettämään joulua, samalla semmoiset pikkuiset tuparit.
Miten ysiluokka on alkanut? Kuulemma olet saanut uusia kavereita ja bändinkin. Muistinkin, että olet oikein hyvä soittamaan bassoa! Jatka samaa rataa.
PS: Mitä haluaisit joululahjaksi?

Faija kirjotti kirjakielellä, vaikka ei se aina niin tehnyt. Tällä kertaa se ei maininnut sanallakaan Jessicaa, hyvä vain. Joulu meidän luona kuulosti aika huonolta, miten mutsi oli semmoiseenkaan suostunut? Päätin vastata heti.
Moi. Joo kuulostaa ihan kivalta, ja joululahjaks voi antaa mitä vaan. Ja kyllä mä soitan bändissä, meillä on keikka viikonloppuna.
Lyhyesti ja ytimekkäästi. Ei ylimääräisiä kysymyksiä.
”Hei mitä sä teet?” Lucaksen ääni kuulu ovelta ja mä melkein pudotin läppärin polviltani.
”Mä tsekkasin sähköpostini ja odotin sua”, mä vastasin ääni väristen ja mietin, mitäköhän Lucas musta oikein ajatteli. Hullu seuraaja huoneessani, soittakaa poliisille olkaa hyvät.
”Aijaa. Miks?”
”Ai miks tulin?” mä kysyin.
”Niin.”
”Antamaan sun repun ja kertomaan sulle läksyt.”
”Eli vähän niin ku ala-aste stylee”, Lucas vastasi. Se kaivoi taskustaan tupakka-askin ja ravisteli sitä.
”Piti käydä ostamassa röökiä”, se sanoi ja kysyi, halusinko mä. En tietenkään.
”Alatko sä polttamaan nyt? Sisällä?” mä kysyin ihmeissäni läppäri yhä polvillani. Lucas nyökkäsi.
”Ei sitä kukaan huomaa jos pitää ikkunat auki. Paitsi tietty sä”, se vastasi ja sytytti yhden röökin sytyttimellä. Sitten se avasi ikkunan.
”Entä jos sun veli tulee? Tai sun faija? Eiks se oo poliisi?”
”Faija nyt ei välitä paskáakaan. Sä oot söpö kun huolehdit noin paljon, mut ei tarvii hössöttää”, Lucas sano ja veti hermosauhuja, se oli kai ollu pidemmänkin aikaa ilman röökiä.
”Mun on pakko hössöttää, se kuuluu mun luonteeseen. Oikeesti, etkö sä mieti miten sun kaikille aivosoluille käy. Sun syöpäriskikin lisääntyy”, mä sanoin ja laskin läppärin huolellisesti Lucaksen ”kirjoituspöydälle”. Oikeesti siinä oli pelkkä pöytä, joitakin paperinpalasia ja pillereitä. Ei yhtäkään kirjaa.
”Mun aivosolut on kuollu ajat sitten. Miks pitäs rajottaa elämistä? Jos mä haluan kuolla nuorena ja ennen sitä kokee kaiken?” Lucas istahti mun viereen sen sängylle. Mua häiritsi röökin savu ja haju, mutta ei niin paljoa että olis pois tarvinnut lähteä. Sitten me vaan istuttiin hiljaa, Lucas piti tottuneesti röökiä sormiensa välissä. Joskus se puhalsi savut nenästänsä ja se sai mut lievästi nauramaan. Lähinnä hytkymään.
”Kuitenki tulit kattomaan mua”, Lucas sano yhtäkkiä ja heittäytyi selälleen. Mä näin kaistaleen litteää vatsaa sen printtipaidan alta.
”Joo niin tulinkin”, mä vastasin, vitsiä äänessäni. Koitin peittää pakokauhuisuuttani, Lucas oli osunu yllättävän lähelle.
”Mä tiesin”, Lucas hymyili sitä rakastettavaa leveää hymyään, ja mut teki suudella sitä, ympäri kehoa ja täyttää se mun rakkaudella, mut mä pystyin estämään itseni, hädin tuskin.
”Saako se ajatus hyvälle tuulelle? Et joku odottaa sua?” mä hymyilin.
”No tottakai. Ja sä oot hyvä tyyppi”, Lucas vastas. Hyvä tyyppi. Mä maistelin sitä sanaa suussani, hiljaisena. Sáatana mitä se luuli tarkottavansa? Eli en ihana, kaunis tai mitään. Pitikö mun olla joku Iinan kaltainen, että se kiinnostuis musta? Massateini, jonka perussanastoon kuuluu ”bisse”, ”rööki” ja ”vähän toi on namuhh”.
”Joo samoin”, mä sanoin kuivakasti, toivottavasti se ei kuulunu liikaa mun äänestä.
”Muuten, me pidetään bileet sen keikan jälkeen. Suuret semmoiset, ekan keikan kunniaks”, Lucas sanoi ylpeenä.
”Kiva”, mä sanoin ja mun kännykkä soi. Lina.
”Mun pitää tästä varmaan lähtee, moikka”, mä sanoin ja lähdin muuta sanomatta pois.
”Lähetkö mun kanssa kaupungille?” Linan kirkas ääni kysyi.
”Joo tottakai”, mä sanoin tunkiessani kenkiä jalkaani eteisessä.

-

Yää ei kauheen pitkä )--8 mut kai nyt kelpaa ku oon postaillu aika tiheään tahtiin näitä lähiaikoina.

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   2.10.08 16:32:16

uiii, taaas ihana !<3

ps. kiusaan sua, JATKOO. :D

LähettäjäMammaMiia 
Päivämäärä:   3.10.08 00:45:47

Ihana tää tarina , oot hyvä kirjoittaan :) ei voi muuta sanoa :) jatkooo !

Päivämäärä:   3.10.08 07:21:58

:)up

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   3.10.08 10:23:34

vklpn mittaan jatkelen (---8

Päivämäärä:   3.10.08 20:31:03

upitus pupitus

Päivämäärä:   3.10.08 21:00:52

up taas :)

Päivämäärä:   3.10.08 21:22:30

millon jatkuu :)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   4.10.08 18:11:47

Nyt alan kirjottelee, saattaa tulla tnä tai huomenna (8

Lähettäjä: mooi 
Päivämäärä:   4.10.08 21:47:38

aaw ihana jatkooo<3

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   4.10.08 22:12:52

Aivan ihanaa jatkoa taas tullu, innolla odotan seuraavaa pätkää<3 :D

Päivämäärä:   4.10.08 22:37:12

Oi joi, ihania pätkiä oli tullu..<3 Jatkahan pian! ;D

Lähettäjä: gif 
Päivämäärä:   4.10.08 23:57:53

uih. :> luin tähä mennes tulleet jaksot putkee^^ mahtawa tarina jouuhh.. :3 oottellen jatkoo :><3

Lähettäjä: moi 
Päivämäärä:   5.10.08 08:53:16

jatkoo<3

Päivämäärä:   5.10.08 12:08:06

Up!

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   5.10.08 16:20:09

upppp jatka. kirjtoat aivan mahtavasti, sekä kuvailet. Juoni on myös mahtava eikä räjähdä käsiin, onnea kun olet noin hyväkirjoittaja:)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   5.10.08 19:24:57

huomen tulee vasta jatkoo, sori. ku inspiraatio ei oo iskeny D:

Päivämäärä:   5.10.08 21:06:13

edelleen hienoo tekstii , JATKA ! (:

Lähettäjä: iida:D 
Päivämäärä:   6.10.08 08:31:44

jatkajo:<< <3 tää onnniin paras < 3

Lähettäjä: tweener. 
Päivämäärä:   6.10.08 14:02:05

ilmottaudun vakkarilukiaks, hêlvetin hyvää tekstii ja jännä juoni ;) ei vaa sillai et tyttö tykkää pojast, poika tytöst ja sit ne päätyy yhtee vaaa vähä muutaki!

jatkoa heti ku pystyyyyyy!

Päivämäärä:   6.10.08 15:35:20

up

LähettäjäLacoste. 
Päivämäärä:   6.10.08 15:53:34

uu, luin ihan koko jutun :) oli aika hyvä, jatkoo?=)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   6.10.08 18:14:06

Argh hirvein päivä tänään ever mutta jatkoo tulee silti :---D kyl mä vitutukseltani pystyn siihen kuitenkinn.

Kiitos kehuista ! 8D

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   6.10.08 20:12:25

tää pätkä keskittyy aika paljon Lucaksen elämään ja kertoo vähän siitä miks se on semmonen (---8 tai mikä sen on aiheuttanut.
-
Lucas

Mä olin hieman ihmeissäni Pihlan käynnistä, mut salaa myös tyytyväinen. Mä tunsin oloni voimakkaaksi, joku tyttö oli taas ihastunu muhun. Se kohotti kummasti itsetuntoa, mut harmi etten mä tuntenu samalla tavalla.
“Lucas? Mitä sä teet?” Rene seiso ovensuussa. Pienen nanosekunnin mä tunsin pientä epätoivoa rinnassa, joka oli perin epä-Lucasmaista.
“Röökaan”, mä vastasin ja Rene astu sisään huoneeseen uhkaavin askelin.
“Anna se kessu tänne.”
“En!”
“Sä annat tai itket ja annat! Víttu tarvitseeko sua aina hävetä silmät päästään? Keskenkasvunen kakara!” Rene huus ja mä luulin että se löis - ja olinhan mä oikeassa.
Se iski mua suoraan nenään, ja mä tunsin verivanat. Ne valu huulia pitkin leualle ja siitä sängylle. Silmät kostu hetkeksi, mutta mä en itke, kovat miehet ei tee niin.
“Sáatanan rúnkkari!” mä huusin kun Rene tumppaili mun röökiä pöydän kulmaan.
“Mitäs sä Lucas pikkuinen tähän sanot? Älä kuitenkaan pikkuneiti poraamaan ala. Kunnon täräys nenään on sulle vaan hyväksi”, Rene sano niin helvetín ärsyttävästi että mä melkein luulin mun pään halkeavan vihasta.
“Mä víttu vihaan sua!” mä huusin ja löin Reneä niskaan.

Jos sä luulit, ettei omia perheenjäseniä voi vihata, niin sä olet niin väärässä kuin olla ja voi. Rene ja mä, me ei koskaan tultu toimeen. Pienenä se jo kiusasi mua. Hiekkalaatikolla se heitti hiekkaa mun silmiin, heitteli alas portaita ja niin edespäin. Ehkä Rene olis halunnu olla ainut lapsi. Tai mutsin lähtö muualle oli sille liian kova pala. Mut koskaan mä en yrittäny ymmärtää sitä, meillä ei ollu minkäänlaista yhteistä yhteyttä.
“Alat sä mulle?” Rene sano pilkallisesti ja iski mut olkapäistä lattialle. Huone pyöri mun silmissä hetken kunnes mä sain ajatukseni järjestykseen.
“Mä en jaksa”, mä huohotin ja olin jo valmiina luovuttamaan, mut Rene löi mua vatsaan hullun kiilto silmissä. Sitä se oli joka viikko, páskamaista kidutusta omassa huoneessa, jos muut näkisi niin ne ei ihmettelisi miksi mä olen niin huono ja epätasapainoinen ihminen.
“Lopeta!” mä huusin ja tunsin veren tulvivan ulos joka puolelta.
“Okei, pikkuveli”, Rene sano, iski mun pään kerran lattiaan ja häipyi, osaks varmaan sen takia että kuuli faijan tulon.
“Onko täällä ketään kotona?” faija kysy ja mä pysyin hiljaa. Pyyhin naamaani sängyssä olevaan peittoon, se oli jo muutenkin sopivasti väriltään punainen.
Niin. Tommosta typerää hakkausta mä kestin joka päivä. Turhaa páskaa, vaan sen takia että isoveli sais purkaa stressiään tai aggressioitaan, mitä vaan.
“Joo, on täällä”, mä kuulin Renen äänen, se oli mennyt kai keittiöön.
“Mites on mennyt Rene matematiikka? Onkos niin kinkkistä kuin ennen?” faija kysyi, ei tietenkään kysynyt missä mä olen. Enkä mä välittänytkään, tietenkään.
Mä nousin lattialta, avasin ikkunan ja liu’uin ränniä pitkin alas maan kamaralle, ei se loppujen lopuks niin vaikeeta ollu, mä olin tehny sitä monet kerrat. Mun huone jäi valoisaksi pilkuksi mun taakse, kun mä juoksin bussipysäkille. Päivä oli muuttunu illaksi, eikä mulla ollu mitään hajua minne mennä. Mä en halunnut olla kotona. Mä en voinut.

Mä hyppäsin bussiin ja istuin kyydissä päättärille asti. Tutut maisemat vaihtu tuntemattomiin, se tuntu tavallaan kivaltakin vaihtaa maisemaa.
Mä tuijottelin ikkunasta ulos. Valovanat juoksi ohi, katulamput ja bussipysäkit. Ylirasittuneet ihmiset, ne näytti vanhemmilta kuin oikeasti oli.
“Päättäri”, bussikuljettaja sano hitaasti ja mä nousin. Ulkona oli hämärää ja aika paljon ihmisiä.

Jonkun kauppakeskuksen edessä oli lauma joitain nuoria. Ne näytti aika bilekuntosilta, ja mä päätin lähteä seuraamaan niitä, jos vaikka pääsis kuokkimaan johonkin.
“Siis mihin meiän pitää niinku mennä?” joku bimbo kysy kimakalla äänellä. Ne oli kaikki jo suhtkoht hyvässä humalassa.
“Minne te ootte menossa?” mä kysyin ystävällisesti.

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   6.10.08 20:13:06

oh shít, tulipa lyhyt. no ens kerralla pidempi.

Lähettäjä: tweener. 
Päivämäärä:   7.10.08 10:40:45

fanitan edelleen! kirjotat kival taval, ei mitenkää raskasta lukee tai mitään. Muutenki tällain kiva juoni vielki (:

ja tiiän itekki paljo se päähä ottaa ku kaikki vihottelee et jatkoo ei kuulu 5minsan välein, eli en aijo hoputella sua.

Mut tota.. krmh.. oisin ilonen, jos tulis jatkoo (: (heh :D)

Lähettäjäcendrill0n 
Päivämäärä:   8.10.08 09:12:56

tweener. / joo onhan se pikkasen rasittavaa :D nyt en kuiteskaan pääse koneelle enää tänään, joten luultavasti jatkoo tulee ylihuomenna ((8

Päivämäärä:   8.10.08 14:43:03

ah !

Päivämäärä:   8.10.08 15:22:17

jeah

Päivämäärä:   9.10.08 15:42:01

pakko nostaa ku tää on nii alhaalllaaa, kohta tuleeki uus topa (=

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   9.10.08 21:43:46

yylööösss.::d

Lähettäjätweener. 
Päivämäärä:   9.10.08 23:27:13

uus topa alle (;

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.