Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Criminal Martat XXX

Lähettäjä: Toi 
Päivämäärä:   13.6.07 21:13:22

Kai se numero on noin. Heh :D

Nykyään myös Criminaleja mukana!

Aktivoitus Marttamus.

Re: Criminal Martat XXX

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   13.6.07 21:22:28

onks tää niinku topsu 30 vai?

Päivämäärä:   13.6.07 21:25:40

Hyvä kysymys. No monesko edellinen sitten oli?

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   14.6.07 00:39:49

kakskytyheksäs vissii? haha, missä tarina viipyy?:D

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 02:25:34

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=3727261&t=3727261
katsokaas tekin tuo ja antakaa mielipiteenne (muustakin kuin markkinointitaidoistani) :D

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 08:03:32

Voi että mä petyin. Simahdin jo ennen yhtätoista, ja kun vihdoin pääsin koneen ääreen, ei täällä ole yhtäkään, ei pienintäkään pätkää!

Päivämäärä:   14.6.07 10:37:48

Karo kun tuo ei näy, ainakaan mulla. Tripi, nou hätä, kyllä nää muut jossain välissä kirjottaa... Looks, no niin kai mäkin päättelin kun tein tätä :D

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 10:38:36

Joo Karo, mulla näkyi toi topicci vielä pari tuntia sitten, mutta ei enää!

Päivämäärä:   14.6.07 11:03:22

Onko joku ollut niin ilkeä että...?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 11:12:39

Mulla on jotenki sellanen olo että mä en olis tästä. Vähän niinku pyörryttäis mutta ei kuitenkaan, jotenki on pääpuristuksissa tai jotain. Irrallinen olo... millainen se on?

NP. Stevie Wonder - You Are The Sunshine Of My Life

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   14.6.07 11:20:37

Ainiin, Sennu:lle suuri kiitos kortista, piti sanoa jo paaljon aikaisemmin mutta unohdin :)

Päivämäärä:   14.6.07 11:34:08

Tripi, toi on mulle ihan sika tuttu tunne... Hirveen usein tulee sellanen että olenko mä oikeasti tässä? -fiilis...

Päivämäärä:   14.6.07 12:08:54

Looksin hermot olivat kovalla koetuksella koko paluumatkan. Tytön valitsessa paikkansa Tuomon seurana autosta, hän luuli viettävänsä sen rauhallisesti pojan kanssa jutellen ja ehkä hieman pussaillenkin, mutta toisin kävi; Karoliina oli pakannut tohinoissaan suuret määrät kasvien perannoita etupenkille, hoilotti itse iskelmälauluja, ja käski nuoren parin vahtia takapenkillä riehuvaa Ferraria.
-Istu nyt Herran tähden alas, äläkä räi ikkunasta, Looks aneli melkein epätoivoon vaipuneena, kun Toi piti päätään ulkona ikkunasta ja syljeskeli ohimeneviä autoja.
-Äh, älä viitsi mäkättää, ei kukaan kuitenkaan pysähdy valittamaan, Ferrari kuittasi, ja keräsi suuhunsa oikein ison räkäpallon, jonka tähtäsi huolellisesti seuraavan auton tuulilasiin. Huonoksi onneksi se kuitenkin sattui olemaan, yllätys yllätys, siviilipoliisien auto, joka kääntyikin sukkelaan takaa-ajoon.
-Voi saakeli, enkö minä käskenyt vahtimaan sitä lasta?! Karoliina ulvaisi ja pysäytti farmariautonsa kiltisti tien sivuun ja kaivoi rekisteriotteen esille.
-Rouva on hyvä ja puhaltaa tähän oikein reippaasti, vanhempi komisaario Matinpää ohjasti, ja katsoi sitten hieman happamasti nollatulosta.
-Lapset pitäisi pitää kurissa, eikä antaa roikkua ikkunasta syljeskellen, komisaario ärisi ja osoitti likaantunutta tuulilasia. Matinpään alkaessa selittää jotain sakoista, ilmestyi paikalle kuitenkin tutut kasvot;
-Komisaario Heikkilä, Karoliina hätkähti tunnistaessaan toisen poliisin.
-Kappas, eikös se Karoliina sieltä hevosleiriltä ollut, Heikkilä kysyi ja tönäisi työpariaan sivummalle.
-Onhan tämä nyt hirveän noloa, kun tällä tavalla joudutaan tekemisiin, Karoliina pahoitteli, ja Ferrarikin näytti varsin katuvalta tekosistaan.
-No, annetaan olla tämän kerran. Vie terveisiä sille nätille tytölle, jota käytimme kuulusteluissa, nuorempi komisaario Heikkilä sanoi, ja kääntyi sitten takaisin autolleen.
-Turvallista matkaa, hän huusi perään Karoliinan kaasuttaessa pois.
-Jos - sinä - vielä - kerrankin - tällä - matkalla -hölmöilet - saat - kävellä - kotiin, Karoliina sihisi kiukusta, ja tarkkaili peilistään, ettei heitä enää seurattu.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 12:16:44

ihanaa, anita, ihanaa :)

Päivämäärä:   14.6.07 12:22:50

Ferrari vauhdissaan.

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   14.6.07 12:26:05

hehehe, toi oli hyvä ku mä jo luulin et Toista oikeesti tuli rääpäle:D Komisario mätinpää....hahahahah:D

Päivämäärä:   14.6.07 12:30:16

Eikös se ollut Matinpää vai luinko väärin?

Päivämäärä:   14.6.07 12:31:32

Äh. Mulla on nälkä. Ihan hirvee nälkä... Enkä pysty syömään mitään. Jo kolmas päivä peräkkäin enkä pysty syömään edes leipää ellen murenna sitä ihan muru kerrallaan kun en voi purra mitään... Au...

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   14.6.07 12:35:43

haa, muistaahan täällä joku perimmäisenkin tarkoituksen: tarinoida.

Mua jäi kiinnostamaan miksi joku markkinointitaitotopicci piti poistaa?

Päivämäärä:   14.6.07 12:38:46

No kyllähän me se muistetaan, sen kun tarinoit vaan!
En kyllä ymmärrä... Ei kai yksi markkinointitopiki mitään pahaa tee?

Päivämäärä:   14.6.07 12:40:36

-Näin alkuun minun pitää kertoa teille eräs asia, josta itse olen hyvin ylpeä, Sennu sanoi ja näytti hyvin tärkeältä istuessaan kannettava tietokone sylissään. Tripi, Anita ja Duende istuivat hiiren hiljaa, ja tuijottivat vuoroin Sennua, vuoroin toisiaan, ja olivat pakahtua uteliasuudesta.
-Kerro nyt jo, Duende lopulta inahti kärsimättömästi, ja sai Sennun hymyilemään voitonriemuisena. -Minä ja Juunas ostetaan oma asunto, hän kuiskasi, ja sai samassa kolme tyttöä kaulaansa.
-Onneksi olkoon, he kiljuivat yhteen ääneen, ja saivat muut matkustajat vilkuilemaan epäluuloisesti.
-Olkaa nyt hiljempaa, Sennu rauhoitteli, mutta nautti itsekin tilanteesta. -Mikä parasta, olemme löytäneet sellaisen asunnon, johon saan oman työpisteen.. ja se tarkoittaa loistavia marttatiloja, Sennu ilmoitti.
-Emmekö siis enää kokoonnukkaan Amandalta salaa tallin ylisillä, Duende kysyi hieman pettyneenä, sillä hän oli aina rakastanut huipputärkeitä ja ehdottoman salaisia hetkiä, joina he olivat kokoontuneet yhteen muilta piilossa.
-Voi pieni älä sure, ei meilläkään voi kovin julkisesti marttailla, tai saan Juunaksen kurkkuuni, Sennu nauroi ja sai tytön hieman piristymään.
-Voi olla, että se olet sinä joka ensin käy jonkun kimppuun, Tripi hekotti viitaten samalla omaan esimerkkiinsä, sillä elämä Tomin kanssa ei suinkaan ollut ruusuilla tanssimista.
Muistellessaan niitä lukuisia riitoja kissan hiekka-astian tyhjennyksestä Tripi irvisti naamaansa, mutta suli pian hymyyn mietittyään, mihin riitojen jälkeinen sovinto usein johti.
-Taitaa Tripin ajatukset jo harhailla kotiinpaluu-seksïstä, Anita kiusoitteli ja sai Tripin punastumaan, sillä juuri tätä rataa tytön ajatukset olivat kulkeneet.
-Minusta miehistä on vain haittaa, Duende julisti ja sai muut virnuilemaan sangen tietäväisinä.
-Jopa Kristianista silloin yöjuoksuilla? Sennu kysyi ja purskahti sitten nauramaan, sillä nyt oli Duenden vuoro punastua.

Päivämäärä:   14.6.07 12:45:49

boi Duudsi parkaa, paljastuit nolosti...

Päivämäärä:   14.6.07 12:49:22

On muuten jännä juttu, että Karon DFH:n ja Marttojen jälkeen on tullut hirveästi uusia usean henkilön jatkotarinoita ja varsinkin OT-hölötystopiceja jonkun tarinan varjosta..

Me ollaan edelläkävijöitä, yei! :D
p.s. Martta-awardsit tais jäädä jakamatta..?

Päivämäärä:   14.6.07 12:52:18

Niin tais... Mä olen tyytyväinen Martta-Awards Käsikirjoitus-palkinnosta, mutta äänestyshän jäi kesken:D Ja nyt paljastan salaisuuteni, me oltiin looksin kaa vähän suunnitelemassa, ja se tuli ja kysy että minkä nimisen topan tekisin, sanoin että tee Martta Awardsit ja laita kaikkee hölötystä ja luovutat siinä jotain palkintoja, ja luulen saaneeni palkinnon erään pätkän takia joka tuli hetken mielijohteesta joka kertoi kaiken siitä mitä kaikkea olen suunnitellut, joista osa on toteutettu, osaa te toteutatte vahingossa, ja osan toteutan kun aika on kypsä... :D

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 13:05:25

Martat, martat. olen niin ylpeä meistä. minusta.. *köh* teistä.
mä oonvaan tämmönen valeaktiivinen, pyörin, hölötän mutta en saa mitään aikaiseksi, muuta kuin kamalia ideoita Karon pieneen kieroon mieleen :P

Päivämäärä:   14.6.07 13:07:33

No onhan sekin Tripi jotakin. Mä en saa aikaan yhtikäs mitään :D Paitsi pätkän silloin, toisen tällöin, ja hei, ne pätkät on mitä on, lyhyitä mutta ytimekäitä :D

Päivämäärä:   14.6.07 13:17:57

Kuluva kuukausi oli yhtä hullunmyllyä kaikki. Jokainen, joka huomasi Tuukan palanneen, ryntäsi innoissaan miehen kimppuun kyselemään ummet ja lammet, eikä asiaa parantanut se, ettei mies muistanut juuri ketään heistä.
Ferrari teki yhä jekkujaan, tosin Niklaksen uhkailut maitojunalla kotiinpaluusta olivat ainakin hetkeksi rauhoittaneet tilannetta, mutta kotiuduttuaan tyttö oli alkanut taas innostua ilkiteoista.
Toi sen sijaan lukittautui kahdeksi viikoksi huoneeseensa kuultuaan, että Booris lähtisi valmennukseen. Sen jälkeen pikku "Myy" oltiin saatu raahata tallille ja selkään, ettei Amanda pimahtaisi lopullisesti.
Tino kulki kuin aave, surren vankilaan joutuvaa isoveljeään, ja Looksin ja Tuomon suhde rakoili tytön surressa vuoroin Eliaksen, vuoroin Tinon kohtaloa.
Tripi ja Tomikin harrastivat mykkäkoulua yhä useammin, kun Tomi keksi aloittaa vanhojen luokkatovereidensa kanssa jalkapallon puolivakavan pelaamisen ainakin kolmesti viikossa. Yömyöhään venyvät treenit ja kaljoittelu niiden päälle söi kiitettävästi Tripin hermoja, joka vähän väliä paiskoi ovia kiinni hurjistuneena. Toisinaan Tomin oli pakko muuttaa yöksi tai pariksi sohvalle, kun makuuhuoneen ovi oli kotiintullessa laitettu lukkoon sisältäpäin.

Sennu ja Juunas olivat löytäneet sopivan asunnon, mutta ongelmia tuotti valtavat taulut, joita nainen olisi halunnut ripustaa jokaiseen huoneseen ainakin kolme. Juunas taas arvosti enemmän avaraa tilaa sekä valoisuutta, ja marisi yhtenään työhuoneensa menetyksestä joillekin Marttayrteille.
-Eikö noita rehuja voisi sulloa vaikka kellariin, mies yritti, mutta Sennu piti päänsä.
-Sinä voit itse muuttaa kellariin, jos ei miellytä. Minun tärkeillä yrteilläni tarvii olla suojaisa tila, kun taloon aletaan hankkia lapsia ja lemmikeitä, Sennu tokaisi, ja purki lasieläinkokoelmaansa vitriiniin.
-Lapsia? Lemmikeitä? Miten niin, eihän niistä ole edes keskusteltu, Juunas vinkaisi.
-Ei tarvi, sillä minä olen päättänyt jo kaiken. Ensi viikolla käymme hakemassa tallilta Muru-pienen, se kun alkoi tulla allergiseksi hevosille, eikä Karoliina halunnut myydä sitä tuntemattomille. Lisäksi koira on hyvin tottunut pieniin lapsiin, mikä helpottaa asia huomattavasti, kun minä alan odottaa pienokaisia, Sennu valisti. -Äläkä siinä yhtään näytä hölmistyneeltä, kyllä sinun luulisi aikoja sitten tajunneen, että minä haluan vähintään kaksi tyttölasta ja niille veljen.
-Tarkoitatko, että tänne pitäisi vielä mahtua kolme ihmistä ja koira, Juunas tuskasteli ajatellessaan, että heidän kauniit keskenäiset hetkensä alkaisi olla ohi.
-Vähintään kolme, sillä jos en saa jostain syystä ensimmäisillä yrittämillä tyttöjä, niin... Sennu kuvitteli mielessään vähintään viiden lapsen katraan ympärillään, eikö tyytyväisyydessään huomannut miehensä kalpenevia kasvoja.

Duende ja Kristian olivat ainoita, joilla tuntui sujuvan edes nimellisesti hyvin. He olivat alkaneet kaikilta salaa tapailla toisiaan, ja yhteinen sävel oli löytynyt kaiken vihanpidon jälkeen uudelleen.
Maatilan Petri oli muutaman kerran soittanut kaihoavan puhelun tytön perään, mutta Duende oli ilmoittanut kaiken olevan lopullisesti ohi, ja puheluiden jälkeen käpertynyt Kristianin suojelevaan ja lohduttavaan syliin.
-Tiedätkö, meidän erommme jälkeen en ole pystynyt kunnolla tapailemaan ketään, Kristian paljasti silitellessään tytön pehmeitä hiuksia.
-Olen pahoillani, Duende sanoi ja katsoi poikaa silmiin. -Mutta toisaalta, en ole, koska nyt meillä on taas toisemme, Duende sanoi ja suukotti pojan otsaa, poskia ja huulia.
-Koska aiomme kertoa muille, että palasimme takaisin yhteen, Kristian kysyi suukkojen lomassa.
-Sitten kun on sopiva aika. Ei kannata suotta aiheuttaa lisää stressiä, Karokin vain innostuisi turhaan, ja se ei tee raskaudelle hyvää.
-Mutta jos hän saisi tietää sinun olevan miniä-ehdokas, voisit olla suureksi hyödyksi, Kristian totesi. -Hannasta kun ei oikein ole raskausajan juttuseuraa, ja usein näen äidin istumassa yksin olohuoneen sohvalla, katsomassa toisella silmällä Kauniita ja Rohkeita.
-Luuletko, että hän haluaisi minut sukuun, Duende pysähtyi ja katsoi poikaa silmät suurina. -Tarkoitan, sinun puolisoksi..?
-Jos minä kelpuutan sinut, niin kyllä vanhempanikin.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 13:24:59

ohoh :D nehän alottaa nuorena ton suunnittelemisen :D voi kun mun kakara nyt ymmärtäis miettiä asioita vähän eteenpäin.. tosin ei mullakaan vielä mikään hätä ole.

Päivämäärä:   14.6.07 13:36:50

Siitä hetkestä lähtien Kristian ja Duende alkoivat taas kulkea käsi kädessä kaikkialle, ja Duende sai jopa oman vaatehyllyn tavaroilleen pojan huoneesta.
-Onpa kiva saada nuorta lempeä taloon, Niklas kiusoitteli heitä ruokapöydässä, ja sai Karoliinan potkaisemaan häntä nilkkaan varoittavasti.
-Odota vain, kun Hanna tuo meille ensimmäisen poikaystävänsä, Kristian totesi ja sai siskonsa kiljumaan.
Ferrari käytti kriisihetken hyväkseen, ja siroitteli salaa Niklaksen maitolasiin aimo annoksen suolaa ja pippuria, sekä tyhjensi oman lautasensa pöydän alle, josta kiitollisena Liekki, Bruno, Amanda ja Sädelmä ryntäsivät kilpaa ahmimaan päivällisen loppuja.
-Söin jo, kiitos ruoasta, Ferrari huusi ja livisti sitten paikalta, jääden ovensuuhun vakoilemaan sijaisperhettään. Niklaksen rauhoituttua mies jatkoi syömistään, ja tuskaisen pitkän ajan kuluttua tarttui maitolasiinsa ja joi kulauksen, ennen kuin tajusi lisäaromit.
-Hyi olkoon, onko tämä maito pahentunutta, Niklas kysyi ja tarkasti purkin parasta ennen -päivämäärää, joka näytti olevan vielä neljä päivää voimassa.
-Ehkä siinä on valmistusvirhe, Karoliina esitti, vaikka arvasi varsin hyvin, mistä kamala maku johtui.

Illan ratsastustunnille Anita ilmestyi säkenöiden kilpaa auringon kanssa. Hiuksensa tyttö oli leikannut kerroksittain, ja värjäyttänyt niihin vaaleampia raitoja. Lisäksi tyttö oli pessyt ja puunannut kaikki ratsastusvarusteensa, ja syy siihen selvisi nopeasti; nuorempi komisaario Heikkilä tulisi hakemaan häntä treffeille tänään.
-Soittiko se vain sinulle ja pyysi ulos, Looks kysyi innosta hihkuen, ja Anita nyökytteli tyytyväisenä.
-Täytyy toivoa, ettei Renttu nolaa minua nyt, kun sillä alkaa uusi valmennuskausi, tyttö totesi ja talutti hämmästyneen Sebastianin tarhaan. Kauaa ruuna ei jäänyt ihmettelemään ylimääräistä vapaataan, vaan sinkautti takajalkansa ilmaan ja jatkoi pukkilaukkaa aina tarhan toiseen päähän, josta Gin mulkoili sitä epäluuloisena.
Toikin oli jo hieman alkanut innostua, kun oli saanut tunnille entisen seniori-ratsastajien konkarin, Ruudolfin. Harmaankimo ruuna oli 164cm korkea, eikä itsepäisyytensä takia useinkaan nähty tunneilla. Se oli kuitenkin toisinaan ainoa vaihtoehto valmennushevoseksi, joten pikkuinen Toi sai vain opetella pärjäämään sille.

Päivämäärä:   14.6.07 13:43:11

Mutta Tripi-kulta, ethän sä voi saada lapsia, kun Tomi on maho... (muista: onnettomuus, sukupuolielimen operointi..)
Paitsi että, mä sain juuri idean.. ;)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 13:45:01

voi ei, mä en tykkää ideoista :D
Tomihan se oli joka halusi lapsia ja naimisiin ymym :D Mutta tää mun Timo vaan varottelee unelmoimisesta :P

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   14.6.07 13:45:05

Niin ja muistakaa nyt ttä Kristiankin kävi laittamassa johtimet poikki Tallinnassa... :D
Kivaa kun ahkeroitte!

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 13:46:07

Anita se täällä ahkeroi :D mä yritän kirjoittaa tarinaa.. pitäis varmaan alottaa erikseen heppatarina.

Päivämäärä:   14.6.07 13:51:43

Aahhah, olisit laittanut Harmaankimo ruuna oli vain 164cm korkea, ja sitten Toi ei pääsekkään selkää lyhyen vartensa takia c(x

Päivämäärä:   14.6.07 13:59:11

-Sinä teit mitä, Tomi kysyi hölmistyneenä katsellessaan, kuinka Tripi tarkasti vielä Booriksen tilan, ja sulki sitten hevoskuljetusvaunun takaluukun.
-Soitin Tuukan pelastaneelle Sulttaanille, ja kerroin sinun onnettomuudestasi. Hän lupasi auttaa rakkaan Tuukkansa ystävää hädässä, ja hänen asiantuntijansa tulevat korjaamaan sinunkin pikku jöpöttäjäsi ennallen, Tripi selitti ja pussasi vielä Tomia poskelle, ennen kuin nousi maasturin ohjaimistoon ja starttasi.
-Muista, että olet keskiviikkona vartin yli kaksi valmiina juna-asemalla, josta sinut noudetaan. Nähdään ensi viikolla, Tripi huusi ja heilautti kättään, kaartaen sitten pois tallipihasta.
-Mikset ole jo selässä, Amanda kysyi vihaisena katsellessaan, kuinka Toi roikkui epätoivoisen näköisenä Ruudolfin satulahihnoissa.
-No kun minä en ylety, tyttö parahti melkein itku kurkussa, ja sai muut pidättelemään nauruaan.
-No olisit pyytänyt apua, nyt me olemme jo myöhässä, Amanda kiljui ja muuttui kasvoiltaan yhä punaisemmaksi.
-Tuukka, voisitko sinä auttaa tuon ipanan selkään, Amanda sanoi nostaen käden dramaattisesti otsalleen. -Minä en jaksa enää...
Tuukka hyppäsi kentän aidan yli, ja odotti sitten, että Toi sai jalustimet sopivan mittaisiksi, ennen kuin tarttui tyttöä vyötäröstä ja nosti tämän kevyesti selkään, Looksin katsellessa kauempaa mustasukkaisena.
-Ensi kerralla voisi käyttää oikeaa puttaustyyliä, tyttö jupisi itsekseen.
-Kas noin, ethän sinä edes paina mitään, Tuukka naurahti ja palasi sitten kentän laidalle. -Eikö tuo hevonen ole turhan iso noin pienelle ratsastajalle, Tuukka kysyi Amandalta.
-Muutakaan vaihtoehtoa meillä ei nyt ole, Amanda vastasi ja alkoi sitten jaella ohjeitaan.

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   14.6.07 14:00:19

Anita x)

Päivämäärä:   14.6.07 14:00:39

Hehe... Voi Tomi parkaa...

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 14:08:56

oivoih, kohta Tripikin pääsee nauttimaan seksistä ihan oikeasti :D Eikö Karolla tosiaan ole enempää poneja tuolla tallissa? no onhan :D

kamala kun tuli ikävä timoa. neljä päivää jo ilman sitä... mä voisin lopettaa työt :(

Päivämäärä:   14.6.07 14:10:57

... ja aloittaa kirjoittamisen? ;)

Päivämäärä:   14.6.07 14:19:57

Aivan Tripi! Kirjoita kirjoita! Mä en jouda nyt, mulla on tärkeetä tekemistä = menen taas uimaan :D Ihanaa kun ulkona melkein sataa niin mennä vaan uimaan... Tuo hyvä todistaa lauseeni mikäli hän tänne eksyy. Me mennään uiimaan ja kun tulen takaisin täällä on moonta piiitkää pätkää joohan?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 14:23:49

en minä kirjoita, ei voi kun töissä ollaan :o

mites muuten, onko toi tällä hetkellä ainoa jolla ei ole omaa hevosta? Ei kun Tallukka myös! Millä ihmeen hevosella Tallukka on ratsastanut? Jossain vaiheessa se meinasi viedä multa Rentun, mutta nyt ei enää onnistu :D

Päivämäärä:   14.6.07 14:28:53

Tripi, sitä mäkin mietin, ja varoin koko ajan noita Kristiina-tädin vierailun ratsastuspätkiä, kun mietin, kenen hemmetin selässä Tallukka oikein istuu :D

Päivämäärä:   14.6.07 14:30:02

Sebastianillahan Talluka pääsee nyt ratsastamaan, eikö? :D

Päivämäärä:   14.6.07 14:32:26

Talluka. Mikäs toi oli... Mähän osaan tasan kirjottaa :D

Hankitutetaan Toillekkin hevonen, tai sitten ei... Booris on vaan ykkönen. Mutta se taidettiin justiinsa viedä multa... Murh :D (Kovin uskottavaa laitta smaili perään. Kyllä.)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 14:34:16

Duende hymyili hieman, paukautti kirjansa kiinni ja nousi mennäkseen katsomaan Renttua. Hän laittoi pikaisesti kirjansa laukkuunsa, ja käveli ovelle.
-Menen katsomaan Renttua, haluatko tulla mukaan? Duende kysyi vaikuttaakseen kohteliaalta.
-Totta kai, jos siitä ei ole mitään vaivaa. Se on hieno hevonen, olen katsellut kun ratsastat sillä, Toi sanoi.

Missä välissä ja miksi duende on ratsastanut rentulla? :D

Tuukka hymyili tarjoukselle, ja he kävelivät tallitupaan. Anita alkoi touhuamaan kiireesti kahvia tulemaan, ja puian kahvipannu porisi jo iloisesti. Tuukka sanoikin yllättäen:
-Muuten, sinullahan on nyt tällainen hevospulma? Eikös Amanda vaahdonnut siitä kun Sebastian ontui ja sillä ei pysty treenaamaan täydellä teholla?
Anita oli vaiti mutta nyökkäsi. Mistä oli kyse?
-Eräs... Tuota, tuttavani tarjosi apuaan... Hänellä olisi nuori, nelivuotias ratsu, ja hän tarvitsisi sille hieman treenailijaa kun hän lähtee pariksi kuukaudeksi ulkomaille. Tiffany on tasokas ratsu, mukava puoliveritamma, sellainen kimo. Aika pieni, mutta kestävä. Ajattelin, että jos tarvitsisit... Tai siis että jos haluaisit hieman lainata sitä? Ja voisihan vaikka Duendekin sillä joskus ratsastella, mitä luulet?

Mihin tämä ideanpoikanen on kadonnut? En muistanut mitään tallaista.

- Se ei suostu päästämään irti, vaikka mä sanon sille mitä, sanoi Toi surkeana. Renttu oli napannut hänen hupparinsa niskasta kiinni ja liikutteli päätään edestakaisin niin, että Toi heilui mukana oikealta vasemmalle. Sitten Renttu nosti päänsä ylös ja nosti huitovan tytön ilmaan

toi oli vaan niin huvittava :D

Päivämäärä:   14.6.07 14:34:46

Ei se Sebbellä voi mennä, ku se on miun, Toi-hyvä. Mut kyllä Tallukallekin vielä löytyy hevoinen.. Pitäisiköhän se kirjoittaa...?

Päivämäärä:   14.6.07 14:39:14

Ei mulle saa nauraa Tripi!

Mutta joo, mä ite menin jotenki ajatuskatkoksen kera sekasin ku huusin just jotain mun isoveljelle kirjottaessani tota ekaa pätkää tuolla, ja sitten mä jotenki laitoin siihen tollai... Varmaan vaan jotenki unohdin alkuun kenestä kirjoitin ja sitten keksin jotenkin vaan jatkaa mitä kirjotin, joskin ihan vahingossa...
Hyvä kysymys tuosta ideasta. Empä ole itsekkään sitä muistanut vaikka sen kirjoitinkin... :D

Anita, sä ratsastat Rentulla justiin, aattelin vaan että eikös se tässä välissä voisi... Kunnes sillekkin löydetään joku. Kenties tuo Tiffany?

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 14:42:10

oh se on poistettu, viimeinkin kiitoksia ylläpidolle x) alkoi kaduttamaan sen kirjoittaminen, vaikka olikin suht osuvasti kuvailtu tapaus :D

Päivämäärä:   14.6.07 14:51:50

Mikä poistettiin?

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 14:57:03

Mitenkäs Anita.. onko Sennu tai Tripi höpöttänyt Anitalle mitä mm. Tomille piti tehdä? :D
Vai lukeeko Ansku jo mun ajatuksia kun tuolla oli niin monta pätkää mitä olin miettinyt "pienessä kierossa mielessäni" :D

joo me ollaan edelläkävijöitä, eikä noiden muiden yhteiset jatkotarinat ees suju niin kitkattomasti ku meidän ;)

Päivämäärä:   14.6.07 15:02:02

Kaikkien onneksi Amanda oli saanut kesken tuntia ilmeisesti tärkeän puhelun, sillä nainen oli vaatinut Tuukan opastamaan heidät loppuun. Mies olikin paljon mukavempi opettaja kuin Amanda, ja muistinsakin menettäneenä kykeni silti tuomaan ryhmän peeleviä kykyjä esiin parhaansa mukaan.
Tino jaksoi keskittyä tekemisiinsä lähes täydellä teholla, Looks puolestaan sai Aranyn taipumaan jopa jäykemmältä puoleltaankin hyvin väistöihin ja taivutuksiin, ja Sennu tajusi Cecilian opettaneen Eglantinelle myös tempon vaihtoa, kun ruuna vahingossa hakeutui lisättyyn askellajiin. Ainoa, jonka ratsastus tuntui takkuilevan, oli Toi. Tyttö parka ei saanut Ruudolfia siirtymään käynnistä laukkaan, ennen kuin Tuukka oli hakenut juoksutusliinan ja kytkenyt Ruudolfin siihen rauhoittumaan. Päätään edelleen viskova ruuna kuitenkin lopulta suostui siirtymään laukkaan ilman ravi-välivaihetta, ja hiestä märkä Toi liukui sen selästä tunnin loputtua.
Nuorempi komisaario Heikkilä, joka näytti siviilivaatteissaankin varsin komealta, oli ilmestynyt loppukäyntien aikana kentän reunalle seuraamaan, ja sai Anitan jännityksissään hieman puristamaan Renttua pohkeillaan, joka yritti karkailla raviin.
-Lievitä hieman sitä jalkojen puristusta, Tuukka komensi kun Anita pysäytti Rentun puoliksi aitaa päin. -Kun jännität, se alkaa vain hermostua. Istu rentona, eihän tässä ole kuin käyntiä jäljellä.
-Minä en oikein pidä Eglantinesta, varsinkaan kun en saa itse ratsastaa sillä, Hanna ruikutti ja roikkui äitinsä kädessä.
-Mutta entä kun Onni tulee sinulle pieneksi, Karoliina kysyi ja seurasi silmä tarkkana tuntilaisia.
-No sitten minä varmaan alan ratsastaa isommilla poneilla. Onhan meillä esimerkiksi Booris, Hanna protestoi. -Varsinkin, kun Tripi tuo sen valmennuksesta, niin siitä saisin oivan kisaponin, Hanna alkoi innostua. Samassa Karoliinan päähän syttyi omasta mielestään nerokas ajatus.

-Mitenkäs Muru jaksaa, Karoliina kysyi törmätessään Sennuun satulahuoneessa.
-Hyvin se, kotiutui jo ensimmäisenä iltana minun ja Juunaksen makkariin, omalle pienelle prinsessapedillee, Sennu vastasi. Karoliina hymyili viekkaan näköisenä, ja lopulta Sennu arveli naisen joko pimahtaneen joutuessaan eroon koirastaan, tai sitten juonivan jotakin.
-No, kakista ulos vain.
-Mitä, jos me myisimme Eglantinen, ja hommaisimme sinulle oikein kunnon ratsun? Karoliina ehdotti Sennulle, joka alkoi puhdistaa shiren varusteita.
-Oletko puhunut Amandalle? Hänhän on sitä yrittänyt jo kuukausia, Sennu vastasi nauraen.
-Hannan. Tyttö on mustasukkainen siitä, että sinä ratsastat hänen hevosellaan, mutta sen sijaan haluaa itse omia Booriksen kun se palaa. Mutta hevosenosto voisi oikeasti olla hyvä idea. Minulla on suhteita, ja sinulla rahaa. Yhdessä saisimme ostettua vaikka minkä tasoisen kilpahevosen, lisäksi minä saisin samalla tekosyyn kierrellä katsomassa myytäviä ratsuja.
-Tarkoitatko, että olet hankkimassa lisää hevosia, Sennu kysyi.
-Meillä on vielä ainakin kolme karsinaa tyhjinä, vaikka Gin varsookin, ja tuntilaisia on nyt enemmän kuin koskaan. Tarvimme muitakin ratsuja, kuin teidän valmennettavanne. Beauty ja Carneval tekevät nytkin ikäänsä nähden liian suuria tuntimääriä, kun Niklas haluaisi laittaa ne jo eläkkeelle, Karoliina totesi ja mielessään laskeskeli jo summia, mitä uusiin poneihin ja hevosiin kuluisi.
-No ainahan me voimme käydä katsomassa, löytyykö sopivaa, Sennu totesi ja sai Karoliinan myhäilemään tyytyväisenä.

Päivämäärä:   14.6.07 15:02:20

Hihihii, mä meen nyt...

Karo kitkattomasti vai? Juu, niinhän tämä sujuu...

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 15:02:23

Toi, tuon linkin sisältö minkä laitoin topicin alkuun :D

Päivämäärä:   14.6.07 15:02:49

Karoliina, ei Sennu tai Tripi ole mitään höpöttänyt, tosin nyt Sennu kyllä paljasti teidän pikku juonenne, kun olin jo ehtinyt ne satuilla.. ;)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 15:04:49

Ja mites sen Naperon vointi nykyään? Pätkä hieman ajassa taaksepäin:

- Ja onhan sillä hyvä pitkä elämä edessään, vaikkei se enää hyppäämistä kestäisikään. Voithan aina keskittyä kouluratsastukseen.
- Oh, sanoi Duende kuin häntä olisi lyöty puulla päähän. – En ikinä tullut ajatelleeksikaan… kun tykkään niin hyppäämisestä.
- Liisaat tai lainaat itsellesi estehevosen, sanoi Tallukka tahallisen kevyesti. Duendeen oli juuri valahtanut oikea oranssi elämän aura, hän näki sen hämärästi. Hän oli onnistunut taas kerran parantamaan yhden elävän olennon oloa. Nyt hän voisi hetkeksi keskittyä omiin asioihinsa ja käydä katsomassa missä Tuukka oli – ellei kukaan muu onneton tarvotsevainen ensin osuisi hänen tielleen.

Ja seuraavan kommentin Duende tarkoitti Tallukalle.
- Sun täytyy kokeilla uudestaan, saat lainata Naperoa ihan koska haluat. Haluatko nyt heti?

Seuraava teksti pisti myös silmään, kun ei siitä mitään koskaan ole kukaan sen enempiä kirjoitellut.

Posted: 03 Apr 2007 02:25 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Kun Sennu lopulta heräsi, hän tunsi olevansa taas eri paikassa. Kohta hän jo muistikin pakoyrityksen ja tajusi valkoisien hahmojen ympärillään olevan sairaanhoitajia. Naisen avatessa silmiään Peter ponkaisi nurkasta syleilemään Sennua.
-Irti minusta, nainen kiljui ja sai hoitajan luomaan pitkiä katseita.
-Sinä sairas päskiainen! Pysy kaukana, Sennu huusi ja työnsi Peterin kauemmas.
-Suukkosuu, tiedän että lapsen menetys on kova paikka sinulle, mutta..
-Painu helvëttiin! Hoitaja, tuo mies on pervêrssi ja kidnappaaja, hän vakoili minua ja kahlitsi omaan kotiini..
-Turpa kiinni, Peter karjaisi ja iski Sennua nyrkillä kasvoihin. Vajotessaan taas kerran tajuttomuuteen, Sennu erotti vain kuinka järjestyksenvalvojat raahasivat Peterin ulos huoneesta.

-Huomenta, martta, Sennu erotti Karoliinan hilpeän äänen sänkynsä vierestä.
-Me olemme kaikki sinun tukenasi, Looks vakuutti ja laski tuomansa oranssisen kukkakimpun vaasiin.
-Looks sai käydä pitkän neuvottelun ennenkuin hoitaja antoi hänen tuoda nuo rehut osastolle, Duende nauroi ja tuuppasi Looksia virnistäen kylkeen.
-Amandakin jo kaipaa sinua treeneihinsä, Anita hymyili sängynpäädystä.
-Ja minä olen pitänyt Rentusta huolta, Tallukka ilmoitti säteillen.
-Me salakuljetimme sinulle Marttasuklaatakin, Karoliina paljasti ja kätki levyn nopeasti Sennun tyynyn alle. Sennu ei voinut kuin antaa leveän hymyn tulla kasvoilleen. Tässä hän makasi, puolikuolleena, mutta ystäviensä ympäröimänä. Menneisyyden varjot kuitenkin masensivat mieltä.
-Missä Peter on, hän kysyi ja nousi pelokkaana istumaan.
-Älä sure. Sellissä se odottaa vain tuomiota ja sinun todistustasi. Pahoinpitelysyyte ainakin päällä, Tripi selitti tilanteen nopeasti Sennulle ja tämä nyökkäsi.
-Otan osaa vauvasi menetykseen, Karoliina sanoi, ja vasta nyt Sennu tajusi naisen olevan itsekin sairaalan asusteessa.
-Mitä sinulle on tapahtunut?
-Älä huoli, vähän vain yliväsymystä ja ravinnonpuutetta. Saat tulla sylikummiksi tälle pienokaiselle, jos haluat, Karoliina ehdotti ja sai huoneen täyttymään onnentoivotuksista ja huokailuista.
-Onnenpekka, Tripi totesi.
-Mutta me ainakin vältymme vaipanvaihdoilta, Looks huomautti ja sai kaikki nauramaan.

Vaaleahiuksinen tyttö käveli mietteissään tallille johtavaa pihatietä pitkin. Lumi oli alkanut sulamaan ja kesäiset linnut olivat alkaneet palailemaan kotiseuduilleen, mutta sitä Toi ei huomannut. Risainen reppu roikkui hänen toisella olallaan ja sieltä pilkisti hapsuuntunut raippa, sekä kuluneen kypärän vääntynyt lippa.
- Älä kävele niiden takaa, Toi ojensi yhden sormensa suoraksi.
- Älä syötä makupaloja, toinenkin sormi suoristui.
- Etsi Ka-Kaisa-nimistä naista tai Nikkeä, kolmas sormi suoristui.
Toin lista jatkui ja jatkui eikä hän, vaikka kuinka yritti, voinut koskaan muistaa kaikkea mitä piti. Siksi hän olikin usein omissa maailmoissaan, mutta annetut hommat hän kyllä suoritti niin hyvin kuin hajamielisenä saattoi.
- Mikäs ero ruunalla ja oriilla olikaan, niin joo oriilla ei ole palleja…
Tyttö mutisi hiljakseen. Tallin omilla nettisivuilla oli ollut varsin riittoisat ohjeet uusille ratsastajille ja Toi olikin saanut vanhimmalta sisareltaan vanhat ratsastuskamppeet omaksensa, sisar kun oli jo lähemmäs 30-vuotias, kolmen lapsen onneton äiti.
Juuri kun Toi pohdiskeli miten heinän syönti vaikutti hevosen ruumiinlämpöön, tyttö astui suoraan kuralätäkköön.
- Perhana, en minä ole sekopää, en vaikka niin sanovatkin, tyttö puhisi ja yritti ravistella kastunutta lenkkitossuaan kuivaksi.
Samalla hän havahtui katselemaan ympärilleen. Hän oli kävellyt tietä vaikka kuinka pitkälle ja nettisivujen mukaan maneesin punaisen seinän piti erottua jo pikitiellekin, missä kaikki rakennukset olivat? Aikansa pohdiskeltuaan Toi päätyi ajatukseen, että hän oli kenties kääntynyt liian aikaisin hiekkatielle, ehkä seuraava olisikin oikea.
- Perhoskuja, ei sellaista voi unohtaa, Toi mutisi hermostuneesti naurahtaen.
Päästyään takaisin pikitien laitaan, hän vilkaisi äsken kulkemansa tienviittaa, jossa luki ”Kaalisen perheen tila”. Olisiko hän ajan mittaan päätynyt joidenkin kaalikeräpäisten perheenjäsenien pihaan?

Ikävä kyllä Toi ei koskaan löytänyt perille. Hän oli alkujaankin valinnut täysin väärän pikitien ja nälän kurniessa vatsassa, tyttö lähti pettynein mielin takaisin tienlaitaan odottamaan kylälle vievää linja-autoa. Kuinka hän olikaan kuunnellut serkkunsa Looksin loppumattomia jaarituksia tallielämän ihanuudesta ja poikien runsaudesta?
Hän yrittäisi seuraavana aamuna uusiksi ja tällä kertaa hän lyöttäytyisi Looksin seuraan heti aamusta, vaan eipäs, hän yllättäisi serkkunsa iloisesti menemällä tämän luo yöksi.

Kuten ei varmaan olekaan vaikea arvata, Looks pettyi kun hänen äitinsä ilmoitti Toin tulevan yökylään.
- Mutta.. mulla oli treffit! tyttö tiuskaisi ja paljasti samalla äidilleen treffailevansa.
- Voi tyttöpieni, olet aivan liian nuori…
Sitä hössötystä Looks saikin kuunnella koko illan, eikä hän päässyt edes tallille, missä hän olisi enemmän kuin mielellään kuunnellut Amandan iänikuista räksytystä. Ovikellon soidessa Looksin viimeisetkin toiveet iltatallin tekemisestä haihtuivat.
- Toi, tulepas sisään, Looksin äiti kiskaisi likan eteiseen.
Looks oli järkyttynyt. Hän ei ollut nähnyt serkkuaan ikuisuuksiin, he olivat vain vaihdelleet mesen kautta kuulumisiaan ja nyt tuo tyttö seisoikin heidän rikkaassa eteisessä. Kuinka he tulisivat toimeen? Olihan äiti joskus selittänyt Looksille, että Toi oli vähintäänkin yhtä puhelias kuin Looks itse…

Illasta tuli pahempi kuin mitä Looks oli kuvitellutkaan. Sen sijaan, että olisi saanut istua Tinon kanssa romanttisesti käsi kädessä kevätillassa hän sai vastata serkkunsa tuhanteen ja taas tuhanteen innokkaaseen kysymykseen ja lopulta tuomaroida kun tämä laukkasi ja ravasi Helppo C -koulurataa olohuoneen suorakulmionmuotoisella matolla. Toi tahtoi myös tietää kaiken tallin joka ikisestä hevosesta ja ihmisestä ja kirjoitti ahkerasti ylös ruutuvihkoon kaiken, mitä Looks sanoi. Looksin äiti katseli tyytyväisenä tyttöjen touhua, keitti heille iltapalaksi kaakaota ja ajatteli, että kyllä tuo hevosharrastus näyttikin olevan kaikennielevää. Kun puoliyö alkoi lähestyä hän passitti tytöt nukkumaan.
- Että jaksatte aamulla sinne tallille.
- Onko ton pakko nukkua mun huoneessa? Looks suhisi.
- No sinne minä petasin, hänen äitinsä sanoi hämmästyneenä.
- Luuletko että se lakkaa kyselemästä ennen aamua?

Mutta Toi nukahti välittömästi saatuaan päänsä tyynylle ja helpotuksesta huokaillen Looks sai lopultakin rauhassa keskittyä tekstailemaan Tinon kanssa. Tietokonetta hän ei uskaltanut käynnistää peläten serkkunsa heräävän, mutta tekstiviesteihinkin sai mahtumaan paljon ihanaa asiaa.

Aamuseitsemältä Toi oli taas vauhdissa ja ratsastusasuun pukeutuneena ravisteli Looksia hereille.
- Ylös nyt! Ihana tallipäivä odottaa!
- Saa odottaa vielä vähän aikaa, Looks mutisi ja puristi silmänsä kiinni. – Mene tekemään kunnon aamiainen, et sä muuten jaksa.
Se karkoitti Toin autuaalliseksi puoleksi tunniksi ja kun hän palasi uudemman kerran oli Looksinkin noustava ylös.
- Ooh, tyttö sanoi ihmeissään tallustaessaan keittiöön. Pöydässä oli ruokaa komppanialle, valmiiksi paahdettua leipää, mehua, kiehuvaa teevettä, muroja, jopa keitettyjä minua ja tummanpinkiksi käristettyä pekonia. Hän alkoi leppyä.
- Millä me mennään tallille? Toi kysyi hypellen tuolillaan ja tiputellen leivänmurusia syliinsä. – Viekö sun äiti? Käynkö herättämässä sen?
- Käy ihmeessä, kehotti Looks. Oli aika äidinkin saada osansa hyperaktiivisen yövieraan huomiosta.

Lauantai-aamu kun oli, eivät he olleetkaan ensimmäiset tallilla vaan ensimmäisen tunnin ratsastajia hääri jo siellä harjaten ratsujaan.
- Saankohan mä mennä tunnille? Toi mietti hypistellen rispaantunutta perintöraippaansa.
- Sun täytyy kysyä onko tänään alkeistunteja, neuvoi Looks. – Etsitään Tuukka.
- Tuukka, Tuukka, mutisi Toi ja selasi vihkoaan. – ”Hyvännäköinen ratsastuksenopettaja”. Kivaa, etsitään vaan!
- Tuolla se näkyy olevan, Looks sanoi ja osoitti toimistoon päin. Toi lennähti sinne selvittämään asiaansa. Tuukka oli onneksi hyvin oppinut tulkitsemaan yli-innokkaita hevostyttöjä ja hän sai varsin pian seulottua Toin puhetulvasta oleellisen, että tyttö oli Looksin serkku ja oli päättänyt aloittaa ratsastuksen, mieluiten nyt heti.
- Tämä tunti on vähän edistyneemmille mutta seuraava ryhmä on ratsastanut vasta pari kertaa. Voit tulla sille mukaan kokeilemaan, Tuukka lupasi ja silmäili hevoslistaa. – Saat ottaa Amigon, voit vaikka harjailla sitä tässä odotellessasi. Looks varmaan voi neuvoa mistä löydät harjat ja mitä niillä tehdään.
- Ensin pyöritetään kumisualla… ei kun ensin ripsitään pölyharjalla, aloitti Toi, mutta pysähtyi sitten ja laittoi mietteissään sormen suuhunsa. – Nyt en muistakaan kummin päin.
- Looks neuvoo, lupasi Tuukka ja hätisti tytön ulos.

Karoliina ja Sennu pääsivät sairaalasta samaan aikaan, Karoliina punaposkisena ja terveyttä uhkuvana ja Sennu kalpeampana ja ontuen.
- Mä tulen sun kanssani samaa matkaa, Sennu ilmoitti Karoliinalle. – Ei sitten vähääkään houkuttele mennä kotiin, tulee mieleen vaan Peter.
- Tule toki, sanoi Karoliina myötätuntoisesti. – Voit hyyrätä meillä jonkin aikaa jos haluat.
- Se olisi ihanaa, Sennu huokaisi helpottuneena hymyillen. Ajatuskin kodista sai hänet näkemään neuroottisen nuorukaisen vaanimassa joka kulman takana. Toivottavasti Peter tuomittaisiin vankimielisairaalaan lopuksi ikäänsä.

Amanda ilahtui suuresti nähdessään Sennun ja alkoi oitis selvittää tälle suunnitelmaansa hevosen hankkimisesta.
- Mutta en minä tee mitään kilparatsulla, enhän osaa edes vielä katsoa kummalle jalalle pitää keventää, Sennu yritti selittää.
- Ostetaan sinulle vähän motivaatiota, minulla on juuri sopiva nyt tiedossa, sitä pitäisi käydä katsomassa nyt ennen kuin joku muu nappaa sen, se on oikea löytö, Amanda sanoi järkähtämättömänä.
- En edes tiedä koska uskallan taas nousta ratsaille, olen sen verran kolhittu nyt.
- Otetaan Duende mukaan koeratsastamaan.
- No, mikäs siinä, Sennu huokaisi. Hevosen hankkiminen kai nyt oli turhuuksien huippu, mutta voisihan sitä edes hetken harkita. Eihän se ainakaan rahasta ollut kiinni.

Niinpä he kolme seuraavana päivänä istuivat Amandan autoon ja ajoivat myyntitallille, missä heille esiteltiin happaman näköinen ruskea tamma. Se luimisti varoittavasti korviaan kun Sennu yritti silittää sen turpaa ja hän vetäytyi nopeasti. Ei vaikuttanut oikein hyvältä.
- Se on vaan semmoinen vähän pidättyväinen. Ei se ole koskaan purrut ketään, paitsi vahingossa, selitti hevosta myyvä rouva. Hän satuloi hevosen ja talutti sen ulos juoksuttaakseen sitä ensin hiukan kentällä, että he saisivat katsoa sen askellusta. Auringonpaisteen osuessa vinottain hevosen karvaan se syttyi hehkumaan kuin olisi ollut kultaa. Sennu tuijotti sitä lumoutuneena.
- Mä en ole koskaan nähnyt tuon väristä hevosta, hän huokaisi, vaikka tallissa tamma oli näyttänyt aivan tavallisen ruskealta.
- Venäläisiä geenejä, Amanda selitti. Häntä hiukan ihmetytti – väriinkö tuo höppänä ihastui? Mutta sama se mihin, pääasia, että hän saisi ratsun joukkueeseensa ja Duenden käyttöön.

Vaieten Sennu katseli miten Duende sitten ratsasti hevosella ja hyppäsi muutaman esteenkin. Eläin oli kovin kaunis, mutta ei ollenkaan sen näköinen, että hän ikinä voisi kuvitella itseään sen selkään.
- Meinasin tipahtaa, ilmoitti Duende hiukan hengästyneenä ratsastaessaan lopulta heidän luokseen. – Se on aika nopea liikkeissään. Kääntyy kuin lantin päällä.
- Loistava juttu uusintaradoilla, sanoi Amanda. Sennu uskaltautui uudestaan ojentamaan kätensä kohden tamman päätä ja vaikka se muljautti silmiään niin, että valkuaiset näkyivät, se antoi nyt hänen silittää silkinpehmeää turpaa.
- Eiköhän lähdetä sitten, hän huokaisi.
- Eikös tehdä kaupat ensin, Amanda ehdotti.
- Hulluko olet, ei mulla ole mitään käyttöä tuollaiselle hevoselle, Sennu tuhahti.
- Totta kai on, kunhan vähän vielä harjoittelet.

Tamma kääntyi katsomaan Sennua ja tönäisi häntä turvallaan. ”Pelasta minut täältä” – niin Sennu kuvitteli sen sanovan.
- Ja mitähän se tekisi sen aikaa kun minä vähän vielä harjoittelen? hän kysyi empien.
- No, ehkä Duende voisi alkuun vähän liikuttaa sitä. Vaikka valmentautuakin.
- Voisinhan minä, myönsi Duende, vaikka häntä surettikin ajatus ratsastaa millään muulla kuin Naperolla, ja sitä paitsi vähän ällötti Amandan laskelmointi. Eikö Sennu todellakaan tajunnut mitä kunnianhimoinen naikkonen tahtoi?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 15:05:32

@!#$. ei sitä noin paljoa pitänyt tulla... mutta siis nuo viimeiset kolme kappaletta.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 15:08:44

Mutta Anita, sähän oot ihan kone!

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 15:13:08

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=14&i=17779&t=17779
mahtaa NN'n nuoriso raivostua kun kiittelen ylläpitoa niiden toiminnasta x)

Päivämäärä:   14.6.07 15:14:59

Kun Karoliina aamulla paljasti perheelleen ideansa, innostui myös Duende.
-Naperon jalathan eivät ole enää aikoihin kestäneet kunnon esteitä, ja minä tunnun vain jumittavan paikoillani. Jos lähdette katsomaan uusia hevosia, voisin tulla mukaan, ja ehdottaa vaikka vaihtoa, tyttö selitti silmät innosta kiiluen.
-Tai mehän voisimme ostaa Naperon ratsastuskoululle, Niklas ehdotti, mutta sai samassa Karoliinan mulkaisemaan pahasti.
-Ikävä kyllä, tuo vaihtoehto ei oikein käy, nainen pahoitteli. -Tulisihan Naperosta hyvä ratsu alkeisryhmille, mutta edistyneemmät höykyttäisivät sitä vielä pahemmin kuin Amandan valmennus nyt, eikä meillä ole varaa korjauttaa sen polvia kovin montaa kertaa..
-Kyllä minä ymmärrän, Duende sanoi, ja Karo tajusi tytön olevan paljon kypsempi kuin luulikaan.
-Ajattelin lähinnä, jos Napero pääsisi jonnekin rauhaisalle maaseudulle ensihevoseksi ja pullaponiksi, pikkutytöt varsinkin innostuvat jo pelkistä Jerusalemin suutari -leikeistä, Duende selitti.
-Minä voin jutella vanhemmillesi, Karo tarjoutui.
-Kenellä minä saan ratsastaa, Ferrari kysyi yllättäen, ja sai kaikkien katseet itseensä. -Tarkoitan, että jos vietän täällä kuitenkin aikaa, niin eikö minusta voisi olla apua jonkun hevosen liikuttamisessa..?
-Tytönhän voi laittaa vaikka Ginin selkään ja kävelemään maastossa Hannan ja Onnin seurana, Kristian ehdotti.
-Vain, jos saamme alkaa käydä myös lammella, Hanna julisti jääräpäisesti.

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 15:16:45

Anita, nyt rauhoitut! :D tuu meseen?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 15:17:16

Ginin selkään? Tosissaanko? Tyttöhän kuolee! Missä on mun vanha kunnon oripoika So Sexual?

Päivämäärä:   14.6.07 15:17:21

Tripi, mulla nyt sattuu olemaan tyhjää aikaa, ja tylsää, ja yritän keksiä "järkevää" tekemistä etten koko ajan käy kuikuilemassa koiraa, joka on pipi..

Päivämäärä:   14.6.07 15:17:59

Tripi, sun So Sexual = Onni.

Päivämäärä:   14.6.07 15:18:41

Karoliina, here i am.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 15:27:41

Anita, totta kai, mutta missä sen luonne on?

Kyllähän Karoliinalla noita hevosia on, muistanpa muutaman hevosen, osa ihan alkeissellaisia:

Amigo, Hermanni, Minni, King... ja joku vielä.

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 15:30:46

muah, jos onnistuin ni Anita istuu koneen ääres koko illan kirjoittaen lisää marttoja x)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 15:34:03

Anita neuvoi parhaillaan todella pientä tyttöä laittamaan hivutussuojia Repelle, yhtä pikkuruiselle ruunikolle welsh mountainille.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 15:38:02

kirjottaa mitä kirjottaa, mutta julkasis nyt välillä jotain :D

Päivämäärä:   14.6.07 16:36:55

Tripi lösähti sängylleen rättiväsyneenä. Booris oli imenyt ratsastustunnilla hänestä kaiken taidon irti, ja silti onnistunut vielä pudottamaan hänet.
Poni oli täysin villiintynyt erään tamman kiimasta sekä uuden paikan aiheuttamasta stressistä, ja lopputunnista kiidättänyt Tripiä selässään lähes kolme kierrosta, ennen kuin pysähtyi äkisti keskelle kenttää. Tyttö sen sijaan oli jatkanut matkaansa kaulan yli, sillä kädet olivat aivan poikki pidättämisestä. Maata suustaan syljeskellen Tripi oli noussut ja hakenut Booriksen pois läheisestä pensaasta, ja sen jälkeen ruuna olikin saanut kunnolla selkäänsä. Jos Toi olisi nähnyt, olisi tyttö varmaan pyörtynyt kauhusta, Tripi mietti.
Kun Tripin kännykkä alkoi piristä itsepäisesti taskussa, tajusi tyttö nukahtaneensa ainakin tunniksi.
"Looks soittaa", puhelin ilmoitti ja tyttö vastasi haukotellen.
-Mhhn.. Haloo?
-No Looks täällä..
-Hei, mitäs sinne kuuluu? On jo hieman ikävä, mutta onneksi pääsen taas kohta takaisin.
-Tuotaa, ihan hyvää kai.. Sitä vain kysyisin, että tiedätkö sattumalta, kuka on Heidi-Mariina, Looks sanoi ääni hieman värähtäen.
-Enpäs ole Hellusta pitkään aikaan kuullut.. Se on Tuomon ensirakkaus jostain yläasteen alusta, ne seurusteli jokusen vuoden mut sitten meni poikki, en nyt juuri muista minkä takia. Kuinka niin?
Samassa puhelimen toisesta päästä kuului, kuinka Looks alkoi ensin hiljaa nyyhkyttää, ja lopulta parkua kuin pieni lapsi.
-Looks? Haloo? Kerro, mitä on tapahtunut, Tripi yritti rauhoitella.
-Tu-tuomo sanoi, että se on teidän se-serkku, Looks kuiskasi kyyneleiden lomassa, ja hetkessä Tripi tajusi, mitä oli tapahtunut.
-Tarkoitatko, että se on..
-Tuomo petti mua, Looks myönsi, ja sitten tuli hiljaista.

Puhelun loputtua Tripi tuijotti puhelinta, voimatta uskoa miten katala hänen veljensä oli ollut. Toki Tripi itsekin oli leikkinyt toisten tunteilla, mutta silloin hän oli ollut vielä nuori ja Tomista täysin tiedoton. Looksilla ja Tuomolla kun näytti kuitenkin menevän mitä mainioimmin.
Samalla Tripi pähkäili mielessään, oliko hän täysin onnellinen Tominsa kanssa. Vaikka heillä oli asunto ja kissa ja auto, joka suostui talviaamuisin hädin tuskin käynnistymään, hän oli ollut tyytyväinen. Ainakin tähän asti. Salaa hän toki oli toisinaan katsellut muita miehiä silläkin silmällä, mutta jotenkin hän oli niin tottunut tilanteeseen Tomin kanssa, että oli alkanut uskoa, ettei muuta miestä saisikaan.
Vaan olisiko jossain tuolla vieläkin täydellisempi mies hänelle? Jos hän olisikin lopulta samanlainen kuin veljensä, ja kaipaisi silloin tällöin vaihtelua?
Tätä pohtien Tripi nukahti uudelleen, ja aamulla herätessään tekemään tallitöitä ei vieläkään saanut erästä varsin raamikasta miestä pois mielestään. Eikä tämä uros suinkaan ollut Tomi...

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 16:41:01

hahaa :D Anita-täti on pop! :D alkaa tulla marttafiilis takas ;)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 16:58:35

oivoi. miksei se timo soita mulle.. snif.

kamalaa. itku pääsi äsken kun kirjoitin pienen tarinan viime kesän rakkaudestani. Eilenkin itkin sen perään, kun katselin sen kuvia mun galleriassa..

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   14.6.07 17:03:53

Oooi miten ahkeraa porukkaa! x)
Tripi huomasitko mitään tuttua mun hevosenostokappaleessa (mitä niin anteliaasti lainasit?) :D En sitten kehdannut pistää itseäni ostamaan sitä.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 17:10:20

Voi kyllä Sennu, aivan varmasti huomasin :) liian moni tollainen vaan ohitetaan ja jätetään huomiotta.. Sulla jäi se hevosen ostaminen sitte ihan kokonaan.

Niijuuh. Ei sen Anitan kannata Rentulla kauheasti treenata, en mä kauaa viihdy siell opistolla kuitenkaan ;) kun takaisin tullaan, pitää toteuttaa vähän teoriassa oppimaansa, mutta Renttu ei toki jää ilman huomiota, ei millään :)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 17:43:17

Mihin hittoon te martat katoatte aina sillon ku mä hengailen töissä vaan teitä varten? Tai menen kotiin vain marttaillakseni iltasella? ÄRR.

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   14.6.07 17:46:47

Mä pääsin just kotiin :)
Yritän päästä tossa tarinassani eteenpäin mutta vähän nihkeesti se nyt etenee. Taitaa olla lopun alkua.

Lähettäjä: karo 
Päivämäärä:   14.6.07 17:48:33

mä oon just porukoilla, wuhuu saan mennä siivoaan auton x)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 17:57:01

noh.. ehkä mä menen käymään ulkona.. ekaa kertaa tällä viikolla. jos huomenna vaikka pääsis timon luokse.

Päivämäärä:   14.6.07 18:37:57

Apua mulla on ihan älytön nälkä! En oo syöny tänään yhtikäs mitään muuta kun koettanut sipertää puolikasta paahtoleivän palaa suuhuni, mikä sekään ei oikein onnistu, ja nyt kun kävin uimassa, ja uin sentään kolmisen tuntia, niin voitte uskoa että on nälkä...

Olinko mä todella noin kamala ekoilla kerroilla? Huh.

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 19:09:51

uh, mä meen ostaan lidlistä maustettuja lohkoperunoita ja sitten jotain lihajuttua toisesta kaupasta, lidlissä ei oo muuta hyvää ku noi potut. niin kova nälkä et näköä haittaa ;)

Päivämäärä:   14.6.07 19:18:06

Karo älä kiduta mua. Mullakin on nälkä... Mutten voi syödä. No jaa, pitäisiköhän joku vanukas tuolta ottaa, jos voin sitäkään syödä... :´(

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   14.6.07 19:18:41

Ruispähkinäjäätelöä :)

Päivämäärä:   14.6.07 19:26:24

Sennu älä kiduta mua... Päätä alkaa särkemään kun on niin kova nälkä... Mitä jos painuisin nyt jo nukkumaan niin ei tarvitsisi miettiä syömistä?

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 19:26:59

Miksei Toi voi syödä? Sennu ja pyh, ruisleipä, sinappia, kinkkua, sulatejuustoa ja viinirypäleitä!

Päivämäärä:   14.6.07 19:30:40

Karo älä puhu ruuasta! Toi ei voi syödä kun se sattuu niin kerpeleen paljon... Nyt mulla on vieressä kupillinen sitä Muksu-vauvanruokaa, se on tarpeeks pehmeetä ja näin ja sitä mä voin syödä... Arvatkaa ärsyttääkö kun ei voi leipää syödä! Yäk...

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 19:37:05

Onko sun hampaita operoitu vai mikä mättää? :( en tajua vieläkään mut nyt kauppaan ->

Päivämäärä:   14.6.07 19:41:30

No jaa, rauat laitettiin ja se sattuu. Ja mullahan ei ollu purennassa mitään vikaa niin...

Päivämäärä:   14.6.07 20:01:18

Piristäkää nälkäistä Toita... Ei toi muksu mitään auta...

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   14.6.07 21:28:54

Tehdäänpä otsikolle oikeutta ja otetaan Janne takaisin kuvioon :)
------------------------
Nainen oli keltatukkainen, ja hiukset olivat kiharalla kuin niistä olisi vasta irrotettu papiljotit eikä niitä olisi kammattu. Silmälasit olivat suuret ja liukuvärjätyt ja hän puhui kuin lapselle tai vähä-älyiselle. Se ärsytti Jannea niin, että hänen teki mieli napata naista kurkusta ja ravistaa, rajusti. Sitä hän ei kuitenkaan tehnyt, vaan vastaili tämän kysymyksiin yksitavuisesti tai ei ollenkaan, ja usein hyvin epämääräisesti. Hän halusi antaa tietynlaisen vaikutelman, ja kun hänet saatettiin huoneesta ulos hänen oli vaikea pitää ilmeensä kurissa. Oven raosta hän ehti kuulla, miten nainen alkoi puhua ilmeisestikin sanelukoneeseensa:
- Tutkittava ei selkeästi ymmärrä missä on ja miksi…

Se kuulosti juuri siltä mitä Janne oli halunnutkin. Nainen arvioisi hänet muissa maailmoissa haahuilevaksi lössykäksi. Hänen tuskin tarvitsisi mennä edes oikeuteen – hän pääsisi suoraan jonnekin mukavaan, pehmustettuun huoneeseen, jossa ennen pitkää hänen vaaraton, hiljainen, rauhallinen olemassaolonsa unohdettaisiin ja hän voisi kävellä matkoihinsa jonain kauniina päivänä. Ei toivottavasti kovinkaan kaukaisena.

Vartijat, jotka olivat saattamassa Jannea vastaanotolle, asettuivat tuiman näköisinä hänen vierelleen ja lähtivät marssittamaan häntä pitkin harmaahkoja käytäviä. Janne veti päänsä ikään kuin hartioiden väliin ja avasi vähän alaleukaansa, niin, että kuola valui leualle.
- Mä käyn vessassa, kunhan on saatu tää autoon, sanoi toinen vartija toiselle, joka vilkaisi Jannea nauraen.
- Me voidaan odottaa tän vihanneksen kanssa tässä. Mitähän se lekuri pisti, kaveri on vielä enemmän kuutamolla kuin tullessa.

Janne ei voinut uskoa hyvää tuuriaan, mutta ei väräyttänytkään ilmettään, paitsi että kallisti hiukan päätään niin, että sylkeä valui enemmän. Toinen vartijoista katsoi häntä terävästi, mutta kohautti sitten olkapäitään.
- Ei mulla mene kuin hetki, hän sanoi ja hävisi.

Käytävä oli melko autio. Kun Janne ei enää nähnyt elävää sielua vartijaa lukuun ottamatta hän teki päätöksensä. Salamannopealla liikkeellä hän käännähti ja samanaikaisesti puski vartijaa nenään niin, että rusahti ja iski polvensa tämän haaroihin. Tukeva mies älähti ja käpertyi niille sijoilleen. Janne käveli rauhallisesti lähimmälle ovelle, jossa tosin luki Hätäpoistumistie. Hän avasi sen ja totesi, että viereisen rakennuksen pääoven edessä odotti taksi asiakasta. Varoen katsomasta taakseen, jottei herättäisi kenenkään epäilyksiä hän istui sen takapenkille ja sanoi ensimmäisen mieleensä tulevan paikannimen:
- Lauttasaareen.
- Selvä, sanoi taksikuski ja lähti ajamaan.

Kolmansissa liikennevaloissa Janne avasi oven juuri kun taksi oli kiihdyttämässä valojen vaihduttua vihreiksi ja hyppäsi ulos. Hän sekaantui iltapäiväruuhkaan vaivatta.

Päivämäärä:   14.6.07 21:36:11

Oih... Ihanaa Sennu kun joku piristää mua... Mä söin tässä justiinsa yhen vanukkaan, on inhottavaa kun mitään muuta ei voi oikein syödä. Pitäisiköhän tehdä puuroa? Tai perunamuusia? Tai... Alan kohta jo hourailla...

Päivämäärä:   14.6.07 21:47:06

Tämän pätkän omistan Toille ;)

**

Hanna ja Toi oltiin sysätty lastenvahdiksi, kun Karo ja Niklas lähtivät ruokaostoksille kaupunkiin. Ylimääräinen syöjä Ferrari, sekä yhä useammin Lehdoilla asustava Duende veroittivat osansa perheen ruokavaroista, ja nyt oli kerrankin aika päästä kunnolla kauppaan. Kun Kristian oli vuoroin mennyt Duendelle päivälliselle, oli Niklas antanut tytöille salaa rahaa, ja käskenyt ruokkia Ferrarin.
Niinpä kolmikko seisoi nyt pitserian edessä, lukien ruokalistaa vedet kielillä.
-Mä haluan mozzarella-jauheliha-pitsan, Hanna ilmoitti.
-Mulle vaikka toi salami-persikka-pitsa, ja kokis, Toi laskeskeli hiluja taskustaan.
-Mä haluan kinkku-ananas-pitsan ja jäätelön, Ferrari ilmoitti vaativana, ja pian tytöt saivatkin eteensä suuret, herkullisina ja rasvaisina höyryävät pitsat.
-Mmm, miten hyvää, Hanna sanoi ja joi kulauksen pitsanpalan päälle. Toi ei saanut edes sanaa suustaan ahmiessaan pitsaa, ja Ferrarikin innostui tunkemaan paloja käsin suuhunsa. Aina juotuaan tyttö vielä röyhtäisi kuuluvasti, ja viereisten pöytien ihmiset alkoivat jo käännellä päitään hölmistyneinä tyttökolmikon suuntaan.
-Jotain käytöstapoja, pliis, Hanna komensi, mutta turhaan.

Duende ja Kristiankin istuutuivat parhaillaan ruokapöytään. Duenden äiti tarjoili uusia perunoita, voita, silliä ja maitokastiketta, sekä mitä herkullisinta juustosalaattia.
-On oikein omasta perunamaasta, Duenden isä kehaisi ylpeänä, ja Kristian kehui ruokaa erinomaiseksi, ottipa poika vielä hieman lisääkin.
-Äiti, isä, minulla olisi hieman asiaa, Duende aloitti varovasti korjatessaan astioita jälkiruoan tieltä.
-Keitä kultaseni kahvia, niin istutaan sitten ja syödään mansikkarahkaa samalla kun keskustellaan, Duenden äiti sanoi ja kattoi juhlakuppeja pöytään.
Kun kahvit oli kaadettu, Duende rykäisi ja sai hetkeksi keittiöön hiljaisuuden.
-Minä tarvitsisin uuden ponin tai hevosen. Naperon jalat eivät oikein kestä treenausta, ja ilman kunnon ratsua en kehity hyväksi ratsastajaksi, Duende sanoi ja katsoi vuoroin vanhempiaan. Duenden isä lusikoi nopeasti kermaisaa rahkaa suuhunsa, joten Duenden äidin oli pakko vastata.
-Mitäs sitten Naperolle kävisi, hän kysyi.
-Karoliina ei voi ostaa sitä ratsastuskoululla kun se ei pärjäisi kuin alkeisryhmillä, joten ajattelin myydä sen ensihevoseksi jollekin maaseudun perheelle, jolla on pieniä lapsia, Duende sanoi vakavana.
-Mielestäni, vaikkei asia minulle kuulukaan, Duende on niin loistavassa kehitysvaiheessa, että olisi sääli antaa lupaavan uran kaatua yhteen epäkelpoon hevoseen, Kristian puuttui peliin, ja katsoi samalla vetoavasti Duenden isään.
-Eikös me silloin kerran jo käyty katsomassa tytölle uutta ponia, tämä puolestaan kysyi, ja sai Duenden jo uskomaan parasta.
-Saisin Karoliinan ja Sennun mukaan katsomaan hevosia, joten en olisi yksin ostamassa sikaa säkistä, Duende jatkoi, ja huomasi jo vanhempiensa ilmeestä heidän pehmenneen ajatukselle.
-Kunhan opetat äitisi ratsastamaan, niin minä ostan sinulle hevosen, Duenden isä lopulta lupasi.
-Voi kiitos isi, Duende hihkaisi ja halasi ensin isäänsä, sitten äitiään.
-Saat myös auttaa minua huomenna poimimaan ja kuorimaan raparperit, sillä aion tehdä kiisseliä. Lisäksi saat käydä hakemassa kaupasta kermapurkin, että saamme kermavaahtoa kiisselin kyytipojaksi, Duenden äiti totesi.
-Tai jos haen sitä uutta vaniljakastiketta, Duende ehdotti, ja iski salaa silmää Kristianille. Hän saisi uuden hevosen!

Päivämäärä:   14.6.07 21:56:02

Kiitos vaan Anita... Tätä kaivattiinkin jo.

On muuten inhottavaa kun veli syö suklaata. Ja sitten se söi paahtoleipää, enkä mä voi syödä edes sitä. Yäh. No, eipähän kilot pääse käsistä! Vitsi vitsi, ei tällä painolla tarvitse kiloista huolehtia...

Päivämäärä:   14.6.07 21:57:26

Seuraavat Martat ->

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   14.6.07 22:00:12

Ohhoh, olipa hyvä että ehdin ton criminaalijannen ottaa mukaan ennen kuin topicci loppui!

Päivämäärä:   14.6.07 22:00:37

Mut Anita, eikai tää nyt vielä niin täynnä oo?

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   14.6.07 22:21:36

bruuuuuuuuuuuuuuum! Ja Kristiina-täi kaahaa suoraan Naperon häntäjouhiin ja pesiytyy aivan tyveen, mistä on loistavat näkymät Eggin lautasille, missä Amanda-täi kokkailee parhaillaan iltakyljyksiä veljensä reidestä ^^

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   14.6.07 22:26:21

Karo taisit syödä sienisalaattia sen ruisleipäs päällä? x)

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   14.6.07 23:15:47

hahaha, toi oli vähä hyvä toi seuraavan topikin otsikko!:D

Mutta anita minkä menit tekemään? tuomo peeeeetti mua? höh:( ei siinä ny noin pitäny käydä... palautathan meidät yhteeeeeeen:D?

Mikä kesäkuukausi täs on nyt menossa?

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   14.6.07 23:17:19

Mä laitoin Ferrarin sanomaan, ettei koulun alkuun oo kuin pari-kolme viikkoa eli varmaan heinäkuun loppupuoli?

Hei, oliks niillä juhannusta ollenkaan???
Ellei, niin ehkä Fer ei osaa laskea vielä kahta pidemmälle? ;)

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   14.6.07 23:19:57

hahaaa.. sennun idea oli loooistava!:D noni, anita... toteuta se:D

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   14.6.07 23:29:32

No päättäkääpä joku tää topicci että päästään sinne Anitan Erikoistarjoukseen :)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   14.6.07 23:32:49

Pääkriminaalimme on jälleen vapaalla jalalla, eikä juttua saatu vieläkään päätökseen. Asiat alkavat kuitenkin hakeutua uomiinsa, joten ratkaisu on lähellä. Päädyimme kuitenkin siihen tulokseen, että ratkaisua ei välttämättä tarvitse olla, vai mitä mieltä te olette?

Case closed.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.