Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pelkkää Marttaa XXIX

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 14:31:39

Elikkä tässä uusi ja lisään pian jatkopätkän :)
Martat ajoivat ulos radalta

Re: Pelkkää Marttaa XXIX

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 14:33:32

Pitäisi oikolukea ja korjata se uupuva pätkä martoista ja lähettää kustantajalle tämä ;D

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   12.6.07 14:39:53

Ei kun jollekin TV-kanavalle; tekisivät saippuasarjan ;)
Huomenta!

(Löytykö ne kaikki marttapätkät? Mä olen ollut tunnollinen ja tallettanut ne...)

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 14:45:01

Mitä? Sennu kai jo polttaa levylleki noita tarinoita ku on siihen malliin kertynyt ja jos tosiaan tallennat niitä :D
Sennu, sittenhän se olisi itsestään selvää että saisimme itse näytellä itseämme? Toisin mun kohdalla vois olla vaikeaa.. mut kyllähän noi osaa meikata vanhaksi x)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 14:45:41

Multa puuttuu edelleen ne pätkät siitä välistä minkä aiemmin mainitsin. Mulla ei kyllä ole muualla tallessa noita tarinoita kuin nyt nämä pätkät huhtikuun lopusta asti tähän päivään ja iiihan alusta huhtikuun alkuun marttafoorumilla.

Jos Sennu viitsisit laittaa jonkun uuden otsikon Kaksoiselämään ja niitä pätkiä siihen sillai sopivasti?

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 14:53:03

^^ tästä pitäisi tulla laajempi juttu, tykkäisikö joku kääntää eri kielille näitä? :DDDD nojoo sitten joku virolainen pöllii ideamme ja takoo rahaa enemmän ku HPn luoja :(

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 15:02:26

Kyllä me saatais martoista kauniiden ja rohkeiden veroinen, ihan varmasti :D täällä oli Omarkin jo varastettu, ja Tuukasta tehtiin Taylor :D tai siis.. nyt mä en ymmärrä. Ihmisiä heräilee henkiinkin yksi jos toinenkin, aivan varmasti päästäis telkkariin!

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 15:12:16

Nii-i ja kai huomaisit Tuukan etuvarustuksen parantelun Omarin hoivissa, kuten Taylorillekin kävi, toisin navan yläpuolella? ;D

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 15:15:02

tuukan etumuksesta tuli mieleen.. Eilen kävin siellä stadionilla katsomassa kun vanhat patut esiintyy, eli Genesis lavalla <3 Olin ettimässä mun istumapaikkaa sieltä korkeuksista, ku näin jonkun.. hmm.. ikää en uskalla arvata kun nää tytötkin on varmaan niin pikkusia.. Nuori poika seisoi huolestuneen näkösenä penkillä hirveä jöpötys housuissaan ja yritti jutteli jonkun vanhemman herrashenkilön kanssa, joku sukulainen varmaan. Jumnakaut.

ÄÄÄÄ KREIKKAAN saa HALPOJA LENTOJA ja mulla olis matkan ksutantajakin, kaveri vain puuttuu :(

Ihan hirveää istua töissä kun vatsaan sattuu aivan helveetisti. Kuukautiskivut tappaa, älkää aloittako.

hirveästi mä meinaan typottaa, ja typotankin, mutta melkein kaikki mä saan korjattua.

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   12.6.07 15:16:54

No niin, mä ahkeroitsin ne välistä puuttuvat pätkät marttafoorumille :) Aika paljon niitä olikin!

Lähettäjä: Toi 
Päivämäärä:   12.6.07 15:19:17

Mmm. Tallille... Ei kyllä oikein jaksais mikään nyt huvittaa. Mutta kiva kun on pätkää tullu...
Tripi, nää tytötkin on varmaan niin pikkusia.. -Vai ni?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 15:35:00

Ihanaa, Sennu! Mulla loppu otsikkoideat tuonne niin en laittanut vielä enempää. huomenna kyllä ehtii vielä, mutta nyt pitää tehdä töitä että ehtii katsomaan estetuntia!

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   12.6.07 15:36:28

Mä otin otsikot suoraan niistä topiceista :)
Jaa, mihinkähän aikaan täältä ehtis sinne tallille...

Päivämäärä:   12.6.07 15:39:06

Ouu. Miten mä alotan taas. Löin tällä kertaa "vaihteeksi" varpaani hyllykön reunaan. Auts, sattuu niin perhanasti... On tääkin, muutenkin olen maassa ja sitten mä menen ja telon itteeni ihan jatkuvasti, koko ajan! Epäreilua.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 15:40:46

Karo äkkiä yksi pätkä ettei mun tarvitse tehdä töitä!

Päivämäärä:   12.6.07 15:44:04

No, on päivään mahtunut piristystäkin: käytiin hesassa, tai siis oltiin siellä koko aamupäivä, ensin mulle laitettiin jotain kommervenkkejä suuhun, mikä lienee separointilenkki (älkää naurako, mä en mahda noille nimille mitään) oli irronnu ja se laitettiin takasin, ja sitten laitettiin vähän kaarilankoja ja joku ihme suulakilanka... Nyt en osaa puhua, ässä on mahoton sanoa ilman että siitä tulee joku hoohon vivahtava sivuääni (kuten "veshihiishi shihishi hishshissä" tms.)...

No jaa, me käytiin KapAhhlilla ja mää löysin aivan täydellisiä vaatteita, labin toppi, labin farkut ja ylläri ylläri labin kesämekko, sellanen ihana... Miten musta tuntuu että Labin vaatteet valtaa mun vaatekaappia hitaasti mutta epävarmasti...

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 15:56:52

mä en kyllä tajua vaatemerkeistä mitään :D

Tuli tuossa mietittyä tuota yhtä otsikkoa "Marttojen Uutisvuoto".. Miksi niin, miksi ei Marttavuoto? :D

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   12.6.07 15:59:58

Koska sillon kun mä tein sen töpön oli Uutisvuoto just alkamassa telkussa :D muistaakseni...

Paitsi että se olikin näköjään Toi joka teki sen :) (tarkistin arkistosta)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 16:03:41

oijoi :)

viitsitkö sennu linkittää marttafoorumin osoitteen tänne, kun tuskin kenelläkään on sitä osoitetta enää :D Se nyt tuntuu olevan lähinnä Marttatarinoita varten, mutta sehän se ideakin oli :)

Ja jos tulee jotain yksityisasioita niin yksityisviestejä voi lähetellä kaikille jotka ovat rekisteröityneet, joten leidit nyt aktivoitukaa!

Mun pitäis varmaan lähteä nyt sinne ruuhkaan, joten Sennu, nähdään ehkä.

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   12.6.07 16:15:56

Varmaan vasta tuntien jälkeen ilmaannun...

Marttafoorumi

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   12.6.07 16:52:58

Missä viipyy Karon jatkopätkä? :)

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 19:25:42

stna mä nukahdin :D arvatkaa onko niskat jumis ku oon maannu täs nojatuoli :S:D

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 19:39:15

että kirjoittakaa vaan, mä saan sen mun pätkän tungettua mihin väliin vain ja vaihdan vaikka kohdetta jos teette jotain muutoksia vaativaa ;)

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   12.6.07 20:00:59

Oisit nukkunu päivällä niin kuin muut ihmiset ;)
Kirjota vaan!

Päivämäärä:   12.6.07 20:44:41

Tämä ei tule nyt olemaan ihan tarinanpätkä...

Voi voi kun mä pidän ilman satulaa menemisestä. Aattelin jo ettei mun päivää pelasta sitten mikään... Mutta kun besta pääs pitkästä aikaa mukaan tallille, ja luvassa oli tunti ilman satulaa, niin... mikäs oli ollessa. Satuin jälleen kerran menemään Ulvarilla, pulska pikku vuonis... :D No, sen selkähän on mukavan pyöreä, joten... Opettaja kehu älyttömästi mun tasapainoa, viime tunnilla kun hyppäsimme C-merkin esterataa (joo, vasta c-merkki, vaikka oikeastaan pitäisi kyllä vaihtaa jo pikku hiljaa ryhmää B-ryhmään jos olisi tilaa...) ja menin shetukallani, Rontilla, no tietty meille alennettiin esteitä... Mutta joka tapauksessa jo silloin opettaja sano että joskus pitäisi oikeesti kuvata videolle kun mä ratsastan, ja etenki sen tunnin esterata kun oltiin ainoita jotka teki laukanvaihdot esteiden yllä eikä me pudotettu yhtäkään puomia, ei edes hipastu... Mutta nyt se oli ihan silleen että "sähän istut siellä melkein paremmin kuin saytlan kanssa!" ja sitten kun se oli laittanut kaikille jalustinhihnat kaulan ympärille, ihan jokaiselle, niin lopussa yks sellanen joka meni satulan kanssa tahto ottaa satulan pois ja meiltä uupu tukijalustinhihna sille, opettaja oli vaan että "Riina käännäs tänne" ja otti meiltä pois hihnan, jota ei koskaan tarvittukaan, ja sano vaan että sulla nyt on niin hyvä tasapaino ettet sä mitään hihnaa tarvi.

Oli kiva kuulla että meni hyvin :D Ja joo, mä by the way käytin pikaliimaa että pysyin siellä ku ei sen otuksen askeleet aina oo ihan mitkää... no, pehmoset, mutta siellä pysyttiin sitä horjahdusta lukuunottamatta, kun poni pelästy ravissa jotakin jossain kulmassa ja hyppäs täysillä sivulle ja meinas lähtee sieltä omia teitään ja reittejään pois...
Ja tunnin jälkeen me vaan naurettiin mun kaverin kaa, oli ihanaa olla senki kaa pitkästä aikaa... Vaikka me asutaanki parin sadan metrin päässä toisistamme, mutta ku me ollaan oltu mökillä ja se on ollu jollain leirillä ja näin... Mut pitäis oikeesti kiittää sitä kaverii. Ihan kaikesta. Etenki siitä että se jaksaa aina mun jututu... Me ollaan vaan niin samanlaisii, nauretaan älyttömästi ja... Ja se myös on ollu yks apu siihen että mä olen nauranut jo Untamon poismenon jälkeen...

Ja hei, galleriassa on kuvia Booriksesta, ja oli ihana lukea yhden kuvan alta "Booris, oot ihan huippu poni, niitä parhaimpia <3"
En ole ainoa joka rakastaa sitä.

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 21:25:25

Kaikkihan katsoo tänään 4D:n? ;D

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 21:40:49

Karo mitäs luulet, miki mä olen kotona tähän aikaan enkä timon luona? :D

Päivämäärä:   12.6.07 22:36:00

Mmm... En mä vaan jaksa. Olen ihan poikki... Jostain syystä. Pelattiin pokerii (panoksilla tietty) ja mikä parasta - mä voitin. Ihan reilusti... Ja sit pelattiin viimestä tikkii ja voitin senkin, ja kaikkee... Musta on tulossa korttihai. Melkein...

LähettäjäDuende 
Päivämäärä:   12.6.07 23:03:01

yöööök :D must ei oo tollasten leikkausten katsojaks, viimeses leikkaukses ol pakko kääntää pää :DD 4Dstä siis puhun.

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   12.6.07 23:06:32

No nyt se kai loppu, alkakaas kirjottaa :)
Duende vaikka vaihteen vuoksi?

Päivämäärä:   12.6.07 23:15:30

Kuka kirjoittaa? Vai eikö kukaan?

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 23:18:43

ilmoittaudun! :D ja nyt oon varmasti hereillä, Tripi ja Sennu voi meses varmistaa välillä x)

Päivämäärä:   12.6.07 23:20:00

Ai joo, mä muuten olen koko ajan lukenut että "Pelkää Marttaa", ja naursekelin täällä kun luulin lukeneeni väärin tämän kerran kun luin "Pelkkää Marttaa". Ja kun tarkemmin katsoin, niin hups... Mitäs mä taas sekoilin?

Mitäköhän siinä mehussa oli...? :D

Päivämäärä:   12.6.07 23:21:57

Mmm... Karo loistavaa. Mut joo... Kenties mäki pujahdan meseen... Ihan hetkeks kattoo onko ketöön paikalla...

LähettäjäDuende 
Päivämäärä:   12.6.07 23:23:55

heh, en mä :D Karo hoitaa ja duende menee nukkumaan kun kuudelta herätys töihin :|

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 23:42:41

voitte kirjoittaa uutta, innostuin keräämään tuota koostetta vanhoista :)

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 23:48:04

ja olen ailahtelevainen, anteeksi :D kirjoitan joko uutta tai laitan vanhaa :DD

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 23:57:14

mä yritän pitää karon aisoissa kyllä. tosin mullakin on kuuden tunnin päästä herätys. toissayö=4h. viime yö=5h. väsyttää helvetisti.

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   13.6.07 00:40:40

WHAAAAAAAAT? TUUKKA?! ei voi olla! karo minkä teit!:D haha, jessssssssssss... toi oli hyvä, hyvä käänne!:D hehe, mut meen ny kirjottamaan sähköpostia... pitäis tulla pitkä ku rapakon taakse lähetän sen:p

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   13.6.07 00:44:25

Mutta looks-kulta sulla on Tuomo ja toisekseen sä hylkäsit Tuukan aikoja sitten, joten oikeus tähän mieheen menee nyt kyllä jollekin toiselle.. kenties ex-serkulle ;)

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   13.6.07 01:04:00

hehehehe:D joo, ei siis mitää, en mä sitä halua sillee mut kivaa ku se on back;) hahahehe:D mut nyt meen kyl nuqqq...noei mut nukkumaan joten lateeeeers martat! öitä:)

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   13.6.07 01:15:02

Tuona samana yönä kun Kristian oli asettunut kotiinsa Tallukan ja Tuukan kanssa, joku pariskunta oli yhä hereillä. Tallukasta mainittakoon sen verran että tyttö sai tehdä kaikkensa pitääkseen näppinsä kurissa Tuukan suhteen, miesparka oli aivan hämmentynyt jo näiden kahden vieraanvaraisuudesta, jotka vaikuttivat tuntevan hänet.
- Oletko hereillä? Karoliina kuiskutti miehensä korvaan.
Vastauksen hän sai suukkona niskaansa ja perään kysyvän hymähdyksen.
- Olen ajatellut, ei kai me hankittu Boorista vain Toille? nainen aloitti ja Niklas tiesi jo, että jotain mullistavaa oli tulossa, niin se meni aina kun Karoliina aloitti keskustelun johdattelemalla.
- Ratsastuskoulun käyttöön, kuinkas? Niklas kysyi unisesti ja tunnusteli samalla vaimonsa pyöristynyttä vatsaa.
- Olen huomannut että ponilla riittää liikettä, haluaisin että sitä koulutetaan pidemmälle, helppoon A:han ja siitäkin edemmäs jos rahkeet riittää.
- Entä Toi? Poni on hänelle hyvin rakas, Niklas murehti isällisesti.
- Booris on hyvä poni, se on opettanut paljon Toille, mutta tyttö ei koskaan tule kehittymään hyväksi ratsastajaksi, jos harjoittelee vain yhdellä ponilla, joka vanhenee ja jää aikanaan liian pieneksi, Karoliina ilmaisi säälimättä.
- Mitä sitten ajattelit? Niklas kiinnostui.
- Tripillä alkaa pian uusi koulutusjakso, hehän harjoittelevat kouluttamaan kaikenikäisiä hevosia ja remontit on jo saaneet osansa hetkeksi, Giniä on turha kiusata enempää kun satulavyökään tuskin menee kiinni, Renttu voisi kertailla Anitan ratsuna sen ajan ja Amandan tökkivä silmä voisi pitää vahtia, johan Anita koulutti Sebbenkin varsin pitkälle itse.
Tässä vaiheessa Niklas hymyili, ei ollut ihme että hänen vaimonsa oli edelleen arvostettu persoona hevosmaailmassa, välillä kun järki voitti tunteet.
- Joten? Niklas halusi kuulla loputkin.
- Tripi vie Booriksen mukanaan, jalka on jo siinä kunnossa etenkin kun ehtii lepäilemään vielä muutaman päivän ja poni alkaa käymään tunneilla kuten muutkin hevoset ja Toi saa alkaa ratsastamaan useammantyyppisiä ratsuja. Sitten kun poni tulee takaisin, Toi toki jatkaa hoitajana, mutta kantaa kortensa kekoon myös muissa puuhissa.
- Kuule, mitä jos unohdetaan hetkeksi Toi ja Booris, Tripit ja Anitat ja etenkin Amanda? Niklaksen äänestä kuulsi vinoilu.
Karoliina käänsi kylkeään ja makoili nyt kasvotusten miehensä kanssa. Nyt heillä oli viimeinkin aikaa jatkaa siitä mihin he olivat jääneet, ennen kuin Kristian oli tullut kysymään lupaa veneilyyn.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 01:18:26

Oivoih :) Tätä odotettiinkin vain muutama tunti :D
ja aamuksi sitten vielä pari pätkää, eikö niin? ;);)

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   13.6.07 02:16:45

Uusien suunnitelmien innostamana Karoliina nousi aamuvarhaisella organisoimaan kotimatkaa, ja oli jo saanut sovittua yhden etelään menossa olevan ravimiehen kanssa, että vielä samana päivänä osa hevosista pääsisi tämän rekassa kotiin. Kyseinen mies oli vinkannut toisestakin samaan suuntaan aikovasta valmentajasta, ja kun Karoliina oli näppäilemässä tämän numeroa, soikin kännykkä.
- Huomenta, vastasi Karoliina ihmeissään todettuaan, että soittaja oli Kristian. Hän oli löytänyt pojan kirjelappusen, mutta oli aikonut soittaa ja ihmetellä öistä karkaamista vasta vähän myöhemmin, Kristian kun oli tunnetusti aamu-uninen.
- Äiti, et ikinä usko mitä on tapahtunut. Pojan ääni oli melkein hätäinen.

Ellei Karoliina olisi istunut hän olisi pudonnut takapuolelleen lattialle kun Kristian nopeasti kuin jääkiekkoselostaja kertoi Tuukan paluusta.
- E-ei voi olla totta! nainen änkytti.
- Totta! On se! Hän on menettänyt muistinsa, mutta vähän alkoi järjen valoa jo näkyä, kun äsken kävimme tallissa. Mutta lähdemme kohta ajamaan sinne niin saatte omin silmin nähdä.
- Ei, pysytte siellä. Mekin olemme lähdössä, ja ensimmäiset hevoset tullaan hakemaan pain tunnin päästä. Olkaa tallilla valmiina ottamaan ne vastaan.

Karoliinan vauhti vain kiihtyi kun hänen päässään pyöri kuljetusjärjestelyjen lisäksi Tuukka. Se kultainen poika! Miten oli mahdollista, että hän kaiken tuskan ja surun jälkeen sukelsi esiin kuin feeniks-lintu tuhkasta?
- Ylös, ylös, ylös! hän kävi kolistelemassa niin Niklaksen sängynpäädyssä kuin tyttöjen aitassa ja poikien makuupaikassakin. – Me lähdemme nyt kotiin! Tuukasta hän ei kuitenkaan maininnut mitään – tulkoon yllätyksenä kaikille!

Ferrari istui myrtyneenä rappusilla katsomassa tohinaa ja hevosten lastausta. Kerrankin kun hänellä oli ollut hauskaa, paljon seuraa ja mikä parasta, uusia ihmisiä jotka eivät olleet osanneet varoa yhtäkään hänen kepposistaan! Miksi heidän piti lähteä näin pian?
- Mun elämä on ihan paskaa, hän meni valittamaan Kristiinalle ja potkiskeli pöydänjalkaa. – Mulla ei ole enää mitään tekemistä ennen koulun alkua ja siihenkin on monta viikkoa.
- Lapsi-parka, sanoi Kristiina myötätuntoisesti, sitten hänellä välähti. – Haluaisivatkohan Niklas ja Karoliina ottaa sinut vähäksi aikaa kylään?
- Että pääsisin heidän mukaansa? Ferrarin silmät alkoivat loistaa. – Voi, se olisi mahtavaa!
- Minäpä juttelen Niklaksen kanssa, päätti Kristiina.

Tarina ei kerro minkälaista kiristystä tuima Kristiina-täti käytti, vai riittikö hänen olemuksensa saamaan aikaan sen, että Niklas ei voinut muuta kuin lammasmaisesti toivottaa pienen sukulaistyttönsä tervetulleeksi lomalle. Itsekseen mies kyllä vannoi, että samanlaisia koirankujeita ei heillä kotona siedettäisi, kertakin olisi liikaa.
- Minä olen oikein kiltisti, lupasi Ferrari hymyillen enkelimäisesti, kuin olisi lukenut Niklaksen ajatukset.

Alkuiltapäivästä osa hevosista oli jo kaukana matkalla ja loput trailereissa, kun tuli vastaan onglma, jota Karoliina ei ollut osannut organisoida. Koska Kristian ja Tallukka olivat yöllä lähteneet ja vieneet yhden auton, kaikki eivät mitenkään mahtuisi kyytiin, etenkään nyt kun Ferrerikin oli lisänä joukossa.
- Jospa me istutaan kuin sillit suolassa Seinäjoelle asti ja sitten osa voi hypätä junaan, ehdotti Sennu käytännöllisesti, ja niin he joutuivat tekemään. Rautatieasemalla kyydistä nousivat Sennun lisäksi Tripi, Anita ja Duende. Looks ei raaskinut irrottautua Tuomon kainalosta, vaikka Sennu vilkutteli hänelle merkitsevästi silmäänsä.
- Meidän on aika pitää marttakokous, ilmoitti Sennu kun he olivat saaneet ostettua junaliput. – Toivottavasti löydetään jostain sen verran rauhallinen nurkkaus, ettei puoli junaa kuule.

Autot jatkoivat matkaansa etelään, ja jossain vaiheessa heidät ohitti panssaroitu pakettiauto, jonka ikkunoissa oli kalterit. Vaikkei siihen kukaan arvannutkaan kiinnittää huomiota, vietiin siinä Jannea pidätyssellistä vankimielisairaalaan mielentilatutkimusta varten.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 08:00:05

Haha, onko tollasia autoja olemassa kalteri-ikkunoilla? :D

Ihanaa, martat ovat taas täällä!

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 08:32:02

Juice Leskinen - Kaksoiselämää

Yksinäisyys ympärillä joskus ottaa hahmon ihmisen
Tiedän mitä haluan tiedän miten vähään kykenen
Yksinäisyys sydämessä, katkeriksi pisaroiksi tiivistyy
Siinä yksinäisyyden on seuraus, siinä on sen syy

Olen sinussa kiinni, sinä tiedät vaikka maammä en
Läheisyyttäs kaipaan rakkauttasi tarvitsen
Olen sinussa kiinni, sinuun kiinni jään
Sanot: Pois! Ja minä menen, kohta huomaat etten mennyt mihinkään

Kunpa sinut tuntisin paremmin
Silloin ehkä oppisin itsenikin
Vaikken koskaan luotasi poistunutkaan
Tulen uudestaan

Yksinäisyys, yksinäisyys joskus siihen hermostun
Halki aavikon jäisen rämmin kunnes havahdun
Kadehdi en niitä jotka luotuja on kaksoiselämään
Joskus tuntuu etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään

Tulen uudestaan

Tulen uudestaan

Tulen uudestaan

Kadehdi en niitä jotka luotuja on kaksoiselämään
Joskus tuntuu etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään

Aion tulla viereesi uudestaan
Poikki ikiroutaisen isänmaan
Tulen uudestaan

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   13.6.07 08:36:37

hehehee, en kyl olis ees unissani voinu toivoa et aamulla täällä olis pätkä valmiina:D mahtavaa!:p

Päivämäärä:   13.6.07 09:18:52

Odottakaas hetkonen. Tarkottaakos toi nyt sitä että...? Voi voi. Mutta mitään hyvää ei kestä ikuisesti... Ja niin, eipä se ollutkaan vaan mua varten...

Päivämäärä:   13.6.07 12:10:05

Toi istui hiljaa autossa. Nyt se oli ohi. Koko ihana aika minkä he viettivät Kristiinan luona, tuntui pelkältä unelta. Toi oli todella nauttinut saadessaan olla Booriksen kanssa, ja hän oli ainakin pitänyt todella paljon kaikesta mitä he olivat tehneet. Kaipaava huokaus sai Hannan vilkaisemaan Toihin.
-Tiedän mitä ajattelet, Hanna sanoi hiljaa.
-Minäkin haluaisin sen jatkuvan yhä, tämä jatkoi. Toi katsahti toiseen, mutta käänsi katseensa takaisin ikkunaan. Ulkona vilistivät maisemat, joita Toi ei kuitenkaan tuntunut huomaavan. Jokin leirin tapahtumista jäi hankaamaan Toin mieltä. Miksi Elias... Ja se mies, joka ampui Anitaa, Janne, Toi pelästyi tajutessaan että Janne se oli joka oli lähes ampunut Toin ja Booriksen metsässä, Janne oli aiheuttanut hevosten pillastumiset. Toi kalpeni hieman ajatellessaan sitä.

-... mitä mieltä sinä olet, Toi? Looksin ääni kantautui tytön korviin.
-M-mitäh? Toi oli kuin puusta pudonnut.
-Kysyinpähän vain että mitä mieltä olet kotiinpaluusta?
Looksia nauratti. Serkkutyttöhän oli vallan ajatuksissaan. Mikähän sen mielessä pyöri...
-En oikein osaa sanoa. Olisihan se ollut kiva jäädä sinne, mutta... Onhan se kai ihan kivakin palata välillä kotiin.
Niklas vilkaisi tyttöä taustapeilistä. Johan nyt, Toihan oli jopa hiljaa! Sepä oli merkillistä, ja vielä kummallisempaa oli, kun tyttö ei sanonut puolta sanaa siihenkään, kun Looks alkoi kiusoittelemaan serkkuaan siitä kun tämä oli niin ajatuksissaan.
-Mahdatkohan kaivata jo koulun alkua niin näet taas poik... luokkalaisiasi, Looks virnuili tyytyväisen oloisena.
Tähän Toi vastasi vain pudistelemalla vaisusti päätään.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 13:48:14

selaillessani vanhoja marttoja pisti silmään:

Kassalla oleva Henkka hymyili iloisesti, kun Sennu astui sisään.
-Päätit sitten vapaa-ajallakin tulla katsomaan minua, poika hymyili hurmaavaa hymyään.
...
-Sä oot enkeli, Sennu naurahti ja alkoi lastata tarvikkeita koriin. Kassalla poika antoi vielä tuntuvan, 50 prosentin alennuksen. Sennun lähtiessä takaisin kotiin, ei hän huomannut taakseen jäävää, hieman kaipaavaa katsetta.

Mikäs tämä Henkka oli? Kukaan ei tainnut kehittää tästä sen suurempia tarinoita.. kun Peter pääsi valloilleen :D

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 14:45:20

mä aloin jo lueskella marttoja ihan alusta asti ja keräillä huomioita ja jokaisen henkilön tärkeitä tapahtumia, mutta mä väsähdin jo tokan topicin kohdalla, enkä päässyt lähellekään puoltaväliä!

Karo, tsemppiä vaan sen koosteen kanssa ;D

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   13.6.07 15:45:07

Oo, mikä Henkka??
Eipä oo jääny minkäänlaista muistijälkeä!

Päivämäärä:   13.6.07 16:32:34

Sennu on ollu kännissä.

No mähän luin kaikki tarinat taaksepäin tässä joku aika sitten ja mielessä edelleen se joku kohta, kun Tuukka saapuu ekaa kertaa tallille, ja se vetääkin Amandan ryhmää. Tuukka selitti miksi piti tuntia, ja kysyi:
-Onko kysyttävää?
-Lähtisitkö ulos, Looks melkein möläytti, mutta onnistui sulkemaan suunsa.
Ei toi nyt sanatarkasti mennyt kun on siitä jo aikaa kun luin... Mut jotenki tollai:D

Onpa hauskaa kuulla kun kaveri sanoo bulimikoks. Toosi hauskaa.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 16:49:46

ethän sinä mikään Mikko voi olla :D
Hei Toi! Miksi sä et oo rekisteröityny marttafoorumille?

Tuukka laski Looksin alas maahan, ja auttoi sitten ottamaan Rentun (Beautyn?)kiinni. Kun selkäännoususta ei tullut polvet hellinä mitään, joutui mies punttaamaan tytön, ja samalla kosketti kevyesti tämän takapuolta.
Looks jatkoi uralle, ja tytön koko naama hehkui punaisen eri sävyissä.
-Amanda on joutunut sairaalaan, ja minä toimin ainakin seuraavan kuukauden enemmän tai vähemmän teidän opettajananne. Eli olen Tuukka Ruotu, valmistuin Ypäjältä vuosi sitten eli olen hieman päälle kaksikymmentä. Jos tulee kysyttävää, niin rohkeasti vain.
-Lähdetkö treffeille, Looks meinasi möläyttää mutta ehti tukkia vikkelän suunsa, ja kuului vain epämääräistä mutinaa, jonka Tuukka tulkitsi hyväksyväksi.
-Siirrytään sitten itse opetukseen. Ottakaa ohjat!

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 16:52:12

oho. tajusinpa että tuukka on ehkä nuorempi kuin tomi! (jos tomi olis saman ikäinen kuin tuo oikea versio :)Mulla on ollu sellanen olo koko ajan että tuukka on kauhean vanha, mutta ei se paljon minuakaan vanhempi ole :)

Päivämäärä:   13.6.07 16:55:41

Loistavaa siinä se oli :D Kyllä Looks ilahtuu c(x
Vitsiläiset, emmä ole kerennyt. Enkä jaksanut. Mua vaivaa... kesäkuulaiskuus, joka toivon mukaan menee ohi ennen ratsileiriä D: Uups... Meni väärin päin, näin :D.

Hitsit ku mä kirjotin ihanan "Osta oma kultamussukka" -runon... VaaVeille sen kirjoitin ja sen löytää osoiteesta VaaVit 8: Aikamatkalla takaisin elämään, Tarinatuokio, Hevostalli.net.
Se on kyllä hetkisen mieleen juolahtanut ihme juttu:D

Päivämäärä:   13.6.07 17:00:13

No hei, tuli tässä vaan mieleen se kun mä ekaa kertaa Looksin kanssa saavuin tallille ja manguin tunnille ja Looks sano että etsitään Tuukka, ja minä siinä fiksusti mietin:
-Tuukka? Kuka se nyt olikaan... (Tarkistus listasta tulee tähän väliin) Hyvän näköinen ratsastuksen opettaja. Etsitään vaan!

Ja jälleen sanatarkkuus on hapertunut vuosien (viikkojen) saatossa.

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   13.6.07 17:01:58

ai mistä ilahdun? hähä? noee:D hehe, tuukkahan on just sopivan ikäinen;) noee, mut toi tuomo on kyl just niinku melki perfect, se täyttää 20:p... hahaha:D

Päivämäärä:   13.6.07 17:03:30

Onnee vaan looks. Arvioisin että sun ruuvis on täysin löystynyt. Tarkka diagnoosi, eikö? Tai pikemminki ruuvis on irronnut... Ei vaan. Ei ne oo. Vai?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 17:36:55

ei mun pikkuveikka kai kahtakymmentä vielä ole? :D

hassua kun mulle kirjoitettiin tähän veli. kyllä multa sellainen löytyy, mutta kolme vuotta vanhempi :)

mä oon muuten ihan pihalla siitä että kuinka vanhoja me ollaan tässä tarinassa..
* Sennu: "oltiinhan sentään ammattikorkeakoulun toisella tasolla"
* -Tripi, pitkästä aikaa! Tyttö (Sennu) kiljahti, kun tunnisti vanhan luokkakaverinsa jonosta.
* Looks: "Nuori neiti, korkeintaan 16-vuotias istui rinnekahvilassa kamera tiukasti puristettuna käsien väliin."
* Duendella: "onneksi heillä (D ja looks) oli sen verran ikäeroa, etteivät he joutuneet samoille tunneille."
* "Niklas, olen vasta 38-vuotias… Karoliina höpötti hiljaa iltateen äärellä."
* Anita: "korkeintaan 18 vuotias nainen astui kuljettajanpaikalta tervehtimään Karoliinaa."
* "ei hänen tietääkseen Tallukka ollut kuin tavallinen teinityttö" (Alisaa vanhempi, joka oli 6.lla luokalla)
* Toista mä en löydä kyllä mitään ikämainintaa, nuorin ja pieni, jos kerran onnille sopii selkään paremmin kuin 157 pitkä tripi :D

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 17:37:48

unohdinko mä jonkun?

Päivämäärä:   13.6.07 17:48:52

Tripi sä unohdit Ferrarin, joka on oikeesti muakin nuorempi nännäsnää mutta koosta en tiedä... Nuorin ja pieni, haista home :D

Päivämäärä:   13.6.07 17:51:36

Kohta mä alan käyttämään kirjoittajan valtaani suhun jos et lopeta tota pientä :D Heh... No myönnetään, oon mä aika pieni ikäisekseni... Mutta hei, ei tääkään hullumpaa oo, tajusin ettei mun kaveri oo mua ku... ky-kymmenen senttiä pi-pidempi... Voi ei, on tää kyllä hullumpaa. Tosi kauheeta. Emmä voi aina olla luokan pienin!

LähettäjäDuende 
Päivämäärä:   13.6.07 18:05:19

:DD mahdankoha sitte olla tarinassa vanhempi ko looks vai? kun molemmat lukiossa ja looks korkeintaan 16 :D

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   13.6.07 18:05:23

MITÄ? eihä herrajumala tallukka voi sit tuukan kans olla jos tallukka on yläasteella ja tuukka 22! plääääh... haha:D

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 18:09:03

Duende ootteko te lukiossa? Kyllä mun mielestä oot vanhempi ku looks :D
Ja Tuukka on siis tarkalleen 22?
Kristian oli 18, mutta koska valmistui nyt, täyttää 19 tänä vuonna. Hannan ikä mun mielestä mainittiin jossain, mutta nyt ei muistu.

Amanda ja Kalevi nyt on sellasia että ei edes kiinnosta :D

Päivämäärä:   13.6.07 18:10:02

looks, satutko muistamaan meidän vielä paremmat suunnitelmamme? Toteuttaisitko niitä, voin laitella sitä jossain välissä sulle jollain konstilla kun tallensin koko jutun WordPadiin:D Kaikki tallella:D Siis vaan meiän suunnitelma...

LähettäjäDuende 
Päivämäärä:   13.6.07 18:14:32

Tripi, juu eikös me viimisen koeviikon kanssa painittu siinä yhdessä vaiheessa :D

Lähettäjä: Tallukka 
Päivämäärä:   13.6.07 18:14:34

Voi kauheeta, oonko minä vasta yläasteella?:D Olen aina luullu että olen vanhempi tuossa tarinassa.

LähettäjäDuende 
Päivämäärä:   13.6.07 18:15:11

eli looks olisi lukion ykkösellä ja duende kakkosella?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 18:17:32

mulla on kans ollu sellanen olo että sä oot vanhimmasta päästä! mutta pitääpä kysellä muilta vähän mielipiteitä :D Et sä tainnut ainakaan baariin päästä sisään iän puolesta?

Päivämäärä:   13.6.07 18:17:43

Mmm. Tässähän sitä sotkuja saatiin aikaan :D Mmh...

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 18:18:57

Ei mut kato Duudsi, ootteko te oikeesti lukiossa tossa judskussa?

Lähettäjä: Tallukka 
Päivämäärä:   13.6.07 18:24:21

Pitää odottaa Sennua ja Karoa, jos ne vaikka muistas.:D

LähettäjäDuende 
Päivämäärä:   13.6.07 18:26:36

Tripi, siis hä :D siis ainaki mä luin sillo hulluna kokeisii enkä pärjänny matikassa ja olisko ollu just Tuukka kuka opetti sitte? ja joku muuki siinä oli sillai et luki kokeisii ja mun muistaakseni se oli looks :D emt vastaak toi ny sulle yhtää mut... :D

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 18:37:02

niiiiinjuuu, mutta eikös yläasteellakin ne kokeet tuppaa olemaan jakson vaihtuessa samoihin aikoihin? :D Äh, ehkä noi yhdet tietää.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 18:43:01

taas tuli vietettyä 11h töissä. kai mä menen kotiin.

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   13.6.07 18:44:53

ei yläasteella oo tripi jaksoja!:D haha... joo, pistä toi vaan tulemaan ne suunnitelmat tosiaan;) hehe...:p

mä en kyl suostu olee yläasteella tossa tarinassa! kyl ny iän pitää ees vähä täsmätä oikeen kans!:D haha

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 18:49:30

Kyllä mulla vaan oli jaksot jo kolmannesta luokasta eteenpäin! Riippuu kai koulusta :o

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   13.6.07 18:55:14

Täällä on enemmänkin ikäkriisejä näemmä ;)

No, ainakin Karon 38 löytyi todistettavasti.
Mä oon kuvitllu Tallukan abt täysikäseksi mutta kun se tosiaan ei päässyt meriosvokapakkaan niin ehkä viikkoa vaille?
Alisa oli muistaakseni kutosella.
Anitan täytyy olla yli 18 kun se itse ajoi Sebastianin tallille.

Päivämäärä:   13.6.07 18:59:20

Ei oo vieläkään selvinny? Tässäpä meille purtavaa koko... no, kuinka pitkäksi ajaksi? Tosi pitkäksi, arvaan ma...

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   13.6.07 19:01:24

No, Toi on muistaakseni sanonut olevansa 12-vuotias, siinä uskossa mä elän. x)
Ja Ferrari taisi paljastaa että 11.
Jättää Looksin ja Duenden? Vai olisko toi 16 ja 17 hyvä arvaus?

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   13.6.07 19:24:45

Meillä oli yläasteella kouluvuosi jaettu muistaakseni 4:n jaksoon...

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   13.6.07 19:27:20

ha, mä en oo vielä vanha :DD håhå te aiheutatte mulle oikeasti ikäkriisin ku teitte musta vajaat 4kymppisen.. huomenna kuitenki matkaan muorikauppaan osteleen tukisukkahousuja ja terveyskenkiä kun nilkkoja turvottaa kovin.. :D

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   13.6.07 19:30:52

Karo tiukkanuttura on kuitenkin marttajoukon vanhoillisin. :D

Kukas kirjottaisi jatkoa ettei mee ihan jorinaksi?

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   13.6.07 19:32:38

Miten Marttafoorumille rekisteröidytään..?

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   13.6.07 19:39:53

Anita, jossain siellä oli joku Register -nappi tjtn - ei se ollu kauhean hankalaa kert mä onnistuin sen tekemään (paitsi niiden numeroiden tulkkaus)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 19:59:13

Ja kun on saanut rekattua itsensä, kannattaa vaihtaa se leiska sieltä profiilista ni tulee teksteistä järkevämmän näköset :D

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   13.6.07 20:07:33

Oo, Tripi ootpa ollut kauhean ahkera siellä!
Taitaa olla kaikki pätkät jo?

Päivämäärä:   13.6.07 20:08:23

Tunnustan sanoneeni 12. Mutta ei se kauaa pidä paikkaansa :D No okei... Lasketaanko puolitoista kuukautta pitkäksi ajaksi?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 20:10:19

Jep, Sennu. Puuttuu tän topsun pätkät kai vielä.

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   13.6.07 20:10:27

Toi, kyllä se nuorena lasketaan x) vanhempana sit noi pari kuukautta ei merkkaa juuri mitään ;)

Päivämäärä:   13.6.07 20:14:52

Aha. Miten muuten voi erottaa kuka on nuori ja kuka vanha, mietin vaan, kun tavallaanhan ei siinä mitään sellaista "pling-nyt-olen-vanha"-rajaa ole, eihän? :D

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   13.6.07 20:20:12

Sä huomaat sen, ku oot 17-vuotias ja sulla on pari aikaa 18-vuotissynttäreihin, oot kuin tulisilla hiilillä ja se aika tuntuu ikuisuudelta x) Tuon jälkeen sitä jollain tapaa odottaa et täyttää 20, mutta eipä tuo suo juuri enempää vapauksia ellei tykkää väkevillä läträtä ja toinen 25 kun saa adoptoida jos tykkää :)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   13.6.07 21:02:25

Lukevatko kaikki vanhoja marttoja vai kirjoittavatko kaikki kilpaa seuraavia pätkiä? Aktivoitukaa!

Päivämäärä:   13.6.07 21:02:54

Aha. Täällä me ikäfilosofoidaan :D Voiko noin sanoa? Kaipa voi, mä sanon mitä mä tykkään c(x

Päivämäärä:   13.6.07 21:05:19

Mä en lue enkä kirjota. Mä olen lakossa, koska... emmä tiiä miks mä lakkoilen. Ääh... Ehkä koska... No herrannen aika. Tietty koska mun isoveli on maailman urpoista urpoin! Mun aika menee siihen ku mä kinaan sen kaa. Ja Tehosekon kaa. Onpas aina hauska jutella pitkästä aikaa Tehosekonki kanssa :D Vaikkakin vaan puhelimessa puhuttiinki... Ihana kuulla sen ärsyttävä ääni.

Lähettäjä: Tehoseko 
Päivämäärä:   13.6.07 21:08:00

Toi, samaa en voi sanoa susta, siis että olisi ihana kuulla sun ääntäs... Mutta ärsyttävä ääni sulla kyllä on, ettäs sen tiedät! Okei, ei oo.

Pahoittelen teille kaikille muille koituneesta harmista, sillä Toi on karannut mielisairaalasta. Koetan juuri parhaillani suostutella häntä palaamaan takaisin sinne...

Lähettäjä: Tehoseko 
Päivämäärä:   13.6.07 21:20:20

Mutta täytyy huomauttaa että hän on kovasti harmiton. Täysin harmiton ainakin silloin kun Toi muistaa ottaa lääkkeensä...

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   13.6.07 21:21:18

mä olin hei vaan pari tuntii pois ja täällä kaikki on vaan seonnu? mitä oikee tapahtui:o? hohoo, no ehkäpä meen jatkelee mun huoneen siivoamista:D ku ei msn:is ollu ketää eikä mitää:( see yaaaaaaa!

Päivämäärä:   13.6.07 21:25:43

Tehoseko se tässä sekasin on. Ja se on hullu. Kunniasanalla.
Jannen kunniaksi: Criminal Martat

En mä ole niin hullu etten osaisi tehdä topikia enää. Kuten näette, en ole hullu. Alien minä olen. Enkä ole. Mä olen Toi! Hei terävää. Mutta kyllähän sen näkee että ihania ystäviä on kiva kius... siis heiltä on kiva kysellä kuulumisia.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.