Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Marttojen aika-ajot XXVIII

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   1.6.07 14:25:35

Uusi Marttaformula-aikakausi on käynnistynyt. Autojaan kiivaasti starttaa melkein kymmenkunta marttaa, paalupaikkaa tavoitellaan kynsin hampain. Vaan kuka nappaa todellisen voittoajan, kenelle pokaali kuuluu? Sen saatte selville tuota pikaa, kun virittäydytte leppoisaan asentoon sohvallenne ja käännätte tutulle Martta-Max -kanavallenne.

Edellisten aika-ajojen tulokset .

Re: Marttojen aika-ajot XXVIII

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   1.6.07 14:27:11

... suorastaan kuulen AnitaKyllösen äänen korvissani...

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   1.6.07 15:23:51

Nyt, marttaset, tää lähtee lomailemaan.
Sii juu joskus ensi viikonloppuna!

Lähettäjä: Toi 
Päivämäärä:   1.6.07 16:54:24

Heihei Sennu, nähään joskus :D
Aah mikä rauha, kiusankappale on poissa...
Ehkä nyt ei tule vähään aikaan mun ja Senun välistä kinailua, kun se ryökäle aina tekee musta pikku-Toin. Mutta siihen laitetaan piste sitten kun Sennu saa maistaa oman osansa keitosta. Sitten joskus.

Äänestys yhä käynnissä, kunnes kaikki ovat saaneet äänestää. Siis se pääosa... Ja tietenkin, voittajalle luvassa palkinto, yritetään nyt jotain pientä laatia, eikä sen tarvitse liittyä edes kamalasti marttatarinoihin välttämättä. Mun taulu muuten valmistuu, olen jo taivaanrannan maalamisenkin aloittanut :D Ja voikukkia olen maalaillut, vaikka ponit eivät valmiita vielä olekkaan... Mutta joo, mä "omistan" taulun äänestyksen voittajalle. Mun ei tarvitse pelätä omistavani sitä itselleni ;D Eli... Mitäs mitäs, Karo ja Hanna ei ole turvassa... Enkä tiedä ollaanko me muutkaan. Vaikka mä osuinki Jannen tielle mä voin aina piiloutua muiden taakse kun olen näin pien... iso. Ei se uskalla tehä mulle mitään tai mä pure... puran kiukkuni siihen!

Ihanaa leijonta ihanaa, huomenna alkaa loma! Mutta mua nyt kyllä pelottaa koska en yhtään tiedä vieläkään mitä teen niissä koekuvauksissa. Mutta väliin en aio jättää kun tällanen tilaisuus kohdalle osui!

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   1.6.07 20:39:47

oottepas olleet ahkeria, ehkäpä illalla ehdin vilkaisemaan teidän höpinöitä, tässä omani: nyt mulla on kaksi erakkorapua <3 :)

Päivämäärä:   1.6.07 20:45:45

Karo, mahtavaa! Niistähän sä haaveilitki!
[Oletko tosissasi...?]

Meilläpäs on jo tässä yksi + neljä-viisi koiraa, mutta kun onneksi ne pennut ei ole syntynyt vielä... Onneksi.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   1.6.07 21:59:09

Kyllähän sinä Toi olet aika pikkuinen :)

Päivämäärä:   1.6.07 22:00:50

Tripi!

Päivämäärä:   1.6.07 22:05:51

Pitikö sun muistuttaa siitä just nyt... Meillä on huomenna kevätjuhlat ja hei, meiät kukitetaan meiät jotka sanotaan hasta la vista ala-asteelle ja... Totta kai mä seison eturivissä, mites muuten. Mutta entä sitten jos alan itkemään, ripsarit valuu ja näin pois päin, kukaan muu ei tietenkään itke... Ja... Mikä pahinta, tunnen oloni niin "pieneksi" siinä kun yli neljäsataa oppilasta ja vanhemmat, opettajat ja kaikki sukulaiset kattoo, varsinki lopussa kun me lauletaan ja mulla on soolo, mä laulan mikkiin kaverin kanssa ja kaikkee... Mutta ei se mitään, onneksi muutkin laulaa. Ja mä rakastan laulamista.

Päivämäärä:   1.6.07 22:42:16

Aijaijai maalaus valmistuu pikkuhiljaa... Se paranee aina kuvuessaan :D

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   2.6.07 12:08:04

hahaaha, olin YHEN päivän poissa ja kaikki on ihan seonnu:D milloin tosta, taivaallisen sinisilmäisestä enkelipojasta tuli tommonen petturi?:o järkyttävää! ja tuomosta! senhän piti olla snoukkaaja ja tuolla se vaan kuskaa lantaa kärryissä tallilla:D haha, mä kyl lähen sen kans laskee;) juujoo... hienoa karo että ravut ovat nyt luonasi;) hehe

Päivämäärä:   2.6.07 12:17:44

Ahai! Mäpäs selvisin itkemättä mutta hei, jotain parempaa kyllä tapahtu. Mä rupesin nauramaan kesken kutosluokkalaisten kukituksen... Ja lauloin kuulemma hyvin siinä ja... Kahestatoista numerosta kaksi oli kaseja ja loput oli ysejä... Ja plokkasin 25 euron stipendin ja... Kaikkee kivaa. Ja on harvinaista, tunsin oloni oikeestaan kauniiksi tässä turkoosissa alle polvien olevassa kesämekossa, yksinkertainen on kaunista, ja vaaleanpunainen alppiruusun kukka korvan takana...

Ja hah, meiän opettaja kirjotti puheensa papereille ja anto jokaiselle meistä puheensa, koska hän ei olisi pystynyt pitämään puhettaan... Ja siellä oli yks ihana juttu, jonka mä olen joskus sanonut, opettaja kävi aakkoisa nurin kurin läpi ottaen jokaisesta aakkosesta joitain hyviä muistoja. X-kirjaimen kohalla oli näin:
Äx vai rasti? "Virva, laitetaanko tähän x vai rasti?" En siihen silloin osannut vastata, ja olen sen jälkeen miettinyt vastauta. Hyvä kysymys.

Ja mä sanoin ton x vai rasti jutun... En edes muistanut sitä!

Mut joo. Toi häippäsee kahdeksi ja puoleksi kuukaudeksi... Mökille. Nähdään elokuussa, mahdollisesti vähän aikasemmin jos mökille saadaan netti toimimaan... Olkaa ahkeria!

Lähettäjä: Ferrari_ 
Päivämäärä:   2.6.07 19:44:56

Herranjestas, oonks mä tossa tarinassa 8? Ku oikeesti oon 11!

Päivämäärä:   2.6.07 19:47:57

Jee en voi uskoo et pääsin vitoselle.

Lähettäjä: Tallukka 
Päivämäärä:   2.6.07 22:13:11

En ois ikinä uskonu että saan stipendin, keittiö työstä.:D Poissa-olojakin oli vaan koko vuonna 7h.

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   3.6.07 14:58:08

helvatan @!#$, huuuuuuh mikä fiilis... oli ehkä parasta kattoo auringon laskuu ja nousuu;) haha, noei:D Mut unohtumattomat koulujenpäättäjäiset:D hehe, vois tästä pikkuhiljaa aktivoitua tekemään jotain tuottavaa, vihdoin aurinko paistaa<3 ja mun jäätelöaamupalalle ei mikään vedä vertoja;) hehe

Karo en moikannu sille taaskaan:D:/

Päivämäärä:   3.6.07 17:45:18

Haulaako Karo jatkaa vielä marttojen leireilyä, vai jatkanko minä? Tai kirjoittaisiko Looks (tai Tripi tai joku muu) jotain? (;

Päivämäärä:   3.6.07 18:11:14

-Tule, Petri sanoi yllättäen, ja tarttui Duendea kädestä. Tyttö ei edes ehtinyt pistää vastaan, kun hän jo tajusi kävelevänsä nuotioalueelta poispäin.
-Käytän Duendea hieman kävelyllä, ettei se nukahda, Petri ilmoitti.
-Älkää olko myöhään, Karoliina huomautti ja katsoi Niklasta tietäväisenä.
-Mitä? Niklas kysyi hämmentyneneä.
-Duende on ihastunut, senkin sokea hölmö, nainen totesi naureskellen.
-Mihin me mennään, Duende vaikeroi yrittäessään selvitä tiheän pusikon lävitse, Petrin vetäessä häntä perässään.
-Kohta näet, ei ole enää pitkä matka, mies sanoi ja lopulta pysähtyi, juuri kun Duende oli alkamassa valittaa naarmuista jaloissaan. -Perillä.
Nuorten edessä oli pieni metsälampi, johon laskevan auringon viimeiset säteet loivat kultaisen kajonsa.
-Tämä on.. upea, Duende hehkäisi, ja tunsi samassa otteen kädestään siirtyvän lanteille, ja Petri painoi häntä kevyesti itseään vasten.
-Haluaisin suudella sinua, mies sanoi ujona, mutta samalla katseessa paloi intohimon liekki. Duende päätti vastata epäsuoraan kysymykseen, nousi varpailleen ja painoi huulensa miehen huulia vasten. Hiljaisuudessa he antoivat kieltensä varovasti tehdä tutkimusmatkaa toistensa suussa, ja Duende kietoi kätensä Petrin niskan taakse. Mies puolestaan paransi otetta tytön pakaroilla, ja kohta Duende päätti hypähtää suoraan miehen syliin, kun ei kestänyt enää.
Vaan hyväksi aiottu liike kostautui, kun Petrin tasapaino horjahti, ja jalka tarttui puunrunkoon. Hetken ajan mies onnistui kompuroimaan, ennen kuin päätti antaa painovoimalle periksi, ja kaatua molskautti Duende sylissään suoraan lampeen.

--Onnittelut kaikille luokaltaan päässeille, peruskoulun lopettaneille ja valmistuneille!

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   3.6.07 21:44:28

hehe, eiköhän anita oo aktiivisin jatkamaan;)

Päivämäärä:   3.6.07 22:07:12

Ja myös väsynein.. *iso haukotus*

Päivämäärä:   4.6.07 11:46:17

Nuotio räiskähteli tummassa iltahämyssä, ja aiemmin raikunut nauru oli vaipunut hiljaiseen puheensorinaan. Jossain kaukana huhuili pöllö, ja yksi toisensa perään alkoi haukotella.
-Pitäisikö lapset viedä nukkumaan, Niklas kysyi vaimoltaan, joka torkkui miehensä olkapäätä vasten.
-Kyllä sitä kohta voisi. Odotellaan, että Duende ja Petri palaavat, luulevat muuten meidän jättäneen heidät, Karoliina vastasi ja peitti kädellään suun. -Hohhoijaa.
Samaan aikaan Elias ja Janne hiipivät illanviettopaikkaa kohden. He olivat joutuneet kiertämään vetisten rämeikköjen poikki, ja pimeässä kompuroineet kiviin ja kantoihin. Elias hieroi kipeytynyttä käsivarttaan, jonka hän oli raapaissut puuhun ottaessaan tukea, mutta Janne suunnisti määrätietoisesti kohti paikkaa, jossa tiesi Karoliinan ja muiden oleskelevan.
-Sinä jäät tähän pitämään vahtia, Janne ilmoitti, ja Elias istuutui sammalmättäälle riisumaan märkiä kenkiään.
-En kyllä tiedä, mitä sinä tästä reissusta hyödyt, Elias totesi enemmän itselleen kun Jannelle, ja irvisti kun kosteista sukista pöllähti tunkkainen hien haju.
-Saatpa nähdä, saatpa nähdä, Janne mutisi ja lähti hiipimään kohti suurta kiveä, jolta oli hyvä näköyhteys nuotiolle. Päästyään kiven taakse mies kaivoi povitaskustaan jotain metallista, joka kimmelsi kuun kajossa.
-Olit hölmö kun johdatit minut tänne, poika, Janne höpisi itsekseen. Eihän Elias tiennyt aseesta mitään, eikä siis voisi estää tapahtumaa, joka laukauksesta seuraisi.
-Yksi...

Kristian oli lähtenyt vielä hevosia katsomaan, kun uitetut Duende ja Petri saapuivat häntä vastaan. Pari punasteli ja Duende yritti pitää katseensa maassa, mutta Kristan ei voinut vastustaa kiusausta, ja jäädä juttusille.
-Jaha, kävitte sitten kuutamouinnilla, poika totesi näsäviisaasti, ja loi Petriin paheksuvan katseen.
-En olisi vienyt Duutä lähellekään vettä, jos olisin tiennyt millainen peto hän on hurjistuessaan, Petri vastasi haasteeseen ja sai tytön kohottamaan kulmiaan. Duu? Mikä ihmeen lempinimi se oli?
-Voi, jäitte paitsi romanttisesta auringonlaskusta. Se näkyi nuotioaukealle niin hyvin, Kristian irvaili. -Mutta onneksi teillä on vielä kaksi päivää aikaa, ennen kuin palaamme kaupunkiin, poika jatkoi, ja näki parin katseista, että oli osunut arkaan paikkaan.
-Minä lähden nyt nukkumaan, olkaahan kiltisti, Kristian totesi ja lähti lompsimaan takaisin nukkumapaikkaan.
-Ärsyttävä tyyppi, Duende mutisi ja heristi vielä nyrkkiä pojan perään, mutta Petri tarttui häntä kevyesti leuasta ja suuteli tukkien tytön puhetulvan.
-Älä hänestä välitä, keskitytään nyt vain meihin.
Samassa vertahyytävä kiljaisu täytti ilman.

-Mitä nyt, Karoliina hätkähti ja katsoi, kuinka Anita pomppi tasajalkaa vanhan puutuolin päällä.
-Tu-tu-tuo...tuolla... tuolla on hhä-hähähä-hämähäkki, Anita sai soperretuksi, ja osoitti kauhistuneena maahan, jossa yksinäinen lukki tepasteli nuotiopuiden luokse.
-Kaksi...
-Älä nyt höpsi, tyttö, vaan tule alas sieltä, Niklas sanoi nauraen, ja asteli lähemmäs poimiakseen otuksen kädelleen.
-Kolme..
Laukaus kajahti ilman halki, ja sitten tuli hetkeksi hiljaista.

Päivämäärä:   4.6.07 12:12:13

Pikku-Untamoksi ristitty koiranpentu taistelee mökillä hengestään... Se on se ainoa joka siellä sitten koskaan oikeasti olikaan. Säälittävää, poika ei osaa edes imeä... Mutta kyllä se yrittää ja toivon sen selviävän.

No, mä menen nyt...

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   4.6.07 19:00:13

voi ei, anita älä sano et tapoit eliaksen?:(

Päivämäärä:   4.6.07 19:18:09

looks ei kai se nyt eliasta tappanut, vaan koetti tapaa karon tai tappo hannan. Jaksanpa taas välittää Isoista Kirjaimista...

Tässä alka olemaan henkisesti ihan loppu, kun pentu taistelee henkensä puolesta eikä me voida muuta tehä kun juottaa sille korvikemaitoa... Untamo-parka kun ei osaa imeä. Ajattelin, että jos se tästä selviää, annetaan sille nimesi huumorilla Dr Toolittle, ja kutsutaan yhä Unttamoksi taikka Untoksi... JOS se selviää... :(

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   4.6.07 23:46:12

mites koiranpentu voi?

miten tää kolmannelle sivulle tipahti:o

Päivämäärä:   5.6.07 13:27:45

looks... Untamo nukkui pois eilen illalla 20 yli kaheksan... Se ei enää kestänyt...

Päivämäärä:   6.6.07 11:41:53

Osanottoni Toin koiravauvalle. :[

Elias hätkähti laukaukseen. Mitä oli tapahtunut? Kuka ampui, ja miksi? Poika ryntäsi takaisin muiden luo vain nähdäkseen, kuinka Janne nousi kiven takaa esiin, ja nauroi kolkosti.
-Hahhaa, sainpas sinut, Janne totesi voitonriemuisena. Hän loi kylmän silmäyksen Karoliinaan, joka oli kyykistynyt maahan tuskainen ilme kasvoillaan.
-Koita kestää, se ei onneksi osunut pahasti, Niklas sanoi tutkiessaan haavaa, jonka luoti oli aiheuttanut.
-Nyt sinä kyllä saat kärsiä, Karoliina huusi raivon sokaisemana. Naisen noustessa Jannen kasvoille kohosi hölmistynyt ilme; miten Karoliina pystyi seisomaan, jos häntä oli juuri ammuttu? Ja miksei nainen vuotanut verta? Samassa mies huomasi Karoliinan takana makaavan tytön, jonka olkapäästä valui verinoro.
-Mitä.. miten ihm.. Janne ehti aloittaa, ennen kuin tunsi kovan tällin takaraivossaan, ja kaatui sitten tajuttomana maahan.
-Elias, Looks parkaisi nähdessään pojan seisovan Jannen takana, suuri halko kädessään. Nopeasti Looks kuitenkin tajusi, kuka murhaajan oli paikalle johdattanut, ja Tuomo sai tosissaan pidellä tyttöä, ettei tämä olisi riuhtonut itseään irti ja syöksynyt pojan päälle.
-Senkin lurjus, senkin sika, aivoton idiootti ja pelle, Looks solvasi ja rimpuili Tuomon otteessa.
-Nyt sinä nuorimies saat kyllä selittää, Niklas sanoi ja tarttui tiukasti Eliaksen käsivarteen, tönäisten pojan puuta vasten.
-E-en minä tiennyt, että Janne aikoisi ampua ketään! En nähnyt asetta hänellä, kun lähdimme! Hän vain sanoi selvittävänsä hieman asioita Karoliinan kanssa, luulin että hän olisi puhunut tai jotain.. Elias sopersi itsekään tajuamatta, kuinka vakavaan tilanteeseen oli heidät saattanut.
-Vai et tiennyt? Mieshän on murhaaja! Sama, joka tappoi Tuukan ja Aliisan! Jos Janne olisi onnistunut suunnitelmassaan, niin vaimoni olisi nyt kuollut, Niklas kihisi raivoa.
-Mutta.. jos Janne ei osunut Karoliinaan, niin ketä hän sitten ampui?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   6.6.07 23:23:50

huijui. ihanaa anita, kiitos kun jaksat vielä pitää martat elossa! Mä oon nyt kyllä ihan jumiutunut tallille. tulee lähinnä istuskeltua ympäriinsä.. mitä nyt siinä sivussa vähän ratsastettua ja hoidettua hevoaia.

Antakaas mulle vähän vinkkejä siitä että miten omitaan hevonen? voi olla mulle aika vaikeaa kun olen ihan uusi naama talliporukoissa, mutta kumminkin! Olen ihastunut heppaan, jälleen kerran :)

Päivämäärä:   7.6.07 10:39:47

Ooonko mä joku kaheksa tos tarinassa? :O :DDD Kyl se miul käy:)

Päivämäärä:   7.6.07 10:54:59

Millos mie olen taas tosa tarinas? Ku olis kiva lukea mitä te musta ajattelette:)

Päivämäärä:   7.6.07 10:56:18

Toi, voi harmi :'(

Päivämäärä:   7.6.07 13:18:27

...ja tervetuloa takaisin tänne Martta-studioon, jossa tunnelma senkun tiivistyy! Illan juonnosta vastaa tällä hetkellä Anita "fanimarttojen äiti-Kyllönen", hei vain. Kesäaurinko porottaa kuumana, ja suurin osa katsojista saattaakin majailla tällä hetkellä hiekkarannoilla hankkimassa rusketusta, mutta ei anneta sen haitata, sillä Marttameininki ei kuole koskaan! Ja otetaanpa sitten pikakatsaus entiseen, ennenkuin jatketaan seuraavaan pätkään:

Karoliina ja Niklas ovat tuoneet lähes koko talliporukan isotäti-Kristiinan hoiviin maalle, jossa suihkuun vesi kannetaan käsin, ja puu-ceet ovat vielä kunniassaan. Lemmenlähetti-Elias on yrittänyt laajentaa haaremiaan, tosin tällä hetkellä poika tuntuu jääneen puille paljaille. Toi sen sijaan on ehtinyt jo teloa itsensä ja Booris-ponin, tosin onneksi selvittiin pikkunaarmuilla.
Duenden sydämessä roihuaa tuli naapuri-isännän pojalle, hurmaava Petri kun eksyi heidän ratsastustunnilleen. Looks ja Tuomokin ovat ehtineet kiitettävästi kuherrella, eikä tietenkään unohdeta omistajaparia, Karoa ja Niksua!
Ja koska hyttysiä ei tunnu näkyneen, on leiriläisiä senkin edestä kurmuuttanut vilkas veijari Ferrari, joka kiitää kepposineen kuin formula-auto konsanaan! Kaiken lisäksi pikkupoika paljastuikin tytöksi, ja aiheutti kaaosta estetunnilla.
Mutta tietenkään ei sovi unohtaa muita leiriläisiä, kuten Tallukkaa, Tripiä, Hannaa, Anitaa, Kristiania, Tinoa tai Eliaksen kuriinpannutta Sennua. Lisäksi jälleen itse pääpaholainen, Janne on sekaantunut kuvioihin, joten katsotaanpa sitten, mihin tämä kaikki vielä johtaa..

-Täti kutsui poliisit, sain hänet rauhoiteltua ja jäämään kotiin, Kristian ilmoitti palatessaan nuotioalueelle. Yleinen paniikki oli alkanut jo laueta, ja Karoliina määräili juuri nuorimpia nukkumaan.
-Mutta äiti, ei minua yht..hoh hoiii...yhtään väsytä, Hanna valitti, mutta lähti sitten Toin perässä kulkemaan takaisin majoituspaikkaan.
-Minäkin taidan tästä lähteä nukkumaan, ja katsomaan että pikkutytöillä on kaikki kunnossa, Sennu ilmoitti.
-Kiitos, Karoliina vastasi itsekin kuolemanväsyneenä. Tripi katsahti Anitaan, joka painoi sidetuppoa olkapäähänsä.
-Sattuuko kovin, Looks kysyi osaaottavasti Tuomon kainalosta.
-Siis tämähän on ihan arkipäivää saada luoti itseensä, Anita vastasi naurahtaen, mutta irvisti sitten, sillä naurusta aiheutuva hytkyminen tuntui ilkeästi haavakohdassa.
-Mutta mieti, jos sinä et pelkäisi hämähäkkejä ja olisi pelästyksissäsi tönäissyt Karoa, hän voisi olla nyt.. Elias parka, Duende vaihtoi aihetta.
-Vai parka?! Hän se johdatti murhaajan tänne! Minulta ei sääliä hänelle riitä, Tino-raukka sen sijaan on varmaan kauhuissaan, kun oma veli...
-Eipä tässä nyt tuomita vielä ketään, ennen kuin poliisit tulevat, Karoliina rauhoitteli.
-Minä kyllä tuomitsen tuon ilkeän, kaksinaamaisen.. Looks aloitti, mutta tunsi kuinka Tuomo peitti suun kädellään.
-Älä viitsi, Tino kuulee, Tuomo sanoi ja vilkaisi sivusilmällä poikaan, joka oli eristäytynyt muista. Ampumavälikohtauksen jälkeen poika ei ollut sanonut sanaakaan, kävellyt vain muista kauemmas ja istuutunut kannolle, pää polvien väliin lysähtäen.
Janne sen sijaan oli sidottu puuhun, mutta mies oli edelleen tajuton.
-Taisi saada hyvän iskun päähänsä, Petri totesi ja kietoi kätensä Duenden hartioille. -Tule, mennään mekin nukkumaan.

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   7.6.07 13:37:52

hahaha, vai että Niksu!:D ei paha...

hehe, noi tapahtumathan muuttui mielenkiintoisiks:p kyl toi elias ny sitte pilattiin ihan lopullisesti:D noee, mut siis siis hitto ku pian pitää töihin lähteä. Äh, no olis kiva jos täällä olis illalla pätkä piristääs;) *vink vink*

LähettäjäDuende 
Päivämäärä:   7.6.07 22:11:41

oi kivaa pääsin vihdoinki lukemaa :D mun nolife-elämä on kutistunu ko työt alko.. :( :DD

Päivämäärä:   7.6.07 22:49:46

Kristian ei saanut unta. Vaikka hän pyöri ja kääntyili paikoillaan, ei nukkumattia kuulunut. Lopulta poika nousi istumaan, ja katsoi huonetta, kuin ei olisi sitä koskaan ennen nähnyt.
Tino oli lopulta hiippaillut nukkumaan, kenellekään sanaa sanomatta ja käpertynyt seinän viereiselle paikalleen, jossa poika nyt nukkui lievässä sikiöasennossa. Eliaksen vuode sen sijaan loisti tyhjyyttään, sillä poika oli viety poliisiasemalle kuulusteluihin ja epäiltynä rikokseen.
Tuomon sängyssä sen sijaan nukkui kaksi ihmistä, kun Looks ei enää ollut uskaltanut omaan petiinsä, peläten, että nurkan takaa hyökkäisi ties minkälainen hullu mies lisää. Olihan hän erehtynyt Eliaksenkin suhteen.
Tuomo huokaisi raskaasti, ja Kristian tuumi, että pojalla mahtoi olla tiukat oltavat. Looksin aineenvaihdunnan takia tyttö lämpesi lähes tulikuumaksi, ja muutenkin ahtaassa sängyssä saattoi kesäöinä käydä olo tukalaksi. Varsinkin, kun Looks oli ehdottomasti kieltäytynyt siirtämästä Eliaksen sänkyä Tuomon sängyn viereen, ja nukkumasta siinä.
-Minähän en samoissa lakanoissa yövy, tyttö protestoi kovaan ääneen, ja lopulta Niklas oli myöntynyt nykyiseen järjestelyyn, mutta vain tilapäisesti.
-Loput yöt saat kyllä nukkua omassa sängyssäsi, toisin kuin tähän mennessä, mies sanoi väsyneesti, mutta erittäin tietoisena aikaisemmista yöretkistä.
-Kuvittele, jos olisit törmännyt Janneen hiippaillessasi pihalla, Tripi oli huomauttanut ohimennen, ja saanut Looksin ihon kananlihalle.

Kristian ei vaivautunut pukemaan edes shortseja jalkaansa astellessaan pelkissä boksereissa ja t-paidassa ulos sumuiseen yöhön. Kun ei saanut unta, voisi hän yhtä hyvin tehdä jotain hyödyllistä, ja tarkastaa hevoset sekä tallin, ihan vain saadakseen muuta ajateltavaa. Samassa hän kuitenkin erotti hennon äänen jostain läheltä, ja varovaisesti poika hiipi äänen suuntaan. Se kuului hevosten luota, mutta koska eläimet eivät tuntuneet levottomilta, Kristian uskoi sen olevan vain joku toinenkin uneton leiriläinen.
Ja oikeassa hän olikin, sillä kavuttuaan laitumen puolelle, hän erotti Naperon kaulassa tytön hahmon.
-Duende?
-Hui kun säikähdin, tyttö sanoi ja niiskaisi, pyyhkien samalla nopeasti hihalla silmiään. Yön varjoissakin Kristian erotti, että toinen oli itkenyt.
-Mikä hätänä, Kristian kysyi, mutta huomasi tytön yllättäen hämmentyneen, ja katsovan nyt pojan puolialastonta vartaloa.
-Äh, aitassa oli kuuma ja.. olethan sinä minut ennenkin nähnyt, poika totesi hieman nolona.
-Mmhn, Duende mutisi itsekseen ja katsoi sitten Kristiania silmiin.
-Onko kaikki hyvin, Kristian toisti kysymyksen, mutta samassa Duende parkaisi vaimeasti ja heittäytyi pojan kaulaan.
-Minä.. Petri joutuu auttamaan loppuviikon isäänsä pellolla, emmekä enää näe, koska hän ei ehdi tulla tänne, tyttö selitti itkunsa lomasta, ja Kristian tunsi, kuinka paita kastui tytön kasvojen kohdalta.
-Nooh, älä nyt.. Voin vaikka heittää sinut autolla käymään siellä, kun päivä tästä hieman nousee, Kristian lupasi hymyillen, ja sai Duenden nostamaan päätään.
-Voisitko..? Tarkoitan, kiitos, mutta ehkä näin on parempi.. Ei meistä olisi koskaan tullut mitään, en kestä kaukosuhteita..
-Onneksi olet nuori ja nätti, ja sinulla on koko elämäsi edessä ja uusia poikia täynnä, Kristian yritti piristää, ja nosti kädellään hieman tytön leukaa. -Häntä pystyyn, paistaa se päivä risukasaankin.
Duende hymyili vaisusti. -Tiedätkö.. vaikka meillä oli riitamme, olet silti aina ymmärtänyt minua parhaiten, Duende kuiskasi, ja painoi suudelman pojan huulille.

-Voisitko lopettaa pyörimisen, Looks tuhahti, kun Tuomo iski häntä jo kolmannen kerran kyynerpäällä kylkeen. -En saa nukuttua.
-Vai sinä et saa nukutuksi? Entäs minä sitten? Sinä kiehnäät siinä, ja lämmität kuin sadan tuhannen voltin patteristo. Ei ihme, etten pysty olemaan paikoillani, minähän paistun elävältä! Tuomo voihki.
-Hyvä on, herra täydellinen! Voin minä lähteäkin, Looks tiuskaisi ja loikkasi kuin kissa ylös sängystä, keräsi peiton alastoman vartalonsa suojaksi, ja sipsutti sitten kohti portaita.
-Odota, rakas, ei tapella, Tuomo sanoi sovittelevasti, mutta Looks piti päänsä.
-Kuten Niklas sanoi, ehkä on parempi että nukumme omissa sängyissämme loppuajan. Hyvää yötä, tyttö toivotti tylysti ja Tuomo jäi tuijottamaan sulkeutuvaa ovea.
-Hemmetti, täällähän on satanut, tyttö kirosi itsekseen liukastellessaan kasteisella nurmella kohti tyttöjen nukkumapaikkaa. Juuri kun hän oli pääsemässä sisälle, tyttö erotti vaimeaa puhetta laitumien suunnalta. Sumun hälvetessä rakennuksen nurkalle hiipinyt Looks erotti, kuinka kaksi hahmoa halasivat, ja.. suutelivat!
Sisällä tyttö katsoi, kenen sänky oli tyhjä, ja yllätykseksi Duende puuttui. Mutta kenen kanssa hän... Samassa Looks muisti nähneensä vain Tinon nukkumassa, joten jäljelle jäisi... Kristian!

Päivämäärä:   7.6.07 22:50:34

Looks ja Duende, olkaa hyvät ;)

Päivämäärä:   8.6.07 11:54:01

Nostelen , tralla-laa..

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   8.6.07 15:53:25

oon kotona :DD tsiisus ollu rankka viikko :) ja rapuset ovat kovin pahapäisiä ;) ja öh... voisin kai katsella mihin oma tarina jäi, tuli ikävä tauko :(

Päivämäärä:   8.6.07 16:04:02

Oo, Karoliina, meidän suuri ja mahtava äiti-hahmo, on palannut! :D Jatka vain DFH:ta, siitähän kaikki alunperin lähtikin...! Ja kerro pikkuisille vintiöravuille terveisiä, ja syötä niitä hyvin ettei ne suutu lisää. ;P
Joo, taidan olla saanut hyvän auringonpistoksen tm..

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   8.6.07 16:26:43

tsih, isorapu napsuttelee saksiaan ja pikkurapu kipittää kahden vaihtokuoren välissä ja pyörittää tappisilmiään :))

Päivämäärä:   8.6.07 16:37:07

Iih, vaihtaako ne kuoriaan?? ♥ Ihanaa! :D Minäkin haluan semmoisia pieniä veikeitä otuksia..

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   8.6.07 16:58:55

vaihtaa, niille käy vaikka limsatölkki kuoreksi :D toisin osaavat myös nirsoilla, pitäis löytää isommalle rapuselle kuori ku toi pieni päätti ottaa sen mikä oli varattu isolle :D

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   9.6.07 03:43:39

Haa, Anita on täällä vain ahkeroinut!!
Tää kotiutu just - ja olen ihan varma että Tino oli samalla lennolla. Tai kaksoisolentonsa ;)

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   9.6.07 03:53:04

Missä, oi missä on uusi DFH? >:/

LähettäjäDinin 
Päivämäärä:   9.6.07 11:43:41

Olen pahoillani, että tänne tungen, mutta ajattelin tulla tänne tsemppaamaan sitä uutta DFHta :D Eli samoja kyselisin kuin Sennu. :)

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   9.6.07 12:25:04

Varo vaan Din, kohta huomaat seikkailevas mukana täällä...
Mä en jaksanut enää yöllä kirjottaa kaikkia uusia kyssäreitä mitä tuli mieleen mutta Tripin hevosjutut kiinnostais kovasti, pitää niistä saada selko!

Päivämäärä:   9.6.07 12:31:57

Pikkupoika paljastuikin tytöksi ja aiheutti kaaosta estetunnilla Nauroin tosa kohtaa misä kerrottiin musta, nii että mökki heilui, vaikkei meil mitää mökkiä olekaan :DDDD Herran lettas, Anita sulla on mahtavat inspislahjat! Niin katos vielä Anitalle:
Kun menette hirveetä vauhtii eteenpäin, en ole lähimainkaan ehtinyt kaikkea lukea niin että jos joku vois pitää tossa tarinassa mulle ratsastustuntia, niinku opettaa ratsastamaan(Ehdotus). Ja että mä vaa kaahasisin hepalla, ym. Js siulle ja muille sopii?

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   9.6.07 12:40:39

Hmm, Ferrarin tyyliin sopii paremminkin että se nappaa laitumelta mahdollisimman epäsopivan hevosen ja kaahaa sillä metsään ominensa... Ginin, ehkä? Tai sitten se on ihastunut Eglantineen ja saadaan kiinni kun se asettelee tikapuita nojalleen sen kylkeä vasten...

Päivämäärä:   9.6.07 12:48:24

Sennu, joo se olis parempi. Joo:)

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   9.6.07 22:59:43

Voi, onks helle kuukauttanu kaikki martat?

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   10.6.07 11:29:32

prkl nyt se varmistui että on ainaki lyhyt kesäloma, ärrinmurrin joudun olemaan kotona :D mut joo onpa ainaki aikaa kirjoittaa, viime viikon jo majailin tampereella ja tänäänki olisin lähtenyt mut se reissu nyt jäi, toisin ke särkänniemeen jos on nätti ilma ja miehenpuolikkaalla on ilta vapaata ^^
ja rapuset laittaa terkkuja, pitäisi terra siivota, oon sitä vältelly että saavat kotiutua mutta nyt alkaa jo itseänikin häiritsemään toi, joten saksipallot jonneki ja terra tyhjäks ^^ kai niilläki on sit kivempi ku no lasit pyyhitty ja hiekat pesty? :o

LähettäjäDinin 
Päivämäärä:   10.6.07 13:59:19

hittolainen kun ehdin jo innostua, kun joku oli laittanut tarinan otsikoksi Dream life :D
Hahaa Karo, meinaako tuo, että pian tulisi jatkoja? ^^

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   10.6.07 14:38:58

alan juuri kirjoittamaan ;)
perhana ne ravut karkas :D yritin kyhätä niille ns häkkiä minkä sisäs saavat olla mutta pieni tuli kevyesti läpi ja iso oli pakko päästää ku mokoma jäi jumiin :D joten vapaana käppäilivät lattialla, kovin innoissaan ne yrittivät kiivetä sängylle x) ja ku pääsivät takas terraan, jumalaton kaivaminen alko, nähtävästi ne omat kuopat on kaiken a ja o :)

Päivämäärä:   10.6.07 14:39:48

-Meidän pitäisi yrittää tehdä loppuajasta mahdollisimman normaali, ettei kukaan saisi traumoja, Karoliina touhotti kääriessään makuuhuoneen mattoa rullalle.
-Olet oikeassa, mutta eikös sinun kannattaisi jo levätä, Niklas kysyi huolestuneena vaimonsa äkillisestä siivousinnosta.
-Pyh, työ pitää mielen virkeänä ja saan minäkin muuta ajateltavaa, Karo jatkoi ja otti sitten pölyhuiskan paketistaan, alkaen suhia sillä ympäri huonetta kuin päätön.
-No, kumpi pitää tänään tunnit, Niklas kysyi pölyhuiskaa väistellen, ja lopulta tarttui vaimoaan vyötäröltä pysäyttäen tämän edes hetkeksi.
-Kuule, tehopakkaukseni, lapsesikin tanssii pian sambaa jos et nyt rauhoitu, Niklas leperteli ja pussasi vaimoaan poskelle.
-No mä voin pitää tunnit, jos sä keksit toiselle ryhmälle tekemistä, Karoliina hyväksyi lopulta, ja laski huiskan käsistään kietoen ne sitten miehensä ympäri. -Ensin voisit kuitenkin keksiä meille hieman tekemistä, nainen sanoi viekkaasti, ja sai miehensä nopeasti tajuamaan, mistä oikein on kysymys.
-Haluaako arvon rouva kokovartalohieronnan, käsittäen myös intiimit paikat, Niklas kuiskasi vaimonsa korvaan, ja puraisi samalla tätä kevyesti.
-Oi, se voisi olla mukavaa, Karoliina vastasi, ja alkoi vetää miestään perässään kohti sänkyä. Kuin nuoripari konsanaan he kaatuivat päällekkäin päiväpeittoa vasten, ja olivat juuri suutelemassa, kun ovi pamahti auki.
-Me aateltiin.. samassa Kristian vaikeni, ja katsoi, kuinka vanhempansa kömpivät nolostuneina pystyyn, Karoliina ponnariaan hieman korjaten.
-Herranen aika, Kristian, saisit alkaa oppia koputtamaan, Niklas murahti yrittäen pelastaa tilannetta, mutta poika vain virnuili ovensuussa tietäväisen näköisenä.
-Niin mitä te ajattelitte, ja ketkä te? Karoliina kysyi kiinnostuneena.

-Jeah, me saatiin lupa, Kristian totesi leveästi hymyillen, ja kietoi kätensä Duenden ja Hannan ympärille.
-Minä haen vain aurinkorasvani, ja tulen perässä rantaan, Toi ilmoitti ja juoksi äkkiä sisälle, kolmikon astellessa jo kohti venevajaa.
-Onneksi Kristiina-täti teki eväät, jos me ei saadakaan kalaa, Duende sanoi hymyillen, ja väistyi tieltä Kristianin työntäessä venettä vesille.
-Kyytiin vain, poika sanoi, ja auttoi ensin Hannan, ja sen jälkeen Duenden kädestä pitäen puuveneeseen. Duende tunsi kuin sähköiskun kiertävän vartalossaan, ja kun poika viimein päästi tytön kädestä irti, Duenden oli pakko kääntää katseensa, ettei olisi paljastanut tunteitaan.
Looks ja Tripi, jotka olivat laiturilla ottamassa aurinkoa, vaihtoivat tietäviä katseita keskenään.
-Taitaa vanha suola janottaa, Tripi kuiskasi ja tytöt purskahtivat nauramaan.

-Huh, kun onkin kuuma, Toi totesi ja laittoi uuden taikinaklöntin mato-onkeensa, jota oli lainannut.
-Mä en tiennyt, että kalat syö tommostakin, Duende paljasti katsellessaan, kuinka Hanna sekoitti tottuneesti vettä ja vehnäjauhoja taikinaksi, josta sitten pikkupaloja aseteltiin koukun päälle syötiksi.
-Tämä on paljon kätevämpää, kuin matojen kanssa leikkiminen. Ei sotkeudu sormetkaan niin pahasti, tyttö ilmoitti tietäväisenä, ja Kristian iski Duendelle silmää siskonsa selän takaa.
-Näin kuumalla ilmalla voisi olla vaikea edes löytää matoja, Toi jatkoi, ja hihkaisi onnesta, kun näki kohon vajoavan pinnan alle. Saalis kuitenkin karkasi, ja tyttö näytti hetken hapanta naamaa, ennen kuin tunsi uudelleen nypyn ongessaan.
-Oletko ikinä koittanut kalastaa virvelillä, Kristian kysyi solmiessaan juuri uutta kuvaa heitto-onkeensa.
-En minä varmaan edes osaisi, ja kun minä pelkään kaloja, Duende myönsi hieman nolona.
-No minä opetan. Nouse varovasti seisomaan, niin saat paremman asennon, Kristian opasti, ja ojensi sitten ongen Duendelle.
Juuri, kun tyttö oli heittämässä kuvaansa veteen, kuului vain kevyt poksahdus, ja veneeseen alkoi tulvia vettä.
-Voi helvëtti, joku on löysännyt tulpan, Kristian parahti, ja alkoi sitten nopeasti äyskäröidä vettä veneestä, mutta turhaan, sillä Hanna ja Toi olivat jo alkaneet hätiköidä, ja kaikessa rytäkässä he tunsivat kuinka kaunis puuvene hiljalleen vajosi pinnan alle.
Rannalta kuului tuttu nauru; Ferrari heilutteli kättään ilkikurisesti virnistellen.

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   10.6.07 14:53:17

Anita, marttojen selkäranka! :)

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   10.6.07 14:53:52

Ja siellä se on, DFH - lopun alku III ;)

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   10.6.07 16:23:39

hahaha, ei paha toi ferrarin veto!:D hehee, ihanaa ku edes joku jatkelee:) jepjep, hitto olin elämäni kiusallisimmassa tilanteessa eilen! tai oikeastaan tänään aamulla! niinku ihan oikesti:/ ei ees ollu hauskaa... huuuh... mutta mutta pitäis varmaan karon tarinaan perehtyä;) hehe:p

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   10.6.07 16:26:25

Looks, kero heti! :)

Päivämäärä:   10.6.07 16:28:11

Niin, Looks, kerro tai kirjoitan sinulle jotain oikein pahaa ;)

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   10.6.07 17:01:13

Laitanpa nyt joutessani pätkän minäkin pitkästä aikaa
-------------------------
Karoliina organisoi ratsastustuntia. Hän oli tullut siihen tuloksen että kunnon höykytys saisi kaikki niin väsyneiksi että epämiellyttävät ajatukset katoaisivat nuorten pikku päistä ja ehkäpä jopa niin väsyneiksi, että yöjuoksut jäisivät vaihteeksi väliin. Mikä ihme porukan olikin villinnyt? Eivät kai vain mustatmartat olleet salaa syöttäneet heille mitään lemmenrohtoja? Karoliina vilkaisi epäileväisenä Sennua ja Anitaa mutta puisti sitten itsekseen päätään. Kristiinahan heidät muonitti.

Ja totisesti Karoliina puristi ratsastajista kaiken irti. Kun hän lopuksi antoi luvan löysätä ohjia, rojahti Tino hevosensa kaulalle sen näköisenä kuin olisi valmis kierähtämään maahan kuin ammuttu mies lännenelokuvassa ja Elias huohotti niin, että vinkuva hengitys kuului kymmenen metrin päähän. Tyytyväisenä nainen katseli heitä. Noista pojista tuskin olisi riiuulle ensi yönä. Sitten hän kuuli selkänsä takaa tömähdyksen ja kun hän käännähti hän näki Looksin todellakin tipahtaneen Aranyn satulasta. Tamma tanssi sivuttain karkuun lähestyvää rytinää ja muutkin hevoset alkoivat osoittaa levottomuuden merkkejä.

- Mitä… aloitti Karoliina pelästyen, että jotenkin poliisien viemä Janne olisi taas luikerrellut Kristiina-tädin maille aiheuttamaan hämmennystä. Vai oliko Niklas keksinyt jotain erityisen omituista aktiviteettia toiselle puolelle porukkaa?

Todellisuudessa Niklas ei ollut ehtinyt järjestää vielä yhtään mitään. Hanna oli juossut läpimärkänä ja nyyhkyttäen hakemaan isäänsä apuun ja kertomaan Ferrarin uusimmasta kepposesta ja mies oli saanut ährätä pitkän aikaa Kristianin ja Duenden avustamana, että Kristiinan vanha vene oli saatu raahattua rannalle, tukittua ja tyhjennettyä taas. Toi, joka ui kuin kala, oli sillä aikaa sukellellut pohjasta heidän tavaroitaan ja pyydystellyt karkuun kelluvia ongenvapoja.
- Menkää ja lämmittäkää sauna, ennen kuin saatte kuolemantaudin, oli Niklas lopulta määrännyt ja lähti itse märkänä mutta kiukuissaan etsimään Ferraria. Nyt se pikku nilkki saisi ansionsa mukaan, sanoi Kristiina siihen mitä tahansa.

Samanlaiset ajatukset pyörivät Karoliinan päässä kun hän tajusi, että Kristiinan sireeniaidan läpi tuli rytisten kuin karannut veturi hänen oma rakas Gininsä silmät pyörien päässä. Joka ainoa tunnilla olleista hevosista otti jalat alleen jättäen paikalle vain maahan tömähtäneitä ratsastajia ja Gini paineli niiden perään kuin tulenliekki. Karoliina ehti tuskin huomata että sillä oli paljaassa selässään ratsastajakin, Ferrari, jonka silmät pyörivät ihan yhtä kauhistuneina ja sormet olivat takertuneet harjaan. Tytön letit viuhuivat perässä kuin kaksi ruoskaa ja kun hevoset kaikkosivat jäi ilmaan kiirimään hänen kimeä huutonsa:
- Apuaaaa…

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   10.6.07 18:35:42

hahahha... ferrari on uskomaton! hehe:D ei paha, ei:D

Ai mitä mä tein? no öö, jouduin niin sanotusti kertomaan eräälle että olisi vain parempi olla kavereita vaikka sitä ennen ehkä mahdollisesti annoin väärän kuvan. Se oli oikeesti niin kiusallista ja ku ei halunnu loukata toista mut hei, kavereita silti:)
hehe:D

Päivämäärä:   10.6.07 22:23:25

Oo, joku muukin on jatkanut ♥♥

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   11.6.07 00:24:43

ohoh, ollaanpa sitä oltu ahkeria :D mä löysin vihdoinkin kotiin... torstain jälkeen en ole täällä käynyt edes piipahtamassa, mutta missäs sen parempi kuin oman kullan kainalossa.

Oli kummallinen viikko kyllä. 6/7 päivää viikosta kävin tallilla, mutta vaan kaksi yötä mä olin kotona, eli kävin kotona siis vain 4 kertaa viikon aikana.. Yksi päivä viihdyin 12 tuntia tallilla, seuraavana varmaan yhdeksän. Mä ajattelin omia jonkun uusista heposista itselleni.. ellen sitten sais varsaa hoidella.

Sennu huomasitkos että kuvasivuille oli ilmestynyt uusia kuvia, ja mäkin olen niistä yhdessä, kamalan myöhässä hypystä, ja jos en ihan väärin muista niin sen esteen jälkeen meinasin pudota, mutta selässä pysyin! Hieno esteheppa mulla oli sen viikon.. se vaan on varattu aika hyvin noille estetunneille jo. Kattoo nyt jos jollain uusista voisi päästä mukaan.

Mites SEnnu muuten, olisiko mulle heppapäiviä ensi viikolle? Tiistaina mä varmaan käyn vakoilemassa estetuntia ja tiiraamassa uutuuksia, saa nähdä sitten minä päivänä lähden ratsastamaan. Riittäis nyt vielä bensat ni ois kaikki hyvin.

Heppaheppa.

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   11.6.07 00:31:07

Heppahullu Tripi x)
Enpä oo käynykkään kuvasivuilla vähään aikaan, pitää mennä!
Mä laitan vaikka tekstarin tjtn kun saan vähän aikataulua selville, meillä taitaa mennä nyt kaikki uusiksi kun se yksi tammalainen myytiin...

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   11.6.07 00:42:28

niinjuu, vähän yllättäen se ilmeisesti lähti.. mä en nyt saa nukuttua ollenkaan ku jännitän tiistaita niin hirveästi. jos mulla nyt on edes autoa käytössä. pitäis ottaa töihin asti se :(

Päivämäärä:   11.6.07 10:12:58

Haaahahaha :DDD Herranjestas Anita ja Sennu. Täällä tulee hulluksi vaikka aika creizi mä oonki jo:DDDDDDD HaaahhaahhhaHAAAHHAAAHA. Reps. Ai olin mä ottanu veneen tulpanki irti:D Haahhaa...
Mutta ootteko te jotain silmän-näkijöitä kun kuvailette mulle lettejä? Totta mulle saa sellaset kivan pitkät letit:)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   11.6.07 10:34:44

Noh, nämä hahmothan ovat aivan mielikuviin perustuvia :) Piti sano jo silloin kun joku kirjoitti Toista jotain, ja Toi sanoi että hänet oli käsitetty väärin tai jotain, mutta eipä tämän todenmukainen tarvitse olla millään tavoin :D Vaikka eiköhän jokaisesta jotain piirteitä löydy ihan oikeastikin ;) Minä tosin tuskin koskaan menetän hermojani julkisesti, saati sitten pienille ja tyhmille aloittelijoille ;);)

Ja tuo mun Tomi on kyllä melkein täysi vastakohta mun omalle Timolle :) No kyllä sieltä jotain yhtäläisyyksiä löytyy.. muttah, oma timo on paras timo, vaikka voisihan se vähän enemmän ajatella kuinka karkeasti kertoo asiansa.

Me ollaan kuulkaas keskitytty hieman liikaa näihin meidän mielikuvituskavereihin, vähän enemmän marttailuja sekaan :) Anita on kyllä tuonut sitä vanhaa marttafiilistä jollain tapaa takaisin, mutta.. jotain puuttuu.

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   11.6.07 11:04:41

No kyllä mua huvitti kun Anita kirjotti mut ekan kerran mukaan ja oli pukenut mut oranssiin x)

Päivämäärä:   11.6.07 12:39:45

-Karoliina.. rakas, herää, Karoliinaa, Niklas leperteli vaimolleen, joka nosti hämmentyneenä päätään kirjojen päältä.
-Missä Ferrari on? Onko Ginger jo otettu kiinni, Karoliina kysyi huolestuneena ja ponkaisi pöydän äärestä ylös niin, että tuolikin kaatui.
-Tuollahan se tyttö näytti kiltisti kuorivan perunoita äitinsä kanssa, ja viime katsomalta Gini ainakin laidunsi rauhallisesti muiden kanssa, Niklas totesi ja nosti tuolin takaisin paikoilleen.
-Mutta.. mutta...
-Taidat olla nähnyt unta, Niklas naurahti.
-Mutta minä aivan selvästi näin, kuinka se pikku riiviö karkasi Ginin kanssa metsään, Karoliina yritti.
-Minä nappasin sen äsken kiinni kiusaamasta nuoria, veneen tulpan oli irroittanut. Sai kunnon läksytyksen ja loppupäivän arestia, mutta hevosiin se ei ole, luojan kiitos, koskenut. Taitaa olla sittenkin parempi, että minä pidän tunnit, Niklas totesi vilkaistuaan ratsastuslehteä, johon Karo oli merkinnyt ylös ideoitaan tunteja varten.
-Niin kai sitten...

Poliisiauto kaarsi pihaan, ja leiriläisten kokoontuessa uteliaina odottamaan Anita vilkutti ikkunasta, olkapäässään pieni side, mutta muuten kunnossa.
-Haa! Särkeekö, Sennu kysyi viekkaasti, ennen kuin tyttö oli kunnolla edes ehtinyt autosta ulos.
-Särkee, mutta eivät suostuneet antamaan enempää kipulääkkeitä, Anita tuskasteli.
-Seuraavan yön tämä neiti tarvii valvojaa, mutta muuten kunnossa, nuorempi komisaario Heikkilä ilmoitti, ja Sennu kaappasi voitonriemuisesti Anitaa käsikynkkään.
-Ihanaa! Minä saan testata kaikki marttarohdot sinuun, nainen kujersi kuin lapsi, jolle oli juuri luvattu uusi koiranpentu.
-Marttarohdot? nuorempi komisaario Heikkilä katsoi epäilevänä, mutta Anita vain hymyili ja pudisti päätään.
-Sennu ei aina käy ihan kympillä, ja luulee nyt olevansa sota-ajan lääkintälotta, Anita kuiskasi ja iski silmää.
-Vai muka päästäänkin vialla, Sennu tuhisi muka loukkaantuneena, mutta tajusi sitten, että potilaan ja poliisin välillä taisi olla muutakin kuin virkasuhde, ja sulki suunsa.
-Minä taidan tästä palata asemalle, mutta ottakaa nyt rauhallisesti, ja soittakaa, jos tulee vielä jotain uusia tietoja, Heikkilä sanoi ja astui kiiltävän maijan repsikan puolelle. -Hei sitten, mies sanoi ja heilautti virallisesti kättään, saaden Anitan huokaamaan ihastuksesta.
-Uniformu ja kaikkea.. mmm...
-Sinäkin saisit hakea poliisikouluun, Looks totesi Tuomolle, joka tuijotti tyrmistyneenä tyttöystäväänsä.
-Mutta siihen tarvii armeijan, ja minä kun ajattelin..
-Etkä ajatellut, Looks komensi, ja sai Tuomon alistumaan tahtoonsa.
-No, voihan siellä pääsykokeissa ainakin käydä..
-Voi kulta kun sinä olet ihana, Looks lepersi ja antoi märän suukon pojan poskelle.
-Kappas, invalidikin pääsi takaisin, Niklas sanoi hymyillen, mutta vakavoitui sitten. -Viidentoista minuutin päästä oletan näkeväni teistä jokaisen kentällä, hevoset suittuina ja varustettuina. Kristian auttaa Sebastianin kuntoon, muut huolehtivat itse ratsuistaan. Ja sitten vauhtia!

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   11.6.07 14:30:39

Anitalla on selkeesti jotain korvan takana kun käytti klassista "se olikin vain unta" -temppua mun pikku pätkään. ;)

Uudet ponit käyty katsastamassa ja tammalaisen tilalle käyttöön ois tyrkyllä se-mihin-Tripi-on-rakastunut, noin ei-martta-asioista.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   11.6.07 14:33:32

Sennu, Sennu nyt kerrot äkkiä että millaisia ne on!! Heti! Laita vaikka mailia tai jotain. Mutta aaaapuuuvaaa jos vaikka jättäisin konsertin väliin ja kävisin katsomassa ne hevoset?

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   11.6.07 14:40:02

Tripi, ei tarvii tukehtua x)
Mut mä laitan meilin niin ei häiritä marttailua...

Päivämäärä:   11.6.07 17:38:13

Kun takana oli lähes kaksituntinen ratsastusrääkki, ja ilta alkoi jo viiletä, kuului epämääräisiä ääniä vanhasta navetasta.
-Oletko nyt varma, että tämä tehoaa, Anita kysyi katsellessaan varsin epäilevänä Sennua. Nainen oli lainannut retkikeitintä, ja sekoitti nyt pienessä kattilassa myrkynvihreää sosetta, joka tuoksui pöyristyttävän kamalalle.
-Täysin varma. Opin tämän rohdon ensimmäisten rohtojeni joukossa, silloin, kun tätini serkun isoäiti vielä jaksoi olla innokas marttalainen. Häneltä minä suurimmat oppini sain, ja loput olen oppinut itse, Sennu luennoi.
-Joo, mä olen kuullut ton jo, mutta silti.. aii! Anita parkaisi ja katseli, kuinka Sennu levitti vihreää mössöä suoraan ampumahaavan päälle.
-Istu nyt aloillasi, ettet sotke vaatteitasi, Sennu torui kun tyttö kiemurteli irvistellen tuolissaan.
-Mä käyn hakemassa paperia, Looks ilmoitti ja astui navetan ovesta, kun näki Ferrarin lettien vilahtavan viereiseen puskaan. -Meitä on vakoiltu, Looks kiljahti ja ryntäsi sitten pakoon juoksevan Ferrarin perään.
-Mää kerron äidille että te teette noitajuttuja, tyttö kimitti ja pinkoi minkä jaloistaan pääsi, aina yli kantojen ja kasvimaan, ja oli jo tarttunut keittiön sivuoveen, kun Looks yhtäkkiä saavutti riiviön ja paiskasi tämän selän ovea vasten.
-Sinä - et - kerro - yhtikäs - mitään, tyttö ärisi hengästyneenä, ja sai Ferrarin oikein pelästymään.
-Okei, mä en kerro, Ferrari vakuutteli, ja lopulta Looks irroitti otteensa.
-Sanakin aikuisille, ja sä olet.. Looks kuljetti etusormen kaulansa ylitse, ja kääntyi sitten kannoillaan.

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   11.6.07 21:36:56

haha... vitsi mä tykkään tästä joka kerta ku oon lukenu uuden pätkän enemmän ja enemmän:D hehe:p

mites muuten se vaellusjuttu?

Lähettäjä: Tallukka 
Päivämäärä:   11.6.07 21:45:32

Just itsekkin mietin tänään sitä vaellusta. Jos me ollaan sinne lähtemässä, niin pikku hiljaan pitäs sopia aikataulu.

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   11.6.07 23:51:40

Looks - kannattaisko sit laittaa välillä itsekin pökköä pesään = kirjoittaa ;) ?
Mä olen liian vanha ja rampa ja kiireinen vaellukselle mutta mahtaisko Karo joutaa organisoida kun ehdottikin??

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 00:44:23

vaellus? eihän mulla ole varaa sellaiseen kun mä parhaillani teen itestäni hevoshullua estekentillä :D Katsokaa galleriasta huvikseen mun uusin kuva!

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   12.6.07 00:46:40

Tripi - onkse se Roosan?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 01:04:24

Sennu, on se. Lisääkin on kuulemma tulossa, Sallalta ja Roosalta :)

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   12.6.07 01:07:00

Tiian jos joskus saat kiinni niin kysy oisko sillä jossain Rouvalohiksesta joku ihan tajuton kuva tallikisoista - kuulemma suunnilleen yks jalka maassa ja rodeomeininkiä...

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 01:14:12

olikohan se se tyttö josta Ellu mulle puhui? jota ei ole näkynyt pariin viikkoon? Mutta mä voisin vähän kysellä josa Lohiksesta löytyisi jotain rodeokuvia :>

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   12.6.07 01:22:35

Varmaan - sekin hyppää Süürialla niissä kuvissa - eiks oo taivaallinen nimi?

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 04:45:52

tähänkö tämä päätty?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 08:00:19

minä päädyin unten maille.. mutta Timosein herätti mut joskus kahden jälkeen taas jutellakseen niitä näitä :P Koskakohan mä oikeasti opin nukkumaan tarpeeksi?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 09:47:10

ONNETTOMUUUS!

Kuka tahansa jolla löytyy Marttojen arkistoista tarinaa topicin
Mitä kuuluu Martat? XVIV
alusta ja ennen sitä, olisitteko kauhean kilttejä ja lähettäisitte mulle sähköpostilla tarinat eteenpäin Sennun Ned-villityksestä asti! Haluaisin saada kaikki marttatarinat talteen tuonne mun privaattikäytössä olevalle Marttafoorumille, mutta mun viimeinen pätkä on

-Mites Cecilia? Tallukka kysyi hiljaa.
-Eihän sitä uskalla ottaa muuta kuin perunakellariin kun pienemmät vieraat pelästyvät kuollakseen! Karoliina säpsähti.
-Tomi? Sennu virnisti.
-Turha toivo, Tripi tuhahti.
Karoliinan ilme muuttui hetkessä todella salakavalaksi.
-Peter, hän vilkaisi Sennua.
Nuoren naisen kasvoille levisi hehkuva puna.
-Siinä vasta oivallinen tarjoilija teille, komea kuin Ned.. Tripi alkoi maalailla taivaita.
-Hiljaa, Sennu ärähti ja nappasi toisen pullan käsiinsä näyttääkseen kiireiseltä sitä syödessään.
Tallukka katsoi vuoroin Tripiä, Karoliinaa ja Sennua, eikä voinut olla purskahtamatta nauruun.
-Se siitä sitten, teillä on Anita ja Sennu valmistelemassa aterioita, Tallukka tietenkin auttamassa, ja kauhea kasa tarjoilijoita ja tiskaajia, Tripi hymyili voitonriemuisena katsoen tiiviisti Sennua.
-Kiitos teille kauheasti.. Yrittäkää nyt saada sille Anitalle tieto perille. Niin ja Tripi, sä vissiin hoidat tallin sillon?
Tripi nyökkäsi Karoliinalle kadotessaan ovesta ulos. Tallukka nappasi pullan mukaansa ja kiitti mennessään, kun taas Sennu jäi mutustelemaan edellistään keittiön pöydän ääreen.
-Vai että Ned, Karoliina virnisti Sennulle.

Pätkät on kirjoitettu huhtikuun alussa, ja vanhimman marttatopicin vanhin kommentti on kirjoitettu 22.4. Pätkä

Kun Tripi oli viimein saanut purettua matkavarustuksen ja vietyä Ginin ja Rentun tarhaan, hän vajosi syvään huokaisten hiljaisen tallituvan sohvalle. Silmät painuivat umpeen oppiviikon raskauden ja matkaväsymyksen myötä, eikä mennyt kauaa kun tyttö nukkui kerässä sohvalla.
Toin palautellessa Onnin harjoja, jotka hän oli pessyt, tyttö meinasi ensin herättää Tripin ja kysyä kaiken oppiviikosta, mutta päätti sitten antaa hänen nukkua vähän aikaa. Ei täällä kuitenkaan kauaa saisi rauhaa, varsinkin kun illalla olisi talliväen kokous, jossa pohdittaisiin mm. uuden ponin ostoa, kesäkilpailuja ja tallin talkoosiivousta, edellisestä kun oli jo vierähtänyt aikaa liiankin paljon.

-Minun pitäisi saada huomiselle joku koeratsastamaan yhtä ponia, joten jos sinä voisit.. Karoliina katsoi Anitaa kysyvästi, mutta tyttö pudisti päätään.

on vanhin, mitä HT.netistä löytyy, joten muutama ainakin puuttuu tuolta väliltä. Olisiko joku ollut tunnollisempi kuin minä ja ottanut talteen?

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 10:14:15

No ei kai tässä hätiä. Nyt on tallessa kaikki pätkät mitä HT.netissä on tallella, eikä niitäkään ole kuin 76 word-sivua Arialin 12-fontilla.

Miltä kuulostaisi pieni Martta-muistelo? Jos joku alkuperäinen osaisi kirjoittaa katsauksen Marttojen Menneisyyteen, jossa tulisi ilmi jokaisen martan miesasiat, suuret tunnemyrskyt, hevosonkelmat ja jonkinlainen yleiskatsaus tapahtumiin alusta asti? Vaikea homma, siksi en siihen itse tartu, sillä se intohimo marttaelämään loppui kuukausi-pari sitten, enkä oikein ole muutenkaan perillä esimerkiksi tallimestarimme Johanin naisasioista ja perillisistä, saati sitten DFH:n hahmojen elämästä, vaikka he eivät varsinaisia marttahahmoja olekaan, pitää heistäkin ehdottomasti kertoa!

Tarinat löytyvät lähes kaikki Marttafoorumilta, jos muistia tarvitsee virkistää!

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 10:55:43

Voi siihen minusta ei ainakaan ole :( mutta oisin mielelläni kirjoittanut pätkän, kun kerrankin olen päivitetty tämän suhteen :D

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 10:58:50

Kirjoita ihmeessä!

Mites Karo muuten... mulla loppui saldo. Lähdetkö unkariin? :D

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 11:02:36

lähtisin mut ei oo rahaa :( :D tahtooko joku sponsoroida mut tripin mukaan ulkomaille? :D

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 12:02:01

Ja nyt vierailemme ulkomailla. Lennämme linnuntietä suoraan Marokkoon, tuonne kaukaiseen maahan, jota hallitsee prinssi Omar.
Omar on erittäin varakas ja hänellä on kymmeniä jalkavaimoja, joista uusin tulokas oli erikoisin, sillä hänet oli kauttaaltaan lastoitettu ja kääritty siteisiin.
- Kuinka hän voi? Omar kysyi partaansa hivellen.
- Aivoissa on hieman painetta, täytyy toivoa että hän herää pian, vammat sinänsä eivät olleet niin pahoja muualla, lääkäri vastasi.
Tämän jälkeen Omar hiipi uuden vaimokkeensa vuoteelle ja vilkaisi pitkiä valkeita verhoja, jotka liehuivat leppeässä kesätuulessa.
- Minä niin rakastan sinua, en vain tiedä mitä maamme laki sanoo tästä, Omar kuiskutteli lempeästi ja painoi hellän suukon potilaan otsalle.
- Mitä vittua? potilas kähähti ja avasi turvonneet silmänsä.
- Rakkaani! Omar riemuitsi.

Tästä alkoi pitkä painajainen potilaan kannalta, murtumat paranivat hiljalleen, mutta hänen muistinsa ei pelannut kunnolla. Hän tiesi vain, ettei hän kuulunut Omarin haaremiin, hänen paikkansa oli jossain muualla, jossain oli joku joka odotti häntä, vai odottiko?
Hän muisti elävästi hetken, jolloin oli tuupannut jotain naista, oliko hän satuttanut tätä? Nainen oli ollut raskaana, oliko kyseessä hänen vaimonsa? Samaan aikaan oli kuulunut vihainen karjahdus ja nyt hän makasi silkkilakanoissa ja väisteli tukevan prinssin hellyydenosoituksia.
- Pidän kun olet vaikea, haasteellinen, Omar iski silmäänsä ja hyppäsi kontalleen Tuukan päälle.
Pahinta oli, ettei Tuukka juuri tajunnut prinssinsä puheita, vain ne pätkät mitä mies höpisi englanniksi.

Päivät kuluivat ja Tuukka murehti, kuka hän oli. Sattumalta rullattuaan sähkötuolillaan parvekkeelle, hän näki mainoksen Suomen luonnosta. Tuo kuva ja mainosteksti tuntuivat niin kotoisilta, että seuraavan yön mies googletti tietoa maasta ja löysi lopulta lehtiartikkelin loppukeväällä tapahtuneista surmista Englannissa. Sekin tuntui jotenkin tutulta.
- Omar, minä en kuulu tänne, Tuukka totesi hitaasti ja painotti jokaista tavua, jotta prinssi takuulla ymmärtäisi.
- Etkö ole onnellinen kanssani? Minä paransin sinut, minä parantelin sinua, Omar ruikutti.
Totta tosiaan Omar oli tehnyt omat parannuksensa Tuukan vartalolle, jokin kohta pullotti ilman stimulointia melkoisesti ja mies miettikin millaisia housuja voisi enää käyttää, jottei kiinnittäisi liikaa ihmisten huomiota.

Päiviä myöhemmin Tuukka sai luvan kävellä keppien avustuksella, alkuun se oli kivuliasta ja vaikeaa, mutta miehen jo ennestään loistava peruskunto oli plussaa ja hän saattoi karata. Livistettyään palatsin alueelta kaupungille, Tuukka sai taksin ja hurautti suoraan lentokentälle. Seuraavaan aamuun mennessä hän seisoi Helsingin mukulakivikaduilla ja etsi sopivinta kulkuvälinettä jatkaakseen matkaansa. Hänen mieltään poltteli jatkuvasti puhelinnumero, johon hän lopulta päätti soittaa.
- Amanda, kuului kiukkuinen naisenääni.
- Minne soitin? Tuukka kysyi aidosti hämillään.
- Niklaksen ja Karoliinan ratsastuskoululle, haluatko varata tunnin? Minulla on loistavasti aikaa pitää moisia, se koko konkkaronkka paineli maalle lomailemaan ja jätti minut tänne, Amanda puhisi suorastaan raivoissaan, eikä äänensävyssä ollut tietoakaan asiakaspalveluhenkisyydestä.
- En taida olla ratsastuskunnossa, minne ne kaikki ovat menneet? Tuukka kysyi kuin vaistonsa johdattelemana.
- Kristiina-tädille Etelä-Pohjanmaalle, Amanda vastasi ja kuulosti siltä kuin olisi oksentanut puhuessaan.
- Kiitos, Tuukka sulki puhelun.
Amandalle jäi hassu tunne puhelusta, ääni oli ollut niin tuttu, mutta se kuului kuolleelle, ei kai joku Jannen kaltainen ollut taas liikkeellä? Aiemmasta viisastuneena ja viimeisistä tapahtumista informoituna hän pirautti Karoliinalle ja kertoi Jannen saalistavan heitä taas.
- Ei se rontti voi olla taas vapaana, nainen henkäisi kauhuissaan.
- No siltä se kuulosti, halusi tietää missä olette, Amanda vastusti ja osoitti ettei hän ollut koskaan väärässä, ei ainakaan omasta mielestään.
- Pitää soittaa poliisille, Anita tutustui tähän varsin läheisesti, näemmä.
Oli Karoliinan onni, ettei Amanda nähnyt kuinka hänen suunpielensä nyki ja hänen oli pakko pidellä vatsaansa jottei hän purskahtaisi nauruun, kaiken lisäksi hän tunsi kaksi pientä supistusta, ilmeisesti se oli merkki, että hänen olisi levättävä.
Huoli lapsesta sai naisen unohtamaan Jannen ja Karoliina kömpikin takaisin makuuhuoneeseen pitkälleen ja rutisti tilkkutäkin kainaloonsa.
Jossain välissä Niklas kävi vilkaisemassa vaimoaan, todeten tämän tuhisevan tyytyväisesti kyljellään ja poistuen hymyillen yhtä onnellisen näköisenä, kun kukin heidän lapsistaan oli syntynyt. ”Tällä kertaa saamme videokameran mukaan, ihan varmasti”, mies ajatteli ja kaavaili josko laittaisi kameran jalustalle ja he voisivat vaimon kanssa joskus katsoa synnytystä, mikäli haluaisivat.

Mutta asiaan, tosiaan Tuukan kulku suuntautui Lakeuksille, eikä hänen ollut lainkaan vaikea löytää tuota Kristiina-tädin majapaikkaa, jo Seinäjoella nuorisokin osasi todeta, että Ilmajoesta eteenpäin asui erakoitunut vanhapiika ja kylässä itsessään avuliaat maajussit neuvoivat tarkemman reitin.
Iltahämärän pimeydessä Tuukka katseli kuinka nuoriso valui hiljalleen aittaan nukkumaan, mutta hänen katseensa kohtasi erään nuoren tytön kanssa. Tuukka ei tätä tunnistanut, mutta Tallukka tunsi vihlaisun sydämessään.
Kun tyttö oli jo juoksemassa salaperäisen hiippailijan perään, Toi ja Looks nappasivat tyttöä kainaloista ja raahasivat tämän rimpuilusta huolimatta lauleskellen aittaan.

Keskellä yötä Tallukka kuitenkin hiippaili pihalle ja törmäsi vessasta tulevaan Kristianiin.
- Sinun on pakko viedä minut kotiin! Tallukan ilme ja ääni kertoivat tytön suorastaan olevan hengenhädässä.
- Rauhoitu nyt, toisaalta tekisi kyllä mieli… Kristian virnisti voitonriemuisesti ja lupasi viedä tytön kotona käymään, hän voisi samalla noutaa kaupungilta Duendelle jotain erikoista.
Kristian jätti lapun kuistille, josta joko leiriläiset, emäntä tai hänen vanhempansa löytäisivät sen aamuun mennessä. Ajomatka kotiin sujui rattoisasti, vaikka Tallukka istuikin pelkääjän paikalla kuin tulisilla hiilillä, mikäli nuori mies olisi päästänyt tytön rattiin, he olisivat takuulla saaneet aimo annoksen lisävauhtia kun Tallukka olisi väkisin polkenut kaasulla lisää tehoja Kalevi-sedältä saatuun kärryyn.
- Perillä, mitä meinaat? Kristian kysyi haukotellen tallipihassa.
- Odota, Tallukka ponkaisi pihalle ja juoksi uskomatonta vauhtia kahden lapion ja taskulampun kera takaisin autolle.
- Hautausmaalle kiitos, Tallukka komensi ja jotenkin Kristian aavisti, ettei hän pääsisikään kaupunkiin, ainakaan vielä.

Ja niin aamuyön hämärinä ja utuisina tunteina, Kristianin vastustuksesta ja laillisuudesta kertovasta saarnasta huolimatta, he kaivoivat auki Tuukan hautaa.
- Osuin johonkin, Tallukka riemuitsi. ja kumartui käsin raapimaan kosteaa multaa arkun päältä.
- Mitä haluat löytää? Kristian ihmetteli.
- Tyhjän arkun, tyttö totesi topakasti ja ennen kuin nuori mies ehti estää, Tallukka oli jo avannut kannen ja kirkaissut.
- Bravo, Omar astui esiin pusikoista ja oli saada Kristianin lapiosta päähänsä.
Tallukka sen sijaan tuijotti vahanukkea arkun pohjalla, joku oli nähnyt vaivaa tehdessään nukesta Tuukan näköisen, mutta ruhjotun sellaisen.
- Kuka hitto sinä olet? Kristian ärähti ja kiinnitti Tallukankin huomion ylhäällä tapahtuvaan.
- Olen Prinssi Omar Marokosta, olette selvittäneet jalkavaimoni salaisuuden, Omar totesi röyhistäen rintansa sijaan tukevaa vatsaansa ja osoittaen oikealleen.
Kaiken usvan keskeltä käveli keppien tuella tuttu hahmo, Tuukka! Edes Omar ei ollut koskaan nähnyt mitään sellaista kuin silloin, pikkuinen Tallukka kynsi itsensä ylös haudasta ennätysvauhdissa ja kapsahti Tuukan kaulaan. Tyttö ei kyennyt sanomaan mitään iloltaan ja Tuukka hämmentyi miksi tuo vieras tyttö itki ja nauroi.
- Taitaa olla selityksen paikka, Omar otti ohjat käsiinsä ja Kristian nyökkäsi.
- Hän tosiaan on Tuukka, kun te hautasitte hänet, totesitte kuolleeksi kalliolta pudottuaan, te olitte väärässä. Hänen elintoimintonsa olivat vain niin vähäiset ja lahjoin oikeuslääkärin kirjoittamaan kuolintodistuksen. Apurini hoitivat tuon, Omar nyökkäsi vahanuken suuntaan.
- Miksi? Kristian kysyi vakavana.
- Rakastuin tähän nuoreen mieheen heti, ja mikä parempaa, saatoin tuoda väärää sukupuolta olevan jalkavaimoni täydellisissä siteissä palatsiini ja vain ensimmäiset lääkärit tiesivät totuuden, kunnes menettivät päänsä jotteivät paljasta salaisuuttani, Omar virnisti röyhkeästi.
- Mutta minä hoivasin häntä, rakastin ja hoidin, mutta hän kaipasi tänne, teidän pariin, vaikka tuskin muistaa edes omaa nimeään, Omar madalsi ääntään ja nyyhkäisi.
- Sinun on parasta mennä, Kristian vihjasi ennen kuin hän todellakin huitaisisi lapiolla Omaria kaaliin.
Tuo valkopukuinen, turbaanipäinen prinssi laahusti kohti nousevaa aurinkoa ja Tuukka sai osakseen toisenkin vieraan, mutta jollain tapaa tutun henkilön. Alkuun Kristian ojensi kättään Tuukalle, mutta yltyikin halaamaan miestä asiallisen kättelyn sijaan.
- Tervetuloa kotiin, Tallukka viimein sai sanotuksi.
- Missä vaimoni on? Tuukka kysyi yllättäen, saaden kummatkin nuoret irrottamaan otteensa.
- V-vaimosi? Tallukka änkytti ja nyt kyyneleet tulvivat surusta ja pettymyksestä.
- Hän, en tiedä, on kai raskaana, hämmentynyt Tuukka totesi ja vilkuili maahan, yrittäen toisella kädellä peitellä etumustaan, Omarin paskiainen kun omisti vain 70-luvun tiukkoja housuja ja hänen sukukalleutensa korostuvat kyseisissä housuissa tavallistakin enemmän.
- Mikä hänen nimensä on? Tallukka terästäytyi.
- Ka-kaisa varmaankin, Tuukka arveli.
- Ettei vain Karoliina, Kristian tiesi jo mistä oli kyse, Omarhan oli vihjannut Tuukan heikosta muistista.
- Aivan, totta puhut poika, missä hän on? Tuukka riemastui.
- Puhut äidistäni, Kristian virnisti ja Tallukka vilkuili kumpaakin miestä vuorollaan erittäin hämmentyneenä.
- Oletko sinä minun poika? Tuukka ihmetteli ja pohti selvästi, että hän oli näemmä väsännyt ensimmäisen muksunsa 9-vuotiaana.
- Ehen, tule, selitän matkalla, Kristian osoitti Tuukalle autoaan ja hitaasti Tuukan tahtiin laahustaen kolmikko lähti kulkemaan kohti autoa, jättäen taaksensa aamuauringon valaiseman hautausmaan.

(Tuukan yrityksistä huolimatta Tallukka oli huomannut hänen etumuksensa ja aina välillä tyttö miettikin, mitä hänelle oli oikein tapahtunut Omarin hoiteissa.)

-------------------------
täten annan siunaukseni, että Tuukka saa elää tässä tarinassa, kunhan se ei enää ilmaannu muualle x)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 12:53:44

noniin ja sitten varsinainen munahaukka ja/tai seksiaddikti Tripi iskeekin silmänsä tähän uudistuneeseen tuukkaan :D

ohhoijaa. tuli huono omatunto kun mietinkin tuollaisia, en mä timoa vois hylätä :)

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 12:57:49

Tripi en huomioi tuota sun viimeistä kommenttia, näen vain ylemmän ;)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 13:04:02

Hetken hairahdus vain! Apua. Toivottavasti Timo antaa mulle anteeksi. Eikun Tomi. Vaikka kyllähän se paiskoo tavaroita ja räyhää sydämensä kyllyydestä. Vaikka.. mä en tiedä tykkäänkö mä marttiksen Tomista. No se on mulle se "Timo" kumminkin :)

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 13:09:48

no sitten voimmekin rikkoa suhteenne jos marttiksen tomi ei enää miellytä ;)

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 13:17:21

eeeei sitä nyt noin vaan rikota!

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 13:42:21

Karoooo! sä oot ollu liian pitkään hiljaa, pitääköhän mun pelätä? Nyt alkaa iskeä sellainen täpinä päälle että pitäis päästä sinne ja tänne, vähän ratsastusleirille soiniin.. tai vaikka töihin sinne.

hevosia joka paikassa taas. eikun apuva! mä haluan timon luokse.

Päivämäärä:   12.6.07 14:14:14

Moi...

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 14:15:57

eiku sä haluut mun luo :D

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   12.6.07 14:22:17

niinjoo ehkä mä haluankin :D mä jo odotin jatkopätkää, Karo anna palaa!

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 14:27:24

oke :D

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   12.6.07 14:27:55

mikä on seuraava numero ni teen samalla uuden topicin?

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.