Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Re: 24 Marttaa XXVII

Lähettäjä: Tallukka 
Päivämäärä:   29.5.07 23:56:15

Minä äänestän jo nyt.

Parhaan naispää/sivuosan [ei sen väliä] ehdokkaat ovat tässä:
Tallukka
Toi
Tripi
Sennu |
Looks
Karoliina
Duende
Anita

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   30.5.07 00:00:31

Tallukka
Toi
Tripi
Sennu |
Looks
Karoliina |
Duende
Anita

jep, tollee se mulla menee:p

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   30.5.07 00:11:02

Mun on harkinnan jälkeen tehtävä näin:

Tallukka
Toi
Tripi
Sennu |
Looks
Karoliina |
Duende
Anita |

...sillä vaikka martat olikin alunperin Karon fanimartat niin Anita keksi aloittaa marttatarinan kirjoittamisen. :)

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   30.5.07 00:19:16

Ui! Mä unohdin kiittää Tallukkaa! ^^

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   30.5.07 00:40:17

hmh

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   30.5.07 05:10:32

nukuin ehkä tunnin kun heräsin aivan järkyttävään kipuun. Kuukautiskivut hellitti jo monta kuukautta sitten kkun alotin pillereiden syömisen, mutta tää oli jotain ihan järkyttävää. Ja synnyttäminen sattuu kuulemma samalla lailla ku kuukautiskivut, mutta monta kertaa pahemmin. Inhottavaa.

Nyt sitte odotellaan että särkylääke vaikuttaa ni voi taas yrittää nukkua.

Lähettäjä: Toi 
Päivämäärä:   30.5.07 13:04:37

Looks kato, Sennu, Anita, Karo, hihihii... Mitähän me suunniteltiinkaan... Hihihi...

LähettäjäDuende 
Päivämäärä:   30.5.07 14:21:55

Tallukka
Toi
Tripi
Sennu |
Looks
Karoliina |
Duende
Anita |

oh, olin jo laittamassa itelleni, mut tuol luki ettei itteään saa äänestää :| menee sitte tripille kun sillä oli synttäritki :)

LähettäjäDuende 
Päivämäärä:   30.5.07 14:22:27

ja mihinkäs se viiva jäi?? :DD

Tallukka
Toi
Tripi |
Sennu |
Looks
Karoliina |
Duende
Anita |

Päivämäärä:   30.5.07 14:27:26

Onnee sulle Duudsi, taidat olla ihan hereillä nyt... :D

LähettäjäDuende 
Päivämäärä:   30.5.07 14:29:33

juu todellaki olen :DD nukkunu kuus tuntii ni pitäs viel riittää. oon vaan iha sokaistunu mun taidoista bilsankokeessa.

Päivämäärä:   30.5.07 14:32:27

Tallukka |
Toi
Tripi |
Sennu |
Looks
Karoliina |
Duende
Anita |

Tallukka, annan anteeks kun unohdin sut, mutta ei toi ääni johdu pelkästä anteekspyynnöstä :D Mulla on joitakin muita syitä, mutten rupea luettelemaan...

Kohta täs käy niin, että kaikki on äänestäny toisiaan ja jokaisella on yks ääni, paitsi että yhdellä on kaksi ja yhdellä ei ollenkaan... [Ajattelin vaan, mä olen yhen "palkinnon" jo pokannut, mutta niinhän ne oikeestikkin menee mutta tää on eriasia enkä mä tarvii enää noita säälipisteitä :D Sori Looks :D]

Päivämäärä:   30.5.07 14:41:12

Kui ni, Duende? Mitkä taidot? Oho sori, kuulostanpa epäilevältä... Mutta kerropa tarkemmin :D

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   30.5.07 15:01:19

Ne on siis kehränneet jotain juonikasta Martta-Award-voittajan pään menoksi... ;)
Olemmepa me juonikkaita kun äänestämme kaikkia tasaisesti ristiin! :D

LähettäjäDuende 
Päivämäärä:   30.5.07 15:29:36

Ah, Sennu en mä ainakaan sitä niin ajatellu o:)
ja Toi, juuri ne olemattomat taidot :D luulin että osaan ne asiat mutta kuinkas kävikään :D Huomenna saksankoe, mutta siitä en nyt mitään hyvää odotakaan.

Päivämäärä:   30.5.07 15:35:46

Hahaa, Duudsi, no arvaas vaan ku mulla käy yleensä toisin päin... En tietenkään osaa mitään mennessäni luokkaan tekemään koetta, mutta yllätys yllätys huomaan että koe on helppo. Teen sen, odotan numeroa ja saan kiitettävän... Hissassa se on aina noin. Enkun tiedän osaavani enkä koskaan numerona alle 9½ vissiin ole saanut... Mutta ruotsi menee poikkeuksetta penkin alle, samoin NaMi (Natur och Miljökunskap eli yhdistynyt bilsa ja mantsa ruotsiksi) ja Lingva, joka on myöskin ruotsia...

Päivämäärä:   30.5.07 15:41:13

Mmm. Kukahan jatkaisi? Se Anita oisi kyllä jatkanut, mutta eikös se höpötellyt jostain leikkauksesta? Annan teidän muiden jatkaa, en edes ehdi just nyt...

LähettäjäKaroliina 
Päivämäärä:   30.5.07 15:45:18

Onko mulla oikeutta kirjoittaa kun olen levännyt? (eli ottanut päikkärit näiden koepäivien edestä) :D
Voisinki uneksia mitä teille tulee tapahtumaan.. ^^

Päivämäärä:   30.5.07 15:45:38

On!

Päivämäärä:   30.5.07 15:46:06

Ja ois sulla oikeus äänestääkki :D

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   30.5.07 16:27:29

mmm, vai uneksia? haha:D eli karo on suunnitellu jotain hyvää pään menoks:p mut mut siis, toi jatkeleks sä vaai?

Päivämäärä:   30.5.07 16:28:49

Mistä sä voit tietää, kenties sillä ei ookkaan ajatusta mitä se tekee ja se miettii sitä kun se muka lepäilee... :D Ei vaan, en kyllä usko omiin teorioihinikaan enää...

Päivämäärä:   30.5.07 19:32:52

Toi, kiitos kun äänestit mua.:D

Päivämäärä:   30.5.07 19:45:51

Ollos hyvvä vuan!

Päivämäärä:   30.5.07 19:48:49

Mua jäi vaivaamaan ne syyt, että miks äänestit mua, niin voitko joskus kertoa?:DD

Päivämäärä:   30.5.07 19:51:34

Joskus joo... :D

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   30.5.07 20:00:34

joskus joo, hahaha... epämääräistä, noee:D

Päivämäärä:   30.5.07 20:06:20

Aivan. Paljastan ne sitten kun sen aika on! Hehee, eli kunhan saisin syyni toteu... Kunhan vain Karo ja Anita ja ketkä ikinä ovatkaan jatkaneet ja minä myös ja näin päin pois:D Ei vaan, paljastan ne kyllä jossain välissä...

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   30.5.07 20:56:16

Kirjotelkaas joku!
Mä olen ihan poiki kun jouduin shoppailemaan...

Lähettäjä: roosa 
Päivämäärä:   30.5.07 20:56:37

hhei hhei, mitäs se tämmönen on?, ei yhtään jatkoa vaan lörpöttelyjä, koko topicci täyteeen.. Missä viipyy Toi, se ahkera kirjoittelija? ;D

Päivämäärä:   30.5.07 20:59:18

Mitä, eiku mä lupasin että Anita ja Karo saa jatkella ja kaikki muutkin! Mä laitan pätkiäni aina sitten kun siltä tuntuu, mutta älä huoli: suunnitelmia on valmiina.

Sennu, jouduit shoppailemaan? Oi mäkin haluan putikoimaan... [juu, se on mun oma sana. Kun patikoidaan putiikeissa niin eikös se ole putikointia?] Oi että kun mä nyt satuin muistamaan, oli yks sellanen peruvalkonen toppi, mutta se oli niin nam, koska sen malli oli niin ihana... henkassa ja maukas joskus... Haluaa putikoimaan!

Päivämäärä:   30.5.07 21:00:58

Ja muuten, eikös roosakin nyt saisi äänestää kun tänne eksyi? :D

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   30.5.07 22:46:57

ettei serkkuseni vain olisi laiskistunut? noee, hehe... mut mut mä odottelen täällä taaempana suunnitelmien valmistautumista ja nyt! ojoijoi, vähä kävi hyvä säkä ku vihdoin ostin sen lehden mitä oon halunnu jo jonku kuukauden ni ku yhen valokuvaajan sivuilla on ihania kuvia ja niitä ei voi tallentaa ni nyt siinä lehdes oli ne samat kuvat!:D nyt ne on mulla aina muistona!;) hehe, vaikee arvata mitä kuvia...:p

mut mut meen nyt vissii soittelee mun kaverille ja valittelee jotain, no eei, pikemmin se valittelee:D hehe, ehkäpä myöhemmin törmäillään täällä, heihei.

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   31.5.07 15:20:25

Nyt mä varaan jatkon. Eli kohta tulee,->

Päivämäärä:   31.5.07 15:35:11

Hienoa loistavaa Anita :D

Looks, se on vaan reilumpaa etten omi koko kirjottautumista... Mutta joo, just nyt en kyllä ehtiskään enkä jaksaiskaan vaikka ehtisin kirjottamaan...

Arvatkaa ketuttaako ko koko muotinäytös meni ihan pyrstölleen? Ihan oikeesti, me oltiin harjoteltu hyvin. No, mein luokalla on yks tyyppi, joka ei harjotellu kunnolla, koska se keksi meille suurimman osan siitä meiän esityksestä. Se luuli tietty osaavansa sen. No, se sano kavereilleen näin: "Mä osaisin sen unissani ja vaikka huumeissakin". No, eipäs osannu, vaan yllätys yllätys se mokas täysin. Se ei osannukkaan sitten yhtäkkiä laskea missä kohtaa mitäkin tehään, ja kun mä lasken vielä viis-kuus nii se on jo alottanu yks-kaks... Kaikki muut teki oikein, mutta se ei... Ja kaiken lisäks musiikki ensin joku unohti laittaa sen päälle, ja sitten ne ei osannut stopata sitä oikeeseen kohtaan. Otti niin pannuun... Tuli varmasti koko meiän koulun historian huonoin esitys seittemään vuoteen, ainaki, ja kun otetaan huomioon että joka vuosi on aina kaheksan esitystä...

Mä mökötän nyt. Enkä ainoostaan ton takia. Sain vaan pronssimerkin, vaikka olisin reilusti saanu telinevoikasta yli hopeemerkin, kenties kullanki, mutten mestarimerkkii... Meillä suoritetaan sellaset merkit... Kutoset aina... Mä olisin saanu vaikka mitä, mutta kun... No, en ainakaan päässy telineille ja näin pois päin. Ärsyttää. Nyt luulen että pitäis painua johoni vaittamaan oikein kunnolla myös siitä kuinka lyhyt musta tuleekaan... Vaikka isä on 182 ja äiti 172,5 ja isoveli (16 vuotias) pitempi ku isä... Ton paperiläppysen mukaan musta on tulossa huikeet 165 senttii pitkä, jos sitäkään... Plääh.

Päivämäärä:   31.5.07 15:36:10

Ai niin, ja vatsaan sattuu jo toista päivää peräkkäin niin älyttömän paljon, että ei pahemmasta väliä, tälläkin hetkellä särkylääke vaikuttaa ja olen varmaan ihan pilipali tööt tööt... Inhottavaa...

Päivämäärä:   31.5.07 15:37:21

Ainoa lihottava lohtu on se että voin syödä suklaata. -.-' Huraa elämä!

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   31.5.07 16:14:46

Kuule älä jaksa kiinnostua siitä kuinka pitkä susta tulee, ellet sitten malliksi meinaa :P
165 on ihan hyvä pituus! Ja jos mä olisin yhtään pidempi, mua vois ahdistaa se että oma ukko on niin lyhyt, mutta nyt se on juuuuri sopiva. Voi että mä haluan sen syliin.

Päivämäärä:   31.5.07 16:19:20

Booris nautti kun sai kahlata viileässä vedessä, eikä kaikkien ihmeeksi edes riehaantunut kertaakaan. Se vain tyytyväisesti otti askeleita muuten peilityynen lahdenpoukaman kirkkaassa vedessä, ja välillä kurotti päätään juodakseen. Toi vilkuili Kristiania sivusilmällä, ja välillä huokaisi ihastuksesta. Miten poika yhtäkkiä näyttikin niin komealta?
Karoliinalla sen sijaan oli tekemistä Ginin kanssa, kun nuori tamma kehtasi säikkyä pientä kalaparvea. Vielä kun yksinäinen kalatiira innostui kiertelemään lähellä, oli Ginger jo hermoromahduksen partaalla.
-Jos äiti minä otan sen välillä, et saisi rasittaa itseäsi, Kristian tarjoutui ja Karoliina hymyili tyytyväisenä, luovuttaen tamman pojalleen. Nainen itse sen sijaan kahlasi takaisin rannalle ja istui tyylikkäästi aurinkoiselle kivelle. Toin mielestä Karoliina näytti kauniilta, eikä tyttö millään olisi uskonut, että Karo oli jo yli 40.
-Onko jalka vielä kipeä, Kristian kysyi ja sai Toin hätkähtämään ajatuksistaan.
-Ei se enää, otin aamulla särkylääkkeen ja tuntuu viileä auttavan minullakin, tyttö sanoi ja hymyili sädehtien. Kun aurinko vielä hieman kohosi, päätti Kristian riisua hikisen paitansa ja sai Toin pasmat lopullisesti sekaisin.
Paidan alta näet paljastui uskomaton miesvartalo! Jokainen vatsalihas oli piirtynyt selvästi esiin, ja vahvat rinta- ja käsilihakset kielivät muustakin työstä kuin tallin lannanluonnista.
-Mitä katsot, Kristian kysyi ja Toi karahti punaiseksi kääntäen samassa katseensa Boorikseen.
-Tuota.. minä..
-Minä vain sitä, että taidan kuitenkin olla sinulle turhan vanha, Kristian sanoi asiallisesti, mutta niin ettei Karoliina kuulisi.
-Enhän minä..! Toi huusi, mutta myöntyi sitten. -No ehkä hetken kävi mielessä, mutta..
-Älä suotta häpeä, et ole ainoa noine ajatuksinesi. Tuukan kuol... poismenon jälkeen kaikki kääntyvät minun ja Eliaksen puoleen, lähinnä Eliaksen, onneksi.
Karoliina yritti salakuunnella nuorten keskustelua, mutta harmikseen kohta näki jo heidän palaavan rannalle. Toin hieman pettyneen ilmeen nähdessään Karoliina päätti jättää kyselyt, ja tyytyi hymyilemään kiitollisena Kristianille, joka luovutti Ginin takaisin omistajalleen.
-Eihän tuo hullu ole, Kristian totesi nauraen. Tamma näet oli rauhoittunut lähes samantien, kun Karoliina oli palannut rannalle.
-Se on nainen, ehkä se kaipasi miehistä kosketusta, Karoliina sanoi pilke silmäkulmassa, jonka hän tarkoitti Toille.

Anita sen sijaan päätti unohtaa miehet tältä reissulta lopullisesti, ja sen sai myös Elias kokea karvaasti.
-Emmekö me voisi vielä puhua, poika yritti, mutta Anita tyytyi hymyilemään osaaottavasti.
-Se oli siinä, piste. Ei muistella pahalla, Anita sanoi ja katosi sitten tarhoille lellimään Sebastiania.
Duendekin huomasi parin viilentyneet välit, ja suuntasi Eliaksen lohduksi.
-Hei, mä oon miettinyt meitä, ja olisin valmis antamaan sulle kaiken anteeksi, Duende sanoi, mutta Elias pudisti päätään tietäväisesti.
-Tästä päivästä lähtien mä olen selibaatissa, poika julisti. -Hääpäivään asti.
Kolmen tunnin kuluttua, Tripin ollessa matkalla vessaan, hän kuuli rapinaa huussin takaa. Taskulamppu kainalossa tyttö hiipi rakennuksen nurkalle, ja kurkisti sitten varovaisesti vain nähdäkseen Eliaksen ja Duenden suutelemassa kiihkeästi, ja maassa makaavasta laukusta pilkistävä kondomipaketti kieli aivan muusta kuin selibaatista.
-Ei kannata mennä ulkovessaan, jollei ole pakko, Tripi tirskui Looksille, joka piirteli sydämiä kynttilän valossa.
-Kuinka niin? Onko siellä hämähäkkejä, Looks kysyi ja sai Tripin tirskumaan vielä kovemmin.
-No voihan muhinoivaa pariskuntaa hämähäkiksikin verrata, Tripi paljasti ja sai Looksinkin hihittämään.
-Kerrankin se emme ole minä ja Tuomo, Looks möläytti, ja tajusi vasta sen jälkeen puhuvansa seksistä Tuomon isosiskolle.
-Kyllä minä teidänkin temput tiedän, Tripi virnisti ja heitti sitten Looksia tyynyllä.
-Niin kauan kun ette ala tehdä alaikäisinä lapsia, on minulta kaikki tuki teidän puolellanne, Tripi sanoi ja sai Looksin huokaisemaan helpotuksesta.
-Siinä tapauksessa et varmaan pahastu, jos käyn vielä sanomassa veljellesi hyvää yötä..?
-Kunhan olet aamulla virkeänä hevosen selässä. Kerro terveisiä, Tripi sanoi ja kaivautui makuupussiinsa.

Aamupalalla Niklaksella ja Karoliinalla oli hymy huulilla, ja tyytyväisinä pariskunta alkoi kertoa päivän ohjelmaa.
-Saimme rakennetuksi pienen kentän täyteen esteitä. Nyt teidät jaetaan kahteen ryhmään, joista puolet varustavat hevosilleen suitset ja estesuojat. Ensimmäinen ryhmä, johon kuuluu Looks, Duende, Anita, Tino ja Toi valmistautuvat siis estetunnille ilman satulaa. Ferrari on saatu lahjottua, älkää kysykö miten, nostelemaan pudonneet esteet. Lisäksi naapurista tulee eräs Petri mukaan Ginillä, mutta hän tulee vain harjoittelemaan alkeita, Karoliina selitti.
Sen sijaan Sennu, Tallukka, Elias, Tripi, Tuomo sekä Hanna laittakoot hevosilleen maastolenkkiä varten varusteet. Lähdemme tosin käymään kyläkaupalla, sillä meidän on saatava illaksi makkaroita ja lettutaikinaa. Kristiina on luvannut auttaa nuotiolla, Niklas selitti ja katsoi jokaista yksitellen.
-Kukaan ei saa lähteä omin tein pihasta, ennenkuin minä saavun paikalle. Naapurin hullu mies on kuulemma laajentanut reviiriään, ja meillä ei ole varaa enää yhteenkään onnettomuuteen. Käyttämämme reitti kyläkaupalle kulkee aivan toiseen suuntaan, joten turha uhmata kohtaloa. Ja esteporukka laittaa saunan lämpiämään tuntinsa jälkeen, Kristian opastaa siinä. Onko selvä?
Vakavan näköinen joukko mutusteli hiljaisina aamupalaansa, ja sitten Niklas hieman hempeni hymyyn.
-Huomenna vaihdamme ryhmien tehtävät, joten nauttikaa nyt omista vuoroistanne niin paljon kuin pystytte. En usko että Ferrari kovin usein enää suostuu estepojaksi, Niklas sanoi ja sai tuvan räjähtämään nauruun. Tästä päivästä olisi tulossa täydellinen.

----------

Huh huh! Nyt on saatu vähän purettua paineita ^^

Päivämäärä:   31.5.07 17:40:25

Mahtavaa Anita! Kiva pätkä:D Odotahan vaan... Pian se Karokin kai meinasi kirjottaa, ja sitten mäkin saatan päästä vauhtiin...

-Mitä katsot, Kristian kysyi ja Toi karahti punaiseksi kääntäen samassa katseensa Boorikseen.
-Tuota.. minä..
-Minä vain sitä, että taidan kuitenkin olla sinulle turhan vanha, Kristian sanoi asiallisesti, mutta niin ettei Karoliina kuulisi.
-Enhän minä..! Toi huusi, mutta myöntyi sitten. -No ehkä hetken kävi mielessä, mutta..
-Älä suotta häpeä, et ole ainoa noine ajatuksinesi. Tuukan kuol... poismenon jälkeen kaikki kääntyvät minun ja Eliaksen puoleen, lähinnä Eliaksen, onneksi.

Mitä h...? Miten musta tuntuu että sä olet käsittänyt vähän väärin sen millanen mä olen... Hehheh:D

Tallukka, murehdin pituuttani ihan sen takia kun olen aina ollut se lyhyin ja se on inhottavaa ja kaikki kiusii koko ajan kun olen näin lyhyt... Ja kaiken lisäksi saan siksi parikseni aina saman pojan joka vuotiseen tanssikatselmukseen... Koska me ollaan lyhyimmät. Mutta onneksi se on ohi! Ei enää valssia ja travoltaa ja ties mitä himputtia niitä nyt onkaan joka ikinen tiistai! Ihanaa.

Päivämäärä:   31.5.07 19:24:42

Keksin itselleni vihdoin sivistynyttä tekemistä: Minä maalaan. Jo oli aikakin ottaa joululahjaksi saadut värit käyttöön :D

Päivämäärä:   31.5.07 19:51:56

Ah maalaaminen on ihanaa! Olen nyt yhtä työtä tässä maalaillut kohta neljä tuntia:D No, välissä aina taukoja kun pitää antaa kuivua, ja sitten kun nyt on menossa sellasta oikein pikkutarkkaa piiperrystä... Mutta mielestäni tähän asti onnistuneet hyvin tämä hafflingertamma ja sen varsuli :D Jossain vuorien lähistöllä vpaaina... Joskus otan siitä kuvan ja saatte nähdä, mutta vielä ehdin pilaamaan koko työn... -.-

Päivämäärä:   31.5.07 19:53:01

-Anita varaa seuraavan pätkän

Päivämäärä:   31.5.07 19:57:57

Varatkoot... Pyhät lehmät sentään, mä kompastuin matonreunaan kun olin menossa katsomaan olisikohan se maalaus jo kuivunut sen verran että voisin jatkaa maalaamista.. Ja turhan takia minä edes kävelin keittiöön katsomaan, ei se vielä ole kuiva... Kannatti kompastua. Nyt on tulossa mustelma polveen... Ehkä tänään ei sittenkään ole mun päivä...
Ehkäpä painun nyt jo nukkumaan ennen kuin mitään muuta sattuu... No, en ehkä kuitenkaan ihan vielä...

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   31.5.07 20:02:32

Mä olen melkeen pakannut kaiken... :S kauhean stressaavaa! Koko ajan miettii mitä oon unohtanu...

Päivämäärä:   31.5.07 20:04:21

Hmm, mä vaan tahtoisin päästä johonki muuallekki kesällä ku kököttää koko kesä jossain hornan tuutissa mökillä... Onhan edessä tietty viikko muualla, mutta...

Nimim. Kaikki koiranpentujen puolesta...

Päivämäärä:   31.5.07 20:04:21

Estekentällä kävi kuhinaa. Duende oli halunnut laitta Naperolle parhaat mahdolliset suojat, mutta olikin hukannut toisen takajalan suojan, ja joutui nyt lainaamaan sitä Eliaksen ratsulta. Looks taasen oli kuolemanväsynyt valvottuaan Tuomon kyljessä puoli yötä, ja tyttö protestoi odotusta haukottelemalla suu auki.
Anita virnuili itsekseen taluttaessaan Sebastiania aidan viereen, jossa oli maahan kaatunut ämpäri. Sen päältä tyttö ponkaisi ruunan satulattomaan selkään, ja ohjasti sen sitten kuuliaisesti uralle. Tätä he olivat onneksi paljon harjoitelleen; esteitä ilman satulaa.
Toita sen sijaan hirvitti, ja tyttö yritti kinuta Karoliinalta vapautusta, mutta turhaan.
-Olette levänneet kumpikin tarpeeksi, eikä esteet ole edes korkeita. En hypytä teitä ihan yhtä paljon kuin muita, mutta selkään kyllä nouset sinäkin, Karoliina sanoi tiukasti hymyillen, ja puttasi sitten Toin pärskyvän Booriksen päälle.
Tino keikkui jo ratsailla, mutta kovin epäileväisenä. Poika kiersi kaukaa esteet, ja nielaisi okserin kohdalla kuuluvasti.
-Anteeksi että olen myöhässä, kuului samassa, ja tumma nuorimies astui tallipihaan lippis hieman vinossa, mutta muutoin erittäin suloisen näköisenä.
-Siellä tallissa on sinun ratsusi valmiina, tuo se kentälle niin autan sinut selkään, Karoliina vastasi ja käski muita tekemään voltteja ja taivutuksia, että hevoset tulisivat kuuliaisiksi.
-Onpas tässä komea hevonen, mies kehui taluttaessaan Giniä kentälle muiden seuraksi.
-Kiitos. Se odottelee varsaa, mutta kevyt liikunta tekee hyvää ja ehkäisee liikakiloja, kuten minullakin pitäisi.. Karoliina vitsaili, ja kiinnitti sitten oppilaittensa huomion.
-Tässä on Peräkylän Antin, naapurin tervejärkisen isännän poika, Petri. Hän tulee harjoittelemaan alkeita, mutta käyttäytykää kuin häntä ei olisikaan, sillä tästä tulee teille muille raskas tunti.
-Minua taitaa hieman särkeä jalkaa, Toi vikisi mutta Karoliina vaiensi hänet nopeasti.
-Pidä jalat rentoina Booriksen kylkiä vasten äläkä panikoi, niin hyvin se menee. Jos jollain on jano, suosittelen hakemaan juomaa nyt, tai seuraava kerta on paljon myöhemmin. Kristiina, autatko halukkaille vesimukit?
-Voi, mielelläni, tuntia seuraamaan tullut Kristiina sanoi, ja kipitti nyt jokaisen ratsukon luo mukanaan muovimukeja ja vesipullo.
-Minusta tuntuu, etten pääse selkään, Petri parkaisi kun Gin päätti raahautua kentän laidalle syömään ruohoa, miehen hyppiessä perässä jalka jalustimeen tarttuneena.
-Kisko sen pää ylös ohjista, ja pidä ne tiukalla vasemmassa kädessäsi. Ota vielä harjasta kiinni, ja oikealla kädellä satulasta. Sitten vaihdat oikean jalan vasempaan, jonka laitat jalustimeen. Noin, ja nyt ponnista, Karoliina opasti, ja lopulta Petrikin saatiin selkään.

Niklas ohjasti rauhallisesti lönkyttelevää Carnevalia etupäässä, seuraavana tulivat Tripi ja Renttu, joka tuntui olevan intoa täynnä. Aamulla Renttu oli meinannut tulla tarhasta ulos omine lupineen, kun aamuheinät olivat viivästyneet viisi minuuttia. Nyt ruuna käveli korvat ylöspäin suunnattuna, ja jokainen askel oli jännittynyt, valmiina vaikka kiitolaukkaan jos oli tarvis. Tallukka tuli seuraavana, ja tyttöä seurasi Elias. Hanna ratsasti pikkuisella Onnillaan kevyitä pätkiä ravissa, kun poniparka meinasi jälleen jäädä muista jälkeen. Peräpäätä ylläpiti Sennu ja Eglantine, joka tuntui hyväksyneen edessä menevän pikkuponin johtajakseen, eikä yrittänytkään jyrätä pikkuisen päälle.
Tuomo sen sijaan oli saanut itselleen ärsyttävän nuhayskän juostuaan Looksin kanssa yöllisiä maita ja mantuja, ja joutui jäämään vuoteenpohjalle.
-Valmistautukaa raviin, kuului huuto edestä, ja kohta ryhmä siirtyi vauhdikkaampaan askellajiin. Tripi sai oikein tehdä töitä, että Renttu säilyisi hallinnassa, ruuna-parka kun meinasi säikkyä jo omaa varjoaankin.
Hanna taasen taisteli saadakseen Onnin pysymään ravissa, poni kun tahtoi ryöstää laukalle ja ohittaa koko muun rykäelmän. Sennulla sen sijaan oli helppoa; Eglantine vain siirsi hieman pidempiä käyntiaskelia, ja pysyi loistavasti perässä. Lopulta nainen kumminkin kyllästyi löysäilyyn, hidasti ja jättäytyi sen verran jälkeen, että uskalsi siirtää mokoman Järkäleen raviin ilman pelkoa, että sen seurauksena Onni ja Hanna liiskautuisivat jättikavioiden alle.
-Ja käyntiin, Niklas huusi ja pidätti Carnevalia, joka luimisteli Rentun ohjautuessa suoraan tämän häntään kiinni.
-Taidan hankkia Rentulle maastoon hieman tehokkaammat kuolaimet, Tripi totesi ja nyppäisi ruunan pään pois pusikosta.
-Matkaa on vielä puolet jäljellä, joten antakaa vaikka pidempää ohjaa, jos pystytte ylläpitämään hallintaa. Tripi, haluatko minun hanskani?
-Kyllä kiitos, Tripi sanoi nauraen ja kurottautui ottamaan Niklakselta hikiset mutta muuten mukavat ratsastushanskat. Nyt pidättäminenkin sujui hieman kivuttomammin.

Lähettäjä: Ferrari_ 
Päivämäärä:   31.5.07 20:06:05

Herran jestas mitä vauhtia mennään eteenpäin!!!!

Päivämäärä:   31.5.07 20:09:15

Ferrari! Sä olet taas täällä!

Nähää, sä aiheutit mulle ongelmia, ja hah, jouduit maksamaan sen. Sä joudutkin nostelemaan puomeja! :D

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   31.5.07 20:23:03

Anita ja Toi, te ootte sit ilopillereitä kun jaksatte satuilla! :)

Päivämäärä:   31.5.07 20:24:37

Toi, älä luulekaan :)

Päivämäärä:   31.5.07 20:24:44

Sennu, kun ei pääse mihinkään kun on kävelykepit, niin jää paljon aikaa ideoida ;)

Päivämäärä:   31.5.07 20:27:29

Anita, parane pian :) Suukko!

Päivämäärä:   31.5.07 20:31:10

Jep, parane pian, mutta taidan jättää nuo suukot väliin.
Sennu, pakkohan täällä on jonkun pitää meitä pystyssä...
Ferrari, kylläpäs luulen. Mä maksan kyllä sulle takasin samalla mitalla... Tuut vielä huomaamaan! Hah! minkä ikänen muuten by the way oot? Tuli tässä mieleen kun me ollaan undrattu täällä kaikki vuoronperään sun ikääs... Tarinassa olet kyllä ehdottomasti 8. Vaikutat siltä ainakin tuossa tarinassa... *Virnu*

Päivämäärä:   31.5.07 20:33:14

Ai joo Fer, mä unohdin mainita: mun kanssa ei kannata kinata... Mikäs se Karon juttu oli, älä antaudu väittelyyn idiootin kanssa, hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa kokemuksella tai jotain, se pätee tähän muuten paitsi että mä en ole idiootti, vaan olen kova kinaamaan... Harva se päivä me huudetaan täällä veljen kanssa, ja mä voitan aina. Paitsi jos äiti on veljen puolella... Mutta se onkin epäreilua. Mua kohtaan siis... Kyllä isoveljet on sitten rasittavia aina välillä, mutta silti niiden kanssa on hauska kinata koska ne on niin tyhmiä että ne on helppo voittaa.

Päivämäärä:   31.5.07 20:38:55

Toi, luin aijempia viestejä, meinaatsä että olisin miespuolinen :D

Päivämäärä:   31.5.07 20:43:45

Kiitoksia Ferraari ja Pikku-Toi ;) *halipusit takas*

Yh, olo on kuin rekan alle jääneellä. Normaalia? Tosin tänään en ole yhtään lääkettä ottanut, vaikka eilen oli operaatio, eli mä selviän hengissä! \o/
Voisin vielä ysin jälkeen kirjoittaa jotakin, jos ei joku sitä ennen sotke mit..

Päivämäärä:   31.5.07 20:44:21

Jaa siis mitä? Mä en tajunnu. Olenkohan mä vähän blondi? *Vilkaisee peiliin ja näkee kauhukseen olevansa todellakin blondi*
Nääh. Nyt mä ymmärrän miks kaikki pitää mua tyhmänä... Mä olen blondi! Siis daa, apua... No ei, kyllä mä tiesin olevani blondi. Ikävä kyllä tiesin...

Päivämäärä:   31.5.07 20:45:36

Mun kaveri haukkuu mua koska mulla ei oo poikaystävää

Päivämäärä:   31.5.07 20:51:49

Tä mitä häh? Nyt kyllä onnistuit todistamaan, että minä todella olen blondi...

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   31.5.07 20:52:08

Oih mikä makupala seuraavalle kirjoittajalle! ^^ Saa pyöräyttää 8-vuotiaan pojanriiviön tytöksi, jos nyt oikein ymmärsin... :D

Päivämäärä:   31.5.07 20:53:10

Anita, en sotke! Senkun kirjustat vaan...

Mutta Ferrari, oletko sä sitten tyttö vai mitä sä höpisit siitä että mä luulin sua pojaks? Täh... Tuntuu ku joku olis lyöny mua paistinpannulla päähän kun en tajua mistään mitään...

Päivämäärä:   31.5.07 21:34:28

Kun Karoliina käski Looksin hypätä ensimmäisenä esteen, oli Arany omistajansa kanssa yhtä kummissaan. Ilman satulaako muka tuosta yli, tuntui olevan kummankin ajatus, ja epäröinti päätyi lopulta esteen kiertämiseen.
-Herätys siellä, ohjaapa uudelleen ja keskity siihen mitä teet, äläkä jännitä, Karoliina opasti ja Looks käänsi Aranyn takaisin esteen luokse.
-Nyt nosta jo se laukka! Hyvä, Karoliina kehui kun Looks painoi pohkeensa tiukemmin ratsunsa kylkiin, tarttui harjasta ja hieman haparoiden ratsukko kuitenkin ylitti pienen ristikon.
-Tuntui kuin olisin hypännyt vuoren yli, Looks vikisi mutta hymyili sitten voitonriemuisena; -Me päästiin yli!
Seuraavana oli Anitan ja Sebastianin vuoro, ja eteneminen oli hallittua ja kaunista, ja estekin ylitettiin huimalla ilmavaralla, ilman epäröintiä. Anita taputti Sebastiania kaulalle ja hidasti sitten ruunan raviin.
Kun Toin vuoro tuli, tyttö mulkoili esteen vieressä ratsukoita seuraavaa Ferraria, eikä suinkaan keskittynyt esteeseen. Ennen kuin Toi huomasikaan, oli Booris ohjautunut esteen eteen ja ratsastajan huomaamatta ponnistanut reilusti ylimääräistä. Toi havahtui hyppyyn vasta liian myöhään, ja silloin oli jo myöhäistä; tyttö oli liukunut ponin satulattomasta selästä esteen toiselle puolen, tasajaloin.
-Hihihihiii, hahhahahaa, Ferrari repesi nauramaan ja katsoi hölmistynyttä Toita, joka vain räpytteli silmiään.
Booris ravasi takaisin ratsastajansa luo, ja katsoi tätä kuin kysyen; mihin sinä jäit?

-Hihii, en ole ikinä nähnyt yhtä hupaisaa, Ferrari naureskeli ja pyyhki vettä silmistään.
-Murr, sinä senkin, Toi ärähti ja tarttui pojan lippalakkiin piilottaakseen sen. Mutta kaikkien yllätykseksi lyhyen poikatukan sijaan lippiksen alta vierähtikin kaksi pitkää, ruskeaa palmikkoa, ja vasta nyt seuralaiset tajusivat, että heidän "pikkupoikansa" olikin tyttö!
-Anna se takaisin, Ferrari käski ja nappasi lakkinsa Toin kädestä, juosten sitten suuttuneena talliin.
-Oliko se.. tarkoitan, onko se.. Tyttö? Tino kysyi yhtä hölmistyneenä kuin muutkin.
-Voi, älkää kiusatko Ferraria, Karoliina torui.
-Hän on koko ikänsä tykännyt juosta ja riehua kuin pojat, ja hänen äitinsä taasen yrittää väkisin tehdä hänestä hienoa leidiä. Ferrari vain purkaa huonoja kotiolojaan muihin, siksi hän niitä kepposiakin tekee, Karo selitti tilanteen pikaisesti, ennenkuin vaati jälleen kurinpalautusta.
-Nyt on Duenden vuoro, ja viimeisenä Tino.
Ratsukot hyppäsivät kukin vielä kerran ristikon, ja tällä kertaa jopa Looks ja Toi selviytyivät siitä kunnialla. Sitten tulikin jo Kristiina jääkylmän vesikannullisen kanssa, ja tarjosi kaivattua taukoa.

Ilma oli mitä ihanin, kun kakkosryhmä saapui lopulta pikkukylän torille.
-Tuolla on paalu, johon voitte sitoa hevosenne. Teillä on kaksikymmentä minuuttia aikaa ostaa jotain, jos tahdotte. Minä käyn tuossa vastapäisessä kaupassa, Niklas informoi.
-Sennu, jos viitsisit katsoa hevosia hetken, Niklas pyysi, ennenkuin katosi ostamaan illallistarpeita.
-Minä aion ostaa jäätelöä, Hanna ilmoitti ja sai Tallukan mukaansa. Vain Elias ja Tripi jäivät seisomaan toimeettomina paikoilleen.
-Sano sinä miehenä, mitä voisin ostaa tuliaisiksi Tomille, Tripi kysyi Eliakselta, joka mietti hetken ajan, mutta pudisti sitten päätään.
-En yhtään tiedä millainen mies on kyseessä, enkä tiedä kuinka laaja määrä täällä on edes vaihtoehtoja, Elias mutisi, ja lopulta Tripi päätti selvitä yksin.
Tripinkin häivyttyä omille teilleen, Elias päätti palata Sennun kanssa vahtimaan hevosia. Nainen löytyi Eglantinen valtaisan pään takaa, rapsuttelemasta hevosta korvan takaa.
-Olenko jo sanonut, miten hienosti toimit silloin yhtenä iltana, kun se hullu naapuri säikytteli meitä, Elias imarteli, ja Sennun kasvoille nousi omituinen virne.
-No etpä ole. Kiitos vain, nainen totesi kuin huomaamatta asiassa sen erikoisempaa. Elias kuitenkin astui hieman lähemmäs, ja alkoi myös paijata Eglantia, ja kuin vahingossa kosketti Sennun kättä.
-Olit ilmiömäinen, harvalla on noin luontaista kykyä ajatella ja toimia..
-Sori Elias, vaikka olet mukava ja ihan hyvän näköinenkin, niin ensinnäkin olet aivan liian nuori, ja toiseksi sinulla on jo tarpeeksi naisia, ja kolmanneksi, minä olen kihloissa, Sennu sanoi muka pahoitellen, ja esitteli Juunakselta saamaansa sormusta, joka kimalteli vasemmassa nimettömässä.
-Mutta älä sure, kyllä sinä vielä tällä reissulla naista saat, Sennu sanoi ja painoi nopean suudelman Eliaksen otsalle, ennen kuin lähti etsimään itsekin jäätelökioskia.
Elias jäi päästään pyörällä katselemaan, kuinka lokkiparvi repi vanhaa leipäpussia torin nurkalla. Miten tässä näin kävi?

Päivämäärä:   31.5.07 21:38:33

Hahaa... Elias jäi kuin nalli kalliolle!
btw, käykää kattomassa mun kolikkotarina! Se on se Kahdella eurolla, viidellä sentillä...

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   31.5.07 21:39:41

Hahahaa!
Mä pistin Eliaalle jauhot suuhun! :D

Päivämäärä:   31.5.07 22:04:34

Ferrariki äänestää meitä! Ja oijoi, voidaanko me perua Ferrarilta parhaan miespääosan palkinto? Ei kai, silloin se oli vielä miespuolinen... Mutta... Voidaanko me nyt asettaa se ehdolle?

Nyyh, kukaan ei kommentoi mun tarinaa...

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   31.5.07 22:53:39

hahahaha... tässä ei käyny näin. Mut miten feri sit onnistui tekee sen marttikerhon? kieroa, kieroa sanon minä:D

Ja sennu toi elias-kohtaus oli niiiiin hyvä! tai siis pikemmin anita, se oli hieno;D hehehee, poika sai nokille. Mut hitto ku osaan edelleen kuvitella sen niin hyvännäkösenä mielessäni:p Mut Anita mikä sun polves on?:o tai miks se siis leikattiin?

Hehe, nojuu joku aktiivinen jatkelee taas:D ei hitto, naurattaa vieläki et ferrari onki tyttö. Rakas serkkuni, olin jo ihan varma ettei tässä näin kävisi. Mutta siis milloin sinä iskit silmäsi Krisseen?:o

Päivämäärä:   31.5.07 23:16:45

Mihin hemputin Krisseen? Ai joo... Enhän se minä ollut, vaan Anita. *Protesti*
Ja älä huoli, minä korjaan kaiken sitten joskus aikanaan... Ja ehkä vähän enemmänkin kuin korjaan :D

Lähettäjälooks 
Päivämäärä:   31.5.07 23:20:09

hahaha:D:D tuon todellakin uskon;)

Päivämäärä:   1.6.07 08:17:38

Siis minkä sä uskot...?

Päivämäärä:   1.6.07 12:33:32

Oikeassa polvessa oli etummaisessa kierukassa niin pieni repeymä, ettei sitä kannattanut edes korjata. Ne vaan kai puhdisti sit sieltä polvesta jotain ja ompeli kiinni. :{

Päivämäärä:   1.6.07 13:09:16

Sennu ja Tripi päättivät yhteistuumin lähettää miehilleen postikortit, joihin lyhyesti selittivät tapahtumista ja lopuksi laittoivat "pusipusit", ennenkuin liimasivat postimerkit ja laittoivat kortit laatikkoon.
-Kauankohan täältä kestää postin kulkea kaupunkiseudulle, Sennu nauroi ja kuvitteli mielessään, kuinka Juunas lukisi tapahtumista vasta kuukauden kuluttua, kun Sennu olisi itsekin jo ehtinyt ne kertoa.
-Kuka muuten vahtii hevosia, Tripi kysyi.
-Elias. Se poika yritti vietellä minuakin, tuli lepertelemään kauniita mutta jätin sen aika julmasti, Sennu virnisti ja sai Tripin nauramaan.
-Ihan oikein sille! Sehän yrittää käydä läpi reissun jokaisen naisen! Kas kun ei ole vielä Karoliinaa yrittänyt vietellä..
-Se tästä puuttuisikin! Kai se ymmärtää, että sen tempun jälkeen olisi Niklaksen kanssa käsirysy nopeasti pystyssä, Sennu totesi ja demostroi ilmaan muutaman tarkkaan harkitun iskun.
Tyttöjen palatessa ratsujen luo olivat jo Hanna ja Tallukka kiivenneet takaisin selkään, ja Niklas yritti änkeä ostoksiaan Carnevalin satulalaukkuun, joka jo muutenkin pursuili yli.
-Minä voin ottaa Eglantinelle kannettavaa, Sennu tarjoutui, ja Niklas huokaisi helpotuksesta.
-Taivaan kiitos. Pelkäsin jo, että letut jäisivät paistamatta, kun en tiennyt minne kaikki aineet pitäisi saada mahtumaan.
Tottuneesti Sennu kiipesi Egin selkään, ja tarttui sitten ostospusseihin. Ruuna ei edes korviaan hätkäyttänyt, se kun jaksoi kantaa vaikka mitä.
-Sitten kun minä ratsastan Egillä, niin sen selkään mahtuu vielä enemmän tavaroita, Hanna julisti ylpeänä pienestä koostaan.
-Ellet sinä liho, Tallukka kiusasi ja Hanna näytti tälle kieltään.
-Okei, valmiina lähtöön.. Mutta, missäs Elias on, Niklas kysyi. Kukaan ei näyttänyt tietävän, minne poika ehti kadota.
-Tänne se jäi hevosia kaitsemaan, kun minä kävin Tripin kanssa lähettämässä kortteja, Sennu sanoi huolestuneena.
-Jehovantodistajakin puuttuu, Tallukka henkäisi, kun huomasi paalun olevan tamman paikalta tyhjä.
-Jos se on lähtenyt edeltä, Hanna ehdotti.
-On kyllä vastuutonta olla ilmoittamatta, Niklas sanoi ärtyneenä. -Jos poika eksyy, hän on minun vastuullani, eikä vanhemmat varmasti tykkää hyvää.
-Ei kai se suuttunut minun sanomisistani, Sennu kuiskutti Tripille, kun he ohjasivat hevosiaan paluumatkalle.
-Äh, ei se niin herkkä ole. Ja pakkohan pojan on olla tottunut torjumiseen, luulisin.. Älä itseäsi syytä. Kyllä se jostain ilmestyy.

Eikä mennyt kuin muutama minuutti, niin Elias jo ravasi ryhmän luo.
-Missä sinä olet ollut, Niklas sanoi vakavana, mutta peitti hyvin ärtymyksensä.
-Anteeksi. Minä etsin vain.. Etsin Jehovantodistajalle jotain juomispaikkaa, enkä huomannun ajankulua, poika valehteli uskottavasti.
-Mikset juottanut sitä matkalla? Joellehan ei ole edes pitkä matka? Niklas kysyi, mutta päästi sitten pojan pälkähästä.
-Katsokin, että oli viimeinen kerta.
Loppumatka sujui Eliaksen osalta hiljaisesti, aivan kuin poika olisi täysin vajonnut omiin maailmoihinsa. Tytöt sen sijaan kajauttivat ilmaan Elefanttimarssin, sekä iskelmäsuosikkeja. Niklaskin tuli paremmalle tuulelle, mutta tyytyi vain viheltelemään mukana. Ehkä oli kaikkien kannalta parempi, ettei hän näyttäisi surkeita laulutaitojaan, ainakaan vielä.

-Tulittehan te, Kristiina hihkui kun ryhmä saapui pihaan. -Lounas on kahdenkymmenen minuutin päästä valmis. Kristian, viitsitkö ottaa isältäsi ostokset, niin hän pääsee purkamaan hevosensa? Kristiina lirkutteli, ja Kristian tyytyi nöyränä astelemaan isoisotätinsä perässä sisälle, kantaen painavia kasseja hartiat alhaalla.
-Tuohan on aivan tossun alla, Tallukkaa nauratti.
-Sellainen vaikutus Kristiinalla tuntuu muihinkin olevan, Tripi sanoi, kun Niklas lähti ylireippaasti johdattamaan ratsukoita talliin, ja käski kaikkien huoltaa hevosensa nopeasti laitumille.
-Hanna, Hanna, arvaa mitä! Toi hihkaisi nähdessään ystävänsä taluttavan Onnia talliin.
-Odota, en ole päässyt edes ovesta ja meillä on kiire, jos aiomme ehtiä ajoissa ruokailemaan, Hanna sanoi ja esti samalla Onnia änkemästä pääätään käytävälle tuotuun heinäpaaliin.
-Joo, mutta kuule.. se ärsyttävä pikkupoika, Ferrari, onkin tyttö! Toi selitti silmät palavina, ja näki mielessään yhä sen hetken, kuinka hän oli repäissyt lakin Ferrarin päästä, ja letit olivat paljastaneet hänet rääväsuiseksi tytöksi.
-Täällä taisi olla aika hulina, Sennu totesi, kun Anita ilmestyi Eglantinen luokse kuikuilemaan.
-Et uskokaan. Kaiken lisäksi naapurista tuli eräs maajussin poika, Pertti vai kuka se oli, meidän tunnille, ja sekoitti ainakin Duenden pasmat. Tyttö teki elämänsä parhaan suorituksen, eikä edes keskittynyt! Hän vain huokaisi hiljaa aina, kun Petteri soi häneen katseen, Anita kertoi hihitellen.
-No mutta, Elias sentään laittoi vieläkin paremmaksi alkamalla iskeä MINUA! Sennu naurahti ja heitti kätensä dramaattisesti otsalleen.
-No, mitä sinä teit, Anita virnuili vihjailevasti, ja sai Sennun tuuppaamaan häntä.
-Hölmö, en mitään, tietenkään! Jätin pojan miettimään tekosiaan, ja sen jälkeen hän teki katoamistempun. Niklas oli kuin ahterille ammuttu karhu.
-Uskon. Tarvitko apua Egin kanssa, Anita tarjoutui.
-No jos juotat sen, puhdistat kaviot ja viet tarhaan, niin minä pääsen vaihtamaan vaatteet, Sennu sanoi tyytyväisenä, ja jätti Anitan tuskailemaan, miten noihin jättikavioihin edes uskaltaisi koskea.

-Tuomo-parka, hän ei jaksa edes tulla syömään, Looks selitti Duendelle, ja änki samalla suurta perunaa melkein kokonaisena suuhunsa.
-No sinulta ei ainakaan ruokahalu puutu, Duende kiusasi, ja nyppi paprikanpalasia pois salaatistaan.
-Tarviihan minun syödä, että jaksan hoivata kultaani, Looks julisti marttyyrin elkein, mutta hymyili sitten hieman.
-Otan fleece-huopani illalla mukaan, kun menemme nuotiolle. Voin kietoa sen itseni ja Tuomon ympärille, ja lämmittää pojan kohmeisia käsiä, ja nuotion leimussa vielä vähän pussatakin, Looks kihersi, ja sai Duenden tuntemaan olonsa hetken ajan erittäin yksinäiseksi. Vaan kuka se olikaan se söpö nuorimies, joka oli ratsastanut niin hullunkurisesti Ginillä? Voisiko siitä tulla jotain..?
-Penni ajatuksistasi, Tallukka katsoi ystäväänsä, joka tuntui kuin pysähtyneen paikoilleen.
-Ääh, ei mitään..
-Veikkaan että hän mietti juuri sitä Pertsaa, josta ei saanut silmiään irti kentällä, Anita paljasti, ja sai kaikkien katseet kääntymään Duendeen.
-Oliko teillä silmäpeliä?
-Minkä näköinen se oli?
-Äh, miksi meidän piti mennä sinne retkelle, Tallukka huokasi tuskaisesti, ja vajosi syvemmälle tuoliinsa.
-Voihan olla, että se tulee vielä illalla vierailulle, Looks sanoi silmää iskien, ja loppu lounas menikin tyttöjen miettiessä, mitä pukea päälleen grillille.

LähettäjäTripi 
Päivämäärä:   1.6.07 13:19:52

Aivan ihanaa kun Anita on taas keskuudessamme, saadaan vanhoja kunnon marttameininkejä taas ilmoille :)

Päivämäärä:   1.6.07 13:22:48

On kiva olla täällä, palveluksessanne Neidit (ja Herrat) ^^

Päivämäärä:   1.6.07 14:19:21

Illalla kaikki olivat pistäneet parastaan. Niklas oli poikien avulla kasannut suuren määrän puita, ja rakentanut vanhan nuotioalueen kuntoon. Ladosta oli saatu lisää tuoleja, jotka ympäröivät räiskyvää tulta ja loivat oikeaa erätunnelmaa lohkeavine maaleineen ja ruostuneine nauloineen. Sennu ja Anita olivat tartuttaneet Kristiina-tätiinkin marttatouhotuksen, ja muurinpohjalettuihin saatiin nyt erikoismausteita, aina mintusta kaneliin ja chilipippuriin. Nuorimmat leiriläiset eli Hanna, Toi sekä Ferrari olivat keränneet valtavat määrät kukkia maljakkoihin ja koivunoksia, jotka reunustivat nuotioaluetta, aivan kuin olisi ollut juhannus.
Tripi, Duende, Looks ja Tallukka olivat huolehtineet tarjoilu- ja ruokailuastiat sekä juomat paikalle. Karoliina tyytyi vain istumaan pyöreän mahansa kanssa, ja ihailemaan kaikkien suunnatonta intoa ja ahkeruutta. Ainoat, jotka vaikuttivat vaimeilta, olivat nuhainen Tuomo ja muuten vain hiljainen Elias.
Tytöt sen sijaan lauleskelivat ja pitivät kovaa ääntä, joka vaimeni supinaksi, kun Petrikin saapui paikalle, tuoden tuliaisina säkin porkkanoita hevosille.
-Meidän kasvimaa tuottaa nyt niin hyvin, että ajateltiin isännän kanssa lahjoittaa osa sadosta teidän hevosille, kiitokseksi hyvästä opetuksesta, Petri sanoi ja sai Karoliinan hihkumaan kuin nuori tyttö.
-Katso, Niklas! Miten herttaista, vaimo säteili ja halasi Petriä oikein kunnolla.
-Käy toki meidän kanssa aterialle, on kolmea erilaista makkaravaihtoehtoa, tavallista, juustolla tai tofumakkaraa Sennulle, ja lisäksi on muurinpohjalettuja erikoismaustein. Nämä meidän marttatytöt, varsinkin Anita ja Sennu ovat oikein keittiövelhoja, Karoliina naureskeli.
Ja ehkä he vähän velhoilta näyttivätkin, sillä naiset olivat kokatessaan pukeneet ylleen essut, ja unohtaneet sitemmin riisua ne.

-Koska aletaan syödä, Hanna kysyi ja piteli mahaansa, joka murisi äänekkäänä protestina.
-Aivan pian. Onko jo kaikki paikalla, Karoliina kysyi, ja laski leiriläiset.
-Missä Ferrari on, Duende kysyi, ja sai Kristiina-tädin pudistamaan päätään.
-Oi, se rassukka valitteli päänsärkyä ja mahakipua, annoin jäädä nukkumaan. Lupasin säästää muutaman letun, ettei tulisi niin paha mieli.
-Selvä, kai voimme sitten aloittaa. Haluaisin näin aluksi nostaa maljan, ja kiittää teitä kaikkia mahtavasta panoksestanne täällä "leirillä". Kun kotiinpaluuseen on aikaa enää muutama päivä, oli Karoliinalta suurenmoinen idea juhlistaa sitä grillailemalla ja valvomalla oikein myöhään, ja huomiselta aamulta on ratsastukset peruttu, Niklas sanoi ja kohotti pahvimukillaan maljaa.
-Ja malja erityisesti Kristiinalle, joka on loihtinut meille mahtavaa ruokaa, minullekin, vaikka lihaa en syökään, Sennu sanoi ja sai Kristiina-tädin punastelemaan.
-Ja minä haluaisin ehdottaa maljaa Looksille, joka on kätilön lailla pitänyt minusta huolta, oman terveytensäkin riskeeraten, Tuomo sanoi ja kietoi kätensä tyttöystävänsä harteille. -Olet, kulta, jotain ihmeellistä. Kiitos sinusta, Tuomo sanoi ja painoi pusun Looksin huulille. Elias seurasi vierestä hieman katkerana, sillä Duendekin oli torjunut hänet päiväkahvin aikaan, vedoten muka kiireeseen. Sen jälkeen tyttö oli kadonnut juoruilemaan muiden kanssa.
-Noniin, emmeköhän ole löpisseet tarpeeksi. Malja meille kaikille, ja käykää sitten vain paistelemaan makkaroitanne, Niklas kehotti ja joi poreilevan Pommacin mukistaan.

Tino ja Tallukka kävivät kiivasta keskustelua, tulisiko kaikille hevosille opettaa sekä ratsunalkeet, että totuttaa ne kärryille. Tripi seurasi vierestä välillä melkein huudoksikin yltyvää keskustelua, ja samalla vahingossa poltti oman eväänsä liian kovissa liekeissä.
Looks oli saanut kuljetettua fleecensä ulos, ja hieman muista erkaantuneina tyttö ja Tuomo vaihtoivat hempeitä suudelmia, välillä pysähtyen ihailemaan loimuavaa nuotiota.
-Niin romanttista, Tuomo kuiskasi rakkaansa korvaan, ja Looks käpertyi yhä tiukemmin pojan kainaloon.
Sennu pelasi Toin kanssa ristisanapeliä, Hannan kannustaessa vieressä. Anita ja Kristian keskustelivat niin politiikasta kuin rakkaudestakin, johon kumpikin tuntuivat olevan hieman pettyneitä.
-Minua ei ainakaan haittaisi, vaikka löytäisin kumppanin vasta eläkkeellä, Anita totesi ja kävi hakemassa lisää juotavaa.
-Minähän en edes lapsia voi saada, joten turha kai tyttöystävästäkään on haaveilla, Kristian totesi.
-Senkö takia sinulla ja Duendellakin meni poikki, Anita kysyi.
-En ole aivan varma, mutta kai sekin siinä painoi. Ja hyvä vain että erottiin, muuten minun pitäisi olla mustasukkainen, Kristian sanoi, ja vinkkasi Duenden puoleen.
Tyttö istui Petrin lähellä, ja aina välillä railakas nauru kaikui heidän suunnaltaan.
-Kumpa he eivät särkisi sydämiään, kaukorakkaus on nykypäivänäkin vaikeaa, Anita totesi, ja muisteli samalla omaa suhdettaan Kalleen. Vaikka mies oli lähes päivittäin paikalla, ei eläinlääkärin morsiamena ollut helppoa. Työ meni aina edelle, se ei katsonut aikaa eikä paikkaa.

-Taidamme olla välttyneet pahemmilta kaaoksilta, Karoliina totesi miehelleen, joka kohensi nuotiota.
-Sanopa muuta. Vielä kun saisimme kaikki takaisin kaupunkiin ilman suurempia sotkuja. Hevoset tuntuvat lihoneen kymmeniä kiloja, vaikka yhtä lailla kotona on ruohoa. Miten me saamme Eglantinenkaan mahtumaan autoon, jos se painaa valmiiksi jo tonnin? Niklas vitsaili.
Kukaan ei tuntunut huomaavan, kuinka Elias hiljalleen poistui paikalta. Poika suunnisti kohti hullun naapurin maita, ja päästyään päärakennuksen luo tämä koputti oveen.
-Mene pois, ennen kuin ammun sinut haulikolla, miesääni mörisi sisältä.
-Jos sinä vielä olet Karoliinan ja Hannan perässä, niin nyt olisi mainio tilaisuus, Elias totesi, ja oli juuri lähtemässä astelemaan takaisin, kun ulko-ovea raotettiin.
-Tule sisään, sinä senkin rotta, ja kerro mitä tiedät, Janne murahti.

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   1.6.07 14:26:12

Oo! Janne is bäk!

Tuli muuten mieleen, että älkää ihmeessä kirjottako noita pois leiriltä ennen kuin Karo on saanut sanoa osuutensa - mulla on tuntuma että sillä oli ´ideoita tuonne, ellei niitä nyt ole kaikkia jo kirjoitettu mahdottomiksi...

Päivämäärä:   1.6.07 14:26:51

Seuraava marttatopsu linkittyy jo valmiiksi; numero XXVIII (28)

LähettäjäSennu 
Päivämäärä:   1.6.07 14:27:38

Mun oli jo pakko käydä sinne kommentoimassa...

Päivämäärä:   1.6.07 14:28:28

Huomasin x) Ja täytän tämän tässä jonninjoutavalla. ♥

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.