Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kahdella eurolla, viidellä sentillä

Lähettäjä: Toi 
Päivämäärä:   31.5.07 21:34:17

Kirjoitin tämän lyhyen tarinan Ferrarin kirjoituskilpailua varten. No, olen tällä kertaa itse ihan tyytyväinen jälkeen, tarina on mielestäni aika suloinen. Mutta kukin sanokoot omat mielipiteensä, voi olla ettei kukaan muu teistä pidä tarinasta...

Kahdella eurolla, viidellä sentillä

Tarina meistä kahdesta ja siitä kolmannesta

Elämä Kukkarossa oli pimeää. Aivan, luit oikein, Kukkarossa. Siellähän minä asuin, kauan. Palataanpas alkuun. Elämä Kukkarossa oli pimeää, mutta samalla myös yksinäistä. Sillä minähän olin yksin. Aivan yksin. Kuulin usein ääniä Kukkaron ulkopuolelta, kun Kukkaron omistaja puheli kavereilleen. Me, minä ja Kukkaro, me olimme miehen taskussa. Usein Kukkaro valitteli, kuinka ahdasta sillä oli taskussa, mutta minä en vastannut. Miksi olisinkaan vastannut, sehän oli Kukkaro, minä olin Kolikko. Euron Kolikko. Mutta palataan omistajaamme. Usein hän valitteli ystävilleen, kuinka hänella oli Matti Kukkarossa. Minua se hieman kummastutti, minähän olin tyttö. Eikä minun nimeni siis voinut olla Matti. Enkä minä koskaan halunnut olla Matti, koska en tahtonut olla joku miespuolinen suttukolikko.
Minä olin ylpeä siitä, että olin niin puhdas. Hohtelin kauniin hopeisen ja kultaisen värisenä, ja minussa luki 1 euro. Ja joku numero, jonka olin aina olettanut olevan 2001, mutta kun... Minä en osaa lukea. Minä tiedän että minussa lukee se euro, koska niin kovin usein kukkaro sanoi: "Miltähän tuntuisi olla sinä, kun kyljessä lukisi 1 euro". Se tuntui kiusalliselta, ihan kuin Kukkaro ei olisi arvostanut minun sileitä, kiiltäviä pintojani ja kaunista, pyöreää ulkomuotoani.

Niin me elimme, olin aina yksin. Seuranani oli vain Kukkaro. Kunnes sinä saavuit, olit samanlainen kuin minä, mutta sinä olit poika. Kenties sinä olit se Matti, josta Kukkaron omistaja niin useasti puhui. Olit myös Kolikko, mutta sinäpä osasit lukea. Minusta sinä olit älykäs. Osasit lukea ja laskea, sen verran ainakin, että tiesit että kun meitä oli kaksi yhden euron Kolikkoa, niin me olimme yhteensä kaksi euroa. Minusta se tuntui hienolta ajatella niin. Mutta minäpä en ollut enää yksin, kuten jo kerroinkin. Sinä olit Kolikko kuten kerroin, ja sinulle minä saatoin jutella. Kukkaro taisi tuntea olonsa ulkopuoliseksi, sillä se oli hiljaa. Mutta minäpä en säälinyt Kukkaroa. Se oli iso ja omituinen, ja kaiken lisäksi se oli ihan erilainen kuin me Kolikot. Se ei edes kiiltänyt.
Mutta meidän kaikkien elämä jatkui silti. Usein Kukkaron omistaja otti meidät, minut ja sinut, ulos Kukkarosta, hän katseli meitä. Minusta se oli omituista. Mitä meissä oli katseltavaa? Olimme vain kummatkin kauniita ja pyöreitä. Kenties hän ihastelikin minun upeita kurvejani, sinun kurveistani en uskalla puhua, koska sinä olet poika. En tiedä, loukkaantuisitko jos sanoisin jotakin sinun kurveistasi, koska en ole koskaan ollut poika.
Me oltiin koko ajan vaan parempia ystäviä. Minusta tuntui, että aina jos Kukkaron omistaja otti sinut ulos Kukkarosta, jokin magneetti sinussa veti minua puoleensa. Halusin mukaan. Mutta en päässyt, en aina.

Pian koko elämämme mullistui, sinun ja minun. Me menimme naimisiin! Kukkaro toimi pappina - joskin vahtentahtoisesti, ja sen Neppari ja pieni Vetoketju toimivat todistajina. Me olimme aviopari, sinä ja minä. Minusta sekin oli hienoa. Tuntui hauskalta ajatukselta, että sinä olit minun mies ja minä sinun vaimosi. Me jatkoimme elämäämme yhdessä, ja Kukkarokin piristyi pian. Se alkoi puhumaan tämän pienen Vetoketjun ja Kukkaron Nepparin kanssa, ja aina kun oli aika mennä nukkumaan, minä kuuntelin niiden puhetta. Nykyään se tuntui rauhoittavalta, kun sinä olit vieressäni.
Mutta mitä kaikkea meillä olikaan vielä edessä; me saimme vauvan. Kukkaron omistaja toimi ilmeisesti Haikarana, hän pudotti kerran seuraksemme meidän pienen, ruskean vauvamme. Vauvan nimeksi tuli viisisenttinen. Sen kyljessä luki 5 cent, ja minusta se oli hienoa; vauva tulisi vanhempiinsa. Olin varma, että kunhan vauva kasvaisi, siitä tulisi myös yhtä kaunis euro kuin meistäkin. Vauva oli poika, ja se oli tärkeää sinulle. Minusta oli hienoa katsella, kuinka sinä opetit vauvaamme lukemaan - minä kun en edelleenkään osannut lukea. Mutta eihän minun tarvinnutkaan, riitti, että sinä osasit.

Sinä iltapäivänä tunsin kuinka Kukkaron omistaja lähti liikkeelle ottaen Kukkaron mukaansa, ja meidät tietenkin samalla. Me nautimme kyydistä, kaikki kolme Kolikkoa, mutta pian Kukkaron omistaja pysähtyi. Mies tuntui puhuvan jotakin jonkun naisen kanssa.
"Maksaako tämä lehti todella kaksi euroa ja kymmenen senttiä?" Mies kuului kysyvän.
"Kyllä, ja vain käteinen kelpaa." Se oli se nainen.
"Voi voi, minulta uupuu viisi senttiä..."
"No, voinkai minä antaa viisi senttiä alennusta sinulle..."
Tunsimme, kuinka mies kaivoi Kukkaron taskustaan. Pian ulkoilma valui sisään, Kukkaron omistaja oli avannut Nepparin ja pikku-Vetoketjun. Hän kaivoi ensin sinut esille.
"Matti, minne sinä menet", minä kysyin sinulta. Et vastannut. Pian lähti vauvakin.
"Viisisenttinen, minne sinä menet", kysyin siltä. Se ei vastannut. Pelkäsin menettäväni sinut ja meidän vauvamme. Meidän kolmannen perheenjäsenemme. Meidän viisisenttisemme. Kuulin kuinka te kilisitte, te hyvästelitte minua. Pian kuitenkin Kukkaron omistaja nappasi minut sormiensa väliin. Te lojuitte siinä pöydällä, ympärillämme oli omituisen näköistä. Minusta oli kummallista katsoa, kun siinä huoneessa oli niin paljon ihmisiä, ja näin joitakin outoja esineitä.
"Ne ovat sanoma- ja aikakauslehtiä", selitit minulle. Minusta oli hienoa, että sinä tiesit sellaisen asian.
Pian joku vieras nainen otti meidät kaikki kolme käteensä. Hän avasi jonkinlaisen taikalaatikon, ja näin sisällä muitakin Kolikkoja, ja joitakin paperilappuja.
"Ne ovat seteleitä", kerroit minulle. Minusta oli hienoa, kun sinä tiesit senkin.
Pian meidät kolme pudotettiin siihen laatikkoon, mutta me kaksi jouduimme eroon pojastamme. Viisisenttinen katosi näköpiiristämme, mutta sinä sanoit minulle rauhoittavasti:
"Se on muiden ikäistensä kanssa. Viisisenttinen on päässyt päiväkotiin."
Minusta oli lohdullista ajatella, että sinä tiesit kaiken.

Re: Kahdella eurolla, viidellä sentillä

Päivämäärä:   31.5.07 21:57:23

Ai niin: ei aio jatkua, sillä eihän tuosta enää helpolla jatkaisi venyttämättä tuuriaan:D

Lähettäjä: ~Jäätelötötterö~ 
Päivämäärä:   31.5.07 22:21:34

Minusta todella mukava! :)

Päivämäärä:   31.5.07 22:27:06

Kiitos Jäätelötötterö :D Mukava kuulla että pidit.

Lisää kommentteja kiitos.

Päivämäärä:   31.5.07 23:17:18

Nostan ja painun nukkumaan

Lähettäjä['lyllero'] 
Päivämäärä:   1.6.07 15:37:14

: )

Päivämäärä:   1.6.07 16:38:01

Kommenttia lisää :D

Päivämäärä:   1.6.07 18:34:18

</3 Multa menee usko teihin.

Ei vaan, tahdon kommenttia.

LähettäjäHina 
Päivämäärä:   1.6.07 18:46:44

ihana :D mä tahtoisin silti jatkoa vaikket sitä kirjota :dolis kiva kuulla miten noiden elämä päättyy :F

Päivämäärä:   1.6.07 18:48:50

Hina, ajattelin vaan että näiden Kolikkojen elämän seuraava hetki jääkööt saliasuudeksi:D Jokainen lukija kuvitelkoot itse niille sellaisen elämän millaisen haluaa. Mutta mitä luultavammin ne lähtisivät vaihtorahoiksi... Ja ne eroaisivat toisistaan ja... En mä vaan tiedä. Ehkä joku tippuis jonnekki viemäriin tms... :D

LähettäjäMona 
Päivämäärä:   1.6.07 19:01:50

Todella hyvä, lyhyt mutta ytimekäs. Pidän tälläisistä tarinoista. ;)

Päivämäärä:   1.6.07 19:21:49

Mona - Kiitus kaunis:D Mukava että luit, ja sitäkin mukavampaaa että kommentoit <3

LähettäjäTa-Dah 
Päivämäärä:   1.6.07 19:47:22

Erilainen aihe, todella kivasti kirjoitettu. :

Päivämäärä:   1.6.07 19:52:14

Kiitti Ta-Dah :D Aihe on kenties hieman erikoinen, mutta pidin siitä... Se tuli mieleen kun luin Ferrarin kirjoituskilpailun otsikon, jonka sitten otin, ja samalla katselin pöydälläni olevaa kahden euron kolikkoa... :D

Päivämäärä:   1.6.07 20:25:41

Nostelen. Saatte luvan kommata :D

Lähettäjä: Lin 
Päivämäärä:   1.6.07 21:08:12

Musta oli tosi kiva ja ihana. Jotenkin toi loppu oli sellanen herkkä.. Tai..

Lähettäjä: Nassu 
Päivämäärä:   1.6.07 21:11:39

Pidin todella. Erilainen tarina, hieno.

Päivämäärä:   1.6.07 21:31:54

Lin, kiitos näääin paljon...

Nassu, suuri kiitos sullekkin.

Mukava nähdä, että täällä on niitä jotka yhä pitävät kirjoitustyylistäni, tai pikemminkin tuosta ideasta... Vaikken pitkään aikaan ole kirjoittanutkaan. On ihana saada myönteistä palautetta, mutta hei, sanokaa ihmeessä jos teillä on jotakin kritiikkiä...

Päivämäärä:   1.6.07 22:42:34

Nostelen tässä...

Päivämäärä:   2.6.07 12:20:41

Toi nostaa tämän tarinan viimeisen kerran pitkään aikaan, mä lähden yli kaheksi kuukaudeksi pois... Nähdään joskus... Yhä saatte kommentoida niin paljon kuin sielu sietää, vaikken kenties ole heti juttja lukemassa.

Lähettäjä: *hiutale* 
Päivämäärä:   2.6.07 12:38:50

Olinki lukenu tän aikasemmin :p En ollu huomannu kuka on kirjottanu, hupsis :D Mut... Hmmm.. Hauska, kiva, ihana, erilainen ja kaikkee :D Tekis mieli lukee lisää :D Uutta kirjotusta kehiin :D (Siis jotain uutta?) :D

-HimppuHippunen :D

Päivämäärä:   2.6.07 12:47:12

Joskus joo, Hippu... Mutta kun mä nyt joudun lähtemään. Vaikka kesän aikana varmaan kerkeän kirjoittelemaan. Ehkä

Lähettäjä: RilliErakko 
Päivämäärä:   2.6.07 12:59:02

Voi, tää oli mielenkiintoinen. Monesti en pidä minä ja sinä -kirjoitustyylistä, mutta tähän se sopi ja tää oli oikein kiva. Ei ollut virheitä (ei kyllä kilpailuun osallistuttaessa passaa ollakaan =]) ja teksti oli sujuvaa. Oli ihanaa, että naiseuro toisti koko ajan: Pidän siitä, että tiedät kaiken."

Kiitos, pidin.

Päivämäärä:   2.6.07 13:09:33

RilliErakko, kiitos todella paljon palautteestasi! Olen itsekkin (kerrankin) aika tyytyväinen tulokseen, ja oli tarkoitus, että tämä naiseuro on hieman yksinkertainen ja toistelee lauseita "minusta oli hienoa että", "minusta tuntui kivalta että" ja "minä pidin siitä että".
Minun on todella kiitettävä sinua palautteestasi, ja samoin muita jotka ovat kommentoineet. On aina ihana lukea positiivista palautetta, silloin tietää että on niitä muitakin jotka pitävät tekstistä kuin kenties kirjoittaja itse. Vaikka minä en kyllä aina pidä tekstistäni vaikka muut pitäisivätkin... Vaikka positiivinen palaute onkin ihanaa, myös kritiikki tulee tarpeeseen, se pitäisi minutkin maan pinnalla kun näin nyt olen kesäfiiliksissä... No jaa, kiitos vaan vielä kerran kaikki jo kommentoineet ja ne, jotka eivät vielä ole kommentoineet mutta jotka tulevat kommentoimaan :D

LähettäjäTouchOfDeath 
Päivämäärä:   2.6.07 17:57:41

Tää oli ihana! :D Siis, aww..

Ja nyt yritän sanoa jotain järkevää.. Pituus oli mukavan sopiva, asioita kuvailtiin suloisesti, tapahtumat menivät hyvää vauhtia, kieli oli sopivaa, ja idea oli jotain niin ihanan omaperäistä että huh. :3 Ja sit tuo loppu, aww.. ^o^

"Se on muiden ikäistensä kanssa. Viisisenttinen on päässyt päiväkotiin."
Repesin, hyvällä tavalla. :D Lisää näitä. ;3

..ja tää loppu ihan oikeeseen kohtaan, ei tätä kuulu jatkaa. ^v^

Lähettäjä: Ferrari_ 
Päivämäärä:   2.6.07 19:46:25

Voi sinuu toi:)

Lähettäjä: Rikkinäinensydän. 
Päivämäärä:   3.6.07 00:29:08

Voijei, en tiedä mitä sanoa! Otsikko kiinnitti heti huomioni, mutta en osannut odottaa jotain tällaista! :D Tämä oli erikoinen ja todella upeasti kirjoitettu ihana pikku tarina, välillä minäkin päästelen näitä naurun purskahduksia täällä yksinäni kesäyön kirkkaudessa. Teksti oli niin jotenkin pehmeää ja suloista, en mää osaa edes selittää. ;o Senttien päiväkoti :>
Kerrassaan upeeta, kirjoita vaan lisää tarinoita. <3

Päivämäärä:   4.6.07 12:15:15

Kiitti kaikki, TOD erityisesti pitkästä palautteesta, kerkesin harvinaiseksi pikkuhetkeksi koneelle mutta pitää mennä kiitettyäni teitä kaikki :D

Päivämäärä:   4.6.07 19:20:00

No nostelen nyt kun taas pääsin koneelle...

Toi on henkisesti rikki. Täysin hajalla. On kamalaa kun meidän koiran ensimmäinen, ainoaksi jäänyt pentu taistelee pysyäkseen hengissä...

LähettäjäTouchOfDeath 
Päivämäärä:   4.6.07 19:24:43

Toi// Voivoi. :/ Toivottavasti hän selviäisi. :x

Päivämäärä:   4.6.07 19:29:43

Toivottavasti... Koekuvauksetkin oli tänään, ihan okei se meni, kai... Huomennqa oikoja, ja saan raudat. En minä mitään rautoja oikeasti tarvitsisi, mutta kun haluan kun on vähän sellanen että ylähampaat paljon harvemmassa kuin alahampaat niin suoristetaan, purenta on todella hyvä...

Meinasin, että Untolle (Untamoksi ristin pennun kun näin sen ensikerran, kun tiersin että se kuolee mitä todennäköisimmin...) annettaisiin oikeasksi, viralliseksi nimeksi Doctor Too Little, koska se tuntuisi hyvältä, vähän huumorilla tälle pikkupojalle nimi... Dr Toolittle on toinen, sama idea ja nimihän siinä... Jos se jää henkiin. Jos.

Päivämäärä:   4.6.07 19:46:20

Nostelen täällä...

Lähettäjä: Czuly 
Päivämäärä:   4.6.07 20:27:31

Pidin tositosi paljon, suloinen tapa kirjottaa, ja loppu musta aivan oikeeseen kohtaan, ei olis pitäny enää jatkaa. Jotenki tosi omaperäistä kirjoittaa kolikosta :D

Päivämäärä:   5.6.07 13:30:55

Czuly, kiitos paljon :D

In memoriam: Untamo 4.6.2007
Untamo ei kestänyt enempää... Ja se nukkui pois äitinsä viereltä sillä aikaa, kun minun äitini oli puhelimessa hetken aikaa... Mutta Unto taisteli, kovemmin kuin kukaan olisi osannut arvata sen taistelevan. Se taisteli hengestään koko ajan... Ja nyt se on haudattu mökille sinne, minne Minnikin olisi haudattu, kielojen katveeseen, sen kiven juureen jonne Untamo oli paras haudata.

Päivämäärä:   12.6.07 15:20:49

Kommenttia hei... Ootteko te ihan muumioita? Vaikka mä olen ollut poissa koneelta ja -ihanaa- käynyt Hangossa ja Tammisaaressa ja Karjaalla ja kalliojärvellä ja paahtunut helteessä ja muuta, niin... kommenttia mäkin kaipaan! :D
Vaikka olen yh'ä ihan maassa.

Lähettäjä: moi. 
Päivämäärä:   12.6.07 15:31:28

tää oli aivan suloinennn ;)<3 ihana!

Päivämäärä:   12.6.07 15:37:42

Kiitos kovasti, moi... :D Piristit päivääni edes vähäsen :D

Päivämäärä:   12.6.07 20:45:17

Nostelen...

Päivämäärä:   12.6.07 21:26:29

Hömhöm

Päivämäärä:   12.6.07 22:36:17

C'mon!

Päivämäärä:   13.6.07 12:12:43

Olettepas te muumioituneita.

Lähettäjä: kanankärsÄ 
Päivämäärä:   13.6.07 13:40:33

ihana tarina.<3
Oi penturaukkaa </3 Jaksele<3

LähettäjäJeN 
Päivämäärä:   13.6.07 13:50:19

Ihana tarina <3 tosi hyvä, ihanan oma aihe, ei matkittu tai mitää :)

Osanotot pennun puolesta :'<

Päivämäärä:   13.6.07 16:29:04

kanankärsÄ, hetken mietin että puhutko siitä kun tuo viisisenttinen erotettiin... Mutta kiitos kovasti sekä kommentistasi että... No, miksi minä sitä kutsuisin?:D

JeN, no, aiheenhan pitikin olla epämatkittu. Kisaan en osallistuisi matkitulla aiheella. Kerrankin meikäläinenpä otti ja kirjoitti hautausmaasta, jostakin hepusta joka tahtoi koskettaa kiveä, ja joka sitten vapautti jotain henkiä, ja vähän kaikkea tällaista sekopäistä... Kummallinen on sekopään mieli, mutta odottakaas jos Tehoseko eksyisi tänne, se on hullu... (Kyllä hyvä kaverini, luit oikein Tehoseko jos luit edes...)
Ja kiitos osanotosta.

Päivämäärä:   13.6.07 17:24:27

Ou nou ne kuoli.

Päivämäärä:   13.6.07 17:50:07

No mä yritän elvyttää niitä vähän.

Lähettäjä: Suomityttö 
Päivämäärä:   13.6.07 18:37:32

Vitsit,ihana tarina =) (Huh. En muumioitunu ihan.. (x )

Päivämäärä:   13.6.07 19:22:09

Suomityttö, tervetuloa puolielävien kirjoihin. Olen kaikkien kirjojen vahti Toi... :D Ei vaan... Kiitos kehuista ja kiitos kommentista :D

Lähettäjä: moi. 
Päivämäärä:   13.6.07 19:30:02

voi raasu pikkunen</3

Lähettäjä: memps. 
Päivämäärä:   13.6.07 19:56:05

suloinen tarina :)

Päivämäärä:   13.6.07 20:15:29

Kiitos memps, ja moi, tarkoitatko sattumalta Untamoa? Ikävä sitä on edelleen...

Päivämäärä:   13.6.07 21:03:10

Ouh.

Lähettäjä: Remu 
Päivämäärä:   13.6.07 22:06:43

VOI! Aivan IHANA!♥
Tosi suloinen ja ihanan erikoinen tarina. Hauska aihe ja muutenkin niin ihana.♥
Yhden virheen kuitenkin bongasin, tämän:
vahtentahtoisesti = vastentahtoisesti ? :D
Ja siinä kohtaa, kun se kolikko kysyi sitlä mieheltä ja pojaltaan, minne ne menee, niistä puuttui ?-merkki.
Ja jos se "viisisenttinen" on nimi, niin iso alkukirjain.
Kuitenkin aivan mahtavan suloinen tarina.
10 pistettä ja papukaijamerkki! :)

Päivämäärä:   13.6.07 22:52:37

Remu kiitos todella paljon noin pitkästä palautteesta! Tosiaan, vahtentahtoisesti on sana jonka taisin luoda ihan itsekseni. Ajattelin, viisisenttinen ei ole "vauvan" lopullinen nimi, sillä herra ja rouva Kolikko eivät ole kastaneet sitä vielä, ja kaiken lisäksi eihän viisisenttinen kuitenkaan voinut olla sen lopullinen nimi, kun siitä kerran oli kasvamassa Euro... :D

Päivämäärä:   13.6.07 23:37:25

Ou...

Päivämäärä:   14.6.07 11:04:13

Au...

LähettäjäMelin lé 
Päivämäärä:   14.6.07 11:38:57

Se oli hyvin suloinen tarina. Ihana idea ja se oli hyvin toteutettu.

Pitää kuitenkin jotakin negatiivistakin sanoa:
Eli toisto häiritsi välillä liikaa. Toisinaan se oli hyvä, mutta niin, välillä häiritsevää ja ehkä turhaakin.

Ja yhden häiritsevän virheenkin löysin:
"Tuntui hauskalta ajatukselta, että sinä olit minun mies ja minä sinun vaimosi."
Olisin itse laittanut "minun mieheni" , koska laitoit "sinun vaimosi". Ehkä ymmärrät mitä ajan takaa (:

Mutta mutta, pidin kyllä (:

Lähettäjä: Skymaster 
Päivämäärä:   14.6.07 12:05:31

Ihana tarina! En tiennykkää et sait raudat. Mäki meinasin saada raudat mutta panin hanttiin ihan kunnolla, ja sainkin vaan jonkun irtojutun ;D
Joo et varmaan tunnista mua, mutta sanottaisiinko näin että: Sundy on ihana pieni pallura, joka nähdään taas parin viikon päästä!<3

Lähettäjä: Skymaster 
Päivämäärä:   14.6.07 12:09:43

"Kummallinen on sekopään mieli, mutta odottakaas jos Tehoseko eksyisi tänne, se on hullu..."

Mitäköhän sitte kävis jos Hessu hepuli ja Kassu kaheli ilmestyis tänne :'D

Päivämäärä:   14.6.07 12:29:30

Melin lé, kiitos toodella paljon rakentavasta. Toisto voi olla välillä hieman liikaa, mutta itse en kummemmin siitä välittänyt tätä kirjoittaessani. Se kun osaltaan kuului tähän. Mutta jos sitä sinun mielestäsi oli liikaa, voin vain todeta että jokaisella on omat mielipiteensä ja meidän mielipiteet eroavat vähän toisistaan :D Tuo on kuitenkin hyvä pointti, sillä väliin käy niin että liioittelen sen toiston kanssa *virnu* Ja tuo toinen juttu jonka laitoit, on sekin oikeastaan sellainen asia, johon en oikein osaa ottaa sen kummemin kantaa, kuin että kenties tuo sinun ehdotelmasi olisi ollut parempi :D

Skymaster, kyllähän mie nyt sut tunnistin :D Hessu Hepuli ja Kassu Kaheli... Se olis kyllä pelottavaa. Vaikka periaateessa me... ne on jo täällä :D Heh! No joo, mutta Tehoseko on sekopää, sataprossaa. Ja siks wse on hauska. Ihan niinku silloi meillä siellä leirillä, muut nauro ihan kippurassa Hessu Hepulille ja Kassu Kahelille ku me oltiin ihan sekasin... Ja me naurettiin kans. Muistatkos:
"Hyvää yötä"
"Hyvää yötä"
"Hahahahahha *reps*"

"Nyt oikeesti hyvää yötä."
"Joo, nii... Hahhahhahha *reps*!"
"Hihihi..."

"Nyt ei enää naureta. Ei varm... Hehheheh..."
"Muahahahhaa..."

Se oli kyllä paras. Onneks ketään muita ei ollus silloin siellä vielä...

Päivämäärä:   14.6.07 13:09:33

Nostoa

Päivämäärä:   14.6.07 13:59:22

Hupittelen...

Lähettäjä: Tuo :D 
Päivämäärä:   14.6.07 14:13:10

Joo... Oli ihan hauska. Loppu vaan jotenkin kesken , joten´jatkoa voisi olla. :D Oli mun mielestä sopivan pitkä ja loppu jäi sit silleen arvoituksellisen hauskasti kesken!! Milloin tehään TT:tä?? (Hups, no ei kai se mitään haittaakkaan... ;D ) Näkyillään!

Päivämäärä:   14.6.07 14:18:25

Hahaa Tuo kiinni jäit, teit mitä käskin :D No oli sen tarkotuskin loppua "kesken", tavallaan... 'Joo... Oli ihan hauska.' Arvaa miltä toi kuulostaa?`c(x

Lähettäjä: Tuo 
Päivämäärä:   14.6.07 14:19:35

Mikä kuulostaa ja miltä???

Päivämäärä:   14.6.07 14:20:32

'Joo... Oli ihan hauska.'
Et tainnut kovasti innostua tästä? ;D

Lähettäjä: Pupujussi :D (tuo) 
Päivämäärä:   14.6.07 14:24:51

Ahaa, siis se. No otetaas uusiks. JOOOO, Oli ihan hirvittävän hauska juttu, voisitko laittaa jatkoaa, pliiiiiiiss!!! Kelpaako :D :D

Päivämäärä:   14.6.07 14:29:22

Ei tietenkään! Ei kyllä se kelpaa, mutta musta tuntuu että vedit kenties vähän ylikin tuon :D Emmä ihan tota tarkottanu!

Lähettäjä: Tuo 
Päivämäärä:   14.6.07 14:42:37

Siis mun mielestä toi tarina oli hyvä ja siinä oli hyvä idea, kaiken lisäksi.
Mutta välillä siinä ärsytti se, kun koko ajan toistettiin samoja asioita, mutta lopussa se oli vaan hyvä asia, koska se teki siitä hauskan. Mutta jatkoa voisi tulla niin tiedettäis miten niile Kolikoille nyt sitten käy.
Ne vois tippuu viemäriin ja sieltä virrata jokeen ja sieltä mereen ja sitten joku tyhmä kala söis ne ja sit joku kalastaja onkis sen kalan ja sit se mies ostais sen kalan ja sit se löytäs ne rahat ja sit se laittais ne siihen Kukkaroon ja ne olis taas yhdessä ja sit se poika kolikko huomais... anteeksi tietäisi että kolikot ei kasva jne... No joo, noin tapahtuu kaikissa lasten ohjelmissa, yritä keksiä jotain mielenkiintoisempaa... :D Ja tää oli sit mun rehellinen palaute, ainakin luulisin niin!?

Päivämäärä:   14.6.07 14:51:25

Herrasväki Kolikko vajosivat salaperäisyyksien varjoon, ja heidän luojansa saattaisi muuten jatkaakkin, muttei ole oikein sellaista suurta ahaa-elämystä :D Voisivathan ne ei kakkiainen kato sillai että se viisisenttinen lähtisi sieltä, ja pian kassakoneeseen pudotettaisiin euro ja ne ajattelis että "viisisenttinen on tullu takaisin"! ja tällai... Mutta ehkä se menee tuurin venyttämiseen...

Tulihan sitä jättipalautetta sieltä kun vähän pakotin :D

Päivämäärä:   14.6.07 18:13:54

Nostelen

Päivämäärä:   14.6.07 20:12:50

Se oli lähellä.

Päivämäärä:   14.6.07 22:12:29

Selailen tässä juuri puolielävien kirjaa ja mietin kenet teistä lähetän kuolleiden kirjaan...

Päivämäärä:   15.6.07 10:56:05

Pian teidät kaikki on siiretty kuolleiden kirjaan... Hmph.

Päivämäärä:   15.6.07 11:10:00

Uups... Sä kuolit. Ihan vahingossa, anteeks... *Muahaha, seuraava:*

Päivämäärä:   15.6.07 11:47:51

Ja säkin.. *Muahahahaa*

Päivämäärä:   15.6.07 12:54:49

Olette pian kuolleita koko joukko mikäli ette kommentoi!

Lähettäjä: Ferrari 
Päivämäärä:   15.6.07 13:36:28

No nyt kommentoin:) Aivan mahtava tarina kolikoista! ja se pikkuinen vauva, pääsi lastentarhaan xD

Päivämäärä:   15.6.07 14:03:03

Ferrari kiitos kiitos, mä voin vielä pelastaa sun henkes... *Tarkistelee kirjastaan* Oho... tää vaatii jo taitoa. Odotas... Henkimys Herättämys Ferrarius *Loitsii*
Noin. Nyt olet jälleen no-life-eläjien sarjassa.

Lähettäjä: Murmeli 
Päivämäärä:   15.6.07 16:13:58

Vau mikä mielikuvitus! AIvan loistava tarina, ei voi muuta sanoa ;)

LähettäjäKalmir 
Päivämäärä:   15.6.07 16:22:56

Ihana :D Elävästi kirjoitettu :)
Jos jaksaisin vaivautua näinkin hienona päivänä niin muutamaan kirjoitusasujuttuun olisin puuttunut, mutta en jaksa.

Kiitoksia tästä - sai hymyilemään! :>

Päivämäärä:   17.6.07 18:45:20

Murmeli, oh, kiitos vuan kovasti :D
Kalmir olisit nyt ihmeessä puuttunut niihin kirjoitusasuihin! No, oleppa hyvä :D

Määpäs olen täällä taas...

Päivämäärä:   17.6.07 21:05:44

Hellouh :D

Päivämäärä:   17.6.07 22:05:26

Öhöhö

Päivämäärä:   17.6.07 22:33:39

Höhöhö

Päivämäärä:   17.6.07 22:46:06

Köhöhöhö

Päivämäärä:   17.6.07 23:50:42

Röhöhöö

LähettäjäTouchOfDeath 
Päivämäärä:   17.6.07 23:52:59

Toikin hereillä. :3

Päivämäärä:   18.6.07 00:00:23

On se hereillä. Ainakin luulen niin.

Päivämäärä:   18.6.07 00:02:07

Ouuh, jollakin vain alle puolivuotta elinaikaa... En minä tiennyt mitä hänelle sanoa. Voimia, koeta jaksaa - eipä paljoa lohduta.

LähettäjäTouchOfDeath 
Päivämäärä:   18.6.07 00:02:57

Toi// Oi voi.. <__> Eipä siinä varmasti kukaan oikein mitään osaa sanoa, tie mitä toinen tahtoisi edes kuulla..

Päivämäärä:   18.6.07 00:06:14

Näinpä. Nääh... Varmasti aika paha tilanne hällä.

TOD pitäisi sunkin joskus kiipustaa hevosen selkään. Sanonpahan vaan, niin kivaa oli viimeviikolla ja varmasti huomen... tänään ja ensiviikolla jokapäivä. Suosittelen menemistä ilman satulaa ponilla, joka on niin lihava että vatsa viistää melkein maata :D

LähettäjäTouchOfDeath 
Päivämäärä:   18.6.07 00:13:05

Toi, mul on hepo kammo.. x3 Jonkun asteinen ainakin, ja siitäkin saan kiittää heppahöperöä serkkuani. <3 Et en taida pahemmin olla selkään menossa. :'D

Päivämäärä:   18.6.07 10:32:39

Ei ku hei tuu ens syksynä joskus Vihtiin, (en siis siellä asu mutta käyn tunneilla) niin mie kyllä laitan siut hevosen (ponin) selkään, kai nyt 139-senttinen tukeva, ylirauhallinen (=laiska) vuonohevonen jotakin voi opettaa... Vai käykö 95-senttinen shetlanninponi? Ehkä vähän turhan pieni... Ja itsepäinen. Tuut vaan joku tiistai viiden aikaan sinne... :D

Lähettäjä-Donna- 
Päivämäärä:   18.6.07 10:42:26

Tää oli hyvä tarina, se oli silleen erilaisesti kerrottu, mutta se oli hyvin kerrottu. Tykkäsin.

Päivämäärä:   18.6.07 10:48:11

Kiituksia kovasti -Donna-

Lähettäjä: kentiaroq. 
Päivämäärä:   18.6.07 11:20:43

Uuh, hienoa tekstiä, Toi.
Olen hyvin kiitollinen tästä lukemiskokemuksesta. Pituus oli juuri oikea, teksti oli herkkää, mutta huumorista, virheitä ei löytynyt kuin yksi, kappaleet juuri oikean kokoisia, pilkut, pisteet ja isot kirjaimet oikeilla paikoilla, aihe täysin uusi minulle, joten tuli uusi kokemus, jne.
Sanoit toivovasi hieman kritiikkiä, jotta pysyisit maan pinnalla, mutta mielestäni nyt sinä olet kyllä ansainnutkin nousta hieman taivaaseen. :P
En siis löytänyt ollenkaan negatiivisen palautteen aihetta, joten..
Ei muuta kuin, kiitos, Toi!

Ja vielä, olet kehittynyt tekstissäsi hyyyvin paljon!

Päivämäärä:   18.6.07 11:22:56

En mä mihinkään aio nousta mutta kiitos vaan :D Ootko muuten miettiny sitä tätä päivää? No jaa... Kiitos ihan sikana tästäkin kommentista :D

Päivämäärä:   19.6.07 20:42:57

Tää on sitten viimenen upitus, pyhitän mielelläni usein viimeiset viesti kommenteille. Kiitän sitä nyt joak sattuu kommentoiimaan ja niitä jotka kommentoivat. Eikai tämä ole vielä viimeinen? Ei... ainakaan miun koneen mukaan...

LähettäjäToi 
Päivämäärä:   2.7.07 19:35:09

Enpä pyhitäkkään.

Lähettäjä: Roulette 
Päivämäärä:   2.7.07 20:28:42

Oi, aivan ihana tarina... Pidin todella kovasti, jollain tavalla niin suloinen ja näin... Oivaltavalla tavalla kirjoitettu, ja aihe on kaikkea muuta kuin kulunut. Muutaia virheitä nyt löytyi muttei niin monia että jaksaisin alkaa valittamaan niistä...

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.