Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 238

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   26.3.13 22:06:37

Uutta pukkaa :) http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=992567&t=992567

Re: Sinkkujen topic 238

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   26.3.13 22:24:41

Nainen ja mies shoppailemassa, nainen sovittaa vaatteita:

N: -Onks tää hyvä?
M: -Joo-o.
N: -Onks tää liian iso?
M: -Ei.
N: -Mut sopiiks tää väri mulle?
M: -Joo, kivan värinen, ota vaan niin on vaihtelua normaaliin.
N: -Mä näytän läskiltä, ei tää o hyvä.

Nainen katoaa kopin uumeniin ja riepu tipahtaa lattialle, mies on kännykällä youtubessa sovituskoppien odotussohvalla.

N: -Kato tää.
M: -Joo toi on tosi hyvä.
N: -Kato sit tää toinen.
M: -Toikin on tosi jees.
N: -Kumpi on parempi?
M: -Molemmat oli hyviä, ehkä se eka vähän parempi.
N: -No ei todellakaan, se toka nyt oli paljo parempi!

Nainen katoaa taasen koppiin ja molemmat rievut päätyvät lattialle.

N: -Tää on ihan sikamakee, tsiigaa!
M: -No todellakin, ota toi!
N: -Mut onks tää niinku "mua"?
M: -Tottakai on, just sun näkönen.
N: -Emmätiiä...

Nainen katoaa koppiin vaihtamaan omat vaatteensa päälle ja kopista kuuluu henkareiden kilinää, vaatteiden kahinaa, kiroamista, "vttu tääl on kuuma!" ja pari muuta koottua, tulee lopulta muutaman vaatteen kanssa, osa jää koppiin, osa palautusrekkiin, osa käsivarsille.

-N: Nyt lähetään, mä otan noi alejutut ja sikamakeen nyt sit, mis kassa?
-M: Tuolla

Nainen juuttuu korurekkiin, "kato tämmönen, onsk tää nätti, entä tää", ja mies kännykkää selaten "mm-m, joo, o ota se". Sama toistuu aurinkolasien kohdalla, muutama "mun pää on läski!" -kommentti saa vastaukseksi hajamielisen "no ei oo".

Kassajono on noin kilometrin. Kassaharjoittelija on vetelämpi kuin tielle levinnyt öljy. Puolen tunnin kuluttua jonossa on enää kaksi ennen Naista ja Miestä.

N: -Tsiigaa tätä matskuu, tää ei kyl varmaan kestä.
M: -Mut ei se ole kalliskaan, sehän oli kuitenki tosi makee.
N: -Nii..
.
.
.
N: -En mä ota tätä, mä otan vaa noi alepaidat, toi laatu on huono tossa.

Enää yksi ennen Naista ja Miestä jonossa.

N: -Ei hitto, nääki on jotain indokiinalaisia, ei näist kannata maksaa, lähetään menee.

Nainen ja Mies poistuvat kaupasta tyhjin käsin.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   26.3.13 22:29:02

Haha, no joo naisten mukana ei kyllä ole kovinkaan kiva roikkua perässä, kun ne on shoppailemassa jotain itelleen. Se on semmosta nirsoilua ja hakemista, että siinä käydään koko kaupunki läpi ja hyvä jos löydetään joku pari kolme riepua sinä aikana. Tohon menee aikaa joku 6-8h ja jalat on ihan muusina sen jälkeen. :D

Päivämäärä:   26.3.13 22:35:27

No joo, toi onkin vähä just se syy miks iteki shoppailen mieluiten yksin. Ja mä en jaksa kans sitä tuntikaupalla, viimekski niitä farkkuja ostin niin että otin kaikkia mitkä näytti yhtään sinnepäin, varmaa viidettoista mukaan, testailin, sit uus kierros viel hakee ne eri koot joihinkin, ja sen jälkee se oli sit siinä, kahet jäi. Ja olipa muuten paskat, ne on molemmat ihan lörtsähtäneitä, pienempää kokoa en voinu ottaa ku otin jo sen pienimmän mahdollisen, eli olivat sitte sitä paskaa laatua... :/

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   26.3.13 22:42:24

Joo ei miehiä naistenvaatteiden ostoon. Ex on ollut päinvastainen kuin Misssionin esimerkin mies, yleensä haukkui aina kaiken.

Tuossa kirppariasiassa olen Niinan hengenheimolainen. Se on kyllä kriteeri, että vaatteet saisivat olla pestävissä, tai sitten käyttämättömiä. Päällystakeissa saatan joustaa tuostakin.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   26.3.13 22:44:42

Joo mulla on kanssa tota ongelmaa, että kun ei meinaa löytyä hyvin istuvia vaatteita. Poikkean vissiin jotenkin liikaa normaalista. Esim. takeissa kun hihat on oikean pituiset mulle, niin mahan kohdalla on niin paljon tyhjää, että siihen sais laittaa jalkapallon takin sisään. :D Tai sitten farkuissa meinaa jäädä sellanen roskapussi tonne perseen puolelle. Oli muuten aika yllättävää, kun ihan piruuttani kokeilin viimeksi farkkuja robin hoodissa ja siellä olikin just oikeanmallisia farkkuja mulle. Eikä ne maksaneet muistaakseni kuin 30€ pari. Ostin heti kaks paria niitä. :)

No tässä kuvaakin tosta, miltä pussihousut ja istuvat farkut näyttää mun päällä.

http://aijaa.com/FVYEMv

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   26.3.13 22:45:09

Missionin kauppareissulle =D =D =D

En mie oo kokenu mitään ällötyksen tunteita kirppisvaatteissa kulkiessani. Tai toki olen, mutta ei ne ole johtuneet siitä, että päällä on jonkun toisen vanhat vaatteet. Olishan se kiva ostella vaan kaupasta uutta, jos olis varaa. Mutta ei oo. Tai olis varmaan, jos ajattelis asiat vähän toisin; mutta mie tykkään, että on mieluummin reilusti rahaa pankissakin pahan päivän varalle, tai käytettäväksi sitten, kun eteen tulee jotain, mikä on ehdottomasti pakko saada. Hevosten pito on kallista, mutta mahdollista, kun käyttää rahansa oikein. Yks tapa säästää on ostaa omat vaatteet juurikin kirppareilta. Varmaan yli 90% mun vaatteista on kirppareilta haalittuja, paitsi jotain heppailuvaatteita joutuu ostamaan uutena, kun niitä ei aina käytettynä löydy, ainakaan hyväkuntoisina. Mutta veikkaan silti, että jos joku random-tyyppi pääsis tutkimaan mun vaatekaappien sisältöä, niin ei arvaisi, että ne on peräisin kirppikseltä; en mie sentään mitään kauhean kulahtaneita ja mauttomia rytkyjä sieltä ostele, vaan pyrin tekemään niitä huippulöytöjä, uudenveroisia tai vähän käytettyjä paljon käytetyn hinnalla ;)

Ja kun säästää noissa, niin voi ostella hepoille uusia =D Niillä on kyllä takit vimpan päälle, löytyy HW Ramboa ja Rhinoa, WB:tä, Hansboa jne. Niiden pukemiseen ei kyllä mitkään Best on horset tai Horzet kelpaa. Mamin muruilla pitää olla parasta :p

Päivämäärä:   26.3.13 22:45:38

Tossa mun esimerkissä onkin se mies joka selkeästi vaan haluaa pois tuolta ja kaikki on siis tosi jees, välillä täytyy yrittää olla rehellinenkin ettei tule "sä vaa sanot joo kaikkeen vaik ois säkki päällä" -puuskahdusta :D

Ite en oo ketään tolleen rääkännyt, mutta tommosta oon kyllä kuunnellut niiiin monta kertaa sovituskopissa ja nauranut itsekseni :p Vähän sääliks käy niitä väkisin mukaan raahattuja makutuomariparkoja :D

Päivämäärä:   26.3.13 22:51:46

Niina, kyl mäki ostasin varmaan niitä hyväkuntosia mutta kun oon vammanen. Tulee joku semmonen "hyh, tää on salee ollu jollain epähygieenisellä venäläisellä ja siin on kirppujakin, tohon on joku oksentanu ja toi on roadkillin entinen homepaita" :D En todellakaan kykene erottamaan kenenkään päältä onko joku vaate kirppikseltä... Ja onhan siellä uusia käyttämättömiäkin, en vaa oo ite bongannu hyviä. On mulla kaks kirppisvaatetta kotona, en oo kuollu... Yks eksä aikoinaan raahas aina kirppikselle ja en IKINÄ löytänyt mitään sieltä, niistä tuli mulle semmosii ku noi vaatekaupat makutuomariparoille...

Ja eihän mullakaan oo varaa ostaa uusia, ratkaisu, en osta mitään :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.13 22:54:20

Kyllä mäkin olen sortunut kirpparikamoihin, tosin muualla kuin Suomessa:).
Italiassa, Roomassa ja tietty Pariisissa.
Mut ne kledjut ovat sit niitä aarteita, joista saa kotomaassa maksaa messinkiä ja noissa paikoissa ne sai tosi edullisesti ja tyyliin käytetty kerran tai kaksi....siinä mun baarikledjut, mut sitäkin hienommat:)!!
En maksa täällä satoja euroja jostakin baarilookista, ne tuodaan mukana muilta mailta;)!

Päivämäärä:   26.3.13 23:07:46

Niinalla on sama juttu kun mulla, hevosten ja koirien ja emännän heppakamat on sitä kalleinta mahdollista, mut työvaatteet ja baarikamat jne. sit sellaista, mitkä silmää miellyttää ja joissa istutaan päivät töissä, tekemättä oikeastaan mitään muuta kuin käskemällä muita.
Ne ei miksikään kulu, kunhan vaan ovat päällä. Istuminen kuluttaa ehkä vähän hameen/housujen peppupuolta, silti ne kestää vuodesta toiseen.
Työvaatteet eivät kuulu hankintoihin yhdestä kymmeneen;).....

Lähettäjä: Minority_Report 
Päivämäärä:   26.3.13 23:11:01

Paljon teillä sitten menee keskimäärin kuukaudessa hevosteluun? Kuulostaa aika hinnakkaalta touhulta, jos muualta pitää sitten nipistellä tollee niitä euroa siihen.

Päivämäärä:   26.3.13 23:21:12

Minski, pääkaupunkiseudulla kun laitat oman hevosen ylläpitoon yksityistallille niin kuussa menee tonni aika helposti, viimeistään sitten kun laskee ihan oikeasti kaikki kulut kuten bensat ja valmennukset myös...

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   26.3.13 23:25:18

Ihan mukavasti joo, mut Niina ja pistehän hoitaa käsittääkseni ite noi jutut. Onhan se varmaan jonkun verran halvempaa. Tietysti jos on enemmän hevosiakin, niin varmaan mennään aika äkkiä samoihin.

Päivämäärä:   26.3.13 23:31:49

Pisteelläkin on konit ylläpidossa. Kyllä niihin useampi satalappunen uppoaa.

Kotona oleviin ei sitten niin paljon mene, mutta niidenhän kanssa on pahimmillaan täysin naimisissa, siis jos ei ole minkäänlaisia tukijoukkoja tuurailemassa ikinä. Ja se kavioliitto on aika vaativa silloin, koneja tarvii hoitaa kokoajan.

Päivämäärä:   26.3.13 23:33:37

No eihän niitä pakollisia menoja niin kauheasti tule, kun pystyy pitämään hepat kotona; talven heinät ~ 1000e, lisärehut toinen tonni(?), Vapon turvekuorma ~1000e (riittää pari vuotta), sähkö ~ 500e talveen. Plus aitaustarvikkeet, talikot, ja muut kuluvat nippeli ja nappelit. Ei tuosta nyt kamalasti yhtä kohden tule. MUTTA ne heräteostokset varustekaupoissa; ne on pahoja. Ja ottaen huomioon vaikka meikäläisenkin tulot, niin aika monesta muusta asiasta saa tinkiä ja säästää hevosten takia. Kyllä se välillä @!#$, mutta toisaalta ihan oma valintahan se on. Eipä mun elämässä taitaisi juuri sisältöä olla, jos noista hevosista täytyisi luopua. Tai ehkä sitten vois käydä kerran vuodessa Thaimaan lomalla. Mutta mie edelleen pidän mieluummin nuo hevoset, niistä riittää ilon aiheita jokaiselle päivälle; Thaimaaseen ei kuitenkaan pääsis kuin muutamaks viikoks, ja kaikki ne muut viikot olis sitten tylsää kotona yksinään :p

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   26.3.13 23:36:14

Jep jep, onhan se varmasti. Kyllä noihin aikaa menee. Mut vitsi että täällä on hiljaista. Melkein kuin oltais jo kahdestaan täällä. Kaikki menny jo syömään pääsiäismunia. :D

Päivämäärä:   26.3.13 23:36:29

Heppojen vakuutukset unohtu vielä kokonaan tuosta. Ja eläinlääkärikulut. Kengitykseen ei meillä onneks mee paljoo, kun sisko hoitaa sen puolen.

Päivämäärä:   26.3.13 23:40:15

Mie oon jo puhelimella, niin on tosi hidasta tää kirjottaminen.

En muuten sortunu ostamaan kaupungista yhtä ainoota pääsiäismunaa, vaikka olis ollu tosi hyviä tarjouksia :o

Kyllä tästä on yritettävä jo siirtyä untenmaille!

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   26.3.13 23:41:01

Eihän toi ihan hirveen kalliilta kuulosta kuitenkaan. Vaikka menee tohon heinää. :p

Mä tässä mietin vaan omia ruokailujani ja miten niitä rytmittäis. Oon kokeillu jonkinaikaa tollasta if juttua, kun mullakin on noita sitkeitä paikkoja kropassa, niin jos sais niitä sulateltua paremmin pois. Katsotaan ny kuinka käy. :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   26.3.13 23:45:09

Mäki nakuttelen jo puhelimella. Ei ihan vielä nukkumaan, mut hyvää yötä Niinalle :)

Päivämäärä:   26.3.13 23:53:32

Mulla on puoli kiloa pikkusuklamunia jääkaapissa :D Jätän kylläkin vaan pari kourallista itselleni ja vien loput töihin torstaina.

Minski, mikä if-juttu?

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 00:01:23

Heh, nii missionilla oli tosiaan kunnon munavarastot. :D Mullaki olis jääkaapissa limpparia vielä varmaan litra, enkä tiedä mitä mä sille tekisin. Se on ollu tuolla vaikka kuinka pitkään, enkä viittis ottaa siitä kaloreita, kun ei se pidä nälkää yhtään. Kai se pitää kuitenkin hörppiä pikku hiljaa pois. :p

Nii toi if. Se on semmonen melko suosittu pätkäpaastoilu juttu. Mulla on sellanen 6-8h aikaikkuna jokapäivä missä syön koko päivän kalorit ja sitten oon syömättä 16-18h ja taas sama uudestaan. Mietin tota, että kun en nyt varsinaisesti treenaile, niin vois kokeilla jopa tollasta 4h aikaikkunaa tohon ja sitten 20h syömättä. Mulla on kuitenkin hyvä ruokahalu ja pystyn helposti vetämään päivän kalorit neljässä tunnissa ja kunnon ruoasta.

ps. Keskiyön kirous taas, kun yritin jo kaks kertaa eikä kummallakaan kerralla menny viesti perille. =)

Päivämäärä:   27.3.13 00:06:27

No mä luin tosta täältä, ja nauhotin sitä varten sen dokkarinkin kun tuli uusintana, koska kiinnostuin siitä paastosta. Itseasiassa käytin yhen päivän kolutessani kaikenlaista juttua siitä netistä. Mietin itekin että pitäiskö, tosin noita ei oikein suositella naisille kun ne vaikutukset ei oo ollu yhtä hyviä ja joskus jopa huonoja, mut muistaakseni tutkimukset oli kaikki pelkästä vuoropäiväpaastosta. Lomallahan mulla usein toi 16/8 melkein toteutuukin, nukun sitä kahtatoista tuntia ja ekaks aamulla lenkille, eli neljätoista tulee kevyesti.

Ite vaan oon vähä semmonen et tulee paha olo ja pää kipeeks jos en syö tarpeeks usein... Sitäkin mietin et jos pitäis jonku mehupaastopäivän kerran viikossa vaikka. Harkinnassa on ollu nyt hetken noi :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 00:13:00

Joo en mäkään tota pidempiä meinaa ja tossa ei oikein tuu enää niitä hyötyjä 24h jälkeen. Ja tosiaan naisille suositellaan tossa semmosta 14/10 syklitystä eli parisen tuntia tiuhempaa ruokailua. Mä oon kyllä saanu painon putoamaan sellasella perinteillä useampi pienempi ateria pitkin päivää, mutta tossa on varsinkin aamulla ja iltasella aika kova nälkä.

Lisäksi tolla pätkäpaastoilulla pitäis kropan käydä paremmin noiden sitkeempien rasvavarastojen kimppuun, niin tolla vois saada kohdennettua rasvanpolttoa niihin alueisiin. Sehän tossa on laihiksen kannalta ideana, että kroppa on pidemmänaikaa ilman ruokaa ja joutuu käyttämään muutaman tunnin kropan rasvavarastoja ja tossa se käy erityisesti niiden sitkeiden rasvojen kimppuun.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 00:15:12

Nå men hej på er. Kävin kattomassa Ozin. Ihan nasta pätkä :) Kauniita naisia, komia velho ja musiikki taattua Elfman-kamaa, yleisö täynnä iloisesti nauravia ihmisiä ja lentäviä apinoita. Vierustoveri veti poppariöverit ja minä iloitsin siitä, että tarha-ajan bestiksen kanssa synkkasi edelleen :)

Rikoin mä muitakin ennätyksiä. Ostin leffaan pienimmän mahdollisen namipussin, vaivaiset 80g, enkä saanut siitä syötyä kuin puolet. Jes :) Viimeksi ei ollut sitäkään. Ou jes!

Mä hoitaisin ihan mieluusti päivän syömiset kerralla pois, mutta heikotus iskee meikäläisellä salakavalan nopiasti kun olen pitkään syömättä, vatsakivuista puhumattakaan. Sit ei tehdäkään enää muuta ku syödään glukoosipastilleja. Yök. Pitelisköhän rahkapirtelöt oikeasti nälkää tarpeeksi hyvin?

Päivämäärä:   27.3.13 00:20:32

Minski, joo tommosia mäkin oon lukenut noista ja tätä kroppaa oiskin ihan hyvä ehkä vähän shokeerata, se tuntuu olevan niin tasanen taapertaja :D Mut mä viel harkitsen...

Ruoste, epistä :( Ois niin paljo leffoja mitä pitäs nähä ja toi ois kyllä yks! Mut sainki kyl leffaseuraa, mun it-guru lupas tulla kattoo uuden Pitti-zombi -leffan mun kaa heti ku se tulee, sen parempi puolisko ku ei välitä sen tyyppisistä leffoista. Eilen just kattelin sikana kaikkii trailereita ja ois niin paljo, kuten nyt aina ois, mitä haluun nähä... Hyvä et muuten tarhakamu oli yhä sama tyyppi :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 00:21:44

ruoste: Morjensta, mä jo mietinkin, että missähän säkin oot kun ei oo tänään pahemmin näkyny. Siitä onkin aikaa, kun oon viimeks käyny elokuvia. Mitähän mä oon viimeks käyny kattomassa. En ees muista enää. Pitäis kyllä käydä useammin, kun tänne on rakenneltu ihan muutama vuos sitten uus hieno leffateatterikin. :)

Mut kiva kuulla, että teillä synkkas edelleen. Silleehän se oikeiden kavereiden kanssa meneekin, että vaikka ei oltais nähty aikapäiviin, niin edelleen synkkaa ja ollaan melkein kuin oltais nähty viimeks eilen.

Mä en varmaan tohon kertasyömiseen pystyis, mutta tollanen 4-8h aikaväli onnistunee varmaan aika hyvin multa. Mut en nyt vielä osaa oikein sanoa, kun oon vasta pikkuhiljaa yrittänyt tähän totutella ja kuulostella miltä tää tuntuu mun kropassa ja kuinka tämmönen sopii mulle. Semmosta kokeiluahan toi on, kun ei näistä pysty sitä ennen sanomaan millaisia tuloksia milläkin saa.

Päivämäärä:   27.3.13 00:24:55

Mä lähen nyt nukkumaan, hyvää yötä :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 00:25:48

Mission: Nii sepäs siinä, kun noin isot muutokset ateriarytmissä sekottaa sen verran pakkaa, että siinä menee jonkinaikaa ennen kuin siihen tottuu ja se alkaa pelittämään. Jos se siis on semmonen mikä toimii. Lähinnä parempaa nälänhallintaa, lihasten säilyvyyttä ja noiden sitkeiden rasvojen nopeampaa ja tehokkaampaa polttoa mä tosta haen. Mulla kun ei ole niitä ruipelogeenejä, niin pitää vähän kikkailla. :D Vaikka onhan tosta ne muutkin jutut ihan hyviä.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 00:29:08

Jaa tää oli vähän niin kuin läpsystä vaihto vai. Mission vilttin alle ja ruoste tuoreena tilalle. :D

Hyvää yötä Mission :)

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 00:35:04

Koin mä snadin shokin, kun pienestä ja hintelästä skeittaripojasta oli tullut iso äijä, mutta sama kiltti hymypoika se kuitenkin oli. Ei se perusminä mihinkään muutu, vaikka onkin monessa liemessä keitetty ja mutkissa mukiloitu. Olin kuulemma pentuna huutanut sille autosta "pusi pusi!" tarhaan tullessa, ja nytkin teki mieli huikata sille jotain yhtä hölmöä kun lähdettiin eri suuntiin. Kuinkahan kiire sille olisi tullut? :D

Leffassa käynti on ihan mun lempipuuhaa! En ole kyllä yksi koskaan opetellut käymään, ja välillä jää kivoja pätkiä näkemättä kun kaikilla on kiire. Tietyntyyppiset elokuvat on nähtävä isolta kankaalta, töllöstä katsottuna ne eivät ole ollenkaan yhtä vaikuttavia. Hobitti ei enää pyöri täällä ainakaan, sen olisin tahtonut nähdä :(

Kaikenlaisia ihmedieettejä sitä... Mä kyllä periaatteessa tykkäisin sellaisesta dieetistä, että vain joka toinen päivä syödään normaalisti ja sitten taas kevyemmin ja yksinkertaisesti, mutta kun mielikuvitus ruoan suhteen on ihan nollassa, en osaisi sellaista ruokavaliota suunnitella. Syön muutenkin ihan liian vähän kunnon ruokaa ja täytän sitten päivän kalorit noilla juggiksilla, jädeillä sun muulla skeidalla, tooosi fiksua. Sen lisäksi, että kaipaan pukeutumisvinkkejä, olen selvästi myös ravintoterapian tarpeessa :P

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 00:36:23

Ai vaihdin vaihto, tuore viihdyttäjä haaremin herralle :D Öitä Mission :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 00:44:05

Hahaha, joo tuore viihdyttäjä, kun edellinen väsähti kesken. Mähän uhosin joskus, että kyllähän mä nyt kaks naista hoidan. :D

Mut joo ei varmaan ihme, että tollasessa ajassa on hieman ehtinyt muuttua. Mäkin oon nähny muutamia mun vanhoja kavereita tollee sattumalta joskus ja onhan ne hiukan muuttuneet. Ei kylläkään mitenkään järjettömästi, mutta painon kanssahan tollasia iso muutoksia voi tulla hyvinkin noin pitkässä ajassa.

Pitää kyllä parannella kans tota leffassa käymistä ja tota hobittia oon kanssa tiiraillu vähän siihen malliin, että se olis kiva käydä katsomassa. Tosin en oo kyllä yhtään varma, että pyöriikö se täälläkään enää. No mut tuleehan noita hyviä leffoja aina. :)

Niin ja joo noita ihmedieettejä on kyllä vaikka kuinka. Suurin osa niistä on aikamoisia rääkkejä kropalle, mutta tässä on vielä sellanen jonkinlainen järki mukana ja tosta on aika paljon hyvää näyttöäkin, niin tuumasin, että voisihan tuota kokeilla, kun se tuntuu sopivan niin hyvin mun tavoitteisiini. Herkkujahan mä en muuten syö oikeastaan ollenkaan nyt, eikä mun edes tee mieli. Ainoa haaste on oikeastaan toi, että täytyy katella kaloreita tarkemmin ja taistella nälkää vastaan.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 00:55:30

Höpsis, sähän kirosit, että pitääkö sitä nyt perhana kaksi hoidella kun yhdessäkin on tekemistä ;P Eivätköhän nuo muut sinkkulan urhot riennä apuun jos liian raskaaksi käy.

Toi nälän kanssa taistelu on noissa tiukoissa ruokavaliossa se, mistä mä just en tykkää. Se tuppaa menemään mulla ainakin vähän överiksi ja homma menee niin, että pidän itseni nälässä mahd. pitkään ja syön vasta illalla jotain, enkä sitten jaksa päivällä tehdä mitään. Normiruokavaliolla (jopa alle 1000kcal) taas pysyy kyllä nälkä kurissa, mutta se tuntuu jotenkin tylsältä ja homma lipsahtaa aina jompaankumpaan ääripäähän eli mässäilyyn tai syömättömyyteen. Sitä ravintoterapiaa, kiitos.

En tykkää kyllä muutenkaan kropan rääkkäämisestä tai kikkailusta. Ruokavalio pitäisi saada sellaiseen kondikseen, että sitä voi noudattaa jatkuvasti, siis vielä laihiksen jälkeenkin. Jos joku saisi suunniteltua ja kirjoitettua kirjan täydellisestä ruokavaliosta, ostaisin sellaisen heti ja noudattaisin orjallisesti. Trendejä ja tutkimustuloksia tuntuu olevan niin joka suuntaan, ettei pieni ihminen voi mitenkään tietää mitenpäin olis ja mitä tekis. Itse uskon kyllä, että mahdollisimman puhdas ja luonnollinen ruokavalio on ihmiselle paras, mutta miten se olisi tädellisessä balanssissa, onkin sitten kinkkisempi juttu ja tietenkin se, miten sitä tulisi soveltaa laihdutus- ja treenaustilanteessa.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 01:02:55

Ai niinkös se olikin. No totuuden nimissä se lienee kyllä lähempänä totuutta, kun te naiset osaatte olla aika vaativia, kunhan vaan pääsette vauhtiin ja vähän sen makuun. ;-P Mut sitä en kyllä epäile, etteikö täältä apuja saisi tollasiin urakoihin. :D

Niin ja mitä tulee tohon nälkään, niin kyllä siihenkin voi aika paljon vaikuttaa. Niin ja toi pätkäpaastoilu ei ole mikään tilapäinen juttu, vaan sen voi ottaa ihan elintavaksikin. Kaloreita ja tota aikaikkunaa muuttelemalla tota voi sovittaa aika monenlaisiin tarkotuksiin.

Mut täydellistä ruokavaliota ei voi kirjoittaa, koska me kaikki toimitaan vähän eri tavalla. Jokaisen pitää vaan jaksaa hieman kokeilla ja hakea niitä itselleen sopivia juttuja ja opetella kuuntelemaan kroppaansa. Ei toikaan kaikilla toimi, mutta mä oon nyt ajatellut tota kokeilla, kun sen hyödyt sopii mulle niin hyvin. Sittenhän se näkee varmaan jossain kuukaudessa, että mihin toi etenee ja kuinka hyvin pystyn tota toteuttamaan.

Laihin on vähän semmonen juttu, että siinä joutuu vähän hakemaan sitä tahdonvoimaa ja kitkuttelemaan, mut sitten kun saavuttaa tavoitepainonsa, niin ylläpito on taas paljon kivuttomampaa. :)

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 01:13:17

Mutku sitä tahdonvoimaa ei ole, tai siis on, mutta puuttuva itsekuri ja itsehillintä neutraloivat sen. Jospa se löytyis tuolta vällyjen välistä. Hyvin nukuttu yö auttaa saletisti pitämään päätökset ja draivin päällä paremmin kuin lyhyeksi jäänyt. Yes.

Etkä jaksaisi kuitenkaan viihdyttää mua loppuun asti. :P Hyvää yötä Minski :)

PS. Se ylläpito on aina ollut hauskaa ja ongelmatonta. Onhan se kivaa kun saa syödä sen verran kuin kuluttaakin, etenkin, jos liikkuu paljon. Se muutaman vaivihkaa kertyneet laardisentin tiristäminen taas ei ole yhtään niin ongelmatonta, ei helppoa, eikä ainakaan kivaa. Plääh!

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 01:21:23

Niih, no sit se on aika paha yrittää mitään laihiksia kunnolla, kun ne kaikki edellyttää sitä ruodussa pysymistä ainakin pääsääntöisesti. :p Mä oon ton herkkuhimon nuijinut jo aikoja sitten pois, vaikka siihen menikin vähän aikaa. Nyt on enää kiusana nälkä, kun en halua alkaa karppaamaan ja siitä niitä huonoja puolia.

Mut ylläpito on tosiaan helpompaa sitten, kun ei tarvi nähdä nälkää. Puhumattakaan bulkista. x)

"Etkä jaksaisi kuitenkaan viihdyttää mua
loppuun asti. :P Hyvää yötä Minski :)"

Haha, vai niin. Kylläpäs toi tuli varmasti sieltä. Toihan kuulosti melkein haasteelta. Mut mä oon kuules aika kova poika painamaan. ;)

Hyvää yötä o/

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 01:25:34

Sä ja sun likainen mielikuvituksesi, kiltti ruoste puhui ihan vain täällä kukkumisesta, kunnes unimasa korjaa kyytiin. Törkimys :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 01:30:37

Haha, niin niin. Käännä vaan syy mun niskoille ja ruoste on vaan niin kilttinä siellä. Uskokoon ken tahtoo. ;-D

Lähettäjäpauke 
Päivämäärä:   27.3.13 05:39:21

Huomenta. Koipi valvotti mua aamuyöstä ja nyt se on niin kipeä että koiran kanssa käytiin ihan tosi kevyt kävelylenkki, töissä käyn sen verran kääntymässä että sinne saapuu enemmän jengiä ja lähden sitten työterveyteen :F Voihan paska.

Lähettäjä: hörhönalle 
Päivämäärä:   27.3.13 08:35:32

Huomenta, täällä ne on meinannu ruveta törkeeks ja just sillon mää nukahdan läppärin päälle :) noh, nyt ei ainakaan väsytä...
Aurinko paistaa ja taitaa tulla aika hieno päivä, taidan lähtee tänään vähän aikasemmin töist...

Päivämäärä:   27.3.13 09:36:28

En jaksa ymmärtää, miten toiset painaa yöt läpeensä.:)

Ainakin itsellä systeemi tottuu nopeasti siihen, että ruoka tulee tiettyyn aikaan. Sitten se aikaikkuna painottuu helposti myöhään iltaan, mikä ei ole millään logiikalla hyvä asia. Mutta kai sekin on parempi, kuin että mässäisi tasaisen rajattomasti aamusta iltaan.

Tuohon melko luonnolliseen ruokaan uskon myös, mutten juuri sitä noudata. Tykkään lisäaineista. Muille ihmisille teen sentään terveellisempää ruokaa.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 09:36:46

Huomenta! Ei hirveästi huvittaisi istua sisätiloissa. Hei huuugot, mennäänks metsään?

Päivämäärä:   27.3.13 10:07:20

Aamupäivää sinkkulaan!
Tänään alkaa pääsiäisvapaat:).
Työt lopetan neljältä ja suunnistan Lesken hakuun....;)!!

Päivämäärä:   27.3.13 10:09:56

Hugopeli!! Miksei sitäkään enää tuu... Mä soittaisin ainakin heti !"
"herää pahvi, nyt on tosi kyseessä" :D

Päivämäärä:   27.3.13 10:10:44

God morgon allihuuppa!

Täällä oli taas aamulla ihan pirun kylmä, -18 astetta :o Onneks aurinko lämmittää nopsaan, nyt on enää -8. Uudet lenkkarit korkattu aamulenkillä, ja ihan hyviltä tuntuivat :) Viime viikolla hankittu hiilaripöhötyskin alkaa olla poissa, paino paremmissa lukemissa, ja vyötäröltäkin hävinnyt taas monta senttiä =D Mutta voin sanoa, että maanantaina oli kyllä niin paska fiilis tuon asian takia, ettei tosikaan. No, se ei ehkä jäänyt keneltäkään mun juttuja sinä päivänä lukeneelta huomaamatta...

Tänään sitten törmäsin netissä tällaiseen; nämä jutut kun muistaisi ja oppisi toimimaan noiden ohjeiden mukaan, niin olis varmasti elämä paljon helpompaa ja mukavampaa: http://lifestyle.fi.msn.com/tyyli/kauneus/opi-rakastamaan-omaa-kehoasi

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 10:16:24

Onnenlikka :)

Mikä työ? :P

Huomasin juuri, että olen olosuhteiden pakosta uhrannut viimeisetkin siistit ulkolukenkäni lantalan jumalille. Hyvä syy piipahtaa ostoksilla. ...kele.

Jellonille näköjään tänäänkin luvassa vilkas päivä sosiaalisilla tapahtumilla rikastettuna:
"Jokin erikoinen sattumus voi muuttaa päiväsi kulun. Tavallaan viihdyt isommassa porukassa, välillä se on hieman rasittavaa. Heittäydy tunteiden varaan, niin on hyvä."
Viimeisen vinkin tulkitsen tarkoittavan sitä, että tänään saa kiukutella. Jee :P

Lähettäjä@ 
Päivämäärä:   27.3.13 10:22:25

huomenta

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 10:27:14

hörhö, sitä peliä ehkä myydään vielä (pelikonsoli/PC?), tai jotain versiota siitä. Meillä oli hugopeli koulussa, siis ala-asteella, ja vitsit, että se oli jänskä! Pitäiskö ostaa? :P Vielä kun jostain saisn ikäloput prince of persiat ja duckhuntit ja alley catit, niitä ois kiva pelata seuraavan sukupolven kanssa :D

"Älä kelaa äläkä relaa vaan PELAA!"

Päivämäärä:   27.3.13 10:58:59

Heh, mä latasin jo puhelimeen hugo retro manian... :D
kauheen vaikee :)
Onneks töis on melko hiljasta, voi keskittyä huugoon :D

Päivämäärä:   27.3.13 11:18:41

Jaahas, koirat kävi rokotuksilla ja se ois taas iltavuoroa sitte. Väsymys iski nyt, vaikka aamun oon ollu ihan pirtee. No, enää tää ja yks päivä ja sit muutama päivä vapaata, yes :)

Päivämäärä:   27.3.13 11:19:22

Meillä oli ennen kotona tietokoneella Hugo-pelejä, tais olla kaksikin eri versiota. Varmaan ne romput annettiin kirpparille.

Lähettäjäpauke 
Päivämäärä:   27.3.13 11:26:12

Viettelen tämän päivän saikulla, kyllä kai se passaa näinkin. Kunhan paranis nopsaan!

Voi hugo! Meilläkin oli lapsena semmonen peli, siinä oli kivien väistelyä, lentokoneella ajoa, sukellusta ja jotain vielä.

"Älä kaiva nenää samalla sormella kuin pelaat!
"No onneton, teee valintasi!"
"Kävipä peikkomainen flaxi"

Lähettäjä: Jarmu65V 
Päivämäärä:   27.3.13 11:26:15

Jarmu voi auttaa sinkkulikkoja ;)

Päivämäärä:   27.3.13 14:20:44

Mielettömän ihana ilma ulkona! Kävin ratsastamassa, heppa ehtikin lomailla melkein pari viikkoa. Ei se kraateri ole vieläkään parantunut, mutta eipä tuo menoa haitannut. Taisi tehdä loma hyvää, kun oli niin kiltti ja kultainen heppa. Tällaiset päivät korvaa ne kiukkupäivät moninkertaisesti; kiitos, Pulla <3

Lähettäjäpauke 
Päivämäärä:   27.3.13 16:19:31

Nyt olis kyllä niin ihana keli mennä pitkä ja rauhallinen maastolenkki, ohjat löysillä, heppa rentonta lopsuttelis ja linnut laulais. Mun hevoiseni olisi rakastanut sellaista, vieläpä kun samalla aurinko olisi ihanasti lämmittänyt. Ja sitten se olisi korvat hörössä tuijotellut jokaista pienen pientäkin polkua joka erkanisi tieltä, et mentäiskö tutkimaan mitä sieltä löytyy. Toivottavasti tamman on taivaslaitumillakin hyvä olla, toivottavasti sielä olisi miljoonia pieniä polkuja joita se saisi käydä uteliaana tutkimassa :')

Lähettäjä@ 
Päivämäärä:   27.3.13 17:00:46

Rahkapiirakka uunissa iltakahville...jos illalla saunas kävis..pitkän kelkka lenkin heitin aamupäivällä,huomen sit tietää taas missä ne lihakset on piilos kun oli sellaista rytkytystä...

Päivämäärä:   27.3.13 17:26:17

Hmh, anomukset veikkaukselle tulee vaan bumerangina aina takas, missä oikein mättää? :p

Hötönettikin vissiin kaatuu, kaikki muut sivut latautuu upeesti mutta "hieman" on nihkeetä raksuttamista täällä, sitten tarvii varmaan lähtee ajoissa kotiin jos ei kert toimi... ;)

Lähettäjäpauke 
Päivämäärä:   27.3.13 18:11:05

Voi ei, oon aina pitänyt tätä meidän taloyhtiötä tositosi rauhallisena, kaikki naapurit tuntevat toisensa ja olo on ollu tosi turvallinen. Tänään naapurin mummo muistutti että kannattaa laittaa aina turvalukko kun lähtee asunnosta, pari vuotta sitten juuri minun asuntooni oltiin murtauduttu O.O Hyi olkoon! Onneksi mulla on toi äänekäs vahti. Selvis ainakin sekin miksi mummo ei pidä pahana sitä että koira haukkuu postille, kun hänelläkin on sitten turvallisempi tunne kun koira ilmoittaa milloin joku liikkuu tässä meidän rapussa.

Päivämäärä:   27.3.13 20:06:36

Meidän uljas vahti oli taas ollut mattojen kimpussa. Johan se olikin puoli vuotta niistä erossa, nyt maistuu taas. Kyllä ärsytti tulla kotiin kun olin metsästänyt niille lihoja ja ruokia ja uudet takitkin, sitte tää yks kiittämätön senkun tuhoaa :/

Mikä järki on tunkea suuhunsa jotain jonka nimi on "krakatau"? Vielä senkin jälkeen kun on ostaessa varoitettu että on tulista? Voi jeesus, suu on ku ois täynnä avohaavoja :D Hyvä minä, viisas tyttö :p

Päivämäärä:   27.3.13 20:44:44

Mission, meillä oli kaluttu mun antiikkisohvaa, sain hepulin ja nyt koiruudet on sohvan alla....
Täällä on pirttihirmu, joka mellastaa kun tehdään tuhoja:).
Ei ole mikään syy järsiä sohvaa, jos nyt ei pääse aina tallille. En voinut ottaa, kun tiesin, et on tänään niin paljon happeningia ja nuo ois riehaantuneet.
Meillä on arestia, pikkulenkillä käytiin jo kun tulin töistä ja äsken talliltatulon jälkeen.
Ennen nukkumaanmenoa käydään pikkulenkki ja piinataan huomiseen.
Pakko joskus olla kovana, miten tahansa ei aikuiset koirat voi hillua. Pennut on asia erikseen.
Ostin herkkuluita, mut eivät kyllä saa tänään mitään ylimääräistä herkkua.
Tympii aivan älyttömästi tuo sohvan jyrsiminen!!!!

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 20:46:28

Iltaa sinkkulaan :)

Täällä taas, illan viimeinen ehtoollinen juuri saatettu mahaa. Kyllä tohon 6h aikaikkunaankin saa popsia aika hyvää tahtia, että saa ton verran vedettyä ruokaa napaan. Nyt on kyllä kylläinen olo, mutta taas seuraavat 18h meneekin sitten syömättä.

Mitäs tänne kuuluu? Aika hijaista pitelee edelleen. Pitäisköhän tässä itsekin vierottautua enemmän täältä, ettei ihan monologiksi mene. :p

Päivämäärä:   27.3.13 20:48:25

piste, ei koira tajua kun jälkeenpäin rankaisee. Itsehän olen pyhimys enkä ikinä ole kysynyt koiralta että "vttu säkö nää romut kaikki maksat häh" ;) Jännä kun toinen koira ei tuu vastaan kun on repinyt jotain, mutta tulee kun ei ole tehnyt mitään pahaa.. :p

No joo, oikeasti pyrin olemaan rankaisematta mutta kyllä multakin joskus menee hermo ja pääsee pari vttuprkelettä vaikken koiraanpäin viittis vilkastakaan...

Päivämäärä:   27.3.13 20:53:47

Et vierotu Minski nyt yhtään minnekään, muutenhan sitä joutuu telkkarin orjaksi jos ei täälläkään enää kukaan notku :D

Mulla alkaa vähän olla pikkuhiljaa pehmeää laskua pääsiäiseen. Jääkaappi on ihan turvoksissa ruokaa, koirille on kaikkea, kaapit täynnä ruokaa, hieman herkkuja myös ostettu. Ja tänään maistelin vähän noita suklaamunia jotka vien töihin huomenna, pitihän se testaa onko ne hyviä ;) On ne, täytyy testaa muutama viel, ovat noita miniversioita ni kylhän niitä nyt useempi on maisteltava että kunnolla saa käsityksen onko ne hyviä vai ei :D

Pääsiäisenä aattelin heittää kuurit jorpakkoon ja olla ajattelematta mitään suuhunpanemisistani, salilla kyl käyn silti. Sitte tiistaina ruotuun oikein kunnolla taas. Laihiksesta pitää olla välillä LOMAA ettei tuu stressi :p

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 20:54:17

Savustettua ruostetta tarjolla sekä tietenkin kokista ja sydämen muotoisia vaahtokarkkeja! :) Kevään ekat notskinakit nautittu ja kohtaloa uhmattu järven jäällä. Kyllä mettässä on kivaa :)

Hullu Mission. Hulluja kaikki mausteista ruokaa himoitsevat. Ei voi käsittää. Mieluummin söisin vaikka sahanpurua erikeeperkastikkeella. Brrr.

Päivämäärä:   27.3.13 20:56:12

Kyllä nuo näyttävät tajuavan, ei tarvinnut kuin katsoa sohvan käsinojaa ja parkaista että ei, niin molemmat lujahtivat sohvan alle.
Koiria en edes ehtinyt vilkaista.
Ei nuo tyhmiä ole, ei niitä tarvi komentaa, haistavat näköjään jo mun mielialan.
Ja tietävät kyllä, ettei tuollainen ole sallittua, ihan selvästi.
Meillä ei tarvi kuin parkaista, et ei, ei äiti itkee...

Päivämäärä:   27.3.13 20:56:27

ruoste, mä tykkään jos on vähän makua ja ihan hipaus voi olla tujuakin, mut ei yhtään enempää. Varmaan suu tottuu tuliseen mut eiköhän se pala niin karrelle ettei mikään muu ku tulinen sit enää maistukaan miltään :D

Yleensä vaan tommonen marketin patonki joka on muka "tulinen" ei kyllä oo mitään sinnepäinkään, nyt sit oli...

Päivämäärä:   27.3.13 21:02:49

Yes, nyt alkaa PULLUKAT! :D

Päivämäärä:   27.3.13 21:12:16

Ei voi olla liian tulinen. Mutta miten patongista edes saa tulisen?

Toivottavasti antiikkisohva muuten edes maistui pisteen koirista hyvältä, ettei ollut aivan turha välipala.

Päivämäärä:   27.3.13 21:13:52

Subilla alkaa NYT se pullukkaohjelma =D

Mulla on tänään pitänyt dieetti tosi hyvin aina iltaan asti. Mutta sitten repsahti, kun oli tarjolla tuoretta pullaa >:/ Varsin hyvin olisin pärjänny ilmankin, mutta niinpä niin taas, mussuti, mussuti.

Tulee muuten outo pääsiäinen tänä vuonna. Yleensä pääsiäisen aikaan ollaan perheen kanssa yhdessä ja käydään sukulaisilla kylässä. Mutta tänä vuonna olen ihan yksin elukoitten kanssa. Onneks lauantai-iltana seuraa pitää Bridget Jones. Toivottavasti sinkkulassakin on joku kotona pääsiäisen aikaan...?

Päivämäärä:   27.3.13 21:17:01

Patongista saa tulisen kun tunkee sinne kaikkee tulista mönjää ;)

Meitsi on ainaki pääsiäisenä täällä, yksin kotona suurimman osan, aattelin poistua vaan lenkille, salille, ja porukoil käyn syömäs ainaki yhtenä iltana.

Pitäs siivotakin...

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 21:18:19

Haha, tuli muuten noista koirista mieleen ihan loistava video. Tää on niin hauska. :D

http://www.youtube.com/watch?v=B8ISzf2pryI

Mission: Aijaah, minäkö se vai olen tässä pääarkkitehti sun ht.netteilyyn? :D Onhan täällä porukkaa, mut vähän on kyllä vähenemään päin. Tiedä miten tässä itellekin käy kun alkaa kelit paranemaan ja pääsee kaivamaan fillarin esiin.

ruoste: Ai nyt ei olla enää raikkaana vaan savustettuna. Kaikenlaisia tuoksuja sustakin löytyy. :D

Päivämäärä:   27.3.13 21:23:53

Toivottavasti kurnau ei tule mitään yökeikkaa ellille, täytteet ei tietty ole koiran vatsalle sopivia, jos niitä on syöty...
Onneksi nuo ei ole enää mitään pentuja, luotan siihen, et sohvan täytteet ei maistu hyviltä aikuisen koiran suussa...huokaus!
Toiselle on kerran juotettu lääkehiiltä yö.
No, oma valintahan koiraelämäkin on...aivan samoin kuin hevoselämä.
Ja taas todetaan, että elämä on valintoja.....:).

Päivämäärä:   27.3.13 21:25:15

Joo Minski, kaikki nää vuodet oon ollut täällä odottamassa sua :D

No eikun hyvin tää vilkastuu aina kun on miehiä paikalla, muut miehet käy niin harvoin ettei ne onnistu siinä :p

Pitää kattoo mainostauolla toi video, nyt pitää kattoo pullukoita :)

Päivämäärä:   27.3.13 21:30:42

Ei vitsi! Munki pitäs viedä kaikkiin lähialueen kauppoihin mun kuva et "tälle ei saa myydä herkkuja!" Vähäks ois tehokasta :D Kassaneiti vaan tyynesti siirtäis sivuun kaikki herkut mitä hihnalle tulee :D

Päivämäärä:   27.3.13 21:32:17

Täällä tulee tv:stä juopon Villen Venäjän seikkailu, mutta se on uusinnan uusinta. Itsellä juomana vain ällömakeaa vip-simaa.

Toivottavasti ei pisteelle yö-ell:iä, tai sitten ainakin vapaa ja komea (noissa on ollut hyviä tyyppejä, yleensä kyllä ei ole vapaita).

Mihinköhän satunnaiset palstailijat aina katoavat, kun jäljellä on koko ajan lopuksi samat?

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 21:35:48

Mä tykkään tosta makeasta chilikastikkeesta. Sillä saa mukavasti vähän tulisuutta ruokiin. En kuitenkaan pidä kovinkaan tulisesta ruosta, niin toi on sellanen just sopivan mieto, pieni pikantti lisä. :)

Mission: Hah, no ku sanoit et telkkarin orjaksi joudut, jos mä vierotan itteni täältä. :p Mut se on kyllä totta, että täällä on vähän "akkavalta". Enemmän sitten naisten jutuista höpinää.

Ihan hauska toi pullukka ohjelma. Näytti kyllä toi pätkä lopussa vähän siltä, että joku on kuitenkin jemmannu jonkun karkkipussin kaappiin ja laihduttaminen ei etenekään ihan niin kuin vois kuvitella. :P

Päivämäärä:   27.3.13 21:38:01

No voi ei, Minski, toi varmaan on joo ihan hauska toi video jos ei paljon tiedä koirista mutta mä oon nähny ton kerran ja en voinu toista kertaa kattoo... Se on todellisuudessa todella tympee, inhottava, ja epäreilu, ja toi omistaja on just niin tajuton tampio että päässä on kolme aivosolua korkeintaan. Ekal kerral meinas tulla jo itku ku katoin ton... Omistajaa tarttis vähän leipoa...

Mut sä saat nauraa ihan vapaasti, ei oleteta että tietäisit mikä tos on päin persettä, eihän sitä voi tietää jos ei tiedä :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 21:46:18

Mission: No kerro nyt sitten mikä tossa oikein mättää, niin mäkin tiedän. :)

Mua huvitti kanssa toi karkkihomma tuolla kaupassa. Kai sitä ny voi sit käydä jossain muussakin kaupassa, jos niitä herkkuja haluaa. Mut tossa ohjelmassa vedetään toi ruokavalio heti aika tiukalle. Varmaan aikamoista pakkopullaa noin iso muutos heti.

Mulla toi herkkulakko tuli nyt aika helpolla taas, koska en mä muutenkaan ole paljoa niitä syönyt, mutta nyt lopetin taas kokonaan. Ne kun sekottaa aika pahasti noi makrot, niin jätin ne kokonaan pois. Ei mun ees tee mieli niitä. Ihmettelin kuinka vähän mulla oli nälkäkin tossa paastoillessa. Olisin voinut ihan hyvin olla pidempäänkin ilman ruokaa. Tää tuntuu sopivan hyvin mulle. :)

Päivämäärä:   27.3.13 21:47:56

On niissä kyllä tosiiii makeita miehiäkin:)!
Siis noissa elleissä.
No, ei taida tarvita lähteä, molemmat on ihan normaalin olosia ainakin tältä katsomalta, itkevä mami on pusuteltu ja anteeksi siis pyydetty:)....
Tää aikuisten miesten puute täällä on aivan kummallista, eikö tänne nyt yhtään kypsää miestä eksy???

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 21:51:14

kurnau: "Mihinköhän satunnaiset palstailijat aina katoavat, kun jäljellä on koko ajan lopuksi samat?"

Jaa-a, ehkäpä niitä sitten onnistaa ja ne löytää seuraa jostain. Ei sitä varmaan silloin niin paljoa tuu täällä enää pyörittyä. Käyhän toi tirli kyllä välillä morjenstamassa täällä ja jotkut sellasetkin joilla on vähän jotain sutinaa. Mut aikansa kutakin, niin ku sanotaan.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 21:53:07

piste: Olihan tossa tänään toi Jarmu65V ja on noita aikasemminkin ollu jotain, mut aika pikavisiittejä kylläkin.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   27.3.13 21:55:05

Huh, massiivinen shoppailukierros takana ja selvisin hengissä. Nyt ei taas aikoihin tarvi käydä!

Päivämäärä:   27.3.13 21:55:40

Heh, Minority, emmä nyt ihan 65v. vielä ajatellu, ihan niin epätoivoinen en sentään ole:)!!

Päivämäärä:   27.3.13 21:56:16

Minski, se koira ei siinä mitään häpeä vaan esittää omistajalle rauhoittavia eleitä koska omistajan ääni on toruva. Tuo hymyily ja hännän heilutus ja luimistelu tarkoittaa sitä että "älä suutu, älä ole ilkeä, minä alistun, olen pieni ja harmiton ja alistun kyllä, miksi olet vihainen." Tuo painostaminen on todella epäreilua, koiralla on kokoajan vaikea olla ja se yrittää alistua minkä kerkiää ja lepytellä. Ja tyyppi senkuin painostaa ja painostaa, ei koira ymmärrä sellaista kuten ihminen. Herkemmältä tuollaisella touhulla saa luottamuksen pois, ei tuosta ole mitään hyötyä vaan se on vain ilkeää.

Ja kun tuon saman voit tehdä esimerkiksi niin että sinulla on neljä koiraa, joista yksikään ei ole tehnyt pahaa, ja kotiin tullessa alat vaan samalla tavalla painostamaan että "kuuuka on sotkenut, kuka, hyyyyi, mitä on tehty". Lopulta se koirista, joka herkimmin alkaa sovittelemaan ja lepyttelemään tai pelkäämään, alkaa näyttä noita eleitä koska niiden tarkoitus on laukaista tilanne ja lopettaa toisen ahdistelu. Ei siis siksi että se lopulta myöntäisi syyllisyytensä vaan sitä vain yksinkertaisesti ahdistaa eniten.

Muutenkin, koiran rankaisu on kertalaakista ja lyhytkestoista ja rysän päältä. Kaikki muu on sellaista mitä koira ei ymmärrä. Se ei ymmärrä mitään pitkävihaisuutta, eikä yhdistä sitä mihinkään tekemiseen.

Noita on aika vaikea selittää lyhyesti jos ei yhtään ole tutustunut aiheeseen eikä ole kokemusta.

Päivämäärä:   27.3.13 22:02:07

Kyllä, lisää kypsiä miehiä tänne, muttei kiitos ylikypsiä. Ehkä ei piste olla markkinoitu itseämme kovin hyvin, koska kyllä näitä sinkkutopia lukevat monenlaiset.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 22:05:35

H: Iltaa :) No kerro nyt mitä löyty, kun kuitenkin tekee mieles. :p

piste: No hei, olis ainaki kypsä kaveri. :D

Mission: Ei noita varmaan ihan hetkessä tiedä, kun koiriakin koulutetaan niin monin eri tavoin. Tai siis ei välttämättä kouluteta juuri ollenkaan. Mut hauskalta toi näyttää sellasen silmään joka ei koiria oo kouluttanu ja tiedä noista.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   27.3.13 22:08:53

Ei oikeastaan ees tee mieli muuta ku ottaa yks hyvin ansaittu siideri ja unohtaa kaikki shoppailuun liittyväkin hetkeksi. :D Mutta vaatteita siis menin ostamaan ja niitä on nyt sitte kesän tarpeksi, joka lähtöön. Entiset ku ehti käydä jo isoiksi niin tämä oli pakollinen kierros. Minä vihaan shoppailua.

Päivämäärä:   27.3.13 22:12:41

No mielestäni koira ymmärtää kyllä sen hetken mielentilan, kun vahingon huomaa, vaikka jyrsiminen olisi tapahtunut aikaisemmin.
Ainakin meillä.
Tänään katsoin syötyä sohvan käsinojaa ja parkaisin että ei, ei!
Suurinpiirtein itku kurkussa.
Molemmat kyllä tietävät, mistä on kysymys, koska parkaisen ruuan palaessa pohjaan, potkaistessani varpaani tuolinjalkaan, polttaessani sormeni uunissa jne., silloin kumpikaan ei reagoi muuten kuin vilkaisemalla että "jaa, kyllä tuo henkiin jää, vaikka ulvookin"- asenteella.
Koira on älykkäämpi kuin ihminen edes käsittää, aihetta on tutkittu Jenkeissä paljon ja uusia tutkimustuloksia tulee kokoajan.

Päivämäärä:   27.3.13 22:13:05

Minski joo ei niitä voi äkkiseltään opetella, mutta sitten jos opettelee niitä livenä niin että toinen aina kertoo mitä milloinkin tapahtuu jne niin sillein noita perusjuttuja hiffaa äkkiä. Noi käyttäytymisreaktiot ei periaatteessa liity mitenkään kouluttamiseen, ne on asioita jotka pysyy samoina vaikka metodit muuttuisi. Nuo kyseiset jutut taas pitäisi koiranomistajien tietää, mutta valitettavasti ihan hirveästi löytyy omistajia joilla ei ole hajuakaan yhtään mistään. Omillekin porukoille saanut opettaa ihan älyttömästi, vaikka niillä on itselläkin ollut paljon koiria. Enkä ees ite tiedä tosiaankaan paljon :D Perusteet sentään ja vähän päällekin...

kurnau, täällähän on sentään joitakin nelikymppisiäkin ollu ja vähän päälle, mutta eipä oo kyllä yhtään viel näkyny ikäryhmästä 35-40, en ainakaa ite oo bongannu. Että paitsiossa ollaan :D

Päivämäärä:   27.3.13 22:18:08

piste, juu kyllä ne aika paljon ymmärtääkin, mutta toi kyseinen video oli vaan aika perseestä kun ei tosta painostamisesta oo mitään hyötyä. Eikä ton reaktion perusteella voi päätellä että kumpi teki, herkkä koira voi reagoida aina. Kuten oma toi vanhempi on tosi herkkis, regoi ihan aina rauhoittavin elein jos joudun rasavilliä ojentamaan.

Ja kyllä mäkin olen ärräpäitä päästellyt vaikkei olis pitänyt, kun en oo täydellinen, mut ikinä en tommosissa tilanteissa ole mennyt jälkeenpäin naamalle painostamaan, eihän siinä oo järkeä. Jos nyt kerran vähän epäreilusti rääkäsen että prkleen vttu ku ei pysy mikää ehjänä, niin äkkiäkös tommonen luupää siitä palautuu... Mut just tossa videossa ku tota typerää painostamista vaan jatkaa ja jatkaa ni ei se koira enää siinä tiedä et mitä hittoa toi vieläkin ahdistaa vaikka olen jo alistunut. Jotain pelkoaggressisivista kun tolla tavalla painostais niin kivasti saa semmosen purevan arvaamattoman koiran.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 22:26:05

Olipa herttainen pariskunta pullukkaohjelmassa. Söötti nainen, söötti mies, söötti lapsi. Grillasin vaahtokarkkeja kynttilän lämmössä samalla kun katselin laihduttajan itsekidutusta. Myös malliohjelmat herättävät ruokahaluni, kumma juttu.

Ohikulkijat eivät jää tänne, koska erehtyvät luulemaan seuranhakutopiciksi ja pettyvät. Rakkaudessa pettyneet tyytyvät purkamaan tuntojaan kerran, ja jatkavat sitten matkaansa.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 22:31:50

Nii kyllähän tota tietysti jos alkaa miettimään loogisesti, niin jos netistä kerran etsii seuraa, niin voisi olla ihan kannattavaa kokeilla oikeasti nettideittailua. Sieltä löytyis miehiä tohonkin ikähaarukkaan varmasti ja ihan seuranhakumielellä. Voihan sitä tietty täälläkin tärpätä, mutta enemmänhän tää on tämmönen höpinä ketju.

Päivämäärä:   27.3.13 22:32:47

Hyvä analyysi ruoste.

Mission täällä kiinnostaisi jopa ehkä enemmän ikäryhmä 40+, mutta kuten sanottu, "eihän tämä seuranhakutopic ole".

H parempi noin päin, että vaatteet jäävät väljiksi, voi niitä silti käyttää. Jos ei ole aivan valtavasti kiloja lähtenyt?

Päivämäärä:   27.3.13 22:35:33

Niin no joo, alunperin tämä oli seuranhakutopic ja miellän osin tämän ihan samanlaisena, tosin vähän syvällisempänä saittina tutustua vaikkapa miehiin...
Kypsyysasteita pitää tietty olla monenlaisia, mut täällä nyt ei ole yhtään tosimiestä näkynyt tosta 40:n kastista...
Paitsi Uki, mut sekin niin kaukana, et ihan itkettää....

Päivämäärä:   27.3.13 22:38:31

ruoste, mulla on ihan sama juttu, kaikki "läskiohjelmat" eli suurimmat pudottajat ja jutta ja pullukat ja mitä noita nyt on, laukaisee syömishimon. Samoin malliohjelmat! En tajua mikä siinä on, joku "tässä on kyseessä kroppa" ja sitten heti ainii, se mun kroppa, faaak, nyt äkkiä jotain herkkua stressiin :D

Onneks meni vaan pari (kyt) pikkumunaa, ei oikein nykyään tee niin hulluna mieli tai joku ihme kohtuus on kai hyökänny? Oliski tullut jäädäkseen :)

Mut pariskunta oli tosi hyvä, eivät ollee semmosii perus suomihissukoita jotka ei uskalla mitään puhua ja sanoa ääneen. Kiva kun se tyttö laihtui noin paljon, nuorenikin aika huimasti :)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.3.13 22:39:16

Onhan täällä kessukin, vaikka se nyt tekikin ne oharit. Mut miehiä on kyllä vähemmistönä selkeesti muutenkin. Onhan täällä alle puolet vähemmän miehiä kuin naisia. No ainakin melkein. Tää on vähän sellanen paikka, ettei tänne paljoa miehet eksy, vaikka seuraa muualta sitten etsisivätkin.

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   27.3.13 22:44:14

Mä taas luin teidän kuulumiset ja pakko kommentoida tuohon mitä koira ymmärtää ja mitä ei. Mä uskon kyllä, että koira ymmärtää tehneensä väärin, vaikkei rysän päältä jäisikään kiinni. Riippuu tietysti vähän aiheesta. Mutta esimerkki: mulla on usein täälläkin välillä kirjoittavan Z:n kaksi koiraa hoidossa. Kerran olivat ottaneet pöydältä sämpyläpussin ja vedelleet sämpylät parempiin suihin. Kun tulin kotiin, olivat iloisina vastassa, kunnes huomasin raadellun pussin keittiön lattialla. Sanoin aivan tavallisella, ehkä hiukan yllättyneellä, muttei missään nimessä vihaisella tai toruvalla äänellä, että mitäs täällä on. Ja kun katsoin ympärilleni, oli kumpikin koira toisessa huoneessa pöydän alla ihan sen näköisinä, että nyt tuli tehtyä moka. Ihan tasan tarkkaan tiesivät, että eivät olisi saaneet ottaa sitä pussia. Normaalisti jatkavat ympärillä pyörimistä niin kauan, että on asiaankuuluvasti huomattu ja vaihdettu kuulumiset.

Päivämäärä:   27.3.13 22:44:50

Tää pullukka läks ny iltalenkille, eilen sain järjettömän hien aikaseks, saas nähä kuin tukossa jalat että jaksaako se läski löntystää :P

Päivämäärä:   27.3.13 22:45:59

Ai??
Kessu?
Heh!!!
Mä tarkoitin siis ihan rehellisesti naista etsiviä miehiä.
Ethän säkään Minski täältä naista ole hakemassa, kunhan vaan heität läppää:).

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.3.13 22:48:29

"Alle puolet" on jo aika hyvä luku ottaen huomioon, että sennulassa taitaa pyöriä aika monta naista jokaista miestä kohden. Jos jollakin on tästä parempaa tietoa tai edes vahvempi mututuntuma, oikaistaa toki.

Kessua pitikin muuten roastata tuolla toisalla aiheesta "antaa ymmärtää, muttei ymmärrä saapua paikalle". Jokohan se topic kuoli?

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.