Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Osa 2 "Mies haluaa omaa tilaa = ero?"

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.1.25 09:54:53

"Kysyin mieheltä, kestääkö hän tämän keskeneräisyyteni vai haluaako jättää tämän tähän"

Ihminen ei ole keskeneräinen eikä viallinen, jos pahoittaa mielensä toisen ilkeistä tai muuten negatiivisista kommenteista.

Minusta sinun ei pitäisi pyydellä mieheltä anteeksi mitään keskeneräisyyttä (jota ei edes ole). Kaiken kertomasi perusteella olet ihan normaali ja tunteva ihminen. Lisäksi vieläpä harkitseva ja rauhallisesti reagoiva, mikä on arvokasta missä vain ihmissuhteessa.

Re: Osa 2 "Mies haluaa omaa tilaa = ero?"

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.1.25 09:55:44

Tässä se alkuperäinen ketju.
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9910613&t=9910613

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   5.1.25 12:02:52

Katso rauhassa miten tilanne kehittyy.
Itse olen tosiaan heittänyt nyt omaa aikaa ja vain ollut, liikkunut ja nähnyt kavereita. Enkä ole pohtinut tapailemaani miestä tai meidän suhdetta.
Joten anna aikaa, mutta ole tarkka että mies muuttaa tuota outoa tapaa kommentoida ja arvostella tekemisiäsi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.1.25 12:13:39

Arvostelusta pääsee eroon laittamalla arvostelijan aina tekemään itse; suoristamaan auton, pilkkomaan vihannekset, viipaloimaan leivän jne. Aktiivisinkin arvostelija hiljenee, kun joutuu aina töihin.

Päivämäärä:   5.1.25 12:21:17

Ei se mies tuosta muutu. Ajatukset eivät muutu, vaikka saisikin pidettyä suun supussa vähän aikaa. Mielessään pitää itseään prinssinä ja sinua kynnysmattonaan. En katselisi.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   5.1.25 12:32:47

Mulla oli vastaava suhde, miehen mielestä tein kaiken vähän väärin, ja etenkin palautteen vastaanottamisen. Just tuollaisesta se alkoi, että hän puuttui siihen, miten pilkon vaikka sipulin ja millä veitsellä. Lopulta oikeuksiani tallottin aivan täysin ja kun reagoin ahdistumalla, olin hankala ja tyytymätön.

Luin äskettäin 15 vuoden takaista päiväkirjaa ja tätä se oli, kun erehdyin vielä muuttamaan yhteen - mieti nyt tarkkaan, haluatko kokea samaa. Ja kuten yllä todettiin, arvostelu ei lopu, vaikka sen ilmaiseminen ääneen loppuisi. Katseesta ja eleistä tulet kuitenkin aina huomaamaan, että pieleen meni etkä kelpaa.

” 14.9.-10

Tilanne senkus pahenee vaan, ja mä oon hyvin, hyvin yksin ja erittäin onneton, kun en voi edes puhua tästä kenellekään. Itken joka ilta ja aina kun olen yksin. Enkä halua tehdä mitään enkä usko mihinkään hyvään. Siivosin tänään, ja eilen, koko ajan. Tätäkö se rakkaus nyt olikin?”

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   5.1.25 12:55:44

"Arvostelusta pääsee eroon laittamalla arvostelijan aina tekemään itse; suoristamaan auton, pilkkomaan vihannekset, viipaloimaan leivän jne. Aktiivisinkin arvostelija hiljenee, kun joutuu aina töihin."

Ei toimi. Arvostelija vain suuttuu ja syyttää sinua weaponized incompetence:sta.

Arvostelija ei tyypillisesti itse koskaan suostu töihin koska pointti ei ole siinä että hän tekisi mitään, vaan että sinun pitää tehdä mutta juuri tismalleen sillä tavalla, miten hän haluaa. Tämä on niin nähty.

Päivämäärä:   5.1.25 13:04:51

"Arvostelija ei tyypillisesti itse koskaan suostu töihin koska pointti ei ole siinä että hän tekisi mitään, vaan että sinun pitää tehdä mutta juuri tismalleen sillä tavalla, miten hän haluaa."

Mutta tähän ei tarvitse, eikä kannata, suostua. Se on se pointti. Joko arvostelija tekee itse, on arvostelematta tai lähdetään eri teille. Siinä on vaihtoehdot.

Jos tuollaisen arvostelijan mukaan lähtee hyppäämään, niin aina saa hypätä pidemmälle, korkeammalle, kauniimmin ja silti mikään ei riitä. Arvostelu pitää katkaista heti alkuunsa.

Päivämäärä:   5.1.25 13:40:29

Herkkä heikko ihminen ei pysty pistämään narsistia ojennukseen eikä halua eikä osaakaan, vaan joko pakenee, kun/jos vielä pystyy ja etsii paremman kumppanin tai jää narsistin kynsiin kärsimään. Juuri sellaisen ihmisen narsisti haluaa tallottavaksesen.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   5.1.25 13:47:04

Aloittaja täällä hei.

Moni tuntuu nyt päättäneen, että mies on narsisti ja vaikka mitä. En usko sitä itse. Mies on vain pikkutarkka, mutta ei pahantahtoinen. En ole vielä päättänyt mitä teen suhteen kanssa.

Tuntuu pahalta, että aloitin tämän keskustelun. Miestä haukutaan täällä tosi rumasti ja itsekin sain edellisessä ketjussa osakseni niin paljon ryöpytystä ja hermoheikoksi itkulla manipuloivaksi prinsessaksi haukkumista, etten halua enää tulla lukemaan näitä viestejä. Olkaa kilttejä ja antakaa tämän pudota, en aio palata tänne enää.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   5.1.25 14:13:04

Eli aloittaja jatkaa samalla tiellä, ottaa vastaan yhä pahenevaa arvostelua ja vttuilua mieheltä, itkee ja selittelee asiat parhain päin. Sitten vuosien päästä itketään kun on tuhlannut parhaat vuotensa tuollaisen "pikkutarkan" (haha!) moukan kanssa. Saahan sitä jokainen elää elämänsä miten haluaa ja millaisessa seurassa tahansa, oma on valintansa.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   5.1.25 14:32:39

Eiköhän aloittaja kuitenkin ollut ihan tolkun ihminen ja jos mies tosiaan vain tarvitsi hiukan omaa aikaa niin sen jälkeen voivat taas tavata ja aloittaja voi arvioida onko mies ottanut onkeensa.
Tuskin aloittaja kenenkään perään itkee ja toisaalta turhaan me miehelle diagnooseja keksitään.

Kaikkea hyvää aloittaja.
Olisi kiva tietää jatkuuko suhde.

Lähettäjä: Eloise 
Päivämäärä:   5.1.25 15:01:46

"Noita esimerkkejä oli muitakin. Mihin vedän rajan? Jos sanon miehelle iloisesti, että "oohh, opeta minua leikkaamaan vihanneksia oi suuri ja mahtava urho", kun olen yli kymmenen vuotta leikannut vihannekseni itse ihan hyvin, niin mitä muuta miehen on syytä "opettaa" minulle? Kenties tekemään työni? Tai pukeutumaan niin, että se miellyttää häntä? Ehkä hiukseni kaipaavat värjäystä? Vai mihin minun pitäisi vetää tämä raja?"

Sepäs se, kun kyse ei koskaan ole vain yhdestä tai parista pikkujutusta. Yksittäisinä näistä on helppo ajatella, että minä ylireagoin, varmaan joku kaverisikin sanoisi samaa. Mutta teillä on hyvin lyhyt suhde takana ja koko ajan tällaista. Siitä pitäisi jo voida vetää johtopäätöksiä.

Aloittaja sai kueltämättä turhaan lunta tupaan, sekin johtui siitä, ettei alussa jo kertonut tarkemmin mistä oli kyse. Ei tässä miestä ole erityisesti haukuttu, porukka kertoo kokemuksistaan sekä mielipiteensä kirjoitetun perusteella.

Liian usein tällä palstalla on tämä sama ilmiö. Nainen kertoo ongelmistaan miehen kanssa, on viimein itsekin sitä mieltä ettei ylireagoinut ja sitten yhtäkkiä alkaa puolustelemaan miehen käytöstä ja poistuu takavasemmalle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.1.25 18:05:05

"Moni tuntuu nyt päättäneen, että mies on narsisti ja vaikka mitä. En usko sitä itse. Mies on vain pikkutarkka, mutta ei pahantahtoinen."

Ah, manipuloivan ihmisen täydellinen onnistuminen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.1.25 18:07:32

Muistan itsekin, miten puolustelin hirveästi käyttäytyvää miestä. Kai se on joku puolustusmekanismi. Jälkeenpäin tuntuu järjettömältä, miksi toimin niin.

Pliis aloittaja! Luota tunteisiisi. Ne eivät ole väärässä.

Päivämäärä:   5.1.25 18:59:47

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta suosittelen lämpimästi ketjun aloittajalle hoitokontaktia jos sinulla ei sellaista jo ole. Kyllä pitäisi jo omat viestit lukemalla huomata ettet ole ihan vakaa tapaus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.