Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies haluaa omaa tilaa = ero?

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   3.1.25 13:14:59

Haluan purkaa turhautumistani jonnekin.

Olen seurustellut miehen kanssa viime syksystä. Olemme tavanneet aika tiiviisti vähintään pari kertaa viikossa ja viettäneet usein viikonlopun yhdessä.

Uudenvuodenaattona olin miehen luona ja meillä oli pieni "riita", jos sitä voi edes riidaksi sanoa. Kyse oli väärinkäsityksestä, kun ymmärsin miehen erään kommentin ihan väärin ja pahoitin siitä mieleni. Hän yritti hyvin käytännönläheisesti korjata erästä ongelmaani ja minä otin sen kritiikkinä.

Vastaavia väärinkäsityksiä on valitettavasti ollut aiemminkin, ja olen tulkinnut ne niin, että mies kettuilee minulle virheistäni. Tästä syystä reaktioni aattoillan kommenttiin oli suuri ahdistus ja sen purkautuminen itkuna. Hetken tosissani harkitsin, että lähtisin mieluummin kotiin, koska koin että en osaa tehdä miehen mielestä mitään oikein.

No tämä väärinkäsitys saatiin selvitettyä. Miehen tarkoitus ei ollut loukata minua, vaan ulosantimme on vain hyvin erilainen. Jatkoimme yhdessäoloa, mutta tunnelma oli silti vähän varautunut koko loppuvierailuni ajan.

Keskustelimme asian vielä myöhemmin uudelleen läpi ja luulin, että kaikki on ok. Mies sanoi, että haluaa olla kanssani jatkossakin ja tyhmänä kuvittelin, että tapaamme taas tänään. Nyt mies kuitenkin ilmoitti tarvitsevansa omaa aikaa tämän viikonlopun.

Olen tosi pettynyt. Olen aivan varma, että tähän tämä varmasti loppuu, sanoi mies mitä hyvänsä. Mies mietiskelee viikonlopun itsekseen ja tulee sitten siihen tulokseen, että hänen on parempi ilman minua ja kiukutteluani.

Miten pärjäisin itse viikonlopun yli?

Re: Mies haluaa omaa tilaa = ero?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   3.1.25 13:19:42

Sinä lähdet kaverin kanssa johonkin. Käytte syömässä, juomassa, tanssimassa, teatterissa, hiihtämässä tai kirpputorilla. Jos tämä ei onnistu, niin menet vanhempiesi luokse ainakin yhdeksi päiväksi tai jopa yöksi. Tai keksit suunnitelmia yksin ja toteutat ne myös. Vaikka ruuanlaitto, puhelu kummille, leffa ja illalla uimaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.1.25 13:19:44

Minkä takia et luota miehen sanaan?

Lähettäjä: Dfg 
Päivämäärä:   3.1.25 13:21:31

Mietiskelet itse viikonlopun yli, mihin itsekunnioituksesi hävisi ja miksi panikoit mahdollista suhteen loppumista, ennen kuin mitään on edes tapahtunut. Oletko joku läheisriippuvainen, joka ei osaa olla yksin?
Mene vaikka johonkin kylpylään rentoutumaan tai tapaa kavereistasi. Jos sinulla niitä edes enää on jos kerran olet muhjannut miehen kanssa kaiken vapaa-ajan jo kuukausia.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.1.25 13:21:53

Eihän oman tilan tarve oli synonyymi erolle. Mitä, jos mies vaan tarvitsee enemmän omaa aikaa?

Lähettäjä: Juup 
Päivämäärä:   3.1.25 13:25:35

Jos kommunikointi välillänne on noin hankalaa niin eikö se vain ole molempien kannalta parempi, että se ero tulee.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.1.25 13:25:54

Mies ei jaksa kotain surisevaa takiasta roikkumassa vieressä, jolle ei saa sanoa mitään kun heti ollaan yhyy bääbää.

Päivämäärä:   3.1.25 13:26:39

Kiitos ehdotuksista! Hiihtämään ja kirpputorille lähden ainakin. :)

"Mene vaikka johonkin kylpylään rentoutumaan tai tapaa kavereistasi. Jos sinulla niitä edes enää on jos kerran olet muhjannut miehen kanssa kaiken vapaa-ajan jo kuukausia."
Tämä oli mielestäni tarpeettoman ilkeästi sanottu, mutta olet siinä oikeassa, että ei, minulla ei ole kavereita. Ei ollut ennen miestäkään, Jotain some- ja nettituttuja on, mutta ei sellaisia, joiden kanssa lähdetään kylpylään, kahville tai shoppailemaan tai joille voisin avautua tästä tilanteesta.

Päivämäärä:   3.1.25 13:27:03

"Mies mietiskelee viikonlopun itsekseen ja tulee sitten siihen tulokseen, että hänen on parempi ilman minua ja kiukutteluani."

Todennäköisesti näin. Mutta haluaisitko itsekään edes jatkaa, kun olette toisillenne selvästi epäsopivia?

Päivämäärä:   3.1.25 13:28:42

"Mies ei jaksa kotain surisevaa takiasta roikkumassa vieressä, jolle ei saa sanoa mitään kun heti ollaan yhyy bääbää."

Onnea piste, upeasti käytetty perjantai! Sait loukattua jotain tuntematonta netissä! Toivottavasti olet oikein ylpeä itsestäsi.

Päivämäärä:   3.1.25 13:29:54

"Mutta haluaisitko itsekään edes jatkaa, kun olette toisillenne selvästi epäsopivia?"

Mikä tuossa aika lyhyessä aloitusviestissäni sai sinut tekemään näin aukottoman johtopäätöksen, että olemme toisillemme selvästi epäsopivia?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.1.25 13:31:30

Älä hätäile, aloittaja. Oman ajan haluaminen ei vielä tarkoita sitä, että ero olisi tulossa.

Jos jatkatte yhdessä, niin tuo ongelma kannattaa koittaa kyllä ratkaista jotenkin. Eli jomman kumman (mielellään molempien) täytyy muuttaa ulosantiaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.1.25 13:32:36

No jos toinen on suorapuheinen ja sinä otat kaiken itseesi niin aika raskas yhteiselo tulee olemaan

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.1.25 13:35:14

"Vastaavia väärinkäsityksiä on valitettavasti ollut aiemminkin, ja olen tulkinnut ne niin, että mies kettuilee minulle virheistäni"

Vaikka kettuilisikin, sitten kettuilet takaisin, etkä aloita mitään megariitaa.

Päivämäärä:   3.1.25 13:36:38

Tulkitset miehen sanomisia aika voimakkaasti, sekä muissa tilanteissa että nyt tässä. Mies sanoi, että haluaa olla kanssasi mutta juuri nyt kaipaa omaa aikaa ja sinä olet heti sitä mieltä, että mies haluaa tietysti erota. Eli sama tilanne kuin ne aiemmatkin riidat, mies sanoo yhtä ja sinä päätät, että hän tarkoittaa jotain muuta.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   3.1.25 13:42:42

Turvattoman kiintymyssuhdemallin omaava ihminen on puolisona raskas, ei siitä mihinkään pääse. Ei pitäisi olla yllätys, että mies joskus tarvitsee hengähdystauon. Lisäksi hän ilmeisesti on erityisen ratkaisukeskeinen ihminen ja se aiheuttaa entisestään ristiriitoja yhteiseloonne.

Aika paljon teidän pitäisi yhdessä hioa käytöstänne Ja kommunikointianne, jos meinaatte saada tuon suhteen toimimaan.

Päivämäärä:   3.1.25 13:43:39

"jos toinen on suorapuheinen ja sinä otat kaiken itseesi niin aika raskas yhteiselo tulee olemaan"

Tämä. Jos miehellä on yhtään vaihtoehtoja, niin hän ei todennäköisesti halua noin raskasta suhdetta.

Päivämäärä:   3.1.25 13:50:37

Oho, aika jyrkästi olette nyt kaikki sitä mieltä, että en ansaitse miestä ja olen raskas ihminen. En siis olekaan hakoteillä, kun epäilen, että mies kyseenalaistaa tällä hetkellä tahollaan suhteemme jatkon.

Ennen kuin lyttäätte minut lopullisesti ikäväksi ja raskaaksi ihmiseksi, haluan huomauttaa, että olen aiemmin ollut pitkässä suhteessa eikä siinä ollut tällaisia ongelmia. Se päättyi muista syistä ja minun aloitteestani.

Päivämäärä:   3.1.25 13:52:17

Olisikohan tässä nyt järkevämpää päättää koko suhde heti tähän? Näistä vastauksista kuultaa nyt se, että olen raskas ja kauhea ja mies vaihtaa minut joka tapauksessa heti helpompaan kun sellaisen löytää, joten miksi roikkuisin tässä odottamassa väistämätöntä tapahtuvaksi?

Lähettäjä: Asunnon myyjä 
Päivämäärä:   3.1.25 13:54:51

Jos mä sanon tarvitsevani omaa aikaa niin se kannattaa antaa.
Hetki happea ja sitten taas jaksaa.

Oletko varma että tulkitset miestä väärin?
Ettei hän esim.ilkeile tahallaan ja sitten selittelee parhain päin?

Päivämäärä:   3.1.25 13:59:43

Jos sä haluat päättäö suhteen, päätä se. Jos mies haluaa päättää suhteen, hän päättää sen.
Tilanne on se että joko mies ilkeilee tahallaan ja sulla on hyvä syy loukkaantua, silloin sun kannattaa erota. Jos taas sinä olet raskas ja loukkaannut turhasta, miehen kannnattaa ottaa ero. Ilmeisesti nää tilanteet kuitenkin on olleet toistuvia

Päivämäärä:   3.1.25 14:00:47

Eihän me täällä voida tietää millainen sinä olet, mutta juu, vähän alkaa vaikuttaa että teet aika voimakkaita tulkintoja.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   3.1.25 14:00:58

Siis te olette juuri pari päivää sitten tavanneet, anna sen miehen hyvänen aika viettää vähän omaakin vapaa-aikaa ja lakkaa ylianalysoimasta.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   3.1.25 14:03:47

Ette vain sovi toisillenne. Kommunikointinne ei osu yksiin. Ei siinä sen kummempaa. Asioita voi toki yrittää työstää, mutta se vie aikaa, eikä lopputuloksesta voi olla varma. Keksi nyt itsellesi jotain kivaa tekemistä viikonlopuksi ja hanki muuta ajateltavaa. Katso sitten ensi viikolla mikä on homman nimi ja etene sen mukaan. Etukäteen stressaaminen ei auta mitään. Stressaa sitten kun/jos sen aika tulee.

Päivämäärä:   3.1.25 14:09:40

"Olisikohan tässä nyt järkevämpää päättää koko suhde heti tähän? Näistä vastauksista kuultaa nyt se, että olen raskas ja kauhea ja mies vaihtaa minut joka tapauksessa heti helpompaan kun sellaisen löytää, joten miksi roikkuisin tässä odottamassa väistämätöntä tapahtuvaksi?"

Juu sano miehelle, että kerroin epämääräisen tarinan meistä hötölässä ja siellä sain sellaisen kuvan, että kaikki käski erota heti koska en ansaitse sinua. Kuulostaa todella järkevältä toiminnalta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.1.25 14:13:31

Mitä se piste horisee ???
Jos näin ymmärrätte toisianne väärin niin ehkei teitä ole tarkoitettu toisillenne. Jos mies kerran haluaa omaa tilaa niin lähde sinäkin jonnekin tuulettumaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.1.25 14:15:02

Opetelkaa kommunikoimaan, ei siinä sen kummempaa.
Mies harkitsee vähän miten sanoi, sinä harkitset miten otat asian... Jos epäselvyyksiä niin avatkaa suut, selvittäkää asia ja eteenpäin.
Meillä oli miesystävän kanssa sama homma mutta ollaan paljon edistytty.

Päivämäärä:   3.1.25 14:16:32

Onhan tuo nyt ihan ymmärrettävää, että haluaa välillä omaa tilaa. Varsinkin, jos yrittää vaan auttaa toista, ja toinen vetää siitä ulinaitkupotkuraivarin. Raskaaksihan sellainen käy.

Anna tilaa, ja juttelette sitten, kun näette seuraavan kerran.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   3.1.25 14:17:26

Aloittaja, älä välitä. Joskus tulee hetkiä, kun tuntuu että "nyt se jättää" ja silloin me naiset olemme toistemme tukena. Toki, jos tätä tulee usein, on asioiden muututtava, mutta vain toisten ihmisten tuella se itsetunto saadaan kuntoon. Ei haukkumalla. Mutta se ei nyt ole tämän hetken asia, vaan se, että sinä vietät hyvän viikonlopun ilman sitä miestä.

Olin joskus tilanteessa, että minun piti jättää alkoholistimies, jonka takia oli suhteet ystäviin mennyttä. Tulin tänne ja pyysin apua naisilta, juuri tuohon, miten selviän viikonlopun yksin enkä lankea kun mies tulee pyytämään mukaan johonkin kivaan, jonka hän teki aina, kun yritin erota. Naiset tsemppasivat ja keksivät kaikkea kivaa, joku olisi jopa tullut seuraksenikin. Antoivat minun valittaa. Se auttoi todella paljon.

Tuo tilanteeni oli toki eri kuin sinulla, mutta on ikävää, kun nykyään ihmiset vain purkavat aggressioitaan ihmiseen, jolla on vaikeaa.

Päivämäärä:   3.1.25 14:18:11

"Olisikohan tässä nyt järkevämpää päättää koko suhde heti tähän? Näistä vastauksista kuultaa nyt se, että olen raskas ja kauhea ja mies vaihtaa minut joka tapauksessa heti helpompaan kun sellaisen löytää, joten miksi roikkuisin tässä odottamassa väistämätöntä tapahtuvaksi?"

Eli olet paitsi raskas, myös marttyyri?

Vai pystytkö menemään itseesi ja ennen mielesi pahoittamista varmistamaan mitä mies oikeasti tarkoitti?

Päivämäärä:   3.1.25 14:22:35

"Oletko varma että tulkitset miestä väärin?
Ettei hän esim.ilkeile tahallaan ja sitten selittelee parhain päin?"

Rehellisesti sanottuna en tiedä.

Minulla oli nuorena narsisti lähipiirissäni (tämä ei ole oma diagnoosini, vaan kyseistä ihmistä pidettiin yleisesti hyvin manipuloivana ja narsistisena). Tästä jäi pitkäksi aikaa ajatus, että pienikin kritiikki tarkoittaa välitöntä arvottomuutta ihmisenä ja että yhdenkin virheen jälkeen pitää sietää loputonta kuittailua ja madella narsistin luottamus takaisin pala kerrallaan (vaikka "virhe" olisikin ollut se, että narsisti käski tuoda kaupasta sämpylöitä, ostin narsistin suosikkisämpylöitä, vaikka juuri silloin olisi pitänyt tietää, että ne eivät tänään maistukaan, ja sitten pitää mielistellä seuraavat viikot että saa taas luvan käydä kaupassa).

Jostain syystä miehen kommentit aktivoivat minussa sen saman paniikin, vaikka luulin päässeeni siitä yli vuosia sitten.

Nämä miehen sanomiset eivät ole sinänsä pahoja, mutta kun niitä tulee JOKA ASIASTA.

Höyläsin joskus juustoa, ja mies tuli heti viereen tuskailemaan, että nyt tuohon reunaan jäi tuollainen nyppy. Kun höyläsin samalla höylällä kurkkua, mies keskeytti omat puuhansa varmistaakseen, että huuhtelen varmasti juustohöylän käytön jälkeen (kuten olisin huuhdellut joka tapauksessa). Tai kun peruutin auton parkkiin, mies tuijotti vieressä ja autosta noustessani totesi dramaattisesti "se on nyt ihan vinossa, mutta olkoon noin". (Minusta ei ollut eikä auto olisi ollut esim. kenenkään tiellä, mutta hyppäsin silti kiltisti takaisin kuskinpenkille ja "suoristin" sen.)

En näe mitään syytä, miksi tuollaisista asioista pitää edes sanoa ääneen, ellei sitten oikeasti esim. auto ole pysäköity niin, että siitä on jotain haittaa. Tässä tapauksessa ei ollut.

Tämä uudenvuoden sanaharkka tuli siitä, että olin kirjautumassa erääseen palveluun, mutta olinkin käyttänyt kirjautumiseen työsähköpostia eikä minulla ole sinne pääsyä työpaikan ulkopuolella. Mies totesi siihen, että et sitten ole lukenut palvelun käyttöohjeita, kun et osannut laittaa siihen omaa sähköpostia tai puhelinnumeroa. Koska vastaavia pieniä kuittailuja on kuunnellut 3-5 kappaletta jokaisella tapaamisella, tuo katkaisi kamelin selän ja ärähdin miehelle, että lopettaa jo jatkuvan vittuilun.

Mies oli aivan vilpittömän hämmentynyt, että eihän hän vittuile, hän vain totesi. En tunnista enää itse, onko tilanne tosiaan näin. Olenko vain yliherkkä vai onko mies mulkero?

Lähettäjä: Dfg 
Päivämäärä:   3.1.25 14:27:15

" Olenko vain yliherkkä vai onko mies mulkero?"

Molempia.

Lähettäjä: perus 
Päivämäärä:   3.1.25 14:29:26

Erohan se. Ei miehellä kuulu olla mitään omaa tilaa.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   3.1.25 14:30:35

Ai, tämä olikin se aiemmin puitu tapaus. Johan sulle sillon sanottiin, ettei tuosta tule lasta eikä paskaakaan. Miksi ihmeessä et eronnut jo silloin?

Päivämäärä:   3.1.25 14:32:22

"Onhan tuo nyt ihan ymmärrettävää, että haluaa välillä omaa tilaa. Varsinkin, jos yrittää vaan auttaa toista, ja toinen vetää siitä ulinaitkupotkuraivarin. Raskaaksihan sellainen käy."

Kyseisessä tilanteessa oli kyse ihan omasta asiastani, jonka olin epähuomiossa tehnyt väärin. Mies kommentoi siihen, että "et sitten ole lukenut ohjeita, siellä sanotaan että pitää tehdä tavalla x eikä y". Kun on kuullut vastaavia kommentteja joka tapaamisella ja tuosta sitten viimein kimmastuu (koska mies olisi voinut olla myös hiljaa eikä vittuilla asiasta, joka ei muutenkaan onnistu eikä tuolla kommentilla korjaannu), niin se on ulinaitkupotkuraivari? Ok.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   3.1.25 14:43:14

Ahaa, eli mies tarttuu pikku asioihin ja nillittää ihan tyhjänpäiväisistä asioista joilla ei ole mitään maailman merkitystä mihinkään. En kyllä itse jaksaisi sellaista katsella yhtään. Antaisin miehelle omaa tilaa loppuelämäkseen.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   3.1.25 14:48:31

Kenenkään toisen tehtävä tässä maailmassa ei ole tehdä sinua onnelliseksi. Se hyvä olo pitää aina löytää itsestä. Elä elämää, jossa parisuhde on kiva bonus. On tosi raskasta olla ihmisen kanssa, jonka tunnetila riippuu siitä, mitä minä teen tai jätän tekemättä. On kiva tehdä asioita jonkun toisen kanssa yhdessä, mutta on todellakin aivan mahtavaa viettää myös ihan omaa aikaa. Jos joku (läheisriippuvainen) ei tätä ymmärrä, niin en halua kyllä sellaista ihmistä roikuttaa mukana elämässäni!

Päivämäärä:   3.1.25 15:06:00

Harva mies jaksaa jotain draamailua, kun ollaan poraamassa milloin mistäkin mitättömästä syystä. Se on joidenkin naisten mielestä "naisellista" ja niinpä sitä tehdään joka välissä, mitättömistä syistä, että mies sitten lepertelisi ja oppisi kävelemään munankuorilla. Tietynlaista manipulointia.

Päivämäärä:   3.1.25 15:15:46

"Harva mies jaksaa jotain draamailua, kun ollaan poraamassa milloin mistäkin mitättömästä syystä. Se on joidenkin naisten mielestä "naisellista" ja niinpä sitä tehdään joka välissä, mitättömistä syistä, että mies sitten lepertelisi ja oppisi kävelemään munankuorilla. Tietynlaista manipulointia."

Kiitos, tämä tuli jo selväksi noissa aiemmissa viesteissä. Täällä on nyt yhdessä todettu minut ylidramaattiseksi manipuloijaksi ja raskaaksi ihmiseksi. Ymmärsin jo. Voitte antaa keskustelun pudota.

Lähettäjä: Duoda 
Päivämäärä:   3.1.25 15:26:11

Joillakin ihmisillä on tapana sanoa asioista. Joillakin ihmisillä on taipumus lukea ja tulkita rivienvälejä ja lähes aina niin, että siellä on itselle jotakin negatiivista. Toinen ei uskalla sanoa mitään, koska toinen voi tulkita sen millä tahansa tavalla jotta saa pahoittaa mielensä. Kuulostaako mukavalta?

"kun peruutin auton parkkiin, mies tuijotti vieressä ja autosta noustessani totesi dramaattisesti "se on nyt ihan vinossa, mutta olkoon noin". (Minusta ei ollut eikä auto olisi ollut esim. kenenkään tiellä, mutta hyppäsin silti kiltisti takaisin kuskinpenkille ja "suoristin" sen.)"

Niin oliko se suorassa ruutuun/viereisiin autoihin nähden vai ei? Jos ei ollut, niin tottakai se suoristetaan, mikään on v-maisempaa kuin huolimattomasti parkkiin jätetty auto, jota saat itse isolla autolla väistellä. Toisaalta, jos auto JA paikka olisi sinun, ei se miehelle kuulu miten pysäköit omalla autollasi omalle paikallesi. Jos se taas oli miehen auto, sinä pysäköit sen niinkuin auton omistaja haluaa, koska se ei ole sinun autosi. Jos omaasi kolhitaan kun olet pysäköinyt vinoon, on eri asia kuin ujonkun toisen auto. Ei se mies ainakaan kaikesta turhaan nillitä.

Päivämäärä:   3.1.25 15:28:54

"Ahaa, eli mies tarttuu pikku asioihin ja nillittää ihan tyhjänpäiväisistä asioista joilla ei ole mitään maailman merkitystä mihinkään. En kyllä itse jaksaisi sellaista katsella yhtään. Antaisin miehelle omaa tilaa loppuelämäkseen."

Sama tuli mieleen aloittajan esimerkkien perusteella. Olin itse joskus nuorempana samanlainen nillittäjä ja edelleen tunnistan itsessäni hetken, kun tekisi mieli kitistä, että leipäni on liian huolimattomasti voideltu tai jotain muuta tyhmää. Onneksi osaan jo pitää suuni kiinni, koska täydellisesti voideltua leipää enemmän arvostan miestä, joka aina tekee minulle sen leivän ja on oikeasti todella hyvä ja ihana puoliso.

Aloittaja, oman tilan tarve ei automaattisesti tarkoita, että mies haluaa erota. Olette aika vähän aikaa tunteneet, jokaisella meillä on välillä tarve olla yksinkin, nähdä muita ihmisiä, murehtia omaa elämäänsä tai ihan mitä tahansa. Keksi itsellesi mielekästä tekemistä ja mieti, onko miehen kommunikointi oikeasti sellaista, mitä haluat? Miten voisitte parantaa kommunikointia?

Päivämäärä:   3.1.25 15:28:59

Aloittaja eikö tämä käyty jo edellisessä keskustelussa sinun kanssa läpi ja silloin sinulle suurin osa sanoi, että eroa miehestä. Eli nyt sinä edelleen roikut tuossa samassa miehessä, itket miehen sanomisista jotka sinua loukkaa, häiritsee ja aktivoi vanhoja muistoja ja siitä huolimatta selittelet itsellesi, että sinä olet nyt vaan ymmärtänyt miehen sanomiset väärin ja sinä olet se kaiken pahan alku ja juuri. Tyhmä minä kun taas ymmärsin miehen väärin.

Ihan oikeasti, te ette sovi yhteen. Usko jo ja eroa. Jos et halua uskoa, niin sitten turha sille miehellekkään itkeä vaan tassi sitten sen miehen pillin mukaan. Jotain selkärankaa nyt aloittaja.

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   3.1.25 15:31:46

Ei pitääs olla niin tiukkapipoinen,näitätulee .

Päivämäärä:   3.1.25 15:38:21

Minusta osa on ollut aloittajalle kohtuuttoman tylyjä. Yksi ex vuosia kuittaili milloin mistäkin vitsin varjolla ja leimasi minut liian herkäksi, jos pahoitin niistä mieleni. Tunneälykäs ihminen olisi ottanut vastuun omista sanoistaan, eikä jatkanut vitsien varjolla minun arvostelua. Tuossa auton parkkeerausjutussa mies olisi voinut sanoa ystävällisemmin, että auto taitaa olla aika vinossa, että suoristetaan sitä vähän, niin muut autot mahtuu myös. Ja tadaa kaikilla olisi kiva mieli jatkaa reissua.

Lähettäjä: paimio 
Päivämäärä:   3.1.25 15:44:07

V, sinulla itsetunto ongelmia. Yritä löytää itsesi ja ota elämä rennommin, silloin alkaa asiat sujumaan paremmin.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   3.1.25 15:48:54

Minusta tuntuu että tuollainen huomauttelija ei sovi sinulle oman traumasi takia. Toki voi olla että mies on oikea narsistikin. Tai sitten vain typerä huomauttelija. Joka tapauksessa tuo käytös triggeröi sinua. Muista ettei toista voi muuttaa. Mieti, haluatko kuunnella tuollaista jatkossa.

Lähettäjä: Nams 
Päivämäärä:   3.1.25 15:49:21

Onpas ärsyttävän oloinen nillittäjå mies, vspauttaisin iloisin mielin luontoon enkä todellakaan miettisi että vika oli minussa :D

Toi on ihan harkittua piikittelyä mieheltä eikä tosiaan ihmiset jotka tulevat oikeasti hyvin toimeen, koe mitään tarvetta piikitellä toisiaan mistään juustohöylän käytöstä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.1.25 15:53:03

Kaiken huippu olisi, että aloittaja eroaa miehestään riitaannuttuaan hötölässä :D

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   3.1.25 15:56:49

Muuten sen enempää kantaa ottamatta, jos ei osaa pysäköidä autoa suoraan niin kannattaa opetella ajamaan paremmin tai jättää ajaminen muille. Eikä ainakaan haluta ajaa jonku toisen autolla. Tuo sanominen ei mieheltä ainakaan aiheeton ollut, huonosti ajettu ja asiasta sanoi (varsinkin jos oli miehen auto) eikä mitään syytä nillittää, että mies oli inhottava byää.

Päivämäärä:   3.1.25 15:56:52

Lupasin itselleni etten lukisi tätä enää, mutta tulin vielä korjaamaan tuota autohommaa. En siis ollut missään parkkiruudussa, vaan tulin miehen luo kylään ja pysäköin miehen omalle pihalle. Lähellä ei ollut muita autoja, ei ollut tulossakaan. Ei ollut kyse siitä, että autoni olisi estänyt kulun jonnekin, saatikka että olisin kolhinut jotain. Se vain oli miehen mielestä "vinossa". "Korjatessani" tilanteen miehen mieliksi ajoin vähän eteenpäin ja peruutin uudelleen hädin tuskin rattia kääntäen, eli ihan yhtä lailla suorassa se oli alunperinkin. Auto oli minun, ei miehen.

Olen tähän saakka osannut ajaa kaikenlaisiin pihoihin ja parkkiruutuihin monissa eri kaupungeissa, parkkihalleissa ja kadunvarsien taskuparkkiin, etuperin ja takaperin, enkä ole koskaan ennen kokenut, etten osaisi pysäköidä. Mies on ensimmäinen joka tästä huomauttaa autokoulun opettajan jälkeen.

"Minusta osa on ollut aloittajalle kohtuuttoman tylyjä. Yksi ex vuosia kuittaili milloin mistäkin vitsin varjolla ja leimasi minut liian herkäksi, jos pahoitin niistä mieleni. Tunneälykäs ihminen olisi ottanut vastuun omista sanoistaan, eikä jatkanut vitsien varjolla minun arvostelua."

Kiitos sinulle tästä. Olen nyt ottanut miehen kanssa puheeksi tämän jatkuvan kritiikin ja hän on luvannut korjata kommunikaatiotaan. Hänellä tuntui olevan aidosti huono olo siitä, että hänen kommenttinsa aiheuttavat aiheuttavat minulle pahaa mieltä, mutta en sitten tiedä, muuttuuko tilanne oikeasti.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   3.1.25 15:57:10

Toisenlainen mielipide: Etkö toisaalta ihmettele, että miten juuri tämän ihmisen kanssa kaikki on koko ajan yhtä väärinkäsitystä, kun aiemmassa suhteessasi tai muissa ihmissuhteissasi ei tällaista tapahdu?

Narsistit ihmiset kääntävät kaiken hienosti päälaelleen. Mitä jos oletkin tulkinnut kaiken ihan oikein?

Päivämäärä:   3.1.25 16:01:15

"Muuten sen enempää kantaa ottamatta, jos ei osaa pysäköidä autoa suoraan niin kannattaa opetella ajamaan paremmin tai jättää ajaminen muille. Eikä ainakaan haluta ajaa jonku toisen autolla. Tuo sanominen ei mieheltä ainakaan aiheeton ollut, huonosti ajettu ja asiasta sanoi (varsinkin jos oli miehen auto) eikä mitään syytä nillittää, että mies oli inhottava byää."

Vastasinkin tähän autohommaan juuri samaan aikaan kun kirjoitit omaa viestiäsi. Selvästi minullakin on omassa viestinnässäni paljon hiottavaa, kun niin moni on tarttunut tuohon autoasiaan ajatellen, että auto oli varmasti vinossa ja jopa olettaen, että ajan miehen autolla (?). Ihan omalla autolla ajan ja tähän saakka olen saanut sen pysäköityä oikein nätisti.

Varmaan hämäsi, kun alunperin sanoin "ajaneeni parkkiin". Ei siis ollut varsinaisesta parkkipaikasta edes kyse. Tilaa oli.

Päivämäärä:   3.1.25 16:03:46

"Toisenlainen mielipide: Etkö toisaalta ihmettele, että miten juuri tämän ihmisen kanssa kaikki on koko ajan yhtä väärinkäsitystä, kun aiemmassa suhteessasi tai muissa ihmissuhteissasi ei tällaista tapahdu?

Narsistit ihmiset kääntävät kaiken hienosti päälaelleen. Mitä jos oletkin tulkinnut kaiken ihan oikein?"

Niin, tätäkin olen valitettavasti miettinyt.

Kun olen itsekseni, pidän itseäni yleensä ihan normaalikyvykkäänä ihmisenä (pysäköin tosiaan sen autonikin yleensä hienosti suoraan ihan ilman apua ja osaan höylätä juustonkin oikein). Siksi on todella ahdistavaa, kun koen miehen seurassa olevani jatkuvan valvonnan alaisena.

Päivämäärä:   3.1.25 16:04:02

Kuulostaa kiperältä tilanteelta nyt kun keskusteluun asiaa on avattu enemmän. Ensinnäkin voi hyvin olla, että mies haluaa vain oman viikonlopun ja yhteiselo jatkuu sen jälkeen. Ymmärrän kuitenkin tosi hyvin huolesi ja ajatukset siitä, että tässä tämä oli. Koeta löytää Keinoja rauhoittua ja viettää omaa mukavaa viikonloppua, kuten alussa ehdotettiin, vaikka se ei helppoa olekaan.

Mitä sitten tulee noihin miehen kommentteihin, niin kuulostavat mielestäni kyllä tosi ikäviltä tilanteilta ja ymmärrän täysin, että ovat menneet sinulla ihon alle - menisivät mullakin :D Hyvä että olette saaneet juteltua ja vaikuttaa kuitenkin lupaavalta, jos mies tuntuu ymmärtäneen harmituksesi ja mahdollisesti voisi korjata tyyliään. Tsemppiä!

Päivämäärä:   3.1.25 16:04:08

Hyvä, että mies on luvannut korjata kommunikaatiotaan. Mutta teitä on kaksi siinä vuorovaikutuksessa, oletko koskaan miettinyt, että voisit myös työstää itseäsi suhteessa? Niin ettet ottaisi niin helposti itseesi. Esim tuossa autohommassa olisit voinut ihan hyvin kohauttaa olkiasi koko jutulle, tai sanoa miehelle että korjaa ihmeessä jos sinua häiritsee.

Päivämäärä:   3.1.25 16:04:57

Tulee vähän eksäni mieleen noista esimerkeistä. Jos esim. tehtiin hänen kanssa yhdessä ruokaa, niin minä tein kaiken väärin. Leikkasin veitsellä väärin, paistoin väärin, kääntelin ruokaa pannulla väärin... Kokkaus oli eksälle tärkeä juttu ja selvästi halusi olla kaikesta kontrollissa itse. En ymmärrä, miksi hän edes halusi minut siihen pyörimään, kun osasi kuitenkin itse kaiken niin paljon paremmin.

Kerran sitten totesin, että tee sinä kun olet niin hyvä, ja menin sohvalle istumaan. Kutsukaa vain pikkumaiseksi, mutta sitä en jaksa suhteessa, että jokaisesta pikkuasiasta valitetaan ja v*ttuillaan ja yritetään jatkuvasti saada toinen tuntemaan olonsa jotenkin tyhmäksi tai huonoksi (tapahtui se sitten tahallaan tai tahattomasti).

Aloittaja, ette todennäköisesti sovi toisillenne, erotkaa jo kuten täälläkin on toitettu.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   3.1.25 16:06:39

Nyt kun luin koko ketjun, mielipiteeni vain vahvistuu. Tuo nillittäjämies syö sut elävältä pikkuhiljaa nakertaen. Ongelmana olet tällä hetkellä sinä itse, kun sallit tuon käytöksen. Sinä et selkeästikään halua erota, mutta valitettavasti se olisi paras vaihtoehto sinun kannalta.

Päivämäärä:   3.1.25 16:07:47

"Hyvä, että mies on luvannut korjata kommunikaatiotaan. Mutta teitä on kaksi siinä vuorovaikutuksessa, oletko koskaan miettinyt, että voisit myös työstää itseäsi suhteessa? Niin ettet ottaisi niin helposti itseesi."

Totta kai, tästä juttelin myös miehen kanssa. Kerroin hänelle taustastani samat asiat kuin kirjoitin tännekin. Molempien pitää muuttaa jotain itsessään jotta suhde voi jatkua, se on ihan selvä asia.

Kysyin mieheltä, kestääkö hän tämän keskeneräisyyteni vai haluaako jättää tämän tähän, ja hän sanoi haluavansa ehdottomasti jatkaa. Hänen mielestään tämä uudenvuoden sanaharkka ei ole niin iso asia, etteikö siitä päästäisi yli.
Silti haluaa olla viikonlopun itsekseen.

Päivämäärä:   3.1.25 16:08:05

Kerran sitten totesin, että tee sinä kun olet niin hyvä, ja menin sohvalle istumaan

No mitäs pikkumaista tuossa on? Minä teen noin joka ikinen kerta. Tai en mene sohvalle istumaan, mutta sanon että tule sinä tekemään, kun kerran osaat paremmin.

Päivämäärä:   3.1.25 16:10:29

"No mitäs pikkumaista tuossa on? Minä teen noin joka ikinen kerta. Tai en mene sohvalle istumaan, mutta sanon että tule sinä tekemään, kun kerran osaat paremmin."

No ainakin tämän topan vastauksien perusteella voisi kuvitella, että hötönettiläiset aika nopeasti leimaisivat tällaisen ihmisen raskaaksi ja mitälie.

Päivämäärä:   3.1.25 16:15:49

"No ainakin tämän topan vastauksien perusteella voisi kuvitella, että hötönettiläiset aika nopeasti leimaisivat tällaisen ihmisen raskaaksi ja mitälie."

Ja aika moni tuntui lähtevän siitä ajatuksesta, että minä aidosti teen virheitä ja siksi miehen pitää ojentaa. Olen yhä häkeltynyt noista autokommenteista. Täällä oltiin jo suunnilleen sitä mieltä, että kolhin kaikkea mennessäni, ajan miehen autolla (!!) ja kukaan muu ei mahdu autoonsa kun vien kaiken tilan, vaikken ollut edes kertonut olosuhteista sen enempää :D

Mutta vaikeaa on.

Olen kokeillut itsekin tuota sohvalle siirtymistä ja sanonut, että mies tekee sitten itse kun on kerran niin mahtava, mutta en minä sellaistakaan halua. Haluan tehdä parisuhteessa asioita yhdessä ilman että kummallekaan tulee paha mieli, mutta tällä hetkellä se paha mieli saattaa tulla vaikka aamupalaa tehdessä, kun käytän leikkuuveistä väärin.

Päivämäärä:   3.1.25 16:20:06

"En siis ollut missään parkkiruudussa, vaan tulin miehen luo kylään ja pysäköin miehen omalle pihalle. Lähellä ei ollut muita autoja, ei ollut tulossakaan. Ei ollut kyse siitä, että autoni olisi estänyt kulun jonnekin, saatikka että olisin kolhinut jotain. Se vain oli miehen mielestä "vinossa". "Korjatessani" tilanteen miehen mieliksi ajoin vähän eteenpäin ja peruutin uudelleen hädin tuskin rattia kääntäen, eli ihan yhtä lailla suorassa se oli alunperinkin. Auto oli minun, ei miehen."

Siis mitä ihmettä, eihän tuossa miehen valituksessa ole mitään järkeä. Kunhan piti ilmeisesti päästä sanomaan, kun auto ei ollut ihan millilleen hänen mielensä mukaan. Nousi karvat pystyyn.

Sellainen tapa puhua toiselle kuin "et sitten tehnyt sitä tai tätä" on tosi ikävä. Eihän kukaan mene töissäkään muille kommentoimaan, että et sitten ohjeita lukenut? Olisi vaikea kuvitella myöskään, että kaupassa kassa kuittailisi, että et sitten punninnut tätä banaania? Ei ole hyväksyttävää puhua läheisillekään noin.

Päivämäärä:   3.1.25 16:22:56

"Tulee vähän eksäni mieleen noista esimerkeistä. Jos esim. tehtiin hänen kanssa yhdessä ruokaa, niin minä tein kaiken väärin. Leikkasin veitsellä väärin, paistoin väärin, kääntelin ruokaa pannulla väärin... Kokkaus oli eksälle tärkeä juttu ja selvästi halusi olla kaikesta kontrollissa itse. En ymmärrä, miksi hän edes halusi minut siihen pyörimään, kun osasi kuitenkin itse kaiken niin paljon paremmin."

Tämä kuulostaa vähän liian tutulta. Minun on tosi vaikea päästä tuohon jatkuvaan kommentointiin sisään. Mikä idea siinä on silloin, kun mitään oikeaa vahinkoa ei tapahdu?

Minulle on huomautettu, kun käytin leikkuuveistä väärin. Kun kysyin, onko lopputuloksessa (pilkotuissa vihanneksissa) miehen mielestä jotain huomautettavaa, niin ei. Kyse oli vain siitä miten pitelen veistä, "saanko näyttää miten sitä pidetään oikein?".

Sanoin sitten napakasti, että olen selvinnyt tähänkin saakka hengissä nykyisellä tyylilläni, en ole koskaan leikannut sormeen ja olen saanut aina ruokaakin pöytään, kiitos huolenpidosta. Mies ymmärsi yskän ja malttoi olla pari päivää kommentoimatta mitään.

Päivämäärä:   3.1.25 16:27:13

” Tämä kuulostaa vähän liian tutulta. Minun on tosi vaikea päästä tuohon jatkuvaan kommentointiin sisään. Mikä idea siinä on silloin, kun mitään oikeaa vahinkoa ei tapahdu?”

No varmaan hän on omasta mielestään keksinyt hyvän jutun ja haluaa jakaa sen sun kanssa. Eihän tämä välttämättä liity millään tapaa sinuun, tai siihen että tekisit väärin. Mitä jos sanot, että kiva, näytä ihmeessä! Ja vielä siihen, että onpa hyvä idea, täytyy kokeilla toistekin.

Päivämäärä:   3.1.25 16:27:43

"Haluan tehdä parisuhteessa asioita yhdessä ilman että kummallekaan tulee paha mieli, mutta tällä hetkellä se paha mieli saattaa tulla vaikka aamupalaa tehdessä, kun käytän leikkuuveistä väärin."

Menisi muki nurin välittömästi tuollaisesta. Mitä väliä sillä on, miten leikkuuveistä käyttää, kunhan ei naarmuta pöytää tai leikkaa sillä jotain muuta kuin ruokaa? Tuollaisissa hetkissä olisi varmaan hyvä saada tilanne pysäytetyksi ja kysyä heti, että mitä väliä? Jos ei ole mitään väliä, niin miksi tarvitsee kommentoida ikävästi? Jokaisella meillä on omat tapamme ja se on ihan sallittua.

Päivämäärä:   3.1.25 16:31:43

Ennen kuin aloittaja suutut ja poistut ketjusta: mieti, missä tilanteessa itse sanoisit miehelle, että haluat omaa aikaa? Ja miksi niin tekisit. Se voi auttaa ymmärtämään tilannetta paremmin.

Päivämäärä:   3.1.25 16:35:27

En pitele kädestäsi kun tämän sanon mutta olet varmasti hieman raskas tyyppi.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   3.1.25 16:36:51

Ei millään pahalla, mutta ihminen, joka kirjoittaa ventovieraalle "
En pitele kädestäsi kun tämän sanon mutta olet varmasti hieman raskas tyyppi." Ei voi käydä täysillä. Mä vaan sanon suoraan.

Päivämäärä:   3.1.25 16:46:41

"No varmaan hän on omasta mielestään keksinyt hyvän jutun ja haluaa jakaa sen sun kanssa. Eihän tämä välttämättä liity millään tapaa sinuun, tai siihen että tekisit väärin. Mitä jos sanot, että kiva, näytä ihmeessä! Ja vielä siihen, että onpa hyvä idea, täytyy kokeilla toistekin."

Jos minulta kysytään, että saanko näyttää sinulle miten veistä pidetään OIKEIN, niin mitä muuta se on kuin sitä, että teen miehen mielestä sillä hetkellä väärin? Olkoonkin, että kukaan, KUKAAN, koulun kotitalousopettajasta omiin vanhempiini ja myöhempään avopuolisoon saakka, ei ole koskaan aiemmin puuttunut tapaani käyttää keittiövälineitä?

Noita esimerkkejä oli muitakin. Mihin vedän rajan? Jos sanon miehelle iloisesti, että "oohh, opeta minua leikkaamaan vihanneksia oi suuri ja mahtava urho", kun olen yli kymmenen vuotta leikannut vihannekseni itse ihan hyvin, niin mitä muuta miehen on syytä "opettaa" minulle? Kenties tekemään työni? Tai pukeutumaan niin, että se miellyttää häntä? Ehkä hiukseni kaipaavat värjäystä? Vai mihin minun pitäisi vetää tämä raja?

Päivämäärä:   3.1.25 16:47:30

"En pitele kädestäsi kun tämän sanon mutta olet varmasti hieman raskas tyyppi."

Et sinäkään mukavalta vaikuta. Oliko sinulla tähän itse asiaan jotain sanottavaa vai pitikö vaan päästä pahoittamaan jonkun mieli?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.1.25 16:50:36

Vähemmästäkin haluaa omaa tila ja miettiä asioita, mitä sulle uskaltaa puhua ja mitä ei ettet ole oitis itkemässä

Päivämäärä:   3.1.25 16:51:59

” Vähemmästäkin haluaa omaa tila ja miettiä asioita, mitä sulle uskaltaa puhua ja mitä ei ettet ole oitis itkemässä”

Voitko lukea tämän ketjun nyt ensin kokonaan ennen kuin teet itsestäsi idiootin?

Päivämäärä:   3.1.25 16:53:03

Edelleen aloittaja, jos miehen käytös häiritsee ja siitä olet monta kertaa sanonut, puhuttu ja taas syntyi asiasta riita niin se on nyt sinun ihan omalla vastuulla kuinka pitkään jaksat tuota katsella. Jos mies ei osoita muutoksen merkkejä niin sitten sinä joko hyväksyt sen ettei mies siitä muuksi muutu ja jatkat suhdetta tai sitten et hyväksy ja lopetat suhteen.

Se, että mies jatkuvasti kokee tarpeelliseksi huomautella tavastasi tehdä asioita ei ole normaalia vaan joko miehessä on narsistisia piireteitä tai miehellä on joku pakkoneuroosi. No kummasta sitten onkaan kyse niin mieti nyt ihan vakavissasi haluatko sellaisen kanssa olla yhdessä.

Päivämäärä:   3.1.25 16:54:55

"Vähemmästäkin haluaa omaa tila ja miettiä asioita, mitä sulle uskaltaa puhua ja mitä ei ettet ole oitis itkemässä"

Ärsyttää aloittajan puolesta tällaiset kommentit! Johan tässä on tullut ilmi, että mies kommentoi jatkuvasti tarpeettomasti kaikenlaista, mitä aloittaja tekee hänen mielestään väärin. Sellaisen kuunteleminen vasta raskasta onkin.

Päivämäärä:   3.1.25 17:06:58

"Ärsyttää aloittajan puolesta tällaiset kommentit! Johan tässä on tullut ilmi, että mies kommentoi jatkuvasti tarpeettomasti kaikenlaista, mitä aloittaja tekee hänen mielestään väärin. Sellaisen kuunteleminen vasta raskasta onkin."

Kiitos sinulle. Täällä monen tavoitteena tuntuu olevan minun mieleni pahoittaminen, ovat siinä onnistuneetkin.

"Se, että mies jatkuvasti kokee tarpeelliseksi huomautella tavastasi tehdä asioita ei ole normaalia vaan joko miehessä on narsistisia piireteitä tai miehellä on joku pakkoneuroosi. No kummasta sitten onkaan kyse niin mieti nyt ihan vakavissasi haluatko sellaisen kanssa olla yhdessä."

Mies on itse myöntänyt olevansa joissain asioissa turhan pikkutarkka. Minä taas olen enemmän sitä lajia, että tyylipisteitä ei jaeta, jos lopputulos on kuitenkin ok. Siis etenkin, kun puhutaan niin mitättömistä asioista kuin joku aamupalaleipien teko. Enkä varsinkaan ymmärrä sitä, että jonkun virheen sattuessa kommentoidaan vasta jälkikäteen, että olisit lukenut ohjeen tai tehnyt paremmin.

"Eihän kukaan mene töissäkään muille kommentoimaan, että et sitten ohjeita lukenut? Olisi vaikea kuvitella myöskään, että kaupassa kassa kuittailisi, että et sitten punninnut tätä banaania? Ei ole hyväksyttävää puhua läheisillekään noin."

Tämä sai miettimään. Jos sanoisin työkaverille virheen sattuessa, että et sitten ohjetta lukenut, niin varmaan saisin kohta kutsun esihenkilön puhutteluun :D olisi täysin eri asia sanoa, että hei, tähän tilanteeseen on tällainen ohje, se löytyy täältä, kuin ruveta jälkikäteen ilkeilemään. Tässä tapauksessa kyse oli vielä täysin omasta asiastani, joka ei liittynyt miehen elämään mitenkään, erehdyin vaan harmittelemaan sitä ääneen.

Päivämäärä:   3.1.25 17:12:25

Auttaisko, jos kysyt mieheltä tilanteessa perusteluja kommentoinnilleen? Itse olin pitkään sinkku ja olin tottunut tekemään asiat tietyllä tavalla, ja sitten elämääni tulikin mies, joka teki asiat toisin. Ainoa ratkaisu oli ihan oikeasti miettiä, onko asialla väliä tai onko jomman kumman tapa parempi ja miksi. Osassa tapauksista täytyi löysätä omaa pipoa ja antaa kummankin hoitaa asiat omalla tavalla, osassa taas minä muutin omaa tapaani ja osassa mies muutti omaasa. Tärkeintä oli kuitenkin se, ettei kumpikaan jyrännyt toista perusteella "koska mä nyt vaan haluun".

Päivämäärä:   3.1.25 17:13:15

Eli sen lisäksi, että mies huomauttelee pikku jutuista kun ne pitää tehdä hänen tavallaan niin sen lisäksi, kun olisit kaivannut vain lohdutusta niin sen sijaan mies kokee tarpeelliseksi neuvoa sinua mitenkä sinun olisi pitänyt tehdä. Juokse ihan oikesti jo lujaa. Et tule mieheltä saamaan tukea vaikeissa tilanteissa vaan mies tulee sinua neuvomaa mitenkä sinun olisi pitänyt toimia eli kaikki on sinun omaa syytäsi.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   3.1.25 17:19:30

Kaikkia aloittajan viestejä ei jaksa lukea mutta

Jos joka päivä tulee toiselta kuitteja omasta tekemisestään, niin silloin on syytä erota. Ette sovi toisillenne.

Äkkiseltään myös aloittajasta saa kuvan, että haasteet suhteessa on vain miehellä, ei sinulla.
Et kai ole ripustautuja ja haluat toisen muuttuvan sekä hyväksyvän vaan sinun näkökannan ja tekemiset ?

Meillä on yksi elämä ja sitä ei kannata tuhlata sellaiseen suhteeseen, joka ei tyydytä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.1.25 17:21:41

Niin tietääkö se mies että miten veistä pidetään oikein? Tietty jos on kokki ammatiltaan mutta ei tainnut olla. Lopputulos tosiaan tärkein ja se että ei ole sormet rikki.
Kuulostaa että mies on sellainen jonka pitääpä päteä ja tietää asiat paremmin. Ehkä aloittajalle parempi antaoa lapikasta. Tuollasen kanssa elämä menee munankuorilla kulkemiseksi jos joka asiasta pitää päteä kuin lapselle.

Lähettäjä: rf 
Päivämäärä:   3.1.25 17:34:34

Auton pysäköinnistä tuli mieleen tapaus, jolloin minä olin miehen mielestä pysäköinyt auton väärin päin. En ollut, vaan ne 8 muuta. Oli kesä eikä keula tarvinnut olla lämmitystolpan suuntaan, ja ahtaalta pihalta pääsi paljon helpommin liikkeelle, kun ei tarvinnut ensin peruuttaa. Oli muitakin syitä , joiden vuoksi hän on ex.

Leikkaatko sinä oikeasti niin väärin, että se on vaarallista vai miksi mies siitä huomauttaa? Miksi sinä et saisi tehdä omaa leipääsi parhaaksi katsomallasi tavalla? On minunkin aamiaisleipäni ehkä jonkun mielestä erikoinen, mutta kukaan ei ole koskaan sitä ilmaissut kuin ihmettelevällä ilmeellä.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   3.1.25 17:37:26

Rf: nuorena opiskelijana minun piti aina parkkeerata "keula ylös" jos tankissa sattui olemaan yhtään ylimääräistä bensaa. Koska se tiputti muuten, eikä ollut varaa juuri silloin korjata, koska palkka meni ihan elämisen kuluihin. Sitä jaksettiin ihmetellä, ja eksäni mielestä lesoilin kun osasin pakittaa ruutuun. Vielä pahempaa oli, kun peruutin peileistä :D.

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   3.1.25 17:44:37

Tuo suhde kuulostaa kaiken aloittajan kirjoittaman perusteella niin hankalalta,että kannattaa vaan erota suosiolla. Jos miehen päivittäinen kommentointi aiheuttaa sinussa noin suurta ahdistusta, niin ei kannata jatkaa, varsinkin kun suhde on niin tuore. Selkeästi mieskin ahdistuu sitten aiheuttamistaan reaktioista, olivat ne sitten tahallisia tai tahattomasti aiheutettuja.

Ja jos juhlapäivinä pitää alkaa kiukuttelemaan ja itkemään jostain toisen sanomasta kommentista, niin sellainen suhde on kummallekin pidemmän päälle turhan raskas.

Tunnut myös aika tiiviisti ruotivan miestä nyt täällä ja selkeästi sinä itse olet sitä mieltä, että miehessä on paljon vikaa ja hän saa sinut tuntemaan olosi huonoksi. Jos sinulle kerta tulee miehestä tällainen olo, niin miksi haluat ylipäänsä jatkaa suhdetta?

Päivämäärä:   3.1.25 17:59:59

Mies tuossa on se mulkero, vaikken kaikkea lukenutkaan. Mies kettuilee ja sitten kiistää kettuilleensa eli on jo tuossa vaiheessa aloittanut aloittajan muokkaamisen alistuvaksi tossukaksi, jota pilkkailemalla voi pönkittää huonoa itsetuntoaan tai toteuttaa tuhoavaa narsistin pahuuttaan. En olisi tuollaisen miehen kanssa päivääkään.

Lähettäjä: Ohhoh 
Päivämäärä:   3.1.25 18:09:23

Aloittajalla on nuppivikaa, mies parka. Klassinen jokaisesta asiasta herneen nenään vetävä prinsessa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   3.1.25 18:10:50

Mikäs suhde se semmoinen muka on, jossa toinen ei saisi olla ihminen ollenkaan? Väärinkäsitykset, riidat ja surut kuuluvat elämään siinä missä nauru, ilo ja läheisyyskin. Jos mies haluaa vain rusinat pullasta, käyttäisin viikonlopun sen pohtimiseen, mitä itse saan suhteesta jossa en voi olla oma itseni.

Päivämäärä:   3.1.25 18:26:35

Juuri näin. Jos seurustellaan niin silloin ollaan yhdessä, ei silloin tarvita mitään omaa tilaa. Red flag.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.1.25 18:34:28

"Siksi on todella ahdistavaa, kun koen miehen seurassa olevani jatkuvan valvonnan alaisena."

Käyttäuöisin viikonlopun todella hyödyksi ja miettisin, haluanko ITSE olla tällaisessa suhteessa.

Itse en olisi.

Päivämäärä:   3.1.25 18:38:59

Multa meni vähän ohi, että miksi aloituksen pariskunta edes on yhdessä. Kumpikaan ei vaikuta tykkäävän toisesta.

Päivämäärä:   3.1.25 18:43:33

Tämä on varmaan se sama, joka sai jonkun tunneryöpyn jostain lampunvaihtamisen viivästymisestä syksyllä..

Ei jatkoon minunkaan mielestä, mutta ei siihen kukaan muukaan osannut mitään rakentavaa ohjetta sanoa..

Lähettäjä: Siis 
Päivämäärä:   3.1.25 20:21:37

"Jos seurustellaan niin silloin ollaan yhdessä, ei silloin tarvita mitään omaa tilaa."

Omaa aikaa ja tilaa pitää olla, ihan parisuhdeterapeutitkin niin sanovat. Läheisriippuvaiset ihmiset vaativat jatkuvaa yhdessäoloa ja kaveritkin jäävät kun lapsuuden vaillejäämiset ottavat vallan.

Jos minun mies olisi aikanaan vaatinut, että ei saa olla omaa aikaa ja omia harrastuksia niin olisi saanut hakea roikkujan jostain muualta.

Päivämäärä:   3.1.25 20:30:46

... ja sit narsisti aloitti mykkäkoulun.. aatteli, että parempi ilmottaa, että tajuaisit. Kai mykkäkoulun aloittajat aina voisivat ilmoittaa aloittamisesta, mutta se käy ilman ilmoittamista, jos jatketaan samassa tilassa.

Päivämäärä:   3.1.25 20:32:26

Mies varmaan palaa luoksesi katsomaan, oletko oppinut läksysi eli nöyränä ottamaan vastaan, kun hän veetuilee sinulle ja alentaa sinua.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   3.1.25 21:54:04

omaa tilaa eli käy maksullisissa

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   3.1.25 23:19:27

"Ennen kuin aloittaja suutut ja poistut ketjusta: mieti, missä tilanteessa itse sanoisit miehelle, että haluat omaa aikaa? Ja miksi niin tekisit. Se voi auttaa ymmärtämään tilannetta paremmin."

Näinpä juuri, mies on todennäköisimmin tarkoittanut että haluaa tehdä rauhassa omia juttujaan eikä todellakaan ole kotona märehtimässä parisuhdettaan. Aloittaja taas on tulkinnut tilanteen niin että siellä se mies on pohdiskelemassa parisuhteen tilaa ja aloittajan jättämistä vaikka todellisuudessa nämä asiat ei käy miehen mielessäkään vaan on harrastuksiinsa ja muihin juttuihinsa uppoutuneena.

Päivämäärä:   3.1.25 23:56:05

En jaksanut lukea kaikkia viestejä enkä myöskään jaksaisi kuunnella noin junttia miestä joka nillittää mitättömistä asioista kuin pikkukakara.

Lähettäjä: Vanha 
Päivämäärä:   4.1.25 08:23:40

Kuuntele omia tuntemuksiasi ja arvosta niitä. Tiedän, että n:n vaikutuspiirissä kasvaneena kadottaa itsensä ja pitää omia tunteitaan vähempiarvoisena kuin toisen tunteita. Pärjäät varmasti ilman miestä, joka kommentoi sinulle inhottavasti sinun tekemistä arkipäiväisistä asioista. Tuo miehen kommentointi ei ole normaalia. Tavallinen ihminen ymmärtää, että jokainen leikkaa juustoa omalla tavallaan ja ne kaikki tavat ovat ihan yhtä hyviä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.1.25 08:26:56

"Jos seurustellaan niin silloin ollaan yhdessä, ei silloin tarvita mitään omaa tilaa."

Onneksi en seurustele tällaisen henkilön kanssa. Molemmilla pitää olla omia juttuja ja omaa elämää parisuhteen ulkopuolella. Ripustautuminen toiseen on sairautta.

Lähettäjä: Miija 
Päivämäärä:   4.1.25 08:31:54

No mä en jaksaisi aloittajan miesystävää ollenkaan. Jos pitää joka asiaa kommentoida tuohon tyyliin toista ojentaen/neuvoen. Että teet hänen mielestään aina väärin ja pitäisi tehdä niin ja näin. Ei hemmetti.

Lähettäjä: Jht 
Päivämäärä:   4.1.25 08:41:51

Miksi aloittaja edes haluat olla tuollaisen miehen kanssa?

Lähettäjä: Toinen pisterivi 
Päivämäärä:   4.1.25 10:37:03

Ottamatta kantaa niinkään kumpi on oikeassa ja tuleeko ero, itse miettisin, että jos jo noin lyhyen tapailun jälkeen on niin paska fiilis, että kokee tarvetta tulla avautumaan nettifoorumille tuntemattomille, mitkä on ne oikeasti hyvät asiat, mitkä tekee suhteesta sen arvoisen?
Joo riitoja ja kommunikaatiokatkokset kuuluu ihmissuhteisiin silloin tällöin, mutta itselle tuo oma fiilis olisi red flag.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   4.1.25 10:51:42

Aloittajan kysymykseen omasta tilasta.
Olen itse tapaillut uutta miestä syksystä. Meillä on välimatkaa joten olemme yleensä useamman päivän yhdessä kun tapaamme. Hän käy myös lähelläni halaamassa lastaan ja on yleensä tullut silloin sunnuntaisin luokseni yöksi ennen paluuta omalle paikkakunnalle.

Olimme jouluna melkein viikon yhdessä ja kun siinä samalla oli muitakin vieraita jne niin olen todella tyytyväinen että nyt meille tulee ainakin viikon paussi näkemiseen.
Mies ymmärtää sen myös vaikka onkin valmis ajelemaan luokseni useammin.
En ole jättämässä miestä vaikka en ole vielä varma suhteemme laadusta ja tulevaisuudesta.
Tarvitsen vain yksinkertaisesti hetken omaa aikaa.

Joten mies voi vaan haluta omia juttuja. Eikä ole lähdössä mihinkään.

Noihin muihin juttuihin, niin hyvä kun puhuitte asioista. Olisin itsekin ihmeissäni kyseisistä kommenteista.
Toivotaan että mies muuttaa tapaansa kommentoida sinun tekemisiä. En itsekään jaksaisi kuunnella tuollaista.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.