Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  neljän työpaikan haku osa 2

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   4.1.25 20:19:19

Tuo on kohtuuton TE keskuksen sääntö. Se joka tosissaan hakee työpaikkaa hukkuu näiden TE pakotteiden listaan, jotka eivät edes tosissaan hae työtä.

  Re: neljän työpaikan haku osa 2

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   4.1.25 20:57:48

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9908964&t=9908964
Ja tässä linkki edelliseen osioon.

  Re: neljän työpaikan haku osa 2

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   4.1.25 20:59:10

Ideahan noissa on, että ihmiset saadaan kahden asunnon loukkuun ja kustaan kaikilta lomat vielä pois.

  Re: neljän työpaikan haku osa 2

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   4.1.25 21:17:11

Edellisestä osasta poimittuna :
"sen verran ymmärrän, että työttömälle itselleen tulee edullisemmaksi asua Helsingissä kuin Juukan takana, vaikka asuminen olisi kalliimpaakin (saa myös asumistukea) Juukassa tarvitsee auton, johon työttömyyskorvausta ei ole mitoitettu. Myöskään toimeentulotuki ei huomioi autoa."

-Juuassa, ja monissa muissa muuttotappioisissa työttömyystilastojen kärkipaikoissa, alkaa yhä suurempi prosenttiosuus asukkaista olla menettänyt ajokorttinsa jo pelkästään korkean iän tuomien haasteiden takia. Siellä voi todellakin asua myös ilman autoa. Pienillä paikkakunnilla on huomattavasti lyhyemmät etäisyydet ja kaikkia eri asumismuotoja omakotitaloja myöten kävelyetäisyydellä palveluista. Vaikka Juuassakin taitaa palvelut olla isolta osin muuttaneet ABC:lle ison tien varteen, niin siihen on kirkonkylältä 1km. Helsingin ulkopuolella asuminen ei tarkoita automaattisesti maatilalla asumista, moni asuu keskustaajamassa paikkakunnasta riippumatta. Juuasta pääsee myös linja-autolla Joensuuhun tai Kajaaniin ja niistä junalla tai lentäen mihin vaan.

Auton tarpeettomuus Helsingissä taas vaikuttaa aika utopistiselta haihattelulta, kun joka paikka on täynnä autoja ja kantakaupungissa asuvillakin on ihan tavalliseen tapaan käyttöautot kaikilla tutuilla. Auton säilyttäminen vaan on hankalaa, kun autoja on niin paljon enemmän kuin parkkipaikkoja. Toki sielläkin ilman autoa selviää, jos on pakko, mutta varsinkin edullisimmista asuinpaikoista tulee melkoinen matka palveluihin ja täysin julkisesta liikenteestä riippuvainen arki. Julkisilla kulkeminenkaan ei ole ilmaista.

  Re: neljän työpaikan haku osa 2

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   4.1.25 22:17:33

PK- seudulla todella julkisillla kulkeminen on paljon riskittömämpää. Ei tarvitse maksaa parkkipaikkaa ja kiirehtiä, kun paikka on vain 2 tuntia voimassa.

Mutta varsinaiseen asiaan työnhakuun ja TE toimintaan. Kun ihminen opiskelee 4 vuotta tavoitteenaan korkeakoulututkinnon jälkeen hyvä työ ja palkka. Mutta sitten tulee työnhaussa vastaan tilanne TE toimiston edellyttämät 4 hakua kk:ssa hakijat. Todellisuudessa se tunnollisesti opiskellut ja toiverikkaana hahemuksen laittanut hukkuu näiden TE hakemusten taakse, joita on monta sataa hakijaa vain velvoitteilla. Joten todellisuudessa on aika mahdoton päästä näiden hakemusten yläpuolelle, jos niitä kukaan työnantaja viitsii edes lukea.

  Re: neljän työpaikan haku osa 2

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   4.1.25 23:10:46

Ei Juukassa, vaan JUUASSA. Ei Juukan, vaan JUUAN. Huhhuh...

  Re: neljän työpaikan haku osa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.1.25 23:44:31

Kerran oli muuan don juuan...

  Re: neljän työpaikan haku osa 2

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   4.1.25 23:56:09

Jotenkin tuo 'Juuassa' kuulostaa kyllä luontevalta. Juuka siis taipuu samoin kuin Riika, mutta eri tavalla kuin nuuka... Jos jollakulla on sääntö tähän, saa kertoa.

Pääkaupunkiseudulla pärjää kyllä hyvin ilman autoa, tai ainakin itse olen pärjännyt. Toki on matkoja ja tilanteita, joissa autosta on hyötyäkin. Jos työskentelet Hgin keskustassa ja firmasi tarjoaa sinulle siellä parkkipaikan, olet todennäköisesti aika kova tekijä.

  Re: neljän työpaikan haku osa 2

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   5.1.25 00:50:20

"Pääkaupunkiseudulla pärjää kyllä hyvin ilman autoa, tai ainakin itse olen pärjännyt. Toki on matkoja ja tilanteita, joissa autosta on hyötyäkin. Jos työskentelet Hgin keskustassa ja firmasi tarjoaa sinulle siellä parkkipaikan, olet todennäköisesti aika kova tekijä."

Voi toimia Helsingissä ja yksittäisillä alueilla Espoossa ja Vantaalla, mutta suurimmassa osassa Espoota ja Vantaata on täysin mahdotonta elää pelkkien julkisten varassa, ellei sitten ole reilusti aikaa käyttää julkisilla surffailuun. 20min työmatka autolla on julkisilla helposti reilusti yli tunnin suuntaansa ja 2-3 vaihtoa matkalla.

  Re: neljän työpaikan haku osa 2

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.1.25 07:41:32

Meitä on töissä 15 henkeä, viidellä on auto. Mun ystävistä suurin osa on autottomia tai joillakin on pariskuntana yksi auto, useammalla kaverilla ei ole edes ajokorttia. Eli kummasti tuntuu autotta pärjäävän. Lapsiperheillä on auto useammin kuin lapsettomilla.

  Re: neljän työpaikan haku osa 2

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   5.1.25 09:25:00

" Jos työskentelet Hgin keskustassa ja firmasi tarjoaa sinulle siellä parkkipaikan, olet todennäköisesti aika kova tekijä"

-Eihän ne nykyään enää tarjoa kovillekaan tekijöille, kun pitää viherpestä firman ympäristösertifikaattia sillä, ettei työntekijät autoile töihin. Sitten kiukutellaan miksi ihmiset jää etätöihin, kun toimistolle ei vaan pääse millään järkevällä ajalla ja vaivalla. ;) Palkat ei riitä toimiston naapurissa asumiseen ennen kuin eläkeikä jo häämöttää, eikä naapurissa edes ole tarjolla kuin yksipuolisesti kerrostaloja, osa toivoo asumiseltaan muuta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.