Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tarot 68

Lähettäjä: Aurora 
Päivämäärä:   23.9.24 18:53:46

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9780132&t=9780132

Heidi: Aurora koittaa rauhoittaa iltansa hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa. Kun on kiireinen työ ainakin marraskuun loppuun asti ja pari kurssia kesken opiskeluissa, niin vastailen tänne kun siltä tuntuu ja jaksamista on :)
Mutta sun kysymykseesi niin tähän nousi esiin käsillä tekeminen, eläimet ja rakkaus. Myös yhdessä tekeminen/ryhmätyö/(työ)yhteisö. Et jotenkin näihin liittyvää se voisi olla. Jotain pientä estettä asian etenemiselle on, mutta se on enemmän ajatuksissa oleva este eikä niinkään todellinen. Lemmikkieläinkaupan myyjä, eläintenhoitola tms tuli nyt ekana mieleeni näistä, mutta itse tietänet mikä sulle resonoi.

Re: Tarot 68

Päivämäärä:   23.9.24 19:06:35

PiuPau: olipahan haastavaa saada tähän jotain vastausta. Kysytään et miten teillä menee makuuhuoneessa? Jos siellä ei oikein mikään toimi, niin se on ehkä se isoin ongelma tässä tällä hetkellä. Eroa ei näytä miettivän eikä oikein näy muita naisiakaan, mutta jonkinlainen ongelma hänellä on eikä osaa sitä yksin ratkaista, mutta lääkäriin tms ei näytä halukkaalta menemään.

Lähettäjä: Mimosa 
Päivämäärä:   23.9.24 19:15:19

Mitä näyttää mulle ja miesystävälle?

Pysyykö terveys nyt paremmassa kuosissa vai johtuiko sairastelut stressistä?

Lähettäjä: PiuPau 
Päivämäärä:   23.9.24 20:23:05

Voi hurjaa, miten osasitkaan kysyä just tuota. Siellä tosiaan tuntuu olevan jotain ongelmaa ja nimenomaan miehen puolelta. Ja juu, tuskin suostuu lääkäriin menemään. Tai jos menee, niin jättänee kertomatta siitä minulle. Sillä niitä ajatuksia vieraista naisistakin on alkanut nousemaan. Hankalaa on ollutkin, joten enpä ihmettele, jos oli vaikea saada vastaustakin. Mies ei osaa oikein puhua muutenkaan, niin tämä onkin sitten varmasti vielä vaikeampi tämmöinen asia ottaa puheeksi. Jonkinlainen jumi noissa hommissa nyt kuitenkin on. Minä tulkitsen sen sitten niin, että vika on minussa, ettei mies enää halua minua. Olisiko se sitten kuitenkaan näin?

Mitenhän tässä mahtaa käydä? Ratkeaako tämä mihinkään, vai etäännyttääkö meitsi lopulta toisistamme. Voisinkohan minä tehdä jotain mikä auttaisi? Toivottavasti mies on kuitenkin rehellinen minulle?

Vaikeita kysymyksiä, mutta onnistuuko näihin näkymään mitään?

Lähettäjä: Heidi 
Päivämäärä:   23.9.24 20:26:32

Aurora on huikea kortteineen! Kiitos <3

Lähettäjä: Omaan kotiin 
Päivämäärä:   25.9.24 16:59:22

Se epämukavuusalue taisi löytyä jo nyt jos en kokonaan erehdy. Pääsenkö valitsemallani toimintatavalla yhtään eteenpäin,. kohti keltaista kotia?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   25.9.24 18:09:41

Olisiko mulle viestiä oppailta tms.?

Päivämäärä:   25.9.24 18:29:06

Mimosa: teille näytetään rauhallista ja tasaista yhdessäoloa missä kuitenkin on intohimoa ja yhteiseen suuntaan katsomista. Jokin haave sulla taitaa olla tän miehen suhteen, mutta sen aika ei ole ihan vielä.
Terveysasioihin en ota kantaa.

Lähettäjä: Fix 
Päivämäärä:   25.9.24 18:31:14

Stressiä stressin perään, onko tähän tulossa helpotusta ollenkaan? Onko syytä etsiä uusi työpaikka ja olisiko semmoista näkyvillä lähi kuukausien aikana?
Kaikki energia jää työpaikalle joka johtuu osittain liiallisesta tunnollisuudesta, osittain työkavereista.

Päivämäärä:   25.9.24 18:36:36

PiuPau: lämpöä, läheisyyttä ja kärsivällisyyttä - niitä tähän ehdotetaan hoidoksi. Pyrit sen miehen kainaloon nukkumaan tms, halailet ohimennen jne. Jossain kohtaa mies tajuaa ettet ole menossa minnekkään vaan pysyt siinä vieressä ja saa asialle tehtyä jotain.

Päivämäärä:   25.9.24 18:44:23

Omaan kotiin: jotain kohti olet matkalla kyllä, mutta onko se tämä talo vai jotain muuta, niin sitä ei vielä näytetä koska matkaa on vielä jäljellä. Järjellä ajatellen pääset tässä asiassa eteenpäin, vaikka tunteet sanoisivat mitä. Viileää, loogista ajattelua.

Pahoittelen et tän tarkempaa ei asiasta kerrota.

Päivämäärä:   25.9.24 18:49:31

S: olet matkalla oikeaan suuntaan, mutta sinne pääseminen ei tapahdu yhtään nopeammin vaikka kuinka murehtisit tän hetkistä tilannettasi. Joku kaveri/sukulainen/kumppani voi yrittää vaikuttaa suhun ja sun päätöksiin, mutta sun elämä - sun päätökset.

Päivämäärä:   25.9.24 18:56:32

Fix: juuri nyt on oikein hyvä hetki alkaa etsimään uutta paikkaa. Maailmankaikkeus on sun tukenasi tässä asiassa ja jos jokin aika pitäisi sanoa, niin 8-10 viikon sisällä jo voisi olla jokin uusi paikka tiedossa.

Päivämäärä:   25.9.24 19:22:42

No onpa se salaperäistä. Uusi koti kiven alla...

Lähettäjä: Fix 
Päivämäärä:   25.9.24 19:43:43

Kiitos, ehkä mä vielä jotain uutta kuvioo löydän 👍🏻

Lähettäjä: Mimosa 
Päivämäärä:   26.9.24 08:30:45

Kiva kuulla :)

Päivämäärä:   26.9.24 15:49:03

Omaan kotiin: joihinkin asioihin ei vaan kerrota tietoa koska meidän täytyy päättää niistä asioista itse. Täähän olis helppoa kun vois vaan joka viikko tulkita itelleen oikeat lottonumerot tms, mut ihan samalla viivalla ollaan kuin muutkin että ei meille tulkitsijoillekkaan kaikki tieto tule :)

Päivämäärä:   26.9.24 16:21:04

Joo en minä syytä sinua mistään tiedon pimittämisestä, tuntuu vain jopa huvittavalta että miksi tämä asia on siis jotenkin sellainen, ettei siitä näytetä mitään. Hassua. Mutta tottakai päätän itse mihin muutan, tämä oli ilmeisesti ihan mahdollinen kuitenkin.

Päivämäärä:   26.9.24 16:22:05

Ja ilmoitan kyllä kuinka käy kun asia selvenee.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.9.24 15:58:08

Kiitos Aurora <3 Luulen ymmärtäväni miksi tällainen viesti lähetettiin.

Lähettäjä: PiuPau 
Päivämäärä:   27.9.24 17:15:29

Täytyy yrittää varovasti. Olen ehkä tehnyt sitä jotenkin väärin, kun mies on yrittänyt vältellä noita hetkiä ja tilanteita. Toisaalta tässä välissä on tapahtunut parannusta makuuhuoneessakin, että toivottavasti sana suunta jatkuu. Ehkä tuo mörököli saa itsensä oikeille raiteille ihan itsestään. Jos vain yritän olla kärsivällinen ja ymmmärtäväisempi vaikkapa.

Ehkä se sitten kuitenkin tykkää minusta pohjimmiltaan, vaikka nyt jotain kapinaa sitä vastaan vaikuttaisi olevan hänen mielessään menossa.

Mielenkiintoisia nämä elämän tiet. Kiitos kun katsoit ja olit kyllä hyvin asiasta "hajulla", vaikka se ihan hassulta tuntuukin, mutta myönnettävä on, että meidän kohdalla osuit oikeaan. Jos joku epäilee, niin tässä tuli osuma kuitenkin.

Päivämäärä:   27.9.24 17:56:38

PiuPau: kun ongelmat on tuolla osastolla, niin mies helposti kokee olevansa viallinen/huono (saanet kiinni mitä ajan takaa) ja silloin se läheisyys on hankalaa ottaa vastaan. Miehet kun eivät ajattele ihan samalla tavalla monestikaan kuin naiset ja ymmärrys siitä, että naiselle pelkkä läheisyys voisi olla riittävää on vaikea käsittää.
Testosteronin väheneminen on ongelma monilla miehillä - jopa melko nuorilla se tahtoo olla jo nähtävissä ja siitä vaan pitäisi pystyä puhumaan ääneen. Naisten vaihdevuosista on vuosia puhuttu/kirjoitettu mediassa, mutta ei miesten ongelmista. Onneksi sekin asia pikkuhiljaa on nousemassa esiin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.9.24 18:15:01

Tässä ollaan taas... Kohta viikon en tiedä... En enää kutsu kriisiksi, ei varsinaisesti mikään sota eikä ihan täys mykkäkoulu mutta ei normi väleissä.
Tuntuu että mies jo tovin yritti provosoida tai herättää reaktion. Hienosti ohitin. Viime vkl sitten vähän kasaantui taas sellaista tietynlaista... Härkkimistä. Sitten multa katkes kamelin selkä.
Tekikö mies sitä tahallaan vai ylitulkitsinko/ ylireagoinko?
Ja miten tästä, vieläkö sovitaan?

Lähettäjä: Pirita 
Päivämäärä:   29.9.24 09:41:59

Ratkeaako töissä asia nyt pian vai annanko lakitoimiston lähestyä työnantajaa?

Päivämäärä:   29.9.24 10:56:07

M: uusi alku on mahdollinen jos niin haluat, mutta ei mies tästä tule muuttumaan kovinkaan helpolla, joten mieti haluatko olla tämänkaltaisessa suhteessa. En sano että miehellä on mt ongelmaa, mutta jotain sillä on mielessään ja se vaivaa sitä ja siksi sitten toimiin niin tollosti kuin toimii. Jos joku ystäväsi kertoisi omasta suhteestaan saman kuin missä tilanteessa olet nyt, niin mitä neuvoisit hänelle? Omat rajat mitä olet valmis toiselta sietämään on nyt avainasemassa. Te olette kuin saman kolikon eri puolet ja se tekee tästä haastavaa.

Päivämäärä:   29.9.24 11:02:01

Pirita: mielestäni ratkaisu on aika lähellä, että odota vielä 3-4 viikkoa jos voit ja jos ei siiheksi ole tilanne muuttunut niin sitten lakimies peliin mukaan. Toki on mahdollista että sun työpaikkasi on sitten siinä kun ja jos sen lakimiehen mukaan kuvioihin otat, mutta etpä taida niin kovin paljon menettää.

Lähettäjä: =? 
Päivämäärä:   29.9.24 13:06:30

Onko elämässäni nyt olevan miehen kanssa mahdollisuutta yhteiseen tulevaisuuteen? Tai siis on kai jos niin päätetään mutta näkyykö yhtään mitä hän päättää tahtoa?

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   29.9.24 13:21:08

Ei mulla varsinaista kysymystä ole, katsoisitko vain miten syksy etenee?

Päivämäärä:   29.9.24 15:17:06

=?: onhan hän romanttisissa ajatuksissa sua kohtaan ja tunteita löytyy molemmin puolin, mutta kun ei vaan oikein tiedä itsekkään mitä haluaa. Välillä haluaa ja välillä ei ja ehkä sitten kun ja jos ei kuitenkaan ja... on niinkuin tennistä katselisi - pallo lentää verkon yli puolelta toiselle ja joskus osuu maaliin ja toisinaan taas ei. Samalla tavalla hänen ajatukset lentelee ja odottaa vaan et se maali tulee kohdalle. Noin 4kk voisi olla edessäpäin sellainen hetki et jokin muutos tähän tulisi - ehkä siksees saisi päätettyä mitä haluaa, et jos jaksat odotella sinne asti.

Päivämäärä:   29.9.24 15:23:14

öö: jotain uutta näyttäisi et olis alkamassa/tulossa sun elämään. Ehkä jokin uusi ihmissuhde (ei välttämättä romanttinen juttu mut voi olla sellainenkin) on mahdollinen ja sitten tasapainon löytymistä elämään. Vanhojen asioiden/ihmissuhteiden irtipäästämistä että ne uudet jutut mitkä odottaa mahtuu tulemaan sun elämään.

Lähettäjä: Maria 
Päivämäärä:   29.9.24 17:46:09

Hei Aurora.
Miltä minun tuleva syksy ja talvi näyttää?

Päivämäärä:   29.9.24 18:30:16

Kiitos Aurora.
Joo rajat/ rajojen koetteleminen ja niiden pitäminen on tässä jollain tapaa ollut omassa mielessä.
Mietin voisinko vaan olla välittämättä ja ehkä, EHKÄ näin välttää ns turhia riitoja mutta samalla todennut että ei, en ala venyttämään rajojani. Toisen tarkoituksella loukkaaminen tai vähättely tai alentaminen ei kuulu rakkauteen eikä sitä pidä sietää edes silloin tällöin vaikka selityksiä sitten piisaakin.
On jokin mt- ongelma tai ehkä pikemminkin diagnoosikin käynyt mielessä, että voisiko miehellä olla. Diagnosoimaton tai siten etten tiedä siitä.
Tai ehkä on jotain kertomatta ja se painaa. Mutta toisaalta taas tällaista on ollut aikaisemminkin.
Ensin aallon huipulla ja nyt yhtä äkkiä taas pohjalla ja.. minun syytä tietenkin.
Kiitos!

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   29.9.24 22:21:31

Onko miestä tulossa?

Päivämäärä:   30.9.24 16:26:29

Maria: katson kortit tähän hetkeen, että en varsinaisesti tulevaan, mutta toki siihenkin joskus jotain viitteitä annetaan.
Tässä näyttäisi olevan perhe/yhteisö/yhteisöllisyys jollain lailla keskiössä (voi olla työyhteisökin) ja vaikka juuri nyt tuntuu ettet ehkä näe oikeaa suuntaa, niin olet kuitenkin menossa sinne minne sinun pitääkin mennä. Matkaa on vielä jäljellä, mutta vähän kerrallaan eteenpäin. Jotain uutta asiaa/juttua on ehkä tulossa tarjolle ja olet vähän sen oloinen että "ai tämmönen - ei oikein nappaa", mutta se voi olla ihan hyväkin asia jos vaan muutat ajattelutapaasi sen suhteen. Isoja muutoksia on ilmeisesti ollut/on juuri näillä hetkillä tapahtumassa, mutta asiat selkiää ja vaikka tuleekin sellainen tunne että olet kiinni jossain missä et haluaisi olla, niin se on ohimenevä asia kuitenkin - ei kestä loppuelämääsi. Tsemppiä :)

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   30.9.24 16:26:49

Kiitos, en vaan keksi mistä päästää irti?
Tänään minä möläytin esimiehelle asiakkaasta erään asian, tuleekohan minulle ongelmia puoleen tai toiseen?

Päivämäärä:   30.9.24 16:33:24

Hei: ei nyt ihan parisuhdetyyppisiä kavereita näy. Pari erilaista miestä tähän nousee, mutta enemmän sellaisia kavereita näyttäisivät olevan. Toinen on todella hitaasti etenevä tyyppi, että se ehkä joskus saattaisi siitä suhdettakin alkaa tekemään, mutta ei ole mitenkään kovinkaan tunteikas kaveri.

Päivämäärä:   30.9.24 16:41:40

öö: ei sitä aina väkisin ajattelemalla niitä irtipäästettäviä asioita tajuakkaan eikä ne näyttäneet olevan mitenkään isoja. Luopumista vaikka jostain esineestä tai ajattelutavan muutoskin voi olla se mistä oli kyse.
Jotain tästä möläytyksestä voi kyllä seurata - ainakin näyttäisi että asiasta keskustellaan, mutta se mihin suuntaan sitten homma etenee, niin siihen ei ole vastausta koska asia on vielä auki.

Lähettäjä: Kysymys 
Päivämäärä:   1.10.24 11:06:38

Välillä (tai joskus aika useinkin) en oikein luota mihinkään henkisiin juttuihin ja vajoan epäuskoon. Mitä merkkejä voisin pyytää universumilta vahvistaakseni uskoani tai mitä merkkejä olen mahdollisesti jo saanut siitä, että on olemassa jotain meitä korkeampaa ja että kaikki tapahtuu juuri siinä järjestyksessä kuin pitääkin?

Lähettäjä: Haaveilija 
Päivämäärä:   2.10.24 21:59:41

Edelliseen kysymykseeni nostit täysin paikkansa pitävän vastauksen :-) aika huimaa.

Nyt arveluttaa sellainen, että pitäisikö jotain erityisesti huomioida kun muuttaminen on tapahtunut?

Lähettäjä: Kää 
Päivämäärä:   3.10.24 06:14:04

Moro, nyt on pakko kysyä.
Mitä näyttää mulle ja miesystävälle?

Laitan asunnon myyntiin uudestaan tässä viikon/ parin sisällä, meneekö kohtuuajassa?

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   3.10.24 09:53:02

Apua, "vanha suola" janottaa, mutta pelkään mitä tästä seuraa.. ja tämä pelko johtuu osin omasta lapsuudesta ja toisaalta aiemmasta kanssakäymisestä tämän henkilön kanssa. Jotain uutta olisi luvassa, mutta onko tämä henkilö oikeasti muuttunut ja kasvanut? Itse olen kasvanut. Molemmat olemme käyttäytyneet tyhmästi. Haluaisin antaa meille vielä tilaisuuden katsoa onko tästä mihinkään, mutta tunnen olevani sokea tilanteessani. Mitään neuvoja, viestiä?

Lähettäjä: Likka 
Päivämäärä:   3.10.24 11:19:59

Kuinka minun käy. Löydänkö hänet jota kaipaan.Onko mahdollisesti lähellä jo hän.

Päivämäärä:   3.10.24 16:50:52

Kysymys: kaikki me epäillään omia valintojamme ja sitä ollaanko menossa oikeeseen suuntaan ja jos niin ei olisi, niin silloin me ei tehtäisi mitään muutoksia mihinkään.
Merkkejä mitä voi tulla kun oot tehnyt oikeaan suuntaan meneviä ratkaisuja on höyhenet/sulat (tiedät kyllä kun se on sulle tarkoitettu), sisäinen rauha & tasapaino ja sitten vielä sellainen kipinä - tunne kuinka haluat tätä asiaa tutkia oikeasti. Välillä ne valinnat ei johda suoraan maaliin, mutta aina niistä voi olla hyötyä jossain kohtaa elämää myöhemmin.
Jännitys ja uteliaisuus on oikealle menevää, mutta pelko, suru, ahdistus jne väärään suuntaan menevää tunnemaailmaa.

Päivämäärä:   3.10.24 16:56:53

Haaveilija: muistutetaan että pidä omasta terveydestäsi huolta, ulkoile ja tutustu uuteen ympäristöösi, sekä pidä talous kurissa :)

Päivämäärä:   3.10.24 17:04:29

Kää: asunto voisi mennä tuossa vuodenvaihteen maissa kaupaksi. Vinkataan et sun kannattaa katsella ilmoituksia missä joku haluaa ostaa asunnon - joku nuorehko mies tässä näyttäytyy ostajana.
Parisuhde näyttäisi olevan vähän jumissa jollain tavalla. Mieti onko tämä sitä mitä haluat oikeasti?

Päivämäärä:   3.10.24 17:21:49

Qi: mieti omat tunteesi tarkkaan. Nyt näyttää että olisit palaamassa yhteen vääristä syistä etkä siksi että rakastaisit toista. Mahdollistahan se on palata yhteen, mutta palaa vain jos oikeasti tunnet että se on sitä mitä haluat.

Päivämäärä:   3.10.24 17:28:13

Likka: ei nyt juuri näy kaivattua, mutta kevätauringon paistaessa sellainen voi tulla vastaan.

Lähettäjä: Kää 
Päivämäärä:   3.10.24 17:32:49

Kiitos vinkistä :)

Joo jumissa ollaan ja täytyy nyt kyllä todella miettiä...

Lähettäjä: Ainomieli 
Päivämäärä:   6.10.24 09:05:22

Kyllästyin niihin ongelmiin, joita suhteessamme aiheuttaa erillään asuminen ja kiireisyys, eli yhteistä aikaa on vähän. Viihdyn kyllä yksinkin, mutta sisimmässäni haluan perinteisen suhteen jossa arki jaetaan, silloin sitä yhteistä aikaakin on enemmän. Ilmoitin tämän miehelle, vaikka tiedän että nykyinen järjestely näyttää hänelle sopivankin. Itse haluan kuitenkin joko siirtyä kohti yhteiselämää tai sitten lopettaa suhteen, jos mies päättää ettei halua minun kanssani samaa. Aikataulussa voin joustaa, tavoitteessa tällä kertaa en. Eilen jäi sitä miettimään, oli harrastusporukan saunailta joten ei olla vielä palattu aiheeseen. Miltäpä näyttäisi, ottaako mieluummin minut vai tuleeko ero?

Lähettäjä: Minä vain 
Päivämäärä:   6.10.24 10:04:35

Näin lyhyesti ja yksinkertaisesti: kumpaan keskittyä, M vai H? Ja lisätietona että tunnistat kyseiset henkilöt, molemmat miespuolisia, M minun ikäinen ja H muutaman vuoden vanhempi. M:n kanssa pitkä historia, H:n kanssa ”historia” alkanut vasta tänä kesänä. Kummankaan kanssa tilanne ei ole kovin yksinkertainen, niin aika solmussa tässä ollaan…

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   6.10.24 11:08:40

Hei Aurora!
Näetkö jos skorpioni mies järjestää meille enemmän yhteistä aikaa. Kaipaisin vähän enemmän sitä. Laskee minut kyllä mukaan ja katsoo eteenpäin , esim kutsunut firman joulujuhliin yms mihin on melkein 2 kuukautta.

Päivämäärä:   6.10.24 11:57:51

Ainomieli: mies ei ole vielä päätöstä tehnyt suuntaan tai toiseen, niin ei vielä ole varmaa mihin suuntaan ajatus kääntyy. Iso muutos tämä on teidän suhteelle, mutta ei tähän eroakaan vielä näy. Tunteitahan on molemminpuolin, että niistä ei ole kiinni, eikä mies näytä sellaiselta että kovin olisi yhteenmuttoa vastustamassakaan, mutta jos on pitkään asunut yksin, niin se yhteenmuutto voi olla iso askel kuitenkin.

Päivämäärä:   6.10.24 12:11:01

Minä vain: M kanssa tilanne on hankalampi - enemmän sellainen järki ja seksi suuntaus kuin muuten tunteita sisältävä. Tämä ei oikein iske mitenkään silleen että tästä tulisi hyvä (ainakaan juuri nyt).
H:n kanssa rakkaudellinen kohtaaminen ja paljon tunnekortteja. Tämän kanssa sulla olisi maailma auki.
Kun mietit näitä miehiä, niin kumpi niistä tuo sulle hyvän mielen aina - niin ajatuksissasi kuin tavatessa/muuten yhteydenottojen kautta. Kumpi näistä miehistä on avoimempi ja tasapainoisempi.

Päivämäärä:   6.10.24 12:17:13

T: ei tämä ehkä ihan heti saa sitä aikaa sulle järjestymään, mutta kunhan tarpeeksi usein asiasta puhut (älä nalkuta vaan kerro et susta olis ihanaa nähdä useemmin) niin se pitäisi kyllä pikkuhiljaa alkaa sitä tilaakin tulemaan kalenteriin. Voi mennä muutama kuukausikin tähän, mutta asiat ei aina muutu nopeasti.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   6.10.24 12:23:47

Kiitos Aurora!

Lähettäjä: Maria 
Päivämäärä:   6.10.24 13:28:01

Maria: katson kortit tähän hetkeen, että en varsinaisesti tulevaan, mutta toki siihenkin joskus jotain viitteitä annetaan.
Tässä näyttäisi olevan perhe/yhteisö/yhteisöllisyys jollain lailla keskiössä (voi olla työyhteisökin) ja vaikka juuri nyt tuntuu ettet ehkä näe oikeaa suuntaa, niin olet kuitenkin menossa sinne minne sinun pitääkin mennä. Matkaa on vielä jäljellä, mutta vähän kerrallaan eteenpäin. Jotain uutta asiaa/juttua on ehkä tulossa tarjolle ja olet vähän sen oloinen että "ai tämmönen - ei oikein nappaa", mutta se voi olla ihan hyväkin asia jos vaan muutat ajattelutapaasi sen suhteen. Isoja muutoksia on ilmeisesti ollut/on juuri näillä hetkillä tapahtumassa, mutta asiat selkiää ja vaikka tuleekin sellainen tunne että olet kiinni jossain missä et haluaisi olla, niin se on ohimenevä asia kuitenkin - ei kestä loppuelämääsi. Tsemppiä :)

Kiitos Aurora.
Vielä, mies asia, eteneekö vai kuivuuko kasaan?

Lähettäjä: Mimi 
Päivämäärä:   6.10.24 14:41:20

Saanko opintojani tehtyä loppuun?

Päivämäärä:   6.10.24 15:17:30

Maria: tämä on mahdollista että jatkuu, mutta vaatii keskustelun et missä mennään ja miehen pitäisi vähän avata asioitaan. Nyt ei ehkä ole ihan rehellinen ollut kaikesta.

Päivämäärä:   6.10.24 15:23:45

Mimi: miksi ajattelet että et saisi? Koska sun vaan pitää nyt muistaa se syy siihen miksi lähdit opiskelemaan tätä koulutusta ja innostua asiasta uudestaan. Enemmän järjellä kuin tunteella. Kaikilla tulee niitä hankalia hetkiä kun opinnot ei oikein suju, mutta kun hetken pakertaa vaikka vähän väkisin, niin homma etenee kuitenkin.
Sä selviät tästä kyllä kun vaan uskot niin ja teet hommia vaikka vastustaisikin :)

Mä oon just samassa jamassa ja opinnot on loppusuoralla ja marraskuun lopussa pitäis olla kaikki kurssit kasassa ja ei oikein hyvältä näytä, mutta parhaani yritän ja katsotaan mihin se riittää.

Lähettäjä: Mimi 
Päivämäärä:   6.10.24 15:56:44

En tiedä, tuntuu olevan niin paljon haasteita aina taloudellisista ja mielenterveydellisistä haasteista motivaation ja uskon puutteeseen, ja pitkä matka vielä edessä... Jos totta puhutaan, niin en enää oikein saa kiinni siitä ajatuksesta, joka tuolle alalle veti, enkä edes keksi mitä haluaisin kyseisellä tutkinnolla tehdä.

Kiitos tsempeistä ja voimia loppurutistukseen sinnekin.

Lähettäjä: A vai B 
Päivämäärä:   8.10.24 19:25:33

Mulla on ihmissuhdeongelma jonka ratkaisuvaihtoehdot on nyt nämä: A, odotan ja katson mitä käy. Tai b, esitän kompromissin jonka olen miettinyt mielessäni, en tiedä miten toinen siihen suhtautuu.
Kumpi parempi, pysyä passiivisena vai tehdä ehdotus?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   8.10.24 19:37:52

Tein muutama vuosia sitten aktiivisesti paria taideprojektia, joista toinen on aika valmiskin. Sitten tuli paljon kaikkea muuta, ja ne jäivät pöytälaatikkoon. Mistä saisin kipinän taas edistää niitä, tai pitäisikö taas etsiä samanhenkinen ryhmä? Juuri nyt pääsen kulkemaan aika rajallisesti.

Lähettäjä: Mtk 
Päivämäärä:   8.10.24 20:09:41

Apua, lakitoimistolta lähti kirjelmä työnantajalle, onko tästä mitään hyötyä?

Mites minä ja poikaystäväni?

Päivämäärä:   9.10.24 17:20:52

A vai B: molemmat näyttäisi johtavan samaan lopputulokseen. B tosin herättää keskustelua ja se olisi ehkä ihan hyvä asia tässä kohtaa ja näyttäisi että B vie nopeammin ratkaisun "maaliin", mutta A vie sinne myös vaikka hitaammin.
Että ihan miten itse koet niin sen mukaan toimit :)

Päivämäärä:   9.10.24 17:28:10

nomadi: samanhenkinen ryhmä olisi hyvä ja facessa/instassa tms netistä voisi ehkä löytyä sopiva porukka jos kulkeminen on ongelma. Yksinkin sen kipinän löydät, mutta se vaatii hiukan oma-aloitteisuutta. Ota ne projektit esille - katsele niitä, mieti mitä niille vielä pitää tehdä jne. Ja sitten vaan aloitat vaikka ei niin kauheasti innostaisikaan, niin se kipinä herää taas siinä pikkuhiljaa tehdessä. Muista antaa itsellesi aikaa - vähän kerrassaan joka päivä kuitenkin jotain tehden niiden parissa vie asiaa eteenpäin.

Päivämäärä:   9.10.24 17:28:15

Kiitos Aurora! Onko lopputulos kannaltani edullinen vai jäänkö tappiolle, näyttikö miltä?

Päivämäärä:   9.10.24 17:29:38

A vai B: mun mielestä lopputulos oli hyvinkin positiivinen :)

Päivämäärä:   9.10.24 17:33:43

No se olisi mukavaa, kiitos!

Lähettäjä: Pirre 
Päivämäärä:   9.10.24 17:40:24

Mitä täällä tapahtuu kun tuntuu että yksi sun toinen on lähdössä lakitupaan vai oletteko samalla alalla...?

Päivämäärä:   9.10.24 17:45:53

Mtk: kirje saa ehkä jotain toimia ja muutoksia asioihin - ei mielestäni negatiivisessa mielessä.
Poikaystävän kanssa on tunteita ja samaan aikaan sitten myllertää vähän jokin kuitenkin suhteessa, että ihan ei olla tasapainossa asioiden kanssa. Tässä ehkä kannattaisi ottaa pieni aikalisä ja miettiä mikä on paras vaihtoehto - jatketaanko yhdessä vai ei eli saadaanko asioihin jokin järkevä tasapaino.

Lähettäjä: Mtk 
Päivämäärä:   9.10.24 17:50:12

Kiitos Aurora... Olisi kyllä ihanaa!
Tuo kyllä liippaa tai siis osuu tuo parisuhde juttu... Ilmeisesti kortit ei vielä näytä mihin päädytään?

Päivämäärä:   9.10.24 18:20:49

Mtk: ei - sekä jatkaminen että lopettaminen on molemmat vielä vaihtoehtona koska päätökset on tekemättä.

Lähettäjä: Pöllä 
Päivämäärä:   9.10.24 18:46:32

Miltä minun alkanut parisuhteen tulevaisuus näyttää?

Lähettäjä: Unikko 
Päivämäärä:   9.10.24 20:15:16

Katsoisitko mitä minun syksyyni näkyy?Jatkanko matkaani yksin, vai pysyykö elämänkumppanini vierelläni? Jos ei pysy, niin selviydynkö eteenpäin yksinäni ollenkaan? Nyt tunnelmat ovat kovin sekavat.

Päivämäärä:   10.10.24 06:09:37

Aurora: Ystäväni(tosin emme olleen jutuissa muutamaan viikkoon hänen petettyään luottamukseni täysin) löytyi kuolleena kotoaan sunnuntaina. Oliko kuolema vahinko vai halusiko hän sitä? Miten näet kuolinhetken, nukkuiko rauhassa pois, oliko hereillä jne.? Millaisia ajatuksia hänen mielessään liikkui viimeisinä päivinä?

Lähettäjä: Mk 
Päivämäärä:   10.10.24 11:23:22

Mulla takkuaa sisäinen siirto uusiin työtehtäviin.
Nyt pistin hakemuksen talon ulkopuolelle.
Näkyykö, toteutuuko kumpikaan?

Päivämäärä:   10.10.24 18:38:06

Pöllä: molemminpuolisia tunteita ja kumpikin näytätte tyytyväisiltä tilanteeseen tällä hetkellä. Jokin asia ehkä vaatisi hiukan ajattelutavan muutosta että ei tulisi ongelmia (voisi olla talouteen liittyvä juttu).

Päivämäärä:   10.10.24 18:48:56

Unikko: jonkinlainen piste tässä näkyy että olisi tulossa. Onko se päätepiste vai kohta missä päätetään jatkaa yhdessä mutta erillään (käskettiin kirjoittaa näin) ei ole vielä tiedossa.
Työtä yksin selviäminen vaatii, mutta selviät kyllä mikäli eroon päädytte. Tuo piste vapauttaa sut tietyllä tavalla - vaikka jatkaisitte yhdessä, niin silti tämä hetki saa sussa jonkinlaisen vapauden aikaan. Omien rajojen löytämistä ja oman itsesi tasapainon löytämistä.

Päivämäärä:   10.10.24 19:03:21

M: mietin hetken aikaa että olenko oikea henkilö vastaamaan tähän ja tän kaltaisessa kysymyksessä ei voi olla varma vastauksista koska edesmenneen energiat on jo poissa eli tulkinta perustuu hyvin pitkälti siihen millainen energia korttien välityksellä kysytystä asiasta tulee.
Mutta näyttäisi että on suunnitellut asiaa jo hetken aikaa. On ollut melko masentuneen oloinen - paljon tunteita pinnan alla eli ei ole niitä näyttänyt muille. Rauhallinen ja sinut päätöksensä kanssa näyttää olleen. Ajatuksiin ei pysty sanomaan mitään kun ei ole enää elossa.

Otan osaa <3

Päivämäärä:   10.10.24 19:09:20

Mk: näyttäisi et sisäinen siirto ei onnistu ihan heti - vuoden vaihteen aikaan ehkä voisi onnistua. Tulee kuitenkin tunne että tää työpaikka on jo nähty ja katseesi on uusia tuulia kohti. Jatka uusien paikkojen hakua vaikka tämä ei nyt ottaisikaan tuulta alleen - näyttäisi et voisit päästä haastatteluun kyllä, mut tuleeko paikka, niin se on vielä ???

Päivämäärä:   10.10.24 21:55:54

Kiitos.

Päivämäärä:   11.10.24 11:48:03

"Lähettäjä: Aurora
Päivämäärä: 9.10.24 17:28:10

nomadi: samanhenkinen ryhmä olisi hyvä ja facessa/instassa tms netistä voisi ehkä löytyä sopiva porukka jos kulkeminen on ongelma. Yksinkin sen kipinän löydät, mutta se vaatii hiukan oma-aloitteisuutta. Ota ne projektit esille - katsele niitä, mieti mitä niille vielä pitää tehdä jne. Ja sitten vaan aloitat vaikka ei niin kauheasti innostaisikaan, niin se kipinä herää taas siinä pikkuhiljaa tehdessä. Muista antaa itsellesi aikaa - vähän kerrassaan joka päivä kuitenkin jotain tehden niiden parissa vie asiaa eteenpäin."

Kiitos, Aurora! Nyt kortit puhuivat kyllä järkeä.

Pitäisikö noita tarjota kustantajalle, vai yrittää omakustannetta (ja mistä siihen raha?)? Olen aiemmin julkaissut kustantajan kautta, mutta nämä ovat epäkaupallisempaa lajityyppiä.

Päivämäärä:   12.10.24 16:35:09

nomadi: kustantajalle kannattaa tarjota kyllä. Voi olla joku pienempikin kustantamo mikä kiinnostuisi tän kaltaisesta materiaalista ja mitään siinä et häviä jos yrität sitä kautta päästä markkinolle.
Omakustannekin on ihan hyvä vaihtoehto jos sen rahoituksen jostain keksit, mutta näkisin et jokin kustantaja ottaisi tästä kyllä kopin.

Lähettäjä: E.t. 
Päivämäärä:   13.10.24 20:53:43

Onko jotain mitä minun pitäisi nyt kuulla?

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   13.10.24 23:00:46

Oisko minulle mitään sutinaa näkyvissä? Ja kenen kanssa mahdollisesti?

Lähettäjä: Epätietoinen 
Päivämäärä:   13.10.24 23:42:15

Hei, mitä näkyy tuon minun hevosen osalta? Mitä sen kanssa teen? Kaikenlaista tässä nyt on ollut, kovat odotukset oli tiinehtymisestä, mutta tyhjäksi ultrattiin vastoin kaikkia odotuksia. Pettymys oli melkoinen. Ajatus tuntuu nyt vain pyörivän tuon hevosen ympärillä. Mitä näkyy töistä? Ihan täynnä olen tuota työyhteisöä ja itse alaakin, muuta sopivaa ei vaan ole tullut eteen. Oma talous mietityttää myös kovasti, sen korjantuminen parempaan olisi kyllä tarpeen. Onko sellaista näkyvissä?

Päivämäärä:   14.10.24 02:15:44

Kiitos, Aurora!

Päivämäärä:   14.10.24 19:54:39

E.t.: sanotaan että olet tullut elämässäsi sellaiseen kohtaan missä pitää päättää lähteä vai jäädä ja kumman tahansa valitsetkin, niin se on oikea valinta - et voi tehdä väärää valintaa. Ole itsellesi ja kumppanillesi rehellinen tunteistasi ja ajatuksistasi, niin tasapaino välillänne pysyy hyvänä. Vaikka jokin asia ehkä vaatii sinulta jotain mitä et haluaisi tehdä/sanoa, niin kaikki kääntyy kuitenkin jossain kohtaa parempaan suuntaan.

Päivämäärä:   14.10.24 20:02:11

Niinpä: tähän nousee esiin parikin erityyppistä ihmistä jotka näyttävät kiinnostuneen susta. Molemmat on ihan hauskan oloisia ja ei näytä että kumpikaan olis tällä hetkellä parempi vaihtoehto kuin toinen. Toinen on tummahiuksinen ja toinen sit sellainen keskiruskeat hiukset omaava kaveri.
Katsele ja kuulostele ihan rauhassa näitä kumpaakin. Voi olla että se on toinen näistä jonka valitset tai sitten ei kumpikaan, mutta kiirettä ei ole.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.10.24 20:10:20

Hei Aurora,

Mitä kortit näyttää minulle parisuhteen tiimoilta?
Entä työkuvioiden suhteen, helpottaako yhtään vai jatkuuko samalla linjalla?

Lähettäjä: Alexandra 
Päivämäärä:   14.10.24 20:15:15

Heippa taas, näkyyköhän minulle mitään kummempia muutoksia loppu vuodelle, ihmissuhderintamalla tai töissä?

Päivämäärä:   14.10.24 20:16:11

Epätietoinen: jos taloudellisesti on järkevää, niin myy se. Tunteet on nyt sivuseikka - vain järjellä ajatellen saat tän päätöksen tehtyä. Tämä asia vaatii hiukan ajattelua ja noin ehkä 4kk menis että tän saat hoidettua.
Työhön tulee muutosta tässä lähiaikoina. Ihan tarkkaa aikaa ei pysty sanomaan et koska, mut jotenkin tää kaikki näyttäisi vetävän siihen 4kk kohtaan, koska talouteenkaan ei nyt ole juuri tulossa muutosta, vaan sekin jumittaa ja siihenkin aikana tarjotaan sitä 4kk.
Tää näyttäisi et työpaikka vaihtuu tai muuten muutat siinä kohtaa jonnekin uuteen paikkaan ja silloin "uusi elämä" alkaa.
Voi tuo 4kk toki olla 4 viikkoakin, mutta tuntuu että menis kuitenkin enemmän kuin se 4 viikkoa ja lukua 4 tässä näytetään moneen kertaan.

Päivämäärä:   14.10.24 20:26:36

??: vähän näyttäisi että parisuhde tarvitsee aikalisän/tauon että saatte molemmat miettiä mitä haluatte ja kenen kanssa. Sitten vasta kun ajatukset on selkeät, niin asia liikkuu eteenpäin (se voi tarkoittaa myös suhteen loppumista, mutta eteenpäinmenoa sekin on).
Työssä ei ihan heti tapahdu muutoksia, mutta lopulta tämä näyttäisi helpottavan. Arvio et ainakin 2kk menis ennenkuin jotain helpotusta olis luvassa.

Lähettäjä: E.t. 
Päivämäärä:   14.10.24 20:30:39

Kiitos! Minulla ei kylläkään ole kumppania, mutta muuten kyllä eräänlainen valintatilanne joo. Otan siis pääviestinä tuon että väärää valintaa ei ole. :)

Päivämäärä:   14.10.24 20:33:36

Alexandra: tää vastaus tuli nyt työrintamaa koskien ja näyttäisi et siellä tulee jotain isompaa muutosta tms tapahtumaan ja keskusteluja käydään, mutta selviät tästäkin kriisistä hyvin. (tuli tunne et yt:t tulossa ja sua ei irtisanottaisi)
Ihmissuhteisiin ei nyt haluttu kertoa mitään viestiä.

Päivämäärä:   14.10.24 20:36:03

E.t.: jokin ihmissuhde tässä kuitenkin on mihin ratkaisusi vaikuttaa - olkoon sukulainen, työkaveri tms. näyttäytyi kumppanina :)
Mutta se oli tosiaan tärkein pointti et väärää valintaa ei ole - ja aina voi valita uudestaan myöhemmin jos suunta ei vie sinne minne pitäisi.

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   14.10.24 22:36:57

Minulla olisi muutamakin kysymys, jos jaksat vastata:

- kuulenko vielä itselleni erityisestä miehestä vai näenkö häntä enää koskaan?

- saako töissä paha vielä palkkansa vai porskuttaako ikuisesti minun ja muiden kustannuksella eteenpäin?

- haluan kysyä mutten tiedä haluanko vastausta, sillä asia on elämäni tärkein: saanko lapsen?

Lähettäjä: Pirita 
Päivämäärä:   14.10.24 22:39:47

Mä oon ihan umpikujassa seurustelusuhteen osalta.
Päätöksiä pitäisi tehdä. Näkyykö jotain?

Lähettäjä: Jokotai 
Päivämäärä:   15.10.24 08:46:50

Kumpi on parempi vaihtoehto. Uskoa valitsemaani muutokseen, ja jatkaa, vaikka välillä menee usko ja hermot. Vai todeta ettei se ala toimia ja ottaa suunta takaisin?

Päivämäärä:   16.10.24 17:38:35

Myy: koskaan on sellainen aika että sitä en pysty sanomaan/katsomaan, mutta tällä hetkellä näyttää ettette kohtaa (ainakaan hetkeen) mutta maailmassa tapahtuu monia asioita ja aina me ei niihin voida vaikuttaa et missä ja milloin kohtaamme jonkun (elämä kun on valintoja, niin niillä on oma vaikutus asioihin).
Työmaalla näyttäisi että oikeus tapahtuu ja melko kiivastakin sananvaihtoa voi olla tulossa, mutta sitten pitäisi helpottaa.
Lapsiasiaan en ota kantaa koska en katso tulevaa.

Päivämäärä:   16.10.24 17:43:56

Pirita: tällä hetkellä ei näytä että suhde loppuisi, mutta isoja muutoksia tarvitaan että voitte jatkaa.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.