Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   20.9.24 12:54:54

Lapsen joukkue järjestää turnauksen ja pyysin yhdestä firmasta palvelusta toimitilojen suhteen sponssiksi. Soitin innoissani, mutta kun kuulin vastaanottavan puolen äänen sävyn alkoikin hävettää ihan hirveästi.

Ja siis olen käyttänyt ostajana tämän firman palveluja, eli ollut asiakkaana ja sitä kautta tunnen toimarin hyvin. Jotenkin ajattelin, että uskaltavat sanoa ei jos siltä tuntuu, mutta keskustelu meni ihan oudoksi "pitää vähän selvitää ja miettiä" jahkailuksi.

Toki sanoin lopuksi, että tämä nyt oli tällainen päähänpisto kysyä heiltä, että ei mitään stressiä asiasta ja ilmoittavat maanantaina kuinka käy. Silti hävettää, kun oletin, että toimitilan lainaaminen olisi tottakai ok kun on viikonloppuna tyhjänä jokatapauksessa.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.9.24 12:58:24

"kun oletin, että toimitilan lainaaminen olisi tottakai ok kun on viikonloppuna tyhjänä jokatapauksessa"

Mä en ainakaan lainaisi yhtään mitään. Kyllä se on nähty kuinka ihmiset kohtelee muiden omaisuutta. Mun mielestä noloa mennä anelemaan, ei kaikki halua harrastaa hyväntekeväisyyttä joillekin vieraiden muksuille.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   20.9.24 13:03:42

Ymmärrän tän pointin täysin, siksi oletin, että jos asenne on tuo, kehtaa sanoa heti, että valitettavasti ei käy.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 13:03:52

Tuossa voi nyt olla vaikka mitä tietoturvaan, kiinteistöön sisäänpääsyyn tai vaikka yrityssalaisuuksiin liittyviä näkökulmia. Harva, jos mikään, yritys noin vaan ilosta kiljuen ottaa täysin randomeja omiin tiloihinsa pyörimään valvomatta.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.9.24 13:07:30

Riippuen toimitilan luonteesta, voi oikeasti olla aika monta asiaa mitä oikeasti pitää selvittää vaikka periaatteessa olisikin halua lainata: avaimet (uskalletaanko lainata avaimet? tuleeko joku avaamaan ovet? kuka?), hälyt, siivous, vastuut. Eli älä nyt sinäkään ota stressiä oli vastaus lopulta mikä hyvänsä, ei se kysymättä ainakaan selviä.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   20.9.24 13:12:02

No olisin kyllä ottanut vastuun avaimista, siivouksesta ja valvomisesta, tottakai. Kyse on wc tilojen käytöstä, jotka sijaitsevat eteisessä, että kulun loppukiinteistöön saisi kyllä estettyä.

Ja sanomattakin selvää, että olisimme siivonneet vessat ja eteisen, tuoneet saippuat, paperit ja käsipyyhkeet.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   20.9.24 13:12:48

Ja olisivat saaneet mainostilaa joukkueen kk-viestintän ja turnauksen sivuille.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.24 13:18:11

Ajattelin, että kyse on jostain parkkipaikan lainaamisesta. Sisälle yrityksen toimitiloihin - ei varmasti onnistu.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.9.24 13:19:08

"Ja sanomattakin selvää, että olisimme siivonneet vessat ja eteisen, tuoneet saippuat, paperit ja käsipyyhkeet."

No ei ole kaikille sanomatta selvää. Pitää aina sanoa ääneen.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.9.24 13:36:57

Niin pyörittekö te toimitilan pihassa joka tapauksessa vai vain siinä tapauksessa että vessaa lainataan? Oppiiko lapset käymään tuolla sitten silloinkin kun ei ole asiaa?

Otatko vastuun myös jos jotain hajoaa?

Itse olen joutunut seuraamaan suunnistajien röyhkeyttä, kaahaamista ja tuhoamista ja kaikkein pahimpana partiolaisten viljelysten tuhoamista, bajamajojen laittoa ihmisten pihan reunaan, luonnon polkemista, metelöintiä, pihoihin tunkeutumista ja sikailua niin en kyllä aio tukea mitään yleisillä alueilla / toisten mailla tapahtuvaa harrastamista. Kun harrastat, maksa se itse ja pysy harrastukseen varatussa tilassa. Tai julkisella tiellä kohtuutonta haittaa aiheuttamatta.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   20.9.24 14:13:01

Toimitila on parkkipaikan reunassa, joka toisessa päässä urheilukenttä. Ja joo, tottakai me korvataan jos jotain menee rikki. Noh ilmeisesti itse olisin näin höveli ja ratsastuskisoja järjestäessä on onnistunut esim. viereisen tallin fasiliteettien lainaus. Ehkä sitten tosiaan oli ihan hölmä ajatus.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.9.24 14:18:01

Kysyitkö siis toimarilta jonka tunnet hyvin, vai joltain muulta? On tuossa varmasti selvitettävää, mutta kuulostaa siis, jos on vain yksittäisestä turnauksesta kyse, ettei käyttö olisi jatkuvaa vaan kertaluontoista. Ei tuossa nyt mitään tarvitse ainakaan hävetä, vastaus on mikä on ja tottakai heidän pitää sitä miettiä kun yhtäkkiä tulee pyyntö jollaista ei ehkä ennen olla järjestetty.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   20.9.24 14:31:15


Millä sinä estäisit ettei kukaan menisi muualle kuin vessaan? Siellä pitäisi olla vahti (yrityksen sisältä) koko ajan. Lapset keksivät kaikenlaista ja ovat uteliaita vaikka kiellettäisiin.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   20.9.24 14:34:37

Tukkisin sen oven kulun, ettei eteistä pidemmälle pääse. Vessat ovat tuulikaapissa.

Tai laittaisin vahdin jos tuo ei onnistu, kiertävät vuorot vaan.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   20.9.24 14:40:02

Ei kukaan yrittäjä suostu siihen että joku/jotkut tuntemattomat vahtivat. Mikään vakuutus ei korvaa jos annat avaimet yrityksen tiloihin ja jotain sattuu.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   20.9.24 14:54:41

Ja vaikka mielestäsi yritys on tyhjänä viikonloppuna niin ei se että ketään ei ole töissä tarkoita sitä että se on tyhjänä, vaan sisällä voi olla paljonkin yrityssalaisuuksiin ja tietoturvaan liittyviä asioita jotka vääriin käsiin joutuessaan voisivat olla yritykselle kohtalokkaita. Riippuu myös yrityksestä mitä kaikkea hyllyiltä löytyy. Kahvilan, parturin ja eläinlääkärin hyllyillä on toki erilaista tavaraa mutta kumpikaan tuskin haluaa yhdenkään pullon tms katoavan maksamatta.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   20.9.24 14:54:43

Ihan jo tietoturvan vuoksi ei yleensä saa ulkopuolisia päästää firman tiloihin pyörimään.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Sponssisponssi 
Päivämäärä:   20.9.24 15:06:52

Aloittajalla on nyt sponsorointi ja tilavuokra sekaisin. Sponsorointia kun pyydetään, niin pyydetää rahaa tai mahdollisesti jotain tuotetta (makkaraa tms) näkyvyyttä vastaan.

Kun pyydetään käyttöön vessaa tai jotain muuta tilaa, pyyntö aloitetaan ”paljonko maksaisi vuokrata”. Siihen vastaus on ”emme vuokraa” tai ”voidaan vuokrata hintaan X”. Jos saa jonkun hinnan, siitä voi sitten kokeilla neuvotella, saisiko hintaa alemmas vastineeksi näkyvyydestä.

Mikä edes on tuon yrityksen toimiala? Onko turnaukseen osallistuvat (tai heidän huoltajansa, jos kyseessä alaikäisten turnaus) potentiaalista asiakaskuntaa yritykselle? Tarkoitan sitä, että jos yritys vaikkapa myy omakotitaloihin peltikattoja ja turnaus on joku 10-vuotiaden jalkapalloturnaus, jossa on ehkä 100 pelaajaa, niin moniko noista sadasta pelaajasta asuu kattoremonttia kaipaavassa omakotitalossa ja vieläpä niin lähellä turnauspaikkaa, että heidän kannattaisi hankkia katto ja asentajat turnauskentän viereisestä kattoliikkeestä eikä omasta kotikaupungista.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   20.9.24 17:16:16

"No olisin kyllä ottanut vastuun avaimista, siivouksesta ja valvomisesta, tottakai."

Aloittaja, mietitköhän itsekkään tuota vastuutasi ihan tarkkaan.
Kyse siis turnauksesta eli paikalle tulee useita joukkueita, kymmeniä (vai satoja) sinulle tuntemattomia pelaajia huoltajineen. Pystytkö oikeasti menemään vastuuseen kaikista?
Entä jos paperi loppuu ja pari seuraavaa kävijää pyyhkivät reilulla satsilla käsipaperia ja pönttö menee tukkoon? Uskotko että syylliset löytyvät ja maksavat viikonlopun päivystysajan putkenaukaisun omasta pussistaan? Vai meneekö sinun pussistasi joka otat vastuun?
Jos olet yhtään missään tapahtumissa käynyt niin usein on joku vessa suljettu kun on mennyt tukkoon eli ei mitenkään tavantonta ole.

Vuokratkaa bajamaja ja koittakaa sopia hintaa alemmas niillä mainoksilla.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Tuulia 
Päivämäärä:   20.9.24 17:34:38

Yrittäjänä kaikenlaista sponsori pyyntöä tulee viikoittain. Näistä ei ole koskaan yli 10vuoden aikana ollut ikinä mitään hyötyä yritykselle. Eli rahaa sais kyllä lahjoittaa vaikka missä muodossa maailmalle ja vaikka mihin toimintaan.
Tulojen käyttöön en ikinä lähtisi. Joku 50€ johonkin juttuun voi vielä mennä. Mut sitten on näitä satasen ja tonnien pyytäjiä.
Alan olla sitä mieltä että jokainen maksakoon itse omien lasten tai omat harrastuksensa. Niin minäkin teen.

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Poli 
Päivämäärä:   20.9.24 17:43:53

Sama kokemus ihan Ratsastusmaailmasta. Kun pidetään ulkopuoliset kisat, niin voi Jeesus miten röyhkeitä ihmiset ovat. Vaikka on erikseen kielletty meno talliin ja omistajan pihalle ja lippusiimat estämässä kulkua, niin aina on joku jossain.
Omistajan koirat päästetään irti. Vedet haetaan omistajan kotoa, kun kultamussukka tarvitsee lämmintä vettä.
Tallista haetaan lantaoven kautta suitset lainaan kun omat menee rikki (pääovet lukittuna). Hevonen pannaan tarhaan, koska potkii muuten kopin seiniä. Kaikki irtotavara lähtee mukaan. Pihalta on viety matto telineestä kuivumassa olleita loimia jne. Ihmiset on ihan sikoja.
En todellakaan sponssaisi kenellekään mitään. Aloittajalla on ollut kovin ruusunpunaiset lasit silmillä.
Tuollaiset tilat vuokrataan rahaa vastaan ja hankitaan vakuutukset tapahtuman ajaksi

  Re: Sponsoroinnin pyytäminen alkoi nolottaa

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   23.9.24 14:19:49

No kävi ilmi, ettei tarvinnut nolottaa. Yrittäjä soitti äsken ja pahoitteli, että on kestänyt. Oli ollut vaan hieman huonossa paikassa kun soitin ja tottakai saamme eteisen käyttöön vessoineen. Välioven saa lukittua ja mentyä takaovesta ulos.

No kerrankin näin päin ja itse luin oikein, että tältä yrittäjältä voin kysyä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.