Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pick me osa 2

Lähettäjä: Kalakasa 
Päivämäärä:   23.4.24 09:37:57

Edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9623116&t=9623116

Tämä oli kiintoisa keskustelu, jatkuisiko?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Lol 
Päivämäärä:   23.4.24 10:29:15

Ai jatkuu vielä? No onhan tää viihdyttävää.

.... kirjoitti:
"
Koopa on näitä, jotka nyökyttelee miesten ”nainen kerjäsi raiskausta minihameella” jutuille. Sen oikein haistaa. Tuituttelee ja on niin hyvää jätkää.

Onnea valitsemallasi tiellä.

Miten olla oma itsensä olematta pick me?

No, älä yritä nostaa omaa häntää haukkumalla muita naisia. Älä ole queen bee (eli aja muita naisia pois porukasta ja omi miehiä itsellesi)."

Tuossa nyt paistaa se "minä en ainakaan ole pick me"-logiikka. Olin lukevinani tuon vähemmän mairittelevasti mainitun nimimerkin postauksesta, että hän on miesvaltaisella alalla. Minäkin olen. Työporukassa on silti myös naisia ja kaikki on samaa sakkia. Varmaan meilläkin on kaikki ihan pick me-akkoja, kun ei järkätä erikseen mitään tyttöjen iltoja, vaan käydään ihan työporukan jutuissa.

Kannattaisi ehkä miettiä, mikä kaksinaismoralismissa noin viehättää. Ja todellakin nähdä vähän vähemmän olemattomia asioita. "Liisa puhuu joka aamu miesten kanssa ja ne nauraa sen kanssa. Kylläpä Liisa on säälittävä. Tai sitten ne nauraa ja pilkkaa muille naisille. Aika alhaista."

Tosin jos käyttäytyy kovin vainoharhaisesti, niin saattaahan siinä alkaa saada hymistelyä osakseen. Ihan sukupuoleen katsomatta.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 11:26:18

"Ai. Minäkin olisin pick-me, koska

- ajattelen loogisesti ja pidän matikasta ja inhoan "tunteella toimivia typeryksiä""

Nämä "rationaalisten" viestit on aina yhtä hauskoja. "Olen looginen" ja sitten seuraa tunteenpurkaus vailla logiikan häivää.

Ihmisten itsetuntemuksen puute on kiehtovaa seurattavaa.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Fju 
Päivämäärä:   23.4.24 11:57:39

"Varmaan meilläkin on kaikki ihan pick me-akkoja, kun ei järkätä erikseen mitään tyttöjen iltoja, vaan käydään ihan työporukan jutuissa."

Tällähän ei ole mitään tekemistä pick me -tytön kanssa. Tai no, on sillä, mikäli asenteesi on"kaikki naiset järkkää vaan tyttöjen iltoja mutta MINÄ en sellaisissa käy koska en viihdy naisten kanssa ". Kannattaa sisäistää termit ennen kun niistä puhuu.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.4.24 12:11:00

Tämä :'D

"Nämä "rationaalisten" viestit on aina yhtä hauskoja. "Olen looginen" ja sitten seuraa tunteenpurkaus vailla logiikan häivää.

Ihmisten itsetuntemuksen puute on kiehtovaa seurattavaa"

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Leon 
Päivämäärä:   23.4.24 12:49:18

Ihmiset ovat kaikki tunteella toimivia, psykopaatit asia erikseen. Pick me pitää miehiä jotenkin vähemmän tunteellisina ja rationaalisempina, vaikka erilaiset tunteet ohjaavat heidänkin toimintaansa. Miehet eivät vain tuo päänsisäistä elämäänsä esille samalla tavalla kuin naiset, koska he puhuvat tunteista vähemmän. Eikä se ole mitenkään hyvä asia se tunteiden patoaminen, puhumattomuus ja niiden vähättely.

Mutta kovasti haluaisin tietää, mitä ovat ne "naisten jutut." Naiset kun eivät ole mikään homogeeninen ryhmä, jossa kaikki tykkäisivät samoista asioista. Itse en tunne esimerkiksi yhtäkään meikeistä intoilevaa ja jauhavaa, vaikka jonkun mielestä kaikki naiset ovat tällaisia.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 12:52:04

Ja miehilläkin on jopa hormoneja ;) ja jopa raskaus- ja isyyshormoneja.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 13:26:16

Huvittavinta näissä meidän keksimissä nimityksissä ja lokeroissa on juuri se, että alamme kilvan huutamaan "minä en ainakaan ole sellainen" ja alamme luettelemaan omia ominaisuuksiamme ja kertomaan erinäisiä faktoja elämästämme, ihan kuin se millään tavalla määrittäisi olemmeko sellainen vai ei. Onko itsensä määrittäminen muille niin tärkeää? Mehän emme voi loppujen lopuksi vaikuttaa siihen juuri mitenkään, mihin lokeroon muut ihmiset meidät laittavat, koska se lokerointi perustuu meidään omaan sisäiseen tunnemaailmaan, kokemuksiin ja näkökulmiin.

"Tasapäistäminen on päivän trendi. Älä vaan erotu massasta tai sinut lynkataan, karkoitetaan ja keksitään joku ihana termi persoonallisuudellesi."

Tämä on totta, mutta ei mielestäni ole niinkään tämän päivän trendi eikä varsinkaan liity mitenkään pick me-termiin. Olen viime aikoina paljon pohtinut sitä, kuinka kauan omassa elämässäni minuakin on ohjattu, neuvottu ja jopa komennettu siihen suuntaan, etten erottuisi muista. Että olisin samanlainen kuin muut, ja jos et ole, niin seuraa kritisointia, lynkkausta jne. Sinun valintojasi avoimesti vähätellään ja sinulle kerrotaan, että toimit elämässä väärin kun et eläkään miten muut elävät. Minusta tämä on ihan sukupolvien ajan kestänyt ongelma, johon on pikku hiljaa tullut vastarintaa enemmän ja enemmän. Vaikka joukosta erottuva edelleen helposti lynkataan ja lätkäistään joku termi otsaan, niin useampi ja usrampi uskaltaa elää elämäänsä juuri niin kuin itse haluaa.

Mitä tulee tuohon pick me-termiin, niin minusta se on samaan aikaan helppo määrittää ja vaikea määrittää. Minusta tuo termi ei kerro mitään, mikä on pick me girlin tausta, kiinnostuksen kohteet, ulkonäkö jne. Ei sillä ole mitään merkitystä, tykkääkö se puhua autoista vai meikeistä. Tässä kohtaa mennään ihan metsään. Pick me girl on juuri sellainen, joka käytöksellään ja puheillaan lyttää muiden naisten olemassaolon, mutta ei se varsinaisesti siihen liity, mistä puhutaan.

Oma esimerkkini pick me girlistä, jollaisen olen kyllä kohdannutkin. Hän tuttava, ei ystäväpiiristä eikä töistä tuttu mutta kuitenkin tuttu, molemmat olemme naisellisia naisia joskin eri tavoin. Hänen kanssaan voi kaksin jopa keskustella, mutta jos siihen asetelmaan tulee yksikin mies mukaan, alkaa hän esimerkiksi avoimesti ja järjestelmällisesti haukkua mielipiteitäni ja sanomisiani sille miespuoliselle henkilölle. Toinen vaihtoehto on, että hän unohtaa minun olemassaoloni ja alkaa flirttailevasti keskustella pelkästään miehen kanssa, jolloin minä jään automaattisesti sivuun. Tätä tapahtuu nimenomaan vain miesten seurassa. Eli pick me voi olla myös naisellinen nainen, ei sillä ole mitään merkitystä miltä näyttää tai mitkä ne kiinnostuksen kohteet ovat.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Pöplö 
Päivämäärä:   23.4.24 13:34:56

.: minuakin on yritetty tunkea siihen massalokeroon, ja aina olen ollut sitä mieltä, ettei sellaista ole olemassakaan. Säälittävintä oli, kun äitini yritti teininä saada minua käyttämään "ihan tavallisia vaatteita, sellaisia kuin muillakin on" ja sitten puki minut aika miehekkäisiin vaatteisiin :) suorat farkut lyhennettynä nilkkapituuteen, tummansinisiä paksuja perus t-paitoja (parhaassa oli Aarikan joku kuva), hiukset olisi pitänyt olla lyhyet jne. Teepaita ei saanut olla naisten mallia mutta tiukka poolo olisi ollut kuitenkin sopiva isoryntäiselle teinille:D matalatkin korot kengissä oli nounou. Eli aivan päinvastaista mitä muut käyttivät.

Siskoni on yrittänyt saada minua meikkaamaan koko ikäni. Ostaa jopa lahjaksi meikkejä :(

Anoppini on ihan jalkaa polkien vaatinut minua leikkaamaan hiukset pois. Ja muutenkin harrastukset ja matkustellut pois ja pihamaata kitkemään. Niin ne muutkin naiset kuulemma tekevät.

Joo, minä olen minä. Ja ihan ok tällaisena. Niin ovat suurimmaksi osaksi muutkin ihmiset jokainen omalla tavallaan.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.4.24 13:36:49

Eli jos oikeasti nyt vain tulee paremmin juttuun miesten kanssa, koska on enemmän samoja mielenkiinnon kohteita ja puheenaiheita eikä varsinaisesti kiinnosta naisten lapsi-, sisustus-, muotijutut ja parisuhdedraamailut = pick me-nainen?

On jotenkin parempi olla naislaumanainen kuin pick me-nainen syystä että?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Rautalanka 
Päivämäärä:   23.4.24 13:38:55

?: miksi et voi keskustella niiden toistenkin naisten kanssa niistä mielenkiinnon kohteistasi? Todella harva nainen (kuten olet näistä ketjuista lukenut) on kiinnostunut niistä lapsi- ja muoti jutuista ja meikeistä.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Fbk 
Päivämäärä:   23.4.24 13:44:01

? Kerropa mitä sellaisia mielenkiinnon kohteita on, joista voi puhua miesten kanssa mutta ei naisten? Itselläni tulee lähinnä mieleen jotkut r*iskausfantasiat.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Rautalanka 
Päivämäärä:   23.4.24 13:45:00

Vai olisiko jonkun aamupaskan vertaileminen?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Dff 
Päivämäärä:   23.4.24 13:45:54

Näin nelikymppisenä sanoisin, että nykyään nimenomaan saa olla oma itsensä. Vielä 20 vuotta sitten oli eri meininki. Nykyäänhän on huomattavasti enemmän harrastusmahdollisuuksiakin laidasta laitaan.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Sei 
Päivämäärä:   23.4.24 13:46:00

"Eli jos oikeasti nyt vain tulee paremmin juttuun miesten kanssa, koska on enemmän samoja mielenkiinnon kohteita ja puheenaiheita eikä varsinaisesti kiinnosta naisten lapsi-, sisustus-, muotijutut ja parisuhdedraamailut = pick me-nainen?"

Kiinnostaako sua edes tietää niiden toisten naisten oikeat mielenkiinnon kohteet ja jutunaiheet vai oletatko vaan niiden olevan noita yllä lueteltuja? Ootko ihan varma, että jos puhuisit niiden kanssa jostain mistä miestenkin kanssa, että et saisi mitään vastakaikua?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Fbk 
Päivämäärä:   23.4.24 13:47:41

Rautalanka: olen käynyt krapulanjälkeisen aamupaskakeskustelun hyvien naispuolisten kaverien kanssa, joten sekään ei ole naisilta poissuljettu XD

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 13:49:21

Ja myös miehet ovat homogeeninen ryhmä, joka keskustelee aamupaskasta ja raiskausfantasioista..? Wou.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Rautalanka 
Päivämäärä:   23.4.24 13:52:20

Fbk: ai kamala, nyt muistinkin erään naispuolisen tallikaverin rapularipulitiedotuksen :D

.: ei suinkaan, vaan pohdimme, mitä ovat asiat joista voi keskustella vain miesten kanssa mutta ei koskaan naisten.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   23.4.24 13:52:35

Siis mikå velvollisuus naisella on tykätå naisista, olla kiinnostunut niistä ja tulla juttuun? Ei kiitos. En pidä kovin paljon miehiståkään, mutta satunnainen ajanvietto on hauskempaa heidän kanssaan kuin naisten. En pidå myöskään lapsiata, paitsi omastani. Teinit on minusta ihan ok, jos ihmisryhmistä pitää joku kategoria miellyttää. Vanhukset taas pääosin ei, ihan yksittäisiä poikkeuksia on. Niin mitä väliå, että ajattelen näin? Olen silti se ystävällinen ja kohtelias työkaveri, mutta vapaa-aikaani en tuhlaa mihinkään bondailuun.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.4.24 13:58:38

"miksi et voi keskustella niiden toistenkin naisten kanssa niistä mielenkiinnon kohteistasi?"

Oikeastiko luulet, että tavallisella korkeakoulutettujen työpaikalla on naisia, joiden kanssa voi puhua hevosista ja raveista muuten kuin "ai sulla on sellanen ihqu ratsu" (koska hevosen synonyymi on ratsu, huoh) ja kun ei olekaan niin "ne ravit on kamalia niille ratsuille" (totta sikäli, että ratsuille ne varmaan ovatkin). Tai kertoa, kuinka viikonloppuna sai tehtyä ohjelmoinnin tentin omaehtoisessa ei työhön liittyvässä koulutuksessa? Tai kuinka miehen kanssa huolletaan venettä "soutelu onkin ihanaa" (niin, muunlaisia veneitähän ei ole).

Kovin on lyhyitä kommentteja ja puheenaihe vaihtuu siihen "kiinnostavampaan" eli lapsiin ja oletetaan, että katselet lasten kuvia, jotka näyttää ihan samoilta kenen tahansa luurissa tai johonkin vaatemuotiin tai millaiset verhot joku aikoo laittaa.

Sinänsähän tuossa ei ole ongelmaa jos puhutaan kaikkien kanssa tasapuolisesti, mutta kun käytännössä homma menee niin että enemmistö määrää "kiinnostavat ja suositut" puheenaiheet niin ei sitten tarvitse puhua niistä epäkiinnostavista hevoshommista, ohjelmoinnista ja veneen laitosta, mutta oletus on että koska nainen niin myös se hevos-vene-ohjelmoija on ihan intona messissä toljottamassa penskakuvia, ihquttamassa muotivaatteita ja pohtimassa jotakin verhoja.

Oma kysymyksesi toisinpäin: miksi ne lapsi-verho-muotinaiset ei voi keskustella toisten naisten kanssa myös heidän mielenkiinnon kohteistaan? Niin, koska_ei_kiinnosta. Vaan kun ei voi vaatia muilta sellaista, mitä ei itsekään ole halukas tekemään.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   23.4.24 14:01:01

"Ravit on kamalia ratsuille" :D päivän hauskin juttu.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Leon 
Päivämäärä:   23.4.24 14:05:25

"Eli jos oikeasti nyt vain tulee paremmin juttuun miesten kanssa, koska on enemmän samoja mielenkiinnon kohteita ja puheenaiheita eikä varsinaisesti kiinnosta naisten lapsi-, sisustus-, muotijutut ja parisuhdedraamailut = pick me-nainen?"

Mutta mitä jos mies haluaisikin puhua näistä asioista? Kuinka monesti vaikka itse olen jutellut eri miesten kanssa lapsista ja he ylpeydellä kertovat omista lapsistaan ja etenkin lapsenlapsistaan. Ylipäänsä jos mies haluaisi naispuolisen kaverinsa kanssa jutella ihmissuhteista tunteista, sisustuksesta tai muusta syvällisemmin, niin miksei sitä tarvetta tunnusteta miehillä? Miksi naiset kuvittelevat, että miesseura on hauskaa, koska ei tarvitse puhua mistään tunteikkaammasta? Entä miesten tarpeet? Jälleen omasta kokemuksesta totean, että miehetkin haluavat jutella syvällisiä, avautua ja pohtia asioita. Ja naisille näistä on helpompi kuin miehille, koska naiset osaavat paremmin tällaisen keskustelun.

Eli kysyisin vielä, mikä tarve on lokeroida sekä miehet että naiset, kun kumpikaan ryhmä ei ole vain tietynlainen? Miksi ei tunnusteta miesten erilaisia tarpeita ("naisellisiakin?")

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Lol 
Päivämäärä:   23.4.24 14:10:21

Fbk:
"? Kerropa mitä sellaisia mielenkiinnon kohteita on, joista voi puhua miesten kanssa mutta ei naisten? Itselläni tulee lähinnä mieleen jotkut r*iskausfantasiat."

Aika sanattomaksi vetää. Mistä nämä raiskauskuvitelmat kumpuaa? Mitä liikkuu ihmisen mielessä, jos kuvittelee toisten puhuvan small talkina raiskausfantasioista?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.4.24 14:12:02

"Kerropa mitä sellaisia mielenkiinnon kohteita on, joista voi puhua miesten kanssa mutta ei naisten?"

VOI puhua tietenkin mistä tahansa kun vaan alkaa puhua, mutta ei niistä keskustelua synny, jossa vaihdeltaisiin puheenvuoroja tai että koko kahvitauko kuluisi aiheesta keskustelleen. Toisin kuin vaikka mainitsemani lapset tai muoti. Ja nythän puhutaan siis yleisesti, siitä mikä on yleisin ja tavallisin normi. Tottakai jos työpaikalla on toinenkin motoristinainen (joka on todella harvinaista), hänen kanssaan voi puhua mp-jutuista, mutta jos 10 muuta naista ei osallistu, ei se ole "naisten kanssa" keskustelua samoin kuin lapsista tai ulkonäöstä.

Naisten kanssa hankalia KESKUSTELUNaiheita on esim. moottoripyörät, autot, veneily ja näiden ylläpitoon/huoltoon liittyvät aiheet, ravihommat, seikkailumatkat (ei, kylpyläloma kasvonaamiolla ei ole seikkailumatkailua), tekemisistään mainitseminen ilman jatkuvaa marinaa mitä mies teki väärin tai ei tehnyt vaikka olisi pitänyt (kun kyllähän kaikilla on riitoja ja kaikkia ärsyttää mies).

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Fbk 
Päivämäärä:   23.4.24 14:17:02

?: kyllä meillä puhutaan töissä kaikista mainitsemistasi asioista... Ehkäpä se olet sinä, joka ei osaa keskustella, kun on niin vaikeaa.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.4.24 14:17:51

"Eli jos oikeasti nyt vain tulee paremmin juttuun miesten kanssa, koska on enemmän samoja mielenkiinnon kohteita ja puheenaiheita eikä varsinaisesti kiinnosta naisten lapsi-, sisustus-, muotijutut ja parisuhdedraamailut = pick me-nainen?"

"Mutta mitä jos mies haluaisikin puhua näistä asioista?"

No se mies menee ja puhuu niistä lapsista ja muodista naisten kanssa, jotka ovat kiinnostuneita lapsijutuista ja muodista.

Onko hän sitten pick me-mies? Jos ei ole niin miksi?

Miksi miehelle, jota ei kiinnosta miesten jutut, on ihan ok haluta puhua itseä kiinnostavista "naisten" jutuista naisten kanssa ja tätä oikein puolustelet, mutta nainen, jota ei kiinnosta naisten jutut, ei saa viihtyä miesten seurassa olematta kaamea pick- me-nainen?

Nyt ei oikein ole oikein loogista.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ckg 
Päivämäärä:   23.4.24 14:21:32

Normaali mies kyllä puhuu lapsista ja muusta vastaavasta miestenkin kanssa.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   23.4.24 14:22:23

Siis täh, meillä on töissä useampi ravihevosia harrastava nainen. Voimme kyllä keskustella myös ratsun heinästä. Äitini ja tätini ovat innokkaita veneilijöitä, minä en, mutta voin puhua siitä siltä kantilta mitä olen ollut mukana. Siskolleni on moottoripyörä ja samoin sellaisella näkyy naisiakin tulevan töihin. Sitten on miehiä, joiden ainoa kokemus vaikkapa autoista on se linja-automatka töihin tai se, kun lapsena kotona oli auto. Näitä on naisissakin. En ole ikinä törmännyt muoti juttuihin töissä tai oikein muuallakaan, se on ehkä nuorten miesten juttu.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.4.24 14:28:17

"kyllä meillä puhutaan töissä kaikista mainitsemistasi asioista... Ehkäpä se olet sinä, joka ei osaa keskustella, kun on niin vaikeaa."

Onhan se nyt vähän hankala keskustella kun "keskustelu"kumppani kysyy, ratsastanko itse ravurilla kilpaa, luulee Harrikkaa mopoksi jollainen teinipojallaankin on ja kun mainitsee vieneensä auton huoltoon kysyy, että mikä siinä meni rikki. Kun hänelle kertoo asian, on vastaus nokan nostaminen ja närkästynyt tiuskinta tyyliin "mulle kaikki hevoset on ratsuja", "no joku pärisevä kaksipyöräinen joka tapauksessa", "ei kai kukaan ehjää autoa korjaa".

Ehkä minä en vain osaa, niin se sitten varmaan on.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   23.4.24 14:31:56

Niin että kaikki naiset ovat sinua kohtaan tuollaisia mutta miehet ihquja?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Op 
Päivämäärä:   23.4.24 14:33:07

Olen törmännyt vain yhteen naiseen, joka ilmoitti, ettei tule naisten kanssa juttuun, kun on niin hyvä jätkä. Roikkui sitten miesystävänsä kaverien mukana kaikkialla, ja myös dissasi heidän puolisoitaan. Jännä, ettei ollut kovin pidetty.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 14:39:55

Jos joku nyt vaikuttaa pick me-tytöltä, niin kysymysmerkki.

Itse pysyn kannassani, että pick me-girl ei terminä liity siihen, MISTÄ puhutaan, vaan miten puhutaan (varsinkin niistä muista naisista). Kyssäri osuu tähän kyllä kuin nyrkki silmään.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   23.4.24 14:43:37

Täällä niitä pickme-naisia vasta kirjoitteleekin kun kaikilla on työpaikalla ravihevosia reenaavia purjehdusta harrastavia motoristinaisia, jotka vaihtaa autoonsa renkaat yhdellä kädellä ja jakohihnan toisella.

Ehkä riippuu alasta, mutta itsellä korkeakoulutus ja useammasta työpaikasta kokemusta, isoista kuin pienemmistäkin. Vain yhdessä työpaikassa oli toinenkin raviharrastajanainen ja lisäksi yksi ratsupuolen nainen. Motoristeja ei ole ollut missään, autonrenkaansa itse vaihtavia yksi. Autoista puhuminen oli käytännössä sitä, että mies huoltaa, mies vaihtaa, joillakin jopa mies tankkasi ja oltiin vähän ylpeitä kun ei osata mitään eikä kiinnostakaan kun ei ole naisten hommia. Lapsistaan ja lapsenlapsistaan jankuttavia sisustajia sitä vastoin oli kylpyläminilomille kampaajan kautta lähdössä vaikka kuinka paljon.

Että kiva jos on työpaikka, jossa oikeasti kaikkia kiinnostaa tasapuolisesti kaikkien asiat, se on harvinaista.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   23.4.24 14:46:41

U: haluatko järkyttyä vielä lisää? Meillä mies on se, joka haluaa aina niihin kylpylöihin. Häntä on joskus ajettu sellaisella rengaskepillä pois kun kylpylä on haluttu sulkea.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ^^^^^^ 
Päivämäärä:   23.4.24 14:46:41

"Onko hän sitten pick me-mies? Jos ei ole niin miksi?

Miksi miehelle, jota ei kiinnosta miesten jutut, on ihan ok haluta puhua itseä kiinnostavista "naisten" jutuista naisten kanssa ja tätä oikein puolustelet, mutta nainen, jota ei kiinnosta naisten jutut, ei saa viihtyä miesten seurassa olematta kaamea pick- me-nainen?"

No tämä.

Jos naista kiinnostaa "miesten jutut" hän on huono pickme, mutta jos miestä kiinnostaa "naisten jutut", se on hyvä homma ja ok. Selvä :D

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Cbj 
Päivämäärä:   23.4.24 14:47:23

"Että kiva jos on työpaikka, jossa oikeasti kaikkia kiinnostaa tasapuolisesti kaikkien asiat, se on harvinaista."

Normaali ihminen osaa keskustella eri asioista, vaikkei se henkilökohtainen mielenkiinnon kohde olisikaan. Kyllä minunkin työkaverini aina kysyvät, mitä hevosilleni kuuluu, vaikkei se oikeasti heitä kiinnosta. Niistä voidaan silti puhua se muutama minuutti kahvikoneen ääressä.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Omena 
Päivämäärä:   23.4.24 14:52:23

Voin antaa esimerkin pick me -miehulista. Olimme kaverin luona synttärikahveilla, paikalla oli myös toinen meille vieras nuori perhe. Pyysin miestäni ojentamaan keksejä, ja hän kuuli "otatko vielä noita hyviä keksejä" ja sanoi "en taida".

Kun olimme lähteneet, se sen toisen perheen isä oli loppuillan (tai siis sen ajan kun olivat siellä) haukkunut kirkuen miestäni kun kuuli väärin eikä ojentanut keksejä. Heidän perheessään ei sellaista ole tapahtunut ja kyllä pitäisi mieheni mennä äipän(niin) luokse kasvamaan :D seuraavan kerran kun nähtiin, sanoin että kyllä sille mun miehelleni voi antaa palautetta ihan face to face, on leppoisa aikuinen ihminen. Ei kuulemma ole tapana...

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.4.24 14:56:08

"Niin että kaikki naiset ovat sinua kohtaan tuollaisia mutta miehet ihquja?"

Kukaan mies ei ole luullut, että ravit tarkoittaa ratsastamista ja estehyppyjä. Kukaan mies ei ole luullut Harrikkaa mopoksi tai kuvitellut, että kaikki kaksipyöräiset moottoriajoneuvot ovat samanlaisia. Kukaan mies ei ole luullut, että auton määräaikaishuolto tarkoittaa että auto on hajonnut.

En ole väittänyt, että miehet ovat ihquja, mutta he nyt kuitenkin ymmärtävät edes mistä puhutaan eivätkä ota itseensä jos huomaavat että eivät jotakin ymmärtäneet. En minä muutenkaan ajattele, että töissä jonkun pitäisi olla ihqu, töissä tehdään töitä ja kaverit on sitten muualla.

Vai pitäisikö minun nyökytellä naisille, että joo on kyllä tosi taitava estehevonen se mun ravuri, joo käytiin mopoilla Lapissa että vähän siihen menee aikaa 45km/h vauhtia, huoltoon vein kun tuli joku ihme valo näyttöön että rikkihän se silloin on kun valoja palaa? Silloin olisin mukava ja niinkuin muutkin naiset?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.4.24 14:59:44

No minä olen törmännyt miehiin, jotka luulevat että ravit ja ratsastus on sama asia ja kun puhuin jääraveista, yksi mies ihmetteli että voiko hevosilla ratsastaa talvellakin, eikö ne palellu.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   23.4.24 15:00:56

"Että kiva jos on työpaikka, jossa oikeasti kaikkia kiinnostaa tasapuolisesti kaikkien asiat, se on harvinaista."

Normaali ihminen osaa keskustella eri asioista, vaikkei se henkilökohtainen mielenkiinnon kohde olisikaan. Kyllä minunkin työkaverini aina kysyvät, mitä hevosilleni kuuluu, vaikkei se oikeasti heitä kiinnosta. Niistä voidaan silti puhua se muutama minuutti kahvikoneen ääressä."

Jos työpaikallasi ei olisi normaaleja ihmisiä niin tokko sinuakaan kiinnostaisi puhua niiden penskoista kahvikoneen äärellä tai muuallakaan. Ei minua ainakaan kiinnostaisi - jos minun hevoseni ei edes kohteliaisuuskiinnostaisi niin miksi minuakaan pitäisi kiinnostaa työkaverin pirjopetteri (tai kesämökki, hääpäivä tai whatever).

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   23.4.24 15:04:15

Varmaan yleisin kommentti kun nainen ei tiedä jotakin asiaa ja varsinkin jos on nolannut itsensä olemalla tietävinään, on että "ei minua edes kiinnosta tuollainen".

Kokeilkaapa samaa niiden lapsivouhottajien kohdalla, "ei minua edes kiinnosta tuollainen" :D

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.4.24 15:04:25

No niin hyvä kyssäri, sinä olet juuri se mitä pick me -ilmaisulla tarkoitetaan, se on juuri tuota mouhottamista miten KUKAAN MUU NAINEN EI YMMÄRRÄ RAVUREISTA JA AUTOISTA JA NE VAA PUHUU NIISTÄ MEIKEISTÄ JA VAUVOISTA ja mölimöli. Loputtomiin. Mikään perustelu ja järkipuhe (heheh :D ) ei mene läpi kun ne MUUT NAISET vaan on semmosia kaikki ja sillä hyvä. Sinä olet ainutkertainen uniikki fiksu yksilö, muut naiset mitätöntä massaa turhine hömpötyksineen. Ei se mitään, olet ihan loistava esimerkki kun täällä pohditaan, mikä on pick me. Se olet sinä. :)

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.4.24 15:04:55

Joo, ja mieluiten kun joku mies puhuu lapsistaan tai lapsenlapsistaan

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   23.4.24 15:09:01

Voisivatko ? (kirjoitti klo 14:28:17) ja U tulla keskenään toimeen?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Tuota noin 
Päivämäärä:   23.4.24 15:17:46

Te ette nyt ymmärrä sitä, että kaikki naiset ja kaikki miehet eivät ole samanlaisia koska sukupuoli. Jos mies harrastaa neulomista ja leivontaa, hänellä todennäköisesti on enemmän yhteistä puhuttavaa sellaisten kanssa, jotka myös harrastavat neulomista ja leivontaa - naisten. Jos nainen harrastaa moottoripyöräilyä ja jenkkiautojen rakentelua, hänellä todennäköisesti on enemmän yhteistä puhuttavaa samaa harrastavien kanssa - miesten. Jos ette itse haluaisi puhua kaasarirempasta vaan mieluummin lastenkutsuista koska kaasari ei kiinnosta, miksi kaasarirempasta puhujaa kiinnostaisi sen enempää lastenkutsut? Koska nainen niin "kuuluu" kiinnostaa?

Kateuttako se on vai mitä jos tämä halutaan kieltää? Nainen ei saa viihtyä miesten jutuissa paremmin vaikka ne ovat hänen "oma" juttunsa, koska sehän voi tarkoittaa että miehet viihtyvät hänen seurassaan paremmin kuin lapsi-muoti-uusisohva-hömppäävien naisten ja tämä ei sovi hömppääville naisille jostakin syystä? Joku oletettu miesten kiinnostus aiheuttaa kateutta? Miehet ei saisi olla kiinnostuneita kuin naisten mieleisistä naisista? Vai mikä on ongelma? Ei se "pickme-nainen" varmaan ilmoita kuin alakoululainen pikkulikka, että te ootte ihan tyhmiä mä meen noiden kanssa leikkiin.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   23.4.24 15:19:10

Lika barn leker bäst. Ei siinä sen kummempaa, pätee tähänkin.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   23.4.24 15:21:12

Tuota noin: sinä et nyt taida ymmärtää itse. Ei naisia kiinnosta ne lastenkutsut, harvaa miestäkään kiinnostaa, mutta jonkinlaista vertailua kuitenkin tuntuvat tekevän työpaikalla. Ei naisia kiinnosta ne neulomiset, eli vaikka se mies haluaisi niistä keskustella, niin ei kannata keskustella naisten vaan toisten neulojien kanssa, Herranen aika! Tosin taidokkaasti tehtyä käsityötä tai hyvin suunniteltuja kekkereitä osaa ihastella ellei nyt ihan ole mikään oman elämänsä Pikkumyy.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 15:31:24

” Jos naista kiinnostaa "miesten jutut" hän on huono pickme, mutta jos miestä kiinnostaa "naisten jutut", se on hyvä homma ja ok. Selvä :D”

Siis homman ydinhän on se, ettei ole olemassa mitään miesten tai naisten juttuja. On vain juttuja, joista sitten halukkaat saavat keskustella tai olla keskustelematta.

Pick me-naisen tekee juurikin tuo asenne: ”kaikki muut naiset juttelevat vaan naisten jutuista!” Fakta on se, että eivät juttele, kun ”naisten juttuja” ei ole olemassa.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Dodii 
Päivämäärä:   23.4.24 15:34:25

Onpa naisilla valtava tarve osoitella sormella eri mieltä olevaa.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: EttäMitäEttä 
Päivämäärä:   23.4.24 15:38:27

Pick me-naiset on huonoja koska ovat olevinaan parempi kuin ne muut, oikeanlaiset naiset. Selvä. Mutta ne muut, oikeanlaiset naiset voivat ihan hyvin olla olevinaan parempia kuin pick me-naiset (kuten tässäkin topassa voidaan huomata) ja tämä ei ole ongelma syystä että?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: juuei 
Päivämäärä:   23.4.24 15:59:54

"Ei naisia kiinnosta ne lastenkutsut"

Joo ei niin. Juuri koskaan ei kukaan nainen ole maininnutkaan lapsiaan tai lapsiin liittyviä asioita töissä tai harrastuksissa. Oikein pitää muistella eikä millään tule mieleen että olisi kun eihän naisia kiinnosta lapset ja niihin liittyvät asiat. En edes tiedä keillä työkavereilla on lapsia kun ei niitä kertakaikkiaan kiinnosta lapset ei ne niistä puhu. Peräkärryistä kyllä puhuvat ja parranajokoneista.

Hohhoijaa.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.4.24 16:02:14

Miesten kanssa töitä tehneenä sanon kyllä, että millenniaali-isukit ja nuoremmat puhuu kyllä paljonkin lapsistaan ja mielellään. Myös synttäreistä, hoplopreissuista että päiväkotijuttuja Saattavat jopa, *kääk!!!!!* olla puoli vuotta lapsen kanssa isyyslomalla.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.4.24 16:05:32

Tämä:

"Pick me-naisen tekee juurikin tuo asenne: ”kaikki muut naiset juttelevat vaan naisten jutuista!” Fakta on se, että eivät juttele, kun ”naisten juttuja” ei ole olemassa."

On myös turha ihmetellä jos ne kaikki muut naiset suhtautuu kyräillen pick me-naiseen kun pick me nainen ensitöikseen naisseurassa ilmoittaa aina, ettei tule naisten kanssa toimeen kun muut naiset on bimboja ja puhuu vaan meikeistä, vaatteista ja lapsista.

Aito kunnon pick me nainen puhuu vain koirista, miehistä, autoista, metsästämisestä, koneista ja siitä kuinka huonoja muut naiset on, erityisesti ne ystäväporukan ja veljien vaimot, tyttöystävät, exät jne.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   23.4.24 16:06:15

Minäkin täällä ihmettelen kun pickme-kritisoijat mouhoavat kuinka pickme-naiset dissaa norminaisia, mutta samaan aikaan itse dissaavat pickme-naisia. Se on vissiin jollakin oudolla norminaisen logiikalla ok ja mä olen varmaan sitten pickme kun en ymmärrä, miten se on eria asia ja ok :D

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.24 16:06:19

No tottakai lapset mainitaan ja jos uniikki lumihiutale ei sitä kestä niin uniikki lumihiutale ei sitten pyydä kyytiä kotiin töistä. Kun olisi todella omituista olla sanomatta, että lapsi on päiväkodissa siinä sun naapurissasi joten ei ole vaivaa heittää sua samalla. Vai pitäisikö ihan oikeasti vastata että "no kai määää sit voin vaikka asunki ihan eri suunnalla voi voi voi voi"?

Ja kyllä meillä miehet puhuvat niistä lapsistaan ja niiden harrastuksista paljon enemmän kuin naiset.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Leon 
Päivämäärä:   23.4.24 16:08:06

"Miksi miehelle, jota ei kiinnosta miesten jutut, on ihan ok haluta puhua itseä kiinnostavista "naisten" jutuista naisten kanssa ja tätä oikein puolustelet, mutta nainen, jota ei kiinnosta naisten jutut, ei saa viihtyä miesten seurassa olematta kaamea pick- me-nainen?"

No onpas päätelmät, kun en ole lainkaan tuollaista sanonut enkä puolustele mitään enkä ketään. Vaan nimenomaan kritisoin sitä ihmeellistä yleistystä miesten ja naisten jutuista. Myös miehet voivat haluta puhua asioista, joista naisia nyt kritisoidaan tässä. Ja jos mies erehtyykin puhumaan "pick men" kanssa näistä, annetaanko hänelle vain kylmää kättä? Kukaan ei sukupuolesta riippumatta kelpaa keskustelukumppaniksi. On huonotapaisuutta olla kykenemättä keskustelemaan asiasta kuin asiasta kumman tahansa sukupuolen edustajan kanssa. Ja keskustelu vaatii taitoa ja pelisilmää kaikilta osapuolilta.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   23.4.24 16:13:19

"Siis homman ydinhän on se, ettei ole olemassa mitään miesten tai naisten juttuja. On vain juttuja, joista sitten halukkaat saavat keskustella tai olla keskustelematta.

Pick me-naisen tekee juurikin tuo asenne: ”kaikki muut naiset juttelevat vaan naisten jutuista!” Fakta on se, että eivät juttele, kun ”naisten juttuja” ei ole olemassa."

Tämä. Ei ole mitään "naisten juttuja", omassa miesvaltaisessa työpaikassa ne on nimenomaan miehiä jotka jauhaa lapsista. Sisustuksesta tai raveista ei puhu kukaan, korkeintaan "joo mun tytöllä oli aikoinaan poni" kommentti irtoaa joltain. Puheenaiheet vaihtelee sen mukaan ketkä on pöydässä; Markon ja Marjatan kanssa höpötetään lintubongauksesta, Jennin ja Jaakon kanssa koirista, ja Pekan tullessa pöytään saa kaikki kuulla erittäin yksityiskohtaisen selostuksen viimeisestä 10 viininmaistelumatkasta.

Yksi tuttu oli opiskeluaikoina tosi paha pick-me girl. Puhui kovaan ääneen miten naiset on draamailevia kanoja, ei kestänyt jos joku "hänen" miehistään puhui toisille naisille, "naiset tykkää vaan sisustuksesta ja muodista ja merkeistä, ne on niin tyhmiä mutta minäpäs juon kaljaa!". Mutta kun meni kotipaikkakunnalleen, olikin siellä tyttöporukassaan ihan yksi naisista, puhuen niitä "naisten juttuja" ja draamailemasaa innoissaan. Juomaksikin kelpasi taas siideri tai skumppa. Ai miksi muistan? Koska oli vieläpä pahimman luokan kiusaajia.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ääliö 
Päivämäärä:   23.4.24 16:15:37

Vttuun koko termi. Puhun siitä mistä haluan niiden kanssa kenen haluan. Jos joku keskustelu vaikuttaa tyhjäpäiseltä, häivyn paikalta puhumaan sellaisten kanssa jotka puhuu kiinnostavimmista asioista. Saa väittää pick me- ämmäksi jos huvittaa. Ei paljoa kiinnosta millä haukkumasanalla milloinkin kutsutaan.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   23.4.24 16:26:04

Mitä nyt omaa kaveriporukkaa mietin, niin hyvin laidasta laitaan voidaan puhua asioista. Keskustelu siirtyy sujuvasti autoista vaatemateriaaleihin ja koirista työasioiden ja lapsien kautta metsästykseen ja maanviljelyyn. Raveja ei harrasta kukaan, muutama ratsastaa. Kaikki metsästäjät on sattumalta naisia. Yksi ajaa traktoria ja tykkää merkkilaukuista ja korkokengistä. Enemmän keskustelua määrittää ihmisten omat kiinnostuksen kohteet kuin sukupuoli.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ääliö 
Päivämäärä:   23.4.24 16:28:49

Älytöntä vouhkaamista tämäkin keskustelu. Kaikki ovat yhtäkkiä niin sivistyneitä ja joviaaleja ja ovat kiinnostuneita kaikesta, keskustelevat kenen tahansa kanssa mistä aiheesta tahansa eikä yksikään nainen missään nimessä halua erottua massasta tai toivo että joku mies voisi kiinnostua hänestä hänen itsensä takia.

Totuus on edelleen tuolla ulkona, jossa ihmiset kiusaavat toisiaan ja puhuvat paskaa minkä kerkiävät ja jokainen kuvittelee olevansa maailman napa ja kaiken keskipiste.

Vttu mitä itsensä korostamista koko keskustelu.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.24 16:40:32

Ääliö: tämä ei ole mikään tieteellinen faktakeskustelu, vaan me kaikki, sinä ja minäkin, kerromme vain omasta elämästämme.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: no siis 
Päivämäärä:   23.4.24 16:40:56

"ettei ole olemassa mitään miesten tai naisten juttuja. On vain juttuja, joista sitten halukkaat saavat keskustella tai olla keskustelematta."

Joten jos vaikka siellä työpaikalla ei naiset halua keskustella vaikka kesämökin maalauksesta ja laiturin rakentamisesta, vaan ohjaavat keskustelun lasten kevätjuhliin liittyviin asioihin, ei voi keskustella miesten kanssa kesämökin maalauksesta ja laiturin rakentamisesta koska silloin on pick me? Joten on teeskenneltävä olevansa kiinnostunut lasten kevätjuhlista vaikka a) aihe ei kiinnosta, b) ei siitä mitään tiedä ja c) kevätjuhlanaiset eivät vaivautuneet teeskentelemään kiinnostusta omiin kesämökki- ja laituriaiheisiin? Tai edes voi olla keskustelematta, jolloin on tyly ja omituinen jonka kanssa ei voi puhua mistään. Ja mistään=aiheista, jotka kiinnostaa naisia yleensä.

Vaaditte kaikkia naisia olemaan niin kuin "kaikki naiset", joka tarkoittaa juurikin stereotypioita. Kun naista ei kiinnosta sama mikä "kaikkia naisia", hän tekee sen vain ollakseen jotenkin erikoinen ja parempi (ja miellyttääkseen miehiä, joka lieneekin isoin ongelma, vaikkakin turha koska keskimääräistä miestä kiinnostaa edelleen perse enemmän kuin äly), ei siksi ettei häntä nyt vain kertakaikkiaan kiinnosta lapsijutut ja uudet verhot. Mutta "kaikki naiset" voi vapaasti olla puhumatta laitureista ja moottoripyöristä, kun ei ne kiinnosta ja mieshän ne tekee.

Ettekö huomaa itse?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.4.24 16:41:42

Itse olen nähnyt sivusta sen pikcme- tytöksi haukkumisen sellaiselta taholta joka on jäänyt rannalle ruikuttamaan kun baarissa mies on valinnut jonkun muun seuran kuin tämän joka sitä miestä yritti iskeä. Tää huus sen toisen naisen perään just pick meetä ja jotain et ollaanpa sitä nyt niin s*atanan erinomaisia ja blaa blaa.

Ja jos kerrot jonkun erikoisen asian itsestäsi ilman että vertaa itseään tai ketään mihinkään niin sit tulee tuo pick me tuhahdus. Pelkästään se että nainen on pitempi kuin muut naiset ja joku mies siitä sanoo jotain positiivista, oikeuttaa pick me- haukkumiseen.

Ei tarvitse edes avata suuta tai kertoa mitään, niin yleensä miehen huomio yhtä naista kohtaan saa niiden jotka eivät saaneet sitä huomiota, hokemaan ja haukkumaan pick me- lutkaksi.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.24 16:42:23

Sitten pitää kohteliaasti jutella niistä ihmeen kevätjuhlista. Vaikka ne mökki-, laituri- ja moottoripyöräasiat kiinnostavat enemmän vanhempaa väkeä kuin lapset.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.24 16:43:32

Ja en usko, että jos mies kehuu jotain naista, että se aiheuttaisi mitään huutelua :D

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 16:51:34

”Joten jos vaikka siellä työpaikalla ei naiset halua keskustella vaikka kesämökin maalauksesta ja laiturin rakentamisesta, vaan ohjaavat keskustelun lasten kevätjuhliin liittyviin asioihin, ei voi keskustella miesten kanssa kesämökin maalauksesta ja laiturin rakentamisesta koska silloin on pick me?”

Tottakai saa keskustella kenen kanssa haluaa mistä haluaa. Mutta jos seuraavassa virkkeessä sanot, että kaikki naiset haluavat keskustella vain lasten kevätjuhlista ja jatkat, että et ole kuin muut naiset kun juttelet mielummin miesten kanssa, niin silloin susta tulee pick me.

”Vaaditte kaikkia naisia olemaan niin kuin "kaikki naiset", joka tarkoittaa juurikin stereotypioita.”

Eikä vaadita. Sä nyt ymmärrät ihan väärin. Kukaan ei pakota sinua (tai edes vaadi) keskustelemaan niistä lasten kevätjuhlista puhu niistä sitten naiset tai miehet. Sama koskee sitä kesämökin maalausta.

Ongelma on se, jos oletat jokaisen naisen haluavan puhua vain ja ainoastaan lapsista, meikkaamisesta ja shoppailusta. Ja lisää ongelmia tulee, kun sitten jatkuvasti hakeudutaan niiden miesten seuraan, koska ”naisten jutut on ihan tylsiä”, vaikka et ole antanut naisille edes mahdollisuutta, etkä edes tiedä mistä he keskustelevat. Kunhan teet oletuksen, että ne muut naiset puhuvat lasten kevätjuhlista.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: no siis 
Päivämäärä:   23.4.24 16:54:15

"Sitten pitää kohteliaasti jutella niistä ihmeen kevätjuhlista. Vaikka ne mökki-, laituri- ja moottoripyöräasiat kiinnostavat enemmän vanhempaa väkeä kuin lapset."

Niin, mutta muiden ei pidä vastavuoroisesti kohteliaasti keskustella niistä mökkilaitureista ja moottoripyöristä? Ihan oikeastiko olet sitä mieltä että kohteliaisuusvelvoite on vain mökkilaiturimotoristilla, vaikka ei kiinnosta yhtään sen enempää mitä se mankuinkeri esittää kevätjuhlassa kuin mankuinkerin äippää laituri?

En kyllä tiedä, mitä pidät "vanhempana väkenä", olet varmaan itse joku 2-kymppinen ja vanhempi väki on sulle 4-kymppisiä. Vai ajattelitko, että kesämökkejä ja moottoripyöriä on vain eläkeläisillä?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: no siis 
Päivämäärä:   23.4.24 17:01:32

"Kunhan teet oletuksen, että ne muut naiset puhuvat lasten kevätjuhlista."

Jos on ollut vuoden samassa työpaikassa samalla naistyökaverikokoonpanolla ja todennut, että kaikki muut puheenaiheet sivuutetaan paitsi lapset, mies, vaatteet, sisustus ja ulkonäkö ja jos jostakin syystä jollakulla olisi ollut vaikka remppaa tekeillä niin siihenkin aiheeseen saadaan samantien liitettyä mies ja lapset, niin sekö on sinusta "oletus"?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Cbj 
Päivämäärä:   23.4.24 17:02:36

No siis: ymmärrätkö tahallisesti väärin vai oletko vähän yksinkertainen?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: no siis 
Päivämäärä:   23.4.24 17:10:35

"No siis: ymmärrätkö tahallisesti väärin vai oletko vähän yksinkertainen?"

Niin että jotta ei ole yksinkertainen eikä varsinkaan - voi kamala sentään - pickme, pitää puhua lapsista vaikka toinen ei puhu laiturista? Ja vakiintuneessa työpaikassa ei saa olettaa mitään, vaikka käytäntö on osoittanut mikä on keskustelun taso ja kiinnostavat puheenaiheet?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Nokkonen 
Päivämäärä:   23.4.24 17:16:09

Minä en uskalla puhua esimerkiksi remonteista tiettyjen ihmisten kuullen ollenkaan. Pitäydyn ihan säästä puhumisessa näiden seurassa. Se ei tarkoita sitä, ettenkö tekisi tänäkin vuonna isohkoja remontteja.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.24 17:34:33

Tässä keskustelussa tulee esiin tietynlainen tyttöjen koulukiusausmentaliteetti; jos et ole samanlainen kuin kaikki muut, olet vääränlainen. Pitää osata olla niin kuin kuuluu ja vaikka teeskennellä kunhan miellyttää kaikkia muita, itsellä ei niin väliä. Ei saa olla erilainen hyvässä eikä pahassa; ei-ulkonäkökeskeinen autonropaajanainen on huono homma, mutta niin on laitettu fitnessbeibekin, koska molemmat saavat miehiltä huomiota sellaisen asia vuoksi, jonka kanssa ei norminainen voi kilpailla.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Nokkonen 
Päivämäärä:   23.4.24 17:44:12

Eihän tässä siitä ole kyse, vaan siitä, saako toisia naisia luokitella joksikin bimboryhmäksi. Tai saako mennä vaikka kylään ja todeta emännälle, ettei edes aio yrittää tulla tämän kanssa toimeen koska tämä on väärää sukupuolta.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.24 17:59:59

"Eihän tässä siitä ole kyse, vaan siitä, saako toisia naisia luokitella joksikin bimboryhmäksi. Tai saako mennä vaikka kylään ja todeta emännälle, ettei edes aio yrittää tulla tämän kanssa toimeen koska tämä on väärää sukupuolta."

Jos vaikka työpaikalla huomaa, että ei-naistyypilliset keskustelunavaukset omista aiheista sivuutetaan ja siitä syytä mieluummin puhuu miesten kanssa, niin tämäkö on sama kuin että ilmoittaisi naistyökavereille, ettei halua tulla heidän kanssaan toimeen? Eiväthän naistyypilliset työkaveritkaan halua, jos haluamattomuutta tarkoittaa se ettei edes esitä kiinnostunutta muistakin asioista kuin niistä, mitkä oikeasti kiinnostaa. Jos ei halua olla bimbo tai vaikuttaa sellaiselta, kannattaa laajentaa näkemyksiään oman naaman ja oman perheen ulkopuolellekin, varsinkin jos edellyttää muiltakin kiinnostusta omiin asioihinsa.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Nokkonen 
Päivämäärä:   23.4.24 18:03:06

Tässä keskustelussa, en muista kummassa ketjussa, joku emäntä kertoi tuon esimerkin. En siis puhunut työpaikasta vaan hänen kodistaan.

Mikä on ei-naistyypillinen keskustelunavaus?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.24 18:05:24

no siis, etkö tunne ollenkaan naisia (tai miehiä) työpaikkasi ulkopuolella?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.4.24 18:09:46

Uskomatonta että hevospalstalla joku idiootti vouhottaa miten ei yxkään nainen ikinä! tiedä mikä on ravuri! saati että harrastaisi tai jopa työskentelisi moisten harvinaisten ihmeotusten kanssa. :'D Ja varmaan pitää itseään kovinkin fiksuna.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: no siis 
Päivämäärä:   23.4.24 18:19:40

"no siis, etkö tunne ollenkaan naisia (tai miehiä) työpaikkasi ulkopuolella?"

Tietenkin, mutta ei kai kenellekään ole ongelma puheenaiheet omien ystävien seurassa? Ystävät normaali ihminen käsittääkseni valitsee itse, mutta työkaverit valitsee työnantaja. Koska ystävät voi valita, ne yleensä on samanhenkisiä tai sellaisia, joiden kanssa voidaan tasapuolisesti puhua asioista ja ollaan kiinnostuneita toistensa tekemisistä. Jos joku ei tällainen ole, hänestä ei tule ystävää vaan hän jää vaikkapa hyvänpäiväntutuksi. Kai sinä näissä jonkin eron näet?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: ratsukon ravikärry 
Päivämäärä:   23.4.24 18:25:51

"Uskomatonta että hevospalstalla joku idiootti vouhottaa miten ei yxkään nainen ikinä! tiedä mikä on ravuri!"

Varmaan useampikin kuin yksi nainen tietää, mutta niin kauan kuin ihan lehdissäkin puhutaan ravureista ratsuina tai ratsukkoina ja kuinka ratsukko voitti ravit, niin turha olla muka ihmeissään taviksista puhumassa samaa.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.24 18:26:57

Varmistin vain, kun noista sinun jutuistasi saa sen kuvan, että halveksut naisia kollektiivisesti ja luulet, että ihan joka työpaikalla naiset puhuvat lapsista ja miehistä eivätkä ikinä mistään muusta.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Vaikka 
Päivämäärä:   23.4.24 18:38:13

"Mikä on ei-naistyypillinen keskustelunavaus?"

- Tein viikonloppuna kansiremontin Käkkylään.
- Menen tänään tekemään kaupat Hayabusasta niin kesälomalla kerkiää.
- Kengitin eilen meidän ruunan.

En ole koskaan kuullut kenenkään naisen sanovan mitään noista, useamman miehen kyllä.

Ei-miestyypillisiä keskustelunavauksia olisivat:

- Kävin kynsihuollossa sillä uudella tekijällä, oli muuten hyvä.
- Voiko mun kropalla käyttää x vaatetta kun se olisi nyt muotia?
- Mitäköhän polttoainetta mun autoon kuuluu tankata.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.24 18:43:07

Vaikka ei ilmeisesti ole hevos*naisia* :D

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Gaia 
Päivämäärä:   23.4.24 18:43:50

Noniin, se oli sitten siinä. Olen pick me-girl! Kengitin eilen hevosen, edellisellä viikolla vaihdoin autoon polttoainesuodattimen ja renkaatkin meinasin vaihtaa itse.

Onko ainoa vaihtoehto nyt puhua suu vaahdossa huulipunista ja pirjopetterin vesirokosta, vai pelastaako mainettani enää mikään?

On taas hötöleideillä ongelmat.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   23.4.24 18:48:08

"Uskomatonta että hevospalstalla joku idiootti vouhottaa miten ei yxkään nainen ikinä! tiedä mikä on ravuri! saati että harrastaisi tai jopa työskentelisi moisten harvinaisten ihmeotusten kanssa"

Tosiasia on että vaikka hevosihmisenä tuntee paljonkin hevosihmisiä, niin ns. tavallisessa elämässä hevosten, ja varsinkin ravureiden, kanssa tekemisissä olevia ihmisiä on todella vähän. Jopa raveissa koskaan käymättömiä on todella paljon. Monet ihmiset oikeasti ajattelevat että hevoset on ratsuja, koska ratsastaminen on se mikä hevosesta ensimmäisenä tulee mieleen. Ylipäätään on paljon ihmisiä, joita ei kiinnosta muu kuin oman navan ympärillä olevat asiat. Eikä siinä mitään, saa kiinnostaa kunhan ymmärtää, että muita ei välttämättä kiinnosta sen enempää kuin itseäkään muiden asiat.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   23.4.24 18:51:37

"Onko ainoa vaihtoehto nyt puhua suu vaahdossa huulipunista ja pirjopetterin vesirokosta, vai pelastaako mainettani enää mikään?"

Kunhan et kerro muille, etkä varsinkaan miehille kengityksistä ja suodattimenvaihdoista, niin maineessasi ei ole pickme-häpeää.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 18:56:19

Te naiset ootte ihan sekopäitä sakkia kun vouhkaatte jostain yhdentekevästä termistä, ja mikä on sen oikeaoppinen määritelmä. Miehillä on järkevämpääkin mietittävää.
Terveisin pick me- lutka.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Cjy 
Päivämäärä:   23.4.24 19:04:17

Lyhyesti, pick me -tyttö on nainen joka vihaa naisia. Vähän sama kuin ampuisit itseäsi jalkaan.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   23.4.24 19:07:49

LähettäjäGaia

Päivämäärä23.4.24 18:43:50

Noniin, se oli sitten siinä. Olen pick me-girl! Kengitin eilen hevosen, edellisellä viikolla vaihdoin autoon polttoainesuodattimen ja renkaatkin meinasin vaihtaa itse.

Onko ainoa vaihtoehto nyt puhua suu vaahdossa huulipunista ja pirjopetterin vesirokosta, vai pelastaako mainettani enää mikään?

On taas hötöleideillä ongelmat
-----

Ei ei ei, et sinä ole pick me girl vaan aivan selvästi mies! Kuten on todettu, nuo ovat niin miehisiä juttuja että äärimmäisen harvat naiset edes ymmärtävät edes sanaa rengas tai hevonen, eivätkä varmasti osaa edes sanoa noita sanoja oikein - joten koska keskustelussa on jo pari pick me girliä, niin tilastollisesti olet mies.

(Huom. sarkasmi.)

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Heppihoitsu 
Päivämäärä:   23.4.24 19:13:40

Oho, hevospalstalla ihminen joka osaa kengittää ;) ja vielä suotimet ja renkaatkin vaihtaa! Ei voi olla totta! Vielä kun sanot että sulla on kuorma-auto- tai jopa rekkakortti niin jo oot ihmeellinen!

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Yty 
Päivämäärä:   23.4.24 19:14:15

Vaikka, en ole ikinä kuullut noita lauseita kummaltakaan sukupuolelta.
Piti oikein miettiä, mistä ollaan työporukassa viimeaikoina puhuttu, aiheina oli mm. Matkustelu, ruoanlaitto, sää, työkengät ja lemmikit. Porukassa n.50/50 miehiä ja naisia.
Itselleni tuollaiset "mies/naistyypilliset" aiheet ovat täysin vieraita.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 19:18:24

Miksi kukaan ei reagoi siihen, mitä on jo kommentoitu: ei kyse ole siitä, MISTÄ puhutaan vaan siitä, miten muista naisista puhutaan varsinkin kun miehiä on ympärillä. Haluatteko te vain jauhaa suu vaahdossa kuka onkaan nyt erilaisin ja tekee eniten miehisiä juttuja?

Ei mikään kengitys tai auton korjaileminen tee sinusta pick me-girliä, vaan se että haukut muut naiset idiooteiksi näyttääksesi itse paremmalta (miesten silmissä).

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 19:21:44

Samaa mieltä jonkun pisteen kanssa. Naiset on sekopäistä sakkia ku jaksaa tämmöisestä vääntää.

Ihanko oikeesti pitäis rakastaa ilkeitä akkoja eikä saa olla erimieltä v- mäisten kiusaajien kanssa. Naisia ei saa vihata juu ei, vaikka nainen yrittäisi tappaa sut, niin pitää vaan rakastaa sitä ihmistä. Koska jos inhoaa tiettyjä naisia, niin silloin on pick me.

Olen sit suosiolla pick me kun inhoan aika montaa akkaa enkä keskustele niiden kanssa kansiremonteista enkä kevätjuhlista enkä mistään.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Sylvia 
Päivämäärä:   23.4.24 19:22:38

Eikö tämä pick me tarkoitakaan naista, joka halveksii toisia naisia, mutta ei lue itseään tuohon naisten porukkaan vaan on parempi, kuin muut? Eihän sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, mistä aiheista haluaa keskustella tai kenen kanssa keskustelee, vaan siitä että halveksuu sukupuolen takia pelkästään naisia. Eihän kaikkien IHMISTEN tarvitse olla samoista asioista kiinnostunut ja toki toisista asioista ovat enemmän kiinnostuneet miehet kuin naiset, mutta ei tämän takia tarvitse kaikkia muita naisia kuin itseään pelkästään naiseuden takia leimata huonommiksi ja kaikkia naisia samoista asioista kiinnostuneiksi... Kyssärin työpaikalle näyttää kerääntyneen näistä asioista juttelevia ja kiinnostuneita naisia, eikä reippaita ravinaisia. Se ei kuitenkaan nyt tarkoita sitä, etteikö reippaita ravinaisia ja auton ja moottoripyörän laittajia olisi olemassa ollenkaan...

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   23.4.24 19:23:56

Ja siis pick me ei edelleenkään tarkoita sitä, että osaa tai tykkää tehdä miehiseksi miellettyjä asioita, tai tykätä puhua niistä. Suuri osa naisista nimittäin osaa. Pick me on se tyyppi, joka luulee että muut naiset puhuu vain meikeistä, lapsista ja muodista ja on muutenkin pinnallisia kanoja, ja he itse ovat Parempia Ihmisiä kun ovat kiinnostuneita Miehisistä asioista. Eli vahva "en ole kuin muut naiset koska muut naiset on tyhmiä" kuvitelma. Tätä korostetaan erityisesti miesseurassa, koska kuvitellaan että sillä saadaan pisteitä.

Eli karkeasti:
-normaali ihminen: "vaihdoin eilen autooni renkaat. Oletteko jo vaihtaneet, vai odotatteko vielä toista takatalvea?"
- pick me -girl: "Minäpäs vaihdoin eilen ihan itse autooni renkaat, kuulitteko! Eipä taida muut naiset vaihtaa, niillähän menee rakennekynnet rikki! Eihän ne edes tiedä nastojen ja kitkojen eroa, hehheh" ja on tyytyväinen kun sovinistimiehet kehuu

Samalla tapaa montaa asiaa voit harrastaa ja niistä puhua normaalisti, olematta inhottava. Sen asian käyttäminen muiden lyttäämiseen on sitten huonoa käytöstä. Esimerkki työpaikkakiusaamisesta elävästä elämästä työpaikalta, valitettavasti totta, osalliset miehiä:
- Normaali ihminen: "kävin aamulla juoksulenkillä, olipas kiva sää ja linnutkin lauloi."
- Työpaikkakiusaaja: "Kävin aamulla juoksulenkillä. Kyllä kannattaisi tuon Markunkin käydä, ootteko nähneet miten se on lihonut? Eikö se yhtään ymmärrä laihduttaa" ja ympärillä muut joko komppaa tai on kiusaantuneena hiljaa.

Avaisiko tämä asiaa vähän enemmän?

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   23.4.24 19:28:04

LähettäjäSylvia

Päivämäärä23.4.24 19:22:38

Eikö tämä pick me tarkoitakaan naista, joka halveksii toisia naisia, mutta ei lue itseään tuohon naisten porukkaan vaan on parempi, kuin muut? Eihän sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, mistä aiheista haluaa keskustella tai kenen kanssa keskustelee, vaan siitä että halveksuu sukupuolen takia pelkästään naisia.
----

Kyllä, tätä se juuri tarkoittaa. Erityisesti sitä halveksuntaa käytetään tapana saada suosiota miehiltä. Ikävimmillään näkyy niin, että puolustellaan seksuaalirikollisia ("kun ne on niin mukavia poikia ja urheilu-urakin oli edessä") ja haukutaan uhreja ("mitäs lähti mukaan, varmasti valehtelee, oli varmaan pukeutunut kuin lutka").

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Gaia 
Päivämäärä:   23.4.24 19:28:29

Ai saakeli, onhan mulla se E. No niin. Olenkin mies!

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Heppihoitsu 
Päivämäärä:   23.4.24 19:28:51

Pitäisiköhän ruveta kahvipöydässä mainitsemaan jokainen kengitys, vuolu, kengän lyöminen, renkaan vaihto tai vaikka ketjujen laittaminen XD

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Gaia 
Päivämäärä:   23.4.24 19:34:56

No kyllä ketjujen laitolla ainakin on vähintään transmies.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Yty 
Päivämäärä:   23.4.24 19:46:48

"Nainen on naiselle susi" on pick-men tunnuslause.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Yhy 
Päivämäärä:   23.4.24 19:49:22

Ja melkoinen hyeenalauma tässäkin topassa huutaa.

  Re: Pick me osa 2

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.4.24 20:11:02

Lähettäjä.

Päivämäärä23.4.24 19:18:24

Miksi kukaan ei reagoi siihen, mitä on jo kommentoitu: ei kyse ole siitä, MISTÄ puhutaan vaan siitä, miten muista naisista puhutaan varsinkin kun miehiä on ympärillä. Haluatteko te vain jauhaa suu vaahdossa kuka onkaan nyt erilaisin ja tekee eniten miehisiä juttuja?

Ei mikään kengitys tai auton korjaileminen tee sinusta pick me-girliä, vaan se että haukut muut naiset idiooteiksi näyttääksesi itse paremmalta (miesten silmissä).

^ Tämä. Mutta ei mene jakeluun, ei vaikka miten tässä yritetään asiaa vääntää milloin rautalangasta ja milloin ratakiskosta. Koska aijjaaa kyllä mä vaan tiedän mikä ero on ratsulla ja ravurilla, toisin ku ne muut naiset, oon siis vissiin pick me!! Tsiisus.

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.