Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   22.4.24 13:13:51

Onko joku muukin huomannut, miten tuosta termistä on nykyään tullut vain yksi tapa hyökätä toisten naisten mielipiteitä vastaan? Alun perin pick me naisella tarkoitettiin naista, joka painaa muita naisia alas saadakseen hyväksyntää miehiltä. Esim. korostamalla sitä, miten ei ole kuin muut naiset. Nyt vuonna 2024 olet pick me -nainen jos olet jostain eri mieltä ns. "yleisen naismielipiteen" kanssa.

Esimerkiksi Shakiraa on haukuttu pick me -naiseksi koska hän ei tykännyt Barbie-elokuvasta. On väärin, että tästäkin termistä on nyt tullut tuollainen ase niitä naisia vastaan, jotka kehtaavat esittää jonkun eriävän mielipiteen. Mihin nimittelyllä edes pyritään? Pitäisikö Shakiran pyydellä nyt anteeksi sitä, että kertoi mielipiteensä ELOKUVASTA?

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: cccc 
Päivämäärä:   22.4.24 13:17:00

Olen huomannut että nykyään yleensäkin tosi herkästi haukutaan naista (pick me-nimellä tai jollain muulla) jos ei ole samaa mieltä "yleisen naismielipiteen" kanssa.

Varsinkin jos puhutaan mistään mikä edes läheltäkään liippaa tasa-arvoa ja olet eri mieltä jostain asiasta, sinut haukutaan aivan varmasti. Vaikka olisi kuinka hyvät perustelutkin.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: nähty 
Päivämäärä:   22.4.24 13:20:47

Olen huomannut tämän keskustelupalstoilla. Esitetään jokin yleinen ns. naismielipide johonkin asiaan. Muutama naisoletettu tulee komppaamaan että juuri näin se on. Mutta sitten tulee yksi ja sanookin että jaa, no minäkin olen nainen ja ajattelen/teen tästä asiasta ihan eri tavalla. Tämä sitten haukutaan ihan pataluhaksi pick me-girliksi ja epäillään, onkohan se nainen ollenkaan.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 13:29:14

Antakaahan nyt konkreettisempia esimerkkejä. Ei ole olemassa mitään naismielipidettä, mutta moni feministi sortuu ajamaan kaikkien naistenkin hyvää vaikka kaikki eivät sitä halua.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Vkh 
Päivämäärä:   22.4.24 13:38:39

Minuakin kiinnostaisi tietää, mikä on 'yleinen naismielipide'? En ole sellaisesta kuullut, meillä päin useimmilla on eriäviä mielipiteitä asiasta kuin asiasta. Eikä ole niistä tarvetta ketään haukkua pick me -girliksi, ne asiat kun voi esittää monella eri tavalla.
Ehkäpä AP on oikeasti tuollainen pick me -girl, jos kerran sellaista kommenttia koko ajan kuulee.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: just 
Päivämäärä:   22.4.24 13:43:37

Ajattelin juuri samaa, tämä on ihan tyypillinen pick me-girl:in tekemä topa.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: l65l 
Päivämäärä:   22.4.24 14:24:57

Olen huomannut, että pick me:ksi nimitellään lähes naista kuin naista. Jos joku on sinkku omasta tahdostaan eikä etsi parisuhdetta, hän on pick me, jos kuitenkin hän tulee hyvin miesten kanssa toimeen, hänellä on miehiä kavereina, eikä yritä iskeä jokaista. Ihan vain siis sosiaalisia suhteita muidenkin kuin naisten kanssa. Ei siis edes yritä korostaa itseään "olen parempi kuin muut enkä ole kuin muut". Silti sanotaan, että olet pick me, jos on ainuttakaan miestä kaverina. Ei tarvitse kuin käydä kollegan kanssa kahvilla samaan aikaan kesken työpäivän ja lörpötellä mitä sattuu, niin nimitellään pick me:ksi, kun oli miehen kanssa kahvilla...

Hohhoijaa.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Goldwell 
Päivämäärä:   22.4.24 14:25:53

Yritin katsoa Barbie-leffaa. En jaksanut kovin pitkään. Olenko nyt pick me

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Barbie 
Päivämäärä:   22.4.24 14:27:38

Olet. Hyi sinua.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   22.4.24 14:34:15

"Olen huomannut että nykyään yleensäkin tosi herkästi haukutaan naista (pick me-nimellä tai jollain muulla) jos ei ole samaa mieltä "yleisen naismielipiteen" kanssa."

No just näin. Pari konkreettista esimerkkiä löytyy tästäkin ketjusta ylempää. Heti kun sanot naisten toimintatavoista naisena jotain poikkipuolista, olet pick me. Jopa minäkin, lähes kuusikymppinen mamma, joka on ollut saman äijän kanssa naimisissa 30 vuotta. Juu kyllä ihan miesten miellyttämiseksi mielipiteitäni esitän :D

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   22.4.24 14:37:59

Ihmiset jotka puhuu naismielipiteestä ansaitsee todennäköisesti pick me:ksi nimittelyn.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.4.24 14:39:44

En ole koskaan törmännyt siihen, että sinkkua tai kahvittelijaa sanottaisiin pick meksi. Julkkisten somekanavilla nyt takuulla onkin ihan kaikenlaista kommentoijaa :(. Mutta olen törmännyt siihen, että naiset rupeavat naisselittämään miten kaikki muut naiset meikkaavat ja sitä ja tätä. Sitten kun olen sanonut että tuo ei ole totta, ja enhän esimerkiksi minäkään meikkaa, niin olen se pick me :D

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   22.4.24 14:43:00

Tässäpä hötönetin keskusteluista muutama konkreettinen esimerkki. Ovat siis eri keskusteluista, kommentit eivät liity toisiinsa.

"Huvittavaa miten tässäkin keskustelussa puhe kääntyi siihen miten naiset (paitsi minäminäminä, pick me!) ovat lihavia lirutukkia ja miehet hoikkia ja vahvahiuksisia :D

Aivan @!#$ absurdia ja sairasta väittää, että ahdistelu olisi muka jotenkin harvinaista ja että ne jotka kokevat sitä "liian usein" ovat niitä, jotka muka laskevat pelkät katseet ja "rumien" moikkaukset ahdisteluksi. Tällaista sontaa ei kyllä jauha muut kuin incelit, pick me -naiset ja "mitään ei saa enää sanoa tai tehdä" -miehet (=ne innokkaimmat ahdistelijat.)

Turha tähän on mitään apen sairaalakassia tai miehen työkaluja tai miehen vauvanvaatekasseja vetää mukaan. Nyt haukutaan naisia! Pick me!

Lapsettomat puhuvat vain bilettämisestä"
Lähettäjä: Piparkakku
Päivämäärä: 27.3.24 15:25:04
Niin, on se jännä miten ne äiti-ihmiset puhuvat äpäristään, kersoistaan, kakaroistaan... Mutta ei miehet! Pick me!"

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.4.24 14:46:37

No noissa esimerkeissähän on vedetty tahallaan överiksi. Ensin on ehkä naisporukalla haukuttu muita naisia ja painettu heitä lokaan miehiä ylistäen ja saatu tuollaisia vastauksia. Lapsia on ilmeisesti haukuttu mammojen äpäriksi ja kuten täältä olen lukenut, ne isät on pakotettu tekemään ne äpärät eivätkä he haluaisi edes olla tekemisissä perheidensä kanssa. Vaan jonkun ihan muun naisen, joka on erilainen ;)

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   22.4.24 14:48:09

Eli kyse on kaikissa siitä, että joku nainen uskaltaa olla eri mieltä kuin valtaosa naisista, ja/tai ilmaista ettei naisten enemmistön toimintatapa jossain asiassa ole ihan optimaalinen.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.4.24 14:49:14

Minä itse asiassa muistan tuon appiukon sairaalakassin, käynköhän liikaa täällä :D

Siinäkin kyse oli siitä, miten nainen on huono jos pakkaa sairaalakassin mukaan synnärille ja appiukko on hieno ihminen jos hänellä on sairaalakassi aina pakattuna kun hänhän voi vaikka joutua sairaalaan.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Nhu 
Päivämäärä:   22.4.24 14:52:18

Höpö höpö nyt taas. Tosin jos liikut noin typerässä porukassa niin hanki parempaa seuraa. Sitä kun löytyy sekä miehissä, naisissa että niissä joissain muissa.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   22.4.24 14:54:14

Jep, ainoa hyväksyttävä tapa olla nainen tuntuu olevan ikuisesti kaksikymppisenä pysyvä someinfluensseri, joka testaa hiustuotteita täydellisille hiuksilleen ja tienaa niistä mainostuloja. Silloin ei ole pick me, vaan keskittyy näyttämään nätiltä pois miehekkäiltä aloilta kilpailemasta.

Vähän myöhemmin on sitten ok löytää yksi ihana mies, muuttaa oma some raskaus-, vauva- ja äititeemaiseksi ja ymmärtää poistua somesta ja näkyvistä 35 vuotta täytettyään.

Näin ei ole pick me vaan hyvä nainen.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   22.4.24 14:54:37

Mikä naismielipide :D

Mä en aio edes katsoa Barbie-elokuvaa. Olenko nyt pick me -nainen?

Onneksi meillä miesvaltaisella alalla ei ole liikaa naisia, joiden mielipiteestä erottua. Buhaha.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   22.4.24 15:05:11

EI, vaan pick me on se nainen, joka näkee valtaosan muista naisista tyhjäpäinä vain koska ovat itseään kauniimpia, julkaisevat itsestään kuvia tai ehkä tekevät lapsia ja ääks, laittavat perheestään tai raskausmahastaan kuvia ja kehtaavat elää lapsiperhe-elämää.

"Jep, ainoa hyväksyttävä tapa olla nainen tuntuu olevan ikuisesti kaksikymppisenä pysyvä someinfluensseri, joka testaa hiustuotteita täydellisille hiuksilleen ja tienaa niistä mainostuloja. Silloin ei ole pick me, vaan keskittyy näyttämään nätiltä pois miehekkäiltä aloilta kilpailemasta.

Vähän myöhemmin on sitten ok löytää yksi ihana mies, muuttaa oma some raskaus-, vauva- ja äititeemaiseksi ja ymmärtää poistua somesta ja näkyvistä 35 vuotta täytettyään."

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Eipä omalla 
Päivämäärä:   22.4.24 15:11:05

Minä olen kerran törmännyt nuoreen, epävarmaan naiseen, josta kyllä tuli ensimmäisenä mieleen pick me. Myöhemmin hän on kasvanut ja on nykyään ihan mukavan oloinen nainen ja se mieskin on löytynyt.

Mutta se tilanne oli sellainen, että istuimme eräässä paikassa iltaa. Olin seurueemme ainoa jäsen, joka ei harrasta metsästystä. Siihen tuli tämä nuori tyttö, joka käänsi muutaman ryyppylasin ja rupesi rehvastelemaan metsästysharrastuksellaan, kun kuuli että pöydässämme puhuttiin metsästyksestä. Jossain vaiheessa yksinpuheluaan huomioi jopa meidät naiset ja sanoi, että mehän emme naisina ymmärrä näistä metsästysjutuista mitään :)

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   22.4.24 15:11:24

Kyllä mä näen pick me-naisen just trad wifena joka huutaa miehensä kanssa kilpaa solvauksia feministeille ja iloitsee miehensä nyrkin alla olemisesta. Hän ei ole kuin ne pahat femakot, vaan tyylikäs lady!

Siinä samassa voi sitten haukkua barbie leffan, kun mies sanoi että naiset ei voi tehdä hyviä leffoja.

Sellainen on pick me, yrittää päästä hinnalla millä hyvänsä miesten suosioon.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Nhu 
Päivämäärä:   22.4.24 15:15:48

"LähettäjäNiinpä

Päivämäärä22.4.24 14:54:14

Jep, ainoa hyväksyttävä tapa olla nainen tuntuu olevan ikuisesti kaksikymppisenä pysyvä someinfluensseri, joka testaa hiustuotteita täydellisille hiuksilleen ja tienaa niistä mainostuloja. Silloin ei ole pick me, vaan keskittyy näyttämään nätiltä pois miehekkäiltä aloilta kilpailemasta.

Vähän myöhemmin on sitten ok löytää yksi ihana mies, muuttaa oma some raskaus-, vauva- ja äititeemaiseksi ja ymmärtää poistua somesta ja näkyvistä 35 vuotta täytettyään."

Pistäpä se some pois ja mene ulos oikeaan elämään. Ehkä 1% naisista on tuollaisia.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   22.4.24 15:21:19

Jep.

"Sellainen on pick me, yrittää päästä hinnalla millä hyvänsä miesten suosioon."

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 15:21:30

en tiedä onko oma sosiaalinen kuplani vaan jotenkin tosi woke, mutta must on ihanaa kun nykyään saa olla just sellainen nainen kuin on. varmaan ennenkin on saanut olla, mutta omaan olemiseen olen sen löytänyt vasta nyt. oma naiseuteni on erilainen kuin monilla muilla, mutta ei se tee minun tai muidenkaan naiseudesta vähemmän arvokasta tai vähemmän olevaa. mielipiteistä, asioista ja ajatuksista on mielenkiintoisempaa keskustella, kun keskustelee nimenomaan niistä, eikä henkilöistä niiden takana. kukaan meistä ei kuitenkaan tiedä toisesta muuta kuin oletuksensa, niiden pohjalle on huteraa rakentaa mitään keskustelua.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 15:26:38

Naiset, jotka haluavat rajoittaa toisten naisten sananvapautta, huutelevat tuota pick meetä.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.24 15:35:14

Jos nainen sanoo, että viihtyy paremmin miesvaltaisilla työpaikoilla kun siellä ei tarvitse koko ajan kuunnella lapset sitä lapset tätä-juttuja, hän on tietenkin pick me-nainen. Koska lapsijutuista on oltava innoissaan, koska nainen. Mutta yllättäen, nainen saa ihan vapaasti olla kiinnostumatta autonrenkaista tai pilkkimisestä.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   22.4.24 15:36:45

Kyllä se on enemmänkin niin että trad wife pick me -naiset haluaa viedä meidät aikaan, jolloin naiset oli kotona palvelemassa miestä. Kesät raskaana ja talvet kengät piilossa.
He haluavat rajoittaa naisten, ei pelkästään sananvapautta, kaikkia ihmisoikeuksia.

Sananvapauden rajoittamisesta kohkaavat vain persut, jotka eivät ymmärrä ettei sun kanssa eri mieltä oleminen rajoita sun sananvapautta. He kokevat että vastapuolen liian hyvät, faktapohjaiset perustelut rajoittaa heidän vapauttaan puhua lööperiä. Harmi.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Eipä omalla 
Päivämäärä:   22.4.24 15:40:46

-: tai sitten voi vain sanoa, että lapsijutut ei kiinnosta. Nimim. tein eilisen töitä isyysvapailta palanneen miehen kanssa. (Ja kuuntelin ja keskustelin kyllä, samalla tavalla hän kuunteli minun remonttipähkäilyäni vaikka tuskin kiinnosti).

"Naiset, jotka haluavat rajoittaa toisten naisten sananvapautta, huutelevat tuota pick meetä." Eli on vain sananvapautta ssnnoa, ettei vuosikausia metsästänyt ihminen ymmärrä metsästyksestä mitään, koska on nainen? Mutta jos tuollaista sanoo vaikkapa pick meksi, niin se ei kuitenkaan ole sananvapautta?

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   22.4.24 15:45:14

Suurinta osaa naisista ei kiinnosta ne lapsijutut, mutta kun te ette kilpailuasetelman vuoksi tule toimeen keskenänne niin että voisitte työskennellä yhdessä.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.24 15:45:45

"-: tai sitten voi vain sanoa, että lapsijutut ei kiinnosta."

Tarkoitin jossakin nettifoorumilla, jossa mainitsee että miesvaltainen työpaikka on mieleisempi koska ei lapsijuttuja.

Naisvaltaisella työpaikalla ei kannata mennä sanomaan lapsivouhkaajille, ettei teidän lapsijutut kiinnosta. Mieluummin on osallistumatta ja kommentoimatta, selaa vaikka luuria.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   22.4.24 15:46:25

-: miten olisi työn tekeminen?

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.4.24 15:49:37

Ehkä some pitäisi laittaa kiinni vaikkapa kuukaudeksi ja kaikki joutuisivat tekemään jotain järkevää somen sijaan.
Vuosi voisi olla parempi aika, jos vaikka samalla katoaisi nämä turhanpäiväiset termit joita pitää keksiä ollakseen someuskottava.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.24 15:55:07

"-: miten olisi työn tekeminen?"

Jaa tauolla pitäisi tehdä työtä jos ei kiinnosta lapsijutut? Ei saisi pitää kahvi- ja ruokataukoja? No sullahan hyviä ideoita on.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   22.4.24 16:06:07

Juuuu niinhän mä sanoin et tauoil' pitää töit' tehdä juuuuu

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   22.4.24 16:18:47

Ai. Minäkin olisin pick-me, koska
- inhoan naisenergiaa ja tyttöjen juttuja
- metsästän ja tykkään tekniikasta ja autoista
- ajattelen loogisesti ja pidän matikasta ja inhoan "tunteella toimivia typeryksiä"
- inhoan naiskiintiöitä ja sitä, että naisia suositaan monissa asioissa sukupuoliperusteisesti
- viihdyn miesten kanssa mm edellä mainituista syistä ja välttelen aktiivisesti ns naisten juttuja
- en koe, että naisena minun pitäisi tehdä jotain enemmin tai paremmin tai olisi koskaan pitänyt. Ihan olen pärjännyt ns normaalisti.
- inhoan naisten romantiikankaipuuta ja herkkää nahkaa lyhytnokkaisuutta sekä toisaalta liimattua poikamaista "kovuutta"
- olen ennemmin sovinisti kuin feministi.

Mutta en todellakaan koe kalastwlevani miesten huomiota. Saan sen ihan ilman kalastelua. Enkä välitä siitä huomiosta yhtään. Paitsi, jos sitä on liikaa, sit ghostaan.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 16:24:19

//: eli olet ihan tavallinen perusnainen, vaikka toki yksilö kuten me kaikki toisetkin.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.4.24 16:25:15

"Minäkin olisin pick-me, koska
- inhoan naisenergiaa ja tyttöjen juttuja
- metsästän ja tykkään tekniikasta ja autoista
- ajattelen loogisesti ja pidän matikasta ja inhoan "tunteella toimivia typeryksiä"
- inhoan naiskiintiöitä ja sitä, että naisia suositaan monissa asioissa sukupuoliperusteisesti
- viihdyn miesten kanssa mm edellä mainituista syistä ja välttelen aktiivisesti ns naisten juttuja
- en koe, että naisena minun pitäisi tehdä jotain enemmin tai paremmin tai olisi koskaan pitänyt. Ihan olen pärjännyt ns normaalisti.
- inhoan naisten romantiikankaipuuta ja herkkää nahkaa lyhytnokkaisuutta sekä toisaalta liimattua poikamaista "kovuutta"
- olen ennemmin sovinisti kuin feministi."

Miten niin olisit :D Aivan oppikirjatapaus. Niputat joukon ominaisuuksia "naisten jutuiksi", vaikka eivät nuo luottelemasi asiat millään tavalla kuvasta naissukupuolta. Eli ei oikein sovi aloitukseen tämä, koska juuri kaltaiseesi ihmiseen sillä termillä ihan oikeastikin viitataan.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   22.4.24 16:27:30

//: kyllä, kuvasi pitäisi olla Wikipediassa pick me -naisen selityksen kohdalla. Olet juuri 100% täydellinen pick me nainen.

Haukut muita naisia, ylistät miehiä. Haluat riisutua naiseudestasi miellyttääksesi miehiä ja valehtelet samalla itsellesi että et. Satut muuten vaan olemaan ”erilainen kuin muut tytöt ja miesten mieleen” :-D

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Ässä 
Päivämäärä:   22.4.24 16:29:58

Minäkin metsästän, ajan koneilla kahdessa eri merkityksessä, vihaan typeryksiä, mutta inhoan myös miesten herkkänahkaisuutta , miesten suosimista sukupuolen perusteella jne.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.4.24 16:31:49

Miksi pitää määritellä ja lokeroida jonkun henkilön persoonaa? Jos vaan annettaisiin ihmisten olla sellaisia kuin ovat. Ihan lain sallimissa puitteissa mennään.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: /-/ 
Päivämäärä:   22.4.24 16:34:06

"- inhoan naisenergiaa ja tyttöjen juttuja
- metsästän ja tykkään tekniikasta ja autoista
- ajattelen loogisesti ja pidän matikasta ja inhoan "tunteella toimivia typeryksiä"

Harvemmin miesten kanssa pitää olla että iik SUPERihanaa huulipunaa ja sä oot kyllä SUPERkaunis ja noi hiukset sopii sulle SUPERhyvin. Harvemmin naiset metsästävät, ymmärtävät autoista muuta kuin värin ja merkin (mersu=kallis ja upea vaikka olisi iankaikkisen vanha rämä taksinlousku) ja looginen ajattelu jaa mutkumähaluun-ajattelulle toiseksi (esim. tekaistaan penska lyhyen tuttavuuden jälkeen ja tämä vielä toistetaan kun jokainen pena, arska ja mikko on aina parin kuukauden deittailun perusteella "nyt se oikea").

Ei noita poista se jos muutama nainen korjaakin autonsa, metsästää pakastimen täyteen ja ajattelee järjellä. Suuri(n) osa on kuitenkin näitä superhömppiä.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.4.24 16:38:33

"Ei noita poista se jos muutama nainen korjaakin autonsa, metsästää pakastimen täyteen ja ajattelee järjellä. Suuri(n) osa on kuitenkin näitä superhömppiä."

Varsinainen mysteeri, että miksi et ole onnistunut löytämään älykästä naisseuraa kaveriksi :'D

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Ässä 
Päivämäärä:   22.4.24 16:39:10

Sinä ja sinut ja sisaruksesi Arskan ja Penan kanssa tekaissut äitisi olette hömppiä.

Eikös täällä HT.netissä aina naureskella niille baarien sankareille, jotka yrittävät iskeä naista "hienolla" Mersullaan? Vaikka jokainen nainen kyllä huomaa, ettei se kymppitonnin lousku ole hienoa nähnyt vuosikausiin. Ja museoida ei kannata.

En ole koskaan, ikinä kuullut kenenkään naisen hehkuttavan superihanaa huulipunaa.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.4.24 16:50:17

Romanttisia leffija katsovat, tekniikassa kädettömät, epäloogiset, heikot, naiivit, kolmiulotteisuuteen kykenemmömät, kokonaisuuksiin kykenemättömät, yksityiskohtia näpertelevät, tykkäyksiä kerjäävät, pylly pystyssä töröttävät, kiukuttelevat, olettajat, mielensäpahoittajat ja seljäänpuukottajat

OVAT sukupuolesta riippumatta aivan hirveitä ja kelvottomia.

Tuo pick me- termi on jonkin sortin katkeruutta. Kun ei kykene, pitää mollata kykeneviä.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Sivusta 
Päivämäärä:   22.4.24 16:50:53

"Eikös täällä HT.netissä aina naureskella niille baarien sankareille, jotka yrittävät iskeä naista "hienolla" Mersullaan? Vaikka jokainen nainen kyllä huomaa, ettei se kymppitonnin lousku ole hienoa nähnyt vuosikausiin."

Et ole sitten lukenut autokeskusteluja? Niissä selviää hyvin naisten "tietämyksen" taso. Intoillaan juurikin jostakin 10 -> vuotta vanhoista Mersuista, Bemareista, Audeista että kuinka ne on hienoja ja kuinka köyhällä ei ole varaa.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   22.4.24 16:58:43

Sivusta: kyyyllä niitä vanhoja autoja ihannoi niin naiset kuin miehetkin ja se on siksi ettei ne ole vielä tietokoneita, voi itsekin korjata jotain.

Ihan normaali maalaisjärkinen nainen tai mies voi tehdä jotain itse.

Osa miehistä on nykyään myös melko käsiä, metsästäjiä on koko ajan vähemmän. Hyvä, jos osaavat kattovalaisimen asentaa. Miehet myös käyttää kosmetiikkaa yhä enemmän.
Mutta se on ihan ok. Kukin omien mieltymystensä mukaisesti.

Metsästämisen ihannointia en ymmärrä millään muotoa. Juntteja, kännissä aseen kanssa heiluvia pikku rikollisia. Sitten itketään äitiä ja psyyken romuttumista pitkin lehtiä, kun jäädään vihdoin kiinni systemaattisesta salametsästyksestä. Jos tuohon porukkaan kuuluminen on joku meriitti niin on muutakin ongelmaa kuin pick me tytöksi kutsuminen.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   22.4.24 16:59:59

"jokainen nainen kyllä huomaa, ettei se kymppitonnin lousku ole hienoa nähnyt vuosikausiin."

Fakta että jos otetaan satunnaisesti valittu joukko naisia ja näytetään vaikka 10 kuvaa, joissa on eri vuosimallia olevia esim. Mersuja niin alle puolet tietää edes parin vuoden tarkkuudella kyseisen auton iän. Mene treffeille Mersu W212:lla niin teet vaikutuksen "uudella hienolla" autollasi.

Ei nyt liity aiheeseen, mutta hyvin harva nainen tietää tuollaisia asioita. Vielä harvempi sellainen jolla ei ole minkäänlaista autoa itsellään. Niinpä näitä "deitillä oli tosi hieno Mersu se on varmaan varakas"-juttuja kuulee yhtenään kun "varakas" mies kiinnostelee ja sitten sieltä tullaan jollakin W211-212:lla :D

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: ZXC 
Päivämäärä:   22.4.24 17:00:16

Miksikä pitäisi nimittää henkilöä, joka KOKEE?
ahdistelua, kiusaamista, painostusta, vähättelyä jne..

Näiden suurten kokijoiden arvostelijat ovat pahoja, mitäs ne olikaan incellejä, pick me ja vaikka mitä hienoja englanninkielisiä termejä.

Olen ilomielin vaikka kiinankielisillä termeillä nimitelty naistenvihaaja, mutta olen aina tuntenut suurta vastenmielisyyttä epäjohdonmukaisuutta, naiviutta ja jotain bridgetjonesnottinghill-naisia kohtaan ja vihannut kaikenlaisia kokijoita ja valittaja-selittäjiäolettajia.

Pidän monista naisista ja heistä jokainen kykenee ajattelemaan loogisesti, ei tihrustele itkua ja kiukkua joka asiasta, ei harrasta "tyttöjen juttuja" eikä viilaa pilkkua, besserwisseröi eikä ole huomionkipeä.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   22.4.24 17:01:32

"Ei noita poista se jos muutama nainen korjaakin autonsa, metsästää pakastimen täyteen ja ajattelee järjellä. Suuri(n) osa on kuitenkin näitä superhömppiä."

Minkä ikäinen oikein olet? Näin varttuneempana en tunnista tuota kuvailemaasi käytöstä kuin teinityttöjen hihittelyvaiheesta.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Sivusta 
Päivämäärä:   22.4.24 17:04:29

"kyyyllä niitä vanhoja autoja ihannoi niin naiset kuin miehetkin ja se on siksi ettei ne ole vielä tietokoneita, voi itsekin korjata jotain."

Niitä voi tietenkin pitää hyvinä, mutta kai sinä nyt ymmärrät että vaikka auto olisi kuinka helppo korjata niin ei se vanha halpa auto silti ole mikään "köyhällä ei ole varaa". Jos se on kymppitonnin Mersu, se on ihan yhtä kallis kuin kymppitonnin Toyotakin ja molempiin on tai ei ole varaa samalla tavalla. Siinä tulee se tietämättömyys esiin, ei siinä että pitää vanhoista autoista.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Koopa 
Päivämäärä:   22.4.24 17:05:29

Mäkin olen hötölässä tullut pick me-leimatuksi. Satuin mainitsemaan viihtyväni paremmin miesvaltaisessa työyhteisössä ja käyväni työkaverien kanssa kaljallakin joskus tyyliin kahdesti vuodessa.

Erityisesti närää herätti, kun sanoin olevani yksi "jätkistä". Ts. kuulun siihen yhteisöön ja ollaan sen verran samanhenkistä sakkia, että kenenkään ei tarvi olla varuillaan puheissaan tms. Huumori on räiskyvää. Varmasti jonkun mielestä junttia ja mautontakin. Mitä sitten.

Jännästi naisoletetut hötölän lajitoverit kokevat tämmöisen kovin tuomittavana ja suorastaan huoraamisena. Ihan vapaasti. Sillä asenteella ei varmasti löydy vastaavaa yhteisöllisyyttä.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Metsäläinen 
Päivämäärä:   22.4.24 17:13:13

En ole ikinä tuollaista sanontaa kuullutkaan.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.4.24 17:13:22

"Fakta että jos otetaan satunnaisesti valittu joukko naisia ja näytetään vaikka 10 kuvaa, joissa on eri vuosimallia olevia esim. Mersuja niin alle puolet tietää edes parin vuoden tarkkuudella kyseisen auton iän."

Ja miesten vastaava prosentti? Ja mikä meriitti on edes tunnistaa joku mersun vuosimalli? Siihen autoon lisätään joka vuosi jotain uutta, että se eroaa edellisestä mallista ja sitä voidaan sillä myydä, mutta sen asian merkitys sitten rajoittuukin. Vai johtuuko vain naiseudestani, että vaikka työn puolesta saan perehtyä jokaiseen uuteen mersun malliin, niin en yritä mitenkään painaa mieleeni niiden yksityiskohtia, koska siinäpä vasta tylsä keskustelunaihe, enkä tunne edes miehiä, joilla olisi siitä jotain sanottavaa. Varusteista kyllä tulee puhuttua, niillä on jotain käytännön merkitystä.

Ja tästä kun jatkaa, niin on siis hömppää tunnistaa joku huulipunasävy, mutta älykästä ja kiinnostavaa erottaa mersun valoista minä vuonna auto on valmistettu?

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 17:16:05

"Tuo pick me- termi on jonkin sortin katkeruutta. Kun ei kykene, pitää mollata kykeneviä."

Olipa osuva kuvaus!

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   22.4.24 17:16:26

Se ”räiskyvä” huumori on usein naisia halventavaa ja naisia kohtaan törkeää, jopa väkivallalle naureskelua. Sellaista yhteisöllisyyttä en itse kaipaa ollenkaan. Sellaisen hyväksyvä nainen on pelkästään säälittävä.

Sivusta: enpä ole kuullut kenenkään aikuisen naisen ihailevan miesten autoja tai arvelevan varakkuutta sen perusteella. Hienot autot on usein velalla ostettuja tai leasing sopparilla töistä. Ei se mitään kerro.

”KAI SINÄKIN NYT SEN VERRAN YMMÄRRÄT, VAIKKA OLET NAINEN?”

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   22.4.24 17:20:09

..: niinpä, miehet on aina ”iiihhh kui ihku uusi mersu!!! Tulin housuihini, kun näin sen Mikon uuden bemmun!!!”

Se on niiiiin paljon älykkäämpää kuin puhua huulipunasta, ihan eri juttu. Onhan ne miehiä ja mä oon kans yksi jätkistä. Pusi pusi.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   22.4.24 17:23:07

Mä juttelen töissä mun lapsista ja mun 60 v (mies)työkaverit juttelee lapsenlapsistaan. Lapsettomat juttelee lemmikeistään tai muista puuhistaan.

Tämän keskustelun perusteella olen entistä tyytyväisempi, että meitä naisia on aika vähän.

Pick me.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   22.4.24 17:26:09

What: mutta tunnistatko kaikki autojen merkit ja vuosimallit vuodesta 1920 tähän päivään? Jos et niin olet tyhmä tytteli ja huulipunahörhö.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   22.4.24 17:28:22

"Ja mikä meriitti on edes tunnistaa joku mersun vuosimalli?"

Ei se olekaan mikään meriitti, mutta jos tosissaan luulee jotakin vanhaa halpista uudeksi ja kalliiksi niin onko jokin meriitti olla tietämättä ja kuitenkin olla nolosti tietävinään? En usko että kovinkaan moni mies esittää tietävänsä huulipunista, mutta monet naiset kyllä ovat tietävinään, että on kyllä kallis ja upea auto koska jokin merkki.

"Siihen autoon lisätään joka vuosi jotain uutta, että se eroaa edellisestä mallista"

No kun ei tunnisteta edes korimallin muutosta, siis sen peltikopan. Eikä niihin joka vuosi jotakin lisätä, faceliftejä ei tehdä joka vuosi eikä edes joka toinen, mutta tämänhän sinä työsi vuoksi Mersuihin perehtyvänä toki tiedätkin.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Nhu 
Päivämäärä:   22.4.24 17:31:06

"Lähettäjä/-/

Päivämäärä22.4.24 16:34:06

"- inhoan naisenergiaa ja tyttöjen juttuja
- metsästän ja tykkään tekniikasta ja autoista
- ajattelen loogisesti ja pidän matikasta ja inhoan "tunteella toimivia typeryksiä"

Harvemmin miesten kanssa pitää olla että iik SUPERihanaa huulipunaa ja sä oot kyllä SUPERkaunis ja noi hiukset sopii sulle SUPERhyvin. Harvemmin naiset metsästävät, ymmärtävät autoista muuta kuin värin ja merkin (mersu=kallis ja upea vaikka olisi iankaikkisen vanha rämä taksinlousku) ja looginen ajattelu jaa mutkumähaluun-ajattelulle toiseksi (esim. tekaistaan penska lyhyen tuttavuuden jälkeen ja tämä vielä toistetaan kun jokainen pena, arska ja mikko on aina parin kuukauden deittailun perusteella "nyt se oikea").

Ei noita poista se jos muutama nainen korjaakin autonsa, metsästää pakastimen täyteen ja ajattelee järjellä. Suuri(n) osa on kuitenkin näitä superhömppiä."

Tämän kirjoittanut on juuri pick me -girl. Missä hiton rinnakkaistodellisuudessa muka pitää olla jotain IIK ja ihanaa? Ai niin, olet kenties kytännyt jotain pikkutyttöjen instaa.
P.S. suurin osa miehistä ajattelee tunteella eikä ole rationaalisia, samalla tavalla kuin naisetkin.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Ohk 
Päivämäärä:   22.4.24 17:32:33

Hah tuo /-/ kirjoittaa tunteellisen hömppäviestin ja kuvittelee samalla ajattelevansa loogisesti.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Åkl 
Päivämäärä:   22.4.24 17:34:07

Hyvin harva mies metsästää, ymmärtää autoista muuta kuin värin ja merkin ja vielä harvempi on looginen...

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 17:35:52

"...Pistäpä se some pois ja mene ulos oikeaan elämään. Ehkä 1% naisista on tuollaisia"

Siinäkin on 1%liikaa. Someinfluensserit juuri on pick me pick me huomioh~~~ia sukupuolesta ja somen aiheesta riippumatta. Ihmisyyden viemärisuoli koko some.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Ässä 
Päivämäärä:   22.4.24 17:36:02

"Romanttisia leffija katsovat, tekniikassa kädettömät, epäloogiset, heikot, naiivit, kolmiulotteisuuteen kykenemmömät, kokonaisuuksiin kykenemättömät, yksityiskohtia näpertelevät, tykkäyksiä kerjäävät, pylly pystyssä töröttävät, kiukuttelevat, olettajat, mielensäpahoittajat ja seljäänpuukottajat

OVAT sukupuolesta riippumatta aivan hirveitä ja kelvottomia.

Tuo pick me- termi on jonkin sortin katkeruutta. Kun ei kykene, pitää mollata kykeneviä."

Vaan kun tässäkin keskustelussa näitä piirteitä inhotaan vain toisissa naisissa.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 17:39:11

"Metsästämisen ihannointia en ymmärrä millään muotoa. Juntteja, kännissä aseen kanssa heiluvia pikku rikollisia. Sitten itketään äitiä ja psyyken romuttumista pitkin lehtiä, kun jäädään vihdoin kiinni systemaattisesta salametsästyksestä. Jos tuohon porukkaan kuuluminen on joku meriitti niin on muutakin ongelmaa kuin pick me tytöksi kutsuminen."

Niin montako naista tuossa tuttavaporukassasi on?

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: tosisennu 
Päivämäärä:   22.4.24 17:41:29

Siinä on just etätöiden ihanuus kun ei tarvitse kuunnella samoja iänikuisia jokaisella samanlaisena toistuvia juttuja purjopetterin tekemisistä ja sanomisista, miehen autonvaihdoista ja kuinka se on niin hyvä ajamaankin, mökkiremontista, mitä laittaa päälle serkunkumminikaimannaapurin häihin ettei näytä lihavalta ja sun pitää tietenkin sanoa että sähän olet ihana hoikka vaikkei olekaan. Ei ole ongelmia sen enempää pickme-naisilla kuin heitä dissaavilla tosinaisillakaan ja työtkin tulee tehtyä paremmin kun ei kukaan hölötä työaikana turhia.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Koopa 
Päivämäärä:   22.4.24 17:41:31

Lähettäjä…. 
Päivämäärä22.4.24 17:16:26

"Se ”räiskyvä” huumori on usein naisia halventavaa ja naisia kohtaan törkeää, jopa väkivallalle naureskelua. Sellaista yhteisöllisyyttä en itse kaipaa ollenkaan. Sellaisen hyväksyvä nainen on pelkästään säälittävä."

Juurikin tätä tarkoitin, kiitos pisteriville esimerkillisestä suorituksesta.

Sillekin on joku termi olemassa, kun aina kuvittelee toisten ivaavan juuri itseään, sukupuoltaan tai muuta edustamaansa ryhmää. Ja se tekee elämästä aika raskasta.

Tui tui vaan.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   22.4.24 18:23:08

"What: mutta tunnistatko kaikki autojen merkit ja vuosimallit vuodesta 1920 tähän päivään? Jos et niin olet tyhmä tytteli ja huulipunahörhö."

Onneksi siellä ne ukotkaan ei niitä tunnista, niin en paljasta itseäni. Harvemmin puhutaan huulipunistakaan, mutta pyykinpesu oli yhdellä kahvitauolla kova juttu.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Emma 
Päivämäärä:   22.4.24 18:30:32

Ei voi muuta kuin ihmetellä taas, millaisissa porukoissa ihmiset pyörivät, kun meno on tuollaista. Täällä päin sekä naiset että miehet puhuvat ihan kaikesta, tosin hyvin harvoin mistään huulipunasta. Itse asiassa en muista yhtään keskustelua huulipunasta, edes teininä, vaikka sellaista on tullut käytettyä aika paljonkin. Harvoin puhutaan lapsistakaan; tosin osastonjohtaja (mies) totesi tänään että hänen tyttärensä mukaan aina kannattaa jäädä ambulanssin alle, jos meinaa auton alle jäädä. Metsästäviä miehiä en tunne muita kuin isäni, joka harvoin puhuu asiasta.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Tollo 
Päivämäärä:   22.4.24 18:33:59

Ei kannata kertoa itsestään mitään ellei haluat että sut lokeroidaan pick- me: ksi, tai miksikä lie.

Vastakysymys, millainen on ei pick me- tyttö? Kuka ei ole pick me?

Millainen saa olla ja mitä itsestään voi kertoa ilman että väitetään pick me- tytöksi?

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Vkk 
Päivämäärä:   22.4.24 18:35:37

Tollo: ehkäpä riittää se, että jättää sanomatta että inhoaa naisia, koska ei itse ole (lisää tähän joku typerä yleistys).

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Vmk 
Päivämäärä:   22.4.24 18:43:00

Minua on kyllä jaksanut järkyttää sekä julkisen että yksityisen puolen miesjohtajien huono ymmärrys ja substanssiosaaminen.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   22.4.24 19:18:19

Koopa on näitä, jotka nyökyttelee miesten ”nainen kerjäsi raiskausta minihameella” jutuille. Sen oikein haistaa. Tuituttelee ja on niin hyvää jätkää.

Onnea valitsemallasi tiellä.

Miten olla oma itsensä olematta pick me?

No, älä yritä nostaa omaa häntää haukkumalla muita naisia. Älä ole queen bee (eli aja muita naisia pois porukasta ja omi miehiä itsellesi).

Itse olen teknisellä alalla töissä, työkavereista suurin osa miehiä. Miehet on ihan ok, on pari hyvää kaveriakin löytynyt. Olen onnistunut tässä kymmenen vuoden aikana auttamaan montaa meille työhön tullutta naista ja tukemaan heitä henkisesti, ainakin olen kovasti yrittänyt.
Ainoa naisille tyypillinen juttu mitä en jaksa on mukuloista puhuminen, tästäkin on selvitty huumorilla. Huulipunista ei olla puhuttu, autoja on kirottu ja työtä tehty kimpassa. No problems.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: ~*~ 
Päivämäärä:   22.4.24 19:53:20

"Lähettäjä: E
Päivämäärä: 22.4.24 14:43:00

Tässäpä hötönetin keskusteluista muutama konkreettinen esimerkki. Ovat siis eri keskusteluista, kommentit eivät liity toisiinsa."

Minusta noista esimerkeistä kyllä tuossa ahdistelun yleisyys -ketjusta otetussa on ihan pointtikin... Jos nainen puolustaa miesten oikeutta ahdistella malliin 'mitä se nyt haittaa jos vähän puristellaan perseestä' niin mitä muuta se muka viestii kuin että "valitkaa minut, älkää noita siveellisiä ruikuttajia jotka ei kestä huomiota"?? Aika vihamielistä kanssasisaria kohtaan! Oli miten oli, en voi kyllä ymmärtää ylipäätään ihmisiä jotka vähättelevät ahdistelua tai jopa kannattavat ottamaan moisen 'huomion' rennosti vaan eli hyväksymään... naisen 'äijämäisyys' ei kyllä ole minustakaan mitään pick me -meininkiä, kai sitä nyt saa vuonna 2024 valita mistä oikeasti tykkää eikä noudattaa enää mitään viktoriaanista naismallia jossa vain teekutsut ja ristipistotyöt on fine!

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 20:00:33

Eli pitää sit vaan valehdella kysyttäessä et juu olen samaa mieltä muiden kanssa ja juu pidän samoista asioista kuin muutkin naiset.

Jotenkin kurjaa yrittää sit miellyttää kaikkia eikä kertoa itsestään mitään.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.24 20:03:14

Joo ei kannata kertoa omia mielipiteitään eikä mitään mikä eroaa valtavirrasta. Parempi vaan olla samaa massaa kaikkien muiden kanssa eikä erottua missään nimessä

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Ässä 
Päivämäärä:   22.4.24 20:04:31

Tai sitten vaan kertoo mistä pitää. Niin me pahat ja erilaiset MUUT NAISET tehdään.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.24 20:11:09

No jos oman mielipiteen kertominen tekee musta pic me- tytön, niin ollaan sit suosiolla sellaisia.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   22.4.24 20:14:54

Tasapäistäminen on päivän trendi. Älä vaan erotu massasta tai sinut lynkataan, karkoitetaan ja keksitään joku ihana termi persoonallisuudellesi.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Yty 
Päivämäärä:   22.4.24 20:15:04

Mitähän ne asiat sitten on mistä kaikki muut naiset pitää?

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   22.4.24 20:37:50

"Harvemmin miesten kanssa pitää olla että iik SUPERihanaa huulipunaa ja sä oot kyllä SUPERkaunis ja noi hiukset sopii sulle SUPERhyvin. Harvemmin naiset metsästävät, ymmärtävät autoista muuta kuin värin ja merkin (mersu=kallis ja upea vaikka olisi iankaikkisen vanha rämä taksinlousku) ja looginen ajattelu jaa mutkumähaluun-ajattelulle toiseksi (esim. tekaistaan penska lyhyen tuttavuuden jälkeen ja tämä vielä toistetaan kun jokainen pena, arska ja mikko on aina parin kuukauden deittailun perusteella "nyt se oikea").

Ei noita poista se jos muutama nainen korjaakin autonsa, metsästää pakastimen täyteen ja ajattelee järjellä. Suuri(n) osa on kuitenkin näitä superhömppiä."

Whaaaaat? :D En ole ikinä törmännyt naisiin, joilla ei ole muita puheenaiheita kuin meikit ja ulkonäkö. No, joistain teinitytöistä voi jäädä tuollainen kuva, mutta heillekin kasvaa järkeä päähän ajallaan. Ja hyvä niin, koska en jaksaisi sellaista hetkeäkään. Olen jokseenkin "äijämäinen" vaatetusta ja puhetapaa myöten ja työskentelen miesvaltaisella alalla, mutta ei ole multa pois jos ja kun osa naisista pukeutuu mieluummin naisellisesti ja välttää nortti huulessa kiroilevia työmiehiä. Ja toki osa tykkää kukkamekoista ja lierihatuista JA korjaa oman traktorinsa ennen kuin lähtee kuskaamaan p*skakuormaa pellolle.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.4.24 20:49:25

pitää sit vaan valehdella kysyttäessä et juu olen samaa mieltä muiden kanssa ja juu pidän samoista asioista kuin muutkin naiset.

^ Mitä se on se mistä ne MUUT NAISET tykkää? Minä tunnen vaikka kuinka paljon naisia ja ne tykkää vaikka mistä. Hevosista, koirista, kissoista, sauvasirkoista, miehistä, naisista, moottorikelkoista, lasketttelusta, matkailusta, sisustamisesta, metsästyksestä, kokkaamisesta, kokkaamatta jättämisestä, lapsista, lapsettomuudesta, lukemisesta, leffoista, jne jne jne. Kuka mistäkin. Mikä tynnyrissä elävä tyhjäpää pitää olla että kuvittelee tosissaan että on joku jokin, eli ilmeisesti meikit, josta ne MUUT NAISET tykkää? Ja sit oon mä, älykäs ja superuniikki ihmetapaus, jolle on tärkeää paljon coolimmat jutut? Niin no... on sille sellaiselle tyhjäpäälle nimitys tosiaan keksitty. Pick me!

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: fakit 
Päivämäärä:   22.4.24 20:54:28

Mä olen ihan täynnä näitä määritelmiä. Incel. Cancel. Woke. Pick me.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 21:15:31

"Minäkin olisin pick-me, koska..”

Kyllä. Jokainen ei-Pick me tajuaa, että me jokainen ollaan erilaisia ja meillä jokaisella on omat kiinnostuksen kohteet. Osa naisista käy metsällä ja harrastaa autoja, osa miehistä meikkaa ja harrastaa tanssia. Tai jotain siltä väliltä. Eikä se meikkaaminen tee yhdestäkään miehestä vähemmän tai enemmän miestä tai naisesta vähempää tai enempää naista.

Mäkään en tykkää kovaäänisistä ”hypettäjistä.” Oli se sitten IHKUU tai SUPERIA tai ÄIJJÄT, en tykkää. Oli se sitten turhanpäiväistä kirkumista tai karjumista tai muuta mölinää, en tykkää.

Ja kun täällä oli nuista mersuista puhetta niin tulipa mieleeni: Ei ole muuten kauaa kun ajelin työpaikan parkkipaikalle bemarillani. Etäinen työkaveri (samassa talossa töissä, mutta ei varsinaisesti olla samoissa hommissa) kommentoi autostani: ”jaa noin paljonko te tienaatte siellä yläkerrassa?” Joo. Bemarini on 18 vuotta vanha ja siivoojallakin olisi tähän varaa :D Kyseessä oli tosiaan mies.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: keski-ikäinen 
Päivämäärä:   22.4.24 21:23:26

Pakko sanoa että tiedän huomattavasti paljon enemmän miehiä jotka eivät osaa puhua mistään muusta kuin auton ropaamisesta, metsästyksestä, kaljanjuonnista ym äijäilystä kuin naisia jotka eivät osaisi puhua muusta kuin hömpästä ja huulipunista jne. Suurinosa tuntemistani ihmisistä osaa puhua joustavasti ihan mistä tahansa maan ja taivaan välillä ja sellaisten ihmisten seuraa suosinkin.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.4.24 21:23:32

"Joo ei kannata kertoa omia mielipiteitään eikä mitään mikä eroaa valtavirrasta. Parempi vaan olla samaa massaa kaikkien muiden kanssa eikä erottua missään nimessä"

Tässä kritisoidaankin teidän käsitystä valtavirrasta, ei kenenkään omia mielipiteitä tai kiinnostuksen kohteita.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   22.4.24 21:23:56

Eli se joka lyttää naisen joka tykkää olla miesporukassa ja kokee olevansa " yksi jätkistä", on pick me vai toisinpäin?

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Lol 
Päivämäärä:   22.4.24 21:30:15

.... *REPS*
"
No, älä yritä nostaa omaa häntää haukkumalla muita naisia. Älä ole queen bee (eli aja muita naisia pois porukasta ja omi miehiä itsellesi)."

Ja sinä teet juuri... mitä?

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   22.4.24 21:35:18

Tänään juttelin miespomoni kanssa hänen lapsenlapsistaan ja tulevasta leikkauksestaan ja vertailimme sämpylöitä. Naispomon kanssa juttelimme siitä että onneksi ei kumpikaan oltu laitettu talvivaatteita pois ja siitä lähti puheeksi että hän asuu väliaikaisesti isänsä luona remontin takia. Naissiivojan kanssa puhuimme siitä että on nälkä ja hän oli syönyt hyvää ruokaa viikonloppuna. Mieskollegan kanssa (mulla oli vieläkin nälkä) puhuimme jälkiruuista. Hän ei ollut tiennyt että sitruunaposset on olemassa. Toisen mieskollegan kanssa puhuimme hänen käärmekammostaan ja muista kammoista. Naiskollegan kanssa vaihdoin pari sanaa hevosista.

Perjantaina kerroin yhden lapseni harrastusjutusta ex-työkaverille, joka on mies, koska hän kysyi asiasta.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Uu 
Päivämäärä:   22.4.24 21:52:28

Joku kertoi nuoresta naisesta joka osaa metsästää. Minäkin voin kertoa hauskan tarinan nuoresta naisesta. Meillä oli täällä muutama miehen miespuolinen kaveri, kahdella vaimot mukana. Oli kesä ja siis grillattiin ja "juopoteltiin" aikuisporukalla. Nuo pariskunnat lähtivät ja jäljelle jääneet päättivät saunoa vielä toisen kierroksen ja tässä kohtaa mukaan oli liittynyt vielä yksi vieraampi nuori mies jolla oli tyttöystävä kuskina. Minä tarjosin tälle tyttöystävälle juotavaa ja pyysin istumaan ja juttelin mielestäni ihan mukavia. Tyttö pyysi särkylääkettä ja mentiin sisälle sitä hakemaan. Miehet olivat saunalla. Tää tyttö kiitti ihan nätisti ja ilmoitti menevänsä saunalle. Minä kysyin tarvitseeko hän pyyhettä ja kerroin että hoitoaine loppui mutta että jos tarvitsee niin saa sellaista suihketta. Ei kuulemma tarvitse mitään kun menee vain sinne pukuhuoneeseen istumaan. Sanoin että saa toki istua minunkin kanssani niin hän vastasi ettei tule naisten kanssa toimeen :O

Ja minä kuitenkin olin ihan ystävällinen ja lähes selvin päin koska en ollut montaa lasillista juonut sen illan aikana

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Vm -58 
Päivämäärä:   22.4.24 22:08:15

"Ei noita poista se jos muutama nainen korjaakin autonsa, metsästää pakastimen täyteen ja ajattelee järjellä. Suuri(n) osa on kuitenkin näitä superhömppiä."
Tuo oli ehkä hömppäisin ja hullunkurisin kommentti koko keskustelussa :-D

Täällä on myös kovasti kritisoitu "tyttöjen juttuja". Ovatko "poikien jutut" sitten jotenkin parempia ja arvokkaampia?

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 23:59:14

En ollut aiemmin kuullutkaan tällaisesta termistä! Kuullostaa kamalalta. Eiväthän miehetkään ole keskenään samaa mieltä joka asiasta ja jaa samoja mielenkiinnon kohteita. Ihmettelen miksi naisten pitäisi...

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.24 00:44:38

No aika tynnyrissä olet kyllä ollut jos et ole vielä kuullut pick me-naisista. Viime vuosien trenditermejä vähän niinkuin tubettaja, influensseri jne.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.24 02:07:41

No miehistä sitä logiikkaa nyt ei ainakaan kannata etsiä:D "Haluaisin tyttöystävän mutta en löydä sellaista, menenpä nyt ja ammun/puukotan tuntemattomia naisia" tai "tuo nainen ei kiinnostunut minusta, haukun nyt hänet rumaksi ja läskiksi jota en olisikaan halunnut, vaikka juuri aiemmin kehuin maasta taivaaseen". Tai "tuo nainen puhuu miesten vaarallisuudesta ja loukkaannuin siitä ihan hirveästi, niinpä uhkailen selvittäväni hänen osoitteensa ja tekeväni jotain pahaa hänelle".

Tokihan ihmisten toiminnassa on epäloogisuutta sukupuoleen katsomatta, mutta tuo miesten oikuttelu vain on paljon julmempaa.

Minä olen nainen ja viihdyn paljon paremmin naisten seurassa. Ja minkä takia jotkut autot on nostettu jalustalle, että näistä jos tiedät niin olet ansainnut paikkasi älykkäiden joukossa? Ei autot ole mitään ydinfysiikkaa, kyllä niistä oppii jos on kiinnostunut opettelemaan. Osaa ei vain kiinnosta, ihan niin kuin ei kiinnosta puutarhanhoito, lentokoneet tai historia. Jostain syystä vain autoista ja muusta tekniikasta kiinnostuneisuutta/tietämystä pidetään jonain mittarina. Yhtä tyhmää olisi naureskella että etkö osaa villapaitaa kutoa, tai etkö tunnista eri omenalajikkeita.

Minulla on siis tutkinto tekniseltä alalta ja työskentelen it-hommissa. Tiedän myös autoista perusjutut, kun äiti opetti, sen enempää ei kiinnosta tietää. Lempivärini on vaaleanpunainen ja olen kiinnostunut meikeistä ja ihonhoidosta, fanitan Taylor Swiftiä, tykkään laittaa kynsiä, ja vaikka mitä muuta. En ala ollenkaan mihinkään "not like other girls" -hommaan, koska niissä muissa naisissa ja tytöissä ei ole mitään pahaa.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Fju 
Päivämäärä:   23.4.24 03:26:55

Olipas hyvä kirjoitus viiva!

Tuota autohommaa aina ihmettelen varsinkin hevospalstalla, isolla osalla hevosnaisista on kuitenkin autoista ja muista vehkeistä sen verran tietoa, että peruskorjaus onnistuu. Useimmilla vähintään pikku-E ja monella myös C-kortti takataskussa. Muutenkin outoa väittää että naiset eivät pystyisi autoja korjaamaan kun jo toisen maailmansodan aikaankin esimerkiksi Kuningatar Elisabet työskenteli automekaanikkona...

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 06:26:43

Eiköhän nämä termit ja tämä tappelu käydä niiden naisten keskuudessa, joille elämässä on tärkeä osa mies ja perisuhde miehen kanssa. Eletään miesten ympärillä.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Firefoxilla 
Päivämäärä:   23.4.24 06:43:37

Mikä ihmeen autokeskustelu tämä on? Autot ja niiden korjailu tuo mieleen juntin, sukupuolesta riippumatta.

Edellä viivalta tosiaan hyvä kirjoitus.

Järjestään kaikki harvat oikeat ystäväni ovat naisia, eikä minulla ole laajaa tuttavapiiriäkään, mutta suhtaudun ihmisiin ensin ihmisinä ennen sukupuolta. Jos satun olemaan porukassa, jossa on miehiä ja naisia, niin ajaudun keskustelemaan sen kanssa, joka on laillani kiinnostunut pyöräilystä, eläimistä, valokuvauksesta, luonnosta, linnuista, villiyrteistä ja niiden keruusta, polttopuiden teosta, kirjallisuudesta, kielestä ja kieliopista, merestä, tähtitieteestä, luonnonsuojelusta, terveydestä, liikunnasta, urheilusta, metsästä, lääketieteestä, sienestämisestä ja marjastamisesta, jalkapallosta, ruoanlaitosta, kahvista, mausteista, historiasta, oikeustieteestä, uimisesta, elokuvista... ihan riippumatta siitä, kumpaa – tai mitä – sukupuolta hän on.

Jos satun olemaan porukassa, jossa jutellaan autoista ja niiden korjaamisesta, meikkaamisesta ja vaateostoksilla käymisestä, tosi-tv-ohjelmista, moottoripyöräilystä, formula ykkösistä, jääkiekosta, raviurheilusta, käsitöistä, lapsista tai mistä tahansa muusta sellaisesta, josta itse en ole vähääkään kiinnostunut, niin kuuntelen kohteliaasti ja jätän osallistumatta keskusteluun. No, jos puhe kääntyy formuloihin, todennäköisesti lähden johonkin muualle välittömästi, koska todella inhoan formuloita enkä ymmärrä, mitä hienoa on hävittää luonnonvaroja ajamalla ympyrää.

Nykyaika on surullisen polarisoitunutta. Onneksi ehdin elää nuoruuttani 1970–80-luvuilla.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.4.24 06:44:55

Lol: millä tavalla minä haukuin ketään? Joku esitti kysymyksen ja minä vastasin. En sanonut ”sinä aina haukut muita naisia” tms. Ollaanpas sitä herkillä nyt.

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: Yty 
Päivämäärä:   23.4.24 07:46:03

Kukaan ei ole vieläkään osannut kertoa, että mitä ne jutut on joista KAIKKI MUUT naiset tykkää?

  Re: Pick me -naiseksi nimittely

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.4.24 09:07:26

Yty no meikeistä ja lapsenkakasta puhumisesta tietesqii!!1!1!!

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.