Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   12.2.24 10:09:48

Tein uuden ketjun kun edeltävä näytti olevan melkein täynnä.

Edellinen:

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9257987&t=9257987

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   12.2.24 10:10:21

Viimesin lista:

QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 76,8kg
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 65,1kg
Bea: pituus 176cm - lp 1.1.23 86,6kg - tp 65kg - nyt: 68,2kg
Najadi: pituus 163. lp 92, tp1 85kg saavutettu tänään 18.5.2023. Tp2 80kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 56,4kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 88,1kg (31.10.22->)
Sokerihuurre: pituus 165, lp 84.9kg tp. 68, nyt 82kg
Mese - pituus: 178cm - lp: 81,7kg - tp: -5kg - nyt: 84,6kg
El Chefe: pituus 180 - lp 95 tp 89 nyt 92,5
maija: 168cm, lp:81.7kg - tp:70kg ja nyt 75,5kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:77 kg - tp: 55kg - nyt: 80 kg
Kuikka: 162 cm, lp. 68.6 kg, tp 63 kg, nyt 67.1 kg
Ellen - pituus: 160 cm - lp: 81,5 kg - tp: 65 kg - nyt: 69,4 kg
Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 73 kg
Piu 168 cm, lp 85.6, tp1 80, tp2 70, tp3 60 - nyt 85.6 kg
Minävain: 172cm - lp: 100kg - tp: 67kg - nyt: 100kg

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   12.2.24 10:13:04

Mulla alkaa flunssan jälkeen olo oleen melko normaali, pientä pärskimistä ja nuhasuutta vielä. Viikonloppukin meni melko kevyesti vielä, tallihommaa ja kevyehköä ratsastusta mutta ei muuta urheilua. Pe-la oli syömiset kurissa, eilen tuli herkuteltua mutta ei mitään totaali övereitä.

Mulla kans käytössä fatsecret sillä ajatuksella, että arkisin listaan syömiset ja viikonloppusin en. Tää ollut ihan hyvä systeemi, saanut taas pitkän possuiluaikakauden jälkeen heräteltyä itseensä siihen missä ruuassa on kuinka paljon kaloreita ja mennyt kyllä viikonloputkin paremmin vaikka sillon en laske kaloreita. Vähän sokaistuin taas ajan kanssa siihen että kuinka paljon kaloreita oikeesti jossain jugurteissa, lasagnessa ym on. Sitä vaan aatteli ettei ne ole mitään herkkuja vaan peruas kotiruokaa ja normi aamupalaa eli terveellistä. Nyt taas kun seurannut kaloreita, havahtunut siihen valintojen tärkeyteen että syökö paahtoleipää ja muroja vai kunnon kaurapuuron...

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Nyt 
Päivämäärä:   12.2.24 10:15:44

Minä aloitin viime elokuussa cambridge dieetin.
Alkupaino oli 63kg, pituus 172cm.
Tavoite oli 57kg. Saavutin tavoitteena 2 kuukaudessa ja sen jälkeen olen harjoitellut syömään terveellisesti sopivilla kaloreilla jotta paino pysyy alle 58.
Olen sairastellut alkuvuonna paljon ja huomaamattani painan enää vain 55 kiloa.
Sanoisin onnistuneeni projektissa, vaikka tämän eteen on tarvinnut nähdä runsaasti vaivaa kyllä.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   12.2.24 10:21:16

Mikä se sellainen dietti on?

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   12.2.24 21:27:48

Tänään ensimmäinen päivä kun kalorit rajattu alle 2500 ja proteiini/rasva suhteessa aikas tasan. Tosi haastavaa saada proteiinin määrä riittäväksi ilman että rasvan määrä nousee! Kyllä vähän nälkä jäi tästä päivästä, mutta jospa uni tulisi kuitenkin. Tänään ei urheiluja kun velvoitteet vaativat istumaan koneella koko illan pitkän työpäivän päätteeksi. Raskas homma kun vasta yhdeksältä pääsi irtaantumaan, mutta otetaan takaisin päin aikaisella aamulenkillä. Lepo viikko teki hyvää myös kipeälle kintulle. Ei juurikaan tuntemuksia siinä.

Pro tip muille herkkusuille; Maitokolmion pro fit valkosuklaa fudge proteiinivanukas ja pari ruokalusikallista puolukkaa niin jo on herkkua. Sisältää sokereita, mutta ei makeutusaineita.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   13.2.24 11:32:29

Tuo on kyllä tosi hyvää toi valkosuklaa prodevanukas! Samaten valion vanilija-marenki ai nami.

Mä vaan on niin vannoutunut herkkuhiiri ettei mikään prodevanukas vie mun karkkihimoa ym pois :'')

Mulla meni ihan persiilleen eilinen. Alkupäivä meni hyvin, mutta tein sen virheen että skippasin yhden syömisen koska sunnuntaina herkuttelin niin aattelin kompensoida. No siitä aiheutu 4 tunnin todella raskaan talli-illan (hikitreenit, vesien kannot, kahden karsinan ja kolmen tarhan siivoous) jälkeen niin hirvittävä heikotus ja nälkä, että vedin autossa kotimatkalla melkeen puoli levyä suklaata joka löyty kassista.

Tänään sitten taas on se tilanne, että olen ensin omissa töissä klo 7-15 ja sitten siirryn tohon naapuriin keikkatyöpaikkaan klo 15.15-21.30 ja ainut sapuska mikä mulla on illan työhön on paketti lihapiirakkaa ja keksiä miktä löytyi jääkaapista. Ruokaa en ehdi mistään siinä välissä hakea eikä ole ruokalaa, joten tänäänkin menee syömiset pieleen. Ja koska olen töissä 7-21.30, en ehdi urheillakkaan tänään.

Huoemnna uusi yritys. Masentaa että meni taas ihan plörinäks viime viikon sairastelusta alkaen kaikki, voi kun olis selkärankaa eikä olis lyönyt ruokailuja lekkeriks sillon kipeenä

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   13.2.24 14:05:33

Hmmm pitää kokeilla tuota intervalli ja lämmittelyä jos se auttaisi juoksuun.. äitinikin on sellaista tekoa että tekee "vain" puutarha töitä ja ei hetkeäkään istu kotona paikallaan, tupakoi eikä juokse ikinä. Mutta kun pyysin häntä mukaan juoksemaan niin hän vaan viilettäisi kilometritolkulla menemään, juoksee edelle, juoksee takaisin minun luokse kun puuskutan ja laahustan, juoksee edelle, juoksee takaisin... että joku ero meissä on ja joudun selkeästi tekemään kauheasti töitä että saisin edes vähän pyrähdeltyä...

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   13.2.24 14:23:49

Varmastihan on ihmisissä eroa mutta mä en aikanaan usko siihen että jonkun kroppa vaan olisi sellainen ettei juoksu vaan tule koskaan sujumaan. Toiset tosiaan joutuu tekeen hirveesti enemmän töitä saadakseen hyvän juoksukunnon kun toiset. Samaten, toiset pysy hoikkiva vaikka syö mitään, sitten olen minä joka lihoo pelkästään herkkujen näkemisestä XD No ei vaan ihan itse ne suuhuni pistän

Kannattaa kokeilla erilaisia juoksuohjelmia. Esim just toi intervalli, tai sitten ihan vaan kevyttä juoksua pätkä pätkältä enemmän joka viikko ja muuten vaan reipasta kävelyä. Myös muu aerobinen treeni hyvä ottaa juoksuharrastuksen aloituksen tueksi jos hapenottokyky tosi heikko. Esim reipas kuntopyöräily tai soutulaite

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Tankoparsa 
Päivämäärä:   13.2.24 14:56:14

QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 76,8kg
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 64,8kg
Bea: pituus 176cm - lp 1.1.23 86,6kg - tp 65kg - nyt: 68,2kg
Najadi: pituus 163. lp 92, tp1 85kg saavutettu tänään 18.5.2023. Tp2 80kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 56,4kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 88,1kg (31.10.22->)
Sokerihuurre: pituus 165, lp 84.9kg tp. 68, nyt 82kg
Mese - pituus: 178cm - lp: 81,7kg - tp: -5kg - nyt: 84,6kg
El Chefe: pituus 180 - lp 95 tp 89 nyt 92,5
maija: 168cm, lp:81.7kg - tp:70kg ja nyt 75,5kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:77 kg - tp: 55kg - nyt: 80 kg
Kuikka: 162 cm, lp. 68.6 kg, tp 63 kg, nyt 67.1 kg
Ellen - pituus: 160 cm - lp: 81,5 kg - tp: 65 kg - nyt: 69,4 kg
Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 73 kg
Piu 168 cm, lp 85.6, tp1 80, tp2 70, tp3 60 - nyt 85.6 kg
Minävain: 172cm - lp: 100kg - tp: 67kg - nyt: 100kg

Kiva Mese että lähtenyt tauti hiljalleen helpottamaan! :) Ja tuohan on jo todella hyvä että tiedostaa noita yhteyksiä siinä kun skippaa aterian ja ns. "huonojen" valintojen välillä, seuraavina päivinä nousuun! ^_^

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.2.24 14:59:32

Minä hankin viime lokakuussa stressin ja ahdistuksen, painoin niihin aikoihin 68-69kg. Äsken kävin vaa'alla ja paino näytti 59,9kg. Syömistottumukset muuttui vaan.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   15.2.24 09:14:57

Huoh huono viikko täällä. Pitkät työpäivät ja kiireet tekee sen, että salille tai lenkille ei ole kovin helpolla ehtinyt. Olisin kyllä ehtinyt jos olisin vaan nähnyt enemmän vaivaa (esim herännyt viiden jälkeen ja mennyt salille ennen töitä), mutta koska olo on tosi vetämätön, väsynyt ja kehno, olen jättänyt kaiken urheilun poislukien ratsastus.

EN nyt tiedä onko tää vielä flunssan jälkimaininkeja vai oonko vaan liian väsynyt. Vai laiska ja keksin tekosyitä

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   16.2.24 08:27:16

Yksinpuhelu jatkuu XD

Tänään aamulla 10min reipas kävely+10min hölkkä matolla, sit 40min tehokas salitreeni. Melko painavaa rautaa oli ja vähän tuntui etten saanu lihaksia täysin hereille, mutta hiki tuli pintaan ja hyvällä asenteella jaksoin painaa.

3,5 viikkoa tuli taukoa viime salista/hölkästä. Kävelyllä kävin sillon viime viikolla kahdesti. Ja toki oon ratsastanut

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   16.2.24 12:34:25

Hihii onnea pariin seuraavaan päivään Mese, voi lihaksissa tuntua :D

Mä pääsin eilen taas hiihtämään. Illalla ei ollut oikein muuta syötävää kotona, joten puuro linjalla meni ja kalorit koko päivältä oli 3000. 20km hiihtely teki kuitenkin tepposet ja yöllä heräsin nälkään niin ei auttanut muuta kuin nousta banaanin syömään.

Tänään haastatava päivä kun pitkä päivä töissä ja eväät kotona. Ei oikein terveellistä evästä saa konditorian tuotteista koostettua... Noh, onneksi jotain suolaistakin on.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   16.2.24 12:47:01

Jep todennäkösesti en kävele huomenna koska painotin treenin vielä jalkoihin :D

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: +3 
Päivämäärä:   16.2.24 14:39:40

Minä kävin myös eilen vetämässä jalka/persetreenin ja pakaroissa kyllä tuntuu.
Tänään 5km hiihto ja kylläpä suksi luisti.
Tuntuu että nuo minun kilometrit on ihan säälittäviä, kun jengi vetää 20km tuosta vaan, toisaalta kai se on parempi kuin ei mitään.
Ollut vähän flunssainen olo tällä viikolla mutta ei kuitenkaan muuta kun kurkku kipeä.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   16.2.24 15:32:20

No ei todellakaan ole huono mikään 5km hiihto! Vaikka kävisi 10 metriä niin on se jo parempi kuin ei mitään ja voitto sinänsä.

Mä oon harrastanut kestävyyslajeja jo monta vuotta ja se on se mille mun sielu sykkii. Tuollakin hiihdolla olin melkeen kolme tuntia. Mun ongelma on se että kuntoa löytyy, mutta vauhtia ei, pitäisi saada noita kiloja vaikka se 10 pois niin saattaisi se vauhtikin löytyä.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   19.2.24 07:58:25

Yritin viime talvena hiihtaa, selvisin ehkä 2km ja siitäkin kävelin lopulta mäet koska ei vaan voim aja tekniikka riittänyt mäen nousuun. Ja mä olen sentään ihan suht hyväkuntoinen. Hiihto on rankka laji! Tänä talverna en edes kokeillut, ei ole mun laji XD

Lihakset vieläkin vähän hellänä pe treenistä :D Melko aktiivinen vklp oli, pe sali+2 ratsastusta. Lauantaina 2 ratsastusta+6h tallitöitä. Su ratsastusvalmennus ja tallitöitä pari tuntia. Vähän myös herkuttelin mut ei övereitä.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: +3 
Päivämäärä:   19.2.24 13:13:33

Kiitos, onhan se toki parempi 5km kun ei mitään.
Nyt se hemmetin flunssa sitten kiertää, kurkku kipeä, ääni pois. Ei kunnon kuumetta.
Ladut olisi ajettu ihan vieressä mutta nyt täytyy malttaa.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.2.24 14:13:50

Mesen selkärangan ongelma on huono suunnittelu (tai oikeastaan sen puuttuminen).

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   19.2.24 14:36:13

Viime viikko lopetettu ja tämä viikko aloitettu milläs muulla kuin hiihdolla! Kohta vielä kävelylle koiran kanssa, mutta muuten menee tämä päivä koneen ääressä istuen. Viime viikon kalorit keskimäärin 2900 päivä ja rasvan määrä ihan liikaa. Herkuteltuakin tuli, eikä edes riitä kerta tai kaksi... Paino laskenut 100grammaa, mut sitä ei varmaan edes lasketa :')

Uuteen viikkoon tavoitteena laskea kalorit keskimäärin 2700 ja jättää herkut vähemmälle. Viime viikolla ei mitkään aikataulut pitäneet ja oli paljon kaikkea sälää hoidettavana, jospa tästä tulisi vähän rauhallisempi viikko kaikkinensa. Viikonloppuna reissuun.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   19.2.24 14:55:24

Joku hauska trolli eksy keskuuteemme :D Juu, selkärankaa ei ole, silläpä jaksankin painaa tallilla viikonloppusin täysiä 10h tallipäiviä, sen jälkeen kun olen arkipäivät ollut 8-10h töissä, ja tallilla 2-4h riippuen olinko salilla ja joogassa ennen sitä 1-2h. Lepopäiviä pidän urheilusta sillonkun sairastan. Jaksaa kato painaa kun ei ole selkärankaa lisäpainona!

Hiihdä en silti, ehkä se selkäranka auttaisi hiihdossa.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   19.2.24 15:14:19

Ahh hiihto ois kyllä kanssa mut noi välineet on kyllä yhä hinnoissaan näin keväälläkin... ehkä ensivuonna on rahaa panostaa.

Viikonloppu meni plörinäksi viikot onnistuvat on tämän hetken teema..pitää alkaa tekemään rasiat viikonlopullekin.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   20.2.24 11:37:06

Mä oon pääasiassa viime talvet juossut vaan matolla, sulan maan aikaan sitten ulkona. Tästä johtuen talvijuoksulenkkarit heikossa hapessa. Nyt päätin että tyätyy alkaa juosta myös ulkona koska salille en pääse kuin arkena (pitkä matka töihin ja sali töissä) ja arkena olen aina töissä+työmatkalla vähnitään 9h ja sitten tallilla tehtävä joka päivä 2-4h töitä ja ratsastettava 1-2 hevosta. Täytyy alkaa siis lenkkeillä viikonloppusin.

No eilen kaivelin illalla nastalenkkarit naftaliinista, niissä molemmissa on iso reikä ja varpaat tulee pihalle, joskus tullut juostua niillä paljonkin. Täytyy suunnata nastalenkkarikaupoille!

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Bea 
Päivämäärä:   20.2.24 12:25:49

Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa! Kiva lukea, että jaksatte liikkua noin paljon - saa ihan itsekin energiaa näistä teksteistä!

Täällä on tullut hieman takapakkia; jouluna tuli herkuteltua todella paljon ja koko alkuvuosi on ollut yhtä illanviettoa, kongressimatkaa ja rantalomaa.. Tänään olin menossa pitkästä aikaa vaa'alle, mutta huomasin patterien loppuneen säilytyksessä. :') Tyydyn siis (hetkeksi) siihen, että edelleen mahtuu samat, elämäntapamuutoksen aikana hankitut, pienemmät vaatteet ja olo on hyvä.

Nyt täytyy vaan skarpata syömiset taas sinne tiukkaan n.1500 kaloriin, jotta ei lähde aivan lapasesta tämä touhu.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: +3 
Päivämäärä:   20.2.24 12:48:38

Mulla hajosi koko puntari ja nyt on menty jo vuodenvaihteesta ilman puntaria. Pitäis kyllä ostaa uusi

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   20.2.24 13:32:33

Vinkatkaas jotain kevyitä ruokia mitä tykkäätte syödä! Musta tuntuis mahdottomalta päästä alle 1500 kalorin, ellen syö pelkkiä salaatinlehitä :D

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   20.2.24 16:40:58

Hih, mä kävin tänään puntarilla. Kaksi viikkoa sitten paino oli 94,5. Tänään 92,5 vaikka olen syönyt tota 3000 kcal/päivä. Suuntana oikea siis.

Kasviksethan ne on vähä energisiä ja hyvää syötävää muutenkin. Pitää vain viitsiä laittaa. Mä lisään töissä melkeen joka ruokaan he-ma-pa sekoitusta kun sen saa äkkiä vaikka varustus on tyyliin vedenkeitin ja mikroaaltouuni.
Kaalin jos suikaloi ohueksi ja paistaa pannulla ja korvaa vaikka pastan sillä niin on kevyttä. Myös kikherneet ja pavut on mulla kovassa käytössä.
Ja puuro on best. Paljon marjoja vaan päälle ja vaikka proteiinirahkaa niin avot.
Kasvissosekeitot jne. Miksei muutkin keittoruuat.

Mun ruokavinkit on kyllä kaikki semmosia budjettipirkon seulan läpi käyneitä. Aina sesonka/säilykettä/itse kerättyä tms.

Tänään kävin hölkkäileen 4km. Nyt on jalka kipeä. Paluu hiihtoon ja koiven kuntoutukseen siis.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Bea 
Päivämäärä:   20.2.24 17:56:50

"Vinkatkaas jotain kevyitä ruokia mitä tykkäätte syödä! Musta tuntuis mahdottomalta päästä alle 1500 kalorin, ellen syö pelkkiä salaatinlehitä :D"

Mun mielestä taas normaaliruoalla on vaikea päästä tuon yli, herkuilla toki helpostikin. :D

Itse syön aamupalaksi rahkaa, marjoja/hedelmiä sekä jion kahvia ja vettä.

Lounaaksi usein keitto; linssikeitto on täyttävää ja hyvää, muita suosikkeja bataatti-maapähkinäsosekeitto, tulinen kana-kookoskeitto ja ihan perus jauheliha/nakki/siskonmakkarakeitto.

Päivälliseksi vähän tuhdimpi annos; tänään mm. peuranfile, lohkoja ja uunikasviksia. Usein kiusauksia ja laatikoita. Syön aika harvoin pastaa tai riisiä, koska niissä on tosi paljon kaloreita.

Illalla sitten lähes poikkeuksetta leipää, jonka päällä juustoa, leikkelettä, kasviksia ja kananmunanvalkuaista.

Näistä tulee sen 1400-1600 kcal.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   21.2.24 10:09:15

Mä en tolla ruualla kyllä eläisi paitsi ehkä lepopäivänä:D

Toki olen melko aktiivinen, mutta jos suhteutan tota omaan aikatauluuni (ruokaa ei mahdollista syödä töiden jälkeen ennenku iltamyöhään, eli ip vaan välipala) niin en pärjäisi mitenkään töissä+töiden jälkeen ratsastukset+tallihommat sillä että olisin syönyt rahkaa, keittoa ja leipää.

Mut on se totta joo että ne valinnat. Mä syön joka päivä riisiä/makaronia. Enemmän riisiä, mut makaroniakin jokunen ruoka viikossa. Salaattia toki aina kyljessä myös. Keittoja ehkä tarvis alkaa kans harrastaa, tosin en syö muita keittoja kuin jauheliha/nakki/kana.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   21.2.24 10:13:22

Ylityöt taas haitannut harrastuksia ja viikon sisään tehdyt 3 pitkää 16 tuntista työpäivää tarkottaa sitä että oheistreeneille on huonosti aikaa. Mulla on ratsastustreenien aikataulujen takia 2 päivää viikossa kun ehdin oheistreenille, joten tiukkaa tekee kun nuo ylityöt nyt vie ne ajat.

Kuitenkin halusin paikata tilannetta ja kävin tänään aamulla juoksemassa ennen töitä (piti herätä sen takia sianpieremän aikaan). Erittäin tuskainen 3,5km hölkkä, tänään ei kulkenut yhtään. Mutta tulipahan mentyä :D Joutui kyllä pinnistää ja pakottaa itseensä että pysyi hölkkä yllä

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   21.2.24 14:58:50

Ai kamala mitä työpäiviä sulla Mese on :O Kait jää palautumisellekkin aikaa?

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Bea 
Päivämäärä:   21.2.24 19:28:58

Mese: No onhan tuossa kaksi lämmintä ruokaa, eikä toisen ole pakko olla (eikä mulla usein olekaan) keitto.

Mutta toisilla ongelma on se normaali ruoka, mulla se on aina ollut ne herkut.

Kaivoin tänään sukset varastosta ja miehen suorittaman voitelu-urakan jälkeen käytiin vetäisemässä kahdestaan vapaalla reilu 20km lenkki. On se jännä, kuinka kevyttä hiihto on vaikkapa juoksuun verrattuna, vaikkei sitä tule usein tehtyä.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   22.2.24 09:45:28

Ei ole jäänyt palautumiselle aikaa, sehän se ongelma onkin.. Kun työtä on esim maanantaina klo 06-22 ja kotona olen klo 22.30, pääsee nukkuun pesun ja syömisen jälkeen klo 23. Seuraavana päivänä perus arkipäivä eli klo 5.45 herätys, töissä klo 6.30-15, tallilla klo 16-20 ja kotona vähän ennen ysiä.

Yhden jaksaa mutta näitä settejä ollut tosiaan nyt päivän päältä viikon sisään 3. Monina viikkoina yritän pitää yhden tallivapaan, jollon käyn töiden päälle lenkillä/salilla ja joogassa ja loppuillan lepään. Nyt viikon ainoat mahdolliset lepoillat on mennyt ylitöissä.

Ensi viikolla kyllä pakko pitää yksi lepopäivä!

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   23.2.24 11:00:38

Aamulla salilla taas. Nukuin pommiin ja oli vähän kiire, ärsytti mennä salille kun tiesi ettei ehdi kunnolla ennen töitä kun aikaa oli vain tunti sisältäen suihkun eli noin 50min salilla. Mutta sain kuin sainkin tosi tehokkaan treenin lyhyessä ajassa!

Pieni liikkuvuuslämmittely ja hölkkä yhteensä 20min, sitten 30min treeni sisältäen etureisi ja takareisilaitteilla sarjat, jalkaprässillä etureisi ja takareisipainotetut sarjat, ylätalja sarja, sivuttaiset vatsalihakset sarja ja 2x 1min lankku.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   23.2.24 18:55:33

alkoi olla ideapulaa niin Bea sinun ruokalistasta sai hyvää vinkkiä mitä ostan nyt viikonlopun ensiviikon ruuiksi!

ostin nyt rahkaa ja pakastemangoja, nakkikeitto ainekset, perunaa ja jauhelihakastike-ainekset, leipää ja sen päällisiä. Enkä tosiaan ole kovin pitkä enkä ole saanut urheilua käyntiin niin luulen että pysyn kyllä kylläisenä noilla..

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   25.2.24 13:18:05

Noniin eilinen meni taas plörinäksi kun en tehnyt valmiita annoksia taaskaan lauantaille.. MUTTA tein tälle päivälle! Aamu alkoi ruisleivällä ja kahvilla kauramaidolla, nyt söin nakkikeiton, iltapäiväksi on perunaa ja jauhelihakastiketta, illaksi rahkaa hedelmillä ja suklaapatukka/jäätelö.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: +3 
Päivämäärä:   25.2.24 14:56:34

Yli viikko mennyt niin järkyssä flunssassa että ei mitään järkeä. Täydelliset hiihtokelit meni ihan ohi.
Mikään ruoka ei maita nii vedä karkkia ja jäätelö.
Nyt alkaa paksua limaa irrota viimein.
Kävin koiran kanssa Postilaatikolla ja takaisin, ei mitään jakoa pidemmälle.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   25.2.24 15:46:27

voi ei +3, paranemisia!
Toivon todella ettei mikään flunssa iske juuri kun pääsin taas urheilun "makuun", tein kymmenen säälittävää toistoa kahvakuulan heiluttelua, kävin tunnin lenkillä ja pyöräilin 20min kuntopyörällä... jaksaisimpa arkena yhtä paljon urheilla kuin vapaapäivinä.. noh kohta saunaan.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   26.2.24 11:46:31

Voi ei, nyt kyllä on kamalaa tautia liikkeellä, mutta meni melkeen kuukausi toipua kunnolla.

Syömingit meni plörinäks viikonloppuna ja alkaa epätoivo iskeä. En tiedä millä saisin itseeni valettua itsekuria syömisten suhteen. Olin hoitamassa eläimiä viikonlopun sukulaisella ja sinne oli sit ostaneet pizzoja, herkkuja ym mulle valmiiksi ja niitähän sit tuli syötyä koko vklp. Sentään liikunnat meni ihan jees viime viikolla, yks hölkkä, yks sali ja 7 tehokasta ratsastusta & 5 ihan kevyttä ratsastusta ja tallitöitä noin 8h päälle yhteensä

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   26.2.24 18:25:28

Mulla meni viikonloppu mökkeillessä enkä paljoa viitsinyt kaloreita laskeskella. Aamulla ennen unikekojen heräämistä kävin kyllä hiihtämässä. Tänään paluu ruotuun ja n. 2500 rajana. Mahdottomalta tuntuu vaan saada rasvan ja proteiinin suhde tasapainoon. Jos söisi reilusti enemmän lihas olisi iisibiisi, mutta ilmastosyistä kun on koittanut pitkään vähentää tuntuu vähän haastavalta. Ehkä jätän levitteen leivänpäältä pois.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   26.2.24 20:42:49

QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 76,8kg
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 64,8kg
Bea: pituus 176cm - lp 1.1.23 86,6kg - tp 65kg - nyt: 68,2kg
Najadi: pituus 163. lp 92, tp1 85kg saavutettu tänään 18.5.2023. Tp2 80kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 56,4kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 94,4kg (31.10.22->)
Sokerihuurre: pituus 165, lp 84.9kg tp. 68, nyt 82kg
Mese - pituus: 178cm - lp: 81,7kg - tp: -5kg - nyt: 84,6kg
El Chefe: pituus 180 - lp 95 tp 89 nyt 92,5
maija: 168cm, lp:81.7kg - tp:70kg ja nyt 75,5kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:77 kg - tp: 55kg - nyt: 80 kg
Kuikka: 162 cm, lp. 68.6 kg, tp 63 kg, nyt 67.1 kg
Ellen - pituus: 160 cm - lp: 81,5 kg - tp: 65 kg - nyt: 69,4 kg
Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 73 kg
Piu 168 cm, lp 85.6, tp1 80, tp2 70, tp3 60 - nyt 85.6 kg
Minävain: 172cm - lp: 100kg - tp: 67kg - nyt: 100kg

päivitän vielä tämänhetkisen painon joka oli toissa viikonlopun jälkeen jo tosi korkea kun viikonloput meni (systemaattisesti pe-su eli kolme päivää seitsemästä..) ruokien tilailuun ja viini iltoihin eli plörinäksi.. nyt sain perjantain ja sunnuntain jo vedettyä ruodussa ja aloitettua urheilun niin punnitsen loppuviikosta taas seuraavan kerran..

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Tankoparsa 
Päivämäärä:   27.2.24 18:58:22

QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 76,8kg
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 64,3kg
Bea: pituus 176cm - lp 1.1.23 86,6kg - tp 65kg - nyt: 68,2kg
Najadi: pituus 163. lp 92, tp1 85kg saavutettu tänään 18.5.2023. Tp2 80kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 56,4kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 94,4kg (31.10.22->)
Sokerihuurre: pituus 165, lp 84.9kg tp. 68, nyt 82kg
Mese - pituus: 178cm - lp: 81,7kg - tp: -5kg - nyt: 84,6kg
El Chefe: pituus 180 - lp 95 tp 89 nyt 92,5
maija: 168cm, lp:81.7kg - tp:70kg ja nyt 75,5kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:77 kg - tp: 55kg - nyt: 80 kg
Kuikka: 162 cm, lp. 68.6 kg, tp 63 kg, nyt 67.1 kg
Ellen - pituus: 160 cm - lp: 81,5 kg - tp: 65 kg - nyt: 69,4 kg
Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 73 kg
Piu 168 cm, lp 85.6, tp1 80, tp2 70, tp3 60 - nyt 85.6 kg
Minävain: 172cm - lp: 100kg - tp: 67kg - nyt: 100kg

Tsemppiä kaikille! :) Hienoa liekkis että tunnistat jo tuon että se ettet suunnittele aterioita johtaa epäonnistumiseen, nyt vielä viikonloput haltuun niin kyllä se siitä! ^_^

Täällä sujuu yhä hyvin, lenkkeilyä lenkkeilyä ja volyymisyömistä isolla määrällä kasviksia toimii ja tuntuisi oudolta palata entiseen jojoiluun :D

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   28.2.24 15:13:01

Joo ja tuosta Bean esimerkkiruokien pohjalta tehdyt rasiat on olleet iso juttu, joku noissa aterioissa on just sopivassa tasapainossa pitämään nälän poissa. Vaihtelu, rasvan ja proteiinin määrä? ehkä tuo kananmunanvalkuainen leivän päällä? Kaloreita jää käytettäväksi kun jättää keltuaisen pois mutta proteiini tulee ehkäpä? vaikea sanoa mutta toimii!
Rahkana syön valion sitruunarahkaa hedelmien kanssa mikä pitää myös makeanhimoa poissa vaikka jäätelö/suklaapatukka olisikin illalla sallittua.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: QUEEN 
Päivämäärä:   29.2.24 17:11:45

hei kaikille mullakin mennyt aika hurjan takamukselleen tää vimoset puol vuotta. ei nousua sekä ei käytännössä laskuakaan mut paikallaan junnannut. mäkin saanut tästä topasta paljon motivaatiota niin jos taas iteki aktivoitus täällä ja sais itteesä taas niskasta kii ja elämäntapamuutoksen tulille!

QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 76,7g
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 64,3kg
Bea: pituus 176cm - lp 1.1.23 86,6kg - tp 65kg - nyt: 68,2kg
Najadi: pituus 163. lp 92, tp1 85kg saavutettu tänään 18.5.2023. Tp2 80kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 56,4kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 94,4kg (31.10.22->)
Sokerihuurre: pituus 165, lp 84.9kg tp. 68, nyt 82kg
Mese - pituus: 178cm - lp: 81,7kg - tp: -5kg - nyt: 84,6kg
El Chefe: pituus 180 - lp 95 tp 89 nyt 92,5
maija: 168cm, lp:81.7kg - tp:70kg ja nyt 75,5kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:77 kg - tp: 55kg - nyt: 80 kg
Kuikka: 162 cm, lp. 68.6 kg, tp 63 kg, nyt 67.1 kg
Ellen - pituus: 160 cm - lp: 81,5 kg - tp: 65 kg - nyt: 69,4 kg
Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 73 kg
Piu 168 cm, lp 85.6, tp1 80, tp2 70, tp3 60 - nyt 85.6 kg
Minävain: 172cm - lp: 100kg - tp: 67kg - nyt: 100kg

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   29.2.24 21:11:42

Koko viikon ollut kauheet turvotukset ja elimistö ihan jumissa. Todella iso olo vaikka paino on ja pysyy samana. Masentavaa.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: +3 
Päivämäärä:   1.3.24 18:48:48


Sain viimein käytyä puntarilla ja painoa tullut pari kiloa.
Pääsin viimein liikkumaan. Olin muutaman tunnin rinteessä.
Ja tänään lenkki ison rinteen päälle, perään sali.

Ai että kun teki hyvää.
Minulla oli tuossa säätöä yhden miehen kanssa ja se loppui tällä viikolla, niin teki päälle hyvää päästä liikkeelle kun on vähän haikea olo.
Onneksi on tiedossa viikonloppureissuja.
Huomenna ladulle.

QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 76,7g
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 64,3kg
Bea: pituus 176cm - lp 1.1.23 86,6kg - tp 65kg - nyt: 68,2kg
Najadi: pituus 163. lp 92, tp1 85kg saavutettu tänään 18.5.2023. Tp2 80kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 94,4kg (31.10.22->)
Sokerihuurre: pituus 165, lp 84.9kg tp. 68, nyt 82kg
Mese - pituus: 178cm - lp: 81,7kg - tp: -5kg - nyt: 84,6kg
El Chefe: pituus 180 - lp 95 tp 89 nyt 92,5
maija: 168cm, lp:81.7kg - tp:70kg ja nyt 75,5kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:77 kg - tp: 55kg - nyt: 80 kg
Kuikka: 162 cm, lp. 68.6 kg, tp 63 kg, nyt 67.1 kg
Ellen - pituus: 160 cm - lp: 81,5 kg - tp: 65 kg - nyt: 69,4 kg
Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 73 kg
Piu 168 cm, lp 85.6, tp1 80, tp2 70, tp3 60 - nyt 85.6 kg
Minävain: 172cm - lp: 100kg - tp: 67kg - nyt: 100kg

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   1.3.24 21:02:20

Pitkästä aikaa minäkin palaan tänne kirjoittelemaan. En edes muista, milloin viimeksi päivittelin kuulumisia.

Painoa on tullut lisää, sen voin heti ilmoittaa. En tiedä paljonko, koska en uskalla käydä edes vaa'alla. :D Tunnen vaatteista, miten ne kiristävät ja peilissä näkyy myös.

Aloitin syksyllä opiskelut, ja opiskelustressin lieventämiseksi olen syönyt herkkuja. Ja paljon, varmaan 1000 kalorin edestä lähes joka ilta. Marras- ja tammikuussa pidin tosin täysin herkkulakkoa, mutta tuntuu että helmikuussa tahti on vain koventunut.

Ruokarytmi on todella iltapainoitteinen. En syö aamupalaa, ja koululla syön lounaan ehkä parin viikon välein. Pitkinä koulupäivinä otan mukaan pari välipalapatukkaa, tai syön ensimmäisen kerran vasta klo 14 tai 17 jälkeen, riippuen päivästä. Stressaan, että saan ruokamyrkytyksen tai alan voimaan pahoin, jonka takia ennen koulua ja koululla syöminen tuntuu epämukavalta ajatukselta.

Nyt vietän hiihtolomaa ja olen syönyt aamupalan. Kappas kummaa, illalla ei tarvitsekkaan syödä kolmea lautasellista ruokaa! :D Ehkä pitäisi ottaa tästä opiksi ja alkaa myös arkiaamuisin syömään jotain.

Ennen kerroin täällä juoksuharrastuksesta. En ole juossut 3 kuukauteen liukkauden, kylmyyden ja laiskuuden takia. Olen kuitenkin ilmoittaunut puolimaratonille 2,5 kuukauden päästä, joten nyt on pakko alkaa treenaamaan siihen. Tällä viikolla kävin kokeilemassa 2 km ja 4 km, ei tuntunut helpolta mutta vähemmän pahalta mitä pelkäsin.

Minulla lähtee nyt siis uusi startti laihdutuksen suhteen. Vaa'alla en halua käydä, koska luulen, että painoa on tullut ainakin 10 kg lisää enkä nähdä sitä. :D Voisin koittaa tuota stressiä hoitaa terveellisellä ruokavaliolla, liikunnalla ja säännöllisellä unirytmillä, sen sijaan että söisin sipsiä ja Domino-keksejä telkkaria katsellessa. Kätevästi tällä stressinhoidolla myös painokin luultavasti putoaa.

Tsemppiä kaikille kevääseen! Koitan kirjoitella täällä taas aktiviisemmin, sekin tuo motivaatiota jatkaa projektia. :)

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: QUEEN 
Päivämäärä:   2.3.24 18:35:30

Ellen mulla juuri toi sama ja jotenki luonnostaan helposti jäis itellää aamupala välistä ja sit illalla vetäny kalorit niin plusmiinus nolla et jumahtanu paikoillee... nyt otin uudellee aamupalan käyttöö niin eiköhän ala puntariki taas värähtämää toivon mukaa!

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   3.3.24 19:28:26


QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 76,7g
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 64,3kg
Bea: pituus 176cm - lp 1.1.23 86,6kg - tp 65kg - nyt: 68,2kg
Najadi: pituus 163. lp 92, tp1 85kg saavutettu tänään 18.5.2023. Tp2 80kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 91,8kg (31.10.22->)
Sokerihuurre: pituus 165, lp 84.9kg tp. 68, nyt 82kg
Mese - pituus: 178cm - lp: 81,7kg - tp: -5kg - nyt: 84,6kg
El Chefe: pituus 180 - lp 95 tp 89 nyt 92,5
maija: 168cm, lp:81.7kg - tp:70kg ja nyt 75,5kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:77 kg - tp: 55kg - nyt: 80 kg
Kuikka: 162 cm, lp. 68.6 kg, tp 63 kg, nyt 67.1 kg
Ellen - pituus: 160 cm - lp: 81,5 kg - tp: 65 kg - nyt: 69,4 kg
Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 73 kg
Piu 168 cm, lp 85.6, tp1 80, tp2 70, tp3 60 - nyt 85.6 kg
Minävain: 172cm - lp: 100kg - tp: 67kg - nyt: 100kg

Hyvin mennyt viikonloppu! Olen pysynyt rasioissa ja paino on laskenut reippaasti kun nesteet lähteneet liikkeelle. Tyytyväinen olo on kyllä nyt. Toivotaan että jatkuu ensi viikollakin näin...

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: +3 
Päivämäärä:   3.3.24 19:44:32

Pääsin takas liikkumaan 2 x hiihtolenkki viikonloppuun ja onpas hyvä fiilis.
Heti vaikuttaa fiilikseen.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   4.3.24 11:06:01

Kiva että täällä pientä aktivoitumista kirjotteluissa!

Itellä on mennyt tosi surkeeasti, kiire on hirvittävä ja kiireessähän se helpoin ruoka tai eväs on se epäterveellinen. Tuntuu mahdottomalta pitää terveellisestä ruokavaliosta kiinni, vaikka tiedän tasantarkkaan että se on yrityksen puutetta.

Jälleen yritän ottaa ryhtiliikettä :D Liikkumiset on kyllä mennyt hyvin, oikeestaan koko talvi (pl 3vkoa sairastelun takia) olen hölkännyt/tehnyt salitreeniä 2x viikossa ja päälle ratsastukset. Ongelma on siis keittiössä.

Enää en edes kehtaa sanoa tavotteita ääneen kun en kuitenkaan niihin pääse. Mutta nyt olen alkanut tajuaan kuinka hirveeseen kuntoon oon oikeesti itteni päästänyt ja että olen huonoimmassa kunnossa sekä lihavimmillani mitä ikinä ennen elämässäni. Painoa nyt 85 kg hujakoilla, tahtoisin siitä siis 9kg saada pois. Olen monta kertaa miettinyt miksi jaksan niin huonosti ja esim hengästyn ratsastaessa (mitä ei ole koskaan ennen tapahtunut) vaikka teen oheistreeniä 2x viikossa. No siitähän se johtuu että olen oikeesti jo ylipainoinen ja yksinkertasesti liikaa massaa mitä pitää liikuttaa.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   4.3.24 11:58:51

joo täälläkään ei olisi mitään toivoa jos en olisi taas eilen tehnyt koko viikon rasioita etukäteen noita ruokia, keitin kananmunat valmiiksi yms.. Ainoastaan leivät teen aamulla vasta kasaan niin eivät kuivahda. Mutta rahka-hedelmäpalamössö isoon rasiaan josta kauhaisen 200g syötävää kulhoon, pari lämmintä ruokaa rasioihin. Sitten omenia ja kananmunia välipalanälkään ja toki se suklaapatukka jos yhä mieli tekee..

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   4.3.24 12:55:22

Ja oudosti muuten ruokahalu alkanut vähentyä nyt kun liikun päivittäin tunnin lenkin ja 20min kuntopyöräilyä? Ja huom tätä ei ole tapahtunut sellaisina epäterveellisinä jaksoina kun elämönrytmi ollut hektinen ja olen jättänyt aterioita väliin aamupalasta alkaen ja syönyt liian vähän/ illalla vasta. Silloin oli liian vähän syömisen ja liikkumisen jälkeen ihan jäärkyttävä nälkä ja päädyin syömään herkkuja kaksin käsin.

Nyt kun olisi tietty ateriarytmi ja liikun päivittäin niin ruokahalua ei oikein olisi loppuiltaa kohden jolloin söisin normaalisti rahkan ja kananmunaa. Outoa!

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   4.3.24 13:38:24

Mulla kyllä päinvastoin, sillonkun ollut urheiluiden kanssa erittäin aktiivinen päivä, nälkä on ihan hirveä kokoaika :D

Liekkis, millasia ruokia teet että pysyy hyvänä viikon? Tuntuu hurjalta että ruoka vielä syömäkluntoista vaikka 5-7 päivän päästä. Tai sit mä vaan oon erityisen nirso :D

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   4.3.24 14:27:40

On kyllä kiva kun porukka löytää tiensä takaisin tänne : Harmi toki että monella meistä painon suunta on ollu iha päinvastainen ku tavoite, mutta eikun vaan sinnikkäästi etiäppäin.

Mulla meni viikonloppuna liikunnat vähän överiksi ja viime yönä se kostautui kun valvoin aamuyön. Onneksi on jo sen verta kokemusta että tietää sen olevan merkki liiasta rasituksesta/alipalautumisesta ja tämä viikko onkin suunitelmani mukainen kevyt viikko joten tuli ihan ajallaan.

Tosi vaikeaa saada pidettyä ruokavalio kurissa. Nyt tehtiin mieheni kanssa diili että karkkia/suklaata ei enää syödä vaan herkkuna pullaa/jätskiä jos on jotain pakko saada. Hänellä on kanssa painoa reilusti pudotettavana ja välillä huomaa kuinka vuorotellen meistä toinen saa väsymyksissään houkuteltua toisenkin pahoille teille. Nykyään onneksi jo enempi toisinpäin, eli kun jompikumpi ei jaksa yhtään tsempata vaikka ruuan laiton kanssa voi toinen passata että saadaan jotakuinkin terveellistä safkaa aikaiseksi. Hän on myös paljon minus parempi siinä että päivällisellä se on yksi lautasellinen ja kiitos riittää. Minä jos tekisin mieleno mukaan voisin syödä koko illan ja napostella menemään hampaiden pesuun asti. Onneksi tuo vähän ryhtiä mullekkin.
Kaloreita lasken edelleen ja pähkäilen kuinka saada rasvan ja proteiinin suhde pysymään oikeana, mutta nyt halleluja; Mämmissä on huomattavan paljon enemmän proteiinia kuin rasvaa ja kyllä, i'm one those people että pienen pieni tilkka vanilijakastiketta kaveriksi ja kyllä maistuu.

liekkiksen ruokapreppailut vaikuttaa olevan kyllä kerta kaikkiaan kadehdittavan hyvällä mallilla! Jospa itsekkin saisi joskus aikseksi niin ei tarvisi joka aamu selata ravintoarvo sisältöjä läpi valmisruokahyllyllä...

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   5.3.24 08:39:41

Heii joo osa tätä rasioihin heittämistä on että puolet niistä menee pakastimeen. Syön jonkin kastikkeen kanssa tällä hetkellä pakasteperunasuikaleita tai pakasteporkkanaa tai niitä valmisriisipussista kaadettavia riisejä ja sitten sosekeittoja, hernekeittoa, nakkikeittoa ja kaikkia näitä menee osa rasioista pakkaseen.

Keitot menee pakastimeen, ja kastike+pakasteperunasuikaleet/pakasteporkkana. Noihin pikariisiannoksiin niin pelkät kastikkeet on pakkasessa ja heitän puolet sitten valmisriisistä sen jälkeen sekaan.

Täytyy kyllä myöntää että joku jugurtti/rahka ja
lohi on minulla ihan vaan jääkaapissa pidempään kuin mitä suositus niiden avattuna jääkaapissa säilymiselle olisi jugurtti/rahka (3-4pv, minulla voi viikonkin olla) lohi (suositus 1pv, käytän ehkä 3pv leipien välissä). Kananmunat nyt säilyy onneksi hyvin.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   5.3.24 08:41:59

Ainiin ja moneen keittoon ja ruokaan heitän kevytraejuustoa jääkaapista sitten sekaan kun olen lämmittänyt ne, proteiiniksi.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   5.3.24 10:15:14

Hitto mulla yksi onneton pakastelokero niin ei kyllä onnaa pakkaseen preppailut :D
Mulla itseasiassa ruokia suurempi ongelma on snäkkäily. Mä aikalailla syön jok apäivä töissä ja illalla kotona itsetehdyn perusterveellisen ruuan koska loppupeleissä joku kevyehkö kanariisi on nopeempi tehdä kuin joku mehevä kastike tai vaikka lasagne. Mutta ne snäkit. Töistä tallille lähtiessä on vaan saatava välipalaa ja jos en ole tehnyt kunnon välipalaa, haen kaupasta jonkun majoneesikolmioleivän ja suklaata -.- Mutta sit taas oon huono preppaan välipaloja kun en tykkää mistään vanhana.

Skyrrin se iso 400g vanhanajan vanilija purkki ollut jees, siinä on kaks välipalaa (ainakin jos ottaa hedelmän kylkeen). Mut niitäkään ei aina sit muista ostaa.

Tänään aamull aolin salilla ja ai jestats kun oli taas tuskasta. Ennen rakastin aamusaleja, nyt ehkä pidempiaikainen unettomuus (ja palautumattomuus) näkyy ja aamuisin olen aivan raato. En vaan ehdi aikataulusyistä muulloin joten mentävä aamuisin. Tänään olin vihainen ja väysnyt. Meinasin potkia salin sähkölukon rikki kun aukesi niin hitaasti aamulla ja teki mieli huutaa päin näkö kanssatreenaajalle joka laittoi radion liian kovalle. No kas kummaa treenin jälkeen olikin tosi kiva olo ja iloinen mieli! Kannatti mennä!

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   5.3.24 10:16:32

Ja vielä huomiona että kun asuu maaseudulla, ei esim kylän pikkukaupoista löydy sitä skyrriä ja isoon kauppaan ajan kerran viikossa kauemmaksi. Täytyis vaan ennakoida ja ostaa valmiiksi enemmän

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   5.3.24 15:11:52

Tulenpa minäkin takaisin.. toivottavasti käytin täyä nimimerkkiä : D olen siis se, joka harrasti täti balettia.

Niinhän siinä kävi että baletti jöi kun ei tuntunut viisaalta jatkaa. Paha vaan että kesällä jäi myös kuntosali ja ulkoilu ; D no , en ole käynyt puntarilla, muta sanotaanko että ei hyvin mene.

Paitsi nyt 2 viikkoa olen ottanu niskasta kiinni. Sylny hedelmiä ja juuureksia ja vähärasvaisia ka sokeritotmia tuotteita, siis kaikkea vähäkalorista. Mutta kuitenkin oehmeitö rasvoja jonkin verran tulee.
Herkkuja en ole syönyt ollenkaan. Liikunta pitäisi alottaa, mutta kiinnostaa ku kilo pskaa.. : D

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   6.3.24 09:59:45

Kiva Ella kun löysit takasin! :D Harmi että liikunta tökkii. Ehkä lisääntyvä valon määrä lisää motia! Mulla kyllä itseasiassa huonoin treenimoti kesällä kun on tuskasen kuuma ja energiat kuumuuden takia nollissa. Vaikka on pimeetä ja märkää, mulla ain atalvikaudella enemmän treenimotia :D

Eilen oli ihme päivä, nälkä oli kokoajan. Eikä mikään pieni ''tekee vähän mieli syödä'' -nälkä vaan ihan vatsassa mouruava nälkä. Söin eilen:
- Klo 06 ruisleipää yks siivu kinkku+juusto ennen salia (1h suht raskas sali)
- Klo 8 salin jälkeen n. 250g skyrr rahkaa
- Klo 12 liian iso lautanen perunaa ja makkarakastiketta (eli varmasti täytty kalorit kyllä)
- klo 15 täytetty sämpylä (pyöreä suht pieni sämpylä)
- klo 17.30 uusi täytetty sämpylä enen tallia koska nälkä mourusi mahassa (tallilla 2h)
- klo 21.30 illalla pastaa+jauhelihaa suht normi/kevyehkö annos

Tuntuu että söin ihan hitosti ja silti oli koko päivän nälkä. En tiedä voiko liittyä siihen että olen nukkunut jo pari viikkoa erittäin huonosti, keskimäärin 5h per yö, voiko jotenkin uni vaikuttaa siihen että energiat alhaalla ja kroppa kyselee siks lisää polttoainetta? En tiedä.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   6.3.24 10:08:01

Olen hinkunut pari päivää lenkkipolulle kun aurinko paistaa niin komeesti, on vaan jok ailta pimeää ja kylmää kun pääsen töistä ja tallihommista :D Ehkä viikonloppuna sit

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: +3 
Päivämäärä:   6.3.24 10:44:18

Toivo sinne pikkukauppaan sitä Skyria, meillä ainakin kyläkauppa koittaa kuunnella toiveita.

Mä ajattelin karata hiihtämään kesken päivän, ketuttaa lomautukset, ketuttaa exä jonka kanssa omaisuudesta ei meinaa päästä sopuun.
Joten ehkä pikku huitelu jäällä veisi fiilikset parempaan.

Syömisestä, mä olen jäänyt taas kiinni leipään. Muuten syön kohtuu hyvin, tosin liian vähän.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   6.3.24 11:47:15

Kevättä odotan kyllä, siinä on vaan se että olen allerginen monille ötököille jotka pistää, niin pelkään ampiaisia kuollakseni.. ; D

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   6.3.24 12:05:10

nälkä on paha. sekin toki vaikuttaa onko edellisinä päivinä jäänyt kalorit tosi alas kulutuksesta, silloin ei varmaan väliä vaikka päivänä söisikin sen päivän tarpeen pluskalorit jos vajetta päässyt muuten viikolla kertymään niin nälkä riivaa silloinkin?

Toinen asia mikä minun täytyi korjata preppailun lisäksi oli tuo proteiinin saanti jotta kylläisyys säilyy, itse saan raejuustolla/rahkalla ja nyt noilla kananmunan valkuaisilla nostettua sitä. Oleko kokeillut Mese laittaa noita johonkin äppiin, esim farsecret ja katsonut paljon tulee proteiinia % päivässä?

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Tankoparsa 
Päivämäärä:   7.3.24 09:34:54

QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 76,7g
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 64,2kg
Bea: pituus 176cm - lp 1.1.23 86,6kg - tp 65kg - nyt: 68,2kg
Najadi: pituus 163. lp 92, tp1 85kg saavutettu tänään 18.5.2023. Tp2 80kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 91,8kg (31.10.22->)
Sokerihuurre: pituus 165, lp 84.9kg tp. 68, nyt 82kg
Mese - pituus: 178cm - lp: 81,7kg - tp: -5kg - nyt: 84,6kg
El Chefe: pituus 180 - lp 95 tp 89 nyt 92,5
maija: 168cm, lp:81.7kg - tp:70kg ja nyt 75,5kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:77 kg - tp: 55kg - nyt: 80 kg
Kuikka: 162 cm, lp. 68.6 kg, tp 63 kg, nyt 67.1 kg
Ellen - pituus: 160 cm - lp: 81,5 kg - tp: 65 kg - nyt: 69,4 kg
Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 73 kg
Piu 168 cm, lp 85.6, tp1 80, tp2 70, tp3 60 - nyt 85.6 kg
Minävain: 172cm - lp: 100kg - tp: 67kg - nyt: 100kg

Minäkin tykkään ulkoilla viileässä ja erityisesti pimeä/hämärä viileä sää on se juttu :D Kesä ei minulle sovi ellei ole joku ihana kesämyrsky xD

Kohta viikonloppu, ahh ihanaa kun pääsee liikkumaan paljon, arkisin ei ehdi kuin tunnin-parin lenkin ja sitten pitääkin käydä suihkussa, nukkumaan ja taas aikaisin ylös ja töihin :D

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   7.3.24 09:42:38

No siis itseasiassa oon seurannut fatsecretillä kaloreita välillä (en tosin just nyt) mutta empä ole koskaan kiinnittänyt mitään huomiota proteiiniin. Pelkkä kalori on kiinnostanut mutta tottahan se on että se prode sitä nälkää pitää.

Täytyy nyt aktivoitua sen kans. Ja mä teen sen virheen et syön yleensä tosi kevyen välipalan ennen tallia koska ''säästelen kaloreita'' ja sit hirmunälässä tallilta lähtiessä sorrun syömään herkkuja. Eli tosi säästelyä kalorien suhteen kun ne paukkuu sit herkuista yli :D Voisi panostaa siihen välipalan proteiinipitoisuuteen ennen talli ajotta nälkä pysyisi poissa

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   7.3.24 11:56:21

joo ja saliakin ja lihasmassa ajatellen varmaan hyvä pitää proteiinitasot suositellussa, jopa yläkanttiin jos treenaa lihaksia? Eikö sitten elimistö syö sitä proteiinia vaivalla treenatuista lihaksista jos ei saa sitä ravinnosta? Ja lihasmassa kai olisi paras energiankuluttaja elimistössä niin jos sen määrä koko ajan hiljalleen syöpyy tai huomaamatta pienenee niin se perus energiankulutuskin pienenee.. En tosin itse käy salilla että voitte saleilijat korjata jos olen ymmärtänyt väärin.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   8.3.24 10:09:47

Mäki oon vähän sellainen kuntoilija saleilija :D En mikään muskelinkasvattaja. Mutta kyllähän se mun treenissä näkyy että vähän liian päämäärättömästi tekee. Kyllä se määrätietoisempi lihasmassan kasvatus kulkisi käsi kädessä sen kanssa että voima kasvaa ja kroppa vahvistuu

Tänään aamulla taas sali. Viimeseen saakka meinasin jättää treenin tekemättä, koska nukuin 4h pätkissä, mutta sitten ajattelin sitä kuinka hyvä fiilis salin jälkeen on, niin menin treenaan. Aika jees treenin sainkin tehtyä!

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   9.3.24 01:41:45

joo ja varmaan sitten siitä "vähästäkin" lihaksesta mitä on niin hajoaa normaaleiden elintoimintojen ylläpitoon joihin proteiinia tarvitaan jos ei sitä proteiinia saa päivittäisen saantitarpeen verran? Vaikka ei lihasta yrittäisi kasvattaakaan.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   9.3.24 06:55:26

Kyllä nälkä on laihduttajan pahin vihollinen. Olin eilen reissun päällä ja kaupasta eväät syötäväksi. Meni siinä terveellistäkin, mutta 200g riisisuklaata lähes yhdeltä istumalta. Kauhee olo jälkikäteen. Ennen oli useammin näitä övereitä, nykyään enää harvakseltaan kun ymmärtää jo kaupassa jättää isot ostamatta ja tyytyä johonkin pieneen makeaan. Iltapäivä meni kyllä muuten kohtuudella.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   12.3.24 10:43:16

Liikunnat sujuu mulla mallikkkaasti. Olen käynyt nyt kokoajan 2 kertaa viikossa salilla ja juossut matolla. Yrittänyt jo tovin alkaa käydä ihan kunnon lenkeillä ulkona viikonloppusin, kun matolla tulee juostua joku 15-20min kerrallaan vaan, mutta on arki-illat pitkiä ja pimeitä ja viikonloput olleet aivan hullun kiireisiä. Ehkä tällä viikolla. Salitreenit olen tehnyt orjallisesti, vaikka ollut tuskaista. Positiivista on, että nyt alan näkeen pientä kehitystä kropassa!

Syömiset on vaikeita. En ole mitään överimähkintää vetänyt, mutta tasasesti joka päivä vähän liikaa ja se pitää painon ylhäällä.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Tankoparsa 
Päivämäärä:   12.3.24 18:43:16

Itse olen kyllä niin kaukana saleilijasta kuin voi ihminen olla niin ei mitään käryä näistä proteiinin määrä/lihakset asioista :D Taisi joskus olla ketjussa aiemminkin puhetta ja guuglettelin mutta olen kyllä autuaasti unohtanut xD

* googlettaa uudelleen * näinpä näkyisi olevan että

"Jos ravinnosta ei saa proteiinia, elimistö ottaa sitä lihaksista"

"Lihakset ovat käytännössä proteiineja ja vettä. Valkuaisaineita hajotetaan ja uusia muodostetaan elimistössä koko ajan."

"Lihas iskee läskiin. Elimistö kuluttaa lepotilassa kaloreita sitä enemmän, mitä enemmän kropassa on lihasta."

"Toisin kuin hiilihydraatit ja rasva, osa proteiinista pilkkoutuu jo mahalaukussa. Proteiinipitoinen ateria viipyy vatsassa kauemmin kuin pelkkä spagetti ja tomaattikastike, jolloin myös olo tuntuu pitempään kylläiseltä. "

"Hyvä nyrkkisääntö oikean, kylläisenä pitävän proteiinimäärän arvioimiseksi on syödä noin 25 g proteiinia päivän pääaterioilla."

"25 GRAMMAA PROTEIINIA 175 g katkarapuja, 1 iso lohifileepala, 1 broilerinrinta, 84 g parmesaania ja 2,5 dl rahkaa sisältävät kukin 25 grammaa proteiinia."

Jos nyt näitä artikkeleita on uskominen niin

jos ei syö tarpeeksi protskua niin (riippumatta haluaako kasvattaa lihaksia tai ei)
--->elimistö ottaa lihaksista saadakseen proteiinia
--->lihasmassa vähenee
--> elimistö kuluttaa vähemmän energiaa kun lihasmassaa menetetään
--> jos painonpudotus jojoilee niin painoa on joka laihdutuskerta vaikeampi pudottaa sillä erityisesti painoa pudottavat syövät liian vähän proteiinia ruokavaliossaan tai vähentävät annoskokojaan ja huomaamattaan myös proteiinin määrää entisestään

Sen lisäksi että proteiini pitää kylläisenä pidempään!

Eipä ole tullut seurattua itsekään! :O Laitoin nyt äppiin päivässä syömäni ateriat ja aika hyvin itselläni mätsäsi päivän proteiiniin tarpeeseen 65kg naisella :) Huomaamatta ollutkin sitten kohdillaan :D

Huom toki että minähän en treenaa mitään kovaa aktiivisuutta ole niin jos olette tosi aktiivisia niin tarve voi olla vielä isompi ^_^
Tosi hyvä pointti kuitenkin ja pisti miettimään muistakaas tämä tarkastella muutkin! :)

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   13.3.24 08:50:27

Ah! noi voisi kyllä olla selittävinä tekijöinä miksi minullakin paino joka kerta nousee korkeammalle kuin ennen edellistä laihdutusta jos olen joka kerta menettänyt lihasta laihduttaessa kun olen huomaamattani syönyt liian vähän sen lihaksen rakennusainetta.

Sitten joka laihdutuksen jälkeen minulla on ollut vähemmän lihasta joka kuluttaisi enemmän energiaa jopa ihan levossa ja paino on noussut kohisten ja seuraava laihdutuskerta on tuskallisempi. Minunkin pitää laskea paljon se suositus on minun painossani aika vähäisellä aktiivisuudella johon taas alkanut valumaan..

Huomasin myös että se kun laitan sitä kananmunaa noiden minun kerrosruisleipien väliin niin pitävät paremmin nälkää kuin jos syön vain kananmunat yksinään! Hassua mutta toimii. Olen ihan koukussa nyt ruisleipiin jotka paahdan leivänpaahtimessa, väliin ohuen ohutta leikettä, arkigoudaa, kurkkua ja kananmunaa!

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   13.3.24 11:28:31

Mulla meni viikonloppu ihan hänekseen ruokailujen kanssa ja jalkakin on entistä kipeämpi. Ei paljon kiinnostele koko elämäntaparemppa tällä hetkellä. Fyssärille pitäisi varata aika jotta saisi oikeat ohjeet jalan kuntoutukseen. Maanantaina kävin pyöräilemässä, mutta rengas tussahti joten sitäkään ei voi tehdä ennenkuin on sisäkumi uusittu.

Ei auta kuin koittaa vaan pysyä kurissa ja nuhteessa. Onneksi mennään kevättä kohti jo kovaa vauhtia.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   13.3.24 13:13:39

Voi ei El Chefe! Onpas vastoinkäymisiä... Toivotaan tosiaan että kevättä kohti tulisi valoisammat ajat!

Täälläkin alkaa tässä puolivälissä viikkoa puhti loppua, maanantaina iltavuoro, nukuin pitkään ja pääsin myöhään niin ei tullut lenkkeiltyä, eilen oli kavereiden kanssa menoa. Nyt olo niin vetämätön ettei yhtään tunnu että jaksaisin tänään lähteä iltapäivästä lenkille vaan haluaisin vain nukkumaan, viikonloppukin menee reissussa..

Paino heiluu 91,8-92,3kg väliä eikä liikahdakaan koska tyyppi itse ei liikahdakaan..

Pitää ehkä hyväksyä että tämä viikko menee näin ja ensiviikolla taas aktiivisempaa suorittamista.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: QUEEN 
Päivämäärä:   14.3.24 10:52:32

juups huhhuh tsekkasinpa itekkin niin iha liian vajailla prodeilla oon menny. noh kokeilenpa tuonki seuraamista nyt tarkempaan kun volyymisyömisetkin omaksuin ja vaikkei paino pudonnut sillä ookaan monee kuukautee kun syöny iha liikaa siihen nähde mite vähä tullu liikuttua nii on pitäny kuitenki ylläpitokalorit päällä sillä mikä iso saavutus täällä. Ja ennen ei ikiin onnistunu et paino pysyis kuukausia ees samassa. katotaan saisko proteiinin seuraamisesta viel lisäapua kylläisyytee ja painon putoamisee! tsemppiä kaikille vaikeuksiin

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   14.3.24 10:57:44

Kyllähän se taas tästä. Syömiset on mennyt nyt helposti alle 2500 niin se vähän lohduttaa. Eilen ukkokulta vaihtoi pyöräni renkaan ja pääsin tänään räntäsateessa polkemaan töihin joten ehkä elämä voittaa  Koko ajan vaan jännäsi josko rengas tussahtaa taas, mutts kesti perille, joten jospa takaisinkin.

Tänään tulee siis yli 60km pyöräilyä, joten ajattelin kyllä syödäkkin reilummin. Räntää laittaa taivaalta, mutta itseppä olen perustellut kalliiden vaatteiden oston sillä että ei sitten kelit haittaa joten laitetaan ne nyt kunnon testiin siis.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   15.3.24 11:01:40

Laskin että kareasti mun proteiinin tarve noin 110g päivässä.

Löysin netistä että kevyesti liikkuvalla proden tarve 1,1-1,3g/kg ja aktiiviurheilijalla 1,4-1,8g/kg. Laskin nyt 1,3g/kg, voihan se olla että mä tarvisin enemmänkin, suht aktiivisesti urheilen.

Otin eilisen esimerkkinä ja mulla tuli 95g prodee. Ei kovin huono siis, tosin eilen söin ehkä vähän enemmän prodee kun normaalisti, koska söin kanaa normaalia isomman annoksen. Täytyypäs kans pitää silmällä jatkossakin vähän!

Mulla edelleen urheilut sujuu. Nyt olen 4 viikkoa putkeen tehnyt 2 salitreeniä viikossa ja lisäksi viikosta riippuen 1-2 muuta treeniä (lenkki/jooga). Ja siihen ratsastukset päälle. Toki salakavalasti ratsastusmäärä vähentnyt kun toinen hevoseni jäänyt pois trenistä talven aikana eli nythän ratsastankin enää 6-8h viikossa, siinä missä ennen ratsastin 10-12h.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   15.3.24 11:02:36

Ruokasiluiden suhteen olen yrittänyt nyt sitä taktiikkaa, että yritän tehdä pikkuhiljaa parempia valintoja, mutta en kiellä mitään itseltäni. Sikäli sujuu, että kokoajan en ajattele ruokaa ja mieli on paremmassa kunnossa sen takia, sikäli menee huonommin että joka ilta jotain herkkua syön...

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   15.3.24 11:07:09

Hain viime viikolla irtokarkkipussin perjantaina 700g ja se loppui eilen. Ajattelin eka ettei se ole paha siis ollenkaan kun ''vaan'' 100g karkkia per päivä mut huhhuh, se tekee kuitenkin 360 kaloria per päivä. Ja lisäksi söin kahtena iltana jäätelöö eli karkeasti voi sanoa että yhteensä koko viikon herkkusaldo tekee joka päivälle 400 kaloria plussaa.

No, en tahdo silti ottaa totaalikieltoa ainakaan vielä, koska vaikka se toimii painon suhteen niin olen kokoajan ahdistunut ruuasta ja ajattelen kokoajan sitä. Jospa tänään hakiessani saman irttaripussin, ostankin vaan 500g ja pistän sen riittämään koko seuraavan viikon.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   17.3.24 21:48:18

Joo Mese kyllä sinun aktiivisuudella varmasti isompi proteiinintarve kuin esimerkiksi minulla.. On tullut kyllä nyt löysäiltyä ihan liikaa pakko taas ensiviikolla ryhdistäytyä.

Huomenna toivoisin että jaksaisin sen 20 minuuttia pyöräillä, tunti-pari lenkkeillä ja ehkä seinäpilatesta jota youtube minulle kovasti nyt ehdottelisi. Näyttää suht helpolle eikä tarvitse välineitä...

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: QUEEN 
Päivämäärä:   18.3.24 12:54:14

QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 76,3g
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 64,2kg
Bea: pituus 176cm - lp 1.1.23 86,6kg - tp 65kg - nyt: 68,2kg
Najadi: pituus 163. lp 92, tp1 85kg saavutettu tänään 18.5.2023. Tp2 80kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 91,8kg (31.10.22->)
Sokerihuurre: pituus 165, lp 84.9kg tp. 68, nyt 82kg
Mese - pituus: 178cm - lp: 81,7kg - tp: -5kg - nyt: 84,6kg
El Chefe: pituus 180 - lp 95 tp 89 nyt 92,5
maija: 168cm, lp:81.7kg - tp:70kg ja nyt 75,5kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:77 kg - tp: 55kg - nyt: 80 kg
Kuikka: 162 cm, lp. 68.6 kg, tp 63 kg, nyt 67.1 kg
Ellen - pituus: 160 cm - lp: 81,5 kg - tp: 65 kg - nyt: 69,4 kg
Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 73 kg
Piu 168 cm, lp 85.6, tp1 80, tp2 70, tp3 60 - nyt 85.6 kg
Minävain: 172cm - lp: 100kg - tp: 67kg - nyt: 100kg

nonni vihdoin uskals puntarille; johan lähteny nesteet liikeelle. huh kun junnannu nii kauan nii alkanu turhauttaa mut onneks heti ku ryhtiliike tuli ni näkyy ees pientä muutostakin!

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   18.3.24 14:07:27

Täällä paino junnaa, yhtään ei ole tullut alas tuosta 84.6kg. Ei nyt onneksi ole hirveemmin noussutkaan, mitä nyt vähän jojoilee.

Viime viikkoon mahtui kaksi salitreeniä, juoksulenkki ja tunnin kotijooga. Ja tietty ratsastukset ja melkolailla paljonkin tallihommia.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   18.3.24 15:47:14

Viikonloppu meni mukavasti, vain kevyttä liikuntaa koska en meinaa saada jalkaa kuntoutettua. Tulee aina lähdettyä liian aikaisin liian vauhdikkaasti ja sittempä se onkin sitä myöten selvä. Ruokailut ok, vähän liikaa herkkuja, mutta muuten monipuolista ja terveellistä.

Sunnuntaina tein bibimbok tyylistä ruokaa ja sain siitä nyt kolmelle päivälle lounaat samalla. Olispa hyvä jos aina sunnuntaina saisi tehtyä saman niin olisi edes alkuviikko ookoo siltä osin.

Töiden puolesta tulossa raskas viikko, kuusi päivää ja melkein kaikki yli yhdeksän tuntia. Se on se yrittäjän vapaus tehdä juuri se mitä olosuhteet vaativat :')

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Tankoparsa 
Päivämäärä:   18.3.24 18:21:41

QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 76,3g
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 64,0kg
Bea: pituus 176cm - lp 1.1.23 86,6kg - tp 65kg - nyt: 68,2kg
Najadi: pituus 163. lp 92, tp1 85kg saavutettu tänään 18.5.2023. Tp2 80kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 91,8kg (31.10.22->)
Sokerihuurre: pituus 165, lp 84.9kg tp. 68, nyt 82kg
Mese - pituus: 178cm - lp: 81,7kg - tp: -5kg - nyt: 84,6kg
El Chefe: pituus 180 - lp 95 tp 89 nyt 92,5
maija: 168cm, lp:81.7kg - tp:70kg ja nyt 75,5kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:77 kg - tp: 55kg - nyt: 80 kg
Kuikka: 162 cm, lp. 68.6 kg, tp 63 kg, nyt 67.1 kg
Ellen - pituus: 160 cm - lp: 81,5 kg - tp: 65 kg - nyt: 69,4 kg
Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 73 kg
Piu 168 cm, lp 85.6, tp1 80, tp2 70, tp3 60 - nyt 85.6 kg
Minävain: 172cm - lp: 100kg - tp: 67kg - nyt: 100kg

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon! :) Hyvin tämä menee kun jaksetaan vaan jatkaa ^_^ Näin hyvän inspiraatiopostauksen eilen että painonpudotuksesta: "You can slip but do not slide" eli lipsahtaa saa kunhan ei lähde liukuun ja heitä pyyhettä kehään kun takaisku/moka tulee! :)

Huhhuh El Chefe on kyllä pitkiä päiviä, jaksamista niihin! ^_^' Yrittäjän vapauspa hyvinkin :D

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: +3 
Päivämäärä:   19.3.24 09:11:59

Nyt on törpötelty laskettelureissuilla huolella ja paluu ruotuun olisi enemmän kun tarpeen.
Jospa tänään saisi sukset jalkaan ja jäälle viilettämään.
Salikortti loppui ja melkein pitäisi kyllä ottaa uusi.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   19.3.24 09:23:46

Eilen sain tehtyä pilateksen, tunnin lenkin ja 20min kuntopyörällä. Valitettavasti puoliso halusi yllättää jäätelöpurkilla ja napsin sen suuhuni samantien illalla.. Noh tänään taas samat urheilut mutta ilman jäätelöä niin jospa se tästä.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Tankoparsa 
Päivämäärä:   19.3.24 11:49:56

Aww liekkis ajatus ollut kiva puolisolla muttei toki varmaan laihdutusta tue :D No mutta välillä pitää herkutella enemmänkin kunhan ei joka päivälle jää päälle ^_^

Hienosti sait liikunnat tehtyä :) Minä olen pitkän aikaa vaan kävellyt vaikka hiljalleen voisi ehkä alkaa juoksuakin testaamaan, katsotaan saisiko aikaiseksi :')

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   19.3.24 14:24:14

Sori, rn ole jaksanu kommentoida muiden menoa. Tai liiemmin omaani.
Miten te suhtaudutte pääsiäiseen? Itseä hirvittää. Suklaa ja lakritsi on vaarallisen houkuttavia.. olen nyt noin kuukauden ollut ilman herkkuja, ja vain terveellistä ruokaa syönyt. En tiedä olenko laihtynut, tuskin, mutta mahalaukku on selvästi pienentynyt. Tai sitten vain tuntuu siltä kun lopetin hetkeksi (ainakin) painoa ja ruokahalua nostavan lääkkeen.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   19.3.24 15:48:24

Pääsiäinen on vain yksi (pitkä) viikonloppu vuodessa niin ei aiheuta stressiä. Pyrkii syömää riittävän paljon terveellistä ja vähä kalorista niin ei enempäänsä suklaamunia jaksa.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Venni 
Päivämäärä:   19.3.24 17:04:11

QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 76,3g
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 64,0kg
Bea: pituus 176cm - lp 1.1.23 86,6kg - tp 65kg - nyt: 68,2kg
Najadi: pituus 163. lp 92, tp1 85kg saavutettu tänään 18.5.2023. Tp2 80kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 91,8kg (31.10.22->)
Sokerihuurre: pituus 165, lp 84.9kg tp. 68, nyt 82kg
Mese - pituus: 178cm - lp: 81,7kg - tp: -5kg - nyt: 84,6kg
El Chefe: pituus 180 - lp 95 tp 89 nyt 92,5
maija: 168cm, lp:81.7kg - tp:70kg ja nyt 75,5kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:77 kg - tp: 55kg - nyt: 80 kg
Kuikka: 162 cm, lp. 68.6 kg, tp 63 kg, nyt 67.1 kg
Ellen - pituus: 160 cm - lp: 81,5 kg - tp: 65 kg - nyt: 69,4 kg
Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 72,7kg
Piu 168 cm, lp 85.6, tp1 80, tp2 70, tp3 60 - nyt 85.6 kg
Minävain: 172cm - lp: 100kg - tp: 67kg - nyt: 100kg

Mulla on kamala stressi, perheenjäsen sairastaa, iso huoli ja arjen pyöritys jää minulle. Mikään ei maistu ja einaa unohtaa myös juoda.
Paino, laskee vaikka ei tarvitsisi. Joskus näinkin päin.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   19.3.24 19:35:50

Juu ei aiheuta pääsiäinen stresssiä, yksi viikonloppu on äkkiä taas arkena viikkojen aikana pikkuhiljaa kuitattu.

Huh Venni onpa ikävää, koita syödä jotain tai tehdä vaikka juotavassa muodossa jotain smoothieita/fruitieita joihin jotain proteiinijauhetta tai niitä apteekin runsasenergisiä/proteiinisia juomia ja koitat vaikka vain juoda ettei lähde arvokkaasta lihaksesta tuo paino ja tule sitten rysähtämällä takaisin kun lihasta menetetty... Vaikea toki jos juominenkin unohtuu.

Kävin tänään kahden tunnin lenkillä, pyöräilin puoli tuntia, pilatesta en ehkä enää jaksa, olisi kyllä vaan vartin treeni..

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   20.3.24 10:53:38

Olette oikeassa kyllä.
Mä vaan liikun niin vähän, että kalorivaje on pieni. Siten viikonloppuna syödyt herkut vaikuttaa enemmän.
No pitää ntt miettiä.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Tankoparsa 
Päivämäärä:   20.3.24 11:07:01

Täällä sama kuin El Chefellä että normaaleilla ruuilla itseni syön kylläiseksi, itse viidellä eri aterialla aion näin tehdä niin ei herkkujakaan mahdu hurjia määriä ^_^

Tuskin edes toki kotiin ostan mitään pääsiäisherkkuja, nicksin jäätelpuikoilla mennään :')

Porukoilta saattaa yhä muutaman suklaamunan saada näin aikuisenakin :D Muistaa normiateriat eikä korvaa herkuilla normiruokia niin kyllä niiden kylkeen ruuatkin yhtenä viikonloppuna mahtuu! :)

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   20.3.24 11:46:49

Eilen olin salilla ja pilateksessa! Sali oli vähän puolittainen, mutta kuitenkin jotain ja sitten pilatestunti oli erittäin tehokas!

Nyt on noi herkuttelut saatava kuriin, mennyt aivan mahdottomaksi taas ja ei auta vaikka söis terveellisesti ja liikkuis, kun vetää 500 kaloria herkkuja joka päivä ja jonain päivinä viikonloppuna enemmänkin.

Yritän nyt eka sitä taktiikkaa että syön ruokaa enemmän. Mulla nälkä on suurin triggeri herkkumähkintään ja sillonkun olen kylläinen eikä iso nälkä iske, sillon ei myäskään pakottava herkuntarve iske.

Mun testaus ostaa ''vain'' 500g irttaria meni metsään koska ostin perjantaina ne, söin eilen pussin loppuun ja sen lisäksi olen syönyt jo varmaan litran jäätelöä tän 5 päivän aikana perjantain jälkeen. Ei voi jatkua näin.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   20.3.24 11:48:29

En ole painoa tänne päivittänyt, mutta se on joulusta pudonnut tasan 10 kiloa. Ainoa muutos, minkä oikeasti olen tehnyt, on se, että lopetin kahvin juonnin.
Mietin voiko sillä olla vaikutusta, ja kuinka paljon? Myös kaikenlaiset ahdistuksenpoikaset ovat poissa, ja mieli on paljon tyynempi. Nyt kuukausien jälkeen en kaipaa kahvia enää ollenkaan, vaikka vierottuminen olikin hetkittäin karmeaa!
Lueskelin aiheesta, ja onhan siitä tosiaan paljon tieteellistäkin näyttöä mitä kaikkea kahvi elimistölle tekee. Ja kun ottaa huomioon kuinka paljon suomalaiset ihan kansakuntana kippaavat kahvia, yhtä yleistä on ylipaino, toivoisin että tätä tutkittaisi enemmän, eikä vaan juhlistettaisi.. Kahvia on "nautintona" lobattu mainoksissa mieliin niin paljon ja isolla rahalla, että näin jälkeenpäin mietittynä sekin tuntuu aikamoiselta aivopesulta. Iltapäivälehtien lööpit on aina täynnä hyviä puolia, mutta kofeiinikin kun oikeasti on aine joka kertyy elimistöön ja sillä on monia haittavaikutuksia. Saati ne (kuten minä) joilla oli aina tapana heittää kuppiin valkoista sokeria. Oikeasti se on heti unen jälkeen elimistölle aikamoinen (täysin turha) shokki. Ei se mikään terveysjuoma ole.
Jokaisen elimistö on erilaisen, mutta kannattaa kyllä lukea lisää kokeilla! Jo ihan yöunen vaikutuksen vuoksi. Mitä paremmin elimistö lepää, sitä paremminhan se polttaa rasvaa. Ja jos kuukaudessa jättää kaksi kahvipakettia ostamatta, siitä saa 10€ johonkin muuhun käyttöön.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   20.3.24 12:19:03

Ohhoh HK! Huima muutos! Mä en kyllä pysty kahvista luopumaan. Onneksi juon sentäs mustana nii ei kerry kaloreita. Vähentänyt olen kyllä illasta, mutta aamu- ja päiväkahvi on must.

Mesen homma kuulostaa ihan samalta kun mulla, mutta sanoisin myös ratkaisuksi saman eli lisää oikeeta ravintorikasta ruokaa. Säkin vietät niin aktiivista elämää että kulutusta on joten kyllä keho ne kalorinsa vaatii. Het napsahtaa selkäranka mulla herkkujen suhteen jos on syönyt liian vähän tai jättänyt edes yhden ruuan välistä.

Viikonloppuna su söin n. 2500 kaloria ja ma ja ti 3000 ja paino on tippunut kilon. Eilen kävin myös juoksemassa vaikka jalka onkin oireillut. Huolellinen liikkuvuutta lisäävä alkulämmittely ja illalla aktiivista venyttelyä niin sain nousta tähän aamuun lähes kivuttoman jalan kanssa. Ilo oli huomata, että running Index eli polarin laskema juoksukunnon mittari on pysynyt edelleen hyvänä. Oli ihanaa.

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: QUEEN 
Päivämäärä:   20.3.24 21:14:00

tein uuden kun tää rupes täyttymään

  Re: Laihdutusketju osa 14

Lähettäjä: QUEEN 
Päivämäärä:   20.3.24 21:14:45

linkki seuraavaan;

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9583953&t=9583953

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.