Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 208

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   4.3.13 18:40:10

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=878710&t=878710

Jysse, ihku! Mutta epätodellinen. Kohtelias orava, sen kun näkis. Tosiaan, stackars uteliggardjuren... Ei oo helppoo olla elukka maassa, jossa talvi kestää puoli vuotta ja loppuvuoden maa on vedenpaisumuksen vallassa :( Muistakaa muistaa myös pikkuötököitä :)

Mönjämuna on mystinen pääsiäisherkku, jonka vain osa sennuista tuntee, valtaosa ei ole siihen koskaan törmännyt. Sennulan munahaukat täyttävät etusivun joka kevät otsikoilla tyyliin "Mitä mönjamunat ovat?" ja "Mistä niitä mönjämunia saa?" + tietenkin "Mistä mönjämunien mönjä on tehty?". Vihdoinkin minäkin tiedän mistä puhutaan :)

Re: Sinkkujen topic 208

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 18:44:03

Piste, tervetuloa vaan kuopioon syömään! Voin tul sun seurakses syömään mut taidan tyytyä ihan vaan tohon normimenuun :D vatta tuntuu jotenki oudolta

Ruoste, mönjämunat ei kuulosta mitenkään kovin houkuttelevalta...

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   4.3.13 18:56:07

piste -> Hyvällä tuurilla pääsen seuraavan kerran etelään syyskuussa (toivottavasti), että sitä ei ehkä kannata jäädä odottamaan. Voisi olla viisainta ottaa mitat sun entisistä suitsista, ja teen sitten niiden perusteella jonkun prototyypin, jonka sitten kelpuutat tai et. Nyt mulla on tuo solkivalikoimakin tosi suppea, kaikki suitsisoljet alkaa olla loppu, kun en oo pitkilleen tilannu niitä lisää. Oon vaan odottanu, että tuleeko se firma vai ei :/ Jos se firma tulee, niin sitten tilaan kerralla enemmän enkkulasta ja tanskasta, kun saa ilman alvia. Nyt jos tilaa, niin pitää maksaa alvit sinne, ja sitten tilittää ne vielä toiseen kertaan valtiolle, jos firman kautta myy.

Lähettäjäpisteviiva 
Päivämäärä:   4.3.13 19:15:48

nii, ehkä toi baaribongaus pitäis jättää vähemmälle, mutta saahan sieltä toki ainakin yhden yön seuraa, jos ei muuta. (;

numeron sain tosiaan miehen työkaverilta, joka on siis jo ennestään mun tuttu. (:

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   4.3.13 19:16:40

Älä anna kutsumanimen hämätä, min. Kuulostaisiko herkkukreemimuna paremmalta?

Enivei, ensimmäinen maistelukierros on nyt ohi. Kaikki neljä menivät :( Syytän nuhaa; kun makuaisti on heikentynyt täytyy maistelukertoja olla useampia. Hyvää oli, jonkun mielestä olisivat varmaan äklömakeita mutta minusta ne sopivat hyvin teen ja kahvin kanssa.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 19:38:04

Okei, tuo kuulostaa jo paremmalta :D eikä kuva ollu ollenkaan hullumpi. Mul on ikävä fazerin mignon-munia, jospa niitä kohta taas sais

Lähettäjäpisteviiva 
Päivämäärä:   4.3.13 19:40:21

mignon-munat on kamalia :c

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   4.3.13 19:43:46

Mignoneista ei minäkään tykännyt ennen, mutta nykyään maistuvat, nam! Ellen ihan väärin muista, niitä myydään kyllä ainakin isoissa prismoissa ja cittareissa ihan ympäri vuoden.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.3.13 19:44:36

Niina, ok!
Tosin kiirettä ei ole, riittää, kun saadaan kevään 2014 aikana.
Kattelin noita jenkkiläisiä, mut haluaisin sellaiset uniikit, "onnen suitset":)....
Joita ei raski käyttää kuin kisoissa.
Siksi tuota pyöreää muotoa haluaisin, mitä vähemmän hevosella on vermeitä päässä ja mitä kevyemmin, sitä paremmin se toimii. Ja tarvittaessa pyöreä toimii myös voimakkaammin kevyemmällä otteella.
Olen sellainen pehmoratsastaja; kun omansa tuntee, niin mitä herkemmillä kamoilla ratsastaa niin sitä paremmin hevonen toimii. Päähän en halua painetta kuin äärettömän vähän, niin vähän kuin mahdollista! Yhden korvan suitsinta on ihanteellinen! Meillä kun ei tarvi ohjia käyttää, toimivat ilmankin.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   4.3.13 19:50:51

Osasinpas kaupassa kiertää pulla/karkkihyllyt kaukaa, öhöm selkärankaa.:) Mut tahtoooooo...crosskartin, semmosella olis talvella kiva pöllyttää pikkuteitä.:) Jokunen jo kylille ilmestynyt ja minä tietysti tyhmänä perässä.:D
http://www.youtube.com/watch?v=e9smbaGWMi4

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   4.3.13 19:59:53

Mönjämunia on muitakin kuin marabou, mutta toi marabou on kyllä ehdottomasti paras! Pitää mennä ennen viikonloppuu cittariin, siellä kuitenkin on aina kaikkea toisin ku tossa kuppasessa prismassa mis kävin... Se oli jo prismaksikin ihan häpeäpilkku, mehuhylly olis mahtunut mun syliin, ihan järkkyy...

Päivämäärä:   4.3.13 20:09:17

Ai mikä tuo crosskart oikeen on??? Ainakin siitä kovasti ääntä lähtee ja lumi pöllyää, onko se joku lumilinko? Moisten vehkeiden kanssa voi lähteä henkikultakin, et mieti nyt vielä:).....
Eikö sun KESSU pitänyt se Tinkkeri ostaa:)? Se on kyllä turvallisempi kuin tuollainen pahaääninen rakkine!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   4.3.13 20:20:19

Heh Piste, friisiläistä mää olen himoinnut.:) Tommonen kaksipaikkainen olis ihan pähee, tonninen jo kulkeekin ihan mukavasti.:)

http://www.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/1451195

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 20:36:08

Tässä taitaa käydä nyt niin että mä meen huomeaamust vuokranvälitykseen kirjottaa hakemuksen siit asunnost mitä kävin päivällä kattomassa. Onhan se pieni (varsinki keittiön osalt) mut mitäs sitä nyt turhaan yks ihminen neliöitä tarvii. Ja oon miettiny jo muutaman tilaratkasun miten saisin melkeen kaikki tavarani (astiani..) sinne mahtumaan. Eikä tarvis edes pianosta luopua...

Lähettäjä: pauke 
Päivämäärä:   4.3.13 20:38:40

Tulinen ruoka ei muhunkaan oikein uppoo. Ja mönjämunista en ollut ennen kuullutkaan!

Alkaako Missionin tauti yhtään helpottaa? Sullon vielä tommosia superliikunnallisia koiria, mut onneksi niitä on kaksi niin voivat purkaa energiaa toisiinsakin :)

Salillä käyty ja sen jälkeen palkittu itsensä suklaalevyllä. Voi että oon heikko!!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   4.3.13 20:47:10

Jumanskekka toi olis tossa lähijärvellä kivaa ja kun Härkäjoki on kunnolla jäässä, siinä olis pätkä valmiina.:)

http://www.youtube.com/watch?v=9DXMqA_mCEo

Päivämäärä:   4.3.13 21:00:57

Aivan hirvee hinta moisella rakkineella!!!
Tolla hinnalla saa jo tosi huipun westernsatulan!
Tai hyvän alkupääoman Tinkerinostoon!
Tai mihin vaan järkevään sijoitukseen.
Tuohan syö bensaakin 100 litraa kilometrillä ja hirveen hintaiset vakuutukset!
Aivan kauheen rumakin! Oikeesti hirveennäköinen laitos!

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   4.3.13 21:01:49

Jysse ei ole vieläkään kehunut, vaikka ainoana sinkkuna tein eilen kohteliaasti Jyssen palikkatestin. On siinäkin taas mies.

Livenä en tänään ole nähnyt miehiä kuin 2 eläkeläistä, 2 kaupan kassapoikaa ja exän (jota ei monestakaan syystä enää lasketa).

Olin tiibetiläisessä ääniakupunktiossa, se oli kivaa ja tehokasta, eikä pistelty neuloilla.

Kessulle ei taida muuten kaupassa olla karkkihylly se, joka eniten himottaa.

Ainakin hyvinä hetkinä pystyn syömään miten tulista ruokaa vain. Noiden makeiden munien kanssa olen valikoivampi.

Piste on oikeassa, kovemmilla vermeillä hevonen toimii paremmin vain hetken, ja sitten on takapakki havaittavissa.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   4.3.13 21:02:14

"Mönjämunia on muitakin kuin marabou..."
Voi hitto Mission! Unohdin ostaa maitoa, joten oli pakko kipaista vielä lähismarkettiin ennen pilkkua. Lausahduksesi kummitteli päässäni vaikka kovasti olin menossa hakemaan VAIN maitoa ja ehkä vähän nollakolaa. Kappas kehveliä, siinähän niitä täytemunia oli kassojen vieressä. Käsi kävi hyllyllä ihan huomaamattani ja nyt mulla on tossa kuusi ranskalaista (Cémoi creamy eggs) mönjämunaa. Yhden pistän pakastelokeroon myöhempää hidastettua maistelutuokiota varten mutta loput sais kyllä joku tulla piilottamaan. Voisin sitten etsiä niitä täältä pitkin kevättä aina silloin, kun iskee paha munanhimo.

Päivämäärä:   4.3.13 21:06:47

Mä opin mönjämunista täältä hötönetistä viime vuonna ;)

Ei nää pauke sinänsä oo sellasia että tarttis paljon kilometrejä, ei ne sitä lenkkiä kaipaa vaan spurttailua. Joka onneks onnistuu taas kun tuli lunta, voin viedä ne tonne lähipellolle ja metsään riekkumaan ni ei tarvii ite kävellä...

On täs taudis varmaan pahin jo ohi, aamul oli kuumetta enää 37,1 :p Torstaina seuraava yritys mennä töihin.... Nyt on vaa maha sekasin, ei varmaan kestä buranaa, epäilen...

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   4.3.13 21:06:49

Pöh.:D

LähettäjäJysse 
Päivämäärä:   4.3.13 21:07:54

Elukkalekuri reissulta palattu lompakko pikkasen kevyempänä. Saas nähdä koska noi joka kuukautiset elukkalekuri reissut loppuu, vielä ei meinaan loppua näy. Huoh...

Ruoste, et voinu syödä noita kaikkia neljää yhdeltä istumalta O_o

Ai saaplari, sori kurnau oli menny multa täysin ohi. Piti oikeen tarkistaa vanhasta topasta sun tulos ja sähän olit tempassu täydet 12/12. Muistanko nyt ihan väärin, mutta etkö säkin ollu ingenjööri?!

Päivämäärä:   4.3.13 21:11:32

ruoste :D Oisit uskonu vaan että marabou on parasta ja jättäny ne muut rauhaan ;) Ei ne silti pahoja muistaakseni ollu ne muutkaan... Jotain mallia myydään muistaakseni pussissaki jossa muutama pieni...

Ja nyt mun taas tekis hirveesti mieli niitä ja varmaan joudun menee huomenna kauppaan :D Onneks kaapissa on pikkupussi juustiksia ilmaantumassa ja sit on vanukasta ja pikkusen suklaata viel, fazerin mansikka-vaniljaa.

Päivämäärä:   4.3.13 21:12:49

Mitäs Jyssen koiralla, oliks se se kyynär vai mitä sillä hoidetaan?

Päivämäärä:   4.3.13 21:16:43

Saiko Mission antibiootit? Koitan vilkaista käydyt keskustelut, mutta jo yön aikana oli kirjoiteltu aika paljon.

Mistä Jysse voi tuollaisenkin yksityiskohdan muistaa, täällähän toinen tutkinto sen jälkeen. Ylipäätään tänään on jokin kumma päivä, vuosien takaiset ja unohdetut asiat muistuttavat itsestään.

Päivämäärä:   4.3.13 21:17:10

Juu, kurnau:)!
Ei kovilla vermeillä saa aikaan yhtään mitään, jos jotakin, ihan puhdasta petosta itselleen!
Hevosen pitää toimia siimanohuella langalla.
Silloin, kun kuolaimessa on vaikka villalanka ohjina ja hevonen toimii moitteetta, ollaan oikealla tiellä:).
Tosin mä haluan mahdollisimman raskaat ohjat, niiden paino riittää jo hevoselle kertomaan, mitä haluan, kun vauhtia on vähän enemmän. Niitä ei tarvi kuin kaulaohjana käyttää.
Istunnalla ratsastetaan, suitset on rekvisiittana:).

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   4.3.13 21:20:09

Mönjämuna kuulostaakin jo niin kamalalta, ettei onneks tarvii ostaa. Ja kun on vielä suklaata.

LähettäjäJysse 
Päivämäärä:   4.3.13 21:22:12

Mission, ei se telo tossa viime syksynä silmänsä ja se ei oo oikeen lähteny pareneen (semmonen harmaa kalvo silmässä, saman näköstä kuin kaihi). Pisin kontrolli väli on ollut 2kk, muuten ollaan käyty 2 viikon - 1kk välein, tsekkauttamassa tilanne. Viimeks uhkaili leikkauksella, mutta nyt se näytti pikkasen paranemisen merkkejä.

Täytyy varmaan heittää pehmustettuun huoneeseen toi hurttale, josko se ei siel sais telottuu itteensää.

Kurnau, muistelin et tääl oli joku toinenkin "kohtalotoveri", nikkiä en vaan muistanu. Sun tuloksen nähtyäni ajattelin, et sun oltava inssi kun sait noin kovan tuloksen matemaattisessa päättelykykytestissä :D

Päivämäärä:   4.3.13 21:22:19

piste, eikö niillä länkillä oo usein kuitenkin aika kovaa rautaa suussa?

kurnau, tää on varmaan joku naislääkäreiden kirous. Ei tippunu antibioottia perjantaina kun kävin eikä taas tänäänkään. Lepoa kuulemma. No aijaa, ihan ku oisinkin tässä maratoonia treenannu :p Lepoa, sit toinen viel kysy että millanen duuni mulla on :D Vastasin että sellanen jossa ei tarvitse olla kuumeessa enkä ole. (itseasiassa yleensä oon, nyt siellä ei oo kiire ja oon muutenkin vähä kyllästyny koko mestaan niin ei mua enää huvita leikkiä mitään marttyyriä.)

Päivämäärä:   4.3.13 21:25:32

Jysse, ainii sillä oli kans silmäjuttuja.. Mullahan oli tosiaan tolla toisella reiät molemmissa silmissä, ja kaikkee muutakin mahdollista, sarveiskalvontulehdusta hoidetaan nyt kun ne reiät on viimein ummessa. Viime kontrollissa uhkaili että tulehdus voi olla pannus-tyyppistä, aika näyttää. No se ois sinänsä ihan tyypillistä, toiselle jos jää toi sappilääkitys iäksi ja toiselle silmäkortisoni ni kisat oli sit siinä :p Kotikoiriks joutuvat.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   4.3.13 21:27:04

Voi Jyssen pientä hauvaa, ja isännän lompakkoa :( Kyllä voin, ja söinkin, kaikki neljä, eikä se ollut tällaiselle sokeriaddiktille temppu eikä mikään. Piti ihan viimeisen jälkeen käydä tarkistamassa, että jäihän huomiseksi yksi. No ei jäänyt. Ei tullut edes huono olo, kumma juttu. Huomenna se sokerikrapula vasta iskee... :x

Päivämäärä:   4.3.13 21:34:30

Mission on kanget, mut niitä ei kyllä käytetä.
Kankiin siirrytään nivelen jälkeen sitten, kun hevonen kokoaa jo itsensä.
Nuoret hevoset menee nivelillä. Silloinkin hyvin vähällä tuntumalla.

Päivämäärä:   4.3.13 21:35:03

Mission ihme että antibiootti on olevinaan paha myrkky, samalla logiikalla saisi kieltää ainakin kahvin ja teen. Mutta ehkä varmaan tarvitset lepoa, ei sekään huono neuvo ole.

Jysse tutkintoni on lähinnä taloustieteistä, ja sen jälkeen hyvä jos olen kattoon lampun vaihtanut. Mutta eläinten silmävammat (ja tavalliset tulehduksetkin) ovat kyllä stressaavia.

Ei ole vieläkään ylipuhuttu ostamaan tuota kausimunaa.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   4.3.13 21:36:33

Terve.

Mites tiällä menee?

LähettäjäJysse 
Päivämäärä:   4.3.13 21:36:37

Mission, moon heitetty noi näyttely haaveet jo aikoja sitten nurkkaan (yhen serin kerkes saada). Tarkennetaan sen verran, että systeri käytti tota näyttelyis en minä, mua ei saa sinne kehään kirveelläkään juoksemaan ympyrää :D

Ruosteelle pari varotuksen sanaa liiallisen sokerin kanssa läträämisestä ;)

Päivämäärä:   4.3.13 21:44:51

kurnau, varmaan muotia rajottaa niitä antibiootteja... No, menee tää toki ilmankin ohi, viimeks oon syöny antibioottia varmaan joskus 7 vuotta sitte ehkä että ois sitä voinut yhen kuurin vaikka syödäkin.

Jysse, me ei näyttelyihin haluta ees mutta juoksukisoihinhan noi menis, joskin tää treenikausi on jo auttamatta pilalla mut olis tos nyt vielä hiljasta toivetta loppukaudella jos toisen kanssa palais ja toisella debytois... Meni toi viimekausikin pipariks ni oli ens kesälle isoja toiveita...

Päivämäärä:   4.3.13 21:47:15

En mäkään tuohon kausimunaan sorru, kuullostaa ällöttävältä ja mulle turhan pehmeeltä;)....
Jaha, kello on jo paljon...tässä pitänee päästää pienet karvaiset iltapissalle ja alkaa laittautua nukkumaan.
Onneksi aurinko vähän hellitti otettaan, rauhoittui lumimyräköissä vähän nuo kevään merkit, itsestä ja eläimistä....

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 21:49:33

Hellou R,

täällä toivutaan chilihampurilaisesta ja pohditaan muuttoa. Muut on keskustellu mm munista :p

LähettäjäJysse 
Päivämäärä:   4.3.13 21:51:51

kurnau, siis tää uusin vai edellinen?

Se tossa rodussa on hyvä, et noita ei pienet eikä aina niin suuretkaan kolhut hidasta. Kolikon toinen puoli on sit se kun niitä vammoja tulee, on lekurin vaikee löytää niitä, kun noi ei suostu näyttämään sitä kipua.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 21:52:42

Niin mitä koiria Jyssellä on?

Päivämäärä:   4.3.13 21:53:23

Piste kun menneitä muistelen, on varmaan ollut kangilla menemisessä hienompaa, että on 'päässyt siihen vaiheeseen', kuin että niistä hyötyä olisi ollut.

Tämä ei liity mihinkään, mutta kuinka mustaksi itsensä oikein voi vetää suihkurusketuksella?

Päivämäärä:   4.3.13 21:57:35

Jysse, mun toinen on vähä semmonen, kotioloissa oon oppinu siitä näkemään millon sattuu, mutta eläinlääkäri voi vääntää vaikka solmuun, se "puolustautuu" heittäytymällä täysin lötköks ja reagoimattomaks eikä osota kipua. Toinen taas on hysteerinen, epäluulonen, ja säntää karkuun jos sormella osotat ees sitä puolta vartaloa josta kipu löytyy, ja pahapaha kipu voi olla vaikka hyttysenpurema tai muu vakava vamma ;)

LähettäjäJysse 
Päivämäärä:   4.3.13 21:58:56

min, mulla on yks kipale amistahvoja (amstaffi).

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 22:05:01

Pelottavan näkösii koirii... :/

Päivämäärä:   4.3.13 22:06:48

kurnau, juurikin niin!!
Ne vaan on "mukana" kun pitää olla, käyttää ei tarvi:).

Päivämäärä:   4.3.13 22:08:01

Mönjämuna, nevö höörd. Tuo jos vielä liittyy jotenkin pääsiäiseen niiden muiden kammotusten lisäksi... noidat, trullit, mämmi. :O

Päivämäärä:   4.3.13 22:08:39

Kylläpä on ollut huonoa tuuria :/

Toivottavasti mun sesseni pysyisi terveenä eikä tarvisi juosta turhia eläinlääkärissä. Silmät on kyllä rähmivää sorttia, toivottavasti se ei ennusta mitään.

Päivämäärä:   4.3.13 22:23:35

Öitä:)!!!

Päivämäärä:   4.3.13 22:33:41

Vuorokausirytmistä: kadehdin sekä pistettä ja muita, jotka osaavat mennä ajoissa nukkumaan. Sekä taas sitten ruostetta, Missionia, minskiä ja loppujengiä, jotka jaksavat keskustella läpi yön (en joskus hyvinä aikoina ollut ihan itsekään ensimmäinen sammuva, edes livenä).

Väliinputoajan olo (tai sitten en osaa olla mihinkään tyytyväinen, kun kerrankin nukun 00.30-07.30).

LähettäjäJysse 
Päivämäärä:   4.3.13 22:40:45

Ruoste muutaman mönjämunana jälkeen :D

Ja nyt nukkumaan, hyvät yöt nukkumaan meneville ja kukkumaan jääville :)

Päivämäärä:   4.3.13 22:51:42

Mullekin tuli kamala väsy, hyvä kun jaksoin teidän jutut lukea läpi :o Mutta ehkä mulla on nyt se laskuhumala ja väsymys, mistä Jyssen linkissä varoitettiin, on tässä sen verran ahkerasti tänäänkin mokkapaloja mussutettu..

Jos piste voisit ottaa sun hepan suitsista mitan kuolaimesta kuolaimeen (niskan yli), niin voisin jonain sopivana hetkenä aloitella tekemään prototyyppiä. Taidan kyllä ihan ensin tehdä sellaisen lättänäversion, ja sitten vasta sen pyöreäksiommellun. Olikos muuten väritoivomusta?

Mie taidan jo luovuttaa tältä illalta. Mulla on kauhea lapajumi, eikä kukaan oo tullu sitä hieromaan, niin taidan ottaa back on trackin taas yöseuraksi ja toivoa parasta. Hyvät yöt kaikille!

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   4.3.13 22:57:45

Jysse, naama ilmettä myöten on kovin tuttu XD Nati nati J ja muut kunnolliset :)

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   4.3.13 23:01:21

Mä kans sanon kohta hyvää yötä. Vielä mä täällä roikun teidän kanssa kuitenkin vähän. En ihan vielä ole tottunut ajatukseen, että sinkkuuteni vois olla uhattuna.

Mä kans haluaisin järjellisen vuorokausirytmin. Mutta kun illalla saan aina ihme tarmonpuuskan ja innostun tuusaamaan. Tänään nitkautin loppusuoralle jumittunutta vessaremonttia eteenpäin ja sain aikaiseksi tehdä allaskaappiin pöytälevyn. Tai en mä sitä levyä tehnyt, mutta sahailin sen sopivan kokoiseksi ja tein reiän upotettavalle altaalle. Ja sävytin sen. Huomenna vielä uus kerros väriä pintaan ja sit sen saa laittaa paikalleen.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 23:11:07

Hyvät yöt nukkamaan menijöille :)

Mä aattelin et hillun vielä hetken hereillä. Voi kyl ol ettei sais ees nukuttuu nytten. Huomenna vois ehkä käydä prismassa kattomassa milt kaappipakastin näyttää.

Päivämäärä:   4.3.13 23:17:00

Mä kävin ulkoiluttamassa koirat. Jaksoin jo aika hyvin raahustaa pikkumetsään ja pellonreunalle, nyt kyllä taas tuntuu että vähempikin olis riittänyt... Oli se sen arvosta, koirat otti kaiken irti uudesta lumesta ja kaks rottaa paineli menemään semmosta haipakkaa että varmaan jalat irtoo huomenna :D Vähän liikaakin annoin niiden äkkiseltään juosta...

Päivämäärä:   4.3.13 23:17:33

Nii joo ja hyvää yötä kaikille ketkä meni jo nukkumaan :)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 23:22:48

Missi, sun koiriis ei taida tul ollenkaan lumipaakkuja vai? :) Ja käytäks sä koirillas takkeja kylmillä keleillä?

Päivämäärä:   4.3.13 23:25:30

Savupekonimunakas ja siihen kylkeen perunasalaattia... siitä ei kevyt iltapala parane.

Hirmu suolaista toi lidl:in pekonisilppu.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 23:28:18

Hyh, pekonia... mut hei, mä söin tänään lihaa :p en nyt äkkiseltään muist koska oisin viimeks syöny... joten nyt vois syödä yhen soija"jogurtin", nami

Päivämäärä:   4.3.13 23:28:33

Joo ei tuu lumipaakkuja, puolet vuodesta saa suunnilleen olla takki päällä. Vähän riippuu, noistaki toinen on kylmänarempi. Nytkin kun päästin ne irti niin otin takit pois ja laitoin takas ku otin kii, toiselle vähä aikasemmin ku alko lönköttelee. Sen sijaan on muita ongelmia sit, jos pohja on huono ni ei viitti paljo juoksuttaa irti, ja keväällä just toi pilalle mennyt hanki vetää jalat ruvelle kun on niin ohut karva et jos vähänkin uppoo kovaan terävään hankeen ni ihan verillä jalat...

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 23:34:02

Auts, kuulostaa hankalalta :/ Taitavat ol kovia juoksemaan?

Päivämäärä:   4.3.13 23:37:21

Toi vanhempi (4v) ei hirveesti viitsi yksinään ilman syytä juosta, mutta nuorempi (2v) juoksee vielä ihan ipanaintoa ja juoksuttaa hyvin sitte vanhempaakin. Pitää aina välillä vähän kikkailla niin juoksevat enemmän, sitä tarvii sillon jos treenaa kisoihin mutta en nyt tiiä onko noista kisakuntosiks. Kuhan toisen maha ja toisen varvas paranis ja pääsis ees kunnolla liikuttamaan.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 23:41:34

Meillä myös nuorempi juoksee minkä kerkee joka suuntaan, vanhempi on sitten pahemman sortin jarru jota saa kiskoa perässä :) mutta siis, joihinki "juoksukisoihinko" noit sun koirias käytetään? Vai agilitya? (vai onko liian vauhdikkaita siihen...?) Meinaan näyttävät melkos vikkeliltä otuksilta mitä kuukkelista kattelin :)

Päivämäärä:   4.3.13 23:48:49

Mihin vaan, juoksukisat radalla ja maastossa on niiden ominta juttua, agility sujuu monelta todella hienosti, jotkut jopa tokoilevat ihan hyvin. Ja rapakon takana harrastetaan esimerkiksi flyballia, vauhdikas laji sekin. Onpa whippettejä joitakin opetettu jäljellekin. Toi vanhempi juoks radalla pari kautta tosi hyvin, viime vuosi sitten jäi väliin pikkujuttujen takia ja meni loppukaudesta toi varvas, joka nyt leikattu kahesti pois, tokalla kerralla otettiin enemmän mut ei se nyt vieläkään oo kunnolla parantunut että saa nähdä paraneeko. Nuorempi ehti viime kesänä harjotuksiin ja juoksi koelähdöt ja sai kilpailukirjat, sillä reistas alkukesän se maha, nyt jos se menee paremmaks niin se vois tänä kesänä päästä kisoihin. Niissä pitää koiran olla niin kovassa kunnossa että treeni on auttamatta pahasti myöhässä, mut loppukesälle ja syksyyn vois olla vielä toivoa päästä harrastamaan, hyväl tsägäl vaikka molempien kans:)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   4.3.13 23:54:22

täytyy varmaan kytätä jos joskus ois fiksun matkan pääs tollasii juoksukisoja. On varmaan melko hauskaa kattottavaa :) mut toi on kyl kurjaa ku elukat sairastelee... välist tuntuu silt et koko ajan tapahtuu jotain... mut kyl tota ihmisillekki tapahtuu (tässä pohdiskelen just et miten saan puhuttua itteni röntgeniin)

Päivämäärä:   4.3.13 23:57:54

Mitäs sulla pitäis röntgata?

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   5.3.13 00:04:54

Alaselkä/lonkka kipuilee. Tulin tuossa muutama talvi sit alas hevosen seläst. Tai siis se hevonen paiskas mut päin maneesin seinää. Ois jännä tietää et mikä tuolla vihloo

Päivämäärä:   5.3.13 00:14:15

Ai vitsi, nihkeitä tommoset :( Siel voi ola kyl joku pehmytkudosvaurioki, röntgan jälkee joku naksuttaja-fyssari-hieroja-mikälievemputtaja -osasto varmaan sit jos ei mitään näy.

Iltapalaks paahtista sienisalaatilla ja metukalla, nam :) Ehkä yks vanukas vois uppoo vielä...

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   5.3.13 00:16:54

Oon ny käyny täs fysioterapeutilla mut kyl toi yks kohta edelleen vihloo. Kattoo ny mitä täs kesän aikan vois kaikkee kehitel ton selän menoks.

Mä aloin kirjaamaan ylös hevosia joita oon tuntenu. Voipi tulla pitkä lista ja voi olla et aika moni on unohtunu...

Päivämäärä:   5.3.13 00:38:04

En kyllä millään enää muistais niitä hepoja :D Mut ois kyllä jännä nähä semmonen lista, kai sillä yhen vessapaperirullan täyttäis :p

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   5.3.13 00:46:44

Tää on kyl melkosen mahdoton urakka... yhteenki kohtaan kirjotin "voikko iso ruuna" ku en muistanu sen nimee. Ja muistin sen nyt... Pamir :D

Mä oon nyt harrastanu ratsastusta 15 vuotta niin kyllä tässä on kans tullu törmättyyn melko moneen hevoseen :)

Päivämäärä:   5.3.13 00:50:25

Mä oon nyt harrastanut 25v ja pari vuotta ridannut myyntihevosiakin että Missionilta impossible jo muistaa :D

Oikeesti olis siistiä jos kaikista olis olemassa jossain kuva ja pieni tiedonpätkä että mikä hepo oli ja miten sen selkään joutunut :) No, merkittävimmät lienee muistinsopukoissa kuitenkin turvassa, osan nimi on kyllä painunut jo unholaan muttei sen nyt niin väliä.

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   5.3.13 00:56:16

Siinä vois moni aamuinen toilettituokio vähän venähtää kun jäisi rullaa lueskelemaan. "Saviska vuonna yhdeksänkymmentä-nakki: Aatu, Bertta, Calle, Dille... Pikkutalli mummolan kulmilla ysiyks: Fifi, Gabi ja Hoopo..." Ei noita voi kaikkia muistaa eikä kannata yrittääkään, tulee pää vain kipiäksi. :)

Min, eipä tarvitse olla kuin pieni tällin aikaansaama virheasento, niin paikat ovat sitkeästi kipeänä eivätkä parane ennen korjaamista. Kokeile osteopaattia, jäsenkorjaajaa tms. manipulaatiohoitoa, jospa siitä löytyisi apu.

Vitsit sitä pienen koiran intoa, kun baana aukeaa nokan edessä ja puhtia on kerääntynyt pyttyyn sisätiloissa. Tallilla on lauma russeleita ja ai että, kun ne pääsevät päivän päätteeksi halliin pinkomaan. Pienen koiran mahanalus on täynnä jalkoja, välillä pysähdytään haukkaamaan happea ja tarkastamaan, että kaveri pysyy mukana ja sitten mentiin taas, prän prän :D Mission, noi pienet mönkijäsi ovat varmasti aika viihdyttäviä tyyppejä.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   5.3.13 01:00:00

Oossä ruoste käyny saviskalla? Mä kävin siellä nyt syksystä asti tunneilla :)

Mut aattelin joo et vois pienen pätkän joistain hevosista kirjottaa mitkä saattais muuten vaipua unholaan ja ettii kuvat. Voi olla ettei tää ol mikään kovin pieni projekti...

Päivämäärä:   5.3.13 01:07:55

Ruoste, noista näkyy vaan hippuloiden vinkaisu ja meni jo, sitten kuuluu läähätys ja kaks isoa rottaa ilmestyy jostain ilmansuunnasta takasin :D Ei ikinä uskois että ne pystyy siinä vauhdissa väistämään mitään mutta ovatpa muuten ihan käsittämättömän ketteriä, tosin varmaan siksi ton prinsessan simmuissa ne reiät on ollutkin kun tarvii ryteikössä neljääkymppiä päästellessä pitää simmut auki ainaki välillä :D

Kyllä tota vauhdin hurmaa on aika makee katella :)

Ihan pikkusen kun muistinpohjaa kaivelee niin jo aikanaan ratsastuskoulun hevoset vaihtui niin nopealla tahdilla että niitäkin voi olla vaikea muistaa... Jossain pitäis kyllä olla tallessa pohjapiirrustus jollain kokoonpanolla ja joku tuntilista tuherrettuna et millä hepalla meni millonkin, 10-vuotiaana väsätty... Ekan hoitohevosen hoitovihko ois varmaan kans tallessa, ja omien heppojen vihot on kans, sillon kuulu aina kirjottaa, ja tossa parikymppisenä ne oli aika viihteellisiäkin kun hevososio oli kutakuinkin "45min koulua, vasen jäykkä, hyvät väistöt". Sitten puoli sivua jotain krapulaista tarinointia mitä kavereiden kanssa käytiin kirjottelemassa toistemme vihkoon :D Oon niin nauranut niitä esimerkiks viime muutossa kun jäin lueskelemaan :D

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   5.3.13 01:13:39

Joo, kävin siellä leireillä 90-luvulla, olisko ollut kesät -96 ja -97. Good times, kivoja heppoja oli ja hyviä muistoja jäi. Yömaastot ja uittoretket :) Eiku hetkinen, eka kesä taisi olla -95? Lohe oli neljä ja vasta harjoitteli tuntsarin hommia. Joka tapauksessa sata vuotta sitten :)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   5.3.13 01:15:03

Mahdoitko tuntee sellasta hevosta kun Rallin Jiska?

Lähettäjäpisteviiva 
Päivämäärä:   5.3.13 01:15:59

mäkään en ole kuullutkaan mönjämunista aiemmin vaikka oon ollut kaupassakin töissä.. :D

mä oon herkutellut lähes koko päivän spaghetilla ja jauhelihakastikkeella, itse tehdyllä tietty. <3

Päivämäärä:   5.3.13 01:18:52

Mulla on käsittelyssä juustikset, ne on kyllä hapettuneet liian vähä aikaa eikä oo viel parhaimmillaan mut uppoo nää ;)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.3.13 01:20:43

Voihan mönjämunat ku väsyttää, öitä.:)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   5.3.13 01:21:06

Öitä Kessu :)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   5.3.13 01:22:49

Eipäs kun siis Rallin Reetta? :D Jiska oli emä...

Lähettäjäpisteviiva 
Päivämäärä:   5.3.13 01:29:35

Kessulla kauniita unia. (:

mäkin olen joskus listannut kaikki hevoset, joista olen tiennyt nimen lisäksi rodun, olihan se lista pitkä... 19 vuotta harrastelua takana. :D

mutta mä tykkään tehdä kaikkia erilaisia listoja.. on mulla jossain tallessa lista myös panoista... -.-

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   5.3.13 01:31:47

nyt täytyy kyllä mennä nukkumaan, hyvää yötä :)

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   5.3.13 01:38:46

Yäk, kaapin perällä nahistuneita naksuja... |P Minä pysyttelen suosiolla makeissa herkuissa, jätän suolaiset teille. Edes popparit eivät oikein maistu, paitsi sopivasti maustettuna ja sopivassa seurassa tietenkin ;) Söin muuten väkisin yhden ranskalaisen mönjämunan vielä iltapalaksi. Hmph. Menee paremman puutteessa, mutta kyllä ne maraboun ällömakeat olivat kymmenen kertaa parempia.

min, ei sano mulle mitään. Silloin ei tainnut suokkeja olla tai jos oli, en sellaisia muista. Idän ihmeitä ja poneja oli paljon.

Vähänkö nuo pienet neiljalkaiset maantiekiitäjät olisivat päheän näköisiä, jos niillä olisi suojalasit. Supercool.

Erehdyin lueskelemaan noita Mothman-topiceja eikä juuri nyt huvittaisi mennä nukkumaan, mielikuvitus laukkaa aivan liian villisti :/ Akku alkaa kuitenkin olla loppu, joten on tullut aika toivottaa hyvää yötä. Nati nati :)

Päivämäärä:   5.3.13 01:39:59

Öitä Kessulle ja minille :)

pisteviiva, ai tuhmia listoja, pieni musta kirja? :p

Melkein harmittaa että lopetin niinkin käsittämättömän typerän sarjan kattomisen kuin totuuden miekka, katoin sen ekan kauden joka oli tylsä, nyt oon vaan pari hassuu jaksoo kattonu tokasta kaudesta ja täs viimein tapahtuuki jotain. Mut en tiiä miks mun pitää tota kattoa minuuttiakaan kun se ON ihan b-luokan paska, eikä nyt ees vissii ihan kohderyhmää oo mun ikäset enää :D

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   5.3.13 01:42:58

Mutku siinä on magiaa ja mytologiaa ja komeita miehiä ja naisilla kauniita mekkoja ja taustalla komiat maisemat. Siksi :)

Lähettäjäpisteviiva 
Päivämäärä:   5.3.13 01:46:32

Mission, jep. :D se oli kyllä musta kantinen vihko, mutta ihan "normi" vihon kokoinen. :D

ehkäpä mäkin suuntaan jo nokosille, että jaksaa aamulla mennä salille ennen töitä.. vapaat on lusittu, höh.

öitä kaikille tasapuolisesti! (:

Päivämäärä:   5.3.13 01:47:11

Et kai säkin kato sitä :D Mutkun se on huonosti tehty ja lapsellinen :p Enkä oo enää kärryillä mitä tapahtuu :(

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   5.3.13 01:58:59

En mäkään tajua missä siinä mennään, satun usein vaihtamaan kanavaa sopivalla hetkellä ja jumitun katsomaan sitä, en varsinaisesti seuraa sarjaa. Muhun uppoaa kaikki tollaset hömpänpömpät, Merlinkin :)

Päivämäärä:   5.3.13 02:02:28

Joo mut Merlin onki hyvä! Sitä katon kyllä :)

Mun ohjelmalista on vaan niin loputon et ei ihme että perse leviää kun pitää kattoo niin paljo kaikkee paskaa telkkarista :D Mutku se on kivaa... :/

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   5.3.13 02:12:09

Lähetä digiboksi muutaman kuukauden lepolomalle, kyllä helpottaa :) Mun töllövieroitukseni tapahtui puoliväkisin kun asuin pari vuotta asunnoissa, joissa ei antenniyhteys pelannut. Olin liian laiska kehittelemään mitään omia virityksiä joten opettelin olemaan ilman. Yllättävän kivuttomasti siirtymäaika sujui ja siitä lähtien suhteeni hyviin sarjoihin ei ole ollut läheskään niin fanaattinen eikä yhden osan missaaminen enää tunnu suurelta tragedialta. Toinen vaihtoehto olis tietenkin tehdä jotain hyödyllistä samalla, mutta kuka hullu jaksaa jumpata viis tuntia illassa jos sattuu olemaan hyvä töllöpäivä?

Elämä on valintoja ja mä valitsen nyt ihan oikeasti läppärin sulkemisen ja painan pääni hellokittytyynyyn, tuli mothmään kummittelemaan tai ei :) Go' natt!

Päivämäärä:   5.3.13 02:13:32

On noi ötökät niin hauskoja :D Vanhempi, kun on ensimmäiset vuodet ollut mun kans kadestaan, osaa hirveesti sanoja ja on tommonen perskärpänen. Nuorempi on enemmän koira, ja se on niin huvittava kun ei välttis osaa sanoja vaan katsoo vanhemman reaktiosta aina että "mitä se sano" ja reagoi vasta sitten :D

Nyt tuli lehdenjakaja, ei jaa meille mutta kuulee rappukäytävässä, vanhempi sen usein haistattaa hevonkuuseen, välillä ei noteeraa, itseasiassa oon huomannut että se on rasisti joten siks on vissii välillä hiljaa ja välillä ei... Nyt se nukku eikä reagoinut, toi nuorempi nosti päätään, kuunteli, katto vanhempaa, pisti pään takas tyynyyn ja huokas ja jatko unia. Hauska, sen pitää aina kattoa siitä mallia joka asiaan, mua se ei kattonu ollenkaan, vanhemmasta vaan peilaa :D

Päivämäärä:   5.3.13 02:14:55

Oon nyt jo ihan rikki kun mun digiboksi on ihan rikki... Tarttis saada uus... Ei mua noin vaan roskasta vieroteta ;)

Öitä Ruoste :)

Päivämäärä:   5.3.13 02:25:26

Öitä muillekin, takapiruille ja vielä myöhemmille kyöpeleille, huomenta aamuvuorolle :)

Päivämäärä:   5.3.13 05:35:10

Huomenta! Mulla on kuumeinen olo mutta ei kuumetta, kai se on töihin raahauduttava. :/

On koirat vaan hauskoja <3
Nytkin toi mun pieni on tässä sohvalla vieressä pitkin pituuttaan, lelu suussa ja sätkii joka ilmansuuntaa ja koittaa välillä tassuilla haroa mun suuntaan ja tuoda lelua syliin että leikkisin :')
Ihan parin päivän sisällä koiruus on tasan sen ikäinen mitä mun keväällä kuollut koira oli kuollessaan. Olis se ihan, ihan kamalaa jos tuostakin joutisi luopumaan niin nuorena. En kyllä tiedä miten jaksaisin.

Päivämäärä:   5.3.13 06:15:37

Huomenta!
Juu, töihin ei vielä kiirettä, mut mieluusti pitkä aamu ennen ruuhkaan kiilaamista.
Saapa nähdä, mikä on keli...
Eilen olin ajaa yhden perään, ei minkäälaista näkyvyyttä avoimella tienpätkällä eikä edesssä ajavalla sumuvaloa päällä...oma moka, liikaa vauhtia. Pysähtyi sentään, vaikka kelkkomalla luisti kymmeniä metrejä...karsee tunne, kun auto ei pysähdy, vaikka kuinka jarrua painat....
No, muistutus itselle, miten talvella ajetaan...välillä näyttää täälläkin unohtuvan...

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   5.3.13 08:29:54

Huomenta. Eilen oli tosiaan kauhea ajokeli. Mä olin kerrankin järkevä kuski ja ymmärsin, ettei mulla ole oikeasti kiire mihinkään, kun ohituskaistan kohdalla meni just aura-auto ja nosti ihan tolkuttoman lumipilven ilmaan. Jäin sitten rauhassa riittävän kauas taakse, enkä yrittänytkään puskea siitä pilvestä läpi. Tais olla takaraivossa se JR:n kertomus viime viikonlopulta.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.3.13 08:36:32

Huomenta, joo se JR:n kokemus ei ollut mitenkään miellyttävä. Eilen kokelin jäisellä tiellä vetää liinat kiinni, tosihyvin abs toimi, kottero pysähty melkeen kuin seinään.

Päivämäärä:   5.3.13 09:02:01

Mulla on niin surkeet nastat alla, et melkeen aivan sama, oisko kesärenkaat...
Täällä suolataan niin hyvin yleensä, ettei moisia liukuja ole tarvinnut aikaisemmin tehdä.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   5.3.13 09:08:48

Tohon vanhalle Turuntielle harvemmin suolaa laitetaan. Mullakin alkaa kitkat olla jo ehtoopuolella, mut jos tämän talven viellä pärjäis niillä. Pistekkö korkkaa seuraavan.:)

Päivämäärä:   5.3.13 09:10:33

Huomenta!

Täällä taas pakkanen parissakymmenessä, ja mun lapajumi ei sitten hävinnyt yöllä mihinkään. Kaikki joutavat voi tulla mua hieromaan, jaellaan tarvittaessa vuoronumeroita. Palkaks saa sitten tosi hyviä mokkapaloja. Tai ei ne ehkä enää ole ihan parhaimmillaan, mutta syömäkelpoisia kuitenkin ;)

Päivän horo: "Rakkautesi vaatii sinulta paljon, mutta myös antaa. Sinun pitää tehdä myönnytyksiä, ehkä enemmän kuin haluaisit. Älä heitä hanskoja tiskiin, vaikka siltä voi tuntua. " Kun ei sitä muuta rakkautta ole täällä päin näkynyt, niin tämän täytyy liittyä hevosiin. Taitaa olla ratsastuspäivä tänään.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.