Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 199

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.2.13 00:55:46

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=850474&t=850474
Hui hai, kohta vietetään taas pyöreitä.

Läjä sinkkuja nyt vain yks-ysi-ysi! Toimi heti!

Re: Sinkkujen topic 199

Lähettäjä: matti 
Päivämäärä:   27.2.13 00:58:30

itellä mittarissa tällä hetkellä 25 vuotta

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.2.13 01:17:20

Onko matillakin vapaapäivä huomenna vai kuulutko iltapäivänokosia veteleviin yökyöpeleihin?

kurnau, sinä sen sanoit, yksinäinen elämä valvottaa. Täällä pyöriminen on oiva tapa saada minuutit kulumaan. Ei täällä huvikseen aikaa tuhlaa, mutta jos kotikolon seinistä kaikuu vain oma ääni on kiva nähdä, että maailmassa on muitakin, jopa samassa tilanteessa olevia.

Päivämäärä:   27.2.13 01:21:28

tämän viikkoa olen lomalla niin on aikaa valvoa... niin ei yksinään kummoista puheen sorinaa saa aikaseksi

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.2.13 01:36:00

Yrittää voi mutta aika pian siihen omaan ääneensä kyllästyy, ja toistuviin vitseihin. Minä pyrinkin olemaan ihan hiljaa niinä päivinä, kun ei ole elävää juttuseuraa eikä puhelinkaan pirise. Ainoastaan nauru karkaa ilmoille vähän väliä, sitä kun ei saa hillittyä.

Tiedätkös matti hepoista mitään, tai heppatytöistä?

http://www.youtube.com/watch?v=uuXUQ9m6Smg

Päivämäärä:   27.2.13 01:44:33

en nyt kyllä ihan älyttömästi hevosista tiedä mutta perus asiat suunnilleen hallussa kun maatilalta lähtöisin ja muutamalla kaverillakin hevosia on, jopa kerran kokeillu ratsastaakkin... hevos työistä ainakin sen verran etteivät ole ihan siitä arimmasta päästä, tarkoittaen että eivät pelkää liata käsiään ja viihtyvät ulkona

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.2.13 02:01:03

Okei, eli selkeästi hevosmiesainesta. Loistohomma, olet tullut oikeaan paikkaan. Tänä yönä saattaa saalis jäädä laihaksi mutta yritetäänpä päiväsaikaan uudelleen, päivävuoro on perinteisesti yövuoroa runsaslukuisempi.

Se ois niinQ hyviä öitä ja sillai :)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   27.2.13 02:08:55

Ruosteelle hyvää yötä ja matille tervetuloa :) mistäs päin matti on?

Päivämäärä:   27.2.13 02:09:03

Hyvää yötä vaan ruosteelle. taidan itsekkin käydä nukkumaan joten öitä vaan kaikille

Päivämäärä:   27.2.13 02:10:16

no jatketaan vielä savonlinnasta

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   27.2.13 02:16:33

No hyvää yötä myös matille jos oot menossa nukkumaan. Mites oot tänne eksyny? :)

Päivämäärä:   27.2.13 02:22:18

offipalstan kautta tänne tuli eksyttyä sielä tuo offarille morsian homma on vähän hautautunut

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   27.2.13 02:25:01

Okei, no vähän arvelinkin et offipalstan kaut oot ehkä tän eksyn :) mut nyt täytyy men nukkumaan, hyvää yötä

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   27.2.13 07:10:24

Ja huomenta, onks kukaan hereillä?

Päivän horo tietää tällästä: "Asetat itsesi kiperään tilanteeseen, kun haluat puhua suusi puhtaaksi. On vapauttavaa sanoa, mitä mieltä oikeasti on. Vastapuoli ymmärtää tarpeesi puhua." Noni, kenelles sitä sit avautuis ja mist asiast

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 07:52:53

Huomenta Min ja teretulemas Matti.:) Tänään täytyy siivoilla, kun ei ole muutakaan järkevää tekemistä, mää en ole koskaan ymmärtänyt noita horoskooppeja.:)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   27.2.13 08:06:47

Huomenta Kessu :) mun mielestä noi horoskoopit on hauskoja mut kerkeen yleensä ain unohtamaan ne melko nopeesti. Mun täytyis kans vähän siivot tätä yksiööni, mä en ymmär kuka tääl sotkee...

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   27.2.13 08:07:22

Huomenet.

Eikös toi Matti olis minin kans samaa ikähaarukkaa? Mä heti näin potentiaalia tässä. :D Sitä paitsi mun tosin melko rajallisen kokemukseni mukaan Savonlinnasta tulee mukavia miehiä.

Tänään olis illalla ortopedikäynti. Saan tuomion. :/

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 08:15:45

Niin Minillä ja Matilla ainakin ikähaarukka natsaisi aikahyvin.:) Meinaako Tirli et, saat pukkoa selkään.? Mulla meni selkä Saksassa, kolme välilevyn pullistumaa, mut en antanut leikata. Eipä se oikeesta ole pahemmin enää vaivannut, ei mene enää jalat alta kivusta.:)

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   27.2.13 08:19:38

Kessu: en usko, että selkä saa puukkoa. Tää tuskin on välilevyvaiva, kun liikeradat on normaalit. Mutta sekin selvinnee. Alkuperäinen syy mennä ortopedille on polvi. Siihen toivon kyllä puukkoa, koska ei tule tokenemaan ja haittaa jo juoksua. Todennäköisemmin selkäongelmankin alkulähde on polvessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.2.13 08:20:26

Huomenta sinkkulaan:)!
Teretulemast matti, kinkkulan pihattoon;)!
Täällä on miehillä kuri ja järjestys, hevosnaisten ottein. Kun ei ne oriit silmille hypi tallissakaan;).....
Mut nou hätä, upeita naisia koko ketju pullollaan!!
Yhtään huonoa et löydä, vinkvink...!!!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 08:23:24

Jaa Tirlillä kans polvi vaivoja. Tähystysleikkaus menee päiväkirugiassa, sulla on varmaan osa kierukasta rämmäleinä.

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   27.2.13 08:25:43

Kessu: toisesta polvesta on leikattu plica vajaa kolme vuotta sitten. Tässä on erittäin suurella todennäköisyydellä sama vaiva. Ja plica on siis nivelkalvoon jostain syystä kasvava poimi, johon kasvaa sellaista kovaa rasvakudosta lisäksi ja se tunkee lumpion ja nivelen väliin aiheuttaen hyvin samanlaisia vaivoja kuin kierukkavamma.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 08:26:21

Piste mikä kuri.? :D Minua ette saa kuriin, sellasta aitaa ei keksittykään, mistä en läpi pääsisi.:D

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   27.2.13 08:31:12

Mä vähän epäilen edelleen et oon liian viherpiipertäjä yhdellekkään offarille :p

Tirli, toi kuulostaa pahuksen kivuliaalta... mä vähän epäilen et joudun jossain välissä taas leikeltäväks näitten nilkkojeni kans mut ne ei pahemmin kipuile

Lähettäjä: Panda 
Päivämäärä:   27.2.13 08:35:59

Huomenta, pitkästä aikaa! Ollut olevinaan kauhea kiire, mutta piti nyt tulla pikaiset huomenet heittämään, etten vallan putoa porukasta. :) Mukavaa työ-, vapaa-, loma-, tai "jotain-muuta"päivää kaikille kinkkuloisille. :)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 08:40:57

Heips Panda. Tirlillä taitaa olla urheiluvammoja, kun olet niin kova liikkumaan. Naamakirjan uutisia, Ikean lihapullista löydetty hevosenliha.

LähettäjäTirli 
Päivämäärä:   27.2.13 08:48:46

Kessu: toi plica on kaiketi synnynnäinen, mutta toki alkaa vaivata, kun rasitetaan enemmän.

Päivämäärä:   27.2.13 08:50:15

No sit pitää ottaa "kovat" käyttöön;).....
Karkulaiset lassotaan, KESSU:)!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 08:51:56

Ai niin, en mää muistanut.:D

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   27.2.13 08:57:02

Huomenta sinkkulaan! Uskomatonta, mutta totta, mulla ei oo vieläkään paikat kipeet siitä kavionvuolumaratoonista :o Ilmeisesti kuntokuurista on ollut todella paljon hyötyä tässäkin asiassa :)

Nyt odottelen, että ilmestyykö mun valjasoppilas paikalle; oli sovittu, että opetan tänään satulan toppausta yhdelle uudelle tuttavalle. Vaikka ei se nyt kauheasti haittaa, vaikka vaihdettas päivääkin, idässä paistaa pitkästä aikaa aurinko, ja pakkastakin on sen verran, että tänään olis vallan mainio ratsastuskeli. Ilman korkkareita.

Päivämäärä:   27.2.13 09:47:00

KESSUlle suosittelen westernsatulaan siirtymistä lämpimästi!
Jos selkä ja polvi prakaa, niin satulalla on tosi suuri merkitys, jos ratsastaa aikoo säännöllisesti.
Edelleen painotan, laatupenkki, EI mitään halpispaskaa!!

Lähettäjä: hörhönalle 
Päivämäärä:   27.2.13 09:54:03

Huomentapäivää täältäkin päin, kauheesti teiltä on taas tarinaa tullu.
Vähän on taas sellanen työharjottelu fiilis tälleen loman jälkeen...
Joku tautikin meinas iskee, mut ei tää kauheen paha taida olla, ruoka ei oikeen maistu mutta muuten aika ok olo...
Kai se tästä taas lähtee, vaik kyl se lomailukin aikaa kivaa on :)

Päivämäärä:   27.2.13 09:56:12

Jaha, mikäs hörhönalle tänne ilmestyi?
Ikä, suunta ja siviilisääty;)?

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 10:01:05

Piste juu, joku tuon tapainen kö.? http://www.scanarab.net/verkkokauppa/product_details.php?p=2206

Pitää udella Marilyniltä, jos on tulossa Suomeen, satula on kyl hieman hankala raahata lentokentällä.:)

Lähettäjä: hörhönalle 
Päivämäärä:   27.2.13 10:21:42

äkkiä te unohdatte :) ensin työllä ja tuskalla pääsee nallekategoriaan ja sitten tosta noin vaan jää unholaan... :D
maasturihörhö=hörhönalle :)

Päivämäärä:   27.2.13 10:23:13

Juu, KESSU.
Ei tarvi olla noin blingbling, jos et kisasatulaa etsi.
Ihan peruspenkki, katso tex tan, sopivat suokeille ja kylmäverisille yleensä hyvin.
Myös käytetyt juurikin Ursulan kautta ovat edullisia ja laatupenkkejä.
1500ei saat jo aivan toimivan käytetyn penkin.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 10:23:53

Aa maasturihörhö, tere.:)

Päivämäärä:   27.2.13 10:31:17

Jos sulla on KESSU jenkeissä tuttuja, homma hoituu helposti!
Satula tulee ruumassa matkatavarana, ei sitä tarvii roudata itse muuta kuin autoon ja autosta hihnalle.
Kannattaa ehdottomasti, jo rahallisestikin, jos on sukulaisia, jotka voivat tuoda satulan tuliaisina ilman veroja, rahteja ja tulleja.

Päivämäärä:   27.2.13 10:34:22

Mä unohdin, et maasturihörhö olikin nallekerhossa...:)!
Sori!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 10:34:49

No serkku asuu Washingtonissa. Sotanorsulle pitää olla se 17:sta tuumainen, ei ne penkit näköjään niin kalliita olekkaan.:)

http://www.horsesaddleshop.com/tex-tan-saddles.html

LähettäjäAlina. 
Päivämäärä:   27.2.13 10:38:49

Heippa kaikille! :)

., arvaa mitä? Minuakin on alkanut kiinnostaa lännenratsastus kun olen lukenut juttujasi, vaikka ei ole kiinnostanut minkäänlainen ratsastus aikoihin, hoitaminen ja ihan vaan rapsuttelu ja silittely vain :)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 10:44:51

Pistänkin pikkubroidin asialle, hänen anoppi asuu Dallasissa. Broidi kumminkin käy siellä jossain vaiheessa.

Päivämäärä:   27.2.13 10:54:50

Juu, KESSU.
Jos sukulainen tuo tuliaisiksi, ei tarvi maksaa tulleja eikä rahteja eikä veroja.
Sellainen 1000 usd penkki on jo laadukas.
Jos joudut maksamaan nuo kaikki itse, hintaa pompsahtaa tonni lisää....
Noniin, Alina tallille:)!!
Ja messukeskukseen 10.3!!
Missäpäin Alina oleilee?

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   27.2.13 10:57:59

Huomenta. Ajattelin nukkua varastoon ja nappasin juuri puolikkaan unitapblettia, mutta maailma kutsuu.

Eikös tuo 17 tuuman penkki ole standardikokoa?

Päivämäärä:   27.2.13 10:59:04

KESSU, noi tuumat menee eritavalla, runko varmaan fullquarter?
Istuin 16"?
Paitsi jos oot joku punttiveivaajan perseen omistava, sellainen ei mahdu 16" satulaan.
Mulla on yksi 16" penkki, tuu kokeileen, onko sopiva:)?

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 11:10:47

Mää mikää broileri ole, eikä tule sellaista.:D 178/78 :)

LähettäjäAlina. 
Päivämäärä:   27.2.13 11:12:38

., etelässä. Messukeskus ei onnistu, mutta onhan niitä talleja joissa voi käydä vähän tutustumassa asiaan :) Olen suhtautunut hieman nihkeästi kaikenlaiseen länkkäritouhuun sen takia, että asiaan liittyy etäisesti sitä showlassoamista myös ja joskus kun näin miten pienet vasikat lentävät nurin, päätin suuttua ihan koko touhulle. En tosin tiedä miten yleistä tuo rodeotouhu on enää edes jenkeissä ja olen hieman saanut viilennettyä tunteitani, että eihän niillä lassoamisilla ole mitään tekemistä harrastuksen kanssa kokonaisuutena :)

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   27.2.13 11:14:02

Blääääh. Millon tähän duuniin turtuu? Vaihtoon, vaihtoon, vaihtoon :p

Oon taas katellu vaihtoehtoa jos musta tuliskin klinikkaeläinhoitaja. Vitsit kun on niin monta rahallista muuria vaan tiellä... Eipä sekään kyllä varmaan se ihan unelma-ammatti olis (mikä olis, sen ku tietäs) mutta veikkaan että viihtyisin kyllä sen verran paremmin siinä ettei se tulojen putoaminen hirveesti haittais... Kai. No, ei oo ees hakua julkistettu millon mahtais olla, on täs aikaa vielä mietiskellä.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 11:22:58

Se eläinhoitajan liksa ei ole kyllä kovin kummoinen, mutta pärjäähän sillä tietysti.:)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 11:29:22

Perusta Missi oma klinikka, sun pitäisi vaan saada joku Ell mukaan ja rahoitusta toiminnalle.:)

Päivämäärä:   27.2.13 11:40:07

KESSUn peba mahtunee 16"...jos ei, niin sit 17".
Alina, tuu meille tutustumaan, mulla on aivan ihanat pojat:)!
Tosiaan, rodeo ei kuulu täällä kisalajeihin, se on showta jenkeissä:).
Tosin cutting nostaa päätään myös täällä, tosi mielenkiintoinen laji!
Pitää vaan olla hevonen, jolla paimentaminen on verissä.
Ne ovat vähän kuin paimenkoiria...
Töiden kimppuun....

LähettäjäAlina. 
Päivämäärä:   27.2.13 11:54:23

., voi kiitos, olipa kilttiä, mutta katsotaan :) Cutting, siitä olenkin miettinyt, että osaavatko ne hevoset itse paimentaa, kun vaikuttaa niin nopealta toiminnalta. Ilmeisesti tietävät mitä tehdä :) Mukavaa työpäivää!

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.2.13 12:49:27

Huomenta. Köh. Tai siis iltapäivää. Niisk. Mä en tajua, miten min jaksaa bilettää kahteen-kolmeen ja on silti tikkana pystyssä seitsemältä. Meneekö tuo edes nuoruuden pirteyden piikkiin? En minä ole koskaan ollut noin virkeä klo 07.00 aamulla :P

hörhönalle, osanottoni loman loppumisen johdosta. :| Mulla taitaa olla sama tauti (liekö joku kevyt turkulaisvariaatio kunnon flunssasta) mutta sillä erolla, että ruoka mulle maistuu ihan aina :D

Mission, tunnen kolme klinikkaeläinhoitajaa, kaikki koira- ja hevosihmisiä ja kaikki todella tyytyväisiä duunivalintaansa. Kaikki naimisissa ja mies parempipalkkaisessa hommassa ;) Rankkaahan se kuitenkin on, vaikka eläinten auttaminen on onnistuessaan palkitsevaa. Minulle eläinten sairaudet ja kärsimys ovat niin rankkaa katseltavaa, etti musta siitä syystä olisi koskaan ollut eläinlääketieteen opiskelijaksi, missään muodossa. Hevosten hoitaminen on hiinä ja hiinä. Näitä isoja otuksia ei onneksi ruvetä väkipakolla pitämään hengissä, vaan ritsat laitetaan kuoppaan. On siinäkin kestämistä, mutta sen kanssa on elettävä, jos meinaa tätä lajia harrastaa.

Mikäs musta vois tulla isona? Kymmenen vuotta saman alan töitä takana, osittain opiskelun ohella, ja ala tuntuu päivä päivältlä vieraammalta ja ajoittain jopa vastenmieliseltä. Älyllisesti haastavaa ja palkitsevaa, mutta myös perinteisesti kaiken ajan ja kaikki mehut tekijästään vievää. Ei kiitos, tahdon muutakin elämää. Hevosala on oikeastaan ainoa, joka prinsessaa on koskaan kiinnostanut, mutta mutta, palkkaus ja työolosuhteet tässä maassa, hmm-m...?

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   27.2.13 12:50:41

Mä ostin pikkusiskolle 16-v synttärilahjaksi yksityisen länkkäritunnin ku hän on ain halunnu pääst koittamaan sitä. Oli melkosen yllättyny ja onnellinen ku kerroin et mitä on ohjelmassa :) ehkä sitä itekki täytyy käyd koittaas joskus

Päivämäärä:   27.2.13 13:05:21

Kessu, ei kannata mitään omaa klinikkaa perustaa jos ei ole itse eläinlääkäri... Muutenkin vähän arka perustamaan yhtään mitään firmaa, pitäis vissiin vähän jotain koulua käydä että älyäis semmosesta touhusta jotain :p

"Minulle eläinten sairaudet ja kärsimys ovat niin rankkaa katseltavaa, etti musta siitä syystä olisi koskaan ollut eläinlääketieteen opiskelijaksi, missään muodossa."

No tämäpä tämä. Vielä yläasteella olin varma että musta tulee eläinlääkäri. Toi puoli alkoi silloin jo tökkimään asiassa ja päätin unohtaa koko homman. Joka taas nykyään kyllä kaduttaa... Kaikissa töissä on kyllä aina huonotkin puolensa, ja tuo on yksi pahimmista joka mietityttää, liksan ja rahapulan ohella.

Mikset ruoste lähde ulkomaille hevosalalle? Siellähän niitä paikkoja on, erilaisia ja mielenkiintoisia ja osa ihan kohtuupalkattujakin, joskus aikoinaan oli esimerkiksi italiassa ravihevosten treenari/hoitajille paikkoja tarjolla ja niissä oli kuuleman mukaan hyvä liksa, ei ne kaikki paikat siis ole pelkkiä talliorjan paikkoja. Itekin piipahdin hetken aikanaan Hollannissa, hyvin lyhykäisesti ja palkka oli tosi hyvä, täysylöspito, vapaata puolet lauantaista ja sunnuntai, palkkaa ihan kivasti päälle niin etä jos olisin jäänyt niin olisin säästöön saanut hurjasti tai tuonut hevosen tullessani.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   27.2.13 13:33:44

Ruoste, itseasias heräsin jo puol seittemält :p joskus on vaan tälläsii päivii, yleensä kyl bileitten jälkeen nukuttaa hyvin

Päivämäärä:   27.2.13 13:38:38

Ruosteelle sanoisin, että ehkä kuitenkin kannattaa käydä koulu loppuun, pariko vuotta sitä oli jäljellä, hevoshommiin ehtii sen jälkeen kyllä. Mutta monelle hevostelu on parempi harrastus kuin työ.

Jos Missionilla on sen verran kylmä pää, että jaksaa elukoiden puolen teho-osastoa, kokeile pari vuotta. Harva kai nykyään tekee yhtä ja samaa loppuikäänsä, mutta siis jos jokin asia kiinnostaa kokemuksena, ilman muuta kannattaa nuo kiinnostavat vaihtoehdot katsoa.

Päivämäärä:   27.2.13 13:56:11

Juu, Alina.
Cuttinghevonen tietää itse, mitä pitää tehdä, sitä ei tarvi opettaa:).
Jos menet neuvomaan, tulee kyllä selväksi, et kyytiläisen paikka on istua siellä satulassa häiritsemättä hevosta millään tavalla. Ja kyydissä pitää pysyä;)!!!
Ei auta pudota!
Upeita hevosia!

LähettäjäAlina. 
Päivämäärä:   27.2.13 14:03:37

., katsoinkin pari videota aiheesta ja näytti hyvin haastavalta, mutta hauskalta :) Hevoset olivat kyllä mielettömän upeita, eikä lehmiäkään käynyt sääliksi vaikka kuulostelivatkin pyöreillä korvillaan mitä tapahtuu. Pääsiväthän ne nopeasti takaisin laumaan :)

Päivämäärä:   27.2.13 14:13:49

Tuletteko muuten kuuntelemaan, jos Katja Vanhatalo tulee puhumaan Kasarmikadun kirjakauppaan keväällä? Aiheena on hevosen ja ihmisen yhteistyö, ja henkinen yhteys siinä. Päivää en vielä tiedä.

Päivämäärä:   27.2.13 14:16:01

No en tiedä, kurnau, siitä pään kylmyydestä kyllä :/ Väittävät että siihen tottuu...

JOTAIN tässä pitäis elämälleen kuitenkin tehdä. Onhan tässä siisti sisätyö kohtuupalkalla kouluttamattomalle, ei pitäis valittaa, mutta minkäs sille mahtaa jos se vaan ei enää anna yhtään mitään.

Lähettäjä: Nettioffari 
Päivämäärä:   27.2.13 14:23:48

Iltapäivää, olinks viba? :)

Päivämäärä:   27.2.13 14:39:43

ei min tuo offis ole nyt ihan karmeaa luonnon tuhoamista ole. paljon siinäkin mennään luonnon ehdoilla

Päivämäärä:   27.2.13 14:43:16

Jahuu, nyt se valokuitu toimii =D Ja IP-tv =D Netin nopeuden pitäisi olla 100 megaa, mutta näyttää olevan tällä hetkellä wlanin kautta 54. On se silti aika harppaus ylöspäin entisestä kahdeksasta megasta :) Laitoin kännykkäänkin nyt netin tuon valokuidun wlanin kautta näin kotona ollessa.

Hei te kun tiedätte noista länkkäreistä, niin onko niiden sovitus hepan selkään miten tarkkaa puuhaa? Mulla on täällä yksi ongelmaselkäinen hevonen, jonka satula näyttäisi taas menevän vaihtoon :( Ja kun mie enimmäkseen humputtelen vaan maastossa, niin länkkärihän olis siihen ihan mainio vaihtoehto. Hepalla on säkä jossain edessä, lavat takana, lapakuopat, ja heppa on vielä takakorkeakin :/

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.2.13 17:49:51

Morjensta kaikille o/

Huh, eilen väsyttikin aika makeasti. Kävin vähän lepuuttelemassa silmiä sängyssä ja nukahdin sitten siihen paikkaan. Vieläkin vähän semmonen unelias olo, että mikä lie mega nukkumatti käyny heittelemässä unihiekkaa. :P

Niina: Joo tossa tapauksessa wlan ei oikein pysy enää perässä, ellei sitten ole jotain uudempaan 802.11n standardia tukevia laitteita. Mutta on toi 54Mbit:kin todella hyvä nopeus. Kelpais kyllä mullekin. =)

Lähettäjä: Jysse 
Päivämäärä:   27.2.13 18:20:22

Päikkäreiltä herätty kanssa. Oli pakko ottaa päikkärit kun oli niiiin "rankka" duunipäivä. Aamu alkoi tunnin sukapallo vuorolla ja sen päätytyttyä klo.8:00 suuntasi Toyotan nokka kohti Halikkoa, jossa odotti remontin korjausta vaativa potilas. Remontit olikin yllättävän nopeesti korjattu ja kotiin pääsin lähtemään jo puoliltapäivin :O (olin ihan varma et saan olla siel iltamyöhälle). Halikosta kun olin tekemässä lähtöä, funtsin et pitäiskö ajaa Turkkusen kautta kotio ja käydä viemässä ruosteelle sitä pizzaa mistä se aina haaveilee. Rinssiä tuskin olisin löytäny tähän hätään, mutta oishan toi pizza ollu kuitenkin jo puolet siitä prinssi+pizza kombosta. No dumasin tän idiksen mielessäni kuitenkin aika nopeesti ihan sillä, et se pizza ois kerenne jäähtyä tai varmempi vaihtoehto et miliisi ois keränny mut talteen ennen kuin olisin löytäny ruosteen residenssin :P

Loppuviikko ja ens viikko meneekin sitten opettajana toimiessa :) On se vaan kivaa kun on vaihteleva duuni...

Lähettäjä: pauke 
Päivämäärä:   27.2.13 18:53:49

Minäkin vedin juuri päikkärit! Ruksi seinään, en edes muista koska viimeksi olisin arkena (tai edes viikonloppuna) nukkunut päikkäreitä. Taisin olla sillon vielä parisuhteessa, eikä niillä päikkäreilläkään yleensä varsinaisesti nukuttu :'D

Mutta nyt nukuin ja lähinnä vain harmittaa :F nyt en kerkeä enää salille enkä jumppaan, pää on aivan tokkurainen, kamala nälkä eikä nyt osaa tarttua oikein mihinkään asiaan. Huohhh.
Kaukana ovat ne ajat jolloin koulusta tullessa sai vain viskata repun nurkkaan ja mennä päikkäreille, herätä siihen kun äiti kutsui syömään... :D

Työpaikalla näyttää menevän niin hyvin että alan heti hakemaan jotain muuta paikkaa, ennenkuin kesällä joudutaan pakkosijoittamaan kaikki ripottelemalla johonkin. Koko työpaikkaa tuskin syksyllä enää on. Loistavaa.

Mistä vielä vois valittaa tänään? :D

Päivämäärä:   27.2.13 18:56:52

Jei pauke, mullakin on valivali päivä :) Duuni on paskaa ja ei kiinnosta. Nyt kotiuduttu sieltä ja lenkiltä, lumi sulaa yök. Ei jaksais mitään. Haluis päikkäreille. Nälkä. Lomaltapaluu vieny mehut kokonaan? Mis vtus mun herkut on, kuka jätti ostamatta :/

Päivämäärä:   27.2.13 19:03:49

Niina, kyllä westernsatulankin pitää "istua" hevosen selkään.
Sovittamalla sen näkee, sopiiko.
Padilla pystyy säätämään jonkun verran sopivuutta, mut ei sekään auta, jos satula puristaa lapoja tai säkätila on liian matala tai satula liian kapea jne......
Eli ei ihan simppeli juttu.
Mut vertaansa vailla, mun mielestä, kun sellainen sekä hevoselle että ratsastajalle sopiva löytyy!
Mulla on yksi ylimääräinen, mut en myy sitä. Syystä, et se on liian täydellinen istuttava, tosin penkki mulle vähän liian suuri:), mut mä odotan sitä, et lihon siihen sopivaksi.
Hepalle se sopii erittäin hyvin.

Päivämäärä:   27.2.13 19:24:15

Noniin, mä kun en juuri seuraa mitään seiskoja tai muitakaan julkkisjuttuja, mutta nyt hootee taas toi lisäinformaatiota. Mistä saa itselleen miehen? No töistä!

Tiesin että salkkareiden (jep, salkkareiden :p) peppi ja jiri on oikeassa elämässä kimpassa. Nyt lukiessani sen "heidin" eli Venlan blogia, huomasin että myös heidi ja joonatan ovat kimpassa.

Eli enhän mä mitään duunia voi vaihtaa, liian vähä miehiä elukkahoitsuina :D Eli odotellaan vaan sopivan ilmaantumista vissiin... :p

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.2.13 19:35:37

Mä mietin, että mihinkä noi loput munat työntäisin ja päätin sitten alkaa tekemään vohveleita. Ensimmäinen on jo tulilla, joten ainakin tälle ja huomiselle on sitten jotain hyvää tiedossa. :)

Vähän väsy, mutta ei v*tuta. (><)

Päivämäärä:   27.2.13 19:35:42

Heh, mä en saa mielestäni tota Jyssen linkittämää pussauspätkää, heti kun Minski ilmestyi paikalle, aloin hihitellä...
Tirli, lopeta se Minskin päähänpussailuyrittely! Poikariepuhan ihan hikeentyy ja saat vesipyssystä....D:D:D:D
Ei hitto, Jysse!
Anna olla viimeinen kerta:D:D:D:D!!!!

Päivämäärä:   27.2.13 19:39:55

Vohveleita... epistä!

Ite söin just taikaruista oikein korpuks paahdettuna ja päälle törkeen hyvää katkarapusalaattia ja paahdettua sipulia, nam!

Minski, munien työntelytopikkihan on ihan etusivulla... ;)

Kananmunia menee muuten tässä taloudessa ihan sikana, ihan vähintään yks tommonen kymppipäkki viikossa, usein puoltoista. Koiratkin kun syö niitä, ite myös aika paljon.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   27.2.13 19:48:56

Piste, ei saa nuorisoa kiusata.:)

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.2.13 19:50:50

piste: No on mua aika monta kertaa ennenkin sanottu naisten naurattajaksi, mutta että ihan pelkkä paikalle ilmestyminenkin jo riittää. Tää on uus ennätys. :D

Mission: Joo mä tykkään tehdä noita maitorahkaan, niin tulee ihan mukavasti protskujakin tossa mukana. :) Niin ja myös täällä menee munia aika kiitettävästi, kun niitä on niin hyvä keittää tai paistaa leivänkin päälle. Niin ja mullakin on just tota taikaruista ja tykkään siitä nimenomaan korpuksi paahdettuna. Yksi suosikkileivistäni ja sullahan onkin oikein kunnon päällysteet siihen, nam. :p

Jaa mutta pitääpä käydä etsimässä tuo työntelytopikki, jos vaikka sitten sieltä löytyis apua munien työntelyyn. ;)

LähettäjäJysse 
Päivämäärä:   27.2.13 20:07:37

Piste: Sori sori shortsit shortsit. Kautta kiven ja kannon, yritän tästä edes parantaa tapani :D

Laitetaas tunnelmaan sopivaa musiikkia
http://youtu.be/2z3ezcwx5d8

Päivämäärä:   27.2.13 20:09:55

Ai, sillä maitorahkalla on sentään joku käyttötarkoitus miten siitä saa hyvää :D

Onkohan mun selkäranka pyörimässä nuudelina siellä jonkun muun sinkun kotona kun ei oo näkyny? Se tais jäädä lomalle...

Päivämäärä:   27.2.13 20:16:28

KESSU, en mä kiusaa, paremminkin säälin, kun toinen ei yhtään tykkää, että joku aikoo pussata väkisin päähän:D:D:D!
Minski, muista ladata vesipyssy;D:D:D.......
Mä sain hysteerisen naurukohtauksen!!!
Noi Kummelit...ei veetu....:D:D:D

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.2.13 20:17:48

Jysse: Mulle tuli tosta heti mieleen the doorsin - the end. Loistava biisi.

Mission: Rahkapiirakkahan on kanssa tosi hyvää, joten voihan totakin työnnellä vaikka mihin mukaan. :) Eikä sitä muutenkaan kovin monet pelkästään syö, vaan täytyyhän siinä vaikka mehukeittoa tai marjoja olla kaverina.

Mut mitenkäs sulla nyt niin on selkäranka kadonnu. Eikö meinaa pokka riittää johonkin vai onko muuten vaan vaikea istua suorassa siellä. =)

Päivämäärä:   27.2.13 20:22:24

"This is the end, my only friend, the end..." Todellakin! Ehkä Doorsin paras biisi :) Ja soi nyt päässä, kaipa se ois sit kuunneltava...

Kyllä mä yritin hukuttaa sen maitorahkan mustikkakeittoon mutta ei toivoakaan, hyh... rahkapiirakka on tietty joo hyvää :)

Eiku selkäranka ei nyt pistä liikkumaan ja dieetille, väittää et oli liian rankkaa tulla lomalta töihin. Prkl.

Päivämäärä:   27.2.13 20:23:43

Ihan rappioalkoholistin olo oli äsken zumbassa, ja piti hakea vielä korttelikaupasta pari siideriä, ettei vahingossakaan vointi pääsisi kohenemaan.

Karpalosiideriä ei sitten kannata ostaa, jos ei pidä erityisen keinotekoisista mauista.

Ostin taas 2 takkia kirppikseltä, olisi jopa järkevämpää hankkia silläkin rahalla parempaa siideriä.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   27.2.13 20:26:12

Nyt on sellane olo et tekis mieli jotain hyvää. Mut mitäs sitä sit tekis... puuroo..?

Niin hei, mä olin kans päiväunilla. Tänään on selvästi ollu joku päiväunipäivä täällä.

Päivämäärä:   27.2.13 20:27:16

kurnau, täh, minkämerkkistä? Ite just nimenomaan juon upsiderin karpalosiideriä kun mun mielestä se on jotenkin tosi aidon makusta verrattuna erittäin moniin omppu- ja päärynäsiidereihin... Muuten menee sitte melkein golden capia. Nii ja karpalolonkero on muuten oltava olvia, esim otto ei käy.

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.2.13 20:32:41

piste: Hah, mistäs sä nyt niin päättelet, etten mä tykkäis suudella. ;D Kiva mielikuvat musta naurattaa noin paljon, mut älä nyt sentään nauruun tukehdu siellä. =)

Mission: Taas jotain yhteistä sitten. Piti äsken iteki kuunnella toi, kun iski sellanen korvamatonen tosta mielleyhtymästä. Niin rahkaakin voi oppia syömään ihan paljaaltaa niin, että heittää sen koko purkin vaan nopeasti huiviin, eikä jää maistelemaan sitä. :D

Hmmmm, etkös sä oo aika useesti käynyt lenkillä ja salillakin ja herkutkin on jätetty kauppaan. Eihän sitä ny liian ankara saa olla.

Päivämäärä:   27.2.13 20:33:20

nam nam pandan täyte lakupala nam nam

Päivämäärä:   27.2.13 20:33:35

Nyt joku sinkuista tänne tiskaan, keittiö räjähtää! Ahistaa. Paistan lättyjä palkaksi ^^

Mulla ei ole kans yhtään selkärankaa, heti ku Minski ilmoitti tekevänsä vohveleita niin johan määki tein heti lättytaikinan. Ei näin.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   27.2.13 20:36:57

Pauke, mä voin tul tiskaamaan :D

Päivämäärä:   27.2.13 20:38:35

Jee tule min, tule joutuin! :D

Päivämäärä:   27.2.13 20:39:09

Samaa upciderin karpaloa juon Mission, muttei tuoteselosteessa ole mitään mainintaa karpalosta. Omenaviini, vesi, sokeri, happamuudensäätöaine, väri jne.

Ei se nyt oikeastaan pahaakaan ole, kunhan ei keltaiseen leskeen vertaile.

Lähettäjä: Jokupoku 
Päivämäärä:   27.2.13 20:40:18

Namnamnam, mä söin herkkua! Mustikoita, mansikoita, maustamatonta jugurttii ja leseitäki sekaan. :)

Päivämäärä:   27.2.13 20:40:59

Hemmetin tissuttelijat;)!
Oli pakko korkata Saku jääkaapista.
No, jospa tähän ei kuolisi...:).
Kerranhan täällä eletään, turha sievistely pois;)!!

Päivämäärä:   27.2.13 20:41:33

Minski, jos sen saiski juotua sen rahkan ni ehkä joo... Mut en mä pysty, hyh, pahaa. Onneks ei oo pakko sitä syödä :p

No tulihan tossa lomalla tehtyä hommia ja oltua kiltisti, nyt tää viikko ei sit kyl oikein niinkään... Vedinhän mä eilen hyvän lenkin tossa mutta muutaki tarttis, ja safkatki on lipsunu :/

Päivämäärä:   27.2.13 20:49:30

kurnau, mulla ois tos täys leski, otanko kainaloon ja tuun kylään;)....?
Tahtoo olla se merkki, mitä mä tykkään juoda eniten, kun jotakin nautiskellen siemailen....:).
No, menee muutama muukin.

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   27.2.13 20:58:54

Itseasias en kyl pääse sinne pauke, on hävettävän surkee taloudellinen tilanne just nyt :(

Lähettäjämaasturihörhö 
Päivämäärä:   27.2.13 21:01:35

Mahtaiskos toi taudinpoikanen lähtee jos ottais yhden mallasjuoman... :)
väsyttää kyllä siihen malliin ettei varmaan toista tartte...
koko viikko menny silleen 12-13 tuntista päivää tehdessä, tosi rauhallinen ja leppoisa lomaltapaluu... :)
Onkohan sitä vanhaks tulossa ku ei mukamas jaksa painaa, ja kahvinjuonnista lähtee yöunet, ja jokapaikkaa kolottaa... nääh, taitaa olla kevätväsymystä :D

LähettäjäMinority_Report 
Päivämäärä:   27.2.13 21:03:45

pauke: Haha, vai onnistuin mä jo semmosta lietsomaan sunkin mieliin. Mullahan on vaikka minkälaista vaikutusta täällä, kun yks alkaa paistamaan lettuja ja toinen nauraa ihan päin naamaa. :p

Mission: Onpas se ny sitten hankalaa. Onko vai tullut mutusteltua alkuvuoden saldot takaisin jo, vai mitenkäs sä jotenkin niin tyytymättömältä vaikutat. Mäkin otin parit vohvelit ja sitten omenan, niin säily balanssi. :D

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   27.2.13 21:06:20

Vaatii ääretöntä luonteenlujuutta olla ryntäämättä takaisin lähikauppaan kun täällä puhutaan suureen ääreen letuista, vohveleista, lonkeroista ja siidereistä Puhumattakaan kaapin päällä edelleen kököttävän tuliaisviinin kimppuun hyökkäämisestä. Jotain kylmää! Jotain hyvää! Jotain piristävää!

Jysse... Ihan sama vaikka se pizza olisi ollut jääkylmää tai puoliksi syöty, olisit pelastanut päiväni. Itse olisit tosin saattanut saada taudin kiitokseksi :P

Mökkihöperyys iski ja se ajoi flunssanpoikasta potevan prinsessan hortoilemaan kaupungille. Lähdin metsästämään ystävällisiä kasvoja, iloista hymyä ja hyvää suklaata. Huono reissu, matkaan tarttui vain Vettä elefanteille ja pikkiriikkinen pussi hedelmäaakkosia.

Mission, tunge se rahka blenderiin banaanin, marjojen ja maiton tai piimän kanssa. Toimii.

Päivämäärä:   27.2.13 21:06:55

Ei oo onneks tullu mitään takas mut ei oo lähtenytkään.

Meil on duunissa semmonen periaate että mitä vaan voi syödä kuhan syö salaattia kans kert salaatti laihduttaa :D

Päivämäärä:   27.2.13 21:08:33

Täällä käännellään taas veistä haavassa. Tuli kotiin Equitanan mainos ja vielä ihan omalla nimelläni. Tuonne kun joskus pääsis. Mietin jo, että voisin mennä siskon lentäjäpoikaystävän kyydillä, jos se sattuu Düsseldorfiin lentämään sopivaan aikaan =D Mutta eivät taida kuitenkaan ilman lentolippuja päästää matkaan, vaikka olis miten tuttu "koneenkuljettaja" ohjaimissa :/

Siiderikeskusteluun en osaa ottaa kantaa, mutta maustamaton rahka on hyvää, kun sotkee siihen sekaan vähän hilloa (mieluiten itse tehtyä) ja mysliä. Nami!

Päivämäärä:   27.2.13 21:10:16

Joo kahvi vie yöunet, ei maasturihörhö kannata sellaista juoda, mallasjuoma on parempi.

Piste otin sitten A. Le Coqin jos kerran jo juot Sakua, pidetään Viron olutmarkkinat tasapainossa.

Päivämäärä:   27.2.13 21:13:05

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9

Jaa, onko tää sit kahdessadas;)???

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.