Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 11:47:32

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=7200530&t=7200530

Eikös sanota että rakkaus on sokea, tässä tapauksessa rakkautta vissiin vaaditaan vain tulevalta puolisolta, itse käyttäen vain omassa päässä luotuja kriteerejä puolisovalinnoille.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Rouva 
Päivämäärä:   22.7.19 13:10:22

Aika jännän kovia vaatimuksia moni laittaa. Minä tiedän mm tallilta paljon rouvia, jotka elää miehen rahoilla. On heillä sairauksia tai ei. Minä en tiedä kuka heillä huushollin hoitaa. Osalla käy ihan siivooja. Me rouvat ollaan tallilla. Ei tässä ole mitään pahaa. Miksi aloittajan tapauksessa olisi? Siksi, että on vammautunut? Kyllä minullakin on polvet rikki, selkä rikki, eikä se minun arvoa vähennä. Kaikissa töissä en todellakaan suoriutuisi.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 13:25:58

Kelpaisiko vaimoksi nimimerkille miljonääri työkyvyttömyyseläkkeellä oleva mies, jolla esim sydänvaiva tms?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 13:29:55

Kelpaa jos on fiksu ja kiltti ihminen, jos minusta ei haluta hoitajaa. Ja pystyy joskus lähtemään kanssani esim sinne taidenäyttelyyn.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   22.7.19 13:44:35

Vamma ei varmasti ole este, mutta asenteesi voi olla. Kuulostaa siltä että tärkein asia miehessä on että hän on kykeneväinen ja halukas tarjoamaan sinulle paremman elintason. Sinä et kuitenkaan ole valmis edes tekemään hänelle lounasta vastapalvelukseksi vaikka olet koko päivän kotona hänen rahoillaan. En ottaisi kaltaistasi naista.

Jos menet deittipalveluun, niin kerro oikeasti siellä rehellisesti vammastasi ja siitä, mitä etsit mieheltä (elatusta). Näin mahdollinen miesehdokas tietää mihin ryhtyy eikä tule huiputetuksi.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: IX 
Päivämäärä:   22.7.19 13:54:04

Minä olen terve, töissä käyvä lapseton 40v ja ihan nätti. Voin kertoa, että kunnon miehistä on näilläkin spekseillä pulaa :D
Miksi aloittajalle ei kelpaa itsensä tasoinen mies? Minulle kelpaisi lievästi vammautunut mies, jos on muutoin kaikin puolin tunnollinen ja kunnollinen, sekä rakastettava persoona. Toki mieluiten ottaisin miljonäärin, jotta mä voisin vain matkustella ja ratsastaa :) Mieluusti voittaisin myös lotossa!

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Mam 
Päivämäärä:   22.7.19 14:06:38

Jos minä etsisin itselleni elättäjää enkä meinaisi itse käydä töissä ollenkaan, niin olisin kyllä valmis tekemään KAIKKI kotityöt ja ruoat ja vielä panostamaan ulkonäkööni miestä miellyttävällä tavalla. Tuo olisi ihan kohtuullinen vastapanos siitä että mies maksaa kaiken. Ei kahden 40+ aikuisen kotitaloudessa edes ole päivittäin mitään valtavaa siivottavaa.

Arvelisin, että lapsettomana, kahdestaan miehen kanssa asuvana kotirouvana kodinhoitoon, aterioiden kokkaukseen ja omasta terveydestä & ulkonäöstä huolehtimiseen menisi ihan max. joku 4-5 tuntia päivässä. Tuollaisessa ajassa saisi jo kodin pysymään viimeistä piirua myöten kiiltävänä ja ehtisi kokkaamaan vähän hienompiakin aterioita, ja käymään itse jumpalla tms. huolehtimaan omasta kunnosta.

Vertailun vuoksi, tuota sinun 4-5h panostasi vastaan miehesi tekisi vähintään 8h työpäiviä elättääkseen teidät.

Suosittelen sinua miettimään vielä vähän tarkemmin sitä, mitä sinä voisit tarjota kumppanille suhteessa, eikä vain sitä, mitä voisit kiskoa kumppanista irti.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 14:14:42

Kukaan ei tunnu muistavan miksi olen kotona. Jos kuntoa olisi, niin mieluusti kävisin työssä ja tienaisin itse.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.7.19 14:38:24

Olennainen juttu ei ole se miksi olet kotona. Tilanne on mikä on ja nyt olet kotona. Pointti on se, että sinulle ei kelpaa "tasoisesi" mies eli esimerkiksi toinen työkyvytön ja vähävarainen. Sinulle kelpaa vain varakas mies joka kustantaisi elintasosi, mutta itse et kuitenkaan ole valmis ryhtymään kotirouvaksi siinä mielessä että ottaisit sitten vastuullesi kodinhoidon ja kokkauksen ym.

Eli etsit miestä joka vain tarjoaa sinulle, ilman että sinä tarjoat mitään hänelle. No, etsiä saa kukin mitä tahtoo, löytäminen ja suhteen kestäminen voi olla vaikeampaa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Huhhei 
Päivämäärä:   22.7.19 14:43:15

Ap, "Kelpaanko enää kenellekään?" ei kuvaa sinun pohdintaasi kovin hyvin. Parempi otsikko olisi "Kelpaanko enää kenellekään varakkaalle, terveelle, fiksulle ja kulturellille, joka haluaisi elättää minut ilman että minun tarvisi juurikaan panostaa?"

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 14:50:58

Huhhei, ehkäpä noin sitten =D En vain näe järkeä tietoisesti tavoitella köyhää puolisoa. Miksi niin tekisin?

Onhan se elämä helpompaa molemmille, että on esim hammaslääkäriin varaa. Nyt minulla on varaa omaani, mutten pysty sitä toiselle enää maksamaan.

Vaikka monen mielestä tunnun olevan vähempiarvoinen vammoineni ja asenteineni, niin en minä halua elämästä mitään kurjuuden maksimointia.

Pärjään hyvin näin. Jos puoliso on niin toivon toki hyvää seuraa ja kumppania, mutta tottakai myös rahallisesti turvattua arkea. Aika usein se varakkaampi myös pitää parempaa huolta itsestään, minkä näen tärkeänä. Ei tietysti aina näin, mutta koulutettu ja hyvin toimeentuleva usein syö, liikkuu jne paremmin. Jos nyt karkeasti yleistetään.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Uuu 
Päivämäärä:   22.7.19 15:06:18

Ap, minua kiinnostaisi kuulla, mitä sellaista sinulla on mielestäsi antaa miehelle, että tuo "diili" (rumasti sanottu parisuhteesta, mutta kuitenkin) olisi kannattava myös hänelle?

Olet kuvaillut tilannetta, jossa sinä et käy töissä, mutta mies käy ja valtaosin elättää teidät molemmat. Työpäivänsä jälkeen mies joutuu vielä tekemään kotitöitä ja kokkaamaan itselleen. Sinun päiväsi menee ilmeisesti pääosin lepäilyyn (?).

Mitä sellaista sinä tuossa kuviossa annat miehelle, että hänen kannattaisi ryhtyä tuollaiseen parisuhteeseen/avioliittoon? Mikä on sinun panoksesi yhteisen hyvänne eteen?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Uuu 
Päivämäärä:   22.7.19 15:10:52

^ jos vastauksesi on hyvä keskusteluseura ja seksiä, niin minkä takia mies ei "ottaisi" näitä mieluummin sellaiselta naiselta joka näiden lisäksi käy myös töissä, tai hoitaa kodin vastineeksi elatuksesta?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   22.7.19 15:13:29

Rouva: "Aika jännän kovia vaatimuksia moni laittaa. Minä tiedän mm tallilta paljon rouvia, jotka elää miehen rahoilla. On heillä sairauksia tai ei. Minä en tiedä kuka heillä huushollin hoitaa. Osalla käy ihan siivooja. Me rouvat ollaan tallilla. Ei tässä ole mitään pahaa. Miksi aloittajan tapauksessa olisi? Siksi, että on vammautunut? Kyllä minullakin on polvet rikki, selkä rikki, eikä se minun arvoa vähennä. Kaikissa töissä en todellakaan suoriutuisi."

Ei siinä mitään PAHAA olekaan. Aloittaja kuitenkin kyseli omaa kelpaavuuttaan, ja tosiasia nyt on se, että todennäköisyys löytää mies, joka on valmis panostamaan suhteeseen ilman, että aloittaja panostaa siihen, on huomattavasti pienempi kuin todennäköisyys löytää mies, joka panostaa suhteeseen ja odottaa aloittajankin tekevän niin.

Vaimoksi: "Kukaan ei tunnu muistavan miksi olen kotona. Jos kuntoa olisi, niin mieluusti kävisin työssä ja tienaisin itse."

Viesteistäsi ei ole syntynyt sellaista vaikutelmaa, että olisit täysin kyvytön tekemään mitään. Olet puhunut esimerkiksi matkustelusta, ja se tuskin olisi mielessäsi lainkaan, ellet jaksaisi yhtään mitään. Voinee siis päätellä, ettet ole täysin liikuntakyvytön ja että jotakin jaksat tehdä. Silti vaikuttaa siltä, että sinusta kahden aikuisen ihmisen talouden hoitaminen toisen huolehtiessa kaikesta muusta olisi periaatteen tasollakin liian inhottava ajatus.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 15:15:58

Se on ihan teidän omaa keksintöä tuo: joutuu tekemään kotitöitä ja kokkaamaan itselleen. Toisena päivänä joutuu, toisena ehkä ei.

Minusta saa tavanomaista nätimpää ja fiksumpaa seuraa. Eikä tule edes lapsia kylkiäisenä. Tuskin minusta kiinnostuneet nytkään ovat treffiseuraa kaivanneet esim rahan vuoksi.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 15:19:55

Jos sitoutuisin täysin hoitamaan myös toisen kotihommat, niin haluan siitä ihan kunnon palkan ja korvauksen. Et sinäkään töihin lähde ilmaiseksi.

Ja kuntoni vuoksi en tosiaan halua matkustaa usein. Vaatii aina palautumista niin paljon. Viikon matka, niin puolitoista menee toipuessa. Mutta jos on varaa, niin voi palkata kotiapua. Sitten voi reissatakin ehkä hiukan enemmän.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Illi 
Päivämäärä:   22.7.19 15:23:01

Onnea yritykseen. Ei kuulosta todellakaan hyvältä diililtä miehen kannalta. Toivottavasti olet deitti-ilmoituksessasi rehellinen.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   22.7.19 15:26:05

"Minusta saa tavanomaista nätimpää ja fiksumpaa seuraa."

Missä se fiksuus on, ei meinaan ole tullut esiin näissä keskusteluissa...

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.19 15:28:23

"Jos sitoutuisin täysin hoitamaan myös toisen kotihommat, niin haluan siitä ihan kunnon palkan ja korvauksen. Et sinäkään töihin lähde ilmaiseksi."

Eli siis haluat miehen, joka maksaa asumisesi, ruokasi, terveydenhoitosi, harrastuksesi ja matkustelusi sinun ollessa työttömänä kotona. Jos teet siellä kotona kotihommia, niin niiden tekemisestä miehen pitäisi vielä erikseen maksaa palkkaa sinulle????

Kuinka itsekäs ja ahne voi ihminen olla???

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   22.7.19 15:30:29

Vaimoksi: "Jos sitoutuisin täysin hoitamaan myös toisen kotihommat, niin haluan siitä ihan kunnon palkan ja korvauksen. Et sinäkään töihin lähde ilmaiseksi."

No mutta etkö sinä sitä "palkkaa ja korvausta" tässä ole ollut vailla ihan koko ajan, teit kotihommia tai et?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 15:30:41

Toivottavasti teidän perheissä kukaan ei vammaudu vaikeasti. Surkeaa on jos oletatte sen työkyvyttömän ryhtyvän kodinhoitajaksi.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   22.7.19 15:35:46

Jos on nii

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   22.7.19 15:40:20

Ap:n kriteerien mukaisia miehiä (varakas, koulutettu, fiksu, itsestään huolehtiva, kulturelli) on niin vähän, että heillä on ihan varmasti valinnanvaraa naisista, jotka ovat yhtä nättejä ja fiksuja kuin ap, JA käyvät töissä.

40-vuotiaista korkeakoulutetuista, uralla menestyvistä sinkuista on huomattavasti suurempi osa naisia kuin miehiä. Vähän väliähän tästä ilmiöstä uutisoidaan. Eli niille miehille on kyllä ottajia.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 15:49:51

"Toivottavasti teidän perheissä kukaan ei vammaudu vaikeasti. Surkeaa on jos oletatte sen työkyvyttömän ryhtyvän kodinhoitajaksi."

Eli vammautumisen vuoksi sinut on vapautettu kaikesta vastavuoroisuudesta ihmissuhteissa, ja muut ihmiset on velvoitettu huolehtimaan sinusta ja antamaan sinulle, vaikka eivät saisi mitään takaisin?

En tiedä miksi kuvailet itseäsi fiksuksi, kuulostat yksinkertaiselta ja pelkkää omaa napaa tuijottavalta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.19 15:54:35

"En vain näe järkeä tietoisesti tavoitella köyhää puolisoa. Miksi niin tekisin? "

Käännetään tänä toisin päin:
Miksi kukaan fiksu, kunnollinen ja työssäkäyvä mies tavoittelisi aloittajan kaltaista köyhää ja vieläpä vammautunutta puolisoa? Niinpä ;)

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   22.7.19 15:58:35

Lähettäjä: Vaimoksi
Päivämäärä: 22.7.19 15:19:55

Jos sitoutuisin täysin hoitamaan myös toisen kotihommat, niin haluan siitä ihan kunnon palkan ja korvauksen. Et sinäkään töihin lähde ilmaiseksi.

^^Eli tällä logiikalla, kun mies hoitaa oman työnsä eli käy töissä hän saa pitää kaikki ansaitsemansa rahat itsellään. Eli ei hän sitten ole sinua elättämässä, maksatte molemmat omat kulunne. Mies voi myös pyytää sinulta rahallista korvausta siitä, jos käy kaupassa puolestasi.

Aloittaja kuulostaa kyllä nyt melkosen ihmeelliseltä. Eli siis kykenisit kuitenkin tekemään myös toisen kotityöt, mutta ilmaiseksi et sitä tee? Et, vaikka mies muuten toisi leivän pöytään? Huhhuh....

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 16:03:03

Kodinhoidosta ei kerry minulle mitään. Työssäkäyvälle kertyy. Siinä on iso ero.

Kyllähän täällä jatkuvasti varoitellaan maatilojen rouvia piiaksi joutumisesta. Iso ristiriita.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.19 16:06:02

Samaa mietin kuin nimimerkki Q.

Tuskinpa se komea ja fiksu juristimies haluaa vaimokseen tavanomaista nätimmän ja fiksumman, miehen rahoilla kotona lomailevan ap:n, kun vaihtoehtona on myös tavanomaista nätimpi ja fiksumpi työssäkäyvä juristinainen.

Ap:n kriteerit miehelle ovat liian korkeat omaan tasoonsa nähden.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   22.7.19 16:14:03

Vaimoksi: "Toivottavasti teidän perheissä kukaan ei vammaudu vaikeasti. Surkeaa on jos oletatte sen työkyvyttömän ryhtyvän kodinhoitajaksi."

Eiköhän perheissä yleensä oleteta, että kukin yrittää kantaa kortensa kekoon. Ellei aikuinen ihminen ole syystä tai toisesta kykenevä tai halukas kantamaan korttaan kekoon käymällä töissä ja elättämällä perhettä, ei ole varsinaisesti kovin rankka odotus, että hän hoitaisi kodin. Etenkin ellei puhuta mistään monilapsisen arjen pyörittämisestä vaan kahden aikuisen arjesta. Jälkimmäinen on - etenkin jos siitä haluaa tehdä mahdollisimman vaivatonta ja helppoa - pyöritettävissä huomattavasti vähemmässä ajassa, kuin joka kokopäivätyössä kuluisi.

Pikemminkin siis sanoisin, että toivottavasti monenkaan perheessä ei jouduta tilanteeseen, jossa joku ei halua tehdä perheen eteen yhtään mitään.

"Kodinhoidosta ei kerry minulle mitään. Työssäkäyvälle kertyy. Siinä on iso ero.

Kyllähän täällä jatkuvasti varoitellaan maatilojen rouvia piiaksi joutumisesta. Iso ristiriita."

On tuossa kyllä myös sellainen ero, että niillä maatiloilla raatavilla emännillä olisi olemassa sekin vaihtoehto, että he menisivät töihin ja kerryttäisivät kunnon palkat ja eläkkeet. Sinulla tuota vaihtoehtoa ei ole, eli toisin sanoen kaikki elatus, jonka puolisolta saat, on pelkkää plussaa. Samoin kodin hoitamisesi ei ole pois palkkatyöstä ja siitä kertyvästä eläkkeestä, koska et voisi palkkatyössä kuitenkaan käydä.

Kukaan ei sitä paitsi ole kaiketikaan kieltänyt, ettetkö voisi mahdollisen tulevan puolisosi kanssa pyrkiä turvaamaan tulevaisuuttasi joillakin järjestelyillä. Ja itse asiassa avioliitto on jo itsessään yksi sellainen järjestely, myös taloudelliselta kannalta. Niihin järjestelyihin asti on vain todennäköisesti aika vaikea päästä, jos asenne on tuo, että minähän en mitään kenenkään eteen tee. Miksipä kukaan muu siis tekisi sinunkaan eteesi?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   22.7.19 16:21:38

Aloittaja: miksi mies on parisuhteessa velvollinen tekemään sinulle palveluksia (jakamaan ansaitsemansa rahat kanssasi), mutta sinä et ole velvollinen tekemään hänelle palveluksia (siivoamaan hänen puolestaan)?

Tiedätkö kuinka paljon aikuisen ihmisen elatus maksaa esimerkiksi vuodessa? Ajatteletko tosiaan, että "nättinä ja fiksuna" kotona oleminen on miehellesi riittävä ja reilu korvaus tuollaisesta rahallisesta ja (työ)ajallisesta panostuksesta?

Sinun kaltaistesi yksittöistapausten takia naisia yleistetään rahanahneiksi ja siipeilijöiksi. Hävettää puolestasi.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   22.7.19 16:30:43

Aloittaja, voisitko vastata tähän.

Perustelet varakkaan miehen haluamista näin:

"Onhan se elämä helpompaa molemmille, että on esim hammaslääkäriin varaa. Nyt minulla on varaa omaani, mutten pysty sitä toiselle enää maksamaan."

Haluat että on hammaslääkäriin varaa. Nyt sinulla on varaa omaasi, mutta ei toisen. Miksi sinulle ei kelpaa mies jolla on myös varaa omaan hammaslääkäriinsä, mutta ei toisen? Silloinhan pystyisitte molemmat käymään hammaslääkärissä ja elämä olisi "helpompaa" kuten sanoit.

Miksi miehellä pitää olla varaa ja halua maksaa teidän molempien hammaslääkärit?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: ,. 
Päivämäärä:   22.7.19 16:34:42

Liekö provo koko juttu

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 17:02:33

En minä ole ketään pyytänyt maksamaan hammashoitoani. Maksan nytkin itse.

Minulle koulutettu ei tarkoita juristia. Juristit on usein aika luotaantyöntäviä. Tunnen useita.

Työkyvytön on usein myös rajoittunut toimintakyvyltään. Silloin ei kodinhoito täysipainoisesti edes onnistu. Tälläkin hetkellä hoidan esim imuroinnin pätkissä. Ei koko kämppää kerralla.

Avioliitto ei takaa taloudellista turvaa. Rahaa ei välttämättä toisella ole, vaikka toisella on. Avioliitto takaa lähinnä asumisoikeuden toisen kuollessa.

Huomaa, ettei moni täällä tiedä työkyvyttömän asemasta mitään. Pidetään vain laiskana. Moni ei tiedä avioliitosta juridisena sopimuksena. Lisäksi monella on toisia todella pahasti vähättelevä asenne. Lisäksi moni ei ymmärrä lukemaansa, ja luulotellaan ties mitä.

Ette tekään nyt fiksuudella loista =D

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   22.7.19 17:10:51

Vaimoksi: kiersit hyvin tuossa hammashoitojutun yhteydessä tuon varallisuuskysymyksen. Kysyn siis uudestaan: Miksi sinulle ei kelpaa mies, jolla on varaa hoitaa omat maksunsa ja kustannuksensa, mutta ei toisen? Miksi miehellä täytyy olla varaa ja halua hoitaa teidän molempien maksut ja kustannukset?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: MiesMään 
Päivämäärä:   22.7.19 17:12:26

Laulussakin sanotaan, että "kelpaat kelle vain". Tsemppiä ja aurinkoista kesän jatkoa!

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 17:13:45

Siis onko sulla jokin aivovamma? En ymmärrä perustelujasi. Sinua pitää palvella mutta sinä et halua palvella ketään etkä tehdä mitään toisen hyväksi. Mitä se hyödyttää suhteen toista osapuolta?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   22.7.19 17:14:50

Vaimoksi: "Työkyvytön on usein myös rajoittunut toimintakyvyltään. Silloin ei kodinhoito täysipainoisesti edes onnistu. Tälläkin hetkellä hoidan esim imuroinnin pätkissä. Ei koko kämppää kerralla."

No mutta mitä sitten, että hoidat imuroinnin pätkissä? Sinulla on seitsemän päivää aikaa viikossa suoriutua kodinhoidosta. Voit tehdä sen sinä aikana miten lyhyissä pätkissä hyvänsä, ja jättää vaikka joinakin päivinä kokonaan väliin, jos vointi on liian huono.

Eikä pointti nyt muutenkaan ole se, että pystytkö varmasti suoriutumaan kodinhoidosta mallikkaasti. Pointti on tuo asenteesi eli se, että olet haluamassa toiselta kovin paljon mutta haluat itse antaa mahdollisimman vähän. Et sinä ole kirjoittanut, että sinusta tuntuu todella pahalta, ettet välttämättä kykene suoriutumaan edes kotitöistä kovin hyvin, vaan enemmänkin olet kertonut, miten sinulla on mielestäsi täysi oikeus olla niitä kotitöitä tekemättä tai ainakin odottaa niistä palkkaa - siis sen lisäksi, että toinen jo valmiiksi on ainoa työssäkäyvä taloudessa ja maksaa sinunkin kulujasi...

"Avioliitto ei takaa taloudellista turvaa. Rahaa ei välttämättä toisella ole, vaikka toisella on. Avioliitto takaa lähinnä asumisoikeuden toisen kuollessa. -- Moni ei tiedä avioliitosta juridisena sopimuksena."

Niin, sitä et selvästi tiedä avioliitosta yhtään mitään. Avioliitossa toisella on muun muassa elatusvelvollisuus. Entä soittaako ositus kuoleman tai eron sattuessa mitään kelloja päässäsi? Entä leskeneläke? Toki osa noista asioista voidaan tehdä avioehdolla tyhjäksi, mutta lähtökohtaisesti avioliitto tarkoittaa taloudellisesti muun muassa noita asioita.

"Huomaa, ettei moni täällä tiedä työkyvyttömän asemasta mitään. Pidetään vain laiskana."

Ei sinun kertomasi perusteella ongelmasi ole työkyvyttömyys vaan itsekäs ja pelkkää omaa etuasi ajava asenne.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.19 17:16:04

"Minulle koulutettu ei tarkoita juristia. Juristit on usein aika luotaantyöntäviä. Tunnen useita."

Juristi oli vain esimerkki, tuo sama pätee myös muihin aloihin. Edellisessä ketjussa sanoit, että esim. insinööri kelpaisi sinulle. Voimme siis muokata tuon viestini ihan hyvin näin:

Tuskinpa se komea ja fiksu insinöörimies haluaa vaimokseen tavanomaista nätimmän ja fiksumman, miehen rahoilla kotona lomailevan ap:n, kun vaihtoehtona on myös tavanomaista nätimpi ja fiksumpi työssäkäyvä insinööri-/lääkäri-/opettaja-/juristinainen.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   22.7.19 17:29:33

Aloittaja kuulostaa munkin mielestä prinsessalta joka odottaa että joku varakas prinssi karauttaa pihaan ja tarjoaa neidolleen ihanan ja rikkaan loppuelämän.

Ei olekaan siis kyse siitä, mitä aloittaja voi toimintakykynsä puitteissa tehdä, vaan siitä ettei hän aio tehdä mitään, ilman että siitä saa mielestään kohtuullisen korvauksen. Ja noinhan parisuhteet eivät toimi.

Erityisesti pistää silmään se, ettei aloittaja puhu mitään rakkaudesta. Ainoa motiivi parisuhteelle on se, että aloittajan elintaso nousisi sen myötä. Tuo on niin epämiellyttävä ominaisuus ihmisessä että ihan ilman vaivojakin saattaisi olla haasteita löytää puoliso.

Kun puhutaan nk.edustusvaimoista, niin niillä tarkoitetaan yleensä nuoria ja kauniita naisia, jotka todellakin sitten omistavat elämänsä miehen uran tukemiseen ja kodin sekä lasten hoitoon. Aloittajalla ei ole tälläistä tarjota joten ei ole myöskään realistista unelmoida edustusvaimon eduista.

Suurin osa on täällä vastannut että paras ja realistisin vaihtoehto olisi etsiä kumppania itsensä kaltaisista. Voihan olla että löydät jonkun joka myös asettaa hyötynäkökulman kaiken edelle ja yhdessä pystytte saavuttamaan paremman elintason. Siinäkään ei kannata kurottaa kuuta taivaalta vaan todeta että kaksi eläkettä tai sairaspäivärahaa on enemmän kuin yksi ja yhdessä kuluja jakaen, rahaa voisi silloin tällöin jäädä myös ylimääräiseen.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 17:42:51

Aloittajan vamma taitaa tosiaan olla aivo-sellainen.

Miten muuten arkielo sujuu äidin kanssa? Katsotko tarkasti ettet vain tiskaa yhtäkään astiaa josta äitisi on syönyt? Pyykkiä pestessä olet tarkkana ettei pyykkikoneeseen vahingossakaan mene yhtäkään äitisi vaatekappaletta? Jos menee, niin rahallinen korvaus on saatava tekemästäsi työstä?

Vai onko peräti niin että äiti tekee yksin kaiken? Koska sinuahan pitää palvella. En ole vielä kahden melkein täyden ketjun kuluessa ihan käsittänyt, että MIKSI muiden pitää mielestäsi yksipuolisesti palvella sinua, mutta näin se selvästi on.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   22.7.19 18:10:19

Olen nainen ja minusta tuo kodinhoito & kokkaus on ihan naurettavan pieni pyyntö elatuksesta. Kahden aikuisen taloudessahan noista selviäisi parissa-kolmessa tunnissa päivässä. Lähes kaikki sinkkunaiset (ja valitettavasti moni naimisissa oleva perheenäitikin) hoitaa kodin ja tekee ruoat PÄIVÄTYÖNSÄ LISÄKSI.

Jos minä olisin miehen elätettävänä ja oma panokseni olisi se että siivoan kodin ja laitan ruoan, niin tuntisin huonoa omatuntoa siitä että teen noin vähän!

En voi käsittää että aloittaja haluaisi miehen elättävän, mutta ei olisi valmis tuon vertaa tekemään itse. Ihan sama vaikka se kodinhoito olisi vamman takia hitaampaa, ilmeisesti kuitenkin olet ihan kykeneväinen tekemään sen. Täytyyhän sitä nyt ihmisen JOTAIN tehdä elantonsa eteen? Jos saat elantosi työnantajalta, niin silloin sinun on tehtävä työtä hänelle. Jos saat elantosi mieheltä, niin silloin sinun on tehtävä työtä hänelle eli esim. pestävä hänen pyykkinsä ja tehtävä hänelle ruokaa.

Elatus ja huolenpito ilman odotusta vastavuoroisuudesta kuuluu pikkulapsen ja vanhemman välille, ei aikuisten välisiin suhteisiin.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: MiesMään 
Päivämäärä:   22.7.19 18:12:47

No niin, etteköhän nyt ole kepittäneet toista jo ihan tarpeeksi. Se on varmaan aloittajan ja tulevan miehen välinen asia ratkoa näitä "pulmia". Ulkona paistaa aurinko, joten pihalle imemään mielihyvää valosta, niin tulette paremmalle tuulelle!

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.7.19 18:19:56

Mahtaako aloittajalla olla mitään tulevaa miestä... minä en ainakaan ottaisi vaikka olisikin rahaa elättää. Kyllähän sitä nyt työllä ansaituille rahoilleen haluaa jotain vastinetta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 18:41:56

Kamalan kylmää ja kovaa tekstiä aloittajalta ilman hitustakaan lämpöä, empatiaa tai nöyryyttä. Haluat selkeän diilin ja elättäjän, etkä halua antaa mitään toiselle ellei sinulle makseta siitä. Rakkaudella ja kiintymyksellä ei ole mitään väliä.

Entä jos se unelmiesi rikas insinööri sairastuu tai vammautuu kun olette yhdessä, niin tietysti otat eron, koska et ketään halua hoitaa. Ilman mitään omantunnontuskia.

Kamalaa laskelmoivaa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Mävain 
Päivämäärä:   22.7.19 18:44:32

"LähettäjäVaimoksi

Päivämäärä21.7.19 20:06:26

Suoraan sanottuna minä en aktiivisesti tutustuisi aviomielessä mieheen, joka jo nuorena eläkkeellä. Koska en itsekään haluaisi olla siinä kunnossa."

....

Mutta sinä kuitenkin olet siinä kunnossa.

Tuo on sama kuin jos 70-vuotiaan ehdoton kriteeri puolisolle olisi että tämän täytyy olla alle 30-vuotias. "En tutustuisi aviomielessä kehenkään joka on vanhempi kuin nuori aikuinen, koska en itsekään haluaisi olla."

Tai rapakuntoinen sohvaperuna vaatisi puolisolta sixpackia ja kilpaurheilu-uraa: "En tutustuisi aviomielessä kehenkään joka fyysisesti huonossa kunnossa, koska en itsekään haluaisi olla."

Kysymys kuuluu:

Miksi 25-vuotias haluaisi naimisiin 70-vuotiaan kanssa?

Miksi huippu-urheilija haluaisi naimisiin rapakuntoisen sohvaperunan kanssa?

Miksi työssäkäyvä hyvätuloinen mies haluaisi naimisiin työkyvyttömyyseläkkeellä olevan, kotitöistäkin kieltäytyvän aloittajan kanssa?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Pommi 
Päivämäärä:   22.7.19 20:04:07

"Elatus ja huolenpito ilman odotusta vastavuoroisuudesta kuuluu pikkulapsen ja vanhemman välille, ei aikuisten välisiin suhteisiin."

Tämä. Mutta aloittaja tosin tuntuukin olevan pikkulapsen tasolla tuon minäminäminä minulleminulleminulle asenteensa kanssa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   22.7.19 20:14:35

Jännä itselleni kelpaisi kyllä nuorena, nättinä, koulutettuna ja normaalisti töissä käyvänä jopa se mies joka olisi eläkkeellä nuorena jos luonne ja sydän mätsää mutta sinä sen sijaan nirsoilet ja etsit elättäjää mutta et välttämättä jaksa laittaa edes ruokaa? Ja listasi on pidempi kuin muilla normaaleilla ihmisillä. Täytyy vaan toivottaa onnea että noin pinnallisesti ajatteleva hyvin toimeentulevaa ja hyvää miestä löytää kun se on muillekkin jo haastavaa...

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: jaded 
Päivämäärä:   22.7.19 20:24:02

No tälleen 40vee on ainakin mulle vaikeaa kehitellä mitään suhteita, naimisiin en halua. Vastapainoksi tälle kepitykselle, niin minulla ei ole lapsia ja pidän hevosista (omistankin), niin siinä olisi jo jotain. Mieluummin aloittajan kaltainen nainen, kun nämä minä tiedän mikä on normi ja määrään että kaikkien on elettävä ja ajateltava sen mukaan - tantat. Ja olen di + urheilullinen, mutta kuitenkin ihan tavan tyyppi, niin ei ne täydelliset lääkärit kiinnostu tai edustusvaimoa tarvitse, jos kohta ne on muutenkin ihan marginaalissa. Kotityöt yms ei just nyt merkkkaa oikein mitään, 2 hengeltä kaikki sujuu kuitenkin helpommin.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 20:25:00

Täällä taitaa olla paljon katkeroituneiden naisten puhetta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   22.7.19 20:35:01

jaded: Niin että puolisoa ei löydy? :D Koska et kestä naisissa mielipiteitä mutta rahaa vailla oleva mukautuva seuranpitäjä kelpaisi? Ehdottaisin postimyyntivaimoa mutta nekin haluavat taloudellista turvaa ja sitoutumista joita sulta ei siis saa.

Ei siis ole ihme että ymmärrät aloittajaa. Ihan yhtä hölmöillä vaatimuksilla olet liikenteessä, ilman että itse tarjoat juuri mitään.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   22.7.19 20:39:15

Henkilökohtaisesti en saanut jaded:n viestistä mitään selvää, näemmä insinööriksikin voi valmistua kykenemättä edes lukukelpoisen tekstin tuottamiseen. Tai sitten kyseessä on "insinööri".

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Masentunu 
Päivämäärä:   22.7.19 20:42:58

Oon 39v ja mulla on masennuskausia. Tiedän ettei kukaan halua sellaista puolisoa. Siispä katson vierestä, kun kaikki kaverit pariutuvat ja mä jään yksin.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: jaded 
Päivämäärä:   22.7.19 20:43:21

Tässä oli yli sata viestiä, kun aloittaja on kylmä ja ei osallistu kotitöihin, ei mukautuva. Miten tämä näin muuttui.

Hyvä Ainokainen, minä en ole liikenteessä, ja en tarjoa mitään. Keksit juttua itsellesi sopivaksi. Mutta sen tiedän, että pidän hevosista, mutta en lapsista. Pitäisikö tätä muuttaa, että olisin sinun normi ja miellyttäisi. Noi postimyyntivaimojutut on ihan lapsellisia...

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   22.7.19 20:43:37

Vaimoksi: En osaa muiden puolesta vastata, mutta itse olen rakastunut ja elän mieheni kanssa juuri sellaista arkea kuin toivonkin. Mistäköhän siis olisin katketa jollekin raukalle joka ei ymmärrä, miksi edelleen on yksin? Ei vaikka sitä täällä ensin kysyy, ja saa siihen kuorossa vastauksen..

Voin kertoa että aika harva täälläkään on katkera äitinsä kanssa asuvalle 40-vuotiaalle työkyvyttömyyseläkkeellä olevalle naiselle jolla kaiken lisäksi on vieläpä aikamoinen asennevamma muita kohtaan.

Sä itse kysyit, ja nyt kun vastaus ei miellytä niin haukut vastaajat. Sä piirrät itsestäsi koko ajan epämiellyttävämpää kuvaa..

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: jaded 
Päivämäärä:   22.7.19 20:45:01

Q minä en voi auttaa jos et saa selvää, kun en ole opettaja.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   22.7.19 20:47:46

Masentunu: Nythän ei aloittajankaan kohdalla ollut kyse vammasta vaan siitä, millainen ihminen hän muutoin on. Olen itse ollut suhteessa 20 vuotta miehen kanssa jolla on kaksisuuntainen. Ja meidän suhde kariutui ihan muuhun kuin tuohon sairauteen.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: lehtokurppa 
Päivämäärä:   22.7.19 20:58:30

Jos vain etsisi varakasta elättäjämiestä, kannattaisi tähyillä Keski-Eurooppaan, Britteihin tai Jenkkilään. Siellä joku iäkkäämpi yksilö elää siinä maailmassa, että miehen kuuluu elättää vaimonsa.

Ja nuoret slaavikaunottaret ovat sitten samoilla apajilla, ja muutamat muut kansallisuudet.

Suomalainen mies on usein kaiken verotuksen, sekä kalliin asumisen, autoilun, ruoan jne. kanssa hyvilläkin tuloilla sellaisessa pakkoraossa, että saa helpomman elämän, jos nainen tienaa edes jotakin.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   22.7.19 21:03:04

Vaimoksi: "Täällä taitaa olla paljon katkeroituneiden naisten puhetta."

Ilmeisesti saadut vastaukset eivät ole miellyttäneet. Jos itse koet parhaiten tietäväsi, että vammautunut, työkyvytön ja edes kotitöihin haluton nainen, joka odottaa työssäkäyvää elättäjää, kelpaa miehille oikein mainiosti, niin miksi sitten olet edes kysynyt muiden mielipidettä? Mene sitten vain valitsemaan parhaat päältä siitä miesjoukosta, jonka uskot itseäsi odottelevan.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.7.19 21:03:51

Mikä ap:n vamma on? Voisiko kyseessä ihan oikeastikin olla aivovamma. Ap sanoi tuolla edellisessä ketjussa, että hänen vammansa ei juuri näy päällepäin mutta vaikeuttaa eloa. Joku tietynlainen aivovamma voisi hyvin aiheuttaa esim. suhteellisuudentajun heikentymistä ja erikoista ajattelua. Jotkut aivovammathan voivat jopa muuttaa ihmisen persoonallisuuden kokonaan erilaiseksi (esim. psykologiassa tunnettu klassikkotapaus Phineas Gage).

Toinen mikä tulee mieleen on se, että ap olisi katkeroitunut tuosta vammautumisestaan ja kokisi nyt jotenkin, että universumin/Jumalan/kohtalon/muiden ihmisten/whatever pitäisi hyvittää hänelle hänen kokemansa vääryys. Eli että hän olisi nyt oikeutettu saamaan yltäkylläisen loppuelämän annettuna, koska hän joutunut kokemaan niin paljon vääryyttä vammautumisen muodossa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.19 21:15:38

Kyllä niitä prostituoituja saa halvemmallakin.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 21:20:29

Minä olen nyt kyllä sitä mieltä, että tämä aloittajan kimpussa oleminen ei ole suhteessa siihen mitä hän on sanonut. Voisi haukkujen määrästä kuvitella, että jotakin aivan hirveää.

Minua on sanottu tällä palstalla veemäiseksi keskustelijaksi, mutta minua kyllä jo tekee pahaa lukea tämmöistä joukolla yhden rökittämistä asiasta joka ei nyt niin ihmeellinen ole. Nyt olisi parempi jo antaa olla.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: jaded 
Päivämäärä:   22.7.19 21:27:49

Amen to that, kertoo enempi kirjoittajista kuin aloittajasta, kun joukolla potkitaan maassa makaavaa. Ja asenne työttömyyteen ja muihin "vajavaisuuksiin" (johon ilmeisesti sinkkuuskin lasketaan) on huolestuttava. Joskus olisi hyvä myös ymmärtää että nimimerkkien takana voi olla oikeita ihmisiä, ja käsiteltävät asiat heille tärkeitä / herkkiä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Beaume 
Päivämäärä:   22.7.19 21:43:25

Eihän kukaan sinäänsä mollaa aloittajan vammaa, työttömyyttä tai muuta vastaavaa vaan hänen prinsessamaista asennettaan jossa hänelle pitäisi tarjota kaikki hopealautasella samalla kun hän itse ei ole valmis panostamaan oikein mihinkään.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 22:02:01

Kun ihmisellä on vaikeita vammoja se tekee joskus työkyvyttömäksi sekä pahimmillaan toimintakyvyttömäksi.

Kamalana tässä ketjussa nään sen, että teistä se jaksaminen, viitsiminen on asenteesta kiinni. Kun nyt aivovammasta tuossa oli puhe niin miten esim Hyysalo, Kovanen jne. Pitäisikö heidän ns tyytyä työkyvyttömään puolisoon. Ilmeisesti. Siksi, että ovat vammautuneita. Minä en tiedä paljonko tekevät kotihommia, mutta teidän mielestä heidän kuuluu hoitaa kotihommat, koska eivät käy normaalissa työssä.

Vammautuneen työtä on usein arjesta selviäminen ja mm kuntoutukset. Niissä on paljon hommaa selvitä vajaalla kunnolla. Ei siinä voi ajatella tekevänsä auliisti kaikki kotihommat siitä hyvästä, että joku muu täyttää ruokakaapin. Ei todellakaan.

Keskustelussa heijastuu monen vammaista väheksyvän sairas ajatusmalli.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: lehtokurppa 
Päivämäärä:   22.7.19 22:11:05

Minusta vammaisen väheksymistä olisi, jos täällä lepertelisi, että keski-ikäisten pariutuminen olisi helppoa mistä lähtökohdista tahansa. Jos ei kestä kommentointia täällä, sitten voi vaikka katsoa Sinkkuelämää-sarjan jaksoja.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.19 22:15:58

Vaimoksi: Jos Hyysalo ja Kovanen etsisivät puolisoa asenteella "haluan varakkaan puolison joka tarjoaa minulle hyvän elintason, itse en aio tuoda talouteen rahaa enkä tehdä toisen puolesta kotihommia enkä muutenkaan yhtään mitään", niin kommenttini heille olisivat täsmälleen samat kuin kommettini sinulle.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   22.7.19 22:21:01

Aloittaja, sinä et siis edes itse työkyvyttömänä huolisi työkyvytöntä puolisoa. Miksi joku työssäkäyvä sitten haluaisi sellaisen, ja vieläpä tahtoisi elättää vaikka itse ei saisi vastineeksi MITÄÄN? Ei edes siistiä kotia siltä koko päivän kotona olleelta elätiltä?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 22:22:42

En edelleenkään näe mitään järkeä lähteä tietoisesti hakemaan työkyvytöntä puolisoa. Mikä järki siinä olisi?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Beaume 
Päivämäärä:   22.7.19 22:30:26

Ei vammautunut välttämättä jaksakaan tehdä täydellä teholla niitä hommia. Mutta sinulla ei selvästi ole aikomusta edes yrittää tehdä mitään puolison eteen jaksamisen mukaan, ainakaan ilman tuntuvaa korvausta. Tuskin kovin moni ihminen jaksaa sellaista puolisoa joka odottaa koko ajan saavansa jotain ja samalla nyrpistelee ettei todellakaan pese niitä pyykkejä vaikka voisi.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 22:34:43

Mistä te olette saaneet käsityksen etten pese pyykkejä? On kaksi eri asiaa tehdä osa kotihommista, vaikkapa pestä kahden pyykit, kuin olla kotiorja. Kyllä teillä on jutut.

Mitä pidemmälle ketju menee, niin sitä enemmän ihmettelen, kuinka paljon on maailmassa vinksahtaneita. Verrattuna niihin, joille on ok antaa toisen tehdä mitä jaksaa ja pystyy niin, että toinen kantaa rahan kotiin.

Näin se menee perheissä, joissa joku on mennyt vamman tai sairauden vuoksi rikki.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.7.19 22:41:18

Se ihmisiä provosoiva pointti tässä koko hommassa on tuo aloittajan vaatimus puolison varakkuudesta ja paremman elintason tarjoamisesta.

Jos ap etsisi vain rakkautta, missä vain elämäntilanteessa olevaa miestä, sillä ajatuksella että huolehditaan toisistamme ja selvitään yhdessä, niin kaikki olisi ok. Ei taatusti olisi saanut yhtään vihaa niskaansa.

Mutta ap ei etsi tällaista. Ap haluaa liiton myötä paremman elintason. Hänelle ei kelpaa työkyvytön puoliso, ei työtön, ei sairas koska ap ei halua hoitaa, ei kelpaa myöskään kahden talouden parisuhde, vaan puolison on jaettava rahansa ap:n kanssa. Ap:n toivelistalla mm. kulttuurielämyksiä ja matkustelua. Mahdollisesti kotiapuakin. Ap ei aio ryhtyä miksikään "piiaksi", jos hän tekisi kotihommat miehen puolesta niin miehen tulisi maksaa tästä kunnon palkkaa hänelle. NÄMÄ KAIKKI KOHDAT ON OTETTU AP:N OMISTA VIESTEISTÄ.

Ap ei jotenkin millään käsitä sitä, että eivät parisuhteet toimi niin että toinen pelkästään antaa ja toinen pelkästään ottaa. Hän vaan vetoaa johon mystiseen "oikeuteensa" saada terve, työkykyinen, varakas puoliso.

Ap, ei ole kyse siitä, etteikö työkyvyttömällä työkyvyttömyytensä vuoksi "saisi" olla työkykyistä, varakasta puolisoa. Tietysti saa. Pointti on vaan se, että ei kukaan työkykyinen, varakas henkilö halua puolisokseen työkyvytön ihmistä, joka ei mitenkään pysty/halua kompensoida sitä puuttuvaa työpanostaan. Sinä et kertomasi mukaan ole valmis sitä millään kompensoimaan, kun et edes kotia voi hoitaa elatusta vastaan.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.7.19 22:48:31

LähettäjäVaimoksi

Päivämäärä22.7.19 22:34:43

Mistä te olette saaneet käsityksen etten pese pyykkejä? On kaksi eri asiaa tehdä osa kotihommista, vaikkapa pestä kahden pyykit, kuin olla kotiorja. Kyllä teillä on jutut.

-----------------------

Ap. Jos sinun tehtäväsi olisi pitää koti siistinä, pestä pyykit ja tehdä ruoka sinulle ja miehellesi, ja tätä panosta vastaan miehesi yksin maksaisi teille kahdelle mukavan elämän, niin ihanko todella olisit omasta mielestäsi tuossa tilanteessa "kotiorja"?

Jos näin on, niin sitten sinä kyllä ihan tosiaan olet vain LAISKA.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimo vielä joskus 
Päivämäärä:   22.7.19 22:48:59

Tämä on jännä ketju! Otsikko kysyy kelpaako enää kenellekään, mutta aloittajan tapauksessa kysyisin ketkä kelpaa hänelle? Oletko valmis tinkimään kaikista muista miehen ominaisuuksista, jos hän elättää sinut? Tunteista? Intohimosta? Rakkaudesta? Koska jos ykköskriteerinä on varallisuus ja halu elättää naista, sillä kriteerllä on hyvin vaikeaa saada noita muita suhteelle niin tarvittavia asioita?
Olen 40 kymppinen, viimeisen päälle tikissä oleva kaunis nainen, joka ei tarvitse miestä elättämään, mutta ei sano myöskään ei varakkaalle miehelle. Tai köyhälle. Mulla pelkkä kriteeri miehen etsimiseen on seksuaalinen kemia, viihtymisestä toisen seurassa, tunteet, tapa koskea, halu koskea. Silti, ei ole helppoa löytää miestä, jonka kanssa synkkaa oikeasti. Mä en ikinä laittaisi silti rahaa noiden tunneasioiden edelle, mutta mä voinkin olla tyhmä idealisti joka jää yksin, ja sinä et.
Tämän ikäisenä parinhaku turhauttaa kaikkia, joten veikkaan että taustalla on pettymyksiä, ja sitä kautta asioiden järkeilyä johonkin suuntaan. Älä silti hukkaa tunnetta, se on ainoa joka sinulle loppupeleissä antaa onnellisen elämän. Kun näitä suhdeasioita ei voi järjellä hoitaa, silloin kärsii ainoastaan sydän, sun ja sen sun tulevan miehen.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 22:55:33

Varakkuus on suhteellista. Minä kaipaan ok toimeentulevaa. Rikas saa toki olla. Pihi ei käy =D Työkyvytönkin voi myös olla varakas.

Minä todellakin oletan, että toinen tekee kotitöitä myös. Muuten jää kotiorjaksi. Tätä en halua.

En kaipaa suuria tunteita. Kumppanuus ja ystävyys riittää.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.7.19 22:57:26

Lähettäjä: *
Päivämäärä: 22.7.19 22:41:18

Se ihmisiä provosoiva pointti tässä koko hommassa on tuo aloittajan vaatimus puolison varakkuudesta ja paremman elintason tarjoamisesta.

Jos ap etsisi vain rakkautta, missä vain elämäntilanteessa olevaa miestä, sillä ajatuksella että huolehditaan toisistamme ja selvitään yhdessä, niin kaikki olisi ok. Ei taatusti olisi saanut yhtään vihaa niskaansa.

Mutta ap ei etsi tällaista. Ap haluaa liiton myötä paremman elintason. Hänelle ei kelpaa työkyvytön puoliso, ei työtön, ei sairas koska ap ei halua hoitaa, ei kelpaa myöskään kahden talouden parisuhde, vaan puolison on jaettava rahansa ap:n kanssa. Ap:n toivelistalla mm. kulttuurielämyksiä ja matkustelua. Mahdollisesti kotiapuakin. Ap ei aio ryhtyä miksikään "piiaksi", jos hän tekisi kotihommat miehen puolesta niin miehen tulisi maksaa tästä kunnon palkkaa hänelle. NÄMÄ KAIKKI KOHDAT ON OTETTU AP:N OMISTA VIESTEISTÄ.

Ap ei jotenkin millään käsitä sitä, että eivät parisuhteet toimi niin että toinen pelkästään antaa ja toinen pelkästään ottaa. Hän vaan vetoaa johon mystiseen "oikeuteensa" saada terve, työkykyinen, varakas puoliso.

Ap, ei ole kyse siitä, etteikö työkyvyttömällä työkyvyttömyytensä vuoksi "saisi" olla työkykyistä, varakasta puolisoa. Tietysti saa. Pointti on vaan se, että ei kukaan työkykyinen, varakas henkilö halua puolisokseen työkyvytön ihmistä, joka ei mitenkään pysty/halua kompensoida sitä puuttuvaa työpanostaan. Sinä et kertomasi mukaan ole valmis sitä millään kompensoimaan, kun et edes kotia voi hoitaa elatusta vastaan

__________________________________________________________

Aamen tälle, aloittajasta saa ylimielisen kuvan.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   22.7.19 22:59:49

Kyllä sä aloittaja varmasti vielä jollekin kelpaat, mutta kilpailu on tässä iässä kovaa. Yritä tinkiä omista vaatimuksista, ja hyväksyä se tosiasia, että täydellisiä miehiä on vain yksi miljoonassa. Ehkä sä törmäät sellaiseen helmeen, ehkä et, sitä ei meistä voi kukaan tietää. Tsemppiä!

Työkyvyttömyys ja vammaisuus eivät varmasti ole este (ehkä hidaste kuitenkin), jos sulla on muutoin sydän paikallaan.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   22.7.19 23:02:58

Aloittaja ratsastaa aika rumasti vammallaan, vaikka vammautumisesta ja työkyvyttömyydestä häntä ei ole kukaan tainnut moittia. Ei edes siitä, vaikka hän ei sitten aina kykenisi tekemään edes niitä kotitöitä. Kritiikin kohteena on sen sijaan ollut tuo kuvottavuutta hipova asenne, jonka mukaan kahden aikuisen taloudessa työssäkäymätön, kotityöt tekevä henkilö on "kotiorja". WTF? Eihän noin todellisuudetajutonta, patalaiskaa ja itsekästä asennetta tapaa usein edes elämää kokemattomilla teineillä, jotka kiukuttelevat, kun äiti käskee siivota oman huoneen. Mistä aikuinen ihminen noin sysip*skan asenteen onkin kehitellyt, sitä voi vain arvailla.

Edelleen pariutumisen kannalta aloittajan pahin vamma taita olla tuo asennevamma. Muu luultavasti menisikin. Mutta onnea vain valitulle tielle. Ei aloittajan asenne onneksi kenenkään muun elämää voi olla pilaamassa kuin hänen omansa.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   22.7.19 23:07:58

Mitä aloittaja on valmis tarjoamaan miehelle:

- nätti ulkonäkö
- fiksu luonne (tämän voi ehkä tässä kohtaa jo kyseenalaistaa..)
- tekee hieman kotitöitä sen mukaan miten jaksaa

Mitä aloittaja vaatii mieheltä:

- kunnollinen, sivistynyt, koulutettu, pitää huolta itsestään (ruokavalio ja liikunta)
- käy töissä, varakas
- halukas olemaan ainoa joka tuo rahaa taloon, haluaa elättää ap:n ja tarjota tälle hyvän elintason
- peruselämisen lisäksi kustantaa ap:lle kulttuurielämyksiä ja matkustelua ym. nautintoja
- tekee osansa kotitöistä

No nyt on aikamoinen diili tarjolla :DDD

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   22.7.19 23:08:34

"Pitäisikö heidän ns tyytyä työkyvyttömään puolisoon. Ilmeisesti."

Niin. Entä miksi terveiden, työssäkäyvien miesten tulisi tyytyä työkyvyttömään ja vieläpä kotityöhaluttomaan puolisoon? Sehän tässä kai se topicin ydinkysymys on ollut. Aloittaja tosin ilmeisesti itse kokee sittenkin tietävänsä vastauksen tuohon kysymykseen, joten mikäpä tässä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   22.7.19 23:10:17

Ap ei edes kaipaa kummoisempia tunteita, paksu lompakko vain riittäisi..

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.7.19 23:13:14

En usko että kukaan mies haluaa tunteetonta elätettävää, joka ei anna miehelle mitään, mutta vaatii kaiken itselleen.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Carita 
Päivämäärä:   22.7.19 23:16:23

Luettuani kaikki aloittajan kommentit, sanoisin että varmaan kelpaa. Mutta taso ei välttämättä huimaa päätä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 23:17:34

Turha meidän on täällä hermojamme polttaa. Ap ei tule koskaan löytämään etsimäänsä miestä. Ei tuolla asenteella, ei noilla spekseillä. Äitinsä luona tulee asumaan lopun ikäänsä 700€ eläkerahallaan.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 23:19:54

Täällä on kyllä luetunymmärtämisessä monella pahasti vikaa =D

No kyllähän se toinen on kotiorja(ehkä jopa äärirajoillaan ja sairastuu lisää) jos pitää kaikki kotityöt kitisemättä hoitaa sitä vastaan, että toinen työssäkäyvänä hoitaa isomman osan talouden menoista.

Ja kyllähän se on väheksymistä, jos ajatellaan, että se fiksu ja kaikinpuolin ns tavoiteltava on jotenkin liian hyvä vajaakuntoiselle työkyvyttömälle.

Enkä koe ratsastavani vammalla. Tosiasia nyt vaan on, että se vaikuttaa työkykyyn, toimintakykyyn ja myös mm harrastamiseen sekä matkusteluun. Kun ei kerran jaksa kuten terve. Sille ei mitään voi.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   22.7.19 23:26:55

Kyllä aloittajalla vaikuttaisi vahvasti olevan jokin aivovamma..

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 23:29:52

Eikö täällä yleensä aina niin tasa-arvoa kuuluteta?

Mites, jos jaksaisin puuhata yksin kaikki kotihommat tiptop aina ja joka päivä, niin eikö kuitenkin olisi oikein, että sillä puolella vaivalla tekisin töitä ja saisin omaa rahaa? Ja mies tekee oman osuuden kotihommista.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   22.7.19 23:32:20

Ap, et ole vieläkään vastannut tähän kysymykseen, jonka olen esittänyt sinulle jo kahdesti tässä ketjussa:

Miksi sinulle ei kelpaa mies, jolla on samanlainen taloudellinen tilanne kuin sinulla: pystyy elättämään itsensä, mutta ylimääräistä ei ole?

Jos kerran kotityöt jaetaan tasan, niin eikö olisi reilua jakaa myös kulut tasan?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.7.19 23:33:56

Lähettäjä: Piste
Päivämäärä: 22.7.19 23:32:20

Ap, et ole vieläkään vastannut tähän kysymykseen, jonka olen esittänyt sinulle jo kahdesti tässä ketjussa:

Miksi sinulle ei kelpaa mies, jolla on samanlainen taloudellinen tilanne kuin sinulla: pystyy elättämään itsensä, mutta ylimääräistä ei ole?

Jos kerran kotityöt jaetaan tasan, niin eikö olisi reilua jakaa myös kulut tasan?

Tähän minäkin haluaisin kuulla vastauksen aloittajalta.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.19 23:34:40

Aika hyvin onnistut kyllä ratsastamaan tuolla vammallasi. Ensin ne kotityöt on kotiorjuutta, ja sitten taas olet niin huonossa kunnossa että sairastut entistä pahemmin kun joudut kotitöitä tekemään :D. Jos kykenet matkustelemaan ja harrastamaan jopa hevosia, epäilen vahvasti etteivätkö kotityöt onnistuisi, jos laiskamatogeeni ei vaan ottaisi valtaa. Ja silti sitten taas VOISIT tehdä kotitöitä enemmän kuin oman osuutesi, jos saisit siitä kunnollisen palkan. En edes viitsi alkaa kasaamaan kaikkia kohtia missä olet itsesi puhunut pussiin, mutta aika naurettavalta tuo ajatusmaailmasi kuulostaa.

Yhdestä aikuisesta ei tule niin paljoa sotkua ja laittamista että ihminen joka itsestään kykenee huolehtimaan, joutuisi ihan äärirajoilleen ja jopa sairastuisi pahemmin. Esimerkkinä annoit itse sen ruoanlaiton, että et suostuisi tekemään ruokaa työssäkäyvälle. Siinäpä sitä samalla tekee annokset kahdelle kuin yhdelle, ei se tarkoita mitään kummempaa kuin hieman enemmän pilkkomista ja isompia astioita.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.19 23:36:00

"Mites, jos jaksaisin puuhata yksin kaikki kotihommat tiptop aina ja joka päivä, niin eikö kuitenkin olisi oikein, että sillä puolella vaivalla tekisin töitä ja saisin omaa rahaa? "

Eli AP ei ole edes ikinä ollut työelämässä, jos luulee että työelämä vastaa "puolta siitä vaivasta" mitä menee kotitöihin :'DDD

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   22.7.19 23:36:18

"Eikö täällä yleensä aina niin tasa-arvoa kuuluteta?"

Mitä tasa-arvoa on siinä, että nainen hoitaa 0% tuloista ja 50% kotitöistä, ja mies hoitaa 100% tuloista ja 50% kotitöistä? Tuollaista tilannettahan sinä havittelet ja mielestäsi olet siihen oikeutettu.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Kääk 
Päivämäärä:   22.7.19 23:36:26

Kun minä olin jonkin aikaa työtön ja mies elätti minut, niin minä tein kaikki kotityöt enkä kuvitellut olevani mikään orja! Samoin varmaan mies olisi tehnyt, jos tilanne olisi ollut toisin päin.
Kotitöihin saa menemään 1-2h päivässä, kun joka päivä tekee. Ja sulla aloittaja on 8h aikaa joka päivä tehdä ne, kun mies on töissä.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   22.7.19 23:40:56

Veikkaan että tilanne on tälläkin haavaa se, että aloittajan äiti kustantaa tämän elämän ja tekee varmaan suurimman osan kotitöistäkin. Eihän aloittaja nykyhetkeä huonompaan tilanteeseen halua ajautua, mutta 70v äiti ei tietenkään enää kovin montaa vuotta nykytilannetta kykene pitämään yllä, tiedä vaikka kohta olisi hoidettavana..

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   22.7.19 23:55:49

Ihan tuohon talliasiaan. Se kerta viikko on osa kuntoutustani. Ellen käy niin kävelyni taantuu. Siellä on hiukan pakko käydä mikäli meinaa kävellä. Hevosen liikettä ei vielä pystytä matkimaan laitteilla.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Hghg 
Päivämäärä:   23.7.19 00:19:45

Siis ap - olet työkyvytön, tuloton, äitisi kanssa asuva vammainen nainen, jolle jopa kävely tuottaa hankaluuksia. Vastustat kotitöiden tekoa ja kaikkea muutakin yhteiseen hyvään panostamista omalta osaltasi. Pidät rakkauden tunnetta suhteessa epätärkeänä.

Haluat komean, koulutetun, fiksun ja varakkaan työssä käyvän miehen, joka kustantaa sinulle leveän elämän ja tekee puolet kotitöistä.

Ööö... no kai se on hyvä pitää tavoitteet korkealla?

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   23.7.19 00:21:46

Tottakai itsekunnioitus pitää olla. Näillä spekseillä monen mielestä olisi tyytyminen köyhän vaimonhakkaajan puolisoksi ja passaajaksi?!

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 00:27:18

Minä toivon että löydät rakkautta. Ihan vilpittömästi.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Vaimoksi 
Päivämäärä:   23.7.19 00:32:29

. Kiitos :)

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Hghg 
Päivämäärä:   23.7.19 00:36:19

Tässä ketjussa kukaan ei ole ollut sitä mieltä, että sinun tulisi tyytyä "köyhän vaimonhakkaajan puolisoksi ja passaajaksi". Älä heittäydy tuollaiseksi sorretuksi uhriksi, se on ärsyttävää.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: Hghg 
Päivämäärä:   23.7.19 00:38:17

. : Ei ap halua löytää rakkautta. Hän on itse sanonut niin tuolla ylempänä. Hän haluaa löytää paksun lompakon.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 00:39:11

Kivahan se on jos taloudellinen puoli on kunnossa mutta rakkaus kuitenkin antaa eniten (kun kuitenkin on jo katto pään päällä ja peruselanto turvattu), silloin huomaa että haluaa ilahduttaa toista ja jakaa yhdessä ilot ja surut, työn ja huvit.
Toivottavasti sinulla on mahdollisuus tavata ihmisiä ja olet avoin potentiaalisille kumppaniehdokkaille.

  Re: Kelpaanko enää kenellekään? 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 00:39:40

2/5

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.